چه طور رابطه داشته باشیم

 
helpkade
چه طور رابطه داشته باشیم
چه طور رابطه داشته باشیم

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از مثبت زندگی، رابطه جنسی یکی از پایه های اصلی در زندگی زناشویی است. برای داشتن زندگی زناشویی محکم تر باید یک رابطه جنسی لذتبخش و دلنشین با همسرتان داشته باشید.

نزدیکی زن و شوهر عملی است که ضمن تامین نیاز جنسی باعث آرامش روح و روان آنها می شود.
داشتن یک رابطه جنسی خوب و لذت بخش باعث می شود که زن و مرد همیشه در یک آرامش روحی قرار داشته و زندگی مشترک برایشان دلنشین شود.

زن و شوهر قبل از رابطه جنسی باید گفت وگوهای تحریک آمیز جنسی داشته باشند. گفت وگوهای تحریک آمیز وشهوت انگیز قبل از رابطه جنسی برای زن و شوهر لذت بخش و عاملی برای تحریک ذهنی و آمادگی آنها است.

باید خواسته ها و سوالات جنسی خود را مطرح کنند از قبیل اینکه از چه کارهایی لذت می برند و دوست دارندهمسرشان هنگام نزدیکی به کدام قسمت از بدنشان توجه بیشتری داشته باشد.

البته از این جملات هم قبل از رابطه جنسی می توانند استفاده کنند تا لذت در رابطه جنسی خود را دو چندان کنند: «دوستت دارم»، «بزرگترین شانس زندگی من، آشنایی و ازدواج با توست»، «در این دنیا هیچ کسی برای من مثل تو نیست»، «تو خیلی خیلی برای من عزیزی» و …

چه طور رابطه داشته باشیم

هر چه زن و شوهر قبل از نزدیکی بیشتر وقت صرف معاشقه کنند، رابطه جنسی شان لذت بخش تر خواهند بود. استفاده از لمس کردن و نوازش کردن باعث می شود در رابطه جنسی راحت تر عمل کنند.

تمام بدن زنان را در معاشقه و پیشنوازی مورد توجه قرار دهید، مطمئن باشید اگر همسرتان از لحاظ جنسی برانگیخته شود خود اقداماتی انجام می دهد و شما را برای رابطه جنسی دعوت می کند. البته زن و شوهر باید به همدیگر کمک کنند.

اگر از رفتاری لذت می برند همان موقع به همسرشان بگویند و از او بخواهند ادامه دهد یا به شدت آن بیفزاید. خلاصه هنگام رابطه زناشویی بی تحرک و ساکت نباشند.

زن و مرد باید از دستگاه تناسلی خود و همسرشان، اطلاعات کافی بدست بیاورند و نقاط تحریک یکدیگر را بشناسند تا نزدیکی کامل و لذت بخشی داشته باشند.

پس برای پیدا کردن نواحی تحریک کننده همسرتان وقت بگذارید از او بپرسید که حین رابطه جنسی چه چیزی را دوست دارد. شما و همسرتان، می توانید در رابطه جنسی هرگونه لذتی از هم ببرید.

زن و شوهر باید مرحله های صحیح رابطه جنسی را بیاموزند و به کار ببندند. زوج هرگز نباید تصور کنند با عمل فیزیکی سروکار دارند در این صورت هم خود را از لذت عمیق جسمی و روحی محروم کرده اند هم به حسن تفاهم بین خود لطمه زده اند.

متاسفانه نود و پنج درصد زوج ها بعد از رابطه جنسی به خواب می روند یا از یکدیگر فاصله می گیرند و هر یک به کاری مشغول می شوند.

همانگونه که قبل از رابطه جنسی زن و شوهر مقدماتی وجود دارد پایان آن هم وظایفی بر عهده زوج است. بیشتر زنان تصور می کنند مردان آنان را فقط برای کامجویی و لذت می خواهند برای اینکه این تصورات را در هم شکنید همسرتان را در آغوش بگیرد، ببوسید و از اقدامات و تلاش او تشکر کنید و گپ صمیمانه ای داشته باشید.

زن و شوهر قبل از رابطه جنسی باید گفت وگوهای تحریک آمیز جنسی داشته باشند.

برای رابطه جنسی به مکان توجه بسیاری کنید

مکان هم آغوشی باید فضایی آرام و امن باشد. در اتاق در بسته یا محیطی که مطمئن هستید اشراف ندارد و از دیدها محفوظ است. فضای امن و آرام، زمینه کافی را برای نزدیکی زن و شوهر فراهم می کند.

در رابطه جنسی افراط و تفریط نداشته باشید

راز موفقیت زوج های خوشبخت این نیست که هر روز با هم رابطه جنسی دارند. زن و شوهر باید در فواصل زمانیمنظم با هم رابطه جنسی داشته باشند و همان طور که زیاده روی در رابطه جنسی مضراتی به دنبال دارد عدمبرقراری رابطه در دراز مدت نیز به هیچ وجه قابل قبول نیست.

به دنبال آمیزش های خیالی و فراتر از تصور نباشید

آنچه در فیلم های پورنو و هالیوودی می بینید را کنار بگذارید!

قبل از رابطه جنسی اگر درباره موضوعی نگران هستید آن را رفع کنید

اگر از مطلب خاصی ناراحت هستید یا به دلایلی از دست همسرتان دلخور هستید موضوع را با او در میان بگذاریدو نگرانی خود را رفع کنید.

این مسئله باعث می شود از لحاظ روحی و روانی به هم بریزید و نتوانید رابطه ای لذت بخش داشته باشید.

از رابطه جنسی سوء استفاده نکنید

زن دانا و آگاه هرگز رابطه جنسی را با دیگر مسائل زندگی مشترک در هم نمی آمیزد و برای تامین خواسته هایشهرگز از رابطه جنسی به عنوان اسلحه استفاده نمی کند.

به بهداشت بدن در رابطه جنسی توجه کنید

استفاده از عطر در تحریک جنسی زن و شوهر تاثیر بسزایی دارد و باعث افزایش لذت جنسی می شود. بهداشت رارعایت کنید و خودتان را برای رابطه جنسی مثل یک میهمانی بیارایید. مطمئن باشید این لذت بخش ترین مهمانیعمرتان است اگر درست و با آداب برگزارش کنید.

 

همه مي دانند كه رابطه جنسي حياتي ترين جزء همه ي ازدواج هاست. پس اگر يكي يا هر دوي زوجين علاقه و رغبت خود را از دست دادند چه مي شود؟ تحقيقات نشان داده است كه درصد انبوهی از چننین ازدواج هايي با شكست مواجه مي شود. (بعد از مسايل مالي، مسايل جنسي دومين دليل براي طلاق شناخته شده است)

 

چگونه میتوان کانون سرد خانواده را که به علت مشکلات جنسی بوجود آمده، مجدداً گرم کنید؟چگونه میتوان آقایان را به اوج لذت جنسي رساند؟

چه طور رابطه داشته باشیم

 

نقاط تحریک پذیر آقایان کجاست؟چگونه باید با شوهر تان برخورد رفتاری موثر جنسی داشته باشید؟

 

هدف از ثبت و درج اين مطلب ايجاد روابط صميمانه با زوج و استحکام روابط زن و شوهر و کانون خانواده است.

به گزارش سلامت نیوز رابطه جنسی نقش بسیار مهمي در ازدواج دارد، ولي با اينحال زوج هاي زيادي بدون توجه عميق به آن زندگي ميكنند. در اين بحث از ديدگاه مرد و زن نحوه صحيح رابطه جنسي را بررسي مي کنيم .

 

نااميد نشويد. راه هاي زيادي براي جلوگيري از آن وجود دارد. در اينجا سه راه براي جان بخشيدن دوباره به زندگی جنسی برای شما فراهم آمده است. پس اگر مي خواهید کانون خانواده تان ، مراحل زیر را دنبال كنيد.

به خودتان متكي باشيد

فرقي نمي كند كه همسرتان چقدر دوستتان داشته باشد و بخواهد ارضائتان كند؛ تحريكات و شور جنسي او به هيچ وجه شبيه به شما نيست. به همين دليل غيرمنطقي است اگر انتظار داشته باشيد هر زمان شما تحريك شديد در اختيارتان باشد. بايد ياد بگيريد كه چطور گهگاه نيازهايتان را كنترل كنيد. احتمالاً تصور خواهيد كرد كه عادلانه نيست و مطمئناً عصباني خواهيد شد.

البته باید كه زوج ها تا آنجا كه مي توانند در زندگي جنسي خود با همسرشان انرژي لازم را صرف کنند، اما بااينحال باز هم ممكن است زمان هايي وجود داشته باشد كه شما آمادگي رابطه ي جنسي را داشته باشيد در حاليكه همسرتان ندارد. اين مسئله اي كاملاً نرمال و طبيعي است و بايد آن را بپذيريد. هرچه تلاش همسرتان براي فهميدن شما و نيازهايتان بايد بيشتر شود، تلاش شما نيز در درك اين تفاوت ها بايد افزايش يابد. قسمتي از اين درك و پذيرفتن با اتكاي گاه و بيگاه شما به خودتان براي ارضاي ميل جنسيتان نشان داده مي شود. اگر اطمينان داشته باشيد كه همسرتان واقعاً دوستتان دارد و به شما توجه مي كند، انجام اينكار با راحتي بيشتري صورت خواهد گرفت.

 

تنوع، مزه ي زندگي است

احتمالاً زندگي جنسي شما دچار يكنواختي شده است. حتي مهيج ترين فرد در رابطه جنسي هم اگر رابطه جنسي برايش تكرار مكررات شود، از آن دلزده خواهد شد. اگر اين مورد را در رابطه جنسي خودتان با همسرتان هم مشاهده مي كنيد، پس وقتش رسيده كه كمي تنوع وارد اين رابطه كنيد. براي جلوگيري از يكنواختي جنسي، بايد كمي خلاق باشيد.

* مكاني جديد انتخاب كنيد : هميشه يک گوشه خاص براي معاشقه جنسي خود انتخاب نکنيد.

* لباس زیر های مناسب و جدید بخرید.

* عطر خوشبو استفاده کنيد.

* حتما مسائل بهداشتي و نظافتي را رعايت کنيد : آرايش و زدودن موهاي زائد بسيار مهم است و نشانه اهميت دادن به شريک زندگي خود مي باشد .

* معمول است که مرد در رابطه جنسي پيش قدم مي شود . بد نيست براي تنوع زن نيز گاهي پيش قدم شود .

*رفتار تحريک آميز داشته باشيد : عشوه و ناز زنانه جنسي قبل از نزديکي سبب تحريک شديد مرد مي شود.

* با آرامش و مهرباني با او رفتار کنيد : خشن و عجول نباشيد . سعي کنيد با کلام ، نگاه ، حرکات و رفتار خود به ارامي همسر را تحريک کنيد . بگذاريد او نشانه هاي عشق و محبت را در شما ببيند و به ارامي به او نزديک شويد .

* بوسه قديمي ترین نقطه شناخته شده براي تحريک است که شامل بوسيدن لب ها ، صورت ، لاله گوش ، گردن و يا هر قسمتي از بدن همسر باشد که پيدا کردن نقطه هاي حساس تر مدتي طول مي کشد و به نسبت بلوغ و فهم جنسي مرد و زن نقاط مربوطه شناخته مي شود.

* گفتار هاي عاشقانه : تحريک فقط به نوع فيزيکي محدود نمي شود و نوع رواني نيز دارد که بايد به صورت همزمان استفاده شود صحبت هاي عاشقانه که هنگام رسیدن زن و شوهر به هم رد و بدل مي شود بسيار پر اهميت است .

* لمس و نوازش با حوصله : سطح داخلي ران ( مرد و زن ) و لب هاي فرج ( زن ) ، بيضه و نواحي اطراف آن (مرد) ، گرفتن و فشردن کمر ( زن و مرد ) ، کليتوريس زن که تحريک و نوازش آن حکم آلت مرد را دارد.

* همانند گنجشک آميزش نکنيد و همسر خود را با آرامش آماده و راضی سازيد . سعي کنيد در اولين مرحله همسر خور را در شرايط نعوظ کامل قرار دهيد .در مردها با تحريک آلت تناسلي و مالش و نوازش آن حالت نعوظ فراهم مي شود ( بلند شدن و سفتي آلت تناسلي در مرد را نعوظ مرد گويند ) . در خانمها نعوظ يعني تحريک و سفتي کليتوريس و نوک پستان .

چه طور رابطه داشته باشیم

* فراهم کردن تحريک لازم در همسر : مرد با فکر و يا در نظر آوردن نقاط شهوت انگيز و يا عوامل رواني نعوظ به او دست داده و اغلب در اين حالت تحريک شده به حساب مي آيد آنچه بر زن لازم است تحريک موضعي نيست بلکه تحريک موقعي است و آن زماني است که مرد در حاليکه دخول انجام مي دهد نعوظ وي کاهش مي يابد و دخالت زن با تحريک مرد در حالي که عضلات مهبل را بر روي آلت مرد فشار داده رانها را بهم نزديک مي کند و امکانا با دست ماليدن به پشت مرد در امتداد ستون فقرات وي ، نعوظ مرد برگشته و مرد را راضي مي سازد.

* مرد بايد در آغاز رابطه جنسي ذهن و فعاليت خود را متوجه تحريك و آماده كردن زن نمايد. و البته زن نيز بايد به آماده سازي مردش در اين مرحله توجه داشته باشد.

* مرد هر چه بيشتر بتواند با مهارت زن را تحريك كند زن در ادامه هر كاري مرد طالب باشد انجام مي‌دهد. اين مسئله براي خانم ها نيز صادق است .

*زمان دخول بهترين زمان براي سخنان محبت‌آميز است. در اين لحظه از همسر خود قدرداني کنيد و او را بهترين بناميد که اين خود سبب افزايش روابط زناشويي و استحکام زندگي مي شود.

*به همسر خود بفهمانيد که رابطه جنسي با او سبب آرامش او مي شود و مي خواهيد با اين عمل عشق و محبت خود را بيشتر به او ثابت کنيد و هدف فقط ارضاء جنسي-جسمي نيست بلکه روح معنوي شما نيز با اين عمل ارضاء مي شود .

*بهتر است با همسر خود از قبل هماهنگ كنيد كه اسپرم کجا ريخته شود چرا که اين مطلب سبب آرامش خاطر بيشتر طرفين و تحريک بيشتر مي شود.

* شوهر نباید زمانی كه مطمئن نشده كه زن به اوج لذت و ارضا شدن نزديك شده از ارضاء خود جلوگیری كند. دیدن ارگاسم و ارضاء زن براي مرد بسيار ارزشمند و تحريک کننده است . سعي کنيد اول زن به اوج لذت برسد و مرد با کمي فداکاري و خويشتن داري بعد از زن ارضاء شود . وقتي اول زن ارضاء شود تمايل جنسي مرد بيشتر ميشود و مي تواند براحتي خود را به اوج لذت برساند ولي وقتي مرد اول ارضاء شود زن او را ناتوان جسمي مي بيند و تصور بر آن دارد که مردش به او در اين لحظه توجه کمتري دارد و اين مسئله مي تواند باعث تاخير و حتي عدم ارضاء زن شود . به محض شروع ارضا از طرف زن، مرد نيز مي‌تواند خود را ارضا كند. بهترين شيوه ارضا‌شدن، همزماني آن بين طرفين است.

 

* توجه به این نکته مهم است که معمولاً مردها پس از ارضاشدن يا مي‌خوابند، يا پشت به زن مي‌كنند. در صورتي كه كاري كه بايد انجام دهند اين است كه شروع به بغل كردن و نوازش زن كنند. و به او آرامش دهند تا استراحت كند.

* شایسته است كه زن شربتی گوارا تهیه نموده و بعد از پایان ، براي همسر خود بیاورد.

*در آخر بعد از انجام رابطه جنسي بهتر است از همسر خود تشکر كنيد.

و…هزاران كار ديگر هست كه مي توانيد براي از بين بردن يكنواختي موجود در رابطه تان انجام دهيد.

اگر همه چيز عمل نكرد، صادق ومهربان و قاطع باشيد.

زوج های زیادی بوده اند كه بي علاقگی و نارضايتي يكي از زوجين از رابطه جنسی باعث جدايي آنها شده است. البته شما هم ممكن است به فكر اينكار بيفتيد. اما بدانيد طلاق يا برقراري رابطه ي جنسي با افرادی غير از همسر تان (خیانت به همسر) ، راه حل هاي مناسبي نيستند. درست است كه عشقبازي با غير مي تواند مشكلتان را حل كند، اما بدانيد كه در طولاني مدت مشكلات بيشتري نيز برايتان ايجاد مي كند و باعث خراب تر شدن ازدواج تان هم مي شود. حتي اگر ازدواجتان هم سالم باقي بماند، درد و رنجي كه همسرتان از عشقبازي شما با كس ديگري متحمل مي شود، بي اندازه است.

طلاق هم راه حل خوبي به شمار نمي رود. اگر به جاي پيدا كردن راه حل و برطرف كردن مشكل، از آن فرار كنيد(پاک صورت مسئله)، ممکن است زوج ديگري پيدا كنيد كه او نيز از نظر جنسي با شما ناهماهنگ و ناسازگار باشد، و بهتر است از خود بپرسيد اين كار را تا كجا ادامه خواهيد داد؟

قبل از اينكه بار و بنديلتان را جمع كنيد و همسرتان را ترك كنيد، ببینید آيا همسر تان از این جریان خبر دارد؟ اطلاع دارد كه شما از رابطه ي جنسيتان با او ناراضي هستيد؟

كار ار به دعوا نكشانيد. تقصيرها را به گردن او نيندازيد، انتقاد نكنيد، فقط خيلي آرام به او در مورد مشکلات تان صحبت کنید بگوييد كه به خاطر اختلافاتی كه در روحيات جنسي شما وجود دارد، مي خواهيد كاري کنید که به بهبود رابطه تان منتهی میشود و برای این کار همکاری بیشتر او کمک میکند و باید برای بهتر شدن ارتباطشان هردو فعالانه رفتار نمایند و برای این امر باید حتی با کنار گذاشتن خجالت و تعصبات به متخصصین مربوطه مراجعه نمایند.

افكار خود را با او در ميان بگذاريد. اين را به صورت يك تهديد مطرح نكنيد. فقط ميزان اميدواري خود را با او در ميان بگذاريد. به او فرصتي دوباره براي اصلاح و سازگار شدن بدهيد، و منتظر نتیجه ي آن شوید. دکتر محمد والی پور – روانشناس

 

منبع :سلامت نیوز

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


تردید و دو دلی قبل از ازدواج


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر

پرداخت شهریه آموزشگاه زبان در صورت رضایت


آموزش مکالمه محور زبان به صورت آنلاین


رسیدن به اوج لذت جنسی با این محصولات


درمان نازایی با بالاترین درصد موفقیت

پرفروش ترین پکیج‌های جنسی رو از اینجابخر


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز


به مقصد دلخواهت با کمترین هزینه سفر کن


مرجع معتبر و رسمی خرید انواع گیفت کارت


بایدها و نبایدهای بهداشت و سلامت بانوان


درمان افسردگی یک بار برای همیشه


کاندوم متناسب با نیازت رو اینجا پیداکن

مراکز فیزیوتراپی با به روز ترین دستگاه ها

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چرا باید رابطه جنسی داشته باشیم ؟ رابطه جنسی در یک رابطه عاشقانه و خوب، مزایای زیادی دارد. تعداد دفعات بیشتر رابطه جنسی با تغییرات مثبت در زندگی مانند کاهش فشارخون، کاهش استرس، افزایش میزان صمیمیت بین زوج و حتی کاهش نرخ طلاق همراه است. اما به طور واضح‌تر و دقیق‌تر، چرا باید رابطه جنسی داشته باشیم؟

هیچ‌گونه نسخه دقیقی که برای تمام افراد مناسب باشد در این مورد وجود ندارد. نظر هر زوج و البته نظر هر کس با دیگری ممکن است متفاوت باشد. در تحقیق انجام‌گرفته در سال 2015 مشخص شد که منافع کسب‌شده از رابطه جنسی با تعداد دفعات آن ارتباط دارد، اما این ارتباط تنها تا حدی وجود دارد. به‌عبارت‌دیگر، اگر زوجی دچار اختلاف باشند، رابطه جنسی بیشتر و بهتر تنها تا حدی به افزایش رضایت از زندگی در آنان می‌انجامد و پس از آن دیگر پیشرفتی در این ارتباط دیده نمی‌شود.

مطالعات متعدد نشان می‌دهند که یک مرتبه رابطه جنسی در هفته میانگین مناسبی از رفتار انسان‌هاست. با این حال، همان مطالعات نشان می‌دهند که در زندگی پرمشغله و گرفتار امروز رابطه جنسی کاهش داشته است. درواقع، در مقایسه با میانگین اخذشده از زوج‌های دهه 1990 می‌توان دریافت که میانگین رابطه جنسی زوج‌های دهه 2010 9 برابر کمتر در طول سال بوده است.

میانگین دفعات رابطه جنسی در سنین مختلف

چه طور رابطه داشته باشیم

 هر چند دفعات رابطه جنسی با افزایش سن کاهش می‌یابد، اما فعالیت جنسی برای بزرگ‌سالان همچنان مهم باقی می‌ماند.

رابطه جنسی برای انسان اهمیت دارد، هم از نظر کیفیت و هم دفعات. به‌نحوی‌که زوجین به دنبال راه‌هایی برای تازه نگه داشتن این رابطه، افزایش کیفیت آن و لذت بردن بیشتر هستند. افت کیفیت و دفعات رابطه جنسی زنگ خطر جدی را در گوش فرد نسبت به رابطه‌اش به صدا درمی‌آورد. همه اینها نشان‌دهنده اهمیت رابطه جنسی برای ما هستند. رابطه جنسی از جنبه‌های مختلف برای ما با منافعی همراه است، برای آنکه بدانیم چراباید رابطه جنسی داشته باشیم موارد زیر را بخوانید:

عشق‌بازی با منافع عاطفی و روانی متعددی همراه است. رابطه جنسی به طور مستقیم با بهبود کیفیت زندگی ارتباط دارد. برخی از مزایای آن برای روان ما عبارتند از:

رابطه جنسی می‌تواند عزت‌نفس ما را تقویت کند. چرا باید رابطه جنسی داشته باشیم؟ زیرا داشتن رابطه جنسی احساس ناامنی را در ما از بین می‌برد و باعث ایجاد درک بهتر و مثبت‌تری از خودمان می‌شود.

بر اساس مطالعات انجام‌گرفته در سال 2015 در چین، داشتن رابطه جنسی باکیفیت و همراه با رضایت موجب افزایش شادی می‌شود.

در طول رابطه جنسی، مغز مواد شیمیایی را تولید می‌کند که شامل اندورفین می‌شود. این ماده میزان تحریک‌پذیری و حس افسردگی را در ما کاهش می‌دهد. یکی از دیگر هورمون‌های مفید، اکسی توکسین است که موجب افزایش سطح تحریک در سینه‌ها و اندام‌های جنسی می‌شود. اکسی توکسین به انسان حس آرامش و رضایت می‌دهد.

هر چند استرس مزمن یکی از عوامل کاهش تعداد دفعات رابطه جنسی است، اما رابطه جنسی می‌تواند یکی از تکنیک‌های مؤثر برای مدیریت استرس باشد. رابطه جنسی هورمون‌های استرس را کاهش می‌دهد، مانند کورتیزول و آدرنالین (اپی نفرین). کاهش این مواد در بدن با اثرات بلندمدتی در بدن در روز بعد همراه است.

ارگاسم موجب آزاد شدن هورمون پرولاکتین می‌شود که به بهبود خواب کمک می‌کند.

سؤال چرا باید رابطه جنسی داشته باشیم؟ را باید از منظر جسم و منافع سلامتی آن نیز بررسی کرد.

رابطه جنسی نوعی ورزش است. بر اساس نتایج منتشرشده توسط انجمن قلب آمریکا، یک فعالیت جنسی معادل یک فعالیت جنسی متوسط مانند پیاده روی یا بالا رفتن از دو طبقه پله است. حرکات رابطه جنسی شامل سفت کردن عضلات بدن، شکم و لگن می‌شود. برای زنان، این حرکات باعث بهبود کنترل مثانه می‌شود.

تحقیقات انجام‌گرفته بر روی تعداد دفعات رابطه جنسی نشان می‌دهند که تعداد دفعات بیشتر با بهبود عملکرد شناختی فرد و رشد سلول‌های جدید در مغز همراه است. در تحقیق انجام‌گرفته در سال 2018 با هدف بررسی سؤال چرا باید رابطه جنسی داشته باشیم؟ و نیز تعداد دفعات رابطه جنسی، مشخص شد که داشتن رابطه جنسی متناوب باعث بهبود عملکرد حافظه در افراد بالای 50 سال می‌شود. همین امیر نشان می دهد که چرا باید رابطه جنسی داشته باشیم .

یک پاسخ مهم به این سئوال که چرا باید رابطه جنسی داشته باشیم این است که فعال بودن به لحاظ جنسی تأثیر مثبتی در عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد. داشتن سکس با دفعات کافی موجب کاهش احتمال ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا می‌شود.

ترشح اندورفین تنها برای کسب آرامش و رسیدن به حس خوب نیست. این ماده باعث بهبود میگرن و درد پشت می‌شود.

داشتن رابطه جنسی برای حدود 30 دقیقه چیزی در حدود 200 کالری مصرف می‌کند. موادی که در طول رابطه جنسی در مغز ترشح می‌شوند موجب کاهش میل به ریزه‌خواری مواد غذایی و حمایت از کاهش وزن می‌شوند.

چرا باید رابطه جنسی داشته باشیم؟  یکی از دلایل آن فشارخون و عملکرد قلب و عروق است. رابطه جنسی (نه خود ارضایی) موجب کاهش فشارخون می‌شود. افزایش فشارخون ریسک بیماری‌های قلبی و سکته را افزایش می‌دهد. فعالیت جنسی کمک می‌کند که عروق خونی منبسط‌شده، سطح اکسیژن افزایش یابد و مواد مغذی با وجود کاهش فشارخون بهتر به سلول‌ها برسند.

فعالیت جنسی بیشتر موجب افزایش شهوت و خیس شدن واژن می‌شوند. بنابراین، در زنان با کاهش درد دوره پریود و انقباض‌های کمتر همراه است. به‌علاوه، بهبود حس بویایی، دندان‌های سالم‌تر، بهبود عملکرد گوارشی و پوست شفاف‌تر از نتایج ترشح DHEA در بدن پس از رابطه جنسی هستند.

برخلاف گذشته، تحقیقات جدید نشان می‌دهند که افزایش دفعات رابطه جنسی (به ویژه رابطه جنسی واژینال) موجب کاهش ریسک ابتلا به سرطان پروستات می‌شود. این تحقیقات نشان می‌دهد 4-7 بار انزال در هفته باعث کاهش 40 درصدی ابتلا به سرطان پروستات در مردان می‌شود.

 چرا باید رابطه جنسی داشته باشیم ؟ چون موجب کاهش نرخ مرگ‌ومیر در مردان می‌شود. تحقیقات طولانی‌مدت ده‌ساله بر روی یک گروه از مردان که بیش از دو بار در هفته رابطه جنسی داشته‌اند نشان می‌دهد که نرخ مرگ‌ومیر آنان در مقایسه با مردانی که تعداد رابطه جنسی کمتری داشته‌اند، 50 درصد کمتر بوده است.

کیفیت و سلامت اسپرم نیز به رابطه جنسی وابسته است.

داشتن ارگاسم باعث افزایش جریان خون و کاهش دردهای جسمی زنان می‌شود.

 چرا باید رابطه جنسی داشته باشیم ؟ چون رابطه جنسی در زنان می‌تواند با مزایای زیر همراه باشد:

زنانی که پس از یائسگی نیز به زندگی و فعالیت جنسی خود ادامه می‌دهند، کمتر از هم سن و سالان خون دچار آتروفی واژینال و تحلیل دیواره واژن می‌شوند. آتروفی واژینال موجب درد در طول رابطه جنسی و بی‌اختیاری ادراری می‌شود.

فراتر از منافع رابطه جنسی برای فرد، داشتن رابطه جنسی متناوب به بهبود سلامت رابطه و زندگی زناشویی به طرق مختلف کمک می‌کند. برای مثال، اکسی توکسین باعث ایجاد حس پیوند و صمیمیت عاطفی بین زوج می‌شود.

رابطه جنسی در یک رابطه تک‌همسری باعث افزایش سطح تعهد و ارتباط عاطفی زوج می‌شود. ابراز عشق در طول رابطه جنسی احتمال ماندن زوج در کنار یکدیگر را بیشتر می‌کند. در نتیجه، سکس می‌تواند نرخ طلاق را کاهش دهد.

با وجود منافعی که به‌عنوان پاسخ برای سؤال چرا باید رابطه جنسی داشته باشیم ؟ ذکر شد، باید گفت زوج‌های شاد و خوشبخت زیادی وجود دارند که رابطه جنسی زیادی با همسر خود ندارند (برای مثال یک بار در چند ماه).

دلایل زیادی وجود دارد که یک زوج میلی به برقراری رابطه جنسی نداشته باشند:

بنابراین، نداشتن رابطه جنسی بدین معنی نیست که این رابطه مشکلی دارد و اصلاً به این معنی نیست که زوج یکدیگر را دوست ندارند.

اما در مورد بیشتر زوج‌ها این طور است که رابطه جنسی یکی از راه‌های حفظ زندگی مشترک و ابراز علاقه به همسر است.

رابطه جنسی مانند یک طیف است. یک زوج ممکن است با کمترین دفعات برقراری رابطه جنسی رضایت جنسی بالایی داشته باشند و زوج دیگر برای رسیدن به این رضایت باید دفعات بسیار بیشتری را تجربه کنند.

انسان به صمیمیت ایجاد شد در رابطه جنسی نیاز دارد. فقدان رابطه جنسی (بدون آنکه زوج در مورد آن توافق داشته باشند) می‌تواند موجب دور شدن و سرد شدن زوج شود. در مواردی که یکی از زوجین میل جنسی بیشتری دارد، عدم دریافت پاسخ و همراهی از سوی همسر می‌تواند او را به سوی رابطه فرازناشویی سوق دهد.

یک سکس‌تراپ می‌تواند این فاصله را پر کند و مانع از کشیده شدن مشکلات جنسی به زندگی زناشویی یا برعکس شود. هر رابطه‌ای دچار مسائل جنسی می‌شود. اغلب زوجین در مورد تکرار رابطه (هفته‌ای یک بار یا ماهی یک‌بار و نوع رابطه، برای مثال رابطه دهانی یا مقعدی) با یکدیگر اختلاف دارند. چطور بدانیم به درمانگر روابط جنسی نیاز داریم؟ این تشخیص فردی است و هر کسی در مورد شرایط خود به صورت فردی می‌تواند قضاوت کند.

دلایل متعددی وجود دارد که احساس کنید به مشاوره درمان جنسی نیاز دارید. هر زمان که احساس کردید کیفیت زندگی و رابطه شما تحت تأثیر میل و عملکرد جنسیتان قرار گرفته است، فارغ از سن و جنسیتتان، به مشاور مراجعه کنید. سکس‌تراپی رویکردی یکپارچه در درمان و حذف این چالش‌هاست و به افراد و زوجین کمک می‌کند تا راهی به سمت یک زندگی جنسی سالم و شادتر پیدا کنند.

چه طور رابطه داشته باشیم

تا اینجا با هم مزایای متعدد داشتن رابطه جنسی را مرور کردیم و به سؤال چرا باید رابطه جنسی داشته باشیم؟ پاسخ دادیم. واضح است که تعداد دفعات برقراری رابطه جنسی در طول عمر تغییر می‌کند، اما به این معنی نیست که مانند پایین آمدن از تپه همیشه در حال کمتر شدن است. اگر به فکر این هستید که آیا می‌توان شور و شوق روزهای اول عاشقی را به دست آورد، باید بگوییم بله می‌شود. رابطه جنسی و صمیمیت با گذشت زمان از رابطه بهبود می‌یابند، فقط نیاز به کار و توجه دارد.

راه‌های زیادی برای بهبود زندگی جنسی وجود دارد که یکی از آن‌ها توجه به کیفیت زندگی غیرجنسی زوج است.

حتماً این جمله را شنیده‌اید که مهم‌ترین عضو جنسی بدن، گوش است. افزایش تعداد دفعات رابطه جنسی و کیفیت آن بدون بهبود ارتباط عاطفی و فردی زوج امکان‌پذیر نیست. برای داشتن یک رابطه جنسی خوب باید بهبود پایدار و واضحی در ارتباط زوج به وجود آید. مدیریت استرس فاکتور مهم دیگر در داشتن یک زندگی جنسی سالم است.

برای داشتن یک رابطه جنسی پرشور نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

صحبت کردن در مورد نیازهای جنسی، توافق بر سر تعداد دفعات رابطه جنسی و نوع آن از دیگر مسائلی است که باعث بهبود کیفیت زندگی جنسی زوج می‌شود. اگر با همسرتان در مورد مسائل جنسی توافق ندارید و نیازهای شما برآورده نمی‌شود، سکوت نکنید. به‌ندرت ممکن است فرد خود به نیازهای همسرش پی ببرد و شکل برقراری رابطه جنسی را عوض کند. بنابراین، در مورد نیازهایتان در آرامش و به صورت شفاف با همسرتان گفتگو کنید.

آنچه اهمیت دارد این است که در مورد نیازها و امیالتان، هر چه که هست، با همسرتان حرف بزنید. گفتگوی شفاف برای داشتن رابطه عاشقانه و زندگی جنسی سالم ضروری است. مجبور نیستید برای داشتن یک رابطه جنسی پرشور دائماً فیلم بازی کنید و رابطه خود را از نظر حرارت بسنجید. مهم نیست دیگران از چه پوزیشن هایی استفاده می‌کنند یا تعداد و فواصل رابطه جنسی آن‌ها چطور است. رابطه جنسی لذت‌بخش هرگز یک فرمول یکسان ندارد. فارغ از آنکه بر اساس نکات پیشنهادشده برای عموم باشد، رابطه جنسی خود را به نحوی پیش ببرید که موجب رضایت شما و همسرتان می‌شود.

داشتن رابطه جنسی منظم (حداقل یک بار در هفته) مزایای زیادی برای یک رابطه عاشقانه و بادوام دارد. چرا باید رابطه جنسی داشته باشیم؟ چون باعث آرامش روان، کاهش استرس، سلامت جسم و روح، بهبود صمیمیت زوج و بسیاری از دیگر منافع می‌شود.

چرا باید رابطه جنسی داشته باشیم ؟ اگر رابطه جنسی منظم و باکیفیتی ندارید، دلیلش را از خودتان بپرسید. البته، به یاد داشته باشید که در این مورد رضایت شما و همسرتان اهمیت دارد. اگر هر یک از شما از داشتن تعداد رابطه جنسی پایین ناراضی هستید، این می‌تواند به مشکلی در زندگی شما تبدیل شود. در این صورت، ارتباط با یک سکس‌تراپ می‌تواند به شما کمک کند که بر روی رابطه و مسائل جنسی و زندگی خود کار کنید.

امیدواریم که به بسیاری از سؤالات و ابهامات شما در مورد مزایای رابطه جنسی پاسخ داده باشیم و به این سئوال پاسخ داده باشیم که چرا باید رابطه جنسی داشته باشیم . چنانچه سؤال یا ابهامی برای شما باقی مانده است، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع1

منبع2

نام، ایمیل و وبسایت من را برای کامنت بعدی ای که می گذارم ذخیره کن.

«سیمیاروم» ارائه‌دهنده مشاوره روان‌شناسی آنلاین در زمینه‌های مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، زوج درمانی، مشاوره زناشویی، مشاوره فردی و مشاوره کودک و نوجوان است. در هرکجای دنیا که زندگی می‌کنید می‌توانید از حرفه‌ای‌ترین روان‌شناس‌های فارسی‌زبان ما کمک بگیرید. حالِ خوب را با ما تجربه کنید.

کليه حقوق اين وب سایت متعلق به سیمیاروم می باشد.

پیش از هر چیزی باید بدانید وجود محبت و علاقه دو طرفه در یک رابطه سالم زناشویی الزامی است که این اتفاق خود مستلزم جذابیت جنسی می باشد. یکی از انواع جذابیت هایی که در میان انسانها و سایر موجودات وجود دارد جذابیت جنسی می باشد.برای به دست آوردن این نوع جذابیت مهارتهایی وجود دارد که توسط یادگیری می توان آنها را بکار گرفت و یا برخی افراد به طور ژنتیکی این ویژگی را دارند. چنانچه قصد دارید با مفهوم جذابیت جنسی بیشتر آشنا شوید در این مطلب کاربردی ما را همراهی کنید.

 جذابیت جنسی نوعی علاقه و میل به جنس مخالف تعریف شده است که این جذابیت هم می تواند شامل ویژگی های فیزیکی و هم دیگر ویژگی ها باشد. منشا جذابیت از حس زیبایی شناسی انسان می باشد. 

با ترفند های متفاوتی همچون پوشش، معطر کردن و همچنین سبک رفتاری خاص می توان جذابیت فردی را بهبود داد موضوع جالب دیگری که وجود دارد این است که لازم است بدانید به علت اینکه جذابیت جنسی یک موضوع روانشناختی محسوب می شود بنابراین عوامل فرهنگی تاثیر بسزایی در آن دارد. 

همانطور که پیش از این اشاره شد ویژگی های فردی و فیزیکی در ایجاد علاقه جنسی نقش دارند و زمانی که هورمون های شیمیایی مغز تغییر میکنند جذابیت دیگران در ذهن ما ماندگار می شود. 

چنانچه به دنبال راز های جذابیت جنسی هستید باید بدانید این راز خود شما هستید چرا که اگر شما خود را جذاب پندارید همین دیدگاه نیز در ذهن همسرتان شکل می گیرد.

چه طور رابطه داشته باشیم

 بنابراین زمانی که شما احساس خوبی نسبت به خودتان ندارید این حس نیز به او انتقال پیدا می کند.از اشتباهات رایجی که بین زوجین اتفاق می افتد این است که آن ها در روابطشان توقع دارند آنچه که در خود لمس نمیکند همسرشان به آنها بدهد.به عنوان مثال شما با وجود اینکه خود جذابیت جنسی ندارید انتظار دارید همسرتان به شما حس جذابیت بدهد و یا مثلا مردی که خودش گرم نیست انتظار دارد همسرش نسبت به او گرم باشد.پس دقت داشته باشید که این که همسرتان چه حسی نسبت به شما دارد دقیقا بستگی به حس شما نسبت به خودتان دارد.

داشتن نگاه جذاب و زیرکانه 

یکی از ویژگی هایی که تاثیر بسزایی در افزایش جذابیت جنسی دارد مهارت ارتباط چشمی می باشد. پیشنهاد می کنیم یاد بگیرید که چگونه با استفاده از نگاه کردن دلربایی کنید و یا حتی تایم ارتباط چشمی را چگونه مدیریت و کنترل کنید. یادتان باشد به هیچ عنوان از لبخند زدن غافل نشوید زمانی که یک لبخند با یک نگاه زیبا داشته باشید بسیار جذاب به نظر خواهید رسید و فیدبک مثبتی می گیرید. 

مهارت بسیار زیادی برای صحبت و ارتباط با جنس مخالف وجود دارد که رعایت آنها الزامی است شما باید فرصت ها را بشناسید و تشخیص بدهید که چه زمانی از چه نوع کلمات و جملاتی باید استفاده کنید و جهت دهی صحبت خود را کنترل کنید و توانایی سرگرم کردن طرف مقابلتان را داشته باشید منظورمان این است که پاسخ های گنگ و غیر مستقیم به او بدهید و برای جلب توجه طرف مقابلتان ژشت های متفاوتی را در زمان صحبت کردن به خود بگیرید.

واقعیتی که در زندگی خیلی از ما افراد وجود دارد این است که بیشتر مواقع بخاطر دیگران لباس می پوشیم اما پیشنهاد این بخش از خانواده پلاس نمناک به شما این است که از امروز سعی کنید برای خود لباس بپوشید و هر آنچه که حس خوبی به شما منتقل میکند را بر تن بکنید و در نهایت حس خوبی به خود داشته باشید.قشنگ ترین لباس زیری که دارید را انتخاب کرده و برای لحظه ای پیش از رفتن همسرتان به محل کار در مورد رنگ و شکل لباستان از اون نظر بخواهید و بیشتر در موردش صحبت کنید شک نکنید که او به محض تمام کردن کارش هر چه زودتر به خانه بر میگردد. 

خوش شانس جلوه دادن معشوقه خود 

زمان که می گذرد همه افراد فراموش میکنند که چه شانس بالایی در انتخاب معشوقه خود داشته اند توصیه می شود سعی کنید به دنبال ترفندهایی باشید که به طرف مقابلتان برساند که چقدر در رسیدن به او خوش شانس بوده اید و چقدر فوق العاده است بالاخص وقتی که در جمع هستید. 

غیر قابل پیش بینی باشید 

غیر قابل پیش بینی بودن جذاب ترین ویژگی است که هر کسی نمیتواند داشته باشد کسی که این ویژگی را دارد با طراحی سورپرایز های مختلف همیشه همسر و معشوقه خود را غافلگیر میکند پس شما هم تصمیم بگیرید غیر قابل پیش بینی بودن را تمرین کرده و در روابطتان دخیل کنید. 

قدم زدن را فراموش نکنید 

صرفا برای ایجاد حس حرکت در بدن خود راه بروید نه برای رسیدن به مقصدی.چرا که وقتی آگاهی کافی نسبت به بدنتان دارید یک حس طبیعی و وصف ناپذیر توام با لذت در شما پدیدار خواهد شد به این طریق جذابیت در شما رشد کرده و این را همسرتان نیز احساس می کند.

 

جلوگیری از تکرار و روزمرگی 

بایستی این اصل را که زندگی سرشار از تغییر است را بپذیرید و در زندگی خود به هیچ عنوان از آن غافل نشوید.در روابطتان عاشق دیگران شوید و از همنشینی با دوستان جدید لذت کافی را ببرید و سعی کنید دوستان زیادی پیدا کنید. 

اکثر مواقع افراد معتقدند که هدف از خلق و خوی خوب این است که با دیگران به اشتراک بگذارند که مثبت بودن این روش بر کسی پوشیده نیست اما آیا این برای حال خوب خودتان کافی است؟تا به حال شده همانقدر که به فکر خوب کردن حال دیگران بوده اید به فکر حال خوب خود نیز باشید؟پیشنهاد میکنیم اگر تا به امروز به فکر حال خوب خود نبوده اید از این به بعد هر حس عاشقانه ای که می تواند حالتان را خوب کند انجام دهید.به عنوان مثال اقدام به شمع روشن کردن بکنید و یا یک موسیقی آرام و لایت گوش فرا دهید و به خود اجازه دهید تا این احساسات عاشقانه را در خود پرورش دهد این کار جذابیت شما را در نگاه همسرتان بیشتر میکند. 

از همسرتان بخواهید تا برقصد 

اکنون نوبت به این رسیده است که شما همسر خود را غافلگیر کنید.فضای رمانتیکی را در اتاقتان با کم کردن نور و یک آهنگ ملایم خلق کنید و از او بخواهید تا برایتان برقصد اون هرگز درخواست شما را رد نمیکند مخصوصا چنانچه لباس خواب زیبا و متفاوتی به تن داشته باشید. 

بدن هر فردی منحصر به خود آن فرد است و همیشه و در هر زمان زیبایی خود را دارد.بنابراین باید بدانید که این تنها بدنی است که شما دارید و چنانچه دوست دارید همسرتان به بدنتان علاقه مند باشد قبل از هر چیزی خودتان نیز باید به بدن خود علاقه مند باشید.اگر نمیدانید این علاقه را چطور ایجاد کنید ما به شما خواهیم گفت.شما بایستی نسبت به همه اندام های خود از پوست گرفته تا دست و پا و دیگر بخش های بدن با عشق و محبت برخورد کنید و این اطمینان را داشته باشید که هر اندازه که به بدن خود علاقه داشته باشید همان اندازه نیز همسرتان به بدن شما علاقه مند شده و عشق می ورزد.

تغییر و تحول در دکوراسیون اتاق خواب 

با ایجاد تغییراتی خاص می توانید فضای اتاق خواب خود را از حالت عادی به حالت رمانتیک ارتقا دهید مثلا اقدام به روشن کردن شمع های معطر کرده و یا همچنین رو تختی های قرمز رنگ و جذاب روی تختخواب خود بیندازید تا حس جدیدی به خود و همسرتان هدیه دهید.

 معطر نگه داشتن بدن خود 

یکی از پر کشش ترین جذابیت های جنسی متعلق به بوی بدن است که هم میتواند طرف مقابلتان را به سمت شما جذب کند و هم میتواند دفع کند.شما باید به تمیزی و نظافت خود اهمیت بسیاری قائل شوید و یادتان نرود از آن نوع خوشبو کننده های بدن که حاوی مواد محرک هستند استفاده کنید چرا که با اینکار در تحریک کردن هر چه بیشتر همسرتان موفق خواهید شد. 

نوازش کردن همسر و ارسال پیام های تحریک کننده به او 

چه بپذیرید و چه نپذیرید باید بدانید که مرد ها عاشق نوازش و ناز هستند.چراکه آنها بر این باورند که نوازشی که از طرف زن سرشار از احساس باشد به این معنا است که آنها عاشق همسرشان هستند.پس چنانچه دیدید همسرتان در حال استراحت روی مبل است به او نزدیک شده و دستتان را لای موهای او بکشید حتی با ماساژ دادن آرامش را به او هدیه دهید. 

رسیدگی به موهایتان را فراموش نکنید

 توجه و نگاه کردن به صورت شما با دست کردن در مو حاصل می شود زمانی که همسرتان میخواهد به صورت شما نگاه کند اولین کاری که می کند دست هایش را در موهای شما فرو میبرد بنابراین حواستان به تمیزی موهایتان باشد. 

هیچ اهمیتی ندارد که کجا هستید چیزی که مهم می باشد این است که شخصیتی تعاملی و جذاب داشته باشید.یک ربات هیچوقت جذابیت ندارد پس سعی کنید بازو و دست های همسرتان را لمس و نوازش کرده و نشان دهید که درگیر صحبت با او هستید و این کار شما باعث میشود توجه او نیز به سمت شما جلب شود.بدانید که با زدن یک لبخند می توانید خیلی از افراد را به خود جذب کنید و این نشان از بالا بودن اعتماد به نفس شما است.حتی اگر وضعیت زیبایی دندان هایتان مناسب نیست باز هم جلوی آینه با تمرین و تکرار بهترین لبخند خود را کشف کنید.

 

یکی از اشتباهات رایجی که زوجین مرتکب می شوند این است که همیشه فکر می کنند طرف مقابلشان باید داوطلب برای نزدیکی کردن و روابط زناشویی باشد در صورتی که گاهی داوطلب شدن برای این کار از سوی شما تاثیر بسیار زیادی بر افزایش عشق و علاقه دارد ولی همیشه به یاد داشته باشید که در ذوق و اشتیاق خود اغراق بکار نبرید چرا که شور و شوق بیش از ند جذابیتی برای رابطه ندارد پس سعی کنید در هر حالت طبیعی رفتار کنید تا نتیجه مثبتی دریافت کنید.

جستجو در سایت

رابطه جنسی بهتر اب همسر و رابطه جنسی خوب با همسر،همه زوجها به دنبال داشتن رابطه جنسی بهتر هستند و تلاش میکنند بهترین تجربه های جنسی را با همسر خود داشته باشند برای بهتر شدن رابطه جنسی و یا یک رابطه جنسی خوب لازم است به موارد ذیل توجه شود

شناخت  و اطلاعات کافی از بدن خودمان و همسرمان

اینکه بدانیم عملکرد هر عضو از بدن ما در رابطه جنسی چگونه است ، در فرآیند رابطه جنسی تنها اندام تناسلی دخیل نیست

چه طور رابطه داشته باشیم

بعنوان مثال :  اگر دو فیلم یکی عاشقانه و دیگری یک فیلم پورن باشد تقریبا اکثر مردان ترجیح میدهند فیلم پورن را تماشا کنند و اکثر زنان ترجیح میدهند فیلم عاشقانه را مشاهده کنند ، چرا که  از نظر زنان تماس فیزیکی تنها زمانی لذت بخش است که باعث انتقال عواطف دو طرف نسبت به یکدیگر شود اما اکثر مردان ترجیح میدهند خیلی سریع سراغ فعالیت فیزیکی جنسی باشند و همین رفترا یک نشانه مهم است که بدانیم زنان نیازمند آماد هسازی و پیشنوازی و شارژ روحی هستند و از طرفی بدانیم  ترجیح و دیدگاه اکثر مردان ( نه همه آنها ) چگونه است   توجه به این تفاوتها میتواند  باعث شود  در کنترل انتظارات جنسی و گام های رابطه جنسی در مقابل همسرمان آشنا شویم

به محض مشاهده اولین مشکل در رابطه جنسی با همسر زود نتیجه گیری نکنیم و نه درمورد خودمان و نه درمورد همسرمان قضاوت نکنیم ، خصوصا در ابتدای ازدواج وجود برخی مشکلات طبیعی است ، بعنوان مثال اگر میبینیم همسرمان خیلی زود به انزال میرسد  این رویداد در ابتدای ازدواج در مردان طبیعی است یا اگر میبینیم خانم ها براحتی نمیتوانند خواسته هیا خود را مطرح کنند و یا رفتاری فعالانه در رابطه جنسی داشته باشند ، نه در مورد اول قضاوت کنیم همسرمان اختلال جنسی دارد و نه در مورد دوم قضاوت کنیم هسمرمان سرد مزاج است

یاد بگیریم که اندازه آلت تناسلی مردانه و یا فرم دستگاه تناسلی زنانه تاثیری در کیفیت و کمیت رابطه جنسی ندارد ، زنان ترجیح میدهند شوهرشان به جای اندام تناسلی طویل مهارتهای جنسی لازم را داشته باشد و به این مهم آگاه باشند که زنان نیازمند توجه هستند نه فقط قبل از رابطه بلکه بیشتر از آن بعد از رابطه ، همینطور بزرگ بودن سنیه زنان تاثیری در بیشتر شدن لذت جنسی آنها ندارد هر دو عضو اندام تناسلی مردانه و سسینه زنان فارق از اندازه قسمتی لذتبخش برای مردان و زنان هستند  حال چه کوچک یا چه بزرگ

هیچ وقت ، بطور جدی  رابطه جنسی با همسرتان را با رابطه جنسی در فیلم های پورن قیاس نکنید ، فیلم های پورن بر مبنای یک تجارت سودآور تولید میشوند ، کارگردانان وتولید کنندگان این فیلمها قصد کمک کردن به رابطه شما و همسرتان را ندارند ، آنها به هیچ وجه از افراد معمولی در فیلمهایشان استفاده نمیکنند بلکه قبل از بکار گیری این افراد از آنها تست میگیرند تا مطمئن شوند به درستی میتوانند ایفای نقش کنند تا بتوانند تجارت خوبی داشته باشند، پس دیدن این فیلمها نه تنها کمکی به شما نمیکند بلکه برعکس شما را از رابطه جنسی صحیح منحرف میکند اوضاع وقتی بدتر میشود که بدانید اکثر رویدادهیا فیلم هیا پرون بر اساس فیلمنامه میباشد و برای گرفتن یک صحنه شاید چندین بار فیلمبرداری متوقف شود

مقاله از علی سلطانی مجد/ پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

آموزش ارضای جنسی همسر

مراحل قبل از شروع رابطه جنسی

چرا ارضا نمیشم

تمرینات لازم برای بهتر شدن رابطه جنسی

5 انتظار زنان از شوهر هنگام برقراری رابطه

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود



بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

چه طور رابطه داشته باشیم

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


2903


بازدید امروز:


39106


بازدید دیروز:


232262455


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

مجله دلگرم | روابط جنسی یکی از مهم ترین دغدغه های زوجین میباشد. خیلی ها دوست دارند که کیفیت رابطه جنسی خود را افزایش دهند. در این مقاله 12 نکته طلایی و کاربردی را برای داشتن بهترین رابطه جنسی به شما میگوییم.

اگر باشگاه بروید و یا بخواهید هر رشته ورزشی را انجام دهید، یکی از اولین چیز هایی که مربی به شما آموزش میدهد نحوه کنترل ریتم نفس هایتان است. بطور کلی کیفیت هرگونه فعالیت فیزیکی کاملا بستگی به نحوه نفس کشیدن شما دارد. اگر بتوانید تنفس خود را بخوبی کنترل کنید میتوانید آرامش خود را حفظ کرده، اضطراب را از خود دور کنید و در نهایت یک رابطه جنسی فوق العاده داشته باشید.

این مقاله را هم بخوانید: چگونه دیر ارضا شویم؟ (آموزش یک روش جدید و متفاوت)

صحبت کردن درباره رابطه جنسی با همسر خود برای افزایش کیفیت رابطه بسیار مهم است. اینکه زوجین بدانند چه چیز هایی را دوست دارند و چه چیز هایی را دوست ندارند نقش مهمی را در نزدیکی آن ها به یکدیگر ایفا میکند. یکی از چیز هایی که معجزه میکند حرف های تحریک کننده در رابطه جنسی است.

چه طور رابطه داشته باشیم

با توجه به اظهارات 34 پزشک و متخصص، مدت زمان رابطه جنسی بصورت ایده آل باید بین 7 تا 13 دقیقه باشد که البته این مدت زمان بدون در نظر گرفتن عشق بازی قبل از رابطه است.

در این مقاله هرآنچه باید درباره مدت زمان رابطه جنسی بدانید را گفته ایم.

از لحاظ علمی ثابت شده است که اگر هنگام رابطه جنسی از خانم ها تعریف شود، باعث افزایش اعتماد بنفس آن ها میشود و همین مسئله منجر به آرامش بیشتر آن ها هنگام رابطه و ارگاسم های بیشتر میگردد. هنگام رابطه دهانی هم مرد ها باید به همسر خود بگویند که چقدر او زیبا و خوشمزه! است تا تجربه حتی بهتری داشته باشند.

نگاه کردن به تصاویر لخت باعث ترشح دوپامین و اکسی توسین میشود. به همین دلیل اگر میخواهید رابطه جنسی بهتری داشته باشید بهتر است که کمی با حوصله تر عمل کنید. زوجین میتوانند برای جذاب تر شدن رابطه شان بجای اینکه به یکباره لخت شوند، آرام آرام و در حین عشقبازی لباس های خود را درآورند.

یکی از مهم ترین عواملی که باعث میشود بهترین رابطه جنسی زندگیتان را داشته باشید آن است که به خواسته های همسرتان در رابطه جنسی گوش کنید. از او سوال بپرسید که چه چیزی را دوست دارد و یا چه چیز هایی را دوست ندارد. با انجام همین یک مورد میتوانید تغییرات شگرفی در روابط زناشویی خود ایجاد کنید.

آرژینین ماده ای است که در ویاگرا استفاده میشود. این ماده همچنین در برخی مواد غذایی مثل صدف، ماهی و دیگر پروتئین ها وجود دارد. یکی دیگر از راه های افزایش کیفیت رابطه جنسی این است که رژیم غذایی خود را بهبود ببخشید و مخصوصا موادی که تاثیر بیشتری در افزایش میل و قوای جنسی دارند را استفاده کنید.

برخی اوقات میگویند که بوی طبیعی بدن جذاب است. عامل بو در بدن فرومون ها هستند و هنوز از لحاظ علمی هیچ فرومونی کشف نشده که در بهبود روابط جنسی موثر باشد، بنابراین دوش بگیرید و همیشه تمیز باشید تا رابطه با کیفیت تری را تجربه کنید.

یک راه دیگر برای تنوع بخشیدن و جذاب کردن روابط زناشویی تان این است که برای مثلا یک ماه رابطه جنسی همراه با دخول را ممنوع کنید و بجای آن از شکل های دیگر روابط جنسی مثل رابطه دهانی استفاده کنید.

طبق تحقیقات علمی در رشته عصب شناسی، زن ها برای اینکه آماده رابطه جنسی بشوند باید آن قسمت از مغزشان که باعث ایجاد استرس و اضطراب میشود را خاموش کنند. یکی از راه های کمک کردن به خانم ها برای ریلکس تر شدن و آمادگی برای رابطه جنسی خاموش کردن چراغ های اتاق و ایجاد جو مناسب است. همچنین در تحقیقاتی در دانشگاه هاروارد آمریکا مشخص شد که اگر همسر خود را بیش از 30 ثانیه در آغوش بگیرید، هورمون اکسی توسین در بدن او ترشح میشود که به آرامش بیشتر وی و یک رابطه جنسی بهتر کمک شایانی میکند.

پوزیشن مناسب بخش مهمی از رابطه جنسی است. در برخی از پوزیشن ها خانم ها بهتر تحریک میشوند مثل پوزیشن دختر گاوچران برعکس. بطور کلی معمولا در پوزیشن هایی که زن بالا قرار میگیرد، رسیدن به ارگاسم برای خانم ها راحت تر است.

در ادامه لینک آموزش برخی از پوزیشن های رابطه جنسی قرار دارد:

لمس کردن بدن خانم ها و تحریک کردن آن ها به این شکل باعث ترشح هورمونی به نام اکسی توسین میشود که منجر به افزایش سطح تستوسترون شده و میل جنسی را افزایش میدهد. تازه اگر همین کار را با استفاده از روغن و روان کننده جنسی انجام دهید، اثری چند برابر خواهد داشت.

چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.

 

رابطه جنسی عبارت است از اعمال تحریک انگیز جنسی بین افراد یا بر شخص خود (خود ارضایی). با این حساب، رابطه جنسی چیزی بیشتر از مقاربت جنسی است. رابطه جنسی می تواند به طور مثال، شامل بوسیدن، نوازش کردن و ارضأ ساختن از طریق دهان یا دست ها باشد. مهم این است که تو یا هر دو نفر تان از آن خوش شده و لذت ببرید.

رابطه جنسی برای بسیاری از افراد خیلی مهم می باشد. آنها از طریق رابطه جنسی احساس خوب می کنند و از آن لذت می برند. اما احساس و تجربه انسان ها از رابطه جنسی نیز خیلی فرق می کند.

در آلمان قوانینی برای حفاظت اطفال و نوجوانان در مورد روابط جنسی وجود دارد. انجام دادن اعمال جنسی با اطفال کمتر از 14 ساله برای بزرگسالان و نو جوانان بطور کلی ممنوع است. این مسأله شامل بوسیدن با زبان (بوسه فرانسوی) و در آغوش گرفتن نیز می شود. افراد از سن 14 سالگی در آلمان “از نظر جنسی بالغ” محسوب می شوند، همینطور تا حد زیادی مربوط به خود شان است که تصمیم بگیرند که آیا می خواهند و با چه کسی رابطه جنسی داشته باشند. می توانی در وبسایت “زانزو” بخوانی که در این رابطه چه چیز هایی را مدنظر بگیری. اضافه بر آن، والدین یا دیگر سرپرستان قانونی موظف اند تا زمانی که اولاد شان هنوز 18 ساله نشده اند، از آنها مراقبت و نظارت کنند. به عبارت دیگر والدین مسوولیت دارند که برای اطفال شان اتفاق بدی رخ ندهد. آنها می توانند در صورت داشتن تشویش از جانب اطفال یا احساس خطر برای اطفال شان، مداخله نمایند.

قواعد و اطلاعات دقیقتر در این باره را می توانی از اینجا پیدا کنی:

حقوق-و-قوانین/حقوق-شما/سن حمایت/https://www.zanzu.de/fa

چه طور رابطه داشته باشیم

اساساً این موارد مهم هستند: هر دو طرف باید خواهان رابطه جنسی باشند. اگر کسی تو را به زور وادار کند یا تهدید نماید، مرتکب جرم می شود. در این ارتباط فرق نمی کند که چند ساله هستی! حق گفتن “نه” شامل تمامی افراد می شود، صرف‌ نظر از اینکه چه کسی را دوست دارند.

قواعدی برای اینکه  انسان چند بار یا چه مدت رابطه جنسی داشته باشد، وجود ندارد. نیاز به داشتن رابطه جنسی می تواند خیلی متفاوت بوده و تغییر کند. تعداد همخوابگی بستگی به هر دو شریک دارد. هرگونه رابطه بستگی به علاقه شخصی و نیاز های هر دو نفر دارد، آنچه هر دو شریک با توافق متقابل می خواهند مهم و صحیح است. اما مردان و زنان اجازه “نه گفتن” را هم دارند.

اینکه تمایل جنسی در زنان و مردان متفاوت است، هنوز درست تحقیق نشده است. مردان ابراز می کنند که نسبت به زنان تماس جنسی بیشتر دارند. نیاز به رابطه جنسی می تواند جدا از سن و سال و جنسیت از یک فرد تا فرد دیگر خیلی متفاوت باشد و در طول زندگی همیشه تغییر نماید. این نیاز زیر تاثیر عوامل بیرونی و درونی قرار می گیرد. به این ترتیب، موفقیت و یک تصویر مثبت از خود می تواند باعث افزایش لذت شود، اما بر خلاف آن ترس، استرس و فشار می تواند تاثیر منفی داشته باشد.

رابطه جنسی خوب مساله زمانی نیست بلکه یک مورد احساسی است. طول این رابطه میتواند متفاوت باشد. رابطه جنسی خوب برای هر دو شریک لذت بخش است و هر دو را ارضأ می سازد. اینکه رابطه جنسی چقدر خوب و عمیق تجربه می شود بستگی به سایر احساسات و عوامل بیرونی دارد. خیلی از افراد گمان می کنند که رابطه جنسی وقتی تمام می شود که مرد انزال شود/ ارگاسم صورت گیرد. اما نباید اینطور باشد. افراد می توانند به طریقه های مختلف به همدیگر احساسات زیبا و لذت بخش بدهند، به طور مثال اگر بخواهند از دهان یا دست های خود استفاده کنند. برای این کار ضرورتی به آلت تناسلی سخت/سفت نیست.

ارگاسم عبارت است از اوج تحریک و لذت جنسی. بعد از یک مرحله هیجان شدید جنسی که هر لحظه بیشتر می شود ، انزال صورت می گیرد و بعد از آن حالت آرامش به وجود می آید. مردم ارگاسم را اکثرا انفجار گونه همراه با احساس خوشی توصیف می کنند. اما رابطه جنسی می تواند بدون ارگاسم نیز خیلی خوب حس شود.

ارگاسم و انزال می تواند به طور همزمان در پسران و مردان رخ دهد؛ اما گاهی می تواند جدا از همدیگر نیز اتفاق بیافتد. انزال گاهی در زنان و دختران نیز رخ می دهد. ارگاسم می تواند به اشکال مختلف تجربه شود.

این یک سوال خیلی مهم است، زیرا علاقه هر دو شریک برای داشتن رابطه جنسی با همدیگر بسیار مهم است. اما علایم  کلی وجود ندارد که بر اساس آنها بفهمی که آیا یک دختر یا یک زن به تو علاقه داشته و می خواهد با تو همخوابه شود. بعضی اوقات حتی آسان نیست که بفهمی که او اصلا به تو علاقه دارد یا نه. و اگر علاقه دارد تا چه اندازه؟ شاید ترا آدم مهربان می یابد و نه بیش از آن. شاید اوعلاقه داشته باشد از تو نوازش ببیند یا تو را ببوسد، اما نمی خواهد با تو رابطه جنسی داشته باشد. به این مسأله باید توجه کنی. بهتر است پیش از انجام کاری سوال کنی که شخص مقابل چه چیزی را نمی خواهد یا از آن خوشش نمی آید.

هنگام تحریک جنسی، در آلت تناسلی زنان نیز خون بیشتری جریان می یابد. لب های بیرونی و داخلی متورم می شوند، کلیتوریس/”چوچوله” یا” میت میتک”/ کمی بزرگتر می شود. در بعضی زنان سینه ها سخت و متورم گردیده و نوک سینه ها برجسته تر می شود. مهبل/ واژن/ هم اگر تر/خیس شود، نشان می دهد که شاید زن تحریک شده باشد. با این وصف، علایم تحریک جسمی به معنای آن نیست که دختران یا پسران نوجوان واقعاً می خواهند رابطه جنسی برقرار کنند. گاهی اوقات بدن ما عکس العملی غیر آنچه می خواهیم نشان می دهد. برای مثال، واژن یک دختر تر/ خیس می شود، اما او نمی خواهد رابطه جنسی داشته باشد. در این باره می توانی یکبار دیگر به سوال 7 نگاه کنی. یا اینکه یک نفر می خواهد رابطه جنسی داشته باشد اما بدنش آمادگی نشان نمی دهد.

مردان و زنان در زندگی شان بسیار “دفعه اول”  – دارند اولین بوسه، اولین رابطه، اولین تماس جنسی. وقتی دو نفر برای اولین بار در زندگی با همدیگر رابطه جنسی برقرار می کنند، می تواند برای هر دوی شان یک تجربه هیجانی و جدید باشد. بعضی از زنان می ترسند که اولین مقاربت جنسی با یک مرد می تواند باعث درد شود. مقاربت جنسی بصورت عموم وقتی باعث درد می شود که واژن زن به قدر کافی تر/ خیس نباشد یا اینکه مرد بصورت کافی احتیاط نکند. زن و مرد باید تا وقتی صبر کنند که واژن زن تر/خیس شده و آماده پذیرش آلت تناسلی مرد شود. مقاربت جنسی می تواند حتا وقتی باعث درد شود که زن ناراحت و پرتشنج باشد. مهم است که زن خود را راحت احساس کند. شریک ها باید بطور عموم به همدیگر توجه کنند، همچنین بپرسند که آیا این وضعیت برای طرف مقابل خوشایند است – این موضوع «نه تنها برای دفعه اول» بلکه بطور کلی شامل رابطه جنسی می شود.

 

شاید شنیده باشی که تمام زنان در اولین مقاربت جنسی شان خونریزی می کنند.  چرا این مسئله درست نیست را در سوال 10 جواب می دهیم.

 

از “بکارت” وقتی صحبت می شود که یک فرد با یک فرد دیگر تا هنوز هرگز رابطه جنسی نداشته است. این مسئله می تواند شامل دختران و هم پسران شود.

خیلی از افراد بر این باورند که بکارت دختران و زنان از روی به اصطلاح پرده بکارت شان شناخته می شود. صحیح نیست! کسی در باره زنان و مردان تشخیص داده نمی تواند که آنها قبلا رابطه جنسی داشته اند یا نه.

استفاده از کلمه “پرده بکارت” در ذات خود اشتباه است، بهتر است که از یک حلقه واژینال صحبت شود. “پرده بکارت” پوستی نیست که واژن (مهبل) را ببندد، بلکه نوعی نسج یا بافت است که دخولی واژن را احاطه کرده و می تواند بسیار متفاوت به نظر برسد.[i] ازآنجایی که این بافت هنگام داخل شدن آلت تناسلی مرد منبسط می شود، نمی توان گفت که آیا یک دختر یا زن قبلا رابطه جنسی داشته است یا نه. بعضی اوقات امکان دارد که پاره گی های کوچکی در پوست واژن به وجود بیاید. اما خونریزی در کمتر از نصف زنان یا دختران در مرتبه اول صورت می گیرد. این کار ممکن است در دفعات بعدی نیز رخ دهد یا اینکه اصلا اتفاق نیفتد. خیلی کم اتفاق می افتد که خون در یک مرد یا یک پسر نیز دیده شود.

بعضی از فامیل ها توقع دارند که به عنوان علامت باکره گی باید از دختر خون بیرون شود. این امر می تواند باعث استرس و فشار شود. اگر شما هم این رسم را دارید، می توانید با دوست دختر یا دوست پسر خود راجع به آن صحبت کنید. هر دو بصورت مشترک می توانید تصمیم بگیرید که چه قسم با فامیل تان رفتار و گفتگو نمایید. همچنین هر دوی تان می توانید به مراکز مشاوره مراجعه نمایید (به معلومات پایین نگاه کنید)

دوباره بر می گردیم به سوال “از دست دادن بکارت” چه معنا دارد: در واقع وقتی که انسان اولین تجارب رابطه جنسی را انجام می دهد، هیچ چیزی را “از دست نمی دهد.” برای بعضی افراد اولین تماس های جنسی خیلی اهمیت دارند، برای بعضی دیگر کمتر.

 

[i]

انا کنوفل ماگنوسن: تاج واژن: خرافات پیرامون بکارت: به سوالات شما جواب داده شده است. ناشرBrommatryck & Brolins AB, استوکهلم 2009 ، مقایسه شود. پرده بکارت (هایمن) ، برگرفته شده در تاریخ 18.07.2019 ، ازبدن/بدن-زن/پرده-بکارتhttps://www.zanzu.de/fa/

 

کسی که می خواهد برای اولین بار مقاربت جنسی انجام دهد ، باید پیش از پیش به فکر جلوگیری از حاملگی و حفاظت خود از سرایت امراض مقاربتی بیفتد. در غیر اینصورت، آمادگی قبلی مخصوص دیگری برای نوجوانان دختر یا پسر پیش از تجربه اول جنسی وجود ندارد. مهم اینست که به خود فرصت بدهید، به احساسات شخصی خود اعتماد کرده و احساسات شریک تان را بصورت جدی مدنظر بگیرید.

افرادی وجود دارند که با آنکه علاقه به داشتن روابط جنسی را در خود احساس می کنند، تصمیم می گیرند که از آن دوری کنند. این تصمیم می تواند برای یک مدت کوتاه و یا برای تمام دوره حیات باشد، برای مثال امتناع از رابطه جنسی پیش از ازدواج، یا نداشتن رابطه جنسی هنگام آمادگی برای امتحانات و یا همچنین برای تمام زندگی. اینکه تا چه اندازه افراد واقعاً در یک مدت طولانی می توانند کاملا از اعمال جنسی پرهیز  کنند، معلوم نیست. تحقیقات علمی نشان می دهند که اگر کسی به مدت طولانی رابطه جنسی نداشته باشد، علاقه ی او به داشتن این رابطه کم می شود. این احتمال هم وجود دارد که علاقه جنسی بعد از یک مدت وقفه محدود، زیاد شود. افراد خیلی کمی وجود دارند که علاقه و یا ضرورت به تماس جنسی نداشته باشند. بعضی ها خود را ” فاقد علاقه جنسی” می نامند.

عیبی ندارد اگر تو خود ارضایی کنی. نیاز به رابطه جنسی طبیعی است و یک بخش مهم شخصیت ما را تشکیل می دهد. به همین علت رابطه جنسی نیز از جمله نیاز های اساسی انسان محسوب می شود. انسان نمی تواند خود را از آن جدا سازد و خود ارضایی (استمنا یا جلق هم نامیده می شود) نیز یک بخش از آنست.

“بعضی افراد آن را زیاد انجام می دهند، برخی کمتر و بعضی هم هیچ. جلق زدن زیاد نیز می تواند در مراحل مختلف زندگی متفاوت باشد. هر انسان نیاز های شخصی خودش را دارد و این چیز درستی است. خود ارضایی با احساسات بسیار دلپذیری همراه است. علاوه بر آن چیزی است که نباید آن را به کس دیگری گفت […] و از خود ارضایی نباید خجالت بکشی.”[i]

 

 

[i]خود ارضایی برگرفته شده در 18.07.2019 ، از www.loveline.de/infos/sex/selbstbefriedigung.html

در دوران بلوغ ممکن است که فرد در مورد رابطه جنسی زیاد فکر کند. به همین خاطر تمرکز فکری نداشته و هوش پرک/حواس‌پرت می باشد. خود ارضایی این حالت را زیاد نمی کند، بلکه فرد پس از انجام آن خودش را راحت تر احساس نموده و می تواند فکرش را به کار های دیگر متمرکز سازد.

 

هر پسر یا دختر نوجوان خودش تصمیم گرفته می تواند که آیا این کار را بکند ، اینکه و یا چند بار خودش را ارضاء کند. بعضی ها هر روز این کار را انجام می دهند، برخی هفته یک بار و بعضی هر گز. این امر به معنای آن نیست که آنها افراد خوب یا بد هستند. بعضی کار های دیگر مانند ورزش یا سرگرمی هایی که مورد علاقه تو هستند به تو کمک کرده می توانند تا کمتر به رابطه جنسی فکر نموده یا آن را گاهی کاملا فراموش کنی. اگر احساس می کنی که به چیز دیگری فکر کرده نمی توانی و از آن خیلی رنج می بری، می توانی به متخصصین روانشناسی مراجعه نمایی ( به بخش آدرس ها نگاه کن).

خیر، خود ارضایی به صحت/سلامتی ضرر ندارد.! این چیز نورمال است و در شناخت بدن، علاقه و احساس شخصی خود انسان کمک می کند. خودت پیدا کرده می توانی که کدام نوع تماس ها برای تو لذت بخش بوده و تو را تحریک می کنند. شاید هم تجربه کنی که ارگاسم چیست. خود شناسی خوب است و پسانتر در یک رابطه جنسی دلپذیر با شریک برای انسان کمک می کند. این امر در مورد دختران نیز صدق می کند.

در دوران بلوغ انسان علاقه پیدا می کند تا میل جنسی خود را احساس نموده و ارضا سازد. بدن انسان از طفل به بالغ تغییر می کند. برای نوجوانان پسر، این به معنای آنست که برای مثال صدای شان بم می شود، ریش و بروت/سبیل رشد می کنند، قوی تر می شوند، و اولین انزال را تجربه می کنند. در رابطه با دختران، در کنار چیز های دیگر، سینه های شان بزرگ شده و عادت ماهوار پیدا می کنند (دوران قاعدگی). برای اینکه این کار صورت بگیرد، بدن هورمون تولید می کند. این هامون ها باعث می شوند تا انسان علاقه بیشتر به داشتن رابطه جنسی پیدا کند. این نورمال است.

خود ارضایی کردن در دختران نیز مانند پسران دارای تفاوت هایی است. برای دختران نیز خوب است تا بدن شان را شناخته و تجربه کنند کدام یک از تماس های جنسی برای شان شادی آور است و کدام‌یک نیست. خود ارضایی برای دختران نیز ضرر ندارد.

عاشق شدن یک احساس خوب است. فرد می خواهد به فرد دیگر نزدیک باشد. فرقی نمی کند که فرد مقابل یک دختر است یا یک ن پسر. امکانات زیادی برای برقرار ساختن رابطه وجود دارد. همجنسگرایی نیز از این جمله حساب می شود، یعنی اینکه دختران می تواند عاشق دختران شود، پسران عاشق پسران. بعضی افراد عاشق هر دو جنس می شوند که آنها را دو جنسگرا می گویند یا اینکه آنها برای هر جنسی میل دارند که این را “پان‌سکشوال یا همه‌جنس‌گرا” می نامند.

چه طور رابطه داشته باشیم

 

هیچ کس نمی تواند  گرایش خود را انتخاب کند. هیچ کس را نمی توان به گرایش همجنس‌گرایانه تربیه کرد یا حتا او را فریب داد. همجنسگرایی یک مریضی نیست که آن را تداوی/درمان کرد! و تنوع جنسی امری کاملاً طبیعی است.

بیشتر مردم در دوران بلوغ شروع به علاقه گرفتن به افراد دیگر از نگاه جنسی می کنند .کسی که به عنوان پسر فقط به یک دختر و یا دختر به یک پسر علاقه می گیرد، شاید در این مورد زیاد فکر نکند که چرا علاقمند به جنس مخالف است.

اگر تو همجنسگرا باشی، بطور مثال به عنوان یک پسر متوجه می شوی که از یک پسر دیگر از نظر جنسی خوشت می آید. شاید خواسته باشی که با او از نگاه جسمی نزدیک باشی و دقیق نمی دانی که آیا این رفاقت است یا عشق. گاهی پیش می آید که یک فرد هم به سوی دختر و هم به سوی پسر جذب می شود. در این حالت آدم از دو جنسگرایی (=bi) صحبت می کند. کشف اینکه یک فرد همجنسگرا یا دوجنسگرا است در یک روز اتفاق نمی افتد. اکثرا یک پروسه طولانی است که همیشه با این سوال همراه است که آیا این “فقط یک مرحله رشدی” است. نوجوانان همجنسگرا یا دو جنسگرا بیشتر اوقات مطمین نیستند یا از این می ترسند که از جانب تمام مردم پذیرفته نشوند یا اینکه مبادا دوستان دختر یا پسر شان را، یا خانواده خود را متاثر سازند. آنها همچنین ترس از این دارند که افراد دیگر با آنها بدرفتاری کنند یا از سوی شان مورد تبعیض قرار گیرند. نوجوانان معمولا همجنسگرا یا دوجنسگرا بودن شان را مخفی نگه می دارند. به همین علت مهم است که دوستان همجنسگرا ،لسبین و دو جنسگرای تان را از خود دور نسازید و آنها را با همان هویتی که دارند قبول کنید.

امکانات زیادی برای تعریف “ترانس” وجود دارد. برای این منظور علامت ستاره (*) آورده شده است.

در اصل “ترانس*” به شخصی گفته می شود که خود را از جنس مخالف، بر خلاف جنسیتی که هنگام تولد به او داده شده، حساب کند. به افرادی که به عنوان پسران/ مردان طبقه بندی شده و احساس می کنند زن هستند، دختران یا زنان ترانس گفته می شود. به افرادی که هنگام تولد به عنوان دختر طبقه بندی شده و احساس می کنند مرد هستند، پسران یا مردان ترانس گفته می شود. اما افرادی که خود را از نگاه جنسی نمی خواهند مشخص کنند، نیز گاهی خود را “ترانس*” می نامند.[i]

افراد ترانس نیز می توانند مانند سایر همجنسگرایان، لیسبین ها و یا دوجنسگرایان در اینجا زندگی کنند.

 

[i]

تغییر جنسیت، برگرفته شده در 18.07.2019، از www.loveline.de/de/infos/geschlechter/transgender.html

احصائیه ها/آمار ها نشان می دهند که بین 5 تا 10  درصد از مردم همجنسگرا یا دوجنسگرا هستند. این نتایج بستگی به اندازه ی شدت تبعیضی که این افراد در جامعه می بینند، نیز دارد. زیرا شخصی که ترس از تبعیض دارد، شاید هویت جنسی اش را به آسانی فاش نکند.  درصدی افرادی که حداقل به طور موقت جذب همجنس خود می شوند خیلی بیشتر است، بدون این که این افراد خود را همجنسگرا، دوجنسگرا یا ترانس بنامند. راجع به تعداد و  درصدِاشخاص ترانس* هنوز آمار دقیق وجود ندارد. مهم است: اشخاص ترانس* بصورت اتومات/خودکار همجنسگرا ، یا دوجنسگرا نیستند. این دو مسئله متفاوت است: از یک طرف جنسیت و از سوی دیگر گرایش جنسی. کسی که ترانس* است می تواند دگر‌جنس‌گرا، همجنسگرا و یا دوجنسگرا باشد.

طفل از یکجا شدن تخمه/تخمک زن با اسپرم مرد به وجود می آید. زنان در ناحیه تحتانی شکم دارای دو تخمدان می باشند که به سمت راست و چپ رحم قرار دارند. هر ماه یک تخمه در یکی از دو تخمدان رشد می کند. اگر یکی از تخمه ها بالغ شود، در طی تخمه گذاری به یکی از دو لوله فالوپ، که به رحم وصل است، وارد می شود. در آنجا این تخمه می تواند در 12 تا 24 ساعت آینده از اسپرم مرد بار دار شود.

برای این منظور سلولهای اسپرم باید از طریق واژن به تخمه منتقل شوند. این کار وقتی رخ می دهد که زن و مرد با هم مقاربت جنسی بدون استفاده از وسایل جلوگیری از حاملگی داشته و در این هنگام اسپرم مرد به داخل واژن زن برسد (انزال صورت گیرد). در این حال 50 تا 500 میلیون اسپرم می توانند به سمت لوله فالوپ هجوم ببرند. اینهم می تواند رخ دهد که مایع اسپرم از یک انزال قبلی در آلت تناسلی مرد یا از انگشتان به واژن داخل شده و از آنجا به لوله فالوپ برسد.

اگر اسپرم با تخمه رسیده ترکیب شود، این تخمه لقاح یافته در چند روز خود را به داخل رحم رسانده و آنجا به آهستگی شروع به رشد می کند. این رشد از دیدگاه بیولوژی از طریق انقسام تخمه لقاح یافته به سلول های بیشتر و بیشتر صورت می گیرد. این گلوله سلولی اول جنین نامیده می شود. جنین از طریق بند ناف زن باردار تغذیه می کند. بعد از سپری شدن تقریبا نه و نیم ماه، رشد طفل تولد نشده تکمیل می شود و به دنیا می آید.

زن حامله هنگام تولد به درد دچار می شود. پوشش آمنیوتیک /”جفت”/ که طفل در داخل آن در رحم قرار دارد، می کفد/ پاره می شود. سپس مایع آمنیوتیک از واژن زن جاری می شود. در حین تولد، رحم منقبض می شود این امر به زن کمک می کند تا طفل را با فشار از واژن بیرون بدهد. این کار برای زن بسیار استرس زا و دردناک است. پدر که در انتظار بسر می برد، هیجان زده است. اکثر کودکان در آلمان در شفاخانه ها/بیمارستان ها به دنیا می آیند، بعضی ها هم باصطلاح در زایشگاه ها یا در خانه متولد می شوند. گاهی اوقات هم باید جراحی سزارین صورت بگیرد. در این حالت، طفل از روی شکم مادر در اثر جراحی بیرون آورده می شود، اما این کار باید فقط در شفاخانه/ بیمارستان انجام یابد  

برای پسران و مردان در کنار پرهیز از رابطه جنسی، کاندوم تنها امکانی است که از پدر شدن شان بصورت ناخواسته، جلوگیری کنند. کاندوم همچنین زنان و مردان را از مبتلا شدن به بیماری های مقاربتی واگیر مانند HIV محافظت می کند. کاندوم فقط وقتی امن است که طور صحیح استفاده شود، به پایین صفحه ببینید. تو می توانی کاندوم را بطور مثال از  فروشگاه لوازم بهداشتی، دواخانه ها یا از اینترنت خریداری کنی. در باره مسایل جلوگیری از حاملگی باید حتما با شریک خود صحبت کنی پیش از آنکه هر دوی تان برای اولین بار با همدیگر نزدیکی کنید.

 

برای دختران و زنان وسایل مختلف جلوگیری از حاملگی وجود دارد. برای اینکه بفهمی کدام‌یک برایش مناسب است با یک داکتر زنان مشاوره شود. میتوانید هر دوی تان یکجا پیش داکتر زنان بروید و در باره امکانات مختلف با او صحبت کنید. مراکز مشاوره که در آنها در باره جلوگیری از حاملگی معلومات داده می شود، نیز وجود دارند. در آنجا می توانید نظر به تقاضا، بدون ذکر نام، بطور رایگان مشاوره دریافت کنید.(به آدرس ها نگاه کنید). بعضی از مراکز مشاوره وسایل جلوگیری از حاملگی را نیز طور رایگان به دسترس شما می گذارند.

 

روش دیگر جلوگیری از حاملگی بنام “بیرون کشیدن” (اصطلاح علمی کویتوس اینتر رپتوس „Koitus Interruptus”)، که در آن آلت تناسلی مرد پیش از انزال از واژن بیرون کشیده می شود، کاملا نا مناسب است. پیش از انزال نیز امکان بیرون شدن سلول های اسپرم وجود دارد. حتا مقاربت از پشت با یک دختر (فرو کردن آلت تناسلی به مقعد) بدون کاندوم نیز می تواند منجر به یک حاملگی ناخواسته شود، زیرا مایع اسپرم ممکن است از مقعد به واژن جریان پیدا کند.

آن را اینطور استعمال کنید که “حلقه ی” آن رو به بالا دور خورده باشد، هوا را از “گوشه” فشار دهید.

اگر تجربه کافی نداری یکی دو مرتبه کاندوم گذاشتن را تمرین کن، تا در وقت ضرورت ، احساس اطمینان کنی.

 یک کُد دیگر

 

[i].چگونگی استفاده از کاندوم، برگرفته شده در 18.07.2019 از

www.liebesleben.de/fuer-alle/kondome/anwendung/

کاندوم ها در صورت استفاده صحیح از حاملگی ناخواسته و از سرایت امراض جنسی جلوگیری می کنند.

تنها از کاندوم هایی استفاده کن که کهنه نشده و پاکت آن درست باشد (تاریخ آن روی پاکت ثبت شده باشد).

کاندوم ها اندازه های مختلف دارند. کاندوم تنگ شاید پاره شود و کاندوم کلان/بزرگ بلغزد. 

از کاندوم ها فقط یک دفعه استفاده می شود! احتیاط کن که پاره نشود، بخصوص از طریق ناخن های دراز یا حلقه ها. قیچی، چاقو یا چیز های مشابه استعمال نشود.

کاندوم در برابر حرارت و نور مستقیم آفتاب مقاومت ندارد.

آن را نباید داخل کیف جیبی یا جیب های خود نگهداشت، زیرا شاید صدمه دیده و خراب شود.

کاندوم در برابر چربی و مواد روغنی مقاومت ندارد. از کریم، لوشن یا واسلین استفاده نکنید. مایعات لغزنده/ روان کننده/ با ترکیب آب وجود دارند که آنها را می توان از دواخانه ها خرید.

دو کاندوم را روی هم استفاده نکن! آنها با هم ساییده شده و شاید به آسانی خراب شوند.

اگر در جلوگیری از حاملگی اشتباه صورت گرفت، یک نوع “تابلیت/ قرص روز بعد” وجود دارد که می تواند در جلوگیری از حاملگی کمک کند. این تابلیت /قرص باید به زودترین فرصت، هر چه بهتر طی 12 ساعت اول، گرفته شود. بعد از آن تاثیر این تابلیت به تدریج کم شده تا اندازه ایکه دیگر هیچ کمک نخواهد کرد. این دوا را می شود از دواخانه بدون نسخه نیز دریافت کرد. دختران کمتر از 14 سال باید از والدین خود اجازه بگیرند. اگر دختر، 14 تا 18 سال سن دارد و نسخه از داکتر نگرفته است، دواساز پس از گفتگو با وی در دواخانه در مورد دادن دوا تصمیم میگیرد. “تابلیت/ قرص روز بعد” بدون نسخه بین 16 تا 35 یورو قیمت دارد.

در صورت داشتن سوال، داکتران خانم ها یا همچنین مراکز رهنمای خانواده قابل دسترسی اند.

اگر مدت بیشتری گذشته باشد و عادت ماهوار پیش نیامده باشد، باید یک تست حاملگی انجام یابد. این تست را خانم جوان پیش داکتر زنان، یا در یک مرکز رهنمای خانواده و یا در مرکز صحت/بهداشت انجام داده می تواند.

اگر حاملگی تایید شود و خانم در فکر قطع حاملگی / سقط جنین/ بیفتد، باید او با مرکز مشاوره مناقشات حاملگی مشورت کند. در آنجا راجع به اقدامات بعدی صحبت می شود. مهم اینست که مرد جوان کنار شریک خود باشد و اگر شریک وی خواسته باشد او را تا آنجا نیز همراهی کند.

HIV ویروسی است که باعث مریضی ایدز شده می تواند.

HIV شکل کوتاه شده ای اصطلاح انگلیسی Human Immunodeficiency Virus. (ویروس ناتوانی ایمنی انسان) می باشد.

Human: انسانی، انسان

Immunodeficiency: ناتوانی ایمنی

Virus: ویروس ( محرک بیماری/ مریضی)

این بدان معنا است که ویروس ناتوانی ایمنی انسان، سیستم مقاومت و دفاعی بدن انسان را ضعیف می سازد. برای مثال، یک فرد می تواند این ویروس را از کس دیگری که مبتلا به آنست هنگام رابطه جنسی بگیرد.

 

ایدز مریضی است که از طریق تماس با ویروس اچ. آی سرایت کرده می تواند.

Acquired: گرفتن از طریق سرایت

Immune Deficiency: ناتوانی سیستم ایمنی بدن

Syndrome: مجموع علائم مختلف مریضی

 

ایدز نتیجه سرایت HIV است، در صورتی که زودتر از طریق تست HIV تشخیص و تداوی/درمان نگردد. HIV به اندازه ای سیستم دفاعی بدن انسان را ضعیف می سازد که بدن قادر نمی باشد تا در مقابل امراض عفونی و بعضی انواع سرطان ها ایستادگی کند. از اینطریق امراض خطرناکی که حیات انسان را تهدید می کنند نیز بروز می نمایند. امروز دوا های یافت می شود که از انتشار و سرایت این مریضی جلوگیری کرده می توانند. فردی که با HIV مثبت تشخیص شده باید تمام عمرش این دوا ها را مصرف کند. تا حالا عفونت HIV قابل علاج نیست.

HIV نسبتاً به سختی انتقال می یابد: فقط وقتی مایعات بدن که حاوی ویروس های بسیار اند با زخم ها یا غشاهای مخاطی بدن تماس پیدا کنند، خطر سرایت مرض پیش می آید. این مایعات در درجه اول شامل خون، مایع اسپرم، مایع واژن یا لایه موجود در پوشش روده های افرادی که مبتلا به عفونت HIV می باشند و هیچگونه دوا برای HIV نمی گیرند، می شوند.

بیشتر افراد هنگام مقاربت جنسی بدون کاندوم، به این مریضی دچار می شوند. ریسک این مریضی و مریضی های مقاربتی ساری دیگر، هم در رابطه جنسی مقعد (فرو کردن آلت تناسلی به مقعد) و هم در واژن (فروبردن آلت تناسلی به واژن) بیشتر است، با استفاده از کاندوم میتوانی خودت و دوست دختر یا دوست پسر خود را در مقابل این مرض محافظت کنی. این امر بخصوص هنگام عوض کردن شریک که هنوز درست همدیگر را نمی شناسید، توصیه می شود. بعضی از افراد هنگام رابطه جنسی بدون کاندوم، برای محافظت شان از مریضی، جهت احتیاط دوای HIV می گیرند. این وقایه/ جلوگیری  قبل از قرار گرفتن در معرض مریضی (Prep) را باید فقط پس از مشاوره با داکتر گرفت. علاوه بر آن دواها نسبت به کاندوم خیلی گرانتر اند ممکن است و عوارض جانبی داشته باشند.

ویروس HIV هنگام نوازش کردن، بوسیدن و در آغوش گرفتن (اعمال جنسی بدون فرو کردن آلت تناسلی به واژن یا مقعد) سرایت نمی کند. در رابطه جنسی از طریق دهان (اورالسکس ) امکان سرایت بسیار کم است. برای جلوگیری از هرگونه ریسک، نباید اسپرم یا خون قاعدگی به دهان نفوذ کند.

علاوه بر این، خیلی از زوج ها که با همدیگر آشنا می شوند و در ابتدا رابطه جنسی با کاندوم دارند، پیش از اینکه شروع به رابطه جنسی بدون کاندوم کنند، تست HIV انجام می دهند. در این جا مهم است که با کس دیگری همخوابگی بدون محافظت نکنند.

خطر بسیار بالا هنگام استفاده از سوزن پیچکاری به شکل مشترک موجود است. افرادی که مواد مخدر به خود تزریق می کنند، باید همیشه از سوزن شخصی شان استفاده نموده و آن را با اشخاص دیگر شریک نسازند.

اشیای بهداشتی شخصی مانند وسائل ریشتراشی، برس دندان و غیره نباید با هیچکس دیگر شریک ساخته شود.

بلی،. اگر تو با کس دیگری از یک  پیاله یا گیلاس استفاده کنی ، به HIV مصاب/مبتلاء نمی شوی. آب دهان حاوی ویروس های کمی است که از آن خطر سرایت وجود ندارد.

خیر، رابطه جنسی از طریق دهان برای مرد نسبت به زن خطرناکتر نیست. ریسک سرایت HIV از طریق رابطه جنسی دهان برای هر دو نفر خیلی کمتر است، به سوال 28 نگاه کنید.

اگر کسی می خواهد خاطر جمع باشد، باید از رسیدن اسپرم و خون قاعدگی در دهان خود جلوگیری کند.

بلی، خطر کمی وجود دارد اگر اسپرم یا خون قاعدگی به دهان نفوذ کند. با این حال ، هنگام بوسیدن و عشقبازی ، HIV سرایت کرده نمی تواند. مایع دهان ساری/واگیر نیست.

بلی، شخص در صورت مقاربت جنسی از طریق مقعد یا واژن (بدون کاندوم) می تواند از یک نفری که عفونت HIV دارد، مصاب شود. زنان نیز از مردانی که HIV مثبت دارند، مریض شده می توانند. فقط با دیدن نمی شود گفت که یک شخص HIV مثبت دارد.

این امر بسیار کم پیش می آید، اما در صورتی که کاندوم پاره شود یا در واژن زن بماند، امکان سرایت وجود دارد. در اینصورت مایع واژن با اسپرم یکجا شده و خطر سرایت به وجود می آید. مهم اینست که این سرایت تنها از مردی که HIV مثبت دارد به زن سرایت نمی کند. بلکه یکمرد نیز از زنی که HIV مثبت دارد آن را گرفته می تواند.

برای سرایت کردن باید شرایط زیادی وجود داشته باشند: 

احتمال آن خیلی کم است، در صورتی که شخص دندان گیرنده خونریزی نکرده و با او تبادل خون اتقاق نیفتد. مقدار ویروس اچ. آی در مایع دهان به اندازه ای کم است که هیچگونه سرایت به زخم کسی که دندان گرفته رخ داده نمی تواند.

بلی، طفل می تواند ویروس را از مادرش بیش از همه هنگام تولد یا زمان شیر دادن از طریق سینه بگیرد. طفل در رحم مادر تا حد زیادی محفوظ است، زیرا او جریان خون مختص به خودش را دارد. اگر در معاینات دوران حاملگی معلوم شود که زن حامله HIV مثبت دارد، اقداماتی روی دست گرفته می شود تا از سرایت آن به طفل جلوگیری شود. از جمله اینکه در دوران حاملگی دوا های مخصوص HIV به زن حامله داده می شود و پس از تولد به طفل شیر مادر داده نمی شود. به طفل نیز کمی پیش از تولد و در چند هفته اول پس از تولد دوای مخصوص HIV داده می شود. تولد طفل باید در یک کلینیک تخصصی صورت گیرد. طفل یا از طریق جراحی سزارین و یا از طریق طبیعی به دنیا آمده می تواند. تقریبا 100 در صد اطفال بعد از آن سالم بدنیا میایند.

خیر. فقط تست HIV می تواند اطمینان بدهد. بسیاری از افراد بعد از گرفتن HIV از خود علایم مریضی نشان نمی دهند. بعضی احساس مریضی مانند ریزش/سرماخوردگی می کنند. اگر تو فکر می کنی که شاید این ویروس را گرفته باشی، باید به یک مرکز مشاوره ( برای مثال به اداره صحت) بروی و امکان مبتلاء شدن را روشن سازی. این موضوع بعد از گفتگو با مشاور و پس از آن تست HIV واضح می شود.

وقتی شخصی دچار HIV می شود و دوای ضد آن را مصرف نمی کند، ویروس ها سیستم دفاعی/ ایمنی بدن او را تخریب کرده و او را طی چندین سال به اندازه ای ضعیف می سازند که بدن دیگر از خود در برابر بیماری ها دفاع کرده نمی تواند و شخص در اثر ایدز از دنیا می رود. این چیز در آلمان خیلی کم اتفاق می افتد، زیرا در اینجا دوا های موثری وجود دارد که از شیوع این مریضی جلوگیری می کند. برای اینکار یک تست زود هنگام HIV مهم است.

بدون تداوی/درمان طبی این مریضی موارد ذیل اتفاق می افتد: بعضی از افراد مدت کمی بعد از دچار شدن، از نوعی مریضی مانند ریزش/سرماخوردگی شکایت می کنند. بسیاری ها هم هیچ چیزی احساس نمی کنند. در این چند هفته اول فرد بسیار سرایت کننده است (مرحله حاد). بعد از آن وضع شخص بهتر می شود. اکثر افراد هیچگونه علامت مریضی نشان نمی دهند. این حالت تقریبا ده سال دیگر دوام می کند (مرحله نهفته). گاهی اوقات مریضی هایی مثل مریضی افرادی که HIV ندارند پیش می آیند. علایم آن می تواند برای مثال شامل کم شدن وزن بدن، اسهال، سرفه، مشکلات جلدی یا تب دوامدار باشد (مرحله علایم). اگر هنوز هیچگونه تداوی صورت نگیرد، مرحله ایدز شروع می شود. در این مرحله مریضی های شدید سیستم عصبی و یا هم امراض سرطانی که دیگر قابل علاج نیستند و منجر به مرگ می شوند، شروع می شوند.

از طریق دچار شدن به HIV سیستم دفاعی بدن انسان آنقدر ضعیف می شود که او همواره در برابر سایر عوامل بیماری‌زا مانند باکتریا یا ویروس ها، که مردم سالم دیگر را نیز می گیرند، حساس می شود. انواع مختلف تومور ها نیز می توانند به این جمع زیاد شوند. فقط یک تست HIV می تواند معلوم کند که آیا یک فرد به HIV دچار شده است یا خیر. و فقط یک داکتر فیصله کرده می تواند که ایدز وجود دارد یا نه.

خیلی از افراد HIV را با ایدز اشتباه می گیرند. کسی مستقیم به ایدز دچار نمی شود. ایدز نتیجه سرایت HIV است، در صورتی که زودتر از طریق تست تشخیص نشده و تداوی نگردد. (تو می توانی جریان سرایت به HIV را در سوال 38 بخوانی).

ایدز نتیجه  عفونت ویروسHIV است که تداوی نشده است. ایدز یک بیماری خطرناک است، زیرا انسان در اثر آن می میرد. امروزه در آلمان هیچکس نباید به ایدز دچار شده و از دنیا برود. برای کسی که دچار HIV شده باشد، دوا های خیلی خوبی وجود دارد. این دوا ها ضد HIV عمل کرده و از انتشار ایدز جلوگیری می کنند. تا وقتی که فرد این دوا ها را بصورت همیشگی می گیرد، می تواند به خوبی با عفونت HIV زندگی کند.

 

حتا وقتی کسی به مرحله ایدز دچار شده باشد بازهم در بیشتر موارد به او کمک شده میتواند.

در آلمان داکترانی وجود دارند که متخصص تداوی HIV می باشند. آنها در معاینه خانه های مخصوص HIV یا کلینیک های HIV کار می کنند. آنها تصمیم می گیرند که چه وقت با تداوی عفونت HIV شروع کنند. برای تداوی HIV دوا های مخصوص وجود دارد. این دوا ها به عنوان دوا های ضد ویروسی یاد می شوند و از تکثیر ویروس در بدن جلوگیری می کنند. دوا های مذکور باید تا آخر عمر گرفته شوند، در غیر آن ویروس ها دوباره زیاد شده و سیستم دفاعی بدن را مورد حمله قرار میدهند.

تا حالا عفونت HIV قابل علاج نیست. اما اگر از طریق تست تشخیص شود، دوا های خوبی برای آن وجود دارد. این دوا ها از انتشار ویروس در بدن و از تخریب سیستم دفاعی بدن و در نتیجه مریضی های ناشی از آن جلوگیری می کنند؛ به سوال های 38 و 42 نگاه شود.

خیر، خوشبختانه این مریضی در آلمان زیاد شایع نیست. علت آن این هم شده می تواند که مردم در باره آن معلومات زیاد پیدا کرده اند. نفوس مجموعی آلمان 82.7 میلیون نفر است (2017). از این جمله تقریبا 86،000 نفر (2017 ) دارای HIV مثبت می باشند، یعنی مبتلا به ویروس آن هستند.[i] این معادل 0،1 % نفوس است. مهم اینست که HIV فقط وقتی به مریضی منجر می شود که تشخیص نشده و تداوی نگردد. به همین دلیل تعداد افرادی که در آلمان از طریق HIV مریض می شوند، خیلی کم است.

 

[i]انستیتوت رابرت کوخ: تغییر تخمین پارامتر های اساسی اطلاعات ایدز و اچ. آی. وی در آلمان؛ 2017

اگر می خواهی تست HIV انجام دهی، یا کدام مریضی ساری جنسی دیگر داری، می توانی به صحت/بهداشت عمومی یا به یک مرکز مشاوره مراجعه نمایی. آدرس ها را در پایان پیدا می کنی. تست ها در آنجا بصورت ناشناس انجام یافته و هیچکس نام ترا نمی داند. همچنین تو می توانی به معاینه خانه داکتر بروی، اما آنجا به شکل ناشناس تست داده نمی توانی. از مدت کمی به اینطرف می شود از دواخانه، مرکز مشاوره یا آنلاین تست اچ. آی. وی را خرید و آن را در خانه انجام داد. مشاوره اما خیلی مفید است و باید از آن استفاده شود. اگر نتیجه تست مثبت باشد (یعنی اینکه عفونت HIV موجود باشد)، باید تست مذکور جهت اطمینان یک بار دیگر نیز گرفته شود.

در اینجا حتما می توانی یک مرکز مشاوره نزدیک خانه ات پیدا کنی:

www.hivandmore.de/hiv-test/teststellen/index.php


 پی‌دی‌اف دانلود کنیDownloads-icon

«از طرف نوجوانان برای نوجوانان» به شکل بروشور نیز در دسترس است. تو می توانی بروشور چاپ شده را از اینجا از کمک ایدز آلمان سفارش دهی یا در اینجا به صورت پی‌دی‌اف دانلود کنی.

دوره (عادت ماهانه یا پریود نیز نامیده می شود) در اکثر دختران معمولاَ بین 11 تا 15 سالگی شروع می شود.   آنها عادت ماهانه را هنگام بالغ شدن تجربه می کنند، زیرا بدن شان دچار تغییر شده و هورمون های جنسی تولید می کند. این امرمنجر به ایجاد به اصطلاح،چرخه / سیکل قاعدگی می شود که تقریباً یک ماه طول می کشد و این چرخه از روز اول خونریزی شروع می شود (به تصویر 2 نگاه  کنید).

تمام دختران از زمان بالغ شدن حدود 400.000 تخمک نابالغ در تخمدان های خود حمل می کنند. هورمون‌ها حداقل یکی از این تخمک ها را در14 روز اول ازشروع خونریزی در تخمدان آماده باروری می کنند. همزمان با آن رحم نیز خود را برای یک حاملگی احتمالی آماده می سازد.  بالاترین لایه غشای مخاطیِ درون رحم برای دریافت تخمکِ لقاح یافته ضخیم تر می شود، به نحوی که تخمکمی تواند در آن “لانه” کند.

تقریباً در وسط چرخه قاعدگی (دو هفته قبل از عادت ماهانه) جهش/ آزاد شدن تخمک اتفاق می افتد؛ یک تخمک از داخل فولیکول خود بیرون می جهد. فولیکول به جسم زرد/ لوتوم تغییر شکل می دهد. تخمک از تخمدان به لوله فالوپ منتقل می شود و در آنجا تقریبا برای  12 تا24 ساعت آماده ی باروری است[i]. جسم زرد/ لوتوم هورمون هایی تولید می کند که غشای مخاطی رحم را برای “لانه گزینی” احتمالی یک تخمک لقاح یافته، آماده می سازند. اگر لقاح و لانه گزینی صورت نگیرد، جسم زرد/ لوتوم دوباره به شکل اولیه بر می گردد، تخمک در لوله فالوپ می میرد، سطح هورمون پایین می آید و لایه بالایی غشای مخاطی داخلی رحم جدا می شود. این امرمنجر به خونریزی در حدود دو هفته پس از تخمک گذاری می شود. سپس چرخه/سیکل قاعدگی جدید آغاز می شود.  اما اگر تخمک در لوله فالوپ توسط سلول اسپرم بارور شود، به داخل رحم پیش رفته و در آنجا درغشای مخاطی رحم لانه می کند. توجه:  اسپرم می تواند تا هفت روز در رحم زنده بماند، بنابراین مدت زمانی که می توانی حامله شوی بیشتر از 12 تا 24 ساعت ذکر شده در بالا است!

[i] BzgA (Hg): Ein kleines Wunder: Die Fortpflanzung, Fruchtbarkeit bei Frau und Mann, 2018, Auflage 4.8.07.18, S.6.

چه طور رابطه داشته باشیم

www.zanzu.de/fa/بدن/بدن-زن/خونریزی-ماهانه/ 

عادت ماهانه بخشی ازچرخه/ سیکل قاعدگی است.  قاعدگی معمولا سه تا هفت روز طول می کشد. چرخه قاعدگی، از سوی دیگر، از روز اول دوره تا روز اول دوره بعدی را دربرمی گیرد. یک دوره طبیعی بین 25 تا 35 روز طول می کشد.

در دختران نوجوان، چرخه قاعدگی اکثرا نامنظم است. بدن باید خود را با تغییرات سازگار سازد. به خصوص درسالهای اول ، مدت ، شدت و دفعات این دوره می تواند خیلی متفاوت باشد.

 

 قاعدگی در دختران بالغ، اکثرآ نامنظم است و شاید بعضی اوقات حتا اتفاق نیفتد، به سوال شماره ‎2 مراجعه کن.

اگر چرخه/سیکل قاعدگی برای مدت زیادی نسبتاً منظم بوده ولی ناگهان تغییر کرده است، می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، از جمله استرس، تغییر محل زندگی یا کاهش وزن. در این مورد نباید زیاد تشویش کنی/ نگران نباشی. اما اگر بی نظمی در قاعدگی برای چند ماه ادامه یابد، باید حتما به دکتر مراجعه نمایی.

اگر فکر می کنی که ممکن است حامله شده باشی باید تست حاملگی انجام داده و یا به متخصص زنان مراجعه نمایی.

 از دیدگاه بیولوژیکی، استفاده از تامپون برای همه دختران و زنان در دوران قاعدگی امکان پذیر است. درضمن فرقی نمی کند که دختران قبلاً رابطه جنسی داشته یا نداشته اند. تو نباید زیاد در تشویش/ نگران “بکارت” خود باشی. نسج/ بافت قابل کشش در لبه واژن (تاج واژن) داخل کردن تامپون را بدون ایجاد جراحت ممکن می سازد، به سوال ‏17 مراجعه کن. تامپون ها اندازه های مختلف دارند. امتحان کن ببین با کدام اندازه تامپون احساس راحتی می کنی. همچنین می توانی فقط از کوتکس/ نوار بهداشتی یا محصولات دیگراستفاده کنی.

پسران نمی توانند عادت ماهانه داشته باشند چون این کارمستلزم داشتن هورمون های خاص ، رحم ، لوله های فالوپ و تخمدان است. نوجوانان پسر صاحب هیچیک از اینها نیستند. به همین دلیل هم نمی توانند طفل به دنیا بیاورند.

واژن با یک ماده چسبناک/ غشای مخاطی پوشیده شده است. تمام غشا های مخاطی بدن، از جمله دهان و بینی، باید جهت حفظ سلامتی و محافظت در مقابل عفونت ها مرطوب بمانند.

داشتن ترشحات ( یا مخاط)  وخروج آن از واژن در خانم ها  یک امر طبیعی است. این ترشحات طبیعی سفید یا مایل به زرد و نسبتا بی بو است. اینکه میزان ترشحات واژن درزنان چقدر است و چگونه به نظر می رسد، متفاوت است و بستگی به چرخه قاعدگی نیزدارد. ترشحات، واژن را تمیز کرده و از عفونت جلوگیری می کنند. باکتری های اسید لاکتیک یک محیط اسیدی ایجاد نموده و در نتیجه از تکثیر باکتری ها و فنجی ها/ قارچ های مضر جلوگیری می کنند.  بنابراین نباید واژن خود را با صابون، لوشن/ لوسیون واژن یا امثال آن شستشودهی. اینها باکتری های مفید را نابود ساخته و واژن را نسبت به بیماری حساستر می سازند. دختران نیزممکن است قبل از اولین دوره خود دچار ترشحات شوند، زیرا هورمون ها باعث ایجاد تغییراتی در بدن شده  و نشانه های اولین قاعدگی ظاهر می شوند.

هنگامی که زنان تحریک می شوند و میل به آمیزش جنسی دارند، غدد موجود در دخولی واژن مایعی تولید می کنند که مانند مایع لغزنده/ روان کننده عمل می کند. این مایع کمک می کند تا آمیزش جنسی باعث ایجاد درد نشود.

رنگ خون در دوران قاعدگی متفاوت است، به طورمثال، می تواند سرخ/ قرمز تیره، قهوه ای یا سرخ/ قرمزروشن باشد. این امر از یک سو بستگی به شدت خونریزی دارد: در روز هایی که خونریزی شدیدتر است، رنگ آن سرخ/ قرمز روشن یا تیره به نظر می رسد. در آغاز و پایان قاعدگی هنگامی که جریان آن ضعیف تر است، خون زمان بیشتری دارد تا به اکسیژن و محیط اسیدی واژن (به پرسش 6 مراجعه کنید) واکنش نشان دهد و رنگ آن متمایل به قهوه ای است. همچنین، در خون قاعدگی در ترکیبات مختلف، خون، ذرات غشای مخاطی و مایعات واژن مخلوط می شوند. تغییرات رنگ آن کاملا طبیعی است. 

می توانی هر کاری که بدن تو را راحت/ شل کند انجام دهی. این کار برای هر دختری می تواند متفاوت باشد. اکثراوقات ورزش و حرکت کمک می کنند تا درد قابل تحمل شده و بدن احساس راحتی نماید. شاید استراحت کردن به تنهایی کمک کند.  برای مثال می توانی یک مشکوله/بطری آب گرم را روی شکم خود بگذاری یا چای بنوشی. مثلا، استفاده از چای های گیاهی مانند بابونه، ملیس یا نعناع مفید است. برای بعضی از افراد تغییر حالت ووضعیت بدن، مثلاً کشیدن زانو روی سینه در هنگام دراز کشیدن یا نشستن کمک می کند. علاوه بر این می توانی خود را ماساژ دهی.

اگر بیشتر اوقات درد زیادی داری ، باید با دکترمشورت کنی.

با وجود قاعدگی ممکن است یک دختر یا یک زن ضمن رابطه جنسی محافظت نشده با یک پسر یا مرد حامله شود. اگرنمی خواهی حامله شوی برای اطمینان باید در تمام چرخه/ سیکل عادت ماهانه، حتی درطی قاعدگی هم جلوگیری کنی.

دلیل آن این است که اکثر دختران و زنان به طوردقیق نمی توانند بگویند که پس از آخرین خونریزی، آزاد شدن تخمک بعدی آنها چه زمانی رخ می دهد. زمان تخمک گذاری می تواند برای هر دختر متفاوت باشد و از یک ماه تا ماه دیگر، فرق کند. اسپرم می تواند تا هفت روز در رحم و لوله های فالوپ زنده بماند. همچنین اگردرطی قاعدگی خود رابطه جنسی داشته باشی و آزاد شدن تخمک بعدی ات در کمتر ازهفت روز رخ دهد، ممکن است بارور شده و به این ترتیب حامله شوی. برای معلومات بیشتر به سوال 1 مراجعه کن.

دلیل آن این است که اکثر دختران و زنان به طور دقیق نمی توانند بگویند که پس از آخرین خونریزی، آزاد شدن تخمک بعدی آنها چه زمانی رخ می دهد. زمان تخمک گذاری می تواند برای هر دختر متفاوت باشد و از یک ماه تا ماه دیگر، فرق کند. اسپرم می تواند تا هفت روز در رحم و لوله های فالوپ زنده بماند. همچنین اگر درطی قاعدگی خود رابطه جنسی داشته باشی و آزاد شدن تخمک بعدی ات در کمتر از هفت روز رخ دهد، ممکن است بارور شده و به این ترتیب حامله شوی. برای معلومات بیشتر به سوال 1 مراجعه کن.

رابطه جنسی عبارت است از اعمال هیجان انگیز جنسی بین دو فرد یا با شخص خود (خود ارضایی). رابطه جنسی می تواند به طور مثال، بوسیدن، نوازش کردن و ارضا ساختن از طریق دهان یا دست باشد. به این ترتیب رابطه جنسی چیزی بیشتر از داخل کردن آلت تناسلی به واژن یا مقعد است. مهم این است که تو یا هر دو نفر تان از آن لذت ببرید. اگر با شخص دیگری رابطه جنسی داری، باید هر دو با آن موافق باشید. اگر دیگر ازآن خوشت نمی آید، پایان دادن به آن رابطه نیز درست است. ( برای معلومات بیشتر به سوال22 مراجعه کن )!

 

نیاز به رابطه جنسی طبیعی است و یک بخش مهم شخصیت ما را تشکیل می دهد. رابطه جنسی، به عنوان مثال، از طریق هورمون ها، تعلیم و تربیت/ آموزش، جامعه و شخصیت ما تحت تاثیر قرار می گیرد. میل جنسی در هر فرد به طور جداگانه کاملا متفاوت است و در طول زندگی نیز پی در پی تغییر می کند. بعضی از افراد اساسا کم و یا هیچ علاقه به رابطه جنسی ندارند.

 افراد می توانند از طریق رابطه جنسی ابراز عشق، وفاداری یا علاقه کنند. از طریق یک رابطه جنسی رضایت بخش ولذت آور، افراد می توانند به هم هنوزنزدیکتر شده و رابطه (های) خود را تقویت کنند. رابطه جنسی افراد به خاطر اولاد دار شدن/ بچه دار شدن نیز می باشد.

رابطه جنسی می تواند به اشکال/ صورت های متفاوت احساس شود. هنگام رابطه جنسی، می توانی لذت زیادی تجربه کنی، تمایل واحساس خوبی داشته باشی وآرامش بیابی. شاید احساس شوق، پذیرش، شیفتگی و نزدیکی بسیار به شریک خود کنی. 

به عنوان اوج تحریک و لذت جنسی می توانی ارگاسم  تجربه کنی.  بعد از یک مرحله هیجان شدید جنسی که هر لحظه بیشتر می شود، نوعی ترشح احساس شده صورت می گیرد و به دنبال آن حالت آرامش به وجود می آید. اما رابطه جنسی می تواند بدون ارگاسم نیز خیلی خوب حس شود.

گاهی اوقات رابطه جنسی نمی تواند چندان عالی باشد، به طور مثال هنگامی که تو به آن علاقه واقعی نداری، احساس تنش نموده یا خود را راحت احساس نمی کنی. لذا می توانی آن را توقف دهی، یا دفعه دیگر توجه بیشتری به خرج دهی تا حس خوبی برایت ایجاد شود

خودت تصمیم می گیری که چه وقت زمان مناسب برای اولین رابطه جنسی تو می باشد.  به احساسات خود تکیه کن و اجازه نده کسی تو را تحت فشار قرار دهد! داشتن کمی احساس ترس و ناامنی یک امر طبیعی است. اگر این حالات خیلی شدید باشند به معنای آنست که تو هنوز برای رابطه جنسی آماده نیستی. شاید بهتر باشد هنوز صبر کنی. اولین رابطه جنسی می تواند جالب و هیجان انگیز باشد. داشتن وقت کافی و بدون اختلال برای همدیگر، به تو و شریک تو کمک می کند. با هم صحبت کنید که چه می خواهید و خود را چگونه احساس می کنید.

 آماده گی گرفتن برای یک زمان مناسب همچنین شامل کسب معلومات و به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد محافظت در برابر حاملگی ناخواسته و عفونت های ساری و واگیرمقاربتی می شود. با هم تصمیم می گیرید که بهترین گزینه برای شما چیست و چه کسی آن را به عهده میگیرد. برای معلومات بیشتر به سوال34 مراجعه کن.‏

توشاید رابطه جنسی اول را هیجان انگیز، زیبا و شاید هم خنده دار تجربه کنی. اما همچنین می تواند ناامید کننده و کمی درد آور باشد. بسیاری از دختران و خانم های جوان از آن می ترسند یا عصبانی می باشند، اما کنجکاو نیزهستند. وضع شریک تو نیز می تواند همینطور باشد. در باره اینکه چه دوست داری یا چه نداری بازهم باید با یکدیگر صحبت کنید. اولین رابطه جنسی از طرف هر انسانی به صورت متفاوت احساس می شود، چه مرد باشد و چه زن.

خیر، زیرا پرده به اصطلاح بکارت، پرده نیست ، بلکه یک حلقه قابل کشش از غشای مخاطی است که به آن “تاج واژن” گفته می شود. این تاج گرداگرد واژن کشیده شده اما آن را مسدود نمی کند. “تاج واژن” در هر زن فرق می کند. حتی زنانی که رابطه جنسی داشته اند، تاج واژن در آنها هنوز هم وجود دارد. در زنانی که فرزند به دنیا آورده اند، تاج واژن اکثرا به شکل یک تاج کامل به نظر نمی رسد. در زندگی روزمره، مانند ورزش، بایسکل سواری/ دوچرخه سواری، با استفاده از تامپون و دیگر فعالیت ها، تاج واژن از بین نرفته یا تخریب نمی شود. همچنین معاینه زنان بدون آسیب رساندن به تاج واژن امکان پذیر است.

علاوه بر این: افراد دیگر، از جمله یک دکتر، نمی توانند ازدیدن ظاهری تاج واژن بگویند که آیا قبلاً رابطه جنسی داشته ای یا خیر!

می توانی اطلاعات بیشتری در اینجا پیدا کنی: /بدن/بدن-زن/پرده-بکارت/www.zanzu.de/fa

https://t1p.de/ab1o/لینک کوتاه:

خیر، بسیاری از دختران و زنان دفعه اول خونریزی ندارند. هنگام رابطه جنسی ممکن است جراحات جزئی به تاج واژن یا واژن وارد شود که منجر به کمی خونریزی می شود. این کار زمانی اتفاق می افتد که بطور مثال دختر احساس راحتی نکند یا پسر به اندازه کافی احتیاط نکند/ مراقب نباشد. این جراحات کوچک بدون پیامد و بدون زخم های قابل رؤیت التیام می یابند.

بعضی افراد فکر می کنند که خونریزی نشانه ی باکره بودن دختر است. علت این را که چنین عقیده‌ ای نادرست است در سوال 17 جواب داده ایم.

چه طور رابطه داشته باشیم

رابطه جنسی می تواند چیزی فوق العاده و زیبا باشد. نباید باعث درد شود! اگر احساس درد کنی باید دلایل دیگری وجود داشته باشد.  مقاربت جنسی بصورت عموم وقتی باعث درد می شود که واژن زن به قدر کافی تر/ خیس نباشد یا اینکه مرد بصورت کافی احتیاط نکند. زن و مرد باید تا وقتی صبر کنند که واژن زن تر شده و آماده پذیرش آلت تناسلی مرد شود. رابطه جنسی همچنین می تواند در زنان هنگامی باعث درد شود که آنها خیلی پر تنش و ناراحت باشند و یا، به طور مثال، در واژن عفونت داشته باشند.

هنگامی که افراد با یکدیگر رابطه جنسی دارند، همیشه باید اطمینان حاصل کنند که وضع طرف مقابل خوب است و اگر شک دارند سوال کنند. این همیشه در مورد رابطه جنسی صدق می کند، نه فقط برای اولین رابطه جنسی.

اگردر طول رابطه جنسی به صورت مداوم درد داری، باید در این مورد با متخصص زنان صحبت کنی.

‏پس از خوابیدن با یک نوجوان شاید احساس آرامش کنی و یا شاید هم مایوس شوی، اگر آنطوری که انتظار داشتی برایت خوشایند نبوده باشد. شاید احساس کلانی/ بزرگتر شدن کنی. ممکن است کنجکاو شوی که “او” چه حالی دارد.  با شادی ، کنجکاوی و لذت هر دو می توانید پی ببرید که چه چیزی خوشایند است. چنین احساسی در مورد ارتباط با یک دختر هم می تواند صدق کند.

اگر با یک پسر جوا ن خوابیده ای و از وسایل جلوگیری از حاملگی استفاده نکرده اید به تشویش می افتی که مبادا حامله شده باشی. در حالات عاجل/ اورژانسی یک “تابلیت/ قرص روز بعد” می تواند از حاملگی ناخواسته جلوگیری کند. دسترسی به معلومات بیشتر درسوال 34 .

طول آلت تناسلی مردان در حالت خوابیده بین هفت تا ده و در حالت شخ/ سفت تا حدود 19 سانتی متر شده می تواند.[i]

[i] BzgA (Hg): Wie geht’s – wie steht’s?!? Wissenswertes für Jungen und Männer, 2002, Auflage 25.150.05.18, S.12.

شخص زمانی می تواند رابطه جنسی داشته باشد که هر دو خواهان آن باشند!

هرگاه یکی از شما دو نفرهنور 14 ساله نشده است، اجازه ندارد رابطه جنسی داشته باشد. این نیز ممنوع است اگر یک معلم از وابستگی یک شاگرد که کمتر از 18 سال دارد، سؤاستفاده نماید. درخواست رابطه جنسی در بدل/ قبال پول از افراد کمتر از هجده ساله نیز ممنوع است. مجبور ساختن و وادار کردن کسی به عمل جنسی خشونت محسوب شده و قابل مجازات است! معلومات/ اطلاعات بیشتر در این صفحه:/حقوق-و-قوانین/حقوق-شما/سن حمایت/ www.zanzu.de/fa

لینک کوتاه: https://t1p.de/be v9

اگر کسی یک عفونت مقاربتی دارد (مانند کلامیدیا یا سوزاک) و تداوی آن هنوز تکمیل نشده است، نباید رابطه جنسی داشته باشد.

خود ارضایی به صحت/ سلامتی ضرر ندارد! این یک امر طبیعی است و تو را در کشف بدن ات کمک می کند. تو می توانی دریابی که کدام نوع تماس ها برای تو لذت بخش است و تو را تحریک می کند. شاید هم تجربه کنی که ارگاسم چیست. خود شناسی خوب است و بعد ها در یک رابطه جنسی دلپذیر با شریک زندگی می تواند برای انسان کمک کند. این امردر مورد پسران نوجوان نیز صدق می کند.

خیر.  خیلی از افراد گمان می کنند در دخترانی که هرگز رابطه جنسی نداشته اند، پرده نازکی در واژن شان وجود دارد که آن را می پوشاند و برای مثال، در اولین نفوذ آلت تناسلی از بین می رود. علت این را که چنین عقیده ای نادرست است در سوال ‏17 جواب داده ایم.

از “بکارت” وقتی صحبت می شود که یک فرد با یک فرد دیگر ( چه با یک دختر یا یک نوجوان) هنوز هرگز رابطه جنسی  نداشته است. به این اساس، هنگام لمس یا خود ارضایی، پرده بکارت خود را از دست نمی دهی. در این رابطه به سوال ‏17 نگاه کن.

رابطه جنسی می تواند باعث ایجاد احساس خوشبختی، بهبود جریان خون در بدن، رفع ناراحتی/ تنش و تقویت سیستم دفاعی/ ایمنی بدن شود. وقتی که دو فرد (با هم) رابطه جنسی دارند، این امر می تواند بر صحت و سلامتی شان نیز اثر مثبت بگذارد.  

برای اینکه رابطه جنسی برای شما دو نفرسالم باشد، مهم است که شما با میل و رضای خود حاضر باشید و از بیماری ها و حاملگی های ناخواسته، به عنوان مثال، با کاندوم از خود محافظت کنید.

شاید این شخص به جستجوی نزدیکی فیزیکی با تو است و به پیشنهادات تو پاسخ می دهد تا به تو نزدیکتر شود. اگر نزدیکی جسمی به نظر تان خوشایند باشد، شاید هم ازبوی یکدیگرخوشتان بیاید؛ این مساله می تواند باعث ایجاد میل بیشتری، حتی بوسیدنشود. اگر مطمین نیستی، می توانی از طرف مقابل سوال کنی که آیا می توانی او را ببوسی. این امردر مورد رابطه جنسی نیز صدق می کند.

علایم مختلفی وجود دارد که از طریق آنها  می توانی درک کنی  که آیا طرف مقابل علاقه به برقراری رابطه جنسی با تو دارد، به سوال ‏27 نیز نگاه کن. شخص می تواند علاقه خود را نسبت به تو ، برای مثال، از طریق کلمات یا لمس کردن بیان کند، یا خودت می توانی علایم هیجان جسمی او را مشاهده کنی. اگرمطمئن نیستی می توانی از طرف مقابل سوال کنی که آیا می خواهد با تو رابطه جنسی داشته باشد.

اگرنزدیکی جسمی و نوازش احساس خوبی برایت ایجاد کند و بدن تو تمایل بیشتری داشته باشد، می تواند نشانه تمایل جنسی باشد. همچنان اگر حس کنی که واژن تو تر/ خیس شده یا کلیتوریس تو پندیده/ ورم کرده است، نشانه ی میل تو به رابطه جنسی است.  چگونگی اعضا/ اندام های تناسلی زنان را در اینجا می یابی:

لینک کوتاه: https://t1p.de/qts1

www.zanzu.de/de/koerper/koerper-der-frau/sichtbare-sexualorgane-der-frau

یک شرط آن این است که زن دچارهیجان شده واحساس لذت زیاد می کند. لب های بیرونی و داخلی واژن متورم می شوند، کلیتوریس/”چوچوله” یا” میت میتک”/ کمی بزرگتر می شود. علت آن جریان شدید خون به اعضا/ اندام های تناسلی است. در بعضی زنان سینه ها سخت و متورم گردیده و نوک سینه ها برجسته تر می شوند.  واژن هم اگر خیس/ تر شود، نشان می دهد که شاید زن تحریک شده باشد. با این وصف، علایم تحریک جسمی به معنای آن نیست که دختران یا پسران نوجوان واقعا می خواهند رابطه جنسی برقرار کنند. گاهی اوقات بدن ما عکس العملی غیر آنچه می خواهیم نشان می دهد. برای مثال، واژن یک زن تر/ خیس می شود، اما او نمی خواهد رابطه جنسی داشته باشد. یا اینکه یک نفر می خواهد رابطه جنسی داشته باشد اما بدنش آماده گی نشان نمی دهد.

الکل در مرحله اول در بسیاری از افراد یک تاثیر بازدارنده و تحریک کننده دارد. به این ترتیب افراد می توانند به خود بیشتر اعتماد کنند که به دیگران نزدیک شوند، نیاز ها و تمایلات خود را واضحتر احساس نمایند و آنها را ابراز کنند. اما از یک مقدار معین الکل به بعد، توانایی های ما محدود می شود و ما به طور فزاینده ای خسته می شویم، تمرکز خود را از دست داده و حساسیت ما کمتر می شود. این امر بر توانایی ما برای رابطه جنسی رضایت بخش تاثیر می گذارد. مصرف الکل همچنین می تواند باعث از دست دادن کنترل شود. این کار باعث بروز خطراتی برای ما می شود که نمی خواهیم رخ دهند، یا اینکه ما به فکر جلوگیری از حاملگی و محافظت خود در برابر بیماری های مقاربتی نمی افتیم.

یک زن می تواند زمانی رابطه جنسی شاد یا خوشایند داشته باشد که هر دو طرف آماده باشند به همدیگر لذت ببخشند و بدانند که از چه چیز خوش شان می آید. این امر نیاز به زمان و تجربه دارد و می تواند نظر به هر موقعیت فرق کند. اگر زن بدن خود را به خوبی بشناسد و بداند چه چیزی دوست دارد و چه چیز را دوست ندارد، می تواند به این رابطه کمک کند. مهم است که تو به طرف مقابل اعتماد داشته باشی و هر دو طرف بتوانید تمایلات، نیاز ها و اضطراب های خود را در میان بگذارید.

آنچه افراد در مورد رابطه جنسی خوب درک می کنند می تواند خیلی متفاوت باشد. رابطه جنسی خوب مساله زمانی نیست بلکه احساسی است. زمان آن می تواند متفاوت باشد. رابطه جنسی خوب  برای هر دو شریک لذت بخش است و هر دو را سرشار می سازد. اینکه رابطه جنسی چقدر خوب و شدید تجربه می شود نیز بستگی به احساسات و تاثیرات بیرونی دارد.

کسی که خواهان جلوگیری از حاملگی است بهتر این است که پیش از مقاربت جنسی به فکرآن باشد.  وسایل جلوگیری بسیاری وجود دارد که شناخته شده ترین آنها  کاندوم و تابلیت/ قرص ضد حاملگی/ ضد بارداری است. کاندوم به آسانی قابل دسترسی است و علاوه بر آن از سرایت امراض مقاربتی جلوگیری می کند.  برای اطلاعات بیشتر در باره کاندوم ها به سوال ‏36مراجعه کن. برای دریافت تابلیت/ قرص و انواع زیاد وسایل جلوگیری از حاملگی به نسخه از دکتر زنان نیاز داری، به سوال ‏35نگاه کن. همچنین می توانی از یک کلینیک/درمانگاه زنان و یا مرکز مشاوره اطلاع بگیری که بهترین روش جلوگیری برای تو کدام است. اگرخواسته باشی می توانی شریک خود و یا یک فرد دیگر را هم با خودت ببری.  تا سن 22 سالگی، شرکت بیمه صحی/ درمانی در آلمان مصارف/ هزینه های داروهای ضد بارداری را بر عهده می گیرد.

بعد از یک مقاربت جنسی محافظت نشده می توانی برای جلوگیری از حاملگی”تابلیت/ قرص روز بعد” را استفاده کنی. این “قرص روز بعد” به بهترین وجه هنگامی موثر است که  طی دوازده ساعت اول پس از رابطه جنسی مصرف شود. این تابلیت در دواخانه ها بدون نسخه قابل دریافت است. تا سن 22  سالگی اگر در دواخانه نسخه ی دکتر خود را ارایه کنی می توانی این تابلیت را به طور رایگان به دست آوری.   تابلیت روز بعد جانشین وسایل جلوگیری منظم از حاملگی نمی شود، بلکه برای یک حالت اضطراری در نظر گرفته شده است معلومات بیشتر را در اینجا به دست می آوری:

 /بارداری-و-تنظیم-خانواده/جلوگیری/جلوگیری-از-حاملگی-درهنگام-اضطراری www.zanzu.de/fa/ (QR Code)

درصورت حاملگی ناخواسته، سقط جنین در دوازده هفته اول پس از لقاح در آلمان بدون مجازات امکان پذیر است، به این سوال مراجعه کن.‏39

لینک کوتاه https://t1p.de/3knu :

برای دریافت تابلیت یا قرص ضد بارداری و دیگر وسایل هورمونی جلوگیری از حاملگی باید دکتر برایت نسخه بدهد.   با این نسخه تابلیت/ قرص را از دواخانه به دست می آوری.  برای دخترانی که 14 ساله یا بیشتر هستند، دکتران زنان می توانند تابلیت/ قرص ضد حاملگی را معمولا بدون اخذ موافقت والدین شان تجویز کنند. تابلیت/ قرص ضد حاملگی تا سن 22 سالگی به طور رایگان داده می شود. 

کاندوم یک پوشش بسیار نازک از لاتکس و گاهی از پلاستیک است. مانند یک پوست دوم بر روی آلت تناسلی ایستاده کشیده می شود. روی نوک کاندوم یک برآمدگی کوچک دیده می شود. این برآمدگی مایع اسپرم را در خود نگه می دارد تا از نفوذ آن به بدن شریک جلوگیری کند. کاندوم ها در صورت استفاده صحیح از حاملگی ناخواسته و از سرایت امراض مقاربتی جلوگیری می کنند. مهم است که کاندوم اول روی آلت تناسلی کشیده شود پیش از آنکه اولین تماس آلت تناسلی با واژن یا مقعد صورت گیرد.  اطلاعات بیشتر راجع به کاندوم و طرز استفاده ی درست آن را در اینجا می یابی:

/بارداری-و-تنظیم-خانواده/جلوگیری/کاندوم www.zanzu.de/fa/ 

لینک کوتاه: https://t1p.de/j4nf

کاندوم را می توان به طور مثال از سوپرمارکت، دواخانه یا از طریق اینترنت خریداری کرد.

فرقی ندارد، مرد یا زن هردو می توانند تهیه آن را به عهده بگیرند.  حاملگی احتمالی یا بیماری های ساری مقاربتی در نهایت می توانند هر دو را تحت تاثیر قرار دهند.

اساسا این چنین است: اگر به طور صحیح از تابلیت/ قرص ضد بارداری استفاده کنی، یک دوا/ داروی جلوگیری ازحاملگی بسیار قابل اعتماد است. اما هیچ وسیله جلوگیری از حاملگی 100 در صد مطمین نیست. تابلیت تاثیرش را در صورتی که مصرف آن بیشتر از دوازده  ساعت به تاخیر افتاده باشد، یا در صورت داشتن اسهال یا استفراغ ضمن سه ساعت پس از مصرف آن، از دست  می دهد.[i] علاوه بر این امکان دارد با دوا ها/ دارو های دیگر باعث بروز عوارض جانبی شود. اگر دوا مصرف می کنی یا قرار است دارو های دیگری بگیری، بهتر است از دکتر یا دواخانه مشورت بخواهی.

[i] BzgA (Hg): Sichergehn, Verhütung für sie und ihn, 2017, Auflage: 21.200.11.17, S.28.

 علت درد هنگام زایمان، برگرفته در 14.10.2019 از

www.familienplanung.de/schwangerschaft/geburt/geburtsschmerz/ursachen

vgl. Smith, R.: زمان تولد،Das Timing der Geburt, Spektrum der Wissenschaft 6, 1999, S.46.

سقط جنین در آلمان تحت شرایط مشخصی مجازات ندارد: از زمان بسته شدن نطفه نباید بیش از دوازده هفته سپری شده باشد. زن خودش باید خواهان سقط جنین باشد. وی باید از یک مرکز رسمی مشاوره برای مناقشات حاملگی مشورت بگیرد.  نتیجه مشاوره باز است، یعنی همیشه تصمیم مربوط به زن است که آیا می خواهد سقط کند یا خیر. سپس این مرکز مشاوره  تصدیق/ گواهی ای صادر می کند که زن در صورت تصمیم گیری برای قطع حاملگی، به آن نیاز دارد. مرکز مشاوره همچنین در مورد روند و مقررات دیگر از قبیل تقبل مصارف/ هزینه ها مشاوره می کند.

اطلاعات بیشتر را می توانی اینجا بیابی:

www.familienplanung.de/beratung/schwangerschaftsabbruch

www.zanzu.de/ar/تنظيم-الأسرة-والحمل/عدم-الشعور-بالسعادة-بالحمل/الإجهاض/ 

یک حاملگی ناخواسته می تواند منجر به نگرانی و عدم اطمینان شود. یک مشاوره بیطرفانه می تواند در این رابطه در تصمیم گیری درست کمک کند.

قطع حاملگی (که به آن سقط جنین نیز گفته می شود) برای بعضی از افراد تسکین است ، اما برخی دیگر آن را مانند یک بار گران تجربه می کنند. گاهی احساسات مثبت و منفی بصورت همزمان بروز می کنند. از نظر طبی/ پزشکی، سقط جنین یک روش بسیار مطمین است. این عملیه یا با کمک تابلیت/ قرص و یا با یک عمل جراحی کوچک از طریق واژن، انجام می شود. معمولا سقط جنین برحاملگی های آینده تاثیر نمی گذارد.

عشق یک احساس خیلی زیبا است. می تواند بسیار چیز ها باشد. طور مثال، مهر و محبت به اعضای خانواده یا داشتن یک رفاقت خوب. عشق بین دو انسان که در یک رابطه عشقی قرار دارند، یک احساس بسیار شدید و یک تمایل نیرومند است، اغلب با یک کشش و جذابیت جسمی همراه می باشد.

در اول، مرحله ای عاشق شدن است. این مرحله بیشتر در برگیرنده شناخت از طرف مقابل است. خیلی از افراد می خواهند وقت بیشتری با طرف مقابل سپری کنند. آنها می خواهند درباره او اطلاعات بیشتری کسب کنند، با یکدیگر صحبت کنند یا از نظر جسمی نزدیک باشند.

وقتی شخصی مدت زیادی عاشق باشد، این حالت تغییر می کند. سپس عشق معمولا به عنوان یک پیوند عمیقتر به وجود می آید. بسیاری از افراد پس از آن می خواهند در کنار هم باشند و به یکدیگر اعتماد بزرگ اعطا کنند. عشق اغلب یک چیز زیباست، اما گاهی زمان های سختی نیز پیش می آیند. سپس این دونفربا هم صحبت می کنند، بحث می کنند یا حتی مشاجره می کنند. عشق نباید به این معنا باشد که یک شخص سرنوشت شخص دیگری را تعیین کند.

شاید تودر فیلم ها و در آهنگ ها در باره عشق زیاد شنیده ای. شاید در آنها خود و یا موقعیتی را دوباره به یاد آورده ای. مهم این است که به احساسات خود توجه کنی و خودت تصمیم بگیری.

همجنسگرایی عبارت از این است که یک شخص به شخص دیگری از جنس مشابه عاشق شده و به او تمایل دارد („homos“ واژه یونانی است و به معنای “مشابه” می باشد). به این مفهوم که یک زن زن دیگر و یک مرد مرد دیگری را دوست دارد. اگر یک زن و یک مرد همدیگر را دوست دارند، این را هترو سکسوآلیته می گویند („heteros“ واژه یونانی است و به معنای “دیگر” است). وقتی شخصی هم زنان و هم مردان را دوست دارد، او را بایسکسوآل – دو جنسگرا- می گویند. عنوان اصلی برای این لغات “گرایش جنسی” است. در تمام فرهنگ ها و در همه زمان ها افرادی با گرایش های جنسی مختلف وجود داشته و هنوز هم وجود دارند.

گاهی اوقات این احساسات در زندگی تغییرمی کنند، بسته به وضعیت زندگی، سن و سال، و بالاتر از همه: اینکه فرد با چه کسی روبرو می شود. زیرا از اتفاق بعید نیست که فردی ناگهان عاشق کسی می شود که در باره اش قبلا فکر نمی کرده است.

بسیار چیزها درهمجنسگرایی، دوجنسگرایی و دگرجنسگرایی تقریباً مشابه است. تقریباً همه افراد هیجان زده می شوند، مثلاً وقتی که عاشق اند و با فرد مورد نظر روبرو می شوند. یک فرقی که وجود دارد این است که افراد همجنسگرا و دو جنسگرا در زندگی روزمره هنوز از حقوق برابر برخوردار نیستند. گاهی اوقات آنها تبعیض را تجربه کنند. همه می توانند این کار را از طریق شناخت وپذیرش روشهای مختلف زندگی و اینکه هیچکسی را از این امر مستثنی نکنند، انجام دهند، زیرا هرعشقی قابل احترام است.

فرصت های زیادی وجود دارد: اگر عاشق شده ای به چشمان او نگاه کن و کوشش کن تا بیشتر تماس چشم برقرار سازی.

می توانید همچنین با یکدیگر صحبت کنید. سوال کردن و علاقه متقابل نشاندادن نیز می تواند شما را به هم نزدیک سازد. اگر دقت کنی و به آنچه که طرف مقابل گفته یا انجام داده توجه نمایی، می تواند نشان دهنده ی این امر باشد که وی برای تو اهمیت دارد. اگر به درد هم بخورید و به یکدیگرکمک کنید، طریقه ای دیگری است که عشق و علاقه را نشان می دهد.  بعضی از افراد عاشق خجالتی هستند.  اما اگر به خود اعتماد کنی می توانی به کسی که عاشقش هستی مستقیما بگویی که او را دوست داری. یکی از راه های دیگردیگر فرستادن نامه عاشقانه یا یک پیام است.

‏دوره ی بلوغ باعث تغییرات زیادی در نوجوانان می شود: احساسات تازه به وجود آمده و بدن تغییر شکل می دهد. بسیاری از نوجوانان متوجه می شوند که به سوی شخص دیگری جذب شده اند. بعضی تمایل خود را با نزدیک شدن یا نگاه کردن به شخص دیگر ابراز می دارند. نوجوانان پسر شاید به دختران علاقه دارند و می خواهند با آنان آشنا شوند. پس اگردختران نیزاین علاقه راداشته باشند، می تواند رابطه زیبایی به وجود آید.

این هم رخ داده می تواند که یک نوجوان به تو نگاه کرده یا تو را لمس کند، اما این کار به نظر توناخوشایند باشد. اگرخودت را ناراحت حس می کنی پس صریحا به نوجوان بگو که از این عمل دست بردارد، یا اینکه موضوع را به یک فرد بالغ اطلاع بده. نکات بیشتر راجع به این مساله را در سوال ‏45 می یابی.

این درست نیست که کاری بر خلاف میل شخص دیگری انجام داده و به حدودی که او تعیین کرده بی احترامی کرد.  گاهی اعمال کوچکی می توانند ناخوشایند باشند. این کار ها می توانند حتی شامل نگاه کردن یا لمس بازو باشند. توهمیشه حق داری حدود خود را تعیین کنی و از دیگران بخواهی که به رفتاری که می کنند ادامه ندهند یا از تو دور شوند.

گاهی پیش می آید که یک پسرنوجوان همچنان به همان کار ادامه می دهد با آنکه برایش گفته ای که از این کار خوشت نمی آید.  در “نه” گفتن خود پافشاری کن، حتی اگر برایت مشکل باشد. مخالفت خود را می توانی همچنان تکرار کنی، به طور مثال بگویی “بس کن” یا “آرامم بگذار!” با صدای بلندتر بگو” آرامم بگذار!”. نظر به وضعیت پیش آمده، می توانی دور شوی یا از دیگران کمک بخواهی.  در اینجا خیلی مهم است که: این پسرنوجوان است که به “نه” گفتن تو احترام نگذاشته و رفتار نادرست در پیش گرفته است. تو همچنین نباید خجالت بکشی یا احساس ناراحتی کنی. به احساس درونی خود اعتماد کن. این احساس آنچه را نادرست است برایت می گوید. همچنین، تو می توانی برای نحوه ی رفتار خود در چنین حالات، تمرین کنی. یک کلب/ باشگاه دخترانه، یک کلاس دفاع شخصی یا یک  ورکشاپ/ کارگاه توانمندسازی می تواند تورا تقویت کند.

اگرکسی تو را زیر فشار قرار می دهد یا از تو باج می خواهد، بازهم باید از دیگران کمک بخواهی. شاید آن فرد بخواهد از این واقعیت استفاده کند که تو از شرم جرات نمی کنی در باره آن صحبت کنی. معمولا صحبت کردن با دیگران در مورد آن به تو کمک می کند. مثلا با خواهر خوانده یا خواهرت، با یک خانم معلم، یا یک خانم کارمند در یک مرکز مشاوره.

دراین وبسایت اطلاعات بیشتری به دست آورده می توانی:  www.hilfetelefon.de

HIV شکل مخفف „Human Immunodeficiency Virus“ می باشد که به معنای “ ویروس ناتوانی ایمنی انسان” است. این بدان معنا است که ویروس فقط از یک فرد به فرد دیگر منتقل می شود و سیستم ایمنی بدن وی (= سیستم دفاعی) او را متضرر می سازد. وقتی شخصی دچار HIV می شود و دوای ضد آن را مصرف نمی کند، ویروس ها سیستم دفاعی/ ایمنی بدن او را تخریب کرده و او را طی چندین سال به اندازه ای ضعیف می سازند که بدن دیگر از خود در برابر بیماری ها دفاع کرده نمی تواند و شخص در اثر ایدز از دنیا می رود. این مرحله از بیماری ایدز („Acquired Immune Deficiency Syndrome“, یا “ سندروم نقص ایمنی اکتسابی” نامیده می شود. در ضمن دوا/ دارو هایی موثری وجود دارند که از تکثیر ویروس در بدن و شیوع مریضی جلوگیری می کنند. مقدار ویروس ها در خون حتی می توانند به حدی پایین بیایند که فرد دیگرساری/ عفونی نباشد. این دوا ها باید برای جلوگیری از تکثیر ویروس در طول زندگی فرد مصرف شوند.

 سرایت ویروس اچ آی وی نسبتاً دشوار است. بخش قلیلی از مایعات بدن می توانند حاوی ویروس HI به اندازه کافی برای عفونت باشند. این ها شامل اسپرم، خون، مایع واژن، لایه مایع در مخاط روده ها و شیرمادری می شوند که مبتلا به اچ. آی. وی است و دوای ضد آن را مصرف نمی کند.    این مایعات آلوده  باید بعدا باغشاهای مخاطی یا قسمت های باز بدن شخص دیگرتماس پیدا کنند تا  بتوانند او را مبتلا نمایند. براین اساس، عفونت HIV می تواند از طریق رابطه جنسی محافظت نشده (بدون کاندوم) در واژن یا مقعد صورت گیرد. در سکس از طریق دهان (اورال سکس) امکان سرایت بسیار کم است. برای جلوگیری از هرگونه ریسک، نباید اسپرم یا خون قاعدگی به دهان نفوذ کند. افراد می توانند در صورت استفاده از عین سوزن پیچکاری/ همان سرنگ، به عنوان مثال هنگام تزریق مواد مخدر، نیز مبتلا شوند. برای معلومات بیشتر به سوال ‏48 مراجعه کن.

کسی نمی تواند در زندگی روزمره، به طور مثال هنگام آب بازی/ شنا، سونا، هنگام غذا خوردن یا نوشیدن، توالت یا هنگام ورزش آلوده شود. این امر در مورد بوسیدن، در آغوش گرفتن و نوازش نیز صدق می کند. مایعات بدن مانند آب دهان/ بزاق، اشک، عرق یا ادرار ساری نیستند، زیرا در آنها ویروس HI به مقداربسیار کمی وجود داشته می تواند.

خیر، راه های ابتلا شدن دیگری نیز وجود دارند. اچ. آی. وی می تواند از مادر به طفل هنگام شیردادن یا هنگام ولادت سرایت کند، در صورتی که مادر دوای ضد آن را نگیرد.   امکان سرایت از طریق خون نیز موجود است، برای مثال هنگام استفاده مشترک از سوزن پیچکاری/ سرنگ ضمن تزریق مواد مخدر. با این حال، هنگام بازدید از شفاخانه/ بیمارستان و یا ملاقات دکتر نباید هیچ ترسی ازعفونت HIV به خود راه دهی. موادی که در آنجا استفاده می شوند فارغ از HIV هستند. 

در رابطه جنسی از طریق واژن یا مقعد می توان خود را با استفاده از کاندوم محافظت کرد. به این ترتیب، هیچ یک از مایعات نامبرده در بالا به بدن سرایت نمی کنند ( معلومات بیشتر در سوال ‏47) محافظت در برابر اچ آی وی نیز زمانی صورت می گیرد که یک فرد می داند که او اچ آی وی دارد اما دوای آن را به طور منظم مصرف می کند. در اینصورت از اوبه دیگران سرایت نمی کند.

در یک رابطه ، هر دو نفرمی توانند با هم تست بگیرند تا مطمئن شوند که HIV ندارند. سپس می توانند بدون کاندوم نیز با یکدیگر مقاربت کنند. در این ارتباط مهم است که با کس دیگری رابطه جنسی بدون محافظت (بدون کاندوم} نداشته باشند.

بعضی از افراد با ریسک زیاد مبتلا شدن، هنگام سکس بدون کاندوم، برای محافظت شان از مریضی، جهت احتیاط دوای HIV می گیرند. این وقایه/ جلوگیری/ قبل از قرار گرفتن در معرض مریضی (Prep) را باید فقط پس از مشاوره با داکتر گرفت. علاوه بر آن دواها نسبت به کاندوم خیلی گرانتر اند و عوارض جانبی دارند.

کسی که به خود پیچکاری می کند/ سرنگ می زند، باید فقط از سوزن های خودش استفاده کند! 

این را تنها از طریق یک تست مخصوص می توان دریافت. علایم بخصوصی که پس از ابتلا شدن به HIV ظاهر شوند، وجود ندارد. بعضی افراد اصلا چیزی احساس نمی کنند. اگر فکر می کنی که ممکن است به آن مبتلا شده باشی، باید حتما تست آن را انجام دهی.  زودترین وقتی که می توانی این تست را انجام دهی، شش هفته پس از یک وضعیت خطر احتمالی است، زیرا این آزمایشات به جستجوی انتی بادی HIV می باشند. بدن این انتی بادی های مخصوص HIV را بین هفته شش تا دوازده پس از ابتلا شدن به HIV تولید می کند.

اگر می خواهی تست HIV انجام دهی، می توانی به اداره صحت یا به یک مرکز مشاوره مراجعه نمایی.  آدرس ها را در پایان پیدا می کنی. تست ها در آنجا بصورت ناشناس انجام یافته و هیچکس نام تو را نمی داند. همچنین تو می توانی به معاینه خانه داکتر بروی، اما آنجا  نمی توانی به شکل ناشناس تست انجام دهی. از مدت کمی به اینطرف می شود از دواخانه، مرکز مشاوره یا آنلاین تست اچ. آی. وی را خرید و آن را در خانه انجام داد. مشاوره اما خیلی مفید است و باید از آن استفاده شود. اگر نتیجه تست مثبت باشد (یعنی اینکه عفونت HIV موجود باشد)، باید تست مذکور جهت اطمینان یک بار دیگر نیز گرفته شود.

در اینجا حتما می توانی یک مرکز مشاوره نزدیک خانه ات پیدا کنی:

www.hivandmore.de/hiv-test/teststellen/index.php 

طفل از ترکیب تخمه/ تخمک زن با اسپرم مرد به وجود می آید. برای این منظور سلولهای اسپرم باید از طریق واژن به تخمک منتقل شوند. این امر وقتی رخ می دهد که زن و مرد با هم مقاربت جنسی بدون استفاده از وسایل جلوگیری از حاملگی داشته و درین ضمن اسپرم مرد به داخل واژن زن برسد (انزال صورت گیرد). در این حال 50 تا 500 میلیون اسپرم می توانند به سمت لوله فالوپ هجوم ببرند. اینهم می تواند رخ دهد که مایع اسپرم از یک انزال قبلی در آلت تناسلی مرد یا از انگشتان او به واژن داخل شده و از آنجا به لوله فالوپ برسد.

اگر اسپرم با تخمک رسیده ترکیب شود، این تخمک لقاح یافته در چند روز خود را به داخل رحم رسانده و آنجا به آهستگی شروع به رشد می کند، (به سوال 1 مراجعه شود). این رشد از دیدگاه بیولوژی از طریق انقسام تخمک لقاح یافته به حجرات/ سلول های بیشتر و بیشتر صورت می گیرد. این گلوله سلولی اول جنین نامیده می شود. جنین از طریق بند ناف زن باردار تغذیه می شود. بعد از سپری شدن تقریبا نه و نیم ماه، جنین تکمیل می شود و طفل به دنیا می آید.

بعضی زنان در دوران حاملگی کمی شکایت دارند، برخی دیگر بیشتر.

به طور کلی، بد ن   خود را در دوران حاملگی به شدت تغییر می دهد. همچنین می تواند باعث ناراحتی هایی مانند حالت تهوع/ استفراغ، خستگی، جمع شدن آب در پاها و ران ها/ساق ها، و درد کمر یا  درد سینه شود. بسیاری از زنان احساس کشیدن یا تنش در پستان ها می کنند. حرکات بچه در داخل شکم نیز میتواند گاهی ناخوشایند باشد.

مهم این است که زن به طور منظم در دوران حاملگی جهت معاینات به دکتر زنان مراجعه کند. در آنجا او با فرزند تولد نشده ی خود به طور مطلوب همراه خواهد بود. اطلاعات بیشتر را می توانی اینجا بیابی:

/بارداری-و-تنظیم-خانواده/باردار-بودن/علائم-حاملگی www.zanzu.de/fa/ QR CODE

لینک کوتاه: https://t1p.de/cvpb

اگر در دوران حاملگی میل داشتی و حاملگی جریان طبیعی داشت، می توانی بدون نگرانی رابطه جنسی داشته باشی. آیا به بچه ضرری نمی رسد؟ اگر به دلایل خاص صحی/ پزشکی احتیاط لازم باشد، متخصص زنان این موضوع را با تو در میان خواهد گذاشت.

بعضی از دوا ها/ داروها می توانند بر روند حاملگی و بر رشد کودک قبل و بعد از تولد تأثیر منفی بگذارند. اگر حامله هستی یا می خواهی حامله شوی، تنها در صورتی میتوانی دوا مصرف کنی که قبلا در این مورد با دکتر مشورت کرده باشی.

در دوران حاملگی، چندین هورمون مختلف باعث تغییر پستان ها برای تولید شیر می شوند. سینه ها در دوران شیردهی، ابتدا شیر اولی تولید می کنند (برای چند روز اول)، که به خصوص از نظر مواد مغذی و آنتی بادی برای نوزاد خیلی غنی است. سپس هنگامی که نوزاد از سینه شیرمی مکد، هورمون هایی آزاد می شوند که با هر مکیدن باعث تولید بیشتر شیرمی شوند. شیر مادر حاوی تمام موادی است که برای رشد سالم طفل ضروری اند.

بیشتر نوزادان از طریق واژن به دنیا می آیند. تا زمان تولد، دهانه ی رحم مسدود است (دهانه رحم در قسمت پایین رحم موقعیت دارد و منتهی به واژن می شود، به تصویر1 مراجعه شود).   پیش از تولد، هورمون های خاصی دهانه رحم را نرم می کنند و درد شروع می شود. درد به این معنا است که شکم سخت می شود وعضلات رحم در فواصل منظم منقبض می شوند.  از طریق انقباض دهانه رحم باز می شود. درعین زمان، کودک به پایین فشارداده می شود و در باز شدن دهانه رحم با فشار سرش کمک می کند. دهانه رحم باید خود را جهت گذشتن کودک تقریبا ده سانتی مترباز کند.  تمام این نسج/ بافت توسط رشته های عصبی زیادی پیوست شده که باعث می شوند هنگام تولد درد احساس شود. 

برای تسکین درد روش های مختلفی وجود دارد، برای مثال تکنیک های تنفس، حالات/ موقعیت های مختلف ولادت ، حمام برای استراحت یا دوا های مسکن.

در آلمان، یک قابله/ ماما و احتمالاً یک دکتر، خانم حامله را هنگام ولادت کودک همراهی می کنند.[i]

[i] Ursachen von Geburtsschmerz, abgerufen am 14.10.2019 von  www.familienplanung.de/schwangerschaft/geburt/geburtsschmerz/ursachen

vgl. Smith, R.: Das Timing der Geburt, Spektrum der Wissenschaft 6, 1999, S.46.


پی‌دی‌اف دانلود کنیDownloads-icon

سلامت نیوز: دریافت رابطه جنسی که مرد در ازدواج به آن نیاز دارد مشکلی است که امروز هم به اندازه دو هزار سال پیش متداول بوده است. در این مورد هم مثل سایر مشکلاتی که زمان و مکان ندارند، موضوع بسیار پیچیده است. اما از دیدگاه بیشتر مردان نباید اینطور باشد. چه چیز لذت بردن از رابطه جنسی یک مرد و زن پیچیده است؟اکثر مردها در زمان ازدواج تصور رابطه جنسی مکرر و راضی کننده با همسر خود دارند و آن را یکی از نعمتهای خدادادی ازدواج تصور میکنند. در آن لحظه بیشتر خانمها هم با شوهرانشان هم عقیده هستند. اما با گذشت زمان این مردها متوجه میشوند که دیدگاه خانمهایشان با آنها یکی نیست. آنها میفهمند که رابطه جنسی مکرر نیاز به صحبت و مذاکره دارد که آنها هیچ مهارتی در آن ندارند. در این مقاله، سعی داریم به مردها کمک کنیم این مهارت را در خود تقویت کنند تا کمبود و محرومیت از رابطه جنسی برایشان به اتمام برسد.چرا باید رابطه جنسی داشته باشیم؟مذاکره موفق با جمع آوری اطلاعات مرتبط شروع میشود. بنابراین به مرها پیشنهاد میکنیم که بحثشان را با سوال بسیار مهم «چرا باید رابطه جنسی داشته باشیم؟» شروع کنند. اگر صادق باشند، پاسخ آنها به این سوال بسیار متفاوت با همسرشان خواهد بود. مردها معمولاً نیاز به رابطه جنسی را تجربه میکنند که از چند روز بعد از آخرین ارضای جنسیشان (یا چند ساعت برای مردان جوانتر) شروع به رشد میکند. ازاینرو برای بیشتر مردها پاسخ به این سوال این است که «رابطه جنسی برای از بین بردن نیاز و عطش جنسی لازم است.» ما کاری که اکثر آقایان برای دست یافتن به این رضایت انجام میدهند را «عمل جنسی» مینامیم.از طرف دیگر خانمها معمولاً آن عطش و میل جنسی را مثل آقایون تجربه نمیکنند. به همین دلیل، رابطه جنسی برای آنها هدفی کاملاً متفاوت دارد. برای آنها رابطه جنسی بخش کوچکی از چیزی بزرگتر است که به آنها برای ایجاد صمیمیت با مردی که عاشقش هستند کمک میکند. پاسخ به این سوال برای بیشتر خانمها این است که «رابطه جنسی برای ایجاد پیوند عاطفی که با محبت و گفتگوی صمیمانه ایجاد میشود، لازم است.» ما کاری که اکثر خانمها برای رسیدن به این هدف انجام میدهند را «اتفاق جنسی» مینامیم.منظور ما را اشتباه نگیرید. منظور ما این نیست که هدف از رابطه جنسی برای زن و شوهرها فقط یک چیز است. معمولاً مجموعهای از انگیزه ها در مردان هم باعث میشود که رابطه جنسی را برای ایجاد پیوند احساسی بخواهند و خانمها هم از رابطه جنسی خود توقع رضایت و آرامش دارند. منظور ما این است که انگیزه اصلی و اولیه زن و شوهرها برای برقراری رابطه جنسی با هم معمولاً متفاوت است.هورمون تستوسترون توضیح میدهد که چرا مردان هدف رابطه جنسی را برآوردن آن عطش و نیاز خود میبینند. این هورمون که در بیشتر مردان به مقدار فراوان وجود دارد و در خانمها بسیار کم است، باعث ایجاد این نیاز و عطش جنسی میشود. زنان اگر به میزان تستوسترون بدن یک پسر ۱۹ ساله تستوسترون وارد بدن خود کنند، این عطش و نیاز جنسی به سراغ آنها هم میرود و به اندازه مردان به دنبال رابطه جنسی خواهند بود.درمورد خانمها هم درست مثل آقایون احتمالاً دلایل فیزیولوژیکی باعث ایجاد این دیدگاه درمورد رابطه جنسی شده است. هورمونها و مجاری عصبی که مخصوص خانمهاست احتمالاً مسئول نیاز خانمها به صمیمیتی است که رابطه جنسی برای آنها ایجاد میکند. اما این دلایل فیزیولوژیکی هر چه باشند، آنقدرها به خانمها انگیزه نمیدهد که به اندازه آقایون به دنبال رابطه جنسی باشند.البته زایش و باروری علت نهایی رابطه جنسی است. فیزیولوژی مردان و زنان طوری است که به طور ناخودآگاه آنها را به برقراری رابطه جنسی با هم تحریک میکند تا نسل خود را ادامه دهند. گاهی اوقات این هدف میتواند آگاهانه بوده و به دقت با هدف بچه دار شدن رابطه جنسی برقرار کنند. اما این دلیل معمول رابطه جنسی زن و شوهرها نیست. و این دلایل به آنها انگیزه میدهد که حتی وقتی هیچ میلی به زایش و بچه دار شدن ندارند هم با هم رابطه جنسی برقرار کنند.چطور باید رابطه جنسی برقرار کنیم؟سوال بعدی که در بحث با همسرتان درمورد افزایش دفعات ارتباط جنسی دارید باید بپرسید این است که ” چطور باید رابطه جنسی برقرار کنید؟” پاسخ به این سوال بیشتر به پاسخی که به سوال اول میدهید بستگی دارد، “چرا باید رابطه جنسی داشته باشیم؟”بیشتر مردها اگر به حال خودشان گذاشته شوند سبکی از رابطه جنسی را انتخاب میکنند که نشانگر هدف آنها، یعنی ارضای میل و نیازی است که در آنها بسیار شدیدتر و بیشتر از خانمهایشان است، میباشد. آنها شروع کننده عمل جنسی خواهند بود که با ایجاد اعمالی برای تحریک خودشان آغاز خواهد شد. برای بیشتر مردها نگاه کردن به بدن همسرانشان و حس کردن آن، مخصوصاً سینه ها، باسن و اندام جنسیشان بهترین راهکار است. بهترین زمان برای انجام این عمل جنسی وقتی است که همسرشان قبل از خواب کنار آنها در تختخواب دراز کشیده است و یا در زمان بیدار شدن از خواب. عمل جنسی خود معمولاً شامل رابطه جنسی کامل است اما خیلی از مردها رابطه جنسی دهانی را چون سریعتر و قویتر است ترجیح میدهند.باز هم اشتباه متوجه منظور ما نشوید. ما توصیه نمیکنیم که همه شوهرها اینطور رفتار کنند یا اصلاً اینطور فکر کنند. اما در گفتگویی که با همسرتان دارید درمورد غرایزتان کاملاً صادق باشید و به همسرتان بگویید که چه چیزی بیشتر به شما لذت میدهد. باتوجه به دیدگاهی که خانمها درمورد رابطه جنسی دارند که باور دارند رابطه جنسی میبایست یک تجربه احساسی مبنی بر محبت و گفتگوی صمیمانه باشد، پاسخ آنها به این سوال کاملاً متفاوت خواهد بود. آنها میخواهند رابطه جنسی برایشان بخشی از یک تجربه عاشقانه بسیار گسترده تر باشد. شام خوردن، رقصیدن و راه رفتن زیر نور ماه، همه و همه توام با حس محبت و مراقبت طرفمقابل نمونه هایی از مقدماتی هستند که آنها برای داشتن یک رابطه جنسی رضایتبخش نیاز دارند.وقتی به این قسمت از مذاکره با همسرتان رسیدید، دیدگاه او نسبت به اینکه چطور باید رابطه جنسی برقرار کنید به شما کمک خواهد کرد بفهمید چرا برایتان داشتن این ارتباط به آن اندازهای که شما میخواهید سخت بوده است. حتی اگر همسرتان به همین اندازه دقیق به این سوال پاسخ ندهد، تصور میکنیم بتوانید حس کنید که رابطه جنسی برای شما یک عمل واحد اما برای همسرتان بخشی از یک اتفاق بزرگتر است.با چنین اختلاف دیدگاه شگرفی، چطور انتظار میرود یک زن و شوهر به توافقی مشتاقانه درمورد میزان رابطه جنسی برسند؟ وقتی مرد بنابر ذات و باورهای خود رابطه جنسی برقرار کند باعث میشود همسر خود را وسیله ای ببیند که شوهرش فقط برای ارضای عطش جنسی خود از آن استفاده میکند و وقتی زن با دیدگاه خود رابطه جنسی برقرار کند باعث میشود مرد احساس کند که همسرش شرایطی قرار داده که آن دفعات رابطه جنسی که او میخواهد تقریباً غیرممکن شود. به خاطر داشته باشید که هم خانمها و هم آقایان از رابطه جنسی به دنبال رهایی و صمیمیت هستند. درواقع، مردهایی هستند که خیلی بیشتر از همسرانشان به دنبال صمیمت هستند و زنهایی که خیلی بیشتر از شوهرانشان فقط به دنبال ارضای جنسی میباشند. اما خیلی خوب است که بدانید معمولاً از نظر هدف اولیه رابطه جنسی و چگونگی ابراز آن بین زنان و مردان اختلاف وجود دارد. زمانیکه این اختلاف درک شود، خواهید توانست راهی برای افزایش دفعات انجام رابطه جنسی بین خود برحسب توافق مشتاقانه متقابل پیدا کنید.چطور میتوانیم رابطه جنسی بیشتری داشته باشیم؟راهکاری که معمولاً به زوجهایی که قصد بالا بردن دفعات رابطه جنسی خود را دارند پیشنهاد میشود این است که اعمال جنسی خود را به اتفاقات جنسی تبدیل کنند.زمانی که مردی محیط محبت آمیز ایجاد میکند، شرایطی را فراهم میکند که رابطه جنسی برای همسرش تبدیل به یک اتفاق شود. لازمه آن حتماً داشتن گفتگوی عاشقانه است. اگر این محبت و گفتگوهای عاشقانه منظم باعث شود زن بتواند با شوهر خود پیوند احساسی برقرار کند، رابطه جنسی بُعد بسیار مهمی از حس صمیمیت زن خواهد شد.یکی از تکالیفی که برای زن و شوهرهایی که با مشکل دفعات انجام رابطه جنسی مشکل دارند بسیار مفید است این است که قبل از انجام عمل جنسی 3 ساعت را صرف محبت کردن و گفتگوی عاشقانه با همدیگر کنند. خیلی از مردها در ابتدای کار تصور خواهند کرد که این برای داشتن رابطه جنسی خیلی زیاد است اما وقتی این روش را شروع کنند متوجه خواهند شد که از آنچه تصور میکردند بسیار ساده تر است. علاوه بر این، این بخشی از وظایف او بعنوان شوهر است که نیازهای احساسی همسر خود را برآورده کند.وقتی شوهری نیاز همسر خود به محبت و گفتگوی عاشقانه را میسر کند، برای زن هم برآوردن نیازهای جنسی همسر خود ساده تر خواهد شد. البته برعکس آن هم صدق میکند. هرچه زن بیشتر نیازهای شوهر خود برای ارضای جنسی را برآورده کند، برای مرد هم برآوردن نیازهای احساسی همسر خود ساده تر خواهد شد.متخصصین قانونی ساخته اند که به زوجها کمک میکند مهمترین نیازهای احساسی همدیگر را برآورده کنند. به آن سیاست توجه متمرکز میگویند: توجه متمرکز خود را حداقل 15 ساعت در هفته به همسر خود اختصاص دهید تا از این زمان برای برآوردن نیازهای احساسی همدیگر به محبت، گفتگوی صمیمانه، ارضای جنسی و تفریح و لذت استفاده کنید. این قانون کمک میکند تا یک عمل جنسی را به یک اتفاق جنسی تبدیل کنید. درنتیجه، زوجهایی که از این قانون استفاده میکنند، خواهند توانست دفعات رابطه جنسی خود را با توافق متقابل افزایش دهند. مشکلات خاصاین روش در ابتدای کار برای خیلی از زوجها اثر نمیکند زیرا زن نسبت به رابطه جنسی حالت دفاعی و دشمنی پیدا کرده است چون در ابتدای ازدواج دیدگاه مرد درمورد رابطه جنسی بر دیدگاه او غلبه کرده و به همین دلیل مرد زن را مجبور به داشتن رابطه جنسی به دلخواه او کرده است. به همین دلیل رابطه جنسی برای او به تجربه ای دردناک هم از نظر جسمی و هم احساسی تبدیل شده است. درنتیجه هیچ تمایلی به برقراری رابطه جنسی با همسر خود ندارد.در چنین مواردی، قبل از تشویق زن برای برقراری رابطه جنسی با شوهر خود، به او کمک شود بر این نفرت خود از رابطه جنسی غلبه کند. بعد از آن، زن باید به شوهر خود آموزش دهد به طریق خودش با او رابطه جنسی برقرار کند. محبت و گفتگوی صمیمانه معمولاً محیط را فراهم میسازد و در ادامه آن نوازشهای عاشقانه است که به تحریک جنسی زن کمک شایانی خواهد کرد. همچنین زن باید موقعیتها و روشهای برقراری رابطه جنسی که لذت بیشتری به او میدهد را برای شوهر خود توضیح دهد. بعد از اینکه شوهر یاد گرفت چطور با همسر خود ارتباط جنسی برقرار کند، زن در شراطی قرار میگیرد که مرد میتواند درمورد بالا بردن تعداد دفعات برقراری رابطه جنسی با او صحبت کرد.مشکل دیگری که زوجهایی که قصد افزایش دفعات رابطه جنسی خود دارند با آن روبه رو میشوند، میل آنها به دعوا کردن است. نکته ای که بیشتر خانمها متذکر میشوند این است که همه آن محبتها و آماده سازیهای احساسی با یک دعوا از بین خواهد رفت زیرا مشاجره دقیقاً متضاد محبت و گفتگوی صمیمانه است. بااینکه این به نظر بیشتر خانمها منطقی میرسد، مردها چندان آن را درک نمیکنند. آنها از همسر خود انتظار دارند که صرفنظر از آنچه قبلاً بین آنها اتفاق افتاده است، از نظر جنسی واکنش پذیر باشند. مشاجره و دعوا میل جنسی مرد را پایین نمی آورد اما مطمئناً برای زن به اندازه کافی فاصله احساسی ایجاد میکند که میل او به رابطه جنسی را از بین ببرد. پس اگر قصد بیشتر کردن رابطه جنسی بین خود و همسرتان را دارید، باید تا میتوانید از بروز دعوا و مشاجرات جلوگیری کنید.هر ازدواج خاص است به همین دلیل ممکن است خیلی از راهنماییهایی که در این مقاله مطرح کرده ایم برای شما کاربرد نداشته باشد. اما اگر یکی از شما به دنبال رابطه جنسی بیشتر در ازدواج است، بهتر است با بیان علت و نحوه رابطه جنسی برای همدیگر شروع کنید. این روش به شما کمک میکند بتوانید با توافق متقابل رابطه جنسی بیشتری در ازدواجتان داشته باشید.لازم است بدانید که سریعترین روش برای رسیدن به هرچه که در ازدواجتان میخواهید این است که دیدگاه های همدیگر را درک کرده و به آن احترام بگذارید.

منبع:سایت مردمان

چه طور رابطه داشته باشیم
چه طور رابطه داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *