چگونه بدنی شش تکه داشته باشیم

 
helpkade
چگونه بدنی شش تکه داشته باشیم
چگونه بدنی شش تکه داشته باشیم

صفحه نخست » پزشکی و سلامت » ورزش » چگونه شکم شش تکه (سیکس پک) داشته باشیم؟

برای داشتن شکمی شش تکه عضلانی و صاف باید زمان، صبر و حوصله کافی داشته باشید. برای دستیابی به این هدف باید دو کار انجام دهید: چربی اضافی خود را کم کنید و عضلات قوی بسازید. اینکار نیز با استفاده از رژیم غذایی مناسب و تمرینات مداوم ورزشی امکان پذیر خواهد بود. در این صورت شکمی عضلانی خواهید داشت اما اگر نتوانید لایه‌های چربی را از روی این عضلات بردارید، ظاهر شش تکه نخواهد داشت. در این مقاله قصد داریم در مورد روش‌های دستیابی به شکم شش تکه بحث کنیم.

بر روی یک سطح صاف دراز بکشید، پاهای خود را روی زمین قرار دهید، زانوی خود را بالا ببرید و دست‌هایتان را به موازات سینه نگه دارید. حالا حرکات دراز نشست را به آرامی انجام دهید. قسمت پایینی کمر خود را بلند کنید . دوباره به حالت اول برگردید. این کار را چند بار تکرار کنید. توجه داشته باشید که اجرای نادرست حرکت دراز و نشست ممکن است به کمر شما آسیب برساند پس تا جایی که میتوانید سعی کنید حرکت را درست انجام دهید و در صورتی که به کمرتان فشار وارد می‌شود سعی کنید مشکل را پیدا کنید.

چگونه بدنی شش تکه داشته باشیم

روی زمین صاف بخوابید بازوها را مقابل سینه نگه دارید یا اینکه دست‌ها را به گونه ای نگه دارید که به آرامی شقیقه شما را لمس کند. هرگز دست‌ها را پشت سر نگه ندارید. زانوی خود را خم کنید. شانه‌هایتان را بلند کنید و به سمت زانو بیاورید. سعی کنید در این حرکت از ماهیچه‌های شکمی استفاده کنید.

البته کرانچ یکی از حرکاتی است که به چندین شیوه مختلف قابل اجراست و هرکدام از روش‌های آن تاثیر خاص خود را دارند، سعی میکنیم در یک مقاله مجزا به صورت کامل در مورد حرکات کرانچ صحبت کنیم.

همانند دراز نشست، حرکت کرانچ نیز ممکن است به کمر شما فشار وارد کند پس اگر دردکمر دارید از اجرای این حرکت اجتناب کنید.

بر روی یک سطح صاف دراز بکشید، دست‌هایتان را به طور صاف در اطراف خود نگه دارید و پاهای خود را به صورت مستقیم بالا ببرید. زاویه پا و بدن باید ۹۰ درجه باشد. پا را به آرامی پایین بیاورید بدون اینکه اجازه دهید پاها سطح زمین را لمس کند.

تخت دراز بکشید، دست‌ها را در اطراف خود قرار دهید. شما می‌توانید دست‌هایتان را به هنگام حرکت بلند کنید. همزمان زانوهای خود و نیم تنه را بلند کنید و سعی کنید دست‌ها به زانوهای خود برسانید. در این حال زانو به طور طبیعی خم می‌شود، پاهای شما را به سمت باسن می‌آورد. دوباره به حالت اول برگردید و این حرکت را چند بار تکرار کنید.

به حالت شنا قرار بگیرید ، ساعد و آرنج خود را روی زمین قرار دهید. در این حالت به آرامی باسن خود را به سمت بالا ببرید. در این صورت بدن شما همانند یک کوه خواهد بود که باسنتان مثل قله آن است. به آرامی باسن را به موقعیت قبلی بر گردانید.

باز هم بدن خود را در حالت شنا قرار دهید اما اینبار آرنج را روی زمین قرار دهید و کل بدن را صاف نگه دارید. این موقعیت به شما کمک می‌کند به عضلات خود فشار بیاورید. تا جایی که می‌توانید در همین موقعیت بمانید( نباید بدن خود را حرکت دهید).

انجام این تمرین اگرچه در ابتدا اهمیت زیادی ندارد اما بعد از گذشت زمان حتما به فکر انجام آن خواهید بود. این ماهیچه‌ها در دو طرف شکمتان قرار گرفته است. روش‌های متعددی برای انجام این تکنیک وجود دارد. روی پشت خود دراز بکشید. پاها را به صورت رکاب زن نگه دارید. حالا پاهای خود را حرکت دهید. در همین حالت زانوی چپ خود را به سمت شانه راست بیاورید و سپس زانوی راست را به سمت شانه چپ بیاورید.

آن را در زندگی روزمره خود به کار ببرید: برخی از این روش‌ها شامل موارد زیر است:

در این حالت از یک غلتک که دارای میله‌ای استفاده کنید. به حالت شنا قرار بگیرید. با دو دست غلتک را بگیرید پنجه‌های خود را روی زمین قرار دهید و غلتک را به سمت جلو حرکت دهید.

با استفاده از این تکنیک عضلاتی در اطراف شکم شما تشکیل می‌شود که با دیدن آن شگفت زده خواهید شد. ۵ عدد بارفیکس را در حالتی انجام دهید که کف دست به سمت بیرون باشد و ۵ بار بارفیکس را با کف دست به سمت داخل انجام دهید. اینکار برای تحریک عضلات شکم و پهلو بسیار مناسب است.

مجله سلامت

سلام من 25 سالم هست چند ماه طول میکشه تا سیکس پک داشته باشیم

خب بستگی به میزان چربی هاتون داره که کی به نتیجه برسید

سلام من هر روز ورزش های هوازی و هم حرکت های شکمی انجام میدم اشکالی نداره اینجوری ادامه بدم؟
نیاز به استراحت هم هست یا همینطور ادامه بدم؟

نه آقا از این خبرها هم نیست که صبر ایوب داشته باشی
کافیه دراز و نشست، بارفیکس. و روزانه حداقل 20تا شنا بری
بدنم توی 3ماه کامل شیش تیکه اش معلوم شد

برادر وعده‌ی غذایی هم تاثیر داره که چی بخوریم چی نخوریم؟

هر چقدر کمتر از میزان کالری روزانه مورد نیاز، کالری جذب کنید(مثلا با توجه به قد، وزن و استخوان بندی روزانه 2000 کالری مورد نیاز باشه و شما 1500 کالری مصرف کنید) باعث میشه بدن از چربی ها و … استفاده کنه، با آب شدن چربی سیکس پک های شما نمایان میشه.

اره سبزیجات، تخم مرغ و خشکبار زیاد بخور

من با رقص سیکس پک بدست آوردم، اونم خیلی سخت و پشت سر هم تمرین کردم تا سیکس پک بیارم

سلام
از زومبا استفاده کردید؟

اگه می خواید سیکس پک داشته باشید فقط کافیه دراز و نشست و شنا و بار فیکس برید

من استعداد چاقی ندارم و لاغرم من تمرینای زیادی کردم ولی روم اثر نداره چرا؟؟

باید اول لاغر شویم با چربی اضافه نمی توان خوب ورزش کرد و زمان در آوردن سیکس پک طولانی می شود.

ممنون خیلی مناسب و خوب بود

چه زمانی ما بدنمان 6 تیکه می شود

چگونه بدنی شش تکه داشته باشیم

تمرینات شکمی باعث تقویت و حجم عضلات شکم می شود ولی برای نمایان شدن این عضلات باید حجم چربی شکمی رو کاهش داد (با رژیم مناسب و …)

باید مرتب تمرین کنی رژیم بگیر وپیاده روی کن بدو طناب بزن برای همچین بدنی باید صبرحضرت ایوب داشته باشی

باید به تمرینات بدنسازی خیلی اهمیت بدهیم

نام:

آیا دوست دارید یک شکم سیکس پک داشته باشید ؟ آیا همیشه به دنبال داشتن یک اندام سالم و زیبا هستید؟ بسیاری از افراد دوست دارند که شکم شش تکه داشته باشند اما قطعاً انجام این کار برای آن ها با چالش های زیادی روبرو خواهد بود و نیاز به تلاش بالایی دارد. رژیم غذایی و ورزش های افراد با شکم های سیکس پک کمی متفاوت است اما شما نیز می توانید با در نظر گرفتن بعضی از راهکار ها به چنین مورد مهمی دست پیدا کنید که در این قسمت از تناسب اندام نمناک راهکارهایی را در این باره به شما معرفی خواهیم کرد.

در کنار ورزش، حتما باید یک رژیم غذایی اصلاح شده داشته باشید تا بتوانید عضلات خود را بسازید که این رژیم غذایی باید موارد زیر را شامل شود :

یکی از مهم ترین مواد مغذی که به ساخت عضلات کمک می کند، کربوهیدرات است. گندم کامل، برنج قهوه ای، جو و کوینوا و آب جزء مواد غذایی هستند که کربوهیدرات های خوب و مفیدی دارند و سریع هضم می شوند. فقط باید 20 الی 25 گرم از این کربوهیدرات ها را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید و 3 ساعت قبل از خواب آن ها را مصرف نمایید.

چگونه بدنی شش تکه داشته باشیم

آب رسانی به بدن بسیار حائز اهمیت است. حداقل 2 الی 3 لیتر آب در روز بنوشید تا سم های بدن را دفع کند. اگر چه مصرف مایعات بسیار ضروری است اما هرگز نباید از نوشیدنی های شیرین و نوشابه استفاده کنید و همچنین می توانید چای سبز را نیز در رژیم روزانه خود بگنجانید.

مصرف پروتئین در اول صبح برای شش تکه شدن شکم بسیار مهم است، سطح سوخت و ساز را افزایش می دهد و باعث حجم توده عضلانی مناسب می شود و باعث می شود که احساس گرسنگی نداشته باشید. مواد غذایی حاوی فیبر، میوه ها و مواد حاوی پروتئین مثل تخم مرغ، املت و شیر بسیار کمک کننده است.

به جای مصرف وعده های غذایی بزرگ برای ساخت یک شکم شش تکه، از وعده های غذایی کوچک استفاده کنید که در طول روز به شما کمک می کند و قند خون تان را در حالت متناسب نگه می دارد رژیم غذایی شکم شش تکه سختی هایی را در پی دارد اما یکی از فوایدش این است که از حجم زیاد بدن جلوگیری می کند.

مصرف روزانه 500 میلی گرم سدیم برای عملکرد مناسب بدن لازم است اما از مصرف غذا های فرآوری شده یا فست فود که مقدار زیادی نمک دارند خودداری کنید. سدیم اضافی را از رژیم غذایی خود حذف کنید تا نتایجش را ببینید.

مواد مغذی و مواد معدنی مثل میوه ها و سبزیجات را می توانید جایگزین خیلی از مواد غذایی دیگر کنید. آن ها حاوی مواد مغذی هستند و می توانند به ساخت شکم شش تکه کمک کنند. مصرف گوجه فرنگی و موز به دلیل وجود آهن بالا همچنین سیب، پرتقال و آناناس و انار بسیار مفید است، سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و ویتامین ها را به بدن شما می رساند. سبزیجات، زنجبیل، هویج، اسفناج، بروکلی و قارچ گزینه های مناسبی هستند.

چربی سالم به بهبود توده عضلانی شما کمک می کند. چربی های تک رشته یا غیر اشباع و چند رشته ای غیر اشباع چربی های مناسبی هستند و در مواد غذایی مثل روغن ماهی، آووکادو، آجیل، روغن زیتون و کره بادام زمینی وجود دارند.

کافئین و آنتی اکسیدان موجود در چای سبز برای کاهش چربی های شکمی مفید است کافئین موجود در چای سبز آدنوزین خستگی آور را مسدود می کند، آنتی اکسیدان موجود در آن نیز باعث افزایش مقدار اکسیژن در بدن شده و سوخت کافی را فراهم می کند. نوشیدن یک فنجان چای سبز قبل از انجام تمرینات ورزشی سبب بهبود عملکرد شما در هنگام ورزش می شود.

مصرف بادام سبب بهبود عملکرد دستگاه گوارشی شده و به دلیل فیبرهای غیر قابل تخمیر سبب افزایش سیری و ثبات سطح قند خون می شود همچنین مصرف بادام از یبوست و نفخ جلوگیری می کند. مصرف 30 الی 35 عدد بادام در روز به افراد کمک می کند چربی شکمی بیشتری از دست بدهند.

ساقه های سبز مارچوبه حاوی فیبر است و خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار بالایی دارد. مارچوبه یک ادرار آور ملایم بوده و در درمان نفخ موثر است و به ماهیچه ها کمک می کند قوی تر شوند و چربی شکمی بیشتری از دست بدهند.

پودر پروتئینی آب پنیر سرشار از آمینواسیدهایی زنجیره ای است که سبب تسریع بازیابی و بهبود عضلات و کاهش آسیب ناشی از تمرینات ورزشی می شود. افرادی که در رژیم غذایی خود از منابع پروتئینی استفاده می کنند بیشتر از سایرین چربی های شکمی را از دست داده و عضلات مورد نیاز بدن را می سازند.

مصرف ماست یونانی به دلیل دارا بودن کلسیم و پروبیوتیک ها به شش تکه شدن شکم کمک می کند. مصرف ماست یونانی می تواند باعث از دست رفتن چربی های شکمی شود.

غذا های سرخ کردنی : غذا های سرخ کردنی حاوی اسید چرب هستند. مرغ و و زمینی سرخ کرده را مصرف نکنید. چربی های هیدروژنه باعث ایجاد التهاب و افزایش چربی شکم می شود و می تواند تلاش شما برای کاهش چربی های شکمی را به طور کلی نابود کند.

غذاهای فرآوری شده : مصرف غذاهای فرآوری شده به علت دارا بودن کربوهیدرات های تصفیه شده باعث افزایش قند خون و ذخیره سازی چربی می شود.

نوشیدنی های شیرین : مصرف نوشیدنی های شیرین مثل نوشابه، آب میوه های مصنوعی در سوپر مارکت را کنار بگذارید.

الکل : به هیچ وجه الکل مصرف نکنید زیرا مصرف الکل باعث افزایش چربی شکمی می شود و تمامی تلاش های شما برای داشتن یک شکم شش تکه را خراب خواهد کرد.

حبوبات : حبوبات غیر ارگانیک، مواد غذایی سالمی ندارند و مانع ایجاد شکم شش تکه می شوند.

در این بخش از رژیم و تناسب اندام نمناک یک برنامه غذایی بدون هیچ عوارض جانبی و دارای نتایج مثبت در مورد شکم شش تکه به شما معرفی می کنیم.

یک فنجان سبزیجات پخته یا خام را همراه با میوه به وعده صبحانه خود اضافه کنید تا راحت تر شکم شش تکه داشته باشید. بعضی از گزینه های مربوط به صبحانه را می توانید در این قسمت مشاهده کنید.

یکی از زیباترین قسمت های بدن، داشتن شکم شش تیکه یا به عبارت دیگه سیکس پک می باشد. برای داشتن شکم شش تیکه، زمان و صبر و حوصله نیاز است. شما لازم است دو کار انجام دهید : از بین بردن چربی ها و ساختن عضلات شکم. می توانید این کار را با رژیم غذایی و ورزش مداوم انجام دهید. شما می توانید سفت ترین عضلات شکم را داشته باشید اما اگر یک لایه چربی بر روی آن ها قرار گرفته باشد، آن ها نشان داده نخواهند شد. در این چگونگی می خواهیم با برنامه ورزشی و روش سوزاندن چربی، در کمترین زمان ممکن شکمتان را سیکس پک کنیم.

فهرست بندی این مقاله

1حرکت دراز و نشست ساده : مطابق شکل بر روی زمین دراز بکشید، کف پاها را بر روی زمین بگذارید. در این شرایط، زانو ها خم شده و دست ها بر روی قفسه سینه قرار می گیرند. از فردی بخواهید که پاهای شما را بر روی زمین نگه دارد یا روی پاهای خود را در زیر چیزی سنگین نگه دارید. تمرین دراز نشست را انجام دهید. شانه ها و پشت کمر خود را از روی زمین بلند کنید. قسمت پشت کمر را در حین عمل دراز و نشست صاف و مستقیم ( بدون قوز ) حفظ کنید. به وضعیت اولیه برگردید. این حرکت را تکرار کنید.

چگونه بدنی شش تکه داشته باشیم

2حرکت دراز و نشست از نوع کرانچ. مطابق شکل بر روی زمین دراز بکشید ( با کف پوش یا بدون کف پوش ) و دست های خود را جلوی قفسه سینه یا کمی در تماس با قسمت گیجگاهی سر قرار دهید (هرگز دست ها را پشت سر نگذارید). زانو های خود را خم کنید. فقط شانه های خود را ( نیم تنه فوقانی ) را به سمت زانوها از زمین بلند کنید. به شدت از عضلات شکم خود برای این کار استفاده کنید.

3حرکت دراز و نشست با پاهای کاملا عمودی. مطابق شکل بر روی زمین دراز بکشید، پاهای خود را به حالت مستقیم بر روی زمین قرار دهید و دست های خود را در کنار بدن قرار دهید. پاهای خود را به حالت مستقیم از زمین بلند کنید (زانو های خود را به هیچ وجه خم نکنید)، پاها را در حالت عمود بر بدن (نزدیک به عمود) بالا ببرید. حالا پاها را مطابق شکل، پایین ببرید و بدون اینکه پاهای شما با زمین تماس پیدا کنند، این حرکت را تکرار کنید.

4حرکت دراز و نشست حالت جک نایف (دسته قیچی). مطابق شکل بر روی زمین به پشت درازبکشید. برای حفظ تعادل، دست های خود را در کنار بدنتان بر روی زمین قرار دهید. می توانید در حالی که به این حرکت عادت می کنید، دست های خود را از زمین بلند کنید. به طور همزمان، زانوها و نیم تنه فوقانی خود را از زمین بلند کنید. در این شرایط، زانوها و صورتتان در یک خط فرضی در میان بدنتان مانند شکل به هم می رسند. در این حالت باید بتوانید با صورت تان زانوهای خود را لمس کنید. در حالی که پاهای خود را بالا می آورید، پاهای شما به طور طبیعی خم خواهند شد درست مثل دسته قیچی. به حالت اولیه برگردید و بر روی زمین دراز بکشید و دوباره این حرکت را تکرار کنید.

5شنا رفتن روی ساق دست و پنجه پا. مطابق شکل به صورت، روی تشک قرار بگیرید و روی ساق دست های خود تکیه کنید. روی زمین فشار دهید و بر روی پنجه پاهایتان با تکیه بر ساق دستتان، از زمین بلند شوید. در این حالت مانند شکل، کمرتان صاف و در امتداد خطی مستقیم از سر تا پاشنه پا است. به آرامی لگن خود را خم کنید و عضلات شکم را منقبض کنید. در حالی که لگن خم می شود، بدنتان شبیه کوه به نظر می رسد. به آرامی پشت خود را دوباره مانند موقعیت اولیه، صاف و مستقیم کنید. مراقب باشید در این حرکت زانوها خم نشوند.

6حرکت تخته یا پلانک. همانند حرکت قبل به صورت، بر روی تشک قرار بگیرید و ساق دست های خود را مطابق شکل، بر روی زمین بگذارید. در این حالت، تمام بدن، صاف و مستقیم است. این حالت به عنوان تخته شناخته شده است. ،شما برای بالا ماندن از زمین از تمام عضلات خود استفاده می کنید اما عضلات شکمتان بخش عمده کار را انجام می دهند .این وضعیت را تا زمانی که می توانید، حفظ کنید.

7بر روی عضلات مایل شکمی کار کنید. مهم نیست که شما در ابتدا بر روی عضلات مایل شکمی کار می کنید یا خیر چون در نهایت شما خواهید توانست بر روی این عضلات نیز مانند دیگر عضلات شکم کار کنید. این عضلات در دو طرف شکم در ناحیه پهلوها قرار دارند. راه های بسیاری برای کار کردن بر روی این عضلات وجود دارد که این حرکات شامل چرخش در نیم تنه فوقانی در مقابل مقداری مقاومت است. دستگاه های چرخاندن در باشگاه وجود دارد که می توانید نیم تنه فوقانی خود را بچرخانید. در حالی که حرکت دراز و نشست را انجام می دهید، می توانید به سمت پهلوها خم شوید. می توانید با در دست داشتن یک توپ از سمتی به سمت دیگر خم شوید و غیره. آگاه باشید که در فراد مبتدی، عضلات مایل شکمی در مقایسه با دیگر عضلات شکم ضعیف هستند (آن ها به سادگی در کارهای روزمره استفاده نمی شوند)، بنابراین در هنگام شروع، حرکات را به آرامی و در حد توان خود انجام دهید.

8در زندگی روزمره خود راه هایی برای دولا شدن، خم شدن و چرخاندن بدن پیدا کنید. برخی از احتمالات عبارتند از:

9با آویزان شدن از میله بارفیکس، خود را به سمت بالا بکشید. شما با تعداد عضلات زیادی که در اطراف شکمتان در این حرکت به کار گرفته می شوند، شگفت زده خواهید شد. این حرکت بارفیکس زدن را ۵ مرتبه در حالی که کف دست در موقع گرفتن میله بارفیکس رو به صورت شما است، انجام دهید و ۵ مرتبه در حالت برعکس یعنی در حالی که پشت دست در زمان گرفتن میله بارفیکس رو به صورت شما است. در این حرکت، شما بر روی تعداد زیادی عضله و همچنین عضله دو سر بازویی خود به طور همزمان کار خواهید کرد.

1درک مفهوم از بین بردن چربی ها. به منظور سوزاندن چربی ها لازم است که از کالری های ذخیره شده در بدن استفاده کنید. از آنجا که هر پوند ( هر پوند حدود ۰٫۴۵۳ کیلوگرم است ) حدود ۳۵۰۰ کالری است، لازم است حدود ۳۵۰۰ کالری بیشتر از کالری که شما با خوردن و نوشیدن به بدنتان وارد می کنید، بسوزانید تا یک پوند وزن خود را کاهش دهید. این امر ساده به نظر می رسد اما واقعا این کار نسبتا سخت است.

2تمرینات کاردیو یا قلبی را انجام دهید. حتی اگر شما ورزش می کنید و عضلات شکم قوی دارید، اگر هنوز یک لایه چربی بر روی عضلات شکمتان قرار گرفته است، هیچ کس آن عضلات قوی را نخواهد دید. لازم است که برخی از چربی های اضافی بر روی شکم را بسوزانید. تمرین های کاردیو تمریناتی هستند که میزان ضربان قلب را در محدوده معینی از زمان افزایش می دهند. برخی از این تمرین ها مانند دویدن، آهسته دویدن، دوچرخه سواری، رقص و قایقرانی هستند. سعی کنید تمرین های کاردیو را اغلب (۵-۳ بار در هفته) حداقل برای مدت ۱ ساعت در یک جلسه انجام دهید.

3وعده های غذایی کوچکتری را در اواخر شب بخورید. این وعده های غذایی بعدا در روز به عنوان چربی ذخیره می شوند نه به این دلیل که در اواخر شب سوخت و ساز بدن شما در حال کاهش یافتن است بلکه چون وعده های غذایی اواخر شب اغلب وعده های غذایی سرپایی پرکالری مانند پیتزا یا بستی هستند که قبل از اینکه شما بخوابید، سوزانده نمی شوند. سوخت و ساز بدن حتی هنگامی که شما خواب هستید نیز کار می کند. واقعیت این است که بیشتر مردم قبل از اینکه بخوابند، شیرینی ها و نشاسته ها را به جای کلم و اسفناج می خورند.

4صبحانه بخورید. بسیاری از مردم از خوردن صبحانه صرف نظر می کنند چون زمانی برای خوردن آن ندارند. ضرر حذف کردن صبحانه از دیدگاه کاهش وزن دو مورد است: این کار باعث می شود که شما بعدا گرسنه تر شوید و سوخت و ساز بدن شما افزایش پیدا نمی کند. خوردن یک صبحانه سالم مانع پرخوری شما در وعده های غذایی بعدی می شود و سوخت و ساز راکد بدن شما را تقریبا تا ۱۰% برای باقی روز افزایش می دهد.

5وزنه بلند کنید. عضلات بدن شما، حتی هنگامی که در حالت استراحت هستند، بیشترین کالری را می سوزانند. به علاوه، تمرینات مقاومتی در هنگامی که میزان کاری مصرفی را کاهش می دهید، به منظور محدود کردن کاهش توده عضلانی، مهم هستند. اگر شما تنها تمرینات قلبی عروقی را ( دویدن، بازی بسکتبال، فوتبال ) بدون انجام تمرینات وزنه برداری انجام دهید، ممکن است توده عضلانی خود را از جمله عضلات شکمی را از دست بدهید.

6هر روز آب بیشتری بنوشید. میزان حداقل آبی را که شما در روز لازم است بنوشید، حساب کنید. وزن خود را نصف کنید (به پوند)، در این صورت، مقدار اونس آبی که لازم است در روز بنوشید، به دست می آید. مثلا لازم است یک فرد حدودا ۶۸ کیلوگرمی حداقل ۲٫۲ لیتر در روز آب بنوشد. شاید این مقدار آب غیر منطقی به نظر برسد اما این مقدار آب را از غذاهایی که می خورید، به دست می آورید و همچنین می توانید با نوشیدن چای، بخشی از این مقدار آب را برای بدن فراهم کنید.

7غلات تصفیه شده را با غلات سبوس دار عوض کنید. در یک مطالعه علمی، افرادی که تمام غلات سبوس دار را می خورند (علاوه بر پنج وعده میوه و سبزیجات، سه وعده لبنیات کم چرب و دو وعده گوشت بدون چربی، ماهی و یا مرغ)، در این افراد چربی های شکم بیشتر کاهش می یابد در مقایسه با گروهی دیگر از افراد که همان رژیم را می خورند اما با غلات تصفیه شده. یک رژیم غذایی غنی از غلات سبوس دار، واکنش گلوکز و انسولین را در بدن تغییر می دهند که در نتیجه چربی ها سریع تر در بدن می سوزند.

8استرس خود را کنترل کنید. استرس، همراه با خواب، یک مسئله کمک کننده است که می تواند شما در رسیدن به هدف کاهش وزنتان کمک کند. در یک مطالعه افرادی که حداقل ۶ ساعت و حداکثر ۸ ساعت خوابیدند، افرادی که پایین ترین سطح استرس را داشتند، در مقایسه با فرادی که سطح استرس بالاتری داشتند، احتمال کاهش وزنشان بیشتر بود.

۱- در روز یک تصویر از بدن خود را در دفتری ترسیم کنید اما اغلب عکس نگیرید ( یک بار در ماه خوب است ). تصویرهای خود را زیاد بررسی نکنید زیرا اگر شما تفاوتی در تصویرها نبینید ممکن است انگیزه خود را از دست بدهید.اگر شما مرتب در رژیم غذایی و ورزش هستید،شما باید تغییراتی را به صورت ماهانه در بدنتان مشاهده کنید.به خاطر داشته باشید که شما این تغییرات را هر روز در آیینه نخواهید دید زیرا آن ها تغییرات خیلی کوچکی هستند.

۲- آب بنوشید تا دچار دهیدراته یا کمبود آب نشوید.مقدار زیادی آب بنوشید،و غذای سالم بخورید.خود را از غذا خوردن محروم نکنید،این کار فقط شما را بیمار خواهد کرد.

۳- مطمئن باشید که شما عضلات پشت کمر را درست به اندازه عضلات شکمی ورزش می دهید در غیر این صورت ممکن است شما وضعیت نا صحیح بدن را ایجاد کنید.

چگونه بدنی شش تکه داشته باشیم

۴- اطمینان حاصل کنید که شما به میزان کافی به خودتان استراحت می دهید(۸ ساعت برای بزرگسالان،۸-۱۰ ساعت برای کودکان و نوجوانان).هنگامی که شما ورزش می کنید واقعا کالری ها را در عضلات می شکنید و اگر برای بازسازی به آن ها زمان مناسب بدهید ( و غذاهای مناسب بخورید)آن ها قوی تر از قبل رشد می کنند.

۵- استفاده از کتاب های برنامه ریزی یا ثبت رکور می تواند برای برنامه ورزشی شما مفید باشند. مجلات ورزشی برای این منظور فوق العاده هستند،زیرا در حالی که شما اطلاعات روزانه را از این مجلات بدست می آورید،شما می توانید یک رکورد کاملی را از گذشته تا آینده کنار هم قرار بدهید.

۱- همچنین فیبر می تواند مانند یک ملین ملایم عمل کند.اگر شما مقدار زیادی فیبر مصرف می کنید مراقب باشید.اگر شما به مصرف مقدار زیادی فیبر عادت ندارید،این می تواند همچنین باعث ایجاد گاز زیادی در شکم شود.شما همچنین دوز فیبر مصرفی خود را با افزایش آب نوشیدنی افزایش می دهید.مصرف فیبر بیش از حد همراه با آب کم می تواند منجر به مشکلات گوارشی شود.

۲- برای افرادی که چند پوند اضافی در اطراف شکم دارند و از ابتدا شروع می کنند به ساختن عضلات شکم ممکن است در ابتدا شما برای مدتی از زمان از ناحیه شکم درشت تر به نظر برسید چون شما در ابتدا عضلات خود را در زیر چربی ها می سازید.شما شما ممکن است بخواهید ورزش های قلبی عروقی را برای دوره ای از زمان بیشتر انجام دهید تا چربی ها در سراسر بدن کاهش یابند.انجام ورزش های عضلانی خاص،متاسفانه،چربی را در ناحیه ای خاص از بدن برطرف نمی کند.علاوه براین،تمرکز صرفا بر روی عضلات شکم می تواند باعث ایجاد عدم تعادل در بدن شود و ممکن است سبب مشکلات پشت کمر در جایی که قبلا مشکلی نداشته شود یا هرگونه مشکل موجود را تشدید کند.

۳- سعی کنید یک عادت غذا خوردن ثابت را حفظ کنید.اگر شما وعده غذایی را حذف کنید و به خودتان گرسنگی دهید تنها به منظور اینکه بعدا بیشتر غذا می خورید شما بدن خود را ضعیف خواهید کرد.از چنین موقعیت هایی تا جایی که امکان دارد پرهیز کنید.اگر شما برای مدت زمان طولانی گرسنه بمانید سوخت و ساز بدن شما کند خواهد شد.در این موقعیت که غذا وجود ندارد بدن سعی می کند از آنچه که دارد استفاده کند بنابراین از حالت انرژی-ذخیره استفاده می کند.در حالت استفاده از انرژی-ذخیره ،بدن کربوهیدرات مورد نیاز خود را (که برای تولید انرژی سوزانده می شود) از پروتئین موجود در عضلات تهیه می کند.این بدین معنی است که شما در حقیقت از پروتئین عضلات شکمی تغذیه می کنید در حالی که سعی می کنید آن ها را بسازید و نمایان کنید.

۴- محدودیت های خود را بشناسید.

۵- درباره دستگاه های ab که تبلیغ می شود محتاط باشید.بسیاری از این وسیله ها قیمت هایشان واقعی نیستد و اگر شما به جای خرید این وسیله،تمرین های شکمی را با یک جلسه باشگاه به طور منظم انجام دهید دراین صورت شما با انگیزه بیشتری تمرین ها را ادامه می دهید.شما احتمال کمتری دارد که از تمرین ها خسته و بی حوصله شوید.

۶- همانطور که برای هر برنامه ورزشی با دکتر خود مشورت می کنید قبل از تغییرات عمده در ورزش روزانه خود نیز این کار را انجام دهید،به خصوص اگر شما مشکلات پزشکی دارید.به آهستگی فشار را افزایش دهید.شور و اشتیاق بسیار خوب است اما هدف گذاری غیر واقعی در طولانی مدت به شما کمک نمی کند.

۷- حتما قبل از شروع هر ورزش یا برنامه تناسب اندام توسط پزشک بررسی و تایید شوید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

منم ندارم…

سلام پاور کامپیوتر من آسیب دید. یک پاور نو روی کامپیوتر نصب…

درسته مهراب تسکین روح و روانمه…

سلام خسته باشید میخواستم بدونم مادر برد asus z490-p از قابلی…

من موندم این همه روانشناس بیکار تا الن کجا بودن…

منم ندارم…

سلام پاور کامپیوتر من آسیب دید. یک پاور نو روی کامپیوتر نصب…

درسته مهراب تسکین روح و روانمه…

سلام خسته باشید میخواستم بدونم مادر برد asus z490-p از قابلی…

من موندم این همه روانشناس بیکار تا الن کجا بودن…


Downloads-icon


چگونه یک صفحه از pdf را حذف کنیمDownloads-icon


pdf (6)Downloads-icon


از همین حالا برنامه سفر نوروزت رو بچین!


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!

چالش شکم شش تکه فقط ده دقیقه در روز و برای سی روز متوالی طول می کشد‎

 

چگونه بدنی شش تکه داشته باشیم

برای یک چالش شکم شش یا به عبارتی سیکس پک، آماده هستید؟ این چالش در مورد قوی و لاغر کردن کل ناحیه میانی بدن شما برای کمک به کاهش چربی شکم و پهلوها می باشد

 

چالش شکم شش تکه فقط ۱۰ دقیقه در روز و برای ۳۰ روز متوالی طول می کشد و پس از آن شما متوجه خواهید شد که لباس هایتان در بدنتان چقدر متفاوت به نظر می رسند. این برنامه فقط در مورد کرانچ پایه نیست، بلکه شامل ۶ حرکت شکمی است که هر زاویه از بدن شما را هدف می گیرند، از جلو گرفته تا پهلوها و پشت.

  

دستور العمل ۶ تمرین برای شکم شش تکه 

در اینجا دستورالعمل های مربوط به این ۶ حرکت مختلف و پس از آن، یک برنامه ۳۰ روزه را بیان می کنیم. توصیه نمی شود که مستقیما به سراغ روز ۱۴ بروید. ( البته اگر می خواهید که قادر باشید در روز بعد بدون آنکه از درد به خودتان بپیچید تمرین کنید) بنابراین برنامه را دنبال کرده و در صورت نیاز، آن را مطابق با برنامه زمانی و سطح توانایی تان تنظیم کنید. بعد از ۳۰ روز شکم شما قسمت بزرگی از چربی خود را از دست خواهد داد و شما به شکم شش تکه خود نزدیکتر میشوید.

  

۱- چرخش روسی نشسته 

 

روی زمین بنشینید، در حالی که زانوهایتان خم هستند و پاشنه هایتان حدود ۰٫۵ متر از باسن تان فاصله دارند. بدون گرداندن ستون فقرات، کمی به عقب کج شوید. دست ها را پشت سرتان قرار داده و آرنج ها را باز نگه دارید.

  

ناف تان را داخل و به سمت ستون فقرات تان بکشید و به آرامی به راست بچرخید. این حرکت، یک چرخش از کمر نیست و با چرخش دنده ها انجام می شود. شکم تان را به داخل بکشید و به چپ بچرخید. سپس دوباره به حالت اولتان (وسط) برگردید. این مراحل تکرار کنید.

  

۲- کرانچ پایه

 

به پشت دراز بکشید، در حالی که زانوهایتان خم بوده و پاشنه پاهایتان حدود ۰٫۳ متر از باسن تان فاصله دارند. دست ها را پشت گوش هایتان قرار دهید. بر عضلات مرکز بدنتان تمرکز کنید، سر و شانه هایتان را بلند کنید و تا جایی که می توانید سر، شانه ها و پشت تان از زمین بلند کنید. شکم و ناف تان را به سمت داخل بکشید. وقتی احساس کمی خستگی کردید، پشت تان را به سمت پایین ببرید. این مراحل تکرار کنید.

  

۳- پلانک از بغل با چرخش 

 

در وضعیت پلانک از بغل، با آرنج روی سمت چپتان قرار بگیرید، در حالی که یک پا یتان روی پای دیگر قرار دارد. وزنتان را روی آرنج چپ تان نگه دارید، درحالی که انگشتانتان به سمت بیرون بدنتان هستند. دست راستتان را پشت سرتان قرار دهید وبرای آماده شدن، نفس عمیق بکشید.

 

هوا را بیرون بدهید، شکمتان را داخل بکشید و عضلات عمیق شکمتان را درگیر کنید. سمت راست قفسه سینه تان را به سمت کف اتاق بچرخانید و آرنج راست تان را به سمت دست چپ تان بیاورید. برای کامل کردن یک تکرار، به وضعیت شروع بازگردید. تعداد تکرارهای تعیین شده را برای این سمت انجام دهید و سپس برای سمت دیگر تکرار کنید.

 

۴- لیفت سوپر من

 

روی شکمتان دراز بکشید (صورتتان رو به زمین باشد) و پاها و بازوهایتان را کاملا بکشید. گردن تان را در یک وضعیت خنثی نگه دارید. در حالی که بازوها و پاهایتان را مستقیم (اما نه قفل شده) و بالا تنه تان را ثابت نگه داشته اید، بازوها و پاهایتان را به طور همزمان به سمت سقف بالا ببرید تا بدنتان به شکل u کشیده شود و قوس پشت و بازوها و پاهای شما مانند شکل بالا ایجاد شود.

 

این وضعیت را برای ۲ تا ۵ ثانیه حفظ کنید و سپس برای کامل کردن یک تکرار، دست و پاهایتان را پایین بیاورید.

  

۵- جک پلانک

چگونه بدنی شش تکه داشته باشیم

 

در وضعیت پلانک قرار بگیرید، در حالی که شانه هایتان در راستای مچ هایتان قرار دارد، بدنتان در یک خط مستقیم و پاهایتان بهم چسبیده هستند. مانند حرکت پروانه، با پرش، پاهایتان را از هم باز کنید و سپس دوباره کنار هم قرار دهید. با هرسرعتی که می خواهید بپرید اما لگن تان را ثابت نگه دارید و اجازه ندهید باسنتان به سمت بالا بیاید. این، یک تکرار به حساب می آید.

  

۶- خم شدن به پهلو با دست ها بالای سر

 

طوری بایستید که پاهایتان، کمی بیشتر از عرض باسن تان از هم فاصله داشته باشند. کف دست هایتان را بهم فشرده و بالا ببرید. با بازوهایتان، سرتان را  که بین بازوهایتان قرار گرفته، فشار دهید تا عضلات مرکز بدنتان کشیده شده و از گردنتان نیز محافظت کنید. یکطرفه به سمت راست خم شوید، وزن میان تنه تان را روی سمت راست بدن بیاندازید. گردن تان را تا حد ممکن در وضعیت خنثی نگه دارید، نه سمت جلو و نه پایین.

 

برای بازگشت به وضعیت ایستاده، دنده های چپ تان را به سمت پایین بکشید. این کار بر روی کار کردن عضلات مورب سمت چپ تمرکز می کند. حالا طرف را عوض کنید و به سمت چپ خم شوید. برای کامل کردن یک ست، بالا بیایید و به وسط برگردید.

 

برنامه ۳۰ روزه شکم شش تکه

 

برنامه ۳۰ روزه بالا را بررسی کنید و در صورت لزوم، آن را با توجه به سطح توانایی تان تنظیم کنید. هر روز شامل سه ست از ۶ تمرین بالاست. ست سوم، دشوار خواهد بود. یادتان باشد که این یک چالش است، بنابراین مطمئن شوید که بر انجام حرکات به طور درست تمرکز می کنید. این برنامه دارای روزهای استراحت نیز می باشد. بنابراین در حالی که شما می توانید در آن روزها تمرینات شکمی را انجام ندهید، اما می توانید برای هدف قرار دادن سایر عضلات، به تمرین دادن اندام دیگر بپردازید.

 

اگر این برنامه ۳۰ روزه برای به دست آوردن شکم شش تکه را انجام داده اید، نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

منبع: fitnessmagazine.ir

 

بهترین مراکزآموزشی بابالاترین میزان بازدهی


طعم موردعلاقه کیکت رو انتخاب کن


پاکسازی و رفع آلودگی هوای خانه


تخته نرد خاتم، بهترین انتخاب برای هدیه

میخوای بدونی برنامه غذایی مناسب بدنت چیه؟


کم شنوایی و ناشنوایی در میانسالان

بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت

عیدامسال کجابریم؟پیشنهادهای ارزان سفرنوروز

خرید اینترنتی تلویزیون،یخچال و… از بانه


سفارش آنلاین کیک تازه خانگی


از بیماری دردناک هموروئید خلاص شوید

لیست بهترین باشگاه های تناسب اندام تهران|

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی


تور کیش را گران نخرید!!

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

خیلی از بدنسازها فیزیک های شایسته ای دارند، اما شاید هرگز آن ها را نشناسید چرا که عضلات آن ها را نمی توانید به وضوح ببینید اگر آن ها چربی های خود را بسوزانند شما می توانید بدن های پیشرفته آن ها را رویت کنید.ما شما را از رژیم غذائی گرفته تا برنامه تمرینی مسلح می کنیم تا بتوانید شکمی خوش فرم و زیبا و 6 تکه بسازید.

شکی وجود ندارد که برخی از مردم به طور طبیعی بدنی کم چرب تر از دیگران دارند. آن هائی که والدین چاقی دارند بیشتر مستعد دارا بودن اضافه وزن می باشند. شاید ژنتیک تا حدی در اضافه وزن دخالت داشته باشد اما عواملی که اغلب تعیین کننده تر است عادات بد غذائی می باشد. بزرگ شدن و رشد کردن در بین افرادی که با غذاهای بی ارزش و سرخ کردنی نفس می کشند و سر کارشان با کره و سس مایونز و انواع سس های دیگر است.

بزرگترین سوءتعبیری که در مورد تمرینات شکم وجود دارد این است که تمرین دادن عضلات شکم باعث سوختن چربی در آن ناحیه می شود. اگر تا به حال عضلات 6 تکه شکمتان نمایان شده باشد بیشترین سئوالی که از شما پرسیده می شود احتمالاً این است که در طول چند روز تکرار کرانچ اجرا می کنید؟

آن چه باید در پاسخ این سئوال بگوئید این است: رژیم غذائی و برنامه تمرین هوازیتان به چه شکل است؟

آن چه می خورید، زمانی که آن را می خورید و مقدار آن، مقدار تمرین هوازی که اجرا می کنید و زمانی که تمرین را انجام می دهید همگی در کنار هم مشخص کننده میزان چربی است که در بدنتان وجود دارد و بنابراین در نمایان بودن یا نبودن عضلاتتان نقش دارد. اما به هر حال نیاز است که از چگونگی تمرین صحیح روی عضلات شکم صحبت کنیم. همه، عضلات شکم دارید اما برای این که بهترین ظاهر را داشته باشند باید آن ها را توسعه دهیم درست مثل جلوبازوها، سینه یا پشت بازوها.

چگونه بدنی شش تکه داشته باشیم

یکی از اشتباهات و شایعات این است که باید عضلات شکم را هر روز تمرین داد. به عنوان یک بدنساز یا فردی که به طور جدی با وزنه ها تمرین می کند، هرگز عضلات چهار سر ران یا سینه خود را هر روز هفته تمرین نخواهد داد. به خوبی می دانید که در آن صورت دچار تمرین زدگی و در نتیجه کاهش سایز و قدرت عضلانی خواهید شد.

هر عضله ای برای بازسازی و ترمیم بعد از این که تحت تخریب (تمرین) قرار گرفت نیاز به زمان دارد. با این که عضلات شکم زودتر از عضلات بزرگ تر بدن ریکاوری می شوند نباید آن ها را بیشتر ۲ الی ۳ نوبت در هفته تمرین دهید. می توانید این گروه عضلانی قبل یا بعد از دیگر عضلات بدن تمرین دهید. می توانید در روزهائی که تمرین ندارید عضلات شکم خود را تمرین دهید. اکثر حرکات شکم در خانه قابلیت اجرا دارند. بنابراین همواره برای تمرین این عضله الزامی به حضور در باشگاه وجود ندارد.

یکی از روش هائی که می توانید براساس آن عضلات شکم خود را تمرین دهید، به این صورت است:

یکی از بحث هائی که چندین سال است ادامه داشته و دارد این است که آیا برای تمرین دادن عضلات شکم نیازی به استفاده از وزنه یا هرگونه مقاوت اضافی هست یا خیر؟ افرادی که استفاده از وزنه را لازم می دانند استدلالشان این است که عضلات شکم هم مثل هر گروه عضلانی دیگر نیاز به اضافه بار دارند تا بتوانند بزرگ تر و قوی تر شوند. اما آن دسته از افرادی که با وجود وزنه در تمرین شکم مخالفت دارند می گویند به کارگیری وزنه باعث ساخته شدن عضلات شکم شده و در نتیجه منجر به ضخیم تر شدن بخش میانی بدن و سایز کمر می گردد.

هیچ یک از این دو نظریه کاملاً درست یا غلط نیستند. اما تعداد معدودی از افراد هستند که تا به حال توانسته اند آن قدر سایز عضلات شکم را زیاد کنند که در نهایت منجر به بیشتر شدن سایز کمر شده باشد. از سوی دیگر مگر این که توسعه ناچیزی در عضلات شکم داشته باشید که آن ها صرف و عادی به نظر برسند. برای یک فیتنس کار شاید داشتن شکمی صاف خیلی بهتر از داشتن تکه های شکم درشت و برآمده باشد. اما بدنسازان معمولاً عضلات 6 تکه کاملاً برجسته و درشت را می خواهند.

عضلات شکم صاف و توسعه نیافته دوبعدی دیده می شوند. حتی اگر بدنتان فوق العاده کم چربی و خشک باشد. عضلاتی که به خوبی تمرین داده نشده باشند جلب توجه نخواهند کرد. از سوی دیگر عضلات شکمی قوی و رشد کرده خیلی خوب نظرها را جلب می کند. در واقع مزیت داشتن اندکی ضخامت در عضلات شکم این است که با مقدار وجود کمی چربی هم، باز قابل رویت می باشند.

بنابراین باید از وزنه هم استفاده شود. اما چه قدر؟ نیاز به آن قدر وزنه نیست که شما در هر ست محدود به اجرای ۸ الی ۱۰ تکرار کند. و از طرف دیگر وزنه نباید آن قدر سبک باشد که مقاومتی برایتان ایجاد نکند. دامنه تکراری بین ۱۲ الی ۲۰ برای اجرای حرکات شکم با وزنه مناسب است.

هر فردی که دارای اطلاعات قابل قبول در زمینه تغذیه باشد می تواند برای مدتی طولانی برایتان از جزئیات رژیم غذایی صحبت کند. مهم این است که اطلاعات در قالبی بیان شود که همه بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

بدن انسان ماشینی است که نیاز به سوخت ثابت دارد. چرا که در هر بازه زمانی مقدار مشخصی کالری می سوزاند. بنابراین منطقی است که به جای مصرف ۲ الی ۳ وعده بزرگ، چند وعده بیشتر و کوچک تر استفاده کنید. زمانی که فقط دو وعده بزرگ در روز غذا می خورید، بدن آن چه نیاز دارد را دریافت می کند و مازاد آن را به شکل چربی ذخیره می کند و مابین این وعده ها که ساعت های طولانی وقفه ایجاد می شود بدن برای تأمین انرژی خود سراغ تخریب عضلات می رود. با خوردن چندین وعده غذائی در طول روز می توانید متابولیسم بدن را نیز بالا نگهدارید و اطمینان حاصل کنید که عضلات حفظ شده و چربی ها نیز می سوزند.

بدنسازان قبل و بعد از تمرین به مقادیر مشخصی از کربوهیدرات نیاز دارند. در غیر این صورت قادر نخواهند بود بهترین تلاش خود را در تمرین از خود نمایش بگذارند و هم چنین بدن ها نمی توانند به طور کامل ریکاوری شوند. چنان چه هدفتان چربی سوزی است باید فقط قبل و بعد از تمرین کربوهیدرات مصرف کنید.

هر وعده غذائی باید حاوی پروتئین باشد. هر نوشیدنی که می نوشید نباید حاوی هیچ چیز به غیر از پروتئین باشد. توجه داشته باشید که اگر پودر پروتئین خود را همراه شیر و مقداری میوه مخلوط می کنید، ناخواسته مقادیر زیاد قند ساده وارد رژیم غذائی خود می کنید.

یک راهنمای خوب می گوید روزی 1/۲ گرم پروتئین به ازاء هر کیلو از وزن بدن مصرف کنید و آن مقدار را به چندین وعده غذائی (احتمالاً ۴ وعده آن غذای جامد است) می خورد، نیاز به مصرف ۳۰ الی ۴۵ گرم پروتئین در هر وعده غذائی دارد.

سالم غذا بخورید، باید متوجه شوید که سالم خوردن یعنی چه. یک سینه مرغ آب پز، یک عدد سیب زمینی شیرین کوچک و یک فنجان کلم بروکلی یعنی یک وعده غذائی پاک و سالم. اما یک ساندویچ مرغ پرچرب که سرشار از مایونز و سس کچاپ است که در کنار آن سیب زمینی سرخ کرده هم باشد درست نقطه مقابل تغذیه ای سالم می باشد.

جالب است بدانید خیلی از مردم با خوردن دومین وعده ای که عنوان شد تصور می کنند به علت وجود مرغ در آن وعده خوبی به حساب می آید. شما باید از مصرف غذاهای سرخ کردنی، دسرها، آب میوه ها، کرم ها، سس ها، شیرینی ها، کلوچه ها، کیک ها، نان سفید، پیتزا، کره و غذاهای مشابه خودداری کنید.

اکثر وعده های غذائی نان باید پروتئین خالص از جمله تخم مرغ، مرغ، بوقلمون، ماهی و برش هائی از گوشت قرمز خالص، به همراه سبزیجاتی از جمله بروکلی، لوبیا سبز، هویج و کاهو باشد. قبل و بعد از تمرین می توانید مقادیر متوسطی کربوهیدرات مرکب مثل برنج قهوه ای، جو دوسر یا سیب زمینی شیرین مصرف کنید.

برای کاهش دادن چربی بدن باید کالری بیشتری نسبت به آن چه مصرف می کنید بسوزانید. اکثر بدنسازان زمانی که برای مسابقات خود آماده می شوند چنین کاری انجام می دهند یعنی هم کالری کمتری مصرف می کنند و هم این که توسط اجرای تمرینات هوازی کالری مصرفی خود را افزایش می دهند. چنانچه غذائی بیش از حد میل کنید حتی اگر همه آن ها از منابع سالم باشد قادر نخواهید بود کل چربی مورد نظر خود را بسوزانید.

در مورد این که عضله سازی را برای چربی سوزی باید مدتی فراموش کنید نگران نباشید. فقط روی حفظ حجم عضلانی فعلی خود متمرکز باشید تا زمانی که چربی های موردنظرتان کاملاً بسوزند. توجه داشته باشید که وقتی جزئیات عضلاتتان بیشتر شود بدن دو برابر بزرگ تر و توسعه یافته تر به نظر خواهد رسید.

هرگز در یک وعده غذائی از چربی و کربوهیدرات با هم استفاده نکنید هر دوی آن ها منبع انرژی هستند و تأمین اضافه بر سازمان انرژی منجر به ذخیره مازاد آن به صورت چربی در بدن می شود شما می توانید غذاهائی مثل تخم مرغ کامل، استیک و ران مرغ را مصرف کنید به شرطی که همراه آن ها کربوهیدرات مثل برنج و نان مصرف نکنید. کربوهیدرات باید با ترکیب منابع خالص پروتئین از جمله سینه مرغ، سفیده تخم مرغ و تن ماهی در آب مصرف شود.

حرکت/ تکرار/ ست

کرانچ با کابل/ ۲۰ـ۱۲/ ۳

بالا کشیدن پاها در حالت آویزان/ ۱۲/ ۳

کرانچ روی میز شیب دار/ ۲۰ـ۱۲/ ۳

حرکت/ تکرار/ ست

بالا کشیدن پاها در حالت آویزان/ ۲۰ـ۱۲/ ۳

کرانچ با دستگاه/ ۱۵ـ۱۲/ ۳

پاقورباغه/ ۲۰ـ۱۲/ ۳

چگونه بدنی شش تکه داشته باشیم
چگونه بدنی شش تکه داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *