چطور مژه زیبا داشته باشیم

 
helpkade
چطور مژه زیبا داشته باشیم
چطور مژه زیبا داشته باشیم

داشتن مژه پرپشت و بلند یکی دیگر از عواملی است که به زیبایی چشمان کمک می کند، مژهای بلند در بعضی از افراد ژنتیکی است اما خب بر اثر عواملی مانند بالا رفتن سن یا کمبود ویتامین های بدن،  مژه مصنوعی و یا کنده شدن مژه بر اثر اکستنشن مژه ها را دچار کم پشتی می کند،  اما باز هم می توانید با انجام روش های درمانی مژه پرپشت و ضخیم داشته باشید. دقت داشته باشید روش های زیادی برای اینکار وجود دارد اما چون مژه ها در نزدیکی چشمان قرار گرفته است انتخاب یک روش بی خطر و موثر مهم است. در ادامه انواع روش های خانگی و غیر خانگی را برای شما بازگو می کنیم.

همان طور که موهایتان را تقویت می کنید به همان اندازه باید از مژه ها مراقبت کنید یکی از علائمی که نشان می دهد باید به تقویت مژه ها بپردازید ریزش مژه ها است. مژه ها همانند موهای دیگر بدن بطور طبیعی ریزش دارد اما زمانی که این ریزش موجب رشد مجدد مژه ها نشود مژه کچل و خالی می شود که باید ریشه مژه تقویت شود. برای اینکه بصورت کاملا طبیعی و سنتی به مژه پرپشت برسید می توانید از روغن های گیاهی، سرم های ضد ریزش مو و …  برای بلند شدن مژه چشم استفاده کنید.

روغن های نظیر کرچک، زیتون، بادام و سیاه دانه گزینه خوبی برای رشد سریع مژه در یک هفته و یا بیشتر استفاده می شوند. این روغن ها با داشتن ویتامین ها و پروتئین های لازم برای تغذیه مژه، و تاثیر روی فولیکول های مژه برای پرپشت کردن مژه ها مفید هستند.

اگر می خواهید نتیجه مطلوبی بگیرید بهتر از شب ها قبل خواب یکی یا ترکیبی از روغن ها را  روی پلک و مژه ها بمالید. برای اینکار هر شب با یک برس مژه یا با انگشت روغن را روی ریشه مژه تا نوک آن بمالید و صبح  با آب شستشو دهید.

روش دیگری که برای داشتن مژه پرپشت مفید است استفاده از وازلین است. وازلین یکی از مواد طبیعی است که تاثیر زیادی در  مژه های بلند و پرپشت دارد و به افزایش جریان خون و در نتیجه رشد مژه کمک می کند.

چطور مژه زیبا داشته باشیم

اگر وازلین سفت است اجازه دهید کمی حالت مایع پیدا کند. سپس  با استفاده از دو انگشت یا برس مژه از گوشه داخلی پلک به سمت گوشه خارجی به آرامی(۲ الی ۳ دقیقه) ماساژ دهید. برای نتیجه بیشتر هر شب اینکارو تکرار کنید و صبح با آب بشورید گذشت زمان تاثیر وازلین را روی مژه ها نشان می دهد.

استفاده از شیر و تخم مرغ که دارای پروتیئن و ویتامین B هستند یک درمان خانگی عالی برای ضخیم کردن مژه ها می باشد. همچنین استفاده از آلوئه ورا تازه یا ژل آن به بلند کردن مژه کمک می کند. چای سبز خنک شده بخاطر داشتن فلاونوئیدها برای افزایش مژه موثر است می توانید از چای سبز به مدت ۲ ماه و روزانه به مدت ۱۵ دقیقه روی مژه قرار داده و با آب سرد شستشو دهید.

استفاده از سرم های ضد ریزش مانند تقویت کننده مژه سریتا بخاطر داشتن ماده خاص زمان رشد سریع مژه را در کمتر می کند.

کاشت مژه جایگزینی برای افرادی می باشد که روش هایی درمانی و استفاده از داروی تقویت مژه و مواد آرایشی مژه روی آنها تاثیری نداشته است و گزینه آخر را برای داشتن مژه پرپشت و بلند انتخاب می کنند.
بطور کلی دو مدل کاشت مژه وجود دارد ۱- کاشت موقت ۲- کاشت دائمی

پیوند مژه یا کاشت دائمی برای افرادی که در اثر بیماری مژه های خود را از دست داده اند با سوزن جراحی و توسط متخصصین قابل انجام است پیوند مژه بصورت تک به تک صورت می گیرد و از حساسیت بالایی برخوردار است بعد از کاشت مژه رشد طبیعی مژه ها ادامه پیدا می کند و حداقل ماندگاری ۱ ماه است.

کاشت موقت یا اکستنشن مژه برای افرادی که چشمان حساسی به مژه مصنوعی دارند و انجام کاشت دائم برایشان مقدور نمی باشد مناسب است. کاشت موقت معمولا در سالن های زیبایی انجام می شود و حداقل زمان ماندگاری ۲ هفته ای دارد و بعد از آن نیاز به ترمیم مجدد دارد اگر برای رفتن به مهمانی و جشن عروسی نیاز به مژه بلند دارید این روش پیشنهاد می شود.

 

انواع خدمات کاشت مژه موقت با بیش از ۱۰ نوع تکنیک کاشت مژه و استفاده از مواد درجه یک زیر نظر متخصصین سالن زیبایی الماس نشان انجام می شود. با توجه به فرم چشم متقاضی و مشاوره قبل از انجام خدمات کاشت صورت می گیرد.

سالن زیبایی الماس نشان برای خانم هایی که تازه وارد حرفه آرایشگاه شده اند، با برگزاری دوره های آموزش اکستنشن مژه با متدهای روز دنیا و به افزایش درآمد افرادی تازه کار کمک خواهد کرد بعد از اتمام دوره مدرک معتبر به هنرجو تعلق می گیرد.

شعبه 1:جردن بالاتر از چهارراه اسفندیاری خیابان سعیدی پلاک ۸ واحد ۱۷

شماره تماس :
02126291450 – 02122055802 09123111460

چشم ها همیشه اولین توجه را به خودشان جلب می‌ کنند؛ جذابیت صورت یک زن در چشمان اوست اکثریت خانم ها به دنبال این هستند که چشم های خودشان را زیبا تر کنند تا گیرایی بیشتری داشته باشند.

مژه ها تاثیر زیادی در زیبایی چشم ها دارند تقریبا بیشتر خانم ها به دنبال پاسخ این سوال که چگونه مژه پر پشت داشته باشیم هستند؛ ما در این مقاله می ‌خواهیم راهکارهایی به شما یاد دهیم تا به صورتی طبیعی مژه های بلند تری داشته باشید با ما همراه باشید و این مقاله را از دست ندهید.

از روغن هایی طبیعی برای رشد موهای خودتان استفاده کنید، روغن های طبیعی به بلندتر شدن مژه ها کمک شایانی می کنند؛ روغن هایی مثل روغن کرچک، بادام،  و روغن زیتون استفاده کنید بعد از یک ماه اثر شگفت انگیز آن را مشاهده می کنید؛  ویتامین E نیز تاثیر بسیاری بر بلندتر شدن مژه ها دارد، شما می توانید یک قرص ویتامین E را سوراخ کرده و روغن آن را به مژه های خودتان بزنید.

پروتئین نقش عمده‌ای در رشد موها مخصوصاً مژه ها دارد، اگر رژیمی سرشار از پروتئین داشته باشید مژه ‌های شما همیشه شاداب و رشد منظمی خواهند داشت؛ همچنین می توانید از غذاهای دارای اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین B5 نیز در برنامه ی غذایی خودتان استفاده کنید.

از مکمل های بیوتین طبیعی هم هفته ای یک بار می توانید استفاده کنید این مکمل مژه ها را تقویت می کند و به رشد آن ها کمک می کند؛ شما می توانید ویتامین های  E و A را نیز در رژیم غذایی خودتان بگنجانید.

چطور مژه زیبا داشته باشیم

وازلین هم مثل روغن های طبیعی  دیگر تاثیر زیادی بر روی رشد و بلندی مژه ها دارد؛ قبل از خواب خودتان حتما از وازلین بر روی مژه های خودتان استفاده کنید و بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه اگر خواستید آن را بشویید، استفاده از وازلین نتیجه ای عالی بر روی مژه ها دارد.

چگونه مژه پر پشت داشته باشیم پاسخ این سوال بسیار ساده است، اگر می خواهید به سرعت مژه های شما بلند شود و زیبایی خاصی به چشمان خودتان بدهید  از ریمل استفاده کنید؛  ریمل مژه ها را بلند و پرپشت می کند اما این موضوع را نیز در نظر بگیرید که استفاده از ریمل موقتی می باشد و برای کسب نتیجه ی بهتر از فر مژه استفاده کنید.

اگر می خواهید مژه های بی عیب و نقصی داشته باشید  و به  صورت آنی از آن استفاده کنید می توانید از مژه های مصنوعی بهره ببرید؛ مژه‌های مصنوعی و اکستنشن با چسب به پلک ها می چسبند و و ظاهری بهتر به چشمان شما می دهند.

از شما سپاس گزاریم که همراه ما بودید اگر شما هم ایده هایی برای بلند تر شدن مژه ها دارید می توانید برای ما در زیر همین مطلب  ارسال کنید  تا بقیه کاربران نیز از دیدگاه هایتان ها آگاه شوند و از آن استفاده کنند با سپاس.

اشتراک گذاری 

مرصی مطلب مفیدی بود….

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام

ایمیل

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

دیدگاه

چگونه مژه های بلندی داشته باشیم؟ مژه ها عنصری پر قدرت در نشان دادن زیبایی هر چه بیشتر شما هستند که زمانی که بلند و البته پر پشت باشند این زیبایی در ظاهر و صورت شما ارزشش چند برابر می شود و البته در مردان و زنان هر دو حائز اهمیت فراوان است. در این مقاله با شما کاربران ۹ روش تقویت و بلند کردن مژه ها را برسی می کنیم با ما همراه باشید.

آیا آرزوی داشتن مژه های بلند و اغوا کننده را در سر دارید؟

چه کسی این آرزو را ندارد، درست است؟ برای دادن جلوه چشمگیر به مژه هایمان از ریمل یا مژه های مصنوعی استفاده می کنیم. چرا ما چند راه طبیعی را به جای این روشها برای رشد علاقه مندان به مژه ها کشف نکنیم؟ بخوانید تا راههای دستیابی به مژه های بلند و سالم با راهکارهای ساده خانگی را بدانید. اجازه دهید نگاهی به چگونه ساختن مژه های بلندتر و زیبا از راههای طبیعی بندازیم. با هاو کن یو همراه باشید

چگونه جذاب باشیم؟ (۱۱ نکته برای جذاب به نظر رسیدن)

چطور مژه زیبا داشته باشیم

در ادامه ۹ مورد از موارد طبیعی که برای رشد و بلند و همچنین تقویت کردن مژه های چشم موثر هستند را معرفی و توضحیات تکمیلی را به شما ارائه می کنیم.

 

به موارد زیر احتیاج دارید:

آنچه باید انجام دهید:

چند بار باید استفاده شود:

بصورت مستمر هر شب این کار را انجام دهید، در طی چند روز مژه های بلند و ضخیم خواهید داشت.

چرا این روش موثر است :

داشتن روغن کرچک و روغن زیتون که روغن های حاملی هستند دارای اسیدهای چرب است که به رشد ضخیم تر و بلندتر موی شما (مژه ها) کمک می کند.

این روغن ها همچنین فولیکول های مو را تغذیه می کنند. علاوه بر این اسانس های روغن این راهکار را قوی تر هم می کند زیرا روغن ها شامل حجمی از آنتی اکسدان ها هستند که رشد سالم مژه را بازگردانی و حفظ می کند. آنها همچنین جریان را بهبود می بخشند.

به موارد زیر احتیاج دارید:

آنچه باید انجام دهید:

چند بار باید استفاده شود:

هر شب این روغن را بر روی مژه ها قرار دهید.

چرا این روش موثر است :

.این دو روغن ترکیب خوبی برای ارتقا رشد مژه های شماست.

به موارد زیر احتیاج دارید: 

 وازلین

آنچه باید انجام دهید:

وازلین را با دقت بر مژه ها بمالید و اجازه دهید بر روی مژه ها تمام شب بماند.

چند بار باید استفاده شود:

هر شب انجام دهید.

چرا این روش موثر است :

وازلین خاص اگر هر شب بصورت مستمر بر روی مژه های شما قرار بگیرد، به رشد سریع مژه ها کمک می کند و آنها را ضخیم و کلفت تر می کند. وازلین نرم کننده فوق العاده ای است.

به موارد زیر احتیاج دارید:

پوست های لیمو

¼ روغن زیتون یا کرچک

آنچه باید انجام دهید:

پوست های لیمو را به قطعات کوچکتری ببرید و آن را برای دو یا سه روز در روغن آغشته کنید

این روغن را قبل از رفتن به رختخواب بر روی مژه هایتان قرار دهید.

چند بار باید استفاده شود:

این عمل را هر شب برای داشتن مژه های بلندتر و ضخیم تر تکرار کنید.

چرا این روش موثر است :

چطور مژه زیبا داشته باشیم

.در حال حاضر می دانیم روغن زیتون و روغن کرچک وقتی روی مو قرار گیرد  رشد و ضخامت آ ن را افزایش می دهد. پوست لیمو نیز به عنوان ارتقا دهنده رشد عمل می کند چرا که حاوی ویتامین سی و آ است.

به موارد زیر احتیاج دارید:

یک قاشق چای خوری برگ چای سبز و یک لیوان آب جوش

آنچه باید انجام دهید:

برگهای چای را به آب اضافه کنید و اجازه دهید دقایقی در آب غوطه ور شود. زمانی که آب خنک شد  آن را بر روی مژه هایتان بماند. ترجیحا اجازه دهید کل شب بر روی مژه هایتان بماند. مابقی چای سبز را در کیسه بدون هوا در یخچال نگه دارید. از این جوشانده برای ۳ یا ۴ روز استفاده کنید.

چند بار باید استفاده شود:

این کار می تواند یکبار در روز انجام شود.

چرا این روش موثر است :

حجم زیاد آنتی اکسیدان موجود در چای سبز، سلامت رشد مژه را ارتقا می بخشد و آن را ضخیم تر،بلندتر و قوی تر می کند.

به موارد زیر احتیاج دارید:

کره شیای ارگانیک (سالم)

آنچه باید انجام دهید:

حجم کمی از کره شیا را بین انگشتان قرار دهید و با مالیدن انگشتان به هم آن را آب کنید.

آن را بر روی مژه هایتان قرار دهید و اجازه دهید تمام شب بر روی مژه هایتان باقی بماند.

چند بار باید استفاده شود:

کره شیا را هر شب، بر روی مژه هایتان قرار دهید. (بمالید)

چرا این روش موثر است :

.کره شیا که در آفریقا برای  بهبود بافت و کیفیت مو استفاده می شود زیرا حاوی سطح خوبی ویتامین ئی و آ است. همچنین مو و فولیکول های مو  را تغذیه می کند باعث تقویت رشد مو می شود.

به موارد زیر احتیاج دارید:

 کپسول های ویتامین E

آنچه باید انجام دهید:

کپسول را باز کنید و روغن موجود را بر روی مژه هایتان قرار دهیو و اجازه دهید سه یا چهار ساعت یا کل شب بر روی مژه هایتان بماند.

چند بار باید استفاده شود:

روزی یکبار این عمل را انجام دهید.

چرا این روش موثر است :

ظرفیت آنتی اکسیدان موجود در روغن ویتامین ئی، رشد موی سالم را ارتقا می بخشد و استفاده از این روغن جریان را در بین فولیکول ها بهبود می بخشد.

به موارد زیر احتیاج دارید:

آنچه باید انجام دهید:

چند بار باید استفاده شود:

این کار را هر شب انجام دهید و نتیجه آن را در مدت زمان کوتاهی خواهید دید.

چرا این روش موثر است :

روغن کرچک فولیکول های مو را تغذیه می کند  همچنین اسانس های روغن هم باعث بهبود رشد می شود.

به موارد زیر احتیاج دارید:

 مکمل بیوتین

آنچه باید انجام دهید:

کپسول ها را همانطور که روی بطری راهنمایی شده استفاده کنید.

چند بار باید استفاده شود:

استفاده روزانه از مکمل خوراکی بیوتین توصیه می شود.

چرا این روش موثر است :

برخلاف اینکه بیوتین به عنوان ویتامین اچ شناخته می شود بخشی ضروری متفاوتی از فرآیندهای فیزیولوژِی است که در ارتقای رشد ، بافت و ضخامت مو نقش اساسی دارد.

کمبود این ویتامین موجب نازکی و ریزش مو می شود.

مکمل های با این ویتامین تضمین کننده سلامت رشد تمام موی کاسه سر شماست نه تنها مژه ها.

مراقبت از مژه ها به اندازه مراقب از موی سر اهمیت دارد. استفاده از این راهکار ها بصورت مستمر برای گرفتن نتیجه ضروری است. اندکی صبور باشید زیرا نتیجه نهایی ارزشش را دارد.

جز این مواردو راهکارهایی دیگر برای افزایش رشد مژه ها که می توانددر برنامه روزانه شما جای بگیرد وجود دارد.

آنها را در زیر بیابید:

الف) در پایان روز آرایش چشم خود را پاک کنید:

آرایش پوست اطراف چشم شما که بسیار نازک است را مسدود می کند و ریمل بر روی مژه های شما سنگینی می کند. پاک کردن چشم ها هنگام شب به آنها استراحت می دهد. همچنین هنگام پاک کردن آرایش چشم به آرامی عمل کنید. اگر با مژه ها به سختی رفتار کنید، کم پشت خواهند شد و ممکن است به میزان سلامت کنونی شان رشد نکنند. رشد مجدد مژه های شما به نسبت موی سر مدت زمان بیشتری طول می کشد. شما دوست ندارید به آنچه در حال حاضر دارید ضربه بزنید.

ب) مژه های خود را اصلاح کنید:

این کار بسیار کمک کننده است. شما می توانید هر دو یا سه ماه یکبار مژه های خود را کوتاه کنید. تنها قسمت کمی از آن را کوتاه کنید. ۱.۴ اصلاح کردن مژه ها فولیکول مژه ها را تحریک می کند و موجب تسریع رشد آن می شود.  توجه داشته باشید که این کار را بدون نظارت فردی متخصص انجام ندهید.

ج) رژیم غذایی :

شما باید رژیم غذایی اصولی داشته باشد. که رشد سلامت مژه های شما را در میان بدنتان حمایت کند داشته باشید. از پروتئین های کافی و چربی های سالم لازم برای رشد موها استفاده کنید. مواد غذایی که می تواند به تغییر و بهبود سلامت مژه های شما کمک کند اینها هستند:

میوه هایی مثل سیب،گوآوا،کرنبری، مرکبات،توت فرنگی و بلوبری

سبزی هایی با برگ سبز، چای سبز، نخود فرنگی ، گل کلم، بروکلی، گوجه فرنگی،برگ چغندر و جوانه های برکسل

منابع پروتئینی مثل تخم مرغ،گوشت بدون چربی، ماهی، مرغ ، پنیر و شیر

همچنین چربی های سالم  که در

روغن بادام، تخمه آفتابگردان، روغن زیتون و آواکادو یافت می شود.

د) هیچوقت برای لاغر شدن به خود گرسنگی ندهید. سالم تغذیه کنید و تمرین روزانه

انجام دهید. چه در باشگاه چه در تمرین های ساده ورزشی مثل پیاده روی.

از یک فرچه ساده ریمل استفاده کنید و هر روز  برس بکشید (پیشنهاد می شود دوبار ) با اینکار روغن های طبیعی را بصورت یکسانی بین مژه ها توزیع می کنید و جریان را در بین آنها ارتقا می بخشیدو

ف) از انگشت حلقه خود استفاده کنید و به آرامی پلک ها و خط مژه خود را هرروز ماساژ دهید.

ما مراقب موی شما هستیم،چرا مراقب مژه های خود نباشیم؟همانطور که مراقبت روزانه موها را سالم تر می کند مراقبت از مژه ها هم در طی زمان نتیجه مثبتی به همراه خواهد داشت. استفاده از این راهکارها کار ساده ای است. چیزی که احتیاج دارید استفاده مستمر از این راهکار هاست. بهترین و امن ترین راه برای مژه های خوب تغذیه سالم و به دنبال درمان های طبیعی باشیم که رشد را تقویت می کند و سلامت را حفظ می کند.  این کارها را انجام دهید و ما را از روش انتخابی خود مطلع کنید.

 

چگونه لاغر به نظر برسیم؟

چگونه از لثه های خود مراقبت کنیم؟ (۶ راه)

چگونه رشد مو را سریع کنیم ( 13 روش افزایش رشد مو )

برای ارسال دیدگاه خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

برای دریافت اخبار جدید ایمیل خود را وارد نمایید

کپی کردن قسمت یا تمامی مقاله از “هاو کن یو” تنها با
کسب مجوز امکان پذیر است

فهرست مطالب

در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید.

از کم پشتی مژه هایتان رنج می برید؟ راهکارهای مختلفی را امتحان کرده اید تا مژه های تان را پرپشت کنید؟ در این مطلب درمان های خانگی را پیشنهاد می کنیم که علاوه بر زیباتر شدن مژه، به تقویت و رشد سریع مژه های شما کمک کند.

مژه ها نوعی قاب برای چشم محسوب می شوند که جذابیت و توجه را به سمت صورت جذب می کنند و در همه رده های سنی زمانی که مژه های زنان نازک می شود و در حال ریزش است، دچار کاهش اعتماد به نفس می شوند.

راهکارهای زیادی برای رشد مژه مطرح است اما به راستی کدامیک از این دستورالعمل ها اثر گذار است و خطرناک نیست. ما به سوالات شما درباره رشد سریع مژه پاسخ داده ایم.

چطور مژه زیبا داشته باشیم

البته داشتن مژه هایی بلند ریشه ی ژنتیکی داشته اما این بدان معنا نیست که فردی که دارای ژن خوب نیست نمی تواند از مژه های بلند بهره ببرد.

با توجه به تحقیقات انجام شده رابطه مستقیمی بین سلامتی مو و تغذیه وجود دارد، بنابراین اگر فردی به میزان کافی از ویتامین های محلول در چربی همانند، گروه ویتامین های B، ویتامین C و کلاژن ها استفاده نکند، ممکن است سلامت موی خود را به خطر بیاندازد.

استفاده بیش از حد از محصولات چشمی، علی الخصوص استفاده طولانی مدت از ریمل و مژه های مصنوعی و کاشت مژه، می تواند مژه های شما را ضعیف تر و حتی منجر به ریزش مژه ها شود.

هنگام بیدار شدن از خواب ممکن است یک یا دو تار مژه بر روی گونه تان بیابید، مطمئنا این امر برایتان آزاردهنده و ناخوشایند است اما توجه داشته باشید که مژه های شما همانند دیگر موهای شما ریزش دارد و این امر فرآیندی طبیعی است و همانند موهای سایر قسمتهای بدن، دوره زمانی رشد مژه هم مشخص است.

تقریبا بین ۹۰ الی ۱۵۰ تار مژه بر روی پلک بالا و ۷۰ الی ۸۰ تار دیگر بر روی پلک پایینی قرار دارد. موهای بدن در دوره زمانی مشخصی رشد کرده و مدت زمان رشد مژه هم به همین میزان مشخص است.

این دوره زمانی از مرحله رشد (آناژن) شروع شده و بین ۳۰ تا ۴۵ روز طول می کشد که هر مژه معمولا نهایت تا ۱۰ میلی متر بلند می شود. مرحله بعد که رشد متوقف شده و فولیکول های مژه خورد و شکننده می شوند را مرحله انتقال (کاتاژن) می نامند. اگر در این مرحله مژه ریزش داشته باشد، سریعا جایش با مژه ی دیگر پر نخواهد شد. این مرحله ۲ الی ۳ هفته طول دارد. مرحله ی بعدی که مرحله ی ساکن (تلوژن) نام دارد ممکن است تا بیش از ۱۰۰ روز طول بکشد تا مژه ی جدیدی جایگزین شود. این دوره معمولا بین ۴ الی ۸ هفته طول می کشد تا یک مژه بطور کامل جایگزین شود.

گیتی صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه اصفهان، با اشاره به عوارض اکستنشن مژه برای افزایش طول و حجم مژه‌ها، اظهار کرد: کنده شدن مژه‌های طبیعی از خطرات اکستنشن با دفعات متعدد است. با آسیب دیدن ریشه‌ها امکان رشد مژه طبیعی وجود ندارد و در صورتی که اضافه کردن مژه مکرر و بدون فاصله انجام شود، می‌تواند به ریشه مژه‌ها آسیب وارد کند.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه ریزش مژه‌ها در صورتی که غیر طبیعی نباشد در 24 ساعت نخست اکستنشن طبیعی است، ادمه داد: چسب‌هایی که در کاشت مژه استفاده می‌شوند، می‌توانند باعث ایجاد حساسیت و اگزمای دور چشم شوند.

صادقیان با بیان اینکه به طور کلی اکستنشن در ایجاد گل مژه نقشی ندارد، ادامه داد: آلوده بودن دست شخصی که اکستنشن را انجام می‌دهد نیز می‌تواند موجب بروز عفونت‌های لبه پلک و مژه شود.

وی با بیان اینکه زمان مجاز برای اکستنشن مژه حداکثر 8 هفته است، اضافه کرد: استفاده مکرر از مژه مصنوعی در دراز‌مدت به مژه‌های طبیعی فرد آسیب وارد می‌کند و در نهایت موجب ریزش مژه‌های طبیعی می‌شود که دیگر برگشت‌پذیر نیست.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطر نشان کرد: به صورت کلی استفاده از مژه مصنوعی بهتر از اکستنشن مژه است. اما مژه مصنوعی هم می‌تواند به مژه‌ها، منافذ و فولیکول‌های مو آسیب بزند و منجر به ایجاد التهاب در لبه پلک و مژه شود.

صادقیان گفت: چسب‌هایی که برای اضافه کردن مژه استفاده می‌شود، نباید موجب کنده شدن مژه‌های اصلی شود.

کوتاه کردن مژه همانند موهای دیگر قسمت های بدن می تواند مفید واقع شود. اثرات کوتاه کردن مو معمولا با رشد سریعتر و ضخامت بیشتر همراه است، حال سوال این است کوتاه کردن مژه همین نتایج را خواهد داشت؟

نکته ای که باید به آن توجه ویژه ای داشت این است که کوتاه کردن مژه نسبت به کوتاه کردن موهای سر کندتر خواهد بود و این مدت زمان ممکن است شما را هم ناامید کند و روش مناسبی برای پرپشت شدن مژه ها نیست. یادتان باشد مژه به اندازه موی سر رشد نمی کند.

از مژه های مصنوعی خودداری کنید. استفاده از اینگونه مژه ها ممکن است در همان لحظه شما را زیباتر کنند اما در طولانی مدت به مژه های شما آسیب می زند. به طوری که هنگام برداشتن مژه های مصنوعی تعدادی تار از مژه های اصلی کنده می شود. همچنین زمان خوابیدن آرایش خود را پاک کنید تا هیچ گونه اثری از مواد آرایشی روی مژه های باقی نماند تا مژه های شما فرصت تنفس و رشد بهتری پیدا کنند.

تغذیه مناسبی داشته باشید و از چربی های سالم و مناسب برای رشد سریع مژه و موادی نظیر سیب، توت فرنگی، سبزیجاتی که برگ سبز دارند، گوجه، پروتئین هایی همانند تخم مرغ و ماهی، چربی های سالم نظیر روغن زیتون استفاده کنید. از یک فرچه ی ریمل مناسب برای شانه کردن روزانه مژه ها استفاده کنید. با انگشت کوچک پلک را ماساژ دهید.

رشد مو در هفته ی ۳۰ بارداری شروع می شود و در هفته ی ۳۲ ابروها و مژه های نوزاد شروع به رشد می کند. بیشتر نوزادان هنگام تولد دارای مقدار کمی مو بر روی سر هستند و بعضی هم اصلا مویی ندارند.

این موارد جای هیچ گونه نگرانی و مصرف دارو و درمان های خانگی ندارد و والدین نگرانی بابت عدم داشتن مو برای نوزاد نخواهند داشت بدین علت که پس از مدتی نوزاد شروع به رشد مو می کند.

روغن کرچک، یکی از بهترین درمان های خانگی و مواردی است که برای رشد سریع مژه های شما بسیار مناسب، ساده و گیاهی است. این روغن می تواند منجر به رشد سریع مژه ها و ضخیم تر شدن آنها شود. برای استفاده راحت تر می توانید روغن کرچک را با استفاده از فرچه ی ریمل قبل از خواب استفاده کرده تا این کار منجربه مرطوب شدن و رشد طبیعی مژه های شما شود.

حتما بخوانید : خواص روغن کرچک: ۴۶ فایده روغن کرچک برای سلامتی و زیبایی

روغن بادام ، مطمئنا یکی از روغن های رایج و خوب برای چرب کردن موها در آقایان و لطیف کردن پوست های خشک در خانم ها، روغن بادام است که می توانید به راحتی در دسترس بوده و پروتئین های موجود در این روغن به بازسازی سطح پوست کمک می کنند و حالت انعطاف پذیری آن را بهبود می بخشند. 

 روغن هفت مغز، بی شک روغن هفت مغز که به دلیل ترکیب و تهیه آن از تعداد هفت دانه روغنی می باشد که عیارتند از :بادام تلخ و شیرین ، فندق ، سیاه دانه ، پسته ، کنجد ، کرچک که تک تک آنها از بهترین ها بوده تهیه شده و  با دارا بودن مواد مغذی و ضروری پوست و مو خود را به جایگاه نخست از لیست روغن های تقویت کننده مو ، ابرو و مژه رسانده و پس از گذشت سالها این جایگاه را در میان بهترین ها حفظ کرده است.

روغن هسته انگور، این روغن فاقد سدیم و کلسترول بوده و میزان اسیدهای چرب غیر اشباع آن تا 90 درصد می رسد. خاصیت آنتی اکسیدانی عصاره انگور 50 برابر بیشتر از ویتامین E و 20 برابر بیشتر از ویتامین C است. روغن خالص دانه انگور، ترکیبی فوق العاده موثر برای فعال سازی مجدد رشد پیاز مو است که با ماساژ دادن آن روی پوست سر می توانید به تاثیر سودمند این روغن پی ببرید.

روغن رزماری، رزماری یا اکلیل کوهی یکی از گیاهان دارویی معطر با نفوذ پذیری بالا و همچنین خواص درمانی بی نطیر که در کمتر گیاه دارویی این خواص را می توان یافت، روغن رزماری یک روغن محرک است که بوی نافذ و گرمی دارد و بر اعصاب مرکزی اثر مؤثری دارد .  از این گیاه دارویی برای تقویت ابرو و مژه نیز هستیم که در دراز مدت دارای اثری فوق العاده و ماندگار نیز هست.

چطور مژه زیبا داشته باشیم

 روغن جوجوبا، جوجوبا در حقیقت دانه هایی مانند بادام زمینی است که در گذشته در محلی میان مکزیک و آمریکا رشد می کرده که محققان کشورمان موفق به تکثیر و تهیه این روغن در کشور عزیزمان ایران شده اند بد نیست بدانید که این روغن با غلظت زیاد اما مانند چربی پوست انسان است و خاصیت جذب سریع نیز داراست و در تهیه بسیاری محصولات آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد بی شک با کمی تحقیق متوجه خواهید شد که دارای تاثیر فوق العاده در زمینه پوست و مو از جمله :ضد چین و چروک بوده و سرشار از ویتامین های A,B,E  و مواد معدنی مانند سلنیوم می باشد ، مرطوب کننده و نرم کننده پوست و مو ، شفافیت پوست و مو ، جلوگیری از ریزش مو به دلیل دارا بودن مواد معدنی و ویتامین ها ی B,E ، مفید در ضخیم و پرپشت شدن مو ، برطرف کننده خشکی و ترک لب ، مفید برای پوست های مستعد آکنه می باشد.

روغن سیاه دانه، سیاه دانه ، سیاه تخمه و یا در عربی شونیز یکی دیگر از قدیمی ترین طعم دهنده ها که قدیمی تر ها و شاید امروزه نیز در نان ها و ترشی های محلی مورد استفاده قرار می گیرد که روغنی از این دانه ها تهیه می شو که شاید به جرات بتوان گفت یکی از بهترین روغن ها در زمینه پوست و مو است، سیاه دانه کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف از جمله صنایع آرایشی و بهداشتی برای تهیه و تولید انواع لوسیون ضد ریزش مو و ابرو ، تقویت کننده های گیاهی برای مو ، ابرو و مژه  و همچنین پمادهای ضد درد مفاصل که به شکلهای مختلفی مانند :روغن خالص سیاه دانه ،پماد، لوسیون ، سرمه ، ریمل و… تهیه و به بازار عرضه می شود و از اقبال و استفبال عمومی فراوانی برخوردار است.

 روغن نارگیل، روغن نارگیل یکی از روغن های طبیعی و اشباع است که از گوشت داخل میوه نارگیل تهیه می شود و یکی از نشانه های بارز آن مایع بودن روغن در دمای معمولی و جامد شدن در دمای پایین است. این روغن که یکی از نام آشنا ترین روغن ها در میان مردم جهان و دارای کاربردهای بیشماری در زمینه تهیه مواد آرایشی است که سهم مهمی را در این صنعت به خود اختصاص داده است، بی شک روغن نارگیل یکی از بهترین روغن ها در زمینه رطوبت بخشیدن به پوست و مو و رفع خشکی پوست و مو است که البته با رایحه مطبوع و قدرت نفوذ پذیری بالا و قدرت تقویت پوست و مو جایگاه ویژه ای در میان سایر روغن های طبیعی و گیاهی دارد.

 روغن زیتون، روغن زیتون مادر روغن های مفید برای پوست و مو است. این روغن می تواند جای بسیاری از محصولات حالت دهنده موها را بگیرد چراکه می تواند به طور عمیق در موها نفوذ کرده و آنها را مرطوب و هم به حالت گرفتن کمک کند. روغن زیتون تا حد زیادی خشکی و زمختی موها را از بین می برد و  به همین دلیل بیشتر از همه این روغن سبک را به کسانی پیشنهاد می کنیم که همیشه از خشکی بیش از اندازه موها شاکی اند. ناگفته نماند که آنتی اکسیدان موجود در روغن با نازک شدن و ریزش موها مبارزه می کند.

آلوئه ورا، یکی از شگفت انگیزترین درمان های خانگی است که کاربرد های بسیار متنوعی دارد. اگر شما می خواهید  مژه هایتان را تقویت کنید تا رشد بهتری داشته باشند مقداری ژل آلوورای تازه را قبل از خواب به مژه های خود بزنید، همانند زمانی که ریمل می زنید. با توجه به ویتامین ها و مغذی بودن ژل آلوئه ورا رشد مژه های شما بهتر و مستحکم تر خواهد شد.

۱- دو قاشق چایخوری روغن کرچک را به همراه نصف قاشق چایخوری روغن نارگیل و دو کپسول روغن ویتامین E (اختیاری) را با هم مخلوط کرده و در بطری کوچک تری بریزید. با استفاده از یک قطره چکان بروی مژگان خود بچکانید و یا بر روی یک دستمال ریخته و مژه  خود را با آن ماساژ دهید. ترجیحا بهتر است قبل از خواب از این سرم استفاده کنید و برای نتیجه بهتر روزانه استفاده کنید.

۲- یک واحد روغن کرچک با دو واحد روغن زیتون طبیعی و تصفیه نشده را با هم ترکیب کنید و همانند سرم قبلی می توانید بر روی مژه ها ی خود استفاده کنید.

۳- ترکیب یک قاشق چایخوری روغن کرچک با ۲ الی ۳ قطره روغن اسطوخودوس و ۲ قطره روغن چوب سدر، این روغن ها را با هم ترکیب کرده و در یک بطری ریمل تمام شده که از قبل شست و شو داده اید بریزید. لایه نازکی از این محلول را با استفاده از فرچه ی ریمل بر روی مژه ی خود هر شب قبل از خواب بزنید.

۴- چای سبز، قابل استفاده برای مژگان شما است. مقداری چای سبز را دم کرده و بگذارید سرد شود. حال با یک پارچه کتان آن را به مژه های خود بمالید. کافئین و فلاونوئید موجود در چای سبز به نگهداری و رشد مژه های شما و کمک به رشد سریع مژه ها بسیار کمک کننده است.

۵- درست کردن سرمی از سفیده تخم مرغ، سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین است. بعضی از افراد موهای خود را با سفیده تخم مرغ برای تقویت موهای خود مداوم می شورند. حال شما هم می توانید از سفیده تخم مرغ برای مستحکم تر کردن مژه ها و قوی تر شدن آن استفاده کنید.

۶- پوست لیمو را قطعه قطعه کرده و در یک چهارم فنجان روغن زیتون یا روغن کرچک ۲ الی ۳ روز بگذارید. این روغن را قبل از خواب بر روی مژه های خود بمالید. هر شب این کار را انجام دهید تا مژه های مستحکم تر داشته باشید. علاوه بر فواید روغن زیتون و روغن کرچک از ویتامین C و ویتامین A موجود در لیمو استفاده شده تا رشد مژه بیشتر تقویت شود.

۷- کره شیا (شیا:دانه های بزرگ قهوه ای رنگ میوه ای که درخت شیا تولید می کند)، مقدار کمی از این کره را بین دو انگشت تان بگذارید و با مالیدن دو انگشت به یکدیگر کره را آب کرده و آن را به مژه خود قبل از خواب بمالید. استفاده از این کره هر شب قبل از خواب توصیه شده و این امر موجب می شود تا بافت و کیفیت مژه های شما به علت استفاده مقدار کافی از ویتامین A و ویتامین E بهبود یابد. این کار باعث می شود تا فولیکول های مژه های شما تقویت شده و رشد بهتری داشته باشد.

ترفندهای زیادی برای رشد سریع مژه مطرح است. یکی از همین افسانه ها، اثر وازلین بر روی رشد مژه است. متاسفانه این ترفند که وازلین برای رشد مژه مفید است، نادرست می باشد. وازلین اثری بر روی رشد مژه ندارد اما ماده ای مفید برای مژه محسوب می شود. چون وازلین مرطوب کننده ای بسیار مناسب است برای کسانی که دارای مژه هایی خشک هستند مناسب بوده و از شکسته شدن مژه ها جلوگیری می کند. وازلین به مژه ها زیبایی خاصی می دهد و باعث می شود تا مژه ها ظاهری بلند تر صاف تر، مرتب و منظم بخود بگیرند.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اخیرا دارویی را که سبب رشد مژه‌ها می‌شود، تایید کرد. این اولین بار است که دانشمندان چنین دارویی تولید می‌کنند. این دارو که Latisse نام دارد و توسط شرکت آلرژن (Allergan) تولید شده است. این دارو ممکن است برای افرادی که دچار کم مویی (hypotrichosis) هستند نیز مفید باشد. شرکت آلرژن اظهار می‌دارد، افرادی که از این دارو استفاده می‌کنند، مژه‌های آنها شروع به رشد کرده و طی هشت هفته مژه‌های بلندتر، پرتر، ضخیم‌تر و سیاه‌تر خواهند داشت و پس از شانزده هفته نتیجه کامل‌تر را خواهند دید! البته با قطع مصرف این دارو مژه‌هایی که بعدا می‌رویند، به تدریج به همان حالت قبلی خود (کم پشت) برمی‌گردند. این شرکت معتقد است، داروی رشد مژه اولین و تنها دارویی است که بر پایه علمی تولید شده، جنبه درمانی دارد و توسط FDA نیز تایید گردیده است و می‌تواند مورد استفاده افرادی که اصلا مژه ندارند و یا مژه‌های بسیار کم پشتی دارند، قرار گیرد. البته استفاده از این دارو عوارض جانبی نیز دارد؛ مثلا ممکن است موقتاً سبب تیره‌تر شدن پوست پلک و یا بروز رنگدانه‌های قهوه‌ای در چشم شودکه این اثرموقتی است .  

اگر شما در حال بررسی Latisseهستید، بدست آوردن اطلاعات ،بسیار مهم است. ممکن است که سوال شما این باشد که عملکرد این محصول چگونه است، چه زمانی نتایج را خواهید دید و یا اینکه آیا محصولی ایمن است؟در این قسمت قصد داریم مفهوم اساسی این محصول را به شما بدهیم .

مژه های کم پشت (آنچه که ممکن است تشخیص ندهید) : ممکن است از دریافتن اینکه ژورنال های پزشکی ریزش و کم پشتی مژه ها را به پیری مربوط می دانند،شگفت زده شوید.هنگامی که کمپانی آلرگان عکس هایی از زیر مجموعه ای از خانم ها با مژه های ناکافی را که تحت آزمایشات بالینی Latisseبودند بررسی کردند، متوجه شدند که خانم های مسن تر دارای مژه های کوتاه،کم رنگ و نازک تری هستند و آنها را با خانم های جوان تر تحت آزمایش، مقایسه کردند.اطلاعات آماری نشان می دهد که با افزایش سن طول،ضخامت و تیرگی مژه کاهش می یابد.

احتمالا متوجه تغییری در مژه هایتان طی چند سال اخیر شده اید. آیا پرپشت بودن خود را از دست داده اند؟ آیا کوتاه تر به نظر می رسند؟ یا کم رنگ تر شده اند؟اگر این گونه است زمان آن فرارسیده است تا Latisse  را بررسی کنید. تنها محصول تایید شده FDAکه باعث رشد مژه ها شده و تمامی ویژگی های یک مژه زیبا را افزایش می دهد.

Latisse  باعث رشد مژه های کم پشت می شود:پژوهش های آزمایشگاهی نشان می دهد ، مژه های 91% خانم های 35 سال به بالای تحت آزمایش  Latisseبعد از 16 هفته درمان دو برابر پرتر شده است. اگر مژه های کافی ندارید،Latisseرا در دوره درمان خود قرار دهید زیرا که به بلندتر شدن و تیره شدن و ضخیم شدن مژه های شما کمک می کند.پی ببرید که چرا افراد دارای مژه ناکافی درباره Latisseمی پرسند؟ از زمان تولید این محصول علاقه روزافزونی وجود داشته است. جای تعجبی هم نیست، Latisseاولین و تنها محصول تایید شده FDA  در درمان مژه های کم پشت می باشد که باعث تیره تر شدن،بلندتر شدن و پرپشتی آن می شود.محلول Latisseدرمان رشد مژه هاست در حقیقت تنها درمان تایید شده FDAکه به طور بالینی ثابت شده موجب رشد مژه ها می گردد و تنها محصول رشد مژه در دسترس با نسخه می باشد.Latisse مژه ها را بلندتر،پرپشت تر و تیره تر می کند. محلول Latisseرا هر شب یک بار به طور موضعی در انتهای مژه های بالایی بکار ببرید . نتایج به تدریج ظاهر می شوند. ممکن است در طی 4 هفته اول استفاده از لاتیس افزایش طول مژه را ببینید و می بایست در طی 16 هفته به رشد کامل از مژه های خود دست یابید. این یک خیال نیست! رشد مژه های شما واقعیت دارد.Latisse رشد مژه های شما را ممکن می سازد به خاطر ترکیب فعال آن ،Bimatoprost.اگرچه مکانیسم عمل دقیق آن ناشناخته است اما این باور وجود دارد که  Latisse روی فاز رشد چرخه موی مژه (آناژن)   این گونه  اثر می کند: ابتدا در این فاز طول مژه وسپس تعداد مژه را افزایش می دهد.

گاهی اوقات ممکن است مژه های شما بریزند ، این ریزش ممکن است کاملا طبیعی بوده و یا در نشانه  ی بیماری خاصی باشد. به طور معمول می توان گفت ریختن یک یا دو مژه در روز امری طبیعی است چرا که موهای شما به طور دائم در حال رشد هستند ، اما به یاد داشته باشید که این مژه های ریخته باید در عرض چند روز مجددا رشد کنند ، در این حالت سیکل ریزش مژه های شما کاملا طبیعی است. اما اگر مژه های ریخته مجددا رشد نمی کنند یا با سرعتی بیش از حد معمول می ریزند بهتر است به پزشک مراجعه کرده تا دلیل آن را جویا شوید. اما در کنار مراجعه به دکتر روش های ساده ای نیز وجود دارند که تاثیر خوبی در رشد مجدد مژه ها خواهند داشت ، در ادامه قصد معرفی این روش ها را داریم. با ما همراه باشید :

منبع : پزشک من | نبض ما | نمناک |‌ ایسنا

کارشناس ارشد روان شناسی بالینی

جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.

توجه: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

توجه: استفاده از مطالب سایت به هر شکل و در هر فرمتی مجاز نمی باشد و شامل پیگرد قانونی خواهد شد.

ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

برای دریافت وقت مشاوره به صفحه “مرکز مشاوره روانشناسی و روانشناس خوب در تهران” مراجعه بفرمایید.

ایمیل تبلیغات : marketing@jameesalamat.com

ارسال نظرات: info@jameesalamat.com

تلفن تبلیغات (لطفا تنها برای امور تبلیغاتی تماس بگیرید): 09375386828

فهرست مطالب

در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید.

از کم پشتی مژه هایتان رنج می برید؟ راهکارهای مختلفی را امتحان کرده اید تا مژه های تان را پرپشت کنید؟ در این مطلب درمان های خانگی را پیشنهاد می کنیم که علاوه بر زیباتر شدن مژه، به تقویت و رشد سریع مژه های شما کمک کند.

مژه ها نوعی قاب برای چشم محسوب می شوند که جذابیت و توجه را به سمت صورت جذب می کنند و در همه رده های سنی زمانی که مژه های زنان نازک می شود و در حال ریزش است، دچار کاهش اعتماد به نفس می شوند.

راهکارهای زیادی برای رشد مژه مطرح است اما به راستی کدامیک از این دستورالعمل ها اثر گذار است و خطرناک نیست. ما به سوالات شما درباره رشد سریع مژه پاسخ داده ایم.

چطور مژه زیبا داشته باشیم

البته داشتن مژه هایی بلند ریشه ی ژنتیکی داشته اما این بدان معنا نیست که فردی که دارای ژن خوب نیست نمی تواند از مژه های بلند بهره ببرد.

با توجه به تحقیقات انجام شده رابطه مستقیمی بین سلامتی مو و تغذیه وجود دارد، بنابراین اگر فردی به میزان کافی از ویتامین های محلول در چربی همانند، گروه ویتامین های B، ویتامین C و کلاژن ها استفاده نکند، ممکن است سلامت موی خود را به خطر بیاندازد.

استفاده بیش از حد از محصولات چشمی، علی الخصوص استفاده طولانی مدت از ریمل و مژه های مصنوعی و کاشت مژه، می تواند مژه های شما را ضعیف تر و حتی منجر به ریزش مژه ها شود.

هنگام بیدار شدن از خواب ممکن است یک یا دو تار مژه بر روی گونه تان بیابید، مطمئنا این امر برایتان آزاردهنده و ناخوشایند است اما توجه داشته باشید که مژه های شما همانند دیگر موهای شما ریزش دارد و این امر فرآیندی طبیعی است و همانند موهای سایر قسمتهای بدن، دوره زمانی رشد مژه هم مشخص است.

تقریبا بین ۹۰ الی ۱۵۰ تار مژه بر روی پلک بالا و ۷۰ الی ۸۰ تار دیگر بر روی پلک پایینی قرار دارد. موهای بدن در دوره زمانی مشخصی رشد کرده و مدت زمان رشد مژه هم به همین میزان مشخص است.

این دوره زمانی از مرحله رشد (آناژن) شروع شده و بین ۳۰ تا ۴۵ روز طول می کشد که هر مژه معمولا نهایت تا ۱۰ میلی متر بلند می شود. مرحله بعد که رشد متوقف شده و فولیکول های مژه خورد و شکننده می شوند را مرحله انتقال (کاتاژن) می نامند. اگر در این مرحله مژه ریزش داشته باشد، سریعا جایش با مژه ی دیگر پر نخواهد شد. این مرحله ۲ الی ۳ هفته طول دارد. مرحله ی بعدی که مرحله ی ساکن (تلوژن) نام دارد ممکن است تا بیش از ۱۰۰ روز طول بکشد تا مژه ی جدیدی جایگزین شود. این دوره معمولا بین ۴ الی ۸ هفته طول می کشد تا یک مژه بطور کامل جایگزین شود.

گیتی صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه اصفهان، با اشاره به عوارض اکستنشن مژه برای افزایش طول و حجم مژه‌ها، اظهار کرد: کنده شدن مژه‌های طبیعی از خطرات اکستنشن با دفعات متعدد است. با آسیب دیدن ریشه‌ها امکان رشد مژه طبیعی وجود ندارد و در صورتی که اضافه کردن مژه مکرر و بدون فاصله انجام شود، می‌تواند به ریشه مژه‌ها آسیب وارد کند.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه ریزش مژه‌ها در صورتی که غیر طبیعی نباشد در 24 ساعت نخست اکستنشن طبیعی است، ادمه داد: چسب‌هایی که در کاشت مژه استفاده می‌شوند، می‌توانند باعث ایجاد حساسیت و اگزمای دور چشم شوند.

صادقیان با بیان اینکه به طور کلی اکستنشن در ایجاد گل مژه نقشی ندارد، ادامه داد: آلوده بودن دست شخصی که اکستنشن را انجام می‌دهد نیز می‌تواند موجب بروز عفونت‌های لبه پلک و مژه شود.

وی با بیان اینکه زمان مجاز برای اکستنشن مژه حداکثر 8 هفته است، اضافه کرد: استفاده مکرر از مژه مصنوعی در دراز‌مدت به مژه‌های طبیعی فرد آسیب وارد می‌کند و در نهایت موجب ریزش مژه‌های طبیعی می‌شود که دیگر برگشت‌پذیر نیست.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطر نشان کرد: به صورت کلی استفاده از مژه مصنوعی بهتر از اکستنشن مژه است. اما مژه مصنوعی هم می‌تواند به مژه‌ها، منافذ و فولیکول‌های مو آسیب بزند و منجر به ایجاد التهاب در لبه پلک و مژه شود.

صادقیان گفت: چسب‌هایی که برای اضافه کردن مژه استفاده می‌شود، نباید موجب کنده شدن مژه‌های اصلی شود.

کوتاه کردن مژه همانند موهای دیگر قسمت های بدن می تواند مفید واقع شود. اثرات کوتاه کردن مو معمولا با رشد سریعتر و ضخامت بیشتر همراه است، حال سوال این است کوتاه کردن مژه همین نتایج را خواهد داشت؟

نکته ای که باید به آن توجه ویژه ای داشت این است که کوتاه کردن مژه نسبت به کوتاه کردن موهای سر کندتر خواهد بود و این مدت زمان ممکن است شما را هم ناامید کند و روش مناسبی برای پرپشت شدن مژه ها نیست. یادتان باشد مژه به اندازه موی سر رشد نمی کند.

از مژه های مصنوعی خودداری کنید. استفاده از اینگونه مژه ها ممکن است در همان لحظه شما را زیباتر کنند اما در طولانی مدت به مژه های شما آسیب می زند. به طوری که هنگام برداشتن مژه های مصنوعی تعدادی تار از مژه های اصلی کنده می شود. همچنین زمان خوابیدن آرایش خود را پاک کنید تا هیچ گونه اثری از مواد آرایشی روی مژه های باقی نماند تا مژه های شما فرصت تنفس و رشد بهتری پیدا کنند.

تغذیه مناسبی داشته باشید و از چربی های سالم و مناسب برای رشد سریع مژه و موادی نظیر سیب، توت فرنگی، سبزیجاتی که برگ سبز دارند، گوجه، پروتئین هایی همانند تخم مرغ و ماهی، چربی های سالم نظیر روغن زیتون استفاده کنید. از یک فرچه ی ریمل مناسب برای شانه کردن روزانه مژه ها استفاده کنید. با انگشت کوچک پلک را ماساژ دهید.

رشد مو در هفته ی ۳۰ بارداری شروع می شود و در هفته ی ۳۲ ابروها و مژه های نوزاد شروع به رشد می کند. بیشتر نوزادان هنگام تولد دارای مقدار کمی مو بر روی سر هستند و بعضی هم اصلا مویی ندارند.

این موارد جای هیچ گونه نگرانی و مصرف دارو و درمان های خانگی ندارد و والدین نگرانی بابت عدم داشتن مو برای نوزاد نخواهند داشت بدین علت که پس از مدتی نوزاد شروع به رشد مو می کند.

روغن کرچک، یکی از بهترین درمان های خانگی و مواردی است که برای رشد سریع مژه های شما بسیار مناسب، ساده و گیاهی است. این روغن می تواند منجر به رشد سریع مژه ها و ضخیم تر شدن آنها شود. برای استفاده راحت تر می توانید روغن کرچک را با استفاده از فرچه ی ریمل قبل از خواب استفاده کرده تا این کار منجربه مرطوب شدن و رشد طبیعی مژه های شما شود.

حتما بخوانید : خواص روغن کرچک: ۴۶ فایده روغن کرچک برای سلامتی و زیبایی

روغن بادام ، مطمئنا یکی از روغن های رایج و خوب برای چرب کردن موها در آقایان و لطیف کردن پوست های خشک در خانم ها، روغن بادام است که می توانید به راحتی در دسترس بوده و پروتئین های موجود در این روغن به بازسازی سطح پوست کمک می کنند و حالت انعطاف پذیری آن را بهبود می بخشند. 

 روغن هفت مغز، بی شک روغن هفت مغز که به دلیل ترکیب و تهیه آن از تعداد هفت دانه روغنی می باشد که عیارتند از :بادام تلخ و شیرین ، فندق ، سیاه دانه ، پسته ، کنجد ، کرچک که تک تک آنها از بهترین ها بوده تهیه شده و  با دارا بودن مواد مغذی و ضروری پوست و مو خود را به جایگاه نخست از لیست روغن های تقویت کننده مو ، ابرو و مژه رسانده و پس از گذشت سالها این جایگاه را در میان بهترین ها حفظ کرده است.

روغن هسته انگور، این روغن فاقد سدیم و کلسترول بوده و میزان اسیدهای چرب غیر اشباع آن تا 90 درصد می رسد. خاصیت آنتی اکسیدانی عصاره انگور 50 برابر بیشتر از ویتامین E و 20 برابر بیشتر از ویتامین C است. روغن خالص دانه انگور، ترکیبی فوق العاده موثر برای فعال سازی مجدد رشد پیاز مو است که با ماساژ دادن آن روی پوست سر می توانید به تاثیر سودمند این روغن پی ببرید.

روغن رزماری، رزماری یا اکلیل کوهی یکی از گیاهان دارویی معطر با نفوذ پذیری بالا و همچنین خواص درمانی بی نطیر که در کمتر گیاه دارویی این خواص را می توان یافت، روغن رزماری یک روغن محرک است که بوی نافذ و گرمی دارد و بر اعصاب مرکزی اثر مؤثری دارد .  از این گیاه دارویی برای تقویت ابرو و مژه نیز هستیم که در دراز مدت دارای اثری فوق العاده و ماندگار نیز هست.

چطور مژه زیبا داشته باشیم

 روغن جوجوبا، جوجوبا در حقیقت دانه هایی مانند بادام زمینی است که در گذشته در محلی میان مکزیک و آمریکا رشد می کرده که محققان کشورمان موفق به تکثیر و تهیه این روغن در کشور عزیزمان ایران شده اند بد نیست بدانید که این روغن با غلظت زیاد اما مانند چربی پوست انسان است و خاصیت جذب سریع نیز داراست و در تهیه بسیاری محصولات آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد بی شک با کمی تحقیق متوجه خواهید شد که دارای تاثیر فوق العاده در زمینه پوست و مو از جمله :ضد چین و چروک بوده و سرشار از ویتامین های A,B,E  و مواد معدنی مانند سلنیوم می باشد ، مرطوب کننده و نرم کننده پوست و مو ، شفافیت پوست و مو ، جلوگیری از ریزش مو به دلیل دارا بودن مواد معدنی و ویتامین ها ی B,E ، مفید در ضخیم و پرپشت شدن مو ، برطرف کننده خشکی و ترک لب ، مفید برای پوست های مستعد آکنه می باشد.

روغن سیاه دانه، سیاه دانه ، سیاه تخمه و یا در عربی شونیز یکی دیگر از قدیمی ترین طعم دهنده ها که قدیمی تر ها و شاید امروزه نیز در نان ها و ترشی های محلی مورد استفاده قرار می گیرد که روغنی از این دانه ها تهیه می شو که شاید به جرات بتوان گفت یکی از بهترین روغن ها در زمینه پوست و مو است، سیاه دانه کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف از جمله صنایع آرایشی و بهداشتی برای تهیه و تولید انواع لوسیون ضد ریزش مو و ابرو ، تقویت کننده های گیاهی برای مو ، ابرو و مژه  و همچنین پمادهای ضد درد مفاصل که به شکلهای مختلفی مانند :روغن خالص سیاه دانه ،پماد، لوسیون ، سرمه ، ریمل و… تهیه و به بازار عرضه می شود و از اقبال و استفبال عمومی فراوانی برخوردار است.

 روغن نارگیل، روغن نارگیل یکی از روغن های طبیعی و اشباع است که از گوشت داخل میوه نارگیل تهیه می شود و یکی از نشانه های بارز آن مایع بودن روغن در دمای معمولی و جامد شدن در دمای پایین است. این روغن که یکی از نام آشنا ترین روغن ها در میان مردم جهان و دارای کاربردهای بیشماری در زمینه تهیه مواد آرایشی است که سهم مهمی را در این صنعت به خود اختصاص داده است، بی شک روغن نارگیل یکی از بهترین روغن ها در زمینه رطوبت بخشیدن به پوست و مو و رفع خشکی پوست و مو است که البته با رایحه مطبوع و قدرت نفوذ پذیری بالا و قدرت تقویت پوست و مو جایگاه ویژه ای در میان سایر روغن های طبیعی و گیاهی دارد.

 روغن زیتون، روغن زیتون مادر روغن های مفید برای پوست و مو است. این روغن می تواند جای بسیاری از محصولات حالت دهنده موها را بگیرد چراکه می تواند به طور عمیق در موها نفوذ کرده و آنها را مرطوب و هم به حالت گرفتن کمک کند. روغن زیتون تا حد زیادی خشکی و زمختی موها را از بین می برد و  به همین دلیل بیشتر از همه این روغن سبک را به کسانی پیشنهاد می کنیم که همیشه از خشکی بیش از اندازه موها شاکی اند. ناگفته نماند که آنتی اکسیدان موجود در روغن با نازک شدن و ریزش موها مبارزه می کند.

آلوئه ورا، یکی از شگفت انگیزترین درمان های خانگی است که کاربرد های بسیار متنوعی دارد. اگر شما می خواهید  مژه هایتان را تقویت کنید تا رشد بهتری داشته باشند مقداری ژل آلوورای تازه را قبل از خواب به مژه های خود بزنید، همانند زمانی که ریمل می زنید. با توجه به ویتامین ها و مغذی بودن ژل آلوئه ورا رشد مژه های شما بهتر و مستحکم تر خواهد شد.

۱- دو قاشق چایخوری روغن کرچک را به همراه نصف قاشق چایخوری روغن نارگیل و دو کپسول روغن ویتامین E (اختیاری) را با هم مخلوط کرده و در بطری کوچک تری بریزید. با استفاده از یک قطره چکان بروی مژگان خود بچکانید و یا بر روی یک دستمال ریخته و مژه  خود را با آن ماساژ دهید. ترجیحا بهتر است قبل از خواب از این سرم استفاده کنید و برای نتیجه بهتر روزانه استفاده کنید.

۲- یک واحد روغن کرچک با دو واحد روغن زیتون طبیعی و تصفیه نشده را با هم ترکیب کنید و همانند سرم قبلی می توانید بر روی مژه ها ی خود استفاده کنید.

۳- ترکیب یک قاشق چایخوری روغن کرچک با ۲ الی ۳ قطره روغن اسطوخودوس و ۲ قطره روغن چوب سدر، این روغن ها را با هم ترکیب کرده و در یک بطری ریمل تمام شده که از قبل شست و شو داده اید بریزید. لایه نازکی از این محلول را با استفاده از فرچه ی ریمل بر روی مژه ی خود هر شب قبل از خواب بزنید.

۴- چای سبز، قابل استفاده برای مژگان شما است. مقداری چای سبز را دم کرده و بگذارید سرد شود. حال با یک پارچه کتان آن را به مژه های خود بمالید. کافئین و فلاونوئید موجود در چای سبز به نگهداری و رشد مژه های شما و کمک به رشد سریع مژه ها بسیار کمک کننده است.

۵- درست کردن سرمی از سفیده تخم مرغ، سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین است. بعضی از افراد موهای خود را با سفیده تخم مرغ برای تقویت موهای خود مداوم می شورند. حال شما هم می توانید از سفیده تخم مرغ برای مستحکم تر کردن مژه ها و قوی تر شدن آن استفاده کنید.

۶- پوست لیمو را قطعه قطعه کرده و در یک چهارم فنجان روغن زیتون یا روغن کرچک ۲ الی ۳ روز بگذارید. این روغن را قبل از خواب بر روی مژه های خود بمالید. هر شب این کار را انجام دهید تا مژه های مستحکم تر داشته باشید. علاوه بر فواید روغن زیتون و روغن کرچک از ویتامین C و ویتامین A موجود در لیمو استفاده شده تا رشد مژه بیشتر تقویت شود.

۷- کره شیا (شیا:دانه های بزرگ قهوه ای رنگ میوه ای که درخت شیا تولید می کند)، مقدار کمی از این کره را بین دو انگشت تان بگذارید و با مالیدن دو انگشت به یکدیگر کره را آب کرده و آن را به مژه خود قبل از خواب بمالید. استفاده از این کره هر شب قبل از خواب توصیه شده و این امر موجب می شود تا بافت و کیفیت مژه های شما به علت استفاده مقدار کافی از ویتامین A و ویتامین E بهبود یابد. این کار باعث می شود تا فولیکول های مژه های شما تقویت شده و رشد بهتری داشته باشد.

ترفندهای زیادی برای رشد سریع مژه مطرح است. یکی از همین افسانه ها، اثر وازلین بر روی رشد مژه است. متاسفانه این ترفند که وازلین برای رشد مژه مفید است، نادرست می باشد. وازلین اثری بر روی رشد مژه ندارد اما ماده ای مفید برای مژه محسوب می شود. چون وازلین مرطوب کننده ای بسیار مناسب است برای کسانی که دارای مژه هایی خشک هستند مناسب بوده و از شکسته شدن مژه ها جلوگیری می کند. وازلین به مژه ها زیبایی خاصی می دهد و باعث می شود تا مژه ها ظاهری بلند تر صاف تر، مرتب و منظم بخود بگیرند.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اخیرا دارویی را که سبب رشد مژه‌ها می‌شود، تایید کرد. این اولین بار است که دانشمندان چنین دارویی تولید می‌کنند. این دارو که Latisse نام دارد و توسط شرکت آلرژن (Allergan) تولید شده است. این دارو ممکن است برای افرادی که دچار کم مویی (hypotrichosis) هستند نیز مفید باشد. شرکت آلرژن اظهار می‌دارد، افرادی که از این دارو استفاده می‌کنند، مژه‌های آنها شروع به رشد کرده و طی هشت هفته مژه‌های بلندتر، پرتر، ضخیم‌تر و سیاه‌تر خواهند داشت و پس از شانزده هفته نتیجه کامل‌تر را خواهند دید! البته با قطع مصرف این دارو مژه‌هایی که بعدا می‌رویند، به تدریج به همان حالت قبلی خود (کم پشت) برمی‌گردند. این شرکت معتقد است، داروی رشد مژه اولین و تنها دارویی است که بر پایه علمی تولید شده، جنبه درمانی دارد و توسط FDA نیز تایید گردیده است و می‌تواند مورد استفاده افرادی که اصلا مژه ندارند و یا مژه‌های بسیار کم پشتی دارند، قرار گیرد. البته استفاده از این دارو عوارض جانبی نیز دارد؛ مثلا ممکن است موقتاً سبب تیره‌تر شدن پوست پلک و یا بروز رنگدانه‌های قهوه‌ای در چشم شودکه این اثرموقتی است .  

اگر شما در حال بررسی Latisseهستید، بدست آوردن اطلاعات ،بسیار مهم است. ممکن است که سوال شما این باشد که عملکرد این محصول چگونه است، چه زمانی نتایج را خواهید دید و یا اینکه آیا محصولی ایمن است؟در این قسمت قصد داریم مفهوم اساسی این محصول را به شما بدهیم .

مژه های کم پشت (آنچه که ممکن است تشخیص ندهید) : ممکن است از دریافتن اینکه ژورنال های پزشکی ریزش و کم پشتی مژه ها را به پیری مربوط می دانند،شگفت زده شوید.هنگامی که کمپانی آلرگان عکس هایی از زیر مجموعه ای از خانم ها با مژه های ناکافی را که تحت آزمایشات بالینی Latisseبودند بررسی کردند، متوجه شدند که خانم های مسن تر دارای مژه های کوتاه،کم رنگ و نازک تری هستند و آنها را با خانم های جوان تر تحت آزمایش، مقایسه کردند.اطلاعات آماری نشان می دهد که با افزایش سن طول،ضخامت و تیرگی مژه کاهش می یابد.

احتمالا متوجه تغییری در مژه هایتان طی چند سال اخیر شده اید. آیا پرپشت بودن خود را از دست داده اند؟ آیا کوتاه تر به نظر می رسند؟ یا کم رنگ تر شده اند؟اگر این گونه است زمان آن فرارسیده است تا Latisse  را بررسی کنید. تنها محصول تایید شده FDAکه باعث رشد مژه ها شده و تمامی ویژگی های یک مژه زیبا را افزایش می دهد.

Latisse  باعث رشد مژه های کم پشت می شود:پژوهش های آزمایشگاهی نشان می دهد ، مژه های 91% خانم های 35 سال به بالای تحت آزمایش  Latisseبعد از 16 هفته درمان دو برابر پرتر شده است. اگر مژه های کافی ندارید،Latisseرا در دوره درمان خود قرار دهید زیرا که به بلندتر شدن و تیره شدن و ضخیم شدن مژه های شما کمک می کند.پی ببرید که چرا افراد دارای مژه ناکافی درباره Latisseمی پرسند؟ از زمان تولید این محصول علاقه روزافزونی وجود داشته است. جای تعجبی هم نیست، Latisseاولین و تنها محصول تایید شده FDA  در درمان مژه های کم پشت می باشد که باعث تیره تر شدن،بلندتر شدن و پرپشتی آن می شود.محلول Latisseدرمان رشد مژه هاست در حقیقت تنها درمان تایید شده FDAکه به طور بالینی ثابت شده موجب رشد مژه ها می گردد و تنها محصول رشد مژه در دسترس با نسخه می باشد.Latisse مژه ها را بلندتر،پرپشت تر و تیره تر می کند. محلول Latisseرا هر شب یک بار به طور موضعی در انتهای مژه های بالایی بکار ببرید . نتایج به تدریج ظاهر می شوند. ممکن است در طی 4 هفته اول استفاده از لاتیس افزایش طول مژه را ببینید و می بایست در طی 16 هفته به رشد کامل از مژه های خود دست یابید. این یک خیال نیست! رشد مژه های شما واقعیت دارد.Latisse رشد مژه های شما را ممکن می سازد به خاطر ترکیب فعال آن ،Bimatoprost.اگرچه مکانیسم عمل دقیق آن ناشناخته است اما این باور وجود دارد که  Latisse روی فاز رشد چرخه موی مژه (آناژن)   این گونه  اثر می کند: ابتدا در این فاز طول مژه وسپس تعداد مژه را افزایش می دهد.

گاهی اوقات ممکن است مژه های شما بریزند ، این ریزش ممکن است کاملا طبیعی بوده و یا در نشانه  ی بیماری خاصی باشد. به طور معمول می توان گفت ریختن یک یا دو مژه در روز امری طبیعی است چرا که موهای شما به طور دائم در حال رشد هستند ، اما به یاد داشته باشید که این مژه های ریخته باید در عرض چند روز مجددا رشد کنند ، در این حالت سیکل ریزش مژه های شما کاملا طبیعی است. اما اگر مژه های ریخته مجددا رشد نمی کنند یا با سرعتی بیش از حد معمول می ریزند بهتر است به پزشک مراجعه کرده تا دلیل آن را جویا شوید. اما در کنار مراجعه به دکتر روش های ساده ای نیز وجود دارند که تاثیر خوبی در رشد مجدد مژه ها خواهند داشت ، در ادامه قصد معرفی این روش ها را داریم. با ما همراه باشید :

منبع : پزشک من | نبض ما | نمناک |‌ ایسنا

کارشناس ارشد روان شناسی بالینی

جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.

توجه: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

توجه: استفاده از مطالب سایت به هر شکل و در هر فرمتی مجاز نمی باشد و شامل پیگرد قانونی خواهد شد.

ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

برای دریافت وقت مشاوره به صفحه “مرکز مشاوره روانشناسی و روانشناس خوب در تهران” مراجعه بفرمایید.

ایمیل تبلیغات : marketing@jameesalamat.com

ارسال نظرات: info@jameesalamat.com

تلفن تبلیغات (لطفا تنها برای امور تبلیغاتی تماس بگیرید): 09375386828

فهرست مطالب

در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید.

از کم پشتی مژه هایتان رنج می برید؟ راهکارهای مختلفی را امتحان کرده اید تا مژه های تان را پرپشت کنید؟ در این مطلب درمان های خانگی را پیشنهاد می کنیم که علاوه بر زیباتر شدن مژه، به تقویت و رشد سریع مژه های شما کمک کند.

مژه ها نوعی قاب برای چشم محسوب می شوند که جذابیت و توجه را به سمت صورت جذب می کنند و در همه رده های سنی زمانی که مژه های زنان نازک می شود و در حال ریزش است، دچار کاهش اعتماد به نفس می شوند.

راهکارهای زیادی برای رشد مژه مطرح است اما به راستی کدامیک از این دستورالعمل ها اثر گذار است و خطرناک نیست. ما به سوالات شما درباره رشد سریع مژه پاسخ داده ایم.

چطور مژه زیبا داشته باشیم

البته داشتن مژه هایی بلند ریشه ی ژنتیکی داشته اما این بدان معنا نیست که فردی که دارای ژن خوب نیست نمی تواند از مژه های بلند بهره ببرد.

با توجه به تحقیقات انجام شده رابطه مستقیمی بین سلامتی مو و تغذیه وجود دارد، بنابراین اگر فردی به میزان کافی از ویتامین های محلول در چربی همانند، گروه ویتامین های B، ویتامین C و کلاژن ها استفاده نکند، ممکن است سلامت موی خود را به خطر بیاندازد.

استفاده بیش از حد از محصولات چشمی، علی الخصوص استفاده طولانی مدت از ریمل و مژه های مصنوعی و کاشت مژه، می تواند مژه های شما را ضعیف تر و حتی منجر به ریزش مژه ها شود.

هنگام بیدار شدن از خواب ممکن است یک یا دو تار مژه بر روی گونه تان بیابید، مطمئنا این امر برایتان آزاردهنده و ناخوشایند است اما توجه داشته باشید که مژه های شما همانند دیگر موهای شما ریزش دارد و این امر فرآیندی طبیعی است و همانند موهای سایر قسمتهای بدن، دوره زمانی رشد مژه هم مشخص است.

تقریبا بین ۹۰ الی ۱۵۰ تار مژه بر روی پلک بالا و ۷۰ الی ۸۰ تار دیگر بر روی پلک پایینی قرار دارد. موهای بدن در دوره زمانی مشخصی رشد کرده و مدت زمان رشد مژه هم به همین میزان مشخص است.

این دوره زمانی از مرحله رشد (آناژن) شروع شده و بین ۳۰ تا ۴۵ روز طول می کشد که هر مژه معمولا نهایت تا ۱۰ میلی متر بلند می شود. مرحله بعد که رشد متوقف شده و فولیکول های مژه خورد و شکننده می شوند را مرحله انتقال (کاتاژن) می نامند. اگر در این مرحله مژه ریزش داشته باشد، سریعا جایش با مژه ی دیگر پر نخواهد شد. این مرحله ۲ الی ۳ هفته طول دارد. مرحله ی بعدی که مرحله ی ساکن (تلوژن) نام دارد ممکن است تا بیش از ۱۰۰ روز طول بکشد تا مژه ی جدیدی جایگزین شود. این دوره معمولا بین ۴ الی ۸ هفته طول می کشد تا یک مژه بطور کامل جایگزین شود.

گیتی صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه اصفهان، با اشاره به عوارض اکستنشن مژه برای افزایش طول و حجم مژه‌ها، اظهار کرد: کنده شدن مژه‌های طبیعی از خطرات اکستنشن با دفعات متعدد است. با آسیب دیدن ریشه‌ها امکان رشد مژه طبیعی وجود ندارد و در صورتی که اضافه کردن مژه مکرر و بدون فاصله انجام شود، می‌تواند به ریشه مژه‌ها آسیب وارد کند.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه ریزش مژه‌ها در صورتی که غیر طبیعی نباشد در 24 ساعت نخست اکستنشن طبیعی است، ادمه داد: چسب‌هایی که در کاشت مژه استفاده می‌شوند، می‌توانند باعث ایجاد حساسیت و اگزمای دور چشم شوند.

صادقیان با بیان اینکه به طور کلی اکستنشن در ایجاد گل مژه نقشی ندارد، ادامه داد: آلوده بودن دست شخصی که اکستنشن را انجام می‌دهد نیز می‌تواند موجب بروز عفونت‌های لبه پلک و مژه شود.

وی با بیان اینکه زمان مجاز برای اکستنشن مژه حداکثر 8 هفته است، اضافه کرد: استفاده مکرر از مژه مصنوعی در دراز‌مدت به مژه‌های طبیعی فرد آسیب وارد می‌کند و در نهایت موجب ریزش مژه‌های طبیعی می‌شود که دیگر برگشت‌پذیر نیست.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطر نشان کرد: به صورت کلی استفاده از مژه مصنوعی بهتر از اکستنشن مژه است. اما مژه مصنوعی هم می‌تواند به مژه‌ها، منافذ و فولیکول‌های مو آسیب بزند و منجر به ایجاد التهاب در لبه پلک و مژه شود.

صادقیان گفت: چسب‌هایی که برای اضافه کردن مژه استفاده می‌شود، نباید موجب کنده شدن مژه‌های اصلی شود.

کوتاه کردن مژه همانند موهای دیگر قسمت های بدن می تواند مفید واقع شود. اثرات کوتاه کردن مو معمولا با رشد سریعتر و ضخامت بیشتر همراه است، حال سوال این است کوتاه کردن مژه همین نتایج را خواهد داشت؟

نکته ای که باید به آن توجه ویژه ای داشت این است که کوتاه کردن مژه نسبت به کوتاه کردن موهای سر کندتر خواهد بود و این مدت زمان ممکن است شما را هم ناامید کند و روش مناسبی برای پرپشت شدن مژه ها نیست. یادتان باشد مژه به اندازه موی سر رشد نمی کند.

از مژه های مصنوعی خودداری کنید. استفاده از اینگونه مژه ها ممکن است در همان لحظه شما را زیباتر کنند اما در طولانی مدت به مژه های شما آسیب می زند. به طوری که هنگام برداشتن مژه های مصنوعی تعدادی تار از مژه های اصلی کنده می شود. همچنین زمان خوابیدن آرایش خود را پاک کنید تا هیچ گونه اثری از مواد آرایشی روی مژه های باقی نماند تا مژه های شما فرصت تنفس و رشد بهتری پیدا کنند.

تغذیه مناسبی داشته باشید و از چربی های سالم و مناسب برای رشد سریع مژه و موادی نظیر سیب، توت فرنگی، سبزیجاتی که برگ سبز دارند، گوجه، پروتئین هایی همانند تخم مرغ و ماهی، چربی های سالم نظیر روغن زیتون استفاده کنید. از یک فرچه ی ریمل مناسب برای شانه کردن روزانه مژه ها استفاده کنید. با انگشت کوچک پلک را ماساژ دهید.

رشد مو در هفته ی ۳۰ بارداری شروع می شود و در هفته ی ۳۲ ابروها و مژه های نوزاد شروع به رشد می کند. بیشتر نوزادان هنگام تولد دارای مقدار کمی مو بر روی سر هستند و بعضی هم اصلا مویی ندارند.

این موارد جای هیچ گونه نگرانی و مصرف دارو و درمان های خانگی ندارد و والدین نگرانی بابت عدم داشتن مو برای نوزاد نخواهند داشت بدین علت که پس از مدتی نوزاد شروع به رشد مو می کند.

روغن کرچک، یکی از بهترین درمان های خانگی و مواردی است که برای رشد سریع مژه های شما بسیار مناسب، ساده و گیاهی است. این روغن می تواند منجر به رشد سریع مژه ها و ضخیم تر شدن آنها شود. برای استفاده راحت تر می توانید روغن کرچک را با استفاده از فرچه ی ریمل قبل از خواب استفاده کرده تا این کار منجربه مرطوب شدن و رشد طبیعی مژه های شما شود.

حتما بخوانید : خواص روغن کرچک: ۴۶ فایده روغن کرچک برای سلامتی و زیبایی

روغن بادام ، مطمئنا یکی از روغن های رایج و خوب برای چرب کردن موها در آقایان و لطیف کردن پوست های خشک در خانم ها، روغن بادام است که می توانید به راحتی در دسترس بوده و پروتئین های موجود در این روغن به بازسازی سطح پوست کمک می کنند و حالت انعطاف پذیری آن را بهبود می بخشند. 

 روغن هفت مغز، بی شک روغن هفت مغز که به دلیل ترکیب و تهیه آن از تعداد هفت دانه روغنی می باشد که عیارتند از :بادام تلخ و شیرین ، فندق ، سیاه دانه ، پسته ، کنجد ، کرچک که تک تک آنها از بهترین ها بوده تهیه شده و  با دارا بودن مواد مغذی و ضروری پوست و مو خود را به جایگاه نخست از لیست روغن های تقویت کننده مو ، ابرو و مژه رسانده و پس از گذشت سالها این جایگاه را در میان بهترین ها حفظ کرده است.

روغن هسته انگور، این روغن فاقد سدیم و کلسترول بوده و میزان اسیدهای چرب غیر اشباع آن تا 90 درصد می رسد. خاصیت آنتی اکسیدانی عصاره انگور 50 برابر بیشتر از ویتامین E و 20 برابر بیشتر از ویتامین C است. روغن خالص دانه انگور، ترکیبی فوق العاده موثر برای فعال سازی مجدد رشد پیاز مو است که با ماساژ دادن آن روی پوست سر می توانید به تاثیر سودمند این روغن پی ببرید.

روغن رزماری، رزماری یا اکلیل کوهی یکی از گیاهان دارویی معطر با نفوذ پذیری بالا و همچنین خواص درمانی بی نطیر که در کمتر گیاه دارویی این خواص را می توان یافت، روغن رزماری یک روغن محرک است که بوی نافذ و گرمی دارد و بر اعصاب مرکزی اثر مؤثری دارد .  از این گیاه دارویی برای تقویت ابرو و مژه نیز هستیم که در دراز مدت دارای اثری فوق العاده و ماندگار نیز هست.

چطور مژه زیبا داشته باشیم

 روغن جوجوبا، جوجوبا در حقیقت دانه هایی مانند بادام زمینی است که در گذشته در محلی میان مکزیک و آمریکا رشد می کرده که محققان کشورمان موفق به تکثیر و تهیه این روغن در کشور عزیزمان ایران شده اند بد نیست بدانید که این روغن با غلظت زیاد اما مانند چربی پوست انسان است و خاصیت جذب سریع نیز داراست و در تهیه بسیاری محصولات آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد بی شک با کمی تحقیق متوجه خواهید شد که دارای تاثیر فوق العاده در زمینه پوست و مو از جمله :ضد چین و چروک بوده و سرشار از ویتامین های A,B,E  و مواد معدنی مانند سلنیوم می باشد ، مرطوب کننده و نرم کننده پوست و مو ، شفافیت پوست و مو ، جلوگیری از ریزش مو به دلیل دارا بودن مواد معدنی و ویتامین ها ی B,E ، مفید در ضخیم و پرپشت شدن مو ، برطرف کننده خشکی و ترک لب ، مفید برای پوست های مستعد آکنه می باشد.

روغن سیاه دانه، سیاه دانه ، سیاه تخمه و یا در عربی شونیز یکی دیگر از قدیمی ترین طعم دهنده ها که قدیمی تر ها و شاید امروزه نیز در نان ها و ترشی های محلی مورد استفاده قرار می گیرد که روغنی از این دانه ها تهیه می شو که شاید به جرات بتوان گفت یکی از بهترین روغن ها در زمینه پوست و مو است، سیاه دانه کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف از جمله صنایع آرایشی و بهداشتی برای تهیه و تولید انواع لوسیون ضد ریزش مو و ابرو ، تقویت کننده های گیاهی برای مو ، ابرو و مژه  و همچنین پمادهای ضد درد مفاصل که به شکلهای مختلفی مانند :روغن خالص سیاه دانه ،پماد، لوسیون ، سرمه ، ریمل و… تهیه و به بازار عرضه می شود و از اقبال و استفبال عمومی فراوانی برخوردار است.

 روغن نارگیل، روغن نارگیل یکی از روغن های طبیعی و اشباع است که از گوشت داخل میوه نارگیل تهیه می شود و یکی از نشانه های بارز آن مایع بودن روغن در دمای معمولی و جامد شدن در دمای پایین است. این روغن که یکی از نام آشنا ترین روغن ها در میان مردم جهان و دارای کاربردهای بیشماری در زمینه تهیه مواد آرایشی است که سهم مهمی را در این صنعت به خود اختصاص داده است، بی شک روغن نارگیل یکی از بهترین روغن ها در زمینه رطوبت بخشیدن به پوست و مو و رفع خشکی پوست و مو است که البته با رایحه مطبوع و قدرت نفوذ پذیری بالا و قدرت تقویت پوست و مو جایگاه ویژه ای در میان سایر روغن های طبیعی و گیاهی دارد.

 روغن زیتون، روغن زیتون مادر روغن های مفید برای پوست و مو است. این روغن می تواند جای بسیاری از محصولات حالت دهنده موها را بگیرد چراکه می تواند به طور عمیق در موها نفوذ کرده و آنها را مرطوب و هم به حالت گرفتن کمک کند. روغن زیتون تا حد زیادی خشکی و زمختی موها را از بین می برد و  به همین دلیل بیشتر از همه این روغن سبک را به کسانی پیشنهاد می کنیم که همیشه از خشکی بیش از اندازه موها شاکی اند. ناگفته نماند که آنتی اکسیدان موجود در روغن با نازک شدن و ریزش موها مبارزه می کند.

آلوئه ورا، یکی از شگفت انگیزترین درمان های خانگی است که کاربرد های بسیار متنوعی دارد. اگر شما می خواهید  مژه هایتان را تقویت کنید تا رشد بهتری داشته باشند مقداری ژل آلوورای تازه را قبل از خواب به مژه های خود بزنید، همانند زمانی که ریمل می زنید. با توجه به ویتامین ها و مغذی بودن ژل آلوئه ورا رشد مژه های شما بهتر و مستحکم تر خواهد شد.

۱- دو قاشق چایخوری روغن کرچک را به همراه نصف قاشق چایخوری روغن نارگیل و دو کپسول روغن ویتامین E (اختیاری) را با هم مخلوط کرده و در بطری کوچک تری بریزید. با استفاده از یک قطره چکان بروی مژگان خود بچکانید و یا بر روی یک دستمال ریخته و مژه  خود را با آن ماساژ دهید. ترجیحا بهتر است قبل از خواب از این سرم استفاده کنید و برای نتیجه بهتر روزانه استفاده کنید.

۲- یک واحد روغن کرچک با دو واحد روغن زیتون طبیعی و تصفیه نشده را با هم ترکیب کنید و همانند سرم قبلی می توانید بر روی مژه ها ی خود استفاده کنید.

۳- ترکیب یک قاشق چایخوری روغن کرچک با ۲ الی ۳ قطره روغن اسطوخودوس و ۲ قطره روغن چوب سدر، این روغن ها را با هم ترکیب کرده و در یک بطری ریمل تمام شده که از قبل شست و شو داده اید بریزید. لایه نازکی از این محلول را با استفاده از فرچه ی ریمل بر روی مژه ی خود هر شب قبل از خواب بزنید.

۴- چای سبز، قابل استفاده برای مژگان شما است. مقداری چای سبز را دم کرده و بگذارید سرد شود. حال با یک پارچه کتان آن را به مژه های خود بمالید. کافئین و فلاونوئید موجود در چای سبز به نگهداری و رشد مژه های شما و کمک به رشد سریع مژه ها بسیار کمک کننده است.

۵- درست کردن سرمی از سفیده تخم مرغ، سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین است. بعضی از افراد موهای خود را با سفیده تخم مرغ برای تقویت موهای خود مداوم می شورند. حال شما هم می توانید از سفیده تخم مرغ برای مستحکم تر کردن مژه ها و قوی تر شدن آن استفاده کنید.

۶- پوست لیمو را قطعه قطعه کرده و در یک چهارم فنجان روغن زیتون یا روغن کرچک ۲ الی ۳ روز بگذارید. این روغن را قبل از خواب بر روی مژه های خود بمالید. هر شب این کار را انجام دهید تا مژه های مستحکم تر داشته باشید. علاوه بر فواید روغن زیتون و روغن کرچک از ویتامین C و ویتامین A موجود در لیمو استفاده شده تا رشد مژه بیشتر تقویت شود.

۷- کره شیا (شیا:دانه های بزرگ قهوه ای رنگ میوه ای که درخت شیا تولید می کند)، مقدار کمی از این کره را بین دو انگشت تان بگذارید و با مالیدن دو انگشت به یکدیگر کره را آب کرده و آن را به مژه خود قبل از خواب بمالید. استفاده از این کره هر شب قبل از خواب توصیه شده و این امر موجب می شود تا بافت و کیفیت مژه های شما به علت استفاده مقدار کافی از ویتامین A و ویتامین E بهبود یابد. این کار باعث می شود تا فولیکول های مژه های شما تقویت شده و رشد بهتری داشته باشد.

ترفندهای زیادی برای رشد سریع مژه مطرح است. یکی از همین افسانه ها، اثر وازلین بر روی رشد مژه است. متاسفانه این ترفند که وازلین برای رشد مژه مفید است، نادرست می باشد. وازلین اثری بر روی رشد مژه ندارد اما ماده ای مفید برای مژه محسوب می شود. چون وازلین مرطوب کننده ای بسیار مناسب است برای کسانی که دارای مژه هایی خشک هستند مناسب بوده و از شکسته شدن مژه ها جلوگیری می کند. وازلین به مژه ها زیبایی خاصی می دهد و باعث می شود تا مژه ها ظاهری بلند تر صاف تر، مرتب و منظم بخود بگیرند.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اخیرا دارویی را که سبب رشد مژه‌ها می‌شود، تایید کرد. این اولین بار است که دانشمندان چنین دارویی تولید می‌کنند. این دارو که Latisse نام دارد و توسط شرکت آلرژن (Allergan) تولید شده است. این دارو ممکن است برای افرادی که دچار کم مویی (hypotrichosis) هستند نیز مفید باشد. شرکت آلرژن اظهار می‌دارد، افرادی که از این دارو استفاده می‌کنند، مژه‌های آنها شروع به رشد کرده و طی هشت هفته مژه‌های بلندتر، پرتر، ضخیم‌تر و سیاه‌تر خواهند داشت و پس از شانزده هفته نتیجه کامل‌تر را خواهند دید! البته با قطع مصرف این دارو مژه‌هایی که بعدا می‌رویند، به تدریج به همان حالت قبلی خود (کم پشت) برمی‌گردند. این شرکت معتقد است، داروی رشد مژه اولین و تنها دارویی است که بر پایه علمی تولید شده، جنبه درمانی دارد و توسط FDA نیز تایید گردیده است و می‌تواند مورد استفاده افرادی که اصلا مژه ندارند و یا مژه‌های بسیار کم پشتی دارند، قرار گیرد. البته استفاده از این دارو عوارض جانبی نیز دارد؛ مثلا ممکن است موقتاً سبب تیره‌تر شدن پوست پلک و یا بروز رنگدانه‌های قهوه‌ای در چشم شودکه این اثرموقتی است .  

اگر شما در حال بررسی Latisseهستید، بدست آوردن اطلاعات ،بسیار مهم است. ممکن است که سوال شما این باشد که عملکرد این محصول چگونه است، چه زمانی نتایج را خواهید دید و یا اینکه آیا محصولی ایمن است؟در این قسمت قصد داریم مفهوم اساسی این محصول را به شما بدهیم .

مژه های کم پشت (آنچه که ممکن است تشخیص ندهید) : ممکن است از دریافتن اینکه ژورنال های پزشکی ریزش و کم پشتی مژه ها را به پیری مربوط می دانند،شگفت زده شوید.هنگامی که کمپانی آلرگان عکس هایی از زیر مجموعه ای از خانم ها با مژه های ناکافی را که تحت آزمایشات بالینی Latisseبودند بررسی کردند، متوجه شدند که خانم های مسن تر دارای مژه های کوتاه،کم رنگ و نازک تری هستند و آنها را با خانم های جوان تر تحت آزمایش، مقایسه کردند.اطلاعات آماری نشان می دهد که با افزایش سن طول،ضخامت و تیرگی مژه کاهش می یابد.

احتمالا متوجه تغییری در مژه هایتان طی چند سال اخیر شده اید. آیا پرپشت بودن خود را از دست داده اند؟ آیا کوتاه تر به نظر می رسند؟ یا کم رنگ تر شده اند؟اگر این گونه است زمان آن فرارسیده است تا Latisse  را بررسی کنید. تنها محصول تایید شده FDAکه باعث رشد مژه ها شده و تمامی ویژگی های یک مژه زیبا را افزایش می دهد.

Latisse  باعث رشد مژه های کم پشت می شود:پژوهش های آزمایشگاهی نشان می دهد ، مژه های 91% خانم های 35 سال به بالای تحت آزمایش  Latisseبعد از 16 هفته درمان دو برابر پرتر شده است. اگر مژه های کافی ندارید،Latisseرا در دوره درمان خود قرار دهید زیرا که به بلندتر شدن و تیره شدن و ضخیم شدن مژه های شما کمک می کند.پی ببرید که چرا افراد دارای مژه ناکافی درباره Latisseمی پرسند؟ از زمان تولید این محصول علاقه روزافزونی وجود داشته است. جای تعجبی هم نیست، Latisseاولین و تنها محصول تایید شده FDA  در درمان مژه های کم پشت می باشد که باعث تیره تر شدن،بلندتر شدن و پرپشتی آن می شود.محلول Latisseدرمان رشد مژه هاست در حقیقت تنها درمان تایید شده FDAکه به طور بالینی ثابت شده موجب رشد مژه ها می گردد و تنها محصول رشد مژه در دسترس با نسخه می باشد.Latisse مژه ها را بلندتر،پرپشت تر و تیره تر می کند. محلول Latisseرا هر شب یک بار به طور موضعی در انتهای مژه های بالایی بکار ببرید . نتایج به تدریج ظاهر می شوند. ممکن است در طی 4 هفته اول استفاده از لاتیس افزایش طول مژه را ببینید و می بایست در طی 16 هفته به رشد کامل از مژه های خود دست یابید. این یک خیال نیست! رشد مژه های شما واقعیت دارد.Latisse رشد مژه های شما را ممکن می سازد به خاطر ترکیب فعال آن ،Bimatoprost.اگرچه مکانیسم عمل دقیق آن ناشناخته است اما این باور وجود دارد که  Latisse روی فاز رشد چرخه موی مژه (آناژن)   این گونه  اثر می کند: ابتدا در این فاز طول مژه وسپس تعداد مژه را افزایش می دهد.

گاهی اوقات ممکن است مژه های شما بریزند ، این ریزش ممکن است کاملا طبیعی بوده و یا در نشانه  ی بیماری خاصی باشد. به طور معمول می توان گفت ریختن یک یا دو مژه در روز امری طبیعی است چرا که موهای شما به طور دائم در حال رشد هستند ، اما به یاد داشته باشید که این مژه های ریخته باید در عرض چند روز مجددا رشد کنند ، در این حالت سیکل ریزش مژه های شما کاملا طبیعی است. اما اگر مژه های ریخته مجددا رشد نمی کنند یا با سرعتی بیش از حد معمول می ریزند بهتر است به پزشک مراجعه کرده تا دلیل آن را جویا شوید. اما در کنار مراجعه به دکتر روش های ساده ای نیز وجود دارند که تاثیر خوبی در رشد مجدد مژه ها خواهند داشت ، در ادامه قصد معرفی این روش ها را داریم. با ما همراه باشید :

منبع : پزشک من | نبض ما | نمناک |‌ ایسنا

کارشناس ارشد روان شناسی بالینی

جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.

توجه: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

توجه: استفاده از مطالب سایت به هر شکل و در هر فرمتی مجاز نمی باشد و شامل پیگرد قانونی خواهد شد.

ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

برای دریافت وقت مشاوره به صفحه “مرکز مشاوره روانشناسی و روانشناس خوب در تهران” مراجعه بفرمایید.

ایمیل تبلیغات : marketing@jameesalamat.com

ارسال نظرات: info@jameesalamat.com

تلفن تبلیغات (لطفا تنها برای امور تبلیغاتی تماس بگیرید): 09375386828

فهرست مطالب

در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید.

از کم پشتی مژه هایتان رنج می برید؟ راهکارهای مختلفی را امتحان کرده اید تا مژه های تان را پرپشت کنید؟ در این مطلب درمان های خانگی را پیشنهاد می کنیم که علاوه بر زیباتر شدن مژه، به تقویت و رشد سریع مژه های شما کمک کند.

مژه ها نوعی قاب برای چشم محسوب می شوند که جذابیت و توجه را به سمت صورت جذب می کنند و در همه رده های سنی زمانی که مژه های زنان نازک می شود و در حال ریزش است، دچار کاهش اعتماد به نفس می شوند.

راهکارهای زیادی برای رشد مژه مطرح است اما به راستی کدامیک از این دستورالعمل ها اثر گذار است و خطرناک نیست. ما به سوالات شما درباره رشد سریع مژه پاسخ داده ایم.

چطور مژه زیبا داشته باشیم

البته داشتن مژه هایی بلند ریشه ی ژنتیکی داشته اما این بدان معنا نیست که فردی که دارای ژن خوب نیست نمی تواند از مژه های بلند بهره ببرد.

با توجه به تحقیقات انجام شده رابطه مستقیمی بین سلامتی مو و تغذیه وجود دارد، بنابراین اگر فردی به میزان کافی از ویتامین های محلول در چربی همانند، گروه ویتامین های B، ویتامین C و کلاژن ها استفاده نکند، ممکن است سلامت موی خود را به خطر بیاندازد.

استفاده بیش از حد از محصولات چشمی، علی الخصوص استفاده طولانی مدت از ریمل و مژه های مصنوعی و کاشت مژه، می تواند مژه های شما را ضعیف تر و حتی منجر به ریزش مژه ها شود.

هنگام بیدار شدن از خواب ممکن است یک یا دو تار مژه بر روی گونه تان بیابید، مطمئنا این امر برایتان آزاردهنده و ناخوشایند است اما توجه داشته باشید که مژه های شما همانند دیگر موهای شما ریزش دارد و این امر فرآیندی طبیعی است و همانند موهای سایر قسمتهای بدن، دوره زمانی رشد مژه هم مشخص است.

تقریبا بین ۹۰ الی ۱۵۰ تار مژه بر روی پلک بالا و ۷۰ الی ۸۰ تار دیگر بر روی پلک پایینی قرار دارد. موهای بدن در دوره زمانی مشخصی رشد کرده و مدت زمان رشد مژه هم به همین میزان مشخص است.

این دوره زمانی از مرحله رشد (آناژن) شروع شده و بین ۳۰ تا ۴۵ روز طول می کشد که هر مژه معمولا نهایت تا ۱۰ میلی متر بلند می شود. مرحله بعد که رشد متوقف شده و فولیکول های مژه خورد و شکننده می شوند را مرحله انتقال (کاتاژن) می نامند. اگر در این مرحله مژه ریزش داشته باشد، سریعا جایش با مژه ی دیگر پر نخواهد شد. این مرحله ۲ الی ۳ هفته طول دارد. مرحله ی بعدی که مرحله ی ساکن (تلوژن) نام دارد ممکن است تا بیش از ۱۰۰ روز طول بکشد تا مژه ی جدیدی جایگزین شود. این دوره معمولا بین ۴ الی ۸ هفته طول می کشد تا یک مژه بطور کامل جایگزین شود.

گیتی صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه اصفهان، با اشاره به عوارض اکستنشن مژه برای افزایش طول و حجم مژه‌ها، اظهار کرد: کنده شدن مژه‌های طبیعی از خطرات اکستنشن با دفعات متعدد است. با آسیب دیدن ریشه‌ها امکان رشد مژه طبیعی وجود ندارد و در صورتی که اضافه کردن مژه مکرر و بدون فاصله انجام شود، می‌تواند به ریشه مژه‌ها آسیب وارد کند.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه ریزش مژه‌ها در صورتی که غیر طبیعی نباشد در 24 ساعت نخست اکستنشن طبیعی است، ادمه داد: چسب‌هایی که در کاشت مژه استفاده می‌شوند، می‌توانند باعث ایجاد حساسیت و اگزمای دور چشم شوند.

صادقیان با بیان اینکه به طور کلی اکستنشن در ایجاد گل مژه نقشی ندارد، ادامه داد: آلوده بودن دست شخصی که اکستنشن را انجام می‌دهد نیز می‌تواند موجب بروز عفونت‌های لبه پلک و مژه شود.

وی با بیان اینکه زمان مجاز برای اکستنشن مژه حداکثر 8 هفته است، اضافه کرد: استفاده مکرر از مژه مصنوعی در دراز‌مدت به مژه‌های طبیعی فرد آسیب وارد می‌کند و در نهایت موجب ریزش مژه‌های طبیعی می‌شود که دیگر برگشت‌پذیر نیست.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطر نشان کرد: به صورت کلی استفاده از مژه مصنوعی بهتر از اکستنشن مژه است. اما مژه مصنوعی هم می‌تواند به مژه‌ها، منافذ و فولیکول‌های مو آسیب بزند و منجر به ایجاد التهاب در لبه پلک و مژه شود.

صادقیان گفت: چسب‌هایی که برای اضافه کردن مژه استفاده می‌شود، نباید موجب کنده شدن مژه‌های اصلی شود.

کوتاه کردن مژه همانند موهای دیگر قسمت های بدن می تواند مفید واقع شود. اثرات کوتاه کردن مو معمولا با رشد سریعتر و ضخامت بیشتر همراه است، حال سوال این است کوتاه کردن مژه همین نتایج را خواهد داشت؟

نکته ای که باید به آن توجه ویژه ای داشت این است که کوتاه کردن مژه نسبت به کوتاه کردن موهای سر کندتر خواهد بود و این مدت زمان ممکن است شما را هم ناامید کند و روش مناسبی برای پرپشت شدن مژه ها نیست. یادتان باشد مژه به اندازه موی سر رشد نمی کند.

از مژه های مصنوعی خودداری کنید. استفاده از اینگونه مژه ها ممکن است در همان لحظه شما را زیباتر کنند اما در طولانی مدت به مژه های شما آسیب می زند. به طوری که هنگام برداشتن مژه های مصنوعی تعدادی تار از مژه های اصلی کنده می شود. همچنین زمان خوابیدن آرایش خود را پاک کنید تا هیچ گونه اثری از مواد آرایشی روی مژه های باقی نماند تا مژه های شما فرصت تنفس و رشد بهتری پیدا کنند.

تغذیه مناسبی داشته باشید و از چربی های سالم و مناسب برای رشد سریع مژه و موادی نظیر سیب، توت فرنگی، سبزیجاتی که برگ سبز دارند، گوجه، پروتئین هایی همانند تخم مرغ و ماهی، چربی های سالم نظیر روغن زیتون استفاده کنید. از یک فرچه ی ریمل مناسب برای شانه کردن روزانه مژه ها استفاده کنید. با انگشت کوچک پلک را ماساژ دهید.

رشد مو در هفته ی ۳۰ بارداری شروع می شود و در هفته ی ۳۲ ابروها و مژه های نوزاد شروع به رشد می کند. بیشتر نوزادان هنگام تولد دارای مقدار کمی مو بر روی سر هستند و بعضی هم اصلا مویی ندارند.

این موارد جای هیچ گونه نگرانی و مصرف دارو و درمان های خانگی ندارد و والدین نگرانی بابت عدم داشتن مو برای نوزاد نخواهند داشت بدین علت که پس از مدتی نوزاد شروع به رشد مو می کند.

روغن کرچک، یکی از بهترین درمان های خانگی و مواردی است که برای رشد سریع مژه های شما بسیار مناسب، ساده و گیاهی است. این روغن می تواند منجر به رشد سریع مژه ها و ضخیم تر شدن آنها شود. برای استفاده راحت تر می توانید روغن کرچک را با استفاده از فرچه ی ریمل قبل از خواب استفاده کرده تا این کار منجربه مرطوب شدن و رشد طبیعی مژه های شما شود.

حتما بخوانید : خواص روغن کرچک: ۴۶ فایده روغن کرچک برای سلامتی و زیبایی

روغن بادام ، مطمئنا یکی از روغن های رایج و خوب برای چرب کردن موها در آقایان و لطیف کردن پوست های خشک در خانم ها، روغن بادام است که می توانید به راحتی در دسترس بوده و پروتئین های موجود در این روغن به بازسازی سطح پوست کمک می کنند و حالت انعطاف پذیری آن را بهبود می بخشند. 

 روغن هفت مغز، بی شک روغن هفت مغز که به دلیل ترکیب و تهیه آن از تعداد هفت دانه روغنی می باشد که عیارتند از :بادام تلخ و شیرین ، فندق ، سیاه دانه ، پسته ، کنجد ، کرچک که تک تک آنها از بهترین ها بوده تهیه شده و  با دارا بودن مواد مغذی و ضروری پوست و مو خود را به جایگاه نخست از لیست روغن های تقویت کننده مو ، ابرو و مژه رسانده و پس از گذشت سالها این جایگاه را در میان بهترین ها حفظ کرده است.

روغن هسته انگور، این روغن فاقد سدیم و کلسترول بوده و میزان اسیدهای چرب غیر اشباع آن تا 90 درصد می رسد. خاصیت آنتی اکسیدانی عصاره انگور 50 برابر بیشتر از ویتامین E و 20 برابر بیشتر از ویتامین C است. روغن خالص دانه انگور، ترکیبی فوق العاده موثر برای فعال سازی مجدد رشد پیاز مو است که با ماساژ دادن آن روی پوست سر می توانید به تاثیر سودمند این روغن پی ببرید.

روغن رزماری، رزماری یا اکلیل کوهی یکی از گیاهان دارویی معطر با نفوذ پذیری بالا و همچنین خواص درمانی بی نطیر که در کمتر گیاه دارویی این خواص را می توان یافت، روغن رزماری یک روغن محرک است که بوی نافذ و گرمی دارد و بر اعصاب مرکزی اثر مؤثری دارد .  از این گیاه دارویی برای تقویت ابرو و مژه نیز هستیم که در دراز مدت دارای اثری فوق العاده و ماندگار نیز هست.

چطور مژه زیبا داشته باشیم

 روغن جوجوبا، جوجوبا در حقیقت دانه هایی مانند بادام زمینی است که در گذشته در محلی میان مکزیک و آمریکا رشد می کرده که محققان کشورمان موفق به تکثیر و تهیه این روغن در کشور عزیزمان ایران شده اند بد نیست بدانید که این روغن با غلظت زیاد اما مانند چربی پوست انسان است و خاصیت جذب سریع نیز داراست و در تهیه بسیاری محصولات آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد بی شک با کمی تحقیق متوجه خواهید شد که دارای تاثیر فوق العاده در زمینه پوست و مو از جمله :ضد چین و چروک بوده و سرشار از ویتامین های A,B,E  و مواد معدنی مانند سلنیوم می باشد ، مرطوب کننده و نرم کننده پوست و مو ، شفافیت پوست و مو ، جلوگیری از ریزش مو به دلیل دارا بودن مواد معدنی و ویتامین ها ی B,E ، مفید در ضخیم و پرپشت شدن مو ، برطرف کننده خشکی و ترک لب ، مفید برای پوست های مستعد آکنه می باشد.

روغن سیاه دانه، سیاه دانه ، سیاه تخمه و یا در عربی شونیز یکی دیگر از قدیمی ترین طعم دهنده ها که قدیمی تر ها و شاید امروزه نیز در نان ها و ترشی های محلی مورد استفاده قرار می گیرد که روغنی از این دانه ها تهیه می شو که شاید به جرات بتوان گفت یکی از بهترین روغن ها در زمینه پوست و مو است، سیاه دانه کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف از جمله صنایع آرایشی و بهداشتی برای تهیه و تولید انواع لوسیون ضد ریزش مو و ابرو ، تقویت کننده های گیاهی برای مو ، ابرو و مژه  و همچنین پمادهای ضد درد مفاصل که به شکلهای مختلفی مانند :روغن خالص سیاه دانه ،پماد، لوسیون ، سرمه ، ریمل و… تهیه و به بازار عرضه می شود و از اقبال و استفبال عمومی فراوانی برخوردار است.

 روغن نارگیل، روغن نارگیل یکی از روغن های طبیعی و اشباع است که از گوشت داخل میوه نارگیل تهیه می شود و یکی از نشانه های بارز آن مایع بودن روغن در دمای معمولی و جامد شدن در دمای پایین است. این روغن که یکی از نام آشنا ترین روغن ها در میان مردم جهان و دارای کاربردهای بیشماری در زمینه تهیه مواد آرایشی است که سهم مهمی را در این صنعت به خود اختصاص داده است، بی شک روغن نارگیل یکی از بهترین روغن ها در زمینه رطوبت بخشیدن به پوست و مو و رفع خشکی پوست و مو است که البته با رایحه مطبوع و قدرت نفوذ پذیری بالا و قدرت تقویت پوست و مو جایگاه ویژه ای در میان سایر روغن های طبیعی و گیاهی دارد.

 روغن زیتون، روغن زیتون مادر روغن های مفید برای پوست و مو است. این روغن می تواند جای بسیاری از محصولات حالت دهنده موها را بگیرد چراکه می تواند به طور عمیق در موها نفوذ کرده و آنها را مرطوب و هم به حالت گرفتن کمک کند. روغن زیتون تا حد زیادی خشکی و زمختی موها را از بین می برد و  به همین دلیل بیشتر از همه این روغن سبک را به کسانی پیشنهاد می کنیم که همیشه از خشکی بیش از اندازه موها شاکی اند. ناگفته نماند که آنتی اکسیدان موجود در روغن با نازک شدن و ریزش موها مبارزه می کند.

آلوئه ورا، یکی از شگفت انگیزترین درمان های خانگی است که کاربرد های بسیار متنوعی دارد. اگر شما می خواهید  مژه هایتان را تقویت کنید تا رشد بهتری داشته باشند مقداری ژل آلوورای تازه را قبل از خواب به مژه های خود بزنید، همانند زمانی که ریمل می زنید. با توجه به ویتامین ها و مغذی بودن ژل آلوئه ورا رشد مژه های شما بهتر و مستحکم تر خواهد شد.

۱- دو قاشق چایخوری روغن کرچک را به همراه نصف قاشق چایخوری روغن نارگیل و دو کپسول روغن ویتامین E (اختیاری) را با هم مخلوط کرده و در بطری کوچک تری بریزید. با استفاده از یک قطره چکان بروی مژگان خود بچکانید و یا بر روی یک دستمال ریخته و مژه  خود را با آن ماساژ دهید. ترجیحا بهتر است قبل از خواب از این سرم استفاده کنید و برای نتیجه بهتر روزانه استفاده کنید.

۲- یک واحد روغن کرچک با دو واحد روغن زیتون طبیعی و تصفیه نشده را با هم ترکیب کنید و همانند سرم قبلی می توانید بر روی مژه ها ی خود استفاده کنید.

۳- ترکیب یک قاشق چایخوری روغن کرچک با ۲ الی ۳ قطره روغن اسطوخودوس و ۲ قطره روغن چوب سدر، این روغن ها را با هم ترکیب کرده و در یک بطری ریمل تمام شده که از قبل شست و شو داده اید بریزید. لایه نازکی از این محلول را با استفاده از فرچه ی ریمل بر روی مژه ی خود هر شب قبل از خواب بزنید.

۴- چای سبز، قابل استفاده برای مژگان شما است. مقداری چای سبز را دم کرده و بگذارید سرد شود. حال با یک پارچه کتان آن را به مژه های خود بمالید. کافئین و فلاونوئید موجود در چای سبز به نگهداری و رشد مژه های شما و کمک به رشد سریع مژه ها بسیار کمک کننده است.

۵- درست کردن سرمی از سفیده تخم مرغ، سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین است. بعضی از افراد موهای خود را با سفیده تخم مرغ برای تقویت موهای خود مداوم می شورند. حال شما هم می توانید از سفیده تخم مرغ برای مستحکم تر کردن مژه ها و قوی تر شدن آن استفاده کنید.

۶- پوست لیمو را قطعه قطعه کرده و در یک چهارم فنجان روغن زیتون یا روغن کرچک ۲ الی ۳ روز بگذارید. این روغن را قبل از خواب بر روی مژه های خود بمالید. هر شب این کار را انجام دهید تا مژه های مستحکم تر داشته باشید. علاوه بر فواید روغن زیتون و روغن کرچک از ویتامین C و ویتامین A موجود در لیمو استفاده شده تا رشد مژه بیشتر تقویت شود.

۷- کره شیا (شیا:دانه های بزرگ قهوه ای رنگ میوه ای که درخت شیا تولید می کند)، مقدار کمی از این کره را بین دو انگشت تان بگذارید و با مالیدن دو انگشت به یکدیگر کره را آب کرده و آن را به مژه خود قبل از خواب بمالید. استفاده از این کره هر شب قبل از خواب توصیه شده و این امر موجب می شود تا بافت و کیفیت مژه های شما به علت استفاده مقدار کافی از ویتامین A و ویتامین E بهبود یابد. این کار باعث می شود تا فولیکول های مژه های شما تقویت شده و رشد بهتری داشته باشد.

ترفندهای زیادی برای رشد سریع مژه مطرح است. یکی از همین افسانه ها، اثر وازلین بر روی رشد مژه است. متاسفانه این ترفند که وازلین برای رشد مژه مفید است، نادرست می باشد. وازلین اثری بر روی رشد مژه ندارد اما ماده ای مفید برای مژه محسوب می شود. چون وازلین مرطوب کننده ای بسیار مناسب است برای کسانی که دارای مژه هایی خشک هستند مناسب بوده و از شکسته شدن مژه ها جلوگیری می کند. وازلین به مژه ها زیبایی خاصی می دهد و باعث می شود تا مژه ها ظاهری بلند تر صاف تر، مرتب و منظم بخود بگیرند.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اخیرا دارویی را که سبب رشد مژه‌ها می‌شود، تایید کرد. این اولین بار است که دانشمندان چنین دارویی تولید می‌کنند. این دارو که Latisse نام دارد و توسط شرکت آلرژن (Allergan) تولید شده است. این دارو ممکن است برای افرادی که دچار کم مویی (hypotrichosis) هستند نیز مفید باشد. شرکت آلرژن اظهار می‌دارد، افرادی که از این دارو استفاده می‌کنند، مژه‌های آنها شروع به رشد کرده و طی هشت هفته مژه‌های بلندتر، پرتر، ضخیم‌تر و سیاه‌تر خواهند داشت و پس از شانزده هفته نتیجه کامل‌تر را خواهند دید! البته با قطع مصرف این دارو مژه‌هایی که بعدا می‌رویند، به تدریج به همان حالت قبلی خود (کم پشت) برمی‌گردند. این شرکت معتقد است، داروی رشد مژه اولین و تنها دارویی است که بر پایه علمی تولید شده، جنبه درمانی دارد و توسط FDA نیز تایید گردیده است و می‌تواند مورد استفاده افرادی که اصلا مژه ندارند و یا مژه‌های بسیار کم پشتی دارند، قرار گیرد. البته استفاده از این دارو عوارض جانبی نیز دارد؛ مثلا ممکن است موقتاً سبب تیره‌تر شدن پوست پلک و یا بروز رنگدانه‌های قهوه‌ای در چشم شودکه این اثرموقتی است .  

اگر شما در حال بررسی Latisseهستید، بدست آوردن اطلاعات ،بسیار مهم است. ممکن است که سوال شما این باشد که عملکرد این محصول چگونه است، چه زمانی نتایج را خواهید دید و یا اینکه آیا محصولی ایمن است؟در این قسمت قصد داریم مفهوم اساسی این محصول را به شما بدهیم .

مژه های کم پشت (آنچه که ممکن است تشخیص ندهید) : ممکن است از دریافتن اینکه ژورنال های پزشکی ریزش و کم پشتی مژه ها را به پیری مربوط می دانند،شگفت زده شوید.هنگامی که کمپانی آلرگان عکس هایی از زیر مجموعه ای از خانم ها با مژه های ناکافی را که تحت آزمایشات بالینی Latisseبودند بررسی کردند، متوجه شدند که خانم های مسن تر دارای مژه های کوتاه،کم رنگ و نازک تری هستند و آنها را با خانم های جوان تر تحت آزمایش، مقایسه کردند.اطلاعات آماری نشان می دهد که با افزایش سن طول،ضخامت و تیرگی مژه کاهش می یابد.

احتمالا متوجه تغییری در مژه هایتان طی چند سال اخیر شده اید. آیا پرپشت بودن خود را از دست داده اند؟ آیا کوتاه تر به نظر می رسند؟ یا کم رنگ تر شده اند؟اگر این گونه است زمان آن فرارسیده است تا Latisse  را بررسی کنید. تنها محصول تایید شده FDAکه باعث رشد مژه ها شده و تمامی ویژگی های یک مژه زیبا را افزایش می دهد.

Latisse  باعث رشد مژه های کم پشت می شود:پژوهش های آزمایشگاهی نشان می دهد ، مژه های 91% خانم های 35 سال به بالای تحت آزمایش  Latisseبعد از 16 هفته درمان دو برابر پرتر شده است. اگر مژه های کافی ندارید،Latisseرا در دوره درمان خود قرار دهید زیرا که به بلندتر شدن و تیره شدن و ضخیم شدن مژه های شما کمک می کند.پی ببرید که چرا افراد دارای مژه ناکافی درباره Latisseمی پرسند؟ از زمان تولید این محصول علاقه روزافزونی وجود داشته است. جای تعجبی هم نیست، Latisseاولین و تنها محصول تایید شده FDA  در درمان مژه های کم پشت می باشد که باعث تیره تر شدن،بلندتر شدن و پرپشتی آن می شود.محلول Latisseدرمان رشد مژه هاست در حقیقت تنها درمان تایید شده FDAکه به طور بالینی ثابت شده موجب رشد مژه ها می گردد و تنها محصول رشد مژه در دسترس با نسخه می باشد.Latisse مژه ها را بلندتر،پرپشت تر و تیره تر می کند. محلول Latisseرا هر شب یک بار به طور موضعی در انتهای مژه های بالایی بکار ببرید . نتایج به تدریج ظاهر می شوند. ممکن است در طی 4 هفته اول استفاده از لاتیس افزایش طول مژه را ببینید و می بایست در طی 16 هفته به رشد کامل از مژه های خود دست یابید. این یک خیال نیست! رشد مژه های شما واقعیت دارد.Latisse رشد مژه های شما را ممکن می سازد به خاطر ترکیب فعال آن ،Bimatoprost.اگرچه مکانیسم عمل دقیق آن ناشناخته است اما این باور وجود دارد که  Latisse روی فاز رشد چرخه موی مژه (آناژن)   این گونه  اثر می کند: ابتدا در این فاز طول مژه وسپس تعداد مژه را افزایش می دهد.

گاهی اوقات ممکن است مژه های شما بریزند ، این ریزش ممکن است کاملا طبیعی بوده و یا در نشانه  ی بیماری خاصی باشد. به طور معمول می توان گفت ریختن یک یا دو مژه در روز امری طبیعی است چرا که موهای شما به طور دائم در حال رشد هستند ، اما به یاد داشته باشید که این مژه های ریخته باید در عرض چند روز مجددا رشد کنند ، در این حالت سیکل ریزش مژه های شما کاملا طبیعی است. اما اگر مژه های ریخته مجددا رشد نمی کنند یا با سرعتی بیش از حد معمول می ریزند بهتر است به پزشک مراجعه کرده تا دلیل آن را جویا شوید. اما در کنار مراجعه به دکتر روش های ساده ای نیز وجود دارند که تاثیر خوبی در رشد مجدد مژه ها خواهند داشت ، در ادامه قصد معرفی این روش ها را داریم. با ما همراه باشید :

منبع : پزشک من | نبض ما | نمناک |‌ ایسنا

کارشناس ارشد روان شناسی بالینی

جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.

توجه: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

توجه: استفاده از مطالب سایت به هر شکل و در هر فرمتی مجاز نمی باشد و شامل پیگرد قانونی خواهد شد.

ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

برای دریافت وقت مشاوره به صفحه “مرکز مشاوره روانشناسی و روانشناس خوب در تهران” مراجعه بفرمایید.

ایمیل تبلیغات : marketing@jameesalamat.com

ارسال نظرات: info@jameesalamat.com

تلفن تبلیغات (لطفا تنها برای امور تبلیغاتی تماس بگیرید): 09375386828

هر کسی را در این دنیا شما ببینید دوست دارد مژه های کشیده ضخیم و پرپشت داشته باشد. ولی بعضی از افراد هستند که مادرزاد مژه های ضخیمی و باکیفیتی دارند ولی بعضی دیگر نه و اگر آن دسته افراد مژه های متوسطی دارند میتوانند با این روش ها و راهکارهایی که در این مطلب به آن ها معرفی میکنیم به مژه دلخواه خود برسند ولی تداوم در استفاده از این روش ها را نباید فراموش کنند.

اساژپلک
ماساژ دادن پلکها باعث تسریع رشد مژه های شما می گردد. این کار باعث اصلاح جریان خون به فولیکولهای مو می شود که بدین معنی است که مواد مغذی بیشتری به فولیکولها می رسد. این امر باعث تحریک رشد موها و جلوگیری از نازک شدن و شکستگی مژه ها می گردد.

مقدار کمی روغن گیاهی، وازلین یا کره شی را روی پلک های خود قرار دهید.    با استفاده از نوک انگشتانتان، پلک خود را در امتداد خط مژه ها با حرکات کوچک و آرام دورانی ماساژ دهید.ماساژ را به مدت ۵ تا ۷ دقیقه ادامه داده و این کار را ۲ بار در روز و به مدت چند ماه انجام دهید.
نکته: قبل از ماساژ دادن پلکها، دستهایتان را تمیز بشویید.روغن کرچک مژه های تان را ضخیم و قوی می کند
روغن کرچک برای مو و حفظ سلامت آن ضروری است.با استفاده از روغن کرچک می‎توانید مژه‎هایی ضخیم‎ تر و  قوی‎ تر داشته باشید و رشد آن را سریع‎ تر کنید. این روغن باعث تقویت رشد مژه‎های شما می‎شود. این روغن غنی از ویتامین E بوده و به تغذیه‎ی مو کمک می‎کند. با استفاده از برس ریمل می‎توانید این روغن را روی مژه‎های خود بزنید. سپس کل شب را اجازه دهید روی مژه‎هایتان بماند و صبح آن را بشویید. اگر روغن وارد چشم‎های شما شد آن را با آب بشویید. این روغن موجب می‎شود مژه‎هایی ضخیم و سیاه داشته باشید.

چطور مژه زیبا داشته باشیم

چای سبز رشد مژه های تان را چند برابر می کند
برای رشد مژه‎هایتان از چای سبز نیز می‎توانید استفاده کنید. این چای برای سم زدایی از بدن شما مفید است. برای داشتن مژه‎های بلند و جذاب، چای سبز غیر شیرین را در آب داغ بریزید تا دم بکشد. سپس اجازه دهید خنک شود و سپس چشم‎های خود را در آن باز و بسته کنید. پس از ۲۰ الی ۳۰ دقیقه، آن را با آب سرد بشویید. کافئین و فلاوونوئیدهای موجود در چای سبز به رشد مژه‎های شما کمک می‎کند. این چای سبز موجب حفظ سلامتی مژه‎های شما می شود و آن‎ها را بلندتر، ضخیم‎تر، جذاب‎تر و قوی‎تر می‎کند.شیر مژه ها را بلند و درخشان می کند
راز سوم این است که شبها کمی پنبه را در شیر گرم بزنید و به آرامی روی پلک ها را ماساژ دهید،و صبر کنید تا شیر کاملا جذب پوست شود و بعد با همین ماسک بخوابید.با این کار هم به زودی از دیدن مژه های بلند و درخشان خود حیرت خواهید کرداستفاده از آلوئه ورا برای داشتن مژه هایی بلند و ضخیم
آلوئه ورا درمان خانگی و فوق العاده دیگری ست که با کمک آن می توانید مژه هایی بلند و ضخیم داشته باشید. آلوئه ورا حاوی ویتامین ها و مواد مغذی متعددی ست که رشد مژه های شما را تسریع می کند. علاوه بر این، مژه ها را مرطوب نگه می دارد.

هر شب قبل از رفتن به رختخواب، با استفاده از یک برس ریمل قدیمی و تمیز، مقداری ژل آلوئه ورای تازه را روی مژه هایتان قرار داده و بمالید. اجازه دهید این ژل تا صبح روی مژه هایتان بماند، سپس در صبح روز بعد با آب گرم آن را بشویید. همچنین می توانید، ۱ قاشق غذاخوری ژل تازه آلوئه ورا را با ۱ قاشق غذاخوری روغن جوجوبا و ۱ قاشق چایخوری دمکرده بابونه مخلوط کنید. سپس این مخلوط را  روزی ۲ بار و با استفاده از یک برس ریمل تمیز روی مژه هایتان بمالید. بگذارید این مخلوط ۱۵ دقیقه روی مژه ها باقی بماند سپس با آب گرم چشمهایتان را بشویید.هر کدام از این درمانها را که انتخاب کردید به مدت چندین ماه ادامه دهید تا نتیجه دلخواهتان را بگیرید.
نکته مهم: قبل از استفاده از آلوئه ورا حتما ژل آن را بطور کامل بشویید تا از پاک شدن لاتکس یا شیرابه آن اطمینان حاصل کنید.


مژه‎ها یکی از مهمترین و چشم ‎گیرترین بخشهای بدن محسوب می‎شوند

 

پوست لیمو ترش برای حجیم کردن مژه ها
شما می توانید با به کار بردن پوست لیمو ترش نیز به مژه هایتان حجم دهید. پوست لیمو ترش غنی از ویتامین C ، B ، فولیک اسید و دیگر مواد مغذی می باشد که رشد مژه ها را تسریع می کنند. همچنین وقتی در روغن زیتون یا روغن کرچک ریخته می شود، می تواند به تقویت خواص پاک کنندگی و تقویتی این روغنها کمک کند.

۱ قاشق غذاخوری پوست لیمو ترش تقریبا خشک را درون یک ظرف دربسته بریزید.مقدار کافی روغن زیتون و روغن کرچک را درون این ظرف بریزید، طوری که پوست لیمو درون این روغنها شناور گردد. اجازه دهید این مواد به مدت ۲ تا ۳ هفته باقی بمانند.با استفاده از یک برس ریمل قدیمی و تمیز، این روغن را قبل از خواب به مژه هایتان بمالید.بگذارید این روغن تا صبح روی مژه هایتان باقی مانده  و در هنگام صبح با آب گرم شستشو دهید.
این درمان را هرشب و به مدت چند ماه ادامه دهید تا نتیجه دلخواه به دست آید.

تخم مرغ به ایجاد مژه هایی بلندتر و ضخیم تر کمک می کند
پروتئین بالای موجود در تخم مرغ می تواند به ایجاد مژه هایی بلندتر و ضخیم تر کمک کند. به علاوه، تخم مرغ حاوی بیوتین و ویتامین های گروه B می باشد که نقش اساسی را در بهبود کلی بافت مژه ها بازی می کنند.

یک تخم مرغ را هم بزنید و ۱ قاشق غذاخوری گلیسیرین را به آن اضافه کنید تا مخلوطی غلیظ با بافتی کرمی به دست آید.یک گوش پاکن پنبه ای تمیز را به این مخلوط آغشته سازید و آن را  به مژه هایتان بمالید.بگذارید این مخلوط به مدت ۱۵ دقیقه روی مژه ها باقی بماند، سپس با آب سرد مژه ها را شستشو دهید.
این درمان را ۳ بار در هفته و به مدت چند ماه ادامه دهید.

برس زدن مژه‎ها
با برس کردن مژه‎ها می‎توان غبار و ذرات اضافه‎ آن را حذف کرد. چون این ذرات نازک هستند سخت است که بتوانیم آن را ببنیم. برس کردن مژه‎ها به صورت دو بار در روز موجب توزیع روغن طبیعی در طول مژه می‎شود. این کار موجب می‎شود منابع تقویتی از خون به سمت مژه‎ها حرکت کنند. با رعایت این کار شما مژه‎هایی ضخیم، بلند و جذاب خواهید داشت.

برای داشتن مژه هایی زیبا و ضخیم آرایش خود را در طول شب پاک کنید
ریمل برای مژه‎ها خیلی سنگین است. باید هنگام پاک کردن آرایش خیلی با دقت این کار را کنید. اگر مواظب مژه‎هایتان نباشید، ممکن است به آن صدمه وارد شود و به اندازه‎ی زمانی که سالم بود رشد نکند. رشد مژه‎ها زمانی که بدون آرایش هستند بیشتر می‎شود. بنابرین برای اینکه مژه‎های شما نفس بکشند باید آرایش خود را حتما قبل از خواب و هرچه زودتر پاک کنید.

وازلین مژه های تان را تقویت می کند
یکی از راه‎های آسان و خوب برای رشد مژه‎ها و بلند کردن آنها به کار بردن وازلین روی آن ها قبل از رفتن به تخت خواب است. این ماده برای مژه‎های شما مغذی است و خشکی آن را از بین می‎برد. شما همچنین می‎توانید به جای ریمل از وازلین برای زیبا کردن مژه‎هایتان استفاده کنید.

رژیم ‎غذایی مناسب
یکی از راه‎های خانگی برای داشتن مژه‎های بلند رژیم‎ غذایی مناسب است. به منظور تقویت رشد مژه و افزایش زیبایی و جذابیت آن، خوردن میوه‎هایی مثل سیب، انگور و نوعی میوه‎ی آمریکایی به نام گواوا و… توصیه می‎شود.
سبزیجات سبز، تخم مرغ، گوشت، ماهی و سایر منابع پروتئینی باید در رژیم غذایی شما باشد. همچنین شما باید مقدار چربی رژیم‎ غذایی خود را با رعایت مصرف موادی مثل کره معمولی و … تنظیم کنید.هیچ‎وقت خوردن صبحانه را ترک نکنید. ورزش منظم داشته باشید.
تمامی مواردی که در بالا گفته شد راه‎های آسان و کارآمد برای کمک به رشد مژه‎های شما می‎باشد. همچنین این روش‎ها عوارض جانبی روی مژه‎های شما ندارد و فقط باعث افزایش زیبایی آن می‎شود.

myportal

۳۱ خرداد ۱۳۹۵

مطالب پیشنهادی

مطالب مشابه

داغ ترین مطالب و مقالات

پیشنهاد سردبیر

برترین مطالب

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است


Downloads-icon

شاید شما هم مانند بسیاری از افراد دنیا تمایل به داشتن مژه های بلند داشته باشید. مژه های بلند و چشمگیر می توانند زیبایی افراد را دو چندان کنند شاید به همین دلیل است که از ریمل و مژه مصنوعی به وفور در دنیا استفاده می شود. استفاده بلند مدت از این ابزار چندان راحت و خوشایند نیست پس چرا به روش های طبیعی و ارزان قیمت فکر نکنیم؟ ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه با روش هایی ساده در خانه مژه های بلند داشته باشید.

چگونه مژه های بلند و سالم داشته باشیم؟

مواد لازم:

دو روغن را با هم مخلوط کنید و با ریمل به مژه هایتان بزنید. هر شب اجازه دهید تا صبح روی چشمتان بماند. به جای کرچک می توانید از روغن زیتون، بادام، آرگان، نارگیل یا جوجوبا هم استفاده نمایید. این کار را هر شب انجام دهید و فقط چند روز طول می کشد تا مژه هایی بلند و ضخیم داشته باشید. روغن کرچک یا زیتون حاوی اسیدهای چربی است که به رشد مو (یا مژه) کمک می کنند. این روغن ها همچنین فولیکول مو را تغذیه کرده و گردش خون را بهبود می بخشند.

چطور مژه زیبا داشته باشیم

مواد لازم:

روغن ها را با هم مخلوط کنید و قبل از رفتن به رختخواب با فرچه ریمل آن را به مژه های خود بزنید. صبح صورت تان را بشویید. این کار را می توانید هر شب انجام دهید. این دو روغن ترکیب خوبی برای رشد مژه هستند.

مواد لازم:

پوست لیمو را به قطعات کوچک خرد کنید و در روغن بخیسانید. قبل از رفتن به رختخواب این روغن را به مژه هایتان بزنید. برای داشتن مژه های بلند و ضخیم، هر شب این کار را تکرار نمایید. پوست لیمو که حاوی ویتامین A و C است می تواند عامل رشد دهنده مژه باشد.

مواد لازم:

برگ های چای را در آب بریزید و اجازه دهید چند دقیقه خیس شوند. وقتی آب سرد شد آن را به مژه هایتان بزنید. اجازه دهید شب تا صبح روی مژه بماند و صبح بشویید. باقی مانده چای را می توانید در یخچال برای 3 تا 4 روز نگهداری کنید. می توانید هر شب این کار را انجام دهید.

آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز، رشد مژه را افزایش می دهند و موجب بلندتر شدن، ضخیم تر شدن و قوی تر شدن آن می شوند.

مواد لازم:

مقداری شی باتر را بین انگشتان تان قرار دهید و با مالیدن انگشتان تان به هم شی باتر را کمی گرم کنید سپس با نوک انگشت آن را به مژه هایتان بزنید. آن را در طول شب روی مژه هایتان نگه دارید و صبح بشویید. می توانید این کار را هر شب انجام دهید.

شی باتر در آفریقا برای بهبود بافت و کیفیت مو استفاده می شود زیرا حاوی مقادیر مناسبی از ویتامین A و E می باشد که در واقع مو و فولیکول های مو را رشد داده و تقویت می کند.

مواد لازم:

یک کپسول را باز کنید و روغن آن را به مژه هایتان بزنید. اجازه دهید برای 3 تا 4 ساعت و یا یک شب روی مژه هایتان بماند. این کار را هر شب انجام دهید.

ظرفیت آنتی اکسیدانی ویتامین E باعث رشد موهای سالم می شود و گردش خون به فولیکول های مو را بهبود می بخشد.

مواد لازم:

ظرف ریمل را به خوبی تمیز کنید و تمام مواد را داخل آن بریزید. درش را ببندید و به خوبی تکان دهید تا با هم مخلوط شوند. هر شب لایه ای نازک از مخلوط را با فرچه ریمل به مژه هایتان بزنید. هر شب این کار را تکرار کنید تا در مدت زمانی کوتاه نتیجه دلخواه تان را مشاهده نمایید.

روغن کرچک به خوبی مو و فولیکول های مو را تغذیه می کند. اسطوخودوس و سدر هم موجب رشد مو می شوند.

مواد لازم:

قرص بیوتین را می توانید به طور روزانه مصرف کنید که فواید زیادی در جلوگیری از ریزش و رشد مو دارد.

نقش محوری این ویتامین در رشد مو، بافت و ضخامت است. کمبود این ویتامین در خون می تواند منجر به نازک شدن مو و ریزش مو شود. مکمل این ویتامین باعث رشد موهای سالم هم در مژه و هم در پوست سر می شود.

همانطور که ما از موهای خود مراقبت می کنیم باید توجه ویژه ای نیز به مژه هایمان داشته باشیم. برای داشتن مژه های بلند و سالم غیر از تهیه این ماسک های خانگی باید نکاتی را نیز رعایت کنید. ممکن است کمی وقت ببرد اما ارزشش را دارد.

پوست اطراف چشم بسیار نازک و حساس است در حالیکه آرایش چشم و ریمل بسیار سنگین است. پاک کردن آنها سنگینی را از مژه برداشته و به آن فرصت استراحت می دهد. پس فراموش نکنید که هر شب پیش از خواب تمام آرایش چشم تان را پاک کنید. فقط مراقب باشید که با حرکات خشن این کار را انجام ندهید.

این کار واقعا کمک می کند. شما می توانید مژه هایتان را هر 2 تا 3 ماه یک بار اصلاح کرده و فقط قسمت کوچکی از آن را با قیچی مرتب کنید. این کار باعث تحریک فولیکول های مژه و رشد سریعتر آنها می شود. فقط به یاد داشته باشید که به هیچ عنوان این کار را به تنهایی و بدون نظارت متخصص انجام ندهید.

شما باید یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید تا از رشد مژه های سالم از درون بدن تان حمایت کنید. مقدار کافی پروتئین ها و چربی های سالم برای رشد موهای سالم ضروری است. منابع پروتئینی مانند تخم مرغ، گوشت بدون چربی، ماهی، مرغ، پنیر و شیر برای بدن لازم هستند. چربی های سالم در بادام، تخمه آفتاب گردان، روغن زیتون و آووکادو یافت می شود. در کنار آنها میوه ها و سبزیجات را نیز فراموش نکنید. خودتان را گرسنه نگه ندارید تا لاغر شوید. برای لاغر شدن ورزش کنید و یا از پیاده روی منظم غافل نشوید.

یک فرچه ریمل تمیز را روزی دو بار به مژه های خود بزنید. این کار گردش خون را افزایش داده و موجب رشد مژه می شود.

با استفاده از انگشت حلقه خود، هر روز پلک ها و خط مژه خود را به آرامی ماساژ دهید.

دیدگاه شما

نام *

ایمیل *

آدرس وبسایت

چطور مژه زیبا داشته باشیم

برای اینکه مژهه ا زیباتری داشته باشید و به روش درستی ریمل بزنید پیشنهاد میکنیم حتما این بخش از زیبامون دات کام رو مطالعه کنید!

حتی آرایشگران تازه کار و کم سابقه هم میدانند که بدون داشتن مژه های زیبا و مرتب، آرایش صورت کامل نیست و زیبایی خوبی ممکنه نداشته باشه. حالت دادن به مژه ها، مرتب کردن مژه، استفاده از ریمل های بلند کننده و حجم دهنده همگی تاثیر خیلی خوبی در افزایش زیبایی مژه ها و چشم ها دارند و میتونن به راحتی چهره زیباتری رو هم ایجاد کنند. آرایش چشم – آموزش ریمل زدن حرفه ای

ما در این قسمت از زیبامون دات کام چند قانون طلایی و کاربردی برای ریمل زدن و افزایش زیبایی مژه ها رو برای شما همراهان عزیز آماده کرده ایم که با استفاده از این نکات میتونید هم مژه های زیباتری داشته باشید و هم به درستی روی مژه ها ریمل بزنید!

 

مژه های زیبا و پرپشت – آموزش فر کردن و ریمل زدن اصولی و بدون آسیب

چطور مژه زیبا داشته باشیم

 

بزرگترین اشتباهی که تقریبا بیشتر خانم ها اون رو تکرار می کنند این هست که بدون حالت دادن و فر کردن مژه ها، ریمل می زنند! اولین توصیه این هست که قبل از شروع آرایش چشم و ریمل زدن، ابتدا مژه ها تون رو به مدت 15 ثانیه با فرمژه حالت بدید تا مژه هاتون هم شکل و ظاهر مرتب تری داشته باشند و هم اینکه ریمل، موندگاری بیشتری روی مژه ها خواهد داشت!

 

 

زیباترین مژه ها را داشته باشید!

 

توصیه میشه با استفاده از شانه های کوچکی که مخصوص مژه ها هستند، مژه هاتون رو شونه بکشید و مرتب کنید. این کار هم باعث افزایش رشد مژه ها میشه و هم اینکه تارهای مژه رو با فاصله مناسبی از همدیگر قرار میده و کمک میکنه تا مژه هاتون خیلی زیباتر دیده شوند.

 

 

اشتباهات خطرناک در ریمل زدن

 

بهتره که در ریمل زدن به مژه ها عجله نکنید! ابتدا یک لایه از ریمل رو به طور کامل روی مژه بزنید و اجازه بدید که خشک بشه. اگر احساس کردید قسمتی از ریمل در حال ریزش هست، بهتره قبل از ریمل زدن مجدد، ابتدا با استفاده از فرمژه، مژه هاتون رو دوباره حالت بدید و بعد دوباره ریمل بزنید. با این کار، ریمل های اضافی از روی مژه ها پاک میشه و بعد از ریمل زدن مجدد، مژه ها بهتر و بیشتر به ریمل آغشته خواهند شد.

 

 

ریمل زدن – آموزش ساده برای انواع شکل چشم

 

بهترین کار این هست که فقط به مژه های بالایی ریمل بزنید و سعی کنید بیشترین مایع ریمل در نزدیکی ریشه مژه ها باشه و با حرکت لرزشی، فرچه ریمل رو به سمت بالای مژه بکشید. با این روش، مژه هاتون خیلی پرتر و حجیم تر دیده خواهند شد.

اگر دوست دارید مژه های پایین رو هم ریمل بزنید نیازی نیست که فرچه ریمل رو دوباره به مایع ریمل آغشته کنید. برای این کار فقط کافیه فرچه ریمل رو یک یا دوبار بر روی گوشه خارجی چشم و روی مژه های پایینی بکشید.

 

 

تکنیک ریمل زدن برای انواع مژه ها

 

اگر قصد دارید از مژه مصنوعی برای زیباتر شدن چشم هاتون استفاده کنید باید ابتدا مژه های طبیعی خودتون رو ریمل بزنید تا هم مرتب شده و هم اینکه به خوبی به سمت حالت داده شوند. سپس با دقت مژه مصنوعی رو بر روی مژه بچسبونید و در نهایت دوباره هم روی مژه مصنوعی ریمل بزنید تا مژه ها یکدست و مرتب دیده شوند!

 

ممنون از همراهی شما با زیبامون دات کام!

داشتن مژه پرپشت و بلند یکی دیگر از عواملی است که به زیبایی چشمان کمک می کند، مژهای بلند در بعضی از افراد ژنتیکی است اما می توان گفت بر اثر عواملی مانند بالا رفتن سن یا کمبود ویتامین های بدن، استفاده ی بیش از حد از ریمل، مژه مصنوعی و یا کنده شدن مژه بر اثر اکستنشن، مژه ها را دچار کم پشتی می کند؛ اما باز هم می توانید با انجام روش های درمانی مژه پرپشت و ضخیم داشته باشید. دقت داشته باشید روش های زیادی برای اینکار وجود دارد اما چون مژه ها در نزدیکی چشمان قرار گرفته است انتخاب یک روش بی خطر و موثر مهم است.

با توجه به تحقیقات انجام شده رابطه مستقیمی بین سلامتی مو و تغذیه وجود دارد، بنابراین اگر فردی به میزان کافی از ویتامین های محلول در چربی همانند، گروه ویتامین های B، ویتامین C و کلاژن ها استفاده نکند، ممکن است سلامت موی خود را به خطر بیاندازد. در ادامه انواع روش های خانگی و غیر خانگی را برای شما بازگو می کنیم.

در ابتدا بهتر است به این مطلب اشاره کرد که ریزش چند مژه در روز طبیعی است. هنگام بیدار شدن از خواب ممکن است یک یا دو تار مژه بر روی گونه تان بیابید، مطمئنا این امر برایتان آزاردهنده و ناخوشایند است اما توجه داشته باشید که مژه های شما همانند دیگر موهای شما ریزش دارد و همانند موهای سایر قسمتهای بدن، دوره زمانی رشد مژه هم مشخص است.

تقریبا بین ۹۰ الی ۱۵۰ تار مژه بر روی پلک بالا و ۷۰ الی ۸۰ تار دیگر بر روی پلک پایینی قرار دارد. موهای بدن در دوره زمانی مشخصی رشد کرده و مدت زمان رشد مژه هم به همین میزان مشخص است.

چطور مژه زیبا داشته باشیم

این دوره زمانی از مرحله رشد (آناژن) شروع شده و بین ۳۰ تا ۴۵ روز طول می کشد که هر مژه معمولا نهایت تا ۱۰ میلی متر بلند می شود. مرحله بعد که رشد متوقف شده و فولیکول های مژه خورد و شکننده می شوند را مرحله انتقال (کاتاژن) می نامند. اگر در این مرحله مژه ریزش داشته باشد، سریعا جایش با مژه ی دیگر پر نخواهد شد. این مرحله ۲ الی ۳ هفته طول دارد. مرحله ی بعدی که مرحله ی ساکن (تلوژن) نام دارد ممکن است تا بیش از ۱۰۰ روز طول بکشد تا مژه ی جدیدی جایگزین شود. این دوره معمولا بین ۴ الی ۸ هفته طول می کشد تا یک مژه بطور کامل جایگزین شود.

کوتاه کردن مژه همانند موهای دیگر قسمت های بدن می تواند مفید واقع شود. اثرات کوتاه کردن مو معمولا با رشد سریعتر و ضخامت بیشتر همراه است، حال سوال این است کوتاه کردن مژه همین نتایج را خواهد داشت؟

نکته ای که باید به آن توجه ویژه ای داشت این است که کوتاه کردن مژه نسبت به کوتاه کردن موهای سر کندتر خواهد بود و این مدت زمان ممکن است شما را هم ناامید کند و روش مناسبی برای پرپشت شدن مژه ها نیست. یادتان باشد مژه به اندازه موی سر رشد نمی کند.

روغن های نظیر کرچک، زیتون، بادام و سیاه دانه گزینه خوبی برای رشد سریع مژه در یک هفته و یا بیشتر استفاده می شوند. این روغن ها با داشتن ویتامین ها و پروتئین های لازم برای تغذیه مژه، و تاثیر روی فولیکول های مژه برای پرپشت کردن مژه ها مفید هستند.

روغن کرچک

کرچک، یکی از بهترین درمان های خانگی و مواردی است که برای رشد سریع مژه های شما بسیار مناسب، ساده و گیاهی است. این روغن می تواند منجر به رشد سریع مژه ها و ضخیم تر شدن آنها شود. برای استفاده راحت تر می توانید روغن کرچک را با استفاده از فرچه ی ریمل قبل از خواب استفاده کرده تا این کار منجربه مرطوب شدن و رشد طبیعی مژه های شما شود.

روغن بادام

بادام ، مطمئنا یکی از روغن های رایج و خوب برای چرب کردن موها در آقایان و لطیف کردن پوست های خشک در خانم ها، روغن بادام است که می توانید به راحتی در دسترس بوده و پروتئین های موجود در این روغن به بازسازی سطح پوست کمک می کنند و حالت انعطاف پذیری آن را بهبود می بخشند.

روغن هفت مغز

روغن هفت مغز، بی شک روغن هفت مغز که به دلیل ترکیب و تهیه آن از تعداد هفت دانه روغنی می باشد که عیارتند از :بادام تلخ و شیرین ، فندق ، سیاه دانه ، پسته ، کنجد ، کرچک که تک تک آنها از بهترین ها بوده تهیه شده و با دارا بودن مواد مغذی و ضروری پوست و مو خود را به جایگاه نخست از لیست روغن های تقویت کننده مو ، ابرو و مژه رسانده و پس از گذشت سالها این جایگاه را در میان بهترین ها حفظ کرده است.

روغن هسته ی انگور

روغن هسته انگور، این روغن فاقد سدیم و کلسترول بوده و میزان اسیدهای چرب غیر اشباع آن تا 90 درصد می رسد. خاصیت آنتی اکسیدانی عصاره انگور 50 برابر بیشتر از ویتامین E و 20 برابر بیشتر از ویتامین C است. روغن خالص دانه انگور، ترکیبی فوق العاده موثر برای فعال سازی مجدد رشد پیاز مو است که با ماساژ دادن آن روی پوست سر می توانید به تاثیر سودمند این روغن پی ببرید.

روغن رزماری

رزماری یا اکلیل کوهی یکی از گیاهان دارویی معطر با نفوذ پذیری بالا و همچنین خواص درمانی بی نطیر که در کمتر گیاه دارویی این خواص را می توان یافت، روغن رزماری یک روغن محرک است که بوی نافذ و گرمی دارد و بر اعصاب مرکزی اثر مؤثری دارد. از این گیاه دارویی برای تقویت ابرو و مژه نیز هستیم که در دراز مدت دارای اثری فوق العاده و ماندگار نیز هست.

روغن سیاه دانه

سیاه دانه، سیاه تخمه و یا در عربی شونیز یکی دیگر از قدیمی ترین طعم دهنده ها که قدیمی تر ها و شاید امروزه نیز در نان ها و ترشی های محلی مورد استفاده قرار می گیرد که روغنی از این دانه ها تهیه می شو که شاید به جرات بتوان گفت یکی از بهترین روغن ها در زمینه پوست و مو است، سیاه دانه کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف از جمله صنایع آرایشی و بهداشتی برای تهیه و تولید انواع لوسیون ضد ریزش مو و ابرو ، تقویت کننده های گیاهی برای مو ، ابرو و مژه و همچنین پمادهای ضد درد مفاصل که به شکلهای مختلفی مانند :روغن خالص سیاه دانه ،پماد، لوسیون ، سرمه ، ریمل و… تهیه و به بازار عرضه می شود و از اقبال و استفبال عمومی فراوانی برخوردار است.

روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از روغن های طبیعی و اشباع است که از گوشت داخل میوه نارگیل تهیه می شود و یکی از نشانه های بارز آن مایع بودن روغن در دمای معمولی و جامد شدن در دمای پایین است. این روغن که یکی از نام آشنا ترین روغن ها در میان مردم جهان و دارای کاربردهای بیشماری در زمینه تهیه مواد آرایشی است که سهم مهمی را در این صنعت به خود اختصاص داده است، بی شک روغن نارگیل یکی از بهترین روغن ها در زمینه رطوبت بخشیدن به پوست و مو و رفع خشکی پوست و مو است که البته با رایحه مطبوع و قدرت نفوذ پذیری بالا و قدرت تقویت پوست و مو جایگاه ویژه ای در میان سایر روغن های طبیعی و گیاهی دارد.

روغن زیتون

روغن زیتون مادر روغن های مفید برای پوست و مو است. این روغن می تواند جای بسیاری از محصولات حالت دهنده موها را بگیرد چراکه می تواند به طور عمیق در موها نفوذ کرده و آنها را مرطوب و هم به حالت گرفتن کمک کند. روغن زیتون تا حد زیادی خشکی و زمختی موها را از بین می برد و به همین دلیل بیشتر از همه این روغن سبک را به کسانی پیشنهاد می کنیم که همیشه از خشکی بیش از اندازه موها شاکی اند. ناگفته نماند که آنتی اکسیدان موجود در روغن با نازک شدن و ریزش موها مبارزه می کند.

ترفندهای زیادی برای رشد سریع مژه مطرح است. یکی از همین افسانه ها، اثر وازلین بر روی رشد مژه است. متاسفانه این ترفند که وازلین برای رشد مژه مفید است، نادرست می باشد. وازلین اثری بر روی رشد مژه ندارد اما ماده ای مفید برای مژه محسوب می شود. چون وازلین مرطوب کننده ای بسیار مناسب است برای کسانی که دارای مژه هایی خشک هستند مناسب بوده و از شکسته شدن مژه ها جلوگیری می کند. وازلین به مژه ها زیبایی خاصی می دهد و باعث می شود تا مژه ها ظاهری بلند تر صاف تر، مرتب و منظم بخود بگیرند.

کاشت مژه جایگزینی برای افرادی می باشد که روش هایی درمانی و استفاده از داروی تقویت مژه و مواد آرایشی مژه روی آنها تاثیری نداشته است و گزینه آخر را برای داشتن مژه پرپشت و بلند انتخاب می کنند.
بطور کلی دو مدل کاشت مژه وجود دارد ۱- کاشت موقت ۲- کاشت دائمی

کاشت دائمی

پیوند مژه یا کاشت دائمی برای افرادی که در اثر بیماری مژه های خود را از دست داده اند با سوزن جراحی و توسط متخصصین قابل انجام است پیوند مژه بصورت تک به تک صورت می گیرد و از حساسیت بالایی برخوردار است بعد از کاشت مژه رشد طبیعی مژه ها ادامه پیدا می کند و حداقل ماندگاری ۱ ماه است.

چطور مژه زیبا داشته باشیم

کاشت موقت

کاشت موقت یا اکستنشن مژه برای افرادی که چشمان حساسی به مژه مصنوعی دارند و انجام کاشت دائم برایشان مقدور نمی باشد مناسب است. کاشت موقت معمولا در سالن های زیبایی انجام می شود و حداقل زمان ماندگاری ۲ هفته ای دارد و بعد از آن نیاز به ترمیم مجدد دارد اگر برای رفتن به مهمانی و جشن عروسی نیاز به مژه بلند دارید این روش پیشنهاد می شود.

 

برای پرپشت کردن مژه ها راههای متفاوتی وجود دارد که مربوط به رعایت و دنبال کردن رژیم غذایی و راههای طبیعی دیگر  و همچنین استفاده از روش اکسنشن و یا کاشت مژه می باشد. حتما این سوال برایتان پیش خواهد آمد که کاشت مژه چگونه است و چه مراحلی دارد و یا اینکه آیا کاشت مژه عوارضی برای سلامت چشم به همراه دارد یا خیر؟

به طور کلی خانم ها می توانند برای این که مژه هایی پرپشت و بلند داشته باشند می توانند از سرم های بلند و تقویت کننده، مژه های مصنوعی چندبار مصرف، اکستنشن های مژه و محصولات دیگر برای زیباتر کردن مژه های شان استفاده کنند اما مساله این است که تمام این راهکارها در طولانی مدت جواب نمی دهند و کوتاه مدت هستند، به این ترتیب نکاتی وجود دارد که باید درمورد اکستنشن مژه یا کاشت مژه مصنوعی بدانید. 

 

چند نوع کاشت مژه داریم؟

چطور مژه زیبا داشته باشیم

دو نوع کاشت داریم؛ کاشت دائم و موقت. در کاشت موقت مژه ها یک هفته دوام می آورند. این نوع کاشت به دلیل چسبی که استفاده می شود، ماندگاری کمتری دارد. کاشت مژه مصنوعی روش جدیدی است که به شما کمک می کند تا مژه های تان را بلندتر و خوش حالت‏تر کنید و زیباتر به نظر برسید. اما قبل از اینکه برای این کار تصمیم بگیرید، نکاتی وجود دارد که باید بدانید شاید بعد از خواندن این مطلب، از انجام آن پشیمان و شاید هم برای کاشت مژه اصرار داشته باشید. در نهایت تصمیم با شماست. تعداد مژه ای که برای هر فرد انتخاب می شود، بستگی به تعداد مژه های خود فرد دارد. 

چنانچه  فردی تعداد مژه های طبیعی خودش کم باشد تعداد کمی می تواند مژه بکارد. به دلیل اینکه مژه های مصنوعی روی مژه های طبیعی کار می شوند و اگر شخص مژه های کمی داشته باشد به همان اندازه می شود برایش مژه اضافه کرد. معمولا هزینه مژه ها دانه ای پنج الی شش هزار تومان است که باید در کل برای کاشت اولیه دائم حدود250 تا 350 هزار تومان پرداخت کنید و برای هر دوره ترمیم که هر دو الی سه هفته یک بار است بسته به مقدار آسیبی که در آن مدت به مژه ها وارد شده و تعداد مژه ای که ریخته، حدود 60 تا 70 هزار تومان هزینه کرد. 

 

مژه های یکبار مصرف 

 بعضی افراد برای استفاده از مژه مصنوعی برای یک شب ترجیح می دهند از مژه های مصنوعی یکسره و یک بار مصرف که در اکثر فروشگاه های لوازم آرایشی موجود است، استفاده کنند که قیمت یک جفت آن به همراه چسبی که همراه مژه است، بین 6 تا 10 هزار تومان است. 

 طریقه استفاده از آنها به دلیل یکدستی و به هم چسبیدگی آنها خیلی آسان است. فقط کافی است چسب را به مژه مصنوعی زده و به آرامی، با استفاده از یک موچین آن را بالای پلک خود بچسبانید. بعد از استفاده می توانید صورت خود را با احتیاط و با آب گرم بشویید و آرام مژه را از پلک جدا کنید. این مژه ها یک بار مصرف بوده و استفاده مجدد از آنها احتمال دارد چشم تان را آلوده کند.

 

اکستنشن مژه

 اکستنشن مژه، مژه هایی مصنوعی است که یک به یک به مژه های طبیعی فرد چسبانده می شود تا ضخامت، طول، رنگ و حالت مژه ها را زیباتر نشان دهد. این اکستنشن ها از مواد مصنوعی همچون موی سمور، ابریشم یا حتی موی انسان ساخته شده اند. استفاده از مژه های مصنوعی از قدیم مرسوم بوده است، اما تفاوت بین راه های قدیمی و جدید این است که امروزه، مژه های مصنوعی به جای پوست پلک که باعث آسیب دیدگی بیشتری می شود، به مژه های فرد چسبانده می شود، بنابراین ظاهری زیباتر ایجاد خواهد کرد. تفاوت دیگر اینکه مانند مژه های مصنوعی در قدیم از چسب های مضر استفاده نمی شود و چسب‏های مخصوص این کار به بازار آمده است. 

 

آیا چسب مورد استفاده مضر است؟

 ممکن است افرادی به چسب های مخصوص کاشت مژه حساسیت داشته باشند. اگر فردی حساسیت داشته باشد ممکن است دچارعفونت لایه نازک بالای چشم شود و این خطری است که می تواند فرد را تهدید کند. این نوع عفونت بینایی افراد را تهدید نمی کند اما ممکن است برای مدتی تا از بین رفتن عفونت فرد دچار تاری دید شود. چندین نوع چسب در بازار موجود است که از لحاظ زمان خشک شدن با هم تفاوت دارند. ممکن است برای تان این سوال پیش بیاید که اگر هنگام کاشت چسب درون چشم بریزد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ 

اما باید بدانید در کل مدت کاشت، چشمان فرد بسته است، به همین دلیل از این جهت خطری چشم فرد را تهدید نمی کند. اما لازم است قبل از انجام کاشت مژه، مطمئن شوید که چسب استفاده شده به چشم شما آسیب نمی رساند. چسب مژه دارای مقادیری مواد شیمیایی است اما این مواد فقط در مواقع حساسیت احتمالی یا گذشتن تاریخ انقضا باعث ایجاد خطر برای چشم ها می شود و عفونت خاصی به چشم نمی رساند. با انتخاب یک متخصص در این کار می توانیم مطمئن شویم کارمان به درستی و بی هیچ مشکلی انجام خواهد شد. 

 

راهکاری برای تشخیص حساسیت

اگر شخصی بداند پوست حساسی دارد و ممکن است بعد از کاشت دچار حساسیت شود، بهتر است ابتدا دو عدد مژه بکارد و بعد از گذشت چند روز اگر دچار حساسیت شد آنها را بردارد و دیگر کاشت مژه انجام ندهد. اما اگر در آن مدت مشکلی برایش پیش نیامد، می تواند ادامه کاشت مژه را انجام دهد ولی اگر بعد از کاشت فرد احساس ناراحتی روی چشم داشته باشد و فشاری روی چشم هایش احساس کند، بهتر است برای مدتی کاشت را انجام ندهد. 

 

ماندگاری اکستنشن مژه چقدر است؟

افرادی که تصمیم دارند کاشت مژه را انجام ندهد باید بدانند این مژه های مصنوعی معمولا بین دو تا چهار هفته و اگر خیلی مورد مراقبت باشند تا شش هفته ماندگاری خواهند داشت. 

 

آیا با کاشت، مژه های طبیعی می ریزند؟

 کاشت مژه باعث از دست دادن مژه های طبیعی نمی شود. این روند عوارض و خطر خاصی به همراه ندارد اما باید خیلی مراقب بود و مهم تر آنکه بعد از انجام کاشت مژه، چشم فرد نباید تا 24 ساعت با آب در تماس باشد تا مژه ها به خوبی بچسبند و روی چشم ها ماندگار شوند. 

 

پس ازکاشت باز هم به ریمل احتیاج است؟

 متخصصان این کار می گویند پس از کاشت مژه مصنوعی، نباید از مداد و ریمل های آرایشی استفاده کرد. در اصل بعد از این کار احتیاجی به آرایش چشم نخواهید داشت. از فرمژه هم روی کاشت مژه نباید استفاده کنید. اگر می خواهید مژه های مصنوعی تان فر باشند، قبل از کاشت با متخصصی که قرار است این کار را انجام بدهد، صحبت کنید. اگر از مژه های تان خسته شدید به هیچ عنوان خودتان اقدام به برداشتن مژه ها نکنید. برای این کار هم لازم است تا به کسی که عمل کاشت را برای شما انجام داده مراجعه کنید. 

 

آیا به راحتی می توان مژه ها را برداشت ؟

 هر چسب مخصوص به مژه یک محلول پاک کننده (Remover) دارد. اگر شخصی بعد از کاشت مژه تصمیم بگیرد آنها را بردارد بهتر است به کارشناسی که کاشت مژه را برایش انجام داده، مراجعه کند تا به وسیله پاک کننده مخصوص، مژه ها را بردارد. به این ترتیب که به وسیله گوش پاک کن پاک کننده را به مژه ها زده و به آرامی ماساژ می دهد. این عمل باعث می شود چسب حل شده و مژه ها به آسانی برداشته شوند. پس توصیه می کنیم خودتان وارد عمل نشوید و کار را به دست کاردان بسپارید.

 

کارهایی که پس از کاشت مژه باید انجام دهیم

بعد از کاشت باید خیلی مراقب مژه ها باشیم. بهتر است چشم های خود را نمالیم و با قدرت آنها را نخارانیم. در زمانی که کاشت مژه داریم بهتر است وارد سونای بخار نشویم، وقتی حمام می کنیم باید مراقب باشیم فشار آب به صورت مستقیم به چشم های مان نخورد. 

 اگر قبل از کاشت برای تقویت مژه های تان از پماد های مختلف استفاده می کردید، بهتر است بعد از کاشت دیگر این کار را انجام ندهید چون چرب شدن مژه ها باعث زودتر افتادن مژه های کاشته شده می شود. هنگام خواب روی شکم نخوابید. انجام این موارد شاید ابتدا کمی سخت باشد اما با گذشت زمان عادت می کنید و دیگر برای تان سخت نخواهد بود. 

 

کاشت به چه کسانی توصیه نمی شود

 کاشت مژه را همه افراد به غیر از کسانی که مشکلات چشمی دارند، می توانند انجام دهند اما کسانی که دارای مژه های بلند و پر هستند بهتر است این کار را انجام ندهند اما بسیاری از خانم ها برای اینکه می خواهند راحت تر باشند و دیگر سراغ ریمل نروند، با وجود مژه های پر و بلند بازهم کاشت را انجام می دهند. این کار با رعایت مسائل ذکر شده مشکلی برای آنها پیش نمی آورد اما پزشکان این کار را پیشنهاد نمی کنند.

چطور مژه زیبا داشته باشیم

 

اگر حساسیت ندارید، کاشت مژه اشکالی ندارد 

 کاشت مژه به صورت زیبایی و عمل جراحی برای کاشت مژه دو مقوله متفاوت هستند که یکی برای زیبایی انجام می شود و دیگری در مواقع لزوم که فرد دچار آسیب دیدگی یا سوختگی شده. در جراحی مژه ممکن است لبه های مژه به علت داشتن بافت حساس دچار عفونت شود و در صورت وجود این احتمال، این جراحی انجام نمی شود اما در کاشت زیبایی مژه های مصنوعی با چسب کار می شوند و اگر فرد حساسیتی به چسب نداشته باشد مشکلی پیش نخواهد آمد. 

 

 

آیا مژه های کاشته شده باید شسته شوند؟

 شست وشوی چشم ها در زمان داشتن مژه های کاشته شده اهمیت خاصی دارد و به دلیل ترشحاتی که از چشم بیرون می آید بهتر است شسته شود. اگر کاشت مژه برای شست وشوی چشم ها محدودیت ایجاد کند ممکن است به مرور زمان چشم دچار آلودگی شود. فردی که کاشت مژه در سالن های زیبایی انجام داده، بهتر است برای شست وشوی چشم ها مراقب باشد تا آب با فشار زیاد و مستقیم با مژه برخورد نداشته باشد. برای شست وشو بهتر است خیلی آرام چشم ها را شست و با یک دستمال مرطوب به آرامی چشم ها را پاک کرد. 

 البته باید مراقب بود تا از دستمال های چرب برای این کار استفاده نکنیم به این خاطر که چربی ها باعث زودتر افتادن مژه ها می شود. مژه های طبیعی هر 4 تا 5 ماه به صورت دانه ای می ریزند و دوباره رشد می کنند، به همین دلیل از نظر پزشکان کاشت مژه مصنوعی مشکل خاصی به همراه ندارد. 

 

تقویت مژه با تغذیه

 مو توسط پروتئینی به نام کراتین ساخته می شود. بدین ترتیب، هرگونه مواد غذایی که باعث رشد و تقویت مو شود قطعا باعث تقویت مژه ها نیز می شود.

 اولین گام تقویت مژه، داشتن یک رژیم غذایی درست و مناسب است. بدون تغذیه مناسب و سالم، مو و ناخن های شما رشد نخواهند کرد و مژه های بلندی نخواهید داشت. به همین دلیل لازم است که به رژیم غذایی خود مواد مغذی را اضافه کنید.

 مژه ها  هم مثل  سایر موهای بدن دارای چرخه رشد خاصی هستند و به طور مرتب رشد می کنند. آنچه که شما باید انجام دهید این است که با مشاوره با متخصص پوست و مو روند رشد موهای مژه خود را تقویت کنید.

 مژه های خود را با برخی از داروهای خانگی تغذیه و تقویت کنید. از بهترین روغن های تقویت کننده مژه، می توان از روغن زیتون و روغن کرچک نام برد. این دو روغن باعث تقویت و رشد مژه ها می شوند. شب ها قبل از خواب، آرایش خود را کاملا پاک کنید و سپس با پوشش نازکی ازروغن انتخابی خود، تمام سطح مژه ها را بپوشانید. صبح، مژه های خود را با آب گرم بشویید.

خود را آراسته و مرتب نگه دارید. با برس مخصوص مژه، آنها را همیشه به آرامی شانه کنید. با انجام این عمل، متوجه رشد و بلند شدن مژه ها خواهید شد.

غذاهایی با پروتئین بالا مانند ماهی، تخم مرغ، پنیر سویا، جگر و گوشت را بدون چربی مصرف کنید. علاوه بر این، به رژیم غذایی خود، مواد غذایی مانند دانه های سویا، آواکادو، انواع حبوبات و روغن زیتون که حاوی مقادیر فراوانی از اسیدهای چرب هستند را اضافه کنید.  

چطور مژه زیبا داشته باشیم
چطور مژه زیبا داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *