چگونه بعد از ازدواج یارانه را جدا کنیم

 
helpkade
چگونه بعد از ازدواج یارانه را جدا کنیم
چگونه بعد از ازدواج یارانه را جدا کنیم

یارانه نه تنها در کشور ایران بلکه در اغلب کشورهای جهان پرداخت می‌شود. تاریخچه طرح یارانه در کشور ایران از قدمت بالایی برخوردار است.

تمامی افراد بعد از ازدواج تمایل دارند یارانه خود را از خانواده خود جدا کنند و این یک امر بسیار طبیعی است زیرا پسری که تا به حال تحت سرپرستی پدر بوده، حالا خود سرپرست خانواده است و با وجود مشکلات مالی فراوان تمایل به چنین کاری دارد. اما متاسفانه زوجین با روش‌های انتقال یارانه آشنا نیستند .برای انتقال یارانه بعد از ازدواج زوجین باید به همراه مدارک زیر به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه و تقاضای جدا کردن یارانه از سرپرستی پدر کنند.

همچنین بعد از ارائه مدارک به مرکز پلیس +۱۰ در برخی خانواده‌ها دیده می‌شود که با فوت پدر خانواده، فرزند ارشد سرپرستی را به عهده می‌گیرد و در چنین شرایطی انتقال یارانه به روش بالا انجام می‌گیرد. انتقال یارانه در خانوارهای بد سرپرست نیز، در مرکز پلیس +۱۰ انجام می‌گیرد اما در این موارد جهت تغییر در کفالت، حضانت و غیره افراد باید ابتدا به مرکز فرمانداری استان مربوطه مراجعه و همراه با نامه رسمی فرمانداری به پلیس +۱۰ مراجعه کنند. در تمامی موارد بالا برای انتقال، یک تا دو ماه زمان صرف خواهد شد تا افراد بتوانند یارانه دریافت کنند. برای از دست ندادن آن در طول این مدت می‌توانند بین دهم تا بیستم هر ماه پیگیری کنند. در جامعه امروزی با وجود مشکلات اقتصادی، بیکاری و غیره یارانه کمک بسیاری به خانواده‌ها و مخصوصا به زوج‌های جوان می‌کند.

فوت سرپرست؛ همسر و در صورت نبود همسر، فرزند ارشد که به سن قانونی رسیده باشد و یا قیم قانونی باید ضمن ارائه اصل شناسنامه و اصل کارت ملی خود و نیز گواهی فوت، شناسنامه و کارت ملی باطل شده سرپرست متوفی به مراکز پلیس +۱۰ نسبت به تغییر سرپرست اقدام کند.چگونه بعد از ازدواج یارانه را جدا کنیم

فرایند تغییر سرپرست در موارد مربوط به خانوارهای بدسرپرست، کفالت، حضانت، قیمومیت و مواردی از این قبیل، کمافی‌السابق در کلیه فرماندری های سراسر کشور انجام می‌شود و فرمانداری‌ها پس از بررسی مدارک و مستندات مربوطه، در صورت تایید، سرپرست جدید خانوار را به همراه نامه رسمی فرمانداری به دفاتر پلیس +۱۰جهت اِعمال تغییر سرپرست معرفی می‌کنند.

لازم به ذکر است سرپرست جدید خانوارهای فوق‌الذکر می‌توانند بلافاصله پس از ثبت تغییرات مربوطه در پلیس +۱۰ با مراجعه به یکی از شعب بانکی که می‌‌خواهند حساب یارانه‌ ای در آن داشته باشند، نسبت به ثبت شماره حساب سرپرست خانوار جدید در سامانه رفاهی اقدام نمایند. بدیهی است در صورت عدم ثبت شماره حساب در بانک مربوطه، امکان پرداخت یارانه امکان پزیر نیست.

سرپرستان خانواری که در حال حاضر یارانه نقدی را دریافت مینمایند و متقاضی ثبت ازدواج، طلاق، فوت و… در خانواده خود میباشند، باید به همراه مدارک هویتی شناسنامه,کارت ملی و …و مستندات لازم به دفاتر پلیس +۱۰مراجعه کنند.

خانواده‌هایی که در حال حاضر به صورت نقدی دریافت می‌کنند و متقاضی تغییر سرپرست خانواده به دلایل محجوریت، مجنون شدن سرپرست خانوار، اعتیاد سرپرست خانوار و … می‌باشند، لازم است به همراه مدرک هویتی و مستندات لازم به فرمانداریهای محل سکونت مراجعه نمایند.

طبق دستورالعمل ماده ۹ آیین نامه اجرائی ماده ۷ قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در صورت اعتیاد سرپرست خانوار به مواد مخدر، محجور بودن، زندانی بودن، فوت یا مفقود یا مجنون شدن، عدم حضور سرپرست در محل زندگی در خارج کشور و عدم صلاحیت سرپرست خانوار، چنانچه خانوار مزبور سال جاری در طرح ثبت نام مجدد در سامانه رفاهی شرکت نموده باشند، متقاضی  واجد شرایط می‌تواند جهت تغییر سرپرست خانوار فعلی با ارائه مدارک هویتی و سایر مستندات لازم به فرمانداری محل سکونت خود مراجعه نمایند.

سلام من ۷ ساله ازدواج کردم یارانمو جدا نکردمو پدرم یارانمو میگیره. همسرم هم یارانش قطع شده الان شرایط زندگیم بد شده بیمه بیکاری میگیرم باید چطور یارانه خودم و همسرمو بگیرم؟؟ لطفا راهنماییم کنید.

لطفا مطلب را مطالعه نمائید.

به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کنید راهنماییتون میکنن همراه با مدارک

سلام من دو ساله که صیغه نامه دارم و میخوام یارانه مو از پدرم جدا کنم چطور میتونم این کار رو بکنم که یارانه م به حساب خودم واریز بشه نه پدرم

همراه با مدارک شناسایی و ازدواج میتوانید به سازمان مربوطه مراجعه کنید.

سلام من ازدواج كردم و الان يارانه ميگيرم ولي خانومم ميگرفتن قعطش كردن الان من برم جدا كنم خانومم بياد زير مجموعه من ميگن ك از منم قطع ميشه

برای جداسازی نیازی به مدارک شناسایی والدین نیست من امروز اقدام کردم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام

ایمیل

وبسایت


ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


برای جدا کردن یارانه پس از ازدواج چه کارهایی باید انجام دهیم؟ جداسازی یارانه خود از خانواده چه مدت به طول می‌انجامد؟ پاسخ این سوالات را در این گزارش بخوانید.

به گزارش مشرق، یارانه طرحی است که  برای کمک به مردم توسط دولت در نظر گرفته شده است. با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه، اکثر زوج های جوان پس از ازدواج، که از  پدر و مادر خود  جدا می شوند و زندگی جدیدی را آغاز می کنند، قصد دارند  یارانه خود را نیز از آنها جدا کنند تا با “جدا کردن یارانه” کمک خرجی برای زندگی جدید خود داشته باشند، البته کار درستی است.

پسری که تا قبل از  ازدواج کردن در سرپرستی پدر است با ازدواج کردن، خود سرپرست یک خانواده جدید می‌شود. زوجین در این مرحله با سوال اینکه چگونه یارانه ام را جدا کنم؟ روبه‌رو می شوند یا بنا به دلایل دیگری همانند طلاق یا فوت سرپرست و یا حتی افراد مجردی که از خانواده خود جدا زندگی می‌کنند قصد جدا کردن یارانه را دارند، اما جدا کردن یارانه پس از ازدواج، نیاز به شرایطی دارد که اولین اقدام مراجعه به مراکز مشخصی که آدرس آنها را می توانند از مرکز پلیس +10 دریافت کنند، است. سپس نیاز به مدارک و شرایط دیگری دارند که در ادامه، در اختیار شما قرار می دهیم.

مراحل جدا کردن یارانه پس از ازدواج (آماده کردن مدارک)

مدارک شناسایی پدر هر دو طرف، که شامل کارت ملی، شناسنامه، و کپی دیگر مدارک است.چگونه بعد از ازدواج یارانه را جدا کنیم

مدارک شناسایی هر دو طرف که شامل شناسنامه، کارت ملی، و کپی تمامی مدارک است.

اصل و کپی عقدنامه رسمی زوج

مراجعه برای حذف نام از لیست خانواده و معرفی خانوده جدید برای جدا کردن یارانه

زوج ها پس از اینکه مدارک مورد نیاز خود را آماده کردند، به آدرسی که از مرکز پلیس +10 دریافت کرده اند باید مراجعه کنند تا نام آن ها از لیست خانواده خود حذف شود. سپس با ارائه مدارک به مرکز پلیس +10  و فرم ها و شماره پیگیری  که از مرکز قبلی  دریافت کرده اند می توانند مراحل ثبت نام و جدا کردن یارانه از خانواده خود و  معرفی خانواده جدید برای دریافت رایانه به اتمام برسانند. باید دقت داشته باشید که مراحل اداری ذکر شده به مدت یک الی دو ماه زمان می برد. به همین علت برای اینکه یارانه یک ماه خود را از دست ندهید باید به مراحل بالا  بین دهم تا بیستم هر ماه اقدام کنید. همچنین قبل از هرگونه اقدام به مراکز اداری، زوجین باید یک حساب بانکی تهیه کنند و شماره حساب و کارت خود را نیز هنگام مراجعه همراه خود داشته باشند. همچنین برای ثبت نام یارانه می توانند از سایت  refahi.ir  اقدام کنند.

مشکلات جدا کردن یارانه بعد از ازدواج

اما جدا کردن یارانه از خانواده پس از ازدواج مشکلاتی را نیز به همراه دارد. حتی در مواردی دیده شده است که وقتی نام خود را از لیست خانواده حذف می کنند تا نام آنها در لیست خانوده جدید ثبت شود، یارانه آنها قطع می‌شود.

دولت در سال های اخیر، تلاش می کرد تا  یارانه افرادی که درآمد بالاتری دارند را قطع کند و به جای آنها به افرادی که کم درآمد و واقعا نیازمند به یارانه هستند، پرداخت کند. در این میان، زوج های جوانی که تازه ازدواج کرده اند و سرمایه مشخصی نیز ندارند نمی توانند یارانه دریافت کنند. هر چند که در ابتدای این تصمیم دولت، یعنی پرداخت یارانه، توجیه این بود که مازاد یارانه در جهت کار های عمرانی باشد. که به گفته مسولان، همین یارانه مشکلات زیادی برای دولت به بار آورد. در نهایت این که معلوم نشد سیستم حذف یارانه ها به چه شکلی عمل می‌کند و برخی زوج های جوان که سرمایه نداشته و به شدت مشکلات مالی داشتند و دیگرخانواده های نیازمند، از دریافت یارانه محروم ماندند و برعکس، زوج هایی که تحت حمایت پدر بودند و یا شرایط و امکانات اقتصادی خوبی داشتند در حمایت یارانه نیز بودند.

در رابطه با این که زوج های جوانی که تصمیم در جدا کردن یارانه خود دارند، اگر یارانه هر دو طرف در سیستم پرداخت یارانه که در مرحله اول جدا کردن یارانه اشاره شد، ثبت شده باشد مشکلی نخواهد داشت و زوج ها می‌توانند  پس از جدا کردن یارانه، آن را دریافت کنند.

چگونگی جدا کردن یارانه بعد از تغییر سرپرست

اگر زوج ها طلاق گرفته باشند و اقدام به جدا کردن یارانه از خود باشند، و این تصمیم بین زوجین به صلاحیت رسیده باشد می توانند به مرکز پلیس +10 مراجعه کنند ولی اگر توافقی بین زوجین برای جدا کردن یارانه نباشد باید به فرمانداری شهر محل اقامت خود مراجعه کنند.

در صورتی که سرپرست خانوار فوت کرده باشد، برای جدا کردن یارانه افراد خانواده از سرپرست، می توانند به فرمانداری شهر محل اقامت مراجعه کنند یا این که همراه با اصل و کپی مدارک شناسایی و برگه فوت به مرکز پلیس+10  سرپرست محله خود مراجعه کنند.

اما زن هایی که با شوهر خود اختلاف دارند و اقدامی به طلاق نکرده اند، قبل از طلاق امکان جدا کردن یارانه برای آن ها وجود ندارد. اگر بخواهند یارانه خود را جدا کنند باید طلاق بگیرند و با مراجعه به مراکز پلیس+10 سرپرست خود را تغییر داده و از اول ثبت نام کنند.

تازه ازدواج کرده‌ها چگونه یارانه دوم دریافت کنند؟

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی وزارت رفاه درباره اینکه آیا افرادی که اخیرا از فهرست یارانه‌بگیران حذف شده‌اند مشمول دریافت بسته جدید خواهند بود یا خیر؟ گفت: افرادی که به دلیل آزمون وسع، مشخص شد که وسع مالی بالایی دارند و در زمره سه دهک بالای درآمدی هستند قطعا مشمول بسته حمایتی جدید نخواهند بود.

حسین میرزایی ضمن اعلام اینکه سامانه #۶۳۶۹* اواسط هفته آتی به منظور کسب اطلاع از وضعیت دریافت بسته حمایتی دولت فعال خواهد شد، اظهار کرد: جزئیات دقیق از زمان آغاز به کار این سامانه را متعاقبا به مردم اطلاع‌رسانی می‌کنیم. وی در پاسخ به پرسشی درباره فهرست مشمولان دریافت بسته حمایتی اعم از کارگران فصلی، دستفروشان، دختران مجرد و… گفت: هر کس که دارای کد ملی باشد بنابر بررسی وسع مالی خانوارها چنانچه افراد در زمره سه دهک بالای درآمدی نباشند، می‌توانند مشمول این طرح قرار بگیرند و درخواست خود را برای دریافت این بسته حمایتی ارائه کنند تا پس از بررسی شاخص‌ها و استانداردهای موجود، مشمول بودن یا نبودن آنها را اعلام کنیم. دریافت بسته‌ها ابدا قشری نیست که بگوییم یک قشر مشمول هستند و قشر دیگر مشمول نیستند. سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی وزارت رفاه درباره اینکه آیا افرادی که اخیرا از فهرست یارانه‌بگیران حذف شدند مشمول دریافت بسته جدید خواهند بود یا خیر؟ گفت: افرادی که به دلیل آزمون وسع، مشخص شد که وسع مالی بالایی دارند و در زمره سه دهک بالای درآمدی هستند قطعا مشمول بسته حمایتی جدید نخواهند بود. وی درباره زوجینی که به تازگی ازدواج کرده‌اند نیز گفت: اگر هنوز یارانه‌شان را از خانواده‌شان جدا نکرده باشند و یارانه‌شان وصل باشد که مشکلی وجود ندارد؛ اما اگر یارانه‌شان قطع شده باشد یا قصد داشته باشند حساب یارانه خود را تفکیک کنند باید به پلیس +۱۰ مراجعه و پرونده تشکیل بدهند و مراحل لازم را طی و سپس اطلاعات خود را با ذکر دلیل در سامانه‌ای که اعلام خواهیم کرد، وارد کنند تا مراحل لازم طی شود. سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی وزارت رفاه درباره مدت زمان رسیدگی به درخواست‌های مطرح شده برای جاماندگان نیز گفت: این مدت زمان برای سنجش شاخص‌ها بستگی به میزان درخواست‌ها دارد اما همانطور که سخنگوی دولت اعلام کرد افرادی که به هر دلیلی در حال حاضر در لیست مشمولان قرار نگرفته‌اند در صورت درخواست رسیدگی مجدد و تایید درخواست توسط وزارت رفاه مشمول بسته خواهند شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران و ایسنا

کليه حقوق اين سايت متعلق به پایگاه خبري-تحليلي مشرق نيوز مي باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.

وکیل تاپ –

یارانه همان کمک مالی دولت به مردم است. هدف دولت از اجرای یارانه، جلوگیری از رواج و گسترش فقر و رفع بحران­ های اجتماعی در بین مردم کشور است. یارانه به تعداد اعضای هر خانواده محاسبه می‌شود.

یارانه به دو دسته مستقیم و غیر مستقیم، تقسیم می‌شود. از دوران قدیم در ایران برنامه یارانه وجود داشت و تا به امروز اشکال گوناگونی به خود گرفته است. در اکثر کشورها نیز اجرای یارانه توسط دولت به مردم نیز انجام می‌شود.

در این بین به دلایل مختلفی مثل ازدواج، اضافه شدن فرد جدید به خانواده، فوت سرپرست خانواده، طلاق و خانواده بد سرپرست، افراد خانواده تصمیم به جدا کردن یارانه خود می‌گیرند که از این طریق بتوانند کمک خرجی برای خود ایجاد کنند. در ادامه این مطلب به بررسی «نحوه جدا کردن یارانه بعد از ازدواج» می‌پردازیم.

دسترسی سریع به عناوین:

چگونه بعد از ازدواج یارانه را جدا کنیم

بسیاری از افراد پس از ازدواج تصمیم به جداسازی یارانه خود از خانواده می‌گیرند. به منظور جداسازی یارانه پس از ازدواج، همسر باید به عنوان سرپرست خانوار با مدارک مورد نیاز به یکی از شعب پلیس+۱۰ مراجعه کرده و درخواست جداسازی یارانه را انجام دهد.

نکته قابل توجه در این مورد این است که جهت ایجاد حساب جدید یارانه در بین زوج ­های جوان هر دوی آن­ها باید یارانه فعال داشته باشند. اگر یکی از آن دو در خانواده قبلی خود یارانه دریافت نمی‌کرد، امکان درخواست جداسازی یارانه برای او وجود ندارد.

مدارکی که افراد تازه ازدواج کرده برای جدا کردن یارانه از خانواده خود باید به همراه داشته باشند، به صورت زیر است:

زوج هایی که از یکدیگر جدا شده اند، جهت انتقال یارانه بعد از طلاق باید با در دست داشتن مدارکی مثل شناسنامه، کارت ملی، سند طلاق و کپی تمام مدارک به دفاتر پلیس+ ۱۰ مراجعه کرده و تقاضای سرپرستی جدید برای دریافت یارانه کنند. پس از آن فرد باید حساب یارانه جدا برای خود در یکی از بانک­ها ایجاد کند؛ در غیر اینصورت یارانه برای او پرداخت نمی شود.

افراد خانواده بد سرپست نیز برای جداسازی یارانه باید به مرکز پلیس +۱۰ مراجعه کنند. اما پیش از مراجعه به این مراکز باید برای انجام امور تغییر در کفالت و حضانت به مرکز فرمانداری استان محل زندگی مراجعه کرده و نامه رسمی از فرمانداری دریافت کنند.

پس از فوت سرپرست خانوار، یارانه اعضای خانواده به طور موقت قطع می‌شود. برای ادامه دریافت یارانه، مادر به همراه فرزندان خود باید با مدارکی مثل اصل شناسنامه و اصل کارت ملی، کپی مدارک شناسایی، کارت ملی سرپرست قبلی و گواهی فوت سرپرست خانواده به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

پس از انجام مراحل لازم، یارانه یا به حساب مادر خانوار واریز می‌شود یا در مواقعی که فرزند ارشد سرپرستی خانواده را بر عهده بگیرد، به حساب او واریز می‌شود.

این مطلب توسط خدیجه زینالی وکیل پایه یک دادگستری نگاشته شده است.

لیست شعب بیمه تامین اجتماعی در شیراز

لیست دفاتر پیشخوان دولت در غرب تهران

لیست شعب بیمه تامین اجتماعی در کرج

لیست شعب بیمه تامین اجتماعی در مشهد

لیست دفاتر پیشخوان دولت در رشت

لیست دفاتر پیشخوان دولت در زاهدان

سلام وقتتون بخیر
من حدود ۳سال هستش از همسر خودم جداشدم وایشون نظامی بودن و من نتونستم از طریق پلیس بعلاوه ۱۰جداکنم یارانم رو چون اسمشون تو سیستم نمیاد به خودشونم گفتم اقدامی نکردن میشه لطفا راهنماییم کنید که چیکار باید بکنم.
باتشکر

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

این مطلب توسط خدیجه زینالی وکیل پایه یک دادگستری نگاشته شده است.

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

پرداخت تسهیلات به سرپرستان خانوارهای یارانه‌بگیر موجب شده که تعدادی از افراد به دنبال جدا کردن یارانه خود باشند؛ اما چطور می‌شود یارانه را جدا کرد و به چه مدارکی برای این کار نیاز هست؟

به گزارش تجارت‌نیوز، دولت برای کم کردن تاثیر تعطیلی مشاغل و تاثیر آن بر معیشت خانوارها، مقرر کرده است که به ۲۴ میلیون خانواری که یارانه نقدی دریافت می‌کنند وام یک میلیون تومانی پرداخت کند.

از این جمعیت یارانه‌بگیر، وام حدود ۲۰ میلیون خانوار واریز شده و طبق گفته سخنگو تسهیلات کرونا واریزی‌ها ادامه دارد.

اما موضوعی که بسیاری از یارانه‌بگیران با پرداخت این تسهیلات به دنبال آن هستند، این است تا با جدا کردن یارانه از خانواده‌ها بتوانند وام یک میلیون تومانی را دریافت کنند.چگونه بعد از ازدواج یارانه را جدا کنیم

جدا کردن یارانه در چه شرایطی امکان‌پذیر است؟

وقتی یکی از اعضای خانواده ازدواج کند می‌تواند یارانه خود را از دیگر اعضا جدا کند.

برای جدا کردن یارانه به سبب ازدواج مدارک شناسایی پدر هر دو طرف، که شامل کارت ملی، شناسنامه، و کپی دیگر مدارک؛ مدارک شناسایی هر دو طرف که شامل شناسنامه، کارت ملی، و کپی تمامی مدارک؛ و اصل و کپی عقدنامه رسمی زوج لازم است.

جدا کردن یارانه بعد از طلاق شبیه به ثبت نام یارانه ازدواج است، این افراد باید یارانه خود را از سرپرست قبلی جدا و اطلاعات خود را مجددا در سامانه ثبت نام یارانه ثبت انجام شود.

برای جدا کردن یارانه بعد از طلاق نیاز به مدارکی از قبیل اصل و کپی سند طلاق، اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی فرد است.

با فوت سرپرست خانوار، باید اعضا خانواده نسبت به تغییر سرپرست اقدام کنند که برای این کار مدارک زیر لازم است:

اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی سرپرست جدید،

اصل و کپی شناسنامه اعضای خانواده که زیر مجموعه سرپرست قبلی بوده‌اند،

شناسنامه و کارت ملی سرپرست فوت شده،

گواهی فوت سرپرست.

همچنین اگر سرپرست خانوار، مفقود شود، مصرف‌کننده مواد مخدر یا زندانی باشد، خارج از ایران زندگی کند و دارای بیماری روحی و روانی باشد امکان تغییر سرپرست خانوار وجود دارد که پس از پدر سرپرستی به مادر خانواده و در صورت داشتن سن قانونی فرزند ارشد به عنوان سرپرست جدید باید معرفی شود.

مدارک مورد نیاز برای تغییر سرپرست با توجه به علت تغییر به این شرح است:

حکم مرجع قضائی ذی‌صلاح،

گواهی پزشکی قانونی،

گواهی یکی از بیمارستان‌های روانی مراکز نگهداری این قبیل از افراد که صلاحیت آنها به تایید وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی رسیده باشد،

گواهی سازمان بهزیستی محل،

گواهی از زندان مربوط ضروری،

گواهی لازم از معاونت کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه.

جزئیات بیشتر در این خصوص را در اینجا بخوانید.

افراد مجرد نمی‌توانند یارانه خود از سرپرست خانواده جدا کنند و فقط امکان تغییر سرپرست به علت بدسرپرست بودن که در بالا ذکر شد، امکان پذیر است.

فرزند تازه به دنیا آمده نیاز به ثبت نام ندارد و سازمان ثبت احوال تغییر در تعداد خانوار را به سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام خواهد کرد. اطلاعات خانوار به طور خودکار در سامانه ثبت نام یارانه به‌روزرسانی خواهد شد.


دیدگاه

نام (اختیاری)

ایمیل (اختیاری)

من به عنوان سرپرست خواهر و برادرم یارانه میگیرم چطور میشه جداشون کنم

برای جدا کردن یارانه کجا باید مراجع کنیم

سلام شوهرم زن دوم گرفته خرج ومخارج مارااصلانمیده چطورمیتونیم یارانه راجداکنیم خودش نمیاد لطفا راهنمایی کنید

با سلام شما ب این دلیل نمی توانید یارانه خودتونو جدا کنبد یا طلاق گرفته یا ابنک شوهر بعنوان سرپرست بد باشد مبتوانید مثلا فراری باشد زندان یا خادج از کشور و……

چون مسولان برای فرد ایرانی ارزش قائل نیستیند باید هرکس یارانه خودش را دریافت کند، شوهرم بد سر پرست است من و فرزندانم را ترک کرده، خانه ی مادرش زندگی می کند و یارانه ی ان ها را دریافت می کند

باسلام شما با مدارکی ک ثابت میکند شوهرتان بدسرپرست میباشد میتوانید یارانه خود را جدا کنید

ممنونم ازشما

سلام مجردم۲۸سالمه ۷ ساله تنها زندگی میکنم چه جوری میتونم جدا سازی انجام دهم یارانمو ممنون راهنمایی کنیدچگونه بعد از ازدواج یارانه را جدا کنیم

باسلام درصورت فوت پدر ویا داداش بزرگ یا پدربزرگ یا عمو خودتان رو بعنوان سرمرست معرفی کرده میتوانید

افراد مجرد نمیتونن جدا کنن😶

اگر اصفهان تشریف دارین باید برین فرمان داری با کارت ملی و شناسنامه همراه با کپیاش

کاش یارانه هرکسی ب حساب خودش میومد

من الان چهار سال شوهرم زندانه یه بچه هم دارم تا الان یارانه ام خانواده شوهرم می گیرن به من نمیدن چجور میتونم یارانه خدا کنم

باسلام ب راحتی ی نامه از زندان بگیرید بعد ببرید کافی نت …..

با سلام . من میخواهم از خانواده خودم جدا بشوم و سوا زندگی میکنم و میخواهم یارانه خودم را جدا کنم . و مجرد هم هستم .آیا این امر امکان پذیر هست ؟ممنون .

سلام خسته نباشین من باشوهرم مشکل دارم و اون هم کلا خرجم نمیده و دعوامونم بخاطر خیانت و دختربازیشه الان من جدا زندگی میکنم تا طلاق بگیرم چطور میتونم یارانه خودم را جدا کنم؟!

تا جدا نشده نمیتوانید جز اینک با مدارک بتوانید سرپرستان را سرپرست بد معرفی کرده ومحکوم کنید.

اگر پرونده ای در دادگستری دارید دال بر ملزومات از باب مهریه یا نفقه و یا.. از همون شعبه معرفی نامه ای بگیرید و به مرکزی که یارانه را سوا میکنه تو شهرتون مراجعه کنید

بایدمدارک ببری

بله امکان پذیر است

سلام پدرو ومادرم از هم جداشدن من ۸سال تنها زندگی میکنم چجوری یارانمو جداکنم

با طرح مالیات خانه های خالی و مجردینی که اجازه نمیدید خانوار خودشونو جدا کنند چه برنامه ای دارید ، چرا بدون اصلاح یک قانون ، قانون متضاد تصویب میکنید

با توجه به اینکه نخستین محموله واکسن کرونا از روسیه به ایران رسیده است و مقامات مسئول وعده آغاز تزریق واکسن کرونا تا پیش از پایان امسال را داده‌اند، به نظر می‌رسد در روزهای پیش‌رو پس از صدور مجوز نهایی این تزریق، واکسیناسیون برخی از اقشار آغاز خواهد شد.

تنها مدل باقی مانده از انواع پراید همچنان در لیست پیش‌فروش‌های سایپا به چشم می‌خورد. در طرح پیش‌فروش روز شنبه مبلغ علی‌الحساب برای خرید پراید ۱۵۱ یا همان پراید وانت ۵۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. طبق آخرین قیمت‌ها، همین مدل در بازار حدود ۱۰۰ میلیون تومان ارزش دارد.

هرچند در هفته اخیر وعده پذیره‌نویسی یک شرکت ۱۵۰ هزار میلیاردی در بورس عملی نشد اما برخی سهامداران منتظر تحقق وعده دیگر وزیر اقتصاد مبنی بر عرضه اولیه سرخابی‌ها هستند.

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

در لیست زیر تمام سوالات حقوقی پرسیده شده در دادراه و پاسخ وکیل یا وکلا به هر پرسش حقوقی در حوزه ” واریز نشدن یارانه بعد از ازدواج , جدا کردن یارانه از خانواده , جدا کردن یارانه بعد از ازدواج , جدا کردن یارانه , یارانه ” قابل مشاهده است. شما می توانید با کلیک بر روی گزینه مشاهده، مشاوره حقوقی وکلای عضو دادراه را در قالب پرسش و پاسخ حقوقی در حوزه ” واریز نشدن یارانه بعد از ازدواج , جدا کردن یارانه از خانواده , جدا کردن یارانه بعد از ازدواج , جدا کردن یارانه , یارانه ” مشاهده کنید.

دادراه یک درگاه و پلتفرم ارتباطی است و به عنوان یک واسطه مردم را به وکلا، حقوقدانان و کارشناسان وصل
می‌کند. دادراه خود به مردم خدماتی به جز برقراری ارتباط بین آن‌ها با وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران
ارائه نمی‌دهد. همچنین دادراه امکان ثبت پرسش‌های مردم، ثبت درخواست آن‌ها برای استفاده از خدمات وکلا،
حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران و ثبت درخواست گرفتن وکیل یا مشاور را فراهم می‌آورد و این سوالات و
درخواست‌ها را در معرض دید وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران قرار می‌دهد تا به صلاحدید خود به این
درخواست‌ها و سوالات پاسخ دهند.

تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، کوچه 34، پلاک 4

تلفن: 02188886412

ایمیل: dadrah.ir@gmail.com

چگونه بعد از ازدواج یارانه را جدا کنیم

ایمیل شکایات: report@dadrah.ir

ارسال پیام

© تمام حقوق این وبسایت برای مالک آن محفوظ می باشد. حق چاپ و نشر مطالب این وبسایت به صورت
الکترونیکی یا غیر الکترونیکی محفوظ می باشد.

آیا مایل هستید اعلانات مربوط به گفتگوهای آنلاین خود را روی دستگاه
خود دریافت کنید؟

در پنجره باز شده روی دکمه Allow کلیک کنید…

تمام موضوعات خانواده شامل طلاق، طلاق توافقی، حضانت فرزندان، مهریه، نفقه و بسیار اطلاعات دیگر

موضوعات پیرامون مسائل کیفری مانند جرایم قتل، سرقت و مواد مخدر

کیفیت کلیه مشاوره‌ها توسط بنیاد وکلا تضمین می‌شودچگونه بعد از ازدواج یارانه را جدا کنیم

بسیاری از افراد پس از ازدواج تصمیم به جداسازی یارانه خود از خانواده می‌گیرند.

به منظور جداسازی یارانه پس از ازدواج، همسر باید به عنوان سرپرست خانوار با مدارک مورد نیاز به یکی از شعب پلیس+۱۰ مراجعه کرده و درخواست جداسازی یارانه را انجام دهد.

نکته قابل توجه در این مورد این است که جهت ایجاد حساب جدید یارانه در بین زوج ­های جوان هر دوی آن­ها باید یارانه فعال داشته باشند.

اگر یکی از آن دو در خانواده قبلی خود یارانه دریافت نمی‌کرد، امکان درخواست جداسازی یارانه برای او وجود ندارد.

یارانه طرحی است که  برای کمک به مردم توسط دولت در نظر گرفته شده است.

با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه، اکثر زوج‌های جوان پس از ازدواج، که از  پدر و مادر خود  جدا می‌شوند و زندگی جدیدی را آغاز می‌کنند، قصد دارند  یارانه خود را نیز از آن‌ها جدا کنند تا با “جدا کردن یارانه” کمک خرجی برای زندگی جدید خود داشته باشند، البته کار درستی است.

پسری که تا قبل از  ازدواج کردن در سرپرستی پدر است با ازدواج کردن، خود سرپرست یک خانواده جدید می‌شود.

زوجین در این مرحله با سوال اینکه چگونه یارانه ام را جدا کنم؟  روبه‌رو می‌شوند یا بنا به دلایل دیگری همانند طلاق یا فوت سرپرست و یا حتی افراد مجردی که از خانواده خود جدا زندگی می‌کنند، قصد جدا کردن یارانه را دارند، اما جدا کردن یارانه پس از ازدواج، نیاز به شرایطی دارد که اولین اقدام مراجعه به مراکز مشخصی که آدرس آن‌ها را می‌توانند از مرکز پلیس +۱۰ دریافت کنند، است.

سپس نیاز به مدارک و شرایط دیگری دارند که در ادامه، در اختیار شما قرار می‌دهیم.

زوج‌ها پس از اینکه مدارک مورد نیاز خود را آماده کردند، به آدرسی که از مرکز پلیس +۱۰ دریافت کرده اند باید مراجعه کنند تا نام آن‌ها از لیست خانواده خود حذف شود.

سپس با ارائه مدارک به مرکز پلیس +۱۰  و فرم‌ها و شماره پیگیری  که از مرکز قبلی  دریافت کرده اند می‌توانند مراحل ثبت نام و جدا کردن یارانه از خانواده خود و  معرفی خانواده جدید برای دریافت رایانه به اتمام برسانند. باید دقت داشته باشید که مراحل اداری ذکر شده به مدت یک الی دو ماه زمان می‌برد.

به همین علت برای اینکه یارانه یک ماه خود را از دست ندهید باید به مراحل بالا  بین دهم تا بیستم هر ماه اقدام کنید.

همچنین قبل از هرگونه اقدام به مراکز اداری، زوجین باید یک حساب بانکی تهیه کنند و شماره حساب و کارت خود را نیز هنگام مراجعه همراه خود داشته باشند.

همچنین برای ثبت نام یارانه می‌توانند از سایت  refahi.ir  اقدام کنند.

اما جدا کردن یارانه از خانواده پس از ازدواج مشکلاتی را نیز به همراه دارد.

حتی در مواردی دیده شده است که وقتی نام خود را از لیست خانواده حذف می‌کنند تا نام آن‌ها در لیست خانوده جدید ثبت شود، یارانه آن‌ها قطع می‌شود.

دولت در سال‌های اخیر، تلاش می‌کرد تا  یارانه افرادی که درآمد بالاتری دارند را قطع کند و به جای آن‌ها به افرادی که کم درآمد و واقعا نیازمند به یارانه هستند، پرداخت کند.

در این میان، زوج‌های جوانی که تازه ازدواج کرده اند و سرمایه مشخصی نیز ندارند نمی‌توانند یارانه دریافت کنند.

هر چند که در ابتدای این تصمیم دولت، یعنی پرداخت یارانه، توجیه این بود که مازاد یارانه در جهت کار‌های عمرانی باشد؛ که به گفته مسولان، همین یارانه مشکلات زیادی برای دولت به بار آورد.

در نهایت این که معلوم نشد سیستم حذف یارانه‌ها به چه شکلی عمل می‌کند و برخی زوج‌های جوان که سرمایه نداشته و به شدت مشکلات مالی داشتند و دیگرخانواده‌های نیازمند، از دریافت یارانه محروم ماندند و برعکس، زوج‌هایی که تحت حمایت پدر بودند و یا شرایط و امکانات اقتصادی خوبی داشتند در حمایت یارانه نیز بودند.

در رابطه با این که زوج‌های جوانی که تصمیم در جدا کردن یارانه خود دارند، اگر یارانه هر دو طرف در سیستم پرداخت یارانه که در مرحله اول جدا کردن یارانه اشاره شد، ثبت شده باشد مشکلی نخواهد داشت و زوج‌ها می‌توانند  پس از جدا کردن یارانه، آن را دریافت کنند.

هدف مندی یارانه‌ها شامل ۱۶ ماده است. به گونه‌ای که با حذف کردن یارانه از مواد سوختی، برق، گاز، و … درآمد به دست آمده، به صورت نقدی و یا غیر نقدی بین مردم پخش شود و سایر درآمد‌ها صرف کار‌های عمرانی و … شود.

براین اساس، قانون هدفمندی یارانه‌ها تصحیح کردن قیمت‌های حامل انرژی است تا  با کم کردن فاصله قیمت‌های داخلی و خارجی سوخت، مانع هدررفتن و یا قاچاق این منابع شود؛ این قانون از آذر ماه سال ۱۳۸۹ تا الان ادامه دارد.

مدارکی که افراد تازه ازدواج کرده برای جدا کردن یارانه از خانواده خود باید به همراه داشته باشند، به صورت زیر است:

زوج هایی که از یکدیگر جدا شده اند، جهت انتقال یارانه بعد از طلاق باید با در دست داشتن مدارکی مثل شناسنامه، کارت ملی، سند طلاق و کپی تمام مدارک به دفاتر پلیس+ ۱۰ مراجعه کرده و تقاضای سرپرستی جدید برای دریافت یارانه کنند.

پس از آن فرد باید حساب یارانه جدا برای خود در یکی از بانک­ها ایجاد کند؛ در غیر اینصورت یارانه برای او پرداخت نمی شود.

افراد خانواده بد سرپست نیز برای جداسازی یارانه باید به مرکز پلیس +۱۰ مراجعه کنند، اما پیش از مراجعه به این مراکز باید برای انجام امور تغییر در کفالت و حضانت به مرکز فرمانداری استان محل زندگی مراجعه کرده و نامه رسمی از فرمانداری دریافت کنند.

پس از فوت سرپرست خانوار، یارانه اعضای خانواده به طور موقت قطع می‌شود.

برای ادامه دریافت یارانه، مادر به همراه فرزندان خود باید با مدارکی مثل اصل شناسنامه و اصل کارت ملی، کپی مدارک شناسایی، کارت ملی سرپرست قبلی و گواهی فوت سرپرست خانواده به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

پس از انجام مراحل لازم، یارانه یا به حساب مادر خانوار واریز می‌شود یا در مواقعی که فرزند ارشد سرپرستی خانواده را بر عهده بگیرد، به حساب او واریز می‌شود.

اما جدا کردن یارانه از خانواده پس از ازدواج مشکلاتی را نیز به همراه دارد. حتی در مواردی دیده شده است که وقتی نام خود را از لیست خانواده حذف می کنند تا نام آنها در لیست خانوده جدید ثبت شود، یارانه آنها قطع می شود.

دولت در سال های اخیر، تلاش می کرد تا یارانه افرادی که درآمد بالاتری دارند را قطع کند و به جای آنها به افرادی که کم درآمد و واقعا نیازمند به یارانه هستند، پرداخت کند.

در این میان، زوج های جوانی که تازه ازدواج کرده اند و سرمایه مشخصی نیز ندارند نمی توانند یارانه دریافت کنند.

کیفیت کلیه مشاوره‌ها توسط بنیاد وکلا تضمین می‌شود

با تشکر از مشارکت شما در بهبود محتوا سایت، بازخورد شما با موفقیت ثبت شد.
چگونه بعد از ازدواج یارانه را جدا کنیم

جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید:

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.

تمام حقوق برای بنیاد وکلا محفوظ است.

جدا کردن یارانه از خانواده

بعضی از افراد به دلیل ازدواج، طلاق و دیگر موراد یارانه را از سرپرست خانواده جدا می کنند. برای جدا کردن یارانه از سرپرست خانوار نیاز به مدارک، شرایط و سایت جدا کردن یارانه است که در این مطلب توضیح می دهیم. اخیرا با جدا کردن یارانه می توانید یک میلیون تومان وام دولت را دریافت کنید.

برای جدا کردن یارانه بعد از ازدواج چه باید کرد؟ جدا کردن ایرانه از سرپرست چقدر طول می کشد؟ پاسخ تمامی این سوالات را در این مطلب می خوانید.

یارانه یکی از طرح های دولت برای کمک به مردم است که البته به دلیل ثابت ماندن مبلغ آن و پایین آمدن ارزش ریال، مانند سال های قبل ارزش ندارد. با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه، خیلی از زوج های جوان بعد از ازدواج، که از خانواده پدر جدا می شوند و زندگی جدیدی را اغاز می کنند، یارانه خود را نیز از آنها جدا می کنند تا با جدا کردن یارانه بتوانند یک مکم خرج برای زندگی جدید خود داشته باشند که البته کار درستی است.چگونه بعد از ازدواج یارانه را جدا کنیم

پسری که قبل از ازدواج کردن پدر او سرپرست خانواده است و یارانه به حساب او می رود، خود سرپرست یک خانواده جدید می شود. زروجین بعد از ازدواج با این سوال روبرو می شوند که چگونه باید یارانه را جدا کرد؟ یا بنا به دیگر دلایل مانند طلاق یا فوت سرپرست حتی افراد مجرد که از خانواده خود جدا زندگی می کنند قصد می کنند که یارانه را جدا کنند، اما جدا کردن یارانه بعد از ازدواج، احتیاج به شرایط خاصی دارد که در اولین قدم باید به مراکز مشخص مراجعه کنیم که می توانید ادرس این مراکز را از پلیس به علاوه 10 دریافت کنید.

زوج ها باید مدارک خود را آماده کنند و به آدرس هایی که مراکز پلیس +10 به آنها داده مراجعه کنند تا نامشان از لیست خانواده حذف شود. سپس با ارائه مدارک به مرکز پلیس 10+ و پر کردن فرم و گرفتن شماره پیگیری که از مرکز قبلی گرفته اند می توانند مراحل ثبت نام و جدا کردن یارانه خود را با معرفی خانواده جدید به اتمام برسانند.

انجام دادن این مراحل حدود 1 تا 2 ماه طول می شکد. به همین دلیل برای اینکه یارانه یک ماه را از دست ندهید باید مراحل بالا را بین دهم تا بستم هر ماه انجام دهید.

قبل از انجام دادن این پروسه زوجین باید یک حساب بانکی ایجاد کنند و شماره کارت و شماره حساب خود را به همراه داشته باشند. همچنین برای ثبت نام یارانه می توانند از سایت refahi.ir اقدام کنند.

اما جدا کردن یارانه از خانواده پس از ازدواج مشکلاتی را نیز به همراه دارد. حتی در مواردی دیده شده است که وقتی نام خود را از لیست خانواده حذف می کنند تا نام آنها در لیست خانوده جدید ثبت شود، یارانه آنها قطع می شود.

دولت در سال های اخیر، تلاش می کرد تا یارانه افرادی که درآمد بالاتری دارند را قطع کند و به جای آنها به افرادی که کم درآمد و واقعا نیازمند به یارانه هستند، پرداخت کند. در این میان، زوج های جوانی که تازه ازدواج کرده اند و سرمایه مشخصی نیز ندارند نمی توانند یارانه دریافت کنند.

هر چند که در ابتدای این تصمیم دولت، یعنی پرداخت یارانه، توجیه این بود که مازاد یارانه در جهت کار های عمرانی باشد. که به گفته مسولان، همین یارانه مشکلات بسیاری برای دولت به بار آورد.

در آخر این که معلوم نشد سیستم حذف یارانه ها به چه شکلی عمل می کند و برخی زوج های جوان که سرمایه نداشته و به شدت مشکلات مالی داشتند و دیگرخانواده های نیازمند، از دریافت یارانه محروم ماندند و برعکس، زوج هایی که تحت حمایت پدر بودند و یا شرایط و امکانات اقتصادی خوبی داشتند در حمایت یارانه نیز بودند.

در رابطه با این که زوج های جوانی که تصمیم در جدا کردن یارانه خود دارند، اگر یارانه هر دو طرف در سیستم پرداخت یارانه که در مرحله اول جدا کردن یارانه اشاره شد، ثبت شده باشد مشکلی نخواهد داشت و زوج ها می توانند پس از جدا کردن یارانه، آن را دریافت کنند.

اگر زوج ها طلاق گرفته باشند و اقدام به جدا کردن یارانه از خود باشند، و این تصمیم بین زوجین به صلاحیت رسیده باشد می توانند به مرکز پلیس +10 مراجعه کنند ولی اگر توافقی بین زوجین برای جدا کردن یارانه نباشد باید به فرمانداری شهر محل اقامت خود مراجعه کنند.

در صورتی که سرپرست خانوار فوت کرده باشد، برای جدا کردن یارانه افراد خانواده از سرپرست، می توانند به فرمانداری شهر محل اقامت مراجعه کنند یا این که همراه با اصل و کپی مدارک شناسایی و برگه فوت به مرکز پلیس+10 سرپرست محله خود مراجعه کنند.

اما زن هایی که با شوهر خود اختلاف دارند و اقدامی به طلاق نکرده اند، قبل از طلاق امکان جدا کردن یارانه برای آن ها وجود ندارد. اگر بخواهند یارانه خود را جدا کنند باید طلاق بگیرند و با مراجعه به مراکز پلیس+10 سرپرست خود را تغییر داده و از اول ثبت نام کنند.

هدف مندی یارانه ها شامل 16 ماده است. به گونه ای که با حذف کردن یارانه از مواد سوختی، برق، گاز، و غیره درآمد به دست آمده، به صورت نقدی و یا غیر نقدی بین مردم پخش شود و سایر درآمد ها صرف کار های عمرانی و غیره شود.

براین اساس، قانون هدفمندی یارانه ها تصحیح کردن قیمت های حامل انرژی است تا با کم کردن فاصله قیمت های داخلی و خارجی سوخت، مانع هدررفتن و یا قاچاق این منابع شود. این قانون از آذر ماه سال 1389 تا الان ادامه دارد.

افراد بنا به دلایل مختلفی مجبور به جدا کردن یارانه خود از سرپرست هستند.در مقاله بالا به تمامی روش های جدا کردن یارانه پس از ازدواج به دلایل مختلف و تغییر سرپرست و هدف از یارانه اشاره کردیم. امیدواریم که توانسته باشیم در این زمینه راهنمایی های لازم را کرده باشیم.

چگونه بعد از ازدواج یارانه را جدا کنیم
چگونه بعد از ازدواج یارانه را جدا کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *