چگونه بعد از خواب سرحال باشیم

 
helpkade
چگونه بعد از خواب سرحال باشیم
چگونه بعد از خواب سرحال باشیم

بهترین وعده غذایی خود را درست کنید – بهترین وعده غذایی خود را درست کنید

اگر بیرون آمدنتان از تختخواب طول می‌کشد یا ساعات ابتدایی روز، احساس زامبی بودن می‌کنید، تنها نیستید. این اتفاق دقیقا به‌خاطر کاهش جریان خون و چرخه اکسیژن بعد از خواب و در طول شب در بدن ایجاد می‌شود. این سوال را شاید از خودتان بپرسید که واقعا چطور صبح ها سرحال باشیم ؟ خوشبختانه با مراقبت از بدنتان، قبل و بعد از رفتن به تختخواب و انجام حرکات کششی ساده در صبح می‌توانید احساستان را بهتر کرده و حتی به خودتان القا کنید که جهان در دستتانتان است.

در حالت ایستاده، یک پا را به موازات کف زمین بالا ببرید. سپس دست‌ها را به سمت جلو بکشید تا انگشتان پایتان را حس کنید. 20ثانیه در این حالت بمانید و سپس با پای دیگر تکرار کنید. این کار باعث کشش عضلات پشت زانو و پاهای شما می‌شود.1. روزتان را با حرکات کششی ساده شروع کنید تا ماهیچه‌هایتان شل شوند. بدنتان بعد از هشت ساعت خواب، انعطاف‌پذیری خود را تا حدودی از دست داده است، بنابراین پنج دقیقه اول بعد از بیداری، حرکات ساده‌ای انجام دهید تا انرژی و انگیزه بگیرید.

2. برای اینکه به جواب این سوال برسیم که چطور صبح ها سرحال باشیم ؟ یک سری حرکات فشاری و بشین و پاشو انجام دهید. انجام این حرکات، به بهبود گردش خون کمک کرده و ماهیچه‌هایتان را آماده می‌کند تا در طول روز فعال‌تر باشید. یک ست از حرکات فشاری و بشین و پاشو در نظر بگیرید و خودتان را مقید کنید که تا وقتی احساس راحتی دارید و خسته نشده‌اید، آن را کامل کنید.چگونه بعد از خواب سرحال باشیم

3. برای درگیر کردن پاها و شانه‌ها، یک ست حرکت پرشی انجام دهید. حرکات پرشی جزو ورزش‌های قلبی و عروقی هستند که ضربان قلب را بالا می‌برند و باعث فعالیت پاها و شانه‌های شما می‌شوند. بعد از بیدار شدن 30 تا 50 پرش انجام دهید تا ضربان قلبتان بالا برود و فورا انرژی بگیرید.

4. یک ست اسکات برای شروع مجدد متابولیسم و ماهیچه‌سازی انجام دهید. حرکات اسکات بزرگ‌ترین ماهیچه‌‌های پای شما را به‌کار می‌گیرند و تاثیر زیادی در افزایش متابولیسم شما دارند. بعد از کشش صبحگاهی و آماده شدن بدنتان برای فعالیت روزانه و افزایش حرکت، اسکات بزنید.

5. بدوید یا پیاده‌روی کنید. دویدن در هوای تازه، می‌تواند شما را سرحال کند و خیلی زود کسلی را از بین ببرد. هر صبح 5 تا 10 دقیقه بدوید تا حالتان خوب شود و برای بقیه روز، انرژی بالایی داشته باشید.

1. هر صبح، اول یک لیوان آب بنوشید. ممکن است وقتی بیدار می‌شوید احساس تشنگی داشته باشید، شاید هم نه اما در هر دو حالت بدنتان به آب نیاز دارد. بعد از بیدار شدن یک لیوان آب (240میلی‌لیتر) بنوشید تا متابولیسم بدنتان تسریع شود و احساس هوشیاری بیشتری کنید.

2. چی بخوریم صبح سرحال باشیم ؟ صبحانه کامل و مغذی بخورید. شروع کردن صبح با صبحانه سالم به شما انرژی صبحگاهی می‌دهد و جلوی احساس بی‌حالی را می‌گیرد. صبحانه‌ای بخورید که به حد کافی دارای کربوهیدرات، فیبر و پروتئین باشد.

3. برای پاک کردن ذهن خود، تمرین‌های تنفسی یا مدیتیشن انجام دهید. انجام این حرکات در هنگام صبح می‌تواند به شما در داشتن افکار خوب، رهایی از اضطراب و تنش در ماهیچه‌هایتان کمک کند. هر صبح 5دقیقه مدیتیشن کرده و روزتان را با آرامش و راحتی شروع کنید.


چگونه دندان های تمیز و سفید داشته باشیم

چگونه از خود در مقابل ویروس کرونا Covid-19 محافظت کنید(2020)

4. تا اواخر روز، قهوه ننوشید. بسیاری از ما اولین چیزی که صبح‌ها می‌خوریم، قهوه است. با این حال نوشیدن قهوه بلافاصله بعد از بیدار شدن تاثیر کافئین را کم می‌کند و باعث می‌شود تحمل بدنتان بالاتر رود. چند ساعت بعد از بیداری قهوه بنوشید تا تاثیر کافئین به حداکثر برسد.

برای خرید انواع قهوه اینجا را ببینید

1. برای اینکه صبح سرحال باشیم قبل از خواب یک ساعت دراز بکشید و ریلکس باشید. اگر تا زمان رفتن به رختخواب در حال فعالیت هستید یا استرس دارید، مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید تا به خواب بروید. قبل از خواب، یک ساعت به خودتان زمان بدهید تا آرام بگیرید و از فعالیت‌های روزانه فاصله بگیرید تا بدنتان زودتر به خواب برود.

برای درمان بی خوابی پیشنهاد میکنیم این مطالب را بخوانید.

2. قبل از رفتن به رختخواب، از خوردن اجتناب کنید تا از هضم غذا در طول شب جلوگیریبه عمل آید. بدن شما انرژی زیادی صرف هضم غذا می‌کند بنابراین اگر قبل از خواب، غذای زیادی بخورید بدنتان در طول شب در حال هضم آن خواهد بود و الگوی خوابتان به هم می‌ریزد. غذایتان را زودتر، یعنی هنگام غروب میل کنید تا مطمئن شوید که خواب آرام‌تری خواهید داشت.

3. قبل از رفتن به رختخواب یک لیوان آب بخورید تا هیدراته بمانید. حتی وقتی خواب هستید نیز بدنتان کارهای نرمالش را انجام می‌دهد و از آب برای این فرآیندها استفاده می‌کند. قبل از خواب مقداری آب بنوشید تا بدنتان هیدارته بماند، به هضم کمک کند و هنگامی که خواب هستید از بدنتان سم‌زدایی شود.

4. هر شب در زمان خاصی به رختخواب بروید. بدن شما ساعت درونی خودش را دارد که طبیعتا از آن پیروی می‌کند بنابراین به خواب رفتن و بیدار شدن در زمان مشخص، به احساس پرانرژی بودن و بازدهی داشتن کمک می‌کند. یک ساعت برای به رختخواب رفتن مشخص کنید و هر ساعت آن را انجام دهید تا صبح‌ها احساس تنبلی نکنید.

5. به‌موقع از خواب بیدار شوید و به خودتان اجازه ندهید که بیش از حد بخوابید. خوابیدن بیش از حد باعث می‌شود احساس بی‌انرژی بودن و تنبلی کنید، دقیقا همان‌طور که نداشتن خواب کافی باعث بروز این مشکل می‌شود. برای اینکه سر ساعت از رختخواب بیرون بیایید، زنگ هشدار بگذارید و به خودتان اجازه ندهید که بعد از آن بخوابید.

شما چه پیشنهادی برای اینکه چگونه صبح ها سرحال باشیم ،دارید ؟ با ما در قسمت نظرات مطرح کنید.

مطلب قبلی

چگونه در مصرف کاغذ صرفه جویی کنیم؟

مطلب بعدی

چگونه قابل اعتماد باشیم ؟

صرفه جویی در مصرف آب با ایده هایی هوشمندانه

کاهش اسراف مواد غذایی با 20 ترفند ساده

چگونه بعد از خواب سرحال باشیم

طرز تهیه سوپ خامه سیب زمینی با ژامبون

چگونه قابل اعتماد باشیم ؟

آخرین مطالب


طرز تهیه نان توت فرنگی


نان سیر پنیری


سمبوسه تن ماهی

محبوب ترین مطالب


چگونه در مصرف کاغذ صرفه جویی کنیم؟


چطور صبح ها سرحال باشیم؟


صرفه جویی در مصرف آب با ایده هایی هوشمندانه


مدیتیشن عمیق با 4 روش آسان

این وبسایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. با ادامه کار با وبسایت باروکات شما در استفاده از کوکی ها موافقت خواهید کرد.
موافقم

دریافت کتاب الکترونیکی “41 خوراکی بی‌نظیر برای چربی سوزی” به صورت رایگان در ایمیل شما

دوات آنلاین-شاید‌‌ برای بسیاری از افراد‌‌ بید‌‌ار شد‌‌ن از خواب و آماد‌‌ه شد‌‌ن برای رسید‌‌گی به فعالیت‌های روزمره چند‌‌ان خوشایند‌‌ نباشد‌‌، اما اشتیاق بیشتر برای صبح از خواب بید‌‌ار شد‌‌ن و استفاد‌‌ه از این مد‌‌ت‌ زمان فوق‌العاد‌‌ه می‌تواند‌‌ تأثیر بسزایی بر سلامت و تند‌‌رستی ما د‌‌اشته باشد‌‌. نتایج تحقیقات متعد‌‌د‌‌ی نشان د‌‌اد‌‌ه است که کسانی که صبح‌ها زود‌‌ از خواب بید‌‌ار می‌شوند‌‌، د‌‌ر مقایسه با د‌‌یگران از مزایای گوناگونی بهره‌مند‌‌ می‌شوند‌‌: از د‌‌اشتن انرژی مثبت و شاد‌‌ابی بیشتر و سر حال بودن گرفته تا وزن کمتر.

 

علت این مسئله این است که انسان به‌طور کلی صبح‌ها تسلط و کنترل بیشتری بر خود‌‌ د‌‌ارد‌‌ و به‌د‌‌نبال آن، صبح تبد‌‌یل به زمانی اید‌‌ه‌آل برای پید‌‌ا کرد‌‌ن عاد‌‌ات سالم می‌شود‌‌. عاد‌‌اتی که می‌توانند‌‌ بر سلامتی بد‌‌ن، ذهن و حتی روابط‌مان تأثیر مثبت د‌‌اشته باشند‌‌. اما چطور می‌توان به این هد‌‌ف رسید‌‌ و صبحی سرشار از انرژی و نشاط د‌‌اشت؟

 

از شب قبل همه چیز را آماد‌‌ه کنید‌‌ و کارها را به صبح محول نکنید‌‌: شب، قبل از اینکه بخوابید‌‌، لباس‌ها را مرتب کنید‌‌، هر چه لازم د‌‌ارید‌‌ د‌‌ر کیف‌تان بگذارید‌‌ و غذایی را که باید‌‌ سرکار ببرید‌‌ آماد‌‌ه کنید‌‌. به این طریق، حد‌‌اقل بخشی از وظایف‌تان را انجام د‌‌اد‌‌ه‌اید‌‌ و صبح روز بعد‌‌، استرس کمتری خواهید‌‌ د‌‌اشت.چگونه بعد از خواب سرحال باشیم

 

شب‌ها به‌اند‌‌ازه کافی استراحت کنید‌‌: مد‌‌ت‌زمان توصیه‌شد‌‌ه برای خوابید‌‌ن شبانه ۷-۸ است. صرف نظر از ساعتِ بید‌‌ار شد‌‌ن از خواب، با رعایت این مد‌‌ت‌زمان، می‌توانیم احساس بهتری به‌هنگام بید‌‌ار شد‌‌ن د‌‌اشته باشیم. با این تفاسیر، شب‌ها زود‌‌ خوابید‌‌ن لزوما کیفیت خواب را بیشتر نمی‌کند‌‌. اگر عاد‌‌ت د‌‌ارید‌‌ به‌عنوان مثال نیمه‌شب بخوابید‌‌ و صبح ساعت ۷:۰۰ بید‌‌ار بشوید‌‌ و قصد‌‌ د‌‌ارید‌‌ یک ساعت زود‌‌تر بید‌‌ار بشوید‌‌ و به این روند‌‌ عاد‌‌ت کنید‌‌، به‌مرور این کار را انجام بد‌‌هید‌‌. اگر شب زود‌‌تر از ساعتی که عاد‌‌ت کرد‌‌ه‌اید‌‌ به تختخواب بروید‌‌، به‌احتمال زیاد‌‌ مد‌‌تی به سقف خیره خواهید‌‌ شد‌‌ تا ساعت معمول خواب شبانه‌تان فرا برسد‌‌. بنابراین بهتر است با قد‌‌م‌های کوچک شروع کنید‌‌: هر شب پانزد‌‌ه د‌‌قیقه زود‌‌تر به تختخواب بروید‌‌ و همین روند‌‌ را اد‌‌امه بد‌‌هید‌‌ تا به زمان د‌‌لخواه‌تان برسید‌‌.

استشمام رایحه گل‌ها بعد‌‌ از بید‌‌ار شد‌‌ن می‌تواند‌‌ باعث شاد‌‌ابی و انرژی بیشتر شود‌‌: بر اساس بررسی‌های انجام‌شد‌‌ه د‌‌ر د‌‌انشگاه هاروارد‌‌، کسانی که صبح، زمانی که از خواب بید‌‌ار می‌شوند‌‌، گل و گلد‌‌ان د‌‌ر د‌‌ید‌‌رس‌شان باشد‌‌، شاد‌‌ابی و انرژی بیشتری پید‌‌ا خواهند‌‌ کرد‌‌. حتی صِرف نگاه کرد‌‌ن به شکوفه‌های زیبای گل‌ها باعث می‌شود‌‌ تا اضطراب ما کمتر شود‌‌ و د‌‌ر طول روز، مهربان‌تر و خوش‌برخورد‌‌تر باشیم. پیشخوان (اُپن) آشپزخانه یا میز کنار تختخواب مکان‌های اید‌‌ه‌آلی برای قرار د‌‌اد‌‌ن گلد‌‌ان هستند‌‌.

 

صبح‌ها از فعالیت‌های تنش‌زا د‌‌وری کنید‌‌: اگر به‌محض بید‌‌ار شد‌‌ن از خواب سراغ اخبار و تلویزیون برویم، روزمان با اضطراب و تنش شروع خواهد‌‌ شد‌‌. بهتر است محد‌‌ود‌‌یت‌هایی برای فعالیت‌های صبح‌هنگام د‌‌اشته باشیم؛ به‌عنوان مثال اینکه حد‌‌اقل تا سی د‌‌قیقه بعد‌‌ از بید‌‌ار شد‌‌ن، به‌سراغ اخبار یا چک کرد‌‌ن ایمیل‌ها نرویم. به‌جای آن می‌توانیم به آهنگ‌های مورد‌‌علاقه‌مان گوش کنیم. تحقیقات انجام‌گرفته د‌‌ر د‌‌انشگاه ناکس حاکی از تأثیر قابل‌ملاحظه آهنگ‌های شاد‌‌ بر افزایش شاد‌‌ابی و تقویت روحیه بود‌‌ه است.

از به تعویق اند‌‌اختن زمان بید‌‌ار شد‌‌ن خود‌‌د‌‌اری کنید‌‌: گاهی اوقات به‌هنگام شنید‌‌ن صد‌‌ای زنگ هشد‌‌ار تلفن هوشمند‌‌ یا ساعت زنگ‌د‌‌ار، آن را به‌تعویق می‌اند‌‌ازیم تا کمی بیشتر استراحت کنیم. این رویکرد‌‌ مناسبی نیست. اگر همان بار اول بید‌‌ار بشویم، انرژی بیشتری خواهیم د‌‌اشت. توصیه می‌شود‌‌ ساعت زنگ‌د‌‌ار را جایی د‌‌ور از د‌‌سترس قرار بد‌‌هید‌‌ تا امکان به‌تعویق اند‌‌اختن هشد‌‌ار آن وجود‌‌ ند‌‌اشته باشد‌‌.

 

سعی کنید‌‌ به‌هنگام بید‌‌ار شد‌‌ن د‌‌ر معرض نور قرار بگیرید‌‌: برای تأمین روشنایی مورد‌‌نیاز اتاق‌خوابی که نورگیر نیست، می‌توان از چراغ رومیزی استفاد‌‌ه کرد‌‌. قرار گرفتن د‌‌ر معرض روشنایی، باعث توقف ترشح هورمون ملاتونین که مرتبط با خواب است می‌شود‌‌ و پس از پانزد‌‌ه د‌‌قیقه، خواب‌آلود‌‌گی صبح به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای کمتر می‌شود‌‌. برای کاهش افسرد‌‌گی هم از نورد‌‌رمانی استفاد‌‌ه می‌شود‌‌. لامپ را جایی بگذارید‌‌ که از روی تختخواب د‌‌ست‌تان به آن برسد‌‌ و زمانی که د‌‌ر حال مسواک زد‌‌ن هستید‌‌، آن را روشن کنید‌‌.

 

به‌هنگام بید‌‌ار شد‌‌ن کمی فعالیت د‌‌اشته باشید‌‌: تحقیقات نشان د‌‌اد‌‌ه است کسانی که به‌هنگام بید‌‌ار شد‌‌ن کمی فعالیت می‌کنند‌‌، توانایی بیشتری برای طرح برنامه منظم خواب و بید‌‌اری روزانه خواهند‌‌ د‌‌اشت. منظور از فعالیت ورزش طاقت‌فرسا نیست؛ کافی است د‌‌ه د‌‌قیقه را به قد‌‌م زد‌‌ن یا انجام حرکات کششی اختصاص بد‌‌هیم. این کار باعث سریع‌تر شد‌‌ن جریان خون و کاهش احساس خواب‌آلود‌‌گی می‌شود‌‌.

به‌هنگام بید‌‌ار شد‌‌ن کمی آب به‌همراه لیمو بنوشید‌‌ : هفت یا هشت ساعتی که به‌طور میانگین صرف خوابید‌‌ن می‌شود‌‌، باعث کاهش آب بد‌‌ن و نیاز مجد‌‌د‌‌ آن به آب‌رسانی می‌شود‌‌. نوشید‌‌ن آب، به‌همراه کمی لیمو که د‌‌ر آن چکاند‌‌ه شد‌‌ه باشد‌‌، انتخاب هوشمند‌‌انه‌ای برای تأمین آب مورد‌‌نیاز بد‌‌ن است. این نوشید‌‌نی کمی انرژی‌زا است و باعث احساس سیری می‌شود‌‌. به‌علاوه چشید‌‌ن طعم لیمو باعث می‌شود‌‌ تا بعد‌‌ا نیازی به خورد‌‌ن د‌‌ونات، یا شیرینی ند‌‌اشته باشیم.

 

اتاق‌خواب را به‌هنگام خوابید‌‌ن کاملا تاریک کنید‌‌: برای آنکه خواب به سطح کیفی مطلوب برسد‌‌، اتاق خواب باید‌‌ تاریکِ تاریک باشد‌‌. استفاد‌‌ه از چشم‌بند‌‌ برای خواب می‌تواند‌‌ انتخاب اید‌‌ه‌آلی باشد‌‌. استفاد‌‌ه از پرد‌‌ه‌های ضخیم‌تر برای اتاق‌خواب هم توصیه د‌‌یگری است که می‌توان برای این منظور استفاد‌‌ه کرد‌‌.

برنامه روزانه منظمی برای ساعات خواب و بید‌‌اری د‌‌اشته باشید‌‌: اختصاص د‌‌اد‌‌ن ساعتی مشخص برای خوابید‌‌ن و بید‌‌ار شد‌‌ن به‌صورت روزانه و پایبند‌‌ ماند‌‌ن به آن، بهترین راه برای متعاد‌‌ل نگه د‌‌اشتن ساعت بد‌‌ن (یا نظم شبانه‌روزی بد‌‌ن، به انگلیسی circadian rythm) است؛ با این کار نوعی چرخه منظم برای خواب‌مان به وجود‌‌ می‌آوریم که باعث می‌شود‌‌ سایر کنش‌ها و واکنش‌های بد‌‌ن د‌‌ر د‌‌یگر ساعات شبانه‌روز، با سهولت بیشتری انجام بگیرند‌‌.

 

تا حد‌‌ امکان محیطی را که د‌‌ر آن می‌خوابید‌‌ آرام و ساکت نگه د‌‌ارید‌‌: سروصد‌‌ای محیطی، مثل رفت‌وآمد‌‌ خود‌‌روها، به خواب رفتن را بسیار د‌‌شوار می‌کند‌‌. د‌‌ستگاه پخش صد‌‌ا یا نویز سفید‌‌ می‌تواند‌‌ انتخاب مناسبی برای حل این مسئله باشد‌‌. پخش مد‌‌اوم صد‌‌اهای آرامش‌بخشی نظیر جریان رود‌‌خانه، یا حتی باز گذاشتن د‌‌ائم پنکه یا چیزی شبیه به آن هم می‌تواند‌‌ به خنثی کرد‌‌ن صد‌‌اهای مزاحم کمک کند‌‌.

 

د‌‌ر میان موارد‌‌ی که عنوان شد‌‌ند‌‌، د‌‌اشتن برنامه روزانه منظم و مشخص برای ساعات خواب و بید‌‌اری، د‌‌ر کنار اختصاص د‌‌اد‌‌ن ۷-۸ ساعت برای استراحت شبانه، حائز اهمیت بیشتری هستند‌‌. برای آنکه صبح‌ها با انرژی و شاد‌‌ابی بیشتری از خواب بید‌‌ار بشویم، به خواب عمیق و کافی نیاز خواهیم د‌‌اشت. با استفاد‌‌ه از موارد‌‌ و توصیه‌های د‌‌یگر، می‌توانید‌‌ جهت بهبود‌‌ کیفیت خواب تلاش کنید‌‌.

 

منبع: خبر جنوب

 

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

همانند بدبینی، خوش‌بینی هم همۀ جهان را سیاه و سفید می‌بیند

http://www.savadezendegi.com/

برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

کارهایی که قبل از خواب انجام می‌دهیم، روی سلامتی و روحیه ما تاثیر زیادی دارند. پس یکی از راه‌های سرحال بیدار شدن ، انجام کارهای مناسب و درستی است که کمک کنند بهتر بخوابیم تا راحت‌تر بیدار شویم.

کارهای قبل خواب، کاملا روز بعدی را تحت تاثیر قرار می‌دهند، چون مستقیما روی خواب شما اثر می‌گذارند. در این میکرومقاله‌ی سبکتو، ۵ روش عملی از زبان نویسندگان و افراد موفق را برای بالا بردن کیفیت خواب و سرحال بیدار شدن در روز بعد معرفی می‌کنیم:

مدیر عملیات ارشد فیسبوک می‌گوید همیشه سر ساعت ۵:۳۰ کار را ترک می‌کند تا بتواند با خانواده‌اش شام بخورد و با بچه‌هایش وقت بگذراند. او پس از خوابیدن بچه‌ها، ایمیل‌های خود را چک می‌کند اما قبل از خواب گوشی و سایر وسایل الکترونیکی‌اش را خاموش می‌کند تا خواب آرام و عمیقی داشته باشد.

البته منظور از چربی در اینجا، چربی‌های غیر اشباع هستند که روی سلامتی تاثیر مثبت دارند. این چربی‌ها، نقش سوخت برای مغز و بدن را در طولانی مدت دارند. پس با خوردن یک شام کامل،  قبل از خواب برای بدن خود انرژی پایداری تامین می‌کنید.چگونه بعد از خواب سرحال باشیم

ماهی هم از بهترین گزینه‌ها برای تامین یک انرژی پایدار است. ماهی حاوی امگا-۳ است که تحقیقات نشان داده هورمونی در بدن ترشح می‌کند که باعث ایجاد حس شادی و کم شدن استرس می‌شود. استرسی که مانع خواب راحت شبانه می‌شود.

همچنین برای سرحال بیدار شدن ، یک قاشق عسل بهترین پایان برای شام است. عسل خالص به تولید قندی کمک می‌کند که در ریه ذخیره شده و مغز از آن به عنوان منبع انرژی استفاده می‌کند. اگر این منبع به اندازه کافی در بدن نباشد، مغزتان شما را بیدار می‌کند تا آن را تامین کنید. که این اتفاق ممکن است سریع‌تر از ساعت بیداری‌تان اتفاق بیفتد و خواب شما را بهم بریزد.

معمولا همه تجربه روزهایی را داریم که چون قرار بوده صبح زود بیدار شویم، شب خوابمان نبرده است. اما این نکته را از نویسنده کتاب «صبح معجزه‌وار» به یاد داشته باشید که:

به جای آنکه نگران خسته بیدار شدن باشید، به خود بگویید که قرار است به خوبی استراحت کنید و سرحال بیدار شوید.

برای سرحال بیدار شدن ، سعی کنید در انتظار یک اتفاق هیجان‌انگیزی در صبح بعد باشید. انگار که فردا تولدتان است. این اتفاق هیجان‌انگیز می‌تواند اتفاقی ساده مانند یک صبحانه مفصل باشد، اما خواهید دید که بیدار شدن بسیار ساده‌تر خواهد شد.

در کتاب «انقلاب خواب» می‌خوانیم که لپ‌تاپ و گوشی نور آبی تولید می‌کنند که ترشح طبیعی ملاتونین، هورمون تنظیم خواب را متوقف می‌کند. این باعث می‌شود دیرتر خوابمان ببرد و ساعات کمتری خواب باشیم.

تنها راه‌حل، خاموش کردن این ابزار چند ساعت قبل از خواب است. به جای غرق شدن در شبکه‌های اجتماعی تا آخرین فرصت قبل از خواب، سعی کنید سراغ همان کتابی بروید که مدت‌هاست می‌خواهید بخوانید اما شروع نمی‌کردید.

بنجامین فرانکلین، علاوه بر اهداف بلند پروازانه، به دنبال پیشرفت اخلاقی هم بود. او هر شب قبل از خواب، نگاهی به روز خود می‌انداخت و با خود می‌گفت: «امروز چه کار خوبی انجام دادم؟» تمرینی که قطعا به نفع او عمل کرد.

یادآوری کارهای خوبی که در طول روز انجام داده‌اید، باعث می‌شود با احساس مثبتی نسبت به خود به خواب بروید و نگرانی‌های بی‌موردی را که ممکن است مانع خوابیدن شما باشند و باعث شوند ساعت‌ها از این پهلو به آن پهلو بچرخید و به سقف خیره شوید، از بین ببرید.

اینکه چطور به روز خود پایان می‌دهید، به اندازه شروع کردنش مهم است. پس سرحال بیدار شدن را به عنوان اولین قدم موفقیت خود در نظر بگیرید و با تمام کردن درست و اصولی روز خود، هر روز بیشتر و بیشتر به سوی موفقیت قدم بردارید.

برداشتی آزاد از [stag_button url=”https://www.blinkist.com/magazine/posts/forget-morning-routine-sleep-better-wake-happier-5-habits” style=”black” size=”small” type=”normal” target=”_self” icon=”” icon_order=”before”]Blinkist[/stag_button]

پیام *

نام

ایمیل

وبسایت

اطلاعات من را برای دفعه بعدی که می خواهم دیدگاه ارسال کنم در مرورگر ذخیره کن.


https://storage.sabketo.com/podcasts/bahman96/sarehal-bidar-shodan.mp3Downloads-icon


Downloads-icon



صبر کنید…

وبینار جلسه صفرم دوره منحصر به فرد پول | سانس دوم

وبینار رایگان علم و شبه علم؛ دانش دروغین و نشانه‌هایش

وبینار رایگان تفکر نقادانه (سنجش‌گرانه اندیشیدن)چگونه بعد از خواب سرحال باشیم

وبینار آرامش در دل هیاهو سانس شانزدهم: پیشواز

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چگونه صبح سرحال بیدار شویم ؟ 11 نکته کاربردی!

 

بعضی وقت‌ها، تفاوت یک روز پربار و یک روز هدررفته را نوع بیدار شدن از خواب است که تعیین می‌کند.

نوع بیدار شدن شما از خواب، می‌تواند تأثیر شگرفی بر زندگی و شغل شما بگذارد.

 

برای خیلی از افراد، بیدار شدن از خواب و آماده شدن برای رسیدگی به فعالیت‌های روزمره سخت و دشوار است. آن‌ها تا ساعت‌ها بعد از بیداری کماکان کسل‌اند و احساس خوشایندی ندارند.

نتایج پژوهش‌های بسیاری نشان می‌دهد افرادی که صبح‌ها سحرخیزند و روزشان را سرحال آغاز می‌کنند، موفقیت‌های کوتاه مدت بیشتری در طول روز به دست می‌آورند. مثلاً وزنشان مناسب‌تر است، شادی‌شان بیشتر است و مثبت اندیش تر هستند.

 

 

با خواندن این نکات کلیدی، می‌توانید صبح‌ها سرحال بیدار شوید و ادامه روزتان را بسازید.

 

کیفتان را از همان شب قبل ببندید و هرچه لازم دارید در آن بگذارید. صبح با خیال راحت کیف را بردارید و بروید.

چه مدرسه می‌روید، چه کارمند هستید و چه پیک موتوری، باید وسایلتان را از شب قبل آماده کرده باشید.

به این صورت، دستکم بخشی از وظایف روز بعدتان را انجام داده‌اید و صبح‌ها، استرس به مراتب کمتری خواهید داشت.

 

این مقاله را هم مطالعه کنید و لذت ببرید:

 

 

واقعیت این است که بررسی‌های پژوهشگران در نقاط مختلف جهان نشان می‌دهد «کم خوابیدن» و «زیاد خوابیدن» هر دو باعث قرار گرفتن در معرض بیماری‌های مختلف می‌شود.

 

طبق تعاریف استاندارد، کم خواب کسانی هستند که به صورت میانگین کمتر از 6 ساعت در روز می‌خوابند. تاکید می‌کنیم: «میانگین» چون ممکن است شما در یک شب 3 ساعت بخوابید اما در طول هفته، این کم خوابی را جبران کنید. پس شما شامل این قضیه نمی‌شوید.

 

بهترین مدت‌زمان توصیه‌شده برای خوابیدن شبانه 7 تا 8 ساعت است. بسیاری از اوقات بی حوصلگی‌های طول روز مربوط به کم خوابیدن در شب قبل است.

 

بهتر است با گام‌های کوچک آغاز کنید:

هر شب یک ربع زودتر به رختخواب بروید و همین روند را ادامه بدهید تا به زمان دلخواه‌تان برسید.

 

حتماً مقاله مرتبط و علمی زیر را مطالعه کنید:

 

بررسی‌ها نشان می‌دهد استشمام رایحه گل‌ها بعد از بیدار شدن می‌تواند باعث شادابی و انرژی بیشتر شود.

بنا بر یک مطالعه در دانشگاه هاروارد، افرادی که به اولین چیزی که صبح‌ها نگاه می‌کنند، گل است، شادتر و پرانرژی‌تر هستند.چگونه بعد از خواب سرحال باشیم

می‌توانید یک گلدان مینیمال و زیبا روی میزتان بگذارید و هر روز نگاهش کنید، حتی قربان صدقه‌اش بروید!

 

 

اخبار دیدن و چک کردن شبکه‌های اجتماعی اصلاً ایده خوبی بعد از بیدار شدن نیست.

خودمان هم می دانیم که اخبار و شبکه‌های احتماعی سرشار از خبرهای منفی و غیرقابل کنترل هستند؛ بنابراین از چنین فعالیت‌های تنش زایی دوری کنید.

دستکم تا نیم ساعت پس از بیدار شدن!

به جای آن چه کار کنیم؟

یک آهنگ نسبتاً شاد هم می تواند ایده خوبی باشد. آهنگ بگذارید.

 

 

خانم مل رابینز می‌گوید: «مغز شما تنها 5 ثانیه فرصت دارد تا شما را از دایره امن خودتان خارج کند.»

این قانون یک شیوه خوب برای بیدار شدن از خواب است.

هروقت از خواب بیدار شدید، برای اینکه دوباره نخوابید یا برایتان سخت نباشد بیدار شوید، به خود بگویید تنها 5 ثانیه وقت دارم برخیزم.

بازهم این تعریف یک خطی قانون پنج ثانیه را داشته باشید:

اگر برای رسیدن به هدفی خیز برداشته‌اید تا پنج ثانیه مهلت دارید به حرکت درآیید. در غیر اینصورت مغز شما آن ایده را نابود خواهد کرد…!

 

این مقاله خوب در مورد ورزش صبحگاهی را مطالعه کنید:

 

 

چندساعتیکه می‌خوابید، آب بدنتان کم شده و نیاز است دوباره بدنتان سرحال شود.

یک لیوان آب ولرم به همراه کمی لیمو می‌تواند ایده‌ای عالی باشد.

لیمو کمی انرژی زا هم هست و علاوه بر تأمین آب بدن، باعث می‌شود نیازی به خوردن شرینی و پیراشکی نداشته باشید.

 

این مقاله عالی و پربازدید را بخوانید:

 

باید تلاش کنید صبح‌ها بیشتر در معرض نور قرار بگیرید.

می‌توانید از نور خورشید بهره ببرید. نور خورشید باعث توقف ترشح ملاتونین (هورمون خواب) شده و احساس سرزندگی به شما می‌دهد.

حتی برای درمان بیماران افسرده از نوردرمانی استفاده می‌کنند.

 

 

نتایج مطالعات نشان می‌دهد بهترین زمان برای ورزش سنگین، عصرهاست.

با این حال ورزش و نرمش سبک صبحگاهی پاسخی مناسب برای سؤال «چگونه صبح سرحال بیدار شویم» است.

پژوهش‌ها نشان می‌دهد افرادی که 10 دقیقه بعد از بیداری به مدت دستکم یک ربع ورزش می‌کنند، توانایی بیشتری برای فعالیت‌های سنگین در طول روز خواهند داشت.

آن‌ها خوابشان هم در شب منظم‌تر می‌شود؛ بنابراین روزانه بعد از بیدار شدن دقایقی نرمش و ورزش یادتان نرود.

 

سحرخیزان ثروتمند؛ سحرخیز بودن؛ رمز موفقیت!

 

چگونه صبح سرحال بیدار شویم ؟ یکی از فاکتورهای خوب برای افزایش کیفیت خواب، تاریک کردن مطلق اتاق است.

اتاق خواب باید تاریکِ تاریک باشد. می‌توانید از چشم بند استفاده کنید. همچنین می‌توانید پرده‌های ضخیم در اتاقتان نصب کنید.

 

 

اختصاص دادن ساعتی مشخص برای خواب و بیداری و وفادار ماندن به آن (تا حدی که بشود) راهی عالی برای تنظیم ساعات بدن است.

با این برنامه چرخه‌ای منظم برای خوابمان به وجود می‌آید که باعث می‌شود سایر فعالیت‌های روزانه بدنی‌مان راحت‌تر پیش برود.

 

4 فعالیت اصلی انسان و ساعت بدن برای انجام آنها

 

 

سرحال بودن شما هنگام بیدار شدن از خواب و در طول روز، بستگی زیادی به کیفیت خوابتان در شب دارد.

کیفیت خواب شما درشب هم وابسته به این است که در چه محیطی می‌خوابید.

محیط خواب شما علاوه بر تاریک بودن باید بدون سروصدا و آرام باشد.

اگر سروصدای محیطی زیاد است از پنجره‌های دوجداره استفاده کنید.

سروصدا و تنش، خوابیدن راحت را دشوار می‌کند. می‌توانید از موسیقی ملایم استفاده کنید.

 

 

با روش‌هایی که در بالا به آن اشاره کردیم، یک خواب با کیفیت در شب و یک صبح پرانگیزه و پرانرژی داشته باشید.

 

 

مدیریت زمان و برنامه ریزی را با جدیدترین روش های جهان یاد بگیرید.

 

در محصول حرفه ای که به شما کمک می کند سبک زندگی همچون موفق ترین افراد جهان داشته باشید، یک بخش ویژه با عنوان «مدیریت زمان و برنامه ریزی» گنجانده شده که تازه ترین روش های مدیریت زمان و برنامه ریزی را به شما آموزش خواهد داد.

 

خودتان در این مورد بیشتر بخوانید. روی تصویر زیر کلیک کنید:

 

 

بر اساس رای 386 نفر از بازدیدکنندگان

97 امتیاز از 100

دنبال کننده

دنبال شونده

ماجرا

سعید عباسی

سعید عباسی هستم. می‌خونم و می‌نویسم تا هم خودم رشد کنم و هم بتونم به بقیه یاد بدم… عضو کوچکی از مجموعه وزین «بیشتر از یک نفر»… امیدوار و در تلاش برای ساخت یک آینده‌ی بهتر برای کشورم…

سعید عباسی هستم. می‌خونم و می‌نویسم تا هم خودم رشد کنم و هم بتونم به بقیه یاد بدم… عضو کوچکی از مجموعه وزین «بیشتر از یک نفر»… امیدوار و در تلاش برای ساخت یک آینده‌ی بهتر برای کشورم…

با زدن دکمه اینتر نظر شما ثبت می شود

با زدن دکمه اینتر نظر شما ثبت می شود

خرید کتاب واجب تر از نان شب

ماندگارترین هدیه برای کسی که دوستش دارید

نیلوفر مرداب: مصاحبه با افراد خبره در زمینه موفقیت شخصی و کسب و کار

استفاده از سایت مشروط بر قبول توافقنامه کاربری و حفظ حریم شخصی می باشد. تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجموعه بیشتر از یک نفر است.

پرداخت کارت به کارت

پرداخت از خارج ایران

گارانتی بازگشت وجه

تسهیل در خرید

راهنمای سایت

درخواست همکاری

دوره رایگان فن بیان

دعوت از اساتید سخنرانی

نیلوفر مرداب

خرید کتاب

تماس با ما-درباره ما

در این مطلب راه حل هایی جهت زود بیدار شدن از خواب و سرحال بودن در روز بعد ارائه می دهیم با ما همراه باشید

برای انجام هر کاری از جمله سر یک ساعت مشخصی بیدارشدن از خواب، باید دلیل مشخصی وجود داشته باشد؛ مثلا آیا می خواهید با خانواده خود صبحانه بخورید؟ یا می خواهید کمی ورزش کنید؟ یا اینکه می خواهید خود را برای یک روز خوب آماده کنید و یا از استرس ناشی از دیر رسیدن به محل کار خسته شده اید.

بعد از اینکه دلیل بیدار شدنتان در صبح زود معلوم شد، راجع به آن با خانواده خود صحبت کنید زیرا آن ها نیز همانند ساعت زنگ دار می توانند به شما در بیدار شدن کمک کنند

وقتی فهمیدید بعد از بیدار شدن از خواب، چه کار باید انجام دهید، می توانید کاری کنید که بیشتر بخوابید.

با کاهش فعالیت های صبح روز بعد، می توانید ساعت زنگدار خود را چند دقیقه دیرتر کوک کنید.چگونه بعد از خواب سرحال باشیم

اگر تصمیم دارید با اعضای خانواده خود صبحانه بخورید، شب قبل وسایل سرکار یا مدرسه خود را مرتب کنید.

این کار را چند هفته انجام دهید، بعد می بینید که بدون ساعت زنگ دار هم می توانید از خواب بیدار شوید

 

اگر شب ها دیر بخوابید و صبح با ساعت زنگ دار بیدار شوید، ممکن است ندانید بدنتان به چند ساعت خواب نیاز دارد .

به طور کلی بدن، با روش های خاصی ساعات خواب خود را تنظیم می کند. مثل پایین آمدن ناگهانی درجه حرارت بدن، کاهش ضربان قلب و ترشح هورمون ملاتونین در خون ۱ تا ۲ ساعت قبل از خواب.

بیشترین این تغییرات در ساعت ۳ تا ۴ صبح رخ می دهد .

سپس بدن خود را برای بیدار شدن آماده می کند

یکی از بهترین کارها برای بیدار شدن در صبح زود این است که شب ها ۷ تا ۸ ساعت بخوابید

بدن به طور خودکار هورمون ملاتونین را برای خوابیدن ترشح می کند. هورمون ملاتونین را هورمون خواب می گویند.

شما می توانید تحت نظر پزشک از مکمل های حاوی ملاتونین نیز برای کمک به ساعت درونی بدنتان استفاده کنید.

بعد از چند شب مصرف این مکمل، شما زود به خواب می روید و زود از خواب بیدار می شوید.

اما این را باید بدانید که ملاتونین برای همه کم خوابی ها مناسب نیست و در برخی مصرف کنندگان، خواب آلودگی در روز بعد دیده شده است

یکی از راه هایی که می توان صبح زود بیدار شد این است که به مقدار کافی شب ها بخوابید و قبل از خواب آرامش داشته باشید . اگر قبل از خواب تلویزیون ببینید یا با کامپیوتر کار کنید به سختی می خوابید حداقل یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب، از این وسایل استفاده نکنید

همانطور که گفته شد تماشای تلویزیون قبل از خواب، باعث می شود به سختی به خواب بروید. اما تماشای تلویزیون یک تا دو ساعت بعد از بیدار شدن می تواند به تنظیم ساعت بدن کمک کند و اینطوری می دانید که زمان بیدار شدن است

در روزهای آفتابی با تابش نور خورشید بیدار شوید و در روزهای ابری توسط نورهای مصنوعی از خواب بیدار شوید پیاده روی کردن در صبح زود و یا خوردن صبحانه در هوای آزاد باعث بهتر شدن خلق و خو و بهتر خوابیدن در شب می شود 

ببینید چه چیزی در شب با برنامه خواب و بیداری شما تداخل می کند. شما باید مجددا فعالیت هایتان را برنامه ریزی کنید. برای مثال اگر تنها زمانی که می توانید به کلاس ورزشی بروید، بعد از خوردن شام است، باید بدانید که این کار می تواند باعث کم خوابی شما گردد. پس بهتر است صبح زود، ورزش کنید.

بر اساس ارزیابی موسسه خواب، حدود ۱ نفر از ۴ نفر فرد بزرگسال معتقدند که برنامه های کاری آن ها باعث می شود که خواب کافی نداشته باشند.

اختلالات خواب همانند آپنه خواب و یا آلرژی ها و افسردگی ها می توانند باعث پایین آمدن کیفیت خواب شوند. اگر شما به سختی می خوابید و به سختی از خواب بیدار می شوید و در طول روز خسته و خواب آلود هستید، نشان دهنده پایین آمدن کیفیت خواب شما می باشد. بهتر است نزد پزشک بروید تا ببینید مشکل کم خوابی شما مربوط به یک بیماری است یا نه.

اگر ساعت زنگ دار را نزدیک رختخواب خود بگذارید، موقع زنگ زدن بدون برداشتن سر از بالش می توانید آن را خاموش کنید و دوباره بخوابید. بنابراین بهتر است ساعت زنگ دار را کمی دورتر از رختخواب خود بگذارید تا وقتی زنگ زد مجبور شوید از جایتان بلند شوید و آن را خاموش کنید با این کار کمی هوشیار می شوید و می توانید دیگر نخوابید

اگر شب های جمعه تا دیروقت بیدار بمانید و روز جمعه به دلیل تعطیل بودن، دیر از خواب بیدار شوید، با این کار نظم خوابیدن و ساعت درونی شما به هم می ریزد و تمامی هفته بعد خواب آلود خواهید بود لذا در روزهای تعطیل هم مانند سایر روزهای هفته سر همان ساعت مشخص بخوابید ( دیر نخوابید) و سر همان ساعت معین بیدار شوید تا تنظیم ساعت داخلی بدن شما به هم نریزد.

 

امیدوارم این مطلب مورد پسند شما واقع شده باشد.

 

مجموعه نرم افزارهای مالی، اداری و اتوماسیون بکر بر روی پلت فرم ویندوز ۱۰ برای ایستگاه های کاری (client) و سرورهای ۲۰۱۶ به بالا و اس کیوال سرور ها ی۲۰۱۷ به بالا آماده شد و در دو خانواده ی تحت ویندوز و تحت وب ( آماده برای سال ۱۴۰۰) عرضه می شود.

 

 

 

چه موقع انرژي شما تمام مي شود ؟لازم نيست بگوييد : ما مي دانيم .طي آخرين تحقيقاتمان در مورد خواب ، متابوليسم ، استرس و کرونوبيولوژي به تشخيص اينکه چه موقع بيشترين موقعيت خستگي را داريد پرداختيم و با کمک متخصصين ، طرحي مطمئن براي کمک به مقابله با آن انديشيديم .مطمئن باشيد که با اين 8 استراتژي ، شاداب و سرحال از خواب بيدارمي شويد ، در طول روز هوشياريد و درست به موقع به رختخواب رفته تا يک خواب راحت داشته باشيد.

 

1- چه موقع بيدار شويدبه جاي اينکه : بخوابيدسعي کنيد : بلند شويد و خودتان را در معرض نور آفتاب قرار دهيد .اين کار باعث مي شود تا ريتم محدود شما که با ساعت بيولوژيکي بدنتان در غده هيپوتالاموس تنظيم مي شود با 24 ساعت روز همگام شود . اگر نور نباشد ، چرخه ي خواب و بيداري بدن شما مايل است با ميانگين هر روز 12 دقيقه به تآخير بيافتد و با ريتم 24 ، 2 ساعت کار کند . ( دانشمندان علت آن را نمي دانند ولي فکر مي کنند که به تغييرات فصلي خورشيد مربوط مي شود ).

ماريانا فيگريو ، پزشک و مدير برنامه ريزي مرکز تحقيقات موسسه پلي تکنيک رينسلر مي گويد : ” اين بدين معني است که بدن شما مي خواهد بيشتر شما را در رختخواب نگه دارد . اما اگر اجازه بدهيد که چنين اتفاقي بيافتد و هر روز در يک ساعت از خواب بلند شويد ، کسل و خسته خواهيد شد “.چگونه بعد از خواب سرحال باشیم

براي اينکه ريتم محدود خود را با 24 ساعت روز تنظيم کنيد ( وقتي خستگي از بدنتان بيرون برود احساس مي کنيد مثل جت پرواز مي کنيد ) تصميم بگيريد که حتما 30 دقيقه اول را درمعرض نور آفتاب بايستيد حتي روزهاي تعطيل که مي خواهيد بخوابيد . ساده ترين راه اين است که از خانه بيرون برويد و نيم ساعت براي خودتان بچرخيد يا صبحانه اتان را کنار يک پنجره آفتاب گير بخوريد . اگر برنامه ي کاري اتان ايجاب مي کند هنگامي که هنوز هوا روشن نشده از خواب بلند شويد چراغهاي داخل خانه را روشن کنيد حتي کمي از آن مي تواند به شما کمک کند.

 

2- چه بخوريدبه جاي اينکه : شکم خود را از کربوهيدرات پر کنيدسعي کنيد : آنها را محدود کنيد تا جايي براي پروتئين بيشتر باز کنيد .

 

اگرچه کربوهيدراتها مي توانند به عنوان سوختي که سريع مي سوزند مصرف شوند اما مصرف بيش از اندازه ي آنها باعث تخليه انرژي مي شود .

 

در تحقيقات اخير که توسط دونالد . کي . ليمن ، پزشک و پروفسور تغذيه در دانشگاه ايلينويز انجام گرفت گزارش شده ، خانمهايي که ميزان کربوهيدرات را در رژيم غذايي اشان کم کردند و ميزان مصرف پروتئين را بالا بردند بيشتر احساس شادابي و پرانرژي بودن مي کردند .

مصرف کربوهيدرات سالم روزانه خود را به زير 150 گرم برسانيد . بهترين تقسيم بندي غذايي مي تواند اينگونه باشد : مصرف 5 وعده سبزيجات ، 2 واحد ميوه و 3 يا 4 وعده مواد نشاسته اي ( ترجيحا غلات سبوس دار ) . کربوهيدرات مانند نان ، برنج ، ماکاروني و برشتوک .

صبحانه : يک تکه نان يا کلوچه ، يک عدد تخم مرغ ، همبرگر و پنير از هر کدام يک تکه و يک ليوان شير.

 

ناهار : ساندويچ رو باز شامل يک تکه نان ، 2 تا 3 مثقال گوشت و 1 مثقال پنير ، 2 وعده سبزيجات و 1 عدد سيب .

 

شام : 6 مثقال گوشت بدون چربي ، 3 واحد سبزي ، يک واحد ميوه و 1 يا 2 واحد کربوهيدرات نشاسته اي .

 

3- چه موقع قهوه بنوشيدبه جاي اينکه : اولين چيزي باشد که سر مي کشيدسعي کنيد : آخرين چيزي باشد که در طول روز مي خوريد .اين زماني است که شديدا به آن نياز داريد . کافئين با مهار نمودن تأثيرات آدنوزين * که يک ماده شيميايي در مغز براي خواب است و در طول روز تجمع مي کند باعث مي شود تا خواب آلودگي بيشتري پيدا کنيد .

 

 

جيمز يات ، پزشک و مدير مرکز تحقيقات و خدمات اختلالات خواب در مرکز پزشکي دانشگاه راش مي گويد : ” در عين حال ،هر کجا که احساس خواب آلودگي کنيد ، کلا نزديک غروب قهوه به کمک شما مي آيد پس تأثير کافئيني که هنگام صبح مصرف مي کنيد از بين خواهد رفت .خوردن 2/1 تا 1 فنجان قهوه يا کافئين هنگام غروب يعني هنگامي که فشار خواب بالاست شما را پرانرژي نگه مي دارد ، اما اگر شديدا به اثرات کافئين حساس هستيد اوايل عصر آن را استفاده کنيد تا هنگام شب به سختي به خواب نرويد .

 

4- به غذا خوردن خود زمان بدهيمبه جاي اينکه : تمام طول روز را بچرخيدسعي کنيد : هر روز در يک زمان مشخص غذا بخوريدنيازهاي کالري بدن شما بسته به ريتم روزهاي ديگر دارد يعني هنگاميکه از خواب بلند مي شويد و به رختخواب مي رويد و هنگاميکه بيشترين انرژي را مصرف مي کنيد ( مثلاً : پياده روي آخر وقت که براي تناسب اندامتان مي رويد ).

ليمن مي گويد : “چيزي که شما را خسته مي کند اين است که بدنتان انتظار داشته باشد که مثلاً 7 صبح صبحانه بخورد و 12 ظهر ناهار و شما يکي از آنها را انجام ندهيد .

غذا خوردن نامنظم و نابهنجار منجر به گرسنگي بيشتر و پرخوري مي شود ” . صبحانه را شب قبل آماده کنيد تا مطمئن شويد که روز را با انرژي شروع خواهيد کرد حتي اگر ديرتان بشود . اگر وسط روز نمي توانيد بيرون برويد ، ناهارتان را با خود به محل کارتان ببريد . آخر هفته ، چند نوع غذا که سريع گرم مي شود را آماده و فريز کنيد تا شما و خانواده هر شب در يک ساعت مشخص شام بخوريد .

 

بیشتر بخوانید تا سالم بمانید


لیست بهترین های تغذیه و آشپزی


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی


رسیدن به اوج لذت جنسی با این محصولات


درمان گیاهی فشار خون بالا در بارداری


سینما رو به خونت بیار!

میخوای بدونی برنامه غذایی مناسب بدنت چیه؟


عذاب اعتياد |از درمان تا سم زدایی

مشاهده تمامی مدلهای لوازم خانگی اسنوا/قیمت


میخوای تاعید لاغربشی؟همین حالا شروع کن

چگونه بعد از خواب سرحال باشیم

درمان قطعی انحرافات زانو درکوتاه ترین زمان

دیگه غذات نمی سوزه! تايمر ديجيتال شعله ها


درمان اختلالات گفتاری کودکان


تست شنوایی و درمان وزوز گوش


سمعک وایرلس دار و ضدآب/خرید اقساط

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چگونه بعد از خواب سرحال باشیم
چگونه بعد از خواب سرحال باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *