چگونه با عشق خود آشتی کنیم

 
helpkade
چگونه با عشق خود آشتی کنیم
چگونه با عشق خود آشتی کنیم

چگونه با دوست پسرم آشتی کنم؟ اگر سوال شما هم اینکه چگونه با دوست پسر خود آشتی کنیم جای درستی اومدید. ما در تیم سربرگ تازه بصورت کاملا تخصصی در زمینه روابط عاطفی و آموزش تکنیک های ان ال پی فعالیت می کنیم، هدف از انتشار این مطلب بررسی راه های روش های چگونه با دوست پسرم آشتی کنم است. اما در این مقاله ما راه کار مشکل شما در مورد چگونه با دوست پسر یا دوست دختر خود آشتی کنیم را با کمک بروز ترین تکنیک ها و متدد های که در بزرگترین دانشگاه های جهان تدریس می شوند، ارائه خواهیم کرد.

قبل از هرچیزی باید بدانید فلسفه عشق برای پسران با دختران تفاوت های جزئی دارد. ” در نتیجه احساسات و اعمال یک پسر نیز متفاوت تر است ” مثلا یک دختر در روز های اول جدایی به شدت دچار احساسات منفی و افسردگی شدید است ولی به مرور زمان شرایط برای او بهتر خواهد شد.

نظرات شرکت کنندگان دوره بازگشت به عشق

 

پروسه روانی جدایی در مردان و پسران برعکس عمل می کند، فرد روز های اول آرامش دارد حتی احساس آزادی و رهایی می کند. پر از انرژی است ولی هر چه زمان میگذرد احساس خلاء و افسردگی بیشتر به سراغش می آید. آشتی کردن با یک پسر یک ماه بعد از جدایی ساده تر است اما در مقابل یک دختر بعد از یک ماه مقاومت بیشتری نشان می دهد.چگونه با عشق خود آشتی کنیم

آیا یک پسر که ما رو ترک کرده برمی گرده

۱۳ اشتباه خطرناک برای بازگشت به عشق

دختر یا پسری که دست نیافتنی تر باشد برای همه جذاب تر است و ارزش بیشتری دارد، دیگران هم عطش بیشتری برای بدست آوردن یک پسر مغرور و یا دختر دست نیافتنی دارند. برای این که در نظر دوست پسر یا دوست دختر خود با ارزش باشید زمانی جدایی برای آشتی با دوستتان به هیچ عنوان اصرار و التماس نکنید، مدام با او تماس نگیرید، پیام های طولانی ندهید یا کسی را واسطه نکنید. حتی در شبکات اجتماعی عکس های غمگین و دلسوزانه یا عکس های و حرف های که نشانگر نفرت یا عصبانیت هستند منتشر نکنید.

این کار ها باعث می شود شما جایگاه خود را به عنوان یک معشوق از دست بدهید زیرا وقتی چیزی راحت بدست آید و ما بدانیم هر وقت که اراده کنیم می توانیم آن را داشته باشیم، دیگر ارزش و خاصیت خود را از دست خواهد داد. مثلا فلزی مانند آهن که در سراسر دنیا وجود دارد  و چون در عمق کمی قرار گرفته به سادگی قابل استخراج است برای همین قیمت پایین تری در مقابل سایر فلزات داد. اما در مقابل طلا از همه فلزات گرانبها تر است چون در عمق زیادی از زمین قرار دارد. اگر در رابطه دست نیافتنی و با عزت نفس نباشید برای هیچ کس جذاب نخواهید بود.

هر تصمیمی که ما در زندگی خود می گیریم، چه در مسائل عاطفی چه در مسائل دیگر، منشاء آن احساسات ضمیر ناخودآگاه است. اتفاقاتی که رخ می دهد و باور هایی کهشکل می گیرند ناخودآگاه انسان را برنامه ریزی می کند، مثلا؛ زمانی که به احساسات و باور طرف مقابل خود جهت می دهیم، این کار باعث می شود رفتار، باور و احساسات او باتوجه به ارتعاش هایی که خود ما در رابطه ساطع کرده ایم شکل بگیرد.

مثلا وقتی میگوییم تو من را دوست نداری، تو برای من وقت نمی گذاری، تو دیگر به من اهمیت نمی دهی، تو با فرد دیگری در ارتباط هستی و … در واقع داریم ذهن و ناخودآگاه عشقمان را تحت تاثیر القای منفی قرار می دهیم. این کار در مرور زمان باعث می شود در ذهن و ناخودآگاه طرف مقابل تصویری جدید نسبت به ما و رابطه عاطفی شکل بگیرد. ( من اورا دوست ندارم، من برای او وقت ندارم، من لیاقت شخص بهتری را دارم، این رابطه برای من مهم نیست و … ). ارتعاشات منفی تاثیر خود را در مدت زمان نشان خواهند داد و ارتعاشی که شما ارسال کردید روزی تبدیل به حس واقعی عشقتان خواهد شد.

” گاهی خود ما عامل اصلی فاصله یا خیانت هستیم بی آنکه متوجه این موضوع باشیم “

تحلیل و شناخت اصول روانشناسی عشق به ما این امکان را می دهد که تمام زاویه های شخصیت یک فرد را بفهمیم و براساس آن قدم های خود را برداریم، روانشناسی عشق به ما می گوید برای آشتی با عشق خود هیچ گاه اصرا نکنید چون ناخودآگاه انسان از هرچیزی که به او فشار وارد کند فراری است.

از سماجت بپرهیزید، کمی فاصله بگیرید سیاست های رفتاری را آموزش ببینید برای عشق خود نقطه جذابیت جدیدی بوجود بیاورید. به ناخودآگاه عشقتان دلیل بدهید که چرا به شما نیاز دارد، چرا باید با شما آشتی کند و مجدد به رابطه برگردد. ایده آل هایش را کشف کنید، ببینید به چه چیز های نیاز دارد، آنها را مورد هدف قرار دهید. به ناخودآگاهش نفوذ کنید تا نیاز مند عشق شما باشد نه اینکه عشق خود را برای بخشیده شدن و فرصت گرفتن به هراج بگذارید.

” نگران نباشید شما در این مراحل تنها نیستید می توانید از تجربیات و مهارت های یک تیم روانشناسی کار بلد استفاده کنید، درست مانند دوستانی که این نظرات را دادن”

نظرات شرکت کنندگان دوره بازگشت به عشق

من حسین رجب پور هستم نویسنده پرفروش ترین کتاب اینترنتی در سال های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ به نام کتاب بازگشت به عشق. این کتاب نتیجه سالها تحقیق، پژوهش و مطالعه بر روی بیش از ۵۰۰۰ زوج است، در نوشتن این کتاب بهترین و موثر ترین متد های روز دنیا به کار گرفته شده است، تکنیک های روانشناسی در این کتاب بصورت ساده نویسی در آمده اند تا مطالعه و اجرای تکنیک های پیچیده ممکن باشد.

برای آشتی با دوست خود چه پسر و چه دختر می توانید از این کتاب استفاده کنید، این کتاب دارای ۴۵ روز پشتیبانی رایگان توسط بهترین روانشناسان تیم سربرگ تازه است، که در طول ۴۵ روز پشتیبانی به تمام سوالات شما پاسخ می دهند، پشتیبانی رایگان کتاب این امکان را فراهم کرده می کند که افراد بتوانند با کمک یک روانشناس “که هر روز با او ارتباط خواهند داشت ” در هر شرایط بهترین رفتار و عمل را داشته باشند تا زودتر به موفقیت برسند. تکنیکی که برای صلح  میان دو دوست استفاده می شود، شامل شش مرحله مستقل اما مرتبط است که در ادامه این شش مرحله را بررسی می کنیم.

این شش مرحله که در کتاب بصورت شش فصل آورده شده است را نمی توان حذف کرد یا دور زد، شما تنها در صورتی به هدف خود خواهید رسید و رابطه با دوستتان را سرسامان خواهید داد که تک تک مراحل را طی کنید. فصل اول که شناخت نام دارد، به شما کمک می کند همه چیز را راجع به خودتان، دوست دختر یا پسرتان و رابطه ای که داشتید بدانید، این مرحله جمع آوری داده ها و اطلاعاتی است که در مراحل بعدی نقش حیاتی را ایفا می کنند.

اولین هدف در فصل اول پیدا کردن دلیل جدایی و قهر شما دوست دختر یا پسرتان است، شاید شما هم مانند، تعداد زیادی از شرکت کنندگان دوره های بازگشت عشق فکر کنید، رابطه دوستش شما بی دلیل و یک دفه تمام شد، یا فکر کنید که کاملا با دلیل جدایی دوستتان آشنا هستید.

اما در ادامه ثابت خواهیم کرد که این طور نیست، همیشه دلایل دیگری وجود دارند که در ناخودآگاه انسان به وجود می آیند و بیشترین تاثیر را بر روی تصمیم فرد جهت ادامه دوستی یا تمام کردن رابطه دوستی می گذارند. خواهیم دید که هیچ رابطه ای بی دلیل و یک شبه تمام نمی شود، حتی روابطی که نمی توان دلیل منطقی برای تمام شدن آنان پیدا کرد نیز یک دلیل بزرگ دارند یعنی همان ” عدم رضایت از رابطه ” این احساس سرنوشت رابطه دوستی دختر و پسر را مشخص می کند.

 

کدام یک از موارد زیر در رابطه با دوست پسر یا دوست دختر شما صدق می کند؟

تنش: تعداد زیادی از روابط بخاطر تنش به جدایی ختم می شوند، گاهی با به وجود آمدن یک مشکل بزرگ دو دوست با یک دیگر درگیر می شوند، گاهی در روابط تنش تبدیل به یک روزمرگی می شود و بین دو زوج همیشه تنش وجود دارد، علت جدایی شما هر کدام از این دو حالت که باشد، باید مشکل یا مشکلات را شناسایی کنید و آنها را ازبین ببرید، تا زمانی عوامل این تنش ها ازبین نروند نباید انتظار بازگشت داشته باشید.

کنترل: در رابطه دوستی شما حق این را ندارید که تمام کارهای دوستتان را کنترل کنید، این کا باعث ایجاد فاصله عاطفی می شود.

دخالت: مداخله کردن در تمام زوایای زندگی یک شخص و سعی در مدیریت آن به گونه ای که خودمان می خواهیم، همیشه نتایج مایوس کننده ای در بر دارد.

اجبار: فقط کافیست فکر کنید چه احساسی به شما دست می دهد اگر دوستتان شما را به کاری خلاف میلتان اجبار کند، حتی اجبار در مسائل کوچک مانند نوع پوشش می تواند باعث کاهش علاقه مندی شود.

فشار: هیچ وقت دوست و معشوق خود را تحت فشار قرار ندهید، مثلا اگر شرایط دیدار با شما را ندارد، برای او تنش فکری درست نکنید، اگر فردی درونگرا است اورا تحت فشار نذارید که زودتر به شما ابراز احساسات کند، اجازه دهید رابطه روند طبیعی خود را طی کند.

شک: همه ما با قدرت مخرب شکاکی آشنا هستیم، اگر شک در شما بخاطر دلایل روش ایجاد شده با طرف مقابل صحبت کنید، تا مشکل حل شود، اما اگر دلیل منطقی و محکمی برای شک نیست و شک شما برگرفته از احساس ترس از دست دادن، احساس نگرانی و یا تجربیات گذشته است، آن را کنار بگذارید و کنترل احساسات خود را بدست بگیرید.

تلافی جویی: چون بهم بی محلی کرد منم همین کارو می کنم، چون به حرفم گوش نکرد منم گوش نمی کنم، چون منو بی خبر میذاره منم دیگه هیچی بهش نمی گم! این تفکرات غلط باعث می شود، فرد دست به تلافی جویی بزند، همانطور که حدس میزنید هیچ عاقبت خوشی در انتظار فردی که مدام در رابطه دنبال تلافی کردن و تخلیه کردن تنش های درونی خود می باشد نیست.

نظرات شرکت کنندگان دوره بازگشت به عشق

معیارهای انسان در دو دسته معیار های فردی و جمعی قرار می گیرند. معیارهای جمعی مواردی هستند که همه افراد با هر نوع شخصیتی به آنها توجه می کنند و معیارهای فردی مواردی هستند که برای هر شخصی می توان متفاوت باشد، این معیارها به توجه به شخصیت و اتفاقات زندگی افراد شکل می گیرد که در ادامه چند نمونه از معیارها را که در کتاب بیان شده است بررسی می کنیم.

انسان ها معیارهای مشخصی مانند؛ مادیات، ظاهر، موقعیت اجتماعی، فرهنگ خانوادگی، میزان تحصیلات و … اما هر کسی معیارهای منحصر به فرد خود را نیز دارد، معیار برای افراد متفاوت است، مثلا معیار یک شخص برای ازدواج می تواند این باشد که همسرش هوش اجتماعی بالایی داشته باشد، یا معیار شخص دیگری آرام بودن طرف مقابل است.

زمانی که در یک رابطه نتوانیم برای دوست دختر یا دوست پسر خود، شریکی با معیارهای مناسب باشیم، رخنه عاطفی ایجاد خواهد شد، ناخودآگاه فرد شروع به تحلیل  وبررسی ارزش رابطه می کند و تصمیم میگیرد که این رابطه تا چه زمانی ادامه پیدا کند. باید معیارهای طرف مقابل خود را شناخته و ایجاد کنید، برای اینکار باید تیپ شخصیتی عشق خود را بشناسید. ” در دوره های بازگشت به عشق تحلیل تیپ شخصیتی انجام میگیرد” چند مورد از معیارهای مطرح شده در کتاب بازگشت به عشق و دوستی را انتخاب کرده ایم که با آنها آشنا شوید.

واکنش: هر انسانی انتظارات و نوع تفکر خاص خود را دارد، برای بعضی افراد مهم است که در زمان بروز یک مشکل یا بحث طرف مقابل واکنش مناسبی نشان دهد، بعضی افراد انتظار واکنش کامل در مقابل عوامل دارند بعضی نیز از واکنش های زیاد گریزان هستند.

مثلا شخصی که چند ساعت نتوانسته پاسخ تماس طرف مقابل را بدهد انتظار دارد، که عشقش او را درک کند و منتظر بماند تا خود او در فرصت مناسب تماس بگیرد. ولی فرد دیگری ممکن است این انتظار را داشته باشد که طرف مقابل، به نبودنش اهمیت زیادی دهد و با نگرانی یا توجه پیگیر دلیل در دسترس نبود او باشد.

ارتباطات: جزئی جدایی ناپذیر از زندگی انسان هستند، و در یک رابطه عاطفی ما درگیر مسائل مربوط ب ارتباطات هستیم مثلا؛ معیارهای فردی اینجا ظاهر میشوند که شما در مقابل این موضوع چه رفتاری دارید، ممکن است طرف مقابل شما فردی بسیار اجتماعی باشد، ممکن است فردی با روابط محدود باشد و یا حتی میانه رو، برای همین باید شناخت کاملی از طرف مقابل داشته باشید تا در مقابل این معیار رفتار مناسب نشان دهید.

مثلا اگر طرف مقابل فردی اجتماعی و با روابط گسترده است، در کنار او حضور داشته باشید و با او همراه شوید، سعی نکنید او را تغییر دهید و رابطش را محدود کنید چون در مقابل شما مقاومت خواهد کرد و این اتفاق رابطه را به مسیر دیگر سوق می دهد.

یک زوج را تصور کنید که دختر مورد نظر ما دختر ساکت و آرامی هست و حتی در دیدار ها و یا مکالمات خود با طرف مقابل نمی داند راجب چه چیزی صحبت (یعنی از مهارت ارتباطی مناسبی برخوردار نیست) اما پسر مورد نظر روابط معمولی دارد، وقتی دختر نتواند ارتباط خود را با طرف مقابل ارتقا دهد، کمک کم پسر نسبت به او سرد خواهد شد.

تعامل: افراد با توجه به ویژگی ها شخصیتی، نیازها، ضعف ها و … به میزان تعامل خود در رابطه اهمیت می دهند، اینکه چقدر شبها با عشقشان صحبت کنند، چقدر او را ملاقات کنند، به چه میزان به حریم یک دیگر وارد شوند و … میزان تعامل تاثیر زیادی بر روی میزان صمیمیت دو فرد دارد، و میزان صمیمیت تاثیر مستقیمی در دوام رابطه دارد. “سعی کنید تعامل خود را با عشقتان افزایش دهید، اما حریم ها، خط قرمز ها و محدودیت ها را بشناسید و با زیاده روی خود را تبدیل به یک فرد در دسترس نکنید”چگونه با عشق خود آشتی کنیم

صداقت: ممکن است شما با فردی وارد رابطه دوستی شده باشید، که به دلیل اتفاقات گذشته یا هر چیز دیگر ناخودآگاهش به گونه ای برنامه ریزی شده که به جزئیات توجه می کند، اگر با چنین فردی رو برو باشیم ممکن است مسائل ساده ای مانند خبر ندادن راجع به دیدار یک دوست، این احساس را برای فرد ایجاد کند که شما با او صادق نیستید، چون این افراد طبق معیارشان نیاز دارند از جزئیات اطلاع داشته باشند.

اما درست برعکس ممکن است دوست شما کسی باشد که به جزئیات توجه نمی کند، اگر در رابطه با چنین فردی شما بخواهید همه چیز را به او بگوید هر کاری می کنید او را در جریان بذارید دیگر ویژگی صداقت نیست که پیدا می کنید بلکه ویژگی کسل کننده بودن به شما نصبت داده خواهد شد، برای همین باید نوع رفتار با تیپ شخصیتی طرف مقابل خود را بشناسید، چون به سادگی یک کار که ممکن است درست بنظر برسد می تواند باعث فروپاشی رابطه شما شود.

رفتار: معیارهای رفتاری بسیار گسترده هستند، و یکی از مهمترین معیار ها می باشند که برای درک بهتر چند مورد از معیارهایی که طرف مقابل ما می تواند آنها را داشته باشد مطرح می کنم.

نظرات شرکت کنندگان دوره بازگشت به عشق

توجه به نیازهای ناخودآگاه مهمترین بخش یک رابطه است، زیرا نیازهای افراد تحت تاثیر؛ تجربیات، احساسات، کمبود ها، محدودیت ها، ترس ها، باورها، ویژگی ها و اهداف است که به وجود می آید و در عمیق ترین بخش ذهن انسان قرار دارند یعنی ناخودآگاه. چون گستره بحث نیازهای ناخودآگاه زیاد است، به صورت خلاصه بعضی نکات را توضیح می دهم و شما را دعوت می کنم برای یادگیری و شناخت کامل تکنیک ها و معیار ها فصل اول کتاب بازگشت به عشق اثر حسین رجب پور را مطالعه کنید.

یکی دیگر از دلایل فروپاشی روابط دوستی دختر و پسر اشتباهات و کمبود هایی هست که خود ما دلیل ایجاد آنها هستیم، مانند ضعف ها و نقص های فردی مان که باعث می شود مشکلات و کمبود های زیادی ایجاد شود. هیچ کس کامل نیست قبول اما اگر تلاش نکنیم ضعف های خود را ازبین ببریم، پیشرفت کنیم و ویژگی های مثبت جدید به خود اضافه نکنیم، نباید انتظار داشته باشیم همه حاظر باشند همه ویژگی های منفی ما را تحمل کنند.

تغییر و پیشرفت رکن جدایی ناپذیری از مراحل بازگشت رابطه دوستی به حالت اولیه است، اگر مشکلات از این دست حل نشوند و همه چیز مانند گذشته بماند، طرف مقابل شما چرا باید به رابطه برگردد؟ اگر شما از دوستتان جدا شده باشید و بخواهید به بازگشت فکر کنید اولین چیزی که به آن توجه می کنید چه چیزی است؟

وقتی فرد نگاهی به رابطه اش با شما بی اندازد و ببیند همه آن مشکلات سر جای خود هستند و هیچ تغییری ایجاد نشده، چه انگیزه و دلیلی برای برگشتن خواهد داشت؟ چند نمونه از این اشتباهات و ضعف ها را در این مطلب بررسی می کنیم و برای شناخت تمام آنها می توانید به کتاب مراجعه کنید.

تیم سربرگ تازه باتجربه و مهارتی که طی این سالها بدست آورده است، برگذار کننده بهترین و کامل ترین  دوره بازگشت به عشق در ایران است، برای اطلاع از صحت این ادعا پیشنهاد می کنم نظرات کارآموزان کارگاه های بازگشت به عشق را که چند خط پایین تر قرار دارد گوش کنید. “سربرگ تازه تنها سایتی است که این میزان نتیجه مثبت را به وجود آورده است” نظرات شرکت کنندگان به صورت ویس است که کاملا غیر قابل جلع می باشد و مانند نظرات و تشکراتی که با اسکرین شات درست شده و می تواند جعلی باشد نیست، حتما به نظرات دیگران گوش کنید تا بتوانید میزان کارایی این دوره ها را تشخیص دهید و از اشتباهات و تجربیات دیگران در رابطه خود نیز استفاده کنید.

Telegram (برای ارتباط سریع تر با تلگرام روی لینک آبی رنگ کلیک کنید)

Whatsapp (برای ارتباط سریع تر با واتس آپ روی لینک آبی رنگ کلیک کنید)

کانال روانشناسی و نتایج دوره: sarbargetaze

نظرات شرکت کنندگان دوره بازگشت به عشق

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

سلام برای اینکه شخصی را فراموش کنید ابتدا باید احساسات خودتا…

من کسیو دوست داشتم چهار سال با هم بودیم همه چیز همدیگه بودیم…

سلام من النازم عشق بچگیم یعنی من ۴سالم بود با یه پسر ۱۶ساله…

سلام شما می تونید به تیم روانشناسی سربرگ تازه در تلگرام یا و…

آیا حساب کاربری ندارید؟

09129305020


https://www.sarbargetaze.com/wp-content/uploads/2020/02/نظرات-شرکت-کنندگان.mp3Downloads-icon

به تازگی با دوست دخترتان بحث و مشاجره شدیدی داشته‌اید. دعوایی که باعث شده او بسیار ناراحت و دلخور شود و قهر کند. یا اینکه شاید سوء تفاهماتی ایجاد شده است که هردو آزرده خاطر شده اید و بینتان فاصله افتاده است. دعوا و قهر مسئله‌ای است که تقریبا در همه روابط گاهی اتفاق می‌افتد. اما اگر باوجود اختلاف نظرها نمی‌خواهید اجازه دهید رابطه‌تان به راحتی از هم بپاشد، بهتر است مهارت آشتی کردن با دوست دختر را یاد بگیرید. در این نوشتار روش آشتی کردن با دوست دختر را در سه مرحله به صورت گام به گام بیان می‌کنیم.

فهرست مطالب

دست نگه دارید! برای آشتی کردن عجله نکنید. اگر بی‌گدار به آب بزنید و از روش نامناسب وارد شوید، ممکن است علاوه بر اینکه تلاشتان برای آشتی کردن بی نتیجه می‌ماند، او را بیشتر از قبل ناراحت کنید. برای آشتی کردن با دوست دختر قبل از هرچیز نکات زیر را در نظر داشته باشید:

هر دو طرف هنگام دعوا کردن در وضعیتی کاملاً غیرمنطقی قرار می‌گیرید و زمام احساسات را به دست غرور و عصبانیت می‌سپارید. در چنین شرایطی عاقلانه فکر کردن و تصمیم گرفتن هیچ جایی ندارد و مسائل مهم از نظر دور می‌ماند. میل مهارنشدنی و آتشین برای پیروز شدن در بحث و اثبات حقانیت خود باعث می‌شود که فراموش کنیم قرار بوده هر دو نفر در کنار هم و یار یکدیگر باشیم. بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید، این است که از دعوا دور شوید، خودتان را آرام کنید و افکار زشت را از سرتان پاک کنید. تمام مشکلات و جر و بحث‌ها را نمی‌توان در یک جلسه، آن هم در حالتی حل کرد که از شدت عصبانیت سرخ شده‌اید و از چشمانتان آتش می‌بارد. بنابراین دعوا را تمام کنید، برای هواخوری بیرون بروید یا باشگاه بروید و عصبانیتتان را هنگام ورزش تخلیه کنید.

اگر لازم است، مدتی از دوست دخترتان فاصله بگیرید و به او زمان بدهید. اگر او هنوز از دعوایی که با هم داشته‌اید، عصبانی است، تنها کاری که می‌توانید بکنید، این است که به او زمان بدهید تا آرام شود. اگر بخواهید زمانی که هنوز عصبانی است، با او حرف بزنید و آشتی کنید، بعید است که این دختر عصبانی به حرفهایتان گوش بدهد یا ممکن است حرف ناخوشایندی بزند که واقعاً حرف دلش نیست و در نتیجه آتش دعوا شعله‌ورتر شود. بنابراین اول به دوست دخترتان فرصت بدهید تا آرام شود، مطمئن باشید که به این ترتیب راحتتر می‌توانید با او آشتی کنید و دلخوری‌اش را برطرف کنید.چگونه با عشق خود آشتی کنیم

بهترین نقطه شروع برای یافتن راه مناسب آشتی کردن با دوست دختر این است که گذشته را صادقانه بررسی کنید. برای حرکت رو به جلو و یک شروع جدید لازم است که گذشته را به گذشته بسپارید. اما اگر هر دو نفر دائماً بحثی را پیش بکشید که باعث قهرتان شده است، فراموش کردن گذشته عملاً غیرممکن می‌شود.

در این مرحله لازم است در مورد موضوعی که باعث قهر یا دعوا (لینک به مقاله قهر و دعوا) با دوست دختر شده است صحبت کنید تا بتوانید سوءتفاهم ها را باهم برطرف کنید و راهکاری برای حل مشکل و آشتی بیابید.در ادامه مراحل اینکار به صورت قدم به قدم بیان می‌شود:

برای آشتی پیش‌قدم شوید. صرف نظر از این که مقصر چه کسی است، اگر شما اولین قدم را برای آشتی کردن بردارید، به دوست دخترتان نشان می‌دهید که چقدر برای حل کردن مشکل مشتاق هستید. اگر باور دارید که مقصر شما هستید، از صمیم قلب برای کارهایی که انجام دادهاید، معذرت‌خواهی کنید. اگر معتقدید که عشقتان مقصر است، معذرت‌خواهی نکنید، اما به او بگویید که دوستش دارید و می‌خواهید هر کاری که در توان دارید، انجام دهید تا دوباره با هم آشتی کنید.

نکته (1) حضوری آشتی کنید 

اولین قدم برای آشتی کردن را باید همواره رو در رو بردارید. فرستادن پیامک یا ایمیل غیراحساسی است و او فکر می‌کند که احساساتتان واقعی نیست.

نکته(2) زیاد سریع پیش نروید 

اگر می‌خواهید با دوست دخترتان آشتی کنید، قبل از آن که سعی کنید در آغوشش بگیرید یا نوازشش کنید، اول با او حرف بزنید. اگر آشتی کردن را با نوازش شروع کنید، او فکر می‌کند که می‌خواهید جر و بحث را نادیده بگیرید و نمی‌خواهید به حرف‌هایش گوش کنید.

شاید تصور کنید، فکر خوبی است که تا زمانی که آب‌ها از آسیاب بیفتد، قهر بمانید، اما باید بدانید که اصلاً هم فکر خوبی نیست. دوست دخترتان بدون دلیل با شما قهر نکرده است. دلخوری‌ها و مشکلاتی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید و با نادیده گرفتن آنها فقط بیشتر از هم دور می‌شوید. بنابراین کنار عشقتان بنشینید، با او حرف بزنید و اجازه بدهید که خودش را تخلیه کند. به این ترتیب حالش بعد از این که تمام حرف‌هایش را زد، بهتر می‌شود و این مهربانی و باملاحظگی، او را به شما نزدیکتر می‌کند. بنابراین برای این که در مسیر آشتی کردن قرار بگیرید، به او بگویید که احساساتش را درک می‌کنید. دقیقاً به او بگویید که در چه زمینه‌هایی حق با اوست.

شنونده خوبی باشید و به حرف‌های دوست دخترتان گوش بدهید. ممکن است او هنوز هم عصبانی و دلخور باشد، اما باید بگذارید تا تمام غم و اندوهی را که در سینه‌اش انباشته شده است، بیرون بریزد. از پافشاری کردن روی نظرات خودتان خودداری کنید، چون این کار آتش دعوا را شعله‌ور می‌کند و او فکر میکند که علاقه‌ای به شنیدن حرف‌هایش ندارید.

هر دعوایی دو طرف دارد و قبول داشته باشید یا نه، شما هم به اندازه دوست دخترتان در شروع دعوا نقش داشته‌اید. اعتراف کردن به این اشتباه دوطرفه کار درستی است و شما را در مسیر آشتی کردن قرار می‌دهد. به او بگویید که قبول دارید، اگر خون‌سردتر و عاقلانه‌تر رفتار کرده بودید، صحبت معمولی به قهر و دعوا تبدیل نمیشد. دوست دخترتان نیاز دارد از دهانتان بشنود که فقط او را برای از بین بردن شادی و آرامش رابطه عاشقانه‌تان سرزنش نمی‌کنید. بنابراین مرد باشید و سهم خودتان را در به راه انداختن این مشاجره بپذیرید. این اعتراف عشقتان را آرام میکند و او نیز اشتباهاتش را به نوبه خود قبول می‌کند.

بدون شک عذرخواهی کردن سختترین و حیاتیترین قدم برای آشتی کردن با دوست دختر است. اما اگر از صمیم قلب میخواهید که اوضاع بر وفق مراد شود و دلخوری دوست دخترتان را برطرف کنید، راهی به جز این ندارید. اگر شما مقصر اصلی بودهاید، معذرتخواهی کنید و به او بگویید که تمام تلاشتان را میکنید تا این اتفاق دوباره نیفتد. حتی اگر مقصر نبودهاید، باز هم برای تندخویی و پرخاشگریتان معذرت بخواهید. این عذرخواهی صادقانه به او نشان می‌دهد که حاضرید غرورتان را برای نجات دادن رابطه‌تان زیر پا بگذارید و او نیز سعی می‌کند تا این از خودگذشتگی را در آینده نزدیک جبران کند. یک یادداشت معذرت‌خواهی عاشقانه و احساسی برایش بنویسید. لازم نیست متنتان به زیبایی نمایشنامه‌های شکسپیر باشد، همین که تلاشتان را بکنید، کافی است.

بعد از حل اختلاف نظرها و برطرف کردن سوء تفاهم‌ها، در مرحله بعد لازم است برای ساختن مجدد رابطه تلاش کنید. بکار گرفتن روش‌های زیر برای آشتی کردن،به شما کمک می‌کند بتوانید دلخوری و کدورت ایجاد شده را کاملا از دل دختر در آورید.به طوری که رابطه عاطفیتان حتی از قبل هم زیباتر و عاشقانه بشود:

همانطور که برای بهبود رابطه‌تان تلاش می‌کنید، هر کاری می‌توانید انجام دهید تا به دوست دخترتان نشان بدهید که تغییر کرده‌اید و به یار عاشق‌تر، بهتر و بالغ‌تری تبدیل شده‌اید. برای اثبات این موضوع می‌توانید هر موقع که به شما نیاز داشت، به دادش برسید. اگر به او ثابت کنید که به یک دوست پسر از خود گذشته تبدیل شده‌اید، او دوباره مانند گذشته، حتی بیشتر به سمتتان جذب خواهد شد. هرچند آشتی کردن و رفع کدورت زمان می‌برد، اما اگر این دختر همانی است که عاشقانه دوستش دارید و می‌خواهید تا پایان عمر خوشبختی را در کنارش تجربه کنید، این صبر و تلاش ارزشش را دارد.

دعوا و اختلاف نظر نباید مانعی برای نشان دادن عشق و علاقه باشد. خشم و غضب آتشین باعث می‌شود که دوست دخترتان از یاد ببرد که چقدر دوستتان دارد، بنابراین نباید به خشم اجازه بدهید که عشقتان را سرکوب کند. درست است که باید به دوست دخترتان زمان بدهید و مدتی از او فاصله بگیرید تا آرام شود، اما در عین حال باید به او بفهمانید که برای آشتی کردن آماده هستید. به این ترتیب دوست دخترتان هم سریعتر بر خودش مسلط می‌شود و متوجه می‌شود که بدون شما نمی‌تواند زندگی کند. یک کارت عاشقانه برایش بفرستید و تمام خصوصیاتی را که در وجودش می‌پرستید و کارهایی را که برایتان انجام داده و بابت آن‌ها قدردانش هستید، در آن بنویسید تا متوجه شود که لطف‌های بی‌دریغ او را حق مسلم خودتان فرض نمی‌کنید. بگذارید عشقتان بفهمد که بابت داشتن او خدا را شاکر هستید. اجازه ندهید که غرور بیجای مردانه عشقتان را به نابودی بکشاند.

شاید این کار کمی لوس و سطحی به نظرتان برسد، اما کدام دختری است که عاشق هدیه گرفتن نباشد؟ دوست دخترتان در حال و هوا و وضعیتی که باشد، همواره از یک هدیه محبت‌آمیز استقبال خواهد کرد. گل مورد علاقه‌اش را برایش بخرید، روی یک کارت زیبا با خط خوش و درشت بنویسید: “متاسفم”، تا معجزه این باملاحظگی را ببینید. گران بودن هدیه ارتباط مستقیم با جدی بودن دعوایتان دارد. گل، شکلات و کارت برای مشاجره‌های کوچک و معمولی مناسب است. اما اگر وارد دعوای تمام عیاری شده باشید که تا چندقدمی جدایی پیش رفته باشد، باید مبلغ قابل توجهی را از حساب بانکیتان بیرون بکشید. قبل از خریدن یک هدیه عاشقانه به خوبی فکر کنید، چون یک دوست دختر خشمگین را نمی‌توانید با یک جواهر بدلی آرام کنید.

باور کنید که این کار آنقدرها هم سخت نیست. البته قرار نیست غول چراغ جادو بشوید و تمام آرزوهایش را برآورده کنید. لطفی در حقش بکنید یا چیزی برایش بخرید که مدت‌هاست دوست داشته آن را بخرد یا حتی قبلاً به آن اشاره کرده است. جان کلام آن که کاری انجام بدهید که نشان بدهد، همیشه، حتی وقتی که اینطور به نظر نمی‌آمده به حرف‌هایش گوش کرده‌اید؛ البته اگر همیشه یک گوشتان در بوده و یک گوشتان دروازه، دیگر فقط خدا می‌تواند نجاتتان بدهد. این کار را انجام بدهید تا دوست دخترتان بداند که چقدر برایتان مهم است و یک جرو بحث کوچک هیچ چیزی را تغییر نداده است. اطمینان داشته باشید بعد از اثبات کردن عشق و علاقه‌تان زندگیتان بیشتر از همیشه شیرین و لذتبخش خواهد شد.

به یک برنامه متفاوت و هیجان‌انگیز فکر کنید، کاری که قبلاً به عنوان یک زوج انجام نداده‌اید. اگر می‌خواهید او را تحت تاثیر قرار دهید، یک مراسم آشتی‌کنان هیجان انگیز برایش برگزار کنید. روحیه عاشقانه‌تان را به دوست دخترتان نشان دهید و به یادش بیاورید که چرا یکدیگر را دوست دارید

یک ایده خوب برای غافلگیر کردن او این است که کاری کنید روزهای خوب و هیجان انگیز رابطه‌تان مرور شود، مثلا اگر عکس‌های دو نفره دارید، چند عکس خوب دو نفره را چاپ کنید و به او هدیه دهید. یا اینکه او را به محل اولین قرار عاشقانه تان ببرید تا روزهای خوب و عاشقانه رابطه تان مرور شود.

اگر دوست دخترتان نمی‌خواهد با شما حرف بزند یا عذرخواهی‌تان را قبول نمی‌کند، میدان را ترک کنید و بگذارید توپ در زمین حریف بماند. مجبور کردن دوست دخترتان به ادامه بحث به جز این که بیشتر از هم دورتان کند، هیچ فایده‌ای ندارد. در عوض به او بفهمانید که حاضرید هر چقدر که لازم است، صبر کنید تا او برای گفتگو و آشتی کردن آمادگی پیدا کند. بعد از آن که عشقتان آرام شود و توانست منطقی فکر کند، با او تماس بگیرید و درباره مشکلاتتان در کمال آرامش و خونسردی صحبت کنید تا به راه‌حل برسید

مواردی که در مقاله گفتیم اصول کلی آشتی بود. اما برای هر فردی نحوه برگرداندن و آشتی با دختری که دوست دارد متفاوت است. بعضی از آقایان آنقدر مغرور هستند که نظر کسی را جهت حل مشکل خود نمی‌پذیرند. اگر این دختر برایتان مهم هست حتما قبل از آشتی کردن با یک مشاور با تجربه در این زمینه که به خانم ها و آقایان زیادی که با هم قهر کرده اند و از هم دور شدند مشاوره داده است مشورت کنید. موضوع ظریف این است که شما هم باید دل او را بدست آورید و هم غرور شما پایمال نشود و رابطه پایدار بماند. خیلی‌ها به رابطه برمی‌گردند اما بعد از مدت زمانی دوباره دچار مشکل شده و به آنچه میخواهند نمی‌رسند. در بسیاری از موارد نحوه برگشتن به رابطه کاملا اشتباه بوده و از روش درست و معقولی انجام نشده و صرفا احساسی و گاها بر اساس غرایز عمل شده و منطقی و اصولی با موضوع برخورد نشده. البته این موضوع بسیار سخت است که بگوییم احساسی عمل نکنید. چون به هر حال شما احساس دارید و در چنین شرایطی عقلانی برخورد کردن بسیار سخت است. شما باید کسی را داشته باشید که به شما کمک کند که منطقی تصمیم بگیرید و همچنین راهکارهای علمی و آزمایش شده را با توجه به شرایط شما در اختیار داشته باشید و حتما در این کار خبره و با تجربه باشد. مشاوران ما در رادیو عشق تاکنون به تعداد زیادی از آقایانی که می‌خواستند با کسی که دوست دارند به رابطه برگردند و آشتی کنند مشاوره داده اند. در بیشتر موارد مشاوره یا دو نفر به رابطه برگشتند یا در مواردی در کل مشاور ما فرد را از بازگشت به رابطه منع کرده. چرا؟ چون با توجه به شرایط این کار منطقی نبوده. پس اگر می‌خواهید درست تصمیم بگیرید و کار عجولانه و یا احساسی و یا بی‌تجربگی کنید حتما قبل از آن از یک مشاور روانشناس با تجربه نظر بخواهید و بگذارید او شما را راهنمایی کند. کار سختی هم نیست. شما به صورت آنلاین و از طریق نرم افزار پیام رسان خود (تلگرام و واتساپ) در هر زمان و مکانی می‌توانید با مشاورین متخصص ما در این زمینه مشورت کنید. برای مشاهده شرایط مشاوره و آشنایی با مشاورین ما صفحه مشاوره را ببینید.

برای آشتی با دوست دختر در مرحله اول ابتدا لازم است آرامش خود را بازیابید و به طرف مقابل نیز کمی فضا دهید تا عصبانیتش فروکش کند و به آرامش نسبی برسد. کدورت‌های گذشته‌ها را فراموش کنید و بر ساختن دوباره رابطه عاشقانه‌تان تمرکز نمایید. در مرحله دوم فارغ از اینکه تقصیر با چه کسی بوده برای آشتی پیش قدم شوید و درمورد موضوع مورد اختلاف با هم صحبت کنید. به صحبت های طرف مقابل خوب گوش دهید و سهم خود را در دعوا بپذیرید و اگر اشتباهی انجام داده اید صراحتا عذرخواهی کنید.در مرحله آخر اگر بتوانید دل دختر موردعلاقه‌تان را مجددا بدست آورید، رابطه‌تان را یک قدم به جلو پیش برده اید. برای اینکه او را تحت تاثیر قرار دهید عملا نشان بدهید عاشقش هستید، می‌توانید به او یک هدیه عاشقانه بدهید، او را غافلگیر کنید یا یکی از آرزوهای رومانتیکش را برآورده کنید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

356 بازدید

544 بازدید

573 بازدید

646 بازدید

1.18k بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

چگونه با عشق خود آشتی کنیم

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام ما بعد از هفت ماه رابطه، یکی دو دعوای شدید داشتیم الان من یکم اروم شدم و با ملایمت میخوام رابطه دوباره ادامه داشته باشه اما اون قبول نمیکنه و میگه دوست معمولی بمونیم و دیگه هیچوقت رابطه عاطفی نداشته باشیم چیکار باید بکنم؟

سلام دوست گرامی در هر رابطه‌ای بحث وجود دارد، اما شما اشاره کردید دعوای شدید داشتید، آیا این دعواها به سرانجام درستی رسید و مشکلی حل شد یا خیر؟ مهارت حل مسأله در رابطه یعنی در عین حال که مسائل فراوانی وجود دارد، بتوانیم این مسائل را با کمک هم حل کنیم. اشاره کردید آرام‌تر شدید، آیا خشم خود را به صورت شدیدی به طرف مقابل نشان داده بودید؟ ممکن است این واکنش و حرف ایشان برای صرفاً دوست بودن، ناشی از ترس از رفتار شما باشد. بنابراین شما باید ابتدا مهارت‌های مختلفی مانند: مدیریت خشم و پرخاشگری، حل مسأله، حل تعارض و تصمیم‌گیری را یاد بگیرید تا بتوانید ایشان را برای شروع مجدد ارتباط ترغیب کنید. برای آموختن این مهارت‌ها می‌توانید از مشاوران رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

سلام دوست گرامی من با دوست دخترم ۱ سالی است که رابطه دارم اما نزدیک به ۴ روز است که نسبت به من سرد شده الان هم حضوری نمی‌بینمش اما میخوام برای او پیامکی بفرستم لطفا کمکم کنید که چه مطلبی بفرستم براش که آروم بشه

سلام دوست گرامی اطلاعات بسیار مختصری عنوان کردید. سن خودتان، نحوه آشنایی، علت این سردی در 4 روز اخیر؟ بهتر است او را دعوت به حل مساله کنید. یعنی دقیقاً بشنوید که او چه می‌گوید و یا چه شکایتی از شما دارد؟

با سلام امیدوارم خوب باشید من یک سال است با دختری رابطه دارم و زیاد دوسش هم دارم ولی چند مدتی میشه باهم سردیم، طرف به من میگه قبلا دوستم داشتی ولی حالا فکر میکنم دوستم نداری خب شما راهنمایی کنید چطور بهش ثابت کنم که هنوزم دوسش دارم و عاشقشم

سلام دوست گرامی اگر طرف مقابل شما این مسأله را عنوان کرده که شما دوستش ندارید، یعنی زبان محبت او را متوجه نشده‌اید. به شکایت‌ها و درخواست‌هایی که دارد، توجه کنید. ببینید چه تعداد از رفتارهای مورد علاقه ایشان را انجام می‌دهید. چه انتظاراتی داشتند که برطرف نشده است. سپس اگر درخواست و انتظاراتش منطقی بود، در حد توان‌تان آنها را برآورده کنید.

سلام من چرا هر کاری میکنم آشتی نمیکنه و اروم نمیشه طبق همین چیزایی که گفتید

سلام دوست گرامی احتمالا بخشی از مسیری که می روید برای رابطه شما مناسب نیست شما میتوانید برای بررسی بیشتر جزیات رابطه خود از مشاوران رادیو عشق وقت مشاوره تلفنی یا آنلاین دریافت کنید.

سلام من با دوست دختر قهر کردم هرچیزی بی خودی چطوری آشتی کنم آن یک دفع من امتحان کرده من الان الکی گفتم با دختر خالم دوست چکارکنم

سلام متاسفانه سوالتون گنگه و درست متوجه منظورتون نشدم. اما به طور کلی وقتی مشکلی بین‌تون پیش میاد بهترین کار اینه که به صورت رودررو باهم درباره‌اش صحبت کنید و حلش کنید. اگر هم منظورتون این بوده الکی بهش گفتین با دخترخاله‌تون دوست هستین باید بدونید این رفتارها به شدت به رابطه و اعتماد بین‌تون آسیب می‌زنه و بهتره دیگه تکرارش نکنید.

با سلام امیدوارم خوب باشین زود مبرم سر اصل مطلب من ی کسی رو دوست دارم توی فامیل دختر داییم 17 سالشه خب از دختر خالم شنیدم ک دوست پسر داره اون ولی بهش گفتم گفت من از پسرا خوشم نمیاد و یک سال پیش باهاش قطع رابطه کردم و فلان با من رو راست نیومد منم تحدیدش کردم و گفتم اگ ب من راستشو نگی و ب بابات میگم اینستا داری و بابات همه چیو میدونه الان با من قهره تو جمعم حرف نمیزنه ولی فقط شتل میندازه به من مثلا موقع رد شدن از اتاقی دستشو به زور میکوبه دستش نمیدونم میشه راهنمایی کنید؟!

سلام دوست گرامی به نظر می رسد نتوانسته اید ایشان را به خود جذب کنید و از عدم صداقت طرف مقابل شاکی شده اید. اما روش تهدید برای قوی شدن ارتباط راه درستی نیست. بهتر است سوالات رایج در بخش جذب عشق را مطالعه کنید.

من الان سه سال به یک دختری هستم که سر عکس خانوادگی که مادرم برام فرستاد و بعد لابه لای این عکسها عکس دختری است که دوست دخترم از این موضوع عصبانیه و من بهش گفتم که عکسا را خالی میکنم تو لبتاپ و از گوشیم پاک میکنم سر این موضوع قهر کرده و عصبانیه چه جوری دلشو بدست بیارم من واقعا عاشق عشقم. دوست دخترم هستم ما قصد ازدواج داریم میدونم که بحث و دعوا تو رابطه پیش میاد شما بهم بگین چیکار کنم؟؟؟؟؟

سلام.من با دوست دخترم که ۶ ساله با هم بودیم چن روزی هست که تموم کردیم.با اینکه میدونم خیلی دوسم داره اما گفت دیگه نمیخواد منوچون دیگه واقعا دوتامونم ناراحت شدیم و از هم شکستیم الانم من بعده ۴ روز اس ام اس دادم بهش اما جواب نمیده این برا من خیلی ناراحت کنندس لطفا راهنماییم کنین

سلام. کاملا طبیعیه که تموم شدن رابطه عاطفی بعد از ۶ سال خیلی سخت و ناراحت کننده باشه. وقتی یه رابطه تموم میشه لزوما به این معنی نیست که دو نفر دیگه همدیگه رو دوست ندارند. خیلی وقت‌ها علاقه و دلبستگی وجود داره ولی انقدر مشکلات سر راه دو نفر هست یا انقدر از دست هم آزرده شدن که دیگه نمیتونن ادامه بدن. به نظر میرسه درمورد شما هم همینطوره. به هم علاقه دارید ولی همون‌طور که گفتید به شدت هم از دست همدیگه ناراحتید. اما باید بدونید این ناراحتی، که احتمالا مربوط به یک روز و دو روز نیست و در طول مدت طولانی به وجود اومده با چند روز فاصله گرفتن به صورت خود به خود حل نمیشه. درک می‌کنیم دلتنگید ولی الان پیام دادن به طرف مقابل‌تون دردی رو دوا نمی‌کنه. باید بپذیرید که رابطه‌تون مشکلاتی داره که باید بهشون توجه بشه. باید با کمک یک مشاوره این مشکلات رو بررسی کنید. اگر قابل حل نیستن که باید سختی تموم کردن رابطه رو قبول کنید. اما اگر به نظر میرسه بشه مشکلات رو حل کرد باز هم باید به صورت اصولی برای برگردوندن رابطه‌تون تلاش کنید.فراموش نکنید قرار نیست فقط با هم آشتی کنید، باید مشکلاتی که بینتون هست رو حل کنید تا بتونید یه رابطه سالم و بادوام داشته باشید. دوره بازگرداندن عشق میتونه بهتون کمک کنه

سلام وقت بخیر.بنده تقریبا دوسال پیش ب اشتباه ب عشقم خیانت کردم،بعدازاون ماجرا دیگر هیچ وقت باهم حرف نزدیم،اما دراین اواخر هروقت اورا می بینم متوجه این میشوم ک او بانگاه های یواشکی حواسش ب من است،یعنی طوری ک او مرا نگاه میکند من ک اورا می بینم نگاهش را برمیگرداند. من میخام بااو اشتی کنم،اما نمیدونم ک چگونه دلش را بدست اورم،لطفا کمکم کنید،مرسی

دوست عزیز سلام

مهم‌ترین نکته‌ای که وجود داره این هست که شما به این فرد نشون بدید که از کاری که کردید پشیمون هستید. خیانت روی احساسات فرد مقابل تاثیر منفی بسیار زیادی می‌گذاره، به همین دلیل پذیرش و بخشیدن اون اتفاق بسته به نوع برخورد شما در این لحظه داره. رادیو عشق، در دوره “بازگرداندن عشق و ازدواج” این اصول رو به شما یاد می‌ده تا اگر تغییری در شما صورت گرفته، بتونید این رو نشون بدید و ایشون رو برگردونید.

میشه بفرمایید ک باید چگونه رفتار کنم؟

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

می‌خوام برگرده به رابطه/زندگیمیخوام فراموشش کنم

باید تمومش کنم، اما قدرتشو ندارم

می‌خوام جذبش کنم و ازدواج کنیم

به تازگی با دوست دخترتان بحث و مشاجره شدیدی داشته‌اید. دعوایی که باعث شده او بسیار ناراحت و دلخور شود و قهر کند. یا اینکه شاید سوء تفاهماتی ایجاد شده است که هردو آزرده خاطر شده اید و بینتان فاصله افتاده است. دعوا و قهر مسئله‌ای است که تقریبا در همه روابط گاهی اتفاق می‌افتد. اما اگر باوجود اختلاف نظرها نمی‌خواهید اجازه دهید رابطه‌تان به راحتی از هم بپاشد، بهتر است مهارت آشتی کردن با دوست دختر را یاد بگیرید. در این نوشتار روش آشتی کردن با دوست دختر را در سه مرحله به صورت گام به گام بیان می‌کنیم.

فهرست مطالب

دست نگه دارید! برای آشتی کردن عجله نکنید. اگر بی‌گدار به آب بزنید و از روش نامناسب وارد شوید، ممکن است علاوه بر اینکه تلاشتان برای آشتی کردن بی نتیجه می‌ماند، او را بیشتر از قبل ناراحت کنید. برای آشتی کردن با دوست دختر قبل از هرچیز نکات زیر را در نظر داشته باشید:

هر دو طرف هنگام دعوا کردن در وضعیتی کاملاً غیرمنطقی قرار می‌گیرید و زمام احساسات را به دست غرور و عصبانیت می‌سپارید. در چنین شرایطی عاقلانه فکر کردن و تصمیم گرفتن هیچ جایی ندارد و مسائل مهم از نظر دور می‌ماند. میل مهارنشدنی و آتشین برای پیروز شدن در بحث و اثبات حقانیت خود باعث می‌شود که فراموش کنیم قرار بوده هر دو نفر در کنار هم و یار یکدیگر باشیم. بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید، این است که از دعوا دور شوید، خودتان را آرام کنید و افکار زشت را از سرتان پاک کنید. تمام مشکلات و جر و بحث‌ها را نمی‌توان در یک جلسه، آن هم در حالتی حل کرد که از شدت عصبانیت سرخ شده‌اید و از چشمانتان آتش می‌بارد. بنابراین دعوا را تمام کنید، برای هواخوری بیرون بروید یا باشگاه بروید و عصبانیتتان را هنگام ورزش تخلیه کنید.

اگر لازم است، مدتی از دوست دخترتان فاصله بگیرید و به او زمان بدهید. اگر او هنوز از دعوایی که با هم داشته‌اید، عصبانی است، تنها کاری که می‌توانید بکنید، این است که به او زمان بدهید تا آرام شود. اگر بخواهید زمانی که هنوز عصبانی است، با او حرف بزنید و آشتی کنید، بعید است که این دختر عصبانی به حرفهایتان گوش بدهد یا ممکن است حرف ناخوشایندی بزند که واقعاً حرف دلش نیست و در نتیجه آتش دعوا شعله‌ورتر شود. بنابراین اول به دوست دخترتان فرصت بدهید تا آرام شود، مطمئن باشید که به این ترتیب راحتتر می‌توانید با او آشتی کنید و دلخوری‌اش را برطرف کنید.چگونه با عشق خود آشتی کنیم

بهترین نقطه شروع برای یافتن راه مناسب آشتی کردن با دوست دختر این است که گذشته را صادقانه بررسی کنید. برای حرکت رو به جلو و یک شروع جدید لازم است که گذشته را به گذشته بسپارید. اما اگر هر دو نفر دائماً بحثی را پیش بکشید که باعث قهرتان شده است، فراموش کردن گذشته عملاً غیرممکن می‌شود.

در این مرحله لازم است در مورد موضوعی که باعث قهر یا دعوا (لینک به مقاله قهر و دعوا) با دوست دختر شده است صحبت کنید تا بتوانید سوءتفاهم ها را باهم برطرف کنید و راهکاری برای حل مشکل و آشتی بیابید.در ادامه مراحل اینکار به صورت قدم به قدم بیان می‌شود:

برای آشتی پیش‌قدم شوید. صرف نظر از این که مقصر چه کسی است، اگر شما اولین قدم را برای آشتی کردن بردارید، به دوست دخترتان نشان می‌دهید که چقدر برای حل کردن مشکل مشتاق هستید. اگر باور دارید که مقصر شما هستید، از صمیم قلب برای کارهایی که انجام دادهاید، معذرت‌خواهی کنید. اگر معتقدید که عشقتان مقصر است، معذرت‌خواهی نکنید، اما به او بگویید که دوستش دارید و می‌خواهید هر کاری که در توان دارید، انجام دهید تا دوباره با هم آشتی کنید.

نکته (1) حضوری آشتی کنید 

اولین قدم برای آشتی کردن را باید همواره رو در رو بردارید. فرستادن پیامک یا ایمیل غیراحساسی است و او فکر می‌کند که احساساتتان واقعی نیست.

نکته(2) زیاد سریع پیش نروید 

اگر می‌خواهید با دوست دخترتان آشتی کنید، قبل از آن که سعی کنید در آغوشش بگیرید یا نوازشش کنید، اول با او حرف بزنید. اگر آشتی کردن را با نوازش شروع کنید، او فکر می‌کند که می‌خواهید جر و بحث را نادیده بگیرید و نمی‌خواهید به حرف‌هایش گوش کنید.

شاید تصور کنید، فکر خوبی است که تا زمانی که آب‌ها از آسیاب بیفتد، قهر بمانید، اما باید بدانید که اصلاً هم فکر خوبی نیست. دوست دخترتان بدون دلیل با شما قهر نکرده است. دلخوری‌ها و مشکلاتی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید و با نادیده گرفتن آنها فقط بیشتر از هم دور می‌شوید. بنابراین کنار عشقتان بنشینید، با او حرف بزنید و اجازه بدهید که خودش را تخلیه کند. به این ترتیب حالش بعد از این که تمام حرف‌هایش را زد، بهتر می‌شود و این مهربانی و باملاحظگی، او را به شما نزدیکتر می‌کند. بنابراین برای این که در مسیر آشتی کردن قرار بگیرید، به او بگویید که احساساتش را درک می‌کنید. دقیقاً به او بگویید که در چه زمینه‌هایی حق با اوست.

شنونده خوبی باشید و به حرف‌های دوست دخترتان گوش بدهید. ممکن است او هنوز هم عصبانی و دلخور باشد، اما باید بگذارید تا تمام غم و اندوهی را که در سینه‌اش انباشته شده است، بیرون بریزد. از پافشاری کردن روی نظرات خودتان خودداری کنید، چون این کار آتش دعوا را شعله‌ور می‌کند و او فکر میکند که علاقه‌ای به شنیدن حرف‌هایش ندارید.

هر دعوایی دو طرف دارد و قبول داشته باشید یا نه، شما هم به اندازه دوست دخترتان در شروع دعوا نقش داشته‌اید. اعتراف کردن به این اشتباه دوطرفه کار درستی است و شما را در مسیر آشتی کردن قرار می‌دهد. به او بگویید که قبول دارید، اگر خون‌سردتر و عاقلانه‌تر رفتار کرده بودید، صحبت معمولی به قهر و دعوا تبدیل نمیشد. دوست دخترتان نیاز دارد از دهانتان بشنود که فقط او را برای از بین بردن شادی و آرامش رابطه عاشقانه‌تان سرزنش نمی‌کنید. بنابراین مرد باشید و سهم خودتان را در به راه انداختن این مشاجره بپذیرید. این اعتراف عشقتان را آرام میکند و او نیز اشتباهاتش را به نوبه خود قبول می‌کند.

بدون شک عذرخواهی کردن سختترین و حیاتیترین قدم برای آشتی کردن با دوست دختر است. اما اگر از صمیم قلب میخواهید که اوضاع بر وفق مراد شود و دلخوری دوست دخترتان را برطرف کنید، راهی به جز این ندارید. اگر شما مقصر اصلی بودهاید، معذرتخواهی کنید و به او بگویید که تمام تلاشتان را میکنید تا این اتفاق دوباره نیفتد. حتی اگر مقصر نبودهاید، باز هم برای تندخویی و پرخاشگریتان معذرت بخواهید. این عذرخواهی صادقانه به او نشان می‌دهد که حاضرید غرورتان را برای نجات دادن رابطه‌تان زیر پا بگذارید و او نیز سعی می‌کند تا این از خودگذشتگی را در آینده نزدیک جبران کند. یک یادداشت معذرت‌خواهی عاشقانه و احساسی برایش بنویسید. لازم نیست متنتان به زیبایی نمایشنامه‌های شکسپیر باشد، همین که تلاشتان را بکنید، کافی است.

بعد از حل اختلاف نظرها و برطرف کردن سوء تفاهم‌ها، در مرحله بعد لازم است برای ساختن مجدد رابطه تلاش کنید. بکار گرفتن روش‌های زیر برای آشتی کردن،به شما کمک می‌کند بتوانید دلخوری و کدورت ایجاد شده را کاملا از دل دختر در آورید.به طوری که رابطه عاطفیتان حتی از قبل هم زیباتر و عاشقانه بشود:

همانطور که برای بهبود رابطه‌تان تلاش می‌کنید، هر کاری می‌توانید انجام دهید تا به دوست دخترتان نشان بدهید که تغییر کرده‌اید و به یار عاشق‌تر، بهتر و بالغ‌تری تبدیل شده‌اید. برای اثبات این موضوع می‌توانید هر موقع که به شما نیاز داشت، به دادش برسید. اگر به او ثابت کنید که به یک دوست پسر از خود گذشته تبدیل شده‌اید، او دوباره مانند گذشته، حتی بیشتر به سمتتان جذب خواهد شد. هرچند آشتی کردن و رفع کدورت زمان می‌برد، اما اگر این دختر همانی است که عاشقانه دوستش دارید و می‌خواهید تا پایان عمر خوشبختی را در کنارش تجربه کنید، این صبر و تلاش ارزشش را دارد.

دعوا و اختلاف نظر نباید مانعی برای نشان دادن عشق و علاقه باشد. خشم و غضب آتشین باعث می‌شود که دوست دخترتان از یاد ببرد که چقدر دوستتان دارد، بنابراین نباید به خشم اجازه بدهید که عشقتان را سرکوب کند. درست است که باید به دوست دخترتان زمان بدهید و مدتی از او فاصله بگیرید تا آرام شود، اما در عین حال باید به او بفهمانید که برای آشتی کردن آماده هستید. به این ترتیب دوست دخترتان هم سریعتر بر خودش مسلط می‌شود و متوجه می‌شود که بدون شما نمی‌تواند زندگی کند. یک کارت عاشقانه برایش بفرستید و تمام خصوصیاتی را که در وجودش می‌پرستید و کارهایی را که برایتان انجام داده و بابت آن‌ها قدردانش هستید، در آن بنویسید تا متوجه شود که لطف‌های بی‌دریغ او را حق مسلم خودتان فرض نمی‌کنید. بگذارید عشقتان بفهمد که بابت داشتن او خدا را شاکر هستید. اجازه ندهید که غرور بیجای مردانه عشقتان را به نابودی بکشاند.

شاید این کار کمی لوس و سطحی به نظرتان برسد، اما کدام دختری است که عاشق هدیه گرفتن نباشد؟ دوست دخترتان در حال و هوا و وضعیتی که باشد، همواره از یک هدیه محبت‌آمیز استقبال خواهد کرد. گل مورد علاقه‌اش را برایش بخرید، روی یک کارت زیبا با خط خوش و درشت بنویسید: “متاسفم”، تا معجزه این باملاحظگی را ببینید. گران بودن هدیه ارتباط مستقیم با جدی بودن دعوایتان دارد. گل، شکلات و کارت برای مشاجره‌های کوچک و معمولی مناسب است. اما اگر وارد دعوای تمام عیاری شده باشید که تا چندقدمی جدایی پیش رفته باشد، باید مبلغ قابل توجهی را از حساب بانکیتان بیرون بکشید. قبل از خریدن یک هدیه عاشقانه به خوبی فکر کنید، چون یک دوست دختر خشمگین را نمی‌توانید با یک جواهر بدلی آرام کنید.

باور کنید که این کار آنقدرها هم سخت نیست. البته قرار نیست غول چراغ جادو بشوید و تمام آرزوهایش را برآورده کنید. لطفی در حقش بکنید یا چیزی برایش بخرید که مدت‌هاست دوست داشته آن را بخرد یا حتی قبلاً به آن اشاره کرده است. جان کلام آن که کاری انجام بدهید که نشان بدهد، همیشه، حتی وقتی که اینطور به نظر نمی‌آمده به حرف‌هایش گوش کرده‌اید؛ البته اگر همیشه یک گوشتان در بوده و یک گوشتان دروازه، دیگر فقط خدا می‌تواند نجاتتان بدهد. این کار را انجام بدهید تا دوست دخترتان بداند که چقدر برایتان مهم است و یک جرو بحث کوچک هیچ چیزی را تغییر نداده است. اطمینان داشته باشید بعد از اثبات کردن عشق و علاقه‌تان زندگیتان بیشتر از همیشه شیرین و لذتبخش خواهد شد.

به یک برنامه متفاوت و هیجان‌انگیز فکر کنید، کاری که قبلاً به عنوان یک زوج انجام نداده‌اید. اگر می‌خواهید او را تحت تاثیر قرار دهید، یک مراسم آشتی‌کنان هیجان انگیز برایش برگزار کنید. روحیه عاشقانه‌تان را به دوست دخترتان نشان دهید و به یادش بیاورید که چرا یکدیگر را دوست دارید

یک ایده خوب برای غافلگیر کردن او این است که کاری کنید روزهای خوب و هیجان انگیز رابطه‌تان مرور شود، مثلا اگر عکس‌های دو نفره دارید، چند عکس خوب دو نفره را چاپ کنید و به او هدیه دهید. یا اینکه او را به محل اولین قرار عاشقانه تان ببرید تا روزهای خوب و عاشقانه رابطه تان مرور شود.

اگر دوست دخترتان نمی‌خواهد با شما حرف بزند یا عذرخواهی‌تان را قبول نمی‌کند، میدان را ترک کنید و بگذارید توپ در زمین حریف بماند. مجبور کردن دوست دخترتان به ادامه بحث به جز این که بیشتر از هم دورتان کند، هیچ فایده‌ای ندارد. در عوض به او بفهمانید که حاضرید هر چقدر که لازم است، صبر کنید تا او برای گفتگو و آشتی کردن آمادگی پیدا کند. بعد از آن که عشقتان آرام شود و توانست منطقی فکر کند، با او تماس بگیرید و درباره مشکلاتتان در کمال آرامش و خونسردی صحبت کنید تا به راه‌حل برسید

مواردی که در مقاله گفتیم اصول کلی آشتی بود. اما برای هر فردی نحوه برگرداندن و آشتی با دختری که دوست دارد متفاوت است. بعضی از آقایان آنقدر مغرور هستند که نظر کسی را جهت حل مشکل خود نمی‌پذیرند. اگر این دختر برایتان مهم هست حتما قبل از آشتی کردن با یک مشاور با تجربه در این زمینه که به خانم ها و آقایان زیادی که با هم قهر کرده اند و از هم دور شدند مشاوره داده است مشورت کنید. موضوع ظریف این است که شما هم باید دل او را بدست آورید و هم غرور شما پایمال نشود و رابطه پایدار بماند. خیلی‌ها به رابطه برمی‌گردند اما بعد از مدت زمانی دوباره دچار مشکل شده و به آنچه میخواهند نمی‌رسند. در بسیاری از موارد نحوه برگشتن به رابطه کاملا اشتباه بوده و از روش درست و معقولی انجام نشده و صرفا احساسی و گاها بر اساس غرایز عمل شده و منطقی و اصولی با موضوع برخورد نشده. البته این موضوع بسیار سخت است که بگوییم احساسی عمل نکنید. چون به هر حال شما احساس دارید و در چنین شرایطی عقلانی برخورد کردن بسیار سخت است. شما باید کسی را داشته باشید که به شما کمک کند که منطقی تصمیم بگیرید و همچنین راهکارهای علمی و آزمایش شده را با توجه به شرایط شما در اختیار داشته باشید و حتما در این کار خبره و با تجربه باشد. مشاوران ما در رادیو عشق تاکنون به تعداد زیادی از آقایانی که می‌خواستند با کسی که دوست دارند به رابطه برگردند و آشتی کنند مشاوره داده اند. در بیشتر موارد مشاوره یا دو نفر به رابطه برگشتند یا در مواردی در کل مشاور ما فرد را از بازگشت به رابطه منع کرده. چرا؟ چون با توجه به شرایط این کار منطقی نبوده. پس اگر می‌خواهید درست تصمیم بگیرید و کار عجولانه و یا احساسی و یا بی‌تجربگی کنید حتما قبل از آن از یک مشاور روانشناس با تجربه نظر بخواهید و بگذارید او شما را راهنمایی کند. کار سختی هم نیست. شما به صورت آنلاین و از طریق نرم افزار پیام رسان خود (تلگرام و واتساپ) در هر زمان و مکانی می‌توانید با مشاورین متخصص ما در این زمینه مشورت کنید. برای مشاهده شرایط مشاوره و آشنایی با مشاورین ما صفحه مشاوره را ببینید.

برای آشتی با دوست دختر در مرحله اول ابتدا لازم است آرامش خود را بازیابید و به طرف مقابل نیز کمی فضا دهید تا عصبانیتش فروکش کند و به آرامش نسبی برسد. کدورت‌های گذشته‌ها را فراموش کنید و بر ساختن دوباره رابطه عاشقانه‌تان تمرکز نمایید. در مرحله دوم فارغ از اینکه تقصیر با چه کسی بوده برای آشتی پیش قدم شوید و درمورد موضوع مورد اختلاف با هم صحبت کنید. به صحبت های طرف مقابل خوب گوش دهید و سهم خود را در دعوا بپذیرید و اگر اشتباهی انجام داده اید صراحتا عذرخواهی کنید.در مرحله آخر اگر بتوانید دل دختر موردعلاقه‌تان را مجددا بدست آورید، رابطه‌تان را یک قدم به جلو پیش برده اید. برای اینکه او را تحت تاثیر قرار دهید عملا نشان بدهید عاشقش هستید، می‌توانید به او یک هدیه عاشقانه بدهید، او را غافلگیر کنید یا یکی از آرزوهای رومانتیکش را برآورده کنید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

356 بازدید

544 بازدید

573 بازدید

646 بازدید

1.18k بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

چگونه با عشق خود آشتی کنیم

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام ما بعد از هفت ماه رابطه، یکی دو دعوای شدید داشتیم الان من یکم اروم شدم و با ملایمت میخوام رابطه دوباره ادامه داشته باشه اما اون قبول نمیکنه و میگه دوست معمولی بمونیم و دیگه هیچوقت رابطه عاطفی نداشته باشیم چیکار باید بکنم؟

سلام دوست گرامی در هر رابطه‌ای بحث وجود دارد، اما شما اشاره کردید دعوای شدید داشتید، آیا این دعواها به سرانجام درستی رسید و مشکلی حل شد یا خیر؟ مهارت حل مسأله در رابطه یعنی در عین حال که مسائل فراوانی وجود دارد، بتوانیم این مسائل را با کمک هم حل کنیم. اشاره کردید آرام‌تر شدید، آیا خشم خود را به صورت شدیدی به طرف مقابل نشان داده بودید؟ ممکن است این واکنش و حرف ایشان برای صرفاً دوست بودن، ناشی از ترس از رفتار شما باشد. بنابراین شما باید ابتدا مهارت‌های مختلفی مانند: مدیریت خشم و پرخاشگری، حل مسأله، حل تعارض و تصمیم‌گیری را یاد بگیرید تا بتوانید ایشان را برای شروع مجدد ارتباط ترغیب کنید. برای آموختن این مهارت‌ها می‌توانید از مشاوران رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

سلام دوست گرامی من با دوست دخترم ۱ سالی است که رابطه دارم اما نزدیک به ۴ روز است که نسبت به من سرد شده الان هم حضوری نمی‌بینمش اما میخوام برای او پیامکی بفرستم لطفا کمکم کنید که چه مطلبی بفرستم براش که آروم بشه

سلام دوست گرامی اطلاعات بسیار مختصری عنوان کردید. سن خودتان، نحوه آشنایی، علت این سردی در 4 روز اخیر؟ بهتر است او را دعوت به حل مساله کنید. یعنی دقیقاً بشنوید که او چه می‌گوید و یا چه شکایتی از شما دارد؟

با سلام امیدوارم خوب باشید من یک سال است با دختری رابطه دارم و زیاد دوسش هم دارم ولی چند مدتی میشه باهم سردیم، طرف به من میگه قبلا دوستم داشتی ولی حالا فکر میکنم دوستم نداری خب شما راهنمایی کنید چطور بهش ثابت کنم که هنوزم دوسش دارم و عاشقشم

سلام دوست گرامی اگر طرف مقابل شما این مسأله را عنوان کرده که شما دوستش ندارید، یعنی زبان محبت او را متوجه نشده‌اید. به شکایت‌ها و درخواست‌هایی که دارد، توجه کنید. ببینید چه تعداد از رفتارهای مورد علاقه ایشان را انجام می‌دهید. چه انتظاراتی داشتند که برطرف نشده است. سپس اگر درخواست و انتظاراتش منطقی بود، در حد توان‌تان آنها را برآورده کنید.

سلام من چرا هر کاری میکنم آشتی نمیکنه و اروم نمیشه طبق همین چیزایی که گفتید

سلام دوست گرامی احتمالا بخشی از مسیری که می روید برای رابطه شما مناسب نیست شما میتوانید برای بررسی بیشتر جزیات رابطه خود از مشاوران رادیو عشق وقت مشاوره تلفنی یا آنلاین دریافت کنید.

سلام من با دوست دختر قهر کردم هرچیزی بی خودی چطوری آشتی کنم آن یک دفع من امتحان کرده من الان الکی گفتم با دختر خالم دوست چکارکنم

سلام متاسفانه سوالتون گنگه و درست متوجه منظورتون نشدم. اما به طور کلی وقتی مشکلی بین‌تون پیش میاد بهترین کار اینه که به صورت رودررو باهم درباره‌اش صحبت کنید و حلش کنید. اگر هم منظورتون این بوده الکی بهش گفتین با دخترخاله‌تون دوست هستین باید بدونید این رفتارها به شدت به رابطه و اعتماد بین‌تون آسیب می‌زنه و بهتره دیگه تکرارش نکنید.

با سلام امیدوارم خوب باشین زود مبرم سر اصل مطلب من ی کسی رو دوست دارم توی فامیل دختر داییم 17 سالشه خب از دختر خالم شنیدم ک دوست پسر داره اون ولی بهش گفتم گفت من از پسرا خوشم نمیاد و یک سال پیش باهاش قطع رابطه کردم و فلان با من رو راست نیومد منم تحدیدش کردم و گفتم اگ ب من راستشو نگی و ب بابات میگم اینستا داری و بابات همه چیو میدونه الان با من قهره تو جمعم حرف نمیزنه ولی فقط شتل میندازه به من مثلا موقع رد شدن از اتاقی دستشو به زور میکوبه دستش نمیدونم میشه راهنمایی کنید؟!

سلام دوست گرامی به نظر می رسد نتوانسته اید ایشان را به خود جذب کنید و از عدم صداقت طرف مقابل شاکی شده اید. اما روش تهدید برای قوی شدن ارتباط راه درستی نیست. بهتر است سوالات رایج در بخش جذب عشق را مطالعه کنید.

من الان سه سال به یک دختری هستم که سر عکس خانوادگی که مادرم برام فرستاد و بعد لابه لای این عکسها عکس دختری است که دوست دخترم از این موضوع عصبانیه و من بهش گفتم که عکسا را خالی میکنم تو لبتاپ و از گوشیم پاک میکنم سر این موضوع قهر کرده و عصبانیه چه جوری دلشو بدست بیارم من واقعا عاشق عشقم. دوست دخترم هستم ما قصد ازدواج داریم میدونم که بحث و دعوا تو رابطه پیش میاد شما بهم بگین چیکار کنم؟؟؟؟؟

سلام.من با دوست دخترم که ۶ ساله با هم بودیم چن روزی هست که تموم کردیم.با اینکه میدونم خیلی دوسم داره اما گفت دیگه نمیخواد منوچون دیگه واقعا دوتامونم ناراحت شدیم و از هم شکستیم الانم من بعده ۴ روز اس ام اس دادم بهش اما جواب نمیده این برا من خیلی ناراحت کنندس لطفا راهنماییم کنین

سلام. کاملا طبیعیه که تموم شدن رابطه عاطفی بعد از ۶ سال خیلی سخت و ناراحت کننده باشه. وقتی یه رابطه تموم میشه لزوما به این معنی نیست که دو نفر دیگه همدیگه رو دوست ندارند. خیلی وقت‌ها علاقه و دلبستگی وجود داره ولی انقدر مشکلات سر راه دو نفر هست یا انقدر از دست هم آزرده شدن که دیگه نمیتونن ادامه بدن. به نظر میرسه درمورد شما هم همینطوره. به هم علاقه دارید ولی همون‌طور که گفتید به شدت هم از دست همدیگه ناراحتید. اما باید بدونید این ناراحتی، که احتمالا مربوط به یک روز و دو روز نیست و در طول مدت طولانی به وجود اومده با چند روز فاصله گرفتن به صورت خود به خود حل نمیشه. درک می‌کنیم دلتنگید ولی الان پیام دادن به طرف مقابل‌تون دردی رو دوا نمی‌کنه. باید بپذیرید که رابطه‌تون مشکلاتی داره که باید بهشون توجه بشه. باید با کمک یک مشاوره این مشکلات رو بررسی کنید. اگر قابل حل نیستن که باید سختی تموم کردن رابطه رو قبول کنید. اما اگر به نظر میرسه بشه مشکلات رو حل کرد باز هم باید به صورت اصولی برای برگردوندن رابطه‌تون تلاش کنید.فراموش نکنید قرار نیست فقط با هم آشتی کنید، باید مشکلاتی که بینتون هست رو حل کنید تا بتونید یه رابطه سالم و بادوام داشته باشید. دوره بازگرداندن عشق میتونه بهتون کمک کنه

سلام وقت بخیر.بنده تقریبا دوسال پیش ب اشتباه ب عشقم خیانت کردم،بعدازاون ماجرا دیگر هیچ وقت باهم حرف نزدیم،اما دراین اواخر هروقت اورا می بینم متوجه این میشوم ک او بانگاه های یواشکی حواسش ب من است،یعنی طوری ک او مرا نگاه میکند من ک اورا می بینم نگاهش را برمیگرداند. من میخام بااو اشتی کنم،اما نمیدونم ک چگونه دلش را بدست اورم،لطفا کمکم کنید،مرسی

دوست عزیز سلام

مهم‌ترین نکته‌ای که وجود داره این هست که شما به این فرد نشون بدید که از کاری که کردید پشیمون هستید. خیانت روی احساسات فرد مقابل تاثیر منفی بسیار زیادی می‌گذاره، به همین دلیل پذیرش و بخشیدن اون اتفاق بسته به نوع برخورد شما در این لحظه داره. رادیو عشق، در دوره “بازگرداندن عشق و ازدواج” این اصول رو به شما یاد می‌ده تا اگر تغییری در شما صورت گرفته، بتونید این رو نشون بدید و ایشون رو برگردونید.

میشه بفرمایید ک باید چگونه رفتار کنم؟

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

می‌خوام برگرده به رابطه/زندگیمیخوام فراموشش کنم

باید تمومش کنم، اما قدرتشو ندارم

می‌خوام جذبش کنم و ازدواج کنیم

به تازگی با دوست دخترتان بحث و مشاجره شدیدی داشته‌اید. دعوایی که باعث شده او بسیار ناراحت و دلخور شود و قهر کند. یا اینکه شاید سوء تفاهماتی ایجاد شده است که هردو آزرده خاطر شده اید و بینتان فاصله افتاده است. دعوا و قهر مسئله‌ای است که تقریبا در همه روابط گاهی اتفاق می‌افتد. اما اگر باوجود اختلاف نظرها نمی‌خواهید اجازه دهید رابطه‌تان به راحتی از هم بپاشد، بهتر است مهارت آشتی کردن با دوست دختر را یاد بگیرید. در این نوشتار روش آشتی کردن با دوست دختر را در سه مرحله به صورت گام به گام بیان می‌کنیم.

فهرست مطالب

دست نگه دارید! برای آشتی کردن عجله نکنید. اگر بی‌گدار به آب بزنید و از روش نامناسب وارد شوید، ممکن است علاوه بر اینکه تلاشتان برای آشتی کردن بی نتیجه می‌ماند، او را بیشتر از قبل ناراحت کنید. برای آشتی کردن با دوست دختر قبل از هرچیز نکات زیر را در نظر داشته باشید:

هر دو طرف هنگام دعوا کردن در وضعیتی کاملاً غیرمنطقی قرار می‌گیرید و زمام احساسات را به دست غرور و عصبانیت می‌سپارید. در چنین شرایطی عاقلانه فکر کردن و تصمیم گرفتن هیچ جایی ندارد و مسائل مهم از نظر دور می‌ماند. میل مهارنشدنی و آتشین برای پیروز شدن در بحث و اثبات حقانیت خود باعث می‌شود که فراموش کنیم قرار بوده هر دو نفر در کنار هم و یار یکدیگر باشیم. بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید، این است که از دعوا دور شوید، خودتان را آرام کنید و افکار زشت را از سرتان پاک کنید. تمام مشکلات و جر و بحث‌ها را نمی‌توان در یک جلسه، آن هم در حالتی حل کرد که از شدت عصبانیت سرخ شده‌اید و از چشمانتان آتش می‌بارد. بنابراین دعوا را تمام کنید، برای هواخوری بیرون بروید یا باشگاه بروید و عصبانیتتان را هنگام ورزش تخلیه کنید.

اگر لازم است، مدتی از دوست دخترتان فاصله بگیرید و به او زمان بدهید. اگر او هنوز از دعوایی که با هم داشته‌اید، عصبانی است، تنها کاری که می‌توانید بکنید، این است که به او زمان بدهید تا آرام شود. اگر بخواهید زمانی که هنوز عصبانی است، با او حرف بزنید و آشتی کنید، بعید است که این دختر عصبانی به حرفهایتان گوش بدهد یا ممکن است حرف ناخوشایندی بزند که واقعاً حرف دلش نیست و در نتیجه آتش دعوا شعله‌ورتر شود. بنابراین اول به دوست دخترتان فرصت بدهید تا آرام شود، مطمئن باشید که به این ترتیب راحتتر می‌توانید با او آشتی کنید و دلخوری‌اش را برطرف کنید.چگونه با عشق خود آشتی کنیم

بهترین نقطه شروع برای یافتن راه مناسب آشتی کردن با دوست دختر این است که گذشته را صادقانه بررسی کنید. برای حرکت رو به جلو و یک شروع جدید لازم است که گذشته را به گذشته بسپارید. اما اگر هر دو نفر دائماً بحثی را پیش بکشید که باعث قهرتان شده است، فراموش کردن گذشته عملاً غیرممکن می‌شود.

در این مرحله لازم است در مورد موضوعی که باعث قهر یا دعوا (لینک به مقاله قهر و دعوا) با دوست دختر شده است صحبت کنید تا بتوانید سوءتفاهم ها را باهم برطرف کنید و راهکاری برای حل مشکل و آشتی بیابید.در ادامه مراحل اینکار به صورت قدم به قدم بیان می‌شود:

برای آشتی پیش‌قدم شوید. صرف نظر از این که مقصر چه کسی است، اگر شما اولین قدم را برای آشتی کردن بردارید، به دوست دخترتان نشان می‌دهید که چقدر برای حل کردن مشکل مشتاق هستید. اگر باور دارید که مقصر شما هستید، از صمیم قلب برای کارهایی که انجام دادهاید، معذرت‌خواهی کنید. اگر معتقدید که عشقتان مقصر است، معذرت‌خواهی نکنید، اما به او بگویید که دوستش دارید و می‌خواهید هر کاری که در توان دارید، انجام دهید تا دوباره با هم آشتی کنید.

نکته (1) حضوری آشتی کنید 

اولین قدم برای آشتی کردن را باید همواره رو در رو بردارید. فرستادن پیامک یا ایمیل غیراحساسی است و او فکر می‌کند که احساساتتان واقعی نیست.

نکته(2) زیاد سریع پیش نروید 

اگر می‌خواهید با دوست دخترتان آشتی کنید، قبل از آن که سعی کنید در آغوشش بگیرید یا نوازشش کنید، اول با او حرف بزنید. اگر آشتی کردن را با نوازش شروع کنید، او فکر می‌کند که می‌خواهید جر و بحث را نادیده بگیرید و نمی‌خواهید به حرف‌هایش گوش کنید.

شاید تصور کنید، فکر خوبی است که تا زمانی که آب‌ها از آسیاب بیفتد، قهر بمانید، اما باید بدانید که اصلاً هم فکر خوبی نیست. دوست دخترتان بدون دلیل با شما قهر نکرده است. دلخوری‌ها و مشکلاتی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید و با نادیده گرفتن آنها فقط بیشتر از هم دور می‌شوید. بنابراین کنار عشقتان بنشینید، با او حرف بزنید و اجازه بدهید که خودش را تخلیه کند. به این ترتیب حالش بعد از این که تمام حرف‌هایش را زد، بهتر می‌شود و این مهربانی و باملاحظگی، او را به شما نزدیکتر می‌کند. بنابراین برای این که در مسیر آشتی کردن قرار بگیرید، به او بگویید که احساساتش را درک می‌کنید. دقیقاً به او بگویید که در چه زمینه‌هایی حق با اوست.

شنونده خوبی باشید و به حرف‌های دوست دخترتان گوش بدهید. ممکن است او هنوز هم عصبانی و دلخور باشد، اما باید بگذارید تا تمام غم و اندوهی را که در سینه‌اش انباشته شده است، بیرون بریزد. از پافشاری کردن روی نظرات خودتان خودداری کنید، چون این کار آتش دعوا را شعله‌ور می‌کند و او فکر میکند که علاقه‌ای به شنیدن حرف‌هایش ندارید.

هر دعوایی دو طرف دارد و قبول داشته باشید یا نه، شما هم به اندازه دوست دخترتان در شروع دعوا نقش داشته‌اید. اعتراف کردن به این اشتباه دوطرفه کار درستی است و شما را در مسیر آشتی کردن قرار می‌دهد. به او بگویید که قبول دارید، اگر خون‌سردتر و عاقلانه‌تر رفتار کرده بودید، صحبت معمولی به قهر و دعوا تبدیل نمیشد. دوست دخترتان نیاز دارد از دهانتان بشنود که فقط او را برای از بین بردن شادی و آرامش رابطه عاشقانه‌تان سرزنش نمی‌کنید. بنابراین مرد باشید و سهم خودتان را در به راه انداختن این مشاجره بپذیرید. این اعتراف عشقتان را آرام میکند و او نیز اشتباهاتش را به نوبه خود قبول می‌کند.

بدون شک عذرخواهی کردن سختترین و حیاتیترین قدم برای آشتی کردن با دوست دختر است. اما اگر از صمیم قلب میخواهید که اوضاع بر وفق مراد شود و دلخوری دوست دخترتان را برطرف کنید، راهی به جز این ندارید. اگر شما مقصر اصلی بودهاید، معذرتخواهی کنید و به او بگویید که تمام تلاشتان را میکنید تا این اتفاق دوباره نیفتد. حتی اگر مقصر نبودهاید، باز هم برای تندخویی و پرخاشگریتان معذرت بخواهید. این عذرخواهی صادقانه به او نشان می‌دهد که حاضرید غرورتان را برای نجات دادن رابطه‌تان زیر پا بگذارید و او نیز سعی می‌کند تا این از خودگذشتگی را در آینده نزدیک جبران کند. یک یادداشت معذرت‌خواهی عاشقانه و احساسی برایش بنویسید. لازم نیست متنتان به زیبایی نمایشنامه‌های شکسپیر باشد، همین که تلاشتان را بکنید، کافی است.

بعد از حل اختلاف نظرها و برطرف کردن سوء تفاهم‌ها، در مرحله بعد لازم است برای ساختن مجدد رابطه تلاش کنید. بکار گرفتن روش‌های زیر برای آشتی کردن،به شما کمک می‌کند بتوانید دلخوری و کدورت ایجاد شده را کاملا از دل دختر در آورید.به طوری که رابطه عاطفیتان حتی از قبل هم زیباتر و عاشقانه بشود:

همانطور که برای بهبود رابطه‌تان تلاش می‌کنید، هر کاری می‌توانید انجام دهید تا به دوست دخترتان نشان بدهید که تغییر کرده‌اید و به یار عاشق‌تر، بهتر و بالغ‌تری تبدیل شده‌اید. برای اثبات این موضوع می‌توانید هر موقع که به شما نیاز داشت، به دادش برسید. اگر به او ثابت کنید که به یک دوست پسر از خود گذشته تبدیل شده‌اید، او دوباره مانند گذشته، حتی بیشتر به سمتتان جذب خواهد شد. هرچند آشتی کردن و رفع کدورت زمان می‌برد، اما اگر این دختر همانی است که عاشقانه دوستش دارید و می‌خواهید تا پایان عمر خوشبختی را در کنارش تجربه کنید، این صبر و تلاش ارزشش را دارد.

دعوا و اختلاف نظر نباید مانعی برای نشان دادن عشق و علاقه باشد. خشم و غضب آتشین باعث می‌شود که دوست دخترتان از یاد ببرد که چقدر دوستتان دارد، بنابراین نباید به خشم اجازه بدهید که عشقتان را سرکوب کند. درست است که باید به دوست دخترتان زمان بدهید و مدتی از او فاصله بگیرید تا آرام شود، اما در عین حال باید به او بفهمانید که برای آشتی کردن آماده هستید. به این ترتیب دوست دخترتان هم سریعتر بر خودش مسلط می‌شود و متوجه می‌شود که بدون شما نمی‌تواند زندگی کند. یک کارت عاشقانه برایش بفرستید و تمام خصوصیاتی را که در وجودش می‌پرستید و کارهایی را که برایتان انجام داده و بابت آن‌ها قدردانش هستید، در آن بنویسید تا متوجه شود که لطف‌های بی‌دریغ او را حق مسلم خودتان فرض نمی‌کنید. بگذارید عشقتان بفهمد که بابت داشتن او خدا را شاکر هستید. اجازه ندهید که غرور بیجای مردانه عشقتان را به نابودی بکشاند.

شاید این کار کمی لوس و سطحی به نظرتان برسد، اما کدام دختری است که عاشق هدیه گرفتن نباشد؟ دوست دخترتان در حال و هوا و وضعیتی که باشد، همواره از یک هدیه محبت‌آمیز استقبال خواهد کرد. گل مورد علاقه‌اش را برایش بخرید، روی یک کارت زیبا با خط خوش و درشت بنویسید: “متاسفم”، تا معجزه این باملاحظگی را ببینید. گران بودن هدیه ارتباط مستقیم با جدی بودن دعوایتان دارد. گل، شکلات و کارت برای مشاجره‌های کوچک و معمولی مناسب است. اما اگر وارد دعوای تمام عیاری شده باشید که تا چندقدمی جدایی پیش رفته باشد، باید مبلغ قابل توجهی را از حساب بانکیتان بیرون بکشید. قبل از خریدن یک هدیه عاشقانه به خوبی فکر کنید، چون یک دوست دختر خشمگین را نمی‌توانید با یک جواهر بدلی آرام کنید.

باور کنید که این کار آنقدرها هم سخت نیست. البته قرار نیست غول چراغ جادو بشوید و تمام آرزوهایش را برآورده کنید. لطفی در حقش بکنید یا چیزی برایش بخرید که مدت‌هاست دوست داشته آن را بخرد یا حتی قبلاً به آن اشاره کرده است. جان کلام آن که کاری انجام بدهید که نشان بدهد، همیشه، حتی وقتی که اینطور به نظر نمی‌آمده به حرف‌هایش گوش کرده‌اید؛ البته اگر همیشه یک گوشتان در بوده و یک گوشتان دروازه، دیگر فقط خدا می‌تواند نجاتتان بدهد. این کار را انجام بدهید تا دوست دخترتان بداند که چقدر برایتان مهم است و یک جرو بحث کوچک هیچ چیزی را تغییر نداده است. اطمینان داشته باشید بعد از اثبات کردن عشق و علاقه‌تان زندگیتان بیشتر از همیشه شیرین و لذتبخش خواهد شد.

به یک برنامه متفاوت و هیجان‌انگیز فکر کنید، کاری که قبلاً به عنوان یک زوج انجام نداده‌اید. اگر می‌خواهید او را تحت تاثیر قرار دهید، یک مراسم آشتی‌کنان هیجان انگیز برایش برگزار کنید. روحیه عاشقانه‌تان را به دوست دخترتان نشان دهید و به یادش بیاورید که چرا یکدیگر را دوست دارید

یک ایده خوب برای غافلگیر کردن او این است که کاری کنید روزهای خوب و هیجان انگیز رابطه‌تان مرور شود، مثلا اگر عکس‌های دو نفره دارید، چند عکس خوب دو نفره را چاپ کنید و به او هدیه دهید. یا اینکه او را به محل اولین قرار عاشقانه تان ببرید تا روزهای خوب و عاشقانه رابطه تان مرور شود.

اگر دوست دخترتان نمی‌خواهد با شما حرف بزند یا عذرخواهی‌تان را قبول نمی‌کند، میدان را ترک کنید و بگذارید توپ در زمین حریف بماند. مجبور کردن دوست دخترتان به ادامه بحث به جز این که بیشتر از هم دورتان کند، هیچ فایده‌ای ندارد. در عوض به او بفهمانید که حاضرید هر چقدر که لازم است، صبر کنید تا او برای گفتگو و آشتی کردن آمادگی پیدا کند. بعد از آن که عشقتان آرام شود و توانست منطقی فکر کند، با او تماس بگیرید و درباره مشکلاتتان در کمال آرامش و خونسردی صحبت کنید تا به راه‌حل برسید

مواردی که در مقاله گفتیم اصول کلی آشتی بود. اما برای هر فردی نحوه برگرداندن و آشتی با دختری که دوست دارد متفاوت است. بعضی از آقایان آنقدر مغرور هستند که نظر کسی را جهت حل مشکل خود نمی‌پذیرند. اگر این دختر برایتان مهم هست حتما قبل از آشتی کردن با یک مشاور با تجربه در این زمینه که به خانم ها و آقایان زیادی که با هم قهر کرده اند و از هم دور شدند مشاوره داده است مشورت کنید. موضوع ظریف این است که شما هم باید دل او را بدست آورید و هم غرور شما پایمال نشود و رابطه پایدار بماند. خیلی‌ها به رابطه برمی‌گردند اما بعد از مدت زمانی دوباره دچار مشکل شده و به آنچه میخواهند نمی‌رسند. در بسیاری از موارد نحوه برگشتن به رابطه کاملا اشتباه بوده و از روش درست و معقولی انجام نشده و صرفا احساسی و گاها بر اساس غرایز عمل شده و منطقی و اصولی با موضوع برخورد نشده. البته این موضوع بسیار سخت است که بگوییم احساسی عمل نکنید. چون به هر حال شما احساس دارید و در چنین شرایطی عقلانی برخورد کردن بسیار سخت است. شما باید کسی را داشته باشید که به شما کمک کند که منطقی تصمیم بگیرید و همچنین راهکارهای علمی و آزمایش شده را با توجه به شرایط شما در اختیار داشته باشید و حتما در این کار خبره و با تجربه باشد. مشاوران ما در رادیو عشق تاکنون به تعداد زیادی از آقایانی که می‌خواستند با کسی که دوست دارند به رابطه برگردند و آشتی کنند مشاوره داده اند. در بیشتر موارد مشاوره یا دو نفر به رابطه برگشتند یا در مواردی در کل مشاور ما فرد را از بازگشت به رابطه منع کرده. چرا؟ چون با توجه به شرایط این کار منطقی نبوده. پس اگر می‌خواهید درست تصمیم بگیرید و کار عجولانه و یا احساسی و یا بی‌تجربگی کنید حتما قبل از آن از یک مشاور روانشناس با تجربه نظر بخواهید و بگذارید او شما را راهنمایی کند. کار سختی هم نیست. شما به صورت آنلاین و از طریق نرم افزار پیام رسان خود (تلگرام و واتساپ) در هر زمان و مکانی می‌توانید با مشاورین متخصص ما در این زمینه مشورت کنید. برای مشاهده شرایط مشاوره و آشنایی با مشاورین ما صفحه مشاوره را ببینید.

برای آشتی با دوست دختر در مرحله اول ابتدا لازم است آرامش خود را بازیابید و به طرف مقابل نیز کمی فضا دهید تا عصبانیتش فروکش کند و به آرامش نسبی برسد. کدورت‌های گذشته‌ها را فراموش کنید و بر ساختن دوباره رابطه عاشقانه‌تان تمرکز نمایید. در مرحله دوم فارغ از اینکه تقصیر با چه کسی بوده برای آشتی پیش قدم شوید و درمورد موضوع مورد اختلاف با هم صحبت کنید. به صحبت های طرف مقابل خوب گوش دهید و سهم خود را در دعوا بپذیرید و اگر اشتباهی انجام داده اید صراحتا عذرخواهی کنید.در مرحله آخر اگر بتوانید دل دختر موردعلاقه‌تان را مجددا بدست آورید، رابطه‌تان را یک قدم به جلو پیش برده اید. برای اینکه او را تحت تاثیر قرار دهید عملا نشان بدهید عاشقش هستید، می‌توانید به او یک هدیه عاشقانه بدهید، او را غافلگیر کنید یا یکی از آرزوهای رومانتیکش را برآورده کنید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

356 بازدید

544 بازدید

573 بازدید

646 بازدید

1.18k بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

چگونه با عشق خود آشتی کنیم

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام ما بعد از هفت ماه رابطه، یکی دو دعوای شدید داشتیم الان من یکم اروم شدم و با ملایمت میخوام رابطه دوباره ادامه داشته باشه اما اون قبول نمیکنه و میگه دوست معمولی بمونیم و دیگه هیچوقت رابطه عاطفی نداشته باشیم چیکار باید بکنم؟

سلام دوست گرامی در هر رابطه‌ای بحث وجود دارد، اما شما اشاره کردید دعوای شدید داشتید، آیا این دعواها به سرانجام درستی رسید و مشکلی حل شد یا خیر؟ مهارت حل مسأله در رابطه یعنی در عین حال که مسائل فراوانی وجود دارد، بتوانیم این مسائل را با کمک هم حل کنیم. اشاره کردید آرام‌تر شدید، آیا خشم خود را به صورت شدیدی به طرف مقابل نشان داده بودید؟ ممکن است این واکنش و حرف ایشان برای صرفاً دوست بودن، ناشی از ترس از رفتار شما باشد. بنابراین شما باید ابتدا مهارت‌های مختلفی مانند: مدیریت خشم و پرخاشگری، حل مسأله، حل تعارض و تصمیم‌گیری را یاد بگیرید تا بتوانید ایشان را برای شروع مجدد ارتباط ترغیب کنید. برای آموختن این مهارت‌ها می‌توانید از مشاوران رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

سلام دوست گرامی من با دوست دخترم ۱ سالی است که رابطه دارم اما نزدیک به ۴ روز است که نسبت به من سرد شده الان هم حضوری نمی‌بینمش اما میخوام برای او پیامکی بفرستم لطفا کمکم کنید که چه مطلبی بفرستم براش که آروم بشه

سلام دوست گرامی اطلاعات بسیار مختصری عنوان کردید. سن خودتان، نحوه آشنایی، علت این سردی در 4 روز اخیر؟ بهتر است او را دعوت به حل مساله کنید. یعنی دقیقاً بشنوید که او چه می‌گوید و یا چه شکایتی از شما دارد؟

با سلام امیدوارم خوب باشید من یک سال است با دختری رابطه دارم و زیاد دوسش هم دارم ولی چند مدتی میشه باهم سردیم، طرف به من میگه قبلا دوستم داشتی ولی حالا فکر میکنم دوستم نداری خب شما راهنمایی کنید چطور بهش ثابت کنم که هنوزم دوسش دارم و عاشقشم

سلام دوست گرامی اگر طرف مقابل شما این مسأله را عنوان کرده که شما دوستش ندارید، یعنی زبان محبت او را متوجه نشده‌اید. به شکایت‌ها و درخواست‌هایی که دارد، توجه کنید. ببینید چه تعداد از رفتارهای مورد علاقه ایشان را انجام می‌دهید. چه انتظاراتی داشتند که برطرف نشده است. سپس اگر درخواست و انتظاراتش منطقی بود، در حد توان‌تان آنها را برآورده کنید.

سلام من چرا هر کاری میکنم آشتی نمیکنه و اروم نمیشه طبق همین چیزایی که گفتید

سلام دوست گرامی احتمالا بخشی از مسیری که می روید برای رابطه شما مناسب نیست شما میتوانید برای بررسی بیشتر جزیات رابطه خود از مشاوران رادیو عشق وقت مشاوره تلفنی یا آنلاین دریافت کنید.

سلام من با دوست دختر قهر کردم هرچیزی بی خودی چطوری آشتی کنم آن یک دفع من امتحان کرده من الان الکی گفتم با دختر خالم دوست چکارکنم

سلام متاسفانه سوالتون گنگه و درست متوجه منظورتون نشدم. اما به طور کلی وقتی مشکلی بین‌تون پیش میاد بهترین کار اینه که به صورت رودررو باهم درباره‌اش صحبت کنید و حلش کنید. اگر هم منظورتون این بوده الکی بهش گفتین با دخترخاله‌تون دوست هستین باید بدونید این رفتارها به شدت به رابطه و اعتماد بین‌تون آسیب می‌زنه و بهتره دیگه تکرارش نکنید.

با سلام امیدوارم خوب باشین زود مبرم سر اصل مطلب من ی کسی رو دوست دارم توی فامیل دختر داییم 17 سالشه خب از دختر خالم شنیدم ک دوست پسر داره اون ولی بهش گفتم گفت من از پسرا خوشم نمیاد و یک سال پیش باهاش قطع رابطه کردم و فلان با من رو راست نیومد منم تحدیدش کردم و گفتم اگ ب من راستشو نگی و ب بابات میگم اینستا داری و بابات همه چیو میدونه الان با من قهره تو جمعم حرف نمیزنه ولی فقط شتل میندازه به من مثلا موقع رد شدن از اتاقی دستشو به زور میکوبه دستش نمیدونم میشه راهنمایی کنید؟!

سلام دوست گرامی به نظر می رسد نتوانسته اید ایشان را به خود جذب کنید و از عدم صداقت طرف مقابل شاکی شده اید. اما روش تهدید برای قوی شدن ارتباط راه درستی نیست. بهتر است سوالات رایج در بخش جذب عشق را مطالعه کنید.

من الان سه سال به یک دختری هستم که سر عکس خانوادگی که مادرم برام فرستاد و بعد لابه لای این عکسها عکس دختری است که دوست دخترم از این موضوع عصبانیه و من بهش گفتم که عکسا را خالی میکنم تو لبتاپ و از گوشیم پاک میکنم سر این موضوع قهر کرده و عصبانیه چه جوری دلشو بدست بیارم من واقعا عاشق عشقم. دوست دخترم هستم ما قصد ازدواج داریم میدونم که بحث و دعوا تو رابطه پیش میاد شما بهم بگین چیکار کنم؟؟؟؟؟

سلام.من با دوست دخترم که ۶ ساله با هم بودیم چن روزی هست که تموم کردیم.با اینکه میدونم خیلی دوسم داره اما گفت دیگه نمیخواد منوچون دیگه واقعا دوتامونم ناراحت شدیم و از هم شکستیم الانم من بعده ۴ روز اس ام اس دادم بهش اما جواب نمیده این برا من خیلی ناراحت کنندس لطفا راهنماییم کنین

سلام. کاملا طبیعیه که تموم شدن رابطه عاطفی بعد از ۶ سال خیلی سخت و ناراحت کننده باشه. وقتی یه رابطه تموم میشه لزوما به این معنی نیست که دو نفر دیگه همدیگه رو دوست ندارند. خیلی وقت‌ها علاقه و دلبستگی وجود داره ولی انقدر مشکلات سر راه دو نفر هست یا انقدر از دست هم آزرده شدن که دیگه نمیتونن ادامه بدن. به نظر میرسه درمورد شما هم همینطوره. به هم علاقه دارید ولی همون‌طور که گفتید به شدت هم از دست همدیگه ناراحتید. اما باید بدونید این ناراحتی، که احتمالا مربوط به یک روز و دو روز نیست و در طول مدت طولانی به وجود اومده با چند روز فاصله گرفتن به صورت خود به خود حل نمیشه. درک می‌کنیم دلتنگید ولی الان پیام دادن به طرف مقابل‌تون دردی رو دوا نمی‌کنه. باید بپذیرید که رابطه‌تون مشکلاتی داره که باید بهشون توجه بشه. باید با کمک یک مشاوره این مشکلات رو بررسی کنید. اگر قابل حل نیستن که باید سختی تموم کردن رابطه رو قبول کنید. اما اگر به نظر میرسه بشه مشکلات رو حل کرد باز هم باید به صورت اصولی برای برگردوندن رابطه‌تون تلاش کنید.فراموش نکنید قرار نیست فقط با هم آشتی کنید، باید مشکلاتی که بینتون هست رو حل کنید تا بتونید یه رابطه سالم و بادوام داشته باشید. دوره بازگرداندن عشق میتونه بهتون کمک کنه

سلام وقت بخیر.بنده تقریبا دوسال پیش ب اشتباه ب عشقم خیانت کردم،بعدازاون ماجرا دیگر هیچ وقت باهم حرف نزدیم،اما دراین اواخر هروقت اورا می بینم متوجه این میشوم ک او بانگاه های یواشکی حواسش ب من است،یعنی طوری ک او مرا نگاه میکند من ک اورا می بینم نگاهش را برمیگرداند. من میخام بااو اشتی کنم،اما نمیدونم ک چگونه دلش را بدست اورم،لطفا کمکم کنید،مرسی

دوست عزیز سلام

مهم‌ترین نکته‌ای که وجود داره این هست که شما به این فرد نشون بدید که از کاری که کردید پشیمون هستید. خیانت روی احساسات فرد مقابل تاثیر منفی بسیار زیادی می‌گذاره، به همین دلیل پذیرش و بخشیدن اون اتفاق بسته به نوع برخورد شما در این لحظه داره. رادیو عشق، در دوره “بازگرداندن عشق و ازدواج” این اصول رو به شما یاد می‌ده تا اگر تغییری در شما صورت گرفته، بتونید این رو نشون بدید و ایشون رو برگردونید.

میشه بفرمایید ک باید چگونه رفتار کنم؟

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

می‌خوام برگرده به رابطه/زندگیمیخوام فراموشش کنم

باید تمومش کنم، اما قدرتشو ندارم

می‌خوام جذبش کنم و ازدواج کنیم

به تازگی با دوست دخترتان بحث و مشاجره شدیدی داشته‌اید. دعوایی که باعث شده او بسیار ناراحت و دلخور شود و قهر کند. یا اینکه شاید سوء تفاهماتی ایجاد شده است که هردو آزرده خاطر شده اید و بینتان فاصله افتاده است. دعوا و قهر مسئله‌ای است که تقریبا در همه روابط گاهی اتفاق می‌افتد. اما اگر باوجود اختلاف نظرها نمی‌خواهید اجازه دهید رابطه‌تان به راحتی از هم بپاشد، بهتر است مهارت آشتی کردن با دوست دختر را یاد بگیرید. در این نوشتار روش آشتی کردن با دوست دختر را در سه مرحله به صورت گام به گام بیان می‌کنیم.

فهرست مطالب

دست نگه دارید! برای آشتی کردن عجله نکنید. اگر بی‌گدار به آب بزنید و از روش نامناسب وارد شوید، ممکن است علاوه بر اینکه تلاشتان برای آشتی کردن بی نتیجه می‌ماند، او را بیشتر از قبل ناراحت کنید. برای آشتی کردن با دوست دختر قبل از هرچیز نکات زیر را در نظر داشته باشید:

هر دو طرف هنگام دعوا کردن در وضعیتی کاملاً غیرمنطقی قرار می‌گیرید و زمام احساسات را به دست غرور و عصبانیت می‌سپارید. در چنین شرایطی عاقلانه فکر کردن و تصمیم گرفتن هیچ جایی ندارد و مسائل مهم از نظر دور می‌ماند. میل مهارنشدنی و آتشین برای پیروز شدن در بحث و اثبات حقانیت خود باعث می‌شود که فراموش کنیم قرار بوده هر دو نفر در کنار هم و یار یکدیگر باشیم. بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید، این است که از دعوا دور شوید، خودتان را آرام کنید و افکار زشت را از سرتان پاک کنید. تمام مشکلات و جر و بحث‌ها را نمی‌توان در یک جلسه، آن هم در حالتی حل کرد که از شدت عصبانیت سرخ شده‌اید و از چشمانتان آتش می‌بارد. بنابراین دعوا را تمام کنید، برای هواخوری بیرون بروید یا باشگاه بروید و عصبانیتتان را هنگام ورزش تخلیه کنید.

اگر لازم است، مدتی از دوست دخترتان فاصله بگیرید و به او زمان بدهید. اگر او هنوز از دعوایی که با هم داشته‌اید، عصبانی است، تنها کاری که می‌توانید بکنید، این است که به او زمان بدهید تا آرام شود. اگر بخواهید زمانی که هنوز عصبانی است، با او حرف بزنید و آشتی کنید، بعید است که این دختر عصبانی به حرفهایتان گوش بدهد یا ممکن است حرف ناخوشایندی بزند که واقعاً حرف دلش نیست و در نتیجه آتش دعوا شعله‌ورتر شود. بنابراین اول به دوست دخترتان فرصت بدهید تا آرام شود، مطمئن باشید که به این ترتیب راحتتر می‌توانید با او آشتی کنید و دلخوری‌اش را برطرف کنید.چگونه با عشق خود آشتی کنیم

بهترین نقطه شروع برای یافتن راه مناسب آشتی کردن با دوست دختر این است که گذشته را صادقانه بررسی کنید. برای حرکت رو به جلو و یک شروع جدید لازم است که گذشته را به گذشته بسپارید. اما اگر هر دو نفر دائماً بحثی را پیش بکشید که باعث قهرتان شده است، فراموش کردن گذشته عملاً غیرممکن می‌شود.

در این مرحله لازم است در مورد موضوعی که باعث قهر یا دعوا (لینک به مقاله قهر و دعوا) با دوست دختر شده است صحبت کنید تا بتوانید سوءتفاهم ها را باهم برطرف کنید و راهکاری برای حل مشکل و آشتی بیابید.در ادامه مراحل اینکار به صورت قدم به قدم بیان می‌شود:

برای آشتی پیش‌قدم شوید. صرف نظر از این که مقصر چه کسی است، اگر شما اولین قدم را برای آشتی کردن بردارید، به دوست دخترتان نشان می‌دهید که چقدر برای حل کردن مشکل مشتاق هستید. اگر باور دارید که مقصر شما هستید، از صمیم قلب برای کارهایی که انجام دادهاید، معذرت‌خواهی کنید. اگر معتقدید که عشقتان مقصر است، معذرت‌خواهی نکنید، اما به او بگویید که دوستش دارید و می‌خواهید هر کاری که در توان دارید، انجام دهید تا دوباره با هم آشتی کنید.

نکته (1) حضوری آشتی کنید 

اولین قدم برای آشتی کردن را باید همواره رو در رو بردارید. فرستادن پیامک یا ایمیل غیراحساسی است و او فکر می‌کند که احساساتتان واقعی نیست.

نکته(2) زیاد سریع پیش نروید 

اگر می‌خواهید با دوست دخترتان آشتی کنید، قبل از آن که سعی کنید در آغوشش بگیرید یا نوازشش کنید، اول با او حرف بزنید. اگر آشتی کردن را با نوازش شروع کنید، او فکر می‌کند که می‌خواهید جر و بحث را نادیده بگیرید و نمی‌خواهید به حرف‌هایش گوش کنید.

شاید تصور کنید، فکر خوبی است که تا زمانی که آب‌ها از آسیاب بیفتد، قهر بمانید، اما باید بدانید که اصلاً هم فکر خوبی نیست. دوست دخترتان بدون دلیل با شما قهر نکرده است. دلخوری‌ها و مشکلاتی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید و با نادیده گرفتن آنها فقط بیشتر از هم دور می‌شوید. بنابراین کنار عشقتان بنشینید، با او حرف بزنید و اجازه بدهید که خودش را تخلیه کند. به این ترتیب حالش بعد از این که تمام حرف‌هایش را زد، بهتر می‌شود و این مهربانی و باملاحظگی، او را به شما نزدیکتر می‌کند. بنابراین برای این که در مسیر آشتی کردن قرار بگیرید، به او بگویید که احساساتش را درک می‌کنید. دقیقاً به او بگویید که در چه زمینه‌هایی حق با اوست.

شنونده خوبی باشید و به حرف‌های دوست دخترتان گوش بدهید. ممکن است او هنوز هم عصبانی و دلخور باشد، اما باید بگذارید تا تمام غم و اندوهی را که در سینه‌اش انباشته شده است، بیرون بریزد. از پافشاری کردن روی نظرات خودتان خودداری کنید، چون این کار آتش دعوا را شعله‌ور می‌کند و او فکر میکند که علاقه‌ای به شنیدن حرف‌هایش ندارید.

هر دعوایی دو طرف دارد و قبول داشته باشید یا نه، شما هم به اندازه دوست دخترتان در شروع دعوا نقش داشته‌اید. اعتراف کردن به این اشتباه دوطرفه کار درستی است و شما را در مسیر آشتی کردن قرار می‌دهد. به او بگویید که قبول دارید، اگر خون‌سردتر و عاقلانه‌تر رفتار کرده بودید، صحبت معمولی به قهر و دعوا تبدیل نمیشد. دوست دخترتان نیاز دارد از دهانتان بشنود که فقط او را برای از بین بردن شادی و آرامش رابطه عاشقانه‌تان سرزنش نمی‌کنید. بنابراین مرد باشید و سهم خودتان را در به راه انداختن این مشاجره بپذیرید. این اعتراف عشقتان را آرام میکند و او نیز اشتباهاتش را به نوبه خود قبول می‌کند.

بدون شک عذرخواهی کردن سختترین و حیاتیترین قدم برای آشتی کردن با دوست دختر است. اما اگر از صمیم قلب میخواهید که اوضاع بر وفق مراد شود و دلخوری دوست دخترتان را برطرف کنید، راهی به جز این ندارید. اگر شما مقصر اصلی بودهاید، معذرتخواهی کنید و به او بگویید که تمام تلاشتان را میکنید تا این اتفاق دوباره نیفتد. حتی اگر مقصر نبودهاید، باز هم برای تندخویی و پرخاشگریتان معذرت بخواهید. این عذرخواهی صادقانه به او نشان می‌دهد که حاضرید غرورتان را برای نجات دادن رابطه‌تان زیر پا بگذارید و او نیز سعی می‌کند تا این از خودگذشتگی را در آینده نزدیک جبران کند. یک یادداشت معذرت‌خواهی عاشقانه و احساسی برایش بنویسید. لازم نیست متنتان به زیبایی نمایشنامه‌های شکسپیر باشد، همین که تلاشتان را بکنید، کافی است.

بعد از حل اختلاف نظرها و برطرف کردن سوء تفاهم‌ها، در مرحله بعد لازم است برای ساختن مجدد رابطه تلاش کنید. بکار گرفتن روش‌های زیر برای آشتی کردن،به شما کمک می‌کند بتوانید دلخوری و کدورت ایجاد شده را کاملا از دل دختر در آورید.به طوری که رابطه عاطفیتان حتی از قبل هم زیباتر و عاشقانه بشود:

همانطور که برای بهبود رابطه‌تان تلاش می‌کنید، هر کاری می‌توانید انجام دهید تا به دوست دخترتان نشان بدهید که تغییر کرده‌اید و به یار عاشق‌تر، بهتر و بالغ‌تری تبدیل شده‌اید. برای اثبات این موضوع می‌توانید هر موقع که به شما نیاز داشت، به دادش برسید. اگر به او ثابت کنید که به یک دوست پسر از خود گذشته تبدیل شده‌اید، او دوباره مانند گذشته، حتی بیشتر به سمتتان جذب خواهد شد. هرچند آشتی کردن و رفع کدورت زمان می‌برد، اما اگر این دختر همانی است که عاشقانه دوستش دارید و می‌خواهید تا پایان عمر خوشبختی را در کنارش تجربه کنید، این صبر و تلاش ارزشش را دارد.

دعوا و اختلاف نظر نباید مانعی برای نشان دادن عشق و علاقه باشد. خشم و غضب آتشین باعث می‌شود که دوست دخترتان از یاد ببرد که چقدر دوستتان دارد، بنابراین نباید به خشم اجازه بدهید که عشقتان را سرکوب کند. درست است که باید به دوست دخترتان زمان بدهید و مدتی از او فاصله بگیرید تا آرام شود، اما در عین حال باید به او بفهمانید که برای آشتی کردن آماده هستید. به این ترتیب دوست دخترتان هم سریعتر بر خودش مسلط می‌شود و متوجه می‌شود که بدون شما نمی‌تواند زندگی کند. یک کارت عاشقانه برایش بفرستید و تمام خصوصیاتی را که در وجودش می‌پرستید و کارهایی را که برایتان انجام داده و بابت آن‌ها قدردانش هستید، در آن بنویسید تا متوجه شود که لطف‌های بی‌دریغ او را حق مسلم خودتان فرض نمی‌کنید. بگذارید عشقتان بفهمد که بابت داشتن او خدا را شاکر هستید. اجازه ندهید که غرور بیجای مردانه عشقتان را به نابودی بکشاند.

شاید این کار کمی لوس و سطحی به نظرتان برسد، اما کدام دختری است که عاشق هدیه گرفتن نباشد؟ دوست دخترتان در حال و هوا و وضعیتی که باشد، همواره از یک هدیه محبت‌آمیز استقبال خواهد کرد. گل مورد علاقه‌اش را برایش بخرید، روی یک کارت زیبا با خط خوش و درشت بنویسید: “متاسفم”، تا معجزه این باملاحظگی را ببینید. گران بودن هدیه ارتباط مستقیم با جدی بودن دعوایتان دارد. گل، شکلات و کارت برای مشاجره‌های کوچک و معمولی مناسب است. اما اگر وارد دعوای تمام عیاری شده باشید که تا چندقدمی جدایی پیش رفته باشد، باید مبلغ قابل توجهی را از حساب بانکیتان بیرون بکشید. قبل از خریدن یک هدیه عاشقانه به خوبی فکر کنید، چون یک دوست دختر خشمگین را نمی‌توانید با یک جواهر بدلی آرام کنید.

باور کنید که این کار آنقدرها هم سخت نیست. البته قرار نیست غول چراغ جادو بشوید و تمام آرزوهایش را برآورده کنید. لطفی در حقش بکنید یا چیزی برایش بخرید که مدت‌هاست دوست داشته آن را بخرد یا حتی قبلاً به آن اشاره کرده است. جان کلام آن که کاری انجام بدهید که نشان بدهد، همیشه، حتی وقتی که اینطور به نظر نمی‌آمده به حرف‌هایش گوش کرده‌اید؛ البته اگر همیشه یک گوشتان در بوده و یک گوشتان دروازه، دیگر فقط خدا می‌تواند نجاتتان بدهد. این کار را انجام بدهید تا دوست دخترتان بداند که چقدر برایتان مهم است و یک جرو بحث کوچک هیچ چیزی را تغییر نداده است. اطمینان داشته باشید بعد از اثبات کردن عشق و علاقه‌تان زندگیتان بیشتر از همیشه شیرین و لذتبخش خواهد شد.

به یک برنامه متفاوت و هیجان‌انگیز فکر کنید، کاری که قبلاً به عنوان یک زوج انجام نداده‌اید. اگر می‌خواهید او را تحت تاثیر قرار دهید، یک مراسم آشتی‌کنان هیجان انگیز برایش برگزار کنید. روحیه عاشقانه‌تان را به دوست دخترتان نشان دهید و به یادش بیاورید که چرا یکدیگر را دوست دارید

یک ایده خوب برای غافلگیر کردن او این است که کاری کنید روزهای خوب و هیجان انگیز رابطه‌تان مرور شود، مثلا اگر عکس‌های دو نفره دارید، چند عکس خوب دو نفره را چاپ کنید و به او هدیه دهید. یا اینکه او را به محل اولین قرار عاشقانه تان ببرید تا روزهای خوب و عاشقانه رابطه تان مرور شود.

اگر دوست دخترتان نمی‌خواهد با شما حرف بزند یا عذرخواهی‌تان را قبول نمی‌کند، میدان را ترک کنید و بگذارید توپ در زمین حریف بماند. مجبور کردن دوست دخترتان به ادامه بحث به جز این که بیشتر از هم دورتان کند، هیچ فایده‌ای ندارد. در عوض به او بفهمانید که حاضرید هر چقدر که لازم است، صبر کنید تا او برای گفتگو و آشتی کردن آمادگی پیدا کند. بعد از آن که عشقتان آرام شود و توانست منطقی فکر کند، با او تماس بگیرید و درباره مشکلاتتان در کمال آرامش و خونسردی صحبت کنید تا به راه‌حل برسید

مواردی که در مقاله گفتیم اصول کلی آشتی بود. اما برای هر فردی نحوه برگرداندن و آشتی با دختری که دوست دارد متفاوت است. بعضی از آقایان آنقدر مغرور هستند که نظر کسی را جهت حل مشکل خود نمی‌پذیرند. اگر این دختر برایتان مهم هست حتما قبل از آشتی کردن با یک مشاور با تجربه در این زمینه که به خانم ها و آقایان زیادی که با هم قهر کرده اند و از هم دور شدند مشاوره داده است مشورت کنید. موضوع ظریف این است که شما هم باید دل او را بدست آورید و هم غرور شما پایمال نشود و رابطه پایدار بماند. خیلی‌ها به رابطه برمی‌گردند اما بعد از مدت زمانی دوباره دچار مشکل شده و به آنچه میخواهند نمی‌رسند. در بسیاری از موارد نحوه برگشتن به رابطه کاملا اشتباه بوده و از روش درست و معقولی انجام نشده و صرفا احساسی و گاها بر اساس غرایز عمل شده و منطقی و اصولی با موضوع برخورد نشده. البته این موضوع بسیار سخت است که بگوییم احساسی عمل نکنید. چون به هر حال شما احساس دارید و در چنین شرایطی عقلانی برخورد کردن بسیار سخت است. شما باید کسی را داشته باشید که به شما کمک کند که منطقی تصمیم بگیرید و همچنین راهکارهای علمی و آزمایش شده را با توجه به شرایط شما در اختیار داشته باشید و حتما در این کار خبره و با تجربه باشد. مشاوران ما در رادیو عشق تاکنون به تعداد زیادی از آقایانی که می‌خواستند با کسی که دوست دارند به رابطه برگردند و آشتی کنند مشاوره داده اند. در بیشتر موارد مشاوره یا دو نفر به رابطه برگشتند یا در مواردی در کل مشاور ما فرد را از بازگشت به رابطه منع کرده. چرا؟ چون با توجه به شرایط این کار منطقی نبوده. پس اگر می‌خواهید درست تصمیم بگیرید و کار عجولانه و یا احساسی و یا بی‌تجربگی کنید حتما قبل از آن از یک مشاور روانشناس با تجربه نظر بخواهید و بگذارید او شما را راهنمایی کند. کار سختی هم نیست. شما به صورت آنلاین و از طریق نرم افزار پیام رسان خود (تلگرام و واتساپ) در هر زمان و مکانی می‌توانید با مشاورین متخصص ما در این زمینه مشورت کنید. برای مشاهده شرایط مشاوره و آشنایی با مشاورین ما صفحه مشاوره را ببینید.

برای آشتی با دوست دختر در مرحله اول ابتدا لازم است آرامش خود را بازیابید و به طرف مقابل نیز کمی فضا دهید تا عصبانیتش فروکش کند و به آرامش نسبی برسد. کدورت‌های گذشته‌ها را فراموش کنید و بر ساختن دوباره رابطه عاشقانه‌تان تمرکز نمایید. در مرحله دوم فارغ از اینکه تقصیر با چه کسی بوده برای آشتی پیش قدم شوید و درمورد موضوع مورد اختلاف با هم صحبت کنید. به صحبت های طرف مقابل خوب گوش دهید و سهم خود را در دعوا بپذیرید و اگر اشتباهی انجام داده اید صراحتا عذرخواهی کنید.در مرحله آخر اگر بتوانید دل دختر موردعلاقه‌تان را مجددا بدست آورید، رابطه‌تان را یک قدم به جلو پیش برده اید. برای اینکه او را تحت تاثیر قرار دهید عملا نشان بدهید عاشقش هستید، می‌توانید به او یک هدیه عاشقانه بدهید، او را غافلگیر کنید یا یکی از آرزوهای رومانتیکش را برآورده کنید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

356 بازدید

544 بازدید

573 بازدید

646 بازدید

1.18k بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

چگونه با عشق خود آشتی کنیم

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام ما بعد از هفت ماه رابطه، یکی دو دعوای شدید داشتیم الان من یکم اروم شدم و با ملایمت میخوام رابطه دوباره ادامه داشته باشه اما اون قبول نمیکنه و میگه دوست معمولی بمونیم و دیگه هیچوقت رابطه عاطفی نداشته باشیم چیکار باید بکنم؟

سلام دوست گرامی در هر رابطه‌ای بحث وجود دارد، اما شما اشاره کردید دعوای شدید داشتید، آیا این دعواها به سرانجام درستی رسید و مشکلی حل شد یا خیر؟ مهارت حل مسأله در رابطه یعنی در عین حال که مسائل فراوانی وجود دارد، بتوانیم این مسائل را با کمک هم حل کنیم. اشاره کردید آرام‌تر شدید، آیا خشم خود را به صورت شدیدی به طرف مقابل نشان داده بودید؟ ممکن است این واکنش و حرف ایشان برای صرفاً دوست بودن، ناشی از ترس از رفتار شما باشد. بنابراین شما باید ابتدا مهارت‌های مختلفی مانند: مدیریت خشم و پرخاشگری، حل مسأله، حل تعارض و تصمیم‌گیری را یاد بگیرید تا بتوانید ایشان را برای شروع مجدد ارتباط ترغیب کنید. برای آموختن این مهارت‌ها می‌توانید از مشاوران رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

سلام دوست گرامی من با دوست دخترم ۱ سالی است که رابطه دارم اما نزدیک به ۴ روز است که نسبت به من سرد شده الان هم حضوری نمی‌بینمش اما میخوام برای او پیامکی بفرستم لطفا کمکم کنید که چه مطلبی بفرستم براش که آروم بشه

سلام دوست گرامی اطلاعات بسیار مختصری عنوان کردید. سن خودتان، نحوه آشنایی، علت این سردی در 4 روز اخیر؟ بهتر است او را دعوت به حل مساله کنید. یعنی دقیقاً بشنوید که او چه می‌گوید و یا چه شکایتی از شما دارد؟

با سلام امیدوارم خوب باشید من یک سال است با دختری رابطه دارم و زیاد دوسش هم دارم ولی چند مدتی میشه باهم سردیم، طرف به من میگه قبلا دوستم داشتی ولی حالا فکر میکنم دوستم نداری خب شما راهنمایی کنید چطور بهش ثابت کنم که هنوزم دوسش دارم و عاشقشم

سلام دوست گرامی اگر طرف مقابل شما این مسأله را عنوان کرده که شما دوستش ندارید، یعنی زبان محبت او را متوجه نشده‌اید. به شکایت‌ها و درخواست‌هایی که دارد، توجه کنید. ببینید چه تعداد از رفتارهای مورد علاقه ایشان را انجام می‌دهید. چه انتظاراتی داشتند که برطرف نشده است. سپس اگر درخواست و انتظاراتش منطقی بود، در حد توان‌تان آنها را برآورده کنید.

سلام من چرا هر کاری میکنم آشتی نمیکنه و اروم نمیشه طبق همین چیزایی که گفتید

سلام دوست گرامی احتمالا بخشی از مسیری که می روید برای رابطه شما مناسب نیست شما میتوانید برای بررسی بیشتر جزیات رابطه خود از مشاوران رادیو عشق وقت مشاوره تلفنی یا آنلاین دریافت کنید.

سلام من با دوست دختر قهر کردم هرچیزی بی خودی چطوری آشتی کنم آن یک دفع من امتحان کرده من الان الکی گفتم با دختر خالم دوست چکارکنم

سلام متاسفانه سوالتون گنگه و درست متوجه منظورتون نشدم. اما به طور کلی وقتی مشکلی بین‌تون پیش میاد بهترین کار اینه که به صورت رودررو باهم درباره‌اش صحبت کنید و حلش کنید. اگر هم منظورتون این بوده الکی بهش گفتین با دخترخاله‌تون دوست هستین باید بدونید این رفتارها به شدت به رابطه و اعتماد بین‌تون آسیب می‌زنه و بهتره دیگه تکرارش نکنید.

با سلام امیدوارم خوب باشین زود مبرم سر اصل مطلب من ی کسی رو دوست دارم توی فامیل دختر داییم 17 سالشه خب از دختر خالم شنیدم ک دوست پسر داره اون ولی بهش گفتم گفت من از پسرا خوشم نمیاد و یک سال پیش باهاش قطع رابطه کردم و فلان با من رو راست نیومد منم تحدیدش کردم و گفتم اگ ب من راستشو نگی و ب بابات میگم اینستا داری و بابات همه چیو میدونه الان با من قهره تو جمعم حرف نمیزنه ولی فقط شتل میندازه به من مثلا موقع رد شدن از اتاقی دستشو به زور میکوبه دستش نمیدونم میشه راهنمایی کنید؟!

سلام دوست گرامی به نظر می رسد نتوانسته اید ایشان را به خود جذب کنید و از عدم صداقت طرف مقابل شاکی شده اید. اما روش تهدید برای قوی شدن ارتباط راه درستی نیست. بهتر است سوالات رایج در بخش جذب عشق را مطالعه کنید.

من الان سه سال به یک دختری هستم که سر عکس خانوادگی که مادرم برام فرستاد و بعد لابه لای این عکسها عکس دختری است که دوست دخترم از این موضوع عصبانیه و من بهش گفتم که عکسا را خالی میکنم تو لبتاپ و از گوشیم پاک میکنم سر این موضوع قهر کرده و عصبانیه چه جوری دلشو بدست بیارم من واقعا عاشق عشقم. دوست دخترم هستم ما قصد ازدواج داریم میدونم که بحث و دعوا تو رابطه پیش میاد شما بهم بگین چیکار کنم؟؟؟؟؟

سلام.من با دوست دخترم که ۶ ساله با هم بودیم چن روزی هست که تموم کردیم.با اینکه میدونم خیلی دوسم داره اما گفت دیگه نمیخواد منوچون دیگه واقعا دوتامونم ناراحت شدیم و از هم شکستیم الانم من بعده ۴ روز اس ام اس دادم بهش اما جواب نمیده این برا من خیلی ناراحت کنندس لطفا راهنماییم کنین

سلام. کاملا طبیعیه که تموم شدن رابطه عاطفی بعد از ۶ سال خیلی سخت و ناراحت کننده باشه. وقتی یه رابطه تموم میشه لزوما به این معنی نیست که دو نفر دیگه همدیگه رو دوست ندارند. خیلی وقت‌ها علاقه و دلبستگی وجود داره ولی انقدر مشکلات سر راه دو نفر هست یا انقدر از دست هم آزرده شدن که دیگه نمیتونن ادامه بدن. به نظر میرسه درمورد شما هم همینطوره. به هم علاقه دارید ولی همون‌طور که گفتید به شدت هم از دست همدیگه ناراحتید. اما باید بدونید این ناراحتی، که احتمالا مربوط به یک روز و دو روز نیست و در طول مدت طولانی به وجود اومده با چند روز فاصله گرفتن به صورت خود به خود حل نمیشه. درک می‌کنیم دلتنگید ولی الان پیام دادن به طرف مقابل‌تون دردی رو دوا نمی‌کنه. باید بپذیرید که رابطه‌تون مشکلاتی داره که باید بهشون توجه بشه. باید با کمک یک مشاوره این مشکلات رو بررسی کنید. اگر قابل حل نیستن که باید سختی تموم کردن رابطه رو قبول کنید. اما اگر به نظر میرسه بشه مشکلات رو حل کرد باز هم باید به صورت اصولی برای برگردوندن رابطه‌تون تلاش کنید.فراموش نکنید قرار نیست فقط با هم آشتی کنید، باید مشکلاتی که بینتون هست رو حل کنید تا بتونید یه رابطه سالم و بادوام داشته باشید. دوره بازگرداندن عشق میتونه بهتون کمک کنه

سلام وقت بخیر.بنده تقریبا دوسال پیش ب اشتباه ب عشقم خیانت کردم،بعدازاون ماجرا دیگر هیچ وقت باهم حرف نزدیم،اما دراین اواخر هروقت اورا می بینم متوجه این میشوم ک او بانگاه های یواشکی حواسش ب من است،یعنی طوری ک او مرا نگاه میکند من ک اورا می بینم نگاهش را برمیگرداند. من میخام بااو اشتی کنم،اما نمیدونم ک چگونه دلش را بدست اورم،لطفا کمکم کنید،مرسی

دوست عزیز سلام

مهم‌ترین نکته‌ای که وجود داره این هست که شما به این فرد نشون بدید که از کاری که کردید پشیمون هستید. خیانت روی احساسات فرد مقابل تاثیر منفی بسیار زیادی می‌گذاره، به همین دلیل پذیرش و بخشیدن اون اتفاق بسته به نوع برخورد شما در این لحظه داره. رادیو عشق، در دوره “بازگرداندن عشق و ازدواج” این اصول رو به شما یاد می‌ده تا اگر تغییری در شما صورت گرفته، بتونید این رو نشون بدید و ایشون رو برگردونید.

میشه بفرمایید ک باید چگونه رفتار کنم؟

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

می‌خوام برگرده به رابطه/زندگیمیخوام فراموشش کنم

باید تمومش کنم، اما قدرتشو ندارم

می‌خوام جذبش کنم و ازدواج کنیم

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();



قبل از هرچیزی باید بدانید فلسفه عشق برای پسران با دختران تفاوت هایی دارد در نتیجه احساسات و اعمال یک پسر نیز متفاوت تر است. مثلا یک دختر در روز های اول جدایی به شدت دچار احساسات منفی و افسردگی شدید است ولی به مرور زمان این شرایط برایش بهتر می شود. اما یک پسر دقیقا برعکس رفتار می کند، روز های اول آرامش دارد حتی احساس آزادی زیادی می کند پر از انرژی است ولی هر چه زمان میگذرد احساس خلاء و افسردگی را بیشتر احساس می کند.

آشتی کردن با یک پسر یک ماه بعد از جدایی راحت است اما با یک دختر خیر کار کمی سخت تر می شود. شاید با خود بگوید آیا یک پسر که ما رو ترک کرده برمی گرده جواب این سوال میتونه برای تلاشی که قراره بکنید سرنوشت ساز باشه ! البته اگر اون رابطه و اون شخص ارزش تلاش کردن شما را داشته باشه.

چگونه با عشق خود آشتی کنیم

وسوسه ی بزرگی است که حتی بعد از تمام شدن دعوا باز هم حرفی بزنید و آتش دعوا را دوباره شعله ور کنید. خانم ها همیشه میتوانند نقاط حساس را حین دعوا نشانه بگیرند و حرفی بزنند که دقیقاً به هدف بخورد.

با این حال هنگام دعوا با عشقتان بهتر است جلوی زبانتان را بگیرید و افسار خشمتان را به دست بگیرید تا بتوانید دعوا را با خیر و خوشی فیصله بدهید و راهی برای برگشت داشته باشید. سعی کنید سرتان را با فعالیت های دیگری گرم کنید تا حواستان پرت شود؛ بعد از مدتی متوجه میشوید که اعصابتان آرام شده، عصبانیتتان فروکش کرده و برای حرف زدن آماده شده اید.

هرگز نمیتوانید مطمئن باشید که کدام کار بهتر است، این که مدتی از او فاصله بگیرید و تنهایش بگذارید یا این که با دلبری و جذابیت زنانه تان از او دلجویی کنید. به غریزه تان اعتماد کنید و در هر شرایطی طبق غریزه و احساس خودتان رفتار کنید؛ اما اگر دوست پسرتان سعی میکند که از شما فرار کند تا در خلوت خودش درباره ی اتفاقاتی که افتاده تصمیم بگیرد، نباید دلخور بشوید.

به دوست پسرتان زمان بدهید تا آرام شود. اگر بلافاصله بعد از دعوا کردن و وقتی او هنوز به شدت هیجانزده و عصبی است، او را غرق عذرخواهی کنید، بهانه بیاورید، منت کشی کنید و طلب بخشایش کنید، بعید است که او واکنش دلخواهتان را نشان دهد. به او زمان بدهید تا موقعیت و احساساتش را پردازش کند، سپس برای دلجویی و آشتی کردن به او نزدیک شوید.

اگر دعوای آتشینی با هم کرده اید و حرفهایی زده اید که فراموش کردنشان سخت است، سعی کنید با اشاره به دوست پسرتان بفهمانید که قصد آشتی کردن دارید. در غیر این صورت ممکن است فکر کند که تمام درها را به روی رابطهتان بستهاید و هیچ اقدامی را برای آشتی و جبران گذشته تحمل نخواهید کرد. مثلاً میتوانید کم کم به او نزدیکتر شوید تا متوجه شود که از او نفرت ندارید و از او فرار نمیکنید. اگر او هم به همین طریق واکنش نشان داد و خودش را به شما نزدیکتر کرد، احتمالاً زمان آن رسیده که اختلافات را فراموش کنید و به روی هم لبخند بزنید.

وقتی بعد از یک دعوای تمام عیار در حال بازیابی آرامش و خونسردیتان هستید، علاوه بر خودتان به دوست پسرتان هم فکر کنید و موقعیت را از دید او هم ببینید. وقتی واقعاً نمیدانید که اصلاً چرا با هم دعوا کرده اید، با گذاشتن خودتان به جای او بهتر میتوانید متوجه شرایط بشوید. تحلیل کردن موقعیت از دید او کار بسیار سازنده و مفیدی است. همچنین زمانی که نمیدانید چطور باید از عشقتان دلجویی کنید و دوباره سر صحبت را با او باز کنید، میتوانید به استدلال هایش اشاره کنید تا به او ثابت کنید که درکش میکنید.

وقتی خسته و ناامیدید و احساس میکنید که دنیایتان متلاشی شده است، با به یاد آوردن روزهای شاد و خوبی که در کنار هم داشته اید، میتوانید قدری خودتان را آرام کنید. اگر خاطرات خوش گذشته لبخند را به لبانتان میآورد، ارزشش را دارد که آنها را با عشقتان هم در میان بگذارید تا او هم یادش بیاید که اوضاع همواره اینقدر تلخ و ناراحت کننده نبوده است. این نوستالژی کمک میکند تا به هم نزدیکتر شوید، اشکهایتان را پاک کنید و دوباره در کنار هم احساس راحتی و آرامش کنید.

اگر اول شما به این نتیجه رسیدید که وقت آشتی کردن رسیده است، اصلاً از نشان دادن احساستان نترسید. وقتی علاقه تان را به یک نفر پنهان میکنید، در واقع خودتان را با تنهایی و انزوایی خودخواسته آزار میدهید؛ پس به جای این که دائم از خودتان بپرسید که چطور باید از دوست پسرتان دلجویی کنید، به صمیمانه ترین و صادقانه ترین شکلی که میتوانید، با کلمات یا کارهای عاشقانه برای آشتی پیشقدم شوید.

اگر احساس کردید که تنهایی راه به جایی نمیبرید، از بستگان یا دوستان مشترکتان کمک بگیرید. اگر این نزدیکان مدتی شاهد رابطه تان بوده اند و میدانند که در کنار هم چقدر خوشبخت بوده اید، مطمئناً خوشحال میشوند که با جادویی دوستانه و کمی هنر قانع کردن دوباره شما را به هم نزدیک کنند. تنها کاری که باید انجام بدهید، این است که آنها را با ملایمت راهنمایی کنید و خودتان تماشا کنید که چطور همه چیز روبراه میشود.

برای این که بفهمید چطور باید با دوست پسرتان آشتی کنید، باید یاد بگیرید که رفتارتان را تحلیل کنید. نیازی نیست که حتماً به مشاور مراجعه کنید، فقط مدتی با خودتان خلوت کنید و سعی کنید بدون سرزنش کردن دوست پسرتان، پاسخها را در خودتان پیدا کنید. هر دو نفر شما مسئول این اتفاقات ناخوشایند هستید، بنابراین یافتن اشتباه های کوچک خودتان میتواند جالب باشد، شما را برای آشتی کردن تحریک کند و ضمناً مانع از آن شود که در آینده دوباره در چنین تله هایی بیفتید.

عذرخواهی سخت ترین بخش ماجرا است، اما گاهی اوقات بدون معذرت خواهی نمیتوانید دوباره رابطه تان را از سر بگیرید. معذرت خواهی کردن روش سالمی برای آشتی کردن است که به او ثابت میکند رابطه تان برای شما باارزش است و اجازه نمیدهید که این رابطه ی عاشقانه به راحتی از بین برود. اگر از نشان دادن نقاط ضعف خود و حساسیت تان نسبت به رابطه نترسید، او هم متوجه عشق و صداقتتان میشود. به این ترتیب راه برای آشتی هموارتر میشود و هر چه سریعتر دوباره به هم میرسید.

انسان جائزالخطا است، اما مهم این است که از اشتباه هایتان درس بگیرید و آنها را تکرار نکنید. اگر ترمیم رابطهتان یکی از اولویت های مهمتان است، به دقت درباره ی آن فکر کنید و وقتی آبها از آسیاب افتاد و آرام شدید، درباره شرایط با هم گفتگو کنید.

با ارزشترین چیزها در زندگی معمولاً از همه شکننده تر اند، به خوبی مراقبت نکردن از آنها خطای هر دو نفرتان است. بااین حال چنانچه متوجه شدید که حرف زدن هیچ فایده ای ندارد و هیچ کدام از گذشته عبرت نمیگیرید، به فهرست اولویت هایتان نگاه کنید و آن چیزی را که واقعاً برایتان مهم است، به خودتان یادآوری کنید. رابطه تان برایتان مهم است، پس چرا سختتر تلاش نکنید ؟چگونه با عشق خود آشتی کنیم

درخواست بخشش کردن آسان است، اما تغییر نگرش و رفتار بعد از آشتی کردن بسیار سخت تر است. برخی صرفاً به این دلیل تقاضای بخشش میکنند که دشمن جدیدی برای خودشان نتراشیده باشند. وقتی از دوست پسرتان درخواست بخشش میکنید، باید به پیآمدهای آن هم فکر کنید و سوالات زیر را از خودتان بپرسید:

پاسخ منفی دادن به هر کدام از سوالات بالا ثابت میکند که هنوز برای درخواست بخشش آماده نیستید. اگر از صمیم قلب متاسف نباشید، یا فقط از این ناراحت باشید که چرا گیر افتاده اید، درخواست بخشش کردن در چنین شرایطی ریاکارانه خواهد بود و حتی اگر هم آشتی کنید، رابطه تان در آینده در معرض خطر خواهد بود.

پشیمانی و ندامت واقعی باید برخاسته از قلب باشد؛ پنهان کردن نیت واقعی خود از آشتی کردن چیزی به جز فریب دادن دوست پسرتان نیست.

گر عاشقانه او را دوست دارید و میخواهید رابطه تان را ترمیم کنید، با او صادق باشید و خودتان را ملزم و متعهد به تغییری بکنید که رفتارتان را بهبود دهد.

باید به وضوح به او نشان بدهید که از اشتباهتان پشیمان شده اید و از صمیم قلب متاسف هستید. متواضع و فروتن باشید و پشیمانی و ندامتتان را به شیوهای بیان کنید که دوست پسرتان متوجه عذرخواهی صادقانه تان بشود. به این ترتیب نشان میدهید که قبول دارید اشتباه کرده اید.

اگر نتوانید احساس تاسف خود را بیان کنید، عذرخواهیتان ریاکارانه و گستاخانه به نظر خواهد رسید. به علاوه ابراز تاسف کردن بدون ابراز پشیمانی تاثیر عذرخواهی را کم میکند.

مراقب باشید توضیحاتی ندهید که دوست پسرتان آنها را به بهانه و توجیه تعبیر کند. توضیح دادن و توصیف کردن زمینه ای که منجر به دعوا شده است، اشکالی ندارد، اما باید روی ابراز پشیمانی و ندامت خودتان تمرکز کنید. طلب بخشایش کردن به این معنا است که شما اشتباه تان را میپذیرید، برای عشق و مهربانی او ارزش قائل میشوید و آماده اید تا برای ترمیم رابطه تان تلاش کنید.

به عشقتان بفهمانید که میخواهید تغییر کنید و خودتان را آماده کنید تا برایش توضیح بدهید که چگونه میخواهید به نسخه بهتری از خودتان تبدیل شوید. او احتمالاً انتظار دارد که به سختی تلاش کنید تا دوباره مرتکب چنین اشتباهی در آینده نشوید.

شاید احساس کنید که دوست پسرتان واکنش تندی به اشتباه کوچکتان نشان میدهد، اما مهم است که به احساساتش احترام بگذارید و با مهربانی و دلسوزی با او رفتار کنید. او نگران است که مبادا این اشتباه را دوباره تکرار کنید یا هنوز به خاطر کارهایتان عصبانی و آزرده خاطر است.

تصور کردن احساسات دیگران همواره کار آسانی نیست، اما اگر با عشقتان همدلی کنید، بهتر میتوانید موقعیت را از نظر او ببینید.

اینجا است که باید با بخش دشوار آشتی کردن روبرو شوید. حتماً میدانید که برای بخشیده شدن باید اشتباهتان را جبران و رفتارتان را اصلاح کنید. حتی اگر دوست پسرتان از شما چنین درخواستی نکند و خطایتان را به سادگی ببخشد، شما نباید به گونه ای رفتار کنید که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است.

به او پیشنهاد بدهید که کار خاصی برایش انجام بدهید یا اشتباهتان را به نحوی برایش جبران کنید. درست است که آب رفته به جوی بازنمیگردد، اما میتوانید نهایت تلاشتان را برای ترمیم رابطه بکنید. برای مثال اگر گیتار دوست پسرتان را خراب کرده اید، میتوانید هزینه تعمیرش را بپردازید یا یک گیتار نو برایش بخرید.

متکلم وحده بودن هنگام تقاضای بخشش اشتباه بزرگی است. اگر او نظری درباره حرف هایتان دارد، اجازه بدهید که حرفش را بزند. بدون آن که حرف های دوست پسرتان را قطع کنید یا حالت تدافعی به خودتان بگیرید، بگذارید او هم احساساتش را بیان کند. با گوش دادن به او و فهمیدن حرف هایش به او ثابت کنید که عذرخواهیتان صادقانه است.

به این ترتیب عذرخواهیتان تاثیرگذارتر میشود و او اطمینان پیدا میکند که واقعاً میخواهید اوضاع را سر و سامان بدهید و رابطه تان را بهتر از قبل کنید.

مهربانی تاثیر بسیار مهمی در پذیرفته شدن عذرخواهیتان دارد. حتی اگر دوست پسرتان از شما عصبانی بود، با او مهربان باشید تا او متوجه شود که چه دختر مهربان و دلنشینی هستید. به این ترتیب ممکن است او حتی تعجب کند که اصلاً چرا از دست چنین دختر مهربانی عصبانی شده است. ژست های مهربانانه و محبت آمیز در بسیاری موارد قلب عشقتان را به اندازه کافی نرم میکند تا عصبانیتش از بین برود.

عشقتان را از هر طریق ممکن به او نشان بدهید و زندگی را برایش آسانتر کنید. از او حمایت کنید، اما در عین حال زیر باران مهر و محبت خودتان خفه اش نکنید. غذای مورد علاقه اش را آماده کنید، چیزی را که مدتها است میخواهد بخرد، به او هدیه کنید و برنامه های کوچک و خوشحال کننده ای را ترتیب بدهید تا متوجه شود که قدرش را میدانید و چقدر از داشتن او در کنارتان خوشحال هستید.

اختلاف و قهر و آشتی در هر رابطه‌ای وجود دارد و نمی‌توان از آن فرار کرد. اما آنچه باید بدانید؛ این است که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. در رابطه با پسر مورد علاقه‌تان کاری نکنید که مرزهای رابطه از بین برود. قهر کردن و صرف زمان برای آشتی کردن، قطعا انرژی روانی زیادی از شما می‌گیرد.

پس سعی کنید تا جاییکه می‌توانید با فراگیری مهارت‌های برقراری ارتباط از بروز دعوا جلوگیری کنید. اما اگر روزی این اتفاق علیرغم میل شما افتاد و پسر مورد علاقه‌تان با شما قهر کرد؛ می‌توانید با انجام راهکارهایی زمینه را برای آشتی فراهم کنید. بعد از دعوا به هیچ عنوان فورا دست به کار نشوید، اجازه بدهید کمی تنها باشد و به آنچه بینتان اتفاق افتاده است فکر کند.

به او برای کم شدن خشم و هیجانتاش فرصت بدهید.

با انجام رفتار‌هایی او را متوجه حسن نیت خود کنید، با او همدلی کنید و روزهای خوبی را که با هم داشتید برای او یادآوری کنید. از این که برای آشتی پیش قدم شده‌اید نترسید، اگر احساس کردید که بدلیل غرور دوست پسرتان نمی‌توانید تنهایی از پس این کار بربیایید از دوستان صمیمی مشترکتان کمک بگیرید. به رفتارهای خود فکر کنید و سعی کنید از آنها درس بگیرید. از عذرخواهی کردن نترسید اما قبل از این که این کار را انجام دهید مطمئن شوید که تصمیم درستی گرفته‌اید.

از او بخاطر اشتباهی که کردید عذرخواهی کنید، احساسات او را درک کنید، رفتار های خود را اصلاح کنید و اجازه صحبت کردن را به او هم بدهید.

اگر اشتباه از شما بود، معذرت خواهی کنید. معصوم نشان دادن را کنار بگذارید. هیچ کسی بی نقص نیست. اگر شما کار اشتباهی کرده اید، به دوست تان حق بدهید. بگویید:«من متوجه اشتباهم هستم و متاسفم. بعد به او گوش دهید». نگویید: «ببین، شاید مشکل از من بوده، اما تو هم کار را خراب تر کردی». این که نشد معذرت خواهی !کنار بیایید. اگر بحث سر این است که شما کاری را می خواهید به شکلی انجام دهید و او به شکلی دیگر، سعی کنید حد وسط را پیدا کرده و سر آن توافق کنید. به هر حال او دوست شماست، نه؟ اما بعد در موردش غر نزنید و شکایت نکنید.

وقتی این مقاله را می خوانید، شاید با خودتان بگویید چرا همه این کار ها را من باید بکنم ؟ اما مثل این که یادتان رفته است، این شمایید که مطلب را می خوانید، نه دوستتان. غیر از این است ؟

 

با وجود اینکه ما یکدیگر را دوست داریم اما باز هم شرایطی پیش می‌آید که نمی‌توانیم جلوی دعوا و نزاع را بگیریم حتی با عزیزانمان .. دعوا بین همسران یکیاز این نوع دعواهاست

با وجود اینکه ما یکدیگر را دوست داریم اما باز هم شرایطی پیش می‌آید که نمی‌توانیم جلوی دعوا و نزاع را بگیریم و با یکدیگر دعوا نکنیم حتی با افرادی که آنها را خیلی دوست داریم و برایمان خیلی عزیز هستند، و ناگزیر به دعوا روی می‌آوریم. بالاخره روزهایی پیش می‌آید که نه فقط با همسرمان بلکه با عزیزترین و یا بهترین دوست و یا همکار مان نزاعی می‌کنیم و همه این مسائل باعث می‌شود که شاید ما چند روز از این افراد دوری کنیم. دعواها و نزاع‌ها یک جنبه‌ی مهم دیگر هم دارد و آن این است که، این دعوا و نزاع‌ها، انسان را می‌سازد فقط به شرط این که از این دعواها درس یاد بگیریم و دوباره این اعمال را تکرار نکنیم و اگر دوباره با هم چین با مشکلی روبرو شدیم بدانیم چگونه بدون اینکه دعوایی داشته باشیم مسئله را با گفتگو حل کنیم!

بیشتر بدانید : آشتی با همسر بعد از دعوا، مخصوص کسانی که تازه ازدواج کرده اند!!!

مسلما اگر در زمان بحث، دعوا شدت و تندی زیادی نداشته باشد و به آرامی دعوا کنیم و صبر بیشتری به خرج دهیم. آشتی کردن و برقراری دوباره ارتباط راهی ساده‌تر خواهد بود. اما در جنبه‌ی دوم اگر دعوا شدت بیشتری داشته باشد و به یکدیگر ناسزا بگویم و یا در حین دعوای حتی یکدیگر را بزنیم، این رابطه را به سختی می‌توانیم برقرار کنیم و یا حتی زمانی که این رابطه برقرار شد، دیگر آن صمیمت سابق را ندارد و مثل چینی ترک خورده‌ای می‌باشد که با یک ضربه کوچک برای همیشه می‌شکند و فنا می‌شود… همیشه این موضوع را به هنگام دعوا بخاطر داشته باشید تا حدی جلو بروید که جایی برای بازگشت داشته باشید و به قول ما ایرانی‌ها همه‌ی پل‌های پشت سر خود را خراب نکنید که دیگر راهی برای بازگشت نداشته باشید.اگر هر کسی نقش خود را به درستی انجام دهد و مسئول کارهایی که انجام می‌دهد باشد ، در اینصورت کشش انسان‌ها به یکدیگر بیشتر می‌شود و در وحله‌ی اول از دعوا باید جلوگیری کرد و هر کس نقش خود را ایفا کند تا تقصیر و اشتباه خود را به گردن دیگری نیندازیم، چون معمولا همه‌ی ما ،انسان‌ها از اینکه اشتباه خود را بپذیریم واهمه داریم و عادت کرده‌ایم که فرار کنیم و چه طور و چگونه باید فرار کرد؟ راهش را این گونه ارزیابی می‌کنیم که باید آن را به گردن دیگری بیاندازیم.اولین گام برای آشتی کردن این است که بپذیریم همه‌ی انسان‌ها نظرات مختلفی نسبت به یکدیگر دارند و مسلما ما و شخصی که با او نزاع داشته‌ایم نیز دارای ایده‌ها و عقاید متفاوتی هستیم و اولین گام این است که این موضوع را بپذیریم و نظرات یکدیگر را حتی متفاوت قبول کنیم و برای صحبت‌های یکدیگر ارزش قائل شویم. و مهم تر‌از اینکه بعد از دعوا به دنبال انتقام جویی نباشیم وبه دنبال این نباشیم که بعد از دعوا با صحبت‌های و یا رفتارمان دیگری را تحقیر کنیم و یا اینکه قصد آزار او را داشته باشیم به جای این کارها به تفاهم برسید و با یکدیگر سازش کنید. حالا چند دلیل را با هم بررسی می‌کنیم تا به جوابی برسیم تا بتوانیم از این ماجراها جلوگیری کنیم:چگونه با عشق خود آشتی کنیم

از خودتان علت اصلی دعوا را بپرسید. گاهی وقت‌ها دلایل دعوا‌های خیلی ساده است اما به دلیل صبر و تامل زیاد بر روی این مسائل تبدیل به مشکلاتی عمیق می‌شوند. و به نظر غیر قابل حل می‌شوند. برای همین باید زمانی که به این مشکلات ساده برمی‌خوریم تازه اول آن است و به جاهای بقرنج نرسیده است آنها را حل کنیم اما چطوری حلشان کنیم؟ با گفتگو، اما گفتگویی بدون هیچ گونه دعوای و قصد و نیت انتقام گرفتن و یا تحقیر طرف مقابل پس با چه نیتی؟ فقط با امید اینکه بتوانیم آن را حل کنیم و به روابط سابق خود با خوبی و خوشی ادامه دهیم.

بیشتر بدانید : دعوا های زن و شوهری را با این ترفندها پایان دهید!!

آشتی کردن با دیگری، هرگز به این معنا نیست که دیگری شکست خورده است و یا اینکه نظر او کاملا اشتباه بوده است و این شما بوده‌اید که حرف درست را زده‌اید و حق داشته‌اید. و هنگامی که قانع شدید که رابطه را ادامه بدهید باید بدانید که او (طرف مقابل‌تان) را همان جوری که هست قبول کنید تا هنگامی که دوباره همچین موضوعی پیش آمد کرد، دیگر ناراحت نشوید و بدانید که رفتار او همیشه بدین سبک است. و نکته‌ی دیگر این که همیشه و در رابطه‌ی با هر موضوعی حق با شما نیست. ارتباط با دیگران و افرادی که آنها را دارید مسلما همیشه مهم‌تر ازآن هستند که در روابط خود به دنبال مقصر بگردید. زیرا اشخاصی که این تیپی هستند، بعد از اینکه مقصر را پیدا کردند مدام عادت دارند به او بگویند که تو اشتباه کردی، تو این کار را انجام دادی و از این مدل صحبت‌ها و خودشان باعث قطع رابطه شان می‌شوند. و برای بازگشت، و آشتی و مصالحه کردن باید قبول کنیم که یکدیگر را همان طوری که هستیم بپذیریم و هیچ یک از دیگری برتر نیست.

اگر احساس می‌کنید که حتی یک درصد برای مصالحه و سازش آمادگی ندارید به هیچ وجه پیش نروید زیرا ممکن است که صحبتی شود و شما کنترل خود را از دست دهید و اوضاع از اینکه هست بدتر شود برای همین گفته می‌شود که از لحاظ روحی آمادگی کامل داشته باشید و بعد جلو بروید. شما از خود گذشتگی کنید و علی رغم تمامی هیجانات منفی خود که به نوعی شما را از این کار منع می‌کند اما باز هم به سمت طرف مقابل خود بروید، و رابطه را ادامه دهید. این کار شما باعث می‌شود که او از کرده‌ی خود پشیمان شود و ارزش شما را بهتر درک کند. در دعواها به تنهایی پیش نروید و قضاوت پیش از موعد نداشته باشید و مانند نوجوانان پرخاش جو و یکه تاز نباشید. شما باید یک فرقی با نوجوانان داشته باشید.

صحبت کردن خوب است و اینکه کسی قادر باشد به وسیله صحبت کردن رابطه برقرار کند اما باید در صحبت‌های خود دقت کنید و بدانید که چه کلمه‌ای را در کجا به کار ببرید!! راههای زیادی برای برقراری رابطه وجود دارد مثلا: کارهای را که با استفاده از اجزای صورت خود انجام می‌دهید و یا کارهای که با استفاده از اجزای بدنتان و ژست‌های مختلفی که از خود در می‌آورید انجام دهید. برای مثال با رئیس یا دوستتان دعوایی دارید ولی به دلیل احترام زیادی که برای او قائل هستید و یا مقام بالایی که آن شخص دارد نمی‌خواهید با او وارد بحث و جدل شوید برای همین هنگامی که او بر می‌گردد و در واقع شما از دید او خارج هستید و قادر به دیدن شما نیست، برای او شکلک درمی‌آورید، او این حرکت شما را نمی‌بیند و حتی روحش نیز از این کار شما خبر ندارد ولی شما به نوعی با این کار خود که برای او شکلک درآورده‌اید و یا به او دهن کجی کرده‌اید و یا هر کار دیگری که با اجزای صورت و یا بدنتان انجام می‌دهید باعث می‌شود که از درون احساس خوبی داشته باشید و نیز از همه مهم‌تر این احساس را دارید که با این کار خود را از درون ارضاء کرده‌اید.

همسران با یکدیگر دعوا و نزاع دارند اما دوباره در این جا متذکر می‌شویم هنگامی که می‌بینید کار و دعوا دارد بالا می‌گیرد و به قول ما ایرانی‌ها: “کار دارد به جاهای باریک کشیده می‌شود” خود را کنار بکشید و اجازه ندهید دعوا بالاتر رود و در همان جا به بحث تان ایست بدهید کار فوق‌العاده سخت و مشکلی است اما خشم خود را پنهان کنید و اجازه ندهید که همسرتان متوجه شود شما هنوز ناراحت و عصبانی هستید تا او هم مصمم شود و دعوا و نزاع را به پایان برسانید. هنگامی که گفتگویتان به دعوا رسید این نکته را به یاد داشته باشید که ادامه‌ی این گفتگو فایده‌ای ندارد و هر لحظه موقعیت و حریم‌های که در زندگی مشترک بین همسران وجود دارد را به مخاطره می‌اندازد. به همسر خود نشان دهید علی رغم تمام اشتباهاتی که ممکن است انجام دهد باز هم او را دوست دارید. این روشی است برای اینکه به او بگویم که واقعا قصد آشتی کردن داریم.

بیشتر بدانید : از دست شوهرم ناراحتم، چگونه با او صحبت کنم؟

بیشتر بدانید : وقتی شوهرتان با شما قهر می‌کند چگونه رفتار کنید؟

بیشتر بدانید : 6 مسئله ای که هرگز نباید به خاطر آن با همسرتان دعوا کنید!!

بیشتر بدانید : 12 کار ممنوعه زوج های ایرانی بعد از دعوا با همسر!

بیشتر بدانید : مشکلات زناشویی با همسرتان را با 10 قانون ساده حل کنید!!

بیشتر بدانید : حرف های ممنوعه در رابطه با همسر!

تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleاختصاصی سیمرغ  

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

اولین گام برای آشتی کردن این است که بپذیریم همه‌ی انسان‌ها نظرات مختلفی  دارند‎

 

بهترین همسر دنیا هم که باشید حتما گاهی پیش می اید که بین تان شکراب شود.می گویند در دعوا حلوا خیر نمی کنند! اما بعضی ها هم می گویند آدمها در عصبانیت حرف هایی را میزنند که همیشه بهشان فکر می کرده اند…در هر حال هر کدام از اینها که باشد بعد از دعوا و بعد از کمی مرور کردن حرف هایی که وسط این جنجال ها بین تان رد و بدل شده است به فکر آشتی می افتید که با وجود آن حرف ها چگونه می توانم راه را برای آشتی باز کنم؟! چطور از همسرم دلجویی کنم و به او بگوییم آن حرف هایی که زدم تنها از روی عصبانیت بوده است؟!

 

مسلما اگر در زمان بحث، دعوا شدت و تندی زیادی نداشته باشد و به آرامی دعوا کنیم و صبر بیشتری به خرج دهیم. آشتی کردن و برقراری دوباره ارتباط راهی ساده‌تر خواهد بود. اما در جنبه‌ی دوم اگر دعوا شدت بیشتری داشته باشد و به یکدیگر ناسزا بگویم و یا در حین دعوای حتی یکدیگر را بزنیم، این رابطه را به سختی می‌توانیم برقرار کنیم یا حتی زمانی که این رابطه برقرار شد، دیگر آن صمیمت سابق را ندارد و مثل چینی ترک خورده‌ای می‌باشد که با یک ضربه کوچک برای همیشه می‌شکند و فنا می‌شود… همیشه این موضوع رابه هنگام دعوا بخاطر داشته باشید تا حدی جلو بروید که جایی برای بازگشت داشته باشید و به قول ما ایرانی‌ها همه‌ی پل‌های پشت سر خود را خراب نکنید که دیگر راهی برای بازگشت نداشته باشید.چگونه با عشق خود آشتی کنیم

 

حالا چگونه آشتی کنیم؟ 

اولین گام برای آشتی کردن این است که بپذیریم همه‌ی انسان‌ها نظرات مختلفی نسبت به یکدیگر دارند و مسلما ما و شخصی که با او نزاع داشته‌ایم نیز دارای ایده‌ها و عقاید متفاوتی هستیم و اولین گام این است که این موضوع را بپذیریم و نظرات یکدیگر را حتی متفاوت قبول کنیم و برای صحبت‌های یکدیگر ارزش قائل شویم. و مهم تر اینکه بعد از دعوا به دنبال انتقام جویی نباشیم وبه دنبال این نباشیم که بعد از دعوا با صحبت‌های و یا رفتارمان دیگری را تحقیر کنیم و یا اینکه قصد آزار او راداشته باشیم به جای این کارها به تفاهم برسید و با یکدیگر سازش کنید. 

 

زن‌ها بیشتر قهر می‌کنند یا مردها؟

نمی‌توان دقیق گفت مردها بیشتر قهر می‌کنند یا زنان، ولی بین زنان و مردان در علت توسل به این رفتار تفاوت وجود دارد.

 

قهر واکنش تنبیهی برای نشان دادن نارضایتی است که زنان از قهر برای نمایش نارضایتی خود استفاده می‌کنند. زنان مشتاق نشان دادن عواطف و احساسات‌شان به محیط اطراف هستند، بنابراین با تصمیم به قهر سریعا می‌خواهند ثابت کنند که از مساله‌ای ناراحت هستند، در واقع یک زن با هدف جلب توجه طرف مقابل قهر می‌کند؛ از سوی دیگر زن برای بیان احساسات و عواطف خود از کلمات استفاده کرده و تصور می‌کند‌ بدترین جریمه برای دیگران، محروم کردن آنها از حرف زدن است، اما این هرگز به معنی قطع کل رابطه نیست و آشتی کردن حتمی است، اما مردان از قانون همه یا هیچ استفاده می‌کنند یک رابطه یا از نظرشان کلا مختومه است یا ادامه دار، هیچ نقطه میانی در یک رابطه برای خودشان قائل نیستند و چون نسبت به زنان در ارتباط کلامی ضعف دارند، به همین دلیل نمی‌توانند از قهر به‌عنوان ابراز ناراحتی استفاده کنند، چون مانند آنها از گفت‌وگو نکردن ناراحت و اذیت نمی‌شوند، شاید به همین دلیل است که برخی از مردان اگر قهر کنند و در دور باطل لجبازی گرفتار شوند، دیگر کمتر حاضر به آشتی می‌شوند، حتی اگر به ضررشان‌ تمام شود.

 

چرا قهر می‌کنیم؟

افرادی که زیاد قهر می‌کنند،عموما انتقاد ناپذیر و زودرنج هستند و اعتماد به نفس کمی دارند و از عزت نفس بالایی برخوردار نیستند. آنها هنگام رویارویی با مشکلات یا اختلاف عقیده با دیگران، احساس ترس و حقارت می‌کنند و به ناچار برای دفاع از خود و اجتناب از استرس و اضطراب، راهی جز قهر نمی‌یابند، در حقیقت فرد با قهر و محل نگذاشتن به دیگری به نوعی از مساله فرار می‌کند که این خود نشانه ترس و ضعف شخصیتی فرد است.

 

بعد از قهر چگونه منت کشی کنیم ؟

 

برای دلجویی پیشقدم شوید

وقتی هر دو از موضوعی ناراحت هستید، شاید منتظر بمانید تا دیگری قدم اول را برای دلجویی بردارد؛ این یعنی شما مهارت لازم را برای ترمیم آسیب احساسی که در زندگی مشترکتان ایجاد شده است، ندارید و توجه ندارید که به خاطر همین اشتباه‌تان، ممکن است به مرور زمان، علاقه شما و همسرتان کمرنگ شود؛ بنابراین برای دلجویی، خودتان پیشقدم شوید.

 

از لحاظ روحی خود را برای آشتی آماده کنید و بعد پیش بروید

اگر احساس می‌کنید که حتی یک درصد برای مصالحه و سازش آمادگی ندارید به هیچ وجه پیش نروید زیرا ممکن است که صحبتی شود و شما کنترل خود را از دست دهید و اوضاع از اینکه هست بدتر شود برای همین گفته می‌شود که از لحاظ روحی آمادگی کامل داشته باشید و بعد جلو بروید. شما از خود گذشتگی کنید و علی رغم تمامی هیجانات منفی خود که به نوعی شما را از این کار منع می‌کند اما باز هم به سمت طرف مقابل خود بروید، و رابطه را ادامه دهید. این کار شما باعث می‌شود که او از کرده‌ی خود پشیمان شود و ارزش شما را بهتر درک کند. در دعواها به تنهایی پیش نروید و قضاوت پیش از موعد نداشته باشید و مانند نوجوانان پرخاش جو و یکه تاز نباشید. شما باید یک فرقی با نوجوانان داشته باشید.

 

افرادی که زیاد قهر می‌کنند،عموما انتقاد ناپذیر و زودرنج هستند‎

 

معذرت خواهي سخت است اما…

بسيار پيش مي‌آيد كه افراد با هم دعوا مي‌كنند. فقط به اين دليل كه نتوانستند به درستي منظورشان را به يكديگر بفهمانند يا از عبارات و كلماتي استفاده مي‌كنند كه به درستي منظورشان را نشان نمي‌دهد و باعث سوء‌تفاهم بسيار مي‌شود، همين مي‌تواند براي زندگي زناشويي شما بسيار مضر باشد. بنابراين نخستين كار بعد از هر دعوا اين است كه غرور و تكبر‌تان را كم كنيد و براي به‌وجود آمدن دعوا و كارها و حرف‌هاي اشتباه‌تان اظهار تاسف كنيد. در واقع يك عذر خواهي واقعي مي‌تواند يكي از دشوار‌ترين پيشنهاداتي باشد كه ما به شما مي‌‌دهيم. بر خلاف تصور عموم همه افراد قادر به زبان آوردن اين كلمه بوده و تا به حال هيچ كس بعد از گفتن آن غش نكرده است.

 

حتما به او بگویید که دوستش دارید

هنگامی که می خواهید به حالت آشتی و صلح برگردید به همسرتان بگویید که دوستش دارید. اطمینان دادن در مورد این موضوع که احساس شما نسبت به همسرتان هیچ گاه و تحت هیچ شرایطی تغییر نخواهد کرد,بسیار خوب است.

 

با تفاوت شیوه دلجویی از خانم‌ها و آقایان آشنا شوید

در دلجویی باید بدانید شیوه دلجویی از مرد و زن به چه صورت است و به تفاوت این دو جنس بیشتر دقت کنید. از آنجا که خانم‌ها خیلی شنیداری هستند و دوست دارند بشنوند بهتر است، مرد‌ها عبارت‌هایی مانند اینکه «من هنوز تو رو دوست دارم» و «تو برایم مهمی» و «من منظوری نداشتم» را زیاد استفاده کنند. نیاز ذاتی خانم‌ها دوست داشته شدن و دوست داشتن است؛ بنابراین وقتی در موضوعی قرار می‌گیرند که آزرده خاطرند نیاز ذاتیشان، آسیب می‌بیند و با خودشان فکر می‌کنند «من رو دوست نداره» یا «نفهمید من دوستش دارم.»

 

در خور ذکر است که نیاز ذاتی آقایان نیز قدرت و توانایی است. معمولا در بحران‌ها احساس آزاردهنده آقایان بی‌کفایتی و تحقیر شدن است؛ بنابراین باید کلماتی به کار گرفته شود که این احساس از او گرفته و حس توانمندی به او بازگردانده شود؛ بیان عبارت‌هایی مانند «من می‌دونم که تو می‌تونی» و «می‌دونم به فکر ما هستی و حواست هست» بسیار مهم است. به طور کلی در دلجویی کردن باید به فرهنگ کلماتی که بینتان است، بیشتر توجه کنید و هر آنچه را که برای بهتر شدن حال طرف مقابلتان لازم است انجام دهید.

 

قبول كنيد كه اشتباه كرده‌ايد

زماني‌كه به‌طور شفاف مشخص شد كه مرتكب اشتباه شده‌ايد و مـطـلقا راه گريزي از پيامدهاي حاصله از خطاكاري و جرم‌تان وجود نداشت، بايد گناه خود را بپذيريـد. براي جبران خرابكاري و رسيدگي كردن به موقـــعيت ايـجـاد شده پيش برويد. اگـر در اين مـرحله در بيان جزئيات متوسل به دروغ شويد، احتمال اين‌كه او احساس كند، به‌طور كـامـل بـا او صـادق نـيستـيد، زياد مي‌شود يا ممكن است داستان شما را به‌صورت متفاوتي از شخصي ديگر بشنود. چگونه با عشق خود آشتی کنیم

 

رو راست و يك‌دل باشيد اما كار غيرعاقلانه انجام ندهيد. تا مي‌توانيد اشتباه خود را بي‌اهميت جلوه دهيد. هـمسر شـما شـديدا مي‌خواهد باور كند كه شما قصد اذيت و آزار او را نداشته‌ايد، بنابراين تمام تلاش خود را براي پاك كردن ذهـن او بكار ببنديد. حتی اگر یك عذر و بهانه به‌نظر شما ناكار آمد برسد، اگر به‌صورت متقاعد‌كننده‌ای آن‌را بیان كنید باز او خریدارش خواهد بود.

 

شما هم ببخشید و فراموش کنید

عذر خواهی تنها به این معنا نیست که بگویید متأسفید بلکه باید آن اتفاق را برای همیشه فراموش کنید. در حقیقت فراموشی باعث می گردد که مسئله مورد نظر راه بازگشت و سرایت دوباره به رابطه تان را نداشته باشد.

 

منبع: سلامت نیوز

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


به مقصد دلخواهت با کمترین هزینه سفر کن


سوالات پیش از ازدواج به تفکیک جلسه


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن

اجاره ویلاهای لوکس شمال لب دریا باقیمت خوب


سینما رو به خونت بیار!


ست های لباس زیر جذاب و لاکچری


درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان


با هواپیما هم میشه ارزون سفر کرد!


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز


چگونه نزد همسر بیشتر دوست داشته شویم؟

تور ارزان کیش با رزرواسیون بهترین هتل ها


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی

برای خریدبلیط اتوبوس دنبال سایت معتبری؟

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

در همه زندگی های مشترک دعوا و بحث های زن و شوهری وجود دارد که از قدیم این بحث ها را نمک زندگی می نامند. اگر بعد از دعوا و بحث دو طرف راه آشتی و روش منت کشی را بلد نباشند زندگی آنان با مشکلات زیادی در آینده روبرو می شود و نمک زندگیشان جای خود را به شوری می دهد که دل را می زند، بنابراین بهتر است با روش های منت کشی بعد از دعوا در این بخش از نمناک آشنا شوید.

برای نشان دادن مهارت لازم برای ترمیم آسیب احساسی ایجاد شده در زندگی مشترکتان قبل از همسرتان برای دلجویی پیشقدم شوید. دلجویی نکردن همسران بعد از دعوا به مرور زمان، باعث کمرنگ شدن علاقهآنها می شود.

اگر مقصر دعوا و بحث شما بوده اید و مرتکب اشتباه شده اید ، گناه خود را بپذیریـد اما هیچ گاه برای جبران خرابکاریتان متوسل به دروغ نشوید، چون اگر او احساس کند بـا او صـادق نـیستـید، جر و بحث شما بیشتر می شود و گاهی تا طلاق نیز پیش می رود.پس رو راست و یک دل باشید و تمام تلاش خود را برای پاک کردن ذهـن او بکار ببندید.

چگونه با عشق خود آشتی کنیم

آیا بعد از دعوا و بحث هایتان به فکر ریشه اشتباهات و مشکلات خود هستید؟ در بیشتر موارد زن و شوهر به علت به وجود آمدن دعوا روی مشکلات سرپوش می گذارند و هیچ وقت سعی نمی کنند ریشه اشتباهات و مشکلات شان را پیدا کنند بنابراین گاهی مشکلات حل نشده باقی می ماند و دوباره خود را نشان می دهد.

بهتر است احساسات تان را با همسر تان مطرح کنید، به احساسات او گوش دهید و سعی کنید همدیگررا بفهمید.

گذشته و اشتباهات طرف مقابلتان را دائم باز گو نکنید و بگذارید گذشته فراموش شود. توجه کنید شما با فراموش کردن گذشته زودتر به توافق می رسید.

اگر درباره موضوعی با همسرتان آرام صحبت می کنید اما او به یکباره از کوره در می رود و صدایش را بلند می کند به سمتش بروید، دست خود را به آرامی در دستش قرار دهید و به او محبت کنید تا دریابد که بحث بی فایده است.

محیط می تواند بر روی احساسات ما تاثیر گذار باشد. عصبانیت، احساس خشنی است که با مراقبت و توجه می توان آن را کنترل نمود.

مشکل ترین کلمه برای برخی از زوجین بعد از دعوا و بحث ، عذر خواهی کردن و بیان کلمه معذرت می خواهم است. از بیان این کلمه نترسید زیرا همه افراد قادر به زبان آوردن این کلمه بوده و هیچ کس بعد از گفتن آن غش نکرده است.

در همه بحث های زن و شوهری، هر دو نفر تصور می کنند طرف مقابل مقصر است و حق با آنهاست. اگر می خواهید بحث های مکرر شما زودتر به نتیجه بنشیند انتقاد همسر گوش کنید و با روی باز آن را بپذیرید.

در هنگام بحث و دعوا به علت بالا رفتن فشار خون و تپش قلبتان ممکن است چیزهایی بیان کنید که کاملا بی منظورند اما برای طرف مقابل بسیار ناراحت کننده باشد. پس در این هنگام برای مدت زمان کوتاهی به جای خلوتی بروید تا در آنجا بتوانید به خود و افکارتان مسلط شوید.

در هنگام آشتی و صلح همیشه به همسرتان بگویید که دوستش دارید و او را مطمئن کنید که این احساستان در هیچ شرایطی تغییر نمی کند.

عذر خواهی فقط به این معنی نیست که آن را بیان کنید بلکه باید برای همیشه این اتفاق را از ذهنتان پاک کنید . فراموش کردن اشتباهات قابل بخشش طرف مقابل سبب بازگشت دوباره به رابطه و گرمی آن می شود.

بیان برخی حرف های آزار دهنده از طرف همسرمان برای ما بسیار آزار دهنده می تواند باشد و گاهی نمی توانیم این حرف ها را فراموش کنیم اما اگر چیزی قابل تعریف را با آن بیاموزید روبه رو شدن با مسائل بسیار آسان تر خواهد شد.

دعوا کردن با یک دوست صمیمی و به دنبال آن قهر بودن با او ممکن است تجربه بسیار تلخی برای هرکسی باشد . خیلی از افراد در دوران قهر با دوست خود دیگر آن شور و شوق و هیجان سابق را در خود احساس نمی ‎کنند . در این قسمت از نمناک به ارائه راهکار هایی مناسب برای آشتی کردن مجدد با دوست صمیمیتان بعد از یک بحث مفصل خواهیم پرداخت .

1. قبل از این که دیر شود از ادامه دادن بحث خودداری کنید :

در هنگام عصبانیت ممکن است حرفی بزنید که برای طرف مقابلتان سوءتفاهم ایجاد کرده و باعث رنجش او شود و اگر احساس کردید که دارید کنترل احساسات خود را از دست می ‎دهید و قصد گفتن سخنانی آزرده کننده به دوست خود دارید، بهتر است از آن محیط دور شده و به دوست تان بگویید که بهتر است بعد از آرام شدنتان به گفتگو با یکدیگر بپردازید .

حتی اگر دوستتان حرفی آزرده کننده به شما گفت، بهتر است به خود بقبولانید که او عصبانی است و حرف هایی که می ‎زند ناشی از عدم کنترل خشم اوست .

2. چند نفس عمیق بکشید تا آرام شوید :

چگونه با عشق خود آشتی کنیم

اولین کاری که باید پس از دور شدن از محیط درگیری انجام دهید آرام کردن خودتان است . آرام کردن خود در هنگام عصبانیت ممکن است کار دشواری باشد اما عصبانی ماندن نه تنها فایده ای برای شما ندارد بلکه شما را از آشتی کردن با دوست خود باز می ‎دارد . به آرامی نفس عمیق بکشید و این کار را همراه با تمرکز بر روی آرام شدنتان انجام دهید .

سایر فعالیت هایی که به آرام شدنتان کمک می ‎کند پیاده روی، انجام مدیتیشن و یا خوردن بستنی است . هرکاری که فکر می ‎کنید به آرام شدنتان و فراموش کردن جزئیات بحثی که داشتید کمک می ‎کند انجام دهید .

3. اعمال و سخنان خود در بحثی که داشته اید را فراموش نکنید :

بحث ها و درگیری ها معمولا هیچ وقت یک طرفه نیستند پس سعی کنید درگیری که داشتید را از دید دوستتان نگاه کنید و احساساتی که او در آن لحظه داشته را حدس بزنید .

ممکن است استرس و تحریک پذیری که اخیرا دچار آن شده بودید، در به وجود آمدن این بحث تاثیر گذار بوده باشد بنابراین جوانب مختلف بحثی که داشتید را بسنجید و بنگرید که آیا شما باعث رنجش دوستتان شده اید یا خیر .

نگاه کردن به دنیا از دید دیگران ممکن است کار سختی به نظر بیاید اما همدل بودن و درک کردن احساسات دوستتان، این واقعیت را به او نشان می ‎دهد که شما همان اندازه که به خودتان اهمیت می ‎دهید، به احساسات او نیز اهمیت خواهید داد .

1. احساساتتان را برای خودتان نگه دارید :

در مورد اتفاقی که بین شما و دوستتان رخ داده و بحثی که با یکدیگر داشته اید با هیچ کس سخن نگویید و نظر خواهی نکنید که این امر ممکن است باعث بدتر شدن اوضاع و ایجاد سوء تفاهمات بیشتر در شما در مورد حرف های گفته شده توسط دوستتان شود . بنابراین بهتر است از تعریف کردن اتفاقی که بین شما و دوستتان رخ داده حتی برای نزدیک ترین دوستانتان نیز خودداری کنید .

2. قبل از اقدام به معذرت خواهی از دوستتان ، چند روزی صبر کنید :

اقدام به آشتی کردن، زمانی باید اتفاق بیفتد که دو طرف نسبت به بحثی که با یکدیگر داشته اند آرام شده و دیگر دل خوری از یکدیگر نداشته باشند و بنابراین، چند روزی صبر کنید تا دوستتان نیز به برطرف کردن سوء تفاهمات پیش آمده با شما تمایل داشته باشد .

برخی از افراد ممکن است بعد از گذشت 5 دقیقه از دعوایی که داشتند، آرام شوند و موضوع را فراموش کنند و درحالی که برخی دیگر ممکن است برای آرام شدن و فراموش کردن حرف های آزار دهنده ای که شنیده اند به چندین ماه زمان نیاز داشته باشند .

3. قبل از اقدام به معذرت خواهی باید آمادگی انجام این کار را داشته باشید :

شما نباید تنها بخاطر این که از قهر بودن با دوستتان خسته شده اید، اقدام به عذرخواهی و ایجاد صلح بین خودتان داشته باشید . عذرخواهی باید زمانی صورت بپذیرد که شما واقعا نسبت به اعمال تان پشیمان باشید و درصدد جبران اشتباهات خود برآیید .

4. در مقابل معذرت خواهیتان انتظار شنیدن عذر خواهی از دوستتان را نداشته باشید :

ممکن است دوستتان آمادگی لازم برای عذرخواهی کردن از شما را نداشته باشد؛ بنابراین نباید در مقابل معذرت خواهی از دوستتان نیز انتظار انجام همین کار را از او داشته باشید زیرا شما بخاطر اشتباهاتی که مرتکب شدید و حرف های آزار دهنده ای که گفته اید در حال معذرت خواهی هستید .

تنها انتظار شما از دوستتان باید این باشد که به حرف های شما گوش دهد و معذرت خواهی تان را بپذیرد .

5. با دوستتان دیدار کنید :

ملاقات چهره به چهره به شما و دوستتان در ایجاد دوباره رابطه صمیمانه کمک زیادی می ‎کند و باعث می‎ شود که عذرخواهی شما برای او دلنشین تر باشد . با او تماس گرفته و بگویید که می ‎خواهید رو در رو صحبت کنید و وقت مناسبی را تعیین کرده و با او ملاقات کنید . مکالمه خود را با جمله ” دلم برایت تنگ شده ” و ” بابت حرف های ناراحت کننده ای که زده ام پشیمانم ” شروع کنید .

اگر دوستتان آمادگی لازم برای صحبت کردن با شما را نداشت، می ‎توانید از طریق رسانه های اجتماعی و یا نوشتن نامه حرف های خود را به او بزنید .

1. از کلمات مناسب استفاده کنید :

در مطلب قبلی نمناک با موضوع ” چطور با بهترین دوستم آشتی کنم ” گفتیم که فقط به گفتن کلمه ببخشید اکتفا نکنید و دلیل عذرخواهی خود را کاملا واضح برای او توضیح دهید . برای مثال بگویید از گفتن جمله ” تو واقعا احمقی ” معذرت می ‎خواهم و حرف من کاملا اشتباه بود . اگر واقعا خودتان را مقصر اصلی به وجود آمدن بحث با دوستتان می ‎دانید، از او بابت این موضوع عذر خواهی کنید .

2. به دوستتان فرصت صحبت کردن بدهید :

پس از عذرخواهی خودتان، به دوستتان این اجازه را بدهید که برداشت خود را از سخنان شما بگوید و در صورتی که حرف هایش خلاف عقیده شما بود، دنبال بحث کردن مجدد با او نباشید و این احتمال وجود دارد که شما بدون این که متوجه شوید موجب رنجش او شده باشید .

3. دیدگاه خود در مورد بحثی که داشتید را بگویید :

می ‎توانید احساسات خود در مورد بحثی که بین شما و دوستتان رخ داده به او بگویید اما اجازه ندهید که درگیری جدیدی بین شما و دوستتان ایجاد شود . به او بگویید که آن روز کنترلی بر روی اعصاب خود نداشتید و نا خواسته او را رنجانده اید . اشتباهات خود را توجیه نکنید و مسئولیت اعمال اشتباه خود را به عهده بگیرید .

4. عذرخواهی دوست خود را بپذیرید :

در صورتی که دوستتان بابت حرف ها و اعمال خود از شما عذرخواهی کرد ، عذرخواهی او را بپذیرید و سعی در ایجاد دوباره رابطه صمیمانه با او داشته باشید . در صورت عدم عذرخواهی دوستتان نیز به این فکر کنید که ارزش جمله ” معذرت می خواهم ” بیشتر از ادامه دادن رابطه با دوستتان نیست .

5. اگر دوستتان آمادگی آشتی کردن با شما را ندارد ، به او فرصت بیشتری دهید :

ممکن است دوستتان آمادگی لازم برای ایجاد دوباره رابطه دوستانه با شما را نداشته باشد؛ در چنین شرایطی به او احترام بگذارید اما اجازه ندهید که درگیری بینتان ادامه پیدا کند .

اگر دوستتان هنوز از دست شما عصبانی است، از او بپرسید که چه کاری باعث بهبود حال او می ‎شود، اگر از شما چیزی خواست، برای او انجام دهید؛ اگر با شما سخن نگفت، فرصت بیشتری به او دهید تا آرام شود و همچنین ممکن است او دیگر تمایلی به ادامه رابطه دوستانه با شما نداشته باشد .

در ارتباط با دوستتان صبور باشید و به او اجازه دهید تا آرام شود؛ این احتمال وجود دارد که او به فرصت بیشتری برای فراموش کردن درگیری نیاز داشته باشد .چگونه با عشق خود آشتی کنیم

6. گفتگو خود را به طور صمیمانه پایان دهید :

اگر موفق به ایجاد دوباره رابطه دوستانه با دوست خود شدید ، دیدار خود را با در آغوش گرفتن دوستتان به پایان برسانید و اگر موفق به انجام این کار نشدید نیز به او بگویید که او را دوست دارید و در صورتی که او بخواهد در کنارش خواهید ماند .

تحمل اینکه کسی را که بسیار دوست دارید مثل مادر ،نامزد یا دوست صميمي.با شما قهر کند با شما حرف نزند و شما در این حالت ندانيد که چگونه قهر را به پایان برسانيد و این موضوع شما را بيازارد. در ادامه مطلی با سایت ژاویز همراه باشید ما نکاتی را گرد آوری کریم که در این مسئله بسیار به شما کمک خواهد کرد و شما را از سر در گمي نجات خواهد داد

اشتی با دوست پسر مغرور

هر دو طرف هنگام دعوا کردن در وضعیتی کاملاً غیرمنطقی قرار مي‌گیرید و زمام احساسات را به دست غرور و عصبانيت مي‌سپارید. در چنين شرایطی عاقلانه فکر کردن و تصميم گرفتن هيچ جایی ندارد و مسائل مهم از نظر دور مي‌ماند. ميل مهارنشدني و آتشین برای پیروز شدن در بحث و اثبات حقانيت خود باعث مي‌شود که فراموش کنيم قرار بوده هر دو نفر در کنار هم و یار یکدیگر باشیم.

بنابراین اولین کاری که باید انجام دهيد، این است که از دعوا دور شوید، خودتان را آرام کنيد و افکار زشت را از سرتان پاک کنيد. تمام مشکلات و جر و بحث‌ها را نمي‌توان در یک جلسه، آن هم در حالتی حل کرد که از شدت عصبانيت سرخ شده‌اید و از چشمانتان آتش مي‌بارد. بنابراین دعوا را تمام کنيد، برای هواخوری بيرون بروید یا باشگاه بروید و عصبانيتتان را هنگام ورزش تخلیه کنيد.چگونه با عشق خود آشتی کنیم

چگونه قهر را تمام کنيم

اگر لازم است، مدتی از عزیزیتان فاصله بگیرید و به او زمان بدهيد. اگر او هنوز از دعوایی که با هم داشته‌اید، عصباني است، تنها کاری که مي‌توانيد بکنيد، این است که به او زمان بدهيد تا آرام شود.

اگر بخواهيد زماني که هنوز عصباني است، با او حرف بزنيد و آشتی کنيد، بعید است که این دختر عصباني به حرفهایتان گوش بدهد یا ممکن است حرف ناخوشایندی بزند که واقعاً حرف دلش نيست و در نتیجه آتش دعوا شعله‌ورتر شود. بنابراین اول به عزیزیتان فرصت بدهيد تا آرام شود، مطمئن باشید که به این ترتیب راحتتر مي‌توانيد با او آشتی کنيد و دلخوری‌اش را برطرف کنيد.

آشتی با دوست دختر مغرور

بهترین نقطه شروع برای یافتن راه مناسب آشتی کردن با عزیزی این است که گذشته را صادقانه بررسی کنيد. برای حرکت رو به جلو و یک شروع جدید لازم است که گذشته را به گذشته بسپارید. اما اگر هر دو نفر دائماً بحثی را پیش بکشید که باعث قهرتان شده است، فراموش کردن گذشته عملاً غیرممکن مي‌شود.

در این مرحلهنياز مي باشد تا در مورد موضوعی که باعث قهر یا دعوا  با عزیزی شده است صحبت کنيد تا بتوانيد سوءتفاهم ها را باهم برطرف کنيد و راهکاری برای حل مشکل و آشتی بيابيد.در ادامه مراحل اینکار به صورت قدم به قدم بيان مي‌شود:

راههای اشتی با دوست صميمي

برای آشتی پیش‌قدم شوید. صرف نظر از این که مقصر چه کسی است، اگر شما اولین قدم را برای آشتی کردن بردارید، به عزیزیتان نشان مي‌دهيد که چقدر برای حل کردن مشکل مشتاق هستید. اگر باور دارید که مقصر شما هستید، از صميم قلب برای کارهایی که انجام دادهاید، معذرت‌خواهي کنيد. اگر معتقدید که عشقتان مقصر است، معذرت‌خواهي نکنيد، اما به او بگویید که دوستش دارید و مي‌خواهيد هر کاری که در توان دارید، انجام دهيد تا دوباره با هم آشتی کنيد.

نکته (1) حضوری آشتی کنيد اولین قدم برای آشتی کردن را باید همواره رو در رو بردارید. فرستادن پیامک یا ایميل غیراحساسی است و او فکر مي‌کند که احساساتتان واقعی نيست.

نکته(2) زیاد سریع پیش نروید اگر مي‌خواهيد با عزیزیتان آشتی کنيد، قبل از آن که سعی کنيد در آغوشش بگیرید یا نوازشش کنيد، اول با او حرف بزنيد. اگر آشتی کردن را با نوازش شروع کنيد، او فکر مي‌کند که مي‌خواهيد جر و بحث را نادیده بگیرید و نمي‌خواهيد به حرف‌هایش گوش کنيد.

وقتی قهریم چکار کنيم

شاید تصور کنيد، فکر خوبي است که تا زماني که آب‌ها از آسیاب بيفتد، قهر بمانيد، اما باید بدانيد که اصلاً هم فکر خوبي نيست. عزیزیتان بدون دلیل با شما قهر نکرده است. دلخوری‌ها و مشکلاتی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنيد و با نادیده گرفتن آنها فقط بيشتر از هم دور مي‌شوید. بنابراین کنار عشقتان بنشینيد، با او حرف بزنيد و اجازه بدهيد که خودش را تخلیه کند.

به این ترتیب حالش بعد از این که تمام حرف‌هایش را زد، بهتر مي‌شود و این مهرباني و باملاحظگی، او را به شما نزدیکتر مي‌کند. بنابراین برای این که در مسیر آشتی کردن قرار بگیرید، به او بگویید که احساساتش را درک مي‌کنيد. دقیقاً به او بگویید که در چه زمينه‌هایی حق با اوست.

نامه ای برای اشتی با دوست

نکته1به صحبت های او گوش دهيد و از آنور داستان نيز آگاه شوید. هنگام صحبت کردن حالت دفاعی نگیرید به خود و بابت هر صحبتی که اون مي کند شروع به جنگ و دعوا کنيد. آرام بشنيد و به صحبت های شخصی که با شما قهر کرده گوش کنيد. در صحبت های او صد در صد چیزهایی هست که مي تواند به شما کمک کند قهرش را پایان دهد. اگر ميبينيد که او صحبت نمي کند از یک دوست یا آشنا بخواهيد پا در مياني کند و مشکل را از او بپرسد.

نکته2بگذارید تا ميخواهد سر شما غر بزند و خالی شود. اگر واقعا او را عصباني کرده اید بزارید حرفش را حتی با داد و بيداد بزند تا آرام شود. شما آرام فقط بشینيد و غر زدنش را گوش کنيد.

نکته3با دقت به حرفایش گوش کنيد و از او سوال بپرسید چرا عصبي است؟ چه کاری برایش بکنيد که آرام شود؟ چه کاری برایش انجام دهيد تا آرام شود و شما را ببخشد؟

نکته4سعی نکنيد با او با دست حرف بزنيد و آن حس کند که دارید تهدیدش مي کنيد. اول بخاطر عصباني بودن بيش از حد او حس کنيد که او غیر منطقی است. شما اصلا حق ندارید عصباني شوید هر حرفی که ميزند زیرا بعدا پشیمان خواهيد شد که چرا خشمتان را کنترل نکردید

روانشناسی قهر زن

هر دعوایی دو طرف دارد و قبول داشته باشید یا نه، شما هم به اندازه عزیزیتان در شروع دعوا نقش داشته‌اید. اعتراف کردن به این اشتباه دوطرفه کار درستی است و شما را در مسیر آشتی کردن قرار مي‌دهد. به او بگویید که قبول دارید، اگر خون‌سردتر و عاقلانه‌تر رفتار کرده بودید، صحبت معمولی به قهر و دعوا تبدیل نميشد.

عزیزیتان نياز دارد از دهانتان بشنود که فقط او را برای از بين بردن شادی و آرامش رابطه عاشقانه‌تان سرزنش نمي‌کنيد. بنابراین مرد باشید و سهم خودتان را در به راه انداختن این مشاجره بپذیرید. این اعتراف عشقتان را آرام ميکند و او نيز اشتباهاتش را به نوبه خود قبول مي‌کند.

آشتی با همسر

بدون شک عذرخواهي کردن سختترین و حیاتیترین قدم برای آشتی کردن با عزیزی است. اما اگر از صميم قلب ميخواهيد که اوضاع بر وفق مراد شود و دلخوری عزیزیتان را برطرف کنيد، راهي به جز این ندارید. اگر شما مقصر اصلی بودهاید، معذرتخواهي کنيد و به او بگویید که تمام تلاشتان را ميکنيد تا این اتفاق دوباره نيفتد.

حتی اگر مقصر نبودهاید، باز هم برای تندخویی و پرخاشگریتان معذرت بخواهيد. این عذرخواهي صادقانه به او نشان مي‌دهد که حاضرید غرورتان را برای نجات دادن رابطه‌تان زیر پا بگذارید و او نيز سعی مي‌کند تا این از خودگذشتگی را در آینده نزدیک جبران کند. یک یادداشت معذرت‌خواهي عاشقانه و احساسی برایش بنویسید. لازم نيست متنتان به زیبایی نمایشنامه‌های شکسپیر باشد، همين که تلاشتان را بکنيد، کافی است.

همسرم قهر کرده چیکار کنم

 

از او سوال کنيد که آیا ميخواهد تنها باشد برای یه مدت کوتاه یا نميخواهد. بعضی ها وقتی یک الی دو روز از آنها دور باشید کامل مي تواند فکر کند و شما را ببخشد ( بستگی به کاری دارد که شما کرده باشید که اگر خیانت باشد احتمال ببخش شما به صفر درصد مي رسد. )چگونه با عشق خود آشتی کنیم

برای او یک کادو بخرید تا حس کند، او برای شما مهم است. گل، شکلات یا یک هدیه کوچک مي تواند کمک بسزایی در آشتی کردن او دارد. مي توانيد از او بخواهيد که با شما به یک رستوران بياید و یا دوتایی به سینما بروید و فیلم مورد علاقه او را ببينيد.

در آخر سوال ره به راه هستی را  بپرسید تا مطمئن شوید حال او خوب است و عصبانیتش فروکش کرده و  نرم شده است یا نه :  احساس تو الان نسبت به من چیه؟  آیا منو بخشیدی  چه کاری کنم برات که باور کني من واقعا شرمندم؟ را از او بپرسید سعی کنید در انجام یا پرسش این سوال هم زیاده رویی نکنید

 

مطالب بيشتر:

چگونه با یک دختر صحبت کنيم، حرف زدن با دختر

چگونه بفهميم پسری از ما خوشش آمده

چگونه یک شخص و رابطه را فراموش کنيم، فراموشی گذشته

یادگیری زبان انگلیسی […]تاریخ : ۰۴ / ۰۷ / ۱۳۹۹بازدید : 3863موضوع :

آموزش رایگان زبان انگلیسی […]تاریخ : ۰۴ / ۰۷ / ۱۳۹۹بازدید : 4431موضوع :

Best sources of love and relationship from all […]تاریخ : ۰۳ / ۰۷ / ۱۳۹۹بازدید : 2004موضوع :

فال عشق واقعی وازدواجتاریخ : ۰۳ / ۰۶ / ۱۳۹۷بازدید : 36472موضوع :

کانال مشاوره خانوادهتاریخ : ۰۲ / ۰۶ / ۱۳۹۷بازدید : 4239موضوع : چگونه با عشق خود آشتی کنیم

علائم عاشق شدن پسرانتاریخ : ۱۳ / ۰۵ / ۱۳۹۷بازدید : 9391موضوع : جذب عشق

 باید ها و نباید ها برای […]تاریخ : ۱۷ / ۰۱ / ۱۳۹۵بازدید : 19502موضوع :

چگونه با دوست دختر خود آشتی کنیم عنوانی است که برای مطلب امروز نوین اطلس در نظر گرفته ایم.عموما دخترها روحیه ای به نسبت حساس تر نسبت به پسران دارند. همین مسئله موجب رنجش زودترشان می شود و ممکن است با بروز اختلافاتی قهر کنند. اگر شما پسری هستید که با دختر خانمی وارد رابطه ای عاشقانه شده اید باید نحوه رفتار با او را بیاموزید و بدانید چگونه صحبت کنید.مسلما با معشوق خود نمی توانید همچون دوستان پسرتان حرف بزنید و شوخی کنید چرا که او کلا مدل رفتاری و تیپ شخصیتی متفاوتی دارد. که اگر به خوبی آن ها را درک نکنید باعث می شوید از شما دلخور شود و حال به دنبال این هستید که چگونه با دوست دختر خود آشتی کنیم.قبل از آنکه به سراغ ادامه مطلب برویم بهتر است این را نیز ذکر کنیم که منظور از واژه دوست دختر در مقاله چگونه با دوست دختر خود آشتی کنیم روابطی است که پسر با دختر برای ازدواج آشنا می شود و با اطلاع خانواده ها به صورت نامزد هستند و با هم رفت و آمد دارند تا بهتر هم را بشناسند. نوین اطلس به هیچ عنوان روابط دوستانه زودگذر و به سبک غربی را تایید نمی کند. این مقاله برای افرادی مناسب است که با دختری به عنوان نامزدشان و با قصد ازدواج رابطه آشنایی برقرار کرده اند.

در این مطلب ابتدا به موضوع با عنوان عشقم قهر کرده خواهیم پرداخت سپس به سراغ موضوع اصلی یعنی چگونه با دوست دختر خود آشتی کنیم می رویم و بعد از آن راهکار اتمام قهر و راه های آشتی با دست صمیمی را نیز بررسی می کنیم.

عشقم قهر کرده چیکار کنم! حتما شما نیز تا کنون این عبارت را بر زبان آورده اید. چرا که هر دو فردی که عاشق هم هستند و رابطه ای عاطفی برقرار می کنند هرقدر هم به یکدیگر علاقه داشته باشند در نهایت اختلاف نظراتی دارند که می تواند منجر به بحث و دعوا و در نهایت قهر کردن شود. نکته مهم این است که بدانیم چگونه قهر را تمام کنیم و چگونه با دوست دختر خود آشتی کنیم تا به درمان دلسردی دست یابیم.

عذر خواهی کنید: اولین قدم در این باره که چگونه با دوست دختر خود آشتی کنیم این است که عذرخواهی کنید و در آن جدی و مصمم باشید. با یک عذرخواهی از دوست دختر و از ته دل تدارکات آشتی را بچینید. خیلی سادس و فقط این جمله را بگویید : ” من واقعا متاسفم واسه کاری که انجام دادم و اشتباه کردم. ” اگر اینکار را انجام ندهید نباید انتظار داشته باشید یک دختر شما را ببخشد و حتما برای شروع جمله متاسفم را بگویید.

اشتباهتان را قبول کنید: اعتراف کنید که اشتباه کردید. تا زمانی که قیول نکردید که اشتباه کردید نمی توانید به جلو پیش بروید. برای مثال می توانید بگویید : ” قبل از اینکه کار اشتباه را می کردم باید با تو مشورت می کردم و حسابی گند زدم “.

قول دهید که اشتباه را تکرار نمی کنید: برای گرم کردن رابطه سرد شده قسم بخورید دیگه اشتباه را دوباره مرتکب نمی شوید. با قدرت و صدای بدون لرز قسم بخورید دیگه این اشتباه را نمی کنید و قول دهید تا آخرش دیگر اذیتش نمی کنید.

به حرف هایش گوش دهید: مرحله بعدی در پاسخ به سوال چگونه با دوست دختر خود آشتی کنیم اینست که به صحبت های او گوش دهید و از آن طرف داستان نیز آگاه شوید تا دلیل سرد شدن یهویی رابطه را بدانید. هنگام صحبت کردن حالت دفاعی نگیرید به خود و بابت هر صحبتی که اون می کند شروع به جنگ و دعوا کنید. آرام بشنید و به صحبت های شخصی که با شما قهر کرده گوش کنید. در صحبت های او صد در صد چیزهایی هست که می تواند به شما کمک کند قهرش را پایان دهد. اگر می بینید که او صحبت نمی کند از یک دوست یا آشنا بخواهید پا در میانی کند و مشکل را از او بپرسد.

به خواسته اش احترام بگذارید: از او سوال کنید که آیا می خواهد تنها باشد برای یه مدت کوتاه یا نمی خواهد. بعضی ها وقتی یک الی دو روز از آن ها دور باشید کامل می تواند فکر کند و شما را ببخشد.(نگاه کنید به بهترین راه برای برگرداندن عشقم)

هدیه بخرید: موردی که در مسئله چگونه با دوست دختر خود آشتی کنیم اهمیت دارد این است که برای او یک کادو بخرید تا حس کند، او برای شما مهم است. گل، شکلات یا یک هدیه کوچک می تواند کمک بسزایی در آشتی کردن او دارد. می توانید از او بخواهید که با شما به یک رستوران بیاید و یا دوتایی به سینما بروید و فیلم مورد علاقه او را ببینید.

نشان دهید تغییر کرده اید: همانطور که برای بهبود رابطه‌تان تلاش می‌کنید، هر کاری می‌توانید انجام دهید تا به دوست دخترتان نشان بدهید که تغییر کرده‌اید و به یار عاشق‌تر، بهتر و بالغ‌تری تبدیل شده‌اید. برای اثبات این موضوع که به کاهش دعوا کمک می کند، می‌توانید هر موقع که به شما نیاز داشت، به دادش برسید. اگر به او ثابت کنید که به یک دوست پسر از خود گذشته تبدیل شده‌اید، او دوباره مانند گذشته، حتی بیشتر به سمتتان جذب خواهد شد. هرچند آشتی کردن و رفع کدورت زمان می‌برد، اما اگر این دختر همانی است که عاشقانه دوستش دارید و می‌خواهید تا پایان عمر خوشبختی را در کنارش تجربه کنید، این صبر و تلاش ارزشش را دارد.

علاقه خود را نشان دهید: دعوا و اختلاف نظر نباید مانعی برای نشان دادن عشق و علاقه باشد. خشم و غضب آتشین باعث می‌شود که دوست دخترتان از یاد ببرد که چقدر دوستتان دارد، بنابراین نباید به خشم اجازه بدهید که عشقتان را سرکوب کند. درست است که باید به دوست دخترتان زمان بدهید و مدتی از او فاصله بگیرید تا آرام شود، اما در عین حال باید به او بفهمانید که برای آشتی کردن آماده هستید. به این ترتیب دوست دخترتان هم سریعتر بر خودش مسلط می‌شود و متوجه می‌شود که بدون شما نمی‌تواند زندگی کند. یک کارت عاشقانه برایش بفرستید و تمام خصوصیاتی را که در وجودش می‌پرستید و کارهایی را که برایتان انجام داده و بابت آن‌ها قدردانش هستید، در آن بنویسید علاوه بر آن از جملاتی برای بدست آوردن دل دختر استفاده کنید تا متوجه شود که لطف‌های بی‌دریغ او را حق مسلم خودتان فرض نمی‌کنید. بگذارید عشقتان بفهمد که بابت داشتن او خدا را شاکر هستید. اجازه ندهید که غرور بیجای مردانه عشقتان را به نابودی بکشاند. (همچنین نگاه کنید به مراحل آشتی با مردی که قهر کرده)

در پاسخ به اینکه چگونه با دوست دختر خود آشتی کنیم و چگونه قهر را تمام کنیم باید بگوییم بهتر است به دنبال بهبود روابط خود باشید. داشتن ارتباطات مناسب برای برقراری آرامشی دوباره، بسیار حیاتی و مهم است، اغلب دعواهایی که مرتب تکرار می‌شوند، فقط به این دلیل است که یکی از عشاق یا هر دوی آن ها، احساس می‌کنند طرف مقابل حرف هایش را نمی‌شنود و یا به آن اعتنا نمی‌کند، تکنیک‌های زیر ضمن اینکه، شانس مورد توجه قرار گرفتن شما را توسط همسرتان، افزایش می‌دهند، به شما نیز کمک می‌کنند به عشقتان نشان دهید؛ به او توجه دارید و به حرف‌هایش اهمیت می‌دهید.مهمترین بخش برای داشتن ارتباطی خوب و مناسب این است که به حرف‌های دوست دختر خود بدون حدس و گمان و قضاوت، گوش دهید. سۆالاتی بپرسید برای این که مطمئن شوید، منظور حرف‌های وی را به درستی فهمیده‌اید.(همچنین نگاه کنید به چطور بعد از دعوا آشتی کنیم)شاید ذکر این راهکار در حین دعوا عجیب به نظر برسد، اما شوخی کردن و لبخند زدن راهکار بسیار نیرومندی جهت توقف و پرت شدن مسیر دعوا است.خود را به جای دوست دخترتان قرار دهید؛ حدس بزنید که او چه احساسی دارد و بگذارید او بفهمد که شما به او توجه دارید، مثلاً بگویید «می دانم که الان چقدر ناراحت هستی؟» در این صورت به راحتی می توانید قهر را تمام کنید.

در این قسمت از مطلب چگونه با دوست دختر خود آشتی کنیم می خواهیم راه های آشتی با دوست صمیم را مطرح کنیم.برای آشتی با دوست صمیمی و برخورد مناسب برای ترمیم رابطه در مرحله اول ابتدا لازم است آرامش خود را بازیابید و به طرف مقابل نیز کمی فضا دهید تا عصبانیتش فروکش کند و به آرامش نسبی برسد. کدورت‌های گذشته‌ها را فراموش کنید و بر ساختن دوباره رابطه دوستی تان تمرکز نمایید. در مرحله دوم فارغ از اینکه تقصیر با چه کسی بوده برای آشتی پیش قدم شوید و درمورد موضوع مورد اختلاف با هم صحبت کنید. به صحبت های طرف مقابل خوب گوش دهید و سهم خود را در دعوا بپذیرید و اگر اشتباهی انجام داده اید صراحتا عذرخواهی کنید.در مرحله آخر برای راه های آشتی با دوست صمیمی اگر بتوانید دل دوستتان را مجددا بدست آورید، رابطه‌تان را یک قدم به جلو پیش برده اید. برای اینکه او را تحت تاثیر قرار دهید عملا نشان بدهید او را دوست دارید، می‌توانید به او یک هدیه بدهید، او را غافلگیر کنید یا یکی از خواسته هایش را برآورده کنید.

در پایان نیز لازم است مجددا یادآوری کنیم که به هیچ عنوان رابطه های دوستی زودگذر از نظر نوین اطلس تایید نمی شوند. منظور از واژه ی دوست دختر نیز در تمام این مقاله نامزد و دختر خانمی است که شما قصد ازدواج با وی را دارید و رابطه تان کاملا با آگاهی خانواده ها می باشد.

مطالب مرتبط:

بازگشت به رابطه عاطفی تمام شده

علل سرد شدن زنان در رابطه زناشویی

چیکار کنم عشقم دوباره برگرده

چطور دوستی را به ازدواج برسانیم

چگونه یک رابطه تمام شده را برگردانیم

سرد شدن رابطه دوستی

راه های آشتی با دوست صمیمی

novinatlas 1707 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های novinatlas

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

var _paq = window._paq || []; /* tracker methods like “setCustomDimension” should be called before “trackPageView” */ _paq.push([‘trackPageView’]); _paq.push([‘enableLinkTracking’]); (function() { var u=”//novinbinesh.com/analytics/”; _paq.push([‘setTrackerUrl’, u+’matomo.php’]); _paq.push([‘setSiteId’, ‘3’]); var d=document, g=d.createElement(‘script’), s=d.getElementsByTagName(‘script’)[0]; g.type=’text/javascript’; g.async=true; g.defer=true; g.src=u+’matomo.js’; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();

برای دسترسی بهتر, راحت تر و سریع تر به سایت ما می توانید وب سایت ما را بوکمارک کنید .چگونه با عشق خود آشتی کنیم

برای مطالعه بهترین منابع روانشناسی عشق و بهبود رابطه ما به شما وبسایت نوین بینش را معرفی می کنیم.

چگونه با عشق خود آشتی کنیم
چگونه با عشق خود آشتی کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *