چگونه بعد از خیانت همسر رفتار کنیم

 
helpkade
چگونه بعد از خیانت همسر رفتار کنیم
چگونه بعد از خیانت همسر رفتار کنیم

زمانی که متوجه روابط پنهان همسر خود می شوید، وحشت، سردرگمی، رنج روحی و جسمی تمام وجود شما را فرا گرفته و شما را در وضعیتی تاریک و مبهم قرار می دهدو زندگی شما به شدت دستخوش تغییر می شود. پس از آنکه متوجه خیانت همسر خود می شوید، باید چکار کنید؟ و چه کاری نباید انجام دهید؟ مراحلی که برایتان خواهیم گفت شما را در این مسیر هدایت می کنند.

 

زندگی با یک همسر خیانتکار شاید یکی از سخت ترین کارها باشد 

 

زندگی با یک همسر خیانتکار شاید یکی از سخت ترین کارهایی باشد که تا به حال مجبور به انجام آن بوده اید. موقع تصمیم گیری در مورد اینکه می خواهید چه بکنید و چه نکنید، هیچ پاسخ صحیحی وجود ندارد. همه کاری که می توانید انجام دهید این است که با همسر خود ارتباط برقرار کنید، به ندای دلتان گوش بدهید، و تصمیم بگیرید آیا این رابطه ارزش حفظ کردن دارد یا نه.

 

چگونه بعد از خیانت همسر رفتار کنیم

۱ – خودتان را سرزنش نکنید. دلایلی که همسرتان به شما خیانت کرده همیشه آشکار نیست، و ممکن است احساس کنید سرزنش کردن خودتان امری طبیعی است. شاید فکر می کنید که از هم دور شده اید، یا که در اتاق خواب خیلی بهم نزدیک نشده اید. شاید اجازه داده اید کار، تمام وقت شما را بگیرد و زمان کافی برای رابطه تان اختصاص نداده اید. با این حال، ممکن است اینها دلایلی باشند که باید بیشتر بر روی رابطه تان کار کنید، اما باید بدانید که هر کاری که انجام دهید هرگز نباید باعث شود همسر تان به شما خیانت کند ، و شما هرگز نباید خود را بخاطر اشتباهات همسرتان مقصر بدانید.

 

۲ – مطمئنا، ممکن است در رابطه دچار اشتباهاتی شده باشید، و مهم این است که به آن اذعان کنید. با این حال، هرگز فکر نکنید که برخی از اشتباهات از جانب شما، باعث شده همسرتان به شما خیانت کند. اگر بیش از حد بر روی سرزنش کردن خود تمرکز کنید، به شریک زندگی خود اجازه داده اید از این ماجرا قصر در برود. مهم این است که بر رفتار شریک زندگی خود نیز تمرکز کنید.

 

۳ – بیش از حد بر روی نفر سوم حساس نشوید. اگر می خواهید به سرعت دیوانه شوید، پس می توانید یک میلیون سوال در مورد آن مرد یا زن بپرسید، ساعتها پروفایل فیس بوک او را دنبال کنید، و یا حتی سعی کنید یک نظر آن شخص را ببینید. ممکن است فکر کنید که دانستن همه چیز در مورد این فرد می تواند به شما کمک کند کشف کنید چه چیزی در رابطه شما اشتباه بوده است، اما در واقعیت، این کار هیچ پاسخی به شما نمی دهد، چه بسا که درد و غم شما را هم اضافه خواهد کرد.

 

 آنچه درهنگام خیانت از ذهن همسرتان گذر کرده، ممکن است منطق را به چالش بکشد

 

۴ – هنگامی که همسرتان رابطه دیگری دارد، آن رابطه به ندرت به شخص سوم مربوط می شود. مگر در مواردی که همسرتان فکر می کند واقعا ارتباط معنی داری را با شخص سوم آغاز کرده باشد. بیشتر اوقات، این کار نشانه ای برای بیان نارضایتی فرد خیانتکار از خود یا ازدواج است. اگر بیش از حد بر روی آن مرد یا زن تمرکز کنید، دیگر نمی توانید در مورد همسر و یا رابطه تان فکر کنید.

 

۵ – اگر چه دانستن برخی از چیزها در مورد این رابطه می تواند برای شما آرامش به ارمغان آورد، ولی داشتن اطلاعات بیش از حد در مورد آن فرد، شغلش، و یا هر گونه اطلاعات دیگر به احتمال زیاد شما را از مسیر اصلی منحرف می کند و یا باعث می شود احساس بدی نسبت به خود داشته باشید. این کار اصلا ارزش ندارد.

 

۶ – سعی نکنید دنبال توجیه منطقی بگردید. اگر چه ممکن است فکر کنید با پیدا کردن توضیح منطقی می توانید پیش بروید، مثل این واقعیت که از زمانی که شوهرتان کار خود را از دست داده، احساس ناتوانی می کرده، یا اینکه شخص سوم زیاد پیش همسرتان می آمده تا جایی که او احتمالا نتوانسته در برابر او مقاومت کند، اصلا فایده ای ندارد، سعی نکنید از یک چیز بی معنی چیز معناداری پیدا کنید. قبول کنید که شما صدمه دیده اید و نیاز دارید راهی پیدا کنید تا بتوانید به حرکت ادامه دهید، اما فکر نکنید که پیدا کردن بهانه برای همسرتان راه درستی است.

 

۷ – آنچه درهنگام خیانت از ذهن همسرتان گذر کرده، ممکن است منطق را به چالش بکشد. سعی نکنید زمان زیادی را صرف تلاش برای آوردن یک دلیل مناسب برای این اتفاق بکنید و در عوض، تلاش کنید رو به جلو حرکت کنید.

 

۸ -با همه راجع به این اتفاق صحبت نکنید. ممکن است فوق العاده صدمه دیده و عصبانی باشید، و ممکن است نیاز داشته باشید این موضوع را با همه اعضای خانواده، نزدیکترین دوستان، و یا حتی رسانه های اجتماعی در میان بگذارید تا احساساتتان را بروز دهید. با این حال، اگر شانسی برای آشتی وجود داشته باشد، باید دنبال افرادی باشید که برای بقیه زندگیتان، به همسر و ارتباط تان دید متفاوتی داشته باشند. به جای اینکه به همه بگویید، تنها با افراد نزدیکی که واقعا می توانند به شما کمک کنند این موضوع را در میان بگذارید.

 

۹ – هنگامی که همه چیز را در مورد آنچه اتفاق افتاده است بگویید، ممکن است اول احساس تسکین کنید، اما در ادامه چیزی جز درد و پشیمانی نخواهد بود. ممکن است متوجه نشوید که آماده دریافت مشاوره و یا قضاوت دیگران نیستید. اگر دوستان نزدیک خود را در مورد خیانت شریک زندگی تان مطلع میسازید، مطمئن شوید که این کار را با احتیاط انجام می دهید. اگر دوستان تان فکر می کنند که شما قطعا شریک زندگی خود را ترک خواهید کرد، سپس ممکن است ۱،۰۰۰ چیز که هرگز در مورد او دوست نداشتند را بگویند، و در واقع این به شما کمک نمی کند که حس بهتری داشته باشید و اگر بخواهید باز هم با او در این رابطه بمانید، حس بدی خواهید داشت.

 

۱۰ – خیلی نگران نباشید که دوستان و خانواده تان چه فکری در این باره خواهند کرد. اگرچه افراد نزدیک شما می توانند توصیه های مفیدی به شما بکنند، در پایان، خودتان باید ببینید چه چیزی برای شما بهتر است، و شما نباید از خودتان بپرسید که دیگران در این رابطه چه فکری می کنند. در پایان ، مهم نیست دیگران چه فکری می کنند و شما نباید اجازه دهید قضاوت دیگران بر فرایند تصمیم گیری شما سایه اندازد. گفتگو با افراد نزدیک قطعا می تواند به شما کمک کند قدرت و یک چشم انداز جدید در مورد وضعیت تان به دست آورید. اما در نهایت، بدانید که نظرات آنها هرگز نمی توانند جایگزین نظرات شما شوند.

 

۱۱ – قبل از فکر کردن، هرگز اقدامات مهم را انجام ندهید. اگر چه ممکن است فکر کنید که به محض آگاهی یافتن از خیانت همسرتان، چمدانتان را می بندید و خانه را ترک می کنید، یا همسرتان را از خانه بیرون می کنید، ولی شما برای تصمیم گیری به زمان بیشتری احتیاج دارید. مطمئنا می توانید مدتی را دور از همسرتان سپری کنید، اماهرگز نگویید طلاق می خواهید یا هیچ گونه اقدامات شدیدی را فورا انجام ندهید. خوب فکر کنید بعد تصمیم بگیرید و کاری نکنید که بعدا موجب پشیمانی شود.

 

۱۲ – همسرتان را مجازات نکنید. هر چند ممکن است با بی رحمی رفتار کردن با همسرتان، دور کردن او از چیزهایی که دوست دارد، و یا حتی داشتن رابطه برای تلافی کردن احساس خوبی داشته باشید. این نوع رفتارها شما را به جایی نمی رساند. هر چند آسیب دیده اید، احساس سردی می کنید، و برای مدتی فاصله خود را با او حفظ می کنید، ولی نباید فعالانه کاری بکنید که او احساس بدتری بکند، و یا هر دو شما احساس وحشتناکی داشته باشید.

 

دلایلی که همسرتان به شما خیانت کرده همیشه آشکار نیست‎

 

۱۳ – با مجازات همسر خود تنها اوقات تلخی بیشتری درست می کنید و باعث می شوید رابطه تان حتی بدتر هم بشود. خوب است که مدتی از هم دور بمانید و سردتر و دورتر از قبل باشید، اما بی رحمی کردن هیچ چیز را بهتر نخواهد کرد.

 

۱۴ – خواسته های خود را طلب کنید. قبل از صحبت کردن با همسرتان، ببینید چه می خواهید به او بگویید. زود شروع نکنید به صحبت در مورد خیانت و گریه. در عوض، زمان صرف کنید تا بازی ترتیب دهید که در صورت ادامه رابطه، همسرتان بداند که از او چه انتظاری دارید. این به منزله یک مجازات نیست، بلکه مانند یک برنامه برای حرکت رو به جلو با همدیگر است. بگذارید همسرتان بداند برای ادامه رابطه چه باید بکند. این می تواند شامل موارد زیر باشد: رفتن نزد مشاوره با هم و احتمالا جدا از هم، برداشتن گام های ملموس برای کشف چیزهایی که دوست دارید با هم انجام دهید، اختصاص زمان برای برقراری ارتباط هر شب، و یا خوابیدن در اتاق های جداگانه تا وقتی که احساس کنید می توانید به راحتی دوباره یک فضای مشترک داشته باشید.

 

۱۵ – اگر به فکر گرفتن طلاق هستید، ممکن است بخواهید هر چه سریعتر یک وکیل بگیرید. هر چه زودتر این کار را انجام دهید، موقعیت چانه زنی بهتری خواهید داشت.چگونه بعد از خیانت همسر رفتار کنیم

 

۱۶ – سوالاتی که دنبال جوابهای آن هستید را بپرسید. ممکن است به دنبال جواب واضح باشید که چرا همسرتان به شما خیانت کرده است. می توانید راجع به جزییات سوال کنید. ولی قبل از پرسیدن هر سوالی دوبار فکر کنید. سوالاتی بپرسید که فکر می کنید کمک خواهند کرد درک بهتری از رابطه خود پیدا کنید. با این حال، از پرسیدن سوالات برای ارضای حس کنجکاوی تان اجتناب کنید؛ چراکه پاسخ ممکن است در نهایت بیش از حد به شما صدمه بزند.

 

۱۷ – آزمایش بدهید. هر چند شرم آور است، به محضی که مطلع شدید که همسرتان به شما خیانت کرده است، باید هر دوی شما بلافاصله آزمایش بدهید. شما نمی دانید که شخص سوم ممکن است چه بیماری هایی داشته باشد، و شما نمی دانید آیا این بیماری ها به شما منتقل شده یا نه. هر چند همسرتان اصرار کند که این کار لازم نیست، ولی شما باید مطمئن شوید که هر دوی شما در خطر نیستید. ضمنا با این کار همسرتان سنگینی اعمال خود را نیز درک خواهد کرد.

 

۱۸ – به همسرتان گوش بدهید. هر چند شما احساس می کنید در این رابطه صدمه دیده اید، به شما خیانت شده است، عصبانی هستید، ولی مهم این است که بنشینید و به همسر خود گوش دهید. شاید این آخرین کاری است که دوست دارید انجام دهید ولی برای دریافت حقایق، باید داستان را از جانب او هم بشنوید تا از احساسات جدید و یا سرخوردگی اش که از آن بی خبر بودید، آگاه شوید. این عادلانه نیست که فکر کنید او سزاوار نیست داستان را به روایت خودش بازگو کند و احساساتش را در این باره آشکار سازد. هر چند ممکن است شما آماده مواجهه با احساسات همسرتان نباشید، ولی باید به او اجازه دهید حرفهای خودش را بزند.

 

۱۹ – ارتباطات خود را هر روز بهبود بخشید. هنگامی که شما و همسرتان در مورد خیانت شروع به صحبت می کنید، می توانید ارتباطات تان را بهبود بخشید. صادق باشید، منظم صحبت کنید، و تا جایی که امکان دارد از غیر فعال بودن و تهاجم بپرهیزید. هر چند ظاهرا پس از آنچه همسرتان انجام داده، این کار غیر ممکن است، ولی اگر می خواهید اوضاع به سامان شود، مهم این است که تا جایی که ممکن است خوب ارتباط برقرار کنید.

 

منبع: phow.ir

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

پرفروش ترین پکیج‌های جنسی رو از اینجابخر

طرح فروش اقساط(بدون پیش پرداخت)لوازم خانگی

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


سینما رو به خونت بیار!


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!


بهترین قیمت رزرو هتل برای نوروز1400

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن

چطور با هزینه‌ی کم، زیاد و راحت سفر کنیم؟

تهیه اینترنتی بلیط اتوبوسVIPبه قیمت ارزان

تور ارزان کیش با رزرواسیون بهترین هتل ها


جهیزیه ات رو قسطی وبدون پیش پرداخت بخر


خدمات ایمپلنت بدون آسیب رساندن به لثه


قاعدگی دردناک زنان و دختران

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

خیانت و بی‌وفایی اعتماد رابطه را برهم می‌زند. اگر به دنبال نشانه‌هایی هستید که بفهمید می‌توانید دوباره اعتماد کنید یا خیر، با ما همراه باشید.اجازه بدهید صادق باشیم…هیچ تضمین ۱۰۰ درصدی وجود ندارد که همسرتان دوباره خیانت نکند. هیچ تضمین ۱۰۰ درصدی هم نیست که شما تا آخر با هم بمانید. همچنین، هیچ ضمانتی هم نیست که همسرتان دوباره خیانت کند! همینطور ضمانتی برای برهم خوردن دوباره رابطه‌تان وجود ندارد.این واقعیت همه زندگی‌ها و روابط است. پیش‌بینی آنها تقریباً غیرممکن است.این احتمال وجود دارد که وقتی عاشق همسرتان شدید و شما دو نفر زندگی‌تان را شروع کردید، هیچ وقت حدس نمی‌زدید که بخواهد به شما خیانت کند. شاید نگرانی‌ها و دغدغه‌های خودتان را داشته‌اید اما احتمال اینکه فکر کرده باشید همسرتان خیانت کند بسیار کم است.بااینحال او اینکار را کرد!حالا، اگر تصمیم دارید که اعتماد از دست رفته را دوباره بسازید و رابطه‌تان را ترمیم کنید، ممکن است ذهنتان مملو از ترس‌ شکسته شدن دوباره دلتان و خیانت دوباره همسرتان باشد. این ترس‌ها قابل درک هستند و ممکن است سر راه ساختن دوباره رابطه‌تان قرار گیرند.موضوع گیج‌کننده‌ای است.دلتان نمی‌خواهد دروغ بشنوید و دوباره بخاطر خیانت صدمه ببینید و می‌دانید که باید محتاط باشید. این احتیاط ممکن است شما را از رفتن به استقبال التیام رابطه و رشد آن که برای نجات رابطه‌تان مهم است، عقب بکشاند.به نظر می‌رسد در عین اینکه یک قدم به جلو برمی‌دارید، چندین قدم به عقب می‌روید.اگر راه قابل‌اطمینانی بود که می‌فهمیدید همسرتان واقعاً به شما راست می‌گوید و واقعاً تغییر کرده است یا نه خیلی خوب بود.اما هیچ راهی وجود ندارد.اما، می‌توانید عاقل و هوشیار باشید و درعین حال احتیاطی که شما را عقب نگه می‌دارد را رها کنید. می‌توانید به نشانه‌هایی که در همسرتان، خودتان و رابطه‌تان می‌بینید خوب دقت کنید چون به شما کمک می‌کنند بهترین تصمیم را برای آینده‌تان بگیرید.اگر می‌خواهید بفهمید باید دوباره اعتماد کنید یا نه، به دنبال این ۴ نشانه باشید…۱: ارتباط و گفتگو بیشتر از اینکه بسته باشد، باز است.گفتگو و ارتباط سالم رمز موفقیت هر رابطه است –مخصوصاً رابطه‌ای که بعد از خیانت در حال ترمیم است. با خودتان فکر کنید و زمانی را به خاطر آورید که احساس ریلکس بودن و راحتی داشتید، طوریکه تصور می‌کنید شما و همسرتان واقعاً به دقت به حرف‌های هم گوش می‌کرده‌اید.بعد، به وقتی فکر کنید که هرکدام از شما سرسختانه سر حرف خودتان ایستاده بودید و به نظر می‌رسید که هیچکدام از شما به حرف‌های دیگری گوش نمی‌کند.اینها نشانه‌های باز و بسته بودن گفتگوی بین شماست. خیلی مهم است که ببینید آیا این احساس آزادی و باز بودن گفتگو را در مکالماتتان می‌بینید یا خیر.و وقتی آن لحظه‌هایی که گفتگوی بازی با همسرتان دارید را می‌فهمید–حتی اگر فقط چند لحظه طول بکشند–ببینید چه می‌کرده‌اید، چطور حرف می‌زده‌اید و از چه کلمات و لحنی استفاده می‌کردید. سعی کنید از بعد آن بیشتر از آن روش‌های گفتگو استفاده کنید.۲: شفافیت بیشتری وجود دارد.شفافیت زمانی اتفاق می‌افتد که طرفی که خیانت کرده است در دسترس کامل همسر خود قرار می‌گیرد. این یعنی دیگر هیچ رازی پنهان نمی‌کند. ایمیل، پیام‌های تلفنی، هر حساب‌بانکی خصوصی یا هر چیز دیگر او از دسترس همسرش دور نیست.این نوع دسترسی باید با تمایل کامل خود فرد باشد تا برای ساختن دوباره اعتماد از دست رفته موثر باشد. اگر فردی که خیانت کرده است برای این شفافیت احساس فشار یا اجبار کند، دوری بیشتری بین دو طرف اتفاق می‌افتد.دو طرف می‌توانند راه‌های دیگری هم برای شفافیت به کار گیرند. دو طرف می‌توانند توافق کنند که هر چه که در ذهنشان بود را با هم در میان بگذارند، حتی سخت‌ترین مسائل را. آنها حقیقت خودشان و هرچه که می‌خواهند را به زبان می‌آورند.ممکن است چندان با این روش احساس راحتی نکنید اما می‌تواند به طرقی انجام شود که ارتباطتان را محکم‌تر کند.حتی اگر همسرتان تمایلی به در دسترس قرار دادن و شفافیت کامل نشان نداد، می توانید درخواستی اینچنینی از او داشته باشید، «کمکم کن بفهمم که چرا نمی‌خوای با من کاملاً شفاف باشی.» بعد خوب به پاسخی که می‌دهد گوش کنید. ممکن است دلیل قانع‌کننده‌ای داشته باشد. ۳: به نظر می‌رسد هر دو شما در یک تیم هستید.این شبیه به آن تمرینی است که در بالا عنوان کردیم که تفاوت زمانیکه گفتگوی باز و زمانیکه گفتگوی بسته با هم دارید را به خاطر بیاورید. از احساسی که زمان همکاری با هم دارید و زمانیکه به نظر می‌رسد در دو تیم مخالف هستید، آگاه شوید.به احتمال بسیار زیاد شما هر دو در یک تیم هستید و ایده‌ها و نظرات همدیگر را نادیده نمی‌گیرید. این را می‌فهمید که می‌توانید خیلی چیزها از همسرتان یاد بگیرید، حتی اگر طریقی خاص برای برخورد با یک موقعیت داشته باشید و یا حتی اگر انتخابتان با همسرتان کاملاً متفاوت باشد.در یک تیم بودن مربوط است به داشتن ارتباط باز و همه اینها به دیدگاه کلی شما نسبت به همسرتان برمی‌گردد. اثبات اینکه حق با شماست یا روش شما بهترین روش است اهمیت کمتری دارد. ۴: می‌توانید نشانه‌هایی از پیشرفت مشاهده کنید.گفتگوی باز، حس اینکه در یک تیم هستید و شفافیت همه نشانه‌های پیشرفت در رابطه شماست. نکته مهم برای زوج‌هایی که بعد از خیانت می‌خواهند رابطه‌شان را بازسازی کنند این است که ممکن است پیشرفت‌هایی اتفاق بیفتد اما یک نفر (یا هر دو شما) آن را نمی‌بیند.خیلی راحت می‌توانید فقط به آنچه که در گذشته اتفاق افتاده فکر کنید و نسبت به تغییرات مثبتی که در رابطه‌تان در حال رخ دادن است کور شوید.اگر می‌خواهید ببینید که درست است بعد از خیانت همسرتان دوباره به او اعتماد کنید یا نه، یک راه قابل‌اطمینان این است که مطمئن شوید رابطه‌تان را از دیدگاه زمان حال بررسی می‌کنید نه گذشته. انکار حسی که بعد از خیانت همسرتان به شما دست داده کار درستی نیست اما بااینحال درست هم نیست که در گذشته زندگی کنید.عادت کنید که وقتی غرق در گذشته می‌شوید و زمان حال را فراموش می‌کنید، متوجه شوید.  در چنین مواقعی یک نفس عمیق بکشید، مکث کنید و به زمان حال برگردید. از خودتان بپرسید که آیا آن کلمات و رفتارها با آنچه اکنون اتفاق می‌افتد سازگاری دارد یا خیر.اینکه بیشتر به زمان حال فکر کنید به شما این امکان را می‌دهد که پیشرفت‌ها و تغییرات مثبتی که در رابطه‌تان پیش می‌آید را ببینید و حس کنید.خیانت می‌تواند اعتماد هر رابطه‌ای را از بین ببرد. اما این نشانه‌ها را به خاطر بسپرید، اینها فقط چند نمونه بودند. راه‌های زیادی وجود دارد که از طریق آنها همسرتان ممکن است به شما نشان دهد که دوباره می‌توان به او اعتماد کرد.منبع:مردمان/سلامت نیوز

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


میخوای از همیشه زیباتر باشی؟

چگونه بعد از خیانت همسر رفتار کنیم


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز

بلیط ارزان تهران به مشهد|پشتیبانی 24ساعته


درخواست مجرب ترین وکلا طلاق توافقی


راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش


بهترین قیمت رزرو هتل برای نوروز1400


بهترین قیمت بلیط اتوبوس-خریدآنلاین


درمان اختلالات روحی بدون دارو و عارضه


قاعدگی دردناک زنان و دختران


بهترین راه بهبود کیفیت هوا در خانه


تشخیص و درمان ناباروری در زنان


مرکز تخصصی استعدادیابی و آموزش کودکان

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلف


مشاوره تلفنی طلاق

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

حالات مرد بعد از خیانت چه تغییراتی می کند؟

چگونه به خیانت همسر پی ببریم؟

این ها سؤالاتی هستند که بسیاری از کاربران از تیم روانشناسی آسا وکیل می پرسند. در همین راستا بنده تصمیم گرفتم که در قالب یک مقاله، به صورت جامع و همراه با ذکر جزئیات به این پرسش پاسخ دهم.

تذکر: هیچ یک از محتوای ارائه شده در این مقاله توجیهی بر خیانت نیست و بنده هرگز قصد توجیه خیانت را نداشته و نخواهم داشت. صرفاً قصد دارم به خانوم هایی که قربانی خیانت شده اند و یا احتمال این را می دهند؛ کمک کنم تا بتوانند دوباره زندگی فردی و یا مشترک خود را بازسازی کنند.

۴ ابزاری که زنان موفق جهت جلوگیری از خیانت مردان استفاده می کنندچگونه بعد از خیانت همسر رفتار کنیم

روابط عاطفی خود را زنده کنید – دریافت آموزش های تخصصی

نام و نام خانوادگی *

ایمیل *

تذکر: تا از خیانت همسر خود مطمئن نشدید، رفتاری ناشی از سوء ظن با وی نداشته باشید و او را چه از درون و چه در رفتار مورد قضاوت و شماتت قرار ندهید. حتی پس از آنکه متوجه خیانت او شدید سعی کنید در ابتدا به ریشه خیانت او پی ببرید.

ابتدا با تعریف خیانت آشنا بشیم…

فهرست این مقاله

به هرگونه رفتار و عملی که در صورت حضور شریک عاطفی تان از انجام آن اجتناب می کنید، خیانت زناشویی گفته می شود.

در حقیقت خیانت لزوماً به معنی برقراری رابطه جنسی نیست. بلکه سوء استفاده از اعتماد شریک عاطفی تان است.

بسیاری از خانوم ها بر این باورند که دلیل اصلی خیانت مردان مسائل جنسی است.

طبق گفته دکتر لوآن بریزندین (Louann Brizendine) که یکی از بهترین روانشناسان و عصب شناسان در دانشگاه کالیفرنیاست، مردان در هر ۵۲ ثانیه یک بار به مسائل جنسی فکر می کنند.

امّا تحقیقات صورت گرفته در مورد خیانت مردان، این موضوع را نشان می دهد که ریشه اصلی خیانت در مردان، نارضایتی عاطفی است، نه مسائل جنسی نظیر تنوع طلبی.

شرح دقیق این تحقیقات که به شکل گسترده روی مردان خیانتکار صورت گرفته؛ به شکل زیر است:

همانطور که مشاهده می کنید، نارضایتی جنسی تنها ۸% در خیانت مردان تأثیر گذار است.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که مردان اغلب دنبال یک رابطه جنسی فوق العاده نیستند. بلکه در یک زندگی مشترک خواهان یک رابطه عاطفی عمیق هستند.

طبیعی هم هست. چرا که مردان زمانی واقعاً از رابطه جنسی لذت می برند که به فرد مقابلشان به لحاظ عاطفی علاقه زیادی داشته باشند.

خیلی از خانوم ها وقتی که با این واقعیت مواجه می شوند، از من می پرسند که:

۱٫ فقدان شرایط لازم برای بحث در مورد عواطف و احساسات واقعی مان
۲٫ فقدان ارزش ها و علایق مشترک میان من و خانومم
۳٫ زود رنج بودن خانومم و پرخاشگری وی هنگام بروز مشکلات عادی
۴٫ عدم احساس برنده بودن وقتی که در خانه و در کنار خانومم هستم
۵٫ عدم توجه و قدردانی خانومم نسبت به کارهای کوچک و بزرگی که انجام می دهم (مهم ترین عامل نارضایتی عاطفی در مردان)

با توجه به این توضیحات، از شما به عنوان یک خانوم خواهش دارم که باور غلطی که در مورد مردان ساخته اید را فراموش کنید. آن ها فقط درگیر رابطه جنسی نیستند.
ساده ترین و در عین حال واقعی ترین دلیلی که برای این منظور می توان ارائه کرد این است که؛ مردان متأهل ترجیح می دهند با فردی رابطه جنسی داشته باشند که به لحاظ عاطفی به شدت با او درگیر هستند.

حال با این مقدمه بپردازیم به اصل موضوع، یعنی حالات مرد بعد از خیانت.

تذکر: هیچ یک از موارد گفته شده قطعی نمی باشد. امّا در اکثر مواردی که شاهد خیانت مردان بوده ام، علائم همین ها بوده است.

بسیاری از خانوم ها در این مورد دچار اشتباه می شوند. کاهش روابط جنسی نسبت به گذشته لزوماً به معنای خیانت نیست. بلکه باید به لحاظ سنی و شرایط فکری هم فرد مورد بررسی قرار گیرد.

روابط جنسی شما نسبت به گذشته کمتر شده – حالات مرد بعد از خیانت

اجازه بدید برای هریک مثال های واقعی ذکر کنم:

به لحاظ سنی:
مردان معمولاً در سنین میانسالی برای مدت کوتاهی دچار اختلال نعوظ (آندروپوز) می شوند و بعد از گذشت مدتی این مسئله حل می شود. در طول این دوره مردان به دلیل اینکه از این مسئله شرم دارند، تمایلی به برقرار رابطه جنسی عمیق ندارند.

امّا متأسفانه بیشتر خانوم ها به دلیل عدم آگاهی از این موضوع، برداشت دیگری می کنند. آن ها تصور می کنند که همسرشان با خانوم دیگری رابطه دارد و از همین رو میل جنسی وی کاهش پیدا کرده است!!!

امّا این مسئله اصلاً صحت ندارد و این رفتارهای تند به سادگی می تواند بذر شک و تردید را بکارد و کام زندگی را برای هر دو طرف تا آنجایی تلخ کند که به طلاق و جدایی کشیده شود.

بنابراین توصیه می کنم پیش از هرگونه قضاوتی، ابتدا سعی کنید با خود فرد ارتباط برقرار کنید و به ریشه ماجرا پی ببرید.

تذکر: در ادامه مقاله به صورت مفصل پیرامون (آندروپوز) صحبت خواهم کرد.

به لحاظ شرایط فکری:

طبیعت مردان به گونه ای است که تمام ماهیت خودشان را در موفقیت شغلی تعریف می کنند. در صورتی که شرایط شغلی مطابق میل آن ها نباشد و یا درآمد کافی نداشته باشند؛ این مسئله به شکل یک دغدغه فکری بروز می کند.

شاید برای شما به عنوان یک خانوم جالب باشد که بدانید، دغدغه ایجاد شده ناشی از مشکلات کاری به اندازه ای روی مردان تأثیر گذار است که آن ها اغلب حتی فکر رابطه جنسی هم به ذهنشان خطور نمی کند.

تذکر: در این قسمت مردان به ۲ دسته تقسیم می شوند.

۱٫ مردانی که با بروز مشکلات فکری در زمینه کاری، میزان رابطه جنسی شان بیشتر می شود.
۲٫ مردانی که با بروز مشکلات فکری ناشی از کار، میزان رابطه جنسی آن ها کاهش می یابد.چگونه بعد از خیانت همسر رفتار کنیم

این که همسر شما در کدام یک از این دو گروه جای می گیرد، کاملاً به میزان اعتماد به نفس وی برای مواجه با مشکلات کاری وابسته است. اینکه آیا فرد خودش را در حل آن مشکلات توانمند میبیند یا ضعیف؟!

معمولاً اگر مرد خودش را در حل مشکلات کاری ایجاد شده توانمند ببیند، میزان رابطه جنسی وی کم شده و تمام تلاش خود را می کند تا آن مشکل را به طور کامل برطرف کند.

امّا اگر مرد زندگی شما در حل مشکلات کاری ایجاد شده، خود را ناتوان ببیند و احساس کند که کنترل کارها از دست او خارج شده است، سعی می کند این تنش فکری را با افزایش تعداد دفعات رابطه جنسی از خودش دور کند.

بنابراین شما به عنوان یک خانوم باید کاهش تعداد رابطه جنسی را نسبت به گذشته به عنوان یک زنگ خطر تلقی کنید و پیش از آنکه اتفاقی رخ دهد، اقدامات لازم را انجام دهید.

یک توصیه مهم. سعی کنید با مراجعه به یک تراپیست تعداد دفعات مناسب رابطه جنسی ویژه خود را پیدا کنید و به طور منظم در طول هفته به آن بپردازید.

طی تحقیقات صورت گرفته، ۵۵% از مردان مدت زمان زیادی در خارج از خانه بودن را عامل شروع خیانت و یکی از حالات مرد بعد از خیانت می دانند.

اگر متوجه شدید که همسرتان نسبت به گذشته، زمان کمتری را در خانه و در کنار شما سپری می کند، وقت آن است که علت را از خود او جویا بشید.

این زنگ خطر نشان دهنده این مسئله است که همسر شما در محیط خانه اوقات خوشی را به لحاظ عاطفی سپری نمی کند. دقیقاً به همین دلیل است که نسبت به گذشته دنبال بهانه های بیشتری است تا بتواند زمان خود را در خارج از خانه سپری کند.

نکته: به عنوان یک خانوم باید بدانید که؛ مردان تمایل دارند در محیطی بمانند و زمان خود را در کنار کسی بگذرانند که به آن ها احساس برنده بودن بدهد.

مردان در این حالت نسبت به تمام جنبه های رفتاری شما انتقاد می کنند. این انتقاد ها دو معنی متفاوت دارد.

امّا چرا مردان خیانتکار با این که در حال انجام این عمل زشت هستند، باز هم به خودشان اجازه می دهند که همسرشان را مورد انتقاد قرار دهند؟!

پاسخ ساده است. هیچ انسانی چه خانوم و چه آقا، به لحاظ فطری هیچ گونه تمایلی به خیانت ندارد. دقیقاً به همین دلیل است که احساس گناه بعد از خیانت تا ابد فرد خیانتکار را رها نمی کند.

وقتی مردی خیانت می کند و حال خوبی را به دلیل رفتارهای عاطفی نفر سوم در کنار وی تجربه می کند، با خودش می گوید:

“ای کاش همسر منم همین رفتارها رو داشت تا من مجبور به خیانت نمی شدم.”

بنابراین وقتی که با شما به عنوان همسرشان رو به رو می شوند؛ برای اینکه اون حال خوب را بتوانند در کنار شما تجربه کنند، شما را به باد انتقاد می گیرند تا به این وسیله بتوانند شما را تغییر دهند.

نتیجه این که؛ انتقادهای مردان با وجود اینکه جنبه های مخرب زیادی به لحاظ عاطفی روی یک خانوم دارد، امّا با این حال فرصتی است تا شما بتوانید به خلأهای رفتاری خود در زندگی مشترک پی ببرید و بفهمید که درد واقعی همسرتان دقیقاً چیست.

انتظاری بیش از این هم نباید داشت. فردی که برای رهایی از محیط خانه و رفتارهایی که با وی می شود در جستجوی حال خوب در بیرون از خانه است، طبیعتاً دوست ندارد در بیرون از خانه هم افرادی که در منزل حاضر هستند، از جمله شما که همسرش هستید با او ارتباط بگیرید و خلوتش را خراب کنید.

تلفن او کمتر در دسترس است – حالات مرد بعد از خیانت

توصیه من به شما این است که؛ هنگام مواجه شدن با این رفتار مردان، سعی کنید از او خرده نگیرید و کنکاش نکنید که چرا تماس های منو پاسخ نمیدی یا دیر پاسخ میدی؟!

چرا که ممکن است او هنوز در آستانه خیانت باشد، نه اینکه واقعاً پای نفر سومی در میان باشد.

در این شرایط تماس های شما باید دارای ۲ ویژگی زیر باشد:

گاهی مردان از توانمندی ها، جسارت ها و یا حتی موفقیت های یک خانوم با شما صحبت می کنند. این خانوم می تواند همکار آن ها باشد و یا اینکه یکی از بستگان شما و یا همسرتان باشد. حتی این خانوم می تواند همسر دوست او باشد.

از آن جایی که افراد معمولاً روابطی را که جدی نیست فاش می کنند؛ پس می توان نتیجه گرفت که او هنوز رابطه ای جدی با خانومی که در موردش صحبت می کند، ندارد.

امّا شما باید آگاهانه عمل کنید و سعی کنید با شناسایی احساسات درونی همسرتان، زندگی خود را بیش از پیش استحکام بخشید.

اکنون که با حالات مرد بعد از خیانت آشنا شدید، وقت آن است که به ریشه های بیرونی خیانت بپردازم.

ابتدا با مفهوم (میانسالی) آشنا بشیم:

“عبور از جوانی”

این مفهوم نه تنها برای مردان، بلکه برای بسیاری از خانوم ها نیز ناامید کننده است. اینکه فرد خودش را در شرایطی میبیند که در حال از دست دادن زیبایی و هیجانات جوانی است؛ به طور ناخودآگاه وی را ترغیب به انجام کارهایی می کند که تا به حال تجربه نکرده است.

بسیاری از مردان زمانی که به میانسالی می رسند؛ این احساس به آن ها دست می دهد که از زندگی گذشته شان به اندازه کافی لذت نبرده اند. از این رو تلاش می کنند تا یک بار دیگر به خود ثابت کنند که هنوز شور و شوق جوانی را دارند.

برای این مسئله دست به کارهای مختلفی نظیر رفتن به یک باشگاه بدنسازی و … می زنند.

شاید شما هم شنیده باشید که بعضی از مردان می گویند:

“جوونی نکردیم”

به همین دلیل گاهی شاهد این مسئله هستم که خانوم هایی با رده سنی ۳۶ تا ۴۵ سال از خیانت همسرانشان صحبت می کنند.

بحران میانسالی در مردان، مشابه وقتی است که آن ها به سن بلوغ رسیده اند. تفاوتی که وجود دارد این است که؛ در بحران میانسالی برخلاف وقتی که به سن بلوغ می رسند، افسرده تر و آرام تر می شوند.

توصیه می کنم در صورتی که همسر شما در میانسالی قرار دارد، بازه سنی (۴۰ تا ۶۰ سال) سعی کنید بیشتر از هر موقع دیگری به وی توجه کنید.

اصلاً به گونه ای رفتار نکنید که او به این تصور از خودش برسد که به فردی خیلی چروکیده تبدیل شده است.

امّا توصیه دوم. با رسیدن به دوره میانسالی همراه با همسرتان نزد یک روانشناس بروید تا او بتواند شما و همسرتان را در گذر ایمن از این بحران راهنمایی کند.

ریشه بسیاری از خیانت هایی که در طول زندگی مشترک رخ می دهد را می توان در کودکی افراد جستجو کرد.

اجازه بدهید نتیجه یکی از تحقیقاتی که روی مردان خیانتکار و متعهد صورت گرفته است را اعلام کنم تا شوکه شوید:

وقتی پسر بچه ای در خانواده ای رشد می کند که در فرهنگ آن خانواده خیانت امری عادی است؛ در بزرگسالی هم افکارش پیرامون همین موضوع شکل می گیرد. حتی ممکن است این موضوع به عنوان یک سبک زندگی برای آن پسر بچه تلقی شود.

اگر نگاهی به فرزندان طلاق بکنیم، می بینیم که اکثر این بچه ها نیز در آینده درگیر طلاق و جدایی می شوند. بنابراین ما نمی توانیم از گذشته افراد به سادگی عبور کنیم.

والدین شوهر شما و یا حتی اگر خواهر و برادر بزرگتری دارد، درست یا غلط الگوی او بوده اند.

به عنوان مثال اگر پدر شوهر شما به همسرش خیانت می کرده است، خواه ناخواه به پسرش نیز درس هایی در مورد خیانت داده است.

در مقابل اگر پدر شوهر شما مردی متعهد بوده باشد، همسر شما نیز درس های ارزشمندی را یاد گرفته. درس هایی که قطعاً روی رفتار وی در زندگی مشترک با شما تأثیر گذار است.

اولین توصیه ای که برای شما دارم این است که؛ سعی کنید در مورد خانواده همسرتان اطلاعات بیشتری به دست آورید. اگر پدر شوهر شما در زندگی مشترک انحرافی داشته است، بررسی کنید که همسر شما در آن موقع چند ساله بوده و انحراف پدر شوهر شما تا چه مدت به طول انجامیده است.

درست است که شما تحت هیچ شرایطی نمی توانید گذشته همسر خود را تغییر دهید، امّا با آگاهی از گذشته او می توانید با موضوع خیانت وی راحت تر برخورد کنید و برای ایجاد تغییرات مثبت در زندگی مشترک خود، زمان بیشتری را با او صرف کنید.

اشتباه بزرگی که بیشتر خانوم ها پس از آگاهی از گذشته نه چندان خوب همسرشان که مربوط به والدین آن ها است مرتکب می شوند این است که؛ تحت تأثیر خیانتی که به آن ها شده است، آن گذشته را بارها و بارها مانند چکشی تو سر همسرشان می زنند و او را مشابه سازی می کنند.

مثلاً می گویند: تو هم مثل پدرت (یا برادرت) یک خیانتکاره … هستی!!!

گفتن این جملات صرفاً باعث می شود که او در مقابل شما بایستد و از پدر و خانواده اش حمایت کند. در این شرایط، هم احترام شما پایمال شده است و هم شما از همسرتان به دلیل اینکه به اشتباهات پدر و مادر خود آگاه است و باز هم از آن ها دفاع می کند، به شدت عصبانی خواهید شد.

شما می توانید با صحبت در مورد رفتارهای درست و غلط پدر و مادرها در دوران کودکی بحث را شروع کنید و کم کم بحث را به سمت کودکی خودتان و همسرتان ببرید.

تذکر: هر اندازه کم تر قضاوت کنید و شنونده بهتری باشید، فرد مقابل شما راحت تر و با احساس امنیت بیشتری با شما صحبت خواهد کرد. فقط با سکوت مطلق و تنها با حرکات سر و زبان بدن نشان دهید که دارید با دقت به حرفای او گوش می کنید.

امّا توصیه دومی که برای شما خانوم محترم دارم:

حتی اگر احتمال خیانت را خیلی کم می دانید باز هم سعی کنید با دقت و زیرکی در مورد زندگی مشترک پدر و مادر همسرتان با او صحبت کنید. امّا تحت هیچ شرایطی قضاوت نکنید.

پس از آنکه مطمئن شدید رفتار امروز همسرتان تحت تأثیر کودکی او می باشد، به او کمک کنید تا بتواند باورها و آموخته های کودکی خود را بازسازی کند و قربانی بی تدبیری پدر و مادر خود نباشد.

قطعاً تا اینجای کار متوجه شده اید که خیانت به همسر به عنوان یک بیماری دارای ریشه هایی بسیار عمیق می باشد. واقعیت این است که هیچ خانوم و آقایی در ذات خودش علاقه ای به خیانت ندارد.

درست است که ما در انتخاب اعضای خانواده ای که در آن به دنیا می آییم نقشی نداریم. امّا می توانیم اعضای خانواده ای که در جامعه می خواهیم بینشان زندگی کنیم را خودمان انتخاب کنیم.

نقش همکاران، آشنایان و جامعه دوستان در خیانت مردان – حالات مرد بعد از خیانت

قطعاً شما هم می دانید که؛ ما چیزی فراتر از ۵ نفر از نزدیک ترین افراد زندگی مان نیستیم.

این موارد را ذکر کردم تا نقش مهم همکاران، جامعه دوستان و اقوام در خیانت مردان را به شما گوشزد کنم.

زندگی های مشترک عالی و مستحکم زیادی را دیده ام که تحت تأثیر ارتباط یکی از زوجین با یک دوستی که خیانت برای او تبدیل به یک روزمره شده است، دچار از هم پاشیدگی شده.

در صورتی که شوهر شما دوستی دارد که دچار انحرافات عاطفی نظیر خیانت به همسر است، به شما توصیه می کنم از همسرتان درخواست کنید که برای آرامش و امنیت عاطفی شما، او را تنها در خانه خودتان ملاقات کند و یا تا حد امکان دیدارهای خود را با او کمرنگ و کوتاه کند. مخصوصاً اگر آن دوست صمیمی، مجرد است.

ممکن است همسر شما با ذات خیانت به طور کامل مشکل داشته باشد. امّا حضور افرادی که سعی می کنند او را از جزئیات خیانت های خود آگاه کنند، گاهی می تواند یک محرک قوی برای همسرتان باشد.

شما به عنوان یک خانوم باید سعی کنید ارتباط خود و همسرتان را با زوج هایی که یک الگوی وفادار هستند، بیشتر کنید. در این شرایط شما و همسرتان تحت تأثیر آن فضای سالم، به خوبی می توانید به شیرینی حاصل از یک زندگی مبتنی بر تعهد و صداقت پی ببرید.

گاهی در میان اعضای خانواده همسرتان فردی وجود دارد (مثل برادر همسرتان) که همسرتان به شدت او را دوست داشته و رابطه عمیق و صمیمی با وی دارد. امّا شما متوجه می شوید که آن فرد درگیر خیانت و انحرافات عاطفی است.

خب در این شرایط برای نجات زندگی مشترک چه باید کرد؟!

با توجه به فرهنگی که میان ما ایرانیان وجود دارد، برای اینکه همسر شما تصور نکند که شما از ارتباط نزدیک او با خانواده اش دلخورید و یا از خانواده وی خیلی خوشتان نمی آید؛ بهترین کار این است که در مورد این ارتباط نزدیک و خطراتی که برای زندگی مشترک شما وجود دارد، سکوت کنید و از او بخواهید که همراه شما نزد یک مشاور بیاید.

مشاور به عنوان یک متخصص به صورت کاملاً دقیق، همسر شما را از خطراتی که ارتباطش با آن عضو خانواده برای زندگی مشترک شما بوجود می آورد آگاه می کند.
این اقدام سنجیده و آگاهانه موجب تخریب شما نشده و همسر شما هم گاردی نخواهد گرفت و قطعاً سعی می کند که آن ارتباط را کم رنگ تر و یا با دقت عمل بیشتری پیش ببرد.

با یک داستان واقعی شروع می کنم…

یکی از کاربران آقایی بودن که از کودکی خلأ محبت و توجه داشتن.

ایشون وقتی که با همسرشون آشنا میشن، توجه و محبت ویژه ای رو از طرف اون خانوم دریافت می کنن.

این توجه و محبت به تدریج باعث میشه که خلأ کودکی این آقا ارضا بشه و دقیقاً به همین دلیل به این خانوم علاقمند میشن.

وقتی که با هم ازدواج می کنن، این توجه توأم با محبت همچنان از سمت اون خانوم به سمت این آقا جاری بوده. البته این آقا هم توجه و محبت همسرشون رو بی جواب نمی گذاشتن.

بعد از چند سال که صاحب فرزندی میشن. شرایط اقتصادی خانواده به سمتی پیش میره که اون خانوم تصمیم می گیره در یک شرکت مشغول به کار بشه. از اونجایی که این شرکت متعلق به پدر این خانوم بوده، این آقا هیچ گونه مخالفتی نمی کنه.

با اشتغال اون خانوم، به مرور زمان میزان و کیفیت توجه نسبت به این آقا کاهش پیدا می کنه و این موضوع رفته رفته باعث میشه که مجدداً خلأ درونی این آقا طغیان بکنه.

بعد از مدتی این آقا نسبت به سرکار رفتن همسرشون گلایه می کنه. حتی طبق فرمایش خود این آقا، ایشون دلیل ناراحتیشون رو هم به همسرشون اعلام می کنن. به

ایشون میگن که:

“تو دیگه مثل قبل به من رسیدگی و توجه نمیکنی. زمان زیادی در روز رو سرکار هستی و بعد هم که بچه رو از خونه مادرتون میاری خونه دیگه به بچه رسیدگی می کنی و من کم ترین سهم رو در زندگیت دارم.”

این خانوم هم با شنیدن این حرفا، تصمیم می گیره که روزهای خاصی در هفته رو سرکار بره و همچنین بعضی از روزها، فرزندشون زمان بیشتری رو در خونه مادرشون بمونه.

با این عمل زیرکانه اون خانوم، میزان توجه و محبت نسبت به این آقا دوباره افزایش پیدا می کنه و به این ترتیب از یک خیانت زناشویی جلوگیری میشه.

همانطور که متوجه شدید، بسیاری از مردان به دلیل خلأهای شخصیتی که دارند به سادگی می توانند درگیر خیانت شوند.

در حقیقت این سبک از ازدواج ها که به ازدواج های سمی معروف اند، از پایه اشتباه هستند. چرا که معیار ازدواج صرفاً نوعی اعتیاد و وابستگی بوده تا عشق.

شما به عنوان یک خانوم اگر در یک زندگی مشترک هستید باید سعی کنید خلأهای همسرتان را شناسایی کرده و با تدبیر صحیح آن ها را ارضا کنید.

اکنون وقت آن است که با تعریف (آندروپوز) آشنا بشیم.

یائسگی مردانه با تغییرات هورمونی، فیزیولوژیک و شیمیایی که معمولاً در تمام مردان بین سنین ۴۰ تا ۵۵ سالگی رخ می‌دهد، شروع می‌شود. این تغییرات بر تمام جنبه‌های زندگی یک مرد تأثیر گذار است.

یائسگی مردانه (آندروپوز) و نقش آن در خیانت – حالات مرد بعد از خیانت

در طول پروسه یائسگی مردانه تمام جنبه‌های روحی، روانی، فردی و اجتماعی تغییر می کند.

علائم یائسگی مردانه (آندروپوز):

من یک بازنده ام!!!

یکی از ویژگی های مردان در این دوره، صرف نظر از موفقیت هایی که در زندگی به دست آورده اند، احساس شکست است. احساس می‌کنند در تمامی جنبه‌ های زندگی‌ شان شکست خورده‌اند.

از آنجایی که توان جنسی و فیزیکی آن ها در حال افت است، هسته مرکزی مردانگی‌ شان ضعیف شده و به همین دلیل دچار افسردگی می‌شوند.

همین جاست که به مرور در صورت عدم مراقبت و توجه، ریشه های خیانت به تدریج شعله می گیرند.

بدترین درد برای یک مرد این است که از درون احساس بازنده بودن کند. آن وقت برای پر کردن این خلأ دست به تصمیمات عجیبی می زند که گاهی می تواند خیانت باشد.
او با هر روشی که شده می خواهد به خودش ثابت کند که هنوز زندگی را نباخته و هنوز هم به لحاظ ظاهری و عاطفی زیبا و جذاب است.

تذکر: دقت داشته باشید که مردان در طول این دوره به هیچ عنوان متوجه شرایط خود نیستند و هرگز احساس افسردگی را جدی نمی گیرند. دقیقاً به همین دلیل هم هست که از مراجعه به پزشک متخصص خودداری می کنند.

همانطور که تا اینجای کار متوجه شده اید، پس از روشن شدن هریک از حالات مرد بعد از خیانت شما باید به ابعاد دیگری از این خیانت نظیر کودکی فرد، بحران میانسالی و … نیز دقت کنید.

به خاطر داشته باشید؛ خیانت به همسر یک بیماری است که اگر شما به عنوان یک خانوم بتوانید آن را بپذیرید و شوهر خودتان را در پروسه سخت درمان همراهی کنید، شاید بتوان دوباره زندگی مشترک را به شیرینی روزهای آشنایی تبدیل کرد.

امنیت و آزادی…

در آسیب های خیانت زناشویی، بزرگترین ضربه ای که خیانت یک مرد به همسرش می زند، گرفته شدن احساس امنیت و آزادی از خانوم است.

“زندان بان خودش زندانی تر است”

خانومی که کنترل همسرش را به دست می گیرد، چون کنترل خودش را به رفتار غیر قابل پیش بینی طرف مقابل گره زده، خودش بیشتر در حال کنترل است. این همان عدم احساس امنیت و آزادی است.

گاهی می توان با بررسی دقیق شرایط فرد خیانتکار او را مورد بهبود قرار داد.

البته این موضوع به شرایط زیر وابسته است:

امّا یک سؤال مهم:

آیا وقتی با خیانت مواجه شدیم باید طلاق بگیریم؟

به راستی بعد از خیانت همسر چه کنیم؟!!!

تحقیقات انسان شناسی نشان می دهد که:

آدمی که یک بار یک کاری را انجام داده، احتمال اینکه آن کار را مجدداً انجام دهد، در مقام مقایسه با خود آن فرد اگر قبلاً آن کار را نکرده باشد بیشتر است.

بنابراین اگر کسی خیانت کرده است، زمینه و مایه خیانت را همچنان دارد.

بیشتر افرادی که به آن ها خیانت شده و دوباره به زندگی مشترک برگشتند، بعد از ۳ سال مجدداً رابطه را تحت تأثیر همان خیانت برای همیشه ترک کردند.

بسیاری از خانوم ها فرزند یا فرزندان خود را برای خودداری از طلاق بهانه می کنند. امّا شما به عنوان یک مادر این را باید بدانید که؛ اگر جو خانه مدام تحت تأثیر خیانت صورت گرفته متشنج است، فرزند شما نه تنها بهره ای از این زندگی مشترک نخواهد برد بلکه کودکی او تحت تأثیر خیانت پدرش قرار می گیرد و در بزرگسالی اثرات خود را نشان خواهد داد.

بنابراین دقت داشته باشید فرزند شما در یک زندگی خیانت دیده بیشتر از هر موقعی نیاز به مراقبت دارد. پس در مدیریت شرایط بعد از خیانت سعی کنید قوی عمل کنید و با طی کردن پروسه صحیح بهترین تصمیم را بگیرید.

امّا شما به عنوان یک خانوم خیانت دیده چه باید بکنید؟ باید بمانید یا بروید؟

در حقیقت ماهیت سؤال بالا این است که آیا ببخشم یا خیر؟

در پاسخ باید عرض کنم که؛ شما زمانی حق بخشیدن خیانت را دارید که مطمئن بشید همسر شما آدم قبلی نیست.

بنابراین اگر همسر شما سیستم حسی، احساسی، باورها، اعتقادات، تفکر و تصمیم گیری هایش همچنان مشابه قبل است، احتمال تکرار خیانت وجود دارد.

امّا اگر فرد خیانتکار پس از آنکه شما متوجه خیانت او شده اید از کلماتی مانند، ببخشید، متأسفم، پشیمانم و … استفاده کرد؛ در بسیاری از شرایط به این معناست که:

چرا بیشتر مواظب نبودم که دستم رو نشه!!!

در واقع او از خیانت خود ناراحت نیست، از اینکه شما فهمیدید ناراحت است.

در هر بار بخشش، فردی که قربانی خیانت شده است مسئولیتی پیدا می کند مبنی بر اینکه؛ به سادگی و سهولت به موضوعات مطرح شده از طرف شریک عاطفی خود نگاه نکند.

شاید اکنون برای شما این سؤال ایجاد شده باشد که:

ابتدا باید ریشه خیانت مشخص شود و با توجه به آن در شما و همسرتان تغییراتی به لحاظ رفتاری و روانی ایجاد گردد.

چطور بفهمیم فردی که خیانت کرده دوباره آن را تکرار نخواهد کرد – حالات مرد بعد از خیانت

در حقیقت شما و همسرتان باید نزد یک مشاور رفته و پس از آنکه مشاور متوجه ریشه اصلی خیانت شد؛ با فرد خیانتکار جلسات درمانی را شروع کند و به شما به عنوان فردی که قربانی خیانت شده است توصیه هایی را به لحاظ رفتاری ارائه کند.

تنها در این صورت است که احتمال خیانت به حداقل و یا صفر می رسد.

خوشحالم که تا انتهای مقاله (حالات مرد بعد از خیانت) با من همراه بودید. در صورتی که شما به عنوان یک خانوم نیاز به مشاوره در زمینه خیانت عاطفی دارید، می توانید فرم زیر را پر کرده تا برای شما وقت مشاوره تلفنی رزرو شود.

 

فرصت مشاوره تنها برای خانم ها می باشد

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

دیدگاه

آسا وکیل حاصل یک تیم حقوقی با تجربه با تفکری تحول گراست. این تیم حقوقی در سال 1397 با هدف ایجاد تحول جدّی در امور وکالت و مشاوره حقوقی پا به عرصه وب نهاد و تا به امروز در مسیر خود ثابت قدم بوده است. هدف تیم بزرگ آسا وکیل این است که در زمینه های مختلف حقوقی انتخاب اول افراد واقع شود.
ارتباط با ما : info@asavakil.ir


 

همواره در کنار شما خواهیم ماند – آسا وکیل

حالات مرد بعد از خیانت چه تغییراتی می کند؟

چگونه به خیانت همسر پی ببریم؟

این ها سؤالاتی هستند که بسیاری از کاربران از تیم روانشناسی آسا وکیل می پرسند. در همین راستا بنده تصمیم گرفتم که در قالب یک مقاله، به صورت جامع و همراه با ذکر جزئیات به این پرسش پاسخ دهم.

تذکر: هیچ یک از محتوای ارائه شده در این مقاله توجیهی بر خیانت نیست و بنده هرگز قصد توجیه خیانت را نداشته و نخواهم داشت. صرفاً قصد دارم به خانوم هایی که قربانی خیانت شده اند و یا احتمال این را می دهند؛ کمک کنم تا بتوانند دوباره زندگی فردی و یا مشترک خود را بازسازی کنند.

۴ ابزاری که زنان موفق جهت جلوگیری از خیانت مردان استفاده می کنندچگونه بعد از خیانت همسر رفتار کنیم

روابط عاطفی خود را زنده کنید – دریافت آموزش های تخصصی

نام و نام خانوادگی *

ایمیل *

تذکر: تا از خیانت همسر خود مطمئن نشدید، رفتاری ناشی از سوء ظن با وی نداشته باشید و او را چه از درون و چه در رفتار مورد قضاوت و شماتت قرار ندهید. حتی پس از آنکه متوجه خیانت او شدید سعی کنید در ابتدا به ریشه خیانت او پی ببرید.

ابتدا با تعریف خیانت آشنا بشیم…

فهرست این مقاله

به هرگونه رفتار و عملی که در صورت حضور شریک عاطفی تان از انجام آن اجتناب می کنید، خیانت زناشویی گفته می شود.

در حقیقت خیانت لزوماً به معنی برقراری رابطه جنسی نیست. بلکه سوء استفاده از اعتماد شریک عاطفی تان است.

بسیاری از خانوم ها بر این باورند که دلیل اصلی خیانت مردان مسائل جنسی است.

طبق گفته دکتر لوآن بریزندین (Louann Brizendine) که یکی از بهترین روانشناسان و عصب شناسان در دانشگاه کالیفرنیاست، مردان در هر ۵۲ ثانیه یک بار به مسائل جنسی فکر می کنند.

امّا تحقیقات صورت گرفته در مورد خیانت مردان، این موضوع را نشان می دهد که ریشه اصلی خیانت در مردان، نارضایتی عاطفی است، نه مسائل جنسی نظیر تنوع طلبی.

شرح دقیق این تحقیقات که به شکل گسترده روی مردان خیانتکار صورت گرفته؛ به شکل زیر است:

همانطور که مشاهده می کنید، نارضایتی جنسی تنها ۸% در خیانت مردان تأثیر گذار است.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که مردان اغلب دنبال یک رابطه جنسی فوق العاده نیستند. بلکه در یک زندگی مشترک خواهان یک رابطه عاطفی عمیق هستند.

طبیعی هم هست. چرا که مردان زمانی واقعاً از رابطه جنسی لذت می برند که به فرد مقابلشان به لحاظ عاطفی علاقه زیادی داشته باشند.

خیلی از خانوم ها وقتی که با این واقعیت مواجه می شوند، از من می پرسند که:

۱٫ فقدان شرایط لازم برای بحث در مورد عواطف و احساسات واقعی مان
۲٫ فقدان ارزش ها و علایق مشترک میان من و خانومم
۳٫ زود رنج بودن خانومم و پرخاشگری وی هنگام بروز مشکلات عادی
۴٫ عدم احساس برنده بودن وقتی که در خانه و در کنار خانومم هستم
۵٫ عدم توجه و قدردانی خانومم نسبت به کارهای کوچک و بزرگی که انجام می دهم (مهم ترین عامل نارضایتی عاطفی در مردان)

با توجه به این توضیحات، از شما به عنوان یک خانوم خواهش دارم که باور غلطی که در مورد مردان ساخته اید را فراموش کنید. آن ها فقط درگیر رابطه جنسی نیستند.
ساده ترین و در عین حال واقعی ترین دلیلی که برای این منظور می توان ارائه کرد این است که؛ مردان متأهل ترجیح می دهند با فردی رابطه جنسی داشته باشند که به لحاظ عاطفی به شدت با او درگیر هستند.

حال با این مقدمه بپردازیم به اصل موضوع، یعنی حالات مرد بعد از خیانت.

تذکر: هیچ یک از موارد گفته شده قطعی نمی باشد. امّا در اکثر مواردی که شاهد خیانت مردان بوده ام، علائم همین ها بوده است.

بسیاری از خانوم ها در این مورد دچار اشتباه می شوند. کاهش روابط جنسی نسبت به گذشته لزوماً به معنای خیانت نیست. بلکه باید به لحاظ سنی و شرایط فکری هم فرد مورد بررسی قرار گیرد.

روابط جنسی شما نسبت به گذشته کمتر شده – حالات مرد بعد از خیانت

اجازه بدید برای هریک مثال های واقعی ذکر کنم:

به لحاظ سنی:
مردان معمولاً در سنین میانسالی برای مدت کوتاهی دچار اختلال نعوظ (آندروپوز) می شوند و بعد از گذشت مدتی این مسئله حل می شود. در طول این دوره مردان به دلیل اینکه از این مسئله شرم دارند، تمایلی به برقرار رابطه جنسی عمیق ندارند.

امّا متأسفانه بیشتر خانوم ها به دلیل عدم آگاهی از این موضوع، برداشت دیگری می کنند. آن ها تصور می کنند که همسرشان با خانوم دیگری رابطه دارد و از همین رو میل جنسی وی کاهش پیدا کرده است!!!

امّا این مسئله اصلاً صحت ندارد و این رفتارهای تند به سادگی می تواند بذر شک و تردید را بکارد و کام زندگی را برای هر دو طرف تا آنجایی تلخ کند که به طلاق و جدایی کشیده شود.

بنابراین توصیه می کنم پیش از هرگونه قضاوتی، ابتدا سعی کنید با خود فرد ارتباط برقرار کنید و به ریشه ماجرا پی ببرید.

تذکر: در ادامه مقاله به صورت مفصل پیرامون (آندروپوز) صحبت خواهم کرد.

به لحاظ شرایط فکری:

طبیعت مردان به گونه ای است که تمام ماهیت خودشان را در موفقیت شغلی تعریف می کنند. در صورتی که شرایط شغلی مطابق میل آن ها نباشد و یا درآمد کافی نداشته باشند؛ این مسئله به شکل یک دغدغه فکری بروز می کند.

شاید برای شما به عنوان یک خانوم جالب باشد که بدانید، دغدغه ایجاد شده ناشی از مشکلات کاری به اندازه ای روی مردان تأثیر گذار است که آن ها اغلب حتی فکر رابطه جنسی هم به ذهنشان خطور نمی کند.

تذکر: در این قسمت مردان به ۲ دسته تقسیم می شوند.

۱٫ مردانی که با بروز مشکلات فکری در زمینه کاری، میزان رابطه جنسی شان بیشتر می شود.
۲٫ مردانی که با بروز مشکلات فکری ناشی از کار، میزان رابطه جنسی آن ها کاهش می یابد.چگونه بعد از خیانت همسر رفتار کنیم

این که همسر شما در کدام یک از این دو گروه جای می گیرد، کاملاً به میزان اعتماد به نفس وی برای مواجه با مشکلات کاری وابسته است. اینکه آیا فرد خودش را در حل آن مشکلات توانمند میبیند یا ضعیف؟!

معمولاً اگر مرد خودش را در حل مشکلات کاری ایجاد شده توانمند ببیند، میزان رابطه جنسی وی کم شده و تمام تلاش خود را می کند تا آن مشکل را به طور کامل برطرف کند.

امّا اگر مرد زندگی شما در حل مشکلات کاری ایجاد شده، خود را ناتوان ببیند و احساس کند که کنترل کارها از دست او خارج شده است، سعی می کند این تنش فکری را با افزایش تعداد دفعات رابطه جنسی از خودش دور کند.

بنابراین شما به عنوان یک خانوم باید کاهش تعداد رابطه جنسی را نسبت به گذشته به عنوان یک زنگ خطر تلقی کنید و پیش از آنکه اتفاقی رخ دهد، اقدامات لازم را انجام دهید.

یک توصیه مهم. سعی کنید با مراجعه به یک تراپیست تعداد دفعات مناسب رابطه جنسی ویژه خود را پیدا کنید و به طور منظم در طول هفته به آن بپردازید.

طی تحقیقات صورت گرفته، ۵۵% از مردان مدت زمان زیادی در خارج از خانه بودن را عامل شروع خیانت و یکی از حالات مرد بعد از خیانت می دانند.

اگر متوجه شدید که همسرتان نسبت به گذشته، زمان کمتری را در خانه و در کنار شما سپری می کند، وقت آن است که علت را از خود او جویا بشید.

این زنگ خطر نشان دهنده این مسئله است که همسر شما در محیط خانه اوقات خوشی را به لحاظ عاطفی سپری نمی کند. دقیقاً به همین دلیل است که نسبت به گذشته دنبال بهانه های بیشتری است تا بتواند زمان خود را در خارج از خانه سپری کند.

نکته: به عنوان یک خانوم باید بدانید که؛ مردان تمایل دارند در محیطی بمانند و زمان خود را در کنار کسی بگذرانند که به آن ها احساس برنده بودن بدهد.

مردان در این حالت نسبت به تمام جنبه های رفتاری شما انتقاد می کنند. این انتقاد ها دو معنی متفاوت دارد.

امّا چرا مردان خیانتکار با این که در حال انجام این عمل زشت هستند، باز هم به خودشان اجازه می دهند که همسرشان را مورد انتقاد قرار دهند؟!

پاسخ ساده است. هیچ انسانی چه خانوم و چه آقا، به لحاظ فطری هیچ گونه تمایلی به خیانت ندارد. دقیقاً به همین دلیل است که احساس گناه بعد از خیانت تا ابد فرد خیانتکار را رها نمی کند.

وقتی مردی خیانت می کند و حال خوبی را به دلیل رفتارهای عاطفی نفر سوم در کنار وی تجربه می کند، با خودش می گوید:

“ای کاش همسر منم همین رفتارها رو داشت تا من مجبور به خیانت نمی شدم.”

بنابراین وقتی که با شما به عنوان همسرشان رو به رو می شوند؛ برای اینکه اون حال خوب را بتوانند در کنار شما تجربه کنند، شما را به باد انتقاد می گیرند تا به این وسیله بتوانند شما را تغییر دهند.

نتیجه این که؛ انتقادهای مردان با وجود اینکه جنبه های مخرب زیادی به لحاظ عاطفی روی یک خانوم دارد، امّا با این حال فرصتی است تا شما بتوانید به خلأهای رفتاری خود در زندگی مشترک پی ببرید و بفهمید که درد واقعی همسرتان دقیقاً چیست.

انتظاری بیش از این هم نباید داشت. فردی که برای رهایی از محیط خانه و رفتارهایی که با وی می شود در جستجوی حال خوب در بیرون از خانه است، طبیعتاً دوست ندارد در بیرون از خانه هم افرادی که در منزل حاضر هستند، از جمله شما که همسرش هستید با او ارتباط بگیرید و خلوتش را خراب کنید.

تلفن او کمتر در دسترس است – حالات مرد بعد از خیانت

توصیه من به شما این است که؛ هنگام مواجه شدن با این رفتار مردان، سعی کنید از او خرده نگیرید و کنکاش نکنید که چرا تماس های منو پاسخ نمیدی یا دیر پاسخ میدی؟!

چرا که ممکن است او هنوز در آستانه خیانت باشد، نه اینکه واقعاً پای نفر سومی در میان باشد.

در این شرایط تماس های شما باید دارای ۲ ویژگی زیر باشد:

گاهی مردان از توانمندی ها، جسارت ها و یا حتی موفقیت های یک خانوم با شما صحبت می کنند. این خانوم می تواند همکار آن ها باشد و یا اینکه یکی از بستگان شما و یا همسرتان باشد. حتی این خانوم می تواند همسر دوست او باشد.

از آن جایی که افراد معمولاً روابطی را که جدی نیست فاش می کنند؛ پس می توان نتیجه گرفت که او هنوز رابطه ای جدی با خانومی که در موردش صحبت می کند، ندارد.

امّا شما باید آگاهانه عمل کنید و سعی کنید با شناسایی احساسات درونی همسرتان، زندگی خود را بیش از پیش استحکام بخشید.

اکنون که با حالات مرد بعد از خیانت آشنا شدید، وقت آن است که به ریشه های بیرونی خیانت بپردازم.

ابتدا با مفهوم (میانسالی) آشنا بشیم:

“عبور از جوانی”

این مفهوم نه تنها برای مردان، بلکه برای بسیاری از خانوم ها نیز ناامید کننده است. اینکه فرد خودش را در شرایطی میبیند که در حال از دست دادن زیبایی و هیجانات جوانی است؛ به طور ناخودآگاه وی را ترغیب به انجام کارهایی می کند که تا به حال تجربه نکرده است.

بسیاری از مردان زمانی که به میانسالی می رسند؛ این احساس به آن ها دست می دهد که از زندگی گذشته شان به اندازه کافی لذت نبرده اند. از این رو تلاش می کنند تا یک بار دیگر به خود ثابت کنند که هنوز شور و شوق جوانی را دارند.

برای این مسئله دست به کارهای مختلفی نظیر رفتن به یک باشگاه بدنسازی و … می زنند.

شاید شما هم شنیده باشید که بعضی از مردان می گویند:

“جوونی نکردیم”

به همین دلیل گاهی شاهد این مسئله هستم که خانوم هایی با رده سنی ۳۶ تا ۴۵ سال از خیانت همسرانشان صحبت می کنند.

بحران میانسالی در مردان، مشابه وقتی است که آن ها به سن بلوغ رسیده اند. تفاوتی که وجود دارد این است که؛ در بحران میانسالی برخلاف وقتی که به سن بلوغ می رسند، افسرده تر و آرام تر می شوند.

توصیه می کنم در صورتی که همسر شما در میانسالی قرار دارد، بازه سنی (۴۰ تا ۶۰ سال) سعی کنید بیشتر از هر موقع دیگری به وی توجه کنید.

اصلاً به گونه ای رفتار نکنید که او به این تصور از خودش برسد که به فردی خیلی چروکیده تبدیل شده است.

امّا توصیه دوم. با رسیدن به دوره میانسالی همراه با همسرتان نزد یک روانشناس بروید تا او بتواند شما و همسرتان را در گذر ایمن از این بحران راهنمایی کند.

ریشه بسیاری از خیانت هایی که در طول زندگی مشترک رخ می دهد را می توان در کودکی افراد جستجو کرد.

اجازه بدهید نتیجه یکی از تحقیقاتی که روی مردان خیانتکار و متعهد صورت گرفته است را اعلام کنم تا شوکه شوید:

وقتی پسر بچه ای در خانواده ای رشد می کند که در فرهنگ آن خانواده خیانت امری عادی است؛ در بزرگسالی هم افکارش پیرامون همین موضوع شکل می گیرد. حتی ممکن است این موضوع به عنوان یک سبک زندگی برای آن پسر بچه تلقی شود.

اگر نگاهی به فرزندان طلاق بکنیم، می بینیم که اکثر این بچه ها نیز در آینده درگیر طلاق و جدایی می شوند. بنابراین ما نمی توانیم از گذشته افراد به سادگی عبور کنیم.

والدین شوهر شما و یا حتی اگر خواهر و برادر بزرگتری دارد، درست یا غلط الگوی او بوده اند.

به عنوان مثال اگر پدر شوهر شما به همسرش خیانت می کرده است، خواه ناخواه به پسرش نیز درس هایی در مورد خیانت داده است.

در مقابل اگر پدر شوهر شما مردی متعهد بوده باشد، همسر شما نیز درس های ارزشمندی را یاد گرفته. درس هایی که قطعاً روی رفتار وی در زندگی مشترک با شما تأثیر گذار است.

اولین توصیه ای که برای شما دارم این است که؛ سعی کنید در مورد خانواده همسرتان اطلاعات بیشتری به دست آورید. اگر پدر شوهر شما در زندگی مشترک انحرافی داشته است، بررسی کنید که همسر شما در آن موقع چند ساله بوده و انحراف پدر شوهر شما تا چه مدت به طول انجامیده است.

درست است که شما تحت هیچ شرایطی نمی توانید گذشته همسر خود را تغییر دهید، امّا با آگاهی از گذشته او می توانید با موضوع خیانت وی راحت تر برخورد کنید و برای ایجاد تغییرات مثبت در زندگی مشترک خود، زمان بیشتری را با او صرف کنید.

اشتباه بزرگی که بیشتر خانوم ها پس از آگاهی از گذشته نه چندان خوب همسرشان که مربوط به والدین آن ها است مرتکب می شوند این است که؛ تحت تأثیر خیانتی که به آن ها شده است، آن گذشته را بارها و بارها مانند چکشی تو سر همسرشان می زنند و او را مشابه سازی می کنند.

مثلاً می گویند: تو هم مثل پدرت (یا برادرت) یک خیانتکاره … هستی!!!

گفتن این جملات صرفاً باعث می شود که او در مقابل شما بایستد و از پدر و خانواده اش حمایت کند. در این شرایط، هم احترام شما پایمال شده است و هم شما از همسرتان به دلیل اینکه به اشتباهات پدر و مادر خود آگاه است و باز هم از آن ها دفاع می کند، به شدت عصبانی خواهید شد.

شما می توانید با صحبت در مورد رفتارهای درست و غلط پدر و مادرها در دوران کودکی بحث را شروع کنید و کم کم بحث را به سمت کودکی خودتان و همسرتان ببرید.

تذکر: هر اندازه کم تر قضاوت کنید و شنونده بهتری باشید، فرد مقابل شما راحت تر و با احساس امنیت بیشتری با شما صحبت خواهد کرد. فقط با سکوت مطلق و تنها با حرکات سر و زبان بدن نشان دهید که دارید با دقت به حرفای او گوش می کنید.

امّا توصیه دومی که برای شما خانوم محترم دارم:

حتی اگر احتمال خیانت را خیلی کم می دانید باز هم سعی کنید با دقت و زیرکی در مورد زندگی مشترک پدر و مادر همسرتان با او صحبت کنید. امّا تحت هیچ شرایطی قضاوت نکنید.

پس از آنکه مطمئن شدید رفتار امروز همسرتان تحت تأثیر کودکی او می باشد، به او کمک کنید تا بتواند باورها و آموخته های کودکی خود را بازسازی کند و قربانی بی تدبیری پدر و مادر خود نباشد.

قطعاً تا اینجای کار متوجه شده اید که خیانت به همسر به عنوان یک بیماری دارای ریشه هایی بسیار عمیق می باشد. واقعیت این است که هیچ خانوم و آقایی در ذات خودش علاقه ای به خیانت ندارد.

درست است که ما در انتخاب اعضای خانواده ای که در آن به دنیا می آییم نقشی نداریم. امّا می توانیم اعضای خانواده ای که در جامعه می خواهیم بینشان زندگی کنیم را خودمان انتخاب کنیم.

نقش همکاران، آشنایان و جامعه دوستان در خیانت مردان – حالات مرد بعد از خیانت

قطعاً شما هم می دانید که؛ ما چیزی فراتر از ۵ نفر از نزدیک ترین افراد زندگی مان نیستیم.

این موارد را ذکر کردم تا نقش مهم همکاران، جامعه دوستان و اقوام در خیانت مردان را به شما گوشزد کنم.

زندگی های مشترک عالی و مستحکم زیادی را دیده ام که تحت تأثیر ارتباط یکی از زوجین با یک دوستی که خیانت برای او تبدیل به یک روزمره شده است، دچار از هم پاشیدگی شده.

در صورتی که شوهر شما دوستی دارد که دچار انحرافات عاطفی نظیر خیانت به همسر است، به شما توصیه می کنم از همسرتان درخواست کنید که برای آرامش و امنیت عاطفی شما، او را تنها در خانه خودتان ملاقات کند و یا تا حد امکان دیدارهای خود را با او کمرنگ و کوتاه کند. مخصوصاً اگر آن دوست صمیمی، مجرد است.

ممکن است همسر شما با ذات خیانت به طور کامل مشکل داشته باشد. امّا حضور افرادی که سعی می کنند او را از جزئیات خیانت های خود آگاه کنند، گاهی می تواند یک محرک قوی برای همسرتان باشد.

شما به عنوان یک خانوم باید سعی کنید ارتباط خود و همسرتان را با زوج هایی که یک الگوی وفادار هستند، بیشتر کنید. در این شرایط شما و همسرتان تحت تأثیر آن فضای سالم، به خوبی می توانید به شیرینی حاصل از یک زندگی مبتنی بر تعهد و صداقت پی ببرید.

گاهی در میان اعضای خانواده همسرتان فردی وجود دارد (مثل برادر همسرتان) که همسرتان به شدت او را دوست داشته و رابطه عمیق و صمیمی با وی دارد. امّا شما متوجه می شوید که آن فرد درگیر خیانت و انحرافات عاطفی است.

خب در این شرایط برای نجات زندگی مشترک چه باید کرد؟!

با توجه به فرهنگی که میان ما ایرانیان وجود دارد، برای اینکه همسر شما تصور نکند که شما از ارتباط نزدیک او با خانواده اش دلخورید و یا از خانواده وی خیلی خوشتان نمی آید؛ بهترین کار این است که در مورد این ارتباط نزدیک و خطراتی که برای زندگی مشترک شما وجود دارد، سکوت کنید و از او بخواهید که همراه شما نزد یک مشاور بیاید.

مشاور به عنوان یک متخصص به صورت کاملاً دقیق، همسر شما را از خطراتی که ارتباطش با آن عضو خانواده برای زندگی مشترک شما بوجود می آورد آگاه می کند.
این اقدام سنجیده و آگاهانه موجب تخریب شما نشده و همسر شما هم گاردی نخواهد گرفت و قطعاً سعی می کند که آن ارتباط را کم رنگ تر و یا با دقت عمل بیشتری پیش ببرد.

با یک داستان واقعی شروع می کنم…

یکی از کاربران آقایی بودن که از کودکی خلأ محبت و توجه داشتن.

ایشون وقتی که با همسرشون آشنا میشن، توجه و محبت ویژه ای رو از طرف اون خانوم دریافت می کنن.

این توجه و محبت به تدریج باعث میشه که خلأ کودکی این آقا ارضا بشه و دقیقاً به همین دلیل به این خانوم علاقمند میشن.

وقتی که با هم ازدواج می کنن، این توجه توأم با محبت همچنان از سمت اون خانوم به سمت این آقا جاری بوده. البته این آقا هم توجه و محبت همسرشون رو بی جواب نمی گذاشتن.

بعد از چند سال که صاحب فرزندی میشن. شرایط اقتصادی خانواده به سمتی پیش میره که اون خانوم تصمیم می گیره در یک شرکت مشغول به کار بشه. از اونجایی که این شرکت متعلق به پدر این خانوم بوده، این آقا هیچ گونه مخالفتی نمی کنه.

با اشتغال اون خانوم، به مرور زمان میزان و کیفیت توجه نسبت به این آقا کاهش پیدا می کنه و این موضوع رفته رفته باعث میشه که مجدداً خلأ درونی این آقا طغیان بکنه.

بعد از مدتی این آقا نسبت به سرکار رفتن همسرشون گلایه می کنه. حتی طبق فرمایش خود این آقا، ایشون دلیل ناراحتیشون رو هم به همسرشون اعلام می کنن. به

ایشون میگن که:

“تو دیگه مثل قبل به من رسیدگی و توجه نمیکنی. زمان زیادی در روز رو سرکار هستی و بعد هم که بچه رو از خونه مادرتون میاری خونه دیگه به بچه رسیدگی می کنی و من کم ترین سهم رو در زندگیت دارم.”

این خانوم هم با شنیدن این حرفا، تصمیم می گیره که روزهای خاصی در هفته رو سرکار بره و همچنین بعضی از روزها، فرزندشون زمان بیشتری رو در خونه مادرشون بمونه.

با این عمل زیرکانه اون خانوم، میزان توجه و محبت نسبت به این آقا دوباره افزایش پیدا می کنه و به این ترتیب از یک خیانت زناشویی جلوگیری میشه.

همانطور که متوجه شدید، بسیاری از مردان به دلیل خلأهای شخصیتی که دارند به سادگی می توانند درگیر خیانت شوند.

در حقیقت این سبک از ازدواج ها که به ازدواج های سمی معروف اند، از پایه اشتباه هستند. چرا که معیار ازدواج صرفاً نوعی اعتیاد و وابستگی بوده تا عشق.

شما به عنوان یک خانوم اگر در یک زندگی مشترک هستید باید سعی کنید خلأهای همسرتان را شناسایی کرده و با تدبیر صحیح آن ها را ارضا کنید.

اکنون وقت آن است که با تعریف (آندروپوز) آشنا بشیم.

یائسگی مردانه با تغییرات هورمونی، فیزیولوژیک و شیمیایی که معمولاً در تمام مردان بین سنین ۴۰ تا ۵۵ سالگی رخ می‌دهد، شروع می‌شود. این تغییرات بر تمام جنبه‌های زندگی یک مرد تأثیر گذار است.

یائسگی مردانه (آندروپوز) و نقش آن در خیانت – حالات مرد بعد از خیانت

در طول پروسه یائسگی مردانه تمام جنبه‌های روحی، روانی، فردی و اجتماعی تغییر می کند.

علائم یائسگی مردانه (آندروپوز):

من یک بازنده ام!!!

یکی از ویژگی های مردان در این دوره، صرف نظر از موفقیت هایی که در زندگی به دست آورده اند، احساس شکست است. احساس می‌کنند در تمامی جنبه‌ های زندگی‌ شان شکست خورده‌اند.

از آنجایی که توان جنسی و فیزیکی آن ها در حال افت است، هسته مرکزی مردانگی‌ شان ضعیف شده و به همین دلیل دچار افسردگی می‌شوند.

همین جاست که به مرور در صورت عدم مراقبت و توجه، ریشه های خیانت به تدریج شعله می گیرند.

بدترین درد برای یک مرد این است که از درون احساس بازنده بودن کند. آن وقت برای پر کردن این خلأ دست به تصمیمات عجیبی می زند که گاهی می تواند خیانت باشد.
او با هر روشی که شده می خواهد به خودش ثابت کند که هنوز زندگی را نباخته و هنوز هم به لحاظ ظاهری و عاطفی زیبا و جذاب است.

تذکر: دقت داشته باشید که مردان در طول این دوره به هیچ عنوان متوجه شرایط خود نیستند و هرگز احساس افسردگی را جدی نمی گیرند. دقیقاً به همین دلیل هم هست که از مراجعه به پزشک متخصص خودداری می کنند.

همانطور که تا اینجای کار متوجه شده اید، پس از روشن شدن هریک از حالات مرد بعد از خیانت شما باید به ابعاد دیگری از این خیانت نظیر کودکی فرد، بحران میانسالی و … نیز دقت کنید.

به خاطر داشته باشید؛ خیانت به همسر یک بیماری است که اگر شما به عنوان یک خانوم بتوانید آن را بپذیرید و شوهر خودتان را در پروسه سخت درمان همراهی کنید، شاید بتوان دوباره زندگی مشترک را به شیرینی روزهای آشنایی تبدیل کرد.

امنیت و آزادی…

در آسیب های خیانت زناشویی، بزرگترین ضربه ای که خیانت یک مرد به همسرش می زند، گرفته شدن احساس امنیت و آزادی از خانوم است.

“زندان بان خودش زندانی تر است”

خانومی که کنترل همسرش را به دست می گیرد، چون کنترل خودش را به رفتار غیر قابل پیش بینی طرف مقابل گره زده، خودش بیشتر در حال کنترل است. این همان عدم احساس امنیت و آزادی است.

گاهی می توان با بررسی دقیق شرایط فرد خیانتکار او را مورد بهبود قرار داد.

البته این موضوع به شرایط زیر وابسته است:

امّا یک سؤال مهم:

آیا وقتی با خیانت مواجه شدیم باید طلاق بگیریم؟

به راستی بعد از خیانت همسر چه کنیم؟!!!

تحقیقات انسان شناسی نشان می دهد که:

آدمی که یک بار یک کاری را انجام داده، احتمال اینکه آن کار را مجدداً انجام دهد، در مقام مقایسه با خود آن فرد اگر قبلاً آن کار را نکرده باشد بیشتر است.

بنابراین اگر کسی خیانت کرده است، زمینه و مایه خیانت را همچنان دارد.

بیشتر افرادی که به آن ها خیانت شده و دوباره به زندگی مشترک برگشتند، بعد از ۳ سال مجدداً رابطه را تحت تأثیر همان خیانت برای همیشه ترک کردند.

بسیاری از خانوم ها فرزند یا فرزندان خود را برای خودداری از طلاق بهانه می کنند. امّا شما به عنوان یک مادر این را باید بدانید که؛ اگر جو خانه مدام تحت تأثیر خیانت صورت گرفته متشنج است، فرزند شما نه تنها بهره ای از این زندگی مشترک نخواهد برد بلکه کودکی او تحت تأثیر خیانت پدرش قرار می گیرد و در بزرگسالی اثرات خود را نشان خواهد داد.

بنابراین دقت داشته باشید فرزند شما در یک زندگی خیانت دیده بیشتر از هر موقعی نیاز به مراقبت دارد. پس در مدیریت شرایط بعد از خیانت سعی کنید قوی عمل کنید و با طی کردن پروسه صحیح بهترین تصمیم را بگیرید.

امّا شما به عنوان یک خانوم خیانت دیده چه باید بکنید؟ باید بمانید یا بروید؟

در حقیقت ماهیت سؤال بالا این است که آیا ببخشم یا خیر؟

در پاسخ باید عرض کنم که؛ شما زمانی حق بخشیدن خیانت را دارید که مطمئن بشید همسر شما آدم قبلی نیست.

بنابراین اگر همسر شما سیستم حسی، احساسی، باورها، اعتقادات، تفکر و تصمیم گیری هایش همچنان مشابه قبل است، احتمال تکرار خیانت وجود دارد.

امّا اگر فرد خیانتکار پس از آنکه شما متوجه خیانت او شده اید از کلماتی مانند، ببخشید، متأسفم، پشیمانم و … استفاده کرد؛ در بسیاری از شرایط به این معناست که:

چرا بیشتر مواظب نبودم که دستم رو نشه!!!

در واقع او از خیانت خود ناراحت نیست، از اینکه شما فهمیدید ناراحت است.

در هر بار بخشش، فردی که قربانی خیانت شده است مسئولیتی پیدا می کند مبنی بر اینکه؛ به سادگی و سهولت به موضوعات مطرح شده از طرف شریک عاطفی خود نگاه نکند.

شاید اکنون برای شما این سؤال ایجاد شده باشد که:

ابتدا باید ریشه خیانت مشخص شود و با توجه به آن در شما و همسرتان تغییراتی به لحاظ رفتاری و روانی ایجاد گردد.

چطور بفهمیم فردی که خیانت کرده دوباره آن را تکرار نخواهد کرد – حالات مرد بعد از خیانت

در حقیقت شما و همسرتان باید نزد یک مشاور رفته و پس از آنکه مشاور متوجه ریشه اصلی خیانت شد؛ با فرد خیانتکار جلسات درمانی را شروع کند و به شما به عنوان فردی که قربانی خیانت شده است توصیه هایی را به لحاظ رفتاری ارائه کند.

تنها در این صورت است که احتمال خیانت به حداقل و یا صفر می رسد.

خوشحالم که تا انتهای مقاله (حالات مرد بعد از خیانت) با من همراه بودید. در صورتی که شما به عنوان یک خانوم نیاز به مشاوره در زمینه خیانت عاطفی دارید، می توانید فرم زیر را پر کرده تا برای شما وقت مشاوره تلفنی رزرو شود.

 

فرصت مشاوره تنها برای خانم ها می باشد

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

دیدگاه

آسا وکیل حاصل یک تیم حقوقی با تجربه با تفکری تحول گراست. این تیم حقوقی در سال 1397 با هدف ایجاد تحول جدّی در امور وکالت و مشاوره حقوقی پا به عرصه وب نهاد و تا به امروز در مسیر خود ثابت قدم بوده است. هدف تیم بزرگ آسا وکیل این است که در زمینه های مختلف حقوقی انتخاب اول افراد واقع شود.
ارتباط با ما : info@asavakil.ir


 

همواره در کنار شما خواهیم ماند – آسا وکیل

حالات مرد بعد از خیانت چه تغییراتی می کند؟

چگونه به خیانت همسر پی ببریم؟

این ها سؤالاتی هستند که بسیاری از کاربران از تیم روانشناسی آسا وکیل می پرسند. در همین راستا بنده تصمیم گرفتم که در قالب یک مقاله، به صورت جامع و همراه با ذکر جزئیات به این پرسش پاسخ دهم.

تذکر: هیچ یک از محتوای ارائه شده در این مقاله توجیهی بر خیانت نیست و بنده هرگز قصد توجیه خیانت را نداشته و نخواهم داشت. صرفاً قصد دارم به خانوم هایی که قربانی خیانت شده اند و یا احتمال این را می دهند؛ کمک کنم تا بتوانند دوباره زندگی فردی و یا مشترک خود را بازسازی کنند.

۴ ابزاری که زنان موفق جهت جلوگیری از خیانت مردان استفاده می کنندچگونه بعد از خیانت همسر رفتار کنیم

روابط عاطفی خود را زنده کنید – دریافت آموزش های تخصصی

نام و نام خانوادگی *

ایمیل *

تذکر: تا از خیانت همسر خود مطمئن نشدید، رفتاری ناشی از سوء ظن با وی نداشته باشید و او را چه از درون و چه در رفتار مورد قضاوت و شماتت قرار ندهید. حتی پس از آنکه متوجه خیانت او شدید سعی کنید در ابتدا به ریشه خیانت او پی ببرید.

ابتدا با تعریف خیانت آشنا بشیم…

فهرست این مقاله

به هرگونه رفتار و عملی که در صورت حضور شریک عاطفی تان از انجام آن اجتناب می کنید، خیانت زناشویی گفته می شود.

در حقیقت خیانت لزوماً به معنی برقراری رابطه جنسی نیست. بلکه سوء استفاده از اعتماد شریک عاطفی تان است.

بسیاری از خانوم ها بر این باورند که دلیل اصلی خیانت مردان مسائل جنسی است.

طبق گفته دکتر لوآن بریزندین (Louann Brizendine) که یکی از بهترین روانشناسان و عصب شناسان در دانشگاه کالیفرنیاست، مردان در هر ۵۲ ثانیه یک بار به مسائل جنسی فکر می کنند.

امّا تحقیقات صورت گرفته در مورد خیانت مردان، این موضوع را نشان می دهد که ریشه اصلی خیانت در مردان، نارضایتی عاطفی است، نه مسائل جنسی نظیر تنوع طلبی.

شرح دقیق این تحقیقات که به شکل گسترده روی مردان خیانتکار صورت گرفته؛ به شکل زیر است:

همانطور که مشاهده می کنید، نارضایتی جنسی تنها ۸% در خیانت مردان تأثیر گذار است.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که مردان اغلب دنبال یک رابطه جنسی فوق العاده نیستند. بلکه در یک زندگی مشترک خواهان یک رابطه عاطفی عمیق هستند.

طبیعی هم هست. چرا که مردان زمانی واقعاً از رابطه جنسی لذت می برند که به فرد مقابلشان به لحاظ عاطفی علاقه زیادی داشته باشند.

خیلی از خانوم ها وقتی که با این واقعیت مواجه می شوند، از من می پرسند که:

۱٫ فقدان شرایط لازم برای بحث در مورد عواطف و احساسات واقعی مان
۲٫ فقدان ارزش ها و علایق مشترک میان من و خانومم
۳٫ زود رنج بودن خانومم و پرخاشگری وی هنگام بروز مشکلات عادی
۴٫ عدم احساس برنده بودن وقتی که در خانه و در کنار خانومم هستم
۵٫ عدم توجه و قدردانی خانومم نسبت به کارهای کوچک و بزرگی که انجام می دهم (مهم ترین عامل نارضایتی عاطفی در مردان)

با توجه به این توضیحات، از شما به عنوان یک خانوم خواهش دارم که باور غلطی که در مورد مردان ساخته اید را فراموش کنید. آن ها فقط درگیر رابطه جنسی نیستند.
ساده ترین و در عین حال واقعی ترین دلیلی که برای این منظور می توان ارائه کرد این است که؛ مردان متأهل ترجیح می دهند با فردی رابطه جنسی داشته باشند که به لحاظ عاطفی به شدت با او درگیر هستند.

حال با این مقدمه بپردازیم به اصل موضوع، یعنی حالات مرد بعد از خیانت.

تذکر: هیچ یک از موارد گفته شده قطعی نمی باشد. امّا در اکثر مواردی که شاهد خیانت مردان بوده ام، علائم همین ها بوده است.

بسیاری از خانوم ها در این مورد دچار اشتباه می شوند. کاهش روابط جنسی نسبت به گذشته لزوماً به معنای خیانت نیست. بلکه باید به لحاظ سنی و شرایط فکری هم فرد مورد بررسی قرار گیرد.

روابط جنسی شما نسبت به گذشته کمتر شده – حالات مرد بعد از خیانت

اجازه بدید برای هریک مثال های واقعی ذکر کنم:

به لحاظ سنی:
مردان معمولاً در سنین میانسالی برای مدت کوتاهی دچار اختلال نعوظ (آندروپوز) می شوند و بعد از گذشت مدتی این مسئله حل می شود. در طول این دوره مردان به دلیل اینکه از این مسئله شرم دارند، تمایلی به برقرار رابطه جنسی عمیق ندارند.

امّا متأسفانه بیشتر خانوم ها به دلیل عدم آگاهی از این موضوع، برداشت دیگری می کنند. آن ها تصور می کنند که همسرشان با خانوم دیگری رابطه دارد و از همین رو میل جنسی وی کاهش پیدا کرده است!!!

امّا این مسئله اصلاً صحت ندارد و این رفتارهای تند به سادگی می تواند بذر شک و تردید را بکارد و کام زندگی را برای هر دو طرف تا آنجایی تلخ کند که به طلاق و جدایی کشیده شود.

بنابراین توصیه می کنم پیش از هرگونه قضاوتی، ابتدا سعی کنید با خود فرد ارتباط برقرار کنید و به ریشه ماجرا پی ببرید.

تذکر: در ادامه مقاله به صورت مفصل پیرامون (آندروپوز) صحبت خواهم کرد.

به لحاظ شرایط فکری:

طبیعت مردان به گونه ای است که تمام ماهیت خودشان را در موفقیت شغلی تعریف می کنند. در صورتی که شرایط شغلی مطابق میل آن ها نباشد و یا درآمد کافی نداشته باشند؛ این مسئله به شکل یک دغدغه فکری بروز می کند.

شاید برای شما به عنوان یک خانوم جالب باشد که بدانید، دغدغه ایجاد شده ناشی از مشکلات کاری به اندازه ای روی مردان تأثیر گذار است که آن ها اغلب حتی فکر رابطه جنسی هم به ذهنشان خطور نمی کند.

تذکر: در این قسمت مردان به ۲ دسته تقسیم می شوند.

۱٫ مردانی که با بروز مشکلات فکری در زمینه کاری، میزان رابطه جنسی شان بیشتر می شود.
۲٫ مردانی که با بروز مشکلات فکری ناشی از کار، میزان رابطه جنسی آن ها کاهش می یابد.چگونه بعد از خیانت همسر رفتار کنیم

این که همسر شما در کدام یک از این دو گروه جای می گیرد، کاملاً به میزان اعتماد به نفس وی برای مواجه با مشکلات کاری وابسته است. اینکه آیا فرد خودش را در حل آن مشکلات توانمند میبیند یا ضعیف؟!

معمولاً اگر مرد خودش را در حل مشکلات کاری ایجاد شده توانمند ببیند، میزان رابطه جنسی وی کم شده و تمام تلاش خود را می کند تا آن مشکل را به طور کامل برطرف کند.

امّا اگر مرد زندگی شما در حل مشکلات کاری ایجاد شده، خود را ناتوان ببیند و احساس کند که کنترل کارها از دست او خارج شده است، سعی می کند این تنش فکری را با افزایش تعداد دفعات رابطه جنسی از خودش دور کند.

بنابراین شما به عنوان یک خانوم باید کاهش تعداد رابطه جنسی را نسبت به گذشته به عنوان یک زنگ خطر تلقی کنید و پیش از آنکه اتفاقی رخ دهد، اقدامات لازم را انجام دهید.

یک توصیه مهم. سعی کنید با مراجعه به یک تراپیست تعداد دفعات مناسب رابطه جنسی ویژه خود را پیدا کنید و به طور منظم در طول هفته به آن بپردازید.

طی تحقیقات صورت گرفته، ۵۵% از مردان مدت زمان زیادی در خارج از خانه بودن را عامل شروع خیانت و یکی از حالات مرد بعد از خیانت می دانند.

اگر متوجه شدید که همسرتان نسبت به گذشته، زمان کمتری را در خانه و در کنار شما سپری می کند، وقت آن است که علت را از خود او جویا بشید.

این زنگ خطر نشان دهنده این مسئله است که همسر شما در محیط خانه اوقات خوشی را به لحاظ عاطفی سپری نمی کند. دقیقاً به همین دلیل است که نسبت به گذشته دنبال بهانه های بیشتری است تا بتواند زمان خود را در خارج از خانه سپری کند.

نکته: به عنوان یک خانوم باید بدانید که؛ مردان تمایل دارند در محیطی بمانند و زمان خود را در کنار کسی بگذرانند که به آن ها احساس برنده بودن بدهد.

مردان در این حالت نسبت به تمام جنبه های رفتاری شما انتقاد می کنند. این انتقاد ها دو معنی متفاوت دارد.

امّا چرا مردان خیانتکار با این که در حال انجام این عمل زشت هستند، باز هم به خودشان اجازه می دهند که همسرشان را مورد انتقاد قرار دهند؟!

پاسخ ساده است. هیچ انسانی چه خانوم و چه آقا، به لحاظ فطری هیچ گونه تمایلی به خیانت ندارد. دقیقاً به همین دلیل است که احساس گناه بعد از خیانت تا ابد فرد خیانتکار را رها نمی کند.

وقتی مردی خیانت می کند و حال خوبی را به دلیل رفتارهای عاطفی نفر سوم در کنار وی تجربه می کند، با خودش می گوید:

“ای کاش همسر منم همین رفتارها رو داشت تا من مجبور به خیانت نمی شدم.”

بنابراین وقتی که با شما به عنوان همسرشان رو به رو می شوند؛ برای اینکه اون حال خوب را بتوانند در کنار شما تجربه کنند، شما را به باد انتقاد می گیرند تا به این وسیله بتوانند شما را تغییر دهند.

نتیجه این که؛ انتقادهای مردان با وجود اینکه جنبه های مخرب زیادی به لحاظ عاطفی روی یک خانوم دارد، امّا با این حال فرصتی است تا شما بتوانید به خلأهای رفتاری خود در زندگی مشترک پی ببرید و بفهمید که درد واقعی همسرتان دقیقاً چیست.

انتظاری بیش از این هم نباید داشت. فردی که برای رهایی از محیط خانه و رفتارهایی که با وی می شود در جستجوی حال خوب در بیرون از خانه است، طبیعتاً دوست ندارد در بیرون از خانه هم افرادی که در منزل حاضر هستند، از جمله شما که همسرش هستید با او ارتباط بگیرید و خلوتش را خراب کنید.

تلفن او کمتر در دسترس است – حالات مرد بعد از خیانت

توصیه من به شما این است که؛ هنگام مواجه شدن با این رفتار مردان، سعی کنید از او خرده نگیرید و کنکاش نکنید که چرا تماس های منو پاسخ نمیدی یا دیر پاسخ میدی؟!

چرا که ممکن است او هنوز در آستانه خیانت باشد، نه اینکه واقعاً پای نفر سومی در میان باشد.

در این شرایط تماس های شما باید دارای ۲ ویژگی زیر باشد:

گاهی مردان از توانمندی ها، جسارت ها و یا حتی موفقیت های یک خانوم با شما صحبت می کنند. این خانوم می تواند همکار آن ها باشد و یا اینکه یکی از بستگان شما و یا همسرتان باشد. حتی این خانوم می تواند همسر دوست او باشد.

از آن جایی که افراد معمولاً روابطی را که جدی نیست فاش می کنند؛ پس می توان نتیجه گرفت که او هنوز رابطه ای جدی با خانومی که در موردش صحبت می کند، ندارد.

امّا شما باید آگاهانه عمل کنید و سعی کنید با شناسایی احساسات درونی همسرتان، زندگی خود را بیش از پیش استحکام بخشید.

اکنون که با حالات مرد بعد از خیانت آشنا شدید، وقت آن است که به ریشه های بیرونی خیانت بپردازم.

ابتدا با مفهوم (میانسالی) آشنا بشیم:

“عبور از جوانی”

این مفهوم نه تنها برای مردان، بلکه برای بسیاری از خانوم ها نیز ناامید کننده است. اینکه فرد خودش را در شرایطی میبیند که در حال از دست دادن زیبایی و هیجانات جوانی است؛ به طور ناخودآگاه وی را ترغیب به انجام کارهایی می کند که تا به حال تجربه نکرده است.

بسیاری از مردان زمانی که به میانسالی می رسند؛ این احساس به آن ها دست می دهد که از زندگی گذشته شان به اندازه کافی لذت نبرده اند. از این رو تلاش می کنند تا یک بار دیگر به خود ثابت کنند که هنوز شور و شوق جوانی را دارند.

برای این مسئله دست به کارهای مختلفی نظیر رفتن به یک باشگاه بدنسازی و … می زنند.

شاید شما هم شنیده باشید که بعضی از مردان می گویند:

“جوونی نکردیم”

به همین دلیل گاهی شاهد این مسئله هستم که خانوم هایی با رده سنی ۳۶ تا ۴۵ سال از خیانت همسرانشان صحبت می کنند.

بحران میانسالی در مردان، مشابه وقتی است که آن ها به سن بلوغ رسیده اند. تفاوتی که وجود دارد این است که؛ در بحران میانسالی برخلاف وقتی که به سن بلوغ می رسند، افسرده تر و آرام تر می شوند.

توصیه می کنم در صورتی که همسر شما در میانسالی قرار دارد، بازه سنی (۴۰ تا ۶۰ سال) سعی کنید بیشتر از هر موقع دیگری به وی توجه کنید.

اصلاً به گونه ای رفتار نکنید که او به این تصور از خودش برسد که به فردی خیلی چروکیده تبدیل شده است.

امّا توصیه دوم. با رسیدن به دوره میانسالی همراه با همسرتان نزد یک روانشناس بروید تا او بتواند شما و همسرتان را در گذر ایمن از این بحران راهنمایی کند.

ریشه بسیاری از خیانت هایی که در طول زندگی مشترک رخ می دهد را می توان در کودکی افراد جستجو کرد.

اجازه بدهید نتیجه یکی از تحقیقاتی که روی مردان خیانتکار و متعهد صورت گرفته است را اعلام کنم تا شوکه شوید:

وقتی پسر بچه ای در خانواده ای رشد می کند که در فرهنگ آن خانواده خیانت امری عادی است؛ در بزرگسالی هم افکارش پیرامون همین موضوع شکل می گیرد. حتی ممکن است این موضوع به عنوان یک سبک زندگی برای آن پسر بچه تلقی شود.

اگر نگاهی به فرزندان طلاق بکنیم، می بینیم که اکثر این بچه ها نیز در آینده درگیر طلاق و جدایی می شوند. بنابراین ما نمی توانیم از گذشته افراد به سادگی عبور کنیم.

والدین شوهر شما و یا حتی اگر خواهر و برادر بزرگتری دارد، درست یا غلط الگوی او بوده اند.

به عنوان مثال اگر پدر شوهر شما به همسرش خیانت می کرده است، خواه ناخواه به پسرش نیز درس هایی در مورد خیانت داده است.

در مقابل اگر پدر شوهر شما مردی متعهد بوده باشد، همسر شما نیز درس های ارزشمندی را یاد گرفته. درس هایی که قطعاً روی رفتار وی در زندگی مشترک با شما تأثیر گذار است.

اولین توصیه ای که برای شما دارم این است که؛ سعی کنید در مورد خانواده همسرتان اطلاعات بیشتری به دست آورید. اگر پدر شوهر شما در زندگی مشترک انحرافی داشته است، بررسی کنید که همسر شما در آن موقع چند ساله بوده و انحراف پدر شوهر شما تا چه مدت به طول انجامیده است.

درست است که شما تحت هیچ شرایطی نمی توانید گذشته همسر خود را تغییر دهید، امّا با آگاهی از گذشته او می توانید با موضوع خیانت وی راحت تر برخورد کنید و برای ایجاد تغییرات مثبت در زندگی مشترک خود، زمان بیشتری را با او صرف کنید.

اشتباه بزرگی که بیشتر خانوم ها پس از آگاهی از گذشته نه چندان خوب همسرشان که مربوط به والدین آن ها است مرتکب می شوند این است که؛ تحت تأثیر خیانتی که به آن ها شده است، آن گذشته را بارها و بارها مانند چکشی تو سر همسرشان می زنند و او را مشابه سازی می کنند.

مثلاً می گویند: تو هم مثل پدرت (یا برادرت) یک خیانتکاره … هستی!!!

گفتن این جملات صرفاً باعث می شود که او در مقابل شما بایستد و از پدر و خانواده اش حمایت کند. در این شرایط، هم احترام شما پایمال شده است و هم شما از همسرتان به دلیل اینکه به اشتباهات پدر و مادر خود آگاه است و باز هم از آن ها دفاع می کند، به شدت عصبانی خواهید شد.

شما می توانید با صحبت در مورد رفتارهای درست و غلط پدر و مادرها در دوران کودکی بحث را شروع کنید و کم کم بحث را به سمت کودکی خودتان و همسرتان ببرید.

تذکر: هر اندازه کم تر قضاوت کنید و شنونده بهتری باشید، فرد مقابل شما راحت تر و با احساس امنیت بیشتری با شما صحبت خواهد کرد. فقط با سکوت مطلق و تنها با حرکات سر و زبان بدن نشان دهید که دارید با دقت به حرفای او گوش می کنید.

امّا توصیه دومی که برای شما خانوم محترم دارم:

حتی اگر احتمال خیانت را خیلی کم می دانید باز هم سعی کنید با دقت و زیرکی در مورد زندگی مشترک پدر و مادر همسرتان با او صحبت کنید. امّا تحت هیچ شرایطی قضاوت نکنید.

پس از آنکه مطمئن شدید رفتار امروز همسرتان تحت تأثیر کودکی او می باشد، به او کمک کنید تا بتواند باورها و آموخته های کودکی خود را بازسازی کند و قربانی بی تدبیری پدر و مادر خود نباشد.

قطعاً تا اینجای کار متوجه شده اید که خیانت به همسر به عنوان یک بیماری دارای ریشه هایی بسیار عمیق می باشد. واقعیت این است که هیچ خانوم و آقایی در ذات خودش علاقه ای به خیانت ندارد.

درست است که ما در انتخاب اعضای خانواده ای که در آن به دنیا می آییم نقشی نداریم. امّا می توانیم اعضای خانواده ای که در جامعه می خواهیم بینشان زندگی کنیم را خودمان انتخاب کنیم.

نقش همکاران، آشنایان و جامعه دوستان در خیانت مردان – حالات مرد بعد از خیانت

قطعاً شما هم می دانید که؛ ما چیزی فراتر از ۵ نفر از نزدیک ترین افراد زندگی مان نیستیم.

این موارد را ذکر کردم تا نقش مهم همکاران، جامعه دوستان و اقوام در خیانت مردان را به شما گوشزد کنم.

زندگی های مشترک عالی و مستحکم زیادی را دیده ام که تحت تأثیر ارتباط یکی از زوجین با یک دوستی که خیانت برای او تبدیل به یک روزمره شده است، دچار از هم پاشیدگی شده.

در صورتی که شوهر شما دوستی دارد که دچار انحرافات عاطفی نظیر خیانت به همسر است، به شما توصیه می کنم از همسرتان درخواست کنید که برای آرامش و امنیت عاطفی شما، او را تنها در خانه خودتان ملاقات کند و یا تا حد امکان دیدارهای خود را با او کمرنگ و کوتاه کند. مخصوصاً اگر آن دوست صمیمی، مجرد است.

ممکن است همسر شما با ذات خیانت به طور کامل مشکل داشته باشد. امّا حضور افرادی که سعی می کنند او را از جزئیات خیانت های خود آگاه کنند، گاهی می تواند یک محرک قوی برای همسرتان باشد.

شما به عنوان یک خانوم باید سعی کنید ارتباط خود و همسرتان را با زوج هایی که یک الگوی وفادار هستند، بیشتر کنید. در این شرایط شما و همسرتان تحت تأثیر آن فضای سالم، به خوبی می توانید به شیرینی حاصل از یک زندگی مبتنی بر تعهد و صداقت پی ببرید.

گاهی در میان اعضای خانواده همسرتان فردی وجود دارد (مثل برادر همسرتان) که همسرتان به شدت او را دوست داشته و رابطه عمیق و صمیمی با وی دارد. امّا شما متوجه می شوید که آن فرد درگیر خیانت و انحرافات عاطفی است.

خب در این شرایط برای نجات زندگی مشترک چه باید کرد؟!

با توجه به فرهنگی که میان ما ایرانیان وجود دارد، برای اینکه همسر شما تصور نکند که شما از ارتباط نزدیک او با خانواده اش دلخورید و یا از خانواده وی خیلی خوشتان نمی آید؛ بهترین کار این است که در مورد این ارتباط نزدیک و خطراتی که برای زندگی مشترک شما وجود دارد، سکوت کنید و از او بخواهید که همراه شما نزد یک مشاور بیاید.

مشاور به عنوان یک متخصص به صورت کاملاً دقیق، همسر شما را از خطراتی که ارتباطش با آن عضو خانواده برای زندگی مشترک شما بوجود می آورد آگاه می کند.
این اقدام سنجیده و آگاهانه موجب تخریب شما نشده و همسر شما هم گاردی نخواهد گرفت و قطعاً سعی می کند که آن ارتباط را کم رنگ تر و یا با دقت عمل بیشتری پیش ببرد.

با یک داستان واقعی شروع می کنم…

یکی از کاربران آقایی بودن که از کودکی خلأ محبت و توجه داشتن.

ایشون وقتی که با همسرشون آشنا میشن، توجه و محبت ویژه ای رو از طرف اون خانوم دریافت می کنن.

این توجه و محبت به تدریج باعث میشه که خلأ کودکی این آقا ارضا بشه و دقیقاً به همین دلیل به این خانوم علاقمند میشن.

وقتی که با هم ازدواج می کنن، این توجه توأم با محبت همچنان از سمت اون خانوم به سمت این آقا جاری بوده. البته این آقا هم توجه و محبت همسرشون رو بی جواب نمی گذاشتن.

بعد از چند سال که صاحب فرزندی میشن. شرایط اقتصادی خانواده به سمتی پیش میره که اون خانوم تصمیم می گیره در یک شرکت مشغول به کار بشه. از اونجایی که این شرکت متعلق به پدر این خانوم بوده، این آقا هیچ گونه مخالفتی نمی کنه.

با اشتغال اون خانوم، به مرور زمان میزان و کیفیت توجه نسبت به این آقا کاهش پیدا می کنه و این موضوع رفته رفته باعث میشه که مجدداً خلأ درونی این آقا طغیان بکنه.

بعد از مدتی این آقا نسبت به سرکار رفتن همسرشون گلایه می کنه. حتی طبق فرمایش خود این آقا، ایشون دلیل ناراحتیشون رو هم به همسرشون اعلام می کنن. به

ایشون میگن که:

“تو دیگه مثل قبل به من رسیدگی و توجه نمیکنی. زمان زیادی در روز رو سرکار هستی و بعد هم که بچه رو از خونه مادرتون میاری خونه دیگه به بچه رسیدگی می کنی و من کم ترین سهم رو در زندگیت دارم.”

این خانوم هم با شنیدن این حرفا، تصمیم می گیره که روزهای خاصی در هفته رو سرکار بره و همچنین بعضی از روزها، فرزندشون زمان بیشتری رو در خونه مادرشون بمونه.

با این عمل زیرکانه اون خانوم، میزان توجه و محبت نسبت به این آقا دوباره افزایش پیدا می کنه و به این ترتیب از یک خیانت زناشویی جلوگیری میشه.

همانطور که متوجه شدید، بسیاری از مردان به دلیل خلأهای شخصیتی که دارند به سادگی می توانند درگیر خیانت شوند.

در حقیقت این سبک از ازدواج ها که به ازدواج های سمی معروف اند، از پایه اشتباه هستند. چرا که معیار ازدواج صرفاً نوعی اعتیاد و وابستگی بوده تا عشق.

شما به عنوان یک خانوم اگر در یک زندگی مشترک هستید باید سعی کنید خلأهای همسرتان را شناسایی کرده و با تدبیر صحیح آن ها را ارضا کنید.

اکنون وقت آن است که با تعریف (آندروپوز) آشنا بشیم.

یائسگی مردانه با تغییرات هورمونی، فیزیولوژیک و شیمیایی که معمولاً در تمام مردان بین سنین ۴۰ تا ۵۵ سالگی رخ می‌دهد، شروع می‌شود. این تغییرات بر تمام جنبه‌های زندگی یک مرد تأثیر گذار است.

یائسگی مردانه (آندروپوز) و نقش آن در خیانت – حالات مرد بعد از خیانت

در طول پروسه یائسگی مردانه تمام جنبه‌های روحی، روانی، فردی و اجتماعی تغییر می کند.

علائم یائسگی مردانه (آندروپوز):

من یک بازنده ام!!!

یکی از ویژگی های مردان در این دوره، صرف نظر از موفقیت هایی که در زندگی به دست آورده اند، احساس شکست است. احساس می‌کنند در تمامی جنبه‌ های زندگی‌ شان شکست خورده‌اند.

از آنجایی که توان جنسی و فیزیکی آن ها در حال افت است، هسته مرکزی مردانگی‌ شان ضعیف شده و به همین دلیل دچار افسردگی می‌شوند.

همین جاست که به مرور در صورت عدم مراقبت و توجه، ریشه های خیانت به تدریج شعله می گیرند.

بدترین درد برای یک مرد این است که از درون احساس بازنده بودن کند. آن وقت برای پر کردن این خلأ دست به تصمیمات عجیبی می زند که گاهی می تواند خیانت باشد.
او با هر روشی که شده می خواهد به خودش ثابت کند که هنوز زندگی را نباخته و هنوز هم به لحاظ ظاهری و عاطفی زیبا و جذاب است.

تذکر: دقت داشته باشید که مردان در طول این دوره به هیچ عنوان متوجه شرایط خود نیستند و هرگز احساس افسردگی را جدی نمی گیرند. دقیقاً به همین دلیل هم هست که از مراجعه به پزشک متخصص خودداری می کنند.

همانطور که تا اینجای کار متوجه شده اید، پس از روشن شدن هریک از حالات مرد بعد از خیانت شما باید به ابعاد دیگری از این خیانت نظیر کودکی فرد، بحران میانسالی و … نیز دقت کنید.

به خاطر داشته باشید؛ خیانت به همسر یک بیماری است که اگر شما به عنوان یک خانوم بتوانید آن را بپذیرید و شوهر خودتان را در پروسه سخت درمان همراهی کنید، شاید بتوان دوباره زندگی مشترک را به شیرینی روزهای آشنایی تبدیل کرد.

امنیت و آزادی…

در آسیب های خیانت زناشویی، بزرگترین ضربه ای که خیانت یک مرد به همسرش می زند، گرفته شدن احساس امنیت و آزادی از خانوم است.

“زندان بان خودش زندانی تر است”

خانومی که کنترل همسرش را به دست می گیرد، چون کنترل خودش را به رفتار غیر قابل پیش بینی طرف مقابل گره زده، خودش بیشتر در حال کنترل است. این همان عدم احساس امنیت و آزادی است.

گاهی می توان با بررسی دقیق شرایط فرد خیانتکار او را مورد بهبود قرار داد.

البته این موضوع به شرایط زیر وابسته است:

امّا یک سؤال مهم:

آیا وقتی با خیانت مواجه شدیم باید طلاق بگیریم؟

به راستی بعد از خیانت همسر چه کنیم؟!!!

تحقیقات انسان شناسی نشان می دهد که:

آدمی که یک بار یک کاری را انجام داده، احتمال اینکه آن کار را مجدداً انجام دهد، در مقام مقایسه با خود آن فرد اگر قبلاً آن کار را نکرده باشد بیشتر است.

بنابراین اگر کسی خیانت کرده است، زمینه و مایه خیانت را همچنان دارد.

بیشتر افرادی که به آن ها خیانت شده و دوباره به زندگی مشترک برگشتند، بعد از ۳ سال مجدداً رابطه را تحت تأثیر همان خیانت برای همیشه ترک کردند.

بسیاری از خانوم ها فرزند یا فرزندان خود را برای خودداری از طلاق بهانه می کنند. امّا شما به عنوان یک مادر این را باید بدانید که؛ اگر جو خانه مدام تحت تأثیر خیانت صورت گرفته متشنج است، فرزند شما نه تنها بهره ای از این زندگی مشترک نخواهد برد بلکه کودکی او تحت تأثیر خیانت پدرش قرار می گیرد و در بزرگسالی اثرات خود را نشان خواهد داد.

بنابراین دقت داشته باشید فرزند شما در یک زندگی خیانت دیده بیشتر از هر موقعی نیاز به مراقبت دارد. پس در مدیریت شرایط بعد از خیانت سعی کنید قوی عمل کنید و با طی کردن پروسه صحیح بهترین تصمیم را بگیرید.

امّا شما به عنوان یک خانوم خیانت دیده چه باید بکنید؟ باید بمانید یا بروید؟

در حقیقت ماهیت سؤال بالا این است که آیا ببخشم یا خیر؟

در پاسخ باید عرض کنم که؛ شما زمانی حق بخشیدن خیانت را دارید که مطمئن بشید همسر شما آدم قبلی نیست.

بنابراین اگر همسر شما سیستم حسی، احساسی، باورها، اعتقادات، تفکر و تصمیم گیری هایش همچنان مشابه قبل است، احتمال تکرار خیانت وجود دارد.

امّا اگر فرد خیانتکار پس از آنکه شما متوجه خیانت او شده اید از کلماتی مانند، ببخشید، متأسفم، پشیمانم و … استفاده کرد؛ در بسیاری از شرایط به این معناست که:

چرا بیشتر مواظب نبودم که دستم رو نشه!!!

در واقع او از خیانت خود ناراحت نیست، از اینکه شما فهمیدید ناراحت است.

در هر بار بخشش، فردی که قربانی خیانت شده است مسئولیتی پیدا می کند مبنی بر اینکه؛ به سادگی و سهولت به موضوعات مطرح شده از طرف شریک عاطفی خود نگاه نکند.

شاید اکنون برای شما این سؤال ایجاد شده باشد که:

ابتدا باید ریشه خیانت مشخص شود و با توجه به آن در شما و همسرتان تغییراتی به لحاظ رفتاری و روانی ایجاد گردد.

چطور بفهمیم فردی که خیانت کرده دوباره آن را تکرار نخواهد کرد – حالات مرد بعد از خیانت

در حقیقت شما و همسرتان باید نزد یک مشاور رفته و پس از آنکه مشاور متوجه ریشه اصلی خیانت شد؛ با فرد خیانتکار جلسات درمانی را شروع کند و به شما به عنوان فردی که قربانی خیانت شده است توصیه هایی را به لحاظ رفتاری ارائه کند.

تنها در این صورت است که احتمال خیانت به حداقل و یا صفر می رسد.

خوشحالم که تا انتهای مقاله (حالات مرد بعد از خیانت) با من همراه بودید. در صورتی که شما به عنوان یک خانوم نیاز به مشاوره در زمینه خیانت عاطفی دارید، می توانید فرم زیر را پر کرده تا برای شما وقت مشاوره تلفنی رزرو شود.

 

فرصت مشاوره تنها برای خانم ها می باشد

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

دیدگاه

آسا وکیل حاصل یک تیم حقوقی با تجربه با تفکری تحول گراست. این تیم حقوقی در سال 1397 با هدف ایجاد تحول جدّی در امور وکالت و مشاوره حقوقی پا به عرصه وب نهاد و تا به امروز در مسیر خود ثابت قدم بوده است. هدف تیم بزرگ آسا وکیل این است که در زمینه های مختلف حقوقی انتخاب اول افراد واقع شود.
ارتباط با ما : info@asavakil.ir


 

همواره در کنار شما خواهیم ماند – آسا وکیل

حالات مرد بعد از خیانت چه تغییراتی می کند؟

چگونه به خیانت همسر پی ببریم؟

این ها سؤالاتی هستند که بسیاری از کاربران از تیم روانشناسی آسا وکیل می پرسند. در همین راستا بنده تصمیم گرفتم که در قالب یک مقاله، به صورت جامع و همراه با ذکر جزئیات به این پرسش پاسخ دهم.

تذکر: هیچ یک از محتوای ارائه شده در این مقاله توجیهی بر خیانت نیست و بنده هرگز قصد توجیه خیانت را نداشته و نخواهم داشت. صرفاً قصد دارم به خانوم هایی که قربانی خیانت شده اند و یا احتمال این را می دهند؛ کمک کنم تا بتوانند دوباره زندگی فردی و یا مشترک خود را بازسازی کنند.

۴ ابزاری که زنان موفق جهت جلوگیری از خیانت مردان استفاده می کنندچگونه بعد از خیانت همسر رفتار کنیم

روابط عاطفی خود را زنده کنید – دریافت آموزش های تخصصی

نام و نام خانوادگی *

ایمیل *

تذکر: تا از خیانت همسر خود مطمئن نشدید، رفتاری ناشی از سوء ظن با وی نداشته باشید و او را چه از درون و چه در رفتار مورد قضاوت و شماتت قرار ندهید. حتی پس از آنکه متوجه خیانت او شدید سعی کنید در ابتدا به ریشه خیانت او پی ببرید.

ابتدا با تعریف خیانت آشنا بشیم…

فهرست این مقاله

به هرگونه رفتار و عملی که در صورت حضور شریک عاطفی تان از انجام آن اجتناب می کنید، خیانت زناشویی گفته می شود.

در حقیقت خیانت لزوماً به معنی برقراری رابطه جنسی نیست. بلکه سوء استفاده از اعتماد شریک عاطفی تان است.

بسیاری از خانوم ها بر این باورند که دلیل اصلی خیانت مردان مسائل جنسی است.

طبق گفته دکتر لوآن بریزندین (Louann Brizendine) که یکی از بهترین روانشناسان و عصب شناسان در دانشگاه کالیفرنیاست، مردان در هر ۵۲ ثانیه یک بار به مسائل جنسی فکر می کنند.

امّا تحقیقات صورت گرفته در مورد خیانت مردان، این موضوع را نشان می دهد که ریشه اصلی خیانت در مردان، نارضایتی عاطفی است، نه مسائل جنسی نظیر تنوع طلبی.

شرح دقیق این تحقیقات که به شکل گسترده روی مردان خیانتکار صورت گرفته؛ به شکل زیر است:

همانطور که مشاهده می کنید، نارضایتی جنسی تنها ۸% در خیانت مردان تأثیر گذار است.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که مردان اغلب دنبال یک رابطه جنسی فوق العاده نیستند. بلکه در یک زندگی مشترک خواهان یک رابطه عاطفی عمیق هستند.

طبیعی هم هست. چرا که مردان زمانی واقعاً از رابطه جنسی لذت می برند که به فرد مقابلشان به لحاظ عاطفی علاقه زیادی داشته باشند.

خیلی از خانوم ها وقتی که با این واقعیت مواجه می شوند، از من می پرسند که:

۱٫ فقدان شرایط لازم برای بحث در مورد عواطف و احساسات واقعی مان
۲٫ فقدان ارزش ها و علایق مشترک میان من و خانومم
۳٫ زود رنج بودن خانومم و پرخاشگری وی هنگام بروز مشکلات عادی
۴٫ عدم احساس برنده بودن وقتی که در خانه و در کنار خانومم هستم
۵٫ عدم توجه و قدردانی خانومم نسبت به کارهای کوچک و بزرگی که انجام می دهم (مهم ترین عامل نارضایتی عاطفی در مردان)

با توجه به این توضیحات، از شما به عنوان یک خانوم خواهش دارم که باور غلطی که در مورد مردان ساخته اید را فراموش کنید. آن ها فقط درگیر رابطه جنسی نیستند.
ساده ترین و در عین حال واقعی ترین دلیلی که برای این منظور می توان ارائه کرد این است که؛ مردان متأهل ترجیح می دهند با فردی رابطه جنسی داشته باشند که به لحاظ عاطفی به شدت با او درگیر هستند.

حال با این مقدمه بپردازیم به اصل موضوع، یعنی حالات مرد بعد از خیانت.

تذکر: هیچ یک از موارد گفته شده قطعی نمی باشد. امّا در اکثر مواردی که شاهد خیانت مردان بوده ام، علائم همین ها بوده است.

بسیاری از خانوم ها در این مورد دچار اشتباه می شوند. کاهش روابط جنسی نسبت به گذشته لزوماً به معنای خیانت نیست. بلکه باید به لحاظ سنی و شرایط فکری هم فرد مورد بررسی قرار گیرد.

روابط جنسی شما نسبت به گذشته کمتر شده – حالات مرد بعد از خیانت

اجازه بدید برای هریک مثال های واقعی ذکر کنم:

به لحاظ سنی:
مردان معمولاً در سنین میانسالی برای مدت کوتاهی دچار اختلال نعوظ (آندروپوز) می شوند و بعد از گذشت مدتی این مسئله حل می شود. در طول این دوره مردان به دلیل اینکه از این مسئله شرم دارند، تمایلی به برقرار رابطه جنسی عمیق ندارند.

امّا متأسفانه بیشتر خانوم ها به دلیل عدم آگاهی از این موضوع، برداشت دیگری می کنند. آن ها تصور می کنند که همسرشان با خانوم دیگری رابطه دارد و از همین رو میل جنسی وی کاهش پیدا کرده است!!!

امّا این مسئله اصلاً صحت ندارد و این رفتارهای تند به سادگی می تواند بذر شک و تردید را بکارد و کام زندگی را برای هر دو طرف تا آنجایی تلخ کند که به طلاق و جدایی کشیده شود.

بنابراین توصیه می کنم پیش از هرگونه قضاوتی، ابتدا سعی کنید با خود فرد ارتباط برقرار کنید و به ریشه ماجرا پی ببرید.

تذکر: در ادامه مقاله به صورت مفصل پیرامون (آندروپوز) صحبت خواهم کرد.

به لحاظ شرایط فکری:

طبیعت مردان به گونه ای است که تمام ماهیت خودشان را در موفقیت شغلی تعریف می کنند. در صورتی که شرایط شغلی مطابق میل آن ها نباشد و یا درآمد کافی نداشته باشند؛ این مسئله به شکل یک دغدغه فکری بروز می کند.

شاید برای شما به عنوان یک خانوم جالب باشد که بدانید، دغدغه ایجاد شده ناشی از مشکلات کاری به اندازه ای روی مردان تأثیر گذار است که آن ها اغلب حتی فکر رابطه جنسی هم به ذهنشان خطور نمی کند.

تذکر: در این قسمت مردان به ۲ دسته تقسیم می شوند.

۱٫ مردانی که با بروز مشکلات فکری در زمینه کاری، میزان رابطه جنسی شان بیشتر می شود.
۲٫ مردانی که با بروز مشکلات فکری ناشی از کار، میزان رابطه جنسی آن ها کاهش می یابد.چگونه بعد از خیانت همسر رفتار کنیم

این که همسر شما در کدام یک از این دو گروه جای می گیرد، کاملاً به میزان اعتماد به نفس وی برای مواجه با مشکلات کاری وابسته است. اینکه آیا فرد خودش را در حل آن مشکلات توانمند میبیند یا ضعیف؟!

معمولاً اگر مرد خودش را در حل مشکلات کاری ایجاد شده توانمند ببیند، میزان رابطه جنسی وی کم شده و تمام تلاش خود را می کند تا آن مشکل را به طور کامل برطرف کند.

امّا اگر مرد زندگی شما در حل مشکلات کاری ایجاد شده، خود را ناتوان ببیند و احساس کند که کنترل کارها از دست او خارج شده است، سعی می کند این تنش فکری را با افزایش تعداد دفعات رابطه جنسی از خودش دور کند.

بنابراین شما به عنوان یک خانوم باید کاهش تعداد رابطه جنسی را نسبت به گذشته به عنوان یک زنگ خطر تلقی کنید و پیش از آنکه اتفاقی رخ دهد، اقدامات لازم را انجام دهید.

یک توصیه مهم. سعی کنید با مراجعه به یک تراپیست تعداد دفعات مناسب رابطه جنسی ویژه خود را پیدا کنید و به طور منظم در طول هفته به آن بپردازید.

طی تحقیقات صورت گرفته، ۵۵% از مردان مدت زمان زیادی در خارج از خانه بودن را عامل شروع خیانت و یکی از حالات مرد بعد از خیانت می دانند.

اگر متوجه شدید که همسرتان نسبت به گذشته، زمان کمتری را در خانه و در کنار شما سپری می کند، وقت آن است که علت را از خود او جویا بشید.

این زنگ خطر نشان دهنده این مسئله است که همسر شما در محیط خانه اوقات خوشی را به لحاظ عاطفی سپری نمی کند. دقیقاً به همین دلیل است که نسبت به گذشته دنبال بهانه های بیشتری است تا بتواند زمان خود را در خارج از خانه سپری کند.

نکته: به عنوان یک خانوم باید بدانید که؛ مردان تمایل دارند در محیطی بمانند و زمان خود را در کنار کسی بگذرانند که به آن ها احساس برنده بودن بدهد.

مردان در این حالت نسبت به تمام جنبه های رفتاری شما انتقاد می کنند. این انتقاد ها دو معنی متفاوت دارد.

امّا چرا مردان خیانتکار با این که در حال انجام این عمل زشت هستند، باز هم به خودشان اجازه می دهند که همسرشان را مورد انتقاد قرار دهند؟!

پاسخ ساده است. هیچ انسانی چه خانوم و چه آقا، به لحاظ فطری هیچ گونه تمایلی به خیانت ندارد. دقیقاً به همین دلیل است که احساس گناه بعد از خیانت تا ابد فرد خیانتکار را رها نمی کند.

وقتی مردی خیانت می کند و حال خوبی را به دلیل رفتارهای عاطفی نفر سوم در کنار وی تجربه می کند، با خودش می گوید:

“ای کاش همسر منم همین رفتارها رو داشت تا من مجبور به خیانت نمی شدم.”

بنابراین وقتی که با شما به عنوان همسرشان رو به رو می شوند؛ برای اینکه اون حال خوب را بتوانند در کنار شما تجربه کنند، شما را به باد انتقاد می گیرند تا به این وسیله بتوانند شما را تغییر دهند.

نتیجه این که؛ انتقادهای مردان با وجود اینکه جنبه های مخرب زیادی به لحاظ عاطفی روی یک خانوم دارد، امّا با این حال فرصتی است تا شما بتوانید به خلأهای رفتاری خود در زندگی مشترک پی ببرید و بفهمید که درد واقعی همسرتان دقیقاً چیست.

انتظاری بیش از این هم نباید داشت. فردی که برای رهایی از محیط خانه و رفتارهایی که با وی می شود در جستجوی حال خوب در بیرون از خانه است، طبیعتاً دوست ندارد در بیرون از خانه هم افرادی که در منزل حاضر هستند، از جمله شما که همسرش هستید با او ارتباط بگیرید و خلوتش را خراب کنید.

تلفن او کمتر در دسترس است – حالات مرد بعد از خیانت

توصیه من به شما این است که؛ هنگام مواجه شدن با این رفتار مردان، سعی کنید از او خرده نگیرید و کنکاش نکنید که چرا تماس های منو پاسخ نمیدی یا دیر پاسخ میدی؟!

چرا که ممکن است او هنوز در آستانه خیانت باشد، نه اینکه واقعاً پای نفر سومی در میان باشد.

در این شرایط تماس های شما باید دارای ۲ ویژگی زیر باشد:

گاهی مردان از توانمندی ها، جسارت ها و یا حتی موفقیت های یک خانوم با شما صحبت می کنند. این خانوم می تواند همکار آن ها باشد و یا اینکه یکی از بستگان شما و یا همسرتان باشد. حتی این خانوم می تواند همسر دوست او باشد.

از آن جایی که افراد معمولاً روابطی را که جدی نیست فاش می کنند؛ پس می توان نتیجه گرفت که او هنوز رابطه ای جدی با خانومی که در موردش صحبت می کند، ندارد.

امّا شما باید آگاهانه عمل کنید و سعی کنید با شناسایی احساسات درونی همسرتان، زندگی خود را بیش از پیش استحکام بخشید.

اکنون که با حالات مرد بعد از خیانت آشنا شدید، وقت آن است که به ریشه های بیرونی خیانت بپردازم.

ابتدا با مفهوم (میانسالی) آشنا بشیم:

“عبور از جوانی”

این مفهوم نه تنها برای مردان، بلکه برای بسیاری از خانوم ها نیز ناامید کننده است. اینکه فرد خودش را در شرایطی میبیند که در حال از دست دادن زیبایی و هیجانات جوانی است؛ به طور ناخودآگاه وی را ترغیب به انجام کارهایی می کند که تا به حال تجربه نکرده است.

بسیاری از مردان زمانی که به میانسالی می رسند؛ این احساس به آن ها دست می دهد که از زندگی گذشته شان به اندازه کافی لذت نبرده اند. از این رو تلاش می کنند تا یک بار دیگر به خود ثابت کنند که هنوز شور و شوق جوانی را دارند.

برای این مسئله دست به کارهای مختلفی نظیر رفتن به یک باشگاه بدنسازی و … می زنند.

شاید شما هم شنیده باشید که بعضی از مردان می گویند:

“جوونی نکردیم”

به همین دلیل گاهی شاهد این مسئله هستم که خانوم هایی با رده سنی ۳۶ تا ۴۵ سال از خیانت همسرانشان صحبت می کنند.

بحران میانسالی در مردان، مشابه وقتی است که آن ها به سن بلوغ رسیده اند. تفاوتی که وجود دارد این است که؛ در بحران میانسالی برخلاف وقتی که به سن بلوغ می رسند، افسرده تر و آرام تر می شوند.

توصیه می کنم در صورتی که همسر شما در میانسالی قرار دارد، بازه سنی (۴۰ تا ۶۰ سال) سعی کنید بیشتر از هر موقع دیگری به وی توجه کنید.

اصلاً به گونه ای رفتار نکنید که او به این تصور از خودش برسد که به فردی خیلی چروکیده تبدیل شده است.

امّا توصیه دوم. با رسیدن به دوره میانسالی همراه با همسرتان نزد یک روانشناس بروید تا او بتواند شما و همسرتان را در گذر ایمن از این بحران راهنمایی کند.

ریشه بسیاری از خیانت هایی که در طول زندگی مشترک رخ می دهد را می توان در کودکی افراد جستجو کرد.

اجازه بدهید نتیجه یکی از تحقیقاتی که روی مردان خیانتکار و متعهد صورت گرفته است را اعلام کنم تا شوکه شوید:

وقتی پسر بچه ای در خانواده ای رشد می کند که در فرهنگ آن خانواده خیانت امری عادی است؛ در بزرگسالی هم افکارش پیرامون همین موضوع شکل می گیرد. حتی ممکن است این موضوع به عنوان یک سبک زندگی برای آن پسر بچه تلقی شود.

اگر نگاهی به فرزندان طلاق بکنیم، می بینیم که اکثر این بچه ها نیز در آینده درگیر طلاق و جدایی می شوند. بنابراین ما نمی توانیم از گذشته افراد به سادگی عبور کنیم.

والدین شوهر شما و یا حتی اگر خواهر و برادر بزرگتری دارد، درست یا غلط الگوی او بوده اند.

به عنوان مثال اگر پدر شوهر شما به همسرش خیانت می کرده است، خواه ناخواه به پسرش نیز درس هایی در مورد خیانت داده است.

در مقابل اگر پدر شوهر شما مردی متعهد بوده باشد، همسر شما نیز درس های ارزشمندی را یاد گرفته. درس هایی که قطعاً روی رفتار وی در زندگی مشترک با شما تأثیر گذار است.

اولین توصیه ای که برای شما دارم این است که؛ سعی کنید در مورد خانواده همسرتان اطلاعات بیشتری به دست آورید. اگر پدر شوهر شما در زندگی مشترک انحرافی داشته است، بررسی کنید که همسر شما در آن موقع چند ساله بوده و انحراف پدر شوهر شما تا چه مدت به طول انجامیده است.

درست است که شما تحت هیچ شرایطی نمی توانید گذشته همسر خود را تغییر دهید، امّا با آگاهی از گذشته او می توانید با موضوع خیانت وی راحت تر برخورد کنید و برای ایجاد تغییرات مثبت در زندگی مشترک خود، زمان بیشتری را با او صرف کنید.

اشتباه بزرگی که بیشتر خانوم ها پس از آگاهی از گذشته نه چندان خوب همسرشان که مربوط به والدین آن ها است مرتکب می شوند این است که؛ تحت تأثیر خیانتی که به آن ها شده است، آن گذشته را بارها و بارها مانند چکشی تو سر همسرشان می زنند و او را مشابه سازی می کنند.

مثلاً می گویند: تو هم مثل پدرت (یا برادرت) یک خیانتکاره … هستی!!!

گفتن این جملات صرفاً باعث می شود که او در مقابل شما بایستد و از پدر و خانواده اش حمایت کند. در این شرایط، هم احترام شما پایمال شده است و هم شما از همسرتان به دلیل اینکه به اشتباهات پدر و مادر خود آگاه است و باز هم از آن ها دفاع می کند، به شدت عصبانی خواهید شد.

شما می توانید با صحبت در مورد رفتارهای درست و غلط پدر و مادرها در دوران کودکی بحث را شروع کنید و کم کم بحث را به سمت کودکی خودتان و همسرتان ببرید.

تذکر: هر اندازه کم تر قضاوت کنید و شنونده بهتری باشید، فرد مقابل شما راحت تر و با احساس امنیت بیشتری با شما صحبت خواهد کرد. فقط با سکوت مطلق و تنها با حرکات سر و زبان بدن نشان دهید که دارید با دقت به حرفای او گوش می کنید.

امّا توصیه دومی که برای شما خانوم محترم دارم:

حتی اگر احتمال خیانت را خیلی کم می دانید باز هم سعی کنید با دقت و زیرکی در مورد زندگی مشترک پدر و مادر همسرتان با او صحبت کنید. امّا تحت هیچ شرایطی قضاوت نکنید.

پس از آنکه مطمئن شدید رفتار امروز همسرتان تحت تأثیر کودکی او می باشد، به او کمک کنید تا بتواند باورها و آموخته های کودکی خود را بازسازی کند و قربانی بی تدبیری پدر و مادر خود نباشد.

قطعاً تا اینجای کار متوجه شده اید که خیانت به همسر به عنوان یک بیماری دارای ریشه هایی بسیار عمیق می باشد. واقعیت این است که هیچ خانوم و آقایی در ذات خودش علاقه ای به خیانت ندارد.

درست است که ما در انتخاب اعضای خانواده ای که در آن به دنیا می آییم نقشی نداریم. امّا می توانیم اعضای خانواده ای که در جامعه می خواهیم بینشان زندگی کنیم را خودمان انتخاب کنیم.

نقش همکاران، آشنایان و جامعه دوستان در خیانت مردان – حالات مرد بعد از خیانت

قطعاً شما هم می دانید که؛ ما چیزی فراتر از ۵ نفر از نزدیک ترین افراد زندگی مان نیستیم.

این موارد را ذکر کردم تا نقش مهم همکاران، جامعه دوستان و اقوام در خیانت مردان را به شما گوشزد کنم.

زندگی های مشترک عالی و مستحکم زیادی را دیده ام که تحت تأثیر ارتباط یکی از زوجین با یک دوستی که خیانت برای او تبدیل به یک روزمره شده است، دچار از هم پاشیدگی شده.

در صورتی که شوهر شما دوستی دارد که دچار انحرافات عاطفی نظیر خیانت به همسر است، به شما توصیه می کنم از همسرتان درخواست کنید که برای آرامش و امنیت عاطفی شما، او را تنها در خانه خودتان ملاقات کند و یا تا حد امکان دیدارهای خود را با او کمرنگ و کوتاه کند. مخصوصاً اگر آن دوست صمیمی، مجرد است.

ممکن است همسر شما با ذات خیانت به طور کامل مشکل داشته باشد. امّا حضور افرادی که سعی می کنند او را از جزئیات خیانت های خود آگاه کنند، گاهی می تواند یک محرک قوی برای همسرتان باشد.

شما به عنوان یک خانوم باید سعی کنید ارتباط خود و همسرتان را با زوج هایی که یک الگوی وفادار هستند، بیشتر کنید. در این شرایط شما و همسرتان تحت تأثیر آن فضای سالم، به خوبی می توانید به شیرینی حاصل از یک زندگی مبتنی بر تعهد و صداقت پی ببرید.

گاهی در میان اعضای خانواده همسرتان فردی وجود دارد (مثل برادر همسرتان) که همسرتان به شدت او را دوست داشته و رابطه عمیق و صمیمی با وی دارد. امّا شما متوجه می شوید که آن فرد درگیر خیانت و انحرافات عاطفی است.

خب در این شرایط برای نجات زندگی مشترک چه باید کرد؟!

با توجه به فرهنگی که میان ما ایرانیان وجود دارد، برای اینکه همسر شما تصور نکند که شما از ارتباط نزدیک او با خانواده اش دلخورید و یا از خانواده وی خیلی خوشتان نمی آید؛ بهترین کار این است که در مورد این ارتباط نزدیک و خطراتی که برای زندگی مشترک شما وجود دارد، سکوت کنید و از او بخواهید که همراه شما نزد یک مشاور بیاید.

مشاور به عنوان یک متخصص به صورت کاملاً دقیق، همسر شما را از خطراتی که ارتباطش با آن عضو خانواده برای زندگی مشترک شما بوجود می آورد آگاه می کند.
این اقدام سنجیده و آگاهانه موجب تخریب شما نشده و همسر شما هم گاردی نخواهد گرفت و قطعاً سعی می کند که آن ارتباط را کم رنگ تر و یا با دقت عمل بیشتری پیش ببرد.

با یک داستان واقعی شروع می کنم…

یکی از کاربران آقایی بودن که از کودکی خلأ محبت و توجه داشتن.

ایشون وقتی که با همسرشون آشنا میشن، توجه و محبت ویژه ای رو از طرف اون خانوم دریافت می کنن.

این توجه و محبت به تدریج باعث میشه که خلأ کودکی این آقا ارضا بشه و دقیقاً به همین دلیل به این خانوم علاقمند میشن.

وقتی که با هم ازدواج می کنن، این توجه توأم با محبت همچنان از سمت اون خانوم به سمت این آقا جاری بوده. البته این آقا هم توجه و محبت همسرشون رو بی جواب نمی گذاشتن.

بعد از چند سال که صاحب فرزندی میشن. شرایط اقتصادی خانواده به سمتی پیش میره که اون خانوم تصمیم می گیره در یک شرکت مشغول به کار بشه. از اونجایی که این شرکت متعلق به پدر این خانوم بوده، این آقا هیچ گونه مخالفتی نمی کنه.

با اشتغال اون خانوم، به مرور زمان میزان و کیفیت توجه نسبت به این آقا کاهش پیدا می کنه و این موضوع رفته رفته باعث میشه که مجدداً خلأ درونی این آقا طغیان بکنه.

بعد از مدتی این آقا نسبت به سرکار رفتن همسرشون گلایه می کنه. حتی طبق فرمایش خود این آقا، ایشون دلیل ناراحتیشون رو هم به همسرشون اعلام می کنن. به

ایشون میگن که:

“تو دیگه مثل قبل به من رسیدگی و توجه نمیکنی. زمان زیادی در روز رو سرکار هستی و بعد هم که بچه رو از خونه مادرتون میاری خونه دیگه به بچه رسیدگی می کنی و من کم ترین سهم رو در زندگیت دارم.”

این خانوم هم با شنیدن این حرفا، تصمیم می گیره که روزهای خاصی در هفته رو سرکار بره و همچنین بعضی از روزها، فرزندشون زمان بیشتری رو در خونه مادرشون بمونه.

با این عمل زیرکانه اون خانوم، میزان توجه و محبت نسبت به این آقا دوباره افزایش پیدا می کنه و به این ترتیب از یک خیانت زناشویی جلوگیری میشه.

همانطور که متوجه شدید، بسیاری از مردان به دلیل خلأهای شخصیتی که دارند به سادگی می توانند درگیر خیانت شوند.

در حقیقت این سبک از ازدواج ها که به ازدواج های سمی معروف اند، از پایه اشتباه هستند. چرا که معیار ازدواج صرفاً نوعی اعتیاد و وابستگی بوده تا عشق.

شما به عنوان یک خانوم اگر در یک زندگی مشترک هستید باید سعی کنید خلأهای همسرتان را شناسایی کرده و با تدبیر صحیح آن ها را ارضا کنید.

اکنون وقت آن است که با تعریف (آندروپوز) آشنا بشیم.

یائسگی مردانه با تغییرات هورمونی، فیزیولوژیک و شیمیایی که معمولاً در تمام مردان بین سنین ۴۰ تا ۵۵ سالگی رخ می‌دهد، شروع می‌شود. این تغییرات بر تمام جنبه‌های زندگی یک مرد تأثیر گذار است.

یائسگی مردانه (آندروپوز) و نقش آن در خیانت – حالات مرد بعد از خیانت

در طول پروسه یائسگی مردانه تمام جنبه‌های روحی، روانی، فردی و اجتماعی تغییر می کند.

علائم یائسگی مردانه (آندروپوز):

من یک بازنده ام!!!

یکی از ویژگی های مردان در این دوره، صرف نظر از موفقیت هایی که در زندگی به دست آورده اند، احساس شکست است. احساس می‌کنند در تمامی جنبه‌ های زندگی‌ شان شکست خورده‌اند.

از آنجایی که توان جنسی و فیزیکی آن ها در حال افت است، هسته مرکزی مردانگی‌ شان ضعیف شده و به همین دلیل دچار افسردگی می‌شوند.

همین جاست که به مرور در صورت عدم مراقبت و توجه، ریشه های خیانت به تدریج شعله می گیرند.

بدترین درد برای یک مرد این است که از درون احساس بازنده بودن کند. آن وقت برای پر کردن این خلأ دست به تصمیمات عجیبی می زند که گاهی می تواند خیانت باشد.
او با هر روشی که شده می خواهد به خودش ثابت کند که هنوز زندگی را نباخته و هنوز هم به لحاظ ظاهری و عاطفی زیبا و جذاب است.

تذکر: دقت داشته باشید که مردان در طول این دوره به هیچ عنوان متوجه شرایط خود نیستند و هرگز احساس افسردگی را جدی نمی گیرند. دقیقاً به همین دلیل هم هست که از مراجعه به پزشک متخصص خودداری می کنند.

همانطور که تا اینجای کار متوجه شده اید، پس از روشن شدن هریک از حالات مرد بعد از خیانت شما باید به ابعاد دیگری از این خیانت نظیر کودکی فرد، بحران میانسالی و … نیز دقت کنید.

به خاطر داشته باشید؛ خیانت به همسر یک بیماری است که اگر شما به عنوان یک خانوم بتوانید آن را بپذیرید و شوهر خودتان را در پروسه سخت درمان همراهی کنید، شاید بتوان دوباره زندگی مشترک را به شیرینی روزهای آشنایی تبدیل کرد.

امنیت و آزادی…

در آسیب های خیانت زناشویی، بزرگترین ضربه ای که خیانت یک مرد به همسرش می زند، گرفته شدن احساس امنیت و آزادی از خانوم است.

“زندان بان خودش زندانی تر است”

خانومی که کنترل همسرش را به دست می گیرد، چون کنترل خودش را به رفتار غیر قابل پیش بینی طرف مقابل گره زده، خودش بیشتر در حال کنترل است. این همان عدم احساس امنیت و آزادی است.

گاهی می توان با بررسی دقیق شرایط فرد خیانتکار او را مورد بهبود قرار داد.

البته این موضوع به شرایط زیر وابسته است:

امّا یک سؤال مهم:

آیا وقتی با خیانت مواجه شدیم باید طلاق بگیریم؟

به راستی بعد از خیانت همسر چه کنیم؟!!!

تحقیقات انسان شناسی نشان می دهد که:

آدمی که یک بار یک کاری را انجام داده، احتمال اینکه آن کار را مجدداً انجام دهد، در مقام مقایسه با خود آن فرد اگر قبلاً آن کار را نکرده باشد بیشتر است.

بنابراین اگر کسی خیانت کرده است، زمینه و مایه خیانت را همچنان دارد.

بیشتر افرادی که به آن ها خیانت شده و دوباره به زندگی مشترک برگشتند، بعد از ۳ سال مجدداً رابطه را تحت تأثیر همان خیانت برای همیشه ترک کردند.

بسیاری از خانوم ها فرزند یا فرزندان خود را برای خودداری از طلاق بهانه می کنند. امّا شما به عنوان یک مادر این را باید بدانید که؛ اگر جو خانه مدام تحت تأثیر خیانت صورت گرفته متشنج است، فرزند شما نه تنها بهره ای از این زندگی مشترک نخواهد برد بلکه کودکی او تحت تأثیر خیانت پدرش قرار می گیرد و در بزرگسالی اثرات خود را نشان خواهد داد.

بنابراین دقت داشته باشید فرزند شما در یک زندگی خیانت دیده بیشتر از هر موقعی نیاز به مراقبت دارد. پس در مدیریت شرایط بعد از خیانت سعی کنید قوی عمل کنید و با طی کردن پروسه صحیح بهترین تصمیم را بگیرید.

امّا شما به عنوان یک خانوم خیانت دیده چه باید بکنید؟ باید بمانید یا بروید؟

در حقیقت ماهیت سؤال بالا این است که آیا ببخشم یا خیر؟

در پاسخ باید عرض کنم که؛ شما زمانی حق بخشیدن خیانت را دارید که مطمئن بشید همسر شما آدم قبلی نیست.

بنابراین اگر همسر شما سیستم حسی، احساسی، باورها، اعتقادات، تفکر و تصمیم گیری هایش همچنان مشابه قبل است، احتمال تکرار خیانت وجود دارد.

امّا اگر فرد خیانتکار پس از آنکه شما متوجه خیانت او شده اید از کلماتی مانند، ببخشید، متأسفم، پشیمانم و … استفاده کرد؛ در بسیاری از شرایط به این معناست که:

چرا بیشتر مواظب نبودم که دستم رو نشه!!!

در واقع او از خیانت خود ناراحت نیست، از اینکه شما فهمیدید ناراحت است.

در هر بار بخشش، فردی که قربانی خیانت شده است مسئولیتی پیدا می کند مبنی بر اینکه؛ به سادگی و سهولت به موضوعات مطرح شده از طرف شریک عاطفی خود نگاه نکند.

شاید اکنون برای شما این سؤال ایجاد شده باشد که:

ابتدا باید ریشه خیانت مشخص شود و با توجه به آن در شما و همسرتان تغییراتی به لحاظ رفتاری و روانی ایجاد گردد.

چطور بفهمیم فردی که خیانت کرده دوباره آن را تکرار نخواهد کرد – حالات مرد بعد از خیانت

در حقیقت شما و همسرتان باید نزد یک مشاور رفته و پس از آنکه مشاور متوجه ریشه اصلی خیانت شد؛ با فرد خیانتکار جلسات درمانی را شروع کند و به شما به عنوان فردی که قربانی خیانت شده است توصیه هایی را به لحاظ رفتاری ارائه کند.

تنها در این صورت است که احتمال خیانت به حداقل و یا صفر می رسد.

خوشحالم که تا انتهای مقاله (حالات مرد بعد از خیانت) با من همراه بودید. در صورتی که شما به عنوان یک خانوم نیاز به مشاوره در زمینه خیانت عاطفی دارید، می توانید فرم زیر را پر کرده تا برای شما وقت مشاوره تلفنی رزرو شود.

 

فرصت مشاوره تنها برای خانم ها می باشد

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

دیدگاه

آسا وکیل حاصل یک تیم حقوقی با تجربه با تفکری تحول گراست. این تیم حقوقی در سال 1397 با هدف ایجاد تحول جدّی در امور وکالت و مشاوره حقوقی پا به عرصه وب نهاد و تا به امروز در مسیر خود ثابت قدم بوده است. هدف تیم بزرگ آسا وکیل این است که در زمینه های مختلف حقوقی انتخاب اول افراد واقع شود.
ارتباط با ما : info@asavakil.ir


 

همواره در کنار شما خواهیم ماند – آسا وکیل

خیانت در زندگی زناشویی یکی از تلخ ترین اتفاقات است. اگر حس می کنید همسرتان از کارش پشیمان است و دوست دارید زندگی تان را ادامه دهید، به این نکات توجه کنید

اگر توانستید از اتفاقی که افتاده بگذرید و همسرتان را ببخشید قلب خود را از خاطرات بد پاک کنید. به هیچ عنوان عجله نکنید. ابتدا باید تصمیم بگیرید می خواهید با هم زندگی کنید یا نه ؟برخی زخم ها به راحتی التیام پیدا نمی کند و احتمالا زخمی که شخصی از خیانت همسرش می خورد از جمله این زخم هاست. با این حال گاهی برخی از زو ج ها ترجیح می دهند به جای جداشدن از هم بعد از خیانت زندگی خود را مجددا بسازند و حتی روابطشان را قوی تر از قبل کنند.اگر حس می کنید همسرتان از کارش پشیمان است و دوست دارید زندگی تان را ادامه دهید، به این نکات توجه کنید:

بیشتر بدانید : این رفتارها به شما می گوید که همسرتان خیانت می کند یا نه !!

اگر این اتفاق تنها یك بار در زندگی شما پیش آمده و هیچ سابقه‌ای در گذشته شما ندارد، احتمال این‌كه بتوانید زندگی‌تان را ترمیم كنید و بعد از مدتی تلاش به شرایط عادی برگردید، كم نیست. خیانت موضوعی نیست كه به سادگی بتوان از كنارش گذشت اما شما می‌توانید امیدوار باشید همسری كه عمیقا از این موضوع ناراحت است، به خاطر سابقه درخشان زندگی‌تان از این اشتباه بگذرد. چگونه بعد از خیانت همسر رفتار کنیم

همیشه خیانت موضوعی بسیار دردناک است. برای یک زوج ساده نیست که بعد از خیانت کنار هم بمانند. آنها باید بنشینند و در مورد احساسساتشان صادقانه صحبت کنند و تا جای ممکن از خشونت بپرهیزند. 

 اولین چیزی که باید درک کنید این است که خیانت به همسر معمولاً نشان دهنده این است که مشکلی در رابطه یا ازدواج شما وجود دارد.هدفتان باید این باشد که مشکل را پیدا کنید تا وقتی شما و همسرتان از شوک اولیه این مشکل گذشتید، بتوانید تصمیم بگیرید که چطور می‌توانید مشکل را برطرف کنید. 

خودتان را سرزنش نكنید و مورد قضاوت قرار ندهید. شما پس از این ماجرا دچار احساسات متناقضی خواهید شد. ترس، خشم، انتقام، شك، بی‌اعتمادی، احساس حماقت و… از مواردی هستند كه ممكن است به سمت شما هجوم بیاورند. به‌خود زمان دهید كه از پس این احساسات بر بیایید و تصمیم درست را بگیرید. زندگی مشترك‌تان را با این احساسات مورد قضاوت قرار ندهید و پیش از آن‌كه از پس این تناقضات بر بیایید در مورد ماندن یا رفتن تصمیم نگیرید. 

به حرف های هم خوب گوش دهید و میان حرف دیگری نپرید. به هم احترام بگذارید و اجازه دهید مسایل کاملا روشن شود. فهمیدن به معنی پذیرفتن نیست. احساساتی مانند عصبانیت، شرم، ترس و گریه طبیعی بوده و جزو روندی است که باید طی شود. سعی کنید احساساتتان را بدون بی احترامی به هم و خشونت لفظی یا جسمی یا تهدید به ترک طرف مقابل بیان کنید. اگر قادر نیستید این کار را به تنهایی انجام دهید از یک روان شناس کمک بگیرید.

هر سوالی كه دوست دارید از او بپرسید. او موظف است تمامی ابهامات شما را برطرف كند و به سوالات‌تان پاسخ دهد. او باید اشتباهی كه مرتكب شده را بپذیرد و درصورت خواست همسرش، به تمامی سوالات او در این مورد پاسخ گوید و دست از پنهان‌كردن حقیقت بردارد. 

نکته : قلم و كاغذ بردارید و احساسات‌تان را بنویسید. هر آنچه در دل دارید و نمی‌توانید به زبان بیاورید، هر آنچه احساس می‌كنید بر سر زندگی‌تان آمده و هر تصمیمی كه فكر می‌كنید با گرفتنش آرام می‌شوید را بنویسید و سپس قلم را كنار بگذارید. 

پیش از آنكه به خانواده یا دوستان‌تان در این مورد بگویید خوب فكر كنید. شاید شما پس از مدتی تصمیم بگیرید این زندگی را حفظ كنید و آگاهی دیگران در مورد اتفاقی كه در زندگی‌تان افتاده، می‌تواند قضاوت‌شان را تا مدت‌ها نسبت به همسرتان تغییر دهد و این موضوع می‌تواند زندگی شما را با چالش‌های بیشتری روبه‌رو كرده و كینه‌ای نسبت به همسرتان ایجاد كند. 

اگر توانستید از اتفاقی که افتاده بگذرید و همسرتان را ببخشید قلب خود را از خاطرات بد پاک کنید. به هیچ عنوان عجله نکنید. ابتدا باید تصمیم بگیرید می خواهید با هم زندگی کنید یا نه ؟ دانستن دلیل خیانت همسر در این میان نقش اساسی بازی می کند. یا با مهربانی و قلبی پاک از هم جدا شوید یا با آگاهی و دانایی همدیگر را ببخشید و زندگی جدیدی را آغاز کنید. 

برخی از زوج ها بعد از خیانت یک طرف از برقراری رابطه زناشویی خودداری می کنند. اگر قصد ماندن کنار هم را دارید بهتر است بدانید هرچه برقراری رابطه زناشویی را به تعویق بیندازید، آغاز دوباره سخت تر می شود.البته باید پذیرفت که از سرگیری روابط با شخصی که به همسر خود خیانت کرده کار ساده ای نیست. باید قبول کرد که فردی که خیانت کرده، حرمتی را زیر پا گذاشته است و فردی که به او خیانت شده نیز احساس عصبانیت و مقاومت دارد و گمان می کند مورد علاقه همسر خود نبوده است، با این حال برقراری رابطه زناشویی می تواند به مرور زمان التیام بخش زخم ها باشد. 

بیشتر بدانید : رابطه زناشویی در کشورهای مختلف، از آمریکا تا کره

این‌ كه شما از پس این درد بربیایید به زمان احتیاج دارید. فكر نكنید‌‌ همان صمیمیت اولیه باید به سرعت به رابطه‌تان برگردد و گمان نكنید سلامت فكرتان را باید ظرف چند روز به دست بیاورید. هم شما و هم ارتباط‌تان به زمانی برای ترمیم شدن احتیاج دارید. 

آیا می توان خیانت را بخشید و آن را فراموش کرد؟ بخشیدن شاید اما این موضوع فراموش کردنی نیست. اگر پذیرفتید با عقل و قلب تان به زندگی مشترک ادامه دهید، سعی کنید طرف مقابل را ببخشید و فرصتی دوباره به او بدهید. 

اگر مدتی به ‌خود زمان داده‌اید و مشاوره و دیگر راهكار‌ها را هم امتحان كرده‌اید اما فكر می‌كنید دیگر نمی‌توانید در این رابطه بمانید باید به برخی موضوعات توجه كنید. منابع مالی، شرایط خانوادگی و اجتماعی خود را بررسی كنید. آیا زمان مناسبی برای جدایی است یا نیاز دارید مدتی دیگر به‌خود برای فراهم كردن شرایط لازم زمان دهید؟

بیشتر بدانید : ده دليل خيانت شوهر به همسر خود!؟

بیشتر بدانید : چگونه از شوهرم که به من خیانت کرده انتقام بگیرم؟

بیشتر بدانید : چهار سال پیش با مردی به همسرم خیانت کردم!

بیشتر بدانید : 8 دلیل که یک مرد به همسرش به راحتی خیانت می کند!!

بیشتر بدانید : این دسته از همسران بیشتر خیانت می کنند!!

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ seemorgh.com/lifestyleمنبع : tebyan.net

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

برخورد با خیانت مردان آن هم در لحظاتی که نمی‌دانید چگونه باید با ناراحتی و دلشکستگی خود کنار بیایید، کاری بسیار دشوار خواهد بود. متاسفانه امروزه بسیاری از زنان از طرف همسر خود مورد خیانت قرار می‌گیرند. این خانم‌ها گاه تصمیم به بخشش خیانت گرفته و به زندگی خود ادامه می‌دهند و گاه درخواست طلاق داده و تنها خواهان خارج شدن از آن زندگی هستند. در هر دو حالت اگر انتخاب خانم بر اساس احساسات صورت بگیرد، او را در معرض آسیب‌های مختلف قرار خواهد داد. افسردگی مهم‌ترین آسیبی است که این زنان را به خود گرفتار می‌کند. با آگاهی از روش‌های صحیح برخورد با خیانت مردان و کمک گرفتن از روانشناس می‌توانید بهترین تصمیم را در این مورد اتخاذ کنید.

 

 

ممکن است آن قدر به خاطر خیانت همسرتان دل شکسته باشید که طلاق را تنها راه برای مقابله بدانید. اما طلاق به دلیل خیانت همیشه پاسخی مناسب به بی وفایی همسر نیست. واقع بین باشید، اگر جدایی تصمیمی آخرتان است، می‌توانید تنهایی و بدون همسر زندگی کنید؟ اگر فرزندانی دارید، وضعیت آن‌ها چه می‌شود؟ درآمد و سرمایه ای برای رفع نیازهای مالی تان در اختیار دارید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه طلاق به دلیل خیانت کلیک کنید. چگونه بعد از خیانت همسر رفتار کنیم

هر چند طلاق آسیبی است که به سختی قابل جبران می‌باشد، اما تعداد زیادی از زوجین درگیر با مسئله خیانت توانسته‌اند این بحران را پشت سر گذاشته و گاه زندگی‌های بهتری را تشکیل دهند. بسیاری از ازدواج‌هایی که در آن‌ها خیانت رخ می‌دهد، با شرکت در جلسات مشاوره خانواده به ریشه مشکلات خود پی می‌برند. بدین صورت روابط زناشویی و عاطفی خود را تجدید کرده و تغییرات اساسی در زندگی خود می‌دهند.

 اگر با وجود خیانت هنوز به شوهرتان علاقه دارید، با دادن فرصتی دوباره از او بخواهید که با یکدیگر به درمان آسیب‌های خیانت بپردازد. باید برای بهبود رابطه، هم شما و هم شوهرتان صادقانه کار کنید. پس عوامل استرس را از بین ببرید و جو خانه را آرام نگه دارید؛ با جر و بحث هیچ مشکلی حل نمی‌شود. برای اطلاع بیشتر از درمان آسیب‌های خیانت کلیک کنید.

قدم اول ریشه یابی دلایل خیانت در مردان است. چرا که اگر زوج‌ها به دنبال علت‌های خیانت بگردند به راحتی می‌توانند آن عوامل را کاهش دهند. برای نجات و حفظ رابطه ای که از خیانت آسیب دیده، نیاز به همدلی هر دو نفر می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دلایل خیانت در مردان کلیک کنید. 

این که همسرتان به چه دلیل خیانت کرده بسیار اهمیت دارد. حرف زدن درباره علت خیانت به بهبود رابطه کمک می‌کند. اما همسر خیانتکار همیشه جزئیات را پنهان نگه می‌دارد زیرا او نگران پیچیده‌تر شدن مشکلات است. گفت و گو درباره داستان خیانت باعث مطرح شدن حرف‌هایی می‌شود که نه گوینده و نه شنونده تحمل شنیدن آن را ندارند. اما هرچه به مسئله پرداخته نشود مشکلات پیچیده‌تر خواهند شد. برای رسیدن به این مقصود، به نکات زیر توجه کنید:

خودتان را سرزنش نکنید. شاید فکر می‌کنید که از هم دور شده اید یا کار، تمام وقت شما را گرفته و زمان کافی برای همسرتان نگذاشته اید. اینها دلایلی هستند که به شما می‌گویند باید بیشتر بر روی رابطه تان کار کنید، اما باید بدانید که هیچ توجیهی برای خیانت وجود ندارد و شما هرگز نباید خود را بخاطر اشتباهات همسرتان مقصر بدانید.

خیانت مردان یک انتخاب آگاهانه در مواجه با مشکلات است. مسئله اینجاست که مردان خیانتکار برای پر کردن خلاهای خود به جای صحبت با همسر و مراجعه به روانشناس خیانت را انتخاب می‌کنند. برای آگاهی بیشتر در زمینه خیانت مردان کلیک کنید. 

از طرفی سرکوب کردن احساسات و بازگو نکردن دغدغه‌هایتان باعث می‌شوند که این احساسات سرکوب شده در آینده سر باز کنند ‌و باعث رنجش بیشتری شوند. پس سکوت نکنید و حرف دلتان را بزنید.

نکته: در صورتی که خیانت از طرف زن صورت گرفته است، توصیه می‌شود مقاله خیانت زنان را مطالعه نمایید. 

خواسته‌های خود را مطرح کنید. قبل از صحبت با همسرتان، با خود مشخص کنید که چه می‌خواهید بگویید. سریع مسئله خیانت را مطرح نکنید؛ اجازه دهید بداند که راهی برای جبران دارد. برای مثال رفتن به مشاوره خانواده را پیشنهاد دهید، کارهایی که می‌خواهید بکنید را با او در میان بگذارید. نیازی نیست که مانند یک همسر با او برخورد کنید، مثلا می‌توانید از او بخواهید تا زمان راحتی شما و از بین رفتن ناراحتی‌تان، در اتاق و کنار شما نخوابد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره خانواده کلیک کنید. 

مرد خیانتکار همیشه نگران این است که مبادا همسرش متوجه خیانت او شود. پس اگر متوجه شک شما شود، تمام نشانه‌ها را پاک خواهد کرد. اما متاسفانه دیر یا زود شما متوجه بی وفایی او شده و دلشکسته می‌شوید. اگر به همسر خود شک دارید نشانه‌های خیانت مردان را به روش‌های غیر مستقیم شناسایی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نشانه‌های خیانت مردان کلیک کنید. 

بیش از حد بر روی نفر سوم حساس نشوید. شاید سوالات زیادی در مورد زنی که شوهر شما جذب او شده برایتان به وجود بیاید، ممکن است بخواهید پروفایل او را چک کنید یا حتی او را ببینید. شاید فکر کنید که دانستن همه چیز در مورد این فرد بتواند به شما کمک کند تا بفهمید چه چیزی باعث خیانت همسرتان شده است؛ اما در واقع این کار هیچ پاسخی به شما نمی‌دهد، چه بسا که به درد و غم شما اضافه خواهد شد.

زمانی که متوجه خیانت همسرتان شدید حتما آزمایش بدهید؛ هر چند که شرم آور باشد. شما از بیماری‌هایی که تهدیدتان می‌کند بی خبر هستید، ضمنا با این کار شوهرتان سنگینی اعمال خود را بهتر درک می‌کند. حتی اگر قصد بخشیدن او را دارید هم باید اینکار را انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بخشش خیانت کلیک کنید. 

شاید دلتان بخواهد این مشکل را با دیگران در میان گذاشته و درد و دل کنید. اگر می‌خواهید دوستان و اطرافیانتان را از خیانت همسرتان مطلع سازید، بهتر است که این کار را با احتیاط انجام دهید. در این مواقع اطرافیان حرف‌های مختلفی درباره همسرتان خواهند زد که می‌تواند بر تصمیم گیری شما تاثیر منفی بگذارد. حتی اگر تصمیم به ادامه زندگی با همسرتان را بگیرید، دانستن این که همسر شما فردی خیانت کار بوده، برای هیچ کدام از اعضای خانواده تان خوب نیست و پیامدهایی را به همراه خواهد داشت. پس بهتر است از مصاحبت با فردی که نسبتی با شما ندارد و دارای دانش مربوط به درمان روابط فرازناشویی است، بهره ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روابط فرازناشویی کلیک کنید. 

خیانت دیدن از طرف همسر یک اتفاق بسیار سنگین است که می‌تواند آسیب زیادی به شما وارد کرده و دلشکسته‌تان کند. حتی این اتفاق می‌تواند بر دیگر ابعاد زندگی و روح و روان فرزندان نیز تاثیر بسیار منفی بگذارد. در این شرایط شما باید علاوه بر خود، شرایط روحی آن‌ها را نیز مدیریت کنید. از طرف دیگر تصمیم به طلاق یا ادامه زندگی نیز کار بسیار سختی است. به همین دلیل توصیه می‌شود که از کمک یک فرد متخصص برای برخورد با خیانت مردان بهره‌مند شوید. روانشاسان و مشاوران مرکز حامی هنر در خدمتتان هستند تا در زمینه خیانت همسر به شما کمک کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره خیانت کلیک کنید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه برخورد با خیانت مردان می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

بهترین نحوه برخورد با خیانت زنان چیست؟ به احتمال زیاد اولین عکس‌العملی که در برابر خیانت زنان به ذهن می‌آید اعمال خشونت است، بله ما نیز قبول داریم غرور شما جریحه‌دار شده، اما آیا خشونت عکس‌العمل مناسبی در برابر خیانت زنان است؟ نحوه مدیریت این مشکل توانمندی و آگاهی بالایی نیاز دارد. لطفاً کمی به گذشته بازگردید و کیفیت زندگی خود را بازنگری کنید. با کمی دقت در بسیاری از موارد می‌توانید نشانه های خیانت زنان را پیدا کنید. این اتفاق ممکن است بازتاب مشکلی در رابطه شما باشد. لطفاً ابتدا تلاش کنید هیجانات خودتان را مدیریت کنید و هر چه زودتر از یک متخصص جهت مشاوره خیانت کمک بگیرید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

 

 

برخی از رویدادهای زندگی هیجانات منفی را به وجود آورده و منجر به رفتارهای تکانشی، بدون فکر و مخرب می‌شوند. خشم یکی از قوی‌ترین هیجانات بشری است. معمولاً مردان هنگامی که با خیانت همسر خود مواجه می‌شوند خشم بسیار شدیدی را تجربه می‌کنند. چگونه بعد از خیانت همسر رفتار کنیم

این مسئله طبیعی و قابل درک است اما اگر با مهارت کنترل خشم آشنایی نداشته باشید، احساساتتان فرمان کل زندگی شما را به دست خواهند گرفت. در این شرایط ممکن است شما اقدام‌های پرخاشگرانه‌ای انجام دهید که بعدها پشیمانی زیادی برای شما به وجود بیاورد و دیگر نتوانید هرگز روابط خود را ترمیم کنید. پس قبل از این که به دنبال انجام واکنشی باشید سعی کنید خودتان را کنترل کنید و به دنبال روش‌های مثبتی برای مدیریت احساساتتان باشید. برای اطلاع بیشتر به مقاله کنترل خشم مراجعه کنید تا با روش‌های مقابله‌ای مناسب آشنا شوید.

 

خیانت در زنان و مردان بیش از هر چیزی بازتاب مشکلات ارتباطی زوجین است. در اکثر اوقات افراد به این دلیل در رابطه با شخص سومی را آغاز می‌کنند که رابطه اصلی، رابطه مؤثر و سالمی نیست. در یک رابطه غیر مؤثر و بیمارگون نشانه‌های زیر دیده می‌شود:

– نداشتن گفت و گوی کافی و صمیمانه در طول روز 

– نبود درک متقابل بین زوجین 

– سردی عاطفی

– نداشتن روابط جنسی و فیزیکی کافی 

و… 

هنگامی که این نشانه‌ها در زندگی‌تان وجود داشته باشد، پس ارتباط‌ شما دچار اختلال و مشکل شده است. از آنجایی که ارتباط با همسر یکی از مهم‌ترین روابط انسانی برای ارضای نیازهای عاطفی محسوب می‌شود، اختلال در آن می‌تواند منجر به احساس شکست، یاس، کمبود و… در افراد شود. همان طور که می‌دانید اکثر زنان برای ارتباط عاطفی ارزش دوچندانی قائل هستند این مشکل می‌تواند موجبات آزار بیشتری برای آن‌ها فراهم کند.

بسیاری از رنان به دلیل احساس ناکامی در ارتباط با همسر خود دچار مشکلات روان شناختی بسیاری از جمله افسردگی و انواع اختلالات اضطرابی می‌شوند. در این شرایط زنان آسیب‌پذیری بالایی پیدا می‌کنند و بیشتر احتمال دارد که برای جبران مشکلات عاطفی به روابط دیگر پناه ببرند. البته این مسائل تنها یکی از علل خیانت محسوب می‌شود. برای اطلاع بیشتر به مقاله علل خیانت زنان مراجعه کنید.

 

کنار آمدن با خیانت، هم برای مردان و هم برای زنان دشوار است. اما باورهای اجتماعی سفت و سخت در مورد روابط فرازناشویی توسط زنان و تابو بودن خیانت در آن‌ها، کنار آمدن با این مقوله را برای مردان دشوارتر می‌کند. در این شرایط زوج درمانی توسط یک روانشناس متخصص می‌تواند راه نجاتی برای شما باشد. بررسی ریشه مشکلات بین زن و مرد، ترمیم احساسات آسیب دیده طرفین، کمک برای تدوین قرارداد درمانی برای جلوگیری از تکرار خیانت و… همگی از اقداماتی هستند که تأثیر بسزایی در بهبود شرایط روانی شما و ارتباط عاطفی‌تان خواهد داشت.  

حتی اگر شما قصد جدایی و طلاق را داشته باشید، به کمک درمانگرتان می‌توانید شرایط بعد از طلاق، آسیب‌ها و مشکلات آن را بهتر بسنجید و با دید روشن‌تری اقدام به انجام این کار کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه حیانت زنان و برخورد مناسب با خیانت زنان می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

باسلام و خسته نباشید
من زنی هستم 35 ساله و همسرم از من یکسال و نیم کوچکتر است ، ما سه سال که باهم ازدواج کردیم و فقط دو سه ماه اول باهم رابطه خوبی داشتیم ولی بعد از آن سر مسائل سیگار کشیدن که من خودم شدیدا مخالف سیگار هستم اختلاف زیادی داشتیم و همینطور سر مسائل مالی چون من خودم از لحاظ مالی تأمین بودم ولی همسرم کار و حقوق و همچنین پس انداز مناسبی نداشت و در دوران عقد همیشه میخواست که من پول هایم را در اختیارش قرار دهم ، خلاصه اختلاف زیاد داشتیم و دعواهای خانوادگی هم زیاد ایجاد شد تا سال پیش که همه چیز خوب شد و به مدت سه ماه بود که رابطه من با همسرم خیلی خوب شده بود ولی از شانس بد روزگار یکی از همکارانم ( همکار مرد ) که جدید به شرکت ما اومده بود رابطه دوستی خوبی با همسرم برقرار کرده بود و از طرفی هم با سیاست به من نزدیک شد و همیشه برای من مزاحمت داشت که اواخر مزاحمتش از طریق پیام و زنگ زدن بیشتر شد ، من خیلی با این آقا بدبرخوردی کردم و چندین بار میخواستم موضوع را به رئیسم بگم ولی همیشه مراعات همکارمو کردم که مبادا کارش را ازدست بدهد و خیلی پشیمانم به خاطر مراعات شرایط کاری هیچی به رئیسم و همسرم نگفتم همین باعث شد که اون آقا بیشتر از اخلاق من سوء استفاده کند تا اینکه همسرم پیام هایی که این آقا به من داده بود و من جوابشو داده بودم در گوشیم دید که همین باعث شد که همسرم نسبت به من بی اطمینان شود و فکر می کند که من به اون خیانت کردم در صورتی که من هیچ خیانتی به همسرم نکردم و فقط و فقط مزاحم داشتم که اون هم به خاطر کوتاهی خودم باعث شدم که اون آقا بیشتر ارتباطشو زیاد کنه و مزاحمت زیادش باعث شد که همسرم فکر کنه که من با اون رابطه داشتم ، الان هم بعد از گذشت سه ماه از زمان مطلع شدن همسرم میگذره و هنوز که هنوزه نسبت به من شکاکه و همیشه به من توهین میکنه و حرفای ناشایست میزنه و همیشه میگه تو خیانت کردی در صورتی که هیچ خیانتی در کار نبوده ، درسته که من رابطه خوبی با شوهرم نداشتم ولی اواخر رابطمون خیلی خوب شده بود و در کل من ، شوهرم و زندگیمو دوست دارم ولی الان به مدت سه ماه که زندگیم کاملا بهم ریخته و همسرم اون فرد سابق نیست کلی بهش محبت میکنم بهش عشق میورزم شرایط زندگی رو واسش خوب کردم حتی بهتر از قبل و حتی اعتمادشو دارم نسبت به خودم جذب میکنم و تمام این کارها رو میکنم که مبادا فکر کنه من دلم سمت کسه دیگه ای بوده در صورتی که همیشه همسرم واسم مهم بوده و ارزش داشته ، فقط یک شخص مزاحم باعث شد زندگیم از هم بپاشه ، خواهش میکنم بهم کمک کنید که چه راهی رو پیش بگیرم که اعتماد شوهرم رو به خودم جذب کنم من برام خیلی سخته که یک نفر دیگه مزاحمت باشه و اذیتت کنه و به خاطر آبرو داری و محیط کار هیچی نگی اونوقت همسرت تو رو خائن خطاب کنه دارم داغون میشم اصلا روز و روزگار خوبی نداریم چون فوق العاده شوهرم آدم بدبینی هست نسبت به همه چیز و از روزی که این اتفاق افتاده خیلی خیلی نسبت به من بدبین شده ، تو رو خدا کمکم کنید.
با تشکر از راهنمایی های شما

با سلام
در مورد قسمت اول که مربوط به سیگار و مسائل مالی میشد باید به این نکته توجه کنیم که تمامی این مسائل از دوران نامزدی بین شما بوده اما چرا در ابتدای رابطه بیان نشده اند و اگر بیان شده اند چرا بطور جدی به یک تصمیم قطعی نرسیده اید؟
اما این تفاوت دیدگاه نیز به نوعی ممکن است از تفاوت فرهنگی و مسائل فردی نشات بگیرد که نیاز به مشاوره قبل از ازدواج در زمان نامزدی داشت تا امروز تبدیل به مشکل نشود.
در مورد احساس شک همسرتان نسبت به شما نیز بخشی مربوط به همین مسئله و بخش دیگری شاید بهانه گیری ایشون نسبت به شما باشد. یعنی ممکن است همسر شما از مسائل دیگه ای ناراحت و دلخور باشد که نمیتواند بیان کند اما چون در این اتفاق پیش آمده خود را جانب حق میداند سعی در اعمال فشار دارد. البته ممکن هست که واقعا از این مسئله شدیدا دلخور شده باشند و آسیب دیده باشند که در ایتصورت نیاز به مشاوره واقعا احساس میشود.
بهترین راهکاری که در این موقع میتوانیم به شما پیشنهاد کنیم این است که با همسرتان در یک وقت مناسب در مورد تمامی اختلاف نظراتتان صحبت کنید و در صورتی که به نتیجه نرسیدید حتما به یک مشاور برای راهنمایی جستن مراجعه کنید چرا که تا مسائل بین زوج و شخصیت هر کداماز آنها برای مشاور مشخص نشود نمیتوان دلیل اصلی بروز مشکل و راه حل آن را پیدا کرد.

سلام. محمود هستم از شیراز.
شش ساله ازدواج کردم هتلدارم همه چیز زندگی مهیا کردم ماشین خونه خوب حتی جهیزیه خودم خریدم. هنه چیز عالی بود. این اخریا رفتار همسرم خیلی سردتر از گذشته شده بود، به خاطر شرایط سخت کاری خودم یه خورده عصبی بودم ولی محبت میکردم هرچی می خواست در اختیارش بود صد در صد بهش اطمینان داشتم. از نظر عاطفی همیشه با من سرد بود. تا این که یک شب ساعت چهار بیدار شدم دیدم نیست رفتم توی اتاق دیدم بایک نفر ذیگه خوابیده مشروبم خورده بودن به من سه تا قرص خواب قوی داده بودن از پیامهاشون فهمیدم باهاشون درگیر شدم و هردومون زخمی شدیم. باباش به خاطر من که شکایتش نکنم مهریه و نفقه و حق فرزند وخلاصه همه چیز بخشید منم حق طللق دادم بهش البته من میگفتم شش ماه دیگه تصمیم بگیریم ولی همسرم و باباش می خواستن که جدا بشه. یه پسر دوساله داریم. من اول ازدواجمون یک بار گول خوردم بهش خیانت کرده بودم و ازش معضرت خواهی کردم و تا امروز هم دیگه دست از پا خطا نکردم. هیچ وقت هیچ ابراز علاقه ای نکرد به من همیشه من پیش قدم میشدم همیشه سرد بود حالا فهمیدم از پیامهای استخراج شده از گوشیش که محبتش عشقش حرف زدناش با کس دیگه بوده منم فقط این وسط اضافی بودم. به نظر شما من چکار کنم. هم هنوز عاشقانه دوسش دارم هم قلبم شکسته هم دلم برای بچم میسوزه حتی یک زنگم نزده از اون موقع فقط بچش دوبار دیده چیکار باید کنم کمکم کنید.

سلام با توجه به شرایطی که توصیف کردید دوران سختی را در حال گذراندن هستید. یک مساله روشن نشده (چه جور ازدواجی داشتید ؟ آیا با عشق بوده ؟ و مساله خیانت شما چرا باید در اول زندگی پیش بیاد؟) و مساله دوم بعد از خیانت شماست که تصور میکردید موضوع حل شده و به فراموشی سپرده شده و با ادامه این زندگی همسرتان انگار به دنبال انتقام دست به همچین کاری زده. با این نمیشه به طور یقین این ادعا رو تایید کرد. ولی آنچه که مشخصه مسائل حل نشده ای در زندگی شما دو نفر وجود دارند که شما رو به این نقطه رسوندن. تعامل و حل کردن مسائل در کوتاه ترین زمان همان مهارتی است که زوج های موفق دارند. با توجه به وجود یک کودک در این ازدواج توصیه می کنیم هر دو طرف تلاشتان را برای حفظ این رابطه انجام بدید و یا حداقل جدایی به شکلی باشه که آسیب ها برای هر سه نفر شما به کمترین حد برسه. مشاوره طلاق و خانواده درمان لازمه بگیرید . احتمالا در چند جلسه میتونید از این سردرگمی در امده و تصمیم مناسب تری بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و راحت‌تر شدن ارتباط میان زنان و مردان در جامعه امروزی، متاسفانه آمار خیانت نیز به شدت افزایش یافته است. گاهی زنان و یا مردان در شبکه‌های اجتماعی و یا در محیط کارشان با کسی آشنا می‌شوند، ممکن است از ابتدا این آشنایی و صمیمت به قصد خیانت نباشد و فقط یک ارتباط ساده باشد اما در نهایت منجر به خیانت به همسرانشان شود. فردی که خیانت کرده ممکن است خیلی زود به اشتباه خودش پی ببرد و بفهمد که رابطه‌هایی از این دست نه تنها سودی برایش ندارد بلکه زندگی و داشته هایش را نابود می‌کند. اما سوال اینجاست کسی که از خیانت خود پشیمان است چطور باید اشتباهش را جبران کند؟ چطور آسیبی که روح و روان همسرش زده است را باید برطرف کند؟ در این مقاله سعی داشته‌ایم تا ابتدا دلایل خیانت و سپس راهکارهای جبران آن را بیان کنیم.

فهرست مطالب

زمانی که به همسرتان و پیوند مقدس‌تان خیانت می‌کنید، در واقع خودتان را از یک زندگی راحت و آرام محروم ساخته‌اید. اکثر افرادی که مرتکب خیانت می‌شوند، جامعه‌ستیز نیستند؛ این افراد وجدان دارند و زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی برای اکثرشان دردناک و زجرآور است. بخش بزرگی از همسر خائن می‌خواهد که صادق و وفادار باشد و به تعهد خود پایبند بماند؛ با این توصیف همسر گناهکار دائماً از احساس گناه و خیانت به خود رنج می‌برد. خیانت کردن به ارزش‌های خود حتی چشم‌های خیانتکار را با خواب آرام شبانه بیگانه می‌کند.

یکی از پی‌آمدهای خیانت کردن این است که نه از رابطه با همسر مشروع خود لذت می‌برید و نه رابطه با عشق غیرمجازتان برایتان لذت‌بخش است. هیچ یک از این روابط مبتنی بر اعتماد کامل نیست و هیچ یک از این دو نمی‌تواند جفت گم شده فرد خائن باشد و با او یکی شود. به این ترتیب همسر خائن خود را از یک رابطه کامل و لذتبخش محروم می‌کند. بسیاری از افرادی که زندگی زناشویی‌شان را آلوده به خیانت کرده‌اند، اعتراف می‌کنند که از هیچ کدام از روابطشان لذتی نبرده‌اند.

همسر خیانتکاری که می‌داند نه تنها به همسرش، بلکه به نوعی به فرزندانش نیز خیانت می‌کند، نمی‌تواند مانند سابق از رابطه با فرزندانش لذت ببرد. چنین پدر یا مادری لذت رابطه با فرزندان را از خودش دریغ می‌کند. بارها و بارها از افرادی که مرتکب خیانت شده‌اند، شنیده‌ایم که حس گناه و حس خیانت به فرزندان باعث دور شدن عاطفی آنها از پاره‌های تن خودشان شده است. به علاوه والدین گناهکار برای فرار از حس خیانت به خود و فاصله گرفتن از فرزندانشان، حضور فیزیکی‌شان نیز کمرنگ‌تر می‌شود. این دوری و کناره گرفتن راهکار همسر خیانتکار برای مدیریت احساسات دردناک شرم و گناه است. البته فرد خیانت‌پیشه با محروم کردن فرزندش از بودن در کنار والدین خود، این حق طبیعی را از کودک بی‌گناه سلب ساخته و در حق او جفا روا داشته است. دوری از فرزندان به روش‌های مختلف به والد خیانتکار آسیب می‌زند، این خیانت عواقب درازمدتی را به روابط او با فرزندانش تحمیل می‌کند و فرزندان نیز به دلیل نداشتن پیوندی صمیمی و قوی با پدر یا مادر خود دچار مشکلات عاطفی درازمدت می‌شوند.چگونه بعد از خیانت همسر رفتار کنیم

با خیانت کردن حس عزت نفس خودتان، یعنی ارزیابی ذهنی خود از ارزش کلی‌تان را کاهش می‌دهید. زمانی که ما به ارزش‌های خود خیانت می‌کنیم و سلامت و آرامش زندگی عزیزانمان را به مخاطره می‌اندازیم، مطمئناً ارزش بالایی برای خودمان قائل نخواهیم شد. به علاوه عواقب عزت نفس پایین غالباً جنبه‌های دیگری از زندگی‌مان را فرامی‌گیرد، برای مثال شغل و سلامتی‌تان را به خطر می‌اندازد. کاهش عزت نفس منجر به پایین آمدن بازدهی و کارایی در کار می‌شود و وادارمان می‌کند که انتخاب‌های بدی، مانند کنار گذاشتن ورزش یا روی آوردن به مشروب و مواد، در زندگی داشته باشیم که به نوبه خود عزت نفس را هر چه بیشتر کاهش می‌دهد.

طبیعی است که وقتی انرژی‌تان بین دو رابطه تقسیم شده باشد، دیگر نتوانید رضایت همسرتان را جلب کنید. با این خیانت در واقع خودتان را از فرصت داشتن یک رابطه درازمدت بی‌نظیر محروم ساخته‌اید. چنانچه بهترین بخش از وجودتان را صرف هر چه بهتر ساختن رابطه‌ای کنید که نسبت به آن تعهد دارید، فرصت لذت بردن از رابطه‌ای صمیمانه و پرحرارت  را در اختیار خودتان قرار می‌دهید که به رشد و بالندگی‌تان کمک خواهد کرد.

همسر خیانتکار در واقع به خودش نیز خیانت می‌کند، چون:

شاید باورش سخت باشد، اما واقعیت این است که خیانت لزوماً به معنای پایان رابطه نیست. اگر واقعاً از خیانت خود پشیمان باشید، بخواهید رابطه نامشروع‌تان را به پایان برسانید و هر دو برای یافتن راهی برای ادامه زندگی‌تان آماده باشید، هیچ دلیلی ندارد که نتوانید زندگی‌تان را نجات دهید. البته بسیاری از همسران به این نتیجه می‌رسند که رابطه‌شان مسیر طبیعی خودش را طی کرده است و این خیانت نیز علامت و معلول وجود مشکل، نه علت آن است.

در هر حال همکاری و همفکری همسران با یکدیگر برای بررسی و حل این مشکلات، بهترین راهکار برای جبران خیانت و جلوگیری از فروپاشی زندگی مشترک است. فردی که مرتکب خیانت شده است، باید مسئولیت رفتار اشتباه خود را قبول کند و بهانه نیاورد. در این بین هر دوی همسران باید مسئولیت مشکلاتی را که قبل از خیانت در رابطه‌شان وجود داشته است، به عهده بگیرند.

برای نجات دادن زندگی مشترک، التیام زخم‌هایی که به همسرتان زده‌اید و ترمیم آسیبی که به اعتماد همسرتان وارد ساخته‌اید، باید مراحل زیر را اجرا کنید:

شاید به نظرتان آسان بیاید، اما در عمل متوقف کردن خیانت یک بار برای همیشه بسیار دشوار است. اما شما باید از عهده این کار بربیایید و به هیچ وجه از هیچ طریقی با آن فرد سوم تماس نگیرید.

از بهانه آوردن برای توجیه خیانت خود دست بردارید. سعی نکنید که این رابطه نامشروع را توجیه کنید، هیچ توجیه قابل قبولی برای خیانت وجود ندارد.

همسرتان را سرزنش نکنید. شما حق انتخاب داشته‌اید، می‌توانستید ابتدا طلاق بگیرید و بعد رابطه جدیدی را شروع کنید، اما به جای آن تصمیم به خیانت کردن گرفته‌اید. مسئولیت این گناه کاملاً به دوش شما است و باید از همسرتان عذرخواهی کنید.

تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید به زندگی مشترکتان ادامه بدهید یا خیر. تصمیم همسرتان چیست؟ اگر هر دو برای نجات زندگی‌تان مصمم باشید، ازدواجتان محکوم به شکست نیست، چون هر دو هدف مشترکی دارید.

اگر می‌خواهید زندگی‌تان را حفظ کنید، با خودتان و همسرتان صادق باشید. تارهای درهم تنیده دروغی را که برای سرپوش گذاشتن روی خیانتتان ساخته‌اید، یک به یک از هم باز کنید. اگر می‌خواهید زندگی‌تان را از این دریای متلاطم به ساحل نجات برسانید، باید شفافیت، صداقت و راستگویی را پیشه کنید.

اگر قول داده‌اید که راس ساعت معینی در مکان خاصی باشید، به قولتان عمل کنید. اگر قول داده‌اید کاری را انجام دهید، حتماً قولتان را عملی کنید. قابل اطمینان باشید و زیر قولتان نزنید. اگر قابل اعتماد نباشید، نمی‌توانید اعتماد همسرتان را به دست بیاورید.

به خاطر داشته باشید که اعتماد همسرتان را تا حد زیادی از دست داده‌اید. درباره جایی که هستید، کسی که با او هستید و همه چیز با همسرتان روراست و شفاف باشید. اکنون وقت مرموز بودن و طفره رفتن نیست.

اگر احساساتتان در حد انفجار است یا عواطف یکی از شما به شدت برانگیخته شده است، اشکالی ندارد که مدتی از هم فاصله بگیرید. البته لازم نیست که مدتی طولانی از هم دور باشید. فقط قبل از صحبت کردن درباره موضوعات بحث‌برانگیز یا ارتباط دوباره با هم مدتی به همسرتان فرصت بدهید تا اوضاع آرام شود و آب‌ها از آسیاب بیفتد.

در عین حال که به همسرتان اجازه می‌دهید تا مدتی تنها باشد، باید برای او نیز وقت بگذارید. هر از گاه با هم بیرون بروید و وقتی همسرتان آمادگی کافی را پیدا کرد، دوباره نزد هم برگردید.

انتظار نداشته باشید که همسرتان بلافاصله دوباره به شما اعتماد کند. جلب اعتماد دوباره همسرتان زمان می‌برد.

اگر همسرتان می‌خواهد به مشاور ازدواج مراجعه کند، نه نیاورید. امتناع از کمک گرفتن از مشاور نشان می‌دهد که شما برای نجات زندگی‌تان جدی نیستید. باید صادقانه مشکلاتی را که در زندگی شخصی و مشترکتان وجود دارد، بیابید و درباره آن‌ها صحبت کنید. مشاوره هیجان‌مدار و رهایی از احساسات مخرب روش مناسبی برای مدیریت درد ناشی از خیانت و یافتن راهی برای ایجاد ارتباطی سالم و موثر با یکدیگر است.

باید خودتان را ببخشید، البته منظورمان این نیست که ناجوانمردانه خودتان را از مخمصه نجات دهید، واقعیت این است که احساس گناه تا پایان عمر بر دوشتان سنگینی خواهد کرد.

هرگز، هیچگاه همسرتان را ترغیب نکنید که موضوع را فراموش کند و از آن بگذرد. گوش شنوایی برای شنیدن دردها و رنج‌های همسرتان داشته باشید. در ترس منتظر نمانید که این آتش زیر خاکستر دوباره روزی شعله‌ور شود. صادقانه با هم صحبت کنید و بگذارید همسرتان بداند که شما از این خیانت پشیمان هستید و دیگر او را با این درد آزاردهنده تنها نخواهید گذاشت. مادامی که همسرتان می‌خواهد درباره اندوه و خشمش صحبت کند، حتی اگر به نظرتان بیاید این گله‌گذاری تا ابد ادامه دارد، به او گوش بدهید. اگر می‌خواهید شانه‌های همسرتان دیگر این دردی را که شما مسببش بوده‌اید، تحمل نکند، خودتان باید این بار را از او بگیرید. به خاطر داشته باشید که شما یا احتمالاً هر دو مدتی طولانی از زندگی مشترک خود ناراضی بوده‌اید.

 

قطعا خیانت، اشتباهی است که عواقب و صدمات بسیاری بدنبال دارد اما هر انسانی در یک برهه از زندگی ممکن است اشتباه کند، اگر به موقع متوجه اشتباه خود شده‌اید حتی یک ثانیه را هم از دست ندهید و برای جبران خیانتی که به شریک زندگیتان کردید تمام تلاشتان را بکنید. برای جبران خیانت اولین قدم خیانت نکردن است. به همسرتان دیگر دروغ نگویید، مسئولیت اشتباهتان را بپذیرید، با او صادق باشید، در جلب اعتمادش بکوشید، صبور باشید و زمان بیشتری با او صرف کنید. برای اینکه بتوانید پایه‌های زندگی مشترکتان را دوباره بنا کنید بهتر است سطح شناخت و آگاهی تان را در این زمینه بالا ببرید.

 

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

351 بازدید

538 بازدید

569 بازدید

637 بازدید

چگونه بعد از خیانت همسر رفتار کنیم

1.17k بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام ۵ماهه با یه فرد متاهل در حال جدایی آشنا شدم و اینکه گفت همسرم جدا میشه و منم میدونستم جدا میشن از هم قبول کردم و وارد رابطه شدیم و باهم خیلی خوب بودیم تا یکماه اول بعد سرد رفتار می‌کرد باز من خیلی گرم باهاش رفتار میکردم درکش میکردم و میگفت ورشکست شدم من میخوام برم از ایران من گفتم اشکال نداره من صبر میکنم تا بری و بیایی و اینکه صبر می‌کنیم تا شرایطت بهتر بشه همسرش گفته بود ک مهریه منو بده و برو ولی همچنان سرد بود و میگفت مشکل کاری دارم حوصله گوشی رو ندارم برو دنبال زندگیت ولی من وابستگی داشتم و میگفتم بزار شرایط خوب شه ولی اون خیلی سرد شده بود منم دوستم راجع به اون بهم خبر میداد و اینکه گفت یه خواستگاره بیا باهاش صحبت کن من صحبت کردم و اینکه یه بار هم دیدمش و اون شخص نیتش سو استفاده بود و من از پیاماش اینو فهمیدم و به دوستم گفتم من ادامه نمیدم بعد متوجه شدم ک قول داده بوده دوست منو ببره سرکار دوست منم واسه همین منو معرفی کرده بود و فکر می‌کرد اون شخص واقعا خواستگاره ولی رابطه قبلی کاملا تموم نشده بود ولی سرد بود حتی ۳۲روز نیومد منو ببینه بعد همیشه هم میگفت باید بری دنبال زندگیت ما نمیتونیم ادامه بدیم پیامای اون شخص رو من اسکرین گرفته بودم و رو گوشیم داشتم و ایشون دیدن حالا میگه ک خیانت کردی دیگه من گفتم من خیانت نکردم تو اصلا رابطه رو نگه نداشته بودی و به من گفته بودی برو میگه ک من هنوز فکر میکردم به ازدواج باهات و میگفتم شرایط درست میشه بعد من فقط بخاطر دوستم اینکارو کردم وگرنه اگه میخواستم خیانت کنم میکردم و اینقد التماس تو نمیکردم حالا نمیدونم ک چیکار کنم بفهمه من کاری به اون شخص نداشتم حتی اون شخص منو نمیشناسه و اینکه خیلی واسم عذاب اوره رفتارش و وابسته ام بنظر شما جدا بشم بهتره؟ الان شبا قرص امی تریپتلین میخورم با کلرو دیاپوکساید تا خواب برم و چندین بارم ازش درخواست بخشش کردم میگه آبی ریخته بشه جمع نمیشه پ اینکه تو رابطه بودیم میگفت شاید برم با یه خانم مطلقه ازدواج کنم پول داره بهم میده ک بدهیامو بدم 😭از منم درخواست چک ۸۰۰میلیونی کرد من گفتم ن چون همیشه میگفت ما بهم نمیرسیم

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل اشاره نکردید. به نظر می‌رسد مورد سوءاستفاده عاطفی قرار گرفتید و به مرور زمان و بخاطر وابستگی که بوجود آمد، تلاش‌های زیادی انجام دادید تا این رابطه را درست کنید. اما به این نکته دقت نکردید که ایشان هنوز از همسرش جدا نشده است و در واقع به او خیانت کرده و با شما ارتباطش را ادامه می‌دهد. بنابراین بهتر است تا زمانی که ایشان به صورت قطعی جدا نشدند، شما ارتباط خودتان را قطع کنید. سلامتی جسم و روان هزینه‌های گرانی دارد و از دست دادن آن برای شما اصلا به صلاح نیست. برای بهبود شرایط‌تان می‌توانید از مشاوران رادیوعشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

مردی که برای اولین بار به همسرش خیانت کرده و شدیدا پشیمان هست امکانش هست که دوباره پایش بلغزد و تکرار شود چون از همسرش دور هست و ارتباط ندارد با همسرش.

سلام دوست گرامی اگر علت خیانت اول کشف شود و آن را حل کند، احتمال بروز مجدد آن کمتر می‌شود. دوری آنها به چه دلیلی است؟ بعد از خیانت از هم دور شده‌اند یا به علت شغل همسر دور زندگی می‌کنند؟ بهترین راه‌حل مراجعه به زوج‌درمانگر متخصص درمان خیانت است تا بتواند روش‌های اعتمادسازی مجدد را دوباره به زوجین آموزش دهد.

سلام من به مدت یک سال و خورده ای با یکی از هم رشته‌ای هام توی رابطه بودم و خیلی هم عاشق هم بودیم. البته اونجوری که من فکر میکردم شاید اشتباه فکر میکردم.

یک ماه پیش به صورت تصادفی متوجه شدم که دوست پسرم با دوست صمیمی من رابطه دارن و ازش جدا شدم، اون اظهار پشیمونی میکنه و میگه رابطشو باهاش تموم کرده و اصلا مدت زیادی نیست که این رابطه شروع شده اما من تصمیم به این جدایی دارم دوست پسر سابقم خیلی بزدله و خیانت ترسو ترین و بزدلانه ترین راه برای فرار کردن از رابطه ای بود که شاید توش خوشحال نبود میتونست جدا شه من که اسیرش نکرده بودم اصلا اگر عاشق دوستم شده بود به من نمیگفت اما جدا میشد چرا بازی میکنه با من؟ من اصلا متوجه نشدم اون خیلی خوب رولشو بازی کرد مدام حمایتم میکرد کمکم میکرد تو تحصیل توی زندگیم آدمی بود که می تونستم روش حساب کنم ، من نمیخوامش به هیچ وجه من آدم وفاداری هستم و لیاقت بودن توی رابطه متعهد رو دارم، من با مردی خواهم بود که متعهد، صادق و شجاع باشه نه اینقدر دروغ گو و بزدل من میخوام بدونم چی بهش بگم که دست از سر من برداره؟چی مردا رو نا امید میکنه؟ با در نظر گرفتن اینکه اون کمی لجوج و مستبد هست.

سلام دوست گرامی برای اتفاقی که افتاده است متاسفیم. بله شما تصمیم درستی گرفتید که برای این رابطه دیگر سرمایه‌گذاری و ریسک بیشتری نکردید. شما می‌توانید تمام راه‌های ارتباطی خودتان با ایشان را قطع کنید(شماره تماس، هدیه، خاطره، عکس، ویدیو و..) تا هم خودتان اذیت نشوید و هم ایشان راهی برای ارتباط با شما نداشته باشد. اگر شما واقعاً نخواهید ایشان نمی‌تواند مججداً به رابطه برگردد یا شما را اذیت کند. خیانت علت‌‌های مختلفی دارد، اما برای اینکه بتوانید مجدداً وارد رابطه‌ای نشوید که در آن به شما خیانت شود، حتما از مشاوره رادیو عشق وقت مشاوره دریافت کنید.

سلام شوهرم با زن شوهر دار خیانت کرده، تمام پیام هاشون رو دارم و نشون میده که رابطه داشتن ولی همسرم دست روی قرآن گذاشته که این کار رو نکرده.دو هفته اس قهرم ولی اصلا سمتم نمیاد انگار من مقصرم و از آبروریزی هم نمیترسه.روانشناسی رفتارش نشون دهنده چیه و چکنم

سلام دوست گرامی برای اتفاقی که افتاده است بسیار متاسفیم خیانت یکی از مسائلی است که زندگی زناشویی را دچار چالش جدی می‌کند. اما نیاز هست که حتما ریشه و علت این اتفاق بررسی شود و سهم زوجین در این اتفاق مشخص شود. شما برای رفع این مشکل باید به زوج‌درمانگر مراجعه کنید.

من به همسرم خیانت کردم چگونه میتونم کمکش کنم ؟

سلام خیانت مسئله‌ای که آسیب زیادب به هر دو طرف رابطه می‌زنه. هم کسی که خیانت دیده و هم فردی که خیانت کرده. بنابراین لازمه حتما با مشاور صحبت کنید که هم بتونید شرایط خودتون رو مدیریت کنید و هم آسیبی که به همسرتون و زندگی‌تون زدید رو چبران کنید.

من امروز مشاوره انلاین با خانم حیدری گرفتم خیلییی خوب بود… واقعا راضی کننده بود مخصوصا که تخصصشون خیانت درمانی هست ولی خیلی شکستم… نمیدونم چجوری با خیانت کنار بیام. حرفای مشاورمو چندین و چند بار گوش دادم… ولی بازم نمیتونم بهش اعتماد کنم دوباره… خیلی سخته اعتماد دوباره به کسی که بهت پشت کرده… نمیدونم در چه صورت باید بهش اعتماد کنم… چه ویژگی باید داشته باشه؟ ممنون میشم کمک کنید

سلام خوشحالیم که از مشاوره‌تون راضی بودین. خیانت دیدن ضربه خیلی سنگینیه چون باورهای افراد رو درباره رابطه و طرف مقابل‌شون بهم میریزه و به اعتمادشون لطمه می‌زنه. در این زمینه چند نکته مهمه. اول اینکه از خودتون انتظار نداشته باشید بتونید سریعا طرف مقابل‌تون رو بپذیرید یا تصمیم بگیرید برای همیشه کنارش بذارید. شما و هرکس دیگه‌ای که در این شرایط قرار می‌گیره نیاز به زمان داره تا با موضوع کنار بیاد و بتونه درست‌تر و منطقی‌تر به ماجرا نگاه کنه. ضمن اینکه طرف مقابل‌تون باید کاملا به اشتباهش پی برده باشه و صادقانه خواهان بازسازی رابطه و اعتماد شما باشه. در این صورت شما می‌تونید به از سر گرفتن اون رابطه فکر کنید. البته هردوتون باید تحت نظر یک مشاور اعتمادسازی مجدد رو یاد بگیرید و به درستی در رابطه‌تون پیاده‌اش کنید.

Iبا عرض سلام. و ادب پرسش من این است که من سه بار یک موضوع که شوهرم خوش نداشت و گفته بود نباید تکرار کنم من انرا تکرار نمودم و حال شوهرم کاملا بالایم بی اعتماد شده و بسیار قهر است لطفا برایم رهنمایی کنید که چی کنم تا اعتماد و قلبش دوباره به دست بیارم

سلام دوست گرامی اینکه چندبار کاری که همسرتان دوست نداشتند را انجام داده اید و ایشان ناراحت هستند طبیعی هست اما انچه باید شما اکنون انجام دهید این هست که در رفتار و گفتار ایشان را متوجه پشیمان بودنتان کنید . ضمنا باید به ایشان زمان بدهید تا بتوانند مجدد به شما اعتماد کنند.صحبت کردن با هم میتواند خیلی از سوتفاهمات را حل کند

سلام ، ایا مردی که خیانتش را تکرار میکند و چند بار اظهار پشیمانی کرد (البته در حد دوستی ، تفریح با دوست خانمش ، کادو خریدن ، پول دادن و غیره … ) و هنوز به رابطه جنسی نکشیده باز میشود اعتمادکرد و میشود با او زندگی را ادامه داد هر چند به شدت مجددا اظهار پشیمانی کند .

سلام دوست گرامی در خیلی از رابطه ها پس از یکبار اشتباه و خیانت مرد،زن ها سکوت می کنند و بدون اینکه دنبال راه حل و رفع مشکل باشند و بجای مراجعه به فرد مطمئن و مشاور،سعی می کنند خودشان مشکل را به نوعی یا حل کنند و یا پنهان و این باعث بروز مجدد رفتارها میشود. ابتدا لازم است شما اعتماد به نفس و عزت نفس خود را بالا ببرید. در مورد اطلاع از خیانت همسرتان با ایشان صحبت کنید و موضع را باز کنید.با ایشان صحبت کنید و دلیل رفتارشان را پیگیری کنید .و با صحبت قاطعانه در مورد ادامه زندگی سوال کنید. در صورتی که اشتباهاتی هم از سمت شما هست بپذیرید و با مشاوره حضوری نسبت به کنترل ایشان اقدام کنید.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

می‌خوام برگرده به رابطه/زندگیمیخوام فراموشش کنم

باید تمومش کنم، اما قدرتشو ندارم

می‌خوام جذبش کنم و ازدواج کنیم

چگونه بعد از خیانت همسر رفتار کنیم
چگونه بعد از خیانت همسر رفتار کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *