چگونه بعد از مصرف شیشه بخوابیم

 
helpkade
چگونه بعد از مصرف شیشه بخوابیم
چگونه بعد از مصرف شیشه بخوابیم

یکی از مواد مخدرهایی که امروزه در بازار یافت می‌شود و افراد زیادی درگیر اعتیاد به آن می‌باشند، شیشه نام دارد. این ماده به شکل‌های مختلفی در بازار یافت می‌شود که شایع ترن شکل آن بلورهای کوچکی مانند ذرات شیشه یا بلورهای شکر می‌باشد. مصرف شیشه با تاثیر مستقیم بر روی اعصاب مرکزی بدن باعث می‌شود سلول‌ های عصبی مغز و نخاع از این مواد به جای انتقال دهنده‌های عصبی که بدن به طور طبیعی ترشح می‌کند، استفاده کنند. امروزه شیشه به عنوان یکی از خطرناک‌ترین مواد مخدری که در بازار وجود دارد، شناخته شده است. قدرت تحریک پذیری و اعتیاد زایی آن چندین برابر کوکائین تخمین زده شده است. هرچه تحریک پذیری یک ماده مخدر بیشتر باشد اثرات سو آن بر روح و جسم و به تبع آن ترک این ماده دشوارتر خواهد بود.روش‌های مصرف شیشه به چند صورت انجام می شود. برای کشیدن شیشه یک پایپ لامپ مانند استفاده می‌شود. شیشه را از طریق استنشاق و تزریق نیز مورد استفاده قرار می هند.

علائم مصرف شیشه در چند دسته تقسیم بندی می شود:

مصرف شیشه حتی برای چندبار محدود و در کوتاه مدت هم باعث عوارض جسمی و روحی برای فرد خواهد بود. از عوارض شایع مصرف شیشه بی خوابی مطلق می‌باشد. افراد پس از مصرف شیشه به هیچ وجه توانایی خوابیدن ندارند. با مصرف شیشه برخی فعالیت‌های فیزیولوژیک بدن عملکرد خود را از دست خواهد داد. از جمله آن ها فرد احساس انرژی مضاعف دارد و میلی به خوابیدن نخواهد داشت.بالا رفتن ضربان قلب و نامنظم شدن آن، افزایش فشار خون، توهماتی که به دلیل مصرف به ذهن فرد روی می‌آورند و فرد آن ها را واقعی تصور می‌کند، کاهش یادگیری و حافظه، جنون‌های آنی و خطرناک، شک و بدبینی و دیگر اثراتی که در اثر مصرف شیشه در فرد ظاهر می شود از علائم مصرف شیشه می‌باشد.

از علائم مهم و عوارض مصرف شیشه این است که فرد هیچ تمایلی به خوابیدن ندارد و در صورت تلاش برای خوابیدن نیز موفق به این کار نخواهد شد. افراد برای درمان این بی خوابی ممکن است به داروهایی برای درمان بیخوابی روی آورند. برخی داروهای خواب‌آور با مصرف شیشه تداخل دارند و به راحتی ممکن است باعث مرگ فرد شوند. اگر داروهای خواب‌آور با مشاوره و راهنمایی پزشک در فردی که شیشه مصرف می کند، استفاده نشود، تبعات زیان آور و خطرناکی برای وی در پی خواهد داشت.اعتیاد به شیشه اختلالات جدی خواب را به همراه خواهد داشت. این اختلالات به هیچ وجه با داروهایی که برای خواب و آرام بخشی در بازار موجود هستند، برطرف نخواهد شد. در واقع با مصرف داروهایی که ربطی به نوع اعتیاد ندارند و بدون معاینه بدن فرد بیمار، داروهای موجود در بازار برای درمان بیخوابی نه تنها چندان موثر نخواهد بود بلکه ممکن است مشکلات جدی را برای فرد رقم بزند.

چگونه بعد از مصرف شیشه بخوابیم

پزشک متخصص با معاینه بیمار و واقف بودن به میزان و دوره مصرف، طی دوره‌ای مشخص توانایی تجویز داروی آرام بخش و خواب آور را خواهد داشت. مرتفع شدن اختلالات خواب فقط تحت نظر پزشک متخصص با معین نمودن میزان مصرف، زمان مصرف و انجام آزمایشاتی است که کمک خواهد کرد در کمترین زمان مشکل بیخوابی شخص برطرف شود، انجام‌پذیر است. در درمان قطعی‌تر، شخصی که برای ترک اعتیاد شیشه اقدام کند پروسه ترک و برطرف نمودن اختلالات خواب و بیخوابی او تحت نظر پزشک متخصص بهتر و با روند سریع تری انجام خواهد شد. در این صورت پس از سم زدایی اصولی و شناخت پزشک از بدن و مناسبات و نیاز‌های مصرف کننده داروهایی را جهت رفع بی‌قراری و اضطراب و برطرف نمودن بیخوابی ‌های مصرف کننده، تجویز می‌کند. مصرف داروهای خواب آور تا مدتی و تحت نظر پزشک استفاده خواهند شد و بعد از آن و با توصیه و کمک پزشک شخص برنامه‌ای اصولی برای خواب عادی خواهد داشت.

 09134120677

دیجیتال مارکتینگ پونه مدیا

خبرگزاری ایمنا: وابستگی شدید به مصرف دارو، اختلال در حافظه، افزایش تحریک پذیری، افزایش انرژی و پرحرفی، اضطراب، بی قراری و مخصوصا بی خوابی از عوارض مصرف شیشه است.

تمامی حقوق این سایت برای خبرگزاری ایمنا محفوظ است

بی‌خوابی و اعتیاد ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. بی خوابی بعد از ترک اعتیاد از جمله بارزترین و شایعترین عوارض بعد از ترک اعتیاد است. برخی افراد برای درمان بی خوابی بعد از ترک اعتیاد، از الکل یا قرص های خواب‌آور استفاده می‌کنند و در نتیجه بدون اینکه متوجه باشند به این داروها وابسته می‌شوند و تنها نوع اعتیاد خود را تغییر داده‌اند. حتی اگر کسی قبل از اینکه به اعتیاد گرفتار شود اختلال خواب نداشته باشد، سوء مصرف طولانی مدت مواد می‌تواند ساختار کلی خواب مغز را تغییر دهد و بی خوابی یکی از مهم‌ترین عوارض و مشکلات بیماران اعتیاد در طول دوره درمان و همین طور بعد از ترک اعتیاد است.

مراحل ابتدایی سم‌زدایی تمام اعتیادها سخت و دشوار است. بیماران ظرف چند روز تا یک هفته نخست، علائم ترک اعتیاد جسمی بسیار شدید و آزاردهنده‌ای مانند رعشه یا لرز، تب، استفراغ و سردرد را تجربه می‌کنند. طبعاً علائم روانی از قبیل افسردگی، اضطراب، نوسانات خلقی و روحیه ضعیف نیز در کنار این علائم جسمی بروز می‌یابد. بی خوابی در دوران مصرف شیشه و تریاک و همینطور بعد از ترک مصرف بسیار شایع است.

علائم به وضعیت هر بیمار، نوع و شدت اعتیاد وی بستگی دارد. برای مثال برخی بیماران که در حال ترک وابستگی به داروهای خواب‌آور هستند، دچار تشنج می‌شوند و پنج درصد الکلی‌ها هذیان خماری (DTs) را تجربه می‌کنند. هذیان خماری به مجموعه علائمی مانند توهم، بی حالی، تعریق شدید و افزایش ضربان قلب گفته می‌شود.

برای اطلاع از بهترین دارو برای بی خوابی ناشی از ترک اعتیاد و کنترل علائم پس از آن مانند افسردگی با متخصصین ما در کلینیک پیام تماس بگیرید.

چگونه بعد از مصرف شیشه بخوابیم

با توجه به متغیر بودن علائم ترک لازم است که بیماران دوره درمانی خود را تحت نظارت و راهنمایی روانپزشک متخصص ترک اعتیاد شروع کنند. هرچند برخی بیماران از ترک اعتیاد یابویی و سریع نتیجه می‌گیرند، اما این روش غیرتخصصی برای بسیاری از بیماران خطرناک است.

در بعضی از روش‌های درمانی به بیماران دچار اعتیاد به مشتقات تریاک، داروهای خواب‌آور و شبه مخدر تجویز می‌شود که آهسته پیش بروند و دوز مصرف دارو را به تدریج کاهش بدهند تا شدت علائم خماری به حداقل برسد و از عود اعتیاد پیشگیری شود. اکثر علائم جسمی ترک اعتیاد و ترک تریاک تا پایان هفته اول سم‌زدایی از بین می‌رود یا به شدت کاهش می‌یابد. علائم باقیمانده نیز به تدریج در ماه‌های آتی کاهش خواهد یافت.

با این حال یکی از علائم آزاردهنده‌ای که همواره افراد در حال ترک را عذاب می‌دهد، اختلالات خواب ، بی حالی ، کسلی بعد  از ترک اعتیاد و بی خوابی اعتیاد است. بی‌خوابی یکی از شایع‌ترین و ماندگارترین علائمی است که بیماران بعد از قطع مصرف مواد با آن روبه‌رو می‌شوند.

بی‌خوابی حتی برای افراد معمولی که با عوارض غیرقابل تحمل سم‌زدایی دست و پنجه نرم نمی‌کنند، نیز دشوار است. همان‌طور که اشاره شد، بی‌خوابی چنان آزاردهنده است که محرک اصلی و اولیه بسیاری از بیماران برای پناه بردن به الکل و داروهای آرامبخش محسوب می‌شود. در هر حال بیماران در حال ترک اعتیاد با طیف وسیعی از علائم، احساسات و حس‌های بی‌سابقه و ناراحت کننده مواجه می‌شوند ـ در عین حال مجبورند که این علائم را بدون مواد و داروهایی که قبلاً از آن‌ها استفاده می‌کردند، تحمل کنند.

بسیاری از مواد مخدر مانند کوکائین، اکستازی، مشتقات تریاک و آمفتامین‌ها تولید دوپامین را در مغز مختل می‌کنند. مغز در دوران اعتیاد به میزان جدیدی از دوپامین به عنوان میزان “نرمال” عادت می‌کند و برای مدیریت درد و حفظ تعادل روانی به مواد مخدر وابسته می‌شود. مغز در چند هفته نخست درمان اعتیاد به تدریج به وضعیت عادی تولید دوپامین برمی‌گردد و پایدار می‌شود. اما تحمل درد جسمی و احساسات و هیجانات ناخوشایندی مانند استرس و اضطراب در این مدت بسیار سخت‌تر می‌شود. در نتیجه فرد عموماً دچار مشکلات بی خوابی بعد از ترک اعتیاد می‌شود.

البته این علائم فقط جسمی نیست. افرادی که قبل از خواب عادت به نوشیدن مشروب یا کشیدن ماری‌جوانا داشته‌اند، ذهنشان را به گونه‌ای آموزش داده‌اند که این فعالیت‌ها را به عنوان پیش‌درآمد خواب بشناسد. در نتیجه وقتی مصرف این مواد قطع می‌شود، مغز حیران می‌ماند که چه زمانی وقت خواب است.

کیفیت خواب بیمار به دلیل بی‌خوابی ناشی از سم‌زدایی مختل می‌شود. کم خوابی و بی‌خوابی مقاومت در برابر درد را کمتر می‌کند و باعث تحریک‌پذیری بیمار و پرخاشگری او به اطرافیان می‌شود.

بی‌خوابی یکی از اصلی‌ترین عامل‌های عود اعتیاد است و احتمال برگشت به اعتیاد برای بیماران دچار اختلالات خواب و بی خوابی دو برابر بقیه است. به همین دلیل در کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی برای بیماران اعتیاد خدمات درمان اختلالات خواب به عنوان بخشی از سیر درمان بیمار در نظر گرفته شده است. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که درمان بی‌خوابی هم کیفیت خواب و هم علائم افسردگی در بیماران مبتلا به اعتیاد را بهبود می‌بخشد.

مدت اختلالات خواب در دوران ترک اعتیاد به عوامل مختلفی مانند ماده مصرفی، دوز مصرف شده، مدت زمان آن و حتی شرایط جسمی بیمار بستگی دارد و می‌تواند چند روز تا چند سال متغیر باشد.

اختلالات خواب بعد از دوره درمانی اگر زیر نظر متخصص ترک اعتیاد درمان شود می‌تواند به طور قابل توجهی مدت درمان را کاهش دهد. خوشبختانه وقتی کیفیت خواب بیمار به طور پیوسته بهتر شود، می‌توان این بهبود را نشانه سم‌زدایی کامل تلقی کرد.

اما اگر این بیماری درمان نشود و یا به آن بی توجهی شود می تواند عواقب جبران ناپذیری را برای فرد بیمار ایجاد کند چه شخصی که در مراحل درمان اعتیاد باشد و چه شخصی که اصلاً اعتیاد نداشته باشد.

خوب خوابیدن یکی از بهترین روش‌ها برای تسکین علائم ناراحت کننده خماری و تضمین موفقیت درمان اعتیاد است. البته گفتنش از انجام دادنش آسان‌تر است.

رعایت توصیه‌های زیر به بهبود کیفیت درمان بی خوابی بعد از ترک اعتیاد کمک می‌کند.

درمان اعتیاد کاری نیست که انجام آن به تنهایی راحت باشد. مشکلاتتان را صادقانه با دیگران در میان بگذارید و از آنها بخواهید که در این دوران سخت کمکتان کنند. عزیزانتان برایتان اهمیت قائلند، از شما مراقبت می‌کنند و می‌خواهند که موفقیتتان را ببینند؛ به احتمال زیاد آن‌ها خوشحال می‌شوند که به شما کمک کنند. از عزیزانتان بپرسید که آیا اجازه می‌دهند در این روزهای سخت شب‌ها در کنارشان باشید یا این که آیا امکان دارد، هر چند وقت یکبار به شما سر بزنند و ببینند که آیا به چیزی احتیاج دارید یا خیر.

شانس موفقیت درمان اعتیاد با بهره‌گیری از کمک‌ها و راهنمایی‌های پزشکان و مشاوران متخصص ترک اعتیاد افزایش می‌یابد. رفتاردرمانی شناختی (CBT) یکی از بهترین روش‌ها برای کمک به درمان اعتیاد است. این تکنیک روان‌درمانی در ۶ تا ۱۲ جلسه انجام می‌شود. روانشناس به بیمار کمک می‌کند تا افکار منفی و الگوهای رفتاری مشکل‌ساز خود را که زمینه‌ساز اعتیاد شده است، شناسایی کند. رفتاردرمانی شناختی برای درمان طیف وسیعی از مشکلات از اعتیاد گرفته تا اختلالات خلقی و بی‌خوابی موثر است.

بهداشت خواب، رفتارها و افکاری را توصیف می‌کند که فرد هنگام خوابیدن درگیر آن‌ها می‌شود. برای رعایت بهداشت خواب مناسب غالباً کافی است که متوجه مفهوم بهداشت خواب بشوید و رفتارهایتان را مطابق با آن تغییر بدهید.

برای مثال جهت رعایت بهداشت خواب مناسب لازم است که برنامه خوب منظمی داشته باشید، اتاق خوابتان را خنک و تاریک نگه دارید، بلافاصله قبل از خواب ورزش نکنید و چیزی نخورید، در ساعات پایانی روز نوشیدنی‌های الکلی و کافئین‌دار ننوشید و وسایل الکترونیک را قبل از خوابیدن خاموش کنید. وسایل الکترونیک به ذهن انرژی می‌دهد و شبکیه را مملو از نور آبی درخشانی می‌کند که باعث می‌شود، مغز به اشتباه فکر کند که روز است و زمان بیدار شدن فرا رسیده است.

اتاق خوابتان را فقط به خواب اختصاص بدهید تا به ذهنتان آموزش بدهید که اتاق خواب برایش تداعی کننده آرامش باشد و بداند که این اتاق فقط برای خوابیدن است. سعی کنید هیچ سرگرمی یا کاری را در اتاق خوابتان انجام ندهید.

برای خرید یک تشک راحت هزینه کنید. اتاق خوابتان را سرد و خنک نگه دارید. ذهنتان را وادار کنید که فقط روی خواب تمرکز کند، از چشم‌بند استفاده کنید تا نوری وارد چشمانتان نشود و از دستگاه نویز سفید برای خاموش کردن سر و صداهای مزاحم استفاده کنید.

برنامه خواب منظمی برای خودتان تعریف کنید و هر روز، حتی آخر هفته‌ها از آن پیروی کنید. باید ذهنتان را به گونه‌ای آموزش بدهید که هر روز راس ساعت مشخصی به طور طبیعی خسته شود و بیدار شود. رعایت این برنامه پیگیری دیگر بخش‌های طرح درمان را آسان‌تر می‌کند.

در طول روز سعی کنید که حتی‌الامکان چرت نزنید، اگر هم باید چرت بزنید، بیشتر از سی دقیقه نخوابید و چرت روزانه‌تان را قبل از بعدازظهر بزنید؛ در غیر این صورت شب سخت‌تر به خواب می‌روید.

ورزش روش فوق‌العاده‌ای برای تخلیه انرژی اضافی و خسته کردن بدن است تا برای خواب شبانه آماده شود. البته مراقب باشید که ورزش را بلافاصله قبل از خواب انجام ندهید، در غیر این صورت وقتی که باید بخوابید، سرشار از انرژی می‌شوید.

مراقب تغذیه‌تان نیز باشید. قبل از خواب غذای سنگین نخورید و به طور کلی سعی کنید برنامه غذایی سالمی داشته باشید. غذاهای سالم خلق و خو را بهبود می‌دهد و کیفیت خواب را بهتر می‌کند. مصرف کافئین را کاهش دهید و تشنگی‌تان را با آب برطرف کنید.

هرچند داروهای خواب‌آور تجویزی کیفیت خواب را بهبود می‌دهند، اما این داروها قدرت اعتیادآوری بسیار بالایی دارند و خطر اعتیاد پیدا کردن به این داروها در صورتی که بیمار سابقه اعتیاد به مواد دیگری را داشته باشد، بیشتر می‌شود.

بهترین کار برای بیمارانی که در حال ترک اعتیاد هستند، این است که از مصرف داروهای خواب‌آور بدون نسخه پرهیز کنند. هرچند خطر اعتیاد پیدا کردن به داروهای بدون نسخه کمتر است. اما مشکل مربوط به تمام داروهای خواب‌آور این است که مصرف کنندگان غالباً متوجه نمی‌شوند که به دارو وابسته شده‌اند و زمانی به این مشکل پی می‌برند که دیگر خیلی دیر شده است.

به جای دارو می‌توانید مصرف خواب‌آورهای طبیعی را که ذهن و بدنتان را بدون ایجاد خطر اعتیاد آرام می‌کنند، به عادت‌های جدید خوابتان اضافه کنید و بهداشت خوابتان را ارتقاء دهید. مثلاً می‌توانید یک فنجان دمنوش بابونه قبل از خواب بنوشید یا روغن اساسی اسطوخودوس را برای برخورداری از اثرات آروماتراپی داخل دستگاه بخور بریزید.

اضطراب یکی از شایعترین اختلال‌های روانی است و ارتباط تنگاتنگی با اعتیاد و ترک اعتیاد دارد. حدوداً بیست درصد افراد همزمان به اختلال سوءمصرف مواد مخدر و اضطراب اجتماعی دچار هستند.

حتی اگر بیمار از قبل به اختلال اضطراب مبتلا نباشد، استرس ترک اعتیاد می‌تواند محرک شروع اضطراب در این دوران سخت باشد. رفتاردرمانی شناختی روش موثری برای درمان اضطراب به شمار می‌آید.

روش درمانی بیوفیدبک به بیمار کمک می‌کند تا از اجزای بدن خود و نوع واکنش‌ها در برابر استرس آگاهی یابد و بتواند با کنترل آن‌ها کیفیت بهتری را برای خواب داشته باشد.

سوءمصرف مواد معمولا با اختلالات خواب همراه است، برخی مواد مانند محرک‌ها مانع به خواب رفتن بیمار می‌شوند، و برخی دیگر هم مانند الکل حس سستی و آرامشی را در فرد ایجاد می‌کنند. حتی در آن دسته از موادی که باعث آرامش و به خواب رفتن می‌شوند، فرد به خواب عمیق کامل نمی‌رود و بدن تجدید قوای لازم را نمی‌کند.

مشکل بی خوابی برای افراد در حال ترک می‌تواند بسیار خطرناک باشد. چرا که تداوم اختلال خواب می‌تواند فرد را به مصرف دوباره مواد اعتیادآور سوق دهد. یک متخصص ترک اعتیاد ضمن در نظر گرفتن سابقه سوء مصرف مواد و شرایط جسمی بیمار می‌تواند مشکل بی خوابی پس از ترک اعتیاد بیمار را درمان کند.

درمان بی‌خوابی برای جلوگیری از مصرف دوباره مواد مخدر توسط بیمار بسیار اهمیت دارد و امری ضروری است. اگر شما و یا یکی از عزیزانتان درگیر اختلالات خواب ناشی از مصرف مواد مخدر هستید و برای درمان به کمک نیاز دارید، همین حالا با یک مشاور متخصص ترک اعتیاد تماس بگیرید. شما تنها نیستید و راه‌های درمانی بسیاری برای شما وجود دارد.

بسیاری از افراد مصرف کننده مواد که همزمان به افسردگی مبتلا ه [ … ]

ترک اعتیاد فرآیندی مستمر است که مستلزم اتخاذ تصمیم‌های بهتر [ … ]

شاید بر این باور باشید که می‌توانید راهنمای خوبی برای خودتان [ … ]

چگونه بعد از مصرف شیشه بخوابیم

وقتی صحبت از مدیریت و درمان سوءمصرف الکل و مواد مخدر در میان [ … ]

چرا نباید سم‌زدایی مواد مخدر را خودتان به تنهایی انجام دهید [ … ]

با عرض سلام و ادب بسیار
یک مورد در خانواده ی ما دچار اعتیاد به مواد مخدر است
خوشبختاته و خوشبختانه می خواهند ترک کنند
در چند روز که به ترک سپری می کردند دچار بی خوابی و بی قراری هستند
لطفا و لطفا در درمان این مشکل به من راه و چاره ای بدین
لطفا
وبا عرض تشکر از شما و همکاران گرامیتان.

سلام وقت بخیر
نحوه درمان برای هر شخص به عوامل مختلفی بستگی دارد که تنها پزشک متخصص ترک اعتیاد قادر به تشخیص آن می باشد . همچنین تمامی بیماران ما در طول دوره درمان اعتیاد می‌آموزند که چگونه اختلالات عاطفی و رفتاری خود را درک و درمان کنند. پیشنهاد می‌کنم با شماره 41 22 22 22 – 021 تماس بگیرید تا مشاورانمون راهنماییتون کنند.

باسلام بنده دوسال روزی یک گرم تریاک مصرف کردم درعید۹۹خودسرانه بدون داروتصمیم ترک کردم تابه امروزروزی یک ساعت نمی توانم بخوابم خواهش میکنم راهنمایی ام کنیدتصمیمم گرفتم تامرگ هم قبول دارم

سلام
بیخوابی یکی از علائم بارز ترک مواد اعتیادآور است. جهت دریافت وقت ویزیت و شروع درمان بی خوابی بعد از ترک اعتیاد ابتدا با شماره 41 22 22 22 – 021 تماس بگیرید تا مشاوران این مرکز شما را راهنمایی کنند.

با عرض سلام،۱۲ساله قرص سرترالین۱۰۰ استفاده میکنم،افسردگی خفیف دارم،۴/۵ساله متادون مصرف میکنم،۱۰میلی صبح و ۱۰میلی شب،میترسم ترک متادون مشکلات عصبی شدید برام پیش بیاره،لطفا راهنماییم کنین آسونترین راه ترکم چیه؟متشکرم

سلام
با توجه به شرایط شما پیشنهاد میشود قبل از قطع مصرف یکباره متادون به روانپزشک ترک اعتیاد مراجعه کنید. تنها پزشک قادر به تشخیص آسانترین و نتیجه بخش ترین درمان اعتیاد است.

شیره تریاک به مدت ۱۰ سال به صورت کشیدن و خوردن ادامه دادم.
یکسال قبل با مصرف متادون به صورت روزی ۴۰ قطره شروع کردم اکنون شده ۲ قطره در هر شب قبل از خواب . خواستم کلا بزارم کنار به مدت ۸ روز شب نمی توانم بخوابم درد بدن و بی حالی هم داشتم. لطفا کمک کنید راهنمایی کنید.

از عوارض روش ترک یکباره متادون: بی حالی، سرگیجه، بیخوابی و دیگر علائم قطع مصرف است که با روش های جدید مانند گروه درمانی، cbt ، مشاوره های فردی و گروهی و ویزیت ماهیانه روانپزشک و روانشناس می توانید علائمی که بعد از ترک مصرف متادون دچار می شوید را کنترل و برای همیشه درمان کنید.

با سلام من چند روز ترک مواد هستم تریاک و شيره الان بدن درد ندارم فقط زمان خواب پرش بدن میگیرم دست بیقرار پاي بيقرار پشت کتفام بيقرارن بطوریکه نميتونم 5دقيقه دراز بکشم بايد تا صبح توي خونه راه برم بخدا خسته شدم چند شبه درست نخوابيدم خواهش میکنم کمک کنيد ممنون ازتون یاحق.

سوال خوبی کردید من هم این مشکل رو دارم و بی حالی بسیار زیاد دارم حتی با خوردن قهوه هم حل نمیشه چیکار باید کرد؟؟؟

دادش پفک نکشیدی مواد کشیدی، باید طاقت بیاری یه 15 یا 16 روز دیگه خوابت درست میشه نگران نباش. حتما دکتر برو تا درد و بیخوابیت رو کنترل کنه

منم دقیقا مشکل شما رو دارم .بدن درد ندارم .فقط پرش بدن دارم وقتی چشمامو میبندم بیشتر میشه .همین الانم در این وضعیت هستم . کلافه شدم. لطفا راهنمایی کنید

سلام دوست عزیز
برای درمان عوارض ترک به پزشک مراجعه کنید تا وصعیت جسمی و روحی شما بررسی و درمان مناسب صورت گیرد.

با سلام خسته نباشید. من تقریباً چهار پنج ماهه متادون مصرف میکنم روزی دوتا 20 میخورم مخام ترک کنم لطفاً بگید چند روز و چقدر هزینه میبره خیلی ممنون

میتوانید با روش های سم زدایی بدن از مواد مخدر ، برای همیشه ترک کنید .
طول دوره درمان بستگی به شرایط جسمی و روحی شما دارد و تنها روانپزشک اعتیاد بعد از ویزیت شما قادر به تشخیص می باشد.

سلام دوستان. قبل از هرچیزی شاکر و سپاس گذار خداوند هستم بخاطر قطع مصرف دوباره. خداروشکر ک هنوز زنده ایم. ۵۸ روزه پاکم.2 هفته بستری بودم. اذیتیم بخاطر بی حوصلگیم هستش. پیشنهادی چیزی دارید لطفا بگید بهم .حس میکنم افسرده شدم. مصرف تریاک داشتم.

سلام دوست عزیز
افسردگی از علائم بعد از ترک اعتیاد است و با مراجعه به روانشناس تا حدود زیادی مشکل شما برطرف می‌شود. ما مطالعه مقاله درمان افسردگی پس از ترک اعتیاد و مراقبت‌های پس از ترک اعتیاد را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم.

پیام تندرستی درمان بی خوابی بعد از ترک اعتیاد

اعتیاد یک انتخاب نیست بلکه یک بیماری است، اما درمان یک انتخاب به معنای زندگی است. ما در کلینیک ترک اعتیاد پیام جدیدترین تکنولوژی‌ها و روش‌های درمانی جامع و به روز را برای کمک به بیماران و خانواده آن‌ها به کار می‌بریم.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی می‌باشد. تیم فناوری اطلاعات و مدیریت سایت با شرکت خدمات شبکه رایکانت

زمانی که بیماران وابسته به شیشه، مصرف این ماده مخدر را قطع می‌کنند، با علائم دردناک و آزاردهنده‌ای روبه‌رو می‌شوند. اکثر علائم ناشی از قطع مصرف شیشه ظرف یک هفته از بین می‌رود، البته بعضی علائم بیش از چند هفته استمرار دارد. مراکز ترک اعتیاد به بیماران کمک می‌کنند تا ترک شیشه را در محیطی امن و حرفه‌ای انجام دهند و علائم قطع مصرف را زیر نظر متخصص ترک اعتیاد کنترل کنند.

زمان شروع خماری یا علائم قطع مصرف شیشه، به شدت اعتیاد و تناوب مصرف ماده مخدر بستگی دارد. به طور کلی می‌توان گفت که علائم ظرف چند ساعت تا چند روز پس از قطع مصرف شیشه یا کاهش مصرف سنگین یا طولانی مدت آن شروع می‌شود. شایع‌ترین علائمی که در این دوره بروز می‌یابد، عبارت است از:

توصیه می‌کنیم که قبل از اقدام برای قطع مصرف شیشه مطمئن شوید که در محیطی امن و حمایت کننده قرار دارید. کمک گرفتن در دوران ترک اعتیاد بسیار ضروری است. برای این که ترک اعتیاد در محیطی امن و به روشی موثر انجام شود، لازم است که از دوستانی که به مصرف تشویقتان می‌کنند، فاصله بگیرید، به مکان‌هایی که یادآور اعتیاد است، قدم نگذارید و در حلقه افراد دلسوزی قرار بگیرید که در دوران ترک اعتیاد می‌توانید به حمایتشان دلگرم باشید.

ایمپلنت نالتروکسان از جدیدترین متدهای روز دنیا برای تضمین عدم بازگشت به اعتیاد است.

سم زدایی و ترک اعتیاد شیشه کار دشواری است، اما ناراحتی‌های جسمی و احساسات ناخوشایند این دوره، هر چقدر هم که سخت و غیرقابل تحمل باشند، ماندگار نیستند. ترک اعتیاد معمولاً یک تا دو هفته طول می کشد، البته بیمارانی که شیشه را برای مدتی طولانی و در مقادیر زیاد مصرف کرده‌اند، ممکن است تا چهار هفته نیز درگیر باشند.

چگونه بعد از مصرف شیشه بخوابیم

نشانه های ترک شیشه در مراحل ابتدایی بیشترین شدت را دارد و ظرف ۲۴ ساعت پس از آخرین بار مصرف به اوج می‌رسد. این علائم معمولاً تا پایان هفته اول کاهش می‌یابد. بدن و مغز در این مدت برای رها شدن از اثرات ماده مخدر به شدت واکنش نشان می‌دهد.

علائم افسردگی و روان‌پریشی نیز گاهی در مرحله ابتدایی ترک اعتیاد به شیشه بروز می‌یابد، البته این حالات معمولاً بعد از یک هفته بسیار کاهش پیدا می‌کند.

اکثر علائم ترک اعتیاد پس از اتمام مرحله حاد در حد ثابت و اندک به مدت چند هفته دیگر ادامه خواهد داشت. اگرچه علائم جسمی به سرعت فروکش می‌کند، اما ولع و میل غیرقابل کنترل به مصرف مواد مخدر همچنان بیمار را آزار می‌دهد. مقابله کردن با ولع مصرف شیشه به دلیل به یاد آوردن احساس سرخوشی شدید پس از مصرف ماده مخدر بسیار دشوار است. اکثر بیماران حداقل ۴ تا ۵ هفته با احساس میل به مصرف دست به گریبان‌اند. برخورداری از درمان‌های مشاوره، روان‌درمانی و رفتاردرمانی در این مرحله کمک می‌کند تا بیمار به عهد خود برای ترک اعتیاد پایبند بماند.

ترک شیشه دو مرحله دارد. علائم در مرحله اول بیشترین شدت را دارد؛ مرحله اول ۲۴ ساعت پس از آخرین بار مصرف شیشه شروع می‌شود و شدت آن ظرف دو هفته به تدریج کمتر می‌شود. مرحله دوم شدت کمتری دارد و حدوداً دو تا سه هفته طول می‌کشد.

توجه داشته باشید که این علائم بدون نظارت پزشک متخصص ترک اعتیاد می‌تواند تا حد جبران ناپذیری برای بیمار خطرناک باشد.

البته در برخی بیماران وابسته به شیشه، این علائم تا چند ماه نیز ادامه دارد که اصطلاحاً گفته می‌شود این بیماران به سندرم پس از مرحله حاد ترک اعتیاد (PAWS) مبتلا هستند.

زمانبندی ترک شیشه برای تمام بیماران یکسان نیست. شدت علائم به عامل‌های متعددی از قبیل میزان مصرف، وضعیت سلامت عمومی بیمار، ابتلا به اختلال‌های روانی هم‌زمان و مدت زمان مصرف بستگی دارد. در این بخش با زمان‌بندی کلی ترک اعتیاد به شیشه و زمان بروز نشانه‌ها پس از قطع مصرف شیشه آشنا می‌شوید. شایان ذکر است که این موارد کلی است و ممکن است یک بیمار تمام علائم اشاره شده را در زمان‌های یاد شده تجربه نکند.

بر خلاف دیگر محرک‌هایی مانند کوکائین که به سرعت از بدن خارج می‌شوند، شیشه بسیار بیشتر در بدن باقی می‌ماند. اثرات مصرف شیشه می‌تواند بین ۸ تا ۲۴ ساعت ادامه داشته باشد که این زمان دقیق آن به میزان ماده مصرفی، چه ساعتی از روز، طریقه مصرف (تزریق، تدخین و …) و بازدهی عملکرد کلیه‌ها و کبد بستگی دارد.

آزمایش ادرار معمولا شیشه را تا ۷۲ ساعت پس از آخرین مصرف تشخیص می‌دهد. اما مت‌آمفتامین که در بدن به آمفتامین نیز تبدیل می‌شود، بنابراین با مصرف شیشه تست اعتیاد آمفتامین نیز مثبت تشخیص داده می‌شود. مدت زمان تشخیص آزمایش ادرار آمفتامین‌ها از ۳ تا ۵ روز پس از آخرین مصرف است.

این بازه برای مصرف کنندگان سنگین و طولانی مدت می‌تواند تا یک هفته نیز در ادرار تشخیص داده شود.

آزمایش‌های دیگری که در تشخیص شیشه استفاده می‌شود به آزمایش مو، خون و بزاق می‌توان اشاره کرد. این آزمایش‌ها دقت بیشتری نسبت به آزمایش ادرار دارند. شیشه در آزمایش مو تا ۹۰ روز قابل تشخیص است، البته این نوع آزمایش بیشتر مناسب پزشکی قانونی یا مطالعات تحقیقاتی است و به طور معمول در آزمایشات کلینیکی و محل کار استفاده نمی‌شود.

اگر به شیشه اعتیاد دارید و عزمتان را برای برگشت به یک زندگی سالم و پاک جزم کرده‌اید، بیش از این وقت را هدر ندهید و همین امروز با شماره 41 22 22 22 – 021 تماس بگیرید تا همکاران ما برای شروع درمان تخصصی در محیطی امن و حرفه‌ای راهنمایی‌تان کنند.

اختلال افسردگی جنبه‌های مختلفی از زندگی فرد، از جمله ر …

اعتیاد به مواد مخدر محرک و روانگردان از آن جهت بیماری …

سم زدایی بدن از مواد مخدر مراحل سم زدایی تا زمانی است …

نتیجه مثبت آزمایش اعتیاد، مدرک مستند و قابل قبولی است …

CBT چیست؟ قبل از اینکه بدانید چرا ما از برنامه‌های CBT …

یکی از دلایل نیاز بیماران دچار اعتیاد به روش های تخصصی …

با مشاوران ترک اعتیاد ما تماس بگیرید تا در مورد برنامه‌های درمانی کلینیک ترک اعتیاد و روانپزشکی دکتر جوادی بیشتر بدانید.

سلام.دانیال هستم ۱۵ ساله که از ۴ سال پیش با این مواد مخدر اشنا شدم و به مصرف این مواد مبتلا شدم و ترکش برام کمی سخته.چیکار کنم که بزارم کنار این لعنتیو .حتی مزه هیچ چیزیو نمیفهمم و مشامم از دست دادم .تو رو خدا کمکم کنید

سلام دوست عزیز اولین قدم برای ترک هر ماده مخدر فقط اراده خود فرد است، در قدم بعدی مراجعه به متخصص ترک اعتیاد و شرکت در جلسات مشاوره فردی و گروهی به شما در این امر کمک می‌کند. در صورت تمایل می‌توانید به کلینیک دکتر جوادی مراجعه کنید.

صفحه اصلی ترک شیشه چند روز طول میکشد؟

اولین قدم مهم برای شروع ترک اعتیاد این است که باور کنید قابل درمان است. ما متخصصان مرکز ترک اعتیاد شبانه روزی دکتر جوادی آماده ارائه جدیدترین روش‌های درمانی اعتیاد به شما عزیزان می‌باشیم.

تصاویر بخش‌های مختلف کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کلینیک دکتر جوادی می‌باشد. تیم فناوری اطلاعات و مدیریت سایت با شرکت خدمات شبکه رایکانت

چکار کنیم بدن و مغز ما  با مصرف مخدر شیشه کمتر اسیب ببیند 

ای کسانی که شیشه می کشید  اگر هم ترک نمی کنید حداقل  سلامتی  بدن و مغز خود را حفظ کنید  

از کجا بفهمیم نامزدمان به مخدر شیشه معتاد است  

۱- مصرف سر ساعت مشخص

چگونه بعد از مصرف شیشه بخوابیم

 ساعت های خاص و مشخصی  را برای مصرف داشته باشید  اگر روزی یک بار استفاده می کنید  بعد از صبحانه  زمان خوبی است  اما اکثرا معتادان به شیشه روزی چند  بار استفاده می کنند  باز هم سعی کنید زمان مشخصی از مخدر شیشه استفاده کنید مثلا  ۹ صبح و ۴ بعد از ظهر  حداقل سعی کنید اخرین دوز مصرفی مخدر شما ۴ ساعت قبل از خواب باشد    

۲- دندان ویترین زیبایی و سلامت است

 مخدر شیشه بسیار اسیدی است و حتی بعضی دلالان به ان مواد شیمیایی اسیدی قویتر می زنند  تا قدرت گیرایی ان بالا برود به این دلیل دندان ها بسیار سریع از طوق خراب می شوند  

بعد از هر بار مصرف مخدر شیشه با ریختن کمی جوش شیرین در اب دهان را با ان قرقره کنید و اگر خواهان رفتن به دندانپزشکی نیستد حتما بعد از هر بار استفاده از مخدر شیشه مسواک بزنید  و یا یک سیب بخورید  

در صورت امکان از خمیر دندان های حاوی فلوراید استفاده کنید و اگر زن هستید  پیشنهاد ما استفاده از قطره های دهان شویه حاوی فلوراید  است   

اگر حال حوصله مسواک زدن و قرقره کردن ندارید چند قطره  پرسیکا داخل دهان ریخته و با زبان انرا به اطراف دندان ها و دهان  بمالید  

 جویدن آدامس بدون قند در کاهش پوسیدگی دندان معتادان به مخدر شیشه (متامفتامین ) موثر است  

۳- نظافت پایپ

 پایپ  را هر ۲۴ ساعت یک بار با اب الکل بشوید  

مواد اسیدی و مواد مضر به جدار پایپ می چسبد نظافت پایپ از جذب زیاد مواد مضر جلوگیری می کند  

 

۴-  جنس مرغوب

از هر فروشنده ای جنس نخرید و سعی کنید فقط از یک نفر جنس بخرید  انهم به شرط  قاشق  ؟   

در موقع خرید جنس  قطعه کمی از مخدر شیشه (یک ذره کوچک ) را داخل یک قاشق استیل انداخته و زیر انرا با فندک مشعلی  حرارات  دهید مخدر شیشه تبخیر می شود و هیچ سوخته ای باقی نمی گذارد فقط یک نقطه متالیک روی قاشق استیل می ماند   

 مصرف ماده مخدر شیشه ایرانی(افدرون ) بیشتر از کریستال متامفتامین …

۵- انتی بیوتیک دوره ای مصرف کنید  

هر ماه حداقل  ۵ تا ۶ روز  روزی ۴ عدد انتی بیوتیک تتراسیکلین  ۲۵۰ میلی گرمی مصرف کنید دو عدد صبح دو عدد شب   

۶- کنترل هوس و ولع نابهنگام  

 زمانی که  دسترسی به مخدر شیشه ندارید  و احساس می کنید  هوس مصرف در شما در حال افزایش است و یا در حال عصبانی شدن هستید قطعه ای کندر در زیر زبان گذاشته و بعد از نرم شدن انرا همانند ادامس بجوید  

کندر دارای ماده روانگردانی به نام اینسنسول استات است که به شما به سرعت ارامش می دهد و از عصبانی شدن جلوگیری می کند   

مدیریت ولع مصرف شیشه در زمان ترک اعتیاد ماده مخدر متامفتامین چیست …

۷- خواب خوب

 سعی کنید حتما در طول شبانه روز حداقل 5 ساعت بخوابید  اگر خوابتان نمی اید می توانید  از داروهای خواب اور مثل دیازپام و یا الپرازولام استفاده کنید اما ما پیشنهاد می کنیم  

 سر ساعت مشخصی بعد از تعطیل کردن دکان پایپ شیشه به رختخواب رفته  و بجای استفاده از خواب اورها 6 قطره   روغن اسطوخودوس به ناحیه زیر گلو و اطراف دهان خود بمالید   

 اسطوخودوس دارای ماده روانگردان و خواب اوری به اسم توژون است که خواب شما را تنظیم می کند  

8-  جلوگیری از اسیب به خانواده

اگر زن  و بچه دارید  با همسر خود حتما با  کاندوم  مقاربت کنید ؟  

و هر 6 ماه هم یک بار ازمایش HIV بدهید   

چگونه بعد از مصرف شیشه بخوابیم

ماده مخدر شیشه مخصوص دختران فراری است و کلاس ندارد ؟ – Ananda

 

عکس اسکن مغز معتاد به مخدر شیشه (متامفتامین ) 

آپوپتوز سریع Apoptosis سلول های مغزی معتادان به مخدر شیشه ( متامفتامین) شروع دیوانگی است

9-  زمانی که مغز معتاد به شیشه  دیگر کار نمی کند (زمان ترک مخدر شیشه 100 در صد فرا رسیده است  )

هر روز یک جدول کلمات متقاطع حل کنید و اگر روزی نتوانستید یک جدول را بطور کامل حل کنید بدانید مغز شما دچار اسیب شده است و باید اقدام به ترک اعتیاد مخدر شیشه برای همیشه بکنید   

مصرف ماده مخدر شیشه (متامفتامین ) با کافئین و پرومتازین و نوشابه های انرژی زا خطر جنایت دارد

گیاه سوسن اصغر دارای ماده موثره Asarone آسارون مشابه با تریمتوکسی آمفتامین برای افزایش حافظه و درمان الزایمر

اثرات آرو‌ماتراپی (رایحه درمانی) با بوی مشک (موسکون Muscone )حب المشک و حشیشه‌الملائک و ساخت طلسم تفرقه و جدایی 

فرمول ساخت اکستازی اسلامی یا معجون عشق ابن سینا (اکستاسی گیاهی ) برای افزایش محبت و شادی در خانواده  

نقش کانال های تی ار پی Transient receptor potential channel و فلفل و سیر در ترک اعتیاد و مرگ با مواد مخدر محرک 

راز هدیه های مغان زرتشتی به حضرت عیسی(ع) چه بود؟ 

اثرات الکالوئید روانگردان اینسنسول استات incensole acetate گیاه کُندُر (Olibanum در درمان افسردگی و اضطراب

مصرف کندر در درمان اعتیاد به ماده مخدر شیشه (متامفتامین ) ترک سیگار …

مراکز درمانی ترک اعتیاد به مخدر شیشه (متامفتامین )در لوکس ترین …

 چرا معتادین به مخدر شیشه اقدام به ترک اعتیاد نمی کنند

 رژیم غذایی و مواد گیاهی موثر در درمان و ترک اعتیاد به ماده مخدر شیشه …

عکس اسکن مغز معتاد به مخدر شیشه (متامفتامین ) 

داروی ترک اعتیاد شیشه (پروتکل درمان اعتیاد متامفتامین آناندا) چیست … 

مودافینیل در ایران و ایبودیلاست در امریکا کدامین در ترک اعتیاد به متامفتامین (شیشه )موثر ترند 

مشاوره در امور پزشکی و ترک اعتیاد مواد مخدر ۹۰۹۹۰۷۰۴۵۹(شیشه )

توهین به دکتر مجید ابهری نشان از بی اطلاعی مسئولان از مخدر کروکودیل است

از بین بردن اثر شیشه در بدن

راهنما و راهکارهای کاربردی

۰۲۱-۶۶۰۸۱۲۰۰

شیشه مخدری بسیار قوی است که در اثر مصرف آن میزان دوپامین ترشح شده در مغز چندین برابر می شود. دوپامین نه تنها مسئولیت القای حس لذت، بلکه مسئولیت حفظ انگیزه، حافظه و یادگیری در مغز را نیز بر عهده دارد. درنتیجه شاید فرد بعد از مصرف دچار سرخوشی شود، اما عملکرد طبیعی مغز را به طور کلی تغییر می دهد.

چگونه بعد از مصرف شیشه بخوابیم

ترک اعتیاد به شیشه و از بین بردن اثر شیشه در بدن به دلیل اثر مستقیم آن روی مغز و وابستگی عاطفی شدید، معمولا دشوار است. با این حال به کمک جلسات مشاوره فرد از دام این اعتیاد رها خواهد شد.

در این مقاله می خواهیم با شیشه بیشتر آشنا شویم و ببینیم چه چیزی اثر مصرف شیشه را خنثی می کند.

آنچه در ادامه خواهید خواند:

آشنایی با شیشه یا متامفتامین

چه چیزی اثر مصرف شیشه را خنثی می کند؟

عوارض مصرف شیشه چیست؟

روش های ترک اعتیاد به شیشه

کلام آخر

متامفتامین یا کریستال شیشه، یک ماده مخدر قوی و اعتیادآور است که به صورت مستقیم بر سیستم عصبی مرکزی تاثیر می گذارد.

این ماده مخدر به صورت بلورهای شفاف یا براق آبی وجود داشته و افراد آن را از طریق پایپ (لوله شیشه ای) مانند سیگار می کشند. شیشه اثری سریع داشته و مصرف کننده اندکی بعد از استنشاق آن دچار سرخوشی و لذت می شود.

متامفتامین در واقع دارویی ساخته بشر است که از زمان جنگ جهانی دوم وجود دارد. در زمان جنگ این دارو به سربازان کمک می کرد ساعات طولانی بیدار مانده و بجنگند.

علاوه بر این برای درمان چاقی های شدید نیز استفاده می شد. اما به دلیل اثرات جانبی خطرناک آن، استفاده از این ماده کاملا غیرقانونی اعلام شد.

از متخصصین ما بپرسید: ۶۶۰۸۱۲۰۰-۰۲۱

در مدت زمان کوتاهی بعد از مصرف شیشه، حالت سرخوشی ایجاد می شود اما این سرخوشی زمان زیادی با مصرف کننده باقی نمی ماند. در عوض اثرات جانبی شیشه بسته به میزان مصرف تا چندین ساعت فرد را همراهی خواهد کرد.

معمولا اثر شیشه ۱۰ تا ۱۲ ساعت و در مواردی که دوز مصرفی بیشتر باشد حتی تا ۷۲ ساعت در بدن باقی می ماند.‌ بین ۱۲ تا ۲۴ ساعت بعد از مصرف، اولین مرحله از اثرات جانبی ظاهر می شود که فرد خستگی شدیدی را احساس می کند؛ سطح انرژی به شدت افت کرده و بی حالی در فرد دیده می شود.

در این شرایط الگوهای غذایی و الگوی خواب فرد دچار اختلال شده و نوسانات خلقی در او دیده می شود. علایم مصرف شیشه طی ۲ تا ۳ روز به اوج خود رسیده و بعد از ۱ تا ۲ هفته بعد از مصرف کاهش می یابد.

متاسفانه پادزهر مصرف شیشه وجود ندارد. برای رفع اثر شیشه پیشنهاد می شود فرد میزان آب بیشتری مصرف کند. از بین بردن اثر شیشه در بدن با نوشیدن مایعات و استفاده از مواد مغذی کمتر می شود. با این حال مصرف کننده باید چندین روز منتظر بماند تا اثر شیشه به طور کامل از بین برود.

از بین بردن اثر شیشه در بدن بعد از مصرف آن معمولا دشوار است. دمای بدن فرد بعد از مصرف به شدت بالا رفته و ممکن است منجر به از دست دادن جان مصرف کننده شود. در واقع مصرف شیشه باعث می شود دوپامین مغز بیش از اندازه ترشح شده و ادراک از بین رود. در ادامه با عوارض مصرف شیشه در کوتاه مدت و بلند مدت آشنا می شویم:

فرد بعد از مصرف شیشه دچار احساس گیجی و اضطراب می شود. این افراد معمولا تا چندین ساعت نمی توانند بخوابند و الگوی خواب با اختلالاتی مواجه می شود. علاوه بر این نوسانات خلقی و ریسک پذیری بالا نیز در این افراد دیده می شود.

در اثر مصرف طولانی مدت شیشه، افراد دچار پارانویا شده و ممکن است چیزهایی ببینند که در واقعیت وجود ندارد؛ یا صداهایی را در ذهن بشنوند. احساس وجود حشرات  و خزیذن آن ها زیر یا روی پوست نیز از توهمات پس از مصرف شیشه است. علاوه بر این افراد معمولا درگیر افکار آسیب زدن به خود و دیگران می شوند.

ارتباط با مشاور: ۶۶۰۸۱۲۰۰-۰۲۱

برای رفع اثر شیشه و ترک کامل آن، برنامه ای جامع نیاز است. مصرف کننده باید در کنار سم زدایی، در جلسات مشاوره و درمان شرکت کرده و با دنبال کردن عوامل موثر در ترک، روند درمان را دنبال کند. حتی اگر قصد ترک اعتیاد در خانه را دارد، باز هم نیاز است از مشاوره ترک اعتیاد و پزشک برای روش درست سم زدایی این مواد کمک بگیرید.

سم زدایی موجب از بین بردن اثر شیشه در بدن شده و درواقع پادزهر مصرف شیشه است. با این حال وابستگی عاطفی به مصرف این ماده مخدر ترک آن را سخت تر می کند. بنابراین مصرف کنندگان لازم است مشاوره را در کنار سم زدایی دنبال کنند.

در مواردی که اعتیاد شدت بیشتر دارد ممکن است فرد به مدت ۳۰ تا ۹۰ روز در مراکز درمان بستری شود. اما در موارد معمول درمان به صورت عمومی دنبال می شود. زمانی که علایم ترک شیشه از بین رفت، فرد باید به کمک جلسات مشاوره اثرات وابستگی ذهنی آن را درمان کند.

زمانی که فرد به پزشک یا مرکز ترک اعتیاد مراجعه می کند، سطح سلامت و مدت زمان وابستگی به شیشه ارزیابی می شود. سپس به کمک روش CBT مشاور شناخت الگوهای فکری را به فرد آموزش می دهد. در نهایت مصرف کننده با آگاهی از الگوهای فکری نادرست و منفی، آن ها را با موارد مثبت جایگزین می کند.

از طرفی برای رفع اثر شیشه باید رفتارهایی که موجب مصرف و وابستگی به آن می شود، تغییر کند. درنتیجه مشاوره راهکارهایی عملی برای مقابله با مصرف شیشه ارائه می دهد.

اعتیاد به شیشه در اثر مشکلات و عقده های پنهان فرد اتفاق می افتد که ممکن است آن ها را از زمان کودکی با خود به همراه داشته باشد. مشاوره فردی و روایت درمانی به مصرف کننده کمک می کند روند از بین بردن اثر شیشه در بدن را سریع تر طی کرده و به سلامت روانی برسد.

گاهی سم زدایی و جلسات مشاوره ممکن است به تنهایی برای رفع اثر شیشه کافی نباشد. پس چه چیزی اثر مصرف شیشه را خنثی می کند؟ در این شرایط دارو درمانی نیز در کنار مشاوره دنبال خواهد شد.

در این شرایط نیاز است فرد تحت نظر متخصصین طی دوره ای دارو مصرف کند. نالترکسون ، مودافینیل یا بوپروپیون داروهای مورد استفاده در این زمینه هستند. در واقع مصرف دارو به فرد کمک می کند با آرامش و اطمینان بیشتری، وابستگی خود را از بین ببرد.

ممکن است افراد تصور کنند مصرف دارو موجب وابستگی به آن ها شود؛ اما این تصور اشتباه است. چرا که در این اتفاق تحت نظر تیم درمانی پیگیری شده و احتمال وابستگی بسیار کم است.

گروه درمانی به مصرف کننده کمک می کند از بین بردن اثر شیشه در بدن را در کنار افراد مشابه تجربه کند. وجود افرادی که از مشکلی مشابه رنج می برند و مراحلی از درمان را گذرانده اند، به فرد امید بیشتری برای ترک می دهد.

این گروه توسط یک فرد به نام تسهیل گر هدایت شده و افراد تجارب خود را با هم در میان می گذارند. معمولا وقتی تعهدی به صورت گروهی مطرح می شود؛ افراد تلاش بیشتری برای عملی شدن آن می کنند.

شیشه محرکی قوی است که در اثر یک بار مصرف نیز ممکن است وابستگی ذهنی ایجاد کند. از آن جایی که ماده ای به عنوان پادزهر مصرف شیشه وجود ندارد، این مخدر به مدت چند روز در خون باقی مانده و تاثیرات منفی گسترده ای بر مغز و بدن بر جای می گذارد.

چگونه بعد از مصرف شیشه بخوابیم

از بین بردن اثر شیشه به دلیل وابستگی شدید ذهنی تنها به کمک جلسات مشاوره طولانی مدت امکان پذیر خواهد بود. بنابراین توصیه می شود افراد تنها به سم زدایی بسنده نکرده و ترک اعتیاد به این مخدر قوی را به کمک جلسات روانشناسی دنبال کنند.

روانشناسان ما در نوا مشاور آماده پاسخ گویی به سوالات شما در زمینه اعتیاد به انواع مواد مخدر و روش های ترک آن هستند. کافی است با ما تماس بگیرید.

سلام،من کلا در ۱ماه شاید ۱۰روز شیشه مصرف کردم،میخام تست اعتیاد بدم و خیلی استرس دارم ک خانوادم بفهمن، چقد طول میکشه از بدنم خارج بشه ؟ اراده کردم و واقعا سمتش نمیرم فقط این از بدنم خارج بشه

سلام شیشه از ۳ روز تا ۱۴ روز طول میکشد که بستگی به نوع رژیم غذایی شرایط جسمی مصرف کننده دارد

سلام خسته نباشید من حدود ۲۰روز شیشه مصرف کردم روز یکبار ۱۰روز نکشیدم که ناخواسته باز ۲روزه مصرف میکنم میخام نکشم چه کار باید بکنم

سلام شیشه از نظر قطع فیزیکی درمانی اسان و از نظر روحی روانی مقداری سخت است پس برای قطع مصرف اول شرایط روحی خودتان و انگیزه خودتان را بالا ببرید تا توان مبارزه با وسوسه را داشته باشید بعد برای درمان اقدام کنید

با سلام به هم وطن های عزیزم و گروه مشاوره عزیز خدا قوت دوستان من به مدت شیش الا هفت هشت ماه که میدونم بیشتر از این نیست این مواد شیشه رو استفاده کردم الان عید امسال که بیاید از روش هفت ماه میگذرد یادم نمیوفتم هیچی هم مصرف نکردم اوایلش خیلی بهم هوس هوس میداد برام سخت شد اما خودم سرگرم کارم تفریح بیرون رفتن این جور کارا کردم فراموش کردم رفت امیدوارم شما ها هم راحت بتونید کنار بزارید اگه هربار استفاده خانواده جلوی چشم بیاد خود به خود پشیمون میشید و یذره هم خواستن توانستن به کار ببرید میشه میشه دباره سبز شد

با عرض سلام و درود من حق حدود پنج تا شیش ماه میشه مصرف شیشه دارم نه به طور مداوم مثلاً هم دو روز سه روزی یکبار دوبار ترک کردم داخل خونه یک دفعه ب مدت ده روز مصرف نکردم ولی هم ی حال خوش بهم دست داد رفتم سراغ شیشه خوشیم چندین برابر بشه ی دفع هم ک همین هشت روز پیش ترک کردم و زجر کشیدم ها ولی باز همین دیشب بصورت خوراکی مصرف کردم من شرایط اینو ندارم برم کمپ یا مراکز ترک و مشاوره خواهش میکنم ی راه حل بدید یک نوع قرص ک بتونم تهیه کنم نام ببرید مدتیه سرکارم نمیتونم برم همش خانواده متلک و قضاوتم میکنن چون از هیچی خبر ندارند چیکار کنم در طی سه چهار روز انرژی داشته باشم برم سرکارم خواهش میکنم تجربه بدید ممنون

سلام شما وابستگیتون ب صورت روحی و روانی است نه بصورت جسمانی . شما بعد از گذراندن پروسه فیزیکی و جسمی حتما باید مشاوره شوید برای مشاوره به na کنگره۶۰ یا روانشناس مراجعه کنید برای بیحالی بیقراری استرس میتوانید داروی جینکوگل از داروخانه تهیه کنید و میل کنید

دوست عزیز بخدا قسم که فقط داری خودتو گول میزنی من دقیقا شرایط تورا داشتم همش باخودم میگفتم من نمی تونم برم کمپ اطرافیانم میفهمند آبروم میره از سرکار همکارا ورئسم بفهمند اخراجم آخه شغلمم یه شغل به شدت آبرومند واستخدام رسمی ویه جوریه که سیگار هم نباید بفهمند که می کشی خلاصه هی تو خونه خودم ترک می کنم ازاین چیزا یه هفته نکشیی ودوباره گول بخوریا یوقت به خودم اومدم که مدت زیادی بود معتاد شده بودم ومصرفم زیاد شده بود تا اینکه یه روز که رفته بودم بگیرم گشت دست گیرم کرد وتمام اون چیزایی که ازش میترسیدم به سرم اومدو رفتم کمپ وبا سختی زیاد ترک کردم وهرروز میگفتم ایکاش همون اول اومده بودم کمپ من که بلا خره لورفتم اونجوری حداقل میفهمیدند که خودم پی به اشتباهم بردم وخودم تصمیم گرفتم خلاصه هیچ دارویی هم فایده نداره امسال ما دنبال یه دارویی هستند که یک ماه دوماه مصرف کنند همون حالت مصرف وهم داشته باشند یه روزم ببینند که دیگه ترک کددند ولی این محاله اون کمبود انرژی هم چاره ای نداره یه وقت که سه چهار روز تعطیلی داری یا میتونی نری سرکار رمون توخونه وفقط بخواب چون چند ین شب بی خوابی داشتی انرژیت رفته بخواب. ومواد پروتین دار ومقوی وپسته وبادوم وگوشت بخور واستراحت کن وبازم می گم برو کمپ وخودتو هرچه زودتر رها کن که یک روزهم زودتر یکروزه

ممنون که تجربتونو در اختیار دوستان قرار دادید

سلام.من ۱ سال پیش کف مغازم ی بسته کوچیک بود و فکر کردم بوگیر کفش هست و گذاشتم تو به کارتن وسایل مغازه.حدود ۱۲ روز پیش یکی از دوستام دید و گفت مواد شیشه هست.گفت حداکثر ۱ گرم میشه.خلاصه من کنجکاو شدم ک با فویل آلومینیوم و گلی مصیبت تو مدت ۱۰ رو ز ازش چند پک میکشیدم.بماند که بیشترش میسوخت رو فویل و میرفت هوا.خواستم بپرسم این مقدار چند روز تو بدن میمونه؟یوفت بخوام آزمایش بدم چند روز بعد نشون نمیده؟

سلام از سه روز ساعت الی یک هفته

فقط بریزش تودستشویی ودیگه سمتش نرو که یه گرم کشیدن شیشه دیگه کارت تمومه ومیگردی تا دوست اهل شو فروشنده وهمه چیزشو پیدا کنی مواظب باش کنجکاوی پدر آدمو درمیاره تمام شیشه ایا از سر کنجکاوی بدبخت شدند یکیش خودمن

ممنون که تجربتونو در اختیار دوستان قرار دادید

چای سرخ یا چای مکی که رنگش تیره وکدرهست یعنی چای مکی یا چای ترش یاسرخ اصل رو بگیرید.آخه چای ترش یامکی یاسرخ روشن اثراتش کمتروناچیزه…دم کنیدوبخورید.خونتون رو میکنه مثل آیینه.اثرات شیشه رو کم میکنه.این دارو بسیارسردهست بعدش زنجبیل یا عسل یاگرمی میل کنید.این داروی گیاهی آرامش بخشه. بنظرم داروی خ وبی براتمیزشدنه.

سلام.همیه کسانی که به دام شیشه بیفتند دوگانه سوز میشن چون اگه شیشه بزنی مرفین نزنی باعث حزیان توحم و شک بی دلیل میشه حتا ممکنه تو توحمات کاری کنی که دیگه نشه جبران کرد

سلام ممنون از تجربه مفیدی که در اختیار گروه و سایت ما قرار دادین

سلام،ببخشید من یک ماهه هرویین و شیشه ترک کردم، و این یک ماه هر روز یک قرص متادون ۴۰ خوردم منتها مجبورم وگرنه نمی‌خوام مصرف کنم چون دندونام و پوست سرم یه مقدار حالت منقبض مانندمیشه،لطفا بگید چکار کنم؟ممنون

سلام شما بایک برنامه ریزی ۲۸ روزه و روش کاهش تدریجی میتوانید که درمان رو پیش ببرید توجه داشته باشید تمایل خود بیمار خیلی اهمیت دارد. در درمان از دوش ابسرد داروهای مسکن غذای مناسب ورزش میتوانید کمک بگیرید

سلام من ۲۶سال دارم ۳ماه تریاک مصرف کردم برا یه ترکه اون شیشه رو جایگزین کردم بعد چند هفته فهمیدم که تنها شیشه کشیدن باعث حزیان توحم و شک و ازین چیزا سراغم میاد و دوباره به مرفین رو آوردم تا این کنترل کنم تا که شدم دوگانه سوز بعد مدتی فهمیدم شریکه کاریم بهم ناروزده علتشم حمین مواد زدن ها بود تا این که از مواد متنفر شدم شریکم یک شک بهم زد پولمو برا اگه به خودم نیام دومین شک زندگیم زن و بچه هام خواهم بود تا این که تصمیم گرفتم کوله به دهی ها مو غرز هامو صاف کردم تا مقیه ترک فکرم راحط باشه کارمو راحتر واسون تر کردم به خودم گفتم پولت رفته ولی نزار خودتم بری به فنا دوباره جم میکنی مثله قبل حالا چند روزه که دیگه مصرف نمی کنم شیشه رو و اینم بگم نمیتونم کمپ یا کنگره برم نمیتونم خودم آرادشو دارم میتونم بیارمشون کنار مرحلیه خابو گذراندم افسردگی رو حم زیاد بهش فکر نمیکنم نمی زارم بهم رخنه شه .بیرمقی رو نمیتونم کاریش کنم تا این اندازه که بهم بگن بیرون به جایه بارون داره طلا می باره برو جم کن میگم ولش کن بزار بخوابم حالشو ندارم .و بعدش وسوسه انگیزیو خیلی کم سراقم میاد. راهی هست که این بیرمقی بیحالی از بین بره تا بتونم مثله قبل تلاش کنم به اهدافم برسم .و اینم بگم اعتیاد به مرفین هم با کم کم گردنه دوز می زارم کنار ۵۰ سی سی متادون گرفتم روزی یک سی سی یا دو سی سی میخورم به جاش دو سی سی آب می ریزم تا اینم بدونه درد استخان که خیلی سخته کنار بزارم ببخشید که سرتونو درد اوردم این راه نماعی هایه شما که میکنید به قرآن سوابش از مکه کربلا بیشتره با هر راهنمایه شما میشه یه زندگی رو نجات داد بازم ممنونم ببخشید که غلط املای زیاد دارم.

سلام شما روش خوبی برای درمان پیش گرفتید تبریک میگم برای انگیزه و هدفهایی که پیش گرفتید همینطور ادامه دهید نگذارید افسردگی به شما رخنه کند. برای بی رمقی شما امپول نوروبیون داری جینکوگل کپسول حب جدوار ویتامین b300 پیشنهاد میکنم

کمک کنید تا ترک کنیم

سلام برای درمان از داروهای مسکن گیاهی مانند حب جدوار مرمکی استفاده کنید. از دوش ابسرد استفاده کنید غذای سبک و مقوی میل کنید نرمش کنید و وصل شوید به na

سلام منم متادون خوردم که تریاک نخورم بعد یکی از دوستام دوگانه سوزم کرد اوایل نمیفهمیدم ولی بعد دیدم انگار دستشویی داشته باشم همش خکدمو سفت میکنم که مثلا دستشویی نریزه درصورتی که اصلا دستشویی ندارم خلاصه پدرمو دراورده بعدم همش اسپرم به همراه ادرارم خارج میشه دیگه کم اوردم ..شروع کردم کم کردن خدا کمک کنه من رو

سلام تبریک میگم برای شروع درمان شما در یک برنانه ریزی ۲۱ روزه و با روش کاهش تدریجی براحتی میتوانید که درمان را پیش ببرید در زمانهای درد داروهای مسکن گیاهی میل کنید دوش ابسرد فراوان بگیرید غذاهای سبک و مقوی میل کنید ورزش کنید و مقداری تحمل تا رفع شود

دوست عزیز اون بی رمقی وخواب بعداز چند روز خوب میشه دایم که نیست اما برای مصرف متادون حتما پیش پزشک برو ویا خیلی خیلی مسموبااداده باش خیایا به همین راحتی دیگه متادونا نتونستند کنار بزارند واین یکی صدبرابر از تریاک بد تره ومثرف یکی دوسالش کبد وکلیه را از کار میندازه ودیگر اینکه بدایه ترک تریاک که متادون میخوری آخرش بعد از اینکه متادونت بااب رقیق شد خماری وبی حوصله گیو یکم درد میاد سراغت یباید مواظب باشی زیادش نکنی یا برنگردی به همون تریاک یعنی اینو میخام بگم که ترک آخرش درد وخماری داره ولی با متادون کمترش می کنیم تواین فکر نباش که مثل همین روزای اول که متادون می خوری سرحال وخوب باشی یه روزم ببینی ترک کردی ویه چیر دیگه مثل اینکه گفتی مدت کمیه تریاک مصرف می کنی یه شانسد همینه هنوز رخنه نکرده به تمام جونت اگر حالا ترک کردی خیلی راحت تره تا یه سال دیگه یا دوسال دیگه که اگر از سال گذشت دیگه خیای سخته

ممنون که تجربتونو در اختیار دوستان قرار دادید

سلام من ۵ ماه پاک بودم بدون هیچ کمکی و داشتم به ورزش حرفه ای ادامه میدادم که الان حدود یه ماهه که دوستان مصرف کننده چند بار پیش من مصرف کردن منم وسوسه شدم و حدود ۹ بار در این ۱ ماه مصرف کردم واقعا قصد مصرف شیشه رو ندارم لطفاً بهم بگید چیکار کنم نمی‌خوام زندگیمو از دست بدم

سلام خوب شما اصول اولیه بهبودی رو رعایت نکردین و دوباره مصرف کردین قبل از قطع مصرف شما رابطتون رو بادوستان مصرف کننده قطع کنید. بعد شروع کنید و در درمان قرار گیرید بخاطر داشته باشید شیشه ترک جسمانی راحت و ترک روحی و روانی سختی دارد. اگر نتوانستید در درمان روحی روانی قرار گیرید ۱مراجعهna ۲کنگره شصت ۳مشاورین روانشناس میتوانند کمکتان کنند

سلام حرفای دوست عزیزمان خوب بود، یه چیز دیگه که منو کمک می‌کنه وقتی وسوسه میشم فکر کردن به وقتیه که این اواخر مصرف میکردم، واقعا هر نوع موادی که مصرف میکنی نشه ت نمیکنه فقط حالتو خوب می‌کنه و مثل یه انسان سالم و عادی و قبلاً های خودت میشی، در واقع منظورم اینه مقاومت بدنت بالا میاره نسبت به هر موادی،حتی قویترینشون

ممنون از اشتراک گذاری تجربتون دوست عزیز

سلام من امروز شب دوستم برام تعارف کرد کشیدم یک گرم رو دوتای کشیدیم ولی من چیزی نفهمیدم فقط دست پام یخ زده شب هم کوتیاپین ۱۰۰یکی اگزازپام ۴تا پرگابالین ۲ کلوندین ۱عدد اصلان خوابم نبرد البته اینم بگم دوستان چون من دامپزشک هستم بهرحال از دارو یکمی سردر میارم سوال من اینه از شما عزیزان کجاش این حال داره نعشعگی میاره یا پرحرفی وغیره من به این نتیجه رسیدم که لجنطرین چیزیه که حس کردم تو عمرم

سلام ممنون از اینکه تجربتون رو درِاختیار گروه گذاشتین تمامی موادهای که اختیار انسان رو کنترل کنند اسیب زننده هستند

ببخشید من دارم خودم به تنهایی شیشه رو ترک میکنم تصمیم گرفتم که ترک کنم و ارادشو دارم و میتونم من فقط ۱۷ سالمه و ۵ ماهه شیشه مصرف میکنم میخواستم بپرسم برای خواب آلودگی شدید این روز ها دارویی هست که مصرف کنم که از این بیحالی دربیام؟

سلام تبریک میگم برای اگاهی بالای شما که سریعتر ب درمان خود فکر کردین شما برای بی خوای میتوانید از ویتامینها غذاهای سردبا حجم کم دوش زیاد استفاده کنید

درمان بی رمقی وکم انرژی بودن بعد از ترک شیشه،هیچ راه حلی نداره به جز صبر کردن.ولی وضعیت قرار نیست همیشه اینطوری باشه؛در عوض بعد از یک ماه پر از انگیزه وانرژی میشید.من خودم سه دوره کمپ بودم یعنی ۶٣ روز،و خیلی بهم سخت گذشت،خیلی خیلی خیلیییی برای همین خواستم تجربه ی خودم رو با شما هم در میون بذارم

تشکر که تجربتونو در اختیار دوستان قرار دادید

سلام ، خیلیا اول بار خوشبختانه بهشون ضدحال میده، ولی من متأسفانه کنجکاو شدم که شاید دوباره اینطور نباشه و خودمو بیچاره کردم، خواهشی که دارم اینه جای اول بارشم نرید سراغش چون وحشتناک اعتیاد اوره،(میگن ۸۰درصد از افراد همون اول بار معتاد میشن)

سلام ممنون از راهنماییتون و تجربه ای که در اختیار گروه گذاشتین

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

دیدگاه

ارتباط تلفنی با مشاوران درسی و تحصیلی “الو سلام مشاور” از طریق این دو شماره ۰۲۱-۶۶۰۸۱۲۰۰ ۰۹۹۳۱۲۰۰۴۰۰

اعتیاد به مواد مخدر و محرک، کم بلایی نیست؛ اما آن چه این بلا را بیشتر و فاجعه بارتر می کند، برخورد اشتباه خانواده و اطرافیان با فرد معتاد است؛ برخوردهایی که موجب می شود خشونت پنهان در این افراد بیش از پیش بروز و ظهور داشته باشد.

زهرا مهاجری- “زن و کودکان یک خانواده، 21 روز زیر شکنجه وحشیانه همسرش قرار می گیرند و با چاقو و آتش آسیب می بینند؛ دندان های فلوریا، دختر پنج ساله در دهانش خرد می شود و زیر کتک از هوش می رود، زنی میانسال با ضربات متعدد چاقو به قتل می رسد، دوئل عشقی قربانی می دهد، جسد زن باردار که توسط همسرش به قتل رسیده پیدا می شود، مادر جوان نوزاد دو ماهه اش را به زمین می کوبد و آن یکی فرزندش را با پتو خفه می کند، کارشناس اورژانس اجتماعی که برای نجات کودکی آمده، کتک می خورد…”

این ها تنها بخشی از صفحه حوادث روزنامه ها و خبرگزاری ها در هفته ای که گذشت است و نکته ای که در تمام آن ها مشترک است، وقوع جنایت در اثر مصرف شیشه است. وقتی با تمامی مرتکبان صحبت می شود، می گویند که اصلا باور نمی کنند چنین کاری را کرده اند و اتفاقا فردی که به او آسیب رسانده اند را دوست داشته اند. بعضی ها هم به توهماتی اشاره می کنند که منجر به بروز جنایت شده و تعدایشان اصلا به یاد نمی آورند که چه کار کرده اند.

شیشه یک ماده محرک اعتیادآور است که بر خلاف تصور عامه، وابستگی شدید ایجاد می کند و عوارض متعددی هم دارد. این ماده به چهار صورت کشیدنی، استفاده از طریق بینی، خوردنی یا تزریق ممکن است مورد سوء مصرف قرار گیرد. برای کشیدن آن از پایپی شیشه ای که مخصوص اینکار است، لامپ، چراغ خودرو و …. استفاده می کنند.

علی رغم اخطارهای متعدد، این ماده با این توجیه که مورفین ندارد و اعتیاد نمی آورد، به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد که ارزان و قابل دسترس بودن آن هم در این افزایش مصرف بی تاثیر نیست.

چگونه بعد از مصرف شیشه بخوابیم

اشتباه نکنید؛ شیشه مخدر نیست

یکی از تصوراتی که موجب سوق داده شدن افراد به شیشه می شود این است که شیشه مخدر نیست و به راحتی ترک می شود. همین تصور بوده که موجب شده حتی در برخی ورزشگاه ها و به منظور کاهش وزن از این ماده محرک استفاده شود. اما این که این ماده چون مخدر نیست ،کسی که به آن اعتیاد پیدا کرد به راحتی می تواند وابستگی اش را کم کند، اشتباهی بزرگ است.

دكتر محمدرضا قديرزاده، درمانگر اعتياد در این رابطه می گوید: این که شیشه یک ماده مخدر نیست درست است. شیشه روانگردان و محرک است و مکانیسم عملی آن با مواد مخدر متفاوت است. درصد توهم زایی و تحرک بخشی آن بالاست. در اصل سیستم مرکزی اعصاب را تحریک و تهییج می کند. شیشه هم روی سیستم سمپاتیک اثر می گذارد و هم روی ترشح ماده ای به اسم دوپامین. در نتیجه موجب کنش های شدید رفتاری می شود.

او ادامه می دهد: برخلاف مخدرهای افیونی مثل تریاک، که مصرف کننده را به سمت سکون و کندی می برند، شیشه معمولا فرد را به سمت پرتحرکی و رفتارهای خشونت امیز سوق می دهد. شیشه باعث افزایش انرژی در فرد و فعالیت بیش از حد می شود. بی خوابی، بالا رفتن درک و حس اعتماد به نفس، و همین ها باعث می شود که فرد احساس ایجاد قدرت بیش از حد در وجودش داشته باشد. در نتیجه احتمال پرخاشگری و دعوا و زد و خورد در این افراد بسیار بالا می رود.

این درمانگر اعتیاد در مورد عوارض مصرف شیشه می گوید: معمولا در بین مصرف کنندگان شیشه افزایش ضربان قلب، فشار خون، بالا رفتن درجه حرارت وجود دارد و در کسانی که مستعد بیماری های قلبی و مغزی هستند، احتمال سکته های قلبی و مغزی در آن ها وجود دارد.

به گفته قدیرزاده، مصرف شیشه موجب علائمی مثل اضطراب، افسردگی های شدید و پرخاشگری می شود. این افراد معمولا بعد از چندین مرتبه مصرف، به علت تحملی که در بدنشان ایجاد می شود مجبور می شوند شروع به مصرف بیشتر شیشه و کم کردن فاصله مصرف ها کنند و عوارض بیشتری به آن ها تحمیل می شود.

قدیرزاده می گوید: مصرف دوز بالای شیشه معمولا با رفتارهایی مثل خشونت، اضطراب، بیخوابی، اغتشاش شعور همراه است. مواردی را هم داشتیم که بعد از حتی یک مرتبه مصرف فرد دچار علائم روان پریشی و جنون شده است.

خشونت، امری رایج در بین شیشه ای ها

در مصرف درازمدت مت آمفتامین یا همان شیشه، علائم روان پریشی، بدگمانی، اختلالات خلقی، هذیان های فکری و توهمات ادراکی دیده می شود.

قدیرزاده، درمانگر اعتیاد در این رابطه می گوید: معمولا توهمات آن ها به صورت شنیداری، دیداری، و برخی مواقع به صورت توهمات پوستی یا حسی است. یعنی فکر می کنند یک حشره از زیر پوستشان دارد حرکت می کند و می خزد. در نتیجه شروع می کنند به سوراخ کردن پوستشان برای بیرون آوردن این حشره. زخم های باز و عفونت در دست های این ها وجود دارد. مصرف مداوم آن موجب سوءظن و خشونت می شود. کاهش شدید حافظه پیدا می کنند. توهم های شنوایی و بینایی دارند. افسردگی و اختلالات روانی دیگر را هم به دنبال دارد.

او با اشاره به این که مصرف شیشه طبق آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر، دومین ماده مصرفی در کشور بعد از تریاک است می گوید: این شاید دلیل این باشد که ما رفتارهای خشونت آمیز در مصرف کنندگان شیشه را نسبت به مخدرها بیشتر می بینیم. یعنی کسانی که برای مثال تریاک مصرف می کنند، خشونت کمتری در آن ها به وجود می آید اما در بین شیشه ای ها توهم ها و هذیان ها خصوصا نسبت به همسر بسیار زیاد است.

قدیرزاده با اشاره به مورد اخیری که در خراسان پیش آمد و فرد همسر و فرزندانش را شکنجه کرد می گوید: متاسفانه این توهمات و هذیان ها نسبت به خانم ها بیشتر است و خیلی مواقع منجر به قتل های ناموسی شده است و می شود. یعنی فردی که شیشه می کشد فکر می کند که همسرش با فردی دیگر در ارتباط است و چون این مسئله برای خودش مسجل شده و فکر می کرده واقعیت دارد، همسرش را به بدترین شکل به قتل رسانده است.

اما دیلمی زاده، مدیرعامل موسسه تولدی دوباره به این که آمار جنایت در بین معتادان بیشتر از سایر افراد است اعتقاد ندارد. او به خبرآنلاین می گوید: من واقعا اعتقاد ندارم که اکثر جنایت ها را شیشه ای ها انجام می دهند. هیچ امار و مستندات علمی برای اثبات این موضوع وجود ندارد.

او ادامه می دهد: کلا رسانه ها عادت کرده اند که موضوع جنایت های مصرف کنندگان مواد مخدر را برجسته کنند؛ این نه تنها به حل مسئله اعتیاد کمک نمی کند بلکه مشکل جامعه ما را در حوزه اعتیاد بیشتر می کند. بعید می دانم اگر بخواهیم آمار زندانیان و جنایتکاران حوزه های مختلف را با مصرف کنندگان مواد مخدر مقایسه کنیم، تعداد کسانی که در اثر مصرف یک نوع ماده مخدر خلاف انجام داده اند بیشتر باشند. بنابراین از رسانه ها می خواهم در تغییر نگاهشان و آموزش پیدا کردند در حوزه اعتیاد و فهم موضوع اعتیاد تلاش کنند و سعی نکنند که انگ اعتیاد را برای معتاد بیشتر کنند.

راه و رسم نگهداری از معتاد

از آن جایی که اعتیاد تنها آثار فردی ندارد و خانواده و جامعه را هم درگیر می کند، توجه و تمرکز روی نقش خانواده و اطرافیان اهمیت زیادی دارد. با این که اعتیاد یکی از بزرگترین معضلات اجتماعی این روزهاست، اما برنامه ریزی دقیق و آموزش سازماندهی شده ای برای خانواده و اطرافیان فرد معتاد برای کنترل و هدایت او وجود ندارد.

محمدرضا قدیرزاده، درمانگر اعتیاد در این باره می گوید: متاسفانه خانواده ها نمی دانند با فرد شیشه ای چه کار کنند. اولا شاید قانون برای حمایت از این افراد برنامه ای ندارد. حتی اگر این فرد دستگیر شود، چه بسا بعد از یک ماه آزاد شود و به زندگی قبل برگردد. از آن طرف مراکز نگهداری برای این افراد تقریبا وجود ندارد. زندان ها تمایل ندارند که این افراد را نگه دارند. مراکز ماده 16 که معتادان را به اجبار نگهداری می کنند معمولا در شهرها کم است و بعضا مسائل و مشکلات اجرایی در آن ها وجود دارد.

او ادامه می دهد: همه این ها باعث شده که خانواده ها ندانند با این افراد چه کار کنند و این بار به این دلیل که خانواده نمی داند چه برخوردی باید با فرد داشته باشد، خشونت از جانب خانواده اعمال شود.

این درمانگر اعتیاد به اشتباهاتی که خانواده ها در برخورد با معتاد مرتکب می شوند اشاره می کند و می گوید: یکی از کارهایی که خانواده ها در این مواقع انجام می دهند، تماس با کمپ های غیرمجاز است. این کمپ ها به صورت اجباری افراد را نگهداری می کنندو عملا به این معناست که فرد می آید همسر یا فرزندش را زندانی می کند. این ها جزو حقایق کشور ماست و کمپ های اجباری بسیار زیادی داریم که بدون مجوز معتادان را نگهداری می کنند.

به گفته او، این راه ها، راه درمان نیست چرا که معمولا در این کمپ ها با فرد دارای اعتیاد رفتارهای بدی انجام می شود و آسیب های روانی و جسمی بسیاری به او تحمیل می شود. به گفته قدیرزاده حتی مواردی وجود داشته که در این کمپ ها بر اثر این خشونت ها فرد معتاد فوت شده و پرونده وارد سیستم قضایی شده است.

دیلمی زاده، مدیرعامل موسسه تولدی دوباره هم اظهارات دکتر قدیرزاده را تایید می کند و در پاسخ به این سوال که خانواده ها چه وظایفی در مورد بیمار معتادشان دارند می گوید: با یک مثال از نظریه بازی ها به این سوال پاسخ خواهم داد. بازی ابتدایی در نظریه بازی ها داریم که به آن بازی ترسو گفته می شود. دو خودرو به سمت هم حرکت می کنند، با سرعت تمام. هر لحظه ممکن است با یکدیگر برخورد کنند و هر دو راننده از بین بروند. با این بازی که بازی ترسو گفته می شود هر کسی که ترمز بزند و کنار بکشد، ترسو لقب می گیرد. این بازی می تواند شبیه سازی در خصوص معتاد و خانواده اش بشود. معتاد و خانواده اش دقیقا مثل یک بازیکنی هستند که پشت فرمان نشسته اند و به سمت هم با سرعت در حال حرکتند. هر کدام که ترمز بزنند، بازی را باخته اند. خانواده می خواهد بالاجبار، به زور و با فشارهای مختلف به معتادش بفهماند که تو معتادی و باید ترک کنی. در مقابل معتاد هم دچار انکار است و نمی خواهد این کار را انجام دهد.

او ادامه می دهد: در این بازی هر کدام فکر می کنند اگر ترمز کنند و کنار بکشند، بازی را باخته اند و ترسو هستند. نهایت این بازی فقط یک پاسخ دارد، هر دو نابود می شوند… دامن زدن به انگ اعتیاد خانواده و معتاد را وادار به شروع چنین بازی می کند. در حالی که راه حل اعتیاد این نیست. برای حل آن باید از جای دیگری شروع شود.

با بیمار شیشه ای مان چه کنیم؟

محمدرضا قدیرزاده، درمانگر اعتیاد در مورد راه های درمان معتاد به شیشه می گوید: اولین کاری که باید بکنیم این است که علائم مصرف شیشه را بشناسیم. خیلی وقت ها خانواده ها زمانی متوجه علائم اعتیاد می شوند که چندین سال از اعتیاد گذشته و این بسیار بد است. چرا که زمان ترک طولانی تر می شود و درمان سخت تر. علائم مصرف را باید بدانیم و همان اوایل به بحث درمان ورود کنیم.

او ادامه می دهد: دومین نکته مهم این است که خانواده ها برای بحث های پیشگیری بیشتر اقدام کنند. اگر واقعا می دانند جوانشان مستعد است که به سمت مواد برود، مثلا دارد سیگار یا قلیان می کشد، یا الکل می خورد، رفتارهای عجیب و غریب از او سر می زند، باید به او مشکوک شوند. هوای فرزندشان را داشته باشند، رابطه شان را بهبود ببخشند که اگر فرزند یا همسر در آستانه ورود به این دنیاست و تفننی مصرف می کند، زودتر متوجه شوند که او به این راه ادامه ندهد.

به گفته این درمانگر اعتیاد، هر چه این فاصله بیشتر شود و طول مدت مصرف بیشتر شود، درمان سخت تر می شودو او می گوید: این طور نیست که بگوییم اعتیاد به شیشه درمان ندارد و خوشبختانه خود من تعداد زیادی بیمار شیشه ای داشتم که درمان شدند اما هر چه مدت زمان مصرف بیشتر باشد و مصرف ترکیبی تر باشد و از آن طرف حمایت خانواده ها ضعیف تر باشد، درمان هم سخت تر شده است.

در این باره، دیلمی زاده معتقد است :برای خانواده معتاد خیلی سخت است که این جمله را درک کند که خودش دچار بیماری هم وابستگی است. نمی تواند درک کند که خودش در ابتدا باید برای درمان خودش و برای یادگیری خودش حرکت کند و قدم بردارد. چیزی که به آن گفته می شود “اول، خانواده”.

او ادامه می دهد: در شرایطی که معتاد شیشه ای پرخاشگر داریم، گمان می کنیم که باید بالاجبار و به زور مجبور به ترک کنیم چون خشونت دارد و ممکن است به ما آسیب بزند و ممکن است آبروی ما را ببرد. و کاری که خانواده ها به اشتباه طی این سال ها دارند انجام می دهند، معتادشان را به یکی از مراکز اجباری سوق می دهند و بیمار را خشمگین تر می کنند و یک قدم ماشین پرسرعتشان به ماشین معتادشان نزدیک تر می شود. در حالی که خانواده معتاد باید بداند همین که بتواند در معتادش انگیزه ایجاد کند و معتاد را به سمت درمان سوق بدهد، مهم است و این یادگیری باید از خانواده شروع شود.

این کارشناس حوزه اعتیاد می گوید: ما مداخلات بسیار زیاد علمی را داریم که می تواند در جمع و بستر خانواده کمک کننده این باشد که انگیزه معتاد را به سمت درمان بالا ببرد و معتاد به صورت داوطلبانه گام بردارد. اگر از راهش وارد شویم، فرد معتاد با کمک یک مداخله گر متخصص برای ورود به درمان تسلیم می شود.

دیلمی زاده می افزاید: یک اشتباه بزرگ این است که همه تقصیرها را به سمت معتاد می بریم و می خواهیم راه حل را از معتاد شروع کنیم. در حالی که برای درمان و بهبود یک معتاد همه با هم از جمله خانواده و محیطی که معتاد در آن کار و زندگی می کند باید برای سیستم درمانی اقدام می کنند.

افزایش مصرف مواد مخدر و شیوع آن در بین جوانان از یک سو و ارتباط داشتن برخی خشونت ها و جنایات به عوارض مصرف این مواد از سوی دیگر زنگ خطر بزرگی را به صدا در می آورد که می بایست نهادهای کوچکتر فرهنگی اجتماعی آموزشی مثل خانواده و مدرسه علاوه بر امید داشتن به برنامه ریزی های کلان در مورد کنترل شیوع مواد مخدر و اقدامات بزرگ فرهنگی، خودشان برای پیشگیری از عوارض گسترده اعتیاد کمر همت ببندند.

47304

 

شهر جهانی یزد، شهری تاریخی و کویری ‌بین دشت لوت و دشت کویر است که مارکوپولو جهانگرد معروف آن را بزرگ، زیبا و پر رونق توصیف می‌کند. شهر تاریخی یزد در قدیم؛ به ایساتیس به معنی فرخنده و مقدس معروف بوده است.

با نصب اپلیکیشن موبایل خدمات پس از فروش در قرعه کشی بزرگ مدیران خودرو شرکت کنید.

چگونه بعد از مصرف شیشه بخوابیم

تمامی حقوق این سایت برای خبرآنلاین محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright © 2018 khabaronline News Agancy, All rights reserved

يزد – ايرنا – شب تا صبح كار مي كرد اما دريغ از يك لحظه خستگي، خوشحال بود كه ماده روانگردان ‘شيشه’ اينقدر او را خوشحال و پر انرژي كرده است اما نمي دانست شيشه عمر او در چنگال اين ماده دست و پنجه نرم مي كند.

مشهد- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت بر لزوم بکارگیری نقدینگی جامعه…

اصفهان – ایرنا – وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نجات و سربلندی کشور…

ایلام- ایرنا – رییس بنیاد مستضعفان گفت: ۱۱ هزار پرونده برای بازپس‌گیری…

کرمانشاه- ایرنا- وزیر نفت با اشاره به تحریم و فشارهای سخت اقتصادی…

چگونه بعد از مصرف شیشه بخوابیم

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است

چگونه بعد از مصرف شیشه بخوابیم
چگونه بعد از مصرف شیشه بخوابیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *