چه طور خودمان موهایمان را کوتاه کنیم

 
helpkade
چه طور خودمان موهایمان را کوتاه کنیم
چه طور خودمان موهایمان را کوتاه کنیم

The online version of the Iranian daily Hamshahri

این روزها شیوع کرونا امکان رفتن به آرایشگاه را هم از ما گرفته است. اگرچه امسال روزهای عید را هم باید در خانه سپری کنیم، اما این دلیل نمی شود که از رسیدن به ظاهر خودمان غافل شویم. بنابراین بهتر است با توصیه­‌های یک آرایشگر حرفه‌­ای خودمان به موهایمان سروسامانی بدهیم.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از برترین‌ها، درحال حاضر که نمی‌توانیم به آرایشگاه برویم، باید خودمان در خانه دست به کار شویم، بنابراین با عمل به توصیه­‌های زیر نتیجه بهتری بگیرید. شما در خانه هم می­ توانید موهایتان را کوتاه کنید، اما به دقت زیادی نیاز دارید!

مرحله­‌ آماده­‌سازی

۱. شستن موها ضروری نیست. با این حال بهتر است موهای خود را با شامپو شسته، گره­‌هایش را باز کرده و آن را کاملا خشک کنید.چه طور خودمان موهایمان را کوتاه کنیم

۲. مکان مناسب را برای کوتاهی انتخاب کنید. کوتاه کردن موهایتان ممکن است چندین ساعت طول بکشد، مخصوصا اگر اولین­‌بارتان باشد. جایی را انتخاب کنید که می‌­توانید چند ساعت بدون استرس کثیف­‌کاری در آن بنشینید. حمام می­‌تواند مکان مناسبی باشد.

۳. باید حتما مطمئن شوید که موهایتان کاملا صاف شده است، مخصوصا اگر موهایی وزوزی یا فر دارید؛ چون ممکن است نتیجه، نامتوازن شود. پس تصمیم بگیرید که می­ خواهید موهایتان را نم­دار کنید یا نه. کوتاه کردن موهای خشک برای تازه­‌کارها سخت ­تر است، اما درباره­‌ موهای فر، شرایط متفاوت است و وقتی موها خشک هستند، می­ توان نتیجه­ نهایی را به‌طور دقیق تر بعد از زدن هر قیچی مشاهده کرد؛ از طرفی هم نباید فراموش کنید که یک سانتی­متر موی خیس برابر با یک سانتی­متر موی خشک نیست.

۴. وسایل مورد نیازتان را آماده کنید

ضروری ها:

یک عدد کش مو قیچی مخصوص آرایشگری برس مو یک آینه­‌ دیواری یک آینه‌­ دستی (برای دیدن پشت مو) ماشین اصلاح (مخصوص مردان)

اختیاری ها:

پیش‌­بند آرایشگری کلیپس شانه­ جداکننده‌ مو ضدعفونی‌­کننده یک بطری اسپری آب اتوی مو

بهتر است که جنس کش موی شما، پارچه‌­ای لیز باشد. کش موهای دیگر باعث کشیده شدن مو و در نتیجه کج و کوله شدن آن م ی­شود. ازطرفی هم باید حتما از قیچی مخصوص آرایشگری استفاده کنید. قیچی‌­هایی که از آن­ها در خانه برای کارهای دیگر استفاده می­ کنید، ایده‌­آل نیستند. می­ توانید این نوع قیچی را از داروخانه­‌ها تهیه کنید.

کوتاهی موی زنانه

چگونه بلندی موهایمان را کوتاه کنیم؟ (بدون مدل)

در این روش باید بسیار محتاط باشید. این روش، بهترین انتخاب برای تازه­‌کارهاست.

۱. سرتان را برعکس کرده تا موهایتان آویزان شود.

سپس آن­ را به سمت پایین برس بکشید و آن را خیلی محکم با کش مو، دم اسبی ببندید. مطمئن شوید که دم اسبی، نزدیک خط پیشانی شما قرار دارد. بعضی مواقع لازم است موهایتان را قبل از برس کشیدن، نم­دار کنید تا کاملا صاف شود.

۲. یک شانه برداشته و با آن از فرق سر خود اندازه­‌گیری کرده و تصمیم بگیرید­ که می­ خواهید موهایتان را تا چه مقدار کوتاه کنید؛

مثلا تا پایین استخوان گونه‌­تان و یا تا پایین چانه‌­تان باشد. همه‌­چیز به سلیقه‌­ خودتان بستگی دارد.

۳. دم اسبی­‌تان را محکم نگه داشته و با قیچی آرایشگری، آن را با بلندی مدنظرتان و در خطی مستقیم ببرید.

۴. حالا که از شر موهای اضافی خلاص شدید، سرتان را به آرامی به سمت جلو خم کنید و شانه را پشت سرتان بگذارید.

۵. قیچی را طوری نگه دارید که نوک آن به سمت انتهای دم اسبی باشد و موها را نوک‌­گیری کنید.

این کار باعث می­‌شود که جای قیچی روی مو نماند و ظاهر آن طبیعی­‌تر به نظر برسد. تا زمانی به این­ کار ادامه دهید که دیگر در انتهای مو، جای قیچی مشاهده شود.

۶. دم اسبی‌تان را باز کرده، در موهایتان دست کشیده و آن را تکان دهید تا نتیجه­ نهایی را مشاهده کنید.

نکته­‌ اول: هرچه دم اسبی­‌تان را بالاتر ببندید، انحنای پشت مو ملایم ­تر می‌­شود. اگر می­‌خواهید صورتتان بیشتر به چشم بیاید، بهتر است تا می­‌توانید دم اسبی‌­تان را نزدیک به خط پیشانی‌تان ببندید. این کار باعث می­‌شود که پشت موهایتان، شکل V به خود بگیرد.

نکته دوم: برای دقت بیشتر، می‌­توانید قبل از کوتاهی، کش موی خود را به سمت انتهای موها هدایت کنید تا بلندی مورد نظرتان را تعیین کنید. در حین این کار باید مراقب باشید که دم اسبی­‌تان کج نشود. اگر می‌­خواهید مقدار زیادی از موها را کوتاه کنید، بهتر است از چند کش مو استفاده کنید و موهایتان را در چند مرحله کوتاه کنید.

۱. ترجیحا موها را با اتو کاملا صاف کنید

خشکی و یا نم­دار بودن موها به جنس مو و سلیقه شما بستگی دارد. هدف اصلی، صافی هرچه بیشتر موهاست.

۲. قسمت جلوی مو را به دو قسمت تقسیم کنید

از یک شانه ­جداکننده برای این کار استفاده کنید. موهای جلو را از قسمت پشتی، طوری جدا کنید که مرز آن­ها پشت گوش باشد. فرق سر را همانطور که همیشه هست، نگه دارید و دست­کاری­‌اش نکنید.

۳. از انگشت­‌هایتان به عنوان راهنما استفاده کنید

یک طرف را انتخاب کرده، به کمک شانه آن را نگه داشته و بالاتر از آن را با انگشت اشاره و وسطتان محکم بگیرید.

انگشت­‌هایتان را تا قسمتی که می‌­خواهید موها ­را کوتاه کنید، پایین بیاورید (شانه، بالای قفسه‌­ سینه یا…).

۴. طرف دیگر را نیز کوتاه کنید

حالا که یک طرف جلوی موهایتان را کوتاه کرده­‌اید، از آن برای تعیین بلندی طرف دیگر استفاده کنید. می­‌توانید از شانه یا انگشتانتان برای این کار استفاده کنید.

۵. بلندی دو طرف را مقایسه کنید

چه طور خودمان موهایمان را کوتاه کنیم

هر دو طرف را به آرامی به سمت جلو بیاورید و با هم مقایسه کنید تا اگر لازم بود برای هماهنگی بیشتر، تغییراتی ایجاد کنید.

چشمان شما بهترین ابزارتان هستند. اگر از صاف بودن کوتاهی خوشتان نمی­‌آید، با نوک قیچی و به صورت عمودی، داخل هر دو طرف را خرد کنید.

۶. موهای پشت سر را تقسیم کنید

اولین لایه‌­ پشت موها را جدا کنید. من برای این کار، مرز را خطی از بالای یک گوش تا بالای گوش دیگر، در نظر می‌گیرم و بقیه­ مو را با کلیپس، بالا می‌­بندم. این لایه را از وسط به دو قسمت جدا تقسیم کنید و به جلوی شانه‌هایتان بیاورید تا با کوتاهی جلوی مو مقایسه کرده و از آن به عنوان راهنما استفاده کنید.

۷. قسمت پشت مو را کوتاه کنید

نکته‌­ مهم در این مرحله این است که قسمت پشتی را کمی بلندتر از قسمت جلویی کوتاه کنید، چون وقتی مو را به پشت شانه برگردانید، در زاویه‌­ متفاوتی قرار می ­گیرد. برای اطمینان بیشتر سعی کنید که خط برش تا حد ممکن، صاف باشد، چون بعدا می ­شود تغییرات دلخواه را اعمال کرد، اما اگر قسمت پشتی را کج ببرید دیگر راه جبرانی وجود ندارد!

۸. آخرین قسمت پشتی را کوتاه کنید

وقت تمام کردن کار است! قسمتی را که با کلیپس بسته بودید، باز کنید و از وسط به دو قسمت تقسیم کنید. باز هم از قسمت‌هایی که قبلا کوتاه کرده بودید، برای تعیین بلندی، کمک بگیرید. حالا که کوتاهی شما کامل شده، می ­توانید کمی به آن مدل دهید. انجام این مرحله، اختیاری است. اگر تصمیم دارید این کار را کنید، به شما یک تکنیک معرفی می ­کنم. قسمتی از جلوی مو (ترجیحا مرز را کنار استخوان گونه در نظر بگیرید) جدا کرده و پایین آن را با زاویه‌­ ۴۵ یا ۹۰ درجه، قیچی کنید.

۹. وسایلتان را تمیز کنید

تمیز کردن وسایلتان، موضوعی حیاتی است. ما دیگر از قیچی آشپزخانه استفاده نمی ­کنیم، پس باید این عادت ­های غیربهداشتی را کنار بگذاریم.

۱۰. از محصولات حالت­‌دهنده استفاده کنید

استفاده از محصولات حالت­‌دهنده­‌ خوب روی نتیجه بسیار تاثیرگذار است. من از سرم مو استفاده کردم. سرم مو از شاخ شدن مو و ساییدگی تدریجی آن، جلوگیری می‌کند. من از تافت نیز استفاده کردم تا جلوی موها حالت خوبی به خود بگیرد.

چگونه موهایمان را مدل موی «باب» کوتاه کنیم؟

موهایتان را از پشت، دم اسبی ببندید. این دم اسبی باید محکم، پایین ­تر از خط پیشانی و دقیقا در وسط سر باشد.

قیچی آرایشگری را برداشته و کمی پایین ­تر از کش مو را در خطی مستقیم ببرید. این باعث می­ شود که موهایتان تا شانه­‌هایتان کوتاه شود. اگر می‌­خواهید اطمینان بیشتری داشته باشید، می­ توانید قبل از کوتاه کردن، روبه‌­روی آینه، بلندی موها را چک کنید.

بعد از باز کردن دم اسبی، مدل موی باب شما کامل است، اما ممکن است خط صاف قیچی، باب میل خیلی از افراد نباشد. در این صورت می ­توان سر را مقداری به جلو خم کرد (طوری که زمین را ببینید)، و قیچی را عمودی و به سمت انتهای موها گرفت و شروع به نوک­‌گیری کرد. این باعث می­ شود از شر خط قیچی راحت شوید.

موهایتان را تکان دهید. این کوتاهی را می­ توانید هم به طور عادی و هم با اضافه کردن چند فر یا موج، برای طبیعی‌­تر جلوه دادن آن استفاده کنید.

چگونه چتری موی خود را کوتاه کنید؟

این کار بسیار حساس است، چون اگر اشتباه کنید، کار از کار گذشته است. چتری شما همیشه در معرض دید است، پس باید چند نکته را مدنظر داشته باشید.

هیچوقت چتری‌­تان را خیس نکنید. همیشه قبل از کوتاهی، آن­ را خشک کنید و با برس لوله­‌ای شانه کنید. این باعث می ­شود که چتری­تان خیلی کوتاه نشود. همچنین پیشنهاد می ­شود که انتهای مو را در خطی صاف کوتاه نکنید، چون درست کردن آن بسیار سخت خواهد بود.

ابتدا خط پیشانی‌تان را پیدا کرده و قسمتی از موها را که نمی­ خواهید جزو چتری‌تان باشد، جدا کنید و با کلیپس به پشت ببندید.

قیچی آرایشگری خود (این خیلی مهم است، چون با قیچی معمولی، نتیجه خوب نخواهد شد) را در زاویه­‌ ۹۰ درجه و عمودی به سمت چتری گرفته و به آرامی داخل آن را خرد کرده و نوک­گیری کنید. با این کار، حجم مو کم می­ شود و در نتیجه، چتری شما طبیعی جلوه می ­کند.

از بریدن خطی مستقیم در راستای صورتتان خودداری کنید و سعی کنید که قیچی را موازی با مسیر رشد مو نگه دارید.

چگونه از شر موخوره‌­ها راحت شویم؟

ممکن است که این مشکل برای هرکسی پیش بیاید. هرچه زودتر از شر موخوره‌­ها راحت شویم، بهتر است، چون جلوی خراب شدن هرچه بیشتر موها گرفته می ­شود. مهم‌­ترین قسمت این کار، حفظ آرامش است. ممکن است سهل­‌انگارانه از قیچی استفاده کنید و وسوسه شوید که مقداری از نوک مو را کوتاه کنید، اما جلوی خودتان را بگیرید و به یاد داشته باشید که هدف ما فقط راحت شدن از شر موخوره­‌هاست و نه کوتاه کردن بلندی مو!

کوتاهی­ مردانه

۱. یک مدل موی مشخص را انتخاب کنید

مردم چگونه مدل موی مناسب خودشان را انتخاب می­ کنند؟ پاسخ این سوال، ساده است؛ حالت صورت و استایل!

اگر اولین باری است که موی خود را کوتاه می­ کنید، به خودتان سخت نگیرید و مدلی ساده انتخاب کنید. همیشه سعی کنید که موهایتان را بلندتر از حد لازم، کوتاه کنید تا جلوی فاجعه را بگیرید. اینگونه هروقت همه‌­چیز طبق برنامه پیش نرفت، فرصت برگشت دارید.

۲. قبل استفاده از ماشین اصلاح، نحوه‌­ کار با آن را یاد بگیرید

آن را روشن و خاموش کنید، سرعتش را تغییر دهید، محافظ را بردارید و سر جایش بگذارید، تیغه‌­ها را عوض کنید و… تا وسط کار مجبور نشوید به سراغ دفترچه‌­ راهنما بروید.

۳. قسمت­ های مختلف موهایتان را جدا کنید

از فرق سر تا گوش‌­هایتان را از دو طرف شانه کنید. دقیقا جایی که انحنای سر را حس می ­کنید، مرزی تعیین کنید و موها را جدا کنید. برای هر دو طرف این کار را انجام دهید. اگر موهایتان خیلی بلند است، قسمت بالا را با کلیپس ببندید.

۴. بغل موها را کوتاه کنید

محافظی با اندازه­ مناسب انتخاب کنید. پیشنهاد ما محافظی با سایز کوچک است. محافظ، مقدار مویی که کوتاه می­ شود را تنظیم می ­کند. می­ توانید از اندازه‌­ شماره ۱ یا ۲ استفاده کنید. موها را در خلاف جهت رشد و از پایین به بالا کوتاه کنید. چند بار این کار را تکرار کنید تا موی اضافی باقی نماند. پایین موها را مقداری بیشتر کوتاه کنید. ما بلندی را در مراحل بعد، وقتی که می‌خواهیم مو را فید کنیم (سایه بزنیم)، تنظیم خواهیم کرد. این کلک ساده باعث می ­شود که کوتاهی شما حرفه­‌ای‌­تر به نظر برسد.

۵. سراغ پشت موها بروید

از یک آینه‌­ دستی استفاده کنید تا پشت سرتان را ببینید و به آرامی از پایین به بالا کوتاه کنید. یادتان نرود که پایین موها را مقداری بیشتر کوتاه کنید. مطمئن شوید که کوتاهی پشت با کوتاهی بغل مو هماهنگ است.

۶. موها را فید کنید (سایه بزنید)

فید فقط مخصوص موهای خیلی کوتاه است. برای این کار باید بلندی قسمت بالا و پایین مو تفاوت داشته باشد. در نتیجه، مرزی بین قسمت کوتاه و بلند مو پدیدار خواهد شد. محل پدیدار شدن این خط به نوع فید شما بستگی دارد (فید پایین، بالا یا وسط).

این فید باید در اطراف سر کاملا متقارن باشد. برای فید کردن باید این خط را هموار کرده و بتراشید. هرچه بیشتر بخواهید که این خط واضح و مشخص باشد، باید دقت بیشتری داشته باشید. برای این کار باید سایزی از محافظ را انتخاب کنید که بین سایز این دو بلندی باشد. به آرامی ماشین را روی این خط و مقداری هم به سمت بالا بکشید، اما نه خیلی زیاد، چون ممکن است فید شما کاملا خراب شود!

۷. قسمت بالایی را کوتاه کنید

از یک برس و یا دستانتان برای بالا بردن مو استفاده کنید. در این قسمت باید از قیچی استفاده کنید. موها را آرام و با دقت در تکه‌­های شش میلی­متری، کوتاه کنید. این کوتاهی‌­ها باید با خط پیشانی‌تان موازی باشد. از قسمت­ هایی که کوتاه می‌­کنید، به عنوان راهنما برای کوتاه کردن قسمت­‌های دیگر استفاده کنید.

دقت کنید که قسمت ­های جلویی مو بیشتر در معرض دید هستند، پس محافظه­‌کارانه عمل کنید و به یاد داشته باشید که همیشه می‌­توان موها را کوتاه‌­تر کرد، اما مویی که کوتاه شده، دیگر برنمی­‌گردد.

وقتی کارتان با این قسمت تمام شد، لایه­‌ای قائم بر خط پیشانی‌تان را از موها جدا کرده و به سمت بالا بکشید. تمام بلندی­‌های این لایه باید برابر باشند. تاج مویتان را با ملایمت کوتاه کنید. این قسمت مو از بقیه‌­ قسمت­‌ها نازک‌تر است.

۸. اگر چتری دارید، آن را کوتاه کنید

اگر چتری دارید، آن را به چند تکه تقسیم کنید. هر قسمت را جداگانه شانه کنید و قسمتی را که می­ خواهید، با قیچی کوتاه کنید. اگر در قسمت جلو، کچل یا کم­‌مو هستید، چتری‌تان را بلندتر کوتاه کنید.

۹. دو طرف موها را مرتب کنید

از یک آینه برای چک کردن بلندی دو طرف مو استفاده کنید. لایه­‌هایی افقی از دو طرف جدا کرده و با هم مقایسه کنید. اگر برابر نیستند، تغییرات لازم را ایجاد کنید.

۱۰. خط ریشتان را به سلیقه‌­ خودتان کوتاه کنید

می‌­توانید خط ریشتان را با تیغ یا موزر کوتاه کنید. اگر می ­خواهید بلند باشند، از پایین گوش­‌هایتان شروع کنید. اگر خط ریشی کوتاه‌­تر مدنظرتان است، می ­توانید از گودی زیر گونه‌­تان شروع کنید. فراموش نکنید که با انگشت، بلندی دو طرف را مقایسه کنید.

۱۱. قسمت بالایی مو و کناره­‌ها را مرتب کنید

از بالای سر تا کناره‌­ها را شانه کنید و همزمان قیچی را عمودی نگه دارید تا موهای اضافی را کوتاه کند.

۱۲. موهای گردن و پیشانی را بزنید

از موزر یا ریش‌­تراش استفاده کنید تا موهایی را که پشت گردنتان رشد می ­کنند، بزنید. از یک آینه­‌ دستی برای دیدن پشت سر استفاده کنید. این کار را برای خط پیشانی نیز تکرار کنید.

۱۳. بلافاصله بعد از کوتاهی، موهایتان را مدل دهید

بعد از کوتاهی، موهایتان را در حمام خیس کنید تا موهای اضافی شسته شوند. با حوله، موها را خشک کرده و طوری که دوست دارید، شانه کنید. 

حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

Copyright © 2020 HamshahriOnline, All rights reserved


همشهری محلهDownloads-icon


لازم نیست برای تهیه ماست کلی زحمت بکشی


به مقصد دلخواهت با کمترین هزینه سفر کن

چگونه خودمان موهایمان را کوتاه کنیم

 

قیچی تیز

چه طور خودمان موهایمان را کوتاه کنیم

شانه

کش و/ یا گیره

بطری اسپری

حوله

 

چگونه موهایمان را کوتاه کنیم

 

هنگام اصلاح موی سر خود در خانه بسیار راحت می‌توان دچار اشتباه شد، به ویژه اگر اولین بارتان باشد که چنین کاری می‌کنید. برخی از اشتباهات رایجی که باید از ارتکاب آن‌ها خودداری کنید به شرح زیر هستند:

 

از وقت خود به خوبی استفاده کرده و عجله نکنید. خیلی زیاد، خیلی سریع یا خیلی کم موهایتان را کوتاه نکنید. ذره ذره مو‌ها را کوتاه کرده و صبور باشید.

 

اگر از شریک زندگی یا دوستتان برای اصلاح موی سر در خانه کمک می‌گیرید، مطمئن شوید که به شکلی دقیق چیزی که شما می‌خواهید را درک کند. تصمیم گیری در مورد نحوه اصلاح موی سر خود را به آن‌ها واگذار نکنید. مو‌های شماست و شمایید که باید بگویید او چکار باید بکند.

 

اگر فکر کنید که شما یا شریک زندگی تان به خوبی آرایشگر محلتان موهایتان را اصلاح می‌کنید در آخر ناامید خواهید شد. مطمئن شوید هر کسی که این کار را برایتان انجام می‌دهد برای بی نقص بودن کار تحت فشار نباشد، زیرا نتیجه کار تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند بی نقص باشد.

 

چگونه موی سر خود را کوتاه کنیم

 

الف) بهتر است این کوتاهی درحمام انجام گیرد زیرا اگر موهای بلند پس از مدتی خیسی خود را از دست دهند، با خشک شدن لابه لای موها، کوتاه و بلند شده و از یکدست بودن خارج می شوند و مرتب خیس کردن آنها  کار را بر شما دشوار ساخته و تمرکزتان را برای بهتر شدن نتیجه کم خواهد کرد .

 

ب) کوتاهی موها را می توانید با هر دو نوع قیچی یعنی یک نوع دندانه دار و زیکزاکی که برای خالی کردن موهای خیلی حجیم و پر نیز به کار می رود و نوع دیگر صاف و معمولی انجام دهید.

 

ج) در صورت بلد بودن می توانید با قیچی معمولی و تیغه صاف،  نوک موها را به جای صاف زدن زیکزاکی کوتاه کنید که بسیار زیباتر و بهتر خواهد شد اما در صورتی که بلد نیستید توصیه می شود هرگز این کار را نکنید و همانطور ساده و صاف کوتاه کنید.

 

د) می توانید برای تمرین نوع قیچی زدن مو ابتدا کوتاهی ها را بر روی نوک موهای یک عروسک انجام دهید.

 

چگونه موهایمان را خودمان کوتاه کنیم

 

ابتدا موهای خود را خوب شانه بزنید تا مطمئن شوید که در حین کوتاه کردن، گره موها مزاحم کارتان نخواهد شد. ابتدا موهایتان را به همان روش همیشگی شانه بزنید، سپس خم شوید و موها را از عقب به جلو هم شانه کنید تا گره های پشت موها هم باز شوند. سپس موهایتان را دم اسبی کنید و با کش ببندید.

 

بعد از آن، برای تعیین مقداری که می خواهید از موهایتان کوتاه کنید از یک خط کش استفاده کنید و از انگشتان تان یا یک گیره ی مو برای مشخص کردن مقدار مورد نظر کمک بگیرید. یک بار دیگر یادآوری می کنیم که لازم نیست مقدار خیلی زیادی از آن ها را کوتاه کنید و یک مقدار کم هم کفایت می کند.

 

قیچی را در دست بگیرید. قسمت های خشک مو و نوک آن را معمولاً با روش برش نقطه ای کوتاه می کنند تا نوک موها ضخیم نشود (در روش برش نقطه ای / Point Cut هنگام زدن موها قیچی را به صورت مایل در دست می گیرند)، اما اگر این مسأله اهمیتی برایتان ندارد می توانید موها را به صورت افقی بزنید.

 

تمام موهای خود را به بالای سر شانه کنید. با انگشتان خود  قسمت انتهایی موها را نگه دارید و موهایتان را کوتاه کنید. موهایی که کوتاه کردید را به سمت پایین شانه کنید. نوک موها را با قیچی به صورت نامرتب کوتاه کنید تا رد قیچی روی موهایتان نماند. 

 

چه طور خودمان موهایمان را کوتاه کنیم

چگونه خودمان موهایمان را کوتاه کنیم

 

چگونه موهای خود را کوتاه کنیم مردانه

 

چگونه موهای خود را کوتاه کنیم مردانه

 

چگونه موهایمان را مردانه کوتاه کنیم

 

گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته

 


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی


کاهش سایز و وزن| فوری و بدون عارضه


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!


جراحی زیبایی سینه و شکم


از عمل افزایش قد، چقدر می دانید؟


میخوای از همیشه زیباتر باشی؟

دستگاه خانگی ماست ساز با قیمت فوق العاده


تو جلسه خواستگاری چی بپرسیم!؟


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


پرطرفدارترین شوینده های نایاب در بازار


قاعدگی دردناک زنان و دختران


اصلاح طرح لبخند با کمک ارتودنسی


مرکز تخصصی استعدادیابی و آموزش کودکان

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021



کوتاه کردن مو در خانه شاید کار سخت و ترسناکی به نظر برسد. اما گاهی شرایطی پیش می آید که نمی توانیم به آرایشگاه برویم یا از کار آرایشگرها راضی نیستیم، پس چه بهتر که خودمان دست به کار شویم. گرچه ممکن است مهارت یک آرایشگر حرفه ای را نداشته باشیم، اما می توانیم خودمان در خانه دستی به سر و روی موهایمان بکشیم و ظاهر آن را از آنچه هست بهتر کنیم.

با این آموزش کوتاهی مو در خانه برای خانم ها همراه باشید.

۱- وسایل مورد نیاز را آماده کنید

چه طور خودمان موهایمان را کوتاه کنیم

رعایت نکات پایه ای را فراموش نکنید. بعضی از آن ها شاید بدیهی به نظر برسند اما برای نمونه، به خاطر داشته باشید که حتی چیزی به سادگی یک قیچی کُند ممکن است به موهای شما صدمه بزند، پس بهتر است هر جنس مویی هم که دارید، از یک قیچی تیز استفاده کنید. حتی شاید بهتر باشد یک قیچی حرفه ای بخرید.

وسایل مورد نیاز برای کوتاهی مو بسته به نوع موها ممکن است متفاوت باشد. مثلاً برای موهای فر شانه های دانه درشت بهترند و برای موهای صاف بهتر است از شانه های دانه ریز استفاده کنید. این مسأله در مورد کش ها و گیره هایی هم صدق می کند که برای تقسیم بندی راحت تر موها استفاده می شوند. استفاده از گیره می تواند کمک کند موهای صاف و کم پشت خود را با دقت و ظرافت کوتاه کنید.

فهرستی از وسایلی که احتمالاً به آن ها نیاز دارید:

به خاطر داشته باشید: اگر موهایتان خیلی فر است، راحت تر است که آن را به صورت خشک کوتاه کنید تا مطمئن شوید که بیش از حد آن را کوتاه نمی کنید، چون موهای فر در حالت خیس قد بلندتر و پف کمتری دارند. همچنین می توانید با اسپری کردن آب موهای خود را خیس کنید.

۲- به آنچه که می خواهید و آنچه که از دست تان برمی آید خوب فکر کنید

۳- اگر مدل موهایتان لایه لایه نیست، می توانید موهایتان را به صورت دم اسبی کوتاه کنید

ابتدا موهای خود را خوب شانه بزنید تا مطمئن شوید که در حین کوتاه کردن، گره موها مزاحم کارتان نخواهد شد. ابتدا موهایتان را به همان روش همیشگی شانه بزنید، سپس خم شوید و موها را از عقب به جلو هم شانه کنید تا گره های پشت موها هم باز شوند. سپس موهایتان را دم اسبی کنید و با کش ببندید.

بعد از آن، برای تعیین مقداری که می خواهید از موهایتان کوتاه کنید از یک خط کش استفاده کنید و از انگشتان تان یا یک گیره ی مو برای مشخص کردن مقدار مورد نظر کمک بگیرید. یک بار دیگر یادآوری می کنیم که لازم نیست مقدار خیلی زیادی از آن ها را کوتاه کنید و یک مقدار کم هم کفایت می کند.

قیچی را در دست بگیرید. قسمت های خشک مو و نوک آن را معمولاً با روش برش نقطه ای کوتاه می کنند تا نوک موها ضخیم نشود (در روش برش نقطه ای / Point Cut هنگام زدن موها قیچی را به صورت مایل در دست می گیرند)، اما اگر این مسأله اهمیتی برایتان ندارد می توانید موها را به صورت افقی بزنید.

۴- اگر مدل موهایتان لایه لایه است، ابتدا جلوی موها را کوتاه کنید تا راهنمای کارتان باشد و ادامه ی کار را بر اساس آن انجام دهید

حالا باید هم موهایتان را شانه کرده باشید و موها هیچ گره خوردگی ای نداشته باشند، هم جنبش طبیعی لایه های موهایتان را بررسی کرده باشید. کار را با لایه ی جلویی موها شروع کنید، آن را دسته کنید و بپیچانید تا بعد از برش، نوک موها حالتی طبیعی پیدا کند. با انگشت تان مقداری که می خواهید کوتاه کنید را مشخص کنید و دسته ی موها را تا نقطه ی مورد نظر بپیچانید.

۵- نوک موها را اگر به صورت عمودی بزنید نازک و اگر به صورت افقی بزنید ضخیم خواهد شد

استفاده از قیچی به صورت زاویه دار و همینطور پیچاندن موها، کمک می کند نوک موها بعد از برش حالتی طبیعی داشته باشد. اگر موهایتان را به صورت افقی بزنید، این ریسک وجود دارد که لایه های موهایتان حالتی خیلی مشخص شوند و مدل موها حالتی غیر طبیعی پیدا کند. لایه ی جلویی بعد از کوتاه شدن به راهنمای شما تبدیل خواهد شد و به شما کمک خواهد کرد در مورد ارتفاع بقیه ی موهایتان تصمیم بگیرد.

۶- با استفاده از لایه ی جلویی که راهنمای خود قرار داده اید، موها را به دسته های کوچک تقسیم و کوتاه کنید

حالا با استفاده از گیره (یا در صورت نیاز، کش) موهای خود را به دسته های کوچک تر تقسیم کنید. طبق همان لایه های فعلی موهایتان عمل کنید. به خاطر داشته باشید که باید نوک موها را به صورت زاویه دار بزنید.

۷- موخوره ها را به روش برش نقطه ای بزنید

بعد از کوتاه کردن جلوی موها می توانید سراغ موخوره ها، قسمت های خشک و بخش هایی بروید که کمتر لایه لایه هستند. شاید یادتان باشد که آرایشگرها کار کوتاهی مو را با برش نقطه ای نوک موها تمام می کنند. شما هم همان کار را انجام دهید، یعنی باید موها را به شکلی که در تصویر بالا آمده در دست بگیرید و نوک آن ها را با قیچی بزنید.

کوتاه کردن چتری

چتری تغییر زیادی در ظاهر ایجاد می کند اما مدل موی راحتی محسوب نمی شود و به رسیدگی مداوم نیاز دارد. با طلق بی رنگ یک ماسک برای خود درست کنید تا بتوانید هنگام کوتاه کردن، چتری هایتان را ببینید.

برای زدن نوک چتری ها، ابتدا آن ها را به ۳ قسمت تقسیم کنید: جلو و کناره ها. دو قسمت کناری را می توانید با گیره عقب نگه دارید. قسمت جلو را بپیچانید و با برش نقطه ای شکلی طبیعی به آن دهید. گیره ی دو قسمت کناری را باز کنید و قد آن ها را هر قدر که مایلید کوتاه کنید.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 2 / 5. تعداد رای: 4

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

چه طور خودمان موهایمان را کوتاه کنیم

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

۱۳۹۸. تمامی حقوق برای وبسایت Rooziato (روزیاتو) محفوظ
است.

برای کوتاه کردن موها در منزل ابتدا موها را خوب بشویید. اگر موهایتان تمیز باشد راحت تر کوتاه می شود و یکدست می شود.

اگر موهای صاف دارید، بهتر است برای کوتاه کردن آن را مرطوب کنید. موهای حالت‌دار بهتر است پس از خشک شدن کوتاه شوند تا بر اساس طول واقعی مو کوتاه شود. 

 

بهتر است برای از بین بردن موخوره، داشتن موهای سالم و شاداب هر ۶ تا ۸ هفته دو الی سه سانت نوک موهایتان را کوتاه کنید.

 

چه طور خودمان موهایمان را کوتاه کنیم

برای کوتاه کردن موها با این روش بهتر است ابتدا موها را کاملا صاف و یکدست شانه کنید. هر چه موها را لخت تر کنید نتیجه کار تمیز‌تر خواهد بود.

طبق تصاویر زیر برای اینکه موهایتان را به صورت لیر یا تکه تکه کوتاه کنید موهایتان را بالای سر جمع کنید و با کش ببندید.  

هر چه که کش به سمت جلوی سر بسته شود خرد شدن موها بیشتر می شود و هرچه کش به سمت عقب سر بسته شود خرد شدن موها کمتر می شود.

قسمت انتهایی موها را با کش ببندید و هر اندازه ای که دوست دارید از قد موهایتان کوتاه کنید.

بر اساس آموزش تصویری زیر می توانید به راحتی موهایتان را لیر کوتاه کنید. 

 

 

بر اساس آموزش تصویری زیر می توانید به راحتی موهایتان را کوتاه کنید. 

 

موهایتان را شانه کنید و اگر مجعد است با اتو مو کاملا صاف کنید. (اگر موهایتان صاف است فقط کمی نمدار کنید.) 

با کش به صورت دم اسبی از پایین ببندید. کمی از پایین تر از کش اولیه، با یک کش دیگر موهایتان را ببندید (مانند تصویر زیر)

پایین موهایتان را هر اندازه که دوست دارید با قیچی به صورت صاف کوتاه کنید. 

 

 

کوتاه کردن موهای خیلی کوتاه (پیکسی)

طبق اولین تصویر، اگر می خواهید چتری ها یا قسمتی از موهایتان بلندتر از بقیه قسمت ها باشد آن بخش از موها را جدا کنید و کوتاه کنید. اگر تمایلی به این کار ندارید از مرحله دوم شروع کنید. 

تمام موهای خود را به بالای سر شانه کنید.

با انگشتان خود مطابق تصویر زیر قسمت انتهایی موها را نگه دارید و موهایتان را کوتاه کنید.

موهایی که کوتاه کردید را به سمت پایین شانه کنید. 

نوک موها را با قیچی به صورت نامرتب کوتاه کنید تا رد قیچی روی موهایتان نماند.

چه طور خودمان موهایمان را کوتاه کنیم

 

تهیه و گردآوری: مجله شبره

 

بیشتر بخوانید:

کوتاه کردن چتری در خانه و روش حالت دادن به موهای چتری

ایده های جالب برای فر کردن موها زمانی که خواب هستید

چگونه خودتان موهایتان را لِیِر کوتاه کنید؟ + آموزش تصویری

چگونه موهای کوتاه و نازک بین موها را از بین ببریم؟

مدل موی کوتاه برای صورت کشیده و لاغر

 

 

برای نظردهی بعدی، نام، ایمیل، و وب سایت خود را در این مرورگر ذخیره کنید.

اگر قصد دارید در خانه موهایتان را کوتاه و مرتب کنید، حتما این بخش از زیبامون رو ببینید و با آموزش کوتاه کردن موها در خانه و همچنین نکات کاربردی که در این زمینه وجود داره، آشنا بشید.

این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا و شرایط سختی که برای تمام افراد ایجاد کرده، مراجعه به سالن های زیبایی و آرایشی محدود شده و دیگه نمیشه با خیال راحت برای انجام کارهای زیبایی مثل کوتاه کردن موها به آرایشگاه ها مراجعه کنیم! در این مواقع بسیاری از افراد تمایل دارند که خودشون دست به کار بشن و با استفاده از آموزش ها، نکات و ترفندهایی که در این زمینه وجود داره، موهاشون رو مرتب کنند و ظاهر زیبایی رو برای موهاشون به وجود بیارن!

کوتاه کردن موها در خانه ممکنه هیجان انگیز و پیچیده به نظر برسه! در حقیقت این روزها به دلیل شرایط پیش آمده بسیاری از آرایشگران دوره های اموزشی و مشاوره آنلاین رو برگزار کردند و مهارت های خودشون رو به همراه نکاتی که باید در هنگام کوتاه کردن موها رعایت بشه رو در اختیار علاقه مندان به این کار قرار داده اند و میشه گفت کوتاهی موها به یکی از کارهای فان و سرگرم کننده در روزهای قرنطینه تبدیل شده است!

ما نیز در این بخش از زیبامون دات کام قصد داریم تا شما رو با روش های مختلف کوتاه کردن مو زنانه آشنا کنیم و نکات و توصیه هایی که در این زمینه وجود داره رو در اختیارتون قرار بدیم تا بتونید به راحتی موهاتون رو در خانه کوتاه کنید و مثل همیشه ظاهری زیبا و مرتب داشته باشید. با ما همراه بمانید.

 

چه طور خودمان موهایمان را کوتاه کنیم

هرگز اصول مربوط به هر کاری رو نباید نادیده گرفت! شاید این موضوع یک بخش کاملا واضح باشه اما لازمه که به اون توجه ویژه داشته باشید. به عنوان مثال یک قیچی نامناسب نه تنها فرآیند کوتاه کردن موها رو سخت میکنه بلکه ممکنه به موهاتون آسیب هم وارد کنه. بنابراین این موضوع رو جدی بگیرید و در صورت لزوم یک قیچی مخصوص کوتاهی مو تهیه کنید.

با توجه به نوع موهای شما، ابزاری که برای کوتاهی مو نیاز دارید هم متفاوت خواهد بود. برای مثال یک شانه با دندانه های پهن، برای موهای مجعد انتخاب بهتری هست و شانه ای با دندانه های ریز جز انتخاب های خیلی خوب برای موهای صاف هست. همین موضوع در رابطه با کلیپس ها هم صدق میکنه. این کلیپس ها با توجه به حجم و اندازه مو باید انتخاب بشه و به شما کمک می کنند تا بتونید موها رو به درستی تقسیم کنید و یک کوتاهی مو حرفه ای داشته باشید.

 

در اینجا لیستی از ابزار و وسایلی که برای کوتاهی مو نیاز دارید رو آماده کردیم:

 

 

حتما بخوانید: چه موقع باید موهایتان را کوتاه کنید؟

 

اگر نیاز دارید که موهای دم اسبی خودتون رو کمی کوتاه کنید و یا فقط مقدار کمی از انتهای مو رو برش بزنید تا موخوره از بین بره، باید کمی محتاط تر و دقیق تر عمل کنید. ویژگی اصلی مدل مو فعلی خودتون رو مورد ارزیابی قرار بدید و به هیچ عنوان به یک باره مقدار زیادی از موها رو کوتاه نکنید. بهتره کوتاه کردن مو رو از مقدار خیلی کم شروع کنید و به تدریج این کار رو ادامه بدید تا به آن چیز که در ذهن دارید برسید. در این صورت اگر هرگونه خطا و اشتباهی هم داشته باشید قابل جبران هست و میتونید به راحتی این اشتباه برطرف کنید.

اگر مدل موی لایه ای دارید و یا اینکه موهاتون مجعد و فرفری هست و قصد دارید موهاتون رو با کوتاه کردن سبک تر کنید، باز هم لازمه که مدل مو فعلی خودتون رو تجزیه و تحیلی کنید و با توجه به نکاتی که در ادامه توضیح خواهیم داد، موهاتون رو کوتاه کنید.

 

 

ابتدا موهاتون رو به خوبی شانه بزنید تا هیچ گره ای در لا به لای موها نباشه. برای شروع موهاتون رو به روش معمولی و همیشگی شانه بزنید و سپس موها رو به سمت جلو صورت بیاورید و بعد موها رو از پشت به سمت جلو شانه بکشید. این تکنیک به شما کمک خواهد کرد تا تمام گره های موجود در مو به خوبی باز بشه و موهایی یکدست داشته باشید.

 

 

در این مرحله با استفاده از کش مو، موهاتون رو مانند تصویر به شکل دم اسبی ببنیدید سپس با استفاده از یک خط کش، متر یا انگشتان دست، مشخص کنید که قصد دارید چه اندازه از موهاتون رو کوتاه کنید. مقدار مشخص شده رو با استفاده از یک گیره یا کلیپس نشانه گذاری کنید و بعد کوتاه کردن مو رو شروع کنید. البته باید به یاد داشته باشید که کوتاه کردن مو رو کمی پایین تر از قسمت نشانه گذاری شده شروع کنید.

 

 

موها رو با استفاده از یک قیچی تیز و مناسب برش بزنید و برای اینکه انتهای موها حالت بهتری پیدا کنند قیچی رو به شکل عمودی روی موها بگیرید و نوک موها رو نقطه به نقطه و عمودی قیچی بزنید. اگر احساس می کنید این کار براتون سخته میتونید فقط به شکل افقی موها رو قیچی کنید.

 

 

حتما بخوانید: فیلم آموزشی کوتاهی مو زنانه – ویدیو

 

برای کوتاه کردن موهایی که دارای مدل لایه ای هستند هم لازمه ابتدا موها رو به روشی که در بالا توضیح داده شد، شانه بزنید و سپس لایه های مو رو مورد ارزیابی قرار بدید. کوتاه کردن موها رو از لایه جلویی مو شروع کنید.

قسمت جلو موها رو بخش بندی کنید و بعد موها رو بپیچانید تا بعد از کوتاه شدن، جلوه ای طبیعی تر داشته باشند. در این مرحله باید از انگشتان خود به عنوان راهنما استفاده کنید و بعد موها رو به صورت بچسبانید تا طول مورد نظر رو پیدا کرده و بعد کوتاه کردن مو رو شروع کنید.

 

 

برای اینکه انتهای موها حالت نرم تر و یکدست تری داشته باشه بهتره که موهاتون رو به شکل عمودی برش بزنید و برای اینکه انتهای موها صاف باشه بهتره که برش مو به شکل افقی انجام بگیره.

اگر قیچی رو به شکل زاویه دار در دست بگیرید و بعد کوتاهی مو رو انجام بدید، نتیجه کار فوق العاده طبیعی تر خواهد شد. بعد از اینکه اولین لایه پیچ خورده مو رو برش زدید، این قسمت از مو به عنوان یک راهنما برای شما خواهد بود و میتونید سایر قسمت ها رو هم با استفاده از این راهنما کوتاه کنید.چه طور خودمان موهایمان را کوتاه کنیم

 

 

حالا باید قسمت های مختلف مو رو با استفاده از گیره یا کلیپس مو به چند بخش تقسیم کنید و بعد با استفاده از راهنمایی که در اولین برش مو ایجاد کردید، سایر قسمت های مو رو هم کوتاه کنید. البته باید دقت داشته باشید که موها رو به شکل زاویه دار برش بزنید تا نتیجه کار بهتر باشه.

 

 

برای اینکه موهای قسمت پشت رو کوتاه و مرتب کنید و یا اینکه مو خوره انتهای مو رو از بین ببرید باید موها رو از پشت سر به دو قسمت تقسیم کنید و هر بخش رو بر روی شانه قرار بدید. انتهای مو رو با استفاده از دو انگشت به گونه ای نگه دارید که انتهای مو به سمت پایین باشه و بعد قیچی رو به شکل افقی در دست بگیرید و موها رو نقطه به نقطه برش بزنید تا انتهای مو شکل طبیعی تری به خود بگیره.

 

 

حتما بخوانید: آموزش تصویری کوتاه کردن مو پسر بچه ها در خانه

 

چتری مو میتونه خیلی سریع و راحت ظاهر شما رو تغییر بده و زیبایی بیشتری رو برای چهرتون به وجود بیاره. اما نکته ای که باید بدونید این هست که چتری موها رو همیشه باید مرتب نگه دارید و هر چند وقت یک بار ترمیم کنید تا همیشه ظاهر زیبا و جذابی داشته باشه. 

تهیه کردن یک ماسک مناسب برای ایجاد چتری مو میتونه تاثیر خیلی خوبی در مرتب تر شدن چتری موها داشته باشه. (البته وجود این ماسک ضروری نیست). برای ایجاد چتری مو باید قسمت جلوی موها رو به شکل عدد هشت فارسی جدا کنید. در این حالت قسمت جلو موها به شکل مثلث خواهد شد. این مثلث رو جدا کرده و بعد سایر قسمت های مو رو در پشت سر جمع کنید.

 

 

حالا باید چتری مو رو به سه قسمت چپ، راست و مرکز جدا کنید. قسمت چپ و راست موها رو با گیره روی سر فیکس کنید و سمت مرکز مو رو بپیچانید و بعد با استفاده از برش عمودی قیچی، انتهای مو رو کوتاه کنید.

حالا قسمت چپ و راست چتری مو رو هم باز کنید و انتهای مو رو باز هم به شکل عمودی برش بزنید تا چتری موهاتون کاملا مرتب و یکدست و زیبا بشه.

 

اگرچه کوتاه کردن موها یک مهارت هست و لازمه که این کار رو آموزش ببینید اما میتونید در مواقع نیاز و با استفاده از آموزش های تصویری که در این زمینه وجود داره، موهاتون رو مرتب کنید تا ظاهر موها همیشه زیبا بمونه و نامرتب به نظر نرسه. این آموزش ها صرفا برای مرتب کردن موهاست و اگر کمی جرات و جسارت داشته باشید میتونید این کار رو خیلی راحت در خانه انجام بدید و ظاهر موهاتون رو مرتب کرده و زیبا نگه دارید.

 

مطالب مرتبط و پیشنهادی:

کوتاه کردن مو توسط خودمان، آموزش قدم به قدم + عکس

کوتاه کردن مو با آتش به صورت حرفه ای و عجیب! – ویدیو

پیتاژ کردن مو چیست؟

شاید جالب باشد که بدانید علاوه بر خود آرایی و یاد گیری آرایش برای زیبایی خود می توان با به کار گیری چند روش ساده موهای خود را نیز پیرایش و به نوعی کوتاه و مرتب نمایید …

از آنجایی که در آرایش و زیبایی به آرایش و پیرایش هر دو پرداخته شده و هر یک جداگانه اهمیت خاص خود را در این زمینه خواهند داشت، باید به این نکته اشاره کرد که آرایش به معنای آراستن و افزودن در زیبایی معرفی می شود، به این معنا که با اضافه کردن، بر زیبایی افزوده و خود را می آراییم که البته سبک زندگی سیمرغ قبلا در این باره نیز دو مقاله باعنوانهای  روشهای خودآرایی (1)  و  روشهای خود آرایی (2)  برای آشنا شدن هر فرد با روشهای خود آراستن و آشنایی شخصی با نوع آرایش خود بر اساس ترکیب صورت و نوع چشم و ابرو ارایه داده است .و اما پیرایش و پیراستن که به معنای کاستن و کم کردن در زیبایی معرفی می شود و خود شامل انواع hair cut  و کوتاهی های مو و همینطور برداشتن ابروهاست اما به دلیل اینکه پرداختن به ابروها در کنار آرایش صورت انجام می پذیرد آن را در کنار آرایش و زیبایی قرار داده اند.با این مقدمه ی کوتاه شاید جالب باشد که بدانید علاوه بر خود آرایی و یاد گیری آرایش برای زیبایی خود می توان با به کار گیری چند روش ساده موهای خود را نیز پیرایش و به نوعی کوتاه و مرتب نمایید که در اینجا سبک زندگی سیمرغ قصد دارد با در نظر گرفتن قد و اندازه ی موی شما با روشی ساده و راحت راه کوتاه کردن یا مدل دادن موها توسط شخص خودتان را به شما معرفی کند :

بیشتر بدانید : آموزش کوتاهی مو توسط خودتان!(2)

1 – این کوتاهی مخصوص موهایی با قد و اندازه ی زیر شانه و بلندتر از آن است به طوری که شخص نوک همه ی موها، به خصوص موهای پشت سر، زمانی که با فرق از وسط به دو طرف صورت ریخته می شوند را ببیند.چه طور خودمان موهایمان را کوتاه کنیم

2 – حتما این کار راجلوی آینه و با موی کاملا خیس و تمیز و شانه شده انجام دهید که پیشنهاد می کنیم در حمام و در صورت داشتن موهای فر و یا حالت دار و مجعد بعد از استفاده از نرم کننده ای که بتوانید موها را کاملا یکدست شانه بزنید انجام دهید.

3 – پس از شانه کردن موها به طوری که هیچ جای گره و نا منظمی در موها وجود نداشته باشد با همان شانه فرقی از جلوی سر و از وسط باز کرده و تا پشت سر یکدست ادامه دهید به طوری که این فرق ازجلوی پیشانی تا پشت سر در یک امتداد صاف صاف باز شود و موها را کاملا مساوی به دو قسمت مساوی تقسیم نماید.

4 – موها را از به دو طرف صورت و روی گوشها شانه کرده و از صافی و یکدستی آنها با شانه اطمینان حاصل کنید.

5 – جلوی آینه، قد جلوی موها در پیشانی را که اندازه ی آن بسته به رضایت خودتان است تعیین نمایید که البته پیشنهاد ما در ابتدای کار تا روی بینی و یا زیر چانه است و در صورت تمایل به کوتاه کردن جلوی موها بیشتر ازاین اندازه و در حد چتری ، بهتر است پس از اتمام کامل کوتاهی این کار را انجام دهید.

6 – قد جلوی مو ها که تنظیم شد با دقت صاف آن را کوتاه کنید و دقت کنید این کوتاهی از عرض سر از گیجگاه راست تا گیجگاه چپ سر انجام گیرد نه بیشتر و پهن تر از آن . 

7 – دوباره فرق قسمت جلو را که برای کوتاهی بسته بودید باز کرده و به فرق پشت سرمثل اول در یک امتداد وصل کنید و سعی کنید موها را در دوطرف صورت بدون تکان دادن سر ببینید.  

8 – سر را کاملا پایین آورده تا جایی که چانه کاملا در گودی گردن جای گیرد و دوباره در این حالت نیز موها را کاملا شانه زده و صاف کنید.

9 – لازم نیست از قد موها زیاد کم کنید که می توانید در حد 2 تا 5 سانتیمتر آنها را در حد مدل دار شدن موها بزنید که همینطور که سرتان پایین است نوک پایین ترین قسمت موها که شامل موهای پشت سر شماست را دو سانت صاف و با دفت قیچی کنید و این کار را در هر دو طرف و به یک اندازه انجام دهید.

10 – باید کوتاهی جلوی سر که قبلا گفته شد می تواند تا روی بینی یا زیر چانه باشد و در حالتی که سر کاملا پایین است این اندازه قطعا بلندتر است را به کوتاهی موهای پشت سر که الان بین 2 تا 5 سانت زده شده وصل کنید و توجه داشته باشید که حتما تا آخرین لحظه سر شما به همان حالت پایین و چانه بدون جا به جا شدن در گودی گردن قرار داشته باشد که در این مرحله نیازی به آینه نبوده و شما باید تمام توجه خود را به هم اندازه بودن موها در دو طرف صورت معطوف داشته و تنها با حرکت چشمها چک کرده و این کار را انجام دهید.

11 – توجه داشته باشید در رساندن کوتاهی جلوی سر به کوتاهی پشت سر این قسمت میانی موها ست که بیشترین کوتاهی را به خود اختصاص داده و باعث مدل دار شدن موهای شما خواهد شد.

12 – پس از اتمام کار و اطمینان از هم اندازه بودن موها در دو طرف صورت به آرامی سر را بالا آورده وموها را به پشت سر بیندازید و کامل شانه کنید که در این مرحله خواهید دید که موها به شکلی زیبا لیر و خورد شده اند .

13 – در این مرحله باز در صورت تمایل به چتری بودن قسمت جلوی موها می توانید مقدار چتری خود را جدا کرده و چند سانت دیگر از آن را به دلخواه کوتاه کنید.

14 – پس از شستشوی کامل و آبگیری موها برای براشینگ آنها هم بهتر است همه ی موها را از زیر سشوار کنید یا اتو بکشید و لخت کنید، سپس با کمی روغن زیتون که تنها به نوک انگشتان خود می زنید موها را براق و شفاف سازید.  

چند توصیه ی مهم :

الف) بهتر است این کوتاهی درحمام انجام گیرد زیرا اگر موهای بلند پس ازمدتی خیسی خود را از دست دهند، با خشک شدن لابه لای موها، کوتاه و بلند شده و از یکدست بودن خارج می شوند و مرتب خیس کردن آنها  کار را بر شما دشوار ساخته و تمرکزتان را برای بهتر شدن نتیجه کم خواهد کرد .ب) کوتاهی موها را می توانید با هر دو نوع قیچی یعنی یک نوع دندانه دار و زیکزاکی که برای خالی کردن موهای خیلی حجیم و پر نیز به کار می رود و نوع دیگر صاف و معمولی انجام دهید.

ج) در صورت بلد بودن می توانید با قیچی معمولی و تیغه صاف،  نوک موها را به جای صاف زدن زیکزاکی کوتاه کنید که بسیار زیباتر و بهتر خواهد شد اما در صورتی که بلد نیستید توصیه می شود هرگز این کار را نکنید و همانطور ساده و صاف کوتاه کنید.د) می توانید برای تمرین نوع قیچی زدن مو ابتدا کوتاهی ها را بر روی نوک موهای یک عروسک انجام دهید.

زهرا پهلوان زاده

بیشتر بدانید : مدل مو کوتاه بیشتر به صورتم می آید یا بلند؟

بیشتر بدانید : 13 نمونه از بهترین مدلهای کوتاهی موی هالیوودی!

بیشتر بدانید : 10 مدل برتر کوتاهی مو برای انواع موها

بیشتر بدانید : جدیدترین مدل کوتاهی مو برای نوروز 97

تهیه وتدوین : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleاختصاصی سیمرغ 

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

چه طور خودمان موهایمان را کوتاه کنیم
چه طور خودمان موهایمان را کوتاه کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *