چگونه بفهمیم ثبت ثنا داریم

 
helpkade
چگونه بفهمیم ثبت ثنا داریم
چگونه بفهمیم ثبت ثنا داریم

استعلام وضعیت ثبت نام شخص در سامانه ثنا (ابلاغ الکترونیکی)

برای استعلام وضعیت ثبت نام شخص در سامانه ثنا (ابلاغ الکترونیکی) در خصوص اینکه مشخص شود شخص در سامانه ثنا ثبت نام نموده است یا خیر می بایست کد ملی شخص مورد نظر را داشته باشید ، برای ورود به سامانه استعلام وضعیت ثبت نام شخص در سامانه ثنا بر روی لینک زیر کلیک کنید :

ورود به سامانه استعلام وضعیت ثبت نام شخص در ثنا 

موضوعات مرتبط – برای مشاهده هر یک از موضوعات زیر بر روی آن موضوع کلیک کنید :چگونه بفهمیم ثبت ثنا داریم

وکیل پایه یک دادگستری برای وکالت و پیگیری پرونده

 

 

تلفن مشاوره حقوقی

( تماس از طرق تلفن ثابت و بدون نیاز به گرفتن کد تهران )

9099070262

9099070524

9099070263

 

تلفن دفتر وکالت

برای تعین وقت و مراجعه حضوری 

66432184 021

66263646 021

 

 

     

 

برای استفاده از سامانه ابلاغ الکترونیکی قضائی تحت عنوان سامانه ثنا لازم است تا در ابتدا با مراجعه حضوری اقدام به ثبت نام در این سامانه کرده و سپس با مراجعه به سایت اصلی و یا دانلود نرم افزار ویژه تلفن همراه آن وارد صفحه اصلی آن برای انجام امور قضایی خود مانند مشاهده ابلاغیه ها ، دریافت وام ، پیگیری شکایت ها و … پرداخت .

برای مشاوره ورود به سامانه ثنا

برای مشاوره ورود به سامانه ثنا

 

اگر برای طرح دعوا و شکایت یا حتی اگر به عنوان همراه با کسی به شعب دادگستری مراجعه کرده باشید ، حتما متوجه ازدحام و شلوغی ، صف های طولانی ، کندی روند کار و … شده اید . علاوه بر این ، باید ساعت های زیادی را در ترافیک و خیابان های شلوغ و پر رفت و آمد تلف کنید .چگونه بفهمیم ثبت ثنا داریم

به همین دلیل ، موضوع راه اندازی یک سایت معتبر برای انجام برخی امور قضایی به عنوان یک مسئله مهم توسط قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران مد نظر و مورد بررسی قرار گرفت . به منظور استفاده از سامانه ثنا3 ، نخست باید در سامانه ثنا ثبت نام کرد تا بتوان از خدمات سامانه ثنا استفاده کرد .

در این مقاله به منظور آشنایی با این سامانه به ارائه مطالبی در رابطه با ، راهنمای جامع سامانه ثنا را ارائه نماییم . بنابراین ، ابتدا به معرفی سامانه ثنا پرداخته و سپس روش های ثبت نام در ثنا ، مدارک مورد نیاز برای ثبت نام ، نحوه مشاهده ابلاغیه ها در سامانه ثنا ، نحوه استفاده از نرم افزار تلفن همراه ثنا ، بازیابی رمز عبور ثنا ، پیگیری شکایت اینترنتی در سامانه ثنا ، عضویت در سامانه ثنا برای دریافت وام و ذکر نکاتی درباره سامانه ثنا خواهیم پرداخت .

پیش از این ، ماموران دادگستری برای تحویل ابلاغیه به صورت حضوری به محل سکونت افراد مراجعه می کردند که این مسئله سبب نقض حریم شخصی افراد شده و ممکن بود سایر افراد از موضوع دعوا و ابلاغیه های مربوط به آن مطلع شوند .

همچنین در این روش ابلاغ ، احتمال مفقود شدن و تاخیر در تحویل ابلاغیه وجود داشت ، اما امروزه ابلاغ اوراق قضایی به صورت الکترونیکی انجام می شود و افراد می توانند در اسرع وقت و با آسودگی خیال ، اوراق قضائی خود را مشاهده کنند .

از این رو در سال 1395 به استناد ماده 175 قانون آیین دادرسی کیفری ، راه اندازی سامانه ای تحت عنوان سامانه ثنا در راستای کاهش حجم جمعیت مراجعان به شعب دادگستری جهت ثبت شکایت ، پیگیری و ارائه دادخواست ها ، پیگیری و ارائه اظهارنامه ها ، محاسبه هزینه دادرسی و … در دستور کار قوه قضاییه قرار گرفت .

مردم نیز با توجه به اینکه از طریق سایت و سامانه قضایی ثنا خیلی راحت تر می توانستند امور خود را انجام دهند ، نیازی به ایستادن در صف های طولانی دادگستری ، تحمل ترافیک و شلوغی خیابان ها و … نبود از این طرح استقبال کردند .

علاوه بر این ، از آنجایی که استفاده از خدمات الکترونیکی از طریق تلفن همراه و تبلت نیز گسترش چشمگیری داشت ، نرم افزار ثنا برای تلفن همراه نیز معرفی و در دسترس عموم قرار گرفت تا افراد بتوانند به طور مستقیم بعد از نصب این برنامه روی تلفن همراه خود ، امور قضایی نظیر مشاهده الکترونیکی اوراق قضایی ، مشاهده ابلاغیه های رسمی دادگستری و … را انجام دهند .

 

نخستین مطلب در مورد استفاده از سامانه ثنا آن است که استفاده از خدمات ارائه شده منوط به ثبت نام در سایت سامانه ثنا است . لذا افراد برای ارائه درخواست های خود ، چه از طریق سایت ثنا و چه از طریق نرم افزار تلفن همراه ثنا ، در اولین گام باید در این سامانه ثبت نام کرده و اطلاعات شخصی شامل شماره تلفن ، محل سکونت و … خود را ثبت کنند . ثبت نام در سامانه ثنا با نشانی eblagh adliran ir به روش ذیل انجام می گیرد :

شخص متقاضی ثبت نام در سامانه ثنا باید به صورت حضوری به همراه کارت ملی ، شناسنامه ، آدرس و کد پستی محل سکونت و سایر مدارک از این دست به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کرده و درخواست ثبت نام در این سامانه را ثبت کند . بعد از آنکه مراحل ثبت نام به طور کامل انجام گرفت به فرد متقاضی شناسه قضایی و رمز شخصی وی ارائه خواهد شد .

بعد از انجام مراحل فوق ، پرونده و ثبت نام تکمیل شده و می توان وارد سایت ابلاغیه الکترونیکی یا همان سایت ثنا شد . گفتنی است که در گذشته مرحله اول ثبت نام سامانه ثنا به صورت الکترونیکی و از طریق همین سامانه انجام می گرفت اما دیگر این امکان فراهم نیست و باید حتما به صورت حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کرد .

یکی از مهم ترین امکانات سایت ثنا ، امکان مشاهده و دریافت ابلاغیه های دادگاه است . پس از تکمیل مراحل ثبت نام در سامانه ثنا ، برای مشاهده ابلاغیه ها در سامانه ثنا نخست باید بر روی لینک زیر کلیک کرده و وارد سامانه شد :

برای ورود به سامانه ثنا کلیک کنید
 

البته در سایت عدل ایران لینک های دیگری هم وجود دارد ، در صورتی که موفق به ورود به سامانه از طریق لینک فوق نگشتید می توانید از طریق سایر لینک های ارائه شده در سایت مورد نظر اقدام کنید .

2 . شماره ملی و رمز شخصی خود را وارد کنید .

3 . در این مرحله برای شما یک کد فعال سازی ارسال می شود که باید آن را از پیامک دریافتی مشاهده و وارد کنید . در نظر داشته باشید همانطور که در قسمت استفاده از نرم افزار بیان شد ، این رمز 24 ساعت اعتبار دارد .

4 . در قسمت ابلاغیه های جدید ، لیست ابلاغیه های قضایی خود را می توانید مشاهده کنید . برای دریافت اطلاعات کامل تر در مورد مشاهده ابلاغیه در سامانه ثنا و دریافت ابلاغیه های الکترونیکی از سامانه ثنا کلیک کنید .

افرادی که قصد دانلود اپلیکیشن سامانه ثنا برای تلفن همراه خود را دارند پس از دانلود آخرین نسخه این نرم افزار باید وارد این برنامه شده و مانند ثبت نام در وب سایت ثنا ، در این جا نیز باید نوع شخص را مشخص کرده و تعیین کنند که می خواهند ثبت نام را برای شخص حقوقی انجام دهند یا حقیقی . افراد حقیقی بعد از انتخاب نوع شخص ، باید شماره ملی و رمز عبور را وارد نمایند .

 

متقاضیانی که قصد استاده از این نرم افزار را برای بار اول دارند و هنوز ثبت نام نکرده اند ، لازم است تا گزینه ” تاکنون ثبت نام نکرده ام ” را انتخاب و وارد صفحه ثبت نام شده تا مراحل آن را طی نمایند .

 

چنانچه شماره ملی و رمز عبورتان را وارد کنید ، برای شما یک رمز موقت به صورت پیامک ارسال می شود که باید آن را وارد کنید ، این رمز 24 ساعت انقضا دارد اگر این مدت طی شود و آن را استفاده نکنید باید دوباره با انتخاب گزینه ” ارسال مجدد رمز موقت ” مجددا رمز موقت خود را دریافت کنید .

کار با این نرم افزار بسیار ساده بوده و شما می توانید به راحتی ابلاغیه های رسمی دادگستری و احضاریه های دادگاه را مشاهده کنید . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزار ابلاغ الکترونیکی ثنا  روی لینک زیر کلیک کنید .

 

برای دانلود اپلیکیشن سامانه ثنا ویژه سیستم عامل اندروید کلیک کنید .

 

هرچند گفته می شود که در نگه داری رمز عبورتان کوشا باشید ولی مشکل فراموشی رمز عبور چیزی غیر ممکن و دور از ذهن نیست و امکان داردکه  برای هر کسی اتفاق بیفتد . حال این سوال پیش می آید که آیا امکان بازیابی رمز عبور هست یا خیر؟ در پاسخ به این سوال کاربران باید بگوییم که بله ، این امکان وجود دارد و شما می توانید رمز عبورتان را به راحتی بازیابی کنید ، برای انجام این کار کافیست وارد آدرس زیر شوید :

برای ورود به صفحه بازیابی رمز عبور ثنا کلیک کنید

 

در این مرحله باید اطلاعات شخصی خواسته شده را وارد کنید . در وسط صفحه دکمه ای برای ارسال کد فعال سازی تعبیه شده که به شماره تلفن همراهی که در قسمت قبلی وارد کرده اید ارسال می شود . حال باید کد فعال سازی را وارد کرده و روی دریافت رمز شخصی جدید کلیک کنید .

 

چگونه بفهمیم ثبت ثنا داریم

هر شکایتی که ثبت می شود باید توسط وکیل ، نماینده قانونی و یا خود شخص قابل پیگیری و بررسی باشد تا از آخرین وضعیت آن با خبر باشد . افرادی که قصد پیگیری شکایت اینترنتی خود را دارند ، باید ابتدا وارد سایت عدل ایران شده و در قسمت دسترسی سریع ، روی گزینه ” ارائه و پیگیری دادخواست و شکواییه ” کلیک کرده و اطلاعات مربوط به شماره رهگیری ، شماره ملی و شماره همراه خود را وارد نموده و نتیجه را مشاهده و در صورت تمایل ، آن را چاپ کنند . اگر با نحوه انجام ثبت شکایت کیفری آشنا نیستید ، با کمک مقاله ثبت شکایت در سامانه ثنا می توانید به راحتی این کار را انجام دهید .  

 

آیا برای دریافت وام بانکی نیاز به عضویت در ثنا داریم یا خیر؟ این سوالی است که بارها توسط کاربران پرسیده شده است که آیا برای دریافت وام بانکی نیاز به شناسه قضایی ثنا داریم یا خیر ؟ در نظر داشته باشید ، افرادی که برای دریافت وام به شعب بانک مهر اقتصاد مراجعه کرده اند حتما متوجه شده اند که باید در سامانه ثنا عضو شوند ، اما چرا ؟

از آنجایی که ابلاغ اوراق قضایی و اظهارنامه برای مشتریان متقاضی وام و بانک از طریق سامانه ارسال می شود ، لذا ثبت نام و دریافت شناسه قضایی ضروری است . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ثبت اظهارنامه الکترونیکی قضایی کلیک کنید . 

کسانی که ایمیل ندارند ، باید از دفتر خدمات قضایی الکترونیک یک آدرس ایمیل ملی دریافت کنند .

هرگونه تغییرات در اطلاعات ثبت شده باید فورا و در اسرع وقت در سامانه اعمال شود ، زیرا مطابق ماده 79 قانون آیین دادرسی اطلاعات قبلی معیار ابلاغ و اقدامات قضایی است .

وصول الکترونیکی اوراق قضایی به حساب کاربری مخاطب در سامانه ابلاغ ثنا ، ابلاغ حساب می شود و ورود به سامانه از طریق حساب کاربری و مشاهده اوراق قضایی به منزله رسید و تحویل است .

افرادی که از صدور ابلاغیه اظهار بی اطلاعی کنند ، باید اثبات نمایند که نقصی در سامانه مخابراتی یا رایانه ای وجود داشته یا دسترسی وجود نداشته است .

اگر پیوست های ابلاغیه ، به صورت الکترونیکی قابل ارسال نباشد ، امر ابلاغ به وسیه ابلاغنامه انجام می شود .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد راهنمای جامع سامانه ثنا دادگستری به کانال تلگرام آیین دادرسی و ادله اثبات دعوا مراجعه کنید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون راهنمای جامع سامانه ثنا دادگستری پاسخ دهند .

ز

 

 

برای مشاوره ورود به سامانه ثنا

برای مشاوره ورود به سامانه ثنا


درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071667 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری سایت مشاوره دینا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و …. هیچگونه وابستگی ندارد.

جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.


قانون مجازات اسلامی جدیدDownloads-icon


دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییهDownloads-icon


فرم پیش نویس ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییهDownloads-icon


فرم پیش نویس ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستریDownloads-icon


ظرفیت پذیرش آزمون اخذ پروانه مشاوره خانوادهDownloads-icon

در این مقاله پیگیری پرونده قضایی با کد ملی را توضیح خواهیم داد .

برای مشاوره پیگیری پرونده قضایی با کد ملی

برای مشاوره پیگیری پرونده قضایی با کد ملی

 

امروزه اطلاع از روند پرونده های قضایی که در دادگاه ها مورد رسیدگی قرار می گیرد ، همچون گذشته با مراجعه به دادگاه و یا ارسال ابلاغیه بر روی برگه امکان پذیر نیست و به همین دلیل ، قوه قضاییه اقدام به راه اندازی سامانه ای نموده است تا با مراجعه به آن ، روند رسیدگی به پرونده های حقوقی و قضایی با سهولت و سرعت بیشتر امکان پذیر شود . این سامانه که تحت عنوان سامانه ثنا شناخته شده است ، امکان پیگیری پرونده های قضایی با در اختیار داشتن کد یا شماره ملی را نیز فراهم آورده است و به همین دلیل ، در ادامه این مقاله قصد داریم پس از توضیح مختصر در رابطه با پیگیری پرونده های قضایی ، به بررسی نحوه و روند پیگیری پرونده های قضایی با کد ملی در سامانه ثنا بپردازیم .چگونه بفهمیم ثبت ثنا داریم

به طور کلی ، استفاده از امکانات سایت ابلاغ ثنا ، در درجه اول نیازمند ثبت نام در سامانه ثنا می باشد . به این صورت که شخص حقیقی که متقاضی پیگیری مراحل پرونده های قضایی در سایت ثنا می باشد ، نخست باید به سایت عدل ایران به نشانی sana.adliran.ir مراجعه و نسبت به تکمیل مراحل مربوط به ثبت نام در سامانه اقدام کرد :

                                 

 

 

پیشنهاد می شود برای مشاهده اطلاعات کامل در رابطه با نحوه ثبت نام در سامانه ابلاغ ثنا کلیک کنید .

پس از تکمیل مراحل ثبت نام در سامانه ، رمز شخصی ورود به سامانه را می توان از یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی دریافت کرد که پس از انجام مراحل احراز هویت در این دفاتر ، رمز شخصی برای ورود به سامانه ثنا در اختیار متقاضی قرار خواهد گرفت که با در دست داشتن این رمز شخصی به علاوه کد ملی ، پیگیری کردن پرونده قضایی امکان پذیر خواهد شد که در قسمت بعد به تفصیل مورد بررسی قرار خواهد گرفت .

همچنین لازم به ذکر است که از طریق این سامانه ، کلیه ابلاغیه های دادگستری نیز قابل ملاحظه و دریافت می باشند که جزییات این مطلب در مقاله مربوط به مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا درج شده است .

 

همانگونه که در قسمت قبل اشاره شد ، پیگیری پرونده قضایی در سامانه ثنا صرفا با ثبت نام در سامانه و دریافت رمز شخصی امکان پذیر است . پس از دریافت کردن رمز شخصی ، برای پیگیری پرونده قضایی باید به آدرس adliran.ir وارد شده و از قسمت سمت راست صفحه ، گزینه ” اطلاع رسانی برای اشخاص ” را انتخاب کنید :

 

                                   

 

 

پس از آن ، صفحه زیر نمایان می شود که باید شماره ملی فرد متقاضی پیگیری پرونده به علاوه رمز شخصی دریافت شده از دفاتر خدمات قضایی به دقت وارد شود .

 

                                   

 

 

در این مرحله یک ” رمز موقت ” به شماره تلفن شخص متقاضی پیامک خواهد شد که درج آن برای ورود به سامانه و پیگیری پرونده های حقوقی و قضایی ، ضروری است .

 

                                   

 

 

در صورتی که مراحل فوق به درستی طی شده باشد ، حساب کاربری شخص متقاضی طبق تصویر زیر قابل مشاهده خواهد بود که در آن ، اطلاع رسانی های مربوط به پرونده های قضایی درج شده است .

 

                                    

 

 

برای ورود به سامانه عدل ایران کلیک کنید .

 

گزینه ” مختومه شده ” و یا ” مختومه نشده ” برای آن است که اطلاع رسانی های مربوط به پرونده های خاتمه یافته و غیر آن تفکیک شود . علاوه بر این ، متقاضی پیگیری ، در صورتی که پرونده های متعددی داشته باشد ، می تواند از طریق انتخاب تاریخ مد نظر ، دسترسی آسان تری به پرونده مورد نظر پیدا کند . 

در آخرین مرحله ، بر روی گزینه ” بازیابی اطلاعات ” کلیک کرده تا لیست پرونده های قضایی نمایش داده شوند که با کلیک کردن بر روی هر یک از آنها ، تمامی اطلاعات مربوط به پرونده اعم از ” خلاصه پرونده ” ، ” روند کار پرونده ” قابل ملاحظه و پیگیری خواهند بود .

لازم به ذکر است که با درج ” شماره ملی ” ، فقط پرونده هایی نمایش داده می شود که شماره ملی شخص متقاضی در آن پرونده به ثبت رسیده باشد .

همچنین ، می توانید با وارد کردن اطلاعات مربوط به ” شماره پرونده ” ، مراحل قضایی مربوط به همان پرونده را پیگیری کنید . پیشنهاد می شود برای دریافت اطلاعات کامل تر در این خصوص ، مقاله پیگیری پرونده قضایی با استفاده از شماره پرونده را نیز مطالعه نمایید .

 

چگونه بفهمیم ثبت ثنا داریم

                                  

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد پیگیری پرونده قضایی با کد ملی​ در کانال تلگرام آیین دادرسی و ادله اثبات دعوا عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون پیگیری پرونده قضایی با کد ملی​ پاسخ دهند .

 

 

برای مشاوره پیگیری پرونده قضایی با کد ملی

برای مشاوره پیگیری پرونده قضایی با کد ملی

با سلام خیر سامانه مشکلی ندارد فیلترشکن خود را حتما خاموش کنید وعبارت سامانه خدمات الکترونیک قضایی را سرچ کنید می توانید به سایت دسترسی پیدا کنید .


درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071667 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری سایت مشاوره دینا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و …. هیچگونه وابستگی ندارد.

جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.


قانون مجازات اسلامی جدیدDownloads-icon


دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییهDownloads-icon


فرم پیش نویس ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییهDownloads-icon


فرم پیش نویس ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستریDownloads-icon


ظرفیت پذیرش آزمون اخذ پروانه مشاوره خانوادهDownloads-icon

اگر سوالات حقوقی درباره سامانه ثنا دارید وارد صفحه درستی شده اید. دادراه این امکان را برای شما فراهم آورده است تا با مرور سوالات حقوقی در مورد سامانه ثنا از مشاوره حقوقی در مورد سامانه ثنا به صورت رایگان بهره مند شوید. می توانید با مطالعه سوالات حقوقی زیر و پرسش و پاسخ حقوقی سایر افرادی که سوال درباره سامانه ثنا داشته اند ، اطلاعات خود را درباره سامانه ثنا افزایش دهید. یا اگر این سوالات پاسخگوی نیاز شما نیست می توانید با کلیک بر روی گزینه زیر، سوال در مورد سامانه ثنا طرح کنید.


1397/8/30

تجدید نظر

با سلام و احترام
از سامانه پیامی ارسال شده که در مورد پرونده شما در دادگاه تجدید نظر رای مورد اعتراض تایید شد.
آیا رای به هردو طرف ابلاغ میشود و ب …چگونه بفهمیم ثبت ثنا داریم


1398/12/14

نفقه

سلام من برای دادگاه نفقه شورای حل اختلاف وقت تعیین کرد رفتم ولی همسرم نیامده بود باهاش تماس گرفتن گفت که ندیده ابلاغو و خود قاضی شورا گفت که توی سامان …


1397/5/9

ملاک محاسبه مهلت مقرر در ابلاغیه

سلام علیکم .. اخیرا ابلاغیه ها توسط سامانه ثنا انجام میگردد و در خصوص مهلت مقرر در ابلاغیه وحدت رویه وجود ندارد. بعضی شعب قضایی تاریخ قرار دادن ابلاغ …


1399/9/24

اعلام مختومه شدن پرونده در سامانه ثنا

سلام. یک شرکت فروش اقساطی خودرو از ما کلاهبرداری کرده است. به ما ابلاغیه جهت حضور ارسال شده است ولی در روند کار پرونده در سایت مختومه اعلام شده است. ا …


1399/9/17

پرسش درباره ثنا

باسلام
اخیرا متوجه شده‌ام که در یکی از شهرستان‌های شهر دیگری علیه بنده طرح شکایتی کیفری صورت پذیرفته؛ و بنده در زمان ثبت شکایت آن فرد، دارای …


1399/6/2

نحوه طرح شکایت

با سلام. بنده ساکن استان البرز هستم.
در شهرستان بستان آباد از توابع استان آذربایجان شرقی، درخت های قلمه را از باغچه ام بریده و فروخته اند.
1_ آیا او …


1398/11/1

تاکنون سامانه ثنا را ثبت نکرده ام اما

باسلام بنده تاکنون اقدام به ثبت سامانه ثنا ننموده ام اما اخیرا متوجه شدم که احتمالا از بنده شکایتی شده و چند بار ابلاغ شده باشد در این صورت چه خواهد ش …


1399/9/29

گزارش واصله از آمار کسر و اعاده گردید

با سلام.
بنده در شعبه یک بازپرسی در آبادان به اتهام جعل شکایت کردم. پرونده در مرحله کارشناسی است و کارشناس هم پول واریز کردم ولی الان هنوز کارشناسی ان …چگونه بفهمیم ثبت ثنا داریم


1399/9/19

ثبت نام ثنا

سلام، برادر من دوران محکومیت داخل زندان بزرگ سپری میکند. چطور میتوانم برایش در سامانه ثنا ثبت نام کنم. …


1399/9/13

کد سامانه ثنا

با سلام. چگونه کد ثنا خود را دریافت کنم؟ با توجا به این که ثنا دارم و قبلا ثبت نام کردم. …


1399/8/25

ثنا برای ایرانیان خارج از کشور

با سلام
من 9 سال هست که در خارج از ایران هستم و تاکنون در سامانه ثنا ثبت نام نکرده ام. وکیل با کلیه اختیارات دارم و در حال حاضر بابت ملکی به مشکل خورد …


1399/3/18

اظهارنامه

سلام بنده امروز اظهارنامه ای برای دو نفر از طریق دفاتر الکترونیک قضایی فرستادم ایا باید برای من پیامک تایید ارسال پیامک برای ان دونفر بیاید یا خیر ممن …


1399/1/20

شکایت به عنوان خیانت در امانت

با سلام. من ساکن اصفهان هستم. بنده به عنوان حمل و نقل کالا از چین در حال فعالیت هستم. یکی از مشتریان ادعا میکند مقداری کالا به ادرس دفتر شنزن ارسال کر …


1399/1/8

مهریه

همسرم تاریخ 8 بهمن از دفترخانه ازدواج درخواست رو نوشت کردن. ولی تا امروز برای من هیچ احضاریه نیمده من خودمم ثنا ثبت نام کردم هیچ شکایتی از من نیست… …


1398/9/25

امكان شكايت

امكان اينكه كسی كه از بنده چک داره شكايت كنه و در سامانه ثنا ثبت نشه چگونه بايد بفهم كه شكايت كرده يا نه؟
ممنونم از لطفتون …


1398/8/24

لزوم ثبت نام در سامانه ثنا

با سلام
آیا برای ارائه دادخواست طلاق باید ابتدا در سامانه ثنا ثبت نام کنیم؟


1398/8/11

سوال حقوقی

سلام
پرونده برای تجدید نظر به دادگاه تجدید نظر ارسال شد حالا پیامک امده که رای صادر شده
اما توی سایت ابلاغیه ای نیومده
چیکار باید بکنم ؟ برم دادگاه تج …


1398/8/7

در مورد پیامک ثنا

سلام ..کلانتری محل برام احضاریه فرستاد و زنگ زدن که رفتم برای توضیحات. گفتن ازتون به جرم کلاهبرداری شکایت شده خاستم بدونم من ثنا دارم نیاد برام پیامک …


1398/8/6

وام

سلام ضامن من تا الان دوبار جدیدا در سامانه ثنا ثبت نام نموده است ایا امکان ضمانت مجدد میباشد؟؟؟ …


1397/12/1

سامانه ثنا

سلام برای دیدن رای خودم تا مرحله مشاهده میرم باز نمیشه کامل ببینم چکار کنم؟ ممنونم


1397/9/11

سوال

برای ضمانت شخصی به بانک مراجعه کردم گفتند در سامانه ثنا ثبت نام کنم. نمیدانم برای چی؟ …


1397/6/10

ثبت ثنا

من قبلا در ثبت ثنا ثبت نام کردم الان سیم کارتم گم شده و باید ویرایش اطلاعات بدم چکاری را باید انجام بدم …


1399/11/11

سامانه ثنا

با عرض سلام و خسته نباشيد
آیا از طریق سامانه ثنا میشه اعتراض خود نسبت به رای صادره را ثبت کرد؟؟؟
اگر امکان پذیر است به کدام قسمت سایت ثنا باید مراجعه …


1399/11/11

ثبت نام در سامانه ثنا

اینجانب دریانورد هستم و هم اکنون مشغول خدمت بروی ناوگان ملی بوده و در حال حاضر ماموریت دریا هستم چند روز پیش اطلاع پیدا کردم شخصی که نمی شناسم از بنده …


1399/11/8

مقدار زمان ثبت ابلاغیه در ثنا

سلام. مدت زمان ابلاغیه بعد ارسال پیامک در ثنا چقدر میباشد ‌. در این صفحه خوندم نوشتن 48 ساعت وای الان سه روزه بمن پیامک امده وای در صفحه ثنا هیچی …


1399/11/6

سامانه ثنا

سلام وقت بخیر
من ساکن اروپا هستم یه مشکلی برام پیش امده و باید ثبت نام ثنا انجام بدم. اما هرچی adliran.irیا eblagh.adliran.ir را میزنم هیچ صفحه ای باز …


1399/10/23

سامانه ثنا

سلام. من در اجرای احکام پرونده دارم. از خانمی شاکی هستم. مقرر شده برای من ماهی 400 بابت بدهیش واریز کنه. چند ماه داده اما الان 6 ماه که پرداخت نکرده. …


1399/10/10

دادخواست به شعبه شورای حل اختلاف ارجاع شد

با سلام.
یک پیامک برای من آمده که دادخواست ارسالی از سامانه خدمات قضایی به شعبه 8 شورای حل اختلاف ارجاع شد و بعدش اومده ابلاغیه رسیدگی صادره از شعبه 8 …


1399/10/4

ثبت ثنا

مرحله اول باید رفت دادسرا شکایت کرد بعد در ثنا ثبت نام کرد اول ثنا ثبت نام کرد بعد رفت ثنا ؟ …


1399/10/1

حذف پرونده

سلام مبلغ کمی (600 هزار) از فیشینگ به حسابم اومد و به اتهام کلاهبرداری احضار شدم رفتم و رضایت شاکی گرفتم بدون وثیقه ازاد شدم و میدونید طبق قانون جدید …

دادراه یک درگاه و پلتفرم ارتباطی است و به عنوان یک واسطه مردم را به وکلا، حقوقدانان و کارشناسان وصل می‌کند. دادراه خود به مردم خدماتی به جز برقراری ارتباط بین آن‌ها با وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران ارائه نمی‌دهد. همچنین دادراه امکان ثبت پرسش‌های مردم، ثبت درخواست آن‌ها برای استفاده از خدمات وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران و ثبت درخواست گرفتن وکیل یا مشاور را فراهم می‌آورد و این سوالات و درخواست‌ها را در معرض دید وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران قرار می‌دهد تا به صلاحدید خود به این درخواست‌ها و سوالات پاسخ دهند.

تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، کوچه 34، پلاک 4

تلفن: 02188106553

ایمیل: dadrah.ir@gmail.com

ایمیل شکایات: report@dadrah.ir

© تمام حقوق این وبسایت برای مالک آن محفوظ می باشد. حق چاپ و نشر مطالب این وبسایت به صورت الکترونیکی یا غیر الکترونیکی محفوظ می باشد.

در لیست زیر تمام سوالات حقوقی پرسیده شده در دادراه و پاسخ وکیل یا وکلا به هر پرسش حقوقی در حوزه ” سامانه ثنا , استعلام وضعیت ثبت نام در سامانه ثنا ” قابل مشاهده است. شما می توانید با کلیک بر روی گزینه مشاهده، مشاوره حقوقی وکلای عضو دادراه را در قالب پرسش و پاسخ حقوقی در حوزه ” سامانه ثنا , استعلام وضعیت ثبت نام در سامانه ثنا ” مشاهده کنید.

دادراه یک درگاه و پلتفرم ارتباطی است و به عنوان یک واسطه مردم را به وکلا، حقوقدانان و کارشناسان وصل می‌کند. دادراه خود به مردم خدماتی به جز برقراری ارتباط بین آن‌ها با وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران ارائه نمی‌دهد. همچنین دادراه امکان ثبت پرسش‌های مردم، ثبت درخواست آن‌ها برای استفاده از خدمات وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران و ثبت درخواست گرفتن وکیل یا مشاور را فراهم می‌آورد و این سوالات و درخواست‌ها را در معرض دید وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران قرار می‌دهد تا به صلاحدید خود به این درخواست‌ها و سوالات پاسخ دهند.

تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، کوچه 34، پلاک 4

تلفن: 02188106553

ایمیل: dadrah.ir@gmail.com

چگونه بفهمیم ثبت ثنا داریم

ایمیل شکایات: report@dadrah.ir

© تمام حقوق این وبسایت برای مالک آن محفوظ می باشد. حق چاپ و نشر مطالب این وبسایت به صورت الکترونیکی یا غیر الکترونیکی محفوظ می باشد.


مقدمه

به موجب ماده ۱۷۵ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال ۱۳۹۲ قوه قضائیه موظف است اوراق قضائی را با استفاده از سامانه های الکترونیکی یا مخابراتی ابلاغ نماید. مراجعان به قوه قضائیه موظفند جهت دریافت الکترونیکی اوراق قضائی به سامانه ای که به این منظور ایجاد گردیده مراجعه نمایند.

قبل از اجرای این قانون ابلاغ به اصحاب پرونده از طریق مأمور ابلاغ انجام می شد اما در حال حاضر بر اساس این قانون ابلاغ اوراق قضایی به طرفین  به صورت الکترونیکی انجام می شود که این امر به اجرای طرح رسمیت و اعتبار می بخشد. ابلاغ الکترونیک جایگزین ابلاغ به روش سنتی خواهد شد.

ماده ۶۵۵ قانون آیین دادرسی کیفری، ابلاغ قضایی به صورت الکترونیکی را کافی دانسته و تبصره این ماده نیز ابلاغ الکترونیکی را قابل پذیرش می‌داند.

در گام اول، سامانه ثنا جهت ثبت نام اشخاص حقیقی ایجاد شده است. مراجعان به قوه قضائیه می بایست ابتدا در سامانه ثبت نام الکترونیکی (سامانه ثنا) ثبت نام نمایند. پس از ثبت نام و احراز هویت، حساب کاربری (شناسه و رمز ورود به سامانه ابلاغ) به ایشان تخصیص می یابد.
چگونه بفهمیم ثبت ثنا داریم


اهداف و مزایای ابلاغ الکترونیکی

یکی از اهداف اجرای این طرح، خدمات رسانی آسان و بهتر به مردم و کاهش اطاله دادرسی است. همچنین احترام به حریم خصوصی افراد از مزایای مهم این طرح است؛ در گذشته مامور ابلاغ با لباس فرم برای ارائه اوراق به منزل اشخاص مراجعه می کرد و اگر فرد در منزل نبود ابلاغ را به همسایه می داد که این امر مشکلاتی را به همراه داشت اما امروز بدون نیاز به مراجعه حضوری ، افراد می توانند بر روی گوشی تلفن همراه اوراق خود را دریافت کنند. کاهش هزینه یکی دیگر از مزایای اجرایی شدن طرح ابلاغ الکترونیکی است. در این خصوص هم در هزینه دستگاه قضایی و هم طرف دعوی صرفه جویی خواهد شد و همچنین از  حواشی و لغزش های احتمالی در فرایند ابلاغ کاسته می شود.


خلاصه مراحل ثبت نام الکترونیک

طبق قانون آیین دادرسی کیفری جدید، مراجعان قوه قضائیه موظف هستند اطلاعات خود را از جمله کدپستی و شماره همراه خود با ثبت‌نام در سامانه ثنا در اختیار دستگاه قضا قرار دهند، سپس برای احراز هویت کد ثبت‌نامی خود را به دفا‌تر خدمات قضایی ارائه می‌دهند و پس از احراز هویت صاحب حساب کاربری شده و با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود می‌توانند به سامانه ابلاغ مراجعه کرده و ابلاغ‌های خود را مشاهده کنند که مشاهده یا عدم مشاهده توسط فرد نیز توسط سامانه ثبت می‌شود.

راهنمای ثبت نام در سامانه ثنا (ثبت نام الکترونیک ابلاغ قضایی)

جهت ثبت نام می توانید به دو روش ذیل اقدام نمایید:

۱) مراجعه مستقیم به دفتر خدمات الکترونیک قضایی

در این روش به نزدیکترین دفتر خدمات قضایی مراجعه و با ارائه کارت ملی و اطلاعات شناسنامه ای و آدرس و شماره تلفن و کدپستی و اخذ امضای الکترونیک توسط دفتر، در سامانه ثبت نام الکترونیک جهت ابلاغ اوراق قضایی ثبت نام انجام شده و پس از آن می توان نسبت به طرح دعوا اقدام نمود.

 ۲) ثبت نام در سامانه ثنا(در منزل) و سپس مراجعه به دفتر خدمات قضایی 

۱-۲-مرحله اول: ورود به سامانه ثنا: جهت ورود به سامانه ثنا و ثبت نام الکترونیک اینجا کلیک کنید.

۲-۲- مرحله دوم: در صورتی که شخص حقیقی هستید، بر روی ثبت نام شخص حقیقی کلیک کنید.

۳-۲- مرحله سوم: اطلاعات خود را اعم از کد ملی، تاریخ تولد و شماره سریال شناسنامه وارد کنید.

۴-۲- مرحله چهارم: طبق مراحل مشخص شده در سامانه با دقت اطلاعات را وارد کنید. در انتهای مراحل دکمه اتمام ثبت اطلاعات اولیه را کلیک کنید.

۵-۲- جهت اخذ امضا و احراز هویت، با به همراه داشتن کارت ملی و شماره موبایلی که هنگام ثبت نام وارد کرده بودید، به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نمایید. در شهرستان هایی که دفتر خدمات قضایی ندارند می بایست به دادگستری حوزه قضایی مراجعه و شناسه کاربری و رمز عبور دریافت کنید.

۳) مشاهده ابلاغ الکترونیک در سامانه ابلاغ الکترونیک به آدرس eblagh.adliran.ir

پس از ثبت نام در سامانه ثنا، برای مشاهده ابلاغ الکترونیک می توانید به سامانه فوق رفته یا اینجا کلیک کنید. (آدرس سامانه ابلاغ الکترونیک http://eblagh.adliran.ir است).


تذکرات:

۱- برای ورود به سامانه های ثبت نام الکترونیک و ابلاغ الکترونیک می توانید به آدرس http://sakha2.adliran.ir مراجعه و از قسمت خدمات ویژه به سامانه مورد نظر وارد شوید.

۲- پس از ثبت نام الکترونیک در سامانه ثنا، جهت مشاهده ابلاغ الکترونیک می توانید به سامانه فوق رفته و یا اینجا کلیک کنید.(آدرس سامانه ابلاغ الکترونیک  http://eblagh.adliran.ir می باشد)

۳- به کسانی که ایمیل ندارند، توسط دفتر خدمات قضایی یک آدرس ایمیل ملی اختصاص داده خواهد شد.

۴- در صورت هرگونه تغییر اطلاعات ثبت شده در سامانه ثنا از قبیل تغییر آدرس یا نام یا تلفن همراه و مانند آن، اشخاص موظف اند تغییرات ایجادشده را بلافاصله در سامانه ثنا ثبت نمایند. در غیر این صورت مطابق ماده ٧٩ قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور مدنی، اطلاعات سابق معیار ابلاغ و اقدامات قضایی خواهد بود.

۵ـ وصول الکترونیکی اوراق قضایی به حساب کاربری مخاطب در سامانه ابلاغ، ابلاغ محسوب می شود. رؤیت اوراق قضایی درسامانه ابلاغ، با ثبت زمان و سایر جزئیات، ذخیره می شود و کلیه آثار ابلاغ واقعی بر آن مترتب می گردد. ورود به سامانه ابلاغ از طریق حساب کاربری و رؤیت اوراق از این طریق به منزله رسید است.

۶ـ در ابلاغ الکترونیکی، مخاطب در صورتی می تواند اظهار بی اطلاعی کند که ثابت نماید به لحاظ عدم دسترسی یا نقص در سامانه رایانه ای و سامانه مخابراتی از مفاد ابلاغ مطلع نشده است.

۷ـ خودداری از مراجعه به سامانه ابلاغ، به منزله استنکاف از قبول اوراق قضایی موضوع ماده ٧٠ قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی محسوب می گردد.

۸ـ در صورتی که ارسال پیوست های ابلاغیه به صورت الکترونیکی ممکن نباشد، امر ابلاغ به وسیله ابلاغنامه انجام می شود.

۹ـ درصورتی که از مخاطب شماره تلفن همراه یا پست الکترونیکی در دسترس نباشد، مفاد ابلاغیه و ارسال اوراق به سامانه ابلاغ، به وسیله ابلاغنامه مطابق مقررات قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی در اقامتگاه وی ابلاغ می شود و در ابلاغنامه مقرر می گردد مخاطب موظف است جھت ثبت نام و دریافت حساب کاربری اقدام نماید و اینکه کلیه ابلاغ های بعدی از طریق سامانه ابلاغ انجام خواھد شد. در صورت ابلاغ واقعی، ابلاغ های بعدی صرفاً از طریق سامانه ابلاغ انجام می شود.در هر صورت، پیوست ھای ابلاغنامه فقط به صورت الکترونیکی ابلاغ می گردد.

۱۰ـ در صورت مجهول المکان بودن مخاطب و عدم دسترسی به حساب کاربری، ابلاغ اوراق قضایی از طریق آگهی در سامانه ابلاغ و یکی از روزنامه های الکترونیکی کثیرالانتشار به تشخیص مرکز انجام می شود و مقرر می گردد که مخاطب موظف است جھت ثبت نام و دریافت حساب کاربری اقدام نماید.

۱۱ـ درصورتیکه محل نگهداری مخاطب بازداشتگاه یا زندان یا مؤسسات کیفری باشد، ابلاغ علاوه بر حساب کاربری مخاطب به حساب کاربری زندان، بازداشتگاه یا آن مؤسسات نیز ارسال می گردد. مراجع مذکور مسئول اجرای ابلاغ برابر مقررات خواهند بود وموظف اند نتیجه ابلاغ اوراق را از طریق سامانه ابلاغ به واحد قضایی ارسال نمایند.


 

سلام
چگونه از امریکا ثبت نام کنم . لطفا راهنماییم فرمایید با تشکر.

سلام متاسفانه دسترسی به سایت های مرتبط با قوه قضاییه فقط از طریق آی‌پی‌های داخل ایران ممکنه
لطفا با یکی از دفاتر خدمات قضایی که در این لینک مشخصاتشون درج شده تماس بگیرید:

https://www.ekhtebar.com/?p=14916

سلام من ثبت نام کرده ام الان خواستم برم ابلاغیه که اومده برام رو ببینم رمز شخصی یادم نیست شماره تلفن موقع ثبت نامم در دسترس نیست لطفا راهنمایی کنید چکار کنم؟

سلام چطوری باید سریال شناسنامه رو در سایت ثنا وارد کنیم تا قبول کنه

سلام. من پسوند فامیلیمو برداشتم. الان هر ابلاغیه ای داخل ثنا واسم میاد رو باز نمیکنه و خطا میده ( خطای نامنطبق بودن مشخصات ابلاغیه با کاربر سامانه ثنا). باید کجا مراجعه کنم؟ لطفا راهنمایی کنید. ضمنا دفاتر الکترونیک قضایی و همچنین دادگاه مربوطه و واحد انفورماتیک مراجعه کردم ولی مشکلم حل نشد.چگونه بفهمیم ثبت ثنا داریم

سلام
من اطلاعات وارد کردم زمانی که اتمام ثبت اطلاعات اولیه رو میزنم سیستم خطا میده که اطلاع ثبت نام غیر واقعی است. چه باید کرد؟

سلام‌خسته نباشید. من از اتباع هستم و نمیتونم در سامانه ی ثنا ثبت نام کنم.آیا بدون ثبت ثنا من را در دادگاه راه میدهندد؟

سلام. گویا اتباع کشورهای دیگه بدون عضویت در ثنا می‌تونن طرح دعوا کنن. لطفا برای اطلاعات دقیق از یکی از دفاتر خدمات قضایی یا دادگستری سوال بفرمایید

سلام لطفاشماره تلفن جدیددفاتراستانی رااعلام فرماید .اگه ممکنه به ۱۱۸ هم اعلام کنید.

باسلام
خسته نباشید
چگونه میتونم سایت ابلاغ رو خارج از کشور باز کنم ؟

سلام
من در سامانه ثنا ثبت نام کرده ام اما خارج از کشور هستم ایا برای تایید وکیل یا شخص دیگر با وکالتنامه می تواند اقدام نماید و کد و رمز دریافت کند . باتشکر

در صورتی که شماره تلفن ارایه شده از طرف شما در زمان ثبت نام در سامانه ….در اختیار وکیل یا فرد مورد نظر شما باشد بله میتواند که البته شما باید رمز اولیه ورود به سامانه را که در زمان ثبت نام دریافت کرده اید و کد ملی خود را در اختیار وکیل یا فرد مورد نظرتان بگذارید

من خارج از کشور هستم. به زحمت وکالت نامه رو به ایران فرستادم. باز هم کد و رمز رو به وکیل من هم ندادند. گفتن بخشنامه اومده و نمیشه. حتی وکیلم با معاون دادگشتری استان هم شخصا صحبت کردن و به جایی نرسید! شما چه راهکاری میدین؟ ممنون

باسلام و احترام
بنده هرچی تلاش میکنم نمیتونم وارد سایت ابلاغ بشم چکار باید انجام بدم برای یک ابلاغ اومده/ممنون

شما باید با کامپیوتر وارد شود.اگر هم با کامپیوتر وارد میشوید با مروگر موزیلا وارد سایت شوید

سلام علیکم من در سامانه ثنا ثبت نام کردم و یک کد برام ارسال شد حالا گم کردم چگونه میتوانم دو باره پرینت بگرم

با مراجعه مجدد به یکی از مراکز ثبت نام در سامانه ثنا که معمولا در درب ورودی دادسراها مستقرندو به یاد داشته باشید همراه داشتن اصل کارت ملی و تلفنی که در زمان ثبت نام اولیه به سیستم ارایه کرده اید را با خود داشته باشید

تمام

باهر
سلام من خارج کشور هستم چطور ثبت نام کنم . لطفا راهنماییم فرمایید با تشکر.

اصلا امکان ثبت نام از خارح کشور میسر نیست و شما یا باید به فرد معتمد خود در ایران وکالت کاری برای ثبت نام بدهید و یا از طریق سفارت ایران در محل اقامت خود مراحعه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

درج آگهی در پایگاه خبری اختبار


··• خبرنامۀ ایمیلی اختبار •··


راهنمای تصویری عضویت و لغو عضویت

برای عضویت لطفا ایمیلتان را اینجا وارد کنید:


Delivered by FeedBurner – قدرت یافته از فناوری فیدبرنرگوگل
 

برای عضویت در خبرنامه پیامکی اختبار
عدد 1 را به شماره 99000 89000 3000 ارسال کنید

شما در هر زمان می توانید با ارسال عدد 0 (صفر) به شمارۀ سامانه عضویتتان را به طور خودکار لغو کنیدبا توجه به حجم بالای اعضای خبرنامه، لطفا هر زمان نیاز به دریافت خبرنامه نداشتید، عضویتتان را لغو کنید

99000 89000 3000سه هزار ، هشتاد و نه هزار ، نود و نه هزار

اگر در مورد سامانه ثنا قوه قضاییه نیاز به توضیح بیشتری داشتید

اگر در مورد سامانه ثنا قوه قضاییه نیاز به توضیح بیشتری داشتید

همانطور که در مقالات قبلی هم اشاره کردیم سامانه ثنا قوه قضاییه در سال 1395 راه اندازی شد. با ایجاد این سامانه پیگیری پرونده های قضایی راحت تر شد. چون از این طریق ابلاغیه ها و نتایج آرا دعوی به صورت اینترنتی و غیر حضوری در پورتال شخصی افراد در این سامانه قرار می گیرد. برای استفاده از خدمات این سامانه نیاز است ابتدا در آن ثبت نام کنید و بعد از آن برای تکمیل فرایند ثبت نام در یکی از مراکز مربوطه احراز هویت انجام دهید. بعد از ثبت نام تمامی پرونده های قضایی از جمله ابلاغیه ها در این سامانه و در پورتال شخصی افراد قرار می گیرد تا در زمان معیین شده به دادسرا مراجعه کنند. ( مراجعه به دادسرا ملزم به ثبت نام در سامانه ثنا است ).

در مطالب قبلی در مورد سامانه ثنا بیشتر صحبت کردیم و در این مطلب قصد داریم به موضوع پرینت استعلام سامانه ثنا بپردازیم.

در مقالات قبلی نحوه ثبت نام در سامانه ثنا قوه قضاییه را توضیح دادیم و گفتیم ثبت نام در این سامانه در دو مرحله انجام می شود:چگونه بفهمیم ثبت ثنا داریم

1- ثبت نام اولیه توسط اشخاص حقوقی یا حقیقی

2- احراز هویت و بررسی اطلاعات ( که این مرحله بعد از انجام فرایند ثبت نام در سامانه ثنا با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام می شود.)

بعد از تکمیل فرایند ثبت نام با در دست داشتن یک رمز عبور و وارد کردن رمز موقت سامانه ثنا ( اگر رمز عبور خود را فراموش کردید به مقاله رفع مشکل فراموشی رمز شخصی سامانه ثنا مراجعه کنید ) می توانید وارد سامانه شوید و اگر پرونده قضایی در جریان دارید از آخرین وضعیت آن با خبر شوید.

با ثبت اطلاعات مربوط به شاکی و متهم و نوع شکایت یک پرونده قضایی تشکیل و به جریان می افتد.

اما همانطور که در مقاله ” ثبت نام در سامانه ثنا برای وام ” هم اشاره کردیم مدتی است افراد برای درخواست وام هم در بعضی بانک ها نیاز به ثبت نام در سامانه ثنا دارند و برای به جریان در آمدن پرونده وام خود نیاز است پرینت استعلام سامانه ثنا را به بانک تحویل دهند. اگر در این مورد اطلاعاتی ندارید در ادامه با ما همراه باشید.

همانطور که گفتیم مدتی است که همه ی وام گیرنده ها و دریافت کنندگان تسهیلات از بانک مهر اقتصاد ( و بعضی بانک ها در مقاله ثبت نام در سامانه ثنا برای وام به آن ها اشاره کردیم ) اعم از وام گیرنده و ضامن لازم است در سامانه ثنا ثبت نام کرده و با در دست داشتن شناسه قضایی به بانک مراجعه کنند. از این پس تمامی اظهارنامه ها و سایر اوراق قضایی مربوط به بانک و مشتریان آن به صورت الکترونیکی در سامانه ابلاغ الکترونیک قوه قضاییه قرار می گیرد که به برگ ثنا در بانک ها معروف است. اگر قصد گرفتن برگ ثنا را دارید ابتدا با مراجعه به مقالاتی مثل  ثبت ثنا دادگستری ، مدارک ثبت نام در سامانه ثنا فرایند ثبت نام خود را تکمیل و سپس ادامه این مطلب را دنبال کنید.

تا به اینجای کار در مورد سامانه ثنا و امکانات آن صحبت کردیم و گفتیم علاوه بر موارد قضایی برای گرفتن وام نیز نیاز است در این سامانه ثبت نام خود را تکمیل کرده باشید. برای گرفتن وام داشتن پرینت ثبت نام سامانه ثنا که به نام برگ ثنا معروف است از شما خواسته می شود که با روش زیر می توانید این استعلام سامانه ثنا ( برگ ثنا ) را دریافت کنید.

اگر قبلا در سامانه ثنا ثبت نام خود را تکمیل کرده اید با مراجعه به سامانه ثبت نام الکترونیک گزینه تغییر اطلاعات را انتخاب کنید.

با وارد کردن اطلاعات خواسته شده ( شماره ملی و رمز شخصی سامانه ثنا ) وارد مرحله بعد شوید و اگر رمز موقت خود را فراموش کردید با انتخاب گزینه ” رمز عبور خود را فراموش کرده ام ” رمز شخصی جدیدی را دریافت کنید.

 

 

بعد از وارد کردن اطلاعات خواسته شده صفحه ای مطابق صفحه زیر را مشاهده می کنید که با انتخاب گزینه ” چاپ اطلاعات ثبت نام  می توانید” پرینت استعلام سامانه ثنا ” را دریافت کنید.

 

 

اگر در مورد سامانه ثنا قوه قضاییه نیاز به توضیح بیشتری داشتید

اگر در مورد سامانه ثنا قوه قضاییه نیاز به توضیح بیشتری داشتید


درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071667 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور با هزینه هر دقیقه 3000 تومان) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره تلفنی هیواتک بهره مند گردید.

سایت مشاوره هیواتک یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787800-021 تماس حاصل فرمایید.

تماس از کل کشور : ۹۰۹۹۰۷۱۶۶۷ — تماس از تــهران : ۹۰۹۲۳۰۵۶۹۵همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸   صبح   الی   ۱  شب

از تاریخ 2-8-1395 برای پیگیری پرونده ، ابتدا باید در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشید.

1- پیگیری پرونده قضایی (اطلاع از آخرین وضعیت پرونده در شعبه رسیدگی کننده) :

الف. درصورتی که کد ملی شما در پرونده ثبت شده باشد: برای اطلاع از آخرین وضعیت پرونده در شعبه رسیدگی کننده با ورود به سایت adliran.ir بر روی ”اطلاع رسانی برای اشخاص” کلیک کنید. برای ورود با استفاده از کد ملی و رمز شخصی(رمز 10 رقمی) که هنگام ثبت نام دریافت کرده اید، وارد شوید، پس از وارد نمودن رمز موقت، تیک گزینه مختومه شده و مختومه نشده را بزنید و بر روی بازیابی(جستجو) کلیک کنید. کلیه پرونده های شما نمایش داده می شود که با کلیک بر روی هر کدام می توانید از آخرین وضعیت آن مطلع شوید.

ب. در صورتی که کدملی شما در پرونده ثبت نشده باشد: برای اطلاع از آخرین وضعیت پرونده در شعبه رسیدگی کننده با ورود به سایت adliran.ir بر روی “اطلاع رسانی با رمز پرونده” کلیک کنید. برای ورود با کد ملی و رمز سامانه ابلاغ که هنگام ثبت نام دریافت کرده اید، وارد شوید و سپس با وارد کردن شماره پرونده و رمز شخصی مربوط به آن پرونده، از آخرین وضعیت پرونده خود مطلع شوید. لازم به ذکر است هر پرونده رمز مربوط به خود را دارد ولی رمز سامانه ثنا (10رقمی) یک رمز است و ارتباطی به رمز مربوط به هر پرونده ندارد). لازم به ذکر است در قسمت”اطلاع رسانی برای اشخاص” برای پیگیری پرونده نیازی به رمز شخصی پرونده ندارید و با ورود کد ملی کلیه پرونده های شما در قوه قضاییه نمایش داده شده و با کلیک بر روی هر پرونده، بدون نیاز به رمز شخصی، قابل پیگیری است.(رمز مربوط به هر پرونده قضایی: برای پیگیری هر پرونده قضایی، شماره پرونده مربوطه و رمز 5 رقمی آن پرونده برای شما ارسال می شود که با رمز سامانه ابلاغ متفاوت است و ارتباطی به یکدیگر ندارند.

اگر رمز مربوط به پرونده برای شما پیامک نشده، باید به شعبه مربوطه مراجعه و رمز را از شعبه دادگاه دریافت نمایید یا عدد صفر را به شماره 30009699 یا 50009699 پیامک نمایید. در صورتی که شماره همراه شما توسط شعبه در پرونده قید شده باشد رمز پرونده ارسال می گردد.)چگونه بفهمیم ثبت ثنا داریم

(برای اطلاع از آخرین وضعیت پرونده در شعبه رسیدگی کننده اینجا کلیک کنید)

2- پیگیری اظهارنامه و اطلاع از کیفیت ابلاغ، از طریق مراجعه به دفتر خدمات الکترونیک قضایی و یا مراجعه به سایت adliran.ir امکان پذیر است. لازم به ذکر است گواهی ابلاغ می بایست ممهور به مهر دفتر خدمات قضایی باشد. (برای پیگیری آخرین وضعیت اظهارنامه اینجا کلیک کنید)

3- پیگیری آخرین وضعیت دادخواست(قبل از ارجاع به شعبه) از طریق مراجعه به دفتر خدمات الکترونیک قضایی و یا مراجعه به سایت adliran.ir امکان پذیر است.(برای پیگیری آخرین وضعیت دادخواست اینجا کلیک کنید)

در هر پرونده قضایی، به تمامی اشخاص ذی سمت و مرتبط آن پرونده رمزی 5 رقمی با عنوان رمز شخصی تخصیص داده می شود. پس از ارجاع پرونده به شعبه، در صورتی که شماره فرد در پرونده موجود باشد، رمز به خواهان پیامک می شود. فقط با داشتن این رمز است که یک شخص می‌تواند از خلاصه پرونده و روند کار پرونده ( اتفاقات و تصمیمات اخذ شده ) مطلع شود. در حال حاضر با ورود از طریق گزینه “اطلاع رسانی برای اشخاص” نیاز به داشتن رمز شخصی برای هر پرونده ندارید و بدون رمز شخصی پرونده ها هم می توانید آن ها را پیگیری کنیدرمز شخصی را می‌توان به دو بدست آورد:

1- مراجعه حضوری به شعبه رسیدگی کننده به پرونده

2- ارسال پیامک به شماره راهنمای پیام کوتاه 50009699 (در صورتی که شماره همراه شما توسط شعبه در پرونده قید شده باشد)

همچنین به دلایل امنیتی و قضایی، اطلاع رسانی در پرونده‌های مدنی فقط به خواهان، خوانده و وکلای آن‌ها و در پرونده‌های کیفری فقط به شاکی، متهم و وکلای آنها انجام می‌شود.

اطلاع رسانی (شامل خلاصه پرونده و روند کار) بر اساس اطلاعاتی است که توسط کارمندان شعبه در سیستم کامپیوتری شعبه ثبت شده است. در صورتی که در ثبت اطلاعات اشتباهی رخ داده باشد، اطلاع رسانی نیز همان را منعکس می‌کند.

این سامانه الکترونیکی ( که توسط مرکز آمار و فن آوری قوه قضاییه طراحی و راه اندازی شده است)، فقط در حد اطلاع رسانی به اطلاعات پرونده‌ها دسترسی دارد و به هیچ وجه امکان تغییر در اطلاعات از این طریق وجود ندارد. برای اصلاح و یا تکمیل اطلاعات پرونده باید حضورا به شعبه مراجعه شود و یا از طریق دفاتر خدمات قضایی اقدام به ارائه لایحه شود.

وقتی پیام (اطلاع رسانی در این پرونده فقط به اشخاص ذی‌سمت و نمایندگان قانونی مجاز است) داده می‌شود که رمز وارد شده مربوط به شخصی باشد که هیچ یک از سمت‌های فوق را در پرونده نداشته باشد و یا سمت وی توسط شعبه اشتباه ثبت شده باشد.

چون ممکن است در رسیدگی به یک پرونده قضایی، پرونده از یک شعبه به شعبه دیگری ارسال شود، علاوه بر شماره 16 رقمی پرونده، یک ردیف فرعی نیز تخصیص داده می‌شود که نشان می‌دهد این پرونده مربوط به کدام شعبه است. اولین بار ردیف فرعی یک (1) به پرونده تخصیص داده می‌شود و اگر پرونده به شعبه دیگری ارسال شد، ردیف فرعی دو (2) تخصیص داده می‌شود و به همین ترتیب ردیف‌های بعدی ( 3، 4، 5 و …) هر جا در اطلاع رسانی، نیاز به ردیف فرعی باشد فقط باید عدد مربوط به آن ( مثلا 1) وارد شود. در صفحه اطلاع‌رسانی، گزینه‌ای با عنوان مشاهده ردیف‌های فرعی در نظر گرفته شده است که تمامی ردیف‌های فرعی مربوط به یک شماره پرونده را نشان می‌دهد.

خلاصه مراحل ثبت نام الکترونیک

طبق قانون آیین دادرسی کیفری جدید مراجعان قوه قضائیه موظف هستند اطلاعات خود را از جمله کدپستی و شماره همراه خود با ثبت‌نام در سامانه ثنا در اختیار دستگاه قضا قرار دهند سپس برای احراز هویت کد ثبت‌نامی خود را به دفا‌تر خدمات قضایی ارائه می‌دهند و پس از احراز هویت صاحب حساب کاربری شده و با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود می‌توانند به سامانه ابلاغ مراجعه کرده و ابلاغ‌های خود را مشاهده کنند که مشاهده یا عدم مشاهده توسط فرد نیز توسط سامانه ثبت می‌شود.

جهت ثبت نام می توانید به دو روش ذیل اقدام نمایید:
1) مراجعه مستقیم به دفتر خدمات الکترونیک قضایی

در این روش بهنزدیکترین دفتر خدمات قضایی مراجعه و با ارائه کارت ملی و اطلاعات شناسنامه ای و آدرس و شماره تلفن و کدپستی و اخذ امضای الکترونیک توسط دفتر، در سامانه ثبت نام الکترونیک جهت ابلاغ اوراق قضایی ثبت نام انجام شده و پس از آن می توان نسبت به طرح دعوا اقدام نمود.
2) پیش ثبت نام در سامانه ثنا (در منزل) و سپس مراجعه به دفتر خدمات قضایی و یا مجتمع قضایی جهت تایید ثبت نام

1-2-مرحله اول: ورود به سامانه ثنا: جهت ورود به سامانه ثنا و پیش ثبت نام الکترونیک اینجا کلیک کنید

2-2- مرحله دوم: در صورتی که شخص حقیقی هستید، بر روی ثبت نام شخص حقیقی کلیک کنید

شماره فرعی پرونده چیست دریافت رمز شخصی پرونده قضایی دریافت رمز پرونده قضایی دریافت خلاصه پرونده قضایی چگونه از رای دادگاه مطلع شویم پیگیری پرونده قضایی با کد ملی پیگیری پرونده قضایی از طریق اینترنت پیگیری ابلاغیه دادگستری اطلاعات عمومی روز ابلاغ الکترونیکی قضایی

3-2- مرحله سوم: اطلاعات خود را اعم از کدملی، تاریخ تولد و شماره سریال شناسنامه وارد کنید.

4-2- مرحله چهارم: طبق مراحل مشخص شده در سامانه با دقت اطلاعات را وارد کنید. در انتهای مراحل دکمه اتمام ثبت اطلاعات اولیه را کلیک کنید.

5-2- جهت اخذ امضا و احراز هویت، با به همراه داشتن کارت ملی و شماره موبایلی که هنگام ثبت نام وارد کرده بودید، به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نمایید. در شهرستان هایی که دفتر خدمات قضایی ندارند می بایست به دادگستری حوزه قضایی مراجعه و شناسه کاربری و رمز عبور دریافت کنید.

3) مشاهده ابلاغ الکترونیک در سامانه ابلاغ الکترونیک به آدرس eblagh.adliran.ir

پس از ثبت نام در سامانه ثنا، برای مشاهده ابلاغ الکترونیک می توانید به سامانه فوق رفته و یا اینجا کلیک کنید.(آدرس سامانه ابلاغ الکترونیک http://eblagh.adliran.ir می باشد )
راهنمای سامانه پیام کوتاه خدمات الکترونیک قضایی

شهروندان جهت دریافت راهنمای استفاده از این سامانه، می توانند عدد صفر را به شماره 30009699 یا 50009699 و یا 500049 پیامک نمایند. همچنین شهروندان می توانند برای دریافت هر بخش به شرح زیر، عدد مربوط را به شماره 500049 و یا 30009699 یا 50009699 پیامک نمایند.

راهنمای دریافت خلاصه پرونده، عدد یک،
راهنمای دریافت رمز پرونده، عدد دو،
راهنمای دریافت شعبه رسیدگی کننده و آدرس، عدد سه
راهنمای ارسال پیشنهاد و یا انتقاد، عدد نه

نحوه دریافت خدمات فوق الذکر به شرح زیر است:

1- برای دریافت خلاصه پرونده می بایست کد زیر را از چپ به راست به شماره 50009699 پیامک نمود:
رمز شخصی# شماره فرعی پرونده # شماره پرونده # 1

مثال: چنانچه می خواهید از آخرین وضعیت پرونده شماره 9009982619700000شماره فرعی 2 که رمز شخصی آن 2030 است مطلع شوید.
کد 2030 # 2 # 9009982619700000 # 1 را به شماره 50009699 ارسال می نمایید

2- برای دریافت رمز شخصی پرونده می بایست کد زیر را از چپ به راست به شماره 50009699 پیامک نمود:
شماره پرونده # 2

توجه:این خدمت تنها به افرادی ارایه می شود که شماره تلفن همراه آن ها در سیستم مدیریت پرونده قضایی ثبت شده باشد.

3- برای دریافت شعبه رسیدگی کننده و آدرس می بایست کد زیر را از چپ به راست به شماره 50009699 پیامک نمود:
رمز شخصی# شماره فرعی پرونده # شماره پرونده # 3

4- برای ارایه پیشنهاد و انتقاد نیز می توان متن مربوط را با الگوی زیربه شماره 50009699 پیامک نمود:
متن پیشنهاد یا انتقاد # 9

فال حافظ

چگونه بفهمیم ثبت ثنا داریم

متن عاشقانه متن زیبا آهنگ تولدت مبارک

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا برای تمامی وب سایت ها به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

چگونه بفهمیم ثبت ثنا داریم
چگونه بفهمیم ثبت ثنا داریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *