چطور گوشی را به ضبط ماشین وصل کنیم

 
helpkade
چطور گوشی را به ضبط ماشین وصل کنیم
چطور گوشی را به ضبط ماشین وصل کنیم

در گذشته برای اینکه میخواستیم به آهنگ و موسیقی مورد علاقه مان گوش دهیم، باید ساعت ها پشت سیستم و با استفاده از برنامه مختلف شروع به رایت سی دی می کردیم که این سی دی ها حجم و حافظه بسیار کمی داشتند و طبیعتا در طول مسیر ساید ده ها سی دی را تعویض می کردیم. اما امروزه اینگونه نیست!

ضبط های امروزه اتومبیل ها بسیار پیشرفته است و می توانید تنها با استفاده از چند ترفند ساده گوشی خود را بدون هر گونه معطلی در زمان، به اتومبیل وصل کنید.با این حال اگر شما در موزیک پلیر گوشی خود ده ها آهنگ دارید که به تازگی دانلود کرده اید، نیازی به این ندارید که زمان بگذارید و آنها را در سی دی رایت کنید!

از این رو ما قصد داریم در ادامه این مطلب از بخش تکنولوژی نمناک شما را با روش های اتصال گوشی به ضبط ماشین آشنا سازیم که می توانید با استفاده از این روش ها هر چه دقیق تر و سریع تر گوشی را به اتومبیل وصل کنید. همراه ما باشید.

ساده ترین روشی که این روزها برای وصل کردن گوشی به ضبط ماشین استفاده می شود، استفاده از کابل AUX می باشد که AUX از کلمه Auxilary می آید. این دو کابل در دو طرف خود دارای جک 3.5 میلی متری می باشد که یک طرف رابط اتصال گوشی و دیگر رابط اتصال ضبط اتومبیل می باشد.

چطور گوشی را به ضبط ماشین وصل کنیم

این کابل می تواند برای پخش صدا و آهنگ استفاده شود که این روزها می توان حتی با قیمت پایه 10 هزار تومان نیز ساده ترین کابل AUX را در طول های مختلف خریداری کنید. توجه داشته باشید که قبل از خرید این کابل ارتباط، ابتدا ضبط اتومبیل را بررسی کنید که آیا ورودی AUX دارد یا خیر؟! برای اتصال گوشی به ضبط ماشین با aux نیاز به کار زیادی نیست! ابتدا کابل را دو طرفین متصل کنید و سپس از قسمت Mode ضبط اتومبیل گزینه AUX را انتخاب کنید و سپس آهنگ مورد علاقه تان را از موزیک پلیر دیوایس یا گوشی متصل انتخاب نمائید.

نسل جدید ضبط هایی که چند سالی است وارد بازار شده اند، مجهز به تکنولوژی بلوتوث هستند که اگر ضبط شما دارای این فناوری است، توصیه می شود از این گزینه حتما استفاده کنید چرا که می توانید به راحتی آهنگ های خود را در ضبط اتومبیل پلی نمایید و همچنین می توانید تماس های دریافتی را نیز کنترل کنید.

برای استفاده از این قابلیت ابتدا از حالت Mode ضبط ماشین بر روی Bluetooth mode یا BT mode کلیک کنید تا حالت بلوتوث ضبط فعال شود. سپس گوشی را روشن کنید و از منو کاربری وارد Settings یا تنظیمات شوید و از قسمت Connctions وارد گزینه Bluetooth شوید. اینک می توانید نام ضبط را مشاهده کنید و باید بر روی آن کلیک کنید. هم اکنون ضبط شما با استفاده از رابط کاربری بلوتوث به گوشی وصل شده است و می توانید با خیالی راحت آهنگ مورد علاقه تان را گوش دهید.

منظور از کابل شارژر همان کابل USB می باشد که شاید در ابتدا تصور کنید چنین چیزی محال و غیر ممکن می باشد! اما صبر کنید! برخی از ضبط ها هستند که وقتی شما گوشی را به آن متصل می کنید، گوشی را به عنوان حافظه اکسترنال یا خارجی می خواند و شما می توانید به سادگی و با استفاده از یک کابل USB ساده گوشی را به ضبط اتومبیل متصل کنید.

با این حال توصیه می شود این روش را نیز امتحان نمائید و اگر متصل نشد می توانید با استفاده از کابل OTG آهنگ های مدنظرتان را از گوشی به فلش انتقال دهید. سپس فلش را به ضبط ماشین وصل کنید و مود ضبط را بر روی USB بگذارید و از گوش دادن آهنگ های مورد علاقه تان لذت ببرید.

 آخرین روشی که ما قصد داریم در این مطلب از نمناک به شما آموزش دهیم، اتصال گوشی به ماشین با استفاده از رادیو می باشد که آخرین گزینه ممکن می باشد! تاکنون حتما دستگاه هایی همانند تصویر زیر را در خیابان ها و فروشگاه های مختلف مشاهده کرده اید که در واقع نام این دستگاه ها ” FM Radio Transmitter ” می باشد.

با استفاده از این دستگاه ها می توانید به راحتی گوشی را اتومبیل وصل کنید اما چگونه؟ ابتدا لازم است کمی شما را با این دستگاه آشنا سازیم. این دستگاه ها بنابر تجهیزاتی که در آنها گنجانده شده است، ممکن است کمی گران تمام شوند! اما ارزش دارند! برای مثال این دستگاه ها می توانند از طریق بلوتوث، AUX، کابل USB و… به ضبط ماشین متصل شوند. از این رو این دستگاه ها، آهنگ موردنظرتان را در قالب موج رادیویی به ضبط اتومبیل ارسال می کند و رادیو اتومبیل شما می تواند آنها را در یک موج دریافت و پخش کند که برای روشن شدن باید آنرا به جا فندکی اتومبیل متصل نمائید. به همین سادگی!

ad>

 

برای اتصال تلفن همراه به ضبط و پخش موزیک‌های پلی لیست گوشی در ماشین، چندین راه وجود دارد که بسته به نوع ضبط و مدل گوشی متفاوت است؛ مثلا گاهاً پیش آمده که با اتصال گوشی به ضبط، آهنگ پخش نشده و شروع به شارژ شدن می‌کند، پس برای حل این مشکلات راهکارهایی ارائه می‌دهیم:

چطور گوشی را به ضبط ماشین وصل کنیم

یکی از راه‌های اتصال گوشی به ضبط ماشین یا باند خانگی استفاده از کابل AUX است که در واقع مخفف کلمه Auxilary به معنی کمک‌دهنده است. این کابل در دو سمت خود جک 3.5 میلی متری داشته و از یک سمت به ضبط یا اسپیکر و از سمت دیگر به گوشی وصل می‌شود و طول آن نهایتاً 1 متر است. توجه داشته باشید که با اتصال کابل باید تنظیمات ضبط را روی AUX قرار دهید تا آهنگ را پخش کند. پس برای ضبط‌هایی که قابلیت اتصال به بلوتوث نداشته و همچنین دارای درگاه AUX است، مناسب خواهد بود.

 

اگر دستگاه پخش ماشین دارای قابلیت بلوتوث باشد با اتصال آن به بلوتوث گوشی به آسانی می‌توان آهنگ پخش کرد؛ به این صورت که بلوتوث گوشی را در بخش setting و پس از آن Network Connection فعال کنید و اگر روی حالت “invisible” بود به حالت “visible” تغییر دهید، سپس بلوتوث ضبط را روشن کرده تا بلوتوث‌ها بهم وصل یا اصطلاحا pair شوند و به‌ راحتی موزیک را در ماشین پخش کنید. با این کار علاوه بر پخش آهنگ، قادر به پاسخ مکالمه تلفنی به صورت بی‌سیم خواهید بود. هر خودرو و یا دستگاه بلوتوث، نام مخصوص به خود را دارد. مثلا محصولات ایران خودرو دارای بلوتوثی به اسم IKCO هستند که باید به آن متصل شوید.

 

وصل کردن گوشی با کابل USB یا همان کابل شارژر گوشی برای زمانی مناسب است که ضبط درگاه AUX  و بلوتوث ندارد. حال اگر برای اتصال، یک سمت کابل را به ضبط و سمت دیگر را به گوشی متصل کنید مشاهده خواهید کرد که گوشی شروع به شارژ شدن کرده و موزیک پخش نمی‌شود که دلیل آن خوانده نشدن فایل صوتی از کارت حافظه است. برای رفع این مشکل دو راه کاربردی وجود دارد اول اینکه قبل از اتصال، فایل‌های موزیک را در گوشی اندروید کپی کنید و سپس از طریق کابل به ضبط متصل شوید؛ دوم اینکه اپلیکیشن USB Audio Player PRO را نصب کنید؛ توجه داشته باشید که قبل از به اجرا درآوردن برنامه باید آن را کرک کنید؛ کرک برنامه در گوگل موجود است ولی با پرداخت هزینه برنامه، بدون کرک نیز می‌توانید استفاده کنید و در نهایت با USB به ضبط وصل شوید. برنامه مذکور دارای ویژگی‌های زیادی است که به چند مورد آن اشاره می‌کنیم:-    قابلیت پخش فرمت‌های گوناگون مانند wav/flac/ogg/mp3/DSD/SACD/aiff/aac/m4a/ape/cue  در دو حالت 24 و 32 بیتی-    پوشش‌دهنده اتصالات USB و OTG-    پوشش‌دهنده اکولایزرهای مختلف-    پخش آهنگ به‌صورت فولدر-    پخش مداوم بدون قطع شدن موزیک-    دارای محیط کاربری زیبا با گرافیک بالا-    امکان ایجاد آلبوم-    تنظیم و کنترل میزان صدا-    پشتیبانی از FM در گوشی‌های دارای این قابلیت 

 

کار با اف ام ترنسمیتر به این شکل است که بر روی نمایشگر دستگاه یک موج رادیویی نشان داده می‌شود؛ حال شما رادیوی خودرو را روی حالت FM و آن عددی که اف ام ترنسمیتر نشان می‌دهد، قرار دهید. اتصال این دستگاه به ماشین از طریق جا فندکی است؛ در واقع پس از اتصال به جا فندکی، باید از طریق بلوتوث یا کابل AUX به اف ام ترنسمیتر متصل شوید. این روش به دلیل اینکه در برخی گوشی‌ها کاربرد نداشته و به‌خاطر وجود امواج مختلف رادیویی ممکن است صدا را با نویز پخش کند، زیاد معمول نیست.

 

ضبطی که قابلیت اتصال با موارد گفته شده را نداشته و فقط نوار کاست را پشتیبانی می‌کند، تنها از طریق یک آداپتور نوار کاست می‌تواند به گوشی وصل شود؛ تنها باید این نوار کاست را داخل ضبط قرار داده و کابل آن را به گوشی متصل کنید تا آهنگ‌های مورد علاقه خود را گوش دهید.

 

ایمیل یا شماره همراه

کلمه عبور

مرا به خاطر بسپار

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

شماره همراه

کلمه عبور

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

ایمیل یا شماره همراه

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

کد بازیابی

بازگشت به بخش ورود

کد تایید

نام *

نام‌خانوادگی *

کلمه عبور

چطور گوشی را به ضبط ماشین وصل کنیم

کلمه عبور جدید

کلمه عبور قدیم

کلمه عبور جدید

جنسیت مردزن

نام *

نام‌خانوادگی *

تلفن همراه *

ایمیل *

کلمه عبور فعلی *

شما هنوز هیچ سفارشی ثبت نکرده‌اید.

اگه توی گوشیتون کلکسیون آهنگ دارید ، خیلی راحت می تونید گوشی تون رو به ضبط ماشین وصل کنید و صدای موسیقی رو از باند ماشین و با کیفیت خوب بشنوید . در ادامه روش های مختلف اتصال گوشی به ضبط ماشین رو گفتم .

اتصال گوشی به ضبط ماشین

قبلا در مورد کابل AUX مفصل توضیح دادم پیشنهاد میکنم حتما بخونید . کابل AUX یه کابل تک فیش هست که دو طرفش مثل همه و وظیفش هم انتقال صداست . البته به غیر از صدا می تونید سیگنال های دیگه هم بفرستید چون سیم هاش از داخل نظیر به نظیر به هم وصلن اما از کابل AUX بیشتر برای انتقال صدا استفاده می کنن .

کابل AUX برای اتصال گوشی به ضبط ماشین

الان دیگه تمام ضبط های ماشین ، ورودی AUX دارن ، حالا چه جلوی رادیوپخش و چه پشت رادیوپخش . اگه جلو باشه که ورودیش مشخصه و اگه پشت ضبط باشه احتمالا با یه سیم اومده به جلو . شما فقط اینو بدونید که دنبال گزینه AUX روی رادیوپخش ماشین تون باشید .

چطور گوشی را به ضبط ماشین وصل کنیم

ورودی AUX روی ماشین های ایران خودرو

یا شاید هم مثل شکل زیر باشه . خلاصه دنبال ورودی AUX در ضبط ماشین خودتون باشید .

ورودی AUX در ضبط ماشین

حالا برای اتصال گوشی به ضبط ماشین و شنیدن ترانه های داخل گوشی روی اسپیکرهای ماشین فقط کافیه که یه سر کابل AUX رو به جک هدفون گوشی و یه سر دیگه کابل AUX رو به ضبط ماشین بزنید . ضبط ماشین رو روی حالت AUX بذارید ( حالت یا Mode ضبط رو عوض کنید ) . حالا دیگه هر آهنگی که توی گوشی play کنید توی ضبط ماشین هم اجرا میشه . به همین سادگی .

اتصال گوشی به ضبط ماشین با کابل AUX

پس به طور خلاصه برای اتصال گوشی به ضبط ماشین ، یه کابل AUX نیاز دارید و باید Mode ضبط ماشین رو هم روی AUX بذارید . تمام !

الان دیگه خیلی از ماشین ها با رادیوپخش بلوتوث دار به بازار ارائه میشن . اتصال گوشی به رادیوپخش ماشین خیلی سادست ، مثل این می مونه که دو تا گوشی رو از طریق بلوتوث با هم سینک می کنید . اینجا هم همون کار رو باید بکنید . هر رادیوپخشی یه جوری بلوتوثش روشن میشه اینو دیگه باید با امکانات و دکمه های ضبط ماشین تون ور برید تا پیداش کنید . بلوتوث گوشی رو هم روشن کنید و اگه invisible هست ، به حالت visible تغییرش بدید . حالا توی گوشی اسکن کنید تا ضبط ماشین تون رو پیدا کنه . محصولات ایران خودرو معمولا با اسم IKCO هستن . روی اسم بلوتوث ضبط ماشین ضربه بزنید تا با گوشی تون سینک یا به اصطلاح Pair بشه .

اتصال گوشی به ضبط ماشین از طریق بلوتوث

حالا دیگه هر آهنگی توی گوشی پلی کنید توی ضبط هم اجرا میشه . فقط حواستون باشه که ضبط ماشین ، صدای ترانه های گوشی رو یه مقدار ضعیف تر پخش می کنه . الان دیگه شما از ضبط ماشین هم می تونید آهنگ های گوشی رو عقب جلو کنید یا صداش رو کم و زیاد کنید .

علاوه بر چخش ترانه ها ، با وصل کردن گوشی به ضبط ماشین از طریق بلوتوث ، اگه ماشین تون این آپشن رو داشته باشه ، می تونید حتی مکالمات تلفنی رو هم از طریق رادیوپخش انجام بدید ( مثل هدست بلوتوث – برای مثال هدست بلوتوث مینیکس NT1 )

این اف ام پلیر هایی که توی بازار می فروشن مخصوص اتصال فلش مموری و یا کارت حافظه مایکرو اس دی هستن و راهی واسه اتصال گوشی به اف ام پلیرهای معمولی وجود نداره . واسه اینکه از طریق جا فندکی بتونید گوشی موبایل رو به ضبط ماشین وصل کنید می تونید یه FM Transmitter بخرید که از طریق موج اف ام بتونید صدای گوشی رو روی اسپیکر های ماشین تون بشنوید ( تلفظ صحیح Transmitter به این صورته : ترنسمیتر trænsˈmɪt̬.ɚ ) . البته این روش رو خیلی توصیه نمی کنم چون رو یه سری از گوشی ها جواب نمیده ، از طرفی به خاطر وجود امواج مختلف رادیویی و اختلال اونها ، صدا یه مقدار نویزی میشه و باید آنتن ماشین تون رو بکنید تا مثل بچه آدم کار کنه . اساس کار اف ام ترنسمیتر اینجوریه که روی نمایشگر اف ام ترنسمیتر یه موج رادیویی نمایش داده میشه ، حالا شما باید رادیو رو روی موج اف ام و اون عددی بذارید که اف ام ترنسمیتر نشون میده . حالا گوشی رو باید یا از طریق کابل AUX و یا از طریق بلوتوث به اف ام ترنسمیتر متصل کنید . شکل زیر نمونه ای از یک اف ام ترنسمیتر رو نشون میده .

اتصال گوشی به ضبط ماشین از طریق اف ام ترنسمیتر

راستی دوستان ، پیشنهاد میکنم دوره های انگلیسی علم فردا رو تهیه کنید ، دنیاتون عوض میشه ! خیلی فرقه بین کسی که انگلیسی میدونه و نمیدونه !

محمدرضا امين زاده هستم ، مهندس الكترونيك و سردبير مجله علم فردا . علاقه زیادی به سخت افزار دارم ، اگه فرصتی بمونه در زمینه ادیت فیلم و تصویر و طراحی رابط کاربری وب و اندروید مطالعه و تمرین می کنم .

نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . از طرفی ، نگهداری یک وب سایت آموزشی خرج داره ! اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم .
حمایت مالی از علم فردا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

سوال امنیتی *
هفت
 × 

 = 
thirty five

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

سلام گوشی سامسونگ جی سون دارم به بلوتوث همه ی ماشین ها وصل میشه بجز سوناتا چیکار باید بکنم؟

سلام من هر وقت با aux گوشی رو به ضبط وصل میکنم بعد چند ثانیه گوگل خود به خود باز میشه و آهنگ قطع میشه . چرا ؟

سلام. خسه نباشید .
من یک ظبط داخل خونه دارم با دوتا باند الان وصل کردم
حالا میخوام صدای تلوزیون بندازم رو بلنگو ها از طریق ظبط
که سینما خانواده نگیرم چه نوع تبدیلی بخرم که حل بشه
تبدیل Aux به دوفیشم قرمز سفید زدم اما نشد.تلویزونم. ال سی دی ۴۲ الجی

سلام خسته شدم از گشتن و اینور اونور رفتن لطفا کمکم کنید
من ضبط ماشینم تصویری هست پایونر هست تو تنظیماتش اونجوری که نوشته میگه که میتونم با کابل aux تصویر موبایلو بندازم رو ضبط ولی هرکاری میکنم نمیشه لطفا راهنماییم کنین خیلی گشتم این اموزشو نتونستم پیدا کنم

سلام ماشین جیلی. ورودی aux داره ولی رو مدش aux نیست چجوری وصلش کنیم که بخونه؟

سلام ضبط آریو نه aux داره و نه بلوتوث چطوری گوشیمو به ضبط وصل کنم

سلام
دوستانی ک میگفتن پژو پارس (داشبورد جدید) داریم ولی بلوتوثش وصل نمیشه اینکارو بکنن:
اول دستگاه رو روشن کنن بعد دکمه ای ک علامت تلفن سبز رنگ داره رو دو-سه ثانیه فشار بدن و نگه دارن روی نمایشگر علامت بلوتوث چشمک زن(سمت چپ بالا)نشون داده میشه.
بلوتوث گوشی رو روشن کنن و اطراف رو سرچ کنن گزینه ikco رو انتخاب کنن.
با دکمه mode حالت رو ب بلوتوث تغییر بدید.حالا دیگ باید وصل شده باشه و هر آهنگی رو پلی کنین یا ویدیو پخش کنین یا موبایلتون زنگ بخوره از طریق دکمه های فرمان میتونید پاسخ بدید یا ردش کنین.
امکانات دیگه ای هم داره ک تو دفترچش میتونید بخونید یا دفترچه رو از اینترنت دانلود کنین.
ممنون.

سلام
دوستانی ک میگفتن پژو پارس (داشبورد جدید) داریم ولی بلوتوثش وصل نمیشه اینکارو بکنن:
اول دستگاه رو روشن کنن بعد دکمه ای ک علامت تلفن سبز رنگ داره رو دو-سه ثانیه فشار بدن و نگه دارن روی نمایشگر علامت بلوتوث چشمک زن(سمت چپ بالا)نشون داده میشه.
بلوتوث گوشی رو روشن کنن و اطراف رو سرچ کنن گزینه رو انتخاب کنن.
یه نکته دیگ هم داره ک اگه موبایل رمز خاست برا کانکت شدن بلوتوث رو بزنید.
حالا دیگ باید وصل شده باشه و هر آهنگی رو پلی کنین یا ویدیو پخش کنین یا موبایلتون زنگ بخوره از طریق دکمه های فرمان میتونید پاسخ بدید یا ردش کنین.
امکانات دیگه ای هم داره ک تو دفترچش میتونید بخونید یا دفترچه رو از اینترنت دانلود کنین.
ممنون.

سلام جناب خوبید من آریزو 5 دارم مهندس ازطریق بلوتوث آهنگ صوتی پخش میشه چرا تصویری پخش نمیشه اگه راهی هست راهنماییم کنید لطفا ممنونم

سلام گوشی من سونیz3+ هستش ضبطم پایونر ماشین206
اتصال بلوتوثم انجام میشه تو تنظیمات رسانه صوتی و مخاطب و مکالمه تلفن داره. رسانه رو تیک میزنم یا صدا نمیره یا خیلی بی کیفیت و باخش خش زیاد
لطفا راهنماییم کنید
ضمنا فیوز اصلی سرراه سیستمم40A بود آب شد 100A انداختم ممکنه ربط داشته باشه یا اون قطع برق آسیب رسونده باشه
ممنون از لطفتون ، پایدار باشید.

آیا میتوان یک پخش ماشین اندرویدرا از درگاه میکرو اس دی یک سیم کارت وارد کرد و قابلیت تماس تلفنی را به اون داد

سلام .موبایل من s8هست چطور به مانیطور ماشین وصل کنم از طریق usb .داخل گوشی mirralink این برنامه هست ولی کار نمیکنه .تشکر از راهنمایی تون

بزرگوار اگه بخایم خروجی رسیور و به سینمای خانگی بزنیم و صدای رسیور از باند ها پخش بشه چکار باید کرد،،،،رسیور کابل اپتیکال نمیخوره

چطور گوشی را به ضبط ماشین وصل کنیم

سلام
ممنون از سایت و مطلب عالیتون
با این روش میشه لپ تاپ رو هم وصل کرد یا نه

سلام و درود.من توی آموزشهاتون دیدم و توضیح دادین که چطور کابل aux رو با هدفون وصل کنید.انجام دادم ولی جواب نداده.چون کابل aux 3 تا سیم داخلش هست ولی هدفون 4 تا سیم.میخوام بدونم چطوری باید وصلشون کنم.ممنون

سلام من وقتی کابل گوشی رو به ضبط ماشین وصل میکنم هم زمان با پخش اهنگ شروع به شارژ کردن هم میکنه چیکار کنم که شارژ نکنه؟؟ و اینکه به باتری گوشی اسیب نمیزنه؟
البته منظورم کابل شارژر هستش با کابل عادی هم که مدتی اهنگ پخش میکنه و بعد از مدتی قطع میشه
در ضمن گوشیم ایفون 7

سلام : من از گوشى آیفن 7 plus استفاده میکنم ، ولى زمانى که گوشى رو به وسیله ى کابل AUX به ضبط ماشین وصل میکنم یکى دو دقیقه اى آهنگ پخش میشه از برنامه ى رادیو جوان که قبلا دانلود کردم ولى بعد یکى دو دقیقه آهنگ از ضبط قطع شده و رو صفحه ى گوشى مینویسه که ساپورت نمیشه که باید کابل رو از گوشى جدا کنم مجددا وصل کنم تا دوباره از ضبط ماشینم پخش بشه که دوباره همین مشکل پیش میاد ، میخواستم بدونم مشکل از کجاست ، با ٢-٣ کابل مختلف هم امتحان کردم باز همین مشکل بوجود اومده

چرا گوشی من ال جی v10 هست به بولوتوث سمند سورن متصل نمیشه
راهنمایِ اتصال رو بهم میگین
کدوم دکمه های ماشین رو باید بزنم یا با مکس بگیرم
مرسی کمکم میکنید

سلام
میخواستم بدونم بلوتوث پژو ۴۰۵ داشبورد جدید مدل ۹۶ فعال میشه؟؟
اگ میشه لطفا راهنماییم کنید چطور فعالش کنم

سلام پخش من ورودی AUX نداره چکار کنم.

سلام ضبط ماشین من ورودی aux داره ولی دکمه aux یا mood نداره چیکار باید بکنم؟ مدل ضبط هم maxeede mx_2524 هستش

من هوواوی y5 2017دارم زمانی ک کابل _aux رو میزنم هم از ماشین خروجی صداداره هم از گوشی چرا؟

آیا شماره های گوشی بعداز قطع کردن بلوتوث در سیستم ماشین ذخیره میشود؟و اینک فقط زمانی که بلوتوث گوشی وصل است به ماشین میتوان شماره ها را دید؟؟

سلام . وقتی با بلوتوث به ضبط ماشین وصل هستین یه گزینه هستش با نام save conect (ذخیره مخاطبین) باید اونو بزنید و بعد از اون فقط هر وقت وصل شدین مخاطبین قابل نمایش هستند و ضمنا فقط مخاطبینی که به لاتین رو گوشیتون نوشته اید درست خوانده میشن نه فارسی ها

سلام
بلوتوث پژو پارس چطوری وصل میشه؟

سلام کسی نمیدونه چطور باید به ضبط سورن منصل شد با بلوتوث؟

سلام
میخواستم بدونم میشه بلوتوث کامپیوتر رو به اون FM Transmitter وصل کرد.
ضبط L90 هستش و علامت بلوتوث داره اون گوشه ی lcd ضبط. نمیدونم چجوری میشه فعالش کرد!!!

سلام .خیر اصلا امکان نداره .FM با فرکانسهای رادیویی وصل میشه. و به بلوتوث ربطی نداره

سلام وقت بخیر
از لطف شما جهت راهنمایی در رابطه با اتصال گوشی با کابل Aux به ضبط ماشین خیلی ممنونم
لطف شما مستدام، پایدار و موفق باشید

با درود فراوان خدمت دوستان مدیر عزیز
میخواستم اینجا یک پرسشی رو مطرح کنم . ضبط خودروی بنده ورودی aux نداره ! حالا میخواستم بدونم تبدیل aux به usb وجود داره که بشه گوشی رو از سوکت aux موبایل به usb خورو وصل کنم؟

سلام .بله تو بازار هست

با سلام من پخش ماشینم ورودی AUX نداره . میتونم کابل AUX رو به ورودی سوکت رادیو بزنم ؟؟ ایا میتونم اینطوری صدا بگیرم ؟ چون از رادیو اصلا استفاده نمیکنم

Usb otg به گلکسی s8+ متصل میشود و چگونه؟

سلام
تورو خدا جوابمو بدین، ظبط ماشین گزینه ی AUX داره ولی ورودی AUX نداره
پشتش هم نیست چون همه جاشو گشتم و سیمی از پشتش نکشیده شده بود
به نظرتون برای چی تنظیماتش گذاشته
یعنی جاییش هست که خبر ندارم؟
ماشین هم 405 هست ضبط پایونر

دانلود فیلم

دانلود فیلم هندی جدید

خرید فالوور واقعی

خرید فالوور اینستاگرام

۴ دیدگاهارسال شده توسط: فرشید نوتاش حقیقت ۰۵ خرداد ۹۸ ساعت ۱۷:۱۰

در این بخش، روش‌های مختلف اتصال گوشی اندرویدی به ضبط ماشین از جمله استفاده از کابل AUX در اتومبیل، به‌کارگیری بلوتوث، کار کردن با کابل USB و فرستنده‌های FM خدمت شما عزیزان آموزش داده خواهد شد.

چطور گوشی را به ضبط ماشین وصل کنیم

آیا می‌خواهید در هنگام رانندگی از موسیقی مورد علاقه، پادکست‌ها یا کتاب‌های صوتی خود لذت ببرید؟ برای انجام این کار کافی‌ست گوشی خود را به ماشین وصل کنید. اما بهترین روش برای اتصال گوشی اندرویدی به ضبط ماشین چیست؟

اکثر ما از موسیقی در هنگام رانندگی لذت می‌بریم، اما اغلب، رادیو موسیقی‌هایی را که روی شما تاثیر می‌گذارد، پخش نمی‌کند. با اینکه CD انتخاب خوبی است، ولی به راحتی خراش پیدا می‌کند و باید مدام CD را از سیستم پخش صوتی ماشین خارج و CD بعدی را در آن قرار دهید. خوشبختانه یک گوشی هوشمند با فضای ذخیره‌سازی برای MP3 و اتصال آنلاین جایگزین مناسبی است.

اگر مکانی امن برای قرار دادن گوشی خود داشته باشید و محدوده (range) لازم یا کابلی برای ارسال یک سیگنال به سیستم صوتی ماشین وجود دارد، می‌توانید از یک گوشی اندرویدی برای سرگرمی‌های صوتی خود در هنگام رانندگی استفاده کنید.

با اینکه در این مطلب درباره استفاده از گوشی هوشمند در حین رانندگی صحبت می‌کنیم، اما مهم است که نکته‌ای را بدانید. در شرایطی که مشغول تماس تلفنی یا ارسال پیامک نیستید اما دستگاه هنوز در حال اجراست، برداشتن دست خود از فرمان و چشم از جاده برای تغییر دادن یک ایستگاه رادیویی جدید یا بارگذاری یک پادکست، کاری خطرناک است. این امر در بسیاری از مناطق، درست مانند یک مکالمه تلفنی یا ارسال پیامک در حین رانندگی تخلف قانونی به شمار می‌آید.

شما نباید کاری را انجام دهید که موجب از دست رفتن تمرکزتان در حین رانندگی شود.

در حین رانندگی، در مواقعی که گوشی همراه در حال اجراست، آن را لمس نکنید. اگر نیاز به تغییر در موسیقی دارید می‌بایست:

با این حال، برای ایمن‌ترین تجربه، فقط موسیقی را قطع کرده تا به وقت مناسب بتوانید ماشین را متوقف کنید و در بدترین حالت، از موسیقی به رادیو تغییر وضعیت دهید.

در ادامه انواع روش‌های مختلف اتصال گوشی اندرویدی به ضبط ماشین را مانند استفاده از کابل AUX، کابل‌های USB، بلوتوث، فرستنده‌های FM و استاندارد Android Auto را شرح خواهیم داد.

واضح‌ترین راه برای اتصال گوشی اندرویدی به ضبط ماشین استفاده از یک کابل آنالوگ است. جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری خود را به پورت line-in (یا پورت AUX) در سیستم صوتی ماشین خود وصل کنید.

برای نمونه، ممکن است یک اتصال استاندارد Line-in در جلوی سیستم صوتی ماشین‌تان (یا در جای دیگری در کنسول مرکزی) موجود باشد. به علاوه، ممکن است لازم باشد تا کابل را به داشبورد ببرید تا گوشی شما را وصل کند.

سیستم‌های قدیمی‌تر با یک دستگاه نوار کاست به شما اجازه می‌دهند از آداپتور کاست استفاده کنید. این دستگاه، کوچک و کم‌هزینه بوده و با اتصال به جم هدفون، این امکان را می‌دهد که موسیقی را در سیستم صوتی ماشین پخش کنید.

بسیاری از سیستم‌های صوتی ماشین‌های مدرن مجهز به بلوتوث به عنوان یک گزینه برای پخش موسیقی در یک شبکه بی سیم کوتاه‌برد هستند. برای استفاده از آن با فعال کردن بلوتوث در سیستم صوتی ماشین، مطمئن شوید قابل دسترسی است.

برای پی بردن به نحوه انجام این کار، باید دفترچه راهنمای ماشین خود را بررسی کنید.

در دستگاه اندرویدی خود وارد بخش تنظیمات و سپس Device Connection شده و بلوتوث را روشن کنید. صبر کنید تا صفحه نمایش، سیستم صوتی ماشین شما را نمایش دهد؛ سپس آن را بر روی گوشی انتخاب کنید تا دستگاه‌ها از طریق بلوتوث اصطلاحاً جفت شوند.

پس از انجام این کار، در دفعات بعدی گوشی اندرویدی به صورت خودکار از طریق بلوتوث به ضبط ماشین متصل می‌شود.

برای گرفتن بهترین نتیجه در استفاده از بلوتوث، گوشی شما باید دارای Bluetooth 4.0 BLE بوده تا کمترین تأثیر را بر عمر باتری داشته باشد.

برخی از دستگاه‌های اتومبیل‌های مدرن دارای یک پورت USB هستند که می‌توانید برای اتصال دستگاه‌های ذخیره‌سازی خارجی از آن استفاده کنید. این امر شما را قادر می‌سازد تا لیستی از آهنگ‌های خود را از طریق سیستم صوتی ماشین اجرا کنید.

اتصال گوشی اندرویدی به ضبط ماشین به این روش بسیار ساده است. اگر سیستم صوتی دارای کابل USB باشد، می‌توانید گوشی را هم به راحتی به منبع تغذیه مناسب وصل کنید. در غیر اینصورت، ورودی USB را پیدا کرده و دستگاه اندرویدی را به آن متصل نمایید.

پس از اتصال، گوشی اندرویدی شما به حالت ذخیره تغییر خواهد کرد. نوار اطلاع‌رسانی (notification bar) را پایین بکشید و روی گزینه Charging this device via USB ضربه بزنید. گزینه Use USB for را به File transfer تغییر دهید (این بخش بسته به نسخه اندروید می‌تواند متفاوت باشد). پس از آن شما قادر خواهید بود فایل‌های گوشی اندرویدی خود را توسط سیستم صوتی ماشین کنترل کنید.

نوع USB گوشی شما تعیین می‌کند که چه فایل‌های صوتی می‌توانید گوش دهید.

کابل استاندارد data/power اتصال گوشی اندرویدی به ضبط ماشین و لذت بردن از MP3 را آسان می‌کند.

با این حال، اگر شما در حال برنامه‌ریزی برای پخش موسیقی از Last.fm ،Spotify یا Pandora صرفاً برای پخش مجموعه MP3 ذخیره شده در گوشی هستید، این گزینه، مناسب شما نخواهد بود.

شانس پشتیبانی از صدا در اتصال با کابل USB-C بالاست (این در حالی‌ست که برخی از نمونه‌های پیشین اتصالات، این قابلیت را نداشتند). از این رو، می‌توانید کابل USB-C خود را به ورودی USB-C سیستم صوتی ماشین‌تان وصل کرده و از انواع جریان‌های صوتی و فایل‌های MP3 لذت ببرید.

اگر بلوتوث برای شما گزینه مناسبی نیست، برای اتصال گوشی اندرویدی به ضبط ماشین از یک فرستنده FM استفاده کنید.

یک فرستنده FM دستگاهی است که به گوشی و سیستم پخش صوتی اتومبیل (در حدفاصلی بسیار کوتاه) متصل می‌شود.

پس از سوییچ کردن رادیوی ماشین به موج FM این امکان را خواهید داشت که به صورت بی سیم از سیستم صوتی گوشی خود لذت ببرید.

برخی از فرستنده‌های FM به ورودی هدفون گوشی وصل می‌شوند. در حالی که برخی دیگر با اتصال به سیستم بلوتوث کار می‌کنند، مخصوصاً هنگام استفاده از قابلیت اتصال بلوتوثی در خودروی شما.

طراحی گوشی های هوشمند به طور قابل توجهی میان تولیدکنندگان متفاوت است. به همین ترتیب، باید کمی زمان صرف کنید تا گوشی شما به سیستم پخش صوتی ماشین متصل شود.

در ابتدا به شدت توصیه می‌شود که از این‌گونه اپلیکیشن ها استفاده نکنید. تحقیقات ما نشان می‌دهد که چنین برنامه‌هایی در اکثر مواقع ابزار تبلیغاتی بوده و تا زمانی که دستگاه‌های اندرویدی فاقد ابزار مورد نیاز باشند، این دستگاه‌ها نمی‌توانند برای سیستم صوتی ماشین در موج FM چیزی را ارسال کنند.

در واقع، برنامه‌های ذکر شده به عنوان فرستنده‌های FM در Google Play امتیاز پایینی را از کاربران گرفتند و تا زمانی که اپلیکیشن‌های مناسبی در Google Play ارائه نگردند، این شرایط تغییری نخواهد کرد.

چطور گوشی را به ضبط ماشین وصل کنیم

به طور خلاصه، اپلیکیشن‌های فرستنده FM در بهترین حالت، اتلاف وقت و در بدترین حالت، خرابی به دنبال دارند.

علیرغم وجود روش‌های بسیار برای پخش موسیقی از طریق گوشی در خودرو، بیشتر مردم تمایل به استفاده از بلوتوث یا فرستنده‌های FM دارند.

با این حال، می‌توانید هم‌چنان از کابل‌های USB و کابل‌های صوتی ۳.۵ میلی‌متری استفاده کنید.

تا زمانی که استاندارد Android Auto در همه خودروها وجود نداشته باشد، روش‌های ذکر شده بهترین گزینه به‌شمار می‌آید. Android Auto اتصال بی‌سیم به گوشی را بسیار آسان و راحت می‌کند.

تنها مشکل واقعی آن را می‌توان وجود دو گزینه برای کم و زیاد کردن صدا دانست (از طریق گوشی  و سیستم پخش اتومبیل) که ممکن است این دوگانگی حواس شما را در حین رانندگی پرت کند.

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

نام *

ایمیل *

دیدگاه

حیف که نمیشه به پراید وصلش کرد
نصف عمرش می ره به خدا

واسه ایفون هم لطفا بذارید

این مال بچه مایه هاست

ما نه ماشین داریم ن ضبطی

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی میتوانید آهنگ مورد علاقه خود را به سادگی در ماشین در مسیر رفت و آمد خود به مکان‏های مختلف گوش دهید. در حال حاضر تکنولوژی موجود در ضبط ماشین‏ها بسیار پیشرفت کرده است و تنها با چند ترفند ساده میتوان گوشی را به ضبط اتومبیل متصل کرد و دیگری نیازی به سی دی و یا فلش ندارید و میتوانید از لیست آهنگ‏های گوشی خود استفاده کنید.

با استفاده از کابل AUX که یک سمت آن به گوشی و سمت دیگر آن به ضبط متصل میشود، میتواند برای پخش صدا و آهنگ از طریق ضبط مورد استفاده قرار گیرد. پیش از خریداری کابل AUX ضبط ماشین را مورد بررسی قرار دهید که دارای ورودی AUX باشد. برای این منظور پس از اتصال کابل از بخش mode ضبط گزینه AUX را انتخاب کنید و آهنگ‏های مورد علاقه خود را انتخاب کنید و از گوش دادن به آن‏ها لذت ببرید.

برخی ضبط‏ها به این صورت هستند که هنگامی که گوشی به آن‏ها متصل میشود، گوشی را به عنوان حافظه اکسترنال و یا خارجی میشناسد که امکان پخش آهنگ‏های داخل گوشی را فراهم میکند.

برای ماشین‏های قدیمی که هنوز از ضبط های کاست خور استفاده میکنند، کاست آداپتور که از بلوتوث پشتیبانی میکند میتواند بهترین گزینه باشد. برخی از این کاست آداپتورها باتری داخلی دارند و تا مدت حدود 8 ساعت شارژ را نگه میدارند. برای استفاده از این قطعه تنها کافیست آن را در جای مخصوص قرار دهید و گوشی را با آن جفت کنید.

چطور گوشی را به ضبط ماشین وصل کنیم

نام چنین دستگاه‏هایی FM radio transmitter است که این دستگاه‏ها قادر هستند ترانه ‏های دلخواه شما را در قالب موج رادیویی به ضبط ماشین ارسال کنند که رادیو اتومبیل آن‏ها را در یک موج دریافت و پخش میکند. برای استفاده از این دستگاه کافی است که آن را در جا فندکی خودرو خود قرار دهید. در برخی از این دستگاه‎ها امکان شارژ دستگاه اندرویدی نیز وجود دارد.

ضبط‏های جدیدی که امروزه وارد بازار شده اند، دارای تکنولوژی بلوتوث هستند که به سادگی میتوانید آهنگ‏های مورد علاقه خود را در ضبط اتومبیل پلی کنید. همچنین با استفاده از این فناوری میتوانید تماس‏های دریافتی خود را کنترل کنید و از طریق ضبط ماشین خود تماس‏های تلفنی برقرار کنید.برای این منظور و جفت شدن گوشی با سیستم صوتی خودرو در ابتدا ضبط را در حالت Bluetooth Mode قرار دهید و از بخش connection گوشی خود وارد Bluetooth شوید و نام ضبط را در لیست بیابید که پس از کلیک بر روی آن ضبط توسط رابط کاربری بلوتوث به گوشی متصل می شود و میتوانید تماس‏های تلفنی خود را مدیریت کنید و به آهنگ‏های دلخواه خود نیز گوش دهید.

قابلیت بلوتوث روی ماشین‏های امروزی وجود دارد اما برخی از اتومبیل‎های قدیمی هستند که این امکان را ندارند اما نگران نباشید زیرا که میتوان این ویژگی را به دستگاه پخش اضافه کرد.کیت بلوتوث یا AUX بلوتوث:ورودی این وسیله موج بلوتوث و خروجی آن جک AUX است که با کیفیت بالایی صدا را پخش می کند. با استفاده از این روش میتوان به راحتی گوشی را به ضبط متصل کرد. معمولا روی بدنه این قطعه ها دکمه خاموش و روشن و همچنین میکروفنی کوچک قرار گرفته است که به انتقال صدا هنگام برقراری تماس کمک میکند.برای خرید سیستم صوتی حرفه ای برای ماشین خود، به این صفحه از بی اف کالا مراجعه کنید تا بتوانید سیستم صوتی با کیفیت و با بهترین قیمت را خریداری کنید و لذت گوش دادن به آهنگ در اتومبیل را برای خود دو چندان کنید.

برگشت به بالا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پشتیبانی و سفارش

7روز هفته 24ساعت شبانه روز

021-66721830

آدرس: تهران میدان امام خمینی ابتدای خیابان فردوسی نبش کوچه ی طبس فروشگاه سام پلاک ۲۸

روابط عمومی: 66726808-021

پست الکترونیک: BF_4527@YAHOO.com

دورنگار: 66721820-021

با استفاده از فرم زیر وضعیت سفارش خود را پیگیری کنید.


تمامی حقوق محفوظ است.

طراحی سایت توسط ودیانا

برای اتصال گوشی به ضبط ماشین 5 روش بسیار ساده وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید از شنیدن فایل‌های صوتی موجود در گوشی خود از طریق سیستم صوتی خودرو لذت ببرید.

حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید در خودروی خود به فایل‌های موسیقی گوشی‌تان گوش کنید. مشکل موجود این است که اسپیکر گوشی توانایی و کیفیت صدای بالایی ندارد و بدتر آن است که با شیشه پایین صدای موزیک به سختی شنیده خواهد شد. علاوه بر این باتری گوشی محدود است و این محدودیت با پخش موزیک با صدای بلند و در مدت زمانی طولانی قطعا به چشم خواهد آمد. اما نیازی به نگرانی نیست؛ چراکه اتصال گوشی به ضبط ماشین می‌تواند این مشکل را حل کند. در این مقاله از پلازامگ 5 روش ساده برای اتصال گوشی به ضبط ماشین را برایتان شرح خواهیم داد.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 

دیگر برای شنیدن آهنگ‌های گوشی خود نیازی به استفاده مستقیم از گوشی ندارید. با این 5 روش بسیار ساده اتصال گوشی به ضبط ماشین می‌توانید بدون نگرانی از تمام شدن باتری گوشی یا آسیب دیدن اسپیکرهای آن در اثر استفاده طولانی مدت با صدای بلند، از سیستم صوتی ماشین برای پخش آهنگ‌های مورد علاقه خود استفاده کنید.

چطور گوشی را به ضبط ماشین وصل کنیم

 

ضبط ماشین اتومبیل‌های مدل جدید دارای پورت USB است. می‌توانید از طریق این پورت گوشی و تبلت دارای سیستم عامل اندروید یا iOS خود را به ضبط ماشین متصل کنید. اتصال دستگاه به ضبط امکان پخش فایل‌های صوتی موجود روی آن را از طریق ضبط ماشین فراهم می‌آورد. این روش یکی از بهترین روش‌های موجود برای متصل کردن گوشی به ضبط ماشین است؛ چراکه به شما امکان می‌دهد بدون نگاه کردن به گوشی در حال رانندگی از پخش آهنگ‌های مورد علاقه خود لذت ببرید.

در بعضی از اتومبیل‌ها امکان همگام‌سازی صفحه گوشی با صفحه نمایش ضبط وجود دارد؛ بنابراین می‌توانید بدون نیاز به چک کردن گوشی، صفحه نمایش آن را ببینید. پس از اتصال دستگاه به ضبط ماشین، از بالای صفحه نوار اعلان گوشی خود را به سمت پایین بکشید و گزینه «شارژ از طریق USB» را انتخاب کنید. در بعضی گوشی‌های دیگر باید گزینه «انتقال فایل از طریق USB» را انتخاب کنید. حالا می‌توانید فایل‌های موسیقی خود را از طریق سیستم صوتی ماشین پخش کنید.

نوع USB گوشی‌تان تعیین می‌کند که به چه فایل‌هایی می‌توانید گوش کنید. اگر پورت گوشی‌تان از نوع میکرو USB است، می‌توانید فایل‌های MP3 را از طریق سیستم صوتی ماشین پخش کنید؛ اما امکان پخش فایل‌های موسیقی که از طریق Last.fm، اسپاتیفای یا Pandora به آن‌ها گوش می‌دهید وجود نخواهد داشت. اگر پورت گوشی‌تان از نوع USB Type-C است، می‌توانید علاوه بر فایل‌های MP3، از فایل‌هایی که بصورت آنلاین پخش می‌شوند نیز لذت ببرید.

 

اگر به دنبال روشی مطمئن برای اتصال گوشی به ضبط ماشین هستید، از این روش استفاده کنید. این روش برای ماشین‌هایی که دارای پورت AUX بوده و فاقد بلوتوث هستند مناسب است. می‌توانید با استفاده از کابلی برای اتصال جک 3.5 میلیمتری گوشی و پورت موجود در سیستم صوتی ماشین استفاده کنید. این کابل ارزان و کوچک بوده و به راحتی در بازار یافت می‌شود. با این روش از طریق سیستم صوتی ماشین، پخش موزیک روی گوشی خود را به سادگی کنترل کنید.

در بعضی اتومبیل‌های قدیمی‌تر، پورت صدا جایی پشت ضبط ماشین پنهان شده است. این اطلاعات در دفترچه خودرو ذکر نشده، اما می‌توانید آن را از طریق جستجو در گوگل بیابید؛ البته برای استفاده از این پورت لازم است ضبط برداشته شود.

اگر نمی‌خواهید هر بار برای اتصال گوشی خود به ضبط از کابل استفاده کنید، می‌توانید از گیرنده‌ای بلوتوثی برای این کار بهره ببرید. این دستگاه برای فراهم آوردن امکان بلوتوث برای ضبط خودروی شما باید به پورت AUX ضبط متصل شود.

 

سیستم‌های صوتی مدل‌های جدیدتر اتومبیل دارای بلوتوث هستند. از طریق دفترچه ماشین می‌توانید از دارا بودن قابلیت بلوتوث خودروی خود اطمینان حاصل کرده و نحوه اتصال گوشی خود به سیستم صوتی خودرو از طریق بلوتوث را ببینید. با این روش امکان کنترل کامل گوشی خود از طریق ضبط خودرو را نخواهید داشت، اما این روش بهتر از پخش کننده اف ام خودرو عمل کرده و راحت‌تر است. اتصال از طریق این روش بی‌سیم بوده و به محض ورودتان به خودرو فرآیند جفت شدن گوشی و سیستم صوتی خودرو آغاز می‌شود. بسیاری از سیستم‌های صوتی برای انجام فرمان‌های صوتی مثل برقراری تماس از میکروفون داخلی بهره می‌برند. اگر خودروی شما دارای این قابلیت نیست، می‌توانید از گیرنده‌ای بلوتوثی برای این کار استفاده کنید.

 

این روش قدیمی بنظر می‌رسد، اما برای ماشین‌های بسیار قدیمی بهترین روش است. اگر کلکسیونر ماشین‌های قدیمی هستید و ماشین‌های زیادی دارید که هنوز از ضبط‌های کاست خور استفاده می‌کنند، جای نگرانی نیست؛ چراکه می‌توانید از کاست آداپتورهایی که از بلوتوث نیز پشتیبانی می‌کنند استفاده کنید. بعضی از این کاست آداپتورها دارای باتری داخلی نیز هستند که تا 8 ساعت پخش را تضمین می‌کنند. استفاده از این دستگاه بسیار ساده است و تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را در جای مخصوص خود قرار داده و گوشی خود را با آن جفت کنید.

 

اگر امکان استفاده از روش‌های بالا را ندارید، می‌توانید از پخش کننده اف ام استفاده کنید. این دستگاه صدای مربوط به دستگاه اندرویدی شما را از طریق فرکانس FM پخش می‌کند تا بتوانید آن را از طریق رادیو ماشین دریافت کرده و از طریق سیستم صوتی آن پخش کنید. قیمت این دستگاه بین 15 تا 100 دلار بوده و بهتر است به جای مدل‌های ارزان‌تر، پخش کننده‌های اف امی با قیمت متوسط بخرید. بعضی از این پخش کننده‌ها دارای قابلیتی برای شارژ دستگاه اندرویدی‌تان نیز هستند.

چه روش‌های دیگری برای اتصال گوشی به ضبط ماشین می‌شناسید؟ شما از کدام یک از این روش‌ها استفاده کرده‌اید؟ کدام روش‌ها را پیشنهاد می‌کنید؟ از نظر شما کدام روش به نسبت دیگر روش‌ها بهتر است؟ دلایل شما برای این انتخاب چیست؟ لطفا نظرات و توصیه‌های خود را در بخش نظرات با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

از طریق فناوری بلوتوث می توان به ارتباطات بی سیم در یک شبکه کوچک پرداخت که بیشترین موارد استفاده از ان مربوط به گوشی های همراه می شود. در این میان برخی از اشخاص دوست دارند که آهنگ های موجود در گوشی همراه خود را از طریق سیستم پخش خودرو با کیفیت بیشتری بشنوند یا از این طریق به دریافت تماس های صوتی خود بپردازند. خوشبختانه این کار با استفاده از بلوتوث نیز قابل انجام است و در این مطلب انزل وب به آموزش اتصال بلوتوث گوشی به ضبط ماشین خواهیم پرداخت.

How to Pair a Bluetooth Cell Phone with Your Car

فناوری های مربوط به خودرو در طول زمان با تغییرات و پیشرفت های فراوانی روبرو شده است. یکی از این پیشرفت ها به امکان برقراری ارتباطات بلوتوث در درون خودرو و استفاده از آن جهت کاربردهای گوناگون است. مطمئنا یکی از راه های استفاده از بلوتوث، بهره بردن از گوشی همراه است. در این مطلب انزل وب به این خواهیم پرداخت که چگونه موبایل را به ماشین وصل کنیم.

در برخی از خودروها جهت روشن کردن بلوتوث ماشین تنها باید یک دکمه را بفشارید. برخی دیگر نیز که اندکی پیشرفته تر هستند به شما اجاه می دهند که با فرمانی صوتی مثل Pair Bluetooth به فعال سازی آن بپردازید. اما در برخی خودروها این کار اندکی پیچیده تر است. برای مثال باید به تنظیمات سیستم پخش ماشین رفته و در آنجا گزینه های مربوط به بلوتوث را پیدا کرده و آن را فعال نمایید. در این مواقع می توانید از دفترچه راهنمای خودرو نیز جهت تنظیمات نرم افزاری مربوط به سیستم پخش موسیقی آن استفاده کنید.

چطور گوشی را به ضبط ماشین وصل کنیم

شما همچنین می توانید مطلب آموزش ۳ روش افزایش برد ریموت و تقویت آنتن دزدگیر ماشین را نیز در انزل وب مطالعه کنید.

۱- عملیات شناسایی بلوتوث یا همان Pair Bluetooth را در سیستم پخش ماشین خود فعال کنید. همانطور که پیش از این گفته شد این کار با توجه به مدل ماشین می تواند متفاوت باشد.

۲- حالا برای اتصال گوشی اندروید به ضبط ماشین باید در گوشی خود به بخش تنظیمات رفته و گزینه Wireless & Networks را انتخاب کنید.

۳- مطمئن شوید که بلوتوث روشن است. سپس به تنظیمات آن بروید.

۴- در بخش مربوط به بلوتوث باید لیستی از دستگاه های در دسترس را ببینید. اگر چنین لیستی را مشاهده نمی کنید گزینه Scan for Devices را لمس نمایید تا به دنبال نزدیک ترین دستگاه های متصل به بلوتوث بگردد. از این لیست، گزینه مربوط به ضبط ماشین را پیدا کنید و آن را لمس نمایید. سپس گزینه Add یا Sync را انتخاب کنید. همچنین جهت شناسایی گوشی توسط سیستم پخش خودرو، گزینه Discoverable را نیز فعال نمایید.

۵- در اینجا از شما یک کد خواسته می شود که باز هم بسته به نوع ماشین و ضبط آن می تواند متفاوت باشد، ولی معمولا ۰۰۰۰ است. با وارد کردن این کد فرآیند شناسایی و همگام سازی دو دستگاه بلوتوث انجام می شود.

۶- در این مرحله باید گزینه Connected to phone and media audio را فعال کنید.

۷- در نهایت پس از وصل شدن به بلوتوث ماشین ، از مانیتور ضبط خودرو Bluetooth audio را به عنوان منبع پخش موسیقی در ضبط ماشین انتخاب کنید تا از شنیدن موسیقی های موجود در گوشی از طریق ضبط ماشین لذت ببرید.

پس از اینکه گوشی همراه را به ماشین متصل کردید می توانید از مزایایی که در اختیارتان قرار گرفته است استفاده کنید. امکاناتی که از این طریق در دسترس شما قرار می گیرد بسته به نوع خودرو متفاوت است. همچنین فعال یا غیر فعال کردن مجدد بلوتوث یا مدیریت کردن آن هم می تواند در هر ماشین متفاوت باشد. مثلا در برخی از مدل ها، دکمه ای روی فرمان قرار گرفته است که از طریق آن می توانید آهنگ های پخش شده از طریق بلوتوث را کنترل کنید یا حتی می توانید به وسیله آن به تماس های دریافتی خود پاسخ دهید.

دقت کنید که اگر در خودروی خود از سیستم دستیار صوتی استفاده می کنید ممکن است نیاز به فشردن دکمه ای برای فعال کردن آن باشد. در بعضی از ماشین ها تنها با فشردن یک دکمه همه امکانات مربوط به سیستم صوتی فعال شده و در اختیار کاربر قرار می گیرد. در مدل هایی دیگر نیز ممکن است این سیستم به صورت خودکار همیشه فعال و آماده خدمت رسانی باشد.

بهترین برنامه های اندرویدی مخصوص اتوموبیل را می توانید در مطلب ۲۲ تا از بهترین برنامه های مناسب استفاده در ماشین اندروید پیدا کنید.

برای درک بهتر روند کار به عنوان مثال در ادامه می توانید ویدیو آموزش تنظیم بلوتوث ماشین پژو ۴۰۵ و ۲۰۶ را در دو قسمت مشاهده نمایید:

قسمت اول:

قسمت دوم:

همچنین از ویدیوی زیر نیز می توانید به یادگیری اینکه چگونه بلوتوث موبایل را به ماشین وصل کنیم بپردازید:

جهت پخش بهتر موزیک می توانید مطلب آموزش نصب آمپلی فایر و ساب برای ماشین در خانه را هم مطالعه نمایید.

تا اینجا به معرفی روشی جهت استفاده از بلوتوث گوشی همراه در ماشین پرداختیم. اما خیلی از مدل های قدیمی تر خودرو ممکن است دارای قابلیت اتصال به بلوتوث نباشند. در این مواقع می توانید از دستگاه هایی استفاده کنید که از طریق آن ها می توانید خودروی خود را به بلوتوث مجهز کرده و ازامکانات آن بهره ببرید. این دستگاه ها انواع مختلفی دارند. برای مثال می توانید با عوض کردن سیستم پخش تعبیه شده روی خودرو، از یک سیستم پخش مجهز به بلوتوث به جای آن استفاده نمایید.

این کار را می توانید به دو شکل انجام دهید. یا به طور کلی یک سیستم جدید روی ماشین خود تعبیه نماید یا از دستگاه هایی تحت عنوان UNIVERSAL SYSTEMS استفاده نمایید. مزیت این دستگاه ها در این است که به راحتی قابل جابجایی در هر خودرویی هستند. بنابراین اگر از اتوموبیل های متفاوتی استفاده می کنید شاید بهتر باشد این دستگاه بلوتوث ماشین را انتخاب نمایید.

البته این را در نظر داشته باشید که خیلی از گیرنده بلوتوث ماشین با دستگاه پخش صوت ماشین به خوبی همگام نمی شوند و از این رو شاید از کیفیت صدای نسبتا پایین تری بهره مند شوید. انتخاب دیگری که در این مواقع پیش روی خود دارید استفاده از کارکیت بلوتوث ماشین است. این کارکیت ها در واقع یک اسپیکر داخل خودرو هستند که به راحتی به آفتاب گیر آن وصل شده و بالای سر راننده قرار می گیرند. این کارکیت ها را می توان به گوشی موبایل متصل نمود و از امکانات مختلفی چون پخش موسیقی یا پاسخ به تماس های تلفنی از طریق بلوتوث استفاده کرد.

در نهایت از دستگاه هایی تحت عنوان فرستنده FM خودرو که معمولا نسبتت به دیگر ابزارهای معرفی شده ارزانتر هم هستند نیز می توانید برای پخش آهنگ از گوشی به رادیو ماشین استفاده کنید. این فرستنده ها را می توانید روی موج خاصی تنظیم کنید و به جای رادیوی ماشین از آن استفاده نمایید.

این فرستنده ها قابل نصب روی فندکی ماشین یا حتی خو گوشی همراه هستند و از طریق امواج می توانند به پخش موسیقی های مورد علاقه شما نیز بپردازند.

در مطلب امروز به آموزش چند روش اتصال گوشی به ضبط ماشین پرداختیم. آیا تا بحال از این امکان در خودروی خود استفاده کرده اید؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در این زمینه را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.


چطور گوشی را به ضبط ماشین وصل کنیم

آقا من گوشیمو که وصل میکنم به ضبط همه چی اوکیه ولی‌صدای آهنگ اصلا پخش نمیشه
حتی میشه با ضبط آهنگ رو عوض کرد یا استپ کرد اما صدای آهنگ پخش نمیشه
در ضمن بلندگو ها مشکلی ندارن چون با فلش و ا او ایکس صدا اوکیه

تاسیس : تیر ماه 1390 | باز نشر مطالب تنها با کسب مجوز امکان پذیر است

Copyright © 2011-2021 Anzalweb , All Rights Reserved


طراحی و اجرا پوسته :

در رسانه ها همراه ما باشید

جدیدترین مطالب ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید

توسط
محمدرضا برقانی

راههای مختلفی برای اتصال گوشی اندروید به ضبط ماشین وجود دارد. روشی را که انتخاب می کنید بستگی به ویژگیهای دستگاه پخش خودرو شما دارد. بیایید در ادامه با ۵ روش مختلف اتصال گوشی اندروید به ضبط ماشین آشنا شویم.

چطور گوشی را به ضبط ماشین وصل کنیم

اکثر خودروهای جدید دارای ورودی AUX می باشند. این ورودی ممکن است در جلو و یا پشت دستگاه پخش خودرو باشد که در اتومبیل های مختلف متفاوت است. شما می توانید از یک کابل ۳.۵ میلی متری ساده برای اتصال گوشی اندروید به ضبط ماشین پایونیر یا سایر ضبط ها استفاده کنید. فقط کافی است تنطیمات ضبط را روی حالت AUX قرار دهید.

در خودروهای قدیمی تر ممکن است این ورودی در پشت ضبط به صورت “مخفی” وجود داشته باشد. دفترچه دستورالعمل های خودرو معمولا فاقد اطلاعاتی در این زمینه است که در این صورت شما می توانید با جستجو در گوگل دستورالعمل خاص مربوط به هر اتومبیل را بیابید.

اگر ضبط خودرو شما دارای پورت USB باشد، می توانید آهنگهای موجود در گوشی خود را از طریق ضبط خودرو پخش کنید. برای اتصال گوشی به ضبط ماشین با usb کافی است فایل های موسیقی را در گوشی اندروید خود کپی کنید و سپس آن را از طریق استفاده از کابل USB به دستگاه پخش خودرو متصل کنید.

در اتصال گوشی به ضبط ماشین با کابل شارژر ، در صورتی که موسیقی به صورت آنلاین از گوشی پخش شود این روش قابلیت اجرا ندارد. معمولا فایلها ابتدا باید در گوشی ذخیره شوند. همچنین برای تماس تلفنی نمی توانید از روش اتصال گوشی به ضبط ماشین از طریق usb استفاده کنید.

اگر دستگاه پخش خودرو شما دارای بلوتوث ضبط ماشین می باشد، نحوه اتصال بلوتوث گوشی به ضبط ماشین به این صورت است که ابتدا بلوتوث گوشی اندروید خود را در قسمت “setting” سپس “Network Connections” فعال کنید و اگر در حالت “invisible” بود به حالت “visible” تغیر دهید. بلوتوث ضبط ماشین خود را روشن کرده و به راحتی باعث اتصال گوشی اندروید به ضبط ماشین شوید.

پس از اتصال گوشی به ضبط ماشین از طریق بلوتوث ، می توانید از موسیقی گوشی خود لذت ببرید یا حتی مکالمات تلفنی را هم از طریق رادیو پخش و به صورت بی سیم انجام دهید.

اگر ماشین شما به اندازه ای قدیمی است که از ضبط کاست خور استفاده می کند، می توانید از یک آداپتور نوار کاست برای پخش صدا از طریق ضبط خودرو استفاده کنید. فقط کافی است نوار کاست را در ضبط قرار داده و کابل آن را به گوشی اندرویدی خود متصل کنید. به همین سادگی!

اگر نتوانید از هیچ یک از روشهای بالا جهت اتصال گوشی اندروید به ضبط ماشین پایونیر ، ساندرو ، ikco یا سایر ضبط ها استفاده کنید، روش دیگر اینکه چگونه گوشی را به ضبط ماشین وصل کنیم اتصال با دستگاه اف ام ترانسمیتر می باشد.

کار اف ام ها به این صورت می باشد که یک موج رادیویی را نمایش می دهند و سپس شما باید بر روی ضبط خودرو خود، آن موج اف ام و عدد آن طول موج را پیدا کنید. اف ام ها که از طریق جافندکی به ضبط ماشین متصل می شوند، معمولا یک ورودی برای رم های میکرو اس دی و همچین یک ورودی برای کابل AUX دارند که با استفاده از آن می توانید گوشی خود را متصل کنید.

به این ترتیب در پاسخ به این سوال که چگونه گوشی را به ضبط ماشین وصل کنیم ، با روشهای گفته شده از جمله اتصال گوشی به ضبط ماشین از طریق usb ، با بلوتوث، کابل AUX و همچنین اف ام ترانسمیتر شما قادر خواهید بود از طریق ضبط ماشین خود آهنگ ذخیره شده در گوشی را پخش کرده و تماس تلفنی برقرار کنید.

ترجمه شده در سایت خلایق
منبع:

technipages.com

برچسب‌ها: اندروید


۱۳۹۷-۰۲-۲۰

 توسط
سمیرا عنایتی
· Published ۱۳۹۷-۰۲-۲۰
· Last modified ۱۳۹۷-۰۴-۲۰


۱۳۹۷-۰۲-۱۸

 توسط
سمیرا عنایتی
· Published ۱۳۹۷-۰۲-۱۸
· Last modified ۱۳۹۷-۰۴-۲۰


۱۳۹۶-۱۲-۲۸

 توسط
محمدرضا برقانی
· Published ۱۳۹۶-۱۲-۲۸
· Last modified ۱۳۹۷-۰۵-۱۱


۱۳۹۷-۰۳-۰۸

 توسط
سمیرا عنایتی
· Published ۱۳۹۷-۰۳-۰۸
· Last modified ۱۳۹۷-۰۴-۲۰

مشاوره چشم پزشکی توسط متخصصین مرکز چشم پزشکی بصیر

فروشگاه اینترنتی آرتان طب

باز نشر مطالب تنها با ذکر نام سایت خلایق و ذکر آدرس و درج بک لینک khalayegh.com مجاز است.

یکی از مهم ترین عوامل حوادث رانندگی امروز، پرت شدن حواس رانندگان از رانندگی است. از عمده دلایل آن نیز استفاده از گوشی پشت فرمان است. در حالی که بلوتوث ماشین که در اکثر ضبط های امروزی وجود دارند، می تواند تا حدودی از این حواسپرتی و ایجاد حادثه پیشگیری نماید. در زندگی با موبایل باید این امکانات را نیز استفاده کنیم تا اوضاع بهتری داشته باشیم.

بلوتوث ماشین یک امکانی است که در واقع ضبط خودرو باید داشته باشد. اما دانگل های بلوتوث زیادی هم در بازار وجود دارند که به شما اجازه می دهند تا ضبط معمولی خود را به بلوتوث مجهز کنید و لازم نباشد هزینه بسیار زیادی را هم متحمل شوید.

علاوه بر مکالمه، شما می توانید آهنگ های روی گوشی خودتان را نیز از این طریق روی دستگاه صوتی خودرو پخش کنید. اما همچنان پیامک ها که یکی از عوامل بسیار خطرناک هستند، می توانند حادثه آفرین باشند که اگر قدری صبر کنید و در شرایط ایست کامل آنها را بخوانید هیچ اتفاق بدی نخواهد افتاد! حتما می دانید هنگام حرکت هر یک ثانیه چقدر اهمیت دارد و می تواند چه عواقبی به همراه داشته باشد.

چطور گوشی را به ضبط ماشین وصل کنیم

برای اتصال گوشی به بلوتوث ماشین یا همان بلوتوث ضبط ماشین، در شرایط ایست کامل اقدامات زیر را انجام دهید (خوب هست که قبل از اقدام دفترچه راهنمای محصول را هم مطالعه کنید) :

بعضا این کار کمی زمان بر هست، اما در هر ماشین، وقتی یک بار مراحل بالا را انجام دهید، در مراتب بعدی دیگر نیازی به آنها نخواهد بود. روشن کردن بلوتوث گوشی قبل از روشن کردن دستگاه پخش در اکثر سیستم ها باعث اتصال خودکار گوشی به بلوتوث ماشین می شود. اما در بقیه سیستم ها احتمالا نیاز باشد تا به بخش بلوتوث رفته و دکمه اتصال را بزنید.

!!جان انسان ها قطعا از هر پیام و تماسی مهم تر خواهد بود. هنگام رانندگی مراقب سایرین باشیم!!

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب سایت

نام، ایمیل و وبسایت من را در این مرورگر ذخیره کنید و دفعه بعدی که نظری ثبت کردم از آن استفاده کنید.

Copyright © 2021 ELBAAN TEAM

چطور گوشی را به ضبط ماشین وصل کنیم
چطور گوشی را به ضبط ماشین وصل کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *