چگونه عکسی جذاب بگیریم

 
helpkade
چگونه عکسی جذاب بگیریم
چگونه عکسی جذاب بگیریم

عکس گرفتن می‌تواند یک روش باحال و سرگرم‌کننده برای بیان حس و حال شما و روحیاتتان باشد. گرفتن عکس در لحظه به شما کمک می‌کند تا چیزی را که شما می‌خواهید به خاطر بسپارید. جالب اینجاست پاسخ‌ سوال چگونه از خودمان عکس هنری بگیریم هرچند ساده و ابتدایی است اما گاه فراموش می‌شوند و حسرت یک عکس خوب به دلمان می‌گذارد.

همچنین اگر هیچ‌کدام از عکس‌هایی که می‌گیرید را دوست نداشته باشید کاملاً ناامید می‌شوید. خب اصلاً نگران نباشید! تغییر دادن چند مورد در نحوه عکس گرفتن می‌تواند به شما کمک کند تا عکس‌های هنری و دل‌پذیرتری از خودتان بگیرید. در ادامه با ما باشید تا نحوه‌ی گرفتن عکس هنری از خود یا سلفی گرفتن هنری را بیاموزید.

در ادامه مقاله روش‌هایی برای ترکیب‌بندی در عکس‌های هنری معرفی شده‌اند. با پیروی از آن‌ها می‌توانیم پاسخ سوال چگونه از خودمان عکس هنری بگیریم را به نحو بهتری بدهیم.

سلفی گرفتن باحالت دست از بالا می‌تواند زاویه فوق‌العاده‌ای را به‌عکس‌های شما بدهد. در این حالت چشم‌های شما بیشتر خود را نشان می‌دهند و صورت و گردن شما کوچک‌تر به نظر می‌رسند.

سمتی که سایه روی صورتتان قرار می‌گیرد را پیدا کنید. برای این کار ابتدا به آینه نگاه کنید یا با دوربین گوشی‌تان چک کنید. چند مدل عکس تمرینی بگیرید و بیشتر جهت قرار گرفتن در منبع نور را دریابید که کدام قسمت صورت تیره‌تر به نظر می‌رسد. برای اینکه به‌صورت خود جلوه‌ی هنری بدهید عکس را از سمت سایه بگیرید. توجه داشته باشید که تابش مستقیم نور آفتاب نیز سبب محو شدن صورت درون عکس شده و تأثیری منفی خواهد داشت.چگونه عکسی جذاب بگیریم

برای گرفتن عکس هنری از خود بهتر است از رویکردها و فیلترهای هنری استفاده کنید. بجای یک عکس سنتی و زاویه‌ی تکراری، سعی کنید عکسی متفاوت بگیرید. در اینجا چند مدل جایگزین عکس‌های تمام‌رخ را بیان می‌کنیم:

یکی دیگر از مواردی که باید پیرامون سوال چگونه از خودمان عکس هنری بگیریم رعایت کنید، این است است که لنز گوشی را به‌طور کامل نزدیک مرکز صورتتان نیاورید. بهترین عکس‌ها با دنبال کردن قانون یک‌سوم در عکاسی گرفته می‌شوند. قانون یک‌سوم برای بسیاری از عکاسان تازه‌کار همانند معجزه عمل می‌کند. قانون یک‌سوم مجموعه‌ای از اصول راهنماست که از یک گرید (جدول) فرضی با دو خط افقی و دو خط عمودی استفاده می‌کند. سوژه‌ها روی خطوط این گرید یا محل تلاقی آن‌ها باهم قرار داده می‌شوند تا به‌عکس عمق و جذابیت بیشتری بدهند.

لنز دوربین را از صورتتان دورنگه دارید زیرا لنز دوربین هر چیزی که ازنظر جسمی به آن نزدیک باشد را کج و ناهموار نشان می‌دهد. به دلیل اینکه فاصله دوربین تا صورت شما در عکس سلفی به‌اندازه طول بازوهایتان است اغلب بینی شما بزرگ‌تر از آن چیزی که در واقعیت هست، به نظر می‌رسد و این ظاهر مورد پسند خیلی از افراد نیست.

اگر قصد خرید دوربین عکاسی دارید، راهنمای خرید آن را حتماََ مطالعه کنید.

از دوربین اصلی موبایل خود استفاده کنید. دوربین پشتی گوشی‌های هوشمند برای عکاسی کیفیت بالاتری نسبت به دوربین جلو دارند و شما می‌توانید عکس‌های هنری و حرفه‌ای‌تری را از خود بگیرید. راه دیگر این است که یک آینه را در جلوی گوشی خود قرار دهید. با این کار می‌توانید ببینید که در عکس چگونه به نظر می‌رسید و پیش نمایه تصویری را که می‌خواهید به‌طور مؤثر بیندازید. مطمئن باشید در این مورد لبخندی جعلی نخواهید داشت.

از کسی بخواهید که از شما عکس بگیرد. البته همیشه این کار ممکن نیست و احتمالاً عکس گرفتن از کسی برای شما مطلوب‌تر است. احتمال دارد که نگران نگه‌داشتن دوربین، چگونگی زوم کردن یا لرزش دستتان بشوید. اما بهتر است روی سوژه یا فیلترهای عکاسی هنری تمرکز کنید که نحوه‌ی نمایش عالی داشته باشد.

در زیر مواردی را در مورد استفاده از ژست مناسب برای سلفی گرفتن معرفی می‌کنیم:

یکی از رایج‌ترین اشکالات در عکس داشتن غبغب است که پیشنهاد می‌کنیم آن را حذف کنید. برای حل این قسمت بهتر است گردن خود راکمی بالا ببرید و چانه را از بدن خود دور کنید در این صورت غبغب رفع می‌شود. این کار ممکن است در حین عکاسی ناخوشایند به نظر برسد اما عکس شمارا بسیار زیباتر می‌کند.

شانه‌های خود را به عقب بکشید. شانه‌های آویزان و ژست شل در عکس هیچ‌گاه رایج و زیبا نیست! مطمئن شوید که شانه‌های خود را به سمت پایین و عقب نگه می‌دارید. این کار باعث می‌شود گردن خود را بالا بکشید و با پرستیژ تر شوید و عکس خود را بهبود ببخشید. همچنین می‌توانید بجای اینکه با ویرایش شانه‌های خود را مربع کنید، شانه‌های خود را یکی به سمت بالا و دیگری را به سمت پایین کج کنید.

نگاه خود را کنترل و تنظیم کنید. گرفتن عکس‌های سلفی پرتره و به اشتراک گذاشتن آن‌ها باعث می‌شود شما بسیار جدی و اخمو به نظر برسید. تلاش کنید عکسی طبیعی بگیرید که عواطف و احساسات سوژه را به بهترین شکل بیان کند. نتیجه‌ی بهترین عکس از چهره بایستی احساس شادی، غم، خشم، ترس، غرور یا هر احساس حقیقی دیگری را در لحظه ثبت و این حقیقت به بیننده تصویر القا و به‌درستی درک شود.

یکی از موارد دیگری که باید پیرامون سوال چگونه از خودمان عکس هنری بگیریم این است که به صورت یا بدن خود زاویه دهید. بجای اینکه صرفاً در قاب مربعی صاف و بدون حالت رو به دوربین بایستید بهتر است به‌صورت یا بدن خود کمی زاویه دهید. برای مشخص شدن این کار پیشنهاد می‌کنیم که چند مدل عکس تمرینی بگیرید. قرار دادن بدن در قاب تمام قد شمارا لاغر و باریک نشان می‌دهد.

به منحنی‌های بدن خود توجه کنید و اهمیت دهید. به‌عنوان‌مثال برای نشان ندادن اضافه‌وزن بدن، بهتر است بیشتر وزن خود را روی پای راست بیندازید. این کار باعث ایجاد منحنی، یک منحنی S مانند می‌شود و شخص لاغرتر به نظر می‌رسد.

برای گرفتن عکس جذاب و پرانرژی، لطفاً دور از دوربین را نگاه کنید حتی اگر چشمان شما بهترین ویژگی را داشته باشند.

مورد دیگری که باید پیرامون سوال چگونه از خودمان عکس هنری بگیریم را در نظر بگیرید، این است که احساسات واقعی خود که به‌طور طبیعی در چهره شما به وجود می‌آید را نشان دهید. یک لبخند مصنوعی دلپذیر نیست بنابراین اگر می‌خواهید در عکس لبخند بزنید به چیزی فکر کنید که واقعاً آن لحظه شمارا خوشحال کند یا قبل از گرفتن عکس باعث خنده‌ی شما شود.

برای عکاسی لباس مناسب و خوب استفاده کنید. اگر در موقعیت خاص و هدفمند هستید، به این فکر کنید که چه لباسی مناسب است و چگونه باید از آن در عکس استفاده کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سلفی گرفتن می‌توانید به ویکی‌پدیا مراجعه نمایید.

با مراجعه به وبسایت واسط کالا یا اپلیکیشن واسط کالا می‌توانید وسایل نو و دست دوم مورد نظر خود را به راحتی خرید و فروش نمایید.

پیشنهاد می‌کنیم خواندن مطلب زیر را نیز از دست ندهید:

سلام دوستان. عکس های هنری خاص فقط مخصوص عکاسان و اهالی هنر است که برای سایت ها و اتلیه ها ازشون استفاده می کنن نه اینکه همه یه گوشی دستشون باشه و بعد بزارن هشتگ هنری
در ضمن با خانم فاطمه زهرا هم موافقم که طبیعت رو با فیلتر نگیرید بعدم بگید # هنری خاص

وقت میریم طبیعت گردی یکی از سرگرمی هایی که دخترا می تونند برای خودشون داشته باشند گرفتن عکس هنری دخترانه است. خیلی ها ژست های تکراری می گیرند . الان دیگه مدل های زیادی دخل اینترنت هست برید و سرچ کنید و لذت ببرید.

سلام سلام به واسط کالا. دیدم همه کامنت گذاشتن گفتم منم بگذارم. درسته عکس هنری از کتاب هم به لطف دوستان مد شده و ملت از هرچی می خونند یا عکس می گیرند یا خطاش رو هایلات می کنند ولی خود نمایی نکنید پلییییز

سلام و وقت بخیر…همونطور که شما اشاره کردید برای بعضی مواقع که میخوای عکس هنری بگیریم باید از فیلترها استفاده کنیم ولی نه موقعی که سوژه عکس هنری از طبیعته…واقعا حیفتون نمیاد این طبیعت های زیبا رو با فیلتر میگیرید.نکند این کارو لطفا

عکس هنری پروفایل ایقد باب شده که من خودم به شخصه تمام اطلاعات و مقالات آموزشی در این مورد رو مطالعه میکنم…آموزش شما هم خیلی خوب بود ممنون

سیمین بانو

هنر و سرگرمی

دیدگاهها
30,877 بازدید

عکس گرفتن یکی از بهترین و ساده ترین راه ها برای ثبت لحظه هاست.
عکس ها مجموعه ای از خاطراتند که می توانید آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید و حس و حال لحظات خود را به دیگران منتقل کنید.
فرقی ندارد سوژه عکس خودتان هستید یا یک دوست یا مردم غریبه یا حتی یک جسم بی جان! مهم این است که عکس شما زیبا، جذاب و بازگو کننده آنچه شما در ذهن دارید باشد.

عکس سلفی، در واقع همان عکسی است که خودتان از خودتان می گیرید، بدون کمک فردی دیگر.
دلایل زیادی برای گرفتن عکس سلفی وجود دارد. ممکن است کسی کنارتان نباشد که از شما عکس بگیرد، ممکن است آنقدر سخت گیر باشید و آنقدر می خواهید عکس بگیرید که کسی حاضر نشود این مسئولیت را تقبل کند! بعضی وقت ها هم دنبال یک تصویر خاص هستید که فقط خودتان آن را در چهره تان می بینید.

به هرحال برای آنکه یک عکس سلفی بی نظیر و جذاب خلق کنید باید به یک سری نکات توجه کنید که مهم ترین آنها را برایتان می گوییم.

با مجله سیمین بانو همراه باشید.

چگونه عکسی جذاب بگیریم

اول از همه مشخص کنید دقیقا هدفتان از عکس چیست.
چه چیزی را می خواهید به نمایش بگذارید؟ موهایتان را تازه رنگ کرده اید؟ امروز در آینه زیباتر به نظر میرسید؟ با دوستانتان به گردش رفته اید؟ حال و روزتان خوش نیست و میخواهید دوستانتان این را بدانند؟
عکستان باید مطابق هدفتان باشد. مثلا جالب نیست وقتی با دوستانتان به گردش رفته اید و خوش میگذرانید موقع عکس گرفتن اخم کنید! یا مثلا هزار و یک قلم آرایش کنید و بعد زیر عکس بنویسید: یهویی تازه از خواب پا شدم!

همیشه سعی کنید موقع گرفتن عکس سلفی، منبع نور مقابلتان باشد، نه پشت سرتان!

نور طبیعی (نور خورشید) بهترین نور برای عکاسی است. زمانی که در فضای بسته عکس می گیرید می توانید از لامپ های اضافی برای تنظیم نور محیط کمک بگیرید.

وقتی در روز می خواهید مقابل آفتاب عکس بگیرید برای آنکه پدر چشم هایتان درنیاید از عینک آفتابی استفاده کنید! هم عکستان شیک می شود و هم صورتتان کج و کوله نمی افتد!

نکته مهم که همه میدانید: در محیط بسته، در خانه، هنگام شب با عینک آفتابی عکس نگیرید! مرسی 🙂

در هنگام شب که نور مناسب وجود ندارد، برای سلفی گرفتن از دوربین اصلی گوشی استفاده کنید و فلش را فعال کنید تا عکستان زیباتر بیفتد.

وقتی عکس سلفی می گیرید حتما اول نگاهی به محیط اطراف بیندازید. لزومی ندارد دیگران لباس های راحتی تان را که مچاله شده روی تخت انداخته اید ببینند!حتما اطراف خود را مرتب کنید و وسایل خیلی خصوصیتان را جمع کنید.
هنگامی که در محیط بیرون هستید تا جایی که میتوانید سعی کنید دیگران در عکس شما نیفتند یا کسی برایتان شکلک در نیاورد!

۵- سلفی دسته جمعی!

همیشه فقط از خودتان عکس نیندازید! دوستان، خانواده، و حتی حیوان خانگیتان همراهان خوبی برای ایجاد یک عکس سلفی زیبا هستند.
موقع عکس گرفتن همه افراد را در نظر بگیرید؛ همه باید در عکس خوب بیفتند، نه فقط شما!
اگر یک نفر حواسش به دوربین نبوده یا چشمانش بسته افتاده دوباره عکس بگیرید و مطمئن شوید همه در موقعیت خوبی در کادر عکس قرار دارند.
حتما جایگاه دوربین گوشی تان را به بقیه متذکر شوید تا با چشمانشان دنبال آن نگردد.
به تفاوت قد و هیکل افراد نیز توجه کنید. معمولا افراد کوتاه تر و ریزنقش در جلوی عکس و افراد درشت تر، عقب تر قرار بگیرند بهتر است.

خیلی از افراد مخصوصا خانم ها معتقدند فقط در یک زاویه خاص خوب می افتند! و همه عکس هایشان در همان زاویه و همان حالت خاص است!
درست است که همه افراد خوش عکس نیستند اما سعی کنید همه زوایا و حالت های صورت و بدن خود را امتحان کنید. مطمئن باشید مدل های جدیدی را پیدا خواهید کرد که زیباتر از همیشه در عکس می افتید.
مثلا اگر همیشه اخم می کردید این بار لبخند بزنید، اگر همیشه کمی گوشه لبتان بالا می آوردید این بار لبخند بزرگتری بزنید و بگذارید دندان هایتان نیز معلوم شود.

زوایای مختلف را امتحان کنید.
دستتان را بالا بگیرید، صورتتان مستقیم باشد اما به بالا نگاه کنید. با این کار چشمانتان درشت تر و بینی تان کوچکتر خواهد شد.

اگر با گوشی عکس می گیرید، همیشه گوشی را از یک جهت نگیرید.
دوربین گوشی ها در وسط قرار نگرفته اند و معمولا در قسمت بالایی، سمت چپ یا راست هستند. گوشی را در دستتان بچرخانید و موقعیت های جدیدی که دوربین در آن قرار می گیرد را امتحان کنید.
بعدا می توانید عکس گرفته شده را بچرخانید و جهت آن را درست کنید.

وقتی دوربین را در دست می گیرید و عکس می اندازید، زوایا و کادربندی شما محدود می شود. برای اینکار می توانید دوربین یا گوشی را روی یک بلندی مثل میز قرار دهید تا دستانتان آزاد شود. دوربین را روی تایمر قرار دهید و بی نهایت ژست مختلف را امتحان کنید.
برای نگه داشتن موبایل می توانید از قاب نوار کاست های قدیمی استفاده کنید. قاب را باز کرده، آن را برگردانید و روی میز بگذارید، حالا گوشی را روی آن براحتی تکیه دهید.

یا حتی می توانید از عینک آفتابی تان به شکل زیر استفاده کنید.
هندزفری گوشی را وصل کنید و از آن به عنوان ریموت استفاده کنید و عکس های بینظیر بگیرید.

۸- استفاده از دسته سلفی (مونوپاد)

مونوپاد وسیله ایست که می تواند انداختن عکس سلفی را برای شما آسان کند. گوشی موبایل خود را به آن وصل می کنید، آن را کوتاه و بلند می کنید و زاویه گوشی را به دلخواه تنظیم می کنید. مونوپادها از طریق بلوتوث یا کابل به گوشی وصل می شوند و معمولا دارای ریموت هستند که روی دسته آنها قرار دارد و به راحتی با فشار دادن آن میتوانید عکس خود را ثبت کنید. بعضی از مونوپادها دکمه هایی برای زوم کردن تصویر نیز دارند.
در هنگام عکاسی با مونوپاد (دسته سلفی) سعی کنید دستگاه در عکس نیفتد زیرا زیبایی عکس شما را کم می کند.

اگر می خواهید با حیوان خانگی خود یک سلفی زیبا بیندازید و او اصلا به دوربین توجه نمی کند و مدام به فکر بازیگوشی است، این ترفند را به کار ببرید:
یک توپ تنیس یا عروسک مورد علاقه او را به بالای دوربین وصل کنید. حالا دوست بازیگوش شما یک عکس سلفی قشنگ خواهید داشت!

در عکاسی قانونی هست به نام یک سوم.
به این معنا که اگر عکستان را به سه قسمت تقسیم کنید، چشم هایتان حدودا روی خطی باشد که یک سوم کادر را از بالا جدا میکند. همچنین برای زیباتر شدن عکس بهتر است چشمها وسط کادر نباشد و به سمت چپ یا راست متمایل باشد.

این نوع عکس سلفی برای مواقعی خوب است که می خواهید عکس قدی بگیرید. در این حالت مقابل آینه می ایستید و دوربین اصلی را رو به آینه می گیرید.
در این حالت می توانید با نگاه کردن همزمان به آینه و گوشی موقعیت مناسب خود را در عکس پیدا کنید.

هنگام ثبت عکس هم می توانید به تصویرتان در گوشی نگاه کنید و نگاهتان پایین باشد. هم می توانید در آینه به لنز دوربین خود نگاه کنید.
گوشی را در قسمتی از بدنتان قرار دهید که مانع دیده شدن صورت و قسمت های مهم بدنتان در عکس نشود.
از فلش استفاده نکنید چون انعکاس آن در آینه عکس را خراب می کند.

نکته خیلی مهم: حتما قبل از گرفتن عکس آینه را تمیز کنید!

ژست های زیادی برای گرفتن یک عکس سلفی خوب وجود دارد.
از عکس هایی که دوستانتان در صفحه اینستاگرام و فیس بوکشان می گذارند الهام بگیرید. ایده های جدید را امتحان کنید. همیشه هم لازم نیست صورتتان در عکس باشد. عکاسی از دست ها و پاها، خود یک ترند جدید در دنیای عکاسی است و می تواند گویای احساس و افکار شما باشد.

یک شیوه خلاقانه دیگر این است که کسی از شما در حال سلفی گرفتن عکس بگیرد.

۱۳- استفاده از لنزهای عکاسی

استفاده از لنزهای عکاسی به شما این امکان را می دهد که دوربین گوشی خود را به یک دوربین عکاسی حرفه ای تبدیل کنید و کیفیت عکستان را بالا ببرید.
این لنزها که به لنزهای کلیپسی معروف اند، به آسانی روی دوربین گوشی موبایلتان نصب می شوند و به راحتی برداشته می شوند.
نوعی از این لنزها به نام لنز واید Wide به شما این امکان را میدهد که بتوانید فضای بیشتری را در عکس خود جای دهید بدون آنکه فاصله دوربین با سوژه را زیاد کنید.

نرم افزارهای زیادی وجود دارد که با آنها می توانید عکس های خود را دستکاری کرده و آنها را زیباتر کنید. بعضی از این اپلیکیشن ها مانند B612 هنگام عکاسی فیلترهای متفاوتی را به شما ارائه می دهد و می توانید هر کدام را که به نظرتان زیباتر است انتخاب کنید و با آن عکس بگیرید.
از نرم افزارهای جدید فیلتر عکس، می توان به نرم افزار قدرتمند پریسما Prisma اشاره کرد که با آن می توانید عکس های خود را به نقاشی های زیبا و گرانقیمت تبدیل کنید.

Bright Camera برای اندروید و Selfie Cam برای ios از نرم افزارهای دیگر ادیت عکس هستند که می توانید با آن نور و رنگ عکس هایتان را تنظیم کنید، وضوح تصویرتان را بالا ببرید و فیلترهای گوناگون به عکستان بدهید.


۱۵- راه حل جلوگیری از تار شدن عکس سلفی

چگونه عکسی جذاب بگیریم

برای اینکه عکستان تار نیفتد اول از همه لنز دوربینتان را با یک دستمال مناسب (مثل دستمال عینک) تمیز کنید!
برای اینکه دستتان نلرزد می توانید دوربین را با هر دو دست خود بگیرید.
یا از تایمر دوربین بهره بگیرید و آن را روی ۲ یا ۵ ثانیه تنظیم کنید تا فرصت کافی برای تسلط یافتن به دوربین داشته باشید.

حرف آخر اینکه، سلفی بگیرید! سلفی های جذاب بگیرید! ولی مراقب جانتان نیز باشید و آن را فدای سلفی گرفتن نکنید!

اگر ترفند جدیدی برای گرفتن یک عکس سلفی خوب بلدید حتما در قسمت نظرات بنویسید و تجربیات خود را با ما و دیگر خواننده ها در میان بگذارید.

تهیه و نوشته شده توسط مجله اینترنتی سیمین بانو

اختصاصی هنر و سرگرمی

برچسب هااپلیکیشن ادیت عکس سلفی عکاسی مونوپاد

توییت های باحال و خنده دار تیر ۹۵ (سری اول) تورهای استانبول چنان دارن ارزون …

ممنونم از مطالب فوق العادتون

جالب بود مررسی

ممنونم
مطالبتون خيلى خوب بوود واقعا
نكات خوبى رو ياد گرفتيم

عاشق این وبسایت شدم من.عالی هستید شما

سلام.ممنون از مطالبتون. خیلی خیلی عالی

خسته نباشید ممنون به خاطر این مطالب مفید

خواهش میکنم ، ممنون از نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت

مرا به خاطر بسپار

بسیاری از ماها بدنبال عکس گرفتن از هم هستیم و همیشه بعد از عکس گرفتن بدنبال این هستیم که آیا در عکس خوب افتادیم یا نه؟ در بسیاری از موارد بخاطر رعایت نکردن یکسری اصول بسیار ساده ممکنه از عکس گرفتن زده بشویم و همیشه از دوربین به اصطلاع فرار بکنیم.چگونه عکسی جذاب بگیریم

همه افراد بسیار علاقه دارن عکسی که از خودشون گرفته می شود و وقتی به آن عکس نگاه میکنن لذت ببرن.

عکس خوب گرفتن خودش یک مهارتی دارد که شما با رعایت این سری اصول به راحتی می توانید یک عکس خوب از خودتان داشته باشید.

دانستن یکسری اصول در ژست گرفتن در موقع عکاسی علاوه بر شخصی که قرار است از اون عکس گرفته بشود مفید است برای شخصی که عکس می گیرد هم می تواند بسیار مفید باشد و دانستن یکسری اصول ساده و ابتدایی به راحتی می تواند به سوژه عکس برداری خودش منتقل بکند و یک عکس بسیار با کیفیت و زیبایی از اون بگیرد.

ما قصد داریم در این مقاله به شما آموزش بدهیم که چگونه توی عکس قشنگ بیافتیم را بطور کامل برای شما تشریح بکنیم و امیدوار هستیم از این بعد دیگه این سال که چگونه توی عکس قشنگ بیافتیم را از خودتون نپرسید و همیشه عکس های زیبا و جذابی را داشته باشید.

چندتا متد بسیار ساده ای وجود دارد که ما بصورت گام به گام برای شما تشریح میکنیم که چگونه عکس زیبا از خودمان بگیریم و با رعایت این سری متد با خیال راحت عکس های خودتان را به دیگران نشان بدهید و چاپ عکس و یا چاپ عکس روی شاسی بسیار زیبایی را به چاپ برسانید.

انتخاب نوع لباس یکی از اصلی ترین نکته در داشتن یک عکس بسیار زیبا و ماندگار از خودمان می تواند دخیل باشد. انتخاب یک لباس بسیار زیبا و در عین حال نه سایز بزرگ و کوچیک بلکه یک سایز استاندارد و استفاده از رنگ بسیار مناسب که باعث تیره تر شدن پوست ما در هنگام عکس برداری نشود بسیار مهم می باشد. اگر از اضافه وزن خود ناراضی هستید و دوست ندارید توی عکس این اضافه وزن شما نمایان باشد می توانید لباس های تیره بپوشید این لباس های تیره سبب می شود توی عکس لاغر به نظر برسید و این اضافه وزن شما را تا حدود زیادی پوشش می دهد.

سعی کنید در عکس برداری زبان خودتان در در پشت دندان های خودمخفی نگه دارید بخصوص افردای که دندان های سفید و بسیار زیبایی دارند می توانند از این ظرفیت خود در داشتن یک عکس بسیار زیبا استفاده بکنند.

اگر قصد دارید قبل از عکس از لوازم آرایش استفاده بکنید به چند نکته توجه بکنید: نکته اول اینکه از استفاده بیش از حد لوازم آرایش جدا خودداری بکنید ، نکته دوم: اگر قصد دارید چشم های شما درشت تر در عکس دیده بشود از خط چشم حتما استفاده بکنید ، از پودر پنکک به اندازه استفاده بکنید و سعی بکنید بیشتر نقاط تیره صورت مثل زیر چشم اطراف بینی و روی گونه ها استفاده بکنید زیرا این نقاط ممکن است در عکس برداری سبب تیره شدن پوست شما بشود نکته آخر از ژر لب قرمز استفاده بکتید زیرا سبب می شود در عکس بیشتر نمود پیدا بکنید.

دقت بکنید که در هنگام عکس برداری چشم های خودتان را کاملا باز نگهدارید زیرا بسته بودن چشم ها بیشترین نکته منفی در عکس برداری شما محاسبه می شود.

در هنگام عکس برداری از ژست های سلبریتی ها الگو بگیرید. و دقت بکنید کدوم بازیگر المان های نزدیک به شما را بیشتر دارد و کلیات و حالت صورت کدوم بازیگر به شما نزدیک تر می باشد و براساس اون بازیگر از ژست های آن بازیگر در هنگام عکس برداری خود استفاده بکنید.

بسیاری از بازیگرها به دلیل اینکه بسیار در مقابل دوربین قرار میگیرند و مدام در معرض عکس برداری از خودشان هستند قشنگ ترین و بروز ترین متدهای ژست عکس برداری آگاهی کامل دارند و یک الوگوی بسیار مفید برای شما می توانند باشند.

به عکس های خودتان نگاه بکنید و بهترین زاویه ای که صورت شما در معرض عکس برداری قرار بگیرد و عکس خوبی به شما می دهد را یاد بگیرید و همیشه در عکس های خود به اون شکل و به اون زاویه قرار بگیرید.

البته نکته بسیار مهم این است که یک سمت و یک ژست در همه عکس ها سبب تکراری شدن همه عکس های شما می شود لذا سعی بکنید چند موقعیت عکس برداری از صورت خود پیدا بکنید و عکس خودتان را بگیرید.

سعی کنید اگر در آن عکس قرار است پاهای شما هم بیافتد به پاهای خودتان هم یک حالت هایی بدهید (بصورت ضربدر ، عقب جلو ، روی پاشنه ایستادن و…) این موارد سبب جلوه دادن بیشتر و دادن جزئیات بیشتر به عکس شما می شود.

به بدن خود یک زاویه بدهید و به اصطلاح به بدن خود یک پیچش بدهید این امر سبب می شود بدن شما لاغر تر به نظر برسید و خوش فرم تر در عکس دیده بشوید.

نور محیط عکس برداری خودتان را به گونه ای رعایت بکنید که تصویر شما به خوبی در عکس نمایان بشود. برای مثال در برابر نور مستقیم نور خورشید قرار نگیرید زیرا محیط نور برداری عکس شما بشدت پر نور و چهره شما اصلا دیده نمی شود و یا پشت به نور خورشید نباشید که این امر سبب می شود تصویر شما بشدت سیاه و تیره بشود.

سعی کنید در موقع عکس برداری سرو صورت خودتان را بالا بگیرید این امر سبب می شود تصویر شما بهتر نمایان بشود و یک تصویر زیبایی را خلق بکنید.رعایت این اصل سبب می شود چشم های شما حالت خواب آلودگی به خودش نگیرید.

در موقع عکس برداری به لنز دوربین خیره نشوید زیرا سبب می شود عکس شما مصنوعی به نظر برسد. در عکس برداری به محیط اطرف دوربین خیره بشود.

برای افرادی که دوست ندارد اضافه وزنشون در تصویر دیده بشود به بدن خود یک زاویه ۴۵ درجه بدهند این امر سبب می شود که لاغر تر به نظر برسند.

نداشتن خنده به مراتب از خنده های مصنوعی بشدت بهتر می باشد سعی کنید به یاد یک خاطر و یا یک اتفاق جذاب قشنگ بیافتید و به اون اتفاق بخندید این امر سبب می شود عکس شما طبیعی تر به نظر برسد.

سعی کنید بعد از عکس برداری به همه عکس های خود نگاه بکنید و اونها را باهم مقایسه داشته باشید که به یک ژست عیده آل و همچین به شناخت نقص ها برسید. دقت در عکس ها و محیط و تنوع لباس و آرایش به راحتی می توانید به یک فرم عیده آل عکس برداری برسید.

با رعایت همه اصولی که در داشتن یک عکس خوب و قشنگ که برای شما بیان شد بازهم با این حال وقتی قرار است از خودتان عکس گرفته بشود از یک محیط و یک زاویه چندین عکس بگیرید زیرا ممکن است در همان لحظه ای که در حال عکس بردارید هستید حالت شما مناسب نباشد ولی با شات بعدی عکس شما در موقعیت بهتری قرار گرفته باشد.

ما سعی کردیم در این مقاله چگونه توی عکس قشنگ بیافتیم را برای شما مراحلش رو بطور کامل تشریح کرده باشیم و دیگر نیازی نباشد که از خودتان بپرسید چگونه توی عکس قشنگ بیافتیم را برای خودتان بیان بکنید. امیدوار هستیم یک عکس زیبا و جذاب بتوانید با گوشی های خودتان خلق بکنید اگر تمایل دارید می توانید مقاله آموزش عکاسی حرفه ای با گوشی را مطالعه بفرمایید که براحتی بتوانید اصول عکس برداری با گوشی هم فرا بگیرید و بتوانید در نهایت یک چاپ عکس فوری و چاپ عکس روی شاسی زیبایی داشته باشید.

خوش عکس باشید.

آدرس شرکت:

تهران، بهارستان، خیابان ظهیر السلام، خیابان درویش غربی، پلاک ۱۸ واحد۱

شماره تماس: ۰۲ ۴۲ ۶۲ ۷۷ -۰۲۱

آدرس شرکت:

تهران، بهارستان، خیابان ظهیر السلام، خیابان درویش غربی، پلاک ۱۸ واحد۱

شماره تماس: ۰۲ ۴۲ ۶۲ ۷۷ -۰۲۱

عکس سلفی چند سالی است حسابی بین افراد پرطرفدار شده و امروزه با وجود فضای مجازی همه باید سلفی گرفتن حرفه را بلد باشند, نکاتی که در ادامه به آن ها اشاره میکنیم باعث میشوند شما سلفی های جذاب و بینظیری بگیرید و دیگر نیازی به ادیت و فوتوشاپ نداشته باشید. اگر همیشه عکس های سلفی تان بد میشود و در عکس ها زشت می افتید با ما همراه باشید.

1. اگر از دوربین گوشی تلفن همراه تان استفاده میکنید باید حتما کیفیت دوربین آن سطح بالا باشد, سلفی استیک هم گزینه خوبی برای گرفتن سلفی های بهتر است که میتوانید از آن استفاده کنید.

2. باید بدانید بهترین زاویه برای صورت تان کدام است, با توجه به فرم صورت تان زاویه های مختلف را امتحان کنید و ببینید بهترین زاویه برای صورت شما کدام است. برخی از افراد در حالت نیم رخ بهتر می افتند و برخی در عکس های از زاویه بالا, این بستگی به فرم صورت دارد.

چگونه عکسی جذاب بگیریم

3. نورپردازی در عکس های سلفی از اهمیت ویژه ای برخوردار است, زاویه تابش نور به راحتی روی چهره تاثیر میگذارد و میتواند شما را زشت تر یا زیبا تر کند. نور طبیعی یعنی نور خورشید برای عکس گرفتن بهتر است.

4. آرایش هم در عکس سلفی لازم است البته نه آرایش غلیظ و آنچنانی, در حدی که چهره تان از بی رنگ و رویی خارج شود. برای گرفتن سلفی مدل موی مناسب برای خود انتخاب کنید تا زیباتر بیوفتید.

نکاتی ریز اما مهم در سلفی گرفتن

نگاهی به عکس های نوجوانی تان بیندازید. آنچه این عکس ها را در نگاه شما عجیب و گاهی خنده دار می کند، دماغ بزرگ روزهای بلوغ تان نیست؛ بلکه ژست های از رده خارج شده و لباس هایی است که با ظاهر این روزهای شما زمین تا آسمان تفاوت دارد. اگر می خواهید ۱۰ سال بعد به عکس های امروزتان نخندید و اگر می خواهید دوربین مقابل تان زیباترین چهره را از شما به تصویر بکشد در باره نحوه صحیح سلفی گرفتن بیشتر بدانید. ما به شما می گوییم چه بپوشید، چطور آرایش کنید و چه ژستی بگیرید تا زیباتر به نظر برسید.

تابستانی شوید

اگر کلاه حصیری برای رفتن به آتلیه آماده کرده اید، یک تیپ تابستانی بزنید.
کلاه حصیری را نمی توانید با یک ژاکت یا کت ست کنید.
برای گرفتن عکسی زیبا بد نیست با پای برهنه یا یک صندل تابستانی مقابل دوربین بایستید.

همرنگ نه، هم طیف شوید

درعکس های دونفره یا بیشتر،لازم نیست لباس همگی شما همرنگ باشد
چون تصویر،کمی خسته کننده می شود ولی اصل تناسب
را هرگز فراموش نکنید و از لباس هایی با یک طیف رنگ یا مکمل هم استفاده کنید.
مثلا پوشیدن لباس هایی با رنگ بنفش، یاسی و صورتی کمرنگ
که در یک طیف هستند، عکس را جذاب تر می کند.چگونه عکسی جذاب بگیریم

بافت دار بپوشید

عکس های سیاه و سفید را هم فراموش نکنید چون در میان عکس های رنگی،
بسیار زیبا و جذاب هستند.در عکس های سیاه و سفید حتما سعی کنید از لباس هایی
با پارچه های بافت دار استفاده کنید چون بافت درشت پارچه همچنین لباس
های بافتنی نمود بسیاری دارند.

به رنگ غالب توجه کنید

رنگ کفش را نیز بهتر است متناسب با یکی از رنگ های موجود در لباس خود انتخاب کنید
و تاحدامکان،رنگ غالب را در نظر بگیرید. اگر هم ساپورت به پا دارید،کفشی
همرنگ با آن به پا کنید تا قد شما بلندتر و کشیده تر به نظر بیاید و عکسی
زیباتر داشته باشید.

کفش شیشه ای بپوشید

اگر قرار است چند عکس بگیرید ولی برای همه آنها کفش یا صندل مناسب ندارید،
بهتر است یک صندل شیشه ای و بیرنگ تهیه کنید تا به همه لباس های شما بیاید
به این ترتیب نیازچندانی به عوض کردن کفش درعکس های مختلف خود ندارید.

کمربند براق، برای کفش براق

اگر بلند قد هستید، در عکس از کمربند پهن و اگر کوتاه قد هستید از کمربند باریک استفاده کنید. اگر هم رنگ کمربند با کفش تان یکی باشد بهتر است.درضمن با کفش براق، کمربند براق ببندید و اگر هم کفش شما مات است بهتر است کمربند مات انتخاب کنید.

شلوغش نکنید

بهترین انتخاب برای روز عکاسی، استفاده از لباس های تک رنگ است. لباس گل گلی یا پیراهنی که طرحی شلوغ دارد، تمرکز بیننده را از چهره به سمت لباس هدایت می کند و باعث می شود بیننده ها زیبایی عکس شما را نبینند. اگر در پیراهن یا تاپ شما رنگ های زیادی وجود دارد یا طرح آن شلوغ است، حتما از شلوار یا دامنی ساده استفاده کنید.

برق برقی نپوشید

هیچ کس دوست ندارد تصویر صورت برق افتاده اش را در عکسش ببیند. به همین دلیل هنگام عکاسی نباید سراغ لباس هایی که برق می زنند، بروید. گفتیم که بهترین انتخاب برای شما یک بلوز ساده است، اما رنگ بلوز ساده شما نباید براق باشد. یک رنگ طوسی مات، مسلما نسبت به لباس ساتن طوسی شما را در عکس زیباتر نشان می دهد.

مد روز نپوشید

یادتان نرود که قرار است این عکس را ۱۰ سال دیگر هم نگاه کنید. پس لباسی ساده،شیک و کلاسیک بپوشید تا بعدها به ظاهر عجیب تان نخندید.

 عکس سلفی

اگر سلفی می گیرید، گوشی تان را بالای سرتان بگیرید و کمی از خود فاصله دهید. زاویه گوشی شما باید کمی رو به پایین باشد. حالا هر ژستی می خواهید بگیرید و یک سلفی زیبا بیندازید.

اگر اضافه وزن دارید …

ساده بپوشید

اگر به خاطر اضافه وزن یا چاقی سراغ آتلیه و گرفتن عکس نمی روید یک پیشنهاد برای شما داریم. حتما از لباس هایی با طرح های ساده استفاده کنید چون برجستگی های بدن را کمتر نشان می دهد و کمک می کند عیوب بدن شما پوشانده شوند.

سراغ خطوط افقی نروید

اگر به لباس های طرح دار علاقه دارید از پوشیدن لباس هایی با طرح برش های مربع یا مستطیل اجتناب کنید. لباس هایی که به هرصورت،خطوطی افقی داشته باشند به هیچ عنوان مناسب شما نیست و شما را در عکس بسیار چاق تر از چیزی که هستید نشان می دهد.

تیره بپوشید

انتخاب رنگ لباس هم بسیار مهم است و معجزه می کند. بهتر است در آتلیه، از لباس هایی با طیف رنگ های تیره استفاده کنید تا در عکس ها، ظاهری لاغرتر داشته باشید. استفاده از جواهرات تزئینی تیره نیز می تواند به تاثیر این لباس در لاغر جلوه دادن، بیشتر کمک کند. استفاده از لباس هایی تیره با آستین بلند یا انداختن یک شال روی بازو هم مشکل تان را حل کرده و هم به ژست شما کمک می کند.

یادتان نرود

با دیوارتان ست کنید

هنگام گرفتن عکس در آتلیه، بهتر است به فکر رنگ و طرح دیواری هم که قرار است این عکس ها روی آن نصب شود، باشید.ممکن است لباس های شما درعکس،به تنهایی بسیار زیبا باشد ولی قاب روی دیوار، با رنگ های دکور خانه، کاغذ دیواری و… چندان متناسب نباشد.

ورزشکار شوید

درعکس های اسپرت دونفره، طوری لباس بپوشید که گویی عازم یک مقصد هستید مثلا اگر یک راکت تنیس در دست دارید لباس هردوی شما باید حال و هوای ورزش داشته باشد.یا هردو لباس راحت یا جین بپوشید، نمی شود یکی از شما کت و شلوار رسمی بپوشد و دیگری لباس راحت.

با عینک تان بازی کنید

در عکس های خود از کیف،چتر، عینک و… نیز استفاده کنید البته به شرطی که رنگ آنها به رنگ لباس و آرایش صورت شما بیاید و با آن متناسب باشد.از چتر یا عینک می توانید برای گرفتن فیگورهایی مختلف نیز استفاده کنید تا عکس هایی منحصر به فرد داشته باشید.

اگر قد کوتاهید …

با خط اتو آشتی کنید

اگر دل تان می خواهد در عکس ها قدبلند و کشیده تر به نظر بیایید، می توانید از شلوارهای پاچه گشاد و بلند با خط اتوی مشخص استفاده کنید.اگر پارچه شلوار، طرح راه راه باریک داشته باشد هم، می تواند به باریک و بلند نشان دادن شما کمک کند.دامن های کوتاه با قد روی زانو نیز به این موضوع کمک می کنند.

زیر زانو نپوشید

اگر می خواهید به جای بلوز و دامن، پیراهن به تن کنید مراقب باشید که اندازه قد این لباس، پایین تر از زانوی شما نباشد. فقط یادتان باشد که دامن های چین دار و پف دار، شما را کوتاه تر نشان می دهد.چگونه عکسی جذاب بگیریم

یکرنگ نباشید

نکته دیگری که افراد کوتاه قد برای ست کردن در آتلیه باید مد نظر قرار دهند، رنگ لباس است. لباس هایی که بالاتنه و پایین تنه آن رنگ هایی متفاوت و روشن دارند، شما را قدبلندتر نشان می دهند. پس از بلوز، شلوار، دامن و کفش یکرنگ استفاده نکنید تا در عکس قدبلندتر به نظر برسید.

راه راه شوید

اگر قدکوتاه هستید لباس طرح دار بپوشید اما مراقب باشید که این طرح ها دارای خطوطی عمودی باشند چون این خطوط، شما را بلندتر و باریک تر نشان می دهد و در نهایت با نگاه کردن عکس خود، احساس رضایت می کنید.

صاف نایستید

در ساده ترین فیگور برای عکس، می توانید به حالت سه رخ بایستید و از بالای شانه ها به دوربین نگاه کنید. نگاه تان را مهربان کنید تا عکسی زیباتر داشته باشید.

دست به چانه شوید

سر را کمی بچرخانید، به دوردست نگاه کنید و دست ها را زیر چانه قرار دهید. این فیگور مناسب عکس های پرتره است و می تواند به یکی از بهترین عکس های شما تبدیل شود.

کمربند ببندید

هنگام حضور در آتلیه می توانید از ترفندهایی هم استفاده کنید
تا قد شما در عکس بلندتر به نظر بیاید. از بستن کمربندی باریک همرنگ با دامن یا شلوار گرفته
تا انداختن یک شال در اطراف گردن که تا زانو می رسد و روسـری کـه به سـمت
پـایین آویزان باشد، قـد شما را بلندتر جلوه می دهد.

به بالا نگاه کنید

روی زمین یا صندلی بنشینید و زانوها را به هم نزدیک کنید طوری که با هم تماس داشته باشند
حالا سر را کمی بالا بیاورید و به بالا نگاه کنید تا عکاس از بالای سرتان عکس بگیرد.
این ژست، به دلیل زاویه دار بودن عکس بسیار پرطرفدار است.

نیم رخ شوید

در حالت ایستاده کمی به پهلو بچرخید و دست های خود را در جیب عقب شلوار قرار دهید
سرتان نیز اگر نیم رخ باشد و مستقیم به دوربین زل نزنید بهتر است.
نگاه تان، زاویه دار باشد و سعی کنید پاها را نیز به صورت ضربدری روی هم قرار دهید.

به دیوار تکیه کنید

دیوارهایی با رنگ های مختلف در آتلیه ها یا پوشانده شده توسط کاغذ دیواری نیز می توانند
به زیبایی عکس و فیگور شما کمک کنند. به دیوار تکیه دهید،
یک پای خود را خم کرده و پاشنه کفش را به دیوار بزنید.
دست ها را هم می توانید به سینه بزنید و سر را به دیوار بچسبانید.
بهتر است عکاس از بغل عکس بگیرد.

با پاها ضربدر بسازید

در حالت ایستاده می توانید پاها را به صورت ضربدری روی یکدیگر قرار دهید و
مطمئن شوید که همه وزن بدن به طور یکسان روی هر جفت پا نیست تا حالتی طبیعی تر داشته باشید. دست به سینه به صورت نیم رخ بایستید و کمی لبخند به لب داشته باشید. این فیگور برای عکس های اسپرت بسیار مناسب است.

کت به دوش شوید

یکی دیگر از فیگورهای مناسب درحالت ایستاده نیز انداختن پیراهن، کت یا کاپشن
روی یک شانه و قرار دادن انگشت شست دست دیگر در جیب جلویی شلوار است.
می توانید مستقیم به دوربین نگاه کنید، به دوردست یا بالا نگاه کنید.
اگر هم شلوار شما جیب ندارد حتی می توانید فقط فیگور آن را بگیرید.

پرشیا

Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

گرفتن عکس های سلفی مناسب و بی نقص کمی پیچیده تر از آن چیزی است که ممکن است تصور کنید. از تنظیم نور و روشنایی صحنه تا تنظیم فیلترها ، رفع لکه ها و ناهمواری سطوح پوست در عکس های نزدیک تر و گرفتن ژست های مناسب سلفی همگی قوانین و اصول خاص خود را دارند و بی توجهی به آن ها سبب نارضایتی افراد از عکس ها میشود. قبل از این که عکس های سلفی خود را بلافاصله در شبکه های اجتماعی و با دوستان خود به اشتراک بگذارید پیشنهاد می کنیم به ترفند های کاربردی برای گرفتن عکس های سلفی جذاب تر توجه کنید.

Ways to Take Better Selfies

قبل از این که بخواهید در سلفی گرفتن با دوربین دوم گوشی هوشمند خود ماهر شوید بهتر است که با ترفند های افزایش مهارت در عکاسی با گوشی ابتدا عکس های معمولی بگیرید و بعد از این که در استفاده از فوت و فن عکاسی با موبایل حرفه ای شدید سلفی های جذابتری را با نکات زیر از خود و دوستانتان ثبت کنید.

نور طبیعی معمولا نتایج بهتری در عکاسی دارد تا این که از نور لامپ استفاده کنیم. برای گرفتن عکس های سلفی جذابتر از محیط خارجی استفاده کنید. محیط خارجی و نور خورشید به صورت خودکار سایه ها، وضوح ، تیرگی و روشنی و سایر عناصر مهم را تنظیم میکند.برای این که از نور طبیعی به بهترین نحو استفاده کنید پشت به خورشید بایستید. سعی کنید موهای شما مانعی برای نور خورشید باشد و تشعشعات آن از میان تارهای موی شما عبور کند. ایستادن مقابل شیشه و پنجره در حالی که نور خورشید به سمت شما می تابد نیز سوژه مناسبی برای عکس های سلفی خواهد بود.چگونه عکسی جذاب بگیریم

اگر مجبور هستید عکس خود را در محیط های سربسته ای که نور طبیعی نفوذ نمی کند ثبت کنید حتما به دنبال منبع نور مصنوعی باشید.لامپ های حبابی زیادی وجود دارند که رنگ های تابشی را با درجه حرارت خود تنظیم می کنند و می توانید نور محیط را بسته به نیاز خود تغییر دهید.

فلش ابزاری مناسب برای روش کردن بخش های تاریک اطراف سوژه مورد نظر ما می باشد؛ اما در گرفتن عکس های سلفی حتما باید آن را خاموش کرد. در عکس های سلفی تصاویر به صورت نمای نزدیک ثبت می شوند و استفاده از فلش صورت را محو می کند. اگر می خواهید در ثبت تصاویر نمای نزدیک موفق تر عمل کنید حتما از ترفند های ثبت تصاویر  closeup با قطره آب و ذره بین استفاده کنید.

دوربین های گوشی های هوشمند امکان تنظیم نوردهی را با ضربه زدن به اسکرین یا صفحه نمایش گوشی فراهم کرده اند. اگر شی مورد نظر شما به نحوی صفحه را تیره تر می کند دوربین آن را روشن تر می نماید. مثلا حضور یک جعبه تیره رنگ سبب تنظیم خودکار نور توسط موبایل شما میشود.

تنظیمات سفیدی و نور صفحه با برنامه های جانبی نظیر Camera+ و Open Camera  نیز به خوبی امکان پذیر است. به وسیله این برنامه ها قادر خواهید بود علاوه بر تنظیم تعادل سفیدی، فوکوس یا تمرکز در هر نقطه عکس را نیز تنظیم کنید.

برای گرفتن عکس سلفی مناسب باید آزمون و خطا کرد. برای این که بتوانید بهترین زاویه را انتخاب کنید گردن و صورت خود را تکان دهید. با بالا و پایین آوردن چانه خود سعی کنید بهترین موقعیت را برای عکس برداری ایجاد کنید. یکی از ترفند های ساده برای گرفتن عکس های جذاب تر پوزیشن یا موقعیت قرارگیری خود دوربین می باشد. دوربین را مستقیم رو به روی صورت خود قرار دهید و از نگاه کردن به لنز دوربین بپرهیزید. نگاه خود را به سمت و سوی دیگر ببرید و سعی کنید عکس به گونه ای به نظر برسد که سلفی نیست!

معمولا دوربین های دوم در گوشی های هوشمند از رزولوشن پایین تری برخوردار هستند. به علاوه ضربه زدن روی صفحه برای ثبت عکس سبب ایجاد لزرش و تکانه هایی در صفحه تصویر میشود که به طور کلی کیفیت عکس را بیش از پیش کاهش می دهند. به جای استفاده از دکمه یا آیکن دوربین در مرکز صفحه از دکمه های تنظیم صدا در گوشی خود برای ثبت تصاویر سلفی بهتر استفاده نمایید.

وقتی که لنز دوربین بیش از حد به فرد نزدیک باشد انحرافاتی در ثبت عکس ایجاد میشود. بهتر است که برای ثبت عکس های سلفی با کیفیت تر فاصله مناسب خود را با دوربین حفظ کنید. اگر می خواهید از تمام بدن خود در سلفی عکس بگیرید بهتر است که از طول بازوی خود استفاده کنید یا این که با مونوپاد و دسته های سلفی ژست بهتری بگیرید.

علاوه بر مونوپاد، سه پایه یا تری پاد نیز برای عکس برداری کامل تر و از فاصله دورتر مناسب است. اگر از مونوپاد یا تری پاد استفاده می کنید حتما باید تایمر موبایل خود را فعال کنید.

duck face همان طور که از نام آن مشخص است حالتی از چهره در افراد است که لب ها به سمت جلو و خارج گرایش دارند. این حالت دقیقا مشابه با خوردن لیمو یا هرچیز ترش دیگر است که لب ها اصطلاحا در عکس غنچه ای میشوند. این حالت از چهره در عکس های نمای نزدیک با استفاده از سلفی متداول تر است و معمولا به عنوان ژست سلفی از آن یاد میشود.

در توضیح این ژست سلفی در ویکی پدیا آمده است که Duck face ژست جالبی در عکاسی است که روی پروفایل شبکه های اجتماعی مشاهده میشود؛ این ژست با فشرده و جمع و جور کردن لب ها به سمت بیرون برای جذب نگاه های مخاطب صورت میگیرد.

همان طور که برای عکاسی بهتر از خودرو نیازمند تنظیم فاکتورهای مختلف با استفاده از نرم افزارهای ویرایشگر عکس هستیم، برای ویرایش عکس های شخصی و سلفی نیز بهتر است از برنامه های ادیت عکس استفاده کرد. به عنوان مثال Snapseed یک برنامه کاربردی برای روشن کردن محیط در اندروید و iOS است.

دانلود Snapseed برای اندروید

دانلود Snapseed برای iOS

برنامه های زیادی برای ویرایش عکس وجود دارد که امکان افزودن حجم موها، صاف کردن سطح پوست و… را برای کاربران فراهم می کنند. Facetune و Photo Editor by Aviary نمونه هایی از بهترین برنامه های ویرایش تصویر برای اندروید و iOS هستند.

همچنین قبلا  در انزل وب ۹ سایت برتر ویرایش عکس آنلاین را معرفی کردیم و برای قرار دادن عکس سلفی خود بر روی پروفایل میتوانید از ۹ ابزار ساخت عکس پروفایل با سایز دقیق و مناسب شبکه های اجتماعی بهره بگیرید.

اگر به ویرایش تک تک نقاط موجود در عکس خود علاقه ای ندارید یا وقت کافی برای تغییر تمام قسمت ها و تغییر آن ها ندارید می توانید از فیلترهایی که از پیش آماده شده اند استفاده کنید. حدود ۱۰۰ فیلتر محبوب وجود دارد که در اغلب شبکه های اجتماعی قابل اعمال هستند. می توانید این تغییر رنگ ها را در عکس های خود استفاده کنید.اگر میخواهید عکس خود را در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و.. به اشتراک بگذارید پیشنهاد میکنیم حتما از بهترین برنامه های پرکاربرد و حرفه ای برای اینستاگرام برای فیلتر گذاری ، قرارد دادن عکس ها کنار هم و.. استفاده کنید

چه ترفندهای دیگری برای گرفتن عکس های سلفی بهتر پیشنهاد می دهید؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.


باسلام …اصولا منشی های شما اونقدر با ناز و عشوه ومکث های بیجا روی کلمات حرف میزنند تاوقت بیشتر بگذره و هزینه تماس نتیجا بالاتر بره که کلا ما رو از تماس دوباره منصرف میکنند …ممنون از اینکه اینقدر به فکر ما هستینننن…

تاسیس : تیر ماه 1390 | باز نشر مطالب تنها با کسب مجوز امکان پذیر است

Copyright © 2011-2021 Anzalweb , All Rights Reserved


طراحی و اجرا پوسته :

در رسانه ها همراه ما باشید

جدیدترین مطالب ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید

ده ترفند کاربردی گرفتن عکس های سلفی جذاب تر ،گرفتن عکس های سلفی مناسب و بی نقص کمی پیچیده تر از اون چیزیه که ممکنه  تصور کنیم. از تنظیم نور و روشنایی صحنه تا تنظیم فیلترها ، رفع لکه ها و ناهمواری سطوح پوست در عکس های نزدیک تر و گرفتن ژست های مناسب سلفی همگی قوانین و اصول خاص خودشون رو داره و بی توجهی به اون ها باعث نارضایتی افراد از عکس هاشون میشه  قبل از این که عکس های سلفی خودمون رو بلافاصله در شبکه های اجتماعی و با دوستایه خودمون به اشتراک بذاریم  پیشنهاد می کنیم به ترفند های کاربردی برای گرفتن عکس های سلفی جذاب تر توجه کنیم.

Ten Fun Tips to Make Selfie Photos More Attractive

قبل از این که بخواییم  در سلفی گرفتن با دوربین دوم گوشی هوشمند خودمون ماهر بشیم بهتره که با ترفند های افزایش مهارت در عکاسی با گوشی اول عکس های معمولی بگیریم و بعد از این که در استفاده از فوت و فن عکاسی با موبایل حرفه ای شدیم  سلفی های جذابتری را با نکات زیر از خود و دوستانمون ثبت کنیم.اموزش عکاسی موبایلی رو میتونید داخل سایت بخونید، برای خوندن مقاله اینجا کلیک کنید

نور طبیعی معمولا نتایج بهتری در عکاسی داره تا این که از نور لامپ استفاده کنیم. برای گرفتن عکس های سلفی جذابتر از محیط خارجی استفاده کنیم. محیط خارجی و نور خورشید به صورت خودکار سایه ها، وضوح ، تیرگی و روشنی و سایر عناصر مهم را تنظیم میکنه.برای این که از نور طبیعی به بهترین نحو استفاده کنیم پشت به خورشید بایستیم. سعی کنیم موهای ما مانعی برای نور خورشید باشه و تشعشعات اون از میان تارهای موی ما عبور کنه. ایستادن مقابل شیشه و پنجره در حالی که نور خورشید به سمت ما می تابه سوژه مناسبی برای عکس های سلفیه.

چگونه عکسی جذاب بگیریم

ترفند های کاربردی برای عکس های سلفی

Ten Fun Tips to Make Selfie Photos More Attractive

اگر مجبور هستیم عکس خودمون رو در محیط های سربسته ای که نور طبیعی نفوذ نمی کنه ثبت کنیم حتما به دنبال منبع نور مصنوعی باشیم.لامپ های حبابی زیادی وجود دارن که رنگ های تابشی را با درجه حرارت خود تنظیم می کنه و می تونیم  نور محیطه بسته رو به نیاز خودمون تغییر بدیم.

فلش ابزاری مناسب برای روش کردن بخش های تاریک اطراف سوژه مورد نظر ما هست؛ اما در گرفتن عکس های سلفی حتما باید اون رو خاموش کنیم . در عکس های سلفی تصاویر به صورت نمای نزدیک ثبت میشن و استفاده از فلش صورت را محو می کنه.

یکی دیگه از ترفند های کاربردی برای عکس های سلفی اینکه، دوربین های گوشی های هوشمند امکان تنظیم نوردهی را با ضربه زدن به اسکرین یا صفحه نمایش گوشی فراهم کردن. اگر شی مورد نظر ما به نحوی صفحه رو تیره تر می کنه دوربین اون رو روشن تر می کنه. مثلا حضور یک جعبه تیره رنگ باعث تنظیم خودکار نور توسط موبایل ما میشه.

تنظیمات سفیدی و نور صفحه با برنامه های جانبی نظیر Camera+ و Open Camera نیز به خوبی امکان پذیره. به وسیله این برنامه ها می تونیم علاوه بر تنظیم تعادل سفیدی، فوکوس یا تمرکز در هر نقطه عکس رو تنظیم کنیم.

برای گرفتن عکس سلفی مناسب باید آزمون و خطا کنیم. برای این که بتونیم  بهترین زاویه رو انتخاب کنیم گردن و صورت خودمون رو حرکت میدیم. با بالا و پایین آوردنه چانه خودمون سعی کنیم بهترین موقعیت رو برای عکس برداری ایجاد کنیم. یکی از ترفند های ساده برای گرفتن عکس های جذاب تر پوزیشن یا موقعیت قرارگیری خودمونه. دوربین رو  مستقیم رو به روی صورت خودمون قرار میدیم و به لنز دوربین نگاه نمی کنیم. نگاه خودمون رو به سمت و سوی دیگه می بریم و سعی می کنیم عکس به گونه ای به نظر برسه که سلفی نیست!

ترفند های کاربردی برای عکس های سلفی

یکی دیگه از ترفند های کاربردی برای عکس های سلفی اینکه، معمولا دوربین های دوم در گوشی های هوشمند از رزولوشن پایین تری برخوردار هستن. به علاوه ضربه زدن روی صفحه برای ثبت عکس باعث ایجاد لزرش و تکانه هایی در صفحه تصویر میشه که به طور کلی کیفیت عکس را بیش از پیش کاهش میده. به جای استفاده از دکمه یا آیکن دوربین در مرکز صفحه از دکمه های تنظیم صدا در گوشی خود برای ثبت تصاویر سلفی بهتر استفاده می کنیم.

وقتی که لنز دوربین بیش از حد به فرد نزدیک باشه انحرافاتی در ثبت عکس ایجاد میشه. بهتر است که برای ثبت عکس های سلفی با کیفیت تر فاصله مناسب خودمون رو با دوربین حفظ کنیم. اگر می خواییم از تمام بدن خودمون در سلفی عکس بگیریم بهتره که  از طول بازوی خودمون  استفاده کنیم یا این که با مونوپاد و دسته های سلفی ژست بهتری بگیریم.

علاوه بر مونوپاد، سه پایه یا تری پاد برای عکس برداری کامل تر و از فاصله دورتر مناسبه. اگر از مونوپاد یا تری پاد استفاده می کنیم حتما باید تایمر موبایل خودمون رو فعال کنیم.

duck face همان طور که از اسم اون  مشخصه حالتی از چهره در افراد که لب ها به سمت جلو و خارج گرایش دارن. این حالت دقیقا مشابه با خوردن لیمو یا هرچیز ترش دیگه ای هست  که لب ها اصطلاحا در عکس غنچه ای میشن. این حالت از چهره در عکس های نمای نزدیک با استفاده از سلفی متداول تره و معمولا به عنوان ژست سلفی از اون یاد میشه.

در توضیح این ژست سلفی در ویکی پدیا اومده که Duck face ژست جالبی در عکاسیه که روی پروفایل شبکه های اجتماعی دیده میشه؛ این ژست با فشرده و جمع و جور کردن لب ها به سمت بیرون برای جذب نگاه های مخاطب انجام میشه.

برای ویرایش عکس های شخصی و سلفی بهتره از برنامه های ادیت عکس استفاده کنیم. برای  مثال Snapseed یک برنامه کاربردی برای روشن کردن محیط در اندروید و iOS هست.

برنامه های زیادی برای ویرایش عکس وجود دارن که امکان افزودن حجم موها، صاف کردن سطح پوست و… رو برای کاربران فراهم می کنه. Facetune و Photo Editor by Aviary نمونه هایی از بهترین برنامه های ویرایش تصویر برای اندروید و iOS هستن.

اگر به ویرایش تک تک نقاط موجود در عکس خود علاقه ای نداریم یا وقت کافی برای تغییر تمام قسمت ها و تغییر اون ها نداریم  می تونیم از فیلترهایی که از پیش آماده شدن استفاده کنیم. حدود ۱۰۰ فیلتر محبوب وجود داره که در اغلب شبکه های اجتماعی قابل استفاده هستن. می تونیم  این تغییر رنگ ها رو در عکس های خودمون استفاده کنیم.اگر میخوایین عکس خودمون رو در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و.. به اشتراک بذاریم، پیشنهاد میکنیم حتما از بهترین برنامه های پرکاربرد و حرفه ای برای اینستاگرام برای فیلتر گذاری ، قرارد دادن عکس ها کنار هم و.. استفاده کنیم.

گروه هنری خواجویی

 

 

 

 

 

 

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

چگونه عکسی جذاب بگیریم
چگونه عکسی جذاب بگیریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *