چگونه بعد از ورزش سرد کنیم

 
helpkade
چگونه بعد از ورزش سرد کنیم
چگونه بعد از ورزش سرد کنیم

سرد کردن بدن بعد از ورزش یکی از مواردی است که بسیاری از ورزشکاران با عدم انجام آن باعث بروز آسیب دیدگی در بدن می‌شوند. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین روش‌های سرد کردن بدن بعد از ورزش اشاره کنیم.

 

احتمالا همه شما از اهمیت درست گرم کردن بدن برای شروع ورزش آگاه هستید، اما متخصصان می‌گویند مرحله سرد کردن بدن بعد از ورزش هم به همان اندازه مهم است. به گفته‌ی کلینیک مایو، سرد کردن به بدن شما اجازه ریکاوری و بازگشت به حالت نرمال و قبل از زمان ورزش را می‌دهد.

مدرسه پزشکی هاروارد می‌گوید اگرچه موضوع سرد کردن به منظور کاهش گرفتگی و دردهای عضلانی ثابت نشده است، اما این عمل می‌تواند مانع از سرگیجه شده و ضربان قلب و تنفس شما را به سهولت به حالت عادی بازگرداند. فیلیس مامارلی، مربی بدنساز، همواره با شاگردان خود این عمل را تمرین می‌کند؛ زیرا معتقد است سرد کردن بدن بخش مفیدی از ورزش کردن است.

چگونه بعد از ورزش سرد کنیم

 

فیلیس مامارلی می‌گوید: «سرد کردن به بدن شما اجازه می‌دهد که به‌تدریج به سطح کم فشار و قبل از ورزش خود بازگشته و تعداد ضربان قلب و تنفس شما به آرامی کاهش یابد.»

 

برای مرحله سرد کردن، به بدن خود بین ۵ تا ۱۰ دقیقه زمان بدهید. در این مدت، به ورزش خود ادامه داده، اما از شدت آن بکاهید. اگر زمان کافی برای سرد کردن ندارید و یا اصلا طریقه انجام این کار را نمی‌دانید، مامارلی توصیه می‌کند که با چند حرکت کششی سبک، مرحله سرد کردن را پشت سر بگذارید.

 

این حرکت به کشش و سر کردن بدن بعد از یک فعالیت بدنی سنگین کمک زیادی می‌کند. در این حرکت عضلات پشت پا، کمر، باسن به خوبی تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

 

حرکت بعدی برای سد کردن بدن، انجام حرکت لانج است. در مورد ویژگی‌های این حرکت در مقالات گذشته به صورت مفصل صحبت کرده‌ایم. اما رفع خستگی و فشار از عضلات باسن، چهار سر ران و همچنین عضلات دوقلو ساق به ریکاوری کمک زیادی می‌کند.

 

خم شدن جانبی تنه موجب ایجاد کشش خوبی در طرفین تنه‌تان می‌شود. دست راست خود را از بالای سرتان به طرف سمت چپ بدنتان بکشید. در این حالت باقی بمانید. سپس این حرکت را در جهت مخالف انجام دهید

بایستید. پای راست‌تان را از پشت به سمت باسن بلند کنید و آن را به شکلی با دست بگیرید که زانویتان مستقیم به سمت زمین قرار بگیرد. سپس این حرکت را در جهت مخالف انجام دهید.

 

به پشت روی زمین دراز بکشید. پای راست‌تان صاف و محکم روی زمین باقی بماند. سپس پای چپ را به سمت قفسه سینه‌تان خم کنید و با دست نگه دارید. سپس این حرکت را در جهت مخالف تکرار کنید.

 

برای مرحله سرد کردن، به بدن خود بین ۵ تا ۱۰ دقیقه زمان بدهید. در این مدت، به ورزش خود ادامه داده، اما از شدت آن بکاهید. در این بخش ویدیوی آموزشی را برای شما در نظر گرفته‌ایم.

 

بیشتر بخوانید

علاوه بر نرمش های فوق الذکر ، آشامیدن آب سهم مهمی در سرد کردن بدن دارد . سرد کردن ، بخشی سودمند از روتین تمرین ورزشی محسوب میشه که حذف آن میتونه منجر به آسیب های ناخواسته بشه از جمله فواید سرد کردن بدن تنظیم ضربان قلب ، کاهش دمای بدن و کاهش اسید لاکتیک می باشد و همچنین سرد کردن بعد از تمرینات ورزشی درد عضلانی شما را کاهش می دهد از نظر قلب و عروق ، سرد کردن باید تا زمانی طول بکشد که میزان ضربان قلبتان به ۲۰ درصد بیشتر از میزان ضربان قلب در زمان استراحت برسد . با تشکر از نسیم خانم بابت مقاله مفیدشون .

عالی مرسی

سلام چطور میتونم ویدئوی این صفحه رو دانلود کنم؟

ممنون خیلی مفید بود . برای دانلود روی کلیپ درگ کنید

سلام کلیک راست کنید
سیو ویدیو را بزنید

چطوری ویدئو رو دانلود کنم؟

ممنون خیلی مفید بود . برای دانلود روی کلیپ درگ کنید

خوب بود مرسی.
فقط یه چیزی من تمرینات کششی برای انعطاف پا ها انجام میدم وقتی هم که می خوام سرد کنم همون تمرینات که کردم رو میاره

سرد کردن به چند بخش تقسیم میشه و اینکه میشه نام ببریدشون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت

تاریخ انتشار

تعداد بازدید

زمان مطالعه

خانه » سرد کردن بدن بعد از ورزش در ۵ دقیقه + (ویدیو تمرینات)

چگونه بعد از ورزش سرد کنیم

سرد کردن بدن واقعا ضرورت دارد؟ همین که بعد از پایان یک تمرین جانانه، دوش آب سرد بگیریم و سرحال شویم کافی نیست؟

نه. همان‌قدرکه برای دوش گرفتن بعد از اتمام ورزش مصمم هستیم، باید پیگیر سرد کردن بدن هم باشیم. خب چرا؟ در این مطلب از فیتامین از دلایلی سخن گفتیم که کاملا به اهمیت این تمرینات پی ببرید. بعد هم با حرکات و ویدیو تمرینی راه و روش انجام تمرینات سرد کردن بدن را آموزش دادیم. 

 

برطبق نتایج انجمن ملی قلب ایالات متحده سرد کردن بدن بعد از تمرین، اگر به اندازه خود تمرین مهم نباشد، کمتر هم نیست! «بعد از اتمام فعالیت ورزشی قلب شما هنوز سریع می‌تپد، دمای بدن شما از حالت عادی بالاتر است و رگ‌های خونی گشاد هستند.

این اطلاعات به این معناست اگر ناگهان متوقف شوید ممکن است بدنتان سنگ‌کوب کند یا به قلبتان فشار زیادی وارد شود». اما فقط برای پیشگیری از آسیب به قلب نیست که باید بدن را بعد از تمرین سرد کنیم. بلکه فواید بی‌شمار دیگری هم دارد. تمرینات سرد کردن هم مثل گرم کردن اهمیت دارد. در ادامه فیتامین به تمام موارد اشاره می‌کند.

 

حتما بخوانیدگرم کردن بدن با 7 تمرین پرطرفدار در خانه و باشگاه + (فیلم آموزش گرم کردن بدن)

 

 

اکثر ورزش‌ها (چه هوازی، چه قدرتی) به نحوی باعث بالا رفتن ضربان قلب شما می‌گردند. وقتی تمرین تمام می‌شود باید ضربان قلب به حالت طبیعی بازگردد و عادی شود. تمرینات سرد کردن بدن دقیقا به همین منظور انجام می‌شود.

اگر بدنتان را سرد نکنید و یک‌دفعه تمرین را تمام کنید، به قلبتان فشار زیادی وارد کرده‌اید و ممکن است دچار حال به‌هم‌خوردگی یا ضعف بدن شوید. این تمرینات باعث می‌شود تنفس شما کم‌کم به همان ریتمی که قبل از شروع تمرین داشتید برگردد.

 

سرد کردن بدن یک قسمت اساسی از تمرین شماست (انجام حرکات تمرینی ملایم و حرکات کششی سبک در طول تمرین) که در پایان جلسه انجام می‌شود. این تمرینات می‌تواند 3 تا 10 دقیقه طول بکشد. هدف از سرد کردن بعد از ورزش این است که ضربان قلب و تنفس شما عادی شود و آرامش به ذهن و بدنتان بازگردد.

 

 

حرکات کششی به جلوگیری از درد، آرامش سیستم عصبی، تحرک و انعطاف پذیری مفاصل و عضلات کمک می‌کند و حتی می‌تواند تمرین بعدی شما را بهبود بخشد!

حرکات کششی به جلوگیری از درد، آرامش سیستم عصبی، تحرک و انعطاف پذیری مفاصل و عضلات کمک می‌کند و حتی می‌تواند تمرین بعدی شما را بهبود بخشد!

سرد کردن فقط برای بدن نیست بلکه برای ذهن و روح هم است. انجام دادن تمرینات سرد کردن آرامش شما را بهبود می‌بخشد. شاید باورتان نشود ولی یکی از مهمترین مزایای این تمرینات افزایش اعتماد به نفس است.

انجام این تمرینات فرصتی عالی برای شماست تا در موفقیت خود تأمل کنید و به‌خاطر زحماتی که در طول تمرین کشیدید به خودتان افتخار کنید. این کار می‌تواند احساس آرامش، شادی و انجام ورزش را در شما تقویت کند.

 

 

تمرینات سرد کردنِ بدن فقط برای پایین آوردنِ دمای بدن یا آرام‌کردن قلب نیستند. بلکه بسیار فراتر از آن، سرد کردن، به‌آرامی تمام‌کردنِ تمرین از طریق حرکات کششی، می‌تواند تجمع اسید لاکتیک را کاهش دهد.

در نتیجه شما روز بعد، درد و گرفتگیِ عضلانی نخواهید داشت. این تمرینات می‌تواند از بروز درد عضلانیِ تأخیری یا همان DOMS جلوگیری کند. درد عضلانیِ تٰأخیری، دردی آزاردهنده است که از 24 تا 72 ساعت بعد تمرین حس می‌کنید. ولی اگر بدنتان بعد از ورزش به‌خوبی سرد کنید چنین دردی را تجربه نخواهید کرد.

 

پس از این که تمرین شما تمام شد، درست زمانی که بدنتان کاملا گرم است و غرق در عرق هستید، یکی از بهترین زمان‌ها برای انجام حرکات کششی و انعطافی است. حرکات کششی پویا انجام دهید تا علاوه‌بر این‌که بدن را به آرامی سرد کنید، با حرکات کششی انعطاف بدنی خود را افزایش دهید. اما فایده این کار فقط آرام کردنِ بدن نیست. بلکه داشتن یک بدن نرم و منعطف، در طول روز و فراتر از تمرین، شما را از پارگی‌های عضلانی و آسیب‌های مفصلی در امان نگه می‌دارد. 

 

حتما بخوانیدچگونه مثل یک ژیمناست حرفه‌ای انعطاف پذیری بدن را بالا ببریم؟

حین تمرین گردش خون در رگ‌ها و ظربان قلب بالا و بالاتر می‌رود که بسیار خوب است. اما فقط تمرین کافی نیست و باید این حالت را به حالت عادی برگردانید. قطع ناگهانی تمرین باعث می‌شود فشار خون بدن خیلی سریع افت کند.

این اتفاق به قلب و دستگاه گردش خون شما فشار زیادی وارد می‌کند و حتی ممکن است شما از حال بروید و غش کنید. نه‌تنها پس از تمرین، بلکه حین تمرین نباید اجازه دهید بدنتان سرد شود. یکی از مواردی که باعث می‌شود بدنتان وسط تمرین از ریتم تمرین خارج شود، استراحت‌های زیاد بین ست‌ها و تکرارهای تمرین است.

 

منبع وب سایت

purewow

verywellfit

چگونه بعد از ورزش سرد کنیم

سایتتون خیلی عالیه👌
ممنون…🌹

سلام سحر عزیز. ممنون از همراهیتون🌷

متاسفانه خیلی ها انقدر وسط تمرین وایمیسند و حرف میزنند که بدن سرد میشه

درسته دوست عزیز 🌷

عالی بود برای تحقیق دانشگاه استفاده کردم

ممنون از شما دوست عزیز 🌷 امیدواریم همیشه موفق باشید.

علاوه بر نرمش های فوق الذکر ، آشامیدن آب سهم مهمی در سرد کردن بدن دارد . سرد کردن ، بخشی سودمند از روتین تمرین ورزشی محسوب میشه که حذف آن میتونه منجر به آسیب های ناخواسته بشه از جمله فواید سرد کردن بدن تنظیم ضربان قلب ، کاهش دمای بدن و کاهش اسید لاکتیک می باشد و همچنین سرد کردن بعد از تمرینات ورزشی درد عضلانی شما را کاهش می دهد از نظر قلب و عروق ، سرد کردن باید تا زمانی طول بکشد که میزان ضربان قلبتان به ۲۰ درصد بیشتر از میزان ضربان قلب در زمان استراحت برسد .

تشکر از ثبت نظرتون 🌷

این که با ویدیو اموزش داده شده نقطه قوت خوبیه
ممنون😊

ممنون از ثبت نظر و همراهی‌تون دوست عزیز 🌷

چگونه در کمترین زمان پاها‌یم را ۱۸۰ درجه باز کنم؟

لاغری ران در کمترین زمان! + (9 حرکت چربی‌سوز برای کوچک کردن ران)

چاق کردن پا با راهکارهای تضمینی + (9 حرکت ورزشی برای چاقی و خوش‌فرمی پاها)

معجزه رشد سریع مو با ۱۶تکنیکی که جهانی شده! + (ویدیو تهیه ماسک مو)

گودی بغل ران را با این ۸ حرکت ساده اما موثر پر کنید

تمرین با پله به‌عنوان ماشین چربی‌سوزی! + معرفی تمام و کمال ورزش پله نوردی

برترین حرکات هالتر همراه با نمونه برنامه تمرین با هالتر

بهترین صبحانه برای لاغری | از وعده صبحانه‌ات لذت ببر!

درمان پیچ خوردگی مچ پا در منزل با بهترین راهکارها + (پیشگیری و نحوه تشخیص)

تمرینات چابکی برای افزایش 100 برابری سرعت و استقامت (آموزش تصویری)

ورزش بعد از عمل بینی را چه موقع شروع کنم؟ (زمان‌بندی ورزش بعد از عمل بینی)

دوش آب سرد بعد از تمرین واقعا تأثیر دارد؟

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

ارتباط با فیتامین

پشتیبانی

021-22863740

پست الکترونیک

Info@Fitamin.ir

برای عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را وارد نمایید.

دریافت نرم افزار فیتامین

©
کليه حقوق محصولات و محتوای اين سایت متعلق به فیتامین می‌باشد.

موبایل

رمز عبور

با حساب کاربری به اندام (دکتر کرمانی) وارد شوید

ثبت نام در نسخه آزمایشی

موبایل

رمز عبور

ایران بدن

یکی از بخش‌های اصلی یک برنامه تمرینی سرد کردن بعد از تمرین است. که متاسفانه بسیاری از ورزشکاران بخصوص در بدنسازی از فواید آن و مضرارت سرد نکردن بدن غافل هستند و انجام نمی‌دهند یا آنرا جدی نمی‌گیرند. حرکات کششی برای سرد کردن مناسب هستند که چندتایی از آنها معرفی شده‌اند.

یکی از بزرگترین بهانه‌هایی که برای گذشتن از سرد کردن بدن بعد از ورزش می‌توان داشت، کمبود وقت است! وقتی نوبت به سرد کردن بدن بعد از ورزش می‌رسد، شما با صرف نظر کردن از آن به بدن‌تان آسیب وارد می‌کنید. بر اساس نتایج تحقیقی که در مجله ورزشی فیزیولوژی به صورت آنلاین منتشر شده‌ است، در پایان دویدن و یا یک ست ورزش تاباتا، با کند کردن حرکات و پایین آوردن ضربان قلب، باعث می‌شود که بدن شما راحت‌تر ریکاوری شود و سلامتی قلب را طولانی‌تر می‌کند.

ورزش کردن باعث افزایش گردش خون می‌شود، بنابراین توقف ناگهانی فعالیت ورزشی می‌تواند باعث کاهش سریع فشار خون شود. هنگامی که فشار خون خیلی زود افت کند، منجر به احساس بی‌حالی می‌شود، به همین دلیل است که حدود شش دقیقه سرد کردن را توصیه کرده‌اند.

با توجه به تحقیقات انجام‌شده، داشتن احساس ضعف یا بی حالی نیز یک خطر است، چون این تاثیر بر جریان خون می‌تواند باعث توقف خون در در اندام‌های تحتانی بدن شود و بازگشت آن به قلب و مغز را به تاخیر می‌اندازد. گذشته از این سرد کردن بدن تجمع اسید لاکتیک را کاهش می‌دهد.

چگونه بعد از ورزش سرد کنیم

با استفاده از ریکاوری فعال می‌توان به آرامی فعالیت‌تان را کاهش داده، قدرت و استقامت‌تان را در طول دور بعدی نیز افزایش دهید. دقیقاً به همین دلیل است که شما نباید بین ست‌ها در طول ورزش خود استراحت داشته باشید.

دمای بدن شما در طول ورزش افزایش می‌یابد، به این معنی که رگ‌های خونی گشاد شده‌ و قلب شما سریع‌تر از حالت عادی می‌تپد. بسیار مهم است که به تدریج پس از ورزش، ضربان قلب خود را کاهش دهید. با توجه به تحقیقی که در ژورنال پیشگامان علوم پزشکی و بیولوژی منتشر شده‌ است، صرف‌نظر کردن از سرد کردن بدن پس از ورزش و پایین آوردن ناگهانی ضربان قلب، فشار زیادی را به قلب وارد می کند. بنابراین سعی کنید سرعت حرکات خود را با فعالیت‌هایی مثل رقص آرام، راه رفتن، حرکات کششی و امثال آن کم کنید.

سرد کردن بدن بعد از ورزش به کاهش درد عضلات پس از تمرین هم کمک می‌کند. اگر پس از ورزشی شدید، بطور ناگهانی توقف کنید، شانس این که اسید لاکتیک و سموم در عضلات شما لانه کند، زیاد خواهد شد. بخش سرد کردن بدن در یک جلسه‌ی تمرینی، کمک خواهد کرد تا به تدریج اسید لاکتیک و مواد ناخوشایند دیگر، از عضلاتتان دور شوند.

سرد کردن بعد از ورزش می‌تواند به جلوگیری از آسیب کمک کند. کشیدگی‌ها، پارگی‌ها و آسیب در عضلات پایینی کمر، عضلات خم کننده مفصل ران، زانوها، عضلات همسترینگ و چهارسر برخی از شایع‌ترین آسیب‌های ورزشی هستند. بنابراین، به کشش فیبرهای عضلات که در طی تمرینات ورزشی تحت فشار هستند، تمرکز کنید و دامنه کشش کامل را انجام دهید.

بهترین زمان برای کار بر روی انعطاف‌پذیری زمانی است که بدن‌تان کاملاً گرم است و عرق کرده‌اید. اگر قصد دارید محدوده حرکت و انعطاف‌پذیری خود را افزایش دهید، دوره سرد کردن بهترین زمان برای انجام این نوع از تمرینات است، پس بهتر است کشش‌های پویا انجام دهید. این کار می‌تواند خطر آسیب دیدگی را کاهش، درد را تسکین دهد و عملکرد ورزشی را بهبود بخشد. زمان گذاشتن برای این نوع از سرد کردن می‌تواند انعطاف‌پذیری و تحرک شما را در طول زمان افزایش دهد، که از پارگی‌های عضلات، کمردرد و مشکلات مفصلی جلوگیری می کند.

این حرکت به کشش و سر کردن بدن بعد از یک فعالیت بدنی سنگین کمک زیادی می‌کند. در این حرکت عضلات پشت پا، کمر، باسن به خوبی تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

حرکت بعدی برای سرد کردن بدن، انجام حرکت لانگز است. در مورد ویژگی‌های این حرکت در مقالات گذشته به صورت مفصل صحبت کرده‌ایم. اما رفع خستگی و فشار از عضلات باسن، چهار سر ران و همچنین عضلات دوقلو ساق به ریکاوری کمک زیادی می‌کند.

خم شدن جانبی تنه موجب ایجاد کشش خوبی در طرفین تنه‌تان می‌شود. دست راست خود را از بالای سرتان به طرف سمت چپ بدنتان بکشید. در این حالت باقی بمانید. سپس این حرکت را در جهت مخالف انجام دهید

بایستید. پای راست‌تان را از پشت به سمت باسن بلند کنید و آن را به شکلی با دست بگیرید که زانویتان مستقیم به سمت زمین قرار بگیرد. سپس این حرکت را در جهت مخالف انجام دهید.

به پشت روی زمین دراز بکشید. پای راست‌تان صاف و محکم روی زمین باقی بماند. سپس پای چپ را به سمت قفسه سینه‌تان خم کنید و با دست نگه دارید. سپس این حرکت را در جهت مخالف تکرار کنید.

۶- حرکت کششی کبری

برای انجام این حرکت بر روی شکم دراز بکشید و کف دست‌ها را بر روی زمین قرار دهید. دست‌ها را به اندازه عرض شانه‌ها از هم باز کنید. دست‌ها باید به صورت کشیده و عمود بر بدن باشند. پاها را در کنار هم بر روی زمین قرار دهید. حالا بالاتنه را به سمت بالا بچرخانید ۳۰ ثانیه در این حالت بمانید.

شما می‌توانید به آرامی راه بروید. باید سرعت در حدی باشد که موجب کاهش ضربان قلب و فشار بر عضلات شود. شما می‌توانید روی تردمیل هم این کار را انجام دهید.

ایران بدن

shape.com

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

تمام حقوق این سایت محفوظ و متعلق به شرکت رایانش هوشمند درسا می‌باشد. © ۱۳۹۹

شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 18

تلفن: 88202597 – 021

در تماشا وارد شوید تا به ویدیو‌ها و کانال‌های
مد نظر خود دسترسی پیدا کنید

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

برای اینکه سلامت بمانید درست سرد کردن بدن, جزئی ضروری است. 

قبل از به اتمام رساندن ورزش لازم است که اجازه دهیم ضربان قلب و تنفس به آرامی کاهش یابند.

فائزه اسماعیلیان در چالش سالم باش, با چندتا از بهترین حرکات کششی, به شما در سرد کردن بدن خود کمک می کند.

چگونه بعد از ورزش سرد کنیم

برای ارسال دیدگاه لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

انواع گن وفرم دهنده بدن اورجینال و باکیفیت

اقساط 36 ماه بدون پیش پرداخت لوازم خانگی

سرد کردن بدن بعد از ورزش اهمیت زیادی دارد و از آسیب‌دیدگی‌ جلوگیری می‌کند‎

 

چگونه بعد از ورزش سرد کنیم

ورزشکاران معمولا به گرم کردن بدن قبل از ورزش توجه می‌کنند اما توجه به سرد کردن بدن بعد از ورزش ندارند در صورتی که این کار اهمیت زیادی دارد.

 

سرد کردن بدن بعد از ورزش اهمیت زیادی دارد و از آسیب‌دیدگی‌ جلوگیری می‌کند. اگر فردی بعد از دوی نیمه ماراتن بدن را سرد نکند روز بعد حتی در پیاده روی نیز دچار مشکل می‌شود و عضلات چهار سر او نمی‌توانند به خوبی فعالیت 

 

کنند. سرد کردن بدن به عضلات کمک می‌کند تا ریکاوری بهتری داشته باشند  و به حالت عادی باز گردند.

 

اگر بعد از ورزش بلافاصله فعالیت سنگین را متوقف کنیم فشار خون بلافاصله پایین می افتد که ممکن است باعث فشار آمدن به قلب شود و در نتیجه‌ گیجی یا حالت بیهوشی ایجاد می‌کند . سرد کردن بدن ضربان قلب را تنظیم می‌کند و دمای بدن را کاهش می‌دهد که منجر به آرام شدن بدن و ذهن می‌شود. سرد کردن بدن اسید لاکتیک را کم می‌کند و ورم عضلات را کاهش می‌دهد.

 

سرد کردن زمانی خوب محسوب می‌شود که ضربان قلب به تدریج کاهش یابد و سرعت حرکت به تدریج کم شود. سرد کردن می‌تواند همراه با حرکات کششی باشد. سرد کردن به صورت متوسط باید پنج ‌دقیقه به طول انجامد اما اگر ضربان قلب شما همچنان بالا بود بیشتر این کار را انجام دهید.

 

بعد از فعالیت ورزشی باید آب بدن را دوباره تامین کنید. حتی اگر در فضایی خنک ورزش کرده‌اید نیاز دارید که بعد از ورزش آب بنوشید. حرکات کششی بعد از ورزش به مدت سه تا پنج ‌دقیقه می‌تواند مفید باشد. ورزشی که برای سرد کردن انجام می دهید می‌تواند شبیه به ورزش اصلی باشد برای مثال اگر حرکت شما دوی سرعت بوده است می توانید با پیاده روی بدن را سرد کنید. در سرد کردن به تنفس عمیق توجه کنید تا اکسیژن به سیستم ‌های مختلف بدن برسد. بعد از سرد کردن بدن مواد مورد نیاز را تامین کنید. تغذیه بعد از ورزش باید شامل پروتئین و کربوهیدرات باشد. گرفتن دوش آب یخ به ریکاوری بهتر کمک می‌کند.

 

منبع: ایسنا

 


جراحی زیبایی سینه و شکم


خرید دستگاه تصفیه آب با شرایط اقساطی

عیدامسال کجابریم؟پیشنهادهای ارزان سفرنوروز

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلف

خرید اینترنتی تلویزیون،یخچال و… از بانه


به مقصد دلخواهت با کمترین هزینه سفر کن

مقصدتوانتخاب ودرسریعترین زمان بلیط رزروکن

برای خریدبلیط اتوبوس دنبال سایت معتبری؟


اصلاح طرح لبخند و زیبایی دندان


فروشگاه سیسمونی آنلاین

رزرو آنلاین مفرح ترین تورهای پیشنهادی فصل


واسه همه چی جا هست!


تخته نرد خاتم، بهترین انتخاب برای هدیه


تا عید به وزن ایده آل برس!

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چگونه بعد از ورزش سرد کنیم
چگونه بعد از ورزش سرد کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *