چگونه بدنی چغر داشته باشیم

 
helpkade
چگونه بدنی چغر داشته باشیم
چگونه بدنی چغر داشته باشیم

مطالب پر بازدید


بیشتر افراد تمایل دارند که بدنی عضلانی داشته باشند ، اما به دلیل داشتن مشغله کاری و دیگر موضوعات وقت انجام ورزش را ندارند ، اکثر افراد فکر می کنند برای داشتن بدن عضلانی باید تمرینات سخت انجام دهند اما باید بدانید که با روش های ساده تر نیز می توان بدن عضلانی داشت.


چگونه بدنی چغر داشته باشیم

1) سعی کنید از خوردن کربوهیدرات های ساده قبل از خواب اجتناب کنید. کربوهیدرات های بی ارزش و بی کیفیت کربوهیدرات هائی هستند که با سرشار از قند می باشند و یا تحت عملیات شیمیائی قرار گرفته اند از این گروه کربوهیدرات ها می توان به اکثر نان های سفید غذاهای سرپائی شکلات ها و حتی میوه و آب میوه نیز اشاره کرد. خوردن این نوع غذاها قبل از رفتن به رختخواب ضمن اینکه از چربی سوزی بدن جلوگیری می کنند. باعث می شوند که بدن مستعد ذخیره چربی نیز بشود.

۲) سعی کنید بر حجم عضلات بدن بیفزائید. هر چه قدر بدن ماهیچه ای تر و عضلانی تر باشد به همان نسبت کالری بیشتری حتی در زمان استراحت می سوزاند. کلاً از لحاظ متابولیکی بافت عضله بسیار فعال تر از چربی می باشد. پس سعی کنید حتماً ورزش های با وزنه را هم جزء برنامه خود قرار دهید.

۳) هرگز سعی نکنید که بدن گرسنه و یا از غذا پر شود. واقعیت این است که باید در همه چیز اعتدال را رعایت کرد. پس سعی کنید زمان وعده های غذائی را از قبل مشخص کنید تا به خود گرسنگی ندید و با انجام همین کار هم به نوعی باعث خواهید شد که زیاده خوری نکنید. چون در زمان های معین غذا می خورید و مقدار غذا نیز مشخص می باشد سعی کنید به محض اینکه احساس سیری کردید دست از غذا بکشید و اصلاً سعی نکنید که پرخوری کنید.

۴) تمرینات هوازی را دو برابر کنید. تمرینات هوازی را در دفعات بیشتر انجام دهید و به جای یک تمرین هوازی یک ساعته دو تا تمرین نیم ساعته انجام دهید.

تحقیقات نشان داده است که افرادی که ۳۰ دقیقه صبح و ۳۰ دقیقه عصر به تمرینات هوازی می پردازند در قیاس با افرادی که یک جلسه یک ساعته به تمرین می پردازند چربی بیشتری می سوزانند.

۵) سعی کنید از غذاهای فیبری بیشتر استفاده کنید اکثر افراد از این گونه مواد به اندازه کافی در طول روز مصرف نمی کنند و واقعیت این است که این یک عادت اشتباه می باشد. فیبرها نه تنها باعث ارتقاء سطح سلامتی می شوند، بلکه به طور محرز باعث افزایش چربی سوزی نیز می شوند.

(سبزیجات با برگ سبز و سالاد بهترین منبع اینگونه مواد می باشند)

اگر پس از خوردن غذا و به خصوص پس از خوردن موادغذائی شیرین و یا غلات (نان و مشتقات آن) احساس خواب آلودگی می کنید جای نگرانی نیست چون بدنتان وضعیت نرمالی دارد. خوردن موادغذائی شیرین باعث می شود که مغز مقدار زیادی neurotransmitter سرتونین تولید کند. این همان ماده ای که شب ها موجب به خواب رفتن مردم می شود خوردن موادغذائی شیرین و مواد دیگری که از آرد تهیه شده اند همچون کیک نان و پاستا باعث می شود که سطح قند خون از میزان نرمال آن تجاوز کند و همین امر موجب می شود که پانکراس مقدار قابل توجهی انسولین ترشح کند و باعث سوق دادن یکی از بلوک های تشکیل دهنده پروتئین به نام تریپتوفان از جریان خون به داخل مغز می شود و در آنجا همین آمینواسید به سرونین تبدیل شده و احساس خواب آلودگی می نماید. اکثر افراد می توانند با محدود کردن موادغذائی حاوی قند و نشاسته از احساس خواب آلودگی پس از غذا خوردن جلوگیری نمایند.در زمان هائی که هوشیار بودن و گوش به زنگ بودن برایتان اهمیت دارد. موادی بخورید که به هیچ وجه باعث بالا رفتن یک مرتبه قند خون نشوند.

۱) سالاد،

۲) خشکبار

۳) گوشت

۴) ماهی

۵) مرغ

اگر روزانه دو وعده سالاد سبزی در برنامه غذایتان ندارید پس هنوز برایتان پیغامی ارسال نشده است.

ـ سه تحقیق جدید خبرهای مفیدی در خصوص مواد شیمیائی موجود در گیاهان و یا همان فیتوکمیکال ها برایمان دارند. ما از این نکته آگاه هستیم که گرچه فرنگی حاوی ماده شیمیائی به نام لیکوین (LYcopene) است که از سرطان پروستات و دیگر سرطان ها جلوگیری می کند. و همچنین اگر قبل از در مرض قرار گرفتن پوست زیر نور آفتاب از این ماده استفاده کنیم حتی باعث ممانعت از آفتاب سوختگی نیز می شود. بدن انسان به لیکوین گوجه فرنگی خام جذب می نماید.

۱) در یک تحقیق به عمل آمده در مرکز مطالعات کشاورزی سربلند مشخص شد که هندوانه یک منبع به مراتب بهتر لیکوین می باشد و همچنین بدن برای جذب لیکوین موجود در آن نیازی به پخته بودن آن ندارد و نوع تازه و خام آن را به آسانی جذب می نماید.

۲) در دومین تحقیق که در دانشگاه کارولینای شمالی انجام گرفته معلوم شد که گوجه فرنگی حاوی یک ماده بسیار قوی است که موجب دور شدن پشه ها می شود. این محصول به مراتب مؤثرتر از DEET که در بازار موجود است می باشد و به زودی به صورت کرم یا نام ثبت شده lBl ۶۴۲ به بازار مصرف عرضه خواهد شد.

۳) در آزمایش سوم مشخص شد که ماده استخراج شده از ریشه گیاه چین سنگ (gin seng) در موش های آزمایشگاهی به احساس تر ساختن سلول ها به انسولین از بروز دیابت در آنها جلوگیری می نماید. گیاهان حدود سه میلیارد سال است که بر روی کره زمین وجود دارند. شمار زیادی از گیاهانی که امروز بر روی زمین وجود دارند کمیاب محسوب می شوند. تنها گیاهانی توانسته اند به بقای خودشان ادامه دهند که حاوی مواد شیمیائی بودند که باعث دور کردن حشرات و باکتری ها و ویروس ها و قارچ ها بوده اند.

این گیاهان حاوی آنتی اکسیدان هائی هستند که به آنها در ترمیم شاخ و برگشان کمک می کنند و همچنین دارای عناصری هستند که از رشد ناهمگون سلول ها (سرطان) در آنها جلوگیری می نماید. خیلی از این عناصر که برای گیاهان مفید هستند. برای جانوران دیگر و از جمله انسان نیز که آنها را می خورند. مفید هستند همیشه فروشندگانی وجود دارند که در حال تبلیغ محصولات خود و فروش آنها به ما هستند ولی ما که از مواد شیمیائی موجود در این محصولات خبر نداریم، پس بهترین استراتژی خوردن به وفور گیاهان قابل خوردن می باشد. خوردن قرص به تنهائی نمی تواند کمکی به رفع عارضه ای که بر اثر پیروی از یک رژیم غذائی که سیب زمینی سرخ کرده، همبرگر و کیک پای سیب همیشه به عنوان پای ثابت آن تلقی می شده بنماید.

مطالب مرتبط

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است


چگونه عضله سازی کنیمامروزه همه خانم‌ها و آقایان علاقه‌مند به حفظ تناسب اندام و حتی فراتر از آن، یعنی عضله سازی و بدن سازی هستند و رفته رفته این علاقه بیشتر و بیشتر می‌شود. درست است که حفظ تناسب اندام و داشتن بدن فیتنسی، عالی است ولی برخی از افراد آن قدر این خواسته را زیاد احساس می‌کنند که از انواع مکمل‌ها و … استفاده می‌کنند که برای بدنشان مضر هستند. یادتان باشد که هدف از ورزش و فیتنس و … ابتدا باید سلامتی باشد و سپس زیبایی ظاهری. وقتی صحبت از فیتنس می‌آید، همه یاد عضله سازی می‌افتند، بدنی سفت و ورزیده! ولی به این راحتی‌ها هم نیست و سوال پیش می‌آید که چگونه عضله سازی کنیم؟ در ادامه این مطلب، به جواب “چگونه عضله سازی کنیم” می‌رسیم. با ما همراه باشید.

چگونه عضله سازی کنیم ؟ بعضی از افراد ممکن است حتی بعد چند سال ورزش و بدنسازی باز هم بدن عضلانی نداشته باشند و میزان چربی آن‌ها بالا باشد. داشتن بدن عضلانی هم برای آقایان و هم خانم‌ها سخت و دشوار است. ولی اکثر افراد می‌خواهند یک شبه به این خواسته دست پیدا کنند و به همین دست به کاراهای خطرناکی می‌زنند که ممکن است سلامتی‌شان را به خطر بیندازند. شما اگر می‌‌خواهید بدنی سفت و عضلانی داشته باشید باید تلاش کنید و نکات اساسی برای رسیدن به آن را به کار گیرید. این نکات اصلی را بررسی می‌کنیم:

اصول کلی برای عضله سازی

قدم اول، تغذیه اصولی و مناسب :

چگونه بدنی چغر داشته باشیم

چگونه عضله سازی کنیم؟ اولین قدمی که باید برای داشتن بدن عضلانی رعایت کنید، تغذیه مناسب و اصولی است. انتظار نداشته باشید که با خوردن فست فود و چیپس و پفک  و … می‌توانید بدن عضلانی داشته باشید. می‌توانیم بگوییم که ۷۰% از فیتنس و عضله سازی به رژیم غذایی شما بستگی دارد.

پیشنهاد می‌کنیم روزانه حدود ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ کالری مصرف کنید و همچنین میزان مصرف پروتئین خود را افزایش دهید و برعکس، میزان کربروهیدرات را مخصوصا ساعت ۶ به بعد کاهش دهید. در طول روز وعده غذایی بیشتری بخورید منتهی با مقدار کمتر.

هیچ وقت گرسنه نمانید و طوری برنامه رژیم غذایی‌تان را تنظیم کنید که حتی ساعتی را هم گرسنه نمایید در عوض خوراکی‌های مفید مانند میوه و سبزی میل کنید.

قدم دوم، تمرین منظمی داشته باشیدفدم دوم در جواب سوال چگونه عضله سازی کنیم این است که برای داشتن بدن سفت و عضلانی، باید تمرینات مرتب و منظمی داشته باشید این گونه که ۳ بار در هفته وزنه بزنید و تمرینات قلبی و عروقی منظمی را انجام دهید برای این که نتیجه بهتری بگیرید شدن تمرینات کم و طول آن را بیشتر کنید. هر چقدر که مدت زمان آن بیشتر باشد چربی بیشتری می‌سوزد.

ولی به معنا نیست که مدت زمان خیلی زیادی کار کنید چون اگر افراط کنید ممکن است حجم ماهیچه را هم از دست بدهید حدود ۱ ساعت تا ۹۰ دقیقه برای تمرینات عضلاتی بهتر و کافی است.

باید حتما برای تمرینات بدنی خودتان برنامه ریزی داشته باشید بدون برنامه به هیچ وجه به نتیجه دلخواهتان نمی‌رسید باید با اصول و برنامه‌ای که مربیان ورزشی آموزش می‌دهند، پیشرفت تا در نهایت یک بدن خوش فرم و عضلانی داشته باشید.

قدم سوم، به مقدار کافی استراحت کنیدشاید این مورد خیلی توجه‌تان را جلب نکرده باشد ولی عامل مهمی برای داشتن تناسب اندام و بدن عضلانی است. برای خوش فرم بودن باید خواب و استراحت کافی و منظمی داشته باشید! باید مابین ست‌ها و تمرینات به بدنتان استراحت کافی بدهید.

باید بدانید که تمرین زیاد هم مانند این است که اصلا تمرین نکرده است. پس بهتر است بین ست‌ها یک دقیقه و قبل از انجام تمرینات مشابه عضلات ۴۸ ساعت استراحت دهید. خواب کافی و منظم هم عامل مهمی است باید بین ۶ تا ۸ ساعت کاملا بخوابید و در آرامش کامل باشید.

چگونه عضله بسازیم ، نکات مهم و کاربردی

هر روز بین ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشیدیک دفترچه تمرین تهیه کنید و برنامه و تمرینات خود را در آن بنویسید و مقایسه کنیدحرکات ورزشی را با دقت انجام دهید، نه خیلی تند و نه خیلی آرامهر روز ۵ وعده میوه و سبزی میل کتید چون چربی‌ها را از بین می‌برند.در خودتان هر روز انگیزه ایجاد کنید مثلا هر روز عکس کسانی که فیتنس کار هستند را ببینید.اگر تجربه کافی ندارید حتما از یک مربی ورزشی کمک بگیرید.در طول روز مصرف کربوهیدرات را بیشتر کنید.هر روز به مقدار لازم آجیل، کره بادام زمینی، روغن زیتون، روغن ماهی و … میل کنید.در باشگاه جو رقابتی مثبتی ایجاد کنید.

عضله سازی در بانوان سخت‌تر است؟

شنیده‌اید که عضله سازی در بانوان سخت‌تر از عضله سازی در آقایان است؟ به نظر شما درست است؟ چرا؟ متخصصان می‌گویند زنان نسبت به مردان کربوهیدرات یعنی گلوکز بیشتر می‌سوزانند و چربی کمتر! همچنین بدن خانم‌ها تمایل بیشتری برای ذخیره چربی از خود نشان می‌دهد که این باعث افزایش درصد چربی بدن می‌شود ولی باید بگوییم که داشتن چربی برای بانوان مزیت است چون از این چربی‌ها در دوران شیردهی و بارداری استفاده می‌شود. بنابراین شما نباید برای داشتن بدن عضله‌ای خیلی تلاش کنید این زیبا نیست که خانم‌ها مانند آقایان بدن تکه تکه داشته باشند ولی تناسب اندام شرط زیبایی شماست. پس ورزش کنید برای سفت و خوش فرم کردن بدنتان تلاش کنید ولی بدانید که مفهوم بدن عضله‌ای برای خانم‌ها متفاوت از آقایان است.

در آقایان شکم شش تکه، بازوهای برجسته و … متناسب و فیتنسی است ولی در خانم‌ها همین که شکم چربی اضافی نداشته باشد و پا، سینه، بازو و … اندازه متناسبی داشته باشد کافی است پس به دنبال شکم سیکس پک نباشید که مناسب آقایان است نه خانم‌ها!

در آخر به یاد داشته باشید هر کس با ژنتیک و توانایی‌های فیزیکی متفاوت به دنیا آمده است. پس صبور باشید، به اندازه‌ی توانایی‌تان تلاش کنید و اهدافی معقول در سر داشته باشید. با تلاش زیاد مطمئناً خواهید توانست بدنتان را آن طور که دوست دارید بسازید.در ادامه این مطلب ویدئو آموزش ورزش‌های عضله سازی بازو را مشاهده می‌کنید:

منبع: صورتی‌ها


چگونه عضله سازی کنیمامروزه همه خانم‌ها و آقایان علاقه‌مند به حفظ تناسب اندام و حتی فراتر از آن، یعنی عضله سازی و بدن سازی هستند و رفته رفته این علاقه بیشتر و بیشتر می‌شود. درست است که حفظ تناسب اندام و داشتن بدن فیتنسی، عالی است ولی برخی از افراد آن قدر این خواسته را زیاد احساس می‌کنند که از انواع مکمل‌ها و … استفاده می‌کنند که برای بدنشان مضر هستند. یادتان باشد که هدف از ورزش و فیتنس و … ابتدا باید سلامتی باشد و سپس زیبایی ظاهری. وقتی صحبت از فیتنس می‌آید، همه یاد عضله سازی می‌افتند، بدنی سفت و ورزیده! ولی به این راحتی‌ها هم نیست و سوال پیش می‌آید که چگونه عضله سازی کنیم؟ در ادامه این مطلب، به جواب “چگونه عضله سازی کنیم” می‌رسیم. با ما همراه باشید.

چگونه عضله سازی کنیم ؟ بعضی از افراد ممکن است حتی بعد چند سال ورزش و بدنسازی باز هم بدن عضلانی نداشته باشند و میزان چربی آن‌ها بالا باشد. داشتن بدن عضلانی هم برای آقایان و هم خانم‌ها سخت و دشوار است. ولی اکثر افراد می‌خواهند یک شبه به این خواسته دست پیدا کنند و به همین دست به کاراهای خطرناکی می‌زنند که ممکن است سلامتی‌شان را به خطر بیندازند. شما اگر می‌‌خواهید بدنی سفت و عضلانی داشته باشید باید تلاش کنید و نکات اساسی برای رسیدن به آن را به کار گیرید. این نکات اصلی را بررسی می‌کنیم:

اصول کلی برای عضله سازی

قدم اول، تغذیه اصولی و مناسب :

چگونه عضله سازی کنیم؟ اولین قدمی که باید برای داشتن بدن عضلانی رعایت کنید، تغذیه مناسب و اصولی است. انتظار نداشته باشید که با خوردن فست فود و چیپس و پفک  و … می‌توانید بدن عضلانی داشته باشید. می‌توانیم بگوییم که ۷۰% از فیتنس و عضله سازی به رژیم غذایی شما بستگی دارد.

پیشنهاد می‌کنیم روزانه حدود ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ کالری مصرف کنید و همچنین میزان مصرف پروتئین خود را افزایش دهید و برعکس، میزان کربروهیدرات را مخصوصا ساعت ۶ به بعد کاهش دهید. در طول روز وعده غذایی بیشتری بخورید منتهی با مقدار کمتر.

هیچ وقت گرسنه نمانید و طوری برنامه رژیم غذایی‌تان را تنظیم کنید که حتی ساعتی را هم گرسنه نمایید در عوض خوراکی‌های مفید مانند میوه و سبزی میل کنید.

قدم دوم، تمرین منظمی داشته باشیدفدم دوم در جواب سوال چگونه عضله سازی کنیم این است که برای داشتن بدن سفت و عضلانی، باید تمرینات مرتب و منظمی داشته باشید این گونه که ۳ بار در هفته وزنه بزنید و تمرینات قلبی و عروقی منظمی را انجام دهید برای این که نتیجه بهتری بگیرید شدن تمرینات کم و طول آن را بیشتر کنید. هر چقدر که مدت زمان آن بیشتر باشد چربی بیشتری می‌سوزد.

ولی به معنا نیست که مدت زمان خیلی زیادی کار کنید چون اگر افراط کنید ممکن است حجم ماهیچه را هم از دست بدهید حدود ۱ ساعت تا ۹۰ دقیقه برای تمرینات عضلاتی بهتر و کافی است.

باید حتما برای تمرینات بدنی خودتان برنامه ریزی داشته باشید بدون برنامه به هیچ وجه به نتیجه دلخواهتان نمی‌رسید باید با اصول و برنامه‌ای که مربیان ورزشی آموزش می‌دهند، پیشرفت تا در نهایت یک بدن خوش فرم و عضلانی داشته باشید.

قدم سوم، به مقدار کافی استراحت کنیدشاید این مورد خیلی توجه‌تان را جلب نکرده باشد ولی عامل مهمی برای داشتن تناسب اندام و بدن عضلانی است. برای خوش فرم بودن باید خواب و استراحت کافی و منظمی داشته باشید! باید مابین ست‌ها و تمرینات به بدنتان استراحت کافی بدهید.

باید بدانید که تمرین زیاد هم مانند این است که اصلا تمرین نکرده است. پس بهتر است بین ست‌ها یک دقیقه و قبل از انجام تمرینات مشابه عضلات ۴۸ ساعت استراحت دهید. خواب کافی و منظم هم عامل مهمی است باید بین ۶ تا ۸ ساعت کاملا بخوابید و در آرامش کامل باشید.

چگونه عضله بسازیم ، نکات مهم و کاربردی

هر روز بین ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشیدیک دفترچه تمرین تهیه کنید و برنامه و تمرینات خود را در آن بنویسید و مقایسه کنیدحرکات ورزشی را با دقت انجام دهید، نه خیلی تند و نه خیلی آرامهر روز ۵ وعده میوه و سبزی میل کتید چون چربی‌ها را از بین می‌برند.در خودتان هر روز انگیزه ایجاد کنید مثلا هر روز عکس کسانی که فیتنس کار هستند را ببینید.اگر تجربه کافی ندارید حتما از یک مربی ورزشی کمک بگیرید.در طول روز مصرف کربوهیدرات را بیشتر کنید.هر روز به مقدار لازم آجیل، کره بادام زمینی، روغن زیتون، روغن ماهی و … میل کنید.در باشگاه جو رقابتی مثبتی ایجاد کنید.

عضله سازی در بانوان سخت‌تر است؟

شنیده‌اید که عضله سازی در بانوان سخت‌تر از عضله سازی در آقایان است؟ به نظر شما درست است؟ چرا؟ متخصصان می‌گویند زنان نسبت به مردان کربوهیدرات یعنی گلوکز بیشتر می‌سوزانند و چربی کمتر! همچنین بدن خانم‌ها تمایل بیشتری برای ذخیره چربی از خود نشان می‌دهد که این باعث افزایش درصد چربی بدن می‌شود ولی باید بگوییم که داشتن چربی برای بانوان مزیت است چون از این چربی‌ها در دوران شیردهی و بارداری استفاده می‌شود. بنابراین شما نباید برای داشتن بدن عضله‌ای خیلی تلاش کنید این زیبا نیست که خانم‌ها مانند آقایان بدن تکه تکه داشته باشند ولی تناسب اندام شرط زیبایی شماست. پس ورزش کنید برای سفت و خوش فرم کردن بدنتان تلاش کنید ولی بدانید که مفهوم بدن عضله‌ای برای خانم‌ها متفاوت از آقایان است.

در آقایان شکم شش تکه، بازوهای برجسته و … متناسب و فیتنسی است ولی در خانم‌ها همین که شکم چربی اضافی نداشته باشد و پا، سینه، بازو و … اندازه متناسبی داشته باشد کافی است پس به دنبال شکم سیکس پک نباشید که مناسب آقایان است نه خانم‌ها!

در آخر به یاد داشته باشید هر کس با ژنتیک و توانایی‌های فیزیکی متفاوت به دنیا آمده است. پس صبور باشید، به اندازه‌ی توانایی‌تان تلاش کنید و اهدافی معقول در سر داشته باشید. با تلاش زیاد مطمئناً خواهید توانست بدنتان را آن طور که دوست دارید بسازید.در ادامه این مطلب ویدئو آموزش ورزش‌های عضله سازی بازو را مشاهده می‌کنید:

منبع: صورتی‌ها

چگونه بدنی چغر داشته باشیم

1261

سلام من اصلا هیکل ندارم ۱۲ سالم هست قدم ۱۶۰ یا ۱۵۷ اما اصلا هیکل ندارم خیلی هم لاغر هستم الان ۴۰ کیلو هستم و اصلا هیکل ندارم خیلی ریزه میزنم

خیلی ممنون از توصیه هایی که کردید واقعا بدردبخور بودن
با تشکر

عالی و خیلی خوب من که راضی بودم

یک متن بسیار عالی بود

۲۰ هزار تومان تخفیف ویژه رژیم غذایی ورزشی

0

0


سلام کاربر میهمان


ورود و عضویت

چگونه بدنی چغر داشته باشیم

آیا شما هم دوست دارید که استایل ورزشکاری و جذاب داشته باشید و بدون کمترین زحمتی چند کیلو لاغرتر به‌نظر برسید؟ همان‌طورکه می‌دانید، ظاهر و استایل بدن اهمیت بسیار زیادی دارد (تیپ بدنی من چیست؟). مهم‌ترین نکته در مورد ظاهرتان این است که درست ایستادن و درست نشستن شما باعث می‌شود که حداقل ۱۰ سال جوان‌تر به‌نظر برسید! اکثر مردم معتقد هستند که ظاهر سالم، نشان‌دهنده سلامت باطنی فرد نیز هست.(چطور خوش استایل شویم؟)

متأسفانه این در حالی است که بسیاری از ما به ظاهرمان اهمیتی نمی‌دهیم. این عارضه بیشتر در بین زنان ایرانی شایع بوده و متاسفانه بیشتر زنان دچار اختلالات قامتی هستند؛‌ مانند شانه‌های خمیده، قوز پشت و افزایش گودی کمر که در صورت برطرف‌نشدن، منجربه بروز مشکل در زانو و کمر نیز خواهد شد. البته جای نگرانی نیست؛ این مشکل قابل رفع بوده و با اضافه‌کردن تمرینات ورزشی خاص و تمرینات کششی به برنامه ورزشی روزانه‌تان، می‌توانید این مشکل را به کلی برطرف کرده و استایل ورزشکاری داشته باشید.(بهترین برنامه ورزشی برای تناسب ‌اندام کل بدن)

 

استایل ورزشکاری و داشتن بدنی بدون مشکل، زمانی اتفاق می‌افتد که عضلات قوی داشته باشید تا از تغییر شکل بدنتان جلوگیری کند. یعنی زمانی‌که عضلات بدن و مفاصلتان تعادل داشته باشند و استخوان‌های بدنتان را حمایت کنند، دیگر بدنتان تغییر شکل نخواهد داد و بدنی خوش‌فرم و ورزشکاری خواهید داشت. این تنها یکی از مزیت‌های ورزش‌کردن بوده و علاوه‌بر این کارهای روزمره‌تان مانند لباس شستن و آشپزی و بالا و پایین رفتن از پله را نیز آسان‌تر انجام خواهید داد.

 

اگر درست نایستید یا ننشینید، مفاصل بدنتان (مانند شانه‌ها، کمر، لگن، زانوها و مچ پا) به‌خوبی روی هم سوار نشده و عضلات‌تان کارایی لازم را نخواهند داشت.

با گذشت زمان، بعضی از عضلات شما قوی‌تر خواهد شد؛ در حالی‌که عضلات دیگر ضعیف شده و تحلیل رفته‌اند، این یعنی تعادل عضلانی و استایل بدنی‌تان به‌طور کلی به‌هم خواهد خورد.

این همه ماجرا نیست؛ با گذشت زمان، بازهم عضلات شما قوی‌تر شده و عضلات ضعیف کاملاً تحلیل می‌روند و درنتیجه به مفاصلتان فشار بیشتری وارد خواهد شد که بعدها منجربه بروز دردهای زانو و آرتروز و کمردرد خواهد شد. پس بهتر است این عدم تعادل را با ورزش درمان کنید.

 

کافی است تمرینات ورزشی و کششی که در پایین به آنها اشاره کرده‌ایم را سه بار در هفته به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه انجام دهید. دقت داشته باشید که تنفس اهمیت بسیاری دارد. تمرینات کششی را ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ادامه داده و همچنین هرکدام از حرکات قدرتی را در سه ست، ۱۲ بار تکرار کنید.

نکته: در حین انجام حرکات، تمام توجه شما باید به صاف‌بودن بدنتان باشد.

 

اولین قدم برای رسیدن به استایل ورزشکاری، باید با قوی‌تر کردن عضلات هسته بدن (ماهیچه راست شکم ـ همان عضلاتی که شکمتان را شش تکه می‌کنند)، عضلات کمر و لگن شروع کنید. تقویت این عضلات باعث می‌شود که صاف بایستید و تعادلتان بیشتر شود.

 

 

حرکت کرانچ (عضلات راست شکمی و همه حرکات کرانچ باعث تقویت عضلات هسته بدنتان خواهند شد)؛

پلانک پهلو (عضلات شکمی)؛

کرانچ با چرخش؛

خم‌شدن به پهلو؛

پلانک؛

کشش کمر با توپ؛

شنا روی توپ تعادلی.

یکی از شایع‌ترین مشکلات قامتی، شانه خمیده است که به‌خاطر نشستن طولانی پشت میز و رایانه اتفاق می‌افتد. به‌طور کلی اگر در حین انجام کارهای روزانه‌تان، از تماشای تلویزیون گرفته تا رانندگی، کمرتان را صاف نگه ندارید، این کار موجب بروز قوز کمر خواهد شد. می‌توانید برای رفع این مشکل از تمرینات درگیرکننده شانه‌ها استفاده کنید تا با قوی‌تر شدن این عضلات، به‌صورت طبیعی این مشکل برطرف شود.

 

حرکت فلای دمبل برعکس

پارویی با کش

چگونه بدنی چغر داشته باشیم

حرکات کشش بالاتنه (شانه‌ها، زیر بغل)

حرکت کشش عضله چهارسر (چهارسر، ران‌ها)

پلویس (لگن) ممکن است نسبت به مفاصل ران به طرف جلو یا عقب چرخش داشته باشد؛ این چرخش لگن به حول محور مفاصل ران را با نام تیلت (قدامی) می‌شناسند. اگر لگن به سمت عقب رفته باشد، تیلت پشتی (خلفی) گفته می‌شود. برای برطرف‌کردن این عارضه، تمرینات زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

 

تمام حرکات مربوط به هسته بدن

حرکت پل

حرکت پشت ران روی توپ

جمع‌کردن پا با توپ

حرکت کشش چهارسر ران ایستاده (چهارسر، لگن)

 

مشکل سر و گردن به جلو امروزه شیوع بسیاری پیدا کرده است که علت بروز این حالت، نشستن و ایستادن‌های طولانی بوده که باعث می‌شود گردن به جلو آمده و کوتاه‌تر شود.

حرکات کششی گردن

چرخش گردن با فوم رولر

نکات پایانی

به‌خاطر داشته باشید که تغییر استایل بدن و رسیدن به تناسب اندام و استایل ورزشکاری، در یک شب اتفاق نخواهد افتاد (چگونه با فیتامین، به ورزش علاقمند شدم). پیشنهاد ما برای دستیابی شما به این هدف جذاب، انتخاب اولین برنامه ورزشی آنلاین فیتامین در کنار رژیم غذایی دکتر کرمانی است.

 

لینک منبع

این حرکات ورزشی با حرکات ترکیبی کمکتان می کند بدنی تراشیده، جوان، قوی و محکم داشته باشید. این بار تمرینات را روی ناحیه باسن مشتمرکز می کنیم چون بسیاری از …

کش بدنسازی یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت عضلات بدن محسوب می‌شود؛ به‌خصوص قسمت‌هایی مانند عضلات اطراف شانه‌ها و مفاصل مختلف بدن که پایداری و استحکام در آنها کمی دشوار …

راز تبدیل سینه‌های کوچک به عضلات سینه حجیم و قوی چیست؟ شاید بعضی‌ها تصور می‌کنند که تمرین ویژه‌ای از طرف موجودات سیاره شوارتزنگر باید آموزش داده شود تا شخصِ بدنساز …

 

اجزا طبیعت نه تنها باعث شگفتی و زیبایی هستند بلکه می توان با آنها بازی کرد، و در ارتباط و هماهنگی با آنها بود.

بالا رفتن از درخت نسبت به بالا …

آیا دارای عضلات بازوی خوش فرمی هستید و همیشه موقع پوشیدن لباس های آستین کوتاه، خودتان را داخل آینه برانداز می کنید؟ اگر این طور نیست و یکی از دغدغه …

تمرین ماکروسایکل یک برنامه تمرینی هوشمندانه است که به چهار قسمت تقسیم می شود. بسیاری از ورزشکاران حرفه ای از این برنامه کمک می گیرند، اما حتی ورزشکاران تازه کار نیز …

تمرین کردن سخت است اما داشتن چربی بر روی شکم بسیار سختتر است.

کاری از گروه فیتامین

وقتی تمام تمرکزمان بر روی باسن است، گاهی بخش های کناری آن را فراموش می کنم، یعنی داخل ران ها. در ادامه چند حرکت و تکنیک پیلاتس که برای افزایش …

هیچ راهی وجود ندارد که بتوان با آن اندام خاصی از بدن را کوچک کرد، اما نکاتی هست که با عمل به آن می توان شانه ها را کوچک کرد. …

ایجاد یک برنامه تمرینی همه جانبه برنامه ای که ضربان قلب را بالا ببرد و هم زمان تمام گروه عضلات را قوی بکند یک کار ظریف است.

تمرینات چرخشی یک محیط …

هیپ یا لگن از سه بخش اصلی ساخته شده است. آنها هم چون واحدهای پیچ و مهره هستند اما چون انبوهی از عضلات در جلو و عقب و پهلو ها …

آیا تا به‌حال چیزی درمورد تمرینات کگل شنیده‌اید؟‌ چه افرادی باید این تمرینات را انجام دهند؟ اگر شما هم در هنگام اجابت مزاج دچار مشکل می‌شوید، بدانید که تنها نیستید …

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

چه حرکات خوبی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


پشتیبانی 12 ساعته مشتریان : 02122863740

info@fitamin.ir

برنامه بدنسازی و ورزشی فیتامین با کمک بهترین مربیان ورزشی و کارشناس تغذیه شما رو تا رسیدن به استایل بدنی و کاهش وزن دلخواهتون همراهی می‌کنند.
با رژيم غذایی و بدنسازی در باشگاه یا منزل می‌تونید همراه با مربی به سلامتی و تناسب اندام خودتون برسید. همچنین با استفاده از برنامه تردمیل و برنامه غذایی می‌تونید سریع‌تر عضله سازی کنید و چربی بسوزونید.

© کليه حقوق محصولات و محتوای اين سایت متعلق به فیتامین می‌باشد.

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!

خانه » تمرین » افزایش قدرت بدنی با ۱۰ تکنیک کلیدی + نکات‌مهم

قدرت، بنیاد تمامی حرکت‌های ورزشکاری و شاهکارهای فرا انسانی است. قدرت تنها محدود به اندازه‌ عضلات و ظرفیت آنها نیست؛ زمانی که قوی‌تر شوید، بهتر می‌توانید وزن کم کنید، سریع‌تر می‌دوید و قوی‌تر ضربه می‌زنید! قبول دارید که باید روی افزایش قدرت بدنی‌تان کار کنید؟

در ادامه 10 تکنیک ساده افزایش قدرت بدنی را به شما آموزش می‌دهیم که قدرتتان را از این رو به آن رو می‌کنند! همراه مجله فیت شیپ باشید.

آنچه در این مقاله از مجله فیت‌شیپ می‌خوانید:

فهرست مطالب این مقاله

چگونه بدنی چغر داشته باشیم

قبل از شروع آموزش این نکات مهم به شما، توصیه می‌کنیم حتما از یک راهنما و مربی خوب در این عرصه کمک بگیرید.

فراموش نکنید هر بخشی از بدن شما، دنیای پیچیده‌ای دارد و در صورت عدم شناخت کافی از این پیچیدگی‌ها، ممکن است دچار آسیب شوید.

اسکات، ددلیفت، پرس سینه و پرس شانه، بهترین تمرین‌های قدرتی هستند. بارفیکس و حرکت قایقی نیز بسیار خوب هستند، اما موارد قبلی در اولویت هستند.

تمام لوازم جالب و فانتزی را فراموش کنید. هالتر پادشاه تمام آنهاست، دمبل ملکه و بقیه لوازم چندان قابل توجه نیستند! یعنی مفید و کاربردی هستند، اما اساسی و پایه‌ای نیستند.

همان‌طور که در بخش قبلی گفته شد، تمرینات خود را با هالتر آغاز کنید. هالتر باعث می‌شود که وزن زیادی را بلند کنید و وزنه سنگین زدن، اولین قدم در جهت قوی تر شدن است.

بعضی از مربیان، ورزشکارانشان را مجبور می‌کنند تا با سرعت مشخصی حرکات وزنه را تکرار کنند. مثلا 3 ثانیه بالا، 1 ثانیه پایین.

پیشنهاد مطالعه : برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مدت و سرعت تمرینات بدنسازی، می‌توانید مقاله ” مدت زمان تحت فشار (TUT) تمرینات بدنسازی ” را که قبلا در این سایت منتشر شده است، مطالعه کنید.

این کار برای حرفه‌ای‌ها عالی است، اما اگر تازه‌کار هستید، تنها چیزی که لازم است بشمارید تعداد حرکات ست است.

به سادگی بر بلند کردن و پایین آوردن وزنه‌هایتان به شیوه‌ای کاملا کنترل شده تمرکز کنید و برای یک ثانیه زمانی که وزنه در بالا است، توقف کنید.

تنها کاری که انجام دهید این باشد که به مرور زمان و به طور پیوسته و تدریجی، وزنه‌های خود را سنگین‌تر کنید.

پیشنهاد مطالعه : اگر ورزشکار تازه‌کاری هستید، توصیه می‌کنیم حتما با “مقدمات اولیه برای بدنسازان تازه‌کار” را بخوانید. در این مقاله به این موضوع پرداخته‌ایم که مسیر یک بدنساز تازه‌کار تا موفقیت باید به چه صورتی باشد و چه نیازهایی در این مسیر وجود دارد.

تمرینات، ست‌ها، تکرارها و نتیجه هر تمرین را ثبت کنید. بهترین وزنه‌هایی که زدید و بیشترین تکرارها که با وزنه ثابتی انجام داده‌اید را ثبت و دنبال کنید. همواره خواهان بهبود این اعداد و ارقام باشید تا نمود عینی آن را در افزایش قدرت بدنی خود مشاهده کنید.

لازم به ذکر است برای پیشرفت در دوره‌های تمرینات مقاومتی ثبت عملکرد شما الزامی است! شما باید روند پیشرفت خود را چک کنید تا دوره‌های پیشروی تمرینات مقاومتی را طی کنید.

پیشنهاد مطالعه : در مطلب “راهنمای جامع تمرینات قدرتی“، اشاره کوچکی به این مسئله شده است که توصیه می‌شود مطالعه کنید.

این را بدانید که افزایش قدرت بدنی با زیاده روی و افراط ممکن نمی‌شود! تمرینات خود را بیش از حد طولانی نکنید. کوتاه بودن تمرینات به افزایش هورمون‌های ضروری بدنتان کمک خواهد کرد.

حتی می‌توان گفت تمرینات بسیار زیاد، سطح هورمون‌هایی که مانع رشد عضلات می‌شوند را بالا می‌برد. قطعا هیچ بدنسازی خواستار کاهش رشد ماهیچه‌هایش نیست! شما چطور؟

درضمن زمانی که شما تمرینات بسیار زیادی را در یک جلسه ورزشی انجام می‌دهید، حداقل بعضی از آنها ناقص انجام می‌شوند در حالی که تمام چیزی که شما نیاز دارید تنها انجام یکی دو تمرین قدرتی است. یک تمرین برای متعادل کردن بدن و قوی تر کردن عضلات هدف و دیگری یک حرکت خاص که بسته به هدفتان انتخاب شده. مثلا تمرینات شکمی یا تمرین بر روی ساعد و یا حرکات ساق پا.

پیشنهاد مطالعه : تمرینات سیکس پک شکم برای شش تکه کردن

ممکن است که بازه‌های متفاوت زیادی از تعداد تکرارهای یک حرکت را در انجام تمرینات ورزشی داشته باشید، اما 5 تکرار در هر ست به نظر می‌رسد که بهترین ترکیب از اندازه عضلات و قدرت را حاصل می‌کند. به خصوص برای تمرینات قدرتی که در تکنیک اول اشاره کردیم.

تعداد تکرارهای هر ست به عوامل متعددی بستگی دارند و اصولا در برنامه نباید همیشه ثابت باشند. در اینجا منظور فقط برای افزایش قدرت است.

دلیل اصلی اینکه روند پیشرفت ورزشکار و افزایش قدرت او متوقف می‌شود، این است که آنها برای مدت بسیار زیادی، وزنه‌های بسیار سنگینی می‌زنند.

غرور را رها کنید و برای انجام بازه‌های تکرار که در هر ست باید انجام دهید، 10% از بیشترین میزان وزنه ای که می توانید بزنید، بکاهید.

ر هر جلسه، میزان وزنه را افزایش دهید اما این افزایش بیش از پنج کیلو نباشد و به همان وزنه زدن‌ها پایبند باشید. در این صورت به ندرت روند رشد شما متوقف خواهد شد.

تمرینات اینتروال به افزایش قدرت بدنی کمک می‌کنند. اگر می‌خواهید لاغر و سالم باشید، انجام ورزش‌های کاردیو یکی از واجبات است. اما دویدن یا دوچرخه سواری طولانی، میزان هورمون‌هایی که بافت عضلات را می شکنند، افزایش می‌دهد.

برای قوی‌تر شدن و در عین حال لاغرتر شدن، تمرینات کاردیو را به صورت اینتروال انجام دهید. مثلا به تپه‌ای با شیب ملایم بروید و تا بالای آن را سریع بدوید (در حد چند دقیقه منظور است، نه طولانی)، سپس مسیر برگشت را، راه بروید. زمانی که دوباره آماده بودید، سریع بدوید.

در اولین جلسه تمرین، نیمی از تعداد دفعاتی که فکر می‌کنید تا می‌توانید سریع بدوید را انجام دهید. در جلسه تمرینی بعدی، دو دفعه بیشتر از دفعه قبل، سریع و انفجاری بدوید.

پیشنهاد مطالعه : پیشنهاد می‌شود درباره ” تمرینات اینتروال ” بیشتر بخوانید.

هر کاری که برای یک سمت از بدن انجام می‌دهید، باید برای سمت دیگر نیز انجام دهید. این قانون را در تمرینات دنبال کنید و از عدم تعادل بین عضلات بپرهیزید. برای مثال با انجام اسکات عضلات چهار سر را تحت فشار قرار می‌دهید پس ددلیفت‌های رومی را نیز انجام دهید تا همسترینگ را تحت فشار قرار دهد. یا برای مثال تمرینات سینه شما، باید با تمرینات وزنه زدن پشت، متعادل شود.

مجبور نیستید که حرکت متعادل کننده را درهمان جلسه تمرینی انجام دهید، اما باید در همان هفته انجام شود.

در کل، از نسبت 2 به 1 در حرکات کششی و هل دادنی استفاده کنید. مثلا اگر پرس تخته را در روز دوشنبه انجام دادید، می‌توانید بارفیکس را در روز سه شنبه و حرکات مربوط به کشیدن از پهلو را در روز پنجشنبه انجام دهید.

هر تمرین پرسی (pressing) دیگر که انجام می‌دهید نیز، باید از این فرمول پیروی کند.

ممکن است فکر کنید که می‌دانید چطور باید حرکت‌های قدرتی را انجام داد (حرکات اشاره شده در تکنیک 1)، اما آیا مطمئن هستید؟ همانطور که در مطلب “5 حرکتی که به احتمال زیاد اشتباه می‌زنید!” مطالعه کردید نکات جزئی در تمرینات اغلب توسط ورزشکاران نادیده گرفته می‌شوند.

پس یکبار دیگر به نکات مهمی که در اجرای این 4 حرکت قدرتی باید رعایت کنید دقت داشته باشید:چگونه بدنی چغر داشته باشیم

نکات و مسائل گفته شده در این مطلب تقریبا برای تمامی افراد صدق می‌کند. اما معمولا افرادی که در رشته‌های فیزیک، فیتنس، رشته‌هایی مثل فوتبال و رزمی فعالیت می‌کنند به شدت به این فکر می‌کنند که چطور باید افزایش قدرت بدون افزایش حجم داشته باشند. زیرا حجم زیاد مانع فعالیت حرفه‌ای این افراد می‌شود.

پیشنهاد مطالعه : ” فیتنس چیست؟ + تعریف اندام متناسب و ایده‌آل “

در نتیجه این افراد یا حتی کسانی که بدن کم چگالی اما پر قدرت را می‌پسندند، بهتر است برخی نکات دیگر را نیز به صورت مکملی در کنار راهکارهای این مقاله رعایت کنند.

پیشنهاد مطالعه : به جهت اینکه این مقاله بسیار طولانی می‌شود، ما این مسائل را در مقاله‌ای دیگر، برای شما جمع آوری کرده‌ایم که می‌توانید با مطالعه آن و به کارگیری راهکارهای گفته شده به این هدف نیز برسید: “افزایش قدرت بدون افزایش حجم با 10 راهکار کلیدی“

همانطور که در طول مطلب صحبت شد، افزایش قدرت بدنی را برای هر هدفی که داشته باشید امری ضروری است و باید به طور تدریجی وضعیت آن را بهبود داد.

امیدواریم با بهره گیری از نکات و اصولی که ذکر شد به این مهم دست یابید و به اهداف خود برسید. حتما به سایر مطالب علم تمرین مجله فیت شیپ نیز سر بزنید.

مجله فیت شیپ

یوگا از واژه سانسکریت “yuji” به معنی اتحاد مشتق شده‌ ­است و امروزه می‌دانیم که ورزش یوگا تمرینی برای قرار…

مجله فیت شیپ

شاید در خودمان احساس می‌کنیم که توانایی رقابت در مسابقات کراس فیت را داریم و می‌خواهیم در آن شرکت کنیم و…

با افزایش آگاهی و علمتون می‌تونید کیفیت زندگی و سلامت خودتون رو تا حد زیادی افزایش بدید؛ به همین سادگی! ما هم در مجله فیت شیپ به شما کمک می‌کنیم تا به بروزترین آموزش‌ها و مطالب علم سلامت، تغذیه، ورزش و سبک زندگی به زبان فارسی و بیانی ساده دسترسی داشته باشید!

ممنون از وبلاگ خوبتون

tashakor mikonam az shoma be khatere mataleb khob va zahmat haee ke mikeshid

عالی بودن ممنون
مرسی از زحماتتون

Slm tashkr babt mtalb khbton mikhstm bdnm aya boks alave br inkeh vrzesh mnasebi bry afzayesh ghodrat bdni hast mitone bry tanasb andam hm khb bashe?

سلام وقتتون بخیر
با تشکر از توجه شما بله جدیدا از تمرینات بکس برای کاهش وزن و تناسب استفاده می شود.

خیلی مسخره ای انگلیسی میتایپی لوسه مسخره میخوایی چیو ثابت کنی بگی خیلی باحالی؟کوفتم نیستی باوو

عالی بود ممنون از مطالبتون

عالی بود

بدبود

با سلام
اگر منظورتون مطلب هست، بفرمایید اگر به چه نکات دیگری اشاره میشد مورد پسند شما واقع میشد؟ با پیشنهادتون به ارتقای کارمون کمک کنید.
با سپاس

خیلی ضعیف وابتدایی بود وشاید خود شما ابتدایی کار کردید

سلام خسته نباشید وبسایت شما درزمینه رشته پرورش اندام یابه زبان عامیانه بدنسازی واقعا عالی و بسیارکاربردی خداوند یارویاورتان باشد و همیشه تندرست باشید

سلام
سپاسگزارم
نظر لطف شماست

سلام من یه بدنساز با سابقه ی ۲/۵سالههستم با سن۱۶سال و در بدنسازی عقیدم اینه که اگه بخایم هرچی بیشتر پیشرفت کنیم باید فشار بیشتری و تلاش بیشتری داشته باشیم البته با خوراک و استراحت مناسب .آیا اینکه تمریناتمون نگاتیو باشه و استراحتاش بلند تر باشه اشکالی داره؟

سلام روزتون بخیر
چون شما در سنین رشد قرار دارید بهتر هست اصلا خیلی سنگین کار نکنید (اینکار میتونه حتی جلوی رشد شمارو بگیره) و تا زمان بسته شدن صفحات رشد بیشتر برای حفظ سلامتی تمرین کنید و اصلا فشار زیادی به خودتون نیارید. با تمرین های بدنسازی مناسب در زمان استاندارد خودتون رو تقویت و آماده کنید.

سلام ۱۷ ساله هستم و میخوام بدون فوتبال رو تازه شروع کردم و بعد از چند جلسه فشار ب خودم اوردم و اشیل پام صدمه دید میخوام بدونم دلیلش استقامت ضعیعم هست یا نه.
ممنون میشم جواب بدین و ممنون از مطالبتون.

سلام روزتون بخیر آسیب دیدگی تاندون تا حدودی به آمادگی بدنی شما ارتباط دارد ولی هر چقدر هم آماده باشید فشار بیش از حد به آشیل باز هم می تواند آسیب جدی را ایجاد کند.

سلام. آسیب دیدگی تاندون میتونه آینده ورزشی ورزشکار تحت شعاع قرار بده

سلام روزتون بخیر
بله درست میگید و بسته به ماهیت و شدت آسیب، تاندون کدام قسمت از بدن باشه و … میتونه آینده ورزشکار رو تحت شعاع قرار بده

سلام ممنون از مطالبتون من ۲۴ سالمه دو ماه هست که بدنسازی میرم،خواستم بدونم بدنسازی فقط استقامت بدن رو بالا میبره یا زور در دعوا رو هم زیاد میکنه?،این همیشه برام سواله

سلام روزتون بخیر
شما اگر تمرینات قدرتی انجام بدی باعث میشه تا قدرت بدنیتون هم افزایش پیدا کنه.

برو بوکس دوست عزیز

ممنون از سایت خوبتون
واقعا خسته نباشید خدا قوت

سلام روزتون بخیر
ممنون از حسن توجه و انرژی مثبت شما

سلام ببخشید من یک پرسش داشتم قدرت بدنی چیه؟ تو اینترنت هم سرچ میکنم نمیاره

سلام روزتون بخیر
به توانایی عضلات برای تولید نیروی حداکثر قدرت عضلانی گفته می شود.

من از ویکیپدیا با مطلب شماآشنا شدم . واقعا از ویکیپدیا هم بهتر نوشتین. ایول به شما و مجله خوبتون فیت شیپ

سپاس از همراهی و توجه شما دوست عزیز

دیدگاه شما

نام *

آدرس ایمیل *

وبسایت

فیلم‌ها، انیمیشن‌ها، مستندات علمی و ویدئوهای انگیزشی و آموزشی ما را در کانال آپارات فیت شیپ دنبال کنید!

کانال آپارات فیت شیپ


با افزایش آگاهی و علمتون می‌تونید کیفیت زندگی و سلامت خودتون رو تا حد زیادی افزایش بدید؛ به همین سادگی! ما هم در مجله فیت شیپ به شما کمک می‌کنیم تا به بروزترین آموزش‌ها و مطالب علم سلامت، تغذیه، ورزش و سبک زندگی به زبان فارسی و بیانی ساده دسترسی داشته باشید!

‏در اپلیکیشن سبک، هر فردی می‌تواند با انتخاب دوره مخصوص خود، از برنامه‌هایی کاملاً شخصی سازی شده که هسته اصلی آن‌ها برنامه غذایی و ورزشی است به همراه امکانات و محتواهای کاربردی بهره‌مند شود. پشتیبان نیز به طور کامل و دائمی همراه شما خواهد بود تا به اهداف خود برسید.

دانلود اپلیکیشن سَبک

حقوق مجله فیت شیپ متعلق به سلامت الکترونیک داتیس می‌باشد. بازنشر مطالب تنها با ذکر و لینک به منبع مجاز است.

خانه » تمرین » افزایش قدرت بدنی با ۱۰ تکنیک کلیدی + نکات‌مهم

قدرت، بنیاد تمامی حرکت‌های ورزشکاری و شاهکارهای فرا انسانی است. قدرت تنها محدود به اندازه‌ عضلات و ظرفیت آنها نیست؛ زمانی که قوی‌تر شوید، بهتر می‌توانید وزن کم کنید، سریع‌تر می‌دوید و قوی‌تر ضربه می‌زنید! قبول دارید که باید روی افزایش قدرت بدنی‌تان کار کنید؟

در ادامه 10 تکنیک ساده افزایش قدرت بدنی را به شما آموزش می‌دهیم که قدرتتان را از این رو به آن رو می‌کنند! همراه مجله فیت شیپ باشید.

آنچه در این مقاله از مجله فیت‌شیپ می‌خوانید:

فهرست مطالب این مقاله

چگونه بدنی چغر داشته باشیم

قبل از شروع آموزش این نکات مهم به شما، توصیه می‌کنیم حتما از یک راهنما و مربی خوب در این عرصه کمک بگیرید.

فراموش نکنید هر بخشی از بدن شما، دنیای پیچیده‌ای دارد و در صورت عدم شناخت کافی از این پیچیدگی‌ها، ممکن است دچار آسیب شوید.

اسکات، ددلیفت، پرس سینه و پرس شانه، بهترین تمرین‌های قدرتی هستند. بارفیکس و حرکت قایقی نیز بسیار خوب هستند، اما موارد قبلی در اولویت هستند.

تمام لوازم جالب و فانتزی را فراموش کنید. هالتر پادشاه تمام آنهاست، دمبل ملکه و بقیه لوازم چندان قابل توجه نیستند! یعنی مفید و کاربردی هستند، اما اساسی و پایه‌ای نیستند.

همان‌طور که در بخش قبلی گفته شد، تمرینات خود را با هالتر آغاز کنید. هالتر باعث می‌شود که وزن زیادی را بلند کنید و وزنه سنگین زدن، اولین قدم در جهت قوی تر شدن است.

بعضی از مربیان، ورزشکارانشان را مجبور می‌کنند تا با سرعت مشخصی حرکات وزنه را تکرار کنند. مثلا 3 ثانیه بالا، 1 ثانیه پایین.

پیشنهاد مطالعه : برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مدت و سرعت تمرینات بدنسازی، می‌توانید مقاله ” مدت زمان تحت فشار (TUT) تمرینات بدنسازی ” را که قبلا در این سایت منتشر شده است، مطالعه کنید.

این کار برای حرفه‌ای‌ها عالی است، اما اگر تازه‌کار هستید، تنها چیزی که لازم است بشمارید تعداد حرکات ست است.

به سادگی بر بلند کردن و پایین آوردن وزنه‌هایتان به شیوه‌ای کاملا کنترل شده تمرکز کنید و برای یک ثانیه زمانی که وزنه در بالا است، توقف کنید.

تنها کاری که انجام دهید این باشد که به مرور زمان و به طور پیوسته و تدریجی، وزنه‌های خود را سنگین‌تر کنید.

پیشنهاد مطالعه : اگر ورزشکار تازه‌کاری هستید، توصیه می‌کنیم حتما با “مقدمات اولیه برای بدنسازان تازه‌کار” را بخوانید. در این مقاله به این موضوع پرداخته‌ایم که مسیر یک بدنساز تازه‌کار تا موفقیت باید به چه صورتی باشد و چه نیازهایی در این مسیر وجود دارد.

تمرینات، ست‌ها، تکرارها و نتیجه هر تمرین را ثبت کنید. بهترین وزنه‌هایی که زدید و بیشترین تکرارها که با وزنه ثابتی انجام داده‌اید را ثبت و دنبال کنید. همواره خواهان بهبود این اعداد و ارقام باشید تا نمود عینی آن را در افزایش قدرت بدنی خود مشاهده کنید.

لازم به ذکر است برای پیشرفت در دوره‌های تمرینات مقاومتی ثبت عملکرد شما الزامی است! شما باید روند پیشرفت خود را چک کنید تا دوره‌های پیشروی تمرینات مقاومتی را طی کنید.

پیشنهاد مطالعه : در مطلب “راهنمای جامع تمرینات قدرتی“، اشاره کوچکی به این مسئله شده است که توصیه می‌شود مطالعه کنید.

این را بدانید که افزایش قدرت بدنی با زیاده روی و افراط ممکن نمی‌شود! تمرینات خود را بیش از حد طولانی نکنید. کوتاه بودن تمرینات به افزایش هورمون‌های ضروری بدنتان کمک خواهد کرد.

حتی می‌توان گفت تمرینات بسیار زیاد، سطح هورمون‌هایی که مانع رشد عضلات می‌شوند را بالا می‌برد. قطعا هیچ بدنسازی خواستار کاهش رشد ماهیچه‌هایش نیست! شما چطور؟

درضمن زمانی که شما تمرینات بسیار زیادی را در یک جلسه ورزشی انجام می‌دهید، حداقل بعضی از آنها ناقص انجام می‌شوند در حالی که تمام چیزی که شما نیاز دارید تنها انجام یکی دو تمرین قدرتی است. یک تمرین برای متعادل کردن بدن و قوی تر کردن عضلات هدف و دیگری یک حرکت خاص که بسته به هدفتان انتخاب شده. مثلا تمرینات شکمی یا تمرین بر روی ساعد و یا حرکات ساق پا.

پیشنهاد مطالعه : تمرینات سیکس پک شکم برای شش تکه کردن

ممکن است که بازه‌های متفاوت زیادی از تعداد تکرارهای یک حرکت را در انجام تمرینات ورزشی داشته باشید، اما 5 تکرار در هر ست به نظر می‌رسد که بهترین ترکیب از اندازه عضلات و قدرت را حاصل می‌کند. به خصوص برای تمرینات قدرتی که در تکنیک اول اشاره کردیم.

تعداد تکرارهای هر ست به عوامل متعددی بستگی دارند و اصولا در برنامه نباید همیشه ثابت باشند. در اینجا منظور فقط برای افزایش قدرت است.

دلیل اصلی اینکه روند پیشرفت ورزشکار و افزایش قدرت او متوقف می‌شود، این است که آنها برای مدت بسیار زیادی، وزنه‌های بسیار سنگینی می‌زنند.

غرور را رها کنید و برای انجام بازه‌های تکرار که در هر ست باید انجام دهید، 10% از بیشترین میزان وزنه ای که می توانید بزنید، بکاهید.

ر هر جلسه، میزان وزنه را افزایش دهید اما این افزایش بیش از پنج کیلو نباشد و به همان وزنه زدن‌ها پایبند باشید. در این صورت به ندرت روند رشد شما متوقف خواهد شد.

تمرینات اینتروال به افزایش قدرت بدنی کمک می‌کنند. اگر می‌خواهید لاغر و سالم باشید، انجام ورزش‌های کاردیو یکی از واجبات است. اما دویدن یا دوچرخه سواری طولانی، میزان هورمون‌هایی که بافت عضلات را می شکنند، افزایش می‌دهد.

برای قوی‌تر شدن و در عین حال لاغرتر شدن، تمرینات کاردیو را به صورت اینتروال انجام دهید. مثلا به تپه‌ای با شیب ملایم بروید و تا بالای آن را سریع بدوید (در حد چند دقیقه منظور است، نه طولانی)، سپس مسیر برگشت را، راه بروید. زمانی که دوباره آماده بودید، سریع بدوید.

در اولین جلسه تمرین، نیمی از تعداد دفعاتی که فکر می‌کنید تا می‌توانید سریع بدوید را انجام دهید. در جلسه تمرینی بعدی، دو دفعه بیشتر از دفعه قبل، سریع و انفجاری بدوید.

پیشنهاد مطالعه : پیشنهاد می‌شود درباره ” تمرینات اینتروال ” بیشتر بخوانید.

هر کاری که برای یک سمت از بدن انجام می‌دهید، باید برای سمت دیگر نیز انجام دهید. این قانون را در تمرینات دنبال کنید و از عدم تعادل بین عضلات بپرهیزید. برای مثال با انجام اسکات عضلات چهار سر را تحت فشار قرار می‌دهید پس ددلیفت‌های رومی را نیز انجام دهید تا همسترینگ را تحت فشار قرار دهد. یا برای مثال تمرینات سینه شما، باید با تمرینات وزنه زدن پشت، متعادل شود.

مجبور نیستید که حرکت متعادل کننده را درهمان جلسه تمرینی انجام دهید، اما باید در همان هفته انجام شود.

در کل، از نسبت 2 به 1 در حرکات کششی و هل دادنی استفاده کنید. مثلا اگر پرس تخته را در روز دوشنبه انجام دادید، می‌توانید بارفیکس را در روز سه شنبه و حرکات مربوط به کشیدن از پهلو را در روز پنجشنبه انجام دهید.

هر تمرین پرسی (pressing) دیگر که انجام می‌دهید نیز، باید از این فرمول پیروی کند.

ممکن است فکر کنید که می‌دانید چطور باید حرکت‌های قدرتی را انجام داد (حرکات اشاره شده در تکنیک 1)، اما آیا مطمئن هستید؟ همانطور که در مطلب “5 حرکتی که به احتمال زیاد اشتباه می‌زنید!” مطالعه کردید نکات جزئی در تمرینات اغلب توسط ورزشکاران نادیده گرفته می‌شوند.

پس یکبار دیگر به نکات مهمی که در اجرای این 4 حرکت قدرتی باید رعایت کنید دقت داشته باشید:چگونه بدنی چغر داشته باشیم

نکات و مسائل گفته شده در این مطلب تقریبا برای تمامی افراد صدق می‌کند. اما معمولا افرادی که در رشته‌های فیزیک، فیتنس، رشته‌هایی مثل فوتبال و رزمی فعالیت می‌کنند به شدت به این فکر می‌کنند که چطور باید افزایش قدرت بدون افزایش حجم داشته باشند. زیرا حجم زیاد مانع فعالیت حرفه‌ای این افراد می‌شود.

پیشنهاد مطالعه : ” فیتنس چیست؟ + تعریف اندام متناسب و ایده‌آل “

در نتیجه این افراد یا حتی کسانی که بدن کم چگالی اما پر قدرت را می‌پسندند، بهتر است برخی نکات دیگر را نیز به صورت مکملی در کنار راهکارهای این مقاله رعایت کنند.

پیشنهاد مطالعه : به جهت اینکه این مقاله بسیار طولانی می‌شود، ما این مسائل را در مقاله‌ای دیگر، برای شما جمع آوری کرده‌ایم که می‌توانید با مطالعه آن و به کارگیری راهکارهای گفته شده به این هدف نیز برسید: “افزایش قدرت بدون افزایش حجم با 10 راهکار کلیدی“

همانطور که در طول مطلب صحبت شد، افزایش قدرت بدنی را برای هر هدفی که داشته باشید امری ضروری است و باید به طور تدریجی وضعیت آن را بهبود داد.

امیدواریم با بهره گیری از نکات و اصولی که ذکر شد به این مهم دست یابید و به اهداف خود برسید. حتما به سایر مطالب علم تمرین مجله فیت شیپ نیز سر بزنید.

مجله فیت شیپ

یوگا از واژه سانسکریت “yuji” به معنی اتحاد مشتق شده‌ ­است و امروزه می‌دانیم که ورزش یوگا تمرینی برای قرار…

مجله فیت شیپ

شاید در خودمان احساس می‌کنیم که توانایی رقابت در مسابقات کراس فیت را داریم و می‌خواهیم در آن شرکت کنیم و…

با افزایش آگاهی و علمتون می‌تونید کیفیت زندگی و سلامت خودتون رو تا حد زیادی افزایش بدید؛ به همین سادگی! ما هم در مجله فیت شیپ به شما کمک می‌کنیم تا به بروزترین آموزش‌ها و مطالب علم سلامت، تغذیه، ورزش و سبک زندگی به زبان فارسی و بیانی ساده دسترسی داشته باشید!

ممنون از وبلاگ خوبتون

tashakor mikonam az shoma be khatere mataleb khob va zahmat haee ke mikeshid

عالی بودن ممنون
مرسی از زحماتتون

Slm tashkr babt mtalb khbton mikhstm bdnm aya boks alave br inkeh vrzesh mnasebi bry afzayesh ghodrat bdni hast mitone bry tanasb andam hm khb bashe?

سلام وقتتون بخیر
با تشکر از توجه شما بله جدیدا از تمرینات بکس برای کاهش وزن و تناسب استفاده می شود.

خیلی مسخره ای انگلیسی میتایپی لوسه مسخره میخوایی چیو ثابت کنی بگی خیلی باحالی؟کوفتم نیستی باوو

عالی بود ممنون از مطالبتون

عالی بود

بدبود

با سلام
اگر منظورتون مطلب هست، بفرمایید اگر به چه نکات دیگری اشاره میشد مورد پسند شما واقع میشد؟ با پیشنهادتون به ارتقای کارمون کمک کنید.
با سپاس

خیلی ضعیف وابتدایی بود وشاید خود شما ابتدایی کار کردید

سلام خسته نباشید وبسایت شما درزمینه رشته پرورش اندام یابه زبان عامیانه بدنسازی واقعا عالی و بسیارکاربردی خداوند یارویاورتان باشد و همیشه تندرست باشید

سلام
سپاسگزارم
نظر لطف شماست

سلام من یه بدنساز با سابقه ی ۲/۵سالههستم با سن۱۶سال و در بدنسازی عقیدم اینه که اگه بخایم هرچی بیشتر پیشرفت کنیم باید فشار بیشتری و تلاش بیشتری داشته باشیم البته با خوراک و استراحت مناسب .آیا اینکه تمریناتمون نگاتیو باشه و استراحتاش بلند تر باشه اشکالی داره؟

سلام روزتون بخیر
چون شما در سنین رشد قرار دارید بهتر هست اصلا خیلی سنگین کار نکنید (اینکار میتونه حتی جلوی رشد شمارو بگیره) و تا زمان بسته شدن صفحات رشد بیشتر برای حفظ سلامتی تمرین کنید و اصلا فشار زیادی به خودتون نیارید. با تمرین های بدنسازی مناسب در زمان استاندارد خودتون رو تقویت و آماده کنید.

سلام ۱۷ ساله هستم و میخوام بدون فوتبال رو تازه شروع کردم و بعد از چند جلسه فشار ب خودم اوردم و اشیل پام صدمه دید میخوام بدونم دلیلش استقامت ضعیعم هست یا نه.
ممنون میشم جواب بدین و ممنون از مطالبتون.

سلام روزتون بخیر آسیب دیدگی تاندون تا حدودی به آمادگی بدنی شما ارتباط دارد ولی هر چقدر هم آماده باشید فشار بیش از حد به آشیل باز هم می تواند آسیب جدی را ایجاد کند.

سلام. آسیب دیدگی تاندون میتونه آینده ورزشی ورزشکار تحت شعاع قرار بده

سلام روزتون بخیر
بله درست میگید و بسته به ماهیت و شدت آسیب، تاندون کدام قسمت از بدن باشه و … میتونه آینده ورزشکار رو تحت شعاع قرار بده

سلام ممنون از مطالبتون من ۲۴ سالمه دو ماه هست که بدنسازی میرم،خواستم بدونم بدنسازی فقط استقامت بدن رو بالا میبره یا زور در دعوا رو هم زیاد میکنه?،این همیشه برام سواله

سلام روزتون بخیر
شما اگر تمرینات قدرتی انجام بدی باعث میشه تا قدرت بدنیتون هم افزایش پیدا کنه.

برو بوکس دوست عزیز

ممنون از سایت خوبتون
واقعا خسته نباشید خدا قوت

سلام روزتون بخیر
ممنون از حسن توجه و انرژی مثبت شما

سلام ببخشید من یک پرسش داشتم قدرت بدنی چیه؟ تو اینترنت هم سرچ میکنم نمیاره

سلام روزتون بخیر
به توانایی عضلات برای تولید نیروی حداکثر قدرت عضلانی گفته می شود.

من از ویکیپدیا با مطلب شماآشنا شدم . واقعا از ویکیپدیا هم بهتر نوشتین. ایول به شما و مجله خوبتون فیت شیپ

سپاس از همراهی و توجه شما دوست عزیز

دیدگاه شما

نام *

آدرس ایمیل *

وبسایت

فیلم‌ها، انیمیشن‌ها، مستندات علمی و ویدئوهای انگیزشی و آموزشی ما را در کانال آپارات فیت شیپ دنبال کنید!

کانال آپارات فیت شیپ


با افزایش آگاهی و علمتون می‌تونید کیفیت زندگی و سلامت خودتون رو تا حد زیادی افزایش بدید؛ به همین سادگی! ما هم در مجله فیت شیپ به شما کمک می‌کنیم تا به بروزترین آموزش‌ها و مطالب علم سلامت، تغذیه، ورزش و سبک زندگی به زبان فارسی و بیانی ساده دسترسی داشته باشید!

‏در اپلیکیشن سبک، هر فردی می‌تواند با انتخاب دوره مخصوص خود، از برنامه‌هایی کاملاً شخصی سازی شده که هسته اصلی آن‌ها برنامه غذایی و ورزشی است به همراه امکانات و محتواهای کاربردی بهره‌مند شود. پشتیبان نیز به طور کامل و دائمی همراه شما خواهد بود تا به اهداف خود برسید.

دانلود اپلیکیشن سَبک

حقوق مجله فیت شیپ متعلق به سلامت الکترونیک داتیس می‌باشد. بازنشر مطالب تنها با ذکر و لینک به منبع مجاز است.

خانه » تمرین » افزایش قدرت بدنی با ۱۰ تکنیک کلیدی + نکات‌مهم

قدرت، بنیاد تمامی حرکت‌های ورزشکاری و شاهکارهای فرا انسانی است. قدرت تنها محدود به اندازه‌ عضلات و ظرفیت آنها نیست؛ زمانی که قوی‌تر شوید، بهتر می‌توانید وزن کم کنید، سریع‌تر می‌دوید و قوی‌تر ضربه می‌زنید! قبول دارید که باید روی افزایش قدرت بدنی‌تان کار کنید؟

در ادامه 10 تکنیک ساده افزایش قدرت بدنی را به شما آموزش می‌دهیم که قدرتتان را از این رو به آن رو می‌کنند! همراه مجله فیت شیپ باشید.

آنچه در این مقاله از مجله فیت‌شیپ می‌خوانید:

فهرست مطالب این مقاله

چگونه بدنی چغر داشته باشیم

قبل از شروع آموزش این نکات مهم به شما، توصیه می‌کنیم حتما از یک راهنما و مربی خوب در این عرصه کمک بگیرید.

فراموش نکنید هر بخشی از بدن شما، دنیای پیچیده‌ای دارد و در صورت عدم شناخت کافی از این پیچیدگی‌ها، ممکن است دچار آسیب شوید.

اسکات، ددلیفت، پرس سینه و پرس شانه، بهترین تمرین‌های قدرتی هستند. بارفیکس و حرکت قایقی نیز بسیار خوب هستند، اما موارد قبلی در اولویت هستند.

تمام لوازم جالب و فانتزی را فراموش کنید. هالتر پادشاه تمام آنهاست، دمبل ملکه و بقیه لوازم چندان قابل توجه نیستند! یعنی مفید و کاربردی هستند، اما اساسی و پایه‌ای نیستند.

همان‌طور که در بخش قبلی گفته شد، تمرینات خود را با هالتر آغاز کنید. هالتر باعث می‌شود که وزن زیادی را بلند کنید و وزنه سنگین زدن، اولین قدم در جهت قوی تر شدن است.

بعضی از مربیان، ورزشکارانشان را مجبور می‌کنند تا با سرعت مشخصی حرکات وزنه را تکرار کنند. مثلا 3 ثانیه بالا، 1 ثانیه پایین.

پیشنهاد مطالعه : برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مدت و سرعت تمرینات بدنسازی، می‌توانید مقاله ” مدت زمان تحت فشار (TUT) تمرینات بدنسازی ” را که قبلا در این سایت منتشر شده است، مطالعه کنید.

این کار برای حرفه‌ای‌ها عالی است، اما اگر تازه‌کار هستید، تنها چیزی که لازم است بشمارید تعداد حرکات ست است.

به سادگی بر بلند کردن و پایین آوردن وزنه‌هایتان به شیوه‌ای کاملا کنترل شده تمرکز کنید و برای یک ثانیه زمانی که وزنه در بالا است، توقف کنید.

تنها کاری که انجام دهید این باشد که به مرور زمان و به طور پیوسته و تدریجی، وزنه‌های خود را سنگین‌تر کنید.

پیشنهاد مطالعه : اگر ورزشکار تازه‌کاری هستید، توصیه می‌کنیم حتما با “مقدمات اولیه برای بدنسازان تازه‌کار” را بخوانید. در این مقاله به این موضوع پرداخته‌ایم که مسیر یک بدنساز تازه‌کار تا موفقیت باید به چه صورتی باشد و چه نیازهایی در این مسیر وجود دارد.

تمرینات، ست‌ها، تکرارها و نتیجه هر تمرین را ثبت کنید. بهترین وزنه‌هایی که زدید و بیشترین تکرارها که با وزنه ثابتی انجام داده‌اید را ثبت و دنبال کنید. همواره خواهان بهبود این اعداد و ارقام باشید تا نمود عینی آن را در افزایش قدرت بدنی خود مشاهده کنید.

لازم به ذکر است برای پیشرفت در دوره‌های تمرینات مقاومتی ثبت عملکرد شما الزامی است! شما باید روند پیشرفت خود را چک کنید تا دوره‌های پیشروی تمرینات مقاومتی را طی کنید.

پیشنهاد مطالعه : در مطلب “راهنمای جامع تمرینات قدرتی“، اشاره کوچکی به این مسئله شده است که توصیه می‌شود مطالعه کنید.

این را بدانید که افزایش قدرت بدنی با زیاده روی و افراط ممکن نمی‌شود! تمرینات خود را بیش از حد طولانی نکنید. کوتاه بودن تمرینات به افزایش هورمون‌های ضروری بدنتان کمک خواهد کرد.

حتی می‌توان گفت تمرینات بسیار زیاد، سطح هورمون‌هایی که مانع رشد عضلات می‌شوند را بالا می‌برد. قطعا هیچ بدنسازی خواستار کاهش رشد ماهیچه‌هایش نیست! شما چطور؟

درضمن زمانی که شما تمرینات بسیار زیادی را در یک جلسه ورزشی انجام می‌دهید، حداقل بعضی از آنها ناقص انجام می‌شوند در حالی که تمام چیزی که شما نیاز دارید تنها انجام یکی دو تمرین قدرتی است. یک تمرین برای متعادل کردن بدن و قوی تر کردن عضلات هدف و دیگری یک حرکت خاص که بسته به هدفتان انتخاب شده. مثلا تمرینات شکمی یا تمرین بر روی ساعد و یا حرکات ساق پا.

پیشنهاد مطالعه : تمرینات سیکس پک شکم برای شش تکه کردن

ممکن است که بازه‌های متفاوت زیادی از تعداد تکرارهای یک حرکت را در انجام تمرینات ورزشی داشته باشید، اما 5 تکرار در هر ست به نظر می‌رسد که بهترین ترکیب از اندازه عضلات و قدرت را حاصل می‌کند. به خصوص برای تمرینات قدرتی که در تکنیک اول اشاره کردیم.

تعداد تکرارهای هر ست به عوامل متعددی بستگی دارند و اصولا در برنامه نباید همیشه ثابت باشند. در اینجا منظور فقط برای افزایش قدرت است.

دلیل اصلی اینکه روند پیشرفت ورزشکار و افزایش قدرت او متوقف می‌شود، این است که آنها برای مدت بسیار زیادی، وزنه‌های بسیار سنگینی می‌زنند.

غرور را رها کنید و برای انجام بازه‌های تکرار که در هر ست باید انجام دهید، 10% از بیشترین میزان وزنه ای که می توانید بزنید، بکاهید.

ر هر جلسه، میزان وزنه را افزایش دهید اما این افزایش بیش از پنج کیلو نباشد و به همان وزنه زدن‌ها پایبند باشید. در این صورت به ندرت روند رشد شما متوقف خواهد شد.

تمرینات اینتروال به افزایش قدرت بدنی کمک می‌کنند. اگر می‌خواهید لاغر و سالم باشید، انجام ورزش‌های کاردیو یکی از واجبات است. اما دویدن یا دوچرخه سواری طولانی، میزان هورمون‌هایی که بافت عضلات را می شکنند، افزایش می‌دهد.

برای قوی‌تر شدن و در عین حال لاغرتر شدن، تمرینات کاردیو را به صورت اینتروال انجام دهید. مثلا به تپه‌ای با شیب ملایم بروید و تا بالای آن را سریع بدوید (در حد چند دقیقه منظور است، نه طولانی)، سپس مسیر برگشت را، راه بروید. زمانی که دوباره آماده بودید، سریع بدوید.

در اولین جلسه تمرین، نیمی از تعداد دفعاتی که فکر می‌کنید تا می‌توانید سریع بدوید را انجام دهید. در جلسه تمرینی بعدی، دو دفعه بیشتر از دفعه قبل، سریع و انفجاری بدوید.

پیشنهاد مطالعه : پیشنهاد می‌شود درباره ” تمرینات اینتروال ” بیشتر بخوانید.

هر کاری که برای یک سمت از بدن انجام می‌دهید، باید برای سمت دیگر نیز انجام دهید. این قانون را در تمرینات دنبال کنید و از عدم تعادل بین عضلات بپرهیزید. برای مثال با انجام اسکات عضلات چهار سر را تحت فشار قرار می‌دهید پس ددلیفت‌های رومی را نیز انجام دهید تا همسترینگ را تحت فشار قرار دهد. یا برای مثال تمرینات سینه شما، باید با تمرینات وزنه زدن پشت، متعادل شود.

مجبور نیستید که حرکت متعادل کننده را درهمان جلسه تمرینی انجام دهید، اما باید در همان هفته انجام شود.

در کل، از نسبت 2 به 1 در حرکات کششی و هل دادنی استفاده کنید. مثلا اگر پرس تخته را در روز دوشنبه انجام دادید، می‌توانید بارفیکس را در روز سه شنبه و حرکات مربوط به کشیدن از پهلو را در روز پنجشنبه انجام دهید.

هر تمرین پرسی (pressing) دیگر که انجام می‌دهید نیز، باید از این فرمول پیروی کند.

ممکن است فکر کنید که می‌دانید چطور باید حرکت‌های قدرتی را انجام داد (حرکات اشاره شده در تکنیک 1)، اما آیا مطمئن هستید؟ همانطور که در مطلب “5 حرکتی که به احتمال زیاد اشتباه می‌زنید!” مطالعه کردید نکات جزئی در تمرینات اغلب توسط ورزشکاران نادیده گرفته می‌شوند.

پس یکبار دیگر به نکات مهمی که در اجرای این 4 حرکت قدرتی باید رعایت کنید دقت داشته باشید:چگونه بدنی چغر داشته باشیم

نکات و مسائل گفته شده در این مطلب تقریبا برای تمامی افراد صدق می‌کند. اما معمولا افرادی که در رشته‌های فیزیک، فیتنس، رشته‌هایی مثل فوتبال و رزمی فعالیت می‌کنند به شدت به این فکر می‌کنند که چطور باید افزایش قدرت بدون افزایش حجم داشته باشند. زیرا حجم زیاد مانع فعالیت حرفه‌ای این افراد می‌شود.

پیشنهاد مطالعه : ” فیتنس چیست؟ + تعریف اندام متناسب و ایده‌آل “

در نتیجه این افراد یا حتی کسانی که بدن کم چگالی اما پر قدرت را می‌پسندند، بهتر است برخی نکات دیگر را نیز به صورت مکملی در کنار راهکارهای این مقاله رعایت کنند.

پیشنهاد مطالعه : به جهت اینکه این مقاله بسیار طولانی می‌شود، ما این مسائل را در مقاله‌ای دیگر، برای شما جمع آوری کرده‌ایم که می‌توانید با مطالعه آن و به کارگیری راهکارهای گفته شده به این هدف نیز برسید: “افزایش قدرت بدون افزایش حجم با 10 راهکار کلیدی“

همانطور که در طول مطلب صحبت شد، افزایش قدرت بدنی را برای هر هدفی که داشته باشید امری ضروری است و باید به طور تدریجی وضعیت آن را بهبود داد.

امیدواریم با بهره گیری از نکات و اصولی که ذکر شد به این مهم دست یابید و به اهداف خود برسید. حتما به سایر مطالب علم تمرین مجله فیت شیپ نیز سر بزنید.

مجله فیت شیپ

یوگا از واژه سانسکریت “yuji” به معنی اتحاد مشتق شده‌ ­است و امروزه می‌دانیم که ورزش یوگا تمرینی برای قرار…

مجله فیت شیپ

شاید در خودمان احساس می‌کنیم که توانایی رقابت در مسابقات کراس فیت را داریم و می‌خواهیم در آن شرکت کنیم و…

با افزایش آگاهی و علمتون می‌تونید کیفیت زندگی و سلامت خودتون رو تا حد زیادی افزایش بدید؛ به همین سادگی! ما هم در مجله فیت شیپ به شما کمک می‌کنیم تا به بروزترین آموزش‌ها و مطالب علم سلامت، تغذیه، ورزش و سبک زندگی به زبان فارسی و بیانی ساده دسترسی داشته باشید!

ممنون از وبلاگ خوبتون

tashakor mikonam az shoma be khatere mataleb khob va zahmat haee ke mikeshid

عالی بودن ممنون
مرسی از زحماتتون

Slm tashkr babt mtalb khbton mikhstm bdnm aya boks alave br inkeh vrzesh mnasebi bry afzayesh ghodrat bdni hast mitone bry tanasb andam hm khb bashe?

سلام وقتتون بخیر
با تشکر از توجه شما بله جدیدا از تمرینات بکس برای کاهش وزن و تناسب استفاده می شود.

خیلی مسخره ای انگلیسی میتایپی لوسه مسخره میخوایی چیو ثابت کنی بگی خیلی باحالی؟کوفتم نیستی باوو

عالی بود ممنون از مطالبتون

عالی بود

بدبود

با سلام
اگر منظورتون مطلب هست، بفرمایید اگر به چه نکات دیگری اشاره میشد مورد پسند شما واقع میشد؟ با پیشنهادتون به ارتقای کارمون کمک کنید.
با سپاس

خیلی ضعیف وابتدایی بود وشاید خود شما ابتدایی کار کردید

سلام خسته نباشید وبسایت شما درزمینه رشته پرورش اندام یابه زبان عامیانه بدنسازی واقعا عالی و بسیارکاربردی خداوند یارویاورتان باشد و همیشه تندرست باشید

سلام
سپاسگزارم
نظر لطف شماست

سلام من یه بدنساز با سابقه ی ۲/۵سالههستم با سن۱۶سال و در بدنسازی عقیدم اینه که اگه بخایم هرچی بیشتر پیشرفت کنیم باید فشار بیشتری و تلاش بیشتری داشته باشیم البته با خوراک و استراحت مناسب .آیا اینکه تمریناتمون نگاتیو باشه و استراحتاش بلند تر باشه اشکالی داره؟

سلام روزتون بخیر
چون شما در سنین رشد قرار دارید بهتر هست اصلا خیلی سنگین کار نکنید (اینکار میتونه حتی جلوی رشد شمارو بگیره) و تا زمان بسته شدن صفحات رشد بیشتر برای حفظ سلامتی تمرین کنید و اصلا فشار زیادی به خودتون نیارید. با تمرین های بدنسازی مناسب در زمان استاندارد خودتون رو تقویت و آماده کنید.

سلام ۱۷ ساله هستم و میخوام بدون فوتبال رو تازه شروع کردم و بعد از چند جلسه فشار ب خودم اوردم و اشیل پام صدمه دید میخوام بدونم دلیلش استقامت ضعیعم هست یا نه.
ممنون میشم جواب بدین و ممنون از مطالبتون.

سلام روزتون بخیر آسیب دیدگی تاندون تا حدودی به آمادگی بدنی شما ارتباط دارد ولی هر چقدر هم آماده باشید فشار بیش از حد به آشیل باز هم می تواند آسیب جدی را ایجاد کند.

سلام. آسیب دیدگی تاندون میتونه آینده ورزشی ورزشکار تحت شعاع قرار بده

سلام روزتون بخیر
بله درست میگید و بسته به ماهیت و شدت آسیب، تاندون کدام قسمت از بدن باشه و … میتونه آینده ورزشکار رو تحت شعاع قرار بده

سلام ممنون از مطالبتون من ۲۴ سالمه دو ماه هست که بدنسازی میرم،خواستم بدونم بدنسازی فقط استقامت بدن رو بالا میبره یا زور در دعوا رو هم زیاد میکنه?،این همیشه برام سواله

سلام روزتون بخیر
شما اگر تمرینات قدرتی انجام بدی باعث میشه تا قدرت بدنیتون هم افزایش پیدا کنه.

برو بوکس دوست عزیز

ممنون از سایت خوبتون
واقعا خسته نباشید خدا قوت

سلام روزتون بخیر
ممنون از حسن توجه و انرژی مثبت شما

سلام ببخشید من یک پرسش داشتم قدرت بدنی چیه؟ تو اینترنت هم سرچ میکنم نمیاره

سلام روزتون بخیر
به توانایی عضلات برای تولید نیروی حداکثر قدرت عضلانی گفته می شود.

من از ویکیپدیا با مطلب شماآشنا شدم . واقعا از ویکیپدیا هم بهتر نوشتین. ایول به شما و مجله خوبتون فیت شیپ

سپاس از همراهی و توجه شما دوست عزیز

دیدگاه شما

نام *

آدرس ایمیل *

وبسایت

فیلم‌ها، انیمیشن‌ها، مستندات علمی و ویدئوهای انگیزشی و آموزشی ما را در کانال آپارات فیت شیپ دنبال کنید!

کانال آپارات فیت شیپ


با افزایش آگاهی و علمتون می‌تونید کیفیت زندگی و سلامت خودتون رو تا حد زیادی افزایش بدید؛ به همین سادگی! ما هم در مجله فیت شیپ به شما کمک می‌کنیم تا به بروزترین آموزش‌ها و مطالب علم سلامت، تغذیه، ورزش و سبک زندگی به زبان فارسی و بیانی ساده دسترسی داشته باشید!

‏در اپلیکیشن سبک، هر فردی می‌تواند با انتخاب دوره مخصوص خود، از برنامه‌هایی کاملاً شخصی سازی شده که هسته اصلی آن‌ها برنامه غذایی و ورزشی است به همراه امکانات و محتواهای کاربردی بهره‌مند شود. پشتیبان نیز به طور کامل و دائمی همراه شما خواهد بود تا به اهداف خود برسید.

دانلود اپلیکیشن سَبک

حقوق مجله فیت شیپ متعلق به سلامت الکترونیک داتیس می‌باشد. بازنشر مطالب تنها با ذکر و لینک به منبع مجاز است.

خانه » تمرین » افزایش قدرت بدنی با ۱۰ تکنیک کلیدی + نکات‌مهم

قدرت، بنیاد تمامی حرکت‌های ورزشکاری و شاهکارهای فرا انسانی است. قدرت تنها محدود به اندازه‌ عضلات و ظرفیت آنها نیست؛ زمانی که قوی‌تر شوید، بهتر می‌توانید وزن کم کنید، سریع‌تر می‌دوید و قوی‌تر ضربه می‌زنید! قبول دارید که باید روی افزایش قدرت بدنی‌تان کار کنید؟

در ادامه 10 تکنیک ساده افزایش قدرت بدنی را به شما آموزش می‌دهیم که قدرتتان را از این رو به آن رو می‌کنند! همراه مجله فیت شیپ باشید.

آنچه در این مقاله از مجله فیت‌شیپ می‌خوانید:

فهرست مطالب این مقاله

چگونه بدنی چغر داشته باشیم

قبل از شروع آموزش این نکات مهم به شما، توصیه می‌کنیم حتما از یک راهنما و مربی خوب در این عرصه کمک بگیرید.

فراموش نکنید هر بخشی از بدن شما، دنیای پیچیده‌ای دارد و در صورت عدم شناخت کافی از این پیچیدگی‌ها، ممکن است دچار آسیب شوید.

اسکات، ددلیفت، پرس سینه و پرس شانه، بهترین تمرین‌های قدرتی هستند. بارفیکس و حرکت قایقی نیز بسیار خوب هستند، اما موارد قبلی در اولویت هستند.

تمام لوازم جالب و فانتزی را فراموش کنید. هالتر پادشاه تمام آنهاست، دمبل ملکه و بقیه لوازم چندان قابل توجه نیستند! یعنی مفید و کاربردی هستند، اما اساسی و پایه‌ای نیستند.

همان‌طور که در بخش قبلی گفته شد، تمرینات خود را با هالتر آغاز کنید. هالتر باعث می‌شود که وزن زیادی را بلند کنید و وزنه سنگین زدن، اولین قدم در جهت قوی تر شدن است.

بعضی از مربیان، ورزشکارانشان را مجبور می‌کنند تا با سرعت مشخصی حرکات وزنه را تکرار کنند. مثلا 3 ثانیه بالا، 1 ثانیه پایین.

پیشنهاد مطالعه : برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مدت و سرعت تمرینات بدنسازی، می‌توانید مقاله ” مدت زمان تحت فشار (TUT) تمرینات بدنسازی ” را که قبلا در این سایت منتشر شده است، مطالعه کنید.

این کار برای حرفه‌ای‌ها عالی است، اما اگر تازه‌کار هستید، تنها چیزی که لازم است بشمارید تعداد حرکات ست است.

به سادگی بر بلند کردن و پایین آوردن وزنه‌هایتان به شیوه‌ای کاملا کنترل شده تمرکز کنید و برای یک ثانیه زمانی که وزنه در بالا است، توقف کنید.

تنها کاری که انجام دهید این باشد که به مرور زمان و به طور پیوسته و تدریجی، وزنه‌های خود را سنگین‌تر کنید.

پیشنهاد مطالعه : اگر ورزشکار تازه‌کاری هستید، توصیه می‌کنیم حتما با “مقدمات اولیه برای بدنسازان تازه‌کار” را بخوانید. در این مقاله به این موضوع پرداخته‌ایم که مسیر یک بدنساز تازه‌کار تا موفقیت باید به چه صورتی باشد و چه نیازهایی در این مسیر وجود دارد.

تمرینات، ست‌ها، تکرارها و نتیجه هر تمرین را ثبت کنید. بهترین وزنه‌هایی که زدید و بیشترین تکرارها که با وزنه ثابتی انجام داده‌اید را ثبت و دنبال کنید. همواره خواهان بهبود این اعداد و ارقام باشید تا نمود عینی آن را در افزایش قدرت بدنی خود مشاهده کنید.

لازم به ذکر است برای پیشرفت در دوره‌های تمرینات مقاومتی ثبت عملکرد شما الزامی است! شما باید روند پیشرفت خود را چک کنید تا دوره‌های پیشروی تمرینات مقاومتی را طی کنید.

پیشنهاد مطالعه : در مطلب “راهنمای جامع تمرینات قدرتی“، اشاره کوچکی به این مسئله شده است که توصیه می‌شود مطالعه کنید.

این را بدانید که افزایش قدرت بدنی با زیاده روی و افراط ممکن نمی‌شود! تمرینات خود را بیش از حد طولانی نکنید. کوتاه بودن تمرینات به افزایش هورمون‌های ضروری بدنتان کمک خواهد کرد.

حتی می‌توان گفت تمرینات بسیار زیاد، سطح هورمون‌هایی که مانع رشد عضلات می‌شوند را بالا می‌برد. قطعا هیچ بدنسازی خواستار کاهش رشد ماهیچه‌هایش نیست! شما چطور؟

درضمن زمانی که شما تمرینات بسیار زیادی را در یک جلسه ورزشی انجام می‌دهید، حداقل بعضی از آنها ناقص انجام می‌شوند در حالی که تمام چیزی که شما نیاز دارید تنها انجام یکی دو تمرین قدرتی است. یک تمرین برای متعادل کردن بدن و قوی تر کردن عضلات هدف و دیگری یک حرکت خاص که بسته به هدفتان انتخاب شده. مثلا تمرینات شکمی یا تمرین بر روی ساعد و یا حرکات ساق پا.

پیشنهاد مطالعه : تمرینات سیکس پک شکم برای شش تکه کردن

ممکن است که بازه‌های متفاوت زیادی از تعداد تکرارهای یک حرکت را در انجام تمرینات ورزشی داشته باشید، اما 5 تکرار در هر ست به نظر می‌رسد که بهترین ترکیب از اندازه عضلات و قدرت را حاصل می‌کند. به خصوص برای تمرینات قدرتی که در تکنیک اول اشاره کردیم.

تعداد تکرارهای هر ست به عوامل متعددی بستگی دارند و اصولا در برنامه نباید همیشه ثابت باشند. در اینجا منظور فقط برای افزایش قدرت است.

دلیل اصلی اینکه روند پیشرفت ورزشکار و افزایش قدرت او متوقف می‌شود، این است که آنها برای مدت بسیار زیادی، وزنه‌های بسیار سنگینی می‌زنند.

غرور را رها کنید و برای انجام بازه‌های تکرار که در هر ست باید انجام دهید، 10% از بیشترین میزان وزنه ای که می توانید بزنید، بکاهید.

ر هر جلسه، میزان وزنه را افزایش دهید اما این افزایش بیش از پنج کیلو نباشد و به همان وزنه زدن‌ها پایبند باشید. در این صورت به ندرت روند رشد شما متوقف خواهد شد.

تمرینات اینتروال به افزایش قدرت بدنی کمک می‌کنند. اگر می‌خواهید لاغر و سالم باشید، انجام ورزش‌های کاردیو یکی از واجبات است. اما دویدن یا دوچرخه سواری طولانی، میزان هورمون‌هایی که بافت عضلات را می شکنند، افزایش می‌دهد.

برای قوی‌تر شدن و در عین حال لاغرتر شدن، تمرینات کاردیو را به صورت اینتروال انجام دهید. مثلا به تپه‌ای با شیب ملایم بروید و تا بالای آن را سریع بدوید (در حد چند دقیقه منظور است، نه طولانی)، سپس مسیر برگشت را، راه بروید. زمانی که دوباره آماده بودید، سریع بدوید.

در اولین جلسه تمرین، نیمی از تعداد دفعاتی که فکر می‌کنید تا می‌توانید سریع بدوید را انجام دهید. در جلسه تمرینی بعدی، دو دفعه بیشتر از دفعه قبل، سریع و انفجاری بدوید.

پیشنهاد مطالعه : پیشنهاد می‌شود درباره ” تمرینات اینتروال ” بیشتر بخوانید.

هر کاری که برای یک سمت از بدن انجام می‌دهید، باید برای سمت دیگر نیز انجام دهید. این قانون را در تمرینات دنبال کنید و از عدم تعادل بین عضلات بپرهیزید. برای مثال با انجام اسکات عضلات چهار سر را تحت فشار قرار می‌دهید پس ددلیفت‌های رومی را نیز انجام دهید تا همسترینگ را تحت فشار قرار دهد. یا برای مثال تمرینات سینه شما، باید با تمرینات وزنه زدن پشت، متعادل شود.

مجبور نیستید که حرکت متعادل کننده را درهمان جلسه تمرینی انجام دهید، اما باید در همان هفته انجام شود.

در کل، از نسبت 2 به 1 در حرکات کششی و هل دادنی استفاده کنید. مثلا اگر پرس تخته را در روز دوشنبه انجام دادید، می‌توانید بارفیکس را در روز سه شنبه و حرکات مربوط به کشیدن از پهلو را در روز پنجشنبه انجام دهید.

هر تمرین پرسی (pressing) دیگر که انجام می‌دهید نیز، باید از این فرمول پیروی کند.

ممکن است فکر کنید که می‌دانید چطور باید حرکت‌های قدرتی را انجام داد (حرکات اشاره شده در تکنیک 1)، اما آیا مطمئن هستید؟ همانطور که در مطلب “5 حرکتی که به احتمال زیاد اشتباه می‌زنید!” مطالعه کردید نکات جزئی در تمرینات اغلب توسط ورزشکاران نادیده گرفته می‌شوند.

پس یکبار دیگر به نکات مهمی که در اجرای این 4 حرکت قدرتی باید رعایت کنید دقت داشته باشید:چگونه بدنی چغر داشته باشیم

نکات و مسائل گفته شده در این مطلب تقریبا برای تمامی افراد صدق می‌کند. اما معمولا افرادی که در رشته‌های فیزیک، فیتنس، رشته‌هایی مثل فوتبال و رزمی فعالیت می‌کنند به شدت به این فکر می‌کنند که چطور باید افزایش قدرت بدون افزایش حجم داشته باشند. زیرا حجم زیاد مانع فعالیت حرفه‌ای این افراد می‌شود.

پیشنهاد مطالعه : ” فیتنس چیست؟ + تعریف اندام متناسب و ایده‌آل “

در نتیجه این افراد یا حتی کسانی که بدن کم چگالی اما پر قدرت را می‌پسندند، بهتر است برخی نکات دیگر را نیز به صورت مکملی در کنار راهکارهای این مقاله رعایت کنند.

پیشنهاد مطالعه : به جهت اینکه این مقاله بسیار طولانی می‌شود، ما این مسائل را در مقاله‌ای دیگر، برای شما جمع آوری کرده‌ایم که می‌توانید با مطالعه آن و به کارگیری راهکارهای گفته شده به این هدف نیز برسید: “افزایش قدرت بدون افزایش حجم با 10 راهکار کلیدی“

همانطور که در طول مطلب صحبت شد، افزایش قدرت بدنی را برای هر هدفی که داشته باشید امری ضروری است و باید به طور تدریجی وضعیت آن را بهبود داد.

امیدواریم با بهره گیری از نکات و اصولی که ذکر شد به این مهم دست یابید و به اهداف خود برسید. حتما به سایر مطالب علم تمرین مجله فیت شیپ نیز سر بزنید.

مجله فیت شیپ

یوگا از واژه سانسکریت “yuji” به معنی اتحاد مشتق شده‌ ­است و امروزه می‌دانیم که ورزش یوگا تمرینی برای قرار…

مجله فیت شیپ

شاید در خودمان احساس می‌کنیم که توانایی رقابت در مسابقات کراس فیت را داریم و می‌خواهیم در آن شرکت کنیم و…

با افزایش آگاهی و علمتون می‌تونید کیفیت زندگی و سلامت خودتون رو تا حد زیادی افزایش بدید؛ به همین سادگی! ما هم در مجله فیت شیپ به شما کمک می‌کنیم تا به بروزترین آموزش‌ها و مطالب علم سلامت، تغذیه، ورزش و سبک زندگی به زبان فارسی و بیانی ساده دسترسی داشته باشید!

ممنون از وبلاگ خوبتون

tashakor mikonam az shoma be khatere mataleb khob va zahmat haee ke mikeshid

عالی بودن ممنون
مرسی از زحماتتون

Slm tashkr babt mtalb khbton mikhstm bdnm aya boks alave br inkeh vrzesh mnasebi bry afzayesh ghodrat bdni hast mitone bry tanasb andam hm khb bashe?

سلام وقتتون بخیر
با تشکر از توجه شما بله جدیدا از تمرینات بکس برای کاهش وزن و تناسب استفاده می شود.

خیلی مسخره ای انگلیسی میتایپی لوسه مسخره میخوایی چیو ثابت کنی بگی خیلی باحالی؟کوفتم نیستی باوو

عالی بود ممنون از مطالبتون

عالی بود

بدبود

با سلام
اگر منظورتون مطلب هست، بفرمایید اگر به چه نکات دیگری اشاره میشد مورد پسند شما واقع میشد؟ با پیشنهادتون به ارتقای کارمون کمک کنید.
با سپاس

خیلی ضعیف وابتدایی بود وشاید خود شما ابتدایی کار کردید

سلام خسته نباشید وبسایت شما درزمینه رشته پرورش اندام یابه زبان عامیانه بدنسازی واقعا عالی و بسیارکاربردی خداوند یارویاورتان باشد و همیشه تندرست باشید

سلام
سپاسگزارم
نظر لطف شماست

سلام من یه بدنساز با سابقه ی ۲/۵سالههستم با سن۱۶سال و در بدنسازی عقیدم اینه که اگه بخایم هرچی بیشتر پیشرفت کنیم باید فشار بیشتری و تلاش بیشتری داشته باشیم البته با خوراک و استراحت مناسب .آیا اینکه تمریناتمون نگاتیو باشه و استراحتاش بلند تر باشه اشکالی داره؟

سلام روزتون بخیر
چون شما در سنین رشد قرار دارید بهتر هست اصلا خیلی سنگین کار نکنید (اینکار میتونه حتی جلوی رشد شمارو بگیره) و تا زمان بسته شدن صفحات رشد بیشتر برای حفظ سلامتی تمرین کنید و اصلا فشار زیادی به خودتون نیارید. با تمرین های بدنسازی مناسب در زمان استاندارد خودتون رو تقویت و آماده کنید.

سلام ۱۷ ساله هستم و میخوام بدون فوتبال رو تازه شروع کردم و بعد از چند جلسه فشار ب خودم اوردم و اشیل پام صدمه دید میخوام بدونم دلیلش استقامت ضعیعم هست یا نه.
ممنون میشم جواب بدین و ممنون از مطالبتون.

سلام روزتون بخیر آسیب دیدگی تاندون تا حدودی به آمادگی بدنی شما ارتباط دارد ولی هر چقدر هم آماده باشید فشار بیش از حد به آشیل باز هم می تواند آسیب جدی را ایجاد کند.

سلام. آسیب دیدگی تاندون میتونه آینده ورزشی ورزشکار تحت شعاع قرار بده

سلام روزتون بخیر
بله درست میگید و بسته به ماهیت و شدت آسیب، تاندون کدام قسمت از بدن باشه و … میتونه آینده ورزشکار رو تحت شعاع قرار بده

سلام ممنون از مطالبتون من ۲۴ سالمه دو ماه هست که بدنسازی میرم،خواستم بدونم بدنسازی فقط استقامت بدن رو بالا میبره یا زور در دعوا رو هم زیاد میکنه?،این همیشه برام سواله

سلام روزتون بخیر
شما اگر تمرینات قدرتی انجام بدی باعث میشه تا قدرت بدنیتون هم افزایش پیدا کنه.

برو بوکس دوست عزیز

ممنون از سایت خوبتون
واقعا خسته نباشید خدا قوت

سلام روزتون بخیر
ممنون از حسن توجه و انرژی مثبت شما

سلام ببخشید من یک پرسش داشتم قدرت بدنی چیه؟ تو اینترنت هم سرچ میکنم نمیاره

سلام روزتون بخیر
به توانایی عضلات برای تولید نیروی حداکثر قدرت عضلانی گفته می شود.

من از ویکیپدیا با مطلب شماآشنا شدم . واقعا از ویکیپدیا هم بهتر نوشتین. ایول به شما و مجله خوبتون فیت شیپ

سپاس از همراهی و توجه شما دوست عزیز

دیدگاه شما

نام *

آدرس ایمیل *

وبسایت

فیلم‌ها، انیمیشن‌ها، مستندات علمی و ویدئوهای انگیزشی و آموزشی ما را در کانال آپارات فیت شیپ دنبال کنید!

کانال آپارات فیت شیپ


با افزایش آگاهی و علمتون می‌تونید کیفیت زندگی و سلامت خودتون رو تا حد زیادی افزایش بدید؛ به همین سادگی! ما هم در مجله فیت شیپ به شما کمک می‌کنیم تا به بروزترین آموزش‌ها و مطالب علم سلامت، تغذیه، ورزش و سبک زندگی به زبان فارسی و بیانی ساده دسترسی داشته باشید!

‏در اپلیکیشن سبک، هر فردی می‌تواند با انتخاب دوره مخصوص خود، از برنامه‌هایی کاملاً شخصی سازی شده که هسته اصلی آن‌ها برنامه غذایی و ورزشی است به همراه امکانات و محتواهای کاربردی بهره‌مند شود. پشتیبان نیز به طور کامل و دائمی همراه شما خواهد بود تا به اهداف خود برسید.

دانلود اپلیکیشن سَبک

حقوق مجله فیت شیپ متعلق به سلامت الکترونیک داتیس می‌باشد. بازنشر مطالب تنها با ذکر و لینک به منبع مجاز است.

اگر شما اخیراً وزن زیادی را از دست داده اید, ممکن است متوجه شوید که کمی پوست شل و آویزان دارید. از پوست اضافی زیر بغل تا کیسه آویزان اطراف شکم, پوست شل می تواند باعث خجالت شما شود، به خصوص اگر کاهش وزن به سرعت انجام شده باشد.

این روزها بازار سفت کنندگی پوست، موضوعی داغ است. MIT گزارش داده که یک ماده جدید برای سفت کردن پوست تولید شده است و می گوید که می توان از آن برای بهبود زیبایی استفاده کرد. “

در این بخش مفید از ورزش و تناسب اندام نمناک شما یاد می گیرید که چرا پوستتان شل می شود, چطور می توان پوست خود را پس از از دست دادن چربی سفت کرد, و همچنین خواهید فهمید که کدام کرم ها, روش های درمانی, تاکتیک های تغذیه ای و تمرینات با موفقیت پوست شلتان را سفت می کنند.

در اینجا نحوه سفت شدن پوست بعد از از دست دادن وزن آورده شده است.

از آنجا که وقتی ما حرکت می کنیم, رشد می کنیم, و – مانند کاهش وزن -, پوست یک اندام زنده بسیار الاستیکی است. بله, درست است, پوست فقط یک تکه بزرگ از لاستیک نیست که کل بدن را می پوشاند, بلکه یک عضو است, و درست مثل تمام اندام های بدن شما, متشکل از سلول ها می باشد.چگونه بدنی چغر داشته باشیم

لایه های مختلف پوست شما انواع مختلفی از سلول ها را دارند, و با این که سلول های پوست در قسمت بیرونی پوست شما (اپیدرم) به طور مداوم از بین می روند و با سلول های جدید جایگزین می شوند, سلول های پوست زیر اپیدرم تا حدودی دائمی هستند.

این لایه های پوست, که لایه درم و زیردرم نامیده می شوند, از بافت های پیوندی الاستیکی, فیبرها, رگ های خونی و انواع اجزایی تشکیل شده اند که بسته به نحوه درمان آن ها, می توانند منقبض شوند یا کش بیایند.

زمانی که وزن خود را از دست می دهید و خصوصاً زمانی که وزنتان را به سرعت کم می کنید, این اجزای الاستیکی پوست شما نه تنها لایه های چربی را از دست می دهند، بلکه آن ها را روی بدن شما باز نگه می دارد,آن ها همچنین زمان زیادی برای کشش خود برای انطباق با شکل جدید شما ندارند تا با شرایط جدید تغییر کنند.

علاوه بر کاهش وزن, سن, تغذیه ضعیف, کم آبی بدن, قرار گرفتن در مقابل آفتاب بیش از حد, و سیگار کشیدن هم می توانند بر کشش پوست تاثیر بگذارند و به شما این ظاهر شل و ول را بدهد.

وقتی چربیتان را از دست می دهید و پوستتان شل می شود, اولین قانون این است:نترسید چون یک اندام زنده است, پوست شما به آرامی به شکلی باز می گردد که متناسب با بدن جدیدتان باشد اما از آنجا که این فرآیند می تواند تا دو سال طول بکشد, در اینجا مراحلی وجود دارند که می توانید با سرعت بیشتری پوست خود را سفت کنید:

همانطور که ذکر شد, علاوه بر کاهش وزن, سن, تغذیه ضعیف, کم آبی, مواجهه بیش از حد آفتاب و سیگار کشیدن می توانند بر کشش پوست تاثیر بگذارند. رژیم سریع و سفت و سخت و سپری کردن زمان بیش از حد برای ورزش می توانند به سرعت ماهیچه و چربیتان را کاهش دهد، و همچنین ساختار عضلانی زیرین که پوست را به بدن شما می چسباند هم از بین می رود.

هدف از کاهش وزن نیم تا یک کیلوگرم در هفته است, و اطمینان حاصل کنید که برنامه کاهش وزنتان شامل وزنه برداری نیز می شود، که ماهیچه های بدون چربی را هم آب نکنید.

مرطوب و هیدراته باقی بمانید:

به نیازهای هیدراسیون خود بپردازید. آب جز حیاتی حفظ کشش پوست است. هر روز باید حداقل دو لیتر آب مصرف کنید.

درست و سالم غذا بخورید:

دو جز لازم که پوست حالت خوب و کشسانی اش را حفظ می کنند، کلاژن و الاستین پوست هستند. غذاهای غنی از پروتئین از قبیل پنیر روستایی، شیر، حبوبات، توفو، لوبیا، دانه ها، آجیل و ماهی، همگی شامل سلول های سازنده کلاژن و الاستین و همچنین روغن هایی برای کمک به حفظ پوست سالم هستند.

نکته سریع پروتئینی: برای جذب بهینه، 100 تا 200 کالری از این منابع پروتیینی را بلافاصله بعد از ورزش خود مصرف کنید.

مراقب پوست خود باشید:

مراقب پوست خود باشید و آن را تغذیه و آب رسانی کنید. سم زدایی روزانه می تواند به حذف سلول های مرده پوست و افزایش گردش خون در پوست کمک کند. حمام گرم با نمک دریایی و مواد معدنی می تواند تن رنگ پوست را بهبود بخشد.

کرم سفت کننده پوست با فرمول های گیاهی و مواد اولیه مثل آلوئه ورا، اسید هیالورونیک، عصاره مخمر، پروتئین سویا، ویتامین C، ویتامین E و ویتامین A می تواند به هیدراته کردن پوست کمک کند و کلاژن و الاستین پوست را افزایش دهد.

از مواد شوینده زبر، مثل سولفات در صابون، شامپو و مایعات ظرفشویی دوری کنید، در معرض آفتاب بودن خود را محدود کرده وتماس با آب داغ و کلر دار را نیز محدود کنید – همه اینها کشش پوست را کاهش خواهند داد.

سیگار کشیدن را ترک کنید:

اگر قبلا دلیل کافی برای ترک سیگار نداشتید، در این بخش از ورزش و تناسب اندام نمناک یک دلیل دیگر برای شما آورده شده است:

پوست شما را خراب می کند.مطالعه ای از محققان در انجمن بین المللی پوست اکولوجیک پوست 64 سیگاری ایتالیایی را برای خطوط، بافت آوندی و رنگ دانه ها، الاستیسیته، روشنایی و بافت آنالیز کرد.

ارزیابی اولیه نشان داد که میانگین سن زیستی مطالعه کنندگان 9 سال از سن زمانی آن ها بزرگ تر بوده است. با این حال، پس از 9 ماه سیگار نکشیدن، میانگین کاهش در سن بیولوژیکی پوست 13 سال بود.

میوه ها و سبزیجات بیشتری مصرف کنید:

بدن شما به طیف وسیعی از ویتامین و مواد معدنی نیاز دارد تا میلیون ها فرایندهای زیستی که شما را زنده و سالم نگه می دارند را انجام دهد، و خوردن چندین وعده میوه و سبزیجات در هر روز نیاز است و این تنها راه مطمئن برای تامین هر مواد مغذی است که بدن شما به آن نیاز دارد.

از لحاظ پوست، تحقیقات نشان داده است که میزان دریافت بیشتر میوه ها و سبزیجات با پوست بهتر و زیباتر مرتبط است.

استفاده از مکمل ها:

هیچ قرص یا پودری به شما یک “ترمیم سریع” برای پوست نمی دهد، اما چندین مکمل وجود دارد که ممکن است به شما کمک کنند:

ژلاتین:

مصرف مکمل 250 میلی گرمی از ژلاتین در روز، بهبود پوست را افزایش می دهد.

روغن ماهی:

در بین فواید سلامتی زیاد روغن ماهی، بهبود قابلیت کششی پوست و بهبود قابل توجهش می تواند در کم تر از 3 ماه دیده شود. روغن ماهی با کیفیت بالا یکی از بهترین مکمل های غذایی است که می توانید سلامت باشید و بیماری ها خود را حفظ کنید, اما همه روغن های ماهی باهم برابر نیستند.

گاهی اوقات وقتی که وزن کم می کنید، پوستتان نیز شل می شود. این مشکل اغلب در صورت، گردن، زیر بازوها، شکم و ران ایجاد می شود. برخی تمرینات می توانند به افزایش مشکل در این مناطق کمک کنند. هر ورزشی به گونه ای طراحی شده است که نه تنها پوست را سفت کند بلکه به حجم و محکم کردن ماهیچه های شما کمک کند، که همچنین ظاهر شل و ول پوست را کاهش می دهد.

ورزش ها:

با توجه به سوالات شما از بخش ورزش وتناسب اندام نمناک بهتر دیدیم تا حرکات ورزشی را به صورت جداگانه برای هر بخش از بدن ارائه دهیم ؛ شما می توانید با توجه به نیاز خود از هر کدام از این تمرینات ورزشی با هدف سفت شدن پوست بدن تان استفاده کنید.چگونه بدنی چغر داشته باشیم

گردن و چانه:

پوست شل روی گردن شما، ظاهر چانه را بد می کند. انجام تمرین هایی که بر روی این ناحیه ها از بدن تمرکز می کند و عضلات را محکم تر می کند,و ظاهر شلی پوست را از بین می برد.

برای شروع یک تمرین آسان, به بغل با بازوهایتان بایستید. تا زمانی که مستقیماً به سقف نگاه می کنید, سرتان را کج کنید. گردن خود را فشار ندهید. دهان خود را باز کنید و ببندید. می توانید کمی کشش روی ماهیچه های چانه تان را احساس کنید. این تمرین را 5 تا 4 بار در روز برای نتایج مطلوب تکرار کنید.

بازوها:

وقتی وزن خود را از دست می دهید, پوست زیر دستتان شل می شود. کشش های بالاسری کمک می کنند تا این ناحیه مشکل دار را درست کنید. راحت با کمری صاف بنشینید. دو دمبل بردارید و هر یک را در یک دستتان نگه دارید و برای استرحت آن ها را کنار خود قرار دهید.

بازوهایتان را مستقیم در جلویتان با کف دست تان رو به سمت داخل بالا ببرید. دمبل ها را به آرامی بلند کنید تا بالای سرتان قرار بگیرند. آرنج هایتان را خم کنید و پنج تا 10 ثانیه صبر کنید و سپس بازوهای خود را پایین بیاورید. این کار را هر روز در روز تکرار کنید.

شکم:

تمریناتی مانند دراز و نشست عضلات شکم و پوست آن را سفت می کند. به پشت خود دراز بکشید و زانوهایتان را به زاویه 45 درجه خم کنید. انگشت های خود را قفل کنید و پشت سرتان قرار دهید.

بدون خم کردن گردن, آهسته سر و گردن خود را از روی زمین بالا ببرید. پنج ثانیه صبر کنید و به حالت اولیه خود بازگردید و دوباره این کا را تکرار کنید.

پاها:

پوست اضافی ممکن است روی ران های داخلی شما نیز وجود داشته باشند. برای حل این مشکل, به سمت چپ خود دراز بکشید و پای چپتان را صاف نگه دارید و پای راستی را با 45 درجه خم کنید و جلوی پای چپ قرار دهید.

خودتان را روی آرنجتان نگه دارید. پای چپ خود را صاف نگاه دارید و به آرامی آن را بالا ببرید تا اینکه یک کشش جزئی در ران داخلی خود احساس کنید. پنج ثانیه صبر کنید و به حالت اولیه خود بازگردید. 10 بار این تمرین را تکرار کنید و مججدا با پای دیگر نیز انجامش دهید.

پیش از شروع هر برنامه تمرینی جدید, با یک متخصص پزشکی مشورت کنید.

در حالی که این تمرین ها ممکن است در نرم کردن و محکم کردن عضلات شما مفید باشند و به کاهش ظاهر پوست شل کمک کنند, یک برنامه تغذیه سالم به همراه فعالیت فیزیکی روزانه, شانس شما برای حفظ وزن ماهیچه و وزن فعلی را افزایش می دهد.

 

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

فقط باید به سختی ورزش کنید، خوب غذا بخورید و با گذشت زمان قدرتمند‌تر می‌شوید.

اگر حال خوندن ادامه مطلب را ندارید، این نتیجه نهایی این مطلب است. 😉

اما چرا؟

خوب در این مطلب سعی می‌کنم با جزئیات بیشتر نشان دهم چطور می‌توان قدرتمند شد!

پادکست همین مطلب با صدام خودم😉 (با هدفون گوش بدید)چگونه بدنی چغر داشته باشیم

 

در شنوتو بشنوید

در گوگل پلی بشنوید

در اسپاتیفای بشونید

فهرست مطالب

اغلب بچه‌های باشگاه وقتی با این سوال روبه‌رو می‌شوند دست‌های خود را به سمت میز پرس سینه دراز می‌کنند.

اگر بتوانید پرس سینه بیشتر بزنید، قدرتمند‌تر هستید.

اما کسی نمی‌پرسد پس تکلیف پا و عضلات پشتی چه می‌شود؟

آیا از نظر شما کسی که رکورد پرس سینه خوبی دارد اما نمی‌تواند به خوبی اسکوات را اجرا کند، قوی‌تر محسوب می‌شود؟!

برای سنجش قدرت یک بدنساز، ۳ حرکت وجود دارد که باید سنجیده شوند:

اسکوات پشت و قسمت پایینی کمر را مورد سنجش قرار می‌دهد.

پرس سینه، سینه، شانه و بازوها را مورد سنجش قرار می‌دهد.

ددلیفت، کمر، باسن، و عضلات پشت را مورد سنجش قرار می‌دهد.

نکته جالب: معمولاً برای سنجش قدرت یک فرد، رکورد تکرار بیشینه هر کدام از حرکات یاد شده را با هم جمع می‌زنند و نتیجه می‌شود مقدار عددی قدرت یک فرد. 💪

 

 

اگر فردی ۱۰۰ کیلوگرم اسکوات بزند و نفر دیگر ۲۰۰ کیلوگرم اسکوات بزند، با استفاده از قاعده بالا باید بگوییم که نفر دوم قوی‌تر است.

اما لزوماً این درست نیست!

فرض کنید نفر اول ۷۰ کیلوگرم وزن دارد و نفر دوم ۱۲۰ کیلوگرم، حالا کدامیک قوی‌تر هستند؟!

اینجاست که متوجه می‌شویم، مثل نظریه نسبیت انیشتین خدابیامرز، قدرت هم یک مفهوم نسبی است!🤓

بنابراین وقتی صبحت از قدرت می‌شود، میزان وزن فرد از اهمیت زیادی برخوردار است.

خوب پس باید چکار کنیم؟!

اینجا مسئله کمی علمی می‌شود!

اگر استدلال بالا را قبول کنید، با یک سری فرضیات عجیب و غریب روبه‌رو خواهیم بود:

اگر وزن کنونی شما ۷۰ کیلوگرم است و بتوانید وزن خود را ۲ برابر کنید، آیا قدرت‌تان هم ۲ برابر می‌شود؟!

قاعدتاً جواب این سوال منفی است.

نمی‌خواهم سرتان را درد بیاورم، به طور خلاصه دانشمندان از یک قاعده ریاضی به نام مقیاس گذاری آلومتری استفاده می‌کنند تا در چنین موقعیت‌هایی بتوانند اثر عوامل مختلف را به درستی مورد سنجش قرار دهند.

برای محاسبه و البته مقایسه قدرت ۲ نفر از فرمول زیر استفاده می‌کنیم، هر چقدر پاسخ این معادله بیشتر باشد یعنی قدرت شما بیشتر است.

(P= lift * (weight ^ -2/3

نگران نشوید، برای راحتی کار شما فرمول بالا را داخل یک فایل اکسل تنظیم کرده‌ام، به راحتی می‌توانید کار مقایسه را انجام بدهید. (نیازی نیست وزن و رکورد خود را به پوند هم تبدیل کنید، داخل فایل کار تبدیل را هم انجام دادم!)

فرمول محاسبه و مقایسه قدرت

برای اینکه بتوانید قدرتمندتر شوید یک سری فاکتورها اهمیت بیشتری دارند مثل:

اجازه بدهید کمی در مورد هر کدام توضیح بدهم:

چگونه بدنی چغر داشته باشیم

بلند کردن یک وزنه سنگین حتماً نیازمند مهارت بالایی است تا بتوانید وزنه را به درستی بلند کنید.

تحقیقات نشان می‌دهند که بیشترین افزایش قدرت شما در ماه اول بدنسازی، ناشی از بهبود تکنیک و هماهنگی اعصاب و عضلات است نه افزایش رشد عضله. منبع (۱)

یعنی چی؟

یعنی در ماه اول رشد اندازه عضله باعث افزایش قدرت شما نمی‌شود بلکه بهبود تکنیک وزنه زدن است که باعث می‌شود قدرت بیشتری پیدا کنید!

به عنوان مثال در حرکت اسکوات، اگر استخوان ران شما بلندتر باشد، برای کامل کردن یک تکرار باید مسافت بیشتری را پایین بروید.

اگر دست‌های بلندی دارید انجام پرس سینه برای شما مشکل‌تر می‌شود.

نکته جالب: هر چند بلندتر بودن دست‌ها، در حرکتی مثل ددلیفت یک نعمت است. 😁

البته این میزان آنقدر نیست که بتوانید از آن به عنوان بهانه‌ برای کم زور بودن خود استفاده کنید!

همه جلو بازو دارند، می‌دانیم این عضله کجا قرار گرفته است اما تفاوتی بین نوع اتصال عضلات با استخوان وجود دارد.

این اختلاف، اغلب خیلی کوچک است اما می‌تواند در نتیجه نهایی اختلاف خیلی زیادی را ایجاد کند!

ببینید عضله حکم اهرم را بازی می‌کند. محل اتصال آنها به استخوان باعث می‌شود تا میزان نیروی تولیدی آنها تفاوت پیدا کند.

تحقیقات نشان می‌دهند که ۲ فرد با مقدار مشابه عضله، به خاطر محل اتصال عضله به استخوان می‌توانند تا ۲۵ درصد در میزان قدرت با هم اختلاف داشته باشند! منبع (۲ و ۳)

نکته مهم: اگر با خواندن همین ۲ خط بالا تصمیم گرفته‌اید که دیگر باشگاه نروید، باید خدمت‌تان عرض کنم این موضوع برای شما که باشگاه می‌روید تا فالوئر اینستا جمع کنید، هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند!

این مطلب برای افرادی صدق می‌کند که در رده حرفه‌ای فعالیت می‌کنند. 😜

به طور کلی اگر نگاهی به داخل باشگاهی که می‌روید، بیندازید اغلب افرادی که بزرگ‌تر هستند وزنه‌های سنگین‌تری هم جابه‌جا می‌کنند. منبع (۴ و ۵)

هر چند شما می‌توانید بدون اینکه بزرگ‌تر شوید، قوی‌تر بشوید و برعکس.

به عنوان مثال، اغلب قدرتی که شما در طی چند هفته اول بدنسازی بدست می‌آورید به خاطر این است که تکنیک شما در اجرای حرکت بهتر شده است. منبع (۶)

البته بعد از گذشت چند ماه، افزایش قدرت بستگی بیشتری به اندازه عضله شما پیدا می‌کند. بعد از چند سال، حدود ۶۵ درصد قدرت شما ناشی از اندازه عضلات خواهد بود. منبع (۷)

وقتی دوران ماه عسل بدنسازی به پایان رسید، برای اینکه همچنان قوی‌تر شوید باید بزرگ‌تر شوید!

زمانی هم که به سقف پتانسیل قدرت خود رسیدید، دیگر جایی برای طبیعی کار کردن نمی‌ماند.

نکته بسیار مهم:

من همیشه رابطه بین عضله و قدرت را این طور نگاه می‌کنم:

مقدار عضله‌ای که دارید، نشان دهنده پتانسیل قدرتی است که می‌توانید بدست آورید.

👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆

جمله بالا را دوباره بخوانید

فرض کنید شما یک برنامه تمرینی دارید که در آن از تکرارهای زیاد و وزنه سبک استفاده کرده‌اید و این برنامه را به مدت ۲ ماه ادامه داده‌اید.

حالا برای فاز جدید وقتی می‌خواهید سنگین کار کنید، نمی‌توانید به رکورد قبلی خود برسید!

چه اتفاقی افتاده است؟!

میزان عضلات شما که کمتر نشده‌اند پس چرا رکورد وزنه‌ها پایین‌تر آمده‌اند؟!

این رخداد به خاطر عادت کردن عضلات به وزنه‌های سبک رخ داده است، اگر چند هفته آینده سراغ وزنه‌های سنگین‌تر و تکرارهای کمتر بروید، مشکل حل می‌شود.

 

خیلی خلاصه بگم، شما ۳ نوع فیبر عضلانی دارید:

میزان اثر نوع فیبر عضلانی روی قدرت خروجی شما خیلی کم است!

چرا؟

۱۰۰ گرم از هر نوع فیبر عضلانی، به یک میزان نیرو تولید می‌کند، تنها تفاوت در سرعت تولید این نیروست. منبع (۸)

که این سرعت هم مهم نیست چون وقتی قرار است وزنه سنگین جابه‌جا کنید، اغلب مجبور می‌شوید سرعت وزنه زدن را پایین‌تر بیاورید پس فرقی نمی‌کند که چه نوع فیبر عضلانی دارید. منبع (۹)

نکته مهم: فیبر نوع ۲ یا تند انقباض، ۲۵-۷۵ درصد سرعت رشد بیشتری نسبت به فیبر نوع ۱ یا کند انقباض دارد. بنابراین اگر فیبر نوع ۲ بیشتری در بدن دارید قادر هستید میزان عضلات خود را بیشتر کنید. منبع (۱۰)

عضله بیشتر هم باعث می‌شود قوی‌تر شوید.

البته ذکر این نکته هم مهم است که بدانیم، اغلب مردم میزان برابری از فیبر نوع ۱ و ۲ در بدن خود دارند. منبع (۱۱)

جواب کوتاه: بله

استروئید کمک می‌کند سریع‌تر عضله بسازید. عضله بیشتر هم به معنای قدرت بیشتر خواهد بود. منبع (۱۲)

برای اینکه بدانید چقدر باید وزنه بزنید، از این جداول استفاده کنید:

برای تبدیل پوند به کیلوگرم از این محاسبه‌گر استفاده کنید:

 

تبدیل پوند به کیلوگرم

 

اگر مطلب قبلی من را (هیپرتروفی چطور باعث افزایش رشد عضلانی می شود) خوانده باشید در مورد نحوه تنظیم تکرارها صحبت کرده‌ام. پس می‌دانید که برای افزایش قدرت بهتر است از تکرارهای کم  و وزنه‌های سنگین استفاده کرد و برای عضله سازی از تکرارهای بیشتر استفاده می‌کنیم.

اما این روش در بلند مدت جوابگو نیست!

چرا؟

اگر قرار باشد یکسال از تکرارهای کم و وزنه‌های سنگین استفاده کنید، احتمال آسیب دیدگی را بالا می‌برید و فرایند ریکاوری هم طولانی می‌شود که خبر خوبی برای عضله سازی نیست.

پس چکار کنم؟

به یاد دارید که گفتم:

در درازمدت این میزان عضله است که مشخص می‌کند چقدر قدرت خواهید داشت.

پس برای اینکه دچار آسیب دیدگی نشوید و بتوانید تمرینات پرفشاری هم داشته باشید این توصیه‌ها را جدی بگیرید:

اگر می‌خواهید تا جای ممکن قوی شوید، نیاز به برنامه غذایی و تمرینی دارید.

باید سخت تمرین کنید اما نه آنقدر که نتوانید درست ریکاوری کنید.

این‌ حرف‌هایی که زدم، عمل کردن به آنها نیازمند یک استراتژی هوشمندانه است. 🧐

سعی کردم هر چه را که یاد دارم، خیلی خلاصه و سرراست توضیح بدهم:

بالا برید یا پایین برید، فرقی نمی‌کنه: برای افزایش قدرت باید وزنه سنگین هم بزنید.

وقتی می‌گویم سنگین، منظورم به اندازه ۶۰ درصد تکرار بیشینه است طوری که ۱-۳ تکرار با خستگی کامل فاصله داشته باشید.

اگر تازه کار هستید از این روش استفاده کنید:

اگر خانم هستید:

برنامه تمرینی شما باید به اندازه کافی حجم داشته باشد و همین طور استراحت و ریکاروی لازم را به شما بدهد تا دچارتمرین زدگی و جراحت نشوید.

این برنامه را نگاه کنید: یک برنامه بدنسازی هیپرتروفی عضلانی به شیوه قوی ترین مردان

اگر هم برنامه اختصاصی می‌خواهید از طریق لینک زیر اقدام کنید:

دریافت برنامه بدنسازی

اینکه برای عضله سازی باید انرژی به اندازه کافی در اختیار بدن قرار دهید از واضحات است! 😉

اما ذکر این نکته به خصوص برای افراد لاغر (رژیم غذایی اکتومورف ها یا لاغرهای گرفتار) ضروری است که مصرف بیش از حد غذا نیز کمکی نمی‌کند. منبع (۱۵)

بنابراین میزان مصرفی کالری را به اندازه ۱۰-۱۵ درصد بیشتر از کالری پایه بالاتر ببرید.

مصرف بیشتر کمکی به عضله سازی نمی‌کند و تنها باعث افزایش چربی و بر هم خوردن تعادل انسولین در بدن می‌شود. منبع (۱۶)

وقتی صحبت از عضله سازی می‌شود، مستقیماً به پروتئین اشاره داریم.

اما چقدر باید مصرف کرد؟

۲ گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن کافی است. (آیا مصرف زیادی پروتئین ضرری دارد) سعی کنید ۳۰-۴۰ درصد کالری روزانه بدن را از پروتئین تامین کنید.

عنصر غذایی دیگر برای عضله سازی، کربوهیدرات است. مصرف کربوهیدرات باعث افزایش سطح گلیکوژن و بهبود سطح عملکرد شما در تمرین می‌شود. منبع (۱۷)

از طرفی سطح انسولین را بالا نگه می‌دارند تا جلوی عضله سوزی را بگیرد. منبع (۱۸)

سعی کنید ۳۰-۵۰ درصد کالری روزانه خود را از کربوهیدرات‌ها دریافت کنید.

این نکته را در آخر ذکر کردم، چون مهم‌ترین بخش در بدنسازی، برنامه غذایی و تمرینی است.

اما اگر بدانید چه مکملی مصرف کنید، این فرایند را سرعت می‌بخشید:

پروتئین وی

مکمل پمپ

گینر

گلوتامین

شما برای افزایش قدرت چه راهکاری دارید؟ 😎

سلام آقای ناصری یه سوال: همانطور که نوع تیپ بدنی در بدست آوردن حجم محدودیت ایجاد میکنه، آیا در بدست آوردن قدرت هم محدودیتی ایجاد میکنه؟

سلام
بله
این مطلب رو بخونیدچه رابطه ای بین قدرت و مقدار عضلات وجود دارد

سلام آقای ناصری ببخشید یه سوال داشتم برای افزایش قدرت ، وزن و ضخامت بافت عضلانی میشه از پروتئین وی به جای گینر استفاده کرد؟ آخه میترسم گینر به دلیل کربوهیدرات بالا چربی بدن رو هم افزایش بده.

سلام
مشکلی نداره
هر کاری می‌کنید مهم‌ترین بخش اینکه شما مقدار کالری و پروتئین و کربوهیدرات‌ها را محاسبه کنید
این مطلب رو بخونیدآیا با شمارش کالری می توان به اهداف تناسب اندامی خود برسیم

سلام میشه بگید به غیر از کراتین و وی چه مکملی برای افزایش قدرت خوبه

سلام
برای افزایش توان می‌تونید از پمپ‌ها استفاده کنید البته داخلش کراتین هم کمی داره ولی ترکیب اصلی کافئین و بتاآلانین است

سلام براي رسيدن به پيك جلو بازو چه بايد كرد ؟
ايا تكرار 15 تا براي تمرينات جلو بازو كافيست ؟!

سلام
این مطلب رو بخونیدراهنمای جامع تکنیک ۲۱ اس راهی مطئمن برای رشد جلو بازو

سلام. شما الان گفتید ۷۵ درصد ست ها رو ۴ تا ۶ تکرار. و 25 درصد تکرار 8 تا 10 این روش برای یک فرد با بک سال سابقه تمرین مناسبه؟ واینکه از تکرار های بالا ۱۴ برای بهبود تراکم مویرگی عضله و بعبود دفع متابولیت های حاصل از عضله باید استفاده کرد. در این باره یه توضیحی بفرمایید.

سلام
۱: بله مناسبه (این روش کلی شما در طول دوره بدنسازی هم باشه مشکلی نداره
۲: همچین تحقیقی رو ندیدم که بگه برای این امر چی موثره و چی نیست!

من همچنان منتظر منابع علمی هستم، ارسال کنید لطفاً در ضمن ارج…

من سوتفاهم ذهنی ندارم. من برام همه چیز روشنه. مطلبتونم انقد…

بعضی چیز ها رو خیلی خودخوهانه میگین مثل این که هر کی دست بلن…

اگر پرس پا انجام ندم چه حرکاتی خوبه واسم که مشکلم رو حل کنه…

سلام معمولا ترکیب ۲.۱.۱ روی آمینو خوبه و جواب می‌دهد اچ ام ب…

آیا حساب کاربری ندارید؟




زمان آن رسیده است که حجیم شوید و مقدار زیادی عضله‌ به دست آورید.

 

چگونه بدنی چغر داشته باشیم

 

در این مقطع عضلات شش تکه شکمی خود را فراموش کنید و به حجیم شدن فکر کنید.

از برنامه تمرینی حجم خود با ۷ نکته ای که در مورد تغذیه و تمرینات خواهیم گفت نهایت استفاده را ببرید.

این مقاله برای کسانی‌ که خواهان بدنی لاغر با ۱۶۰ پوند وزن که همراه عضلات شش تکه شکم است نمی‌باشد.اگر هدف شما اینگونه است پس این مقاله به کار شما نمی‌آید بلکه این مقاله برای آن دسته از بدن سازانی است که خواهان افزایش حداکثری عضلات خود در کمترین زمان هستند می‌باشد.

بگذارید یک  مورد را صریح بگوئیم….تغذیه باعث ایجاد رشد و محیطی‌ آنابولیک در بدن میشود.از آن باید در جهت منافع خود استفاده کنید.اگر شما به سختی در باشگاه تمرین می‌کنید ولی‌ تغذیه کافی‌ را ندارید حدس بزنید چه میشود؟بله.درست حدس زدید.در میزان رشد عضلات خود محدودیت ایجاد خواهید کرد.

بسیاری از افرادی که در دوره حجم هستند با شکست مواجه میشوند.شما بارها و بارها این موضوع را مشاهده کرده‌اید.

دلایل اندکی‌ برای شکست در این زمینه وجود دارد:

 

 

۱) به اندازه کافی‌ تغذیه نمیکنید: این مساله رایج‌ترین دلیلی‌ است که افراد در دوران حجم با شکست مواجه میشوند.اینگونه افراد نسبت به این که چربی‌ به دست نیاورند در میزان تغذیه خود محدودیت‌های غیر معمول را ایجاد میکنند که نتیجه آن عدم عضله‌ سازی می‌باشد.این گونه تلاش‌ها در واقع یک دوره حجم واقعی‌ نمی‌باشد.به دست آوردن ۳۰ پوند عضله‌ در سریعترین زمان ممکن همزمان با چربی‌ سوزی بیشتر شبیه یک داستان می‌باشد.این اتفاق رخ نخواهد داد.

۲) عدم پیشرفت در میزان وزنه ها: شما میتوانید هر آنچه را که لازم دارید بخورید ولی‌ بدون پیشرفت در قدرت خود برای عضله‌ سازی تنها چیزی که به دست خواهید آورد چربی‌ می‌باشد.به بیان ساده تر، بدون پیشرفت در میزان وزنه‌ها شما در واقع بیشتر چربی‌ به دست خواهید آورد تا عضله‌.

 

از حجیم شدن نترسید

یک برنامه حجم مناسب باعث نمی‌شود که شما همانند یک غول به نظر برسید.در یک یا دو هفته اول ممکن است با افزایش وزن سریع مواجه شوید ولی‌ این افزایش به طور کلی‌ چربی‌ نمی‌باشد پس وحشت زده نشوید.وقتی‌ که شما به دوره حجم می‌روید و کالری بیشتری دریافت می‌کنید در بدن یک سری اتفاقات می‌افتد:

دریافت کربوهیدرات‌ها باعث افزایش آب در بدن میشود: حجم گرفتن به طور کلی‌ شامل مصرف بیشتر در میزان کربوهیدرات‌ها میشود.دریافت میزان اضافی کربوهیدرات‌ها از چندین راه باعث افزایش وزن بدن میشوند.با مصرف بیشتر کربوهیدرات‌ها میزان غلظت شکر در بدن بالا میرود.برای جلوگیری از این موضوع میزان آب درون رگ‌های خونی به طور متوسط جهت رقیق کردن میزان شکر افزایش خواهد یافت.آب اضافه درون رگ‌های خونی باعث افزایش احتباس سدیم خواهد شد.از طرفی‌ دیگر چون در دوره حجم هستید طبیعتاً میزان دریافت سدیم شما از طریق تغذیه بیشتر از قبل خواهد بود.ترکیب این دو موضوع باعث میشود میزان مایعات درون کلیه شما افزایش یابد و باعث احتباس آب بیشتر درون بدن شود.همچنین افزایش دریافت کربوهیدرات‌ها باعث افزایش آب درون سلولی میشود.این مقدار احتباس آب اضافه می‌تواند باعث تغییرات زیادی در بدن مخصوصاً اگر از دوره کات بخواهید وارد دوره حجم شوید شود.

نتیجه گیری: وحشت زده نشوید.وقتی‌ که شما به دوره حجم می‌روید احتمالا در یک یا دو هفته اول با افزایش وزن روبرو خواهید شد.این مقدار چربی‌ نمی‌باشد.نگران نباشید.بیشتر آن آب و مواد زائد می‌باشد.

 

اهمیت افزایش قدرت

 

 

قبل از اینکه به بیان نکاتی‌ درباره دوره حجم صحیح بپردازیم اجازه دهید بار دیگر به بیان نکته ای که قبلا بیان کردیم بپردازیم:

” یک برنامه حجم بدون افزایش سریع میزان قدرت چیزی جز به دست آوردن چربی‌ اضافه نمی‌باشد”

شما باید از هر ‌ست بیشترین استفاده را ببرید.حتی یک ‌ست را نیز از دست ندهید.فرم صحیح حرکت را حفظ کرده و هر مقدار که میتوانید تکرار‌ها را انجام دهید.‌ست خود را هنگامی متوقف کنید که یا از فرم صحیح خارج شده باشید یا احساس می‌کنید که در تکرار بعدی به ناتوانی میرسید.نیازی نمی‌باشد که تا ناتوانی تمرین کنید.پیشرفت مهم می‌باشد نه ناتوانی.وقتی‌ که به بیشترین تکرار موجود در برنامه تمرینی خود رسیدید بر مقدار وزنه بیفزائد.این الگو را در بازه ۵-۱۲ تکرار که مخصوص عضله‌ سازی می‌باشد انجام دهید و عضله‌ سازی کنید.از دست دادن ‌ست‌ها و نداشتن تمرکز روی پیشرفت باعث هدر رفتن تمام تلاش‌های شما در دوره حجم خواهد شد.

 

چقدر باید قوی شویم؟

نیازی نیست که همانند پاورلیفتر کارهای حرفه‌ای قدرتمند شوید اما دلیل نمی‌شود که شما بی‌ هدف در باشگاه به تمرین بپردازید و میزان پیشرفت خود را آهسته کنید.

اهداف شما در سال اول باید به این صورت باشد:

پرس سینه—> ۲۲۵ پوند

اسکات—> ۳۰۰ پوند

ددلیفت—>۴۰۰ پوند

 

اگر شما به این میزان وزنه نمیرسید پس واقعاً یک جای کارتان ایراد دارد.ممکن است به این دلایل نا موفق بوده باشید، یا به اندازه کافی‌ تلاش نمیکنید، یا به اندازه کافی‌ تغذیه نمیکنید که باعث تحریک افزایش قدرت شما شود، یا مقدار بسیار زیادی تمرینات هوازی انجام می‌دهید و یا ترکیبی‌ از این موارد ذکر شده.چگونه بدنی چغر داشته باشیم

در این صورت شما نیاز دارید که با خود رو راست باشید و ببینید که چه عواملی باعث ناکامی شما شده است.

بعد از سال اول شما باید به سختی و به سرعت تلاش کنید تا به میزان وزنه‌های زیر دست یابید:

پرس سینه—> ۳۰۰ پوند

اسکات—> ۴۰۰ پوند

ددلیفت—> ۵۰۰ پوند

تقریبا هر فردی که خواهان افزایش حجم می‌باشد باید توانایی تمرین با این وزنه‌ها را داشته باشد.این مساله ممکن است ۲ سال طول بکشد یا ۵ سال، ولی‌ مساله این است که اگر شما به طور مستمر در هر ماه پیشرفتی نداشته باشید و نتوانید به آرامی به این میزان وزنه نزدیک شوید پس حتما یک جای کارتان ایراد دارد.

 

اما، اما، اما!!!

شما اجازه ندارید اما و اگر بیاورید.من نزدیک به دو دهه در زمینه بدن سازی فعالیت داشته‌ام و در این مدت عادات و نوع تمرین افرادی که موفق بوده‌اند را مشاهده کرده ام.آنها هیچوقت بهانه نمیاورد و فقط پیشرفت میکنند، هر آنچه که نیاز داشته باشند میخورند و در بالاترین سطح ممکن عضله‌ سازی میکنند.از طرفی‌ دیگر به ازای هر یک از این افراد موفق ۵۰۰ بدن ساز هستند که همچنان دارای بدنی متوسط هستند و ناامیدانه به تمرینات خود ادامه میدهند.منبع سایت ادکوان آنها میگویند که همه چیز را به طورصحیح رعایت میکنند.آنها حتی به ندرت یک جلسه تمرینی خود را از دست میدهند.ولی‌ در آخر آنها به هیچ موفقیتی نمی‌رسند.چون این افراد بعد از طی‌ ۴ سال تمرین هنوز با ۲۲۵ پوند وزنه حرکت اسکات را انجام میدهند و در حرکت پرس سینه هنوز به وزنه ۲۰۰ پوند هم نرسیده اند و مدام در حال رفتن به دوره کات و دوره حجم هستند.یک قانون ساده است که باید به یاد داشته باشید:

 

” اگر شما نمیتوانید به طور مستمر پیشرفت کنید پس یک جای کارتان دارای مشکل می‌باشد”

 

همهٔ افرادی که رشد آنها متوقف شده است یا به سختی رشد میکنند در کار آنها یک مشکلی‌ وجود دارد.این مشکل ممکن است از برنامه تغذیه آنها باشد یا جلسات تمرینی خود را از دست میدهند یا به سختی در افزایش میزان وزنه‌ها پیشرفت دارند.ولی‌ چیزی که مشخص است این است که یک جای کار می‌لنگد.فهمیدن این مشکلات در مورد بدن سازان مبتدی کار اسانی‌ می‌باشد.کافی‌ است که این سوالات را از آنها بپرسیم:

۱) چه مقدار کالری و چند گرم پروتئین در روز مصرف می‌کنید؟

اگر آنها به توضیح مسایل دیگر پرداختند می‌فهمیم که آنها در حال حدس زدن میباشند.اگر گفتند که ما از غذاهای سالم استفاده می‌کنیم پس آنها مدرکی‌ ندارند.خیلی‌ از این بدن سازان مبتدی جوان حتی کالری دریافتی آنها در دوران حجم به ۳۰۰۰ کالری هم نمیرسد.پس جای تعجب ندارد که آنها هیچوقت افزایش وزن پیدا نکنند.

۲) برنامه پیشرفت شما به چه شکل می‌باشد؟

مردم دوست دارند که یک برنامه منحصر به فرد برای خود درست کنند.حدس بزنید بعد آن چه میشود؟ لیستی از حرکات مختلف را می‌بینید که به هیچ عنوان برای عضله‌ سازی مناسب نیستند.مهمترین اصل پیشرفت در تمرینات است.بدون آن شما هر چقدر هم که انواع حرکات مختلف و مورد علاقه خود را انجام دهید با هیچ رشدی مواجه نخواهید شد.۹۵ درصد مردم در موقع پرسیدن این سوال از آنها هیچ پاسخ محکم و قاطعی نخواهند داشت.آنها فقط در بعضی‌ از حرکات که دوست دارند ممکن است مقداری وزنه اضافه کنند.

۳) چقدر از جلسات تمرینی خود را از دست می‌دهید؟ ‌‌

هم….‌‌هم….. نه زیاد!دروغ نگوید.صادق باشید.شما حداقل در هفته به مدت ۹ ماه است که یک جلسه تمرینی خود را از دست می‌دهید.زمان‌های استراحت شما زیاد می‌باشد و هر موقع که احساس کمی‌ درد کنید به مدت طولانی‌ به استراحت می‌پردازید.

موارد اشتباه دیگری نیز هست که شامل پرهیز از انجام حرکات تاثیر گذاری نظیر اسکات و ددلیفت و…، افزایش حجم تمرینات به مقدار بسیار زیاد مخصوصاً برای سینه و جلو بازو و تمرکز روی برنامه افراد حرفه‌ای در صورتی‌ که شما باید فقط روی افزایش قدرت خود تمرکز کنید.

 

نکاتی‌ که باید برای افزایش عضلات خود در سریعترین زمان ممکن رعایت کنید:

 

۱) به مقدار کافی‌ تغذیه کنید

 

۲) از نسبت بندی میزان مواد غذایی مختلف دست بردارید:

فقط میزان کالری و پروتئین دریافتی خود را تحت نظر داشته باشید.کربوهیدرات‌ها و چربی‌‌ها خودشان به اندازه کافی‌ در دوران حجم به بدن شما می‌رسند.

 

۳) برنامه غذائی خود را بر اساس نیاز‌ها و عادات خود طراحی کنید:

اگر گرسنه هستید پس غذا بخورید.اگر نیاز دارید بعد از تمرین یک وعده غذایی بزرگ مصرف کنید پس مصرف کنید.به نیاز‌های بدن خود توجه کنید و هر وقت که گرسنه شدید تغذیه کنید.

 

۴) یک برنامه تمرینی خوب انتخاب کنید:

برنامه ای را انتخاب کنید که قبلا روی بدن سازان دیگر جواب خود را پس داده باشد.با انتخاب یک برنامه تمرینی اثبات شده شما قادر خواهید بود که در صورت بروز مشکل بفهمید که مشکل از کجا می‌باشد.یا در میزان پیشرفت خود موفق نبوده اید یا به میزان کافی‌ و مناسب تغذیه نداشته اید.

 

۵) در یک مقیاس مناسب افزایش وزن پیدا کنید:

بدن سازانی که به طور طبیعی تمرین میکنند در سال اول باید روی افزایش وزن ۱/۵-۲ پوند در ماه تمرکز کنند، در طول سال دوم ۱-۱/۵ پوند در ماه و ۰/۵-۱ پوند افزایش در ماه در سال سوم.

 

۶) استفاده از مکمل‌ها مضر نمی‌باشد:

بعضی‌ از افراد استفاده از مکمل‌ها را مضر می‌دانند.این حرفی‌ بی‌ پایه و اساس می‌باشد.بسیاری از مکمل‌ها نظیر کراتین دارای مزایای بسیاری هستند.پسِ به اینگونه استدلال‌های کلی‌ گوش ندهید و خود تحقیق کنید و مکمل‌هایی که برای شما مناسب هستند را پیدا کنید.

 

۷) در یک زمان فقط روی یک هدف تمرکز کنید:

چرا نباید همزمان هم چربی‌ سوزی کرد و هم عضله‌ سازی؟ سوال خوبی‌ است.چون در اغلب موارد این کار ناکارامد خواهد بود.امکان این وجود دارد که همزمان با چربی‌ سوزی مقداری عضله‌ سازی نیز کنید ولی‌ همچنان در فرایند رشد عضلات خود محدودیت ایجاد خواهید کرد.

منبع: http://www.muscleandstrength.com

استفاده از مطالب  تنها با ذکر منبع مجاز است.

مثل همیشه عالیییییییییییییییی دمت گرم

بسيار ممنون از سايتتون كه بهترين سايت دنياست

سلام خسته نباشید
من میخواستم بدونم که چون توی سن رشد هستم، این تمرینات برای من ضرر داره یانه؟
و دیگر اینکه میخواستم بدونم که میشه بعد از دوره ی حجیم سازی، به شش تکه و کات برداشتن بپردازم،به حجم ماهیچه ها که ضرر نمیزنه؟
با تشکر

سلام امیر شما سعی کن تو سن رشد از وزنه های سنگین استفاده نکنی بهترین تعداد تکرارها بین ۱۰ الی ۱۵ تکرار هست سعی کن حرکات مثل بارفیکس هم در برنامت جای بدی موفق باشی و روزانه ۶ وعده غذایی با کیفیت مصرف کنی

سلام خسته نباشید ممنون از مطالب خوبتون.من۱۷ سالمه ۲ ماه هست تمرین رو شروع کردم میخام افزایش وزن داشته باشم و حجم عظلات بنظر شما باید چه تمرین هایی بیشتر انجام بدم و چه مواد غدایی استفاده کنم متشکرم.

ممنون عالی بود

سلام ببخشید من ۱۶ سالمه ۱۷۴ سانت قد و ۵۳ کیلو وزن بدن ورزیده ای دارم ولی حجمش کمه
من سنگین کار کنم خوبه یا همون سبک رو ادامه بدم

سلام.
با توجه به آماری که دادین، شما ۳۳۹۱ کالری در روز نیاز داری تا برسی به حجمی که میخوای.
البته بمدت ۴ هفته وضعیت تغذیت رو به این شکل کن.
با حدودا ۳ تا ۵ روز تمرین همیشگی در باشگاه.

موفق باشی.

سلام دوستان
من ۱۲ سالمه نسبت به دوستام حس میکنم یک مقداری کم وزن و کوچک هستم….
لطفا کمکم کنید لطفااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

با سلام.من ۱۷سالمه قدم۱۶۷٫می خواستم بدونم چند کالری نیاز دارم

اساس اطلاعات مردی با فعالیت بدنی متوسط، قد معمولی و وزن ۷۹ کیلوگرم به شما خواهیم گفت در هر سن برای تثبیت وزن به چه مقدار کالری نیاز دارید.
یک مرد ۲۰ ساله باید حدود ۲۸۰۰ کالری در روز غذا دریافت کند تا وزنش ثابت بماند.
یک مرد ۳۰ ساله باید حدود ۲۷۲۸ کالری در روز غذا دریافت کند تا وزنش ثابت بماند.
یک مرد ۴۰ ساله باید حدود ۲۶۵۱ کالری در روز غذا دریافت کند تا وزنش ثابت بماند.
یک مرد ۵۰ ساله باید حدود ۲۵۷۳ کالری در روز غذا دریافت کند تا وزنش ثابت بماند.
یک مرد ۶۰ ساله باید حدود ۲۴۹۶ کالری در روز غذا دریافت کند تا وزنش ثابت بماند.
یک مرد ۷۰ ساله باید حدود ۲۴۱۸ کالری در روز غذا دریافت کند تا وزنش ثابت بماند.
یک مرد ۸۰ ساله با فعالیت بدنی سبک باید حدود ۲۰۷۶ کالری در روز غذا دریافت کند تا وزنش ثابت بماند.

کالری که از طریق فرمول زیر بدست می آید بدون توجه به ورزش یا فعالیت های شماست. همچنین فراموش نکنید این عدد حدودی است و بهترین کار کمک گرفتن از متخصص است.
برای محاسبه به یک ترازو دقیق و متر نواری نیاز دارید.
خانم ها برای محاسبه میزان کالری مورد نیازشان در طول روز باید قدشان به سانتیمتر را در ۶٫۲۵ ضرب کنند و با وزنشان ضرب در ۹٫۹۹ جمع کنند و سپس حاصل را منهای سن ضرب در ۴٫۹۲ منهای ۱۶۱ کنند.
به این شکل: قد × ۶٫۲۵ + وزن × ۹٫۹۹ – سن × ۴٫۹۲ – ۱۶۱ برای مثال اگر قدتان ۱۷۸ سانتی متر باشد و وزنتان ۷۸٫۶ کیلوگرم و سنتان ۳۳ باشد باید به این شکل محاسبه کنید: ( ۱۷۸ × ۶٫۲۵ ) + ( ۷۸٫۶ × ۹٫۹۹ ) – ( ۳۳ × ۴٫۹۲ ) – ۱۶۱ = ۱٫۵۷۴ کالری در روز

سلام من میخوام ببینم که کدام باشگاه در تهران بهتر است(منظور از بهتر بودن مربی خوب و… است) ممنونم از توضیحاتتون

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است – آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد –

پاک کردن دیدگاه

تمامی حقوق مطالب برای “مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ”محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای کپی برداری از قالب و محتوا پیگرد قانونی خواهد داشت.

طراحی : کلکسیون طراحی — پشتیبانی و اجرا : ایده نو


دانلود رایگان مجله های بدنسازیDownloads-icon

مدت زمان رسیدن به عضلاتی قدرتمند و ورزیده، ذهن بسیاری از ورزشکاران را به خود مشغول می کند. از این رو پیشنهاد می کنیم این مطلب را مطالعه نمایید.

عضلات سالم و قوی می توانند به بهبود عملکرد بدن کمک کنند. همچنین ممکن است برخی از افراد بخواهند ظاهری ورزیده داشته باشند، به همین منظور باید رشد عضلات خود را تقویت کنند.

ماهیچه ها از فیبرهای عضلانی منقبض شده تشکیل شده اند که باعث ایجاد دامنه های حرکتی می شوند. انقباض عضلات همچنین در چگونگی نشستن و ایستادن فرد نقش دارند. همچنین، عضلات بر ثبات مفاصل، تولید گرما و حفظ دمای بدن نیز اثر می گذارند.

ماهیچه ها از نظر بزرگی با یکدیگر متفاوت هستند. در قسمت های پشت و ران عضلات بزرگ و در قسمت هایd مانند گوش میانی عضلات کوچکتر می باشند. چگونه بدنی چغر داشته باشیم

رشد عضلات ناشی از تمرینات استقامتی به چندین عامل بستگی دارد و می تواند هفته ها یا ماه ها طول بکشد.

بهتر است هنگام شروع هر برنامه ورزشی، با یک پزشک درباره خطرات و مراقبت های لازم برای جلوگیری از بروز صدمات احتمالی صحبت کنید.

توجه داشته باشید ساختن و پرورش عضلات به اهداف فرد و میزان تلاش او بستگی دارد.

عوامل متعددی می توانند بر روی زمان لازم برای ساختن عضله تاثیر داشته باشند از جمله:

اما همیشه این سؤال متداول وجود دارد که هنگامی که یک فرد شروع به ورزش می کند چه مدت طول می کشد تا عضلات بدن او ساخته و ورزیده شوند؟

پاسخ به این سوال کمی پیچیده است. با افزایش سن، بافت های عضلانی و قدرت آن ها کاهش می یابد. این موضوع در میان آقایان شایع تر است. در مردان از دست دادن عضلات با سرعت بیشتری اتفاق می افتد.

به عبارت دیگر، هرچه در هنگام شروع برنامه ورزشی ماهیچه بیشتری داشته باشید و آمادگی جسمانی شما بالاتر باشد، در طول تمرین تغییرات بیشتری مشاهده می شود. پاسخ عضلات به تمرین های استقامتی به دلایل مختلفی در مردان و زنان متفاوت است. این عوامل ممکن است شامل اندازه بدن و جثه، ترکیبات و هورمون های مختلف است.

یک مطالعه که با هدف مقایسه قدرت عضلانی در آقایان و خانم ها نشان داد که زنان نه تنها از رشته های عضلانی کوتاه تری برخوردار هستند، عضلات آن ها نیز لاغرتر است و این موضوع سبب کاهش قدرت آن ها در مقایسه با مردان می باشد.

ترکیب تمرینات قدرتی و استقامتی در تمرین های ورزشی فرد یک راه عالی برای ایجاد تنش در عضلات، افزایش قدرت و سطح آمادگی کلی بدن است.

تمرین های قدرتی شامل استفاده از وزنه ها است. اما این به معنای دمبل، هالتر و دستگاه های ورزشی نمی باشد. برای مثال، تمرین قدرتی می تواند با استفاده از وزن شخص یا با کش های ورزشی نیز ایجاد گردد.

برخی از برنامه های افزایش استقامت عبارتند از:

به طور معمول، توصیه می شود تمرینات قدرتی را حداقل ۲ روز در هفته انجام دهید. این تمرینات می بایست و شامل تمام گروه های اصلی عضلات در بدن شوند. عضلات اصلی شامل تمامی مهیچه های موجود در بازوها، پاها، پشت و قفسه سینه می شوند. کار کردن بر روی یک عضله به تنهایی نمی تواند نتیجه مطلوبی به دنبال داشته باشد.

مراقب باشید برای جلوگیری از آسیب های غیر ضروری، از وزنه های متناسب استفاده کنید و در انتخاب وزنه زیاده روی نکنید. مهم است که به تدریج مقدار و نوع وزنه ای را که برای تقویت قدرت استفاده کرده اید افزایش دهید.

توصیه می شود در هر جلسه ۸ تا ۱۰ تمرین قدرتی را انتخاب کنید و این تمرینات را حداقل ۲ روز در هفته انجام دهید. تعداد تکرار تمرینات به طور معمول ۸ تا ۱۲ بار است که در طی ۲ تا ۳ ست تکمیل می شوند.

توجه داشته باشید که وزن وزنه های انتخابی شما با توجه به قدرت جسمانی باید به گونه ای باشد که بتوانید ۸ تا ۱۲ بار تکرار را به راحتی انجام دهد.

برخی متخصصان تناسب اندام می گویند که فرد ورزشکار می تواند به محض اینکه بتواند بیش از ۱۲ تکرار را با استفاده از همان وزن انجام دهد، با وزنه های سنگین تری تمرین کند.

در حالی که ورزش و تمرینات برای ایجاد و رشد عضلات و افزایش قدرت آن ها بسیار مهم و ضروری هستند، رژیم غذایی نیز یک عامل اساسی در رشد و نمو عضلات است. به همین دلیل نباید نقش مواد مغذی و ریز مغذی ها را نادیده بگیرید.

مواد مغذی مانند پروتئین ها، کربوهیدرات ها و چربی ها برای عملکرد مناسب بدن ضروری است.

پروتئین های شامل گوشت، لبنیات و سایر محصولات حیوانی، آجیل، غلات و حبوبات است و به بهبود عملکرد استخوان، پوست، اندام های بدن، هورمون ها، آنزیم ها و انتقال دهنده های عصبی کمک می کنند. پروتئین هایی که شخص مصرف می کند به آمینو اسید های ضروری تبدیل می شوند.

کربوهیدرات ها منبع تامین انرژی بدن هستند. کربوهیدرات ها به دو گروه ساده یا پیچیده تقسیم می شوند.

کربوهیدرات های ساده خیلی سریع تجزیه می شوند، در حالی که کربوهیدرات های پیچیده مدت زمان بیشتری برای هضم شدن نیاز دارند. منابع کربوهیدرات ها شامل میوه، سبزیجات و غلات هستند و باید ۴۰ تا ۶۰ درصد از کالری دریافتی روزانه فرد را تشکیل دهند.

چربی ها باید حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از کالری دریافتی روزانه را تشکیل دهند. منابع معمول برای تامین چربی در رژیم غذایی عبارتند از:

ویتامین ها و مواد معدنی به عنوان عناصر ریز مغذی شناخته می شوند. این مواد برای پردازش و جذب مواد مغذی ضروری هستند.

ریز مغذی ها شامل، ویتامین های گروه B، ویتامین C ، ویتامین های محلول در آب و ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامین های K ،A ،D و E هستند. علاوه بر این، برای کسانی که قصد دارند ماهیچه های قوی و ورزیده ای داشته باشند مصرف مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر، آهن، روی، سدیم، پتاسیم و منیزیم نیز ضروری می باشند.

توصیه می شود قبل از شروع هرگونه برنامه مکمل با یک متخصص تغذیه یا پزشک صحبت کنید تا مطمئن شوید ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدنتان را دریافت می کنید.

کسانی که زندگی کم تحرکی دارند، بهتر است حداقل ۳۰ دقیقه از زمان ورزش خود را به تمرینات قلبی و عروقی اختصاص دهند.

ورزش های هوازی یا قلبی عروقی بخش مهمی از سلامت قلب و افزایش سوخت و ساز بدن است را تامین می کنند این امر می تواند برای رشد عضلات مفید باشد. این نکته برای افراد مبتدی و کسانی که در شروع ورزش آمادگی جسمانی پایینی دارند نکته مهم و قابل توجهی است.

فعالیت های هوازی می توانند بیشترین تاثیر را در رشد عضلات ایجاد می کنند. یه افراد تازه کار و کسانی که زندگی کم تحرکی دارند توصیه می شود که به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه در به مدت ۴ الی ۵ روز در هفته به انجام تمرینات هوازی بپردازند.

توجه: افراد باید در حین انجام تمرینات هوازی با پزشک خود درباره میزان ایمن در افزایش ضربان قلب صحبت کنند.

پس از انجام تمرینات قدرتی توصیه می شود که مناسبی را به استراحت بپردازید. هر گروه عضلانی که مورد تمرین قرار می گیرد باید ۱ تا ۲ روز استراحت کند. توصیه نمی شود هیچ عضله ای را ۲ روز پشت سر تمرین دهید.

توجه داشته باشد که فرد باید در حین تمرین مراقب برخی نشانه ها باشد. اگر درد دارید، باید استراحت بیشتری انجام دهند تا عضلات آسیب دیده ترمیم شوند. اگر در زمان ورزش میزان غیر قابل تحملی درد احساس می کنید حتما باید با یک مربی صحبت کند تا مطمئن شوید که تمرین مورد نظر را به درستی انجام می دهید. در صورت نیاز می بایست به یک پزشک نیز صحبت کنید.

ایجاد عضلات سالم می تواند برای بهبود عملکرد و افزایش قدرت بدن بسیار مهم باشند. اگرچه لازم باشد برای رسیدن به این هدف هفته ها یا ماه ها تمرین کنید.

تمرین مداوم، افزایش تمرینات قدرتی و استقامتی، فعالیت های هوازی متناسب و پیروی یک رژیم غذایی سالم به همراه صبر و پشتکار می تواند شما را به یک بدن ورزیده و سالم برساند.

منبع: MNT

تمام مطالب منتشر شده در گومگ از منابع معتبر تهیه و ترجمه شده اند، اما به هیچ عنوان جایگزین تشخیص و توصیه متخصصان نبوده و صرفا جنبه اطلاع‌رسانی دارند.

چگونه بدنی چغر داشته باشیم
چگونه بدنی چغر داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *