چگونه بعد از احراز هویت کد بورسی بگیریم

 
helpkade
چگونه بعد از احراز هویت کد بورسی بگیریم
چگونه بعد از احراز هویت کد بورسی بگیریم

از اوایل خرداد سال 99 که احراز هویت غیر حضوری سجام از طریق اپلیکیشن سیگنال فعال شده است سوالاتی از قبیل اینکه این احراز هویت به چه دردی می‌خورد؟ آیا بعد از احراز هویت غیر حضوری می‌توان معامله کرد؟ احراز هویت برای چه افرادی لازم است؟ بعد از احراز هویت غیر حضوری چه کاری باید انجام داد؟ و موارد بسیار زیاد دیگری در ذهن کاربران ایجاد شده است. در این مقاله سعی می‌کنیم به این سوالات و سایر سوالات مشابه پاسخ دهیم.

متقاضیان محترم سیگنال لطفا توجه فرمایید:

در صورتی که بنا به هر دلیلی بعد از پرداخت وجه، موفق به تکمیل احراز هویت غیرحضوری با اپ سیگنال نشده‌اید، ابتدا حتما آخرین نسخه اپ سیگنال (2.6.4) را از گوگل پلی یا کافه بازار دانلود و نصب نموده سپس بدون نیاز به پرداخت مجدد وجه با گوشی خود یا گوشی فردی دیگر مراحل احراز هویت را از ابتدا انجام دهید تا مشکل شما برطرف شود.

لازم به ذکر است برای افراد زیر 18 سال و افرادی که کارت ملی هوشمند ندارند، در حال حاضر امکان استفاده از این سامانه میسر نیست.

سایر سوالات و ابهامات شما پیرامون احراز هویت غیرحضوری در این لینک پاسخ داده شده است.

چگونه بعد از احراز هویت کد بورسی بگیریم

احراز هویت یعنی اینکه شرکت ارائه دهنده خدمات برای اینکه مطمئن شود هویت مشتری‌هایش واقعی است و کسی سعی نکرده با کلاهبرداری خود را به جای دیگران جا بزند، به روش‌های متفاوت اقدام به بررسی هویت مشتری می‌کند.

همانطور که می‌دانید سامانه سجام برای جمع آوری اطلاعات مشتریان بازار سرمایه ایجاد شده و خدمات متنوعی به این افراد می‌دهد که برای استفاده از این خدمات شما به عنوان مشتری باید یک بار احراز هویت شوید. اما این احراز هویت که به عنوان اولین گام برای ورود به بازار  بورس شناخته شده مزایای دیگری مانند موارد زیر را برای شما خواهد داشت:

بعد از ثبت نام در سایت سجام و دریافت کد پیگیری 10 رقمی شما می‌توانید برای احراز هویت در این سامانه اقدام کنید. در این مرحله شما دو گزینه خواهید داشت که یکی احراز هویت حضوری است و گزینه دوم استفاده از احراز هویت غیر حضوری توسط اپلیکیشن‌ سیگنال است. بعضی از ویژگی‌ها در روش غیر حضوری باعث شده تا عده زیادی از مشتری‌های سامانه سجام از این روش استفاده کنند و اون رو مناسب تر از روش حضوری بدانند که در ادامه چند مورد از مهم ترین موارد را لیست می‌کنیم:

برای آشنایی با مراحل احراز هویت غیر حضوری پیشنهاد می‌شود، مقاله ” نحوه احراز هویت غیرحضوری با اپلیکیشن سیگنال ” را مطالعه کنید.

دو مورد از مهم ترین سوالاتی که در روزهای بعد از شروع احراز هویت غیر حضوری سجام کاربرها از ما پرسیده‌اند این بوده که “بعد از احراز هویت چه کاری باید انجام داد؟” و “چه تفاوتی بین احراز هویت سجام و احراز هویت کارگزاری ها وجود دارد؟”

جواب سوال اول، این است که تنها راه معامله سهام در بازار بورس استفاده از خدمات کارگزاری‌های مورد تایید توسط سازمان بورس و اوراق بهادار ایران است. بنابراین برای ورود به بورس و شروع معاملات، باید بعد از تکمیل احراز هویت با اپلیکیشن سیگنال و دریافت کد بورسی در یکی از کارگزاری‌ها ثبت نام کنید و نام کاربری و رمز عبور دریافت کنید.

در جواب به سوال دوم باید به این نکته دقت کنید که احراز هویت غیرحضوری سامانه سجام که توسط اپ سیگنال انجام می‌شود، با احراز هویت کارگزاری‌ها فرق دارد. در احراز هویت سجام؛ که انجام آن به صورت غیر حضوری و از طریق اپلیکیشن سیگنال فراهم شده است؛ شما به عنوان مشتری سامانه سجام، امکان دسترسی به این سامانه و خدمات آن را پیدا می‌کنید و در نتیجه اجازه ورود به بازار بورس برای شما صادر می‌شود، همچنین شرکت سپرده گذاری مرکزی که مالک سامانه سجام است، کد معاملاتی(بورسی) شما را فعال و از طریق پیامک برای شما ارسال می‌کند. اما آیا این کد برای معامله سهام کافی نیست و همانطور که بالاتر گفته شد برای انجام معاملات در بورس باید در یکی از کارگزاری‌ها ثبت نام و احراز هویت کنید تا نام کاربری و رمز عبور برای شما صادر شود و بتوانید معاملات خود در بازار بورس را آغاز کنید.

در نتیجه بعد از تکمیل فرآیند احراز هویت غیرحضوری با اپلیکیشن سیگنال و دریافت کد بورسی، برای خرید و فروش سهام کافیست کارهای زیر را انجام دهید:

بعضی از کارگزاری‌ها در حال شروع احراز هویت در محل و احراز هویت غیر حضوری برای مشتریان خودشان هستند که این نکته با توجه به شرایط فعلی ناشی از کرونا می‌تواند تاثیر زیادی در انتخاب کارگزار داشته باشد. البته توجه داشته باشید که محدودیتی در تعداد کارگزارهایی که با آن ها کار می‌کنید وجود ندارد و در نتیجه در صورت عدم رضایت از خدمات کارگزار امکان تغییر آن همیشه هست.

ما در سیگنال به عنوان اولین قدم در ارائه خدمات غیر حضوری در حوزه ورود متقاضی‌ها به بورس، امکان ثبت نام و احراز هویت الکترونیکی سجام را فراهم کرده‌ایم. متقاضیان برای شروع خرید و فروش سهام، بعد از تکمیل احراز هویت غیرحضوری با اپلیکیشن سیگنال باید به سایت کارگزاری‌ها مراجعه کرده و با ثبت نام در آن، نام کاربری و رمز عبور مربوط به سامانه معاملاتی را دریافت کنند. توجه داشته باشید که کارگزاری‌ها برای صادرکردن این کد؛ احراز هویت مخصوص به خود را انجام می‌دهند که این موضوع با احراز هویت سجام که توسط سیگنال انجام می‌شود، کاملا متفاوت است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عالی بود

کاملا شفاف و گویا ، تمام ابهامات بنده در این باره رفع شد . تشکر از خدماتتون. موفق باشید

سلام. آیا کارگزاری ای وجود دارد که احراز هویتش آنلاین باشد ؟

سلام دوست عزیز، برای اطلاع از خدمات کارگزاری ها به سایت انها مراجعه کنید.

باسلام
من ابتدا در سایت آگاه ثبت نام کردم و کاربری و رمز عبور هم دارم
سپس درسیگنال احراز هویت انجام دادم و کد بورسی اومده
آیا بازهم نیاز هست به دفتر پیشخوان مراجعه داشته باشم؟

سلام دوست عزیز، اگر کد بورسی را دریافت کرده اید و احراز هویت کارگزاری را نیز انجام داده اید نیازی به مراجعه مجدد به کارگزاری نیست. شما می توانید با استفاده از نام کاربری و رمز عبور تون وارد سامانه معاملاتی کارگزاری بشین. موفق و پرسود باشید.

خیلی مفید بود❤️❤️

من احراز هویت انجام دادم و قبل از آمدن کد بورسی در کارگزاری ثبت نام کردم. باید حالا که کد بورسی برام اومده چیکار کنم که بتونم معامله انجام بدم؟

سلام دوست عزیز، برای دریافت نام کاربری و رمز عبور تون جهت ورود به سامانه معاملاتی، با کارگزاری تماس بگیرید.

سلام خوب هستید ببخشید ی سوال من احراز هویت با سیگنال انجام دادم بعد ی کد ۵ رقمی برام اومده و نوشته کد معاملاتی شما در بازار سرمایه این کد باید کجا استفاده کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام دوست عزیز، کد معاملاتی شما شامل 3 حرف و 5عدد هست و در واقع مجوز ورود شما به بازار سرمایه هست. بعد از دریافت کد بورسی، برای دریافت نام کاربری و رمز عبور و ورود به سامانه معاملات به کارگزاری مراجعه کنید. موفق و پر سود باشید.

راهنمایی ها کاملا دقیق و به دور از زیاده گویی است فقط اگر احراز هویت کارگزاری ها را هم به برنامه خوبتان اضافه میکردید عالی بود

سلام خسته نباشید. احراز هویت من به صورت غیر حضوری تایید شد . الان کد بورسی را برای من کی ارسال خواهند کرد؟

سلام دوست عزیز، بعد از دریافت پیامک مبنی بر موفقت امیز بودن فرایند احراز هویت، کد بورسی تا 7 روز کاری بعد، از شنبه تا چهارشنبه و به جز روزهای تعطیل، برای شما ارسال خواهد شد.

سلام میخواستم بپرسم از طریق لپ تاپ هم میشه احراز هویت رو انجام داد یا فقط از طریق گوشی همراه

سلام دوست عزیز، در حال حاضر تنها با استفاده از گوشی همراه می تونید احراز هویت رو انجام بدین.

ممنون از راهنمايي كامل و دقيق شما ، هر سوالي كه گير كردم اومدم سيگنال جوابمو گرفتم ، ممنون

با سلام عالی و بی نظیر است.فقط کاشکی سایت ثبت نام کارگزاری ها را در برنامه سیگنال اضافه می کردید.

کد بورس من با نام خانوادگی من مغایرت دارد چه باید انجام بدهم

با سلام و احترام، اگر قبل از دریافت کد بورسی، سهام عدالت گرفته باشین، حروف کد بورسی صادر شده برای شما متفاوت از نام خانوادگی شما خواهد بود.

باسلام و تشکر از تیم سیگنال که اطلاعات خوب و مفیدی دراختیار ما قرار دادند. موفق باشید.

سلام ایا بنده که از پارسال کد بورسی دارم و در کار گزاری اگاه ثبت نام کرده ام و دربورس مشغولم . نیاز مجدد به احراز هویت درسجام هست

چگونه بعد از احراز هویت کد بورسی بگیریم

سلام دوست عزیز، تمام فعالان بازار سرمایه و تمام کسانی که قصد ورود به بورس را دارند باید یکبار در سجام ثبت نام و مراحل احراز هویت خود را تکمیل کنند.

ممنون استفاده کردم

خیلی عالی بود کاش شما هم به عنوان یک کارگزاری در آینده فعالیت کنید چون بسیار عالی هستید. ممنون

با سلام خواستم بپرسم بعد از ثبت نام در سامانه سلام و احراز هویت کد بورسی از طریق پیام و واسمون ارسال میشه یا اینکه دوباره باید به سایتی یا کارگزاری واسه گرفتن کد بورسی مراجعه کنیم؟ ممنون میشم راهنمایی ام کنین

سلام، بعد از ثبت نام در سامانه سجام باید در یکی از کارگزاری ها ثبت نام و اطلاعات کاربری دریافت نمایید

سلام. از عوامل ((سیگنال)) متشکرم.

ممنون بابت توضیحات و رفع ابهامی که کردید. خسته نباشید

خیلی ممنون از راهنماییتون بسیار موثر بود

با سلام و احترام فراوان، ممنون از مطالب ارزشمندتان..

به این میگن یه کار خداپسندانه و عالی الهی هرچی از خدا میخواین بهتون بده مرسی از توضیحات کاملتون
ممنون

اهراز هویت تایید شده کد بورسی چطور بگیرم پیامک نشده

سلام دوست عزیز، پس از تایید احراز هویت، کد بورسی برای شما از طریق پیامک ارسال خواهد شد.

عالی بود

سلام . من کد بورسی دریافت کرده ام و در مفید پسورد دریافت کرده ام. ولی نمیتوانم وارد سایت مفید شوم. لطفا راهنماییم کنید

سلام دوست عزیز، این مشکل رو از طریق کارگزاری تون پیگیری بفرمایید.

من آیا برای سرمایه گذاری در صندوق های سهامی،مختلط،و ثابت باید حضوری برم دفتر صندوق؟اخه در سایتشان اینجوری گفتن،من معلولم نمیتوانم بیام تهران

سلام دوست عزیز… شما میتونید صندوق هایی رو انتخاب کنید که به صورت آنلاین و از طریق سامانه های گارگزاری خرید و فروش می شوند. صندوق های قابل معامله در بورس در سیگنال مورد بررسی قرار میگیره. برای نمونه میتونید عملکرد فصلی صندوق های قابل معامله در بورس رو در این لینک ببینید.

بعد اینکه احراز هویت درسیگنال تاییدشد چیکارباید کنیم؟

سلام دوست عزیز، بعد از دریافت کد بورسی به کارگزاری مراجعه کنید تا نام کاربری و رمز عبورتون رو دریافت کنید و وارد سامانه معاملات کارگزاری بشید.

لطفا نوع احرازهویت کارگزاری‌ها را به تفکیک به اپتون اضاف کنید. باسپاس

سلام. خيلی واضح وروشن مطلب را توضیح می دهید. سپاسگزارم.

سلام

زمان راه اندازی سامانه سجام و حتی هم اکنون ، یکی از برنامه های این سامانه این بود که پس از احراز هویت و تایید شدن اطلاعات مشتریان ، دیگر جهت استفاده از خدمات هیچ کارگزاری و صندوق و … نیاز به احراز هویت چه سجامی و چه کارگزاری صندوق نباشد و تماما از طریق سامانه سجام اطلاعات مورد نیاز بررسی و احراز شود،

ولی متاسفانه اجرایی نمی شود واحراز هویت کارگزاری و صندوق ها باید جداگانه مجددا انجام شود

بسیار روان و عاااالی توضیح دادید ..خداوند خیر کثیر به شما عنایت فرماید

سلام. خیلی سریع و روان تونستم ثبت نام کنم .سپاسگزار از خدماتتون

سایت سینگال مربوط به کدام کارگزاری یا صندوق هست؟

سلام، سیگنال یک اپلیکیشن کاملا مستقل از کارگزاری ها و صندوق ها است که در زمینه ارائه اطلاعات، اخبار، تحلیل سهام و سایر اطلاعات مالی مورد نیاز فعالین اقتصادی فعالیت میکند

ممنون از توضیحات

واقعا ممنونم از مطالب مفیدتون

ممنون از لطف شما. خدا خیرتون بده
روشن شدم

بسیار عالی
سپاس گزارم از لطف شما و خدمت بی نظیری که با اپلیکیشن سیگنال ارائه کردید❤

ممنون از توضیحات کاملتون

ممنونم بسیار مفید بود تمام ابهاماتم رفع شد

خیلی عالی جامع وخلاصه بود متشکرو.از صبح تا الان دارم تو سایتای مختلف میگردم تا به این توضیحات برسم ولی نبود ک نبود متشکرممم

سلام، متوجه نشدم، من از طریق سیگنال احراز هویت شدم و کد بورسی واسم پیامک شد، وقتی رفتم سایت کارگزاری آگاه باز نوشته باید ۱۶ هزار تومن برای کد بورسی و ۵ هزار احراز هویت خود آگاه بدم، این یعنی چی؟ من که کد بورسی واسم اومده و احتیاج به یه یوزر و پسورد دارم، نمیشه انلاین درخواست داد؟ نوشتید که برای معاملات نیاز به یوزر و پسورد از کارگزاری برای انجام خرید و فروش نیازه اما من اپ همراه صندوق را دانلود کردم و توی صندوق مشترک نقش جهان ثبت نام کردم و اونجا یوزر و پسورد خودم درست کردم ، داخل نرم افزار هم شدم و اجازه خرید واحد را بهم داد، این تناقض نیست یا من گیج میزنم؟

سلام دوست عزیز با دریافت کد بورسی از طرف سیگنال، احراز هویت سجام شما تکمیل شده. بعد از ان باید در کارگزاری ثبت نام کنید تا نام کاربری و رمز عبور رو دریافت کنید ن کد بورسی مجدد. با کارگزاری تون تماس بگیرید. در صورتی که خدمات غیرحضوری ارائه بدن میتونید بدون مراجعه حضوری نام کاربری تونو دریافت کنید.
در مورد صندوق های سرمایه گذاری، تنها صندوق های ETF نیاز به ثبت نام در کارگزاری دارن.

سلام خسته نباشید ببخشید پدر من از سال ۸۳ کد بورسی داره توی سجام ثبت نام کردم نیاز هستش توی سیگنال احراز هویت کنم یا اینکه کد بورسی دارن ؟

سلام دوست عزیز تمام سرمایه گذاران چه افرادی که از قبل کد بورسی داشتن و چه افرادی که متقاضی دریافت کد بورسی هستن باید یکبار در سامانه سجام ثبت نام و فرایند احراز هویت شون رو تکمیل کنند.

باسلام حدود دو هفته پیش ابتدا سجام ثبت نام کردم و سپس با سیگنال احراز هویت رو انجام دادم و کد بورسی هم برام اومد و از طریق سایت مفید ثبت نام انجام دادم. اما بعد دو هفته هنوز بعنوان مهمان ورود می کنم.
آیا باید حضوری برم کارگذاری تا بتونم با کد بورسی خودم وارد بشم؟

سلام دوست عزیز برای ثبت نام در کارگزاری و دریافت نام کاربری و رمز عبور به دفاتر کارگزاری یا دفاتر پیشخوان مراجعه کنید.

سلام،
بنده پس از ثبت نام در سجام و دریافت کد پیگیری در نرم افزار سیگنال احراز هویت رو انجام دادم و کد معاملاتی رو دریافت کردم.
حالا سوالم اینجاست که این کد معاملاتی همون کد بورسیه یا فرق دارن؟
الان که به یه کارگذاری رفتم برای ثبت نام کد معاملاتی رو احتیاج نداشتم و فقط کد پیگیری سجام لازم بود.
پس فایده این احراز هویت سیگنال چی بود؟ یعنی این کد معاملاتی کجا بدرد میخوره؟
ممنون از خدماتتون

سلام دوست عزیز بله کد معاملاتی همون کد بورسیه. کد بورسی مجوز ورود شما به بازار سرمایه هست و بدون این کد امکان ثبت نام در کارگزاری ها را ندارین. بعد از دریافت کد بورسی می تونید در هر کارگزاری دلخواه ثبت نام کنید.

در حال حاضر فقط کارگزاری مهرآفرین همه چیزش آنلاین هست و بدون نیاز به دفتر پیشخوان با آپلود مدارک به شما اکانت معاملات آنلاین میده

با درود من احراز هویت انجام دادم از طریق سیگنال ،کد بورسی برام نیومده . چون سیم کارتم خاموشه از طریق برنامه سینگال هم چک کردم انگار‌ دوباره باید اطلاعات وارد کنم چون یکبار انجام دادم.میخواستم بدونم کد بورسی فقط به شماره تلفن اس ام س میشه یا جای دیگه هم میشه پیگری کرد؟

سلام دوست عزیز در صورتی که فرایند احراز هویت رو بدرستی انجام دادین و 7روز کاری (بدون احتساب روزهای پنج شنبه و جمعه و تعطیلات رسمی) از احراز هویت شما گذشته می تونید به سایت سجام مراجعه کنید و در قسمت «ویرایش اطلاعات قبلی» کد پیگیری سجام و کد بورسی تون رو ببینید.

سلام من برای احراز هویت اقدام کردم الان دقیقا 16روزه که میگذره ولی هنوز کد معاملاتی انلاین دریافت نکردم

سلام دوست عزیز کد بورسی همان کد معاملاتی و شامل 3 حرف و 5 عدد است. اگر 7روز کاری (بدون احتساب روزهای پنج شنبه و جمعه و تعطیلات رسمی) از دریافت پیامک تایید احراز هویت شما گذشته است و هنوز کد معاملاتی خود را دریافت نکرده اید، لطفا به سایت سجام مراجعه کنید. در قسمت «ویرایش اطلاعات قبلی» می توانید کد پیگیری سجام و کد بورسی خود را مشاهده کنید.
در صورتی که فیلد کد بورسی شما خالی باشد ولی وضعیت شما در مرحله «تایید سهامدار در سجام» باشد، منتظر دریافت کد بورسی خود بمانید.

با عرض سلام.من نزدیک به سه هفته است که احراز هویتم تایید شده ولی کد بورسی برام ارسال نشده باید چه کار کنم.ممنون

سلام دوست عزیز کد بورسی همان کد معاملاتی و شامل 3 حرف و 5 عدد است. اگر 7روز کاری (بدون احتساب روزهای پنج شنبه و جمعه و تعطیلات رسمی) از دریافت پیامک تایید احراز هویت شما گذشته است و هنوز کد معاملاتی خود را دریافت نکرده اید، لطفا به سایت سجام مراجعه کنید. در قسمت «ویرایش اطلاعات قبلی» می توانید کد پیگیری سجام و کد بورسی خود را مشاهده کنید.
در صورتی که فیلد کد بورسی شما خالی باشد ولی وضعیت شما در مرحله «تایید سهامدار در سجام» باشد، منتظر دریافت کد بورسی خود بمانید.

سلام ۳ هفته هست که احراز هویت غیر حضوری انجام داده ام و خبری از کد بورسی نشده

بنظر من وقتی اخرش کارگزاری اگاه یا مفید یه هر گارگذاری اخرش باید خودش احراز هویت انجام دهد چرا سیگنال این کار انجام داد دوباره بر گردیم گارگذاری دیگه چرا بیش از ده بار باید اطلاعات شخصی و بانکی را در هر سامانه وارد کنیم ، سجام ،بعدش گارگذاری، بعدش دفاتر دولتی یا سیگنال یا…..،بعدش دوباره گارگذاری ….

سلام دوست عزیز شما تنها یکبار نیاز به احراز هویت دارین و اون احراز هویت سجام هست که توسط سیگنال به صورت غیر حضوری می تونید انجام بدین. بعد از این مرحله شما نیاز به احراز هویت مجدد ندارین تنها کافیه در کارگزاری های دلخواه تون ثبت نام کنید. برای درک بهتر این موضوع کارگزاری ها رو میشه ب بانک تشبیه کرد. همانطور که شما برای بازکردن حساب در هر بانک نیاز به ثبت نام در اون بانک دارین برای استفاده از هر کارگزاری هم باید در یکی از دفاتر انها ثبت نام کنید. همچنین میتونید از کارگزاری هایی که خدمات غیرحضوری ارائه میدن استفاده کنید تا نیاز به مراجعه مکرر نباشه.

سلام
این کد احضار هویت برنامه خوب سیگنال چه کاربرد و استفاده ایی برای من دارد ؟؟
پیشاپیش تشکر میکنم از پاسخ‌گویی تون.

سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما با سیگنال، با دریافت کد بورسی مجوز ورود شما به بازار سرمایه فراهم میشه و پس از این شما میتونید با ثبت نام در هر کارگزاری دلخواه معاملاتتون رو شروع کنید.

سلام خسته نباشید من در سامانه سه جام ثبت نام کردم و از طریق آن سیگنال احراز هویت شدم و موفق بوده و کد بورسی گرفتم ولی نمیخوام بفروشم ویا در بورس خرید کنم میخواستم بتونم با این شرایط بازم نیازه در کارگزاری ثبت نام کنم یا نیازی نیست

سلام دوست عزیز در صورتی که تمایلی به خرید و فروش سهام ندارین نیازی به ثبت نام در کارگزاری نیست.

خداخیرتون بده چندساعته که الکی دارم کارگزاری هارابررسی میکنم ونمیدونم چکاربایدبکنم ولی باسیگنال کاملاشفاف وگویافهمیدم چکاربایدکردممنون ازبرنامه خوبتون

سلام خسته نباشید. من احراز هویت انجام دادم کدش هم برام اومد ولی متاسفانه پیامم پاک شد . چیکار باید بکنم

سلام دوست عزیز به سایت سجام مراجعه کنید. در قسمت «ویرایش اطلاعات قبلی» می توانید کد پیگیری سجام و کد بورسی خود را مشاهده کنید.

سلام
واقعا به تمام سوالاتی که در این مورد تو ذهنم بود پاسخ دادید
تشکر ⚘⚘⚘⚘⚘

فقط یه سوال با احراز هویت و کد بورسی که از سجام گرفتیم ( بدون مراجعه به کارگزاری ها) هم میتوانیم در بورس یا صندوق سرمایه گذاری یا ..‌‌.یا هرچی … سرمایه گذاری کنیم ؟؟؟؟

سلام
برای ورود به معاملات بورس مراجعه و ثبت نام در کارگزاری لازمه ولی برای صندوق های غیر بورسی نیاز نیست.

سلام من از طریق اپلیکیشن سیگنال برای احراز هویت غیرحضوری ثبتنام کردم .و در کارگزاری مفید ثبتنامرشدم ولی برای من کد کاربری و رمز نیومده ایا مشکل از کارگزاری هس یا از سیگنال؟

سلام دوست عزیز برای دریافت نام کاربری و رمز عبور به دفاتر کارگزاری یا دفاتر پیشخوان مراجعه کنید. در صورتی که ثبت نام کارگزاری تونو حضوری انجام دادین و هنوز نام کاربری رو دریافت نکردین با کارگزاری تون تماس بگیرید.

ایاکارگزاریها احراز هویت غیر انجام نمی دهند

سلام دوست عزیز برای اطلاع از خدمات کارگزاری ها به سایت انها مراجعه کنید.

توضیحات شما کامل و شفاف بود با تشکر فراوان

بالاخره یکی پیدا شد مثل آدم توضیح بده قضیه از چه قراره. ممنون. هر جا میرفتم بیشتر گیج میشدم. تمام ابهاماتم برطرف شد. سایت های دیگه باید یاد بگیرند چطور مانند شما مثل آدم انسان مطلب بنویسند.

باسلام من در سامانه سجام ثبت نام کردم و در اپلیکیشن سیگنال احراز هویت نیز انجام دادم .یک پیامکی به نام کد معاملاتی دریافت کردم ولی هنوز کد بورسی یعنی همان نام کاربری و رمز عبور برام نیومده ممنون میشم راهنمایی کنید.

سلام دوست عزیز کد بورسی همون کد معاملاتی هست. پس از دریافت کد بورسی می تونید در کارگزاری دلخواه تون ثبت نام کنید و نام کاربری و رمز عبورتون رو دریافت کنید.

سلام احراز هویت من تو سیگنال تایید شده ولی کدی برام نیومده چیکار کنم؟

سلام دوست عزیز کد بورسی همان کد معاملاتی و شامل 3 حرف و 5 عدد است. اگر 7روز کاری (بدون احتساب روزهای پنج شنبه و جمعه و تعطیلات رسمی) از دریافت پیامک تایید احراز هویت شما گذشته است و هنوز کد معاملاتی خود را دریافت نکرده اید، لطفا به سایت سجام مراجعه کنید. در قسمت «ویرایش اطلاعات قبلی» می توانید کد پیگیری سجام و کد بورسی خود را مشاهده کنید.
در صورتی که فیلد کد بورسی شما خالی باشد ولی وضعیت شما در مرحله «تایید سهامدار در سجام» باشد، منتظر دریافت کد بورسی خود بمانید.

کدبورسی‌ازقبل‌دارم‌درسجام‌ثبت‌نام‌کرده‌ام‌

سلام دوست عزیز تمام افرادی که از قبل کد بورسی دارند یا به تازگی متقاضی دریافت کد بورسی هستند باید یکبار در سامانه سجام ثبت نام و مراحل احراز هویت شون رو تکمیل کنن.

با سلام و تشکر از اطلاع رسانی خوب شما،
من سال‌های گذشته سهام چند شرکت رو خریداری کردم و برگه های سهام رو دریافت نمودم الان در سایت شرکت سپرده گذاری مرکزی در قسمت سبد دارایی (پس از ثبت نام ودریافت کد سهامداری) میزان سهام یکی از اون شرکت ها ثبت نشده، ممکنه بفرمایید این مشکل چطور برطرف خواهد شد؟

سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما، به درگاه ذینفعان بازار سرمایه مراجعه کنید. در صورتی که سهامتون در سبد دارایی تون نبود از طریق شرکتی که مالک برگه های سهام هست پیگیری بفرمایید. برای اشنایی با درگاه ذینفعان بازار سرمایه می تونید از این لینک کمک بگیرید.

با سلام.وقتی من اخرش باید برم کارگزاری و در هر کارگزاری دوباره باید احراز هویت بشم و کد بورسی واسم صادر کنه دیگه چه لزومی داره من قبلش در سیگنال احراز هویت کنم و هزینه کنم و کد بورسی بگیرم؟؟؟ کارگزاریها موقع ثبت نام ،کد بورسی که قبلا از سیگنال گرفتیم رو قبول ندارن و خودشان از اول واسه ما ثبت نام سجام، احراز هویت انجام میدن .شما میگین هر کارگزاری احراز هویت خودشو داره و ما هم اخر کار همه مجبوریم کارگزاری انتخاب کنیم دیگه احراز هویت سیگنال به چه دردمون میخوره؟ خواهشن جواب بدین

سلام دوست عزیز نیازه هر فردی تنها یکبار در سامانه سجام ثبت نام و احراز هویتش رو تکمیل کنه. با دریافت کد بورسی مجوز ورود شما به بازار سرمایه فراهم میشه و میتونید از خدمات سایت سجام استفاده کنید. بعد از این مرحله می تونید با مراجعه به دفاتر کارگزاری ها در انها ثبت نام کنید و نام کاربری و رمز عبورتون رو برای دسترسی به سامانه معاملاتی کارگزاری دریافت کنید. ثبت نامی که در کارگزاری ها انجام میشه متفاوت از ثبت نام سجام و دریافت کد بورسی هست.

سلام خسته نباشید
من در سیگنال احراز هویت غیرحضوری رو انجام دادم پیام ثبتش هم اومده .کد بورسی هم تو چن روز اینده میاد.ازقبل هم با گوشی تو کارگذاری مفید حساب باز کردم.نام کاربری و رمز عبور همان حساب مفید هست ؟؟

سلام دوست عزیز، بعد از دریافت کد بورسی به کارگزاری مراجعه کنید تا نام کاربری و رمز عبورتون رو دریافت کنید و وارد سامانه معاملات کارگزاری بشید.

الان دوهفتس احراز هویت کردم کد معاملاتیم نیومده چرا؟

سلام دوست عزیز کد بورسی همان کد معاملاتی و شامل 3 حرف و 5 عدد است. اگر 7روز کاری (بدون احتساب روزهای پنج شنبه و جمعه و تعطیلات رسمی) از دریافت پیامک تایید احراز هویت شما گذشته است و هنوز کد معاملاتی خود را دریافت نکرده اید، لطفا به سایت سجام مراجعه کنید. در قسمت «ویرایش اطلاعات قبلی» می توانید کد پیگیری سجام و کد بورسی خود را مشاهده کنید.
در صورتی که فیلد کد بورسی شما خالی باشد ولی وضعیت شما در مرحله «تایید سهامدار در سجام» باشد، منتظر دریافت کد بورسی خود بمانید.

سلام من احراز هویت حضوری انجام دادم کد معاملاتی هم دریافت کردم چجوری باید وارد سایت کار گزاری بشم و چجوری کارگزاریها رو بشناسم که کدام مناسبتره؟

سلام دوست عزیز، به سایت sejam.ir مراجعه کنید، در قسمت لیست مراکز احراز هویت می تونید کارگزاری های شهر خودتون رو مشاهده کنید و به دلخواه به یکی از اون ها مراجعه کنید.

باسلام امکان داردبفرماییدقیمت هرسهم چقدره هرکس چمدتاسهم میتواندبخردکمتری قیمت هرسهم وبیشترین ان چقدره من تازه کارم لطفاراهنمایی ام ممنونم

سلام دوست عزیز برای اشنایی با نحوه معامله در بازار بورس می تونید از این لینک کمک بگیرید.

با سلام. بنده غیر حضوری احراز هویت شده ام و در اپلیکیشن سیگنال هم تایید می کند اما بعد از یک هفته هنوز کد معاملاتی ارسال نشده است چه باید بکنم؟

سلام دوست عزیز کد بورسی همان کد معاملاتی و شامل 3 حرف و 5 عدد است. اگر 7روز کاری (بدون احتساب روزهای پنج شنبه و جمعه و تعطیلات رسمی) از دریافت پیامک تایید احراز هویت شما گذشته است و هنوز کد معاملاتی خود را دریافت نکرده اید، لطفا به سایت سجام مراجعه کنید. در قسمت «ویرایش اطلاعات قبلی» می توانید کد پیگیری سجام و کد بورسی خود را مشاهده کنید.
در صورتی که فیلد کد بورسی شما خالی باشد ولی وضعیت شما در مرحله «تایید سهامدار در سجام» باشد، منتظر دریافت کد بورسی خود بمانید.

با سلام
کد معاملاتی بعد از ثبت اطلاعات واحراز حویت غیر حضوری پیامک شده برام میخواستم بدونم کد بورسی چقد طول میکشه که ارسال بشه ؟

سلام دوست عزیز کد بورسی همان کد معاملاتی و شامل 3 حرف و 5 عدد است.

سلام.من برای یکی از آشنایان مراحل احراز هویت را در سیگنال طی کردم اما چون آن شخص بی سواد و پیر هست در مرحله ضبط تصویر نتونست متن رو بخونه. آیا این در مسیر احراز هویت مشکل ساز خواهد بود؟ یا مشکلی نیست؟؟

سلام دوست عزیز افراد بیسواد می تونن از قابلیت جدید سیگنال برای احراز هویت استفاده کنن. برای اشنایی با این قابلیت این لینک رو مطالعه بفرمایید. لازم به ذکره هست که شما می تونید فرایند رو از گوشی خودتون یا فرد دیگری بدون واریز مجدد وجه انجام بدین.

با سلام
اینجانب روز چهارشنبه برای دریافت کد بورسی از طریق اپلیکیشن سیگنال اقدام کردم و پیامک برای من ارسال شد که تا 24 ساعت آینده کد معاملاتی برای من ارسال خواهد شد. اما هنوز پیامک حاوی کد بورسی را دریافت نکردم. امکان دارد این پروسه بیشتر طول بکشد یا مشکلی پیش آمده؟

سلام دوست عزیز کد بورسی همان کد معاملاتی و شامل 3 حرف و 5 عدد است. اگر 7روز کاری (بدون احتساب روزهای پنج شنبه و جمعه و تعطیلات رسمی) از دریافت پیامک تایید احراز هویت شما گذشته است و هنوز کد معاملاتی خود را دریافت نکرده اید، لطفا به سایت سجام مراجعه کنید. در قسمت «ویرایش اطلاعات قبلی» می توانید کد پیگیری سجام و کد بورسی خود را مشاهده کنید.
در صورتی که فیلد کد بورسی شما خالی باشد ولی وضعیت شما در مرحله «تایید سهامدار در سجام» باشد، منتظر دریافت کد بورسی خود بمانید.

سلام خسته نباشید چطور از من دوبار ده هزارتومن دریافت شد ولی از برادرم یک بار من یکبار قبل از دریافت کد ده رقمی بول دادم یکبارهم موقع احراز هویت

سلام دوست عزیز هزینه ثبت نام در سجام مبلغ 10 هزار تومان و هزینه احراز هویت غیرحضوری هم 10 هزار تومان است.

سلام
بنده از طریق سیگنال احراز هویت انجام دادم و بعد از دریافت پیامک تایید احراز هویت . به هر کارگزاری که برای ثبت نام مراجعه میکنم بعبارت کارگزار ناظر برای شما انتخاب شده مواجه میشوم بعد از پیگیری کارگزاری بانک توسعه صادرات برام انتخاب شده به اون کارگزاری هم که مراجعه کردم باز همینه برام درج میکنه میخاستم بدونم بنده که در سایت این کارگزاری اصلا ثبت نام نکردم و اصلا این کارگزاری نمی شناختم چه کسی برام انتخاب کرده ؟ و اینکه الان که برام انتخاب کردند چرا اجازه ورود نمیدهد؟
خواهشا راهنمایی فرمائید
متشکرم

سلام، کارگزار ناظر در مورد سهام عدالت با کارگزا عادی کمی تفاوت داره، شما در اوبین مورد برای بررسی سهام عدالتتون از سامانه این کارگزاری استفاده کردید و د رنتیجه این کارگزاری به عنوان ناظر سهام عدالت شما انتخاب شده

الان با احراز هویت تو اپ سیگنال یعنی کارگزاری های دگ مثل اگاه نیازی به احراز هویت ندارن؟

سلام دوست عزیز بعد از احراز هویت سجام توسط اپ سیگنال تنها نیاز به ثبت نام در کارگزاری ها هس تا نام کاربری و رمز عبور تون رو دریافت کنید.

با سلام آیا میشود پس از سجام و احراز هویت در اپلیکیشن سیگنال و ثبت نام از طریق گوشی در یک کارگزاری مثلا مفید بدون اینکه از طریق دفاتر پیشخوان قرار داد کارگزاری را امضا کنیم ولی کد بورسی و رمز ورود داشته باشیم بدون امضا قرار داد کارگزاری فعالیت در بورس داشته باشیم یا حتما باید برای قرار داد مراجعه کنیم یا اینکه میتونیم فعالیت کنیم مثلا پس از یک هفته برویم و قرار داد کارگزاری را از پیشخوان امضا کنیم و ارائه دهیم….

سلام دوست عزیز بدون ثبت نام در کارگزاری امکان معامله در بازار بورس فراهم نیست. برای اطلاع از خدمات غیر حضوری کارگزاری ها با دفاتر انها تماس بگیرید.

سلام ممنون از اپ خوبتون من با اپلیکیشن سیگنال احراز هویت غیرحضوری انجام دادم ولی برای انتخاب کارگزاری ک نوشتین بازم از این اپ میشه انجامش داد ب کجا باید مراجعه کرد؟

سلام، فرآیند احراز هویت کارگزاری ها جدا از احراز هویت سجام است و در حال حاضر به روشی که هر کارگزاری اعلام میکنه انجام میشه، بعضی کارگزاری ها روش هایی به جز مراجعه به دفاتر پیشخوان هم دارند که برای اطلاع از این روش ها باید با شعب اون ها تماس بگیرید

سلام من تو سجام غیر حضوری احراض هویت شدم بعد رفتم دفتر پیشخوان کارگذاری مفید .تو کارگذاری فقط فرم پر کردم و امضاع کردم اونجا ازم عکس نگرفت.آیا لازم بوده که عکس هم بگیره یا نه؟چون باز وارد سایت کارگذاری میشم مینویسه برای احراض هویت با در دست داشتن شناسنامه و کارت ملی به دفاتر پیشخوان مراجعه کنید

سلام، منظور از احراز هویت کارگزاری مراجعه شما برای امضای قراداد است و چیزی مشابه احراز هویت سجام وجود ندارد، این فرآیند برای شما درست انجام شده

سلام وقت بخیر اگر برا دریافت کد بورسی بایستی در مراکز کارگزاری احراز شد چه لزومی داره در سیگنال احراز شد.

سلام، احراز هویت سجام و کارگزاری ها دو موضوع کاملا متفاوت هست و بیشترین زمانی که در دفاتر پیشخوان برای احراز هویت صرف میشه مربوط به بحث سجام است، در صورتی که این بخش به صورت غیر حضوری انجام شده باشه برای احراز هویت کارگزاری چیزی حدود ده دقیقه(امضا کردن فرم ها) وقت نیازه

سلام . وقت بخیر . من به تازگی احراز هویت غیر حضوری انجام دادم . ویدیوی من ۵ ثانیه بیشتر نشد . شک کردم که شاید متن بیشتر بوده و من کامل نخوندم. چه جوری باید اصلاح کنم؟

سلام، امکان ویرایش اطلاعات ارسالی وجود ندارد

سلام من در احراز هویت سجام انجام دادم و کد بورسی دریافت کردم وبعد از یکهفته در کارگزاری آگاه ثبت نام انجام دادم ولی در مرحله آخر نوشته بود جهت احراز هویت به دفاتر پیشخوان مراجعه کنید یعنی احراز هویت سجام به این مربوط نمیشه و دوباره باید حضوری انجام داد؟

سلام، فرآیند احراز هویت کارگزاری ها جدا از احراز هویت سجام است و در حال حاضر به روشی که هر کارگزاری اعلام میکنه انجام میشه، بعضی کارگزاری ها روش هایی به جز مراجعه به دفاتر پیشخوان هم دارند که برای اطلاع از این روش ها باید با شعب اون ها تماس بگیرید

باسلام
آیا اپلیکیشن سیگنال هم میتونه درمورد خرید سهامهای سودده سیگنال بفرسته تا کاربران خرید نمایند؟

سلام
خیر فعلا چنین خدماتی از طرف سیگنال انجام نمیشه.

باسلام،من از طریق سیگنال احراز هویت شدم و کد معاملاتی ارسال شده،فقط قسمت حروفش با حروف فامیلیه من مطابقت نداره؟دلیلش چیه؟برای سهام عدالت هم ثبت نام نکردم

سلام، به تازگی در فرآیند صدور کد بورسی تغییراتی اعمال شده که در نتیجه اون برای بعضی از نام های خانوادگی (مخصوصا موارد پر تکرار) از حروف تصادفی استفاده می شود

سلام وقت بخیر سپاسگزارم از اپلیکیشن خوبتون یه سوال من ثبت نام سجام و احراز هویت سهام عدالت پدرم رو با اپلیکیشن شما انجام دادم تو پیام ها فرموده بودید کد بورسی چند حرف اول نام خانوادگی و چند تا حروف هست اما کد بورسی که برای پدرم اومد خیلی فرق داشت با نام و نام خانوادگیش ، حروف چیز دیگه ای بودن اینجور مشکلی پیش نمیاد چطوری هست ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام خسته نباشید، میشه لطفا کارگزاری های خوب رو معرفی کنید برای ثبت نام

سلام ، بنده کد معاملاتی شامل 3 حرف و 5عددی را دارم ولی هنوز موفق به ورود به بورس نشدم چون نوزاد دارم و ایام بیماری نمیتونم برم به دفتر پیشخوان نتونستم مراجعه کنم آیا کارگزاری ای هست که بتونم احراز هویت دومی رو غیرحضوری انجام بدهم؟؟؟

سلام، بعضی کارگزرای ها در این زمینه خدمات احراز هویت در محل هم دارند ، با نزدیک ترین شعبه کارگزرای مورد نظرتون تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنند

سلام .اگر کسی قصد فروش ومعامله ی سهامش را ندارد،باید ثبت نام و احراز هویت کند؟؟؟ممنون

سلام، با توجه به اینکه به زودی پرداخت سود سالیانه شرکت ها از طریق این سامانه انجام خواهد شد ترجیحا باید در سجام ثبت نام و احراز هویت کنید

با سلام
بنده در سجام ثبت نام کردم و احراز هویت حضوری انجام دادم و کد بورسی برام پیامک شد
بعد چند روز به صورت آنلاین در کارگزاری مفید افتتاح حساب کردم و تمام مراحل رو انجام دادم در پایان (مشتری گرامی قرارداد شما با موفقیت ثبت شد و نیازی به مراجعه حضوری نیست.
نحوه دسترسی به سامانه معاملات آنلاین حداکثر تا پنج روز کاری آینده برای شما ارسال می‌گردد.) برایم پیامک شد
آیا نیازی به احراز هویت کارگزاری مفید هست یا خیر؟؟؟؟؟
لطفا جواب سوالم رو بدید ممنون میشم خیلی مهمه

در صورتی که کد معاملاتی آنلاین برای شما صادر شده باشد خیر نیازی به مراجعه به کارگزاری نیست.

سلام وقت بخیر پیامک احراز هویت امد برام اما هنوز کد معاملات نیونده برام با اینکه ۲۴ ساعت گذشته

با سلام جهت دریافت کد معاملاتی به سایت کارگزاری ها مراجعه نمایید.

ممنون از راهنمایی جامع و کاملتون.

عالی بود

با سلام وخسته نباشید،من درسجام ثبت نام کردم و احرازهویت شدم و کد بورسی دریافت کردم فقط یه سوال درمورد اینکه درسهام عدالت روش غیرمستقیم انتخاب کردم نیازهست که در کارگزاری ثیت نام کنم یانه؟

سلام، در صورتی که بخواید این سهام رو بفروشید باید ثبت نام کنید

سلام
توضیح جامع و کامل

سلام سپاسگذارم از توضیحات بی نقصتون، سوال من اینه که آیا باید برای خرید از اوراق یا بورس انرژی یا صندوق ها ، برای هر کدومشون به صورت جدا در کارگزاری ثبت نام کرد؟؟؟؟

سلام، بعضی موارد مثل بورس کالا نیاز به ثبت نام مجزا دارد اما اوراق و صندوق ها از طریق نام کاربری مربوط به بورس قابل معامله هستند

سه هفته از احراز هویت از طریق این برنامه میگذرد اما هنوز پیامکی برای تایید و دریافت کد بورسی برای من ارسال نشده است.بایستی چکار کنم؟

سلام، گاهی اوقات به دلیل حجم بالای درخواست ها در ارسال پیامک کد بورسی از طرف شرکت سپرده گذاری مرکزی تاخیر ایجاد میشه یا حتی این پیامک به دست متقاضی نمیرسه، در صورتی که احراز هویت شما تایید شده باشه این کد از طریق سایت سجام قابل بررسی هست، کافیه وارد سجام بشید و بعد از ورود با کد ملی خودتون، به بخش مشاهده اطلاعات برید

سلام کسی که از قبل کد بورسی داره ایابازهم درسامانه سجام بایدت نام کنه

سلام، همه افراد برای این که بتونن از خدمات بازار سرمایه استفاده کنند باید در سجام ثبت نام و احراز هویت کنند

سلام من تمام مراحل رو انجام دادم و بعد از احرازهویت کد بورسی من نیامد چکار کنم؟؟

سلام، ارسال کد بورسی معمولا حداکثر ظرف یک هفته کاری بعد از تایید احراز هویت ارسال میشه، اما اگر در این بازه ارسال نشد میتونید با مراجعه به سایت سجام، بعد از وارد کردن کد ملی و ورود به صفحه شخصیتون، این کد رو در قسمت بالای صفحه ‌ی اطلاعات کاربری مشاهده کنید

سلام خیلی مفید بود تشکرررر

سلام.خسته نباشید من در سامانه سجام ثبت نام کردم و تو اپلیکیشن سیگنال هم احراز هویت کردم.میشه توضیح بدید که بعدش باید چیکار کنم تا وارد بازار بورس بشوم و بتونم معامله کنم؟
بی زحمت میشه توضیح بدید که کارگزاری یعنی چی؟

سلام، کارگزاری رابط بین شما و بورس هست و معاملات شما به وسیله کارگزاری ها انجام میشه، در این مرحله شما باید در سایت یک کارگزاری ثبت نام کنید و بعد از اون ها نام کاربری و رمز عبور سامانه معاملاتی رو دریافت کنید تا بتونید شروع به خرید و فروش کنید

سلام بعد از دریافت کد معاملاتی برای دریافت نام کاربری و رمز عبور می شود غیر حضوری اقدام کرد؟

سلام، بعضی از کارگزرای ها این خدمات رو ارائه میدند، برای اطلاعات بیشتر با نزدیک ترین شعبه کارگزاری مورد نظرتون تماس بگیرید

سلام ببخشید در حال حاضر چه کارگزاری هست که احراز هویتش غیر حضوری باشه؟؟

من یه ماه احراز هویت کردمه کد معاملاتی اومده برام ولی کد بورسی هنوزکه هنوز نیومده لطفا بگید چیکار کنم

سلام، برای دریافت نام کاربری ورمز عبور سامانه معاملات باید از طریق کارگزاری ها اقدام کنید

سلام تشکر از برنامه خوبتون بنده سجام ثبت نام کردم و اهراز هویت در دفاتر پیشخان انجام دادم و کد بورسی برام ارسال شده ولی مشکل بزرگ من انتخاب کارگزاره که واقعا نمیدونم کدوم ارجحیت داره و پشتیبانی خوبی داره اگه میشه خودتون چند تا پیشنهاد طبق تجربه و اطلاعاتتون بدید ممنون

سلام دوست عزیز انتخاب کارگزاری دلخواه و بر عهده شماست. برای مقایسه خدمات کارگزاری ها می تونید به سایت انها مراجعه کنید.

من به شدت عجله دارم برای فروش سهامم و یه ساعتم برام یه ساعته که زود به فروش برسونم . احراز هویت هم انجام دادم در کافی نت و با موفقیت اتجام شد ولی شماره ی شبا که دادم وقتی رفتم بانک که کارتم و بگیرم چون کارتی که به اسمم بود سوخته بود خیلی وقت بود وقتی رفتم باک دو رور پیش متصدی بانک گفت حیابت و بستن به خاطر پرداخت نکردن قسط . من الان اون شماره شبا رو دادم و قسط وامم هم خیلی وقت پیش تسویه کرده بودم ‌. الان ااون بانک که وام گرفته بودم و حسابم و بسته خیلی دوره و امکان پذیر نیست برم که حسابم و باز کنن . من چجوری یه شبا دیگه بدم. یعنی کار فروشم عقب میفته؟

سلام، فرآیند فروش زمانبر هست و اینطور نیست که بلافاصله بعد از درخواست فروش این کار انجام بشه، در مورد حساب هم پول به حسابی که شماره شبای اون در سایت سهام عدالت وارد شده و تایید شده باشه پرداخت میشه و در صورتی که این حساب به هر دلیلی مسدود باشه یا به نام متقاضی نباشه، پرداخت انجام نخواهد شد. برای ویرایش شماره شبا میتونید از طریق سایت سهام عدالت اقدام کنید

سلام از طریق اپلیکیشن سیگنال احراز هویت سجام رو انجام دادم و پیامک اومد که مدارک احراز هویت تون دریافت گردید اما الان حدود ده روز میشه نتیجه احراز هویت برام پیامک نشده

سلام دوست عزیز، از تاخیر به وجود آمده متاسفیم، برای دریافت پاسخ سوالات خودتون در مورد احراز هویت سجام لطفا روی (این لینک) کلیک کنید

سلام
من احرازهویت الکترونیکی را انجام داده ام ولی کدبورسی برام پیامک نشده چکارکنم لطفا راهنمایی کنید

باسلام. من احراز هویت سجام رو غیر حضوری در سیگنال انجام دادم و کد پیگیری و شماره پیگیری بهم داد. کد بورسی یا معاملاتی رو دریافت نکردم و پیامک نیومد باید چکار کنم واسه گرفتن کد بورسی. باتشکر

کاملا شفاف و گویا و عالی بود توضیحات ممنون

سلام من احراز هويت الكترونيكي رو انجام دادم و تاييد شده ولي هنوز كد بورسي درسافت نكردم…چقدر زمان ميبره كد بورسي بياد؟؟؟

سلام دوست عزیز به بخش ویرایش اطلاعات قبلی در سایت سجام مراجعه کنید. در صورتی که احراز هویت تون تایید شده باشه، کد بورسی تون قابل رویته. اگر در مرحله تایید سهامدار در سجام بودید لطفا برای دریافت کد منتظر بمونید.

با سلام و خسته نباشید ، بنده در کارگزاری بهمن حضوری ثبت نام کردم ، و کد و رمز را دریافت کردم ، ولی میتوانم با این کد بورسی و رمز به سایت های دیگر کارگزاری یا (ایا سایتی که برای تمام مشتریان باشد) امکان دسترسی و ورود به ان سایت را دارم ، و ایا میتوان سهامی خرید از سایت های دیگر ؟؟؟

سلام دوست عزیز برای دسترسی به سامانه معاملاتی کارگزاری های مختلف باید در کارگزاری مربوطه ثبت نام و نام کاربری و رمز عبورتون رو دریافت کنید.

یک روز از زمان احراز هویتم به وسیله اپ سیگنال میگذره پیامک تایید هویت برام اومده ولی هنوز کد بورسی واسم پیامک نشده فقط یه پیام آمده مشترک سجام با درگاه یکپارچه ذینعفان خدمات نوین سرمایه گذاری را تجربه کنید؟باید بیشتر منتظر باشم؟

سلام دوست عزیز دریافت کد ممکنه تا ۴۸ ساعت طول بکشه. در صورت طولانی شدن این زمان به سایت سجام مراجعه کنید در قسمت ویرایش اطلاعات قبلی می تونید کد بورسی تونو مشاهده کنید. اگر وضعیت شما در مرحله «تایید سهامدار در سجام» بود منتظر دریافت کد بورسی تون بمونید.

سلام
ما ابتدا در کارگزاری آگاه ثبتنام کردیم ولی درانتها مشکلی پیش اومد و کد ده رقمی برامون نیومد
ولی ثبتنام در آگاه بطور کامل انجام شد و رمز عبور و نام کار بری گرفتیم
دوباره رفتیم کافی نت کد ده رقمی گرفتیم و احراز هویت کردیم و کد بورسی اومد
الان همون کارگزاری آگاه ،کارگزاری مورد نظره و فعال میشه
یا نه باید دوباره تو آگاه ثبتنام کنیم؟؟؟

سلام دوست عزیز درصورتی که ثبت نام تون در کارگزاری تکمیل شده و نام کاربری و رمز عبور تون رو دریافت کردین نیازی به ثبت نام مجدد در همون کارگزاری نیست.

بیشتر از ده روز که از طریق سیگنال احراز هویت انجام دادم اما کد بورسی برام نیومده چیکار باید کنم ؟؟؟

سلام دوست عزیز به سامانه سجام مراجعه کنید در قسمت ویرایش اطلاعات قبلی می تونید کد بورسی تونو ببینید. اگر وضعیت تون در مرحله «تایید سهامدار در سجام» بود منتظر دریافت کد بورسی بمونید. در صورت وجود هر مشکلی با ما از طریق ایمیل در ارتباط باشید.

سلام خسته نباشین من در کارگزاری اگاه ثبت نام کردم و سهمم گرفتم از دوستان شنیدم میتونم همزمان با کارگزاری مفیدم کار کنم کارگزاری مفیدم ثبت نام کردم میخام برم پرتفو مینویسه باید واسه احراز هویت مراجعه کنی به پیشخوان …لطفا راهنماییم کنین ممنونم

سلام، احراز هویت کارگزاری ها مجزا از همدیگه است و در صورت تمایل به ثبت نام در چند کارگزاری باید در تمام اون ها احراز هویت بشید

سلام کسی هست اینجا کار گذاری اگاه داشته باشه یا تازه وارد شده یا اصلا میخواد اقدام کنه بگیره

سلام من احراز هویت الکترونیکی کارگزاری مفید میخام انجام بدم ولی برام پیام “به دفاتر پیشخوان باید مراجعه کنید” چیکار باید بکنم؟

سلام دوست عزیز بعد از دریافت کد بورسی باید در کارگزاری دلخواه تون ثبت نام کنید. اگر کارگزاری تون خدمات غیر حضوری ارائه نده باید حضوری به دفاتر کارگزاری یا دفاتر پیشخوان مراجعه کنید.

سلام.
بعد از اینکه پیامک احراز هویت موفقیت آمیز بود. باید یک هفته صبر کنم تا کد بورسی برام پیامک بشه؟ درست متوجه شدم؟

سلام دوست عزیز دریافت کد ممکنه تا چند روز کاری بعد از تکمیل فرایند طول بکشه.

من دارا دوم خریدم در سجام هم ثبت نام کردم هم کد اصلی گرفتم هم کد 5 رقمی الان باید چه کار کنم

سلام، باید تا زمان قابل معامله شدن این صندوق که حدودا یک ماه بعد از پایان ثبت نام اون هست صبر کنید

سلام من کد سجام رو گرفتم از سیگنال و بعدش رفتم احراز هویت کردم تو همون برنامه.حالا دگ نمیتونم تو کارگزاری ک میخام ثبتنام کنم مشکلش کجاست.من نمیدونستم ک اول باید برم تو کارگزاری ثبتنام کنم بعد بیام احراز هویت کنم

سلام، مشکلی وجود نداره، ثبت نام در کارگزاری و احراز هویت سجام دو موضوع جداگانه هستند که هیچ کدام برای دیگری محدودیتی ایجاد نمیکنه، احتمالا دلیل عدم توانایی برای ثبت نام در کارگزاری به دلیل خطای موقت سیستم آن ها بوده و رفع خواهد شد

سلام
از طریق اپلیکیشن سیگنال احراز هویت الکترونی شدم و کد بورس گرفتم. تو سایت آگاه هم ثبت نام کردم، حالا باید دوباره برای احراز هویت برم دفتر کارگزاری آگاه؟ نمیشه آگاه هم غیر حضوری احراز هویت کنه و اسم کاربری و رمز عبور بهمون بدن؟

با سلام و خسته نباشید..من در اپلیکیشن سیگنال احراز هویت کردم و بعد از ثبت نام در کارگزاری اقتصاد بیدار،برای احراز هویت به دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه کرده و این مرحله را نیز سپری کردم اما کد بورسی برایم ارسال نشد..باید چیکار کنم؟

سلام، در صورتی که هنوز نام کاربری و رمز عبور کارگزاری خودتونو دریافت نکردید موضوعو از طریق پشتیبانی کارگزاری پیگیری کنید

سلام
بعد تکمیل احراز هویت پیامکی اومد که کد معماملاتی شما پیامک خواهد شد ولی گوشی چند روز خاموش شد. من الان از کجا بازیابی کنم کد معاملاتی رو؟

سلام، از طریق سایت سجام میتونید به کد بورسیتون دسترسی پیدا کنید

سلام،خسته نباشید،
ببخشید من اول در‌کارگذاری مفید ثبت نام کردم بعد گفت باید در‌سایت سجام ثبت نام کنید در سجام هم ثبت نام کردم و احراز هویت را در سیگنال انجام دادم.بعد وارد کارگذاری مفید شدم نوشت حساب خود را تکمیل کنید،حساب را که تکمیل میکنم و قوانین را می می پذیرم،یه کد برای شماره بنده ارسال میکنند آن را که وارد میکنم و تایید را میزنم تایید چند ساعت می چرخد ولی تاییدیه نمایش داده نمیشود که ثبت نام شما در‌کارگذاری‌ مفید انجام شد.البته هنوز کد بورسی برایم نیامده و فردا میاید.
چه کار کنم تا حسابم تکمیل بشه؟
آیا اگر کد بورسی بگیرم خودش تکمیل میشه؟
لطفا جواب بدهید

سلام من با سیگنال احراز هویت کردم کد معاملاتی هم برام اومد متاسفانه بر اثر یک اشتباه روی گوشیم پاک شد منم فراموش کردم و هرچی میزنم بازیابی نمیتونم میشه راهنمایی کنید چیکار کنم ممنون

سلام، از طریق سایت سجام میتونید این کد را بازیابی کنید

با توجه به بیماری کرونا چگو نه میتوان بعد ار احراز هویت غیر حضودی ودر یافت کد ده رقمی چگونه . لطفا اخرین مرحله را واضح توضیح دهید تا غیرحضوری بتوانم اقدام و روش تعین کارگزار را تعین و وارد بورس جهت خرید و فروش گردم

سلام دوست عزیز در صورتی که کارگزاری تون خدمات غیر حضوری ارائه بده می تونید بدون مراجعه حضوری، در کارگزاری ثبت نام کنید و نام کاربری و رمز عبورتون رو ذریافت کنید تا به سامانه معاملات دسترسی داشته باشید. در صورتی که کارگزاری تون خدمات غیر حضوری ارائه نده ناچار به مراجعه حضوری هستین.

سلام خسته نباشید.کسانی که میخوان به روش غیر مستقیم و صندوق های استانی سهامشون رو مدریت کنن هم باید احراز هویت و دریافت کد معاملاتی انجام بدن ؟؟؟؟

سلام
احراز هویت براشون لازم است.

سلام ببخشید من ی سوال داشتم نام کاربری و رمز عبور و از کجا باید دریافت کنم آیا به شماره خودم پیامک میشه؟! من برای دریافت کد بورسی حضوری اقدام کردم

سلام، بعد از ثبت نام در کارگزاری و تکمیل فرآیند ثبت نام، نام کاربری و رمز عبور توسط کارگزاری برای شما پیامک و ایمیل خواهد شد

من از طریق سیگنال احراز هویت غیر حضوری انجام دادم و اطلاعاتم تایید شد اما کد معاملاتی برام نیومده، باید چیکار کنم

با سلام
برای دریافت کد معاملاتی باید در یک کارگزاری ثبتنام کنید و کد معاملاتی خود را از آن کارگزاری دریافت نمایید.

سلام من ده روز پیش احراز هویت در سیگنال انجام دادم ولی هنوز پیامک نتیجه نیامده باید چکار کنم لطفا راهنمایی کنین

سلام دوست عزیز به بخش ویرایش قبلی در سایت سجام مراجعه کنید. اگر احراز هویت تون تایید شده باشه کد بورسی تون قابل نمایشه. اگه وضعیت تون در مرحله «تایید سهامدار در سجام» بود منتظر دریافت کد بورسی بمونید.

ما الان سه ماهه سی درصد سهام عدالت بفروش گذاشتیم هنوز هیچی تو حسابمون واریز نشده لطفا رسیدگی فرماید

سلام دوست عزیز اول از مسدود نبودن حساب بانکی که به سامانه سهام عدالت معرفی کردین مطمئن بشید. بعد از همون طریق که اقدام به فروش کردین(بانک یا کارگزاری) پیگیری کنید.

سلام خسته نباشید.
من یک سوالی داشتم لطفاً جواب بدید
برای فروش 30% از سهام عدالت:۱_ سجام ثبت نام کردم.۲_احراز هویت هم کردم
آیا حتما لازم است که کارگزاری هم ثبت نام کنم
دقت کنید من فقط می خواهم 30%از سهام رو بفروشم نه در بورس فعال باشم
اصلاً میشه 0تا100 کارهایی که برای فروش 30% سهام عدالت رو انجام بدم رو بگید
لطفاً لطفاً جواب بدید خیلی مهمه

با سلام
از دو طریق امکان فروش وجود دارد
1- می توانید به بانک مراجعه کنید و درخواست فروش خود را ثبت کنید.
2- وارد سامانه سهام عدالت کارگزاری ها ( بدون داشتن کد معاملاتی) شوید و فروش خود را ثبت کنید.

سلام وخسته نباشید، من دیروز در برنامه سیگنال غیر حضوری احراز هویت انجام دادم و بعدش واسم پیام اومد که( احراز هویت شما تکمیل گردید) میتونید کمکم کنید مراحل بعدی رو واسم توضیح بدید که چطوری سهامم رو بفروشم ممنون میشم

سلام دوست عزیز با توجه به پیامی که دریافت کردین، کد بورسی براتون ارسال خواهد شد. در این مرحله برای دسترسی به سامانه معاملاتی باید در کارگزاری دلخواه تون ثبت نام و نام کاربری و رمز عبور تون رو دریافت کنید.

سلام.بنده در سامانه ی سجام ثبت نام کردم.کد ده رقمی برام ارسال شد.توسط برنامه ی سیگنال احراز هویت شدم هم عکس هم نمونه امضا رو عکس گرفتم.الان باید چیکار کنم.لطفا راهنمایی بفرمایید

سلام، بعد از تایید احراز هویت برای شروع معاملات ابتدا به سایت یک کارگزاری مراجعه کنید و با تکمیل ثبت نام از آن ها نام کاربری و رمز عبور دریافت کنید

سلام . ممنون از جوابگوئیتون
من برای همسرم از اپ سیگنال احراز هویت کردم اما الان بیش از 7 روز شده و هنوز کد بورسی براش ارسال نشده . وقتی دوباره تلاش میکنم میگه احراز هویت شما با موفقیت صورت گرفته.ممنون اگه راهنمائی بفرمائید .

سلام، در این شرایط احراز هویت شما انجام نتیجه به شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام شده، در صورتی که هنوز کد بورسی خودتونو دریافت نکردید میتونید با مراجعه به سایت سجام و ورود به آن به این کد دسترسی پیدا کنید

سلام وقتتون بخیر من پنج شنبه شب احراز هویت غیرحضوری کردم حالا نزدیک ۴۸ ساعته ولی هنوز کد بورسی برای من نیومده.و خواستم ببینم اگه خط خاموش باشه پیام بیاد و یه روز بعد خط و روشن کنیم پیام میاد؟

سلام، معمولا احراز هویت غیر حضوری حداکثر 5 روز کاری زمان میبرد و در صورتی که در این بازه جوابی دریافت نکردید میتوانید وضعیت احراز هویت خود را از طریق سایت سجام یا تماس با تلفن پشتیبانی پیگیری کنید

پیام تایید احراز هویت را دریافت کردم ولی 2 روز گذشته و کماکان کد بورسی یرایم ارسال نشده است باید جکار کنم ممنون

سلام دوست عزیز به سامانه سجام مراجعه کنید. در بخش ویرایش اطلاعت قبلی میتونید کد بورسی تونو ببینید. اگر وضعیت تون در مرحله «تایید سهامدار در سجام» بود منتظر دریافت کد بورسی بمونید. در صورت بروز مشکل از طریق ایمیل با ما در ارتباط باشید.

سلام زمان ارسال کد بورسی بعد از احراز هویت چقدر است من برای دو نفر دو روز پیش هم زمان احراز هویت کردم یکیش امده دومی هنوز نیامده.

سلام، در صورت تایید احراز هویت معمولا ارسال کد کمتر از یک هفته زمان میبرد، اما اگر کد را دریافت نکردید می توانید از طریق سایت سجام به آن دسترسی پیدا کنید

با سلام

یک هفته از احراز هویت سجام از طریق اپلیکشن سیگنال میگذره . پیامی برای من ارسال نشده که کد معاملاتی چی هست یا اینکه احراز هویت تایید نشده؟
چیکار باید کرد؟

سلام، در بخش احراز هویت سیگنال یک شماره تلفن با عنوان پشتیبانی ذکر شده، با این شماره تماس بگیرید تا کارشناسان مربوطه وضعیت درخواست شما رو بررسی کنند

با سلام،من برای برادرم ثبت نام از طریق اپ سیگنال انجام دادم،وبراشون کد پیگیری هم اومد امامتاسفانه بعلت مفقود شدن موبایل در حال حاضر به کد پیگیری دسترسی ندارن،امکان هست دو باره براشون کد پیگیری رو ارسال کنید؟ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام، برای بازیابی کد پیگیری باید از طریق سایت سجام اقدام کنید

سلام.
من مراحل احراز هویت رو انجام دادم. بعد از چند روز پیامک واسم اومده که احراز هویت شما با موفقیت انجام شده و کد معاملاتی طی یک روز توسط سپرده گذاری مرکزی برای شما پیامک خواهد شد.
الان چند روز گذشته و پیامکی نیومده، درضمن توی سایت سجام درقسمت ویرایش اطلاعات قبلی هم رفتم، آخرین وضعیت رو اینطوری زده: در انتظار احراز هویت ( این یعنی چی؟ یعنی احراز هویتمو قبول نکردن؟ ولی پیامش که اومد واسم!!!)
توی اون قسمت کد معاملاتی و اینا هم هیچی نیست !
ممنون میشم راهنماییم کنید ^^

با سلام
اگر تا یک هفته تاییدیه برای شما ارسال نشد از سامانه سجام پیگیری کنید

“اگر تا یک هفته تاییدیه برای شما ارسال نشد از سامانه سجام پیگیری کنید”

میشه بگید چطوری پیگیری کنم؟ توی کدوم قسمتش؟

با سلام
با شماره 1569 تماس بگیرید.

سلام من نزدیک چهار هفته هست که با سیگنال احراز هویت کردم، و تقریبا هفته پیش پیامک اومد که احراز هویت شما با موفقیت صورت گرفت. کد معاملاتی طی یک روز توسط سپرده گذاری مرکزی ارسال میشود.
ولی الان یه هفته شده و هنوز پیامک نشده،
وارد سجام هم که شدم، فقط کد پیگیری بود و نوشته بود در انتظار مراجعه به مراکز منتخب احراز هویت!
چیکار باید بکنم؟ تایید شده یا نشده!؟ چقد دیگه طول میکشه؟

سلام دوست عزیز
نام، نام خانوادگی و کد ملی تونو از طریق ایمیل برای ما ارسال کنید تا پیگیری های لازم انجام بشه.

سلام من ازسایت رسمی سجام ثبتنام سجام واهرازهویت انجام دادم وکد معاملاتی هم برایم پیامک آمد وحالا کاری که بایدانجام بدم چی هست پیامهارو که خوندم بایدانتخاب کارگزاری ها هست میخوام بدونم برای انتخاب کارگزاری ها حضوری بایدبرم ویااینکه غیرحضوری هم میتونم انجام بدم لطفا راهنماییم کنید

سلام دوست عزیز بله قدم بعدی انتخاب کارگزاری هست. به سایت کارگزاری ها مراجعه کنید اگر قابلیت ثبت نام غیرحضوری داشته باشن می تونید بدون مراجعه ثبت نام تون رو تکمیل کنید در غیر این صورت باید حضوری تشریف ببرید. موفق باشید.

سلام وخسته نباشیدبه شمازحمتکشان بنده یه سوالی درمورد فروش سهام روش غیرمستقیم داشتم آیا کی میتونیم مثل روش مستقیمی ها فروش کنیم من کدمعاملاتی دریافت کردم کارگزاری هم انتخاب کردم واستان مااستان گلستان هست لطفا راهنمایی کنیدممنون میشم

سلام، کسانی که روش غیر مستقیمو انتخاب کردند میتونن بعد از قابل معامله شدن نماد شرکت استان خودشون سهامشونو بفروشند

سلام خسته نباشین من ازسایت سجام رفتم توی ویرایش اطلاعات نام بورس وکدسهامدار خالیه لطفاراهنمایی کنید نوع بورس چی انتخاب کنم و کدسهامدارچی هست ممنون

سلام، این فیلد برای این تعبیه شده که اگر قبلا کد بورسی گرفته باشید این اطلاعات را وارد کنید

سلام
کارگزاری چه کاری انجام میده؟
آیا کارگزاری اجازه دسترسی و هر اقدامی بر اطلاعات و سهام، سود سهام مشتریان خود را دارد؟
آیا نظارتی بر کار کارگزاری وجود دارد؟
کارگزاری چه اقدام مثبت یا منفی می تواند نسبت به مشتری انجام دهد؟

سلام، کارگزاری ها خدمات متنوعی دارن که توی سایت هاشون اونا رو اعلام میکنند، از ارائه تحلیل های تکنیکال و بنیادی گرفته تا مشاوره های رایگان و کلاس های آموزشی، در کنار این موارد اون ها بسته به ضوابط خودشون به شما اعتبار میدن و سایر خدماتی از این قبیل؛ این شرکت ها تحت نظارت مستقیم سازمان سازمان بورس هستند و اطلاعات شما پیش اون ها محرمانه تلقی میشه
اون ها فقط میتونن کارهایی که شما بهشون مجوز داده باشیدو انجام بدن

سلام. من با همین سایت احراز هویت کردم. حدود یک هفته گذشته اما پیامکی برای من نیومده. چه مقدار طول میشکه تا نتیجه اعلام بشه؟

سلام، معمولا فرآیند تایید هویت در کمتر از 5 روز کاری انجام میشه، در صورتی که در این بازه نتیجه به شما اعلام نشد موضوعو با کارشناسان پشتیبان در میان بذارید

سلام. من از پارسال کد بورسی گرفتم و فعالیت داشتم. اون موقع احراز هویت سجام الزامی نبود. چند ماه قبل از طریق برنامه ی شما به صورت غیر حضوری احراز هویت سجام شدم. اما سود مجامع هنوز به حسابم نیومده. دارایکم هم خرید کردم اما تو پرتفو نیومده. لطفا راهنمایی کنید.

سلام، دارایکم برای عده ای از خریداران وارد پورتفو کارگزاری نشده و باید درخواست تغییر کارگزار ناظر بدید تا کارگزاری اونو به پورتفو شما اضافه کنه

با سلام و خسته نباشید
بنده احراز هویت با اپ سیگنال انجام دادم و چندروز بعد گفتن احراز هویت الکترونیکی با موفقیت صورت گرفت و کد معاملاتی شما طی یک روز آینده ارسال خواهد شد ولی چند روزی میشه که ارسال نشده برام.

سلام، گاهی اوقات پیامک کد بورسی با موفقیت به دست کاربر نمی رسه، لطفا اول وارد سایت سجام بسید و بعد از ورود با کد ملی خودتون به بخش اطلاعات کاربر برید، در این قسمت کد بورسی شما نمایش داده میشه، در صورتی که این کد نمایش داده نشد با شماره پشتیبانی اعلا شده در بخش احراز هویت اپلیکیشن تماس بگیرید تا کارشناسان مربوطه شما رو راهنمایی کنند

سلام من ۱۰ روز پیش احراز هویت کردم ولی هنوز کد بورسیم نیومده،دلیلش چیه؟

سلام دوست عزیز، گاهی اوقات پیامک به دست کاربران نمیرسه. لطفا ابتدا به سایت سجام بخش ویرایش اطلاعات قبلی مراجعه کنید. احتمالا میتونید کد بورسی تونو در این بخش ببینید.
اگه کد بورسی در باکس مربوطه نبود یا در وضعیت «در انتظار مراجعه به مراکز احراز هویت» بودین، از طریق ایمیل با ما در ارتباط باشید تا مشکل تون پیگیری بشه.

سلام.. من احراز هویت انجام دادم و کد بورسی هم دریافت کردم. در روش غیر مستقیم آیا لازمه کار دیگه ای هم انجام بدم؟

سلام، در روش غیر مستقیم در صورت تمایل به فروش سهامتون باید ابتدا از یک کارگزاری نام کاربری و رمز عبور بگیرید و در مرحله بعد در پنل این کارگزاری درخواست تغییر کارگزار ناظر بدید

سلام من الان چار روزه احراز هویت انجام دادم ولی کد معاملاتی برام نیومده چیکار کنم؟

من احراز هویتم اشتباه شد پیامک امد اشتباهه دوبارع انجام دادم ایا دوبارع پیامک تایید باید بیایید

سلام، بعد از هر بار احراز هویت نتیجه به صورت پیامک برای شما ارسال می شود

الان من ثبت نام کردم و احراز هویت هم انجام دادم اینجوری سهامم فروخته شد یا نه؟

سلام، اگر منظورتون سهام عدالت هست باید بعد از احراز هویت در سامانه سهام عدالت یکی از کارگزاری ها درخواست فروش بدید

با سلام
و خسته نباشید ببخشید من الان سه روزه از طریق اپیلکشن سیگنال احراز هویت انجام دادم
فقط کدرهگیری برام پیامک شده که اطلاعات تکمیل شده دوباره می رم سیگنال احراز می زنم میگه اطلاعات قبلا ثبت شده نتیجه پیامک میشه

الآن سه روزه متاسفانه پیامک نیومده نمی دونم احراز شدم یا نه؟؟

سلام، در این شرایط اطلاعات ثبت شده و در حال بررسی است، فرآیند احراز هویت حداکثر 5 روز کاری زمان خواهد برد، در صورت بروز مشکل یا عدم دریافت پیامک نتیجه میتونید با شماره اعلام شده جهت پشتیبانی تماس بگیرید

سلام چنانچه در یک کارگزاری کدبورسی داشته باشیم و بخواهیم مجدد یک کد بورسی از کارگزاری دیگر داشته باشیم باید همه مراحل سجام رو از ابتدا انجام داد؟

سلام، خیر نیازی به انجام مجدد مراحل سجام نیست

باسلام مبلغی که در ثبت نام سایت سجام میگیرد چقدر است و اینکه برای احراز هویت مبلغ قابل پرداخت چقدر خواهد بود؟

سلام دوست عزیز هزینه ثبت نام در سجام مبلغ 10 هزار تومان و هزینه احراز هویت غیرحضوری هم 10 هزار تومان است.

سلام خسته نباشید،من کد بورسی رو دریافت کردم اگر وارد کارگذاری نشم سود سهام بهم میدن یانه؟

سلام دوست عزیز بله، سود سهام به شما تعلق خواهد گرفت.

سلام
بنده در اپ سیگنال احراز شدم و کد معاملاتی هم گرفتم آیا برای انجام معامله در سایت یک کارگزاری دوباره باید احراز بشم؟

سلام، کارگزاری ها برای احراز هویت مشتریان خود، روش مخصوص به خود را دارند که در حال حاضر در اکثر موارد به صورت غیر حضوری انجام می شود

سلام
من شماره شبای از بانک توسعه تعاوان که قبلا برای سهام عدالت ثبت کردم
که سود سهام براش میومده
الان یه شماره شبای از بانک ملت تو سایت سجام ثبت کردم
این مغایر ت به مشکل نمی خوره
برای واریزه سود سهام

سلام دوست عزیز نیازی به یکی بودن اطلاعات بانکی سهام عدالت و سامانه سجام نیست و مشکلی در دریافت سود نخواهید داشت.

سلام ببخشید من احراز هویت انجام دادم بعد یه مدتی جایی بودم که انتن نداشتم کد بورسی برام نیومد الان باید چیکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام، برای بررسی وضعیت درخواست و دریافت کد بورسی میتونید به سایت سجام مراجعه کنید و بعد از ورود به بخش اطلاعات شخصی مراجعه کنید

من احراز هویت انجام دادم ولی نمیخوام سهاممو بفروشم الان دیگه لازم هست کاری دیگه انجام بدم یا خیر

سلام، خیر فعلا نیازی به انجام کار دیگه ای ندارید

سلام وقت بخیر
بعد از احراز هویت غیرحضوری
دریافت کد بورسی چقدر طول میکشه؟

سلام دوست عزیز کد بورسی تا ۲ روز کاری بعد به دست تون میرسه.

سلام من در سامانه سجام برای سود سهام عدالت ثبت نام کردم و بعد با کد پیگیری در اپلیکشن سیگنال هم احراز هویت کردم آیا بعد از احراز هویت کار دیگری هم باید انجام دهیم.

سلام، در صورتی که روش مدیریت غیر مستقیم را انتخاب کرده باشید(یا هیچ انتخابی نکرده باشید که در نتیجه به صورت خودکار این روش انتخاب شده است) انجام ثبت نام و احراز هویت سجام برای دریافت سود سالیانه شرکت کافی است

سلام ایا کسی نیازی به رفتن تو بورس و فروش سهام غیر مستقیم ندارد نیازه در سجام ثبت نام کند

سلام، در صورت استفاده از روش غیر مستقیم در مدیریت سهام عدالت برای دسترسی به سهام و دریافت سود سالیانه آن از طریق سجام نیاز خواهید داشت که در سجام ثبت نام و احراز هویت کنید

سلام،من احراز هویت رو انجام دادم ولی بعدش هیچ پیامکی برای من نیومده،وقتی هم دوباره میخوام انجام بدم میگه ثبت شده منتظر پیامک باشید، الان ۴ روزه ولی پیامک نیومده.چکار کنم؟

سلام با تشکر از همراهی شما ، درخواست های احراز هویت حداکثر طی 5 روز کاری بررسی و نتیجه آن ارسال می شود، لطفا تا اعلام نتیجه نهایی صبر کنید و در صورتی که بیش ازاین مقدار طول کشید از طریق شماره تماس پشتیبانی موضوع را پیگیری کنید

باسلام من برای سهام عدالت روش غیر مستقیم را انتخاب کرده ام و در سجام ثبت نام کرده و احراز هویت شده و کد بورسی دریافت کرده ام حالا باید در کارگزاری هم ثبت نام کنم؟ واگر ثبت نام نکنم چه اتفاقی می افتد؟

سلام دوست عزیز اگه قصد معامله سهام عدالت رو دارین باید در کارگزاری ثبت نام کنید تا به سامانه معاملات دسترسی پیدا کنید.

سلام من آزاد سازی مستقیم انجام داده بودم
تازگی احراز هویت بانک مهر غیر حضوری انجام دادم فقط پیام موفقیت ثبت اومد
کد بورسی واسم نیومده
واسه اینکه بتونم سود سهامم را دریافت کنم باید چیمار کنم؟؟؟؟

سلام دوست عزیز پیگیری های مربوط به احراز هویت رو از طریق بانک مربوطه انجام بدین. سود سهام عدالت هم مثل سود سهم های دیگه محاسبه میشه. برای اشنایی بیشتر این لینک رو ببینید.

سلام من تقریبا دو روز پیش احراز هویت کردم ولی هیچ پیامی برام نیومده ک قبول شده یا ن باید چیکار کنم؟

سلام دوست عزیز به بخش ویرایش اطلاعات قبلی در سایت سجام مراجعه کنید. اگه وضعیت تون «در انتظار مراجعه به مراکز احراز هویت» بود از طریق ایمیل با ما در ارتباط باشید.

سلام من الان احراز هویت با آپ سیگنال انجام دادم تمام مراحل
کد بورسی کی میاد برام

سلام دوست عزیز بعد از دو روز کاری کد بورسی براتون پیامک میشه.

سلام ببخشید تکلیف کسایی که هیچ آشنایی با بورس ندارند چیکار کنن پس؟ باید حتما در کارگزاری ثبت نام کنند یا خیر؟ و اینکه چجوری پس سرمایه گذاری کنند؟ آیا همون کارگزار معاملات بورسی انجام میده براشون یا خیر ؟

سلام، افرادی که اشنایی با بورس ندارند میتونن به صورت غیر مستقیم از طریق شرکت های سبد گردان یا صندوق های سرمایه گذاری، سرمایه گذاری خودشونو انجام بدن

سلام خسته نباشین .من ثبت نام سجام انجام دادم برام کد پیگیری ارسال شده نوشته برا احراز هویت الکتریکی یا حضوری اقدام کن .الان میخوام احراز هویت انجام بدم . سوالم این کدوم کار گزاری برا احراز هویت کارش بهتر ؟؟مگه تو مزایای سهامی که داری فرقی میکنه تو کدوم کارگزاری احراز هویت کرد ؟فرقشون توچی هست ؟ من حسابم بانک مسکن حتما بایدکارگزار بانک مسکن احراز هویت کنم ممنون میشم در مورد سوالاتم راهنمایی کنین ؟

سلام، انجام احراز هویت در تمام ارائه دهنده های این خدمات ممکنه و هیچ ارتباطی با این که در چه بانکی حساب دارید یا … ندارد، تنها تفاوت در سرعت و شکل ارائه خدمات هست

سلام با تشکر از سیگنال
تا کی وقت هست برای احراز هویت
و ایا میشه با سیم کارتی که به اسم خودمون نیست احراز هویت کنیم؟

سلام، احراز هویت سجام محدودیت زمانی ندارد و هر زمانی میتوانید این کار را انجام دهید، برای احراز هویت سیم کارت باید حتما به نام شخص متقاضی باشد

اگر بعد از ثبت هویت پیام ارسال شده پاک بشه توی گوشی باید چکار کنم؟

سلام دوست عزیز اگه کد بورسی تونو پاک کردین می نونید با مراجعه به بخش ویرایش اطلاعات قبلی در سایت سجام کد پیگیری سجام و کد بورسی تونو مشاهده کنید.

کد پیگیری لطفا

سلام من مراحل احراز هویت غیر حضوری رو برای مادرم چند روز پیش به طور کامل انجام دادم هزینه را هم پرداخت کردم و پیام موفقیت در احراز هویت هم برایم ارسال شد اما بعد از گذشت چند روز هنوز برام کد معاملاتی ارسال نشده من الان باید چیکار کنم چرا کد ارسال نشده است لطفاً پاسخ بدید متشکرم

سلام، گاهی اوقات پیامک کد معاملاتی با تاخیر ارسال میشه یا به دست کاربر نمی رسه، برای بررسی وضعیت خودتون میتونید وارد سایت سجام بشید یا با پشتیبانی احراز هویت تماس بگیرید

سلام من پدرم را با اپ سیگنال احراز هویت کردم بعد یک پیام براش اومد که مراحل احراز هویت شما تکمیل گردید و پیامک نتیجه احراز هویت برای شما ارسال خواهد شد و یک کد رهگیری هم داده… از اون روز بیست روز میگذره ولی هنوز پیامی دریافت نکرده.. باید چکار کنم؟

سلام دوست عزیز به بخش ویرایش اطلاعات قبلی در سایت سجام مراجعه کنید. اگر وضعیت تون «در انتظار مراجعه به مراکز احراز هویت» بود از طریق ایمیل با ما در ارتباط باشید تا مشکل تون بررسی بشه.

سلام ببخشید من روش غیرمستقیم انتخاب کردم ولی به اشتباه در کارگزاری هم ثبت نام کردم حالا چیکار کنم؟
نمیخوام سهامم فروش بره

سلام، تا زمانی که خود شما درخواست فروش ندید سهمی به فروش نمیرسه و این ثبت نام در کارگزاری هم هیچ ضرری نداره

برای سهام عدالت به روش غیر مستقیم بعد از احراز هویت باید در کار گزاری ها هم ثبت نام کرد

سلام دوست عزیز اگه قصد فروش سهام عدالت رو دارین برای دسترسی به سامانه معاملات باید در کارگزاری ثبت نام کنید.

سلام ببخشید ،من که سهامم به روش غیرمستقیم هست ،حتما باید در سجام ثبت نام کنم و در سیگنال احراز هویت کنم؟

با سلام اگر بعد از احراز هویت یکی ازمراحل تایید نشد و دوباره انجام دادیم و نوشت تایید شد ولی پیام مبنی بر اینکه احراز هویت شما انجام شد نیاد باید باید چیکار کرد؟

سلام خسته نباشید ده تا از دوستانم با سیگنال احراز هویت کردم ولی برای سه تا شون بعد ۶روز کد بورس نیامده حالا چکار کنیم

سلام دوست عزیز به بخش «ویرایش اطلاعات» در سایت سجام مراجعه کنید. اگر وضعیت تون «در انتظار مراجعه به مراکز احراز هویت» بود از طریق ایمیل با ما در ارتباط باشید تا مشکل تون پیگیری بشه.

سلام پیامکی بعد احراز هویت درسیگنال برام نیومده چطور بازیابی کنم؟

سلام دوست عزیز به بخش «ویرایش اطلاعات» در سایت سجام مراجعه کنید اگه وضعیت تون «در انتظار مراجعه به مراکز احراز هویت» بود از طریق ایمیل با ما در ارتباط باشید تا مشکل تون بررسی بشه.

سلام من در اپلیکیشن شما احراز هویت انجام دادم و پیامک مبنی بر موفق بودن احراز هویت دریافت کردم ولی سه روزه که کد معاملاتی‌م نیومده

سلام دوست عزیز به بخش ویرایش اطلاعات در سایت سجام مراجعه کنید. اگر وضعیت تون «در انتظار مراجعه به مراکز احراز هویت» بود، از طریق ایمیل با ما در ارتباط باشید.

سلام ایا در سامانه سیگنال هم باید مبلغ 10 هزار تومان پرداخت شود.

سلام دوست عزیز هزینه ثبت نام در سجام ۱۰ هزار تومان و هزینه احراز هویت غیرحضوری سجام هم ۱۰ هزار تومان است.

سلام خسته نباشین .برا ثبت نام در سجام شماره خطی که تو سامانه سهام عدالت ثبت شده باید وارد کنین یا خط دیگه ای هم به اسم خودم باش میتونم وارد کنم ؟؟؟

سلام دوست عزیز لزومی به یکی بودن شماره های سهام عدالت و ثبت نام سجام نیست. کافیه شماره های ثبت شده بنام خودتون باشه.

سلام من در سامانه سجام ثبت نام کردم بعد در سیگنال احراز هویت انجام دادم اما الان یک ماهه که کد معاملاتی من نیومده چی کار باید بکنم

سلام دوست عزیز به بخش ویرایش اطلاعات در سایت سجام مراجعه کنید. اگر وضعیت تون «در انتظار مراجعه به مراکز احراز هویت» بود از طریق ایمیل با ما در ارتباط باشید.

سلام من روش غیر مستقیم رو انتخاب کرده بودم اما بعد احراز هویت مستقیم شده الان چطور میتونم غیر مستقیمش کنم؟

سلام، امکان تغییر روش مدیریت وجود ندارد

سلام ببخشید در روش غیر مستقیم من احراز هویت الکترونیکی سیگنال را انجام دادم و یک کد ۵ رقمی ویک کد سه حرفی به عنوان کد معاملاتی پیامک شد آیا اگر قصد خرید وفروش سهام هم نداشته باشم باید در یک کار گزاری ثبت نام کنم.

سلام، ثبت نام در کارگزاری برای خرید و فروش سهام است و در صورتی که تمایلی به خرید و فروش سهام نداشته باشید، نیازی به ثبت نام در کارگزاری نیست

پیام تاییدی چند ساعت بعد ارسال میشه

سلام
امروز که برای احراز هویت غیر حضوری اقدام کردم همه مراحلش طی کردم فقط دیگه قسمت پرداخت نمیاره
می نویسه منقضی شده

سلام دوست عزیز اول اپلیکیشین سیگنال رو بروزرسانی کنید. اگه مشکل حل نشد فرایند رو با گوشی فرد دیگه ای تکرار کنید.

سلام من از طریق سیگنال احراز هویت کردم ولی هنوز هیچ کدی برام نیومده ایا کد زود میاد یا طول میکشه.

سلام دوست عزیز به بخش ویرایش اطلاعات در سایت سجام مراجعه کنید. اگه وضعیت تون «در انتظار مراجعه به مراکز احراز هویت» بود از طریق ایمیل با ما در ارتباط باشین تا مشکل تون بررسی بشه.

سلام وقت شما بخیر.
ببخشید من از طریق سیگنال احراز هویت سجام رو انجام دادم. و قصد خرید و فروش سهام عدالتم و حتی شرکت در بورس رو ندارم. آیا همین مراحل کافیه؟ مقدار سود اندک سالیانه سهام عدالتم با طی این دو مرحله ثبت نام و احراز هویت سجام میاد؟ چونکه دقیقا اطلاع ندارم اسم و حتی چه شرکتی سود سهام عدالت رو واریز میکنه. لازم نیست این کد بورسی رو به محلی ببرم برای ادامه واریز سود سهام عدالت؟ ممنونم

سلام دوست عزیز در صورتی که قصد خرید و فروش سهام رو ندارین نیازی به ثبت نام در کارگزاری نیست. سود سهام عدالت هم مثل سود سایر سهم های بازار محاسبه میشه. برای اشنایی بیشتر با نحوه پرداخت سود سهام عدالت این لینک و این لینک رو ببینید.

باسلام خدمت کارشناس محترم یه سوال داشتم اینکه من چشمم کبود شده خیلی ورم داره میتونم احراز هویت کنم یا نه ؟؟ممنون میشم زودتر جواب بدین چون کد پیگیری من اومده

سلام دوست عزیز با توجه به این که احتمال تایید نشدن عکس تون وجود داره بهتر چند روز بعد فرایند احراز هویت سجام رو انجام بدین.

سلام بنده حدوده دوهفته پیش ازطریق اپلیکیشن آپ احرازهویت انجام دادم اماهنوز برام کده بورسی نیامده چکارکنم آخه معمولآبعده یک هفته میگن میاد سپاس

سلام دوست عزیز لطفا از طریق پشتیبانی اپلیکیشن آپ پیگیری بفرمایید.

سلام ببخشید من در سیگنال با کارت خودت واسه کس دیگه احراز هویت انجام دادم اس ام اس هم اومد ک با موفقیت احراز هویت شد و لی کد ۵ رقمی الان سه روزه نیومده چیکار باید انجام بدم

سلام دوست عزیز به بخش ویرایش اطلاعات در سایت سجام مراجعه کنید. اگه وضعیت تون «در انتظار مراجعه به مراکز احراز هویت» بود از طریق ایمیل با ما در ارتباط باشین تا مشکل تون بررسی بشه.

سلام من احراز هویت انجام دادم مثل اینکه کد هنوز برا ارسال نشده شاید هم شده و ومن پاکش کردم میخوایتم ببینم الان چجوری باید اون کد رو بدون انجام مجدد احراز هویت به دست بیارم

سلام دوست عزیز برای مشاهده کد پیگیری و کد بورسی تون به بخش ویرایش اطلاعات در سایت سجام مراجعه کنید. اگه وضعیت تون «در انتظار مراجعه به مراکز احراز هویت» بود از طریق ایمیل با ما در ارتباط باشین تا مشکل تون بررسی بشه.

سلام خسته نباشید
من روز پنجشنبه احراز هویت با برنامه سیگنال انجام داده ام ولی کد معاملاتی برام‌نیومده تا کی میاد ؟

سلام دوست عزیز به بخش ویرایش اطلاعات در سایت سجام مراجعه کنید. اگه وضعیت تون «در انتظار مراجعه به مراکز احراز هویت» بود از طریق ایمیل با ما در ارتباط باشین تا مشکل تون بررسی بشه.

سلام من 3روزپیش ثبت سجام انجام دادم هنوکدمعآملاتی واسم نیومده بایدچیکارکنم

سلام دوست عزیز به بخش ویرایش اطلاعات در سایت سجام مراجعه کنید. اگه وضعیت تون «در انتظار مراجعه به مراکز احراز هویت» بود از طریق ایمیل با ما در ارتباط باشین تا مشکل تون بررسی بشه.

سلام من سجام و احراز هویت را از طریق گوشی انجام دادم و قسمت کد بورسی چیزی انتخاب نکردم آیا لازمه یا بعدن میشه کد بورسی گرفت.

سلام دوست عزیز فرایند احراز هویت سجام برای دریافت کد بورسی می باشد.

سلام خسته نباشید جسارتا برام سوال پیش اومد که اگر قرار باشه بعداز احراز هویت ازطریق سیگنال ، رمزعبوروکاربری نداشته باشم و نتونم وارد بورس بشم و دوباره نیاز به مراجعه به کارگذاری ها باشد پس چه فایده دارد این احراز هویت ازطریق سیگنال

سلام، احراز هویت انجام شده مربوط به سامانه سجام هست و تنها در صورت ثبت نام در سجام و انجام احراز هویت مربوط به ان میتونید از خدمات کارگزاری ها استفاده کنید

سلام، هزینه مراحل طی شده در ثبت نام کارگزاری چقدر است؟

سلام، معمولا کارگزاری هایی که امکان ثبت نام غیر حضوری را فعال کرده اند، برای ثبت نام و صدور نام کاربری و رمز عبور از طریق سایت خودشون هزینه ای دریافت نمیکنند

سلام من برای برادروزن برادرم احرازهویت انجام دادم ولی هنوزکدمعاملاتی واسشون نیومده درسامانه سجام هم ویرایش اطلاعت روانجام دادم نوشته بوددرانتظارمراجعه به مراکزاحرازهویت من الان بایدچکارکنم ممنون میشم جواب بدین

سلام دوست عزیز نام، نام خانوادگی و کد ملی متقاضیان رو از طریق ایمیل برای ما ارسال کنید تا بررسی های لازم انجام بشه.

با سلام بنده در سامانه سجام ثبت نام کردم و کد پیگیری برام ارسال شد.با اینکه نیتم این بود که در کارگزاری مفید ثبت نام کنم ولی چون تو سایت سجام دکمه احراز هویت غیر حضوری رو دیدم زدم و لیست یه سری کارگزاری رو نمایش داد که کارگزاری مفید بینشون نبود فکر کردم شاید بعد از احراز هویت باید کارگزاری مورد نظرم رو انتخاب کنم و برای همین کارگزاری پاسارگاد رو انتخاب کردم و مراحل احراز هویت را تا انتها انجام دادم و مبلغ رو پرداخت کردم. هنوز 24 ساعت نگذشته و هنوز در مرحله بررسی اطلاعات هستم. با توجه به توضیحات شما متوجه شدم باید مرحله احراز هویت رو از طریق کارگزاری مد نظرم انجام می دادم. سوالم اینه که اگه الان از طریق کارگزاری مفید درخواست احراز هویت غیر حضوری بدم چه اتفاقی میوفته ؟ آیا به مشکل می خورم ؟

سلام، احراز هویت غیر حضوری ای که شما انجام دادید مربوط به سامانه سجام بوده
برای ثبت نام در کارگزاری محدودیتی وجود ندارد و در هر تعداد کارگزاری که تمایل داشتید میتونید ثبت نام کنید

سلام من روش غیر مستقیم روانتخاب کردیم والانم از طریق احرازهویت غیرحضوری ثبت نام کردم وکد معاملاتی بهم داده الان چیکار کنم؟؟؟

سلام دوست عزیز در صورتی که تمایل به خرید و فروش سهم و دسترسی به سامانه معاملات دارید، می تونید در کارگزاری دلخواه تون ثبت نام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر این لینک رو ببینید.

سلام. من در سامانه سجام ثبت نام کردم و کد معاملاتی رو هم دریافت کردم. گوشی موبایل من هفته گذشته به سرقت رفت، که شامل اطلاعات هویتی مثل کد ملی و تاریخ تولد و… و پیامک کد معاملاتی سجام بود. سیم کارتم رو سوزاندم و cvv2 کارتم رو تغییر دادم، آیا امکان سواستفاده از کد معاملاتی و اطلاعات هویتی من وجود دارد؟ ممنون از سیگنال

سلام، درصورتی که در کارگزاری ثبت نام کردید و اطلاعات ورود به پنل معاملاتی شما ذخیره شده حتما رمز عبور خودتونو تغییر بدید

با سلام و تشکر از شفاف سازی که فرمودین
من ۳۰ درصد از سهام عدالت ر به کارگزار بانک ملی فروختم
که متاسفانه از ۳۰ درصد فقط ۵۰۰ هزار واریزی گرفتم
الانالان میتونم کارگزار رو تغییر بدم

سلام من ثبت نام کردم ولی هنوز کد بورسی نیومده

سلام خسته نباشید من از طریق بانک مهر ایران احراز هویت غیر حضوری انجام دادم و کد معاملاتی گرفتم و نمی خوام وارد خریدو فروش شوم باز باید در کارگزاری ثبت نام کنم .تشکر از پاسختون .

سلام دوست عزیز اگه تمایلی به خرید و فروش سهام و دسترسی به سامانه معاملاتی ندارید لزومی به ثبت نام در کارگزاری نیست.

سلام ببخشید من از طریق سیگنال احراز هویت کردم،پیام موفقیت آمیز بودن هم برام اومده،ولی کد بورسی رو دریافت نکردم،وقتی تو سجام میرم تو قسمت ویرایش اطلاعات،زده تأیید سهامدار سجام ولی کد بورسی نیست اونجا هم،باید چیکار کنم؟

سلام دوست عزیز کد بورسی براتون صادر میشه. لطفا در روزهای اتی مجدد به بخش ویرایش اطلاعات در سایت سجام سر بزنید.

من در سجام ثبت نام کردم و سپس برای احراز هویت اقدام نمودم ولی متاسفانه چون کارت ملی هوشمند ندارم (چون خارج از کشور هستم و نمیتوانم اقدامی برای ثبت نام کارت ملی هوشمند انجام دهم ) نمیتوانم احراز هویت شوم لطفاً بفرمایید باید چکار کنم..

سلام، کسانی که خارج از کشور هستند میتونن برای انجام احراز هویت حضوری به سفارت یا کنسولگری های ایران مراجعه کنند

سلام خسته نباشید من در سیگنال احراز هویت کردم.کد هم اومده آیا برای دریافت سود سهام عدالت بازهم نیازه در کارگزاری دیگری ثبت نام کنیم یا نه

سلام، ثبت نام در کارگزاری برای خرید و فروش سهام الزامی هست اما برای دریافت سود سهام نیازی به این کار نیست

سلام من تمام مراحل و انجام دادم کدبورس هم دارم پس قراردادچیه لازمه انجام بدم هرکس خبر داره اطلاع بده

سلام دوست عزیز بعد از دریافت کد بورسی در صورتی که تمایل به خرید و فروش سهام و دسترسی به سامانه معاملات دارید، می تونید در کارگزاری دلخواه تون ثبت نام کنید.

سلام.من فقط برای این کد بورسی گرفتم که سود سهام عدالت که روش غیر مستقیم انتخاب کردم برام واریز بشه.الان که کد بورسی رو دریافت کردم(بعد از احراز هویت آنلاین با سیگنال)، باید به یه کارگزاری مراجعه کنم یا برای دریافت سود لازم نیست در هیج کارگزاری ثبت نام کنم؟

سلام دوست عزیز اگه قصد خرید و فروش سهام ندارین فعلا لزومی به ثبت نام در کارگزاری نیست.

برای دریافت جدیدترین اخبار بازارهای مالی با وارد کردن ایمیل خود، عضو خبرنامه سیگنال شوید

همان‌گونه که برای انجام عملیات بانکی، داشتن حساب بانکی ضروری است، برای خرید و فروش سهام در بازار سرمایه نیز نیاز به کد بورسی داریم که به آن کد سهامداری نیز گفته می‌شود. افرادی که قصد فعالیت در بازار سرمایه دارند می‌توانند هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین، نسبت به خرید و فروش سهام اقدام کنند.

دو روش آنلاین و حضوری برای دریافت کد بورسی وجود دارد. نکته‌ای که باید سهامداران به آن توجه داشته باشند آن است که قبل از دریافت کد سهامداری باید نسبت به دریافت کد “سجام” اقدام کنند.

شرکت “سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه” به منظور ارائه خدمات زیرساختی یکپارچه و فراگیر به سهامداران و ایجاد درگاه واحد خدمات‌دهی به تمامی ارکان بازار، نهادهای مالی، ناشران و به‌خصوص سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی، “سامانه جامع اطلاعات مشتریان” موسوم به “سجام” را راه‌اندازی کرد. بر اساس قوانین، اخذ هرگونه خدمات برای تمامی مشتریان حقیقی و حقوقی بازار سرمایه منوط به ثبت اطلاعات در “سجام” است. با ثبت نام در این سامانه، هر شخص می‌تواند از کلیه خدمات بازار سرمایه استفاده کند. برای ثبت نام در “سجام” باید به سایت https://www.sejam.ir رجوع کنیم و به مدارکی همچون، تصویر صفحه اول شناسنامه، کارت ملی و آخرین مدرک تحصیلی، نیاز است.

پس از تکمیل مراحل ثبت نام در “سجام” باید احراز هویت انجام شود که به چند روش امکان‌پذیر است:

احراز هویت غیرحضوری

چگونه بعد از احراز هویت کد بورسی بگیریم

احراز هویت حضوری

همان‌گونه که گفته شد دو روش برای دریافت کد بورسی وجود دارد.

در روش اول می‌توانید بدون مراجعه به کارگزاری و از طریق اینترنت، نسبت به دریافت کد بورسی اقدام کنید. برخی از کارگزاری‌ها این امکان را فراهم آورده‌اند تا با ثبت نام اینترنتی، کد بورسی شما را صادر کنند. برای این امر باید به سایت کارگزاری که قصد استفاده از خدمات آن‌ها را دارید، مراجعه کنید.

در ثبت نام اینترنتی مدارکی همچون “تصاویر شناسنامه، کارت ملی” لازم است. علاوه بر این، اطلاعات شناسنامه‌ای، شغلی، تحصیلی و حساب بانکی شامل کد شعبه، نام شعبه و شماره شبا لازم است.

شایان ذکر است تا چندی پیش حداقل داشتن دیپلم برای دریافت کد معاملات آنلاین ضروری بود اما؛ به تازگی برای گسترش بازار سرمایه و تسریع در ورود نقدینگی، این شرط حذف شد و از این پس هر شخص بالای ۱۸ سال سن، می‌تواند کد معاملات آنلاین دریافت کند و خود نسبت به خرید و فروش سهام مبادرت ورزد.

البته باید مدنظر داشت که برای تکمیل مراحل ثبت نام اینترنتی خود، در نهایت حضور در هر یک از شعب کارگزاری منتخب الزامی است. در واقع، ثبت نام اینترنتی به نوعی فرایند دریافت کد را تسریع می‌بخشد. البته برخی از کارگزاری‌ها مدارک مشتری را با پیک برای او ارسال می‌کنند و احراز هویت را نیز به همین طریق انجام می‌دهند.

روش دوم دریافت کد بورسی این است که شخص از همان ابتدا به یکی از شعب کارگزاری مراجعه کند و تمام مراحل ثبت نام در کارگزاری و در حضور مسئول پذیرش شعبه انجام دهد.

در این روش نیز مدارکی چون شناسنامه، کارت ملی و مدرک تحصیلی لازم است و پس از تکمیل و امضای فرم‌های مربوطه، شرکت کارگزاری، اطلاعات شما را به شرکت بورس و همچنین شرکت سپرده گذاری اوراق بهادار ارسال می‌کند تا برای شما کد بورسی صادر شود.

به طور معمول، بین ۳ تا ۷ روز کاری زمان جهت صدور کد سهامداری نیاز است. در خاتمه لازم به ذکر است که کد بورسی از سه حرف ابتدایی نام خانوادگی شما و ۵ عدد تصادفی تشکیل می‌شود.

به عنوان مثال، برای شخصی با نام خانوادگی “غلامرضایی” کد معاملاتی به‌صورت “غلا ۷۵۱۴۶” خواهد بود. این نکته را مدنظر داشته باشید که کد بورسی کاملا منحصربه‌فرد است و هر سرمایه گذار فقط می‌تواند یک کد بورس داشته باشد.

به این ترتیب، با صدور کد بورسی، سرمایه‌گذاران می‌توانند از طریق نرم افزار معاملات آنلاین یا پنل معاملات اینترنتی کارگزاری مربوطه، نسبت به معامله سهام اقدام کنند.

لیست تمامی شرکت‌های کارگزاری فعال در بازار سرمایه را می‌توانید از طریق لینک زیر مشاهده کنید:

https://www.seo.ir/Page/MNSDmt-Etp66GC6ZpJ4CUg==/

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیازات: ۴.۱ / ۵. تعداد امتیاز: ۸

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهید

چرا تاریخ نداره مطالبتون؟!!!

دلیل نداشتن تاریخ به خاطر سیاست های مجموعه هستش ولی مطالبمون کاملا به روز هستن

سلام من کارت ملیم قدیمیه ولی تو شناسنامه جدیدم شماره ملیم هست و مدرک تحصیلی از دانشگاهم نگرفتم میتونم ثبت نام کنم

با سلام دوست عزیز
دفاتر پیشخوان برای احراز هویت حداقل رسید اقدام برای تعویض کارت ملی را اخذ می کنند.

من ۱۹ سالمه ولی کارت ملی ندارم
آیا میشه کد بورسی بگیرم؟

بجاش شناسنامه دارم

باید از پشتیبانی سجام بپرسین

بنظرم میشه گرفت باید بری به دفتر پیشخوان بپرسی

کارت ملی قدیمی داری یا کلا نداری؟؟

سلام.
من تو یکی از کارگزاری ها ثبت نام آنلاین کردم. حالا باید برم از پیشخوان دولت کد بورسی رو بگیرم؟
و اینکه در حال حاضر مدرک تحصیلیم توی یه شهر دیگه هست. با توجه به اینکه فرمودین هرکسی با بیشتر از ۱۹ سال سن میتونه وارد بورس بشه باز هم نیاز به مدرک تحصیلی هست؟

با سلام دوست عزیز
برای تکمیل فرآیند ثبت نام با مدارک هویتی به دفاتر پیشخوان مراجعه کنید

سلام بنده قبلا کد بورسی شرکت برام صادر کرده و تعدادی سهام بهم داده ولی تا به حال خودم مستقیم وارد بورس نشده ام آیا باید در سامانه سجام ثبت نام کنم

با سلام دوست عزیز
نسبت به ثبت اطلاعات خود در سامانه سجام اقدام نموده و در فیلد کد بورسی از قبل کدی را که دارید وارد نمایید.

سلام
من اخرین مدرک تحصیلیم در دسترس نیست اما مدرک نظام مهندسیم رو دارم میتونم از اون برای ثبت نام در کارگزاری استفاده کنم ؟

با سلام دوست عزیز
طبق دستور‌العمل جدید معاملات برخط (آنلاین)، افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند بدون داشتن مدرک دیپلم، تنها با در دست داشتن مدارک احراز هویت و اطلاعات حساب بانکی، به سامانه معاملاتی آنلاین دسترسی پیدا کنند

چگونه بعد از احراز هویت کد بورسی بگیریم

سلام
میخواستم بدونم اگه کسی مدرکه دیپلم نداشته باشه فقط باید حضوری ثبت نام کنه آیا ؟؟؟؟

با سلام دوست عزیز
معامله‌گران برای آن‌که بتوانند در بازار سرمایه فعالیت کنند، باید کد بورسی داشته باشند. کد بورسی به مانند شناسنامه معامله‌گر در بازار سرمایه است که آن را می‌توان به صورت رایگان از کارگزاران بورس دریافت کرد.

برای دریافت کد بورسی، کافی است یک بار با در دست داشتن مدارک احراز هویت (اصل کارت ملی و شناسنامه) و اطلاعات حساب بانکی (نام بانک، شماره حساب، نام شعبه، کد شعبه، نوع حساب و شماره شبا) به نزدیک‌ترین کارگزار بورس در محل زندگی خود مراجعه کرده و تقاضای دریافت کد بورسی کنید. گفتنی است طبق دستور‌العمل جدید معاملات برخط (آنلاین)، افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند بدون داشتن مدرک دیپلم، تنها با در دست داشتن مدارک احراز هویت و اطلاعات حساب بانکی، به سامانه معاملاتی آنلاین دسترسی پیدا کنند.

سلام من برای مادرم میخام کد سهامداری بگیرم ولی ایشون مقطع ابتدایی رو گذروندن و دیپلم ندارن
و یکی هم اینکه الان نمیدونیم مدارک تحصیلشون کجا هست? میخاستم ببینم ایا میتونم واسشون کد آنلاین بگیرم؟

با سلام دوست عزیز
معامله‌گران برای آن‌که بتوانند در بازار سرمایه فعالیت کنند، باید کد بورسی داشته باشند. کد بورسی به مانند شناسنامه معامله‌گر در بازار سرمایه است که آن را می‌توان به صورت رایگان از کارگزاران بورس دریافت کرد.

برای دریافت کد بورسی، کافی است یک بار با در دست داشتن مدارک احراز هویت (اصل کارت ملی و شناسنامه) و اطلاعات حساب بانکی (نام بانک، شماره حساب، نام شعبه، کد شعبه، نوع حساب و شماره شبا) به نزدیک‌ترین کارگزار بورس در محل زندگی خود مراجعه کرده و تقاضای دریافت کد بورسی کنید. گفتنی است طبق دستور‌العمل جدید معاملات برخط (آنلاین)، افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند بدون داشتن مدرک دیپلم، تنها با در دست داشتن مدارک احراز هویت و اطلاعات حساب بانکی، به سامانه معاملاتی آنلاین دسترسی پیدا کنند.

درود ..من شناسنامه و کارت ملی م هنوز قدیمیه…و مدرک دانشگاهی م هم هنوز نگرفتم اما ی برگه ی تایپ شده از دانشگاه دارم ک با اون رفتم واسه خدمت ثبت نام کردم..میخواستم بدونم حتما باید تمام مدارک جدید باشه یا با قدیمی هم میشه ثبت نام کرد

سلام احتیاجی به مدرک تحصیلی نیست..کارت ملی قدیمی + رسید دریافت کارت ملی جدید

آیا داشتن کارت ملی جدید الزامیست؟یا میشه از کارت ملی قدیمی استفاده کرد؟

فعلا با همان کارت ملی قدیمی هم قابل انجام است به شرطی که رسید کارت ملی جدید داشته باشید.

من میخام تو بورس شرکت کنم خب میخام از ۱۰تومن شروع کنم چطوره ؟

مشکلی نداره میتونین با هر مبلغی که بخواین وارد بازار بشید و خرید و فروش کنید ولی بهتره که اول برای اینکار آموزش ببینید

سلام وقت بخیر
من تازه کد سجام گرفتم و برای یه سرمایه گذاری شخصی میخام وارد بورس شم. بنظرتون برای من با یه سرمایه اندک کدام کارگذاری بهتره؟
خیلی ممنون

سلام
فرق نمیکنه هر کارگزاری رو میتونین انتخاب کنین

من از چه سایتی باید سهام بخرم؟؟؟

شما ابتدا باید کد بورسی بگیرید و در یک کارگزاری ثبت نام کنید و از طریق سایت کارگزاری میتونین اقدام به خرید و فروش سهام کنید

پایان خدمت الزامی نیست؟

سلام نه احتیاجی نیست

سلام خسته نباشید من کد بورسی آفلاین دارم از کارگزاری فارابی ولی نمیتونم وارد سایت معامله بشم یه بارم عوض کردم نمیشه هر وقت به کارگزاری زنگ میزنم جواب نمیدن میشه شما لطف کنید راهنمایی کنید بند چ کار کنم

با سلام و احترام
در وهله اول توصیه می‌شود، از صحت نام کاربری خود اطمینان حاصل نمایید. در صورتی که مشکل از رمز عبور باشد، با استفاده از گزینه فراموشی رمز عبور امکان تغییر رمز وجود دارد. به طور کلی، اگر از صحت نام کاربری و رمز عبور اطمینان دارید، صرفاً با مراجعه یا تماس با شعب کارگزاری مربوطه، این مشکل قابل حل و پیگیری است.

سلام، وقتتون بخیر
میخواستم بپرسم که واسه پسر ۵ ساله ام میتونم کد بورسی بگیرم؟؟؟

با سلام دوست عزیز
برای گرفتن کد بورسی آفلاین، فقط کافیه سرپرست افراد زیر ۱۸ سال (بدون هیچ محدودیت سنی از نوزاد چندماهه تا نوجوون ها) برای ارائه مدارک هویتی به شعب کارگزاری و یا دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با کارگزاری مراجعه کنن. با توجه به دستورالعمل شرکت سپرده گذاری مرکزی، افرادی که قصد دریافت کد بورسی و انجام معاملات در بورس رو دارن باید احراز هویت (ارائه مدارک هویتی) سجام رو هم انجام بدن؛ که این احراز هویت برای افراد زیر ۱۸ سال توسط سرپرست باید انجام بشه. سرپرست اول، پدر فرزند و در صورت نبودن پدر، پدربزرگ یا قیم فرد میتونه این فرآیند رو انجام بده.
نکته: برای گرفتن کد بورسی افراد زیر ۱۸ سال، زمان احراز هویت مدارک هویتی سرپرست و فرد هردو ارائه بشه.

من کد پیگیری سامانه سجامو گرفتم. الان با چه مدارکی باید برای اهراز هویت برم دفتر پیشخوان؟
دفاتر پلیس+۱۰ نمیشه؟

با سلام و احترام
همراه داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی برای احراز هویت حضوری الزامی است. خیر صرفاً باید به دفاتر پیشخوان دولت منتخب یا شعب شرکت‌های کارگزاری مراجعه نمایید.

با سلام
بنده در خارج از کشور هستم و دارای کد بورسی در کارگزاری دیگری می باشم. آیا امکان دریافت کاربری در کارگزاری شما وجود دارد یا خیر؟ اگر بله, لطقا راهنمایی بفرمایید.
با تشکر

با سلام دوست عزیز
با عنایت به دستورالعمل نحوه انجام معاملات وکالتی اوراق بهادار، شما می‌توانید از طریق اعطای وکالت رسمی، اختیار انجام معامله را به وکیل خود واگذار کنید. این امر پس از تایید وکالتنامه امکان‌پذیر خواهد بود.

سلام من شناسنامم دستم نیست میتونم با کپیش برای اهزار حویت به دفاتر پیش خوان مراجعه کنم

با سلام و احترام
همراه داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی برای احراز هویت حضوری الزامی است.

سلام من دانشجو م و آخرین مدرک دیپلم ام توی پرونده دانشگاه س
برای مدرک باید چکار کنم؟

با سلام دوست عزیز
طبق دستور‌العمل جدید معاملات برخط (آنلاین)، افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند بدون داشتن مدرک دیپلم، تنها با در دست داشتن مدارک احراز هویت و اطلاعات حساب بانکی، به سامانه معاملاتی آنلاین دسترسی پیدا کنند.

کد ملی رو گم کردم..ایا با شناسنامه میشه ثبتنام کرد؟

نه کارت ملی هم لازمه

سلام من هنوز دوازدهمم تموم نکردم دیپلم نگرفتم میتونم کد بورسی بگیرم؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام بله میتونین و احتیجی به مدرک تحصیلی نیست

سلام
آیا فرقی داره که کد بورسی را از کجا بگیریم یا نه( منظورم کارگزاری . پیشخوان و بانک )))

نه فرقی نداره

سلام من کد بورس ندارم ولی در سجام ثبت نان کردم میتونم خرید فروس داشته بلشم ؟

سلام خیر نمیتونین چون هم باید کد بورسی داشته باشین و هم در یک کارگزاری ثبت نام کنین

سلام من والا مدرک تحصیلمیو گم کردن باید چیکار کنم ؟؟ ا جواب بدین

احتیاجی به مدرک نیست و از لیست مدارک حذف شده

پیشخوان برید

سلام ایا دیپلم اجباری است برایه گرفتن کد؟

سلام نه از لیست مدارک حذف شده

سلام ببخشید کپی کارت ملی و قبول نمیکنن؟اصلشو گم کردم

سلام نه نمیشه

سلام کارت ملی من قدیمیه هوشمند نیست.میتونم تو سجام ثبت نام کنم و احراز هویت بشم

بله مشکلی نداره

سلام واسه من پیام اومده کارگزاری شما با موفقیت انجام شد احراز هویتم کردم عکسم گرفتم فرمم در کردم حالا میرم توسایت میزنه در انتظار احراز هویت چرا تایید نشده احراز هویتم آخه از خواهرم بلافاصله زده در مرحله تایید احراز الان باید چیکار کنم

باید از اونجایی که احراز هویت کردید استعلام بگیرید

درخواست کارت ملی داده ام ۱۹ ساله هستم.بدون کارت ملی و با کد پیگیری آن میتوان اقدام کرد؟

با سلام دوست عزیز
متقاضی باید دارای کارت ملی هوشمند یا رسید آن باشد.

سلام
من شناسنامه ام را گم کردم ولی کازت ملی هوشمند، گذرنامه کارت پایان خدمت و گواهینامه دارم آیا برای احراز هویت مشکلی دارم؟

با سلام دوست عزیز
متقاضی باید دارای کارت ملی هوشمند یا رسید آن باشد.

سلام از چه سایتی ثیتع نام کنم

با سلام دوست عزیزhttp://www.sejam.ir

سلام خسته نباشید
من تمام مدارک تحصیلیم دست دانشگاس و هیچ مدرکی ندارم فعلا
برای معاملات انلاین حتما باید مدرک تحصیلی جهت احراز هویت داشته باشیم؟؟؟؟؟

با سلام دوست عزیز
طبق دستور‌العمل جدید معاملات برخط (آنلاین)، افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند بدون داشتن مدرک دیپلم، تنها با در دست داشتن مدارک احراز هویت و اطلاعات حساب بانکی، به سامانه معاملاتی آنلاین دسترسی پیدا کنند

سلام من کمتر از ۱۸ سال سن دارم کارت ملی باید داشته باشم برای دریافت کد بورسی؟
و اینکه ماجرای آزمون چیه؟

با سلام و احترام،
افراد زیر ۱۸ سال باید از طریق ولی یا قیم خود اقدام به دریافت کد بورسی کنند، در حال حاضر جز ازمون اولیه کارگزاری ها ازمون دیگری برگزار نمیشود، ضمنا برای صدور کد معاملاتی انلاین برای افراد زیر ۱۸ سال از ولی انها تعهد گرفته می شود.

سلام
من از قبل کد بورسی داشتم مراحل سلام را نیز انجام دادم و امروز احراز هویت هم انجام شد
در ادامه چه باید بکنم ؟

با سلام و احترام،
باید از طریف کارگزاری منتخب خود اقدام به دریافت نام کاربری و رمز عبور کنید.

سلام،من بعد از ثبت نام در سجام یک کد پیگیری برام اومد.
با اون کد پیگیری باید برم و احراز هویت کنم؟یا کد بورسی برایم خواهد اومد بعد برم احراز هویت؟

سلام بله با اون کد باید تشریف ببرید دفتر پیشخوان دولت احراز هویت شوید و بعد برایتان کد بورسی صادر میشه

سلام.حضور بچه ۵ ساله و نوجوان ۱۵ ساله در دفتر پیشخوان جهت احراز هویت ضروریه؟پسرم کارت ملی نداره.ایا مشکل داره؟

با سلام دوست عزیز
برای گرفتن کد بورسی آفلاین، فقط کافیه سرپرست افراد زیر ۱۸ سال (بدون هیچ محدودیت سنی از نوزاد چندماهه تا نوجوون ها) برای ارائه مدارک هویتی به شعب کارگزاری و یا دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با کارگزاری مراجعه کنن. با توجه به دستورالعمل شرکت سپرده گذاری مرکزی، افرادی که قصد دریافت کد بورسی و انجام معاملات در بورس رو دارن باید احراز هویت (ارائه مدارک هویتی) سجام رو هم انجام بدن؛ که این احراز هویت برای افراد زیر ۱۸ سال توسط سرپرست باید انجام بشه. سرپرست اول، پدر فرزند و در صورت نبودن پدر، پدربزرگ یا قیم فرد میتونه این فرآیند رو انجام بده.
نکته: برای گرفتن کد بورسی افراد زیر ۱۸ سال، زمان احراز هویت مدارک هویتی سرپرست و فرد هردو ارائه بشه.

با مدرک دیپلم و کارت ملی قدیمی(غیر هوشمند) می‌شه کد بورسی گرفت؟

سلام مدرک نیازی نیست و با کارت ملی قدیمی هم میشه کد بورسی گرفت

سلام برای دریافت کد بورسی باید ازمون بدیم؟شنیدم ازمونی شده برای خرید و فروش

سلام خیر برای کد بورسی آزمون نمی گیرند

سلام، برا من امروز یعنی ۹۹/۲/۱۵ کدپیگیری سامانه سجام اومد تا کی مهلت دارم که برا احراز هویت مراجعه کنم.باتشکر

سلام محدودیتی نداره

سلام من ثبت نام بورس کردم تواین شرایط کرونا چطور کدبورس بگیرم

سلام
باید به صورت حضوری احراز هویت بشید و متاسفانه راه دیگری هم ندارد

سلام وقت بخیر
من در سایت سجام ثبتنام کردم و کد پیگیری برای من ارسال شده و گفته شده به دفتر پیشخوان برای احراز هویت مراجعه کنم
بعد از احراز هویت چه کاری باید انجام شود؟؟
آیا باید برای کارگزاری هم همین مراحل رو انجام بدم و مراجعه کنم یا فقط از طریق سایت کارگزاری ثبتنام کنم ؟

با ثبتنام سجام و احراز هویت سجام کد بورسی صادر می شود و میتونیم خرید و فروش سهام انجام بدیم ؟

با سلام و احترام،
بعد از دریافت کد پیگیری ۱۰ رقمی از طریق پیامک می توانید جهت احراز هویت به دفاتر منتخب احراز هویت مراجعه نمایید . پس از احراز هویت لازم است کارگزاری خود را انتخاب کنید که مراجعه حضوری یا غیرحضوری به کارگزاری به نوع خدمات دهی کارگزاری شما ارتباط دارد.پس از ارائه نام کاربری و پسورد سامانه آنلاین کارگزاری مد نظر امکان خرید و فروش سهام برای شما فراهم می شود.

ببخشید من سوالم اینه بعد از گرفتن نام کاربری و پسورد سامانه آنلاین کارگزاری از طریق ثبتنام آنلاین,احراز هویت هم غیر از سجام که انجام دادیم,برای کارگزاری هم باید انجام شود؟!

بله برای کارگزاری هم باید احراز هویت شوید

سلام
ایا لازمه حتما مدرک تحصیلی ارائه بدیم، اونیکه نداره یا همراهش نیست یا گم کرده چیکار باید بکنه

سلام خیر مدرک تحصیلی لازم نیست اصلا

سلام وقتتون بخیر
بنده در سجام و کارگزاری مفید ثبت نام کردم و برای احراز هویت به پیشخوان هم رفتم بعد سه روز برام کدبورسی اومد،ولی وقتی میرم تکمیل کنم حسابو میگه باید به دفتر پیشخوان برای احراز هویت برم!۱۰روز از احراز هویتم می گذره
الان باید چیکار کنم؟

با سلام و احترام
در صورتی که کد بورسی برای شما صادر شده است، با بخش پشتیبانی شرکت کارگزاری مربوطه تماس حاصل فرمایید، تا بازخوانی کامل اطلاعات شما از سامانه سجام انجام شود. اما در صورت عدم صدور کد بورسی، به دفتر پیشخوان مربوطه مراجعه نموده و مراحل تکمیل ثبت‌نام خود را نهایی و پیگیری کنید.

درود فراوان
وقت بخیر آیا با شناسنامه قدیمی میشه ثبت نام کرد ؟
کارت ملی جدید هستش ولی شناسنامه قدیمی هستش

بله میشه

سلام.من میخوام کد بورسی بگیرم ولی نمیدونم کدوم کارگزاری رو انتخاب کنم.ایا کارگزاری ها باهم فرق دارند یا نه؟مهمه که توی کدوم کارگزاری ثبت نام کنم یا خیر

با سلام و احترام،
در گام اول می توانید لیست کارگزاری های مورد تایید سازمان بورس را در سایت سازمان مشاهده کنید، در انتخاب کارگزاری در دسترس بودن، پشتیبانی مناسب، بسته های مشاوره ای و اعتباری، سامانه انلاین معماملاتی بدون اختلال و کندی را حتما مد نظر قرار دهید.

سلام.من میخوام کد بورسی بگیرم ولی نمیدونم کدوم کارگزاری رو انتخاب کنم.ایا کارگزاری ها باهم فرق دارند یا نه؟مهمه که توی کدوم کارگزاری ثبت نام کنم یا خیر؟؟

با سلام و احترام
شما می توانید با مراجعه به سایت سازمان بورس، از رتبه بندی کارگزاری های زیر نظر سازمان مطلع شوید، در گام بعدی با مراجعه به سایت کارگزاری ها از خدمات انها با جزئیات بیشتر مطلع شوید. در انتخاب خود پشتیبانی مناسب، سامانه معاملاتی بدون اختلال و سریع، کارمزد معاملاتی و تخفیفات و خدمات مشاوره ای را لحاظ کنید.

سلام من در سایت سهام عدالت روش مستقیم رو انتخاب کردم-الان باید باالاجبار تو سایت سجام ثبت نام کنم؟؟
نمیشه ثبت نام نکرد؟برادر من ۱۳ سالشه اونم میتونه تو بورس ثبت نام کنه چون سهام عدالتش رو به روش مستقیم واسش انتخاب کردیم
ممنون میشم جواب بدید.

با سلام و احترام،
بله جهت انجام معامله به کد بورسی نیاز خواهید داشت.
در رابطه با افراد زیر ۱۸ سال دریافت کد بورسی با حضور ولی یا قیم میسر خواهد بود.

سلام من سه هفتست کد بورسی گرفتم ولی هنوز تاییدیش برام نیومده میشه راهنمایی کنید باید چیکار کنم؟

شما احراز هویت شدین و منتظر کد هستین؟؟ احتمالا به خاطر شلوغی زیاد تا ۱ماه طول میکشه کد بیاد براتون

منم این مشکل رو داشتم
برید سایت سجام بازیابی کد پیگیری رو بزنید بهتون میگه در چ مرحله ای هستید
احتمالا یکی از مشخصاتتون رو اشتباه وارد کردید ک اونجا باز هم میگه کجا مشکل داره
من اسم پدرم رو اشتباه وارد کرده بودم

برای اتباع چه مدارکی لازم هست

با سلام و احترام،
امکان دریافت کد معاملاتی و معاملات آنلاین برای اتباع خارجی که داری پاسپورت و دارای حساب بانکی هستند وجود دارد.
مدارک و مراحل به شرح ذیل است:
– مرحله اول، گرفتن مجوز معامله از سازمان بورس برای سرمایه گذاران خارجی است ، به این منظور مشتری با در دست داشتن اصل پاسپورت و بودن نام پدر در آن (در صورتی که نام پدر در پاسپورت قید نشده مدرکی که نام پدر در آن باشد) به صورت حضوری به کارگزاری مراجعه می کند و پس از تکمیل فرم های مربوطه توسط کارگزاری از اطلاعات مشتری، و امضا آن توسط مشتری برای سازمان بورس ارسال می گردد.
سازمان در صورت کامل بودن اطلاعات و مدارک ارسالی، ظرف هفت روز کاری، مجوز معامله را به زبان فارسی و ترجمه ی آن به زبان انگلیسی را به نام متقاضی و به امضای ریاست سازمان صادرکرده و به کارگزاری تحویل می دهد تا کارگزاری ظرف هفت روز کاری به متقاضی تسلیم کند.
– مرحله دوم، پس از اخذ مجوز از سازمان ، کارگزاری اقدام به گرفتن کد بورسی مشتری از طریق شرکت سپرده گذاری می نماید.
– پس از اخذ کد بورسی مشتری می تواند با عقد قرارداد آنلاین، خود اقدام به خرید و فروش نمایند.

سلام ببخشید من دانشجوی یه شهر دیگه بودن وشناسنامه ام رو توی خوابگاه جا گذاشتم ولی کپی صفحه اول شناسنامه ام و اصل کارت ملیم رو دارم میتونم کد بورسی دریافت کنم؟

سلام باید اصل شناسنامتون هم باشه حتما

سلام من سهام عدالت ازاد کردم تو سامانه سجام ثبت نام کردم برام کد امد حالا میتونم با سهام عدالت وارد بورس بشم ممنون میشم جواب بدید

با سلام و احترام،
در صورتی که کد بورسی دریافت کردید و نام کاربری و رمز عبور جهت دسترسی به سامانه معاملاتی انلاین کارگزاری دارید، پس از اتمام مهلت ازادسازی سهام عدالت و اعلام زمان رسمی فروش، امکان معامله سهام خود را خواهید داشت.

سلام.ببخشید من مراحل اولیه سجام رو انجام دادم و کد پیگیری اومده برام حالا که میخوام برم احراز هویت چه مدارکی باید ببرم؟و اینکه من کارت ملی قدیمی داشتم الان یک ساله برای جدیدش اقدام کردم الان ندارم فقط یک رسید دارم از ثبت احوال البته شناسنامه جدید دارم اشکال که نداره؟

سلام الان باید در یک کارگزاری هم ثبت نام کنید و بعد به یک دفتر پیشخوان مراجعه کنید برای احراز هویت و همون کارت ملی قدیمی با رسیدش کفایت میکنه

نه با همون رسید حل میشه

با شناسنامه قدیمی و کارت ملی قدیمی هم میشه برای احراز هویت رفت یا نه

با سلام دوست عزیز
متقاضی باید دارای کارت ملی هوشمند یا رسید آن باشد

سلام وقت بخیر،من کارت ملی رو گم کردم.با شناسنامه میشه ثبت نام کرد؟

با سلام دوست عزیز
متقاضی باید دارای کارت ملی هوشمند یا رسید آن باشد

سلام ،ببخشید یه سوال داشتم،بنده کارت ملی رو گم کردم،.با خود شناسنامه امکان داره(بدون کارت ملی)؟

باسلام دوست عزیز
متقاضی باید دارای کارت ملی هوشمند یا رسید آن باشد

سلام….کسایی که کارت ملی ندارن میتونن کد بورسی بگیرن؟؟؟

باسلام دوست عزیز
متقاضی باید دارای کارت ملی هوشمند یا رسید آن باشد

من یک هفته هست احراز هویت کردم ولی کد بورسی ارسال نشده هنوز مشکل چیه؟

سلام به خاطر شلوغی با تاخیر ارسال میشه احتمالا

سلام،وقت بخیر..من ثبت نام کردم اماهمش میگه احرازهوییت ناقص،تو سایت هم ویرایش نداره…بایدچیکارکنم؟سایت هم که اکثراوقات قطع

با سلام دوست عزیز
به دلیل وجود درخواست بالا مجدد تلاش کنید. در صفحه اول گزینه ویرایش برای اصلاح اطلاعات موجود می باشد

سلام وقتتون بخیر
بنده در سجام و کارگزاری مفید ثبت نام کردم و برای احراز هویت به پیشخوان هم رفتم بعد سه روز برام کدبورسی اومد،ولی وقتی میرم تکمیل کنم حسابو میگه باید به دفتر پیشخوان برای احراز هویت برم!۱۰روز از احراز هویتم می گذره

سلام باید از پشتیبانی مفید پیگیری کنید

سلام
از طریق دفاتر پیشخوان هم میشه کد بورسی گرفت؟

سلام بله

سلام
برا پدر و مادر پیر و بی سواد میشه کد بورس گرفت و معامله انجام بدم؟

سلام بله میتونین

سلام
من برای احراز هویت به دفاتر پیشخوان مراجعه کردم
ولی چند روزیه که احراز هویت در دفاتر پیشخوان قطع شده
دلیلش چی میتونه باشه؟ میخوان غیر حضوری احراز هویت کنند؟

با سلام و احترام،
در حال حاضر تعداد درخواست ها افزایش پیدا کرده و ضمنا احراز هویت غیرحضوری نیز در برنامه است.

سلام برای افراد زیر ۱۸ سال چه کاری باید انجام داد چون تو سجام نمیشه کاری کرد

با سلام و احترام،
دریافت کد بورسی برای این دسته از افراد تنها با حضور ولی یا قیم آن ها امکان پذیر است، لذا در گام اول بایستی در سامانه سجام ثبت نام کرده(به نام خود فرد)، در گام بعدی جهت احراز هویت به یکی از دفاتر پیشخوان مراجعه کرده که در این مرحله حضور ولی یا قیم( پدر فرد) و نیز مدارک شناسایی وی شامل کارت ملی و شناسنامه نیز ضروری است. بعد از اینکه احراز هویت انجام شد باید کارگزاری مورد نظر را انتخاب کرد. بعد از اینکه کارگزاری مورد نظر را انتخاب کردید، باید یک ثبت نام اولیه در سایت آن داشته باشید. در این ثبت نام اولیه مراحل را طی می‌کنید و اطلاعات شناسایی خود را ارسال می‌کنید تا به مرحله احراز هویت توسط کارگزاری برسید.

ببخشید من کارت ملی هوشمند ندارم. برای گرفتنش ثبت نام هم نکردم. آیا با همون کارت ملی قدیمی به همراه شناسنامه ، مشکلی برای احراز هویتم در دفاتر پیشخوان یا در سایت کارگزاری ها پیش نمیاد؟

با سلام و احترام،
خیر

سلام ….ممنون ازراهنمایهاتون ،ایا برای سهام عدالت روش غیر مستقیم نیازی به کد بورسی داریم ؟یا احراز هویت الزامیه در روش غیرمستقیم .

با سلام و احترام، خیر

سلام میشه با سیم کارتی که به اسم‌خودمه برای خودم و شخصی که سواد نداره تو سامانه سجام ثبت نام کرد؟

با سلام دوست عزیز
سیم کارت باید به نام متقاضی باشد.

سلام خدمت شما .من توی کارگزاری آگاه ثبت نام کردم چون خودشون ثبت نام سجام ثبت نام میکنند و کد بورسی میدن حالا اینجا برام چند تا سوال پیش اومده :
۱-من میتونستم خودم اول سجام ثبت نام کنم با اینکه کد بورسی ندارم؟ چون میگن کد بورسی میخواد
۲-برای من کد رهگیری ده رقمی سجام که از کارگزاری ثبت نام کردم هنوز نیومده
۳-جهت احراز هویت کد بورسی اون کد ده رقمی سجام لازمه؟و همچنین واسه احراز هویت سجام کد رهگیری لازمه
ممنون میشم به این سوالا جواب بدید.سپاس

با سلام دوست عزیز
۱-امکان ثبت نام وجود داشت.
۲- برای احراز هویت کد ۱۰ رقمی لازم است.

سلام من مدارک خودت گم کرده ام میتوانم کد بگیرم

باسلام دوست عزیز
متقاضی باید دارای کارت ملی هوشمند یا رسید آن باشد

سلام، من در سامانه سجام ثبت نام کردم و یک کد رهگیری برام ارسال شد، اما کارگزاری انتخاب نکردم سوالم اینه که اگه برم پیشخوان دولت برای احراز هویت برام کد بورسی صادر میشه؟ و اگه صادر میشه کی و چطور باید کارگزاری انتخاب کنم؟ و آیا یکبار دیگه باید برم کارگزاری برای احراز هویت؟

با سلام و احترام،
برای مشاهده لیست کارگزاری های مورد اعتماد سازمان بورس، به سایت سازمان مراجعه کنید.
کارگزاری برای شما نام کاربری و پسورد ورود به سامانه معاملاتی انلاین را صادر میکند. بسته به نوع خدمات کارگزاری ممکن است مراجعه به صورت حضوری و یا غیرحضوری باشد.

سلام ممنون از راهنمای که میکنید ببخشید واسه گرفتن کد انلاین نیاز یه مدرک تحصیلی هست

با سلام و احترام،
در حال حاصر خیر، اما پیش از این صدور کد انلاین منوط به ارائه مدرک تحصیلی بوده است.

سلام.ببخشید بدون کارت ملی هم میشه ؟
چون کارت ملی گم شده

باسلام دوست عزیز
متقاضی باید دارای کارت ملی هوشمند یا رسید آن باشد

سلام خسته نباشین ممنون از سایت خوبتون
یه سئوال داشتم واون اینه که چراا همه دفاتر پیش خوان میگن که باید حتماآخرین مدرک تحصیلی همراهمون باشه حال ادم گرفته میشه نمیدونم میخوان مارو از سر خودشون وا کنن یا….

با سلام دوست عزیز
طبق دستور‌العمل جدید معاملات برخط (آنلاین)، افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند بدون داشتن مدرک دیپلم، تنها با در دست داشتن مدارک احراز هویت و اطلاعات حساب بانکی، به سامانه معاملاتی آنلاین دسترسی پیدا کنند

آیا کد بورسی را کارگزاری ارسال می کند یا سجام و اینکه کد معاملاتی با کد بورسی فرق دارد ، تکمیل حساب به چه مواردی نیاز دارد؟

با سلام دوست عزیز
کدبورسی توسط سامانه سازمان بورس تولید می گردد.کد بورسی که کد معاملاتی یا کد سهامداری نیز به آن می گویند

سلام من کارت ملی ندارم ولی رسیدش رو دارم از ثبت احوال چون تا حالا نیومده اشکالی نداره؟

با سلام و احترام،
رسید کارت ملی را هنگام ثبت نام به همراه داشته باشید.

سلام ببخشید شناسنامه عکس دار برای ثبت نام کافیه ؟
کارت ملی هنوز نیومده

باسلام دوست عزیز
متقاضی باید دارای کارت ملی هوشمند یا رسید آن باشد

سلام.ببخشید من به خاطر ازاد کردن سهام عدالت.تو سایت سجام ثبت نام کردم و کد دریافت کردم.حالا برای احراز هویت باید برم؟یا کارای دیگه هم باید بکنم؟

برای ازادسازی سهام عدالت، در گام اول باید به سایت samanese.ir مراجعه کنید و بعد وارد کردن کد ملی، روش مستقیم را انتخاب کنید. در گام بعدی نیازمند کد بورسی خواهید بود تا در زمان اعلامی امکان معامله بر سهام شما فراهم شود.

سلام. ما که کد بورسی از ۳ ۴ سال پیش داریم بازم باید تو سجام ثبت نام کنیم یا دیگه نیازی نیست؟ مراحل احراز هویت چطور؟ نیازه؟

با سلام و احترام،
ثبت نام در سامانه سجام چه برای افرادی که پیش از این کد بورسی داشته اند و چه افرادی که به تازگی اقدام به دریافت کد بورسی می کنند الزامی است. اما در صورتی که کد دارید و در سامانه سجام ثبت نام نکردید و احراز هویت نشدید، این امر مانعی برای معاملات شما نحواهد بود.

سلام.من ده هزارتومن روواریزکردم اماارور۴۰۳ دادطبق حرف پشتیبان دوباره به صفحه ثبت نام وارد شدم امامیگویدکدورودی شما اشتباه است بایدچیکارکنم؟

با سلام و احترام
مورد مذکور یک خطای سیستمی در سامانه سجام است، که گاهاً پس از انجام فرآیند پرداخت اینترنتی به وجود می‌آید. در صورت انجام پرداخت موفق، اگر مجدداً به سامانه مراجعه کنید؛ امکان ادامه مراحل ثبت‌نام وجود دارد. در غیر این‌صورت باید صحت اتصال اینترنتی و روشن نبودن VPN را چک نموده و از یک مرورگر یا دستگاه دیگر استفاده کنید. در صورت وجود هرگونه مشکل پس از انجام این موارد، مجدداً با بخش پشتیبانی سجام تماس حاصل نمایید.

سلام سجام رو تکمیل کردم پیامک اومده اطلاعات هویتی تکمیل کنید ولی تکمیل هست دو بار دیگه چک کردم بازم درسته نمیدونم چکار کنم نکنه چون برای تعویص کارت ملی اقدام نکردم اینجور شده

با سلام دوست عزیز
لطفا در ساعات اداری با شماره تلفن ۰۲۱۶۴۶۱ پشتیبانی سجام تماس حاصل فرمائید.

من کد سهامداری دارم. آیا باید در سجام ثبت نام کنم؟ آیا در صورت ثبت نام در سجام کد سهامداری من تغییر خواهد کرد؟

با سلام و احترام،
چه افرادی که پیش از این کد بورسی داشته اند و چه افرادی که به تازگی می خواهند اقدام به دریافت کد بورسی کنند باید در سامانه سجام ثبت نام کنند و احراز هویت شوند، با این حال این فرایند تغییری در کد بورسی شما ایجاد نمی کند.

سلام خسته نباشد من واسه همسرم سجام ثبت نام کردم همه مراحلشو تی کردم فقط مونده برم پیشخوان ایا میشه خودش نیاد من کارت ملی و شناسنامشو ببرم بقیه کارشو انجام بدم یا حضور خودشم حتما الزامیست

با سلام و احترام،
جهت احراز هویت حضور خود فرد الزامی است.

سلام من می خواهم برای فرزندم که زیر هیجده سال است کد بورسی بگیرم در ضمن من خودم کد بورسی دارم چه مدارکی لازم داره

با سلام و احترام، شناسنامه و کارت ملی فرزند و ولی لازم است.

من شناسنامه و کارت ملیم قدیمی میتونم ثبت نام کنم

باسلام دوست عزیز
متقاضی باید دارای کارت ملی هوشمند یا رسید آن باشد

سلام.آیابنده میتونم وکیل خانمم بشم.وبجاش معامله کنم.یعنی نام خودم رابه عنوان وکیل یاوصی درفرم خانمم ثبت کنم.بنده شغل آزادودیپلمه هستم

با سلام دوست عزیز
با عنایت به دستورالعمل نحوه انجام معاملات وکالتی اوراق بهادار، شما می‌توانید از طریق اعطای وکالت رسمی، اختیار انجام معامله را به وکیل خود واگذار کنید. این امر پس از تایید وکالتنامه امکان‌پذیر خواهد بود.

سلام برای دریافت کد بورسی خود شخص باید حظور داشته باشد

با سلام و احترام،
در مرحله احراز هویت سامانه سجام حضور خود فرد الزامی است.

سلام اگر متاهل باشید اجازه ی همسر واسه ورود به بورس نیازه ؟؟؟ یا واسه احراز هویت نیازی به اون هست یا فقط اطلاعت شخصی کافیست

با سلام و احترام، خیر

سلام . بنده قصد فروش و آزاد سازی سهام خود راندارم ایا نیازی هست در سجام احراز هویت کنم ؟

با سلام و احترام،
خیر نیازی نیست

سلام . بنده قصد فروش سهام و آزاد سازی سهام خود راندارم ایا نیازی هست در سجام احراز هویت کنم

با سلام و احترام،
خیر نیازی نیست

سلام خسته نباشید، کارت ملی من گم شده ایا میشه ثبت نام کرد با شناسنامه؟

باسلام دوست عزیز
متقاضی باید دارای کارت ملی هوشمند یا رسید آن باشد

سلام پدر من کد بورسی داره حدودا سال ۸۰ بوده. ایا دوباره باید در سجام ثبتنام کنه و کد بورسی جدید بگیره ؟

با سلام و احترام،
این موضوع را از طریق کارگزاری خود پیگیری کنید، ثبت نام در سامانه سجام برای تمامی افرادی که کد بورسی از قبل دارند یا کد جدید می گیرند لازم است ولی برای افرادی که کد به تازگی برای ان ها صادر می شود ضروری و پیش نیاز است. کد جدید نیز لازم نیست، ولی برای معاملات انلاین نیاز به نام کاربری و پسورد کارگزاری دارید.

سلام .. برای متوفی چطور می تونیم کد بورسی در سجام برا سهام عدالت بگیرم…. تشکر.

با سلام و احترام،
وراث قانونی می توانند جهت اطلاع از وضعیت سهام عدالت متوفیان به نشانی اینترنتی samanese.ir مراجعه و با ورود اطلاعات هویتی متوفی از مشمول بودن وی کسب اطلاع نمایند و صورت وضعیت دارایی سهام عدالت مربوط را مشاهده کنند.
وراث قانونی مشمولان متوفی می توانند با مراجعه به یکی از دفاتر منتخب پیشخوان خدمات الکترونیک دولت (نشانی آنها در اینجا قابل مشاهده است) و با ارائه مدارک لازم و امضای تقسیم‌نامه سهام عدالت نسبت به تقسیم سهام عدالت و منافع آن اقدام نمایند.
بدیهی است تا زمانی که کلیه وراث قانونی نسبت به تامین مدارک لازم و امضای تقسیم‌نامه سهام عدالت اقدام ننمایند، درخواست تقسیم ترتیب اثرداده نخواهد شد و چنانچه یک یا چند نفر از وراث نتوانند در دفاتر پیشخوان حضور بهم رسانند یا ارائه مدرک نمایند انجام خدمات سایر وراث نیز امکان پذیر نمی‌باشد.

سلام وقت بخیر
برای گرفتن کد بورسی مدرک تحصیلی باید حتما باشه و اینکه مدرک من سیکل هستش ایا کد بورسی انلاین به من تعلق میگیره
و اینکه ارائه ندیم مدرک تحصیلی مشکلی نداره
ممنون میشم پاسخگو باشید

با سلام و احترام،
در حال حاضر ارائه مدرک تحصیلی برای دریافت کد انلاین از لیست مدارک مورد نیاز حذف شده است.

سلام من ۱۸ سال دارم ولی برای کارت ملی هنوز اقدامی نکردم، میتونم بدون کارت ملی هم احراز هویت کنم؟

باسلام دوست عزیز
متقاضی باید دارای کارت ملی هوشمند یا رسید آن باشد

سلام برادر من ایران نیستن اما میخواستن تو بور ایران فالیت کنن میتونن کد بورسی بگیرن از راه دور یا نه؟

با سلام دوست عزیز
با عنایت به دستورالعمل نحوه انجام معاملات وکالتی اوراق بهادار، شما می‌توانید از طریق اعطای وکالت رسمی، اختیار انجام معامله را به وکیل خود واگذار کنید. این امر پس از تایید وکالتنامه امکان‌پذیر خواهد بود.

سلام برادر من ایران نیستن اما میخواستن تو بورس ایران فعالیت کنن میتونن کد بورسی بگیرن از راه دور یا نه؟

با سلام دوست عزیز
با عنایت به دستورالعمل نحوه انجام معاملات وکالتی اوراق بهادار، شما می‌توانید از طریق اعطای وکالت رسمی، اختیار انجام معامله را به وکیل خود واگذار کنید. این امر پس از تایید وکالتنامه امکان‌پذیر خواهد بود.

سلام من کارت ملی مو گم کردم آیا میشه با شناسنامه کد بورسی بگیرم

باسلام دوست عزیز
متقاضی باید دارای کارت ملی هوشمند یا رسید آن باشد

سلام راهی وجود نداره که کاملا غیر حضوری سهامم رو بفروشم ؟؟؟

با سلام و احترام،
در صورت دسترسی به سامانه معاملاتی آنلاین میتوانید تنها از طریق یک سیستم کامپیوتری و با ورود به اکانت خود در کارگزاری، سهام خود را بفروشید و به حضور فیزیکی نیازی نیست، ضمنا می توانید از طریق تماس تلفنی با کارگزار خود درخواست فروش سهام خود را داشته باشید.

سلاموقتتون بخیر
من مدارکم شهر دیگس همراهم نیست میتونم با کپی برابر اصل مدارکم ثبت نام کنم؟

باسلام دوست عزیز
متقاضی باید دارای کارت ملی هوشمند یا رسید آن باشد

سلام برای دریافت کد بورسی لازم است کارت بانکی حتما به نام خودت باشد یا میتوانی کارت بانکی یک فرد دیگر را بزاری

با سلام و احترام،
باید به نام خودتان باشد.

سلام من سجام ثبت نام کردم کد پیگیری هم اومد برام بعد تو کارگزاری فارابی افتتاح حساب انلاین بورس اوراق بهادار انجام دادم حالا برای دریافت کد بورسی باید به پیشخوان دولت همان کارگزاری مراجعه کنم یا هر جایی که نزدیک محل سکونتم هست می تونم برم ممنون می شم راهنمایی کنید

با سلام و احترام
صرفاً باید به دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد با شرکت کارگزاری مذکور مراجعه فرمایید. جهت کسب اطلاعات در این زمینه به لینک زیر مراجعه کنید.https://www.irfarabi.com/Farabi/Branches

سلام.
من سجام امروز مبلغ ۱۰ تومان واریز کردم با رمزه پویا و گفت موفقیت امیز بود، برو صفحه بعد اما بعدش اروره ۴۰۳ داد و هیچ کده پیگیری هم برام مسج ندادن.

با سلام و احترام، مجدد وارد پروسه ثبت نام شوید.

سلام وقتتون بخیر
اگه کارت ملی مون اعتبارش تموم شده باشه مشکلی واسه احراز هویت پیش میاد؟
یه سوال دیگه این هفته انلاین احراز هویت میشه کرد؟

باسلام دوست عزیز
متقاضی باید دارای کارت ملی هوشمند یا رسید آن باشد.احرازهویت غیر حضوری عملیاتی شده است

آیا میتوان مدرک تحصیلی ارائه نداد؟ من دیپلمم رو گم کردم

مدرک تحصیلی از لیست مدارک مورد نیاز حذف شده

با سلام
برای گرفتن کد احراز هویت نیازی به رفتن به پست بانک وجود دارد؟ احراز هویت به صورت آنی انجام می شود یا زمان میبرد؟

با سلام دوست عزیز
در حال خاضر احرازهویت به صورت عیر حضوری انجام می شود

سلام برای کودک سه ساله و پنج ساله میشه کد بورسی گرفت؟

با سلام و احترام، برای دریافت کد بورسی برای افراد زیر ۱۸ سال حضور ولی یا قیم ضروری است.

سلام و خسته نباشید
من در سجام ثبت نام کردم و‌ احراز هویت شدم و کد بورسی هم برام اومد همه چیز با موفقیت انجام شد.آیا الان باید تو یه کارگذاری ثبت نام کن برم اونجا هم احراز هویت بشم برای فروش از طریق سیستم بدون دردسر یا نباید برم؟یا اصلا لازم نیس؟ممنون میشم درمورد مرحله بعد سجام توضیح بدین

سلام
بله الان باید تو سایت یک کارگزاری ثبت نام کنید و بعد هم دوباره در دفتر پیشخوان احراز هویت شوید

ایا برای گرفتن کد بورسی دفاتر پیشخوان دولت نیز میتوانیم برویم ؟

با سلام و احترام،
در فرایند دریافت کد بورسی پس از ثبت نام در سامانه سجام نیاز به احراز هویت است که یکی از مراکزی که احراز هویت انجام میدهند دفاتر پیشخوان دولت است.

سلام ببخشید راحت ترین و سریع ترین راه برای فروش سهام عدالت چیست؟

با سلام دوست عزیز
بعد از انتخاب روش آزادسازی مستقیم در سامانه سهام عدالت، به بانکی که شبای آن برای واریز سود سهام عدالت معرفی شده مراجعه و درخواست فروش ۳۰% از سهام را ثبت می کنید

با سلام خسته نباشید

ببخشید من سهامم رو آزاد سازی مستقیم زدم و میخوام هر وقت دولت گفت بفروشم.
آیا لازمه در سجام ثبت نام کنم یا خیر؟
ممنون ترخدا جواب بدید

با سلام دوست عزیز
بعد از انتخاب روش آزادسازی مستقیم در سامانه سهام عدالت، به بانکی که شبای آن برای واریز سود سهام عدالت معرفی شده مراجعه و درخواست فروش ۳۰% از سهام را ثبت می کنید

با سلام
بنده امروز به دفتر پیش خوان مراجعه کردم هم احراز هویت شدم هم فرم کارگزاری مفید را پر کردم با وجود پیامک شدن کد بورسی اما چگونه میتوانم وارد کارگزاریم بشم نوشته دسترسی شما به معامله بر خط در صورتی که احراز هویت را انجام دادین تا ۵ روز کاری براتون ارسال میشه یعنی من الان نمیتونم معامله کنم پس چرا کد بورسی داد بهم راهنماییم کنید

با سلام و احترام،
همانطور که خودتان اشاره کردید برای ورود به سامانه معاملاتی انلاین نیازمند نام کاربری و رمز عبوری که کارگزاری شما صادر می کند خواهید بود، در صورتی که بعد از این ۵ روز کاری برای شما پیامی ارسال نشد از طریق پشتیبانی کارگزاری موضوع را پیگیری کنید.

سلام برای احراز هویت در بانک ها حتما باید به بانکی که در آن حساب داریم مراجعه کنیم؟ یا میتوان به هر بانکی که به عنوان مرکز احراز هویت اعلام شده، مراجعه کرد؟

با سلام و احترام،
باید به بانکی که به عنوان مرکز احراز هویت اعلام شده است مراجعه کنید، تمامی بانک ها این خدمت را ارائه نمیدهند.

سلام خسته نباشید.من ومادرم داداشم و همچنین خواهرم که زیر ۱۸ساله سهام مون رو ازاد کردیم الان پیام اومده که درسجام ثپت نام تون رو انجام دهید .من نه از بورس می دونم ونه تاحالا کد بورسی داشتم .هیچکدوم مون تاحالا بااین موارد کار نکردیم.میخوام بدونم کد بورسی رو بهتره از کدوم کار گذاری بگیری؟یعنی باید اول کد بورسی بگیرم یا طبق ثبت نام در سجام ،ثبت نام کنم وکد پیگیری ۱۰ رقمی روبگیرم وبعد کد بورسی رو در یافت کنم یا اینکه چون کد بورسی دریافت نکردم اصلا به من کد ده رقمی مربوطه رو نمی ده؟تاکی وقت داریم تو سجام ثپت نام کنیم؟لطفا جواب بدید ممنون میشم

با سلام و احترام،
ابتدا باید به صورت اینترنتی در سامانه سجام ثبت نام کرده، سپس به صورت حضوری احرازهویت انجام دهید. در گام بعدی به سایت سازمان بورس مراجعه کرده و لیست کارگزاری های مورد تایید سازمان را مشاهده و از بین انها انتخاب کنید.

دوستان گرامی من از طریق سایت کارگزاری ثبت نام کردم اما کد بورسی به دستم نرسیده چقدر طول میکشه؟ممنون میشم راهنماییم کنین

کد بورسی برای من ارسال نشده

با سلام و احترام،
در ابتدا باید در سامانه سجام ثبت نام کنید، در گام بعدی احراز هویت شوید، لذا اگر این دو مرحله را پیش از این انجام داده اید، در ابتدا باید ببینید فرایند ثبت نام در کارگزاری شما به صورت حضوری است یا غیرحضوری، در صورتی که حضوری باشد، لازم است به کارگزاری نیز مراجعه کنید و یک کد بورسی و سپس نام کاربری و رمز عبور برای دسترسی به سامانه معاملاتی انلاین برای شما صادر شود.

سلام من کارت ملیمو گم کردم ولی برگه ثبت احوال دارم شناسنامم قدیمیه میتونم با اینا احراز هویت کنم؟

با سلام و احترام
با توجه به این‌که حضور خود فرد به همراه اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه برای احراز هویت حضوری سجام و شرکت کارگزاری الزامی است؛ لذا پیش از مراجعه به دفاتر پیشخوان یا شعب شرکت کارگزاری، در این مورد با کارشناسان پشتیبانی سامانه سجام(۱۵۶۹) یا شرکت‌های کارگزاری تماس حاصل فرمایید.

با سلام محمود سلیمانی هستم در سجام.ثبت نام کردم و کد پی گیری گرفتم البته غیر حضوری حالا چکار کنم .احراز هویت هم در حال بار گذاری است .ممنون

با سلام و احترام
فرآیند کلی اخذ کد بورسی شامل مراحل زیر است:
۱) ثبت‌نام اینترنتی در سامانه سجام و دریافت کد ۱۰ رقمی
۲) مراجعه به یکی از دفاتر پیشخوان منتخب یا شعب شرکت‌های کارگزاری جهت احراز هویت سجام و تکمیل فرم‌های شرکت کارگزاری جهت صدور کد بورسی(در آینده نزدیک سیستم احراز هویت غیرحضوری سجام راه‌اندازی می‌شود)
۳) صدور مجوز معاملات آنلاین و آفلاین توسط شرکت کارگزاری پس از ۲ الی ۵ روز کاری(این بازه زمانی بسته به شرایط هر شرکت کارگزاری متفاوت است)
۴) ارسال نام کاربری و رمز عبور پنل معاملاتی کارگزاری به ایمیل سرمایه‌گذار
پس از ورود به سامانه و شارژ حساب معاملاتی، امکان خرید و فروش مستقیم اوراق بهادار را خواهید داشت.

آیا با داشتن کد بورس میتوان در چند کارگزاری فعالیت داشت

با سلام و احترام
بله، با کد بورسی صادر شده برای هر فرد حقیقی یا حقوقی می‌توان، در شرکت‌های کارگزاری مختلف اقدام به افتتاح حساب معاملاتی نمود.

سلام خسته نباشید چند روز پیش احراز هویت انجام دادیم… دیروز کد معاملاتی برامون ازطریق پیامک اومد… بعد وارد کارگزاری میشم مینویسه برای احراز هویت به دفت پیشخوان برید… درصورتی که سجام ثبت نام کردیم به دفتر پیشخوان رفتیم احراز هویت تایید شده حالا باید چکار کنیم ممنون…

با سلام دوست عزیز
شما احراز هویت سجام را انجام داده اید.برای کارگزاری هم باید احراز هویت انجام شود

اگه ایمیل نداشته باشم نام کاربری و رمز ورود برام پیامک میشه یانه؟

با سلام دوست عزیز
نام کاربری و رمز ورود علاوه پیامک، ایمیل هم می شود

سلام‌مراحل‌بعداز‌گرفقن‌کد‌بورسی‌را‌توضیخ‌بدید‌ممنون‌

باید احراز هویت بشین و در یک کارگزاری هم ثبت نام کنید و احراز هویت بشید تا اطلاعات کاربریتون برای خرید و فروش ارسال بشه

باسلام ببخشید من شنبه برای احراز هویت کد بورسی و کارگزاری به پیشخوان منتخب رفتم برای عرضه اولیه می‌خوام ثبت نام کنم اما پیام اومده میگه برای احراز هویت کارگزاری به پیشخوان دولت برید حتی هزینه هم پرداخت کردم مشکل از کجاست؟?

با سلام دوست عزیز
شما علاوه بر احراز هویت سجامی برای کارگزاری هم باید احراز هویت انجام بدهید

سلام
میشه راهنمایی کنید چطور باید برای افراد زیر ۱۸ سال توی سجام و کارگزاری ثبت نام کرد؟ و آیا میشه برای فرد بی سواد توی کارگزاری ثبت نام کرد؟ چون کپی مدرک تحصیلی جزو مدارک مورد نیاز کارگزاری ها عنوان شده
ممنون

سلام بله میشه تحت تکلف پدر

سلام من در سایت سجام ثبت نام کردم وکد پیگیری ده رقمی دریافت کردم میخاستم بدونم برای دریافت کد بورسی چه مدارکی نیاز هست ومدرک تحصیلی لازم هست داشته باشم

سلام بعضی از کارگزاریا مدرک هم میبینن ولی شناسنامه و کارت ملی الزامی هست

کدمعلاملاتی بعد از احراز هویت در سجام ارسال میشه؟!؟اچقد طول میکشه ارسال شه؟!؟
لطفا جواب بدید

با سلام دوست عزیز
بعد از احراز هویت سجام و احراز هویت برای کارگزاری کد معاملاتی تا یک هفته ارسال می گردد.البته امکان تاخیر بدلیل حجم بالای تقاضا متصور می باشد

باسلام ودرودفراوان امروزپدرم بازنشست هستندومستاجرازشون پرسیدم آیا میخویدسهام عدالتت رو آزادانتخاب کنم روش مستقیم وپدرم بنده خدااطلاعی ازسهام نداره گفت هرطورمیدانی عمل کن و فرم سجام پرکردم و عددپیگیری ده رقمی هم به موبایلم ارسال شد اماپشیمان شدم آزادسازی کردم سهام عدالت چون بلدنیستیم باهاش کارکنیم و ده هزار هم پرداخت کردم درسامانه چطورمیتونم به حالت قبلی سهام عدالت بنده خداپدرم برگردونم?

با سلام دوست عزیز
تا تاریخ ۱۵ خرداد از طریق سامانه سهام عدالت امکان تعییر روش آزادسازی میسر می باشد

سلام. من احراز هویت اینترنتی انجام دادم و پیامک تایید هویت برام ارسال شد اما کد بورسی ارسال نشده.
چقدر طول میکشه کد بورسی ارسال بشه و بعد از دریافت کد بورسی باید کارگزاری انتخاب‌کنم و‌اونجا هم تایید هویت بشم؟

با سلام دوست عزیز
بعد از سپری شدن زمان تکمیل فرآیند احراز هویت کد بورسی برای شما پیامک می شود. سپس با انتخاب کارگزاری و اخذ نام کاربری و رمز امکان ورود به معاملات بر خط برای شما بوجود می آید.

سلام خسته نباشید
من احراز هویت غیرحضوری سامانه سجام رو انجام دادم و هنوز تاییدیه ای برام نیومده
حالا تا جواب احراز هویت سجام بیاد میتونم برم دفترپیشخوان کارگزاری خودمو انتخاب کنم؟؟
یا حتما باید جواب احراز هویت سجام بیاد!

ممنونم

باسلام دوست عزیز
ابتدا باید احراز هویت سجام انجام پذیرد.

سلام دوست عزیز ممنون از پاسخگویی شما
ببخشید من با سیگنال احراز هویت کردم و تایید شده و کدمعاملاتی (٣ حرفی و ۵ رقمی) برام ارسال شده. الان حضوری باید برم کارگزاری که مدنظرمه ؟ نمیشه بقیه مراحلم اینترنتی برم و لازم نباشه برم کارگزاری ؟

سلام خواهش میکنم
از طریق کد بورسی میتونین به صورت اینترنتی در کارگزاری ثبت نام کنید

سلام
من میخوام واسه مادرم کد بورسی از طریق برنامه سیگنال بگیرم،اما چون سواد نداره
نمی تونه اون ویدیو و متن مرحله آخر رو ضبط کنه،،،باید چیکار بکنم.
آیا راهه دیگه داره

با سلام دوست عزیز
فعلا راهکاری برای افراد بیسواد وجود نداره سعی میکنیم در اپدیت های بعدی این مشکل برطرف بشه.

با سلام.مدت زمان ثبت نام در سایت سجام وابراز هدیت ودریافت کد بورس تا کی هست؟

باسلام دوست عزیز
بعد ازاحراز هویت تا یک هفته برای ارسال کد بورسی زمان لازم است

با سلام، من سجامی شدم و احراز هویتم تایید شده برای ورود به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه هر چقدر برام کد تایید ارسال میشه اشتباه خست و نمیتونم وارد سامانه بشم، ممکنه راهنمایی کنید که مشگل از کجاست؟

با سلام دوست عزیز
از دفاتر پیشخوان پیگیری کنید

سلام تا چه زمانی برای دریافت کد بورسی فرصت داریم؟

باسلام دوست عزیز
کد بورسی بعد از احراز هویت تخصیص می یابد

سلام خسته نباشید من از مشتریان کارگزاری آگاه هستم برای من کد بورسی از طریق اس ام اس ارسال شده و نه در سایت و نه در برنامه ثبت شده روش ثبت کد چجوریه؟

با سلام دوست عزیز
ثبت چه کدی به چه شکل است؟

سلام من کد بورسی را از طریق سجام دریافت کردم. برای ثبت نام در یک کارگزاری باید مراجعه حضوری داشته باشم؟

با سلام دوست عزیز
بعد از ثبت اطلاعات برای احراز هویت باید مراجعه داشته باشید

سلام
من در سجام ثبت نام کردم و کد پیگیری گرفتم و بعد از طریق اپلیکیشن سیگنال احراز هویت کردم. اما نتیجه ای برام اس ام اس نشده تا الان. بعد رفتم به صورت اینترنتی کارگزاری آگاه ثبت نام کردم. . تا این لحظه کد بورسی برام صادر نشده. آیا مشکلی در روند کار هست یا اینکه اگر درست انجام شده چه قدر زمان میبره که کد بورسی برام ارسال بشه؟
ممنونم

با سلام دوست عزیز
متقاضیان محترم سیگنال لطفا توجه کنید:
در صورتی که بنا به هر دلیلی بعد از پرداخت وجه، موفق به تکمیل احراز هویت غیرحضوری با اپ سیگنال نشدید، ابتدا حتما آخرین نسخه اپ سیگنال (۲٫۴٫۴ یا بالاتر) را از گوگل پلی و کافه بازار دانلود و نصب نموده سپس بدون نیاز به پرداخت مجدد وجه با گوشی خود یا گوشی فردی دیگر مراحل احراز هویت را از ابتدا انجام دهید تا مشکل شما برطرف شود.
لازم به ذکر است برای افراد زیر ۱۸ سال و افرادی که کارت ملی هوشمند ندارند، در حال حاضر امکان استفاده از این سامانه میسر نیست.
پس از دریافت پیامک مبتنی بر موفقیت آمیز بودن فرآیند، نتیجه احراز هویت حداکثر تا یک هفته برای شما ارسال می‌شود.

سلام من احراز هویت کردم اما برای رفتن به ips برای مدیریت سهام بورس نام کاربری و رمز عبور میخواهد
رمز عبور و نام کاربری را باید از کجا بگیرم؟ لطفا کمک کنید

با سلام دوست عزیز
سهامداران یک روز کاری پس از ارایه درخواست استفاده از سیستم می توانند با مراجعه به سایت شرکت، از این سیستم استفاده نمایند. بدین منظور سهامدار باید نام کاربری و کلمه رمز که بصورت چاپ شده در هنگام مراجعه حضوری به وی تحویل داده شده را در محل های مربوطه وارد نماید.به دفاتر پیشخوان دولت معرفی شده توسط ips در سراسر کشور مراجعه نمایید.

سلام،راهنمایی کنید تورو خدا
من کد بورسی خودم و خانمم اومده و در پست بانک گفتیم کارگزاری مفید ولی برا پدر مادر و برادر و خواهرم فقط کد بورسی اومده اونا پست بانک نگفتن کارگزاری مفید .میخاستم بدونم الان که کد بورسیشون اومد در هر کار گزاری میتونن ثبت نام کنند یا نه
کلیه ثبت نام ها برای کد بورسی از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی بوده

با سلام دوست عزیز
باید یک کارگزاری را انتخاب کنید. پس ازتکمیل اطلاعات و احراز هویت مجدد برای کارگزاری امکان معامله در بازار برای شما فراهم می شود.

سلام من کارت ملیمو گم کردم و هنوزم صادر نشده برای ثبت نام تو کارگزاری چیکار کنم؟

باسلام دوست عزیز
متقاضی باید دارای کارت ملی هوشمند یا رسید آن باشد

سلام ببخشید من سال ۹۷ کد بورسی گرفتم و در سجام هم ثبت نام کردم ولی احراز هویت نشدم. نیاز هست الان برای احراز هویت در سجام اقدام کنم؟ اگر احراز هویت نکنم مشکلی پیش نمیاد؟

با سلام دوست عزیز
دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار گفت: سجام یکی از سامانه‌های زیر ساختی در بازار سرمایه کشور است که در آینده می‌تواند بسیاری از خدمات مورد نیاز سهامداران را به راحتی در اختیار آن‌ها قرار دهد. حضور سهامداران به صورت الکترونیکی در مجامع، دریافت سود سهام از سپرده‌گذاری و اطلاع از سودهای قابل دریافت آن‌ها از ناشرین از جمله خدماتی است که سرمایه‌گذاران در آینده می‌توانند با سجامی شدن دریافت کنند.
وی با تاکید بر اینکه ثبت اطلاعات در این سامانه برای سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی الزامی است، گفت در آینده هیچ شخص حقیقی و حقوقی نمی‌تواند بدون ثبت و تایید اطلاعات در این سامانه به نشانی sejam.ir ، در بازار سرمایه خدماتی از قبیل خرید و فروش اوراق بهادار و صدور و ابطال واحدهای صندوق های سرمایه گذاری و … را دریافت کند.

سلام. بعداز دریافت کدرهگیری ده رقمی از طریق پیامک میتونیم بقیه مراحل رو اینترنتی طی کنیم؟ (دیگه لازم نباشه پیش خوان دولت و کارگزاری بریم)

با سلام دوست عزیز
احراز هویت سجام به صورت غیر حضوری انجام می شود ولی برای کارگزاری لازم است مراجعه کنید

درود، من تو سجام اطلاعاتم رو وارد کردم مبلغ رو هم واریز کردم، با موفقیت واریز شد ولی باز برگشت به همون صفحه قبل، مشکل چیه؟

با سلام دوست عزیز
در صورتی که در مرحله ای از ثبت نام از روند ثبت نام خارج و یا از ادامه آن دست برداریم چگونه می توانیم دوباره ثبت نام را ادامه دهیم ؟
با کلیک بر روی ورود به سجام با ورود شماره تماس ثبت کرده همانند ورود به به ثبت نام می توانید وارد مراحل ثبت نام پیش برده شوید و ثبت نام را ادامه دهید .
بعد از پرداخت موفق در مراحل ثبت نام جهت ادامه ثبت نام می توان با ورود به سجام می توان اطلاعات ثبت شده را ویرایش نمود .

سلام
من از طریق سامانه سجام ثبت نام کردم و احراز هویت غیرحضوری انجام دادم و کد بورسی دریافت کردم. ولی الان این کد بورسی برای فعالیت در بازار بورس کافی نیست و باید در یک کارگزاری ثبت نام کرد. در حالیکه از همون اول میشد در کارگزاری ثبت نام کرد و هم کد بورسی دریافت کرد و هم تونست در بازار بورس فعالیت کرد و نیازی به مراجعه به سجام نبود. الان هم با توجه به شلوغی دفاتر پیشخوان دولت واقعا احراز هویت حضوری غیرممکن هست. راهی وجود داره برای فعالیت در بازار بورس که فقط با کد بورسی انجام بشه؟

با سلام دوست عزیز
به دلیل حجم بالای مراجعات کارگزاریها احراز هویت سجام را انجام نمی دهند و به دفاتر پیشخوان ارجاع می دهند.قبل از این ازدحام متقاضی کارگزاری ها و دفاتر پیشخوان کلیه امور را انجام می دادند.اطلاعات را در سجام و کارگزاری ثبت می کردند و الباقی داستان اما در حال حاضر متقاضی باید اطلاعات خود را ثبت کند سپس برای احراز هویت مراجعه کند.از پشتیبانی کارگزاری ها استعلام کنید اگر احراز هویت غیر خضوری داشته باشند راهنمایی می کنند

سلام من به صورت انلاین در سامانه سجام ثبت نام کردم و احراز هویت هم از طریق سیکنال انجام دادم و کارگزاری خود را انتخاب و ثبت نام را به صورت انلاین انجام دادم ایا برا احراز هویت کارگزاری باید حتما کد بورسی برام ارسال شود یا میتوانم قبل از دریافت کد بورسی برا احراز هویت کارگزاری به پیشخوان مراجعه کنم.

با سلام دوست عزیز
بله می توانید قبل از اسال کد بورسی احراز هویت کارگزاری را انجام دهید

سلام من در سامانه سجام ثبت نام کردم و احزار هویت الکترونیکی انجام دادم حالا باید چه کاری انجام بدم؟

سلام کد بورسی براتون ارسال میشه

سلام وقت بخیر. من در کارگزاری آگاه ثبت نام کردم ولی در سجام ثبت نشد.باز در سامانه سجام ثبت نام کردم ولی برام پیام اومده ک شماه همراهی ک با ان در سامانه سجام ثبت نام کرده اید معتبر نمیباشد. یعنی چی؟ و اینکه شماره همراه حتما باید ب اسم خودم باشه یا فرقی نمیکنه. و اینکه نام شعبه و کد شعبه کارت بانکی در سامانه سجام اشتباه وارد کردم و نمیتونم ویرایش کنم باید چیکار کنم ولی شماره حساب و شماره شبا صحیح وارد شده

سلام فرقی نمیکنه شماره خودتون باشه یا نه ولی وقتی کد سجام اس ام اس میشه یادداشت کنین برای احراز هویت

سلام من در سجام ثبت نام کردم و کد بورسی هم گرفتم و احراز هویت شدم اما وقتی در سایت ذی نفعان میرم لیست سهامم نمیاد.مشکل کجاست؟ باید از طریق کارگزاری هم احراز هویت بشیم؟ اگه آره،باید حضوری مراجعه کنیم به پیشخوان؟

با سلام دوست عزیز
سهام عدالت فقط از طریق سامانه sahamedalat.ir قابل استعلام است. باید یک کارگزاری را انتخاب کنید. پس ازتکمیل اطلاعات و احراز هویت مجدد حضوری برای کارگزاری امکان معامله در بازار برای شما فراهم می شود.

با سلام من از خیلی وقت پیش کد بورسی دارم و اون زمان نیازی به ثبت نام سجام نبود. اکنون در سجام ثبت نام کردم آیا لازم است برای احراز هویت اقدام کنم؟

من روش مستقیم را انتخاب کردم با موفقیت هم ثبت شده، اما وقتی وارد سامانه سهام عدالت دات آی آر میشوم پیغام میاد که شما روش مستقیم را انتخاب نکرده اید

با سلام دوست عزیز
سهامداران می بایست قبلا در سامانه خصوصی سازی روش سهامداری مستقیم را انتخاب کرده باشند.
– ورود به سامانه از طریق شماره تلفن همراه معتبر متعلق به کد ملی شما که قبلا توسط سهامدار در سایت خصوصی سازی اعلام شده ، صورت میپذیرد.
– در صورت عدم موفقیت در ورود می توانید مشخصات و تلفن همراه خود را در http://www.samanese.ir ویرایش نمایید.
*** تاریخ آخرین بروزرسانی اطلاعات از سازمان خصوصی سازی ۱۳۹۹/۰۳/۰۷ می باشد. لذا در صورت ویرایش مشخصات و یا انتخاب روش مستقیم بعد از این تاریخ ، در بروز رسانی های آتی امکان مشاهده برای شما فراهم می باشد. ***

سلام برا احراز هویت کارگزاری میشه از کارت دانشجویی استفاده کرد؟

سلام کارت ملی و شناسنامه مهمه

سلام
من سهام عدالت ندارم . آیا می تونم در سجام ثبت نام کنم؟

با سلام دوست عزیز
بله امکان ثبت نام برای همه وجود دارد

سلام
من خارج از کشورم و کارت ملی الکترونیکی ندارم
میشه کد رو گرفت با این وجود

باسلام دوست عزیز
متقاضی باید دارای کارت ملی هوشمند یا رسید آن باشد

سلام
پس از احراز هویت غیر حضوری سجام باید برای کار گزاری هم احراز هویت بشیم تا رمز عبور فعال بشه چون نزدیک یک ماهه کد معاملاتی اومده ولی کار گزاری رمز نمی فرسته

باسلام دوست عزیز
بله باید احرازهویت انجام شود

سلام آیا برای کودکان میتوان کد بورسی گفت؟

با سلام دوست عزیز
بله ولی کودک می تواند برای گرفتن کد بورسی اقدام کند

با سلام. چرا با وارد کردن شماره رسید کارت ملی ، ادامه احراز هویت غیرحضوری امکانپذیر نمی باشد.

با سلام دوست عزیز
برای نمایش اطلاعات رسید تعویض کارت ملی حداقل باید ۴۸ ساعت از صدور آن گذشته باشد. اگر رسید برای زمان بیش از این مدت می باشد با پشتیبانی شرکت تماس بگیرید

سلام. چرا با وارد کردن کد پیگیری کارت ملی(رسید کارت ملی) امکان ادامه احراز هویت غیرحضوری وجود ندارد.

با سلام دوست عزیز
برای نمایش اطلاعات رسید تعویض کارت ملی حداقل باید ۴۸ ساعت از صدور آن گذشته باشد. اگر رسید برای زمان بیش از این مدت می باشد با پشتیبانی شرکت تماس بگیرید

سلام،به صورت حضوری در دفتر پیشخوان دولت برای احراز هویت در تاریخ ۱۰ تیر اقدام کردم،امروز که ۱۷تیر ماه است هنوز کد بورسی برای بنده ارسال نشده!!!چه طور واز کجا میتوانم پیگیری کنم؟؟

با سلام دوست عزیز
با مراجعه به سایت سجام در قسمت ویرایش اطلاعات از روند سجام خود آگاه شوید

باسلام کارت ملی هوشمند اگه نداشته باشیم با گواهینامه هوشمند یا شناسنامه نمیشه

با سلام دوست عزیز
خیر

برای انجام معاملات انلاین مدرک تحصیلی لیسانس لازم است؟!

باسلام دوست عزیز
طبق دستور‌العمل جدید معاملات برخط (آنلاین)، افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند بدون داشتن مدرک دیپلم، تنها با در دست داشتن مدارک احراز هویت و اطلاعات حساب بانکی، به سامانه معاملاتی آنلاین دسترسی پیدا کنند.

با سلام
آیا برای گرفتن کد معاملاتی نیاز ب کارت ملی هوشمند هست؟؟؟

خیر ولی کارت ملی لازم است

باسلام جها دریافت کد بورس برای شرکت پیمانکاری یا همن شخص حقوقی بعد از دریافت کد رهگیری باید چه اقدامی انجام داد

باسلام دوست عزیز
با مدارک به دفاترپیشخوان مراجعه کنید

چگونه می توان از خارج از کشور بدون دریافت کد از طریق موبایل کد بورسی قبلی را دومرتبه فعال کرد؟ و یا اینکه کد بورسی جدیدی دریافت نماییم.

باسلام دوست عزیز
درحال حاضر این امکان وجود ندارد

سلام بدون داشتن مدرک دیپلم میشه خرید و فروش بورسی کرد ؟

باسلام دوست عزیز
طبق دستور‌العمل جدید معاملات برخط (آنلاین)، افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند بدون داشتن مدرک دیپلم، تنها با در دست داشتن مدارک احراز هویت و اطلاعات حساب بانکی، به سامانه معاملاتی آنلاین دسترسی پیدا کنند.

سلام
آیا افراد بی سواد هم می تونند کد بورسی بگیرن و خرید و فروش کنند ؟

باسلام دوست عزیز
دریافت کد بورسی برای تمام افراد با هر سن و سطح تحصیلی امکان پذیر است. طبق دستور‌العمل جدید معاملات برخط (آنلاین)، افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند بدون داشتن مدرک دیپلم، تنها با در دست داشتن مدارک احراز هویت و اطلاعات حساب بانکی، به سامانه معاملاتی آنلاین دسترسی پیدا کنند.

سلام
ایا برای دریافت کد بورسی حتما باید سیمکارت به نام خودمان باشد؟

باسلام دوست عزیز
برای احرازهویت غیرحضوری این الزام وجود دارد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

بورس، سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار

شرکت کارگزاری آگاه مفتخر است برای تسهیل و بهبود ارائه خدمات گسترده به علاقمندان بازارهای بورس و اوراق بهادار، خدمتی نوین و منحصر به فرد در زمینه صدور کد بورسی و معاملاتی به صورت غیرحضوری و در محل مشتریان معرفی نماید.

علاقمندان و فعالان بورسی کافیست با صرف چند دقیقه، اطلاعات خود را در سیستم غیرحضوری دریافت کد بورسی کارگزاری آگاه به آدرس ex.agah.com وارد نموده و به این طریق برای افتتاح حساب و دریافت کد بورسی اقدام نمایند.

در آگاه اکسپرس پس از پایان ثبت مشخصات، مابقی فرآیند کدگیری برای مناطق مختلف کشور به صورت غیرحضوری (بدون نیاز به مراجعه به شعب کارگزاری آگاه) قابل انجام است.

در حال حاضر در بیشتر شهرهای کشور (مشاهده لیست شهرهای تحت پوشش) فرآیند کدگیری در منزل یا محل کار مشتریان (حسب تمایل مشتری) انجام می‌شود و به زودی به سرتاسر ایران توسعه خواهد یافت.

چگونه بعد از احراز هویت کد بورسی بگیریم

شهرهای تحت پوشش برای دریافت کد بورسی غیرحضوری

اگر قصد بهره‌مندی از نرم‌افزارها و خدمات منحصر به فرد کارگزاری آگاه شامل:

و بسیاری خدمات متنوع دیگر را دارید، همین حالا در آگاه اکسپرس ثبت نام کنید.

توجه: قبل از شروع ثبت نام، اسکن کارت ملی، اسکن شناسنامه را در رایانه خود آماده داشته باشید و مشخصات دقیق شخصی جهت واردکردن در فرمها در دسترس شما باشد. شما پس از ورود به صفحه ثبت نام، 30 دقیقه زمان دارید تا اطلاعات را تکمیل کنید.

در ادامه راهنمای آگاه اکسپرس، به تشریح این سرویس خواهیم پرداخت. چون روند ثبت نام ممکن است کمی طول بکشد، در صورتی که وقت ندارید لینک این صفحه را ذخیره کنید و بعدا مراجعه نمایید.

لینک صفحه فعلی:  https://www.bourseiness.com/?p=30198

 

متقاضیان دریافت کد معاملاتی و یا آنلاین از کارگزاری آگاه می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام غیرحضوری این کارگزاری به نشانی ex.agah.com نسبت به درج مشخصات خود اقدام نمایند.

تصویر شماره ۱: سامانه آگاه اکسپرس و مطالعه راهنما

با ورود به سایت، متقاضی با یکی از دو حالت زیر مواجه خواهد شد:

الف) عضو بآشگاه هستم: در صورتی که متقاضی عضو بآشگاه کارگزاری آگاه است، با انتخاب گزینه “عضو بآشگاه هستم” می‌تواند علاوه بر ثبت نام و دریافت کد معاملاتی به صورت آنلاین، کلیه موارد از جمله امتیاز و ریال خود را که پیش از این در بآشگاه کسب کرده، حفظ کند. با انتخاب این گزینه لازم است متقاضی نام کاربری مورد استفاده در بآشگاه (که همان آدرس ایمیل) به همراه رمز عبور در کادرهای مربوطه وارد نموده سپس کلید “ادامه” را انتخاب کند.

تصویر شماره ۲: نحوه ثبت نام کاربران عضو بآشگاه برای دریافت کد بورسی و آنلاین در سامانه آگاه اکسپرس

تصویر شماره ۳: نحوه ثبت نام کاربران عضو بآشگاه برای دریافت کد بورسی و آنلاین در سامانه آگاه اکسپرس

ب) عضو بآشگاه نیستم: در صورتی که متقاضی عضو بآشگاه کارگزاری آگاه نباشد، لازم است در صفحه ورود، کلید “ادامه” را انتخاب کند تا به مرحله بعد منتقل شود.

تصویر شماره ۴: نحوه ثبت نام افرادی که عضو بآشگاه نیستند، برای دریافت کد بورسی و آنلاین در سامانه آگاه اکسپرس

در این صفحه متقاضی می‌تواند نسبت به تکمیل اطلاعات اولیه خود اقدام نماید. پس از تکمیل اطلاعات مربوطه با انتخاب گزینه بعدی، کلیه اطلاعات این بخش ذخیره و متقاضی به مرحله بعد هدایت خواهد شد.

تصویر شماره ۵: نحوه ثبت نام افرادی که عضو بآشگاه نیستند، برای دریافت کد بورسی و آنلاین در سامانه آگاه اکسپرس

در صورتی که متقاضی پیش از این در بآشگاه کارگزاری آگاه عضو نبوده باشد (قسمت ب بند ۲)، پس از ثبت اطلاعات اولیه، به عضویت بآشگاه در خواهد آمد. در این بخش یک کد فعالسازی ۴ رقمی به شماره موبایل و آدرس ایمیل ایشان ارسال خواهد شد. با ثبت این کد فعالسازی در صفحه مربوطه، عضویت متقاضی در بآشگاه تکمیل شده و می‌تواند روند تکمیل فرم‌های کدگیری را انجام دهد.

تصویر شماره ۶: ثبت کد فعالسازی و یا درخواست ارسال مجدد کد فعالسازی در سامانه آگاه اکسپرس

تصویر شماره ۷: نحوه ثبت نام افرادی که عضو بآشگاه نیستند، برای دریافت کد بورسی و آنلاین در سامانه آگاه اکسپرس

در این مرحله متقاضی پس از تکمیل اطلاعات شناسنامه‌ای و درج آدرس پستی محل سکونت خود به صورت کامل، برای ادامه مراحل می‌تواند گزینه “بعدی” را انتخاب نماید.

تصویر شماره ۸: تکمیل اطلاعات هویتی برای دریافت کد بورسی و آنلاین در سامانه آگاه اکسپرس

در این بخش لازم است متقاضی نسبت به درج مشخصات شغلی و تحصیلی خود اقدام نموده و گزینه “بعدی” را انتخاب نماید.

تصویر شماره ۹: تکمیل اطلاعات شغلی و تحصیلی برای دریافت کد بورسی و آنلاین در سامانه آگاه اکسپرس

لازم است متقاضی مشخصات حساب بانکی خود شامل نام بانک، نوع حساب، نام شعبه، کد شعبه، شماره حساب وشماره شبا خود را در این صفحه درج نموده و پس از بارگذاری (آپلود) تصاویر مربوط به شناسنامه  و کارت ملی، گزینه “بعدی” را انتخاب نماید.

تصویر شماره ۱۰: تکمیل اطلاعات یانکی و الصاق تصاویر شناسنامه و کارت ملی در سامانه آگاه اکسپرس

توجه ۱: با توجه به ارائه خدمات بازار سرمایه توسط بانک ملت و بانک سامان در زمینه برقراری ارتباط بین حساب بانکی و حساب معاملاتی، پیشنهاد می‌شود حساب معرفی شده توسط متقاضی مربوط به یکی از دو بانک مذکور باشد.

توجه۲: بارگذاری تصاویر الزامی نیست.

در این بخش متقاضی این امکان را دارد تا کلیه اطلاعات درج شده در سامانه را مشاهده نماید و در صورت نیاز نسبت به اصلاح احتمالی اطلاعات اقدام نماید. برای اصلاح می توان از گزینه قبلی در هر صفحه استفاده نمود.

تصویر شماره ۱۱: امکان مشاهده و مرور اطلاعات ثبت شده در سامانه آگاه اکسپرس

در این بخش متقاضی می‎تواند بر اساس شهر محل سکونت خود، یکی از ۳ روش کدگیری مراجعه به شعبه (حضوری)، کدگیری در محل شما(غیرحضوری) و یا مراجعه به دفاتر پستی (نیه حضوری) را انتخاب نماید. در صورت انتخاب روش مراجعه به شعبه، لیست کلیه شعب کارگزاری در استان و شهر مورد نظر متقاضی نمایش داده می‎شود. در صورت انتخاب گزینه مراجعه به دفاتر پستی، لیست دفاتر پستی در استان و شهر انتخابی متقاضی نمایش داده خواهد شد.

علاوه بر این مشتری میتواند با انتخاب کدگیری در محل شما، از امکان سرویس احراز هویت کدگیری در آدرس محل سکونت یا محل کار خود بهره مند شود.

تصویر شماره ۱۲: انتخاب روش احراز در سامانه آگاه اکسپرس

تصویر شماره ۱۳: انتخاب روش مراجعه به دفاتر پستی برای احراز هویت در سامانه آگاه اکسپرس

پس از انتخاب نوع روش احراز، لازم است متقاضی با انتخاب “صحت اطلاعات وارد شده را تایید می‌نمایم” اطلاعات ثبت شده را تایید نموده و گزینه “ثبت نهایی” را انتخاب کند.

چگونه بعد از احراز هویت کد بورسی بگیریم

پس از ثبت نهایی اطلاعات، در صورتی که مغایرتی در اطلاعات ثبت شده وجود نداشته باشد، متقاضی می تواند از فرم های تکمیل شده پرینت تهیه کند.

برای مراجعه به دفاتر پستی ارائه پرینت این فرم ها توسط متقاضی الزامی است.

الف) در صورت انتخاب روش غیرحضوری: پس از تکمیل فرم های مربوطه و انجام هر هشت مرحله قبل، چنانچه اطلاعات درج شده صحیح باشد، ظرف مدت حداکثر ۴۸ ساعت کاری آینده در تهران و یک هفته آتی در سایر شهرها، از طرف کارگزاری با متقاضی تماس گرفته خواهد شد. در تماس مذکور تاریخی برای احراز هویت و حضور نماینده کارگزاری در محلی که مورد نظر متقاضی است تنظیم خواهد شد.

پس از آن نماینده کارگزاری در تاریخ تنظیم شده در آدرس مورد توافق حضور خواهد داشت و مراحل احراز هویت انجام می‌شود. پس از تکمیل مراحل احراز، مدارک متقاضی توسط نماینده کارگزاری به متصدیان پذیرش در کارگزاری تحویل داده خواهد شد و با تایید اطلاعات توسط متصدیان و ثبت اطلاعات در سامانه شرکت بورس، کد معاملاتی یا کد آنلاین (یا هردو) ظرف مدت حداکثر ۳ الی ۵ روز کاری بعد، صادر و به شماره موبایل و ایمیل مشتری ارسال خواهد شد.

ب) در صورت انتخاب روش حضوری: پس از تکمیل فرم‌های مربوطه و انجام هر هشت مرحله قبل، متقاضی می‌تواند در ایام و ساعات کاری به نزدیکترین شعبه محل سکونت خود مراجعه نماید. پس از انجام احراز هویت در شعبه کد معاملاتی بورس حداکثر ۲ روز کاری بعد و کد آنلاین ظرف مدت حداکثر ۳ روز کاری بعد، صادر و به شماره موبایل و ایمیل مشتری ارسال خواهد شد.

متقاضی می‌تواند از طریق سایت ex.agah.com در هر مرحله روند کدگیری خود را دنبال نماید. برای این کار لازم است در صفحه مذکور آدرس ایمیل (به‌عنوان نام کاربری) و رمز عبور خود (که در زمان ثبت نام وارد نموده‌اید) را درج نموده و گزینه “ورود” را انتخاب نماید.

در زمان احراز هویت ( به صورت حضوری و غیر حضوری) ارائه مدارک زیر الزامی است:

چنانچه تکمیل اطلاعات در سامانه توسط مشتری بیش از ۳۰ دقیقه به طول انجامد، ادامه روند ثبت نام متوقف خواهد شد و لازم است متقاضی با استفاده از نام کاربری و رمز عبور مجدداً وارد سامانه شود. در این حالت، متقاضی به آخرین صفحه ای که اطلاعات آن را ثبت نموده منتقل خواهد شد و نیازی به تکمیل اطلاعات قبلی ندارد.

شایان ذکر است با تکمیل این فرم، ثبت نام متقاضی به صورت خودکار در سایت بآشگاه کارگزاری آگاه نیز انجام خواهد شد و وی می‌تواند با استفاده از نام کاربری (ایمیل) و رمز عبور آن وارد سایت بآشگاه شده و از مزایای آن بهره مند شود.

پس از دریافت نام کاربری انلاین نیز با استفاده از گزینه تبدیل حساب کاربری به حساب مشتری در بآشگاه، متقاضی می تواند وضعیت حساب بآشگاه خود را تغییر داده و از مزایای بیشتری برخوردار شود.

کارگزاری آگاه امیدوار است که با راه‌اندازی این خدمت، توانسته باشد گامی موثر در جهت مشتری مداری و جلب رضایت سرمایه‌گذاران محترم بازار سرمایه، بردارد.

خلاصه مراحل صدور کد بورسی و کاربری معاملات آنلاین در سامانه آگاه اکسپرس به ترتیب زیر است:

با آگاه اکسپرس سرعت و سهولت در دریافت کد معاملاتی را تجربه کنید. با سامانه ثبت نام غیرحضوری کارگزاری آگاه می‌توانید در هر زمان نسبت به تکمیل مشخصات خود اقدام نموده و در وقت و هزینه خود صرفه جویی نمایید.

در بخش دیدگاه‌های همین صفحه می توانید سوالات، مشکلات، انتقادات و پیشنهادات خود را بیان فرمایید.

پس از عضویت و دریافت کد بورسی غیرحضوری، برای یادگیری بورس می‌توانید از آموزش‌های سایت بورسینس برای پیشرفت در بورس استفاده کنید:

پکیج ویژه و کامل آموزش ورود به بورس

دوره‌های حضوری بورس در تهران

سوال: من از یک کارگزاری دیگر سال‌ها پیش کدبورسی گرفتم ولی الان آنرا فراموش کرده‌ام. تکلیف چیست؟

جواب: از این بابت مشکلی نیست و شما می‌توانید طبق راهنمای بالا فرم‌ها را بصورت آنلاین پر کنید. در صورتی که دارای کدبورسی بوده باشید کارگزاری آگاه آن کد را یافته و براساس همان دسترسی شما را به سیستم معاملات آنلاین فراهم می‌کند.
یا اینکه خودتان می‌توانید به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بورس و اوراق بهادار مراجعه نمایید و اطلاعات کدبورسی خود را بدست آورید.

سوال: من از یک کارگزاری دیگر کدبورسی فعال دارم و با آن کارگزاری کار می‌کنم. آیا می‌توانم در کارگزاری اگاه نیز کد بورسی داشته باشم؟

جواب: بله. هیچ مشکلی از لحاظ کارکردن با چندین کارگزاری نیست. کدبورسی شما در همه جا یکسان خواهد بود و می‌توانید در چندین کارگزاری حساب معاملاتی داشته باشید.

سوال: من زیر 18 سال سن دارم و علاقه‌مندم کدبورسی دریافت کنم. لطفا راهنمایی کنید؟

جواب: شما می‌بایست همراه والدین و مدارک شناسایی به یکی از شعب کارگزاری مراجعه نمایید و از طریق آنها کدبورسی را دریافت کنید.
البته دسترسی شما به سیستم معاملات آنلاین فقط زمانی مقدور خواهد بود که سن‌تان بالای 18 سال و مدرک‌ تحصیلی حداقل دیپلم باشد.

سوال: چرا باید از کارگزاری آگاه کد بگیرم؟

جواب: تخفیف کارمزد کارگزاری به همه افراد (حتی سرمایه‌های زیر 1 میلیون تومان) + بسته‌های اعتباری + وام جهت معاملات سهام + آموزش رایگان از خدمات متمایز کارگزاری آگاه است که باعث شده این کارگزاری به یکی از پرطرفدارترین کارگزاری‌ها در بین معامله‌گران سهام با هر سرمایه‌ای تبدیل شود.

سوال: آیا بدون عضویت در کارگزاری و دریافت کد بورسی از کارگزاری‌ها، می‌توانم خرید و فروش سهام و اوراق بهادار انجام دهم؟

جواب: خیر، همه افراد (چه حقیقی و چه حقوقی) می‌بایست برای فعالیت در بورس از یکی از کارگزاری‌ها کد معاملاتی (کد بورسی) دریافت کنند.

سوال: خرید و فروش سهام بصورت آنلاین چگونه انجام می‌گیرد؟

جواب: در این رابطه در این مطلب توضیح داده‌ایم: نحوه انجام معاملات آنلاین سهام

توجه داشته باشید که سایت بورسینس معرفی کننده خدمات کارگزاری آگاه می باشد. اگر مشکلی در ثبت نام وجود دارد با شماره 02182154200 (پشتیبانی کارگزاری آگاه) تماس حاصل نمایید.

آدرس شعبه مرکزی کارگزاری آگاه : تهران – خیابان آفریقا – بعد از میرداماد – نرسیده به ظفر – بن بست پیروز – پلاک 13

قصد شروع سرمایه‌گذاری در بورس را دارید؟ اولین قدم این است که افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

در بورسینس با مقالات آموزشی، دوره‌های آنلاین و کتاب‌ها و… به شما کمک می‌کنیم درآمد بیشتری داشته باشید و سود بیشتری از سرمایه‌گذاری کسب کنید.
در توئیتر فالو کنید:
https://twitter.com/jahandide

یه جا خوندم که برای گرفتن کد بورسی امتحان میگیرن ، درسته امتحان باید بدیم ؟

بله یه آزمون ساده هست که بصورت 4 گزینه ای از شما گرفته میشه.

در چه زمینه تیی سوال میشه که امادگی داشته باشیم . چون تازه میخوام وارد این بازار بشم

نمونه سوالات رو در این صفحه ببینید

سلام
ممنون از زحمات شما
میخواستم بدونم سایت مرجعی هست که بتونم قیمت سهامها را ببینم ؟ مثلا برای ارزهای دیجیتال سایت کوین مارکپ کپ هست برا سهام هم سایت مرجعی هست ؟

در ضمن من از قایمشهر هستم میتونم کد بورسی بگیرم از اگاه؟

سلام، بله قیمت سهام رو میتونید در سایت tsetmc.com ببینید
امکان دریافت کد بورسی هست، طبق راهنمای همین صفحه عمل کنید

یه سوال دیگه من شهرم قایمشهر از استان مازندران هست
اگر مراجعه حضوری انتخاب کنم باید برم تهران ؟ یا نزدیکترین شعبه را از کجا میتونم مشاهده کنم ؟
و اگر از طریق پست بخوام این کار انجام شود باید مشخصات شخصی در اداره پست را بدم ؟

در این مورد لطفا با پشتیبانی تماس بگیرید 02182154200

متشکرم ، در رابطه با گرفتن نمایندگی یا راه اندازی شعبه اطلاعاتی دارین ؟ تو شهر ما اصلا کارگزاری نداره ،، مقداری سرمایه دارم

در این مورد با شماره 02182154800 تماس بگیرید

سلام
من 19سال پیش از 4تا شرکت سهام خریدم الان برای خرید و فروش انلاین باید چیکار کنم
شرکت های :
خگستر
فاراک
ایران خودرو
وسپه
لطفا توضیح بدید ممنون میشم

سلام، طبق راهنمای همین صفحه فرم افتتاح حساب در کارگزاری را در اینجا پر کنید
بعد از افتتاح حساب میتونید «درخواست انتقال کارگزار ناظر» را بدید تا سهامی که در اختیار دارید به حساب شما نزد کارگزاری آگاه منتقل بشه
بعد از اینکه کارگزار ناظر شما، کارگزاری آگاه شد میتونید این سهام رو بصورت آنلاین بفروشید

سلام
بنده مدرک سوم راهنمای دارم ولی دیپلم فنی حرفه ای اتو میکانیک دارم وبا همین مدرک شرکت هم ثبت کردم ایا می توانم در بورس کار کنم یا باید دیپلم بگیرم یا با مدارک شرکت می توانم کار کنم؟
متشکرم از توضیحات خوب تان

سلام، بستگی به خود شما داره که کد حقیقی بخواهید بگیرید یا کد حقوقی.
برای دریافت کد بورسی حقوقی مدارک متفاوتی لازمه از جمله اساسنامه شرکت و…
در این مورد با پشتیبانی مشتریان تماس بگیرید 02182154200

سلام
بعد از اینکه احراز هویت در کارگزاری انجام شد همکار شما اعلام کرد دو سه روزی زمان میبره کدبورس پیامک یا ایمیل بشه ولی همون شب وارد شدم دیدم کدی با 3 حرف اول نام خانوادگی وجود داره، آیا این سه حرف و 5 عدد کد بورسی است؟ و آیا مجاز به خرید و فروش هستم یا نه باید برام پیامک بشه؟
با تشکر

سلام، برای دریافت پاسخ با شماره 02182154200 تماس بگیرید

سلام آيا در سمنان كارگزاري داريد؟

سلام، سمنان نه متاسفانه.

سلام
یک سوال داشتم
مثلا شخصی 1000 سهم را خریداری می کندامروز و یک ماه دیگر میخواهد بفروشد.چقدر طول می کشه که فروش صورت بگیره؟

سلام
خرید و فروش سهام در بورس بین افراد مختلف صورت میگیره
بنابراین فروش سهام بستگی به این داره که خریداری برای سهام وجود داشته باشه یا نه
در اغلب نمادهایی که در بورس معامله میشن (مخصوصا سهام شرکتهای شناخته شده و بزرگ) معاملات روزانه با حجم بالایی در جریان هست و معمولا از لحاظ نقدشوندگی سهام مشکلی وجود نداره

باسلام در بورس اگر سهامی خریداری شد ولی شرکت مربوطه ورشکست شد.جبران خسارت بعهده کیست؟

سلام، در صورتی که شرکتی ورشکست شد و رای به انحلال شرکت داده شد کلیه دارایی های شرکت بفروش میرسه و بدهی های شرکت پرداخت میشه
هرچقدر باقی موند بین سهامداران تقسیم میشه

باسلام
بنده در سایت ثبت نام کردم . بعد 1 روز از کارگزاری توسط همکاراتون تماس گرفتند تا مدارکم رو به دفتر پیشخوان ببرم . بعد از تحویل مدارک و بعد از 1 روز متوجه شدم شماره شبای بانکی رو فراموش کردم . حالا بفرمایید راهکار ویرایش چیه و چطور باید شبای بانکی رو اضافه کنم ؟

سلام، در این رابطه با پشتیبانی تماس بگیرید: 02182154200

سلام. میخوام بورس کد معاملاتی بگیرم حساب بانکی برای این بورس حتما باید برای خودم باشه یا میتونه یکی از نزدیکان هم باشه؟

سلام، حساب بانکی حتما باید برای خود شما باشه.

سلام من كد بورسي در كارگزاري سپه. ساري رو دارم ميتونم براي اگاه هم اقدام كنم چكار باد انجام بدم ممنون

سلام، بله میتونید اقدام کنیدبرای تکمیل فرم اینجا کلیک کنید

سلام
آیا ثبت نام در سجام ضروری هست؟ احراز هویت چه مدت طول میکشه؟ آیا تا زمان احراز هویت نمیشه در کارگزاری افتتاح حساب کرد؟

سلام، بله ثبت نام در سجام ضروریه.
احراز هویت خیلی طول نمیکشه
میتونید در کارگزاری افتتاح حساب رو انجام بدید

با سلام و تشکر از سایت خوب شما
بنده کد بورسی دریافت کرده ام.
لطفا راهنمایی بفرمایید مراحل بعدی جهت انجام خرید و فروش آنلاین سهام چیست؟
آیا فایل یا سایتی مبنی بر آموزش مراحل بعدی موجود هست؟
با تشکر فراوان

سلام وقت بخیر
برای مراحل بعدی میتونید از منابع آموزشی که کارگزاری از طریق سایتش در اختیار شما گذاشته اطلاعات لازم رو کسب کنید.

سلام ؛وقت عالی بخیر
برای بار اول برای دریافت کد بورسی در سامانه سجام ثبت نام کردم و تا مرحله احراز هویت یعنی تا تایید دفتر پیشخوان جلو رفتم و همچنین کد پیگیری در سامانه سجام هم برایم پیامک شد.با تلفن پشتیبانی که تماس گرفتم گفتنند باید منتظر پیامک مراجعه به دفاتر پیشخوان باشید و ممکنه 3 ماه طول بکشه.
کلا مراحل کار برای دریافت کد بورسی از این به بعد چیه؟ و بیرجند کارگزار دارد؟

سلام، وقت شما بخیر
اگه بتونید بصورت حضوری و همراه با مدارک موردنیاز به یکی از شعب کارگزاری مراجعه کنید فرایند خیلی کوتاه خواه بود و پس از تحویل مدارک، در حد 2-3 روز طول میکشه
البته نیازی به ماندن در شهر موردنظر به مدت 2-3 روز نیست و کافیه مدارک رو تحویل بدید
متاسفانه کارگزاری آگاه در بیرجند شعبه ای نداره، نزدیکترین شعبه به شما در مشهد هست
میتونید با شعبه مشهد تماس بگیرید تا اگر راه دیگری هست شما رو راهنمایی کنن 05138417514

سلام.هنوزم هستین. من میخوام بورس شرکت کنم .تو مشهد که بورس نیست چکار کنم

سلام، طبق راهنمای همین صفحه میتونید بصورت غیرحضوری کد بورسی دریافت کنید
نیازی به مراجعه حضوری به تالار بورس نیست

سلام من از اتباع افغانستان هستم ودارای کارت امایش ،میخواستم بدونم میتونم کد بورسی دریافت کنم؟

سلام، در این خصوص با پشتیبانی کارگزاری تماس بگیرید: 02182154200

با سلام
من تازه کد بورسی رو از آگاه دریافت کردم،آیا برای خرید و فروش سهام به صورت آنلاین باید معرفی نامه کارگزاری رو به بانک ببرم یا لازم نیست میتونم به همین صورت نیز خرید و فروش بکنم؟

میتونید حسابتون نزد کارگزاری رو از طریق کارت شتاب و رمز دوم شارژ کنید
اتصال حساب به سامانه معاملاتی برای اینه که مبلغ خرید سهام بطور خودکار از حساب برداشته بشه.

با سلام
من کد بورسی رو تازه از آگاه دریافت کردم،آیا برای خرید و فروش سهام به صورت آنلاین باید معرفی نامه رو از بانک ملت بگیرم یا لازم نیست؟

سلام، معرفی نامه الزامی نیست و اختیاریه.
بدون معرفی نامه هم میتونید خرید و فروش آنلاین انجام بدید

سلام
در خصوص نحوه خرید و فروش سهام در کشور سوئد سوال دارم؟
و آیا میشه ار ایران دسترسی خرید و فروش گرفت؟
سپاس

سلام، متاسفانه در این خصوص اطلاع ندارم، باید با کارگزاری ها تماس بگیرید

سلام
من در کاشان زندگی میکنم و هنوز اهراز هویت در محل زندگی برای کاشان فعال نیست باید چکار کنم ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید .

سلام، مراحل ثبت نام رو تا انتها برید، روش های احراز هویت به شما نشون داده میشه.

سلام . من ثبت نام در سامانه سجام انجام دادم و در یک کارگزاری ثبت نام کردم و کد بورسی دریافت کردم امکانش هست بصورت غیر حضوری کد انلاین دریافت کنم یا با ارسال اسکن مدرک تحصیلی ؟

سلام، بله امکانش هست
با این حال احراز هویت براساس شهری که در اون هستید ممکنه فرق کنه.

سلام وقت بخیر من مراحل ثبت نام را تا مرحله وارد کردن اطلاعات بانکی پیش رفتم اما متاسفانه اینترنتم دچار مشکل شد و نتوانستم مراحل را تکمیل کنم حالا که میخواهم از نو ثبت نام کنم سایت میگه کاربری با این مشخصات در سیستم وجود داره به نظر شما الان باید چه کار کنم؟
ممنون میشم اگه جواب بدید

سلام وقت بخیر
چون مراحل رو تکمیل نکردید احتمالا اطلاعات شما ثبت نشده
از ابتدا شروع کنید واگه مشکلی داشتید با پشتیبانی مشتریان کارگزاری آگاه تماس بگیرید: 02182154200

با سلام من در یک سایت مطلع شدم که افرادی که در بورس فعالیت می‌کنند باید در سامانه سجام ثبت نام کنند. در غیر این صورت کد بورسی آن ها نا معتبر خواهد بود و نمیتوانند در بورس فعالیت کنند. آیا این موضوع صحت دارد و ثبت نام در سامانه سجام اجباریست؟

سلام، بله ثبت نام در سامانه سجام اجباری است و همه افرادی که کدبورسی دارند و کسانی که قصد دارند کد بورسی بگیرند باید در این سامانه هم ثبت نام کنند
لینک سامانه: https://dara.csdiran.com/Sejam

سلام خداقوت
میخواستم بدونم اگر به عنوان شرکت حقوقی معامله انجام بدیم باز هم کارمزد 1.5 درصدی باید بدیم؟؟

سلام، کارمزدها مقداری کاهش پیدا کرده
بله حقوقی ها هم کارمزدشون تفاوتی نداره، مگر اینکه میزان سرمایه بسیار زیاد باشه.
میتونید سوال تون رو با 02182154200 مطرح کنید

باسلام و عرض خسته نباشید خدمت آقای جهاندیده،سه تاسوال داشتم 1-آیا برای ورود به اپلیکیشن کارگذاری آگاه علاوه بر کد بورسی نام کاربری نیز لازم هست؟ اگر جوابتان مثبت است2- نام کاربری و همچنین رمز عبور را از کجا دریافت کنیم؟ 3- آیا منظور از رمز عبور برای ورود به صفحه‌ی بورسی مشتری همان کد بورسی میباشد؟

سلام وقت شما بخیر
بله برای ورود به اپلیکیشن و انجام معاملات، هم نام کاربری لازمه و هم رمز عبور
پس از ثبت نام برای کد بورسی و طی کردن مراحل لازم، رمز عبور و نام کاربری بعد از چند روز توسط کارگزاری به شما پیامک میشه
کدبورسی شما هیچ کاربردی برای ورود به اپلیکیشن یا سیستم معاملاتی نداره.

اگر کد بورسی در معاملات آنلاین بورسی کاربرد نداره، پس کاربردش چیه؟

به کد بورسی مثل کدملی نگاه کنید. کاربرد کدملی چیه؟
کدبورسی، شناسه منحصر به فرد شما در بورس تهرانه.
اما شما باید با نام کاربری و رمزعبور وارد سایت بشید، موضوع خیلی پیچیده ای نیست.

سلام من کد افلاین دارم میتونم عرضه اولیه بگیرم؟

سلام، باید آنلاین داشته باشید، با این حال در این مورد از کارگزاری سوال کنید: 02182154200

سلام، وقت بخير

سه تا سوال داشتم:
1. پكيج آموزشي شما براي آمادگي و انجام معامله در فاركس هم كاربرد داره؟
2. از طريق كارگذاري آگاه ميشه در فاركس وارد شد يا خير؟
3. براي فاركس هم كد كارگذاري نياز هست؟

با تشكر.

سلام، وقت بخیر
کارگزاری های بورس ایران (همانند آگاه) ارتباطی با فارکس ندارند. فارکس و بورس ایران دو مقوله کاملا جداگانه است.

سلام
آیا میتوان تنها با داشتن کد بورسی ، آنلاین خرید و فروش کرد؟

سلام، بله میتونید با داشتن کد بورسی و دسترسی به سیستم معاملاتی، بصورت آنلاین خرید و فروش سهام رو انجام بدید.

سلام
آیا برای آشنایی و کسب تجربه بیشتر با انجام معاملات آنلاین , روش مجازی وجود دارد؟یعنی بدون ثبت نام رسمی و گرفتن کد بورس , بتونی به صورت صوری تو بورس خرید و فروش انجام بدی؟تا با آشنایی و دید بهتری کد آنلاین بگیری و معاملات واقعی انجام بدی.

سلام. در خصوص معاملات مجازی این دو مطلب رو بخونید:معاملات در بورس مجازی چگونه است؟راهنمای انجام معاملات کاغذی در 10 پله

سلام من دانشجو هستم میخواستم بدونم برای احراز هویت میشه گواهی اشتغال به تحصیل رو بدم ؟
اگه نمیشه چطور باید مدرک دیپلمم رو بگیرم؟

سلام. برای دریافت راهنمایی با شماره 02182154200 تماس بگیرید

سلام من الان یک هفته هست که به صورت حضوری ثبتنام کردم ولی هنوز پیامک کد بورسی دریافت نکردم
مشکل چیه؟ دوباره به کارگزاری آگاه مراجعه کنم

سلام. برای پیگیری با شماره 02182154200 تماس بگیرید

با سلام
من ساکن تبریز هستم میخواهم در سکه اتیه بورس شرکت کنم
لطفا راهنماییم کنید مرسی

سلام. آموزش کامل آتی سکه رو از اینجا میتونید تهیه کنید

سلام . من تازه یه ماهه کنکور دادم .
هنوز چیزی به نام مدرک دیپلم دستم ندادند .
باید چه چیزی رو برای احراز هویت تحویل بدم ؟؟
ممنون

سلام
بچه های من 16 و 12 و12 سال دارند میتوانم انلاین برایشان خرید و فروش کنم

سلام. خودتون میتونید کدبورسی آنلاین بگیرید.
کد بورسی آنلاین نیاز به حداقل دیپلم داره

سلام خسته نباشین
ببخشید یه سوال داشتم اینه که بنده میخوام برم از کارگزاری کد معاملاتی بگیرم ولی دقیقا نمیدونم واسه کدوم کارگزاریه برم بین آگاه و مفید موندم
یه راهنمایی خواستم ببینم از نظر امکانات کدوم یکی بهتره؟
ممنون میشم جواب رو ایمیل کنین

سلام وقت بخیر
کارگزاری آگاه رو توصیه می کنم.
راهنمای دریافت کدبورسی رو در همین صفحه میبینید.

سلام.من یک کارگاه صنعتی دارم که مهر داره ولی به نام شخص خودم هست.مثل شرکتها اساسنامه و … ندارد.حالا میخوام طبق فاکتوری که با مهر کارگاه به شهرداری دادم اوراق بگیرم.آیا میشود با اون فاکتور بل کد بورسی شخصی (حقوقی )اوراق بگیرم؟

سلام. کد بورسی حقوقی فقط به شرکت های ثبت شده حقوقی و دارای اساسنامه تعلق میگیره.
شما میتونید به عنوان شخص حقیقی اقدام کنید و کد بورسی دریافت کنید.

سلام من اشتباها تیک معرف شما رو برداشتم چطوری میتونم بعد ثبت نام شما رو به عنوان معرف معرفی کنم؟
همچنین دانشجوی سال آخر کارشناسی هستم و با این که دیپلم دارم نمیدونم مدرک کاغذی ش کجاست الان باید چیکار کنم؟
ممنون

سلام. میتونید کد AA2791 رو وارد کنید.
راهی نیست جز اینکه مدرک داشته باشید.

سلام/من امروز وقتی میخوام به آسا تریدربرم رمز رو که میزنم میگه تغییر کرده .راهنما رو هم میزنم میگه بروز رسانی میشه حالا چیکار کنم

سلام. مشکل موقتی هست.
اگر نتونستید وارد بشید با 02182154200 (پشتیبانی مشتریان کارگزاری آگاه) تماس بگیرید

سلام
ماقبلا از طریق اداره ی خودمون برامون سهام یه شرکتی رو گرفته بودن که من بعد از اینکه سهام اون شرکت وارد فرابورس شد برگه ی سهامم رو گرفتم و به یکی از کارگزاری های مشهد رفتم و اونجا فروختم اون زمان یه کدی هم فک کنم تو برگه ای که پرکردم بعنوان کد سهامداری خودم وارد کردم.
الان نمیدونم اون کد اعتباری داره یا باید بعد این چند سال مجددثبت نام کنم

سلام. همون کد اعتبار داره ولی باید در کارگزاری آگاه افتتاح حساب انجام بدید.
برای افتتاح حساب لطفا فرم رو در این صفحه پر کنید: ex.agah.com
با شما تماس میگیرن.

من در حال حاضر مقیم خارج از کشور هستم اما قبلا کد بورسی از کارگزاری دیگری داشته ام اما آنرا فراموش کرده ام.حساب در اختیار بورس نیز در بانک سامان دارم. آیا امکان استفاده از کد قبلی در کارگزاری شما، بدون حضور فیزیکی در ایران وجود دارد؟ آیا مراحل احراز هویت باید دوباره انجام بشود؟

کدبورسی هر شخص ثابته ولی برای معامله از طریق یک کارگزاری دیگه باید در اون کارگزاری افتتاح حساب انجام بدید.
برای افتتاح حساب هم باید احراز هویت انجام بشه.

سلام
از کجا بدونم این سایت معتبرع

سلام. سایت موردنظر سایت رسمی کارگزاری آگاه هست.
اگه اعتماد ندارید بصورت حضوری به یکی از شعب کارگزاری آگاه مراجعه کنید.

سلام.اتباع خارجی (افغانستانی ) که در ایران مدرک شناسایی دارند میتونن وارد معاملات بورس بشن و بهشون کد معاملاتی تعلق میگیره؟
من دانشجو هستم در حال حاضر و پاسپورت و ویزای معتبر دانشجویی دارم.
ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام، اگر حساب بانکی در ایران داشته باشید و مدارک شناسایی شما کامل باشه مشکلی نخواهید داشت.
باید بصورت حضوری به یکی از شعب کارگزاری مراجعه کنید.

سپاس

سلام من لرستان زندگی میکنم .اینجا کارگزاری داره؟

سلام. بله چند کارگزاری در خرم آباد هست: اطلاعات بیشتر

باسلام فرق کدمعاملاتی با کدسهامداری درچیست؟؟
وکدآفلاین

کدمعاملاتی، کدسهامداری یا کدبورسی همگی یک چیز هستن.
منظور از کد آفلاین اینه که شما نمیتونید بصورت آنلاین به خرید و فروش سهام بپردازید.
منظور از کد آنلاین اینه که بصورت آنلاین میتونید به خرید و فروش سهام بپردازید.

سلام من ثبت نام داخل سایت انجام دادم میخام شماره حساب ملت بدم قبلا ندادم چکار کنم شماره ملت ثبت کنم ممنون میسم

سلام. با کارگزاری تماس بگیرید 02182154200

سلام خسته نباشید.
پدربزرگ من چندتا برگ سهام داره مال 2 تا شرکت بورسی هستن رو برگ سهام کد بورسی هم نوشته شده چجوری می تونه بفروششون؟درضمن دیپلم هم نداره.

سلام وقت بخیر
باید خودشون با برگه سهم و مدارک شناسایی به یک کارگزاری مراجعه کنن.

سلام من 10 سال پیش سهام یه شرکتی رو که تازه میخواست افتتاح بشه خریدم والانم تو بورسه میخواستم بدونم باید چطور بیاد تو پرتیفوم تا بفروشمش؟

سلام. باید درخواست تغییر کارگزار ناظر بدید، روش اینکار رو از کارگزاری که باهاش کار میکنید بپرسید.

سلام
خسته نباشید
آیا در خرم آباد نیز کارگزاری دارید یاخیر ؟ در صورتیکه جواب مثبت است لطفا آدرس و یا تلفن آن را مرقوم فرمایید.

سلام. وقت بخیر
کارگزاری آگاه در خرم آباد دارای شعبه نیست.

سلام ، من هیچگونه شناختی از بورس ندارم ، میخوام بدونم کل هزینه ای که بجز خرید سهام باید بپردازم برا کارگزاری به چه شکله ؟

سلام. با هر معامله، مقدار کمی کارمزد کسر میشه.
برای خرید حدود نیم درصد از مبلغ معامله، مثلا برای 10 میلیون تومان خرید، 50 هزار تومان کارمزد کسر میشه.
برای فروش هم کارمزد حدود نیم درصده ولی نیم درصد دیگه مربوط به مالیات هست. (کارمزد فروش جمعا حدود 1 درصد)

سلام بنده دوتا سوال داشتم اول اینکه من هفته ای یکی دوساعت میتونم وقت بگذارم بنظرتون چقدر زمان میبره تا به مفاهیم این شغل مسلط بشم وبتونم سرمایه گذاری بالا ودرآمدبالاهم بدست بیارم؟دوم اینکه پدرم حداقل۲۰سال پیش سهام یه شرکت رو خرید که امروز اون شرکت ورشکست شده واز بورس هم خارج شده آیامیشه ازسهامش بهره برد یاحداقل معادل ارزشش رو سهام شرکت دیگه ای که توبورس هست روخرید؟

سلام. برای یادگیری سریعتر میتونید دوره بگذرونید یا کلاس برید: http://ecfa.ir
اگر سرعت یادگیری خوب باشه در عرض 2-3 ماه میشه مفاهیم رو یاد گرفت.
برای سهام پدرتون باید با امور سهام شرکت تماس بگیرید.

سلام. کد بورسی برای شرکت (اشخاص حقوقی) چگونه بگیریم؟ فرمها شما برای اشخاص حقیقی است.

سلام. برای اشخاص حقوقی بصورت آنلاین مقدور نیست. برای دریافت رهنمایی با این شماره تماس بگیرید: 02182154200

سلام چند سال پیش تعداد بالایی سهام توسط یک رابط که در حال حاضر نیست خریداری نمودم الان نمی دونم کدوم دفتر شهر اهواز هست من چکار باید بکنم راهنمایی کنید

خب اگه من از کد بورسی کسی استفاده کنم
(اقوام نزدیک خانواده) به مشکل میخورم؟
میشه ادرس تلگرام شمارو داشته باشم
واسه سوال…

اگر شخص مورد اعتماد باشه معمولا به مشکلی نمیخورید.

سلام من ۱۷ سالم هست و دیپلم هم دارم ایا نمیتونم کد بورس رو دریافت کنم؟ و اینکه ایا انلاین هم میتونم سهام خریدو فروش کنم؟

سلام. حداقل سن موردنیاز برای خرید و فروش آنلاین سهام 18 سال است.

سلام
من تازه ثبت نام کردم ولی هنوز اطلاعاتم روجهت تایید ارایه نکرده ام بعدازتاییدایامی تونم سهام افرادحقیقی رو بخرم وبفروشم؟

سلام. متوجه نشدم منظور شما از سهام افراد حقیقی چیه، شما زمانی که کدبورسی بگیرید باید در بورس و طبق قوانینی که مشخص هست معامله کنید.
اینطور نیست که شما با شخصی حقیقی سروکار داشته باشید، معاملات در سامانه انجام میشه و کسی طرف خریدار یا فروشنده‌اش را نمیشناسنه.
ممکنه شخص مقابل معامله، یه شرکت باشه یا یه شخص حقیقی و از لحاظ فرایند معامله تفاوتی هم نداره.

با سلام و عرض وقت بخیر
بنده از شرکت توسعه صنایع بهشهر سهان دارم و یک کد بورسی هم جهت ورود به سایت ایت شرکت دارم ، آیا این کد بورسی کفایت مسی کند یا اینکه برای کارگزاری باید کد بورسی دیگری داشته باشم؟
متشکرم

سلام. برای معاملات آنلاین از طریق یک کارگزاری باید در اون کارگزاری افتتاح حساب انجام بدید.
کد بورسی شما ثابت می مونه ولی حساب در کارگزاری باید باز بشه.

با سلام من کد بورسی گرفته ام وبصورت آنلاین میخواهم خرید وفروش کنم وآموزش مختصری هم دیده ام میخواهم با مبلغ کم شروع کنم ولی نمیدانم آیا باید برنامه خاصی به گوشیم نصب کنم تا خرید وفروش کنم (آدرس سیستم خرید وفروش آنلاین چیست)

سلام. میتونید اپلیکیشن آساتریدر رو روی گوشی نصب کنید
همینطور امکان معامله از طریق بازکردن سایت online.agah.com و ورود به حساب، روی گوشی و کامپیوتر و لپ تاپ و تبلت امکان پذیره

سلام من پردیس هستم و فرمها رو تو سایتی که دادید پرکردم ،آزمون کد آنلاین هم پاس کردم و مدارک رو هم آپلود کردم پست پردیس هم گفت قرارداد اجراز هویتش تموم شده. چیکار میشه کرد؟

سلام. صدور کد بورسی 2-3 روز زمان میبره، در صورتی که تاخیر وجود داشت برای پیگیری میتونید با شماره 02182154200 تماس بگیرید

سلام کد بورسی و آنلاین چه فرقی داره؟

سلام. کد آنلاین همان کد بورسی است
منظور از کد آنلاین، دسترسی داشتن به معاملات آنلاین سهام است

ممنون..خوب کسی ک زیر 18 ساله وکد بورسی داشته باشه چطور میتونه خرید فروش کنه؟

میتونه بصورت تلفنی سفارش رو به کارگزار بده.
یا از طریق والدین برای خریدوفروش سهام اقدام کنه.

با عرض سلام و خسته نباشید؛
آزمونی که هنگام احراز هویت گرفته میشه از منبع خاصی هست؟و اینکه اگر احراز هویت غیر حضوری باشه، آزمون در محل گرفته ميشه؟

سلام
آزمون برای احراز هویت نیست، آزمون برای سنجش تسلط شما به مباحث بورسی هستسوالات متداول آزمون رو اینجا میتونید بخونید

سلام شرایط دادن وام چیه؟

سلام. وام فقط برای معاملات سهام قابل استفاده است
باید چندماه مبلغ مشخصی (براساس مقداری که میخواید وام بگیرید) در حساب معاملاتی شما باقی بمونه

سلام . برای کسایی که زیر 18سال سن دارن چطور هست.دیپلم دارم

امکان دریافت کد انلاین برام هست؟

زیر 18 ساله ها باید همراه با والدین برای دریافت کد بورسی اقدام کنن. کد آنلاین برای شما خیر

سلام علیکم
اگه حساب بانکیمون ملت و سامان نباشه
به مشکلی بر نمیخوریم ؟

سلام. اگه قصد نداشته باشید حساب بانکی رو به حساب معاملاتی متصل کنید مشکلی وجود نداره.

با سلام
اگه توی شهری باشیم که تحت پوشش کار گزاری نباشه
برای ثبت نام و احراز هویت چه اتفاقی رخ میده؟؟؟

سلام. امکان مراجعه به دفاتر پستی نیز وجود دارد.
فرم ثبت نام را تکمیل کنید تا با شما تماس گرفته شود، در تماس تلفنی بسته به شهر شما نوع احراز هویت به اطلاع شما میرسد.
باسپاس

دیپلم

آیا تبریز تحت پوشش کارگزاری آگاه است؟
آیا اگه درمان نداشته باشیم نمیتوانیم کد دریافت کنیم؟

سلام. بله در تبریز هم امکان دریافت کد بورسی غیرحضوری وجود دارد و هم شعبه کارگزاری

آیا برای انجام این روند و دریافت کد بورسی و آنلاین مبلغی نیاز است پرداخت شود ؟

خیر.

سلام.مدارک مورد نیاز جهت تحویل به اداره پست چیست. از طریق سایت فرم ها رو پر کرده ام و از کارگذاری تماس گرفته شده

سلام. در تماسی که گرفته شده توضیح داده اند. در صورت داشتن سوال با این شماره تماس بگیرید 02182154200

سلام
آیا احراز هویت به صورت غیر حضوری هزینه ای دارد؟

سلام. دریافت کد بورسی و یا افتتاح حساب در کارگزاری آگاه هزینه ای ندارد.

با توجه به اینکه برای دریافت کپی مدارک و احراز هویت شخصی از طرف کارگزاری به آدرس ما می آید آیا ارسال کارشناس برای احراز هویت هزینه ای برای شخص درخواست کننده ندارد؟

خیر، هزینه نداره

سلام. من مدت 15 ساله در بورس فعالم و آنلاین هم دارم ولی میخوام کارگزاری ام را عوض کنم بنا بر دلایلی خاصی همچون عدم تخصیص اعتبار عدم استفاده از سیستم روزه کارگزاریها و برای هر کاری حتما میگن باید حضوری مراجعه کنیم و ….
الان برای عضویت در کارگزاری اگاه باید مجددا در اگاه احراز هویت و انلاین بگیرم درسته؟ حتما باید حضوری بیام؟ سئوال مهم برای دریافت وجه حاصل از فروش سهام میگن تی بعلاوه 3 که معمولا روزه چهارم پرداخت میشه شما در کارگزاری تون پرداختها در صبح هستش یا ….؟
ممنون

سلام. به احتمال قوی نیاز به مراجعه حضوری نیست، فرم ها رو ثبت کنید تا در انتها مراحل بعدی به شما نشون داده بشه.
سایت بورسینس کارگزاری نیست و فقط خدمات کارگزاری آگاه رو معرفی میکنه.
برای کسب اطلاعات کاملتر با پشتیبانی کارگزاری آگاه تماس بگیرید: 02182154200

ممنونم دوست خوبم.

خواهش میکنم 🙂

اطلاعات خوبی هم دارم در مورد بورس کلی pdfخوندم و فیلمای اموزشی دیدم .یکی از دوستانمم توی بورس بود و سهام انلاین خریدو فروش میکرد از ایشونم اطلاعاتی گرفتم علاقه مند شدم ۰اما مدرک دبیرستان رو دارم میشه راهنمایی کنید

در توضیحات گفتید در زمان احراز هویت ارائه کپی آخرین مدرک تحصیلی الزامیه . من تازه فارغ التحصیل شدم و مدرک فوق دیپلم موقت دارم . آیا این مدرک کفایت میکنه ؟

به احتمال قوی بله کفایت خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با پشتیبانی کارگزاری آگاه تماس بگیرید : 02182154200

سلام. بعد از دریافت کد فعالیت بورسی و خرید سهام چگونه برای فروختن سهام خود در بهترین موقع اقدام کنیم؟ آیا کارگزار اطلاعی جهت فروختن سهام در صورتیکه در یک روز خاص سود خوبی داشته باشد٬میدهد یانیاز هست همواره توسط سرمایه گذار چک شود که کدام روز میتوان سود خوبی داشت؟

سلام. برای تشخیص زمان مناسب خرید و فروش سهام میبایست مهارت تحلیل بازار و تجربه کافی داشته باشید.
کارگزار زمان فروش سهم رو به شما اطلاع نخواهد داد و مسئولیت تشخیص زمان درست بر عهده شماست. در صورتی که مایلید سرمایه گذاری را به افراد متخصص بسپارید، میتوانید از صندوق های سرمایه گذاری مشترک یا خدمات سبدگردانی استفاده کنید.

سلام . نمیتونم فایل شهرهای تحت پوشش رو دانلود کنم . بندرانزلی تحت پوشش کارگزاریتون هست ؟

سلام. بله، در بندر بندرانزلی نیز خدمات دریافت کد بورسی غیرحضوری فعال است.

سلام. اصلا نمیفهمم چکار کنم

سلام. کامل توضیح دادیم. قدم به قدم انجام بدید

سلام
برای معاملات آنلاین نیازی به آزمون هست یا نه ؟

سلام. معمولا یه آزمون کوچک با چندسوال انگشت شمار گرفته میشه.

سلام وخسته نباشید چند روز طول میکشد بعد از ثبت نام کد کار گذاری بدهند

سلام. اگه مشکلی در مدارک وجود نداشته در حالت عادی 2-3 روز کاری . حداکثر یک هفته

مرسي من تهرانم و فرمها رو تو سايتي كه داديد پركردم ميشه بگيد كي تماس ميگيرن؟

منتظر باشید، به زودی

با سلام من می خواهم نرم افزار ثحلیل تکنیکال را روی موبایل تبلت و لپ تابم نصب کنم البته از طریق کارگزاری شما لطفا راهنمایی فرمایید متشکرم

سلام. در پنل معاملات آنلاین آسا، نرم افزار تحلیل تکنیکال تحت وب وجود داره.
شما با دریافت کد بورسی، به سامانه معاملاتی کارگزاری آگاه به آدرس online.agah.com دسترسی پیدا میکنید و میتونید با استفاده از گوشی موبایل وارد بخش تحلیل تکنیکال این سایت بشید و از اون استفاده کنید.

سلام من ۲۶ سالمه اما دیپلم ندارم .چطور وارد بورس بشم ؟مطالعه هم زیاد دارم در مورد بورس

دیپلم نداشته باشید نمیتونید کد آنلاین بگیرید (به معاملات آنلاین دسترسی نخواهید داشت)
اما میتونید کد بورسی بگیرید و بصورت تلفنی خرید و فروش رو انجام بدید.
توصیه ام اینه به فکر گرفتن دیپلم باشید چون با معاملات آنلاین، خرید و فروش خیلی راحتتره و بی دردسرتر هست.

نظرات بسته شده‌اند.

ما در بورسینس به شما کمک می‌کنیم:

• منابع درآمد دیگری برای خودتان بسازید
• کسب‌وکارتان را رشد دهید
• ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
• از سرمایه‌تان برای کسب سود استفاده کنید
• سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بدانید

ایمیل‌تان را وارد کنید تا جدیدترین مطالب به ایمیل‌تان ارسال شود:

بعد از ثبت ایمیل لینک تایید برایتان ارسال می‌شود، لطفا روی آن کلیک کنید

سلب مسئولیت: در بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری (اوراق بهادار، بازار آتی، طلا و ارز و…) ارزش دارایی‌ها ممکن است به سرعت تغییر کند و ریسک از دست رفتن سرمایه وجود دارد. محتوای موجود در سایت بورسینس صرفا جهت اطلاع‌رسانی است و نظرات شخصی نویسنده را منعکس می‌کند. بورسینس هیچ منفعت یا مسئولیتی در قبال سود و زیان کاربران ندارد و مسئولیت استفاده از تمامی مطالب و محتوای سایت بر عهده کاربران است.

Copyright © Bourseiness 2013-2019

کپی‌برداری از مطالب این سایت به هرشکل، غیرمجاز و غیرقانونی است.


مشاهده لیست شهرهای تحت پوششDownloads-icon


شهرهای تحت پوشش برای دریافت کد بورسی غیرحضوریDownloads-icon



سلام دیروز احراز هویت را انجام دادم. کدبورسی چقدر زمان میبره بیاد؟

امروز احراز هویت کردم چقدر زمان میبره کدبورسی واسم بیاد

بهترین جواب

سلام دوست عزیز
به طور معمول ۳ تا ۷ روز کاری طول می کشد.

چگونه بعد از احراز هویت کد بورسی بگیریم

سلام دوست عزیز،
در شرایط معمول، صدور کد بورسی حدود ۲ روز کاری (از زمان تحویل کامل مدارک و اطلاعات و احراز هویت) زمان نیاز دارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


کد کپچا
*
عدد را وارد کنید:

مرا با ایمیل از دیدگاه های آتی این نوشته مطلع کن. همچنین می توانید بدون ارسال دیدگاه مشترک شوید.

دفتر مرکزی: تهران- خیابان نلسون ماندلا(آفریقا)- بالاتر از میرداماد- بن بست پیروز – پلاک 13

مدرسه بورسی: خیابان ولیعصر- بالاتر از میدان ونک- خیابان خدامی- بن بست لیلا- پلاک 7

بعد از مشاهده ویدئو می‌توانید با دنبال کردن مراحل زیر کدبورسی خود را به صورت آنلاین و رایگان دریافت کنید.

برای دریافت کد معاملاتی یا کد بورسی کافی است روی گزینه روبرو کلیک کنید.  >>> شروع ثبت نام <<<
پس از ورود به صفحه جدید کافی است روی گزینه ” ثبت نام دریافت کد بورسی رایگان ” کلیک نمایید.

ثبت کد ملی: لازم است در صفحه ورود، گزینه “ثبت نام جدید” را انتخاب کنید و پس از انتخاب این گزینه با وارد کردن کد ملی برای شروع ثبت نام اقدام نمایید. در صورتی که کد ملی وارد شده پیش از این توسط شخص دیگری ثبت شده باشد، امکان ثبت نام جدید برای متقاضی ممکن نیست.

چگونه بعد از احراز هویت کد بورسی بگیریم

در این صفحه می‌توانید نسبت به تکمیل مشخصات فردی خود مطابق با مدارک هویتی، اقدام نمایید. پس از تکمیل اطلاعات مربوطه با انتخاب گزینه “ادامه ثبت نام”، کلیه اطلاعات این بخش ذخیره شده و به مرحله بعد هدایت خواهید شد.

نکته‌ای که در این صفحه وجود دارد این است که نام من به عنوان معرف شما آورده شده است که باعث می‌شود بعد از تکمیل ثبت نام، خدمات و امتیازات ویژه‌ای دریافت نمایید که از مهمترین آنها تخفیف ۲۵ درصدی کارمزد معاملات به مدت ۳ ماه خواهد بود.

پس از تکمیل مشخصات در این مرحله، کد فعالسازی ۴ رقمی به شماره موبایل شما ارسال خواهد شد. با ثبت این کد فعالسازی در صفحه مربوطه، مرحله اول عضویت شما تکمیل شده و می‌توانید بقیه مراحل ثبت نام را انجام دهید.

در این مرحله پس از تکمیل اطلاعات شناسنامه‌ای و درج آدرس و کدپستی محل سکونت، برای ادامه مراحل می‌توانید گزینه “ادامه ثبت نام” را انتخاب نمایید.

 بارگذاری تصاویر مدارک شناسایی الزامی نیست.

در این بخش لازم است اطلاعات شغلی، شامل عنوان شغل، تلفن محل کار، کد پستی و نشانی محل کار و …. را ثبت کنید.

 درصورتی‌که بازنشسته، خانه دار، دانشجو، بیکار و … هستید، می‌توانید اطلاعات محل زندگی خود را به عنوان اطلاعات محل کار درج نمایید.

در این مرحله لازم است مشخصات حساب بانکی خود شامل نام بانک، نوع حساب، نام شعبه، کد شعبه، شماره حساب وشماره شبا و نیز اطلاعات تحصیلی خود را به صورت صحیح درج نموده و گزینه “ادامه ثبت نام” را انتخاب نمایید.

 در صورت مغایرت نام دارنده حساب با مشخصات حساب معاملاتی، امکان برداشت وجه مقدور نیست. ارائه مدرک تحصیلی حداقل دیپلم برای متقاضیان کد معاملات آنلاین الزامیست. برای افراد زیر ۱۸ سال یا فاقد مدرک تحصیلی حداقل دیپلم، کد بورسی آفلاین صادر خواهد شد.

در این بخش لازم است متقاضی صحت اطلاعات ثبت شده را بررسی و در صورت نیاز با استفاده از گزینه “قبلی” برای تصحیح اطلاعات اقدام نماید.

در این بخش شما می‎توانید نسبت به تعیین روش احراز هویت خود به شرح زیر اقدام نمایید:

توجه داشته باشید پس انتخاب شهر مورد نظر می‌بایست با انتخاب “صحت اطلاعات وارد شده را تایید می نمایم” اطلاعات ثبت شده را تایید و گزینه ثبت نهایی را انتخاب کنید.

با انتخاب این گزینه آدرس و شماره تلفن شعب کارگزاری در آن شهر نمایش داده می‌شود.

 توجه داشته باشید در صورتی‌که زمان ثبت نام روش احراز هویت خود را مراجعه به شعبه انتخاب کنید و سپس قصد احراز هویت در دفاتر پیشخوان را داشته باشید، می‌بایست با کارگزاری واحد کدگیری تماس گرفته و درخواست تعویض روش احراز خود را اعلام فرمایید.

با انتخاب این گزینه و پس از مشخص کردن شهر موردنظر، آدرس و تلفن دفاتری که این سرویس را ارائه می‌دهند، نمایش داده می‌شود.

با توجه به الزامی بودن ثبت نام سجام برای صدور کد بورسی، در این سامانه علاوه بر ثبت نام کد معاملاتی ثبت نام سجام نیز امکان پذیر است.
دراین مرحله کد فعل سازی پنج رقمی به شماره همراه ثبت شده در فرایند ثبت نام ارسال شده و با درج کد توسط متقاضی، مرحله بعد نمایش داده می شود.

در این مرحله نیز موفقیت آمیز بودن ثبت نام سجام و پایان آن به متقاضی نمایش داده می شود و نیز پس از استعلامات مربوطه متعاقباً کد پیگیری ده رقمی برای مشتری ارسال می شود که متقاضی باید با در دست داشتن این کد و مدارک شناسایی و تحصیلی به مراکز احراز هویت مراجعه کند.

پس از تکمیل فرم‌های مربوطه و انجام مراحل قبل، شما می‌توانید در ایام و ساعات کاری به نزدیک‌ترین شعبه یا دفتر پیشخوان طرف قرارداد در محل سکونت خود مراجعه نمایید. پس از انجام احراز هویت، کد معاملات بورس و دسترسی آنلاین یا آفلاین شما، صادر و از طریق شماره موبایل و ایمیل ثبت شده، برای شما ارسال خواهد شد.

در زمان احراز هویت ( به صورت مراجعه به شعبه یا دفاتر پیشخوان) ارائه مدارک زیر الزامی است: اصل شناسنامه و کپی از تمام صفحات اصل کارت ملی و کپی از پشت و رو کپی مدرک تحصیلی (حداقل دیپلم)

در صورتی که مشتری احراز هویت سجام را پیش از این انجام نداده باشد، ارائه کد ده رقمی سجام در زمان احراز هویت الزامی است.

 

 

سلام کد معاملاتی واسم اومده ع ش و با شماره ۵رقمی اگه میگین که کد اول اسم میاد من اسمم سیده سمیه آذری هست این بمن ربط نداره خطمم ب اسم خودمه آیا این درسته

سلاک کد سرمایه گذاری همون کد بورس هست

سلام من نزدیک یکسال هست توی بورس فعال هستم ولی تحلیل و آموزش ندیدم اگر ممکنه نحوه آموزش بورس از مقدماتی تا پیشرفته را در دسترسمون بزارید ممنون میشم

سلام
توصیه می‌کنم از آموزش‌های رایگان بورس که براتون آماده کردیم شروع کنید
بعد از اون اگر علاقمند بودید میتونید در دوره آموزشی صفر تا صد بورس ثبت نام کنید تا مباحث رو به صورت حرفه‌ای‌تر دنبال کنید

سلام ببخشید من احراز هویت الکترونیکی هم کردم ولی کد بورسی برام نیومده،اگه نیاد باید چیکار کنم؟ به کجا باید مراجعه کنم؟

چگونه بعد از احراز هویت کد بورسی بگیریم

سلام من‌ثبت‌نام‌کردم ولی هنوز کد بورسس بهم‌نیومده چقد طول میکشه تاکد بیاد

سلام
اگر احراز هویت شده باشید به زودی به دستتون خواهد رسید

سلام من چطوری میتونم دخترم راروی شماره موبایلم ثبت سجام کنم دخترم ۱۴سالشه دارم ازشوهرم جدامیشم سرپرست دخترم قبلا پدرش بوده الان که دارم جدامیشم دخترم بامن داره زندگی میکنه

سلام
چندین بار شماره شبا رو امتحان کردم از صبح باز هم مشکل داره … یا میگه فیلد خالیه یا باید ۲۴ رقم باشه یا حروف نداشته باشه … همه این موارد هم رعایت کردم …البته یه چیز دیگه این که نام شعبه ارو فکر کنم اشتباه وارد کردم راهی برای اصلاحش هست؟؟ و میتونه به خاطر نام اشتباه شعبه باشه؟

ببخشید برای دریافت کد بورسی تا مرحله سجام پیش رفتم اما برای ثبت شماره شبا که در مراقبلش ثبت کردم ارور میده مدام که نباید فیلد خالی باشه در صوری که پر کردم شماره شبا رو …

سلام
به صورت صحیح اعداد رو وارد کنید و به زبان سیستمتون هم توجه کنید

سلام ببخشید من کد بورسی رو دریافت کردم ولی نام کابری و رمز عبور برام نیومده حالا چیکار کنم؟

سلام من درثبت نام سجام شماره ای که دادم بنام خودم نبود اخطار داد برای ویرایش شماره..دو روز بعدش رفتم همون شماره رو بنام خودم زدم،حالا چیکار باید انجام بدم؟چون ویرایش که برای عوض کردن شماره هست؟!!!
اصلا لازمه کاری کنم یا خودش درست میشه و شماره پیگیری میاد؟

سلام من کارگزاری بیمه ایران دارم تغییر کارگزاری دادم چند روز طول میکشه کد کاربری جدید برام بیاد

سلام من ۱۵ روز پیش مراجعه حضوری داشتم مراحل ثبت نام روتکمیل کردم وقردادباکارگزاری مفیدانجام دارم ولی کدبورس نیامده چه کاری انجام بدم

سلام.برای احراز هویت غیرحضوری در اپلیکیشن اقتصاد بیدار سریال کارت ملی قدیمی چی میشه؟من کارت ملی هوشمند ندارم.هنوز هم برای کارت ملی اقدام نکردم ک رسید بهم بدن.ممنون میشم راهنمایی کنی

سلام.من روش غیر مستقیم رو انتخاب کرده بودم.امروز هم سجام ثبت نام کردم و احراز هویت غیرحضوری هم انجام دادم.پیام اومد که ۴۸ ساعت دیگه تاییدیه میاد.کد بورسی چیه از کجا باید بگیریم؟خودشون میفرسن؟ بعد ک فرسادن چیکارش کنیم.ممون

سلام
سئوال من به موضوع این بحث شما ارتباط نداره
ولی چون سرفصل متناسب پیدا نکردم اینجا پرسیدم
برای فروش یک سهم سفارش ثبت کردم و پایین‌ترین قیمت روز رو زدم و توی صف مثلا ۲۵۰۰۰۰۰۰ بودم و بمرور کم میشد ولی یکدفعه صفتغییر کرد و نوبت سفارش من شد ۴۰۰۰۰۰۰۰ یعنی بجای کم شدن اضافه شد با اینکه من کف قیمت رو زدم
دلیل چیه؟

سلام . من برای ازادسازی سهام عدالتم در سامانه سجام ثبت نام کردم اما احراز هویت نکردم و کد بورسی نگرفتم .میخوام بدونم با گرفتن کد بورسی سهامم به فروش میره. قصد فروش ندارم فقط میخوام سهامم وارد بورس بشه و خودم مدیریت کنم

سلام جناب ادیب نیا
بنده در یک کارگزاری مدتها فعالیت داشته و دارم ارزش پرتفو بنده هم حدود یک میلیارد تومن هستش
امروز ثبت نام کارگزاری دیگری رو انجام دادم بصورت اینترنتی…بنده قبلآ احراز هویت شدم…
سوالی که دارم اینه…الان شماره شبایی که در ثبت نام کارگزاری شما انجام دادم باز بانک ملی هست..در کارگزاری آگاه بانک ملت هست آیا باید یکسان باشند؟،

مورد بعد اینکه پرتفو بنده حدود ۳۰ نماد هستش …چطور در سریعترین زمان ممکن میتونم تغییر کارگذار بزنم ؟

سلام
شماره حساب فرقی نداره
هر چی باشه اوکی هست.

برای بردن سهم هم کافی برگه سهامتون رو از کارگزار مبدا بگیرید و به کارگزار مقصد ببرید و درخواست تغییر ناظر بزنید

سلام
از مطالب خوبتون ممنونم.
بنده برای خانمم از طریق یکی از درگاه های معرفی شده در سجام به صورت الکترونیکی، احراز هویت انجام دادم. پیام تکمیل احراز هویت هم به شماره همراه همسرم ارسال شد اما از کد معاملاتی خبری نشد. این در حالیه که وقتی احراز هویت خودم و پدرم رو انجام دادم، حدود بیست دقیقه بعد از دریافت پیامک تایید احراز هویت، پیامکی دریافت کردم که در سامانه سجام هم ثبت شده بود. اما برای همسرم نه پیامک آمد و نه در سامانه سجام ثبت شده. چه باید کنم؟

سلام
ممنون از سایت خوبتون
میخواستم بپرسم که اگه به صورت غیرحضوری برای سحام احراز هویت انجام بدیم و قبول نشه و بگه که حضوری احراز هویت کنیم، مبلغ کارمزد برای احراز هویت که پرداخت کردیم به حساب برگشت میخوره یا خیر؟ از طریق بانک مهر ایران انجام دادم و ویدیو قابل قبول نبوده و باید حضوری مراجعه کنم

سلام عزیزم
از همون بانک مهر ایران سوال کنید. من اطلاعی ندارم

سلام وقتتون بخیر. من ۱۵روز پیش به دفتر پیشخوان مراجعه کردم و کارگذاری مفید رو انتخاب کردم و قرارداد رو امضا کردم.ولی واسم کد بورسی نیومد دوباره رفتم گفتن خودتون توی برنانه ایزی تریدر یه رمز بزنین وارد شین الان میزنه کاربر مهمان و هنوز کد بورسی ندارم چیکار کنم؟

سلام دامادمون خارج از کشور است و خواهرم وکالت تام از طرف ایشان دارند برای امور حقوقی خانواده آیا می تواند برای فرزندش که ۱۳ سال دارد کد بورسی بگیرد

سلام من ثبت نام کردم احراز هویت هم کردم ولی کارگزاری انتخاب نکردم چجو باید انتخاب کنم؟؟؟

سلام ببخشید من احرازهویت کردم ولی کدبورسیم گوشیم وقتی خاموش بوده آومده خودم الان ندارمش چیکارکنم

سلام
خداقوت
من قبلا تو یه کارگزاری کد بورسی گرفتم آیا میتونم از یک کارگزاری دیگه کد بگیرم ؟

سلام من کارگزاری مفید افتتاح حساب کردم و همه کاراشو انجام دادم خیلی وقته برام کد بورسی یا همون کد معاملاتی اومده ولی وقتی وارد ایزی تریدر میشم نوشته کاربر مهمان هستید باید برید احراز هویت بشید درحالیکه انجام دادم همه مراحلو الان چیکار کنم ؟

احراز هویتی که انجام دادید مربوط به سجام بوده و احراز هویت مفید حداگانه انجام میشه و مجددا به دفتر پیشخوانی که با مفید کار میکنه مراجعه کنید، من هم این مشکل رو داشتم. هرچند بهتره در مورد انتخاب کاگزاری تحقیق کنید، که حداقل سیستم معاملاتیش خوب کار کنه. من هم در حال تحقیق و تغییرش هستم.

سلام، برای بورس، حساب قرض الحسنه ملت مشکلی نداره؟

سلام
خیر

سلام بنده هم ثبت نام کردم سجام هم کارگزاری هم همچنین احراز هویت هم شدم ولی کد بورسی نمیاد بهم من باید چکارکنم

تشریف ببرید همونجایی که احراز هویت کردید موضوع را به آن ها اطلاع بدید

سلام ،ممنون میشم درمورد وارد شدن اولیه دربورس و بازار معاملات بورسی البته بعد از ثبت نام واحراز هویت راهنمایی بفرمایید

سلام
توصیه می‌کنم از آموزش‌های رایگان بورس که براتون آماده کردیم شروع کنید
بعد از اون اگر علاقمند بودید میتونید در دوره آموزشی صفر تا صد بورس ثبت نام کنید تا مباحث رو به صورت حرفه‌ای‌تر دنبال کنید

سلام
رمز عبور و پسوردم اومده
وارد ک میشم اسمم رو اشتباه نوشته
میتونم معامله کنم یا باید حتما درستش کنم
لطفا راهنمایی کنید

با سلام
من برای مدتی خارج کشور هستم چرا نمیتوانم لاگین کنم? به سایت ddn.csdiran.com

سلام وقت بخیر. من ثبت نامم رو در کارگزاری انجام دادم و اطلاعاتم رو تو سجام هم وارد کردم و کد ۱۰رقمی سجام رو هم دریافت کردم باید برای احراز هویت به یکی از دفاتر پیشخوان مراجعه کنم. در صورت مراجعه و تایید احراز هویت آیا کد بورسی سریعا ارسال خواهد شد وامکان خرید ارز رو خواهم داشت یا خیر؟و موقع ثبت نام در سجام به صورت آنلاین مبلغ ۱۰۰،۰۰۰ ریال پرداخت کردم حال جهت احراز هویت و دریافت کد بورسی مبلغی باید پرداخت بشه؟
ممنون از پاسختان

سلام
کد بورسی که مر بوط به سجام هستش حدود ۲ تا ۵ روز بعد ارسال می شود (بسته به سرعت العملشون)
باید برای امکان خرید و فروش ارز پیامی مبتنی بر تایید احراز هویت در کارگزاری دریافت کنید که در آن علاوه بر تایید موضوع، نام کاربری و رمز عبوری که تعیین کردید توی اون پیام هست
بله به غیر از اون ۱۰۰۰۰۰ ریال که مربوط به ثبت اطلاعات در سامانه سجام می باشد، باید هنگام احراز هویت سجام مبلغ ۱۱۱۰۰۰ ریال رو هم پرداخت کنید
برای احراز هویت کارگزاری هم باید یه مبلغ ۱۶۳۰۰۰ ریال بابت اختصاص کد معاملاتی و یه ۵۰۰۰۰ ریال برای هزینه کپی و تکثیر مدارک روی پرونده پرداخت کنید
البته اگه فرم های کارگزاری رو هم نداری دباید مبلغ ۱۲۰۰۰۰ ریال رو هم بابت اون پرداخت کنید که سر جمع برای احراز هویت سجام و یک کارگزاری روی هم باید ۲۸۱۰۰۰ تومان پرداخت کنید.
امیدوارم مفید بوده باشه
موفق باشید.

سلام خدمت استاد بزرگوار ,بنده کارهای ثبت نام سجام رو انجام دادم و تایید هم شده وپیام امده که منتظر کد۱۰رقمی باشید ولی الان ۵روزه که خبری نیست خواستم بدونم که باز هم باید منتظر باشم یا دوباره ثبت نام جدید انجام بدم ممنونم لطف کنید پاسخ بدهید

سلام
ثبت نام مجدد نمیخواد
داخل سایت سجام یه قسمت داره زده بازیابی کد پیگیری که باید از اونجا اقدام کنید.
بعد از اون شما نیاز داری که از یک کارگزاری هم کد بگیری که داخل همین مقاله گفتم چطوری کد بگیرید.

سلام.خسته نباشین.من از آگاه اکسپرس اقدام کردم شماره همراهی ک وارد کردم به نام خودم نبود ثبت نام تکمیل شد ولی مرحله ی سجام دگ نرفت. و به همین سبب دگ کد سجام برا من نفرستاد.رفتم جدا از خود سایت سجام با شماره ای که به نام خودمه ثبت نام کردم و کد سجامو گرفتم. احراز هویت ک رفتم گفتم شمارمو عوض کنین گفتن دگ لازم نیست برا سجام مهم بود ک به نام خودتون باشه. الان مشکلی پیش نمیاد؟ پیام ها ب همونیکه ک ب نامم نیست پیامک خواهد شد؟

شما بی نظیرین با توجه به اینکه من بعلن درگیری با کرونا بواسطه شغلم نتونستم فعالیت کنم
من تو لینک ثبت نام شما وارد میسم وکد ملی را ثبت میکنم به من پیام ثبت نام قبلی میده ولی من کاربری ورمزها نمیدونم راه حل چیه ممنون

سلام بنده در حال دریافت تسهیلات از بانک مسکن بودم و همزمان در سجام ثبتنام کردم.احراز هویت هم در پیشخوان انجام دادم کد معاملاتی هم برام ارسال شده.ازطریق بانک مسکن باید مقداری اوراق میخریدم تا بتونم تسهیلات دریافت کنم که خود بانک انجام داد ودریافت کردم.الان سوالم اینه که آیا یعنی کارگزاریم بانک مسکن هستش یا نیتونم کارگزار دیگری انتخاب کنم؟چقدر برنامه های اطلاع رسانی تو مملکتمون ضعیفه.من ننیدونم چند تا کارگزار میشه انتخاب کرد ضمنا مدیریت مستقیم رو در سهام عدالت انتخاب کردم ممنون از راهنمائیتون .در صورت امکان پاسخ به ایمیلم ارسال بشه.

سلام من ثبت نام کردم احراز هویت هم کردم ی ماهه جوابش نیومده برا دوستام اومد برا من اومد حساب بانکی نادرسته درستش کردم نیومده هنوز چ کار کنم 😑

با سلام آیا کسانی که سال ۹۵ کدبورسی گرفته اند و الان هم معاملات آنلاین میکنند و هیچ مشگلی ندارند باید برای گرفتن کد سجام اقدام کنند؟

سلام
فعلا اجباری نیست اما برای دریافت خدماتی مثل واریز سود سهام به حساب خوب هست که در سجام ثبت نام کنید

سلام بعد از احراز هویت در پیشخوان دولت گفتن برو دومین احراز هویت حضوری به کارگزاری آیا درسته یا کد بورسی همون اول میاد

سلام فروردین خادم الشریعه.
ثبت نام تو کارگزاری و داشتن کارگزار محدودیتی نداره.

با سلام و احترام ،
محل تولد در خارج کشور می باشد ، در ثبت نام سجام در فیلد تولد خارج از کشور درج نشده ، لطفا راهنمایی بفرمایید متشکر

سلام
اطلاع دقیقی ندارم باید از سپرده گذاری مرکزی بپرسید

سلام وقت بخیر من تمام این کارا رو انجام دادم و کد بورسی هم برام ارسال شده اما داخل اپلیکیشن ایزی تریدر کد بورسیم فعال نمیشه
چیکار باید انجام بدم؟؟

سلام.باتوجه به دنبال کردن ویدویوهای اشنایی بابورس شماوکسب اطلاعات اولیه درخواست اطلاع رسانی درخصوص دورههای تخصصی وغیرحضوری معامله دربورس دارم

سلام.ویدیوی دوره های مبتدی اشنایی بابورس راتمام دیدم.لطفا درخصوص دورههای تخصصی ودورههای غیرحضوری اطلاع رسانی کنید

سلام آقای ادیب نیا در اینیستاگرام هم فعالیت دارین اگه دارین پیچ رو اعلام بفرمایید

adibnia.amirhossein

با سلام پاسخ سوال بنده مربوط به ۱۵ تیرماه داده نشد!!

پاسخ داده شد

سلام من همه مراحل ثبت نام رو انجام دادم دفتر پیشتخوان هم رفتم همه کارا رو انجام داد بعد بهم گفت برو شماره بورسیت برات پیامک میاد ولی الان ۳ هفته ست نیومده نام کاربری دارم ولی رمز ندارم کارگذاری آگاه هستم چیکار باید بکنم؟

با سلام و احترام بنده در حدود سال۱۳۹۳ کد بورسی داشته و خرید و فروش انجام دادم آیا لازم هست مجدد برای دریافت کد بورسی جدید اقدام نمایم و آیا دسترسی به اطلاعات قبل مقدور هست؟

سلام
نیازی به کد جدید نیست
همون اطلاعات قبل قابل دسترس هست

با سلام
حدود ۲۰ الی ۲۵ روزه که از طریق برنامه سیگنال احراز هویت شدم ولی تا کنون کد بورسی بهم پیامک نشده هر چند که بعد از اتمام مراحل پیام اومد یک هفته دیگه کد بورسی بهتون پیامک میشه میشه بگید راحلش و راه پیگیریش چیه؟؟؟؟؟
هیچکدوم از شماره تماس های سیگنال که زده پاسخ تماس نمیدن
ممنون میشم راهنمایی کنید

به سیگنال ارتباطی نداره سایت سجام پیگیر شو.
والا سجام ب…. هم ۲۰ هزار تومان ازم خورده شماره پشتیبانی ۱۵۶۹ رو با ۰۲۱ هم میگیرم در شبکه موجود نیست تا پولم رو برگشت بدن،یا کلا بیخیال بشم بهتره اعصابم رو آروم کنم.

سلام. صبح زود شماره رو بگیر موفق میشوید

سلام من از طریق بانک مهرایران کد بورسی گرفتم.ولی نمیدونم کارگزار بورسیم کدومه.از کجا باید اینو بفهمم

برو سایت https://ddn.csdiran.com/login/ و اونجا sign on کن یعنی ثبت نام و وارد شدی اونجا لیست رو نگاه کن (حضور ذهن ندارم) می تونی بفهمی اسم کارگزاری شما چیه.

البته با توضیحت گیج می زنم چون اگه کد بورسی از بانک مهر ایران گرفتی ممکنه اهراز هویت سجام انجام داده باشی و باید کارگزاری رو خودت انتخاب کنی اما اگه صندوق دارا یکم رو از بانک پذیره نویسی کردی روش بالا می تونه کارگزاری رو نشون بده.

سلام
شماره حساب حتما باید به نام کسی که کد بورسی میگیرد باشد ؟
من احراز هویت ها رو انجام دادم و کد یورسی هم گرفتم ولی شماره حساب همسرم را وارد کردم ، آیا مشکلی پیش میاد.

سلام
بله

کد بورسی چند روزه میاد یا چند روز کاری طول میکشد

سلام خسته نباشید من در سامانه سجام ثبت نام کردم و احراز هویتم انجام دادم ولی کدبورسی هنوز برام نیومده چجوریه؟

سلام
برای ثبتنام در بورس شماره حساب کدوم بانک را باید بدیم؟

برای برداشت پول از پنل بورسی چطور؟

درسته که باید بانک ملت باشه یا سامان؟

سلام
خیر تفاوتی نداره

سلام. الان ۷ روزه هم سجام هم مفید ثبت نام و در دفتر پیشخوان اهراز هویت کردم گفتن تا ۴.۵ روز کد بورسی میاد ولی الان ۷ روزه هنوز نیومده چکار کنم کجا پیگیری کنم

سلام من یه مقدار سهام سیمان دارم از قدیم الان برای فروششون چیکار باید بکنم ؟

سلام
باید به کارگزار مراجعه کنید

سلام من یک ماهه کد بپرسم اومده ولی هنوز کاربر مهمانم

سلام
باید به کارگزار مراجعه کنید

سلام و خسته نباشید
بنده درسجام و احراز هویت ثبت نام کردم و کد معاملاتی رو هم دارم حالا در کارگزاری فارابی ثبت نام کردم یه پیام برام آمده نوشته به یکی از دفاتر برای احراز هویت برم؟ این پیام برا همه ارسال میشه یا نه؟
کلا کارگزاری فارابی رو چطور ارزیابی می کنید

سلام
بله باید به ازای هر کارگزاری یک بار احراز هویت بشید.
هزینه احراز هویت کارگزاری هم ۲۱۳۰۰۰ ریال می باشد.
کارگزاری فارابی هم خوبه ولی اگه سعی کنید توی کارگزاری های آگاه و مفید و رضوی ثبت نام کنید بهتره البته باید کاهش سرعت ثبت سفارش رو هم به دلیل مشترکین بالا در نظر داشته باشید.
امیدوارم مفید بوده باشه
موفق باشید.

سلام الان که کاربر تستی هستیم نمیشه خرید انجام داد؟

سلام مهندس من کد بورسی رو گرفتم اما چند روز بعد از کادر سجام پاک شد الان باید چکارکنم

سلام
دقیقا چی پاک شد؟

سلام من کد بورسیم اومده اما وارد اساتریدر آگاه میشم میزنه کاربر تستی باید دقیقا چیکارکنم؟
لطفا راهنمایی کنید ممنونم

سلام
۱ ماه دیگه کدتون به کاربر واقعی تبدیل میشه

سلام من سال ۸۴ سهام خریدم ولی کارگزارم رو یادم نمیاد چکار باید بکنم؟

سلام
به سپرده گذاری مرکزی مراجعه کنید

ممنون از راهنمایی کامل اتان، من داشتم به پیشنهاد شما همراه با مدارک شناسایی به مراکز پیشخوان مننتخب سپرده گذاری مرکزی می رفتم خدا رو شکر که اینهمه وقت نگذاشتم و با راهنمایی دوستی به سایت DDN رفتم و خیلی راحت از پشت میزم به اطلاعاتم رسیدم.
این و گذاشتم تا چنانچه کسی مثل من راهنمایی خواست بهتر راهنمایی بشه.
سپاس

سلام من شنبه تو دفترپیخشوان کار ثبت نام بپرس انجام دادم. کی جوابش میاد؟

کد بورسی چند روزه میاد؟

در حال حاضر و به دلیل شلوغی کارگزاری‌ها تقریبا یک هفته

سلام … من همه مراحل رو انجام دادم و کد معاملاتی بورس هم گرفتم ولی وارد سایت کارگزاری که میشم کد بورسم درج نشده و نمیتونم واریز وجه انجام بدم … اصلا کد بورسیم یه چیز عجیب غریب اومده … چکار کنم حالا ؟

سلام
با کارگزارتون تماس بگیرید

سلام من کد ده رقمی سجام رو دارم الان حتما باید برم دفتر پیشخوان؟غیر حضوری نمیشه؟

سلام
از طریق کارگزارتون باید اقدام کنید

تو رو خدا کمکم کنید . من واسه دوتا پسر زیر ۱۰ سالم از بانک تجارت سهام پذیره نویسی یکم خرید کردم . الان میخام تو سجام ثبت نام کنم و کد بورسی بگیرم آیا میتونه دوتا خط تلفن به اسم خودم باشه یا حتما باید به اسم دوتا پسر کوچیکم باشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

قبلا هم پاسخ شما رو دادم
از طریق کارگزار برای فرزندانتون اقدام به دریافت کد بورسی کنید

سلام من حدوده یه هفتس اصلاحیه دادم تو کارگزاری اطلاعات بانکیم اشتباه بود نمیتونستم برداشت وجه کنم حالا کد بورسیم غیر فعال شده و نمیتونم معامله کنم چقد زمان میبره تا پیامک فعال شدنش بباد

سلام
من هم در کارگزاری مفید ثبت نام کرد هم سجام
احراز هویتم رو هم با نرم افزار سیگنال بورس انجام دادم و کد معامله گری هم برام اومد پیامکی
آیا کد بورس و معامله گری یکیه؟
آیا میشه با این کد کاری انجام داد یا باید حضوری به کارگزاری برم؟

سلام مامانم کد بورسیش اومده ولی اصلا تعیین نکرده کدوم کارگزاریه ، حالا باید چیکار کنه؟

باید به یک کارگزاری مراجعه کنید
به صورت حضوری یا اینترنتی

من از بانک تجارت واسه دو تا پسرم که زیر ده سال هستن، هر کدام یک میلیون سهام خریدم . کد بورس ندارند و از طریق کد ملی خرید کردم .میخام در سامانه سجام ثبت نام کنم . آیا میتونم از خط تلفن های خودم استفاده کنم جهت ثبت نام یا باید خط تلفن به اسم خودشون بگیرم . ؟؟؟؟سوال دوم اینکه خودم کد بورس ندارم باید خودمم ثبت نام کنم ؟؟؟ تورو خدا راهنمایی ام کنید

سلام
برای فرزندانتون از طریق کارگزار اقدام به دریافت کد بورسی کنید

سلام من درسامانه اقتصاد بیدار ثبت نام کردم احراز هویت شدم و فرم حضوری را پر کردم الان بعداز گذشت ۵ روز هنوز کد بورسی دریافت نکردم نمی دونم باید چی کار کنم

حتما باید تو کارگزاری دیگه ای مثلا مفید ثبت نام کنیم یااینکه نمیخاد؟من توی سجام ثبت نام واحرازهویت کردم الان این درسته؟

یک کارگزاری برای انتخاب کافیه .

سلام من تمام کارها رو انجام دادم و احراز هویت هم شدم و فقط کد بورس هنوز برام ارسال نشده،حالا میخواستم بپرسم میتونم مدارکی که کارگزاری برام فرستاده و باید کپی میگرفتم و کپی بگیرم ببرم دفتر پیشخوان تحویل بدم یا باید منتظر باشم کد بورس دریافت کنم بعد برم دفتر پیشخوان کپی ها رو بدم؟

سلام و خسته نباشید تشکر از اموزش های خوبتون لطف کنین اموزش های دوم و سوم را ب ایمیلم بفرستین

سلام خسته نباشید من میخوام از بانک مسکن اوراق بخرم ثبت نام سجام و احراز هویت رو انجام دادم و کد بورسی رو از دفتر پیشخوان گرفتم ، ولی بانک مسکن میگه کد بورسی هنوز توی سیستم براش نیومده باید چیکار کنم ؟لطفا راهنماییم کنین چون بیست روز وقتم رفت و طبق قولنامه فقط ۱۵ روز وقت دارم به اوراق نیاز دارم

سلام ببخشید من سامانه سجام ثبت نام کردم احراز هویتم انجام دادم کد بورسی برام ارسال شد میشه راهنمایی کنید چیکار کنم الان ؟

سلام
برای شروع کار خودتون میتونید از آموزش‌های رایگان ما بهره ببرید.

سلام خسته نباشید
من توی سامانه سجام ثبت نام واحرازهویت کردم الان چه اتفاقی میوفته رمزعبورونام کاربری وکد بورسی برام پیامک میشه یا….؟چه کاری باید الان بکنم؟

سلام.من از طریق پیشخوان تو کارگزاری فارابی قرار داد امضا کردم یوزر نیم و پسورد پس کی میدن بریم تو برنامه؟

سلام من نتونستم زیر کلیپ های آموزش رایگان مشخصات وارد کنم چون اصن همچین کادری نداشت
ممکنه راهنماییم کنین …ممنونم

سلام اگر کد ملی را اشتباه زده باشم چطور اصلاح کنم . ممنون

سلام
کجا اشتباه زدید ؟
در زمان ثبت نام برای کد گیری اگر اشتباه بزنید بهتون خظا میده

سلام. من احراز هویت غیر حضوری انجام دادم و پیامک تایید هم اومده. حالا چطور کد بورس رو دیافت کنم؟

با استفاده از لینک همین مقاله

سلام ، مبلغ کل هزینه تو پیشخوان برای کسانی که قبلا کدبورسی داشتن منتها تو سجام ثبت نام نکرده بودن چقدر هست؟

اگر اشتباه نکنم ۱۰ یا ۱۵ هزار تومان

با سلام، دختر بنده دانشجو و مقیم آلمان است و من وکالت تام و کامل ایشان را دارم لطفا راهنمائی فرمائید چگونه می توانم برای ایشان کد بورسی بگیرم و در سجام ثبت نام کنم.

سلام
به کارگزار مراجعه کنید راهنماییتون می‌کنن

سلام جناب ادیب نیا خداقوت کد معاملاتی من در کارگزاری اقتصاد بیدار اومده رفتم برای ثبت نام در سامانه کارگزاری غیر رمز عبور که همون کد معاملاتی دریافتی رو من نوشتم کد کاربری هم باید باشه خواستم محبت کنید بهم بگید کد کاربری رو هم کارگزاری باید برام بفرسته؟ در ضمن من برای همسرم کارگزاری مفید هست وارد سامانه شدیم اونجا کد کاربری رو شماره تلفن و کدملی قبول می‌کرد ولی وقتی کد معاملاتی همسرم رو در قسمت رمز عبور وارد کردم مشخصات همسرم رو آورد ولی نوشت چون شما برا اولین بار دارید وارد میشید باید رمز عبورتون رو تغییر بدید اون هم تغییر داد و وارد شدیم ولی باز نوشت حالا با مدارکتون برید دفاتر پیشخوان برا احراز حویت. در صورتی که ما همه این کارها رو انجام دادیم که کد معاملاتی برامون اومده. ما نگرانیم از اینکه کد معاملاتی آیا همون کد بورسی هست؟ مگه این کد مختص هر شخص نیست پس چرا کارگزاری مفید گفت باید برا اولین بارتون که وارد شدید رمز عبورتون رو عوضش کنید. حالا باید ما دونفر چکار کنیم؟ استاد ادیب نیا شرمنده که سرتون رو درد آوردم

سلام بنده تو سامانه سجام ثبت نام کردم و تو برنامه سیگنال احراز هویت کردم الان یه کد معاملاتی واسم پیامک شده میخوام وارد برنامه همراه تریدر بشم باید این کدو وارد کنم؟؟نمیدونم کدوم‌کارگزاری ثبتنام کردم چجور باید بفهمم

به سایت یکی از کارگزاری‌ها مراجعه کرده و ثبت نام خودتون رو کامل کنید

سلام . من از بانک تجارت واسه دو تا پسرم که زیر ده سال هستن، هر کدام یک میلیون سهام خریدم . کد بورس ندارند و از طریق کد ملی خرید کردم . تورو خدا راهنمایی ام کنید . اولین اقدام باید چکار کنم برای دوتا شون ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام
براشون کد بورسی بگیرید که بعدا بتونید بفروشید

سلام… من حدوده ۳۵روز پیش پس از ثبت نام در سجام و دریافت کد ده رقمی برای احراز هویت به یکی از شعب بانک شهر رفتم… و پس از احراز هویت یه کد پنج رقمی تایید سجام برام پیامک شد ولی کد بورسی نیومد…. حالا بعد از سی و پنج روز رفتم کارگزاری بانک شهر و اونجا دستی به من کد بورسی دادن……خواستم بپرسم که الان این کد بورسی برای من بلافاصله فعال شده یا باید یک ماه صبر کنم تا فعال بشه؟؟؟

سلام خداقوت اقای ادیب نیا اموزشهاتون عالیه روانشناسیتون هم خیلی کمکه توی یادگیری بورس اگرممکنه قسمت چهارم برام بفرستید ممنونم

سلام
براتون ایمیل میشه

سلام وقتتون بخیر من توی پیشخوان احرازهویت انجام دادم؛ برای خونوادم که داخل همون پیشخوان احراز هویت انجام دادن کد بورسی با رمز عبور اومده ولی واسه من فقط یه کد معاملاتی اومده؛ پیشخوان اشتباه انجام داده؟ میشه راهنمایی بفرمایید. با کارگزاری مبین سرمایه کرمانشاه تماس گرفتم گفت چون داخل پیشخوان انجام دادید شما مربوط به مبین سرمایه تهران هستید! خدمات دهی انجام نمیدن الان من باید چکار کنم؟

با سلام خدمت شما من در سایت سجام و کارگزاری آگاه ثبت نام کردم. فرم های کارگزاری رو دریافت کردم. بعد از ۲۴ساعت واسم پیام اومد که شماره موبایل به نام شما نیست. منم رفتم گزینه ویرایش تلفن همراه رو زدم و شماره موبایلی که به نام خودم بود رو وارد کردم روز بعد واسم پیام اومد که این شماره مورد تأیید نمی باشد در صورتیکه شماره به نام خودمه. یه هفته است ثبت نام کردم ولی هنوز به خاطر همین اشتباه شماره موبایل کدبورسی واسم نیومده. باید چکار کنم؟

سلام
با کارگزاری تماس بگیرید

تشکر
یه سوال دیگه داشتم. لطفأ پاسخ دهید.
در ابتدای فایل جلسه۴ فایل های رایگان که به ایمیلم ارسال می شود، استاد گفتند که در بورس ایران میانگین ۲۰روز در ماه فعالیت روزانه۵درصد سود یک سهم هست و درماه ۱۶۵درصد میشود این محاسبه چگونه انجام می شود؟ لطفأ راهنمایی کنید.

سلام
داخل آموزش‌های رایگان گفته شد که نوسان مجاز یک سهم در هر روز ۵% هست
اگر قیمت سهام یک شرکت روزانه ۵% افزایش پیدا کنه بعد از ۲۰ روز کاری (تقریبا یک ماه) میشه ۱۶۵%
که البته در عمل این اتفاق خیلی کم رخ میده و قرار نیست قیمت سهام روزی ۵% افزایش پیدا کنه!!
برای محاسبه هم کافی هست عدد ۱/۰۵ رو به توان ۲۰ (که تعداد روز هست برسونید)
که میشه ۲/۶۵
یعنی اگر قیمت سهام یک شرکت روزی ۵% افزایش پیدا کنه بعد از ۲۰ روز کاری ۲/۶۵ برابر میشه که معادل ۱۶۵% سود هست

سپاس
متوجه شدم

سلام اقای ادیب نیا خسته نباشید من چند وقت پیش اطلاعاتمو نصفه وارد کردم بعد ی کاری برام پیش اومد خواستم دوباره وارد شم نام کاربری رو فراموش کردم 🤦‍♀️
الان وارد میشم که بازیابی کنم ارور میده راه حل چیه؟

سلام
با کارگزارتون تماس بگیرید

سلام وتشکرازمدیرسایت واقای امیرنیا بنده سوالم این هست اموزش تصویری درصدها چطوری حساب میشود

سلام من برای مادرم تمامی مراحل رو انجام دادم ولی بعد از ۲هفته هنوز کد بورسی نیومده چکار کنم

سلام
از طریق کارگزارتون پیگیری کنید

سلام خسته نباشید

من مستقیما از طریق سامانه سجام وارد شدم و هیچ کارگزاری ثبت نام نکردم؛بعد از احراز هویت از طریق دفاتر پیشخوان باید کارگزاری رو انتخاب کنم؟!
اگه میشه راهنمایی کنید🙏

سلام
بله باید کارگزاری خودتون رو انتخاب کنید
و از طریق همین لینکی در این مطلب وجود داره میتونید این کار رو بکنید

به استحضار میرساند بنده ۱۰سال پیش کد بورسی داشتم از کارگزاری آگاه، ولی یادم رفته که کد بورسیم چی بوده. باید چکار کنم؟

سلام
به کارگزارتون مراجعه کنید

سلام
من تو سایت سجام ثبت نام کردم ولی شماره به اسم خودم نبود بعد پیامکی مبنی بر اینکه به سایت سجام مراجعه کرده و شماره رو ویرایش کن منم دو بار رفتم ۱۰ تومن پرداخت کردم و شماره رو تغییر دادم ولی بازم پیامک میاد شماره رو ویرایش کن این چه مشکلیه اخه ممنون میشم راهنمایی کنید .

من‌تمام‌مراحل‌انجام‌دادم..کارگزاری‌مفید..ولی‌الان‌یازده‌روزمیشه..هنوزکدبورسی‌برام‌نیومده

سلام جناب ادیب نیا می خواستم بدونم به نظر شما کدوم کارگزاری ثبت نام کنم

سلام
داخل این ویدیو دقیقا در مورد همین موضوع حرف زدیم

جناب ادیب نیا سلام وقت بخیر
خواستم درخصوص سهام شستا سوال کنم با وجود اینکه نماد شستا متوقفه وسهام آن غیرقابل معامله وعرضه وتقاضایی برای آن وجود نداره ،بر اساس چه سازوکار ومکانیسمی سهامش بالا وپایین میره به خصوص این چند روز که مرتبا روزی ۵درصد افت سهام داشته.

سلام
متوقف نیست فقط فعلا طبق اطلاعیه‌های ناظر بازار در ساعات مشخصی بعد از ساعت ۱۲:۳۰ معامله میشه

سلام ..من تمام مراحل ثبتنام را پشت سر گذاشتم واحراز هویت هم در مرکز ارتباطات انجام دادم ولی کد بورسی برام ارسال نمیشه چکار کنم؟؟؟؟؟?

سلام
با کارگزارتون تماس بگیرید

سلام وقتتون بخیر .من اتباع هستم و پاسپورت دارم .برای ثبت نام در بورس ،چه اقدامی اولویت دارد ؟تشکر ازپاسخگویی شما

سلام
به کارگزار مراجعه کنید
راهنماییتون می‌کنن

سلام امیر حسن جان خوبید سلامتید ……..من سهیل هستم ۱۶ ساله در استان اردبیل شهرستان گرمی وضع مالی ما خیلی سطح پایین هستش ..پدرم یک وام ۵۰۰ تومانی برداشته میخواییم در بورس شرکت کنیم ولی پدرم میگه همون ۵۰۰ تومنم از دس میرع من با کامپیوتر با شما صحبت میکنم گوشی هم ندارم به نظر شما الان چی کار کنیم سرمایه گگگگگگذاری کنیم ایا نه ………..ممنون میشم اگه جواب بدید🙏………..

سلام عزیزم
منظورت از ۵۰۰ یعنی چی؟
۵۰۰ هزار تومن یا ۵۰۰ میلیون تومن ؟

سلام
خسته نباشید.من کد ده رقمی سجام رو گرفتم و دیروز هم احراز هویتم رو انجام دادم ولی هنوز کد معاملاتی دریافت نکردم.آیا مشکلی هست یا این روند کاره؟

سلام
نه مشکلی نیست
باید چند روز منتظر بمونید تا پیامک کد معاملات آنلاین براتون ارسال بشه
اگر تأخیری هم ایجاد شد با کارگزارتون تماس بگیرید تا راهنماییتون کنن

سلام الان که کاربر تستی هستیم نمیشه خرید انجام داد؟

سلام تشکر از پاسخ گویی تون
ببخشید من هنوز کارگزاری ثبت نام نکردم و دیروز فقط در دفتر پیشخوان احراز هویت انجام دادم الان باید به کارگزاری برم؟
من فکر می کردم بعد از احراز هویت باید یک کد دریافت و با اون برم کارگزاری برای ادامه کار .

سلام
در دفاتر پیشخوان احراز هویت کارگزاری رو هم انجام میدن
اگر در همون مراجعه احراز هویت کارگزاری رو هم انجام داده باشید مشکلی نیست

وام قرض الحسنه ۵۰۰ هزار تومان یعنی میخوام بپرسم که ارزش سرمایه گذاری دارع یا نه ………..ببخشید امیر حسین جان مزاحمتون میشم

عزیزم این بازار ریسک داره
ولی با ۵۰۰ تومن شما بیا عرضه های اولیه رو بخر ایشالا سود میکنی

مرسی امیر حسین جان بابت نظرت

سلام
خسته نباشید.
کارگزاری اقتصاد بیدار معتبر هست؟

سلام
بله

سلام
امروز کارگزاری آگاه ثبت نام کردم طب مراحل ثبت نام قسمت سجام، نوشت که ثبت نام سجام با موفقیت انجام نشد، همکاران پیگیر هستن
الان من باید صبر کنم آگاه کد ده رقمی برام بفرسته بعد برم دفتر پیشخوان یا خودم جدا سجام ثبت نام کنم؟!!!

سوال منم هست منم اینطور شدم

سوال قبلیم این بود که نمی‌دونم کد بورسیم چی بوده،

سلام بنده همه مراحل رو انجام دادم کد بورسی هم اومد برام ولی پنج رو میرم تو برنامه کارگزار بورس میزنه آزمایشی

با سلام من از خارج از کشور برای ثبت نام آن لاین سجام حتما شمارهٔ خط موبایل ایران رو احتیاج دارم یا با خط خارج هم میشه ؟ چون من نتوانستم اقدام کنم اصلاً برای از خارج از کشور این امکان وجود داره ؟چون احراز هویت با مراجعه به دفاتر وجود نداره لطفا راهنمایی بفرمأید ممنون از وقتی که میگذارید

سلام عزیزم
بهتر هست با شماره ایران ثبت نام کنید

با سلام خوبه ولی ساده است

سلام من کارگزاری مفید ثبت نام کردم خوبه بنظرتون؟و اینکه آینده خوبی داره؟

سلام
بله خوبه

جناب ادیب نیا… من ازکجا مطمئن بشم بحث کلاهبرداری درکارنیست که اینهمه شماره حساب بانکی. کدشبا وغیره و غیره رو میخواهید!!!!!!!!

سلام من با آپ تو سجام ثبت نام کردم اما شماره سریال شناسنامه رو خود آپ وارد کرده که اشتباهه. با این حال کد پیگیری برام اومد ممکنه تو آینده به مشکل بخورم؟ و سوال دومم: علاوه بر سجام باید تو کارگزاری هم ثبت نام کنم یا نه؟

سلام
۱. بعدا اگر لارم باشه میتونید تصحیحش کنید
۲. بله

سلام میگن اگه تو سجام ثبت نام نکنی سودی که قبلا میریختن قطع میشه اصلا نه خریدوفروشی انجام دادم نه چیزی غیر مستقیم هست

سلام جناب ادیب نیا وقت بخیر.حمید حق شناس هستم حدود ۶،۷ماه پیش آموزش صفرتا صدبورس رو ازشما خریداری کردم ولی درارذیهشت ۹۹(۱۲اردیبهشت)درکارگزاری آگاه ازطریق سایت شما،ثبت نام کردم وهمچنین ثبت نام سجام وکد ده رقمی هم گرفتم هفته پیش. به دفتر پیشخوان مراجعه کردم ولی متاسفانه کامل نشد وبعد هم اعلام شد سجام بسته شده ودولت گفته هرکسی شخصا”واز طریق نت کد بورس رو بگیره ولی سجام لسته است ودفتر پیشخوان هم گفته ما دیگه نمیتونیم اینکارو برای مشتریها انجام بدیم وباید منتظر بمونیم.حالا سوال من اینه که چکار باید بکنم با توجه به بسته بودن سجام و….سپاسگزارم،سلامت وشاداب باشید۹۹/۲/۱۸

سلام عزیزم
این روزها به دلیل هجوم افراد زیادی برای دریافت کد بورسی و از طرفی وجود بیماری کرونا، تمام کارگزاری‌ها و دفاتر پیشخوان با کمبود نیروی انسانی مواجه هستند و از این‌رو پاسخگویی به افراد براشون کمی دشوار شده.
در تمام شهرها صف‌های طویلی شکل میگیره و همه توقع دارن یک روزه کد بگیرن و فردا سهام بخرن.
خیلی‌ها هم بدون آموزش دارن وارد میشن و متاسفانه فکر میکنن یک روزه و یک ماهه قراره میلیاردر بشن و برای گرفتن کد صبور نیستن و عجله دارن.
این توضیحات رو برای دوستانی دادم که این روزها خیلی سوال میپرسن و کمی هم عجول هستند.
اگر کمی صبور باشند به زودی همه چیز به روال عادی بر میگرده و کسی که قصد داره بلند مدت در این بازار حضور داشته باشه اصلا نگران این روزهای شلوغ دریافت کد بورسی نیست.

شما هم شاید بهتر بود همون ۶ ماه پیش اقدام میکردید و خیلی راحت ۳ روزه کد خودتون رو میگرفتید با این حال نگران نباشید و به زودی همه چیز درست میشه.
سعی کنید با کارگزاری در تماس باشید و اخبارشون رو دنبال کنید تا در زمان مناسب ثبت نام خودتون رو تکمیل کنید.

سلام ببخشید شماره حساب خودم رو در کارگزاری مفید چگونه می تونم تغییر بدم
ممنون

سلام
من به گفته شما از طریق آگاه مراحل دریافت کد بورسی رو طی کردم،
پیشخوان هم رفتم ولی الان درست ۱۱ روزه کد ارسال نشده،
تماس هم گرفتم هی امروز فردا میکنن

سلام
این روزها به خاطر حجم زیاد افراد به بورس تمام کارگزاری‌ها سرشون شلوغ هست.

بهتره کمی صبوری کنید.

سلام.من در کارگزاری اگاه ثبت نام کردم.ولی هر دفتر پیشخوانی که میرم میگن سیستم کارگزاری آگاه بسته است و باید کارگزاری عوض کنم .کدوم کارگزاری به نظرتون بهتره؟!

سلام
کارگزاری ها خیلی با هم فرقی ندارند
هر کجا رو که انتخاب کنید خوبه

سلام.. من میخام سهاممو بفروشم بعد برای شروع اول با مقداری پول در بورس شرکت کنم . چطور میتونم سهاممو بفروشم؟ فروش سهام مدت زمان زیادی میخاد یا نه؟با مطالعه در چه زمینه هایی میتونم استراتژیک های درستی در این زمینه رو بدست بیارم ؟با بورس واقن میشه پولدار شد ؟

سلام خدمت شما. بنده در کارگزاری مفید ثبت نام کردم و بعد از آن در سامانه سجام هم اسم نویسی کردم و احراز هویت شدم ولی بعد از ۴ روز هنوز کد بورسی برام نیومده باید چه کار کنم

سلام بنده ثبت نام در سامانه سجام را انجام دادم ، احراز هویت هم در دفتر پیشخوان دولت انجام دادم ، کد بورسی هم برایم ارسال شد می خواستم بدانم کد آنلاین را برام ارسال می شود یا باید به کارگزاری (مفید می باشد ) مراجعه کنم چند روز طول می کشه برای دریافت کد آنلاین ؟ با تشکر

سلام
با کارگزارتون باید تماس بگیرید

۱۵ روز طول میکشه
سرشون شلوغه

سلام من احراز هویت شدم ولی کد معاملاتی دریافت نکردم مشکل از کجاست؟

سلام
باید ثبت نام کارگزارتون رو هم انجام بدین

سلام آیا از بانک قرض الحسنه حساب داشته باشم میتونم با همین حساب بورس ثبت نام کنم؟

اتفاقا سوال بنده هم همینه

سلام اینجانب مدیر یک شرکت هستم و سال ۹۷ برای شرکت کدبورسی گرفتم برای اینکه هنگام فروش کالا بجای پول اوراق سهام بگیرم.الان میخواهم بنام خودم واعضای خانواده کد بورس بگیرم. آیا میتوانم شرکتم را بعنوان معرف ثبت کنم ؟

سلام
ثبت معرف ارتباطی به دریافت کد بورسی نداره
و فقط برای استفاده از مزایای باشگاه مشتریان کارگزاری آگاه هست

سلام میشه لطفا کمکم کنید .من یک برگه سهام قدیمی دارم که کد بورسی روی اون نوشته ولی فعالیتی در بورس نداشتم .الان باید در سایت آگاه و سجام ثبت نام کنم .تکلیف اون کد بورسی قدیمی چی میشه?کد بورسی رو سال ۸۴ گرفتم .

سلام
باید مجدد اقدام کنید

سلام اگه میخواستم بدونم برای احراز هویت حتما باید به دفافتر پیشخوان و غیره رجوع کرد ایا کسی که خارج از کشور باشه چطوری میتونه احراز هویت سجام را انجام بده

سلام شماره حسابی که تو سجام زدم بانک ملی هست اما با شماره حساب ملت تو کارکذاری آگاه
برام ثبت نام کردند الان چکار کنم؟

با کارگزارتون تماس بگیرید و بهشون بگید
اما فکر نمیکنم که مشکلی باشه

با سلام اینجانب بدوناینکه بدانم نیاز به کارگزاری داشته باشم در سجام ثبت نام کرد وکد۱۰ رقمی برام اومد وبه پیشخوان مراجعه وبعداز احراز هویت کد بورسی ۵ رقم عدد و۳ حرف خرم برام پیامک امد اکنون برای تائین کار گزار چکار باید کنم ثبت نام در اگاه کافی است یاباید مراحل را از اول طی کنم ممنون از راهنمایتان

سلام
ثبت نام در آگاه کافی است

سلام
خسته نباشید
ببخشید من ۱۹ سال دارم و مدرک دیپلمم را هم مدرسه به دلیل اینکه هنوز وارد دانشگاه نشدم به من تحویل نمى دهد و آیا بدون کپى مدرک دیپلم نیز در دفاتر پیشخوان مى توانم احراز هویت انجام دهم یا خیر ؟
آیا در ادامه ى راه بدون داشتن اصل دیپلم با مشکلى مواجه هستم یا خیر ؟
ممنون مى شوم اگر راهنمایى کنید. 🌷

سلام
طبق مصوبات جدید نیازی به ارائه مدرک دیپلم نیست و با شناسنامه و کارت ملی میتونید کد بورسی خودتون رو دریافت کنید

سلام خانم بنده زیر۱۸سال هست الان قیم ایشان بنده هستم یا پدرشان؟

سلام من با لینک شما کد بورسی گرفتم و معرفم رو شما ثبت کردم و احراز هویت کردم ولی الان تو سایت میزنه کاربر تستی و امکان پرداخت ندارم
چیکار باید بکنم مشکلم حل بشه
یه هفته‌س درست نشده
کسایی که همزمان با من مراحل رو طی کردن الان میتونن خرید بزنن

سلام دوست عزیز
این قانونی هست که اخیرا سازمان بورس گذاشته.
ولی زیاد نگران نباشید.
احتمالا به زودی کد شما رو هم فعال میکنن.
فعلا که عرضه ای در کار نیست و بهتره تا فرصتی که کدتون فعال میشه کمی آموزش ببینید و با این بازار بیشتر آشنا بشید.

سلام وقت بخیر
من میخواستم برای پسر یک ساله ودختر۴ سالم کد بورس بگیرم اونطور که من متوجه شدم کد بورس افلاین هست میخواستم بدونم یعنی چی وچه فرقی داره افلاین و انلاین

سلام
در معاملات افلاین شما پنل معاملاتی آنلاین ندارید و برای خرید و فروش سهام باید به صورت تلفنی یا حضوری به کارگزاری مراجعه کنید.

سلام وقتتون بخیر سپاسگذارم از آموزش های شما
می خواستم بدونم اگر به صورت اینترنتی و از طریق همین سایت برای ورود به بورس ثبت نام کنم کد بورسی من انلاین به شمار می آید یا آفلاین ؟
خواهشمندم بنده را راهنمایی نمایید

سلام
اگر بالای ۱۸ سال باشید کد آنلاین براتون صادر میشه

سلام. من تمامی ثبت نام های لازمه را انجام دادم اما هنوز در دوران ازمایشی ب سر میبرم.
چ مدت زمانی طول میکشه که بتونم خرید و فروش انجام بدهم؟

سلام
حداکثر تا ۵ روز کاری بعد از احراز هویت سامانه سجام اگر دسترسی شما فعال نشد، حتما از طریق کارگزارتون پیگیری کنید

سلام اقای ادیب .. من ثبت نام کردم و منتظرم کد ۱۰ رقمی سجام برام ارسال بشه اس ام اس اومده اطلاعات هویتی شما در سامانه سجام مورد تایید نمیباشد در حالی که من همه چیو به درستی وارد کردم و هر سری ویرایش میکنم دوباره این اس ام اسو میده من چکار کنم ؟

باکارگزاری تماس بگیرید

سلام. منم برا شماره شناسنامه عدد صفر رو نوشته بودم این پیام برام اومده بود، ویرایش کردم و همون کدملی رو زدم تایید شد و کد پیگیری ده رقمی برام صادر شد.

سلام وقت بخیر.. من میخوام تو سجام ثبت نام کنم چندتا گزینه میاره من همه رو تایید میکنم بعد از یک ربع برام اسمس میاد که احراز هویت شما تایید نشد. همه چیزم تکمیله میشه راهنمایی کنید ممنون میشم

سلام میخواستم بدونم قبلا سال۸۷ کد بورس داشتم الان دوباره احتیاجی به گرفتن کد جدید برای انلاین هست.باسپاس

سلام جناب ادیب نیا – چطور میتونم به خدمات و راهنمایی شما دسترسی داشته باشم بعنوان معرف بنده که تازه وارد بازار سرمایه شده متشکرم

سلام
با وارد کردن کد AA2217 به عنوان معرف

با عرض سلام
بنده قبل از ثبت نام در کارگزاری آگاه در سجام ثبت نام کردم و احراز هویت نیز انجام شد. روز قبل نیز در کارگزاری ثبت نام کردم و مراحل را انجام دادم. در پیگیری درخواست، وضعیت را در انتظار احراز هویت ثبت میکند. آیا باید اقدامی انجام دهم یا منتظر بمانم. با تشکر

سلام عزیزم
باید به نزدیک ترین دفتر پیشخوان مراجعه کنید.

با سلام و تشکر از توضیحات و راهنماییتون
خواستم بپرسم که معرفی یک فرد به عنوان معرف (که در اینجا ما امیرحسین ادیب نیا رو انتخاب کردیم) برا اون فرد چه مزیتی دارد؟ و اینکه فرد مورد نظر باید چه امتیازی داشته باشد تا بتواند به عنوان معرف معرفی شود؟
ممنون میشم از پاسختون.
سپاسگزارم

سلام دوست عزیز
شما با این انتخاب تا ۳ ماه از برخی خدمات از جمله ۲۵ درصد تخفیف کارمزد بهره‌مند میشید.

سلام مجدد.
ببخشید شاید سوالم کاملاً شفاف نبوده. معرفی شما به عنوان معرف از طرف ما برای شما چه مزیتی خواهد داشت؟
و
اینکه اگر مثلاً یکی از دوستان من بخواد من نوعی رو به عنوان معرف بنویسد، من نوعی باید چه امتیازی داشته باشم تا بتوانم به عنوان معرف معرفی شوم یا نیازی به امتیاز نیست؟

سلام
نیازی نیست شما امتیاز خاصی داشته باشید

ممنون از پاسختون برای قسمت دوم سوالم. قسمت اول را پاسخی دریافت نکردم و ممنون میشوم بفرمائید:

– من شما را به عنوان معرف تایید کردم. این کار برای شما چه مزیت و سودی خواهد داشت؟ ( برای شما چه مزیت و سودی خواهد داشت؟)

در سایت باشگاه مشتریان کارگزاری مذکور میتونید مزایای معرفی معرف برای هر دو نفر رو مطالعه کنید.
اعداد رو دقیق نمیدونم ولی مقداری امتیاز به طرفین تعلق میگیرد.
دریافت این امتیاز برای ما عملا عدد خاصی نیست ولی برای فرد معرفی کننده یعنی شما مزایای زیادی دارد از جمله ۳ ماه تخفیف کارمزد و …

در واقع به دلیل حضور جناب ادیب نیا در سال های گذشته در این کارگزاری این خدمات در اختیار شما قرار میگیرد.

سلام من در سامانه سجام و کارگزاری مفید ثبت نام کردم و ابتدا احراز هویت سجام را انجام دادم و کد بورس برایم ارسال شد ولی هنوز احراز هویت کارگزاری مفید را انجام ندادم میخواستم بپرسم مشکلی در ترتیب این دو وجود نداره و میتونم برای احراز هویت مفید مراجعه کنم؟

خیر مشکلی نداره

سلام وقتتون بخیر
من کد معاملاتی در بازار سر مایه برام اومده می‌خوام بدونم چطوری و از چه طریقی میتونم سهامم رو چک کنم توی چه سایتی باید برم و چی باید بزنم که سهام من بیاد

سلام
من افغانستانی هستم و می‌خواستم برای کد بورس ثبت نام کنم، گزینه‌ی تحت عنوان پاسپورت موجود نبود تا بتوانم ثبت نام کنم.
پرسش و پاسخ ها رو خوندم فرموده بودین با کارگزاری تون تماس بگیرید.
من توی همین لینکی که شما قرار دادین می‌خواستم ثبت نام کنم و در اینجا شماره کارگزاری قرار ندادید.
لطفا راهنمایی کنید که با چه شماره تلفنی تماس بگیریم.
سپاسگزارم
پویا

سلام عزیزم
با این شماره تماس بگیرید و بگید راهنماییتون کنند.
۸۲۱۵۴۰۰۰

سلام. بنده امروز ثبت نام کردم، ولی توی مرحله آخر، مرحله سامانه سجام، بعد از اینکه کد پیامکی رو وارد کردم و دکمه ادامه رو زدم، پس از چند لحظه تاخیر، صفحه ای اومد که توش نوشته بود، ثبت نام شما در سامانه سجام موفقیت آمیز نبود، کارشناسان کارگزاری پیگیر حل مشکل می شوند. ولی ثبت نامم در سایت کارگزاری با موفیقت انجام شد. ولی هنوز کد ۱۰ رقمی سجام برام پیامک نشده.
حالا خواستم بدونم که چطور خودم باید پیگیر حل مشکل باشم؟ باید خودم برم توی سایت سجام بصورت مستقیم ثبت نام کنم؟ یا خود کارگزاری مشکل رو حل میکنه و در نتیجه کد ۱۰ رقمی برام ارسال میشه؟

سلام عزیزم
با کارگزاری تماس بگیرید راهنماییتون میکنن

سلام خسته نباشید .بنده در سجام ثبت نام کردم .هر شماره حسابى میزنم .ایراد میگیره پیامک میاد شماره حساب بانکى خودرو ویرایش کنید .٣ حساب زدم دوباره همین پیامک میاد .دفتر پیش خوان برم اونا میتوانند کد پیگیرى بگیرند.یا باید بگیرم بعد برم با تشکر

سلام دوست عزیز – معمولاً شماره حسابهایی که اعداد سر راستی ندارن و شامل خط تیره و نمی دونم کد بانک و این داستان ها باشن (مثل ۱۱۲۲-۳۴۵۶۷۸-۹) و یا شماره شبای اونا چن تا صفر کم داشته باشه () در هنگام ثبت نام ، ایراداتی نشون میدن. بنده خودم حساب بانک قرض الحسنه مهر ایران داشتم و این بلا سرم اومد و مجبور شدم علیرغم میلم ، شماره حساب دیگه ای را معرفی کنم.

سلام چرا کد کارگزاری مهرافرین برای من نمیاد

بسیار ممنون ازهمراهیتون وپاسخ به سوالات .سلامت وموفق وسربلند باشید

سپاس از همراهی شما

ایا هییت دولت شرط داشتن مدرک دبپلم برای معاملات انلاین را حذف نکرده

سلام
بله درسته
با توجه به قوانین جدید سازمان بورس
شما برای دریافت کد بورسی دیگه نیازی به داشتن مدرک دیپلم ندارید
به شرطی که حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید

باسلام میخواستم کد بورسی بنام شرکت تعاونی مصرف بگیرم ایا بنام شخص حقوقی می توان گرفت ممنون میشوم از راهنمایتون

سلام
با ارائه مدارک و مستندات لازم می‌تونید برای شخص حقوقی هم کد بورسی بگیرید

سلام
میخواستم بپرسم اتباع ساکن ایران که مدارک اقامتی دارن هم میتونن ثبت نام کنن؟

سلام
با کارگزارتون تماس بگیرید راهنماییتون می‌کنن

باعرض سلام
من دارای کد معاملاتی بورس و آتی هستم ولی کارگزاری که در آن فعالیت می کنم فاقد مجوز آپشن معامله و شاخص سهام می باشد . سوال من این است که به چه طریقی میتوان با کارگزاری آگاه به آپشن موردنظر دست یافت؟

سلام
کافیه کارگزارتون رو تغییر بدید و از امکانات کارگزار جدیدتون استفاده کنید

سلام وقت بخیر من میخوام ثبت نام کنم ولی اخطار میده نام کا بری فارسی باشه ولی اصلا فارسی نمیشه ازچپ انگلیسی تایپ میشه واجازه ورود به مرحله بعد داده نمیشه لطفا راهنمایی کنید

سلام
مشکلی در ثبت نام وجود نداره دوست من
لطفا سیستمتون رو چک کنید

سلام ببخشید میخواستم منو راهنمایی کنید میخوام وارد بورس بشم و سرمایه ۲ میلیون ارزش داره وارد بورس بشم؟

سلام
بله میتونید وارد بورس بشید و سرمایه‌گذاری خودتون رو شروع کنید
اما توصیه می‌کنم حتما برای آموزش خودتون زمان بذارید

سلام و خسته نباشید اگر کسی سال ۷۶ سهامی خریده باشد آیا کد بورسی دارد ما در سجام ثبت نام کرده ایم و کارگزاری آگاه تماس گرفتیم گفتند در کارگزار آگاه کد بورسی ندارید لطفا راهنمایی کنید .

سلام عزیزم
اگر قبلا سهام داشتید یعنی کد بورسی دارید( مگر در شرایط خاص که اون کد بورسی میتونه تغییر کنه)
نداشتن کد در کارگزاری آگاه ارتباطی با کد بورسی نداره.
کد بورسی یک شماره یکه و واحد هست مثل کد ملی که تغییر نمیکنه
اما داشتن کد در کارگزاری یک کد متفاوت هست که میتونید از هر کارگزاری یک کد برای ورود به سامانه ازشون دریافت کنید

سلام من موقع ثبت نام اسم بانک اشتباه وارد کردم، باید صادرات میزدم زدم توسعه صادرات ولی کلن شماره حساب و شبا همه درست هست یبارم درخواست وجه دادم بحسابم واریز شد. این اشتباه اسم بانک بعدا مشکلی ایجاد نکنه البته تو سجام تغییر دادم ولی تو سیستم کارگزاری اعمال نشده چیکار باید بکنم با تشکر

سلام
اگر دریافت وجهتون انجام میشه مشکلی نیست

بسیار عالی

سلام
در کارگذاری اگاه قانونی داره که عرض اولیه رو خود کارگذاری بگیره برای کارگذارانی که در اون کارگذاری فعالیت می کنند

سلام
سفارش آقلاین داره و زمانی که شما درخواست خودتون رو از قبل بذارید براتون خرید رو انجام میده.
اما اینکه همیشه به طور خودکار خرید کنه خیر.

در کل برای اینگونه سوالات بهتره با خود کارگزاری تماس بگیرید و پاسخ خودتون رو دریافت کنید.

سلام
با راهنمایی های شما روحیه میگیرم برای پیشرفت بیشتر

سلام
خداروشکر

چرا کار گزاری آگاه

شما مختاری هر کارگزاری دیگری رو انتخاب کنید.

داخل لینک زیر توضیحات مربوط به کل کارگزاری ها موجودهhttps://www.adibniya.com/how-to-choose-an-appropriate-broker/

ممنونم که این امکان را فراهم کردید تا بتوان ابهامات بیشمار در این عرصه رابا یک مرجع مطمئن تبادل نمود

ممنون که همواره در کنار ما هستید

سلام بااعلام واجب نبودن دیپلم برای همسرم ثبت نام کردم و چون شعبه کارگذاری در خیابان خواجه نصیر به ما نزدیک بود مراجعه کردم خیلی متاسفم تاکید میکنم خیلی متاسفم از نحوه برخورد کارکنان وجواب گویی انان …بواقع فکر میکنند که صاحب سازمان بورس هستن واختیار دار توزیع سهام هستن… بله این روزها بازار بورس وسهام داغ هست …اما بنده در طول چندین سال گذشته بسیار دیدم روزهایی که دریغ از یک مراجعه کننده به کارگذاری ها..وبرگشت قیمت سهام رو … برای یک ثبت کد سجام غیر از هزینه رفت و امد یک روز معطل شدن ..دستگاه نوبت دهی در ساعت ۱۰ صبح را جلوش چسب میزنند و اینکه نوبت تمام شد ودر جواب هم بگویند بروید هرجا دوست دارید ثبت نام کنید….بگذریم..این ره به ترکستان است

سلام
بله متاسفانه چنین مشکلاتی هم وجود داره
ما هم مثل شما امیدواریم که این موارد به حداقل خودش برسه

اتباع میشه برای خرید بورس
گرفتن کد بورس

سلام
بله تحت شرایطی امکانش هست
در مورد اتباع خارجی با کارگزار تماس بگیرید راهنماییتون می‌کنند

ممنون.

با سلام با تشکر از مطالب مفید بالا، سوالی دارم. چند سال پیش کد معالاتی از کارگزاری آگاه دریافت کرده ام. متاسفانه کد کاربری رو رمز عبور را فراموش کرده ام و امکان مراجعه به کارگزاری مربوطه را ندارم. چگونه میتوانم کد جدید دریافت کنم . خوشحال میشوم اگر راهنمایی ام کنید. با تشکر

سلام
باید با کارگزاری تماس بگیرید و ازشون بخواهید که کدتون رو فعال کنن
یا اینکه به اسم فرد دیگری از خانوادتون کد جدید بگیرید

سلام
سحام ثبت نام کردم و کد بورسی دارم
برای ثبت نام در کارگزاری آگاه مجددا باید سحام ثبت نام کنم؟
مراحل کار را خلاصه بفرمایید
متشکرم

سلام
خیر دیگه لازم به ثبت نام سجام نیست

روی لینک ثبت نام کلیک کنید خیلی راحت مراحل رو دنبال کنید

سلام پسرم باشماره تلفن من برای خودش ثبت نام سجام ومفید انجام داده الان من می خوام ثبت نام کنم خطا میده باید چی کار کنم

سلام ..من درسامانه سجام اطلاعات بانکی رودرست واردکردم.ولی درکارگزاری مفیدشماره حساب وشماره شبارواشتباه واردکردم.کارگزاری مفیدویرایش نداره..چطورمن اونارواصلاح کنم

سلام
باید با کارگزاریتون تماس بگیرید

سلام من میخوام تو سجام ثبت نام کنم ولی هیچی نمیاد جز یه صفحه سفید که نوشته سجام
و یک سوال۸ کلاس های بورس میتونه مفید باشه ؟
و اینکه چقدر برای اولین بار میتونه برای خرید سهم کافی باشه؟

سلام
جواب همه سوالاتون رو میتونید تو دوره رایگان ما بگیرید

بسیار عالی، ممنون از شما که راهنمایی میکنید ممنون که اطلاعات خوبتون رو انقد خوب در اختیار دوستان قرار میدید

سلام.بسیار عالی ومفیدمثل همیشه .
کد سجام همان کد بورسی اس یا نه؟
اگه نه ،با داشتن این کدچقدر زمان برایگرفتن کد بورسی لازمه؟
ممنون

سلام
وقت شما بخیر
ثبت نام سامانه سجام با دریافت کد بورسی متفاوت است
اگر هنوز کد بورسی دریافت نکردید میتونید در هنگام درخواست برای کد بورسی از طریق کارگزار خودتون در سامانه سجام هم ثبت نام کنید

بسیار عالی و مفید

با سلام
ببخشید چقدر سرمایه نیاز هست که بتونیم وارد بازار بورس بشیم؟
مثلا یک میلیون تومان میشه؟اصلا ارزشش داره؟چون هیچی بلد نیستم و میخوام یاد بگیرم با این مبلغ میشه امیدی داشت؟
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

سلام
پاسخ سوالتون داخل این ویدئو موجود است.

والبته که همیشه امیدی هست.

پیشنهاد می‌کنم چون قصد دارید تازه شروع کنید بعد از مشاهده ویدئو بالا در این دوره رایگان نیز شرکت کنید.

عالیی بود مث همیشه

عالیی بود مث همیشه

سلام، بنده سال ۸۵ سهام خریداری کردم، وکد سهام دارم باید بازم ثبت باید انجام بدم

سلام
برای ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کد معاملات آنلاین نیاز هست که مجدد ثبت نام کنید

عالی بود

عالییییی مرسی

سلام مطالب خوبی اشاره کردی واقعا متشکرم از شما

سلام
دوستان بزرگوار بنده لرای احراز هویت به یکی از دفاتر طرف قرار داد کارگراری آگاه مراجعه کردم مبلغ ۶۰هزار ازم گرفتند البته ثبت نام سجام را هم قبلا خودم انجام داده بودم ،آیا مبلغ قانونیه؟البته فاکتور ۱۵ هزار صادر کردند. چون طرف آشنا بود روم نشد بهشون بگم لطفا جواب بدهید

سلام
فکر نمیکنم این مبلغ باشه
ولی باز بهتره تماس بگیرید کارگزاری و سوال کنید

دریافت کد بورسی در کارگزاری رایگانه ، فقط موقع ثبت نام سجام ۱۰ هزار تومان به سامانه سجام باید واریز کنید

با سلام و تشکر از مدیریت سایت
برای احراز هویت از طریق دفتر کارگزاری هزینه‌ای دریافت نمیشه و برای سجام ۱۰هزار تومانه، اما من که از طریق دفاتر پیشخوان اقدام کردم هزینه هردو را دادم و ۱۷هزار تومان شد.

من از سال ۸۳ کد بورسی دارم ولی فقط یکبار تا حالا سهام خریدم الان برای معاملات سهام به صورت آنلاین باید به کارگزاری مراجعه کنم

سلام
بله

سلام کسی ک مدرک دیپلم نداره چطوره کد بورسی واسه کارگزاری بگیره؟

سلام چند روزه از طریق نرم افزار اپ در سجام ثبت نام کردم و کد ۱۰ رقمی برام ارسال نشده و سریال شناسنامم غلطه و نمیشه ویرایش کرد و زده سیستم در حال استعلام اطلاعات می باشد الان من چیکار کنم پشتیبانی سجامم اصلا پاسخگو نیس این اشتباه بودن مشکلی در اینده به وجود میاره

سلام
بذارید پاسخ بیاد مشخص میشه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

© طراحی و توسعه این سایت توسط مجموعه ادیب نیا انجام شده است و تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به امیرحسین ادیب نیا می‌باشد.

اولین گام برای خرید و فروش سهام و فعالیت در بازار سرمایه دریافت کد بورسی می باشد. کد بورسی که به آن کد سهامداری نیز گفته می شود برای هر شخص متقاضی منحصر بفرد می باشد، در واقع افراد تنها مجاز به داشتن یک کد بورسی می باشند ولی می توانند از خدمات چند کارگزاری به طور همزمان استفاده کنند. افراد برای دریافت کد بورسی می توانند به دو روش حضوری و آنلاین اقدام کنند، باید توجه داشت که قبل از دریافت کد بورسی باید نسبت به دریافت کد سجام اقدام کرد. حال سوالی که در این خصوص پرسیده می شود این است که پس از ثبت نام در سجام چه باید کرد؟

همچنین بخوانید: احراز هویت غیرحضوری سجام چگونه است؟

برای دریافت کد بورسی باید مراحل زیر طی شود:

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار برای ارائه خدمات زیرساختی به سهامداران و به منظور ایجاد درگاه واحد خدمات‌دهی به سرمایه‌گذاران حقیقی، حقوقی، تمامی نهادهای مالی، “سامانه جامع اطلاعات مشتریان” را تحت عنوان “سجام” راه‌اندازی کرد. لازمه دریافت هرگونه خدمات از بازار سرمایه، ثبت اطلاعات در “سامانه سجام می باشد”. برای ثبت نام در سجام باید به سایت https://www.sejam.ir رجوع کرد. در این سایت اطلاعات هویتی بر اساس شناسنامه و کارت ملی، اطلاعات ارتباطی مانند کد پستی، اطلاعات شغلی و اطلاعات مالی از جمله معرفی یک شماره شبا و شماره حساب وارد می شود، هزینه ثبت نام در این مرحله ۱۰هزار تومان می باشد که با داشتن رمز پویا یا رمز دوم می توانید پرداخت کنید. بعد از وارد کردن و ذخیره اطلاعات در سجام، کد پیگیری ۱۰ رقمی به شماره همراهی که در سامانه ثبت کرده‌ایید ارسال خواهد شد که لازم است برای انجام احراز هویت حفظ و نگهداری شود.

جهت ثبت نام در سامانه سجام و اقدام به دریافت کد معاملاتی می توانید از مطلب آموزش گام به گام ثبت نام در سامانه سجام کمک بگیرید.

چگونه بعد از احراز هویت کد بورسی بگیریم

پس از ثبت نام در سامانه سجام می توانید وارد سایت کارگزاری مورد نظر خود که از قبل بر اساس تحقیقات و اطلاعات کامل انتخاب کرده‌ایید شوید و اطلاعات خود را وارد کنید، مراحل به شرح زیر می باشد:

همچنین بخوانید: بهترین کارگزاری بورس چه ویژگی هایی دارد؟

۱. ورود به بخش افتتاح حساب در سایت کارگزاری

۲. وارد کردن شماره همراه و دریافت کد تائید از طریق پیامک

۳. تکمیل اطلاعات اولیه ثبت نام (کد ملی، نام، نام خانوادگی و رمز عبور)

۴. تکمیل ثبت نام غیرحضوری

پس از تکمیل ثبت نام اولیه و ایجاد حساب با انتخاب “ورود به افتتاح حساب غیر حضوری” می بایست اطلاعات فردی، اطلاعات تماس، اطلاعت بانکی و اطلاعات شغلی خود را تکمیل نماید.

اطمینان حاصل نمایید نام فرد دیگری در بالای صفحه نمایش داده نشود، در صورت مشاهده با کلیک به روی نام کاربر از صفحه خارج شود و حساب جدید خود را ایجاد نمایید.

اطلاعات خواسته شده را بر اساس اطلاعات مندرج در مدارک هویتی رسمی (شناسنامه و کارت ملی) و به صورت کامل نمایید.

۱.در خصوص شناسنامه‌های جدید که فاقد شماره شناسنامه هستند، کد ملی را به جای شماره شناسنامه درج کنید.

۲. ‌در صحت تلفن همراه و ایمیل وارد شده دقت نمایید.

۳. در خصوص اطلاعات بانکی توجه داشته باشید که حساب اعلام شده حتما به نام خود شما باشد. در صورت مغایرت نام، انتقال وجه به حساب شما مقدور نخواهد بود.

۴. بعد از تکمیل اطلاعات هر بخش دکمه «ثبت و مرحله بعد» رابزنید.

۵. شما در هر مرحله از ثبت نام می‌توانید با زدن دکمه «مرحله قبلی» اطلاعات قبلی را ویرایش نمایید.

۶. فیلدهای ستاره دار (*) حتما باید توسط متقاضی پر شوند.

دقت نمایید در هر بخش از ثبت نام، گزینه هایی وجود دارد که « انتخابی » و چنانچه شما گزینه مورد نظر را انتخاب نکنید اطلاعات خواسته شده تکمیل نخواهد شد. ( مثل نام شهر، محل صدور شناسنامه، نام بانک و …) بعد از تایپ چند حرف از کلمه مورد نظر در این بخش، نام مورد نظر ظاهر می‌شود.

برای احراز هویت با بهمراه داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی می توانید به شعب کارگزاری خود و یا پیشخوان دولت مراجعه کنید، مدارک مورد نیاز برای احراز هویت:

بیشتر بخوانید: آموزش کامل نحوه احراز هویت غیر حضوری در سامانه سجام (با اپلیکیشن سیگنال)

بعد از اینکه احراز هویت انجام می شود، کارگزاری‌ها مدارک و فرم‌های مربوطه برای صدور کد بورسی متقاضی به سازمان بورس ارائه می شود. لازم به ذکر است که کد بورسی تا سه روز بعد از احراز هویت به شماره همراه پیامک می شود، بعد از دریافت کد بورسی، نام کاربری و رمز عبور ارسال خواهد شد. توجه داشته باشید بعد از دریافت نام کاربری و رمز عبور امکان خرید و فروش سهام برای شما فراهم می شود، همچنین ممکن است  ارسال کد بورسی و نام کاربری و رمز عبور بیشتر از چند روز طول بکشد که در صورت طولانی‌تر شدن زمان ارسال می توانید به کارگزاری خود مراجعه کنید تا در صورت بروز مشکل برطرف شود.

پس طی مراحل بالا و دریافت کد بورسی، نام کاربری و رمز عبور می توانید معاملات خود را در بازار سرمایه شروع کنید. قابل ذکر و تاکید است که اگر اطلاعات و دانش کافی و لازم از بورس را ندارید، دارایی خود را در شرکت‌های سبدگردان سرمایه‌گذاری کنید، زیرا اگر بدون دانش وارد معاملات شوید ممکن است متضرر شوید. توجه داشته باشید که در شرکت‌های سبدگردان، دارایی افراد توسط یک تیم حرفه‌ای و متخصص مدیریت می شود.

 

 

با سلام من همه ی کار های ثبت نام در سجام رو انجام دادم یعنی ثبت نام در سامانه، احراز هویت حضوری، ثبت نام در کارگزاری،و…که الان در سجام تایید شدم
در حال حاضر کد بورسی و کد پیگیری ۱۰ رقمی رو دارم اما نمیدونم بعد از این باید چیکار کنم و چجوری وارد بورس بشم

سلام
بعد از اینکه کد بورسی آنلاین از طرف کارگزاری برای شما ارسال بشه میتونید با اون وارد سامانه کارگزاریتون بشید و خرید و فروش سهام انجام بدید.

من میخوام سهامم بفروشم تمام کارای سجام روانجام دادم الان دیگه میشه بفروشم پولش واریزمیشه ب حسابم؟

سلام
بله پول فروش سهام واریز میشه به حسابی که به کارگزاری اعلام کردید

با سلام بنده تمام نام نویسی سجام و احراز هویت سجام در سیگنال که غیر حضوری است را انجام دادم و کد بورسی برایم اوکی شده حال باید چکار کنم؟؟؟؟
ممنون میشم راهنمایی فرمایید

سلام شما باید یک کارگزاری انتخاب کنید و بصورت حضوری یا غیرحضوری در اون کارگزاری ثبت نام کنید و بعد از دو الی سه روز کد بورسی برای شما ارسال میشه و میتونید وارد سامانه معاملاتی کارگزاریتون شده و خرید و فروش سهام رو انجام بدید.

سلام من تمام کارهای ثبت نام سجام رو انجام دادم . هدفم از این ثبت نام برای اون داستان سود سهام عدالت هست که ظاهرا گفتند برای ادامه واریز سود سهام عدالت نیاز به ثبت نام سجام هست . حالا سوال من اینه که حتما باید کارگذاری انتخواب کنم یا خیر تو همین مرحله کافیه و سهام عدالت من و سودش درسته و باطل نمیشه و سودش هم واریز میشه ؟؟ یا اینکه خیر حتما حتما باید کارگذاری انتخواب کنم ؟ ممنون

برای دریافت سود سهام عدالت ثبت نام سجام کافیه اما اگر قصد خرید و فروش سهام و فعالیت در بازار بورس را داشته باشین لازمه که در یکی از کارگزاری ها نیز ثبت نام کنید و احراز هویت شین.

سلام خسته نباشین .من ثبت نام سجام انجام دادم الان میخوام احراز هویت انجام بدم . سوالم این کدوم کار گزاری برا احراز هویت کارش بهتر ؟؟مگه تو مزایای سهامی که داری فرقی میکنه تو کدوم کارگزاری احراز هویت کرد ؟فرقشون توچی هست ؟ من حسابم بانک مسکن حتما بایدکارگزار بانک مسکن احراز هویت کنم ممنون میشم در مورد سوالاتم راهنمایی کنین ؟

سلام
بعد از اینکه احراز هویت سجام رو انجام دادید میتونید هر کارگزاری که تمایل دارید ثبت نام کنید و هیچ محدودیتی وجود نداره. کارگزاری ها از نظر سرعت ممکنه با هم متفاوت باشند یا مثلا بعضی کارگزاری ها به پولی که در حساب اون ها باشه سود پرداخت می کنن و برخی دیگه نه.

سلام کدوم کارگزاری رو پیشنهاد میدید

برای انتخاب کارگزاری معیارهای مختلفی وجود داره که باید در نظر گرفت، گاهی وقتا سامانه آنلاین بعضی از کارگزاری ها به دلیل حجم بالای کاربرانش با مشکل مواجه می شه، میتونید در گوگل سرچ کنید توضیحات کاملی برای انتخاب کارگزاری خوب وجود داره. این نکته رو هم در نظر بگیرید که از دو کارگزاری هم به طور هم زمان می شه خدمات گرفت

سلام تمامی مراحل انجام دادم حقیقت دارد که سود واریز میکنن و وام میدن؟

چگونه بعد از احراز هویت کد بورسی بگیریم

سلام دوست عزیز. اگر سوال شما مربوط به سود و وام سهام عدالت است، باید بگم که واریز سود حقیقت داره و سود شرکت ها از طریق سجام واریز میشه اما مثل قبل به صورت یکجا نیست چون زمان برگزاری مجمع و واریز سود سهام شرکت ها متفاوته. اما وام سهام عدالت ظاهرا تکذیب شده و فقط قراره کارت اعتباری بدن.

سلام.من داخل سجام ثبت نام کردم بعد احراز هویت غیر حضوری انجام دادم پیام اومده میگه احراز هویت با موفقیت انجام شد ولی کد معاملاتی نیومد چکار کنم ؟خواهشا جواب بدید!

ببخشید چجوری کارگزاری رو پیدا کنیم؟ مثلا اینکه اصن چجوری وارد بازار شیم؟ به صورت غیر حضوری اگه واسه وارد شدن به کارگزاری اقدام کنیم، چجوری باید انجامش بدیم؟

کارگزاری های مختلفی مثل آگاه، مفید، فارابی و … وجو داره که می تونید به تشخیص و تحقیق یکی را انتخاب و به صورت اینترنتی ثبت نام کنید و احراز هویتش را به صورت آنلاین یا مراجعه به دفاتر پیشخوان انجام دهید. که بعد از ثبت نام و احراز هویت از طرف کارگزاری نام کاربری و رمز عبور شما براتون پیامک میشه که بعد از آن می تونید وارد بازار بورس شین.

سلام من سهامم غیر مستقیم هست و سجام ثبت نام کردم کد معاملاتی گرفتم آیا برای گرفتن سود باید کار دیگری بکنم.یا از مزایای کارت اعتباری میتونم استفاده کنم؟

برای دریافت سود سهام عدالت ثبت نام و احراز هویت سجام کفایت میکنه اما اگر قصد فعالیت و خرید و فروش سهام دیگر شرکت ها را در بورس داشته باشین لازمه که در یک کارگزاری مثل مفید، آگاه، فارابی و … ثبت نام کنید.

سلام خانم یونسی .صرفا اگه هدفمون فقط دریافت سود سهام باشه ثبت نام در سجام و احراز هویت کافیه ؟؟ و اینکه اگه کارگزار انتخاب کنیم و ثبت نام کنیم بازم سود سهام تعلق میگیره یا در این صورت دیگه فقط باید با بورس معامله کرد و سود سهام واریز نمیشه ؟ممنون میشم جواب بدین

سلام. برای دریافت سود سهام فقط ثبت نام و احراز هویت در سجام کفایت می کنه. حال اگر در کارگزاری هم حساب کاربری باز کنید مشکلی پیش نمیاد و باز هم سود سهام تعلق میگیره.

سلام من در سامانه سجام ثبت نام کردم و برام اومده تایید شده میخواستم بدونم آیا لازم هست برای سود سهام اقدام دیگری انجام دهم یا تا این مراحل کافی هست ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام. برای دریافت سود سهام ثبت نام و احراز هویت سجام کفایت میکنه

سلام برای دریافت سود ثبت نام در سجام کافیه؟؟؟؟؟یا حتما باید احراز هویت هم انجام بشه؟؟؟؟

سلام. احراز هویت هم لازمه.

میشه سات کارگزاری رو بدین

کارگزاری های مختلفی مثل مفید، آگاه، فارابی و … وجود دارد که می توانید در گوگل ویژگی های هر یک را مطالعه نموده و بنا به صلاح و تشخیص خود یکی را جهت داشتن حساب کربری انتخاب کنید.

با سلام. من در سجام ثبتنام کردم کد پیگیری رو دارم ینی تکمیل شد .خو الان من صفر هستم سوالم اینه ک با صفر میشه در بورس شروع کرد و و میشه در بورس معاملات چ باید کرد ؟ با تشکر

سلام
برای معامله در بورس اگر سرمایه اولیه ندارید میتونید عرضه اولیه بخرید که با مبالغ کم هم میشه اون ها رو خرید اما برای خرید بقیه سهم ها حداقل باید ۵۰۰ هزار تومان داشته باشید.

من کد ده رقمی رو دریافت کردم ،احراز هویت زدم کارگزاری رو انتخاب کردم در آخر ازمن ویدیو معرفی خواسته امادوربین باز نمیکنه

اگر به صورت آنلاین موفق به احراز هویت نشدین در زمان مناسب به یکی از دفاتر پیش خوان دولت مراجعه نمایید.

سلام . من اصلا سهامم رو دست نزدم.
کلا برا بورس اقدام نکردم.
ونمیخوامم اقدام کنم.
لازمه کدبگیرم؟
این همسایه ما هم میگه منم دست نزدم ولی نمیدونم چطوری رفته ازدفترپیشخوان کد ده رقمی گرفته. و اومده میگه باید کپی کارت ملی وشناسنانه و شماره شبا وشماره همراه داشته باشی.
خیلی گیج شدم.
راهنمایی میکنید.

سلام. اگر سهام عدالتتون را آژاد نکررین، سهامدار عدالت به روش غیرمسقیم محسوب میشین اما در هر حال برای دریافت سود سهام عدالت لازمه که در سامانه سجام ثبت نام کنین و احراز هویت شین. مدارک لازم هم برای ثبت نام اطلاعات شناسنامه ای، اطلاعات بانکی مثل شماره شبا و آدرس و شماره تماس می باشد

جهت دریافت مشاوره سرمایه گذاری در سبدگردان هدف نام استان خود را به 10000604 پیامک کن

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

برای خرید و فروش سهام عدالت ابتدا نیاز است که کد بورسی داشته باشید. برای دریافت کد بورسی باید در سامانه سجام ثبت‌نام و مراحل احراز هویت را طی کنید.

به گزارش تجارت‌نیوز، ۱۰ اردیبهشت ماه با دستور مقام معظم رهبری سهام عدالت آزادسازی شد.

مشمولان سهام عدالت می‌توانند با مراجعه به سامانه www.samanese.ir نحوه آزادسازی سهام خود را مشخص کنند. دو ماه بعد از آزادسازی سهام عدالت امکان خرید و فروش سهام در بازار بورس فراهم می‌شود.

اگر افراد آزادسازی به روش مستقیم را انتخاب کنند، می‌توانند سهام خود را در بازار بورس مدیریت کنند البته برای خرید و فروش سهام عدالت باید کد بورسی داشته باشید تا مجوز فعالیت در بازار بورس به شما داده شود.

چگونه بعد از احراز هویت کد بورسی بگیریم

کد بورسی از ترکیب سه حرف اول نام خانوادگی افراد و ۵ رقم که به‌صورت تصادفی توسط سازمان بورس تعیین شده، تشکیل می‌شود که مانند کد ملی برای هر فرد به صورت جداگانه صادر می‌شود.

بعد از دریافت کد بورسی می‌توانید به تمامی سرویس‌های بازار سرمایه دسترسی داشته باشید و در هیچ یک از مراجعات خود به نهاد‌های مالی اعم از کارگزاری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های تامین سرمایه و … نیاز به شناسایی کامل مجدد نخواهید داشت.

برای دریافت کد بورسی باید در سامانه سجام ثبت‌نام و مراحل احراز هویت را طی کنید.

برای ثبت‌نام در سامانه سجام می‌توانید با به همراه داشتن کارت ملی و شناسنامه، شماره شبا و شماره حساب به یکی از دفاتر کارگزاری‌ها مراجعه کنید تا آنها برای شما تمام مراحل ثبت‌نام در سامانه سجام و احزار هویت در انجام دهند در این صورت کد بورسی ظرف مدت حداقل ۴۸ ساعت برای شما پیامک می‌شود.

همچنین می‌توانید مراحل اولیه ثبت‌نام در سامانه سجام را انجام و فقط برای احراز هویت به یکی از دفاتر منتخب پیشخوان دولت در شهر محل سکونت مراجعه کنید.

برای ثبت‌نام در سامانه سجام باید وارد سایت sejam.ir شوید و روی گزینه «ثبت‌نام در سامانه سجام» کلیک کنید.

در مرحله بعد روی گزینه ثبت‌نام در سجام کلیک کنید.

در این مرحله باید شماره تلفن همراه خود را بدون صفر و کد امنیتی را وارد کنید. بعد از ثبت کردن شماره تلفن همراه یک کد چهار رقمی برایتان پیامک می‌شود.

در این مرحله کد تایید پیامک شده و کد ملی خود را وارد کنید.

در مراحل بعد باید اطلاعات هویتی،اطلاعات ارتباطی، اطلاعات شغلی و اطلاعات مالی خود را تکمیل کنید. در پایان یک کد رهگیری برای شما پیامک می‌شود.

در این مرحله با به همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی برای احزار هویت به یکی از دفاتر پیشخوان منتخب شهر خود مراجعه کنید.بعد از چند روز امکان معامله در بازار بورس فراهم می‌شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران


دیدگاه

نام (اختیاری)

ایمیل (اختیاری)

سلام خستهدنباشید من دو ماه پیش رفتم احراز هویت کردام ولی کد بورسی ندارم چطوری باید دوباره بگیرم

سلام.کد بورسی من دوروز فک کنم گوشیم خاموش بوده اومده ..باید چکارکنیم.چطور پیگیری کنم؟

سلام.من تموم کارها رو انجام دادم تقریبا۲۰روزی هست موندم کد بورسی بگیرم ولی تا حالا پیامکی واسم نیومده .نمیدونم چکار کنم.

من شنیدم که برای تعیین هویت هم لازم نیست کارگزاری بریم.درسته؟

میگید برای جلوگیری از انتشار کرونا مراجعه غیر حضوری کنیم ولی دست آخر عملا باید حتما به دفاتر پیشخوان یا کارگزاریها مراجعه کرد و کلی مدارک ارایه یدیم . خیلی مسخرس

سلام من روز شنبه ثبت نام سجام اجام دادم…دفتر پیشخوان هم رفتم اهراز هویت هم انجام شده…ولی امروز رفتم بانک میگن اطلاعات شما هنوز تایید نشده….باید چیکار کنم حالا؟؟؟واسه فروش توسط بانک هم فقط فردا فرصت هست…

سلام کد بورس را که دریافت کردیم باید چه کارکرد لطفا اگه کسی میدونه راهنمایی نمیدونم

ممنون، خوب بود

بعد از وارد شدن به سا یت سجام اطلاعات شناسنامه رو که وارد می کنم با این حال که درست وارد می کنم ولی پیام میده فقط عدد مجاز است وتاییدنمی کنه

به انگلیسی تایپ کنید

صفحه کلید بصورت لاتین باشه و بعد اعداد رو وارد کنید

عزیزم صفحه کلیدراانگلیسی کنیدمشکل حل میشه

چگونه بعد از احراز هویت کد بورسی بگیریم

بایداعدادروباحروف انگلیسی واردکنی

صفحه کلید رو به انگلیسی تغیر بدید درست میشه .اگر صفحه زبان صفحه کلید فارسی باشه اون پیام میاد اگر به انگلیسی تغیرش بدید مشکل حل میشه

باید کیبورد رو انگلیسی کنی اگه بارسی باشه اِرور میزنه

اهراز هویت شدم عکسم گرفته سجام تموم شد میخام وارد بورس بشم فقط مدارکمو اسکن کنم

با توجه به اینکه نخستین محموله واکسن کرونا از روسیه به ایران رسیده است و مقامات مسئول وعده آغاز تزریق واکسن کرونا تا پیش از پایان امسال را داده‌اند، به نظر می‌رسد در روزهای پیش‌رو پس از صدور مجوز نهایی این تزریق، واکسیناسیون برخی از اقشار آغاز خواهد شد.

تنها مدل باقی مانده از انواع پراید همچنان در لیست پیش‌فروش‌های سایپا به چشم می‌خورد. در طرح پیش‌فروش روز شنبه مبلغ علی‌الحساب برای خرید پراید ۱۵۱ یا همان پراید وانت ۵۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. طبق آخرین قیمت‌ها، همین مدل در بازار حدود ۱۰۰ میلیون تومان ارزش دارد.

هرچند در هفته اخیر وعده پذیره‌نویسی یک شرکت ۱۵۰ هزار میلیاردی در بورس عملی نشد اما برخی سهامداران منتظر تحقق وعده دیگر وزیر اقتصاد مبنی بر عرضه اولیه سرخابی‌ها هستند.

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

چگونه بعد از احراز هویت کد بورسی بگیریم
چگونه بعد از احراز هویت کد بورسی بگیریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *