چطور لبخند زیبا داشته باشیم

 
helpkade
چطور لبخند زیبا داشته باشیم
چطور لبخند زیبا داشته باشیم

مطالب پر بازدید

لبخند زیبا می تواند چهره ی شما را جذاب تر نماید. شاید تصور کنید برای داشتن لبخند زیبا لازم است حتما دندان های سفید و مرتب و یا لب هایی زیبا داشته باشید. اما در واقع شما می توانید با بالا بردن اعتماد به نفستان لبخند شیرین و زیبای خود را در معرض نمایش بگذارید.


1- اعتماد به نفس خود را بالا ببرید

چطور لبخند زیبا داشته باشیم

یک لبخند کامل لزوما نیازی به داشتن دندان هایی هالیوودی و یا لب های خاص ندارد. توجه مردم بیشتر به مواردی است که باعث لبخند شما می شود تا خود نحوه خندیدن تان.

بنابراین، لبخندی دلنشین است که به دیگران احساس شادی، گشاده رویی و آرامش بدهد. پس لبخندتان را از دیگران دریغ نکنید و با اعتماد به نفس بخندید.

مقابل آینه قرار گرفته و عضلات صورت و شانه خود را شل کنید. اگر استرس دارید، به آرامی گونه ها و پیشانی خود را ماساژ دهید.

سپس، فک های خود را چند بار منقبض و شل کنید (تصویر 1).

 

خنده واقعی بهترین نوع لبخند است. بنابراین، سعی کنید به خاطرات بامزه و یا اتفاقات خنده داری که به تازگی با دوستان خود تجربه کرده اید فکر کنید تا لبخند رو لبان تان نقش ببندد.

حتی داستان های خجالت آور دوران بچگی شما هم می توانند شما را به خنده بیندازند، پس آنها را از خاطره خود دور نریزید.

یکی از تفاوت های کلیدی بین یک لبخند واقعی و یک خنده دروغین چشمان و تغییراتی است که در ماهیچه های اطراف آنها رخ می دهد.

بنابراین، سعی کنید هنگام خندیدن چشم های خود را کمی باز کرده و ابروهایتان را کمی بالا ببرید.

همچنین اگر حین خندیدن سر خود را نیز اندکی کج کنید، لبخندتان جذاب تر می شود (تصویر 2).


 

لبخند رسمی مناسب محیط های رسمی مانند مدرسه، دانشگاه و یا محیط کار است. در این مکان ها بهتر است که لبخندی باوقار داشته باشید.

در این نوع لبخند سعی کنید همیشه دندان های ردیف بالا و پایین را به هم جفت کنید.

همچنین می توانید لب های تان را ببندید و یا به صورت نیمه باز نگهدارید تا کمی از دندان های تان معلوم شود.

در ضمن، زبان تان را همیشه پشت دندان های ردیف بالا قرار دهید. این باعث می شود تا لب پایین پرتر و فواصل بین دندان هایتان کمتر دیده شود.

البته این نوع لبخند بیشتر زنانه می باشد اما هر کسی می تواند آن را تمرین کند (تصویر 3).


حتی یک لبخند کوچک در محیط های اجتماعی اطراف شما، توجه دیگران را به شما جلب می کند. این کاملا نامحسوس است، اما وجود دارد.

بنابراین، لب های تان را به همدیگر بفشارید و سپس سعی کنید گوشه های لبت تان را بالا ببرید. برای چند ثانیه لبخند خود را به اندازه کافی نگه دارید تا افراد اطراف تان متوجه آن شوند.

یا می توانید مرکز لب های خود را سفت نگه داشته و اطراف آنها را بالا ببرید تا هنگام خندیدن، لب های تان مانند یه منحنی دیده شوند.

همچنین می توانید گوشه های لب های تان را طوری به اطراف حرکت دهید تا یک لحظه دندان های تان دیده شوند. یا اینکه یک طرف از دهان خود را بالاتر برده و طرف دیگر را پایین نگه دارید.

البته کج خندیدن ممکن است این طور به نظر برسد که شما دارید پوزخند می زنید و یا طرف مقابل را مسخره می کنید؛ بنابراین، در به کارگیری این روش باید محتاط باشید (تصویر 4).


دهان خود را طوری باز کنید که دندان های تان کاملا از هم جدا شوند و یک قهقه بزنید.

همچنین ابروهای خود را کاملا بالا برده و نشان دهید که کاملا از روز خود لذت می برید و خوشحال هستید.

داشتن دندان های سالم باعث می شود که هنگام لبخند زدن، ظاهرتان زشت به نظر نیاید. بنابراین از دندان هایتان مراقبت کنید.

روزی یکی دوبار قبل از مسواک زدن نخ دندان بکشید.

این کار پلاک های باقی مانده بین دندان ها را از بین برده و از خراب و زرد شدن آن ها جلوگیری می کند.

روزانه 2 دفعه و هر بار حداقل 2 تا 3 دقیقه مسواک بزنید تا دندان هایی سالم و تمیز داشته باشید.

برای نتیجه بهتر، از خمیردندان های حاوی فلوراید استفاده کنید.

در ضمن، از مسواک های سخت استفاده نکنید، زیرا نه تنها دندان های شما را تمیزتر نمی کنند، بلکه باعث صدمه دیدن دندان ها و لثه هایتان می شوند.

همچنین نباید به صورت طولانی از سفید کننده های دندان استفاده کنید، زیرا آنها باعث سایش دندان ها شده و مینای آنها را از بین می برند.

اگر کشیدن نخ دندان و مسواک زدن منظم دندان هایتان را سفید و درخشان نمی کند، از سفید کننده های خانگی به صورت کوتاه مدت و محدود استفاده کنید.

این درمان های خانگی کم هزینه بوده و به شما آسیب نمی رسانند. بدین منظور، مقداری جوهر نمک را به خمیر دندان زده و حدود 2 دقیقه دندان هایتان را مسواک بزنید.
چطور لبخند زیبا داشته باشیم

این کار را فقط یکبار در هفته انجام دهید، زیرا بیشتر از این مقدار می تواند به دندان هایتان صدمه وارد کند.

همچنین می توانید 1 قاشق مرباخوری روغن نارگیل را در دهان خود به مدت چند دقیقه چرخانده و سپس بیرون بریزید.

هرگز از درمان های خانگی شامل توت فرنگی، سرکه و یا دیگر میوه های اسیدی استفاده نکنید، زیرا آن ها مینای دندان را از بین می برند.

اکثر روش های سفید کننده دندان ممکن است برای افرادی که لثه های حساس دارند یا دندان هایشان دارای حفره هست، دردناک باشد.

مثلا نوارهای سفیدکننده ای که در اکثر داروخانه ها یافت می شود، قادرند لکه های عمیق و یا سطحی روی دندان ها را از بین ببرند.

اما ممکن است به طور گذرا حساسیت ایجاد کنند.

همچنین ژل سفید کننده دندان از نوار سفید کننده قوی تر است، اما قبل از استفاده بهتر است با یک متخصص دندانپزشک مشورت کنید.

قهوه، چای سیاه و نوشیدنی های الکلی باعث تولید لکه روی دندان می شوند. بنابراین، سعی کنید این موارد را کمتر مصرف کنید.

همچنین سیگار نیز دشمن دندان ها بوده و آن را به شدت لکه دار می کند؛ بنابراین، با کمک یه متخصص به مرور آن را ترک کنید.

فراموش نکنید که لب بخش حیاتی در لبخند زیبای شماست؛ بنابراین با مسواک، لب های خود را لایه برداری کنید.

البته اگر لب هایتان دچار قاچ خوردگی شده است، بهتر است این روش را بلافاصله بعد از حمام، بکار بگیرید.

همچنین ازکرم لب حاوی مواد ضد آفتاب استفاده کنید. در ضمن، با نوشیدن آب کافی، بدن خود را پر آب نگه دارید.

گاهی اوقات نامنظمی و یا فواصل بین دندان ها باعث می شوند تا ما لبخندی زیبا نداشته باشیم.

بنابراین، با یک دندانپزشک زیبایی مشورت کرده و از وی بخواهید وضعیت دندان هایتان را بهتر کند.

مثلا اگر تعدادی از دندان های خود را از دست داه اید، با ایمپلنت، زدن پل و یا دندان مصنوعی، خنده ای زیبا به خود هدیه دهید..

 

منبع: زندگی آنلاین

مطالب مرتبط

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

چگونه لبخندی زیبا داشته باشیم؟ شیوه صحیح لبخند زدن چیست؟ از نظر علمی و تحقیقات روی تمام جوامع، افرادی کـه لبخند می زنند و با روی باز صحبت می کنند دوست داشتنی تر از سایر افراد هستند. نیازی نیست تا لبخند شـما بـه اندازه خانم جنیفر لوپز و امیلیا کلارک جذاب باشد، بلکه لبخند شـما باید واقعی باشد! در ادامه روش هایي برای داشتن لبخندی زیبا را مرور میکنیم. با مجله پارس ناز همراه باشید.

 

نخستین نکته برای داشتن لبخندی زیبا برخورداری از لثه‌ها و دندان‌هاي مرتب، زیبا و سالم اسـت.

 

چطور لبخند زیبا داشته باشیم

در هنگام لبخند زدن بهتر اسـت از اعضای دیگر صورت مانند چشم و ابرو نیز استفاده شود. برای این موضوع می توان چشم‌ها را کمی بازتر و ابرو‌ها را کمی بالاتر برد.

 

برخورداری از اعتماد بـه نفس لازمه موفقیت در هر کاری اسـت. لبخندی کـه از پس یک اعتماد بـه نفس محکم زده میشود، بسیار دلنشین و جذاب خواهد بود.

 

اکثر افراد متوجه تفاوت‌ها در نحوه حرکات صورت از جمله لبخند می شوند؛ بنابر این تشخیص لبخند‌هاي تصنعی از لبخند‌هاي دوستانه کار سهولت اسـت. برای اینکار می توانید برای چند ثانیه با سفت نگه داشتن مرکز لب‌ها و نیز بالا بردن اطراف انها، لبخند خودرا نگه دارید.

 

همان طور کـه می دانید، سیگار و قلیان باعث زرد شدن دندان‌ها در نتیجه ناپسند شدن لبخند می شوند. برای این منظور بهتر اسـت مصرف این مواد رابه حداقل ممکن برسانید.

 

شـما میتوانید با تمرین کردن انواع لبخند‌ها در مقابل آینه، بهترین مدل لبخند زدن را برای خود پیدا کنید. برای اینکار می توانید از انواع لبخند‌هاي یک طرفه، لبخند‌هاي با هیجان، لبخند‌هاي با دهان باز و یا لبخند‌هاي با دهان بسته استفاده کنید.

 

خوراکی‌هاي حاوی رنگدانه مانند مواد کافئین دار از جمله خوراکی‌هایي هستند کـه باعث تغییر رنگ دندان‌ها ودر نتیجه عدم جذابیت لبخند خواهند شد؛ بنابر این بهتر اسـت مصرف این مواد را تا حد ممکن کاهش داده و یا درصورت استفاده ازآن‌ها بلافاصله دندان هایتان را مسواک بزنید.

 

لبخند نیز مانند هر کار دیگری بسته بـه شرایط قابل تغییر اسـت. بعنوان مثال در مکان‌هاي رسمی مانند اداره و محل کار، دانشگاه و … بهتر از از لبخند‌هاي باوقار‌تر استفاده شود. لبخند در محیط دوستانه و خانوادگی دارای محدودیت کمتری هستند.

 

برخورداری از لب‌هاي خشک و پوسته پوسته شده مانع از داشتن لبخندی دلنشین و زیبا خواهد شد. بدین منظور بهتر اسـت بطور مرتب از مواد نرم کننده لب مانند روغن‌هاي طبیعی یا رژ لب‌هاي حاوی ویتامین و پروتئین استفاده کنید.

 

فکر کردن بـه خاطراتی کـه باعث ایجاد شادی در وجودتان می شود، لبخند زیبایی رابه لبان شـما خواهد بخشید.

 

هماهنگ بودن لبخند با شرایط محیطی و سایر اعضای بدن بـه خصوص صورت امری مهم برای داشتن لبخندی زیبا و جذاب بـه شمار می آید؛ بنابر این یکی از راهکار‌هاي برخورداری از لبخند زیبا مقایسه انواع مختلف لبخند اسـت.

 

توجه بـه اندازه باز شدن لب‌ها یکی از فاکتور‌هاي مهم برای برخورداری از لبخندی زیبا اسـت. بطور کلی در هنگام لبخند زدن نباید بیش از ۱ الی ۳ میلی متر از لثه‌ها قابل مشاهده باشد.

 

داشتن فاصله بیش از حد میان دندان‌ها و خرابی آن‌ها یکی از عوامل ناخوشایند کردن لبخند اسـت. بدین منظور می توانید از روش‌هاي پیشرفته مانند اصلاح طرح لبخند استفاده کنید.

 

 

چطور لبخند زیبا داشته باشیم

لبخند و خنده دو بال جذابیت برای پرواز زنان بـه سوی جذابیت هستند. البته این موضوع برای مردان نیز صادق اسـت. از سوی دیگر مردان معتقدند اگر بتوانند باعث لبخندزدن و خنده‌ي زنان باشند، انها رابه خود جذب کرده‌اند. پس این نکته را نیز بـه‌عنوان سرنخ در ذهن داشته باشید.

اگر میخواهید مردی را نسبت‌بـه توجه‌تان بـه او آگاه کنید، شاید لبخندزدن و خندیدن بـه حرف‌هاي بامزه‌اش ایده‌ي بدی نباشد. وقتی زنان لبخند میزنند و میخندند، از دید مردان شاد بـه‌نظر می رسند و مرد احساس می کند کـه حرف‌هایش خنده‌دار و جذاب بوده اسـت.

 

همه ی‌ي مـا دوست داریم در موقعیت‌هاي مختلف موردتوجه واقع بشویم و دوست‌داشتنی باشیم. لبخند جذاب یکی از ترفندهای زبان بدن برای دوست داشتنی شدن اسـت. اما برای این کـه لبخند جذاب داشته باشیم و نتایجی مثبت ازآن دریافت کنیم، باید نکاتی را بدانیم:

 

کلارک گیبل را می‌شناسید؟ نیمی از جذابیت کلارک بـه‌خاطر لبخندهای کج و یک‌وری‌اش بود. این شیوه از لبخندزدن برای مردان و زنان جذاب اسـت و هردو آنرا بسیار زیاد می‌پسندند. برای مردان، این نوع از لبخند جذاب، متبادرکننده حفاظت و حمایت مردانه اسـت و زنان آنرا صمیمیت و گرمی میدانند.

دلیل این جذابیت چیست؟ وقتی کسی چنین لبخندی می زند، حالتی کودکانه، بازی‌گوش و مرموز پیدا می کند. وقتی مردان با این نوع لبخند رو‌بـه‌رو می شوند، احساسات حمایت‌گرانه‌شان نسبت‌بـه صاحب لبخند بیدار می شود و نخستین گام برای تشکیل رابطه میان یک زوج برداشته میشود.

مثلاً پرنسس دایانا نیز ازجمله افراد معروفی بود کـه چنین لبخند جذابی را در چهره‌اش داشت و این ویژگی نیز یکی از جذابیت‌ هاي او بود.

 

بعضی از لبخندها نیز نشان ‌دهنده‌ي آسان‌نبودن فرد هستند، طوری‌کـه انگار معذب اسـت. این افراد لب‌ها رابه‌هم می‌فشارند و دندان‌هایشان اصلا پیدا نیست. این نوع لبخند در مردان و زنان معنای متفاوتی دارد. وقتی زنان چنین لبخندی می زنند، بـه‌معنای این اسـت کـه نمی خواهند نظر و احساس منفی خودرا بروز بدهند.

زنان دیگر نیز آنرا بعنوان نشانه‌اي از واکنش منفی صاحب لبخند، نپذیرفتن و مخالفت میدانند و درمی‌یابند کـه باید محتاط‌تر عمل کنند. اما این نوع از لبخند در مردان معنای واضح‌تری دارد و علی‌رغم این کـه چندان جذاب و مثبت نیست، معنای واکنش‌هاي درونی مرد را آسان‌تر منتقل میکند.

این نوع لبخند می تواند بـه‌عنوان نشانه‌اي از کنجکاوی درباره‌ي صحبت و شخصیت دیگران نیز باشد کـه کمی رازآلودگی نیز در خود پنهان دارد. اگر می خواهید آزاد و سرراست بـه‌نظر برسید، باید طوری لبخند بزنید کـه دندان‌هایتان مشخص باشد.

 

این نوع لبخندزدن تا حدود زیادی بـه‌شکل غیرارادی صورت میگیرد، اما اگر بدانید کـه چگونه طبیعی رفتار کنید و این نوع از لبخند جذاب رابه‌کار بگیرد، قطعا موفق خواهید بودو خود رابه‌عنوان فردی شاد و سرزنده نشان خواهید داد. این نوع لبخند، نیازمند نسبی بازکردن دهان اسـت.

لازم نیست آن‌قدر دهان‌تان را باز کنید کـه زبان کوچک نیز از انتهای گلو دیده شود، اما طوری بخندید و لبخند بزنید کـه فک پایین متمایل بـه پایین باشد. دیده‌اید کـه دلقک‌ها چگونه لبخند میزنند و کمی اغراق را چاشنی لبخند خود میکنند؟ شـما نیز باید از این فن استفاده کنید. این لبخند جذاب نیز می تواند شـما را در موقعیت‌هاي گوناگونی یاری کند.

مثلاً اگر میخواهید بـه‌عنوان رئیسی خوش‌خلق و آسان با سایر کارمندان ارتباط بگیرید، از این نوع لبخند جذاب غافل نشوید. در کل، این مدل از لبخند، شـما رابا رفتاری دوستانه جلوه‌گر می کند. در موقعیت‌هاي رسمی این نوع لبخند توصیه نمیشود، زیرا انجام آن میتواند نشانه‌ي جدی‌نبودن شـما باشد و میزان تأثیرگذاری روی دیگران را کاهش بدهد.

لبخند جذاب در رفت و آمد‌ها و ارتباطات اجتماعی‌تان بسیار مهم اسـت. از خودتان بپرسید کـه چقدر لبخند می زنید؟ اگر کم لبخند می زنید، سعی کنید بیشتر این واکنش سحرآمیز را در ارتباطات‌تان داشته باشید. یادتان باشد کـه هر موقعیتی، نوع خاصی از لبخند را می‌طلبد. بـه برداشت‌هایي هر نوع لبخند نیز بیندیشید.

 

ودر آخر نیز:

تحقیقات مختلف نشان می دهد کـه افرادی کـه لبخند میزنند، دوست‌داشتنی‌تر و جذاب شناخته میشوند، اما افراد با چهره‌ي عبوس و غمگین زیاد طرفداری ندارند و نفوذناپذیر بـه‌نظر میرسند. حالت چهره‌ي مـا وقتی عبوس هستیم، پیام‌هایي ناخودآگاه بـه محیط می‌فرستد و بـه‌طور ضمنی اعلام می‌دارد کـه میلی بـه برقراری ارتباط با دیگران ندارد.

لبخندهای زیادی و اغراق‌شده نیز چندان راه مناسبی برای برقراری ارتباط نیستند. مثلاً فرض کنید کـه در جلسه‌اي رسمی و کاری حاضر هستید و شخصی آن سوی میز مذاکره، با لبخندی از بناگوش دررفته مدام جلب‌توجه می کند. بدیهی اسـت کـه این نوع از لبخند نیز چندان مطلوب نیست و میتواند اعتماد سایرین بشما را خدشه‌دار کند. حتماً می‌پرسید، بالاخره لبخند بزنیم یا نه؟ بله لبخند بزنید!

 

 

در روابط اجتماعی نباید بیش‌ازحد خندید؛ بـه‌ویژه وقتی قرار اسـت عضوی از گروهی بشوید و با انها جوش بخورید باید در حدی متعارف از لبخندزدن استفاده کنید. حد تعادل را طوری رعایت کنید کـه بـه اعتماد بـه نفس تان خدشه وارد نشود. از سوی دیگر اخم مدام و چهره‌ي عبوس هم شـما را از ارتباط مؤثر دور می کند.

در این جا لازم اسـت نکتۀ مهمی را مطرح کنیم با رعایت حد تعادل لبخند بزنید و یادتان باشد کـه الزاماً نباید از ته دل و بـه‌خاطر شادی زایدالوصف لبخند بـه لب داشته باشید. حتی اگر بدون دلیلی ویژه لبخند بزنید، مغز این واکنش رابه‌ حساب شادی درونی شـما می گذارد و باعث می شود انرژی مثبت داشته باشید. وقتی الکی می خندید و لبخند می زنید بخشی از مغز کـه با شادی در ارتباط اسـت، فعال می شود و اندورفین ترشح می کند.

 

یک لبخند زیبا موثرترین شیوه برای جذابیت هر فرد است. لبخند باعث می شود تصویر زیبایی از شما در اولین دیدار در ذهن دیگران نقش ببندد، در کسب و کار موفق تر، روابط شما بهبود می یابد، دیگران نسبت به شما احساس بهتری خواهند داشت و اعتماد به نفس را افزایش می دهد.

به نظر می رسد بعضی افراد نسبت به سایرین زیباتر و طبیعی تر لبخند می زنند، اما مثل هر عادت دیگری، لبخند زیبا هم نیاز به تمرین دارد. در ادامه به تکنیک های جالب لبخند زدن طبیعی و زیبا اشاره خواهیم کرد. با کوکا همراه باشید.

اولین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید مزایای لبخند در زندگی است. هنگامی که با تاثیر شگفت انگیز لبخند در سلامتی و روابط اجتماعی آشنا شوید به آن به عنوان ضرورتی در زندگی نگاه کرده و از لبخند زدن لذت خواهید برد.

– لبخند زدن چین و چروک و خطوط ناخوشایند صورت را کاهش داده و شما را جوان تر از سن واقعی تان نشان می دهد. مخصوصا اگر در سنین بالای 30 سال هستید لازم است بیشتر از قبل به دنبال راهکارهای موثر برای جلوگیری از بروز چین و چروک صورت باشید و لبخند از راحت ترین و کم هزینه ترین روش های موثر است.

– لبخند تاثیر شگرفی روی روابط اجتماعی می گذارد زیرا لبخند زدن حتی از فاصله دور نیز باعث می شود دیگران احساس بهتری نسبت به شما داشته باشند.چطور لبخند زیبا داشته باشیم

– لبخند احساس خوبی به خود شخص می بخشد زیرا باعث ترشح اندروفین در بدن می شود که استرس عاطفی و جسمی را کاهش داده و افسردگی را بهبود می بخشد.

– لبخند طبیعی چهره شما را جذاب تر و زیباتر می کند.

در بعضی موقعیت ها لبخند زدن، اجباری و سخت به نظر می رسد، مثلا هنگام عکس انداختن یا شرایطی که باید به کسی که دوست ندارید لبخند بزنید. در این مواقع در حقیقت دلیل خوبی برای لبخند زدن ندارید و باید از خاطرات خوب یا جوک هایی که در ذهن مرور می کنید استفاده کنید تا لبخندتان طبیعی و زیبا به نظر برسد.

باید 20 درصد بیشتر از آنچه فکر می کنید کافی است، لبخند بزنید! لبخند کاملی که ردیف دندان ها نمایان شود و چشم ها فراموش نشود.

گاهی از لبخند زدن می ترسید، ترس از واکنش دیگران یا آسیب پذیری در مقابل آن ها. به این نکته توجه کنید که هر شرایطی که گمان می کنید با لبخند آسیب پذیر می شوید دقیقا جایی است که لبخند باعث قدرت شما خواهد شد. لبخند زدن باعث می شود ظاهر گشاده رویی داشته باشید و مردم به روی باز پاسخ بهتری خواهند داد تا به یک چهره عبوس و جدی.

شاید از جمله افرادی باشید که لبخند زدن در محیط کار را غیرحرفه ای می دانند، اما برعکس، لبخند نشانه در دسترس بودن و نزدیکی است و ارزش شما نزد دیگرن بالاتر خواهد رفت.

در طول زندگی مسائل فراوانی پیش می آید که باعث می شود بسیار جدی و دقیق رفتار کنیم، اما اگر زندگی را یک ماجراجویی شگفت انگیز بدانید و اجازه دهید کودک درون تان گاهی به بازیگوشی بپردازد، در زمان های بیشتری از زندگی احساس سرزندگی و شادی خواهید کرد، در این مواقع لبخندها نیز واقعی تر و طبیعی تر جلوه خواهد کرد.

وقتی عاشق کسی یا چیزی هستید یا سرشار از عشق و محبت نسبت به انسان ها می شوید، وقتی کاری که انجام می دهید را دوست دارید یا با کسی که دوست دارید ملاقات می کنید در همه این لحظات لبخندهای دوست داشتنی و زیبا راحت تر روی صورت نقش می بندد.

بابت آن چه در زندگی دارید قدردان باشید تا لبخندهای زیباتری داشته باشید.

شادی از بهترین راه ها برای داشتن لبخند زیباتر است. دلایل ریز و درشت زیادی در زندگی هست که می توان بابت آن ها خوشحال بود، حتی زمانی که زندگی به سختی می گذرد باز هم می توانید برای لبخند دلایل خوبی پیدا کنید. روی موضوعات مثبت زندگی تمرکز کنید تا جذاب تر و زیباتر شوید.

لبخند واقعی به راحتی قابل تشخیص است و به سختی می توان آن را تقلید کرد. در لبخند واقعی درخشش خاصی در چشم ها ایجاد می شود، پلک پایین تنگ تر شده و گوشه چشم چروک می افتد و رفتار دوستانه شخص باعث آرامش خاطر اطرافیانش می شود.

هنگامی که از ته دل خوشحال هستید و لبخند واقعی روی چهره دارید، به حالت صورت خود خوب دقت کنید و آن ها را به یاد بسپارید تا هر زمان که می خواهید لبخند بزنید به صورت ارادی این حالات را ایجاد کنید. لبخندهای اجباری نزنید زیرا دیگران آن را خوب تشخیص داده و نسبت به شما بی اعتماد خواهند شد.

یکی از عواملی که باعث ترس از لبخند می شود، دندان های بدشکل یا زرد و بدبویی دهان است. به طور منظم مسواک بزنید،هنگام خارج شدن از منزل یا دیدار دوستان حتما دهان و دندان خود را تمیز کنید. از خوشبو کننده های دهان استفاده کنید. از مصرف سیگار، نوشابه، قهوه اجتناب کنید.

اگر دندان های نامرتب دارید با مراجعه به دندانپزشک سعی کنید آن را برطرف کنید، زیرا اولین چیزی که هنگام لبخند زدن باعث جلب توجه دیگران می شود دندان های طرف مقابل است.

از نشانه های لبخند واقعی حالت چشم ها است. برای اطمینان از این مسئله جلوی آینه ایستاده و سعی کنید لبخند بزنید. روی چشم ها تمرکز کنید و قسمت زیر چشم را با کاغذی بپوشانید.

بعد از کمی دقت متوجه می شوید می توان با دهان لبخند زد در حالی که اثر لبخند در چشم دیده نشود، اما وقتی با چشم ها می خندید گویا تمام صورت لبخند می زند.

در ادامه 4 تکنیک جالب برای داشتن لبخند زیبا و جذاب در عکس ها اشاره خواهیم کرد:

توصیه می شود چند ثانیه قبل از لحظه دقیق عکس گرفتن چشم های خود را ببنید و به آرامی باز کنید ( نه خیلی آرام و نه خیلی ناگهانی) و به آرامی گوشه لب ها را برای لبخند زدن حالت دهید. این کار باعث می شود لبخند شما واقعی تر شده و حالت اجباری نداشته باشد.

در نوع دیگری از لبخند که در تصویر زیر مشاهده می کنید، دندان ها نمایش داده نمی شود، چشم ها بزرگ و ملایم و لب ها به اندازه کمی برای لبخند کشیده شده است.

در تصویر زیر فرد از درون شاد و آرام است، چانه کمی اریب، نگاه زاویه دار و از گوشه چشم و لبخند ملایمی که به چهره نشانده شده است.

برای لبخند زیبا در عکس می توانید زبان را به سقف دهان قرار داده و بدون نشان دادن دندان ها لبخند بزنید تا عضلات صورت و گردن سفت شود. این کار باعث ایجاد لبخند طبیعی می شود.

شاید تا پیش از این فکر می کردید ورزش فقط برای تناسب اندام و سلامتی بدن مفید است اما آیا می دانستید ورزش روی زیبایی چهره و لبخند نیز موثر است؟

عضلات صورت مانند عضلات سایر قسمت های بدن با تمرینات تقویت شده و با افزایش جریان خون عملکرد آن ها بهبود پیدا می کند. تمرینات صورت نه تنها لبخند زیباتری برای شما به ارمغان می آورد بلکه در جوان به نظر رسیدن چهره نیز تاثیر عالی به جا می گذارد.

در ادامه به سه تمرین عالی صورت اشاره خواهیم کرد که به شما کمک می کند تا لبخند دوست داشتنی و زیبایی داشته باشید:

این تمرین بسیار ساده به عضلات صورت کمک می کند که لبخند زیبایی به لب های شما بنشانند.

در مقابل آینه بایستید یا بنشینید، در حالت آرام و ریلکس با صورت و لب ها شروع کنید.

1. گوشه دهان را به طرفین کشیده و در حالیکه لب ها بسته است 10 ثانیه نگه دارید.

2. سپس کشیدگی عمودی افقی را بیشتر کرده و لب های خود را از هم جدا کنید به طوری که دندان ها دیده شود، 10 ثانیه در این حالت نگه دارید.

3. کشش را بیشتر کرده به طوری که نیمی از دندان های تان دیده شود و در این حالت نیز 10 ثانیه نگه دارید.

4. در مرحله آخر لبخندی عریض و به پهنای صورت بزنید، طوری که همه دندان ها دیده شود و 10 ثانیه نگه دارید.

5. این مراحل را به صورت برعکس به آرامی انجام دهید، یعنی از حالت 3 به 2 و سپس به 1 بروید.

این تمرین برای کاهش خطوط ناخوشایند اطراف دهان موثر است و لبخند زیباتر و درخشان تری به شما هدیه می کند. در یوگا به این تمرین “حالت ماهی” می گویند.

لب های خود را تا آن جا که ممکن است غنچه کنید، این کار را با مکیدن گونه ها و به بیرون دادن لب ها انجام دهید.

در این حالت سعی کنید لبخند بزنید.

این کار را تا زمانی که احساس درد خفیف یا تیر کشیدن در عضلات اطراف دهان احساس کنید، ادامه دهید. سپس متوقف کنید.چطور لبخند زیبا داشته باشیم

این تمرین را یکبار در روز انجام دهید.

این تمرین روش عالی برای ایجاد انعطاف پذیری و کنترل لبخند توسط ماهیچه های صورت است. اگر از دیدن چهره های احمقانه به خنده می افتید بهتر است در حین انجام تمرین به آینه نگاه نکنید!

ابتدا لبخند کامل بزنید ( به قول معروف تا بناگوش!) در حالی که لب ها بسته باشد.

سپس بینی خود را مانند خرگوش تکان بدهید تا زمانی که حس کنید عضلات لب نیز درگیر لبخند شده اند.

5 ثانیه به همین حالت بمانید و بعد خود را آزاد کنید.

این مراحل را 10 بار تکرار کنید.

فال حافظ

متن عاشقانه متن زیبا آهنگ تولدت مبارک

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا برای تمامی وب سایت ها به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

اگر قرار است که لبخند بزنید بهتر است از فوایدی که لبخند زدن با خود به دنیای شما می بخشد، آگاه باشید. فواید زیر دلایلی هستند که شما را وادار می کنند لبخندتان را در طول روز با دیگران شریک شوید.

لبخند زدن یک راه کم خرج است که خود را زیباتر کنید. فقط کافیست چهره خندان و اخموی یک نفر را تصور کنید. کدام زیباتراست؟

لبخند بیش از کلمات حرف برای گفتن دارد. اگر در میان جمع اشتباهی کره اید که موجب شرمندگی شما شده، اگر بین شما و دیگری دلخوری پیش آمده و اگر احساس تنهایی و افسردگی می کنید یک لبخند ساده همه چیز را به فرا موشی می سپارد. لبخند شما به دیگران نشان می دهد که پذیرای آنها هستید و آماده اید که همه چیز را سر و سامان دهید.

لبخند یک حس متقابل را منتقل می کند که نشان می دهد شما خود را با آنها در یک سطح می بینید؛ چه رو در رو با کسی باشید و چه در مقابل گروهی از مردم. لبخند این حس را القاء می کتد که به طرف مقابل می گوید: “من حس خوبی دارم و قرار است که از لحظات با هم بودن لذت ببریم”.چطور لبخند زیبا داشته باشیم

حتی اگر کمی احساس کرختی و بی حوصلگی می کنید، کمی افکار مثبت به ذهن خود تزریق کنید و یک لبخند نیز به آن اضافه کنید. “اندورفینی” که در بدن ترشح می شود باعث می شود فشارهای جسمی و تنش های احساسی شما کاهش یابد.

لبخند شما از فاصله دور قابل تشخیص است و به دیگران اطمینان می دهد که شما شخص مهربان و دوست داشتنی هستید و به آنها حس خوبی منتقل می کند. خطوط چروک شما وقتی که حاصل لبخند زدن باشند شکل بهتری دارن تا وقتی که حاصل اخم های شما باشند. لبخند های شما شخصیت شما را بازگو می کنند و هر چه از سن شما بیشتر می گذرد بیشتر خود را نشان می دهند.

لبخند بهترین تضمین برای سلامت روح و جسم شما است

لبخند زدن، سلامت، شادمانی، دوستی، مؤفقیت و عمر طولانی را با خود به ارمغان می آورد.

با لبخند زدن راحت باشید و از آن خجالت نکشید

اگر زیاد به لبخند زدن عادت ندارید، غلبه بر استرس و بدبینی نسبت به لبخند زدن نیاز به تمرین دارد. اما مثل هر عادت دیگری با گذشت زمان راحت تر می شود.نکاتی که باید در ذهن داشته باشید.

لبخند همیشه خوب به نظر می رسد

احساس استرس و خجالت در مورد زیبایی لبخند بی مورد است. باور داشته باشید که با لبخند زدن دوست داشتنی تر به نظر می رسید.

لبخند زدن یک عمل حرفه ای است

قرار نیست که لبخند زدن در محل کار شما را غیر حرفه ای نشان دهد، بر عکس لبخند زدن به شما شخصیت انسانی می بخشد و باعث می شود کارها بهتر پیش بروند. مردم لبخند زدن را نشانه تایید و تحسین می دانند.

لبخند شما را واقعی تر نشان می دهد

اگر از این می ترسید که لبخند زدن شما را آسیب پذیر نشان دهد ، به لبخند های رابرت دنیرو فکر کنید. لبخند بازیگران سینما در عین حالی که واقعی نیستند اما حس نیرومندی همراه با اعتماد به نفس را به شما منتقل می کنند. پس، از لبخند زدن برای نشان دادن اعتماد به نفس خود استفاده کنید که نه تنها شما را آسیب پذیر نشان نمی دهد، بلکه شما را نیرومند تر و سرشار از قدرت و انرژی نشان خواهد داد.

لبخندتان را واقعی کنید

اگرچه در هنگام ترس، خشم و ناراحتی لبخند زدن امکان پذیر است، اما کپی کردن یک لبخند واقعی، کار آسانی نیست. در واقع تنها 10 درصد از مردم قادر به تقلید یک لبخند واقعی هستند. در یک لبخند واقعی علاوه بر دهان، چشمها نیز می خندند و گوشه چشمها جمع میشود و در واقع کل صورت با هم لبخند می زنند. اما در یک لبخند غیر واقعی اگر چه لب و دهان می خندند اما بقیه اجزاء صورت بی روح باقی می مانند. یک لبخند واقعی حاصل شادی درون، احساسات مثبت و تصویری زیبا از اعماق وجود شما است.

آسان ترین راه برای یک لبخند زیبا و واقعی این است که احساس شادی و خوشحالی کنید. به چیزی که واقعا عاشق انجام دادنش هستید یا به شادترین لحظه زندگی تان فکر کنید.

عاشق دیگران و زندگی تان باشید

ایجاد یک لبخند دوستانه و واقعی هنگامی که عاشق زندگی و آدمهای اطراف خود باشید خیلی آسانتر است. برای تمام آنچیزی که دارید شکرگذار باشید؛ لبخند به طور طبیعی به صورت شما خواهد نشست.

کمی شیطنت و دیوانه بازی بد نیست

شرایط سخت، ما را بیش از اندازه جدی می کنند. زندگی را به صورت یک چالش و ماجراجویی ببینید. در هر شرایطی که هستید در خلوت کمی دیوانه بازی در بیاورید و با دیگران شوخی کنید.

با چشمانتان لبخند بزنید

لبخندی که از اعماق قلب شما بیاید، به چشم هایتان کشیده می شود. شاید خیلی شنیده باشیم که شخصی “چشمهایش لبخند میزنند”. چشم های شما سرچشمه ی حقیقتند. چشمها می درخشند و شادی را منعکس می کنند.برای اینکه دقیقا درک کنید که چشمان شما چگونه لبخند میزنند، روبروی یک آینه بایستید و سعی کنید لبخند بزنید البته با چشم هابرای راحتی بیشتر با کاغذی نیمه پایین صورت خود را بپوشانید و لبخند بزنید.

ممکن است ببینید که در حالی که لبخند زده اید اما نغییری در چشمها به وجود نیامده و صورت شما کاملا بی روح است. با کمی تمرین و تسلط بر ماهیچه های صورت می توانید این حالت چشمهای خندان را به حافظه ماهیچه های خود بسپارید و در هر زمانی که اراده کردید با تمام چهره و چشمهایتان لبخند بزنید.

لبخند زدن را تمرین کنید

تمرین لبخند زدن هیچ آسیبی به شما نخواهد رساند و در واقع به اعتماد به نفس شما در لبخند زدن کمک می کند. لبخند زدن در جلوی آینه به شما کمک می کند که زیباترین و دلچسب ترین لبخندتان را انتخاب کنید و روی این نوع لبخند تمرین کنید. کدام لبخند شما طبیعی تر به نظر می رسد؟ کدام لبخند شخصیت شما را بهتر معرفی می کند؟ آیا حس اعتماد به نفس را در لبخند هایتان پیدا میکنید؟ اگر نه سعی کنید حس اعتماد به نفس را به لبخند هایتان بیفزایید.

بهترین عکسی را که به نظر خودتان در آن عکس خوب افتاده اید پیدا کنبد و ببینید که اجزای صورت شما چه ویژگی هایی دارند. در مقابل آینه سعی کنید که دقیقا همان چهره موجود در عکس را به درآینه ببینید و برای اینکه در ناخوداگاه شما ثبت شود و به صورت ناخودآگاه نمایان شود تمرین کنید. به زودی این لبخند دوست داشتنی جزیی از چهره و شخصیت شما می شود.

احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید

شاید گهگاهی شده باشد که ظاهر خود را در آینه زشت تصور کنید. این دقیقا همان لحظه ای است که احساس خوبی نسبت به خود ندارید. احساس خود را تغییر دهید و زیبا تر شوید. شاید در کسری از ثانیه تغییر را احساس کنید.

به تفاوت لبخند با دهان بسته و دهان باز توجه کنید

لبخند با دهان باز و دندان های نمایان شده در بعضی افرااد کمی حس چاپلوسی و غیر خالصانه ایجاد میکند، اما در بعضی افرادچهره را دوست داشتنی تر می کند. لبخند زدن با دهان باز هنگامی که دندان های ردیف پایین نمایان می شوند، گاهی این طور به نظر می رسد که به جای لبخند زدن، دارید دندانهایتان را نشان می دهید.

هنگام لبخند زدن با دهان باز، می توانید با چسباندن زبان به دندانها، فاصله بین دندان های هر ردیف را کمتر نشان دهید.

سلامت دهان و دندان ها را رعایت کنید

گاهی اوقات ترس از اینکه مبادا چیزی به دندان ها چسبیده باشد و یا بوی بد دهان، شما را از لبخند زدن باز می دارد. با بر طرف کردن این نگرانی ها جادوی لبخند زدن را از دست ندهید. به طور مرتب دندانهایتان را مسواک بزنید. همیشه یک خشبو کننده دهان با خود همراه داشته باشید. مرتب به دندان پزشکتان سر بزنید و اگر مشکلی در زیبایی دندان هایتان احساس می کنید با آنها در میان بگذارید. لبهایتان را از خشک شدن و پوسته پوسته شدن دور نگه دارید.

وقتی که لبخند زدن سخت است

گاهی از روی اجبار و برای دلگرم کردن دوستان و فرزندانتان یا برای گرفتن عکس و یا هر دلیل دیگری مجبور هستید که لبخند بزنید. در چنین مواقعی باید به حافظه ماهیچه ای صورت که قبلا تمرین داده اید رجوع کنید. به یاد داشته باشید که هنگام لبخند زدن، می بایست 20 درصد بیش از تصویر ذهنی خود به ماهیچه های صورت فشار وارد کنید.چطور لبخند زیبا داشته باشیم

چشمک زدن در حال لبخند زدن می تواند حس درونی شما را پنهان کند

نکته ها:

همچنین بخوانید:

علت ایجاد خط لبخند و درمان آن با چند روش آسان و موثر

راز لبخند جوکر (Glasgow Smile) چیست؟

۸ حقیقت انکار ناپذیر درباره جذابیت لبخند

چطور لبخند زیبا داشته باشیم
چطور لبخند زیبا داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *