چطور موی زیبا داشته باشیم

 
helpkade
چطور موی زیبا داشته باشیم
چطور موی زیبا داشته باشیم

یادگیری زبان انگلیسی با اینترنت نیم بها


قاعدگی دردناک زنان و دختران

همه ما دوست داریم موهای زیبا و جذاب داشته باشیم‎

 

چطور موی زیبا داشته باشیم

همه ما دوست داریم موهای زیبا و جذاب داشته باشیم. اما اگر از موهای تان مراقبت نکنید و سرحال و سالم نگه شان ندارید، هیچ رنگ و فِر و حالت دهنده و …. نمی تواند کمکی به شما بکند. در اینجا ده نکته را برای تان می گوییم که به شما کمک می کند موهایی شگفت انگیز داشته باشید.پیش از شستن موهایتان، آنها را برس بزنیدهمه ما هر روز، صد تار مو یا بیشتر از دست می دهیم که موقع شستن موها، تعدادشان بیشتر هم می شود. لذا پیش از شستن موهایتان، آنها را برس بزنید تا کمتر بریزند. این کار باعث می شود گره موهایتان از هم باز شده و با افزایش جریان خونی که در پوست سر رخ می دهد، حفظ موها تقویت شود.

فقط به ساقه موهای تان، حالت دهنده یا نرم کننده بزنیدلازم نیست حالت دهنده یا نرم کننده مو را به تمام قسمت های سر و موهای تان بمالید. این کار باعث می شود موهای تان چرب به نظر برسد، مگر این که پوست سرتان خیلی خشک باشد. حالت دهنده را تنها برای سه چهارم انتهایی موهای تان بکار ببرید، یعنی نزدیک به پوست سر و ریشه مو نزنید.

از روبالشی ابریشمی استفاده کنیدابریشم برای پوست تان خوب است و به حفظ رطوبت موهای تان کمک می کند.روبالشی های کتان یا نخی، رطوبت موهای تان را می گیرند. شاید ابریشم یا ساتن گران تر باشد، اما مطمئنا ارزشش را دارد.

پوست سرتان را ماساژ دهیداگر می خواهید موهایی بلند و بسیار زیبا داشته باشید، هر وقت که موهای تان را می شویید، آنها را ماساژ دهید. این کار نه تنها حس خوبی به شما می دهد، بلکه به افزایش جریان خون در پوست سر هم کمک می نماید. در نتیجه موهای تان رشد بهتر و سریع تری داشته و به خوبی بلند می شوند. ضمنا ریشه موهای تان هم تقویت می شود. این کار برای کاهش استرس و سردرد هم مفید است.

از شانه هایی استفاده کنید که دندانه های باز و بلند دارندوقتی می خواهید موی مرطوب  را شانه بزنید و یا گره هایش را از هم باز کنید، از شانه ای که دندانه های فاصله دار و بلند دارد استفاده کنید. سایر مدل های شانه، موهای تان را می شکنند و ظاهر بدی به آنها می دهند. در حمام یک شانه ی دندانه درشت بگذارید و همراه با نرم کننده، گره های موهای تان را با آن باز کنید.

 

با کمک ماسک های خانگی می توانید مانع ایجاد موخوره شوید

 

موهای تان را با حوله خشک نکنیدبه جای استفاده از حوله برای خشک کردن موها، از دستمال کاغذی رولی کمک بگیرید. با این روش موهای تان وز نخواهد شد و دستمال توالت بیشتر از حوله می تواند آب را جذب کند، بنابراین موهای تان زودتر خشک می شود.

از ماسک ضد موخوره استفاده کنیدبا کمک ماسک های خانگی می توانید مانع ایجاد موخوره شوید و موهای تان را درخشان و سرحال نگه دارید. این ماسک ها را به راحتی می توانید تهیه کنید.

 

با ترکیب کردن یک عدد زرده تخم مرغ، سه قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری عسل خام می توانید ماسک خوبی تهیه کنید. این ترکیب را به انتهای موهای تان بمالید، یک ساعت یا بیشتر منتظر بمانید و سپس آبکشی کنید. هر دوهفته یکبار از این ماسک استفاده کنید.

دوش حمام تان را فیلتر کنیدمواد شیمیایی موجود در آب مانند کلر، فلورین، نمک ها، مواد معدنی و حتی زنگار می تواند آسیب های زیادی به موهای تان وارد کند. لازم نیست سیستم آب رسانی تان را تغییر دهید! به راحتی می توانید یک فیلتر برای دوش حمام تان بخرید تا مواد مضر به موهای تان نرسند.

از اتوی مو و بابلیس استفاده نکنیداتوی مو و بابلیس به مرور زمان با خشک کردن موها و سوزاندن انتهای تارهای مو، آن ها را تخریب می کنند. سعی کنید از انواع بیگودی ها برای فر کردن یا حالت دادن به موهای تان استفاده کنید، کار همان اتو را انجام می دهد اما بدون آسیب. ضمنا خطر سوختگی هم ندارد، اتفاقی که اغلب هنگام کاربرد بابلیس و اتوی مو می افتد!

از دستگاه بخور استفاده کنیدبر خلاف چیزی که موفرفری ها فکر می کنند، رطوبت دشمن موها نیست. اگر هوا خشک باشد، موهای تان هم خشک خواهد شد و جلوه خوبی نخواهد داشت. استفاده از یک دستگاه بخور در داخل خانه، رطوبت مورد نیاز موهای تان را تامین کرده و باعث سلامت و زیبایی آنها می شود.

منبع: تبیان

 

رازهای زیبایی


سفارش آنلاین جدیدترین ست های لباس زیر

نوبت دهی آنلاین دندانپزشک های برتر تهران


انواع جراحی زیبایی سینه

بادکنک آرایی واجرای مدرن ترین تم های تولد


ست های لباس زیر جذاب و لاکچری


اسلایس براونی آلبالو


واسه همه چی جا هست!


قیمت امروز بلیط اتوبوس به هرکجای ایران


میخوای از همیشه زیباتر باشی؟

سفارش جدیدترین تم های تولد وبادکنک آرایی


برای مانتو چه پارچه ای بخرم؟


راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش


جشنواره فروش فرش با تخفیفات استثنائی


طراحی و بازسازی فضای داخلی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021


قاعدگی دردناک زنان و دختران

هرآنچه ازعملهای زیبایی زنان میخواهیدبدانید

داشتن موهایی سالم و براق زیبایی یک خانم را دو چندان می کند

 

چطور موی زیبا داشته باشیم

همه دختران و خانمهای جوان آرزوی داشتن موهایی بلند و زیبا را درسر می پرورانند. داشتن موهایی سالم و براق زیبایی یک خانم را دو چندان می کند .برای داشتن مویی بلند باید صبر وحوصله زیادی داشت زیرا همانطور که میدانید مو سالانه 6اینچ رشد میکند . پس صبور باشید و به نکاتی که در این مقاله ذکر شده دقت نمایید ،تا موهایی سالم و بلند و زیبا داشته باشید،زیرا داشتن موهایی بلند اما شکننده و وزدار برای هیچ کس خوشایند نمی باشد .

 

طبق توصیه پزشکان متخصص در این زمینه در هفته 2 بار بیشتر از مواد شوینده استفاده نکنید .در هر بار دوش گرفتن لزومی به استفاده از شامپو نیست.زیرا شستشوی زیاد چربی سر را ازبین میبرد ،ودر نتیجه شما موهایی خشک و بی حالت خواهید داشت .

 

از نرم کننده ها و ماسک های داخل حمام و یا بیرون حمام برای تغذیه ساقه مو استفاده کنید.و حتی میتوانید جایگزین این مواد شیمیایی از مواد طبیعی مانند روغن زیتون وسیاه دانه و روغن بادام استفاده نمایید .

 

همچنین استفاده از محصولات مناسب مخصوص بافت موها توصیه همه پزشکان میباشد.بر حسب خشک یا چرب بودن موها میتوانید این محصولات را تهیه نمایید.

 

حتی الامکان هر دو ماه یکبار نوک موها را کمی کوتاه کنید ،تا بافتهای مرده ساقه مو از بین بروند و زیبایی مو را تحت الشعاع قرار ندهند.

 

از شانه های پهن ویا برسهای گرد بزرگ برای شانه کردن موهای بلند استفاده کنید .هیچگاه موهای خیس ونمدار را شانه نزنید،زیرا باعث آسیب رساندن به ساقه مو وضعیف شدن ریشه ها ودر نتیجه ریزش مو میشود.یک بار شانه کردن موها در شبانه روز کافی میباشد وتکرار بیشتر این کار باعث آسیب رساندن به کوتیکول موها میشود،و دیگر موهایی لطیف و براق نخواهید داشت.اگر موهایتان گره خورده سعی در شانه کردن آن نداشته باشید ،ابتدا با روغن ،ساقه مورا ماساژدهید سپس به آرامی شانه بزنید.

 

برای اینکه شبها هنگام خواب موهای بلندتان گره نخورد آنها را شل ببافید ،طوری که هیچ کشیدگی در موها احساس نکنید.

 

تا آنجاکه میتوانید ازحرارت دادن موها بپرهیزید ،واز وسایلی مانند سشوار و بابلیس واتوی مو کمتر استفاده نمایید. زیرا این وسایل باعث خشک شدن ساقه مو می شود و شادابی موها رابه مرور زمان کم می کند.

 

رنگ کردن موها و دکلره و استفاده زیاد از سشوار و … باعث خشکی ساقه مو ودر نتیجه ایجاد موخوره میشود .برای جلوگیری از عارضه موخوره ساقه موها را چرب کنید واگر دچار موخوره شدید ،قسمتهای پایین ساقه مو که شاخه شاخه شده اند را کوتاه کنید .

 

برای اینکه شبها هنگام خواب موهای بلندتان گره نخورد آنها را شل ببافید ،طوری که هیچ کشیدگی در موها احساس نکنید.

  

برای شستشوی موها کمی دقت و حوصله به خرج دهید . شامپو را به کف سر بمالید وبا همان کف ،ساقه موها را هم کمی مالش دهید.از چنگ زدن به ساقه موها خودداری کنید .برای خشک کردن ،آب موها را با حوله به آرامی بگیرید ،واجازه دهید موها به طور طبیعی خشک شوند.

 

هر چند ماه یکبار موهایتان را ویتامینه کنید. و اگر هزینه های آرایشگاه برای شما سنگین است به راحتی میتوانید اینکاررا در منزل انجام دهید .کافی است مواد ویتامینه را از مغازه ها تهیه کنید وآن را به کف سر بمالید و بعداز 20 دقیقه شستشو نمایید.

 

برای جلوگیری از موخوره وشکنندگی ساقه موها آن ها رابا کش درپشت سر به صورت دم اسبی جمع نکنید واز گیره یا کلیپس برای جمع کردن موها استفاده کنید.

 

اگر کف سرتان شوره دارد حتما برای درمان اقدام کنید.

از مواد غذایی حاوی پروتئین وزینک و ویتامینهای گروه Bدر برنامه غذایی خود استفاده کنید. انواع مغزها و ماهی حاوی این اینگونه مواد میباشند ،ومصرف آنها برق خاصی را به موهای شما میبخشد،و از ریزش موهای شما جلوگیری میکند.

 

ورزش را بطور مرتب در برنامه روزانه خود قرار دهید . زیرا باعث اکسیژن رسانی بیشتری به کف سر میشود.

 

توصیه میشود هرشب قبل از خواب کف سر را با نوک انگشتان به آرامی ماساژدهید ،اینکار باعث افزایش جریان خون درسر میشود.

 

منبع: تبیان

 

چطور موی زیبا داشته باشیم

رازهای زیبایی


سینما رو به خونت بیار!

میخوای باکمترین هزینه دندون هاتو سفید کنی؟


از عمل افزایش قد، چقدر می دانید؟


خرید اینترنتی انواع پارچه مانتویی


اصلاح طرح لبخند با کمک ارتودنسی


تخفیف باورنکردنی فرش سورنا|ازدستش نده!


راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش


جدیدترین مدلهای طرح برجسته فرش


برای مانتو چه پارچه ای بخرم؟


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلف


لاکچری ترین نوع لمینت دندان


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز


دندان هات رو درست کن و3ساله پرداخت کن!!

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

تغییر حالت روز و شب

شرکت تحقیقاتی پارسی طب

2015-10-07
زیبایی و پوست و مو

۲۱ دیدگاه
24,194 بازدید

موهای سالم و زیبا آرزوی افراد زیادی است و مطمئنا شما هم به سلامت ، طراوت و شادابی موهای خود علاقمندید.

معمولا این علاقمندی در اکثر افراد بویژه خانم ها وجود دارد اما بهرهمندی از موهای سالم و زیبا به چیزی بیش از علاقه نیازمند است و در واقع مستلزم توجه کافی و مراقبت شایسته از آن است.

یکی از بهترین روش ها برای حفظ سلامت پوست و مو راههای طبیعی هستند که در آنها استفاده از مواد شیمیایی به حداقل رسیده و به این ترتیب از اثرات جانبی آنها نیز اجتناب می شود.

چطور موی زیبا داشته باشیم

توصیه های زیر به شما کمک می کند بدون استفاده از مواد شیمیایی و صرف هزینه زیاد به سلامت موهای خود کمک کنید:

۱- هنگام خواب به موهایتان روغن زیتون یا روغن خردل بمالید و صبح روز بعد آنها را شستشو دهید.

۲- روغن خردل را بجوشانید و با آن به طور مرتب موها را ماساژ دهید.

۳- برای حفظ سلامت مو و پوست و داشتن موهای سالم و زیبا همیشه رژیم غذایی متعادلی داشته باشید و ورزش را فراموش نکنید. نوشیدن مقادیر کافی آب در روز و خوردن میوه و سبزی تازه بهترین راه داشتن موهای سالم و زیبا است.

۴- استفاده از عصاره شنبلیله نیز ۲ تا ۳ بار در هفته برای حفظ طراوت موها توصیه شده است.

۵- حتی اگر مایلید موهایتان بلند شود ۵-۴ هفته یک بار کمی آنها را کوتاه کنید.

۶- مالیدن مخلوط روغن نارگیل با آب لیمو روی موها در روز هم برای سلامت آن مفید است.

۷- موها را با کش های پلاستیکی قدیمی نبندید.
این کش ها موجب شکستن تار مو می شوند. به جای آن از یک نوار قابل ارتجاع با پوشش پارچه ای استفاده کنید.

۸- موی خیس را به سختی شانه نزنید زیرا استحکام آن یک سوم قدرت موی خشک است و احتمال شکسته شدن آن وجود دارد ابتدا با حوله موی خیس را خشک کنید آنگاه بااستفاده از یک شانه به آرامی گره های مو راباز کنید.

۹- شستشوی مو با آب لیمو طراوت و درخشندگی را به آن بر می گرداند.

۱۰- اگر به شوره سر دچار هستید یکی از قدیمی ترین روش ها استفاده از مخلوط سرکه و آب است به این صورت که طی شب پوست سر را به آن آغشته کرده صبح روز بعد نیز آن را با آب و سرکه شستشو دهید. پس از چند هفته نتیجه را خواهید دید.

۱۱- روش مناسب دیگر برای خلاص شدن از شوره سر این است که موها را با عصاره آبی بذر شنبلیله آغشته کرده پوست سر را با این عصاره ماساژ داده چند دقیقه بگذارید بماند و سپس شستشو دهید.

۱۲- همچنین مالیدن روغن زیتون و بادام بر پوست سر برای رهایی از شوره سر توصیه شده است.

۱۳- یکی دیگر از دستورالعمل های توصیه شده برای درخشندگی مو ها این است که موز را با عسل مخلوط کرده به مدت ۴۰ -۳۰ دقیقه اجازه دهید روی سر بماند و بعد شستشو دهید.

۱۴- گفته شده برای جلوگیری از سفید شدن مو نیز راههایی وجود دارد. یکی از این روش ها استفاده از مخلوط یک گیاه علفی به نام (Bhringraj (Eclipta elba ، Amala ، مرجان ، آهن و دانه کنجد سیاه است که در کاهش روند سفید شدن مو موثر شناخته شده است.

۱۵- روش مناسب دیگر برای داشتن موهای سالم مالیدن عصاره برگهای گشنیز سبز بر روی پوست سر است.

به هرحال توصیه اصلی و مهم رعایت رژیم غذایی سالم و شیوه زندگی مناسب است که بر سلامت همه اعضای بدن و از جمله موها تاثیر می گذارد.

به یاد داشته باشید انعکاس آنچه در بد ن اتفاق می افتد بر روی پوست و مو نمایان می شود.

رژیم غذایی ناسالم و ناقص از نظر عناصر مهم برای سلامت ، بیماری ها و کمبود ویتامین ها و مواد معدنی بر کیفیت موی سر اثر دارد و مشکلاتی مانند شوره ، نازک شدن موها ، ریزش مو و سفید شدن زودرس به موها آسیب می رسانند

 

برچسبفروشگاه محصول خوب

2020-05-13

2020-04-15

2020-04-02

بوتاکس طبیعی مو و کراتین برای بسیاری از خانم ها دغدغه بسیار بزرگی ست، معمولا …

خیلی خوب بود

خوب بود ممنون

عالی ممنون ادنان جان:-*

بدکی نبود مرسی

خوب

عالیییییییییی بود مرسی۹

اصلا خوب نبود

خیلی خیلی خوب بود

kheyli mofid bud mamnunam……..

مرسی از اطلاعاتتون استفاده کردم

چطور موی زیبا داشته باشیم

مرسی

عالی بود

ممنونم خیلی زحمت کشیدید دستتون درد نکنه.* ۵۰%درصد زیبایی خصوصا برای خانومها به موهاشون بستگی داره هرچی اطلاعات بیشتر بهتر *TNX*

عالییییییییی بود خیلی از زحمتاتون ممنون

عالی بود مرسی ولی میشه یه کم درمورد اینکه به رشد مو های خود افزایش بدیم مطالب بیشتری ارائه بدید

خیلی به درد نخور بود.میخوام موهام صافو براق و زیبا بشه.ولی هیچ کدوم از مطالب شما به دردم نخورد.خیلی مزخرف هستید.دیگه نمیام وبلاگتون.حالم به هم خورد.

سلام.توروخدا کمکم کنید موهام داره میریزه-از قسمت شقیقه ها به بالا.آخه من هنوز بیست سالمه.خواهشا یه راه درمان طبیعی بگید بهم.مرسی

منم همینجور????

hi. khili mofid bod ba tashakor

خیلی خوب بود

عالی بیست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

“پارسی طب”، مجله سلامت جسم و روان، به صورت تخصصی در زمینه تشخیص صحیح بیماری ها و حفاظت از مردم در برابر انواع مختلف امراض رایج با استفاده از مشاوره پزشکی مکمل، گیاهان دارویی، درمان با طب سنتی و جایگزین فعالیت داشته و همچنین مرجع قابل اعتماد اخبار پزشکی و مقالات سلامت و درمانی می باشد.

سلامت نیوز: اجازه دهید موها به طور طبیعی خشک شوند اما اگر معمولاً از سشوار استفاده می‌کنید، حتماً هنگام کار به فاصله سشوار تا موها دقت کنید چون حرارت بالا، سبوم (چربی پوست) را افزایش می‌دهد و در نتیجه موها الکتریسیته پیدا می‌کنند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه سلامت، اگر دغدغه موهایتان را دارید، لازم است عادات خاصی را در خود تقویت کنید. به عنوان مثال انتخاب شامپوی مناسب، ماساژ پوست سر یا مصرف مکمل‌های غذایی در شادابی موها تأثیر زیادی دارد.1- فرق سرتان را ماساژ دهید!فرق سر منطقه‌ای استخوانی، بدون ماهیچه و تقریباً بی‌تحرک است؛ به همین دلیل ماساژ این قسمت، جریان خون را در ریشه موها تقویت می‌کند و در رشد موها نقش مهمی دارد. برای این منظور سرتان را پایین بیاورید و از پشت گردن تا پیشانی را با حرکات دورانی نوک انگشتان ماساژ دهید. سپس پوست فرق سرتان را با حرکات انگشتان، جلو و عقب ببرید و در نهایت به کمک انگشتان فشارهای کوچکی به پوست این ناحیه وارد کنید.2- از شامپویی با PH مناسب استفاده کنید؟PH مناسب برای شامپو، عدد 5/5 است. شامپویی که چنین مشخصه‌ای دارد، کاملاً برای مو مناسب است چون خیلی کف نمی‌کند و در نتیجه قدرت پاک‌کنندگی زیادی ندارد. شامپوهای بیو که بدون سورفکتانت هستند، چنین خاصیتی دارند و غالباً برای موهای چرب مناسب‌اند.3- میزان شامپوی مصرفی را مدیریت کنید!اگر موهایتان را هر روز می‌شویید، میزان شامپوی مصرفی را به حداقل برسانید. تنها به شستشوی فرق سر بسنده کنید و ساقه موها را با کف دست به هم بزنید و در نهایت با فشار آب ولرم، آبکشی کنید. برای بار دوم، موهایتان را با آب خنک بشویید! با این کار موهای درخشان‌تری خواهید داشت. اگر موهای چرب یا نازکی دارید، از نرم‌کننده استفاده نکنید. روی ساقه موها ماسک مخصوص مو بزنید. با این عمل فیبر مویی در عرض دو دقیقه احیا خواهد شد.4- به تعداد دفعات استعمال شامپو دقت کنید!شستن موها، آن هم هر روز، ایده خوبی نیست. اگر هر روز موهایتان را شستشو دهید، پوست سرتان و نیز فیبرهای مویی آسیب جدی می‌بینند و در طولانی مدت این احتمال وجود دارد که موها چرب شوند و سرتان شوره بگذارد! آرایشگران توصیه می‌کنند موها را حداکثر 2 بار در هفته بشویید اما با این حال به نوع موهایتان دقت کنید و بی‌مطالعه راهکاری را انتخاب نکنید.5- نحوه شستشوی درست موها را بیاموزید!قبل از اینکه موها را زیر آب ببرید، از ریشه تا نوک آن‌ها را به خوبی شانه بزنید تا گره‌های احتمالی باز و موهای مرده از بقیه موها جدا شوند. در ادامه موها را خیس کنید و اندازه یک فندق شامپو روی ریشه موها بزنید. با نوک انگشتان شامپو را روی پوست سرتان، اطراف گوش‌ها و پشت گردن بخش کنید و پوست سر را به خوبی ماساژ دهید. نیازی به استعمال شامپو روی ساقه موها نیست چون با کف ایجاد شده، ساقه‌ها نیز تمیز خواهند شد. اگر عموماً در معرض آلودگی هوا قرار دارید، پیشنهاد می‌کنیم موهایتان را 2 مرتبه و دقیقاً به همان روش شامپو بزنید.6- از مصرف نرم‌کننده غافل نشوید!بعد از اینکه موهایتان را با آب ولرم آبکشی کردید، از یک نرم‌کننده استفاده کنید. البته شاید به نظرتان مصرف نرم‌کننده لازم نباشد، اما نرم‌کننده هم از گره خوردن موها جلوگیری می‌کند، هم ظاهر بهتری به موهایتان می‌دهد و هم مانع شکستگی موها می‌شود. مانند شامپو، نرم‌کننده را نیز بر اساس نوع موهایتان انتخاب کنید اما پیشنهاد ما به شما این است که برای حفظ سلامت موها و نیز مراقبت از محیط‌ زیست، حتماً از شامپوی بدون سیلیکون استفاده کنید زیرا سیلیکون، موها را به مرور زمان خفه می‌کند!7- موها را با احتیاط خشک کنیداجازه دهید موها به طور طبیعی خشک شوند اما اگر معمولاً از سشوار استفاده می‌کنید، حتماً هنگام کار به فاصله سشوار تا موها دقت کنید چون حرارت بالا، سبوم (چربی پوست) را افزایش می‌دهد و در نتیجه موها الکتریسیته پیدا می‌کنند.8- شانه مناسبی انتخاب کنید و نحوه درست شانه زدن را یاد بگیرید!بهتر است برس انتخابی شما مویی باشد. برس مویی به طور طبیعی موها را نرم و حالت‌پذیر می‌کند. موها را هر روز برس بزنید و هنگام کار سرتان را به جلو خم کنید و به آرامی برس را روی موهایتان حرکت دهید.9- برای رنگ کردن موها، از رنگ‌های طبیعی کمک بگیرید!اگر دلتان می‌خواهد با رنگ‌آمیزی موها، جلوه‌ای خاص به چهره‌تان بدهید، پیشنهاد می‌کنیم از رنگ‌های گیاهی استفاده کنید چون هم موجب رشد موها می‌شود و هم از آن‌ها حفاظت می‌کند.10- سبد غذایی خود را اصلاح کنید!میوه و سبزیجات تازه، حبوبات، غلات و مواد غذایی حاوی ویتامین B را در برنامه غذایی خود بگنجانید. لازم به ذکر است ماهی‌ها، تخم‌مرغ، ماست، دانه‌های روغنی، جگر و … منبع غنی ویتامین B هستند. هرازگاهی میزان آهن خونتان را بررسی کنید که احیاناً به فقر آهن دچار نشده باشید. اگر ریزش مو دارید یا ریشه موهایتان ضعیف است، مکمل ویتامین B، اسیدهای آمینه گوگرددار، روی و سلنیوم مصرف کنید.11- آرام باشید و استرس را از خود دور کنید!یاد بگیرید تحت هر شرایطی آرامش خود را حفظ کنید. برای این منظور، صبح‌ها اول وقت نفس عمیق بکشید و استخوان‌های کتف و پشت گردن را ماساژ بدهید. ماهیچه‌های پشت گردن را به آرامی رها کنید. این قسمت از بدن اعصابی که به فرق سر می‌روند را هدایت می‌کند. به همین دلیل در حفظ آرامش و رفع خستگی آن دقت کنید.12- مراقبت بهینه موها با استفاده از ماسک‌های موییبرخلاف آنچه که روی جعبه ماسک‌های مخصوص مو نوشته شده، اگر این ماسک‌ها را قبل از شامپو زدن به موها و روی موهای خشک استفاده کنید، آثار مثبت و چشم‌گیری خواهد داشت! اما دلیل آن چیست؟ وقتی موها را خیس می‌کنیم، منافذ پوست بسته و غیرقابل نفوذ می‌شوند. در این حالت مواد مفید موجود در ماسک توان نفوذ به ریشه را ندارند و در نتیجه مصرف ماسک تأثیر محسوسی نخواهد داشت. بنابراین ماسک‌های مویی را حتماً با موی خشک مصرف کنید و یادتان باشد هرچه مدت استراحت ماسک روی موها بیشتر باشد (یک ساعت تا یک شب)، تأثیر بیشتری خواهد داشت. مانند شامپو، ماسک بدون سیلیکون انتخاب کنید تا موهایتان از ریشه، قوی و بادام شوند، نه فقط از نظر زیبایی و ظاهر!13- استعمال روغن‌های گیاهی، معجزه‌ای در شادابی موها!روغن‌های گیاهی در شادابی و سلامت موها بسیار مؤثرند. روغن زیتون، آرگان، نارگیل و… از جمله روغن‌های گیاهی مناسب مو هستند که می‌توانید بر اساس نیاز موها از آن‌ها کمک بگیرید. چند ساعت قبل از مصرف شامپو (شب قبل، بهترین زمان ممکن!)، روغن گیاهی مورد نظر را از ریشه تا نوک موها بزنید.قبل از اینکه موها را زیر آب ببرید، از ریشه تا نوک آن‌ها را به خوبی شانه بزنید تا گره‌های احتمالی باز و موهای مرده از بقیه موها جدا شوند. در ادامه موها را خیس کنید و اندازه یک فندق شامپو روی ریشه موها بزنیدگر موهایتان به دلایل مختلف آسیب دیده‌اند، می‌توانید آن‌ها را قبل از مصرف روغن کمی مرطوب کنید. این کار به شما این امکان را می‌دهد تا موها را به راحتی آبکشی کنید. اگر نوع موهایتان چرب است، قطعاً لازم است روغن را فقط روی ساقه موها بزنید و چه بسا گاهی اوقات فقط به نوک موها! سپس موها را داخل یک حوله گرم بپیچید یا اگر بعد از استعمال روغن قصد دارید بخوابید، یک کلاه توردار روی موها بکشید. در نهایت اجازه دهید موها 30 دقیقه یا یک شب به همان حالت باقی بمانند.هنگام شستشو، موها را با آب گرم و یک شامپوی ملایم آبکشی کنید. در ادامه، 2 بار دیگر شامپو بزنید تا اثر روغن به جا مانده روی موها کاملاً از بین برود. با اینکه روغن‌های گیاهی برای رشد و تغذیه موها بسیار مناسب‌اند، در مصرف آن‌ها افراط نکنید چون در بلندمدت مجموعه موها را سنگین و بی‌حالت می‌کنند.

زیباترین موها را وقتی خواهید داشت که بهترین مراقبت‌ها را انجام دهید، اما آیا می‌دانید که چگونه باید از موها مراقبت کرد تا استایل زیباتری برایتان ایجاد کنند؟

از شستشو و شانه زدن صحیح موها تا تغذیه کردن آن‌ها، همگی نوعی مراقبت از مو هستند که برای ایجاد یک استایل جذاب و داشتن موهای زیبا ، باید به عادتی همیشگی در شما تبدیل شوند. البته لازم نیست نگران شوید، چون با زیبامون دات کام، این ترفندها و روش‌های ساده را می‌آموزید و از این نظر هیچ مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد، مگر اینکه در مراقبت از موها تنبلی کنید!

 

شامپو یکی از مهم‌ترین موادی است که موهای شما هر روز یا یک یا 2 روز در میان با آن تماس دارد، بنابراین مهم است که درباره آن بیشتر بدانید. اول از همه باید بدانید که اگر جنس موهایتان معمولی است، می‌توانید آن را هر روز بشویید ( البته بهتر است برای جلوگیری از خشک شدن، این کار را یک روز در میان انجام دهید) و اگر موهایتان خشک یا چرب است، هفته‌ای 3 مرتبه می‌توانید آن را با شامپوی مناسب جنس موها شستشو دهید.

یک مورد مهم این است که برای تمیز کردن فوری کثیفی موها، استفاده از شامپوهای خشک بسیار پرطرفدار شده است که باید بگوییم این برای داشتن موهای زیبا بسیار مضر است.

چطور موی زیبا داشته باشیم

 

 

برخلاف چیزی که شما تصور می‌کنید، کوتاه نکردن موها، همیشه هم باعث بلندتر شدن آن‌ها نمی‌شود. کارشناسان معتقدند که برای داشتن موهای زیبا و پرپشت باید هر 8 هفته یک بار، یک تا 2 سانتی‌متر از موها را کوتاه کرد تا آسیب آن‌ها از بین برود.

انتهایی‌ترین بخش موهای شما، قدیمی‌ترین و کهنه‌ترین قسمت موهای شما هستند، پس خیلی زودتر و بیشتر دچار موخوره، شکاف و شکنندگی می‌شوند که اگر برطرف نگردند، این آسیب را به قسمت‌های بالایی موها نیز منتقل می‌کنند.

 

 

هر کمبودی از لحاظ دریافت مواد مغذی، به سرعت نشانه‌های خود را در موها نمایان می‌کند. کمبود ویتامین‌ها، پروتئین، آهن، امگا3 و… همگی باعث مشکلاتی مانند نازک شدن تار موها، ریزش و کم‌پشتی، شکنندگی و کدر شدن موها و… را در بر دارد که با یک تغذیه صحیح و متعادل که در آن از تمامی مواد مغذی استفاده شود، قابل حل است.

تغذیه مهم‌ترین اصل برای سلامتی است که در کنار ورزش کردن، زیبایی، سلامت و جوانی شما را تا حد بسیار زیاد و طولانی ماندگار می‌کند.

 

 

اول از همه باید یادآور شویم که نباید که از وسایل حرارتی مانند اتو، سشوار و بابیلیس و… به طور دائمی و روزانه استفاده کنید و این وسایل را برای روزهایی که نیاز به مدل دادن موها مانند جشن و مهمانی‌ها به کار ببرید.

غیر از این توصیه، بهتر است که یادآور شویم شما برای داشتن موهای زیبا و پرپشت باید مراقبت از آن‌ها را به درستی انجام دهید، یعنی قبل از برقراری تماس موها با وسایل حرارتی، باید به آن‌ها اسپری محافظتی بزنید تا کوتیکول مو را سالم نگه دارد، وگرنه بر اثر حرارت، این لایه محافظتی شکسته و آسیب دیده می‌شود و ظاهر موها خشک و بدحالت می‌گردد.

در آخر باید درباره خود وسایل حرارتی مورد استفاده‌تان توصیه‌هایی بکنیم. این وسایل را اگر قدیمی و کهنه هستند، با انواع جدید و استاندارد تعویض کنید. وسایل قدیمی و غیر استاندارد، حرارت را دیر به موها منتقل می‌کنند و زمان استفاده از آن‌ها طولانی است. یک سشوار با قدرت 1600 وات تهیه کنید تا در زمان کوتاه‌تری موها را خشک و صاف کند.

 

 

همانطور که پوست صورتتان به مراقبت و استفاده از ماسک‌های ضدپیری و تقویت کننده نیاز دارد، موهای زیبا هم مستلزم استفاده از انواع ماسک مو هستند. هم از انواع خانگی و دست‌ساز و هم از ماسک‌های آماده می‌توانید استفاده کنید. بهتر است هفته‌ای یک بار به موها ماسکی که در خود روغن آرگان، نارگیل یا کاملیا دارد بزنید و 20 دقیقه منتظر شوید تا کاملا جذب مو شود. 

اگر موهایتان آسیب دیده است، این میزان را به 2 بار در هفته و ماندگاری آن روی مو را به یک شب افزایش دهید.

 

 

حتما بین هر بار رنگ کردن موها، 8 هفته زمان قایل شوید تا رنگ‌ها روی یکدیگر همپوشانی نداشته باشند و باعث خشک و آسیب دیدگی موها نشوند. بهتر است موها تا 3 سانتی‌متر رشد کرده باشند تا بتوانید آن‌ها را دوباره رنگ کنید. حتما از ماسک‌ها و مواد ترمیم کننده‌ای مانند اولاپلکس مو استفاده کنید تا تارهای مو (مخصوصا موهای دکلره شده) را ترمیم کند.

 

 

روش های ساده برای داشتن موهای زیبا و خوش حالت

مدل مو – زیباترین مدل های موی بلند سلبریتی ها

توصیه هایی برای داشتن موهای زیبا در دوران بارداری

موهای بلند و زیبا داشته باشید

قبل از هر چیز باید گفت که ترکیبی از انتخاب محصولات متناسب با نوع مویتان و روش صحیح شستن آنها می‌تواند به شما در داشتن و حفظ موهای زیبا کمک کند. آیا تعجب خواهید کرد اگر بگوییم هرروز می‌تواند یک روز خوب برای موهای شما باشد؟ حتی نه یک روز خوب بلکه یک روز عالی. اما چگونه؟ داشتن موهای زیبا بسیار آسان‌تر از آن است که فکر می‌کنید.۴ عمل ساده برای دستیابی به این هدف وجود دارد. استفاده از محصولات مناسب مویتان، شستن درست موها، عادات سالم برای تمیزی و بستن آنها و حفظ و نگهداری صحیح از موهایتان کارهای ساده‌ای است که باید انجام دهید.

 

 

 

چطور موی زیبا داشته باشیم

تعیین نوع مو به عوامل زیادی بستگی دارد ازجمله: میزان صاف بودن یا فر مو، میزان تخلخل یا تعداد منافذ مو، حجم مو، ضخامت مو و کوتاهی یا بلندی آن. این عوامل موی شمارا منحصربه‌فرد کرده و نوع محصولاتی را که باید برای مویتان انتخاب کنید به شما دیکته می‌کند.

اگر شما نوع موی خود را ازنظر صاف یا مجعد بودن، خشک، نازک و… بشناسید انتخاب محصولات متناسب با نوع مویتان در فروشگاه آسان خواهد بود.به‌کارگیری محصولات مناسب از هر برندی، مفید خواهد بود. زیرا شرکت‌های مختلف انواع محصولات را متناسب با نیازهای گوناگون موهای مختلف تولید می‌کنند. بهترین حالت برای تشخیص نوع موی شما زمانی است که موهایتان در طبیعی‌ترین حالت خود هستند (فر زده، رنگ شده، صاف شده، ژل زده‌شده و…نباشند).

اگر شما نوع موی خود را نمی‌دانید یا اینکه موهایتان شمارا در تعیین نوع آن سردرگم کرده است پیشنهاد می‌کنیم دفعه بعد که به آرایشگاه می‌روید از آرایشگر خود بپرسید. برای تشخیص بعضی از انواع مو لازم است با پزشک مشورت کنید. پزشک ممکن است به شما توصیه کند که قسمتی از موی خود را برای تعیین مشخصات مو ازنظر ضخامت، جنس و… به آزمایشگاه ببرید.

اگر شما موهای رنگ‌شده دارید، استفاده از محصولات مخصوص موهای رنگ‌شده الزامی است. این محصولات تخصصی معمولاً مزایای مرطوب‌کنندگی دارند. از آنجا که رنگ مو حاوی مواد شیمیایی است و مو را به‌شدت خشک می‌کند، استفاده از محصولات مناسب موهای رنگ‌شده باعث می‌گردد که مو رطوبت طبیعی خود را به‌دست آورده و به حفظ رنگ آن کمک کرده و درخشش موها را برمی‌گرداند.

 

وقتی شما از محصولات مناسب نوع موی خود استفاده می‌کنید کنترل و مدل زدن به آنها آسان‌تر خواهد بود. این بهترین کار برای کمک به موهایتان است. به طور مثال اگر موهای چربی‌دارید نباید از شامپوها و محصولات مراقبتی مویی که حاوی مرطوب‌کننده است استفاده کنید. و به‌جای آن به دنبال محصولاتی باشید که با حفظ تعادل و درخشش موها به زیبایی آنها کمک می‌کند. اگر شما موهای مجعد یا زبری دارید باید از محصولاتی استفاده کنید که فر مو را کاهش می‌دهد و بسته به اینکه می‌خواهید موهای خود را چه مدلی بزنید از محصولاتی استفاده کنید که باعث درخشش یا نرمی فر موی شما می‌شود.

افرادی که موهای صاف یا نازک دارند باید به دنبال محصولاتی باشند که حجم مو را افزایش داده و همچنین ملایم باشند. از آنجا که چربی به‌سادگی روی موهای نازک و صاف، به چشم می‌آید این افراد باید بیش از دیگران موهای خود را بشویند.

موهای رنگ‌شده یا آسیب‌دیده باید از محصولات مخصوص تولیدشده برای این نوع موها استفاده کنند به دو دلیل: اولاً این محصولات دارای اسیدهای آمینه و مواد نرم‌کننده هستند که به تقویت موهای آسیب‌دیده کمک می‌کنند. دوماً این محصولات ترکیبات ملایمی دارند به طوری که باعث حفظ رنگ موهایتان می‌شود. دلایل زیادی وجود دارد که باعث تغییر رنگ موها می‌شود ازجمله قرار گرفتن در معرض نور خورشید، استفاده بیش‌ازاندازه از مواد شیمیایی، کلر و… اما مهم‌ترین عامل تغییر رنگ موها شامپو است زیرا ما به‌طور منظم از آنها استفاده می‌کنیم.

 

آرایشگرها هرروز با انواع زیادی از موها سروکار دارند. به طوری که می‌توانند نظرات باارزشی در این مورد داشته باشند که چه محصولاتی مناسب موی شماست (مخصوصاً اگر شما مشتری قدیمی آنها باشید، زیرا با نوع مویتان کاملاً آشنایی پیداکرده‌اند). همچنین آنها شناخت خوبی از محصولات مرتبط با مو دارند و می‌توانند شمارا به فروشگاه‌هایی معرفی کنند که بتوانید ازآنجا شامپو و سایر مواد لازم را تهیه کنید.

 

 

 

بسیاری از مردم هرروز در حمام از شامپو استفاده می‌کنند. اما حقیقت این است که شستن زیاد موها با شامپو بیش‌تر از آنکه برای موها سودمند باشد به آنها آسیب می‌رساند. موهای شما به‌صورت طبیعی روغنی تولید می‌کنند که برای مرطوب نگه‌داشتن و حفظ موهای طبیعی لازم است. استفاده روزانه از شامپو، موها را از این روغن طبیعی محروم می‌کند. درواقع استفاده روزانه از شامپوها بیش از هر عامل دیگری موجب از بین رفتن روغن طبیعی پوست سر می‌شود. بهترین روش این است که بین ۲ تا ۴ بار در هفته از شامپو استفاده است.

به‌جای شستن موهای خود با شامپو، شما می‌توانید به‌سادگی آنها را آبکشی کنید تا موهایتان تمیز به نظر برسند. همچنین با استفاده از شامپوهای خشک (شامپو بدون نیاز به آب) برای موهای چرب، به کاهش چربی زیاد آنها کمک کنید.

 

تعداد زیادی از مردم موهای خود را با مقدار زیادی کف می‌پوشانند و فکر می‌کنند این بهترین راه برای مراقبت از موهایشان است. اما کلید اصلی برای مراقبت از مو، حفاظت از پوست سر است. ماساژ پوست سر هنگام استفاده از شامپو در حمام باعث کاهش استرس و افزایش خون‌رسانی به پوست سر می‌شود و از این طریق موجب افزایش رشد مو و تقویت ریشه‌های آن می‌گردد.

 

اغلب اوقات مردم بیش از نیاز واقعی موهایشان، از شامپو استفاده می‌کنند. برای موهای متوسط و بلندتر به‌اندازه یک سکه ۵۰۰ تومانی و برای موهای متوسط و کوتاه‌تر به‌اندازه یک سکه ۲۰۰ تومانی شامپو برای هر بار حمام کافی است.

 

بهترین کار استفاده از آب ولرم یا ولرم متمایل به سرد، برای شستن موهاست. آب ولرم و سرد به دلیل ملایم بودن باعث حفظ رطوبت طبیعی مو شده و از این طریق درخشش موهایتان را تضمین می‌کند.

فشار آب بعد از شامپو زدن و حمام باید به‌پایان برسد. شما می‌خواهید که موهایتان نسبتاً خشک شود تا هوا بتواند در بین آنها حرکت کند. باقی ماندن آب اضافی بین موها مانع از نفوذ هوا به میان موها می‌شود و از خنک شدن پوست سر جلوگیری می‌کند.

خشک‌کردن موهایتان را از میانه مو به‌طرف انتهای آن انجام دهید. البته خشک‌کردن موها بیشتر به طول موها بستگی دارد. انتهای مو به دلیل اینکه بیشترین فاصله را از پوست سر دارد، کمتر از چربی‌های طبیعی آن بهره‌مند می‌شود. بنابراین چند سا نت انتهایی مو، اغلب بیش از سایر قسمت‌های آن به توجه و نگهداری نیاز دارند. خشک کردن موها را برای ۲ تا ۵ دقیقه کنار بگذارید. این زمان اجازه می‌دهد تا موهایتان به‌طور طبیعی خنک و خشک شود.

 

 

هر کس با هر نوعی از مو لازم نیست که آنها را به‌طور مرتب برس بزند. اما اگر شما این کار را انجام دهید. همین زمان اندکی که صرف برس کردن موهایتان می‌کنید باعث می‌شود از ژولیده شدن آنها جلوگیری کرده و قسمت زیادی از روز موهایی نرم و ابریشمی داشته باشید.

پس از دوش گرفتن، بهتر است به‌جای برس زدن موها آنها را شانه کنید. برس زدن موهای خیس باعث شکنندگی آنها می‌شود زیرا موهای خیس از موهای خشک شکننده‌تر و ضعیف‌تر هستند. همچنین شانه کردن مو راحت تر و سودمندتر از برس زدن آن است.

این بسیار مهم است که موهایی که قبلاً در اثر برس کردن روی برس شما باقی‌مانده کاملاً پاک‌کنید. برای این کار کافی است ابتدا موهای روی برس را کاملاً بردارید سپس برس را در محلولی از آب و جوش‌شیرین قرار داده یا با مقداری کمی شامپو بشویید.

گرمای بیش‌ازحد از منابعی مانند سشوار، اتومو،به ابلیس و…می‌تواند به‌شدت به مو آسیب برساند و باعث خشکی و شکنندگی آنها شود. سعی کنید هرگز روزانه یا در فواصل کم از این وسایل استفاده نکنید زیرا بسیار آسیب‌زننده هستند.

زمانی که مجبورید از گرما برای موهایتان استفاده کنید، اطمینان حاصل کنید که بین گرما و موهایتان محافظی وجود دارد. وقتی که مانع و محافظی بین گرما و موی شما وجود دارد، رطوبت طبیعی موهایتان حفظ می‌شود و از تأثیرات مخرب گرما بر مویتان پیشگیری می‌نماید. همچنین لازم است یادآوری کنیم که توجه ویژه‌ای به انتهای موهای خود داشته باشید زیرا معمولاً بیش از هر قسمت دیگر مستعد خشکی و دریافت گرما هستند.

 

چطور موی زیبا داشته باشیم

موهای خود را به‌طور طبیعی با کمک یک حوله خشک‌کنید. خشک‌کردن موها با یک حوله می‌تواند به‌سلامت و زیبایی موهای شما کمک کند. همچنین، این نوع خشک‌کردن مانع از دست رفتن رطوبت طبیعی مو می‌شود. خشک کردن مو توسط حرارت (مانند سشوار و…) باعث می‌شود که مو در معرض حرارتی غیرضروری قرار گیرد که باعث شکنندگی مو می‌شود.

به‌عنوان یک اصل به یاد داشته باشید: هرگز از بیشترین درجه حرارت سشوار استفاده نکنید. گرما برای مو بسیار مضر است. بنابراین همواره برای خشک‌کردن یا حالت دادن به مو از گرمای کم یا متوسط استفاده کنید. گرمای مناسب برای مو، گرمایی است که اگر سشوار را با آن دما روی پوست پشت دستتان بگیرید، باعث ناراحتی شما نشود.

سشوار را همواره در فاصله ۱۰ سانتی از موهایتان قرار دهید تا از تماس مستقیم و شدید حرارت سشوار با موها جلوگیری شود. به این روش شما اطمینان خواهید داشت که مو یا پوست سرتان نخواهد سوخت. همچنین سشوار را در زاویه مستقیم با مو قرار ندهید بلکه همیشه به‌صورت کج حرارت را روی موهایتان بگیرید، این کار از فرفری شدن مو جلوگیری می‌کند.

 

 

سعی کنید هر یک ماه و نیم تا دو ماه موهایتان را کوتاه کنید. در مورد انجام این کار سختگیری وجود ندارد اما این روش کمک می‌کند که اگر انتهای مویتان موخوره داشته باشد، از انتشار آن به‌کل مو و ریشه مو جلوگیری شود. به این ترتیب موهایتان همیشه سالم باقی می‌مانند.

 

کش های که معمولاً توسط خانم‌ها برای بستن مو استفاده می‌شود، بسیار مضر است. اگر چه استفاده از کش مو باعث می‌شود موهایتان مرتب به نظر برسد اما ازآنجاکه مو دائم در حال رشد است، وقتی تحت‌فشار خفیف و مزمن قرار می‌گیرد، ریشه آن سست شده و می‌ریزد. هر چقدر که موهایتان را محکم‌تر ببندید آسیب بیشتری به آن خواهید رساند. در قسمت‌هایی از مو که کش تنگ می‌شود، آنها می‌شکنند و به‌تدریج موها به سمت خشن شدن و موخوره پیش می‌روند. توصیه می‌کنیم به‌جای بستن مو به‌صورت دم‌اسبی یا گره زدن آن سعی کنید از هدبند، تل و یا سنجاق برای دو طرف مو استفاده کنید. این روش‌ها باعث می‌شوند که موها آسیب نبینند.

استفاده از تقویت کننده‌های مو هر هفته یک‌بار راه بسیار خوبی برای حفظ موهای سالم و زیباست. شما می‌توانید این تقویت کننده‌ها را از فروشگاه تهیه کنید. همچنین می‌توانید از روش‌های خانگی برای حفظ رطوبت و نرمی موهای خود استفاده کنید (مانند ماسک‌های طبیعی خانگی مخصوص مو). اما اگر به دنبال یک تقویت‌کننده مناسب برای موهایتان هستید به خاطر داشته باشید که این تقویت کننده‌ها حتماً باید دارای کراتین، اسیدهای آمینه، کراتین، پروتئین، مرطوب کننده و عصاره حنا باشند. این تقویت کننده‌ها باید به مدت ۵ دقیقه تا نیم ساعت بر روی مو باقی بماند تا مو بتواند خواص و مواد مغذی آن را جذب کند.

ترجمه شده از : wikihow.com

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

ماده غذایی دلخواه خود را به صورت تک کلمه ای یا ترکیبی جستجو کنید و میزان کالری، پروتئین، کربوهیدرات، فیبر و کل چربی را مشاهده نمایید.

چطور موی زیبا داشته باشیم
چطور موی زیبا داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *