چگونه از شکست درس بگیریم

 
helpkade
چگونه از شکست درس بگیریم
چگونه از شکست درس بگیریم

ترس از شکست یک مانع بزرگ برای دست یابی به موفقیت است. ترس از شکست حتی از خود شکست هم بدتر است زیرا شما را به داشتن زندگی فعلی‌تان مجبور می کند. برای اینکه پاسخ مناسبی به شکست بدهید باید به نحوه‌ی برخوردتان با آن توجه کنید. با یوکن همراه باشید.

در این مطلب قصد داریم نگرش شما را نسبت به شکست تغییر دهیم تا بتوانید از آن در جهت رشد و توسعه‌ی فردی‌تان استفاده کنید.

پژوهش جدیدی توسط مجله‌ی روانشناسی اجتماعی تجربی (Journal of Experimental Social Psychology) منتشر شده که اعلام می کند موفقیت برخلاف شکست نتیجه‌ی تمرکز روی نتایج دلخواه است تا تمرکز برای جلوگیری از شکست خوردن. هرچند تلاش برای اجتناب از شکست وسوسه کننده است، اما افرادی که روی شکست نخوردن تمرکز می کنند خیلی بیشتر شکست می خورند تا آن‌هایی که به طور خوش بینانِ روی دست یابی به اهدافشان متمرکز می شوند.

*وینستون چرچیل: “موفقیت یعنی حرکت آرام و با افت و خیز از یک شکست به شکست دیگر، بدون از دست دادن امید .”

شاید این نقل قول خیلی آسان به نظر برسد اما اجرای آن وقتی عواقب شکست جدی باشد، بسیار سخت است. محققان ادعا می کنند گرفتن بازخورد مثبت، احتمال موفقیت فرد را بالا می برد زیرا همان خوش بینی را در فرد ایجاد می کند که هنگام تمرکز روی اهداف ایجاد می شود.

چگونه از شکست درس بگیریم

افرادی که تاریخ ساز بوده‌اند، از این فراتر رفته و شکست را ابزاری برای رسیدن به موفقیت می دانند. شاید مخترعان بزرگ برای ثبت یک اختراع هزاران بار شکست خورده باشند اما خودشان به این باور رسیده‌اند که برای یک اختراع لازم است هزار قدم را بردارند تا به موفقیت برسند. شکست برای افراد بزرگ تنها مسیر به سوی موفقیت به حساب می آید.

این همان نگرشی است که موفقیت را از شکست متمایز می کند. البته مخترعان تنها کسانی نیستند که با این روش به موفقیت رسیده‌اند. داستان هری پاتر از جی.کی. رولینگ بعد از نوشته شدن توسط 12 ناشر رد شد و نهایتاً مورد پذیرش قرار گرفت، البته در آن زمان پول ناچیزی به او داده شد. اپرا وینفری شغل خود را به عنوان خبرگزار در اخبار بالتیمور از دست داد، زیرا نگاه احساسی به خبرهایش داشت، همین خصوصیتی که پس از چند سال به برند او تبدیل شد. هنری فورد بعد از اینکه توانست نمونه‌ی اولیه‌ی ماشینی را بسازد که کار کند، دو بار اسپانسرهای خود را از دست داد. افراد زیادی هستند که پس از شکست‌های متوالی به موفقیت رسیدند، پس این لیست تمامی ندارد.

*هنری فورد: “چه فکر کنید می توانید کاری را انجام دهید، چه فکر کنید نمی توانید، در هر صورت حق با شماست.”

به نظر شما تفاوت افرادی که اجازه می دهند شکست آن‌ها را از اهدافشان دور کند و آن‌هایی که از شکست به نفع خود استفاده می کنند، چیست؟

5 مورد از این موارد به کارهایی مربوط است که باید انجام دهید و 3 مورد دیگر به تفکر و نگرش شما برمی گردد. کاری که در مقابل شکست انجام می دهید برای برگشت به حالت عادی ضروری است و تأثیر زیادی روی برداشتی که دیگران از شما و اشتباهتان خواهند داشت دارد.

وقتی دچار شکست شدید به سراغ 5 کار بروید تا در آینده به موفقیت برسید و باعث شوید دیگران نگاه مثبتی به شما داشته باشند. این 5 کار عبارت‌اند از:

اگر مرتکب اشتباهی شدید به دنبال این نباشید که کسی متوجه نشود، زیرا بالاخره دیگران متوجه می شوند و این مسئله غیرقابل انکار است. اگر منتظر بمانید تا دیگری به اشتباه شما اشاره کنند این یعنی دو اشتباه پشت سرهم؛ زیرا اگر سکوت کنید مردم از خود می پرسند چرا چیزی نگفتید و آن را به حساب ترسو بودن یا بی‌توجهی‌تان می گذارند.

این که مسئولیت اشتباهتان را به عهده بگیرید، وجهه‌تان را بهتر می کند. این کار نشانه‌ی اعتماد به نفس و مسئولیت پذیری شخصی شماست. همیشه در توضیحاتتان از واقعیت‌ها استفاده کنید.

اینکه بگویید: “اعتبار خود را از دست دادم زیرا نتوانستم کار را در مهلت مشخص انجام دهم.”، یک دلیل است؛ اما توضیح دیگر: “اعتبار خود را از دست دادم چون حیوان خانگی‌ام مریض بود و این باعث شد نتوانم کار را در مهلت مشخص به انجام برسانم.” یک بهانه است و مسئولیت پذیری شما را زیر سؤال می برد.

پذیرش مسئولیت یک اشتباه کار را به جایی نمی رساند. کاری که بعد از این مرحله انجام می دهید هم ضروری است. به جای اینکه صبر کنید کسی پیدا شود و اشتباه شما را اصلاح کند، به دنبال راه حل‌های خودتان باشید. حتی بهتر است مدیر یا هر کسی که نیاز است را نسبت به کارهایی که کرده‌اید تا همه چیز به روال قبل برگردد مطلع کنید.

به غیر از برنامه‌ای برای جبران اشتباه، برای جلوگیری از تکرار اشتباه نیز باید برنامه‌ای داشته باشید. با این کار به اطرافیانتان اطمینان می دهید نتیجه‌ی خوبی از اشتباهات شما به دست خواهد آمد.

خیلی خوب است به شکست اجازه ندهید اعتماد به نفس و شجاعتتان را از بین ببرد. اگر چنین دیدگاهی داشته باشید هر بار که دچار لغزش می شوید روحتان از درون خرد شده و از پا می افتید. به خودتان فرصت دهید تا درسی که از این شکست گرفته‌اید را درونی کنید و به محض اینکه این کار را انجام دادید، دوباره شروع کنید و تلاش خود را از سر بگیرید. دست نگه داشتن تنها باعث ایجاد احساسات منفی می شود و جرات و جسارت شما را از بین می برد. با این حساب، نگرش شما به اندازه‌ی کاری که در مقابل شکست انجام می دهید اهمیت دارد. برای اینکه بتوانید از شکست به نفع خودتان استفاده کنید باید سرسخت و قدرتمند باشید که نشان دهنده هوش هیجانی بالای شماست.

وقتی دچار شکست می شوید 3 نگرش وجود دارید که باید آن را حفظ کنید.

افرادی که بعد از مواجهه با شکست برای ادامه ی مسیر توانایی بیشتری دارند، شکست را با احتمال بیشتری به عملشان (مجموعه‌ای عملکردهای اشتباه یا غفلتی ناشی از بی توجهی) نسبت می دهند تا به شخصیت خودشان. در مقابل افرادی که با شکست می بازند، بیشتر شکست را نتیجه‌ی تنبلی، کم هوشی یا دیگر خصوصیات شخصی‌شان می دانند. آن‌ها با داشتن چنین نگرشی به شکست، هیچ کنترلی روی خود ندارند و در آینده احتمال کمی وجود دارد که ریسک کنند.

خوش بینی خصیصه ی دیگری است که باعث می شود افراد بعد از شکست، دوباره به مسیر برگردند. نتایج تحقیقات روی 576 کارآفرین دائمی نشان می دهد آن‌ها بیشتر انتظار رسیدن به موفقیت دارند نسبت به کارآفرینانی که بعد از اولین شکست از کارآفرینی دست کشیده‌اند. این احساس خوش بینی مانع از این می شود که فرد فکر کند شکست همیشگی است و همراه او خواهد بود. بلکه، این افراد هر شکست را آجری برای ساخت بنای موفقیت خود می دانند و همیشه از شکست‌هایشان درس می گیرند.

خوش بینی یک احساس مثبت است و پایداری عملی است که با تکیه بر این احساس مثبت انجام می دهید. در واقع، پایداری همان خوش بینی در مرحله‌ی عمل است. وقتی همه می گویند باید از کار دست بکشیم و به خانه برویم، افراد پایدار خود را از اشتباهات آزاد می کنند و به مسیرشان ادامه می دهند. خوش بینی این افراد هیچ وقت از دست نمی رود. این همان خصوصیتی است که باعث می شود بعد از شکست خوردن بلند شوند و به مسیرشان ادامه دهند.

نتیجه اینکه شکست نتیجه ی نگرش شماست. شاید اتفاقی که برای یک نفر شکستی بزرگ به نظر برسد برای دیگری تنها یک عقب نشینی کوچک باشد. پس می توانید نگاهتان را به شکست تغییر دهید تا از آن در جهت بهتر شدن استفاده کنید.

با این تفاسیر، چطور شکست را مدیریت می کنید؟ آیا با هر شکست عقب می نشینید یا از شکست‌هایتان درس می گیرید؟

منبع: linkedin

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟




مجله موفقیت یوکن، مجله ای است ویدیویی که تلاش می کند هر آنچه انسان های موفق درباره موفقیت از دیروز تا به امروز تجربه کسب کرده اند را به آسان ترین شکل ممکن در اختیار شما بگذارد. هدف ما در یوکن گردآوری بروزترین روش های موفقیت فردی، سازمانی و تجاری است تا مرجع کاملی باشیم برای مخاطبین و افرادی که سعی دارند موفق شوند.

چگونه از شکست های خود درس بگیریم تا آن را مجددا مرتکب نشویم؟  اتفاق افتادن اشتباه، امری بدهی و غیر قابل اجتناب است ولی اگر از این اشتباه و شکست خود درسی نگرفتیم و آن را مجددا تکرار کردیم، شکست ما در راستای موفقیت و پیروزی نیست. در ادامه همراه باشید تا یاد بگیریم چگونه می توانیم از شکست های خود درس بگیریم و از اتفاق افتادن مجدد ان جلوگیری کنیم.

همه ما این گفته را شنیده‌ایم که: انسان جایزالخطاست. در حقیقت با  زندگی کردن و (خطا کردن است) که یاد می‌گیرید. همه ما  هر روزه اشتباهاتی از بزرگ تا کوچک را مرتکب می‌شویم، شکست می‌خوریم و یا گاف می‌دهیم. اما  با وجود این شکست‌ها و اشتباهات، احساس نمی‌کنیم که هم‌اکنون فرصتی عالی برای یادگیری به دست آورده‌ایم. لازم است تا این را بدانید که در حقیقت این کمبودهای شما هستند که شما را منحصربه فرد می‌سازند و شما باید تمامی لغزش‌ها و گند زدن‌هایتان را بپذیرید. قطعا شما  نیز سعی بر این دارید تا طوری زندگی و رفتار کنید که از به اشتباه افتادنتان جلوگیری کرده باشید. ریسک نکردن و این که همیشه خودتان  را از به خطر افتادن‌های احتمالی مخفی نگه دارید،  باعث ‌می‌شود تا راحت‌تر باشید، اما اشتباهات و شکست‌ها، در حقیقت همان هدیه‌‌ها، گوهر‌ها و راهنمایی‌های لازم برای یادگیری و رشد انسان‌ها هستند. پس شکست‌ها، اشتباهات، خراب‌کاری‌ها و کاستی‌هایتان را بپذیرید، زیرا به واسطه آن‌ها است که شما تبدیل به خود واقعیتان می‌شوید و این ۹ درس مفید گفته شده در زیر را می‌اموزید:

در حقیقت معنای کلمه  “اشتباه” برگرفته  از مقایسه کردن چیزی که می خواهیم  و یا  چیزی که به عنوان موفقیت می‌بینیم، (با اتفاقی که افتاده است) می‌باشد. توجه و پذیرش اشتباهاتتان به شما کمک می کند تا با تعهداتی از جمله این که واقعا می‌خواهید چگونه باشید، چگونه عمل کنید و چه چیزهایی داشته باشید،  ارتباط برقرار کنید. اشتباهاتتان شما را بیدار کرده و مانند یک علامت چشمک زن باعث متمرکز شدن توجهتان بر روی برطرف کردن (نقص‌هایتان) می‌شوند. موقعیت‌های فوری همیشه باعث می‌شوند تا بر روی مساله‌ یا مشکلی که باعث خستگیتان شده است، تمرکز کنید. کار کردن بر روی راه‌ حل‌های احتمالی، تعریف کردن مجدد آن‌ چه که می‌خواهید و یا انتظار دارید و بررسی مجدد ارزش‌ها و اهدافتان، قطعا باعث هموار‌تر شدن راه شما خواهد شد.

حتی زمانی که به خطاهایتان اقرار می‌کنید، می‌توانید تا کاملا از خود قدردرانی کنید. می‌توانید تا به اشتباهاتتان بخندید و سپس برای اصلاح آن‌ها سخت‌تر از قبل کار کنید. بسیاری از شما کاربران هاو کن یو داستان‌های طولانی‌ای در رابطه با زمانی که ضربه‌ای خورده‌اید و به خود سرکوفت زده‌اید، دارید. در حقیقت با این عادت، به نوعی خود را مغلوب می‌سازید، پس باید آن را کنار گذاشته و از خود و اشتباهاتتان، قدردانی کنید. افرادی که شما را دوست دارند و به شما اهمیت می‌دهند، با همه عیوب و اشتباهاتتان، در کنارتان می‌مانند. این که تمام و کمال نباشید باعث می‌شود تا منحصربه فرد باشید و شما باید به خاطر خودحقیقیتان دوست داشته شوید، پس باید کمی به خودتان استراحت بدهید. (سخت نگیرید!)

چگونه از شکست درس بگیریم

حتی گاهی اوقات بیشترین  تلاش‌های شما نیز، سرانجامی نخواهند داشت. ممکن است تا شما همه کار  برای رسیدن به یک نتیجه خاص انجام داده باشید و دوباره شکست خورده باشید. زمانی که این اتفاق می‌افتد، می‌توانید  اقرار کنید که گیر افتاده‌اید. اشتباه کردن ما را مستقیما با قلب ترس‌هایمان مواجه می‌سازد. زمانی که این تجربه را می‌کنید و با ترس‌هایتان مواجه می‌شوید، آن‌ها کم کم ناپدید می‌شوند.  زمانی که می‌پذیرید که در شرایطی خاص گیر افتاده‌اید و به تنهایی از پس آن بر نمی‌آیید، این احساس شما سیگنال‌هایی (از انرژی) را پخش کرده و درهای کمک بر روی شما باز خواهند شد. خصوصا  در زمانی که کمک می‌طلبید، افراد، منابع و راه‌حل‌ها برایتان نمایان می‌شوند.

قطعا این اتفاق که بخواهید اشتباهاتتان را بپوشانید و یا از آن‌ها خجالت بکشید امری کاملا طبیعی است و شاید با خود آرزو کنید تا پاک‌کنی داشتید که می‌توانستید اشتباهاتتان را به وسیله آن پاک نمایید. اما  این که در رابطه با شکست‌ها و محدودیت‌هایتان صداقت داشته باشید، فرصت این را به شما می‌دهد تا گفتن حقیقت را تمرین کنید. پذیرش حقیقت به شما  اجازه می دهد  تا دانشتان از شناخت خود را گسترش دهید و بنابراین با این روش می‌توانید  تا  ظرفیتتان برای تغییر دادن خود را بالاتر ببرید. این کار دقیقا مشابه با این است که آینه‌ای جلوی خود نگه داشته و خود حقیقتان را نگاه کنید. زمانی که به مردم از اشتباهات خود می‌گویید، در اصل با این کار به آن‌ها اجازه می‌دهید تا واقعیت شما را ببینند و این کار باعث می‌شود تا خجالت، شرم و گناهی که دچار آن هستید از بین رفته و بر روی یادگیری و رشدتان تمرکز کنید.

قطعا این روش نوعی بررسی حقیقی  و واقعی است. هنگامی که عواقب اشتباهاتتان را تجربه می‌کنید، کاملا متوجه خواهید شد که کدام یک از تلاش‌هایتان نتیجه بخش بوده است و کدام یک نبوده‌اند. بازخوردی که شما از اشتباهاتتان می‌گیرید یکی از دقیق‌ترین، به جا ترین و قوی‌ترین بازخوردهایی خواهد بود که می‌توانید به دست آورید. با توجه به اشتباهاتتان می‌توانید تا  بارها به  الگوهای تکراری باوری یا رفتاریتان، کارهایی که کرده‌اید، چیزهایی که گفته‌اید پی برده و بارها و بارها درباره آن‌ها فکر کنید. وقتی عادتتان را عوض می‌کنید  و تغییر می‌دهید، ممکن است تا  متوجه شوید که قسمت‌های دیگری از زندگیتان در حال بهتر شدن هستند. یک راه برای به دست آوردن حداکثر سود از اشتباهتتان این است تا  آنها را از طریق فیلتر سوالات قدرتمندی همچون سوالات ذیل بررسی کنید:

از خود بپرسید که چگونه می‌توانید از اشتباهتان استفاده کنید؟ دفعه بعد چه کار متفاوتی انجام خواهید داد؟ چگونه می‌توانید تا در آینده متفاوت باشید؟ سوالاتی از این قبیل منجر به این می‌شوند تا در خود کندوکاو کنید و راه حل‌هایی را به ذهنتان می‌آورند.

گاهی اوقات واکنش غریزی شما نسبت به اشتباهتان بدین صورت خواهد بود که آن اشتباه را  به گردن شخص و یا چیز دیگری میاندازید و با خود این گونه می‌گویید که اشتباه از شما نبوده است و  کسی شما را مطلع نکرده بوده است و یا بدین  صورت می‌گویید که اصلا آن اشتباه به شما ربطی نداشته است. قطعا این که به دنبال نقش خود در یک اشتباه و یا خطا باشید، نشان دهنده قدرت شماست. مسلما این که مسیولیت یک خطا را به عهده بگیرید امری خوشایند نیست. اما انجام این کار به این معنی است که شما می توانید  تا دفعه بعد متفاوت‌تر از قبل عمل کنید. بررسی کردن نقشتان، به شما یادآوری می کند که انتخاب های شما و اقداماتتان تأثیر زیادی بر کیفیت زندگیتان دارند.

اشتباهات معمولا زمانی رخ می‌دهند که زیر قولتان می‌زنید، بیش از حدتان مسیولیتی را قبول می‌کنید، می‌پذیرید تا از جنگیدن به خاطر چیزی دست بکشید و یا به طور کامل به مسایل لازمه گوش نمی‌دهید. اشتباهات بزرگ معمولا، با خطاهای کوچک شروع می‌شوند. با گذشت زمان، انتخاب های کوچکی که با مقاصد یا اهداف شما در تقابل هستند، بر روی هم تجمیع شده و تبدیل به  یک شکست می‌شوند. حتی کوچکترین انتخابات شما نیز دارای قدرت هستند، بنابراین بسیار مهم است که به انتخاب‌هایی که هر روز انجام می دهید کاملا توجه نمایید. اشتباهاتتان می توانند مانند اخطاری باشند که نشان می‌دهد حرفتان با عملتان خارج از هماهنگی هستند. با وجود این شرایط ، بهتر است تا مقصود و هدفتان را دوباره بررسی کرده و  تعهداتتان را بازبینی کنید و اقداماتتان را با آن‌ها هماهنگ کنید.

شما سنبلی از رفتارهایتان نیستید و قطعا بیش از اشتباهاتتان هستید. به یاد داشته باشید که گذشته شما نباید تعیین کننده آینده شما باشد و به خاطر داشته باشید که شما این فرصت را دارید که باز به طور کامل خودتان را متهعد به انجام کاری کنید و حسابی در انجام آن کار مشارکت نمایید. اکثر مردم زمانی که با مشکل بزرگی مواجه می‌شوند، پا پس می‌کشند و عقب‌نشینی می‌کنند. در عوض، شما می توانید تا از شکست‌هایتان به عنوان شواهدی استفاده کنید که نشان دهند این هستند که شما درحال رشد، ریسک و کشمکش برای رسیده به پتانسیل واقعیتان هستید. اشتباهات به شما کمک می کنند تا به یاد داشته باشید همیشه نمی‌توان محتاطانه  عمل کرد و شما را   متوجه این موضوع خواهند کرد که بدون خطرکردن، گاهی اوقات پاداشی هم  وجود نخواهد داشت.

زمانی که شجاعت به خرج می‌دهید و  مبارزات خصوصیتان برای حل مشکلاتتان را به طور عمومی برای دیگران بازگو می کنید، این امر می‌توانند الهام بخش سایرین شوند. به عنوان  مثال ممکن است تا آن‌ها تصمیم بگیرند که به طرزی متفاوت زندگی کنند. هنگامی که  شخص سیگاری‌ای  که تمام عمر سیگار کشیده است از بیماری آمفیزم  در حال مرگ است در رابطه با مزایای ترک سیگار با شما صحبت می‌کند بسیار به‌جاست تا به سخنان او گوش فرا دهید. نوع مشابه دیگری از همکاری  نیز زمانی اتفاق می افتد که شما  به صراحت درباره اشتباهات کوچکتان صحبت می‌کنید. به عنوان پدر و مادر شما می توانید  به فرزندانتان آموزش دهید که شکست خوردن مشکلی ندارد و حتی شما  تمایل دارید که فرزندانتان شکست‌ها و اشتباهات شما را ببینند  و با  این کار، شما فرصت این را خواهید داشت که به فرزندانتان بگویید که چه کاری درست بوده است و باید آن را انجام می‌دادید و کجای کار را باید به طور متفاوتی عمل می‌کرده‌اید. قطعا همه این مطالب می‌توانند تبدیل به  درس‌های سودمندی برای اشخاصی که در اطرافتان قرار دارند، بشوند.

کار های روزانه ای که اشتباه انجام می دهید

چگونه بر شکست غلبه کنیم؟

اشتباهات رایج در تصمیم گیری (11 اشتباه خطرناک در تصمیم گیری)

برای ارسال دیدگاه خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

برای دریافت اخبار جدید ایمیل خود را وارد نمایید

کپی کردن قسمت یا تمامی مقاله از “هاو کن یو” تنها با
کسب مجوز امکان پذیر است

تهران- ایرنا- همه افراد شكست را در برهه ای از زندگی تجربه می كنند و واكنش های مختلفی در قبال آن دارند، اما اگر شكست یك فرآیند مهم برای یادگیری بیشتر تلقی شود، می تواند به نگرش رشد در افراد بیانجامد.

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

پرورش افکار – رسیدن به موفقیت قطعی از طریق آموزش و یادگیری قانون جذب توسط دوره کارشناس جذب شوید استاد شریفی

چگونه از شکست درس بگیریم

درس گرفتن از شکست با قانون جذب

وقتی جوان‌ تر بودم، وقتی اوضاع خوب و آنطور که دوست داشتم پیش نمی رفت واقعاً نمی‌ توانستم درسی از آن بگیرم. نمی‌ توانستم به تصویر بزرگ نگاه کنم و بتوانم از پیشامدهای بدی که برایم اتفاق افتاده درس بگیرم.

امّا، هر بار که اوضاع زندگی آنطور که می‌ خواهیم پیش نمی‌ رود، می‌ توانیم چیزهایی زیادی از آن یاد بگیریم.

چگونه از شکستها درس بگیریم

یکی از بهترین کارهایی که می‌ توانیم بکنیم این است که وقتی اوضاع طبق برنامه‌ های ما پیش نمی‌ رود، به همه ماجراهایی که اتفاق افتاده خوب فکر کنیم و تا جاییکه می‌ توآنیم از همه تجربیاتمان درس بگیریم و خودمان را برای موفقیت در آینده آماده کنیم.

۱- واقعاً چیزی به اسم شکست وجود نخواهد داشت. بله، ممکن است اوضاع بد پیش برود یا مطابق برنامه ما پیش نرود امّا واقعیت این است که چیزی به اسم شکست وجود ندارد زیرا همیشه یک علت خوب برای خوب پیش نرفتن اوضاع و درسی برای آموختن از آن وجود دارد. در مدت زمان طولانی، هر اتفاقی که می‌ افتد به صلاح ما خواهد بود.

۲- اگر به دلایلی اشتباه چیزی را می‌ خواهیم، هیچوقت آنطور که ما دوست داریم انجام نخواهد شد.

۳- می‌ توانیم از این واقعیت بعنوان یکی از قوی‌ ترین انگیزه‌ ها برای موفقیت در آینده استفاده نماییم که اول کار، اوضاع آنطور که ما دوست داریم پیش نرفته است. اگر تصمیم بگیریم که به همه چیز درست نگاه کنیم، اشتیاقمان برخواهد گشت.

۴- همیشه و در همه جا پشتکار، تعهد و تلاش نتیجه میدهد.


محافظین قانون جذب و حیوانات روحانی

قانون جذب چیست؟ چشمهایتان را بر روی جهانی با احتمالات…


قانون جذب و شناختن فرصت‌های ارسالی

۱۱ چیزی که باید در مورد قانون جذب و چگونگی استفاده از آن…

۹ روش از قانون جذب که می تواند زندگی شما را بهبود ببخشد.

۹ تکنیک تجلی قانون جاذب که باید بلد باشید

۵- پس از اینکه چیزی برخلاف میل ما پیش رفت، اگر تصمیم بگیریم که از آن درس بگیریم و توجهمان را به ارتقاء کاری که می‌ خواستی انجام دهیم معطوف کنیم (به جای اینکه خسته و ناامید شویم)، خواهیم دید که عملکردمان به طرز قابل‌ ملاحظه‌ ای بهتر میشود و در کارمان پیشرفت می‌ کنیم.

۶- بعد از شکست، سه کار خوبی که می‌ توانیم انجام دهیم اینها هستند:

۷- امتحان کردن، ریسک کردن و موفق نشدن خیلی بهتر از این است که فقط عقب بنشینیم و به این فکر کنیم که اگر شکست بخوریم چه خواهد شد.

۸- تنها نتیجه بدی که شکست می‌ تواند داشته باشد این است که انگیزه دوباره امتحان کردن را از دست بدهیم.

۹- هیچ نیازی به خجالت کشیدن نیست زیرا همه آدمها در جایی از زندگی خود شکست می‌ خورند. فقط ما نیستیم که شکست خورده‌ ایم.

۱۰- خیلی از پیشرفت‌ ها در نتیجه یک شکست ایجاد شده‌ اند. چیزهایی که دوست داریم را دنبال کنیم. چیزی برای از دست دادن نداریم و تازه خیلی چیزهای عالی به دست خواهیم آورد.

امروز بهتر از دیروز زندگی کنیم.

ما چه درس‌ هایی از شکست گرفته ‌ایم؟ افکار و نظراتمان را برای دیگران بیان کنیم.

مطلب قبلی

وضوح و شفافیت هدف،کلید اصلی موفقیت

مطلب بعدی

اگر می خواهیم شاد باشیم بی خیال این 10 مورد بشویم

7 راه برای اینکه زندگی موفق و بدون محدودیتی داشته باشید

10 دلیلی که چرا ترک عادات بد خیلی سخت و مشکل است

راهنمای اساسی برای روتین های صبحگاهی

چالش 21 روزه: برنامه قانون‌ جذب برای تجلی شادی

چرا تفکر مثبت میتواند سلامت جسمی را بهبود بخشد

شکست را به موفقیت تبدیل کنید: استفاده از قانون جذب برای غلبه…

چگونه از شکست درس بگیریم

موفقیت به معنای اتخاذ یک انتخاب بزرگ نیست، بلکه به معنای…

برای چت کردن با ما روی آیکون مشاور فروش کلیک کنید

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

شکست یک بخش جدایی ناپذیر از زندگی است و می تواند درس های زیادی به ما بدهد، اما در صورتی که از شکست ها درس نگیریم، قطعا ضرر کرده ایم. بیشتر کارآفرینان بزرگ شکست های زیادی را در زندگی شان تجربه کرده اند و با درس گرفتن از آن و تلاش دوباره، به موفقیت رسیده اند. این افراد شکست را به عنوان یک تجربه یادگیری و راهنمای یک راه دیگر تلقی می کنند.

به گزارش آلامتو به نقل از success؛ حال این سوال مطرح می شود که چگونه می توان ایده شکست را به عنوان یک مانع در نظر گرفت؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد ، با ۱۲ نفر از شرکت کنندگان در YEC مصاحبه کردیم تا ببینیم چگونه توانسته‌ اند از شکست ‌های گذشته دست بردارند و به استقبال آینده بروند. تا انتها با ما همراه باشید.

متیو پودولسکی ، مشاور قانونی فلوریدا ، می گوید: اگر این کار، کار آسانی بود شکست نمی خوردم. این شکست نشان می دهد کاری که شما انجام دادید، کاری دشوار، جدید و چالش برانگیز بوده است. برای جسارتی که باعث شده این کار را انجام دهید، به خودتان افتخار کنید.

به خودتان یادآوری کنید که کاری را انجام داده اید که ارزش شکست خوردن داشته است. از این پس، به جز درس هایی که از این شکست گرفتید، دیگر به آن فکر نکنید و به دنبال انگیزه و تلاش برای آینده و شروعی دوباره باشید.

چگونه از شکست درس بگیریم

پاتریک بارنیل می گوید: هنگامی که ما شکست می خوریم ، خیلی راحت است که احساس کنیم محکوم به تکرار اشتباهات خود هستیم.

بهترین راه برای رها کردن این احساس منفی ، پپیگیری پیشرفت ها و کارهایی است که روزانه به پایان رسانده اید. این وظایف می تواند شامل تمام کارهای مفیدی که در طول روز انجام داده اید، باشد. ما از آنچه فکر می کنیم موفق تر هستیم.

رابی اسکات می گوید: من بارها به عنوان کارآفرین شکست خورده ام. من متوجه ‌شده‌ام که در هنگام شکست ، اگر کمی از بار و ناراحتی شکست را با دوستان و یا خانواده ام در میان بگذارم سبک تر خواهم شد و می تواند در احیای روحیه از دست رفته ام مفید باشد. در نهایت، من باید تصمیم بگیرم که آن را رها کنم و بر حال و آینده تمرکز کنم.

پردازش و هضم هر شکستی کمی زمان می برد، باید با این مراحل روبرو شوم و آن ها را پشت سر بگذارم.

نیکول مونوز می گوید: تمرکز بیش از حد بر شکست‌ های گذشته یک راه اتلاف بی رویه زمان است. این راهی برای ایجاد موفقیت نیست.

درست است که گفتیم باید از شکست ها درس بگیریم و رفتار خود را تغییر دهیم، اما تمرکز زیاد بر شکستی که در گذشته خورده اید، به مراتب انگیزه شما برای آینده را کاهش خواهد داد. پس به جای اینکه در گذشته سیر کنید، یک قرارداد واقعی با خودتان ببندید و درس هایی که از این شکست گرفتید را درونی کنید و دیگر هیچوقت به آن فکر نکنید.

ریچارد فونگ معتقد است: شکست ها یک مزیت فوق العاده دارند و آن این است که به ما نشان می دهند چه مسیرهایی اشتباه است. انتخاب مسیر درست یکی از مزایای شکست است و ما هرگز یادگیری از شکست را متوقف نمی کنیم.

من می دانم محدودیت هایی (مانند عدم موفقیت) کمک می کند تا مسیر واضح تر به جلو باز شود و زمانی که به نظر می‌ رسد یک میلیون احتمال وجود داشته باشد، این می تواند واقعا به هدایت کشتی کمک کند. بازی بتل شیپ یک مثال خوب در این زمینه است: هر شکست به شما کمک می ‌کند تا به هدف خود نزدیک تر شوید.

رانا گجرال می گوید: بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که شکست های گذشته، شما را تعریف نمی کند ، بلکه چیزی که معرف شماست نحوه واکنش نشان دادن به شکست هاست. عدم موفقیت در کاری به این معناست که اکنون با درک کاملاً جدید و دیدگاهی از آنچه انجام می دهید ، دوباره شروع کنید. برای شروع دوباره هیجان زده باشید.

استفانی ولز می گوید: اگر دیگران را به دلیل ناکامی های خود مقصر بدانید ، هرگز قادر نخواهید بود پیش بروید و موفق شوید. مهم است که نسبت به اقدامات خود مانند یک فرد بزرگسال پاسخگو باشید و مسئولیت اشتباهاتتان را به عهده بگیرید ، با این رویه قادر خواهید بود به جلو حرکت کرده و موفق شوید.

اگر به دنبال کینه های قدیمی هستید و یا دیگران را به خاطر کارهای اشتباه خود سرزنش کنید ، پذیرای شروع جدید دشوارتر خواهید بود.

«جرد اچیسون» (Jared Atchison)، یکی از سازندگان افزونه وردپرسی «WPForms» می گوید: آیا مقام و یا شی که در آن هستید را انکار می کنید؟

بعضی اوقات ما به خودمان دروغ می گوییم ، بدون توجه به اینکه اتفاقاتی که در گشته افتاده و شکست هایی که خورده ایم، به ما کمک می کند تا با کمبودها و شکست های خود کنار بیاییم. مهم است که با خود صادق باشید زیرا این تنها راهی است که شما قادر خواهید بود به سمت موارد بهتر پیش بروید.

سید بلخی، بنیانگذار WPBeginner می گوید: غلبه بر شکست هایی که در گذشته تجربه کرده اید، دشوار است. به یاد داشته باشید که شما دیگر همان کسی که قبلا بودید، نیستید.

امروز، شما درس‌ های ارزشمندی را یاد گرفتید، افراد مختلفی را ملاقات کرده‌ اید و تجربیات متفاوتی داشته ‌اید. این تجربیات از شما فرد دیگری ساخته است. از گذشته یاد بگیرید و این بار بهتر حرکت کنید.

Rachel Beider می گوید: برای حرکت به جلو بعد از یک شکست سخت، طرز فکر خود را به قدردانی تغییر دهید. به این مساله توجه کنید که چالش‌ ها و شکست‌ ها در کنار شما هستند و شما را به رشد دعوت می‌ کنند. بدون شکست ها و چالش ‌ها، زندگی به شدت خسته ‌کننده و کسل ‌کننده خواهد بود.

کریس کریستوف (رئیس موسسه پژوهشی MonsterInsights) می گوید: ما تمایل داریم که به اشتباهات خود به عنوان ویژگی های تعریف شده خود نگاه کنیم.

حقیقت این است که بیشتر آشفتگی های درونی ما توسط خودمان به خودمان تحمیل می شود و خودکرده است و ما تنها کسانی هستیم که توجه می کنیم! اگر می خواهید از شکست های گذشته خود رها شوید ، باید این واقعیت را بپذیرید که اشتباه کرده اید ، درس های ارزشمند آموخته اید و برای شروع های جدید آماده هستید.

با توجه به سخنان نقل شده در قسمت بالا، به اهمیت درس گرفتن از شکست ها و رها کردن آن پی بردیم. حال وقت آن رسیده که دست از سرزنش خود بردارید و با انگیزه ای دو چندان به یک شروع جدید فوق العاده فکر کنید. موفق باشید.

به نظر من موفقیت نقطه نهایی رسیدن به یک هدف نیست من شخصا موفقیت رو توی سماجتم و مسیری که برای رسیدن به هدف طی میکنم میبینم.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

ما در پیام اختصاصی متمم، هر روز جمله‌ی کوتاهی را برای شما نمایش می‌دهیم.

پیوسته هم بر این نکته تأکید می‌کنیم که جمله‌های کوتاه را معمولاً نمی‌توان به عنوان توصیه‌ای قطعی یا گزاره‌ای مبتنی بر روش علمی یا حتی یک موضع‌گیری مشخص در نظر گرفت.

این نوع جمله‌ها، صرفاً تلنگری برای اندیشیدن، برای ساماندهی بهتر به دانسته‌ها و خاطرات، و گاه خلاصه کردن برخی مفاهیم و تجربه‌های ارزشمند هستند.

با توجه به اینکه در پیام اختصاصی امکان بحث و گفتگو وجود ندارد، مجموعه‌ای تحت عنوان دعوت به گفتگو را برای بحث، گفتگو، تمرین نوشتن و تبادل نظر میان دوستان عزیز متممی در نظر گرفته‌ایم.

این بار جمله‌ای از چیپ هیث (Chip Heath) را برای بحث و گفتگو انتخاب کرده‌ایم.

چگونه از شکست درس بگیریم

چیپ هیث در دانشگاه استنفورد، تدریس مباحث مرتبط با رفتار سازمانی و مذاکره را بر عهده دارد.

او به همراه برادرش (دن هیث) در زمینه‌ی علوم رفتاری کتابهای پرفروش و آموزنده‌ای هم نوشته و ما نیز در متمم، کتاب کلید را بزن (Switch) او و برادرش را در فهرست کتابهای مدیریتی معرفی کرده‌ایم.

اما این بار جمله‌ای از او را انتخاب کرده‌ایم که می‌تواند فراتر از بحث رفتار و علوم رفتاری، مورد توجه قرار بگیرد:

در ساده‌ترین شکل خوانش این جمله، می‌توان آن را یک جمله‌ی انگیزشی دانست که می‌کوشد طعم تلخ شکست را در کام ما شیرین کند.

اما می‌توانیم با دقت و وسواس بیشتری هم به گزاره‌‌ای که چیپ هیث مطرح می‌کند بپردازیم.

چیپ هیث بر شکست زودهنگام تأکید دارد. بنابراین، همه‌ی شکست‌ها را مثل هم در نظر نمی‌گیرد و ترجیح می‌دهد درس گرفتن از شکست زودهنگام را به عنوان مصداق سرمایه گذاری برای موفقیت در نظر بگیرد.

در این‌جا بسته به این‌که چقدر به تفکر طراحی علاقه‌ داشته باشید، این جمله را باز هم می‌توانید به دو شکل مختلف بخوانید و تفسیر کنید.

شکل ساده‌تر خواندن این جمله آن است که بگوییم شکست خوب است؛ درس گرفتن از شکست هم خوب است؛ اما باید مراقب باشیم که آن‌قدر دیر شکست نخوریم که همه‌چیزمان بر باد رفته باشد.

اما شکل دیگر این جمله، مفهومی است که علاقه‌مندان به تفکر طراحی مد نظر قرار می‌دهند (در معرفی کتاب زندگی خود را طراحی کنید، به کاربرد تفکر طراحی در زندگی اشاره کرده‌ایم).

کسانی که از تفکر طراحی برای حل مسئله‌های کار و زندگی استفاده می‌کنند، در شرایطی که ابهام بالاست یا مسئله بسیار پیچیده است، به جای این‌که وقت بسیاری را برای پیدا کردن پاسخ نهایی صرف کنند، به سراغ یک پاسخ اولیه می‌روند.

آن‌ها انتظار ندارند که این پاسخ حتماً موفقیت‌آمیز باشد؛ بلکه کاملاً می‌پذیرند که ممکن است بسیار سریع شکست بخورند. اما از این شکست به عنوان یک راهنما برای اصلاح پاسخ خود استفاده می‌کنند و دوباره به آزمودن پاسخ جدید می‌پردازند.

شعار این افراد، Fail often, fail fast است: زیاد شکست بخور؛ اما به شرط آن‌که سریع شکست بخوری (و بیش از حد در پاسخ خود غرق و گرفتار نشوی).

بعد از این توضیحات و تفسیر‌هایی که از جمله‌ی چیپ هیث ارائه دادیم، و با توجه به این‌که بی‌تردید تفسیر‌های دیگری هم می‌تواند به بهانه‌ی این جمله مطرح شود، واضح است که نه ما و نه شما انتظار نداریم به سادگی بشود کنار این جمله، علامت  یا  را به نشانه‌ی تأیید یا رد گذاشت.

اما بحث‌های فراوانی را می‌توان در حاشیه‌ی آن مطرح کرد:

شما با عضویت ویژه در متمم، می‌توانید به درس‌ها و آموزش‌های بسیاری از جمله موضوعات زیر دسترسی کامل داشته باشید:

  فهرست درس‌های متمم

موضوعات زیر، برخی از درس‌هایی هستند که در متمم آموزش داده می‌شوند:

  دوره MBA (یادگیری منظم درس‌ها)

  فنون مذاکره | مهارت ارتباطی

  تصمیم گیری | تفکر سیستمی

  توسعه فردی | مهارت یادگیری

  مدیریت بازاریابی | دیجیتال مارکتینگ

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری مهارت حل مسئله به شما پیشنهاد می‌کند:

متمم مخففِ محل توسعه مهارتهای من است؛ یک فضای آموزشی آنلاین برای بحث‌های مهارتی و مدیریتی.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه‌ی درباره متمم مراجعه کنید.

ما برای هر یک از درس‌های متمم، یک نقشه راه داریم که به یادگیری آن درس کمک می‌کند.

می‌توانید با مراجعه‌ به صفحه‌ نقشه راه یادگیری، عنوان درس‌های مختلف متمم را ببینید.

همچنین می‌توانید دوره MBA متمم را ببینید.

شما می‌توانید بدون پرداخت پول در متمم به عنوان کاربر آزاد عضو شوید. اما به چیزی در حدود نصف درسهای متمم دسترسی خواهید داشت.

پیشنهاد ما این است که پس از ثبت نام به عنوان کاربر آزاد، با خرید اعتبار به کاربر ویژه تبدیل شوید.

چگونه از شکست درس بگیریم

اعتبار را می‌توانید به صورت ماهیانه (۳۷ هزار تومان)، فصلی (۹۵ هزار تومان)، نیم‌سال (۱۶۰ هزار تومان) و یکساله (۲۸۰ هزار تومان) بخرید.

برای اطلاعات بیشتر لطفاً به صفحه‌ی ثبت نام مراجعه کنید.

مجموعه گسترده و متنوعی از فایلهای صوتی رایگان در رادیو متمم ارائه شده که می‌توانید هر یک از آنها را دانلود کرده و گوش دهید.

ثبت‌نام | اطلاعات بیشتر     فهرست درس‌های متمم

من قبلا” به صورت تمام وقت برای مدت دو سال در شرکتی کار می‌کردم. حقوقم تقریبا” بالا بود، موقعیت سازمانی خوبی داشتم و اطراف اصلی درگیر در کارم اعضای هیات مدیره و مدیران عالی و ارشد اون شرکت بودن. تا اینجا ظاهرا” همه چیز ایده‌آلیه. یه مدت گذشت احساس کردم یه چیزایی در کارم ندارم که تبعا” باعث کاهش میل و انگیزه‌م برای تداوم کار تو اون شرکت می‌شد. مثلا” یکی از دردام این بود که یه آدم شرکتی، هیچ وقت نمی‌تونه وکیل خوبی از آب دربیاد. اون تجاربی که وکلای بیرون از شرکت دارند خیلی متمایزتر از وکلای شرکتیه. در عین حال حجم کار در اون شرکت اون‌قدر زیاد بود که به هیچ وجه نمی‌تونستم به قبول پرونده غیرشرکتی هم فکر کنم. این یکی از مشکلاتم بود. ترس از این که نکنه دیگران بهتر از من مشغول به کار باشند ولی من قراره تا ابد شرکتی بمونم. بگذریم. توده‌ای از مشکلات مشابه باعث شد من بعد از دو سال تصمیم به استعفا بگیرم. این تصمیم به نسبت سن و سالم و موقعیت خیلی خوبی که در اون شرکت داشتم کمی زود گرفته شد. شاید نشه دقیقا” اسمش رو “شکست” گذاشت ولی برای این که شکست بزرگی در آینده نخورم تصمیم گرفتم چشمم رو به امتیازات عالی که داشتم ببندم و خودم رو از روی تپه شبه موفقیت بیارم پایین و شروع کنم به اوج قله موفقیت فکر کنم. کار سهمگینی برام بود. راستش شما که غریبه نیستید؛) حتی خیلی دردم گرفت از این تصمیم. هم از وجه اقتصادی هم غیر از اون. حتی روزای اول از خودم می‌پرسیدم زینب نکنه اشتباه کرده باشی؟ برای این که بتونم به این سوال جواب بدم روزها و لحظات تلخ و سختی رو پشت سر گذاشتم.  فهمیدم که برای بزرگ شدن، برای به دست آوردن تجربه‌های بزرگ، باید بلند قدم برداشت، آرزومندانه فکر کرد و تصمیم‌های سخت و غیرعادی گرفت. من این کار رو کردم و ازش یه پل ساختم برای تجربه‌های بزرگ آینده‌م.

شناسه کاربری:

پسورد:

نام و نام خانوادگی

شناسه کاربری:

ایمیل:

پسورد:

لطفا معادله زیر را تکمیل نمایید:

پنج × = 5

شناسه کاربری یا ایمیل خود را وارد نمایید.در صورت صحیح بودن، پسورد جدید به ایمیلتان ارسال خواهد شد

شناسه کاربری یا ایمیل:


متمم چیست؟Downloads-icon

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

امکان با دارا بودن ۶ بازوی اجرایی و عملیاتی در حوزه های مشاوره های مدیریتی، مطالعات بازار، آموزش، پژوهش، مطبوعات، تبلیغات و نشر با شعار ” در تسخیر زمان همراه شما هستیم “ در پی جلب رضایت حداکثری مخاطبین و هواداران خویش می باشد. برای آشنایی بیشتر با این مجموعه سایر بخش های این پایگاه الکترونیکی را ملاحظه فرمایید.

شکست بخشی از زندگی است بنابراین از شکست هایتان درس بگیرید.

احتمالا تا بحال در کار و یا زندگیتان با شکست مواجه شده اید. به جرات می‌توان گفت که 100درصد از خوانندگان این مقاله همگی تا بحال در یک چیزی شکست خورده اند. در حقیقت، شما در زندگی فقط دوگزینه پیش رو دارید؛ یا همان جایی که هستید بمانید و درجا بزنید و یا ریسک شکست را بپذیرید و از آن درس بگیرید تا به موفقیت های بزرگ برسید.

متاسفانه، شکست یک بار منفی به همراه دارد. به گذشته خود فکر کنید زمانی که برای اولین بار نمره امتحانتان بد شد یا تیم فوتبال تان در مقابل حریف شکست خورد. والدین، معلم ها و مربیان، همگی می‌دانستند که بچه ها را بخاطر شکستشان تنبیه می‌کنند. به همین دلیل از همان بچگی یاد گرفتیم که شکست چیز بدی است و باید از آن دوری کرد.

ما با این ذهنیت به دنیا نیامدیم. آیا تا بحال کودک نوپایی را دیده اید که پس از زمین خوردن از جایش دیگر بلند نشود و تسلیم شود؟ فکر می‌کنید که چه تعداد از افراد در یادگیری زبان دوم تا بحال شکست خورده اند؟ در طول مسیر زندگی به ما یاد داده شده که شکست به معنی داشتن ضعف و عدم توانایی است. این طرز فکر به ما اجازه نمی‌دهد که شجاعت کافی را برای رسیدن به موفقیت داشته باشیم.

چگونه از شکست درس بگیریم

با دانستن این موارد ذکر شده، یاد خواهید گرفت که از شکست ها به عنوان یک چراغ سالم برای روشن کردن مسیر موفقیت استفاده کنید.

یکی از انیمیشن های محبوب من فیلم “ملاقات با خانواده رابینسون” است. لوییس، پسر نوجوان مخترعی است که توانست ماشینی را اختراع کند که همزمان کره بادام زمینی و مارمالاد را روی نون میمالد، اینگونه در درست کردن این ساندویچ خوشمزه کلی زمان ذخیره می‌شد. این فکر اصلا ایده بدی برای بچه ها نیست. اما زمانی که خواست دستگاهش را سر میز ناهار و جلوی دید خانوادش امتحان کند، نتیجه معکوس داد و مارمالادها به صورت همه پاشید.

چیزی که من را تحت تاثیر قرار داد واکنش آن ها بود. بجای اینکه اعصبانی و نارحت شوند، با صورت های خنده دارشان جشن گرفتند و شادی کردند.

شکست یک بخش طبیعی از زندگی خانواده رابینسون است. حقیقت این بود که لوییس خود را برای شکست آماده کرده بود اما با تشویق خانواده اش روبرو شد. این مشخصه به تنهایی ارزش جشن گرفت را داشت زیرا به نظر خانواده لوییس این پیش آمد و اشتباه مقدمه‌ی پیروزی و موفقیت اوست.

اگرچه شکست خوردن مانند یک هیولا احساس ترس و وحشت را به جان شما می‌اندازد و هیچ چیزی از این حقیقت بعید نیست. این طرز تفکر نشانه‌ی اعتماد به نفس پایین شماست. ممکن است که تابحال احساس کرده باشد که شما شبیه یک انسان بد هستید. با توجه به این شخصیت و طرز فکر، شما خود را به هر رویدادی وصل کرده اید. در عوض، بجای اینکه از شکست خوردنتان عصبانی و خشمگین شوید با آن صحبت کنید. بله درست است، به او بگویید” ممنون بابت درسی که به من دادی، اما وقت آن رسیده که با یکدیگر خداحافظی کنیم و از اینجا بروی.” نسبت به تجربه تلخ شکست بی اهمیت باشید و به سرعت به سمت هدف بعدی پیش روید.

دو راه برای درس گرفتن وجود دارد، درس گرفتن از اشتباهات خود و دیگران. آموزگاران، مربیان و مدیران و رهبران همیشه در موقعیت آموختن قرار دارند زیرا آن ها به مراتب مرتکب اشتباهات می‌شوند. مسیری که آنها در آن قرار دارند باعث شده تا برای هدایت دیگران خردمندتر شوند.

اگر به شکست به عنوان یک مربی و آموزنده نگاه کنید، می توانید درس های ارزشمندی را از آن یاد بگیرید، به شرطی که ذهنیت یادگیرنده آمادگی آموختن از این درس را داشته باشد.

درحالی که اکثریت مردم شکست را در مقابل موفقیت در نظر می‌گیرند، کارآفرینان با تجربه می‌دانند که این دو جزء جدانشدنی و مرتبط باهم هستند، همانطور که شما نمی‌توانید برای رسیدن به قله از میان بوته ها، درختان و قلوه سنگ ها عبور نکنید. موانع همیشه بر سر راه وجود دارند و مشکلات چیزایی هستند که شما از سفرتان به ارث می‌برید در ضمن هیچ راهی نیست که موانع و مشکلات بر سر راه آن وجود نداشته باشد.

آیا فکر می‌کنید که شما تنها کسی هستید که با این چالش ها روبروست. همه ما تصاویر زیبا و با جلوه ای را در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک می‌گذاریم و یک زاویه دید بی نقص از زندگیمان را به دنبال کننده هایمان نشان می‌دهیم.

در حقیقت، شکست یک امر طبیعی ست، نه یک استثنا. پس پیش بینی آن را بکنید و منتظرش باشید.

ایلان ماسک (بنیانگذار شرکت‌هایی همچون تسلا موتورز، پی‌پال،  SpaceXکه یک شرکت تولید کننده صنایع هوافضا در آمریکاست) بارها و بارها شکست خورده. دیو رامسی تاجر آمریکایی بارها توسط چیزهای بی ارزش به ورشکستگی رسیده. جفری پرستون بِیْزوس، (کارآفرین، نیکوکار و سرمایه‌گذار آمریکایی در زمینه اینترنت، و مدیرعامل و موسس شرکت آمازون، بزرگترین شرکت خرده ‌فروشی آنلاین در جهان است) مجموعه ای از شکست های میلیارد دلاری را به دوش می‌کشد. اوپرا وینفری، والت دیزنی، استیو جابز همگی در یک چیز باهم اشتراک دارند و آن هم شکست است. بله هرکدام از این ها از شکست هایشان به عنوان یک چراغ روشن کننده مسیر موفقیتشان استفاده کرده اند. آن ها نه تنها از شکست هایشان برای قوی تر شدن و خردمندتر شدن استفاده کرده اند بلکه با آن وسیله ای ساختند که آن ها را به مخاطبانشان مرتبط می‌کرد: و آن وسیله یک داستان خوب از شکست هایشان بود.

داستان های آن ها تبدیل به پله های موفقیتشان شد. افراد موفق در پشت شکست هایشان، امپراطوری های عظیم می‌سازند. اگر شما درحال وصف کردن فصل 11 از داستان شکستتان هستید، فقط به این فکر کنید زمانی که داستانتان را با مخاطبان به اشتراک می‌گذارید و به صورتشان نگاه می‌کنید، چقدر این داستان می‌تواند برایشان شیرین باشد. لحظه ای که در مقابل همگان می‌ایستید و خودتان را مرتب می‌کنید و می‌گویید، ” این بود طرز شکلی گیری یک داستان بزرگ.”

افراد مغروری را تصور کنید که احساس می‌کنند همه چیز را می‌دانند. هیچ کسی از گذراندن زمان کنار این افراد لذت نمی‌برد. مردم دوست دارند رهبرانی را که در زندگیشان شکست خورده اند بشناسند. زندگی پر است از این انسان ها و با توجه به ذهنیت یادگیرنده ای که دارند می‌توانند به مسیرشان ادامه دهند و پس از رسیدن به موفقیت همچنان فروتن و متواضع بمانند.

باید از شکست ها ممنون باشید و حتما این طرز فکر و ذهنیت را در خود نگه دارید.

از شکستی که برایتان اتفاق می افتد درس بگیرید و سعی کنید که آن را بدرستی درک کنید و قدردانش باشید، سپس آن را کاملا از خود جدا کنید. هنگامی که این تغییرات برایتان اتفاق می افتد، شکست یکی از بزرگ ترین متحدان شما خواهد شد، نه یک دشمن تلخ و آزاردهنده.

برای دانلود pdf این مقاله جذاب کلیک کنید.

بازدیدها: 429

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

دیدگاه

تغییر, تلاش, مسئولیت, پیشرفت, ارتباط, امکان, کارمندان, شغل, کارآفرین, فروش, ایده, اعتماد به نفس, ارزش, مثبت, ارزیابی, تکنولوژی, مشتریان, انرژی, ذهن, برنامه ریزی, مدیر, اطلاعات, تبلیغات, ارتباطات, تمرکز, مشتری, بازاریابی, کارآفرینی, مدیریت, کسب و کار, مقالات مدیریتی, کارکنان, هدف, مهارت, مدیران, اهداف, موفق, استراتژی, استارتاپ, موفقیت, کارآفرینان, مشاوره

کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به امــکان می باشد.


رمز عبور یکبار مصرف *


برای دانلود pdf این مقاله جذاب کلیک کنید.Downloads-icon

چگونه از شکست درس بگیریم
چگونه از شکست درس بگیریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *