چگونه بعد از مدرسه نخوابیم

 
helpkade
چگونه بعد از مدرسه نخوابیم
چگونه بعد از مدرسه نخوابیم

خوابیدن در طول روز چرا اتفاق میافتد؟ خواب الودگی مکرر موجب میشود افراد پی در پی چرت بزنند حتی هنگام کار. بدون تعجب, مشکلات خواب الودگی در روز هنگام شب اغاز میشود.حتی از دست دادن چند لحضه از خواب شب, یا نخوابیدن پیوسته هنگام شب موجب کندی شما و ناخوشایند به نظر رسیدن قیافه شما شود. عادت برای خوابیدن کم هنگام شب بیشتر به دلیل خواب های روزانه است. قبل از اینکه به سمت روز های بی حال وبدخلق بروید این 12 مورد را برای ارتقا و بهتر شدن خواب شبانه و جلوگیری از خواب ر روز امتحان کنید.

قطعا شما هم سوالاتی از این دست خواهید داشت :

چگونه بعد از مدرسه نخوابیم

در این مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات شما پاسخ بدیم.

منظورمان شاید برای شما اشکار باشد, ولی بیشتر ما تسلیم میشود تا یک یا دو ساعت از زمان خواب خود در صبح کم کند یا در شب به کار های دیگری مشغول شود. بشتر افراد بالغ به 7 یا 9 ساعت خواب شب هنگام نیاز دارند و نوجوان ها معمولا به 9 ساعت تمام خواب نیاز دارند. 8 یا 9 ساعت خود را به خوابیدن در شب اختصاص دهیم.

آولینو ورسلس میگوید: تخت خواب خود را برای خوابیدن رزرو کنید. کسی که پرفسر دستیار در دانشگاه پزشکی مری لند و مدیر خواب مدرسه پزشکی است. در تخت خواب شما نباید مطالعه کنید,تلوزیون ببینید, قیم بازی کنید, یا از لبتاپ یا کامپویتر خود استفاده کنید. ان ها شاید خواب شما را ازبین ببرند.

افرادی که مشکل خوابی دارند بیشتر ترتیج میدهند هر روز در طول هفته زمانیکه خوابیدند بیدار شوند.بری کراکو میگوید: ولی تنظیم تصادفی برای خواب اگر مبتلا به بیماری بیخوابی هستید و همچنان مشکل پریدن خواب دارید میتواند موجب درماندگی بیشتر شود. کسی که مدیر پزشکی مینموندیز اسلیپ ارت و لیمیتید ساینس است.

با پیشنهاد کراکو فقط با تنظیم زمان بلند شدن از خواب شروع کنید. این را برای هفته ها یا حتی برای ماه ها تا جایی که به ترتیب یکنواخت رسیدید ادامه دهید.این فرایند بلند شدن همیشه در همان وقت به مداوم شدن ترتیب شبانه روزی کمک میکند. ایا اینکار کا انجام دادید و شب بدی زا پشت سر گذاشتید باید همچنان ان را در زمان خواب ادامه بدید.

راه دیگر برای رسیدن به برنامه متداوم این استکه هر چهار شب 15 دقیقه زود ر به تخت خوای بروید. سپس زمان خوابیدن قبلی را بنویسید. تطبیق به تدریج خود با این برنامه معمولا بهتر از اینکه ناگهان یک ساعت زود تر بخوابید کار میکند.

زمان خوردن مرتب, نه فقط خوابیدن منظم, کمک میکند تا ترتیب شبانه روزی خود را منظم کنیم. خوردن صبحانه یا ناهار سالم در زمان خوب (نه اینکه دونات بخورید و کافه یا ساندویچ در حال دویدن) باعث بهتر شدن کمبود انرژی در طول روز شده و خواب شما را زیاد میکند. تظیم کنید تا غذای خود را دو یا سه ساعت قبل از خوابیدن تمام کنید.

ورزش روزانه (30 دقیقه دربیش تر روز ها) اثر خوبی در خوابیدن دارند. مخصوصا ورزش ایروبیک, در کل باعث راحت به خواب رفتن و خوب خوابیدن بهتر میشود. ورزش به شما انرژی زیادی در روز میدهد و باعث فکر کردن بهتر میشود. و اگر شما بیرون و در نور خورشید ورزش کنید فایده بیشتری میبرید. با توجه به پیشنهاد های کارشناسان خواب، خوابیدن 30 دقیقه زیر نور افتاب به منظم سازی الگوی خواب ما کمک میکند.

ورسلس میگوید:ایا فکر میکنید که نمیتوانید 7 یا 8 ساعت بخوابید, باید به برنامه خود کنید و تغییرلاتی را انجام دهید تا با شما سازگار شود.مثل انتقال بعضی از فعالیت های شبانه به اوایل عصر هنگام یا به صبح.سعی کنید کارهایی که مهم نیستند را حذف کنید. خوابیدن کافی در شب کمک میکند تا عملکرد بهتری در طول انجام دادن فعالیت های خود داشته باشید.

کراکو میگوید: اگر زمانی که فقط خسته اید بخواهید بخوابید شاید نتوانید به خواب بروید. بین احساس خواب الودگی و خسته بودن را تشخیص دهید. زمانی که خواب الود هستید بخوابید—چشم ها پژمرده و شما خواب الود, احساس میکنید که در حال رفتن به خواب هستید. احساس خیلی متفاوتی است.

در اواخر بهار از ظهر چرت زدن میتواند باعث خواب الودگی در روز شود و به خوابیدن هنگام شب هم دخالت کند.

استراحت قبل از خواب به شما کمک میکند تا روز را خاتمه دهید. مخصوصا از فعالیت هایی که موجب برانگیختن و استرس شما میشوند, خواب رفتن شما را سخت تر میکند. مدیتیشن, دوش اب گرم,گوش دادن به اهنگ های ارام یا خواندن کتاب را امتحان کنید. یک فنجان چای سبز یا شیر گرم همچننین میتواند ارامش بخش باشد ولی از انهایی که موجب میشود شبانه به دستشویی بروید کنر بگذارید.

بشتر مواقع مردم فکر میکنند که الکل باعث میشود که بهتر بخوابند, اما در واقع باعث دزدیدن خواب عمیق از شما میشود, که برای احساس ارامش بهتر ضروری است. زمانی که تاثیرات الکل در شب از بین میرود, شما شاید دوباره از خواب بپرید.

خواب های روزانه میتواند به دلیل مشکلات خوابی باشد. اگر در طول روز به طور پیوسته خواب الودگی شدید دارید حتی زمانی خوب خوابیده اید یا اگر در هنگام انجام فعالیت های خود در طول روز به خواب رفتیدع شاید بیماری خواب دارید مثل حمله خواب(نارکولپسی) یا خفگی خواب(اسلیپ اپنیا), همچنین باعث رخ دادن مشکل تنفسی در طول خواب میشود.به توه به کراکو بیماری های خوابی تشخیص داده نشده و درمان نشده شاید موجب خستگیو خواب الودگی در روز شود.

مشکل خواب الودگی میتواند همچنین به دلیل بیماری های بخصوص یا دارو ها باشد و وضعیت های فکری مانند, افسردگی,بیماری داشتن استرس بعد از ضربه خوردن یا تصادف کردن و یا اظطراب باشد که این موارد باعث مشکلات خواب میشود.

متخصص خواب میتواند برنامه درمان را برای شما طرح ریزی کند تا مشکلات خواب را درمان کند و به شما کمک میکند تا عادت خوابیدن بهتر را ارتقا دهید و روش های درمان رفتار کردن به ان را نشان میدهد.بعضی وقت ها ترکیبی از دارو ها و رفتار درمانی برای ازبین بردن خواب الودگی انجام میشود, ولی به هر حال خوب میشود.

با استفاده از مطالبی که گفته شد میتوانید به آسانی از خوابیدن در طول روز جلوگیری کنید. نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.

 

می خوام درس بخونم، برنامه ریزی هم دارم ؛ ولی وقتی شروع می کنم به مطالعه و کتاب را باز می کنم خوابم می گیره یا بعد مدت کوتاهی ،خسته و بی حوصله می شوم. لطفا راهنمایی کنید.

سوالاتی از این قبیل برای اکثر دانش آموزان به ویژه داوطلبان آزمون سراسری پیش می آید و در مراجعات حضوری آنها به مشاوران ما نیز این مشکل و معضل به طور جدی و مکرر مطرح می شود.
اما چه عواملی موجب می شود تا دانش آموزان هنگام درس خواندن ، خستگی و خواب آلودگی سراغشان بیاید؟
-اولین عاملی که ممکن است موجب خستگی زودرس شما در مطالعه شود، سخت بودن آن درس و قابل فهم نبودن برای شما باشد. یعنی ممکن است شما سراغ درسی مانند ریاضی بروید و پایه شما در این درس ضعیف باشد و در هنگام مطالعه، آن درس را یاد نگیرید. این امر موجب می شود که خیلی زود رغبتتان برای خواندن آن درس کم شود و بی حوصلگی و خستگی سراغ شما بیاید.
–دومین عامل می تواند نداشتن یک برنامه ریزی شفاف و مدون باشد. برای مثال شما مشخص کرده اید که امروز فیزیک می خوانم ، ولی برای خودتان معین نکرده اید که کدام مبحث و تا چه اندازه. بنابراین دچار سردرگمی می شوید و چون برایتان شفاف نیست که چه هدف کوتاه مدتی پیش رو دارید و دقیقا چه کاری انجام خواهید داد و باعث میشود حجم انبوه کتاب بدون برنامه مشخص، شما را دلسرد و بی حوصله کند و در هنگام مطالعه ، خستگی و خواب آلودگی به سراغتان بیاید.
—سومین عامل؛ انتخاب ساعات نامناسب برای درس خواندن. یادتان باشد با شناخت هایی که از خودتان دارید، ساعت های مناسبی را برای مطالعه انتخاب کنید. مثلا درس های مشکل و یاد گرفتنی را به ساعات آخر شب موکول نکنید ویا اگر عادت دارید در ظهر بخوابید و به تازگی می خواهید این عادت را کنار بگذارید، در آن ساعات سراغ درس های شیرین تر و راحت تر بروید به این ترتیب به رفع خواب آلودگی کمک می کنید.

10 راهکار طلایی برای رفع خواب آلودگی و خستگی هنگام درس خواندن :

با توجه به این که ممکن است این مشکل برای خیلی از ما پیش بیاید و باعث شود تا نتوانیم مطالعه ی مفید و مداومی داشته باشیم، راهکارهایی را برای شما ارائه کردیم که با رعایت آنها تا حد زیادی می توانی این مشکل را رفع کرده و هنگام مطالعه، شادابی و سرحالی کافی را داشته باشید.چگونه بعد از مدرسه نخوابیم

1- از مطالعه پراکنده و نامنظم خودداری کنید : مطالعات شما باید مشخص و با برنامه ریزی منظم در زمان های مناسب باشد و همچنین هدف شما از مطالعه حتی برای کوتاه مدت کاملا مشخص باشد. ( مثلا بگویید : می خواهم مبحث ژنتیک را یک بار کامل رو خوانی کنم )

2- یک برنامه ریزی مدون برای تمام کارهایتان در نظر بگیرید: هدف این نیست که تمام کارهایتان را دقیقا طبق ساعت انجام دهید، بلکه می توانید امور خود مانند خواب ، مطالعه ، ورزش و … را بر اساس نظم و برنامه ریزی، تا حدی سامان دهید و همین کار باعث می شود تا هر کار سر جای خودش باشد و انگیزه شما نیز دو چندان خواهد شد.

3- در مکانی که خیلی گرم است درس نخوانید: باید توجه کنید که دمای مکان مطالعه نباید خیلی گرم باشد (حداکثر 25-24 درجه سانتی گراد) زیرا دمای بیش از
آن ، به خصوص در زمستان سبب میشد تا لذت خواب چند برابر شود و همین لذت سبب می شود شما خواب آلوده شوید و مدام بخواهید که بخوابید.

4- نشستن صحیح هنگام مطالعه: اکثر مشاوران تحصیلی و پزشکان توصیه می کنند که اصلا به صورت دراز کشیده و خوابیده درس نخوانید زیرا مغز شما بین خواب و مطالعه سردرگم میشود و تمرکز شما کم شده و به زودی دچار خواب آلودگی میشوید. بنابراین برای رفع خواب آلودگی نشستن صحیح هنگام مطالعه را در نظر بگیرید.

5- پرخوری نکنید: دقت داشته باشید که خوردن زیاد و بیش از حد موجب سنگینی و خواب آلودگی شما می شود و این حالت هنگام مطالعه تاثیرش دوچندان می شود و باعث می شود که شما به محض نشستن پای درس، احساس خستگی و بی حوصلگی کنید. همچنین توصیه می شود بلافاصله پس از خوردن غذا مطالعه نکنید.
6- قدم بزنید: وقتی که احساس بی حوصلگی و خواب آلودگی می کنید، با یک پیاده روی نسبتا تند، انرژی و هوشیاریتان را افزایش دهید. برای مثال به یک فضای سبز نزدیک هستید ، به آنجا بروید و مقداری پیاده روی کنید و قدم بزنید. این کار احساس شادابی را به شما می دهد.

7- برای رفع خواب آلودگی مدتی کوتاه از فضای مطالعه بیرون بروید: بهتر است به هوای آزاد بروید. نور خورشید و هوای تازه سبب می شود تا انرژی شما بیشتر شود و احساس خوبی داشته باشید.

8- یک دوش با آب ولرم برای رفع خواب آلودگی بگیرید: اگر امکانش وجود دارد ، سعی کنید یک دوش با آب تقریبا سرد و ولرم بگیرید. در این صورت باعث می شود احساس بی حوصلگی و خواب آلودگی از شما دور شود.

9- خواب کافی در شب : این اشتباه در بین اغلب دانش آموزان پیش می آید که شب را به دلیل اینکه سکوت بیشتری دارد، برای مطالعه انتخاب می کنند. اما باید توجه کنید که این کار سبب به هم خوردن سیستم بدنی و ذهنی شما می شود. ضروری است که در شب حداقل 6 ساعت خواب و استراحت داشته باشید. البته نباید بیشتر از 8-9 ساعت باشد زیرا خواب زیاد هم می تواند از عوامل بی حوصلگی و کلافه بودن شما باشد.

10- فعالیت های بدنی کوتاه بین مطالعه فراموش نشود: سعی کنید هنگام مطالعه ، در فاصله های زمانی کوتاه ، فعالیت های بدنی مختصری داشته باشید.

داشتم نظراتو ميخوندم احساس كردم همه افسردن😐😂منم تا قبله اين ك برم پيشه مشاور اينطوري بودم بنظرم كسي ك ي هدف واحد داره(نه كسي ك رتبش خوب نشدبيخيالش بشه)نميشه ك تنهايي درس بخونه!برين با يه برنامه ريزيه درست هم از بي حوصلگي در مياين هم وقتي تو راستايه مسيرتون ك باشين انگيزهه خودش مياد..
دهمم خداروشكر زود شروع كردم ولي خيلييييي با قبلنم فرق كردم!شايد قبلا هف صب تازه ميخوابيدم شيش عصر پاميشدم همشم كِسِلُ افسرده بودم😶ولي اخرش ب اين نتيجه رسيدم ك اي كاش بابام مثل كلاس اول دوم بالا سرم وايميساد با چوب تا درس بخونم😂😂خلاصه ك اگ فك ميكنين مثله من نميتونين واس خودتون برنامه ريزي كنين(چون الكي ك نيس بايد هشتا كتاب دهم ياز دهم دوازدهمو تموم كنين قطعا برنامه ريزي ميخواد)و واسه درس خوندن ب يكي نياز دارين ك بالاسرتون وايسه يعني ي جورايي اگه درس نخوندين ي بلايي سرتون بياره😂برين پيش ي مشاور خفن تاكيد ميكنم خفن و اين ك واس درس خوندن خودتونو از همه چي نزنين!من تاالان شيش ساعتمو تا شيش عصر تموم ميكنم بقيش ماله تفريحمه!

من یک دانش آموز کلاس پنجمم باید امشب تا دیر وقت درس بخوانم . اما هی دوست دارم بخوابم و هی خسته میشم هر کاری هم میکنم که خوابم نبره اما نمیشه !!؟

سلام ممنون از راهنماییتون

من یه سوالی داشتم
موقع درس خوندن من مدام خمیازه میکشم ولی خوابم نمیاد بنابراین همش تا بخوام یه مبحث رو یاد بگیرم به وسیله همین خمیازه تمرکز رو از دست میدم یکدفعه
لطفا راهنماییم کنید
با تشکر

سالام
ممنون نظرات تون خیلی خوب بود و همچنین سایت عالی تون

من دانشجو هستم، درسام اگه بخونم شیرینه برام ولی نمیدونم چجوریه که خسته کنندس، خواب آوره:/ ساعات درس خوندنم مناسبه، مباحثی ک میخام بخونم مشخصه و قابل فهم😕فقط خسته کننده و خواب آوره..

عالی ممنون از راهنمایی عالی تون👍👍

عالی ممنون از راهنمایی کردن خوبتون

عالی

من دانش اموز پایه ششم هستم من از این روش ها استفاده کردم خیلی عالیه الان دارم مطالعه میکنم فکر میکنم این روش خیلی خیلی موثر است ممنونم👍😍😍

آخه سال ششم چی داره که آدم خسته بشه ؟؟؟

دقیقا😂😑

همینو بگو

همین دیگه
کلاس ششم اخه!!!!

سلام
وقتی من درس میخونم خوابم میاد یا میگم کتاب های دیگمو بخونم دست دست میکنم کلافه شدم قبلا خیلی درس خوندن رو دوست داشتم اما الان علاقم از دست رفته😞نمیدونم چجوری برگردونم اون همه علاقه رو🤦‍♀️

سلام عزیزم .
تو نباید که درس بخونی تو باید چیز های جدید در زندگیت تو یاد بگیری و از همی چیز اطلاع کافی داشته باشی
با علاقه بخون و به فکر کنکور نباش تمام فکرت رو بزار برای یاد گرفتن چیز های جدید

سلام بچه ها 😌 منم مثل شمام … اصلا همش خوابم …. دیگه داره حالم از خودم بهم می خوره … ولی خب دست خودم نیست 😔 یه نفر بهم گفت افسردگی و مشکلات خیلی تاثیر داره …. یا این که شاید بدنتون کم انرژیه و نیاز به مراقبت داره …. شاید طرز نگاهتون به درس خوندن خوب نیست …. شاید انگیزه ندارید… حتی شاید کمبود ویتامین دی یا اهن دارید
البته روش و طرز زندگی کردنتون هم خیلی مهمه ….
من از الان تصمیم گرفتم که ببینم مشکل از کجاست 🧐 خیلی پتانسیل درس خوندن دارم …. ولی نمی تونم …. امید وارم همتون پیشرفت کنید ….
برای منم دعا کنید 🙂🙃

من خودم دانش آموزم و قبلنا خواب آلودگی یکی از معضلات بود واسم اما سعی کنید هر روز صبح یک ساعت ورزش کنید و بعد دوش بگیرید خیلی سرحالتون می کنه در ضمن هنگام درس خوندن حتما آب کافی بنوشید

سلام من کلاس نهم دبیرستان تیزهوشان هستم
با توجه به شرایط مجازی حجم درس ها واقعا زیاد شده من دو هفته هست که ٣ تا ۴ نصف شب می خوابم و هفت صبح بیدار میشم واقعا کمبود خواب پیدا کردم و گاهی مثل دیشب ساعت ۴ صبح روی کتاب خوابم می بره الان واقعا خواب آلودم ولی این هفته به هیچ وجه نمی تونم کمتر از دو بخوابم و دیرتر از ٧ بیدار بشم چیکار کنم خوابم نبره و بتونم بخونم؟
١۴ سال دارم

قهوه بخور روی
صتدلی بشین و درس بخون ۱۰ دقیقه مدیتیشن کن اگا درباره مدیتیشن نمیدونی به پیچ اینستگرام anoushaسر بزن مطمعن باش تاثیر داره

خب مگه روز رو خدا ازت گرفته من هم سن تو ام و دقیقا دو برابر مدرسه ی شما برای ما فیلم ارسال میکنن و هر روز میپرسن
بشین یه برنامه ریزی درست بکن که شب ها راحت بگیری بخوابی
اصلا هم نمیخواد تا دیر وقت بیدار بمونی
این نظر منه
چون خودت هم خوب میدونی خواب چیز الکی ای نیست

انقدر به خودت فشار نیار تو خیلی نوجون هستی زمانت رو تنظیم کن عجله نداشته باش همه مطالب کم کم بخون و خواب کافی باید داشته باشی

سلام خسته نباشید
من رشتم ریاضیه 2 سال دیگه میخوام کنکور بدم
درس خوندن رو دوست دارم ولی اصلا انگیزه ندارم…
خیلی بی حوصله روز هامو میگذرونم لطفا یه راهکار بهم بدین😭😭

سلام من کنکوری ام امسال (۱۴۰۰) کلی صبحا ک بیدار میشم اصلا حس درس خوندن ندارم و خوابم میاد واقعا نمدونم چیکار کنم😭😭

چون کنکوری هستی میگم
شب ساعت 10 بخواب
ساعت 6.30 بیدار شو تا 7 پیاده روی کن یا هر ورزشی که شما رو سر حال میاره
بعد نیم ساعت دوش و نیم ساعت صبحانه البته کامل
و ساعت 8 الی 8.30 درست رو شروع کن و خیلی هم سر حالی و حس درس خوندن بهت میده
امید وارم مفید باشه براتون

حالا همهههههههههه تیزهوشان درس میخونن ولی به راهکار های بالا نوشیدن آب ر وهم اضافه میکنم برای من که خیلی مفید بودهچگونه بعد از مدرسه نخوابیم

اقایون و خانم ها لطفا هر کی نظر خوبی داره واسه خودش نگه داره چرا بعضی ها میخوان کنکور قبول بشن مینویسن واسم دعا کن ناسلامتی مادربزرگ یا پدر بزرگتون نیستیم
ما هم میخونیم ولی نه اینکه به کل دنیا بگیم میخوام درس بخونم

مدرسه مهم نیست
یکی از آشنا های ما در دبیرستان دانشگاه درس می خوند حتی امتیاز شهدا رو هم داشت دوست داشت دندانپزشکی قبول بشه ولی نشد ببین مهم درس هست تو تمام سوالات رو درست بزنی کسی جلو دارت نیست

سلام دوستان😊
من امسال کنکور دارم و از امروز به تاریخ 99/4/21 شروع ب خوندن میکنم و هدفم پزشکیه و بعد کنکور خبر قبولیم رو میزارم.
لطفا برام دعا کنید…❤

الان ما چیکار کنیم دست بزنیم

سلام
واقعا؟؟؟؟؟؟؟
باورم نمیشه.چقدر خوب
شما روزی چند ساعت مطالعه داشتید؟
نامزدتون چی میخوند که اینقدر بهتون پز میداد؟؟(ببخشیدا فضولیه)
خییلی تحت تاثیر قرار گرفتم واقعا
متشکرم ازتون راستش منم خیلی تو درس خوندن تنبلم سال اینده کنکور دارم و همه بهم میگن نمیتونم انگیزم صفره
مدرسه تیزهوشانم و دوستام تا حالا خیلی بیشتر از من درس خوندن و واقعا نمیدونم میتونم یا نه

سلام عزیزم
ببین جانم،اگر بنا بر این باشه هرکی وقت بیشتری میزاره موفق تره، پس الان ایران باید ده برابر امریکا پیشرفته می‌بود
ایران از امریکا قرن ها قدمتش بیشتره ولی انگار هزار سال عقب تره!!
باید از وقتت به خوبی استفاده کنی و با روش های درست مطالعه کنی و فقط به موفقیت فکر کنی. اگر باورش کنی شک نکن قبول میشی.
اگر کسی تبرش تیز نباشه 10 روز هم تبر بزنه نمیتونه به اندازه 1 ساعت کسی که تبرش تیزه، درخت قطع کنه.
بعد جانم گفتی همه میگن!!! همه غلط کردن. همه حسودیشون به تو میشه. اینا گاو های زندگی هستن
در مسابقه گاو بازی کسی برنده نیست که بیشترین گاو رو بزنه. کسی برندست که بیشتذین جا خالی رو بده! به گاو های زندگیتون جا خالی بدین و بهشون بخندین
و یادتون نره که ادیسون ضریب هوشیش زیر 100 بود!! یعنی به قول ایرانیا اسگل!! ولی الان مشهور ترین دانشمند دنیاست، چون سماجت داشت و خودشو باور داشت.
فکر نکنین از دلخوشی میگم! من خودم سال یازدهمم و سال اینده(1401) کنکور دارم(تجربی)

چقد خوب حرف میزنی من هم سن تو بودم مثل گاو بودم خاک برسر نسل ما که هر چی بقیه میگفتن نمیتونی گوش میکردیمو جا میزدیم🥺

وااااو
چقد زیبا حرف زدی
بلوغ عقلی ب این میگن خدایی🌺

بسیار متین و زیبا بود 🌹
عالی👌

دمت گرم👌🏻

احسنت به این حرفت
واقعا تلنگرانه بود

اون مورد حموم که گفتین من هی میرم هی خوابم بیشتر میشه 😂
به نظرتون مشکل از کجاست؟؟؟

دادا بگیر بخواب😂

سلام من سال نهم هستم و مشکل پیدا کردم برای انتخاب کردن هنرستان بنظرتون کدوم هنرستان های اصفهان برای طراحی مد خوب هستن؟

سلام رفقا من امسال انتخاب رشته دارم به نظزتون ریاضی رشته ی خوبیه معدلمم بیسته تیزهوشانم میخونم

ببین اگه میخای با نظر مردم راهتو ادامه بدی همینجا متوقف شو چون به هیچ جا نمیرسی فقط کار خودتو بکن و دنبال علاقت برو

بله باید به سمت علاقه خودتون برین نه به فکر حرف های مردم باشید مردم بگن خودتو بنداز چاه باید بندازی من تو زندگیم فقط به سمت علاقه هام میرم حتی با اینکه خونوادم مخالف هستن
نه اینکه مخالف باشن نه میترسن من به اون چیزی که میخوام نرسم

سلام 🙂
اگه به رشته های مهندسی علاقه داری برو ریاضی
ولی تو ایران برا مهندسا کار نیست و باید برای شروع هر کاری یا پارتی داشته باشی یا پول خیلی زیاد
منم معدلم بیسته و عاشق ریاضیو حل مساله عم تا جایی ک بچه های کلاسمون درسای دبیرو یاد نمیگیرن و دسته جمعی میان پیش من تا با زبون خودمونی دوباره براشون توضیح بدم
اما خب…اینده شغلی نداره
برای همین رفتم تجربی 🙂
درسته ک سخته و هنوز اول راهم اما خیلی از خوندن درساش لذت میبرم
مخصوصا ریاضی تجربی ^^
توعم برو دنبال چیزی ک بهش علاقه داری وگرنه پشیمون میشی

نه خب دلیل نمیشه شما ریاضی دانشگاه ریف دربیا ببین کی قبول نمیکنه همه جا رو هوا میزنن بعد هم اینکه داوطلبین تجربی چهار برابر ریاضی تجربی ایشون ریاضی بخونه و اگه بخواد همون سال کنکور بده میتونه کنارش زیست رو هم بخونه و هم کنکور ریاضی بده هم تجربی اکر هم نه که توی لیسانس که داوطلبین کمی هم داره کنکورش میتونه بره کنکور پزشکی و تجربی بده
ولی الویت اول علاقه و استعداد بعد که هدف باشه فرد قطعا میرسه به چیزی که میخواد
حالا چه انسانی چه ریاضی چه تجربی

من خیلی جدیدا بی حوصله شدم دست و دلم به کار نمیره همش خوابم میاد کتابو که باز میکنم کلی حواسم به چیزی دیگر پرت میشه راه حلی هست؟

همین چند سال پیش ما خودمون دانش آموز بودیم و هدفمون رسیدن به رتبه خوب و عالی بود و الان در بهترین رشته و دانشگاه های ایران تحصیل میکنیم…. ادامه

مشاوره کنکور

برنامه ریزی برای کنکور 1400 

روش مطالعه

آزمون آزمایشی

انگیزشی

فایل صوتی

اگر سوالی دارید با در ارتباط باشید از طریق: irmohasel@gmail.com

تمامی حقوق سایت برای موسسه محصل ایرانی محفوظ است©

همکاری      قوانین و مقرارات  

مطالب پر بازدید

مطالب مرتبط

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است


افزودن
آموزش تک نویسی در مانشت

بسمه تعالی

من یک دانش آموز سوم دبیرستانی هستم . در رشته ی ریاضی و فیزیک درس می خوانم و به درس خواندن هم علاقه دارم .

چون در دبیرستان شاهد درس می خوانم ، ساعت 2:35 هر روز به خانه می رسم و تا خوردن ناهار و خواب بعد از ظهر برای آمادگی ذهنی برای مطالعه ی درس ها ، حدود ساعت 5:30 شروع به درس خواندن می کنم . متاسفانه حجم درس ها و تکلیف ها به قدری است که هر روز به همراه استراحت تا 11 درس هایم را می خوانم و تکالیف را می نویسم . اما خواندن یک درس و یا نوشتن مطالب آن باقی می ماند و باید بعد از ساعت 11 تا حدود 12 آن را تمام کنم . علی الخصوص زمانی که امتحانی مانند شیمی با حجم گسترده ی محاسبات استوکیومتری ، فیزیک یا … دارم .

اما ……

ساعت 11 اگر به رخت خواب نروم پدرم برق اتاق مطالعه ام را قطع می کنند و می گویند : باید دیگر بخوابی و کوتاه هم نمی آیند.می گویند که بهترین زمان مطالعه صبح زود است.حالا بخواب و صبح زود بیدار شو و بخوان.فکری مغایر با نتایج تحقیقات علمی که بیان می کند : ذهن هر کسی در زمان خاصی به ماکسیمم بازدهی می رسد . اما من دو مشکل اساسی با این مورد دارم :چگونه بعد از مدرسه نخوابیم

1 – من مطالبی که صبح ها ازساعت 5 تا 7 می خوانم یا تمرین هایی که حل می کنم را در طول روز اصلا به یاد نمی آورم.یعنی اگر یک مطلب را در این بازه ی زمانی 100 بار هم تکرار کنم ، سر کلاس گویی اصلا نخوانده ام.حال آن که شب ها مطالب به خوبی به حافظه ی من سپرده می شوند . به علاوه اگر مثلا درسی را از 10:30 تا 11:30 نیاز داشته باشم 1 ساعت بخوانم صبح حداقل باید 2 ساعت وقت صرف آن کنم و آخرش هم هیچ…..فراموش می شود.
2 – من اگر بعد از ظهر ها نخوابم ، به علت خستگی درس را خوب نمی توانم بخوانم . و اگر بخوابم اگرچه کم بخوابم ، شب ساعت 11 خوابم نمی برد و در رخت خواب گاهی تا 12 بیدارم !
حالا من باید چه کنم ؟ آیا من مشکلی دارم که باید آن را حل کنم یا پدرم باید این سخت گیری را برای منِ تقریبا 17 ساله کنار بگذارند.لطفا مشکل و راه حل مشکل مرا جدا عرض کنید و در صورت سخنی با پدرم آن را جدا عرضه دارید .
با تشکر فراوان

با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
به عنوان يك روان شناس به شما برادر گرامي خاطر نشان مي سازم با توجه به تفاوت هاي فردي مشكل خاصي در شما وجود ندارد و كار شما تا حد زيادي طبيعي و عادي است. با اين وصف وقتي مشكلي وجود ندارد راه حلي هم متصور نيست و تنها بحثي كه باقي مي ماند توافق شما با پدر محترمتان مي باشد.
همان طور كه مي دانيد گفت و گوي دو نفره شما زياد به جايي نخواهد رسيد و بهتر است براي حل هر چه سريعتر اختلاف به يك فرد سوم مراجعه نماييد. مثلاً مشاورين تحصيلي يا حتي برخي معلمان مدرسه تان به خوبي از عهده متقاعد ساختن پدرتان يا شما بر مي آيند و همچنين كارشناسان مؤسسات و مراكز آموزشي مانند كانون فرهنگي آموزش، گاج، ماهان و … توان حل اين اختلاف را دارند.
بايد دلايل پدر را شنيد و نمي توان يك طرفه نزد قاضي رفت. چه بسا پدر محترم شما دلايل منطقي براي اين ابراز مخالفت دارند كه همه اين ها با حضور يك فرد سوم مرتفع خواهد شد.
موفق باشید.

با توجه به عدم امکان پاسخگویی در بخش نظرات لطفا سوالات خود را در سامانه «ارسال پرسش» یا بخش «پاسخگویی آنلاین» مطرح نمائید

درباره ما

کلیه حقوق متعلق به مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی می باشد ©

ما برای بهبود خدمات خود از کوکی‌ها استفاده می‌کنیم. جزئیات بیشتر را در صفحه “حفظ حریم خصوصی کاربران” در وبسایت دویچه وله بخوانید.

پژوهشگران اعتقاد دارند که خواب بعد از ظهر بخشی از ریتم بیولوژیک روزانه است. بدن به این استراحت نیاز دارد تا استرسی که در طول روز به آن وارد شده را دفع کند. اما امروز در بیشتر جوامع خواب هنگام روز تابو است.

ژن‌های ما کارکرد ساعت بدنمان را تعیین می‌کنند. در واقع دو بار خوابیدن، یکبار ظهر و یکبار شب، بخشی از ریتم طبیعی بدن بزرگ‌سالان است. در مجموع این تصور وجود دارد که دلیل گرایش به خوابیدن هنگام ظهر خوردن غذای سنگین است که در ما حس خستگی و خواب‌آلودگی ایجاد می‌کند.چگونه بعد از مدرسه نخوابیم

گوران هایاک (Göran Hajak) پژوهشگر خواب و مدیر کلینیک روان‌پزشکی و روان‌درمانی در بامبرگ (جنوب آلمان) می‌گوید: «خوردن غذای مفصل تنها دلیل گرایش شدید به خواب بعد از ظهر نیست. حتی بدون خوردن ناهار نیز، احساس خستگی‌‌ظهر به سراغ ما می‌آید. افرادی که حدود ساعت ۷ صبح از خواب بیدار می‌شوند، معمولا حدود ساعت ۲ بعداز ظهر احساس خواب‌آلودگی می‌کنند. البته خوردن ناهار باعث می‌شود که این احساس زودتر به سراغمان آید و شدیدتر باشد.»

مناسب‌ترین مدت زمان برای خواب بعد از ظهر

هایاک توصیه می‌کند که اگر وقت به اندازه کافی برای استراحتی کوتاه در بین روز وجود دارد، بایستی از این فرصت استفاده کرد. ” چرت بعد از ظهر” برای رفع خستگی کار روزانه و تجدید نیرو بسیار مفید است. نکته مهم در مورد برنامه‌ریزی برای خواب بعد از ظهر این است که نباید طولانی‌تر از ۲۰ دقیقه باشد تا فرد وارد مرحله عمیق خواب نشود. زیرا در این صورت بیدار شدن و از سر گرفتن فعالیت و کار روزانه سخت‌تر خواهد شد.

هایاک، پژوهشگر خواب توصیه می‌کند که اگر وقت به اندازه کافی برای استراحتی کوتاه در بین روز وجود دارد، بایستی از این فرصت استفاده کرد

ما در موقعیت‌های مختلف سعی می‌کنیم کمبود خواب شبانه را در طول روز جبران کنیم. “هایاک” اعتقاد دارد که این کار امکان‌پذیر است، اما باید توجه کرد که خواب هنگام روز بیشتر از ۲۰ دقیقه طول نکشد، در غیر این صورت تنظیم مدت زمان مناسب برای خواب شبانه دشوار می‌شود.

خواب بعد از ظهر نباید عمیق باشد

هایاک می‌گوید: «مبارزه با خستگی و خواب‌آلودگی یعنی استرس. در صورتی که استراحتی کوتاه در قالب “چرت بعد از ظهر” این استرس را از بین خواهد برد. استرس به جسم و روح آسیب می‌رساند. هدف از خواب بعد از ظهر خوابیدن عمیق نیست، بلکه رسیدن به آرامش عمیق و تمدد اعصاب است.»

به طور مثال گفته می‌شود که “سالوادور دالی”، نقاش مشهور اسپانیایی، هنگام ظهر قاشقی در دست می‌گرفت، در صندلی خود می‌نشست و چشمان خود را می‌بست. هنگامی که خوابش می‌برد، عضلات بدنش شل می‌شد و قاشق از دستش به زمین می‌افتاد و او از صدای افتادن قاشق بیدار می‌شد. “دالی” می‌گفت: «این، دقیقا همان مقدار خوابی است که من نیاز دارم.»

کاهش عادت خواب ظهر؛ پیامد صنعتی شدن

هایاک خود توضیح می‌دهد که سر کار در کلینیک این فرصت را ندارد که بعد از ظهرها استراحت کند. اما هنگامی که احساس خستگی می‌کند روی صندلی کار خود می‌نشیند و برای چند لحظه چشمانش را می‌بندد تا انقباض موجود در ماهیچه‌ها بر طرف شود. او می‌گوید: «در واقع در این موقعیت نمی‌خوابم. برای من نکته مهم این است که این ۳۰ ثانیه را داشته باشم تا بتوانم استراحت کنم.»

در کشورهای آسیائی خواب بعد از ظهر بخش ثابت برنامه روزانه بوده است. اما در پی صنعتی شدن زندگی، این رسم دیرینه در این جوامع نیز کمرنگ شده است.

برخی از شرکت‌ها در کشورهای غربی تلاش می‌کنند با در نظر گرفتن اتاق‌های استراحت به کارمندان خود این فرصت را بدهند که برای چندین لحظه از محیط کاری فاصله گرفته و استراحت کنند. اما کارمندان از این اتاق‌های استراحت استقبال چندانی نمی‌کنند، زیرا به طور کلی استراحت هنگام روز به معنای تنبلی است و بیشتر افراد دوست ندارند تا چنین تصویری از خود به اطرافیان انتقال دهند.

کمبود خواب در آلمان تقریباً به یک عارضه‌ی عمومی بدل شده که به آن Social Jetlag می‌گویند. خستگی مفرط، کسالت و بی‌حوصلگی از نخستین پیامدهای زیان‌بار این “بیماری” همه‌گیر است. (23.05.2012)
 

دررابطه با خواب یک تفاوت جنسیتی وجود دارد: دخترها بهتر و بیشتر از پسرها صبح روز بعد به یاد می‌آورند که چه خوابی دیده‌اند. توضیح پژوهشگران در این‌باره آن است که خواب پسرها عمیق‌تر از دخترها است. (16.07.2011)
 

هنگام خواب ریتم فعالیت مغز کاملا دگرگون می‌شود. دانشمندان به تازگی دریافته‌اند که به چه دلیل انسان هشیاری خود را در خواب از دست می‌هد. آنها نیز متوجه شده‌اند که کمبود خواب هماهنگی بین بخش‌های مغز را دچار اختلال می‌کند. (10.04.2011)
 

در ادامه بحث “بحران شادی در مدارس”، یک مقام آموزش و پرورش صدا و سیما را در سوق دادن ذهن دانش آموزان به نومیدی مقصر دانسته و اضافه کرده که با ناظم‌های چوب به دست نمی‌توان انتظار نشاط در محیط تحصیلی را داشت.

سازمان سنجش آموزش ایران سرانجام تصمیم به برگزاری کنکور گرفت و نحوه اجرای آن در اپیدمی کرونا را اعلام کرد. این آزمون در چهار روز و با انواع تمهیدات از جمله فاصله ۱۸۰ سانتی‌متر برگزار می‌شود. بسیاری هم‌چنان نگرانند. 

ترکیه که در آغاز شیوع کرونا با مشکل و انتقادهای زیادی روبرو بود در واکسیناسیون شهروندان به خوبی و با برنامه جلو می‌رود.
 

کارشناسان بریتانیایی مطالعاتی را برای استفاده از ترکیبی از دو واکسن فایزر و آسترازنکا آغاز کرده‌اند.
 

با این تصاویر نگاهی می‌افکنیم به جهان پیرامون‌مان. تصاویری از رویدادهای خارق‌العاده یا روزمره، از زیبایی‌ها و زشتی‌ها.
 

© 2021 Deutsche Welle |
حریم خصوصی کاربران |
شناسنامه |
تماس
| نسخه موبایل

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد شاغل با آن درگیر هستند،کاهش انرژی و احساس خواب آلودگی بعد از ناهار است. به احتمال زیاد شما هم بعد از تمام شدن ناهار و زمانی که به میز کار خود برگشته‌اید، با خمیازه‌های متوالی مواجه می‌شوید و از خود می‌پرسید چرا ریتم شبانه روزی بدنتان دچار مشکل شده است. پاسخ این است: سکونی در ریتم بیولوژیکی بدن وجود دارد که در زمان ظهر و با مصرف غذا به وجود می‌آید و باعث احساس خواب آلودگی در فرد می‌شود. در واقع شروع روند گوارش و هضم است که این حس را در بدن شما ایجاد می‌کند. با مصرف غذا سطح قند خون بالا می‌رود ولی بعد از گذشت حدود یک ساعت از صرف ناهار، قند خون و انرژی بدن به تدریج پایین می‌آیند. برای اینکه با این روند بجنگید و بتوانید از خستگی و کاهش انرژی خود نجات پیدا کنید، برخی از این راهکارهای ساده به کمکتان می‌آیند.

انجام فعالیت‌های فیزیکی جریان خون را تقویت می‌کند. اکسیژن مواد غذایی لازم را به بافت‌های ماهیچه‌ای بدن می‌رساند و انرژی بدن را به طور طبیعی افزایش می‌دهد. یکی از روش‌های جلوگیری از خواب آلودگی بعد از ناهار رفتن به سراغ ورزش‌های سبک است. چند حرکت کششی ساده انجام دهید، به جای استفاده از آسانسور با پله به طبقه مورد نظر بروید و در محل کار کمی قدم بزنید. این راهکارهای ساده می‌توانند انرژی را به شما بازگرداند. به گفته محققین دانشگاه تورنتو، خوردن بی‌وقفه ناهار و نداشتن استراحت در حین آن، احساس خواب آلودگی و نبود انرژی را بیشتر می‌کند.

اگر برایتان مقدور است برای انجام حرکات ورزشی به پارک نزدیک محل کار خود بروید. یکی از مطالعات انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد افرادی که در محیطی مانند پارک حضور پیدا می‌کنند، در تست‌های مربوط به حافظه و دقت نتایج بهتری نشان می‌دهند. طبیعت دقت و توجه غیر ارادی ما به اطراف را تقویت می‌کند، در این حالت بدون نیاز به تمرکز قوی، به اطراف خود دقت بیشتری خواهید داشت. این نکته به مغز کمک می‌کند تا توجه مستقیم خود را نیز بهبود بخشد. شما به همین منوال می‌توانید تمرکز مورد نیاز برای انجام کار خود در آن لحظه را به دست بیاورید. به همین دلیل است که بعد از بازگشت از پارک احساس سبکی و شادابی بیشتری نسبت به قدم زدن در خیابان می‌کنید.چگونه بعد از مدرسه نخوابیم

مطالعه‌ای که در دانشگاه دامپزشکی میزوری انجام شد، نشان داد تعامل با حیوانات سطح هورمون اکسی توسین را افزایش می‌دهد. این هورمون توانایی مهار کردن هورمون استرس را دارد و احساس آرامش و تمرکز بیشتری را به شما باز می‌گرداند. حتی فکر کردن در مورد حیوان خانگی هم همین تأثیر را در بدن نشان می‌دهد. می‌توانید عکسی از حیوان خانگی خود را روی میز کارتان قرار دهید و اجازه دهید فکر بغل کردن و گذراندن وقت با او بعد از ساعات کاری، بتواند با بی‌حوصلگی و خستگی ظهر شما مبارزه کند. حتی مشاهده ویدیو و کلیپ‌های بامزه حیوانات هم می‌تواند احساسات مثبت را درون شما افزایش دهد.

قهوه یک ماده خوراکی انرژی‌بخش است ولی به زمان نوشیدن آن در روز باید دقت کنید. بسیاری از افراد تصور می‌کنند مصرف کافئین در هر ساعتی قبل از شام، مشکلی به وجود نمی‌آورد. ولی مصرف کافئین حتی در ساعات بعد از ظهر هم بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد و بر خواب شبانه اثر می‌گذارد. مصرف بی‌موقع کافئین چرخه نادرستی را به وجود می‌آورد که ممکن است باعث احساس خستگی در ساعات عصر شود. آدامس بجوید

مطالعات نشان می‌دهند دانشجویانی که قبل از شروع آزمون و نه در طول آن، آدامس می‌جوند، نتایج بهتری دریافت می‌کنند. شما هم می‌توانید برای تمرکز بیشتر و دوری از احساس خواب آلودگی آدامس بجوید. البته پیشنهاد می‌شود زمان جویدن آن را بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در نظر بگیرید چرا که زمان طولانی‌تر هم باعث کاهش تحریکات ذهنی می‌شود.

یکی از دلایل خستگی، بی‌حوصلگی و مشکلات تمرکزی، نبود آب کافی در بدن است. روز خود را با یک لیوان بزرگ آب شروع کنید چرا که در تمام طول شب هیچ میزان آبی وارد بدن نشده و به همین دلیل سطح مایعات بدن کاهش یافته است. در صورت امکان روزی ۸ لیوان آب بنوشید تا دچار کم آبی بدن و عوارض آن نشوید.

بیشتر بخوانید: دلایل، علایم و راه‌های درمان کم آبی بدن

گوش دادن به موسیقی در حین کار می‌تواند بهره بری را افزایش دهد. تحقیقی در دانشگاه میامی انجام شد که در آن ۵۶ شرکت کننده برای مدت سه هفته در حین کار به موسیقی گوش دادند. نتیجه نشان داد این افراد زمانی که موسیقی را قطع می‌کردند، کیفیت کارشان کمتر می‌شد و زمان بیشتری برای انجام وظایف و کارهای مختلف نیاز داشتند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ فایده شگفت انگیز موسیقی از نظر علم روانشناسی

غلات تصفیه شده نان‌های ساندویچی و مانند آن به سرعت هضم می‌شود. این مسئله افزایش و کاهش میزان قند خون را سرعت می‌بخشد و به دنبال آن بر کاهش انرژی نیز تأثیرگذار است. شاید در حین مصرف این مواد غذایی ابتدا احساس هوشیاری کنید، ولی افت سریع قند خون باعث کسل شدنتان می‌شود. غذاهایی که بیشتری میزان انرژی را به وجود می‌آورند شامل پروتئین مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ و کربوهیدرات پیچیده مانند حبوبات و غلات هستند. سبزیجات برگی سبز مانند اسفناج و کلم پیچ حاوی آهن هستند و به کاهش خستگی کمک می‌کنند

مصرف حجم زیادی از غذا برای وعده ناهار سرعت هضم و گوارش را کاهش می‌دهد و باعث احساس باد کردن و ناراحتی می‌شود. اگر از خانه غذا می‌برید، بهتر است ظرف غذای کوچک‌تری بردارید. چون زمانی که ظرف خالی می‌شود ذهن احساس سیری می‌کند و با این کار شما زودتر سیر می‌شوید. اگر هم از رستوران غذا تهیه می‌کنید، می‌توانید ابتدا نیمی از غذای درون بشقاب خود را جدا کنید و سپس باقی مانده را بخورید. اگر بعد از خوردن این حجم هنوز احساس سیری نمی‌کردید، ۲۰ دقیقه صبر کنید تا پیام سیر شدن به مغزتان برسد.

بیشتر بخوانید: آیا گیاه‌خوار یا گوشت‌خوار بودن ربطی به گروه خونی ما دارد؟

زمانی که حجم کار زیاد می‌شود، ممکن است خوردن ناهار به تعویق بیفتد. ولی به هیچ وجه اجازه ندهید از مصرف مواد غذایی و خوراکی بیش از ۴ یا ۵ ساعت بگذرد. می‌توانید از میان وعده‌های حاوی پروتئین و کربوهیدرات پیچیده استفاده کنید. خوراکی‌هایی مانند هوموس، سبزی، تست نان غلات، کره بادام زمینی، ماست یونانی و میوه گزینه‌های مناسبی محسوب می‌شوند.

افرادی که به طور میانگین ۷-۸ ساعت در طول روز می‌خوابند، بازدهی و عملکرد بهتری دارند. کمبود خواب، باعث می‌شود ریتم طبیعی شبانه روزی بدن به هم بریزد و گاهی این اختلال در بعد از ظهر بیشتر شود. طوری که در طول روز احساس خستگی داشته باشید و در ساعات ظهر این خستگی افزایش یابد. پس بهتر است خواب شبانه خود را به اندازه کافی برنامه‌ ریزی کنید.

بیشتر بخوانید: چه میزان خواب برای بدن کافی است؟ عوارض بی‌خوابی چیست؟

منبع: Reader’s Digest

هشت
 − 

 = 
هفت

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بجای همه این کاره بخصوص پارک رفتن و…میتونیم یک ساعت بخوابیم:)

بعضی ها ممکن با خواب بعدازظهر مودشون بیاد پایین واسه همین راهکارای بالا احتمالا برای این دوستانه

پورتال جوانان ایرانی

در طول روز زمانی می رسد که احساس می کنید توانایی ادامه فعالیت های خود را ندارید. نمی توانید به درستی فکر کنید، سرتان سنگین می شود، و دائما به ساعت نگاه می کنید تا ببینید چه زمانی می توانید به خانه برگردید. اما ساعت هنوز ۲ بعد از ظهر است. شما یک روز سخت کاری را دنبال می کنید که پر از تماس ها تلفنی و فشار کاری بی حد و حصر است به همین دلیل خستگی در ظهر امری بدیهی به نظر می رسد. در این قسمت برای شما راه کارهایی رابیان می کنیم تا بتوانید سلامتی خود را بهبود بخشید و از خستگی های روزانه به دور باشید.

۱- چیزی بنوشید

برای شروع می توان از روزی یک لیوان قهوه، چای و یا نوشابه شروع کرد، اما توجه داشته باشید که میزان بیش از اندازه کافئین هم موجب می شود که شما اندکی عصبانی شوید و آب بدن را نیز تبخیر می کند. به جای آن می توانید از نوشابه های انرژی زا با الکترولیت اضافه استفاده کنید.چگونه بعد از مدرسه نخوابیم

به علاوه باید در روز میزان کافی آب بنوشید. این عمل میزان آب بدن شما را تنظیم می کند، اشتهای کاذب به میان وعده های ناسالم را کاهش می هد و حس خواب آلودگی را نیز از میان می برد. اگر در یک نشست خسته کننده هستید و فقط باید سر خود را به منزله تایید تکان دهید، یک جرعه آب می تواند تمرکز از دست رفته شما را بار دیگر سر جایش بیاورد.

از این گذشته شما باید مصرف الکل را از نهار خود حذف کنید. نوشیدنیهای الکلی باعث افت آنی فشار خون می شوند که این امر باعث ایجاد خستگی و کسالت می شود. بهتر است نوشیدن چنین چیزهایی را متوقف کنید.

۲- هر روز نهار میل کنید

بیشتر ما آنقدر سرمان شلوغ می شود که نمی توانیم هیچ زمانی را به نهار خوردن اختصاص دهیم و از مضرات آن نیز بی خبر هستیم و نمی دانیم که این کار باعث ایجاد کسالت و خواب آلودگی در ظهر می شود. شما لازم نیست که هر روز یک وعده غذای کامل با انواع و اقسام پیش غذاها را میل کنید، اما حداقل مطمئن شوید که یک چیز کوچکی می خورید. سعی کنید نهار را بر روی میز کار خود نخورید. حتی اگر ۲۰ دقیقه هم شده به خودتان استراحت دهید و نهار را در جای دیگری میل کنید.

۳- استراحت کوتاهی داشته باشید

بایستید و تمام عضلات خود را بکشید تا خستگی از بدنتان در آید. لازم نیست این کار را خیلی پر سر و صدا انجام دهید و توجه دیگران را به خود جلب کنید و بعد هم با صدای بلمند خمیازه بکشید. فقط از سر جای خود بلند شوید، چرخی بزنید، عضلات پای خود را منبسط کنید و انگشتان دستتان را خم و راست کنید. اگر نمی توانید دفتر کار خود را ترک کنید، به عقب تکیه دهید و نفس عمیقی بکشید تا کاملا ریلکس شوید و میزان اکسیژن جذب شده تان را نیز افزایش دهید. کشش باعث می شود که قلنج های گردن و شانه هایتان بشکنند و سیستم گردش خون نیز بهبود یابد.

۴- حرکت کنید

اگر ممکن است در طول وقت نهار خود به باشگاه ورزشی بروید. در غیر اینصورت برای راه رفتن به بیرون بروید، از پله استفاده کنید و یادداشت ها را به طور دستی به شعبه دیگر ببرید. اجازه دهید که خون در بدنتان به جریان افتد. این عمل متابولیسم بدن را تسریع می بخشد و از خواب آلودگی و کسالت نبز جلوگیری می کند.

۵- بر روی امور مختلف کار کنید

اگر انجام کار روزانه شما را اندکی خسته کرده، بر روی مسئله دیگری که اندکی نیاز به خلاقیت دارد، کار کنید. گاهی کار گرفتن از ذهن شما را از خستگی و ضعف میان روز نجات می دهد.

۶- با همکارانتان ارتباط برقرار کنید

کنار دستگاه کپی سر صحبت را با همکارتان باز کنید، به جای فرستادن نامه های الکترونیکی، خوب است که بر سر میز همکارتان بروید. از پاس دادن توپ های استرس زا به یکدیگر به شدت خود داری کنید. برقرار کردن ارتباط های منطقی با همکاران باعث می شود که روز کاری شما خیلی زودتر سپری شود. به علاوه خندیدن بر سر یک موضوع می تواند حال همه افراد را عوض کند.

۷- چرت بعد از ظهر

یک چرت ۱۵ دقیقه ای معجزه می کند. البته منظور ما این نیست که ساعت های طولانی در اتاق استراحت بمانید، اما اگر به خودتان شک دارید می توانید به یکی از دوستانتان بسپارید که شما را بعد از نیم ساعت صدا کنند و یا اینکه ساعت خود را کوک کنید تا سر وقت زنگ بزند.

۸- از اسنک استفاده کنید

یک سیب یا مقداری ماست جزء میان وعده های فوری بی نظیر هستند. سعی کنید به صورت خود مقداری آب خنک بزنید تا رخوت از شما دور شود. گاهی اوقات حتی شستن دست ها نیز به شما کمک می کند تا احساس خستگی کمتری بکنید.

۱۰- گرما را کاهش دهید

کار کردن در یک فضای سرد تر باعث می شود تا شما هشیار تر بمانید. اگر اطراف شما گرم باشد احتمال دارد که به خواب فرو روید. البته اگر همکارتان داشت از شدت سرما به خود می لرزید بهتر است که دست خود را از روی درجه گرمکن بردارید و لباس هایتان را کم کنید. ژاکتتان را بعد از نهار در بیاورید و از پوشیدن پلوور و بلوزهای یقه اسکی و کلفت خود داری کنید.

۱۱- از نور بیشتری استفاده کنید

میزان نوری که در طول روز در معرض آن قرار داشتید را افزایش دهید. سعی کنید در بیرون قدم بزنید به جای اینکه از آسانسور پارکینگ استفاده کنید. میز خود را جایی قرار دهید که بتوانید به راحتی به خارج از پنجره نگاه کنید. اگر ممکن بود لامپ های فلورسنت را خاموش کنید و از چراغ های رومیزی استفاده کنید.

۱۲- به برنامه های بعد از کار فکر کنید

کارهای باقیمانده خود را بر روی کاغذ یاد داشت کنید تا ببینید که دقیقا چه زمانی می توانید محل کار خود را ترک کنید. با خودتان فکر کنید که قصد دارید چه کارهایی انجام دهید بنابراین یک چیز مثبتی برای فکر کردن پیدا می کنید. به موضوعات مختلفی می توانید فکر کنید. مثلا تصور کنید که نامزد خود را برای تماشای یک فیلم به سینما برده اید و یا با دوستان به بیرون رفته اید تا چرخی بزنید. این فکر هر چه که باشد حالت سستی شما را از بین می برد. زمانی که متوجه می شوید که باید در زمان معینی محل کار خود را تر ک کنید به طور حتم کار خود را با توجه و دقت بشتری انجام می دهید.

آیا کسالت ظهر شما از این حرف ها گذشته؟ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

شب ها زودتر بخوابید

بیخوابی مزمن مشکل دیگری است که برخی از افراد با آن مواجهند. مهمانی های شبانه نیز از عوامل دیگری هستند که می توانند شما را به سمت خستگی های زودرس عصرانه بکشانند. سعی کنید میزان خوابی را که بدن احتیاج دارد، فراهم کنید تا در طول روز سرحال تر باشید.

میزان استرس خود را بسنجید

خستگی های گاه و بیگاه شاید به دلیل نارضایتی شغلی و مشکلات محیط خانوادگی بروز کنند. این علائم می توانند نشانه دیگری از افسردگی باشند. با خودتان صادق باشید و کارهایی انجام دهید که میزان استرس شما را کاهش دهند تا اینکه بتوانید هر روز و همیشه احساس بهتری داشته باشید.

باز یافتنـــــــــــــــــــ
زمانی که احساس کردید پس از صرف نهار انرژیتان در حال تحلیل رفتن است باید دست به کار شوید. در روش زندگی خود تغییرات اساسی ایجاد کنید و عادات شغلی خود را از نو پایه ریزی نمایید، تا به یک سلامت نسبی دست پیدا کنید و از شر ضعف بعد از ظهر هم خلاص شوید. با این کار خلاق تر، و شاد تر خواهید بود و احساس خستگس کمتری خواهید داشت. کارهای خود را با برنامه ریزی قبلی انجام دهید تا بتوانید بعد از ظهر به گردش و تفریح رفته و لذت ببرید. .

برچسب ها : مردمانمقابله با خستگی روزمقابله با خواب آلودگی

۲۸ بهمن, ۱۳۹۰

۱ تیر, ۱۳۸۷

۲۴ تیر, ۱۳۸۷

واای مررسی. من همش خوابم .امیدوارم بتونم‌دیگ ظهرا تا ۸ شب نخوابم ؟

سلام
لطفا ترجمه و کپی صرف نکنید و کمی با عادت های ایرانی ها تطبیق بدید
مگه چند درصد از ایرانی ها نوشیدنی الکلی مصرف میکنن که اینطور با صراحت نوشتید الکل را از زندگیتان حذف کنید

این حرف های نامربوط رو چرا کورکورانه ترجمه می کنید؟
ماست میان وعده خوب است؟ ماست به طرز وحشتناکی سرد کننده و منبع اسید لاکتیک است که در بدن اسیدوز می کند و ph خون را شدیدا کاهش می دهد و باعث بدن درد خستگی رخوت و خواب آلودگی می شود. از اساس بدن انسان برای وعده ی غذایی ظهر یعنی نهار طرح ریزی نشده است با این حرف ها باعث گمراهی تعداد زیادی افراد کم اطلاع می شوید…فقط برای بالا بردن بازدید صفحاتتان…متاسفم.چگونه بعد از مدرسه نخوابیم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت

دنبال کردن

سلامتی و بهداشت

روش‌های طبیعی برطرف کردن جرم دندان

۱۹ بهمن, ۱۳۹۵

سلامتی و بهداشت

رطوبت هوا و دستگاه های بخور

۱۹ خرداد, ۱۳۸۷

ازدواج و خانواده

۷ انتظار خانم ها در اولین ملاقات

۴ خرداد, ۱۳۸۷

ازدواج و خانواده

عشق و درهم تنیدگی کوآنتومی

۳ دی, ۱۳۹۳

سلامتی و بهداشت

غده پروستات : نکاتی در مورد سلامت غدد پروستات

۲۰ خرداد, ۱۳۸۷

چطور کسی که عاشقش بودید را فراموش کنید

بررسی خودارضایی از نقطه نظر علمی

تنفر از والدین: چرا برخی فرزندان از والدین خود متنفر میشوند؟

وقتی مردی شما را بخواهد…

عشق یکطرفه: کسی را دوست دارید که دوستتان ندارد؟

بیشتر

مد و مسائل زندگی

چه مدل لباس‌هایی را در هنگام ورزش کردن نباید پوشید؟

۲۸ اسفند, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

نکات مهم برای لباس پوشیدن در یک دورهمی دوستانه که هر خانم باید بداند

۲۸ اسفند, ۱۳۹۸

تغذیه و تناسب اندام

۷+۱ ماده غذایی که باعث افزایش وزن می شوند

۳ اسفند, ۱۳۹۸

ازدواج و خانواده

۳ راه زیبا برای بیان عشق به کسی که دوستش داریم

۳ اسفند, ۱۳۹۸

روشهای موفقیت

۳ اصل مهم برای دستیابی به موفقیت در زندگی با الگو گرفتن از دانشمندان

۳ اسفند, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۹+۱ جفت کفش ضروری که باید در کمد هر زنی باشد

۳ اسفند, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

معرفی ۵ کتاب ایرانی برتر از میان صدها اثر داستانی برگزیده جهان

۳ اسفند, ۱۳۹۸

تغذیه و تناسب اندام

آشنایی با مهم ترین دانه های روغنی و فواید هریک از آنها برای بدن

۳۰ دی, ۱۳۹۸

تغذیه و تناسب اندام

گیاهخوار در برابر گوشت خوار، کدام رژیم برای بدن سالم تر است؟

۳۰ دی, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۱۱ نکته مهم برای انتخاب لباس های با کیفیت

۴ آذر, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۷ ویژگی مهم که یک ساعت مچی را به بهترین ساعت برای انتخاب تبدیل می‌کند

۴ آذر, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۱۰ روش تضمین شده انتخاب کفش استاندارد برای پیاده‌روی های طولانی

۴ آذر, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۶ توصیه جالب برای گذراندن یک تعطیلات تابستانی فراموش نشدنی

۲۷ فروردین, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۸ دلیلی که به شما می گوید چرا انسان ها به شعر احتیاج دارند

۲۷ فروردین, ۱۳۹۸

سلامتی و بهداشت

علائم گردن درد، روش های خانگی درمان گردن درد

۳۰ بهمن, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

کاربردی‌ترین لباس‌هایی که در هر فصلی از سال به آن نیاز دارید

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

روشهای موفقیت

۱۰ ترفند طلایی که به رشد کسب و کار شما کمک خواهد کرد

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

مواد لازم برای داشتن یک استایل خاص و متفاوت مردانه در فصل زمستان

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

مهم ترین اصول قبل از گرفتن جشن تولد برای دختر بچه‌ها

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

روشهای موفقیت

۱۰ گام ساده برای خودشناسی و موفقیت در زندگی فردی

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

کلیه حقوق سایت برای مردمان محفوظ است . استفاده غیر تجاری مطلب همراه با ذکر منبع و لینک مجاز می باشد.

بعضی از درس ها و کتاب ها و حتی استادها، خاصیت خواب آوری شدیدی دارند ولی چاره ای نیست و باید با چشم های باز آنها را ببینید .برای جلوگیری از خوآب آلودگی و چرت زدن سر کلاس به راهکار های زیر عمل کنید.

ابتدا میپردازیم به کارهایی که قبل از رفتن به کلاس باید انجام دهید تا سر کلاس بی حوصله و خواب آلود نباشید.

1-ورزش کنید.

صبح قبل از رفتن به مدرسه ورزش کنید تا بدن سرحال باشد خون به درستی در بدن جریان پیدا کند. بهتر است ورزش های کششی، دویدن و مقداری گرم کردن انجام دهید.خوابتان را تنظیم کنید.

8 ساعت کامل بخوابید.اگر شب به خوبی نخوابید مطمئنا در طول کلاس احساس خستگی می کنید. وقتی با این شرایط به مدرسه بروید همین که آرام بنشینید و به صحبت های معلم گوش دهید احساس خواب آلودگی به سراغتان می آید چون بدن همچنان به استراحت نیاز دارد.چگونه بعد از مدرسه نخوابیم

ناهار سنگین نخورید.

معمولا شما در کلاس های بعدازظهر بیشتر حالت خواب آلودگی دارید و چرت می زنید. دلیل این اتفاق می تواند نوع و کیفیت ناهاری باشد که قبل از کلاس نوش جان کرده اید. بنابراین حواس تان باشد که وعده ناهارتان چرب و سنگین نباشد؛ چون مصرف غذاهای چرب شما را خواب آلود می کند و تمایل دارید بعد از خوردن آن غذاها به خواب بروید. همینطور مصرف دوغ و ماست در وعده ناهار هم به خواب آلودگی شما کمک می کند

صورت خود را با آب سرد بشویید

شستن صورت با آب سرد باعث می شود 15 دقیقه ای کاملا سرحال شوید. همچنین برای این کار باید بلند شوید و به روشویی بروید که به معنای راه رفتن و فعال کردن بدن است.

پیش خوانی داشته باشید.

آماده شدن برای یک کلاس و پیش مطالعه کمک می کند بتوانید بیشتر در بحث کلاس مشارکت داشته باشید. شرکت در بحث کلاس از چرت زدن و کسلی پیش گیری می کند.

1-درست بنشینید و لم ندهید .

شما قبل از اینکه مغلوب چرت زدن شوید، باید حواس تان به نوع نشستن و حالت بدن تان باشد. اگر بدن تان را شل و ول روی صندلی رها نکنید، محال است چرت تان بگیرد. بدن شما هر اندازه فعال تر باشد، گردش خون بهتری خواهید داشت. در این صورت بیشتر توانسته اید بر خواب آلودگی مسلط شوید. اگر روی صندلی لم بدهید یا گردن خودتان را به عقب شل کنید، حتما پلک های تان سنگین می شود و وسوسه چرت زدن به سراغ تان می آید. پس بهترین کار این است که صاف بنشینید، پاهای تان را درست کنار هم قرار بدهید و دست هایتان روی میز و پیش روی تان باشند. رعایت این چند نکته می تواند بدن و مغز شما را از کسالت و خواب آلودگی نجات بدهد.

حالت درست نشتن:

نت برداری کنید، حتی اگر نیازی نباشد

یادداشت برداری یکی از موثرترین کارهاست. این یادداشت ها حتما نباید 100 درصد کامل باشند. تنها کافیست مواردی که برایتان جالب است را یادداشت کنید و یا سوال هایی که به ذهنتان می آید را بنویسید. با این کار حتی سوال هم برای پرسیدن دارید که منجر می شود بیشتر در فرآیند یادگیری درگیر شوید.

از بحث کلاس لذت ببرید

باید از بحث کلاس لذت ببرید و فکر نکنید که این بحث کسل کننده است. بسیاری از دانش آموزان فکر می کنند موضوع کلاس بحثی کسل کننده است. برای غلبه به این تصور غلط باید از خود شروع کنید و با چرت نزدن ثابت کنید که بحث کسل کننده نیست. خوب به صحبت های معلمتان گوش دهید و سعی کنید از نکات کلیدی آن الهام بگیرید و لذت ببرید.

از خط خطی کردن و خیال پردازی دست بردارید

در کلاس باید گوش دهید، تمرکز کنید و متوجه صحبت های معلم باشید. نباید مشغول کشیدن و یا فکرکردن به چیزی باشید که از بحث کلاس منحرفتان کند، وقتی درست گوش ندهید دیگر نمی توانید روی درس تمرکز کنید در نتیجه احساس بی حوصلگی می کنید. وقتی بی حوصله می شوید خواب آلودگی خیلی زود خود را نشان می دهد.

در کلاس فعال باشید و مشارکت داشته باشید

به صورت فعال در بحث کلاس شرکت کنید. همچنین اگر مطلب را درک نکردید باید سوال هایی بپرسید تا موضوع برایتان روشن شود، با این کار دیگر احساس خواب آلودگی نمی کنید چون در بحث کلاس مشارکت داشته اید.

سر کلاس لباس ها گرم نپوشید.

نقش لباس مناسب را در این میان دست کم نگیرید. این روزها هوا رفته رفته سرد می شود و احتمالا شما هم لباس های گرم تان را از کمدها بیرون کشیده اید اما بهتر است از لباس های گرمی استفاده کنید که روی بقیه لباس ها استفاده می شوند تا بتوانید سر کلاس آنها را دربیاورید. گرمای مطبوع حاصل از پوشیدن لباس های گرم، بدن شما را برای چرت زدن آماده می کند. اگر احساس کردید که به علت دمای کلاس، حالت خواب آلودگی دارید، با اجازه معلم و دوستانتان در یا پنجره را کمی باز بگذارید تا هوای تازه به صورت تان بخورد و خواب از سر شما و ایضا بقیه افراد کلاس بپرد!

ماساژ درمانی کنید

کف دست خود را ماساژ دهید و روی قسمت های استراتژیک که کمی دردناک است مقداری فشار بیاورید. روی قسمت های توخالی بازو فشار بیاورید و با انگشتان خود حرکات دایره ای انجام دهید. کمی ماساژ دادن پشت گردن هم می تواند کمک کند. با انجام این کارها باید کاملا سرحال شوید. تمام این حرکات را به نرمی انجام دهید طوری که همکلاسی ها و استاد متوجه آن نشوند.

جلوی کلاس بنشینید

اگر صندلی های اختصاصی دارید از معلم بخواهید که جلوتر بروید. رفتن جلو به این معناست که دوست دارید در بحث کلاس بیشتر مشارکت کنید. این کار تاثیر عجیبی روی توجه کردن به بحث و مشارکت در کلاس دارد، که در نتیجه باعث می شود نخوابید.

متمرکز باشید.

وقتی معلم در حال تدریس است، باید روی موضوعی که شرح می دهد تمرکز کنید. دیگر مسائل را نادیده بگیرید، نباید در کلاس احساس بی حوصلگی کنید چون باعث می شود به خواب فرو بروید. باید با آموختن و درک مطلبی که آموزش داده می شود خود را مشغول نگه دارید. خود را در فکر کردن به درس فعال نگه دارید، در مورد چیزهایی که معلم می گوید از خود سوال بپرسید، سعی کنید از معلم در مورد مطالبی که بیان می کند سوال کنید و آنچه معلمتان می گوید را با آنچه خود می دانید مقایسه کنید.

تحرک داشته باشید

اگر وسط کلاس احساس کردید به هیچ روشی نمی توانید چشم های تان را باز نگه دارید و الان است که مغلوب خواب شوید، بهتر است به یک راهکار جدی تر و موثرتر فکر کنید. چاره این مشکل چیزی نیست جز تحرک داشتن. احتمالا بدن شما در حالت بی تحرکی در کلاس قرار گرفته و به همین علت چرت ویژه کلاسی به سراغ شما آماده است. در چنین حالتی بهترین کار این است که تکانی به خودتان بدهید و اجازه بگیرید و از کلاس بیرون بروید. شیر آب سرد را باز کنید و سه چهار مشت آب سرد به صورت تان بپاشید. نگران هیچ چیز نباشید، این راه حل ردخور ندارد.

موفق باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.چگونه بعد از مدرسه نخوابیم

دانلود اپلیکیشن دکتر رونقی

تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به وبسایت دکتر رونقی می باشد.

چگونه بعد از مدرسه نخوابیم
چگونه بعد از مدرسه نخوابیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *