چه طور شاد باشیم

 
helpkade
چه طور شاد باشیم
چه طور شاد باشیم

شادی و خوشبختی چیزی است که همه ما برای رسیدن به آن تلاش می کنیم، خوشبختی ممکن است داشتن یک شغل جدید، خریدن خانه ی جدید و یا پاس کرن یک چک باشد.

اما با این حال همان طور که دکتر رابرت پاتنام از دانشگاه هاروارد  اشاره می کند:

پول تنها می تواند شما را خوشحال کند نه خوشبخت

چطور میتونیم همیشه شاد باشیم و خوشحال و سرزنده زندگی کنیم؟ در این پست روش های علمی ثابت شده برای اینکه شاد باشیم و شاد زندگی کنیم را ارائه کرده ایم، این روش ها به قدری ساده هستند که شاید تا به حال به ذهن شما نرسیده باشند.

مطالعات نشان داده که تمرینات ورزشی نه تنها برای تناسب اندام مفید هستند بلکه باعث آزاد شدن اندورفین در بدن می شوند که می تواند باعث تغییر خلق و خوی شما شده و شما را شادتر و سرحال تر می کند.

چه طور شاد باشیم

مطالعات انجام شده در دانشگاه تورنتو نشان داده که ورزش می تواند باعث درمان افسردگی شود. در یک آزمایش سه گروه از افراد که دچار افسردگی بودند انتخاب شدند؛

به گروه اول داروی ضد افسردگی داده شد، به گروه دوم مصرف داروی ضد افسردگی در کنار ورزش پیشنهاد شد و گروه سوم برای درمان افسردگی ورزش می کردند، پس از شش ماه فقط گروه اول دچار افسردگی شدند و گروه دوم و سوم بازگشت افسردگی در آن ها دیده نشد.

شادی پیش زمینه موفقیت است – شان آچور

همه ی ما می دانیم که تفکر مثبت می تواند تا 10 درصد عوامل استرس زا، نگرانی ها، شرایط اقتصادی و روابط را بهبود بخشد، 90٪ باقی مانده به این بستگی دارد که شما چگونه جهان اطراف خود را پردازش می کنید.

تفکر مثبت سطح انرژی، خلاقیت و بهره وری را تا 30٪ افزایش می دهد، محققین همچنین تفکر مثبت را عامل طول عمر، درمان بیماری ها، سلامت جسمانی و تحمل شرایط دشوار می دانند.

بعضی از مردم در افکار منفی خود غرق می شوند و برای خلاص شدن از آنها با مشکلات جدی مواجه می شوند، یک مطالعه دانشگاهی در مادرید نشان داد که نوشتن افکار منفی بر روی یک کاغذ و سپس از بین بردن آنها روشی موثر برای خلاص شدن از افکار منفی می باشد.

احساس و فکر کردن در مورد چیز هایی که انگیزه ی شما برای بیدار شدن هستند راهی عالی برای شادی بیشتر در زندگی بوده و از افسردگی و ترس جلوگیری می کند.

مهم نیست که کجا هستند و یا چه کاری انجام می دهند، افراد خوشبخت که زندگی شادی دارند همیشه چیزی برای سپاسگزاری پیدا می کنند، سعی کنید که هر شب سه چیز را برای سپاسگزاری پیدا کنید و آن ها را یادداشت کنید.

برای چیزی که داری خوشحال باش و برای چیزی که می خواهی اشتیاق – آلن کوهن

تمرینات مدیتیشن به یکی از روش های محبوب در بین روان شناسان برای درمان افسردگی و شاد زندگی کردن تبدیل شده است، هنگامی که به طور مرتب مراقبه ی ذهنی انجام می دهید خوش اخلاق تر می شوید، استرس شما کاهش می یابد و در نتیجه زندگی شادتری خواهید داشت.

وقتی خواب کافی نداشته باشید، بیشتر سراغ افکار منفی می روید، محققان پس از چندین آزمایش به این نتیجه رسیدند که نداشتن خواب کافی باعث اختلال در بخشی از مغز که افکار مثبت را پردازش می کند، شده و در نتیجه فرد بیشتر دچار افکار منفی می شود.

خواب ناکافی فرآیند شناختی ما را کاهش داده و خطر افسردگی را افزایش می دهد، سعی کنید هر شب 30 دقیقه زودتر بخوابید تا صبح ها زودتر از خواب بیدار شوید.

محققان دریافتند زمانی که افراد به دیگران کمک می کنند بیشتر احساس شادی دارند تا زمانی که برای خود بهترین ماشین یا بهترین تلویزیون و لباس ها را می خرند. یک مطالعه در سال 2008 نشان داد که بخشیدن پول به دیگران، شما را شادتر و خوشبخت تر می کند.

خوشبختی به کسانی روی می آورد که برای خوشبخت کردن دیگران می کوشند. – آندره توریه

باید بپذیرید که ممکن است به عنوان یک انسان نقص هایی داشته باشید، هر شخصی با پیدا کردن نقاط قوت خود و تقویت آن ها می تواند بهتر و شادتر زندگی کند.

اگر احساس می کنید یک روز سخت داشتید و خسته هستید سعی کنید بیشتر بخندید، تحقیقات روانشناسی نشان داده که حتی اگر ادای لبخند زدن را هم در بیاورید می تواند باعث شادتر شدن شما شود.

دانشمندان هنوز نمی دانند که چرا ادای خندیدن می تواند شما را شاد کند اما به نظر می رسد که لبخند زدن جریان خون بیشتری را به لوب های جلویی مغز هدایت می کند که به نوبه خود باعث آزاد شدن دوپامین شده و شما را شاد می کند.

برای بیشتر خندیدن می توانید یک فیلم کمدی ببینید، خندیدن استرس را از شما دور می کند.

بهتر است قبول کنید که شما انسان هستید و انسان هم جایز الخطاست، با پذیرش اشتباهات خود می توانید خودتان را ببخشید و بیشتر دوست داشته باشید.

هنگامی که خودتان را دوست داشته باشید می توانید شاد باشید و زندگی شادی داشته باشید.

اگر از آن دسته افرادی هستید که قدرت نه گفتن ندارید و به همه چیز بله می گویید بهتر است بدانید که این عمل استرس بیشتری را برای شما به همراه دارد و باعث می شود که زمان کمتری را برای خودتان و منافع خودتان صرف کنید.

محققان دانشگاه اسکس می گویند زمانی را که در طبیعت سبز می گذرانید حتی اگر پنج دقیقه باشد، می تواند منجر به بهبود روحیه و افزایش عزت نفس شما شود.

یک مطالعه نشان داده که پیاده روی کوتاه مدت در طبیعت یا حیاط خانه می تواند به بهبود خلق و خوی شما و کاهش استرس کمک کند.

بخشش به این معنا نیست که آنچه اتفاق افتاده درست است فقط به این معنی است که شما دیگر نمی خواهید درد ناشی از آن را تحمل کنید.

هنگامی که ما از دست کسی عصبانی باشیم همواره با خشم و کینه رفتار می کنیم و این باعث می شود که نتوانیم شاد باشیم و شادتر زندگی کنیم.

بیشتر مردم از اینکه چیز های جدید را امتحان کنند می ترسند اما تحقیقات روانشناسی نشان داده که افرادی که در تجربه های گوناگون شرکت می کنند و خود را به چالش می کشند احساسات مثبت تری دارند و شادتر زندگی می کنند.

دکتر الکس لیکرمان می گوید که انجام دادن کار های جدید نیازمند شجاعت است و شرایطی را برای شما فراهم می کند که از چیز های جدید لذت ببرید بدون اینکه خسته شوید.

شاید با خود فکر می کنید که من به اندازه کافی خوب نیستم، به اندازه کافی موفق نیستم، به اندازه کافی جذاب نیستم و به اندازه کافی توانایی ندارم همه ی این ها از عدم عشق کافی در زندگی ناشی می شوند.

حقیقت این است که مهم نیست که چه کسی هستید و چه چیزی در زندگی شما اتفاق افتاده است، هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید در آینه نگاه کنید و بگویید من عاشقت هستم، این روش عزت نفس شما را تقویت کرده و باعث می شود که شادتر زندگی کنید.

بازی کردن با حیوانات خانگی مانند سگ و گربه باعث آزاد شدن اکسیتوسین در مغز شما شده و باعث احساس خوشبختی و شادی در زندگی می شود.

تحقیقات نشان داده که شنیدن صدای مادر می تواند به کاهش استرس کمک کند و باعث می شود که شما زندگی شادتری داشته باشید.

تحقیقات نشان می دهد که گوش دادن به موسیقی خلق و خوی شما را بهبود بخشیده و به شما کمک می کند که مثبت تر فکر کنید و زندگی شادتری داشته باشید.

مطالعات همچنین نشان می دهد که گوش دادن به موسیقی غمگین می تواند باعث افزایش احساسات مثبت در افرد شود.

شادی واقعا مسری است، تحقیقات نشان می دهد که زمانی که افراد بیشتر با دوستان شاد خود زمان می گذرانند خوشحال تر و شادتر می شوند.

نیویورک تایمز گزارش داده که برنامه ریزی برای تعطیلات هم می تواند شما را شاد کند.

چه طور شاد باشیم

محققان می گویند روش های خلاقانه و کوچک مانند آشپزی کردن باعث شادتر شدن افراد می شود شما می توانید زمانی را به پختن یک غذای خوشمزه برای اعضای خانواده اختصاص دهید.

تحقیقات نشان می دهد که دوستان زیاد داشتن شادی و رفاه ما را افزایش می دهد، برای اینکه دوستان جدید پیدا کنید می توانید در یک باشگاه ثبت نام کنید و یا با همکاران خود وقت بیشتری سپری کنید.

تحقیقات نشان می دهد که دوش آب گرم باعث افزایش احساس شادی در افراد می شود.

تحقیقات نشان می دهد که گریه کردن می تواند منجر به بهبود خلق و خوی و باعث افزایش احساس شادی شود.

یک مطالعه در مورد چگونگی تاثیر بوییدن گل بر روی شاد بودن نشان داده که شرکت کنندگان در اتاق عطر گل، سه برابر بیشتر از افراد دیگر شاد بودند.

تحقیقات نشان می دهد که داشتن رابطه جنسی می تواند استرس را کاهش داده و باعث احساس شادی در افراد می شود.

مطالعات نشان داده زمانیکه موفقیت های کوچک و بی اهمیت را جشن می گیرید روحیه شما تقویت شده و بیشتر احساس شادی در زندگی دارید.

موفقیت کلید شادمانی نیست، شادمانی کلید موفقیت است، اگر عاشق کاری که انجام می‌دهید باشید، موفق خواهید شد. – آلبرت شوایتزر

تحقیقات نشان می دهد یادآوری خاطرات شاد قدیمی می تواند باعث افزایش احساس شادی در افراد شود.

محققان می گویند افرادی که بیشتر شنونده هستند تا گوینده زندگی شادتری دارند. اپیکتتوس می گوید : ما دو گوش داریم و یک دهان پس باید دو برابر گوش کنیم.

یک مطالعه در سال 2016 نشان می دهد که سلفی گرفتن در واقع اعتماد به نفس افراد را افزایش می دهد و آن ها را خوشحال تر و شادتر می کند.

اگر توقع زیاد از خودتان و دیگران داشته باشید ممکن است نرسیدن به آن ها موجب نا امیدی شما شود، انتظارات خود را کاهش دهید تا زندگی شادتری داشته باشید.

یک راه ساده برای داشتن یک زندگی شادتر و خوشبخت تر این است که بیشتر بخندید.

خنده یک پاسخ فیزیولوژیکی است که شامل اعمال ریتمیک و غیر ارادی است و نشان دهنده لذت و شادی است، مطالعات زیادی نشان می دهد که خنده اثرات مثبتی بر سلامت جسمی و روانی افراد دارد.

مانند زمانی که برای سالم غذاخوردن و نوشیدن آب بیشتر برنامه ریزی می کنید تصمیم بگیرید که بیشتر بخندید و با خودتان بگویید: من تصمیم می گیرم بیشتر بخندم.

هر روز حداقل یکبار بخندید و حتی برنامه ریزی کنید که در محل کار زمان هایی که به استراحت اختصاص داده اید را بخندید.

مطالعات نشان داده که لبخند زدن مانند خندیدن مزایای زیادی دارد، هنگامی که شما لبخند می زنید بدن فکر می کند که شما در حال خندیدن هستید و در نتیجه شما شادتر می شوید.

می توانید یک دلیل برای اینکه به شما یادآوری کند لبخند بزنید برای خود در نظر بگیرید به عنوان مثال هر وقت می خواهید چای یا قهوه بنوشید لبخند بزنید.

از این به بعد سعی کنید در برخورد با افراد لبخند بزنید تا هم زیباتر به نظر برسید و هم شادتر شوید.

اگر مردم بتوانند فقط کمی بیشتر همدیگر را دوست داشته باشند، می توانند بسیار خوشحال باشند. امیل زولا

در جمع خانواده در میان دوستان خود از خندیدن با صدای بلند خجالت نکشید، اگر دوستانی دارید که شما را بابت صدای خنده تان سرزنش می کنند پس دوستان جدید پیدا کنید.

اغلب به ما توصیه می شود که اگر می خواهید بیشتر بخندید بهتر است جوک، لطیفه و کتاب های طنز و خنده دار را بخوانید.

کمدین مورد علاقه خود را انتخاب کنید و برنامه های طنز او را از طریق شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

نمی خواهم به شما بگویم که تلویزیون تماشا کنید اما می توانید زمان هایی را به تماشای برنامه ی طنز مورد علاقه ی خود در تلویزیون اختصاص دهید.

تماشای فیلم ها و برنامه های تلویزیونی خنده دار می تواند برای درمان افسردگی و درمان بیماری ها مفید باشد.
مثلا تام و جری بسیار خنده دار است، یک کاسه پاپ کورن آماده کنید و به یاد کودکی به تماشای این سریال زیبا و خنده دار بنشینید.

فیلم زیر را مشاهده کنید و اگر توانستید نخدید! باور می کنید هیچکس تا به حال نتوانسته با دیدن این فیلم نخدد؟

گوش دادن به اخبار که بیشتر جنایت های جامعه و مشکلات اقتصادی را منعکس می کند تنها باعث افسردگی شما می شود، اگر می خواهید که بیشتر بخندید تا حد امکان اخبار را دنبال نکنید و به جای آن به پادکست های طنز گوش کنید.

حیوانات خانگی کار های بامزه انجام می دهند که باعث خنده ی شما می شوند پس می توانید یک سگ یا گربه داشته باشید که با او بازی کنید و به کار های او بخندید و شاد باشید.

شما می توانید با دوستان و خانواده ی خود بازی های مفرح انجام دهید و با کنار هم بودن بخندید و شاد باشید.

یک دفترچه بردارید و نقل قول های خنده دار که از کسی می شنوید و یا در جایی می خوانید بنویسید و هر چند وقت یکبار به آن ها سر بزنید و بخندید.

اگر از افرادی هستید که به سختی می خندید وقتی تنها هستید، یوگای خنده را تمرین کنید.

می نوش که عمر جاودانی اینست
خود حاصلت از دور جوانی اینست
هنگام گل و باده و یاران سرمست
خوش باش دمی که زندگانی اینست
خیام

منابع :  wikihow – lifehack – themindunleashed – huffingtonpost

فال حافظ

متن عاشقانه متن زیبا آهنگ تولدت مبارک

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا برای تمامی وب سایت ها به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

 چگونه همیشه شاد زندگی کنیم و آرامش داشته باشیم؟ راههای مهم و موثر در شاد بودن و شاد زندگی کردن کدامند؟ در این بخش خواهید خواند که چگونه با وجود مشکلات شاد زندگی کنیم.

برای اینکه شاد زندگی کنیم باید چند اصل مهم را رعایت کنیم که اولین اصل آن اهمیت دادن به خود و سلامت جسم و روح است که برای سلامتی جسم باید:

 آب فراوان بنوشید.

 مثل یک پادشاه صبحانه بخورید، مثل یک شاهزاده ناهار و مثل یک گدا شام بخورید.

 از سبزیجات بیش تر استفاده کنید تا غذاهای فراوری شده.

چه طور شاد باشیم

 از یوگا، نماز و دعا کمک بگیرید.

 بیش تر بازی کنید.

 بیش تر از سال گذشته کتاب بخوانید.

 روزانه 10 دقیقه سکوت کنید و به تفکر بپردازید.

7 الی 8 ساعت بخوابید.

 هر روز 10 تا 30 دقیقه پیاده روی کنید و در حین پیاده روی، لبخند بزنید.

 

نوبت می رسد به سلامتی روح که بستگی به عوامل بسیاری دارد که مهم ترین و اصلی ترین انها شامل:

نخستین نکته برای اینکه بتوانید یک فرد مثبت اندیش باشید این است که هیچ وقت خود را با فرد دیگری مقایسه نکنید. وقتی شما خود را با کسی مقایسه نکنید نسبت به کارها و اعمال خود احساس بهتری خواهید داشت و بیشتر از داشته های تان راضی خواهید بود. وقتی عادت کنید مدام دیگران را بهتر از خودتان بدانید و به این فکر نکنید که شاید خودتان شایستگی بیشتری داشته باشید، به طور حتم روزبه روز عیب جوتر و تلخ تر خواهید شد. 

کارهای مثبت انجام دهید.

 از هر چیز غیر مفید، زشت یا ناخوشی دوری بجویید.

 هر موقعیتی چه خوب یا بد، گذرا است.

 مهم نیست که چه احساسی دارید، باید به پا خیزید، لباس خود را به تن کرده و در جامعه حضور پیدا کنید.

 بهتر است سعی کنید دنیا را سفید و سیاه نبینید، وقتی همیشه برای مشکلات تان دنبال مقصر باشید، نمی توانید مثبت فکر کنید؛ فقط مسئولیت کارهای خود را قبول کنید نه بیشتر از آن و نه کمتر. هیچ وقت دیگران را سرزنش نکنید اما دلیلی هم ندارد که بار مشکلات آنها را به دوش بکشید. 

 همین که صبح از خواب بیدار می شوید، باید از خداوند تشکر کنید.

 احساسات خود را بنویسید و اجازه ندهید درون شما از اندوه مالامال گردد

بخش عمده درون شما شاد است، بنابراین خوشحال باشید.

خیلی خود را جدی نگیرید.

لبخند بزنید و یادتان باشد اگر لبخند بزنید همیشه موضوعی برای خندیدن خواهید داشت .

انرژی خود را صرف فضولی در امور دیگران نکنید.

چیزهایی که شمارا ازار می دهد را از خود دور کنید و بر شادی تمرکز کنید و اتفاقات خوب و نیکو را طلب نمایید .ذهن شما مانند اهن رباست خوبی ها را بجویید و مهمتر از همه مثبت اندیشی را در خود تقویت کنید.

  

چگونه می توان شادتر بودن را در زندگی گسترش داد؟ زندگی بسیار طولانی نیست و مهم است که در مراحل مختلف زندگی سعی کنیم شاد باشیم و بخندیم. درحالی که برخی از عواملی که شادی را تحت تاثیر قرار می دهند خارج از کنترل ما هستند، برای مثال ژنتیک نقش مهمی در شرایط زندگی دارد اما قابل کنترل نیست. با این حال اقداماتی هستند که می تواند به شادتر بودن ما کمک کنند و اینکه یاد بگیریم چگونه شاد باشیم و بخندیم. در ادامه با 7گنج همراه باشید.

یادتان باشد که موارد ذکر شده در بالا را تکرار کنید و بخاطر بسپارید که شاد بودن را میتوان تمرین کرد و به ارمغان آورد.

دیدگاه شما

نام *

چه طور شاد باشیم

ایمیل *

آدرس وبسایت

عالی و تاثیر گذار ممنون

بسیار عالی و موثر بود

نکات جالب و کوتاهی رو اشاره کردید ممنونم

دیدن توله سگ در اینستاگرام !!!!!!چه راهکار خوبی….

خیلی مختصر و تاثیر گزار.
سپاس

بهترین وعده غذایی خود را درست کنید – مجله آنلاین راهنمای آموزشی

اینکه بعضی وقت‌ها نسبت به اوقات دیگر احساس شادی بیشتری کنید، عادی است اما به این معنا نیست که نمی‌توانید الگوی ثابتی از رضایتمندی، خشنودی و قدردانی در زندگیتان داشته باشید. در گام اول باید یاد بگیرید که چطور میتوانیم همیشه شاد باشیم و خودتان به‌تنهایی، خوشحال و خشنود و در زندگی روزمره‌تان مثبت باشید. برای ادامه دادن به این کارهای نشاط‌آور، عادت‌هایی ایجاد کنید که بتواند در ایجاد حال خوب و اعتماد به‌نفس به کمکتان بیاید.

1.  یاد بگیرید که خودتان را دوست داشته باشید. این موضوع بسیار مهمی است. اگر در این راه موفق شوید، نشان می‌دهد خودتان را همانطور که واقعا هستید، قبول کرده‌اید. این رضایت می‌تواند به افزایش اعتماد به نفس شما کمک کند.

چه طور شاد باشیم

2. به خودتان بگویید که می‌توانید بر هر چیزی غلبه کنید. معمولا مردم به چیزی تبدیل می‌شوند که در مورد خودشان باور دارند. اگر باور دارید که نمی‌توانید کاری را انجام دهید، باعث می‌شود که قادر به انجام آن نباشید. به جای آن، به خودتان یادآوری کنید که می‌توانید از عهده هر کاری برآیید.

3. از مقایسه خودتان با دیگران اجتناب کنید. هر کسی زندگی متفاوتی دارد بنابراین مقایسه خودتان با بقیه، بی‌فایده است. موفقیت‌ها، استعدادها و فرصت‌های خود را به خودتان یادآوری کنید. شادی‌هایتان را بر اساس دستاوردهایتان پایه‌گذاری کنید، نه بر اساس کاری که دیگران انجام داده‌اند.

4. وقتی اشتباه می‌کنید، خودتان را ببخشید و طوری با خودتان رفتار کنید که در چنین شرایطی با دوستتان رفتار می‌کنید. روی اشتباه توقف نکنید اما متعهد باشید که در آینده، بهتر عمل کنید.

5. در کار، ارتباطات و عادت‌هایتان تعادل برقرار کنید. تعادل در همه جنبه‌های زندگی اهمیت دارد. به خودتان زمان کافی برای کار، زندگی اجتماعی، فعالیت‌های خانوادگی، علایق شخصی، ورزش و استراحت بدهید.

1. مثبت فکر کنید. هرگاه می‌بینید که در حال فکر کردن به چیزهای منفی هستید، مانند «نمی‌توانم این کار را بکنم یا چه روز بدی»، این افکار را متوقف و افکار مثبتی را جایگزین آن کنید. مثلا به این فکر کنید که «اگر روی این کار تمرکز کنم، می‌توانم انجامش بدهم یا اینکه امروز در حال بهتر شدن است». از خودتان بپرسید که «چگونه خوشحال باشم» و «راه‌های ساده برای شاد بودن» را پیدا کنید

2. خودتان را تحسین کنید. خودتان را به‌خاطر تلاش‌ها و دستاوردهایتان و حتی برای موفقیت‌های کوچک ستایش کنید. به خودتان یادآوری کنید که چقدر قوی، با استعداد و سخت‌کوش هستید.

3. وقتی احساس خستگی می‌کنید، لبخند بزنید. فقط لبخند زدن می‌تواند احساس شما را بهتر کند. وقتی تحت استرس، اضطراب یا نگرانی هستید سعی کنید لبخند بزنید. یک لبخند واقعی، با تنگ کردن چشم‌ها باعث می‌شود حالتان بهتر شود و تنش‌ها از بین بروند.


چگونه دندان های تمیز و سفید داشته باشیم

چگونه از خود در مقابل ویروس کرونا Covid-19 محافظت کنید(2020)

4. اطراف خود را پر از افراد مثبت کنید. گروه‌های اجتماعی شما نقش بزرگی در نوع احساستان دارند. اگر توسط افراد منفی یا بدبین محاصره شده باشید، از رفتارشان تاثیر خواهید گرفت. به جای آن، به دنبال ارتباطات مثبت با افراد خوشحال، خوش‌بین و شاد باشید.

5. به‌خاطر چیزها و انسان‌های خوب زندگی‌تان، قدردانی و تشکر کنید. هر روز فهرست جدیدی را تعیین کنید که به‌خاطرشان شاکر هستید. ارتباطات، فرصت‌ها، لحظات مورد علاقه و سایر چیزهایی را که در زندگیتان اتفاق افتاده است، در نظر بگیرید.

6. زندگی‌تان را مثل یک داستان مثبت بنویسید. هر روز چیزهایی را که برایتان اتفاق افتاده است، در دفترتان یادداشت کنید اما مثل یک داستان شاد. روی نکات مثبت تمرکز کنید. وقتی دارید درباره مشکلات می‌نویسید روی چیزی که از آنها یاد گرفتید یا اینکه آن تجربه چطور باعث رشد شما شد، تمرکز کنید.

1. انتظاراتتان را بر اساس روند زندگی‌تان تنظیم کنید. هرچه از لحاظ روحی، بزرگ‌تر و پخته‌تر شوید، زندگی‌تان بیشتر تغییر می‌کند. به جای چسبیدن به انتظارات، اهداف و آرزوهای خاص، برای تغییر در آنها آزاد باشید. تنظیم کردن انتظارات، به شما در واقع‌بین‌تر بودن و اجتناب از ناامیدی کمک می‌کند.

2. یکی از مهم‌ترین راه‌های شاد بودن، برقراری ارتباطی قوی با خانواده، دوستان و افراد دوست‌داشتنی است. ارتباطات، عناصر کلیدی شادی بلندمدت هستند. شما نیازی به ده‌ها دوست برای شاد بودن ندارید. پس زمانتان را به ایجاد ارتباط قوی با اشخاص نزدیکتان اختصاص دهید.

3. هر روز به طور میانگین، 7 تا 9 ساعت بخوابید. اگر خواب کافی ندارید ممکن است بداخلاق، بدبین یا دچار استرس شوید. یک زمان‌بندی خواب مناسب باعث می‌شود هر روز حس خوبی داشته باشید.اگر در هنگام شب دچار اختلال بی خوابی هستید این مطلب را بخوانید

4. شاید مدام از خودتان بپرسید که چطور خوشحال باشیم و چطور میتوانیم همیشه شاد باشیم. ما یک توصیه کلیدی داریم، میزان فعالیتتان را بیشتر کنید. ورزش و تحرک برای بهبود حال، عالی هستند. فعالیت بدنی بیشتری در زندگی روزمره‌تان داشته باشید تا احساس شادی و خوشحالی بیشتری کنید. برخی از روش‌های ساده افزایش فعالیت عبارتند از:

5. وقتی احساس اضطراب، استرس یا خفگی می‌کنید، مدیتیشن کنید. مدیتیشن به آرام کردن فکر و بازیابی حس آرامش کمک می‌کند. همچنین مدیتیشن روزانه، شما را برای رویارویی با شرایط سخت و استرس‌زا آماده می‌کند.

شما چه رویداد مهمی در زندگی تان باعث خوشحالی شما میشود؟ در قسمت نظرات آنرا بیان کنید

 

مطلب قبلی

درمان بی خوابی شب با 29 نکته مفید

چه طور شاد باشیم

مطلب بعدی

چگونه در مصرف کاغذ صرفه جویی کنیم؟

چگونه دندان های تمیز و سفید داشته باشیم

راهنمای خرید تلویزیون هوشمند (2020)

چگونه از خود در مقابل ویروس کرونا Covid-19 محافظت کنید(2020)

نان سیر پنیری

آخرین مطالب


نان سیر پنیری


سمبوسه تن ماهی


نان دارچینی سیب

محبوب ترین مطالب


چگونه در مصرف کاغذ صرفه جویی کنیم؟


چطور صبح ها سرحال باشیم؟


صرفه جویی در مصرف آب با ایده هایی هوشمندانه


مدیتیشن عمیق با 4 روش آسان

این وبسایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. با ادامه کار با وبسایت باروکات شما در استفاده از کوکی ها موافقت خواهید کرد.
موافقم

دریافت کتاب الکترونیکی “41 خوراکی بی‌نظیر برای چربی سوزی” به صورت رایگان در ایمیل شما

شرکت در آزمون معتبر روانشناسی پیشرفته نئو


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز

شادی یکی از هیجانات اساسی انسان است که وجود آن به انسان کمک می‌کند سلامت روان بهتری داشته باشد. شاد بودن و شاد زندگی کردن یکی از عوامل مهم پیشگیری از ابتلا به اختلالات روان‌شناختی است.درواقع، شادی حالتی هیجانی است که نشانگر میزان رضایتمندی فرد در زمینه های مختلف بویژه زمینه های روانی است.هنگامی که انسان شاد است برخی مناطق مغز او تحریک می شود و ترشح برخی هورمون ها ازجمله سروتونین و نوراپی نفرین و دوپامین در بدن افزایش پیدا می کند.شاد بودن و شاد زندگی کردن و روی خوش نشان دادن به زندگی و مقابله با مشکلاتی که در زندگی برای هر فردی به وجود می آید از ارکان سلامت روان محسوب می شود.افراد سالم که دچار افسردگی نیستند به صورت ذاتی به دنبال شادمانی هستند و لازم به ذکر است که در حالت شادی انرژی بدن افزایش می یابد و عملکرد ذهنی فرد کارآمدتر و بهینه تر می شود.افراد درباره یک پدیده یکسان به میزان یکسان هیجان شادی از خود نشان نمی دهند و به همین دلیل راهکارهای متفاوتی پیشنهاد می شود تا در نهایت همه افراد بتوانند شادی خود را افزایش دهند.با توجه به این که شادی حالتی روانی است که پس از برآورده شدن خواسته های انسان ایجاد می شود و شامل میزان عاطفه مثبت و رضایتمندی فرد است، بنابراین برای این که بتوانیم شاد باشیم می توانیم از این راهکارها استفاده کنیم:1 ـ بازسازی نگرش ها و شناخت ها: در این تمرین لازم است ابتدا مشخص کنید چه اتفاقاتی باعث می شود تا شما دچار خلق پایین و ناراحتی شوید. سپس معین کنید کنترل کدام یک از اتفاقات تحت اختیار شما بوده است و به نقش خود در بروز آن اتفاق نمره دهید. پس از آن لازم است مشخص کنید چگونه می توانید اتفاقات را بپذیرید و به میزان پذیرش خود نمره دهید. فهرستی از راه حل هایی را تهیه کنید که می توان بر آن اتفاق غلبه کرد و احتمال موفقیت آن راه حل ها را نیز تعیین کنید.2 ـ مدیریت زمان: برنامه ریزی به منظور درست و بموقع انجام دادن کارها به کاهش استرس و افزایش شادی منجر می شود.3 ـ تهیه فهرستی از موفقیت ها و تمرکز بر آنها4 ـ برقراری روابط اجتماعی و رفت آمد با دوستان و اقوام5 ـ تمرین مثبت نگری: تهیه فهرستی از ویژگی های خوب نزدیکان و اطرافیان و مرور آنها6 ـ مشورت: همفکری هنگام تصمیم گیری منجر می شود تا تصمیمات بهتری بگیرید و ترس از شکست در شما کاهش یابد.7 ـ شمارش نعمت ها و تهیه فهرستی از دارایی های مادی و غیرمادی و تمرین شکرگزاری8 ـ گوش دادن به موسیقی: موسیقی، نواحی خاصی در مغز راتحریک می کند که به افزایش شادی منجر می شود.9 ـ تنفس عمیق و تمرین آرام سازی عضلات به منظور کاهش استرس و افزایش شادی10 ـ عضویت در انجمن های خیریه11 ـ خواندن مطالب طنز12 ـ انجام فعالیت های لذتبخشمنبع:سلامت نیوز

 

چه طور شاد باشیم

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر


جلوگیری از ورود هوای آلوده به خانه!


قیمت امروز بلیط اتوبوس به هرکجای ایران


مرکز تخصصی استعدادیابی و آموزش کودکان


خرید مستقیم فرش از کارخانه


موثرترین راه پاکسازی هوای خانه


راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی


با چند سوال ساده شخصیتت رو بشناس!

چطور با هزینه‌ی کم، زیاد و راحت سفر کنیم؟


بهترین راه بهبود کیفیت هوا در خانه

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن

بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت


ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

جستجو در سایت

زنان شاد چه می‌کنند،چطور زن شادی باشیم

محققان با بررسی و مطالعه عوامل شادی در زنان مختلف به این نتیجه رسیده‌اند که:

1. زنان‌شاد می‌دانند کامل‌گرایی با کمال گرایی متفاوت است، بنابراین به دنبال واقعی نگاه کردن به خود و نقاط ضعف و قوت‌شان هستند و نگاه آرمانی و اید‌ه‌آل‌گرایانه ندارند. 2. زنان شاد می‌دانند ارزش‌ آن‌ها بستگی به این ندارد که چه دارند و چگونه به نظر می‌رسند.برای آن‌ها مهم این است که از چه روابط موفق و سلامت احساسی برخوردارند. 3. زنان شاد می‌دانند تنها خودشان هستند که می‌توانند کاری برای شادبودن خود انجام دهند و نباید آن را به دیگری واگذار کنند و از دیگران انتظار داشته باشند. 4. زنان شاد درک می‌کنند امروز تنها روزی است که می‌توانند از آن مطمئن باشند.آن‌ها می‌دانند که از این روز چگونه بیشترین استفاده را کنند. 5. زنان شاد می‌دانند که با «نه گفتن» به دیگران فرصتی را پیدا می‌کنند که به خودشان «آری» بگویند. 6. زنان شاد اهمیت داشتن قدرت شخصی را درک می‌کنند و این باور را دارند که زندگی‌شان متعلق به خودشان است نه وابسته به دیگران. 7. زنان شاد قدرت انتخاب در زندگی را باور دارند بنابراین به انتخاب‌های زندگی‌شان توجه ویژه‌ای می‌کنند. 8. زنان شاد از قدرت بخشش مطلع هستند، چرا که می‌دانند بخشیدن به یک فرد کمک به او نیست بلکه کمک کردن به خودشان است. 9. زنان شاد برنامه ویژه‌ای برای وقت گذراندن با خود دارند و برای شاد زیستن برنامه‌ریزی‌ می‌کنند. 10. زنان شاد هرگز موقعیت‌های بد و اتفاقات ناخوشایند را فراگیر و همیشگی‌ نمی‌دانند و آن را شخصی ارزیابی نمی‌کنند. 11. زنان شاد می‌دانند که خوشبختی و شادمانی بدون تلاش و زحمت نیست، بنابراین در مواقع بروز مشکلات به دنبال حل مسأله و یافتن راه‌حل‌های منطقی هستند. 12. زنان شاد می‌دانند که در هرمرحله از زندگی، چیزی را از دست خواهند داد اما در مقابل، چیزی را هم به‌دست می‌آورند. 13. زنان شاد می‌دانند بخشی از هویت آن‌ها به شغل و کاری که انجام می‌دهند مربوط می‌شود، اما هرگز اجازه نمی‌دهند همه‌ هویت‌شان را کارشان رقم بزند. 14. زنان شاد می‌دانند که می‌توانند صاحب همه چیز شوند، اما لزوماً همه چیز را در یک زمان به دست نمی‌آورند. 15. زنان شاد می‌دانند نگرش مثبت، روابط ارزشمند و زندگی پرمعنا اجزای تشکیل‌دهنده‌ شادمانی و خوش‌بختی هستند. 16. زنان شاد خود را باور دارند، قدر‌شناس و عامل‌ هستند. 17. زنان شاد مقایسه نمی‌کنند زیرا می‌دانند همیشه کسانی وجود دارند که بیش از آن‌ها دارند. 18. زنان شاد می‌دانند اعتراف‌‌کردن به مسائلی که وجود دارد نخستین قدم برای تغییر دادن است. 19. زنان شاد به هر قیمتی وارد یک رابطه عاطفی نمی‌شوند.آنها ترجیح می‌دهند عشق برابر و پایدار و با‌ثبات را تجربه کنند. 20. زنان شاد به دنبال یادگیری و تغییر هستند و هیچ گاه قدرت خلاقیت خود را دست‌کم نمی‌گیرند. وقت را تلف نکنید. به این موضوعات فکر کنید و آن‌ها را اجرا کنید. این ۲۰ اصل به عنوان راز‌هایی برای تبدیل شدن به یک زن شاد زندگی شما را دگرگون می‌کند. فراموش‌نکنید که هیچ لوازم آرایشی به‌اندازه‌ «شادی» شما را زیبا نمی‌کند.

چه طور شاد باشیم

منبع : سلامت نیوز



بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :

چه طور شاد باشیم


9365


بازدید امروز:


41642


بازدید دیروز:


232394312


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

چه طور شاد باشیم
چه طور شاد باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *