چطور موهای خود را تقویت کنیم

 
helpkade
چطور موهای خود را تقویت کنیم
چطور موهای خود را تقویت کنیم

در یک نگاه

موهای سر یکی از عضوهای مهم بدن به شمار میروند که بسیار در معرض آسیب های محیطی قرار دارند.درست است که برای تقویت مو شامپو، ماسک مو، سرم مو و دیگر محصولات آرایشی وجود دارند اما می توانید بدون هزینه های گران و در منزل با استفاده از روش های خانگی برای تقویت مو، به راحتی موهای خود را تقویت کنید. روش تقویت مو اگر از راه و روش طبیعی و البته تخصصی باشد بهترین و سریعترین نتیجه را در متوقف کردن ریزش مو خواهد داشت.دراین مقاله از چگونه ما روشهای خانگی مفیدی را برای تقویت مو وجلوگیری از ریزش مو را برای شما معرفی میکنیم وامیدواریم که مفید واقع شود.

پوست سر ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تار مو دارد که روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ تار از آنها در مرحله‌ی استراحت مو می‌ریزند. البته جای نگرانی نیست، چون این ریزش مو طبیعی است و حتما هنگام دوش گرفتن و برس زدن مو، شاهد آن بوده‌اید. مشکل زمانی آغاز می‌شود که موهای ریخته شده، بیشتر از موهای رویش یافته باشد و فرد کاهش حجم موهایش را حس کند. تمام کسانی که دچار ریزش مو هستند، اغلب رنج زیادی می‌کشند که توأم با احساس عدم‌امنیت، ترس و همچنین از دست دادن اعتماد به نفس است، بنابراین ریزش مو فقط یک مسئله‌ی ظاهری نیست. ریزش مو دلایل بسیاری چون کم‌کاری غده‌ی تیروئید، بارداری، کمبود مواد مغذی و عدم رعایت بهداشت دارد.  هم زنان و هم مردان(ریزش مو در مردان)، ریزش مو را تجربه می‌کنند. با اینکه ژن‌ها در این مورد، نقش حیاتی دارند، اما دلایل دیگری نیز برای ریزش مو وجود دارند، از جمله، عدم تعادل هورمون‌ها، کم‌کاری غده‌ی تیروئید، کمبود مواد مغذی و نارسایی گردش خون در پوست سر. ریزش مو، مشکل بزرگی است که بسیاری از افراد از آن رنج می‌برند. عوامل بسیاری در پس این مشکل وجود دارند.

دانه‌های شنبلیله سرشار از هورمون‌هایی است که به رشد مو و ترمیم فولیکول‌های مو کمک می‌کنند. هم‌چنین این دانه‌ها حاوی اسید نیکوتینیک و پروتئین هستند که ساقه‌ی مو و رشد آن را تقویت می‌کنند.بنابراین، حالا که می‌دانید دانه‌های شنبلیله چقدر به درمان ریزش مو و تقویت رشد آن کمک می‌کنند، حتما مشتاق هستید با راه‌های استفاده از آن برای مو آشنا شوید. دانه‌های شنبلیله را یک شب در آب خیس کنید و صبح روز بعد، آنها را بکوبید تا خمیری یکدست به دست آید. این خمیر را به پوست سر و موها بمالید. سرتان را با کلاه رنگ مو بپوشانید تا خمیر خشک نشود و بین ۳۰ دقیقه تا یک ساعت بعد، بدون استفاده از شامپو، موهای‌تان را با آب فراوان بشویید. این پروسه‌ی درمان را حداقل دو بار در هفته و به مدت یک ماه ادامه دهید تا نتایج مؤثر آن را ببینید.

این روزها، در نتیجه‌ی آلودگی شدید هوا، ریزش بیش از حد مو، بسیار شایع شده است. می‌توانید از آلوئه‌ورا(خواص آلوئه‌ورا) به عنوان درمان خانگی دیگری که برای درمان ریزش مو و رشد سریع آن مؤثر است، استفاده کنید. آلوئه‌ورا می‌تواند مشکلات مربوط به پوست سر از قبیل شوره و خارش سر را به نحو مؤثری کاهش دهد. خاصیت قلیایی اندک آلوئه‌ورا باعث بازگرداندن و حفظ سطح pH طبیعی پوست سر می‌شود که این خود به رشد مو کمک می‌کند. ژل آلوئه‌ورا حتی برای مبارزه با شوره‌ی سر هم می‌تواند مؤثر باشد. با یک چاقوی تیز برگی از گیاه آلوئه‌ورا را قطع کنید، لبه‌های دندانه‌دار برگ را برش بزنید، لایه‌ی بالایی برگ را جدا کنید و با کمک چاقو، ژل آلوئه‌ورا را از لایه‌ی پایینی جدا کنید. ژل را در مخلوط کن بریزید و سپس مایع یکدست به دست آمده را به پوست سر و موها بمالید. پس از ۴۵ دقیقه تا یک ساعت، ماسک را با آب بشویید. این روش درمانی را ۳-۴ بار در هفته انجام دهید تا نتیجه‌ی بهتری بگیرید.چطور موهای خود را تقویت کنیم

پیازی که در آشپزخانه دارید و اهمیت زیادی به آن نمی‌دهید، می‌تواند در کمک به موی سرتان معجزه ‌کند. سولفور (گوگرد) زیاد موجود در پیاز به بهبود گردش خون در فولیکول‌های مو کمک می‌کند. آب پیاز هم خاصیت ضدباکتری دارد که می‌تواند میکرب‌ها و انگل‌ها را از بین ببرد. آب پیاز را به پوست سر بمالید و پس از نیم ساعت با یک پاک‌کننده‌ی معمولی بشویید.

تمام مواد را با هم ترکیب کنید سپس، مخلوط را روی پوست سر و مو هایتان بمالید و اجازه دهید تا یک شبانه روز بماند ؛ سپس ،صبح روز بعد،با شامپو و آب سرد بشویید.

عمده‌ترین دلیل ریزش شدید مو، کمبود مواد غذایی موجود در مو است. ماساژ دادن با روغن ولرم می‌تواند روش مؤثری برای جلوگیری از ریزش مو باشد. پوست سر را هر روز، حداقل چند دقیقه با یک روغن ولرم ماساژ دهید. می‌توانید از هر روغنی که سرشار از ویتامین E‌ است، استفاده کنید. روغن نارگیل، روغن بادام، روغن خردل، روغن زیتون و روغن جوجوبا بهترین گزینه‌ها هستند. اگر علت ریزش موی شما، شوره‌ی سر است، جوجوبا می‌تواند مؤثرترین روغن باشد. برای دریافت بهترین نتیجه، می‌توانید ترکیبی از تمام این روغن‌ها را امتحان کنید. روغن را در یک ظرف آهنی یا استیل، اندکی گرم کنید و پوست سر و موهای‌تان را با آن ماساژ دهید. برای اینکه از خواص کامل ماساژ با روغن ولرم بهره‌مند شوید، بهتر است یک شب تا صبح، روغن روی موهای شما باقی بماند و صبح موهای خود را بشویید، در غیر این صورت، پس از یک ساعت موهای خود را با شامپو بشویید.

شیرین‌بیان گیاهی است که در پیشگیری از ریزش و آسیب مو، می‌تواند بسیار مؤثر باشد. این گیاه برای رهایی از خارش پوست سر و تسکین آن نیز مفید است. اگر شوره‌ی سر دلیل ریزش مو باشد، شیرین‌بیان می‌تواند اثربخش باشد. چند رشته از ریشه‌های شیرین‌بیان را یک شب تا صبح در شیر خیس کنید. صبح، ریشه‌های خیس‌خورده‌ی شیرین بیان را بکوبید تا به صورت خمیر درآید. پیش از خواب، این خمیر را به نقاط بی‌موی سر بمالید و صبح با شامپو سرتان را شستشو دهید.

چغندر قرمز یا لبو سرشار از فسفر، کلسیم، پروتئین، پتاسیم، کربوهیدرات، ویتامین B و C است. آب چغندر قرمز را هر روز بنوشید یا برای رشد سریع و سالم مو، آن را در رژیم غذایی‌ عادی‌تان بگنجانید. راه دیگر، استفاده از برگ‌های چغندر قرمز است. برگ‌های چغندر قرمز را در آب بجوشانید، پس از کوبیدن برگ‌های جوشیده، خمیر به دست آمده را به پوست سر و موها بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و سپس با آب بشویید. برای رشد بهتر مو و رسیدن زودتر به نتیجه، این پروسه را حداقل دو بار در هفته دنبال کنید.

برای جلوگیری از ریزش مو از جوشانده‌ی چای استفاده کنید. چای به دلیل داشتن انواع تانن، در کنترل هر گونه عفونت روی پوست سر مؤثر است و رشد مو را تقویت می‌کند. سه قاشق چای را در آب جوشی به اندازه‌ی یک فنجان بجوشانید تا یک چای غلیظ دم بیاید. پس از جدا کردن تفاله یک لیموترش تازه در چای بچکانید. آن را خوب هم بزنید و موهای‌تان را (که قبلا با شامپو شسته‌اید) با این چای غلیظ لیمویی شستشو دهید و سپس موهای‌تان را با آب بشویید. پس از این کار، از شامپو استفاده نکنید. جوشانده‌ی چای روش مؤثری برای جلوگیری از ریزش مو است.

سفیده‌ی تخم‌مرغ سرشار از پروتئین و ویتامین‌ها است، بنابراین موها را به بهترین شکل تغذیه می‌کند و به نرمی‌ و درخشندگی آنها کمک می‌کند. اگر موهای بلند و قوی می‌خواهید، باید از این دستور پیروی کنید. چند تخم مرغ را بشکنید و زرده‌ها را کنار بگذارید. سفیده‌ی تخم‌مرغ‌ها را به عنوان ماسک به پوست سر و موهای‌تان بمالید. این درمان، برای جلوگیری از ریزش مو مؤثر است، به ویژه اگر ریزش مو در اثر کمبود مواد مغذی و خشکی موها باشد. پس از ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت موها را بشویید. این ماسک موها را قوی‌تر و سالم‌تر خواهد کرد. برای کاهش ریزش مو و تقویت رشد موها، این درمان را حداقل ۱ بار در هفته تکرار کنید.

ماسک خانگی صورت

سرکه‌ی سیب برای جلوگیری از ریزش مو می‌تواند مؤثر باشد و موها را نرم می‌کند. سرکه و آب را به یک نسبت مساوی (یک به یک) با هم ترکیب کنید و آن را در یک بطری اسپری بریزید و روی پوست سر و موها اسپری کنید. پوست سر آغشته به آب و سرکه را کمی ماساژ دهید و پس از ۵ دقیقه با یک شامپوی ملایم بشویید. اگر از بوی سرکه‌ی سیب خوشتان نمی‌آید، مقدار کمی روغن به آن اضافه کنید. برای اینکه از این روش بهترین نتیجه را بگیرید، حداقل دو بار در هفته آن را امتحان کنید.

شیر نارگیل شامل چربی و پروتئین می‌شود، رشد مجدد موها را تقویت و ریزش آن را کنترل می‌کند. برای دریافت سریع نتیجه، پوست سر و موها را آغشته به شیر نارگیل کنید. خود نارگیل را رنده کنید و سپس در مخلوط‌کن بریزید. شیر نارگیل را از خمیر به دست آمده بیرون بکشید و شیر را مستقیما روی پوست سر و نوک موها بمالید و پس از ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت با شامپو بشویید. این کار نازک شدن موها را متوقف و رشد مجدد موها را تقویت می‌کند.

ابتدا مقداری روغن زیتون رو در یک ظرف ترجیحا مس یا روی بر روی شعله به جوش آورید و اجازه بدین خنک شود ، دو قاشق عسل به روغن زیتون خنک شده اضافه کنید، این ماسک برای 10 تا 15 دقیقه بر روی موها و پوست سرتان قرار دهید و بعد به خوبی با آب سرد بشویید.

تخم مرغ ها را بشکنید و با سایر مواد ترکیب کنید. سپس مخلوط را روی پوست سر اعمال کنید و با استفاده از یک کلاه شنا یا رنگ موهای خود را بپوشانید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید، و یا می توانید از تخم مرغ به تنهایی استفاده کنید. جوری هم بزنید تا زرده و سفیده، خوب با هم ترکیب شوند و سپس روی مو و پوست سر ماساژ دهید و بعد از 15 الی 20 دقیقه با آب ولرم بشویید.

همه مواد را در یک کاسه با هم مخلوط کنید،هم بزنید تا یک ترکیب همگن و یک دست به دست آورید . سپس ترکیب را روی پوست سر و موی خود بمالید و بعد از 5 دقیقه با آب ولرم بشویید. و یا می توانید، 5 الی 8 قطره روغن بادام را به موز اضافه کنید و روی پوست سر و موی خود بمالید و به مدت یک ساعت با کلاه بپوشانید بعد، با آب سرد بشویید و سپس از یک شامپوی ملایم استفاده کنید. هچنین می توانید،در آخر از یک نرم کننده قوی هم استفاده کنید.

روغن کرچک ،غنی از پروتئین می باشد. و پروتئین مانع از خشک شدن پوست سر می شود و آن را تغذیه می کند. پس بنابراین به رفع خشکی مو کمک و آن را درمان میکند .

مواد لازم:

تمام مواد تشکیل دهنده را با هم مخلوط کنید و سپس این ترکیب را روی پوست سر و موی خود ماساژ دهید و بعد از 30 دقیقه با آب سرد بشویید .

رزماری های خرد شده را با آب مخلوط کنید و اجازه دهید تا جوش بیاید . بعد کمی صبر کنید، تا خنک شود و روی مو و پوست سر خود ماساژ دهید. بعد از 15 دقیقه با آب ولرم بشویید.

مواد را با هم ترکیب کنید، تا زمانی که یک مخلوط با بافت خامه به دست آورید. سپس ،آن را با استفاده از قلم موی رنگ، روی پوست سر و موی خود اعمال کنید. و بعد از 15 الی 20 دقیقه، قبل از شامپو کردن با آب سرد بشویید.

عسل و دارچین را مخلوط کنید و بعد حنا را به آن بیافزایید و ترکیب را با استفاده از قلم موی رنگ روی موی خود بمالید. روی موهای خود را با یک کاور پلاستیکی پوشش دهید ،تا خشک شود. بعد با آب شست و شو دهید ،تا زمانی که ترکیب کاملا از روی موهای شما پاک شود .در آخر موهایتان را با شامپو و نرم کننده شست و شو دهید.این،یک ماسک مو فوق العاده برای موهای خشک است. که آنها را نرم می کند و حتی از ریزش موی شما نیز جلوگیری می کند.

چگونه ماسک روشن کننده صورت درست کنیم

برای تهیه این ماسک تقویت کننده ی مو کافی است 3 قاشق غذاخوری نارگیل را با یک قاشق غذاخوری آبلیموی تازه ترکیب کرده و پس از استحمام روی موهای تان بمالید.

برای تهیه این ماسک ابتدا یک قاشق چایخوری دانه کتان را بکوبید تا کاملا سابیده شود. یک لیتر آب را جوشانده و دانه های آسیاب شده را به آن اضافه کنید. اجازه دهید به مدت 15 دقیقه بجوشد. محلول را صاف کنید و بگذارید خنک شود سپس, دو قاشق روغن نارگیل به آن اضافه کنید و هم بزنید. اجازه دهید این دو ماده به مدت 10 دقیقه به طور کامل به خورد هم بروند. موهایتان را شامپو بزنید و با آب ولرم آب بکشید. محلول را روی موهایتان بریزید و بگذارید 10 دقیقه بماند سپس موها را آب بکشید. هر دو روز یکبار این کار را تکرار کنید.

2 قاشق غذاخوری آب پیاز را با 1 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. پوست و موی سر را به طور کامل اغشته به این ماسک کنید . بعد از گذشت 15 دقیقه موها را با آب و شامپو بشویید. مصرف هفته ای یکبار در هفته از این ماسک مو توصیه می شود.

تخم مرغ بشکنید و سفیده آن را جدا کنید. و با سایر مواد ترکیب کنید .سپس مخلوط را روی موی خود اعمال کنید .بعد از 20 الی 30 دقیقه شستشو دهید ؛ در آخر از یک شامپوی خوب استفاده کنید و اجازه دهید که موهایتان خود به خود خشک شود.

چگونه، مسیری برای یادگیری هر چیزی است که شما به دنبال آن هستید.ما به شما کمک می کنیم که زندگی بهتری داشته باشید.
هیچ محدودیتی در چگونه برای موضوع وجود ندارد و مقالات در طیف وسیعی از عناوین نوشته می شود.
به زودی ویژگی ها و امکانات جدیدی به چگونه اضافه خواهد شد.منتظر سورپرایز های ما باشید…

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

 

سایت چگونه، مسیری برای یادگیری هر چیزی است که شما به دنبال آن هستید.ما به شما کمک می کنیم که زندگی بهتری داشته باشید. هیچ محدودیتی در چگونه برای موضوع وجود ندارد و مقالات در طیف وسیعی از عناوین نوشته می شود. به زودی ویژگی ها و امکانات جدیدی به چگونه اضافه خواهد شد.منتظر سورپرایز های ما باشید…

روش تقویت مو اگر از راه و روش طبیعی و البته تخصصی باشد بهترین و سریعترین نتیجه را در متوقف کردن ریزش مو خواهد داشت . در این بخش از سلامت نمناک علت ریزش موی خود را بشناسید و با درمان آن آشنا شوید. بدن انسان نزدیک به 5 میلیون تار مو دارد، که پوست سر 100 تا 150 هزار از این تعداد را در بر می گیرد. کل مساحت پوست سر تقریباً 500 سانتیمتر مربع می باشد، که دارای حدود 200 تار مو در سانتی متر است.

این درست است که مردان نسبت به زنان به طور طبیعی بیشتر دچار ریزش مو می شوند اما زنان نیز با داشتن فاکتورهای منفی و موثر در ریزش مو می توانند موهایشان را به راحتی از دست بدهند. چندین عامل می توانند ریزش مو ایجاد کنند که مهمترین عامل آنها در هر دو جنس عامل هورمونی است که تحت تاثیر مستقیم عوامل ژنتیکی قرار دارد. ریزش موی آندروژنتیک مشکلی شایع در بین زنان و مردان است.

این عوامل شامل:

چطور موهای خود را تقویت کنیم

چرا موهایمان ضعیف می شود؟ شما تقریبا با اکثر عوامل ضعیف کننده ی مو آشنا هستید که شامل:

نوبت به بررسی و معرفی روش های تقویت موی سر و راه حلی برای درمان کم پشتی مو رسید که در چند بخش از مواد غذایی و خوراکی تا روش های موضعی طبیعی که با استفاده از نسخه های طب سنتی ارائه شده است در ادامه این بخش از سلامت پوست و موی نمناک می خوانید.

تخم مرغ : منبع غنی از پروتئین – زینک – سلنیوم و آهن که توانایی رساندن اکسیژن کافی به موها را فراهم می کند.

ماهی: به خصوص ماهی آبهای آزاد که حاوی ویتامین D و امگا 3 فراوانی هستند.

گردو : این مغز بهترین منبع ویتامین E و بیوتین است که لازمه ی زیبایی پوست و مو است می باشد.

سیب زمینی شیرین : آنتی اکسیدان سرشار سیب زمینی شیرین به کمک موهایتان خواهد آمد.

اسفناج: در واقع اکثر سبزیجات با برگ های سبز تیره منابع خوبی از انواع ویتامین های مورد نیاز برای مو و پوست هستند.

ماست: کلسیم و ویتامین D موجود در آن یکی از لازمه های مو برای رشد و تقویت است.

عدس: حبوباتی که سرشار از آهن – زینک – بیوتین و… است برای افرادی که رژیم های لاغری دارند مناسب تر است.

خانواده توت ها: این دسته از میوه ها در کنار تقویت مو به زیبایی و براقیت مو نیز کمک می کنند.

مواد لازم:

ابتدا مقداری روغن زیتون رو در یک ظرف ترجیحا مس یا روی بر روی شعله به جوش آورید و اجازه بدین خنک شود ، دو قاشق عسل به روغن زیتون خنک شده اضافه کنید، این ماسک برای 10 تا 15 دقیقه بر روی موها و پوست سرتان قرار دهید و بعد به خوبی با آب سرد بشویید.

مواد لازم:

تخم مرغ ها را بشکنید و با سایر مواد ترکیب کنید. سپس مخلوط را روی پوست سر اعمال کنید و با استفاده از یک کلاه شنا یا رنگ موهای خود را بپوشانید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید، و یا می توانید از تخم مرغ به تنهایی استفاده کنید. جوری هم بزنید تا زرده و سفیده، خوب با هم ترکیب شوند و سپس روی مو و پوست سر ماساژ دهید و بعد از 15 الی 20 دقیقه با آب ولرم بشویید.

مواد لازم:

همه مواد را در یک کاسه با هم مخلوط کنید،هم بزنید تا یک ترکیب همگن و یک دست به دست آورید . سپس ترکیب را روی پوست سر و موی خود بمالید و بعد از 5 دقیقه با آب ولرم بشویید. و یا می توانید، 5 الی 8 قطره روغن بادام را به موز اضافه کنید و روی پوست سر و موی خود بمالید و به مدت یک ساعت با کلاه بپوشانید بعد، با آب سرد بشویید و سپس از یک شامپوی ملایم استفاده کنید. هچنین می توانید،در آخر از یک نرم کننده قوی هم استفاده کنید.

روغن کرچک ،غنی از پروتئین می باشد. و پروتئین مانع از خشک شدن پوست سر می شود و آن را تغذیه می کند. پس بنابراین به رفع خشکی مو کمک و آن را درمان میکند .

مواد لازم:

تمام مواد تشکیل دهنده را با هم مخلوط کنید و سپس این ترکیب را روی پوست سر و موی خود ماساژ دهید و بعد از 30 دقیقه با آب سرد بشویید .

مواد لازم :

رزماری های خرد شده را با آب مخلوط کنید و اجازه دهید تا جوش بیاید . بعد کمی صبر کنید، تا خنک شود و روی مو و پوست سر خود ماساژ دهید. بعد از 15 دقیقه با آب ولرم بشویید.

مواد لازم:

مواد را با هم ترکیب کنید، تا زمانی که یک مخلوط با بافت خامه به دست آورید. سپس ،آن را با استفاده از قلم موی رنگ، روی پوست سر و موی خود اعمال کنید. و بعد از 15 الی 20 دقیقه، قبل از شامپو کردن با آب سرد بشویید.

مواد لازم:

تمام مواد را با هم ترکیب کنید سپس، مخلوط را روی پوست سر و مو هایتان بمالید و اجازه دهید تا یک شبانه روز بماند ؛ سپس ،صبح روز بعد،با شامپو و آب سرد بشویید.

مواد لازم:

عسل و دارچین را مخلوط کنید و بعد حنا را به آن بیافزایید و ترکیب را با استفاده از قلم موی رنگ روی موی خود بمالید.

چطور موهای خود را تقویت کنیم

(نکته:به هیچ عنوان اجازه ندهید که این ترکیب با پوست سرتان تماس داشته باشد.)

روی موهای خود را با یک کاور پلاستیکی پوشش دهید ،تا خشک شود. بعد با آب شست و شو دهید ،تا زمانی که ترکیب کاملا از روی موهای شما پاک شود .در آخر موهایتان را با شامپو و نرم کننده شست و شو دهید.این،یک ماسک مو فوق العاده برای موهای خشک است. که آنها را نرم می کند و حتی از ریزش موی شما نیز جلوگیری می کند.

مواد لازم:

برای تهیه این ماسک تقویت کننده ی مو کافی است 3 قاشق غذاخوری نارگیل را با یک قاشق غذاخوری آبلیموی تازه ترکیب کرده و پس از استحمام روی موهای تان بمالید.

مواد لازم:

برای تهیه این ماسک ابتدا یک قاشق چایخوری دانه کتان را بکوبید تا کاملا سابیده شود. یک لیتر آب را جوشانده و دانه های آسیاب شده را به آن اضافه کنید. اجازه دهید به مدت 15 دقیقه بجوشد. محلول را صاف کنید و بگذارید خنک شود سپس, دو قاشق روغن نارگیل به آن اضافه کنید و هم بزنید. اجازه دهید این دو ماده به مدت 10 دقیقه به طور کامل به خورد هم بروند. موهایتان را شامپو بزنید و با آب ولرم آب بکشید. محلول را روی موهایتان بریزید و بگذارید 10 دقیقه بماند سپس موها را آب بکشید. هر دو روز یکبار این کار را تکرار کنید.

مواد لازم:

برگهای کاری را با روغن نارگیل ترکیب کنید و روی حرارت قرار دهید.بعد از جوش امدن، صبر کنید تا به دمای اتاق برسد و روی پوست و موی خود بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب و شامپو شستشو دهید.

مواد لازم:

عسل و بادام را در یک کاسه با هم مخلوط کنید و سپس کرم را نیز به آن بیفزایید و در آخر عسل را نیز به این ترکیب اضافه کنید و این ماسک را روی موهای خود، از ریشه تا ساقه اعمال کنید و بعد از 30 دقیقه با آب سرد بشویید .در آخر، با یک شامپوی ملایم شستشو دهید و اجازه دهید تا خود به خود خشک شود.

نکته: شما می توانید به جای کرم، از ماست استفاده کنید. اگرچه نتیجه می تواند کمی متفاوت باشد.

این، احتمالا یکی از ساده ترین ماسک هایی است که می توانید درست کنید و تا یک هفته قابل نگهداری در یخچال می باشد این ماسک ،مو ها را تغذیه می کند و باعث نرمی و درخشش آن می شود.

چگونه برای موهای معمولی، ماسک تهیه کنیم:

مواد لازم:

تخم مرغ را بشکنید و زرده و سفیده آن را جدا کنید و با سایر مواد ترکیب کنید.این ترکیب را روی پوست سر خود اعمال کنید .بعد ،با استفاده از یک کلاه، موی خود را پوشش دهید. اجازه دهید تا به مدت 30 الی 40 بماند و سپس با یک شامپوی خوب و آب شستشو دهید .و در نهایت اجازه دهید که خود مو بدون دخالت وسیله ای خشک شود.

بسیاری از مردم، از استفاده ماسک موی چرب وحشت دارند. برای اینکه فکر می کنند، ممکن است که موهایشان چرب تر شود. اما این ایده، کاملا اشتباه است.ماسکی که برای موهای چرب در نظر گرفته میشود، ترشح روغن را کنترل می کند و کاهش می دهد ،در عین حال مو را تغذیه می کند.

طرز تهیه ماسک خانگی برای موهای چرب

مواد لازم:

تخم مرغ بشکنید و سفیده آن را جدا کنید. و با سایر مواد ترکیب کنید .سپس مخلوط را روی موی خود اعمال کنید .بعد از 20 الی 30 دقیقه شستشو دهید ؛ در آخر از یک شامپوی خوب استفاده کنید و اجازه دهید که موهایتان خود به خود خشک شود.

 

همه ما دوست داریم موهایی سالم، قوی، درخشان، جذاب و البته خوش حالت داشته‌ باشیم. رسیدن به این هدف ممکن است در ابتدا دشوار به نظر برسد، چرا که افراد زیادی با مشکلات مختلفی در رابطه با موهایشان مواجه هستند. ژنتیک بر نوع مو، استحکام و حجم آن نقش دارد ولی این به آن معنی نیست که شما کنترلی روی موهایتان ندارید. در این مقاله ۱۰ راه موثر برای تقویت موی سر ، افزایش رشد، سلامت و زیبایی آن را باهم بررسی می کنیم.

سشوار، اتو مو، فر کننده، بیگودی، بابلیس و سایر دستگاه‌های حرارتی حالت دهنده مو تاثیر منفی‌ بر مو می‌گذارند، به ویژه اگر موهایتان نازک، خشک یا شکننده باشند. حرارت بیش ازحد، می‌تواند باعث تضعیف مو و در نتیجه آسیب به تار یا وزشدن آن می‌شود.

محققان برای کاهش آسیب های ناشی از خشک کردن مو توصیه می‌کنند سشوار را تقریبا ۱۵ سانتی‌متر از موهایتان فاصله دهید. همچنین آن را دائما حرکت داده و حرارت را فقط روی یک نقطه از موهایتان متمرکز نکنید.

استفاده از سشوار و سایر ابزارهای حرارتی حالت‌دهنده مو را به ۲ یا ۳ بار در هفته محدود کنید و با این کار به موهایتان برای ترمیم و بهبود یافتن زمان دهید. جهت کاهش آسیب‌ به مو، درجه حرارت سشوار و سایر ابزارهای حرارتی حالت‌دهنده مو را در پایین‌ترین درجه ممکن قرار دهید. همچنین می‌توانید برای به حداقل رساندن آسیب‌دیدگی مو، از محصولات محافظ مو در برابر حرارت استفاده کنید.چطور موهای خود را تقویت کنیم

همانند سایر قسمت‌های بدن، موهای شما برای حفظ سلامت و استحکام خود به ویتامین‌ها و موادمعدنی خاصی نیاز دارند. تحقیقات نشان می‌دهد که بین کمبود موادمغذی و ریزش مو ارتباط زیادی وجود دارد. مهم‌ترین ویتامین‌ها و موادمعدنی موثر در رشد مو عبارتند از:

درباره‌ی اسفناج بهتر است این نکته را متذکر شویم که آهن موجود در اسفناج آهن “غیر هِم” است که برای بدن انسان‌ چندان قابل جذب نیست. به علاوه اینکه آهن موجود در اسفناج خام به صورت پیوند شده با اگزالیک اسید است که باز هم جذب این ماده معدنی را کمتر می‌کند ولی وقتی اسفناج به حالت پخته (یا بخار پز) باشد، اگزالیک اسید آن جدا شده و آهن بهتر جذب می‌شود ولی در مجموع آهن از منابع حیوانی برای انسان‌ها قابل جذب تر است.

به منظور تقویت موی سر ، اگر تامین موادمغذی موردنیاز بدن از طریق غذاهایی که می‌خورید کافی نباشد، می‌توانید از مولتی ویتامین‌هایی استفاده کنید که حاوی این ویتامین‌ها و موادمعدنی هستند. با این‌‌حال ضروری است قبل از مصرف هرنوع مکملی، به ویژه بیوتین، با پزشک تان مشورت کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف بیش ازحد بیوتین، می‌تواند بر نتایج تست‌های آزمایشگاهی، نظیر تست‌های تشخیص حمله قلبی اثر بگذارد.

تمیزنگه‌داشتن مو ضروری است. اما اکثر شامپوها، حاوی عناصری هستند که علاوه بر کم کردن چربی و رفع کثیفی مو، چربی طبیعی مو را نیز از بین می‌برند. به جای شستن روزانه، موهایتان را ۲ تا ۳ بار در هفته بشویید؛ مگر اینکه موهایتان به شدت چرب باشند و یا از شامپو روزانه ملایم استفاده کنید. شستن مکرر مو منجر به خشک شدن آن و تضعیف ساقه‌ مو می شود.

همچنین به یاد داشته باشید که نباید از مقدار زیادی شامپو استفاده کنید. با توجه به اظهارات آکادمی پوست آمریکا، شما فقط به اندازه‌ی یک دایره‌ کوچک (با قطر ۵/۲ سانتیمتری) از شامپو را برای تمیز شدن موهایتان نیاز دارید.

گردش خون در پوست کف سر به افزایش سلامت و بهبود وضعیت آن کمک کرده و باعث افزایش جریان خون در فولیکول‌های مو می‌شود. براساس مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۶ ماساژ روزانه‌ی پوست سر به مدت ۴ دقیقه، به مرور زمان می‌تواند باعث افزایش ضخامت و استحکام مو شود.

جهت ماساژ دادن پوست سر، می‌توانید چند دقیقه پوست سرتان را با اعمال فشار به صورت حرکات دایره‌ای و به کمک نوک انگشتان تان ماساژ دهید. این کار را زمانی که موهایتان خشک است، یا قبل از استفاده از شامپو و با موهای خیس انجام دهید.

همچنین می‌توانید از ماساژور پوست سر استفاده کنید. این دستگاه، یک وسیله دستی و برس مانند است که می‌توانید از آن برای تحریک پوست سرتاناستفاده کنید.

در رژیم غذایی، مصرف به اندازه ویتامین برای تقویت موی سر و رشد آن اهمیت دارد، زیرا فولیکول‌ها اساسا از پروتئین تشکیل می‌شوند. تحقیقات نشان می‌دهد که کمبود پروتئین در رژیم غذایی منجر به نازک شدن مو و ریزش آن می‌شود‌. غذاهای سرشار از پروتئین که به افزایش سلامت موها کمک می‌کنند عبارتند از:

زرده تخم مرغ حاوی پروتئین‌هایی است که فولیکول‌های مستحکم مو را می‌سازد. با توجه به مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۸ ، پپتیدهای موجود در زرده تخم مرغ رشد مو را تحریک می‌کند.

زرده تخم مرغ همچنین حاوی چندین ماده مغذی اساسی نظیر ویتامین‌های A، D بیوتین و فولات است که در رشد و سلامت مو تاثیرگذار هستند. شما می‌توانید با انجام مراحل زیر، یک ماسک زرده تخم مرغ خانگی تهیه کنید:

شستن مو با آب بسیار داغ، سبب آسیب به ریشه و کوتیکول مو می‌شود. بخار موجود در حمام باعث بازشدن کوتیکول‌های مو می‌شود، که این امر سبب خشک و وزشدن مو شده و آن را مستعد شکنندگی می‌کند.

برای محافظت از موهایتان، آن را با آب ولرم بشوئید و در پایان به مو و پوست سرتان آب سرد اسپری کنید. این کار باعث محافظت از کوتیکول مو و نگهداری آسان‌تر رطوبت توسط مو و در نتیجه تقویت موی سر می‌شود.

آلوئه ورا غنی از ویتامین‌های A ،C وE است. این ویتامین‌ها به رشد سلول‌های سالم، نظیر سلول‌های موجود در مو کمک می‌کند. علاوه براین، آلوئه ورا حاوی ویتامین B12 و اسید فولیک است، که هردو برای سلامت مو مفید هستند.

با این‌حال معلوم نیست این ویتامین‌های مفید، از طریق مصرف موضعی آلوئه ورا بتوانند به پوست سر نفوذ کنند و جذب پوست کف سر شوند. شما می‌توانید ژل خالص گیاه آلوئه ورا را روی مو و پوست کف سرتان بمالید، یا از محصولات مو که حاوی آلوئه ورا هستند استفاده کنید. همچنین برای نرم‌تر شدن موهایتان، می‌توانید در خانه ماسک آلوئه ورا تهیه کنید.

متخصصان مو اظهار کرده اند، پیچیدن موی خیس در حوله‌ بعد از شستشوی مو، می‌تواند به دلیل اصطکاکی که بین حوله و مو ایجاد می‌شود، سبب آسیب و شکنندگی مو شود.

می‌توانید از حوله‌های میکروفایبر نیز استفاده کنید. روش آسان‌تر‌ و ارزان‌تر، استفاده از یک تی‌شرت نخی است. اگر موهایتان را با پارچه‌ی نرم تی‌شرت خشک کنید، اصطکاک کمتری بوجود می‌آید، در نتیجه آسیب و وز مو کمتر می‌شود. برای خشک کردن مو با تی‌شرت مراحل زیر را طی کنید:

استفاده از روغن گرم یک گزینه متداول برای تقویت موی سر و کمک به برگرداندن رطوبت به موهای خشک، وز و آسیب‌دیده است. روغن نارگیل و آووکادو بسیار مفید هستند. باتوجه به مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۳، روغن نارگیل از دست دادن پروتئین را هم در موی آسیب‌دیده و هم در موی آسیب‌ندیده کاهش می دهد.

روغن آووکادو مانند روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب اساسی و نیز ویتامین‌هایA، B5 و E است.

یک تا دو قاشق سوپ‌خوری روغن نارگیل خالص را (در دمای اتاق) با ۱ تا ۲ قاشق سوپ‌خوری روغن آووکادو مخلوط کنید. می‌توانید با توجه به طول (قد) موهایتان، از روغن کمتر یا بیشتری استفاده کنید. در هرصورت نسبت بین دو روغن باید یکسان باشد.

دستیابی به موی مستحکم و سالم، نیازمند رعایت یک‌سری نکات است. استفاده کمتر از ابزارهای حرارتی حالت‌دهنده مو، اجتناب از شستن بیش از حد آن و استفاده از  ماسک‌ مو و روغن‌های درمانی، همگی در سالم و مستحکم کردن موها تاثیرگذار هستند. داشتن یک رژیم غذایی متعادل که شامل ویتامین‌ها، مواد معدنی و منابع حاوی پروتئین، می‌تواند به افزایش سلامت مو و پوست سر کمک کند.

اگر متوجه شکنندگی موهایتان، یا ریزش بیش از حد معمول شدید، این موضوع را با پزشک درمیان بگذارید. ریزش مو در بسیاری از مردان و زنان طبیعی است، اما گاهی اوقات نشان‌دهنده وجود یک مشکل زمینه‌ای در بدن است.

شما برای تقویت موی سر خود از چه راهکارهایی استفاده می کنید؟ با ما و دیگران در میان بگذارید…

منبع:

مو موهبت بزرگ الهی است

شناسایی موهای ضعیف: موهای ضعیف اصولا یا نازک است یا شل و یا در حال ریزش است. دو شاخه شدن انتهای موها، خشکی زیاد یا چربی زیاد مو می تواند علائم ضعیف شدن موها باشد.ضعیف شدن مو می تواند علل ژنتیکی، عوامل هورمونی، قرص های ضدبارداری، بیماری، رژِم بد، استرس، عفونتهای قارچی، شیمی درمانی و عوامل محیطی مانند نورآفتاب و آلودگی داشت باشد. حال سوال این است که موهای ضعیف مان را چگونه تقویت کنیم؟*ازفراورده های بهداشتی مناسب استفاده کنید تا از آسیب رساندن بیشتر به موهای ضعیف جلوگیری نشود؛ برای موهای ضعیف و شکننده از شامپوها و مواد مغذی استفاده کنید که حاوی پروتئین، اسیدهای آمینه و دیگر فراورده های تقویت کننده مو هستند. همچنین از شامپوهایی که موی شما را خشک می کند استفاده نکنید.همچنین استفاده از ماسک پروتئین می تواند مفید باشد البته در مصرف فراورده های بهداشتی نباشد زیاده روی کرد چون گاهی استفاده بیش از اندازه از فراورده های بهداشتی خود باعث آسیب زدن به موهای می شود درنتیجه اگر موهای چربی ندارید استفاده از شامپو را محدود کنید.*با کم کردن استفاده از مواد شیمیایی، از موهای ضعیف خود مراقبت کنید؛ استفاده از مواد شیمیاییقوی هنگام رنگ کردن مو، فر یا صاف کردن مو می تواند فیبر مو را تخریب کند و موها را ضعیف کند.*گرما دشمن موهای ضعیف است؛ گرمای زیاد حاصل از سشوار و وسایلی از این قبیل می تواند باعث ضعیف شدن و شکستگی موها شود. بخصوص اگر هنگام استفاده ار سشوار موها خیس باشد. از سوی دیگر برای موهایتان مناسب استفاده کنید مثلا اگر موهای شما فر است از محصولات مخصوص موهای فر استفاده کنید.*موهای ضعیف خود را با تغییر دادن مدل موها تقویت کنید. مثلا اگر موهایتان را به سمت پایین می بندید می تواند منجر به این شود که انتهای موها دو شاخه شود در نتیجه هر روز مدل بستن موهایتان را تغییر دهید تا هم ظاهر متنوعی داشته باشید و هم به موهای ضعیف فشار وارد نشود چون کشیدن محکم موها و حتی پوشیدن دائمی کلاه می تواند به مرور موها را ضعیف و ضعیف تر می سازد. از سوی دیگر به یاد داشته باشید موهای خیس را برس نکشید.*از فر شدن موهایتان اجتناب کنید؛ وقتی موها فر می شود، موها را اصلاح کنید تا آسیب بیشتری به موهای ضعیف شده نزند. استفاده از شامپوهای کراتینه می تواند  به بازسازی و رساندن پروتئین به موهای ضعیف و اسیب دیده کمک می کند. البته استفاده از شامپ.های کراتینه در بلند مدت جواب می دهد. بعد از حمام کردن می توانید از سرمهای مو نیز استفاده کنید.

*موهای دو شاخ شده را درمان کنید؛ برای درمان موهای دو شاخ شده راه درمان قطعی وجود ندارد اما برای درمان موقتی آنها پزشکان توصیه می کنند از شامپوهای ملایم استفاده کنید و نوک آنها را با روغن چرب کنید.*از ابتدا مراقب پوست و مویتان باشید؛ وقتی قصد دارید موهای ضعیف را درمان کنید اولین گام رسیدگی کردن به پوست سر است چون اگر پوست سرتان سالم باشد قائدتا موها نیز سالم خواهد بود. پوست می تواند چرب یا خشک باشد پس محصولات متناسب با آن باید استفاده شود. مثلا برای پوست خشک می توان چند دقیقه قبل از حمام کردن از روغن های مرطوب کننده روی سر ماساژ بدهید.*یک رژیم غذایی سالم به بازسازی موهای ضعیف کمک می کند؛ نازک شدن و ضعیف شدن موها می تواند پیامد چیزی باشد که در رژیم غذای تان می گنجانید. رژیم غذایی ناسالم می تواند موجب ریزش مو شود. مواد مغذی حاصل از غذاهای سالم ، انرژی فراهم می سازد که برای رشد مو سوخت محسوب می شود.رژیم غذایی حاوی آهن و پروتئین پوست سر و موهای شما را با ایجاد کراتین قوی تغذیه می کند و باعث بهبود بافت و رشد موها می شود. مصرف گوشت ، ماهی، سفیده تخم مرغ اسفناج و سبزیجات ، مو و پوست سرتان را شاداب نگه می دارد. ویتامین C و کلاژن نیز جریان گردش خون زید پوست سر را تقویت می کند همچنین جذب آهن را راحت می کند.دانستنی ها در خصوص راه های تقویت موهای ضعیف بسیار زیاد است برای اطلاع درخصوص موارد بیشتر می توانید با مشاوران مرکز تخصصی موی رنسانس مشورت نمایید و از مشاوره رایگان این مرکز استفاده کنید.شماره های تماس با مشاوران مرکز تخصصی موی رنسانس 02188909050 و 02188909051 است  همچنین می توانید جهت ارتباط از طریق تلگرام با شماره 09122115442 در ارتباط باشیدچطور موهای خود را تقویت کنیم

این مرکز افتخار دارد هم اینک با این تکنیکهای جدید و انحصاری در ایران کاشت و ترمیم مو را به بالاترین سطح خود رسانده , که دیگر نیازی به روشهای FUT-FIT که برش و بخیه و یا بیهوشی در آنها شاهد بودیم نمیباشد

روش تقویت مو اگر از راه و روش طبیعی و البته تخصصی باشد بهترین و سریعترین نتیجه را در متوقف کردن ریزش مو خواهد داشت .

در این بخش علت ریزش موی خود را بشناسید و با درمان ان آشنا شوید.با آراد پرداز همراه باشید

بدن انسان نزدیک به 5 میلیون تار مو دارد، که پوست سر 100 تا 150 هزار از این تعداد را در بر می‌گیرد. کل مساحت پوست سر تقریباً 500 سانتیمتر مربع می‌باشد، که دارای حدود 200 تار مو در سانتی متر است.چطور موهای خود را تقویت کنیم

این درست است که مردان نسبت به زنان به طور طبیعی بیشتر دچار ریزش مو می شوند اما زنان نیز با داشتن فاکتورهای منفی و موثر در ریزش مو می توانند موهایشان را به راحتی از دست بدهند.

چندین عامل می توانند ریزش مو ایجاد کنند که مهمترین عامل آنها در هر دو جنس عامل هورمونی است که تحت تاثیر مستقیم عوامل ژنتیکی قرار دارد. ریزش موی آندروژنتیک مشکلی شایع در بین زنان و مردان است.

این عوامل شامل:عوامل تغذیه ایاسترس های فیزیکی و روحیبیماری دیابت و بیماری های غدد فوق کلیویبارداریمصرف بیش از اندازه ی ویتامین Aکمبود پروتئینداشتن سابقه ی تاسی مردانه در خانوادههورمون های زنانهکم خونی و فقر آهنکم کاری و یا پرکاری غدد بدنکمبود ویتامین Bکاهش وزن سریع و بدون برنامهشیمی درمانیبستن سفت موها و تحت فشار قرار دادن موهاافزایش سن

چرا موهایمان ضعیف می شود؟

شما تقریبا با اکثر عوامل ضعیف کننده ی مو آشنا هستید که شامل:

سشوار و اتو کشیدن موهادکلره کردن و رنگ کردن افراطیاستفاده از برس های خشن, به خصوص برس های گرد و پیچیشست و شوی بیش از حد و شامپوهای نامتناسب با جنس موهااستفاده از رنگ های غیر استاندارد و رنگ کردن بیش از حد موها

ماهیبه خصوص ماهی آبهای آزاد که حاوی ویتامین D و امگا 3 فراوانی هستند.

گردواین مغز بهترین منبع ویتامین E و بیوتین است که لازمه ی زیبایی پوست و مو است می باشد.

سیب زمینی شیرینآنتی اکسیدان سرشار سیب زمینی شیرین به کمک موهایتان خواهد آمد.

تخم مرغمنبع غنی از پروتئین – زینک – سلنیوم و آهن که توانایی رساندن اکسیژن کافی به موها را فراهم می کند.

اسفناجدر واقع اکثر سبزیجات با برگ های سبز تیره منابع خوبی از انواع ویتامین های مورد نیاز برای مو و پوست هستند.

ماستکلسیم و ویتامین D موجود در آن یکی از لازمه های مو برای رشد و تقویت است.

عدسحبوباتی که سرشار از آهن – زینک – بیوتین و… است برای افرادی که رژیم های لاغری دارند مناسب تر است.

خانواده توت هااین دسته از میوه ها در کنار تقویت مو به زیبایی و براقیت مو نیز کمک می کنند.

ماسک عسل و روغن زیتوندر ابتدا مقداری روغن زیتون رو در یک ظرف ترجیحا مس یا روی بر روی شعله به جوش بیارین، سپس اجازه بدین خنک بشه، دو قاشق عسل به روغن زیتون خنک شده اضافه کنین، این ماسک رو برای 10 تا 15 دقیقه بر روی موها و پوست سرتون قرار بدین و بعد از اون سرتون رو به خوبی با آب سرد بشورین، این ماسک رو که یکی از بهترین ماسک ها که نتایج اون اثبات شده رو حتما در ذهنتون به خاطر بسپرین.

ماسک روغن نارگیل و آبلیمو:

برای تهیه این ماسک تقویت کننده ی مو کافی است 3 قاشق غذاخوری نارگیل را با یک قاشق غذاخوری آبلیموی تازه ترکیب کرده و پس از استحمام روی موهای‌تان بمالید. علاوه بر این درمانگران شیوه‌های طبیعی درمان، برای اثرگذاری عمیق‌تر بر میزان درخشندگی و شفافیت موها به بیماران خود توصیه می‌کنند مصرف مرکبات و غذاهای دریایی و سبزی‌های تازه را به‌عنوان اصلی‌ترین مواد در سبدغذایی خود قرار دهند و به‌صورت روزانه از این مواد مصرف کنند.

ماسک دانه کتان و روغن نارگیل

برای تهیه این ماسک ابتدا یک قاشق چایخوری دانه کتان را بکوبید تا کاملا سابیده شود. یک لیتر آب را جوشانده و دانه های آسیاب شده را به آن اضافه کنید. اجازه دهید به مدت 15 دقیقه بجوشد. محلول را صاف کنید و بگذارید خنک شود سپس, دو قاشق روغن نارگیل به آن اضافه کنید و هم بزنید. اجازه دهید این دو ماده به مدت 10 دقیقه به طور کامل به خورد هم بروند. موهایتان را شامپو بزنید و با آب ولرم آب بکشید. محلول را روی موهایتان بریزید و بگذارید 10 دقیقه بماند سپس موها را آب بکشید. هر دو روز یکبار این کار را تکرار کنید.

یک ترکیب خانگی عالی برای تقویت مو

این ترکیب خانگی یکی از بهترین و قدیمی ترین روش های تقویت مو و جلوگیری از ریزش آن است . نخود خام ،جوبا پوست ،گندم ،لوبیا قرمز و ماش را به نسبت مساوی با هم مخلوط کرده وآسیاب کنید.وقتی به شکل پودر در آمد آن را کمی تفت دهید وکنار بگذاریدو برای هر بار استفاده به اندازه ی دو تا سه قاشق غذا خوری از این پودر را با مقداری شیر سرد مخلوط کرده تا مثل ماست چکیده درآید و شب ،هنگام خواب خوب بر روی ریشه ها ی مو بمالید وسر را ابتدا با کلاهی پلاستیکی وسپس با یک پارچه یا روسری نخی بپوشانید وخوب گرم نگه دارید وصبح بشویید.

© تمامی حقوق محفوظ و متعلق به شرکت فن آوری اطلاعات آراد پرداز اسپادانا می باشد.

 تهران: اقدسیه ، ضلع شمالی بزرگراه ارتش – جنب بانک پاسارگاد ، پلاک 113 تلفن: 021.28428055


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی


اسلایس براونی آلبالو

 

از آن جا که به مراقبت و زیبایی مو اهمیت زیادی داده می شود در این مطلب به چند نکته برای داشتن موهای زیبا ، سالم و براق اشاره خواهیم کرد.چطور موهای خود را تقویت کنیم

 

با توجه به این که مو یک بافت مرده به حساب می آید، برای نظافت و نگهداری از آن وقت، انرژی و پول زیادی صرف می شود. به گزارش سایت «msn» مو علاوه بر زیبایی بخشیدن ارزش بیولوژیکی دیگری نیز دارد. مو سر را گرم نگه می دارد و به تنظیم دمای بدن نیز کمک می کند. مو مانند ناخن بخشی از پوست را تشکیل می دهد و بیشتر از پروتئین تشکیل شده است.

روزی یک تا ۳ بار، ۲۵۰ میلی گرم عصاره گل گاوزبان، دانه کتان و یا پامچال بخورید. همه این روغن ها غنی از اسیدچرب امگا۳ مانند اسید gamma-linolenic که برای مرطوب نگه داشتن مو و ناخن ها عالی است.

 

اگر می خواهید موهایتان روشن تر به نظر برسد قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید کمی آبلیمو به موهای خود بمالید.

 

پس از هر بار دوش گرفتن، مقدار موی ریخته شده را کنترل کنید به طور معمول، از ۸۰ تا ۱۲۰ هزار تار مویی که داریم روزی ۵۰ تا ۲۰۰ تار می ریزد. اگر مقدار موی ریخته شده بیشتر بود، به پزشک مراجعه کنید. احتمال دارد که شروع عفونت پوست سر و کچلی باشد و در موارد نادری نیز می تواند کمبود ماده مغذی دلیل ریزش مو باشد.

یک آواکادوی رسیده و له شده را با یک عدد تخم مرغ مخلوط کنید و به موهای خیس بمالید. این میوه غنی از ویتامین، اسید چرب طبیعی و ماده معدنی است که درخشش مو را برمی گرداند. بگذارید این مخلوط حداقل ۲۰ دقیقه روی موها بماند و سپس چند بار بشویید. برای موهای آسیب دیده، هفته ای یک بار و برای موهای سالم ماهی یک بار این کار را تکرار کنید.

 

قبل از مصرف ژل مو، چند قطره عطر محبوب خود را به آن اضافه کنید تا موهای شما خوشبو نیز شود.

 

 

می توانید با افزودن ۲۰ قطره طبیعی روغن استوقدوس در ۲۳۶ میلی لیتر در شامپوی رقیق شده در ۱۱۸ میلی لیتر آب شامپوی گیاهی درست کنید.

 

برای ایجاد تعادل در میزان ph پوست سر یک سهم سرکه سیب را با ۲ سهم آب ولرم مخلوط و استفاده کنید تا رنگ قرمز موی شما آشکار شود. مخلوط سرکه را به خوبی به مو و پوست سر ماساژ دهید و بگذارید خشک شود و سپس طبق معمول شست وشو دهید.

 

برای تقویت پروتئین مو، یک عدد تخم مرغ را با کمی شامپو مخلوط کنید و برای ۵ دقیقه ماساژ دهید و سپس خوب بشویید.

 

به موهای خود روغن های گیاهی بمالید. روغن زیتون، بادام شیرین و جوجوبا، برای موها بسیار مفید است. برای موهای ضخیم روغن نارگیل مناسب است. موها را کمی نمناک کنید و سپس کاملا با روغن بپوشانید. کلاه پلاستیکی و سپس حوله گرم را برای نیم ساعت روی موها قرار دهید و طبق روال معمول با شامپو بشویید.

 

برای جلوگیری از موخوره، برای چند دقیقه به آرامی حوله را دور موهای خیس قرار دهید تا رطوبت جذب شود. (بیشتر بخوانید: راههای رفع موخوره)

 

 

 

موهای سفید را که نسبت به رنگ های دیگر سریع تر کدر، خشک و کثیف می شود، هر روز با شامپو بشویید.

 

بین هر دفعه رنگ زدن مو حداقل ۴ هفته و بین هر های لایت و یا لولایت حداقل ۸ هفته فاصله بگذارید.

برای تقویت کردن موهای شکننده چند قطره روغن چوب صندل را با چند قطره روغن زیتون و جوجوبا به موها بمالید.

برای جلوگیری از خشک شدن مو به خصوص در فصل سرما دستگاه بخور در اتاق خواب قرار دهید.

 

برای کاهش آسیب به مو، تنها ۹۰ درصد رطوبت مو را خشک کنید. بعضی افراد بر این تصورند که موهای خیس را باید کاملا با سشوار خشک کرد.

 

چطور موهای خود را تقویت کنیم

اگر موهای خود را به شکل دم اسبی جمع می کنید، بهتر است روزی چند ساعت موها را آزاد بگذارید. سعی کنید موها را محکم پشت سر جمع نکنید.

تقویت کننده ساده مو را در منزل تهیه کنید. برای داشتن موهای نرم و براق، سس مایونز به موها بمالید و پس از یک ساعت بشویید.۵۶ گرم روغن زیتون، ۵۶ گرم ژل آلوورا را با ۶ قطره روغن رزماری و ۶ قطره روغن چوب صندل مخلوط و استفاده کنید.

 

 

رازهای زیبایی

درانتخاب همسرآینده‌تان دچارتردید شده‌اید؟


اصلاح طرح لبخند با کمک ارتودنسی


لوازم خونگیت رو اقساطی نو کن!

انواع گن وفرم دهنده بدن اورجینال و باکیفیت


آکادمی تخصصی زبان| مبتدی تا پیشرفته


زبان انگلیسی رو کاربردی یادبگیر!


لاکچری ترین نوع لمینت دندان


خرید ماست ساز پونته


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!

مشاهده تمامی مدلهای فرش وامکان خریدآنلاین


تخفیف باورنکردنی فرش سورنا|ازدستش نده!


معرفی بهترین کتاب‌های کودک برای خرید


خودت سه سوته ماست درست کن

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

شاید شما هم علاقه مند باشید که بدانید: چگونه موهای ضخیم داشته باشیم؟ سئوالی که برای بسیاری از مردان و زنان مهم است. همانطور که می دانید انسان ها دارای انواع نژادهای مو هستند که بستگی به ماهیت ژنتیکی، آب و هوای محل زندگی و مواد غذایی که مصرف می کنند، دارد. بسیاری از عوامل دیگر می توانند موثر بر ریزش یا ضخامت مو باشند، مانند: افزایش سن، استرس و …  (در مقالات دیگر درباره دلایل ریزش مو و راه های پیشگیری از آن نوشته ایم). اگر چه ضعف ریشه مو یا نازک شدن ساقه های آن به طور کامل قابل پیشگیری نیست اما استراتژی هایی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا موهایی با ظاهر ضخیم تر داشته باشید و از ریزش آن نیز جلوگیری و حتی به تقویت موهای خود کمک کنید. در زیر به مواردی چون تکنیک ها و نکات مراقبت از مو و همچنین تغییر در سبک زندگی که منجر به ضخیم ترشدن ریشه مو می شود، اشاره شده است. 

مورد جالبی که در این خصوص وجود دارد، بیشتر مردم برای اضافه شدن حجم موهایشان از کالاهای تجاری استفاده می کنند، اما این بهترین راه برای رسیدن به این هدف نیست.تکنیک های مراقبت از مو: 

بیشتر محصولات مو شامل موارد شیمیایی هستند که در تمیز شدن مو موثرند اما ممکن است مضرات بیشتری داشته باشند.این محصولات به پوست و موهای بعضی از مردم از چندان آسیبی نمی رسانند اما بهترین راه اجتناب از مصرف این محصولات تا حد امکان است. در حقیقت به شما توصیه می کنیم که به تاثیر شامپو بر ریزش مو توجه کنید. برخی مواد و ترکیبات شوینده هستند که در بیشتر محصولات مو به خصوص شامپوها و یا لوازم آرایشی، وجود دارند. از جمله: Sodium laurel and laureth sulfatesاین مواد و ترکیبات، چربی طبیعی دور موها را از بین می برند و ممکن است موجب ضعیف شدن و درنهایت ریزش مو شوند.بهتر است محصولات طبیعی یا محصولاتی که با روغن طبیعی یا عوامل صابونی تهیه شده اند را انتخاب کنید. 

پوست سر ما چربی طبیعی تولید می کند که موها را می پوشاند و ازآنها درمقابل آسیب های بیرونی محافظت می کند. وقتی این چربی ها هرروز شسته شوند، موها هربار ضعیف تر می شوند.- بدن هر شخص متفاوت است، اما بیشتر مردم به راحتی می توانند دو تا سه بار در هفته موهایشان را بشورند بدون اینکه موهایشان خیلی چرب شود. اگر موهایتان به صورت طبیعی بسیار چرب است می توانید آنها را سه تا چهار بار در هفته بشویید.- نشستن موها به صورت متناوب هم می تواند آسیب زننده باشد. افرادی با موهای نازک بیشتر مستعد شوره سر و شرایط بد پوستی هستند که می توانند با شستن متناوب (نه به صورت روزانه) از آن پرهیز شود.- از “شامپوهای خشک” (بدون نیاز به آب) برای بهتر شدن موهایتان بین هر شستشو استفاده کنید، باعث می شود که موهایتان تمیزتر به نظر برسد و مزایایی دارد که مو ضخیم تر به نظر می رسد. “شامپو خشک” یک پودر است که می توانید بین هربار شستشو به موهایتان بزنید، مخصوصا اطراف ریشه ها.

اگر موهایی چرب ندارید، می‌توانید سراغ روغن‌های طبیعی بروید. بابونه، اسطو خودوس، رزماری، آویشن، گل شمعدانی، چوب سدر، روغن بادام، روغن نارگیل، روغن انگور فرنگی هندی و بسیاری روغن دیگر که به ضخیم تر شدن فولیکول موها کمک می کنند. چطور موهای خود را تقویت کنیم

– ۱۰ تا ۲۰ قطره از روغن انتخابی مورد نظر را بر روی پوست سر خود چکانده و با انگشتها، سر خود را ماساژ دهید. با انگشتها روغن را تا نوک موهایتان بمالید.- شما همچنین می توانید 3 یا 5 قطره از روغن گیاهی را با شامپو و یا نرم کننده خود ترکیب کنید و سر خود را بشویید.- می توانید موهای خود را با استفاده از ۵ تا ۱۰ قطره از روغن گیاهی و ۳ تا ۴ اونس روغن کرچک، روغن زیتون، روغن جوجوبا یا روغن آفتابگردان نرم تر کنید. دقت کنید که تمام قسمت های مو را به روغن آغشته کنید. موهایتان را در یک حوله بپیچید و 30دقیقه به آن زمان دهید، سپس موهایتان را مثل همیشه بشویید.- از هر روغنی استفاده نکنید. برای انتخاب روغن مناسب به جنس موهای خود دقت کنید.

جهت جلوگیری از ریزش موهای سر، بهتر است که بجای برس از یک شانه با دندانه های بافاصله استفاده کنید، و گره های مو را به آرامی باز کنید. شستشوی صحیح موها کمک زیادی به حفظ و حتی تقویت آنها می کند. – هنگامی که موهایتان خیس است بیشتر مراقب باشید. موهایتان را با فشار درون حوله نپیچید که این امر باعث شکستگی برخی از ساقه های مو می شود. در عوض موهایتان را به آرامی با استفاده از یک حوله بفشارید.- موهای سر را مدل دم اسبی یا هر مدل دیگری که باعث کشیده شدن تارهای مو می شود، نبندید.

استفاده بیش از حد از لوازم حرارتی برای مو باعث می شود که موهای شما خشک و شکننده شوند و به راحتی دچار ریزش شوند.

از رنگ کردن، هایلایت کردن و بکار بردن هرگونه مواد شیمیایی پرهیز کنید. به خصوص اگر موهای حساسی دارید. هرنوع ماده شیمیایی که به موهایتان می زنید، می تواند باعث آسیب رساندن و خشک شدن موها شود. حتی تغییر رنگ مو به روش طبیعی، مانند استفاده بیش از حد از آب لیمو، ممکن است به موهایتان آسیب بزند.

در بازار محصولات زیادی برای افزایش حجم و پر پشت کردن مو وجود دارد، توصیه می کنیم از محصولاتی که با استفاده از مواد طبیعی ساخته شده اند استفاده کنید.- موهایتان را با شامپوهای حجم دهنده بشویید تا به موهای بالای سرتان حجم و موج دهد و حجیم تر به نظر بیاید.- بعد از هر بار شستشو با شامپو از یک نرم کننده، حجم دهنده برای ساقه موهایتان استفاده کنید. نرم کننده را به بالای سرتان نزدیک ریشه موهایتان استفاده نکنید، چرا که با کم کردن وزن مو آنها را نازک تر نشان می دهد.- سعی کنید برای حالت دادن به موهایتان از تقویت کننده ریشه و اسپری حجم دهنده استفاده کنید تا پرتر به نظر برسد.

قسمت خشک انتهای موها را کوتاه کنید تا موهای جدید روییده شود. کوتاه کردن نوک موها باعث می شود که تارهای مو ضخیم تر به نظر بیایند. به ویژه در مورد آقایان این کار مزایای زیادی برای آنها دارد و موجب مرتب نگه داشتن موها و حتی ممکن است موجب کاهش ریزش آنها در درازمدت، بشود. 

متاسفانه بسیاری از مردم به دلیل کمبود مواد غذایی مغذی دارای موهای نازک هستند.- ویتامین ب نقش مهمی را در سلامت موهایتان ایفا می کند و جذب مقدار کافی از آن به داشتن موهای ضخیم و کاهش ریزش مو کمک می کند. بهترین منابع ویتامین ب شامل: میوه، سبزیجات، مغزها و برنج قهوه ای و … .- رژیم غذایی که دارای مقدار کافی آهن نباشد باعث رشد ضعیف مو می شود. بهترین منابع آهن عبارتند از: گوشت گاو، گوشت گوسفند، مرغ، ماهی، سبزیجات برگدار و حبوبات غنی شده با آهن.- مکمل های ویتامین مصرف کنید. این مکمل ها شامل میزان مناسبی از ویتامین ها هستند که برای داشتن موها، ناخن و پوست سالم ضروری اند.

اینکه در معرض سموم روزمره محیط زیست قرار نگیریم کار سختی است، اما چند روش پیشگیرانه وجود دارد که می توانید امتحان کنید:- وقتی پیاده یا با دوچرخه بیرون می روید موهایتان را درون روسری یا کلاه قرار دهید. آلودگی بوجود آمده از ماشین ها می تواند رشد موهای شما را کم کند و باعث ریزش مو شود و همینطور ظاهر آن را ناسالم و افتاده نشان دهد.- در استخرهای کلردار کلاه شنا بپوشید. کلر موجود در آب استخرها روی موها می نشیند و موها را مستعد خشکی و آسیب دیدن می کند. در هنگام شنا در استخر از موهایتان محافظت کنید و قبل از اینکه کلر روی موهایتان خشک شود آن را با شامپوی مناسب بشویید.

پوست سرتان را با انگشتانتان به صورت دایره های کوچک ماساژ دهید. این کار باعث افزایش گردش خون در سر می شود و به آن کمک می کند موهای سالم رشد کند.

شرایط استرس زا اغلب باعث کاهش مو می شود. اگر دلیلی برای استرس دارید آن را از زندگیتان حذف کنید. تاثیر استرس بر ریزش مو نکته مهمی است که متاسفانه بسیاری از افراد آنرا جدی نمی گیرند. – برخی از منابع استرس غیرقابل اجتناب هستند، اما بعد از مدتی از بین می روند. اگر بر اثر یک شرایط استرس زا موهایتان می ریزد، بعد از حل آن مشکل موهایتان مجددا رشد خواهد کرد.- موهای نازک خودش می تواند یک منبع استرس باشد. مغزتان را با استفاده از هرچیزی که به موهایتان کمک می کند تا سالم بماند آرام کنید، مثل استفاده از محصولات طبیعی، انتخاب های سالم برای سبک زندگی و جذب همه ویتامین های مورد نیازتان.

محصولاتی هستند که هم برای مردان و هم برای زنان ساخته شده اند که برای اکثر مردم موثر بوده است.- بعضی از این محصولات شامپوهای تحریک کننده رشد مو هستند و بقیه دارای پروسه عملکرد پیچیده تری هستند که بهتر است شما از این محصولات خریداری و استفاده کرده و بگذارید که این شامپوها یا داروها به مروربر روی موهای سر شما عمل کنند. (مانند شامپو سیر)- قبل از اینکه محصول را رو تمام پوست سرتان استفاده کنید آن را با احتیاط روی یک قسمت از سرتان امتحان کنید تا آلرژی نداشته باشید.

اکستنشن ها به ساقه های موهایتان متصل می شوند و در بعضی موارد با رنگ و حالت آنها کاملا ترکیب می شوند. اکستنشن ها می توانند به هر بلندی یا کوتاهی که شما بخواهید باشند.- اکستنشن ها عموما هزینه بردار هستند، پس قبل از انتخاب ابنکه کدام مدل را می خواهید تحقیق کنید.- به یک متخصص مراجعه کنید تا اطلاعات مورد نیازتان را کسب و جایگزاری اکستنشن را برایتان انجام دهد.

اسپری های رنگی و کرم ها میتوانند برای نشان دادن ضخیم تر ظاهر موها استفاده می شوند. انتخاب دیگر نانوژن ها هستند. رشته های کراتینی کوچک که به موهای شما می چسبند و آنرا ضخیم تر می کنند اما با شستشو ازبین می روند.

کاشت مو از طریق جراحی تارهای مو را درون منافذی از سر که خیلی باریک یا در حال از دست دادن موها هستند قرار می دهند.این روش معمولا برای مردان استفاده می شود، اما زنان با موهای بسیار نازک نیز معمولا کاشت مو انجام می دهند. عمل پیوند مو در کلینیک های پوست و مو انجام می شود. می توانید در این زمینه با پزشک خود و یا با یک فرد متخصص جهت دریافت اطلاعات بیشتر صحبت و یا مشورت کنید که آیا شما یک کاندید مناسب برای این روش هستید یا خیر.البته کسانی که کاندید عمل کاشت یا پیوند مو می شوند باید اقداماتی را نیز پیش ازعمل انجام دهند که در مقاله 10 کاری که باید پیش از کاشت مو انجام بدهیم در این مورد توضیح داده ایم.  

جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره
09122115442
تماس حاصل فرمایید

در ادامه روند کاشت، مراقبت از ان تا رسیدن به نتیجه نهایی بسیار مهم است. مهمترین روز برای کاشت ، اولین روز پس از کاشت کو است. در چند روز اول بعد از کاشت، تارهای مو در حال سازگاری با محل جدید شان هستند. بنابراین باید کاملا محل جدید تمیز نگه داشته شود. 5 روز که از کاشت گذشت باید کل سرتان را با شامپو ش

این روزها به دلایل زیادی بسیاری از افراد دچار ریزش مو شده و برای کاشت موی سر، کاشت ابرو و یا استفاده از جدیدترین روش های ترمیم مو، به کلینیک های کاشت مو مراجعه می کنند. اما پیشگیری از ریزش مو هم مسئله مهم دیگری است که در این میان، نظر بسیاری را به خود جلب کرده

طاسی آندروژنیک در واقع یکی از شایع ترین علل ریزش مو در مردان محسوب می شود.اما جالب است بدانید ریزش موی مردانه در همه جای دنیا به یک اندازه برای مردان اتفاق نمی افتد و در برخی از کشورها درصد افرادی که به طاسی مبتلا می شوند بیشتر از کشورهای دیگر است.

جالب است بدانید گاهی اوقات موهای ما گرسنه اند و محتاج غذای مناسبند. پس چه خوب است که بجای جستجوی شامپوهای حاوی مواد مغذی، مواد مغذی لازم را در رژیم غذایی مان بگنجانیم. عواملی مانند ژنتیک؛ سن و هورمونها بر سلامت موی ما تاثیر گذار است اما آنچه که ما میخوریم مهمترین عامل در حفظ و کنترل سلامت موهایمان م

توجه داشته باشید که کاشت مو برای تمامی افرادی که دچار ریزش مو می باشند مناسب نیست زیرا در درجه اول برای انجام کاشت مو باید بانک موی مناسبی داشته باشید و اینکه برخی از بیماریها هستند که به علت اختلال در سیستم ایمنی بدن موها ریزش پیدا می کنند و با کاشت مو درمان نمی شود.

اگر شما نیز جزء افرادی هستید که ریزش موها را تجربه کرده اید و در این راستا اعتماد به نفس و روحیه خود را نیز از دست داده اید باید بدانید که درمان قطعی مشکل شما نیز وجود دارد و از طریق روش کاشت مو می توانید به رشد طبیعی موهای خود دست یابید.

کاشت مو در واقع برداشتن مو از جایی و کاشتن آن در جای دیگری از سر است که دچار ریزش مو و یا نازک شدن مو شده است. کاشت مو اصولا بری افرادی که طاسی ارثی دارند و یا در سرشان به دلایلی مانند زخم، ضربه شدید و یا سوختگی دچار کچلی شده است، مناسب می باشد.

تاثیر هورمون ها بر رشد مو، ریزش مو و یا طاسی یکی از مباحث مهم و مسائلی است که در طول دهه های گذشته بسیاری از دانشمندان و متخصصین بر روی آن تحقیقات و مطالعات فراوانی انجام داده اند. آگاهی از دلایل ریزش مو می تواند کمک بزرگی به پیشگیری از ریزش و از دست دادن موهای سر، ابرو و در کل نقاط مختلف بدن کند.

چطور موهای خود را تقویت کنیم
چطور موهای خود را تقویت کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *