چگونه ارایش خود را تثبیت کنیم

 
helpkade
چگونه ارایش خود را تثبیت کنیم
چگونه ارایش خود را تثبیت کنیم

آرایش کردن یکی از جذاب ترین کارها برای خانم ها می باشد ولی یکی از دغدغه های بعد از آرایش تمدیدهای مکرر آن می باشد که معمولا بعد از حدود یک یا دو ساعت آرایش حالت اولیه ی خود را از دست می دهد. ثابت نگه داشتن آرایش، مهارتی است که هر خانمی باید از آن برخوردار باشد اما این کار برای افرادی که دائما خارج از منزل هستند یا پوست چربی دارند کمی مشکل است. بسیاری از خانم ها دوست دارند آرایش صورتشان را برای یک روز کامل بدون آن که آن را تمدید کنند روی صورتشان داشته باشند. در این مقاله مراحل و تکنیک هایی برای حفظ آرایش برای یک روز کامل را عنوان می کنیم.

راه های فیکس و ثابت ماندن آرایش صورت

۱ – پرایمر آرایشی (پایه آرایش)

تفاوت بین حفظ آرایش تا پایان شب یا از‌بین رفتن آن تا ظهر می‌تواند اهمیت زیرسازی پوست را نشان دهد.

بهترین راه برای آنکه پوست صورتتان به یک پارچه زبر تبدیل نشود این است که قبل از استفاده از لوازم آرایشی، از یک زیرساز استفاده کنید. زیرسازی باعث نرم شدن خط و خطوط ریز ‌چین و چروک صورت می‌شود و بین محصولات مراقبت پوستی و مواد آرایشی سدی ایجاد می‌کند.چگونه ارایش خود را تثبیت کنیم

پرایمر آرایشی (پایه آرایش)، کرم یا شوینده‌ای است که قبل از انجام آرایش مورد استفاده قرار می‌گیرد تا پوشانندگی و ماندگاری آرایش را افزایش دهد. بنابراین عملکرد پرایمر مربوط به زیرسازی و آماده‌سازی قبل از آرایش است.

اگر تابه حال از پرایمر استفاده نکرده‌اید، محصول فوق‌العاده‌ای را از دست داده‌اید. فرقی نمی‌کند که اهل آرایش غلیظ باشید یا ترجیح دهید فقط از یک کرم مرطوب‌کننده و بالم لب استفاده کنید، وقتی می‌خواهید پوستی درخشان داشته باشید یا پایه صاف و یکدستی برای زیرسازی آرایش خود ایجاد کنید، پرایمر نقشی حیاتی دارد.

پرایمر، پایه اساسی برای زیرسازی و آرایش صورت است که باعث یکدستی و ماندگاری آرایش می‌شود. ترکیبات این ماده در کرم، ژل و پودر وجود دارد. با وجود اینکه مرطوب‌کننده‌ها نیز پوست را نرم می‌کنند، اما پرایمر پوست را برای استفاده از مرطوب‌کننده رنگی (کرم BB و CC) یا کرم‌های زیرساز آماده می‌کند و پایه‌ای برای ماندگارتر شدن آن‌ها در طول روز ارائه می‌دهد. مواد تشکیل دهنده پرایمرها، پلیمرهایی برپایه سیلیکون مثل دایمتیکون هستند زیرا اثرات نرم‌کنندگی فوق‌العاده‌ای دارند.

پرایمر صورت چندان چرب نیست و بافتی همانند مخمل دارد. در واقع، هدف اصلی از استفاده پرایمر، صاف‌تر کردن، از بین بردن قرمزی صورت و بستن منافذ پوست است. از طرف دیگر، پرایمر به ماندگاری زیرسازی آرایش شما در روزهای گرم کمک می‌کند.

۲ – استفاده از کرم پودر مناسب پوست

یکی از نکات مهمی که باعث افزایش ماندگاری کرم پودر و عدم ماسیدن آن بر روی پوستتان می‌شود انتخاب کرم پودر مناسب پوستتان است.

اکثرا خانم‌ ها این سوال را می‌پرسند که: چرا کرم پودر بر روی پوستمان میماسد؟

در ابتدا برای پاسخ به این سوال باید بپرسیم که آیا کرم پودر مناسب پوست خود را انتخاب کرده‌اید؟ یکی از مهم‌ترین نکته‌هایی که باعث می‌شود آرایش صاف و یکدست به روی پوست شما بخوابد و آرایش صورت شما مخملی به نظر برسد این است که کرم پودرتان مناسب پوست صورتتان باشد. رعایت این نکته‌ی مهم باعث می‌شود که آرایش روی صورت شما طبیعی نشان داده شود.

برای انتخاب یک کرم پودر مناسب، نوع پوستان را در نظر بگیرید. پوستتان خشک است یا چرب؟ تیره است یا روشن؟ پوستتان را خوب بشناسید و با توجه به پوستتان محصول مورد نظر را خریداری کنید.

اگر پوست چربی دارید، هنگام خرید کرم پودر حتما دقت کنید که روی آن کلمه ( (Oil Free یا (Matt) نوشته شده باشد. در غیر این صورت نه تنها براقی پوست شما را تشدید می‌کند بلکه باید خودتان را هم برای زدن چند جوش درست و حسابی آماده کنید.

اگر پوست خشکی دارید، اولویت شما در انتخاب، باید کرم پودری باشد که کمبود پوستتان را جبران کند و حالت شادابی به پوست شما بدهد و نور را به اندازه کافی در چهره‌تان انعکاس دهد. کرم پودرهای مایع با بیس روغنی بهترین انتخاب برای شما هستند. سعی کنید به هیچ وجه از کرم پودرهای خشکی که شبیه پنکک هستند استفاده نکنید.

اگر پوستی صاف با لکه‌ها و مشکلات پوستی بسیار اندک دارید و می‌خواهید ظاهری صاف داشته باشید، از یک کرم پودر مایع استفاده کنید که جلای مات داشته باشد.

نکته‌ی دیگر در انتخاب کرم پودر، رنگ پوستتان است، بسیاری از خانم‌ها در هنگام خرید کرم پودر، مقداری از آن را بر روی دستشان تست می‌کنند این کار اشتباهی است چون پوست دارای رنگدانه‌های زرد است و با این کار رنگ اصلی کرم بر روی صورت را متوجه نخواهید شد. با این کار در هنگام استفاده از آن کرم پودر بر روی صورت، برای رسیدن به رنگ دلخواه مقدار زیادی از آن را استفاده می‌کنید و این امر باعث ماسیدگی کرم پودر بر پوست صورت شما می‌شود.

برای تست رنگ کرم پودر بهترین کار این است که سه رنگ نزدیک به هم را بر روی خط فک پایین خود بمالید و بعد در نور طبیعی ببینید که آیا هنوز خط آرایشی دیده می‌شود یا نه. اگر رنگ درست را انتخاب کرده باشید خطی نباید مانده باشد.

نکته : دو اشتباه رایج در استفاده از کرم پودر :

– استفاده از دست به جای فرچه

بسیاری از خانم‌ها برای زدن کرم پودر از دست یا اسفنج استفاده می کنند. استفاده از دست یا اسفنج، باعث ایجاد یک لایه‌ی ضخیم از کرم پودر روی پوست می‌شود که ظاهری ناخوشاید روی پوست پیدا می‌کند و باعث می‌شود که کرم پودر به شکل ضخیم بر روی پوست شما قرار بگیرد. برای این که از ماسیدن کرم پودر بر روی پوست جلوگیری کنید، از یک براش بزرگ و مناسب برای کرم پودر استفاده کنید تا کرم را به طور یکنواخت روی پوست صورت پخش کند.

این اشتباه، اشتباه رایجی است و حتی برخی از آرایشگران نیز این کار را انجام می‌دهند که باعث ماسیدن کرم پودر بر روی پوست صورت می‌شود.

– ایجاد یک لایه‌ی ضخیم از کرم پودر بر روی صورت

وقتی یک لایه‌ی ضخیم کرم پودر به روی صورت می‌مالید، پوستتان حالت غیر طبیعی به خود می‌گیرد. علاوه بر این وقتی انبوهی از کرم پودر بر روی صورت شما قرار دارد، با هر حرکت عضلات صورت، یک چین و خط روی آن ایجاد می‌شود که اصلا زیبا نیست. هدف از استفاده‌ی کرم پودر، ایجاد پوستی صاف و یکدست است که با زدن بیش از حد آن، نه تنها ظاهر پوستتان بهتر نمی‌شود بلکه خطوط و چین صورتتان هم بیشتر نشان داده می‌شود.

۳ – استفاده درست از پنکک

پنکک مات برای تابستان بسیار مناسب است چون برق ناشی از چربی پوست را می گیرد. از این پنکک می توانید فقط روی نقاط چرب پوست استفاده کنید مثل پیشانی، بینی و چانه.

کاغذ خشک کن

این کاغذهای خشک کن یکبار مصرف هستند و چربی های اضافی روی پوست را بر می دارند. شما می توانید هر چند بار که نیاز پیدا کردید از این کاغذها استفاده کنید چون ضرری برای پوست ندارند.

استفاده از پنکک، به عنوان آستر آرایش چشم

قبل از آرایش چشم، روی پلکهای خود پودر پنکک بزنید تا آرایش روی آن تثبیت شود. با این کار چربی پوست گرفته می شود و پوست آماده می شود تا سایه روی آن زده شود. سعی کنید به جای سایه های کرمی از سایه های پودری استفاده کنید؛ چون سایه های کرمی معمولا” حاوی کرم های نرم کننده هستند و دوام زیادی ندارند.

 

 

۴ – استفاده از فیکساتور در آرایش

فیکساتورها از مواد پلیمری برای ثابت کردن آرایش ساخته شده‌اند. این واقعیتی است که شما در آرایش های روزانه نباید از فیکساتور استفاده کنید زیرا استفاده هر روز این ماده آرایشی می‌تواند برای شما بسیار مضر باشد. حتی اگر یک فیکساتور مانند فیکساتور لوازم آرایشی مک را در اختیار داشته باشید باز هم استفاده مداوم از این فیکساتور خوب می تواند پوست شما را به نابودی بکشاند.فیکساتورها از دو طریق می‌توانند صورت شما را در برابر ریختن میکاپ مقاوم کند. یکی ایجاد چسبندگی بر روی صورت است و دیگری به وجود آوردن حالتی که توقف فعالیت های پوستی مشهور است.

انواع فیکس کننده ها به صورت خشک، چرب، مایع (اسپری، گازی) و پودری وجود دارند.

فیکساتورهای پودری، به صورت مات و یا براق در بازار وجود دارند، که بعد از استفاده از فون چرب مورد استفاده قرار می گیرند. دقت کنید که این پودرها به مقدار خیلی کم باید روی پوست استفاده شوند .

با پودر فیکس می تونید سایه و رژ لب رو هم فیکس کنید. سایه چرب و خشک رو می تونید با هم استفاده کنید تا دوام سایه بیشتر بشه. فیکساتورهای مایع برای این قسمت (چشم و لب) مناسب نیستند.

به طور کلی فیکس کننده های مایع قبل و بعد ازآرایش استفاده می شوند. اگر قبل از آرایش از این محصولات استفاده کنید، خاصیت ضد عرق دارند و باعث دوام آرایش می شوند. همچنین بعد از تمام شدن آرایش هم می توانید از فیکساتور مایع استفاده کنید. فاصله مناسب برای اسپری کردن ۲۰ الی ۳۰ سانتی متر است و یک یا دو بار باید روی صورت اسپری شود . موقع اسپری کردن چشم ها را ببندید تا مواد وارد چشم نشوند. مکث کوتاهی کنید تا مواد خشک شود.چگونه ارایش خود را تثبیت کنیم

چه نواحی از صورت نیاز به پودر فیکس دارد؟

در حالت کلی بهتر است تمامی نواحی صورت را پودر فیکس بزنیم تا آرایش صورت در تمام روز ماندگاری داشته باشند. چنانچه فیکساتور را به درستی استفاده کرده باشید، کرم پودرتان تکان نخورده و خطوط ریز و چین و چروک روی پوست نخواهد افتاد. در ادامه مطلب، به نواحی که نیاز به پودر فیکس دارند اشاره خواهیم کرد.

– زیر چشم که معمولا پس از گذشت زمان خط می افتد و احتمال ریختن پودر سایه و ریمل روی آن بسیار است.

– خط خنده

– چانه

– تی زون یا همان ناحیه پیشانی و بینی که چربی را کنترل کرده و از برق افتادن آن جلوگیری به عمل می آورد.

– زیر خط گونه که امکان نمایان کردن کانتور را افزایش می دهد. استفاده از پودر فیکس برای زمان هایی که کانتور صورت را زیادی پایین کشیده اید نیز بسیار کارآمد است تا از این طریق به خوبی آن را محو نمایید.

– دو طرف بینی؛ از آن جایی که معمولا این ناحیه چربی بیشتری تولید می کند، استفاده از پودر فیکس باعث می شود آرایش این ناحیه به هم نریخته و ثابت بماند.

راه های فیکس و ثابت ماندن آرایش صورت

تفاوت پرایمر و پودر فیکس (فیکساتور) چیست؟

پرایمر پایه اساسی برای زیر سازی و آرایش صورت است که باعث یکدستی و ماندگاری بیشتر آرایش میشود.پودر فیکس ( فیکساتور) در انتهای آرایش برای فیکس کردن، ماندگاری بیشتر و عدم براق شدن آرایش استفاده میشود.

استفاده از سایر لوازم آرایشی و ماندگاری بیشتر آن ها :

۱ – خط چشم های ژله ای و مایع

این خط چشم ها ضدآب هستند و روی پوست پخش نمی شوند. می توان گفت مثل چسب روی پوست می چسبند و به ویژه برای روزهای گرم تابستان بسیار مناسب هستند. در هوای مرطوب و گرم، این نوع خط چشم جایگزین بسیار مناسبی برای مداد چشم است که معمولا” چرب است و با رطوبت و گرمی هوا روی پوست پخش می شود.

۲ – چگونگی استفاده از ریمل و جلوگیری از ریختن آن

تنها دلیل این مسئله، تغییر دمای هوا و بدن میباشد. مایع ریمل در دمای بالا، حالت روان و شل پیدا می کند و در دمای پایین، حالت ژلی و سفت. البته برندهای خوب و باکیفیت ریمل مژه، فرمولاسیون ویژه ای دارند که در دمای زیاد هم حالت ژلی خودشان رو حفظ می کنند و نمیریزند. اما باز هم کمی ریزش و پخش شدن دارند.به همین خاطر باید درخرید ریمل، حداقل برای فصل های گرم سال، کمی ولخرجی کنید و ریمل خوب و باکیفیت بخرید. برای گردش های در هوای آزاد و فضای باز، بهتر است که از ریمل استفاده نکنید.

– ریمل ضدآب بزنید

بهترین کار برای جلوگیری از ریزش ریمل زیر چشم، استفاده از انواع ضدآب است. فرمولاسیون ریمل های ضدآب، طوریست که فقط با پاک کننده ها یا روغن ها، پاک میشن، بنابراین بهترین انتخاب برای هوای گرم و… میباشند.

– فقط نوک مژه ها رو ریمل بزنید.

یه ترفند جالب برای جلوگیری از ریختن ریمل، این است که نوک مژه ها رو ریمل بزنید. اینگونه، هم مژه ها به خوبی سیاه و بولد میشوند و هم اینکه ریزش و خراب شدن در اثر گرما ندارند و هم اینکه تارهای مژه به هم نمی چسبند.

– مقدار کمی ریمل بزنید.

یک ترفند دیگر برای جلوگیری از ریختن ریمل و سیاه شدن زیر چشم، این است که مقدار کمی ریمل بزنید. هر چه مژه ها با لایه ضخیم تری از ریمل پوشانده شوند، بیشتر ریزش و آب شدن دارند و سیاهی ایجاد می کنند. بهترین روش این است که یک لایه ریمل بزنید و بعد با برس مخصوص مژه، کاملا تارهای مژه را شانه بزنید تا اضافی ریمل گرفته شود و یه لایه نازک از ریمل روی مژه ها باقی بماند.

۳ – استفاده درست از رژ گونه

اگر پوست خیلی چربی دارید، از رژ گونۀ خشک استفاده کنید و اگر پوست خشک یا معمولی دارید، از رژگونۀ پودری استفاده کنید. از رژگونه های کرمی، که حاوی کرم نرم کننده هستند و در گرمای هوا سرازیر و پخش می شوند استفاده نکنید.

۴ – چگونگی کشیدن خط لب

هر رژ لبی با هر ویژگی و مارکی در صورتی روی لب پایدار خواهد ماند که قبل از آن روی لبها، خط لب کشیده شود. خط لب مرزی را روی لب مشخص می کند که رنگ رژلب از آن بیرون نمی زند و پخش و پاک نمی شود. سعی کنید از خط لب همرنگ با رنگ طبیعی لبهایتان استفاده کنید. حتما” خط لب را قبل از رژ لب بزنید به این ترتیب که خطی دور لبها بکشید و سپس روی لبها را نیز کمی خط لب بکشید و بعد رژ لب یا برق لب بزنید.

۵ – آرایش صحیح لب ها

لب های خود را مرطوب نگه دارید

سعی کنید رژ لب را روی لب های خشک و پوست پوست نزنید، چرا که این کار لب های شما را خشک تر می کند. پس برای این که مطمئن باشید لب های نرمی خواهید داشت، طی روز و قبل از استفاده از رژ از مرطوب کننده لب استفاده کنید.

نقش زیر سازی در ثابت نگه داشتن آرایش صورت و رنگ رژلب

مشابه صورت ، چشم ها و دیگر نقاط، لب ها نیز نیاز به یک زیر سازی مناسب دارند که شما می توانید این کار را به وسیله خط لب نیز انجام دهید.این کار پایه رژ زدن را برای شما آماده می کند.

رنگ دلخواهتان را انتخاب کنید

حالا وقت این است که رنگ دلخواهتان را انتخاب کنید. پس از انتخاب رنگ، سعی کنید به جای استفاده از رژ لب به طور مستقیم از پد و یا فرچه مخصوص این کار استفاده کنید. سپس یک دستمال کاغذی بین لب هایتان قرار داده و رژ خود را دوباره بزنید تا وضوح رنگ رژ و ثابت ماندن رنگ آن را تضمین کنید.

تثبیت نهایی

در آخر، روی رژ خود کمی پنکک زنید. نگران خشک شدن لب هایتان نباشید، زیرا تنها به مقدار کمی پودر روی لب هایتان نیاز دارید تا ثابت ماندن رنگ آنها را تثبیت کنید و دیگر نگران پاک شدن آن نباشید.

 

فروشگاه اینترنتی لیانا از سال 1394 مفتخر است تا محصولات آرایشی، بهداشتی و تخصصی مراقبت پوست اورجینال را با قیمت مناسب و در اسرع وقت در اختیار شما مصرف کننده گرامی قرار دهد و خاطره خوش خریدی راحت و سریع را به شما هدیه دهد.


اصلاح طرح لبخند با کمک ارتودنسی


تو جلسه خواستگاری چی بپرسیم!؟

 

 

چگونه ارایش خود را تثبیت کنیم

آرایش مناسب ، آرایشی است که در اثر گرما و رطوبت به هم نریزد

 

بابی براون آرایشگر معروف در زمینه تثبیت آرایش صورت در گرما و رطوبت زیاد برخی و در مجالس،توصیه هایی برای شما دارد. او میگوید آرایشی که تثبیت نمیشود تاثیر نامطلوبی بر آرایش صورت و زیبایی چهرۀ شما می گذارد. در این شرایط، گویی آرایش بر صورت سنگینی می‌کند و گاهی همۀ نقوش آرایشی روی صورت در میانۀ روز آب می شوند و پایین می ریزند. اهمیت ندادن به بهم ریختگی آرایش کار پسندیده ای نیست ؛ برای رفتن به سر کار یا شرکت در مراسمی خاص مثل جشن ازدواج، داشتن ظاهری آراسته و آرایشی مناسب و حفظ آن ضروری است. برای حفظ طراوت صورت آرایش شده در هوای خیلی گرم، می‌توانید ضمن استفاده از لوازم آرایش ضدآب و ضد گرما از نکات و راهنمایی هایی که در ذیل بدانها اشاره شده است نیز استفاده کنید.

 

 

در مورد آرایش صورت

 

Sunless tanner کرم ضد آفتابی است که من از آن خیلی راضی هستم چون با اطمینان همۀ صورت را می پوشاند و محافظ بسیار خوبی در برابر آفتاب داغ تابستان است. این کرم را یکبار در هفته روی پوست صورت خود که بی آرایش و پاک شده با شیرپاک کن است، بمالید.برای آنکه خطوط مرزی روی صورتتان به جای نماند، باید کرم را تا کنار گوشها و روی گردن نیز بزنید. میان سه رنگ روشن، متوسط و تیرۀ این کرم، رنگی را انتخاب کنید که با پوستتان هماهنگ است. به عنوان مثال، اگر معمولا” از کرم برنز تیره استفاده می کنید، رنگ تیرۀ این محصول را انتخاب کنید.

 

 

کرم مرطوب کنندۀ رنگی

 

از کرمهایی که کمترین رنگ را دارند استفاده کنید. کرمهای مرطوب کننده با رنگهای روشن بهترین انتخاب برای پوشش صورت است. از کرمی استفاده کنید که SPF ( فاکتور محافظت در برابر آفتاب) آن از 15 به بالا باشد و رنگ کرم مرطوب کننده را نزدیکترین رنگ به رنگ پوستتان انتخاب کنید. یکی از کرم های مرطوب کننده مناسب که حاوی مواد ضد آفتاب نیز هست.

 

 

کرم پودر خشک

 

این کرم برای پوست های ناصافی که نیاز به پوشاننده های سنگین تری دارند مناسب است. کرم پودر خشک برای تابستان که معمولا” پوست کمی چرب تر می شود، مناسب است. در بسیاری از مواقع این کرم پودر بر کرم پودر چرب و مایع ارجحیت دارد – حمل این کرم پور راحت است چون نمی ریزد و شما می توانید آن را در کیف آرایش، همراه خوتان داشته باشید__ همچنین در ساخت این کرم پودر، از مواد مات و بدون جلایی استفاده شده است که چربی مازاد پوست را جذب می کند. بروشور این کرم را بخوانید و مطمئن شوید کرم تابستانی آن سیلیکا داشته باشد. سیلیکا مادۀ معدنی است که چربی پوست را جذب می کند.

 

 

پنکک مات

 

پنکک مات برای تابستان بسیار مناسب است چون برق ناشی از چربی پوست را می گیرد. از این پنکک می توانید فقط روی نقاط چرب پوست استفاده کنید مثل پیشانی، بینی و چانه.

 

 

کاغذ خشک کن

 

این کاغذهای خشک کن یکبار مصرف هستند و چربی های اضافی روی پوست را بر می دارند. شما می توانید هر چند بار که نیاز پیدا کردید از این کاغذها استفاده کنید چون ضرری برای پوست ندارند.

 

 

در مورد چشمها، گونه ها و لب ها

 

استفاده از پنکک، به عنوان آستر آرایش چشم

 

چگونه ارایش خود را تثبیت کنیم

قبل از آرایش چشم، روی پلکهای خود پودر پنکک بزنید تا آرایش روی آن تثبیت شود. با این کار چربی پوست گرفته می شود و پوست آماده می شود تا سایه روی آن زده شود. سعی کنید به جای سایه های کرمی از سایه های پودری استفاده کنید؛ چون سایه های کرمی معمولا” حاوی کرم های نرم کننده هستند و دوام زیادی ندارند.

 

 

خط چشم های ژله ای و مایع

 

این خط چشم ها ضدآب هستند و روی پوست پخش نمی شوند. می توان گفت مثل چسب روی پوست می چسبند و به ویژه برای روزهای گرم تابستان بسیار مناسب هستند. در هوای مرطوب و گرم، این نوع خط چشم جایگزین بسیار مناسبی برای مداد چشم است که معمولا” چرب است و با رطوبت و گرمی هوا روی پوست پخش می شود.

 

 

رژ گونه

 

اگر پوست خیلی چربی دارید، از رژ گونۀ خشک استفاده کنید و اگر پوست خشک یا معمولی دارید، از رژگونۀ پودری استفاده کنید. از رژگونه های کرمی، که حاوی کرم نرم کننده هستند و در گرمای هوا سرازیر و پخش می شوند استفاده نکنید.

 

 

خط لب

 

هر رژ لبی با هر ویژگی و مارکی در صورتی روی لب پایدار خواهد ماند که قبل از آن روی لبها، خط لب کشیده شود. خط لب مرزی را روی لب مشخص می کند که رنگ رژلب از آن بیرون نمی زند و پخش و پاک نمی شود. سعی کنید از خط لب همرنگ با رنگ طبیعی لبهایتان استفاده کنید. حتما” خط لب را قبل از رژ لب بزنید به این ترتیب که خطی دور لبها بکشید و سپس روی لبها را نیز کمی خط لب بکشید و بعد رژ لب یا برق لب بزنید.

 

 

از رنگهای تابستانی استفاده کنید

 

برای آرایش چشمها از سایه هایی که رنگ های تابستانی را تداعی می کنند استفاده کنید، مثل سبز نعنایی، آبی آسمانی یا صورتی روشن. از همان سایه ای که روی پلکها زده اید یک لایه از ریشه تا نوک مژه ها بزنید و بعد دو لایه ریمل روی آن بزنید.

 

روی پوستتان را با پودر براق و درخشان با تن شامپانی یا برنز، های لایت زیبایی بزنید. روی گونه ها را نیز از همین رنگ رژ گونه بزنید تا رنگ پوست شما یکنواخت و هماهنگ گردد.

 

استفاده از برق لب های که رنگ سرد دارند مثل برق لب صورتی، هلویی یا قرمز-صورتی درخشش و زیبایی رژ لب را روی لبها، دوچندان می کند. همچنین می توانید با استفاده از یک سوآب کمی رنگ روغنی شفاف روی رژ لب خود بزنید .اثر این رنگ های روغنی روی لب مثل اثر برق لب است.

زیبایی خود را دوچندان کنید

پرداخت شهریه آموزشگاه زبان در صورت رضایت


قاعدگی دردناک زنان و دختران


سوالات پیش از ازدواج به تفکیک جلسه


آموزش مکالمه محور زبان به صورت آنلاین

میخوای باکمترین هزینه دندون هاتو سفید کنی؟


جدیدترین مدلهای طرح برجسته فرش


تردید و دو دلی قبل از ازدواج


کلکسیون فرشهای مدرن و کلاسیک برای خرید

انواع گن وفرم دهنده بدن اورجینال و باکیفیت


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!

بادکنک آرایی واجرای مدرن ترین تم های تولد


یادگیری زبان انگلیسی با اینترنت نیم بها


جراحی زیبایی سینه و شکم

مشاهده تمامی مدلهای لوازم خانگی اسنوا/قیمت

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

آرایش کردن یکی از جذاب ترین کارها برای خانم ها می باشد ولی یکی از دغدغه های بعد از آرایش تمدیدهای
مکرر آن می باشد که معمولا بعد از حدود یک یا دو ساعت آرایش حالت اولیه ی خود را از دست می دهد که
پرشین وی برای رفع این دغدغه روش های ثابت نگه داشتن آرایش صورت را در این بخش از اخبار زیبایی و
آرایش ارائه کرده است.

بسیاری از خانم ها دوست دارند آرایش صورتشان را برای یک روز کامل بدون آن که آن را تمدید کنند
روی صورتشان داشته باشند.
در این مقاله تکنیک هایی برای حفظ آرایش برای یک روز کامل را عنوان می کنیم.

شاید شما هم مثل بسیاری از خانم‌های دیگر یک جعبه پر از انواع لوازم آرایشی دارید و هر روز خودتان
را برای شیک‌تر و جذاب‌تر شدن برای همسرتان یا مهمانی زنانه و دوستانه آرایش می‌کنید.اما شاید این میان یک کار
بسیار مهم را از قلم بیندازید؛ زیرسازی پوست.

اکثر زنان معمولا فراموش می‌کنند این کار را در روند آرایش خود انجام دهند.
تفاوت بین حفظ آرایش تا پایان شب یا از‌بین رفتن آن تا ظهر می‌تواند اهمیت زیرسازی پوست را نشان دهد.
راه‌های زیادی برای آرایش وجود دارد که بسیاری از آنها به نوع پوست ارتباط دارد.
متخصصان معتقدند این شرایط تا حد زیادی به میزان هیدراته بودن پوست، چرب بودن و آسیب وارد شده به آن
مربوط می‌شود.
این مطلب را بخوانید تا بدانید کدام روش آرایش بیشتر برای‌تان جواب می‌دهد.برای ماندگاری آرایش صورت تان از اسپری هیدراته
استفاده کنید

استفاده از افشانه‌های هیدراته بسیار سریع و آسان بوده و می‌توان بعد از انجام آرایش آن را روی
پوست استفاده کرد.
در‌ واقع این اسپری‌ها باعث نرم‌تر شدن پوست شده و از آب شدن آرایش، ترک برداشتن، از‌بین رفتن یا باقی‌ماندن
آن لا‌به‌لای خط و خطوط صورت پیشگیری می‌کند.
استفاده از اسپری‌ها برای پوست‌های خشک تا معمولی یا برای آن دسته از افرادی که پوست‌شان چین و چروک یا
نشانه‌های سالخوردگی دارد، بسیار مناسب است.چگونه ارایش خود را تثبیت کنیم

برای آن دسته از افرادی که پوست چرب یا روغنی دارند، استفاده از پودرهای براق‌کننده می‌تواند باعث ماندگاری آرایش شده
و همزمان به درخشندگی آن هم کمک کند.
پودر براق‌کننده را می‌توانید با یک برس بزرگ و ظریف روی تمام صورت یا روی پیشانی، بینی و چانه بمالید
چرا‌که این نقاط بیشتر از سایر نقاط صورت چرب شده و باعث از‌بین رفتن آرایش می‌شود.

زیرسازی به شما رنگ و رو می‌دهد

بهترین راه برای آنکه پوست صورت‌تان به یک پارچه زبر تبدیل نشود این است که قبل از استفاده از لوازم
آرایشی، از یک زیرساز استفاده کنید.
زیرسازی باعث نرم شدن خط و خطوط ریز ‌چین و چروک صورت می‌شود و بین محصولات مراقبت پوستی و مواد
آرایشی سدی ایجاد می‌کند.
زیرسازی نه‌ تنها باعث می‌شود که رنگ و رو و صورت شما بی‌عیب به‌نظر بیاید بلکه باعث می‌شود آرایش در
تمام روز روی صورت‌تان بماند.
اگر پوست‌تان دچار کم‌آبی شدید است، زیرسازهای سیلیکونی یا آلی بهترین گزینه برای پوشش پوست محسوب می‌شوند.

کدام فیکساتورها مناسب شما هستند؟

می‌توانید از انواع محصولات فیکس‌ کننده برای ثابت ماندن آرایش خود نیز کمک بگیرید.
یکی از محصولاتی که لازم است در کیف میکاپ خود داشته باشید، پودر فیکساتور است.
استفاده از این پودر قبل از آرایش، حین آرایش و بعد از آن، کمک می‌کند دوام آرایش شما بیشتر شده
و خطوط و نواقص آرایش شما را پوشش دهد.

پودر فیکساتور منافذ باز پوست را بسته و با ایجاد بافتی نرم و ابریشمین، باعث می‌شود آرایش روی پوست صورت
شما بهتر بنشیند.

پودر فیکساتور به‌ صورت پودر رنگی، پودر بی‌رنگ‌ و اسپری در بازار لوازم آرایشی موجود است.
باید دقت کنید که از پودر همرنگ با پوست صورت‌تان یا پودر بی‌رنگ استفاده کنید.

برای ثابت نگه داشتن آرایش تان کرم‌ پودر را فراموش نکنید

سارا صادقیان، مشاور زیبایی، درباره فیکس کردن آرایش می‌گوید: امروزه برای فیکس کردن آرایش از فیکساتورهای مخصوص با برندهای مختلف
استفاده می‌کنند که باعث می‌شود میکاپ زمان بیشتری روی صورت باقی بماند.
اما ممکن است به این محصولات دسترسی نداشته باشید یا بخواهید برای یک بار این کار را انجام دهید.
برای فیکس کردن آرایش می‌توانید کرم‌پودر را به تمام پوست صورت‌تان بزنید و پس از آن پنکیک ساده متناسب با
رنگ پوست‌تان استفاده کنید.

این مشاور زیبایی می‌گوید: بعد از اتمام آرایش صورت می‌توانیم
از اسپری سبک مو برای فیکس کردن میکاپ استفاده کنیم.
این یکی از ترفند‌های قدیمی برای حفظ حالت مو است، پس چرا از آن برای ماندگاری بیشتر آرایش و شادابی
آن در طول روز استفاده نکنید؟ بهترین روش برای استفاده از آن به این شکل است که اسپری مو را
در فاصله ۵ یا ۶‌سانتی گرفته و به اندازه یک یا چند ثانیه آن را اسپری کنید.

به‌علاوه ترجیحا هنگام استفاده از این اسپری‌ها نفس‌تان را حبس کنید تا مواد سمی آن وارد ریه‌تان نشود.نکته‌ای هم که
باید در‌نظر بگیریم این است که میزان فاصله‌ای که باید اسپری بزنید نه باید خیلی نزدیک باشد به‌طوری که صورت
خیس شود و نه باید خیلی دور باشد که تاثیری نداشته باشد.
همچنین باید مراقب باشید که هنگام زدن اسپری مو، دهان و چشم‌ها بسته باشد و افرادی که مشکل تنفسی دارند
از این شیوه استفاده نکنند.
به‌علاوه اسپری مو سبک باشد و از درجات بالا استفاده نشود چون پوست حالت بدی به خود می‌گیرد و ممکن
است فرد را اذیت کند.

هیچ کس نمیخواهد بعد از خوردن غذا یا خوراکی های مختلف رژ لبش کمرنگ شود. اگرچه می توان
دوباره ودوباره رژ لب را تمدید کرد اما اگر به دنبال روش ساده تری هستید که رژتان کمرنگ نشود،
روش های زیر پیشنهاد می شوند:

لایه برداری کنید

مشابه بقیه اعضای بدنتان، لایه برداری به شما کمک می کند تا پوستی نرم و لطیف داشته باشید.
به میزان مشابه عسل و شکر را با هم مخلوط کرده و با یک مسواک نرم روی لب هایتان بمالید. این
کار را یک تا دوبار در هفته انجام دهید تا به سرعت لب هایی نرم و زیبا داشته باشید.

لب های خود را مرطوب نگه دارید

سعی کنید رژ لبت را روی لب های خشک و پوست پوست نزنید، چرا که این کار لب های شما را
خشک تر می کند. پس برای این که مطمئن باشید لب های نرمی خواهید داشت، طی روز و قبل
از استفاده از رژ از مرطوب کننده لب استفاده کنید.

مشابه صورت ، چشم ها و دیگر نقاط، لب ها نیز نیاز به یک زیر سازی مناسب دارند که شما
می توانید این کار را به وسیله خط لب نیز انجام دهید.این کار پایه رژ زدن را برای شما آماده می کند.

رنگ دلخواهتان را انتخاب کنید

حالا وقت این است که رنگ دلخواهتان را انتخاب کنید. پس از انتخاب رنگ، سعی کنید به جای
استفاده از رژ لب به طور مستقیم از پد و یا فرچه مخصوص این کار استفاده کنید. سپس یک دستمال
کاغذی بین لب هایتان قرار داده و رژ خود را دوباره بزنید تا وضوح رنگ رژ و ثابت ماندن رنگ آن را
تضمین کنید.

تثبیت نهایی

در آخر، روی رژ خود کمی پنکک زنید. نگران خشک شدن لب هایتان نباشید، زیرا تنها به مقدار
کمی پودر روی لب هایتان نیاز دارید تا ثابت ماندن رنگ آنها را تثبیت کنید و دیگر نگران پاک شدن
آن نباشید.

منبع : مجله سیب سبز، رژلب

Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

تثبیت کردن آرایش یکی از اصلی ترین کارهاییست که باید بعد از آرایش صورت انجام دهید و از این طریق ماندگاری آرایش خود را بیشتر نمایید. با آموزش درست کردن چند مدل فیکس کننده آرایش بیشتر آشنا شوید!

گاهی اوقات لازم است آرایشتان تا پایان روز روی صورتتان باقی بماند و فرصتی برای تجدید کردن آن نداشته باشید. در این مواقع استفاده از فیکس کننده های آرایشی بهترین راه حل بوده و به شما کمک می کنند تا آرایشی ماندگارتر داشته باشید.

امروزه مدل های مختلفی از تثبت کننده یا فیکس کننده آرایش در فروشگاه های لوازم آرایشی وجود دارند که می توانید متناسب با نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب و خریداری نمایید. اما ما در این قسمت از زیبامون دات کام آموزش درست کردن چند مدل فیکس کننده آرایش را آماده کرده ایم که می توانید از آن ها استفاده نمایید و از این طریق آرایش خود را ماندگارتر کنید و همچنین در هزینه های خود نیز صرفه جویی داشته باشید! با ما همراه باشید.

لوازم آرایش – معرفی پودر تثبیت کننده آرایش

 

چگونه ارایش خود را تثبیت کنیم

 

 

 

اگر به مواد تشکیل دهنده اکثر تثبیت کننده های آرایشی نگاهی بیاندازید حتما نام گلیسیرین را نیز مشاهده خواهید کرد. گلیسیرین یکی از بهترین ترکیبات آبرسان برای پوست است و به همین دلیل در تولید بسیاری از محصولات آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد. 

برای درست کردن اسپری تثبیت کننده آرایش لازم است 4 واحد آب را با یک واحد گلیسیرین ( گیاهی ) به خوبی ترکیب کنید و درون یک بطری اسپری بریزید. بعد از آرایش کردن از این ترکیب با فاصله 30 سانتی متری 3 تا 4 بار به چهره خود اسپری کنید و از این طریق آرایش خود را برای مدت طولانتری حفظ نمایید.

 

 

 

همه ما می دانیم که گلاب طبیعی یک تونر بسیار خوب برای پوست است اما آیا می دانستید از گلاب می توانید به عنوان یک فیکساتور عالی برای آرایش نیز استفاده کنید؟

برای درست کردن اسپری تثبیت کننده آرایش به نیم فنجان گلاب طبیعی و 1 قاشق گلیسیرین گیاهی نیاز دارید. این مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و درون یک بطری اسپپری بریزید و زمانی که آرایش صورتتان به پایان رسید این ترکیب را چند بار روی صورت خود اسپری کنید و اجازه دهید تا کاملا خشک شود.

نکاتی برای تثبیت آرایش صورت

 

 

 

آلوئه ورا یکی دیگر از مواد طبیعی و بسیار عالی برای مراقبت از پوست است که بسیاری از خانم ها از آن برای حفظ زیبایی پوست و همچنین برطرف کردن بسیاری از مشکلات پوستی استفاده می کنند. این اسپری علاوه بر فیکس کردن آرایش می تواند در آبرسانی به پوست و همچنین با طراوت کردن چهره بسیار موثر باشد.

برای درست کردن این اسپری باید 1واحد ژل آلوئه ورا طبیعی را با 3 واحد آب مقطر گرم مخلوط کنید و درون یک بطری اسپری بریزید. بطری را تکان دهید تا مواد به طور کامل با یکدیگر ترکیب شوند. اسپری خانگی تثبیت کننده ارایش شما آماده است!

 

 

 

با استفاده از این اسپری تثبیت کننده آرایش می توانید به سادگی از خواص آنتی اکسیدانی و جوان کنندگی موجود در چای سبز بهره مند شوید!

برای درست کردن این اسپری خانگی ابتدا باید مقداری آب مقطر را بجوشانید و یک کیسه چای سبز ارگانیک را به مدت 15 تا 20 دقیقه درون آب جوش قرار دهید. کیسه چای سبز را از درون آب جوش بردارید و اجازه دهید عصاره چای سبز خنک شده و به دمای اتاق برسد. اکنون 3 تا 4 قطره روغن ویتامین E را به آن اضافه کنید و درون بطری اسپری بریزید و بعد از آرایش کردن از آن استفاده کنید.

 

 

1. اگرچه این اسپری ها بدون مواد نگهدارنده هستند اما می توانید با اضافه کردن چند قطره روغن ویتامین E ماندگاری آن را تا حد زیادی افزایش دهید.

2. ممکن است بعد از استفاده از این اسپری ها پوست صورت کمی خشک شود بنابراین توصیه می شود از چند قطره روغن آرگان نیز در درست کردن این اسپری ها استفاده کنید.

3. برای خوشبوتر شدن اسپری های تثبیت کننده خانگی می توانید از اسانس های مورد علاقه خود نیز استفاده کنید. 

 

پرایمر صورت و بهترین ترفندهای آرایش با آن



میکاپ

معمولا بسیاری از مهمانی ها و مناسبت های مختلف ساعت ها طول کشیده و به همین دلیل بسیاری از خانم ها به دنبال روش هایی هستند که زیبایی و طراوت آرایش خود را برای یک مدت طولانی حفظ کنند. چنین کاری ساده نبوده و معمولا مشاهده می کنیم که اکثر خانم ها در انتهای یک مراسم و یا مهمانی به زیبایی ابتدای آن نیستند. دلیل این امر عدم استفاده از وسایل و تکنیک های مناسب آرایشی است که در این مقاله از سایت رژلب به بررسی برخی از این تکنیک ها  پرداخته می شود.


 

مرحله اول تثبیت آرایش: شستن صورت، لایه بردای و مرطوب کردنچگونه ارایش خود را تثبیت کنیم



پوست تمیز

هر سه این عوامل به یک میزان حائز اهمیت بوده و در انجام هر کدام باید دقت کرد. توجه داشته باشید که آرایش روی پوست تمیز و صاف و بهتر شده و به همین دلیل بهتر است قبل از هر کاری پوست خود را شسته و سلول های مرده آن را از بین ببرید. در صورتی که زمان کافی برای هر سه کار را ندارید نیز می توانید با استفاده از یک دستمال مرطوب و یا یک دستمال پاک کننده آرایش ، صورت خود را پاک کرده، چربی های آن را گرفته و آماده آرایش کردن شوید. اما فراموش نکنید که شستن صورت، لایه برداری آن و مرطوب کردن پوست قبل از آرایش نتایج فوق العاده ای خواهد داشت.


 


مرحله دوم تثبیت آرایش: پرایمر



پرایمر صورت 

استفاده از پرایمر در انجام آرایش به شما کمک می کند تا ساعت های متمادی آرایش خود را حفظ کرده و طراوت و تازگی چهره خود را از دست ندهید. برای استفاده از پرایمر کافیست پس از شستن صورت و قبل از به کار بردن کرم پودر، کانسیلر و پنکک از پرایمر استفاده کنید. از دیگر مزیت های پرایمر این است که علاوه بر کمک به آرایش بهتر، چروک ها و خطوط چهره را هم پوشانده و شما را چندین سال جوان تر نشان می دهد. البته دقت داشته باشید که پرایمر پشت پلک باید مخصوص چشم بوده و از هر پرایمری برای این کار استفاده نکنید.
در صورتی که رژ لبی که به طور طولانی مدت روی لب ها بماند هم ندارید می توانید روی لب ها پرایمر مالیده و سپس رژ لب معمولی خود را بزنید. این کار به شما کمک می کند تا همواره آرایشی ثابت و زیبا داشته باشید.


 


مرحله سوم تثبیت آرایش:چک کردن برندهای آرایشی



برندهای آرایشی

در انتخاب برندها از محصولاتی استفاده کنید که عبارت long-lasting  یا long wearing بر روی آن ها ذکر شده باشد. همچنین لوازم آرایش را خریداری کنید که حاوی چربی و روغن نباشند زیرا این محصولات ماندگاری بیشتری دارند. استفاده درست از محصولات ضد آب نیز دوام و ماندگاری آن ها را 8 تا 24 ساعت تضمین می کند.


 


مرحله چهارم تثبیت آرایش: فیکس کردن آرایش


 



آرایش زیبا

پس از آن که آرایش خود را انجام داده و این کار تمام شد، می توانید با استفاده از پودرهای آرایشی و یا پنکک آرایش خود را در جای خود تثبیت کنید. برای این کار می توانید از اسپری های آرایشی که مخصوص این کار هستند نیز استفاده کنید. برای لب ها نیز حتما از رژ لب ضد آب استفاده کنید تا رژ لب تان نریخته و از بین نرود.


 


مرحله پنجم تثبیت آرایش: دستمال کاغذی



صورت تمیز

در صورتی که پوست چرب یا ترکیبی دارید و نگران به هم ریختن آرایش خود هستید می توانید برای تازه نگه داشتن آرایش خود همواره دستمال کاغذی همراه خود داشته و عرق و چربی روی پوست را خیلی سریع پاک کنید. این کار به شما کمک می کند تا چربی های روی پوست را کنترل کرده و  مناطقی از صورت تان که بیشتر چرب می شوند را بهتر کنترل کنید. از طرفی آرایش شما ثابت مانده و تازگی آن حفظ می شود.


 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کامانتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


 


 


۱۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۲۰


توسط ساناز شمس

اول صبح است و باید سریع برای رفتن به سرکار آماده شوید و بعد از کار قرار است به باشگاه برای ورزش بروید، شاید هم قراری با دوستان خود در کافی شاپ داشته باشید. ولی احتمالا خیلی زود و بعد از چند ساعت تمام آرایش شما پاک شده است، این بدترین اتفاقی است که ممکن است برای شما بیافتد. چگونه می‌توان ماندگاری آرایش را در طی روز افزایش داد؟ در این مقاله ۱۰ راه برای ماندگاری آرایش روی پوست را برای شما شرح می‌دهیم.

 

چگونه ارایش خود را تثبیت کنیم

مهم نیست معیار شما برای ماندگاری آرایش‌تان چه چیزی باشد، اگر به درستی پوست خود را برای آرایش آماده نکنید محصولات آرایشی روی پوست شما نمی‌نشینند. چربی پوست، باکتری‌ها و سلول‌های مرده روی پوست، همان بافتی هستند که بعد از آرایش روی صورت خود می‌بینید. حداقل دوبار در هفته را به پاکسازی و لایه برداری پوست صورت خود اختصاص دهید تا پوستی صاف و یکدست داشته باشید و آرایش شما برای ساعت‌های طولانی ماندگاری داشته باشد. استفاده از تونر بعد از لایه برداری پوست به ایجاد تعادل در PH پوست کمک می‌کند و باعث می‌شود پوستی نرم و لطیف داشته باشید. انتخاب مرطوب کننده مناسب پوست اهمیت بالایی دارد. مرطوب کننده مناسب بدون روغن استفاده کنید تا سریع جذب پوست شود و رطوبت لازم برای پوست را در طی روز تامین کند.

انتخاب یک پرایمر آرایشی خوب گام مهمی در رسیدن به آرایشی زیبا و ماندگار است. پرایمرهای صورت جای جوش‌ها و چین و چروک‌های پوست را پر می‌کنند و سطح پوست شما را صاف و یکدست می‌کنند و باعث می‌شوند کرم پودر کاملا روی پوست بنشیند و آرایش شما ماندگاری بیشتری داشته باشد. سعی کنید پرایمری انتخاب کنید که فاقد روغن باشد و بر پایه آب باشد. پرایمرهای آرایش چشم باعث می‌شوند رنگ واقعی سایه چشم خودنمایی کند، سایه چشم راحتت‌تر پخش شود و خط چشم وسایه ماندگاری بیشتری داشته باشند.

محصولاتی که برپایه روغن هستند باعث می‌شوند آرایش ماندگاری کمتری داشته باشد. اگر پوست خشکی دارید حتما قبل از استفاده محصولات فاقد روغن، از مرطوب کننده استفاده کنید.

کرم‌ها و کرم پودرهای مایع زودتر از روی صورت پاک می‌شوند، سعی کنید پودرهای سبک همرنگ کرم پودر خود و یا رژ گونه خود پیدا کنید و بعد استفاده از محصولات آرایشی مایع و کرمی از آن‌ها روی پوست خود بزنید. سعی کنید همیشه کرم پودری سبک برای پوشش دادن قسمت‌هایی از پوست که براق شده‌اند به همراه داشته باشید.

اگر دوست دارید آرایشی ماندگار و تثبیت شده داشته باشید باید آرایشی سبک داشته باشید. همیشه سعی کنید از پدهای آرایشی برای زدن کرم پودر استفاده کنید تا صورت شما بعد از آرایش حالتی طبیعی داشته باشد.

قبل استفاده از سایه چشم، برس آرایشی را با پرایمر آغشته کنید. این تکنیک کمک می‌کند رنگ سایه چشم شما ماندگارتر باشد.

اگر نمی‌خواهید بعد از چند ساعت آرایش چشم شما از بین برود از ریمل و خط چشم ضد آب استفاده کنید.

بهترین راه برای داشتن رژگونه مایع که ماندگاری بالایی داشته باشد همین است! رژگونه‌های پودری و معمولی معمولا بعد از چند ساعت محو می‌شوند.

ابتدا لایه‌ای رژ لب مات یا مداد لب بزنید. مقدار اضافه رژ لب را با دستمال کاغذی از روی لب‌ها پاک کنید. کمی پودر تثبیت کننده رژ لب یا پنکیک بزنید و سپس یک لایه دیگر از رژ لب استفاده کنید.

پودر تثبیت کننده آرایش، علاوه بر اینکه آرایش را ماندگار می‌سازد، باعث طبیعی جلوه کردن آرایش نیز می‌شود و براق شدن پوست بعد از استفاده از کرم پودر را از بین می‌برد.

مطالب مرتبط:

۱- لباس مناسب برای آرایش با رژ لب قرمز

۲- ۷ نکته‌ای که هنگام رنگ کردن مو باید در نظر داشته باشید

۳- نکات مهم و کاربردی برای استفاده از کانسیلر دور چشم

محبوبترین مطالب

ممنون از راهنمایی های خوبتون

مطالب مرتبط

©چی بپوشم / بازنشر مطالب تنها با کسب اجازه کتبی و پرداخت هزینه بابت هر مطلب و همچنین ذکر منبع و لینک مستقیم به همان مطلب مجاز است

در فصل تابستان به علت گرمی و رطوبت هوا سطح ماندگاری آرایش بر روی صورت کاهش می یابد و آرایش بعد از گذشت چند ساعت بر روی صورت می ماسد . برخی خانم ها در این فصل اشتباهاتی را در آرایش خود انجام می دهند که ماندگاری میکاپ شان را کمتر می کند بنابراین برای داشتن یک آرایش ماندگار و چهره جذاب در این فصل باید با آرایشی که دوام آن مناسب است و نحوه استفاده از ابزارهای آرایشی ایده آل آشنا شوید و نکات آرایشی مهم و موثری را بدانید که در این بخش از دنیای مد نمناک به بیان همه این نکات پرداخته ایم.

انتخاب کرم پودر مناسب

در روزهای گرم تابستان که بیشتر عرق می کنید و ممکن است ماندگاری آرایش شما کمتر باشد بهتر است کمی کرم مرطوب کننده و پرایمرقبل از استفاده از تونر به صورت بزنیدتا آرایش شما مدت بیشتری روی پوست بماند.

استفاده از کرم مناسب جنس پوست، استفاده از کرم های بدون چربی برای پوست های چرب و استفاده از پرایمر باعث جذب چربی پوست می شود. در فصل تابستان بهتر است از کرم های چرب خودداری کنید.چگونه ارایش خود را تثبیت کنیم

بعد از آماده سازی و زیرسازی پوستتان با کرم ها و پرایمرها در فصل گرم تابستان از کرم های ضد آفتاب پودری و رنگی به جای کرم پودر استفاده کنید تا پوست احساس سبکی کند . تا جایی که لازم است کرم پودر نزنید و در صورت استفاده از نوع خشک آن بزنید. حتما قبل از زدن کرم ضدآفتاب از پرایمر استفاده کنید تا ماندگاری آن بالا برود. شما می توانید از کرم پودر در قسمت های وسط صورت استفاده کنید.

نحوه استفاده لوازم آرایشی در تابستان

در فصل گرم تابستان ، از انگشت برای استفاده از لوازم آرایشی استفاده نکنید و برای اینکه کرم بهتر روی صورت بنشیند از اسفنج یا برس های آرایشی استفاده کنید. برای جلوگیری از بهم خوردن آرایش تان در دمای هوای بالا از پدهای خشک که رطوبت اضافی صورت را جمع می کنند بصورت نقطه ای استفاده کنید.

برنز کننده های فوری

برای اینکه یک آرایش طبیعی داشته باشید ، از برنزکننده ها روی بعضی قسمت های صورت مثل پیشانی، گونه، چانه و بینی استفاده کنید. در صورت استفاده از برنز کننده ها چشم ها و دندان های شما سفیدتر به نظر می رسد.

ملایم آرایش کنید

در گرمای تابستان و با عرق کردن زیاد آرایش ماندگاری کمتری دارد بنابراین بهتر است کمتر آرایش کنید و تنها در این فصل به زدن مرطوب کننده، کانسیلر و ریمل اکتفا نمایید.

مبارزه با براقیت چرب نمای پوست

برای اینکه بعد از استفاده از کرم پودر پوستمان بیش از حد براق نباشدبهتر است از کرم پودرهای رنگ روشن استفاده کنیم. ترکیب این کرم ها با چربی های منافذ پوست باعث می شود آنها کمی تیره تر به نظر رسند.

اجتناب از رنگ های تند

استفاده از رنگ های تند و جیغ در آرایش تابستانی باعث می شود اجزای صورت به صورت دلخواه نشان داده نشود پس بهتر است در این فصل از رنگ های پاستلی و خنثی استفاده کنید.

استفاده از سایه های ایده آل

در فصل تابستان بهتر است از سایه های مایع که بسیار سریع جذب پوست می شوند و روی پوست می نشینند ، استفاده کنید و هیچگاه از سایه های چرب که پشت چشم می ماسند ، استفاده نکنید. استفاده از سایه های پودری روی پلک باعث ماندگاری خط چشم می شود.

استفاده از رژگونه

رژگونه های مایع برای فصل تابستان بسیار مناسب تر از رژگونه های پودری است زیرا ترکیب رژگونه های پودری با عرق ناشی از گرمای هوا روی پوست لکه های ناخوشایندی ایجاد می کند . پس بهتر است در این فصل یک لایه نازک رژگونه مایع استفاده کنید تا صورت شما چرب به نظر نرسد.

بخش دنیای مد نمناک پیشنهاد می کند که از رنگ های ملایم برای رژگونه استفاده کنید و با برس مخصوص رژگونه را بزنید و بعد از پخش رژگونه روی صورت آن را با پد پنکیک مخلوط کنید تا رنگ مصنوعی پیدا نکند.

انتخاب پودر مناسب

در تابستان از پنکیک های فشرده استفاده نکنید زیرا گرما و عرق آن ها سفت و غلیظ کرده و صورت را چرک نشان میدهد. پنکیک های غیر فشرده و پودری برای جلوگیری از این مشکل استفاده کنید.

ریمل دائمی

در روزهای گرم تابستان به دلیل ازدیاد عرق ، مواد آرایشی پاک می شود پس بهتر است از لوازم های آرایشی ضدآب در آرایش چشم که نقطه جلب توجه صورت است استفاده کنیم. در این روزها بهتر است از ریمل های ضدآب که دوام بیشتری دارند ، استفاده نمایید . ریمل های ضدآب با خاصیت چسب مانندی که دارند هیچ وقت در اثر گرما پخش نمی شوند.

مداد چشم و ابروی مناسب

در روزهای گرم تابستان که حتی پیاده روی نیز باعث می شود مداد زیر چشم بریزد حد المقدور از مداد چرب استفاده نکنیدو از مدادهای چشمی خشک برای فرم دادن چشم و ابرو می توانید استفاده کنید .

خط چشم

بهتر است در فصل تابستان که عرق ریزی مانع ماندگاری لوازم آرایش است از لوازم های آرایشی ضدآب در آرایش چشم که نقطه جلب توجه صورت است و بیشتر دیده می شود استفاده کنیم. خط چشم ضدآب با خاصیت چسب مانند خود بر اثر گرما پخش نمی شوند، برای ماندگاری خط چشم از سایه های پودری روی پلک استفاده نماییدو خط چشم ضدآب را جایگزین مداد های چرب چشمی کنید.

رژلب مناسب

در فصل تابستان که بر اثر گرما لب ها خشک می شود از رژلب های 24 ساعته استفاده نکنید و بهتر است از برق لب که تقویت کننده است و روی لب ها ثابت می ماند ، استفاده کنید.

در صورت استفاده از رژ لب رنگ های روشن را انتخاب نمایید و برای پایداری بیشتر رژ بر روی لب، ابتدا روی لب ها پنکیک بزنید و بعد با مداد لبی که از نظر چربی نرمال باشد خط لب بکشید ودر آخر با پخش خط لب روی لب و زدن یک رژ مناسب آرایش لبتان را تکمیل نمایید.

مداد ابرو

برای آرایش ابروهایتان در فصل تابستان به جای مداد ابرو از ژل ابرو بیرنگ استفاده کنید زیرا آرایش ابروی شما در این فصل ماندگاری زیادی ندارد ودر صورت استفاده از مداد ابرو پس از چند ساعت تعریق و قرار گرفتن در گرما و رطوبت همه آرایش ابروی شما پاک خواهد شد.

پس بهتر است در این روزها که آرایش طبیعی مد روز است به جای کشیدن ابروهای غیرواقعی به ابروهای طبیعی خود را با یک ژل ابروی بیرنگ و باکیفیت که پس از چند ثانیه خشک و تثبیت می شود فرم دهید و آن ها را زیباتر کنید . این روش آرایش ابرو بسیار ساده است و زمان زیادی از شما نمی گیرد .

چگونه ارایش خود را تثبیت کنیم

استفاده از روغن های سبک

برای جلوگیری از وز شدن موها بر اثر تعریق و گرما کمتراز کرم ها و ژل های حالت دهنده استفاده کنید و کمتر سراغ حالت دادن به موها بروید و اگر موهای صاف دارید آن ها را فر نکنید تا حالت موها به هم نخورد . بهتر است در این فصل برای حالت دادن به موها و گرفتن وز آن به جای استفاده از کرم و ژل مو از روغن های سبک و طبیعی مانند ترکیب روغن آرگان، روغن نارگیل، روغن بادام، روغن آفتابگردان و روغن جوجوبا استفاده کنید .

دستمال اکسیژن رسان صورت

برای اینکه بتوانید در روزهای تابستان آرایش صورت را ثابت نگه دارید حتما دستمال اکسیژن رسان صورت به همراه داشته باشید تا در مواقع استفاده از آن چربی ها و عرق ها را از صورت شما پاک کند.

اسپری آب معدنی معجزه ای برای بالا بردن دوام آرایش

اسپری آب معدنی سبب مرطوب کردن و آبرسانی به پوست شده و میکاپ را درخشان و با طراوت میکند.اگر پوست چرب دارید و نمیتوانید از کرم های سنگین مرطوب کننده استفاده کنید اسپری آب معدنی بهترین راهی است که بدون چرب کردن، پوستتان را همیشه مرطوب نگه دارید و با آب رسانی مدارم از پیری پوست جلوگیری کنید.

اگر در طول روز احساسمی کنید آرایش روی صورت شما سنگینی میکند تنها چند اسپری از آب معدنی میتواند به پوست و آرایش شما طراوت مجدد ببخشد. اسپری آب معدنی در روزهای گرم سال به دلیل تبخیر شدن آب پوست بسیار مفید است همچنین در روزهای سرد زمستان که پوست خشک میشود اسپری آب معدنی نجات بخش پوست صورت شما خواهد بود.

 

همه خانم ها از کم بودن ماندگاری آرایش روی صورت شان ناراضی هستند و مجبور میشوند وسط جشن چند بار آرایش شان را تمدید کنند و این برایشان خسته کننده است. برای افزایش ماندگاری آرایش صورت رازها و تکنیک هایی وجود دارد که کمتر کسی از آن ها باخبر است.

– آرایش روی پوست تمیز ماندگاری بیشتری دارد، قبل از آرایش صورت تان را بشویید و نرم کننده بزنید سپس شروع به آرایش کردن کنید. اگر نرم کننده نزنید صورت تان پوست پوست میشود و جلوه زیبایی ندارد.

– پرایمر را فراموش نکنید، پرایمر مهمترین عامل افزایش ماندگاری آرایش است و از چرب شدن پوست جلوگیری میکند. با استفاده از پرایمر حتی اگر عرق کنید باز هم آرایش تان سر جایش ثابت خواهند ماند.

– کرم پودر مات بزنید زیرا اینگونه کرم پودرها وقتی عرق میکنید براق نمیشوند و ماندگاری زیادی روی پوست دارند. کرم پودرهای براق ماندگاری بسیار کمی دارند و سریع از روی پوست پاک میشوند.چگونه ارایش خود را تثبیت کنیم

– ریمل ضد آب بخرید تا ماندگاری بیشتری روی مژه هایتان داشته باشند، ریمل های ضد آب به این آسونی از روی مژه ها پاک نمیشوند و میتوانند از صبح تا شب روی مژه هایتان بمانند.

– رژلب های براق و برق لب ماندگاری بسیار کوتاهی دارند بهتر است از رژلب های مات استفاده کنید، به این صورت که ابتدا از خط لب مات استفاده کنید و سپس رژلب مات. اصولا آرایش مات ماندگار تر است.

 

امروزه بیشتر خانم ها یک یا چند ساعت از وقت روزانه ی خود را صرف آرایش کردن می کنند. اما چه فایده! بعد از گذشت یک ساعت، آرایش یا جذب صورت می شود یا کاملاً بهم می ریزد. برای حل این مشکل، متخصصانِ این حرفه، پرایمرها و تثبیت کننده های آرایش را پیشنهاد کرده اند. پرایمرها، همان زیرسازهای آرایش هستند که قبل از شروع آرایش یا میکاپ استفاده می شوند. تثبیت کننده ها، موادی هستند که آرایش را در مرحله نهایی فیکس می کنند. برخی از تثبیت کننده ها اسپری و برخی دیگر پودری و … هستند. اسپری هایی که استفاده و کاربرد راحت تری دارند، بهترین نوع اسپری ها هستند. اگر دوست دارید طریقه ی استفاده از این اسپری ها را یاد بگیرید با ما همراه باشید.

همچنین می توانید یک اسپری برای سلامت پوست نیز تهیه کنید. برای اطلاع از طرز ساخت اسپری به لینک زیر مراجعه کنید.

>>> طرز ساخت اسپری برای سلامتی پوست <<<

1- اسپری متناسب با نوع پوستتان انتخاب کنید.

اسپری های فیکساتور، درست مانند همه محصولات آرایشی، تنوع خیلی بالایی داشته و هر کدام از آنها، با پوست های خاصی سازگارند. اگر پوست خشکی دارید، از خرید اسپری های فیکساتور حاوی الکل اجتناب کنید. چون الکل پوست را خشک تر می کند. در عوض، اسپری های بدون الکل و حاوی مرطوب کننده و آبرسان بخرید. برای پوست های چرپ، اسپری های بدون روغن یا چربی تهیه کنید. برای پوست های ترکیبی (ترکیب دو نوع پوست چرب و خشک)، از چند نوع اسپری فیکساتور استفاده تا بتوانید بهترین نوع آن را انتخاب نمایید.چگونه ارایش خود را تثبیت کنیم

2- به آب و هوا توجه کنید.

در طول روزهای گرم و مرطوب، میکاپ صورت بیشتر به حالت مایع یا ذوب شدن در می آید. در چنین شرایطی باید از یک اسپری خنک و ضدعرق استفاده کنید. درهوای سرد بهتر است از یک اسپری فیکساتور آبرسان و مرطوب کننده استفاده کرده تا پوست شما را در برابر هوای سرد و خشک محافظت کند.

3- اسپری فیکساتوری که آرایش نهایی شما را بهم نزند و آن را به گونه ای تثبیت کنند که شما می خواهید، انتخاب کنبد.

برخی افراد دوست دارند میکاپشان مات یا لایت باشد. برای همین باید از یک اسپری مات کننده و بدون براقی استفاده کنند. برخی افراد دیگر دوست دارند براق و مرطوب به نظر بیایند که باید از فیکساتور براق کننده استفاده کنند. بنابراین بسته به سلیقه خود در میکاپ، اسپری فیکساتورتان را انتخاب کنید.

4- برای روزهای آفتابی اسپری های با SPF مناسب انتخاب کنید.

مهم نیست که چقدر میکاپتان عالی به نظر برسد، برای حفاظت از پوستتان در برابر نور خورشید از اسپری های مخصوص روزهای آفتابی استفاده کنید. پس اگر در این روز ها تصمیم به خروج از منزل را داشتید، اسپری فیکساتور با SPF مناسبِ آن منطقه را انتخاب کنید. قبل از خروج از منزل، اسپری را استفاده کرده و اگر مدت زمان طولانی در معرض نور خورشید بودید، دوباره آن را تجدید کنید. این کار نه تنها به تثبیت آرایش شما کمک می کند، بلکه از پوستتان در برابر اشعه UV نیز محافظت می نماید.

1- روی اسفنجی که برای آرایش پایه یا زیرساز استفاده می کنید، اسپری فیکساتور بزنید.

بیشتر افراد، قبل از میکاپ و آرایش کردن، اسفنج پایه یا پد زیرساز را مرطوب می کنند. شما می توانید به جای استفاده از آب برای مرطوب کردن اسفنج، از اسپری فیکساتور برای این کار استفاده کنید. رطوبت حاصل از اسپری فیکساتور روی اسفنج، به یکدست و یکنواخت کردن زیرسازه ی پوست کمک می کند. همچنین مانع از تکان خوردن یا ماسیدن آرایش تان در طول روز می شود.

2- قلم مو یا فرچه مربوط به سایه را به اسپری فیکساتور، آغشته کنید.

بسیاری از سایه های چشم، حالت پودری و سبکی دارند. بنابراین خیلی زود میریزند و آرایش چشم را خراب می کنند. از طرفی رنگ های آنها غالباً روشن و درخشان تر بوده که بیشتر افراد آن را دوست ندارند. برای جلوگیری از این کار، فرچه سایه را در سایه پودری چشم قرار دهید. سپس، پیش از زدن فرچه روی پلک، فیکساتور را روی فرچه پودری، اسپری کنید. با این کار، هم سایه چشم تان تثبیت می شود و هم رنگ سایه چشم تان، مات تر و جذاب تر به نظر می رسد.

• پس از استفاده از سایه پودری آغشته به اسپری، ممکن است پلک تان کمی مرطوب شود، اما خیلی سریع نیز خشک می گردد.

• استفاده از اسپری تثبیت کننده روی فرچه سایه سبب می شود در تمام طول روز سایه شما یکنواخت باقی بماند و پلک چشم تان چروک به نظر نرسد.

3- فیکساتور را روی فرچه کانسیلر زیر چشم نیز اسپری کنید.

از کانسیلر زیر چشم برای پوشاندن سیاهی زیر چشم و نیز درخشان تر شدن چشم ها استفاده می شود. انگشت تان را به کانسیلر زیر چشم آغشته کرده و در چند نقطه زیر چشم ضربه بزنید. سپس فیکساتور را روی فرچه کانسیلر اسپری و آن را روی نقاطی که کانسیلر زده شده، زیر چشم استفاده نمایید.

• با آغشته کردن فرچه کانسیلر به اسپری فیکساتور، کانسیلر زیر چشم را می توان راحت تر در زیر چشم پخش کرد.

• پوست زیر چشم خیلی حساس بوده و اسپری فیکساتور، می تواند به آن، آبرسانی کند. از سوی دیگر، اسپری فیکساتور سبب تثبیت و یکنواخت شدن کانسیلر زیر چشم شده و از چروک شدن این قسمت در طول روز جلوگیری می کند.

1- پیش از استفاده از اسپری فیکساتور روی صورت، بطری آن را تکان دهید. چون ممکن است عناصر آن ته نشین شده باشند.

2- پس از تکمیل میکاپ خود، فیکساتور را روی صورت تان اسپری کنید.

شما می خواهید تمام صورت تان را با اسپری بپوشانید؛ پس نباید آن را نزدیک صورتتان نگه دارید. برای این کار، بطری را با فاصله 15 تا 20 سانتی متری از صورتتان نگه دارید. سپس چند بار روی تمام صورتتان اسپری بزنید.

• برای اطمینان از این که تمام صورتتان با اسپری پوشیده شده است، اسپری را در یک شکل X در تمام صورت و سپس به صورت T از بالای صورت، حرکت دهید.

3- پس از استفاده از اسپری فیکساتور، اجازه دهید اسپری روی صورتتان، توسط جریان هوا خشک شود.

لازم نیست با دستتان اسپری را روی صورت پخش کنید تا زودتر خشک شود. این کار می تواند آرایشتان را خراب کند. خشک شدن اسپری روی صورت، خیلی طول نمی کشد.

4- در طول روز، اسپری فیکساتور را تجدید کنید تا میکاپتان همچنان عالی به نظر برسد.

فقط با آموزش و یادگیری می تونیم آینده رو بسازیم.

پس اگه مطلب مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت نظرات با دوستان خودتون در میون بذارید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

چگونه ارایش خود را تثبیت کنیم

بدید من میام میبرم انگار اون حوون بیزبون چیکارتون داره…

من پدرم خیلی بهم غر میزنه مادرم اصلا پشتم نیست همش سر غذا سر…

سلام ببخشید میشه نمونه گل و گلدون تکمیل شده رو بزارید…

خیلی بد بود…

الکی نگو چه ربط داره به نظر من املاح درون اب تموم شده و اب ف…

آشنایی و ارتباط با فن تریکس | تبلیغات در فن تریکس | سلب مسئولیت

فن تریکس در شبکه های اجتماعی


https://fantricks.com/wp-content/uploads/2019/02/پادکست-فن-تریکس-پاکسازی-رادیاتور-بخاری-ماشین.mp3Downloads-icon

چگونه ارایش خود را تثبیت کنیم
چگونه ارایش خود را تثبیت کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *