چگونه احساس مثبت داشته باشیم

 
helpkade
چگونه احساس مثبت داشته باشیم
چگونه احساس مثبت داشته باشیم

چطور مثبت فکر کنیم؟ 25 روش برای تمرین مثبت اندیشی

شاید خیلی از ما واقعا ندانیم با این همه مشکلاتی که در زندگی داریم، چگونه مثبت فکر کنیم و از زندگی لذت ببریم. برخلاف تصور اکثر مردم، مثبت اندیشی و لذت بردن از زندگی ارتباط چندانی با عوامل محیطی و مادیات ندارد. شما تنها زمانی خوشبختی را احساس می کنید و از زندگی خود لذت می برید که بتوانید در هر شرایطی با دید مثبت به مسائل نگاه کنید. نگرش شما فقط و فقط به خودتان بستگی دارد و هیچ عامل دیگری نمی تواند شما را وادار کند بدبین باشید.

مثبت فکر کردن به فرد کمک می کند تا وقتی در مسیر سختی های زندگی قرار می گیرد، با داشتن یک چشم انداز و نگرش سالم از زندگی لذت ببرد.

در این مطلب با 25 تمرین مثبت فکر کردن آشنا می شوید که در هر شرایطی می توانند برای شما مفید باشند.

افکار منفی را بشناسید! افکار منفی شما را از دیدن جنبه ی مثبت زندگی باز می دارند. چهار نوع فکر منفی وجود دارد. با شناخت افکار منفی می توانید آنها را دور بریزید.

چگونه احساس مثبت داشته باشیم

هنگامی که روحیه تان ضعیف است اجازه ندهید افکار و احساسات منفی آزارتان بدهند. حتی تنها برای چند ساعت در روز افکار منفی را از خودتان دور کنید و فقط روی جوانب مثبت زندگی تان تمرکز کنید.

افراد منفی‌ باف تمایل دارند که روز خود را با فکر کردن به اینکه مشکلی پیش خواهد آمد، شروع کنند. به ‌جای آن، بر جنبه هایی از روزتان که میتواند خوب پیش برود و آنچه که در آن روز به دنبال آن هستید، تمرکز کنید.

یک سبک زندگی که بر غذا خوردن سالم و رهایی از استرس تمرکز دارد به شما کمک میکند تا روحیه ی خود را مثبت کنید. به عنوان مثال سه بار ورزش کردن در هفته موجب یک روحیه ی مثبت تر می شود.

اعترافات، افکار مثبتی هستند که شما با صدای بلند میگویید تا خودتان را تشویق و ترغیب کنید. اعتراف شما میتواند هر چیزی باشد، از جمله‌ی «من یک روز خوب خواهم داشت» گرفته تا نقل ‌قول مورد علاقه ی خودتان. همچنین می توانید یک تفکر مثبت در مورد خودتان را انتخاب کنید و وقتی افکار منفی وارد ذهنتان میشوند آن را تکرار کنید.

گاهی مسائل موجود در زندگی خودتان میتواند باعث شود که منفی فکر کنید. راسل بیشاپ، روان ‌شناس آموزشی کالیفرنیا در مقاله ای که برای وب سایت Huffington Post نوشت گفت، بخش هایی از زندگی تان را که دوست دارید تغییر کنند، مثل یک شغل نامتناسب، را شناسایی کنید.

مثبت اندیشی مسری است، پس اطراف تان را با دوستان و آشنایانی پر کنید که نیمه ی پر لیوان را می بینند. جمع‌ کردن افراد مثبت اندیش در اطراف خودتان میتواند کمک کند تا حمایت و رغبتی را که برای یک زندگی مثبت نیاز دارید به دست آورید.

دیدن یک فیلم خنده دار، خواندن یک کتاب لطیفه یا دیدن یک استن آپ کمدی، خندیدن و خوش گذرانی کردن میتواند به شما کمک کند تا حس مثبت تری داشته باشید.

وقتی چیزی را پیدا میکنید که شما را خوشحال میکند و به انجام آنچه که دوست دارید ادامه میدهید، احساس نشاط پیدا میکنید. خواه دنبال کردن یک سرگرمی جدید باشد و یا فروش ابتکاری، چیزی را امتحان کنید که همیشه خواسته اید انجام دهید و به خودتان اجازه ی موفقیت بدهید. به موارد منفی یا اینکه چگونه می توانید شکست بخورید فکر نکنید.

وقتی صحبت از مثبت اندیشی میشود، دیدگاه اهمیت دارد. با ارزیابی یک وضعیت که قبلاً آن را منفی میدانستید و فکر کردن به اینکه چگونه میتوانید به شکل مثبتی به آن برسید، میتوانید یاد بگیرید که یک دیدگاه سالمتر به زندگی انتخاب کنید.

روان شناسان از این روش زیاد استفاده میکنند. هنگامی که احساس ضعف یا اضطراب دارید این کار به شما کمک میکند کنترل افکار خود را به دست بگیرید. به یک رؤیای خوشحال کننده فکر کنید، یک تصویر ذهنی مثبت بسازید یا به عوامل خارجی واکنش های مثبت نشان بدهید تا احساسات بد را تحت کنترل در بیاورید.

مثبت فکر کردن به معنای انکار اشتباهات تان نیست. به جای این کار، برای فکر کردن به مسائلی که شما را به موقعیت کنونی تان کشانده است به خودتان کمی زمان بدهید تا در آینده از اشتباهات مشابه پرهیز کنید و دید مثبت تری نسبت به آینده داشته باشید.

بیشتر وقت ها زمانی که احساس ناامیدی و ناراحتی میکنیم، به جای اینکه بابت کارهایی که تاکنون درست انجام داده ایم به خودمان اعتماد کنیم، تنها روی مسائل منفی و اشتباهاتی که مرتکب شده ایم تمرکز می کنیم. حتی اگر بعضی کارها را خراب کرده اید، برای کارهایی که تا حالا به خوبی انجام داده اید به خودتان اعتماد کنید.

اینکه مدام خودتان را بابت اشتباهات گذشته تان سرزنش کنید چیزی را تغییر نمیدهد. به خودتان بگویید که اشتباهات تان را بخشیده اید و سپس آنها را رها کنید.

شما گذشته را پشت سر گذاشته اید، هر چقدر هم بد پیش رفته باشد، نمیتوانید آن را تغییر بدهید. هرگاه احساس کردید درباره ی گذشته افکار منفی به سراغ تان آمده اند، آنها را با افکار مثبت درباره ی آینده جایگزین کنید.

گاهی اوقات بهترین راه برای کنار آمدن با مسائل منفی زندگی‌، این است که با آنها روبه رو شوید. رسیدن به یک نتیجه یا دست کم تلاش برای رسیدن به آن باعث میشود نسبت به هر موقعیتی احساس بهتری داشته باشید.

باید برای نعمت های زیادی که به ما اعطا شده، شکرگزار باشیم. بابت آنچه زندگی تان را بهتر و شادتر ساخته است شکرگزار باشید تا انرژی مثبت بگیرید.

گاهی اوقات تمام چیزی که برای داشتن حس خوب نیاز دارید یک لبخند است. تمرین کنید حتی زمانی که احساس خاصی ندارید صورت تان حالتی شاد داشته باشد.

همه ی آدم ها برخی از ویژگی هایشان را نمی پسندند و این مسئله گاهی باعث میشود احساس بدی نسبت به خودشان داشته باشند. به محض اینکه باور کنید میتوانید این ویژگی ها را تغییر بدهید راه هایی برای تغییر دادن شان خواهید یافت.

به شانس اعتقاد دارید؟ به نظرتان آیا شانس واقعا وجود دارد؟ اگر واقعا باور نداشته باشید در زندگی لیاقت چیزهای خوب را دارید، چیزهای خوب زیاد سر راه‌تان قرار نمی‌گیرند. باور کنید ارزش خوش شانسی را دارید تا خوش شانس باشید.

وقتی صحبت از مثبت فکر کردن می شود، تمرین کردن واقعاً نتیجه میدهد. هرچه مثبت اندیشی را بیشتر تقویت کنید، احتمال اینکه این خط فکری را دنبال کنید بیشتر است. تمرین مثبت فکر کردن را به زمان هایی که روحیه تان ضعیف است محدود نکنید. آن را به کار هر روزتان تبدیل کنید، چه زمان هایی که روحیه ی خوبی دارید و چه زمان هایی که روحیه ی بدی دارید.

میخواهید تغییر مثبتی در زندگیتان ایجاد کنید؟ همین حالا شروع کنید. پشت‌ گوش انداختن هر کار فرصت کافی برای بهانه آوردن در اختیارتان قرار میدهد پس در اولین فرصت ممکن شروع کنید.

هر کس همیشه میلیون ها بهانه برای انجام ندادن هر کار دارد، حتی اگر انجام آن کار او را خوشبخت تر کند. در مسیر خوشبختی تان مانع ایجاد نکنید و بهانه های فلج کننده را دور بیندازید.

حتی اگر در حال کنار آمدن با اندوه از دست دادن یکی از عزیزانتان هستید، به یاد داشته باشید که با گذر زمان احساس بهتری خواهید داشت. شاید همیشه بابت این فقدان غمگین شوید اما با گذر زمان تحمل آن آسان‌تر خواهد شد. هر روز به خودتان یادآوری کنید شرایط بد زودگذر است.

تسلیم شدن معمولا انتخاب راهی آسان برای خلاص شدن از یک موقعیت دشوار است. هر چقدر هم احساس تان منفی بود هرگز از دنبال کردن چیزی که واقعا میخواهید، دست نکشید. اگر الان تسلیم نشوید در آینده از خودتان تشکر خواهید کرد.

آیا خواندن این مطلب برای شما مفید بود؟

برای حمایت از محتوایی که می‌پسندید، لطفاً به اشتراک بگذارید:

ممنون بابت مقاله خوبتون خیلی خوب بود امیدوارم همه بتونن‌ بهره خوبی از این مقاله ببرن

چگونه احساس مثبت داشته باشیم

سلام، خوشحالم که مورد توجه شما قرار گرفته.

می‌تونید با اشتراک گذاشتن لینک این مطلب، انرژی مثبت رو چند برابر کنید 😊

آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت کنید.

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است.

ورود کاربران

پادکست

موفقیت و انگیزشی

بازاریابی و فروش

کار آفرینی و کسب و کار

زندگی نامه افراد موفق

چگونه احساس مثبت داشته باشیم

معرفی کتاب

صفحه اصلی > موفقیت / انگیزشی > چگونه در موقعیت‌های منفی فکر مثبت داشته باشیم؟

افرادی وجود دارند که به موقعیت‌های منفی اجازه نمی‌دهند که بر حالت ذهنی‌شان تاثیر بگذارد و حتی در شرایط دشوار و ناخوشایند مثبت‌ باقی می‌مانند. شاید تعجب کنید که چگونه می‌توان در شرایط بد زندگی مثبت بود.

در زندگی اغلب با شرایط سخت و افراد منفی‌باف روبرو می‌شویم. مطالعه اخبار منفی و داشتن تفکرات منفی چه تاثیری در زندگی ما دارد؟

زمانی‌که به رادیو گوش می‌دهیم یا تلویزیون تماشا می‌کنیم یا روزنامه‌ها را می‌خوانیم دائما در معرض اخبار بد و منفی هستیم. ظاهرا بعید به نظر می‌رسد که بتوان از اخبار، شرایط و افراد منفی دور باشیم.

در این شرایط منفی آیا امکان دارد که مثبت باشیم و اجازه ندهیم که افکار و احساسات ما تحت تاثیر قرار گیرد؟ اگر بر شرایط منفی متمرکز باشیم، آن‌ها را جذب زندگی خود می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: هفت روش برای جذب انرژی مثبت در زندگی

فکر منفی در ذهن همانند سنگ بزرگی است که بر دوش خود حمل می‌کنید که باعث تضعیف شما می‌شود و احساس عجز و درماندگی به شما دست می‌دهد.

با این طرز فکر شما منفعل می‌شوید برای پیشرفت تلاشی نمی‌کنید و به شرایط خارجی اجازه می‌دهید که زندگی‌تان را کنترل کنند. آیا شما این را می‌خواهید؟  چگونه در جنگ علیه منفی گرایی پیروز شویم؟ آیا در هنگام مواجهه با سختی‌ها می‌توان مثبت بود؟ آیا جایگزینی برای حالت منفی ذهن وجود دارد؟

یک جایگزین باید شکل مثبتی را در ذهن ایجاد کند. می‌توان آموخت که در شرایط منفی مثبت‌اندیش بود. این کار نیاز به مراقبت، آگاهی و اندکی تلاش باطنی دارد. این کار سخت نیست و جالب هم هست.

راه‌های زیاد برای مثبت بودن در موقعیت‌های منفی وجود دارد. ما در اینجا به هشت مورد اشاره می‌کنیم:

چگونه به آرامش ذهنی و تمرکز بالا دست پیدا کنیم؟ هنگام خستگی و کوفتگی بیشتر منفی‌باف و ناراحت می‌شوید. بیش از اندازه کار نکنید و خود را خسته نکنید.

باید در شب خوب بخوابید و در طول روز گاهی هم استراحت کنید. بخوابید و جسم و روان خود را در آرامش نگه دارید. زمانی که آرامش برقرار باشد نگرش منفی قابل کنترل است و تحت تاثیر آن قرار نمی‌گیرید.

سعی کنید که انسان‌های اطراف شما مثبت باشند. مثبت ‌اندیشی مسری است. وقتی‌که اطراف شما را افراد مثبت دربرگیرند به تدریج متوجه خواهید شد که شما نیز مثبت‌اندیش شده‌اید. تغییر نگرش راحت‌تر از تغییر شرایط و وضعیت بیرونی است. اقدام کنید، فعال‌تر باشید.

استاد احمد محمدی

برای تغییر باورهای ناتوان‌کننده و منفی، در افکار مثبت و توانمند ساز غوطه‌ور شو.

پروژه‌های جدید را شروع کنید و انجام دهید هر کاری که زندگی‌تان را شادتر می‌کند. فیلم‌های خنده‌دار و مفرح را ببینید. نقل‌قول‌های مثبت و داستان‌های الهام‌بخش را بخوانید.

ایده دیگر این است که درمورد زندگی افراد موفقی مطالعه کنید که به شرایط خود اجازه محدود کردن رویاها و اهداف‌شان را نداده‌اند. همه این موارد بر ذهن شما تاثیر می‌گذارد.

تمرکز بر مشکلات، آن‌ها را بزرگ‌تر می‌کند و اگر کاری برای رفع آن‌ها نکنیم بیشتر غمگین، خسته و بدبین خواهیم بود. مشکلات و شکست‌ها سمومی هستند که پادزهرش در دستان ماست.

اگر نگرش مثبت داشته باشیم حتما راه‌حلی هم وجود خواهد داشت و به دنبال آن هستیم و سرانجام به آن دست پیدا می‌کنیم.

ورزش سلامتی جسم، انرژی و قدرت درونی‌تان را افزایش می‌دهد. ورزش باعث می‌شود که راحت‌تر مثبت‌اندیش شویم و در رویارویی با مشکلات با اعتماد به نفس و جرات بیشتری برخورد کنیم. تمرین سلامتی، قدرت و آرام‌سازی جسم و ذهن از طریق ورزش امکان پذیر است.

معجزه دوره اعتماد به نفس و اعتماد به نفس کودکان قویترین و کاربردی ترین محصولات برای تقویت و افزایش اعتماد

هر ورزشی مفید است شاید پیاده‌روی، شنا، بسکتبال، ژیمناستیک یا هر ورزش دیگری را انجام دهید. اگر ورزش نمی‌کنید کم‌کم آن را شروع کنید و زیاده‌روی نکنید.

سعی کنید عادت کنید که هر فکر منفی را با یک فکر مثبت جایگزین کنید. باید از افکاری که در ذهن شما مرور می‌شوند آگاه باشید و اگر آن‌ها منفی هستند فورا آن‌ها را به افکار شادتر و خوش‌بینانه‌تر تغییر دهید. تاثیر نگرش مثبت و نگاه خوب در زندگی را دست کم نگیرید.

شاید با مقاومت درونی روبرو شوید و حتی ممکن است که جایگزینی برای افکار منفی خود قرار دهید. اما بارها این تکنیک را تمرین کنید تا این شیوه فکر کردن برای شما آسان و عادی شود.

تکرار جملات تاکیدی مثبت در مواجهه با سختی‌ها یا مشکلات ناخوشایند یا موقعیت‌های منفی و در معاشرت با مردم بد قلق به شما کمک خواهد کرد توجه خود را منحرف سازید و ذهنیتی خوش‌بینانه داشته باشید. عبارات تاکیدی کلمات سحرآمیز ذهن ما هستند.

جملات تاکیدی بسیاری متناسب با شرایط مختلف وجود دارند که می‌توان در اینترنت پیدا کرد. زمانی‌که جملات تاکیدی را با ایمان و تمرکز تکرار می‌کنید، نگرش و ذهن خود را مطابق با عباراتی که می‌خوانید، تغییر می‌دهید.

جملات تاکیدی مثبت می‌توانند شما را تشویق کنند و به شما انگیزه بدهند و احساسات شما را تغییر دهند.

سعی کنید که از حرف و رفتار مردم دلگیر نشوید. دلیلی وجود ندارد که عقاید و حرف دیگران به شما آسیب بزند.

این خود شما هستید که به عقاید و حرف دیگران اجازه می‌دهید که احساسات شما را تحت تاثیر خود قرار دهند. معمولا انسان‌ها آگاه نیستند که با این کار به خود صدمه می‌زنند.

به نظر مردم کاری نداشته باشید. ممکن است آن‌ها منظور دیگری داشته‌اند و شما از حرف آن‌ها اشتباه برداشت کرده‌اید. شاید آن‌ها شوخی کرده‌اند و اصلا منظورشان شما نبوده‌اید.

باید یاد بگیرید که خشم، نفرت و احساساتی را که به ما صدمه می‌زنند از خود دور کنید. احساسات منفی دشمن درجه یک موفقیت و کمال هستند.

شاید مدیتیشن برای هرکسی خوشایند نباشد اما مدیتیشن کردن هر ده دقیقه در روز باعث می‌شود ذهن، جسم و احساسات شما در آرامش باشد و شما را از استرس و نگرانی دور نگه ‌دارد و در موقعیت‌های سخت زندگی به آسانی آرامش خود را حفظ کنید و به نحو احسن آن‌ها را مدیریت کنید.

مثبت بودن در شرایط مختلف سرمایه بزرگی است که ارزش یادگیری را دارد. نتیجه‌ مدیتیشن، سکوت ذهن و آرامش درونی است.

در مقاله فوق تعدادی تکنیک یاد گرفتیم که کمک می‌کند تفکر و سبک زندگی خود را مثبت نماییم و هم‌چنین دانستیم که با افکار مثبت، می‌توان به موفقیت بیشتری دست پیدا کرد. کافی است مثبت بیاندیشید و در هر شرایطی آرامش خود را حفظ کنید تا همیشه شاد و از زندگی خود رضایت داشته باشید.

چگونه احساس مثبت داشته باشیم

برای شروع راه موفقیت و رسیدن به نگرشی مثبت در موقعیت‌های منفی زندگی می‌توانید از بسته آموزشی: «موفقیت دست یافتنی است» استفاده نمایید.

مدیتیشن حرف نداره حتی شده ۵ مین تو روز انجام بدین بعد به مرور بیشتر کنید تایمشو تاثیرش بی نهایت عالیه اصلا روحو جلا میده

سلام نیوشا عزیز ممنون از اینکه نظر خودت رو با ما به اشتراک گذاشتی

منم با نظر دوستمون درباره حرف مردم کاملا موافقم این مردم لق لقه باف همیشه حرفی برای زدن پیدا میکنن چه بهتر که بی توجه باشیم

سلام کاربر عزیز ممنون از اشتراک نظرتون

Khili mofid boid serfan khstam tashakor konam azatoon bekhatre maghale ha va pakeyj haye khiubetoon va be hame ham tosie mikonam

سلام sanaعزیز خوشحالیم که رضایت شمارو جلب کردیم

واقعا نباید به حرفهای مردم اهمیت بدیم چون هیچ وقت راضی نیستن و همیشه یه حرفی برا زدن دارن فقط و فقط مارو از زتدکی عقب میندازن.

سلام‌کاربر عزیز بله کاملا درسته . ممنون از اشتراک نظر شما

اگربتونیم و تمرین کنیم که در هر شرایطی نیمه پر لیوان رو ببینیما خیلی خوبه اونوقته که ادم پخته میشه و یاد میگیره چطور باید مشکلات رو حل کنه

سلام زیبا عزیز نظرتون کاملا متینه ممنون

دور کردن ادمهایی که مدام غر میزنن و آیه یاس میخونن مهم ترین کاره چون باعث تخریب روحیه میشن 🤦‍♀️

سلام پرنیا عزیز درسته ممنون از ارائه نظرتون

Salam Cheghadr kuoub bood klidy tarin nokat dar hajme kam k adam reghbat mikona motalee kone mmnon

سلام کاربر عزیز از جلب رضایت شما خرسندیم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.



صبر کنید…

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

وینستون چرچیل می‌گوید: نوع فکر (مثبت و منفی) ممکن است مسئله‌ای کوچک به نظر برسد، اما موجب تغییرات بزرگی می‌شود. اکنون دیگر ثابت شده است که افکار مثبت رابطه‌ای کاملاً مستقیم با سلامتی، موفقیت یا شکست و میزان رسیدن به اهداف دارد. اما اغلب ما هنوز که هنوز است نمی‌دانیم چگونه افکار مثبت داشته باشیم. در مقاله پیش رو تلاش می‌کنیم ابتدا ابعاد منفی نگری را بین کنیم و ببینیم اصلاً چرا این همه می‌گویند باید مثبت اندیش باشیم. سپس چند راه خوب برای مثبت اندیشی پیش روی شما می‌گذاریم.

چگونه احساس مثبت داشته باشیم

منفی نگری یعنی تفکر منفی. منفی نگری هنگامی اتفاق می‌افتد که ذهن ما وزن بیشتری برای اخبار و اطلاعات منفی قائل شود. حتی اگر نسبت اطلاعات منفی و مثبت یکسان باشد. شاید برایتان جالب باشد از این زاویه به قضیه نگاه کنیم که اجداد مثبت نگر ما همه از بین رفته‌اند. آن‌ها به دلیل اینکه زیادی مثبت اندیش بودند و نگرش مثبت داشته‌اند، هیچ تهدیدی را نمی‌دیدند و جدی نمی‌گرفتند. مثلاً فکر می‌کردند شیر یک حیوان بی‌آزار و زیباست. به سوی او می‌رفتند تا دست نوازشی بر سرش بکشند و می‌شد آنچه نباید می‌شد! اما آن‌ها که باقی ماندند، اجداد ما هستند. این البته به شوخی بیشتر شبیه بود. اما اگر علمی‌تر بخواهیم به قضیه نگاه کنیم، باید بگوییم مغز ما وظیفه شناسایی تهدیدهای بالقوه را دارد. بعد از شناسایی، وقت آن است که برای این تهدیدات، راه‌حلی بیابد و در نتیجه احتمال بقا را زیاد کند. هر چیز منفی که برای ما نوعی تهدید به حساب بیاید، به سرعت توسط مغز مورد واکنش قرار می‌گیرد. در زندگی ما اگرچه این واکنش‌ها برای بقا لازم هستند، اما می‌توانند اثر مخرب و در اغلب اوقات مضر داشته باشند.

در یک تحقیق علمی، عکس گروهی چند نفر را به شرکت‌کنندگان نشان دادند. در این عکس‌ همه خندان بودند به جز یک نفر که اخم کرده بود و ناراحت به نظر می‌رسید. از شرکت‌کنندگان خواسته شد واکنش خود را به این عکس در قالب جملاتی کوتاه بیان کنند. جالب است که اکثر افراد تنها به فرد اخمو اشاره کرده بودند. مغز ما به طور کلی همان‌طور که گفتیم به چیزهای منفی بیشتر واکنش نشان می‌دهد تا چیزهای مثبت. حتی اگر تأثیرشان به لحاظ عاطفی برای فرد کم‌وبیش یکسان باشد. منفی نگری در فرایندهای تصمیم‌گیری، نتیجه‌گیری، ارزیابی، برآورد هزینه و یادگیری مؤثر است. نمونه دیگر منفی نگری را می‌توانیم در ارتباطات زبانی ببینیم. تحقیقات نشان می‌دهد افراد ممکن است یک عبارت توهین‌آمیز را از زبان یک فرد سال‌ها به یاد بسپارند. درحالی‌که تعداد بسیار زیادی از واژگان و جملاتی را که وی بر زبان آورده به‌راحتی فراموش کنند. شما هم از این تجربیات دارید؟

خبر خوب این است که مغز کاملاً آموزش پذیر است. شما می‌توانید با تمرین فراوان، این نوع نگرش مغز را تغییر دهید. به‌طوری‌که چیزهای مثبت را دستکم به اندازه چیزهای منفی ببینید و به آن واکنش نشان دهید.

داشتن تفکرات مثبت به معنای بی خیالی و پاک کردن صورت‌مسئله نیست. اما داشتن تفکر مثبت به معنای برخورد اثربخش‌تر، سازنده‌تر و مبتنی بر ایمان به موفقیت در مقابله با حوادث ناخوشایند زندگی است. نکته مهم این است که تا خودمان نخواهیم، هیچ‌کس نمی‌تواند تغییرات خوبی در حال و روزمان ایجاد کند. در حقیقت تفکر مثبت در اکثر اوقات با گفتگوی درونی آغاز می‌شود. برخی افراد از عبارت «ضمیر ناخودآگاه» به صورت اشتباه استفاده می‌کنند.

برای غلبه بر منفی نگری و مثبت اندیشی راه‌های مختلفی وجود دارد. برای اینکه به تدریج از منفی نگری به سمت داشتن تفکر مثبت بروید، باید عادات خوبی در خودتان بسازید. اینکه برخی افراد تنها به شما می‌گویند باید به چیزهای خوب فکر کنید کافی نیست. شما باید این افکار را به «عادت‌ها خوب» تبدیل کنید.

حالا می‌خواهیم چند راه ساده اما مؤثر را باهم مرور کنیم و ببینیم چگونه افکار مثبت داشته باشیم .

یکی از بهترین راه‌ها برای اینکه یاد بگیریم چگونه افکار مثبت داشته باشیم این است که هر بار تجربه‌ای را پشت سر می‌گذاریم، تلاش کنیم فهرستی از جنبه‌های مثبت آن تجربه را در ذهن مرور کنیم. این اندازه‌گیری به ذهن ما کمک می‌کند، دریافتی نزدیک به واقعیت را از آن تجربه پیدا کند. هر چه بیشتر فهرست کردن ذهنی را تجربه کنیم، راحت‌تر می‌توانیم آن را تبدیل به یک عادت کنیم. در این صورت زمانی که تجربه‌ای در کل مثبت است از آن لذت می‌بریم و اجازه نمی‌دهیم یک یا دو جنبه منفی کل تجربه را ناخوشایند کند.

راه بعدی برای اینکه چگونه افکار مثبت داشته باشیم این است که وقتی احساس خوبی داریم، تلاش کنیم مدتی آن حس را نگه داریم. به عبارت دیگر به خودمان فرصت لذت بردن از احساسات مثبت را بدهیم.  بسیاری اوقات وقتی چیزی خوب است انسان دوست دارد سریع تجربه‌اش به اتمام برسد. درحالی‌که وقتی حسی منفی است، تمایل دارد در آن حس مدتی باقی بماند. به همین منوال شخص در زمانی که حس مثبتی دارد می‌تواند کاملاً خودآگاه به خودش زمان بیشتری بدهد و اصطلاحاً حس آن تجربه را زنده نگه دارد. رؤیاپردازی و مثبت انگاری (حتی مصنوعی) هم در به حداقل رساندن اثر قدرتمند منفی نگری نقشی مهم ایفا می‌کنند.

یکی از علت‌های منفی نگری این است که ما همیشه به نقاطی از زندگی فکر می‌کنیم که عملاً نمی‌توانیم تاثیری روی آن‌ها داشته باشیم. مثلاً وقتی شما به اخبار منفی در مورد سقوط هواپیماها، تعداد کشته‌های رانندگی، نوسان شدید بازار یا چیزهایی از این قبیل فکر می‌کنید. واقعاً ما روی چند درصد از اخباری که در طول روز می‌بینیم و می‌شنویم تسلط داریم؟ چقدر از آن‌ها را می‌توانیم تغییر بدهیم؟ بهتر نیست بیشتر به خودمان بپردازیم تا چیزهایی که تسلطی بر آن‌ها نداریم؟ یک قدم اولیه و بزرگ برای تغییر منفی نگری و حرکت به سوی مثبت اندیشی همین است که بخش‌هایی از زندگی که عملاً تاثیری روی آن نداریم را حذف کنیم. به همین سادگی. این کار تأثیر عمیقی بر میزان منفی نگری ما دارد. امتحانش کنید. مثلاً از فردا سعی کنید حجم اخباری که دریافت می‌کنید را کم کنید. از کانال‌های خبری بیرون بیایید. واقعاً اینکه بدانید امروز چه تعداد انسان در تصادفات کشته شده‌اند، چیزی را عوض نمی‌کند. در عوض در مورد این بخوانید که چطور می‌توانید مهارت رانندگی خود را تقویت کنید تا احتمال خطر کمتر شود.. بهتر نیست؟

لطفاً نگویید «نفست از جای گرم بلند می‌شود». در هر شرایطی می‌توانیم (تأکید می‌کنم می‌توانیم) مثبت اندیش باشیم. یک لطیفه فرانسوی هست که می‌گوید: «خوش‌بینی و تفکر مثبت یعنی اینکه وقتی کلاغی روی سر شما یا ماشینتان خراب‌کاری کرد، خدا را شکر کنید که گاو پرواز نمی‌کند!» می‌بینید که حتی در بدترین شرایط هم می‌توانیم نکته‌ای مثبت را از دل ماجرا بیرون بکشیم. خندیدن را هرگز از خود دریغ نکنید. به قول چاپلین: «خندیدن و شادی بزرگ‌ترین انتقامی است که می‌توانید از زندگی بگیرید»

سبک زندگی حرفه‌ای به معنای واقعی کلمه می‌تواند در میزان منفی یا مثبت نگری شما اثرگذار باشد. داشتن یک سبک زندگی حرفه‌ای قدرت ذهنی و بدنی شما را به خوبی بهبود می‌بخشد و به مغزتان اجازه نمی‌دهد منفی نگر باشد. ممکن است بپرسید حرفه‌ای بودن یعنی چه؟ حرفه‌ای زندگی کردن یعنی خوب فکر کنید، خوب بپوشید، خوب تغذیه کنید و به صورت کلی هر آنچه که یک آدم حرفه‌ای نیاز دارد را رعایت کنید. اما چطور؟پیشنهاد ویژه ما تهیه دوره فوق‌العاده‌ای به اسم «حرفه‌ای» است. در این دوره هر آنچه برای یک زندگی ایدئال نیاز داشته باشید توسط متخصصان آن گرد هم آمده است.  

شما برآیند 5 نفری هستید که بیشترین وقت را با آن‌ها می‌گذرانید. به عبارت دیگر اطرافیان شما خیلی مهم هستند. تلاش کنید کسانی را برای دوستی یا همکاری انتخاب کنید که روحیه مثبت، شاد و هدفمندی داشته باشند. ارتباط با افراد منفی سطح استرس شما را زیاد و سطح انرژی‌تان را کاهش می‌دهد. آن‌ها دائماً غر می‌زنند و از زمین و زمان گلایه می‌کنند. اما با کسانی باشید که دائماً به دنبال بهبود و راه حل هستند. نه غر زدن.

واژه‌ها خیلی قدرتمندند. قدرت واژه‌ها را هرگز دستکم نگیرید. اگر بتوانید هر روز یک واژه منفی را از بیانات خودتان کم کنید، به مرور اثر مرکبی درست می‌شود و ناخودآگاه در شما اثر خوب می‌گذارد.

تمرین: می‌توانید از تمرین کش استفاده کنید. یک کش به مچ دست خود ببندید و هرگاه هر نوع حرف منفی‌ای زدید، کش را کشیده و رها کنید. کمی درد باعث می‌شود مغز شرطی شده و تلاش کند میزان کلمات و عبارات منفی شما را برای جلوگیری از درد، کم کند.

چند گفتگوی درونی منفی را با گفتگوهای مثبت جایگزین کرده‌ایم. خودتان ببینید چه احساس متفاوتی را به شما می‌دهد:گفتگوهای منفی: قبلاً هرگز این کار را نکرده‌ام.به‌جای آن بگویید: این یک فرصت برای یادگیری و کسب تجربه‌ای جدید است.

گفتگوی منفی: این مهارت خیلی پیچیده و یادگیری‌اش خیلی سخت است.به‌جای آن بگویید: سعی می‌کنم آن را یاد بگیرم. این یک تجربه خوب است. هر چیزی را با تمرین می‌توان یاد گرفت.

گفتگوی منفی: خسته‌تر از آن هستم که این کار را بکنم. باشد برای بعد!به‌جای آن بگویید: در ساعات کاری فرصتی برای آن نیافتم. بهتر است در اولویت‌بندی‌هایم تجدیدنظر کنم.

گفتگوی منفی: امکان ندارد در این کار موفق شوم! شرایط بد است!به‌جای آن بگویید: لااقل می‌توانم تلاشم را کنم. به امتحانش می‌ارزد!گفتگوی منفی: انگار برای رفقایم مهم نیستم. کسی سراغی از من نمی‌گیرد!به‌جای آن بگویید: امروز دوستانم را با یک تلفن خوشحال می‌کنم و سر ذوق می‌آورم.

تغییر نگرش و مثبت اندیشی یک‌شبه به دست نمی‌آید. از خودتان توقع نداشته باشید یک‌روزه بتوانید خودتان را به طور کل زیرورو کنید. با یک روند منطقی و عادی تلاشتان را کنید. اما هر روز این را به یاد داشته باشید که فیلترهای ذهنی خوبی برای خودتان بسازید. در انتها پیشنهاد می‌کنم «پادکست ساندویچ مغز» را از لینک زیر بخوانید و ببینید. درباره فیلترهای ذهنی است!

بر اساس رای 147 نفر از بازدیدکنندگان

100 امتیاز از 100

دنبال کننده

دنبال شونده

ماجرا

سعید عباسی

سعید عباسی هستم. می‌خونم و می‌نویسم تا هم خودم رشد کنم و هم بتونم به بقیه یاد بدم… عضو کوچکی از مجموعه وزین «بیشتر از یک نفر»… امیدوار و در تلاش برای ساخت یک آینده‌ی بهتر برای کشورم…

سعید عباسی هستم. می‌خونم و می‌نویسم تا هم خودم رشد کنم و هم بتونم به بقیه یاد بدم… عضو کوچکی از مجموعه وزین «بیشتر از یک نفر»… امیدوار و در تلاش برای ساخت یک آینده‌ی بهتر برای کشورم…

با زدن دکمه اینتر نظر شما ثبت می شود

با زدن دکمه اینتر نظر شما ثبت می شود

چگونه احساس مثبت داشته باشیم

چطور با کتاب رفتار کنیم؟

آشنایی گام به گام بیت کوین و کریپتو کارنسی ها

چگونه پادکست صوتی حرفه‌ای درست کنیم؟

دوره آنلاین اکت: درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد

استفاده از سایت مشروط بر قبول توافقنامه کاربری و حفظ حریم شخصی می باشد. تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجموعه بیشتر از یک نفر است.

پرداخت کارت به کارت

پرداخت از خارج ایران

گارانتی بازگشت وجه

تسهیل در خرید

راهنمای سایت

درخواست همکاری

دوره رایگان فن بیان

دعوت از اساتید سخنرانی

نیلوفر مرداب

خرید کتاب

تماس با ما-درباره ما

آیا افکار منفی مزاحمتان هستند.
می خواهید بدانید چگونه می توان شرایط ناخوشایند را به شرایط مثبت تبدیل کرد. بهینگی در این مطلب راهکارهایی را به شما معرفی می کند تا با تصویر سازی ذهنی و مثبت اندیشی ، شرایط مطلوبی را برای خود مهیا کنید.

رژیم جسمانی، نقش بسزایی در میزان سلامت و انرژی شما دارد. با خوردن خوراکی های متنوع تازه، سالم و با کیفیت و اجتناب از خوراکی های مضر، انرژی بیشتری خواهید داشت. مقاومت عمومی بدنتان در برابر بیماری ها افزایش می یابد. بهتر می خوابید و احساس سلامتی و شادمانی بیشتر می کنید.

رژیم ذهنی، تعیین کننده شخصیت منش و تقریبا تمام اتفاقات زندگی تان است. اگر ذهن را با دیدگاه ها، اطلاعات، کتاب ها، گفتگوها، برنامه های شنیداری و اندیشه های مثبت تغذیه کنید. شخص مثبت تر و موثر تری را پرورش خواهید داد. تاثیر گذاری و استدلال شما بهبود می یابد و اعتماد به نفس و خود باوری بالاتری خواهید داشت.

یکی از بزرگترین موفقیت ها در روانشناسی قرن بیستم، این کشف است که شما می توانید عملکرد خود را با تغییر تصویر ذهنی تان تغییر دهید. در حقیقت، همه پیشرفت ها در زندگی شما، با پیشرفت و بهبود لحظه به لحظه طرز نگاهتان به خود و طرز فکرتان نسبت به خود آغاز می شود. اگر قبل از هر اتفاقی و موقعیتی چند دقیقه را به ساختن یک تصویر ذهنی واضح از عملکرد عالی خود اختصاص دهید. همیشه می توانید عملکرد بهتری را نسبت به زمانی که این کار را انجام نمی دهید. مشاهده کنید.

تناسب ذهنی همانند تناسب اندام است. با آموزش و تمرین می توانید خود باوری و نگرش ذهنی مثبت بسیار بالایی را در خود پرورش دهید. این که شخصی مثبت اندیشی شوید هفت کلید وجود دارد.

چگونه احساس مثبت داشته باشیم

با خودتان مثبت صحبت کنید و گفتگو های درونی خود را کنترل کنید. از عبارات تاکیدی مثبت، اول شخص و در زمان حال مانند “من خودم را دوست دارم “، “من می توانم “، ” من احساس فوق العاده خوبی دارم ” و … استفاده کنید.
ما معتقدیم که ۹۵ درصد احساسات شما با گفتگوی درونی خودتان در طول روز شکل می گیرد. واقعیت تلخ این است که عمدا و آگاهانه با خودتان مثبت و سازنده صحبت نکنید.
ذهن شما مثل یک باغچه است. اگر در آن گل نکارید و از آن مراقبت نکنید. علف های هرز بدون هیچ تلاشی در آن رشد می کنند.

تصدیق مثبت و اظهارات مثبت کوتاه هستند که در مجموعه ای از اعتقادات نا خودآگاه بطور هدفمند قرار دارند. آنها معمولا برای به چالش کشیدن، تضعیف و جایگزین کردن باورهای منفی با افکار مثبت پرور ساخته شده اند. باورهای منفی که در طول سال ها در داخل سر شما از طریق تجربه و تعامل با انسان تشکیل شده است. خود بزرگترین مانع در راه سفر شما به سمت موفقیت هستند. این افکار منفی قادر به متوقف کردن شما از تلاش و دستیابی به چیزهای جدید و دستاورد های بیشتر هستند.

شاید قدرتمند ترین توانایی شما، توانایی تجسم و دیدن اهدافتان است. به طوری که انگار همین الان به تحقق رسیده اند.
تصویری هیجان انگیز و واضح از اهداف و زندگی ایده آل تان بسازید و بارها و بارها آن را در ذهن مرور کنید. تمام پیشرفت های شما در زندگی، با بهبود بخشیدن به تصویر های ذهنی شروع می شوند. هر چه خود را در درون تان ببینید. در دنیای خارج همان خواهید بود.

بسیاری از افراد، اهداف مبهم دارند. آنها به صورت مبهم می خواهند که ثروتمند شوند یا به جای خوبی سفر کنند. در این باره خیلی فکر نکردند مانند کسی که به فروشگاهی می رود تا یک چیز مبهم بخرد. هیچ اتفاقی نمی افتد. شما باید هدف مشخصی داشته باشید. من می خواهم به سوپر مارکت بروم تا یک شامپو و مسواک بخرم. هدف شما نیز مانند این است.

انتخاب درست کسانی که با آنها زندگی می کنید. کار می کنید و تعامل دارید. بیشتر از هر عامل دیگری بر احساسات و موفقیت شما تاثیر می گذارد. همین امروز تصمیم بگیرید که با افراد برنده، مثبت، شاد، خوش بین و کسانی که در زندگی اهداف بزرگ دارند معاشرت کنید. به هر قیمتی از افراد منفی دوری کنید. این افراد، سرچشمه اصلی بیشتر ناراحتی های زندگی هستند. مصمم شوید که از هم اکنون دیگر افراد منفی و اضطراب آور را به زندگیتان راه ندهید.

سلامتی شما دقیقا به همان مقداری است که مواد غذایی سالم بخورید و به خودتان برسید. همین طور سلامت ذهنی و روانی شما به همان اندازه ای است که ذهن خود را به جای شیرینی های ذهنی با پروتئین های ذهنی تغذیه کنید. کتاب ها، مجلات و مقالات آموزنده، الهام بخش و انگیزه دهنده بخوانید. ذهن را با اطلاعات و ایده هایی که موجب تعالی و شادمانی می شوند و شما را نسبت به خود و آرزوهایتان مطمئن می سازند، تغذیه کنید.

تقریبا در جامعه ما همه با منابع محدود و گاهی هم بدون سرمایه، دست به کار می شوند. تقریبا تمام درآمد افراد، ابتدا با فروش خدمات شخصی حاصل می شود. تمام افرادی که امروزه در اوج هستند. زمانی در پایین ترین جایگاه بوده اند و بارها و بارها شکست خورده اند و به جایگاه های پایین تر نزول کرده اند.
معجزه آموزش و پیشرفت شخصی درازمدت این است که شما را از فرش به عرش از فقر به ثروث و از شکست به موفقیت و استقلال مالی می رساند.

از سلامت جسمانی خود حداکثر مراقبت را بکنید. همین امروز تصمیم بگیرید که تا سن ۸۰، ۹۰ یا حتی ۱۰۰سالگی زندگی کنید و حتی در آن سن هم شاد و پر تحرک باشید. غذاهای خوب، سالم و مغذی بخورید، کم و متعادل بخورید. یک رژیم غذایی عالی، تاثیری مثبت و فوری بر احساسات و تفکرات شما خواهد داشت.
یکی از عوامل زمینه احساسات منفی، عادت های مضر سلامتی خستگی، نرمش نکردن و کار و تلاش بی رویه است. در زندگی به دنبال تعادل باشید.

یکی از تکنیک های بسیار قوی است که با به کار گیری آن می توانید شخص مثبت تر و بهتری را تضمین کنید. انتظارات شما، پیش گویی های شما از آینده خودتان است. یعنی آنچه شما با اطمینان منتظرش هستید. به احتمال زیاد به دست خواهد آمد.
از آنجا که خودتان انتظارات را انتخاب می کنید. همیشه بهترین ها را بخواهید و انتظار موفقیت داشته باشید. هنگام ملاقات با افراد جدید، انتظار محبوبیت داشته باشید. انتظار دست یابی به اهداف عالی و خلق زندگی شگفت انگیز برای خودتان داشته باشید. وقتی پیوسته در انتظار اتفاقات خوب باشید، به ندرت ناامید می شوید.

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید

تمام حقوق برای وبسایت بهینگی محفوظ و استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع بلامانع است.© 1397


نام کاربری یا ایمیل


رمز

مرا به خاطر بسپار


رژیم غذایی دکتر کرمانی

 

 

من انسان مثبتی هستم، قدرت افکار مثبت، کارهای خوب، و تصاویر الهام بخش را باور دارم. حفظ نگرش مثبت فلسفه ی من به عنوان یک مادر و مربی ورزشی است. وقتی مثبت باشید، راه حل ها را خواهید دید، از زندگی بیشتر لذت می برد و به دیگران الهام خواهید بخشید. من بر این عقیده هستم که در تصور مثبت از شکل بدن نیز قدرتی نهفته است. مهم نیست سایز، شکل بدن، وزن و یا BMI شما چقدر است، من فکر می کنم هر شخصی می تواند با داشتن تصور مثبت از شکل بدنش سود ببرد.

چگونه احساس مثبت داشته باشیم

 

تصور غیر واقعی از زیبایی را همه جا، و هر روز می بینیم. چه کسی با آرایش حرفه ای و نور پردازی مناسب در یک عکس فوق العاده نیست؟ اینکه کسی توقع داشته باشد شبیه عکس های مجله ها شود اشتباه است. بیایید عیوب خود را قبول کنیم، هر کدام از ما سایز و شکلی متفاوت دارد.

 

هر کدام از ما اهدافی متفاوت دارد و در بخش های مختلفی از راه خود است. ممکن است دوست داشته باشید مانند کسی شوید که تمام وقت ورزش می کند و یا اینکه فقط دوست دارید چند کیلو کم کنید. ممکن است از شکل بدن خود خوشتان بیاید و اصلا دوست نداشته باشید تغییرش دهید. هدفم از گفتن این موارد یک چیز است: امروز خود را دوست داشته باش.

 

ما فقط یک بدن داریم. اگر همه عمر را با نفرت از بدنی که دارید سپری کنید، در واقع خود را در یک مکان منفی زندانی کردید. چرا نسبت به جایی که تمام مدت در آنیم ( بدنمان ) احساس بد و ناخوشایند داشته باشیم؟ با درک این مسئله که این تنها بدن ما است، باید سعی کنیم با انتخاب های سالم و ملاطفت از آن محافظت کنیم.

 

نمی توانیم بدن و راهی که در پیش داریم را با دیگران مقایسه کنیم. چون همه ما با یکدیگر فرق داریم، شکرگزار آنچه شما را خودتان می کند باشید. ترس را کنار بگذارید و طوری زندگی کنید که خودتان دوست دارید. وقتی به خود به جای نفرت علاقه نشان دهید نتایج خوب نیز خود را نشان می دهند.

 

اگر بزرگترین منتقد از بدن خود هستید، با آن خوب رفتار نخواهید کرد و تصمیماتی که برایش خوب باشد نمی گیرید. نوع تفکر ما نه تنها روی تصمیمی که می گیریم تاثیر می گذارد بلکه روی خلق و خو و دیدگاهمان نیز تاثیر گذار خواهد بود. وقتی می توانیم مثبت فکر کنیم چرا به سمت منفی نگری برویم؟ مثبت بودن تمرین می خواهد، مخصوصا اگر به بدرفتاری با خود عادت کرده باشید. اما می توانید انجامش دهید. منتقد درونی خود را ساکت کنید و روی افزایش عادات مثبت کار کنید.

 

درست است، بسیاری از افرادی که وزن خود را کم می کنند متوجه می شوند عزت نفس و اعتماد به نفس شان بالا رفته است. اما دوست داشتن بدن خود نباید بسته به چند رقم روی ترازو باشد. باید خود را در تمام طول این فرآیند دوست داشته باشید. در واقع هرچقدر احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید، سلامت خود را بیشتر در اولویت قرار می دهید. وقتی خود را دوست بدارید، می خواهید سالم و فعال باشید، و در کنار خانواده و دوستان بمانید.

 

کاملا متناسب شدن می تواند هدف همه اشخاص نباشد و این طبیعی است. برای اینکه نشان دهید به سلامتیتان اهمیت می دهید حتما مجبور نیستید دائم به باشگاه بروید و یا مثل قهرمانان پرورش اندام شوید. کوچکترین تصمیمات برای سلامتی نیز حساب هستند. شما تنها روی یک بدن کنترل دارید و آن بدن هم برای خودتان است. پس به هیچکس دیگر اجازه ندهید درباره آن قضاوت کند.

 

وقتی احساس مثبتی به بدن خود دارید، بهتر به صدای آن گوش می دهید. متوجه می شوید چه زمانی به ماساژ یا مدیتیشن احتیاج دارید، متوجه می شوید بعد از ورزش به چه مقدار ریکاوری نیاز دارید. وقتی بدن می گوید خواب یا آب نیاز دارد می فهمید. دیگر بهتر از قبل می دانید با چه غذاهایی آن را سیر کنید و پرخوری نمی کنید.

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر شما

نام *

ایمیل

برای دریافت مشاوره خرید رژیم دکتر کرمانی شماره همراه خود را ثبت کنید ما با شما تماس می‌گیریم

کلیه حقوق متعلق به مجموعه به اندام دکتر کرمانی می باشد.

با انجام تمرین‌هایی برای داشتن تفکری مثبت زندگی شادتر و سالم‌تری را تجربه خواهید کرد. برای آشنایی با این تمرینات در ادامه با یوکن همراه باشید.

آیا شما به طور آگاهانه برای تفکر مثبت تمرین می‌کنید؟ آیا شما از آن دسته افرادی هستید که هر روز آگاهانه رفتار خود را انتخاب می‌کنند؟ اگر پاسخ شما بله باشد، من شما را تشویق می‌کنم که به این کار خود ادامه دهید زیرا در مسیر درستی قرار دارید.

اما اگر پاسخ شما منفی باشد، به خودتان بگویید که اکنون می‌توانید نگرش‌های خود را انتخاب کنید. متأسفانه، بیشتر ما تمایل داریم که شرایط ما، نگرش ما را برای ما انتخاب کند.

شما این فرصت را دارید که ذهنیت مثبت خود را تمرین کنید. چرا؟ چون شما توانایی ایجاد یک نگرش شادی و جوی که به شما کمک می‌کند را دارید.

اگر اغلب این کار را انجام می‌دهید، توانایی ذهنی خود را برای ایجاد تلاش‌های آگاهانه برای شادتر شدن تقویت خواهید کرد.

چگونه احساس مثبت داشته باشیم

شما حق انتخاب بین یادگیری برای تثبیت نقاط ضعف خود را دارید و یا به افکار منفی اجازه دهید که باعث ناراحتی شما شوند و شادی شما را کاهش دهند. با دوری از ضعف‌های خود، احساسات و عواطفی که با آن‌ها همراه است را پشت سرتان می‌گذارید. این بدان معنی است که شما از اثرات ویرانگر آن‌ها که زندگی شما را تحریک کرده‌اند آگاه می‌شوید.

چرا باید ذهن خود را برای تفکر مثبت تمرین دهید؟

هنگامی که در حال انجام کارهای روزانه خود هستید، ذهن شما در گذشته و در آینده می‌گردد، به ندرت در حال حاضر است و در عین حال، لحظه کنونی تنها لحظه‌ای است که در اختیار شما قرار گرفته، هیچ لحظه‌ی دیگری وجود ندارد.

بنابراین ذهن شما در تمام جهات می‌رود. اما زمانی که افکار خود را آگاهانه ببینید، تصمیم می‌گیرید که در حال حاضر باشید.

شما می‌توانید این تمرین را تنها با آموزش، استقامت و نظم و انضباط در اختیار داشته باشید. اگر می‌خواهید مسابقه زندگی خود را با موفقیت انجام دهید، باید عملکرد ذهن و افکار خود را در نظر بگیرید. افکار و احساسات فعلی شما دلایلی دارند و اگر می‌خواهید دلایل آن‌ها را بدانید، باید مجهز باشید، به همین دلیل است که اول باید ذهن خود را برای تفکر مثبت تمرین دهید. در اینجا پانزده راه قدرتمند برای تمرین ذهن به منظور تفکر مثبت برای کمک به شما در انجام کاری که باعث خوشحالی و اشتراک این شادی با دیگران می‌شود را بیان می‌کنیم.

تبدیل به یک ناظر از افکار خود شوید. افکار شما احساسات، عواطف و نگرش‌های شما را تولید می‌کنند و اگر سعی کنید به اثرات آن‌ها بچسبید و یا بدتر از آن اگر بخواهید آن‌ها را سرکوب کنید تأثیر بدتری بر روی شما خواهند گذاشت.

“سعی نکنید افکار خود را سرکوب کنید و آن‌ها را از ذهن خود بیرون کنید، زیرا این دقیقه به همان معنی است که بخواهید آب سخت را با اتو کردن نرم کنید؛ با این کار فقط آن را بیشتر آشفته ‌می‌کنید.” -آلان واتس

با مرتب کردن ایده‌های خود شروع کنید. یک اقدام روزانه‌ی شما، خلاص شدن از چیزهای وحشتناک و افکار منفی است. لیستی را از چیزهای دلپذیر و کارهایی که دوست دارید انجام دهید را تهیه کنید. هدف اینجا فعال کردن احساسات مثبت است.

اگر می‌خواهید شرایط را عوض کنید و به جلو حرکت کنید، باید از خود شروع کنید؛ زیرا قبل از امید به اینکه دیگران شما را دوست داشته باشند، این شما هستید که باید خود را در هر شرایطی دوست داشته باشید و به خود احترام بگذارید.

این زمانی است که شما شروع به دوست داشتن خود می‌کنید، با پرورش یک ذهن مثبت (افکار مثبت) و احساس اعتماد به نفسی که می‌توانید به دیگران منتقل دهید مراقب خودتان باشید.

اما اگر نتوانید خودتان را دوست داشته باشید، از عقب افتادگی ذهنی و دیگر افکار منفی خود و دیگران رنج خواهید برد؛ روابط ناسالم را با خود و دیگران ایجاد خواهید کرد، زیرا به خود اطمینان ندارید. اگر خود را دوست نداشته باشید، از ناامنی و در نتیجه اضطراب رنج می‌برید. این واقعاً حلقه‌ی خودویرانگری است.

ما همه ضعف‌هایمان را داریم و این بخشی از انسان بودن است و به همین دلیل است که شما باید به همان اندازه که دیگران را تشویق می‌کنید خود را نیز تشویق کنید.

هنگامی که شروع به تمرین ذهن خود را برای تفکر مثبت کردید، همان‌طور که افکار مثبت به طور طبیعی ذهن شما را پر می‌کنند احساس اعتماد به نفس خواهید کرد.

مدیتیشن یکی از قوی‌ترین راه‌ها برای تمرین ذهن شما برای تفکر مثبت است. فواید مدیتیشن قطعی است و ذهن را به دلیل اینکه با خوبی پر می‌کند، آرام می‌سازد.

مدیتیشن ذهنی به شما یاد می‌دهد که چگونه متمرکز بمانید. اعتماد به نفس شما را نسبت به خودتان بیشتر می‌کند و با از این طریق دیگران نیز راحت‌تر می‌شوید.

 تمرین مدیتیشن ذهنی شما را به کمال می‌رساند، زیرا شما می‌دانید که شادی پایدار در زندگی در اشیای بیرونی یافت نمی‌شوند.

شما متوجه می‌شوید که مرکز دنیای خود هستید و بنابراین مسئولیت کلی آنچه که هستید را بر عهده می‌گیرید نه آنچه که دارید.

“با اتحاد در میان خودشان، موجودات مجرد صلح عالی دریافت می‌کنند سپس تمام این زمین مانند یک خانه می‌درخشد. هنگامی که همه‌ی انسان‌ها، موجودات مجرد به یکدیگر احترام برابر ‌بگذارند و احساس اتحاد میان خود داشته باشند، صلح و هماهنگی فراوان به وجود می‌آید. سپس تمام این زمین مانند یک خانه می‌درخشد. کل دنیا مثل یک خانه مسکونی از همه‌ی خانواده‌ی انسان می‌درخشد. ” -سری رامانا ماهارشی

هنگامی که شادی خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارید، به طور کامل صلح پایدار را تجربه خواهید کرد. احساسات و احترام متحدانه‌ی خوب، بروز بالغ تجربه انسان است.

به طوری که تمام دنیا با هماهنگی یک هزار نور درخشان می‌شود و ما همبستگی و نگرش عاطفی هوشمندانه اتخاذ می‌کنیم.

ما همیشه باید آماده دراز کردن دست دوستانه و حمایت همیشگی از همسایگانمان خود باشیم.

به عبارت دیگر، زمانی که شما گامی به منظور تمرین ذهن خود برای تفکر مثبت برمی‌دارید، کل جهان را مانند یک خانه‌ی مسکونی از خانواده‌ی انسان می‌بینید. شادی، شادی به ارمغان خواهد آورد.

 بنابراین هنگامی که شما خوشحال هستید، شادی‌های خود را به دیگران و تمام بشریت منتقل می‌کنید.

“همیشه در قلب خود به یاد داشته باشید که همه چیز خوب است و همه چیز همان‌طور که باید پیش می‌رود. شما روشن و در حال درخشش هستید. شما خورشید پشت ابرها هستید. شادی کنید! همه چیز خوب است. “- رابرت آدامز

هنگامی که شما افکاری منفی، نگرانی و گناه دارید، نمی‌توانید از لحظه حاضر لذت ببرید زیرا شما از گذشته پشیمان هستید و یا از آینده هراس دارید.

اما در حال حاضر، شما فرصت خود بودن یعنی خوشحال بودن را دارید. فقط کافی است ذهن خود را به سمت درون و باطن خود نگه دارید.

اکخارت توله در کتاب «قدرت زمان حال» می‌نویسد: “کسانی که ثروت واقعی خود را که شادی پرشور و صلح عمیق و پایسته همراه است پیدا نکرده‌اند، فقیر هستند حتی اگر از لحاظ مادی غنی باشند.

آن‌ها ذهن را به سمت بیرون منتقل می‌کنند تا کمی از لذت و رضایت را جمع‌آوری کرده و از این طریق بتوانند احساس تصدیق، امنیت و دوست داشته شدند کنند، در حالی که آن‌ها در خودشان گنج‌هایی را پنهان می‌کنند که نه تنها همه این چیز را شامل می‌شود، بلکه بی‌نهایت گران‌تر از هر آنچه جهان می‌تواند به آن‌ها ارائه دهد است. “

هوتی (بودای خنده) یک استاد بود که در قرن دهم زندگی می‌کرد. استاد از شهر به شهری دیگر می‌رفت تا شادی و خوشبختی را گسترش دهد. او همیشه در پشت خود یک کیسه‌ی پارچه‌ای حاوی اسباب‌بازی‌های کوچک و شیرینی حمل می‌کرد و به مردم می‌داد. کودکان و بزرگسالان در اطراف او جمع می‌شدند تا آن اسباب‌بازی‌ها و آب‌نبات‌ها را از او بگیرند او سپس کیسه خود را روی زمین می‌گذاشت و به آسمان نگاه کرد و می‌خندید.

خنده او خیلی مسری بود به طوری که همه اطرافش نیز دیوانه‌وار می‌خندیدند. این شیوه‌ی او برای گسترش شادی و خوشحالی بود.

کیسه‌های پارچه‌ای پر از اسباب‌بازی نشان دهنده مشکلات جهان است. هنگامی که بارهای خود را روی زمین قرار می‌دهید، رها کردن مشکلات را تمرین می‌کنید و خنده به شما در کاهش مشکلاتتان کمک می‌کند.

در حال حاضر خنده به عنوان بهترین دارو در تولید تغییرات بیوشیمیایی قابل توجه و مفید برای بدن شناخته شده است.

این که آیا بیماری شما فیزیکی یا روانی است، خنده می‌تواند به شما کمک کند که چمدان سنگین خود مانند اضطراب، ناامیدی یا عصبانیت را زمین بگذارید. خنده اثر فیزیولوژیکی و روانی بسیار مثبت دارد.

به یاد داشته باشید، خنده مسری است و هنگامی که شما می‌خندید، علاوه بر اثرات مفید بر سلامتی، انرژی و طنز خوب را در اطراف خود پخش می‌کنید، درست مثل راهب هوتی.

“هنگامی که تصور و اراده در درگیری با هم قرار می‌گیرند، بسیار مخالف هم هستند، همیشه تخیل است که برنده می‌شود، بدون هیچ گونه استثنائی” – امیل کوئی

چگونه احساس مثبت داشته باشیم

چرا تخیل قدرتمندتر از اراده است؟ برای پاسخ دادن به این سؤال، من همیشه این مثال را به دانشجویانم می‌گویم.

من به آن‌ها می‌گویم که به یک فیل فکر نکنند!

چه اتفاقی می‌افتد؟ شما ناگزیر به یک فیل فکر می‌کنید.

چگونه می‌توانیم آن را توضیح دهیم؟ خب، اگر تصور و اراده فرد در تعارض باشد، تخیل همیشه در نبرد پیروز خواهد شد.

امیل کوئی اغلب از این تصویر (پیاده‌روی تخته) برای توضیح قدرت تخیل بر روی قدرت اراده استفاده می‌کند:

ما همه می‌توانیم بدون هیچ مشکلی روی یک تخته چوبی دراز بر روی زمین راه برویم.

اکنون، آیا می‌توانید همین کار را با سهولت انجام دهید اگر تخته چوب بزرگ بین دو آسمان‌خراش در خیابان آویزان شده باشد؟

پاسخ مطمئناً منفی است. هنگامی که “قدرت اراده” و “تخیل” در تعارض هستند، تخیل قوی‌ترین است.

با وجود تمام تلاش‌های ما، ترس از سقوط مانع انجام آگاهانه عملی به سادگی راه رفتن روی یک خط مستقیم می‌شود.

اکثر مردم زمان زیادی را صرف گفتن چیزهایی که نمی‌خواهند به جای چیزهایی که می‌خواهند به خود می‌کنند.

اما آن‌ها متوجه نمی‌شوند که به هر حال، این آن‌ها هستند که چیزهایی که در زندگی‌شان اتفاق می‌افتد را می‌سازند.

آن‌ها می‌توانند تمام اراده‌هایی که می‌توانند جمع‌آوری کنند، نتایج همیشه یکسان خواهد بود. تخیل آن‌ها با افکار منفی و ترس از شکست مواجه شده است.

ذهن با تصاویر کار می‌کند نه با کلمات. وقتی افکار منفی دارید، فقط تصاویر منفی تولید خواهید کرد. تصورات انسانی ماده مخفی عملکرد زندگی است. بیایید ببینیم که ابراهیم هیکس در مورد این چه می‌گوید. هنگامی که شما احساسی منفی دارید، نباید آن را رد کنید، برعکس، این یک گنج است و باید به هر روشی بررسی شود.

دلیل حضور و اهمیتش را بررسی کنید و اندیشه‌هایی که این احساسات تولید می‌کند را مورد بازرسی قرار دهید. سپس توجه خود را به چیزی که واقعاً می‌خواهید متمرکز کنید.

افکار مثبت و احساسات ظاهر می‌شود و احساسات منفی به تدریج محو خواهند شد.

ما همه گاهی طرفداران و گاهی اوقات مخالفان تغییر هستیم. این امر طبیعی است.

دلیل آن ساده‌ست. هر فردی دارای شخصیت، فرهنگ شخصی، تاریخ شخصی و یا اعتقاد شخصی است که با دیگران فرق دارد.

برای فردی تغییر می‌تواند یک کشف سودمند باشد در حالی که همان تغییر باعث اضطراب و استرس در شخص دیگری می‌شود.

در حقیقت، با داشتن هیچ مرجع معمولی که بشود به آن پایبند بود، تغییر می‌تواند منبع ترس و بی‌ثباتی باشد.

مقاومت به تغییر می‌تواند منبع استرس و اضطراب مداوم باشد، به‌ویژه هنگامی که تصمیم‌گیری‌ها انجام می‌شوند. به همین دلیل است که شما باید ذهن خود را برای تفکر مثبت تمرین دهید. این کلید زندگی بهتر است.

احساسات و عواطف فعلی شما نتیجه افکار و اقدامات قبلی شما هستند.

کلید تمام تغییرات آینده شما بر اساس پذیرش وضعیت کنونی است.

این ممکن است برای بعضی افراد ظالمانه باشد و یا شنیدن یا پذیرفتنش برای دیگران سخت باشد، اما جهان همین‌گونه کار می‌کند. این قدرتمندترین قانون در جهان است.

“شما یک خالق هستید؛ شما با هر فکری خلقت می‌کنید. با توجه به قانون جهانی جاذبه، به ذات هر چه که توجه کنید آن را جذب می‌کنید- چه خواسته باشد یا ناخواسته و بنابراین، شما اغلب به طور پیش فرض این کار را انجام می‌دهید. اما می‌توانید بر اساس احساسی که دارید بدانید آنچه که شما جذب (خلق) می‌کنید چیزی است که مایل آن هستید یا چیزی نیست که با آن تمایل دارید. (توجه شما کجا متمرکز شده است؟) -ابراهام هیکس

اکنون، هر چه وضعیت فعلی شما باشد، باید به جلو بروید و کلید تغییر آن پذیرش است. شما مسئول همه چیزهایی هستید که زندگی‌تان را می‌سازند.

شما تمام افکار خود، همه احساسات خود، تمام عواطف خود را می‌پذیرید.

پذیرش رها کردن است. بارهای خود را روی زمین بگذارید و سبک به بقیه زندگی خود سفر کنید.

پذیرش این نیست که چنین افکار یا احساسات قضاوت شوند.

پذیرش خوشحال شدن در اینجا و اکنون است. خنده‌ی بودا را یاد داشته باشید، این پذیرش است.

“هرچقدر که ما بار مسئولیت را بر خدا واگذار می‌کنیم، او همه آن را تاب می‌آورد.

از آنجا که خدا قدرت تصمیم‌گیری عالی همه فعالیت‌ها را به دوش می‌کشد، چرا ما باید به جای واگذاری به او، به طور مداوم فکر کنیم – آیا باید این کار را انجام دهم یا باید به روش دیگری عمل کنم؟

“وقتی می‌دانید که قطار همه‌ی بارها را حمل خواهد کرد، چرا باید با حمل چمدان بر روی شانه‌های خود رنج ببرید؟” -سری رامانا ماهارشی

چمدان پر از اضطراب و ناامنی خود را بر روی زمین قرار دهید و خودتان باشید، خوشحال باشید.

به خدا اعتماد کنید او با کمال میل مایل است که تقاضاهای شما را تا زمانی که به صلاح خودتان باشد، اعطا کند.

با داشتن خدا به عنوان یک راهنما، شما هیچ دلیلی ندارید که باور کنید یا بگویید که نمی‌توانید این یا آن را انجام دهید.

شما می‌توانید این کار را اینجا و اکنون انجام دهید. همه چیز با خدا قابل دستیابی است. پس از همه، خدا در توست.

هنگامی که در مسیر خود لغزیدید، یاد بگیرید که بایستید و حتی قوی‌تر از قبل باشید، به جای اینکه از لغزیدن و ماندن روی زمین برای خود احساس تأسف کنید.

زندگی مانند امواج است، فراز و نشیب‌های پی در پی دارد. ما این توانایی را داریم که وقتی که همه چیز خوب پیش نرفت سرمان را بالا ببریم.

با وجود شکست‌های اجتناب‌ناپذیر، زندگی یک ماجراجویی فوق‌العاده و چالش‌برانگیز است. با عزم و استقامت، همیشه آماده برای مقابله با چالش‌ها هستیم اما برای این کار باید ذهن را برای تفکر مثبت آموزش داد.

روزها خیلی سریع می‌روند و ما زود توسط وظایف زندگی روزمره، یعنی کار، کودکان، کارهای خانه، خرید، بیرون رفتن و لیست‌های طولانی پایمال می‌شویم.

راه حل همه این‌ها یادگیری سازمان‌دهی است.

گفتن آن از انجامش آسان‌تر است. اما با چند ایده و تمرین، می‌توانیم با هر شرایطی مقابله کنیم.

هنگامی که با وظایف روزانه غرق می‌شوید، این می‌تواند منافع افکار و احساسات را همراه با این وظایف ایجاد کند.

بهترین راه حل این است که روز خود را برنامه‌ریزی کنید.

اکثر مردم روز خود را برنامه‌ریزی نمی‌کنند، آن‌ها لیست مبهمی را در ذهن خود شکل می‌دهند و اغلب کارها را به روزهای بعد موکول می‌کنند.

شما نباید فقط کارهای روزانه خود را در ذهن نگه دارید، بلکه باید فهرستی از کارهای روزانه خود بر روی یک ورق کاغذ یا یک دفتر که همیشه با خود حمل می‌کنید داشته باشید.

به یاد داشته باشید که شما نمی‌توانید تمام کارهای خود را در یک روز انجام دهید. از سوی دیگر، باید وظایفی که برای روز خود برنامه‌ریزی کرده‌اید را به اتمام برسانید.

برای این کار اطمینان حاصل کنید که اهداف روز به طور واضح تعریف شده‌اند و در یک زمان یک کار را انجام دهید.

اگر این نگرش را اتخاذ کنید، از بعضی احساسات ناامیدی و خشم اجتناب خواهید کرد.

هر کس ترس و اضطراب خود را دارد، این بخشی از زندگی است، اما این نگرش شما است که پتانسیل موفقیت شما را تعیین می‌کند.

مشاهده‌ی جنبه‌ی خنده‌دار یک وضعیت، فراتر از تفکر مثبت است.

“این نگرش شما است و نه توانایی شما که ارتفاع شما را تعیین کند.” زیگ زیگلار

هر انسانی فرصتی برای تغییر زندگی دارد، زیرا همه ما ظرفیت و توانایی غلبه بر موانع را داریم.

زندگی یک رودخانه طولانی و آرام نیست، اما هنگامی که به سمت روشن نگاه می‌کنید، به شما اجازه می‌دهد تا به موفقیت‌های جدید برسید و فرصت شکوفایی و تکامل را به شما می‌دهد.

شما شکست خورده‌اید زیرا که چیزهای جدید را امتحان کرده‌اید و تمرکز بر قسمت روشن به شما این امکان را می‌دهد تا بر موانع خود غلبه کنید و دوباره شروع کنید و شما برای شروع تازه آماده هستید.

” از طریق قدردانی از لحظه حاضر است که بعد معنوی زندگی باز می‌شود.” -اخارد توله

قدردانی چیست؟ یک تعریف ساده آن شناخته شدن است، احساسات محبت‌آمیز هنگامی تجربه می‌شود که کسی کاری برای شما انجام دهد یا سودی به شما برساند.

اما تحقیق در علوم اعصاب فراتر از این می‌رود. قدردانی تأثیر مثبت بر ذهن و بدن دارد. عمل قدردانی احساسات مثبت را ایجاد می‌کند و بر مغز و سیستم ایمنی بدن تأثیر می‌گذارد.

مطالعه علمی سه روانشناس، دکتر مایکل ای.مکملوگ از دانشگاه متدیست جنوبی، دکتر رابرت ام. اممونز از دانشگاه کالیفرنیا، دیویس و دکتر جوآن از دانشگاه سانگ جنوبی نشان داد که احساس قدردانی منطقه مغزی که دوپامین تولید می‌کند را فعال می‌کند و همچنین سروتونین در قشر قدامی. معنی آن چیست؟

این هورمون‌ها بر مغز ما اثر می‌گذارند و موجبات رفاه و آسایش را فراهم می‌کنند. بنابراین، مثبت فکر کنید.

همین هورمون‌ها که موجب تقویت خلق و خوی در میان دیگران می‌شوند، در طول فعالیت بدنی تولید می‌شوند. شگفت‌انگیز است مگر نه؟شما نگاه به دیگران دارید زیرا رفتار شما بیشتر اجتماعی است. شما به ندرت غمگین هستید اما به لطف محققان، قدردانی تنها یک مسئله هورمون نیست، افراد متشکل از توانایی بالایی برای همدلی، تمایل به بخشش و تمایل به ارائه کمک و حمایت از دیگران دارند.

افراد دلسوز مایل نیستند احساسات منفی را تجربه کنند و کمتر نگران فعالیت‌های مادی‌گرا هستند و شما می‌دانید که، سپاسگزاری را می‌توان یاد گرفت.

 

منبع: Everythingmind

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟




مجله موفقیت یوکن، مجله ای است ویدیویی که تلاش می کند هر آنچه انسان های موفق درباره موفقیت از دیروز تا به امروز تجربه کسب کرده اند را به آسان ترین شکل ممکن در اختیار شما بگذارد. هدف ما در یوکن گردآوری بروزترین روش های موفقیت فردی، سازمانی و تجاری است تا مرجع کاملی باشیم برای مخاطبین و افرادی که سعی دارند موفق شوند.

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

پرورش افکار – رسیدن به موفقیت قطعی از طریق آموزش و یادگیری قانون جذب توسط دوره کارشناس جذب شوید استاد شریفی

چگونه احساس مثبت داشته باشیم

راه های رسیدن به طرز فکر مثبت در قانون جذب

قطعا شنیده اید که به هر چیزی فکر کنید همان اتفاق رخ می دهد. شما برای رسیدن به هدف ها و کنترل توانایی ها و استعدادهای خود، باید توانایی کنترل افکار خود را نیز داشته باشید. طرز فکر شما می تواند روی روابط و هر چیزی که در زندگی تان مهم است تاثیر بگذارد. به خوبی می دانید وقتی که گرسنه اید باید این نیاز خود را رفع کنید، یا اگر درد جسمی به سراغتان آمد به سراغ درمانش بروید ولی متاسفانه هیچ وقت به درمان طرز فکر خود اهمیت نمی دهید و حتی به آن فکر هم نخواهید کرد!

شاید چون نمی دانید طرز فکر شما یکی از مهم ترین عواملی است که در زندگی تان تاثیر مستقیم خواهد گذاشت، و بی اهمیتی به آن در واقع به اهمیتی به تمام ابعاد زندگی خودتان است.

طرز فکر شما در حقیقت دنیایی است که در آن زندگی می کنید. تمام چیزهایی که می بینید و می شنوید تمام اتفاقات خوب و بدی که در طول زندگی تان رخ می دهد، تمام رابطه هایی که به آن وارد می شوید و تمام حس خوب و ناخوشایندی که در زندگی احساس می کنید نهایتا به طرز فکر شما مربوط می شود. شما تمام این موارد را با طرز فکر خود لمس خواهید کرد. مثلا در یک اتفاق بد طرز فکر شماست که می تواند شما را در آن یاری کند و شما با طرز فکر خود فقط می توانید با دید بهتری به آن نگاه کنید.

هر اتفاقی که در زندگی حس می کنید به نوعی همان طرز فکرتان است که در درونتان رشد می کند و درنهایت آن را به صورت یک عامل خارجی حس می کنید. در این مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد اهمیت نگرش و طرز فکر بدانید.

قدرت ناخودآگاه در طرز فکر

شاید بارها شنیده باشید که می گویند از چیزی که می ترسیدم، عاقبت سرم آمد. تا حالا به دلیل آن فکر کرده اید؟ ذهن به صورت ناخودآگاه به سمت چیزهایی گرایش پیدا می کند که به آن فکر می کنید. طبق قانون جذب، وقتی از چیزی ترس دارید، دائم افکار منفی را به سمت خود جذب می کنید و ناخواسته ذهنتان شما را به سمتی هدایت می کند که از آن ترس داشتید. علت این موضوع می تواند تشخیص ندادن خوب و بد توسط ذهن باشد.

در واقع ذهن هر فکری را که شما پرورش دهید به مرحله ی اجرا در می آورد و اهمیتی ندارد که شما از آن گریزان هستید یا می خواهید آن را به دست آورید. این شما هستید که طرز تفکرتان را انتخاب می کنید، چون زندگی ما حاصل انتخاب های شماست. می توانیم ساعت ها فکرتان را به مسائلی اختصاص دهید که انگیزه بخش باشد تا به وسیله ی آن رشد کنید. یا می توانید زانوی غم بغل گرفته و شکست را بپذیریم و ناامیدی را انتخاب کنید. به هر حال در هر دو صورت انتخاب با شماست.

حافظه ی ما انسان ها مانند یک رایانه است که به سادگی می توانیم آن را برنامه ریزی کنیم. می توانیم نرم افزارهای مفید روی آن نصب کنیم تا برایمان مفید واقع شود، ولی می توانیم نرم افزارهای مضر هم نصب کنیم که نه تنها مفید نخواهند بود بلکه به شدت به ما آسیب می رسانند.

به همین دلیل باید بتوانید کنترل ذهنمان را به دست بگیریم. درست مانند زمانی که اختیار کامل داریم تا یک نرم افزار را روی رایانه ی خود نصب کنیم یا خیر. گفت و گوهایی که در درونمان شکل می گیرد را می توان مانند نرم افزار در نظر گرفت که قادر است به راحتی کنترل رایانه ی درونمان را بر عهده بگیرد. در حقیقت این نرم افزار را ما برنامه ریزی کرده ایم.

نکته ی بدی که وجود دارد این است که همواره در اطرافمان آدم های منفی نگر زیادی وجود دارد که ما هنوز هم باورهای منفی زیادی از آن ها می شنویم. ولی باید توجه کنیم خودمان هستیم که درنهایت تصمیم می گیریم چه افکاری را بپذیریم و چه افکاری را پس بزنیم. پس باید دقت داشته باشیم هرگز اجازه ندهیم افکار بد به ذهنمان وارد شود.

مسلما برای بهبود طرز تفکر خود باید یک سری از نکات مهم را بدانید. پس چند راهکار موثر را با شما در میان خواهیم گذاشت. با استفاده از این راهکارها و اتکا به قدرت اراده و تلاش خود می توانید گذشته ی منفی خود را کنار بگذارید و برای خود یک زندگی جدید بسازید.

انگیزه های خود را کشف کنید

پیدا کردن انگیزه ها می تواند شما را تشویق کند که دست به کار شوید تا زندگی خود را تغییر دهید. انگیزه های مهم زندگی را با خود مرور کنید. خشم، دوست داشتن، محافظت از خود، ترس، پول و … همه ی این ها می توانند انگیزه ی مهمی برای ادامه دادن به مسیر درست زندگی باشند. شما باید قادر باشید از تمام بارهای احساسی خود برای دست یابی به انگیزه های مهم و خودباوری استفاده کنید.

مانند یک مربی فوق العاده، دائم خود را تشویق کنید

سعی کنید در طول روز چند بار خودتان را مورد تشویق قرار دهید. تشویقی که به صورت روزانه انجام بگیرد، به صورت خودکار ناخودآگاه شما را به سمت افکار مثبت می کشاند، بنابراین کم کم عادت می کنید به صورت مثبت فکر کنید.

۱۱ چیزی که باید در مورد قانون جذب و چگونگی استفاده از آن…

۹ روش از قانون جذب که می تواند زندگی شما را بهبود ببخشد.

۹ تکنیک تجلی قانون جاذب که باید بلد باشید

۷ راه برای اینکه زندگی موفق و بدون محدودیتی داشته باشید

۱۰ دلیلی که چرا ترک عادات بد خیلی سخت و مشکل است


راهنمای اساسی برای روتین های صبحگاهی

وقتی به صورت منظم این کار را تکرار کنید، درواقع در حال تقویت اعتماد به نفستان هستید. پس به خودتان اعتماد داشته باشید. وقتی نسبت به خود حس اعتماد داشته باشید، یک سیگنال مثبت به ناخودآگاهتان ارسال خواهد شد. بازهم تاکید می کنیم، ناخودآگاهتان هر چه که شما بگویید و تلقین کنید را می پذیرد.

هنگامی که قادر باشید به درستی خود را مورد تشویق قرار دهید، احساس مثبتی در شما شکل خواهد گرفت؛ و این به تنهایی می تواند شما را در مسیر درستی قرار دهد، تا به هدف خود دست پیدا کنید.

از قدرت تجسم خود بهره مند شوید

شما باید بتوانید یک رویاپرداز ماهر باشید. مطالعات زیادی در این مورد صورت گرفته است، که نشان می دهد بسیاری از افراد موفق برای افزایش توانایی ها و تمرکز بر مهارت خود از تجسم و رویاپردازی استفاده می کنند. شما باید قبل از اینکه بخواهید به هدف خود برسید، قادر باشید آن را به خوبی تجسم کنید. تجسم کردن می تواند طرز تفکر مثبت شما را به صورت اعجاب انگیزی افزایش دهد.

شور و هیجان داشته باشید

برای دستیابی به تفکر مثبت باید تلاش کنید تا در خودتان شور و هیجان ایجاد کنید. هیچ وقت یک ذهن ناراحت و بی انگیزه قادر نیست تفکری مثبت داشته باشد، و کارها را به درستی انجام دهد! شور و هیجان به شما قدرت می بخشد و شما را وادار می کند تا به سمت آنچه آرزو دارید حرکت کنید و به آن دست یابید.

برای داشتن این روحیه باید سعی و تلاش کنید چون از درونتان برمی خیزد. بنابراین نباید منتظر یک عامل بیرونی باشید تا در شما شور و هیجان ایجاد کند.

چگونه احساس مثبت داشته باشیم

با خودتان به گفتگو بپردازید

گفتگوی درونی دریچه ای بزرگ برای رسیدن به تفکر مثبت در قانون جذب است. شما برای نادیده گرفتن اتفاقات و افکار منفی، باید قادر باشید آن ها را از زندگی خود حذف کنید، یا این که آن ها را با اتفاقات مثبتی جایگزین کنید. به کمک گفتگوی درونی به خودتان انگیزه و جرئت بدهید و مسیر زندگی تان را طور دیگری ببینید تا راه های تازه بتوانند خودنمایی کنند.

توجه داشته باشید، تا زمانی که نتوانید با خود حرف بزنید قطعا نمی توانید برای داشتن طرز فکر مثبت خود را قانع کنید.

به دیگران انرژی مثبت هدیه کنید

به دیگران انرژی مثبت بدهید، مطمئن باشید در این صورت تاثیر آن را در زندگی خود خواهید دید. وقتی کسی از شما در مورد لباس و ظاهرش می پرسد، کافی است به او بگویید بی نظیر و زیبا شده است. اکثر آدم ها از بودن در کنار افرادی که تلاش می کنند خوشحالی را به دیگران هدیه دهند لذت می برند.

از قدرت معنوی استفاده کنید

یکی از بزرگ ترین نیازهای انسان متوسل شدن به معنویات است. همان گونه که به نیازهای طبیعی خود مانند خوردن و آشامیدن و… در طول روز پاسخ می دهیم توجه به این نیاز هم لازم است و باید به آن پاسخ دهیم. ایمان در زندگی می تواند باعث ایجاد تفکر مثبت و رشد توانایی ها شود.

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید. لطفا ما را با نظرات خود حمایت کنید.

مطلب قبلی

تکنیک های مثبت اندیشی – قسمت سوم

مطلب بعدی

زندگینامه آندرس اینیستا – فوتبالیست

چالش 21 روزه: برنامه قانون‌ جذب برای تجلی شادی

چرا تفکر مثبت میتواند سلامت جسمی را بهبود بخشد

شکست را به موفقیت تبدیل کنید: استفاده از قانون جذب برای غلبه بر موانع

موفقیت به معنای اتخاذ یک انتخاب بزرگ نیست، بلکه به معنای اتخاذ میلیون ها تصمیم کوچک…

چگونه شروع به استفاده از قانون جذب کنیم؟ 8 موردی که همین…

10 راهی که قانون جذب می تواند به شما کمک کند تا زندگی تان را…


چگونه در مراقبه تجلی مهارت پیدا کنیم؟

برای چت کردن با ما روی آیکون مشاور فروش کلیک کنید

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

چگونه احساس مثبت داشته باشیم
چگونه احساس مثبت داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *