چگونه با همسر حرف بزنیم

 
helpkade
چگونه با همسر حرف بزنیم
چگونه با همسر حرف بزنیم

یکی از دلایل اختلافات بین زن و شوهر نداشتن مهارت های ارتباطی است. شیوه صحبت کردن صحیح با همسر از تنش های زندگی مشترک می کاهد وبه حلاوت زندگی می افزاید. نوع سخن گفتن و اینکه به چه لحنی صحبت کنیم در تحکیم زندگی، بسیار مۆثر است.

با سخن گفتن گاهی ما موجب آرامش یکدیگرمی شویم و گاهی نیز به تعبیر علی (ع) یکدیگر را ناراحت و زخمی می کنیم پس اگر می خواهید زندگی تان سرشار از عشق و محبت شود باید هنر «گفت و گو» با همسرتان را بیاموزید.

اگر می خواهید آرامش را به زندگی مشترک و نو پای خود بیاورید و نحوه ی صحیح صحبت کردن با همسر خود را بیاموزید ما را تا پایان این بخش از رازهای روابط زندگی مشترک نمناک همراهی کنید.

هنر «گفت و گو» را بیاموزید

یکی از مهم ترین نهادهای اجتماع که تاثیر زیادی در جامعه دارد، خانواده است پس لازمه ی داشتن جامعه سالم ، در درجه اول داشتن خانواده سالم و پر از آرامش است. بنابراین برای داشتن خانواده ای سالم باید مهارت های ارتباط همسران و یا ارتباط والد- فرزندی را یاد بگیریم. یکی از مهم ترین مهارت ها، مهارت گفت و گو است که در ادامه به آن می پردازیم.چگونه با همسر حرف بزنیم

مهارت گوش دادن

مهارت گوش دادن از مهارت هایی است که همسران باید بیاموزند زیرا گوش دادن به حرف های یکدیگر سبب می شود که نیاز یکدیگر را بشناسید و برآورده نمایید. هنگامی که همسران به حرف های یکدیگر گوش بدهند، به هم می فهمانند که برای هم مهم هستند و بسیار صمیمی خواهند شد.

قدم اول برای گوش دادن :

در قدم اول باید موانع گوش دادن را شناسایی کنیم و علت اینکه در برخی مواقع نمی توانیم به حرف های همسرمان گوش بدهیم را پیدا کنیم . برخی از موانعی که باعث می شود نتوانیم به حرف های همسرمان گوش دهیم را آورده ایم :

ذهن خوانی نکنید

یکی از موانعی که سبب می شود نتوانیم به حرف های همسرمان گوش دهیم ، ذهن خوانی او قبل از صحبت نمودن و برداشت حرف هایش به گونه ای است که خودمان می خواهیم و صحت و سقم آن را از طرف مقابلمان نمی پرسیم.

حرف های همسرتان را فیلتر نکنید

یکی دیگر از موانعی که سبب می شود حرف های همسرمان را درک نکنیم این است که ما فقط به آن قسمت از حرف های همسرمان گوش می دهیم که به نفع مان است.

به دقت گوش دهید

یکی دیگر از اشتباهات زوجین هنگام صحبت با یکدیگر این است که به حرف های یکدیگر گوش می دهند تا در آخر یکدیگر را نصیحت کنند و پند و اندرز بدهند.

به مسایل مختلف فکر نکنید

هنگامی که همسرتان صحبت می کند نباید به مسایل مختلف فکر کنید و باید به صحبت های او گوش کنید.

به شعور او نیز توهین نکنید

یکی دیگر از موانعی که باعث می شود حرف های همسرمان را نشنویم استفاده از موبایل و گشتن در شبکه های اجتماعی ، دیدن تلویزیون و خواندن مجله در حین صحبت همسر است. با انجام این کارها نه تنها شما به درستی متوجه حرف های همسرتان نمی شوید بلکه به شعور او نیز توهین می کنید. 

قدم دوم:

بعد از شناخت موانع گوش دادن صحیح 3 اصل زیر را در صحبت کردن رعایت کنید.

1- شفاف سازی:

هنگام صحبت با همسر باید درباره صحبت هایی که برایتان مبهم بوده ، از همدیگر سوال بپرسید و ابهامات خود را بر طرف نمایید.

2- خلاصه کردن:

باید حرف هایی که بین شما و همسرتان رد و بدل می شود را در ذهنتان خلاصه کنید.

3- بازخورد:

یعنی اینکه خلاصه حرف های طرف مقابلمان را به او بگوییم .

اگر در یک گفت و گو 3 اصل بالا همراه با زبان بدن رعایت شود، خیلی راحت می توانیم با همسرمان صحبت کنیم و به او بفهمانیم که برایش ارزش و اهمیت قایل هستیم و دوست داریم به حرفهایش گوش دهیم.

زبان بدن

هنگام صحبت با همسر و گوش دادن به حرف های او باید با دیگر اعضای بدنمان هم گوش کردن را نشان دهیم.

اصول گوش دادن با زبان عبارتند از:

1. در همان حالتی که همسرتان صحبت می کند شما نیز قرار بگیرد.

2. برای تایید و تصدیق حرفهای همسرتان سر خود را تکان دهید و نشان دهید که حواستان به حرفهای او هست.

3. عصبانی نباشید و همیشه لبخند بزنید.

4. دست به سینه ننشینید.

در صحبت کردن همسران دو اصل مهم و اساسی و کاربردی وجود دارد.

اصل اول :

هرگز درجمله از فاعل تو استفاده نکنید زیرا وقتی ما جمله را با تو شروع می کنیم در همسرمان حس سرزنش کردن و یا مقصر بودن را ایجاد می کنیم و چنانچه نمناک اشاره کرده است اینگونه همسرمان تمایلی به گوش دادن به ادامه صحبت های ما را ندارد.چگونه با همسر حرف بزنیم

اصل دوم :

فاعل من را در ابتدای جملات بکار نبرید.

مثلا اگر همسرتان دیر به خانه آمده نگویید :تو همیشه دیر به منزل می آیی و من را عصبانی می کنی! بلکه به جای این جمله بهتر است بگویید:من از این که دیر به خانه می آیی احساس ناراحتی می کنم.

از تکنیک پنج دقیقه استفاده کنید:

برای اینکه بحث های چالشی زندگیتان در مسیر صحیحی پیش برود و یک گفت و گوی همراه با آرامش را تجربه کنید، در یک موقعیت مکانی و زمانی مناسب شروع به صحبت نمایید.

هر یک از همسران باید مدت زمان مشخصی را صحبت کنند یعنی بهتر است هر کدام به نوبت پنج دقیقه نسبت به موضوع مورد نظر صحبت کنند و این کار را ادامه دهند تا بتوانند مشکلشان را برطرف کنند. اگر اصول مربوط به گوش دادن رعایت شود، این تکنیک بسیار موثراست.

تهمت نزنید:

برخی همسران حین صحبت با همسرشان به او تهمت می زنند و او را به کاری که نکرده، متهم می کنند و با این کار احترام بینشان را از بین می برند.

خط قرمز ها:

در صحبت هایتان، حتی هنگام عصبانیت به حریم یکدیگر احترام بگذارید و به خط قرمزهای همسرتان مانند اعتقادات شخصی ، خانواده، سلایق و … بی احترامی نکنید.

بی طرف و بدون قضاوت باشید:

هنگام صحبت همسرتان درباره یکی از کارهای بدش قاضی نشوید و او را گناهکار جلوه ندهید و به حرف هایش گوش دهید و محترمانه اشتباهاتش را به او بگویید.

احترام بگذارید:

هنگام صحبت با همسرتان به او احترام بگذارید و هیچ گاه توهین، بد دهنی و تحقیر نکنید تا حریم بینتان از بین نرود .

صمیمی باشید:

هنگام صحبت با همسرتان او را نوازش کنید و ابراز علاقه نمایید زیرا نشان دادن علاقه سبب افزایش محبت و درک صحبت های هم می شود.

صداقت داشته باشید:

صداقت و اعتماد اساس هر رابطه است بنابراین با همسر خود صادقانه صحبت کنید و در مقابل صداقت او، واکنش مثبت نشان دهید تا او از صداقت خود پشیمان نشود.

اعتماد کنید:

برخی از همسران به دلیل دروغ گفتن همسرشان در دفعات گذشته و یا بیش از حد مشکوک و بی اعتماد بودن حرف های شریک زندگی خود را باور نمی کنند و به گفته های او شک می کنند.

اما اگر شما بیش از حد به حرف های شریک زندگیتان مشکوک و بی اعتماد باشید او برای پیشگیری از کشمکش مجبور به دروغ گفتن می شود پس به حرفهایش اعتماد کنید.

نقاط ضعف و قوت:

در صحبت با همسرتان، روی نقاط ضعف یا اشتباهات گذشته یکدیگر دست نگذارید و با وسط کشیدن گذشته، اوقات خود را تلخ نکنید.

موضوعات را با هم قاطی نکنید:

در مورد هر مشکلی که حرف می زنید، وارد مسائل دیگر نشوید و آن ها را به هم ربط ندهید.

اصلاح لحن بیان:

از معمول ترین لحن های نادرست بین زن و شوهر که باعث درگیری می شود، لحن بیان بد و توهین آمیز و لحن تهاجمی و پرخاشگرانه شوهر و یا لحن تحقیر آمیز زن است. 

نحوه صحبت با همسر اغلب چالش‌هایی را برای زوجین به همراه دارد. نداشتن مهارت‌های ارتباطی مناسب یکی از دلایل اختلافات بین زن و شوهر است. بسیاری از زوجین علارغم علاقه‌ای که نسبت به یکدیگر دارند نمی‌دانند چطور با هسمر خود به شیوه‌ای صحیح صحبت کنند و یا واکنش‌های ناسازگارانه از خود نشان می‌دهند. صحبت با همسرتان به صورتی که در کلامتان محبت، احترام و درک وجود داشته باشد، به نزدیک شدن شما به یکدیگر کمک خواهد کرد. اما برای داشتن چنین مکالمه‌ای و ایجاد یک ارتباط صحیح با همسرتان بهتر است آگاهی و اطلاعات خود را در زمینه نحوه رفتار با همسر و زندگی مشترک افزایش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتباط صحیح با همسر کلیک کنید.

در ادامه مهمترین مسائلی را که باید در صحبت کردن با همسر در نظر گرفت شرح داده‌ایم. شاید رعایت تمام آن‌ها برای شما سخت باشد اما اگر کم کم آن‌ها را تمرین کنید، روابط بهتری خواهید داشت. این گونه می‌توانید از بسیاری از اختلافات با همسر خود نیز پیشگیری کنید. برای اطلاع از دیگر روش‌های پیشگیری از اختلافات زناشویی کلیک کنید.

احترام در واقع حریمی است که بین زن و شوهر قرار گرفته و مانع از توهین، بد دهنی و تحقیر هم می‌شود. زوجین باید تلاش کنند که احترام و حریم بینشان از بین نرود و از بد دهنی و رفتار بی نزاکت خودداری کنند. برای اطلاع از دیگر نکات مربوط به احترام به همسر کلیک کنید.چگونه با همسر حرف بزنیم

به همسرتان ابراز علاقه کنید. هنگام صحبت‌هایی که خیلی بحرانی نیستند او را نوازش کنید و گاهی قربان صدقه او بروید. نشان دادن علاقه بسیار به افزایش محبت و توجه همسرتان کمک می‌کنید.

یکی از مهم‌ترین مراحل صحیح صحبت کردن، آموختن مهارت گوش دادن است. توجه کامل به صحبت‌های همدیگر، دادن بازخورد، سوال پرسیدن و واکنش‌های هیجانی، می‌تواند توجه شما را نشان دهد. به صحبت‌های همسرتان فقط بخاطر گوش دادن گوش نکنید، بلکه بخاطر اینکه برای شما مهم است و او را دوست دارید به حرف‌هایش گوش دهید. گوش کردن و درک همسر از مهم‌ترین نکات همسرداری است که لازم است همسران آن را در خود تقویت کنند. برای اطلاع از دیگر نکات همسرداری کلیک کنید.

در بسیاری از مقالات همین مجموعه، از اهمیت صداقت در زندگی مشترک صحبت کرده ایم. اساس هر رابطه صداقت و اعتماد است. بنابراین سعی کنید از همان ابتدای زندگی صادقانه با همسر خود صحبت کنید و در مقابل صداقت او، هرچند درباره یک مسئله بد، واکنش مثبت نشان دهید تا از صداقت خود پشیمان نشود.

اعتماد اهمیت یکسانی با صداقت دارد. باور نکردن حرف‌های شریک زندگی و شک کردن به گفته‌های او از دو جنبه ناشی می‌شود. اول اینکه ممکن است او در دفعات گذشته دروغ گفته باشد. دوم اینکه ممکن است شما بیش از حد مشکوک و بی اعتماد باشید که در این صورت همسرتان برای پیشگیری از کشمکش مجبور به دروغ گفتن شود و این چرخه معیوب همینطور ادامه پیدا کند. یادگیری مهارت‌های زندگی و برطرف کردن این مشکلات با کمک یک متخصص مسائل خانواده قابل برطرف شدن است.

یکی از بدترین اتفاقی که می‌تواند بین زن و شوهر رخ دهد این است که به همسرتان تهمت بزنید و او را به کاری که نکرده، متهم کنید. با این کار اعتماد، احترام، صمیمیت و پذیرش بین دو طرفتخریب می‌شود.

سعی کنید در صحبت با همسرتان، از دست گذاشتن روی نقاط ضعف یا اشتباهات گذشته یکدیگر پرهیز کنید. این مسئله به شما کمک می‌کند که مسائل را زودتر برطرف کنید و دوباره با بازگشت به گذشته، اوقات خود را تلخ نکنید. در عوض بر نکات مثبت و قوت در شخصیت او تمرکز کنید و از خوبی‌هایش تقدیر کنید. در خانواده‌ای موفق تمام اعضای خانواده موفقیت‌ها و نقاط قوت یکدیگر را در نظر می‌گیرند و همواره پشتیبان هم هستند. پیشنهاد می‌کنیم مقاله خانواده موفق را مطالعه کنید.

همیشه سعی کنید به همسرتان اجازه دهید صحبت او تمام شود. حتی اگر آشکارا دروغ می‌گوید و یا یک چیز کاملا غلط را بازگو می‌کند. حدس زدن ادامه حرف‌های همسر و قطع کردن صحبت‌های او، اصلا روش درستی برای نشان دادن آگاهی و معلومات شما نیست.

سعی کنید فرایند گوش دادن و صحبت کردن، یک عمل مجزا و مهم باشد. نه کاری که می‌شود هنگام تماشای تلویزیون، هنگام غذا خوردن و یا هنگام خواب انجام داد. سعی کنید وسایل و چیزهایی مثل موبایل که حواس شما را پرت می‌کند کنار بگذارید و با فقط همسرتان صحبت کنید.

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های مکالمه بین دو نفر، ارتباط غیر کلامی یا زبان بدن است. برخی از حالات بدن که می‌تواند به شما کمک کند، عبارتند از:

_دست به سینه یا به قول معروف با گارد بسته ننشینید.

_با حالت گشوده به همسر نگاه کنید اما تصنعی و ساختگی نباشید.

_سرتان را تکان دهید و به چشم هایش نگاه کنید.

_با حالتی که گوینده نشسته است بنشینید.

سعی کنید در صحبت کردن، از ارجاع دادن صحبت‌ها به مطالب یا مشکلات قبلی پرهیز کنید. شما بازجو نیستید که از حرف‌های همسرتان علیه او استفاده کنید. در مورد هر مشکلی که حرف می‌زنید، وارد مسائل دیگر نشوید و آن‌ها را به هم ربط ندهید. مثلا همسری که سیگار می‌کشد و مرتب لباس هایش پاره می‌شود را نباید با جملاتی مثل «از بس سیگار کشیده‌ای راه رفتن یادت رفته» یا موارد این چنین آزار دهید.

در خیلی از موارد، محتوای صحبت باعث درگیری نمی‌شود، بلکه لحن بیان بد و توهین آمیز است که نادرست است. لحن صحیح صحبت کردن یک مهارت است که می‌توانید به کمک یک روانشناس یا متخصص ارتباطات آن را یاد بگیرید. لحن تهاجمی و پرخاشگرانه شوهر و یا لحن تحقیر آمیز زن از معمول‌ترین لحن‌های نادرست بین زن و شوهر است.

برای همدیگر حریم شخصی مشخص کنید و از همسرتان بخواهید به حریم شما احترام بگذارد. اعتقادات شخصی شما، خانواده، سلایق و … می‌تواند خط قرمز همسرتان باشد. سعی کنید در صحبت هایتان، حتی هنگام عصبانیت به آن‌ها بی احترامی نکنید. همچنین می‌توانید در صحبت هایتان از نقاط قوت همسرتان صحبت کنید. اگر بگویید همسرتان هیچ نقطه قوت و هیچ ویژگی خوبی ندارد پس باید به شعور و انتخاب خودتان شک کنید. مقاله حد و مرز در روابط را مطالعه کنید.

سوگیری نداشته باشید. اگر همسر شما درباره یک کار زشت هم صحبت می‌کند، سعی کنید قاضی نشوید و او را گناهکار جلوه ندهید. به حرف هایش گوش دهید، آرام پیش بروید و در یک فضای محترمانه اشتباهاتش را به او گوشزد کنید.

هیچ چیز را در صحبت هایتان از همسرتان مخفی نکنید. همسر در وهله اول باید دوست شما باشد و شما بتوانید در مورد همه چیز با او صحبت کنید. این مسئله به افزایش میزان صمیمیت و تعلق بین زوجین کمک می‌کند. اختلافات در بسیاری از مواقع در اثر نبود راهی برای تبادل نظرات پیش می‌آید. برای اطلاع از دیگر علل و راه‌های پیشگیری از دعوای زوجین کلیک کنید.

از مهم‌ترین نکاتی که در حرف زدن با همسر خود باید به خاطر داشته‌باشید، برقراری ارتباط چشمی است. زمانی که همسرتان با شما صحبت می‌کند به او نگاه کنید. معمولا اختلافات  زناشویی از همین موضوع نشأت می‌گیرد؛ زمانی که همسرتان با شما صحبت می‌کند و شما مشغول گوشی موبایل و یا تلویزیون هستید و او از این که هیچ توجهی به صحبت‌هایش نمی‌کنید ناراحت و عصبانی می‌شود.

دو اصل مهم را در صحبت کردن با همسر خود به یاد داشته‌باشید؛ اول این که سعی کنید کنتر از فاعل «تو» در مخاطب قرار دادن همسر استفاده کنید. زمانی که در جملات خود مدام از این کلمه استفاده می‌کنید، حس مقصر بودن را به همسر خود القا می‌کنید و او را مورد سرزنش قرار می‌دهید. هر چند همسرتان مقصر باشد نباید به صورت سرزنشگرانه با او صحبت کنید، این گونه صحبت کردن منجر به فراری شدن او از بحث می‌شود و تمایلی برای صحبت با شما ندارد. اصل دوم این است که فاعل «من» را در ابتدای جملات خود به کار ببرید. برای مثال به جای این جمله «تو همیشه با این رفتارت من را عصبانی می‌کنی» بهتر است بگویید «من از این رفتارت ناراحت هستم».

سعی کنید همیشه موقعیت زمانی و مکانی مناسبی را برای صحبت کردن انتخاب کنید. صحبت کردن با همسر در مورد مسائل مهم و چالش برانگیز زندگی، زمانی که از سرکار برگشته و بسیار خسته به نظر می‌رسد، نه تنها کمکی به رابطه شما نمی‌کند بلکه ممکن است منجر به بی‌تفاوتی و بی‌توجهی همسر و یا دعوا اختلاف شود. سعی کنید به لحن صحبت خود توجه داشته‌باشید و از صحبت کردن با لحن تحقیرآمیز و یا پرخاشگرانه بپرهیزید. زمانی که خودتان را تغییر دهید و صبر و تحمل به خرج بدهید، همسرتان نیز به مرور زمان رفتار و صحبت کردنش را با شما اصلاح می‌کند.

حرف زدن و گوش دادن در بین زنان و مردان تفاوت دارد. مردان اصولا کمتر حرف می‌زنند و گوش دادن را ترجیح می‌دهند. زنان حرف زدن را دوست دارند و خیلی به شنیدن علاقه نشان نمی‌دهند. زنان از مردان انتظار دارند مثل خودشان واکنش‌های هیجانی نشان دهند اما مردان معمولا سکوت می‌کنند و سعی می‌کنند توجه کنند.

دوران قبل از پریودی و خود پریودی در زنان، باعث پایین آمدن خلق و آستانه تحمل آن‌ها می‌شود. مرد باید نحوه صحبت با همسر در زمان پریودی را یاد بگیرد و در حرف هایش جانب احتیاط را رعایت کند. در موقعیت‌های حساس شغلی و مالی مرد، زنان باید سعی کنند مقداری خلق خود و شوهرشان را تنظیم کنند و به او در گذشتن از این دوره‌های بحرانی کمک کنند.

در کل، درک متقابل اصلی‌ترین مسئله در صحبت کردن و شنیدن است. مرد باید ویژگی‌ها و شرایط ویژه زن و زن شرایط مرد را درک کند و با احترام به تفاوت‌ها، راهکارهای حل مسئله، مهارت‌های زندگی و مهارت ارتباطی را یاد بگیرند و در زندگی بکار ببرند. برای آن که یک مکالمه موثر داشته باشید هر دو طرف باید موارد گفته شده را رعایت کنند. برای کسب اطلاعات در زمینه مهارت حل مسئله کلیک کنید.

گاهی با وجود تلاش‌های هر دو طرف، مشکلات حل نشده و موضوع بغرنج‌تر می‌شود. پیشنهاد می‌شود با مراجعه به مشاوره خانواده در صدد حل مشکلات زندگی مشترک خود برآیید. مشاوران و روانشناسان با استفاده از تجربه و علم خود در زمینه مسائل انسانی و روابط بین فردی می‌توانند به شما جهت کسب مهارت‌های زندگی و افزایش خودآگاهی کمک کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه صحبت با همسر می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

بهترین نوع طرز صحبت کردن با مردان این است که واضح حرف بزنید‎

 

طرز صحبت کردن با مردان

چهار استراتژي است كه زنان مي‌توانند با به كار بردن آنها كاري كنند تا مردان به آنها گوش بدهند. اگر میخواهید طرز صحبت کردن با مردان را در طول يك هفته تمرين كنيد، متوجه تفاوت‌هايي مي‌شويد كه هرگز قبلا با آنها برخورد نداشتيد. پيش‌نياز تمامي اين چهار راهكار، گوش دادن به خودتان است.به دليل فشارهاي اجتماعي براي «دختر خوبي» بودن، زنان اين پيام را دريافت كرده‌اند كه رك و روراست بودن درست نيست. نداي دروني‌شان را به وضوح مي‌شنوند كه از آنها مي‌خواهد حرف بزنند، اما بسياري از آنها اين صدا را خفه مي‌كنند، ‌چون در جامعه به آنها ياد داده شده بايد ساكت باشند زنان در مقايسه با مردان از بحث بيشتر دوري مي‌كنند و مودبانه‌تر از مردان حرف مي‌زنند.چگونه با همسر حرف بزنیم

 

همه از اين تفاوت ميان مردان و زنان آگاهي دارند. حتي اگر شما اينگونه نباشيد، ممكن است طرف مقابل‌تان در مذاكرات متعدد، مردان و زناني آنگونه باشند. بخش‌ بعدي شامل چهار استراتژي است كه چگونه با مردان صحبت کنیم با به كار بردن آنها كاري كنند تا مردان به آنها گوش بدهند. اگر هر كدام از اين استراتژي‌ها را در طول يك هفته تمرين كنيد، متوجه تفاوت‌هايي مي‌شويد كه هرگز قبلا با آنها برخورد نداشتيد.

 

پيش‌نياز چگونگی طرز صحبت کردن با مردان، گوش دادن به خودتان است. آگاهي اولين گام در تغيير هر رفتاري است. بپذيريد و رشد كنيد يا در دنياي پرمشكل مذاكرات باقي بمانيد يا با به‌كار بردن اين راهكارها كاري مي‌كنيد كه در دنياي امروز صدايتان به خوبي و روشني شنيده شود.استراتژي‌ اول: دوري از عذرخواهيزنان بيشتر از مردان ميل به عذرخواهي دارند. حتي زناني كه اعتماد به نفس دارند، گاهي در حرف‌هايشان ناآگاهانه از چنين ابزارهايي استفاده مي‌كنند. یکی از راه های طرز صحبت کردن با مردان این است که اگر چيزي براي گفتن داريد به خاطر به زبان آوردنش عذرخواهي نكنيد. گاهي در زير پرچم عذرخواهي ممكن است قصدهاي پنهان زير وجود داشته باشند:شروع و دنبال كردن صحبت‌هامعمولا پيش از شروع حرف زدن و در پايان حرف زدن ممكن است ابزار عذرخواهي به كار برده شود.طرز صحبت کردن با مردان: به اين شكل عباراتي كه پس از عذرخواهي به زبان مي‌آوريد ارزش و اثرگذاري زيادي نخواهد داشت. براي مثال درباره‌ اين مسئله اطمينان ندارم، اما…»دنبال كردن: اضافه كردن عبارتي اصلاحي در پايان جمله‌‌اي كه به زبان مي‌آوريد: براي مثال: «بايد كاري بكنيم، اين طور نيست» و عباراتي مثل: «آيا شما اين طور فكر نمي‌كنيد؟» يا «آيا درست نمي‌گويم؟» مي‌توانند جملاتي باشند كه صحبت‌هايمان را با آنها تمام مي‌كنيم و اثرگذاري آنچه گفته‌ايم را كاهش مي‌دهند.

 

لحن سواليچگونه با مردان صحبت کنیم :لحن سوالي هم از آن مواردي است كه اثرگذاري آنچه به زبان آورده‌ايم را كاهش مي‌دهد. به اين شكل به شنونده اعلام مي‌كنيم كه درباره‌ آنچه گفته‌ايم اعتماد و اطمينان كافي نداريم. آنچه شنونده از لحن سوالي ما درك مي‌كند اين است كه «آيا با من موافق نيستي؟» يا بدتر از آن «خواهش مي‌كنم به سرعت موافقت را اعلام كن تا متوجه شوم آنچه گفته‌ام ارزش كافي دارد.» این بهترین طرز صحبت کردن با مردان است.

 

اگر به آنچه مي‌گوييد اعتماد نداريد چگونه مي‌‌توانيد از ديگري انتظار داشته باشيد به شما اعتماد كند؟ به خودتان گوش بدهيد يا از دوستي قابل اعتماد بپرسيد كه آيا اينگونه‌ايد، اگر متوجه شديد كه اين عادت مخرب در شما وجود دارد، همين حالا براي رهايي از شر آن آماده شويد. البته كنار گذاشتن اين عادت به تلاش نياز دارد، ‌اما باعث مي‌شود طرز صحبت کردن با مردان از قدرت اثرگذاري كافي برخوردار باشد. فراموش نكنيد كه آگاهي، اولين گام در تغيير رفتارهاي نادرست است.كلمات بي‌معنيبهترین طرز صحبت کردن با مردان به کار نبردن كلمات بي‌معني است كه مكث‌هاي سكوت را پوشش مي‌دهند. از اين اصوات هنگامي استفاده مي‌كنيد كه در حال فكر كردن براي به زبان آوردن جمله يا كلمه بعدي هستيد. كلمات بي‌معني زيادي وجود دارند، اما سه كلمه‌اي كه رايج‌تر از بقيه است در زير آورده‌ام:واقعاً براي مثال: «واقعا مي‌خواهيم اين اتفاق رخ بدهد».مثلا: براي مثال: «آيا مي‌خواهيد اين اتفاق، مثلا رخ بدهد؟»اوم: براي مثال: «اوم… فكر مي‌كنم بهتر است….»بهتر است از سكوت براي اثرگذاري بيشتر جملات بعدي‌تان بهره ببريد. از قدرت مكث و سكوت برای چگونگی طرز صحبت کردن با مردان استفاده كنيد لازم نيست هر لحظه از زماني كه براي حرف زدن به شما داده شده را با كلمه يا صوتي پر كنيد.استراتژي دوم: مختصر حرف بزنيدمردان زياد حرف نمي‌زنند دقت كنيدكه در دوره‌‌هاي آموزشي مردان چگونه براي ناهار خوردن تصميم مي‌گيرند. یکی از بهترین نحوه سوال کردن از مردان: «ناهار؟» و بقيه جواب مي‌دهند: «حتما» در اين بين كلمه‌اي اضافه گفته نمي‌شود. آنها نمي‌گويند: «مي‌خواهيد ناهار بخوريم؟» «چه فكر خوبي! حالا براي ناهار كجا برويم؟» «نمي‌دانم… كجا مي‌توانيم برويم.» نه… مردان اصلا به اين شكل عمل نمي‌كنند. خيلي ساده… «ناهار؟» «حتما».زنان معمولا در صحبت‌ها بيشتر به جزئيات مي‌پردازند.ممكن است اطلاعات مهمي كه مي‌خواهيد مرد مقابل‌تان بشنود در اين جزئيات كم شود. در طرز صحبت کردن با مردان مراقب نشانه‌هاي رفتاري آنها باشيد و هرگاه احساس كرديد كه اين نشانه‌ها مي‌گويند مرد مقابل‌تان در حال خسته شدن است، بي‌درنگ به اصل موضوع بپردازيد. بهتر است هنگام شروع صحبت‌ با مردان بگوييد كه حرف‌هايتان چقدر زمان مي‌برد و اين اندازه‌ زماني را رعايت كنيد.

 

مردها براي انرژي‌اي كه لازم است براي هر كاري صرف كنند، برنامه‌ريزي مي‌كنند و به همين دليل هنگامي كه انرژي بيش از اندازه براي كاري صرف مي‌كنند، ناراحت و نگران مي‌شوند. هدر دادن انرژي‌ به آنها اين احساس را مي‌دهد كه كنترل همه چيز را از دست داده‌اند و اين احساس است كه باعث تنفرشان مي‌شود.سال‌هاي سال است كه تحقيقات نشان داده زنان در مقايسه با مردان از تعداد بيشتري كلمات براي بيان منظورشان استفاده مي‌كنند.

 

 

پژوهش‌ها نشان داده كه زنان در يك روز عادي از 25000 كلمه استفاده مي‌كنند؛ در حالي كه مردان در يك روز عادي 1500 كلمه به كار مي‌برند. مشكل اصلي اينجاست كه مردان اين 15000 كلمه را هنگامي كه از محل كار به خانه آمده‌اند، استفاده كرده‌اند. تحقيقات جديدترين تفاوت ميان تعداد كلماتي كه در روز توسط مردان و زنان به كار مي‌رود را تاييد كرده است و برخي پژوهش‌ها حتي تفاوتي بيش از 10000 كلمه را نشان مي‌دهد! زنان از حرف زدن و داستان گفتن براي شروع دوستي استفاده مي‌كنند.

 

مردان براي تبادل اطلاعات از حرف زدن استفاده مي‌كنند و به همين دليل هنگام حرف زدن ميان آنها فقط واقعيت‌ها رد و بدل مي‌شود. آنها با سوالاتي مثل «چه كسي آخرين گل را در مسابقات فوتبال جام جهاني به ثمر رساند؟» اطلاعات همديگر را محك مي‌زنند اگر طرف مقابل پاسخ به اين سوال را بداند،‌ نمره‌اي مثبت به خود اختصاص داده است و اگر پاسخ به اين سوال را نداند، كسي كه سوال را طرح كرده نمره‌اي مثبت مي‌گيرد. حالا وقت آن است كه فردي كه پاسخ سوال را نمي‌دانسته سوالي طرح كند كه طرف ديگر جوابش را نداند.زنان با طرح چنين سوالهايي دوستي نمي‌كنند. ممكن است اگر زني چنين سوالي را از زني ديگر بپرسد، او در پاسخ دست‌هايش را باز كند و بگويد «مي‌خواهي تو را در آغوش بگيرم؟» و احتمالا زني كه اين سوال را طرح كرده در بغل طرف مقابل قرار مي‌گيرد و چنين رفتاري اصلا براي آنها غير طبيعي نيست. زنان با داستان گفتن با هم دوست مي‌شوند.

 

اگر به زني بگوييد چه لباس قشنگي پوشيده، احتمالا او در پاسخ داستان خريدن اين لباس را برايتان تعريف خواهد كرد. زنان براي هر چيزي داستاني دارند اگر در طول داستان آنها نكته‌اي جالب وجود داشته باشد، طرف مقابل داستاني جديد را درباره‌ اين نكته جالب تعريف خواهد كرد و اگر داستان‌هايتان نكات مشترك زيادي با هم داشته باشد، به سادگي دوستان صميمي مي‌شويد. بسياري از مردان اينگونه نيستند و اين عادت را پرچانگي مي‌دانند. چنين داستان‌هايي راه شروع دوستي با مردان نيست. مردان ممكن است براي شروع دوستي درباره‌ موضوعي با هم رقابت كنند.

 

هنگام صحبت کردن با مردان آگاه باشيد‎

 

طفره رفتن و عبارات اصلاحيبسياري از زنان بيش از اندازه از عباراتي مثل «نوعي» يا «گونه‌اي» استفاده مي‌كنند. اين عبارات به دليل طفره رفتن و اصلاح آنچه گفته شده به كار مي‌رود و آنچه به زبان آمده را بي‌اثر مي‌سازد. اگر شما هم از اين عبارات استفاده مي‌كنيد، اين عادت در شما وجود دارد. براي رهايي از اين عادت هنگام صحبت کردن با مردان آگاه باشيد و اين عبارات را حذف كنيد. چند نمونه از كاربرد اين موارد در زير آمده است:

به نوعي فكر مي‌كنم كه…احتمالا ما بايد….به نظر مي‌رسد كه راه خوبي برا ي…به گونه‌اي مي‌خواهم كه….ممكن است نياز داشته باشي كه …اين عبارات نشان‌دهنده‌ عدم اطمينان شماست و استفاده از عباراتي كه عدم اطمينان را به شنونده منتقل مي‌كنند، نشان دهنده‌ ضعف در شما خواهد بود.احتمالا از اين عبارات براي بهترین طرز صحبت کردن با مردان  استفاده مي‌كنيد. با استفاده از اين عبارات در حقيقت از پذيرفتن ريسك‌ها دوري مي‌كنيد.

 

هنگام صحبت کردن با مردان  لازم است اعتماد به نفس را به شنونده منتقل كنيد، از اين عبارات نامطمئن و همراه با شك استفاده نكنيد. البته گاهي لازم است براي جلوگيري از پذيرفتن ريسك‌هاي پرخطر از اين عبارات استفاده كرد. نكته‌ مهم صحبت کردن با مردان اين است كه آگاه باشيد در چه جاهايي به درستي از اين عبارات استفاده كنيد و چه جاهايي عادت به كار بردن اين عبارات را در خود اصلاح كنيد.استراتژي سوم: رك حرف بزنيدبهترین نوع طرز صحبت کردن با مردان این است که واضح حرف بزنید. مردان بيشتر از زنان به پيام‌هاي روشن و در عين حال مختصر نياز دارند. كنايه‌زدن درباره‌ آنچه مي‌توانيد مستقيما به زبان بياوريد، احتمالا به دليل ترس از عدم پذيرش است. اگر روشن و واضح سوالي را بپرسيد، پاسخي روشن و واضح دريافت خواهيد كرد. در روابط شخصي ممكن است گاهي چنين چيزي ناراحت كننده باشد، اما در محل كار سوال‌هاي روشن مي‌تواند سودمند باشد.كنايه زدن بيهوده استمردان و زنان در كنايه زدن با هم تفاوت دارند. ممكن است زني بارها بارها با كنايه به همسرش اعلام كند كه «گل‌ها چقدر زيبا هستند!» و هنگامي كه همسرش متوجه منظور او نمي‌شود، سعی کنید هنگام صحبت کردن با مردان کنایه نزنید. زن در اين مواقع صبر مي‌كند و پس از مدت‌ها كه دسته گلي از شوهرش دريافت نمي‌كند، به او مي‌گويد: «مي‌داني دوست دارم برايم چه كار كني؟»مرد مدتي هاج و واج به زنش نگاه مي‌كند و اولين جمله‌اي كه از دهانش خارج مي‌شود «چه كاري؟» است.زن در پاسخ مي‌گويد: «دوست دارم يك روز دسته گلي برايم بخري. روزي كه اصلا انتظارش را نمي‌كشم؛ مثلا روز تولدم!»حالا مرد متوجه موضوع شده است و زن روز تولدش دسته گلي بزرگ و زيبا هديه مي‌گيرد.

 

مشكل وقتي به وجود مي‌آيد كه زن همسايه مي‌گويد: «بايد حتما به او مي‌گفتي؟ فكر نمي‌كنم اين كارش نشان از عشق و علاقه داشته باشد. او خودش بايد اين كار را مي‌كرد». «درست است، اما اين گل‌ها زيبا و دوست‌داشتني‌اند» مهم نيست كه به او گفتي يا نه! حالا يك دسته گل زيبا و دوست‌داشتني هديه گرفته‌اي كه مي‌تواني به خاطرش خوشحال باشي. در اين صورت ممكن است زن رو به همسرش كند و بگويد: «وقتي دو سال تمام به تو مي‌گفتم كه گل‌ها زيبا هستند، پيش خودت چه فكري مي‌كردي؟» مرد در پاسخ مي‌گويد: «فكر مي‌كردم واقعاً گل‌ها را دوست داري و شايد بهتر باشد مقداري گل در باغچه بكاريم.» مردان به دنبال پيام‌هاي پنهاني در آنچه مي‌شنوند، نيستند.رابطه‌ عاشقانه براي مردان و زنان متفاوت است. رابطه‌ عاشقانه براي زنان يعني «همسرم ذهن مرا مي‌خواند. او پيش از آنكه چيزي را به زبان بياورم، آن را برايم فراهم مي‌كند.» مردان درباره‌ رابطه‌ عاشقانه اين‌گونه فكر مي‌كنند: «همسر مورد علاقه‌ام هر چيزي را كه مي‌خواهد به من مي‌گويد و من آن را برايش فراهم مي‌كنم. سپس در پاسخ او از من سپاسگزاري مي‌كند». براي مردان معناي عشق چيزي شبيه به اين است.استراتژي چهارم: از ابراز هيجانات و احساسات دوري كنيدابراز احساسات و هيجاناتي مثل گريه كردن در مذاكرات مي‌تواند به سادگي جايگاه‌تان را به خطر بيندازد. مردان در اجتماع فرا گرفته‌اند كمتر از زنان احساسات‌شان را به نمايش بگذارند. شايد مردان بيش از اندازه خشك و جدي هستند. اين بحث ديگري است كه فكر مي‌‌كنم بهتر است در اينجا به آن نپردازيم. نوع تربيت و شخصيت زنان به گونه‌اي ديگر است. زنان براساس پژوهش‌هاي دانشگاه مينه‌سو تا چهار برابر گريه مي‌كنند.

همچنين بهتر است در محل كار نيز خيلي احساساتي نباشيد و هيجانات‌تان را نشان ندهيد. فردي كه گريه مي‌كند، به دنبال اظهار همدردي از طرف شنونده است. گاهي فردي كه اشك مي‌ريزد همچنين اين پيام نهاني را به شنونده مي‌دهد كه توانايي انجام كاري را ندارد. گريه كردن، كساني را كه احساسات‌شان را سركوب كرده‌اند ناراحت و عصباني مي‌كند.اگر چنين افرادي دوست ندارند با احساسات خودشان روبه‌رو شوند، قطعا از رويارويي با احساسات و هيجانات ديگران هم ناراحت مي‌شوند. مردان گاهي احساس مي‌كنند زناني كه گريه مي‌كنند. در حال فريب دادن‌شان هستند.اگراحساس مي‌كنيد كه نياز به گريه كردن داريد، مي‌‌توانيد جلسه‌ مذاكره را براي مدتي ترك كنيد، به دستشويي برويد و گريه كنيد. هنگامي كه گريه‌تان تمام شد.

آبي به سر و صورت‌تان بزنيد، ‌نفس عميقي بكشيد و دوباره به جلسه‌ مذاكره بازگرديد. اگر عادت به گريه كردن داريد، سعي كنيد اين رفتارتان را تغيير دهيد. نفس‌هاي عميق مي‌تواند آرام‌تان كند يا نوشيدن چاي بابونه مي‌تواند آرامش را دوباره به شما بازگرداند و شما را براي ادامه‌ جلسه مذاكره آماده كند.باز هم شما را به تماشاي فيلم «تلما و لوييس» دعوت مي‌كنم.صحنه‌اي را نگاه كنيد كه لوييس با پليسي به نام هال تلفني صحبت مي‌كند. هال تلاش مي‌كند لوييس را قانع كند خود را به قانون معرفي كند و در عوض در محكوميتش تخفيف بگيرد. او درباره‌ گذشته‌ خودش حرف مي‌زند و داستان گذشته‌اش لوييس را به گريه مي‌اندازد. اما لوييس در مقابل اين احساس مقاومت مي‌كند و جلوي گريه‌اش را مي‌گيرد. لوييس در اين صحنه آرام و قوي باقي مي‌ماند و احساساتش را بروز نمي‌دهد.منبع:ماهنامه دنیای زنان/سلامت نیوز

 

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی


قیمت امروز بلیط اتوبوس به هرکجای ایران


درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان


خرید مستقیم فرش از کارخانه

خریدقسطی جهیزیه بدون نیاز به پرداخت اولیهچگونه با همسر حرف بزنیم

طرح فروش اقساط(بدون پیش پرداخت)لوازم خانگی


مشاوره تلفنی طلاق


درمان گیاهی فشار خون بالا در بارداری

پرفروش ترین پکیج‌های جنسی رو از اینجابخر


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز


اگر شما هم مشکل ملکی دارید تماس بگیرید

درمان سریع وقطعی بواسیر بدون درد و خونریزی

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

اگر بین شما دو نفر علاقه مشترکی وجود دارد می‌توانید درمورداین موضوع خاص صحبت کنید

 

چیزهای کمی در زندگی هست که انجامشان توام با استرس خواهد بود: اولین کارتان، گرفتن گواهینامه، فارغ‌التحصیل شدن و البته حرف زدن با عشقتان. اصلاً با عشق زندگی‌تان باید درباره چه حرف بزنید؟ مطمئناً دوست ندارید حرف زدنتان حوصله‌اش را سر ببرد ولی حتماً نمی‌خواهید که متوجه به هم خوردن عصبی دندان‌هایتان هم بشود. نگرانی‌هایتان را کنار بگذارید و عادت‌های عصبی‌تان را با این ۱۰ موضوع گفتگو به کلی کنار بگذارید.۱. اومی‌دانید آدم‌ها دوست دارند همیشه و در هر شرایطی درمورد چه موضوعی صحبت کنند؟ خودشان! اینکار نه تنها به او نشان می‌دهد دوست دارید بیشتر درموردش بدانید، بلکه زمان زیادی او را مشغول حرف زدن می‌کند و شما لذت می‌برید. پس از خودش بعنوان یک موضوع استفاده کنید. با پرسیدن سوالات کلیشه‌ای مثل «امروز حالت چطوره؟» یا سوالات بزرگتری مثل «بزرگترین هدف زندگیت چیه؟» شروع کنید. صدها سوال وجود دارد که می‌توانید امتحانشان کنید.۲. علایق مشترکاگر بین شما دو نفر علاقه مشترکی وجود دارد می‌توانید درمورد این موضوع خاص صحبت کنید. مطمئناً بحث لذت‌بخشی هم خواهد بود. البته زمانی اینکار را بکنید که علاقه مشترکی بین‌تان وجود داشته باشد و اگر نمی‌دانید که علاقه مشترکی دارید یا نه آنوقت باید کمی درموردش تحقیق کنید. این شما را به موضوع شماره ۱ یعنی پرسیدن از علایقش می‌رساند.۳. علایق اوخوب، تصور کنید که او عاشق موتورسواری است و این موضوع برای شما به هیچ عنوان جذاب نیست. هیچ اشکالی ندارد! باز هم می‌توانید از آن بعنوان یک موضوع گفتگو استفاده کنید. این کار شما به او نشان می‌دهد که بااینکه به آن موضوع علاقه‌مند نیستید باز هم برای علاقه‌مند شدن به آن و دانستن بیشتر درموردش تلاش می‌کنید.۴. اتفاقات اخیروقتی هیچ موضوعی برای صحبت کردن ندارید، آسانترین کار چیست؟ البته اتفاقات روزمره. به یکی از جالب‌ترین اتفاقات اخیر در دنیا اشاره کنید. می‌تواند موضوعی جدی باشد که در اخبار شنیده‌اید یا موضوعی خنده دار که در یک شوی تلویزیونی دیده‌اید.۵. آب و هوامطمئناً منظورمان این نیست که بپرسید، «بیرون هوا چطوره؟» به هیچ عنوان این کار را نکنید چون شبیه به یک فرد حوصله‌سربر به نظر خواهید رسید که هیچ حرفی برای گفتن ندارد. به جای گفتن حرف کلیشه‌ای مثل این، مثلاً اگر بیرون هوا خیلی گرم است هوشمندانه بگویید، «این گرما واقعاً مسخره است! واقعاً دلم یه بستنی میخواد!» که با گفتن این می‌توانیم امیدوار باشیم که با هم برای خوردن بستنی بیرون بروید یا حداقل مکالمه‌ای بین‌تان شروع شود.۶. تجربیات زندگیمی‌توانید گفتگو را با تعریف کردن بعضی از جالب‌ترین و بامزه‌ترین خاطراتی که در زندگی داشته‌اید راه بیندازید و این احتمال هم وجود دارد که بعد از آن صحبت به اتفاقات مهمی که در طول زندگی‌تان رخ داده است برسید. در هر دو حالت، تعریف کردن تجربیات زندگی موضوع فوق‌العاده‌ای است چون هیچ انتهایی ندارد.۷. تحسین و تمجیدشما از اینکه یک نفر ازتان تعریف کند خوشتان نمی‌آید؟ مطمئنم هیچکس وجود ندارد که بدش بیاید. تحسین دیگران نه‌تنها حس خوبی می‌دهد بلکه شروع‌کننده خوبی برای گفتگو است. می‌توانید با گفتن اینکه پیراهن جدیدش چقدر به او می‌آید شروع کنید و بعد بپرسید آن را از کجا خریده است و بعد بگویید که آنجا یکی از فروشگاه‌های محبوب شماست. می‌بینید؟ یک تعریف کردن ساده شما را به یک علاقه مشترک هدایت کرده و وارد یک مکالمه طولانی‌تان می‌کند. و مطمئن باشید کنار این احساسی فوق‌العاده به او داده‌اید!۸. هر چیز خنده‌دارشوخ‌طبعی یک ویژگی اخلاقی است که معمولاً همه از آن خوششان می‌آید. پس چطور است که با یک موضوع خنده‌دار به طرفتان نشان دهید که موجود جالب و بامزه‌ای هستید؟ می‌توانید با تعریف کردن یک جوک خنده‌دار که قبلاً شنیده‌اید شروع کنید یا یک موضوع خنده‌داری را مطرح کنید که چند وقت پیش در تلویزیون شنیده بودید. نکته اینجاست که او را بخندانید. مطمئناً او هم چیزهایی برای اضافه کردن به موضوعات خنده‌دار شما خواهد داشت و به همین ترتیب کل بعدازظهر را کنار هم خوش خواهید گذراند!۹. کار/دانشگاهاگر با هم همکار هستید یا به یک دانشگاه می‌روید، این موضوع خاص برایتان آسان‌ترین موضوع خواهد بود. می‌توانید درمورد محیط کارتان یا چیزهایی درمورد کارتان که از آن خوشتان یا بدتان می‌اید حرف بزنید. می‌توانید درمورد سخت بودن تکلیف هفته گذشته صحبت را شروع کنید، همین حرف ساده می‌تواند شما را به گفتگویی عالی درمورد اینکه تا ۵ سال آینده چه کارهایی می‌خواهید بکنید بکشاند.۱۰. سوالاتاز هر چه بگذریم بالاخره به سوال کردن‌ها می‌رسیم. شما از کسی خوشتان آمده است، پس احتمالاً چیزهای زیادی درمورد او نمی‌دانید. هیچ راهی برای شناختن یک نفر بهتر از این نیست که از خودش سوال بپرسید. علاوه بر اینکه ۹۹٪ از آدم‌ها جواب دادن به سوال درمورد خودشان را دوست دارند. این باعث می‌شود احساس خاص بودن کنند. از او بپرسید گروه موزیک موردعلاقه‌اش کدام است، شغل آرزوهایش چه بوده یا خیلی ساده، اینکه آخر هفته می‌خواهد چکار کند. این سوال‌ها بحث فوق‌العاده‌ای را بین‌تان شروع می‌کند.منبع: مردمان

 

چگونه با همسر حرف بزنیم

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز


طلاق توافقی و هرآنچه لازم است بدانید

انواع گن وفرم دهنده بدن اورجینال و باکیفیت


تو جلسه خواستگاری چی بپرسیم!؟


چگونه نزد همسر بیشتر دوست داشته شویم؟


درمان افسردگی یک بار برای همیشه

ناباروری شما هم می تواند قابل درمان باشد!


راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی

تور ارزان کیش با رزرواسیون بهترین هتل ها


به مقصد دلخواهت با کمترین هزینه سفر کن


پد تاخیری مردانه با استفاده سریع و آسان

بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت

بلیط کیش را دربهترین فصل سفر به آن خریدکن

اجاره ویلاهای لوکس شمال لب دریا باقیمت خوب

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

اگر به بحث‌هایی که با همسرتان داشته‌اید دقت کنید متوجه خواهید شد که بیشتر اختلافات از عدم ارتباط صحیح کلامی ناشی می‌شود؛ در واقع بسیاری از بگو مگوها و مشاجرات خانوادگی به دلیل درست صحبت نکردن و عدم توانایی در رساندن مفهوم است چنانچه می‌بینیم که با توجه به آمار کشورهای پیشرفته بیش از ۵۰ درصد طلاق‌ها به علت عدم ارتباط صحیح کلامی بین زن و شوهر است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تبیان، در ارتباط کلامی نوع صحبت، لحن بیان، کلمات و اصلاحات به کار گرفته شده و حتی تُن صدا حائز اهمیت است. به عبارتی اگر ارتباط کلامی بین زوجین با چهره‌ای گشاده و خندان، توام با محبت و عباراتی مثبت به کار گرفته شود باعث آرامش و دلگرمی و رضایت در طرف مقابل می‌گردد. گاهی ما بدون آنکه خودمان متوجه باشیم از کلماتی استفاده می‌کنیم که بار منفی را در ذهن ایجاد می‌کند. مثلاً تصور کنید به یک مهمانی دعوت هستید و همسرتان لباسی را می‌پوشد که شما دوست ندارید؛ سریع اظهار نظر می‌کنید که «این چیه پوشیدی، هنوز فرق مهمونی و سرکار رو نمیدونی، سریع درش بیار!» این عبارت باعث می‌شود که همسرتان در مقابل شما جبهه بگیرد و بگوید: ” همینی که هست اصلاً نظر تو برای من مهم نیست! خودم دوست دارم این لباس را بپوشم!” این درحالیست که هدف شما از بیان اون جملات این بوده است که همسرتان خیلی زیبا و جنتلمن در آن مهمانی حاضر شود؛ حال اگر شما آن جملات را به گونه ای دیگر بیان می کردید می توانست تأثیر مثبتی داشته باشد مثلاً می‌توانستید بگویید: «به نظرت آن ست طوسی یا آبی بیشتر بهت نمیاد؟!» در واقع شما با طرز صحبت کردن و به کار بردن کلمات  منفی سر ناسازگاری و بحث و دعوا را راه می‌اندازید در حالی که نیتتان خیر بوده است لذا دقت کنید که از زبانتان به درستی استفاده کنید چرا که زبان زیبا شما را به یک فرد قدرت مند و مورد احترام تبدیل می‌کند.

بفرما ، بشین و بتمرگ هر سه یک معنا دارد اما هر کدام از این کلمات بار معنایی خاصی را برای مخاطب ایجاد می‌کند و در ناخودآگاه فرد تأثیر مثبت و منفی می‌گذارد؛ حقیقت این است که ما دو سال از زمانی که به دنیا می‌آییم طول می‌کشد که صحبت کردن را بیاموزیم و بیست سال هم طول می کشد تا درست حرف زدن و اینکه با چه کسی چگونه صحبت کنیم را یاد بگیریم.

محمد پیام بهرام پور مربی و مدرس سخنرانی و فن بیان خاطرهٔ جالبی را تعریف می‌کند که روزی در یک فروشگاهی که محصولات لوکس فروخته می‌شد در حال آموزش فن بیان و ارتباط کلامی خوب با مشتریان بودم که یکی از فروشنده‌ها تلفنش زنگ خورد و اجازه گرفت تا جواب تلفنش را بدهد؛متوجه شدم که همسرش است. با لحن بد گفت: ای بابا چقدر زنگ می‌زنی نمی‌فهمی هی قطع می‌کنم یعنی زنگ نزن! خیلی حالم بد شد و برایش احساس تأسف کردم که چنین فردی که با اشتیاق در حال آموزش ارتباط خوب با مشتری است چطور با همسرش با این لحن زننده صحبت می‌کند.

چندی گذشت تا برای سخنرانی در برج میلاد رفتم؛ فردی در حال صحبت با من بود که موبایلش زنگ خورد و گفت که باز این همسر من زنگ زد و بدون سلام و علیک در پاسخ به همسرش گفت که من الان نمی‌توانم صحبت کنم خدانگهدار اما حقیقتاً همین نکات ریز نشانه ی  ضعف در ارتباط کلامی است که باعث می‌شود اختلافات کوچک در زندگی زناشویی بزرگ و بزرگ‌تر شود و کار را به طلاق عاطفی بکشاند.چگونه با همسر حرف بزنیم

تأثیر ارتباط کلامی در تقویت صمیمت زوجین

زندگی انسان‌ها با ارتباطات شکل می‌گیرد. انسان به کمک ارتباط، زنده می‌ماند و رشد می‌کند و خوشبختی و سعادت افراد تا حد زیادی به چگونگی ارتباط او با دیگران بستگی دارد اما ازآنجایی‌که رابطهٔ زناشویی یکی از طولانی‌ترین و عمیق‌ترین روابط است موردتوجه قرارگرفته است چراکه بین مهارت ارتباطی زوجین و رضایت زناشویی هم‌بستگی وجود دارد چنانچه ارتباط کلامی صحیح بین زوجین باعث صمیمت می‌شود و صمیمت، رضایت زناشویی را به همراه دارد و همچنین رضایت زناشویی برای سلامت روانی و جسمی همسران بسیار مفید است.

ارتباط به زن و شوهر این امکان را می‌دهد که با یکدیگر به بحث و گفت‌وگو بپردازند و مشکلاتشان را حل کنند حال اگر زوجی مهارت ارتباطی صحیح را ندانند در یک وضعیت نامشخص قرار می‌گیرند و می‌توانند باعث تخریب رابطه شوند.

 ارتباط خوب همسران با یکدیگر آن‌ها را قادر می‌سازد تا نیازها، خواسته‌ها و علایق خود را با سایرین در میان بگذارند. عشق، دوستی و محبتشان را نسبت به یکدیگر ابراز کنند و به‌خوبی از عهدهٔ حل مشکلات و مسائل اجتناب‌ناپذیر در خانواده برآیند اما فقدان مهارت‌های ارتباطی لازم امکان چنین عملکردی را از خانواده و زوجین سلب نموده و رابطهٔ صمیمانهٔ آن‌ها را به یک رابطهٔ موازی و بدون صمیمیت تبدیل می‌کند. هنگامی‌که رابطهٔ صمیمانه متوقف می‌شود، انرژی عشق به آزردگی و خشم تبدیل می‌شود و درنتیجه، منازعات فراوان، انتقادهای مکرر، پناه بردن به سکوت، عدم همراهی عاطفی و لاینحل ماندن مشکلات را پدید می‌آورد.

ارتباط زناشویی، فرایندی است که در طی آن زن و شوهر چه به‌صورت کلامی در قالب گفتار و چه به‌صورت غیرکلامی در قالب گوش دادن، مکث و حالات چهره به تبادل احساسات و افکار می‌پردازند

راهکارهایی برای داشتن یک گفت‌وگوی خوب با همسر

زمانی که صحبت زن و شوهر با یکدیگر پایان خوشی داشته باشد و منجر به بحث و دعوا نشود نشان می‌دهد که آنان از مهارت ارتباطی لازم برخوردارند و می‌تواند آزادانه حرفشان را بزنند و نظر یکدیگر را متوجه شوند اما متأسفانه برخی از زوجین از مهارت کلامی لازم برخوردار نیستند و خواسته یا ناخواسته باعث دلسردی و تکدر خاطر می‌شوند اما در مهارت ارتباطی با همسر چه نکاتی را باید رعایت کرد:

ارتباط چشمی برقرار کنید:

یکی از نکات مهم هنگام صحبت کردن با همسر ارتباط چشمی است. تصور کنید زمانی که همسرتان برای شما چیزی را تعریف می‌کند و شما در حال تماشای تلویزیون یا خواندن روزنامه و یا سرگرم تلفن همراهتان هستید؛ حرف همسرتان تمام می‌شود و تازه شما می‌پرسید چی گفتی؟! بعد همسرتان عصبانی می‌شود و ابراز ناراحتی می‌کند که اصلاً به حرفای من توجه نمی‌کنی و از همین‌جا دعوا شروع می‌شود.

گاهی حتی شما در هنگام گوش دادن به حرف‌های همسرتان به‌جای آنکه در چشمان او نگاه کنید به یک منظره یا جایی خیره می‌شوید اما این مسئله ناخودآگاه ذهنتان را از موضوع اصلی منحرف می‌کند و نصفه و نیمه حرف‌های همسرتان را متوجه خواهید شد لذا داشتن ارتباط چشمی هنگام صحبت کردن از جمله مسائل مهمی است که باعث ایجاد صمیمت در بین زوجین می شود.

همسرتان را بانام نیک صدا کنید:

یکی دیگر از مهم‌ترین مهارت ارتباطی در بین زوجین صدا کردن یکدیگر با الفاظ زیبا است. کلمات بار روانی زیادی را در روح و روان شنونده دارند و لحن شما هنگام صدا کردن همسرتان به او می‌فهماند که یک گفتگوی عاشقانه منتظرش است یا یک دعوا! صدا کردن با الفاظ عاشقانه و محبت‌آمیز باعث می‌شود که ناخودآگاه مسیر ذهنی شنونده تغییر کند؛ گاهی درخواست منفی است اما الفاظ زیبا باعث می‌شود فرد مقابل نسبت به آن درخواست منفی از خود موضع‌گیری نشان ندهد.

امام علی علیه‌السلام می‌فرمایند: زیبا سخن بگویید تا جواب زیبا بشنوید.

شفافیت در پشت تلفن!

هنگامی‌که تلفنی صحبت می‌کنید چون تنها منبع اطلاعاتی شما صداست ممکن است سوءتفاهم‌های زیادی برایتان ایجاد شود لذا تلفنی صحبت کردن با همسر هم مهارت ارتباطی جداگانه‌ای دارد.

همانطور که گفتیم در صحبت کردن حضوری ارتباط چشمی از اهمیت زیادی برخوردار است و در ارتباط تلفنی وضوح در بیان. به این معنا که هنگامی‌که با همسرتان تلفنی صحبت می‌کنید قبل از اینکه او شمارا قضاوت کند، او را در جریان موقعیت خودتان قرار دهید مثلاً اگر هنگام مکالمه درجایی مثل تاکسی هستید و نمی‌توانید بلند صحبت کنید به‌جای آنکه بگویید زود کارت را بگو! بگویید ببخشید آرام صحبت می‌کنم داخل تاکسی هستم… وضوح در بیان باعث می‌شود که فرد مقابل از گنگی خارج شود و از دست شما دلخور نشود؛ همچنین در ارسال پیامک هم این امر صدق می کند چرا که هنگامی که شما پیامی را ارسال و یا دریافت می کنید موقعیت مکانی و حال روحی شما با مخاطبتان متفاوت است یعنی مثلا ممکن است شما در شرایط مناسب و حال روحی خوبی باشید و با یک طرز بیان آرام پیامتان را انتقال دهید اما طرف مقابلتان در شرایط مناسبی نباشد و برداشت بدی از پیام شما داشته باشد لذا در هنگام پیام نوشتاری هم دقت کنید که زمانی که خسته اید، در محیط پر تنشی هستید و شرایط روحی و روانی مناسبی ندارید از ارسال چنین پیام هایی خود داری کنید و سعی کنید تا حد امکان از دادن پیام های نوشتاری تنها برای ابراز عشق و علاقه استفاده کنید نه برای صحبت درباره ی مسئله ای خاص.

حواستان به زبانتان باشد. زبان یکی از برنده ترین سلاح هایی است که اگر از آن به درستی استفاده نکنید هم خودتان و هم رابطه تا را خراب می‌کند ؛ با زبان خوب، زندگی و ارتباط خوبی را برای خود رقم بزنید.


جالب بودممنونم

سلام من یکی رو دوس دارم ولی اون مغروره ..مسافت مکانی داریم..فامیل دورمونه..دلم میخاد بهش نزدیک بشم ..نمیدونم چطوری باهاش حرف بزنم جذبم بشه


مراقب زبانمان باشیم


مختصر و مفید👌

مطالب خیلی عالی بود استفاده کردم.مننون

سلام من با شوهرم نمیتونم درست صحبت بکنم چیکار کتم

خوبه من که راضی هستم به حرف زدن زن وشوهر

بالغ بر۲۴ سال ازدواج کرده ام هنوز یکبار خانمم اسمم را به زبان نیاورده این عادت را از مادرش به ارث برده دارم دیوانه میشم ولی بخاطر موقعیت شغلی و ۳ تا دخترم تحملش کرده ام ولی دیگه طاقتم تمام شده چکار کنم هر موقع کاری دارد میاد نزدیکم بدون مقدمه میگه مثلا غذا میخوری

شما خودتون از فن بیان استفاده کنین و خاستتونو به همسرتون بگید زمانی که از لحاظ روحی عصبی یا فکرش درگیر نباشه بعد کامل و مختصر و با لحن اروم صریح خاستتونو بگید و بعد برای تشویق میتونید یه سری کارا هم انجام بدید مثلا اگه چیزی که دوست داره واسش خریدید بگید اول اسمتونو بگه بعد بهش بدید یا گاهی کاری بهتون میگ بگید اسموتونو بگه تا انجام بدید و از اینطور کارا با خلاقیت کم کم عادت میکنه

۱۳ساله ازدواج‌کردم‌شوهرم‌۱۳‌باراسممو‌به‌زبون نیاورده‌‌خیلی‌بی‌توجه هست نسبت بهم‌بااین‌وجود‌که‌خودشم‌انتخابم‌کرده.چیزی‌براش‌کم‌نمیذازم‌‌‌ولی‌نمیدونم‌چرا‌اینجوره‌واقعن‌عذاب‌میکشم راهنماییم‌کنید

سلام خوبید من راسیاتش یه مشکل دارم اینکه بلد نیستم وقتی شوهرم پیام میدن چطورباپیام دادن جذبشون کنم من دوست دارم یاد بگیرم چطور محبت کنم توروخدا کمکم کنید

من تازه میخوام ازدواج کنم همسر اینده ام غربت کار میکنه نمیدونم پشت تلفن چی ها بگم بهش لطفا راهنمایی کنید

سلام من عروسی خواهر زاده ام هست شوهرم اجازه نمیده بدم چی کار کنم

سلام منو همسرم خوب صحبت میکنیم ولی مشکل اینه ک مثلا بهش میگم عشقم زاویه دیدت کجاست چ چیزی الان جلو چشمته از‌ش ی عکس بگیر یا دلم برات تنگ شده مبخوام ببینمت طفره میره

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

یکی از موارد مهمی که در ازدواج موفق و زندگی مشترک مطلوب تاثیر زیادی دارد مهارت گفتگوی موثر با همسر است . بسیاری از افراد در زندگی مشترکشان مشکل دارند و زمانی که مشکلشان را عنوان می کنند متوجه می شویم بخش عمده ای از آن به نداشتن مهارت های برقراری ارتباط با همسر و عدم گفتگوی صحیح بر می گردد .

همه افراد باید شناخت درستی از همسرشان داشته باشند و به مهارت های گفتگو کردن نیز تسلط داشته باشند تا بتوانند ارتباط درستی با همسرشان برقرار نمایند ، چرا که حرف زدن راه ارتباطی است و زمانی که ندانید چگونه با همسرتان حرف بزنید با او ارتباط نخواهید داشت و دچار سردی و طلاق عاطفی می شوید .

برای اینکه بدانید چطور با همسرتان حرف بزنید باید مهارت های گفتگو کردن را بیاموزید و ابتدایی ترین کار شناخت اصول گفتگوی صحیح با همسر می باشد که در ادامه مقاله به آن می پردازیم .

در واقع گفتگو به طور کامل بدون ارسال پیام ممکن نیست ، حتی زمانی که کسی هیچ حرفی نمی زند نشان می دهد که از چیزی ناراضی است و به چیزی اعتراض دارد و اعتراضش را اینگونه با حرف نزدن و کم توجهی نشان می دهد یا اینکه نشان می دهد فرد خسته است و نمی خواهد حرف بزند ولی به هر حال شما با حرف نزدن نیز پیامی را ارسال می کنید و پیامی نیز دریافت می کنید  .

بنابراین ، تعامل هم می تواند کلامی باشد و هم غیر کلامی و به همین دلیل لازم است علاوه بر اینکه به کلمات خود دقت می کنید ، به زبان بدن خود توجه کنید تا متوجه شوید که در موقعیت های مختلف چه پیام هایی برای همسرتان ارسال می کنید .چگونه با همسر حرف بزنیم

 

 

 

خیلی وقت ها پیش آمده که شما به همسرتان چیزی گفته اید ولی او برداشت دیگری کرده و باعث ایجاد کدورت و ناراحتی بین تان شده است . این موضوع به همین اصل بر می گردد یعنی بسیاری از پیام هایی که شما می فرستید آن گونه که می خواهید دریافت نمی گردد که در فرآیند گفتگو کردن و ارسال و دریافت پیام چند حالت به وجود می آید : 

  پيامی كه واقعا منتقل می كنيم  ( پيام اصلی )

  پيامی كه تصور می كنيم منتقل كرده ايم

  پيامی كه فرد مقابل دريافت می كند.

مثلا زنی نیاز به توجه بیشتر شوهر دارد و می خواهد این پیام را به او منتقل کند پس به شوهرش می گوید ” بیا برویم کمی قدم بزنیم ” و تصورش این است که به شوهر فهمانده که از بودن با همسرش لذت می برد ، در حالی که مرد با خودش می گوید ” فکر می کند من چاق شده ام و می خواهد مرا به پیاده روی ببرد ” ؛ همانطور که می بینید در این گفت و گو پیام دریافتی کاملا از هدف اصلی پیام اول فاصله گرفته است . 
برای اینکه جلوی این مشکل را بگیرید باید اولاَ پیام را درست و شفاف بفرستید ، دوماَ از طرف مقابل بپرسید که متوجه منظورتان شده است یا نه .

 

زمانی که یک زن و شوهر بر سر مساله ای به اختلاف نظر بر می خورند سعی می کنند طرف مقابل را سرزنش کنند انتقادپذیر نبوده و مسئولیت خود را به حداقل برسانند . حتماً این عبارت ، زیاد به گوشتان خورده است “:  اگر این کار را نمی کردی ، من هم آن کار را نمی کردم ” ، این طرز حرف زدن خودش به جای حل مشکل یک مشکل دیگر درست می کند . هر پیامی که یک فرد می فرستد باعث تغییر در پاسخ طرف مقابل می شود .

 

 

بهترین راه برای رها شدن از این وضعیت این است که هر زن یا هر مردی رفتار خودش را عامل تعیین کننده ای در پاسخ طرف مقابل بداند که با تغییر آن رفتار طرف مقابل هم تغییر می کند . بهترین راه اجتناب از دام ” سرزنش ” تمرکز بر کار با یکدیگر برای پیدا کردن راه حل هایی است که برای هر دو طرف قابل پذیرش باشد در حالی که سرزنش یک تلاش رقابتی است برای اینکه یک طرف بر دیگری غلبه کند .

 

 

در گفتگو با دیگران توجه به پیام های غیر کلامی اهمیت زیادی دارد و بخش بزرگی از پیام ها به صورت غیر کلامی منتقل می شوند . درگفتگو  تن صدا ، بلندی آن ، سرعت کلام ، ریتم کلام و لحن بیان اهمیت زیادی دارد . به عنوان یک گوینده باید  سعی کنید پیام های کلامی و غیر کلامی تان همخوان و هم سو باشند تا سوء تفاهمی به وجود نیاید و پیامتان به درستی منتقل شود .

هم چنین بهتر است از پیام های غیر کلامی و زبان بدن مثبت در کنار حرفمان استفاده کنیم . زوج هایی که هنگام حرف زدن اختلاف نظر کمتری در مورد مسائل دارند متمايل به نشستن نزديک تر كنار هم ، لمس بيشتر يكديگر و تماس های چشمی بيشتر هستند . زبان غيركلامی مثبت شامل زبان بدن و لمس يكديگر و تظاهرات چهره (برقراري تماس چشمی ) مؤلفه های مهمی در رضايت زوجین هستند و می توانند باعث افزايش سطح صميميت شوند .

 

 نکته آخر

در نهایت ، لازم است به یاد داشته باشید که ارتباط یک مهارت است و برای رسیدن به موفقیت در تعامل و گفتگو ، تمرین مداوم ضروری است . اگر می خواهید ارتباط با همسرتان را بهبود ببخشید ، باید برای صحبت کردن با او عادات مصبت را در خود ایجاد کرده و برای متعهد ماندن به این عادات ، تلاش کنید .

مسلماً گاهی اوقات پیش می آید که در برخی روزها عملکرد بهتری داشته باشید و برخی از روزها نه اما با گذشت زمان و تمرین بیشتر ، بهبود مهارت حرف زدن با همسر در شما پایدار خواهد ماند و بهتر می توانید پیام های خود را به او منتقل کرده و به او گوش دهید .

در این زمینه ، مهارت گوش کردن فعال نیز می تواند به شدت برای شما کمک کننده باشد که اگر می خواهید در این مورد اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید در ادامه و بر روی لینک زیر کلیک کنید .

 

 

 

✔️ ضروری است بدانید که پیام ها هم می توانند به صورت کلامی و هم غیر کلامی منتقل شده و سرزنش کردن همسر ، می تواند تاثیر منفی بر گفتگو بگذارد که در مقاله به جزئیات آن بیشتر پرداخته شده است .

✔️ زمانی که پیام های کلامی و پیام های غیر کلامی افراد در هنگام حرف زدن با همسر ، با یکدیگر تناقض داشته باشند سوء تفاهم به وجود می آید که در مقاله به جزئیات آن بیشتر پرداخته شده است .

✔️خیر ، پیام ها به صورت متقابل در گفتگو فرستاده می شوند و هر زمان افراد دیگری را برای کارها مقصر بدانند ناکارآمدی در گفتگو اتفاق می افتد که در مقاله به جزئیات آن بیشتر پرداخته شده است .

سلام .

داشتن اخلاق خوب و نحوه برقراری ارتباط خوب با دیگران می تواند یکی از عوامل موثر در ازدواج به موقع باشد .

سلام .

برای برقراری ارتباط با دیگر فرد باید با مهارت برقراری ارتباط موثر با دیگران آشنا باشد .چگونه با همسر حرف بزنیم

سلام .

مسائل مالی در ازدواج اهمیت دارد ولی برای داشتن زندگی آرام داشتن مهارت در زندگی مشترک خیلی اهمیت دارد .


فیلیا یک سایت تخصصی مشاوره روانشناسی درباره موضوعات خانواده ، کودک ، ازدواج ، طلاق و سوگ است که اقدام به تولید محتوای روانشناسی برای جمعیت بالای متقاضیان در ایران می کند .

برای رسیدن به این خواسته، لازم است بیاموزیم چگونه با همسرمان صحبت كنیم و هر حرفی را در چه شرایطی و با چه ادبیاتی بیان كنیم. در غیر این صورت همان قصه‌ تكراری می‌ شود كه در خیلی از زندگی‌ها اتفاق می‌ افتد

ما زن‌ها نیاز داریم تا با همسرمان صحبت كنیم، از كمبود جا در خانه و مشكلات درسی بچه‌ها گرفته تا دل‌تنگی‌های بی دلیل. گاهی دوست داریم، درد دل كنیم و بدون آنكه قصدی داشته باشیم، برای خالی شدن از دل‌شوره ها و دغدغه ها، حرف بزنیم. اما گاهی اوقات می‌خواهیم كسی به كمك مان بیاید، تغییری در رفتارش و نحوه‌ تعاملش ایجاد كند و یا راه چاره ای به ما پیشنهاد دهد. نیاز به داشتن یك همدم و هم صحبت، مختص همه‌ انسان‌هاست اما ما خانم‌ها كمی بیشتر! دوستان، خواهر، مادر و هم صحبت‌های همجنس مان خیلی از مواقع به رفع این نیاز كمك می‌كنند، ولی آنچه در حقیقت به آن محتاجیم اما شاید خودمان هم نمی‌دانیم این است كه به مرد زندگی‌مان به بهانه‌ هم صحبت شدن، نزدیك‌تر شویم. برای رسیدن به این خواسته، لازم است بیاموزیم چگونه با همسرمان صحبت كنیم و هر حرفی را در چه شرایطی و با چه ادبیاتی بیان كنیم. در غیر این صورت همان قصه‌ تكراری می‌شود كه در خیلی از زندگی‌ها اتفاق می‌افتد. 

بیشتر بدانید : حرف های ممنوعه در رابطه با همسر!

خانم‌هایی كه از آشپزخانه، پشت سر هم صحبت می‌كنند و می‌خواهند همه‌ موضوعات را كنار هم و به صورت معجونی به خورد همسرشان دهند و مردانی كه مقابل بازی فوتبال یا اخبار تلویزیون، ذهنشان جای دیگری است و چند وقت یك‌بار تنها سری تكان می‌دهند و خیلی زود هر دو از این شرایط خسته می‌شوند.نتیجه این خواهد بود كه خانم به این نتیجه می‌رسد كه شوهرش شنونده‌ خوبی برای حرف‌های او نیست و به این ترتیب دیگر سعی نمی‌كند با او حرف بزند یا همیشه به جای گفتگو كارشان به دعوا می‌كشد و گله و شكایت كه : تو به حرف‌های من گوش نمی‌دهی و جواب كه : تو خیلی حرف می‌زنی. من خسته از سر كار می‌آیم و تازه باید اخبار تو را گوش دهم.یادتان باشد وقتى مرد از شما فاصله مى‏گیرد، وقت خوبى براى گفتگوى با او براى نزدیك‏تر شدن به وى نیست. بگذارید كناره بگیرد. بعد از مدتى بر مى‏گردد. او باز هم عاشقانه و دلسوز خواهد بود و به گونه ‏اى عمل خواهد كرد كه گویى هیچ اتفاقى نیفتاده است. آن گاه وقت گفتگو با او خواهد بود. چگونه با همسر حرف بزنیم

اگر زن منتظر بماند تا همسرش آغازگر گفتگو باشد ممكن است هرگز شانسى براى حرف ‏زدن بدست نیاورد زیرا مردان، خود به ‏خود حرف زیادى براى گفتن ندارند. قوانین ناگفته مردان مى‏گوید: اگر حرفى براى گفتن دارى آن را بگو. آنها نمى‏دانند كه باید منتظر بمانند تا از آنها سۆال شود، اگر بخواهد حرف بزند، می زند.لذا، وقتى زن مى‏خواهد صحبت كند یا براى نزدیك شدن به همسر احساس نیاز مى‏كند، باید حرف بزند و انتظار نداشته باشد كه مرد گفتگو را آغاز كند براى آغاز گفتگو ابتدا زن باید احساساتش را در میان بگذارد حتى اگر شریكش حرف زیادى براى زدن نداشته باشد. 

مرد براى گفتگو با زن مى‏تواند خیلى باز رفتار كند اما در ابتدا حرفى براى گفتن ندارد. چیزى كه زنان درباره مریخى ‏ها نمى ‏دانند، این است كه آنها باید دلیلى براى صحبت داشته باشند. آنها صرفا براى در میان گذاشتن احساساتشان صحبت نمى ‏كنند.اگر زن كمى حرف بزند، مرد كم كم درباره ارتباطش با او صحبت مى‏كند. مثلا اگر زن درباره بعضى از مشكلاتى كه در طول روز داشته، صحبت كند، مرد نیز ممكن است در این باره گفتگو كند و بنابراین آنها مى‏توانند یكدیگر را درك كنند. اگر زن درباره احساسش درباره بچه‏ ها حرف بزند، مرد نیز ممكن است در این مورد شروع به صحبت كند. اگر مرد هنگام صحبت كردن زن، احساس سرزش یا فشار نكند، به تدریج شروع به صحبت خواهد كرد. 

درست است كه زن و شوهر باید با هم حرف بزنند اما با زبان مخصوص یكدیگر. ما زن‌ها می‌توانیم با یكدیگر در یك ساعت راجع به 10 موضوع كاملاً نامربوط حرف بزنیم و لذت ببریم اما مردها این‌گونه نیستند. آن‌ها از این شاخه به آن شاخه پریدن و طول و تفسیر زیاد راجع به یك موضوع را دوست ندارند. باید طرز حرف زدنمان را تغییر دهیم تا همسرمان قدم قدم بیاموزد به احساسات ما گوش دهد. 

حتماً شما هم شنیده‌اید كه ما را محكوم به غر زدن می‌كنند ، اما اگر به همسرمان توضیح دهیم كه به حمایت و گوش شنوایش چقدر نیاز داریم و تا چه حد می‌تواند برای ما آرامش بخش باشد، در این صورت شاید او داوطلبانه شنونده‌ ما باشد .البته انصاف هم چیز خوبی است. اینكه همسرمان بداند گوش دادن به حرف‌های ما، می‌تواند كمك بزرگی به رابطه مان كند، كافی نیست. ما باید گوینده‌ خوبی هم باشیم. حتی یك گوینده‌ خبر هم اگر هر روز اخبار بد و منفی بگوید و با قیافه‌ ناراحت یا عصبانی و لحن نامناسب حرف بزند باعث می‌شود مخاطبانش خسته شوند و كنترل را به دست بگیرند و كانال دیگری را انتخاب كنند.

ما زن‌ها هم باید بیاموزیم با لحنی دلنشین، جذاب و دوست داشتنی با همسرمان گفتگو كنیم و مدام گله و شكایت نداشته باشیم در غیر این صورت كنترل ذهن همسرمان خیلی سریع كانال را عوض می‌كند و دیگر حرف‌هایمان را نمی‌شنود حتی اگر سرش را به علامت تایید تكان دهد. 

وقتى زن پیشاپیش حس می كند كه مرد قصد گوش‏كردن ندارد، مى‏تواند از روش‏هاى جدیدى استفاده كند، آنقدر كه مرد به راحتى مى‏تواند از گوش‏ دادن طفره برود و كناره‏گیرى كند.مثلا، به همسرتان بگوئید، «ممنون كه اینجا به من كمك كردى، واقعا از تلاش تو براى طفره ‏رفتن از گوش‏ كردن به حرفهایم سپاسگزارى مى‏كنم. مى‏دانم كه گوش‏دادن باید كار سختى باشد.» این یك روش مهارتى كاملاً پیشرفته مى‏باشد، زیرا اكثر مواقع هنگامیكه از مرد براى انجام‏دادن كار سخت، تشكر مى‏شود او از پذیرفتن آن كار خوشحال مى‏شود.بنابراین، وقتى زن به روشى متفاوت از مرد تشكر مى‏كند (مثل همان تشكر براى طفره‏رفتن) در نتیجه مرد براى انجام كارهایى كه باعث گوش‏دادن مى‏شود رغبت بیشترى پیدا مى‏كند. از سوی دیگر، وقتى زن از مرد براى گوش دادن به حرفهایش قدردانى مى‏كند به تدریج مرد نیز حرف بیشترى براى زدن خواهد داشت.

بیشتر بدانید : به 15 درخواست‌ همسرتان نه بگویید!!!

بیشتر بدانید : از دست شوهرم ناراحتم، چگونه با او صحبت کنم؟

بیشتر بدانید : نحوه صحیح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

بیشتر بدانید : در مورد رابطه جنسی چطور با همسرم صحبت کنم؟

بیشتر بدانید : چگونه با شوهرم صمیمانه و صحیح صحبت کنم؟

بیشتر بدانید : شوهرتان را با این نکته ها حرف گوش کن کنید!!

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع : tebyan.net

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

حداقل 8 کاراکتر

حتما برای شما هم سوال چگونه با همسرم حرف بزنم ؟ یکی از دلایل اختلافات بین زن و شوهر نداشتن مهارت های ارتباطی است. باید بدانید که صحبت کردن صحیح با همسر از تنش های زندگی مشترک می کاهد. همه ما میدانیم در عین برابری بین همه انسان ها بین زنان و مردان تفاوت هایی وجود دارد که برای داشتن یک رابطه عاشقانه باید از خودتان بیرون بیایید و هوشمندانه متوجه تفاوت ها باشید و بیاموزید که چگونه رفتار کنید و چگونه صحبت کنید. قرار نیست همان گونه که با خواهرتان صحبت می کنید با همسرتان نیز حرف بزنید.

قبل از اینکه نکاتی را درخصوص چگونه با همسرتان صحبت کنید، مطالعه نمایید، بهتر است علت اینکه چرا باید این گفتگو را انجام دهید پیدا کنید :چگونه با همسر حرف بزنیم

آیا می‌خواهید این صحبت جدی را با همسرتان داشته باشید تا بهتر بفهمید نظر همسرتان در مورد این موضوع چیست؟ آیا می‌خواهید سوء تفاهمی را برطرف کنید؟ آیا لازم است درمورد یک رفتار ناراحت کننده یا دروغی که شنیده‌ اید با همسرتان بی‌ رو دربایستی و جدی حرف بزنید؟ آیا نگران فاصله‌ ای که بین شما افتاده هستید و علتش را نمی‌ دایند و می‌خواهید همه چیز را شفاف از همسرتان بشنوید؟

شما میتوانید با استفاده دوره روانشناسی آنلاین اصول گفتگو و ارتباط موثر ، مهارت داشتن یک گفتگوی مناسب با همسرتان را تقویت نمایید، کافیست برروی لینک کلیک کنید.

هیچ جمله ای برای شنیدن در یک رابطه نگران کننده تر از “ما نیاز به صحبت کردن داریم” نیست. اگر زمانی را برای گفتگو تنظیم کنید ، شریک زندگی شما ممکن است به دفاع بپردازد و رفتار تندی از خود بروز دهد. در عوض ، یک وقت عادی را انتخاب کنید تا مکالمه را دنبال کنید.

دایان اسپیر ، یک درمانگر در شهر نیویورک میگوید: وقتی همسرتان در خانه ساعت ها کار انجام داده یا وقتی شوهر شما بعد از یک روز طولانی به رختخواب میرود تا استراحت کند ، موضوع مهمی را مطرح نکنید.

سعی کنید در صحبت کردن، از ارجاع دادن صحبت‌ها به مطالب یا مشکلات قبلی پرهیز کنید. شما بازجو نیستید که از حرف‌های همسرتان علیه او استفاده کنید. در مورد هر مشکلی که حرف می‌زنید، وارد مسائل دیگر نشوید و آن‌ها را به هم ربط ندهید.

دبرا کمبل ، روانشناس و درمانگر زوج در ملبورن ، استرالیا ، میگوید: اگر شریک زندگی شما در تلاش برای صحبت درخصوص موضوعی می باشد ، توضیح دادن درباره ضرورت صحبت کردن با همسر، میتواند به شما کمک کند.

اگر همسرتان به ظاهر از موضوعی عصبانیست یا خشم دارد، ممکن است با کمی عصبانیت به او پاسخ دهید. آرون اندرسون ، درمانگر ازدواج و خانواده در دنور ، کلرادو ، گفت: اگر هدف شما انجام یک مکالمه سازنده است ، وجود خشم هیچ کمکی به شما نخواهد کرد.

وی گفت: “عصبانیت با کسی که صحبت می کنید یک پاسخ جنگ یا گریز را ایجاد می کند. “همسر شما یا مقابله خواهد کرد یا خاموش خواهد شد” و هیچ یک از این موارد برای برقراری ارتباط مناسب نیست.” در عوض ، سعی کنید حوصله داشته باشید و از لحن آرامی هنگام صحبت کردن، استفاده کنید.

آماندا دوریچ ، درمانگر ازدواج و خانواده در ویلیامزبورگ ، ویرجینیا ، گفت: هنگامی که همسرتان می خواهد در مورد موضوعی که او را آزار می دهد صحبت کند ، فعالانه گوش دهید. این بدان معناست که فورا با نظرات اطمینان بخشی مانند: “نگران نباش ، مشکلی نیست!” بتوانید در هنگام صحبت کردن به او نشان دهید که فعالانه به صحبت های وی گوش میدهید.

شما میتوانید برای یادگیری مهارت گوش دادن فعال به لینک راهکارهای گوش دادن فعال مراجعه نمایید.

الیزابت ارنشاو ، یک درمانگر مستقر در فیلادلفیا ، پنسیلوانیا ، گفت شما به احتمال زیاد با سوالاتی که پاسخ هایی مانند “بله” یا “نه” دارد پاسخ های مورد نظر خود را دریافت نخواهید کرد.

وی گفت: سوالاتی مانند” آیا ناراحت هستی؟ “جای زیادی برای برقراری ارتباط باقی نمی گذارد، چرا که جواب این سوال با بله یا نه پاسخ داده میشود. سعی کنید به جای آن از ” چه اتفاقی افتاده؟ “یا” از روزت برای من بگو” استفاده کنید.

حرف های همسرتان را فیلتر نکنید

از موانعی که سبب می شود حرف های همسرمان را درک نکنیم این است که ممکن است ما فقط به آن قسمت از حرف های همسرمان گوش دهیم که به نفع مان است.

درست است که زن و شوهر باید با هم حرف بزنند اما با زبان مخصوص یکدیگر. شاید زن ها بتوانند با یکدیگر در یک ساعت راجع به چند موضوع کاملا ساده و پراکنده حرف بزنند و لذت ببرند اما مردها معمولا این ‌گونه نیستند. آن ‌ها از این شاخه به آن شاخه پریدن و طول و تفسیر زیاد راجع به یک موضوع را دوست ندارند. باید طرز حرف زدنمان را تغییر دهیم تا همسرمان قدم قدم بیاموزد به احساسات ما گوش دهد.

درخواست هایی مانند “بیا راجع به خانوادت حرف بزنیم” یا “ما باید راجع به رابطه مان حرف بزنیم” هیچ جهت خاصی را به همسر شما ارائه نمی دهد، این حالت مردها را معذب می کند. گویی که باید حتما آنچه را که از آنها می خواهید (و نمی دانند چیست) به شما بدهند و باید هم درک کنند خواسته واقعی شما چیست و آن را نیز برآورده کنند! در اینگونه موارد، مرد احساس می کند، روی هیچ موردی کنترل ندارد و احساس اجبار و فشار می کند اما قوانین بازی را هم نمی داند و این برایش ناامنی و عدم اطمینان به وجود می آورد.

کلماتی مثل «تو» و «چرا» مردها را وارد وضعیت تدافعی می کند. مردها طبیعتا اهل رقابت هستند بنابراین ممکن است وقتی احساس چالش کنند با شما مبارزه کنند. بهتر است شکوه ها را به درخواست تبدیل کنید. سعی کنید با «دوست دارم وقتی که …» یا «خیلی خوشحال می شوم وقتی که …» شروع کنید.

به همسرتان ابراز علاقه کنید. هنگام صحبت‌هایی که خیلی بحرانی نیستند او را نوازش کنید و گاهی قربان صدقه او بروید. نشان دادن علاقه بسیار به افزایش محبت و توجه همسرتان کمک می‌کنید.

برای اینکه بحث های چالشی زندگیتان در مسیر صحیحی پیش برود و یک گفت و گوی همراه با آرامش را تجربه کنید، در یک موقعیت مکانی و زمانی مناسب شروع به صحبت نمایید.

صداقت و اعتماد اساس هر رابطه است بنابراین با همسر خود صادقانه صحبت کنید و در مقابل صداقت او، واکنش مثبت نشان دهید تا او از صداقت خود پشیمان نشود.

اعتماد اهمیت یکسانی با صداقت دارد. باور نکردن حرف ‌های شریک زندگی و شک کردن به صحبت های او میتواند ناشی از دو جنبه باشد. اول اینکه ممکن است او در دفعات گذشته دروغ گفته باشد، دوم اینکه ممکن است شما بیش از حد مشکوک و بی اعتماد باشید که در این صورت همسرتان برای پیشگیری از کشمکش مجبور به دروغ گفتن شود و این چرخه معیوب همینطور ادامه پیدا کند. یادگیری مهارت‌ های زندگی و برطرف کردن این مشکلات با کمک یک متخصص مسائل خانواده قابل حل می باشد.

در این مقاله ما سعی کرده ایم به نکاتی درخصوص چگونگی صحبت با همسر بپردازیم اگرچه دانستن این نکات به تنهایی کافی نیست و برای ساختن رابطه ای بهتر ما نیاز داریم ، زمان بگذاریم و روی خود و شخصیت مان کار کنیم و در عین حال مهارت های ارتباطی خود را تقویت کنیم.

 

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاربران گرامی,این مقاله از سایت حذف گردیده.

مروری بر دیگر مطالب ”

چگونه با همسر حرف بزنیم
چگونه با همسر حرف بزنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *