چگونه بر ترس از شکست غلبه کنیم

 
helpkade
چگونه بر ترس از شکست غلبه کنیم
چگونه بر ترس از شکست غلبه کنیم

احساس نگرانی و ترس از شکست یکی از اشکال اضطراب و اختلال خلقی است که می تواند مانع بزرگی بر سر راه موفقیت فرد باشد.

نشانه های این مشکل در همه افراد یکسان نیست. شدت آن نیز از خفیف تا شدید را شامل می شود.

اگر دچار این نوع ترس باشید، ممکن است آن را به شکل زیر تجربه کنید:

بیشتر افراد دچار ترس از عدم موفقیت هستند. اما زمانی باید برای درمان اقدام کنید که دارای نشانه های زیر باشید:

چگونه بر ترس از شکست غلبه کنیم

روانشناسان معتقدند در اثر این ترس 5 مشکل برای این افراد به وجود می آید:

ترس باعث می شود که از موقعیت های آسیب رسان دور شوید. این احساس مانع از تلاش کردن می شود. دلیل این ترس چیست؟

والدینی که بیش از حد از فرزند خود حمایت می کنند، به ذهنیت او از خود آسیب می زنند. والدین سخت گیر باعث می شود فرزندشان احساس کند که برای هر چیز به اجازه گرفتن و تایید نیاز دارد. آنها این نیاز به تایید را در بزرگسالی نیز ادامه می دهند.

این نوع نگاه می تواند ریشه ترس از شکست باشد. برای ایده آل گراها شکست بسیار سخت و تحقیر کننده است.

کسانی که اعتماد به نفس کافی دارند، می دانند که همیشه موفق نمی شوند. اما کسانی که اعتماد به نفس پایینی دارند، از ریسک کردن می ترسند. آنها ترجیح می دهند در محدوده همیشگی خود باشند، تا آنکه چیزی جدید را امتحان کنند.

 

| مطالعه مطلب “تقویت اعتماد به نفس” به شما پیشنهاد می شود |

 

انجام دادن کاری اشتباه در مقطعی از زندگی یا داشتن تجربه یک شکست بزرگ باعث می شود که فرد از انجام دوباره آن بترسد.

لازم است بدانید که در هر کاری که انجام می دهید، درصدی از شانس شکست وجود دارد. روبه رو شدن با این واقعیت و قبول آن نه تنها نشانه شجاعت بلکه عاملی برای داشتن یک زندگی موفق است.

مواردی را که بخاطر ترس از شکست کاری در میانه راه رها کردید، بررسی کنید. کدام مورد واهی بوده است؟ با کدام راهکار می توانستید به موفقیت برسید؟ تصمیم بگیرید که در موارد بعدی و مشابه، نترسید و اقدام کنید.

بدون آموزش و یادگیری هرگز نمی توانید موفق شوید. اگر ترس های شما به دلیل ناتوانی و نداشتن مهارت و دانش کافی است، خودتان را در این زمینه ارتقا دهید.

بسیاری از افراد دچار ترس از شکست می شوند، زیرا از ناشناخته ها می ترسند. با بررسی تمام نتایج احتمالی تصمیم خود، بر این ترس غلبه کنید.

عامل شکست های قبلی شما چه بوده است؟ چه کاری را اشتباه انجام می دادید؟ این بار برنامه دقیق تری داشته باشید و از تمام اشتباهات خود درس بگیرید.

بپذیرید که هر کسی شکست می خورد. باید یاد بگیرید که در مسیر موفقیت، باید بارها شکست بخورید و آنقدر این کار تکرار شود تا راه موفقیت را یاد بگیرید.

در هنگام شکست به خودتان یادآوری کنید که هیچ کس وجود ندارد که همیشه موفق شده باشد. مزایای شکست خوردن را به خودتان یادآور شوید و به توانایی هایتان در بهره بردن از این شکست اعتماد کنید.

این روش برای تقویت اعتماد به نفس و از بین بردن خود انتقادی بسیار مفید است. گفتگوی منفی درونی خود را با جملات مثبت عوض کنید. برای مثال، هر بار که این فکر در ذهنتان آمد «من نمی توانم موفق شوم»، به خودتان یادآور شوید که «من تمام جوانب را بررسی کرده ام و تمام تلاشم را می کنم موفق شوم.»

شاید تصور می کنید این روش ترس از شکست را در شما بیشتر می کند. اما در مواردی با دو منفعت همراه است. اول آنکه ممکن است متوجه شوید بدترین حالت آنقدر هم که فکر می کنید بد نیست. دوم آنکه با بررسی بدترین حالت می توانید به راهکارهای پیشگیری از آن نیز فکر کنید.

وقتی به چیزی فکر می کنید که کنترلی روی آن ندارید، خودتان را مضطرب می کنید. برعکس، با فکر کردن به مواردی که در دستان شماست احساس اطمینان و اعتماد به نفس خواهید کرد.

به ترس هایتان فکر نکنید. فقط به چیزی فکر کنید که می توانید انجام دهید و آن را درست انجام دهید. بدین ترتیب، همه چیز خود به خود حل می شود.

ترس تنها یک توهم در ضمیر ناخودآگاه ماست که با عمل کردن از بین می رود. زمانی که شروع به عمل کردن بکنید، می توانید به هدف های خود نزدیک تر شوید. رسیدن به هر موفقیت کوچک، ترس را در زندگی شما کمرنگ تر می کند. همه موفقیت های بزرگ با موفقیت های کوچک شروع می شوند. آنها را ثبت کنید و هر روز به خودتان یادآور شوید.

اگر انجام راهکارهای فوق به شما در غلبه بر ترس از شکست کمکی نکرد و شدت ترس بیشتر از معمول است، با یک مشاور/روانشناس صحبت کنید.

مشاور می تواند به شما در ریشه یابی ترس هایتان کمک کند. تله شکست یکی از مشکلاتی است که به کمک درمانگر می تواند حل شود و زندگی بهتری را به شما هدیه دهد.

 

| مطالعه مطلب “تله شکست، من همیشه بازنده بوده ام” به شما پیشنهاد می شود |

 

روان درمانی می تواند به طور تدریجی افکار شما را به چالش بکشد و آن را با افکار بهتر جایگزین کند.

دارو درمانی نیز در مواردی که بیمار دچار اضطراب و پانیک شدید است، توصیه می شود.

من شکست نخورده ام، فقط راهی را پیدا کرده ام که جواب نمی دهد.

 

 

نام، ایمیل و وبسایت من را برای کامنت بعدی ای که می گذارم ذخیره کن.

چگونه بر ترس از شکست غلبه کنیم

«سیمیاروم» ارائه‌دهنده مشاوره روان‌شناسی آنلاین در زمینه‌های مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، زوج درمانی، مشاوره زناشویی، مشاوره فردی و مشاوره کودک و نوجوان است. در هرکجای دنیا که زندگی می‌کنید می‌توانید از حرفه‌ای‌ترین روان‌شناس‌های فارسی‌زبان ما کمک بگیرید. حالِ خوب را با ما تجربه کنید.

کليه حقوق اين وب سایت متعلق به سیمیاروم می باشد.

صفحه اصلی مقالات چگونه بر ترس از شکست غلبه کنیم؟

تقریباً هرکسی ترس از شکست را تجربه کرده است. این ترس مانع تلاش و کوشش شما می‌شود چراکه می‌ترسید موفق نشوید. نخست ترس از شکست و فکر درمورد موفقیت در ذهن شما جریان دارد. شکست شانس بیشتری برای موفقیت ندارد؛ آنها هر دو در نقطه شروع برابر هستند.پس چرا شما شانس شکست را بیشتر می‌دانید و به بدترین حالت فکر می‌کنید؟

چرا ترجیح می‌دهید که افکاری ترسناک از قبیل افکار زیر را داشته باشید:

اگر ترس، تصمیمات شما را تحت تأثیر قرار دهد، شما حق رشد، خودشکوفایی و شادی را از خود سلب خواهید کرد.

تکنیک من درمورد غلبه بر ترس از شکست مواجه شدن با ترس از طریق تغییر نگرشم نسبت به آن است. برخلاف کاری که اکثر مردم می‌کنند، من انتظار بدترین‌ها را ندارم. من منتظر بهترین اتفاق‌ها هستم و تلاش می‌کنم بهترین کارهایی که در توان دارم انجام دهم.  در ذهن همگی شما فکر خوب و بد وجود دارد. به جای تمرکز بر بدترین‌ها، بهترین‌ها را تصور کنید. آگاهانه تصمیم بگیرید تا به شیوه‌ای مثبت فکر کنید و نتایج موفقیت‌آمیزی را پیش‌بینی کنید. این طرز تفکر اجازه‌ای به ترس از شکست در ذهنتان نمی‌دهد.چگونه بر ترس از شکست غلبه کنیم

شیوه غلبه بر ترس توسط پذیرش نگرش مثبت در زندگی صورت می‌گیرد. همه چیز در ذهن است پس من تمرکز بر نتایج مثبت را انتخاب می‌کنم. من ذهنم را پر از افکار درمورد موفقیت می‌کنم و پیش‌بینی می‌کنم که نوآوری ، امتحان جدید ، روابط اجتماعی و شغل جدید من در حال پیشرفت و موفقیت است، بنابراین من به این ترتیب عمل میکنم و بهترین کار را برای انجام آن خواهم کرد.

در واقع ما موقعیت‌ها، ترس از شکست یا امید به موفقیت را در ذهنمان انتخاب می‌کنیم. فکر درمورد خوبی‌ها در آستانه‌ی رخ دادن هستند و جاده وسیعی را به سوی شادی‌ درونی می‌گشاید. اگر در انتظار شکست هستید، آیا زحمت کسب موفقیت را به خود می‌دهید؟

به احتمال قوی نه! چون این کار را اتلاف وقت و انرژی می‌دانید.

_اگر سخت مطالعه نکنید،‌ موفق نخواهید شد.

_اگر وقت نگذارید و تلاشی نکنید، شکست خواهید خورد.

 آنوقت ممکن است که با خود فکر کنید که چه خوب شد که من برای این کار وقت نگذاشتم چراکه همانطور که تصور می‌‌کردم موفق نشدم. اگر انتظار موفقیت را دارید آیا برای آن وقت می‌گذارید؟

وقتی شما بهترین کارها را انجام می‌دهید، شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت و وقتی کار کمتری انجام می‌دهید، شکست را پیش‌بینی می‌کنید.

حال سئوالی که به ذهن مردم خطور می‌کند، این است:

پاسخ به این سئوال بستگی به واکنشی دارد که به شکست نشان می دهید. برنامه‌ها همیشه آنگونه که ما دلمان می‌خواهد پیش نمی‌رود و اینکه واکنش شما به شکست چگونه است، آینده‌تان را معین می‌سازد. اگر نگرشی منفی را انتخاب می‌کنید و شکست را یک فاجعه‌ی وحشتناک تلقی می‌کنید، این بدان معناست که شما تسلیم می‌شوید و به خود شانس دیگری نمی‌دهید. اما اگر نگرشی مثبت داشته باشید، می‌توانید از شکست خود درس بگیرید.

لائو تزو فیلسوف چینی می‌گوید: ” شکست یک فرصت است.” شکست می‌تواند فرصتی برای بررسی اشتباهات، بالا بردن دانش، تلاش و عملکرد بهتر در زمانی دیگر باشد.

 باوجود شکست‌های گذشته هرگز تسلیم خود نشوید، همیشه خود را باور کنید و برای خود بالاترین خوبی‌ها را آرزو کنید. این نگرش به شما کمک می‌کند که بر ترس از شکست غلبه کنید. در ادامه چند نقل‌قول آورده می‌شود که به شما می‌گوید که چگونه بر ترس از شکست غلبه کنید:

” ناکامی بدترین شکست نیست، تلاش نکردن شکست واقعی است.”   «جُرج اِدوارد وودبِری»

”  کسی که حداقل یک بار به پای چوبه‌ی دار شکست نرفته باشد، یکجا به موفقیت ارزشمندی نمی‌رسد.”  «ناپلئون هیل»

” شکست به ندرت باعث توقف شما می‌شود، آنچه که مانع شما می‌شود ترس از شکست است.” «جَک لِمون»

“هرگز نمی‌توانی به سوی افق‌های جدید روانه شوی تا اینکه بتوانی ساحل را نادیده بگیری.”  «ویلیام واکنِر»

“زمانی که ریسک کنی و از موفقیت و شکست خود درس بگیری، می‌بینی که هر دو به یک اندازه اهمیت دارند.”   «اِلِن دی جنرس»

همه ما می دانیم که وقتی یک کار جدیدی را شروع می کنیم، احتمال شکست و ریسک وجود دارد. حال اگر بخواهیم فقط بر احتمال شکست ها متمرکز شویم ، از کار غافل خواهیم شد و کم کم به جای پیشرفت فقط خیالبافی می کنیم که اگر اینکارو انجام دهم چه می شود؟ اگر در اینجا اشتباه کنم چه اتفاقی خواهد افتاد؟ در واقع ما با ساختن سناریو های ناامید کننده ای در ذهنمان که حتی ممکن است وجود هم نداشته باشند جلوی حرکت و پیشرفت خودمان را می گیریم. به تدریج با افکار هایی سمی که در ذهن خود پرورش داده ایم، ترس هایی در وجودمان شکل میگیرد. امید به موفقیت و خلاقیت کم کم جای خودشان را به ترس از شکست می دهند. در این موقعیت ما قبل از اینکه حتی قدمی به جلو برداریم ترسمان مانند ناظم های عصبانی مدرسه جلوی مارا می گیرد و هزار نوع افکار منفی در ذهنمان شکل می کیرد. افکار هایی که همه آنها به این ختم می شود که این قدم شما نتیجه ای جز شکست ندارد. ترس از عامل های از بین بردن حرکت و پیشرفت است. اگر بر آن غلبه نکنیم دردسر های زیادی را برای ما ایجاد می کند. از نظر استاد محمدی و تیم آکادمی بازار غلبه بر ترس های درونی و کنترل افکار منفی نه  تنها غیر ممکن نیست بلکه می توان با کنترل آن ها در مسیر دستیابی به موفقیت پا نهاد. اگر شما هم می خواهید در این راه از دیگران عقب نمانید می توانید برای شروع روی لینک زیر کلیک کرده و در سمینار بزرگ موفقیت شرکت کنید:

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

راز موفقیت | محمود جولایی – آموزش تکنیک های نوین موفقیت فردی

زمان لازم برای مطالعه این مقاله ارزشمند ۹ دقیقه است.چگونه بر ترس از شکست غلبه کنیم

شکست (با انگلیسی To fail) یک اتفاق بسیار بد در زندگی انسان ها است و از آنجایی که با احساس یاسو سرخوردگی به همراه است عموم افراد به هنگام تجربه ی آن حس خوبی ندارند. اما اگر فرار از تجربه ی این حس تا حدی بالا باشد که شخص را با ترس از شکست روبرو سازد به یک عارضه تبدیل میشود.

علت اینکه چرا باید با ترس از شکست خود مواجه شوید این است که ترس از شکست عامل بازدارنده موفقیت است; چرا که موفقیت بدون شکست حاصل نمیشود

اگر شما هم در شروع کردن مشکل دارید و همیشه نگرانی از احتمال شکست خوردن دارید، حتما این مقاله را بخوانید.

یا اینکه باور دارید :

اگر این “چیز”، “شرایط” یا “فرد” بیرون از شماست از صحبت های منفی‌شان چشم پوشی کنید و یا رو در رو و محکم به آن­ها بگویید که رویایتان را به واقعیت تبدیل خواهید کرد.

این در حالی است که بسیاری از افراد موفق رویاپرداز در سفر رویاهای خود چنین حرف­هایی می­ شنوند و فراموش می‌کنند اما موضوع مهمتری وجود دارد که باید مراقب آن باشید. مانع حقیقی معمولا در بیرون نیست، بلکه در درون شماست.

پیشنهاد ویژه ما برای شما: ۵ اصل برآورده شدن همه آرزوها | ون دایر (حتما باید ببینید)

دقیقا از چه می‌ترسید؟ خب راستش را بخواهید هر کس در زندگی اش از یک چیز میترسد. بعضی ها ار ریسک کردن میترسند. بعضی ها از صحبت کردن در جمع هراس دارند که اصطلاحا آنان را خجالت زده مینامیم. اما ریشه ترس از شکست از آنجا نشات میگیرد که فرد همواره بدترین نتیجه را تصور میکند و آنقدر در این تصورات زیاده روی میکند که ترس از شکست مانع از حرکت وی میشود.

ترس خود را بشناسید و بدانید دقیقا در چه موقعیت های به سراغتان می آید. شاید لازم باشد برای شناختن دقیق ترس هایمان دوران کودکیمان را جستوجو کنیم.

واقعا چه کسی را میشناسید که ترس های در درون خود نداشته باشد در اصل و در مقیاس کوچک در همه ما در انتهای قلبمان از شکست هراس داریم اما در این بین چه کسی موفق تر است؟

بگذارید یک راز مهم را با شما درمیان بگذارم: دنیا همیشه با افرادی که با اعتماد به نفس عمل میکنند همراه است. هیچ‌کس در هیچ گوشه دنیا منتظر ننشسته است تا شکست شما را تماشا کند ولی بگذارید به شما مژده دهم; اگر با اعتماد به نفس حرکت کنید دنیا از شما حمایت میکند.

وقتی کسی در بیرون به شما می­ گوید که این کار غیر ممکن است، به این دلیل است که به نحوی شکی عمیق را در درون خودتان نگه داشته‌اید. شما استعداد این تردید را در خود دارید.

شکی که در درون خود دارید در صدای افراد دیگر بازتاب پیدا میکند. شما چیزی را از دیگران می‌شنوید که دوست دارید بشنوید. دیگران همیشه فقط نظرات خود را بیان می‌کنند. تعدادی تشویق گر و تعدادی مانع. این شمایید که انتخاب می‌کنید.

اما ما بیشتر صداهای منفی را می‌شنویم و چون از درون با آن موافقیم، آنرا جدی می گیریم و حتی بر اساس آن تصمیم می گیریم و عمل می کنیم. این بازی سیستم روان را سالهاست که می شناسیم.

بنابراین چه چیز شما را متوقف می­ کند؟ آیا هنوز هم تصور می‌کنید حرف‌های دیگران مانع اصلی شما هستند؟ آیا واقعا حرف‌های دیگران اینقدر در شما ترس ایجاد می کند و اصولا آیا شما باید از نظر دیگری بترسید؟ چه چیز شما را در همان جایی که هستید نگه می دارد؟ و چه چیز باعث می­ شود که خود را سزاوار رویاهایتان بدانید؟

حتما بخوانید: نشانه‌های عزت نفس پایین و نشانه های عزت نفس بالا

همه این گونه ترس ها در ما هست. منکر وجود آنها نیستیم. اما واقعی نیست.

ترس بخودی خود چیز بدی نیست و من همیشه گفتم، اگر ترس نبود، حیوانات وحشی نسل انسان‌های اولیه را منقرض کرده بودند.

ترس اگر عامل مشخص و بیرونی داشته باشد، ترس است و این ترس بسیار هم خوب و لازم و سازنده است اما چیزی که خوب نیست و متاسفانه به غلط، ما آن را نیز ترس می‌نامیم و حتی من نیز اینجا آن را ترس خطاب کردم توهمی است که علت و دلیل آن کاملا روشن و واضح نیست.

 

ترس دسته بندی‌های مختلفی دارد. اما در حالی­که ترس ­ها صورت­های مختلفی دارند همه­ ی آن­ها یک سرچشمه دارند: “توهم شکست”، همه چیز از این نقطه شروع می­ شود.

ریشه ترس در ذهن تو نیز همین است. اما بخش خنده دار ماجرا این است که این ترس از لحظه­ ای شروع به ساختن اتاقی در ذهن و روح شما می­ کند که شروع به رویاپردازی و حرکت به سرزمین آرزوهایتان می­ کنید.

حتما بخوانید: ۵۰ باور قدرتمند که در شما انگیزه انجام هر کار دشواری را ایجاد میکند!

شما شروع به برنامه ریزی ذهنی برای زندگی با عظمت خود می­ کنید اما ترس شروع به مانع سازی در درون شما می­ کند تا شما باور کنید که “چه فایده ای دارد وقتی نتیجه شکست است؟”.

ابتدا باید بپذیرید که “ترس غیر واقعی فقط یک توهم” است. تشخیص و پذیرش ترس، ۸۰ درصد ماجرای درمان است. اگر ما بدانیم ترس ما علت واقعی ندارد، شدت ترس کاهش می‌یابد و اگر باور کنیم که دلیلی برای ترس نداریم!

این ترس­ ها از کودکی شروع به شکل گیری در درون شما می­ کنند چون کارها را در زندگی درست انجام نمی‌دهید،کارها را نیمه کاره رها می­ کنید، کارها را نیم بند انجام می­ دهید و با شور و حرارت زندگی نمی­ کنید. به این دلیل است که ترس همدم و غالب ذهنی شما می ­شود. کسانی که با شور و حرارت و عاشقانه زندگی می­ کنند ترس به ندرت جایی در قلبشان پیدا می­ کند.

رویاهای بزرگی در ذهنتان دارید اما ترس از این­که نتوانید آن­ها را تبدیل به واقعیت کنید، آنقدر بزرگ است که شما افسرده و عصبی می­ شوید و حتی بسیاری مواقع تسلیم می ­شوید.

شکست را می پذیرید. شما شکست را بعنوان سرنوشت خودتان می‌پذبرید و کار تمام است. اهداف در ذهن شما با شکست گره می خورد.

در آن زمان، این ترس آنقدر قوی می شود که ممکن است دریابید که تنها هدف زندگیتان در حال فروپاشی است. رویایی که سال‌ها می­خواستید آن را زندگی کنید و ساختن و زندگی کردن زندگی با ارزش محقق نمی­شود.

اگر برای شما هم اتفاق می­ افتد پس به صدای ترس درونتان بگویید: “بس است دیگر، بس است” و آماده باشید نه برای جنگ با ترس بلکه برای حذف آن از ریشه.

اگر با این ترس زندگی می­ کنید بدانید که شما دارید عادت به شکست را در خود ایجاد میکنید و این عادت از با به تعویق انداختن کارها، بی‌حوصلگی و انفعال شکل و قوت می‌گیرد.

بهترین راه برای غلبه کردن بر این ترس ایجاد ” عادت به موفقیت” است. بله، جایی که موفقیت زندگی می­ کند جایی برای ترس وجود ندارد.امروز تصمیم بگیرید که از صمیم قلب شروع کنید به انجام کارهای کوچک و اهداف کوچک را بدست آورید.چگونه بر ترس از شکست غلبه کنیم

​”من شکست نخورده ام. فقط ده هزار راه دیگر پیدا کرده ام که جواب نمی دهد.” توماس ادیسون

حتما بخوانید: کتاب رازها و نیازهای موفقیت ایرانی

” شکست خورده یک حادثه است، یک شخص نیست.” ویلیام دی براون

نتیجه گیری مقاله غلبه بر ترس از شکست : ترس از شکست و یا بطور کلی ترس فقط یک توهم است آن را از ضمیر ناخودآگاه خود با اقدام‌گرایی پاک کنید. شروع کنید به انجام روزانه کاری که دوست دارید. در طول روز به هدف­های بزرگتان فکر کنید تا دچار نگرانی نشوید. به اتفاقات کوچک فکر کنید و بهترین کار خودتان را برای رسیدن به آن­ها انجام دهید.

وقتی شما عادت به موفقیت را در زندگی روزانه­ ی خود ایجاد کردید، ترس کنار خواهد رفت. ترس را جزئی از فرایند موفقیت بدانید و اگر برای شما هم رخ داد، وحشت نکنید.همه ­ موفقیت های بزرگ فقط با تعداد زیادی موفقیت ­های کوچک شروع می ­شوند. تا زمانی که نفس می کشید، کامل زندگی کنید. همه چیز را تجربه کنید.

از خودتان و دوستان تان مراقبت کنید. خوش بگذرانید، دیوانه باشید، عجیب باشید. بیرون بروید و از زندگی تان یک شاهکار خلق کنید… زندگی شما چه بخواهید و چه نخواهید درحال گذر است، پس کاری کنید از این گذر لذت ببرید. “آنتونی رابینز”

دانلود کنید: دانلود رایگان فایل PDF مقاله غلبه بر ترس از شکست

اگر این مقاله را الهام بخش یافتید لطفا آن را با کسانی که می­ دانید ممکن است با ترس از شکست زندگی کنند به اشتراک بگذارید.

معرفی محصول: افزایش سریع اعتماد بنفس (فایل صوتی خود هیپنوتیزم عمیق افزایش اعتماد به نفس )

اگر از این مقاله لذت بردید لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

پست قبلی

باور چیست؟ | چگونه قانون جذب را باور زندگی خود کنیم؟ – راز موفقیت

پست بعدی

موفقیت | چگونه سریع تغییر کنم؟ | راز بزرگ تغییر – راز موفقیت

۱۴ راهکار شگفت‌انگیز برای شروع یک تغییر بزرگ در زندگی!

دانلود رایگان فیلم راز و فایل صوتی مستند راز(قانون جذب The Secret)

راز موفقیت افراد موفق جهان|چرا همه موفق نمیشوند؟ (شنبه ها با وایت برد راز موفقیت)

رازهای موفقیت افراد موفق |نقشه راه موفقیت (شنبه ها با وایت برد موفقیت)

غلبه بر ترس ها کار زمان بری هست و باید واقعا تلاش کرد .من مطمئنم بالاخره خیلی زود به همش غلبه میکنم چه ترس های درونم و چه ترس های بیرون

سلام به استاد گرامی بزرگترین تحولی که در رندگیم رخ داد علاوه بر اشنایی با شما وجود ترسی بود که از بچه گی در من شکل گرفته بود … همیشه تا همین لحظه همرام بود ولی با خوندن این مقاله و کتابتون تونستنم اونو تو خودم کشفش کنم و ریشه کن کنم خیلی خوشحالم و از این بابت خدا رو شکر میکنم استاد واقعا ممنونم

عادت به موفقیت برای از بین بردن ترس عالیه,ممنون استاد عزیز هر مقاله یک فرمولی برای ما داره که این عالیه,,,,,پس من هر روز شکارامو بیشتر میکنم هر روز شکارای بیشتر و بیشتری میکنم تا موفقیت برام تبدیل به عادت شه,,,,,,یک دنیا سپاس بخاطر زحمات بی ریاتون چه در سوپر گروه,در سمینار,و کتاب و مقاله های شیرین,

سلام و خسته نباشید خدمت استاد جولایی
با خوندن هر کدام از مقالات شما به علت یکسری از مشکلات درون زندگیم پی میبرم
میشه گفت این مقاله شما جزو بهترین هاست
سپاسگذارم بابت اینکه با نوشته های خودتون مسیر موفقیت رو برای ما ترسیم میکنید و قدم به قدم تو این مسیر ما رو همراهی میکنید

سلام و خسته نباشید خدمت استاد و نویسنده محترم کتاب راز موفقیت. واقعا این کتاب خیلی تاثیر گذار بوده و هست. سپاسگزارم.

ما نمیتونیم مانع ترس در انسان بشیم. این موضوع انسان و ذهن نیست. مهم اینه ترس رو بنوتید تشخیص و بعد مدیریت و کاهش بدین. آدمی که هرگز نترسه رو ما سالم نمیدونیم.

خوشحالم این مقاله اینقدر تونسه مورد توجه دوستان قرار بگیره.

با سلام و خسته نباشید خدمت استاد عزیز.
همیشه ترس از اینده و اینکه فکر کردن به مسایلی که از کنترلم خارج بودم ازارم میداد ولی امروز با خواندن این مقاله فوق العاده عالی سعی میکنم حواس خودم را بیشتر روی کارهایی که در حال حاضر مشغول به انجام دادن ان هستم بکنم. بی نهایت سپاسگذارم

لام
ازتون ممنونم بابت این مطلب که در اختیار افراد قراردادین و آگاهی ها رو بالا می برید.
چون منم خیلی وقت ها از انجام خیلی کارها میترسم و جالب اینکه ترسم هم بی مورد بوده و یا اینکه خودم زیادی به این ترس ها دامن زدم.

سلام ب استاد جولایی عزیز این مقاله رو بخوندم عالی بود
شروع هر کاری با ترس اما خوندن این مقاله یک شک بزرگی به ادم میده که برای کار بعدی هم ترس نداشته باش برو جلو موفقیت حق تو . رویاها مال تو و این امید میده و با توکل پیش میریم ممنونم

سلام استاد نازنینم ، مقاله فوق العاده ای بود راهکارهای عالی داشت ، من حدود دو هفته ست که برای شروع کاری مدام امروز و فردا میکردم درحالیکه همه لوازم شروع رو تهیه کرده بودم و دقیقا الان با مطالعه این مقاله دریافتم که از نتیجه کار خیلی میترسم . به خودم قول دادم که همین امروز شروع کنم و این ترس بازدارنده رو نادیده بگیرم
سپاس فراوان برای موضوعات عالی مقالات شما
پاینده باشید ????????????

سلام مقاله زیبایی بود
بله استاد جولایی کامل تو پکها به خصوص پک شش توضیح دادند که بعضی از افراد موفق ترسهاشون تبدیل شده به عادت به موفقیت مثل آقای آنتونی رابینز که استادعملکرد ایشون رو تو این پک کامل تجزیه و تحلیل کردند که ایشون راهی ندارند و راهی نمی بینند جز موفقیت چون ذهن عادت به موفقیت کرده و باید ذهنمون رو به این روند عادت بدیم و این کار میسر نیست جز با تمرکز و تکرار و انگیزه قوی ….ممنون استاد عزیز

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پیام شما پس از بررسی منتشر می شود

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

۱۴ راهکار شگفت‌انگیز برای شروع یک تغییر بزرگ در زندگی!

دانلود رایگان فیلم راز و فایل صوتی مستند راز(قانون جذب The…

راز موفقیت افراد موفق جهان|چرا همه موفق نمیشوند؟ (شنبه ها با…

همین الان ایمیل و شماره همراه خود را وارد کنید تا ایمیل برایتان ارسال شود

آیا می‌دانید چه فرصتی پیش روی شماست ؟

همین الان می‌توانید عضوی از نخبگان قانون جذب شوید که با تدریس استاد جولایی در این دوره  قانون جذب زندگی‌شان را متحول کرده‌اند !

وبسایت و فروشگاه
https://razemovafaghiat.com/
تحت نظر و حمایت
wphelper.ir میباشد رد کردن

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد


دانلود رایگان فایل PDF مقاله غلبه بر ترس از شکستDownloads-icon

ترس از شکست امری رایج در بین بسیاری از مردم در سراسر جهان است و فارغ از سن و سال افراد دارای تاثیرات مثبت و منفی مختلفی است و یکی از تاثیرات مثبت ترس از شکست این است که شما را وادار به ایجاد آمادگی در خود می ‎کند و همچنین به شما این امکان را می‎ دهند که قبل از گرفتن هر تصمیمی به خوبی درمورد آن فکر کنید و عاقلانه ترین تصمیم را بگیرید .

یکی از قابل توجه ترین تاثیرات منفی ترس از شکست این است که شما را از انجام بسیاری از کار ها باز می ‎دارد و جلوی آزادی و شجاعت شما را برای ریسک کردن برای رسیدن به موفقیت می‎ گیرد . همه افراد دنیا حتی موفق ترین و ثروتمند ترین آن ها نیز زمانی دچار ترس از عدم موفقیت شده اند .

ترس از شکست مانع رسیدن شما به موفقیت می ‎شود . مردم عمدتا از عدم موفقیت و عدم اعتماد به توانایی های خود می‎ ترسند. در حالی که افرادی که اعتماد به نفس دارند و به توانایی های وجودی خود ایمان دارند، هرگز به شکست فکر نخواهند کرد .

بسیاری از مردم به دلیل مورد تمسخر قرار گرفتن توسط سایر افراد، سرزنش شدن و غیره دچار ترس از عدم موفقیت و شکست خوردن می ‎شوند. در این قسمت از رازهای موفقیت در کارو زندگی نمناک به بیان نکاتی موثر برای مقابله با ترس از عدم موفقیت خواهیم پرداخت.

1. مثبت فکر کنید

چگونه بر ترس از شکست غلبه کنیم

یکی از موارد اساسی برای مقابله با ترس از شکست، مثبت اندیشی است و از این طریق قادر خواهید بود تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و افکار منفی تان را به افکاری مثبت تبدیل کنید .

تفکر مثبت، یک رویکرد روانشناختی و عاطفی است که به مردم در سراسر جهان کمک می ‎کند تا نیمه مثبت هر چیزی را بنگرند و به دنبال دریافت نتیجه مثبت باشند . برای غلبه بر ترس خود، باید در انجام فعالیت های روزانه تان مثبت اندیش باشید .

2. از پرداختن به افکار منفی خودداری کنید

تفکرات منفی باعث افزایش ترس از شکست در افراد می‎ شوند و بنابراین باید برای جلوگیری از شکست خود، بر افکار منفی تان غلبه کنید و به یاد داشته باشید که افکار منفی نه تنها نمی ‎توانند برای شما نتایج مثبتی به ارمغان بیاورند، بلکه باعث از بین رفتن آینده و حتی زمان حال شما نیز می ‎شوند . در مقابل افکار مثبت باعث بهبود عملکرد شما، آمادگی برای ریسک کردن ، ایمان به توانایی های خود و افزایش سلامتی و بهبود عملکرد شما می ‎شوند.

3. علت ترس خود را شناسایی کنید

با شناسایی علت ترس خود، می ‎توانید ترس تان را از بین ببرید. دلایل زیادی برای ترس از شکست وجود دارد و بنابراین شما باید علت واقعی ترس را شناسایی کنید که این امر به شما در ریشه کن کردن ترستان کمک فراوانی می‎ کند .

بنشینید و از خود بپرسید که ترس از شکست به چه دلیلی در وجود شما ایجاد شده و دلیل واقعی آن چیست و به یاد داشته باشید که ترس از عدم موفقیت باعث افزایش کنترل والدین، عدم اعتماد به نفس ، خجالتی و ترسو بودن و تضعیف مهارت های شما می‎ شوند .

4. از استرس دادن به خود خودداری کنید

در صورت داشتن استرس، نمی ‎توانید در انجام اعمال خود به خوبی تمرکز کنید و آن ها را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و از این رو بهتر است که مسئولیت های کمتری به عهده بگیرید تا بتوانید در انجام آن ها خونسردی خود را حفظ کنید و به بهترین شکل آن ها را به پایان برسانید .

5. از تلاش بیش از حد خودداری کنید

برای غلبه بر ترس از ناکامی ها باید تلاش زیادی کرد . بسیاری از افراد برای رسیدن به اهداف خود بیش از حد تلاش می کنند که این یک عادت بسیار بد است.

با کمی استراحت و دست از کار کشیدن می ‎توانید تغییرات زیادی در زندگی خود ایجاد کنید و بدانید که تلاش بیش از حد باعث ایجاد استرس در شما می‎ شود و با کم کردن تلاش خود می ‎توانید تمرکز بیشتری بر روی امور تان داشته باشید و کمتر دچار خطا و اشتباه شوید .

6. ذهن خود را آزاد کنید

با آزاد کردن ذهن خود قادر به برطرف کردن ترس از شکست خواهید بود . ذهن آزاد بیان گر عاری بودن ذهن شما از انواع مشکلات ، افکار منفی ، استرس و نگرش غیر خوش بینانه است .

آزاد کردن ذهن تان این امکان را به شما می ‎دهد تا ذهن خود را از احساسات و افکار منفی رهایی بخشید که در نهایت باعث رسیدن شما به آرامش و موفقیت می‎ شود .

7. مشورت کردن با افراد با تجربه

بسیاری از افراد نسبت به گرفتن راهنمایی از افراد با تجربه بی تفاوت هستند . برای رسیدن به موفقیت در فعالیت های خود، کمک گرفتن از افراد با تجربه بسیار ضروری است و همچنین باعث کاهش ترس شما از عدم موفقیتتان نیز می ‎شود .

افراد زیادی وجود دارند که می ‎توانند توصیه های مناسبی به شما ارائه دهند و شما نباید این افراد و نصایح آن ها را نادیده بگیرید زیرا آن ها می‎ توانند راه های مناسبی برای رهایی از ترس از عدم موفقیت به شما ارائه دهند .

نکات بسیار زیادی برای مقابله شما بر ترس از عدم موفقیتتان وجود دارد که عبارتند از :

ترس از شکست

ترس از شکست باعث می‌شود هیچوقت نهایت استفاده را از زندگیتان نبرید، هیچوقت خوب و کامل زندگی نکنید و حسرت کارهای نکرده همیشه پشت لبخندهایتان وجود خواهد داشت. اگر کاری را که دوست دارید انجام ندهید، چگونه بفهمید که در انجام آن موفق می‌شدید یا نه؟

می‌گویند وقتی زمان مرگ انسان فرا برسد بیشتر از آن‌که حسرت کارهای انجام داده‌اش را بخورد، به خاطر کارهایی که انجام نداده، حسرت خواهد خورد.

غلبه بر ترسِ از شکست، برای موفقیت ضروری است.

برای زنان و مردان موفق، کسانی که در زندگیشان کارهای بزرگی انجام داده‌اند:چگونه بر ترس از شکست غلبه کنیم

شکست تنها یک قدم برای رسیدن به اهداف است. این شکستِ در تلاش کردن است که، شکست حقیقی است.

 

راهکارهای غلبه بر ترس از شکست

بسیاری از ما به قدری بر روی موفقیت و ظاهر آن متمرکز هستیم که فراموش می‌کنیم برای رسیدن به آن چه چیزی لازم است.

هیچ کس در مورد این‌که آبراهام لینکلن چند بار قبل از این‌که به ریاست جمهوری برسد شکست خورد، اخراج بیل گیتس از هاروارد قبل از تبدیل شدن به غول کامپیوتر جهان، و یا شکست مایکل جردن در تشکیل تیم بسکتبال دبیرستان قبل از تبدیل شدن به یکی از بزرگترین بازیکنان بسکتبال جهان، فکر نمی‌کند.

بیشتر اوقات انتظار داریم که در اولین تلاش موفق شویم و در غیر این صورت گمان می‌کنیم که شکست خورده‌ایم. اما آیا واقعا اینطور است؟

فقط به این دلیل که در یک امتحان شکست خوردیم باید برای همیشه از ارتقا و پیشرفت بگذریم؟

اصلا!

با این حال، ترس از رد شدن، و یا شکست، مانع بسیاری از ما برای تلاش دوباره می‌شود.

همین امر در ورزش‌های رقابتی نیز وجود دارد. ورزشکاران باید یاد بگیرند قبل از این‌که کشف کنند، چه چیزی برای برنده شدن لازم است، شکست را بپذیرند. در هر ورزشی، انتظار برنده شدن از ابتدا، کاملا غیر منطقی است. شکست بخشی از فرآیند یادگیری چگونه پیروز شدن است. بیشتر موفقیت‌هایی که فکر می‌کنیم یک شبه اتفاق افتاده‌اند، حاصل سال‌ها برنامه‌ریزی و تلاش بوده‌اند.

Malcolm Gladwell در کتاب خود، در مورد قانون 10،000 ساعته صحبت می‌کند،

این قانون می‌گوید که:

کلید موفقیت در هر زمینه‌ای، تمرین یک کار خاص برای حدود 10،000 ساعت است.

به عنوان مثال:

بیل گیتس قانون 10،000 ساعت کار را در 13 سالگی انجام داد:

او حدود 10،000 ساعت یا بیشتر صرف کرد تا برنامه‌ریزی را با کامپیوترهای دبیرستان یاد بگیرد.

نیازی به گفتن نیست، 10،000 ساعت تمرین هر چیزی شامل دفعات متعددی از شکست و نا امیدی است.

بعضی از ما از شکست می‌ترسیم چون معتقدیم باید کامل باشیم. اگر تلاش کنیم و سپس در آن شکست بخوریم، به نحوی احساس نقص می‌کنیم. برای کمال‌گرا‌ها همه چیز باید در بالاترین سطح و بدون هیچ اشتباهی انجام شود. آن‌ها بر این باورند که اگر نمی‌توانند کاری را کامل انجام دهند، اصلا نباید آن را انجام دهند. متاسفانه، این نوع تفکر، كمال‌گراها را از یادگیری واقعی و درک ارزش تجربه، محروم می‌کند.

هر کسی تنها با غلبه بر ترس از شکست می‌تواند در زندگیش به موفقیت برسد.

در ادامه راهنمایی‌هایی را در مورد چگونگی از بین بردن ترس و تمرکز بر موفقیت می‌بینید:

بدانید که شما انسان هستید و انسان‌ها اشتباه می‌کنند. پیش از آن‌که یاد بگیریم چگونه راه برویم، بارها به زمین خوردیم، بلند شدیم و باز به زمین خوردیم و آنقدر این روند را ادامه دادیم تا یاد گرفتیم به خوبی راه برویم.

حتی بیشتر اوقات هم موفق نمی‌شود بلکه گاهی اوقات به موفقیت دست می‌یابد. در بیس‌بال، بازیکن ستاره 70٪ اوقات شکست می‌خورد. Wayne برای این جمله معروف است که:

«شما 100٪ عکس‌هایی که نمی‌گیرید را از دست می‌دهید»

این موضوع در زندگی هم صدق می‌کند. اگر تلاشی نکنید، شکست نمی خورید و البته پیروز هم نمی‌شوید.

فکر کنید که چند نفر در تاریخ قبل از این‌که موفق شوند شکست خورده‌اند.

معلم آلبرت اینشتین به او گفت:

«مدرسه را ترک کن، انیشتین، تو هیچی نمی‌شوی‌»

معلم موسیقی بتهوون به او گفت:

«ناامید کننده‌ای.‌»

و اولین دو شرکت خودروسازی هنری فورد شکست خوردند. و هزاران مثال دیگر.

غلبه بر ترس از شکست و رسیدن به موفقیت

 

رالف امرسون گفت:

«تمام زندگی آزمایش است. هر چه بیشتر چیزی را آزمایش کنید، در انجام آن بهتر می‌شوید. به عبارت دیگر، شانس شما برای موفقیت در اولین تلاش نزدیک به صفر است. هر چه بیشتر سعی کنید یا آزمایش کنید، بهتر می‌شوید.‌» (همان، کار نیکو کردن از پر کردن است خودمان)

وقتي که چیزی درست پیش نمی‌رود، به جای تسلیم شدن، به چشم یک فرصت برای تمرین پشتکار به آن نگاه کنید. باور کنید که موفقیت پس از گذر از موانع و زمان‌های دشوار به دست می‌آید. به خودتان یادآوری کنید که بسیاری از شکست‌ها به دلیل تسلیم نشدن به موفقیت تبدیل شده‌اند.چگونه بر ترس از شکست غلبه کنیم

یکی از مشتریانم (که من آن را امین می‌نامم) از من کمک خواست تا او را برای مصاحبه شغلی پست مدیر عاملی یک شرکت آماده کنم. این اولین بار بود که او برای سطح مدیریتی مصاحبه می‌کرد، و زمانی که همدیگر را ملاقات کردیم، کاملا آشفته بود. پرسیدم که موضوع چیست، و او توضیح داد که ترس از شکست در جلسه او را کاملا فلج کرده است.

با بررسی عمیق‌تر، متوجه شدم که نگرانی امین در مورد کیفیت عملکردش ناشی از شکستی است که او در شرکت قبلی تجربه کرده. وقتی به توضیحاتش گوش دادم، معلوم شد که شکست به دلیل شرکت و عوامل خارجی بوده، و او هیچ اشتباهی مرتکب نشده است. علی رغم این واقعیت، امین نمی‌توانست با این موضوع کنار بیاید، اگرچه برای تغییر آن، کاری هم از دستش بر نمی‌آمد.

معمولا مردم سریع خود را برای هر شکستی مقصر دانسته و سرزنش می‌کنند. اگر مانند امین بخواهید ترس از شکست را پشت سر بگذارید، چه کاری از دستتان بر می‌آید؟

شکست را از نو تعریف کنید.تعیین اهداف رویکردی (به جای اهداف اجتنابی).لیست ترس ایجاد کنید.تمرکز بر یادگیری.

پشت بسیاری از ترس‌ها، نگرانی از انجام کار اشتباه، احمق به نظر رسیدن، برآورده نکردن انتظارات دیگران یا به عبارت دیگر ترس از شکست وجود دارد. با ترسیم متفاوت موقعیتی که از آن می‌ترسید قبل از وقوع آن، ممکن است بتوانید از استرس و اضطراب جلوگیری کنید.

در راهنمایی امین در این رویکرد، او را تشویق کردم تا دیدش را از عملکرد خود در مصاحبه از نو تعریف کند. آیا راهی بود تا اتفاقات بیشتری را به عنوان موفقیت بپذیرد؟(حتی اگر خیلی کوچک باشند) آیا می‌تواند برای مثال، شکست را به عنوان عدم توانایی در پاسخگویی به هر یک از سوالات مطرح شده و یا دریافت بازخورد منفی خاصی تعریف کند؟ آیا می‌تواند موفقیت را به عنوان توانایی برای پاسخ دادن به سوالات با حداکثر تواناییش و عدم دریافت انتقاد در مورد نحوه مصاحبه تعریف کند؟

امین موفق شد به مرحله دوم صعود کند و به خاطر آمادگیش تحسین شد. البته در نهایت او این شغل را نگرفت. اما به دلیل این‌که ذهنیتش را تغییر داده بود و شکست و موفقیت را از اول تعریف کرده بود، توانست از این اتفاق تجربه خوبی به دست آورد و نگران آینده نباشد.

اهداف را می‌توانید بر اساس این‌که با تمایل به دستیابی به یک نتیجه مثبت یا جلوگیری از یک شکست انگیزه می‌گیرید، به عنوان اهداف رویکردی یا اهداف اجتنابی طبقه‌بندی کنید. روانشناسان دریافته‌اند که ایجاد اهداف رویکردی و یا بیان متفاوتی از اهداف اجتنابی، برای حال خوب شما مفید است. وقتی که از یک وظیفه سخت می‌ترسید و انتظار دارید که دشوار و ناخوشایند باشد، ممکن است ناخودآگاه به جای این‌که هدفتان اتفاقی که می‌خواهید بیفتد باشد، اهدافی را پیرامون آنچه که نمی‌خواهید اتفاق بیفتد تعیین ‌کنید. (مثلا به جای اینکه هدفتان پیروزی در امتحان باشد، نا امید نکردن معلم را هدف خود قرار دهید.)

اگر امین از نتیجه مصاحبه اول خود متاثر می‌شد و تصمیم می‌گرفت با رقابت نکردن برای پست مدیریتی از این ناراحتی جلوگیری کند، هدفش از رویکردی به یک هدف اجتنابی تبدیل می‌شد. اگرچه تنظیم هدف اجتنابی واکنشی متداول به شکست است، باید هزینه‌های انجامش را هم در نظر بگیرید: تحقیقات نشان داده؛ کارکنانی که بر روی یک هدف اجتنابی تمرکز می‌کنند، نسبت به همکارانشان که بر روی اهداف رویکردی تمرکز کرده‌اند، دو برابر بیشتر به خستگی ذهنی دچار می‌شوند.

نویسنده و سرمایه‌گذار Tim Ferriss توصیه می‌کند، یک چک لیست از آنچه که می‌ترسید انجام دهید، تهیه کنید. Tim می‌گوید این چک لیست سبب شده، بتواند با برخی از سخت‌ترین چالش‌های زندگیش مقابله کند، و موفقیت‌های بزرگی به دست آورد.

من از امین خواستم که سه لیست ایجاد کند:

اول، بدترین اتفاقی که ممکن است در مصاحبه بیفتد.دوم، کارهایی که می‌تواند برای جلوگیری از شکست انجام دهد؛سوم، در صورت وقوع بدترین اتفاق، برای جبران آن چه کاری می‌تواند انجام دهد.

سپس از او خواستم که مزایای تلاش و هزینه تنبلی را برای خود بنویسد. این تمرین کمک کرد تا متوجه شود که اگر چه او مضطرب و نگران بود، اما گذشتن از این فرصت در طولانی‌مدت به ضررش تمام خواهد شد.

مسائل همیشه آنطوری که می‌خواهید، اتفاق نمی‌افتند، (همیشه آنطوری نمی‌شود که انتظارش را داریم، با لحن شهرزاد در سریال شهرزاد بخوانید.) اما باید بی توجه به نتیجه، بیشترین درس را از وقوع هر اتفاق بگیریم.

به داستان امین بر می‌گردیم، او متوجه شد که دلیل ترسش از انجام مصاحبه این بوده که بر روی شکستی که در شرکت قبلی اتفاق افتاده بیش از حد تمرکز کرده و نقشش را در این اتفاق بیشتر از واقعیت در نظر گرفته است. هنگامی که امین به جای تمرکز بر روی پتانسیلش برای شکست، بر روی آنچه که از رقابت در سطح بالاتر یاد می‌گرفت، تمرکز کرد، دست از غرق شدن در اولین تلاشش برداشت و توانست آن را به عنوان مانع کوچکی در مسیر سفر طولانیش برای کسب صندلی ریاست ببیند. به کمک این نگرش، به سرعت توانست به جای نا امیدی به خاطر شکست، برای مصاحبه یک پست مشابه در شرکتی دیگر، برنامه‌ریزی کند.

زمانی که بیش از حد احساس راحتی می‌کنید باید نگران شوید، چرا که این موضوع نشانه آن است که به اندازه کافی از منطقه امن خود دور نشده‌اید تا اقداماتی را برای رشد و شکوفایی خود انجام دهید. با تفکر مجدد درباره ترس‌های خود با استفاده از چهار مرحله ذکر شده، می‌توانید به ترس‌های خود همچون معلمی نگاه کنید، که شما را برای دستیابی به مهم‌ترین اهدافتان راهنمایی می‌کنند. و در نتیجه ترس از شکست هرگز مانع این نمی‌شود که به آرزوهایتان دست یابید، یا دست کم برای رسیدن به آن‌ها تلاش کنید.

 

از آخرین مقاله‌های بهتایم در کانال تلگرام بهتایم مطلع شوید.

 

مطالب مرتبط:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

 

ثبت نام رایگان در

نرم افزار مدیریت پروژه آنلاین بهتایم

 

ویدئوهای آموزشی بهتایم


 

بهتایم را دنبال کنید

 

دسترسی سریع به:

راهنمای دورکاری

PDF راهنمای دورکاری

معرفی ابزارهای دورکاری

PDF ابزارهای دورکاری

50 نکته مدیریتی

PDF نکات مدیریت و رهبری

خرید بهتایم

 

مقالات پرطرفدار

مدیریت زمان

مدیریت پروژه

مدیریت پروژه به روش PRINCE2

تایم شیت

مدیریت زمان پروژه

معرفی بهترین نرم افزارهای مدیریت پروژه

ارزشیابی عملکرد کارکنان

افزایش بهره وری کارکنان

 

آخرین مقالات

اشتباهات رایج در مدیریت پروژه

انواع متدولوژی مدیریت پروژه

چگونگی اولویت بندی پروژه ها

چرا ردیابی زمان با بهتایم توصیه می‌شود؟

بهتایم برای کاربران iOS

نرم افزار مدیریت تیم

گانت چارت (نمودار گانت) چیست؟

 

دسته‌ها

اخبار بهتایم

برنامه ریزی

بهره وری

تایم شیت

دورکاری

مدیریت پروژه

مدیریت زمان

مدیریت و رهبری

مدیریت وظایف

مشتریان بهتایم


PDF راهنمای دورکاریDownloads-icon


PDF ابزارهای دورکاری Downloads-icon


PDF نکات مدیریت و رهبری Downloads-icon

یکی از موانع رسیدن به موفقیت ترس از شکست است. اما موفقیت بدون شکست به دست نمی‌آید. مسیر رسیدن به موفقیت، یک راه پر پیچ و خم بوده که شکست‌های زیادی در پی دارد، ولی برای اینکه به موفقیت برسید باید با پیگیری و تلاش به فعالیت خود ادامه دهید. در طی تاریخ شاهد ثبت موفقیت‌های بسیاری هستیم اما به شکست‌های آنان قبل از رسیدن به موفقیت هیچ اشاره‌ای نشده است. نکته قابل توجه این است که تک تک این موفقیت‌ها حاصل شکست‌هایی بوده که نتوانسته آن‌ها را از تلاش منصرف کند. شکست‌ها مانند سکوی پرتابی برای رسیدن به موفقیت عمل می‌کنند. در این مقاله به نقش شکست در زندگی، رسیدن به موفقیت و راه‌های با این ترس می‌پردازیم.

افراد موفق به شکست‌هایی که در مسیر رسیدن به موفقیت متحمل می‌شوند به چشم یک تجربه ارزنده می‌نگرند و آن را همانند مرحله‌ای از زندگی می‌دانند که برای رسیدن به هدف مورد نظر باید گذرانده شود. پس برای رسیدن به قله موفقیت ممکن است سقوط‌هایی را تجربه کنید، به جای تمرکز بر شکست‌هایتان، که باعث بی انگیزه شدن می‌شود از آن‌ها درس گرفته و به عنوان پلی برای رسیدن به آرزوهایتان استفاده کنید. اما از طرفی این ترس می‌تواند ریشه‌ای بوده و در واقع مبتلا به یکی از انواع فوبیا باشید. برای اطلاع از انواع فوبیا کلیک کنید.

شکست یکی از ابزارهای مهم برای رسیدن به موفقیت است. اشتباه کردن و شکست خوردن بهترین معلمان در مسیر زندگی برای انجام کارها و رسیدن به هدف‌هایتان هستند. اما پذیریش شکست، ریسک کردن و اشتباه کردن برای بسیاری از مردم سخت است و به جای تلاش کردن برای رسیدن به موفقیت، تصمیم می‌گیرند در حاشیه امن زندگی خود بمانند و ریسک نکنند. توجه داشته باشید که بزرگترین موفقیت‌ها حاصل بزرگ‌ترین ریسک‌هاست و احتمال شکست در مسیر رسیدن به موفقیت وجود دارد. البته نباید کورکورانه در شب پرواز کنید و برای رسیدن به موفقیت امیدوار باشید. دستیابی به هدف نیازمند تعیین هدف، شناخت استعدادها، تقویت مهارت‌های خود، برنامه ریزی، تلاش و مقابله با ترس از شکست است.

نگرش افراد به زندگی و اتفاقات آن، بزرگترین ابزاری است که می‌توان از آن برای رسیدن به موفقیت بهره‌مند شد. ترس از شکست شما را از دنبال کردن بلند پروازی‌هایتان منصرف می‌کند. تاثیر بلند مدت ترس از شکست وقتی مشخص می‌شود که به گذشته زندگی خود می‌نگرید و افسوسی همیشگی به متوسط‌ها و عدم خودشکوفایی واقعی همراه شما خواهد بود.چگونه بر ترس از شکست غلبه کنیم

قدم برداشتن در مسیر اهداف، همان اندازه که احتمال دارد با شکست همراه باشد، ممکن است با موفقیت‌های کوچک نیز همراه گردد. به همین دلیل باید به تک تک اتفاقاتی که در مسیر رسیدن به هدف پیش می‌آید نگاهی تحلیلی داشته باشید تا به بهترین نحو ممکن از آن‌ها بهره مند شوید. برای رسیدن به منطقه قدرت خود یعنی موفقیت، لازم است که از منقطه امن و راحت خود خارج شوید و با پشتکار لازم برای رسیدن به اهداف تلاش کنید.

داشتن نگرش مثبت در مسیر رسیدن به موفقیت کمک می‌کند تا از اتفاقات و شکست‌ها نهراسید و از تمام توان خود برای رسیدن به اهدافتان استفاده کنید. در واقع انگیزه برای ادامه مسیر با وجود تمام ناملایمتی‌ها زاده نگرش مثبت است. پارامتر دیگری که عامل تعیین کننده در موفقیت است، تمایل و انگیزه برای یادگیری مطالب جدید بوده که منجر به بهبود مستمر مهارت‌های شما می‌شود و شما را در مسیر نزدیک شدن به اهداف قرار می‌دهد. برای اطلاع از 7 راز موفقیت در زندگی کلیک کنید.

روان درمانی برای افرادی که ترس از شکست دارند موثر واقع می‌شود، درمان شناختی _ رفتاری معمولا مورد استفاده قرار می‌گیرد تا به شما کمک کند که انتخاب‌های پیش روی خود را بررسی کرده و با جهان بینی و نگرش دیگری به موقعیت‌ها بنگرید. در درمان روان پویشی به بررسی تعارض‌هایی که عامل زیر بنایی ترس‌هایتان است پرداخته می‌شود. اگر ترس از شکست به دلیل عدم مسئولیت پذیری باشد و به وسیله احساس عدم کنترل بر زندگی برانگیخته شود، درمانگر تکالیفی به شما واگذار می‌کند تا تصمیم گیری مستقل را در شما تقویت کند. برای آگاهی بیشتر از مسئولیت پذیری کلیک کنید.

با انجام برخی راهکارهای ساده می‌توانید به ترس از شکست خود غلبه کنید. این راهکارهای به شرح زیر هستند:

با خود فکر کرده و علت ترس از شکستتان را شناسایی کنید. در واقع امتحان کردن کارها و موارد جدید چیزی نیست که باعث ترس و نگرانی شود. این ترس اکثرا ناشی از این است که افراد بدترین  حالت ممکن را در نظر می‌گیرند. اما این را با قطعیت بدانید که هیچوقت بدترین تصورات شما از یک کار اتفاق نمی‌افتد. 

زمانی که با اعتماد به نفس کامل وارد یک کار جدید شوید، ترس و نگرانی‌تان از شکست خوردن هم کاهش می‌یابد. چراکه اعتماد به نفس شما احتمال اشتباه را تا حد زیادی کاهش داده و از طرف دیگر باور اطرافیان را به شما بیشتر می‌کند. به همین دلیل آنان هم شما را تشویق و حمایت می‌کنند. 

یکیی از مهم ترین دلایل ترس از شکست، تمرکز بر سخت‌ترین قسمت‌های آن است. تصور کنید که می‌خواهید از یک کوه بالا بروید. اگر در ابتدای کار به قله بنگرید مسلما ترس از شکست و احساس ناتوانی تمام وجود شما را فرا می‌گیرد. اما با پیش روی آهسته و گام به گام به موفقیت می‌رسید. برای آگاهی بیشتر از درمان اضطراب کلیک کنید.

تا حد امکان نسبت به ترس‌هایتان بی توجه باشید و به دل آن کار بروید. مثلا افراد موج سوار گاهی مواقع با موج‌هایی به بلندی یک ساختمان مواجه می‌شوند و اگر بخواهند به آن ترس توجه کنند، از کار خود لذت نمی‌برند. به همین دلیل آنان به نقطه برخورد با موج نگاه نمی‌کنند و در واقع نسبت به ترس‌شان بی توجه هستند. با استفاده از روش‌های کاهش استرس می‌توانید ترس خود را نسبت به شکست کاهش دهید. برای دریافت درمان مناسب از خدمات مشاوره کنترل استرس استفاده نمایید. 

این تفکر که انسان‌های موفق، نترس و افسانه‌ای هستند باعث محدودیت افراد و ترس آنان از شکست می‌شود. اما حقیقت این است که هیچ فرد نترسی در دنیا وجود ندارد و چه بسا انسان‌های موفق ترس بیشتری هم در وجود خود احساس کرده باشند. اما فرق آنان با سایر افراد این است که بر ترس خود غلبه کرده  و وارد آن کار مورد نظر می‌شوند. پس از نگرانی و ترس خود شرمسار نباشید و بدانید که این بخشی از فرایند موفقیت است. و در آخر بهتر است که برای غلبه بر ترس خود حتما از کمک یک روانشناس بهره‌مند شوید تا شما را در جهت رسیدن به موفقیت یاری کند. 

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از شکست می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

ترس از شکست می تواند فشار مضاعفی را در هر تلاشی که می کنیم و یا هر تصمیمی که می گیریم بر ما تحمیل کند. گاهی این ترس می تواند بعنوان محرکی برای موفقیت باشد ولی در بعضی موارد نیز می تواند ما را از پای در آورد و یا از دستیابی به اهدافمان بازدارد.

معمولا ترس از شکست در افراد به چند شکل بروز می کند. بعضی از افراد سبک تسلیم را انتخاب می کنند و برای اینکه شکست نخورند اصلا وارد کار مورد نظر نمی شوند. گروه دوم از ترس شکست انقدر کار و فعالیت می کنند که برچسب شکست را دریافت نککند، جالب است گاهی این گروه با کمال گرا ها اشتباه گرفته می شوند.آنچه که بسیاری از مردم از آن آگاه نیستند این است که این افکار بخشی از یک سیستم یکپارچه از افکار منفی نسبت به خود و دیگران است که ما آنرا «طرحواره های ذهنی» می نامیم.

صدای درونی یا طرحواره ها یا تله های زندگی ما را تضعیف می کند و ظرفیت ما را برای پیگیری و انجام کارهایی که در زندگی به آنها نیاز داریم، محدود و فرسوده می کند. هر گاه با چالشی روبرو شویم یا آرزوی چیزی را بکنیم، این طرحواره درونی است که ما را به عقب می راند و ما را از احتمال شکست می ترساند. این صدا ما را تشویق می کند که از خود محافظت کنیم و خود را از تیررس مشکلات دور نگه داریم. البته همه ما در موقعیت های سخت و چالش برانگیز زندگی این فرآیند تفکر خود تخریبگر را تجربه می کنیم.

ابتدا باید طرحواره ترس از شکست را توسط یک طرحواره درمانگر شناسایی کنیم. در گام دوم باید پذیرش این موضوع را داشته باشیم که این طرحواره در ما وجود دارد و مانع حال خوب ما است. این طرحواره ریشه در کودکی دارد و از آنجا شکل گرفته است. در گام آخر باید انگیزه تغییر را داشته باشید و با طرحواره درمانگر خود مسیر را طی کنید و برای درمان طرحواره ترس از شکست، صبور باشید.

اگر دقت کنید مکالمات طرحواره درونی اینگونه است:چگونه بر ترس از شکست غلبه کنیم

این طرحواره درونی، ترس از شکست را تغذیه می کند و ما را از دنبال کردن روابط معنی دار منع می کند. این صدا می گوید او هرگز با شما بیرون نخواهد آمد. این صدا قصد دارد شما را گول بزند که نشان دهد در صورتی که به او گوش دهید، ایمن خواهید بود. مشکل این است که نمی توان دیدگاه واقعی خود را از منتقد داخلی متمایز کنیم و اغلب پیغام های این صدا را بدون سوال می پذیریم.

اولین قدم برای غلبه بر ترس از شکست، شناسایی لحظه ایست که با ما صحبت می کند. چه موقعیت هایی این صدا را قوی تر می کند؟ آیا به محض اینکه می خواهیم قدمی به جلو بگذاریم، شروع به پیش بینی آینده می کند؟ آیا زمانی که نسبت به کاری که تازه تمام کرده اید و بسیار نگرانید، شما را نقد می کند؟

توجه کنید که این صدای دشمنی است که بر ضد شماست. این منتقد درونی در سنین اولیه رشد، زمان هایی که احساسات ناخوشایند نسبت به ناتوانی هایمان داشته ایم، ایجاد شده است. منتقد درونی از لغاتی ساخته شده است که نشأت گرفته از طرد شدگی ها و شکست های مسیر رشدمان است. اگر زیاد انتقاد شده باشیم و یا دائما اشتباهات ما را تصحیح می کردند، ممکن است احساس ناامنی از توانایی هایمان در ما ایجاد شده باشد. ممکن است کارهایی که انجام داده ایم، هیچوقت به اندازه کافی خوب به نظر نرسیده باشند.

بعلاوه اگر از ما تعریفی دروغین در برابر کارهایی که نتوانستیم انجام دهیم شده باشد، ممکن است به خود برای بدست آوردن اهدافمان اعتماد نکنیم یا حتی ممکن است احساس کنیم که اگر نمی توانیم کاری را تمام و کمال انجام دهیم، بهتر است که برای آن تلاش هم نکنیم. این تجربیات اولیه، مانع رشد اعتماد به نفس در کودک می شود. تجربیات دردناک اولیه موجب می شود که احساس ناکارآمدی در فرد ایجاد شود که گویی دشمنی داخلی با وی همزیستی می کند. در طول زندگی نیز ما با خود رفتاری می کنیم که والدین با ما داشته اند. به محض اینکه بتوانیم شناسایی کنیم که این صدا کی و چگونه بر زندگی کنونی ما تاثیر می گذارد، می توانیم آنرا از دیدگاه اصلی که خود واقعیمان است، جدا کنیم.

بطور مثال اگر شما می خواهید در یک مصاحبه شغلی شرکت کنید، ممکن است صدایی به شما بگوید که:

این جملات ممکن است شما را عصبی و بی دست و پا نشان دهد و باعث شود که نحوه برخوردتان در جلسه مصاحبه، شانس بدست آوردن شغل مورد نظر را از شما برباید. مفیدترین تمرین برای شما نوشتن افکار منفی درباره خود و خواندن آن برای شخص سوم است. بنابراین می توانید شروع کنید و سره از ناسره را جدا نمایید و نگاهی واقع بینانه تر نسبت به خود بیابید و بتوانید طرف خود را بگیرید.

پس از این که این کار را انجام دادید، به هر یک از نکاتی که درباره خود ذکر کردید، پاسخی واقع بینانه، بر اساس خود واقعیتان بدهید. مطمئن شوید که جملاتتان را با من شروع کرده اید، طوریکه از خود حمایت می کنید. برای مثال ممکن است که نوشته باشید: من قادرم که شغل خوبی داشته باشم. دلایل واقعی وجود دارد که این کمپانی مرا استخدام کند. من برای آنها نیرویی ارزشمند خواهم بود. سخت کار خواهم کرد و سریع یاد خواهم گرفت. چیزی مانع اشتیاقم در این کار نخواهد بود.

وقتی که به منتقد درونی خود پاسخ می دهید، سعی کنید که از کلمات غلو شده و یا بزرگنمایی استفاده ننمایید (بطور مثال من بهترین انتخاب برای این شغل هستم. چه کسی ممکن است که مرا استخدام نکند؟ من زیادی برای این کار مناسبم). بالا بردن بیش از حد خود موجب غرور کاذب می شود که در حقیقت تلاشی است که در مقابله با احساس ناکارآمدی بکار می برید تا احساس خوبی را تجربه کنید.

نکته اصلی این نیست که بصورت غیرواقعی شما را فریب دهد، بلکه این تمرین در حقیقت دیدگاهی صادقانه تر و متعادل تر برای شما به ارمغان می آورد. پاسخ به منتقد درونی ممکن است سخت باشد، در صورتی که پذیرش جملات او بسیار آسانتر است. با این حال، با شناسایی و شروع پاسخ دهی به دشمن درونی، می توانیم تاب آورتر شویم و بر روی علائق شخصی خود بیشتر کار کنیم.

ما می توانیم در مقابل اعمالی که بر ضد اهداف ما هستند، مقاومت نماییم. فراخوان بیماری در زمان مصاحبه و یا رد کردن درخواست بیرون رفتن با کسی به خاطر ترس از طرد شدن، این راهنمای درونی را قوی تر می کند. هر چه بیشتر ما به این هبولا خوراک دهیم، بزرگتر و قویتر خواهد شد.

هرچه ما در مقابل این منتقد درونی بیشتر قد علم کنیم، آنرا ضعیف تر می کنیم. در ابتدای امر این کار ممکن است اضطراب شدیدی در ما ایجاد نماید. به چالش کشیدن صدای منتقد درونی ممکن است احساس آسیب پذیر بودن در ما ایجاد کند و یا حتی ممکن است در ابتدای امر بیشتر از قبل بترسیم. در نهایت اگر مقاومت کنیم، صدا کم کم ناپدید می شود.

تحقیق دکتر سالوادور مدی از موسسه سخت رویی نشان می دهد آنچه که موفقیت افراد را در زندگی پیش بینی می کند، میزان تاب آوری و سخت رویی آنهاست. سخت رویی بعنوان راهی برای مردم توصیف می شود که بتوانند با چالش های زندگی کنار آیند. تصور موانع زندگی بعنوان فرصت های رشد، احساس اینکه گویی قدرتی درونی دارید که می توانید زندگیتان را کنترل کنید و پیگیر کارها شدن زمانی که آنها سخت تر می شوند، از رفتارهای سخت رویی است.

ترس از شکست می تواند ما را محدود کند و ما را از آن نوع زندگی که آرزوی آنرا داریم محروم نماید. زمانیکه ما پیوسته طرد می شویم و یا با موانعی روبرو می شویم، باید در مسیر خود در مقابله با درگیری موجود، سخت روی باشیم. غلبه بر صدای منتقد درونی می تواند اساسی ترین قدم برای اینکه از نظر احساسی تاب آورتر شویم، باشد. ما می توانیم مهارت هایی را بیاموزیم که سخت روی تر شویم و بتوانیم با نگرانی کمتری با چالش های زندگی روبرو شویم.

لطفا جهت مشاوره در مورد «چگونه بر ترس از شکست غلبه کنیم؟» با شماره های زیر تماس بفرمایید:

22004925 – 021 22623587 – 021

لطفا جهت ارائه خدمات و توضیحات تکمیلی با ما در ارتباط باشید.

آدرس: تهران – جنب مترو قلهک – کوچه خلیل پور – پلاک 21 – واحد 5 – طبقه 3

تلفن: 22004925 021

تلفن: 22623587 021

همراه: 1671664 0935

دکتر روانشناس و متخصصین روانشناسی مرکز مشاوره مکث با بررسی نقاط قوت و ضعف مراجعه کنندگان به کمک آزمون های نوین روانشناختی ، تشخیص گذاری کرده و با در نظر گرفتن شرایط فرد برای درمان اثر بخش و یا برنامه ریزی برای ارتقای توانمندی ها در تمام زمینه های مشاوره روانشناسی از جمله مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج اقدام می نمایند. مرکز مشاوره روانشناسی مکث در شریعتی تهران با هدف ایجاد تحول در نحوه انجام خدمات روان درمانی و کسب اطلاعات روانشناسی بروز از طریق اینترنت و مشاوره آنلاین شروع به فعالیت نموده است. با توجه به اینکه مدیران این مجموعه از افراد متخصص و با سابقه کار فراوان در این زمینه هستند؛ لذا سنگ بنای تمامی فعالیت های جاری در این مرکز مشاوره بطور اصولی و مطابق با علم روز دنیا بنا نهاده شده است. ما در محیطی آرام و دل نشین پذیرای شما مراجعه کننده محترم می باشیم.

کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز مشاوره مکث می باشد.

مطالعه شریف بیش از 10 سال است جدیدترین آموزش ها در کلاس جهانی را به شکل کاملا بومی، کاربردی با متد فانتوم در اختیار علاقه مندان قرار میدهد.

راهنمای خرید از مطالعه شریف

پرفروش ترین محصولات

چگونه بر ترس از شکست غلبه کنیم

تهران، درب شمالی دانشگاه صنعتی شریف،خ قاسمی، تقاطع بلوار اکبری، پلاک 30 طبقه 3

021-66064000

021-40663100

info [at] motalesharif [dot] com

ما را دنبال کنید …

چگونه بر ترس از شکست غلبه کنیم
چگونه بر ترس از شکست غلبه کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *