چگونه احساس خود را خوب کنیم

 
helpkade
چگونه احساس خود را خوب کنیم
چگونه احساس خود را خوب کنیم

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

راز موفقیت | محمود جولایی – آموزش تکنیک های نوین موفقیت فردی

زمان لازم برای مطالعه این مقاله ارزشمند ۶ دقیقه است.

چگونه احساس خود را خوب کنیم

 

-ما روزهایی داریم که حالمون خوبه و پرانرژی هستیم و متاسفانه روزهایی هم داریم که حالمون خوب نیست و انرژی کمی داریم.

-اگه من به شما بگم که توی اون روز‌ها می­ توانید بلافاصله حال خودتون رو بهتر کنید چی؟

-منو باور می­ کنید؟ اگر بگویم لازم نیست همین الان عزت نفس خود را افزایش دهید چه؟ آیا باور می کنید؟

-من از شما همچین انتظاری ندارم چون ما شرطی شدیم ،که فکر کنیم هیچ جواب آسونی در زندگی وجود نداره.

اما من مطمئنم شما با چیزهایی که در پایان این مقاله یاد می­ گیرید سورپرایز خواهید شد.

اینو می­ دونم چون من هم متعجب شدم که چقدر احساس بهتری داشتن ساده است.

در طول دوره ی مدرس NLP، یکی از مفیدترین بینش ­هایی که یاد گرفتم این بود که هر رفتار و احساسی که در ما وجود داره در مسیری به ما کمک می­ کنه.
فهمیدنش ساده است وقتی ما احساسات مثبتی مثل شادی، لذت و عشق داریم، افسرده، ناامید، درهم شکسته، عصبانی بودن و همه احساسات منفی چه کمکی به ما می کنه؟
اینکه چطور حال خوب داشته باشیم خیلی سادست، فقط باید باور داشته باشید که میتونید احساس مثبت رو وارد زندگیتون کنید.

احساسات خوب باعث بالا رفتن روحیه و عملکرد ما میشود و برعکس احساسات منفی که باعث حواس پرتی ما میشنوند؛ احساس خوب، تمرکز بیشتری برای ما به همراه دارد.
احساسات خوب باعث بوجود آمدن افق های تازه ای در پهنه آرزوهای ما میشود و با پایین آوردن سطح برخی هورمون ها به کاهش استرس ما کمک زیادی میکند برای همین است که همه ما به دنبال این هستیم که چگونه احساس خوب داشته باشیم .

 

این کار احتمالا در کوتاه مدت احساس خوبی بهت میده اما می‌تونه به شدت خطرناک باشه. این همون چیزیه که تو مبحث طرحواره ها بهش میگیم سبک مقابله ای فرار.
خلاص شدن از احساسات منفی مثل از بین بردن زنگ هشدار آتش هست برای اینکه وقتی آتیش سوزی میشه زنگ آزاردهنده ­ای داره.
رازی که در این شبیه سازی پنهان هست.

 

احساسات شما تلاش می­ کنند که چیزی به شما بگویند و احساسات بد فقط دارن به شما این پیام رو میدهند که باید توجه کنید.
شما از شر زنگ هشدار آتش خلاص نمی ­شید تا صدای آزار دهنده اش رو متوقف کنید، شما با خود آتیش مقابله می کند..
چیزی رو که نیاز دارید یاد بگیرید پیامی هست که احساسات شما بهتون میدهند و به شما میگند که چطور از آنها استفاده کنید تا خطر واقعی رو درک کنید.
بنابراین چطور این کار رو انجام می دهید؟ چطور به سرعت احساس بهتری می­ کنید؟ و چگونه حال خوب داشته باشیم ؟

 

 

ابتدا مشخص کنید که واقعا چه احساسی دارید. اگه عصبانی هستید به سرنخ هایی فکر کنید که میگه عصبانی هستید. ممکنه پیشانی در هم کشیده یا تنفس کم عمق داشته باشید.
بعد از اینکه مشخص کردید احساستون چی هست، تایید کنید که احساس منفی شما حامل یک پیام هست.
و اون چه که شما احساس می ­کنید بر اساس تجربیات شما نیست بلکه بر اساس تفسیر شما از اون تجربه است.
زمانی که تشخیص بدهید چه احساسی دارید و بفهمید که این احساس داره به شما پیامی میده، احتمالا به حفاری بیشتری در مورد احساساتتون نیاز خواهید داشت.


 

تا الان شما تایید کردید که احساسات منفی شما حامل یک پیام هست، خوب این پیام به شما چی می­گه؟
برای هر احساسی، پیام یکسانی هست. شما مثل خونه ای هستین با انواع مختلف هشدارها، زنگ هشدار آتش، زنگ هشدار کربن مونوکسید، زنگ هشدار رادون و غیره.
همه اون ها مسائل مختلفی رو مشخص می­ کنند که نیاز هست به صورت متفاوتی مدیریت بشوند اما وقتی یکی از این زنگ های هشدار به صدا در میاد، داره موضوع یکسانی رو علامت می ده و مشخص می­ کنه.
برای مثال، اگه عصبانی هستین، پیام این هست که یکی از باورها یا ارزش هاتون توسط خودتون یا دیگری نقض شده. اگه ترسیدید پیام این هست که داره نتایج منفی رخ می­ دهد.
ما باید عمیقا حفاری و کندوکاو کنیم تا بیشتر در مورد این پیام ها بیاموزیم و یاد بگیریم چگونه احساس خوبی به خود داشته باشیم


 

زمانی که شما این پیام رو درک کردین قدم بعدی به چالش کشیدن باورهای پشت این پیام اخطار هست.
چه باورهایی به شما این امکان رو میده که باورهای منفی ­تون واقعی بشن؟
آیا این امکان وجود داره که فرضیات پشت این احساست دیگه ارزشی نداشته باشن؟
برای مثال رانندگانی که اغلب خشونت های جاده ای رو تجربه کردن باور دارن که فردی که مسیر اون ها رو قطع می­ کنه یک حمله شخصی به اونها انجام میده.
اگر وقت بذارن و این فرضیه رو به چالش بکشن یا حتی باورشون رو تغییر بدن که فردی که مسیر اونها رو قطع می کنه در واقع عجله داره که همسر حامله اش رو به بیمارستان برسونه، دیگه احساس عصبانیت نمی­ کنن.
مردم اغلب زندگیشون رو بر اساس حالت اتوماتیک تنظیم می کنند و با توجه به چگونگی مطرح شدن موضوع، چگونگی شرطی شدن توسط جامعه و طوری که همیشه رفتار می کنن، عمل می کنن.
اونها به فرضیاتی که پشت عکس العمل ها هست فکر نمی ­کنند. فورا به چیزهایی که به عنوان محرک بهشون ارائه شده واکنش نشون میدن.
زمان بگذارین و باورهایی رو که ممکنه باعث بشه چگونگی تفسیر شما از شرایط رو تغییر بده، بازنگری کنین.
فهمی که شما از شرایط دارین در مورد احساسی که تجربه خواهید کرد تصمیم گیری می­ کنه.

اگر فکر می­ کنین که باورهای شما ارزشمندن و نمی ­خوایید که اونها رو تغییر بدین، اون وقت برای احساس بهتر باید رفتارتون رو تغییر بدین.
راه حل این هست که به سرعت وارد عمل بشین.
بعد از خوندن این مقاله، شما باید این توانایی رو داشته باشین در عرض چند دقیقه فقط با تغییر باورها و یا رویکردتون احساس بهتری داشته باشین.

خبر مهم این هست که شما احتمالا احساسات منفی رو تجربه می­ کنین قبل از اینکه احساس خوبی که دارین به پایان برسه.
کاملا به توانایی تون برای احساس بهتر اعتماد داشته باشین.
شما همه منابعی رو که نیاز دارین در اختیار دارین و بنابراین دنبال کردن این گام های ساده، همراه با احساس بهتر به شما کمک می کنه تا احساسات منفی تون رو تغییر بدین.
متوجه باشین که احساس منفی داشتن عادی نیست. اون با شماست برای اینکه نمی­ دونیم چگونه احساس خود را خوب کنیم و هیچ علت و مورد دیگه ای نداره.

 

اگه خوب روی این موضوع کار کنین، این فرصت رو دارید که بیشتر اوقات احساس کاملا خوبی رو تجربه کنین.برای مثال: اگر به اندازه کافی انعطاف پذیر باشین و حقیقتا باور داشته باشین که هر شخصی این حق رو داره که باورهای خودش رو داشته باشه و همه­ ی این باورها به یک میزان ارزشمند هستن، از اون به بعد احساس عصبانیت برای اینکه کسی استانداردهای شما رو نقض کرده نخواهید داشت.

در کنار انعطاف پذیری، عشق، سخاوت، عزم و اراده، اشتیاق، سلامتی و شادی، خصوصیات دیگری هستن که می‌توانید پرورش بدین تا از احساسات منفی‌تون جلوگیری بشه و احساس خوب زندگی هرلحظه همراه شما باشه.

در این صورت است که نقش شما تعیین کننده می‌شود. باید کنترل اوضاع را به دست بگیرید. در این شرایط به خودتان یادآوری کنید که ما انسانیم و تحت تاثیر مسائل مختلف قرار می‌گیریم به خودتان این باور را بدهید که به زودی می‌توانید دوباره به اوج خوب بودنتان برسید. فقط کافی است تسلیم شرایط نشوید و با استفاده از چک لیست خودتان را شارژ کنید.

یک پیشنهاد جذاب برای پرواز کردن!!!

تیم راز موفقیت با برگزاری ۱۱ دوره موفق کارگاه پرواز، دو بال موفقیت، یعنی اعتماد به نفس و عزت نفس را به شما عزیزان ارائه میدهد تا سال ۹۹ را با لذت پرواز در پهنه آسمان زندگی ایده آل تان شروع کنید. شاید برایتان سوال باشد که چگونه در مدت ۲ ماه چنین چیزی ممکن است!!!. پس برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت نام کلیک کنید.

چگونه احساس خود را خوب کنیم

معرفی محصول: تقویت عزت نفس تضمینی (فایل صوتی هیپنوتیزم)

 

پست قبلی

عزت نفس چیست؟| ۵ راز افزایش عزت نفس که زندگیتان را متحول میکند

پست بعدی

هدفگذاری | در انتخاب اهداف و روش ها همیشه تردید دارم؟ – راز موفقیت

طرحواره چیست؟ و چگونه می تواند زندگی ما را ویران کند؟

عزت نفس چیست؟| ۵ راز افزایش عزت نفس که زندگیتان را متحول میکند

کتابهای روانشناسی | بهترین کتاب روانشناسی عزت نفس کدام است؟-راز موفقیت

عزت نفس دانش آموزان | ۷ تکنیک تضمینی برای تقویت عزت نفس دانش آموزان-راز موفقیت

این مقاله هم عالی بود ..مثل همیشه

تغییر احساس بزرگترین هدف این درس و این دوره است. خوشحالم این درس اینقدر در این وظیفه خود موفق بوده. باید این حال و احساس رو در خودتون حفظ کنید. باید مکانیزم تغییر احساس رو همه دوستان در خود فعال کننید. این اتفاق بزرگ رو به شما تبریک میگم. این خیلی عالیه.

سلام
عالی بود دقیقا درک کردم و توانستم احساسم رو تغییر بدم خدایا شکرت قبلا چند روز طول میکشید وبا این احساس بد زندگی میکردم ولی الان دیگه اون احساس بد رو ندارم وارونم هستم استاد بسیار بسیار سپاس گزارم

درود بر شما. خوشحالم مقالات سایت نیز مورد توجه دوستان قرار گرفته. احتمال دارد که این حالت شما ناشی از تلقین و شرطی شدن لحظه ای با توجه به انچه دیدین باشه. اما همیشه توصیه اول اینه به متخصصین و پزشکان مربوطه مراجعه کنید. اگر انها صلاح دانستند به روانشناس مراجعه کنید.

سلام خسته نباشین واقعن عالی بود ،.اقای دکتر من ی سوال داشتم،،من ی روز ی فیلم دیدم ک ی خانمی بخاطر شرایط پراسترس احساس خفگی وتنگی نفس میکرد.ومن همون موقع حالم بد شد و از اونروز احساس خوبی نسبت ب گلوم ندارم،،دکترهم رفتم داروخوردم بهتر شدم،،ولی میخام این تلقین منفی را از خودم دور کنم،،هنوزبعضی وقتا بخاطر اینکه تیروئیدم از لحاظ ظاهری بزرگه احساس سنگینی دارم،،ومیدونم همش بخاطرتلقینه..خواهشن کمکم کنین ک چیکارکنم

سلام…من در حال حاضر پر احساس خوبم استاد عزیز مرسی از اینکه برای اینکه احساسمو خوب کنم یه راهکار گذاشتید من عالیم

سلام استاد عزیز ممنون از,راه کارهایی که گفتین,این قدم ها برای تغییر احساس عالین,,حتما در تمرینات برای تغییر احساس از,این چندقدم هم استفاده میکنم,,و احساس خیلی خوبی دارم,یک دنیا سپاس

این مقاله رو قبلا خونده بودم ولی یک بار دیگه هم خوندم ممنوم ازتون

من از همین الان تصمیم گرفتم همیشه احساس خوبی داشته باشم ، من دیگه نیتوانم موقع عصبانیت خودم را کنترل کنم و پیوسته شاد باشم و اجازه ندهم کسی این حس خوب بودن ازم بگیره. از شما استاد بزرگوار هم متشکرم، امیدوارم بتوانم این حس خوب و ارزسمند را همیشه حفظ کنم ، خدایا شکرت

سلام و درود. سپاس از لطفتون. خوشحالم مقاله ها اینقدر مورد توجه دوستان قرار گرفته. سایت مشکلی نداره. لطفا در مراحل سیو دقت کنید و یا از دوستی بپرسید. اگر مشکل رفع نشد پیام بدین.

سلام استاد مقاله هایتان بسیار عالی و تاثیر گذار است از شما تشکر میکنم اما صفحات و مقاله ها پس از سیو قابل خواندن نیستند که سر فرصت مطالعه کنیم ممنون میشوم ترتیبی اتخاذ شود.متشکرم

بسیار عالیه …خیلی ممنون از تمام مقالات زیبا و کمک کنندتون

با سلام و درود خدمت استاد ارجمند
دقیقا تغییر احساس منشا همه چیز در دنیا و کایناته و اگر ما بتونیم اکثر اوقات احساس خوبی در مورد همه چیز داشته باشیم میتونیم بگیم که واقعا ما در دنیا بصورت برنده عمل کرده ایم این راز بزرگی است که شاید اکثر افراد ان را بدانند اما متاسفانه عمل نمیکنند در علم nlp
اکثر تکنیک ها بر رروی احساس پایه گذاری شده است
و یک نکته دیگه که فکر کنم اکثر افراد به ان توجه نمیکنند اینه که دنیا و کاینات بر اساس احساس جواب میده و زبان کاینات احساسه
مرسی از همه

سلام به دوستان جذبی
من در درسها به خوبی یادگرفتم احساس خودم رو خوب کنم و ازش لذت میبرم این مقاله هم مثل همیشه عالی بود

درود بر شما که به نکته مخفی دوره اسرار ناگفته قانون جذب ” اشاره کردین. ن=من در طراحی این دوره انلاین یک هدف بزرگ داشتم. تغییر تدریجی احساس شما از خود و دنیای خود.

این مقاله نگاهی زیباشناختی به این تغییر حال دارد.

سلام و ادب و احترام
مطالب مقاله بسیار ارزشمند و مفید است
بله احساسات ما هستن که سرنوشت ما را تعیین میکنند
هنگامی که مقاله را می خواندم انگار دقیقا گام به گام تغییر احساسات را که در دوره بیست و یک روز است را کامل تر درک میکردم
متشکرم

از خواندن مقاله لذت بردم و تجربه .مطلب جدید یاد گرفتم فهمید م که از حال بد پی به احساسات خوب برد یعنی یک نوع نشانه و علامت است

سلام این مطلب مرا به فکر فرو برد که واقعا خودم چقدر خود واقعیم را می شناسم ‌تاکنون حتی به آن فکر هم نکرده ام آنقدر غرق در روزمرگیهای زندگی شده ام که تا کجا نمی دانم از خود واقعیم دور مانده ام

منم دانشجوی ارشد برقم،تو یه دانشگاه خوب، میترسم از روزی ک همچین حسی داشته باشم، منم به این راه تشویق و تحمیل شدم. عاشق موسیقیم ساز میزنم اما دلم میخواست خیلی خیلی پیشتر از این نوازنده ای قابل شده بودم همیشه حس میکنم چقد دیره چقد عقبم چقد زمان از دست دادم، برای رسیدن به رویام. اما هنوزم تلاش میکنم امیدوارم بتونم. حس عجیبی داشتم به حرفایی ک زدین، امیدوارم حالتون بهتر شه.

درود بر شما

خیلی هم عالی موفق باشید قطعا دوره پرواز یگی از بهترین دوره های مرتبط به عزت نفس و اعتماد به نفس و تحول فردی در ایران و جهان امیدوارم همه ایرانیان عزیز از این دوره عزت نفس و اعتماد به نفس استفاده گنند خوشحال میشیم به دوستانتون هم و عزیزانتون هم معرفی گنید

واقعا یکی از بهترین مقاله هایی بود که تونستم حال خوب رو تجربه کنم از تیم راز موفقیت واقعا ممنونم و در دوره پرواز حتما شرکت خواهم کرد

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پیام شما پس از بررسی منتشر می شود

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

طرحواره چیست؟ و چگونه می تواند زندگی ما را ویران کند؟

عزت نفس چیست؟| ۵ راز افزایش عزت نفس که زندگیتان را متحول…

کتابهای روانشناسی | بهترین کتاب روانشناسی عزت نفس کدام…

همین الان ایمیل و شماره همراه خود را وارد کنید تا ایمیل برایتان ارسال شود

آیا می‌دانید چه فرصتی پیش روی شماست ؟

همین الان می‌توانید عضوی از نخبگان قانون جذب شوید که با تدریس استاد جولایی در این دوره  قانون جذب زندگی‌شان را متحول کرده‌اند !

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

راز موفقیت | محمود جولایی – آموزش تکنیک های نوین موفقیت فردی

زمان لازم برای مطالعه این مقاله ارزشمند ۶ دقیقه است.

چگونه احساس خود را خوب کنیم

 

-ما روزهایی داریم که حالمون خوبه و پرانرژی هستیم و متاسفانه روزهایی هم داریم که حالمون خوب نیست و انرژی کمی داریم.

-اگه من به شما بگم که توی اون روز‌ها می­ توانید بلافاصله حال خودتون رو بهتر کنید چی؟

-منو باور می­ کنید؟ اگر بگویم لازم نیست همین الان عزت نفس خود را افزایش دهید چه؟ آیا باور می کنید؟

-من از شما همچین انتظاری ندارم چون ما شرطی شدیم ،که فکر کنیم هیچ جواب آسونی در زندگی وجود نداره.

اما من مطمئنم شما با چیزهایی که در پایان این مقاله یاد می­ گیرید سورپرایز خواهید شد.

اینو می­ دونم چون من هم متعجب شدم که چقدر احساس بهتری داشتن ساده است.

در طول دوره ی مدرس NLP، یکی از مفیدترین بینش ­هایی که یاد گرفتم این بود که هر رفتار و احساسی که در ما وجود داره در مسیری به ما کمک می­ کنه.
فهمیدنش ساده است وقتی ما احساسات مثبتی مثل شادی، لذت و عشق داریم، افسرده، ناامید، درهم شکسته، عصبانی بودن و همه احساسات منفی چه کمکی به ما می کنه؟
اینکه چطور حال خوب داشته باشیم خیلی سادست، فقط باید باور داشته باشید که میتونید احساس مثبت رو وارد زندگیتون کنید.

احساسات خوب باعث بالا رفتن روحیه و عملکرد ما میشود و برعکس احساسات منفی که باعث حواس پرتی ما میشنوند؛ احساس خوب، تمرکز بیشتری برای ما به همراه دارد.
احساسات خوب باعث بوجود آمدن افق های تازه ای در پهنه آرزوهای ما میشود و با پایین آوردن سطح برخی هورمون ها به کاهش استرس ما کمک زیادی میکند برای همین است که همه ما به دنبال این هستیم که چگونه احساس خوب داشته باشیم .

 

این کار احتمالا در کوتاه مدت احساس خوبی بهت میده اما می‌تونه به شدت خطرناک باشه. این همون چیزیه که تو مبحث طرحواره ها بهش میگیم سبک مقابله ای فرار.
خلاص شدن از احساسات منفی مثل از بین بردن زنگ هشدار آتش هست برای اینکه وقتی آتیش سوزی میشه زنگ آزاردهنده ­ای داره.
رازی که در این شبیه سازی پنهان هست.

 

احساسات شما تلاش می­ کنند که چیزی به شما بگویند و احساسات بد فقط دارن به شما این پیام رو میدهند که باید توجه کنید.
شما از شر زنگ هشدار آتش خلاص نمی ­شید تا صدای آزار دهنده اش رو متوقف کنید، شما با خود آتیش مقابله می کند..
چیزی رو که نیاز دارید یاد بگیرید پیامی هست که احساسات شما بهتون میدهند و به شما میگند که چطور از آنها استفاده کنید تا خطر واقعی رو درک کنید.
بنابراین چطور این کار رو انجام می دهید؟ چطور به سرعت احساس بهتری می­ کنید؟ و چگونه حال خوب داشته باشیم ؟

 

 

ابتدا مشخص کنید که واقعا چه احساسی دارید. اگه عصبانی هستید به سرنخ هایی فکر کنید که میگه عصبانی هستید. ممکنه پیشانی در هم کشیده یا تنفس کم عمق داشته باشید.
بعد از اینکه مشخص کردید احساستون چی هست، تایید کنید که احساس منفی شما حامل یک پیام هست.
و اون چه که شما احساس می ­کنید بر اساس تجربیات شما نیست بلکه بر اساس تفسیر شما از اون تجربه است.
زمانی که تشخیص بدهید چه احساسی دارید و بفهمید که این احساس داره به شما پیامی میده، احتمالا به حفاری بیشتری در مورد احساساتتون نیاز خواهید داشت.


 

تا الان شما تایید کردید که احساسات منفی شما حامل یک پیام هست، خوب این پیام به شما چی می­گه؟
برای هر احساسی، پیام یکسانی هست. شما مثل خونه ای هستین با انواع مختلف هشدارها، زنگ هشدار آتش، زنگ هشدار کربن مونوکسید، زنگ هشدار رادون و غیره.
همه اون ها مسائل مختلفی رو مشخص می­ کنند که نیاز هست به صورت متفاوتی مدیریت بشوند اما وقتی یکی از این زنگ های هشدار به صدا در میاد، داره موضوع یکسانی رو علامت می ده و مشخص می­ کنه.
برای مثال، اگه عصبانی هستین، پیام این هست که یکی از باورها یا ارزش هاتون توسط خودتون یا دیگری نقض شده. اگه ترسیدید پیام این هست که داره نتایج منفی رخ می­ دهد.
ما باید عمیقا حفاری و کندوکاو کنیم تا بیشتر در مورد این پیام ها بیاموزیم و یاد بگیریم چگونه احساس خوبی به خود داشته باشیم


 

زمانی که شما این پیام رو درک کردین قدم بعدی به چالش کشیدن باورهای پشت این پیام اخطار هست.
چه باورهایی به شما این امکان رو میده که باورهای منفی ­تون واقعی بشن؟
آیا این امکان وجود داره که فرضیات پشت این احساست دیگه ارزشی نداشته باشن؟
برای مثال رانندگانی که اغلب خشونت های جاده ای رو تجربه کردن باور دارن که فردی که مسیر اون ها رو قطع می­ کنه یک حمله شخصی به اونها انجام میده.
اگر وقت بذارن و این فرضیه رو به چالش بکشن یا حتی باورشون رو تغییر بدن که فردی که مسیر اونها رو قطع می کنه در واقع عجله داره که همسر حامله اش رو به بیمارستان برسونه، دیگه احساس عصبانیت نمی­ کنن.
مردم اغلب زندگیشون رو بر اساس حالت اتوماتیک تنظیم می کنند و با توجه به چگونگی مطرح شدن موضوع، چگونگی شرطی شدن توسط جامعه و طوری که همیشه رفتار می کنن، عمل می کنن.
اونها به فرضیاتی که پشت عکس العمل ها هست فکر نمی ­کنند. فورا به چیزهایی که به عنوان محرک بهشون ارائه شده واکنش نشون میدن.
زمان بگذارین و باورهایی رو که ممکنه باعث بشه چگونگی تفسیر شما از شرایط رو تغییر بده، بازنگری کنین.
فهمی که شما از شرایط دارین در مورد احساسی که تجربه خواهید کرد تصمیم گیری می­ کنه.

اگر فکر می­ کنین که باورهای شما ارزشمندن و نمی ­خوایید که اونها رو تغییر بدین، اون وقت برای احساس بهتر باید رفتارتون رو تغییر بدین.
راه حل این هست که به سرعت وارد عمل بشین.
بعد از خوندن این مقاله، شما باید این توانایی رو داشته باشین در عرض چند دقیقه فقط با تغییر باورها و یا رویکردتون احساس بهتری داشته باشین.

خبر مهم این هست که شما احتمالا احساسات منفی رو تجربه می­ کنین قبل از اینکه احساس خوبی که دارین به پایان برسه.
کاملا به توانایی تون برای احساس بهتر اعتماد داشته باشین.
شما همه منابعی رو که نیاز دارین در اختیار دارین و بنابراین دنبال کردن این گام های ساده، همراه با احساس بهتر به شما کمک می کنه تا احساسات منفی تون رو تغییر بدین.
متوجه باشین که احساس منفی داشتن عادی نیست. اون با شماست برای اینکه نمی­ دونیم چگونه احساس خود را خوب کنیم و هیچ علت و مورد دیگه ای نداره.

 

اگه خوب روی این موضوع کار کنین، این فرصت رو دارید که بیشتر اوقات احساس کاملا خوبی رو تجربه کنین.برای مثال: اگر به اندازه کافی انعطاف پذیر باشین و حقیقتا باور داشته باشین که هر شخصی این حق رو داره که باورهای خودش رو داشته باشه و همه­ ی این باورها به یک میزان ارزشمند هستن، از اون به بعد احساس عصبانیت برای اینکه کسی استانداردهای شما رو نقض کرده نخواهید داشت.

در کنار انعطاف پذیری، عشق، سخاوت، عزم و اراده، اشتیاق، سلامتی و شادی، خصوصیات دیگری هستن که می‌توانید پرورش بدین تا از احساسات منفی‌تون جلوگیری بشه و احساس خوب زندگی هرلحظه همراه شما باشه.

در این صورت است که نقش شما تعیین کننده می‌شود. باید کنترل اوضاع را به دست بگیرید. در این شرایط به خودتان یادآوری کنید که ما انسانیم و تحت تاثیر مسائل مختلف قرار می‌گیریم به خودتان این باور را بدهید که به زودی می‌توانید دوباره به اوج خوب بودنتان برسید. فقط کافی است تسلیم شرایط نشوید و با استفاده از چک لیست خودتان را شارژ کنید.

یک پیشنهاد جذاب برای پرواز کردن!!!

تیم راز موفقیت با برگزاری ۱۱ دوره موفق کارگاه پرواز، دو بال موفقیت، یعنی اعتماد به نفس و عزت نفس را به شما عزیزان ارائه میدهد تا سال ۹۹ را با لذت پرواز در پهنه آسمان زندگی ایده آل تان شروع کنید. شاید برایتان سوال باشد که چگونه در مدت ۲ ماه چنین چیزی ممکن است!!!. پس برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت نام کلیک کنید.

چگونه احساس خود را خوب کنیم

معرفی محصول: تقویت عزت نفس تضمینی (فایل صوتی هیپنوتیزم)

 

پست قبلی

عزت نفس چیست؟| ۵ راز افزایش عزت نفس که زندگیتان را متحول میکند

پست بعدی

هدفگذاری | در انتخاب اهداف و روش ها همیشه تردید دارم؟ – راز موفقیت

طرحواره چیست؟ و چگونه می تواند زندگی ما را ویران کند؟

عزت نفس چیست؟| ۵ راز افزایش عزت نفس که زندگیتان را متحول میکند

کتابهای روانشناسی | بهترین کتاب روانشناسی عزت نفس کدام است؟-راز موفقیت

عزت نفس دانش آموزان | ۷ تکنیک تضمینی برای تقویت عزت نفس دانش آموزان-راز موفقیت

این مقاله هم عالی بود ..مثل همیشه

تغییر احساس بزرگترین هدف این درس و این دوره است. خوشحالم این درس اینقدر در این وظیفه خود موفق بوده. باید این حال و احساس رو در خودتون حفظ کنید. باید مکانیزم تغییر احساس رو همه دوستان در خود فعال کننید. این اتفاق بزرگ رو به شما تبریک میگم. این خیلی عالیه.

سلام
عالی بود دقیقا درک کردم و توانستم احساسم رو تغییر بدم خدایا شکرت قبلا چند روز طول میکشید وبا این احساس بد زندگی میکردم ولی الان دیگه اون احساس بد رو ندارم وارونم هستم استاد بسیار بسیار سپاس گزارم

درود بر شما. خوشحالم مقالات سایت نیز مورد توجه دوستان قرار گرفته. احتمال دارد که این حالت شما ناشی از تلقین و شرطی شدن لحظه ای با توجه به انچه دیدین باشه. اما همیشه توصیه اول اینه به متخصصین و پزشکان مربوطه مراجعه کنید. اگر انها صلاح دانستند به روانشناس مراجعه کنید.

سلام خسته نباشین واقعن عالی بود ،.اقای دکتر من ی سوال داشتم،،من ی روز ی فیلم دیدم ک ی خانمی بخاطر شرایط پراسترس احساس خفگی وتنگی نفس میکرد.ومن همون موقع حالم بد شد و از اونروز احساس خوبی نسبت ب گلوم ندارم،،دکترهم رفتم داروخوردم بهتر شدم،،ولی میخام این تلقین منفی را از خودم دور کنم،،هنوزبعضی وقتا بخاطر اینکه تیروئیدم از لحاظ ظاهری بزرگه احساس سنگینی دارم،،ومیدونم همش بخاطرتلقینه..خواهشن کمکم کنین ک چیکارکنم

سلام…من در حال حاضر پر احساس خوبم استاد عزیز مرسی از اینکه برای اینکه احساسمو خوب کنم یه راهکار گذاشتید من عالیم

سلام استاد عزیز ممنون از,راه کارهایی که گفتین,این قدم ها برای تغییر احساس عالین,,حتما در تمرینات برای تغییر احساس از,این چندقدم هم استفاده میکنم,,و احساس خیلی خوبی دارم,یک دنیا سپاس

این مقاله رو قبلا خونده بودم ولی یک بار دیگه هم خوندم ممنوم ازتون

من از همین الان تصمیم گرفتم همیشه احساس خوبی داشته باشم ، من دیگه نیتوانم موقع عصبانیت خودم را کنترل کنم و پیوسته شاد باشم و اجازه ندهم کسی این حس خوب بودن ازم بگیره. از شما استاد بزرگوار هم متشکرم، امیدوارم بتوانم این حس خوب و ارزسمند را همیشه حفظ کنم ، خدایا شکرت

سلام و درود. سپاس از لطفتون. خوشحالم مقاله ها اینقدر مورد توجه دوستان قرار گرفته. سایت مشکلی نداره. لطفا در مراحل سیو دقت کنید و یا از دوستی بپرسید. اگر مشکل رفع نشد پیام بدین.

سلام استاد مقاله هایتان بسیار عالی و تاثیر گذار است از شما تشکر میکنم اما صفحات و مقاله ها پس از سیو قابل خواندن نیستند که سر فرصت مطالعه کنیم ممنون میشوم ترتیبی اتخاذ شود.متشکرم

بسیار عالیه …خیلی ممنون از تمام مقالات زیبا و کمک کنندتون

با سلام و درود خدمت استاد ارجمند
دقیقا تغییر احساس منشا همه چیز در دنیا و کایناته و اگر ما بتونیم اکثر اوقات احساس خوبی در مورد همه چیز داشته باشیم میتونیم بگیم که واقعا ما در دنیا بصورت برنده عمل کرده ایم این راز بزرگی است که شاید اکثر افراد ان را بدانند اما متاسفانه عمل نمیکنند در علم nlp
اکثر تکنیک ها بر رروی احساس پایه گذاری شده است
و یک نکته دیگه که فکر کنم اکثر افراد به ان توجه نمیکنند اینه که دنیا و کاینات بر اساس احساس جواب میده و زبان کاینات احساسه
مرسی از همه

سلام به دوستان جذبی
من در درسها به خوبی یادگرفتم احساس خودم رو خوب کنم و ازش لذت میبرم این مقاله هم مثل همیشه عالی بود

درود بر شما که به نکته مخفی دوره اسرار ناگفته قانون جذب ” اشاره کردین. ن=من در طراحی این دوره انلاین یک هدف بزرگ داشتم. تغییر تدریجی احساس شما از خود و دنیای خود.

این مقاله نگاهی زیباشناختی به این تغییر حال دارد.

سلام و ادب و احترام
مطالب مقاله بسیار ارزشمند و مفید است
بله احساسات ما هستن که سرنوشت ما را تعیین میکنند
هنگامی که مقاله را می خواندم انگار دقیقا گام به گام تغییر احساسات را که در دوره بیست و یک روز است را کامل تر درک میکردم
متشکرم

از خواندن مقاله لذت بردم و تجربه .مطلب جدید یاد گرفتم فهمید م که از حال بد پی به احساسات خوب برد یعنی یک نوع نشانه و علامت است

سلام این مطلب مرا به فکر فرو برد که واقعا خودم چقدر خود واقعیم را می شناسم ‌تاکنون حتی به آن فکر هم نکرده ام آنقدر غرق در روزمرگیهای زندگی شده ام که تا کجا نمی دانم از خود واقعیم دور مانده ام

منم دانشجوی ارشد برقم،تو یه دانشگاه خوب، میترسم از روزی ک همچین حسی داشته باشم، منم به این راه تشویق و تحمیل شدم. عاشق موسیقیم ساز میزنم اما دلم میخواست خیلی خیلی پیشتر از این نوازنده ای قابل شده بودم همیشه حس میکنم چقد دیره چقد عقبم چقد زمان از دست دادم، برای رسیدن به رویام. اما هنوزم تلاش میکنم امیدوارم بتونم. حس عجیبی داشتم به حرفایی ک زدین، امیدوارم حالتون بهتر شه.

درود بر شما

خیلی هم عالی موفق باشید قطعا دوره پرواز یگی از بهترین دوره های مرتبط به عزت نفس و اعتماد به نفس و تحول فردی در ایران و جهان امیدوارم همه ایرانیان عزیز از این دوره عزت نفس و اعتماد به نفس استفاده گنند خوشحال میشیم به دوستانتون هم و عزیزانتون هم معرفی گنید

واقعا یکی از بهترین مقاله هایی بود که تونستم حال خوب رو تجربه کنم از تیم راز موفقیت واقعا ممنونم و در دوره پرواز حتما شرکت خواهم کرد

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پیام شما پس از بررسی منتشر می شود

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

طرحواره چیست؟ و چگونه می تواند زندگی ما را ویران کند؟

عزت نفس چیست؟| ۵ راز افزایش عزت نفس که زندگیتان را متحول…

کتابهای روانشناسی | بهترین کتاب روانشناسی عزت نفس کدام…

همین الان ایمیل و شماره همراه خود را وارد کنید تا ایمیل برایتان ارسال شود

آیا می‌دانید چه فرصتی پیش روی شماست ؟

همین الان می‌توانید عضوی از نخبگان قانون جذب شوید که با تدریس استاد جولایی در این دوره  قانون جذب زندگی‌شان را متحول کرده‌اند !

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

راز موفقیت | محمود جولایی – آموزش تکنیک های نوین موفقیت فردی

زمان لازم برای مطالعه این مقاله ارزشمند ۶ دقیقه است.

چگونه احساس خود را خوب کنیم

 

-ما روزهایی داریم که حالمون خوبه و پرانرژی هستیم و متاسفانه روزهایی هم داریم که حالمون خوب نیست و انرژی کمی داریم.

-اگه من به شما بگم که توی اون روز‌ها می­ توانید بلافاصله حال خودتون رو بهتر کنید چی؟

-منو باور می­ کنید؟ اگر بگویم لازم نیست همین الان عزت نفس خود را افزایش دهید چه؟ آیا باور می کنید؟

-من از شما همچین انتظاری ندارم چون ما شرطی شدیم ،که فکر کنیم هیچ جواب آسونی در زندگی وجود نداره.

اما من مطمئنم شما با چیزهایی که در پایان این مقاله یاد می­ گیرید سورپرایز خواهید شد.

اینو می­ دونم چون من هم متعجب شدم که چقدر احساس بهتری داشتن ساده است.

در طول دوره ی مدرس NLP، یکی از مفیدترین بینش ­هایی که یاد گرفتم این بود که هر رفتار و احساسی که در ما وجود داره در مسیری به ما کمک می­ کنه.
فهمیدنش ساده است وقتی ما احساسات مثبتی مثل شادی، لذت و عشق داریم، افسرده، ناامید، درهم شکسته، عصبانی بودن و همه احساسات منفی چه کمکی به ما می کنه؟
اینکه چطور حال خوب داشته باشیم خیلی سادست، فقط باید باور داشته باشید که میتونید احساس مثبت رو وارد زندگیتون کنید.

احساسات خوب باعث بالا رفتن روحیه و عملکرد ما میشود و برعکس احساسات منفی که باعث حواس پرتی ما میشنوند؛ احساس خوب، تمرکز بیشتری برای ما به همراه دارد.
احساسات خوب باعث بوجود آمدن افق های تازه ای در پهنه آرزوهای ما میشود و با پایین آوردن سطح برخی هورمون ها به کاهش استرس ما کمک زیادی میکند برای همین است که همه ما به دنبال این هستیم که چگونه احساس خوب داشته باشیم .

 

این کار احتمالا در کوتاه مدت احساس خوبی بهت میده اما می‌تونه به شدت خطرناک باشه. این همون چیزیه که تو مبحث طرحواره ها بهش میگیم سبک مقابله ای فرار.
خلاص شدن از احساسات منفی مثل از بین بردن زنگ هشدار آتش هست برای اینکه وقتی آتیش سوزی میشه زنگ آزاردهنده ­ای داره.
رازی که در این شبیه سازی پنهان هست.

 

احساسات شما تلاش می­ کنند که چیزی به شما بگویند و احساسات بد فقط دارن به شما این پیام رو میدهند که باید توجه کنید.
شما از شر زنگ هشدار آتش خلاص نمی ­شید تا صدای آزار دهنده اش رو متوقف کنید، شما با خود آتیش مقابله می کند..
چیزی رو که نیاز دارید یاد بگیرید پیامی هست که احساسات شما بهتون میدهند و به شما میگند که چطور از آنها استفاده کنید تا خطر واقعی رو درک کنید.
بنابراین چطور این کار رو انجام می دهید؟ چطور به سرعت احساس بهتری می­ کنید؟ و چگونه حال خوب داشته باشیم ؟

 

 

ابتدا مشخص کنید که واقعا چه احساسی دارید. اگه عصبانی هستید به سرنخ هایی فکر کنید که میگه عصبانی هستید. ممکنه پیشانی در هم کشیده یا تنفس کم عمق داشته باشید.
بعد از اینکه مشخص کردید احساستون چی هست، تایید کنید که احساس منفی شما حامل یک پیام هست.
و اون چه که شما احساس می ­کنید بر اساس تجربیات شما نیست بلکه بر اساس تفسیر شما از اون تجربه است.
زمانی که تشخیص بدهید چه احساسی دارید و بفهمید که این احساس داره به شما پیامی میده، احتمالا به حفاری بیشتری در مورد احساساتتون نیاز خواهید داشت.


 

تا الان شما تایید کردید که احساسات منفی شما حامل یک پیام هست، خوب این پیام به شما چی می­گه؟
برای هر احساسی، پیام یکسانی هست. شما مثل خونه ای هستین با انواع مختلف هشدارها، زنگ هشدار آتش، زنگ هشدار کربن مونوکسید، زنگ هشدار رادون و غیره.
همه اون ها مسائل مختلفی رو مشخص می­ کنند که نیاز هست به صورت متفاوتی مدیریت بشوند اما وقتی یکی از این زنگ های هشدار به صدا در میاد، داره موضوع یکسانی رو علامت می ده و مشخص می­ کنه.
برای مثال، اگه عصبانی هستین، پیام این هست که یکی از باورها یا ارزش هاتون توسط خودتون یا دیگری نقض شده. اگه ترسیدید پیام این هست که داره نتایج منفی رخ می­ دهد.
ما باید عمیقا حفاری و کندوکاو کنیم تا بیشتر در مورد این پیام ها بیاموزیم و یاد بگیریم چگونه احساس خوبی به خود داشته باشیم


 

زمانی که شما این پیام رو درک کردین قدم بعدی به چالش کشیدن باورهای پشت این پیام اخطار هست.
چه باورهایی به شما این امکان رو میده که باورهای منفی ­تون واقعی بشن؟
آیا این امکان وجود داره که فرضیات پشت این احساست دیگه ارزشی نداشته باشن؟
برای مثال رانندگانی که اغلب خشونت های جاده ای رو تجربه کردن باور دارن که فردی که مسیر اون ها رو قطع می­ کنه یک حمله شخصی به اونها انجام میده.
اگر وقت بذارن و این فرضیه رو به چالش بکشن یا حتی باورشون رو تغییر بدن که فردی که مسیر اونها رو قطع می کنه در واقع عجله داره که همسر حامله اش رو به بیمارستان برسونه، دیگه احساس عصبانیت نمی­ کنن.
مردم اغلب زندگیشون رو بر اساس حالت اتوماتیک تنظیم می کنند و با توجه به چگونگی مطرح شدن موضوع، چگونگی شرطی شدن توسط جامعه و طوری که همیشه رفتار می کنن، عمل می کنن.
اونها به فرضیاتی که پشت عکس العمل ها هست فکر نمی ­کنند. فورا به چیزهایی که به عنوان محرک بهشون ارائه شده واکنش نشون میدن.
زمان بگذارین و باورهایی رو که ممکنه باعث بشه چگونگی تفسیر شما از شرایط رو تغییر بده، بازنگری کنین.
فهمی که شما از شرایط دارین در مورد احساسی که تجربه خواهید کرد تصمیم گیری می­ کنه.

اگر فکر می­ کنین که باورهای شما ارزشمندن و نمی ­خوایید که اونها رو تغییر بدین، اون وقت برای احساس بهتر باید رفتارتون رو تغییر بدین.
راه حل این هست که به سرعت وارد عمل بشین.
بعد از خوندن این مقاله، شما باید این توانایی رو داشته باشین در عرض چند دقیقه فقط با تغییر باورها و یا رویکردتون احساس بهتری داشته باشین.

خبر مهم این هست که شما احتمالا احساسات منفی رو تجربه می­ کنین قبل از اینکه احساس خوبی که دارین به پایان برسه.
کاملا به توانایی تون برای احساس بهتر اعتماد داشته باشین.
شما همه منابعی رو که نیاز دارین در اختیار دارین و بنابراین دنبال کردن این گام های ساده، همراه با احساس بهتر به شما کمک می کنه تا احساسات منفی تون رو تغییر بدین.
متوجه باشین که احساس منفی داشتن عادی نیست. اون با شماست برای اینکه نمی­ دونیم چگونه احساس خود را خوب کنیم و هیچ علت و مورد دیگه ای نداره.

 

اگه خوب روی این موضوع کار کنین، این فرصت رو دارید که بیشتر اوقات احساس کاملا خوبی رو تجربه کنین.برای مثال: اگر به اندازه کافی انعطاف پذیر باشین و حقیقتا باور داشته باشین که هر شخصی این حق رو داره که باورهای خودش رو داشته باشه و همه­ ی این باورها به یک میزان ارزشمند هستن، از اون به بعد احساس عصبانیت برای اینکه کسی استانداردهای شما رو نقض کرده نخواهید داشت.

در کنار انعطاف پذیری، عشق، سخاوت، عزم و اراده، اشتیاق، سلامتی و شادی، خصوصیات دیگری هستن که می‌توانید پرورش بدین تا از احساسات منفی‌تون جلوگیری بشه و احساس خوب زندگی هرلحظه همراه شما باشه.

در این صورت است که نقش شما تعیین کننده می‌شود. باید کنترل اوضاع را به دست بگیرید. در این شرایط به خودتان یادآوری کنید که ما انسانیم و تحت تاثیر مسائل مختلف قرار می‌گیریم به خودتان این باور را بدهید که به زودی می‌توانید دوباره به اوج خوب بودنتان برسید. فقط کافی است تسلیم شرایط نشوید و با استفاده از چک لیست خودتان را شارژ کنید.

یک پیشنهاد جذاب برای پرواز کردن!!!

تیم راز موفقیت با برگزاری ۱۱ دوره موفق کارگاه پرواز، دو بال موفقیت، یعنی اعتماد به نفس و عزت نفس را به شما عزیزان ارائه میدهد تا سال ۹۹ را با لذت پرواز در پهنه آسمان زندگی ایده آل تان شروع کنید. شاید برایتان سوال باشد که چگونه در مدت ۲ ماه چنین چیزی ممکن است!!!. پس برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت نام کلیک کنید.

چگونه احساس خود را خوب کنیم

معرفی محصول: تقویت عزت نفس تضمینی (فایل صوتی هیپنوتیزم)

 

پست قبلی

عزت نفس چیست؟| ۵ راز افزایش عزت نفس که زندگیتان را متحول میکند

پست بعدی

هدفگذاری | در انتخاب اهداف و روش ها همیشه تردید دارم؟ – راز موفقیت

طرحواره چیست؟ و چگونه می تواند زندگی ما را ویران کند؟

عزت نفس چیست؟| ۵ راز افزایش عزت نفس که زندگیتان را متحول میکند

کتابهای روانشناسی | بهترین کتاب روانشناسی عزت نفس کدام است؟-راز موفقیت

عزت نفس دانش آموزان | ۷ تکنیک تضمینی برای تقویت عزت نفس دانش آموزان-راز موفقیت

این مقاله هم عالی بود ..مثل همیشه

تغییر احساس بزرگترین هدف این درس و این دوره است. خوشحالم این درس اینقدر در این وظیفه خود موفق بوده. باید این حال و احساس رو در خودتون حفظ کنید. باید مکانیزم تغییر احساس رو همه دوستان در خود فعال کننید. این اتفاق بزرگ رو به شما تبریک میگم. این خیلی عالیه.

سلام
عالی بود دقیقا درک کردم و توانستم احساسم رو تغییر بدم خدایا شکرت قبلا چند روز طول میکشید وبا این احساس بد زندگی میکردم ولی الان دیگه اون احساس بد رو ندارم وارونم هستم استاد بسیار بسیار سپاس گزارم

درود بر شما. خوشحالم مقالات سایت نیز مورد توجه دوستان قرار گرفته. احتمال دارد که این حالت شما ناشی از تلقین و شرطی شدن لحظه ای با توجه به انچه دیدین باشه. اما همیشه توصیه اول اینه به متخصصین و پزشکان مربوطه مراجعه کنید. اگر انها صلاح دانستند به روانشناس مراجعه کنید.

سلام خسته نباشین واقعن عالی بود ،.اقای دکتر من ی سوال داشتم،،من ی روز ی فیلم دیدم ک ی خانمی بخاطر شرایط پراسترس احساس خفگی وتنگی نفس میکرد.ومن همون موقع حالم بد شد و از اونروز احساس خوبی نسبت ب گلوم ندارم،،دکترهم رفتم داروخوردم بهتر شدم،،ولی میخام این تلقین منفی را از خودم دور کنم،،هنوزبعضی وقتا بخاطر اینکه تیروئیدم از لحاظ ظاهری بزرگه احساس سنگینی دارم،،ومیدونم همش بخاطرتلقینه..خواهشن کمکم کنین ک چیکارکنم

سلام…من در حال حاضر پر احساس خوبم استاد عزیز مرسی از اینکه برای اینکه احساسمو خوب کنم یه راهکار گذاشتید من عالیم

سلام استاد عزیز ممنون از,راه کارهایی که گفتین,این قدم ها برای تغییر احساس عالین,,حتما در تمرینات برای تغییر احساس از,این چندقدم هم استفاده میکنم,,و احساس خیلی خوبی دارم,یک دنیا سپاس

این مقاله رو قبلا خونده بودم ولی یک بار دیگه هم خوندم ممنوم ازتون

من از همین الان تصمیم گرفتم همیشه احساس خوبی داشته باشم ، من دیگه نیتوانم موقع عصبانیت خودم را کنترل کنم و پیوسته شاد باشم و اجازه ندهم کسی این حس خوب بودن ازم بگیره. از شما استاد بزرگوار هم متشکرم، امیدوارم بتوانم این حس خوب و ارزسمند را همیشه حفظ کنم ، خدایا شکرت

سلام و درود. سپاس از لطفتون. خوشحالم مقاله ها اینقدر مورد توجه دوستان قرار گرفته. سایت مشکلی نداره. لطفا در مراحل سیو دقت کنید و یا از دوستی بپرسید. اگر مشکل رفع نشد پیام بدین.

سلام استاد مقاله هایتان بسیار عالی و تاثیر گذار است از شما تشکر میکنم اما صفحات و مقاله ها پس از سیو قابل خواندن نیستند که سر فرصت مطالعه کنیم ممنون میشوم ترتیبی اتخاذ شود.متشکرم

بسیار عالیه …خیلی ممنون از تمام مقالات زیبا و کمک کنندتون

با سلام و درود خدمت استاد ارجمند
دقیقا تغییر احساس منشا همه چیز در دنیا و کایناته و اگر ما بتونیم اکثر اوقات احساس خوبی در مورد همه چیز داشته باشیم میتونیم بگیم که واقعا ما در دنیا بصورت برنده عمل کرده ایم این راز بزرگی است که شاید اکثر افراد ان را بدانند اما متاسفانه عمل نمیکنند در علم nlp
اکثر تکنیک ها بر رروی احساس پایه گذاری شده است
و یک نکته دیگه که فکر کنم اکثر افراد به ان توجه نمیکنند اینه که دنیا و کاینات بر اساس احساس جواب میده و زبان کاینات احساسه
مرسی از همه

سلام به دوستان جذبی
من در درسها به خوبی یادگرفتم احساس خودم رو خوب کنم و ازش لذت میبرم این مقاله هم مثل همیشه عالی بود

درود بر شما که به نکته مخفی دوره اسرار ناگفته قانون جذب ” اشاره کردین. ن=من در طراحی این دوره انلاین یک هدف بزرگ داشتم. تغییر تدریجی احساس شما از خود و دنیای خود.

این مقاله نگاهی زیباشناختی به این تغییر حال دارد.

سلام و ادب و احترام
مطالب مقاله بسیار ارزشمند و مفید است
بله احساسات ما هستن که سرنوشت ما را تعیین میکنند
هنگامی که مقاله را می خواندم انگار دقیقا گام به گام تغییر احساسات را که در دوره بیست و یک روز است را کامل تر درک میکردم
متشکرم

از خواندن مقاله لذت بردم و تجربه .مطلب جدید یاد گرفتم فهمید م که از حال بد پی به احساسات خوب برد یعنی یک نوع نشانه و علامت است

سلام این مطلب مرا به فکر فرو برد که واقعا خودم چقدر خود واقعیم را می شناسم ‌تاکنون حتی به آن فکر هم نکرده ام آنقدر غرق در روزمرگیهای زندگی شده ام که تا کجا نمی دانم از خود واقعیم دور مانده ام

منم دانشجوی ارشد برقم،تو یه دانشگاه خوب، میترسم از روزی ک همچین حسی داشته باشم، منم به این راه تشویق و تحمیل شدم. عاشق موسیقیم ساز میزنم اما دلم میخواست خیلی خیلی پیشتر از این نوازنده ای قابل شده بودم همیشه حس میکنم چقد دیره چقد عقبم چقد زمان از دست دادم، برای رسیدن به رویام. اما هنوزم تلاش میکنم امیدوارم بتونم. حس عجیبی داشتم به حرفایی ک زدین، امیدوارم حالتون بهتر شه.

درود بر شما

خیلی هم عالی موفق باشید قطعا دوره پرواز یگی از بهترین دوره های مرتبط به عزت نفس و اعتماد به نفس و تحول فردی در ایران و جهان امیدوارم همه ایرانیان عزیز از این دوره عزت نفس و اعتماد به نفس استفاده گنند خوشحال میشیم به دوستانتون هم و عزیزانتون هم معرفی گنید

واقعا یکی از بهترین مقاله هایی بود که تونستم حال خوب رو تجربه کنم از تیم راز موفقیت واقعا ممنونم و در دوره پرواز حتما شرکت خواهم کرد

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پیام شما پس از بررسی منتشر می شود

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

طرحواره چیست؟ و چگونه می تواند زندگی ما را ویران کند؟

عزت نفس چیست؟| ۵ راز افزایش عزت نفس که زندگیتان را متحول…

کتابهای روانشناسی | بهترین کتاب روانشناسی عزت نفس کدام…

همین الان ایمیل و شماره همراه خود را وارد کنید تا ایمیل برایتان ارسال شود

آیا می‌دانید چه فرصتی پیش روی شماست ؟

همین الان می‌توانید عضوی از نخبگان قانون جذب شوید که با تدریس استاد جولایی در این دوره  قانون جذب زندگی‌شان را متحول کرده‌اند !

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد


نام کاربری یا ایمیل *


رمز عبور *


ورود

[av_textblock size=’17’ font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-jqj7rdri’ admin_preview_bg=”]
حاله خوب

چگونه احساس خود را خوب کنیم

دانلود متن به صورت PDF

[/av_textblock]

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

عالی بود ههههههههههههههههااااااااااهههههاااااا بخند به روی دنیا که دنیا به روت بخنده تشکر تشکر جناب افلاکی بزرگوار

عالی بود مرد آسمانی

سلام به شمااقای افلاکی.من عاشق شمام اقای افلاکی واقعاوقتی کلیپاتونوصداتونومیشنوم حالم خوب میشه.الهی هرچی ازخدامیخواین بهتون بده…تکنیکهاتون خیلی زودجواب میده واقعاانگاری ادموجادومیکنن

سلام خیلی دوست دارم محصولات شماروبخرم ولی چه کنم که……

قطعا آقای افلاکی و همکاران گرامی شما زمینه ساز ظهور آقا امام زمان هستند

چی میشه گفت جز اینکه عالی بود و خندیدم و جواب میده.باور داشته باشید جواب میده.
خیلی خوب

نیاز به گارانتی نیست محمد عزیز استاد بزرگوارم.اگر کسی جواب نمیگیره خودش دنبال جای شک و تردید بگرده که آفت تمام زحمات شماست.
خیلی دوستت داریم خانوادگی کار میکنیم و عزیز دل مایی
یا حق

با سلام اقای افلاکی . من یک جوان 28 ساله هستم . امشب با دیدن این کلیپ واقعا حالم خوب شد . انقدر ناراحت بودم که کلی افکار منفی اومده بود تو ذهنم .
اما با دیدن این کلیپ شما حالم انقدر قشنگ شد که نگو 🙂 . خیلی عزیزی

خدایا دل تمام بندگان خود را شاد ودستانشان را خالی از درگاه رحمان ورحيم بی نيازت خالی مگردان.من بهرام حقیر نیز ب پاکان و نيکان ببخش و بی نیاز گردان . آمين.
من نیز ب نوبه خودم وجود ابر مرد گل و انرژیزاي وطنم ایران رو از خدای مهربان شاکرم. فقط خدا میداند چقدر از روزیکه کانال شما رو اتفاقی فقط وفقط لطف خدا میدانم پیداکردم خوشحال شدم چون ی حملاتی در باره جذب وارتعاشات در کتاب بنام ذاذن مدیتیشن خونده بودم ودنبال اطلاعات بيشتر بودم. که خدای عزیز کانال جناب محمدافلاکي بزرگوار و گروه ارجمندشو سر راهم بطور معجزعه مسيرحستجوم قرار داد.که سبب شد ب کانال اسرارکونتومي با تمام وجودم باورکنم. چون شک ندارم نیروی جاذبه در یافتن این کانال پرمحتوا در ابتدای راهم بمن کمک کرد. افلاکی عزیز برای خود و گروه زحمتکشتان بهترینها رو آرزو دارم ودست پرمهرتو میبوسم. ارادتمند شما احمدی از ایران کوچک (کرج)

خدا رو شاکرم که هموطنی دلسوز و مدرسی صدیق بنام جواب محمد افلاکی دارم .که این چنین عاشقانه و صادقانه با تلاش شبانه روزی خود بهمراه تیم زحمتکشش بصورت آيلاين برنامه های نیروی جذب باارتعاشات تمام دوره ای اسرار کوانتومی رو واضح ّشیرین برای تمام اقشار جامعه آموزش و تدریس میکنند.افلاکی عزیز ب شماوگروه فعالتان خسته نباشید میگم.ودست پر مهرت را میبوسم.ارادتمندودوستدارشما بهرام احمدی از ایران کوچک (کرج)

بله خیلی دلم میخواهد من ازاول دوران کودکی ونوجوانی ودرحال حاضر درسن بالاهستم هیچ آرزویی ازمن اجابت نشد. وهمیشه آرزو دارم یک زندگی راحت داشته باشم ولی قسط وام وهزار ویکجور گرفتاری مانع میشوند وحتی دربعضی مواقع بسرم میزند که خودمرا ازبین ارل!

استاد عزیز من واقعا حالم بده ولی میخوام با کمک شما تغییر کنم حالم خوب بشه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

 

دانلود اپلیکیشن پاکسازی کوانتومی

چگونه احساس خود را خوب کنیم


دانلود متن به صورت PDFDownloads-icon

خوش آمدین، لطفا وارد حساب کاربری شوید

 × 
7
 = 
twenty one

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بازیابی رمز عبور

یک رمزعبور موقت، برایتان ایمیل خواهد شد.

SookhteJet.ir – انگیزشی ترین وبسایت برای جوان موفق

چگونه احساس خود را خوب کنیم

شعارهای کتاب‌ها و سمینارهای انگیزشی را فراموش کنید.
یک انسان سالم، خسته میشود، کلافه میشود، نگران میشود، می‌ترسد، احساس بد میکند و حالش هم بعضی وقت‌ها بد میشود – غیرممکن است همیشه حال خوبی داشته باشیم !

مانند این است که بگوییم فقط کوه داشته باشیم.
در صورتی که کوه زمانی معنا پیدا میکند، که دره وجود داشته باشد.

انسان‌ها هم تا زمانی که حال بدی نداشته باشند، از حال بهتر خبری نیست؛ مثل بعضی از روزهایی  که خسته و کلافه از همه فراری هستید و دوست ندارید حتی با کسی راجع احساساتتان صحبت کنید.

همه مان همچین روزهایی را تجربه کردیم.

مخصوصا در فصل پاییز و زمستان به علت تغییرات و کمبود نور خورشید این احساس غم پنهان در وجود ما بیشتر میشود؛ حتی اگر کار خاصی هم نکردیم انگار خسته هستیم و حال و حوصله هیچ کاری رو نداریم.

این را هم میدانیم که داشتن این احساس بد، هیچ کمکی به ما نمیکند… باید راهی برای فرار از آن پیدا کنیم و خیلی سریع از شر آن خلاص شویم اما دستمان به هیچ کاری نمیرود.

دلیل همچین احساساتِ بدی میتواند :

زیاد مهم نیست دلیل آن چیست.
مهم این است که میدانیم این احساس بد به ضرر ماست و باید هرچه زودتر تغییر کند. احساس بد داشتن و از همه بدتر، نگه داشتن این احساس به شدت میتواند بر روی کارتان تاثیر منفی بگذارد، برای مثال :

اما میخواهیم امروز یک تغییر کوچک یادبگیریم…

اگر میخواهید یادبگیرید چطور خیلی سریع احساس خوبی پیدا کنید و زندگی تان را بر روی روال مشخصی که میدانید، ببینید این مقاله برای شما نوشته شده است، زیرا میخواهیم تحقیقات دکتر گای وینچ را به صورت مختصر و مفید و کاربردی به شما معرفی کنیم.

روانشناس سرشناس، دکتر گای وینچ تحقیقاتش را در کتاب پرفروشش با عنوان «جعبه کمک های اولیه احساس : چطور احساس بد را درمان کنید» آنچه را که لازم است انجام دهید تا خیلی سریع در کمتر از 5 دقیقه به احساس خوب دست پیدا کنید به صورت کامل و با جزئیات دلایل روانشناختی اش شرح داده است.

 

به عقیده دکتر وینچ داشتن یک احساس بد غیرطبیعی نیست، بلکه عدم توجه به آن و اجازه دادن به آن برای جهت دهی و رفتار شماست که غیرطبیعی و مضر است.

احساسات بد میتوانند خیلی راحت و بدون کمترین صرف انرژی وارد زندگی تان شوند.
برای مثال کافیست؛

به همین سادگی این فکر تولید احساس بد خواهد کرد و رفته رفته این احساس باعث سرزدن رفتار غلط از شما میشود که به نفع شما نخواهد بود؛ اما آنچه باعث شگفتی دکتر وینچ در تحقیقاتش شد امکان کنترل بیش از 90% احساسات روزانه توسط کنترل افکار و رفتار است !

در مورد کنترل ذهن در مقالات پیشین مفصل به این موضوع پرداختیم – این مقاله و این مقاله را بخوانید؛ اما در این مقاله میخواهیم 7 کاری را به شما معرفی کنیم که دکتر وینچ معتقد است با انجام آن حال‌تان سریع خوب میشود :

در سال 2013 تحقیقی توسط دانشگاه Missouri انجام شد که نشان داد احساس افراد با شنیدن موسیقی با صدای بلند تحریک میشود و بهتر میشود.

شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که در اتومبیل دوستتان آهنگی را که دوست نداشتید، با صدای بلند پخش شده و کم کم احساس خوبی نسبت به آن پیدا و ارتباط برقرار کردید؟ این دقیقا موردی است که در این بررسی ها نتیجه شد.

بنابراین از این به بعد هروقت احساس بدی داشتید، صدای موسیقی را بلند کنید و فقط لذت ببرید.
حتی اگر نسبت به این کار حس خوبی نداشتید، فقط انجامش دهید…

 

براساس تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه Stanford، نشان داده شد که قهقه و خنده های بلند باعث ترشخ دوپامین در مغز انسان میشود. دوپامین دقیقا همان ماده ای است که به شما احساس خوب و شادی میدهد؛ مانند زمانی که تاب بازی میکنید و یا سرسره بلندی سوار میشوید.

و البته، قهقه و خنده بلند، باعث میشود اکسیژن به بدن شما بیشتر برسد.

زیرا دریچه دیافراگم شما به سرعت و شدت باز و بسته میشود و اینکار نیاز به دفع و جذب اکسیژن دارد که ناخودآگاه بیش از حد مورد نیاز اکسیژن به بدن شما میرسد و با اینکار احساس خوب و بهتری پیدا میکنید.

پس دفعه بعد اگر احساس خوبی پیدا کردید :

 

« افرادی که در طول روز زمان بیشتری در برابر آفتاب قرار میگیرند،
به نسبت دیگران کمتر مشکل خواب دارند و کمتر احساس افسردگی میکنند. »

این نتیجه تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا است.
نور خورشید، نه تنها باعث روشنایی میشود؛ بلکه باعث سرزندگی شما هم میشود.

سعی کنید در طول روز بیشتر در  برابر نور خورشید باشید، قدم بزنید و آنرا احساس کنید؛ اینکار باعث میشود نه تنها کمتر مشکل خواب و احساس افسردگی داشته باشید، بلکه هشیاری بیشتری نسبت به دیگران پیدا کنید.

و از طرفی دیگر، فعالیت روزانه میتواند شما را از احساس بد و غم دور نگه دارد.
شما اگر به صورت میانگین 30 دقیقه در روز فعالیت فیزیکی داشته باشید؛ به زبان دیگر اگر ضربان قلب شما به 40 برسد، حال و هوای شما بهتر میشود.

 

پارازیت چیست؟ افکار و صداهایی که مدام در ذهن شما شنیده میشوند.

این افکار که بدون هیچ سند و مدرکی در ذهن شما در جریان هستند چیزی جز پارازیت بر روی باورهای خوب و سالم تان نیستند. در حدی که میتوانند باعث شکست شما شوند و اگر ورود آنها را ممنوع کنید خیلی راحت روزهایتان به سمت موفقیت سپری شود.

 

یکی از جالب ترین تحقیقات دانشگاه Miami این بود :

چگونه احساس خود را خوب کنیم

«بغل کردن افرادی که دوست شان دارید، میتواند افسردگی را از زندگی شما دور کند…»

آنچه در این تحقیقات کشف شد، اثر مجاورت لمس پوست دو نفر توسط یکدیگر و تاثیر آن بر احساسات همدیگر بود.

زمانی که شما مادر، پدر و یا دوستتان را در آغوش میگیرد باعث میشود با لمس پوست و تماس دستان یکدیگر آکسیتاکین در بدن شما ترشح شود که یکی از مهم ترین ماده های دفع غم و افسردگی است.

برای مثال، میتوانید حتی خودتان گَردن خودتان را با دستانتان بگییرید، ماساژ دهید، تا احساس خوبی که حاصل میشود را درک کنید.

 

روانشناس مشهور مجله Psychology Today خانم سوزان بایلی یافته های جالبی در مورد تاثیر افکار گذشته بدست آورده است که در این مجله به چاپ رسید و به شرح زیر است :

اگر میخواهید احساس بدتان را خیلی سریع تغییر دهید؛ کافیست خیلی سریع به

و تا جایی که میتوانید این افکار را با جزئیات به خاطر بیاورید.

اینکار ساده ذهن شما را به صورت شبیه ساز در موقعیت گذشته قرار میدهد و باعث فریب احساساتتان و تمرکز آنها از موقعیت فعلی به موقعیت گذشته میشود.

 

روانشناس بنام لئون سلتز بر اساس آخرین تحقیقاتِ منتشر شده‌اش در Psychology Today معتقد است :

“غر زدن علارغم باور عمومی میتواند باعث آرامش و تخلیه روحی شود…”

چطور چنین چیزی ممکن است؟
کافیست یک دوست، پدر، مادر، خواهر یا برادر یا هرکسی که بتوانید به او اعتماد کنید و بدانید به حرف های شما گوش خواهد داد را پیدا کنید و راجع به مشکل و پیش آمدهای بد زندگیتان غر بزنید، گلایه و ناله کنید و از وضع بد زندگی برایش بگویید.

بر اساس تحقیقات دکتر سلتز، شما با اینکار باعث تخلیه احساسی میشوید و افکاری که در ذهن دارید را با کلمات بیرون میریزید و دیگر احساس انباشت یک عالمه فکر در سرتان نخواهید داشت.

پس فقط زمانی که 6 تکنیک فوق پاسخ ندادند، شروع به استفاده از تکنیک غر زدن کنید و مطئمن باشید که این کار تبدیل به عادت نشود… !

اگر 17 دقیقه وقت دارید، توصیه میکنیم همین الان فیلم آموزشی دکتر وینچ را دانلود و تماشا کنید :

در همین زمینه، نوشته‌های زیر را حتما بخوانید :

 

دانشجوی کارشناسی ارشد برق قدرت هستم اما به مباحث کارآفرینی علاقه زیادی دارم و به زودی یکی از موفق ترین کارآفرینان کشورم میشوم و در این مسیر چیزهایی را که یادگرفتم در وبسایت سوخت جت با شما در میان خواهم گذاشت.

مقاله قبلی

رابطه‌ی‌ سپاسگزاری و خلق ثروت، مستقیم یا معکوس؟ قسمت چهارم

مقاله بعدی

چطور از وضعیت آلفای ذهنی برای تحقق اهداف و رویاهایتان استفاده کنید؟

جملات انگیزشی از ورزشکاران بزرگ تاریخ

جملات انگیزشی کوتاه و قوی برای اینکه کوه ها را جابجا کنید

موسیقی، بغل واقعااا تاثیر داره (؛
موفق

باید یکی باشه بغلش کنیم یا ن؟

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید…

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**

ذخیره نام و ایمیل برای دیدگاه‌گذاری‌های بعدی

خوش آمدین، لطفا وارد حساب کاربری شوید

 × 
7
 = 
twenty one

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بازیابی رمز عبور

یک رمزعبور موقت، برایتان ایمیل خواهد شد.

تنها این نکته شکست و موفقیت در مذاکره را تعیین میکند

۵ قانون مطلق موفقیت از آرنولد شوارتزنگر

شبیه‌سازی ذهنی – حقه‌ای جالب برای دفع ترس و آماده…

دانلود کتاب شش کلاه تفکر از ادوارد دوبونو – کتاب…

این پنج بهانه را کنار بگذارید و در هر جمعی راحت صحبت…


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!

چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی

می توانید مثبت باشید فقط باید تصمیم بگیرید که مثبت باشید و مثبت بیندیشید‎

 

چگونه احساس خود را خوب کنیم

افراد مثبت اندیش و موفق کسانی هستند که توانسته اند بین اندیشیدن به مشکلات و مثبت ماندن تعادل ایجاد کنند، آنان در عین حال که به چالش ها و شکست هایشان فکر می کنند، هرگز هم اجازه نمی دهند مشکلات، انگیزه و کارایی مثبت آنها را از بین ببرد. 

 

آنان بخوبی می دانند که باید بتوانند افکار منفی را به اندیشه هایی تبدیل کنند که برایشان مفید است و حال شان را خوب می کند.

 

اگر چه شاید در نگاه اول مثبت اندیشی کار دشواری به نظر آید، اما شما می توانید با اندکی انگیزه به تغییر و تلاش برای تحول، زندگی تان را تغییر دهید و مثبت اندیش می شوید اگر:

 

به مثبت اندیشی عادت کنید 

عادت کنید که در زندگی به جای تمرکز بر آنچه که نمی خواهید و یا آن را سودمند نمی بینید، بر چیزی متمرکز شوید که آن را مفید و مثبت می دانید. شاید در نگاه اول این دو سبک تفکر، یکسان به نظر آید، اما بی تردید در عمل متوجه خواهید شد که این سبک های اندیشه کاملا 

 

متفاوت و متمایز از یکدیگرند و در داشتن احساس مثبت و یا منفی نسبت به خودتان بسیار تاثیر گذار هستند.پیشنهاد می کنیم تصمیم جدی بگیرید و از این پس مثبت اندیشیدن را در ذهن خود تمرین کنید، تلاش کنید به جای تمرکز کردن بر آنچه که ندارید، به آنچه که دارید بیندیشید، یعنی هنگامی که افکار منفی و مخرب به ذهن تان هجوم می آورند، سعی کنید که آنها را به افکار مثبت و مطلوب تبدیل کنید.

 

به بیان دیگریاد بگیرید به جای دیدن نیمه خالی لیوان، نیمه پرآن را ببینید.برای مواجهه با افکار مخرب و منفی، لازم است به یقین بپذیرید که این فکر، تنها یک فکر منفی است و سودی برای شما ندارد، سپس سعی کنید با ذهنی آرام به دنبال راهکارهایی باشید که بتوانید آن را به شیوه مثبت بررسی کرده و جنبه های منفی آن را از ذهن تان پاک کنید.از همین امروز، این تمرین را شروع کنید تا ببینید چند روز می توانید بدون افکار منفی زندگی کنید و یا تخمین بزنید که میزان توانایی تان برای مواجهه با افکار منفی و حذف آنها از ذهن تان چقدر است؟ این تمرین را مانند یک رژیم غذایی ذهنی دنبال کنید و به آن متعهد باشید، اگر بتوانید با جدیت این عادت را در خود ایجاد و تقویت کنید، بی شک در آینده ای نه چندان دور، می توانید تغییرات مثبتی را نیزدر زندگی تجربه کنید.

 

قضاوت را برای همیشه فراموش کنید 

در مورد خودتان بیش از دیگران کنجکاوی کنید، هنگامی که مشکلی برایتان پیش می آید، دیگران را مقصر ندانید و آنها را به قضاوت ننشینید، بهتر است به درون خودتان رجوع نمایید و سهم خود را در مشکل به وجود آمده شناسایی کنید.یادتان باشد مقصر دانستن دیگران، نه تنها مشکل را حل نخواهد کرد بلکه شما را از خویشتن واقعی تان نیز دور خواهد ساخت. توصیه می کنیم به جای قضاوت کردن و یا پیش داوری های منفی چه در مورد خودتان و چه در مورد دیگران، به دنبال راه حل هایی برای حل مشکلات باشید که بتوانید به خودتان و دیگران کمک کنید.

 

اگر در مورد دوستی احساس خشم و ناراحتی می کنید، به جای تادیب و یا سرزنش کردن وی، به این بیندیشید که آن فرد، چگونه در این موقعیت بحرانی قرار گرفته و چرا مرتکب چنین خطایی شده است.تلاش کنید شرایط وی را بیش از پیش درک کنید، اگر چه القای چنین عطوفت و مهربانی نسبت به خود هم ضروری است، چه بسا برخی از افراد، در مورد خطاها و اشتباهات خویش دیده اغماضی ندارند و دایما با خودسرزنش گری، خویش را تادیب می کنند. برای مثبت بودن باید تصمیم بگیرید بیشتر درک کنید و کمتر قضاوت کنید.

 

بهتر است به مواردی فکر کنید که شما را تبدیل به فرد بهتری کند‎

 

دنبال کشف مثبت ها باشید 

همیشه منفی بودن بد هم نیست، چه بسا گاهی اوقات افکار منفی داشتن مفید و سودمند است، به شرط آن که بتوانید از آنها به درستی استفاده کرده و به عنوان یک عاملی انگیزشی که می تواند شما را به شرایط مثبت سوق دهد، بهره گیرید. تلاش کنید در هر موقعیت منفی و یا در رویارویی با افراد منفی، چیزی را جستجو و کشف کنید که آن را تحسین می کنید و یا آن را به عنوان ویژگی ارزشمند این شرایط منفی قلمداد می کنید.

 

حقیقت شرایط را آنگونه که در واقع هست، درک کنید، سپس به این مهم بیندیشید که از آن شرایط موجود چه می خواهید و یا قرار است چه چیزی را در آن موقعیت تغییر دهید، به طور حتم این طرز تفکر، شما را به سمت تغییر مثبت رهنمون خواهد شد، چه بسا بعضی اوقات شرایط سخت زندگی به ما کمک می کنند که ارزشمندترین منابع را برای ایجاد تغییر و تحولات شگرف در زندگی مان بیابیم. پس به جای غرق شدن در شرایط منفی، به دنبال نکات مثبت آن شرایط منفی باشید و به بهترین نحو ممکن از آن استفاده کنید، به خاطر داشته باشید این امر نه تنها شما را از شر افکار منفی همیشه مزاحم رها می کند، بلکه بین افکار مثبت و منفی شما تعادل نیز ایجاد می کند.

 

خود کنونی تان را بپذیرید 

برخی از افراد دایما در تلاشند که در همه زمینه ها بهترین و کامل باشند و چون نمی توانند، احساس ناراحتی می کنند و از سبک زندگی شان رضایت ندارند و ناخشنودند، به گونه ای که گاه حتی دچار خود سرزنشگری می شوند. باید بپذیرید شما هم مانند همه نقص هایی دارید و حتی ممکن است تصمیماتی بگیرید که نباید بگیرید و یا کارهایی را انجام دهید که نباید انجامشان می دادید، به یقین بپذیرید اگر چه کامل نیستید، اما به اندازه کافی خوب هستید و شایستگی‌ها و توانمندی‌های بهینه ای هم دارید.

 

بهتر است به مواردی فکر کنید که شما را تبدیل به فرد بهتری کند، فقط و فقط به این فکر کنید که هر روز بهتر و بهتر شوید، ولی هرگز از خودتان انتظار نداشته باشید که هم اکنون بتوانید در همه زمینه های مورد علاقه تان کامل و بدون نقص باشید.خودتان را همان گونه که هستید، بپذیرید، نه بیشتر و نه کمتر! تصمیم بگیرید که خودتان را باور کنید، با باور و اعتماد به خویش می توانید تردید های تان را کنار بگذارید و با اطمینان هر چه بیشتر در جهت کسب موفقیت پیش ببرید. شما می توانید مثبت باشید فقط باید تصمیم بگیرید که مثبت باشید و مثبت بیندیشید.

 

منبع: روزنامه آرمان امروز

 

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر


دندان هات رو درست کن و3ساله پرداخت کن!!

چگونه احساس خود را خوب کنیم


طعم موردعلاقه کیکت رو انتخاب کن


مشاوره تحصیلی و انتخاب شغل


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!


تست شنوایی و درمان وزوز گوش

مشاهده تمامی مدلهای فرش وامکان خریدآنلاین


مرجع معتبر و رسمی خرید انواع گیفت کارت


زبان انگلیسی رو کاربردی یادبگیر!


جلوگیری از ورود هوای آلوده به خانه!


موثرترین راه پاکسازی هوای خانه


یادگیری زبان انگلیسی با اینترنت نیم بها


بهترین پیشنهادهای خرید برای کتاب کودک


بلیطت رو به قیمت لحظه آخر بخر!


مشاوره تربیت کودک و شیوه های فرزندپروری

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

همه چیز از اینجا شروع می‌شود که در مورد خودتان چه حسی دارید. شما مهم ترین شخص در زندگی خودتان هستید.

هنگامی که حس خوبی داشته باشید، شانس این را پیدا خواهید کرد که تمام چیزهای خوب در زندگی تان رخ بدهد، چه در مورد شغلتان، چه در مورد روابطتان، چه در مورد مسائل مالی و چه سلامتی.

همه چیز با شما و انرژی ای که از شما متساعد می‌شود شروع می‌شود.

در ادامه‌ی این مطلب با راه‌هایی آشنا خواهید شد که چطور در مورد خودتان احساس خوبی داشته باشید:

چگونه احساس خود را خوب کنیم

خلاصه اینکه، کارهایی انجام دهید که واقعا عاشقش هستید و احساستان را بر می انگیزد. آنگاه خواهید دید که چه حس ارزشمندی پیدا خواهید کرد.

با تشکر خیلی خوب بود درمورد کمک به دیگران اینکه خداوند می فرماید من اگر بنده بودم هر چه می توانستم به دیگران کمک می کردم

مطالبه. خوبیه مخصوصانکته یکش عالیههههههه لایککککککک

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

برای ایجاد حس خوب در درون خود چه کارهایی انجام می‌دهید؟ آیا تا بحال به اهمیت داشتن حس و حال خوب فکر کرده‌اید؟

افرادی که نیمه پر لیوان را می‌بینند بدون شک شادتر از افراد بدبین زندگی می‌کنند. یادگیری مثبت‌اندیشی ارزشمند است و باعث ایجاد شوق و انگیزه در زندگی ما می‌شود.

همه ما از شنیدن این حرف‌ها لذت می‌بریم ولی در عمل و در روزهای سخت، مثبت فکر کردن کار سختی است. اگر ترفندی برای ایجاد حس خوب وجود داشته باشد در چنین مواقعی بکار خواهد آمد.

در ادامه قصد دارم چند روش ساده و هوشمندانه برای ایجاد حس خوب به شما معرفی کنم.

این روش‌ها و تمرینات می‌تواند برای شما احساس شادابی، رفع استرس، افزایش اراده و تقویت اعتماد به نفس را به ارمغان آورد.

چگونه احساس خود را خوب کنیم

این روش‌ها از ایده‌ فیلسوفی به نام William James الهام گرفته‌‌اند. جیمز معتقد بود که لبخند زدن یا اخم کردن رفتار طبیعی انسان در مقابل حال درونی است و می‌توان این رفتار را به صورت معکوس نیز انجام داد. یعنی با لبخند زدن حس خوب را ایجاد کرد.

این ایده بعدها توسط افراد دیگر با آزمایشات علمی پیگیری و تایید شد. برای مثال محققان دانشگاه میشیگان با الهام از عکاسانی که مردم را تشویق به لبخند زدن می‌کنند از داوطلبان خواستند که با درآوردن صدای “ee”  حالت لبخند به چهره خود بدهند. نتایج این پژوهش نیز ایده جیمز را تایید کرد.

با در نظر داشتن این موارد در ادامه ۱۰ روش برای ایجاد حس خوب را به شما معرفی می‌کنم.

این روش‌ چیزی بیش از ایجاد یک لبخند ساده روی صورت است، باید شادی را از درون خود احساس کنید.

عضلات پیشانی و گونه های خود را آرام کنید و بگذارید دهان شما کمی باز شود.

عضلات را در نزدیکی گوشه های دهان خود منقبض کنید و آنها را به سمت گوش های خود بکشید. لبخند را تا حد ممکن بکشید و عضلات ابرو را کمی به سمت بالا بکشید. برای حدود ۲۰ ثانیه در همین حالت بمانید.

سعی کنید این تمرین را در برنامه روزمره خود جای دهید، به عنوان مثال ، قبل از جواب دادن به تلفن لبخند بزنید.

احساس خوشبختی

آخرین تصمیمی که گرفته‌اید و از آن پشیمان شده‌اید را ذهن خود مرور کنید. حال تصمیم جایگزین آن را تصور کنید. اگر تصمیم درست را می‌گرفتید چه اتفاقی می‌افتاد؟ تمام جزئیات را بازسازی کنید.

همین تمرین ساده به ایجاد حس خوب در شما کمک می‌کند. علاوه بر این باعث ایجاد یک الگوی تصمیم‌گیری در شما خواهد شد.

این اتفاق تقریبا برای تمام کسانی که ازدواج کرده‌اند رخ داده است. مدتی پس از ازدواج و با ایجاد اعتماد و صمیمیت، تمایل به بازگو کردن اسرار در هر دو طرف افزایش می‌یابد. بیرون از دنیای زن و شوهری نیز این ارتباط وجود دارد. هرچه رازهای کمتری داشته باشید ذهن آسوده‌تری دارید.

یکی از راه‌های ایجاد حس خوب، داشتن رابطه صمیمی و پر از اعتماد است که در آن بتوانید رازهای خود برای فرد دیگری بازگو کنید.

اگر رژیم غذایی دارید طوری رفتار کنید که انگار واقعا از غذای ناسالم بیزار هستید. تحقیقات نشان داده احساس مثبت یا منفی داشتن نسبت به یک شیء ،باعث ایجاد حس علاقه یا تنفر از آن خواهد شد.

برای ایجاد حس خوب، تمایل و علاقه به داشتن حال خوب کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد.

کشیدن و منقبض کردن عضلات نیز می‌تواند در ایجاد حس خوب موثر باشد. شاید باورش سخت باشد ولی تحقیقات علمی این موضوع را اثبات کرده است.

در پژوهشی از افراد دارای اضافه وزن خواسته شده که عادت‌های خود را تغییر دهند. برای مثال از آن‌ها خواسته شده بود از مسیرهای مختلفی به محل کار خود بروند یا ساعات تماشای برنامه‌های تلویزیونی خود را عوض کنند. نتایج این پژوهش باورکردنی نبود. افراد با تغییر عادت‌های خود در واقع سبک زندگی خود را دچار تغییر می‌کردند.

یکی از سخت‌ترین کارها برای هرکسی تغییر عادت‌‌هاست. اینکار همان‌قدر که سخت است نتایج قابل توجهی را نیز در پی دارد. تغییر عادت باعث ایجاد تغییر در سبک زندگی می‌شود.

شکستن عادت‌ها

برای ایجاد حس خوب و قرارگیری در مسیر موفقیت، از تغییر عادت‌های خود شروع کنید.

صندلی‌ که بر روی آن می‌نشینید نیز در ایجاد حس خوب موثر است. تحقیقاتی انجام گرفته در این زمینه نشان می‌دهد استفاده از صندلی‌های نرم و راحت باعث ایجاد آسودگی در انسان می‌شود. در این پژوهش افرادی که در صندلی‌های سفت نشسته بودند انعطاف پذیری کمتری از خود نشان داده‌ بودند و تجربه خوشایندی را سپری نکرده بودند.

این روش را امتحان کنید و تاثیر آن را شخصا تجربه کنید.

در ذهن ما گرما حس امنیت و آرامش دارد. شاید به همین علت آغوش گرفتن حس خوبی ایجاد می‌کند. از طرف دیگر احساس‌های منفی همیشه با سرما نشان داده می‌شوند.

استفاده از نوشیدنی‌های گرم یا نشستن کنار شعله‌های آتش می‌تواند حس و حال بهتری ر ا در درون شما ایجاد کند.

حس خوب گرما!

تحقیقات اسکات ویلترماس (Scott Wiltermuth) بر روی دو دسته افراد که دسته اول به صورت انفرادی و دسته دوم به صورت گروهی مورد پژوهش قرار گرفته‌اند نشان می‌دهد که تمایل افراد در یک گروه برای انجام عملی خاص بیشتر است.

برای ایجاد حس خوب، بودن در کنار افرادی که همگی به دنبال داشتن حال خوب هستند قطعا موثر خواهد بود.

مطالعاتی در دانشگاه کلمبیا انجام شده است که نشان‌ می‌دهد نمایش قدرت یا گرفتن ژست قدرتمندانه باعث ایجاد حس خوب و اعتماد به نفس در افراد می‌شود.

نمایش قدرت

می‌توانید این روش را امتحان کنید، آگر در حالت نشسته قرار دارید به عقب تکیه دهید و انگشتان دست را پشت سر خود چفت کنید. اگر در حالت ایستاده قرار دارید، پاهای خود را روی زمین محکم کنید و دست‌ها را به پهلو مشت کنید.

همین ترفندهای ساده به ایجاد حس خوب کمک می‌کنند. ایجاد حس خوب یعنی داشتن انگیزه و داشتن انگیزه یعنی شوق و اشتیاق برای رسیدن به موفقیت.

شما با چه روشی حس خوب را برای خود ایجاد می‌کنید؟


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

چگونه احساس خود را خوب کنیم

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مرا با ایمیل از دیدگاه های آتی این نوشته مطلع کن. همچنین می توانید بدون ارسال دیدگاه مشترک شوید.


Downloads-icon


Downloads-icon


خلاصه کتاب بهترین سال زندگی تو اثر دارن هاردیDownloads-icon

چگونه احساس خود را خوب کنیم
چگونه احساس خود را خوب کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *