چگونه بفهمیم ژورنال isi است

 
helpkade
چگونه بفهمیم ژورنال isi است
چگونه بفهمیم ژورنال isi است

امروزه روش های متعددی جهت شناسایی کیفیت ژورنال ها و مجلات به کار گرفته می شود، که مهم ترین روش بررسی ضریب تاثیر یا I.F  ژورنال می باشد. در ایران به دلیل عدم آگاهی نسبت به انواع پایگاه های نمایه کننده مجلات، علاقه و طمع عجیبی نسبت به کلمه ISI وجود دارد. در حالی که پایگاه تامسون تنها یکی از پایگاه های نمایه کننده مجلات معتبر در دنیا می باشد.مجلات ISI به مجلاتی گفته می شود که در موسسه اطلاعات علمی تامسون (ISI) نمایه می شوند. موسسه ISI لیست تمامی مجلاتی را که در این موسسه نمایه می شود، به صورت رایگان در وب سایت خود قرار داده است. با مراجعه به وب سایت موسسه ISI می توانید لیست تمامی مجلات  نمایه شده را دریافت نمایید.در حال حاضر بسیار دیده شده است که مجلات جعلی با کلاه برداری و مدارک جعلی خود را تحت عنوان مجلات ISI معرفی کرده اند و بسیاری از محققین جوان که آشنایی کافی به مجلات ندارند، در دام این مجلات جعلی میفتند.اما روش‌های مختلفی برای فهمیدن این که یک مجله واقعا ISI هست یا نه، وجود دارد. از جمله این روش‌ها مراجعه به بخش جستجوی مجلات سایت تامسون رویترز  جستجوی نام مجله است. روش دیگر استفاده از مرورگر گوگل می باشد که در عرض چند لحظه نتایج را به شما نشان می دهد.

 Science citation index expanded: SCIE

Social Science citation index

نکته خیلی مهم: برخی از مجلات که ایمپکت فاکتورشان در پایگاه فوق محاسبه نشده است و در هیچ کدام از مکان های a و b نیست اما جز آی اس آی هستند. لیکن این مجلات در آدرس زیر ذخیره شده اند. لازم به ذکر است که این مجلات همتراز با مجلاتی که در جورنال سایتیشن ریپورت حاضرند هستند.

Arts and humanities citation index

چگونه بفهمیم ژورنال isi است

برخی از مجلات هستند که در هیچ کدام از پایگاه های فوق الذکر نیستند. برای آنکه بفهمیم آیا یک مجله در یکی از سه پایگاه فوق  حاضر است یا خیر, این است که به همان آدرس برویم و در بالای صفحه سمت راست که نگاه کنیم سه عدد فایل PDF را برای دانلود قرار داده شده که هر کدام مربوط به یکی از این سه پایگاه مورد اشاره است.

موتور جستجوی گوگل این امکان را به شما می‌دهد که با استفاده از یک روش خاص در درون هر سایت جستجو کنید. به همین گونه شما می‌توانید می‌توانید نام مجله مورد نظر خود را در گوگل سرچ کنید تا از قرار گرفتن آن در لیست مجلات ISI مطمئن شوید. برای این منظور شما باید از روش زیر استفاده کنید:

شما باید ابتدا داخل یک کاما نام مجله مورد نظر خود را وارد کنید و سپس نام سایت تامسون رویترز را وارد نمایید. اولین نتیجه‌ای که در گوگل ظاهر خواهد شد شما را به صفحه مورد نظر هدایت می‌کند و اگر در آن صفحه نام مجله و مشخصات آن وجود داشت به معنی قرار داشتن آن مجله در لیست مجلات ISI یا همان مجلات تامسون رویترز است.

از این روش می‌توان به گونه دیگری نیز استفاده کرد. به این صورت که به جای نام مجله شماره ۸ رقمی ISSN مجله را وارد کنید. ISSN که به معنی شماره سریال استاندارد بین المللی است، برای هر مجله به صورت اختصاصی وجود دارد و با جستجوی آن به روش فوق می‌توانید از ISI بودن یک مجله کسب اطمینان کنید.

یکی دیگر از راه های بررسی اعتبار مجلات ISI مراجعه به بخش Master Journal List موسسه ISI می باشد. در بخش جستجو این سایت، نوع جستجو (Search Type) را بر روی ISSN قرار دهید و در بخش Search Terms، شماره شناسه بین المللی (ISSN) مجله را وارد نمایید و بر روی Search کلیک نمایید. اگر مجله در موسسه ISI نمایه شده باشد در صفحه بعد مشخصات آن ظاهر می شود.اگرمجله ای در تامسون ثبت نشده باشد، پس از جستجوی با پیغام ” No matches found for the query” مواجه خواهید شد. مشاهده این پیغام به معنی عدم وجود اطلاعات مورد جستجو در موسسه ISI است. این پیغام یعنی مجله ای با این مشخصات در موسسه ISI نمایه نشده است و این مجله ISI نیست. البته بهتر است قبل از اینکه در خصوص مجله نتیجه قطعی بگیرید شیوه های دیگر جستجو را نیز امتحان کنید. جستجو با عنوان کامل مجله و جستجو با عنوان کوتاه شده مجله شیوه های دیگر جستجو اطلاعات در موسسه ISI است.

ما در موسسه پژوهش برتر با در اختیار داشتن کادری مجرب و حرفه‌ای جهت ترجمه تخصصی مقالات، پذیرش مقالات در مجلات ISI ، ISC ، SCOPUS و سایر مجلات داخلی و خارجی آمـاده‌ی ارائه خدمات به کلیه‌ی اساتید، فرهیختگان و دانشجویان هستیم.

ارسال سفارش چاپ و ترجمه در کوتاه ترین زمان

نام شما (الزامی)

آدرس پست الکترونیکی شما (الزامی)

شماره تماس (الزامی)

سرویس مورد نظر استخراج مقالهترجمه تخصصیویرایش مقالهچاپ مقالهترجمه کتابچاپ کتابواریز هزینه مقالاتشرکت در همایش

انتخاب کارشناس خانم پورباقرخانم شکاری

آپلود فایل

توضیحات سفارش

 

اگر سوالی دارید و یا نیاز به راهنمایی دارید تماس بگیرید

نام شما (الزامی)

آدرس پست الکترونیکی شما (الزامی)

شماره تماس (الزامی)

موضوع

پیام شما (الزامی)

خانم پورباقر خانم شکاری

 

برای ارتباط با ما همواره میتوانید از طریق پل های ارتباطی زیر اقدام فرمایید

خانم پورباقر

09911755943

isipaper100@gmail.com

چگونه بفهمیم ژورنال isi است

خانم شکاری

04133376501

09214572013

p.bartar100@gmail.com

کانال تلگرام

صفحه اینستاگرام

لینکدین

سامانه مشاوره و راهنمایی پژوهش برتر که با بهره گیری از کادری مجرب و کار آزموده به صورت کاملاً مکانیزه و رایگان خدمات مشاوره ی ارائه می نماید. برای ارتباط، تماس تلفنی با بخش مشاوره شرکت برقرار نموده و سوالات خود را مطرح نمایئد یا با پرکردن فرم تماس سریع، مشاوران با شما تماس حاصل فرمایند .

© تمامی حقوق برای موسسه پژوهشی تحقیقاتی پژوهش برتر محفوظ می باشد

از کجا بفهمیم یک ژورنال isi است? نحوه تشخیص isi بودن مجله!

در ادامه نحوه تشخیص isi بودن مجلات توضیح داده می شود.

 

جهت تشخیص isi بودن مجلات می توانید به راحتی با کپی کردن issn یک مجله و وارد کردن ان در بخش جستجوی issn سامانه بررسی مجلات علمی به نشانی http://journalchecker.ir  به راحتی از تمامی اعتبارات مجلات منجمله isi بودن ان اطلاع کسب نمایید. همچنین میتوانید با مراجعه به پایگاه http://mjl.clarivate.com/ , و سرچ issn مجله در این پایگاه از isi بودن آن اطمینان حاصل نمایید. همچنین اکثر مجلات isi بودن خود را در صفحه اصلی و یا در بخش indexing مجله اعلام می نمایند ولی برای اطمینان بیشتر از طرق فوق اقدام نمایید. توجه داشته باشید استفاده از سامانه ای همچون  http://journalchecker.ir  علاوه بر isi بودن سایر اعتبارات مجله را نیز نشان می دهد.

جامع ترین و معتبر ترین سامانه بررسی و معرفی مجلات علمی کشور.

تشخیص ژورنال ISI

 

دست شما درد نکنه. مطلب جالبی بود

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

چگونه بفهمیم ژورنال isi است

درباره پارس ترنس

پارس ترنس، دارنده نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت، ارائه دهنده خدمات ترجمه تخصصی، ویراستاری متون و تولید محتوای وب سایت با همکاری بیش از 1100 مترجم و نویسنده نخبه می باشد.

تماس با ما

لینک های مفید

سفارش ترجمه

ترجمه تخصصی مقاله

ترجمه فوری

هزینه ترجمه

ترجمه انگلیسی به فارسی

ترجمه فارسی به انگلیسی

ترجمه متن

ترجمه مقاله ISI

پارافریز و بازنویسی متون

ویراستاری تخصصی

دیکشنری تخصصی پارس ترنس

استخدام مترجم

© تمامی حقوق نزد پارس ترنس محفوظ می باشد: سایت ترجمه تخصصی پارس ترنس

روش های بسیاری برای شناسایی کیفیت ژورنال ها و مجلات در نظر گرفته می شود، مهم ترین آنها بررسی ضریب تاثیر یا IF مجلات می باشد. در کشورمان به دلیل عدم آگاهی نسبت به انواع پایگاه های نمایه کننده مجلات ISI محققین بسیاری در دام مجلات جعلی و نامعتبر افتاده اند. مجلات ISI به مجلاتی گفته می شود که در پایگاه اطلاعات علمی تامسون (ISI) نمایه می شوند. پایگاه تامسون رویترز یکی از پایگاه های نمایه کننده مجلات معتبر در دنیا می باشد. موسسه ISI لیست تمامی مجلاتی را که در این موسسه نمایه می شود، به صورت رایگان در وب سایت خود قرار می دهد. با مراجعه به وب سایت موسسه ISI می توانید لیست تمامی مجلات  نمایه شده را دریافت نمایید.برای فهمیدن اینکه یک مجله ISI هست یا نه روشهای مختلفی وجود دارد. از جمله این روش‌ها مراجعه به بخش جستجوی مجلات سایت تامسون رویترز و جستجوی نام مجله است. روش دیگر استفاده از مرورگر گوگل می باشد که در عرض چند لحظه نتایج را به شما نمایش می دهد.

توجه: گاها برخی از مجلات که ایمپکت فاکتورشان در پایگاه فوق محاسبه نشده و در هیچ کدام از مکان های a و b نیست اما جز مجلات ISI هستند، این مجلات در آدرس زیر ذخیره می شوند. لازم به ذکر است که این مجلات همتراز با مجلاتی که در جورنال سایتیشن ریپورت هستند برابری می کنند.

برخی از مجلات هستند که در هیچ کدام از پایگاه های فوق الذکر نیستند. برای آنکه بفهمیم آیا یک مجله در یکی از سه پایگاه فوق وجود دارد یا نه، این است که به همان آدرس برویم. در بالای صفحه سمت راست ، سه عدد فایل PDF برای دانلود قرار داده شده که هر کدام مربوط به یکی از این سه پایگاه مورد اشاره است.

موتور جستجوی گوگل این امکان را به شما می‌دهد که با استفاده از یک روش خاص در درون هر سایت جستجو کنید. به همین گونه شما می‌توانید نام مجله مورد نظر خود را در گوگل سرچ کنید تا از قرار گرفتن آن در لیست مجلات ISI مطمئن شوید.

شما باید ابتدا داخل یک کاما نام مجله مورد نظر خود را وارد کنید و سپس نام سایت تامسون رویترز را وارد نمایید. اولین نتیجه‌ای که در گوگل ظاهر خواهد شد شما را به صفحه مورد نظر هدایت می‌کند و اگر در آن صفحه نام مجله و مشخصات آن وجود داشت به معنی قرار داشتن آن مجله در لیست مجلات ISI یا همان مجلات تامسون رویترز است.

چگونه بفهمیم ژورنال isi است

از این روش می‌توان به گونه دیگری نیز استفاده کرد. به این صورت که به جای نام مجله شماره ۸ رقمی ISSN مجله را وارد کنید. ISSN که به معنی شماره سریال استاندارد بین المللی است، برای هر مجله به صورت اختصاصی وجود دارد و با جستجوی آن به روش فوق می‌توانید از ISI بودن یک مجله کسب اطمینان کنید.

یک روش دیگر برای فهمیدن اعتبار مجلات ISI مراجعه کردن به Master Journal List موسسه ISI می باشد. در بخش جستجو این سایت، جستجو (Search Type) را بر اساس ISSN انجام دهید و در بخش Search Terms، شماره شناسه بین المللی (ISSN) مجله را وارد نمایید و جستجو را انجام دهید. اگر مجله در موسسه ISI نمایه شده باشد در صفحه بعد مشخصات آن ظاهر می شود.اگرمجله ای در تامسون ثبت نشده باشد، پس از جستجوی با پیغام ” No matches found for the query”  برخورد میکنید شد. مشاهده این پیغام به معنی عدم وجود اطلاعات مورد جستجو در موسسه ISI است. این پیغام یعنی مجله ای با این مشخصات در موسسه ISI نمایه نشده است و این مجله ISI نمی باشد. البته بهتر است قبل از اینکه در خصوص مجله نتیجه قطعی بگیرید شیوه های دیگر جستجو را نیز امتحان کنید. جستجو با عنوان کامل مجله و جستجو با عنوان کوتاه شده مجله روش های دیگر جستجو اطلاعات در موسسه ISI است.

موسسه علمی پژوهشی اشراق با بیش از 5 سال سابقه در زمینه چاپ مقالات در نشریات معتبر با ضریب تاثیر مثبت همواره با ارائه خدمات حرفه ای و تخصصی  و مشاوره های تخصصی رایگان در خدمت پژوهشگران بزرگوار است.موسسه اشراق، مسیر چاپ مقاله در مجلات مورد تایید وزارت علوم را برای پژوهشگران و محققین  هموار می سازد و با ارائه خدمات ترجمه، فرمت بندی و مشاوره رایگان در خصوص انتخاب مجله مناسب، آنها را یاری می رساند.برای ثبت سفارش میتوانید با شماره های 09149724933 و یا 04133373424 با کارشناسان موسسه تماس حاصل نمایید و از مشاوره آنها بهره مند شوید و یا درخواست خود را از طریق ایمیل  isiisc2011@gmail.com  ارسال نمایید تا مشاور های مورد نیاز برای شما ارائه شود..

 

شاید سوال خیلی ها که می خواهند برای اولین بار مقاله ای اس ای چاپ کنند یا سایر دوستان این باشه که چطور بفهمیم آیا ژورنالی ای اس ای است؟ ایمپکت فاکتور دارد یا خیر؟

توضیحات ذیل را ببینید:

۱ چگونه بفهمیم که ISI است یا خیر؟

برای اینکه بدانیم آیا یک مجله در آی اس ای ایندکس می شود یا نه، کافی است که نام نشریه را به این شکل در Google وارد کنیم(توجه: جستجوی خود سایت تامسون رویترز زیاد دقیق نیست و گاهی وقت ها نام نشریات را نمی آورد):

چگونه بفهمیم ژورنال isi است

راه اول:

برای مثال

“JOURNAL OF BANKING & FINANCE” site:thomsonreuters.com

راه دوم:

یا اینکه به جای نام مجله، ISSN مجله را واردجستجوگر Google می کنیم:

“ISSN: 0378-4266” site:thomsonreuters.com

راه سوم:

استفاده از لینک زیر بسیار مفید است. و مطمئن باشید که می توانید چک کنید که نشریه آی اس آی هست یا نه:

http://scientific.thomsonreuters.com/cgi-bin/linksj/search.cgi?letter=d

2 آیا Impact factor دارد یا خیر؟

توجه کنید که ممکن است یک ژورنال ISI باشد، اما هنوز داری Impact factor نباشد. برای اینکه بفهمید ژورنالی ایمپکت فاکتور دارد یا خیر در فایل پی دی اف ذیل سرچ کنید

این فایل مربوط به سال ۲۰۱۰ است، قابل ذکر است که برای محاسبه ی Impact factor ژورنال ها حداقل یک سال زمان لازم است و معمولا فایل اکسل زیر که به آن JCR  یا Journals scitation reports گفته می شود، با فاصله زمانی یک ساله منتشر می شود. آخرین ورژن این فایل را می توانید در زیر دانلود کنید.

JCR2010

توجه کنید که ممکن است یک ژورنال آی اس آی باشد اما در لیست JCR وجود نداشته باشد. یعنی فقط ژونال هایی که دارای Impact factor هستند در لیست JCR وجود دارند.دلیل این امر این است که حداقل ۱سال زمان لازم است تا موسسه ی تامسون رویترز بر اساس مقالات منتشر شده در ژورنال، ایمپکت فکتور را محاسبه کند.

برای اینکه بفهمید ایمپکت فکتور ژورنال مورد نظر چند هست  می تونید

روش اول:

 در فایل اکسل بالا جستجو کنید

روش دوم:

چنانچه دسترسی به سایت webofknowlegde دارید در لینک زیر جستجو نمایید. ( در این پست توضیحاتی در مورد دسترسی به این پایگاه داده شده است)

http://admin-apps.webofknowledge.com/JCR/JCR

روش سوم:

می توانید از سایت خود ژورنال بررسی کنید، معمولا در سایت اصلی ژورنال ها اطلاعات خوبی یافت میشود. برای پیدا کردن سایت اصلی ژورنال هم می تونید از گوگل کمک بگیرید.

سلام

re: چطور کارهای روز در یک زمینه فیزیک را بتوانیم در ایمیل ببینیم و مطلع شویم؟

فقط در این حد که اعلام شود در چه ژورنالی و چه مقاله ای.

با تشکر

سلام

در مورد اینکه چگونه بفهمیم ژورنالی آی اس آی هست یا نه من روش اول را در گوگل انجام دادم

باید چه چیزی را مشاهده می کردم تا مطمین شوم؟؟؟

دانلود کتابپسورد دانشگاه هاتبادل لینک رایگان


خرید PDF از امازونDownloads-icon

همانگونه که در تاریخچه موسسه آی اس آی گفته شد لیست مجلات ISI که به مجلات معتبر تامسون رویترز نیز مشهور است هر ساله توسط موسسه تامسون رویترز به اطلاع دانشمندان و محققان سرتاسر جهان می‌رسد و این لیست نقش بسیار عمده‌ای در برنامه ریزی کشورها و دانشگاه‌ها دارد (جهت معرفی مجله، ارسال مقاله، ترجمه مقاله، و پذیرش و چاپ در مجلات مختلف وارد این لینک شوید).

روش‌های مختلفی برای فهمیدن این موضوع وجود دارد که آیا یک مقاله جزو مجلات ISI هست یا نه. از جمله این روش‌ها مراجعه به بخش جستجوی مجلات سایت تامسون رویترز (اینجا) و جستجوی نام مجله است. اما در اینجا یک روش بسیار ساده به شما معرفی خواهیم کرد که به سرعت و با دقت کامل می‌توانید از ISI بودن یک مجله و قرار داشتن آن در فهرست مجلات تامسون رویترز مطلع شوید.

چاپ کتاب به زبان انگلیسی

موتور جستجوی گوگل این امکان را به شما می‌دهد که با استفاده از یک روش خاص در درون هر سایت جستجو کنید. به همین گونه شما می‌توانید می‌توانید نام مجله مورد نظر خود را در گوگل سرچ کنید تا از قرار گرفتن آن در لیست مجلات ISI مطمئن شوید. برای این منظور شما باید از روش زیر استفاده کنید:

چگونه بفهمیم ژورنال isi است

شما باید ابتدا داخل یک کاما نام مجله مورد نظر خود را وارد کنید و سپس نام سایت تامسون رویترز را وارد نمایید. اولین نتیجه‌ای که در گوگل ظاهر خواهد شد شما را به صفحه مورد نظر هدایت می‌کند و اگر در آن صفحه نام مجله و مشخصات آن وجود داشت به معنی قرار داشتن آن مجله در لیست مجلات ISI یا همان مجلات تامسون رویترز است.

از این روش می‌توان به گونه دیگری نیز استفاده کرد. به این صورت که به جای نام مجله شماره ۸ رقمی ISSN مجله را وارد کنید. ISSN که به معنی شماره سریال استاندارد بین المللی است، برای هر مجله به صورت اختصاصی وجود دارد و با جستجوی آن به روش فوق می‌توانید از ISI بودن یک مجله کسب اطمینان کنید.

جستجو به هر یک از دو صورت بالا می‌تواند نتیجه‌ای همانند صفحه زیر را به شما ارائه دهد و این نتیجه شما را از معتبر بودن مجله مطلع خواهد کرد.

نکته پایانی و قابل ذکر این است که اگرچه روش‌های بسیاری برای جستجوی مجلات ISI وجود دارد اما همواره باید این روش به سایت این موسسه یعنی سایت تامسون رویترز ختم شود. روش معرفی شده در بالا بدون توجه به سایت‌های غیر رسمی، مستقیماً شما را به این سایت هدایت خواهد کرد و یکی از آسان‌ترین و مطمئن‌ترین روش‌های برای جستجوی مجلات معتبر است.

با سلام و احترام. ممنون از سایت بسیار عالی و مطالب مهم و کاربردی تون
موفق و موید باشید.

خیلی ممنونم واقعا” مطالب آموزنده و جامع بود. واقعا” جواب بیشتر سوالاتم رو گرفتم. متشکرم که زحمت کشیدید. سایتی بسیار مفید و ارزنده. موفق و سرافراز باشید.

سپاس از شما

سلام عالی بود. زندگیتان پر برکت.

خیلی عالی بود ممنونم

با سلام
اگر در قسمت Coverage جمله زیر باشد یعنی ISI هست؟
Emerging Sources Citation Index
با تشکر فراوان

با سلام
درباره isi بودن این مجله هیچ شکی نیست. اما وجود جمله مطرح شده در کاوریج مجله به این معنی است که احتمال دارد مجله در چند ماه آتی وارد لیست مجلات موجود در web of science شود که معمولاً مجلات با ضریب تاثیر یا ایمپکت فکتور می باشند.

بسیار عالی

عالی بود

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “afcaa79e8680088eed41261352419b4c” );document.getElementById(“b8456de03b”).setAttribute( “id”, “comment” );

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ایمیل: irantahgig@gmail.com
تلفن: 66931944-021 (پنج خط)
موبایل: 09100200492

داشتن رفرنس‌های معتبر و باکیفیت از مهمترین ابزارهای تحقیق است و نخستین دغدغه همه محققان در آغاز نگارش یک پژوهش باکیفیت و ارزشمند اطمینان یافتن از اعتبار منابع و ژورنال‌های مورد استفاده‌شان است. البته این دغدغه پس از چاپ مقاله نیز به شکلی دیگر در نویسندگان وجود دارد؛ این‌که آیا مقاله آن‌ها از درجه اعتبار لازم برخوردار است. بنابراین محققان برای بررسی وضعیت مقاله یا ژورنال مورد نظرشان لازم است که به پایگاه‌های مختلف اعتبارسنجی رجوع ‌کنند. یکی از مشهورترین و جامع‌ترین بانک‌های اطلاعاتی دنیا ISI است.

ISI یا Institute for Scientific Information پایگاهی است که به تبادل اطلاعات بین پژوهشگران کمک شایانی می‌کند. این موسسه فهرست کتاب‌ها، ژورنال‌ها و مقالات علمی مهم و مطرح جهان را گردآوری می‌کند و منبع بزرگ و قدیمی اطلاعات کتاب‌شناختی گسترده و تجزیه و تحلیل آماری کامل از نتایج آخرین یافته‌ها و دستاوردهای علمی و تخصصی منتشرشده در ژورنال‌های معتبر دنیاست. این دیتاهای باارزش در یافتن مسیر صحیح و به‌روز محققان بسیار موثر است؛ برای مثال این‌که کدام ژورنال بیشتر مورد ارجاع قرار گرفته است و کدام مقالات به آن مطلب استناد کرده‌اند، به انتخاب موضوعات جذاب، پرطرفدار و کاربردی امروزی کمک می‌کند.

ژورنال‌های ISI دو نوع هستند: ایمپکت‌دار (Impact Factor) و بدون ایمپکت (ISI Listed). شاخص ایمپکت فکتور یا ضریب تاثیرگذاری میزان تاثیری است که یک مقاله بر مقاله‌های دیگر می‌گذارد؛ مثلا این‌که چندبار در یک بازه زمانی به آن مقاله ارجاع داده شده است. البته این ضریب برای ژورنال منتشرکننده آن مقاله محاسبه می‌شود، نه برای آن مقاله یا نویسنده آن. در واقع، ISI این ضریب را برای مجموع مقالات چاپ‌شده در یک مجله محاسبه می‌کند.

 موسسه ISI در سال 1960 توسط یوجین گارفیلد تاسیس و در سال 1992 توسط موسسه علمی تامسون خریده شد و اکنون بخشی از شرکت تامسون رویترز است. سایت تامسون رویترز فهرست همه ژورنال‌هایی را که در ISI نمایه می‌شود، به صورت رایگان در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

 ISI با ارائه خدماتی مربوط به داده‌های هزاران نشریه علمی و نمایه‌سازی و تحلیل آن‌ها هر سال حدود دو هزار ژورنا‌ل‌ را ارزیابی می‌کند و تعداد بسیاری را بر فهرست خود می‌افزاید. در حال حاضر ISI پایگاه داده‌های استنادی بیش از 20 هزار مجله است.

چگونه بفهمیم ژورنال isi است

گفتنی است به دلیل مهم بودن ISI ژورنال‌ها در جامعه علمی، این موسسه به صورت سالانه به ارزیابی دقیق مجلات علمی می‌پردازد و براساس معیارها و استانداردهایش نشریات معتبر را معرفی می‌کند و با همین دقت و سنجش علمی فهرست قبلی را ویرایش و بعضی از آن‌ها را به علت کاهش بار علمی حذف می‌کند. بدین ترتیب لازم است پژوهشگران نیز هر سال عنوان مجلات مورد تحقیق خود را در سایت‌های نمایه‌کننده بررسی کنند. برخی از مواردی که در ارزیابی ژورنال‌های ISI مهم است، عبارت‌اند از: نشر منظم، جایگاه نشر، عنوان مقالات، چکیده، داشتن بخش‌های مهم و واژه‌های کلیدی به زبان انگلیسی و… که البته در بررسی مجلات مجموع عوامل در نظر گرفته می‌شود.

همان‌طور که گفتیم تشخیص isi بودن ژورنال‌ها برای محققان اهمیت بسیاری دارد، اما روش‌های تشخیص ژورنال‌های isi متفاوت است و می‌توان برای اطمینان یافتن از اعتبار ژورنال‌های علمی به سایت‌های نمایه‌کننده مشهور و معتبر دنیا مراجعه و جستجو کرد؛ مانند سایت تامسون رویترز، اسکوپوس، پایگاه ISC جهان اسلام، JCR و سایت اعتبارسنجی ایمپکت‌دار impactfactor.ir.

همان‌طور که اشاره کردیم، فهرست ژورنال‌های ISI هر ساله توسط موسسه تامسون رویترز منتشر می‌شود. بنابراین بهترین روش تشخیص ژورنال‌های isi مراجعه به سایت تامسون رویترز به نشانی زیر است:

www.ip-science.thomsonreuters.com

پس از آن با جستجوی نام مجله یا شماره شابا یعنی کد هشت رقمی مجله (ISSN) _ که شماره سریال استاندارد و بین‌المللی اختصاصی هر مجله است _ از ISI بودن مجله مورد نظر مطلع شد.

در این مرحله اگر در پایین صفحه پیغام No matches found for the query ظاهر شود، یعنی مجله ISI نیست و مقالات این مجله هم ISI نخواهند بود. در غیر این صورت اطلاعات کامل مجله نمایش داده خواهد شد و شما از ISI مجله مطمئن می‌شوید.

دسترسی و استفاده از ژورنال‌های ISI در کشور ما نیز نقش مهمی در فعالیت‌های پژوهشی محققان دارد و چاپ مقاله در مجلات ISI بالاترین امتیاز پژوهشگری را از سوی وزارت علوم برای نویسنده به ارمغان می‌آورد. همچنین براساس بخشنامه سایت وزارت علوم چاپ یک مقاله از رساله دکتری دانشجویان خارج از ایران در مجلات ISI برای تایید مدرک آن‌ها الزامی است. اما متاسفانه به دلیل تحریم‌های علمی ایران از طرف مجامع خارجی دسترسی محققان ایرانی به ژورنال‌های ISI میسر نیست. با این حال، سایت‌هایی وجود دارند که امکان دسترسی به این مقالات را فراهم کرده‌اند که معتبرترین‌شان وبسایت Impactfactor.ir است.

 این وبسایت ایرانی اطلاعات یک مجله را به‌طور کامل و دقیق ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند با وارد کردن شماره شاپا یا همان ISSN علاوه بر تشخیص ISI بودن ژورنال‌ها متوجه وضعیت‌های مختلف مجله مورد نظر شوند؛ مثلا این‌که آیا آن مجله در لیست سیاه وزارت علوم و وزارت بهداشت قرار دارد یا نه، جزء کدام دسته‌بندی علمی است، منتشرکننده آن کیست، از کدام کشور است، در لیست JCR (ژورنال‌هایی در پایگاه  WOS شرکت تامسون رویترز که ضریب تاثیر یا Impact Factor دارند) قرار دارد یا در ISC (پایگاه نمایه‌سازی جهان اسلام)، ایمپکت‌دار است یا بدون ایمپکت، شاخص Q آن در رتبه‌بندی ضریب تاثیر مجله چیست و سایر اطلاعات مفید.

پژوهشگران و دانشجویان ایرانی با لود شدن اطلاعات نهایی یک مقاله در وبسایت Impactfactor.ir و تشخیص ISI بودن ژورنال‌ها به‌سادگی می‌توانند مجلات مناسب و مرتبط با حوزه تحقیق‌شان را بیابند و استفاده کنند.

در ویدئوی زیر می توانید نحوه ی تشخیص ISI بودن ژورنال در وبسایت Impactfactor.ir را مشاهده بفرمایید.

 

اولین نفری باشید که از جدیدترین اخبار ما مطلع می شوید.

تمامی کالاها و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.


قوانین و مقررات

Copyright © Tehran Trainer Institute

برای اینکه بتوانید یک مجله ی مناسب را برای چاپ مقاله ی خود انتخاب کنید، باید بعد از آماده شده مقاله ی خود، در مورد مجلات مختلف اطلاعات کاملی بدست بیاورید و در واقع با چشم باز آنها را انتخاب کنید. چون اگر حتی مقاله ی خوبی را آماده کرده باشید ولی مجله ی انتخابی شما مناسب موضوع و محتوای مقاله ی شما نباشد ، ممکن است نتیجه ی مطلوب در پذیرش مقاله نگیرید.

در مقالات ISI ، معمولا از سه شاخص مهم برای ارزیابی تحت پوشش فهرست نویسی خود در نظر میگیرد.

فاکتور تأثير گذار : اين شاخص که تحت عنوان ایمپکت فکتور نیز نامیده می شود، مهمترين و در عين حال کاربردی ترين شاخص ارزيابی مجله ها از نظر ISI است.

شاخص فوری: تعداد ارجاعات به مقاله های منتشر شده مجله در سال، تقسيم بر تعداد مقاله های منتشر شده مجله مذکور در همان سال است. شاخص فوری در حقيقت شيب رشد منحنی ارجاعات را بيان می کند.

شاخص نيمه عمر استناد: نيمه عمر ارجاعات يا نيمه عمر استناد، تعداد سال هايی است که از سال ارزيابی بايد به عقب برگشت تا شاهد پنجاه درصد کل ارجاعات به مجله در سال مورد ارزيابی باشيم.

چگونه بفهمیم ژورنال isi است

در بين فاکتورهای بالا، فاکتور تأثير، کاربردی ترين شاخص می باشد و امروزه به طور گسترده ای در درجه بندی و ارزيابی مجله های مورد استفاده قرار می گيرد. اين فاکتور در حقيقت توانايی مجله و هيأت تحريريه آن را در جذب بهترين مقاله ها نشان می دهد.

ابتدا وارد سایت http://ip-science.thomsonreuters.com/mjl/ شوید.

در قسمت جستجو میتوانید نام یا ISSN ژورنال را وارد کنید.اگر در این مجله ، یک مجله ISI  باشد به صورت زیر نمایان میشود

و اگر مجله ، ISI نباشد به صورت زیر نمایان میشود:

ابتدا وارد سایت گوگل میشوید https://www.google.com/

سپس نام مجله یا شماره ISSN مجله را به صورت عبارات زیر وارد کنید.

“Journal name”site:thomsonreuters.com

“ISSN”site:thomsonreuters.com

در صورتیکه مجله ISI  باشد به صورت زیر مشاهده میکنید.

 

عنوان و موضوع کلی مقاله

نام نوسنده / نویسندگان  یا  

چکیده

متن اصلی

مقدمه

روش

نتایج اصلی

بحث و گفتگو

نتیجه گیری

قدردانی

منابع

مواد تکمیلی

می توان برخی موارد را با هم ادغام کرد:

روش ها ، نتایج ، بحث و گفت و گو

نتیجه گیری و مقدمه

چکیده و عنوان مقاله

عنوان مقاله

انتخاب عنوان بسیار با اهمیت است.نویسنده باید با انتخاب یک کلمه ی کلیدی مفهوم کلی مقاله را در قالب یک کلمه در آورد.عنوان باید به مقاله بیاید. یک اصطلاح خاص باشد و نه یک جمله. عنوان مناسب باعث جذب خواننده میشود و در داوری مقالات ، اگر عنوان مناسب و مرتبط با موضوع باشد یک امتیاز مثبت تلقی می شود.

نام نویسنده / نویسندگان  

نام کامل خود را با توجه به سبک نوشتاری مقاله ذکر کنید و برای سهولت ایندکس گذاری و جستجو در نشریات میتوانید از اخصارات استفاده کنید.در نوشتن نام مولف به اطلاعات زیر توجه کنید:

چکیده

این قسمت نیز بسیار اهمیت دارد و در نگارش این بخش بسیار کوشا باشید.این بخش نوعی تبلیغ برای مقاله شماست و جذاب بودن این قسمت باعث جلب خواننده می شود.این قسمت معمولا 400 الی 500 کلمه دارد که در آن باید از کلمات کلیدی مناسب نیز استفاده کنید.چکیده باید مختصر و مفید باشد و با کلمات صریح ، معنای مقاله را به خواننده انتقال دهد.

چگونه بفهمیم ژورنال isi است

مقدمه

در همه چیز شروع خوب نشان از قدرت فاعل در انجام آن کار دارد و در امر نوشتن نیز مقدمه ی خوب ، نشان از هنر یک نویسنده در توضیح یک موضوع خاص دارد.معمولا سوال و پاسخ دادن به آن ها شروعی خوب است و خواننده را به ادامه دادن جلب میکند.مانند : مسئله چیست؟ راه حل مشکلات چیست؟ محدودیت های  راه حل چیست؟ هدف از مقاله چیست؟

مواد و روشها

این بخش توضیح کلی در مورد روش های تحقیق نویسنده است ، با استفاده از ذکر نام منابع ، روش های بکار رفته را بیان کنید و نیازی نیست به جزییات بپردازید.تنها نکته این است که تمام روش های بکار رفته باید مستند باشد

نتایج

یک تجزیه و تحلیل کلی با اشاره به اعداد و ارقام و جداول است که مجموعا نتایج کلیدی را استدلال میکند

بحث و گفتگو

پس از نتیجه گیری ، آن را به بحث  می گذاریم و و به تفسیر نتایج بدست آمده می پردازیم. برای بهتر شدن کار پیشنهاداتی برای بهتر شدن نتایج در آینده طرح می کنیم. این بخش مهمترین قسمت مقاله ی ISI  است

نتیجه گیری

برای اینکه نظر داوران مجلات را در امر قضاوت جلب کنیم حتما باید نتیجه گیری مناسبی از یافته ها و نوشته های خود ارائه دهیم.

در این نوع مقالات ، در بخش نتیجه گیری  از تکرار چکیده حذر کنید و نتایج تجربی را ارائه دهید

قدردانی

در این بخش از تمام افراد و اساتید یا ارگان ها که شما را در انجام این مقاله یاری کردند قدردانی بعمل آورید

منابع

برای نوشتن منبع بایستی به نوع آن توجه کنید  تا از خطاهای احتمالی دوری کنید.تمام کتابها ، نوشته ها و مواردی که شما در نوشتن از آن ها استفاده کرده اید را در قسمت منابع ، با آوردن  نام نویسنده ذکر کنید.

به دلیل اینکه فرمت مقاله ها با یکدیگر دارای اختلاف فاحشی نیستند ، بهترین راه شناخت و تشخیص یک مقاله ISI ، استفاده از موارد اینترنتی ذکر شده است.

برای شروع مراحل انجام سفارش لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید.

برای شروع مراحل انجام سفارش لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید.

برای شروع مراحل انجام سفارش لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید.

برای شروع مراحل انجام سفارش لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید.

برای شروع مراحل انجام سفارش لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید.

برای شروع مراحل انجام سفارش لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید.

برای شروع مراحل انجام سفارش لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید.

برای شروع مراحل انجام سفارش لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید.

برای شروع مراحل انجام سفارش لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید.

از کجا بفهمیم که یک مقاله isi است ؟ قطعا می دانید مقالات isi در ردیف بهترین و معتبرترین مقالات علمی دنیا محسوب می شوند. مجلات و ژورنال هایی که این دسته از مقالات را منتشر می کنند، به معیارهای زیادی از جمله دستاورد علمی و صحت و سقم اطلاعات تاکید دارند. در واقع یک مجله isi بدون بررسی مقاله اقدام به چاپ آن نمی کند. به همین دلیل بسیاری از دانشجویان، اساتید و پژوهشگران برای مطالعات به سراغ این دست از مقالات می روند.

البته تشخیص isi بودن مقاله در این مورد اهمیت دارد. گاهی یک مقاله به دستتان می رسد که اطلاعات مورد نیازتان در آن درج شده است. اما در مورد آی اس آی بودن آن اطلاع کافی را ندارید. در چنین موارد باید بتوانید از طریق چندین راه اعتبار و آی اس آی بودن مقاله را تشخیص دهید. برای تشخیص isi بودن مقاله موسسه پروژه دونی این مقاله را برایتان آماده کرده است.

مقالات آی اس آی نسبت به سایر مقالات علمی اعتبار بالاتری دارند. اگر قرار است برای نوشتن مقاله ISI اقدام کنید، دیدن و مطالعه چندین نوع مقاله آی اس آی برای الگوبرداری ضرورت دارد. از سوی دیگر گاهی برای نوشتن مقاله ISI به مقالات معتبری نیاز دارید تا به عنوان منبع استفاده کنید.

نوشتن پایان نامه و یا پروژه های دانشجویی و یا نوشتن مقاله علمی پژوهشی هم به مقاله ISI نیاز دارد. در این صورت با تشخیص isi بودن مقاله می توانید به اعتبار منبع پی ببرید.

برای درک اینکه آیا یک مقاله آی اس آی است یا خیر باید به سراغ چندین کار بروید. در ادامه به مراحل تشخیص مقاله isi می پردازیم.

چگونه بفهمیم ژورنال isi است

اولین راه برای تشخیص isi بودن مقاله توجه به نوع مجله ای است که مقاله در آن چاپ شده است. برای اینکه بدانید مجله چه ایمپکت و اعتباری دارد، باید به سراغ وب سایت هایی بروید که لیست مجلات چاپ مقاله آی اس آی را منتشر می کنند. اگر مجله مورد نظر در این فهرست قرار گرفته باشد، به این معناست که مقاله مورد نظر شما نیز isi است.

اما از آنجایی که براساس معیارهای رتبه بندی مجلات، ممکن است یک مجله در زمان چاپ مقاله isi امتیاز بالایی داشته باشد اما در حال حاضر افت کرده باشد، این معیار خیلی دقیق نیست. مگر اینکه شما به سال انتشار مقاله نگاه کنید. سپس برحسب سال انتشار، به سراغ لیست مجلات انتشار مقاله isi بروید. اگر این مجله در حال حاضر ایمپکت بالایی ندارد اما در چندین سال قبل از امتیاز بالایی برخوردار بوده است، نشانه isi بودن مقاله است.

برای تشخیص isi بودن مقاله باید مجلات را پیدا کنید. در این صورت به سایت موسسه تامسون رویترز بروید. در این سایت هر سال دو دسته از ژورنال های معتبر برای چاپ مقاله آی اس آی منتشر می شوند. این دو دسته عبارتند از:

موسسه تامسون رویترز هر سال مجلات را براساس معیارهای علمی دقیق اعتبار سنجی می‌کند. هر گاه مجله ای اعتبار بالایی را کسب کند، وارد فهرست رتبه بندی می شود. بنابراین پیدا کردن مجله در سایت موسسه تامسون رویترز یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای تشخیص مقاله آی اس آی است.

برای تشخیص isi بودن مقاله در موسسه تامسون رویترز باید به سایت www.mjl.clarivate.com  بروید. در این وب سایت مجموعه ای گسترده از انواع مقالات isi را منتشر می کند. شما می توانید در این وب سایت عنوان و نامل کامل مجله را بنویسید. سپس بر روی گزینه ISSN بزنید. در دکمه Search را انتخاب کنید.

سپس سایت برای شما یک صفحه را باز می کند که مشخصات کامل مقاله را منتشر می کند. همچنین مشخصات کامل مجله مورد نظرتان منتشر می شود. اگر این مجله در فهرست مجلات ISI باشد، برایتان مشخص می شود.

پیدا کردن مقالات ISI کار تقریبا ساده ای است. همانطور که گفته شد فقط باید ژورنال های معتبر مربوط به چاپ مقاله ISI را پیدا کنید. در صورتی که برای نوشتن مقاله ISI به کمک نیاز دارید، می توانید به قسمت «ثبت پروژه» بروید. در این قسمت اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


Math Captcha
÷ 1 = 6

پروژه دونی فعالیت خود را از سال 1392 با بهره گیری از تیم متشکل از فارغ التحصیلان دانشگاهی آعاز کرده است. این موسسه تاکنون در بیش از 300 پروژه دانشگاهی و صنعتی به عنوان مجری نقش ایفا کرده است. از خدمات این موسسه می توان به ارائه مشاور اولیه رایگان، همکاری با متخصصین مجرب و تیم پشتیبانی پروژه حرفه ای اشاره کرد.

سامانه ترجمه مقالات، مشابهت یابی متون مقالات و تحلیل آماری پیشرفته

چگونه بفهمیم ژورنال isi است
چگونه بفهمیم ژورنال isi است
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *