چگونه احساس موفقیت کنیم

 
helpkade
چگونه احساس موفقیت کنیم
چگونه احساس موفقیت کنیم

خوش آمدید. به سیستم وارد شوید.

بازیابی رمز عبور

رمز عبور جدید به ایمیل شما ارسال گردید.

کاویاب – مجله آنلاین سبک زندگی – مجله آنلاین سبک زندگی

ایده‌های جالب برای تزئین سرویس بهداشتی
چگونه احساس موفقیت کنیم

۱۰ ادویه که باید در آشپزخانه داشته باشید

آموزش ساخت زیرقابلمه‌ای برای خانم‌های خوش سلیقه


فوت و فن‌های پخت خورش قیمه خوشمزه


آیا قهوه سبز در لاغری تاثیر دارد؟


بهترین ماسک صورت برای فصل پاییز


استارتاپ خودتان را راه‌­اندازی کنید

آیا می­‌دانستید گوگل ارث (google earth) چطور کار می­‌کند؟

چطور ترافیک وبسایت را با استفاده از شبکه­‌های اجتماعی بالا ببریم؟


چند وقت یکبار باید گوشی را ریستارت کرد؟


با جاهای دیدنی ریودوژانیرو آشنا شوید


برج نقاره‌خانه را بشناسید


بزرگترین استخرهای شنا در دنیا

اگر چه بسیاری اعتقاد دارند که موفقیت یک امر نسبی است و هر کس با توجه به عقیده و سلیقه خود آن را تعریف می‌کند، اما با نگاهی به زندگی افراد موفق،‌ می‌توان چند نکته مشترک در زندگی و کار آنها مشاهده کرد. در این مطلب برخی از کارهایی که باعث می‌شود شما علاوه بر موفقیت ، احساس رضایت از زندگی داشته باشید را بررسی می‌کنیم.

بیداری اول صبح و آغاز پر انرژی کارهای مهم در ابتدای روز، لذتی است که فقط کسانی آن را درک می‌کنند که به صورت متمادی سحرخیر بوده باشند. یکی از اراه‌های کسب نشاط و موفقیت ، این است که عادت کنیم صبح‌ها زود از خواب بیدار شویم.

فارغ از اینکه در چه سن و سالی هستید یا چه وضعیت جسمانی دارید، پیشنهاد می‌کنیم که با هدف حفظ سلامتی و شادابی از ورزش دور نباشید. ورزش تمرکز لازم برای انجام کارهای فکری و جسمی را به شما می‌دهد.

 غذایی که می‌خوریم تاثیر مستقیمی بر بیولوژی جسم دارد و انرژی بدن را برای انجام کار روزانه تامین می‌کند. پس بر کیفیت غذای خود نظارت لازم را داشته باشید تا سلامت ذهن و جسم خود را حفظ کنید.

مطالعه عادت بسیار پسندیده‌ای است که متاسفانه سال‌هاست به دلیل رواج شبکه‌های مجازی و دستگاه‌هایی مثل موبایل، تبلت وتلویزیون در جامعه ما به فراموشی سپرده شده است. مطالعه را به یک عادت تبدیل کنید؛ چه مطالعه تخصصی برای آموختن نکات کسب و کار خود باشد و چه مطالعه عمومی برای لذت بردن از ادبیات ، داستان،شعر، مقالات و ….

عبادت یک عمل فطری برای انسان‌هاست و باعث آرامش می‌شود. گفتگو با پروردگار به شما احساس امنیت می‌دهد و انگیزه شما را برای رسیدن به موفقیت بالا می‌برد.

 مهم نیست که در یک اداره شلوغ  و پر سروصدا کار می‌کنید. سعی کنید جغرافیای محیط کاری  و فضای اطراف خود رامنظم و مرتب نگه دارید.

 چهره خود را همیشه آراسته نگه دارید.  لباس محل کار و  لباسی که با آن در اجتماع ظاهر می‌شوید را همیشه مرتب نگه دارید تا تاثیر بهتری بر اطرافیان خود داشته باشید.

 با ثبت نتایج روزانه خود، شما می‌توانید بر عملکردهای مثبت و منفی خود اشراف داشته باشید. توصیه ما این است که برای نتایج مثبت خود پاداش و برای نتایج منفی خود هم جریمه در نظر بگیرید تا اینکه کم کم بتوانید به این کار عادت کنید.

گوش دادن به موسیقی و تماشای فیلم‌ و تئاتر یکی از راه‌های دور ریختن استرس و خستگی‌هاست. اگر فرصت دارید حتما ساز بزنید و یا در یکی از رشته هنری آموزش ببینید.

مطلب قبلی

دسر کیک شکلاتی با فیلینگ موس شکلاتی

مطلب بعدی

طرز تهیه دسر ترایفل ترکیه ای

چطور با آدم حسود باید رفتار کرد؟

راهکارهای موثر برای ایجاد انگیزه در زندگی

درباره‌ی بحران ۳۰ سالگی چه می‌دانید؟

چطور از شر واژه “باید” خلاص شویم؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

چگونه احساس موفقیت کنیم

آخرین مطالب

ایده‌های جالب برای تزئین سرویس بهداشتی

۱۰ ادویه که باید در آشپزخانه داشته باشید


آیا قهوه سبز در لاغری تاثیر دارد؟


بهترین ماسک صورت برای فصل پاییز


استارتاپ خودتان را راه‌­اندازی کنید

آموزش ساخت زیرقابلمه‌ای برای خانم‌های خوش سلیقه


فوت و فن‌های پخت خورش قیمه خوشمزه

آیا می­‌دانستید گوگل ارث (google earth) چطور کار می­‌کند؟


آموزش شال و کلاه بافتنی پسرانه

والدین چطور می‌توانند به موفقیت تحصیلی فرزند خود کمک کنند؟

خوش آمدید. به سیستم وارد شوید.

بازیابی رمز عبور

رمز عبور جدید به ایمیل شما ارسال گردید.

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

پرورش افکار – رسیدن به موفقیت قطعی از طریق آموزش و یادگیری قانون جذب توسط دوره کارشناس جذب شوید استاد شریفی

چگونه احساس موفقیت کنیم

چگونه من به خودم افتخار می کنم؟!

اغلب اوقات در زندگی هر آدمی اتفاقاتی رخ می دهد که سبب می شود به شدت احساس سرخوردگی کنیم. علت بروز این احساس این نیست که در کار خود موفق نباشیم یا در آن شکست خورده باشیم. حتی افراد موفق هم برخی مواقع دچار سرخوردگی می شوند، به این دلیل که به داشته های خود توجه نمی کنند و خود را انسانی بازنده می پندارند.

احساس سرزنش شدن هنگامی که زیادی ادامه پیدا کند، می تواند برای ما امری بسیار ناخوشایند باشد و شما را به افسردگی و هزاران مشکل دیگر مبتلا کند. برای همین باید بتوانید با این احساسات منفی مقابله کنید و اجازه ندهید در این مواقع احساس شکست بر شما چیره شود، و به روحیه و انگیزه شما آسیب وارد کند. برای مقابله کافی است احساس عزت نفس را در خود تقویت کرده و بتوانید در این زمان ها به خودتان افتخار کنید و به موفقیت فردی در زندگی خود دست یابید.

درواقع احساس افتخار کردن به خود قادر است شما را در مقابل بسیاری از مشکلات ایمن کند و این اطمینان را در شما ایجاد کند که می توانید در اغلب شرایط های سخت، عزت نفس خود را حفظ کنید و احساس سرخوردگی و بازندگی را از خود دور کنید. بسیاری از نداهای درونی که شما را آزار می دهد به این علت است که به خودتان افتخار نمی کنید و دائما در حال ایراد گرفتن از کارهای خود هستید.

توجه به کارهای اشتباه و درس گرفتن از آن ها اصولا کار اشتباهی نیست ولی این کار زمانی برایتان مشکل ساز می شود که سبب از بین رفتن عزت نفستان شود و حس شکست و سرخوردگی را در وجودتان ایجاد کند. به همین منظور قصد داریم برای شما همراهان عزیز سایت پرورش افکار، در این مقاله به شرح راهکارهایی بپردازیم تا با استفاده از آن ها بتوانید عزت نفس خود را تقویت کرده و در مراحل مختلف زندگی نسبت به خود احساس افتخار کنید. با ما همراه باشید.

به سرشت خود افتخار کنید

افتخار میکنم به خودم واژه ایست که برای بدست آوردنش باید با گشاده رویی و شادی به استقبال هر آنچه در زندگی تان وجود دارد، بروید. با افرادی که وارد زندگی تان می شوند و با آن ها تعامل دارید، دوستانه رفتار کنید و سعی کنید به آن ها انرژی مثبت هدیه دهید. این روحیه به سادگی می تواند شما را به فردی دوست داشتنی تبدیل کند و کاری کند که عزت نفس شما افزایش پیدا کند. همچنین نشان می دهد تا چه اندازه صبر دارید و شما را به الگویی برای بردباری تبدیل می کند.

این رفتار شما را از تمام افرادی که با آن ها در تعامل هستید متمایز می کند و سبب می شود به این نکته توجه کنید که می توانید برای همه تبدیل به الگویی بی نظیر شوید و لایق آن باشید که حداقل خودتان به خودتان افتخار کنید.

به تجربیاتی که در زندگی کسب کرده اید، افتخار کنید

بهتر است در زندگی همیشه برای تجربیاتی که به دست می آورید ارزش قائل شوید و برای کسب تجربیات جدید از خود آمادگی نشان دهید. ترس از شکست می تواند شما را در برابر کسب تجربیات آسیب پذیر کند. باعث می شود نتوانید به خوبی زندگی خود را ادامه دهید و همیشه در برابر اتفاقات جدید از خود مقاومت نشان دهید. بنابراین باید بدانید برای کمک به رشد خود باید همیشه پس از شکست دوباره برخیزید و به تجربیاتی که از آن شکست به دست آورده اید افتخار کنید و از آن ها درس خوبی بگیرید.

به دست آوردن تجربیات در زندگی مانند به دست آوردن پول و ثروت می باشد. یعنی شما می توانید بعد از مدتی به این دستاوردها مانند یک سرمایه ی بزرگ نگاه کنید و بدین وسیله به خود افتخار کنید. نباید تصور کنید که تنها سرمایه ای که در طول زندگی خود به دست آورده اید همان پول و ثروتی است که تاکنون جمع کرده اید؛ چون چیزهای فراوانی وجود دارد که قادر است از این به بعد شما را صاحب ثروت کند و زندگی تان را به طور کلی تغییر دهد. به دست آوردن تجربیات سبب می شود در ادامه ی زندگی خود دچار اشتباهاتی که در گذشته مرتکب شده اید نشوید. تنها این گونه است که می توانید زندگی راحتی را تجربه کنید. پس همیشه به تجربیاتی که در طول زندگی به دست آورده اید توجه داشته و به آن ها افتخار کنید.

۵ ذهنیتی که شما باید توسعه دهید تا موفق شوید

چگونه در زندگی موفق شوید: ۱۳ نکته تغییردهنده زندگی

۵۰ جمله ی تاکیدی برای موفقیت و اعتماد به نفس

موفقیت طولانی مدت به یادگیری این ۶ درس در اوایل شغل شما…


۳ قدم برای موفقیت از دیدگاه اُپرا وینفری

تواضع: تکه پازل گمشده لازم برای موفقیت شما

به پیشرفت های خود افتخار کنید

 برای این که بتوانید به دستاوردها پیشرفتی هایی که داشته اید، افتخار کنید باید این نکته را یاد بگیرید که هرگز نباید دستاوردهای خود را با دیگران مقایسه کنید. همه ی ما در زندگی صاحب چیزهایی هستیم که برای آن ها تلاش ها فراوانی کرده ایم و اکنون صاحب آن ها هستیم. قطعا به این علت تلاش کرده ایم که برایمان خوشحالی و احساس موفقیت را به ارمغان می آورد. حالا اگر تصمیم بگیریم این دستاوردها را با دیگران مقایسه کنیم قطعا حس می کنیم چیزی از آن ها کم داریم. فراموش می کنیم طرز زندگی و علایقی که ما داریم کاملا با دیگران متفاوت است و ما هم در زندگی خود به موفقیت رسیده ایم.

همیشه سعی کنید شغلی را انتخاب کنید که شما را خوشحال کند تا از این طریق بتوانید از خانواده ی خود حمایت کنید و برای آن ها ارزشمند باشید. این گونه قادر خواهید بود در زندگی خود احساس موفقیت کنید و به خود و ارزش هایی که برای دیگران به وجود می آورید افتخار کنید.

به تصمیمات اقتصادی خود افتخار کنید

سعی کنید همیشه در کنار کار کردن روش سرمایه گذاری را هم یاد بگیرید و طوری تصمیم بگیرید که در آینده سرمایه ی بیشتری را از آن خود داشته باشید. یک فرد موفق در زمینه های مالی باید تلاش کند تا بدهی کمتری داشته باشد و مجبور نباشد فشار اقتصادی زیادی را متحمل شود. سعی کنید همیشه در این زمینه ها تصمیمات درستی اتخاذ کنید تا خود و خانواده تان را پوشش دهید. برای خود خانه و زمینی بخرید که مالکیت کامل آن را داشته باشید و تا در آینده برای خود و خانواده تان ارزش و سود مادی داشته باشد.

زمانی قادر خواهید بود به تصمیمات اقتصادی و مالی خود افتخار کنید که این تصمیمات، هوشمندانه و با دانش و اطلاعات درست گرفته شده باشد. این گونه می تواند زندگی شما را به شدت تحت تاثیر خود قرار دهد. به طول کلی قسمت زیادی از زندگی به مسائل مالی مربوط می شود و اگر شما نتوانید به خوبی از پس آن بر بیایید، مسلما قادر نخواهید بود آن طور که باید توسط خودتان لایق افتخار باشید.

به احساس محبت و روابطی که با دیگران دارید افتخار کنید

بهتر است برای یافتن راه سعادت خود، همسر و شریک زندگی خودتان را پیدا کنید. چون این یکی از بهترین راه هایی است که می تواند زندگی تان را متحول کند و شما را به نقطه ای برساند که بتوانید به خودتان افتخار کنید. در این راه یاد می گیرید هیچ دو نفری در دنیا شبیه به یکدیگر نیستند و باید برای پیدا کردن تفاوت های زندگی خود با شریک زندگیتان به درستی رفتار کنید و زمانی را برای همراهی با خانواده ی خود در نظر بگیرید.

برای این که بتوانید احساسات دیگران را به خوبی درک کنید باید به حرف هایی که می زنند به خوبی گوش کنید. پس مهارت گوش دادن و توجه به دیگران را در خود تقویت کنید و سعی کنید برای آن ها یار و همدم خوبی باشید و بتوانید به آن ها احساس خوبی منتقل کنید.

سعی کنید در زندگی خود تابع مقرراتی باشید و در چارچوب این مقررات حتی با منتقدان خود هم مهربان باشید و به آن ها احترام بگذارید. این کار می تواند برایتان بسیار مفید واقع شود و شما را به فردی محبوب تبدیل کند که به خود افتخار می کند. همیشه سعی کنید احساسات خود را بیان کنید و به عزیزانتان بگویید که آن ها را از صمیم قلب دوست دارید و زندگی تان با حضور آن هاست که شیرین و دلچسب می شود. این اجازه را به آن ها بدهید که بدانند چقدر برایتان مهم هستند و در زندگیتان چه نقشی دارند.

مطلب قبلی

زندگینامه خسرو شکیبایی – بازیگر

چگونه احساس موفقیت کنیم

مطلب بعدی

کارآفرین نمونه باشید – قسمت ششم

تنها چیزی که افراد را به سمت موفقیت سوق می دهد

چگونه بر احساس ترس از رد شدن یا طرد شدن غلبه کنید

10 کاری که باید وقتی به سختی موفق هستید آن‌ها را انجام دهید.

چرا موفقیت اغلب سبب جدایی در دوستی‌ها می‌شود؟

8 جنبه از نتایجِ تقویت برد­باری که شما را اساساً برای موفقیت…


چگونه یک زن جوان موفق باشیم؟


7 راهکار موثر برای آغاز زندگی جدید

برای چت کردن با ما روی آیکون مشاور فروش کلیک کنید

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

راز موفقیت | محمود جولایی – آموزش تکنیک های نوین موفقیت فردی

زمان لازم برای مطالعه این مقاله ارزشمند ۶ دقیقه است.چگونه احساس موفقیت کنیم

 

-ما روزهایی داریم که حالمون خوبه و پرانرژی هستیم و متاسفانه روزهایی هم داریم که حالمون خوب نیست و انرژی کمی داریم.

-اگه من به شما بگم که توی اون روز‌ها می­ توانید بلافاصله حال خودتون رو بهتر کنید چی؟

-منو باور می­ کنید؟ اگر بگویم لازم نیست همین الان عزت نفس خود را افزایش دهید چه؟ آیا باور می کنید؟

-من از شما همچین انتظاری ندارم چون ما شرطی شدیم ،که فکر کنیم هیچ جواب آسونی در زندگی وجود نداره.

اما من مطمئنم شما با چیزهایی که در پایان این مقاله یاد می­ گیرید سورپرایز خواهید شد.

اینو می­ دونم چون من هم متعجب شدم که چقدر احساس بهتری داشتن ساده است.

در طول دوره ی مدرس NLP، یکی از مفیدترین بینش ­هایی که یاد گرفتم این بود که هر رفتار و احساسی که در ما وجود داره در مسیری به ما کمک می­ کنه.
فهمیدنش ساده است وقتی ما احساسات مثبتی مثل شادی، لذت و عشق داریم، افسرده، ناامید، درهم شکسته، عصبانی بودن و همه احساسات منفی چه کمکی به ما می کنه؟
اینکه چطور حال خوب داشته باشیم خیلی سادست، فقط باید باور داشته باشید که میتونید احساس مثبت رو وارد زندگیتون کنید.

احساسات خوب باعث بالا رفتن روحیه و عملکرد ما میشود و برعکس احساسات منفی که باعث حواس پرتی ما میشنوند؛ احساس خوب، تمرکز بیشتری برای ما به همراه دارد.
احساسات خوب باعث بوجود آمدن افق های تازه ای در پهنه آرزوهای ما میشود و با پایین آوردن سطح برخی هورمون ها به کاهش استرس ما کمک زیادی میکند برای همین است که همه ما به دنبال این هستیم که چگونه احساس خوب داشته باشیم .

 

این کار احتمالا در کوتاه مدت احساس خوبی بهت میده اما می‌تونه به شدت خطرناک باشه. این همون چیزیه که تو مبحث طرحواره ها بهش میگیم سبک مقابله ای فرار.
خلاص شدن از احساسات منفی مثل از بین بردن زنگ هشدار آتش هست برای اینکه وقتی آتیش سوزی میشه زنگ آزاردهنده ­ای داره.
رازی که در این شبیه سازی پنهان هست.

 

احساسات شما تلاش می­ کنند که چیزی به شما بگویند و احساسات بد فقط دارن به شما این پیام رو میدهند که باید توجه کنید.
شما از شر زنگ هشدار آتش خلاص نمی ­شید تا صدای آزار دهنده اش رو متوقف کنید، شما با خود آتیش مقابله می کند..
چیزی رو که نیاز دارید یاد بگیرید پیامی هست که احساسات شما بهتون میدهند و به شما میگند که چطور از آنها استفاده کنید تا خطر واقعی رو درک کنید.
بنابراین چطور این کار رو انجام می دهید؟ چطور به سرعت احساس بهتری می­ کنید؟ و چگونه حال خوب داشته باشیم ؟

 

 

ابتدا مشخص کنید که واقعا چه احساسی دارید. اگه عصبانی هستید به سرنخ هایی فکر کنید که میگه عصبانی هستید. ممکنه پیشانی در هم کشیده یا تنفس کم عمق داشته باشید.
بعد از اینکه مشخص کردید احساستون چی هست، تایید کنید که احساس منفی شما حامل یک پیام هست.
و اون چه که شما احساس می ­کنید بر اساس تجربیات شما نیست بلکه بر اساس تفسیر شما از اون تجربه است.
زمانی که تشخیص بدهید چه احساسی دارید و بفهمید که این احساس داره به شما پیامی میده، احتمالا به حفاری بیشتری در مورد احساساتتون نیاز خواهید داشت.


 

تا الان شما تایید کردید که احساسات منفی شما حامل یک پیام هست، خوب این پیام به شما چی می­گه؟
برای هر احساسی، پیام یکسانی هست. شما مثل خونه ای هستین با انواع مختلف هشدارها، زنگ هشدار آتش، زنگ هشدار کربن مونوکسید، زنگ هشدار رادون و غیره.
همه اون ها مسائل مختلفی رو مشخص می­ کنند که نیاز هست به صورت متفاوتی مدیریت بشوند اما وقتی یکی از این زنگ های هشدار به صدا در میاد، داره موضوع یکسانی رو علامت می ده و مشخص می­ کنه.
برای مثال، اگه عصبانی هستین، پیام این هست که یکی از باورها یا ارزش هاتون توسط خودتون یا دیگری نقض شده. اگه ترسیدید پیام این هست که داره نتایج منفی رخ می­ دهد.
ما باید عمیقا حفاری و کندوکاو کنیم تا بیشتر در مورد این پیام ها بیاموزیم و یاد بگیریم چگونه احساس خوبی به خود داشته باشیم


 

زمانی که شما این پیام رو درک کردین قدم بعدی به چالش کشیدن باورهای پشت این پیام اخطار هست.
چه باورهایی به شما این امکان رو میده که باورهای منفی ­تون واقعی بشن؟
آیا این امکان وجود داره که فرضیات پشت این احساست دیگه ارزشی نداشته باشن؟
برای مثال رانندگانی که اغلب خشونت های جاده ای رو تجربه کردن باور دارن که فردی که مسیر اون ها رو قطع می­ کنه یک حمله شخصی به اونها انجام میده.
اگر وقت بذارن و این فرضیه رو به چالش بکشن یا حتی باورشون رو تغییر بدن که فردی که مسیر اونها رو قطع می کنه در واقع عجله داره که همسر حامله اش رو به بیمارستان برسونه، دیگه احساس عصبانیت نمی­ کنن.
مردم اغلب زندگیشون رو بر اساس حالت اتوماتیک تنظیم می کنند و با توجه به چگونگی مطرح شدن موضوع، چگونگی شرطی شدن توسط جامعه و طوری که همیشه رفتار می کنن، عمل می کنن.
اونها به فرضیاتی که پشت عکس العمل ها هست فکر نمی ­کنند. فورا به چیزهایی که به عنوان محرک بهشون ارائه شده واکنش نشون میدن.
زمان بگذارین و باورهایی رو که ممکنه باعث بشه چگونگی تفسیر شما از شرایط رو تغییر بده، بازنگری کنین.
فهمی که شما از شرایط دارین در مورد احساسی که تجربه خواهید کرد تصمیم گیری می­ کنه.

اگر فکر می­ کنین که باورهای شما ارزشمندن و نمی ­خوایید که اونها رو تغییر بدین، اون وقت برای احساس بهتر باید رفتارتون رو تغییر بدین.
راه حل این هست که به سرعت وارد عمل بشین.
بعد از خوندن این مقاله، شما باید این توانایی رو داشته باشین در عرض چند دقیقه فقط با تغییر باورها و یا رویکردتون احساس بهتری داشته باشین.

خبر مهم این هست که شما احتمالا احساسات منفی رو تجربه می­ کنین قبل از اینکه احساس خوبی که دارین به پایان برسه.
کاملا به توانایی تون برای احساس بهتر اعتماد داشته باشین.
شما همه منابعی رو که نیاز دارین در اختیار دارین و بنابراین دنبال کردن این گام های ساده، همراه با احساس بهتر به شما کمک می کنه تا احساسات منفی تون رو تغییر بدین.
متوجه باشین که احساس منفی داشتن عادی نیست. اون با شماست برای اینکه نمی­ دونیم چگونه احساس خود را خوب کنیم و هیچ علت و مورد دیگه ای نداره.

 

اگه خوب روی این موضوع کار کنین، این فرصت رو دارید که بیشتر اوقات احساس کاملا خوبی رو تجربه کنین.برای مثال: اگر به اندازه کافی انعطاف پذیر باشین و حقیقتا باور داشته باشین که هر شخصی این حق رو داره که باورهای خودش رو داشته باشه و همه­ ی این باورها به یک میزان ارزشمند هستن، از اون به بعد احساس عصبانیت برای اینکه کسی استانداردهای شما رو نقض کرده نخواهید داشت.

در کنار انعطاف پذیری، عشق، سخاوت، عزم و اراده، اشتیاق، سلامتی و شادی، خصوصیات دیگری هستن که می‌توانید پرورش بدین تا از احساسات منفی‌تون جلوگیری بشه و احساس خوب زندگی هرلحظه همراه شما باشه.

در این صورت است که نقش شما تعیین کننده می‌شود. باید کنترل اوضاع را به دست بگیرید. در این شرایط به خودتان یادآوری کنید که ما انسانیم و تحت تاثیر مسائل مختلف قرار می‌گیریم به خودتان این باور را بدهید که به زودی می‌توانید دوباره به اوج خوب بودنتان برسید. فقط کافی است تسلیم شرایط نشوید و با استفاده از چک لیست خودتان را شارژ کنید.

یک پیشنهاد جذاب برای پرواز کردن!!!

تیم راز موفقیت با برگزاری ۱۱ دوره موفق کارگاه پرواز، دو بال موفقیت، یعنی اعتماد به نفس و عزت نفس را به شما عزیزان ارائه میدهد تا سال ۹۹ را با لذت پرواز در پهنه آسمان زندگی ایده آل تان شروع کنید. شاید برایتان سوال باشد که چگونه در مدت ۲ ماه چنین چیزی ممکن است!!!. پس برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت نام کلیک کنید.چگونه احساس موفقیت کنیم

معرفی محصول: تقویت عزت نفس تضمینی (فایل صوتی هیپنوتیزم)

 

پست قبلی

عزت نفس چیست؟| ۵ راز افزایش عزت نفس که زندگیتان را متحول میکند

پست بعدی

هدفگذاری | در انتخاب اهداف و روش ها همیشه تردید دارم؟ – راز موفقیت

طرحواره چیست؟ و چگونه می تواند زندگی ما را ویران کند؟

عزت نفس چیست؟| ۵ راز افزایش عزت نفس که زندگیتان را متحول میکند

کتابهای روانشناسی | بهترین کتاب روانشناسی عزت نفس کدام است؟-راز موفقیت

عزت نفس دانش آموزان | ۷ تکنیک تضمینی برای تقویت عزت نفس دانش آموزان-راز موفقیت

این مقاله هم عالی بود ..مثل همیشه

تغییر احساس بزرگترین هدف این درس و این دوره است. خوشحالم این درس اینقدر در این وظیفه خود موفق بوده. باید این حال و احساس رو در خودتون حفظ کنید. باید مکانیزم تغییر احساس رو همه دوستان در خود فعال کننید. این اتفاق بزرگ رو به شما تبریک میگم. این خیلی عالیه.

سلام
عالی بود دقیقا درک کردم و توانستم احساسم رو تغییر بدم خدایا شکرت قبلا چند روز طول میکشید وبا این احساس بد زندگی میکردم ولی الان دیگه اون احساس بد رو ندارم وارونم هستم استاد بسیار بسیار سپاس گزارم

درود بر شما. خوشحالم مقالات سایت نیز مورد توجه دوستان قرار گرفته. احتمال دارد که این حالت شما ناشی از تلقین و شرطی شدن لحظه ای با توجه به انچه دیدین باشه. اما همیشه توصیه اول اینه به متخصصین و پزشکان مربوطه مراجعه کنید. اگر انها صلاح دانستند به روانشناس مراجعه کنید.

سلام خسته نباشین واقعن عالی بود ،.اقای دکتر من ی سوال داشتم،،من ی روز ی فیلم دیدم ک ی خانمی بخاطر شرایط پراسترس احساس خفگی وتنگی نفس میکرد.ومن همون موقع حالم بد شد و از اونروز احساس خوبی نسبت ب گلوم ندارم،،دکترهم رفتم داروخوردم بهتر شدم،،ولی میخام این تلقین منفی را از خودم دور کنم،،هنوزبعضی وقتا بخاطر اینکه تیروئیدم از لحاظ ظاهری بزرگه احساس سنگینی دارم،،ومیدونم همش بخاطرتلقینه..خواهشن کمکم کنین ک چیکارکنم

سلام…من در حال حاضر پر احساس خوبم استاد عزیز مرسی از اینکه برای اینکه احساسمو خوب کنم یه راهکار گذاشتید من عالیم

سلام استاد عزیز ممنون از,راه کارهایی که گفتین,این قدم ها برای تغییر احساس عالین,,حتما در تمرینات برای تغییر احساس از,این چندقدم هم استفاده میکنم,,و احساس خیلی خوبی دارم,یک دنیا سپاس

این مقاله رو قبلا خونده بودم ولی یک بار دیگه هم خوندم ممنوم ازتون

من از همین الان تصمیم گرفتم همیشه احساس خوبی داشته باشم ، من دیگه نیتوانم موقع عصبانیت خودم را کنترل کنم و پیوسته شاد باشم و اجازه ندهم کسی این حس خوب بودن ازم بگیره. از شما استاد بزرگوار هم متشکرم، امیدوارم بتوانم این حس خوب و ارزسمند را همیشه حفظ کنم ، خدایا شکرت

سلام و درود. سپاس از لطفتون. خوشحالم مقاله ها اینقدر مورد توجه دوستان قرار گرفته. سایت مشکلی نداره. لطفا در مراحل سیو دقت کنید و یا از دوستی بپرسید. اگر مشکل رفع نشد پیام بدین.

سلام استاد مقاله هایتان بسیار عالی و تاثیر گذار است از شما تشکر میکنم اما صفحات و مقاله ها پس از سیو قابل خواندن نیستند که سر فرصت مطالعه کنیم ممنون میشوم ترتیبی اتخاذ شود.متشکرم

بسیار عالیه …خیلی ممنون از تمام مقالات زیبا و کمک کنندتون

با سلام و درود خدمت استاد ارجمند
دقیقا تغییر احساس منشا همه چیز در دنیا و کایناته و اگر ما بتونیم اکثر اوقات احساس خوبی در مورد همه چیز داشته باشیم میتونیم بگیم که واقعا ما در دنیا بصورت برنده عمل کرده ایم این راز بزرگی است که شاید اکثر افراد ان را بدانند اما متاسفانه عمل نمیکنند در علم nlp
اکثر تکنیک ها بر رروی احساس پایه گذاری شده است
و یک نکته دیگه که فکر کنم اکثر افراد به ان توجه نمیکنند اینه که دنیا و کاینات بر اساس احساس جواب میده و زبان کاینات احساسه
مرسی از همه

سلام به دوستان جذبی
من در درسها به خوبی یادگرفتم احساس خودم رو خوب کنم و ازش لذت میبرم این مقاله هم مثل همیشه عالی بود

درود بر شما که به نکته مخفی دوره اسرار ناگفته قانون جذب ” اشاره کردین. ن=من در طراحی این دوره انلاین یک هدف بزرگ داشتم. تغییر تدریجی احساس شما از خود و دنیای خود.

این مقاله نگاهی زیباشناختی به این تغییر حال دارد.

سلام و ادب و احترام
مطالب مقاله بسیار ارزشمند و مفید است
بله احساسات ما هستن که سرنوشت ما را تعیین میکنند
هنگامی که مقاله را می خواندم انگار دقیقا گام به گام تغییر احساسات را که در دوره بیست و یک روز است را کامل تر درک میکردم
متشکرم

از خواندن مقاله لذت بردم و تجربه .مطلب جدید یاد گرفتم فهمید م که از حال بد پی به احساسات خوب برد یعنی یک نوع نشانه و علامت است

سلام این مطلب مرا به فکر فرو برد که واقعا خودم چقدر خود واقعیم را می شناسم ‌تاکنون حتی به آن فکر هم نکرده ام آنقدر غرق در روزمرگیهای زندگی شده ام که تا کجا نمی دانم از خود واقعیم دور مانده ام

منم دانشجوی ارشد برقم،تو یه دانشگاه خوب، میترسم از روزی ک همچین حسی داشته باشم، منم به این راه تشویق و تحمیل شدم. عاشق موسیقیم ساز میزنم اما دلم میخواست خیلی خیلی پیشتر از این نوازنده ای قابل شده بودم همیشه حس میکنم چقد دیره چقد عقبم چقد زمان از دست دادم، برای رسیدن به رویام. اما هنوزم تلاش میکنم امیدوارم بتونم. حس عجیبی داشتم به حرفایی ک زدین، امیدوارم حالتون بهتر شه.

درود بر شما

خیلی هم عالی موفق باشید قطعا دوره پرواز یگی از بهترین دوره های مرتبط به عزت نفس و اعتماد به نفس و تحول فردی در ایران و جهان امیدوارم همه ایرانیان عزیز از این دوره عزت نفس و اعتماد به نفس استفاده گنند خوشحال میشیم به دوستانتون هم و عزیزانتون هم معرفی گنید

واقعا یکی از بهترین مقاله هایی بود که تونستم حال خوب رو تجربه کنم از تیم راز موفقیت واقعا ممنونم و در دوره پرواز حتما شرکت خواهم کرد

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پیام شما پس از بررسی منتشر می شود

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

طرحواره چیست؟ و چگونه می تواند زندگی ما را ویران کند؟

عزت نفس چیست؟| ۵ راز افزایش عزت نفس که زندگیتان را متحول…

کتابهای روانشناسی | بهترین کتاب روانشناسی عزت نفس کدام…

همین الان ایمیل و شماره همراه خود را وارد کنید تا ایمیل برایتان ارسال شود

آیا می‌دانید چه فرصتی پیش روی شماست ؟

همین الان می‌توانید عضوی از نخبگان قانون جذب شوید که با تدریس استاد جولایی در این دوره  قانون جذب زندگی‌شان را متحول کرده‌اند !

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

خوشبختی تنها نداشتن استرس نیست. باید بپذیریم میان فعالیت‌های از بین برنده استرس و خوشبختی رابطه‌ی عمیقی برقرار است. در ادامه با یوکن همراه باشید تا 15 عاملی که برای خوشبختی و رضایت از زندگی نیاز است را با شما در میان بگذاریم.

مارتین اسلیگمن، یکی از روانشناسان مثبت اندیش، تحقیقات گسترده‌ای درباره‌ی خوشبختی واقعی انجام داده و در نهایت به این نتیجه رسیده خوشبختی واقعی توسط چیزهایی که برای روح و روان ما مفید هستند تقویت می شود؛ چیزهایی چون روابط مستحکم، کارهای چالش برانگیز و داشتن زندگی معنادار.

دکتر مایکل فریش، استاد دانشگاه بیلور و از پیشگامان روانشناسی مثبت گرا، 15 عامل خوشبختی را معرفی کرده که سبب خوشبختی و رضایت فردی می شود. او باور دارد میزان رضایت در این حوزه‌ها به ما کمک می کند تا میزان رضایت و خوشبختی واقعی از زندگی را تعیین کنیم. لازم به ذکر است، خیلی از این عوامل که با خود خوشبختی به همراه دارند، سبب کاهش استرس می شوند؛ عواملی چون ورزش، بروز خلاقیت های هنری، داشتن خانه‌ای مرتب و تمیز و لذت بردن از کار.

وقتی دچار استرس می شوید، دائم ذهنتان به این سمت می رود استرس را از خود دور کنید؛ هر چند با داشتن یک برنامه‌ی کاهنده استرس (کارهایی که در کوتاه مدت استرستان را کم می کند) می توانید زندگی شادی برای خود رقم زنید. وقتی در زندگی به دنبال خوشبختی باشید و سبک زندگی‌ای که به دنبال آن هستید را به عادت روزمره خود تبدیل کنید، برای کاهش استرس در زندگی خود توانایی بیشتری خواهید داشت. این 15 مورد عبارت‌اند از:

با داشتن سلامتی خوشبختی‌تان هم حفظ خواهد شد. نبود سلامتی و مشکلات مربوط به آن، استرس زیادی به زندگی‌تان وارد می کند و انجام برخی کارها را که سبب خوشبختی و رضایت از زندگی می شود، دشوار می سازد.چگونه احساس موفقیت کنیم

تقویت عزت نفس در کودکان بسیار مهم است؛ البته این که نسبت به خود احساس خوبی داشته باشیم چیزی نیست که تنها به کودکانمان بیاموزیم. خود ما هم نیازمند عزت نفس هستیم. باید هر آنچه هستیم را دوست بداریم. عزت نفس پایین سبب می شود در خیلی از مراحل زندگی‌مان دچار مشکل شویم.

این سه مورد با هم متفاوت هستند اما هر سه نیازمند تمرکز درونی و مثبت روی چیزی است که بزرگ‌تر از حال حاضر شماست.

پولدار بودن باعث نمی شود به خوشبختی چندانی دست یابید، اما قطعاً می دانید بی‌پولی سبب استرس شده و احساس خوشبختی را به چالش می کشد. برای خوشبخت بودن در زندگی باید به قدر کافی پول داشت تا بتوان با خیال راحت زندگی کرد.

برای داشتن احساس خوشبختی باید کاری داشت که حس خوبی به شما بدهد. اگر بیکار باشید یا رضایت شغلی وجود نداشته باشد، قطعاً خوشبخت هم نخواهید بود.

ما انسان‌ها دوست داریم در شرایط مختلف به یکدیگر کمک کنیم. با انجام کارهای خیرخواهانه، احساس شادی بیشتر و استرس کمتری را تجربه خواهیم کرد.

برای خوشبخت بودن و کاهش استرس به سرگرمی، اوقات فراغت و بازی نیاز داریم. البته نیاز نیست تمام روز را صرف بازی و سرگرمی کنید اما باید لحظاتی را به بازی و سرگرمی اختصاص دهید.

یادگیری مهارت‌های جدید و رشد فردی سبب دست یابی به رضایت خواهد شد و می تواند منابع بزرگ‌تری را در زندگی برایتان فراهم کند؛ منابعی که سبب کاهش استرس و افزایش خوشبختی می شود.

فعالیت‌های هنری که سبب بروز خلاقیت می شود حتی برای سلامتی و خوشبختی کسانی که خود را از جمله افراد خلاق نمی‌دانند، مفید است.

با داشتن عشق می توان در زندگی شادی و خوشبختی واقعی را تجربه کرد.

داشتن دوستان خوب می تواند سبب ایجاد رضایت و شادی در تمام زندگی شود و شما را در مقابل استرس و ناامیدی مقاوم کند. یکی از فواید دوستی برای سلامتی، افزایش طول عمر است.

ارتباط نزدیک با اعضای خانواده زندگی شما را پرنشاط و معنادار می کند، مگر این که خانواده‌ی خوبی نداشته باشید. با یافتن راه‌هایی برای برقراری ارتباط با خانواده‌تان می توانید استرس و تنش را از زندگی خود حذف کنید.

در پایان یک روز سخت و پرتنش، داشتن خانه‌ای امن و مرتب سبب رفع خستگی و کاهش استرس خواهد شد.

زندگی در محله‌ای امن، محله‌ای که در آن هیچ خطر مالی و جانی وجود ندارد و همسایه‌ها حامی و دوست یکدیگر هستند، سبب شادی و رضایت از زندگی می شود.

احساس تعلق به یک جامعه، جامعه‌ای فیزیکی مانند محله‌ای که در آن زندگی می کنید یا بودن در جمع دوستانی که اهداف، دیدگاه‌ها و علاقه‌مندی‌های مشترکی دارید، برای داشتن احساس شادی و خوشبختی نیاز است.

منبع: verywell

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

چرت ترین مطلبی بود که مطالعه کردم . همه این عوامل بیرونی بودن … اما برای خوشبختی باید چیزی در درون ما باشه که مشوق باشه یه انگیزه یا روحیه خاص … توی دنیای شلوغ الان کسی به محله توجه نداره … کسی معنی عشق رو متوجه نمیشه …و خیلی چیزای دیگ پس هیچ ادم خوشبختی وجود نداره







مجله موفقیت یوکن، مجله ای است ویدیویی که تلاش می کند هر آنچه انسان های موفق درباره موفقیت از دیروز تا به امروز تجربه کسب کرده اند را به آسان ترین شکل ممکن در اختیار شما بگذارد. هدف ما در یوکن گردآوری بروزترین روش های موفقیت فردی، سازمانی و تجاری است تا مرجع کاملی باشیم برای مخاطبین و افرادی که سعی دارند موفق شوند.

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ناامیدی یکی از احساساتی است که همه ما به نوعی آن را تجربه کرده ایم، یکی از جاهایی که ناامیدی در آن بسیار وجود دارد ناامیدی در مسیر اهداف است یا به عبارتی ناامیدی از موفقیت است. خیلی از افراد ممکن است در زندگی خود شکست هایی را تجربه کرده باشند و همین شکست ها باعث شده که در آنها، ناامیدی از موفقیت به وجود بیاید، آنقدر که حتی دیگر هیچ وقت به فکر انتخاب هدف هم نیفتند.

ممکن است خیلی از افراد خواسته، هدف و یا رویای خوبی داشته باشند ولی با این حال برای رسیدن به آن قدم از قدم بر ندارند و حتی علتش را هم ندانند که چرا به سمت هدفشان پیش نمی روند، در ادامه یک داستان از «باب پراکتور» را برایتان نقل می کنم، او در این داستان علت اینکه خیلی از افراد قدم از قدم برنمی دارند را توضیح می دهد یا به عبارتی، علت ناامیدی از موفقیت را به شکل زیبایی بیان می کند.

یک روز شیطان ابزارهایش را برای فروش گذاشت. چیزهایی که او به نمایش گذاشته بود و برای فروش عرضه کرده بود عبارت بودند از؛ شمشیر حسادت، خنجر ترس، طناب دارِ نفرت، که هر یک قیمتی داشتند.

چگونه احساس موفقیت کنیم

اما روی یک پایه بنفش، یک تبر پوسیده و ضربه خورده بود. این گرانبهاترین دارایی شیطان بود، چراکه به تنهایی با همان یک ابزار می توانست تجارتش را حفظ کند و البته برای فروش هم نبود، آن تبر ناامیدی بود.

فکر می کنید چرا شیطان برای آن تبر پوسیده ی ضربه خورده ناامیدی قیمت بالایی گذاشته بود، و در واقع برای فروش هم نبود؟

آیا این شما را هم به فکر می اندازد؟

بله او برای ناامیدی ارزش زیادی قائل است، زیرا ناامیدی تاثیر ناتوان کننده و تضعیف روحیه را دارد. نفرت، ترس یا حسادت ممکن است باعث شود افراد نابالغ ناآگاهانه عمل کنند، بجنگند یا حتی فرار کنند اما حداقل عملی انجام می دهند.

اما زمانی که دچار ناامیدی می شوند دیگر اینطور نیست، ناامیدی، بیش از هر چیزی دیگری به افراد صدمه می زند. باعث می شود آنها بنشینند و به حال خودشان غبطه بخورند و هیچ کاری هم انجام ندهند.

این نباید برای شما اتفاق بیفتد.

متاسفانه در اغلب موارد تمام آنها اتفاق می افتد. باید درک کنیم که ناامیدی یک نوع تاسف خوردن به حال خودمان است و برای رفع آن باید شروع کنیم به بررسی دقیق خودمان و حالتمان و تصمیم بگیریم که عمل کنیم و کاری انجام دهیم که ما را از آن شرایط ناگوار بیرون بیاورد.

ناامیدی یعنی اقدام نکردن و قدم از قدم برنداشتن پس، تنها پاسخ ناامیدی هم اقدام هوشمندانه است. قبل از اینکه ناامیدی از دست شما راحت شود، باید شما از دست او خلاص شوید. شاید شیطان بدون این تبر ارزشمند نتواند زنده بماند، اما شما می توانید.

درست است که در اقدام کردن ریسک و هزینه وجود دارد اما ریسک آن از خطرات و پیامدهایی که تنبلی طولانی مدت و راحت طلبی به همراه خود دارد، بسیار کمتر است.

اقدام کردن، یک عمل سازنده و بازگرداننده اعتماد به نفس است اما تنبلی نه تنها نتیجه ترس است بلکه علت آن هم است. شاید اقدامی که آغاز می کنید باعث موفقیت شما شود یا شاید نیاز باشد اقدامات دیگری انجام دهید.

زمانی که ما هدفی انتخاب می کنیم و می خواهیم تلاش کنیم و به آن برسیم، از اولین مشکلاتی که با آن برخورد می کنیم از دست دادن انگیزه و روحیه مان است و دلیل آن وجود انواع احساسات منفی است، احساساتی مانند ترس از شکست، ترس از انتقاد، شک و تردید و احساس بد ناامیدی از موفقیت .

همانطور که «باب پراکتور» گفت، احساساتی مانند نفرت، خشم، ترس یا حسادت شاید باعث شود شما حرکتی بکنید و حتی تلاش کنید به خواسته ای برسید اما احساس بد ناامیدی از موفقیت نه تنها باعث حرکت شما نمی شود بلکه باعث می شود کاملا متوقف شوید و هیچ تلاشی هم برای رسیدن به هدف خود نکنید یا حتی تلاشی برای بیرون آمدن از شرایطی که در آن هستید، نکنید.

بنابراین یکی از مهمترین احساساتی که باید حواستان به آن باشد تا دچار آن نشوید احساس بد ناامیدی از موفقیت است و در ادامه می خواهیم به چند راهکار بپردازیم تا به کمک آنها بتوانید از افتادن در دام احساس ناامیدی از موفقیت در امان بمانید، هرچند ممکن است هیچ وقت این احتمال به صفر نرسد ولی تا حدود زیادی می توان جلوی آن را گرفت.

احساس ناامیدی از موفقیت می تواند آنقدر راحت و بی سروصدا در شما رخنه کند که حتی متوجه آن نشوید، کافیست چندبار شکست بخورید و احساس تلخ شکست را تجربه کنید تا دیگر هیچ وقت به سمت انتخاب هدف پیش نروید اما باید بدانید تنها راه رسیدن به خواسته هایتان، هدف گذاری و سپس تلاش برای رسیدن به آنها است.

اگر احساس می کنید هیچ هدف ارزشمندی در زندگی خود ندارید و یا اهدافی در زندگی خود دارید ولی هیچ اقدامی برای رسیدن به آنها انجام نمی دهید و حتی از انجام کوچکترین کارهایی که باعث رسیدن به اهدافتان می شود، به بهانه های مختلف سر باز می زنید، مطمئن باشید شما دچار درماندگی آموخته شده هستید.

درماندگی آموخته شده یعنی اینکه ما چند بار سعی کرده ایم به خواسته ای برسیم یا حتی از یک موقعیتی فرار کنیم، مثلا از فقر و بدبختی ولی هر بار به شکلی ناکام مانده ایم و کم کم به این نتیجه رسیده ایم سرنوشت ما همین است که در این موقعیت باقی بمانیم و دیگر هیچ تلاشی برای رهایی از این موقعیت یا رسیدن به خواسته خود نکنیم و این نتیجه گیری باعث شده به یک پیشگویی ناکام برسیم.

یعنی ما از همان ابتدا پیشگویی می کنیم که هر کاری هم که انجام دهیم باز هم نمی توانیم موفق شویم پس چرا باید تلاش کنیم؟ و همه این موارد یعنی درماندگی آموخته شده و سپس پیشگویی ناکام شدنمان به دلیل ناامیدی از موفقیت به وجود می آید.

راهکار آن هم این است که آگاهی را وارد زندگی مان کنیم یعنی آگاه باشیم و زندگی مان و شرایطی که در آن هستیم را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم آیا در حال پیشرفت هستیم یا داریم درجا می زنیم.

اگر در حال درجا زدن هستیم باید ریشه یابی کنیم و ببینیم:

پس اولین قدم شناخت موارد و رویدادهای ناامیدکننده است.

وقتی موارد ناامیدکننده را یافتیم در قدم بعد باید آنها را تجزیه و تحلیل کنیم و ببینیم دقیقا چه چیزی باعث به وجود آمدن این موارد ناامیدکننده شده است. مثلا ممکن است شخصی برای خود هدف انتخاب کرده باشد که ظرف یک ماه حدود 20 کیلو لاغر شود و تا جایی هم که توانسته، رژیم گرفته و ورزش کرده ولی فقط توانسته در این یک ماه 5 کیلو لاغر شود.

پس به این نتیجه رسیده که لاغر شدن غیر ممکن است و او هیچ گاه نمی تواند به وزن ایده آل خود دست یابد.

شاید حتی بدون اینکه حواسش باشد به این نتیجه رسیده باشد ولی به هر حال اگر باور کند که نمی تواند لاغر شود و بدتر از آنکه اگر چند بار تلاش کند و شکست بخورد، باور او قوی تر هم خواهد شد تا جایی که دیگر هیچ وقت برای لاغر شدن تلاش نخواهد کرد.

خیلی از این سوءتفاهم ها بدون اینکه حواسمان باشد در ذهن ما شکل می گیرد و تبدیل به یک پیشگویی ناکام می شود، بنابراین باید مواردی که باعث ناامیدی از موفقیت شده است را بررسی کنیم ببینیم آیا واقعا حق داشتیم ناامید شویم و یا اینکه انتظار ما از خودمان خیلی بیش از حد بوده است.

انتظارات ما از خودمان و حتی دیگران می تواند مانند یک شمشیر دو لبه عمل کند و باعث شود به جای اینکه پیشرفت کنیم باعث متوقف شدنمان شود، پس باید حواسمان به انتظاراتمان باشد.

مواردی که باعث ناامیدی از موفقیت در ما شده است را می توانیم مانند یک بیماری در نظر بگیریم پس حالا که متوجه شدیم چه مواردی باعث ناامیدی ما شده است باید آن را درمان کنیم، برای این کار لازم است:

اگر انتظارات ما خیلی بیش از حد است پس انتظاراتمان را درست کنیم و بپذیریم مثلا در یک ماه نمی توان 20 کیلو لاغر شد یا اگر هم بشود ممکن است به بدن ما آسیب برساند پس باید یک زمان معقولی برای آن در نظر بگیریم.

ممکن است ما هدفی انتخاب کرده ایم که با شرایط ما جور در نمی آید، مثلا یک فرد کوتاه قد هدف انتخاب کرده است که در رشته بسکتبال به موفقیت های چشمگیری برسد، طبیعی است که این کار بسیار سخت یا حتی غیر ممکن است بنابراین باید اهدافی را انتخاب کنیم که برایمان مناسب باشد و بتوانیم از پس آن برآییم.

گاهی باورهای ما ایراد دارد و در این حالت هر چقدر هم که تلاش کنیم باورهای ما باعث می شود به آن هدف مورد نظر نرسیم و این باعث ایجاد احساس ناامیدی از موفقیت در ما شود، بنابراین یکی از کارهایی که باید انجام دهید این است که باورهای محدودکننده خود را حذف کنید.

خیلی مواقع، افراد خودشان باعث ناکامی شان می شوند مثلا با تمرکز روی منفی ها. یعنی دائم به موارد منفی و شکست ها توجه دارند در این حالت طبیعی است که دائم مشکلات و موانع هم سر راه آنها سبز شوند و به این صورت که اجازه حرکت به او را ندهند بنابراین اگر احساس می کنید برای رسیدن به هدفتان با چالش های بیش از حدی روبرو هستید باید بررسی کنید و ببینید آیا تمرکزتان روی موارد منفی است یا نه؟

یکی از موانعی که در مسیر رسیدن به اهداف وجود دارد و حتی ممکن است از لحظه ای که هدفی انتخاب می کنید به وجود بیاید انواع احساسات منفی است مخصوصا احساس بد ناامیدی از موفقیت ، بنابراین باید حواستان به پیشرفت تان باشد اگر در حال پیشرفت نیستید و دارید درجا می زنید به احتمال زیاد دچار احساس بد ناامیدی از موفقیت شده اید که باید با راهکارهایی که ارائه شد این مانع را از سر راه موفقیت تان بردارید. منبع: مدیر هدف

نویسنده: افشین محمدی

منبع: مدیر هدف

شما می‌توانید آخرین مطالب ما را از طریق تلگرام و اینستاگرام نیز دنبال کنید. برای عضویت در کانال تلگرام و اینستاگرام مدیر هدف روی دکمه زیر کلیک کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *چگونه احساس موفقیت کنیم

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

سایت مدیر هدف به منظور آموزش هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی، افزایش بهره‌وری، اعتماد به نفس، عزت نفس و رسیدن به موفقیت ایجاد شده است.

مهمترین هدف ما ارائه آموزش‌های لازم به صورت ساده، کاربردی و قابل اجراست تا با صرف کمترین زمان و انرژی به اهدافتان برسید.

اطلاعات تماس:

تلفن: 44594714-021 و 63510641-021

آدرس ایمیل: info@modirehadaf.com

جهت دانلود دوره روی عکس زیر کلیک کنید

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مدیر هدف می‌باشد. فعالیت این سایت در زمینه آموزش موفقیت و پیشرفت شخصی می‌باشد.

وارد ناحیه کاربری خود شوید




Remember Me


Fill the forms below to register




لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.



پادکست

موفقیت و انگیزشی

بازاریابی و فروش

کار آفرینی و کسب و کار

زندگی نامه افراد موفق

چگونه احساس موفقیت کنیم

معرفی کتاب

صفحه اصلی > مقالات > مواردی که برای رسیدن به موفقیت باید رعایت کنیم

آیا شما احساس می‌کنید که موفق نیستید؟ تنها شما نیستید که این احساس را دارید. در جهانی که هرکسی تلاش می‌کند تا به موفقیت برسد، یک فرد معمولی بودن سخت است. درحالی‌که بعضی از افراد فوراً به موفقیت می‌رسند، بعضی از افراد هستند که سال‌ها تلاش می‌کنند تا حداقل به موفقیت اندکی دست پیدا کنند. باور عمومی این است که افراد موفق دارای اعتماد به نفس بیشتر، جسورتر و شادتر هستند؛‌ اما حقیقت این است که اکثر آن ها از استرس،‌ نگرانی و ناامنی رنج می‌برند.

معجزه دوره اعتماد به نفس و اعتماد به نفس کودکان قویترین و کاربردی ترین محصولات برای تقویت و افزایش اعتماد

اگر شما نمی‌فهمید که موفقیت چه معنایی دارد، شاید بهترین سال‌های عمرتان را با حس پوچی و دنبال کردن چیزهایی که درموردشان هیچ نمی‌دانید، سپری کنید. این مثل ترجمه کردن یک رمان چینی است بدون اینکه چیزی از زبان چینی بدانید. هر فردی تعریفی از موفقیت دارد. اغلب افراد آن را با پول یا قدرت برابر می‌دانند. درحالی‌که اقلیت مردم آن را در عشق واقعی،‌ خانوادۀ شاد و سبک زندگی سالم می‌دانند. قبل از اینکه بخواهید در موفقیت ارتقاء پیدا کنید، باید معنای موفقیت را بفهمید. چه کسی می‌داند؟ شاید فوراً احساس موفقیت کنید. ممکن سریع به این درک برسید که بدون داشتن پول چگونه احساس موفقیت کنیم؟

تمرکز کردن بر پول را متوقف کنید. شاید یکی از دلایل احساس پوچی کردن شما، تنفر از شغلتان باشد. دنبال شغلی باشید که به خودتان افتخار کنید. شغلی را پیدا کنید که در آن به دیگران کمک کنید یا کاری بکنید که جهان را تغییر می‌دهد. می‌توانید رفتگری باشید که باعث تمیزی و زیبایی شهر ‌شود یا پرستاری باشید که به بیمار و افراد ناتوان کمک می‌کند. مطمئناً در این شغل‌ها پول و شهرت زیادی وجود ندارد. خودتان هم می‌دانید که برای پول این کارها را انجام نمی‌دهید. شما با این کارها جهان را مکان بهتری برای زندگی می‌کنید.

اگر خود را در زنجیرۀ بی‌انتهای ناکامی‌ها می‌بینید، بدانید که این آخر دنیا نیست.  هیچ کسی کامل نیست پس از شکست نترسید. اینکه در گذشته شکست خورده‌اید، دلیل نمی‌شود که در آینده موفق نشوید. ما به اشتباه و شکست نیاز داریم. آن ها ما را قوی‌تر و زیرک‌تر می‌سازند. هرچه شکست‌هایتان بیشتر باشد،‌ به هدفتان نزدیک‌‌تر می‌شوید. به گفتۀ هنری فورد ” شکست فقط فرصتی است برای شروع دوباره،‌ اما این بار هوشمندانه‌تر” اهمیتی ندارد که در گذشته چه کرده‌اید قطعاً امروز موفق هستید.

شاید این را بارها شنیده باشید، اما تکرار و یادآوری این سخن ضرر ندارد: “هرکسی که خود را باور ندارد، دیگران هم او را کسی حساب نمی‌کنند.” تمام افراد موفق و ثروتمند چه ویژگی مشترکی دارند؟ خود-باوری قوی. آن ها به خودشان اعتماد به نفس دارند و به دیگران اجازه نمی‌دهند تا در کارشان دخالت کنند. این بسیار مهم است که خودمان هدایتگر زندگی‌مان باشیم. وقتی دیگران به شما می‌گویند “شما نمی‌توانید” به خودتان بگویید ” من می‌توانم.” این را بگویید و دست به کار شوید.

شناخت ارزش‌هایتان درکی از هدفتان را به شما می‌دهد. چه چیزی برای شما اهمیت دارد؟ شغل، عشق، خانواده یا اصلاح خود؟ دست کم ۵ ارزش اصلی خودتان را شناسایی کنید و آن ها را رها نکنید. وقتی هر روز اعمالتان را با ارزش هایتان تطبیق دهید، با شور و اشتیاق بیشتری رو به جلو حرکت می‌کنید. احساس کامیابی و موفقیت بیشتری می‌کنید. ارزش‌هایتان را به خودتان یادآوری کنید. این ارزش‌ها را در قالب یک پوستر جلوی چشم خود داشته باشید تا آن ها را در طول روز ببیند و نسبت به خودتان احساس ارزشمندی پیدا کنید.

وقت‌هایی هست که تمام کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که اجازه دهیم که کارها خودش پیش رود و برای چیزی که فکر می‌کنیم باعث موفقیت ما می‌شود،‌ به مبارزه ادامه دهیم. شغل، مذهب، وضعیت مالی و رؤیاهایتان معرف شما نیستند. اینکه شما شغل رؤیایی خود را از دست داده‌اید یا رابطه‌تان با کسی که فکر می‌کردید، عاشق شماست به هم خورده است، بگذارید اینها پیش برود. شما هنوز موفق هستید. یاد بگیرید در هر موقعیتی دنبال جنبۀ مثبت باشید و خواهید دید که چقدر آسان خواهد بود که در اوقات سخت بدون اینکه ارزش خود را از دست بدهید، به زندگی ادامه دهید.

خب، شما جسیکا آلبا با درآمد 340 میلیون دلاری یا مارک زاکربرگ با درآمد خالص 54.5 میلیارد دلار نیستید. شما حتی جای رئیستان هم نیستید درحالی‌که او دور جهان را می‌گردد، شما در تلاش برای گذران امور فردای خود هستید. شما جای هیچ کسی نیستید. شما خودتان هستید و هیچ کسی در این جهان نیست که بتواند جای شما را بگیرد. افراد ثروتمند نسبت به آنچه که شما تصور می‌کنید، مشکلات بیشتری دارند و رئیستان نیز به احتمال قوی غرق در قسط و بدهی است. از عادت مقایسه کردن رها شوید و درنهایت شروع به پذیرش خود کنید.

تنها این را تصور کنید که چگونه ایدۀ جدیدتان موفقیت را به زندگی‌تان وارد می‌سازد. برای اینکه ببینید ایده‌تان احمقانه یا عجیب و غریب است باید آن را امتحان کنید تا ببینید چه چیزی اتفاق میفتد. حتی اگر چیزی رخ نداد، بازهم آن را امتحان کنید. شاید به زمان نیاز باشد تا ایده‌تان پخته شود بنابراین باکی نداشته باشید و دست از تلاش نکشید. نه تنها شما موفق خواهید شد، یاد می‌گیرید که بدون اینکه اعتماد به نفس خود را از دست دهید، از عهدۀ ناکامی‌ها بربیایید.به یاد داشته باشید که شما قادر هستید تا موفق شوید. اگر شما فقط روی کاناپه دراز بکشید و به تماشای فیلم مشغول شوید، مطمئناً موفق نخواهید شد. چنین سبک زندگی حتی باعث می‌شود یک فرد میلیونری هم احساس بی‌ارزشی و پوچی داشته باشد.

 مفهوم موفقیت در دنیای امروز تنها رسیدن به ثروت مالی نیست بلکه داشتن روابط اجتماعی و خانوادگی موفق، اعتماد به نفس بالا، انعطاف پذیری در برابر مشکلات و … همگی از خصوصیات افراد موفق هستند. راه های بسیار زیادی برای رسیدن به موفقیت وجود دارند. شاید فکر کنید باید در اتاق خود نشسته و منتظر پیش آمد فرصت هایی برای رسیدن به اهداف و رویاهایتان باشید. اما واقعیت این است که چنین نیست. کریس گروسر کارآفرین موفق می گوید: “فرصت ها خود به خود به وجود نمی آیند، این شما هستید که باید آنها را خلق کنید” شما باید به این باور برسید که همه چیز به خود شما بستگی دارد. شما مسئول زندگی خود هستید. این را به خاطر داشته باشید که همگی ما تنها یک بار به دنیا می آییم و زندگی می کنیم، پس بهتراست زیبا و موفق زندگی کنیم. در آکادمی بازار به شما می گوییم که چگونه این کار را انجام دهید. برای گام اول می توانید در سمینار بزرگ موفقیت استاد احمد محمدی شرکت کرده و با فاکتور های لازم برای دستیابی به موفقیت آشنا شوید:

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

اختلال دو قطبی، اختلالاتی در مغز است که باعث تغییرات شدید خلق و خو و و…

فروش ساعت های هوشمند در بازار بسیار داغ است. ساعت هوشمند برای بسیاری ا…

مهم ترین نکات طراحی دکوراسیون داخلی

نکته اول : اتاق ها را بیش از حد…

اخیراً سامسونگ از یک مدل جدید در میان پرچمداران خود رونمایی کرد که اول…

اختلالات دو قطبی (افسردگی شیدا…
چگونه احساس موفقیت کنیم

تاریخچه ساعت های هوشمند

چند پیشنهاد برای دیزاین و طراح…

گلکسی S20 FE، کادوی اقتصادی سا…

تشخیص سریع سکته قلبی و درمان آ…

تاثیر مصرف پروبیوتیک ها بر سلا…

فشار خون بالا و نارسایی کلیه ه…

راه-های جلوگیری از پپوکی استخو…

تعامل انسان با همنوعان در مفات…

چگونه می توانیم یک محیط کاری ش…

امروزه کمتر کسی را می‌توان در اطراف خود مشاهده کرد که همیشه سرشار از احساسات مثبت و شادی است. اکثر افراد به دلیل فشارها و تنش هایی که دارند، شادی و خوشحالی زیادی را تجربه نمی کنند.

برخی مواقع، دلیل اصلی اینکه افراد احساس شادی را تجربه نمی‌کنند و هر روزه از آن فاصله می‌گیرند، این است که ظاهر زندگی دیگران را با شرایط خود مقایسه می‌کنند و همواره در تنش و نگرانی به سر می‌برند، اگر فکر می‌کنید که دیگران به دلیل ثروتمند بودن و داشتن شرایط بهتر، احساس شادی دارند، بدانید که اشتباه می‌کنید و بهتر است دست از مقایسه کردن خود با دیگران بردارید و فکرتان به کار خودتان باشد. افراد شاد، دنیای خوب و زیبایی دارند و بسیار خوشبین، شکرگزار، مهربان و متعهد هستند.

اما واقعاً چگونه می توانیم احساس شادی را در خودمان ایجاد کنیم؟

بیشتر بخوانید: 8 ترفند برای ایجاد تغییر اساسی در زندگی

بخشی از احساسات و حالات افراد است که دلیل و معیاری قوی و مستحکم برای توصیف آن‌ها به شمار می‌رود، به عنوان مثال در روانشناسی و جلسات مشاوره، افراد از نظر خلقی بررسی می‌شوند. به طوری که داشتن خلق خوب و یا برعکس، خلق پایین، ملاکی برای تعیین احوال انسانی می‌باشد. خلق خوب به این معناست که فرد، آرامش درونی و فکری متمرکز داشته و دارای احساس مثبت و روحیه ی شاد می باشد و فعالیت موثری در زندگی شخصی و محیط شغلی دارد.

زمانی که فرد احساس شادی نداشته باشد، در طول زمان انگیزه و انرژی خود را از دست داده و منجر به تضعیف روحیه‌ی وی شده و به دنبال آن مشکلات دیگری پیش می آید.  

البته در کنار احساس شادی، احساس شعف درونی نیز وجود دارد که مجموع این ها منجر به ایجاد زندگی شاد برای فرد می‌شود و فردی که به دنبال خلق شادی می‌باشد، از هر لحظه و از هر موضوع کوچکی لذت می‌برد و با لذت بردن از شادی های کوچک، احساس شادی را برای خود و حتی اطرافیان ایجاد می‌کند.

اگر دقت کنید متوجه می‌شوید که احساس شادی در کودکان بیشتر بروز پیدا می‌کند زیرا آن ها  احساسات مثبت را سریع تر و راحت تر درک می‌کنند.

یک کودک برای یک خوراکی ساده، یک جشن تولد ساده، یک هدیه ساده، شادی و هیجان بیشتری نسبت به یک بزرگسال بروز می‌دهد. به همین دلیل گفته می‌شود که یکی از راه های درمان خلق پایین و ایجاد زندگی شادتر، پذیرفتن کودک درون و همراهی با آن است.

کودک درون تان شما را ترغیب می‌کند که از بازی کردن لذت ببرد و یا به تماشای بازی دیگران و احساس شادی دیگران بنشیند.

بیشتر بخوانید: با این نکات ساده به بمب انگیزه تبدیل بشین

اگر می‌خواهید که سرشار از انرژی مثبت و احساس شادی شوید و روحیه تان بهبود پیدا کند، توصیه می‌کنیم که به پارک بازی بچه ها سر بزنید، قول می‌دهیم که لبخند می‌زنید و روحیه ی شادتری به دست می‌آورید.

برای خلق احساس شادی، برنامه ریزی و هدف گذاری کنید. به عنوان مثال، برنامه ای که مدت هاست در نظر دارید را انجام دهید و یا در زمینه ی آن آموزش ببینید، به این روش، شما شوق رسیدن به آن را در خود پرورش داده و زمانی که به آن دست یافتید و انجامش دادید، حس مثبت خود باوری در شما تقویت شده و اعتماد به نفس شما افزایش می‌یابد.

یکی دیگر از راه های خلق شادی، بوییدن عطری آشنا که حس نشاط را در شما بیدار کند، پوشیدن لباسی که آن را دوست دارید، تماشای منظره ای زیبا از طبیعت و … می‌باشد.

انجام امور کوچک و دستیابی به آن ها، نتایج بزرگی در پی دارند و آن هنگامی که انجام می‌گیرند، احساس شادی را در انسان خلق می‌کنند. شاید در ابتدا امور کوچک و ساده و انجام آن ها، اهمیت نداشته باشند و یا کاری بیهوده به نظر آیند. اما وقتی به مرور زمان، روحیه ی شاد در فرد بروز یابد، اثرات بزرگ تر و بیهنه تر آن نیز نمایان می‌شود.

مورد دیگری که باعث شادی می‌شود، سفر رفتن است. زیرا سفر می تواند انرژی و روحیه ی تازه ایجاد کرده و به فرد منتقل کند تا بتواند به امور خود پرداخته و آن ها را از سر بگیرد.

بعد از سفر، ورزش کردن نیز یکی از روش های کسب شادی و نشاط است. به ورزشکاران حرفه ای توجه کنید، آن‌ها همیشه دارای روحیه‌ای قوی و ذهن باز هستند و به راحتی ابراز وجود می‌کنند و محبوب همگان می‌باشند.

مورد دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد، ارتباط با انسان‌های مثبت و شوخ طبع است، انسان‌هایی که واقعا برای دیگران و اطرافیان احساس شادی را پدید می‌آورند نه افرادی که شوخی خصمانه دارند و ظرافت کلامی و احساسی را رعایت نمی‌کنند.

برای برانگیختن احساس شادی باید اقداماتی خاص و همیشگی در نظر داشت، زیرا اگر احساس لذت از زندگی حذف شود، تبدیل به افرادی می‌شویم که دیر یا زود عملکرد مثبت مان در زندگی را از دست می‌دهیم. احساس شادی باعث بالا رفتن عملکرد در زندگی می‌شود و به ما کمک می‌کند که زندگی شاد تری را تجربه کنیم.

بیشتر بخوانید: چطوری باید اعتماد به نفس مون رو افزایش بدیم؟

برخی روزها و لحظات برایمان پیش می آید که احساس خوبی نداشته و حالمان خوش نیست، در این شرایط نیاز داریم که واقعا خیلی زود شاد شویم. در این لحظه به دنبال علت و دلیل حالمان نیستیم و نمی‌خواهیم با مطالب و تکنیک های روانشناسی بهبود یابیم، فقط می‌خواهیم سریع شاد شویم، زیرا معمولا شاد بودن، باعث می‌شود که فرد احساس کند انرژی  و توان بیشتری برای انجام و پیگیری کارها و فعالیت هایش را دارد.

در اینجا نکاتی ظریف و ساده بیان شده که با بکارگیری مداوم آن‌ها احساس شادی در شما تقویت شده و روحیه تان را در حداقل زمان ممکن، تعییر خواهد داد.

هر زمانی که احساس کردید بسیار خسته و ناتوان هستید، بخوابید. تا بتوانید انرژی خود را بازیابید.

بدانید که هیچ سود و فایده ای در شب زنده داری های بلند مدت شما، وجود ندارد. غیر از اینکه بدن شما خسته و فرسوده می شود.چگونه احساس موفقیت کنیم

هفته ای حداقل یک بار، غذای مورد علاقه تان را خودتان درست کنید و بخورید.

روزانه زمانی را به پیاده روی و فکر کردن به موارد خوبی که دارید و یا می‌خواهید به آن‌ها دست یابید، اختصاص دهید. (ماشین یا خانه ی گران قیمتی که می‌خواهید، ازدواج با فردی که دوستش دارید، شغلی که آرزوی داشتنش را دارید.)

سعی کنید اولین باری که زنگ ساعت تان به صدا درآمد، از خواب برخیزید.

 هر روز صبح بعد از بیدار شدن، سعی کنید که در رختخواب نمانید، سریع برخواسته و پنجره اتاقتان را باز کنید و هوای تازه استشمام کنید.  

اگر می‌خواهید راجع به موضوعی بیندیشید و تصمیم بگیرید که چه کاری انجام دهید، حتما پس از فکر کردن، آن را بر روی کاغذ بنویسید.

سعی کنید به آهنگ های آرام بخش گوش دهید. شما اگر غمگین و یا خیلی خوشحال باشید، گوش دادن به آهنگ برای شما  مفید خواهد بود.

هر هفته یک چالش کوچک برای خودتان مشخص کنید و سعی کنید در طول هفته انجامش دهید. چالش هفته ی اول شما می‌تواند خوشرویی با همگان و حتی لبخند زدن به غریبه ها باشد.

کارهای روزانه ی خود را در تایم کاری و محیط کار انجام دهید و آن‌ها را با خودتان به خانه نیاورید. (در خانه به امورات شخصی خود بپردازید تا بهانه ای برای کمبود وقت به خودتان ندهید.)

هرچند وقت یکبار به کوهنوردی بروید و در محیط کوهستانی قرار بگیرید و به زیبایی های آن نگاه کنید.

وعده‌ی شام را خیلی سبک و قبل از ساعت نه شب، میل کنید.

خاطرات خوب گذشته و عکس ها و فیلم های آن را هر ماه، به مدت یک یا دو ساعت وقت بگذارید و مرور کنید.

عکس یا فیلم از بازی کودکان و صحبت هایشان داشته باشید و هر از گاهی نگاه کنید.

دقت داشته باشید که روزهایتان را به یک شکل سپری نکنید و امور روزانه خود را به صورت عادت انجام ندهید. (مسیر رفت و برگشت به محل کارتان را تغییر دهید)

سعی کنید انجام وظایفی را برای روزهای جمعه، در نظر داشته باشید و فقط به خوشگذرانی و خوابیدن سپری نکنید، خود را مجبور کنید کتاب بخوانید، لباس هایتان را مرتب کنید و …

میزان استفاده از شبکه های اجتماعی را کاهش دهید و از آن بیشتر برای یادگیری و کمتر برای سرگرمی و وقت گذرانی استفاده کنید.

در لحظاتی که اعصابتان به هم ریخته  و آرامش ندارید، نخوابید و سعی کنید قبل از خواب به احساس بهتری رسیده و بعد بخوابید.

هیچوقت هنگام غذا خوردن، همزمان مشغول انجام کار دیگری نباشید.

زمانی که خیلی ناراحت هستید، یک فیلم غمگین ببینید و تا جایی که می توانید گریه کنید، سعی کنید احساساتتان را سرکوب نکنید، بعد از آنکه احساسات منفی تان رها شدند، احساس آرامش خاصی پیدا خواهید کرد.

سعی کنید صبح ها، یک ساعت زودتر بیدار شوید و یک نرمش کم داشته باشید و به آرامی، صبحانه تان را میل کنید.

هنگامی که از موضوعی دلخورید و چیزی شما را از درون اذیت می‌کند، با کسی که به او اعتماد دارید، صحبت کنید.

و در پایان یک توصیه‌ی خیلی خوب و خوشمزه برای شما داریم، زمانی که عصبانی و ناراحت هستید، بستنی بخورید. (زیاده روی نکنید و چاق بشید، بگین ما گفتیم!)

لطفاً بیشتر خودتان را شاد نگه دارید و برای حفظ احساس شادی درونی تان تلاش کنید.

حالا شما به ما بگویید که چطور و چگونه خوشحال می‌شوید و احساس شادی می‌کنید؟

جالب است بدانید کودکان منشا نشاط روحی هستند ووجودآنها همانطور که درمتن امده شادی بخش است.

‘+ response.result[i].c[i].text +’

‘+ response.result[i].r[j].text +’

دیدگاه خود را وارد نمایید


با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید

این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد گروه تحقیقاتی و آموزشی کرامت زاده کاملا محفوظ می باشد

 

 

جذب افراد | جذب پسر و دختر با راهکارهای 100% نتیجه بخشچگونه احساس موفقیت کنیم

ما آموزش می دهیم که احساس خوشبختی و شادی را به رسمیت بشناسیم و جشن بگیریم . احساس خوشبختی نه تنها یکی از احساسات مثبت است که ما می توانیم تجربه کنیم، بلکه احساس خوشبختی نیز کلید زندگی سالم است.

 

ما آموزش می دهیم که احساس خوشبختی و شادی را به رسمیت بشناسیم و جشن بگیریم . احساس خوشبختی نه تنها یکی از احساسات مثبت است که ما می توانیم تجربه کنیم، بلکه احساس خوشبختی نیز کلید زندگی سالم است.

برخی از کارشناسان احساس خوشبختی را ” ترکیبی از رضایت از زندگی و احساسات مثبت بیشتری نسبت به احساسات منفی” می نامند. همچنین یک تفاوت متمایز بین خوشبختی کوتاه مدت و بلند مدت وجود دارد: اولی احساس زودگذر است، اما دومی به نحوه زندگی ما توصیف می شود .

در حالی که برخی از عواملی که بر سلامتی تاثیر می گذارد ممکن است خارج از کنترل ما باشند (مانند ژنتیک یا شرایط خاص زندگی)، همیشه اقداماتی وجود دارد که می توانیم احساسات خوب خودمان را تقویت کنیم .در اینجا به بیان 25 راه احساس خوشبختی که می توانید در زندگی تان بکار برید و به عشق و شادی برسید می پردازیم

 

حتما بخوانید: 3 عاملی که باعث خوشبختی می شود

لذت بردن از زمان در فضای باز یک راه عالی برای احساس خوشبختی برای شما است.صحنه های طبیعت می تواند بخش هایی از مغز را در ارتباط با شادی، مثبت، و ثبات عاطفی را تحریک کند. به علاوه، صرف وقت در خارج از منزل، ما را به نور خورشید نزدیک می کند، که می تواند بدن ما را ویتامین D تولید کند. 

 

 

 عرق کردن شما در ورزش ممکن است موجب شادی شده و مطمئنا به آن کمک می کند . فعالیت بدنی به بدن ما کمک می کند که پروتئین های ضد بیماری را به نام آنتی بادی ها و اندورفین ها را آزاد کند. آنتی بادی ها باعث افزایش شادی می شوند، آندورفینها مواد شیمیایی حساس هستند که باعث بهبود خلق و خوی شما می شوند. تحقیقات نشان می دهد که فعالیت های منظم می تواند به شادی پایدار منجر شود. 

حتما بخوانید: خوشبختی

خواب کافی برای رفاه و احساس خوشبختی کلی ضروری است. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که خواب ناکافی منجر به پایین بودن سطح خوش بینی می شود.

 

 

اگرچه مدیتیشن گاهی اوقات می تواند دلهره آور باشد اما تحقیقات نشان می دهد که هشت هفته مراقبه روزانه می تواند منجر به احساس خوشبختی بیشتر شود.

حتما بخوانید: علت خوشبختی واقعی چیست؟

 سعی کنید به گوش دادن به آهنگ های خوش بینانه و شاد را فراموش نکنید. اهنگ شاد می تواند به کاهش استرس کمک کند که موجب احساس خوشبختی بیشتر می شود. علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد گوش دادن به موسیقی شادی و نشاط را در شما تقویت می کن البته موسیقی های شاد نه موشیقی های غمنک امروز!!!!!!

6. یک سرگرمی جدید برای احساس خوشبختی پیدا کنید

 

 

کارشناسان می گویند که سرگرمی باعث تحریک ذهنی می شود و سرگرمی و مهارت جدید می تواند به شادی بیشتر منجر شود . احساسات موفقیت و اعتماد به نفس است که  با به دست آوردن سرگرمی جدید بوجود می آید. 

7. برای احساس خوشبختی و شادی در زندگی،افکار منفی را دور بریزید

 

حتما بخوانید: 7 عادت خوشحال بودن که می توانید به خوشبختی و زندگی بهتر برسید

افکار منفی، قدرتمند است و همه چیز را به راحتی متاثر خود می کند و بدون شک این کار باعث می شود ما احساس خستگی کنیم. نکته های منفی خود را بر روی یک برگ کاغذ بنویسید و سپس کاغذ را دور بریزید. تحقیقات نشان می دهد که نگرانی های شما، از لحاظ جسمی باعث می شود تا شما را تحت فشار قرار دهند. 

8. با رابطه جنسی مستمر،احساس خوشبختی و شادی را دعوت کنید

 

چگونه احساس موفقیت کنیم

 

  مطالعه نشان می دهد که داشتن رابطه جنسی یک بار در هفته سبب شیفتگی و شادی و احساس خوشبختی می کند. می توانید حتی بیشتر چهار بار یا بیشتر در هفته رابطه جنسی داشته باشید و با ارضا شدن به ان احساس خوشبختی دست پیدا کنید.

9. قدردانی و تشکر برای احساس خوشبختی داشته باشید

 

حتما بخوانید: روانشناسی خانواده که با آن می توانید به خوشبختی و موفقیت برسید

 انجام کارها باعث می شود شما سالم تر و شادتر باشید. سپاسگزار بودن می تواند منجر به احساسات مثبت دیگر (از جمله افزایش انرژی و خوش بینی) و رفاه باشد. کارشناسان معتقدند که حتی یک جمله از قدردانی در روز می تواند احساسات شادی را افزایش دهد.

10. لذت زندگی را درک کنید

 

 

 شادی واقعا مسری است. یک مطالعه نشان داده که احساس خوشبختی وقتی یک نفر خوشحال است، در طولانی مدت به دوستانش و کل اجتماع گسترش می یابد. 

11. یک دوست خوب برای احساس خوشبختی داشته باشید

 

حتما بخوانید: چگونه انسان شاد و خوشبخت باشیم؟

دوست خوب باعث می شود تا احساس اعتماد به نفس ، استرس کمتر و شادی بیشتری کنیم.

12. یاد بگیرید که از گذشته بروید

 

 

عصبانیت و صدمه زدن به احساسات می تواند شما را به گذشته برساند و همچنین تصمیم گیری برای ادامه درد و رنج  گذشته را نشان می دهد.مردمی که به شما صدمه زده اند ببخشید.

13. تمرین مراقبت از خود به صورت روزانه برای احساس خوشبختی و شادی

 

حتما بخوانید: 14 راه پیدا کردن همسر که می توانید به خوشبختی برسید

با توجه به سرعت زندگی روزمره، به آسانی  مراقبت از خودمان را فراموش می کنیم و این راه مطمئن برای ناتوان کردن، حتی بیمار کردن خودمان است. سعی کنید خودتان را به اقدامات منظم که به طور کلی، سلامت و شادی دراز مدت شما را بهبود می بخشد،انجام دهید

14. تمرین یوگا و احساس خوشبختی و شادی در زندگی

 

 

 مطالعه نشان می دهد یوگا در تقویت خلق و خوی مؤثرتر از دیگر روش های ورزش است. علاوه بر این، تمرین یوگا همچنین می تواند به کاهش استرس و بهبود ایمنی کمک کند که هر دو به سلامت و شادی دراز مدت کمک می کند.

15. مواد مغذی برای احساس خوشبختی و شادی بخورید

 

حتما بخوانید: 10 تمرین برای ایجاد شوق،شادی و هیجان در زندگی

 تحقیقات نشان می دهد که خوشبختی و رفاه ذهنی در میان افرادی که روزانه مقدار زیادی میوه و سبزی مصرف می کنند  بیشتر است. مواد مغذی و تقویت کننده روح را بررسی کنید و بشقاب خود را با چیزهای خوب پر کنید.

16. قدرت گل را برای احساس خوشبختی و شادی در زندگی احساس کنید

 

حتما بخوانید: 10 رفتار مناسب آدم های شاد که در زندگی موفق هستند

گلها همچون روشن کردن اتاق می توانند خلق و خوی شما را نیز روشن کنند. آرایش گل در منزل می تواند احساس درد و اضطراب را کاهش دهد و احساسات مثبت را افزایش  دهد. مطالعه نشان می دهد که اولین نگاه به گل ها در صبح باعث افزایش شادی و انرژی و کاهش اضطراب می شود.گل  خلاقیت را افزایش داده و زمینه های کاری را بیشتر لذت بخش تر می کند .

17. با فراموش کردن شکست احساس خوشبختی را دعوت کنید

 اشتباهاتی که انجام داده ایم و پیشرفت هایی که می توانیم انجام دهیم،خودمان  به طور منظم می توانیم از بین ببریم. کارشناسان معتقدند که خود انتقاد می تواند ما را بیشتر بدبخت کند. بنابراین به جای اینکه در هر شکستی زندگی کنید، تمرکز کنید که چگونه پیشرفت و ارزش گذاری خودتان کنید. این تغییر کمک خواهد کرد که شما  قوی تر، مولد تر، کمتر استرس، و شادتر بشوید.

18. با رنگ زرد احساس خوشبختی و شادی کنید

 

حتما بخوانید: چرا شاد نیستیم؟چگونه انسان شادی شویم؟

سعی کنید از قدرت رنگ زرد استفاده کنید. تحقیقات نشان می دهد که افراد خوش خلق تمایل دارند که خلق و خوی خود را با رنگ شاد ترکیب کنند، ومردم تمایل به زرد به عنوان رنگ خوش بینی دارند. برای قرار دادن قدرت زرد در زندگی خود، سعی کنید کمی زرد را به لباس خود اضافه کنید و رنگ آمیزی دیوارهای خود با رنگ شاد انجام دهید.

19. استرس را برای احساس خوشبختی و شادی در زندگی کم کنید

 اضطراب، کم خوابی، افسردگی و غیره می تواند خلق و خوی شما را خراب و سبب استرس دایم بشود. برای حفظ روحیه خود سعی کنید استرس خود را از بین ببرید.

20. خوش بین وهمیشه نیمه پر لیوان را ببینید 

اگر یک ویژگی وجود داشته باشد که با شادی همراه باشد، خوش بینی است. افرادی که به طور مثبت فکر می کنند ، کمتر احساس افسردگی می کنند، کارایی بیشتری دارند و به طور کلی سالم تر از همتایان خود هستند و عصبانی و ناراحتی ندارند. افراد خوش بین با خوش بینی و واقع گرایی اجازه نمی دهند افکار ناراحت کننده احساس خوشبختی را از بین ببرد. انها از چشم انداز واقع گرایانه خود برای تصمیم گیری و اقدامات هوشمند استفاده می کنند. 

21. گفتگوهای معنی دار برای احساس خوشبختی داشته باشید

 

حتما بخوانید: چگونه یک زندگی سالم و سرشار از شادی داشته باشیم؟

 مطالعه نشان داده افرادی که کمترین صحبت های نامناسب و استرس اور داشتند،  شادتر بودند و صحبت کردن و داشتن یک شنونده خوب منجر به افزایش احساس رفاه، روابط قوی و تجربیات بهتر می شود.

22. با انجام اهدافمان به احساس خوشبختی برسیم

 اجتناب و دوری از کنار گذاشتن وظایف و تلاش برای رسیدن به اهداف خودتان  به منظور تقویت ذهنی و احساس خوشبختی اهمیت زیادی دارد.  زمانی که اهدافمان را تعیین می کنیم  میتواند به ما کمک کند که بیشتر هدف را کنترل کنیم و اعتماد به نفسمان را افزایش دهیم.

23. شکایت درست و رفع ان برای احساس خوشبختی

 هنگامی نگرانی منجر به نتایج می شود، که تبدیل به خلق و خوی بهتر و اعتماد به نفس و احساس قدرت می شود. به عبارت دیگر، شکایت درست انجام شده شامل شناسایی یک مشکل و اقدام مثبت برای رسیدگی  و رفع آن است

24. صرفه جویی در هزینه ها

 

حتما بخوانید: زن شاد​

خانه بخش مهمی از یک زندگی شاد و یک آینده مالی است. قرار دادن پول به کنار نیز با احساس امنیت، سلامتی و کنترل همراه است. صرفه جویی پول و مخارج سبب احساس خوشبختی و احساس اسودگی خیال می شود.

25. صرف پول عاقلانه برای دیگران

 

حتما بخوانید: چگونه همیشه شاد باشیم؟

مطالعه نشان می دهد که خرید گاه به گاه می تواند عمیقا باعث کاهش احساس غم و ناراحتی شود. علم نشان می دهد که صرف پول برای دیگران به خصوص برای احساس خوشبختی مفید است و اگر واقعا میخواهید خلق و خوی خود را افزایش دهید در فرصت هایی برای دیگران هزینه کنید و به خریدهای دلخواه خود بپردازید.

source : greatist

اکثر مردم گاهی اوقات استرس و اضطراب را تجربه می‌کنند. منظور از استرس، هرگونه فشاری است که بر ذهن و یا جسم شما وارد می‌شود. منشاء احساس “استرس” می‌تواند رویدادی باشد که به شما احساس عجز داده یا شما را عصبی می‌کند. اما اضطراب به معنی احساس ترس، نگرانی و یا ناراحتی است.

یکی از مواردی که همه سازمان ها و حتی انسان ها به آن توجه دارند، موضوع بهره وری است، اینکه سازمانشان و یا اصلاً خودشان بهره وری بالایی داشته باشند.اگر در تعریفی ساده بخواهیم بهره وری را در سازمانی توضیح دهیم، یعنی میزان خروجی و سود سازمان نسبت به هزینه ها.

با کمی تلاش، برخی از درک و کمی صبر، شما و همسرتان می تواند ازدواج خود را بهبود بخشد و به یاد داشته باشید که چرا عشق خود را به یکدیگر متعهد می دانید.

رزو دارید که ای کاش آزادی بیشتری داشتید؟ آیا آرزو دارید که ای کاش ماجراهای بیشتری را در زندگی تجربه کرده بودید؟ آیا آرزو دارید که ای کاش زمان بیشتری در اختیار داشتید؟ آیا آرزو دارید که ای کاش عشق بیشتری داشتید؟ آیا از صبح نخستین روز هفته در هراس هستید؟ پس باید هنر زندگی را بیاموزید. در این نوشتار با ما همراه باشید تا 45 راهکار که یک زندگی عالی و منحصر به فرد را بسازید فرا بگیرید

برای عاشق شدن پسر، شما باید اعتماد به نفس داشته باشید.باید در روابط جنسی هم پرشور و بی مثال باشید 

امروزه مفهوم قانون کارما چنان فراگیر شده است که حتی تأثیر آن را بر بیماران هم مشاهده می‌کنیم. بسیاری از افرادی که دچار بیماری‌های خاص و سخت هستند، اعتقاد دارند در گذشته مرتکب اشتباه یا گناهی شده‌اند و بیماری امروزشان عقوبت آن گناه است! گناهی که حتی ممکن است آن را به یاد نیاورند! به عبارتی، بسیاری از بیماران فکر می‌کنند گرفتار کارما شده‌اند

همه ما دوست داریم زندگی سالم و شاد و پر بار و بدور از هرگونه استرس داشته باشیم. اگر شما نیز علاقمند به داشتن زندگی شاد و زندگی سالم هستید باید از قوانین زیر پیروی کنید.

موفقیت شخصی برای هر کسی که چهار کلید موفقیت را انجام می دهد، قابل دستیابی است و من اعتقاد دارم که زندگی خود را برای بهتر شدن تغییر دهید. 

تعداد کل امتیازات این مطلب 10

این مطلب را به اشتراک بگذارید

با عضویت در سایت از مطالب ویژه ، آخرین اخبار ، دانلودهای رایگان و امکانات ویژه بهره مند شوید

درباره سایت بیشتر بدانید

نشانی : تهران-سعادت آباد-ضلع شرقی میدان فرهنگ-پیوند 2

تلفن تماس : 09120155416

ایمیل : info@keramatzade.com

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه تحقیقاتی و آموزشی کرامت زاده می باشد و هرگونه کپی برداری غیر اخلاقی بوده و پیگرد قانونی دارد

طراحی سایت و سئو توسط گروه تخصصی آرمانیک | مشاوره تبلیغات اینترنتی توسط مدیر وب

چگونه احساس موفقیت کنیم
چگونه احساس موفقیت کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *