چطور عکس جذاب بگیریم

 
helpkade
چطور عکس جذاب بگیریم
چطور عکس جذاب بگیریم

عکس گرفتن می‌تواند یک روش باحال و سرگرم‌کننده برای بیان حس و حال شما و روحیاتتان باشد. گرفتن عکس در لحظه به شما کمک می‌کند تا چیزی را که شما می‌خواهید به خاطر بسپارید. جالب اینجاست پاسخ‌ سوال چگونه از خودمان عکس هنری بگیریم هرچند ساده و ابتدایی است اما گاه فراموش می‌شوند و حسرت یک عکس خوب به دلمان می‌گذارد.

همچنین اگر هیچ‌کدام از عکس‌هایی که می‌گیرید را دوست نداشته باشید کاملاً ناامید می‌شوید. خب اصلاً نگران نباشید! تغییر دادن چند مورد در نحوه عکس گرفتن می‌تواند به شما کمک کند تا عکس‌های هنری و دل‌پذیرتری از خودتان بگیرید. در ادامه با ما باشید تا نحوه‌ی گرفتن عکس هنری از خود یا سلفی گرفتن هنری را بیاموزید.

در ادامه مقاله روش‌هایی برای ترکیب‌بندی در عکس‌های هنری معرفی شده‌اند. با پیروی از آن‌ها می‌توانیم پاسخ سوال چگونه از خودمان عکس هنری بگیریم را به نحو بهتری بدهیم.

سلفی گرفتن باحالت دست از بالا می‌تواند زاویه فوق‌العاده‌ای را به‌عکس‌های شما بدهد. در این حالت چشم‌های شما بیشتر خود را نشان می‌دهند و صورت و گردن شما کوچک‌تر به نظر می‌رسند.

سمتی که سایه روی صورتتان قرار می‌گیرد را پیدا کنید. برای این کار ابتدا به آینه نگاه کنید یا با دوربین گوشی‌تان چک کنید. چند مدل عکس تمرینی بگیرید و بیشتر جهت قرار گرفتن در منبع نور را دریابید که کدام قسمت صورت تیره‌تر به نظر می‌رسد. برای اینکه به‌صورت خود جلوه‌ی هنری بدهید عکس را از سمت سایه بگیرید. توجه داشته باشید که تابش مستقیم نور آفتاب نیز سبب محو شدن صورت درون عکس شده و تأثیری منفی خواهد داشت.

چطور عکس جذاب بگیریم

برای گرفتن عکس هنری از خود بهتر است از رویکردها و فیلترهای هنری استفاده کنید. بجای یک عکس سنتی و زاویه‌ی تکراری، سعی کنید عکسی متفاوت بگیرید. در اینجا چند مدل جایگزین عکس‌های تمام‌رخ را بیان می‌کنیم:

یکی دیگر از مواردی که باید پیرامون سوال چگونه از خودمان عکس هنری بگیریم رعایت کنید، این است است که لنز گوشی را به‌طور کامل نزدیک مرکز صورتتان نیاورید. بهترین عکس‌ها با دنبال کردن قانون یک‌سوم در عکاسی گرفته می‌شوند. قانون یک‌سوم برای بسیاری از عکاسان تازه‌کار همانند معجزه عمل می‌کند. قانون یک‌سوم مجموعه‌ای از اصول راهنماست که از یک گرید (جدول) فرضی با دو خط افقی و دو خط عمودی استفاده می‌کند. سوژه‌ها روی خطوط این گرید یا محل تلاقی آن‌ها باهم قرار داده می‌شوند تا به‌عکس عمق و جذابیت بیشتری بدهند.

لنز دوربین را از صورتتان دورنگه دارید زیرا لنز دوربین هر چیزی که ازنظر جسمی به آن نزدیک باشد را کج و ناهموار نشان می‌دهد. به دلیل اینکه فاصله دوربین تا صورت شما در عکس سلفی به‌اندازه طول بازوهایتان است اغلب بینی شما بزرگ‌تر از آن چیزی که در واقعیت هست، به نظر می‌رسد و این ظاهر مورد پسند خیلی از افراد نیست.

اگر قصد خرید دوربین عکاسی دارید، راهنمای خرید آن را حتماََ مطالعه کنید.

از دوربین اصلی موبایل خود استفاده کنید. دوربین پشتی گوشی‌های هوشمند برای عکاسی کیفیت بالاتری نسبت به دوربین جلو دارند و شما می‌توانید عکس‌های هنری و حرفه‌ای‌تری را از خود بگیرید. راه دیگر این است که یک آینه را در جلوی گوشی خود قرار دهید. با این کار می‌توانید ببینید که در عکس چگونه به نظر می‌رسید و پیش نمایه تصویری را که می‌خواهید به‌طور مؤثر بیندازید. مطمئن باشید در این مورد لبخندی جعلی نخواهید داشت.

از کسی بخواهید که از شما عکس بگیرد. البته همیشه این کار ممکن نیست و احتمالاً عکس گرفتن از کسی برای شما مطلوب‌تر است. احتمال دارد که نگران نگه‌داشتن دوربین، چگونگی زوم کردن یا لرزش دستتان بشوید. اما بهتر است روی سوژه یا فیلترهای عکاسی هنری تمرکز کنید که نحوه‌ی نمایش عالی داشته باشد.

در زیر مواردی را در مورد استفاده از ژست مناسب برای سلفی گرفتن معرفی می‌کنیم:

یکی از رایج‌ترین اشکالات در عکس داشتن غبغب است که پیشنهاد می‌کنیم آن را حذف کنید. برای حل این قسمت بهتر است گردن خود راکمی بالا ببرید و چانه را از بدن خود دور کنید در این صورت غبغب رفع می‌شود. این کار ممکن است در حین عکاسی ناخوشایند به نظر برسد اما عکس شمارا بسیار زیباتر می‌کند.

شانه‌های خود را به عقب بکشید. شانه‌های آویزان و ژست شل در عکس هیچ‌گاه رایج و زیبا نیست! مطمئن شوید که شانه‌های خود را به سمت پایین و عقب نگه می‌دارید. این کار باعث می‌شود گردن خود را بالا بکشید و با پرستیژ تر شوید و عکس خود را بهبود ببخشید. همچنین می‌توانید بجای اینکه با ویرایش شانه‌های خود را مربع کنید، شانه‌های خود را یکی به سمت بالا و دیگری را به سمت پایین کج کنید.

نگاه خود را کنترل و تنظیم کنید. گرفتن عکس‌های سلفی پرتره و به اشتراک گذاشتن آن‌ها باعث می‌شود شما بسیار جدی و اخمو به نظر برسید. تلاش کنید عکسی طبیعی بگیرید که عواطف و احساسات سوژه را به بهترین شکل بیان کند. نتیجه‌ی بهترین عکس از چهره بایستی احساس شادی، غم، خشم، ترس، غرور یا هر احساس حقیقی دیگری را در لحظه ثبت و این حقیقت به بیننده تصویر القا و به‌درستی درک شود.

یکی از موارد دیگری که باید پیرامون سوال چگونه از خودمان عکس هنری بگیریم این است که به صورت یا بدن خود زاویه دهید. بجای اینکه صرفاً در قاب مربعی صاف و بدون حالت رو به دوربین بایستید بهتر است به‌صورت یا بدن خود کمی زاویه دهید. برای مشخص شدن این کار پیشنهاد می‌کنیم که چند مدل عکس تمرینی بگیرید. قرار دادن بدن در قاب تمام قد شمارا لاغر و باریک نشان می‌دهد.

به منحنی‌های بدن خود توجه کنید و اهمیت دهید. به‌عنوان‌مثال برای نشان ندادن اضافه‌وزن بدن، بهتر است بیشتر وزن خود را روی پای راست بیندازید. این کار باعث ایجاد منحنی، یک منحنی S مانند می‌شود و شخص لاغرتر به نظر می‌رسد.

برای گرفتن عکس جذاب و پرانرژی، لطفاً دور از دوربین را نگاه کنید حتی اگر چشمان شما بهترین ویژگی را داشته باشند.

مورد دیگری که باید پیرامون سوال چگونه از خودمان عکس هنری بگیریم را در نظر بگیرید، این است که احساسات واقعی خود که به‌طور طبیعی در چهره شما به وجود می‌آید را نشان دهید. یک لبخند مصنوعی دلپذیر نیست بنابراین اگر می‌خواهید در عکس لبخند بزنید به چیزی فکر کنید که واقعاً آن لحظه شمارا خوشحال کند یا قبل از گرفتن عکس باعث خنده‌ی شما شود.

برای عکاسی لباس مناسب و خوب استفاده کنید. اگر در موقعیت خاص و هدفمند هستید، به این فکر کنید که چه لباسی مناسب است و چگونه باید از آن در عکس استفاده کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سلفی گرفتن می‌توانید به ویکی‌پدیا مراجعه نمایید.

با مراجعه به وبسایت واسط کالا یا اپلیکیشن واسط کالا می‌توانید وسایل نو و دست دوم مورد نظر خود را به راحتی خرید و فروش نمایید.

پیشنهاد می‌کنیم خواندن مطلب زیر را نیز از دست ندهید:

سلام دوستان. عکس های هنری خاص فقط مخصوص عکاسان و اهالی هنر است که برای سایت ها و اتلیه ها ازشون استفاده می کنن نه اینکه همه یه گوشی دستشون باشه و بعد بزارن هشتگ هنری
در ضمن با خانم فاطمه زهرا هم موافقم که طبیعت رو با فیلتر نگیرید بعدم بگید # هنری خاص

وقت میریم طبیعت گردی یکی از سرگرمی هایی که دخترا می تونند برای خودشون داشته باشند گرفتن عکس هنری دخترانه است. خیلی ها ژست های تکراری می گیرند . الان دیگه مدل های زیادی دخل اینترنت هست برید و سرچ کنید و لذت ببرید.

سلام سلام به واسط کالا. دیدم همه کامنت گذاشتن گفتم منم بگذارم. درسته عکس هنری از کتاب هم به لطف دوستان مد شده و ملت از هرچی می خونند یا عکس می گیرند یا خطاش رو هایلات می کنند ولی خود نمایی نکنید پلییییز

سلام و وقت بخیر…همونطور که شما اشاره کردید برای بعضی مواقع که میخوای عکس هنری بگیریم باید از فیلترها استفاده کنیم ولی نه موقعی که سوژه عکس هنری از طبیعته…واقعا حیفتون نمیاد این طبیعت های زیبا رو با فیلتر میگیرید.نکند این کارو لطفا

عکس هنری پروفایل ایقد باب شده که من خودم به شخصه تمام اطلاعات و مقالات آموزشی در این مورد رو مطالعه میکنم…آموزش شما هم خیلی خوب بود ممنون

سیمین بانو

هنر و سرگرمی

دیدگاهها
30,876 بازدید

عکس گرفتن یکی از بهترین و ساده ترین راه ها برای ثبت لحظه هاست.
عکس ها مجموعه ای از خاطراتند که می توانید آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید و حس و حال لحظات خود را به دیگران منتقل کنید.
فرقی ندارد سوژه عکس خودتان هستید یا یک دوست یا مردم غریبه یا حتی یک جسم بی جان! مهم این است که عکس شما زیبا، جذاب و بازگو کننده آنچه شما در ذهن دارید باشد.

عکس سلفی، در واقع همان عکسی است که خودتان از خودتان می گیرید، بدون کمک فردی دیگر.
دلایل زیادی برای گرفتن عکس سلفی وجود دارد. ممکن است کسی کنارتان نباشد که از شما عکس بگیرد، ممکن است آنقدر سخت گیر باشید و آنقدر می خواهید عکس بگیرید که کسی حاضر نشود این مسئولیت را تقبل کند! بعضی وقت ها هم دنبال یک تصویر خاص هستید که فقط خودتان آن را در چهره تان می بینید.

به هرحال برای آنکه یک عکس سلفی بی نظیر و جذاب خلق کنید باید به یک سری نکات توجه کنید که مهم ترین آنها را برایتان می گوییم.

با مجله سیمین بانو همراه باشید.

چطور عکس جذاب بگیریم

اول از همه مشخص کنید دقیقا هدفتان از عکس چیست.
چه چیزی را می خواهید به نمایش بگذارید؟ موهایتان را تازه رنگ کرده اید؟ امروز در آینه زیباتر به نظر میرسید؟ با دوستانتان به گردش رفته اید؟ حال و روزتان خوش نیست و میخواهید دوستانتان این را بدانند؟
عکستان باید مطابق هدفتان باشد. مثلا جالب نیست وقتی با دوستانتان به گردش رفته اید و خوش میگذرانید موقع عکس گرفتن اخم کنید! یا مثلا هزار و یک قلم آرایش کنید و بعد زیر عکس بنویسید: یهویی تازه از خواب پا شدم!

همیشه سعی کنید موقع گرفتن عکس سلفی، منبع نور مقابلتان باشد، نه پشت سرتان!

نور طبیعی (نور خورشید) بهترین نور برای عکاسی است. زمانی که در فضای بسته عکس می گیرید می توانید از لامپ های اضافی برای تنظیم نور محیط کمک بگیرید.

وقتی در روز می خواهید مقابل آفتاب عکس بگیرید برای آنکه پدر چشم هایتان درنیاید از عینک آفتابی استفاده کنید! هم عکستان شیک می شود و هم صورتتان کج و کوله نمی افتد!

نکته مهم که همه میدانید: در محیط بسته، در خانه، هنگام شب با عینک آفتابی عکس نگیرید! مرسی 🙂

در هنگام شب که نور مناسب وجود ندارد، برای سلفی گرفتن از دوربین اصلی گوشی استفاده کنید و فلش را فعال کنید تا عکستان زیباتر بیفتد.

وقتی عکس سلفی می گیرید حتما اول نگاهی به محیط اطراف بیندازید. لزومی ندارد دیگران لباس های راحتی تان را که مچاله شده روی تخت انداخته اید ببینند!حتما اطراف خود را مرتب کنید و وسایل خیلی خصوصیتان را جمع کنید.
هنگامی که در محیط بیرون هستید تا جایی که میتوانید سعی کنید دیگران در عکس شما نیفتند یا کسی برایتان شکلک در نیاورد!

۵- سلفی دسته جمعی!

همیشه فقط از خودتان عکس نیندازید! دوستان، خانواده، و حتی حیوان خانگیتان همراهان خوبی برای ایجاد یک عکس سلفی زیبا هستند.
موقع عکس گرفتن همه افراد را در نظر بگیرید؛ همه باید در عکس خوب بیفتند، نه فقط شما!
اگر یک نفر حواسش به دوربین نبوده یا چشمانش بسته افتاده دوباره عکس بگیرید و مطمئن شوید همه در موقعیت خوبی در کادر عکس قرار دارند.
حتما جایگاه دوربین گوشی تان را به بقیه متذکر شوید تا با چشمانشان دنبال آن نگردد.
به تفاوت قد و هیکل افراد نیز توجه کنید. معمولا افراد کوتاه تر و ریزنقش در جلوی عکس و افراد درشت تر، عقب تر قرار بگیرند بهتر است.

خیلی از افراد مخصوصا خانم ها معتقدند فقط در یک زاویه خاص خوب می افتند! و همه عکس هایشان در همان زاویه و همان حالت خاص است!
درست است که همه افراد خوش عکس نیستند اما سعی کنید همه زوایا و حالت های صورت و بدن خود را امتحان کنید. مطمئن باشید مدل های جدیدی را پیدا خواهید کرد که زیباتر از همیشه در عکس می افتید.
مثلا اگر همیشه اخم می کردید این بار لبخند بزنید، اگر همیشه کمی گوشه لبتان بالا می آوردید این بار لبخند بزرگتری بزنید و بگذارید دندان هایتان نیز معلوم شود.

زوایای مختلف را امتحان کنید.
دستتان را بالا بگیرید، صورتتان مستقیم باشد اما به بالا نگاه کنید. با این کار چشمانتان درشت تر و بینی تان کوچکتر خواهد شد.

اگر با گوشی عکس می گیرید، همیشه گوشی را از یک جهت نگیرید.
دوربین گوشی ها در وسط قرار نگرفته اند و معمولا در قسمت بالایی، سمت چپ یا راست هستند. گوشی را در دستتان بچرخانید و موقعیت های جدیدی که دوربین در آن قرار می گیرد را امتحان کنید.
بعدا می توانید عکس گرفته شده را بچرخانید و جهت آن را درست کنید.

وقتی دوربین را در دست می گیرید و عکس می اندازید، زوایا و کادربندی شما محدود می شود. برای اینکار می توانید دوربین یا گوشی را روی یک بلندی مثل میز قرار دهید تا دستانتان آزاد شود. دوربین را روی تایمر قرار دهید و بی نهایت ژست مختلف را امتحان کنید.
برای نگه داشتن موبایل می توانید از قاب نوار کاست های قدیمی استفاده کنید. قاب را باز کرده، آن را برگردانید و روی میز بگذارید، حالا گوشی را روی آن براحتی تکیه دهید.

یا حتی می توانید از عینک آفتابی تان به شکل زیر استفاده کنید.
هندزفری گوشی را وصل کنید و از آن به عنوان ریموت استفاده کنید و عکس های بینظیر بگیرید.

۸- استفاده از دسته سلفی (مونوپاد)

مونوپاد وسیله ایست که می تواند انداختن عکس سلفی را برای شما آسان کند. گوشی موبایل خود را به آن وصل می کنید، آن را کوتاه و بلند می کنید و زاویه گوشی را به دلخواه تنظیم می کنید. مونوپادها از طریق بلوتوث یا کابل به گوشی وصل می شوند و معمولا دارای ریموت هستند که روی دسته آنها قرار دارد و به راحتی با فشار دادن آن میتوانید عکس خود را ثبت کنید. بعضی از مونوپادها دکمه هایی برای زوم کردن تصویر نیز دارند.
در هنگام عکاسی با مونوپاد (دسته سلفی) سعی کنید دستگاه در عکس نیفتد زیرا زیبایی عکس شما را کم می کند.

اگر می خواهید با حیوان خانگی خود یک سلفی زیبا بیندازید و او اصلا به دوربین توجه نمی کند و مدام به فکر بازیگوشی است، این ترفند را به کار ببرید:
یک توپ تنیس یا عروسک مورد علاقه او را به بالای دوربین وصل کنید. حالا دوست بازیگوش شما یک عکس سلفی قشنگ خواهید داشت!

در عکاسی قانونی هست به نام یک سوم.
به این معنا که اگر عکستان را به سه قسمت تقسیم کنید، چشم هایتان حدودا روی خطی باشد که یک سوم کادر را از بالا جدا میکند. همچنین برای زیباتر شدن عکس بهتر است چشمها وسط کادر نباشد و به سمت چپ یا راست متمایل باشد.

این نوع عکس سلفی برای مواقعی خوب است که می خواهید عکس قدی بگیرید. در این حالت مقابل آینه می ایستید و دوربین اصلی را رو به آینه می گیرید.
در این حالت می توانید با نگاه کردن همزمان به آینه و گوشی موقعیت مناسب خود را در عکس پیدا کنید.

هنگام ثبت عکس هم می توانید به تصویرتان در گوشی نگاه کنید و نگاهتان پایین باشد. هم می توانید در آینه به لنز دوربین خود نگاه کنید.
گوشی را در قسمتی از بدنتان قرار دهید که مانع دیده شدن صورت و قسمت های مهم بدنتان در عکس نشود.
از فلش استفاده نکنید چون انعکاس آن در آینه عکس را خراب می کند.

نکته خیلی مهم: حتما قبل از گرفتن عکس آینه را تمیز کنید!

ژست های زیادی برای گرفتن یک عکس سلفی خوب وجود دارد.
از عکس هایی که دوستانتان در صفحه اینستاگرام و فیس بوکشان می گذارند الهام بگیرید. ایده های جدید را امتحان کنید. همیشه هم لازم نیست صورتتان در عکس باشد. عکاسی از دست ها و پاها، خود یک ترند جدید در دنیای عکاسی است و می تواند گویای احساس و افکار شما باشد.

یک شیوه خلاقانه دیگر این است که کسی از شما در حال سلفی گرفتن عکس بگیرد.

۱۳- استفاده از لنزهای عکاسی

استفاده از لنزهای عکاسی به شما این امکان را می دهد که دوربین گوشی خود را به یک دوربین عکاسی حرفه ای تبدیل کنید و کیفیت عکستان را بالا ببرید.
این لنزها که به لنزهای کلیپسی معروف اند، به آسانی روی دوربین گوشی موبایلتان نصب می شوند و به راحتی برداشته می شوند.
نوعی از این لنزها به نام لنز واید Wide به شما این امکان را میدهد که بتوانید فضای بیشتری را در عکس خود جای دهید بدون آنکه فاصله دوربین با سوژه را زیاد کنید.

نرم افزارهای زیادی وجود دارد که با آنها می توانید عکس های خود را دستکاری کرده و آنها را زیباتر کنید. بعضی از این اپلیکیشن ها مانند B612 هنگام عکاسی فیلترهای متفاوتی را به شما ارائه می دهد و می توانید هر کدام را که به نظرتان زیباتر است انتخاب کنید و با آن عکس بگیرید.
از نرم افزارهای جدید فیلتر عکس، می توان به نرم افزار قدرتمند پریسما Prisma اشاره کرد که با آن می توانید عکس های خود را به نقاشی های زیبا و گرانقیمت تبدیل کنید.

Bright Camera برای اندروید و Selfie Cam برای ios از نرم افزارهای دیگر ادیت عکس هستند که می توانید با آن نور و رنگ عکس هایتان را تنظیم کنید، وضوح تصویرتان را بالا ببرید و فیلترهای گوناگون به عکستان بدهید.


۱۵- راه حل جلوگیری از تار شدن عکس سلفی

چطور عکس جذاب بگیریم

برای اینکه عکستان تار نیفتد اول از همه لنز دوربینتان را با یک دستمال مناسب (مثل دستمال عینک) تمیز کنید!
برای اینکه دستتان نلرزد می توانید دوربین را با هر دو دست خود بگیرید.
یا از تایمر دوربین بهره بگیرید و آن را روی ۲ یا ۵ ثانیه تنظیم کنید تا فرصت کافی برای تسلط یافتن به دوربین داشته باشید.

حرف آخر اینکه، سلفی بگیرید! سلفی های جذاب بگیرید! ولی مراقب جانتان نیز باشید و آن را فدای سلفی گرفتن نکنید!

اگر ترفند جدیدی برای گرفتن یک عکس سلفی خوب بلدید حتما در قسمت نظرات بنویسید و تجربیات خود را با ما و دیگر خواننده ها در میان بگذارید.

تهیه و نوشته شده توسط مجله اینترنتی سیمین بانو

اختصاصی هنر و سرگرمی

برچسب هااپلیکیشن ادیت عکس سلفی عکاسی مونوپاد

توییت های باحال و خنده دار تیر ۹۵ (سری اول) تورهای استانبول چنان دارن ارزون …

ممنونم از مطالب فوق العادتون

جالب بود مررسی

ممنونم
مطالبتون خيلى خوب بوود واقعا
نكات خوبى رو ياد گرفتيم

عاشق این وبسایت شدم من.عالی هستید شما

سلام.ممنون از مطالبتون. خیلی خیلی عالی

خسته نباشید ممنون به خاطر این مطالب مفید

خواهش میکنم ، ممنون از نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت

عکس سلفی چند سالی است حسابی بین افراد پرطرفدار شده و امروزه با وجود فضای مجازی همه باید سلفی گرفتن حرفه را بلد باشند, نکاتی که در ادامه به آن ها اشاره میکنیم باعث میشوند شما سلفی های جذاب و بینظیری بگیرید و دیگر نیازی به ادیت و فوتوشاپ نداشته باشید. اگر همیشه عکس های سلفی تان بد میشود و در عکس ها زشت می افتید با ما همراه باشید.

1. اگر از دوربین گوشی تلفن همراه تان استفاده میکنید باید حتما کیفیت دوربین آن سطح بالا باشد, سلفی استیک هم گزینه خوبی برای گرفتن سلفی های بهتر است که میتوانید از آن استفاده کنید.

2. باید بدانید بهترین زاویه برای صورت تان کدام است, با توجه به فرم صورت تان زاویه های مختلف را امتحان کنید و ببینید بهترین زاویه برای صورت شما کدام است. برخی از افراد در حالت نیم رخ بهتر می افتند و برخی در عکس های از زاویه بالا, این بستگی به فرم صورت دارد.

چطور عکس جذاب بگیریم

3. نورپردازی در عکس های سلفی از اهمیت ویژه ای برخوردار است, زاویه تابش نور به راحتی روی چهره تاثیر میگذارد و میتواند شما را زشت تر یا زیبا تر کند. نور طبیعی یعنی نور خورشید برای عکس گرفتن بهتر است.

4. آرایش هم در عکس سلفی لازم است البته نه آرایش غلیظ و آنچنانی, در حدی که چهره تان از بی رنگ و رویی خارج شود. برای گرفتن سلفی مدل موی مناسب برای خود انتخاب کنید تا زیباتر بیوفتید.

نکاتی ریز اما مهم در سلفی گرفتن

مرا به خاطر بسپار

بسیاری از ماها بدنبال عکس گرفتن از هم هستیم و همیشه بعد از عکس گرفتن بدنبال این هستیم که آیا در عکس خوب افتادیم یا نه؟ در بسیاری از موارد بخاطر رعایت نکردن یکسری اصول بسیار ساده ممکنه از عکس گرفتن زده بشویم و همیشه از دوربین به اصطلاع فرار بکنیم.

چطور عکس جذاب بگیریم

همه افراد بسیار علاقه دارن عکسی که از خودشون گرفته می شود و وقتی به آن عکس نگاه میکنن لذت ببرن.

عکس خوب گرفتن خودش یک مهارتی دارد که شما با رعایت این سری اصول به راحتی می توانید یک عکس خوب از خودتان داشته باشید.

دانستن یکسری اصول در ژست گرفتن در موقع عکاسی علاوه بر شخصی که قرار است از اون عکس گرفته بشود مفید است برای شخصی که عکس می گیرد هم می تواند بسیار مفید باشد و دانستن یکسری اصول ساده و ابتدایی به راحتی می تواند به سوژه عکس برداری خودش منتقل بکند و یک عکس بسیار با کیفیت و زیبایی از اون بگیرد.

ما قصد داریم در این مقاله به شما آموزش بدهیم که چگونه توی عکس قشنگ بیافتیم را بطور کامل برای شما تشریح بکنیم و امیدوار هستیم از این بعد دیگه این سال که چگونه توی عکس قشنگ بیافتیم را از خودتون نپرسید و همیشه عکس های زیبا و جذابی را داشته باشید.

چندتا متد بسیار ساده ای وجود دارد که ما بصورت گام به گام برای شما تشریح میکنیم که چگونه عکس زیبا از خودمان بگیریم و با رعایت این سری متد با خیال راحت عکس های خودتان را به دیگران نشان بدهید و چاپ عکس و یا چاپ عکس روی شاسی بسیار زیبایی را به چاپ برسانید.

انتخاب نوع لباس یکی از اصلی ترین نکته در داشتن یک عکس بسیار زیبا و ماندگار از خودمان می تواند دخیل باشد. انتخاب یک لباس بسیار زیبا و در عین حال نه سایز بزرگ و کوچیک بلکه یک سایز استاندارد و استفاده از رنگ بسیار مناسب که باعث تیره تر شدن پوست ما در هنگام عکس برداری نشود بسیار مهم می باشد. اگر از اضافه وزن خود ناراضی هستید و دوست ندارید توی عکس این اضافه وزن شما نمایان باشد می توانید لباس های تیره بپوشید این لباس های تیره سبب می شود توی عکس لاغر به نظر برسید و این اضافه وزن شما را تا حدود زیادی پوشش می دهد.

سعی کنید در عکس برداری زبان خودتان در در پشت دندان های خودمخفی نگه دارید بخصوص افردای که دندان های سفید و بسیار زیبایی دارند می توانند از این ظرفیت خود در داشتن یک عکس بسیار زیبا استفاده بکنند.

اگر قصد دارید قبل از عکس از لوازم آرایش استفاده بکنید به چند نکته توجه بکنید: نکته اول اینکه از استفاده بیش از حد لوازم آرایش جدا خودداری بکنید ، نکته دوم: اگر قصد دارید چشم های شما درشت تر در عکس دیده بشود از خط چشم حتما استفاده بکنید ، از پودر پنکک به اندازه استفاده بکنید و سعی بکنید بیشتر نقاط تیره صورت مثل زیر چشم اطراف بینی و روی گونه ها استفاده بکنید زیرا این نقاط ممکن است در عکس برداری سبب تیره شدن پوست شما بشود نکته آخر از ژر لب قرمز استفاده بکتید زیرا سبب می شود در عکس بیشتر نمود پیدا بکنید.

دقت بکنید که در هنگام عکس برداری چشم های خودتان را کاملا باز نگهدارید زیرا بسته بودن چشم ها بیشترین نکته منفی در عکس برداری شما محاسبه می شود.

در هنگام عکس برداری از ژست های سلبریتی ها الگو بگیرید. و دقت بکنید کدوم بازیگر المان های نزدیک به شما را بیشتر دارد و کلیات و حالت صورت کدوم بازیگر به شما نزدیک تر می باشد و براساس اون بازیگر از ژست های آن بازیگر در هنگام عکس برداری خود استفاده بکنید.

بسیاری از بازیگرها به دلیل اینکه بسیار در مقابل دوربین قرار میگیرند و مدام در معرض عکس برداری از خودشان هستند قشنگ ترین و بروز ترین متدهای ژست عکس برداری آگاهی کامل دارند و یک الوگوی بسیار مفید برای شما می توانند باشند.

به عکس های خودتان نگاه بکنید و بهترین زاویه ای که صورت شما در معرض عکس برداری قرار بگیرد و عکس خوبی به شما می دهد را یاد بگیرید و همیشه در عکس های خود به اون شکل و به اون زاویه قرار بگیرید.

البته نکته بسیار مهم این است که یک سمت و یک ژست در همه عکس ها سبب تکراری شدن همه عکس های شما می شود لذا سعی بکنید چند موقعیت عکس برداری از صورت خود پیدا بکنید و عکس خودتان را بگیرید.

سعی کنید اگر در آن عکس قرار است پاهای شما هم بیافتد به پاهای خودتان هم یک حالت هایی بدهید (بصورت ضربدر ، عقب جلو ، روی پاشنه ایستادن و…) این موارد سبب جلوه دادن بیشتر و دادن جزئیات بیشتر به عکس شما می شود.

به بدن خود یک زاویه بدهید و به اصطلاح به بدن خود یک پیچش بدهید این امر سبب می شود بدن شما لاغر تر به نظر برسید و خوش فرم تر در عکس دیده بشوید.

نور محیط عکس برداری خودتان را به گونه ای رعایت بکنید که تصویر شما به خوبی در عکس نمایان بشود. برای مثال در برابر نور مستقیم نور خورشید قرار نگیرید زیرا محیط نور برداری عکس شما بشدت پر نور و چهره شما اصلا دیده نمی شود و یا پشت به نور خورشید نباشید که این امر سبب می شود تصویر شما بشدت سیاه و تیره بشود.

سعی کنید در موقع عکس برداری سرو صورت خودتان را بالا بگیرید این امر سبب می شود تصویر شما بهتر نمایان بشود و یک تصویر زیبایی را خلق بکنید.رعایت این اصل سبب می شود چشم های شما حالت خواب آلودگی به خودش نگیرید.

در موقع عکس برداری به لنز دوربین خیره نشوید زیرا سبب می شود عکس شما مصنوعی به نظر برسد. در عکس برداری به محیط اطرف دوربین خیره بشود.

برای افرادی که دوست ندارد اضافه وزنشون در تصویر دیده بشود به بدن خود یک زاویه ۴۵ درجه بدهند این امر سبب می شود که لاغر تر به نظر برسند.

نداشتن خنده به مراتب از خنده های مصنوعی بشدت بهتر می باشد سعی کنید به یاد یک خاطر و یا یک اتفاق جذاب قشنگ بیافتید و به اون اتفاق بخندید این امر سبب می شود عکس شما طبیعی تر به نظر برسد.

سعی کنید بعد از عکس برداری به همه عکس های خود نگاه بکنید و اونها را باهم مقایسه داشته باشید که به یک ژست عیده آل و همچین به شناخت نقص ها برسید. دقت در عکس ها و محیط و تنوع لباس و آرایش به راحتی می توانید به یک فرم عیده آل عکس برداری برسید.

با رعایت همه اصولی که در داشتن یک عکس خوب و قشنگ که برای شما بیان شد بازهم با این حال وقتی قرار است از خودتان عکس گرفته بشود از یک محیط و یک زاویه چندین عکس بگیرید زیرا ممکن است در همان لحظه ای که در حال عکس بردارید هستید حالت شما مناسب نباشد ولی با شات بعدی عکس شما در موقعیت بهتری قرار گرفته باشد.

ما سعی کردیم در این مقاله چگونه توی عکس قشنگ بیافتیم را برای شما مراحلش رو بطور کامل تشریح کرده باشیم و دیگر نیازی نباشد که از خودتان بپرسید چگونه توی عکس قشنگ بیافتیم را برای خودتان بیان بکنید. امیدوار هستیم یک عکس زیبا و جذاب بتوانید با گوشی های خودتان خلق بکنید اگر تمایل دارید می توانید مقاله آموزش عکاسی حرفه ای با گوشی را مطالعه بفرمایید که براحتی بتوانید اصول عکس برداری با گوشی هم فرا بگیرید و بتوانید در نهایت یک چاپ عکس فوری و چاپ عکس روی شاسی زیبایی داشته باشید.

خوش عکس باشید.

آدرس شرکت:

تهران، بهارستان، خیابان ظهیر السلام، خیابان درویش غربی، پلاک ۱۸ واحد۱

شماره تماس: ۰۲ ۴۲ ۶۲ ۷۷ -۰۲۱

آدرس شرکت:

تهران، بهارستان، خیابان ظهیر السلام، خیابان درویش غربی، پلاک ۱۸ واحد۱

شماره تماس: ۰۲ ۴۲ ۶۲ ۷۷ -۰۲۱

ده ترفند کاربردی گرفتن عکس های سلفی جذاب تر ،گرفتن عکس های سلفی مناسب و بی نقص کمی پیچیده تر از اون چیزیه که ممکنه  تصور کنیم. از تنظیم نور و روشنایی صحنه تا تنظیم فیلترها ، رفع لکه ها و ناهمواری سطوح پوست در عکس های نزدیک تر و گرفتن ژست های مناسب سلفی همگی قوانین و اصول خاص خودشون رو داره و بی توجهی به اون ها باعث نارضایتی افراد از عکس هاشون میشه  قبل از این که عکس های سلفی خودمون رو بلافاصله در شبکه های اجتماعی و با دوستایه خودمون به اشتراک بذاریم  پیشنهاد می کنیم به ترفند های کاربردی برای گرفتن عکس های سلفی جذاب تر توجه کنیم.

Ten Fun Tips to Make Selfie Photos More Attractive

قبل از این که بخواییم  در سلفی گرفتن با دوربین دوم گوشی هوشمند خودمون ماهر بشیم بهتره که با ترفند های افزایش مهارت در عکاسی با گوشی اول عکس های معمولی بگیریم و بعد از این که در استفاده از فوت و فن عکاسی با موبایل حرفه ای شدیم  سلفی های جذابتری را با نکات زیر از خود و دوستانمون ثبت کنیم.اموزش عکاسی موبایلی رو میتونید داخل سایت بخونید، برای خوندن مقاله اینجا کلیک کنید

نور طبیعی معمولا نتایج بهتری در عکاسی داره تا این که از نور لامپ استفاده کنیم. برای گرفتن عکس های سلفی جذابتر از محیط خارجی استفاده کنیم. محیط خارجی و نور خورشید به صورت خودکار سایه ها، وضوح ، تیرگی و روشنی و سایر عناصر مهم را تنظیم میکنه.برای این که از نور طبیعی به بهترین نحو استفاده کنیم پشت به خورشید بایستیم. سعی کنیم موهای ما مانعی برای نور خورشید باشه و تشعشعات اون از میان تارهای موی ما عبور کنه. ایستادن مقابل شیشه و پنجره در حالی که نور خورشید به سمت ما می تابه سوژه مناسبی برای عکس های سلفیه.

چطور عکس جذاب بگیریم

ترفند های کاربردی برای عکس های سلفی

Ten Fun Tips to Make Selfie Photos More Attractive

اگر مجبور هستیم عکس خودمون رو در محیط های سربسته ای که نور طبیعی نفوذ نمی کنه ثبت کنیم حتما به دنبال منبع نور مصنوعی باشیم.لامپ های حبابی زیادی وجود دارن که رنگ های تابشی را با درجه حرارت خود تنظیم می کنه و می تونیم  نور محیطه بسته رو به نیاز خودمون تغییر بدیم.

فلش ابزاری مناسب برای روش کردن بخش های تاریک اطراف سوژه مورد نظر ما هست؛ اما در گرفتن عکس های سلفی حتما باید اون رو خاموش کنیم . در عکس های سلفی تصاویر به صورت نمای نزدیک ثبت میشن و استفاده از فلش صورت را محو می کنه.

یکی دیگه از ترفند های کاربردی برای عکس های سلفی اینکه، دوربین های گوشی های هوشمند امکان تنظیم نوردهی را با ضربه زدن به اسکرین یا صفحه نمایش گوشی فراهم کردن. اگر شی مورد نظر ما به نحوی صفحه رو تیره تر می کنه دوربین اون رو روشن تر می کنه. مثلا حضور یک جعبه تیره رنگ باعث تنظیم خودکار نور توسط موبایل ما میشه.

تنظیمات سفیدی و نور صفحه با برنامه های جانبی نظیر Camera+ و Open Camera نیز به خوبی امکان پذیره. به وسیله این برنامه ها می تونیم علاوه بر تنظیم تعادل سفیدی، فوکوس یا تمرکز در هر نقطه عکس رو تنظیم کنیم.

برای گرفتن عکس سلفی مناسب باید آزمون و خطا کنیم. برای این که بتونیم  بهترین زاویه رو انتخاب کنیم گردن و صورت خودمون رو حرکت میدیم. با بالا و پایین آوردنه چانه خودمون سعی کنیم بهترین موقعیت رو برای عکس برداری ایجاد کنیم. یکی از ترفند های ساده برای گرفتن عکس های جذاب تر پوزیشن یا موقعیت قرارگیری خودمونه. دوربین رو  مستقیم رو به روی صورت خودمون قرار میدیم و به لنز دوربین نگاه نمی کنیم. نگاه خودمون رو به سمت و سوی دیگه می بریم و سعی می کنیم عکس به گونه ای به نظر برسه که سلفی نیست!

ترفند های کاربردی برای عکس های سلفی

یکی دیگه از ترفند های کاربردی برای عکس های سلفی اینکه، معمولا دوربین های دوم در گوشی های هوشمند از رزولوشن پایین تری برخوردار هستن. به علاوه ضربه زدن روی صفحه برای ثبت عکس باعث ایجاد لزرش و تکانه هایی در صفحه تصویر میشه که به طور کلی کیفیت عکس را بیش از پیش کاهش میده. به جای استفاده از دکمه یا آیکن دوربین در مرکز صفحه از دکمه های تنظیم صدا در گوشی خود برای ثبت تصاویر سلفی بهتر استفاده می کنیم.

وقتی که لنز دوربین بیش از حد به فرد نزدیک باشه انحرافاتی در ثبت عکس ایجاد میشه. بهتر است که برای ثبت عکس های سلفی با کیفیت تر فاصله مناسب خودمون رو با دوربین حفظ کنیم. اگر می خواییم از تمام بدن خودمون در سلفی عکس بگیریم بهتره که  از طول بازوی خودمون  استفاده کنیم یا این که با مونوپاد و دسته های سلفی ژست بهتری بگیریم.

علاوه بر مونوپاد، سه پایه یا تری پاد برای عکس برداری کامل تر و از فاصله دورتر مناسبه. اگر از مونوپاد یا تری پاد استفاده می کنیم حتما باید تایمر موبایل خودمون رو فعال کنیم.

duck face همان طور که از اسم اون  مشخصه حالتی از چهره در افراد که لب ها به سمت جلو و خارج گرایش دارن. این حالت دقیقا مشابه با خوردن لیمو یا هرچیز ترش دیگه ای هست  که لب ها اصطلاحا در عکس غنچه ای میشن. این حالت از چهره در عکس های نمای نزدیک با استفاده از سلفی متداول تره و معمولا به عنوان ژست سلفی از اون یاد میشه.

در توضیح این ژست سلفی در ویکی پدیا اومده که Duck face ژست جالبی در عکاسیه که روی پروفایل شبکه های اجتماعی دیده میشه؛ این ژست با فشرده و جمع و جور کردن لب ها به سمت بیرون برای جذب نگاه های مخاطب انجام میشه.

برای ویرایش عکس های شخصی و سلفی بهتره از برنامه های ادیت عکس استفاده کنیم. برای  مثال Snapseed یک برنامه کاربردی برای روشن کردن محیط در اندروید و iOS هست.

برنامه های زیادی برای ویرایش عکس وجود دارن که امکان افزودن حجم موها، صاف کردن سطح پوست و… رو برای کاربران فراهم می کنه. Facetune و Photo Editor by Aviary نمونه هایی از بهترین برنامه های ویرایش تصویر برای اندروید و iOS هستن.

اگر به ویرایش تک تک نقاط موجود در عکس خود علاقه ای نداریم یا وقت کافی برای تغییر تمام قسمت ها و تغییر اون ها نداریم  می تونیم از فیلترهایی که از پیش آماده شدن استفاده کنیم. حدود ۱۰۰ فیلتر محبوب وجود داره که در اغلب شبکه های اجتماعی قابل استفاده هستن. می تونیم  این تغییر رنگ ها رو در عکس های خودمون استفاده کنیم.اگر میخوایین عکس خودمون رو در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و.. به اشتراک بذاریم، پیشنهاد میکنیم حتما از بهترین برنامه های پرکاربرد و حرفه ای برای اینستاگرام برای فیلتر گذاری ، قرارد دادن عکس ها کنار هم و.. استفاده کنیم.

گروه هنری خواجویی

 

 

 

 

 

 

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


طعم موردعلاقه کیکت رو انتخاب کن


سینما رو به خونت بیار!

آموزش گرفتن عکس سلفی

 

چطور عکس جذاب بگیریم

گرفتن یک سلفی خوب قوانینی دارد،که رعایت این نکات برای بهتر دیده شدن عکس شما نزد دوستانتان بی تاثیر نیست.

عکس سلفی”Selfie” یا “عکس از خود” که به “عکاسی پرتره از خود” نیز معروف است،معمولاً توسط دوربین عکاسی یا دوربین موبایل توسط خود شخص گرفته می‌شود که این روزها تب آن به همه سرایت کرده است.

 

گرفتن یک سلفی خوب قوانینی دارد. این که دوربین را مستقیم جلوی صورت تان بگیرید و دکمه آن را فشار دهید، کافی نیست. اگر می خواهید دوستانتان از تماشای عکس های شما لذت ببرند، این نکات را رعایت کنید:

 

1.بهترین زاویه را پیدا کنیدهنگام گرفتن سلفی،زاویه های مختلف صورتتان را امتحان کنید.به عنوان مثال اگر کمی سرتان را به سمت چپ یا راست بچرخانید، عکس از حالت تخت بیرون می آید.حتی می توانید کمی دوربین را بالاتر از سرتان نگه دارید تا چشم هایتان برزگ تر و بینی تان کوچک تر نشان دهد.

 

2. خریدتان را با دیگران به اشتراک بگذاریدشما حتی می توانید از طریق سلفی، چیز جدیدی را که خریده اید،از گوشواره گرفته تا مواد غذایی که اخیرا به آن علاقمند شده اید، با دیگران به اشتراک بگذارید. فقط لبخند را فراموش نکنید، هیچ کس چهره عبوس شما را دوست ندارد.

 

3. روی یک چیز خاص تمرکز کنیداگر می خواهید تصویری Close Up از چهره خود بگیرید، روی یک بخش از صورتتان تمرکز کنید.

 

4. حالات مختلف چهره تان را به نمایش بگذاریدمجموعه عکسی از حالات مختلف چهره تان تهیه کنید،آنها را در کنار هم بچینید سپس منتشر کنید.شاید عکس خندان شما به تنهایی جذاب باشد اما هنگامی که در کنار عکس های دیگر با حالات مختلف منتشر می شود،جذاب تر خواهد بود.

 

5. گاهی خود واقعی تان باشیدشما همیشه عکس هایی از خودتان، همان شکلی که دیگران شما را می بینند، منتشر می کنید، اما خوب است گاهی از چهره بدون آرایش خود، مثلا زمانی که از خواب بیدار می شوید، عکس بگیرید تا دیگران هم با «چهره واقعی» شما آشنا شوند.

 

6. پاهای تان را سوژه قرار دهیداگر می خواهید کفش های جدیدتان را به دیگران نشان دهید، دوربین را به سمت پاهایتان بچرخانید. کادر را طوری تنظیم کنید که انتهای دوربین روی ران هایتان قرار گیرد.

 

بهترین سلفی ها در پس زمینه ای زیبا گرفته می شوند.

 

7. مدل های رایج را امتحان کنیدحتما با دیدن عکس های دیگران،بعضی از حالات رایج سلفی ها را شناخته اید.شما هم می توانید از آن مدل ها الگو برداری کنید اما در گذاشتن تگ هایتان کمی دقت کنید.

 

8. به نور توجه کنیدنور در عکس برداری نقش مهمی دارد و سلفی نیز از آن مستثنی نیست. از گرفتن سلفی در مکان های تاریک یا زیر نور فلورسنت خودداری کنید و به جای آن به پنجره نزدیک شوید.دقت کنید که منبع نور مقابل صورتتان باشد. تا حد امکان از فلش زدن بپرهیزید.

 

9. از دوربین پشتی گوشی استفاده کنیدبسیاری از گوشی ها دو دوربین دارند. یک در پشت و دیگری در جلو. سعی کنید از دوربین پشتی که وضوح بیشتری دارد، استفاده کنید. اگر چه چرخاندن آن و ندیدن چهره خود هنگام گرفتن عکس کمی سخت است، اما به کیفیت آن می ارزد.

 

10. تا جایی که می توانید برای گرفتن سلفی از آینه استفاده نکنیدهمان طور که می دانید آینه عکس شما را وارونه می کند و گوشی را نیز در عکس نشان می دهد. بنابراین تنها در مواقعی که می خواهید تمام قد عکس بگیرید، از آینه استفاده کنید.

 

11. به پس زمینه عکس دقت کنیدبهترین سلفی ها در پس زمینه ای زیبا گرفته می شوند. بنابراین چه در خانه یا خارج آن، قبل از گرفتن عکس به دنبال بهترین منظره بگردید سپس مقابل او بایستید و عکس بگیرید. همیشه بهترین پس زمینه، طبیعیت است. در بهار شکوفه های درختان، در پاییز برگ های رنگارنگ و زمستان برف و یخ بهترین انتخاب است. اگر هم در خانه به سر می برید، اول از تمیزی آن اطمینان حاصل کنید. اگر به مطالعه علاقه دارید، کتابخانه پس زمینه مناسبی است یا حتی می توانید تابلویی از ستاره محبوب تان را انتخاب کنید.

 

12. مراقب عکس خراب کن ها باشید

قبل از گرفتن عکس سلفی نگاهی به اطرافتان بیاندازید زیرا ممکن است هنگام گرفتن عکس ناگهان کودکی در حال فریاد از پشت شما رد شود و عکس تان را خراب کند.

 

13. عکس های دسته جمعی بگیریدسلفی گرفتن یک قانون دارد: شما خودتان باید در عکس باشید، اما قانون دیگری وجود ندارد. بنابراین می توانید افراد دیگری مانند دوست، خواهر، برادر یا حیوان خانگی تان را هم در تصویر راه دهید.

 

چطور عکس جذاب بگیریم

14. عکس تان را ادیت کنیدکمی خلاقیت به خرج دهید و قبل از آپلود عکس، آن را ادیت کنید. مثلا قسمتی از پس زمینه را بردارید، اندازه و رنگ آن را تغییر دهید، قابی مناسب برایش پیدا کنید و شکل های مختلف را به آن اضافه کنید.

منبع:yjc.ir

چند گام بالاتر


تخفیف باورنکردنی فرش سورنا|ازدستش نده!


آموزش مکالمه محور زبان به صورت آنلاین


معرفی بهترین کتاب‌های کودک برای خرید

جدیدترین مدلهای تلویزیون سامسونگ و ال جی

مشاهده تمامی مدلهای لوازم خانگی اسنوا/قیمت

دیگه لازم نیست حتماروبه روی تلویزین بشینی!


خرید مستقیم فرش از کارخانه


چنددقیقه ای بدون دردسر ماست سالم بساز!


خرید اولین لپ تاپ تاشو بازار


ارزانتر سفر کنید! بلیط زمینی وهوایی

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلف


اسباب بازی فکری و آموزشی به تفکیک سنین


خرید ماست ساز پونته


تخفیف های داغ لنوو(لپ تاپ،تبلت،مودم و…)

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

برای گرفتن یک سلفی حرفه ای و زیبا می‌بایست فاکتورهای خاصی را رعایت کرد. در ادامه انواع ترفندها و لوازمات جانبی لازم برای گرفتن یک عکس سلفی زیبا را با هم مرور کرده و 5 برنامه سلفی اندروید و آیفون را معرفی می‌کنیم.

عکس‌های سلفی یک ابزار جالب برای نمایش اعتمادبه‌نفس، شخصیت و ظاهر هر کاربر است. امروزه تقریبا همه با دوربین گوشی خود، عکس سلفی انداخته و معمولا در فضای مجازی به اشتراک می‌گذارند. اما دقت داشته باشید که برای عکس سلفی تنها نگاه کردن به دوربین و فشردن دکمه شاتر، کافی نیست. اگر می‌خواهید یک عکس سلفی حرفه ای را از خود ثبت کرده و با اعتماد به‌نفس کافی آن را در اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید، بهتر است با اصول اولیه آن آشنا شوید. درواقع برای گرفتن یک عکس سلفی خوب می‌بایست ابتدا پوزیشن و حالت مناسب چهره خود را پیدا کرده و سپس صحنه و پس‌زمینه عکس خود را به بهترین شکل تنظیم کنید. در ادامه علاوه بر آموزش سلفی گرفتن، به معرفی لوازم جانبی و 5 برنامه عکس سلفی هم می‌پردازیم. با پلازامگ همراه باشید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 

چطور عکس جذاب بگیریم

برای گرفتن عکس سلفی خوب و زیبا باید اصولی را رعایت کنید. در این بخش از مطلب، به معرفی هر یک از مواردی که باید در عکاسی سلفی رعایت کنید، می‌پردازیم.

 

به جای آنکه تنها به صورت مستقیم به دوربین نگاه کرده و از خود عکس بگیرید، بهتر است سر خود را کمی چرخانده و از زوایای مختلف چهره خود، سلفی بگیرید. در نتیجه اگر سر خود را چند درجه به چپ یا راست بچرخانید، ویژگی‌های ظاهری چهره شما، بهتر در دوربین ثبت می‌شوند. بنابراین بهتر است گوشی خود را کمی بالاتر از سر خود نگه دارید و زاویه دوربین را طوری تنظیم کنید که به سمت پایین باشد، در این حالت چشم‌های شما کمی بزرگ‌تر دیده شده و تصویر بهتری از بینی‌تان ثبت می‌شود.

علاوه براین بهتر است طرف مثبت چهره خود را شناسایی کنید و از این پس تمام عکس‌های سلفی خود را از این زاویه بگیرید. چرا که معمولا یک طرف از چهره متقارن‌تر دیده می‌شود.

 

اگر قصد دارید که نکته جدیدی مثل مدل موی جدید و یا عینکی که به‌تازگی خریداری کرده‌اید را در عکس سلفی به نمایش بگذارید، اطمینان حاصل کنید که این نکته به خوبی در عکس‌تان آمده باشد و درواقع این ویژگی به صورت برجسته در سلفی دیده شود.

 

مطمئنا یک چهره ناراحت یا اخمو، عکس سلفی شما را زیبا نخواهد کرد. سعی کنید همیشه با یک لبخند زیبا و چهره‌ای شاد، سلفی بگیرید.

 

اگر قصد دارید از چهره خود یک کلوزآپ بگیرید، سعی کنید روی یک ویژگی از چهره خود فوکوس کرده و باقی را عادی‌تر نشان دهید. این کار به‌ویژه برای حالتی که از یکی از ویژگی‌های چهره خود راضی هستید، می‌تواند خیلی کاربردی باشد.

برای مثال اگر چشمان خود را دوست دارید، بهتر است با آرایش مخصوص، زیبایی چشمان خود را پررنگ‌تر از قبل جلوه دهید. و یا اگر از لبخند خود احساس رضایت دارید، پیشنهاد می‌شود چشمان و گونه‌های خود را در حالت طبیعی خود نگه داشته اما با استفاده از لوازم آرایشی مناسب، جلوه لبخند خود را بیشتر از پیش کنید.

 

ممکن است بگویید لبخند زدن به دوربین در اکثر موارد، کار احمقانه‌ای است اما باید بگوییم که گرفتن عکس‌های سلفی تصادفی با گوشی خود، به مراتب احمقانه‌تر به‌نظر می‌رسد. اگر شما فردی جدی هستید، بهتر است از سایر حالات و احساسات خود نیز عکس‌های سلفی متفاوتی بگیرید.

شما می‌توانید لبخندهای مختلف را نیز امتحان کنید، یک لبخند ملیح با لب‌های بسته نیز می‌تواند به اندازه یک خنده دندان‌نما، زیبا باشد. فرقی نمی‌کند چطور لبخند بزنید و بخندید اما همواره به خاطر داشته باشید که لبخند یکی از جذاب‌ترین حالت‌هایی است که می‌توانید در عکس‌های خود آن را به اشتراک بگذارید.

در حقیقت بهتر است حالات چهره خود را شناسایی کرده و در عکس‌های مختلف آنها را ثبت کنید. برای مثال وقتی در حال تماشای یک فیلم هستید، با توجه به موضوع و شرایط فیلم، می‌توانید از حالت تعجب و یا خنده خود عکس گرفته و با حالت طبیعی چهره خود در مواقع مختلف آشنا شوید.

 

اگر قصد دارید لباسی را که به‌تازگی خریداری کردید، نمایش دهید و یا پس از گرفتن یک رژیم غذایی، از اندام خود عکس بگیرید، می‌بایست در مقابل یک آینه تمام قد ایستاده و از سر تا انگشتان پای خود را در عکس بیندازید. در این عکس‌ها دیگر صورت شما، نقطه طلایی عکس نخواهد بود. سعی کنید به‌گونه‌ای از خود، عکس تمام قد بگیرید که در تصویر، موقعیت بدن شما در اولویت باشد و اشیای موجود در پس‌زمینه از جذابیت عکس شما نکاهد.

اگر تمایل دارید که اندامتان کمی قلمی‌ و باریک‌تر به‌نظر برسد کافی است مثلا اگر گوشی را با دست راست خود گرفته‌اید، پای راست خود را کمی جلوتر بیارید. در این حالت شانه سمت مخالف کمی جلوتر می‌آید، شما می‌توانید دست آزاد خود را به کمر تکیه زده و یا آن را روی پای خود بگذارید. در این حالت قفسه سینه به صورت طبیعی کمی جلوتر آمده و مچ پاها به صورت متقاطع در کنار هم قرار می‌گیرند.

 

در یک عکس فیلترهای زیادی استفاده نکنید. شما می‌توانید عکس‌های سلفی از خود بگیرید که معمولا همیشه دیگر افراد، شما را در آن حالت می‌بینند اما گرفتن عکس سلفی در حالتی که تازه از خواب بیدار شده‌اید و یا حداقل آرایش را دارید، سبب می‌شود که فالورهای اینستاگرام و دیگر افراد در فضای مجازی، «خود واقعی‌تان» را ببینند.

 

اگر کفش‌های جدیدی خریده‌اید و دوست دارید از آنها عکس بگیرید، بهتر است زاویه دوربین را طوری تنظیم کنید که از ران تا کفش شما در عکس ثبت شود. در این حالت همان‌طور که دوربین را به سمت پایین گرفته‌اید، لبه فریم باید از ران شما آغاز شود و کاملا به ران‌ها نزدیک باشد. این زاویه کمک می‌کنید که ران‌های شما تا حد امکان بلند و باریک به‌نظر برسند.

 

در حال حاضر پوزیشن‌های مختلفی در عکس‌های سلفی رایج شده‌اند که بسیار محبوب هستند. شما نیز می‌توانید از این حالات و پوزیشن‌ها در سلفی‌های خود استفاده کنید، البته توجه داشته باشید که حالاتی نظیر صورت اردکی، نشان دادن عضلات و یا خواب‌آلودگی، همواره مورد انتقاد برخی از افراد قرار می‌گیرد.

پس از آنکه تمام نکات بالا را رعایت کردید، حال برای آنکه بتوانید عکس سلفی زیباتری را ثبت کنید بهتر است پس‌زمینه خود را نیز تنظیم کنید. در این مرحله باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

 

وجود یک منبع نور مناسب فاکتور مهمی در امر عکاسی است و عکس‌های سلفی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در نتیجه اگر بخواهید در فضایی با نور کم و یا با روشنایی نور فلورسنت یک عکس سلفی بگیرید، مطمئنا نتیجه رضایت بخش نخواهد بود. نور طبیعی یکی از بهترین منابع در عکاسی است؛ بنابراین بهتر است عکس‌های سلفی خود را کنار پنجره و یا در فضای بیرون از خانه بگیرید.

به خاطر داشته باشید برای عکسبرداری در فضای آزاد، می‌بایست نور خورشید یا هر نور دیگری در مقابل شما و کمی بالاتر از سطح چشم شما باشند. در این حالت نور، چهره شما را روشن کرده و سبب می‌شود که ویژگی‌های چهره شما به‌خوبی دیده شوند بدون آنکه سایه‌ای روی صورت شما ایجاد شود. اما اگر نور در کنار و یا عقب شما باشد، مقداری سایه روی چهره شما خواهد افتاد و عکس شما خراب می‌شود.

اگر در منزل عکاسی می‌کنید، سعی کنید از پرده نسبتا نازکی استفاده کنید که بتواند نورخورشید را از خود عبور دهد. این کار موجب می‌شود که نور ملایم‌تر تابیده و عکس شما را جذاب‌تر می‌کند. گفتنی است نور طبیعی خیلی بهتر از نور مصنوعی رنگ‌ها را پردازش می‌کند، اما اگر می‌خواهید سایه‌های ایجاد شده در عکس را برطرف کنید می‌توانید از نور مصنوعی کمک بگیرید. اما اگر باز هم نوردهی مناسبی ندارید، می‌توانید از افکت گوشی خود کمک بگیرید. درواقع امروزه دوربین اکثر گوشی‌های هوشمند از ویژگی پردازش و اصلاح خودکار رنگ بهره می‌برند.

همچنین سعی کنید تا جای امکان از فلاش دوربین گوشی خود استفاده نکنید زیرا نور فلاش موجب روشنایی بیش از حد چهره شما شده و احتمالا چشمان شما را در عکس قرمز نشان خواهد داد.

 

امروزه معمولا همه گوشی‌های هوشمند از یک دوربین در پنل جلوی خود و یک یا چند دوربین در پنل عقب خود بهره می‌برند، با این حال بهتر است برای ثبت عکس‌های سلفی از دوربین عقب گوشی خود استفاده کنید. دوربین‌های عقب گوشی معمولا پیکسل بالاتری داشته و عکس‌هایی با رزولوشن بالاتر را ثبت می‌کنند. برای این کار شما می‌بایست گوشی خود را چرخانده و با دوربین عقب آن، در حالی‌که خود را نمی‌بینید از خود یک عکس سلفی بگیرید.

چطور عکس جذاب بگیریم

 

اگر در آینه عکس بگیرید باید این نکته را به خاطر داشته باشید که تصویر شما برعکس خواهد شد و البته گوشی شما در عکس مشخص می‌شود. همچنین این احتمال وجود دارد که شیشه آینه همیشه نور را با دقت انعکاس نکرده و ممکن است عکس سلفی شما خراب شود. سعی کنید دستان خود را تا جای امکان کشیده و  از مسافتی دورتر از خود عکس بگیرید. البته اگر بخواهید یک عکس سلفی تمام قد بگیرید، ناچارا باید از آینه استفاده کنید.

سعی کنید امتحان کنید که با هر دو دست چپ و راست خود بتوانید سلفی بگیرید، امتحان کنید و ببینید کدام دست به شما زاویه بهتری می‌دهد.

 

یک عکس سلفی خوب فراتر از یک چهره است. بهتر است در هنگام گرفتن عکس سلفی، پس‌زمینه‌ای داشته باشید که برای بیننده جذاب و جالب باشد. فرقی نمی‌کند در فضای خانه و یا بیرون از آن از خود عکس می‌گیرید، در هر دو حالت می‌بایست حواستان به پس‌زمینه عکستان باشد.

 

همیشه وقتی در حال سلفی گرفتن هستید، حواستان باید به محیط دور و اطرافتان باشد. همیشه ممکن است کودکانی در اطراف شما باشند و عکس سلفی شما را خراب کنند پس توصیه می‌شود هنگام گرفتن عکس سلفی حتما نگاهی به اطراف خود داشته باشید.

 

برای گرفتن یک عکس سلفی، کافی است که چهره خودتان در عکس باشد اما این یک قاعده و قانون همیشگی نیست. شما می‌توانید با دوستان، اعضای خانواده و یا سگ خود یک عکس سلفی زیبا بگیرید. احتمالا در یک عکس دسته‌جمعی نخواهید توانست که همه قواعد را کنترل کرده و تنظیم کنید اما مطمئنا این عکس، یک عکس سلفی زیبا و بیادماندنی خواهد بود که بعدا می‌توانید آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. درواقع اگر فرد خجالتی هستید و آنقدر اعتماد بنفس ندارید که در یک جمع از خود عکس سلفی بگیرید، می‌توانید در کنار یک دوست و یا یکی از اعضای خانواده خود عکس سلفی بگیرید.

هرچه تعداد افراد بیشتری در عکس سلفی شما حضور داشته باشند، مطمئنا عکس جذاب‌تری خواهد بود و توسط تعداد افراد بیشتری لایک خواهد خورد.

پس از آنکه عکس سلفی خود را گرفتید، بهتر است آن را ویرایش و سپس بارگذاری کنید. برای انجام این کار توصیه می‌شود که مراحل زیر را انجام دهید:

 

تقریبا اکثر افرادی که عکس سلفی می‌گیرند از اپلیکیشن دیگری برای تنظیم نور و رنگ عکس خود استفاده می‌کنند. اما باید مراقب باشید چون هر فیلتری مناسب هر عکس سلفی نیست بنابراین بهتر است قبل از به اشتراک‌گذاری عکس سلفی خود، انواع فیلترها را روی آن امتحان کنید.

 

اگر از یک نرم‌افزار ویرایش عکس در گوشی خود بهره می‌برید، می‌توانید به راحتی قبل از بارگذاری و به اشتراک‌گذاری عکس خود در فضای مجازی، هرگونه نقص عکس خود را برطرف کنید. شما می‌توانید به راحتی پس‌زمینه عکس خود را تغییر داده و یا سایز عکس خود را عوض کنید. البته تقریبا همه این ویرایش‌ها را خود گوشی پشتیبانی می‌کند و نیازی نیست که از اپلیکیشین‌های دیگر استفاده کنید اما اگر تمایل دارید از برنامه‌های حرفه‌ای‌تری استفاده کنید، هزاران اپلیکیشن در اینترنت وجود دارد که می‌توانند نیاز شما را برآورده سازند.

 

بهتر است پس از آنکه عکس‌های خود را ویرایش کردید، عکس سلفی مربوطه را در فیسبوک، توییتر، اسنپ‌چت و اینستاگرام، با همه دوستان خود به اشتراک بگذارید. در اغلب موارد شما می‌توانید در زیر عکسی که به اشتراک گذاشته‌اید یک کپشن بنویسید و حال خود را توضیح دهید.

 

این روزها عکس‌های سلفی عضو ثابت همه محفل‌ها، جشن‌ها و مراسم‌ها شده‌اند. اما اگر تمایل دارید که یک عکس سلفی حرفه ای داشته باشید می‌توانید از ترندهای رایج در عکس سلفی خود بهره ببرید. برای مثال معمولا اکثر افراد پنج‌شنبه‌ها یک عکس از طول هفته خود را به اشتراک می‌گذارند؛ بنابراین شما می‌توانید یک عکس از دوران بچگی خود پیدا کرده و آن را با بقیه دوستان خود به اشتراک بگذارید. یکی دیگر از ترندهای عکس‌های سلفی، نمایش دادن موهایتان است. درواقع می‌توانید به جای لبخندتان در عکس‌های سلفی خود بر نوع آرایش موهای خود تمرکز کنید.

 

در دو حالت اصلا نباید سراغ عکس سلفی بروید، یکی از این مواقع مراسم خاکسپاری و دیگری صحنه تصادف است. معمولا در این دو حالت و موقعیت اصلا شایسته نیست که عکس سلفی بیندازید. همچنین توصیه می‌شود در یک مراسم یادبود و یک موقعیت تراژیک و غم‌انگیز، گوشی‌تان را در جیب خود بگذارید و اصلا سراغ عکس سلفی نروید.

 

در کنار تمام شرایط و قواعدی که در بالا ذکر کردیم، یکی از تاثیرگذارترین فاکتورها در ثبت یک عکس سلفی زیبا، استفاده از «مونوپاد» است. درحقیقت مونوپاد یکی از لوازم جانبی است که کمک می‌کند فرد در گرفتن یک عکس سلفی، آزادی عمل بیشتری داشته، فاصله خود را به میزان مطلوب حفظ کرده و عکس‌های بهتری را ثبت کند. درحال حاضر مونوپادهای متعددی با قابلیت‌های متنوع در بازار موجود است که در ادامه پنج مونوپاد برتر موجود در بازار را با هم مرور خواهیم کرد.

 

مونوپاد وونیو مدل Gimbal Stabilizer 3-AxisWonew Gimbal Stabilizer 3-Axis Selfie Stick Monopod

کمپانی وونیو (Wonew) مونوپادی به مدل Gimbal Stabilizer 3-Axis را تولید کرده است که به خوبی از تمامی گوشی‌ها با اندازه‌ها و سایزهای مختلف پشتیبانی کرده و کاربر می‌تواند با خیال راحت گوشی خود را در محفظه نگهدارنده این مونوپاد قرار دهد. این مونوپاد از بلوتوث 4.0، میزان چرخش 360 درجه، سیستم عامل‌های اندروید و iOS به خوبی پشتیبانی کرده و در عین حال طراحی سبک و کوچکی دارد. گفتنی است این مونوپاد مجهز به لرزشگیر است و همراه آن یک بند نیز ارائه می‌شود. این مونوپاد از کلید عکاسی، فیلمبرداری و تنظیم حالت چرخش بهره می‌برد و توسط یک کابل میکرو USB شارژ می‌شود.

 

مونوپاد WeWow مدل FancyWewow Fancy Selfie Stick Monopod

کمپانی چینی WeWow مونوپاد مدل Fancy را با پشتیبانی از قابلیت‌های متنوع به بازار فرستاده است. این مونوپاد از جنس آلومینیم است و مجهز به یک باتری لیتیوم پلیمری 2600 میلی‌آمپر ساعتی است که می‌تواند گوشی کاربر را نیز همانند یک پاوربانک شارژ کند. یکی از ویژگی‌های منحصربفرد این محصول، داشتن استاندارد IP54 و خاصیت ضدآب بودن است. در حقیقت این محصول تا 95 درصد در برابر آب و رطوبت مقاومت می‌کند. این مونوپاد مجهز به لرزشگیر است و قادر است لرزش دست کاربر در هنگام فیلمبرداری و عکاسی را خنثی کرده و حذف کند. این مونوپاد پایه‌ای در حدود 1 متر دارد و برای انواع گوشی‌های هوشمند مناسب است. مونوپاد ویوو مدل Fancy از طریق درگاه USB قابل شارژ است و در حالت روشن قادر است تا 8 ساعت شارژ خود را حفظ کند.

 

مونوپاد جیماری مدل ST-880Jmary ST-880 Selfie Stick Monopod

یکی دیگر از مونوپادهای محبوب موجود در بازار، مونوپاد جیماری (Jmary) مدل ST-880 است. این محصول از کلید چرخش زاویه پشتیبانی کرده و کاربر می‌تواند به‌راحتی با استفاده از این کلید چرخش، زاویه دوربین گوشی را تنظیم کند. این مونوپاد از قابلیت چرخش 360 درجه پشتیبانی کرده و مجهز به لرزش‌گیر است. شما می‌توانید با استفاده از بند کوچکی که در انتهای آن قرار دارد، این مونوپاد را به‌راحتی در دست گرفته و عکس سلفی زیبایی بیندازید. این محصول حدود 350 گرم سنگینی داشته و با گیره خلاص‌کننده به گوشی متصل می‌شود. مونوپاد جیماری (Jmary) مدل ST-880 با سیستم عامل اندروید و iOS سازگار است و از کلید عکاسی، فیلمبرداری و تنظیم حالت چرخش نیز پشتیبانی می‌کند. گفتنی است حداقل طول این مونوپاد حدود 0.5 متر و حداکثر آن حدود 0.91 متر است.

 

مونوپاد وونیو مدل BR11Wonew BR11 Selfie Stick Monopod

مونوپاد وونیو مدل BR11 محصول قدرتمندی است که توجه کاربران زیادی را به خود جلب کرده است. این مونوپاد متشکل از یک لنز 3 در 1، ریموت کنترل، اپلیکیشن اختصاصی، سه‌پایه، بند و کاور است و از تمام گوشی‌های اندرویدی و دوربین‌های ورزشی GoPro نیز پشتیبانی می‌کند. گفتنی است این مونوپاد مجهز به قابلیت چرخش 270 درجه‌ای است و حداکثر 100 سانتی‌متر، طول دارد. درواقع کاربر می‌تواند گوشی خود را روی مونوپاد گذاشته و سپس مونوپاد را روی سه‌پایه خود تنظیم کند، آنگاه با استفاده از ریموت کنترل، عکس و یا فیلم گرفته و حتی در مواقع لزوم زوم کند. این مونوپاد از آلومینیم ساخته شده است و طراحی نسبتا سبک و کوچکی دارد. باتری این محصول، لیتیوم پلیمری است و از اپلیکیشن اختصاصی نیز پشتیبانی می‌کند.

 

مونوپاد هوکو مدل K4Hoco K4 Selfie Monopod

7 از 3 رای

کمپانی هوکو برند خوشنامی در زمینه تولید انواع لوازم دیجیتال برای گوشی‌های هوشمند، تبلت و سایر گجت‌ها است. مونوپاد هوکو K8 یکی از محصولات قدرتمند و باکیفیت این کمپانی است. این محصول از قابلیت تنظیم 180 درجه‌ای برخوردار است و حداکثر طول آن 0.65 سانتی‌متر است. این مونوپاد از طریق بلوتوث و جک هدفون 3.5 میلی‌متری به گوشی هوشمند متصل شده و قابلیت شارژ نیز دارد. مونوپاد هوکو K8 با سیستم عامل اندروید و iOS به‌خوبی سازگار است و نگهدارنده آن کاملا قابل تنظیم است. اگر می‌خواهید از مونوپادی با قیمت مناسب و کارایی آسان بهره ببرید، مونوپاد هوکو K8 بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

 

با استفاده از یک برنامه سلفی می‌توانید به عکس‌های خود زیبایی بخشیده و آن‌ها را برجسته‌تر کنید. این اپلیکیشن‌ها دارای ابزارهایی هستند که زیبایی طبیعی شما را ارتقا داده و بهترین ویژگی‌های شما را بهبود می‌دهد. در ادامه 5 اپلیکیشن سلفی برای ثبت عکس‌های بسیار زیبا را معرفی می‌کنیم.

 

Facetune 2 را می‌توان بهترین برنامه سلفی دانست. هر ایرادی که فکر می‌کنید در چهره خود دارید را می‌توانید با این اپلیکیشن اصلاح کنید. ابزارهای روتوش به شما اجازه می‌دهند تا اصلاح مشکلات مربوط به پوست، سفید کردن دندان، لاغر یا چاق کردن بخش‌هایی از چهره، روشن‌تر کردن چشم‌ها و اصلاح ابروها را انجام داده یا آرایش اعمال کنید. این برنامه عکس سلفی ابزارهای پیشرفته‌ای را برای تغییر منبع نور، حذف سایه‌ها و کنترل دما و اشباع بودن رنگ‌ها ارائه می‌دهد. یک ابزار مقایسه‌ای، حالت‌های قبل و بعد از اعمال تغییرات را نمایش می‌دهد. Facetune 2 همواره در حال بروز شدن است و ویژگی‌های جدیدی ارائه کرده و رابط کاربری را بهبود می‌دهد. از ویژگی‌های جدید این برنامه سلفی می‌توان به فیلترهای نئون، افکت‌های منشوری و مشاهده زنده افکت‌ها هنگام ثبت تصاویر اشاره کرد.

دانلود برنامه سلفی Facetune 2 برای اندروید و iOS

 

Airbrush یک ابزار ساده و انعطاف‌پذیر برای کسانی است که به دنبال ثبت بهترین عکس سلفی هستند و گزینه‌های زیادی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. با این اپلیکیشن سلفی می‌توانید اصلاحات مختلفی را روی پوست و صورت خود تنها با زدن یک انگشت انجام دهید. بخش سرگرم‌کننده این برنامه در این است که می‌تواند هرکدام از ویژگی‌های چهره خود را تغییر دهید؛ مثلا چشمان خود را بزرگ‌تر کنید، چهره خود را باریک‌تر کنید یا بینی خود را کوچک‌تر کنید و با آرایش‌های مختلف، چهره‌ای هالیوودی به خود بگیرید. اگر از انجام آرایش واقعی خوش‌تان نمی‌آید، Airbrush می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

دانلود برنامه عکس سلفی Airbrush برای اندروید و آیفون

 

آیا شهرها هویت دارند؟ آیا شخصیت شما بازتاب‌کننده شهر خاصی است؟ اپلیکیشن سلفی Selfie City از این مفهوم استفاده کرده و برنامه‌ای خلق کرده که متفاوت از سایر ابزارهای سلفی است. در این اپلیکیشن، هر کدام از شهرهای فورموسا، توکیو، نیویورک، پاریس و هنگ کنگ فیلترهای مخصوص به خود را دارند که منعکس‌‌کننده محله‌ها و شخصیت آن‌ها است. علاوه براین، قابلیت کلاژ سلفی‌ها تا 16 عکس، افکت‌های AR زنده و ابزاری که شبیه اپل لایو است هم در این اپلیکیشن وجود دارند. ویژگی زیباسازی هوشمند برنامه سلفی Selfie City با استفاده از قابلیت تشخیص چهره، بافت و رنگ پوست شما را بهبود می‌دهد. بسیاری از نتایجی که با این برنامه کسب می‌کنید، مفهومی و هنری هستند که یا باعث می‌شوند عاشق این برنامه شوید و یا از آن خوشتان نیاید.

دانلود برنامه سلفی Selfie City برای اندروید و iOS

 

اگر به دنبال ثبت بهترین عکس سلفی از خود هستید، YouCam Perfect قطعا به کمک شما خواهد آمد. این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد تا در حالی که ویژگی زیباسازی خودکار فعال است، هم عکس و هم ویدیو از خود بگیرید. برنامه سلفی YouCam Perfect ایرادات پوست شما را پوشش می‌دهد و ابزاری مخصوص چشم دارد که می‌تواند چشمان شما را بزرگ‌تر کرده و پف‌کردگی زیر چشم‌ها را از بین ببرد. در سلفی‌های گروهی، این برنامه می‌تواند با کمک قابلیت تشخیص چند چهره، ظاهر هر یک از صورت‌های موجود در تصویر را بهبود دهد. YouCam Perfect عکس های سلفی شما را با استفاده از عناصری مانند استیکرها، پس‌زمینه‌ها، کلاژ و قاب‌های مختلف بهبود داده و می‌توانید برخی از موارد پس‌زمینه را هم در آن حذف کنید. در تصاویری که به صورت کامل از بدن خود می‌گیرید، با این برنامه سلفی می‌توانید خود را بلندتر یا کوتاه‌تر کرده یا خودتان را لاغرتر نشان دهید.

دانلود نرم افزار عکس سلفی YouCam Perfect برای اندروید و آیفون

 

با Camera360 می‌توانید عکس‌های جالب و خنده‌داری را از خود ثبت کنید. در این اپلیکیشن می‌توانید با واقعیت افزوده، استیکرهای چهره‌های حیوانات، قاب‌های متحرک، تم‌ها و موارد مختلف دیگر، عکس های سلفی بسیار جالبی را از خود بگیرید. افکت‌های صوتی که روی تصاویر و ویدیوهای خود قرار می‌دهید به شما در بیان بهتر احساسات کمک خواهند کرد. Camera360 ابزارهای سنتی عکاسی مانند برش، شارپ‌کردن، دمای رنگ‌ها و ابزارهای زیباسازی را هم در خود جای داده است که می‌توانید با آن چهره خود را آرایش کرده و ایرادات آن را مخفی کنید، چشم‌هایتان را بزرگ‌تر کنید، لب‌های خود را جذاب‌تر نشان دهید، بینی و گونه‌های خود را نازک‌تر کنید و به سفیدسازی دندان‌ها بپردازید. فیلترها و افکت‌های مختلف زیادی هم در این برنامه وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را به چهره خود اعمال کنید.

دانلود برنامه عکس سلفی Camera360 برای اندروید و آیفون

 

همانطور که مشاهده کردید، برای ثبت یک عکس سلفی زیبا و حرفه ای تنها داشتن دوربین باکیفیت مهم نیست. در این مطلب آموزش و اصول عکاسی سلفی را با هم مرور کردیم. سپس چندین مونوپاد برای عکاسی سلفی از فروشگاه پلازامگ معرفی کردیم که می‌توانند باعث ثبت عکس‌های زیبایی از شما و دوستان‌تان شوند. در نهایت، 5 مورد از بهترین برنامه های سلفی را معرفی کردیم که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، عکس‌های خود را ویرایش کرده و بهبود دهید و بهترین چهره از خودتان را با دیگران به اشتراک بگذارید. شما از کدام نرم افزار یا برنامه سلفی استفاده می‌کنید و چه پیشنهاداتی به دیگران برای گرفتن عکس سلفی دارید؟ نظرات خود را می‌توانید در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

چطور عکس جذاب بگیریم
چطور عکس جذاب بگیریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *