چگونه ریش خوش فرم داشته باشیم

 
helpkade
چگونه ریش خوش فرم داشته باشیم
چگونه ریش خوش فرم داشته باشیم

مطالب پر بازدید


یکی از عوامل زیبایی در مردان ریش است که اصلاح درست و آرایش منظم آن باعث چشم نوازی خاصی در مردان می شود و علاوه بر نقش زیبایی فواید سلامتی نیز برای صورت و بدن ایفا می کند که در این مقاله شما با رموزی برای داشتن ریش زیبا آشنا می نماییم.

دانشمندان اعلام کرده‌اند که ریش می‌تواند مردان را در نظر جنس مخالف جذاب‌تر نشان دهد.

چگونه ریش خوش فرم داشته باشیم

درست است که سبیل ها فقط قسمتی از پوست زیر بینی را می پوشانند اما به هر حال می توانند بخش کوچکی از پوست را در برابر اشعه های مضر خورشید حفظ کنند.

پژوهش های اخیر نشان می دهند ریش و سبیل می توانندپوست مردان را 90 تا 95 درصد از آسیب های اشعه ماوراء بنفش خورشید مصون نگه دارند. در نتیجه پیری پوست به تعویق می افتد و احتمال بروز سرطان پوست به حداقل می رسد.

1- سپر محافظی در مقابل نور خورشید است

پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهند ریش و سبیل می‌توانند پوست مردان را 90 تا 95 درصد از آسیب‌های اشعه ماورای بنفش نور خورشید مصون نگه دارند. در نتیجه پیری پوست به تعویق می‌افتد و احتمال بروز سرطان پوست به حداقل می‌رسد.

به طور کلی مو‌ها حفاظ خوبی در مقابل خورشید هستند. بعضی از متخصصان اعتقاد دارند مو‌ها مانند فاکتورهای حفاظتی (SPF) عمل می‌کنند.

2- علائم و سرعت پیری پوست را کم می کند

افرادی که خنده عمیقی دارند یا می‌خواهند پیری پوست اطراف لب‌ها را بپوشانند، بهتر است از ریش و سبیل کمک بگیرند.

موهای صورت می تواند پوست را در شرایط جوان و شاداب نگه دارد.

3- عفوت‌ها و جوش‌های پوستی را کاهش می‌دهد

بر اساس اظهارات دکتر مارتین وید، متخصص پوست در کلینیک پوست و موی لندن، عدم اصلاح با تیغ به معنای داشتن صورتی کم خراش تر است. اصلاح با تیغ عامل اصلی عفونت های میکروبی در قسمت ریش است.

4- علائم حساسیت و آسم را به حداقل می‌رساند

مردانی که مبتلا به آسم هستند و بیماری آنها با آلودگی و گردوخاک تحریک می شود، می توانند با داشتن محاسن صورت به ویژه یک سبیل پرپشت علائم آسم خود را کاهش دهد.

5- کمتر سرما می خورید

داشتن ریش ضخیم زیر چانه و گردن، دمای گردن را افزایش می دهد و می تواند عاملی برای عدم ابتلا به سرماخوردگی باشد.

بر اساس اظهارات دکتر کارول واکتر، مو می تواند عایقی برای گرم نگه داشتن صورت و گردن باشد.

 




در مدل دادن به ریش خود عجله نکنید: از استفاده ی قیچی یا دیگر وسائل اصلاح برای ریشی که تازه رشد کرده پرهیز کنید، بهتر است حداقل چهار هفته فرصت رشد به ریش خود بدهید

یک مدل ریش انتخاب کنید: بعد از اینکه اجازه دادید طبیعت ۴ تا ۶ هفته کارش را بکند و ریشتان خوب بلند شد، به این فکر می کنید که حالا چه مدل ریشی برای خود انتخاب کنم. این را به خاطر داشته باشید که نمی توانید هر مدلی دوست داشتید انتخاب کنید چون ممکن است نحوه ی رشد ریش هایتان اصلا به آن مدل نیاید

ریش خود را مرتب کنید: همین که مدل مورد نظر خود را انتخاب کردید می توانید مرحله حساس مرتب کردن ریش خود را شروع کنید. اگر دفعه اولتان است شاید بهتر باشد به یک آرایشگاه بروید تا یک آرایشگر به صورت حرفه ای این کار را برایتان انجام دهد.

ستفاده مرتب از شامپو و نرم کننده: ریشتان به مراقبت و توجه مرتب نیاز دارد تا در بهترین حالت خود باقی بماند. سعی کنید روزانه با شامپو بشوییدش، این کار کمک می کند موهای صورت تمیز بمانند و قطعات غذایی که ممکن است بین ریش ها گیر کرده باشند نیز شسته شوند! هر یک مدت در کنار شامپو کمی نرم کننده نیز استفاده کنید، این کار به قوی کردن موها و ضخیم تر نشان داده شدنشان کمک می کند.

استفاده از روغن محافظ: اگر ریشتان را در معرض هر گونه عناصر و مواد شیمیایی گزنده قرار دهید – برای مثال، شنا در استخری که سرشار از کلر است، باید لایه ی سبکی روغن روی ریش استفاده کنید.

 

 

 

 

۱- دستان خود را بشویید.

۲- با نوک انگشتان ( بدون ناخن ) بصورت دورانی روغن را بر روی ریش و سبیل خود ماساژ دهید.

۳- زمان ماساژ ۱۰ الی ۱۵ دقیقه.

۴- زمان استاندارد : هفته ای ۳ الی ۴ بار

۵- شستن ریش و سبیل با صابون ملایم یا شامپو بچه .

 

 

چگونه ریش خوش فرم داشته باشیم

روغن سیاه دانه:رشد موی صورت، ریزش مو ، کمر درد، درد مفاصل

مقدار و روش مصرف روغن سیاه دانه :

یک یا دو بار در روز حدود یک ساعت روی صورت بماند. فکر کنم حدود دو هفته استفاده از آن، جواب دهد.

عصاره رزماری : جلوگیری کننده ریزش مو- تحریک رشد مو- افزاینده جریان خون – ضد درد

مقدار و روش مصرف عصاره رزماری : ۵- ۱۰ سی سی روزی ۲ تا ۳بار ماساژ داده

استفاده از روغن مورد برای رشد ریش و سبیل نیز مفید می‌باشد.

میتوانید روغن آماده را از عطاریها تهیه کنید که روغن سیاه دانه باریج و روجا و عصاره رزماری در بازار موجود است.

گاهی علت کم پشت بودن ریش و سبیل، کم خونی بوده، که بهترین راه برای درمان آن، استفاده از مواد خون ساز می‌باشد مثل: قلم استخوان، هویج، اسفناج، شنبلیله، زردآلو، انار و …

 

گرد آوری تدوین آرش توکلی

هرگونه استفاده با درج  نام دکتر سلام مجاز می باشد.

 

مطالب مرتبط :

آیا تیغ از وسایل مناسب اصلاح صورت به حساب می آید؟

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است


کامل ترین سیستم خانگی پاکیزه کننده هوا


دریافت کارت تخفیف 20درصدی درمان

داشتن ریشی زیبا و پرپشت زمان بر است

 

چگونه ریش خوش فرم داشته باشیم

برای داشتن ریشی پرپشت فقط کافی نیست که ریش تراش تان را دور بیاندازید بلکه باید صبور باشید و از ریش خود به خوبی نگهداری کنید.1- شناخت بنیان رشد موهای صورت (ریش)داشتن ریشی زیبا و پرپشت زمان بر است؛ درنتیجه بسیار پش می آید که در میانه راه احساس پشیمانی کنید و بخواهید که از ریش تراش استفاده کنید. به این منظور، تصویری از مدل ریش مورد علاقه تان و خودتان رادر حالی که ریشی پرپشت و زیبا دارید، در ذهن داشته باشید و هرگاه در میانه راه خسته شدید، این تصویر را در ذهن مجسم کنید و از آن لذت ببرید. این کار، انگیزه ادامه راه را به شما نشان می دهد و کمک می کند که مدت زمان بیشتری صبر کنید. حتی می توانید عکسی با مشخصات موردنظرتان بیابید و کنار آینه نصب کنید. هر روز به نتیجه ای که احتمالا در انتظار شماست، بنگرید.این باور غلط را فراموش کنیداحتمالا این عقیده که در صورت تراشیدن موهای صورت، ریش با ضخامتی دو برابر رشد می کند را شنیده اید. اما این فرضیه کاملا درست نیست. بعد از تراشیدن موها در ابتدا ریش کمی سریع تر شد می کند اما بعد از مدت کوتاهی ریتم رشد موها بسیار کندتر از قبل از تراشیدن می شود که تاثیر تراشیدن مو برای پرپشت تر شدن آن را تقریبا از بین می برد. به علاوه بعد از تراشیدن و در ابتدای رشد ریش به نظر پرپشت تر می رسد؛ چرا که موها در ریشه نسبت به سابقه مو ضخیم تر است. بهترین راه حل این است که اجازه دهید موهای صورت تان رشد طبیعی خود را داشته باشد و ریش تراش را کنار بگذارید.برای تبدیل موهای صورت به ریشی زیبا، معمولا بین چهار تا شش هفته زمان نیاز است. در ابتدا موهای صورت نامنظم است و به همین دلیل، باید برای تبدیل شدن آن ها به ریشی مرتب، صبور بود. اگر می خواهید ریش بگذارید، بهترین زمان برای شما هنگامی است که در تعطیلات، مرخصی یا مسافرت به سر می برید، این زمان به شما این فرصت را می دهد، هنگامی که دوباره به محل کار بازگشتید، از صورت نامرتب خود، نظرات و نگاه دیگران رنج نبرید.

 

با خارش پوست تان کنار بیاییدیکی از مشکلات اصلی که اغلب کسانی که می خواهند ریش داشته باشند از آن شکایت می کنند، خارش این ناحیه از پوست صورت است. تحریک پوست و خارش آن نباید شما را منصرف کند. به منظور کاهش این مشکل، باید هر روز صورت خود را با شوینده ای ملایم بشویید، از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید، پوست خود را مرطوب نگه دارید و پوسته پوسته شدن و قرمزی آن را کاهش دهید.اگر میزان خارش پوست تان به حدی است که شما را بسیار آزار می دهد، از کرم های حاوی یک درصد هیدروکورتیزون استفاده کنید؛ این کرم تا حد زیادی خارش را کاهش می دهد.به علاوه، خارش پوست معمولا موقتی است. صبور باشید؛ چرا که به زودی از دست آن خلاص می شوید.

 

استفاده از شامپوی ضدشورهچندبار در هفته ریش خود را با شامپوی ضدشوره بشویید؛ این کار، خارش پوست این ناحیه را تسکین می دهد و نیز خشکی پوست صورت در ناحیه ریش که گاه با شوره همراه می شود و ریش را بسیار زشت و نازیبا می کند را کاهش می دهد. همچنین می توانید کمی نرم کننده موی سر استفاده کنید تا ریشی نرم و سالم داشته باشید.تاثیر ژنتیک در رشد موهای صورتسرعت رشد و ضخامت موهای صورت تا حد زیادی به ژنتیک شما بستگی دارد. متاسفانه هیچ محلول جادویی وجود ندارد که به همه افراد کمک کند تا ریشی پرپشت و زیبا داشته باشند. نوع ریش شما ارتباط مستقیمی با ژنتیک و میزان تولید تستوسترون در بدن تان دارد.

نوع ریش شما ارتباط مستقیمی با ژنتیک و میزان تولید تستوسترون در بدن تان دارد

 

ریش خود را مرتب کنیدبعد از انتخاب مدل ریش، قسمت های اضافی را به طور منظم، کوتاه کنید. بهتر است برای دفعه اول از یک آرایشگر حرفه ای کمک بگیرید.از روغن های محافظ مو استفاده کنیدبهتر است قبل از اسکی یا رفتن به استخر، کمی از روغن های محافظ مو (مثل روغن هسته انگور یا جوجوبا) استفاده کنید. چرا که به عنوان مثال؛ کلر موجود در آب استخر به موها آسیب می زند. این روغن ها با حفظ رطوبت و چربی، از موهای صورت شما محافظت می کند.2- بهبود رشد موهای صورتدرست غذا بخوریددرست غذا خوردن و حفظ سلامت بدن، رشد موهای صورت را افزایش می دهد. از آنجایی که ماده اصلی تشکیل دهنده موها، پروتئین است، مصرف مواد غذایی غنی از پروتئین همچون ماهی های چرب، گوشت گوساله کم چرب و مرغ، رشد موها را تقوی می کند. همچنین باید مصرف روغن های مفید را که برای سلامت بدن ضروری است، افزایش دهید. می توانید با مصرف مواد غذایی مثل گردو و دیگر دانه های روغنی، ماهی و تخم مرغ، آن ها را به بدن خود برسانید. این روغن ها تستوسترون را در بدن افزایش می دهد و در نتیجه رشد موهای صورت نیز زیاد می شود.سبزی های دارای برگ سبز (اسفناج، کلم پیچ و…) برای سلامت بدن ضروری است و به بدن کمک می کند که هورمون زنانه استروژن را بسوزاند. این عمل سبب می شود سطح تستوسترون در ارگانیسم شما افزایش بیابد. از مصرف زیاد موادقندی اجتناب کنید؛ چرا که ارزش غذایی ندارد و موهای شما را ظریف و شکننده می کند.ویتامین های مکمل مصرف کنیدمصرف مکمل ها می تواند سلامت موها را بهبودبخشد و رشد موهای صورت را افزایش دهد. بی تردید، بیوتین یا ویتامین B7، بهترین مکمل در رشد موها است. شما به راحتی می توانید آن را از داروخانه تهیه کنید. معمولا متخصصان پوست برای گرفتن بهترین نتیجه، مصرف بیوتین را با 2.5 میلی گرم در هر روز آغاز می کنند. البته قبل از مصرف هر نوع مکملی با پزشک خود مشورت کنید.از دیگر مکمل هایی که رشد موها را افزایش می دهد می توان به ویتامین B1، B6، B12، بتاکاروتن، روغن برزک و گزنه نام برد.البته از آنجا که مصرف بیش از حد ویتامین ها نیز می تواند مضر باشد، قبل از مصرف هرنوع مکملی با پزشک خود مشورت کنید.ورزش کنیدورزش منظم (با شدت متوسط یا زیاد) گردن خون را در بدن بهبود می بخشد و بدن را برای تولید تستوسترون تحریک می کند. گردش خون نقشی اساسی در افزایش رشد موهای صورت دارد؛ چرا که ویتامین ها و مواد غذایی مورد نیاز پوست را به آن می رساند و در نتیجه رشد موها را افزایش می دهد. برای رسیدن به بهترین نتیجه، ورزش های هوازی و قدرتی را با هم ترکیب کنید و به طور مرتب آن ها را انجام دهید.

 

استراحت کافیبه اندازه کافی استراحت داشته باشید و آرامش خود را حفظ کنید. خواب عامل بسیار مهمی در رشد موهاست؛ چرا که به سلول ها این امکان را می دهد که خود را ترمیم و بازسازی کنند. آنچه که در سلامت و رشد موها نقشی اساسی دارد خواب کافی است، 7 الی 8 ساعت در هر شب، برای سلامت عمومی بدن ضروری است. البته از آنجایی که استرس بیش از حد یکی از عوامل ریزش مو است، باید میزان استرس خود را نیز کاهش دهید.به اندازه کافی آب بنوشیدریش همانند گیاه نیست که هرچه بیشتر آب بنوشید سریع تر رشد کند اما با وجود این، برای بهبود عملکرد بدن و سلامت عمومی آن، لازم است که به اندازه کافی آب بنوشید. آب به بدن کمک می کند که سموم را دفع کند و پوست را از داخل مرطوب نگه دارد. این امر رشد و سلامت موها را تا حد زیادی تضمین می کند.

داشتن ریش ، تاثیر محافظتی از پوست صورت در برابر آفتاب دارد

 

ریش برای سلامت شما مفید استاین روزها در سرتاسر جهان، ریش برای مردان تبدیل به یکی از مدهایی شده است که حتی در میان ستارگان سینما نیز طرفداران فراوانی را به خود جذب کرده است. اما از طرفی سال ها پیش، پیامبر اسلام ریش گذاشتن را به مردان توصیه کرده و در مورد فواید آن برای مسلمانان بسیار سخن گفته است. باری دیگر شاهد این هستیم که مطالعات جوامع غرب، صحت توصیه های اسلام را اثبات می کنند.به تدریج همگان به اثرهای مثبت ریش در سلامت مردان پی برده اند. از فواید ریش می توان از تاثیر محافظتی آن در برابر آفتاب یاد کرد. براساس مطالعه ای که در دانشگاه کوئینزلند استرالیا انجام شده، ریش بین 90 تا 95 درصد از رسیدن اشعه های ماوراءبنفش خورشید به پوست ممانعت می کند و به طرز قابل توجهی پیری و ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد.ریش همچنین از پوست در برابر آب و هوا محافظت می کند: از تماس پوست با گرد و غبار و آلودگی ها جلوگیری می کند و همچنین امکان ابتلا به بیماری هایی همچون آسم و حساسیت ها را کاهش می دهد. ریش و سبیل همانند سد از ورود مواد آلرژی زا به داخل بینی جلوگیری می کنند.به علاوه، اگر استفاده از ریش تراش را کم کنید، از شر موهای زیرپوستی و گاه دردناک، عفونت و آکنه رهایی می یابید.یکی از فواید ریش که شاید کمتر به چشم بیاید این است که عموما گرمای پوست باعث می شود که حشرات جذب آن شوند و در صورت داشتن ریش احتمال گزیدگی پوست توسط این حشرات کاهش می یابد.از طرفی وجود موی صورت و زیر چانه، از سرماخوردگی یا سرفه هایی که بر اثر تغییر ناگهانی هوا به وجود می آید، جلوگیری می کند. چرا که ریش، صورت و گردن را گرم نگه می دارد.

منبع:مجله زیبایی سالم

 

رازهای زیبایی


اقساط36ماهه لوازم خانگی بدون پیش پرداخت

هرآنچه ازعملهای زیبایی زنان میخواهیدبدانید


به همسرت اعتماد نداری؟


تو جلسه خواستگاری چی بپرسیم!؟

قبل ازخرید،فرش مورد نظرت رو تو دکورتست کن


واسه همه چی جا هست!


کلکسیون فرشهای مدرن و کلاسیک برای خرید


پارچتو انتخاب کن ولباس دلخواهت روبدوز


طعم موردعلاقه کیکت رو انتخاب کن

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز

طرح فروش اقساط(بدون پیش پرداخت)لوازم خانگی


خدمات ایمپلنت بدون آسیب رساندن به لثه

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

ریش یک محصولی است که محدودیت ایجاد میکند. هنگامی که ریش شما برای اولین بار رشد می کند، برای تراشیدن و یا اصلاح کردن ان مقاومت کنید و برای 4-6 هفته به ان دست نزنید. این باعث خواهد شد که موها به صورت یکنواخت رشد کنند (بعضی از آنها سریعتر رشد می کنند)، و به شما کمک می کند که یک سبک را انتخاب کنید که متناسب با طول و ضخامت آن باشد.

مانند هر حیوانی وحشی، ریش باید با محیط اطراف آن هماهنگ باشد. بعد از ماه اول رشد، با این نمودار دم دستی آشنا شوید و یک سبک نهایی را انتخاب کنید که شکل چهره شما را تکمیل کند. ریش شما بهتر دیده خواهد شد و به همین ترتیب شما هم بهتر خواهید شد.

چگونه ریش خوش فرم داشته باشیم

تراشیدن برای ریشهایی که به خوبی رشد کرده اند لازم است – حتی اگر شما قصد دارید که ریشتان را بلندتر کنید. یک ریش تراش با کیفیت را بخرید و روش مناسب را متناسب با سبک اصلاح خود انتخاب کنید. در اینجا دو آموزش برای انواع ریش ها وجود دارد: آنهایی که خیلی رشد کرده اند و افرادی که ریش خود را تراشیده اند.

این امر در مراحل اولیه رشد، زمانی که غذاهای گیر افتاده و سلول های پوستی می توانند خارش را تشدید کنند، بسیار مهم است. ریش خود را چندین بار در هر هفته با یک پاک کننده مخصوص، مانند شستشو دهنده ریشهای Billy Jealousy، شستشو دهید و سپس به آرامی آن را خشك كنید: رطوبت بیش از حد ممكن است منجر به سرخ شدن و تکه تکه شدن پوست شود.

آن را قبلا گفته ایم، و دوباره می گوئیم: هیچ چیز مثل استفاده منظم از روغن ریش نیست. انواع مختلفی وجود دارد که در طیف وسیعی از عطرهای مردانه وجود دارد، اما همه آنها باعث می شود که موهایتان را نرم تر و شفاف تر کنند. اگر میخواهید مانند یک مرد جنگلی بنظر برسید، اکسیر ریش آقای Natty Frank بسیار خوب و موثر است.

تراشیدن منظم ریش منجر به این می شود که سبک انتخابی شما حفظ شود، اما این تنها راه برای حفظ ریش خود نیست. مالش دادن روزانه با یک شانه یا برس ریش، موهای زائد را از بین می برد و موها را در مسیر رشد خود منظم می کند. شما حتی می توانید با یک استیلر نرم مانند Jao Bomade Beardscent آنرا مرتب کنید، که قدرت فوق العاده ای را در اختیار شما قرار می دهد در حالی که هر موی خارج شده ای را تمیز می کند.

به استثنای اینکه خط چانه را انتخاب کرده اید و امیدواریم که شما یک ریش بلند را که به معنای یک سبیل بلند هم هست را انتخاب نکنید. شسته و رفته، سبیل را تا منطقه شیار عمودی بین پایه بینی و مرز لب بالای خود (منطقه زیر بینی خود) با یک قیچی کوتاه کنید، آن را با یک موم متوسط مانند موم سبیل Beardbrand. به طور طبیعی شکل دهید.

شما نمی توانید یک خانه را بدون آجر بسازید و این همینطور در مورد موهای صورت نیز صادق است. ریش شما از پروتئین و چربی ساخته شده است، اما به شدت به ویتامین B5، B3 و B9 وابسته است که در گوشت کم چربی، آجیل، زرده تخم مرغ، شیر و مقدار زیادی برگ سبز موجود است. اگر به طور جدی متعهد هستید، می توانید رژیم غذایی خود را با یک مکمل غذایی ویتامینه مانند Vitabeard پر کنید.

امیدوارم متوجه شده باشید که چگونه ریش زیبا داشته باشیم. با رعایت نکات بالا شما هم میتوانید ریشی جذاب و زیبا داشته باشید. نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. منتظر مقالات جدید مجله اینترنتی دلگرم باشید.

 

صفحه نخست » 💄 آرایش و زیبایی » آرایش صورت » آموزش بلند کردن ریش و معرفی انواع مدل ریش آقایان

چگونه ریش زیبا داشته باشیم؟ سوالی که اکثر آقایان از خود می پرسند، برای داشتن ریش زیبا و جذاب باید ژیلت و موزر خود را کنار بگذارید و صبر کنید، این چیزی است که شما آقایان به آن نیاز دارید، صبر کردن. در ادامه به مشکلات و راه هایی که برای بلند کردن ریش وجود دارد خواهیم پرداخت و بعد از مطالعه ی کامل این مقاله در مورد ریش، تمام نکاتی را که برای داشتن یک ریش زیبا می خواهید، می آموزید.

 

(باید تحمل خارش پوست به هنگام بلند کردن ریش رو داشته باشید )

چگونه ریش خوش فرم داشته باشیم

همان طور که در بالا اشاره شد، صبوری و کنار گذاشتن تیغ اصلاح یکی از مهمترین راه های ریش داشتن است، در واقع واحد اندازه گیری ریش، نه تنها متر نیست، بلکه ماه است. ریش 1 ماهه، ریش 3 ماهه و ریش یکساله و ریش ترمینال (بیشترین میزان ریشی که به صورت ژنتیکی می توانید داشته باشید) هر میزان بلندی که مد نظرتان باشد، سختی مخصوص به خود را دارد. از صورت صاف و بدون ریش تا حدود 2 هفته، ریش ها به شدت می خارند و ممکن است تکه تکه و به طور کلی درهم رشد کنند.

 

اگر به تازگی ریش درآوردید و یا می خواهید ریشتان را بلند کنید، به مشکلات روانی زیادی بر خواهید خورد که مهم ترین آن نگاه دیگران به خصوص اشخاص مهم زندگی تان با این موضوع است. بهتر است از ایشان بخواهید تا شما را حمایت کنند و در نهایت هم بدانید که این بدن شماست و هرطوری که راحت هستید باید رفتار کنید. قطعا نخواهید توانست که همه را راضی نگاه دارید یا احساسات و عکس العمل های همه را کنترل کنید. ولی مهم این است که بتوانید خودتان را راضی و خشنود نگه دارید. بعد از مدتی هم همه به ریش های شما عادت خواهند کرد، نگران نباشید!

 

 

اگر به فکر ریش گذاشتن افتادین بهتره نگاهی به مدل های ریش مرسوم بین آقایان بیاندازید.( ته ریش ، دم اردکی ،فرنج فورک ،ون دایک ،امپراتوری،بزی،موتن چاپز،لنگری،بالبو،باند هولز،هلندی )

 

وقتی که شیو می کنید، انتهای هر مو مانند نیزه می شود که پوست را می خراشد و بیرون می آید. برای راحت تر طر کردن این مرحله می تواانید از مرطوب کننده هایی که الکل ندارند و پوست را خشک نمی کنند مانند روغن ریش استفاده کنید. در این زمان برای تمیز کردن ریشتان باید از شامپو یا صابون های طبیعی که مواد شیمیایی محرک ندارند (مانند سدیم لورث سولفات) استفاده کنید.

بعد از رد شدن مرحله ی خارش پوست، به مرحله ای می رسید که ریش خیلی نامرتب و درهم است. بدین منظور بهتر است که خط ریش روی گونه، بالای لب و گردن را اصلاح کنید. البته اگر می خواهید که ریشتان به شکل طبیعی رشد کند، باید به این خطوط دست نزنید. البته در این مرحله اکثر آقایان به دلیل اینکه موقع تمیز کردن ریش، از تیغ استفاده می کنند و میزان زیادی مو از دست می دهند، ناگهان تمام صورت را شیو می کنند! برای جلوگیری از این اتفاق، سعی کنید که حداقل یک ماه صبر کنید سپس ریش را مرتب نمایید.

 

بیشتر آقایانی که تازه ریش در آورده اند، خط گردن را خیلی بالا کوتاه می کنند. بهترین مکان برای مرتب کردن خط گردن، محلی است که گردن به سر وصل می شود. در نتیجه وقتی جلوی آینه هستید، به روبه رو نگاه کنید و زیر هرجایی که موازی با آن بود را کوتاه کنید. برای کوتاه کردن سبیل بهتر است از قیچی به جای ماشین ریش تراش استفاده کنید. کوتاه کردن سبیل با قیچی، کنترل بیشتری به دستتان می دهد و از پرپشت شدن سبیل کم نمی کند. برای تمیز کردن خط ریش بالای گونه هم فقط موهایی را که خیلی خارج خط هستند، کوتاه کنید.

هر روز ریش خود را با آب بشویید و از روغن ریش برای مرطوب نگاه داشتن آن استفاده کنید. از محلول یا شامپوی شستشوی ریش می توانید 1 تا 3 بار در هفته استفاده نمایید. بعد از حدود 2 ماه، ریش هایتان پرتر شده و حالت موج دار و فر به خود می گیرد که ممکن است حس کنید وحشی و سرکش به نظر می آیند! این موضوع طبیعی است و باید آن را قبول کنید. سعی کنید که ریش را بیشتر با قیچی کوتاه کنید تا هم کنترل بیشتری داشته باشید و هم کمتر کوتاه کنید. اگر 6 ماه است که ریش گذاشتید و پرپشت شده است، حداقل یک هفته برای کوتاه کردن آن فکر کنید و بعد تصمیم بگیرید.

 

وقتی که ریش ها بلندتر می شوند، می توانید از سشوار برای پرتر و مرتب تر نشان دادن آن استفاده کنید. برای استفاده از سشوار، آن را از زیر گردن به سمت بالا بیاورید. می توانید از محصولات حالت دهنده نیز استفاده کنید که اضافه کردن بالم ریش زمانی که هنوز مرطوب است به مدل سشوار کشیدن کمک می کند. بعد از اینکه ریش خشک شد، از سشوار و برس برای صاف کردن – حالت دادن – آن به سمت پایین استفاده کنید. در نهایت از یک برس با موی گراز نر برای مرتب تر کردن ریش استفاده نمایید.

ژنتیک شما، تعیین کننده ی اصلی میزان پرپشتی ریش و رشد آن است. مسایلی مانند استرس، رژیم غذایی نامناسب و آسیب های فیزیکی روی توانایی کامل بدن برای رشد ریش و سبیل تاثیر می گذارند. اگر می خواهید بهترین ریش ممکن را به سریعترین شکل و زیباترین استایل داشته باشید، نکات زیر را مطالعه کنید.

نکته ی خیلی مهم: شیو کردن ریش ها باعث رشد سریع تر آن نخواهد شد.

اگر رژیم غذایی مناسب، ورزش منظم و سطح استرس پایینی دارید به نفع تان است ولی باعث افزایش سرعت رشد و پرپشتی ریش ها نمی شود، از طرفی اگر اینطور زندگی نکنید، رشد و سلامت موها و ریش هایتان را در خطر قرار می دهید.

اولین مرحله درمانی، استفاده از مکمل های غذایی است. استفاده از مولتی ویتامین، بیوتین و روغن ماهی در رشد بیشتر ریش ها کمک می کند. بیوتین به رشد بهتر موها و ناخن ها کمک می کند و در بسیاری از کشورها به نام ویتامین H برای موها نامیده می شود. می توانید از زینک، ویتامین B به خصوص B6 و منیزیوم نیز به عنوان همراه استفاده کنید. یکی دیگر از چیزهایی که به رشد بیشتر ریش هایتان کمک میکند تستوسترون است. برای بیشتر کردن تستوسترون گوشت قرمز بیشتری بخورید و از خوردن محصولاتی بر پایه ی سویا خودداری نمایید. اسفناج، مغزهای گیاهی، آووکادو، زیتون، بروکلی و روغن زیتون نیز بسیار مقوی و موثر هستند.

از نظر ظاهری نیز ریش هایی که مو خوره دارند را کوتاه کنید تا به صورت درهم گوریده و نامرتب نباشند

 

 

منبع:وبسایت زیبامون

 

نام:

ریش راست چگونه ساخته می شود ؟ روش ها و تصاویر

شما این مطلب را از بخش مد و زیبایی وبسایت ثقل می خوانید .

با وجود آنچه ما در مورد مد و زیبایی  می دانیم باید بهتون بگم که ، ریش هنوز هم یک روند و راهی فوق العاده محبوب در مرد هاست.
به علت اینکه بسیاری از افراد از ریس راست برای صورتشان استفاده میکند ریش راست که امروزه مد محسوب می شود  باید بهتون بگم ریش را هم میتوان راست کرد و هم آن را تقویت کرد.
اما باید کمی صبور باشید چون این مراحل شش ماه طول می کشد. ریش خوب خیلی بیشتر از انکه فکر می کنید  صبر و شکیبایی می خواهد.
موهای صورت  در اندازه های مختلف رشد می کند. و این یک باور اشتباه است که عموم مردم فکر می کنند که ریش ها تا سن بیست سالگی رشد می کند که این باور منسوخ شده است.
پیرایش (کوتاه و مرتب کردن) نه تنها  موهای صورت خود را شسته و رفته نگه می دارد بلکه به شکل ریش طول می دهد پس پیرایش مو را جدی بگیرید.

این که آیا شما در حال فکر کردن در مورد رشدکلی تمام عیار ریش هایتان هستید؟لطفا تا اخر این پست بخوانید .

ریش راست:

چگونه ریش خوش فرم داشته باشیم

ریش ابزار ضروری برای عده ای که آن را ملاک زیبایی می دانند می باشد .
در حالی که این زیبایی تنها با ابزار های بسیار ساده ای که قیچی نیز جزوه این دسته می باشد کار منظم و صاف کردن مو ها را شروه کنید همچنین وسایل دیگری را لازم دارد که در ادامه این پست به شما مهعرفی خواهیم کرد .

یک ریش صاف کننده الکتریکی (یا کلیپرز) کار بسیار سخت را به یک کار بسیار ساده تر به ویژه برای مردان که تصمیم گرفته اند برای حفظ یک ریش کوتاه تر داشته باشند تبدیل می کند.
کلیپرز همچنین در تنظیم خط گردن خود که، می خواهید بسیار دقیق باشد می توانید از این دستگاه استفاده کنید .

اگر شما در حال حاضر ریشهایتان را کوتاه کرده اید، تا این مرحله ریش شسته رفته را اماده کار کردید و بعد این آماده فشار به قلمرو نوپرست باریستا هستید، شما یک جفت قیچی نیاز دارید.
با هر قیچی ساخته شده (یعنی موجود) میتوان کار موها را شروع کرد و انجام داد، هر چند شما می توانید برای پیرایش ریش قیچی های ویژه که با کنترل بهتر در دست طراحی شده را خریداری کنید.

شما همچنین یک شانه را از هر نوعی (باز هم موجود ) برای انجام عملیات را قبل از پیرایش را حتما اماده کنید. یک شانه استاندارد برای شروع کارتان کفایت می کند.

ریش راست :

برای مشخص کردن محدوده ریش خود ، یک تیغ صورت تراشی و یا ریش تراش برقی استاندارد می تواند برای تنظیم بسیار برای شما کمک کند و شاید تنها راه برای تظیم محدوده ریش ها همین نکته که گفتم باشد این کار لیه منظم را برای شما هدیه می دهد .

راه هایی برای اصلاح ریش خود :

نکته ای که باید برایتان بگویم اینکه سبک ریش شما شخصیت شما را نشان خواهد داد ، سبک شما که می خواهید به تصویر بکشید همان شخصیت شماست .

در مقاله نوشته : چه بسا با انتخاب بهترین ریش که مدلش به صورتتان بیاید احتمال اینکه رئیس شما در کار های مدیریتی از شما نیز مشورت بخواهد هم هست .

پیرایش ریش شامل سه جنبه می باشد : شکل دادن به ریش خود ،که معمولا با قیچی به دست می اید . حفظ طول، بهترین راه با کلیپرز انجام می شود. و تعریف لبه های آن، معمولا با یک تیغ صورت تراشی، ریش تراش برقی و یا باز هم با کلیپرز انجام می شود.

چگونه صاف کردن ریش با قیچی:
در شکل زیر انواع حال های ریش را براتان به نمایش گذاشته ایم که ممکن است شما با استفاده از این شکل یک حالت برای ریش های خودتان پیدا کنید .ریش راست :
در حال حاضر، ممکن است با پیشنهاد های وسوسه انگیز که در شکل های بالا و پایین به شما دادیم به سادگی این کار و اموزش را رها کنید و به آرایشگر خود بگید که اقا من دیگر این مدل را نمی خواهم ، اما واقعیت این است که بسیاری از مردان به سلمانی می گویند مدلی را بزنید که بیشتر افراد از آن مدل استفاده می کنند .
ریش راست :
1. در مرحله اول، مطمئن شوید که ریش خود را تمیز کرده اید، آن را شستشو دهید همچنین کمی از شامپو استفاده کنید.
ریش تمیز کار ما را آسان تر خواهد کرد . همچنین در این مرحله که ریش های خود شسته و تمیز کرده ایم باید قطعاتی که در حین عملیات از آن استفاده می کنیم را نیز بشوریم و تمیز نگه داریم .

2. مهم ترین قانون در مورد پیرایش ریش خود با قیچی است که هرگز فراموش نکنید و به یاد داشته باشید که
شما نمی خواهید به سمت چپ یک سایه از خودبیندازید . این مرحله کمی سخت است به خصوص این کار،  در شروع خیلی سخت به نظر می رسد.
شروع  دور شل چانه خود را، که کار با دست باز به تر و تمیز کردن ریش انجام می شود و به پایان می رسد .
به یاد داشته باشید که تقارن یک نقطه کلیدی است، باید بعد از پایان اصلاح چندین بار خط تقارن را در صورت خود فرض کرده و ان را چک بکنید .

3. اگر شما به پیرایش ریش کوتاه با قیچی و شانه در برابر دانه برخورد کردید پیشنهاد می کنم که بعد از متوجه شدندیگر کارتان را ارام ادامه دهید چون با عجله کارهایتان به هم می خورد.
نکته سوم که در مورد دقت است در مورد تقارن لبه ریش ها که در بلا ذکر شد را نیز شامل می شود چرا که در تنظیم لبه ریش ها کاری است که دقت را می طلبد .

ریش راست :
چگونه راست کردن ریش با کلیپرز:
کلیپرز شما کنترل بیشتری در هم سطه کردن ریش نسبت به قیچی است.
ریش زن های برقی با کنترل دیجیتال به شما اجازه می دهد طول دقیق را انتخاب کنید نیز هست .

1. شانه زدن ریش خود را قبل از شروع به تر و تمیز کردن حتما در برنامیتان قرار دهید. بر خلاف قیچی، کلیپرز به شما میتواند در تعریف مرزهای ریش خود و محو شدن خط گردن را اجازه می دهد.
اگر شما برای خط گردن تعریف کنید ، استفاده از یک تیغ صورت تراش و یا کوتاه ترین تنظیم در کلیپرز خود میتوانید اصلاح این بخش از صورت خود را به راحتی انجام دهید.این به شما یک ایده بهتر از شکل ریش خود را  می دهد.

2. بعد، مدت زمانی که تصمیم به طولانی کردن قسمت ریش خود را می گیرید ، آغاز پیرایش با این طول شانه گارد و یا تنظیم اطراف چانه و jawline خود را باید شروع کنید.
سپس این را به دو طرف صورت و گونه خود حرکت دهید ، بسیاری از مردان نیاز به انتخاب کردن برای یک شانه گارد کوتاه تر و یا تنظیم برای وزن مناسب تر هستند. در نهایت، حرکت به سبیل خود را انجام میدهید.ریش راست :

اما در مورد برنامه برای تمیز کردن ریش ها نیز برایتان بگویم با این که این برنامه ها در اینترنت نمی توانید پیدا کنید و این برنامه را باید خودتان نسبت به رشد ریش های خود بریزید یعنی اینکه شاید رشد ریش کسی سریع تر و رشد ریش کسی کند تر باشد و شاید شما مجبور به اینکه ریش خود را در هر روز انجام دهید باشید.

ریش راست :
چگونه به حفظ همان طول ریش کنیم:
اگر شما به این نقطه رسیده اید که دیگر رشد ریشم بس است و این حالت بهترین حالت و دیگر می خواهم این حالت با این اندازه بماند برایتان بگویم که این کار با نرم کننده ریش کار بسیار راحتی می باشد.
پیدا کردن طول مناسب برای ریش دائمی-کامل خود را یک ماه آزمون و خطا کنید.
سعی کنید به یاد داشته باشید آنچه را که شما در کامل کردن ریش تر و تمیز انجام داده اید، و با استفاده از استفاده از یک برنامه کلی بر ریش خود در روی کاغذ یا ذهن خود بسازید.ریش راست :
هنگامی که تر و تمیز کردن ریش کامل شد،شما این کار هفته ها ماه ها ادامه بدید تا به نتیجه مطلوب که شما دوست عزیز انتظار آن را دارید برسید.


سعید


فوریه 27, 2017 at 10:33 ق.ظ

متن رو از گوگل ترنسلیت ترجمه کردی؟


reza


فوریه 27, 2017 at 3:49 ب.ظ

با عرض تاسف پست های ابتدایی وبسایت ثقل که در دست نویسنده قبلی بود با مترجم استفاده می کرد که چند تا از پست ها به تعداد انگشت شماری توسط همین نویسنده نوشته شده است امیدواریم که دیگر وبسایت ثقل از این اشتباه های الکی مرتکب نشود
باز هم از شما معذرت می خواهیم .


وحید


ژوئن 26, 2017 at 9:35 ق.ظ

متن مطلب افتضاحه.. حالا نویسنده یه اشتباهی کرده شما الآن باید یا مطلب رو اصلاح کنین یا کلا پاک کنین


reza


ژوئن 26, 2017 at 11:43 ق.ظ

حتما در اینده اصلاح میشه چشم ممنون از نظرتون


123


آگوست 28, 2017 at 12:57 ب.ظ

1231

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

چگونه ریش خوش فرم داشته باشیم

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

با ویسایت ثقل که از بخش های مختلف تکنولوژی ، مد و زیبایی ، ورزش ، سلامت ، و اخبار و کلی اطلاعات دیگر تشکیل شده است از دنیای تکنولوژی بیشتر اگاهی پیدا کنید

سربازی ! شتری که در هر خونه ای می شینه ( البته اگه دختر…

در مورد حملات dos و تکذیب سرویس دهی چه میدانید؟ تا چه حد از…

به سرویس گیرنده ها و استفاده کنندگان از سرویس ها میزبان(clinet) و به ارایه…

آزمایش فیلادلفیا و نا پدید شدن کشتی الدریج یکی از محرمانه ترین پرونده های…

سیاهچاله ها هم مثل تمام سیارات و منظومه ها و کهکشان ها و ستارگان…

© تمامی حقوق برای وبسایت ثقل محفوظ بوده و باز نشر مطالب فقط با ذکر نام ثقل و لینک به وبسایت مجاز است .

دراین مقاله آموزش هایي برای داشتن یک ته ریش مناسب با فرم هاي صورت مختلف رابه شما آموزش می‌دهیم، داشتن ته ریش امروزه به یک مد محبوب هم تبدیل شده است، در بین آموزه هاي امروزمان مدلهای جذاب و داغ ته ریش مردانه را هم به اشتراک می گذاریم، در ادامه همراه با ما بمانید.

 

قبل از این که ریش‌هاي بلند و مدل بر روی صورت خود بگذارید و یا از خال‌کوبی‌ها و تاتوهای نامتجانس بروروی پوست خود استفاده کنید و نشان دهید که یک مرد هستید، ابتدا باید ته‌ریش‌هاي روی صورتتان را تجربه کنید، ته‌ریش‌هایي که پشت لبتان را سبز میکنند و تقریبا شروع دوران مردانگی شما هستند. مردان با اعتمادبه‌نفس که خواهان نشان دادن برتری فیزیکی خود به دیگران هستند، بیش از دیگر مردان به ریش گذاشتن علاقه دارند.

چگونه ریش خوش فرم داشته باشیم

از همان ابتدای پیدایش انسان بر روی زمین، مردان همواره ریش داشته‌اند. شاید تا سال 2013 توجه به ریش به‌اندازه اکنون نبود. امروزه در هر کوچه و خیابانی که قدم می گذاریم، هر برنامه تلویزیونی که می بینیم، بیش از قبل پی می بریم که ریش در نقطه اوج خود قرار دارد. گویی ریش به یک جریان غیر قابل‌بازرسی مد بدل شده است. ریش داشتن نمادی از نیرومندی و اعتماد به نفس است.

 

ریش متناسب با صورت باعث خوش چهره بنظر رسیدن مردان میشود. انچه که امروزه می بینیم، تلفیقی از مردانگی و مدرنیته است. شاید بتوان نام آنرا ریش مدرن گذاشت. ریشی که در دهه ۱۹۷۰ میلادی مد شده بود، نمونه بسیار ابتدایی ریشی است که امروزه مد شده. امروزه مردانی که به ریش گذاشتن روی آورده‌اند، به پرپشتی و متناسب بودن ریششان بیش از خود ریش اهمیت می دهند. همچنین مرتب کردن ریش نیز به اولویت بدل شده است.

 

اگر می خواهید باوجود ریش داشتن، ظاهری عالی داشته باشید، باید به اصلاح مو هاي گردن و کنار گوشتان توجه کنید. مرطوب نگه داشتن ریش به وسیله روغن‌هاي طبیعی نیز بسیار اهمیت دارد. زمانی که آن ریش‌هاي کوچک برای نخستین بار روی صورت من نشستند، واقعا احساس عجیبی به من دست داد و به‌ سرعت به آشپزخانه رفتم و به مادرم گفتم که:

«واو! مامان نگاه کن! من یک مرد واقعی شدم و از همین حالا به بعد یکی از مردان جهان هستم و باید مثل آن‌ها رفتار کنم و یک خویشتن‌ دار درجه یک باشم به گزارش پارس ناز امروز با استفاده از راهنمایی‌هاي مردان بی‌شمار و نمادین که مدتی است که همان‌ گونه مانند قدیم از بهترین مدل ریش‌ها استفاده میکنند، شما را راهنمایی کنیم تا یک مدل منحصر به فرد و جذاب برای خود پیدا کنید.

 

خب نخستین قدم برای اینکار اعتماد به شکل طبیعی آن است. اگر شما بطور طبیعی دارای یک ریش مرتب و زیبا نیستید، باید یک مدت با آن کار کنید تا چیزی راکه می خواهید به دست بیاورید. با تاب دادن و استایل دادن یک ریش می توانید به ریش خود شکل دهید ودر جهت خطوط صورت این شکل‌ دهی‌ها را انجام دهید تا به جذابیت چهره شما بیفزایند. از نظر علمی به اثبات رسیده مردانی که ریش دارند، کمتر به سرطان پوست دچار می ‏شوند.

 

زیرا موی صورت میزان مواجهه پوست با اشعه‌ي مضر آفتاب را ۹۰ تا ۹۵ درصد کاهش می‏دهد. در واقع ریش آقایان مثل ضد آفتاب عمل می‏کند. هرچه تراکم ریش بیشتر باشد، اس پی اف «SPF» ضد آفتابتان بالاتر است. اشعه‌ي مضر آفتاب در خط مستقیم به پوست می‏تابند. وقتی آقایی ریش دارد، اشعه‌ي آفتاب به موی صورتش برخورد کرده و می‏شکنند درنتیجه به پوست آسیب نمی‏رسانند.

یکیدیگر از فواید ریش، مرطوب نگه داشتن پوست است. ریش از خشکی پوست در مواجهه با نور آفتاب و باد پیشگیری می‏کند. ریش و سبیل همچنین با پیشگیری از ورود هاگ و گرده گیاهان به دستگاه تنفسی، احتمال ابتلا به آلرژی‏هاي تنفسی را کاهش می‏دهند. از همه ی مهم‏تر، ریش نوعی درمان طبیعی برای پیشگیری از پیری زودرس پوست صورت است. ریش از پوست در برابر آسیب‏هاي محیطی مثل سرما و باد هم محافظت می‏کند.

 

پوست افرادی که ریش ندارند، در اثر مواجهه پوست با نور آفتاب، باد و سرما سریع‏تر خشک و چروکیده می‏شود. افرادی که عادت به تراشیدن موی صورت خود دارند، طبق معمولً دچار مشکلاتی ازجمله عفونت فولیکول مو میشوند اما در افرادی که ریش می‏گذارند، بروز این نوع مشکلات کمتر است. خط فک بارزی ندارید؟ خب نگران نباشید می توانید با ریش‌هاي خود این نبود را جبران کیندو با استایل دادن به آن‌ها شکل صورت خودرا متناسب جلوه دهید.

 

وقتی‌که ریش‌هاي شما بلند میشود و به‌اندازه دو یا سه میلی ‌متر رسید، یک ریش‌تراش قابل تنظیم را بردارید که بتوانید به صورت عمقی ریش‌هاي خودرا بزنید و آن‌ها را مرتب کنید. البته اگر قیچی با محافظ کوتاه هم دارید می توانید با آن نیز به مرتب کردن ته‌ریشتان بپردازید. مطمئن شوید که دارید همه ی جا رابه دقت آرایش می کنید، در جلوی آینه که قرارگرفته‌اید بادقت به نقطه‌هایي که ممکن است حواس تان نباشد و ریش‌ها را در آنجا اصلاح نکرده باشید.

 

دقت کافی را داشته باشید، نقطه‌هایي مانند گردن، خط ریش، چانه و زیر گوش. باید به این نکته خیلی توجه کنید. چون کسیکه سه‌چهارم صورتش را تراشیده و به‌جاهای عمومی میرود، ادامه‌اش را خودتان بهتر می دانید. پس نهایت دقت را در پیدا کردن نقاط حساس بکنید. سپس صورت خودرا بادقت بشویید تا تکه مو هاي برجای‌مانده به‌خوبی پاک شود و سپس با یک حوله آنرا خشک‌کنید.

اگر یک قیچی مخصوص آرایشگری هم دارید میتوانید موهایی که نمیتوان با ریش‌تراش اصلاح کرد را بادقت پیرایش کنید. بازهم تأکید میکنیم که خیلی به مو هاي اضافه و نقطه‌هاي ازدست‌رفته خود دقت کنید و با استفاده از قیچی موهایی که ریش‌ تراش قادر به اصلاح ان نیست را آرایش کنید، بهترین مکان برای اینکار زیر نور ملایم حمام است که میتوانید تمام این نقاط را پیدا کنید.

 

خب رشد ریش‌ها بستگی به هر فرد دارد و میتواند سریع یا دیر اتفاق بیفتد و اغلب هر ۲ یا ۴ روز باید ریش‌هاي خودرا مرتب کنید. اگر اینکار را نکنید وارد دنیای ریشو خواهید شد که این دیگر بستگی به سلیقه و طرز دید شما خواهد داشت که خوبی یا بدی این اتفاق را بسنجید.

 

مراقبت‌ هاي پوستی

ممکن است که خیلی شگفت شده شوید ولی خیلی ازآن‌هایي که ریش‌هاي خودرا بلند میگذارند به این دلیل است که درصورت زدن ریش‌هایشان دچار التهاب‌هاي پوستی می شوند که بدلیل تحریک‌پذیر بودن و یا حساس بودن پوست صورتشان است، البته اغلب این ها بدلیل زدن ریش با تیغ‌هاي دستی است. چون زمانی که ریش خودرا با تیغ میزنید یک‌لایه از پوست را هم با آن برمی‌دارید، همین باعث خشک شدن و پیامد های دیگر خواهد شد.

دراین صورت تا تیغ زدن بعدی ریش‌ها کمی باید صبر کنید چون باید صبر کنید تا لایه پوستی جدید به‌خوبی تشکیل شود وگرنه عواقبی در درازمدت برای شما خواهد داشت. البته داشتن یک ته‌ریش هم می تواند عوارض جانبی مشابه را داشته باشد ولی تاثیر کمتر از چیزی که زدن ریش از ته به‌ صورت مکرر دارد، به بار می‌آورد. برای همین ما بشما پیشنهاد میکنیم که از یک مرطوب‌کننده خوب هنگام زدن ریش‌هایتان استفاده کنید تا پوست شما هنگام پیرایش در نرم‌ترین حالت خود باشد.

 

۳ دلیلی که ما میخواهیم یک مرد ریش‌ هایش را بلند بگذارد البته نه همه ی مردها، بر اساس گفته‌ هاي زیر است:

 

= جلوگیري از بچه بنظر رسیدن، یک مرد باید سنگینی و وقار خودرا داشته باشد.

= مدیریت پوست‌ هاي حساس که بر اساس تیغ زدن تحریک میشوند.

= تغییر آسان چهره بین یک صورت با ریش و یا داشتن یک ته‌ ریش مرتب.

 

چگونه ریش خوش فرم داشته باشیم

یکی از دلایلی که ما میگوییم نباید که بگزارید تا ریش‌هایتان خیلی بلند شود این است که همه ی مردها دارای ریش‌ها مرتب نیستند یعنی ریش‌هایي که خدادادی بلند بودن آن‌ها زیبا بنظر میرسد، پس اگر شما جز این آدم‌ها نیستید‌ ته ریش بیشتر بشما می آید و بهتر از این است که ریش‌هاي بلند و نامتوازنی داشته باشید چون‌که هیچ‌ کسی به سمت آدم‌ها نامرتب و تنبل نمی آید و باید قید زن گرفتن را هم بزنید.

خب اینکار برای من خیلی ساده بنظر می رسد، ولی اگر شما از من هم تنبل‌تر هستید و نمیتوانید که هرچند روز یک بار ریش‌هاي خودرا مرتب کنید و وقت بزارید، بگذارید خیالتان را آسان کنم و بگویم که خودرا خسته نکنید با تلاش‌ها کمی که برای مرتب کردن ته‌ریش میکنید. بهتر است همان‌ طور مثل همیشه دراز بکشید و بگذارید ریش‌هایتان بلند شوند تا این که ته ریش نا مرتب داشته باشید.

 

تمام چیزی که شما نیاز دارید کمی ته ریش است. محققان درسال ۲۰۱۳ به این نتیجه رسیدند که موی روی صورت نشان دهنده ي بالغ بودن شماست ولی فقط به صورت ظاهری. با این حال برخی مردان ترجیح می دهند که صورتی تراشیده شده و تمیز داشته باشند و همین تحقیقات نشان میدهد که بیشتر خانمها جذب یک ته ریش سنگین می شوند زیرا که این ته ریش آقایان را عضلانی و جذابتر میکند.

با این ۵ روش یک ته ریش جذاب داشته باشیدراهنمایی جامع برای داشتن ته ریشی مناسب دراین مطلب یک راهنمایی جامع برای داشتن ته ریشی مناسب را برایتان درنظر گرفتیم:

 

= مویتان را بتراشید و صورت را آماده ي تمیز کاری کنید.

= سبیل خودتان رابا یک قیچی یا یک ریش تراش مناسب مرتب کنید و مو هاي اضافه را بتراشید.

= هر مویی راکه زیر چانه روییده رابا یک ریش تراش یا موزر بدون محافظ بتراشید.

= اگر ریشتان روی گونه ها روییده است آنرا بتراشید و یا هردو طرف رابا هم به صورت موازی تنظیم کنید.

 

هر ۲ الی ۴ روز صورتتان رابا خودرو ریش تراش قابل تنظیم اصلاح کنید. انگشت هایتان را روی ته ریشتان درصورت لزوم بکشید. یکبار دیگر با همان عدد ي ریش تراش روی آن بکشید تا از مساوی شدن آن مطمئن شوید. اگر ته ریشتان تا روی گونه ها آمده حتماً آن رابا تیغ اصلاح کنید و هرگز اجازه ندهید ریس بر روی گونه هایتان وجود داشته باشد.

 

داشتن ریش به مردان اعتماد به نفس میدهد ریش داشتن امری تازه نیست و شواهد علمی حاکی ازآن است که از همان ابتدای پیدایش انسان بر روی زمین، مردان همواره ریش داشته اند. شاید تا سال ۲۰۱۳ توجه به ریش به اندازه اکنون نبود. امروزه در هر کوچه و خیابانی که قدم می گذاریم، هر برنامه تلویزیونی که می بینیم، بیش از قبل پی می بریم که ریش در نقطه اوج خود قرار دارد. گویی ریش به یک جریان غیر قابل بازرسی مد بدل شده است.

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که هدف از ریش درآوردن مردها چیست؟ کودکان، زنان و مردان نیازی به ریش ندارند و بدون آن هیچ مشکلی برایشان پیش نمی آید. اما کافی است اینروزها در خیابان هاي شهرتان قدم بزنید تا انواع و اقسام شکل ها و اندازه ي ریش ها را از ریش پروفسوری گرفته تا ته ریش بر صورت آقایان ببینید.

 

وقتی می بینیم که مردها به ظاهرشان اهمیت می دهند، میتوانیم خیلی سریع نتیجه گیری کنیم که آن ها به دنبال جذب یک جنس مخالف هستند. اما تحقیقاتی که درباره ي ریش و صدا انجام شده نشان می دهند علت تکامل ریش تا حدودی این بوده که مردان بتوانند موضع خودشان را در بین دیگر مردان بالاتر ببرند. مرد و زن انسان، در مقایسه با نر و ماده ي دیگر نخستی ها، از نظر ظاهری خیلی باهم فرق دارند؛ آن هم تا حدی به خاطر ریش مردان است.

علت تفاوت هاي مردان و زنان به تکامل انها از طریق انتخاب جنسی مربوط می شود. انتخاب جنسی به انتخاب ویژگی هایي در مردان و زنان گفته می شود که شانس انها را در تولید مثل افزایش میدهد. اما نکته ي جالب و عجیب اینجاست که ظاهراً زنان علاقه ي چندانی به ریش ندارند.

 

محققان در بعضی از پژوهش ها پی برده اند که زنان از کمی ریش درصورت مردان خوششان می آید. اما در مطالعات دیگری گفته شده که آن ها ظاهر تر و تمیز و اصلاح شده را ترجیح می دهند. این یافته ها و شواهد متناقض به این معنی است که ریش الزاماً برای جذب زنان تکامل نیافته است.

 

بهمین دلیل، محققان معتقدند شاید نوع دیگری از انتخاب جنسی به سوال هاي آنان درباره ي تکامل ریش پاسخ دهد. اغلب اوقات، برای تولید مثل جذابیت صرف کفایت نمی‌کند. بلکه باید بتوانیم با دیگر هم جنس هاي خودمان برای فرصت هاي تولید مثل رقابت کنیم. در همین راستا، شواهدی وجوددارد که نشان میدهد ریش تکامل یافته تا به مردان کمک کند که بتوانند باهم رقابت کنند.

رشد یک ریش پر و کامل در مرد الزاماً به این معنی نیست سطح تستسترون او بالاست، چون ارتباط مستقیمی بین این دو وجود ندارد. اما علیرغم این واقعیت، پژوهش هاي مختلفی نشان داده اند که هم مردان و هم زنان تصور می کنند مردان ریش دار قدرتمندتر و از نظر سنی بزرگتر از دیگران بنظر می‌رسند. مردان چیره با ترساندن رقیبان شان می‌توانند فرصت هاي تولید مثل بیشتری داشته باشند.

 

این واقعیتی است که هم در دوران مدرن ما وجوددارد و هم بر تاریخ انسان سایه افکنده. سلطه گری و قدرت می تواند فرصت هاي زیادی برای تولید مثل فراهم کند. شواهد ژنتیکی نشان میدهد که حدود ۸ درصد جمعیت مردها در آسیا از نسل چنگیز خان و خانواده اش هستند.

 

شخصی به نام «نایجل باربر» تحقیقی درباره ي مد شدن محاسن صورت در انگلستان بین سال هاي ۱۸۴۲ تا ۱۹۷۱ انجام داد. او در نتیجه ي تحقیقش علت این پدیده را افزایش نسبت تعداد مردان به زنان توصیف کرد. او پی برد در زمان هایي که تعداد مردان مجرد از زنان مجرد بیشتر می شود، ریش و سبیل در بین جوانان مد می شود.

 

البته ریش تنها مشخصه اي نیست که قدرت را در ذهن دیگران تداعی می‌کند، بلکه صدا هم می تواند تاثیر مشابهی داشته باشد. مردم طبق معمول به رهبرانی رای می دهند که صدای بم تری دارند. در جریان رقابت ها هم مردانی که احساس برتری و قدرت بیشتری می کنند، صدایشان را بم می کنند. زیر و بمی صدا هم یکی از عوامل تمایز مرد و زن است.

گروهی از محققان برای این که ریشه ي تکاملی ریش و صداهای بم را پیدا کنند آزمایشی انجام دادند تا ببینند که آیا کسانی که این ویژگی ها را داشتند، جذاب یا نیرومند بنظر می‌رسند یا خیر. آن ها از ۲۰ مرد و ۲۰ زن خواستند که به میزان جذابیت یا چیرگی و برتری ۶ مرد امتیاز دهند. از این ۶ مرد در چهار مرحله ودر طول رشد ریش شان فیلمبرداری شده بود. سپس محققان چهار نسخه ي متفاوت از این ویدیوها را تهیه کردند که در آن صدای این مردان رابا نرم افزار بم تر کرده بودند.

 

این محققان پی بردند مردانی که صدای عمیق تر و بم تری داشتند بیشترین امتیاز را برای جذابیت گرفتند. اما صداهایی که زیرتر بودند، چندان محبوبیت نداشتند. دراین میان، هر چه صدای مردان بم تر می شد، میزان تسلط و چیرگی آن ها بیشتر بنظر میرسید. ریش در میزان جذابیت یک مرد چندان تاثیر گذار نبود، چون نظرات هماهنگی درباره ي آن وجود نداشت. اما کسانی که می گذاشتند ریش صورت شان رشد کند، قدرتمندتر بنظر می رسیدند.

 

این کشمکش برای جذب یک جفت و رقابت با دیگران صرفا به ریش و صدا محدود نمی‌شود. مردان بطور میانگین فکر می کنند که باید بدن شان خیلی عضلانی باشد، در حالیکه زنان ازبدن عظیم الجثه خوش شان نمی آید. دراین میان، زنان هم فکر می کنند که باید خیلی لاغر باشند و زیاد آرایش کنند، در حالی‌که این ویژگی ها عموما مورد پسند مردان نیست.

 

چگونه ریش خوش فرم داشته باشیم
چگونه ریش خوش فرم داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *