چگونه با همسر غرغرو رفتار کنیم

 
helpkade
چگونه با همسر غرغرو رفتار کنیم
چگونه با همسر غرغرو رفتار کنیم

چنانچه در زندگی مشترک غر زدن بیش از حد باشد موجب می شود که دلسردی و در بعضی مواقع نفرت در زندگی حاکم شود و این امر به مرور زمان تاثیر بسیار مخربی روی روان هر دو طرف گذاشته و در نهایت زندگی را به کام آن ها تلخ می کند. غر زدن یک نوع پاسخ ساده انگارانه می باشد که در موقعیت های مختلف از فردی که احساس ناکامی و درماندگی، بی کسی، بدبینی، ناامیدی و … می کند سر میزند، در این مواقع بروز احساسات درونی ناپخته بیشتر مد نظر کسی است که مدام در حال غر زدن است که با بیان نامناسب، نارسا، کلیشه ای سعی در ابراز نارضایتی خود می کند در بسیاری از مواقع این رفتارهای نابجا به یک نوع واکنش عادی و تکراری تبدیل می شود و افراد در بیان احساسات خود مدام این رفتارها را تکرار می کنند و این اتفاق به تدریج باعث نفرت جدایی ، دوری ، کینه و سردی در رابطه زوجین می شود.

از آنجایی که زنان بیش از مردان نیاز به ارتباط کلامی دارند، از هر ابزاری برای ارتباط برقرار کردن به کار میبرند تا هیجانات خود را بروز دهند بنابر این این تفکر که غر زدن تنها مختص به زنان است در ذهن بسیاری افراد تقویت می شود.

ممکن است زن و مرد برای اینکه خواسته ها و نیازهایشان ارضا شود غر زدن را تدبیری نتیجه بخش تصور کنند غافل از اینکه این شیوه بسیار ناکارآمد و نامناسب است و البته گزینه مناسبی برای کسب نیازهای هدفمندانه مخصوصآ نیاز به توجه نیست. شما برای اینکه شرایط به وجود آمده را آرام کنید و وضعیت روحی خود را سر و سامان دهید حتماً باید با تکنیک ها و راهکارهای روانشناسی در این باره آشنا باشید.

 

چنانچه زنی پاسخ مناسبی برای نیازهایش دریافت کند یا به عبارتی همسرش گوش شنوایی برای حرف های او باشد و واکنش منطقی تری از خود بروز دهد، زن نیز غر زدن خود را ادامه نمی دهد. باید بدانید غر زدن چاره کار نمی باشد اما متاسفانه بسیاری از افراد در زندگی زناشویی خود به این مسئله واقف نیستند احساس می کنند که می توانند با غر زدن آرامش برسند در صورتی که سخت در اشتباه هستند و این رفتارهای نامناسب بیشتر آنها را از خواسته هایشان دور میکند، امکان دارد نق زدن های او تجربیات تلخ دوران کودکی و نوجوانی اش ارتباط داشته باشد و گاهی حتی بخاطر پیش آمدن حادثه یا واقعه ای نیست بلکه به نوعی ابزاری برای کنترل گری می باشد و زنان فکر می کنند که با این روش می توانند همسر خودشان را متقاعد کنند.چگونه با همسر غرغرو رفتار کنیم

با یک دید عمیق و موشکافانه به تاثیرات غرولند کردن می توان دریافت که این کار موجب می شود که شما در معرض خطر از دست دادن چیزهای بسیاری قرار بگیرید و این ریسک را نمی توانید بکنید و اگر غر بزنید حتماً به خواسته خود می رسید چرا که این امکان وجود دارد که چیزهای بسیار زیاد دیگری را از دست بدهید.

 

رها شدن از غرولندهای همسر و کنار آمدن با آن کار آسانی نیست، مخصوصآ اگر طرف مقابلتان اعصاب آرامی نداشته باشد، این رفتارهای همسر شما ریشه در تفکرات و ذهن او دارد، در واقع در بیشتر اوقات مربوط به آن چیزی که انجام داده اند یا حرفی که می زنند نمی شود، بنابر این دانستن چیزی که موجب آشفتگی همسرتان شده است بسیار به شما کمک خواهد کرد که که بتوانید با او کنار بیایید و به سرعت آرامش او را بازگردانید. در اینجا ما به شما چندین راهکار معرفی می کنیم که شما با به کارگیری آنها در زندگی مشترکتان می توانید مانع به وجود آمدن بسیاری از مشکلات بزرگ شوید برای افزایش آگاهی خود جهت برقراری ارتباط موثر و خوب با همسر خود در ادامه با این بخش از خانواده پلاس نمناک همراه باشید.

تفاوت های بسیاری در رفتارها، قیافه و شخصیت همه افراد وجود دارد در میان این تفاوت ها، تفاوت جنسی یکی از اساسی ترین آنهاست. این مسئله تاثیر منفی و مثبت بسیار زیادی در زندگی زناشویی دارد. زن و مرد با توجه به اینکه تفاوت های بسیار زیادی نسبت به هم دارند می توانند با ارتباطی سازنده و بدون تنش در کنار یکدیگر به خوبی و خوشی زندگی کنند. باید بدانید که بسیاری از اختلافات و مشکلات زناشویی مثل غرولند های یکی از طرفین ناشی از همین ندانستن تفاوت ها می باشد.

زمانی که زن و مرد تفاوت های جنسی همدیگر را نمیشناسند کشمکش های بسیار فراوانی در رابطه آنها ایجاد می شود و این باعث می شود که شروع به نق زدن بکنند چرا که احساسشان این است که اگر نق بزنند و مدام شاکی باشند می توانند به جایی برسند.

عواطف و احساسات نقش بسیار مهمی را در غرولند کردن ایفا می کند به همین علت است که زنها بیش از مردان غر می زنند چراکه برای آنها بیان نیازهای رابطه ی خود به طور مستقیم بسیار دشوار است بنابراین این کار را به جای اینکه با احساسات و عواطف خاصی بیان کنند با شکایت و نق زدن بروز می دهند ولی از این موضوع غافل هستند که مردها در این مواقع توانایی درک خواسته ها و نیازهای آنها را از لابلای رفتار های بدشان ندارند که در نهایت یک چرخه بد و خشنی به راه می افتد و به تدریج مردها از خواسته های اصلی زنان فاصله می گیرند و این فاصله باعث مشکلات و غر زدن های بسیار زیادی می شود.

زمان گفتگو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، زن و مرد برای آغاز گفتگو به زمان و موقعیت مناسبی نیازمند هستند، چراکه این موضوع را می دانید که مطمئنآ زمانی که زن از کارهای خانه و پخت و پز تمام شده است ایراد گرفتن از کار او و یا گیر دادن به او باعث می شود که او از سر خستگی بد خلق شود و مدام غر بزند این موضوع در مردها هم نیز صادق است و هر زنی باید بداند که انتقاد از مردی که خسته و کوفته و سر کار برگشته کار بسیار اشتباهی است و خواسته زن و مرد هر چقدر هم که منطقی باشد با مطرح کردن آن در این تایم حساس نتیجه بخش نخواهد بود بنابراین باید زمان گفتگو را مد نظر داشته باشید.

از موثرترین روش ها برای برخورد مناسب شما با همسر غرغرو، اثبات جایگاه خودتان به عنوان یک همسر می باشد. شما باید بدون هیچ احساس هیجانی و در آرامش کامل او را توجیه کنید که بایستی ادب و احترام خود را در مقابل یک همسر حفظ کند و به او این اطمینان را بدهید که در یک موقعیت بهتر و مناسب درباره موضوعی که او را ناراحت کرده است گفت و گویی خواهید کرد. چنانچه به هیچ عنوان و با هیچ راهی نتوانستید او را متقاعد کنید و همچنان به نق زدن خود ادامه داد به مدت کوتاهی از خانه خارج شوید تا او بتواند بر احساسات خود غلبه کند.

 

مواقعی که زن ها غر میزنند، بعضی از مردان به شدت از کوره در می روند و شروع به داد و بیداد کردن کرده و مدام خطاب به زن خود میگویند با وجود چنین زندگی خوبی چرا باید احساس بدبختی کنی و نق و نوق کنی؟ و سپس از داشتن چنین همسر غرغرویی ابراز پشیمانی می کنند. این وضعیت و شرایط منجر می شود که هرکدام از زوجین طرف مقابل خود را متهم کرده و او را مقصر تمامی اتفاقات بداند و همینطور بدرفتاری ها و غر زدن ها ادامه پیدا می کند و مشکلات همچنان به قوت خود باقی خواهند ماند. بنابر این تاکید می کنیم از به کارگیری الفاظ زشت و زننده در مواجهه با غر زدن همسر خود خودداری کنید.

سعی کنید همسر خود را حمایت کنید، چرا که زنها همیشه دلشان می خواهد مورد حمایت و توجه شوهرشان قرار بگیرند. حتی چنانچه مخالف کارها و رفتارهای او هستید سعی کنید مخالفت خود را به زمانی موکول کنید که مطمئن هستید او آرام شده است تا بتوانید بحث منطقی تری با او داشته باشید. در بدترین شرایط اتفاق با محبت کردن سپری در مقابل خود قرار دهید و به او اطمینان خاطر بدهید که عصبانیت او را درک می کنید وسپس بعد از تمام شدن عصبانیت همسرتان به یک نتیجه واحد و منطقی برسید.

 

به او اجازه دهید که به غر زدن هایش ادامه بدهد چراکه چنانچه شروع به رجزخوانی بکند و هیچ پاسخی از طرف شما نبیند خود به خود آرام می شود.

دانستن دلایل ناخشنودی و نارضایتی اهمیت بسیاری دارد چنانچه ناراحتی به خاطر مسائل کاری شما است پس از اینکه قانعش کردید او را مطمئن کنید که از این پس توجه ویژه ای برایش قائل خواهید شد اما چنانچه از رابطه تان رضایت ندارد به محض فهمیدن درصدد حل و فصل آن برآیید و نگذارید این نارضایتی رابطه شما و همسرتان را تحت تاثیر قرار دهد.

شما می توانید بعضی مواقع در رابطه خود و همسرتان از روحیه بذله گویی خود بهره مند شوید و چنانچه این مهارت را داشته باشید بسیاری از راه را طی کرده اید چراکه برخی از خانم ها همین که چند جمله یا حرف خنده دار می شنوند سریع دست از غر زدن بر می دارند. به عنوان مثال جلوی صورتش یک آیینه قرار دهید و به او بگویید که زمانی که غرولند می کند به چه شکلی در می آید و یا حتی می توانید از حرکات بامزه استفاده کنید و با این کار او را از جنگی که قرار است شروع کند منصرف کنید حتی می توانید از او تعریف و تمجید کنید به عنوان مثال از مدل مو ها و چهره اش تعریف کنید و به او بگویید که خیلی جذاب تر از قبل شده است.

 

پیش از این هم در خانواده پلاس نمناک اشاره کردیم که فراموش نکنید احساس امنیت یکی از مهمترین نیازهای زنان در زندگیشان است که از راههای متفاوتی ایجاد می شود ولی مهم ترین این راه ها احساس امنیت عاطفی و امنیت مالی می باشد. چنانچه شما توانایی این را داشته باشید که در این دو زمینه به همسر خود اطمینان و آرامش بدهید و شرایط ویژه ای برای او فراهم کنید چراکه برایش بسیار ارزشمند و ستودنی است. این حس اطمینان خاطر را سعی کنید هر روز به او ببخشید تا آرامش درونی اش را را کسب کند و دست از غرولند کردن بردارد، کمک کردن در کارهای خانه، خریدن ای شاخه گل، یک شام بیرون، یک هدیه بی مناسبت و … از جمله راه هایی است که زنان با آنها احساس می کنند که یک زندگی پر از امنیت با همسری عاشق دارند.

زمانی که همسر شما شروع به حرف زدن میکند در واقع می خواهد به شما نشان دهد که دوست دارد چیزی به شما بگوید که شما گوش شنوایی برای حرف هایش نیستید به خاطر همین به قدری غر می زند که بالاخره شما به صدای او گوش دهید. ممکن است تنها کوتاهی شما این باشد که به حد کافی روی رابطه خود با همسرتان کار نکرده اید و توقعات او را بر آورده نکرده اید. فقط تا زمانی که راه ارتباطی وجود دارد که طرف مقابل شما ما در لاک دفاعی خود نرود. در چنین زمانی غرولند کردن روشی بی نتیجه و نادرست برای کسب نیازهای واقعی، بالاخص نیاز به جلب توجه بیشتر می باشد. پس بهترین کار این است که در جهت رفع نیازهای عاطفی همسرتان خیلی بیشتر از قبل به او توجه داشته باشید تا نگرانی ها و غصه های او کاهش پیدا کند و در نهایت آرامش در وجودش برقرار شود.

متاسفانه برخی از مردان به این بخش از موضوع توجهی نمی کنند غافل از اینکه با حرف زدن شان می توانند بار هیجانات منفی را در همسرشان به طور چشمگیری کمتر کنند. پیشنهاد می کنیم با مهارت بسیار بالا از کلمات موثری در کلامتان استفاده کنید و همچنین با آرامش و حوصله به همسرتان گوش فرا دهید چرا که او نیاز به شنیده شدن و دوست داشته شدن و حمایت از طرف شما دارد.

 

زنده کردن روزهای خوب و یادآوریشان بسیار می تواند تاثیرگذار باشد، به این فکر کنید که آیا همسرتان قبل از این هم غرغرو بود یا نه؟ آیا از ته دل میخندید و با تمام وجود در بعضی مواقع و لحظات لذت می برد؟ چنانچه چنین لحظاتی در ذهنتان است تلاشتان این باشد که شرایط و موقعیت های مشابهی در رابطه خود و همسرتان فراهم آورید. به عنوان مثال تعداد تفریحات دو نفره خود را بالا ببرید لحظاتی را به وجود بیاورید که او کمتر به اتفاقات منفی و مشکلات فکر کند.

همه زن ها در زندگی خود خواسته ها و نیازهای بسیار زیادی دارد و دلشان می خواهد خود و فرزندانشان آنگونه باشند که می خواهند. اما این اتفاق در صورتی میسر می شود که مرد از عهده آن خواسته ها بر بیاید. زمانی که خانم ها احساس می کنند که همسرشان منزلت و موقعیت پایین تر از لیاقت خود را کسب کرده اند بسیار ناراحت و شاکی می شوند بدین معنی زمانی که زن می بیند همسرش چیزی که باید بود اما نیست غر زدن ها و شکوه هایش شروع می شود تلاشش این است که با انگیزه دادن به شوهرش، او را موفق تر جلوه دهد. چنانچه همسر شما از آن دسته زنانی است که مشکل روحی و روانی ندارد شک نکنید که از غرولند کردن لذت نمی برد و تنها خواسته اش این است که همسرش در همه دنیا یکی از بهترین ها باشد.

حال انتخاب با خود شماست که غرولند های او را سرزنش و دشنام تعبیر کنید یا اینکه تلاش برای نوعی ابراز علاقه و محبت به شما.

 

 

 

 

چگونه با همسر غرغرو رفتار کنیم

انگار از هر دری که وارد شوید فرقی نمی کند. خانم شما همیشه دلیلی برای غر زدن یا مواخذه کردن تان دارد. از یک پیراهن اتو نشده بگیرید تا یک فراموش کاری کوچک کافی است تا همه چیز به هم بریزد و آرامش با خانه شما خداحافظی کند. وقتی با چنین شرایطی روبه رو می شوید، گاهی خودتان را مقصر می دانید و فکر می کنید که اگر این اشتباه یا آن اشتباه را نمی کردید همه چیز آرام می شد. گاهی هم حاضر نیستید اشتباهات تان را ببینید و به این بهانه که همسرتان همیشه مشغول غرولند است حاضر نمی شوید ذره ای در خودتان و رفتارهای تان تغییر ایجاد کنید. زمانی که با غرولندهای پایان ناپذیر همسرتان روبه رو می شوید، راه رفتن روی خط وسط و عادلانه تصمیم گرفتن برای تان سخت ترین کار می شود و به همین دلیل است که نمی توانید راهی برای خلاص شدن از این بگو و مگوهای هر روزه پیدا کنید. اگر شما هم یک همسر غرغرو دارید، به جای فراموش کردن خودتان یا گناهکار دانستن او، بهتر است به راه حل های تازه تر و عملی تر فکر کنید. ما به شما در شناختن این راه ها کمک می کنیم.

 

● کلمات ویرانگر را جدی بگیرید

 

از این جمله ویرانگر پرهیز کنید.« وای چقدر غر می زنی!» نگذارید او هم باور کند که یک فرد غرغروست. در مقابل شکوه هایش نکات مثبت زندگی و ارتباط تان را بیان کنید و اگر احساس می کنید به شکلی اغراق شده همه چیز را سیاه می بیند آرام آرام به او بگویید که به چه دلایلی در اشتباه است.سعی کنید این چرخه آزاردهنده را با آوردن یک الگوی تازه به رابطه تان از بین ببرید. شما می توانید با ساختن یک رابطه گفت وگو محور، خیلی از مشکلات را حل کنید. او را به نشستن و صحبت کردن تشویق کنید و با پیش گرفتن یک رویه منطقی به او نشان دهید که زندگی آنطور که او فکر می کند آزار دهنده و شایسته غرولند نیست. گمان نکنید که به محض شروع شدن این گفت وگو همه چیز تغییر می کند. شاید مدت ها طول بکشد تا این که همسرتان هم مثل شما بتواند گفت وگوی منطقی را پیش بگیرد و تنها راهکارش برای روبه رو شدن با مشکلات غرولند نباشد.

 

● به حرف هایش گوش دهید

 

به حرف های همسرتان با تمام وجود گوش کنید. زن ها دوست دارند شنیده شوند و احساسات شان را ابراز کنند و شما به عنوان یک شوهر مهم ترین و تاثیرگذارترین فرد در زندگی او هستید و گوش های شما می تواند امن ترین مکان برای حرف های او باشد. اگر او بی وقفه در حال حرف زدن است و شما نمی توانید موضوع اصلی بحث را متوجه شوید، این موضوع را به او بگوییــد و بخواهید که پس از کمی آرام شدن و نوشـــــیدن یک لیوان آب خنـک واضح تر و آرام تر بگوید که اوضاع از چه قرار است و دلیل این همه عصبانیت و ناراحتی چیست.

 

● حمایت کننده باشید

 

از او حمایت کنید. زن ها دوست دارند از طرف شوهرشان مورد حمایت و توجه قرار بگیرند. حتی اگر شما با او موافق نیستید، اعلام مخالفت تان را برای زمانی بگذارید که آرام تر شده و او می تواند منطقی تر بحث کند. در اوج حادثه سپر محبت کردن را مقابل خودتان بگیرید. اطمینان دهید که عصبانیتش را درک می کنید و اگر آرام شود، می توانید با یک بحث مفصل یک نتیجه منطقی و مشترک بگیرید و مشکلات تان را حل کنید.

 

● بپرسید که چه می خواهد

 

از او بپرسید که برای شاد کردن و آرام کردنش کاری می توانید انجام دهید یا این که او خواسته ای از شما دارد که با انجام دادنش بتوانید حالش را بهتر کنید. حواس تان باشد! اگر او هنگام بیان کردن مشکلاتش، شما را مورد حمله قرار داد، مهم ترین کاری که می توانید انجام دهید این است که حالت تدافعی به خودتان نگیرید و مقابل او گارد نداشته باشید. با آرامش گوش کنید و با مهربانی با او صحبت کنید. بهترین راه برای خلاص شدن از شر موقعیت هایی که همسرتان را ناراحت می کند این است که با هم در موردشان صحبت کنید و با هم راهی برای رهایی از آن شرایط را پیدا کنید.

 

● روزهای خوب را زنده کنید

 

روزهای خوب رابطه تان را به یاد بیاورید. آیا او از اولش همین طور غرغرو بوده یا این که زمانی را به یاد می آورید که از ته دل می خندید و از بعضی موقعیت ها و لحظات با تمام وجود لذت می برد؟ اگر چنین لحظاتی در خاطر شماست، سعی کنید با فراهم کردن موقعیت های مشابه تغییری در ارتباط تان به وجود بیاورید. تفریحات ۲نفره تان را بیشتر کنید و شرایطی به وجود بیاورید تا او تمرکز کمتری برای فکر کردن به مشکلات و اتفاقات منفی داشته باشد.

 

● خانه را امن کنید

 

یادتان نرود که مهم ترین چیزی که زنان در زندگی شان به آن نیاز دارند احساس امنیت است. این احساس می تواند از راه های مختلفی شکل بگیرد اما مهم ترین راه هایی که می توانند ایجادش کنند احساس امنیت مالی و احساس امنیت عاطفی هستند. اگر بتوانید در این ۲ زمینه به همسرتان آرامش و اطمینان دهید، می توانید تا حدود زیادی از این غرولند ها جلوگیری کرده و شرایطی را فراهم کنید که او فکر کند برای شما خاص و ارزشمند است. این حس را هر روز به او بدهید تا با کسب اطمینان از شما و احساس تان بتواند آرامش درونی اش را هم به دست بیاورد و از غر زدن دست بردارد. خریدن یک شاخه گل؛ یک هدیه بی مناسبت؛ کمک کردن در کارهای خانه؛ یک شام بیرون و… همه می توانند راه هایی باشند که زنان با دیدن شان احساس می کنند همسری عاشق و زندگی ای امن دارند.

 

● این درخواست را از که بکنید؟

 

در مورد تفاوت های تان با همسرتان به توافق برسید. ممکن است در شما ویژگی ها یا رفتارهایی باشد که همسرتان را آزار می دهد و باعث شکایت های او می شود. شما تنها بخشی از این ویژگی ها را می توانید تغییر دهید اما قطعا بخش دیگری باقی می ماند که نه شما می توانید تغییرشان دهید نه همسرتان حاضر می شود آن ها را بپذیرد. در مورد این رفتارها با هم صحبت کرده و سعی کنید تا آنجا که می شود انعطاف پذیر بوده و به نفع زندگی مشترک تان تغییر کنید و جایی که نمی شود، همسرتان را قانع کنید و از او بخواهید به خاطر این ویژگی هایی که در تغییر دادن شان ناتوان هستید شما را مواخذه نکند.

منبع:مجله زندگی ایده آل

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

بهترین مراکزآموزشی بابالاترین میزان بازدهی


تو جلسه خواستگاری چی بپرسیم!؟


دنبال بهترین روانشناس تهران میگردی؟


مرکز تخصصی استعدادیابی و آموزش کودکان

چگونه با همسر غرغرو رفتار کنیم


بهترین راه بهبود کیفیت هوا در خانه

جستجوی انواع بهترین ونزدیکترین مراکزخدماتی


قیمت امروز بلیط اتوبوس به هرکجای ایران


گیفت کارت ارزان/تحویل آنی وپشتیبانی


به مقصد دلخواهت با کمترین هزینه سفر کن


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز


تردید و دو دلی قبل از ازدواج


کاندوم متناسب با نیازت رو اینجا پیداکن

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

هشدار: فقط کسانی روی لینک زیر کلیک کنند که می خواهند زندگی شان را تغییر دهند!

یکسری ازدوستامون سوال میپرسند که همسر غرغرو من چه خانم چه آقا غر غروئه!!خیلی غر میزنه و یک بند بهانه جویی میکنه و گیر میده و همش منو تحت فشار قرار میده!

آدم هایی که بهانه گیری می کنند معمولا در موقعیت هایی قرار میگیرند که توی اون موقعیت اونچه که میخوان رو بدست نمیارن ، یا به اصطلاح ناکام  می مونه توی اون موقعیت و برای همین شروع میکنه به بهانه تراشی کردن .

ممکنه ناشی از یک فشار باشه یا اصلا یک خصلت شده باشه چون غرغر کردن پشت سرهم و بهانه جویی های پشت هم، یواش یواش تبدیل میشه به یک بخشی از شخصیت ما!

یواش یواش میشه یک ویژگی از من و این ویژ گی که در من وجود داره ، ناخودآگاه باعث آزار دیگران میشه .چگونه با همسر غرغرو رفتار کنیم

موقعیت های اجتماعی خودشو فرد نمی تونه بسنجه این که کجا هست و با چه شخصی داره صحبت میکنه و یک بند شروع میکنه به بهانه گیری .

حالا اگر این شخص اگر همسر باشه بدتر و خیلی آزاردهنده تر خواهد بود .

اگر شما خودت فرد بهانه گیر هستی یا نه درمقابل فرد غرغرویی قرار میگیری، یک اصل رو در نظر داشته باشید :

 

 

 

 

زمانی که ما متهم میشیم به غرغر کردن عصبی تر میشیم ، کلافه تر میشیم و نمی تونیم درست عمل کنیم .

اولین راه این هستش که زمانی که از موضوعی ناراحت هستیم به جای اینکه بیایید بهانه تراشی کنید یا برای خودتون بهانه هایی رو بیارید ، برید بطور مستقیم با همسرتون صحبت کنید .

بگید ببین من میدونم که تو هدفت این نیست که من اذیت بشم ، میدونم گاهی اوقات دست خودت نیست یکسری از رفتارها ولی من از این رفتار تو دلخور شدم ، من از این رفتار تو ناراحت شدم .

توی مواقعی که همسر غرغرو ی شما خوشحاله اصلا این موضوع رو مطرح نکنید مثلا اون چیزی که ناراحتتون کرده . ببینید مرد خوشحال و شاد و سرحال اومده خونه و بعد با شما میگه و میخنده و بعد شما یکدفعه ای برمیگردید میگید فکر نکنی فراموش کردم اون رفتارتوهااا … اصلا مرد خاموش میشه و دیگه ترجیح میده با شما شوخی نکنه و بخنده .

چون هر جایی که باهاش اومدم بگم و بخندم یه بهانه ای آورد و سعی کرد با غرغر هاش شادی منو از من بگیره .

با همسرتون صحبت کنید و بهش بگید یک موضوعی هست که من رو ناراحت کرده، اذیت کرده و آزارم میده و باید با تو صحبت کنم چون تنها کسی که می تونه توی این مسئله به من کمک کنه تو هستی و بعد موضوع رو براش بیان کنید!

یادمون باشه زندگی ما، زندگی زناشویی ما بازتاب هایی که داره از رفتارهای ما شکل میگیره و داره بر می گرده به سمت خودمون .

خیلی از خانم ها که میگن همسر غرغرو یی دارم و اذیتم می کنه؛ وقتی میریم توی زندگی این افراد و رو در رو با هر دو طرف صحبت میکنیم متوجه میشیم که خود این خانم هم همینطور هست. خود این خانم هم بیشتر از اینکه حسن های همسرشو ببینه اون چیزایی که بد هست رو می بینه و بیان میکنه .

از دور زندگی هیچ کس رو محک نزنیم از دور زندگی هیچ کس رو مورد قضاوت قرار ندیم این خیلی مهم هستش و اینکه اگر خودم آدم بهانه گیری هستم اول با خودتون حرف بزنید چه بهانه ای ؟ برای چی دارم بهانه میگیرم ؟

دلیل بهانه گیری های من چی هست ؟ آیا ممکن هست که من دچار اختلال هورمون ها شده باشم ؟ چون برخی از خانم ها در برخی از مواقع دچار اختلال هورمونی میشن و ناخودآگاه بهانه گیر میشن .

 

 

 

آیا واقعا این فرد این کار رو کرده  و من رو ناراحت کرده و اگر من غر بزنم حل میشه ؟ اگه من بهانه بگیرم حل میشه ؟

بعد میام با خودم می سنجم می بینم نه بهانه گیری های من کار رو بدتر میکنه و اونچه که هست رو ته چاه فرو میبره .

فشار هایی که روتون هست رو میشه درک کرد و میشه فهمید چه چیزی در درون افراد میگذره و این موضوعی است که من باید یاد بگیرم .

یاد بگیرم که بهانه تراشی های من موضوعی که باعث  ناراحتی من شده رو نمی تونه جمع کنه .

درمورد غرغر کردن خودتون و اون چیزی که باعث بهانه جویی هاتون میشه بشینید فکر کنید و اونها رو روی کاغذ بنویسید . بهانه جویی های مردتون رو هم بنویسید .

اگر همسر غرغرو دارید تا جایی که میشه بهانه دستش ندید و اگر دیدید داره بهانه جویی میکنه در لحظه بگید باشه حق با توئه الان آروم باش ، الآن میدونم ناراحتی … ” این خودش آب روی آتیشه “!!سعی کنید آروم کنید آدم هایی رو که در کنارتون هستن رو …

امیدوارم این مبحث هم براتون مفید واقع شده باشه …

هرجا که هستید همتون رو به خدای بزرگ میسپارم .

برای ورود به حساب کاربری لطفا شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد نمایید.پس از وارد
کردن
شماره
موبایل کدی برای شما ارسال شده و شما با آن کد میتوانید وارد حساب کاربریتان شوید.

برای عضویت در کمتر از 30 ثانیه مشخصات را در فرم زیر پر کنید و دکمه عضویت را کلیک
کنید

غر زدن عادت بسیار غلطی است که از کودکان تا بزرگسالان ممکن است به آن دچار باشند. این رفتار غلط مانع شکل گیری ارتباط صحیح و سالم بین زوج می شود و در بسیاری از موارد موجب دعوا و بحث می شود.

زندگی با غرغروها کار ساده ای نیست. شاید این شما هستید که مجبورید با تحمل کردن و چند استراتژی بتوانید زندگی و روابط خود را با این افراد مدیریت کنید.

 

| مطالعه مطلب “مشاوره خانواده یا زوج درمانی و هر آنچه باید از آن بدانید” به شما پیشنهاد می شود |

 

چگونه با همسر غرغرو رفتار کنیم

کافی است در برخورد با او بگویید «بسه دیگه چقدر غر می زنی» تا همه چیز بدتر شود. کمترین چیز این است که او برای اثبات اینکه غر نمی زند، شاید ساعت ها استدلال کند که اشکال از شما/فرد دیگر است.

اکثر غرغروها تنها به دنبال تایید هستند. به دنبال آن هستند که کسی احساسشان را درک کند و آنها را درک کند. وقتی متوجه شوند دیگران حرف هایشان را فهمیده اند و حق را به آنها می دهند، دست از غر زدن برمی دارند. هر چند گوش دادن به حرف های یک غرغرو سخت است، اما اگر می خواهید مانع جر و بحث شوید و همزمان این غرغرها هم در کمترین زمان ممکن تمام شود، به حرف هایش گوش دهید و سرتان را به نشانه تایید تکان دهید.

در اکثر مواقع یک غرغرو فقط به دنبال گوشی برای شنیدن است. او خودش راهکار را می شناسد و می داند چه کار می خواهد بکند. تنها چیزی که در این لحظه می خواهد این است که کسی به حرف هایش گوش دهد. اگر تلاش کنید با دادن راه حل مشکل را تمام کنید، احتمالا با تنها چیزی که روبه رو خواهید شد یک سخنرانی طولانی تر در مورد چرایی خوب نبودن این راهکار است.

آنها می خواهند کسی به حرف هایشان گوش بدهد. اصلا لازم نیست چیزی بگویید. سری تکان بدهید و نشان بدهید که مشکلات آنها را تأیید می‌کنید.

غرغروها همدلی ساختگی و نیش و کنایه را خیلی زود متوجه می شوند و این بیشتر آتش خشم آنها را شعله ور می کند. همدلی را به بهترین شیوه‌ ابراز کنید و سعی کنید تا حد ممکن این کار را صادقانه و واقعی انجام بدهید.

برای متوقف کردن غر زدن او، بهتر است سعی کنید به نحوی موضوع بحث را به جای دیگری بکشید. منحرف کردن بحث بهتر از آن است که مستقیما به او بگویید بسه دیگر غر نزن. مثلا وقتی در حال غر زدن در مورد دستپخت یکی از اطرافیانش است، از او در مورد روش پخت همان غذا بپرسید. احتمالا حواسش پرت می شود و شروع به توضیح دادن روش صحیح پخت می شود.

علت غرغروهای همسر/اطرافیانتان چیست؟ گاهی این شما هستید که بارها و بارها یک کار اشتباه را انجام می دهید و او را آزار می دهید. کمی به رفتارهایتان دقت کنید. سهم شما در تحریک این غرغرها چقدر است؟ اگر شلخته، کثیف، بدقول، … هستید، با اصلاح رفتارتان در کسری از ثانیه می توانید از شر غر زدن او خلاص شوید. در بسیاری از مواقع، این ساده ترین و بهترین راهکار است (البته اگر تغییر خودتان را به تغییر همسرتان ترجیح می دهید).

تغییر ممکن نیست مگرآنکه خود فرد خواهان آن باشد. در بسیاری از موارد وقتی توصیه ای به زوج می شود، تنها موقعی زندگی آنها اصلاح و بازسازی می شود که هر دو خواهان تغییر باشند. در مورد نق زدن و غرغرو بودن نیز همین طور است. هر چند عکس العمل های همسر می تواند تا حدی باعث ترک عادت غر زدن شود، اما تا زمانی که خود فرد برای تغییر رفتارش دست به اقدام آگاهانه نزند، احتمال موفقیت کم خواهد بود یا تغییر زمان بسیار بیشتری طول می کشد.

سرکوب احساسات باعث می شود که مشکلات و دلخوری ها در شما انباشته شوند و به صورت غر و خشم ابراز شوند. در بیشتر موارد غر زدن جز استراتژی های آرام کردن و تخلیه خویشتن است. به جای آنکه همسر/فرزندتان را محکوم کنید، سرزنش کنید یا دعوا کنید، احساستان را به صورت آرام و واقعی بیان کنید، خواسته خود را شفاف بیان کنید و به او فرصت دهید تا خواسته شما را انجام دهد.

غر زدن در برخی از افراد به شکل عادت منفی بافی دیده می شود. این افراد به دلیل دید منفی به زندگی، دائما برای همه چیز غر می زنند و منفی بافی می کنند. در رفتار و گفتار خود بازنگری کنید. دید جدیدی به امور داشته باشید.

دوستان غرغرو و منفی باف را از خودتان دور کنید. امور را خوش بینانه تحلیل کنید. با شروع افکار منفی و بدبینانه، خودتان را ملزم کنید که به چیز دیگری فکر کنید. وقتی خودتان را در حال غر زدن می بینید، از حرف زدن دست بکشید و موضوع بحث را عوض کنید.

اطرافیان گاهی اعصاب ما را تحریک می کنند. اینکه روزی چند بار خانه را تمیز کنیم و باز هم با لباس های ریخته کف اتاق روبه رو شویم، واقعا ساده نیست. مقاومت در برابر غر نزدن در برابر این صحنه در حد معجزه است. گاهی باید برای بهتر شدن روابط از رفتارهای دیگران چشم پوشی کرد. از موقعیت های آزاردهنده دور شوید و صبر کنید تا حل شوند.

زندگی همیشه آنطور که ما می خواهیم نیست. باید یاد بگیرید به این ناملایمات عادت کنید. مسایل بسیاری در زندگی وجود دارد که از کنترل ما خارج هستند، بهترین راهکار برای آرام زندگی کردن این است که به تغییرات دایمی زندگی عادت کنیم. بدون شک در هر موقعیتی راهکاری مناسب برای پیش رفتن به جلو وجود دارد.

غر زدن هیچ وقت نمی تواند باعث رسیدن به رابطه بهتر و تفاهم عمیق تر شود، بلکه آرامش را از شما می گیرد و روابط شما را تیره می کند. به جای اینکار، خواسته های خود را صریح، شفاف و در قالب جملات کوتاه بیان کنید. مهم نیست چند بار تا به حال این خواسته را تکرار کرده اید. به این فکر کنید که غر زدن هم نوعی تکرار است، اما تکرار منفی!

 

 

نام، ایمیل و وبسایت من را برای کامنت بعدی ای که می گذارم ذخیره کن.

«سیمیاروم» ارائه‌دهنده مشاوره روان‌شناسی آنلاین در زمینه‌های مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، زوج درمانی، مشاوره زناشویی، مشاوره فردی و مشاوره کودک و نوجوان است. در هرکجای دنیا که زندگی می‌کنید می‌توانید از حرفه‌ای‌ترین روان‌شناس‌های فارسی‌زبان ما کمک بگیرید. حالِ خوب را با ما تجربه کنید.

کليه حقوق اين وب سایت متعلق به سیمیاروم می باشد.

روان شناسی

روان شناسی

پرسشنامه ، مشاوره ، روان درمانی ، نظریه ها ، کارگاه آموزشی ، اختلالات روانی

همسر غرغرو را در روان راهنما مطالعه کنید

هیچی بلد نیستی و هیچ چیزی رو جدی نمی گیری؟ چرا به حرفام گوش نمی دی؟ اصلا به چی فکر می کنی؟ و …” تا آخر شب با این جملات سوهان روح شما می شود.چگونه با همسر غرغرو رفتار کنیم

شاید شما هم با چنین مشکلی (داشتن همسر غرغرو) در زندگی مشترکتان مواجه باشید. تا به حال شما خانم عزیز، فکر کرده اید که چرا مدام در حال غر زدن هستید؟ آیا غر زدن یک عادت و خصیصه بارز اخلاقی شماست یا صرفا در مواقعی خاص، این رفتار در شما نمود می یابد؟ آِیا همسرتان به شما گوشزد کرده است که بسیار غرمی زنید و این رفتار شما موجب رنجش و تکدر خاطر وی می شود؟ آِیا می دانید که با این جمله ها تیشه به ریشه زندگیتان می زنید و آرامش و امنیت زندگی مشترکتان را لابه لای این جملات گم می کنید؟ اصلا فکر کرده اید که چرا و به چه علت مدام غر می زنید؟ آیا راهکارهایی را برای خاتمه دادن به این رفتار را امتحان کرده اید؟

حال شما آقای عزیز، احساس می کنید که واقعا زندگی با یک زن غرغرو سخت و طاقت فرساست؟  فکر می کنید این رفتارهمسرتان، آرامش روحی و روانی را که با آمدن به خانه انتظار دارید را خدشه دار می کند و دیگر از این وضعیت خسته شده اید؟ شما فکر می کنید غر زدن، عادت همیشگی همسرتان است یا در مواقع خاصی شدت می یابد و بروز می کند؟ آیا تا به حال سعی کرده اید این مسئله را ریشه یابی نمایید و این معضل را اززندگی زناشویی تان ریشه کن کنید؟ چه تدابیری اندیشیده اید؟ با این وضعیت، به طور منفعلانه و با بی توجهی به همسر و گفته هایش برخورد کرده اید و یا گاها با مشاجره و دعوا و تخطئه کردن همسرتان و گفتن این عبارت که “این عادت همیشگی توست، من بیدی نیستم که با این بادها بلرزم زیاد خودتو به آب و آتیش نزن، من همینی ام که هستم میخوای بخواه، نمی خوای نخواه” و با گفتن هزاران جمله و رفتار این چنینی با این مشکل مقابله کرده اید.

می دانید این رفتار، بدون ‌دلیل  نیست و سر منشاء آن کجاست؟!

یکی از دغدغه های زندگی اکثر خانواده ها “غرزدن” یکی از طرفین و  گاها در مواردی هم، هر دو طرف می باشد که آگاهی از آن می تواند در بهبود ارتباطات خانواده موثر باشد.

اگرشما زوج عزیز، خواهان آن هستید که به طور اصولی و کاربردی، از چگونگی و چرایی این آفت زندگیتان آگاه شوید ورفتارهای مسبب این معضل را اصلاح نمایید، بهتر است با ما همراه باشید و یقین داشته باشید که با همکاری یکدیگر و ممارست و صبر بر تمرین، تغییر این سبک زندگی میسور خواهد بود.

غرزدن نوعی پاسخ ساده‌انگارانه به موقعیت هایی است که فرد به موجب آن احساس درماندگی و ناکامی، یاس، خشم، بدبینی، ناامیدی، تنهایی و بی کسی، مورد توجه نبودن و… می کند و در نتیجه آن، بدون توجه به موقعیت و وضعیت شنونده، به بروز ناپخته احساسات درونی خود می پردازد و با بیان جملاتی نارسا، نامناسب، کلیشه‌ای و گاها تکراری  نارضایتی و ناراحتی  خود را ابراز می کند. گاهی اوقات این رفتار به یک واکنش تکراری و عادتی دربیان احساسات تبدیل می شود که به مرور زمان موجبات دوری، کینه، نفرت و جدایی، سردی روابط و در نهایت اختلاف و کشمکش میان زوجین را فراهم می سازد. اگر چه همه ما، غرزدن را خصلتی زنانه قلمداد می کنیم؛ اما جالب است که بدانید مردان در این زمینه رقیب قدر خانم ها به شمار می آیند. از آن‌جائی که، به لحاظ “قدرت کلامی و هیجانی” تفاوت مشهودی بین زنان و مردان قابل مشاهده است و زنان بیشتر ازمردان نیازمند ارتباط کلامی هستند و از هر وسیله و بهانه ای برای برقراری ارتباط استفاده می کنند و هیجانات خود را بروز می دهند، این اندیشه به ذهن متبادر می شود که غرزدن رفتاری است که اکثرزنان انجام می دهند. زن و شوهرها انتظار دارند زندگی زناشویی با کیفیت و کارآمدی داشته باشند تا از طریق آن بتوانند انتظارات، نیازها و خواسته های خود را برآورده سازند. طبیعتا، اگر این نیازها و تمایلات برآورده نشود، زوجین احساس سرخوردگی کرده و بدین ترتیب، شیوه هایی را برای جلب رضایت و توجه همسر جستجو می کنند که شاید غرزدن یکی از آن تدابیر باشد. غافل از آن که، غرزدن یک شیوه ناکارآمد و فریاد نارسا برای کسب نیازهای هدفمندانه بالاخص نیاز به توجه است.

غرزدن نوعی ارتباط کلامی ناپخته وغیرمستقیم است و معمولاً شخص غرغرو، طرف مقابل خود را تحت بمباران کلمات و جملات مربوط یا نامربوط قرار می دهد که این خود نشان دهنده آن است که درزندگی مشترک مساله ای وجود دارد که موجب آزار و رنجش فرد می شود. دو طرز برخورد با این مسئله قابل مشاهده است در گروهی از زوجین این طرز گفتگو با یکدیگر، به صورت شیوه ای از ارتباط همسران در می آید و آنها به این ریتم زندگی عادت نموده و زندگی خود را بدون هیچ ناراحتی سر می کنند، اما در اکثریت قریب به اتـفـاق همسران، پس از مدتی تحمل این شرایط، زوج یا زوجه خسته و بی حوصله شده و توان شنیدن این جملات را از دست می دهد و به پرخاشگری، بی توجهی، کناره گیری و مشاجره می پردازد.

به لحاظ “قدرت کلامی و هیجانی” تفاوت مشهودی بین زنان و مردان قابل مشاهده است و زنان بیشتر ازمردان نیازمند ارتباط کلامی هستند و از هر وسیله و بهانه ای برای برقراری ارتباط استفاده می کنند و هیجانات خود را بروز می دهند، این اندیشه به ذهن متبادر می شود که غرزدن رفتاری است که اکثرزنان انجام می دهند

با این اوصاف، در ادامه به طور جداگانه برای زنان و مردان راهکارهایی را ارائه خواهیم نمود که در سامان بخشیدن و خاتمه دادن به این وضعیت مثمر ثمر باشند. پیش از بیان نکات کلیدی، لازم دیدم این نکته را یادآوری کنم که توصیه های عنوان شده، با توجه به تفاوت های عاطفی – شناختی زنان و مردان مطرح گردیده است و به لحاظ کاربردی، مطلقا مختص یک جنس نیست. شما با توجه به مشکلاتتان می توانید از هر دو نوع توصیه برای بهبود وضعیتتان استفاده نمائید.

قصد اصلی زنان از غر زدن آن است که به نحوی به نیاز صحبت کردن خود پاسخ دهند. مردان باید متوجه باشند که زنان نیازمبرمی به برآوردن نیازهای عاطفی شان دارند، برآوردن این نیاز بیش از برطرف کردن سایر نیاز هایشان، برای آنان ارزشمند است. زنان بر خلاف مردان، با صحبت کردن سبک می شوند و با بازگو کردن اضطراب ها، غصه ها و نگرانی هایشان آرام می گیرند. این یکی از مواردی است که مردان توجه زیادی به آن نمی کنند.

با هم کلامی و گفتگو با همسر غرغرو به او  کمک کنید تا به راحتی احساسات منفی و نارضایتی اش را بیان کرده و از این طریق بار هیجانات منفی او را به سرعت کاهش دهید، بهتر است به طور ماهرانه از کلمات استفاده نمایید.  مثلا، به او بگویید : می‌دانم ناراحتی، حق با توست؛ به نظر تو،چه کار کنم تا شرایط بهتر شود. حتی گاهی ارتباط غیر کلامی برای کاهش سریع تنش او لازم است . مثلا به چشمان او نگاه کنید و یا دستان او را بگیرید و … همراه کردن توام ارتباط کلامی و غیر کلامی معجزه می کند.

برخی از مردان به هنگام گفتگو با همسرشان به نهایت و نتیجه گیری گفتگو می اندیشند و به جای گوش دادن به همسرشان، به دنبال ارائه راه حل، پاسخی بر مراد دل همسر و … هستند و به همین خاطر از هسته اصلی گفتگو خارج شده و به نتیجه گیری خود می پردازند و این خود عاملی برای ناخشنودی همسرشان است. برای اجتناب از سوء تفاهم و غر شنیدن این نکته را به یاد داشته باشید: زنان دوست دارند همسرشان درست به صحبت هایشان گوش دهند.

غرزدن همسرتان را نشانه ای از ناراحتی او بدانید و به جای فرار از مقابله با آن، در نهایت صبر و حوصله و به دور از اوقات تلخی در جویای علت آن باشید.

بسیاری از آقایان نمی دانند که غرزدن همسرشان، شیوه غیر مستقیمی برای جلب توجه و استمداد کمک از آنهاست و از یک نیاز به حق او سرچشمه می گیرد. دچار سوء تفاهم نشوید و او را متهم به غرزدن و قضاوت ضعیف نکنید و وی را مقصر و مسبب اوضاع نا بسامان زندگی تان ندانید.

منبع مقاله همسر غرغرو : تبیان


مرداد ۳۰, ۱۳۹۷


شهریور ۲۹, ۱۳۹۷


اسفند ۲۵, ۱۳۹۸

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

مطالب روانشناسی روان راهنما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

روان شناسی © 2021. حق کپی رایت محفوظ است



Downloads-icon

سلامت نیوز-*عطیه میرزا امیری: اگر آدم خوش‌بینی باشید، مطمئناً برای زندگی مشترک این خوش‌بینی را در طرف مقابلتان هم در نظر می‌گیرید. اما همیشه اوضاع همانطور که ما می‌خواهیم پیش نمی‌رود. این اتفاق زیاد می‌افتد که فردی با خصلت خوش‌بینی با کسی ازدواج می‌کند که بسیار منفی‌گراست و به قولی هیچ‌وقت نیمه پرلیوان را نمی‌بیند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ضمیمه خانواده روزنامه اطلاعات، شاید دوست داشته باشید شب‌ها با همسرتان در خیابان راه بروید و باهم صحبت کنید، اما همسر منفی‌نگرتان مدام غرولند می‌کند و از شلوغی خیابان و آلودگی هوا شکایت می‌کند. در مقابل این رفتار، شما می‌خواهید آرامش رابطه را حفظ کنید و از شر غرولندهای او خلاص شوید، بنابراین تصمیم می‌گیرید در خانه بمانید.بعد از مدتی که از این اصرارها و انکارها می‌گذرد، شما هم بی‌خیال بیرون رفتن با او می‌شوید. اما در عوض کم‌کم شور و اشتیاق اولیه رابطه‌تان جای خودش را به احساس بی‌میلی می‌دهد. دکتر کالین مولن (Colleen Mullen)، متخصص روان‌شناسی ازدواج و خانواده می‌گوید: «آنچه موجب شکست در ازدواج می‌شود این است که انتظار داشته باشیم طرف مقابل هم درست مثل ما باشد». آقای مولن معتقد است ممکن است افرادی که خصوصیات متضاد دارند همدیگر را جذب کنند اما این امر بدین معنی نیست که رابطه خوب و همیشه در صلحی دارند. اگر این تضاد اخلاقی و شخصیتی در بین دوطرف پذیرفته نشود، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که رابطه دوام چندانی نیاورد. اما با کمی امید و کوشش، این دو سوی روشن و تیره می‌توانند به‌خوبی در کنار هم قرار بگیرند‎.‎در این مقاله به شما می‌گوییم که اگر طرف مقابل‌تان منفی نگر است باید چه نکاتی را رعایت کنید که زندگی‌تان به چالش‌های بزرگی کشیده نشود‎.‎‏۱ـ همدیگر را تکمیل کنیدازدواج در اولین قدم باید مایه رشد و بلوغ ما باشد. اگر قرار باشد زندگی متاهلی‌مان با زندگی مجردی‌مان فرقی نداشته باشد، پس چرا ازدواج می‌کنیم. پس برای بالغ شدن نیاز به درک این نکته داریم که همسرمان را با تمام وجوهات متمایزی که با ما دارد، بپذیریم و سعی کنیم مکمل هم باشیم. جایی خواندم که بین بیشتر زوج‌ها یک نفر ولخرج است و دیگری اهل پس‌انداز؛ یکی اهل خانه‌نشینی است و دیگری اهل مهمانی و این امر به همه جنبه‌های دیگر نیز تعمیم می‌یابد.معمولا یکی از طرفین دنیا را تیره‌تر از دیگری می‌بیند، با این حال آنها می‌توانند زوج فوق‌العاده‌ای باشند! گرچه گاهی اوقات منفی نگری‌های همسرتان ممکن است شما را خسته و عصبانی کند، اما حتماً می‌توانید حداقل سه موقعیت را به خاطر بیاورید که این منفی نگری‌ها به کمک‌تان آمده‌اند. برای مثال، فلان موقع در مورد اعتماد نکردن به شخصی که بعدا معلوم شد آدم درستی نیست. این حرف روان‌شناسان می‌تواند کمک بسیاری به ما کند: «به‌جای تلاش برای عوض کردن دیدگاه همسرتان، انرژی خود را صرف درک این موضوع کنید که رفتار همسرتان چگونه می‌تواند به شما کمک کند و چه چیزهایی می‌توانید از آن یاد بگیرید». گرچه مسلماً مثبت‌‌اندیش بودن بیشتر به چشم می‌آید، اما حقیقت این است که وجود هر دو جنبه در زندگی لازم است‎.‎‏۲ـ الگو باشیداگر ادعا دارید که شما مثبت نگرید و همسرتان منفی‌نگر، این را ثابت کنید. به جای غر زدن و دائم نالان بودن از وضعیت همسرتان، روشی را در پیش بگیرید که دوست دارید با شما رفتار کند و آن را الگو کنید. مثلا بعد از اینکه رختخواب را مرتب می‌کند به‌جای اینکه بالش‌ها را جابه‌جا کنید، از او تشکر کنید. به‌جای آنکه بازخواستش کنید که چرا موقع احوال‌پرسی با خانوادتان لبخند نداشته، به او بگویید اینکه تعطیلات را با خانواده شما گذرانده برای‌تان بسیار اهمیت دارد. وقتی هر دو از سر کار به منزل برمی‌گردید به‌جای آنکه از او انتظار داشته باشید، شما پیش‌قدم شوید و پشت او را ماساژ بدهید. بخشنده بودن در این راه به این معنی نیست که شما خدمتکار او هستید، بلکه حقیقت این است که برای بهتر شدن روابط‌تان قدم برداشته‌اید‎.‎‏۳ـ صحبت کنید نه دعواخیلی اوقات الگو بودن به‌اندازه کافی توجه همسرتان را جلب نمی‌کند و در واقع تواقعات بی‌جایی در او به‌وجود می‌آورد. پس وقت آن است که صادقانه‌ با او گفتگو کنید. بدون اینکه او را سرزنش کنید به او بگویید که نظرات منفی‌اش چه تأثیری روی شما می‌گذارد. بهتر است هنگام صحبت از جملاتی با ساختار مشاوران خانواده مثل «وقتی تو درباره فلان چیز غر می‌زنی، من احساس خوبی ندارم و دوست دارم تو قدر تلاش‌های من رو بدونی» استفاده کنید‎.‎‏۴ـ اتمام بازی کی از کی بدبخت‌تر استهمسرتان از سر کار به خانه برمی‌گردد و حسابی شاکی است که چقدر کارش زیاد است و چقدر استرس دارد. شما هم برای اینکه کم نیاورید به او می‌گویید استرسی که سر کار تجربه می‌کنید خیلی زیادتر است؛ به‌علاوه مسئولیت فرزندانتان هم برعهده شماست. طبق گفته روان‌شناسان، رقابت بر سر اینکه چه کسی بیشتر شایسته دلسوزی و حمایت است در میان زوج‌ها رایج است.اما این سبقت معکوس چرخه منفی زیان‌آوری را به‌وجود می‌‌آورد. دفعه بعدی که همسرتان غرولندکنان به خانه آمد، به گلایه و شکایت‌های او توجه کنید. با دقت به حرف‌های او گوش کنید، سؤال‌ بپرسید و پیشنهاد کمک بدهید حتی اگر فکر می‌کنید سر شما شلوغ‌تر است.هرچه بیشتر به همسرتان توجه کنید، او استرس کمتری احساس خواهد کرد. استرس کمتر همسرتان باعث می‌شود از نظر عاطفی بیشتر به شما اهمیت بدهد و به این شیوه مسیر این چرخه منفی تغییر خواهد کرد.

*کارشناس ارشد روانشناسی

نحوه صحیح برخورد با همسر می تواند تا حد زیادی از مشکلات زناشویی بکاهد حرف زدن
منطقی و دوستانه می تواند فضای دوستانه ای را برای زندگی زناشویی حاکم کند خانم ها
همواره باید بدانند که چگونه با سیاست برخورد کنند ما در این مطلب از پرشین وی قصد داریم
نکات و نحوه برخورد با شوهر را برایتان به اشتراک بگذاریم

مردها وقتی راجع به زن‌ها و به خصوص همسران خود صحبت می‌کنند، مدعی هستند که هیچگاه این موجود ظریف و
لطیف را نشناخته‌اند.
حتی اگر زنان در افکار و رفتار و عادت‌هایشان ساده، صریح و بی‌غل و غش باشند باز هم مردها دوست
دارند دختران حوا را متهم به مرموز بودن و تودار بودن کنند.حتما شما هم این جمله را از بسیاری از مردها شنیده‌اید که می‌گویند: «فقط خدا زن را می‌شناسد و
بس!» در حالی که زن‌ها اطلاق صف مرموز بودن را به خودشان بی‌انصافی می‌پندارند و عقیده دارند که در حقیقت
این آقایان هستند که گاه در پشت ماسک‌های متفاوت پنهان می‌شوند و باطن خودشان را از خانم‌ها مخفی نگه می‌‌دارند.

برای اینکه خانم‌ها بتوانند شوهران خود را بهتر بشناسند باید در رفتار و کردار آنها دقیق شوند.
این دقت باعث می‌شود که بتوانند آنها را بیشتر بشناسند و با واقع‌بینی بیشتر به موارد استثنایی اخلاق‌شان پی ببرند.

با این ۹ راه مچ همسرتان را بگیرید

حتما می‌‌خواهید بدانید که چگونه می‌توانید به اخلاق شوهرتان پی ببرید و در چه مواردی باید دقت خود را در
اخلاق شوهرتان بیشتر کنید.
جواب بسیار ساده است هر آدمی در یک موقعیت استثنایی مچش باز می‌شود و خلق و خوی اصلی‌اش از پرده
ظاهرسازی بیرون می‌افتد.چگونه با همسر غرغرو رفتار کنیم

مردها هم همین‌طور هستند در لحظات و مواقع خاص چهره اصلی و طبیعی خود را نمایان می‌سازند و در
حقیقت باطن خودشان را آفتابی می‌کنند.
این موقعیت‌های استثنایی در ۹ شرایط به وجود می‌آید.

شاید در نظر اول این موقعیت‌ها کمتر به چشم بیاید اما مطمئن باشید که موفق شدن در شناسایی همین
۹ موقعیت استثنایی نیز می‌تواند خیلی به شما کمک کند تا بتوانید شوهر خود را بشناسید و پایه‌ها و اساس
سعادت زندگی مشترک خود را محکم‌ کنید و به ثبات خوشبختی خود اطمینان بیشتری داشته باشید.

۱٫ کی به تو گواهینامه داد؟

فرض کنید در حال رانندگی هستید و شوهرتان در کنار دست شما نشسته است و گاه و بیگاه دستوراتی می‌دهد
که چه بکنید و چه نکنید و تمام این بایدها و نبایدها به این دلیل است که به نظر شوهرتان
شما راننده خوبی نیستید و نمی‌دانید چگونه باید در خیابان‌ها حرکت کنید.
او از کوچک‌ترین حرکت شما ایراد می‌گیرد و سعی می‌کند به شما نحوه صحیح رانندگی را بیاموزد.

از آنجا که نحوه رانندگی خانم‌ها با آقایان متفاوت است در نتیجه رانندگی شما لحظه به لحظه او را
عصبانی‌تر می‌کند و لحن حرف‌هایش تندتر می‌شود.
این عصبانیت تا جایی ادامه پیدا می‌کند که تصمیم می‌گیرد از این لحظه به بعد سکوت کند اما پس از
مدتی سکوت، باز از کوره در می‌رود و فریاد می‌زند که «تو هرگز راننده خوبی نمی‌شوی.»

اگر این فرضیات روی
رابطه بین شما و همسرتان صدق می‌کند این موضوع را بدانید که به طور کلی هنگامی که شما رانندگی می‌کنید
شوهرتان سعی می‌کند اعتمادبه‌نفس‌تان را بگیرد و خودش هم البته از این قضیه ناراحت می‌شود.

شوهر شماره یک چگونه مردی است؟

در مورد شخصیت و روحیات چنین مردی که در اتومبیل بی‌طاقت و عصبانی می‌شود باید بگوییم که مردی است انعطاف‌ناپذیر،
بی‌گذشت و کاملا متکی به خود.
برای او فقط شخص خودش مهم است.
او بسیار پرمدعاست و اصولا مرد صبوری نیست و در هیچ موردی از خود انعطاف نشان نمی‌دهد.

بسیار زودرنج است و به‌راحتی عصبی می‌شود.
البته ویژگی‌های مثبتی هم دارد و نمی‌توان او را کسی دانست که هیچ ویژگی مثبتی ندارد.
این مرد دوست دارد که شما بدون عیب و کامل باشید و به همین دلیل است که وقتی احساس می‌کند
مرتکب اشتباه شده‌اید عصبانی می‌شود و چون روش زندگی خودش را قبول دارد از شما هم انتظار دارد که مطابق
روش او زندگی کنید.

همین که روش زندگی خودش را قبول دارد نشان می‌دهد که از زندگی‌اش با شما راضی است.
یادتان باشد که این فریادهای او تنها به این دلیل است که شما برایش اهمیت دارید و اگر علاقه‌ای به
شما نداشته باشد کاری هم به کارهای شما ندارد.

روش برخورد با شوهر شماره یک

شما در مقابل چنین همسری ۳ راهکار دارید که انجام دادن آنها رابطه‌تان را شیرین‌تر خواهد کرد:

در مقابل رفتار
و لحن تند همسرتان از خودتان گذشت نشان دهید نه اینکه حرف‌های او را نشنیده بگیرید چون این کار او
را عصبانی‌تر خواهد کرد.
بالعکس باید سعی کنید حرف‌های او را گوش دهید و در مقابل عصبانیتش، عصبانی نشوید.

این کار باعث می‌شود اعتمادبه‌نفس شوهرتان بیشتر شود و اگر اعتمادبه‌نفس او افزایش یابد مطمئن باشید که در مقابل شما
هم کاری می‌کند که بیشتر از او راضی باشید و بالطبع اعتمادبه‌نفس‌تان هم بیشتر خواهد شد.

سعی کنید شوهرتان را متقاعد کنید که همان قدر که وجودش برای خودش اهمیت دارد برای شما نیز مهم است.

بهترین روش برای این کار این است که به او خوب گوش کنید و اگر به نظرتان حرف‌هایش درست و
منطقی است آنها را بپذیرید و اگر متوجه شدید که سخنی غیرمنطقی می‌گوید طوری وانمود کنید که حرف‌های او را
پذیرفته‌اید تا در یک فرصت مناسب که او عصبانی نیست با او در این مورد صحبت کنید.

اگر رانندگی کردن شما او را عصبانی می‌کند به‌راحتی می‌توانید در حضور او رانندگی نکنید و مواقعی که با هم
سوار اتومبیل می‌شوید رانندگی را به او محول کنید.
شاید به نظرتان این کار پاک کردن صورت مسئله باشد اما اگر با رعایت موارد فوق به نتیجه مطلوب نرسیدید
این تنها راه‌حل شما در مقابل عصبانیت اوست.

۲٫ بچه رو اینقدر لوس نکن!

اگر شما از آن دسته خانم‌هایی هستید که حامی سفت و سخت بچه‌‌ها هستند و سعی می‌کنند که خطاها و
گناهان کوچک بچه‌ها را ببخشند و با آنها به طور ملایم رفتار می‌کنند اما در مقابل، شوهرتان معتقد است

باید
با کودک واقع‌بین و جدی رفتار کرد و دوست ندارد که بچه شما لوس و ننر بار بیاید و فکر
می‌کند که پدر و مادر باید در مقابل بچه باجذبه و نظامند رفتار کنند تا آنها بی‌تربیت و لوس بار
نیایند، این یعنی شوهر شما از نوع شماره ۲ است.

شوهر شماره ۲ چگونه مردی است؟

مردی است که می‌خواهد در رفتارش درستکار باشد و پدری است که به فرزندانش
علاقه‌‌مند است.
به آینده آنها با وسواس و دقت می‌اندیشد و مایل است که کودک در موقع لزوم تنبیه شود و هنگامی
که کار درست و خوبی انجام می‌دهد مورد تشویق قرار گیرد.

این مردها پررنگ‌ترین ویژگی‌شان پدر بودن‌شان است و به دلیل اینکه اصولا خودشان مردهای بسیار منظم و مرتبی هستند در
مقابل فرزندان‌شان هم دوست دارند با نظم برخورد کنند.
این نکته را به یاد داشته باشید که هدف آنها مخالفت با شما نیست اما چون آینده فرزندان‌شان برایشان مهم
است سعی می‌کنند با نظارت‌هایشان آینده آنها را بیمه کنند و این سختگیری‌هایشان را به نفع آنها می‌دانند.

روش برخورد با شوهر شماره ۲

در این مواقع به هیچ عنوان نباید طرف فرزندتان را بگیرید چون با این
کارتان باعث می‌‌شوید که اولا مخالفت همسرتان با شما بیشتر شود و در ثانی فرزندتان از پدرش به علت سختگیری‌هایش
فراری شود

و از همه مهم‌تر اینکه به کارهای اشتباهش ادامه می‌دهد چون دیگر ترسی از پدر خود ندارد
و مطمئن است که شما از او طرفداری خواهید کرد.
سعی کنید همیشه طرف همسرتان را بگیرید و با این کار به او نشان ‌دهید که مرد قابل اعتمادی است
و نظریات او را قبول دارید.

در چنین شرایطی خودتان را جای همسرتان بگذارید و تصور کنید که اگر عکس این قضیه رخ داده بود شما
چه انتظاری از همسرتان داشتید.
بنابراین سعی کنید روحیات شوهرتان را بهتر درک کنید.
مطمئن باشید که این روش برخورد به نفع سعادت خودتان و فرزندان‌تان خواهد بود.

اگر در این مواقع کودکتان ناراحت شد سعی کنید او را متقاعد کنید که پدرش صلاح او را می‌خواهد و
به او گوشزد کنید که پدرش چقدر او را دوست دارد.

۳٫اینکه من می گم را بپوش

همه آراستگی را دوست دارند و سعی می‌کنند که جزو افراد آراسته باشند و
مطمئنا هم دوست دارند همسرشان نیز خوش‌لباس باشد.
اما این ویژگی از نظر مردها با تبعیت از مد، خیلی متفاوت است.
آنها دوست ندارند همسرشان از مد تبعیت کند بلکه دوست دارند همسرشان مطابق میل آنها لباس بپوشد.

اما در این بین بعضی‌ از مردان هستند که این علایق‌شان را در نوع لباس پوشیدن به همسرشان تحمیل
می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که او مطابق میل خودش لباس بپوشد.
هنگام خرید لباس با همسرشان همراه می‌شوند و در خرید کردن او هم دخالت می‌کنند اینطور مردها را شوهر شماره
۳ نامگذاری کردیم.

بدون برو برگرد مردی خودخواه است و تمایل زیادی دارد که افکار و سلیقه‌اش
را به دیگران و به خصوص شما تحمیل کند.
بی‌اعتمادی و کمی بدبینی از صفات بارز اوست.
او دوست ندارد که همسرش مرکز توجه دیگران باشد و این موضوع برایش با مرتب بودن تفاوت دارد.

البته در شرایطی هم ممکن است او مردی باشد که سلیقه شما در خرید لباس را قبول ندارد.
این اظهارنظرهای او دلیلی محکم بر این است که شما را دوست دارد و نمی‌خواهد که شما را از دست
بدهد.
در چنین مواقعی ممکن است او نام خودش را غیرتی بگذارد.

روش برخورد با شوهر شماره ۳:

همسرتان دشمن شما نیست یادتان باشد که هیچ‌وقت از مد تبعیت نکنید.
چه همسر شما این کار را دوست داشته باشد چه نه.
اولین قدم برای مرتب بودن تبعیت نکردن از مد است در صورتی که خیلی‌‌ها گمان می‌کنند که داشتن این ویژگی
پیروی کردن از مدهای روز است اما اصل قضیه چیز دیگری است.چگونه با همسر غرغرو رفتار کنیم

شاید بارها شده که پوشش شخصی از نظر شما از مد افتاده باشد.
در این مواقع پیش خودتان اولین جمله‌ای که می‌‌گویید این است که «چقدر خزه؟» و این حقیقت را هم حتما
قبول دارید که مد روز به روز عوض می‌شود بنابراین آنچه دیروز مد بود امروز دمده است.

از آنجا که یکی از دلایل بروز چنین مشکلاتی بی‌اعتمادی و کمی هم بدبینی است این وظیفه شماست که
سعی کنید بیش از پیش حس اعتماد او را به خود جلب و او را متقاعد کنید که افکارش درست
نیست و شما برای جلب توجه لباسی را انتخاب نمی‌کنید.

شما باید سعی کنید که مطابق میل همسرتان لباس بپوشید.
اگر او از مدل خاصی خوشش می‌آید باید شما برای رضایت او سلیقه‌اش را در نظر بگیرید، همان‌طور که انتظار
دارید شوهرتان طوری لباس بپوشد که شما دوست دارید پس او نیز می‌تواند چنین توقعی از شما داشته باشد.
بنابراین او را به دلیل داشتن این توقع سرزنش نکنید.

۴٫آروم‌تر باش

این دسته از مردان دوست ندارند که در اماکن عمومی با صدای بلند صحبت کنید یا طوری حرف
بزنید و بخندید که دیگران صدای شما را بشنوند.
اینها از بگومگو و بحث کردن در اماکن عمومی مثل رستوران خوش‌شان نمی‌آید و عصبانی می‌شوند.

و اگر شما باز هم ناخواسته با صدای بلند جواب همین سؤال او را بدهید به‌سرعت عصبانی می‌شوند.
اینها شوهرهای شماره ۴ هستند.

از ویژگی‌ها و صفات بارز او این است که به آرامش و سکوت علاقه‌مند
است و از شایعه‌پردازی، فاش کردن اسرار به‌شدت گریزان.
به آزادی و آرامش دیگران هم علاقه‌مند است و نمی‌خواهد به هیچ وجه باعث ناراحتی کسی بشود.

احترام گذاشتن او به قواعد، آداب و سنت‌های اجتماعی قابل توجه است و روی هم رفته می‌توان او را مردی
اجتماعی و مردمدار دانست.
او از آن دسته از آدم‌هایی است که مدام به این قضیه می‌اندیشد که دیگران در مورد او چگونه فکر
می‌کنند و نگران این است که مبادا آبروریزی شود.
به طور کلی حرف مردم برایش خیلی اهمیت دارد.

با چنین شوهری خیلی راحت می‌شود مدارا کرد و کنار آمد.
تنها کافی است که به اعتقادات و علایق او احترام بگذارید.
اگر دوست ندارد که شما در اماکن عمومی با صدای بلند صحبت کنید سعی کنید این عادت را در خود
از بین ببرید.

شما به‌راحتی می‌توانید با کمی تمرین یاد بگیرید که آهسته صحبت کنید.
رعایت این قبیل موارد می‌تواند کمک بزرگی به شما و رابطه‌تان با شوهرتان کند.

اولین تمرین برای فائق آمدن بر این قبیل مشکلات این است که وقتی تلویزیون تماشا می‌کنید یا به یک آهنگ
گوش می‌دهید صدای آن را کم کنید تا بتوانید به این صدای پایین عادت کنید.
قدم دوم هم این است که از دوستان و سایر اعضای خانواده بخواهید که هر وقت متوجه شدند با صدای
بلند حرف می‌زنید

گوشزد کنند که صدایتان را پایین بیاورید.
یادتان باشد که وقتی با صدای بلند صحبت می‌کنید جو گفت‌وگو تنش‌زا می‌شود و کسانی که از دور شما را
نگاه می‌کنند ممکن است تصور کنند که در حال دعوا کردن هستید.

۵ چرا اینقدر با تلفن صحبت می‌کنی؟

اینها همسرانی هستند که هنگامی که شما را در حال تلفن زدن و
مشغول درددل کردن و حرف زدن می‌بینند ناراحت می‌شوند به خصوص وقتی احساس می کنند که حرف‌های بی‌اهمیت می‌زنید و
برای وقت‌گذرانی مشغول حرف زدن با تلفن هستید

یا در مواقعی که گمان می‌کنند صحبت‌های تلفنی‌تان منحصربه‌ بدگویی و شایعه‌پردازی
یا غیبت کردن است،نمی‌توانند تحمل کنند که همسر‌شان به این ترتیب وقت‌گذرانی کند.
به همین دلیل خیلی زود نظر خود را بیان کرده و مخالفت خود را با انتقاد نشان می‌دهند.

شوهر شماره ۵ چگونه مردی است؟

می‌‌توان او را مردی دقیق و دلسوز دانست که قدر تک‌تک ساعات عمر خود
را می‌داند.
کسی که برای زندگی‌اش و تک‌تک لحظه‌های آن برنامه‌ریزی دارد و دوست ندارد از برنامه‌ خود عقب باشد؛

او
مردی است که از هر لحظه زندگی خود لذت می‌برد.
او مثبت بودن و موثر بودن را دوست دارد.
از همه مهم‌تر اینکه همان‌قدر که به زندگی خودش فکر می‌کند و برای آن برنامه‌‌ریزی دارد بالطبع برای شما هم
نگران است و دوست ندارد وقت خود را با مسائل بی‌ارزش تلف کنید.

شما باید طوری رفتار کنید که نشان دهید که با او هم‌فکر هستید.
باید برای ارضای حس مسئولیت او خودتان را زنی زرنگ و کاردان معرفی کنید و به او این اطمینان را
بدهید که شما هم مثل او برای زندگی‌تان برنامه‌ریزی دارید و وقت خود را با کارهای بیهوده هدر نمی‌‌دهید.

حتی‌المقدور سعی کنید در حضور شوهرتان پای تلویزیون و تلفن ننشینید و اوقات بیکاری‌تان را هم اگر پیش شوهرتان هستید
با یک برنامه مفرح و شاد بگذرانید.

به طور خلاصه باید طوری رفتار کنید که به او نشان دهید که زندگی مشترک‌تان برای شما اهمیت زیادی دارد
و اصلا نسبت به خواسته‌های او بی‌تفاوت نباشید این بی‌تفاوتی باعث می‌شود او نسبت به شما و کارهایی که انجام
می‌دهید حساس‌تر شود.

۶٫در جمع خودت رو کنترل کن

شوهری که دوست ندارد شما در مقابل دیگران به او ابراز علاقه کنید و
از اینکه مقابل دیگران رفتار خیلی صمیمی و خودمانی با او داشته باشید ناراحت می‌شود و ترجیح می‌دهد در جمع
رفتاری متعادل داشته باشید.

شوهر شماره ۶ چگونه مردی است؟

مردی خجالتی و تا حد زیادی پایبند به اصول اخلاقی است و از همسرش
توقع وقار و سنگینی زیادی دارد.
اساسا دوست ندارد که دیگران را در محیط صمیمی زندگی خودش راه بدهد.
ابراز علاقه او تنها به هنگام تنهایی است چون عشق بین زن و شوهر را یک موضوع کاملا خصوصی به
حساب می‌آورد و از شما هم همین انتظار را دارد و توقع دارد با مراعات حال او و حفظ حریم
خصوصی‌تان رفتار کنید.

روش برخورد با شوهر شماره ۶:

به طور کلی این نکته را به یاد داشته باشید که هرچند ابراز علاقه
به همسر از مسائلی است که باید صد‌درصد به آن توجه کرد اما اصولا این کار در جمع و در
حضور افراد خارج از خانواده‌تان کار اشتباهی است.

آنچه شما باید در خارج از محیط خانه رعایت کنید توجه کردن به شوهرتان و احترام گذاشتن به اوست.
شما نباید اینها را با صمیمیت و ابراز علاقه‌ اشتباه بگیرید.

اصول اخلاقی حکم می‌کند که روابط داخل منزل‌تان با روابط خارج از منزل‌تان تفاوت داشته باشد.
البته این نکته را هم به یاد داشته باشید که محترمانه رفتار کردن و احترام گذاشتن به یکدیگر هرگز به
این معنی نیست که برخوردتان با شوهرتان خشک و رسمی باشد.

۷٫بهم بگو چقدر خرج کردی

شوهری که مدام از شما صورت خرج‌های روزانه‌تان را می‌خواهد البته نه به این دلیل
که به شما اعتماد ندارد بلکه به این علت که به دقت و نظم علاقه‌مند بوده و دوست دارد هرچیزی
با حساب و کتاب پیش برود.
او می‌خواهد هر پولی در راه درست و صحیح خرج شود و این کنترل کردن خرج خانه شما را ناراحت
کرده و عذاب می‌دهد.

شوهر شماره ۷ چگونه مردی است؟

این رفتار با وجودی که ممکن است به غلط به خست تعبیر شود اما
به هیچ وجه ربطی به خسیس بودن شوهرتان ندارد بلکه نشان‌دهنده شخصیت دقیق اوست.
او به لزوم تنظیم یک بودجه دقیق واقف است و از اینکه زندگی‌اش حساب و کتاب داشته باشد لذت می‌برد.

بهتر است با دقت بیشتری به کارهای او و حرف‌هایش توجه کنید چون در
این صورت متوجه می‌شوید که حق با اوست.

بهتر است با دقتی که از خود نشان می‌دهید به او این اطمینان را بدهید که همه چیز در
زندگی روزانه شما حساب و کتاب دارد و بدون این حساب و کتاب‌ها خرج نمی‌کنید و خودتان مواظب همه چیز
هستید.
به طور کلی بهتر است با او همراه شوید تا زندگی بهتری را برای خودتان و همسرتان فراهم کنید.

فراموش نکنید شما با کمی اقتصادی فکر کردن می‌توانید هم کمک خرج خانه باشید و هم پس‌انداز خوبی را
برای زندگی مشترک‌تان فراهم کنید.

۸٫بریم سینما؟

شوهری که همیشه آماده است که نظر خود را درباره کتاب‌ یا مجله‌ای که می‌خو‌اهید بخرید ابراز کند
و در ضمن شما را تشویق به دیدن یک فیلم سینمایی یا تئاتر می‌کند و اگر به خواسته او اهمیت
ندهید عصبانی می‌شود و قهر می‌کند.

او طوری رفتار می‌کند که شما متوجه این رفتار او بشوید و برای جبران دلخوری کاری را که به شما
پیشنهاد داده انجام دهید.
خلاصه اینکه به هر روشی سعی می‌کند شما را راضی کند که پیشنهاد او را بپذیرید و البته بعد از
انجام دادن کار پیشنهادی او باید از این انتخاب هم راضی باشید و از او تشکر و قدردانی کنید.

کنار آمدن با چنین اشخاصی سخت‌ترین کار است چون نه می‌توانید او را قانع
کنید و نه می‌‌توانید به او بی‌‌اهمیت باشید.
از طرفی هم دوست ندارید پیشنهادهای او را بپذیرید.
بنابراین راهی وجود ندارد جز اینکه در مقابل چنین افرادی بسوزید و بسازید.

فکر اینکه بتوانید او را از این اخلاق بد آگاه کنید را از سرتان بیرون کنید.
بهتر است با پذیرفتن انتخاب‌های او زندگی را برای خودتان و شوهرتان شیرین کنید.

۹٫وقت‌شناس باش دیگه!

اگر با هم در محلی قرار ملاقات گذاشته‌اید و شما کمی دیر برسید او عصبانی و ناراحت
می‌شود و به هیچ عنوان حاضر نیست دلایل عذرخواهی شما را بپذیرد و صد درصد شما را مقصر می‌داند همیشه
به جان شما نق می‌زند که وقت‌شناس نیستید و برای وقت او ارزشی قائل نیستید و…
و هر مسئله‌ای که پیش می‌آید این قضایا را یادآوری می‌کند.

شوهر شماره ۹ چگونه مردی است؟

روی هم رفته او مرد خوش‌‌اخلاقی نیست؛ لجوج، یکدنده و بی‌منطق است.
البته این یک مورد کوچک است اما اگر این عدم تفاهم در موارد مهم‌تری بروز کرد می‌تواند زندگی شما را
تلخ کند.

او عادت دارد که کوچک‌ترین و کم‌اهمیت‌ترین مسائل را بزرگ کند و در تمام مشکلات پیش‌آمده شما را مقصر
بداند و بدون گوش دادن به دلایل و حرف‌های شما در موردتان قضاوت می‌کند و از همه بدتر اینکه هیچ
وقت اینها را فراموش نمی‌کند و به قول معروف کینه شتری است.

جواب ساده است: زن و شوهر باید به هم احترام بگذارند، درست مانند دو فرد بزرگسال.
زن و مرد با هم برابرند. مردها به دنبال احترام و افتخارند و زنها به دنبال عشق و توجه و اطمینان (به این معنی نیست که نیاز به احترام ندارند).

احترام شما به شوهرتان او را تشویق می‌کند وظایفش را به عنوان رئیس خانواده بهتر انجام دهد.
با احترامی که به همسرتان می‌گذارید، او اعتماد بنفس لازم برای برآورده کردن انتظارات شما را به دست می‌آورد و می‌داند شما همیشه برای حمایت از او آماده‌اید.

مرد ِ خانه‌ی شما اگر بداند که شما بابت هر چیز کوچکی او را سرزنش و تحقیر نمی‌کنید، برای گرفتن تصمیم‌های
مهم و بزرگ دچار تردید و ترس نخواهد شد. از سویی دیگر، اگر همسرتان را بابت هر حرکتی که می‌کند نقد و نکوهش کنید او از مسئولیت‌هایش سرباز خواهد زد.

دلایل دیگری که باید به مرد خانه‌تان احترام بگذارید:

از نظر احساسی و مالی از خانواده حمایت می‌کند

تمام تلاشش را می‌کند تا خانواده‌اش شاد و راضی باشند

الگوی فرزندان‌تان است

بی‌قید و شرط دوست‌تان دارد و در هر شرایطی کنار شماست

به شما اطمینان دارد و هر مشکلی برایش پیش بیاید با شما مطرح می‌کند

احترام شما، خصوصیات او را به عنوان یک شوهر و یک پدر برای بچه‌ها تثبیت می‌کند

احترام شما به او انگیزه می‌دهد تا شما را بیشتر و بیشتر دوست بدارد

منبع:مجله ایده آل / سماتک

Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

چگونه با همسر غرغرو رفتار کنیم
چگونه با همسر غرغرو رفتار کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *