چگونه بعد از بلوغ قدمان را افزایش دهیم

 
helpkade
چگونه بعد از بلوغ قدمان را افزایش دهیم
چگونه بعد از بلوغ قدمان را افزایش دهیم

عامل‌های متعددی مانند محیط، شیوه زندگی و وراثت بر رشد و قد انسان اثر می‌گذارد. اما سوال اینجا است که چه زمانی رشد قدی پسران و دختران متوقف می‌شود؟ آیا این توقف در دوران بلوغ رخ می‌دهد یا این که در دوران بزرگسالی نیز رشد ادامه دارد؟ آیا افزایش قد بعد از بلوغ امکان پذیر است؟ برای یافتن پاسخ این پرسش‌ها و آگاهی از واقعیت‌هایی جالب توجه در مورد رشد انسان شما را به مطالعه متن پیش رو دعوت می‌کنیم.

بخش اعظم رشد و همچنین دریافت وزن، در بازه سنی 12 تا 16 سالگی اتفاق می‌افتد و قد در شرایط طبیعی حدود 12 اینچ بلندتر می‌شود. رشد در طول این مدت اکثراً به دست و پا مربوط می‌شود و پاها و دست‌ها سریع‌ترین میزان رشد را دارند. مو در این دوران در سراسر بدن رشد می‌کند و تارهای صوتی نیز تغییر می‌کند. اتفاق دیگر این دوران بیش از اندازه چرب شدن پوست و بالا رفتن احتمال جوش زدن است. در هر حال بدن تا سن 18 سالگی کاملاً رشد می‌کند، پهنای شانه‌ها به بیشترین حد خود می‌رسد و بدن عضلانی‌تر می‌شود.

رشد دختران در اکثر موارد در پایان دوران بلوغ یا رشد جنسی متوقف می‌شود. چون هورمون‌ها و مواد مغذی مورد نیاز برای رشد در این دوران به بالاترین سطح ممکن خود می‌رسد.

بزرگترین جهش رشدی دختران عموماً پیش از شروع قاعدگی رخ می‌دهد. دختران معمولاً پس از نخستین تجربه عادت ماهانه، عموماً در سن دوازده و نیم سالگی، قدشان هر سال دو اینچ بلندتر می‌شود و غالباً در سن 15 یا 16 سالگی به بیشترین حد خود می‌رسد. البته این اعداد و ارقام متغیر است و به عامل‌های بی‌شماری مانند زمان شروع بلوغ بستگی دارد.چگونه بعد از بلوغ قدمان را افزایش دهیم

محیط و وراثت دو عامل تأثیرگذار بر بلندی قد به شمار می‌آید. در واقع برآیند تأثیر وراثت یا ژنتیک، عادت‌های غذایی و هورمون‌ها از یک سو و استرس از سوی دیگر به عنوان یگانه عامل کاهش دهنده قد، بلندی نهایی قامت فرد را تعیین می‌کند.

بلندی قد = (وراثت + هورمون‌ها + مواد مغذی) – استرس

 با بهره‌گیری از روش‌های معین می‌توان قد را در دوران بلوغ تا حد بیشینه خود افزایش داد. توصیه می‌کنیم برای به حداکثر رساندن قد پیشنهادهای زیر را در دوران بلوغ مد نظر قرار دهید:

رعایت یک رژیم غذایی متعادل و گنجاندن مخلوطی از ویتامین‌ها، پروتئین، کربوهیدارت‌ها، کلسیم، روی و دیگر مواد معدنی اثری چشمگیر بر بیشینه ساختن رشد دارد. صرف سه وعده غذا در روز یا در صورت امکان شش وعده غذایی سبک‌تر در طول روز را فراموش نکنید و سعی کنید برنامه‌ریزی منظمی برای وعده‌های غذایی داشته باشید و تا حد امکان هر روز در زمان یکسانی غذا میل کنید.

هیچ دلیل متقنی وجود ندارد که ثابت کند ورزش و حرکت‌های کششی قد را پس از توقف طبیعی رشد و بسته شدن صفحه‌های رشد افزایش می‌دهد. بااین‌حال اگر هنوز در دوران بلوغ هستید، انجام دادن منظم ورزش‌هایی مانند شنا، یوگا و حرکت‌های کششی مناسب به فرایند رشد کمک خواهد کرد.

میزان رشد بافت‌های بدن هنگام خواب افزایش چشمگیری می‌یابد. به همین دلیل توصیه می‌شود نوجوانان در حال رشد هر شب 11 ساعت بخوابند تا رشد بیشینه داشته باشند. خواب خوب شبانه، بین 8.5 تا 11 ساعت، تولید هورمون‌های رشدی را افزایش می‌دهد که پربازده‌ترین زمان رشدشان هنگام خواب است.

سیگار، نوشیدنی‌های الکلی و استروئیدها تأثیر نامناسبی بر رشد دارد. دوری از این ماده‌ها کمک می‌کند تا رسیدن به قد بیشینه ممکن گردد. به علاوه کافئین خوابیدن را دشوار می‌سازد و فرد نمی‌تواند خواب کافی و مناسب داشته باشد. همان‌طور که پیش‌تر در نخستین مورد اشاره شد، رژیم غذایی برای رشد در سن بلوغ بسیار مهم است، بنابراین باید از سوءتغذیه یا تغذیه ناسالم پرهیز کرد.

شیوه ایستادن بر روی ستون فقرات تأثیر می‌گذارد و به نوبه خود بلندی قد از این امر تأثیر می‌پذیرد. حفظ حالت اندامی مناسب به ارتقاء رشد کمک می‌کند؛ بنابراین شانه‌ها را عقب بدهید و چانه را بالا بگیرید، قوز نکنید و هنگام نشستن یا راه رفتن خمیده و دولا نباشید. حتی اگر رشدتان به پایان رسیده باشد، نیز حفظ حالت اندامی مناسب باعث می‌شود قد بلندتر به نظر برسید.

کشش‌های صبحگاهی به بلند قامت‌تر شدن کمک می‌کند، چرا که جاذبه زمین در طول روز بر بدن اثر می‌گذارد و به مرور باعث خمیده شدن بدن می‌شود. با انجام کشش‌های صبحگاهی می‌توان اطمینان حاصل کرد که در ابتدای روز بدن در بلندترین قد خود قرار داد. بدن پس از خواب در بلندترین قد خود قرار دارد و به کمک تمرین‌های کششی می‌توان شروع خوبی را در حالتی مناسب رقم زد.

مواد مغذی نقش مهمی را در میزان قد فرد و همچنین تعیین زمان توقف رشد مردان ایفاء می‌کند. همگی باید سعی کنیم تا ویتامین‌ها، کلسیم و روی را در بیشترین حد ممکن در رژیم غذایی خود بگنجانیم. روی و کلسیم استخوان‌ها را قوی‌تر می‌کند و رشد را تحریک می‌کند. ویتامین‌ها نیز بهترین نتیجه را از هورمون‌های رشد استخراج می‌کنند، بنابراین مصرف میوه و سبزیجات را نباید فراموش کرد تا بدن ویتامین‌هایی بهبود دهنده‌ی استفاده از هورمون‌های رشد را دریافت کند.

رشد مردان بلافاصله پس از به پایان رسیدن دوران بلوغ متوقف می‌شود، اما ماساژ مناسب فرایند رشد را اندکی تحریک می‌کند و قد افزایش می‌یابد. ماساژور باتجربه علاوه بر این که به شما کمک می‌کند قدبلندتر شوید، با دستان معجزه‌گر خود شادابی را نیز به ارمغان می‌آورد.

اگر دوران بلوغ را پشت سر گذاشته باشید، شاید بخواهید بدانید که آیا فرایند رشد نیز متوقف شده است یا خیر. اگرچه در اکثر موارد رشد فرد بالغ متداول نیست، اما غیرممکن نیز نیست و گاهی رخ می‌دهد. عامل‌های مؤثر بر رشد پس از بلوغ عبارت‌اند از:

به اختصار می‌توان گفت که با درمان با هورمون رشد نمی‌توان افراد بالغ را قد بلندتر کرد. بااین حال چنین پرسشی ذهن بسیاری از مراجعین بالغ را به خود مشغول می‌کند، چرا که پزشکان بسیاری از درمان با هورمون HGH  برای افزایش قد کودکان مبتلا به نقص رشدی بهره می‌گیرند. بنابراین این سوال در ذهن بزرگسالان ایجاد می‌شود که اگر این درمان برای کودکان کارآمد است، چرا برای آنان سودمند نیست. پاسخ به این پرسش در استخوان‌های ما ریشه دارد.

رشد استخوان‌ها در سنین بزرگسالی در اثر سیگنال هورمون رشد و فراورده‌ هورمونی ثانویه‌ای به نام IGF-1 رخ می‌دهد. هر گاه هورمون رشد به ناحیه‌ای در سر استخوان‌های بلند، موسوم به صفحه‌های رشد، یا صفحه‌های اپی‌فیز برسد، بدن تحریک می‌شود تا لایه‌های استخوانی جدیدی را تولید کند. پس از روی هم قرار گرفتن لایه‌های متعدد، استخوان‌ها و در نتیجه قد بلندتر می‌شود. آنچه توضیح داده شد سازوکار دقیقی است که رشد کودکان را ممکن می‌سازد. با توجه به این نکته، اگر هورمون رشد بیشتر در اختیار کودکی با کمبود این ماده قرار گیرد، قد وی به حد طبیعی نزدیکتر خواهد شد. حال این پرسش مطرح می‌شود که چرا این روش برای بزرگسالان کاربرد ندارد؟

بزرگسالانی که خواستار قد بلندتر شدن خود هستند، نمی‌توانند از هورمون رشد برای تحریک افزایش طول استخوان‌ها کمک بگیرند؛ چون صفحه‌های رشد پس از بلوغ به استخوان‌های مرتبط جوش می‌خورد. هورمون رشد پس از این یکپارچگی نمی‌تواند نقشی در اضافه شدن استخوان جدید داشته باشد. در این مقطع زمانی و پس از بسته شدن صفحه‌های رشد، درمان با هورمون رشد قد را افزایش نخواهد داد. این درمان معمولاً حدود سن 18 سالگی یعنی هنگامی بی‌تأثیر می‌شود که تبدیل به استخوان شدن صفحه رشد در حال وقوع باشد یا به اتمام رسیده باشد.

بااین حال برای افراد بالغ جوان، در بازه سنی تقریبی 18 تا 24 سالگی، اندک احتمالی وجود دارد که هنوز صفحه‌های رشد باز باشد. زایمان زودرس یا پیری رشد استخوان‌ها را آهسته می‌سازد. این رشد آهسته‌تر از رشد طبیعی باعث می‌شود یکی شدن صفحه‌های رشد با استخوان زمان بیشتری ببرد و امکان افزایش دادن قد وجود داشته باشد. به کمک آزمایشی ساده به نام آزمایش سن استخوان می‌توان باز بودن صفحه‌های رشد را بررسی کرد. این آزمایش در حقیقت پرتونگاری ساده‌ای از مچ دست‌ها است که در تصاویر آن تبدیل به استخوان شدن یا نشدن صفحه‌های رشد دیده می‌شود. اما در مجموع اکثر بزرگسالان بالغ نمی‌توانند از درمان با هورمون رشد برای افزایش قد بهره بگیرند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

مطب: تهران خ شریعتی، متروی شریعتی، جنب حسینیه ارشاد، کوچه ارشاد، پلاک 1، طبقه 3، واحد 21

021-22877796

021-22894108

افزایش قد یکی از مواردی هست که اکثر افراد به دنبال آن هستند , امروز یاد میگیرید چطور در هر سنی که هستید رشد قد داشته باشید !!!

✅ ما در این مقاله روش های مناسبی را در این زمینه ارائه خواهیم کرد در ابتدا یه آشنایی کلی با رشد قد پیدا خواهید کرد و در اخر با باید ها و نباید در پروسه افزایش قد آشنا خواهید شد.

همچنین در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد پس لطفا با ما همراه باشید.

و هم زمان این محصول آموزشی را نیز استفاده کنید به راحتی به هدف خود می رسید. چگونه بعد از بلوغ قدمان را افزایش دهیم

ارتفاع شما بین ۶۰ تا ۸۵ درصد توسط ژنتیک شما تعیین می شود lما مابقی تحت تاثیر عوامل دیگر است.

در طول سال های رشد اگر شما سوء تغذیه داشته باشید به پتانسیل کامل خود نخواهید رسید و این مورد یکی از موارد منفی در افزایش قد میباشد.

اگر به اندازه کافی تغذیه کنید به احتمال زیاد به ارتفاع ژنتیکی از پیش تعیین شده خوداحتمالا کمی بلندتر خواهید رسید.

برخی از نشانه هایی وجود دارد که پروتئین کافی در طول سال های رشد شما می تواند به طور مثبت به ارتفاع شما اضافه کند و به طور کل سبب افزایش قد شما شود.

در ژاپن پس از جنگ , جمعیت به پروتئین ماهی بیشتر دسترسی پیدا کرد و میانگین ارتفاع این کشور سه اینچ افزایش یافت.

دانمارک به یکی از بلندترین کشورهای جهان تبدیل شده است و افزایش آن به شدت با سرمايه های خود ارتباط دارد.

احتمالا نکته در اینجا این است که افرادی که می توانند بخورند و البته مفید بخورند، بیش از نسل ها بلند خواهند شد و افزایش قد در آن ها بیشتر خواهد بود.

تغذیه درست می تواند به آرامی باعث افزایش قد بین نسل ها شود.

هیچ تضمینی وجود ندارد که از طریق خوردن غذا قد بلند شوید، اما تغذیه مناسب از طریق سال های شکل گیری شما می تواند کمی بر روی ژنتیک شما افزوده شود.

یک رژیم خوب و متعادل از چربی ها، پروتئین ها و کربوهیدرات ها (خوردن غذا، بیش از حد زیاد، اغلب گیاهان) می تواند در افزایش قد شما خوب عمل کند.

دانشمندان تحقیقاتی در مورد دو قلوهای برادر انجام داده اند تا سعی کنند تعیین کنند که کدام ژن مشخص کننده ارتفاع است.

سپس آنها می توانند ژن دو قلوها را پس از رسیدن به ارتفاع خود مقایسه کنند و بین آنها تفاوت هایی پیدا کنند.

آنها برای هزاران جفت دو قلوهای برادر این کار را انجام میدهند تا تعیین کنند کدام قسمت ژن آنها متفاوت باشد و چه تاثیری در افزایش قد دارد!

آنها فکر می کنند که آن را تا حدی در کروموزوم X و کروموزوم های ۷، ۸ و ۲۰ وجود دارد.

هنگامی که رشد می کنید، استخوان های شما بلندتر می شوند.

در بدن هر کس در صفحات اپی‌فیز (Epiphysis) در انتهای استخوان هایشان قرار دارد که به زبان ساده این همان صفحه رشد است که این صفحات نقش اساسی و کلیدی در افزایش قد دارند.

هر استخوان بلند حداقل دو صفحه رشد دارد که در دو انتهای استخوان قرار دارند استخوان های کوتاه مثل استخوان های کف دست یک صفحه رشد دارد.

شکل و طول نهایی استخوان را صفحه رشد تعیین میکند.

رشد استخوان های بلند از مرکز به دو طرف نیست بلکه رشد آنها در دو طرف استخوان و در محل صفحات رشد صورت میگیرد همان طور که رشد می کنید، این صفحات به داخل اضافه می شوند.

هنگامی که شما دردوران رشد، به ویژه در دوران بلوغ هستید به سرعت به آنها افزوده می شود بیشترین دوره رشد قدی شما ( عمدتا بین سالهای ۱۸–۲۵ )است.

سر استخوان در اوایل زندگی یعنی در سنین رشد توسط غضروف از استخوان دراز جدا است اما پس از اتمام رشد، بخشی از استخوان دراز می‌شود لذا می توان نتیجه گرفت

این صفحات نقش عمده ای در افزایش قد افراد مختلف دارند.

رشد طولی استخوان در همین مفصل غضروفی انجام می‌شود با اتمام دوره بلوغ صفحه رشد به استخوان تبدیل شده و عملا فعالیتش برای همیشه تا آخر عمر متوقف میشود

و افزایش قد متوقف خواهد شد این فرآیند را بسته شدن صفحه رشد میگویند.

یکی از سوالاتی که ممکن هستش به آن فکر کنید شاید همین سوال باشد.

هر کس برای این سوال جوابی دارد مثلا زیبا دیده شدن یا از فلان شخص بلند تر بودن صرفا برخی از افراد می خواهند از یک فرد دیگر بلند تر باشند و به همین خاطر به سراغ برخی روش های خطرناک مثل جراحی می روند.

اما به نظر من اگر هر دلیلی دارید میتواند آن دلیل خوب و قانع کننده باشد چراکه رشد بیشتر حق همه ی شماست اما باید بدانید خواسته نا بجا داشتن از بدن خود می تواند بیشتر به شما ضرر برساند تا سود.

اگر در سن رشد هستید خوب غذا بخورید و ورزش کنید اما اگر در سن رشد نیستید باز هم ورزش کنید

اما ورزش هایی که با رشد قد متناسب باشد و برای این کار طراحی شده باشد مثل تمرینات اصلاحی افزایش قد که برای این منظور طراحی شده است.

قد شما در طول روز کمی کاهش می یابد در میان دیسک های نخاعی، کیسه های مایع وجود دارد.

هنگامی که شما در حال ایستادن هستید، سر و شانه شما فشار ستون فقرات را روی ستون فقرات قرار می دهد و باعث می شود که این کیسه ها فشرده شوند و در افزایش قد شما اثر بگذارند.

بسیاری ادعا می کنند که می توانند فضای اضافی بین استخوان های ستون فقرات ایجاد کنند البته در راستی این ادعا باید شک کرد.

علاوه بر این ادعا دارند که کشش و حلق آویز می تواند سبب افزایش قد شما شود.

این بخش از ادعا درست است آویزان کردن و کشش می تواند فشرده سازی را به عقب برگرداند در واقع مدت زمان را تا فشرده سازی ستون فقرات طولانی تر می کند می تواند به طور موقت به میزان ۱٪ کاهش یابد و در افزایش قد شما اثر گذار باشد.

در افراد قد بلند این می تواند تا نیم اینچ باشد در حقیقت كشش و حلق آویز كردن می تواند ۱٪ فشرده سازی ستون فقرات را بازیابی كند،اما شما را بلند نمی كند.به همین دلیل،گرانش وکشش فضانوردان می توانند تا ۲ برابر بلندتر در فضا باشند در حقیقت این عمل است که سبب افزایش قد فضا نوردان میشود.چگونه بعد از بلوغ قدمان را افزایش دهیم

هنگامی که آنها به زمین برمی گردند،بعد از گذشت ماه ها به ارتفاع طبیعی خود برمی گردند

از آنجا که صفحات رشد و این که ستون فقرات شما می تواند فشرده شود مردم تصور می کردند که وزنه برداران و ورزش های تاثیر گذار می تواند موجب توقف رشد شما شود

این تصور کاملا اشتباه است و در حقیقت به صورت علمی ثابت نشده است که این گونه ورزش ها در افزایش قد شما به صورت مثبت یا منفی عمل میکنند.

اما شواهدی وجود ندارد که وزنه برداری میتواند رشد شما را متوقف کند اگر فشار روی استخوان‌ها آنقدر زیاد نباشد که باعث بسته شدن صفحات رشد شود

تمرینات قدرتی‌ هیچ تاثیر منفی‌ روی رشد قد نخواهد داشت.

بسیار سوال میشود چه ورزشی برای افزایش قد مفید است.

آیا می توانم با بسکتبال قد بلندتر باشم؟

آیا شنا می تواند قد من را بلندتر کند؟

این سوالات بر اساس این واقعیت است که اکثر بازیکنان ورزشی حرفه ای بلند قد هستند شناگران شناخته شده بلند هستند.

بازیکنان شناخته شده معروف قد بلند هستند زیرا بلند بودن آنها به آنها کمک می کند که در این ورزش ها مزیت مشخصی داشته باشند.

موضوع پر بحث برای افزایش قد ورزش است و بیشترین ابهامات در همین زمینه مطرح شده است.

بسیاری اعتقاد دارند که ورزش هایی مانند والیبال و بسکتبال باعث بلندتر شدن قد می شود.

در این مورد میتوان دو تئوری مختلف را مطرح کرد اشخاصی که به ورزش هایی نظیر والیبال و بسکتبال بصورت حرفه ای می پردازند قد بلند می شوند.

افرادی که قد بلند دارند به ورزش های والیبال و بسکتبال روی می آورند.

بطور کلی ورزش منظم باعث افزایش قد (استخوان و عضله) کاهش توده چربی و می شود.

فعالیت بدنی به هر شکل و در غالب هر نوع ورزشی که باشد باعث به بهبود رشد جسمانی می شود.

ولی تا به اکنون به اثبات نرسیده است که ورزش بخصوصی موجب افزایش قد شود.

البته ورزش هایی که باعث ضربه به استخوان ها و مفاصل شود می تواند برای نمو قدی مضر باشند و باعث توقف یا کم شدن نمو طولی استخوان ها شوند

که این ورزش ها در سنین رشد پیشنهاد نمی شود.

در آب مفاصل و استخوان ها به مراتب فشار کمتری را متحمل می شوند به همین دلیل ورزش های آبی مثل شنا به افراد در حال رشد پیشنهاد می شود

و جزو فعالیت های مفید می باشد که نقش مهمی در افزایش قد دارند

در نهایت در این بخش باید گفت اگر به دنبال افزایش قد با ورزش هستید باید به دنبال ورزش های متناسب برای رشد قد بگردیدن از این دسته ورزش ها اغلب ورزش های کششی هستند.

رایج ترین ورزش هایی که همه ما می شناسیم بارفیکس هستش که می توانید این حرکت را حتی در خانه خود انجام بدین این مورد بستگی به خودتان دارد.

اما نکته مهم این است که باید سعی کنید این ورزش را به درستی انجام بدین تا تاثیر خود را بگذارد نکته دیگر این است که اگر مشکلی در ستون فقرات خود دارید از فشار آوردن به خود جدا خوددداری کنید

چرا که ممکن است شما دچار آسیب دیدگی شوید لذا این مورد را مد نظر داتشه باشید تا سلامتی خود را حفظ کنید و افزایش قد هم همزمان داشته باشید.

مطالعات متعددی وجود دارد که ثابت میکند بین خواب و رشد ارتباط وجود دارد.

وقتی بدن شما بخوابد تمام انواع هورمون ها را آزاد می کند و بیشتر رشد و بهبودی شما در این زمان اتفاق می افتد.

مطالعات چندگانه انجام شده است که نشان میدهد فقدان خواب باعث رشد ناگهانی برای کودکان ۵–۱۱ ساله و ۱ تا ۱۰ ساله می شود.

بر اساس مزایای کلی خواب، توصیه می شود در طول سال های رشد خود از خواب کافی بهره ببرید تا افزایش قد مناسبی داشته باشد.

خوابیدن و به نوعی استراحت کردن از موارد بسیار مهم است که اگر می خواهید رشد کنید باید حتما به آن توجه کنید.

چند روش وجود دارد که می توان آنها را انجام داد و اکثر این درمان ها فقط در موارد ناهنجاری انجام می شود.

همانطور که در بالا ذکر شد بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که تلاش کنید تا این به شکل طبیعی به اندازه کافی بلند شوید از کودکی تغذیه سالم را در پیش بگیرید.

با خوردن یک رژیم غذایی متعادل با مقدار زیادی پروتئین، کربوهیدرات و چربی، شما ممکن است قادر به این شوید که بیش از انتظارات ژنتیکی نسل خویش به قد دلخواه برسید

همچنین ورزش می تواند در حفظ سلامت شما و ایجاد استخوان های قوی مفید باشد، اما در نهایت شما را بلند تر از ژن های خود نخواهید کرد و افزایش قد چشمگیری ندارد.

این مورد نیز از مواردی بود که در این زمینه با بدانید تا بتوانید نتیجه مد نظر را بگیرید.

خیلی از افراد هستند که سنشان از دوران بلوغ گذشته است و به نوعی بزرگ سال هستند و به دنبال رشد قد هم هستند.

برای این افراد باید چه کرد آن ها صفحات رشدشان بسته شده و در نتیجه رشد قدی برای آن ها رخ نخواهد داد پس باید چه کنند.

ما در جواب به این افراد باید بگوییم اگر شما این شرایط را دارید باید از ورزش های متناسب با افزایش قد استفاده کنید این ورزش های دقیقا برای این دسته افراد طراحی شده اند.

البته که اگر در سن بلوغ هم باشید برای شما کاربردی خواهد بود اگر می خواهید با این آموزش آشنا شوید به لینکی که در آخر مقاله قرار دادیم مراجعه کنید و دانلود کنید.

در برخی از کودکان با این که تغذیه مناسب دارند ولی رشد آنان نسبت به سنشان نرمال و طبیعی نیست و رشد خیلی کمی دارند

در اینجا نقش پزشک متخصص برای تشخیص و درمان به موقع اساسی است .

پزشکان معمولا آزمایشاتی را انجام می دهند تا تعیین کنند که آیا بدن شما هورمون های کافی تولید نمی کند در صورت مشکل در هورمون ها اقدام به درمان می کنند.

اگر فکر می کنید در این مورد مشکلی دارید حتما به دکتر مراجعه کنید تا بررسی شود و خیال شما از این محرک افزایش قد نیز راحت خواهد شد.

تعدادی از شرایط وجود دارد که می تواند شما را کوتاه تر کند.

اسکولیوز:

یکی از این موارد اسکولیوز می باشد پزشک آن را تشخیص داده و درمان می کند می تواند چندین اینچ را به ارتفاع اضافه کند و در جهت افزایش قد بسیار مناسب است.

یک جراحی بحث بر انگیز، گران قیمت و دردناک و خطرناک با ریسک بسیار طولانی مدت نیز وجود دارد این جراحی بسیار مشکل و پروسه درمانی طولانی مدت دارد.

در حالی که این اتفاق می افتد شما نمیتوانید وزن خود را بر روی استخوان خود قرار دهید و روزانه ۱–۲ ساعت فیزیوتراپی کنید تا استخوان ها از سفت شدن جلوگیری کنند.

این فرآیند می تواند چند ماه طول بکشد پس از تشکیل استخوان جدید دوره زمانی تقویت دیگری ۶ ماه وجود دارد که در آن شما نیاز به دقت استخوان را بدون دستگاه طولانی تقویت می کنید.

کل پروسه می تواند تا ۲ سال طول بکشد حتی پس از این همه ده ها عوارض وجود دارد :

استخوان جدید ممکن است به طور جامد شکل نگیرد و شانس خوبی برای شکستن در عرض ۲–۳ ماه وجود دارد.

استخوان جدید ممکن است در زاویه مناسب شکل نداشته باشد و پروسه افزایش قد به مشکل بخورد.

ممکن است ۲–۳ اینچ انتظار نداشته باشید.

طول پا شما ممکن است حتی بعد از آن نباشد.

عفونت می تواند فاجعه بار باشد.

امکان آسیب عصبی وجود دارد و همه این موارد هستند که میتواند در افزایش قد شما اثر گذار باشند و یا آسیب بزنند به شما.

معمولا تنها زمانی که این عمل جراحی انجام می شود، اصلاح مواردی است که یک پا به طور قابل توجهی کوتاه تر از دیگری است.

با توجه به روند بهبودی، هر دکتر معتبر بیمار را قبل از عمل جراحی بررسی روانی می کند تا تأیید کند که می تواند روند بهبودی را اداره کند.

شخصا به نظر می رسد خطرناک و بی معنی است ولی متاسفانه بعضی از افراد به روش های پزشکی تهاجمی تر عمل می کنند.

ارتفاع به طور عمده توسط ژنتیک تعیین می شود.

در آخر باید گفت عمل جراحی روشی است که ما توصیه نمی کنیم پیشنهاد می شود ابتدا روش های دیگر را امتحان کنید سپس و در آخر به دنبال این روش باشید.

چرا که ممکن است که به خود آسیب بزنید پس ابتدا این مقاله را کامل بخوانید و روش های دیگر افزایش قد را یکی یکی اجرا کنید مطمئن باشید نتیجه خوبی خواهید گرفت.

به سوالات زیر توجه کنید در ادامه بیشتر آشنا خواهید شد :

آیا ممکن است بعد از ۱۸ سال ارتفاع قد شما افزایش یابد؟

آیا می توان کاری درباره آن انجام داد؟

چه چیزی رشد قد شما را تعیین می کند؟

کدام ورزش ها باعث افزایش قد می شوند؟

آیا تمرینات خاص یا تکنیک های کششی می تواند قد شما را بلندتر کند؟

آیا می خواهید بدانید برای خوش قامتی چه کارهای باید انجام دهید؟

آیا والیبال به بلند تر شدن شما کمک می کنند؟

در این قسمت  می خواهیم در مورد رشد قد با دارو صحبت کنیم امروزه خیلی می شنویم که گفته می شود که این مورد امکان پذیر است اما واقعا امکان دارد ؟

اگر جواب من را بخواهید نه ممکن نیست شاید به تواند کمی به شما کمک کند اما در این مورد حرف های ضد و نقیض بسیار است

اما چیزی که مشخص است این است که اگر از دارو ها استفاده می کنید باید عوارض آن را نیز در نظر بگیرید.

از آنجایی که می دانیم دارو های افزایش قد همگی عوارض دارند اگر می خواهید به دنبال استفاده از آن ها بروید باید در نظر داشته باشید که آیا آن دارو واقعا به خوبی اثر می گذارد

و اگر اثری دارد تا چقدر کمک می کند و عوارض آن چیست.

تا به اینجا یک دید کلی در مورد رشد قد گرفتید از اینجا به بعد با روش های کاربردی تری آشنا خواهید شد !

امروزه اکثر افراد بر روی یک باور غلط می گویند  بزرگسالان نمیتوانند برای افزایش قدشان زیاد کار کنند !! در حالی که این طور نیست بلکه اکثر افراد می توانند

با روش شگفت انگیزی که معرفی خواهیم کرد افزایش قد داشته باشند.

باید گفت پس از رسیدن به سن ۴۰ سالگی، ممکن است به علت پوکی استخوان، فشرده سازی ستون فقرات و دلایل دیگر ممکن است به میزان نیم سانت در هر دهه قد از دست برود.

این می تواند به کاهش قابل توجهی در طول زمان اضافه شود.

برای مقابله با این پروسه افراد می توانند موارد زیر را انجام دهند و به آن ها توجه کنند :

حفظ تغذیه مناسب، از جمله گرفتن مقدار زیادی از کلسیم

تمرینات تحمل وزن را به طور مرتب برای مبارزه با از دست دادن عضلات انجام دهید

اجتناب از سیگار کشیدن

استراحت به اندازه کافی

پس از اینکه صفحات رشد در استخوان ها بسته شده است، راه هایی برای نگاه کردن بلندتر وجود دارد. این موارد عبارتند از:

تمرین و ورزش مناسب و خوب ( جوری که در سنین بالاتر منجر به درد  نشود. )

برای گروهی از افراد که دارای سن بیشتری هستند ورزش ها قدرتی جهت افزایش قد مناسب نیست بلکه باید به ورزش های دیگر رو برد و از آن ها استفاده کرد.

اگر شما یک بزرگسال هستید که با قد شما ناراضی است، در اینجا چند چیز است که می توانید امتحان کنید:

تمرین و ورزش خوب :

طبیعتا با ورزش های مناسب می توانید در رشد قد خودتان قدم مناسبی بردارید البته که باید تغذیه مناسبی هم داشته باشید.

می توانید از پاشنه پا استفاده کنید :

این مورد در رشد قد شما اثری ندارد اما در بلند شدن قد شما تاثیر خواهد داشت !!

انتخاب کفش می تواند شما را کمی بلند تر نشان دهد لذا می توانید از این عامل هم استفاده کنید.

خیلی از افراد از ما در مورد رشد قد کودکان خود سوال می کنند در این مورد باید گفت کودکان نیز مانند سایر افراد با گروه های سنی مختلف هستند.

این بدین معانسن که تمامی مواردی که در این مقاله گفتیم و در ادامه نیز اشاره می کنیم برای کودکان نیز صدق خواهد کرد.

لذا سعی کنید کودکان شما خواب مناسبی داشته خوب غذا بخورند و در ادامه ورزش را دست کم نگیرند تا بتوانید افزایش قد کودکان خود را مشاهده کنید.

نکته مهم این است که در کودکان صفحات رشد حرف اول را می زند یعنی اگر می خواهید صفحات رشد آن ها زود بسته نشود باید سعی کنید آن ها اضافه وزن نداشته باشند.

چرا که اگر اضافه وزن داشته باشند باعث می شود صفحات رشد آن ها بسته شود و در نتیجه رشد قد آن ها متوقف خواهد شد لذا این مورد را حتما در نظر بگیرید.

یه نکته هم مهم است که در مورد کودکان بیان کرد این است که آن ها بایند ویتامین های بدنشان کافی باشد تا افزایش قد خوبی داشته باشند لذا اگر آن ها کمبود ویتامین دارند.

سعی کنید برای آن ها قرص مولتی ویتامین تهیه کنید و روزی یک عدد میل کنند.

همچنین می توانید از ویتامین های دیگر مثل D نیز استفاده کنید که در ادامه در مورد این ویتامین بیشتر خواهیم گفت.

آنچه شما نیاز دارید آب میوه و سبزیجات سالم و تغذیه سالم است که بار ها اشاره کردیم.

اگر به دنبال افزایش قد هستید از الکل و سیگار کشیدن اجتناب کنید.

به صورت علمی ثابت شده است که مصرف الکل برای جلوگیری از رشد و تأثیر بر عملکرد طبیعی بدن است و مانع رشد شما می شود

با توجه به اثرات جانبی آن بر کبد، مصرف الکل بیش از حد توصیه نمی شود پس اصلا از ای

سیگار نیز برای کسانی که به دنبال رشد قد هستند، مضر است. سیگار کشیدن حضور مونوکسید کربن در جریان خون شما را افزایش می دهد

این جریان جریان خون و مواد مغذی را به مناطقی که در حال رشد هستند، محدود می کند و رشد آنها را خنثی می کند. سیگار کشیدن باعث کاهش تولید تستوسترون، هورمون آنابولیک مربوط به رشد عضلات و استخوان می شود و همه ی این ها باعث قطع رشد و افزایش قد شما خواهد لذا باید حتما از موارد ذکر شده اجتناب کنید.

یکی دیگر از روش های بدون ضرر و کاربردی استفاده کردن از خورشید میباشد از آنجایی که همه ما می دانیم خورشید یکی از منابع طبیعی میباشد و دارای کاربرد حیاتی و متعددی برای ما میباشد

و علاوه بر این ما از نور خورشید می توانیم جهت افزایش قد خودمان استفاده کنیم همان طور که به صورت علمی ثابت شده خورشید دارای ویتامین D می باشد

و ما توسط نور خورشید می توانیم این ویتامین را جذب کنیم.

پیشنهاد می شود برای اینکه با یک تیر چند نشان بزنید حتما به یک پارک و به طور کل به فضای باز بروید و شروع به تمرینات هوازی کنید تا هم سلامت خود را افزایش دهید

و هم از نور خورشید و ویتامین D استفاده کنید.

تا به اینجا با تاریخچه رشد قد آشنا شدین و روش هایی هم برای بلند شدن قد ارائه شد در آپدیت بعدی این مقاله به یک روش شگفت انگیز اشاره خواهیم کرد پس منتظر این روش باشید !!ا

اگر به دنبال یک روش سریع و بدون دردسر برای افزایش قد هستید ما به شما یک آموزش معرفی می کنیم که از طریق لینک زیر میتوانید دانلود کنید.

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.



Downloads-icon



چگونه در ویندوز 10 ایمیل را به فایل PDF تبدیل کنیم؟
Downloads-icon

قد مشخصه بسیار خوبی برای انسان به شمار می‌آید و میزان رشد آن به عوامل متعددی بستگی دارد.

فهرست

شاید فكر كنید كوتاه‌قدی انسان‌ها به عوامل ژنتیكی و صفات وراثتی بازمی‌گردد اما باید بدانید كه فاكتورهای دیگری مثل تغذیه، خواب، تحرك و ورزش و استفاده از مواد پروتئینی و ویتامین در رشد استخوان و قد افراد تاثیر بسزایی می‌گذارند

اصولا افزایش قد تا قبل از پایان سن رشد انسان صورت می‌گیرد. عمده رشد قد در خانم‌ها تا پایان ۱۸سالگی و در آقایان تا پایان ۲۰سالگی دیده می‌شود. از این رو هر اقدامی كه افراد می‌خواهند برای افزایش قدشان انجام دهند، باید قبل از بسته شدن صفحه‌های رشد استخوا‌ن‌ها و در واقع سن بلوغ در نظر گرفته شود.

در حقیقت استخوان‌سازی تا پایان سنین بلوغ یعنی تا اوایل ۲۰سالگی ادامه دارد در نتیجه بیشترین میزان افزایش قد نیز در این دوران اتفاق می‌افتد.چگونه بعد از بلوغ قدمان را افزایش دهیم

انسان در حوالی دوران بلوغ دچار جهش رشد می‌شود و زمانی كه بلوغ او كامل شد، دیگر در نزدیكی ۱۸ تا ۲۰سالگی رشد قد نیز كاهش پیدا می‌كند، بنابراین هر فاكتوری كه برای تقویت رشد قد نیاز است باید قبل از این سنین انجام گیرد.

همان‌طور كه اشاره كردیم سن بلوغ برای آقایان و خانم‌ها متفاوت است. در واقع نهایت انتظاری كه از رشد صفحات استخوانی در مورد دختران داریم تا ۱۸سالگی متوقف و رشد قدی آنها كامل می‌شود و البته در آقایان تا ۲۰سالگی ممكن است صفحات استخوانی باز باشند و رشد آن كمی بیشتر ادامه پیدا كنند.

یكی از عوامل مهمی كه در رشد قد انسان تاثیر می‌گذارد، ژنتیك و وارثت افراد است؛ اینكه فرد از چه وراثتی برخوردار است و قد افراد خانواده در چه محدوده‌ای قرار دارد. تغذیه صحیح نیز به رشد قد شما كمك می‌كند. رژیم غذایی شما باید شامل لبنیات، پروتیین، كلسیم، منیزیم و فسفر باشد.

موادغذایی مثل شیر، ماست، سبزی، ماهی، اسفناج، گوشت و حبوبات حاوی گروه‌های ویتامین و موادمعدنی هستند.

مصرف پروتئین و لبنیات نقش بسیار مهمی در میان مواد مغذی برای رشد قد دارند، بنابراین باید از همه گروه‌های غذایی به اندازه كافی در رژیم غذایی خود و با توجه به مراحل رشد استفاده كنید و فعالیت فیزیكی و ورزش نیز در افزایش قد، تاثیر بسزایی می‌گذارد.

هر چه تحرك بیشتر باشد، گردش املاح استخوانی بیشتر خواهد شد و در حین ورزش هورمون‌های رشد شروع به ترشح می‌كنند و به دنبال آن رشد قد نیز افزایش می‌یابد.

خواب مناسب در كنار عوامل دیگر، از جمله مولفه‌های موثر در رشد و افزایش قد انسان به شمار می‌آید. خواب افراد باید پیش از دوران بلوغ منظم و به موقع باشد. به طور كلی سه عامل تغذیه، ورزش و خواب مناسب مواردی هستند كه در كنار وراثت افراد در رشد قد آنها تاثیرگذار هستند.

گاهی ممكن است فردی از لحاظ وراثتی قد بلندی داشته باشد ولی چون تغذیه و فعالیت فیزیكی مناسبی ندارد به میزان قد مورد انتظار نرسد. افراد می‌توانند با تغذیه صحیح، فعالیت و خواب مناسب مقداری از حدی كه وراثت‌شان برای قد تعیین می‌كند، بلندتر شوند كه البته تاثیر این موارد تا قبل از دوران بلوغ است.

آن چیزی كه در اصل باعث افزایش قد در رشد طولی می‌شود، ترشح هورمون رشد است. هورمون رشد در قسمت غده هیپوفیز مغز ترشح می‌شود و روی رشد استخوان‌ها تاثیر می‌گذارد. میزان ترشح این هورمون تحت تاثیر تحریكات عصبی و خواب و بیداری است.

فعالیت فیزیكی و خواب مناسب، ترشح هورمون رشد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. رژیم غذایی علاوه بر تاثیر در هورمون رشد، استخوان‌ها و بدن را آماده ساخت‌وساز و متابولیسم مناسب می‌كند تا استخوان‌ها رشد خوبی داشته باشند. كمبود ترشح هورمون رشد به ویژه در دوران كودكی سبب توقف رشد طبیعی افراد و كوتاه‌قدی آنها می‌شود.

قاعدگی نشان‌دهنده كامل شدن دوران بلوغ است. وقتی دختر خانمی قاعده می‌شود یعنی دوران بلوغ او شروع می‌شود.

دختران در ماه‌های اول قاعدگی یك جهش رشدی دارند و در این مدت قد می‌كشند و بعد از آن تقریبا رشد قدشان متوقف می‌شود، البته تا حدود ۱۸سالگی این انتظار را داریم كه دختر در حد چند سانتی‌متری افزایش قد داشته باشد. بنابراین عمده رشد قدی دختران در حوالی قاعدگی آنها رخ می‌دهد.

به طور ژنتیكی آقایان حجم استخوانی و عضلانی بیشتری نسبت به خانم‌ها دارند و تفاوت هورمون‌های زنانه و مردانه و بلوغ دیرتر مردان موجب می‌شود تا قد بلندتری نسبت به خانم‌ها داشته باشند.

فاكتورهای مختلف تا قبل از تكمیل شدن دوران رشد و بسته شدن صفحه‌های استخوان می‌توانند در افزایش رشد قد موثر باشند. داروهای تقویتی نیز یكی از عواملی است كه موجب تغییر و تحول رشد استخوان‌ها در كودكان و نوجوانان می‌شود.

این داروها دارای میكروالمان‌هایی هستند كه كودك در دوران رشد به آنها احتیاج دارد. بنابراین افراد می‌توانند از طریق تغذیه مناسب یا مصرف داروهای تقویتی كه حاوی كلسیم، فسفر، روی و پروتئین هستند مواد مورد نیاز برای رشدشان را به دست بیاورند.

برای مثال ممكن است پزشك معالج تشخیص دهد كه فرد به اندازه كافی روی در رژیم غذایی‌اش دریافت نمی‌كند، بنابراین به صورت داروی مكمل، روی را در كنار برنامه غذایی او قرار می‌دهد. دقت داشته باشید كه تمامی مسایل ذكرشده تنها تا قبل از پایان دوران رشد موثر واقع می‌شوند یعنی پس از اتمام دوران بلوغ با روش‌های طبیعی نمی‌توان طول قد را افزایش داد.

البته با روش‌های مكانیكی كه شامل جراحی قد می‌شود افزایش طول قد ممكن است ولی بحث‌های بسیاری برای این روش وجود دارد. به طور كلی بعد از پایان دوره رشد افزایش قد به وسیله دارو، ورزش یا هر وسیله دیگر امكان‌پذیر نیست.

به طور معمول عمل‌های جراحی برای افزایش قد توصیه نمی‌شود، چون عمل بسیار سنگین و پرعارضه‌ای برای افراد است.

در روش‌های جراحی یك شكستگی كنترل‌شده در ناحیه ساق پا و ران ایجاد می‌كنند و بعد با وسایل خاصی كه در پا تعبیه می‌كنند به تدریج فاصله استخوان‌ها را زیاد می‌كنند و سپس با روش‌های دیگر سعی می‌كنند در آن ناحیه استخوان‌سازی جدید انجام دهند. چنین روش‌هایی را برای افرادی كه قد كوتاه ولی نرمال دارند، پیشنهاد نمی‌شود.

اصولا انجام عمل جراحی را برای كسانی توصیه می‌كنیم كه عدم تساوی طول پا دارند یعنی طول یك پا از پای دیگر كوتاه‌تر است یا به دلیل بیماری خاصی در قد مشكل ایجاد شده باشد. عمل جراحی را برای كسانی كه به صورت سرشتی یا به خاطر مشكلات تغذیه قد مناسب ندارند، توصیه نمی‌كنیم.

باید این نكته را ذكر كنم كه اولین عارضه جراحی پاها دوره طولانی‌مدت نقاهت بعد از انجام عمل است كه طی آن فرد باید تحت درمان قرار گیرد. وسایلی كه در پای افراد تعبیه می‌شود باید حدود یك سال در بدن آنها قرار گیرد تا در طول این مدت فاصله بین استخوان‌ها به تدریج با روش‌های دیگر پر شود.

اگر عمل جراحی قد با دقت صورت نگیرد به رشته‌های عصبی بدن آسیب وارد می‌كند و باعث فلج شدن بعضی از عضلات می‌شود، در نتیجه همانند یك استخوان شكسته در بدن ، درد و مشكلات دیگری را به دنبال خواهد داشت.

این مساله را هم اضافه می‌كنم كه رژیم غذایی در بهبود و ترمیم استخوان‌های شكسته نقش مهمی دارد و به طبع افرادی كه عمل جراحی قد انجام می‌دهند، رژیم غذایی خاصی را خواهند داشت تا به اندازه كافی مواد مقوی برای بازسازی استخوان به بدن‌شان برسد.

به طور كلی بررسی رشد و نمو كودكان باید توسط پزشك متخصص به ویژه متخصص غدد كودكان انجام شود. مسایل هورمونی و موارد دیگری كه در روند رشد كودكان موثر هستند به وسیله متخصصان مورد بررسی قرار می‌گیرند.

در صورتی كه كودك دچار كمبود مواد مقوی باشد از طریق داروهای كمكی جایگزین می‌شود و اگر به طور ارثی ریسك كاهش قد داشته باشد داروهای خاصی باز هم با صلاحدید پزشك متخصص برایش تجویز می‌شود كه به پیشرفت رشد قدی وی كمك می‌كند.

باید بگویم كه چنین داروهایی معمولا برای همه كودكان تجویز نمی‌شود، در حقیقت چنین داروهایی مخصوص افرادی است كه قدشان از حد طبیعی كوتاه‌تر است یا مشكلاتی در ترشح هورمون‌های رشد خود دارند.

در مجموع بار دیگر خاطرنشان می‌شوم كه رعایت تغذیه مناسب، فعالیت فیزیكی و خواب كافی در همه افراد به خصوص در دوره كودكی و نوجوانی كه زمان اصلی برای رشد است تاثیر بسزایی در طول قد آنها می‌گذارد.

والدینی كه فكر می‌كنند فرزندشان تغذیه مناسب ندارد باید حتما در پی یك رژیم غذایی سالم و مقوی برای او باشند. متاسفانه با تغییر سبك در جامعه امروز، كودكان و نوجوانان فعالیت فیزیكی كمتری نسبت به گذشته دارند و بیشتر وقت‌شان را پای بازی‌های كامپیوتری و تلویزیون می‌گذرانند كه همین مساله مانع مهمی برای رشد آنهاست.

فعالیت فیزیكی و انجام ورزش روی ترشح هورمون رشد اثر بسیار خوبی می‌گذارد. بنابراین بسیاری از افرادی كه به صورت وراثتی قدكوتاهی دارند می‌توانند از طریق انجام فعالیت‌های فیزیكی به رشد قد معمولی دست پیدا كنند.

برای مثال طی سال‌های اخیر در كشور چین و ژاپن، مردم با اصلاح تغذیه و انجام حركات ورزشی و تشویق كودكان‌شان به ورزش توانستند به طور متوسط باعث افزایش قد نسل جدیدشان شوند اما متاسفانه در ایران نسل جدید به دلیل تغییر سبك زندگی یعنی تغذیه نامناسب و كمبود فعالیت فیزیكی به سوی كوتاه‌قدی كشیده می‌شود.

تزریق هورمون رشد قبل از دوران بلوغ در شرایط خاصی و با نظر متخصص برای افراد صورت می‌گیرد و همان‌طور كه گفتیم چنین افرادی باید تحت بررسی دقیق پزشك قرار بگیرند تا اگر در بدن‌شان كمبود ترشح هورمون رشد دیده شد، تحت درمان قرار گیرند. بعد از دوران رشد هیچ كدام از روش‌های تداخلی موثر نخواهند بود.

بر اساس مطالعات انجام شده، جنسنیگ هندی به افزایش قد کمک می‌کند. این ماده حاوی مواد معدنی متعددی است که می‌تواند اسکلت استخوانی و نیز چگالی آن را توسعه دهد. همین امر موجب افزایش قد خواهد شد. شما می‌توانید این گیاه را در عطاری‌ها پیدا کنید.

دو قاشق غذاخوری از جنسینگ هندی را در یک لیوان شیر گاو گرم ترکیب کنید.
کمی شکر به آن بیفزایید.
آن را هر شب قبل از خواب بنوشید. حداقل ۴۵ روز باید اینکار را انجام دهید تا قدتان رشد کند.
نکته: برای اینکه بتوانید از مزایای این گیاه بهره‌مند شوید باید از خوردن فست فودها خودداری کنید.

شیر منبع غنی از کلسیم است که برای رشد استخوان‌ها ضروری است. کلسیم نقش موثری در افزایش قد بازی می‌کند. علاوه بر کلسیم، شیر حاوی ویتامین A و پروتئین است که برای سلامت کلی بدن ضروری می‌باشد. برای اینکه بتوانید قد خود را بلندتر کنید بهتر است حداقل دو الی سه لیوان شیر به صورت روزانه بنوشید.

علاوه بر این، مصرف لبنیات همچون پنیر، پنیر کلبه، ماست و خامه می‌تواند بر روی افزایش قد موثر باشد.چگونه بعد از بلوغ قدمان را افزایش دهیم

شما می‌توانید با انجام تمرینات یوگا کمی قد خود را افزایش دهید. برخی از این تمرینات می‌تواند انتشار هورمون‌های تحریک کننده رشد را بیشتر کند. یوگا همچنین به کاهش استرسی که باعث تنش در ماهیچه‌ها می‌شود کمک می‌کند. بهترین موقعیت برای افزایش قد، موقعیتی به نام Surya Namaskar در یوگاست.

کشش یک روش موثر دیگر برای افزایش قد در هر سنی است. سعی کنید با ایستادن روی انگشتان خود بدنتان را بکشید. با انجام تمرینات کششی روزانه می‌توانید یک الی دو اینچ افزایش قد داشته باشید.

ورزش می‌تواند انتشار هورمون‌های تحریک کننده رشد را بیشتر کند. برای اینکه قد بلندتری داشته باشید باید به طور منظم ورزش کنید و در فعالیت‌های ورزشی شرکت نمایید. یکی از بهترین تمرینات برای افزایش قد طناب بازی است. حداقل سی دقیقه در روز طناب بزنید. بارفیکس با استفاده از میله افقی نیز می‌تواند برای رشد استخوان‌ها و افزایش قد موثر باشد.

میله را بگیرید و بالا بروید. به مدت ۱۰ ثانیه در همین حالت بمانید و سپس آن را تکرار کنید. همچنین بازی‌هایی همچون تنیس و بسکتبال می‌تواند موثر باشد. اینکار به رشد قد کمک می‌کند. بهتر است در فعالیت‌های بیرون از منزل همچون دوچرخه سواری و شنا نیز شرکت کنید.

زمانی که استراحت می‌کنید، بدن رشد می‌کند و بافت‌های تازه تولید خواهد کرد. در حقیقت، هورمون رشد انسانی، مسئول افزایش قد در بدن است که به طور طبیعی به هنگام خواب عمیق تولید می‌شود. در طول خواب، مغز استراحت می‌کند و هورمون‌های رشد بیشتری ترشح خواهد کرد.

در طول سن رشد، یک فرد باید حداقل ۸ الی ۱۱ ساعت خواب کافی و مناسب داشته باشد.

مطالعات و تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که کمبود مواد مغذی یکی از عوامل اصلی در کوتاهی قد است. برای اینکه مواد مغذی بیشتری وارد بدن کنید باید از یک رژیم غذایی متعادل پیروی نمایید. موادی همچون روی، منگنز، ویتامین C ، پروتئین، پتاسیم، کلسیم و فسفر می‌تواند باعث تحریک رشد استخوان‌ها شود.

یک رژیم غذایی مناسب باید حاوی سبزیجاتی با برگ سبز و میوه‌های تازه، آجیل، غلات سبوس‌دار و لبنیات کم چرب باشد.

نور خورشید بهترین منبع برای دریافت ویتامین D است. این ویتامین نقش کلیدی در سلامت کلی بدن همچون افزایش قد دارد. زمانی که بدن شما ویتامین D کافی ندارد، ممکن است استخوان‌های ضعیف تری داشته باشید. برای اینکه مطمئن شوید نور خورشید به اندازه کافی به بدن شما می‌رسد،

۲۰ الی ۳۰ دقیقه در روز از نور خورشید استفاده کنید. علاوه بر نور خورشید شما می‌توانید ویتامین D را از شیر، پنیر، تخم مرغ، ماهی چرب و غذاهای غنی شده به دست بیاورید.

نشستن یا ایستادن صحیح می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه و افزایش قد داشته باشد. یک موقعیت بدنی مناسب باید به گونه‌ای باشد که در آن سر و گردن شما بدون خم شدن در یک ردیف قرار گرفته باشند. این نوع نشستن به ستون فقرات شما کمک می‌کند و ماهیچه‌ها را شل خواهد کرد.

از سوی دیگر، موقعیت بد بدنی می‌تواند به ستون فقرات آسیب وارد کند و از رشد قدی فرد بکاهد.بنابراین مطمئن شوید که به هنگام نشستن یا کار کردن به صورت مستقیم و راست می‌نشینید.

سعی کنید تا جایی که می‌توانید آب زیادی در روز بنوشید. آب می‌تواند سموم اضافی را از بدن دفع کند و هضم را بهبود ببخشد. همچنین مصرف آب به متابولیسم بدن کمک می‌کند. برای اینکه سلامت بهتری داشته باشید، حداقل ۸ لیوان آب در روز بنوشید. در کنار مصرف آب، خوردن میوه‌ها و سبزیجات حاوی آب همچون خیار و هندوانه را فراموش نکنید.

سرعت رشد قدی در دختران، در کنار دیگر عوامل، به میزان ترشح هورمون رشد و هورمون جنسی استروژن نیز مربوط میشود.

هورمون رشد باعث افزایش رشد، به خصوص در استخوانها و غضروف میشود، ولی هورمون جنسی زنانه (استروژن) سبب بسته شدن مرکز رشد استخوانی و کاهش رشد استخوان میشود. به همین دلیل است که بعد از شروع قاعدگی، سرعت رشد قدی در دختران کندتر میشود و معمولاً قد دختران در این زمان بیش از ۶ سانتیمتر افزایش نمییابد.

البته طول مدت رشد قدی در پسرها طولانیتر از دخترها است، بهطوری که معمولاً مردها قد بلندتر از زنها میشوند. جهش رشد معمولاً در دختران (در حدود۱۱- ۱۰سالگی) حداقل ۲ سال زودتر از پسران اتفاق میافتد که مربوط به دوران بلوغ بوده و بسیار چشمگیر است، به گونهای که در مدت یک سال میزان رشد ۲ برابر میشود.

جهش رشد قدی و حداکثر افزایش آن، معمولاً یک سال قبل از شروع عادت ماهانه اتفاق میافتد. بهترین توصیه برای رشد قدی دختران نوجوان این است که از توجه زیاد به مطالب مربوط به جنسیت بپرهیزند، چرا که هیجانات جنسی باعث ترشح بیشتر هورمونهای جنسی و در نتیجه شروع زودتر قاعدگی و بلوغ زودرس می شود.

همانطور که در بالا اشاره شد،افزایش هورمون جنسی زنانه و بلوغ زودرس باعث بسته شدن زودرس اپی فیز استخوانهای بلند(مرکز رشد استخوانی) و در نتیجه کوتاهی قد در دختران میشود.

سلام من ۱۸ سال ست دارم و قد من ۱۶۸ هست و میخاستم بدونم امکانش هست
قد من افزایش پیدا کنه

سلام خدمت شما
عمده رشد قد در خانم‌ها تا پایان ۱۸سالگی و در آقایان تا پایان ۲۰سالگی دیده می‌شود. از این رو هر اقدامی كه افراد می‌خواهند برای افزایش قدشان انجام دهند، باید قبل از بسته شدن صفحه‌های رشد استخوا‌ن‌ها و در واقع سن بلوغ در نظر گرفته شود.آن چیزی که در اصل باعث افزایش قد و رشد طولی می شود، ترشح هورمون رشد است. هورمون رشد در قسمت غده هیپوفیز مغز ترشح می شود و روی رشد استخوان ها تاثیر می گذارد. میزان ترشح این هورمون تحت تاثیر تحریکات عصبی، خواب و بیداری است. فعالیت فیزیکی و خواب مناسب ترشح هورمون رشد را تحت تاثیر قرار می دهد.شاید باید بدانیم که ژنتیك نقش مهمی در تعیین قد نهایی هر فرد دارد. این فرمول را برای محاسبه تقریبی قد نهایی در هر فرد داشته باشید: ۵/۶- تقسیم بر ۲ (قد پدر + قد مادر) = قد دختران و ۵/۶+ تقسیم بر ۲ (قد پدر + قد مادر) = قد پسران. به این ترتیب با یک جمع و تقسیم ساده می توانید دریابید که کوتاه قد هستید یا اینکه قد شما بر اساس ساختار ژنتیکتان طراحی شده است.

پیشنهاد ما به شما .شما هنوز فرصت رشد در قد رادارید ومیتوانید قد بلندتر شوید باتکیه بر این عوامل رش قد خود را بیشتر کنید.
مواد مصرفی موثر در روند افزایش قد
۱- سبزیجات
۲-سیب
۳- ماهی های غیر پرورسی
۴- شیر
۵- سفیده تخم مرغ
۶- آب
۷- آمینو اسید ها
۸- ویتامینها و مواد معدنی

خواب شما را بلند قد می کند
انجام حرکات کششی
مصرف پروتئین و لبنیات

نکنه پایانی
دقت داشته باشید، تمامی مسائل ذکر شده تنها تا قبل از پایان دوران رشد موثر واقع می شوند، یعنی پس از اتمام دوران بلوغ با روش های طبیعی نمی توان طول قد را افزایش داد. البته با روش های مکانیکی که شامل جراحی قد می شود افزایش طول قد ممکن است ولی بحث های بسیاری برای این روش وجود دارد. به طور کلی، بعد از پایان دوره رشد افزایش قد به وسیله دارو، ورزش یا هر وسیله ای دیگر امکان پذیر نیست.امید است این مطلب مفید واقع شود با تشکر

با سلام
من ۳۲ سالمه قدم ۱۷۱ هست
میخوام ۵ سانت بلندتر بشم
خواهش میکنم راهکاری بهم بدین تا به این ۵ سانتی متر افزایش قد برسم ، حتی دارو هم مصرف میکنم
ورزش هم میکنم
لطفا جوابم بدین
ممنونم

بزرگسالانی که خواستار قد بلندتر شدن خود هستند، نمی‌توانند از هورمون رشد برای تحریک افزایش طول استخوان‌ها کمک بگیرند؛ چون صفحه‌های رشد پس از بلوغ به استخوان‌های مرتبط جوش می‌خورد. هورمون رشد پس از این یکپارچگی نمی‌تواند نقشی در اضافه شدن استخوان جدید داشته باشد. در این مقطع زمانی و پس از بسته شدن صفحه‌های رشد، درمان با هورمون رشد قد را افزایش نخواهد داد. این درمان معمولاً حدود سن ۱۸ سالگی یعنی هنگامی بی‌تأثیر می‌شود که تبدیل به استخوان شدن صفحه رشد در حال وقوع باشد یا به اتمام رسیده باشد.

بااین حال برای افراد بالغ جوان، در بازه سنی تقریبی ۱۸ تا ۲۴ سالگی، اندک احتمالی وجود دارد که هنوز صفحه‌های رشد باز باشد. زایمان زودرس یا پیری رشد استخوان‌ها را آهسته می‌سازد. این رشد آهسته‌تر از رشد طبیعی باعث می‌شود یکی شدن صفحه‌های رشد با استخوان زمان بیشتری ببرد و امکان افزایش دادن قد وجود داشته باشد. به کمک آزمایشی ساده به نام آزمایش سن استخوان می‌توان باز بودن صفحه‌های رشد را بررسی کرد. این آزمایش در حقیقت پرتونگاری ساده‌ای از مچ دست‌ها است که در تصاویر آن تبدیل به استخوان شدن یا نشدن صفحه‌های رشد دیده می‌شود. اما در مجموع اکثر بزرگسالان بالغ نمی‌توانند از درمان با هورمون رشد برای افزایش قد بهره بگیرند.

بنابر گفته پزشکان امکان عملهایی برای افزایش قد هست اما ما اصلا آن را توصیه نمیکنم قد شما خوب است پیشنهاد میکنیم دست به انجام عملها و تزریق هورمونها نزنید چون رشد استخوانها تکمیل شده واستفاده از هورمون خود عواقب دارد .موفق باشید باتشکر

سلام من ۱۴ سال دارم میخواستم بدونم چجور میتونم افزایش قد داشته باشم قدمم ۱۵۵هستش

سلام
دراین مورد قبلا هم صحبت کردیم.همانطور که قبلا گفته شده.
چه عواملی بر رشد قد انسان تاثیر دارند؟
قد با مجموعه پیچیده ای از ژنتیک و محیط تعیین می شود. قانون اصلی آن را می توان به شکل زیر تعریف کرد:
(ژنتیک + هورمون ها + تغذیه) – استرس

۲- چه زمان قد کشیدن ما متوقف می شود؟
از نظر ژنتیکی طوری برنامه ریزی شده ایم که پس از اتمام دوران بلوغ قد کشیدن متوقف شود. در این نقطه، فعل و انفعالات پیچیده ژن ها، موادمغذی و هورمون ها به اوج خود می رسد. وقتی ژن ها با همکاری هم رشد بدن را به نقطه ای رساندند که قادر به تولید مثل باشد، هدف رشد به اتمام رسیده است. این اتفاق به طور متوسط در سن ۱۶ سالگی برای دختران و ۱۸ سالگی برای پسران می افتد.
چه نوع رژیم غذایی به افزایش قد کمک می کند؟
یک رژیم غذایی سرشار از موادمغذی که شامل میوه ها و سبزیجات، لبنیات، سیریال، گوشت و میزان کافی آب باشد موجب تقویت فرایند طبیعی افزایش قد می شود.

۶- آیا خواب در رشد انسان تاثیر دارد؟
بهره بردن از میزان کافی خواب برای عملکرد خوب هورمون های رشد ضروری است. نداشتن خواب کافی می تواند میزان هورمون رشدی که بدن تولید می کند را کاهش دهد.
آیا تمرینات کششی به افزایش قد کمک می کند؟
برخی تمرینات کششی به افزایش قد در دوران بلوغ کمک می کند. پس از دوران بلوغ، این تمرینات فقط به اصلاح فرم و شکل بدن افراد بزرگسال کمک می کند. در خیلی افراد قوز پشت موجب کوتاه نشان دادن قد می شود و در همه سنین می توان با اصلاح چنین مشکلاتی قد را تا چندین سانتیمتر بالاتر برد.

وزن ایدآل باتوجه به قد چه میزان باید باشد؟
با حساب تخمینی وزن ایدآل مردها به طریق زیر محاسبه می شود:
برای ۱۵۲ سانتیمتر اول وزن باید ۴۸ کیلوگرم باشد. و برای هر ۵/۲ سانتیمتر اضافه ۲ کیلو و ۷۰۰ گرم به آن اضافه می شود.

وزن ایدآل خانم ها نیز به این طریق محاسبه می شود:
برای ۱۵۲ سانتیمتر اول وزن باید ۴۵ کیلوگرم باشد و برای هر ۵/۲ سانتیمتر اضافه ۲ کیلو و ۲۰۰ گرم اضافه می شود.

۱۶- آیا بدنسازی از رشد قد جلوگیری می کند؟
هیچ دلیل و مدرکی برای اثبات این گفته وجود ندارد. افرادی مثل دیوید رابینسون، شاک اونیل، آرنولد شوارتزنگر و بسیاری دیگر هستند که بدنسازی را از سنین پایین شروع کردند و بااینحال قدی بالاتر از حد متوسط داشتند.

آیا ورزش باعث افزایش قد می شود؟
بعضی مطالعات نشان می دهد که بچه های ورزشکار اندکی بلند قدتر از سایر بچه ها هستند. بر اساس این مطالعات ذهنیت اثر سودمند ورزش بر افزایش قد، حتی به میزان اندک، قوت گرفته است.

این موضوع را می توان این طور توضیح داد که ممکن است ساعات متمادی مصرف انرژی ، زمان خواب را افزایش دهد و در نتیجه زمینه ای مناسب برای تولید هورمون رشد به وجود آید. از سوی دیگر بچه های بلند قد گزینه های مطلوب تری برای ورزش نسبت به بچه های کوتاه تر هستند.

به طور کلی ورزش کنیدوحرکات کششی انجام دهیدبالفیکس بروید.از موادغذایی سالم شیروانواع ویتامین ها منیزیم.کلسیم.استفاده کنید.مواد مصرفی موثر در روند افزایش قد
۱- سبزیجات
۲-سیب
۳- ماهی های غیر پرورسی
۴- شیر
۵- سفیده تخم مرغ
۶- آب
۷- آمینو اسید ها
۸- ویتامینها و مواد معدنی
خواب منظم داشته باشید.
نکنه پایانی
دقت داشته باشید، تمامی مسائل ذکر شده تنها تا قبل از پایان دوران رشد موثر واقع می شوند، یعنی پس از اتمام دوران بلوغ با روش های طبیعی نمی توان طول قد را افزایش داد. البته با روش های مکانیکی که شامل جراحی قد می شود افزایش طول قد ممکن است ولی بحث های بسیاری برای این روش وجود دارد. به طور کلی، بعد از پایان دوره رشد افزایش قد به وسیله دارو، ورزش یا هر وسیله ای دیگر امکان پذیر نیست.
امیداست این مطالب مفید واقع شود باتشکر

سلام
من ۲۲ سالمه و قدم ۱۷۳ بنظرتون راهی برای افزایش قدم وجود داره ؟ از نوجوانی به طور منظم ورزش میکردم اما حدودا ۴ ساله که تغییر نکردم ،قد برادرم ۱۸۶ سانته ولی من …
ممنونم از شما

سلام خدمت شما
همانطور که قبلا گفته شده
عمده رشد قد در خانم‌ها تا پایان ۱۸سالگی و در آقایان تا پایان ۲۰سالگی دیده می‌شود. از این رو هر اقدامی كه افراد می‌خواهند برای افزایش قدشان انجام دهند، باید قبل از بسته شدن صفحه‌های رشد استخوا‌ن‌ها و در واقع سن بلوغ در نظر گرفته شود.آن چیزی که در اصل باعث افزایش قد و رشد طولی می شود، ترشح هورمون رشد است. هورمون رشد در قسمت غده هیپوفیز مغز ترشح می شود و روی رشد استخوان ها تاثیر می گذارد. میزان ترشح این هورمون تحت تاثیر تحریکات عصبی، خواب و بیداری است. فعالیت فیزیکی و خواب مناسب ترشح هورمون رشد را تحت تاثیر قرار می دهد.شاید باید بدانیم که ژنتیك نقش مهمی در تعیین قد نهایی هر فرد دارد.
پیشنهاد ما به شما .از این عوامل بیشتر استفاده کنید.

مواد مصرفی موثر در روند افزایش قد
۱- سبزیجات
۲-سیب
۳- ماهی های غیر پرورسی
۴- شیر
۵- سفیده تخم مرغ
۶- آب
۷- آمینو اسید ها
۸- ویتامینها و مواد معدنی

خواب شما را بلند قد می کند
انجام حرکات کششی
مصرف پروتئین و لبنیات

نکنه پایانی
دقت داشته باشید، تمامی مسائل ذکر شده تنها تا قبل از پایان دوران رشد موثر واقع می شوند، یعنی پس از اتمام دوران بلوغ با روش های طبیعی نمی توان طول قد را افزایش داد.
البته با روش های مکانیکی که شامل جراحی قد می شود افزایش طول قد ممکن است ولی بحث های بسیاری برای این روش وجود دارد.
دوست عزیز قد هرکس بستگی به وزن او هم دارد وزن شما با قدتان شاید یکی باشد در حالی که برای برادرتان این چنین نیست یا برعکس. شما طبق میزان قد وزن نرمال داشته باشید واین باعث تناسب اندام در شما میشود هستند کسانی که قد بلند دارند اما وزن ایده ال ندارند توصیه ما به شما این است که وزن خود را مطابق قد خود داشته باشید قدشما مناسب است جای نگرانی نیست .
به طور کلی، بعد از پایان دوره رشد افزایش قد به وسیله دارو، ورزش یا هر وسیله ای دیگر امکان پذیر نیست.امید است این مطلب مفید واقع شود با تشکر

قد همسرم ۱۷۴هست هم قد خودم سنش متولد ۷۷هست ینی ۱۹سال نزدیک ۲۰سال. میخوام قدش یکم بلندتر شه . آیا راهی هست ؟

سلام
دراین مورد قبلا هم صحبت کردیم.همانطور که قبلا گفته شده.
چه عواملی بر رشد قد انسان تاثیر دارند؟
قد با مجموعه پیچیده ای از ژنتیک و محیط تعیین می شود. قانون اصلی آن را می توان به شکل زیر تعریف کرد:
(ژنتیک + هورمون ها + تغذیه) – استرس

۲- چه زمان قد کشیدن ما متوقف می شود؟
از نظر ژنتیکی طوری برنامه ریزی شده ایم که پس از اتمام دوران بلوغ قد کشیدن متوقف شود. در این نقطه، فعل و انفعالات پیچیده ژن ها، موادمغذی و هورمون ها به اوج خود می رسد. وقتی ژن ها با همکاری هم رشد بدن را به نقطه ای رساندند که قادر به تولید مثل باشد، هدف رشد به اتمام رسیده است. این اتفاق به طور متوسط در سن ۱۶ سالگی برای دختران و ۱۸ سالگی برای پسران می افتد.
چه نوع رژیم غذایی به افزایش قد کمک می کند؟
یک رژیم غذایی سرشار از موادمغذی که شامل میوه ها و سبزیجات، لبنیات، سیریال، گوشت و میزان کافی آب باشد موجب تقویت فرایند طبیعی افزایش قد می شود.

۶- آیا خواب در رشد انسان تاثیر دارد؟
بهره بردن از میزان کافی خواب برای عملکرد خوب هورمون های رشد ضروری است. نداشتن خواب کافی می تواند میزان هورمون رشدی که بدن تولید می کند را کاهش دهد.
آیا تمرینات کششی به افزایش قد کمک می کند؟
برخی تمرینات کششی به افزایش قد در دوران بلوغ کمک می کند. پس از دوران بلوغ، این تمرینات فقط به اصلاح فرم و شکل بدن افراد بزرگسال کمک می کند. در خیلی افراد قوز پشت موجب کوتاه نشان دادن قد می شود و در همه سنین می توان با اصلاح چنین مشکلاتی قد را تا چندین سانتیمتر بالاتر برد.

وزن ایدآل باتوجه به قد چه میزان باید باشد؟
با حساب تخمینی وزن ایدآل مردها به طریق زیر محاسبه می شود:
برای ۱۵۲ سانتیمتر اول وزن باید ۴۸ کیلوگرم باشد. و برای هر ۵/۲ سانتیمتر اضافه ۲ کیلو و ۷۰۰ گرم به آن اضافه می شود.

وزن ایدآل خانم ها نیز به این طریق محاسبه می شود:
برای ۱۵۲ سانتیمتر اول وزن باید ۴۵ کیلوگرم باشد و برای هر ۵/۲ سانتیمتر اضافه ۲ کیلو و ۲۰۰ گرم اضافه می شود.

۱۶- آیا بدنسازی از رشد قد جلوگیری می کند؟
هیچ دلیل و مدرکی برای اثبات این گفته وجود ندارد. افرادی مثل دیوید رابینسون، شاک اونیل، آرنولد شوارتزنگر و بسیاری دیگر هستند که بدنسازی را از سنین پایین شروع کردند و بااینحال قدی بالاتر از حد متوسط داشتند.

آیا ورزش باعث افزایش قد می شود؟
بعضی مطالعات نشان می دهد که بچه های ورزشکار اندکی بلند قدتر از سایر بچه ها هستند. بر اساس این مطالعات ذهنیت اثر سودمند ورزش بر افزایش قد، حتی به میزان اندک، قوت گرفته است.

این موضوع را می توان این طور توضیح داد که ممکن است ساعات متمادی مصرف انرژی ، زمان خواب را افزایش دهد و در نتیجه زمینه ای مناسب برای تولید هورمون رشد به وجود آید. از سوی دیگر بچه های بلند قد گزینه های مطلوب تری برای ورزش نسبت به بچه های کوتاه تر هستند.

به طور کلی ورزش کنیدوحرکات کششی انجام دهیدبالفیکس بروید.از موادغذایی سالم شیروانواع ویتامین ها منیزیم.کلسیم.استفاده کنید.مواد مصرفی موثر در روند افزایش قد
۱- سبزیجات
۲-سیب
۳- ماهی های غیر پرورسی
۴- شیر
۵- سفیده تخم مرغ
۶- آب
۷- آمینو اسید ها
۸- ویتامینها و مواد معدنی
خواب منظم داشته باشید.
نکنه پایانی
دقت داشته باشید، تمامی مسائل ذکر شده تنها تا قبل از پایان دوران رشد موثر واقع می شوند، یعنی پس از اتمام دوران بلوغ با روش های طبیعی نمی توان طول قد را افزایش داد. البته با روش های مکانیکی که شامل جراحی قد می شود افزایش طول قد ممکن است ولی بحث های بسیاری برای این روش وجود دارد. به طور کلی، بعد از پایان دوره رشد افزایش قد به وسیله دارو، ورزش یا هر وسیله ای دیگر امکان پذیر نیست.
امیداست این مطالب مفید واقع شود باتشکر

سلام.
۱۸ سالمه و قدم ۱۵۷٫
چیکار کنم؟

سلام خدمت شما
عمده رشد قد در خانم‌ها تا پایان ۱۸سالگی و در آقایان تا پایان ۲۰سالگی دیده می‌شود. از این رو هر اقدامی كه افراد می‌خواهند برای افزایش قدشان انجام دهند، باید قبل از بسته شدن صفحه‌های رشد استخوا‌ن‌ها و در واقع سن بلوغ در نظر گرفته شود.آن چیزی که در اصل باعث افزایش قد و رشد طولی می شود، ترشح هورمون رشد است. هورمون رشد در قسمت غده هیپوفیز مغز ترشح می شود و روی رشد استخوان ها تاثیر می گذارد. میزان ترشح این هورمون تحت تاثیر تحریکات عصبی، خواب و بیداری است. فعالیت فیزیکی و خواب مناسب ترشح هورمون رشد را تحت تاثیر قرار می دهد.شاید باید بدانیم که ژنتیك نقش مهمی در تعیین قد نهایی هر فرد دارد. این فرمول را برای محاسبه تقریبی قد نهایی در هر فرد داشته باشید: ۵/۶- تقسیم بر ۲ (قد پدر + قد مادر) = قد دختران و ۵/۶+ تقسیم بر ۲ (قد پدر + قد مادر) = قد پسران. به این ترتیب با یک جمع و تقسیم ساده می توانید دریابید که کوتاه قد هستید یا اینکه قد شما بر اساس ساختار ژنتیکتان طراحی شده است.

پیشنهاد ما به شما .شما هنوز فرصت رشد در قد رادارید ومیتوانید قد بلندتر شوید باتکیه بر این عوامل رش قد خود را بیشتر کنید.
مواد مصرفی موثر در روند افزایش قد
۱- سبزیجات
۲-سیب
۳- ماهی های غیر پرورسی
۴- شیر
۵- سفیده تخم مرغ
۶- آب
۷- آمینو اسید ها
۸- ویتامینها و مواد معدنی

خواب شما را بلند قد می کند
انجام حرکات کششی
مصرف پروتئین و لبنیات

نکنه پایانی
دقت داشته باشید، تمامی مسائل ذکر شده تنها تا قبل از پایان دوران رشد موثر واقع می شوند، یعنی پس از اتمام دوران بلوغ با روش های طبیعی نمی توان طول قد را افزایش داد. البته با روش های مکانیکی که شامل جراحی قد می شود افزایش طول قد ممکن است ولی بحث های بسیاری برای این روش وجود دارد. به طور کلی، بعد از پایان دوره رشد افزایش قد به وسیله دارو، ورزش یا هر وسیله ای دیگر امکان پذیر نیست.امید است این مطلب مفید واقع شود با تشکر

سلام خسته نباشی
من ۱۶ سالمه و ۱۶۳ قدمه . من هر روز ورزش های کششی و تغذیه مناسب دارم ولی اصلا افزایش قد ندارم . حدود یکسال است که این تمرینات بصورت مداوم انجام میدم
ممنون میشم اگر راهنمایم کنید

سلام خدمت شما
یکی ازعوامل تاثیرگذار بر رشد قدی تغذیه است. ژاپنی ها توانسته اند با تغذیه سالم، متوسط قد جوانانشان را افزایش دهند. در میان مواد مغذی مصرف به اندازه ی پروتئین ها و املاح بسیار اهمیت دارد. یک نوجوان باید پروتئین مورد نیازش را هر روز و به خصوص چند مرحله در طول روز دریافت کند. بهتر است پروتئین مصرفی از منابع پروتئین حیوانی باشد مثل گوشت گوسفند و گاو، مرغ و ماهی، تخم مرغ و شیر. در میان املاحی که برای رشد قدی لازم اند کلسیم، فسفر، منیزیم، روی و فلوئور از اهمیت ویژه برخوردار هستند.

منابع کلسیم: لبنیات مثل شیر، ماست، پنیر خامه و بستنی است. فسفر و منیزیم در گوشت و دیگر منابع پروتئین و حبوبات فراوان است. فلوئور نیز در آب موجود است و آب مصرفی بایستی محتویppm 1 فلوئور باشد. منابع مهم روی عبارت ازگوشت ها، حبوبات، مغزها و غلات کامل هستند.

توصیه متخصصان تغذیه برای نوجوانان، مصرف روزانه ۱۵۰ گرم گوشت، نصف تا ۱ لیوان حبوبات پخته، ۲ تا ۳ لیوان شیر و لبنیات دیگر به همراه سبزیجات فراوان است.

نوجوانانی که در سنین رشد هستند و افزایش قد خوبی ندارند می توانند با مصرف مکمل ویتامینها و املاح، طبق دستور و مصرف هفتگی آهن، رشد قدی شان را بهبود بخشند. پس توصیه می شد کسانی که می خواهند قد بلند تری داشته باشند هفته ای یکبار جگر و دو بار غذای دریایی میل کنند و هر روز چند عدد، بادام، بادام زمینی و گردو بخورند .

غذاهای دریایی مثل ماهی، میگو، جگر و دانه های روغنی حاوی املاح زیادی هستند و فوائد بسیاری برای نوجوانان دارند.

یک نکته بسیارمهم در افزایش قد، انجام فعالیت های ورزشی است. هر چه تحرک ما بیشتر باشد گردش املاح استخوانی بیشتر خواهد بود و این مساله به رشد قدی کمک خواهد کرد. ورزشهایی مثل بسکتبال، والیبال، شنا، بدمینتون و تنیس برای کمک به افزایش قد بسیار مفید اند.

شما می توانید با انجام آنها تا حدی باعث افزایش ترشح هورمون رشد شوید:
خواب کافی و منظم باعث افزایش مقدار هورمون رشد در طول روز می شود.
کارشناسان تغذیه بیان می کنند، مصرف غذاهای حاوی پروتئین و کربوهیدرات، دو ساعت قبل از فعالیت ورزشی و بلافاصله بعد از آن، باعث افزایش قابل توجه هورمون رشد و تستوسترون در خون می شود. بنابراین دو ساعت قبل از انجام فعالیت های ورزشی، یک ساندویچ کوچک سالاد و جوجه مصرف کنید.
انجام ورزش های کششی روزمره مثل نرمش های بدنسازی روزانه، تاثیر مستقیمی بر روی ترشح هورمون رشد دارند.
بیشترین مقدار هورمون رشد در دو ساعت اولیه خواب ترشح می شود. هرگز دو ساعت قبل از خواب وعده غذایی سنگین( حاوی مقادیر زیاد مواد غذایی ) مصرف نکنید، زیرا نیاز به انسولین بالا بعد از مصرف زیاد مواد غذایی، از آزاد شدن هورمون رشد به مقدار زیاد جلوگیری می کند. در نتیجه بدن نمی تواند از فواید استراحت بهره مند شود.
نکته: تمامی مکمل ها باید تحت نظر پزشک و با تجویز وی مصرف شوند و از مصرف خودسرانه آنها خودداری کنید.

قد شما بیش از هر چیز تابعی از عوامل ژنتیکی است. اما اگر والدین شما هر دو قدی کوتاه یا متوسط داشته باشند شما لزوما سرنوشت مشابهی نخواهید داشت. قد، خصوصیتی چندژنی است. یعنی گروهی از ژن‌ها روی آن اثر دارند. اگر در خاندان شما افراد بلندقدی وجود داشته باشند این شانس وجود دارد که ژن بلندی قد به شما هم رسیده باشد.

تعیین سقف قد شما امکان‌پذیر نیست. اما با استفاده از فرمول ساده‌ی زیر می‌توانید پتانسیل قد خود را حساب کنید:
قد مورد انتظار = (مجموع قد پدر و مادر شما + ۱۳ اگر پسر هستید یا – ۱۳ اگر دختر هستید) / ۲
عددی که به دست می‌آورید،‌ به اضافه و منهای ۵ سانتی‌متر،‌ قد مورد انتظار شماست. در نظر داشته باشید که اگرچه این یک تخمین کلی است باز هم باید خیلی به قدی که در نهایت به آن می‌رسید نزدیک باشد.

پیشنهاد ما به شما .
صفحه رشد قدی شما هنوز کامل نشده وشما میتوانید رشد قدی داشته باشید به نکات توجه بیشتری داشته باشید این عوامل باعث رشد قدی شما میشود.
خواب کافی. تغذیه‌ی سالم.زمانبندی غذایی خوب. ورزش منظم.شنا.بارفیکس.کشش‌.طناب بازی.عادت به صاف نگه‌ داشتن بدن.سیستم ایمنی قوی.آب فراوان.دوری از موانع افزایش قد.الکل و مواد مخدر دو مورد از رایج‌ترین عوامل مانع رشد هستند . مراجعه به پزشک.
عواملی مانند جراحی ومکمل هایی هستند که امکان افزایش قد هست اما برای هیچ کسی ان را توصیه نمیکنیم چون خطرات وعواقب نافرجام ومضری دارد .شما با رعایت این موارد رشد قدی خواهید داشت اما توصیه میکنیم برای رشد مناسب قد خود با یک پزشک غددو متابولیسم بدن مشورت داشته باشید قد شما در حال رشد هست پس نگران نباشید.باتشکر

سلام من ۱۴ونیم سالمه قدم ۱۶۵و مادرم ۱۵۵و پدرم۱۸۵ تغذیم از حد معمول کمی کم تره ولی تحرک زیادی دارم آب و لبنیات زیادی میخورم میخواستم ببینم قد من حدودا چند سانت میشه

سلام .قدشما بسیار خوب است وچون صفحه رشد قد تا ۱۹سالگی رشد میکنه بنابراین باتغذیه مناسب قد شما بلند تر هم میشود .بنابر کیفیت تغذیه و تحرک .بالفیکس و ورزش قدشما بلند تر هم میشود وطبیعی است.نگران نباشید قدشما در حال حاضر نرمال است و بلند تر هم میشود که بهتر است باتشکر

درود من ۲۶ سالمه و قدم ۱۶۸ میخام بدونم
دارو ها تاثیر بیشتری دارن یا ورزش یا تغذیه و هورمون چطوره و اینکه بهترین دارو کدومه؟ چ صنعتی چ گیاهی

از ورزش وتغذیه مناسب استفاده کنید دارو ها وهورمون ها عوارض های جبران ناپذیری دارند مواد غذایی کربوهیدرات دار وپروتیین استفاده شود و با یک متخصص تغذیه صحبت کنید تا برنامه ای مناسب ورزش شما به شما بدهد. باتشکر

سلام .ببخشید من ۱۳ سالمه و قد من ۱۶۲ هستش و به سن بلوغ رسیدم ولی با دیدن بعضی عوامل انگار به بلوغ جنسی رسیدم اگه به بلوغ جنسی رسیده باشم باز هم میتونم رشد کنم ؟ به نظر شما تازه تغذیه من هم عالیه.لطفا جواب بدید

تغذیه و ورزش عامل اصلی رشد است تغذیه مناسب وورزش را ترک نکنید شما صفحه رشدتان هنوز بسته نشده . موفق باشید

سلام .ببخشید میخواستم بدونم اگه کسی به بلوغ جنسی رسیده باشه .امکانش هست رشد کنه

آنچه باید درباره بلوغ و رشد قدی بدانید
بلوغ یک جریان کاملاً طبیعی است که در زندگی همه انسان‌ها پیش می‌آید. افراد در مرحله‌ای از عمرشان کم کم دچار تغییر و تحولی می‌شوند که از قشر مغز شروع شده، به هیپوفیز و غدد جنسی منتقل می‌شود. هورمون‌ها تغییر می‌کنند و فرد دچار تغییراتی در جسم و فیزیک بدن می‌شود.
تصویر آنچه باید درباره بلوغ و رشد قدی بدانید
این تغییرات شامل بلند شدن قد، رشد عضلات، بزرگ شدن حنجره و تغییر صدا، درآمدن مو در صورت و بزرگ شدن نقاط مختلف بدن می‌شود و در ‌‌نهایت شخص تبدیل به یک انسان بالغ می‌شود. این فرآیند در پسر‌ها بین ۱۲ تا ۱۴ سالگی و در دختر‌ها بین ۹ تا ۱۱ سالگی اتفاق می‌افتد.

هر چه زمان بلوغ دیر‌تر اتفاق بیفتد، غضروف رشد دیر‌تر بسته می‌شود. در بدن ما انسان‌ها و در استخوان‌های بلند، ناحیه‌ای غضروفی وجود دارد که به مرور تبدیل به استخوان می‌شوند. در زمان بلوغ، به علت بالا رفتن مقدار هورمون‌های جنسی؛ بخصوص هورمون استرادیول (حتی در مرد‌ها هورمون تستوسترون در محیط تبدیل به استرادیول می‌شود) غضروف رشد بسته می‌شود. یعنی اینکه بلوغ یک مرحله فیزیولوژیک می‌باشد که فرد جهشی در رشد قد پیدا می‌کند و بعد از کامل شدن بلوغ، سرعت این جهش کم می‌شود. معمولاً در دختر‌ها، دو سال بعد از اولین عادت ماهیانه و در پسر‌ها، ۲ تا ۳ سال بعد از اولین انزال، غضروف رشد بسته می‌شود و رشد قدی متوقف می‌شود.

اگر بلوغ زود‌تر از موقع اتفاق بیفتد (دختر‌ها زیر ۷ سال و پسر‌ها زیر ۹ سال)، به آن بلوغ زودرس می‌گویند. همچنین اگر علائم بلوغ در پسر‌ها، بعد از سن ۱۴ سالگی ظاهر شوند، به آن بلوغ دیررس می‌گویند که هر کدام تبعاتی حتی به لحاظ اجتماعی دارند. بلوغ زودرس باعث کوتاهی قد می‌شود. بنابراین اگر فرد در سن کودکی ناگهان قد کشید، خانواده‌ها باید به سایر علائم بلوغ توجه کنند و اگر کودک علائم را داشت، فوراً به پزشک مراجعه کنند تا درمان شود.
در ایران، معمولاً در مناطق کویری بلوغ زود‌تر و در مناطق کوهپایه‌ای، بلوغ دیر‌تر اتفاق می‌افتد. به همین علت، متوسط قد بچه‌ها در مناطق کویری کوتاه‌تر می‌باشد. اگر دختر زیر ۱۰ سال و پسر زیر ۱۲ سال علائم بلوغ را پیدا کرد، درست است که این موضوع غیرطبیعی نیست ولی چون روی قد بچه تاثیر می‌گذارد، باید این موضوع توسط پزشک بررسی شود.
بلوغ زودرس دو نوع محیطی و مرکزی دارد که نوع محیطی آن خطرناک است. معمولاً در انواع بلوغ زودرس محیطی، یک بیماری خطرناک مانند تومور در تخمدان وجود دارد.

قد نهایی کودک براساس میانگین قد پدر و مادر در نظر گرفته می‌شود. برای پسر‌ها ۵/۶ سانتی متر به عدد میانگین بدست آمده اضافه و برای دختر‌ها ۵/۶ سانتی متر از عدد میانگین بدست آمده کم می‌کنند. سپس برای تعیین قد نهایی، عدد بدست آمده را برای پسر‌ها، در محدوده منفی ۷ تا مثبت ۷ و برای دختر‌ها در محدوده منفی ۵ تا مثبت ۵ تعیین می‌کنند. این محدوده اطمینان، به علت ژنتیک در نظر گرفته شده است که تغذیه، محیط زندگی و زمان بلوغ در آن تاثیرگذار می‌باشد.

همیشه در تعریف عوامل موثر بر رشد قدی و بلوغ، فاکتورهای ژنتیکی و محیطی مورد توجه می‌باشند. ژنتیک قابل دستکاری نیست، اما با تغییر در عوامل محیطی می‌توان قد کودک را تغییر داد. حتی از زمانی که کودک در رحم مادر است و بیماری‌هایی که مادر می‌گیرد، نرسیدن اکسیژن کافی در زمان تولد، مکمل‌های دوران نوزادی و شیرخوارگی، بیماری‌هایی که کودک در دوران رشد به آن‌ها دچار می‌شود و عوامل دیگر در قد نهایی کودک تعیین کننده می‌باشند.

برای اطمینان از بلوغ زودرس کودکان، آزمایش خون و عسکبرداری از استخوان می‌تواند کمک کننده باشد. پس از اطمینان از بلوغ زودرس، به کودک داروهایی تجویز می‌شود که بدون هیچ عارضه‌ای بلوغ را در هیپوتالاموس مغز نگه می‌دارد و زمانی که کودک به سن مناسب بلوغ رسید، مصرف دارو قطع می‌شود تا بلوغ اتفاق بیفتد.

در مواردی که فرد دچار عقب ماندگی ذهنی است، بلوغ برای او خانواده‌اش تبعاتی دارد و در صورت تائید روانپزشک، و همچنین در افراد مسن که خونریزی‌های شدید دارند و افرادی که سرطان‌های مختلف غدد جنسی دارند، این دارو‌ها تجویز می‌شود.

این تصور اشتباه است که فقط ورزش‌هایی مانند والیبال و بسکتبال بر رشد قد کودک موثر باشند. ورزش‌های هوازی در هنگام بلوغ، روی غضروف رشد فرد تاثیر می‌گذارند و می‌توانند موثر باشند. ورزش‌هایی مانند وزنه برداری و کشتی که همراه با وزنه زدن و فشار روی غضروف رشد می‌باشند، مقداری جلوی رشد قدی کودک را می‌گیرند.
یک مسئله مهم، توجه به سرعت رشد در پرونده رشد کودک می‌باشد که در زمان تولد و در بیمارستان به خانواده کودک داده می‌شود. خانوده‌ها باید کودکان خود را به مراکز رشد ببرند تا قد آن‌ها طبق جدول مورد بررسی قرار بگیرد.

سرعت رشد در قد نهایی خیلی مهم می‌باشد و باید در منحنی رشد مورد بررسی قرار بگیرد تا از منحنی افت نکند. در صورت افت از منحنی، ممکن است کودک به بیماری‌هایی مانند کم کاری تیروئید مبتلا شده باشد.

بعد از بلوغ کامل، رشد قدی متوقف نمی‌شود، بلکه سرعت آن کم می‌شود و تا ۲ سال شاهد رشد قدی هستیم که این در دختر‌ها معمولاً ۶ تا ۸ سانتی متر می‌باشد. اگر قد پدری ۱۶۰ سانتی متر و قد مادر ۱۵۴ سانتی متر باشد، قد فزرند آن‌ها هیچگاه ۱۹۵ سانتی متر نخواهد شد، مگر اینکه فرد دچار بیماری‌هایی مانند هیپوگوناد شده باشد. (دکتر سعید کرباسی، فوق تخصص بیماری‌های غدد و متابولیسم)

سلام من ۱۴سالمه و قدم ۱۵۲هستش و ميانگين قد مادورو پدم بأهم شد ۱۷۵ و من بلوغ شدم ميخواستم بدونكم ۱۷۵ ميشم؟

شما هنوز میتوانید رشد داشته باشید ورزش کنید و از موادغذایی سالم استفاده کنیدباتشکر

سلام من ۱۴ سال سن دارم و قدم ۱۵۹ است . خانواده مادری من قد کوتاه و خانواده پدری من قد بلند هستند .به نظر شما من میتونم تا قبل از ۱۸ سالگی به قد ۱۶۵ برسم ؟ و آیا وزن هم در رشد قد تاثیر دارد ؟ به نظر شما با مصرف چ دارویی میتونم قدم رو افزایش بدم ؟ ضمنا مطالبتون هم خیلی عالی بودند

احتمال رشد قد هست بستگی به ژن وعواملی که گفته شده دارد شما هنوز فرصت باتشکرقد کشیدن را دارید پس بایک پزشک غدد مشورت کنید

سلام. من ۱۴ سالمه و قدم ۱۵۵٫قد مادرم ۱۶۵ و قد پدرم ۱۸۰٫من پارسال پریود شدم ولی هرروز حرکات کششی انجام میدم و شنا هم میکنم. تغذیه م هم خوبه. میخواستم ببینم امکان داره با ایاینکارا قدم ۱۰ سانت بلند تر شه؟

صفحه رشد شما هنوز فعال هست بله با برنامه درست امکان افزایش قد هست از یک پزشک راهنمایی بگیرید.باتشکر

سلام.من ۱۷ سالمه شیر اصلا مصرف نمیکنم صبحانه ام درست نمیخورم.و موضوع مهمی که میخواستم بدونم آیا بلندی مو جلوی رشد قد رو میگرد یاخیر؟؟؟؟؟

دارید به سلامتی خودتان اسیب وارد میکنید صبحانه را حتما کامل بخورید بجای شیر از غذاهایی مشابه ان استفاده کنید تا کلسیم بدنتان تامین شود اگر شیر بخورید که هم خوبه .
مهم‌ترین عامل موثر در رشد قد، عوامل ژنتیك و پس از آن تغذیه و خوابست. مادران و پدران كوتاه قد نباید انتظار داشته باشند كه فرزندشان بلند قد شوند! درواقع میتوان طول قد پدر و با مادر را جمع و حاصل را بر عدد ۲تقسیم كرد. عدد به دست آمده را باید برای محاسبه قد دختران منهای ۶٫۵ و برای به دست آوردن طول قد پسران به علاوه ۶٫۵ كرد.
هیچ ربطی به رشد قد ندارد باتشکر

سلام من قد بابام ۱۸۰ و قدر مادرم ۱۵۰ ولی من ۱۶۸ ام و ۲۳ سال سن دارم علتش چیه طبق فرمول من باید ۱۷۲ باشم چیکار باید بکنم و علتش چیه که کمترم

مهم‌ترین عامل موثر در رشد قد، عوامل ژنتیك و پس از آن تغذیه و خوابست. مادران و پدران كوتاه قد نباید انتظار داشته باشند كه فرزندشان بلند قد شوند! درواقع میتوان طول قد پدر و با مادر را جمع و حاصل را بر عدد ۲تقسیم كرد. عدد به دست آمده را باید برای محاسبه قد دختران منهای ۶٫۵ و برای به دست آوردن طول قد پسران به علاوه ۶٫۵ كرد.
تنها ژنتیک دخیل نیست .خواب وتغذیه شما هم بسیار اهمیت داره ..باتشکر

سلام من قد بابام ۱۸۰ و قدر مادرم ۱۵۰ ولی من ۱۶۸ ام و ۲۳ سال سن دارم علتش چیه طبق فرمول من باید ۱۷۲ باشم چیکار باید بکنم و علتش چیه که کمترم اصن همچین چیزی امکان پذیر و علتش چیه میشه کاری کرد

مهم‌ترین عامل موثر در رشد قد، عوامل ژنتیك و پس از آن تغذیه و خوابست. مادران و پدران كوتاه قد نباید انتظار داشته باشند كه فرزندشان بلند قد شوند! درواقع میتوان طول قد پدر و با مادر را جمع و حاصل را بر عدد ۲تقسیم كرد. عدد به دست آمده را باید برای محاسبه قد دختران منهای ۶٫۵ و برای به دست آوردن طول قد پسران به علاوه ۶٫۵ به خواب وتغذیه هم ربط اره .صفحه رشد شما تکمیل شده .قدشما باید متناسب باوزنتون باشه .برای سلامتی بدنتان ورزش کنید وتغذیه مناسب استفاده کنید باتشکر

سلام من ۱۶ سالمه و قدم ۱۸۰ هستش میخوام تا ۱۹۰ برسم بنظرتون چه دارویی رو در کنار ورزش و غذای کافی میتوم مصرف کنم ؟

هیچ دارویی این امکان رو به شما نمیده .تغذیه مناسب داشته باشید ودر کنارش از مکمل ها.ویتامین.پروتیین.کربوهیدرات مصرف کنید باتشکر

سلام من ۱۵ سالمه قدم ۱۵۸ بلندتر تر میشم ؟

سلام .بله.باورزش وتغذیه مناسب میتوانید رشد قدی داشته باشید باتشکر

من ۱۹ سالمه و قدم ۱۶۳ هستش یعنی بعد از بلوغ و بسته شدن صفحات رشد هیچ راهی به جزء عمل جراحی برای رشد قد وجود نداره؟

صفحات رشد بعد از بلوغ کند میشوند .جراحی اصلا به هیچ عنوان پیشنهاد نمیشود تغذیه وورزش بهترین راهکار است ورزشهایی که باعث افزایش قد میشود را انجام دهید قبلا اشاره شده باتشکر

سلام.من دختر۱۶ سال و ۷ماه هستم که رشد قدیم ضعیفه ولی رشد میکنم درحال حاضر ۱۵۳ و نیم هستم.ولی انتظاردارم با داشتن فامیل و برادرقد بلندم حدود ۱۷۰ بشم.پس چرا رشد نمیکنم؟البته تغذیه زیادخوبس ندارم.ایا من دوباره قد میکشم؟

بله صفحه رشد شما کم شده اما بسته نشده با تغذیه وحرکات ورزشی که قبلا در دیدگاه ها گفته شده.دقت کنید .بیشتر از بالفیکس .طناب زدن و….استفاده کنید پروتیین وکربوهیدرات بیشتری در غذاهارا مصرف کنید .باتشکر

با سلام من ۱۸ سالمه ولی تقریبا یه سال و نیم میشه که قدم ثابته و هیچ رشد محسوسی نداشته . خواستم بدونم امکان داره قدم بیشتر بشه ؟ درضمن فعالیت جسمانی کمی دارم و رژیم غذایی ام هم خیلی خوب نیست . قد خودم ۱۸۵ . بابام ۱۷۳ و مامانم ۱۶۴ . ممنون میشم پاسخ بدید.

قدشما بسیار نرمال است امکانش هست چون صفحه‌ی رشد در دختران در بین ۱۵ تا ۱۶ سالگی و در پسران بین ۱۷ تا ۲۰ سالگی بسته شده و بعد از آن امکان رشد طولی استخوان‌ها وجود ندارد.شما باتغذیه مناسب هنوز امکان رشد دارید باتشکر.

سلام من ۱۴ سالمه قدم ۱۶۰ وزنم ۴۷ میخواستم بدونم به ۱۷۹ یا ۱۸۰ میرسم

مهم‌ترین عامل موثر در رشد قد، عوامل ژنتیك و پس از آن تغذیه و خوابست.برای سلامت بدنتان ورزش کنیدوتغذیه مناسب داشته باشید.باتشکر

سلام من ۱۶سالمه و قدم ۱۷۴ هست ايا امكانش هست كه چند سانتي بلند تَر شوم
با تشكر

مهم‌ترین عامل موثر در رشد قد، عوامل ژنتیك و پس از آن تغذیه و خوابست. مادران و پدران كوتاه قد نباید انتظار داشته باشند كه فرزندشان بلند قد شوند! درواقع میتوان طول قد پدر و با مادر را جمع و حاصل را بر عدد ۲تقسیم كرد. عدد به دست آمده را باید برای محاسبه قد دختران منهای ۶٫۵ و برای به دست آوردن طول قد پسران به علاوه ۶٫۵ كرد.باتشکر

سلام من ۱۵سالمه و قدم ۱۴۶هس امکان داره تا ۱۵۰حداقل برسه؟؟؟

خواب و تغذیه مناسب داشته باشید ودر این مورد زیاد سوال شده به مطالب وبسایت رجوع کنید تا تخصصی تر به شما کمک کند باتشکر

سلام
من ۱۸سالو ۵ ماهمه
قدم ۱۸۷ هستش
ایا ممکنه من تا ۲۰ سالگی ۱۹۰ بشم
ورزشکار هستم البته بدنسازی
خواب و تغذیمم کامله
ولی من تو کل خانواده پدر و مادر از همه بلند ترم

با این وجود بازم امکانش هست این سه سانتو هم رشد کنم

خواب.تغذیه.ژنتیک.ایها عواملی هستند که تاثیر گذارندصفحه رشد شما بسته نشده است میزان ان کند شده.موفق باشید باتشکر

سلام من ۲۹ سالم امکان افزایش قد با ورزش وجود داره ؟۲تا ۳ سانت

افزایش وزن قطعی وجود ندارد حتی متخصصصان هم نمیتواند این را تضمین کنند بستگی به عواملی چون خواب.ژنتیک.تغذیه مناسب هم دارد .باتشکر

با سلام خسته نباشید من ۱۳ سالم است و قدم ۱۵۹ آیا می توانم قد بلندتر شوم

مهم‌ترین عامل موثر در رشد قد، عوامل ژنتیك و پس از آن تغذیه و خوابست. صفحه‌ی رشد در دختران در بین ۱۵ تا ۱۶ سالگی و در پسران بین ۱۷ تا ۲۰ سالگی بسته شده و بعد از آن امکان رشد طولی استخوان‌ها وجود ندارد.مادران و پدران كوتاه قد نباید انتظار داشته باشند كه فرزندشان بلند قد شوند! درواقع میتوان طول قد پدر و با مادر را جمع و حاصل را بر عدد ۲تقسیم كرد. عدد به دست آمده را باید برای محاسبه قد دختران منهای ۶٫۵ و برای به دست آوردن طول قد پسران به علاوه ۶٫۵ كردباتغذیه مناسب وژنتیک امکان پذیر است باتشکر

سلام من ۱۷سالمه الان دونیم سالی میشه پریود میشم مامان و بابام قدشون بلنذه اما من نمیدونم چرا انقد دیر رشد میکنم هر ویتامینی رم خوردم اهن و ویتامین دی فولیک اسید و زینک و قرص امگا۳ الانم دارم قرص کلسیم مصرف میکنم میخام قدم بلندتر شه اما میگن دخترا وقتی پریود میشن دیگ رشد نمی کنن من چیکار کنم ک قدم بلند شه؟

مهم‌ترین عامل موثر در رشد قد، عوامل ژنتیك و پس از آن تغذیه و خوابست. بطور قطعی هیچ کس نمیتواند تضمین کند که شما با رعایت مواردی بلند فد میشوید. به یک متخصص غددو متابولیسم بدن رجوع کنید ونظر اورا جویا شوید
ابتدا لازم است یک سری مسایل را روشن کنیم. وقتی صفحه‌های رشد با هم ترکیب شوند دیگر رشد قد ممکن نیست (مگر این‌که عمل جراحی افزایش قد انجام دهید). صفحه‌های رشد در سن ۲۰ سالگی و در برخی افراد در سن ۲۵ سالگی ترکیب می‌شوند. هر سایتی که مدعی توانایی افزایش قد در بالاتر از این سن باشد معتبر نیست.

قد به عوامل ژنتیکی وابسته است. کوچک‌ترین این عوامل میزان عوامل رشد در خون، عملکرد غده هیپوفیز و هم‌چنین عوامل تغذیه و خواب می‌باشند. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که تاثیر تمرین‌های ورزشی و کششی بر افزایش قد اثبات شده‌اند و برخی ورزش‌های خاص تاثیر نسبتا بالایی در افزایش قد افراد دارند.
حتی یک متخصص غدد هم به طور کامل فرایند رشد را درک نمی‌کند و دانش پزشکی در این زمینه کمی دست و پا بسته است. در ادامه به آن‌چه که می‌دانیم و از صحت آن اطمینان داریم می‌پردازیم. آن چه ما می‌دانیم این است که قد تحت تاثیر عوامل رشد متعددی قرار دارد. عواملی مانند مقدار عوامل رشد شبه انسولین، مقدار هورمون رشد، مقدار هورمونی که هورمون رشد را در بدن آزاد می‌کنند و مقدار دیگر عوامل رشد. تستوسترون به هیچ عنوان بر افزایش قد تاثیر ندارد. این هورمون می‌تواند آغاز کننده‌ی نشانه‌های بلوغ در شما باشد ولی یقینا در هیچ مجله‌ی پزشکی یا تحقیقات آزمایشگاهی تاثیر یا ارتباط آن با افزایش قد اثبات نشده است. تاکید ما بر مجلات پزشکی و تحقیقات آزمایشگاهی بدین خاطر است که اطلاعات بدست آمده از این منابع مستند است زیرا تمامی یافته‌های تحقیقات منعکس شده در مجله‌های علمی معتبر کاملا علمی و صحیح و معتبر هستند.

موارد بسیاری مشاهده شده است که حتی پزشک متخصص غدد هم در تزریق و یا تجویز قرص اشتباه کرده و این بدان معناست که این کار اصلا نباید خودسرانه انجام شود.
ایمن‌ترین کاری که می‌توان در این زمینه انجام داد و نیازی به مشاوره پزشک متخصص غدد هم ندارد، افزایش سطح IGF 1 می‌باشد. هرچند دلیل این مورد هم تاکنون برای متخصص غدد نامعلوم باقی مانده است، ولی ثابت شده است که این روش به افزایش قد منجر خواهد شد. IGF 1 را می‌توان با تزریق وارد بدن کرد و این امر منجر به جذب کامل آن در خون و صفحه‌های رشد خواهد شد. مصرف بیش از پانصد گرم IGF 1 در روز توصیه نمی‌شود. از این رو بیش از این مقدار استفاده نکنید. به علاوه اثبات شده است که IGF 1 به جهش سلولی و افزایش خطر ابتلا به سرطان می‌انجامد.
برای افرادی که سن‌شان بین ۱۵ تا ۱۶ سال است می‌توان درمان ضد استروژن را پیش گرفت ولی این روش نیز خطرات خود را دارد. از این رو توصیه می‌کنیم که زودتر از سن ۱۶ سالگی این روش را در پیش نگیرید. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید نوشیدن یک یا دو لیوان شیر در روز است که حداکثر حاوی ۲۰ تا ۳۰ میلی گرم IGF 1 می‌باشد. انجام این کار بسیار مهم و مفید است مخصوصا اگر هنوز به بلوغ نرسیده‌اید. اگر هم به تازگی به بلوغ رسیده‌اید باز هم این روش جواب می‌دهد و به خوبی هم جواب می‌دهد.

به گفته‌ی متخصص غدد مصرف مکمل‌های روزانه از مواد مغذی در افزایش نهایی قد افراد بزرگسال موثر خواهد بود.
دو کار دیگر که می‌توانید انجام دهید
مصرف مکمل‌های روزانه از مواد مغذی ذکر شده، در افزایش نهایی قد افراد بزرگسال موثر خواهد بود. هم‌چنین لازم است بگوییم که آقایان در این صورت نباید زیاد انزال شوند. هر بار انزال به از دست دادن ۵ میلی گرم از زینک منجر خواهد شد. مقدار استاندارد استفاده روزانه زینک ۳۰ میلی گرم است؛ اگرچه تاثیرات سمی آن در صورت استفاده بیش از ۵۰ میلی گرم گزارش شده اند.
شاید مصرف موز که دارای مقادیر زیادی پتاسیم است را دوست نداشته باشید یا با بدن‌تان سازگار نباشد. تمامی مکمل‌ها حاوی مقدار کافی از پتاسیم نیستند که می‌توانند به حمله قلبی منجر شوند. آخرین توصیه نیز صد در صد این است که خواب کافی داشته باشید. ۸ ساعت خواب در شبانه روز به طور جدی توصیه می‌شود. چرت‌ها را حساب نکنید و خواب کافی و مداوم داشته باشید.

پیشنهاد مابه شما هیچ کس حتی متخصص غددهم نمیتواند تضمین کننده قد باشد ویا باعث افزایش قد شود هر راهکاری .قرص.تزریق.جراحی وهر مورد دیگری باعث فریب واز دسا دادن سلامتیتان میشود بنابراین خواهشمندیم .تغذیه.ورزش.مکمل.خواب سالم داشته باشید وصبور باشید تا قدتان رشد کند .ودرصورت نیاز با یک متخصص غدد مشورت شود .تا راهنمایی های بیشتری صورت گیرد باتشکر

سلام من ۱۴.۵ سالمه در سن ۱۳ سالگی قدم بسیار کوتاه بود پیش پزشک رفتیم و شربت داد و قدم ۱۰ سانتی افزایش پیدا کرد و الان قدم ۱۵۳ هستش قد پدرم ۱۷۲ و قد مادرم ۱۵۸ هستش و الان ۳ ماهی هست که عادت میشم آیا قدم به ۱۶۰ میرسد
خیلی نگرانم خواهش میکنم جواب بدید

سلام من قدم ۱۷۴ و سنم ۱۴ هست و رشد یکدفعه ایم رو کردم و صفحات رشدم هنوز جا دارند من با رعایت همه نکات میتونم ۱۸۰ بشم قد پدرم ۱۷۷ یا ۱۷۸ و قد مادرم ۱۶۳ هست دکترا میگن سه یا چهار سانت جا دارم

سلام من ۱۶ سالمه و قدمم ۱۷۳هست خانوادهی پدریم نه ولی خانوادای مادریم قد بلندی دارن برخی از شبا تا ۳و ۴ بیدار میمونم اما تغذیهی مناسلی دارم وزنمم ۷۶ هستش امکان چند سانت افزایش قد رو دارم ؟ ایا باید وزنم هم کم کنم ؟ تاثیری داره ؟

سلام،۱۵ ساله هستم،قدم ۱۶۴ است،ایا با ورزش منظم میشه ۶ سانت دیگه به قدم اضافه بشه؟قد مادرم ۱۶۲و قد پدرم ۱۶۶ است،از ۱۱ سالگی هم پریود شدم

سلام و احترامات
من ۲۳ ساله هستم چطور میتوانم فد خود را افرایش بدم لطفا جواب بدین

سلام من ۲۳ سالمه آیا امکان داره چندسانتی بلندتر بشم درصورتی ک همه میگن نمیشه خودمم ناامید شدم

سلام دختر من ۱۰ سالشه پریود شده قدش هم ۱۴۳ هست تا چند سانت بعد پریودی قد رشد دارم قد خودم ۱۶۱ و پدرش ۱۷۲ لطفا جواب بدین نگرانشم

سلام من ۱۴ سال و ۱۱ ماهم هست قدم ۱۸۵ هست و میخواستم بدونم به ۱۹۰ میرسم؟
ریش هایمم هم که کامل که نه ولی جوری شده که باید بزنم یعنی سبزه زده ۱۹۰ میشم ؟؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت

خانه > زیبایی > افزایش قد بعد از 25 سالگی

آیا افزایش قد بعد از 25 سالگی امکان دارد؟ زمانی که حرف از افزایش قد میشود، اولین نکته ای که به ذهن می رسد محدودیت سنی است. تقریبا همه ی افراد اطلاع دارند که روند رشد قد در دختران تا سن ۱۸ – ۲۰ سالگی است و رشد قد در پسران تا ۲۴ سالگی ادامه دارد و تا این سنین هورمون رشد که توسط غده هیپوفیز ترشح میشود، مسئول افزایش قد است.

از آنجایی که بعد از بلوغ ترشح هورمون رشد کاهش می یابد، افزایش قد و بلندتر شدن کمی سخت به نظر میرسد. در بیشتر موارد اپیفیز استخوانهای بلند بسته شده و تمام نقاط غضروفی باقیمانده به استخوان تبدیل میشوند و همین موارد باعث میشود تا دیگر استخوانهای بلند جایی برای رشد نداشته باشند. با اینحال اگر هورمونها به صورت طبیعی ترشح شوند روند افزایش رشد قابل مشاهده خواهد بود.

همانطور که در بالا ذکر شد با توجه به توقف رشد طولی استخوانهای بلند، افزایش قد بعد از سن ۲۵ سالگی واقعا کار سختی است و از طرف دیگر انجام کارهایی مانند جراحی و یا مصرف هورمونهای رشد برای افراد بالغ میتواند بسیار خطر آفرین باشد و عوارض جبران ناپذیر و پایداری را برای فرد بوجود بیاورد. با اینحال میتوان با به کارگیری نکاتی، چند سانتی متری به قد اضافه کرد و کمی بلندتر شد.

تغذیه خوب و رژیم غذایی مناسب نقش کلیدی و بسیار مهمی در افزایش قد شما دارد. بدن شما برای اینکه به وزن و قد ایده ال برسد به ویتامینها، مواد معدنی و مغذی شدیداً نیاز دارد. رژیم غذایی غنی از کلسیم، فسفر، ید و منیزیوم برای رشد ضروری است. مصرف چربیهای ترانس و چربیهای اشباع شده باید کم شوند چون هضم آنها بسیار دشوار است و مانع جذب مواد غذایی دیگر میشود. برای دریافت مقدار کافی از پروتئین، کربوهیدرات، اسیدهای آمینه و کلسیم میتوانید فهرست غذایی زیر را به کار بگیرید و از آنها در برنامه ی غذایی خود استفاده نماید:چگونه بعد از بلوغ قدمان را افزایش دهیم

نقش کلسیم را در رشد بدن نباید فراموش کنید. برای رشد و استحکام استخوانها و غضروفها مواد غذایی ذکر شده بسیار حیاتی هستند. بنابراین سعی کنید با مصرف شیر و لبنیات تازه نیازهای بدن خود را به کلسیم تامین کنید. علاوه بر این، باید روزانه به میزان ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشید تا سموم بدن شما دفع شوند.

نور خورشید از مهمترین منابع تامین ویتامین D است. ویتامین D تاثیر فراوانی در رشد بدن دارد زیرا استخوانها برای رشد نیاز مستقیم به ویتامین D دارد. اگر در معرض نور آفتاب قرار بگیرید بدن شما از راه پوست، به اندازه کافی ویتامین D را جذب میکند. مناسبترین زمان برای آفتابگیری صبح ها و غروبها است زمانی که نور خورشید به صورت مستقیم نمی تابد، در اینصورت دلیلی برای نگرانی در خصوص اشعه های مخرب نور خورشید نیز نخواهید داشت.

ورزش یکی از روشهای بسیار مهم برای تحریک رشد استخوان ها است و این تحریک برای افزایش رشد با انجام ورزشهای کششی بسیار زیاد خواهد شد. به غیر از تمرینات کششی، فعالیتهای ورزشی مانند دوچرخه سواری و شناکردن نیز برای افزایش قد بسیار مناسب است.

موردی که باید به آن توجه کنید خود ورزش کردن است. کسانی که به صورت مرتب ورزش میکنند نسبت به افرادی که فعالیت ورزشی ندارند دارای قد و وزن متناسب تری هستند. در همه ی رشته های ورزشی، قبل از آغاز تمرین اصلی انجام تمرینات کششی لازم و ضروری است بنابرین در کنار ورزش اصلی خود، تمرینات کششی را هم انجام دهید. اینکه فکر کنید با مصرف داروهای گیاهی و شیمیایی میتوانید قدتان را افزایش دهید سخت در اشتباهید. اگر واقعا میخواهید که قد شما بلندتر شود باید ورزش کنید.

سلام من 22سالم قدم 150 میخوام 10س م بلند بشم تا نرمال بشم خانوادم همشون قدبلند هستند فقط من کوتاه ام

سلام امیدهستم سنم ۲۷قدم ۱۶۷میخواستم۱۰سانت به قدم اضافه بشه آیا راهکاری تضمینی دارید ممنون میشم راهنمایی کنید با تشکر

سلام من قد 167هست سنم 21سال هست باید قدم 170باشه ورزش والیبال حرفه ای بازی میکنم میخواد جذب نیرو انتظامی بشم آیا حرکت ورزشی چیزی هست که سه سانت رشد کنم تورو خدا جوابم بدین ممنون میشم

سلام من دختر ۱۹ ساله هستم قدمم ۱۵۱ ولی نمیدونم چیکار کنم که قد کنم ؟؟؟!!!

شما میتوانید با استفاده از شربت زینگ سولفات و استفاده از شیر و مغز بادام و گردو این قبیل مغزها کمک زیادی به افزایش قد میکند و اگه بتونی به دکتر خوب مراجعه کنی میدونم که یک آمپول خاصی داره که پزشکها میتونن بدن همراه با آمپول تزتزترون البته با دز مناسب با تجویز پزشک میتونید قدتون رو افزایش بدید چون سنتون خیلی بالا نیس و قبل اینکه دیر بشه میتونید زود عمل کنید و میزان قدی رو که لازم دارید بدست بیارید ورزشهای کششی علی الخصوص در ناحیه پایین تنه یعنی لگن به پایین بیشتر کمک میکنه میتونید روزانه چندبار کمر رو در جایی محکم کرده و با کشیدن پاها با کمک افراد دیگه میتونید قدتون رو افزایش بدید

سلام من 16 سالمه و ۴ ماه دیگه میشه ۱۷ سالم و قدم حدود ۱۷۷ سانت آیا میشه چند سانت دیگه قد بکشم و بیشتر همکلاسیام چند سانت از من بلندترن و این یکمی آزار می ده

سلام روژان شما هنوز سنتون پایینه و قدتون جای بلند شدن و نتیجه زود گرفتن رو داره پس بهترین گزینه ورزش کردن هست .بیشتر رو حرکات کششی و پرشی متمرکز باش.

سلام من فرناز هستم سنم 25 قدم 165 و 5 سانت دیگه میخوام چیکار باید بکنم؟

سلام من پسر25 ساله ام قدم 175 میخوام 5سانت دیگه بلند شم چیکارکنم؟

بابا خوبه دیگه خوشبحالت ?

همین و بگو عزیزم.

قدت که خوبه

سلام من قد 167هست سنم 21سال هست باید قدم 170باشه ورزش والیبال حرفه ای بازی میکنم میخواد جذب نیرو انتظامی بشم آیا حرکت ورزشی چیزی هست که سه سانت رشد کنم تورو خدا جوابم بدین ممنون میشم

ممنونم بابت راهنماییتون عالی بود

مجید ۲۴ سالمه
قدم ۱۶۲ میخوام ک حداکثر ۱۵ الی ۲۰ سانت افزایش قد پیدا کنم چاره ای هست عایااااا؟؟؟

سلام.شما با حرکات پرشی_کششی میتونی قدتو بلندتر کنی البته با یکبار و یکهفته نه باید مداوم باشه…بارفیکس،طناب زدن،شنا کردن،جفت پا به سمت بالا پریدن،و تمرینات کششی که پشت پا رو بکشه باعث بلندی قد میشه و در ضمن ژنتیک نقش خیلی مهمی داره…ولی خب تغذیه و ورزش میتونه موثر باشه

سلام من قدم 167ومی خوام 13سانت افزایش بدم سنمم21هستش چی کار باید انجام بدم ایا هنوز راه داره

سلام.من بیست سال و هفت ماه سنمه.قدم صدو هفتادو شش هستش.ایا امکان افزایش قد در این سن برای من وجود داره.لطفا راهنمایی کنید

عالی بود

شنا.تکواندو.الپتیکال

سلام من ٢٥سالمه قد من ١٦١ لطفا راهنمايي كنيد راهي براي بلندترزشدن قدم وجود داره

سلام خسته نباشید من دخترم بیست و یک سالمه قدم صدو پنجاه و پنج هست چه پیشنهادی دارین برای افزایش قدم؟

سلام من دختر ۳۰ سالمه قدم ۱۵۸ هست می خوام بدونم امکان رشد قد دارم یا نه؟

بعله که جای بلند شدن قد هست .ببینید وقتی سن رفته رفتع بیشتر میشه اگه ورزش نکنید قامت انسان تمایل به خمیدگی و افتادگی میکنه که در حالی که اگه ورزش کنید ودر حالت نرمال قدتون رو اندازه بگیرید در کوتاه مدت شاهد استایل خوب و صاف خواهی بود که شواهد نشون میده نزدیک ۵-۷سانت افرایش قد خواهد بود. پس بهترین روش برا شروع حرکات کششی هست.حرکات یوگا هم فراموش نشه

سلام من ۲۲ سالمه اگه پرش انجام بدم و حرکات کششی انجام بدم و از قرص آرژنین مصرف کنم قدم ۱۰ سانت دیگه تا ۲۴ سالگی رشد می کنه؟

سلام دختر هستم سی سالمه قدم ۵۸ ایا امکان رشد قد دارم ؟

سلام
شوخی نکن ۵۸ سانت….

سلام سن ۲۳ سال قد ۱۶۴ ایا امکان رشد است ؟

منم همینطور البته من ۵۵ سانت 😔

سلام من 24سالمه قدم 163میخوام بدانم امکان دار من بلند شم

داداش الان اگه سوماتروپین بزنی احتمال داره ۵ سانت بلند بشی و لی ۲ ۳ سال دیگه بعیده زود اقدام کن.چگونه بعد از بلوغ قدمان را افزایش دهیم

داداش شما سوماتروپین زدی؟

داداش سوما تروپئن رو کجا باید بزنم بدون نسخه پزشک میزنن و کجا ؟

داداش من ۲۲ سالمه قدمو۱۷۶ هستش میخوام ۱۳ سانت دیگه قدم بلند شه فقط سوالم اینه واقعا قدتا ۲۵ سالگی رشدمیکنه؟

من ۱۸۸ قدم و ۱۰۵ کیلو وزنم البته بدون چربی .اگه ۱۹۰ بشه رُنده بیشتر حال میده

سلام من قدم ۱۸۰ ولی تو خیابون که راه میرم از من خیلی بلند تر هست و دخترایی که قدشون بلنده مثلا ۱۷۰ ۱۷۵ به من حتی نگاهم نمیکنن فقط دخترا ۱۶۰ سانتی بم نگاه میکنن همیشه فک میکردم قد بلندم ولی نیستم تازه متوسطم کاش فقط ۵ ۶ سانت دیگه بلند تر میشدم

الان تنها معضل جلب توجه دختراست که از قدت راضی نیستی بابا ۱۰۰ سانت باش ولی انسان باش.

دمت گرم

احسنت

سلام.من 30سال سن دارم قدم 170هست. ایا امکان داره افزایش رشد داشته باشم.از طریق رژیم یا ورزش یا از طریق درمان؟

سلام
من با قد شوهرم مشکل دارم
۳۱ سالشه و قدش حدودا ۱۶۵
شما چه راهی را برای افزایش قد شوهرم پیشنهاد می کنید؟ممنون میشم راهنمایی کنید. اصلا راهی هست؟

قشنگم اینو باید قبل ازدواج بهش فکر میکردی

روز اول مشکل نداشتی ازدواج کردی الان متوجه شدی قدش کوتاه

من ۲۹ سالمه. قدم ۱۸۸ سانته ، میخوام تا دو متر برسونم. چکار کنم بنظرتون؟

سلام من ۳۶ سالمه قدم ۱۵۴ هس امکان بلند شدن دارم

سلام من ۱۸ سالمه قد من ۱۶۵ اگه هورمون استفاده کنم بهقدم اضافه میشه؟؟

من‌۲۰‌سالمه
وقدم‌۱۷۵‌هست
می‌خواهم‌عضو‌تیم‌والیبال‌شوم
آیا‌قدم‌از‌این‌بلند‌تر‌می‌شود
یا‌نه؟

انشاءالله
با‌تمرینات‌ورزشی
بلند‌تر‌میشوی

من ۲۹سالمه امسال ۵سال قدم بلندترشد

چطوری ؟؟؟

سلام واسه چاقی بدن چه قرصی مصرف کنم
هرچیزی ‌ک تاثیر زودتری روش میزاره رو معرفی کنید فقط برای چاقی بدن ن صورت

سلام من دختری هستم ۲۲ ساله با قد ۱۴۵
چیکار کنم که قدم بشه ۱۷۰
اخه دوس پسرم ۱۹۰ قدشه و همش مسخرم میکنه سر قدم و‌همش مجبورم میکنه ایستاده بزنم😢

سلام من 16 سالمه قدم کوتاهه میخواستم ببینم ایاراهی هست که من قدبکشم ممنونم اگه میشه راهنمایی کنید

اره هنوز تا ۲۰سالگی وقت داری ک قدت رشد کنه فقط تامیتونی ورزش های کششی و والیبال بازی کن

خوبه‌هنوز ۱۶سالته دوسال دیگ نرمال میشه

اگه‌ عضوتیم والیبال بشم قدم رشدمیکنه؟

انسان بایدبدنش از داخل سالم باشه قد و امثال اینها برای ما هدف نمیشه دیدگاهتون رو عوض کنید

من 24سالمه و قدم 153 هست میخواستم بدونم میشه هورمون سوماتوتروپین بزنم؟ تاثیر داره

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

دیدگاه

سابلیمینال ها و بیوکنزی های  سابلیمیران تنها در صورت تهیه از همین سایت و پیج ها و پشتیبانی های معرفی شده ( با آدرس مشخص ) در سایت اعتبار و تایید فنی دارند و در صورت آپدیت شامل پشتیبانی می شوند. مراقب کلاه برداران در فضای مجازی باشید

ارتباط با ما :

آیدی تلگرام پشتیبان : suplimir@

ایمیل: info@sublimiran.com

برای ارتباط با ما از طریق روش های دیگر لطفا به صفحه ارتباط با ما مراجعه کنید

آیا قد شما پس از بلوغ افزایش پيدا مي‌كند؟

پاسخ به این سوال منفي است. درست تا زمان بلوغ، همه افراد با سرعت كمي رشد می‌کنند. سپس، با فرا رسيدن زمان بلوغ، هر نوجوان دارای یک جهش رشد است. زمان این جهش رشد اواخر دوران بلوغ است. بنابراین، در دختران قبل از آغاز اين جهش رشد، سینه‌ها پديدار شده و موهای ناحیه تناسلی رشد مي‌كنند. پسران قبل از جهش رشد،‌ شاهد افزايش سايز آلت تناسلي خود بوده و موهای ناحیه تناسلی آنها شروع به رشد مي‌كند. اما، پس از بلوغ، رشد نيز متوقف مي‌شود. دکتر منشادی، با توجه به وضعیت فیزیکی و میزان رشد شما، مناسب‌ترین برنامه برای استفاده از دوران حساس بلوغ به منظور رسیدن به بیشترین حد ممکن رشد قدی، به شما ارائه می‌دهد.

فهرست مطالب

چگونه بعد از بلوغ قدمان را افزایش دهیم

درست است که برخی از نوجوانان به دليل مشکلات خاص پزشکی که مانع از رشد آنها مي‌شود،‌ نيازمند تزریق هورمون رشد هستند. اما، این امر در مورد معدودي از نوجوانان صادق است و هورمون رشد باید مدت زمان طولانی قبل از دوره جهش رشد به آنها داده شود تا موجب بلندتر شدن قد آنها گردد. ازآنجايي‌که  پس از بلوغ رشد كاملاً متوقف می‌شود، یک بار بلوغ انجام شده است، تزريق هورمون رشد به شخص پس از دوره جهش رشد، هيچ‌گونه تأثيري نخواهد داشت.

از سن ۱۲ تا ۱۶سالگي، پسران بيشترين ميزان رشد را خواهند داشت. در طول این زمان، آنها ميزان زيادي وزن اضافه مي‌كنند. پاها، دست‌ها، و بازوهاي آنها شروع به رشد می‌کنند، که ممکن است درحالي‌كه آنها سعی می‌کنند به تغییرات جدید عادت كنند، ظاهري ناهنجار پيدا كنند. در دوران بلوغ، بدن شروع به رشد مو در نواحي‌اي مانند سینه، زیر بغل و صورت مي‌كند. پوست چرب‌تر می‌شود، و ممكن است آکنه ايجاد شود. به‌همین‌ترتیب، با بم‌تر شدن صدا، تارهای صوتی شروع به تغییر مي‌كنند. تا سن ۱۸سالگي، شانه‌ها كاملاً عريض شده و عضلات در سرتاسر بدن مرد جوان توسعه یافته‌اند.

اگرچه ميزان بالايي از رشد تا قبل از سن ۱۸ سالگی صورت مي‌گيرد، در بسیاری از مردان رشد تا سن ۲۱ سالگي ادامه خواهد داشت. در برخی از موارد استثنایی، رشد مردان ممکن است تا سن ۲۵ سالگي نيز ادامه يابد. پس از این مرحله، مرد از لحاظ رشد قدي، در بالاترين درجه قرار دارد.

دختران قبل از آغاز قاعدگی حداكثر جهش رشد را خواهند داشت، به‌طورکلی اولين دوره قاعدگي خو را در سن ۱۲ سالگي خواهند داشت. هنگامی‌که قاعدگي شروع می‌شود،‌ دختران معمولاً بين ۲٫۵ تا ۵ سانتيمتر ديگر افزايش قد پيدا مي‌كنند، و تا سن ۱۴ تا ۱۵ سالگي به حداكثر رشد قدي خود مي‌رسند. بااین‌حال،‌ دختران در طيف بسيار گسترده‌اي از زمان به جهش رشد مرتبط با بلوغ مي‌رسند.

بلوغ در بسیاری از دختران در سنین ۸ تا ۱۳سالگي آغاز مي‌شود، و جهش رشد در سنین بین ۱۰ تا ۱۴ سالگي اتفاق مي‌افتد. در دوران بلوغ، حفظ یک برنامه ورزشی منظم و یک رژیم غذایی متعادل برای دختران به‌منظور اطمینان از رشد مناسب و صحیح از اهمیت برخوردار است.

اگر والدین شما کوتاه‌قد هستند،‌ متأسفانه باید بگوییم که شما نیز به احتمال زیاد کوتاه‌قد خواهید بود. بخش قابل‌توجهی از رشد شما تحت تأثیر ژنتیک خواهد بود،‌ به‌طوری‌که قد اعضای خانواده شما خود یک شاخص بارز از قد شما خواهد بود. علاوه‌بر‌این، عوامل دیگری مانند سطح استرس، رژیم غذایی سالم و هورمونها نیز می‌توانند قد شما را تحت‌تاثیر قرار دهند. افرادی که در زمان قحطی و جنگ متولد شده‌اند، اغلب کوتاه قدتر هستند چراکه آنها فاقد رژیم غذایی سالم و سطح استرس پایین برای رشد قد بوده‌اند.

هرزمان که شما به پزشک مراجعه کنید، او از یک نمودار برای تعیین اینکه آیا وزن شما برای قدتان متناسب است یا خیر، استفاده می‌کند. به‌طورمتوسط، اگر قد شما پنج فوت باشد، شما باید ۱۰۶ پوند وزن داشته باشید. برای هر اینچ اضافی،‌ شما باید ۶ پوند وزن اضافه کنید. برای شخصی که قد او ۶ فوت است، وزن مناسب حدود ۱۷۸ پوند است. عضله نسبت به چربی وزن بیشتری دارد،‌ بنابراین کسی که هیکل بسیار عضلانی دارد، می‌تواند با وزنی بیش از میزان توصیه‌شده همچنان در وضعیت بسیار سالمی باشد.

اگرچه رشد قد شما به طورقابل‌توجهی تحت‌تأثیر ژنتیک قرار دارد،‌ انجام برخی از  توصیه‌ها می‌تواند به افزایش رشد قد شما کمک کند. زمانی‌که شما هنوز درحال رشد هستید،‌ این توصیه‌ها می ‌تواند به افزایش رشد قد شما تا بیشترین حدممکن کمک می‌کند.

اولین هدف شما باید خوردن غذا به‌اندازه کافی و از نوع مناسب مواد غذایی باشد. کلسیم، روی، ویتامین‌ها و مواد معدنی چیزهایی هستند که بدن شما برای تولید هورمون رشد و در‌واقع رشد به آنها نیاز دارد. کلسیم و روی به‌ویژه برای رشد استخوان‌ها و عضلات شما مهم هستند. برای اطمینان از این‌که شما مواد مغذی کافی برای رشد خود دریافت می‌کنید، از خوردن مقدار زیادی از میوه‌ها و سبزیجات مطمئن شوید. میوه‌ها و سبزیجات به‌طورطبیعی سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی هستند، به‌طوری‌که آنها یک راه عالی برای اطمینان از رشد قد شما هستند.

وضعیت بدن شما شاید به رشد قدتان کمک نکند،‌ اما حتماً شما را بلندقدتر جلوه خواهد داد. علاوه‌براین، وضعیت بدن نامناسب می‌تواند باعث انحنای دائم ستون فقرات شما شود که به‌خودی‌خود باعث می‌شود که قد شما کوتاه‌تر به نظر برسد. هر زمانی‎که درحال نشستن و یا راه رفتن هستید، مطمئن شوید که شانه‌های خود را به سمت عقب نگه داشته اید و ستون فقرات شما راست است. اگر درحال راه رفتن هستید، سعی کنید باسن خود را محکم گرفته و چانه خود را به سمت بالا نگه دارید.

به‌گفته برخی از پزشکان، به‌وسیله ماساژ می‌توان رشد قد را اندکی بازیابی کرد. این امر به احتمال زیاد ناشی از عملکرد ماساژ در بدن است. با از بین رفتن انحنای بدن توسط ماساژ، ستون فقرات شما کشیده‌تر شده و درنتیجه بلندقدتر به نظر می‌رسید.

کشش یکی از بهترین ورزش های افزایش قد است که به تحریک هورمون رشد کمک می‌کند. علاوه‌براین، بدن شما درطول روز تمایل به (اندکی) افت و جمع‌شدگی دارد. این امر ناشی از نیروی جاذبه است، اما خوشبختانه شما می‌توانید با این تأثیر کاملاَ مقابله کنید. شما صبح‌ها در بلندترین حالت قد خود قرار دارید، بنابراین کشش در این زمان برای رسیدن به بلندترین قد به شما کمک خواهد کرد. کشش در شب نیز به استراحت بدن شما کمک خواهد کرد و با نیروی جاذبه مقابله می‌کند.

باور قدیمی درمورد داشتن هشت ساعت خواب در هر شب کاملاً نادرست است. هر فرد نیاز به میزان متفاوتی از خواب دارد و نوجوانان اغلب به نه یا ده ساعت خواب به‌جای فقط هشت ساعت نیاز دارند. درهرصورت، شما باید مطمئن شوید که از میزان کافی خواب در شب برخوردار هستید. زمانی‌که شما خواب هستید، بدن شما هورمون رشد انسانی (HGH) را ترشح می‌کند. این هورمون برای رشد بدن شما لازم است- به‌علاوه، رشد شما در واقع در زمان خوابیدن بیشتر است.

ورزش یک راه عالی برای افزایش قد درزمانی است که شما هنوز یک نوجوان هستید. ورزش علاوه بر تأثیر بر سلامت شما، میزان هورمون رشد در بدن شما را نیز افزایش می‌دهد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

تهران خ شریعتی، متروی شریعتی، جنب حسینیه ارشاد، کوچه ارشاد، پلاک 1، طبقه 3، واحد 21

021-22877796021-22894108

چگونه بعد از بلوغ قدمان را افزایش دهیم
چگونه بعد از بلوغ قدمان را افزایش دهیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *