چگونه اندام خود را مثل باربی کنیم

 
helpkade
چگونه اندام خود را مثل باربی کنیم
چگونه اندام خود را مثل باربی کنیم


گیفت کارت ارزان/تحویل آنی وپشتیبانی

خرید اینترنتی تلویزیون،یخچال و… از بانه

 

 

چگونه اندام خود را مثل باربی کنیم

همه ما يك دوست باريك اندام داريم-همان دوستي كه هرگز دچار وسوسه سبد نان نميشود و وقتي ميگويد “من يك تكه كوچك برميدارم”، واقعا همين كار را ميكند. واقعا او چطور ميتواند؟

 

تحقيقات نشان ميدهد كه افراد باريك اندام اصولا مانند باقي افراد به غذا فكر نميكنند. دكتر ديوي كاتز (David Katz)استاديار بهداشت عمومي در دانشگاه ييل (Yale) ميگويد: ” افراد باريك با غذا رابطه راحت و بدون مشكلي دارند.”

 

“از طرف ديگر، افرادي كه اضافه وزن دارند مدام به غذا فكر ميكنند. آنها تمام اوقات به مقدار و تعداد دفعات غذا خوردن خود توجه ميكنند و در نتيجه، زمان صرف غذا از مشغوليات دائمي ذهن و مغز آنهاست.”

 

در اينجا، متخصصين كاهش وزن به بررسي ذهن اسرار آميز افراد “ذاتا” باريك اندام پرداخته و به شما ميگويند كه آنها چگونه رفتار كرده و شما چگونه ميتوانيد مانند آنان باشيد.

 

 

1. آنها سيرشدن را به پر شدن معده ترجيح ميدهند.

به گفته جيل فلمينگ (Jill Fleming) نويسنده كتاب “لاغرها بشقابشان را پاك نميكنند”، اگر براي پر شدن معده مقياس از 1 تا 10 را در نظر بگيريم، باريكها در حدود درجه 6 و 7 دست از خوردن ميكشند. اما باقي افراد-از جمله من و شما- تا درجه 8 و 10 هم پيش ميروند. شايد دليل اينكار اشتباه گرفتن حس “پر” بودن با سير شدن است و ما تصور ميكنيم اگر زود دست از خوردن بكشيم، خود را از غذاها محروم ساخته ايم. يا شايد عادت داريم بدون توجه به اينكه نياز بدنمان چقدر است، هرچه در مقابلمان باشد تمام كنيم.

 

از لاغرها تقليد كنيم: هنگام صرف وعده بعدي غذايتان، در ميانه غذا خوردن قاشق و چنگال را كنار بگذاريد و با استفاده از مقياس 1 تا 10 پري معده، درجه پري خود را بسنجيد. يك بار ديگر هنگامي كه حدود 5 لقمه از غذايتان باقي مانده اينكار ا انجام دهيد. هدف از اين كار افزايش آگاهي شما از ميزان سيري در طي صرف غذاست و از طرف ديگر، اين مكثها، موجب ميشود كه احساس سيري فرصتي براي خودنمايي يافته و شما زودتر از قبل سيري را حس كنيد.

 

 

2. آنها دريافته اند كه گرسنگي يك مورد اورژانس نيست.

 

بسياري از ما كه مدام با كيلوهاي اضافه درگيريم، گرسنگي را به عنوان شرايطي درنظر ميگيريم كه بايد به سرعت برطرف شود.به گفته دكتر جوديت بك (Judith Beck) ” اگر از گرسنگي وحشت داشته باشيد، مدام براي پرهيز از آن به خوردن ميپردازيم.” افراد باريك گرسنگي را تحمل ميكنند زيرا ميدانند كه حمله هاي گرسنگي همواره مي آيند و ميروند، پس از اقدام فوري خودداري ميكنند.

 

براي تقليد از آنها يك روز پر مشغله را براي به تاخير انداختن يكي دو ساعته ناهار انتخاب كنيد يا غذاي ميان وعده بعد از ظهر را حذف كنيد. خواهيد ديد كه هنوز هم ميتوانيد به خوبي از عهده كارهايتان برآييد. پس در دفعات بعدي كه ناله گرسنگي معده را شنيديد، در راه افتادن به سوي يخچال خودداري خواهيد كرد.

 

 

3. آنها از غذا براي تسكين غصه هاي خود استفاده نميكنند.

مساله اين نيست كه زنان باريك اندام نسبت به خوردن احساسي ايمن هستند، اما آنها ميتوانند اين حالت را تشخيص داده و از خوردن دست بكشند.

 

چه كنيم كه مانند آنها باشيم؟ افزودن لغت “ايست” به مجموعه لغات روزمره بسيار مفيد است. اين كلمه با فرمانهايي چون “از خوردن باقي بيسكوييتها دست بكش” متفاوت است، ما بايد بياموزيم كه در زمانهايي چون گرسنگي، خشم، تنهايي يا خستگي كه چهار دليل اصلي خوردن احساسي هستند، به خود آمده و فرمان “ايست” را صادر كنيم.

 

اگر واقعا گرسنه هستيد، يك ميان وعده متعادل مانند يك مشت آجيل خام انتخاب كنيد كه بتواند شما را تا وعده بعدي غذا نگهدارد. اما اگر خشمگين، تنها يا خسته هستيد، براي تسكين احساسات خود به دنبال يك راه حل جايگزين و بدون كالري باشيد. خشم خود را با پياده روي يا تنها با بالا و پايين پريدن كنترل كنيد زيرا بالا رفتن ضربان قلب ميتواند از ميزان عصبانيت شما بكاهد. تنها هستيد؟ به يك دوست تلفن كنيد، به اقوام و دوستان يك اي-ميل بفرستيد يا براي قدم زدن به پارك يا فروشگاه برويد.حتي اگر با يك چهره آشنا برخورد نكنيد هم، بودن در كنار ديگران شما را بيشتر به اجتماع مرتبط ميكند. اگر هم خسته هستيد، به خاطر خدا كمي خوابيد!

 

 

4. آنها ميوه بيشتري ميخورند.

چگونه اندام خود را مثل باربی کنیم

بر اساس تحقيقي از جامعه متخصصين تغذيه آمريكا، افراد لاغر در طول روز به طور متوسط يك وعده ميوه بيشتر از اشخاص چاق مصرف كرده و بيشتر از آنكه به مصرف مواد چرب تمايل داشته باشند، به مواد فيبري علاقمندند.

 

تقليد از باريك اندامها: ميوه را به غذاهاي خود وارد كنيد. ببينيد در رژيم روزانه شما چه امكاناتي براي افزودن ميوه وجود دارد. هدف شما بايد افزودن دو يا سه وعده ميوه به غذاي روزانه باشد. ميتوانيد ميوه را در ماست ريخته، برشهاي ميوه را به ساندويچ خود افزوده يا براي دسر از سيب پخته استفاده كنيد. همواره يك ظرف ميوه روي ميز داشته باشيد تا هنگام گرسنگي اولين ماده دم دستتان ميوه باشد.

 

 

5. آنها بنده عادتند

هر متخصص تغذيه به شما خواهد گفت كه داشتن رژيم غذايي متنوع بسيار مفيد است-اما تنوع بيش از حد ميتواند نتيجه معكوس ببار آورد. تحقيقات نشان داده اند كه مزه ها و بافتهاي بيش از حد متنوع افراد را به پرخوري تشويق ميكنند. به گفته دكتر بك ” افراد باريك اندام داراي چيزي هستند كه من آنرا “عادت غذايي” مينامم. اكثر غذاهاي اين افراد از مواد اوليه اي كه با دقت انتخاب شده اند تشكيل ميشوند. اين غذاها از موارد تنوع بخش و غافلگير كننده اندكي برخوردارند و در كل، رژيم غذايي آنها قابل پيش بيني است.”

 

براي در پيش گرفتن اين روش بايد در مورد وعده هاي اصلي غذايتان تا حد امكان برنامه ريزي شده و ثابت باشد -براي مثال صبحانه شامل برشتوك و شير، سالاد براي ناهار و الي آخر. افزودن مرغ آب پز يا كبابي به سالاد در يك روز و ماهي تن در روز ديگر اشكالي ندارد، مهم اين است كه دنبال كردن يك برنامه غذايي تقريبا از پيش تعيين شده، امكان افراط را از شما سلب ميكند.

 

 

6. آنها داراي ژن اراده و خويشتن داري هستند.

محققين در دانشگاه تافتز (Tufts) متوجه شده اند كه بزرگترين عمل تعيين كننده افزايش وزن زنان در سنين 50 و 60 ميزان رفتارهاي بيقيدانه يا به عبارت ديگر نامحدود آنهاست. زناني كه رفتارهاي بي قيد كمتري دارند و در مقابل از حس خودداري متعادلي برخوردارند، از كمترين ميزان اضافه وزن برخوردارند. بي قيدي بيشتر و در نتيجه خودداري كمتر، به افزايش وزن تا 15 كيلو در سنين بالاتر منجر ميشود.

 

براي تقليد از اين خصيصه، براي زمانهايي كه ميزان خودداريتان در كمترين ميزان آن است-مانند مهمانيها و حضور در گروه بزرگي از دوستان، آماده شويد. اگر در مهماني هستيد، با خود قرار بگذاريد كه از هر چهار پيش غذايي كه به شما تعارف ميشود، يكي را برداريد. اگر براي شام بيرون رفته ايد، براي غذاي اصلي، يك پيش غذا سفارش دهيد و دسر خود را با يكي از دوستان شريك شويد. اگر عصبي هستيد- يك موقعيت ديگر از خودداري اندك- حتما مقداري خوراكي سالم مانند ميوه يا سبزيجات خرد شده اي چون هويج و كرفس در اختيار داشته باشيد.

 

 

7. آنها اهل حركت هستند.

لاغر اندامها، به طور متوسط هر روز دو و نيم ساعت بيش از افراد ديگر سرپا هستند- كه براي سوزاندن 15 كيلو در سال كافي است.

 

اگر قصد داريد بر ميزان تحرك خود بيافزاييد، قبل از هرچيز بايد صادقانه مقدار حركت خود را ارزيابي كنيد. بسياري از افراد در برآورد مقدار تحرك خود غلو ميكنند. اكثر مردم 16 تا 20 ساعت از روز خود را در حالت نشسته ميگذرانند. اگر يك گام شمار pedometer در اختيار داشته داريد، در يك روز عادي آنرا به كار ببريد و ببينيد تا چه حد به تعداد توصيه شده- 10 هزار قدم – نزديك شده ايد. روز شما بايد شامل 30 دقيقه تمرين ورزشي با برنامه و مجموعه اي از عادات مفيد مانند استفاده از پله به جاي آسانسور يا تميز كردن منزل با سرعت و انرژي بيشتر باشد.

 

8. آنها خوب ميخوابند.

 

افراد باريك در مقايسه با افراد داراي اضافه وزن، هفته اي 2 ساعت بيشتر ميخوابند. بنا به نظر محققين، كمبود استراحت با چشمان بسته، با كاهش هورمونهاي كنترل كننده اشتها مانند لپتين (leptin) و افزايش هورمونهاي بالا برنده اشتها مانند گرلين (ghrelin) ارتباط مشتقيم دارد.

 

از اين روش تقليد كنيم: 2 ساعت خواب بيشتر در هفه به معناي 17 دقيقه خواب بيشتر در روز است كه حتي براي افرادي كه برنامه كاري بسيار فشرده اي دارند هم قابل اجراست. از اين مقدار افزايش به زمان خواب شروع كنيد تا بتوانيد برنامه خود را طوري تنظيم نماييد كه هر شب 8 ساعت بخوابيد.

 

توصيه مهم:

صبحانه بخوريد! 78% از رژيم گيرندگان موفق هر روز خود را با صبحانه آغاز ميكنند.

قبل ازخرید،فرش مورد نظرت رو تو دکورتست کن


تور کیش را گران نخرید!!


خرید دستگاه تصفیه آب با شرایط اقساطی


ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی

بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت


قابلیت افزودن لباس حین شست و شو

طرح فروش اقساط(بدون پیش پرداخت)لوازم خانگی

پایین ترین نرخ وبیشترین تنوع پکیج تورکیش


سفارش آنلاین کیک تازه خانگی


ارسال فوری و محرمانه انواع کاندوم

خرید اینترنتی تلویزیون،یخچال و… از بانه


جلوگیری از ورود هوای آلوده به خانه!

میخوای بدونی برنامه غذایی مناسب بدنت چیه؟


به مقصد دلخواهت با کمترین هزینه سفر کن

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

اگر شما هم تمايل داريد شكل بدن خود را بهتر بشناسيد و آن را تغيير دهيد با ما همراه شويد…


نوعی دیگر از توصیف نوع بدن افراد، توسط ویلیام هربرت شلدون، روانشناس و پزشک آمریکایی ارائه شده است که افراد را طبق سه نوع بدن طبقه‌بندی کرده است (با این حال، کار او عموماً توسط محققان امروزی رد شده است)

تنها به این دلیل که شما در یکی از این دسته‌ها قرار دارید، به این معنا نیست که نمی‌توانید شکل بدنتان را تغییر دهید. البته اشتباه متوجه منظور ما نشوید. منظور این نیست که می‌توانید اندام خط‌کشی شکل خود را  به اندامی شبیه ساعتشنی یا برعکس تبدیل کنید. به دلیل ژنتیک، هیکل، و استخوان‌بندی شما، امکان این نوع تغییر وجود ندارد. اما کاری که می‌توانید انجام دهید این است که قسمت‌هایی از بدن خود را تغییر دهید تا این تصور را ایجاد کنید که شکل بدنی متفاوتی دارید.

چگونه اندام خود را مثل باربی کنیم

ورزش‌هایی که انجام می‌دهید و نحوه‌ی انجام آن‌ها، می‌تواند بر تغییر شکل اندامتان تأثیر بگذارد. برای مثال اگر ورزش‌های شکمی زیادی با تمرکز بر  عضلات مایل شکمی انجام می‌دهید (مانند تمرینات ورزشی چرخش روسی و خم شدن به پهلو با استفاده از وزنه) ممکن است ناخواسته باعث شوید که کمرتان پهن‌تر به نظر برسد . من کاملاً طرفدار تمرینات تقویتی ناحیه‌ی مرکزی بدن  هستم (تقویت ناحیه‌ی مرکزی بدن بسیار مهم است.) اما دلیلی ندارد که لازم باشد تمرینات متمرکز زیادی انجام دهید و به دنبال تقویت ماهیچه‌های خاصی باشید. روش‌هایی برای تقویت ناحیه‌ی مرکزی هنگام انجام ورزش‌های دیگر (مانند تمرینات ترکیبی ، استفاده از وزنه‌های آزاد ، ورزش‌هایی که انجام آن‌ها مستلزم تعادل است، کار با یک توپ بوسو  و غیره) وجود دارد. پیلاتس نیز روشی عالی برای افزایش قدرت ناحیه‌ی مرکزی بدن است.

توزیع وزن نیز می‌تواند نقش مهمی در نوع شکل بدن شما داشته باشد . ممکن است بدنتان به یک شکل به نظر برسد اما شکل واقعی و اساسی بدن شما چیز دیگری باشد. اگر چربی اضافی بدن به باسن و ران‌ها برود نه به سینه و کمر، بدن شما گلابی شکل به نظر می‌رسد که می‌توان با از دست دادن چربی بدن شکل آن را تغییر داد. اگر چربی بدن به شکم برود آنگاه ممکن است بدنتان بیشتر شبیه به سیب باشد. همه‌ی ما میدانیم که نمی‌توان چربی را در  یک ناحیه کاهش داد بلکه هنگام تلاش بر کاهش چربی بدن، چربی شروع به از بین رفتن از تمام نواحی بدن می‌کند و شکل بدن شما تغییر خواهد کرد .

کلید اصلی برای این کار انتخاب آن دسته از ورزش‌هایی است که به متعادل کردن قسمت‌های مختلف بدن کمک می‌کنند. برنامه‌ی ورزشی متعادل حائز اهمیت است اما هنگامی که می‌خواهید شکل بدن خود را تغییر دهید ممکن است نیاز داشته باشید که روی  بعضی قسمت‌های بدن بیشتر از قسمت‌های دیگر کار کنید. برای از دست دادن چربی بدن ترکیبی از تمرین‌های هوازی و قدرتی تأثیرگذارتر است. تغییرات دیگر از تمرینات قدرتی ناشی می‌شوند.

توزیع چربی بدن ممکن است دلیل شکل خاص بدنتان باشد، اما تمرین‌های هوازی به تنهایی تغییری که شما می‌خواهید را ایجاد نکرده و اندامی بهتر و لاغرتر به شما نخواهند داد. این تمرین‌ها چربی را می‌سوزاند که به لاغرتر شدن کمک می‌کنند اما لزوماً باعث نمی‌شوند که خوش اندام‌تر به نظر برسید. ممکن است لاغر باشید اما عضلاتی شل داشته باشید که قطعاً این را نمی‌خواهید. باید در پی این باشید که عضله‌هایتان سفت باشند تا قوی شوند و تمرینات قدرتی می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد.

موثرترین روش برای از دست دادن چربی بدن همان طور که در بالا ذکر شد، ترکیب کردن تمرینات قدرتی با ورزش‌های هوازی است. تمرین‌های قدرتی، تمرین با وزنه، تمرین‌های استقامتی، هر اسمی که دوست دارید روی آن‌ها بگذارید، نیز به شما کمک خواهند کرد چربی بیشتری بسوزانید، و افزایش حجم عضلات به معنای افزایش میزان متابولیسم است. بنابراین می‌توانید پس از ورزش کالری بیشتری بسوزانید. و به این ترتیب می‌توانید حتی هنگام خواب کالری بیشتری مصرف کنید!

تمرینات تناوبی شدید نیز به سوزاندن بیشتر چربی کمک می‌کنند. در این تمرینات شما به ترتیب حرکات شدید و حرکاتی با شدت کمتر را انجام می‌دهید.

هر کدام را که ترجیح می‌دهید- شنا کردن، دوچرخه‌سواری، استفاده از دستگاه اسکی فضایی(الیپتیکال)، کلاس اسپینینگ، … هرچه که لذت می‌برید را انجام دهید. هر از گاهی آن را تغییر دهید. در صورتی که ورزشی انتخابی خود را دوست داشته باشید، بیشتر احتمال دارد که آن را ادامه دهید.

روی قسمت بالایی بدن خود کار کنید تا عدم تعادل را از بین ببرید. ورزش‌هایی برای کمر، شانه‌ها و قفسه سینه در نظر بگیرید مانند شنا رفتن که یکی از تمرینات بسیار خوب است که با کمک وزن بدن انجام می‌شود. پرس سینه با دمبل یا پرس سینه با هالتر هم مناسب است. برای کمر – قایقی دست جمع نشسته، حرکت کشش پشت، بارفیکس ، پارو کش با یک دست. برای شانه‌ها – پرس سرشانه، پروانه‌ی برعکس برای تقویت ماهیچه‌های دالی ( پشت شانه) و یکسری از ماهیچه‌های پشتی. قسمت پایین بدن خود را کاملاً نادیده نگیرید، اما تمرینات ورزشی بیشتری برای قسمت بالای بدن انجام دهید تا شکل بدنتان متعادل‌تر به نظر برسد.

من پیشنهاد می‌کنم که از کار کردن بر روی ماهیچه‌های شکمی به طور مستقیم خودداری کنید.( این باور که انجام تمرینات شکمی زیاد به از دست دادن چربی دور شکم کمک می‌کند درست نیست). با کار کردن روی قسمت پایینی بدن با حرکات ترکیبی مانند اسکات و لانژ، قسمت مرکزی بدنتان را نیز تقویت می‌کنید بنابراین نگران نباشید زیرا عضلات شکمی شما نادیده گرفته نشده و تقویت می‌شوند. همچنین لازم است که روی قسمت بالای بدن خود کار کنید . پیشنهاد می‌شود که حرکات ترکیبی را در یک تمرین ورزشی، مانند اسکات به همراه پرس شانه، ترکیب کنید. همچنین می‌توانید پارو کش با یک دست را با یک کابل در موقعیت لانژ ثابت انجام دهید. نکته‌ی اصلی این است که روی قسمت بالا و پایین بدن خود کار کنید تا اندام خود را متناسب کنید تا به همراه از دست دادن چربی، شاهد تغییر شکل اندام خود باشید.

این شکل بدن معمولاً دلخواه‌ترین شکل اندام است، بنابراین تنها چیزی که در این مورد می‌توان گفت این است که هنگام طراحی برنامه‌ی ورزشی خود، آن را متعادل نگه‌دارید تا روی قسمت بالایی و پایینی بدن خود با تمرینات تقویتی به طور مساوی کار کنید. تعدادی تمرینات ورزشی برای تقویت قسمت مرکزی بدن مانند حرکت پلانک انجام دهید.

افرادی که اندام مثلثی شکل دارند داری شانه‌های عریض‌تر و باسنی باریک‌تر هستند، بنابراین باید روی قسمت پایینی بدن کار کنند. حرکات اسکات، لانژ، لانژ طرفی، پرس پا و غیره. همچنین می‌توانید از دستگاه استپ به عنوان بخشی از تمرینات هوازی خود استفاده کنید تا به ایجاد عضله در پاها کمک شود. قسمت بالای بدنتان را نادیده نگیرید زیرا لازم است روی مجموعه‌ی عضلات خود کار کنید اما تمرینات ورزشی بیشتری را برای قسمت پایین بدن خود انجام دهید تا به تناسب اندام خود کمک کنید.

با یک برنامه‌ی تمرینات قدرتی متعادل که روی هر دو قسمت بالا و پایین بدن کار می‌کند، اندازه بدن شما تغییر کرده و کمر شما شروع به کوچک‌تر شدن می‌کند. همچنین می‌توانید با جمع کردن شکم خود، روی عضله‌ی عرضی شکمی کار کنید تا کمرتان باریک تر شود. اما پیشنهاد می‌شود که روی عضلات شکمی خود مستقیماً با انجام ورزش‌های متمرکز کار نکنید، بلکه با انجام حرکات ترکیبی و استفاده از وزنه‌های آزاد به جای دستگاه‌ها، ناحیه‌ی مرکزی بدنتان را تقویت کنید.

دیدگاه شما

نام *

ایمیل *

آدرس وبسایت

سایته خوبی دارید امیدوارم موفق و پایدار باشید

ممنون از سایته خوبتون موفق باشید

ممنون از لطفتون دوست عزيز…

تلاش‌هایی که برای بدست آوردن اهداف سلامتی و تندرستی‌مان انجام می‌دهیم، می‌تواند با پیامدهای انتخاب‌هایی که هر روز می‌کنیم، مختل شود. حتی عادات بد کوچک و افکار منفی می‌توانند ناخواسته ما را برای شکست آماده کنند، حتی زمانی‌که برای موفقیت به سختی می‌کوشیم. به‌عنوان یک قهرمان همیشگی، زمان زیادی را با سایر زنان سالم و متناسب گذراندم.

در اینجا لیستی از عادات و عقایدی را که در قهرمانان زن برگزیده و زنان سالم مشاهده کرده‌ام، می آورم:

زنان سالم می‌دانند که لذت بردن از مهم‌ترین وعده غذایی روز نه تنها سوخت و سازشان را سرعت می‌دهد بلکه انرژی موردنیازشان را برای رسیدگی به سایر اهداف روزانه تامین می‌نماید. چشم پوشی از صبحانه، گزینه‌ای برای انتخاب نیست.

اجازه دهید روراست باشم، آنها کرفس شیرین شده نمی‌جوند، بلکه غذاهای مقوی مانند ماست یونانی همراه با انواع توت، سفیده تخم مرغ با اسفناج یا یک لیوان آب میوه سبز برای صبحانه مصرف می‌کنند.

چگونه اندام خود را مثل باربی کنیم

زنان سالم از خوردن نمی‌ترسند و به درستی می‌خورند. آنها ۵ تا ۶ وعده در روز غذا می‌خورند: صبحانه، میان‌وعده، ناهار، میان‌وعده و شام. رژیم غذایی‌شان را محدود نمی‌کنند؛ هروقت گرسنه هستند می‌خورند و خوراکی‌ها را هوشمندانه انتخاب می‌کنند، مثل میان‌وعده‌هایی از انواع توت یا بادام.

زنان سالم می‌دانند که اگر خوب نخوابند و بدخلق شوند، به سمت غذاهای ناسالم و سبک زندگی نامناسب خواهند رفت، مثل هوس ناگهانی برای یک دونات شیرین یا چیپس نمکی. آنها مطمئن می‌شوند که خواب شبانه خوبی دارند، و زمان کافی برای تجدیدقوا، رهاکردن بدن از استرس، استراحت عضلات دردناک و بازیابی انرژی.

زنان سالم اغلب آب می‌نوشند و مصرف کافئین‌شان را محدود می‌کنند و آب همراه با لیمو، عصاره نارگیل، چای سبز، و افشره نوشیدنی‌های سبز را برای آب رسانی به بدن ترجیح می‌دهند.

زنان خوش اندام می‌فهمند که غذا وسیله‌ای برای سوخت رسانی به بدن است و براساس همین ذهنیت، انتخاب می‌کنند. آنها سعی می‌کنند برهرگونه وابستگی هیجانی نسبت به غذا غلبه کنند. آنها به این‌که به بهترین شیوه ممکن بدن‌شان را تغذیه می‌کنند افتخار می‌نمایند.

مسابقات چندان مهم نیستند، فقط لذت ناب شکلات بدور از قضاوت! تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که نسبت به خوردن کیک شکلاتی احساس گناه می‌کنند، کنترل کمتری روی خوردن‌شان داشته و کمتر می‌توانند وزن‌شان را مدیریت کنند. زنان سالم و تندرست با شکلات و سایر خوردنی‌های شیرین به‌طور موقعیتی رفتار می‌کنند و به‌طور کل و برای همیشه خود را محروم نمی‌کنند.

شما می‌توانید زنان سالم را ببینید که از پله‌ها استفاده می‌کنند، بعداز ناهار برای یک پیاده‌روی تند وتیز می‌روند یا با کیسه‌های سنگین سبزیجات خریداری شده، تمرینات ماهیچه دوسر را انجام می‌دهند. آنها انجام کارهای روزانه را به فرصت‌هایی برای کالری سوزی و تقویت عضلات تبدیل می‌کنند.

خندیدن استرس را کاهش می‌دهد، استرسی که می‌تواند موجب اضافه وزن و عادات ناسالم شود. زمانی که استرس دارید بدن شما ترشح گلوکز را افزایش می‌دهد. استرس دنیای مدرن، به این همه گلوکز زیادی نیاز ندارد، گلوکزی که باعث رها شدن انسولین در بدن می‌شود. انسولین هم گلوکز را به ذخیره چربی تبدیل می‌کند.

زنان متناسب می‌دانند چه زمانی احساس سلامتی می‌کنند و سالم به نظر می‌رسند و برای تائید این احساس نیازی به ترازو یا سایز لباس ندارند.

زنانی که شاخص توده بدنی‌شان دقیقا یکسان است، ممکن است سایزهای کاملا متفاوتی داشته باشند. به همین خاطر، زنان سالم خودشان را با دیگران مقایسه نمی‌کنند. چیزی که برای‌شان مهم است، احساس‌شان و میزان فعالیت‌شان است.

فعالیت با دوستان، شنا، پیاده‌روی در فروشگاه، باغبانی و یوگا هم راه‌های بسیارخوبی برای بالا بردن ضربان قلب و متناسب ماندن هستند.

زنان سالم می‌دانند که رژیم سخت، تمرینات دشوار و برنامه ثابت و بی انعطاف، قابل تحمل و تداوم نیستند. آنها سبک زندگی عاقلانه و متعادل با ایجاد عادات درست را برای زندگی سالم ترجیح می‌دهند.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

چگونه اندامی زیبا و شکمی صاف داشته باشیم پارس ناز : شکم صاف و داشتن تناسب اندام  آرزوی هر کسی است. برای داشتن شکم صاف نیازی به رژیمهای سخت و طاقت فرسا ندارید. این بار بدون رژیم های سخت به شکمی صاف اندامی متناسب دست پیدا کنید.

 

هر گاه که حرف از شکم صاف و خوش‌ هیکلی به میان می‌آید، همه به فکر رژیم و ورزش‌های سنگین می‌افتیم. در این‌ که داشتن اندام خوب منوط به رعایت رژیم غذایی و تحرک داشتن است، شکی نداریم. اما نکاتی غیر از این موارد هم هست که می‌توانید با رعایت آنها، به هیکلی بهتر و شکمی صاف‌تر دست یابید.

 چگونه بدون رژیم های سخت شکمی صاف داشته باشیم؟

چگونه اندام خود را مثل باربی کنیم

 برای داشتن شکم صاف، صاف بایستید

ژست شما بیش از آن‌که فکرش را بکنید در هیکل‌تان اثر دارد. هنگامی که قوز نمی‌کنید و صاف می‌ایستید، ناخودآگاه ماهیچه‌های شکم‌تان را درگیر می‌کنید. به این ترتیب قدتان بلندتر به نظر می‌رسد و شکم‌تان هم صاف‌تر می‌شود.

 برای داشتن شکم صاف آب بنوشید

هنگامی که آب کافی به بدن نمی‌رسد، بدن احساس خشکی می‌کند و آب زیادی را در خود احتکار می‌کند. به همین دلیل، افرادی که آب نمی‌خورند چیزی حدود دو کیلو در قسمت میان بدن اضافه وزن پیدامی کنند. روزانه حداقل شش لیوان آب بخورید تا به خوش‌اندامی خود کمک کرده باشید.

 برای داشتن شکم صاف زمان کافی در دستشویی بمانید

اگر از آن دسته افراد هستید که عجله شدیدی برای خروج از دستشویی دارید، باید بدانید که با این کار ناخواسته به مغزتان پیغام می‌دهید که نیازی به تخلیه کامل نیست و تنها چیزی که اهمیت دارد، سریع ترک کردن آنجاست. این کار را نکنید. تخلیه کامل از جمله عوامل داشتن شکمی صاف است.

 برای داشتن شکم صاف خوب بجوید

هر لقمه را حداقل 10 مرتبه بجوید و پس از آن، لقمه را فرودهید وگرنه معده و روده دچار سوءهاضمه می‌شود. از این گذشته، فردی که تند غذا می‌خورد مقداری هوا هم فرومی‌دهد که به باد کردن معده و بزرگ شدن شکم منجر می‌شود.

 برای داشتن شکم صاف پروبیوتیک بخورید

خوراکی‌های حاوی پروبیوتیک ( روده انسان حاوی انواع مختلفی از باکتریها است. بسیاری از این باکتری‌ها برای گوارش بهینه غذا مفیدند. دسته‌ای از این باکتریها که به باکتریهای پروبیوتیک معروف هستند، علاوه بر کمک به گوارش، مولکولهای پیچیده و ترکیباتی مانند ویتامینها و آنتی بیوتیکهای مختلف را تولید می‌کنند که برای بدن مفید می‌باشد. منبع باکتری‌های پروبیوتیک لبنیات و میوه‌ها هستند ) به هضم غذا و در نتیجه خوش‌اندامی شما کمک می‌کنند. ماست، آبدوغ، ترشی کلم، کفیر، موز، گوجه‌فرنگی، سیر، پیاز و مارچوبه دارای پروبیوتیک هستند. مصرف آنها را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید.

 برای داشتن شکم صاف راه بروید

روزانه نیم ساعت پیاده‌روی به روند لاغری و مسطح شدن شکم کمک می‌کند. مسیری مناسب را برای خود در نظر بگیرید و هر روز این مسیر را پای پیاده طی کنید. به‌طور کلی از بی‌تحرکی بپرهیزید و تا سرحدامکان برای ساعت‌های متمادی روبه‌روی کامپیوتر و تلویزیون ننشینید.

 برای داشتن شکم صاف آدامس نجوید

جویدن آدامس موجب قورت دادن هوا و پف کردن بدن می‌شود. آدامس را کنار بگذارید و اگر می‌خواهید طعم دهانتان تازه‌تر شود، کمی نعناع بجوید.

 برای داشتن شکم صاف آرام باشید

استرس را کنار بگذارید. روزانه دقایقی را در وان پر از آب ولرم یا زیر دوش آب سرد بگذرانید، موسیقی ملایم گوش کنید و استراحت کافی داشته باشید تا فشارهای روحی از وجودتان کنده شوند. استرس موجب سوءهاضمه و همچنین افزایش هورمون کورتیزول می‌شود که چاقی شکمی را به همراه خواهد داشت.

 

 

 

 

 

سپتامبر 2, 2014
روانشناسی

10 دیدگاه
23,763 بازدید

گاهی اوقات می‌شنوید که مردها زنان چاق را دوست دارند. این مزخرف است. علاوه بر مزخرف بودن یک دروغ است. فقط به این دلیل که می‌بینید مردی با یک زن چاق است به این معنی نیست که اولویت او زنان چاق هستند. دلیل آن فقط این است که در آن زمان انتخاب دیگری نداشته است! همین.

ممکن است مردها در خفا به داشتن رابطه‌ عاشقانه با یک زن چاق فکر کنند اما هیچوقت در چشم عموم با او ظاهر نمی‌شوند. بااینکه ممکن است با یک زن چاق که البته مزایای دیگری دارد بمانند اما دوست داشتند که آن زن خوش‌فرم می بود. اگر همه شرایط یکسان باشد، همه مردان زن خوش‌فرم را انتخاب خواهند کرد.

نه واقعاً اینطور نیست. اکثر مردها هیچ تمایلی به مانکن‌های بسیار لاغر نشان نمی‌دهند. درواقع، این اندام‌ها کمی ترسناک هستند و اصلاً سالم به نظر نمی‌رسند. اما، در فرهنگ امروز کشور ما لاغر بودن به یک هدف مهم بین زن‌ها تبدیل شده است. زنان بسیاری هر روز در تلاشند که برای تحت‌تاثیر قرار دادن زنان دیگر خود را لاغر کنند. اما این کار اصلاً سالم نیست. باید سعی کنید که متناسب بمانید.

چگونه اندام خود را مثل باربی کنیم

دانشمندان دریافته‌اند که وزن‌های مختلفی جذاب شمرده می‌شوند. به فرم بدن و قد شما بستگی دارد. حقیقت نشان می‌دهد که زنانی که نسبت دور کمر و دور باسنشان ۰٫۷ است برای مردان جذاب‌تر هستند. دانشمندان دریافته‌اند که این مسئله در همه نقاط جهان و همه زمان‌ها در طول تاریخ صدق می‌کند. به‌طور خلاصه، مردان زنانی را دوست دارند که بدن خوش‌فرم داشته باشند و سایز برایشان اصلاً مهم نیست. نسبت ۰٫۷ کمر و باسن، نشانه بیولوژیکی از سلامت و باروری در زنان است. مغز مرد به‌طور اتوماتیک‌وار به این نشانه پاسخ می‌دهد.

Beyoncé و Jessica Alba را در نظر بگیرید. Beyoncé اندامی پهن دارد، اما Alba باریک است. اما هر دوی این خانمها در نظر مردان بسیار جذاب هستند. مهم نیست که استخوان‌بندیتان مثل Beyoncé درشت باشد یا مثل Alba ریز، اگر شکل بدنتان زیبا باشد، شوهرتان شما را خواهد پسندید. چیز دیگری که مردان در زنان بسیار دوست دارند این است که بدنشان فرم داشته باشد و سفت باشد. البته کمی چربی داشتن اشکالی ندارد. اما اشتباه نکنید وقتی مردها می‌گویند دوست دارند زنشان یک پرده گوشت داشته باشد منظورشان داشتن عضله است نه چربی.

نگران قسمت هايی از بدنتان که قادر به کنترل آن نیستید، نباشید—مثل استخوان‌بندیتان. روی انرژیتان برای خوش‌فرم شدن و رساندن نسبت دور کمر و دور باسنتان به ۰٫۷ تمرکز کنید. تا جاییکه می‌توانید شکمتان را صاف کنید. تنها راه آن این است که چربی‌های این ناحیه را از بین ببرید. باسنتان را فرم داده و گردتر کنید. این تفاوت بین کمر و لگنتان را بیشتر نشان می‌دهد. بالاتنه‌تان را باریک تر کنید—مخصوصاً در ناحیه بازوها و سرشانه. این هم باعث می‌شود که کمرتان باریک‌تر به نظر برسد. تردید نکنید. اگر بدنتان را متناسب و خوش‌فرم کنید، اندام زنانه شما خود را آشکار خواهد کرد.

برچسبچگونه بدنی جذاب داشته باشیم

سپتامبر 10, 2015

آگوست 17, 2015

مطمئنا، بارها درباره‌ی نکات ضروری برای برقراری رابطه‌ی عاشقانه سالم و شاد شنیده‌اید. اما در …

متأسفانہ من خیلی بدنم خوش فرم بود اما قدرشو ندونستم و الان خیلی لاغر شدم

والا من لاغرم

اوضاعم خراب تر از این حرفاس شوهرم میگه مگه چند شکم زلییدی

من با اینکه تپلم اما خیلی اندامم خوش فرمه

واسه من ک کمرم ۶۷..باسن ۹۵…..خداروشکر..راضیم

ما که ژنتیکی خوش فرمیم خدارو شکر

منظورتون از ٧ به ٠ چي هستش؟يعني كمرو باسنو از هم كنيم؟

منظور اینه که نسبت کمر به باسن ۷به ۱۰باشد…..مثلا کمرتان اگر ۷۰سانتی متر است باسن ۱۰۰باشد

ههههههه

خخخخخخخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

چرا دختران و زنان ژاپنی و کره ای تناسب اندام و پوست جوان و بسیار زیبایی دارند. تا حالا به این فکر کرده اید که این زیبایی و تناسب اندام چه راز و رمزی درش نهفته است. تناسب اندام و زیبایی پوست در اصل فامتورهای مهم زیبایی و جذابیت هستند که امروزه زنان و مردان برای رسیدن به آنها هزینه و وقت زیادی صرف می کنند. زمانی که فردی را با پوستی جوان و زیبا و یا تناسب اندام عالی می بینید بدون شک باید بدانید که پشت این زیبایی رازهایی وجود دارند که برای هر قوم و ملت متفاوت است. در میان تمام کشورهای دنیا به جرات باید گفت مردمان ژاپن و کره صاحب بهترین نوع تناسب اندام و زیبایی پوست هستند چرا که چاقی در کشور آمریکا 34 درصد اما در ژاپن و کره تنها 3 درصد است  که رازهای اصلی شامل:

 

زنان ژاپنی می خورند اما لاغر می شوند:

نخوردن غذاهای پرکالری اصل مهم برنامه غذایی برای داشتن تناسب اندام است. آنها به مواد موجود در غذایشان اهمیت می دهند و مهم ترین و اصلی ترین اصل تناسب اندام و زیبایی پوست انها مصرف غذاهای دریایی است.

سوشی غذای بسیار معروف و محبوب یک غذای سرشار از امگا 3 و در عین حال کم کالری است پس می توان گفت غذاهای دریایی اصل اول تناسب اندام و زیبایی پوست و موی انهاست.

چگونه اندام خود را مثل باربی کنیم

اصل بعدی ریشه در سنت آنها دارد و آنهم خوردن غذاهای ترجیحا خام است که شامل مصرف سبزیجات و میوه های خام است که به حد قابل توجهی چربی سوزی را در بدن سرعت می بخشد. بایستی بدانید که در جدیدترین تحقیقات انجام شده دانشمندان دریافتند که سبزیجات و میوه های خام سوخت چربی به خصوص در اطراف شکم و پهلو را تسریع می بخشند.

 

آنها در روز 10.000 قدم ورزش می کنند!

ورزش ساده ی انها برای تناسب اندام دلیل کاهش وزن سریع و داشتن اندامی ایده آل در زنان این کشورها پیاده روی و دوچرخه سواری به طور مداوم است . بله درتس است همین پیاده روی و دوچرخه سواری آنهم روزی 30 دقیقه و 10.00 قدم تنها ورزش مهم آنها برای حفظ وزن ایده ال و تناسب اندام است.

 

 

آب پز را به سرخ کردنی ترجیح می دهند

برای حفظ سلامت و زیبایی تمامی بخش های بدن مردمان سرزمین شرق نوع پخت و پز آب پز را در ارجحیت قرار می دهند و جالب است بدانید که اگر انها به میهمانی بروند که غذای سرخ کردنی سرو شود این را نشانه ی کم اهمیتی مهمانی از طرف میزبان می دانند چرا که انها می گویند اگر میزبان به میهمان علاقه داشته باشد بایستی به سلامت میهمان اهمیت قائل شود.

 

نوشیدنی زیبایی آنها چیست

نوشیدن آب به میزان لازم در طول روزیک اصل مهم برای شادابی و زیبایی پوست است .زنان ژاپنی و کره ای به جای نوشابه و مشروبات الکلی تنها آب می نوشند. اسنک ها – گوشت قرمز – شکر – قهوه و انواع کلوچه ها و کیک ها جایی در برنامه غذایی انها ندارند چون انها به طور جدی به این مسئله اعتقاد دارند که این مواد خوراکی موجب پیری و از بین رفتن جوانی و زیبایی پوستشان می شوند.

 

چای سبز و طرفداران بسیارش 

زمانی که نام چای سبز را می شنویم خواه نا خواه به یاد مردم شرقی با ان قوری ها و فنجان های کوچکشان یم افتیم که با علاقه در میهمانی هایشان چای سبز سرو می کنند . چای سبز به دلیل داشتن انتی اکسیدان فراوان برای تناسب اندام و زیبایی عالی است و مصرف ان برای تمام افراد توصیه می شود.

 

داشتن کمر باریک، شکم کوچک و خوش اندام بودن دغدغه بسیاری از دختران و زنان است. بیشتر آقایان میانسال هم به دنبال راهی هستند تا شکم خود را کوچک کنند، با ما همراه شوید تا بدانید بهترین راه حل چیست؟

با خوردن غذاهایی که محتوای کالری آنها بیش از نیاز بدن ما باشد، این کالری اضافی به صورت چربی در مناطق سینه، شکم، باسن و ران ها جمع شده و گاه به صورت گره هایی در زیر پوست احساس می شود. نظریات متفاوتی در مورد چگونگی انباشته شدن چربی وجود دارد. بعضی از دانشمندان عقیده دارند این چربی ها به صورت ساده در بین بافت های پیوندی ذخیره می شوند که در سایت علمیDrMirkin.com به این مطلب اشاره شده است و دیگران بر این عقیده اند که چربی ها به صورت گلوله هایی هستند که علاوه بر چربی، دارای آب و مواد زائد می باشند و محیط مناسبی برای رشد میکروب ها به شمار می روند که به آسانی و با رژیم های لاغری معمولی نیز تحلیل نمی روند. در تأیید این ادعا می توانید به مطالبی که در سایتcellasan.nu در رابطه با سلولیت (Cellulit) یا “چربی اضافی” آورده شده، مراجعه کنید.چاقی های موضعی حتی در سنین 13 یا 14 سالگی هم دیده می شوند، ولی با شروع قاعدگی در زنان و ترشح بیشتر هورمون استروژن و پروژسترون، بیشتر بروز می کنند.مسأله ارث در ایجاد چاقی موضعی تأثیری ندارد، بلکه این شرایط زندگی و زیاده روی ما است که آن را به وجود می آورد.کسانی که به صورت بی رویه از قرص های ضد بارداری، آرام بخش، مسکن و قرص های ضد اشتها مصرف می کنند، پس از مدتی ممکن است دچار چاقی موضعی شوند.اما چگونه چاقی موضعی را از بین ببریم؟ یا به عبارتی کمر باریک شویم. بر اساس کتاب “درمان چاقی موضعی”، شش اصل برای درمان چاقی موضعی وجود دارد.

بیشتر بدانید : این فرآورده خوشمزه لبنی کمرتان را باریک و شکم تان را کوچک می کند!!

اکنون به ترتیب به توضیح این موارد می پردازیم:

چگونه اندام خود را مثل باربی کنیم

یک رژیم لاغری با کالری معین + حذف مواد غذایی مضرغذا باید سریع الهضم باشد. نکته اساسی در لاغر شدن « اراده » است . اراده در « نه » گفتن به غذاهای خوشمزه…. 

بیشتر بدانید : کوچک کردن شکم و پهلو با 4 راهکار موثر!!

مقدار غذاهایی که باید تا حد امکان محدود شود 

نیاز انرژی یک فرد عادی به طور متوسط 2000 کیلو کالری در روز است. در افرادی که دچار مشکل چاقی هستند، رژیم لاغری مناسب بر اساس 1500 کالری تنظیم می شود که فرد حداقل 2 کیلو گرم در ماه کاهش وزن پیدا کند.

صبحانه : 1 لیوان شیر+ 2 کف دست نان سنگک (4 لقمه متوسط) + 30 گرم پنیر (یک قوطی کبریت) + 2 عدد گردوساعت 10 : 1 عدد سیب+ 1 عدد خیار ( یا 2 عدد میوه فصل ) چای و چند عدد توت خشکناهار : یک سیخ جوجه کباب که دارای 5 تا 6 تکه گوشت است + 10 قاشق برنج که بدون روغن پخته شده است + 1 لیوان دوغ+ 1 پیش دستی سبزی خوردن+ 1 کاسه ماستعصرانه : چای و 2 عدد بیسکویت ساقه طلایی (سبوس دار)شام : 1 عدد تخم مرغ پخته به همراه 1 قاشق مربا خوری کره + 1 کف دست نان + سالاد یک کاسه بزرگ + 1 قاشق مربا خوری روغن زیتون، آب لیمو، فلفل و نمک خیلی کم + 1 کاسه ماست یا 1 لیوان دوغ

بیشتر بدانید : روشهای کوچک کردن شکم در خانه

بیشتر بدانید : 3 غذای عالی برای کوچک کردن شکم

بیشتر بدانید : از بین بردن چربی زیر بغل و شکم با سه ورزش موثر!!

بیشتر بدانید : تناسب اندام و روشهای خانگی برای رسیدن به آن

بیشتر بدانید : آب کردن چربی پهلو با چند حرکت ورزشی موثر خانگی!!

بیشتر بدانید : اگر اندام گلابی شکل دارید این غذاها را بخورید!!

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع : persianv 

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

چگونه اندام خود را مثل باربی کنیم
چگونه اندام خود را مثل باربی کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *