چگونه به عشق خود محبت کنیم

 
helpkade
چگونه به عشق خود محبت کنیم
چگونه به عشق خود محبت کنیم

توصيه اي به آقايان !اينکه چگونه قلب همسرخود را از عشق سيراب سازند.رژيمي ابداع کرده ام به نام «رژيم عشق»!و آن را بدين منظور طراحي کرده ام تا روش ساده اي باشد براي اينکه قلب نامزد/همسر خود را از عشق و محبت سيراب کنيد و بتوانيد بيرون از اتاق خواب نيز معشوقي مطلوب باشيد. اين روش ساده، عملي و لذت بخش مي تواند تفاوتهاي بزرگي را در ازدواج شما ايجاد کند.

هنگامي که دانش تغذيه را مطالعه مي کنيد درمي يابيد که غذاها شامل چند گروه اصلي هستند:سبزيجات، غلات، پروتئين ها و لبنيات. در ضمن حايز کمال اهميت است که هر روز حتماً يک عضو متعلق به هريک از اين گروه هاي اصلي را در برنامه ي غذايي خود داشته باشيد. خب، نيازهاي احساسي و عاطفي انسان نيز دقيقاً به همين صورت هستند.تغذيه ي قلب نامزد/همسرتان و سيراب ساختن او به اين معناست که حتماً هر روز مقاديري از هريک از نيازهاي پايه و اساسي او را تأمين کنيد. اين نيازهاي پايه شامل سه گروه اند: توجه، محبت و قدرداني.اين سه جزء اصلي و حياتي، فرمول اصلي اکسيرعشق را تشکيل مي دهند که در واقع سيراب کننده دل و جان نامزد/همسر شما يا به عبارتي غذاي روح اوست. بدين ترتيب بايد به معشوق خود توجه کنيد، به او محبت نشان دهيد و مراتب تشکر و قدرداني خود را از او اعلام کنيد.

سه عنصر سازنده ي اکسير عشق01 توجه02 محبت03 تشکر و قدرداني

 

چگونه به عشق خود محبت کنیم

چنانچه از شما بپرسند که به چند وعده غذا در روز نياز داريد احتمالاً پاسخ خواهيد داد:سه وعده اصلي به انضمام چندين ميان وعده ي کوچک و سبک. در اينجا از شما مي خواهم که براي غذا دادن به روح زن زندگي خود و تسخیر قلب زنان، همين تعداد وعده ها و ميان وعده ها را با رعايت فرمول هاي ارائه شده در زير تکرار کنيد:

وعده هاي اصلي: نامزد/همسر شما به سه وعده ي اصلي از اکسير عشق در طول روز نيازمند است. اما اکسير عشق چيست؟ اکسير عشق تشکيل شده است از سه مورد ليست غذايي صفحه ي پيش بايد روزي سه بار، هر بار به ميزان سه دقيقه يک، دو يا سه عنصر سازنده ي اکسير عشق را به نامزد/همسر خود بخورانيد!توجه، محبت، قدرداني. من اين فرمول را به 3×3 مي نامم. بدين معنا که روزي سه بار هر بار به مدت سه دقيقه. مي توانيد آن را سه دقيقه ي صميميت و نزديکي نيز بناميد.زمان وعده ها را نيز مي توانيد صبح پيش از آنکه از بستر خارج شويد، ظهر، و سرانجام شب پس از آنکه بچه ها به خواب رفتند، در نظر بگيريد: سه دقيقه صبح هنگامي که با هم بيدار مي شويد، سه دقيقه ظهر تلفني هنگامي که در محل کار خود هستيد و سه دقيقه شب پيش از خواب.اينها وعده هاي اصلي هستند. درست مانند صبحانه، ناهار و شام.

ميان وعده ها: حتي با اينکه سه وعده در روز غذا مي خوريد، اما با اين حال، گهگاهي نيز نياز داريد تنقلات يا خوراکي هاي سبک ديگري را نيز مصرف کنيد. اينطور نيست؟ به هر طرز مشابهي نظير همين فرمول را بايد در رژيم عشق نيز رعايت کنيد. بدين معنا که علاوه بر فرمول 3×3 بايد چند ميان وعده ي کوچک و سبک را نيز به دل و جان همسر خود بخورانيد.

اما ميان وعده چيست؟*بوسه اي کوچک از گونه هاي همسرتان هنگامي که از کنار او عبور مي کنيد.*يک تلفن کوتاه که فقط بگوييد:«دوستت دارم»*تعريف، تمجيد يا تحسيني کوچک.براي نمونه: «خيلي خوشگل شدي.»امروز چقدر زيبا به نظر مي رسي»*نگاه يا لبخندي محبت آميز که حاوي تمام عشق تان باشد.*يک پيغام يا يادداشت کوتاه و مختصر که بر روي تلفن همراه يا کيف پول او مي گذاريد.حال که اصول کلي و اصلي رژيم عشق را آموختيد، وقت آن رسيده است تا در باره ي سه عنصر سازنده ي اکسيرعشق، توجه، محبت و قدرداني، اندکي صحبت کنيم.

 

01 توجهيکي از رايج ترين اشتباهاتي که در تشنه نگه داشتن نامزد/همسرمان مرتکب مي شويم آن است که به او توجه کافي نشان نمي دهيم.توجه کردن به نامزد/همسرتان يکي از مؤثرترين روش هاي سيراب سازي قلب زن زندگي شما و توليد احساس محبوبيت در اوست و همانگونه که ديديد نيز اولين عنصر اصلي سازنده ي اکسير عشق است.

توجه کردن به معناي 100 درصد حضور داشتن شماست در لحظه ي اکنون، آن هم در کنارنامزد/همسرتان. ممکن است بگوييد:«خب، من که هميشه اين کار را مي کنم.ما اوقات زيادي را با هم مي گذرانيم، اما حقيقت آن است که با هم بودن و در کنار همسرتان بودن لزوماً به اين معنا نيست که توجه خود را تمام و کمال به او داده ايد. ممکن است سرگرم صحبت با او باشيد اما در عين حال با گربه تان بازي کنيد. ممکن است کنار او نشسته باشيد اما مشغول تماشاي برنامه ي مورد علاقه تان از تلويزيون باشيد. اين ها توجه کردن نيستند.مطمئناً نامزد/همسرتان نيز آن را احساس خواهد کرد. شايد بتوان اين قبيل توجهات را يک ميان وعده در نظر گرفت اما مطمئناً وعده ي اصلي نخواهد بود.

توجه کردن به نامزد/همسرتان به اين معناست که تمام کمال و با تمامي وجود خود در کنارش و با او باشيد، مشغول هيچ کار ديگري نباشيد.تلويزيون تماشا نکنيد، مشغول باز کردن صندوق پستي کامپيوتري خود نباشيد. مشغول ور رفتن با کامپيوتر خود نباشيد، و تمامي توجه خودتان را فقط صرف او کنيد.چگونه؟ به چشمان او نگاه کنيد. حالش را از او بپرسيد. شنونده ي خوبي باشيد و او را به خود نزديک کنيد. اين توجهات قلب او را چنان سيراب خواهند کرد که تصور آن را هم نمي توانيد بکنيد. توجه شما آن هم به اين طريق به نامزد/همسرتان، به اومي گويد که براي شما مهم است و شما براي او ارزش قائل ايد. گويي براي مدت سه دقيقه آن هم سه بار در روز. او تنها چيزي است که در کل اين دنيا برايتان مهم است. هرگاه دربست و تمام و کمال توجه مي کنيد، لحظات گرانقدر و ارزشمند صميميت مي توانند ايجاد شوند. اينگونه توجه کردن از بهترين اشکال «پيش نوازش» محسوب مي شود.

02 محبتدر مطالعات و تحقيقاتي که ظرف پنج سال گذشته از هزاران هزار زن به عمل آمده است از آنها پرسيده شده که آيا دوست دارند تماس جنسي و «دخول» را با شوهرشان تجربه کنند يا اينکه صرفاً فقط او را در آغوش بگيرند.حدود 80 درصد از زنان پاسخ داده بودند که دوست دارند فقط ناز و نوازش شده و درآغوش گرفته شوند بدون اينکه دخول جنسي اي در کار باشد. اين در حالي است که مردها همگي از اين آمار و ارقام متعجب و حيران مانده بودند.اما اين نتايج براي زن ها چندان هم تعجب آور نبود. به طوري که همگي آن را خوب درک مي کردند.به زبان ساده: اغلب زن ها، بيشتر تشنه ي محبت جسماني، اما غير جنسي از جانب شوهرشان هستند.

محبت دومين عنصر اصلي سازنده ي اکسير عشق است. محبت يعني که روزي سه بار، هر بار به مدت سه دقيقه به لحاظ جسماني با همسر خود ارتباط برقرار کنيد.دستش را بگيريد، او را به خود نزديک کنيد، او را ببوسيد، موهايش را نوازش کنيد، و از نظر جسماني و فيزيکي با او صميمي بشويد. هرگاه به همسرتان محبت جسماني مي کنيد، انرژي هاي خود را در بعدي فيزيکي و جمساني به يکديگر مرتبط کرده جريان واحدي را بين قلب هاي خود برقرار مي سازيد.تحقيقات انجام شده در پرورشگاه ها و يافته هاي آنان در رابطه با قدرت التيام بخش محبت و نوازش جسماني را به ياد داريد؟ هرگاه به همسر خود محبت جسماني مي کنيد قلب او را عميقاً سيراب مي سازيد.

چرا برخي از مردها با محبت کردن مشکل دارند؟ اين قبيل مردها که به سختي مي توانند به لحاظ جسماني و فيزيکي به همسرشان محبت نشان دهند چيزي در خود دارند که من آن را سندرم «يا هيچ يا همه چيز» مي نامم.اين باوري است که مي گويد:«چنانچه امکان آن را نداشته باشم که تمام و کمال انجامش دهم پس اصلاً انجامش نمي دهم!» و در ضمن برخواسته از اين باور غلط و سوءتفاهم است که تمامي احساسات جنسي بايد به «ارگاسم يا همان اوج لذت جنسي يا به عبارتي به انزال ختم شوند. ذهنيت بسياري از مردها اين است که چنانچه به لحاظ جنسي تحريک شوند، بايد فوراً دست به کار شده ارتباط جنسي «دخول» برقرار کنند. لذا چنانچه امکان کافي براي به اتمام بردن آن را نداشته باشند اجازه نمي دهند حتي تحريک شوند.زيرا احساس مي کنند اين کار تلف کردن يا به هدر دادن انرژي شان است.براي نمونه،زن و شوهري در کنار هم خوابيده اند. صبح که زن بيدار مي شود نزديک مي آيد تا شوهرش را در آغوش بگيرد. مرد احساس مي کند که مي خواهد تحريک شود ناگهان به ياد مي آورد که تا پنج دقيقه ي ديگر بايد براي رفتن به سر کار حاضر شود و گرنه ديرش خواهد شد. از اين رو همسرش را پس مي زند و مي گويد: «الآن نه عزيزم. بايد بلند شوم.» زن احساس طردشدگي و عدم محبوبيت مي کند و مي رنجد و نمي تواند بفهمد که چرا شوهرش تا اين حد نسبت به او سرد و بي محبت است. اما مرد احساس نمي کند که مرتکب اشتباهي شده باشد.بعداً همان شب که مرد حال و حوصله و نيز وقت ارتباط جنسي را دارد، زن سرد، بي علاقه و بي تفاوت است و اين بار اين مرد است که نمي تواند بفهمد چرا.

آنچه در اينجا اتفاق مي افتد سندرم «يا هيچ يا همه چيز» است. مرد احساس مي کند وقت آن را ندارد که همه چيز را خوب اجرا کند و سنگ تمام بگذارد.از اين رو هيچ کاري نمي کند و حتي از يک بوسه يا نزديک شدن ساده نيز سر باز مي زند. چرا که احساس مي کند منجر به همه چيز [دخول] نخواهد شد. اما مردان عزيز، توجه داشته باشيد که محبت جسماني هميشه نبايد به مقصد خاصي بيانجامد. بلکه به خودي خود تجربه اي است از صميميت. به علاوه اين وعده و ميان وعده هاي عشق تأثيرات مثبت و بسزايي بر روي زندگي جنسي شما نيز خواهد گذاشت. چنانچه به ياد داشته باشيد، همان گونه که در مبحث مربوط به حساب جنسي و عاطفي نيز گفتيم هر بار که به لحاظ جسماني نسبت به همسرتان از خود محبتي نشان مي دهيد در واقع مقاديري را به حساب مشترک خود با همسرتان واريز کرده ايد. اين کار چه تأثيري بر روابط جنسي شما خواهد گذاشت؟ همانگونه که بعداً نيز خواهيم ديد هرچه موجودي حساب عشق و صميميت زني بالاتر باشد، بيشتر به لحاظ جنسي تحريک مي شود و تمايل بيشتري به همبسترشدن با شما خواهد داشت.

03 تشکر و قدرداني«مي دانم دوستم دارد اما هيچوقت از من تشکر و قدرداني نمي کند.» اين گله و شکايتي است که زن ها هميشه از نامزد/شوهرشان دارند و علت آن نيز اين است که بيشتر زن ها تشنه ي تشکر و قدرداني از مرد زندگي شان هستند. هنگامي که مردها اين شکايت زن ها را مي شنوند گيج مي شوند:«چگونه مي تواند بگويد که من از او قدرداني نمي کنم؟ من سخت مشغول کار هستم تا زندگي او و بچه ها را تأمين کنم؛ نسبت به او وفادارم. براي او زيرزمين خانه را مجدداً بازسازي و تعمير کردم.من همه کار مي کنم تا قدرداني خود را نسبت به او نشان دهم.»

مردان عزيز:آنچه شما از آن صحبت مي کنيد تشکر و قدرداني از زن ها به وسيله ي کارهايي است که انجام مي دهيد. اما آنچه قلب زن ها به راستي به آن نياز دارد، شنيدن تشکر و قدرداني شما در قالب الفاظ و عبارات است.

بيشتر زن ها به مراتب حراف تر و خوش صحبت تر از مردها هستند. بيشتر اوقات چيزها براي ما زن ها خيلي واقعي نيستند مگر اينکه به زبان آورده شوند.دانستن اينکه شما از ما قدرداني مي کنيد، هميشه کافي نيست.ما نياز داريم آن را از زبان شما بشنويم.ما به کلمات و گفتار شما احتياج داريم. ابراز کلمات عاشقانه و نيز تعريف و تحسين کلامي و گفتاري شما همانند جواهرات براي ما ارزشمند و گرانقدر هستند.ما آنها را جمع مي کنيم و گرامي مي داريم. آنها موجب مي شوند احساس ارزشمند بودن و غني بودن کنيم.آنها به ما احساس خوشبختي و رضايت مي دهند.

چگونه بايد تشکر و قدرداني خود را ابراز کنيم؟*به ما بگوييد از چه چيز ما خوش تان مي آيد.*به ما بگوييد کداميک از کارهايي را که براي شما و خانواده مان انجام مي دهيم دوست داريد و براي آن از ما متشکر هستيد.*براي ما بگوييد که چه چيزي از ما را تحسين مي کنيد و به آن افتخار مي کنيد.*به ما بگوييد براي نقشي که در زندگي شما ايفا مي کنيم از ما قدرداني مي کنيد.*به ما بگوييد که به واسطه چه چيز ما احساس غرور مي کنيد.

بيشتر مردها احساس مي کنند که از نامزدشان تشکر و قدرداني لازم را به عمل آورده اند (حتي تشکر و قدرداني کلامي)اما آنچه متوجه آن نيستند اين است که ممکن است از چيزهايي که به راستي براي نامزد/همسرشان مهم است قدرداني نکرده باشند.در مصاحبه ها و تحقيقاتي که پيش از نگارش اين مقاله انجام دادم تمامي زن ها به ويژه نياز داشتند که مرد زندگي شان براي نگهداري و بزرگ کردن بچه ها و انجام دادن کارهاي خانه از آنها تشکر و قدرداني کنند. بسياري از زن ها گفته بودند که نياز دارند شوهرشان صرفاً براي آنکه مادرهاي بسيار خوبي هستند يا از خانه به خوبي مراقبت و نگهداري مي کنند يا پيراهن هاي شوهرشان را هميشه شسته شده و اتو شده نگه مي دارند يا غذاهاي مورد علاقه ي او را تهيه مي کنند از آنها متشکر و ممنون باشند.مادران شاغل به ويژه نياز داشتند که شوهرانشان از آنها براي مراقبت از بچه ها و انجام کارهاي خانه و درعين حال داشتن يک شغل نيمه وقت يا تمام وقت تشکر و قدرداني کنند.به ياد دارم زني يکبار براي من نوشت:«نياز دارم شوهرم به من بگويد که مادري خوب و زني فوق العاده هستم . دوست دارم به اين دليل که پس از روزي نه يا ده ساعت کار باز هم در خانه آشپزي مي کنم و غذاي مورد علاقه ي او را براي شام درست مي کنم از من قدرداني کند. دوست دارم به اين دليل که در کنار اين همه مشغله به امور جزئي خانه مثل کوتاه کردن چمن ها، بردن ماشين به مکانيکي و دخترمان به دکتر نيز توجه و رسيدگي مي کنم از من تشکر کند.»

به تجربه دريافته ام که واقعيت اين نيست که مردها براي انجام اين کارها از نامزد/همسرشان متشکر و ممنون نيستند.بلکه داستان از اين قرار است که زن ها چنان در انجام امور متفرقه و جانبي بويژه انجام چند کار به طور همزمان مهارت دارند که اين کارها برايشان بسيار ساده و به طور خودکار صورت مي گيرد. لذا مردها نيز اين حالت ما را مشاهده مي کنند و آن را بسيار ساده و بديهي مي پندارند و تصور مي کنند که اصلاً براي انجام اين همه کار تلاشي صرف نکرده يا متحمل زحمتي نيز نشده ايم.مردان عزيز: ممکن است که ظاهراً ساده به نظر برسد اما در واقع چنين نيست.نمي توانيد تصور کنيد شنيدن عبارات يا جملاتي نظير:عزيزم، براي شما متشکرم» يا: «امروز صبح براي شرکت در مراسم مذهبي چه لباس هاي زيبايي بر تن بچه ها پوشاندي»واقعاً از تو متشکرم. چقدر ما را خوشحال کرده قلب مان را از عشق و محبت سيراب مي کند.

تنقلات پيش از خواب: تشکر و قدردانيوعده هاي اصلي و ميان وعده هاي رژيم عشق را به ياد داريد؟ حال وعده ي آخري را نيز پيش از خواب به آن اضافه مي کنيم و آن را:«تنقلات پيش از خواب»مي ناميم:روشي ساده و در عين حال بسيار نيرومند که قلب همسرتان را با تشکر و قدرداني تغذيه کنيد.نحوه ي انجام آن نيز بدين صورت است که تشکر و قدرداني خود را از کاري که همسرتان در همان روز انجام داده است پيش از خواب هنگامي که به بستر مي رويد به او اعلام مي کنيد:«متشکرم که بچه ها را نگه داشتي تا من بتوانم به سالن ورزش بروم.»«متشکرم که شام مورد علاقه ي من را درست کردي.»«متشکرم که شانه هايم را امشب پس از کار ماساژ دادي واقعاً بهش احتياج داشتم.»«متشکرم که امروز صبح خيلي با من صبور بودي. از اينکه من خيلي غرغر کردم معذرت مي خوام.»بسيار عالي و فوق العاده است چنانچه چنين تنقلاتي را پيش از خواب نثار هم کنيد. از اين که چه تعداد چيزهايي وجود دارند که مي توانيد براي آنها از همسرتان متشکر و ممنون باشيد.تعجب خواهيد کرد؛ تنها چنانجه توجه کافي مبذول داريد. به علاوه چنانچه اين آخرين وعده به ميان وعده ي فيزيکي و جسماني ديگري نيز انجاميد، تعجب نکنيد.چرا که عشق و محبت بهترين پيش نوازشي است که وجود دارد… .

سيراب سازي قلب فرزندانتان با اکسير عشقدرست به همان ميزان که نامزد/همسرتان به توجه، محبت و قدرداني نياز دارد فرزندانتان نيز به اين سه عنصراکسير عشق براي سيراب سازي دل و جان شان نياز دارند.اکسير عشق فرمولي است بسيار ساده براي سيراب سازي قلب کودکانتان از عشقي که بدان نياز دارند. سعي کنيد حتماً هر روز چند دقيقه از هر سه عنصر توجه، محبت و قدرداني به فرزندان خود بدهيد. بدين معنا که چند دقيقه تمام و کمال منحصراً فقط به آنان توجه کنيد به طوري که واقعاً حضور شما را احساس کنند.آنان را در آغوش بگيريد و ببوسيد (آن هم نه فقط صبح يا شب که به آنها صبح به خير يا شب به خير مي گوييد) بلکه اين کارها را در بين روز نيز بارها تکرار کنيد و تشکر و قدرداني خود را از آنها نيز اعلام داريد. به اين معنا که بگوييد به آنها افتخار مي کنيد، بگوييد از چه چيز آنها خوشتان مي آيد و هر بار که شما را خوشحال مي کنند از آنها تشکر کنيد.

يکي از روش هايي که به ويژه مؤثر واقع مي شود اين است که درست پيش از خواب اين کارها را با آنها بکنيد.درست همانگونه که توصيه کردم اين کار را با همسرتان بکنيد:«از اينکه امروز اتاقت را مرتب کردي متشکرم.«از اينکه در شستن ظرفها به مامان کمک کردي از تو متشکرم» با اين روش فرزندان با قلب و دلي آکنده از شادي، عشق و احساس محبوبيت به خواب خواهند رفت.

آنچه عشق را پژمرده مي سازد و آنچه در مقابل آن را بالنده و شکوفا مي کندهيچ يک از اعمال شما خنثي نيستند.يک يک تمامي رفتارها و حرکات شما يا نامزد/همسرتان را سيراب مي سازد و يا آن را محروم نگاه مي دارد.تمامي افعال شما يا ميان شما صميميت ايجاد مي کند يا آن را پژمرده مي سازد. يا شمارا به يکديگر نزديک تر مي کند يا از هم دور مي سازد. اما بارها اين مهم را فراموش مي کنيم که آنچه مي گوييم يا نمي گوييم، مي کنيم يا نمي کنيم تأثيرات عميق و بسزايي را بر فردي که دوستش داريم به جا مي گذارد.

در سمينارهايم معمولاً از حضار کمک مي گيرم تا به همراه يکديگر بر روي تخته سياه فهرستي از مواردي را که عشق را شکوفا و بالنده مي کند و نيز مواردي که آن را پژمرده و محروم مي سازند، تهيه کنيم.اين راه مؤثري است، براي درک تأثيراتي که گفته ها يا کرده هاي ما بر روي روابط مان مي گذارند.در زير نمونه اي از اين ليست نوشته شده است:

 

آنچه موجب پژمردگي و مردن عشق مي گردد:نگه داشن و بيرون نريختن احساساتانتقاد و نکوهشگرم گرفتن و زياد از حد تحويل گرفتن و چشم چراني با ديگرانبديهي پنداشتن نامزد/همسرتانتنهايي طلبي ـ تک رويجمع شدن انزجار و عصبانيتپس کشيدن، دور گرفتنزياد کارکردنسرزنش کردن و ديگران را مسئول دانستن

آنچه موجب شکوفاي و بالندگي عشق مي گردد:ابراز و بيان افکار و احساساتتعريف، تحسين و تمجيدپاي بندي و وفاداري به همسرتشکر و قدردانيمهرطلبي، با هم يک تيم بودنحل و فصل کردن مسائل و مشکلاتنزديکي، صميميتبا هم بودنپذيرفتن مسئوليت اعمال و رفتار

طبيعتاً موارد زياد ديگري نيز وجود دارند که مي توان به فهرست فوق افزود. بسيار مفيد است اين فهرست را به همراه نامزد/همسرتان مطالعه کنيد. سپس درباره ي موارد ذکر شده در آن با يکديگر مذاکره کنيد و ببينيد که با کداميک موافق يا مخالفيد.در واقع، توصيه ي من اين است که شما فهرست جداگانه و شخصي خودتان را حال به تنهايي و يا ترجيحاً به کمک نامزد/همسرتان ترتيب دهيد و ببينيد که چه مواردي موجب شکوفايي عشق و روابط شما شده و چه مواردي آن را سرد و خاموش مي کنند.افزودن اين موارد به فهرست نوشته شده، پياده کردن آنها را به مراتب ساده تر خواهد کرد. زوجي را مي شناسم که فهرست خود را بر روي يخچال آشپزخانه شان زده بودند يعني درست جايي که بتوانند هر روز آن را ببينند. بعدها براي من نوشتند که روابط شان به طرز فوق العاده اي دگرگون شده و بهبود يافته بود تنها به اين دليل که نسبت به مواردي که موجب شکوفايي يا پژمرده شدن روابط و ازدواج شان مي شده آگاهي يافته و خودآگاه تر شده بودند.من فرمول اکسير عشق را به اين دليل ابداع کردم که مردها اغلب به من مي گفتند:«مي خواهم شوهر بهتري باشم اما نمي دانم چه کار کنم.» يا «مي دانم نامزدم به توجه بيشتري از جانب من احتياج دارد، اما درست نمي دانم چگونه اين خواسته اش را به او بدهم.» اکسير عشق پاسخ به اين پرسش هار ا بسيار ساده کرده است: يکي را انتخاب کنيد: توجه، محبت يا قدرداني، و مطمئن باشيد که حتماً درست عمل کرده ايد.(به عبارت ديگرمحال است اشتباه کنيد!)با وجود اين اگر مي خواهيد خيلي مطمئن شويد هر سه را با هم ترکيب کنيد تا اکسير

عشق 3×3 را به همسر خود خورانده باشيد!سيراب ساختن قلب نامزد/همسرتان با اکسيرعشق مانند آن است که ازدواج خود را بيمه کرده باشيد.آيا مي دانيد در تحقيقاتي که به عمل آمده است چنين اثبات شده که علت اکثريت روابط نامشروع خارج از ازدواج نه به دليل گرسنگي جنسي، بلکه به دليل محروميت از توجه، محبت و قدرداني است؟ در تحقيقات انجام شده از زن هايي که به شوهر خود خيانت کرده بودند در ارتباط با دلايل روابط نامشروع شان سؤال شده بود و در کمال تعجب تنها عده ي بسيار معدودي از آنها گرسنگي يا نياز جنسي را به عنوان دليل اين نوع روابط ذکر کرده بودند. هرگز زني پاسخ نداده بود که:«زيرا مردي را با اندام و هيکلي زيبا ديدم.» يا:«به اين دليل، با مربي يوگاي خود همبستر شدم که بدني ورزيده و در عين حال نرم و انعطاف پذير داشت.»بيشتر اين زن ها دليل خيانت خود را کمبود و محروميت از توجه، محبت و قدرداني ذکر کرده بودند.به همين دليل در جاي ديگري به جست و جوي آن رفته بودند.

اين گفته ادعايي سطحي يا بي پايه و اساس نيست، بلکه حقيقتي محض است که چنانچه نامزد/همسر خود را به دفعات کافي با وعده ها و ميان وعده ها سير کنيد، ديگر از گرسنگي به اين سو وآن سو سرک نخواهد کشيد تا خود را سير کند.

چنانچه با کسي رابطه داريد اميدوارم رژيم عشق را از همين امروز به کار ببنديد.خود را متعهد سازيد که تنها به مدت يک هفته سه بار در روز هر بار به مدت سه دقيقه اکسير عشق (توجه، محبت و قدرداني)را در سه وعده ي اصلي و نيز ميان وعده هاي نامزد/همسر خود بگنجانيد و نتايج حيرت انگيز آن را مشاهده کنيد. نامزد/همسرتان از عشق خواهد درخشيد و شما نيز عشق بيشتري به او در خود احساس خواهيد کرد.منبع:رازهايي درباره زنان نويسنده: باربارادي آنجليس

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


بایدها و نبایدهای بهداشت و سلامت بانوان

به کمک مشاورعشق را به رابطه‌تان بازگردانید


طراحی و بازسازی فضای داخلی

چگونه به عشق خود محبت کنیم


بهترین قیمت بلیط اتوبوس-خریدآنلاین


تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن


تردید و دو دلی قبل از ازدواج


ست های لباس زیر جذاب و لاکچری


درمان گیاهی فشار خون بالا در بارداری


جهیزیه ات رو قسطی وبدون پیش پرداخت بخر


ژل آمیزشی و روان کننده با 25%تخفیف

تهیه اینترنتی بلیط اتوبوسVIPبه قیمت ارزان


با هواپیما هم میشه ارزون سفر کرد!


لیفت و پروتز سینه توسط پزشک برتر تهران


سینما رو به خونت بیار!

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

برای ابراز علاقه به کسی که عاشق اش هستید کلام تأیید آمیز داشته باشید‎

 

در این بخش می خواهیم بگوییم چطور می توانیم به کسی که علاقه داریم بگوییم دوستش داریم. برای دانستن این راه ها با ما همراه شوید تا بدانید به کسی که عاشق اش هستید چگونه باید ابراز علاقه کنید

 

روش های ابراز عشق به معشوق

چگونه به عشق خود محبت کنیم

فرقی نمی کند ابراز دوست داشتن و علاقه چه مردها با زن ها، چه زن ها به مردها، چه زن ها با زن ها و چه مردها با مردها، ما پنج راه ارتباط انسانها را برایتان یاد آور می شویم که همه ی ما کم و بیش از اون ها استفاده می کنیم و در روابط مان سعی می کنیم تمام این کار ها را انجام دهیم، اما نکته این جاست که هر کس تنها یکی از این به اصطلاح زبان ها را ملکه ی وجودی خودش کرده و ما باید بفهمیم و بدانیم برای طرف مقابل مان کدام یک از آن ها مهمتر است و از آن استفاده کنیم اما این بدین معنا نیست که از بقیه ی آن ها استفاده نکنیم.

 

تنها کسی هم که می تواند به شما بگوید زبان عشقتان چی است خودتان هستید. وقتی فهمیدید آن را به بقیه هم بگویید تا در روابطتان پیشرفت کنید.

   

زبان ها برای ابراز علاقه به کسی که عاشق اش هستید

کلام تأیید آمیز

وقت گذاشتن

هدیه دادن

خدمت کردن

تماس فیزیکی

 

کلام تأیید آمیز برای ابراز علاقه به کسی که عاشق اش هستید

کلام تأیید آمیز فقط یک چیز است : این که کاری را که طرف مقابل انجام می دهد با کلامتان تأیید کنید و نشان دهید که این کار برای شما اهمیت زیادی دارد.

 

مثال : اگر همسرتان زباله را بیرون برد تنها بگویید، متشکر که این کار را انجام دادی. فقط همین. شما باید نشان دهید که کارهای طرف مقابل را می بینید و واسه آنها ها ارزش قائل می شوید.

  

وقت گذاشتن برای ابراز علاقه به کسی که عاشق اش هستید

وقت گذاشتن در کنار هم بودن نیست، ما ممکن است ساعت ها در کنار هم بنشینیم و به یه برنامه ی تلویزیونی نگاه کنیم اما برای هم وقت نگذاریم و یا حتی کیلومتر ها از هم دور باشیم و با یه تلفن برای هم وقت بگذاریم. وقت گذاشتن کار سختی است اما اگر عادت کنید که حضور طرف مقابل را درک کنید، این کار برای شما مثل آب خوردن آسان می شود.

  

هدیه دادن برای ابراز علاقه به کسی که عاشق اش هستید

یک اصل اساسی است و آن هم این است که کسی که هدیه می دهد، هدیه هم می خواهد و این یعنی اینکه آنهایی که زبان عشق شان هدیه دادن است بسیار هم هدیه می دهند. هدیه نباید یک کالای گران قیمتی باشد، هدیه می تواند یک شاخه گل، یک یادگاری و حتی یک دست نوشته باشد.

 

خدمت کردن برای ابراز علاقه به کسی که عاشق اش هستید

در مورد داستانی برایتان بگوییم که راجع به زنی است که به شوهرش بسیار می رسید و انواع غذا ها را درست می کرد و وقتی شوهر غذا نمی خورد زن عصبانی می شد و با او قهر می کرد. همه فکر می کردن عشق زن در غذاست اما اشتباه می کردند، زن خدمت می کرد و انتظار داشت خدمتش مورد تأیید قرار بگیرد و صد البته که در مقابل خدمتی که می کرد انتظار خدمت از طرف مقابل را داشت.

  

تماس فیزیکی برای ابراز علاقه به کسی که عاشق اش هستید

“تماس فیزیکی شامل برخورد شانه هاست یا در آغوش گرفتن و فشردن دست” اما تماس فیزیکی با رابطه فرق دارد. آدمهایی که خودشان را به دیگران می چسبانند و دوست دارند که دیگران را لمس کنند دارای این زبان سخت و جالب هستند.

 

منبع : mardoman.net

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

برای خریدبلیط اتوبوس دنبال سایت معتبری؟

درمان دائمی زود انزالی با تکنیک های نایاب!


مرکز تخصصی استعدادیابی و آموزش کودکان


مشاوره تلفنی طلاق

چگونه به عشق خود محبت کنیم

بلیط کیش را دربهترین فصل سفر به آن خریدکن


علائم کیست تخمدان | درمان گیاهی


سینما رو به خونت بیار!


قابلیت افزودن لباس حین شست و شو

رویایی بابحران نگران کننده روابط زناشویی


پیشنهاد خرید آنلاین ویژه روز مادر


برای خرید بلیط اول اینجا سر بزن


انواع جراحی زیبایی سینه


به مقصد دلخواهت با کمترین هزینه سفر کن


قیمت امروز بلیط اتوبوس به هرکجای ایران

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

جستجو در سایت

یک زن چطور به شوهر خود ابراز علاقه کند؟ چطور به مردان ابراز علاقه کنیم ؟ مواردی هستند که در این مقاله به آن می پردازیم

ابراز علاقه به همسر یکی از راه های داشتن یک زندگی زناشویی محکم، استوار و عاشقانه است. در این مقاله قصد داریم شما را با روشهای زنانه ای آشنا کنیم که برای ابراز علاقه به همسرتان می توانید استفاده کنید.

 

چگونه به عشق خود محبت کنیم

بودن در یک رابطه به این معنا نیست که ۲۴ ساعت روز و هفت روز هفته به‌ هم‌ بچسبید. بگذارید به علائق‌اش بپردازد و با دوستان‌اش بیرون برود. نشان‌ دادن این‌ که به او اعتماد دارید باعث می‌شود قدردان‌ تان باشد و به شما و رابطه‌تان اعتماد کند.

او را حمایت‌ کنید به خواسته‌هایش در زندگی برسد. کمک‌اش کنید و به او اعتماد‌به نفس بدهید تا قابلیت‌هایش را ببیند. او را محدود نکنید. این‌گونه می‌توانید عشق و توجه‌ تان را به او نشان بدهید. این چیزی است که رابطه و عشق او به شما را محکم‌تر خواهد کرد.

یادداشتی تهیه‌ کنید از چیزهایی که او دوست دارد یا انجام‌ می‌دهد، مثلا این‌ که قهوه‌اش را چه‌ طور می‌خورد یا چه‌چیزی برای تماشا کردن یا مطالعه‌ دوست دارد. این چیزهای کوچک نشان می‌دهند شما به او علاقمند هستید و توجه دارید و به رابطه‌تان معنا و ارزش می‌دهند؛ چون همین چیزهای کوچک بسیار تاثیرگذار هستند.

ما زنان عادت‌ داریم به مردان اجازه بدهیم به ما بگویند و نشان بدهند چه‌قدر دوست‌مان دارند، اما چند نفر از ما درباره‌ این‌که چه‌طور می‌توانیم عشق‌مان را به مردها نشان بدهیم، فکر کرده‌ایم. مهم است که ما زنان برای ساختن رابطه‌ای محکم، قابل‌احترام و بلندمدت به مرد‌مان نشان بدهیم دوست‌اش داریم و قدرش را می‌دانیم.

پیدا کردن کلمات مناسب برای گفتن آن‌چه در قلب‌تان دارید، گاهی بسیار دلهره آور است. این فرآیند را جالب و عشوه‌گرانه کنید، این‌کار به شما کمک ‌می‌کند بتوانید به او بگویید که چه احساسی به او دارید. نترسید و یک تصویر بامزه به یادداشت‌تان اضافه کنید- این‌کاراو را شگفت‌زده خواهد کرد و خنده بر لبان‌اش خواهدآورد.

گرفتار این تصور نشوید که او می‌داند شما چه احساسی درباره‌اش دارید. اجازه‌ بدهید مردتان بداند چه احساسی به او دارید و چه احساسی را در شما ایجاد می‌کند. این‌کار باعث می‌شود اعتماد به نفس او بالا ‌برود و او متوجه بشود که عاشق‌اش هستید و قدرش را می‌دانید.

می‌گویند راه ورود به قلب مرد، شکم او است. بنابراین کیک یا غذای مورد علاقه‌اش را برایش بپزید. این باعث می‌شود او احساس خاص بودن بکند، چون می‌داند شما به خاطر او این همه زحمت کشیده‌اید.

پوشیدن لباسی که می‌دانید او دوست دارد بر تن‌تان ببیند، نه‌تنها به شما احساس خاص بودن می‌دهد بلکه باعث خواهد شد او حس کند تنها مرد حاضر است. زمانی که بداند شما کوشیده‌اید فقط به‌خاطر او خود را بیارایید، عشق و اعتمادش نسبت به شما افزایش خواهدیافت.

به او بگویید عاشق کدام ویژگی‌های‌اش هستید و کدام کارهایی که برای‌تان انجام می‌دهد شما را به تحسین وا‌ می‌دارد. با دل گرم کردن‌ اش او را از احساس‌ تان نسبت به خودش مطمئن می‌کنید و باعث خواهید شد که او احساس کند محبوب و با ارزش است.

به او فرصت بدهید قهرمان شما باشد. با گفتن نگرانی‌های زندگی‌تان از او مشورت بخواهید. او عاشق این است که فرصتی برای کمک به شما داشته‌باشد و به شما نشان بدهد چقدر دوست‌دارد از شما حمایت کند و دردهای‌تان را ازبین ببرد

منبع : سایت پارسینه

چطور وشهرم را عاشق خودم کنم

مردان چطور تحریک می شوند

چکار کنم شوهرم بهم وفادار بمونه

ویژگیهای زنانه که باعث جذب مردان می شود

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود



بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

چگونه به عشق خود محبت کنیم

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


7098


بازدید امروز:


44199


بازدید دیروز:


232775597


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

اهمیت رعایت نکات همسرداری در دوام زندگی مشترک توام با عشق همیشه قابل توجه بوده است. اگر شما هم می خواهید با عشق به همسرتان زندگی آرامی را تجربه کنید این راهکارها را در زندگی خود پیاده کنید.

عشق به همسر بسیاری از زنان در برقراری ارتباط عاطفی با همسرانشان از باورهای غلطی پیروی می کنند که در برخی از مواقع نه تنها موجب نزدیکی آنها به همسرشان نمی شود بلکه آنها را از یکدیگر دور می سازد و به احساس تنهایی، غمگینی و جدا شدن از مرد دلخواه شان منجر می شود.

اگر احساس می کنید که در روابط خود با همسرتان دچار مشکل هستید و نمی دانید با شوهرتان چگونه رفتار کنید، رعایت نکات این بخش از نمناک می تواند به شما کمک کند.

بزرگ ترین اشتباه برخی از زنان در زندگی این است که حرف های دل خود را با همسرشان در میان نمی گذارند و رابطه خود را اینگونه تخریب می کنند . با حرف نزدن و نگه داشتن آن ها در دل خود تا زمان زیادی دوام نمی آورید و بالاخره جایی منفجر می شوید.

چگونه به عشق خود محبت کنیم

بنابراین به جای مخفی کردن نیاز هایتان، آن ها را با همسر خود در میان بگذارید مطرح کنید. اجازه دهید او نیز تا او همه خواسته ها و نیازهای شما را بداند و بتواند شما را بهتر درک کند و تلاش بیشتری برای برآورده کردن نیازهایتان انجام دهد.

به همسرتان مانند کسی که مسئول همه چیز است ننگرید و او را به عنوان یک مرد بپذیرید و به شخصیتش احترام بگذارید. دانش و آگاهی خود برای شناخت دنیای مردانه را بالا ببرید تا بتوانید همسرتان را بهتر بشناسید. شخصیت شوهرتان را بررسی کنید و دلایل تمایز او از سایرین را مورد توجه و تحسین قرار دهید.

باور اشتباهی که در بین زنان وجود دارد این است که آنان همیشه نقش یک دهنده را بازی می کنند و همسرشان فقط مصرف کننده است. این زنان می پندارند همیشه برای جذب همسرشان و گرفتن عشق و عاطفه بیشتر از او باید به او محبت و توجه کنند، در گوش او کلمات عاشقانه بگویند هدایایی برای مردشان بخرند و بهترین غذاها را برای او تهیه نمایند.

این رفتارهای اشتباه باعث نمی شود تا مردتان بیشتر شما را دوست داشته باشد زیرا در هر رابطه ای باید قانون دادن و گرفتن وجود داشته باشد.

وقتی که همسرتان با مشکلی روبرو است و در فشار عصبی قرار دارد ، اجازه دهید کمی تنها باشد و از لحاظ احساسی به او نزدیک نشوید چون این کار شما او را عصبی تر می کند و از او دور می سازد . نگران نباشید همسرتان بعد از گذراندن این دوره دوباره به سمت شما می آید و به عادی بر می گردد.

زمانی که شما متوجه قصور خود در بروز مشکلات زندگی شدید آن را با همسرتان در میان بگذارید تا عشق و محبت دوباره در زندگیتان شکوفا شود. اگر شما این کار را انجام دهید همسرتان نیز راحت تر تقصیرات خود را در به وجود آمدن مشکلات زندگی می پذیرد و با کمک شما درصدد رفع مشکل بر می آید.

برای اینکه همسرتان با شما روراست باشد، او را درک کنید و برای افکار و احساساتش ارزش قائل شوید . اگر حرف ها و گفته های همسرتان مغایر با نظرات شماست ، واکنش تند از خود نشان ندهید زیرا سبب بی اعتمادی همسرتان می شود. هنگام درد دل کردن همسرتان با شما احساسات او را بپذیرید و او را درک کنید.

بیشتر مردها عاشق زنانی می شوند که به آنها احتیاج دارند زیرا آنها دوست دارند برای همسرشان هر کاری انجام دهند تا جایگاه خود را نزد او یابند. برآورده ساختن نیازهای زن از طرف مرد به آن ها حس قدرت و عشق می بخشد.

زنانی که بیشتر وقت خود را به ابراز محبت به مرد و در رابطه می گذرانند و از او توقعی جز عشق ندارند در خطر نادیده گرفته شدن قرار دارند چرا که به قول قدیمی ها مردها مانند سایه هستند و هر چه قدر به آنها نزدیک شوید از شما دور می شوند.

باید به این نکته توجه کنید که اگر شما هیچ نیازی نداشته باشید، از خود مراقبت نکنید یا احساسات خود را نادیده بگیرید، مرد نمی تواند شما را آنگونه که شایسته دوست داشتن هستید، دوست داشته باشد.

انتقاد مداوم از همسر سبب می شود که شوهرتان از شما فاصله بگیرد پس به طور مداوم از شوهرتان انتقاد نکنید. در مواقع مناسب با لحن ملایم در مورد نیاز های همسرتان از او سوال کنید تا بتوانید نیازهای واقعی شوهرتان را دریابید همچنین از او بخواهید دیدگاه های واقعی اش را به زندگیتان بیان کند ، پس از بیان دیدگاه او ، بدون انتقاد و جبهه گیری نظرات او را بپذیرید.

نقش یک زن حساس و شکننده را برای همسر خود بازی نکنید زیرا این کار شما را در ذهن شوهرتان ضعیف و بی طاقت جلوه می دهد. پس سعی میکند با شما کمتر حرف بزند چرا که می پندارد شما تحمل پذیرفتن حرف را ندارید و اگر چیزی بگوید باعث رنجش تان می شود.

از کارهایی که همسرتان برای به دست آوردن محبت شما انجام می دهد انتقاد نکنید، مثلا اگر همسرتان برای جلب محبت شما به شیوه ای ابراز محبت می کند آن را بیش از اندازه لوس ندانید.

همسرتان را به شیوه خود دوست نداشته باشید بلکه به شیوه همسرتان در محبت کردن دقت کنید و گاهی آنطور رفتار نمایید. اگر برای سالگرد ازدواج تان، می خواهید هدیه ای به همسرتان دهید از قبل درباره هدیه مورد علاقه اش اطلاعاتی به دست آورید. 

 

 اکثر زوج ها دوست دارند عشق و علاقه ی آنها به اندازه و شدت روزهای اول آشنایی شان باشد که این را غیر ممکن می دانند اما ما میدانیم که فقط غیر ممکن غیر ممکن است.

هر دختری ممکن است زمانی از پسری خوشش بیاید اما نداند که چطور علاقه ی خود را به آن فرد ابراز کند. در فرهنگ ایران، به طور معمول اینطور جا افتاده است که معمولا ابراز علاقه اول از سمت پسر به دختر باشد، به همین دلیل شاید بر عکس این کار کمی سخت به نظر بیاید. شما ممکن است از انجام این کار احساس خجالت کنید یا حس کنید کار درستی نباشد؛ به خاطر داشته باشید که شما به عنوان یک دختر حق دارید علاقه ی خودتان را به کسی که دوست دارید، نشان دهید. اما چطور؟ در این مقاله به شما نشان می دهیم که چطور به بهترین روش به فرد مورد علاقه یتان بگویید دوستش دارید.

فهرست مطالب

شاید مدت ها است که یکی از همکلاسی هایتان را از دور تحت نظر دارید، نظراتش را دوست دارید و هر بار که او می خندد، قلبتان از شوق به قفسه ی سینه تان میکوبد یا این که یکی از همکارانتان توجه تان را جلب کرده، اما هنوز جز یک سلام و احوالپرسی ساده حرف دیگری با هم نزده اید. نشان دادن علاقه به این فرد که خیلی هم او را نمی شناسید، کار دشواری است و باید قدم به قدم پیش بروید. همانطور که در زیر توضیح خواهیم داد، ابتدا باید سر صحبت را با او باز کنید تا کم کم نسبت به هم شناخت پیدا کنید. پس از اینکه تاحدودی با هم آشنا شدید، حالا می توانید از توصیه هایی که در این مقاله آورده شده است استفاده کنید و به صورت غیرمستقیم، علاقه ی خود را به او نشان دهید. برای اینکار باید صبر داشته باشید؛ در بیشتر وقت ها ابراز علاقه ی سریع و مستقیم (به خصوص در اول رابطه) تا حدودی برای پسرها عجیب و غریب است و سعی می کنند خود را عقب بکشند.

اولین کاری که باید انجام بدهید، این است که سر صحبت را با او باز کنید. حتی اگر از دور به نظرتان برسد که او تمام معیارهای مورد نظرتان را دارد، تا زمانی که با او گفتگو نکنید و او را نشناسید، نمیتوانید مطمئن شوید. راهی را برای باز کردن سر صحبت باز کنید ـ در این مرحله هدف این نیست که او را به خودتان علاقه مند کنید، بلکه باید متوجه شوید که آیا خودتان واقعا او را دوست دارید. بهترین راه برای اطمینان یافتن از علاقه ی خودتان این است که گفتگوی دوستانه ای را درباره ی علایق مشترکتان شروع کنید، یعنی همان روشی را در پیش بگیرید که با هر فرد دیگری که مرتب او را می بینید، اما به خوبی نمی شناسید، انجام می دهید. برای مثال از همکلاسیتان درباره ی تکلیف تعیین شده سوال کنید یا به موضوع جالبی که در سر کلاس درس گفته شده، اشاره کنید. اگر همکار هستید، خیلی راحت و صمیمانه از او بابت پروژهای که با موفقیت به اتمام رسانده و همه از آن اطلاع دارند، تعریف کنید، دربارهی کارهای معمول شرکت از او سوال کنید یا این که از ناهار سلف تعریف کنید. همین روال را میتوانید درباره ی پسری که از طریق دوستان دیگرتان با او آشنا شده اید، به کار ببرید، این کار برایتان راحت تر خواهد بود، چون حتماً علایق مشترک فراوانی با هم دارید. یا این که میتوانید درباره ی اتفاقات اطرافتان در یک دورهمی دوستانه، مثلاً آهنگی که در کافه پخش می شود یا آخرین کتابی که خوانده اید، صحبت کنید. چنانچه تا به حال اصلاً با پسر مورد علاقه تان حرف نزده اید، میتوانید جلو بروید و خودتان را معرفی کنید. قبل از آن که برای آشنایی جلو بروید، حتماً به موضوعی برای گفتگو فکر کنید تا وقتی از این آشنایی هیجان انگیز دستپاچه شدید، حرفی برای زدن داشته باشید. وقتی با این روش و با یک لبخند دوستانه با دیگران خودمانی شوید، مطمئن باشید اکثر مردم برخوردی نمی کنند که از معرفی کردن خودتان پشیمان شوید. اما اگر پسر مورد توجه تان جزء استثنائات بود و با بی ادبی و رفتاری سرد و غیردوستانه جوابتان را داد، حداقل کمی بیشتر با شخصیت او آشنا می شوید و متوجه می شوید که احتمالاً تاثیر اولیه ی مناسبی روی او به جا نگذاشته اید.

بعد از آن که سر صحبت را با او باز کردید، این فرصت را پیدا می کنید تا این گفتگوی دوستانه را به یک امر عادی طبیعی کنید. به این ترتیب “به دختری که باهاش حرف میزنم” تبدیل می شوید و از حالت “یه دختر غریبه ای که یه بار باهاش حرف زدم” خارج می شوید. برای این که این گفتگوها معذبتان نکند و فشار از رویتان برداشته شود، به خاطر داشته باشید که تمام دوستی ها در اصل همینطور شروع می شود. سر کلاس درس کنار یک نفر می نشینید، گفتگویی را درباره ی علایق مشترکتان شروع می کنید و خیلی سریع این کار را در تمام کلاس هایی که با هم دارید، انجام می دهید. این روال روند پیشرفت طبیعی دوست شدن دو غریبه ای است که فقط به طور گذری یکدیگر را می شناسند، آنها از طریق مشغله های مشترکشان به هم متصل میشوند و به این ترتیب گام بعدی را به راحتی شروع میکنند.

چگونه به عشق خود محبت کنیم

بعد از آن که حرف زدن با هم را شروع کردید و متوجه شدید او واجد ویژگی هایی است که مهمترین معیارهایتان را برآورده میکند، نوبت به این می رسد که بفهمید آیا دختری در زندگیاش هست یا خیر. مسلماً این موضوع بسیار مهم است و به شما میگوید که آیا میتوانید انتظاراتتان را به واقعیت تبدیل کنید یا خیر. اگر او به موردی اشاره نکرد که از روی آن متوجه وضعیت زندگی عشقی اش بشوید، مستقیماً از او سوال کنید. اگر او راجع به کار جدیدی که به تازگی انجام داده است، حرف زد، از او بخواهید که جزئیات بیشتری را برایتان تعریف کند و بگوید که آن را با چه کسی انجام داده، خانواده، دوستان یا نامزد و دختر مورد علاقه اش؟

وقتی مرحله ی گفتگوهای تصادفی را پشت سر گذاشتید و مدتی به طور مرتب با هم حرف زدید، زمانی را برای یک گفتگوی دونفره در نظر بگیرید. تا این موقع احتمالاً با توجه به محل آشناییتان و حرفهایی که به هم زدهاید، به علایق مشترک یکدیگر پی برده اید. بنابراین به راحتی می توانید رابطه تان را از محیط اداره، کلاس درس و دورهمی با دوستان مششترکتان جلوتر ببرید و ترتیب یک قرار دونفره را بدهید. اگر شک دارید، فعالیتی را انتخاب کنید که درباره ی آن صحبت کرده اید و هر دو نفر آن را دوست دارید، سپس به او پیشنهاد بدهید که دو نفری آن را امتحان کنید. اگر موافقت کرد، شماره تلفنتان را به او بدهید و بگویید که هر موقع وقتش آزاد بود، با شما تماس بگیرد تا هماهنگ کنید.

 

همگی ما میخواهیم شریک زندگیمان حس شوخ طبعی داشته باشد، اگر همیشه لبخند به لب نداشته باشیم، زندگی بیش از حد کسل کننده میشود. اگر بتوانید فرد مورد علاقه تان را به خنده بی اندازید، مطمئن باشید که اوضاع بر وفق مرادتان است و احتمالا کم کم توجهش به شما جلب می شود. از طرف دیگر شما هم باید به شوخی هایش بخندید، حتی اگر بامزه نباشند، در واقع اگر شوخی هایش بامزه نیست، حتماً باید بخندید. خنده تان باید چیزی بین یک خنده ی نخودی و یک قهقهه ی دیوانه وار باشد. شاد و آرام باشید و در عین حال مطمئن شوید که او متوجه شده چه شخصیت فوق العادهای دارید و چطور واقعاً از زندگی لذت می برید.

وقتی پای عشق و علاقه و قرار گذاشتن در میان باشد، همگی ما گاهی به بنبست برخورد میکنیم. گاهی اوقات کمی کمک گرفتن از دوستان همان کاری است که شما را به نتیجه می رساند. اگر می خواهید عشقتان را به پسر مورد علاقه تان اعتراف کنید، چرا این موضوع را با بهترین دوستش در میان نگذارید؟ خیلی راحت میتوانید از دوستش بپرسید که آیا دختری در زندگی پسر محبوبتان وجود دارد و این که او درباره ی شما دو نفر چه فکری میکند یا به نظر او شما شانسی برای جلب علاقه ی دوستش دارید یا خیر. البته اگر این گفت و گو ناراحتتان می کند، یا با دوست صمیمی او آشنایی زیادی ندارید، بهتر است از سایر راه هایی که به شما پیشنهاد شد استفاده کنید.

اگر تولدتان است، که چه بهتر، اگر هم نیست، میتوانید دوستانتان را به یک دورهمی دوستانه دعوت کنید، مثلا با دوستانتان در یک رستوران، پارک یا فضاهای دیگر قرار بگذارید و او را هم به جمع خود دعوت کنید. به او بگویید که بدون دلیل میخواهید دور هم جمع شوید و از او هم دعوت کنید. این جمع شدن به هر دوی شما اجازه می دهد در فضایی خارج محل تحصیل یا کار همدیگر را بشناسید و علاوه بر آن ارتباط صمیمی تری با هم پیدا کنید.

واقعیت را بخواهید، برانگیختن حسادت دیگری کار ناموجهی است. تحریک کردن حسادت مرد مورد علاقه تان نتیجه ی عکس می دهد و اصلاً فکر خوبی نیست. اگر واقعاً او را دوست دارید و فکر می کنید می توانید آینده ای با او داشته باشید، به هیچ وجه درباره ی روابط عاشقانه ی قبلی خود حرفی به او نزنید. اگر می خواهید او به چشم عشق زندگی اش و شریک آینده ی زندگی اش به شما نگاه کند، باید مطمئن شود که شما هیچ تعهد عاطفیای به مرد دیگری ندارید. اما اگر دائماً درباره ی خواستگارها و روابط قبلی خود حرف بزنید، او به این نتیجه می رسد که فکرتان مشغول تر از آن است که بتواند روی شما حساب کند. سعی کنید گفتگوهایی دوستانه، بانشاط و سرشار از مثبت اندیشی داشته باشید.

انسان ها علاقه دارند بیشتر با افرادی در ارتباط باشند که حرف ها و فعالیت های مشترک بیشتری دارند. فرض کنیم پسر مورد علاقه تان خوره ی کتاب و عضو یک باشگاه کتابخوانی است یا عاشق فعالیت های ورزشی و تفریحی، او به هر فعالیتی که علاقه داشته باشد، اگر شما هم به فعالیت ها و سرگرمی های محبوبش علاقه نشان بدهید، بهانه ای پیدا میکنید تا با هم باشید و به او نشان بدهید که به نظرتان چه پسر باحال و جذابی است. البته در نظر داشته باشید که فعالیت هایی را انتخاب کنید که بین شما مشترک است، چون نقش بازی کردن به مدت طولانی هم برای شما خسته کنندست و هم فرد مقابل متوجه این مصنوعی بودن می شود.

دخترها، حامیان پرو پاقرص دوستانشان هستند و از رویاها، اهداف، آرزوها و دستاوردهای دوستانشان حمایت می کنند. البته پسرها هم هوای یکدیگر را دارند، اما آنها همه چیز را راحت تر میگیرند. اگر به نحوی عمل کنید که انگار از صمیم قلب به موفقیت های کارشان، در محل کار، باشگاه یا هر موقعیت دیگری، اهمیت می دهید، او شما را دختر الهام بخشی میبیند که دوست دارد دائماً کنارش باشد تا از او انگیزه بگیرد. او قدر حرف های محبت آمیزتان و نظر مثبتی را که درباره اش دارید، خواهد دانست. وقتی به او انگیزه بدهید و در کنارش باشید، او نیز به همین ترتیب با شما رفتار خواهد کرد. برای نتیجه گرفتن از این راهکار باید قدری صبور باشید، چون سریع جواب نمی دهد. پس آهسته و پیوسته پیش بروید.

البته باید مراقب باشید که تعریف هایتان مصنوعی و چاپلوسانه نباشد. تعریف هایتان باید معنی داشته باشد، نمی توانید همینطور بدون هیچ علتی بند را آب بدهید که او چقدر باهوش، بامزه، دوست داشتنی و جذاب است، هر چقدر هم دلتان بخواهد از این تعریف ها بکنید، نباید راز دلتان را اینطور برملا کنید. اگر این کار را بکنید، او فکر می کند که شما چه دختر عجیب و غریبی هستید و رویاهایتان ظرف یک ثانیه نقش بر آب میشود. البته همه ی ما دوست داریم که دیگران هر از گاه از ما تعریف کنند. با لحنی بیخیال و شوخ، آمیخته به رفتار شیرین دخترانه از او تعریف کنید؛ اگر هم فرستادن پیام را برای تعریف کردن از او انتخاب کرده اید، حتماً از شکلک های مناسب استفاده کنید. مسلماً از همه تعریف نمی کنید، او باید کاری کرده باشد که مستحق این تعریف و تمجید باشد. او متوجه این نکته خواهد شد.

اعتراف عشق به پسری که مدت ها از آشناییتان با او میگذرد، برخلاف ابراز علاقه به پسری که تازه با او آشنا شدهاید، بسیار سخت است و این بار مانع بزرگی را پیش رو دارید. این آشنای قدیمی به اکثر نشانه های غیرکلامی واکنش نشان نخواهد داد، چرا که خودش را در ناحیه ی دوستی قرار داده است و بسیاری از علامت هایتان را به عنوان سیگنال های کاملاً دوستانه توجیه خواهد کرد. بنابراین هرچند عاشق کردن او غیرممکن نیست، اما باید بیشتر تلاش کنید. فقط اول باید مطمئن شوید که دختر دیگری در زندگی اش وجود ندارد.

اولین کار تغییر دادن دینامیک رابطه تان است. آیا معمولاً روزها در کنار هم هستید و با دوستان دیگرتان بازی یا ورزش میکنید؟ او را به یک قرار دونفره دعوت کنید، مثلاً از او بخواهید که با هم یک رستوران جدید را امتحان کنید. اگر غالباً دوستانتان هم حضور دارند و اکثر اوقات گروهی بیرون میروید، به او پیشنهاد بدهید که این بار محض تنوع خودتان دو نفر با هم به سینما بروید. نکته ی مهم این است که این قرار باید غیرمنتظره و به وضوح صمیمانه تر از فعالیت های معمولی باشد که با هم انجام می دهید تا به این ترتیب انرژی دوستی به انرژی عشق تبدیل شود.

اگر در یک جمع دوستی هستید، احتمالا دوستان مشترک زیادی دارید. از یکی از این دوستانی که اعتماد بیشتری به او دارید و صمیمی تر هستید کمک بگیرید و در مورد احساستان با او صحبت کنید. این گفت و گو به شما کمک می کند تا هم نسبت به علاقه ی فرد مقابل نسبت به خودتان اطلاعات بیشتری به دست بیاورید و هم در مورد راه هایی که بتوانید به طور غیر مستقیم تر، دوست داشتن خود را ابراز کنید، مشورت بگیرید.

حتی فکر کردن به این اعتراف عشق بی پرده ترسناک است، اما اگر مدت ها است یکدیگر را میشناسید، علامت های غیرکلامی و غیرمستقیم او را متوجه عشقتان نخواهد کرد. این نکته را ملکه ی ذهنتان کنید: این که متوجه شوید آیا امیدی برای ایجاد یک رابطه ی عاشقانه وجود دارد یا خیر، احتمالاً بهتر از این است که تا ابد درباره ی اگرها و ای کاش ها فکر کنید، به خصوص اگر او جایگاه مهمی در زندگیتان داشته باشد. لحظه ای را که جو صمیمانه ای بین تان برقرار است، برای اعتراف عشق انتخاب کنید، مثلاً می توانید در قرار دونفره ای که در بالا راجع به آن توضیح دادیم، به او ابراز علاقه کنید. در این صورت هر دو نفر قدری حساستر خواهید بود و شروع گفتگو درباره ی عشق طبیعی تر به نظر خواهد رسید. مثلاً می توانید برای ابراز علاقه تان به او جملات بی خطر زیر را امتحان کنید: “هر چقدر بیشتر می شناسمت، بیشتر بهت علاقه مند میشم.” “تا حالا هیچ وقت جدی راجع به خودمون فکر کردی؟” حواستان باشد، به خاطر رابطه ی آشنایی که داشتید، شاید حتی این جملات هم کمی سنگین به نظر برسد؛ به همین دلیل پیشنهاد ما این است که از قبل خودتان را برای شنیدن هر جوابی آماده کنید.

اگر حتی نمی توانید او را راضی کنید که با شما یک قرار دو نفره و صمیمانه تر داشته باشد، چه برسد به این که لحظه ی عاشقانه ای را خلق کنید و احساستان را به او بگویید، بهتر است به همان دوستی اکتفا کنید. به احتمال زیاد علاقه تان دوطرفه نیست. بااین حال واکنش منفی می تواند علامت خجالتی یا عصبی بودن او برای تغییر دادن نوع رابطه هم باشد، پس ممکن است خودش نزدتان برگردد. در هر حال اجازه بدهید با خودش خلوت کند و تصمیم بگیرد و خودتان سرحال و باانرژی در این مدت به زندگیتان ادامه بدهید.

دوست داشتن و علاقه مندی به فرد دیگر کاملا طبیعی است و ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. اما، همیشه به خاطر داشته باشید که افراد معیارهای متفاوتی دارند و ممکن است شما لزوما معیارهای لازم فرد مقابل را نداشته باشید. این مساله لزوما به معنای مشکل یا کمبود در شما نیست؛ همانطور که ممکن است کسی از شما خوشش بیاید ولی، شما تمایل زیادی به ارتباط صمیمی تر با او نداشته باشید. به همین دلیل، پیشنهاد می کنیم، از همان ابتدای راه به این نکته توجه داشته باشید که گاها با وجود علاقه ی شما، ممکن است فرد مقابل چنین علاقه ای به شما نشان ندهد.

نشان دادن و ابراز علاقه ی دختر به پسر کار دشواری نیست؛ اما چگونه؟ گاهی پیش می آید که شما از کسی که خیلی نمی شناسید، خوشتان بیاید. در این زمان، لازم است در قدم اول، گفت و گویی با او شروع کنید تا بهتر بشناسیدش. سپس این مکالمه و گفت و گوها را بیشتر کنید و به صورت یک عادت همیشگی در بیاورید. در قدم بعدی، ببینید که آیا او در رابطه ی جدی با کسی هست یا خیر. بعد از اینکه گفت و گوهایتان بیشتر شد و علایق مشترکتان را شناسایی کردید، از یکی از این علایق مشترک استفاده کنید و رابطه را به صورت دوستانه خارج از محیط کار/تحصیل و … هم ادامه دهید. در نهایت، نکاتی وجود دارد که شما می توانید برای نشان دادن علاقه ی خود از آن ها استفاده کنید:

1. لبخند زدن و حس طنز داشتن، از فاکتورهای جذابیت محسوب می-شوند.

2. از دوست صمیمی او کمک بگیرید و در مورد علاقه تان با او صحبت کنید.

3. او را به مهمانی خود دعوت کنید.

4. در مورد دوست پسر قبلی خود صحبت نکنید.

5. به سرگرمی های او علاقه نشان دهید.

6. توجه و حمایت خود را به او نشان دهید.

7. از او تعریف کنید.

گاهی شما به کسی علاقه دارید که مدت هاست او را می شناسید. در چنین مواردی، بهتر است در قدم اول، فضای رابطه را کمی تغییر دهید؛ مثلا اگر قبلا رابطه ی دوستانه داشتید، اینبار کمی چاشنی صمیمیت و علاقه هم به آن اضافه کنید. در قدم بعدی، در مورد علاقه یتان با او صحبت کنید؛ شاید به خاطر مدت آشنایی ای که داشتید، مواردی که در قسمت اول گفته شد، خیلی کمک کننده نباشد. قدم سوم این است که پاسخ هایی که از سمت او میگیرید توجه کنید، مثلا اگر در برنامه های صمیمی تری که ترتیب می دهید شرکت نمی کند یا خیلی تمایل نشان نمی دهد، شاید نشان دهنده ی این باشد که خیلی به این نوع از رابطه تمایل ندارد.

 

 

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

21 بازدید

46 بازدید

چگونه به عشق خود محبت کنیم

30 بازدید

36 بازدید

39 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام من دختری۲۰ ساله هستم سالهاست عاشق پسردایی هستم اون یه سال ازم بزرگ تره و دور از من زندگی میکنه ولی هر دوهفته میاد و من میبینمش قبل از این که بره دانشگاه حس میکردم اونم بهم علاقه من بوده باشه حتی از یکی از ِآشناهامون پرسیدم اینو تایید میکرد ولی مدتی یعنی سه سال شده بهم بی محلی میکنه و دیگه بهم علاقه ای نشون نمیده..با وجود اینکه من هر چی میگذره بهش بیشتر علاقه مند میشم..و نمیتونم به کسی دیگه فکر کنم..اون منو عاشق خودش کرده و رفتاراش بی علامت هم نبوده ولی دیگه سرد شده..منم اخلاقم کمی خجالتی هستم هم زود عصبانی میشم ‌‌برای همین از وقتی اون اینطور شده منم از رو اجبار بهش بی محلی میکنم ولی واقعا برام سخته برای همین نمیخوام دیگه صبر کنم میخوام به دوستم بگم که از طرف خودش درباره سوال کنه که آیاواقعابهم علاقه ای داره یانه..به نظرتون این راه درسته که از درونش و احساسات واقعیش بهم مطلع شم یانه..لطفا کمکم کنید

سلام دوست گرامی اگر او به صورت مستقیم ابراز علاقه‌ای نکرده است، این مسیر به ضرر شماست و در حال حاضر روی رابطه‌ و علاقه‌ای حساب باز کردید که یک طرفه است. در ضمن راه‌‌حل شما که از دوستتان بخواهید تا نظرش را بداند، مسیر اشتباهی است. برای یادگیری مسیر صحیح جذب عشق، از مشاوران رادیوعشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

من عاشق پسر ھمسایہ ی قبلیمم دو سال ھس ک عاشقشم و 14 سالمہ و خیلی دوسش دارم ولی اردیبھشت اثاث کشی کردن و بازم میاد توی محل ولی حتی میاد من نمیتونم نگاھش کنم چه برسہ بش بگم دوسش دارم ولی من خیلی دوسش دارم چیکار کنم بہ دوست صمیمیش بگم به اون گفته که من خیلی دوست دختر دارم تو شجاعت حقیقت بود و این فقط در حدی بازی بود و من بھش ابراز علاقہ نکردم چیکار کنم خیلی دوسش دارم نمیتونم ازش بگذرم و چند وقت پیش ازم شمارہ خواست و من ندادم تازہ مامانم خیلی سختگیرہ

سلام دوست گرامی سن شما برای این ارتباط کم است و به دلیل هیجانات غالب در این سن نسبت به او کشش پیدا کردید. اما این نکته را بخاظر داشته باشید، گفتن علاقه به صورت مستقیم، مسیر اشتباهی برای شماست و نتایج خوبی به دنبال نخواهد داشت.

سلام.من دختری هستم ۲۴ساله و علاقه به پسری که هم دانشگاهیم هست پیدا کردم اما نمیدونم چطور بهشون بفهمونم درضمن دختری هستم با حفظ چاچوب ها و خط قرمز ها برای خودم اما ایشونو خیلی دوست دارم و ماه هاست از فکرش بیرون نمیام…خودشون خبر ندارن اصلا و الان نمیبینمش ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام دوست گرامی می‌توانید در دوره «جذب عشق از آشنایی تا ازدواج» شرکت کنید تا راهنمایی صحیح و با توجه به شرایط فردی شما گفته شود.

سلام من هفته گذشته با یک نفر که یکی از دوستان به عنوان خواستگار معرفی کرده بود تلفنی صحبت کردم و قرار گذاشتیم همدیگر را ببینیم.اما بعد از دیدار هیچ تماسی دریافت نکردم، اما من از پسر خوشم اومده و چند روز میگذره و من منتظر تماس هستم.

سلام دوست گرامی اگر طرف مقابل تا بحال تصمیمی نگرفته است، ممکنه به زمان بیشتری نیاز داشته باشد تا قرار ملاقات بعدی را بگذارد. ابتدا بررسی کنید که به چه دلیلی از او خوش‌تان آمده است؟ سپس به قرار ملاقات فکر کنید و آن را مرور کنید. آیا علائمی نشان داد که نخواهد رابطه را ادامه دهد؟ از طریق دوست‌تان که معرف بودند به صورت غیرمستقیم جویای احوال او باشید. و برای آموختن شیوه درست جذب عشق، از دوره «جذب عشق از آشنایی تا ازدواج» استفاده کنید.

من چهارده سالمه شاید باورتون نشه ولی از هشت سالگی عاشق همسایمون شدم ولی دوسال پیش ما اسباب کشی کردیم الان من یجورایی شمارشو پیدا کردم مامانش معلم دینی مون شدو…. خب من خیلی دوسش دارم می‌خوام بهش بگم ولی اسممو نگم تو تلگرام با ی اکانت مجازی ب نظرتون درسته؟ میترسم خیلی دوسش دارم حاضرم جونمو براش بدم ولی از روبرو شدن با واقعیت میترسم میدونم برا سن من واقعا زوده اما دارم نابود میشم افسردگی دارم روزی دو ساعت بیشتر نمیخوابم تو درسام خیلییی افت کردم ولی میترسم اون از من یادش نباشه حالم خیلی بده ب خدا دوسش دارم:)

سلام دوست گرامی مسائلی که مطرح کردید تا حد زیادی مربوط به تغییرات دوره نوجوانی است. هیجانات در این دوره بسیار بالاست. اشاره کردید افسردگی دارید، این برچسب بزرگی است، آیا روانشناس به شما این مساله را گفته است؟ یا خودتان این تشخیص را گذاشتید؟ بهتر است فعلاً صبور باشید و از بیان احساسات خودتان به او جلوگیری کنید، چون با این اقدام ارزش شما پایین می‌آید و مسیر را برای سوءاستفاده او باز می‌کنید. برای بررسی دقیق احوالات روحی‌تان می‌‎توانید از مشاوران رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

سلام دختری 13 ساله هستم که علاقه ای به دوست پسر داشتن ندارم پسری که من فقط 2 بار او را دیده ام به من ابراز علاقه کرده من امسال کلاس هشتمی میشوم و این پسر امسال به کلاس هفتم میرود من این مسئله را برای او توضیح دادم و گفتم که این علاقه عادی است و همه ی ما در این سن دچار چنین احساساتی میشویم اما حرف مرا قبول ندارد و میگوید علاقه من به تو این طور نیست من هم علاقه ای به این پسر ندارم چه واکنشی باید داشته باشم؟!

سلام دوست گرامی نحوه برخورد و واکنش شما به این پسر، کاملاً عاقلانه بوده و باید به شما تبریک گفت که بیشتر از سن خودتان متوجه شرایط و وضعیت سن نوجوانی هستید. شما روی همین عقیده که دارید بمانید و به او بگویید سن ما برای دوستی و شریک عاطفی بودن بسیار پایین است.

سلام و خسته نباشید من سارا هستم و ۱۷ سالمه و از پسری که از طریق گروه درسی مجازی آشنا شدیم خیلی خوشم اومد ایشون همیشه جوری رفتار میکنن که یا عاشق نمیشن یا اگر بشن تا همیشه پای حرفشون هستن و همیشه هم بهم گفتن دنبال کسی باش که تورو واسه خودت بخواد و نه چیز دیگه ای مثل قیافه یا سواستفاده و پول و… ایشون همیشه جوری رفتار کردن که من در برخورد با ایشون محتاط بودم ولی سعی کردم ابراز علاقمو به نوعی پنهان کنم ایشون مهم ترین فرد بعد از خودم در زندگیم هستن و خیلی باایمان ولی در عین حال فرد خودی درصورتی که خب شاید نتونستم خوب بشناسم شاید اما توی این پنج شش ماهی که شناختشون همیشه داشتن رفتار ها و طرز برخورد هایی رو بهم یاد میدادن چون کلا یک شخصیتی که دارن دوست دارن که همیشه یک فرد مهم واز دید بقیه و اطرافیانشون نشون داده بشن ومن نمی‌دونم که ایشون میخوان منو گول بزنن و مخ زنی کنن چون میدونن که من همچین آدمی نیستم که زود پا بدم بااینکه خیلی علاقه دارم نمی‌دونم که میخوان منو امتحان کنن یا نه اینم بگم که ایشون ۱۸سالشونه و من روز به روز علاقم بیشتر میشه همیشه سعی کردم رفتاری از خودم بروز ندم که غیر عرف باشه و ایشونو با احساسات و علاقه خودم خسته خودم چون اعتقادند این بود که اگر علاقه داشته باشه علاقه من رو متوجه بشن خودشون میان و نیازی به اصرار ورزیدن نیست همیشه بهشون احترام گذاشتم و با محبت رفتار کردم تا اینکه یک شب رفتاراشون کاملا تغییر کرد و بهم گفتن که واسم خیلی مهم هستی و من میدونم که چه احساسی به من داری اگر کرونا نبود باهم می‌رفتیم بیرون وشام یا ناهار به حساب من و الان خیلی تغییر کردی و شبیه به هم شدیم محبوب دوست داشتنی بی اعتنا به بعضی مساعل و خونسرد و من میخواستم یک‌چیزی بهت بگم ولی آنلاین نیستی چقدر کم آنلاینی هر موقع آن شدی یادم بندار بهت بگم وقتی من خیلی تنها و بی حوصله ام اگر جای من بودی وست داشتی خدایی نکرده سرتو بزنی به دیوار فقط یادآوریم کن یک کار خیلی مهم باهات دارم وقتی یادآوری کردم گفتن ده دقیقه صبر کن برم هفت رکعت نماز شب بخونم میام بعدم ازم عذر خواهی کردن واسه اینکه وسط صحبت یهو رفتن نماز من واقعا گیجم که ایشون چرا با من این رفتارارو دارن دفعه بعدی که یادآوری کردم مار مهمشوو گفتن حالشون خوب نیست فرداشم من خیلی خسته بودم چون در طول روز کلی کار داشتم از درس تا تحرک زیاد ورزشی و ایشون گفتن چون من خودم خستم بعدا بهم میگن نه تا موقعی که خسته باشم من ایشونو دوست دارم ولی منظورشونو نمی‌فهمم آیا دوستم دارن یا نه بعدم من آدمی نیستم که به خاطر افراد بی ارزش خودمو خورد کنم چون ایشون اصالت و شخصیت مهم و با فرهنگ من رو میدونن که با هر کس و ناکسی دوست نمیشم و اعتبار خودمو میدونم ولی نمی‌دونم دلیل این رفتارا چیه ؟؟ آیا میخواد توهین کنه به شعور ؟؟؟ آما اعتقاد من اینه که توهین به من در اصل توهین به خودشون تلقی میشه . ممنون میشم راهنماییم کنید و خووووب خوب توضیح بدید و جامع و کامل بگید و من قصد مشاور رفتن رو ندارم و به شما اکتفا میکنم و خواهشمندم توضیحات لازم باتوجه به شناختی که پیدا کردید رو بدید ممنون میشم در برابر صحبت هاییی که کردم لطفا زمان بیشتری برام بذارید واقعا مرسی از لطفتون . این رو هم بگم که ایشون همیشه جوری رفتار کردن که انگار با هیچ کس هیچ وقت دوست نبودن و همیشه نماز اول وقت دارن و قاری ولی در عین حال آهنگ رپ و راک گوش میدن و مغرور و سرد برخورد میکنن با همه چوری که انگار از بقیه سرتر هستن و از لحاظ درسم خیلی خوب هستن و یک دلیلش همین هست که خودشونو مهم تلقی میکنن پیش بقیه ممنونم بااازم خیلیییییییییییییییییییی.

سلام پرسش شما بسیار طولانی است و امکان پاسخ آن رد سایت وجود ندارد. می‌توانید نوبت مشاوره دریافت کنید.

سلام من مدتیه از پسر دخترخاله مامانم خوشم اومده ایشون ۲۵ سالشونه ومن ۱۸ یه مدتی بود که همو میدی میدیدیم و ایشون رفتاراش یه جوری بود که احساس کردم از من خوشش میاد بعد چندروز پیش با یه پیج فیک به دایرکتشون رفتم و فهمیدم که هیچکس تو زندگیشون نیست نظر خیالم راحت شد و ضمن اینکه فهمیدم اگر دختری بشون ابراز علاقه کنه بی جنبه نیست و بسیار عاقل هستن حالا میخواستم ببینم ابراز علاقه از جانب من صحیحه یا نه؟

سلام دوست گرامی گفتید رفتارهایش جوری بود که احساس کردید از شما خوشش می‌آید، دقیقاً چه رفتارهایی را دیدید که این برداشت را داشتید؟ ابراز علاقه از جانب شما خیر کار درستی نیست چون قط مرتبط با جنبه داشتن ایشان ندارد، بلکه مربوط به ارزشمندی شما است. برای آموختن مسیر صحیح «جذب عشق از آشنایی تا ازدواج» از مشاوران رادیو عشق وقت مشاوره دریافت کنید.

سلام من دختری ۱۸ ساله هستم به یک پسر که در یک شهر دیگه زندگی میکنند به شدت علاقه مند شدم و من حتی ایشون نمیشناسم و حرفی نزدم باهاشون فقط عکس هاشون دیدم نمیدونم چیکار کنم بهشون پیام بدم ندم؟ احساسم بگم ولی نمیدونم کارم درسته یا نه خیلی میترسم ولی بدجور هم حالم بده

سلام دوست گرامی علاقه شما قابل احترام است اما با دیدن یک عکس از او نمی‌شود روی این رابطه سرمایه‌گذاری جدی کرد. بیان احساس مستقیم برای شما راه مناسبی نیست و باید شیوه غیرمستقیم برای بیان احساس را انجام دهید. اما برای یاد گرفتن مسیر جذب عشق تا ازدواج می‌توانید از این دوره در رادیوعشق بهره‌مند شوید.

سلام من دختری 17 ساله هستم و به پسر همسایمون علاقه مند شدم ولی خب به دلایلی که حتی واسه من قانع کننده هم نبوده از من بدش میاد در اصل با خانوادمم مشکل داره نمیدونم چیکار کنم؟خواهش میکنم راهنماییم کنید!

سلام دوست گرامی بهترین اقدام این است که از خود بپرسید دلیلی که از این فرد خوشتان آمده چیست؟ چه چیزی باعث شده است که وقتی کسی به شما می‌گوید که از شما و خانواده شما خوشش نمی‌آید، شما اصرار به بودن با او داشته باشید؟ سن شما اوج سن نوجوانی است و تصمیم برای داشتن یک رابطه‌عاطفی زود است. چون هیجانات مختلفی را تجربه می‌کنید و این هیجانات زودگذر هستند. این دلایلی که شما را قانع نکرده است را بیان نکردید تا بتوانیم بهتر راهنمایی کنیم. ممکن است آنچه برای شما خوشایند است و یا ایرادی نداشته باشد برای ایشان ناخوشایند باشد و به همین دلیل تمایل نداشته باشد که در کنار شما باشد.

سلام من دختری هجده ساله هستم که حدود سه چهار ساله که از پسر عمم خوشم میاد که پنج سال ازم بزرگتره . اوایل صمیمی تر بود ولی هر چه قدر زمان میگذره سردتر میشیم . به طوریکه نه من اصلا بهش محل میذارم نه اون ولی احترام همو نگه میداریم. یعنی در حد سلام فقط . البته قبلاً هم یه موقعی خوب و صمیمی بود با ادم یه موقعی سرد . اوایل دم به دقیقه نگام میکرد به طوری که متوجه میشدم و بعد مدتی کلا جایی که ما بودیم نمی‌رفت و بعدشم که کلا فاز بیخیالی و سردی رو در پیش گرفت نمیدونم باید چه کنم . از طرفی هم تو سالهای کنکورم نمی‌خوام لطمه ای بهش وارد شه ولی کاملا الان گیج شدم . البته اینم میدونم که سنم برا عشق و عاشقی درست نیس ولی نمی‌دونم چه کنم.

سلام دوست گرامی توجهاتی که ایشان به شما کرده در سنی بوده که هر هیجانی امکان پذیر است. برای اینکه بتوانید توجه ایشان را به خود جلب کنید، نیاز دارید به صورت فردی دستاوردهایی داشته باشید، قبولی در کنکور می تواند یکی از این دستاوردها باشد. اما در نطر داشته باشید که ایشان تنها آدم زندگی شما نیست و با ورود شما به اجتماع افراد دیگری هم به شما توجه نشان خواهند داد؛ بهتر است ببینید علت علاقه شما به ایشان چه بوده است تا تصویر دلخواه خود را مشخص کنید. برای بررسی بیشتر می توانید از مشاوران رادیو عشق وقت مشاوره تلفنی و آنلاین دریافت کنید.

سلام من یکی از پسرای فامیلمون که روابطمون فقط در حد سلام هستش و دوست دارم.آخرین بار که اون پسرو دیدم با نگاه کردن و لبخند زدن به من تو جایی که فقط ما دوتا بودیم بهم فهموند که دوستم داره و من چون انتظار همچین حرکتی رو نداشتم فقط تو نستم متعجب و خیلی جدی بهش نگاه کنم.‌راستش اصلا متوجه نشده بودم که منظورش چیه و فقط پیش خودم میگفت این چرا اینجوری نگام میکنه و بعدش فهمیدم که چه گندی زدم و ای کاش منم در جواب بهش لبخند میزدم. حالا من نمیدونم چطور بهش نشون بدم که منم دوستش دارمو میخوام باهاش دوست بشم. لطفا لطفا بهم بگید که چیکا کنم و چطور بهش بگم ضمنا این پسر فامیلمون حتی تو یه شهرم با هم زندگی نمیکنیم

سلام در درجه اول باید بدونید که با یک لبخند از طرف ایشون اصلا نمی‌تونید مطمئنا بشید این علاقه دوطرفه است. بهتره اول سعی کنید از طریق شبکه‌های اجتماعی و به صورت غیرمستقیم سر حرف رو با ایشون باز کنید و یه صمیمیت اولیه بین خودتون ایجاد کنید. در این صورت بیشتر می‌تونید مطمئن بشید آیا علاقه دوطرفه وجود داره یا نه

سلام‌من دختری ۲۲ ساله هستم و حدود ۳ سال هست که از همکلاسیم خوشم میاد و در طی دوره کارشناسی فقط همین آقا نظرمو جلب کرده، اولش گفتم شاید یه حس زودگذر باشه اما هرچی گذشت بیشتر جذب شخصیتش شدم.تابحال صحبت آنچنانی باهم نداشتیم غیر از چندبار سلام کردن و چندتا سوال معمولی درسی. ایشون هم مثل من آدمی محتاط و درونگرایی هست… صبر کردم تا فارغ‌التحصیل بشه و بعد از طریق تلگرام بهش اعتراف کنم تا اگر جواب منفی بود مجبور نباشیم تو دانشگاه باهم رو در رو شیم و یا بقیه بچه ها ازین موضوع باخبر بشن؛ اما حالاهم که وقتش رسیده پا پس کشیدم و از طرفی به شدت وسوسه میشم که بهش بگم اما یک نیروی قوی منو ازین کار منع میکنه. دیگه واقعا کلافه شدم نمی‌دونم چیکار کنم.

سلام دوست گرامی. ابراز علاقه کردن اصولی دارد که اگر درست پیش نروید، منجر به پشیمانی در اینده خواهد شد. می توانید بخش سوالات رایج در جذب عشق تا ازدواج را مطالعه کنید.

سلام من دختری 25 ساله هستم که خیلی وقته با هیچ پسری در ارتباط نبودم چند وقته تو محیط کار حس میکنم یکی از همکارام بهم توجه داره و تقریبا همه این موضوع رو فهمیدن راستش منم بهش روی خوش نشون دادم که متوجه بشه منم بهش علاقه دارم ولی اصلا علاقشو مستقیم ابراز نمیکنه حتی این چند روزی هم که پشت سر هم تعطیل بود از من سراغی نگرفته و پیامی ارسال نکرده معنیش اینه که علاقش واقعی نیست و مردده؟من باید منتظر بمونم؟

سلام با این نشانه‌هایی که گفتین هیچ نظر قطعی نمیشه داد. نه میشه گفت به شما علاقه داره نه میشه گفت نداره. ولی به طور کلی وقتی توجه فردی نسبت یک نفر دیگه جلب میشه مدتی زمان می‌بره تا به سمت ابراز علاقه بره و نباید انتظار داشت همه چیز سریع پیش بره. چون افراد مختلف با توجه به شرایط و ویژگی‌هاشون متفاوت عمل می‌کنند. بهترین کار اینه که شما به صورت غیرمستقیم فرصت‌هایی برای نزدیک‌تر شدن و تعامل‌تون فراهم کنید یا سعی کنید خودتون را به ایشون بهتر بشناسونید. مثلا میتونید از علایق مشترک‌تون مطلع بشید و در بین صحبت‌های روزمره‌تون به این موضوعات اشاره کنید. البته باید بدونید که این زمان خیلی هم نباید طولانی بشه واگر هیچ حرکتی یا نزدیک‌تر شدنی از ایشون ندیدید بهتره خیلی انرژی نگذارید. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با سیستم مشاوره تلفنی صحبت کنید.

سلام خسته نباشین🌹من یه دختری هفده ساله هستم ک امسال کنکور دارم

الانم تو یه مؤسسه رفتم که مشاوره میدن واسه کنکور

من هم از همونوقت ک رفتم تو این مؤسسه کم کم عاشق مشاورم شدم ولی فکر میکنم این علاقه یه طرفست اون هیچ علاقه ای ب من نداره من خیلی دوستش دارم نمیتونم بهش فکر نکنم حالا موندم این وسط واسه کنکور بخونم یا به این مشاور فکرکنم خواهش میکنم که راهکار بدین من ایشون رو فقط به عنوان مشاورم بپذیرم ودیگه هیچ حس خاصی ب ایشون نداشته باشم

سلام دوران کنکور دوران سخت و پراضطرابیه و خیلی‎‌ها خصوصا دخترها در این دوران به معلمین و مشاورینشون علاقه‌مند میشن. درک این احساس به وجود آمده با توجه به شرایط دوره کنکور، شرایط سنی و خیلی مسایل دیگه قابل درکه ولی متاسفانه در اکثر مواقع فرد رو از مسیر اصلیش یعنی درس خوندن خارج میکنه. متاسفانه تعدادی از مشاورین یا اساتید هم از این احساسات دانش‌آموزان و جایگاه خودشون سوءاستفاده می‌کنند و وارد رابطه با آنها میشن. رابطه‌ای که خودشون هم می‌دونن باعث آسیب به دانش‌آموز میشه ولی اصول حرفه‌ای شغل‌شون و البته اصول اخلاقی رو رعایت نمی‌کنن. پس خیلی خیلی مهمه که هرچقدر هم این احساس علاقه وجود داشته باشه، نباید با مشاورتون وارد رابطه بشید. بهترین کار اینه که با یک بهانه‌ای مشاورتون رو عوض کنید. اگر بعد از قبولی در کنکور و زمانی که ایشون دیگه نقش مشاور شما رو نداشت، بازهم بهش علاقه داشتید، اونوقت میتونید به این علاقه جدی‌تر فکر کنید، ولی الان وقتش نیست. الان فقط باید فاصله بگیرید. اگر امکان تغییر مشاور براتون جود نداره، پیشنهاد می‌کنم با سیستم مشاره تماس بگیرید تا برای کنار اومدن با شرایط کمک‌تون کنن.

سلام من دختری هستم که تا به الان با پسری صحبت نکردم و علاقمند نشدم ولی به پسر عموی مامانم علاقمند شدم و ازش خوشم میاد من فقط آیدی تلگرامشو دارم و به خونشون هم رفت و آمد ندارم ولی چند سالی هم میشه ندیدمش و نمیدونم اون هم به من علاقه داره یا نه؟میتونم تو تلگرام بهش پیام بدم آیا فکر بد درباره من نمیکنه؟ همه خواهر و برادراش ازدواج کردن و خونوادش دنبال دختر مناسب براش میگردن چطوری میتونم بهش ابراز علاقه کنم؟؟؟

سلام چون اولین تجربه‌تون هست بهتره اصلا ریسک نکنید چون ممکنه خاطره بدی در ذهن‌تون ایجاد بکنه یا ناشیانه عمل کنید. نکته مهمی هم که باید بهش توجه کنید اینه که شما این فرد رو چند ساله که ندیدید و ممکنه علاقه‌تون خیلی براساس واقعیت نباشه یا اگر الان ببینیدش نظرتون تغییر کنه. اینکه بدون وجود هیچ رابطه‌ای توی تلگرام بهشن پیام بدید ممکنه صورت خوبی نداشته باشه به ویژه اینکه نسبت فامیلی هم دارین. بهتره دنبال فرصتی باشید که بتونید خودش را خانواده‌اش رو ببینید و مثلا اول به یکی از اعضای خانواده‌اش (مثلا خواهیر یا…) نزدیک و صمیمی‌تر بشید و از اون طریق بتونید با هم تعامل داشته باشید.

سلام وقت شما بخیر،من دختری ۲۷ساله هستم که حدود ۱۴ساله که از پسر همسایمون که خانواده کامل مذهبی هستن خوشم میاد ولی هیچوقت نشده که این علاقه و محبت خودمو ابراز کنم از دور میبینمش و همیشه برام مهم بودن تا به حال هم با هیچ آقایی ارتباطی نداشتم گاهی از دور بهم نگاه میکنیم ولی نمیدونم چیکار کنم تاحالا که درگیر درس و کار بودم ولی آلان میخوام تکلیف این محبت و دوست داشتن مشخص کنم نمیدونم چه طوری آقا نسبت به محبت و علاقه خودم آگاه کنم ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام دوست گرامی شروع علاقه شما از سن 13 سالگی بوده است که باید به این نکته توجه کنید در آن زمان شما نوجوان بودید و ممکن است علاقه‌ای از سر هیجان باشد. دلیل انتخاب خودتان و معیارهایی که برای ازدواج درنظر دارید را بررسی کنید. با توجه به شرایط مذهبی بودن خانواده او، نیاز است که رابطه شما از طریق خانواده شکل بگیرد و شما برای خانواده ایشان دیده شوید. اشاره کردید می‌خواهید تکلیف این عشق و محبت را می‌خواهید روشن کنید، اما هنوز رابطه‌ای شکل نگرفته است که او بخواهد تکلیفی را روشن کند. اگر او تابحال متوجه توجه شما به خودش نشده باشد، شاید اصلا در قید و بند شروع رابطه عاطفی و ازدواج نباشد.

سلام من دختری هستم که تا به الان با پسری صحبت نکردم و علاقمند نشدم ولی به پسر عموی مامانم علاقمند شدم و ازش خوشم میاد من فقط آیدی تلگرامشو دارم و به خونشون هم رفت و آمد ندارم ولی چند سالی هم میشه ندیدمش و نمیدونم اون هم به من علاقه داره یا نه؟میتونم تو تلگرام بهش پیام بدم آیا فکر بد درباره من نمیکنه؟ همه خواهر و برادراش ازدواج کردن و خونوادش دنبال دختر مناسب براش میگردن چطوری میتونم بهش ابراز علاقه کنم؟؟؟

سلام استاد عزیز من ی مدتی بود از پسر همسایمون خوشم می یومد و حتی تونستم درفضای پیداش کنم و دوستانه حرف می زدیم ولی یه شب از دهنم پرید و نا خداگاه بهش گفتم ک وابستت شدم خوب ایشونم گفتند ک هیچ حسی به من ندارند و منو بلاک کردند .. منم دیگه کاریش نداشتم ولی همیشه تو ذهنم بهش فکر میکردم ک بعد ی مدت خبر رسید که رل زده یا بهتر بگم با ی دختری دوست شده منم وقتی فهمیدم کلا دورش و خط کشیدم حتی اگه جایی بیرون میدیدمش اصلا نگاش نمی کردم و دیگه سلام و احوال پرسی هم نمی کردم یه جورایی به خودم گفته بودم ک از فکرش بیا بیرون و بهش فکر نکن بعد 2 هفته از این رفتارام رفتارای اونم عوض شد هعی نگام میکرد و من سنگینی نگاش و حس می کردم ولی به روی خودم نمیاوردم انگار که برای من وجود نداره ولی اون از این کاراش بر نمی داشت و چند بار دوستاش بهش تیکه می نداختن ک هعی نگاه نکن و اینا … اونم میگفت عشقم میکشه نگاش کنم بعد چند روز به دوستام میگفت ک منو دوس داره وبا دوست دخترش بهم زده و اینا و حتی منو از بلاکی هم در اورده و بهم اس داده ولی من گوشیم خرابه و تا چند روز دیگه درست میشه و الان نمی دونم اگه بهم ابراز احساسات کنه چ واکنشی انجام بدم؟ وقتی من از حسم گفتم منو نادیده گرفت پس الان من چجوری سریع باورش کنم اصن چرا یهویی اینطوری شد دلیل این رفتاراش و نمی فهمم؟؟ خواهشن کمکم کنید

سلام دوست گرامی در صورت برگشت ایشان به رابطه، اینبار شما خوددار باشید و هیچ ابرار علاقه ای نکنید اینسری نویت ایشان هست که نشان بدهند که نه از سر تفنن و بیکاری، بلکه با علاقه سمت شما امده اند

سلام دختری هستم ۳۰ ساله که دوران دانشگاهشو گذرونده برای انجام یه سری کارهایم وارد مکان اداری شدم در آنجا متوجه پسری شدم که بارها بهم توجه داشت مثل زل زدن خواستم علت توجهش رو در مورد خودم بدونم چون خودم هم تقریبا از ایشون خوشم اومده بود ولی وقتی به پیجشون مراجعه کردم کامنت گذاشتم و در مورد اینکه خودش هم برای من دوست داشتنی وجذاب هست رو بهش گفتم ولی هیچ جوابی دریافت نکردم علت کارش چی بود از اینکه توجهش را نشان بدهد و هیچ جوابی ندهد از اون گذشته همچین برای اون پسر هم غریبه نبودم یه شناختی هم روی شخصیتم داشت ولی باز هم جوابی دریافت نکردم

دوست عزیز با سلام ابتدا واقعیت را در نظر بگیرید شاید ایشان به عنوان ارباب رجوع از شما خوششان امده و توجه کردن. پس پیام دادن شما اشتباه بود اکنون لازم به انجام کاری نیست و اجازه بدهید اگر قرار هست ارتباطی صورت بگیرد از سمت ایشان باشد

سلام خسته نباشید.. من 28 سالم هست و یه پسر 25 ساله تو دانشگاه از من خوشش اومده بود و من اونموقع نفهمیدم که چقدر دوستم داره و چون دختر مغروری بودم نشون نمیدادم اونم فک کرد من خوشم نیومده کلا سرد شد اما احترام کامل بینمون هست..من الان خیلی ازش خوشم اومده چون بسیار ویژگی اخلاقیش همونیه که دوس دارم و دوس دارم بیشتر بشناسمش..حتی قراره برای روز دفاعش براش کادو بخرم که بفهمه بهش علاقه دارم..ایا مشکلی داره این کار؟؟ و اینکه درباره رفتار قبلم ازش عذرخواهی کنم؟چون دیده بودم سرد شده یه بار قهر کردم بعد خودش اومد جلو و گرم شد و من هم خوب رفتار کردم باهاش اما دیگه بعد اون مثل قبل باهام خاص نشد و الان 8 ماه میگذره..خیلی دوست دارم بیشتر بشناسمش و علاقمو بهش نشون بدم..حتی الان بااینکه بهش پیشنهاد همکاری دادم تو کار راحت قبول کرده خب یعنی بدش نیومده دیگه..دوست ندارم کاری کنم که بخواد کلا بد فکر کنه و بگه اینکه تا 6 ماه پیش محل نمیداد الان چطورگرم رفتار میکنه..خداشاهده زمان میبره خب بخوام از کسی خوشم بیاد و بااینکه خواستگار دکتر و استاد زیاد داشتم اصلااا از هیچکدوم خوشم نیومد و این تنها کسیه که معیارهای منو تو ازدواج بهم زده..من هیچوقت فک نمیکردم از کوچکتر از خودم خوشم بیاد..لطفا راهنماییم کنید

سلام دوست گرامی ۱-خرید کادو در ابتدای امر توسط شما اشتباه هست ۲-در مورد رفتار اولیه یک توضیح مختصری بگید و نمیخواد توجیح کنید ۳-میتونید غیر مستقیم ابراز علاقه برای اشنایی بیشتر کنید

سلام من با یکی از همکارانم مدت 6 ماه است که به صورت چت در ارتباطم. خیلی با هم راحت چت میکنیم و تقریباً هر روز در ارتباط هستیم و میدونم که کسی هم در زندگیش نیست. اول فقط به عنوان دوست همینجوری نگاش میکردم ولی کم کم بهش علاقه مند شدم. از لحاظ کاری کاملاٌ در جریان هستم که خیلی شلوغه. 1 ماه در میان که 15 روز ماموریته و حتی بعضی از ماهها 100-150 ساعت اضافه کار داره. بعد از 6 ماه بهش پیشنهاد دادم که با هم برای تفریح بریم اطراف تهران، ولی رد کرد.بعدش باهاش برای اولین بار زنگ زدم و گفتم که اگه بخوای میتونم بزارم یه وقت دیگه که با هم بریم. اول از همه اینکه صداش پشت تلفن میلرزید و بعد هم یه جوری من من کنان گفت که اوضاعشو میدونم و واقعاٌ سرش شلوغه و وقت نداره و وقتی پروژه تموم بشه آزادتره و … .منم گفتم هر زمان تو پنجشنبه یا جمعه اوکی کنی ،من اگه کار خاصی نداشته باشم، میتونیم با هم هماهنگ کنیم، ولی خیلی جواب دقیقی که باشه یا نه از این موضوع نگرفتم. واقعاٌ خسته شدم ، چون از یه طرف چتاش نشون از علاقه داره ولی از طرف دیگه حاضر نیست منو بیرون ببینه. در ضمن اوایل هم که علاقه ای نداشتم بهش تو جمع دوستام دعوتش کردم ولی نیومد. اینا نشونه چیه و من باید چیکار کنم؟ کلاً رهاش کنم بهتر نیست؟

سلام دوست گرامی به نظر میرسد ایشان به شدت مردد و نگران هستند و این واکنش ها با توجه به این موضوع هست پیشنهاد میکنم مدتی از سمت شما نباشد تا ایشان بتوانند نسبت به خواسته شان تصمیم گیری کنند

سلام من با یکی از همکارانم مدت 6 ماه است که به صورت چت در ارتباطم. خیلی با هم راحت چت میکنیم و تقریباً هر روز در ارتباط هستیم و میدونم که کسی هم در زندگیش نیست. اول فقط به عنوان دوست همینجوری نگاش میکردم ولی کم کم بهش علاقه مند شدم. از لحاظ کاری کاملاٌ در جریان هستم که خیلی شلوغه. 1 ماه در میان که 15 روز ماموریته و حتی بعضی از ماهها 100-150 ساعت اضافه کار داره. بعد از 6 ماه بهش پیشنهاد دادم که با هم برای تفریح بریم اطراف تهران، ولی رد کرد.بعدش باهاش برای اولین بار زنگ زدم و گفتم که اگه بخوای میتونم بزارم یه وقت دیگه که با هم بریم. اول از همه اینکه صداش پشت تلفن میلرزید و بعد هم یه جوری من من کنان گفت که اوضاعشو میدونم و واقعاٌ سرش شلوغه و وقت نداره و وقتی پروژه تموم بشه آزادتره و … .منم گفتم هر زمان تو پنجشنبه یا جمعه اوکی کنی ،من اگه کار خاصی نداشته باشم، میتونیم با هم هماهنگ کنیم، ولی خیلی جواب دقیقی که باشه یا نه از این موضوع نگرفتم. واقعاٌ خسته شدم ، چون از یه طرف چتاش نشون از علاقه داره ولی از طرف دیگه حاضر نیست منو بیرون ببینه. در ضمن اوایل هم که علاقه ای نداشتم بهش تو جمع دوستام دعوتش کردم ولی نیومد. اینا نشونه چیه و من باید چیکار کنم؟ کلاً رهاش کنم بهتر نیست؟

سلام دوست گرامی به نظر میرسد ایشان به شدت مردد و نگران هستند و این واکنش ها با توجه به این موضوع هست پیشنهاد میکنم مدتی از سمت شما نباشد تا ایشان بتوانند نسبت به خواسته شان تصمیم گیری کنند

سلام. ببخشید یه سوال داشتم. این درسته که تو رابطه یه دختر هر چقدم که عاشق و شیفته طرف مقابل باشه نباید نشون بده که عمیقا عاشقشه؟ درسته که نباید سهل الوصول بود؟ درسته که آقایون وقتی از عشق یه خانوم مطمئن میشن و میدونن که خانوم فقط به اونا فک میکنه یه کوچولو سرد میشن؟ ما تا چه حد باید احساساتمون رو به طرف مقابل نشون بدیم؟

دوست عزیز سلام

می‌خوام جواب تمام سوالتتون رو در دو جمله بگم: 1. خودتون باشید 2. متعادل رفتار کنید. اگه کسی رو دوست دارید، دیگه دوست دارید، خودتون باشید؛ نشون بدید علاقتون رو، اما در حد متعادلش. هر چیزی باید در حد تعادل باشه. اگه کسی بعد از اینکه فهمید شما بهش علاقه دارید، نسبت به شما سرد شد؛ اگه کسی فهمید شما دوستش دارید، دست از تلاش برداشت، یعنی اون آدم به درد ارتباط با شما نمی‌خوره! یعنی اونقدر از نظر روانی به پختگی نرسیده که برای شما مناسب باشه. البته باز هم تکرار می‌کنم در حد میانه. درسته که یک سری تکنیک‌ها برای جذب آقایون وجود داره، مثل اینکه شما بهتره برای اولین بار پیشنهاد نکنید، اما این‌ها به این معنی نیست که علاقتون رو نشون ندید، معنیش اینه که بعضی چیزها جز مهارت‌های ارتباطیه و وقتی اون‌ها رو یاد بگیرید، قطعا ارتباطات بهتری خواهید داشت.

سلام وقتتون به خیر. ببخشید من به یه فردی علاقه مند شدم اما خیلی روزای اول سعی میکردم با عقلم پیش برم و عجولانه و احساساتی تصمیم نگیرم بعد از اینکه کلی دلیل پیش هم گذاشتم دیدم پسر بدی نیست اما یه مشکلی ک این وسط هست اونم اینه ک یه وقتایی یه سری رفتار از خودش نشون میده ک نشان دهنده اینه ک اونم از من بدش نمیاد اما خیلی وقتا برعکس اینم عمل میکنه اصلا نمیتونم بفهمم حسش چیه حتی برای بار اولم من از علاقه خودم گفتم گفت باید فکر کنم تو دوراهی موندم منم پیش خودم گفتم حداقل از این خیالم راحته ک ۱۰ سال از من بزرگ تره و با پسرای ۱۸ و ۲۰ ساله های الان فرق داره از روی احساسات جوانی نمیخواد تصمیم بگیره ولی واقعا نمیدونم چی کار کنم نمیتونم بفهمم حسش چیه

سلام دوست گرامی به نظر میرسد شریک عاطفی شما فردی منطقی و درون گرا باشد و با منطق در رابطه هستند / پس شما هم منطقی باشید و طی صحبت با هم و رسیدن به شناخت مورد نظر در مورد درست بودن رابطه تصمیم بگیرید

سلام خسته نباشید عذرمیخوام یک سوال دارم. من توی یک رابطه ای هستم که خیلی ابراز علاقه میکنم اما طرف مقابلم بیشتر با کارهاش بهم نشون میده خیلی کم پیش میاد که بخواد با حرف بهم ابراز علاقه کنه. من 25 سالم هست و اون 35 سالش. به نظرتون ابراز علاقه زبونی من از نظر اون لوس بازی نیست؟ میخوام بدونم من هم بگم یا نه کلا من هم دیگه نگم.

دوست عزیز سلام

می‌خوام به سوالتون تو دو قسمت جواب بدم. قسمت اول مربوطه به سوال خودتون؛ پرسیده بودید که آیا ابراز علاقه زبونی لوس بازیه؟ ببینید، اینکه چقدر و چطوری تو یه رابطه ابراز علاقه درسته یا به قول شما لوس بازی نیست، خیلی زیاد به عمق رابطه، هدف رابطه، سلیقه دو طرف و … بستگی داره. اما یه چیزی شاید اینجا بتونه کمکتون کنه، اونم اینه که یاد بگیرید خودتون باشید! به عبارت دیگه، نقش بازی نکنید، ببینید به نظر خودتون بهتره چی کار کنید. البته، ممکنه شما به دلیل تفاوت سنیتون، نگران باشید که این رفتار کودکانه به نظر بیاد یا … . در این مورد شاید بهترین کار اینه که غیر مستقیم یا حتی مستقیم در این باره نظرشون رو بپرسید.

اما مساله دوم، شما گفتید که ایشون با کارهاشون بهتون ابراز علاقه می‌کنند. در بحث زیستی، اکثر خانم‌ها (نه همشون) بخش کلامی مغزشون فعال‌تر از آقایون هست؛ به همین دلیل هست که خانم‌ها اکثرا خیلی راحت‌تر می‌تونن احساساتشون رو بیان کنن تا آقایون. علاوه بر اون، قسمت راست مغز خانم‌ها، بزرگ‌تر از آقایون هست. قسمت راست مغز بیشتر به احساسات و عواطف مربوطه. به همین دلیل خانم‌ها بیشتر احساساتی‌تر یا رمانتیک‌تر هستند و برای همین شما خیلی راحت‌تر می‌تونید احساساتتون رو بیان کنید. این قضیه همیشگی نیست، اما معمولا اینطوریه.

سلام..97.3.1با ی پسر دوس شدم و ب مدت 226 روز باهم رابطه ای خوب داشتیم.یکی از فامیلای دوستم خیلی اذیت میکرد هروقت داشتم باهاش حرف میزدم.تصمیم گرفتم ک تلافی کنم یجوری تو تلگرامم باهم درارتباط بودیم ک ی روز بهم پیش دادم منم ب خاطر تلافی قبول کردم و ب دوس پسرم گفتم ک کاری کردم بهت میگم.22بهمن 97 فامیل دوستم بهم گف ک دوس پسرت گفته ک من بهت پیش بدم و…من هرچه برای دوس پسرم توضیح میدم جریان چی بوده قبول نمیکنه.قبلا بهش پی یا ز میزدم ج نمداد ولی الان جواب میده.یکی بهم گفت ک هنوز دوست داره.منم خیلی دوسش دارم و جدایی ازش برام خیلی سخته باید چ کار کنم.الان دوماه وشش روزه ک جدا شدیم.لطفا راهنماییم کنید.ممنون

سلام دوست گرامی کاملا اقدام شما کودکانه و اشتباه بوده است و اینکه برای تلافی،وارد‌رابطه با فرد دیگر حتی با اطلاع پارتنرتان شده اید کار غیر منطقی میباشد اینکه ایشان ناراحت هستند کاملا درست و بجا هست بهتر هست سعی کنید در یک جلسه حضوری با دوستتان صحبت کنید و با ابراز پشیمانی از کارتان از ایشان فرصت مجدد بگیرید

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

برای ایجاد و حفظ رابطه عاطفی، لازم است زن و مرد هر دو روشی برای ابراز عشق و محبت خود داشته باشند. زبان ابراز عشق در همه انسان‌ها یکسان نیست. لازمه یک رابطه موفق داشتن یک زبان عشق مشترک است. مردی برای ابراز عشق خود دائم هر آنچه که همسرش احتیاج دارد را برآورده می‌کند، اما همسر او از این شکایت دارد که همسرش هیچ وقت به او نمی‌گوید دوستش دارد. مشکل این زوح نداشتن علاقه نیست بلکه تنها زبان عشق آن‌ها متفاوت است. زوجین می‌توانند با در میان گذاشتن علایق و خواسته‌های خود به رفع نیازهای یکدیگر کمک کنند. تمام این موارد در روهمچنین با مطالعه این مقاله می‌توانید برخی از راه‌های ابراز عشق را امتحان کنید. در این خصوص می‌توانید مشکلات خود را در رابطه عاطفی با مشاوره زوج درمانی مطرح کنید. مشاورضمن بررسی اختلافات شیوه‌های همسر داری را نیز آموزش می‌دهد.

اولین زبان عشق کلام تأییدآمیز است. شما با بیان کلمات عاشقانه و محبت آمیز، عبارت‌های تشویقی، گفتن جمله «دوستت دارم» و عباراتی مثل؛ چه لباس زیبایی، مدل موهایت را دوست دارم، من به تو افتخار می‌کنم و… به فرد مقابل خود نشان می‌دهید چقدر حواستان به او و تغییراتش هست. در عین حال طرف مقابلتان احساس اهمیت می‌کند. یادتان باشد هیچ چیز به اندازه کلام و بیان کلمات مثبت برای معشوقتان واضح نیست. با چند جمله ساده نیز می‌توانید محبت تان را به همسرتان نشان دهید. در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم مقاله محبت به همسر را مطالعه کنید.

چگونه به عشق خود محبت کنیم

وقت گذاشتن برای معشوق خود را فراموش نکنید. وقتی شما فارغ از تمام کارها و مسئولیت‌هایتان برای او وقت صرف می‌کنید، معشوقتان متوجه میزان اهمیتش برای شما می‌شود. هیچ چیز به اندازه توجه کامل شما به او نمی‌تواند این حس را برایش ایجاد کند. منظور از وقت گذاشتن این است که زمان‌هایی را برای گوش دادن، قدم زدن، غذا خوردن و … با معشوق خود مقرر کنید. برای ینکه او را متوجه عشق خود کنید، از انجام کارهای دیگر به طور همزمان پرهیز کنید. حتی اگر هنوز به او ابراز علاقۀ کلامی نکرده اید این کار باعث جلب توجه او خواهد شد و تصویر مثبتی از شما برایش ایجاد خواهد کرد.

هدیه دهید. هدایا نمادهایی از اهمیت و علاقه هستند و حسِ خاص بودن و مهم بودن به فرد مقابلتان می‌دهد. مناسبت‌های مهم را فراموش نکنید، البته هدیه دادن را فقط مختص به مناسبت‌های خاص نکنید. قرار نیست حتما هدایایی که می‌دهید ویژه و گران قیمت باشند؛ گاهی اوقات خریدن یک چیز کوچک نشان دهنده این است که شما به یاد او بوده‌اید و به او فکر می‌کرده‌اید.

ارائه خدمات به یکدیگر می‌تواند نشانه عشق باشد. اگر می‌خواهید به همسر خود بگویید که دوستش دارید و بیان کلامی این امر برایتان دشوار است گاهی اوقات می‌توانید از راه‌های دیگری این کار را انجام دهید. ظرف‌های شام را بشویید! شاید عجیب به نظر برسد، ولی اگر بخشی از مسئولیت‌هایش را وقتی که خسته است انجام دهید، او می‌فهمد که چقد برایش اهمیت قائل هستید و حواستان به او هست.

اگر معشوق شما متوجه عشقتان نیست، با این کار به او نشان می‌دهید که چقدر مسئولیت پذیر و مهربان هستید. او عشق شما را احساس کرده و می‌فهمد که شما برای او هم یک تکیه گاه و هم یک همراه خواهید بود. جلوه دادن به عشق و روش‌های مختلف ابراز عشق در روانشناسی عشق مورد بررسی قرار می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی عشق کلیک کنید.

تماس فیزیکی از اساسی‌ترین ارکان هر رابطه‌ایست. رابطه جنسی صمیمیت زوجین را تقویت کرده و عشق را ایجاد، تقویت و منتقل می‌کند. اگر تماس فیزیکی زبان اصلی عشق همسرتان است، حواستان باشد بیشتر اوقات به جای تعاریف طولانی، کلمات و جملات اضافی فقط در آغوشش بگیرید، ببوسید، نوازش کنید یا به نشانه حمایت دستتان را روی شانه‌اش قرار دهید.

او معنی این برخورد‌های فیزیکی را به خوبی خواهد فهمید. حواستان باشد نوازش و ابراز محبت فیزیکی را محدود به رابطه جنسی نکنید؛ بلکه محبت غیر جنسی خیلی اوقات حلال مشکلات است. نوازش‌های غیر جنسی علاوه بر ایجاد حس خوب، با ترشح هورمون‌های مختلف در بدن رابطه‌تان را تقویت می‌کند. با خواندن مقاله آموزش سکس رابطه جنسی خود را تقویت کنید.

دانستن زبان اصلی عشق خودتان و شریکتان شاید نکته مهمی باشد ولی ممکن است شما در ابتدای راه باشید و بخواهید توجه معشوق را به خود جلب کنید. با استفاده متعادل از 5 مورد بالا می‌توانید بر روی او تأثیر گذاشته و توجهش را جلب کنید. اگر هم در یک رابطه هستید و زبان عشقش را می‌دانید خودتان را محدود به همان یک روش نکنید. تغییر و تنوع در رابطه، رگ حیاتی آن است و به آن شور و نشاط تازه می‌بخشد. پس دست به کار شوید و راه‌های دیگر را هم امتحان کنید. برای اطلاع از روش‌های افزایش هورمون عشق می‌توانید مقاله اکسی توسین را مطالعه کنید.

توجه داشته باشید ابراز عشق و محبت تنها محدود به رابطه بین زن و مرد نیست. بلکه در هر نوع رابطه‌ای برای بالا بردن صمیمیت و کیفیت رابطه ابراز محبت لازم است. ابراز عشق در خانواده (پدر، مادر، خواهر و برادر) برای شما شادی و خوشحالی به همراه خواهد آورد. محبت و عشق در خانواده باعث بالا رفتن میزان سلامت روان شما و اعضای خانواده تان خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ابراز عشق در خانواده کلیک کنید.

همچنین شما می‌توانید با ابراز محبت خود دوستی‌های صمیمی و عمیق برقرار کنید. منتظر نشوید به شما محبت کنند، در این راه پیش قدم شوید اما انتظار جبران را از خود دور کنید. انتظار برای جبران محبت در هر رابطه‌ای باعث تخریب می‌شود. اما حواستان باشد که در دام عشق یک طرفه نیفتید. عشق یک طرفه در روابط دختر و پسر اعتماد به نفس شما را می‌گیرد و به مرور دچار ناکامی می‌شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عشق یک طرفه کلیک کنید.

بسیاری از زوجین در رابطه با ابراز محبت خود به همسر مشکل دارند چرا که از عشق همسر خود مطمئن نیستند و گمان می‌کنند اگر عشق و علاقه خود را ابراز کنند غرورشان جریحه‌دار می‌شود. در این شرایط ممکن است مشکلات عاطفی در خانواده و بین زوجین وجود داشته‌باشد و یا زوجین نسبت به عشق یکدیگر اطلاع نداشته‌ و شناخت کافی را به دست نیاورده باشند. لازم است نشانه‌های عشق مردان و زنان را بشناسید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نشانه های عشق مردان و نشانه های عشق زنان کلیک کنید.

ابراز عشق مسئله‌ایست که تمام جنبه‌های زندگی مشترک را تحت تأثیر قرار می‌دهد و از بسیاری مشکلات می‌کاهد. برای حل مشکلات زناشویی و همچنین افزایش مهارت ابراز عشق می‌توانید از مشاوره خانواده استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه چگونگی ابراز عشق می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

چگونه به عشق خود محبت کنیم
چگونه به عشق خود محبت کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *