چگونه تبليغات موفق بسازيم

 
helpkade
چگونه تبليغات موفق بسازيم
چگونه تبليغات موفق بسازيم

ورود


دوره جامع ” بازاریابی اثربخش در اینستاگرام ” را با 60درصد تخفیف خریداری کنید. —– کد تخفیف: insta60p —– (کد به مدت محدود فعال است.)چگونه تبليغات موفق بسازيم

وبلاگ

تبلیغ نویسی چیست؟ تبلیغ نویسی چه اصولی دارد؟

یک محصول متوسط با تبلیغ خوب موفق تر از یک محصول قوی با تبلیغ ضعیف خواهد بود.

قدرت تبلیغ نویسی را دست کم نگیرید و از جادوی کلمات و تاثیرشان در فروش غافل نشوید.

تکنیک های تبلیغ نویسی فراوان اند و اساسا تبلیغ نویسی حرفه ای اصولی دارد، در این مطلب به ۷ تکنیک تبلیغ نویسی حرفه ای اشاره شده است که توجه به آن ها می تواند شما را در خلق یک تبلیغ موفق یاری کند.

 

قبل از ساخت یک تبلیغ باید به تفاوت‌ها و مزیت‌های رقابتی خود توجه کنید. چه چیزی باعث می‌شود که یک مشتری از شما خرید کند و به سراغ رقبای شما نرود؟ این دقیقا آن چیزی است که باید در تبلیغات خود به آن اشاره کنید. در واقع این شانسی است که رقبای شما از آن بی بهره هستند. البته اگر واقعا مزیتی نسبت به رقبا دارید که قابل توجه باشد. مزیتی که برای مشتریانتان نیز یک ارزش باشد، زیرا هر تفاوتی یک مزیت رقابتی نیست.

در تبلیغ نویسی اگر در تبلیغ خود کاربر را دعوت به انجام کاری می‌کنید باید دلیل دعوت خود را مشخص کنید. در واقع به کاربر دلیلی بدهید که از شما خرید کند و به تبلیغ شما اهمیت بدهد.

حواستان باشد که مزیت رقابتی شما نباید تنها یک ویژگی باشد که در مدت زمانی کوتاهی توسط رقبایتان تکرار می شود. اما سیاست شما در قیمت گذاری، سیاست شما در خدمات دهی و.. می تواند یک مزیت رقابتی باشد.

در زیر یک نمونه تبلیغ را مشاهده می کنید که در آن به مزیت رقابتی اشاره شده است و به نوعی به کاربر نشان داده شده است که مزیت رقابتی ما چیست.

“ما گارنتی می کنیم که پیتزای تازه و داغ را در ۳۰ دقیقه یا کمتر تحویل می دهیم، اگر غیر از این شد پیترا رایگان خواهد بود”

 

کاربران همه چیز را خیلی سریع مرور می کنند، در طول روز تبلیغات مختلفی را مشاهده می کنند و مسلما نمی توانند همه تبلیغات را به دقت مشاهده کنند، مگر اینکه آن تبلیغ به شدت توجه آنها را جلب کند. تیتر یک تبلیغ یکی از مهمترین قسمت های تبلیغ است که وظیفه جلب توجه را به عهده دارد.

برای اینکه یک تیتر تبلیغاتی خوب بنوسید باید به مخاطبین خود توجه کنید. شما توجه چه افرادی را می خواهید جلب کنید؟ این افراد به چه چیزهایی اهمیت می دهند؟ این افرد در چه سطحی از درآمد هستند؟ ذهنیت پیشفرض این افراد در مورد کسب‌وکارهای مشابه شما چیست؟

چند وقت پیش ایمیلی دریافت کردم که تیتر ایمیل به این شکل بود: آیا شما هم این اشتباهات را در کمپین تبلیغاتی مرتکب می شوید؟

نمی دانستم که دقیقا به چه اشتباهاتی می خواهد اشاره کند، و با اینکه مطالعه زیادی در این زمینه داشتم بازهم با خودم گفتم که شاید حتی یکی از این اشتباهات را انجام می‌دهم ولی از آن خبر ندارم؟ این ایمیل به اندازه کافی توجه من را به عنوان یکی از افراد علاقه مند به این مباحث جلب کرد.

نکته مهم اینجاست که این تبلیغ به فرد درست نیز ارسال شده بود، من به این مباحث علاقه مند بودم، قطعا ارسال آن به فردی که به این مباحث علاقه‌ای ندارد سودمند نیست.

 

یکی دیگر از تکنیک‌هایی که در تبلیغ نویسی حرفه‌ای می‌توانید از آن استفاده کنید ارایه پیشنهادات قوی و غیرقابل رد‌کردن است.

مشتریان عاشق چانه زدن و تخفیف گرفتن هستند، پس به آنها پیشنهادی دهید که بارها و بارها به شما مراجعه کنند.

فرقی نمی‌کند که پیشنهاد شما یک تخفیف است، ارسال رایگان است یا هرچیز دیگر، به این فکر کنید که واقعا ارزشمند باشد، در واقع چیزی که به صورت رایگان یا با تخفیف ارایه می دهید نباید یک جنس یا سرویس بی ارزش باشد.

باید مراقب باشید که این ذهنیت در مشتری ایجاد نشود که این فروشگاه تنها اجناس بی کیفیت را به قیمت پایین ارایه می دهد، یا اگر خدمتی را با تخفیف ارایه دهد پشتیبانی خوبی نخواهد کرد یا اگر آموزشی را رایگان ارایه می دهد آن آموزش خیلی ضعیف خواهد بود.

پس پیشنهادت با ارزشی را با افتخار ارایه دهید تا کاربر متوجه شود که این پیشنهاد واقعا با ارزش است.

چند وقت پیش در کانال تلگرام مرتبط با وردپرس پیشنهاد خرید یک افزونه را دریافت کردم. ۴۰ درصد تخیف برای خرید یک افزونه را به من پیشنهاد داده بود. با توجه به اینکه من از مخاطبین هدف بودم و با میل خودم در آن کانال عضویت داشتم این پیشنهاد توجه من را جلب کرد.

به صفحه افزونه مراجعه کردم و متوجه شدم که افزونه خوبی است و من برنامه داشتم که در ماه های آینده وقتی به آن نیاز پیدا می کنم آن را خریداری کنم، ولی با پیشنهاد تخفیفی که ارایه شد همان موقع آن را خریداری کردم.

چرا از تخفیف در آینده استفاده نکردم؟ چون تخفیف محدودیت زمانی داشت، در واقع اگر آن روز نمیخریدم تخفیف را از دست داده بودم. پس بهتر است گاهی پیشنهادات شگفت انگیز برای مدت زمان محدودی باقی باشند تا حس اضطرار را در مشتری ایجاد کنند.

 

منظور از ویژگی‌ها، تمام مشخصات ریز به ریز محصول یا سرویس نیست، در واقع ویژگی‌هایی مد نظر است که برای مشتریان شما اهمیت دارد.

در واقع چیزی که مهم است، نتیجه ویژگی های محصول شماست. مثلا اگر شما یک مشاور مالیاتی هستید و ویژگی سرویس شما این است که کاربر از طریق سایت می تواند نتایج کار را دانلود کند، نتیجه این ویژگی صرفه جویی در وقت و راحتی در انجام کار برای مشتری است. در تبلیغ خود باید به نتیجه ای که از ویژگی های سرویس شما حاصل می شود اشاره کنید.

خیلی پیچیده نیست در سه قدم می توانید این کار را انجام دهید

مثلا برای مثال گفته شده به این شکل خواهد بود:

داشتن وب سایت – امکان ورود مشتری به سایت و دانلود مستندات – صرفه جویی در وقت و راحتی در استفاده از خدمتچگونه تبليغات موفق بسازيم

 

خبر تبلیغاتی در واقع یک تبلیغ است و هدف تبلیغاتی دارد، اما به صورت خبرگونه نوشته می شود و قالب یک خبر را دارد.

یکی از دلایل این مدل از ساخت تبلیغ این است‌ که افراد ۷برابر تمایل بیشتری برای خواندن یک خبر دارند تا یک تبلیغ، در واقع افراد وقتی متوجه می شوند که این کمی فراتر از یک تبلیغ ساده است و به نوعی خبری را همراه باخود دارد بیشتر مشتاق به خواندن آن می شوند.

زیرا این خبر چیزی را به آنها اضافه می‌کند، اطلاعاتشان را در زمینه ای بالا می‌برد، آنها را از کاری یا چیزی مطلع می‌کند.

در محتوای تبلیغ خبری نیز باید سعی کنید اولا واقعا خبری را به کاربرانتان بدهید، خبری از وضعیت بازار خود، خبری از در مورد صنعتی که در آن حضور دارید یا خبری که به نوعی مرتبط با محصول شما باشد و دوما حتما به نوعی نقش محصول یا سرویس خود را در این خبر مشخص کنید.

اجازه بدید تا برای این قسمت چند مثال واقعی بزنم.

 

این یکی از خبرهایی بود که در دیجیاتو منتشر شد و محتویات این خبر وضعیت میزان استفاده گوشی در ایران و آمار و ارقام جالبی از گوشی در ایران را ارایه میداد. این تبلیغ از طرف سایت دیوار منتشر شده بود و هدفش تبلیغ افراد به خرید موبایل و تبلت از دیوار بود و از طریق دو لینک در متن خبر، افراد به بخش موبایل و تبلت در دیوار هدایت می کرد.

همانطور که دیدید این تبلیغ کاملا حالت خبری یا اطلاع رسانی داشت. در واقع تیتر خبر به گونه ای بود که می خواست چیزی را به مشتریانش اطلاع دهد.

 

این مطلب چند وقت پیش در یکی از وب سایتهای فناوری منتشر شد، همانطور که مشخص است، تیتر خبر به گونه‌ای است که قصد دارد شیوه ای از خرید را به کاربران معرفی کند در واقع یک تیتر اطلاع رسانی-آموزشی است.

با توجه به اینکه این خبر در یک مجله اینترنتی منتشر شده است در نگاه اول اصلا مشخص نیست که تبلیغ است.

وقتی خبر را باز می‌کنیم پس از کمی توضیحات متوجه ‌می‌شویم که یک خبر تبلیغاتی است و یکی از سایت‌های خرید بلیط درحال تبلیغ یکی از مزیت‌های رقابتی خود است.

قرار نیست کاربران متوجه تبلیغاتی بودند آن نشوند، مسلما تبلیغاتی بودن آن مشخص خواهد شد، مهم این است که واقعا آن چیزی که در تیتر خبر عنوان کردیم را پوشش دهیم.

که در این مطلب، وب سایت خرید بلیط واقعا چگونگی خرید بدون واسطه و ارزان را معرفی کرده است.(البته به شرطی که واقعا خرید بدون واسطه و ارزان را ارایه دهد)

 

یکی از تکنیک‌های خیلی خوب در تبلیغ نویسی حرفه‌ای ، استفاده از تکنیک ریسک معکوس است، در حالت عادی خیلی از تبلیغات هستند که به اندازه کافی توجه کاربر را جلب کرده اند و پیشنهاد تخفیف خوبی نیز ارایه کرده اند اما خیلی از کاربران همچنان از آنها استقبال نکرده اند.

برخی از این کابران در واقع مایل به استفاده از این سرویس یا محصول بوده اند اما از آنجایی که سرویس‌ها و محصولات بی کیفیت زیادی وجود دارند، کاربران گاهی ترجیح می‌ دهند که ریسک نکنند، مخصوصا وقتی خیلی نیاز فوری به خدمت یا محصول شما ندارند و ترجیح می دهند این ریسک را به تعویق بیاندازند.

در این مواقع اگر بتوانیم کاری کنیم که به آنها اطمینان دهیم هیچ ریسکی وجود ندارد، می‌توانیم درصدی از این افراد را به خریدار تبدیل کنیم.

مثلا اگر شما در حال فروش یک آموزش هستید، می توانید به کاربر اطمینان دهید، در صورتی که این آموزش به شما کمکی نکرد بدون هیچ گونه شرط و شروطی، تمامی مبلغ به شما بازگردانده می شود.

مزیت دیگری که این روش دارد این است که به افراد نشان می‌هید که چقدر به محصول یا سرویس خود مطمئن هستید و این دید خوبی را در مشتریان نسبت به محصول یا سرویس شما ایجاد می کند.

 

قطعا هدف شما تنها این است که مشتریان تبلیغ شما را ببیند، توجه آنها جلب شود و سپس تبلیغ شما را کامل بخوانند و به کار خود ادامه دهند، اگر به این شیوه هزاران نفر تبلیغ شما را ببیند سودی برای شما نخواهد داشت.

شاید خیلی از این افراد پس از دیدن تبلیغ شما واقع با خود بگویند که این سرویس یا محصول خیلی عالی است و من حتما از آن استفاده خواهم کرد، اما واقعیت این است که خیلی از آنها به جریان زندگی ادامه می دهند و سرویس شما را فراموش می کنند.

پس بهتر است پس از دیدن تبلیغ از آنها بخواهید کاری کنند و به نوعی همان موقع آنها را وادار به ارتباط با خود کنید. با کمک تکنیک اضطرار می توانید آنها را وادار کنید که همان موقع با شما ارتباط برقرار کنند یا از شما خرید کنند.

چند وقت پیش در سایتی در حال مطالعه مطلبی بودم، پس از حدود ۱۰ دقیقه، یک پاپ آپ کوچک باز شد و کتابی کامل را در زمینه همان مطلب در حال مطالعه با حدود نصف قیمت به من پیشنهاد داد، و نوشته بود ” به دلیل اینکه بیش از ۱۰ دقیقه در حال مطالعه این مطلب هستید این کتاب با ۵۰درصد تخفیف به شما پیشنهاد شده است و تا ۲۴ ساعت باقیست.

اگر صفحه را می بستم این پیشنهاد را در هیچ جای دیگر از سایت مشاهد نمی کردم. پس روی لینک پاپ آپ کلیک کردم و به صفحه محصول رفتم.

صفحه محصول لینک متفاوتی از صفحه محصول در دسته بندی سایت داشت، این صفحه، محصول را با ۵۰ درصد تخفیف ارایه می داد و تنها تا ۲۴ ساعت اعتبار داشت.

ببینید به چه شکل حس اضطرار را در من ایجاد کرد.

 

نکته: دوستان توجه کنید که در تمامی مثال‌ها، تبلیغ به مخاطب هدف نمایش داده شده است، در صورتی که مخاطب هدف را فراموش کنید هیچ یک از تکنیک‌ها کارآمد نخواهد بود.

 

امیدوارم که با استفاده از این ۷ تکنیک تبلیغ نویسی بتوانید تبلیغات موثری را بسازید، اما همیشه به یاد داشته باشید که در حد و اندازه تبلیغ خود و حتی به عقیده من فراتر از تبلیغ خود ظاهر شوید و تجربه خوبی برای مشتری ایجاد کنید.

اگر در سطح پایین تری از آنچه که در تبلیغ گفته اید قرار داشته باشید قطعا تجربه خوبی برای مشتریان خود ایجاد نکرده اید.

مهران دهقانی هستم، مدیر سایت رونق.کام اگر به دنبال اطلاعات بیشتری هستید، به بخش درباره ما مراجعه کنید و با من و رونق.کام، مفصل‌تر آشنا بشید.

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

مطلب جالبی بود. میشه لطفا اسم چنتا کتاب حرفه ای در مورد تبلیغات ایمیل کنید برام. واقعا ممنونتون میشم.

سلام دوست عزیز. من مطالعه کتاب “ادبیات تبلیغ” رو به شما توصیه می کنم. کتاب زیاد هست ولی به نظرم شروع با این کتاب خیلی بهتره.
موفق باشید.

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

برای اطلاع از جدیدترین دوره‌ها،‌ آموزش‌ها و جشنواره‌های فروش، همین حالا ایمیل خود را وارد کنید تا شما را مطلع کنیم.

(function() {
if (!window.avangpress) {
window.avangpress = {
listeners: [],
forms: {
on: function(event, callback) {
window.avangpress.listeners.push({
event: event,
callback: callback
});
}
}
}
}
})();



نام شما (ضروری)


ایمیل (ضروری)


متن پیام شما


در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.

آدرس: تهران – میدان آزادی – بزرگراه جناح – بلوار صالحی – خ پیام – کوچه مولوی – پلاک 4 – واحد 4کد پستی: 1459644865

تلفن: 02166064395

تلگرام: RahkarModiriat@



چگونه تبليغات موفق بسازيم


سؤال، پیشنهاد یا انتقاد


فایل: () دانلود

چگونه تبلیغات موفق بسازیم؟

بازاریابی در عمل

How to produce Successful Advetising

Marketing Action Series

فارسی

ای. دی. فاربی

شادی گلچین فر – امیر بختائی

1386

سازمان مدیریت صنعتی

تهران، خیابان ولیعصر، نبش خیابان جام جم

4000 تومان

آدرس فروشگاه: تهران، خیابان ولی‌عصر، نبش جام جم، ساختمان آموزش، فروشگاه کتاب


تلفن فروشگاه: 22043005 داخلی 364


خرید اینترنتی: به آدرس اینترنتی زیر مراجعه کنید


http://bookstore.imi.ir/?page=show&itemid=2325

292

چگونه تبليغات موفق بسازيم

8-20-8896-964

فصل اول: تبلیغات چه کاری انجام می‌دهد و چگونه؟

فصل دوم: هدفگذاری و تدوین استراتژی

فصل سوم: چگونه مخاطبان تبلیغ خود را انتخاب کنیم؟

فصل چهارم: انتخاب رسانه

فصل پنجم: چگونه از رسانه‌ها فضا خریداری کنیم؟

فصل ششم: تهیه و تدوین پیام تبلیغات

فصل هفتم: تولید نهایی تبلیغ

فصل هشتم: تبلیغات آنلاین

فصل نهم: بودجه و برنامه

فصل دهم: ارزیابی نتایج تبلیغات

فصل یازدهم: آگهی‌های استخدامی

فصل دوازدهم: انتخاب شرکت تبلیغاتی

توضیح: مرکز پخش: پخش سینا

آدرس: تهران، خیایان انقلاب، خیابان 12 فروردین، خیابان شهید نظری، پلاک 258

تلفن مرکز پخش: 66481514 و 66417346 و 66401783

کتاب “چگونه تبلیغات موفق بسازیم؟” یکی از کتابهای چاپ شده تحت عنوان «سری بازاریابی در عمل» است که اخیراً ترجمه و چاپ شده است. این کتاب شامل دوازده فصل است که هر فصل به بررسی فعالیت‌های مورد نیاز جهت طراحی و تولید تبلیغات پرداخته و به صورت گام به گام، مدیران و کارشناسان شرکت‌ها را با شیوه‌های صحیح انجام تبلیغات آشنا می‌سازد.


در پایان هر فصل در قالب یک چک لیست، ابزاری مفید و کاربردی برای سنجش و ارزیابی وضعیت فعلی تبلیغاتی شرکت‌ها آورده شده است. مطالب کتاب کاملاً به روز بوده و کلیه مراحل و فرایندهای برنامه‌ریزی و اجرای تبلیغات را تشریح کرده است.




برخی از موضوعاتی که در کتاب مورد بررسی قرار گرفته‌اند عبارتند از:


– هدفگذاری و تدوین استراتژی تبلیغاتی


– خرید فضای تبلیغاتی از رسانه‌ها


– طراحی و تدوین پیام‌های اثربخش


– تبلیغات آنلاین


– بودجه‌بندی و ارزیابی نتایج تبلیغات


– آگهی‌های استخدامی


– انتخاب شرکت تبلیغاتی




مطالعه این کتاب به همه کسانی که به نوعی سفارش‌دهنده تبلیغات هستند و یا کسانی که درصددند با برنامه‌ریزی‌های صحیح، تبلیغات موفقی را به اجرا بگذارند توصیه می‌شود.

سایت چهارراه تبلیغات

برای اشتراک دریافت ایمیل‌های راهکار مدیریت، ایمیل خود را ثبت کنید:

advercross.mihanblog.com/extrapage/6

شناسه مطلب: 349395697

تعداد بازدید: 11512

تاریخ ایجاد: ۰۵:۲۲:۰۸ ۱۳۸۶/۰۷/۱۷

تاریخ انتشار: ۰۵:۲۴:۲۵ ۱۳۸۶/۰۷/۱۷

تاریخ ویرایش: ۰۵:۲۲:۰۸ ۱۳۸۶/۰۷/۱۷

اینجا کلیک کنید

ارزیابی شما از مطلب جاری:

خوب

خوب بود

عضویت

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بسیاری از شرکت‌ها، برای معرفی خود و محصولاتشان از تبلیغات چاپی در مجلات و روزنامه‌ها استفاده می‌کنند. پس از مدتی مشاهده می‌کنند که فروش، تفاوت چندانی نمی‌کند. سپس به این نتیجه می‌رسند که تبلیغات، روش مناسبی برای افزایش فروش نیست؛ ولی مشکل اصلی، نوع تبلیغی است که آن‌ها استفاده می‌کنند. طراحی تبلیغات چاپی، اصول مشخصی دارد که در صورت عدم رعایت آن‌ها نمی‌توان انتظار فروش مناسبی را داشت. آگهی چاپی خود می‌تواند هدف‌های متفاوتی داشته باشد؛ مثلا معرفی محصول، معرفی شرکت یا فروش مستقیم کالا. فرض کنیم هدف آگهی، فروش مستقیم کالا باشد. بیایید نگاهی کوتاه به اصول مهم برای ساخت این‌گونه تبلیغات بیندازیم.

 

هر سازنده تبلیغات حرفه‌ای، قبل از شروع  کار، نیاز به انجام تحقیقات دارد. در این تحقیقات محصولات مشابهی را که توسط رقیبان ارائه می‌شوند، به‌دقت بررسی کنید و مزایا و معایب آن‌ها را مشخص کنید. سپس مزیت منحصربه‌فرد کالای خود را، نسبت به رقیبان بیابید. این مزیت شاید واقعا منحصربه‌فرد نباشد ولی مهم آن است که شما اولین نفری باشید که آن را در تبلیغات خود ذکر می‌کنید. یک شرکت سازنده سس گوجه فرنگی در آمریکا، در تبلیغات خود ذکر می‌کرد که در تهیه سس، از گوجه‌هایی استفاده می‌کنند که پوست آن‌ها کاملا جدا شده‌اند و بنابراین سس حاصل خوش‌رنگ‌تر و خوشمزه‌تر است. در همان زمان، غالب سازندگان سس نیز همین کار را انجام می‌دادند، ولی این شرکت با ذکر این مطلب در تبلیغات، از رقیبان پیشی گرفت.چگونه تبليغات موفق بسازيم

اولین و مهم‌ترین بخش یک تبلیغ عنوان آن است. هدف عنوان آن است که توجه خواننده را به خود جلب کند و او را وادار به خواندن ادامه تبلیغ کند. متاسفانه بسیاری از آگهی‌های چاپ شده در مجلات ایرانی یا عنوان ندارند یا طراح، نام شرکت را با حروف بزرگ نوشته و آن را به جای عنوان قرار داده است! برای ساخت عنوان از چندین روش می‌توانیم استفاده کنیم که هرکدام را به همراه یک مثال ذکر می‌کنیم.

 

ذکر یک واقعیت: استفاده از بانکداری الکترونیکی در 12 ماه اخیر 57 درصد افزایش داشته است.
ایجاد محبوبیت: سونی می‌گوید 5 میلیون نفر پلی استیشن 3 را خواهند خرید حتی اگر بازی نداشته باشند.
برانگیختن بحث: افرادی که به علت داروهای تجویز شده می‌میرند بیش ازکاربران داروهای غیرقانونی هستند. با این راهنما نیازی به داروساز بودن نیست تا زنده بمانید.
استفاده از واژه چگونه: چگونه در بورس شرکت کنیم بدون آنکه حتی یک ریال از دست بدهیم؟ آیا 5 اخطار مهم برای فروش بورس را تشخیص می‌دهید؟
ساخت تصویر ذهنی: 4 چیز در خانه که از توالت شما کثیف‌تر و آلوده‌تر هستند.
خطاب مستقیم: با رزومه کاری خود، دیگران را در 30 ثانیه تحت تاثیر قرار دهید.
متعجب ساختن: 80 درصد نامه‌های هرز از طرف 10 نفر توزیع می‌شود.
پیشنهاد فروش منحصربه‌فرد: راهی برای فروشندگان تنبل تا بتوانند روزی 1000 بیننده جذب کنند. جرئت استفاده از این روش انحصاری را داشته باشید.
استعاره: شیب لغزان روغن. غالب افراد روغن ماشین را زودتر از زمان لازم تعویض می‌کنند.
نقل داستان واقعی: پی‌پال حساب فردی را که 7 سال اکس باکس می‌فروخت بست. آیا شما 12 اشتباهی را که او انجام داد تکرار می‌کنید؟
طرح سوال: آیا شایعه‌ای که در مورد مردان راننده اتومبیل‌های گران‌قیمت گفته می‌شود حقیقت دارد؟
ایجاد نیاز: 14 خوراکی که هرکسی برای سلامتی به آن‌ها نیاز دارد.
نقل قول: مایکرسافت می‌گوید دانش‌آموزان می‌توانند نرم‌افزار آفیس را بدزدند… ببینید چقدر راحت می‌توانید از تخفیف‌های قانونی استفاده کنید.
ارائه تضمین: 3 ساعت به من فرصت بدهید تا 35 راه تضمینی برای افزایش کاربران سایت به شما نشان دهم.

پس از ساخت عنوان نوبت به نوشتن متن تبلیغ می‌رسد. بهترین گزینه برای متن نوشتن یک داستان کوتاه چند خطی است. این داستان می‌تواند از زبان یکی از مشتریانتان باشد که مشکلی داشت و با استفاده از محصول شما مشکلش رفع شد. مزیت نوشتن داستان آن است که اثر عمیقی دارد و در حافظه خواننده حک می‌شود. هدف شما از تبلیغات هم همین است! سعی کنید احساسات مشتری را در نظر بگیرید، زیرا اکثریت خریدها بر اساس احساس انجام می‌شوند و سپس منطق سعی می‌کند توجیهی برای آن بیابد؛ مثلا اگر می‌خواهید در تبلیغ خود سیستم پاسخگوی تلفنی بفروشید، از احساس خوبی صحبت کنید که خریدار با استفاده از آن به دست خواهد آورد؛ مثلا بگویید «اگر از پاسخگویی به تلفن ترس دارید یا هنگام صرف ناهار زنگ تلفن شما را مضطرب می سازد، سیستم پاسخگوی تلفنی نصب کنید و با آرامش غذای خود را صرف کنید» تاثیر این تبلیغ شاید ده‌ها برابر بیش از نوشتن مشخصات تخصصی و بی‌روح در مورد دستگاه باشد.

پس از نوشتن متن مناسب، نوبت به نوشتن مزایای کلیدی محصول می‌شود. بسیار مهم است که دریابید بین مشخصات و مزایای محصول تفاوت عظیمی وجود دارد. بسیاری از سازندگان تبلیغ، مشخصات محصول را نام می‌برند، ولی اگر مزیت هر مشخصه بیان نشود، خواننده محصول را نخواهد خرید. فرض کنید مدادی بادوام تر، طولانی‌تر و ارزان‌تر از رقیبان تولید کرده‌اید و آن را در بسته‌های دوازده‌تایی به فروش می‌رسانید. یکی از مشخصات کالای شما، طول 19 سانتی‌متری مداد است. بیان این مشخصه فروش را افزایش نخواهد داد، حال مزیت این مشخصه چیست؟ «این مداد طولانی‌تر از مدادهای معمولی 17 سانتی است و بنابراین دیرتر تمام می‌شود و به صرفه‌تر است.» ذکر مزیت آن مطمئنا، باعث افزایش فروش خواهد شد.

خوانندگان مانند تولیدکنندگان فکر نمی‌کنند، آن‌ها مدادهای موجود در بازار را اندازه‌گیری نکرده‌اند که با دانستن طول 19 سانتی مداد خوشحال شوند! مشخصه دیگر این کالا آن است که در بسته‌های 12تایی به فروش می‌رسد؛ ولی مزیتی که باعث فروش می‌شود آن است که با یک بار خرید برای چندین ماه از خرید مجدد بی‌نیاز خواهید شد. ذکر نوع گرافیت به کار رفته در مغز مداد نیز تلف کردن فضای تبلیغ است ولی یادآوری این نکته که، این ماده خاص باعث می‌شود مداد خیلی دیرتر تمام شود عاملی برانگیزاننده برای خرید کالا است.

 

به آخرین و سودآورترین بخش تبلیغ می‌رسیم که در بسیاری از آگهی‌ها اثری از آن دیده نمی‌شود! ارائه پیشنهاد فروش. فضای کافی از صفحه را برای ارائه پیشنهاد فروش خود اختصاص دهید و از مشتریان بخواهید کاری را انجام دهند. اینکار حتی می‌تواند فقط تقاضای تماس با شما و ثبت سفارش باشد. یک ساختار کاملا اشتباه و جاافتاده در تبلیغات آن است که کالای خود را معرفی کنیم و در پایین صفحه شماره تلفن خود را ذکر کنیم و فکر کنیم اگر مشتری به کالا علاقه‌مند باشد، حتما تماس خواهد گرفت. واقعیت آن است که بسیاری از خوانندگان علاقه‌مند تماس نخواهند گرفت! بسیاری از مشتریان از صحبت با یک غریبه که می‌خواهد محصولی را بفروشد ترس دارند. شما باید از او بخواهید که تماس بگیرد و حتی برای کاستن ترس مراحل کار را به دقت بنویسید.

 

«خواننده گرامی، اگر به محصول ما علاقه‌مندید و برای خرید دچار تردید هستید، کارشناسان بخش فروش با صبر و حوصله فراوان به سوالات شما پاسخ خواهند داد تا هرگونه ابهامی برطرف شود. سپس می‌توانید از منشی بخواهید تا شما را به بخش فروش مستقیم وصل کند. بخش فروش مستقیم، آدرس شما را ثبت خواهد کرد و در هر زمانی که برای شما مناسب باشد، کالا با پیک مخصوص شرکت ارسال خواهد شد و وجه آن دریافت خواهد شد. هزینه حمل‌ونقل به عهده ما می‌باشد. منتظر تماس شما هستیم»

این نوع توضیح جزء به جزء مراحل فروش، باعث کم شدن ترس خریدار شده و با او آرامش بیشتری با شما تماس خواهد گرفت. این اصول را رعایت کنید، تبلیغات پرفروش بسازید و منتظر تماس مشتریان باشید!

 

میانگین امتیاز 4.6 / 5. تعداد آرا: 5

عالی بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم مرا با ایمیل از دیدگاه‌های آتی این نوشته مطلع کنید. همچنین می‌توانید بدون ارسال دیدگاه مشترک شوید.

دیجیتال مارکتینگایمیل مارکتینگبازاریابی عصبیسیستم سازیتبلیغ نویسیبازاریابی محتواافزایش عملکردچگونه کتاب بنویسیم


ایمیل شما:


به من اطلاع دهید!


نام کاربری یا آدرس ایمیل *


گذرواژه *

مرا به خاطر بسپار

ورود


گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟


آدرس ایمیل *


گذرواژه *


عضویت


دانلود PDFDownloads-icon

من هم روزی کسب و کاری را شروع کردم. قبل از شروع کسب و کارم فقط به فکرتولید (محصول یا خدمت) بودم. فکر می کردم با داشتن یک جایگاه به عنوان محل کسب و کار و داشتن محصول یا خدمت برای عرضه فروش خوبی خواهم داشت و مردم برای استفاده از خدمات و محصولات من صف می بنند. اما اینطور نشد! یادم هست اولین بیزینس خودم را در سال ۸۵ شروع کردم. آن زمان ها تازه اینترنت ADSL با سرعت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه آمده بود و مثل الان منابع زیادی در خصوص کسب و کار و موفقیت آن وجود نداشت.

دسترسی مردم به اینترنت اصلا راحت نبود، اپراتورهای موبایل خدمات اینترنت همراه نمی دانند و این امر باعث می شود خدمات اینترنتی زیاد به چشم نیاید. آن زمان می بایست توسط تبلیغات آفلاین، تبلیغ در روزنامه ها و مجلات، چاپ و پخش تراکت و بیلبوردهای شهری کسب و کارتان را معرفی می کردید که یا هزینه های بالایی برای تبلیغ و برندسازی داشت، یا اگر فقط روی تراکت (تبلیغ ارزان تر) زوم می کردیم جواب آنچنانی نمی گرفتیم.

در آن زمان بهترین تبلیغ این بود خدمات و محصولات خوب و با کیفیتی ارائه دهیم تا مشتریان از ما راضی باشند و از رضایت خود با دیگر دوستانشان صحبت کنند. به قول معروف تبلیغات سینه به سینه یکی از بهترین راهکارهایی بود که می توانست فروش یک کسب و کار را تضمین کند.

همانطور که گفتم در آن زمان منابع زیادی در دست نبود و صاحبان کسب و کار با توجه به تجربه خود اقدام به انجام تبلیغات می کردند. اما امروزه با افزایش منابع و راه های دسترسی از جمله اینترنت پر سرعت، آموزشهای فراوانی برای صاحبین مشاغل هست تا با آنها بتوانند کسب و کار خود را رونق ببخشند. این مطلب نیز یکی از همان منابع آموزشی در خصوص تبلیغات است که شما با جستجوی “چگونه تبلیغ کنیم؟” وارد این صفحه شده اید. در ادامه ی راه مسیرهای واضحی برای شما مشخص می کنیم. با ما همراه باشید.

سوالات زیادی در این موضوع مطرح می شود که همه شبیه به هم هستند و یک راهکار واحد دارند. سوالاتی که این روزها اکثریت افرادی که با ما تماس می گیرند و می پرسند این است:چگونه تبليغات موفق بسازيم

این ها اکثریت سوال هایی هستند که افراد از ما می پرسند. اما چطور می توان به آنها یک جواب واحد داد؟ مسلما روش های تبلیغاتی که برای هر کسب و کاری در نظر گرفته می شود متفاوت است اما راهکار ارائه روشهای تبلیغاتی یکی است و آن ایجاد مارکتینگ پلن یا همان پلن تبلیغاتی یا پلن بازاریابی است.

بهترین روش تبلیغاتی را در شایگان دنبال کنید

شنیدیم برای رسیدن به موفقیت باید برنامه داشته باشیم. برنامه ای که بدانیم :

مارکتینگ پلن برنامه ای برای توضیح چنین سوالاتی است. مارکتینگ پلن یا پلن تبلیغاتی به شما یک برنامه جامع با توجه به هدف و بودجه تان می دهد تا بتوانید توسط آن کسب و کار خود را به صورت کاملا موفق تبلیغ کنید. میزان موفقیت مارکتینگ پلن وابسته به اطلاعاتی است که در هنگام طراحی Marketing Plan از آنها استفاده می کنیم. هر چقدر اطلاعات اولیه دقیق تر و کامل تر باشد به موفقیت ما بیشتر کمک می کند.

پیشنهاد مطالعه : مارکتینگ را بشناسیم و بازاریابی را شروع کنیم

 

مارکتینگ پلن چیست و در تبلیغات چه تاثیری دارد؟

این روزها وقتی به مخاطبانی که با ما تماس میگیریم می گوییم پلن تبلیغاتی شما چیست فقط راجع به کارهایی حرف می زنند که همکارانشان انجام داده اند! درک درست از یک برنامه تبلیغاتی برای هر صاحب کسب و کاری اهمیت دارد و وی باید بداند برای موفق شدن در هز زمینه ای از جمله تبلیغات نیاز به یک برنامه جامع و دقیق تبلیغاتی دارد. برنامه ای که مثلا در آن بدانید یلدای سال آینده باید چه تبلیغات انجام دهید و آفرهای شما چیست؟ برای رسیدن به این هدف می بایستبه سوالاتی در خصوص کسب و کار شما و مشتریانتان پاسخ دهید. اما قبل از پاسخگویی به این سوالات بیاییم ببینیم صاحبین کسب و کار قبل از آشنایی با مارکتینگ پلن جواب سوال های بالا را چگونه پیدا می کردند و این جوابهای اشتباه چه ضررهای بزرگی به آنها زده است.

خودتان را کنار بگذارید! دور و اطرافتان را ببینید. برخی از دوستان شما کارفرما هستند، از آنها بپرسید بنظر شما بهترین شیوه تبلیغات چیست؟ وقتی صحبت از تبلیغات می شود اکثر صاحبان کسب و کار تنها از شنیده ها و دیده های خود حرف می زنند! اما واقعا این شنیده ها و دیده ها چقدر درست است؟ مثلا کسانی که در اینستاگرام می چرخند سریع می گویند تبلیغات در اینستاگرام بسیار مفید است. اما اگر تجربه ی این کار را داشته باشند، نتیجه ای که برایشان رقم خورده آن چنان بزرگ و جذاب نبوده است! دلیلش چیست؟ پس چرا پیشنهاد می دهند که در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟!

مشکل اکثریت کسب و کارها این است که آنها فقط فعل حضور را صرف می کنند! وقتی می شنوند یک وب سایت می تواند مشتریان جدیدی برایشان بیاورد فقط به فکر زدن وب سایت هستند، اینکه وب سایت آنها چه شکلی باشد و چه روشهایی برای جذب مشتری داشته باشد برایشان جا نیافتاده است و کسی هم به آنها توضیح این را نداده که هدف از وبسایت زدن چیست. آنها فقط دارند حضور پیدا می کنند. پس بنابراین فقط می روند تا وبسایتی با کمترین هزینه ی ممکن طراحی کنند.

می شنوند که تبلیغات در اینستاگرام بسیار پر بازده است، پس سریعا یک پیج اینستاگرام می زنند، فالورهای فیک و لایک فیک می خرند و در چند پیج تبلیغ می گذارند، به اینفلوئنسر مارکتینگ هم روی می آورند اما جوابی که می گیرند چنان بالا و جذاب نیست! چرا؟!

چون برای تبلیغات برنامه ای ندارند. خیلی از صاحبان کسب و کار را می شناسم که با خیال اینکه تبلیغات اینترنتی ارزان و رایگان است وارد این حوزه می شوند و هدفشان این است با ۱ میلیون تومان ۱۰۰ ها میلیون جذب کنند! اما به نظر شما این واقع بینانه است؟!

وقتی شما دکتر می روید و از بیماری خود برای وی شرح می دهید، دکتر شما را بررسی می کند و بسته به بیماری و شرایط شما نسخه ای برایتان می پیچد! شما بدون آنکه روی آن نسخه نظری بدهید به داروخانه می روید و داروها را تهیه و مصرف می کنید تا خوب شوید. اصلا به این فکر نمی کنید که آیا نسخه ی وی برای من مفید است یا نه؟! درست است؟!

آیا برای تبلیغات هم این موضوع صدق می کند؟ آیا شما حرف مشاور تبلیغاتی خود را بدون درصدی تردید قبول می کنید و فقط نسخه ای که وی برای شما پیچیده را مصرف می کنید تا موفق شوید؟ مسلما اینطور نیست!!

سوال خیلی از مشتریان این است که چطور تبلیغات موفقی داشته باشیم؟ در جواب من به همه مشتریان می گویم که ما راهکارهای تبلیغاتی را بر اساس نیاز شما تدوین و طراحی می کنیم و به شما ارائه می دهیم، اما یک مشکل بزرگ وجود دارد! و این عدم اطمینان به مشاور تبلیغاتی است.

تبلیغات موفق حاصل یک برنامه ریزی دقیق است

در مرحله ی اول باید بگویم مشتری حق دارد! زیرا افراد زیادی بدون تجربه و فقط به صرف خواندن چند کتاب خود را مشاور تبلیغاتی  و مشاور کسب و کار می نامند و هدف آنها فقط یک چیز است! گرفتن پول های زیاد از صاحبان کسب و کار و دادن پیشنهاداتی که در چند کتاب می توان به آنها رسید. کتابهایی که روی هم ۱۰۰ هزار تومان باید هزینه کنید تا آنها را بخرید و برای هر کدام چند روز زمان بگذارید که بخوانید.

امروزه با توجه به بالا رفتن تب موفقیت، سمینارها و همایش های مختلفی برگزار می شود. خیلی از افراد ادعای آدم موفق می کنند و خود را مشاور کسب و کار می خوانند. همه ی آنها از فرمولی حرف می زنند که با آن می توان به موفقیت رسید. اما این فرمول اصلا وجود ندارد.

فرمول برای هر کسب و کاری متفاوت است. این راهکار است که یکسان است. راهکار یکسان را می توانید با مطالعه بدست آورید اما برای اینکه به فرمول موفقیت کسب و کار خود برسید باید حتما از یک مشاور باتجربه و کاربلد استفاده کنید. این نکته را هم توجه داشته باشید(دوباره تکرار می کنم) که مشاور با تجربه یعنی کسی که کار انجام داده و تجربه بدست آورده نه کسی که فقط مطالعه داده و آموزش می دهد!

یک مشاور تبلیغاتی باتجربه به شما خواهد گفت چگونه تبلیغات کنید تا موفق شوید.

ساخت تبلیغی که بتواند یک کسب و کار را به موفقیت برساند کار سختی است! تبلیغ موفق یعنی تبلیغی که منجر به همه گیر شدن آن شود که به اصطلاحا به آن وایرال می گویند. در اینجا قبل از هر چیز راجع به وایرال مارکتینگ توضیح می دهیم.

وایرال مارکتینگ همان بازاریابی ویروسی است. به شکل ساده اگر بخواهیم در خصوص وایرال مارکتینگ توضیحی بدهیم وایرال به تبلیغی گفته می شود که پس از دیده شدن توسط بینده، توسط وی برای دیگران ارسال شود. این تبلیغات به تبلیغات شانه به شانه یا دهان به دهان نیز معروف است.

در ساختن مارکتینگ پلن همیشه یک قانون وجود دارد. اگر راهکاری برای تبلیغات ویرویسی دارید فقط روی آن زوم کنید و دیگر روشهای تبلیغاتی را یا کنار بگذارید و یا روی بیشتر وایرال شدن این تبلیغ تلاش کنید.

این روزها تبلیغات موفقیت تبلیغاتی است که ذهنیت ایجاد کند. ذهنیتی قابل اعتماد، با ارزش خرید بالا و ماندگار. اما چطور می توان چنین تبلیغاتی ساخت؟

با توجه به افزایش تبلیغات در هر حوزه کاری، این روزها کاربران تبلیغات زیادی را می بینند. اگر شما قصد داشته باشید فقط جلوی چشم مخاطبان حضور داشته باشید فقط می توانید تبلیغات کنید! اما اگر هدف شما بهتر دیده شدن است باید متفاوت تبلیغ کنید. برای ساخت چنین تبلیغاتی دیگر نمی توانیم کسب و کارها را محدود به یک رسانه کنیم. باید از چندین رسانه برای تبلیغ کردن بهره ببریم.

منظور از رسانه ی تبلیغاتی مکان هایی است که قابلیت تبلیغات را به شما می دهد، مثل تلویزیون، رادیو، اینترنت، اینتساگرام، تلگرام و …

هدف گذاری در تبلیغات و بازاریابی یک اصل ضروری است

با توجه به این صحبت ها دریافتیم که برای اینکه بتوانیم تبلیغی موفق بسازیم باید با فکر و ایده ی مناسب، با برنامه ریزی درست در رسانه های مختلف اقدام به تبلیغات کنیم.

بهترین مثالی که می توانیم برای تبلیغ کالا بزنیم تبلیغات محصولات چی توز است. شما اگر به تبلیغات محصولات چی توز نگاه کنید تفاوت در ارائه تبلیغ را مشاهده خواهید کرد. البته در اول کمی سخت است که بتوانید تفاوت ها را احساس کنید، اما به عنوان یک صاحب کسب و کار من به شما پیشنهاد می کنم که حتما روشهای تبلیغاتی دیگر شرکتها مخصوصا شرکتهای همکار را رصد کرده و آنها را به دقت بررسی نمایید. ما کسب و کارهایی را می شناسیم که فقط با رصد دیگر تبلیغات و فعالیت همسان نسبت به شرکت همکار، به موفق های قابل توجهی رسیدند. اما این موضوع که شما تقلید کنید در طولانی مدت زیاد به چشم مخاطبان خوش نمی آید.

وقتی کالایی برای فروش داریم باید ابتدا ببینیم که این کالا به درد چه افرادی می خورد. همانطور که قبلا مطمئنم شنیده اید درآمد هر کسب و کاری ۲۰ درصد خرید مشتریانی است که همیشه از آن کسب و کار خرید می کنند. یعنی اگر شما بتوانید زوم تبلیغاتی خود را روی ۲۰ درصد هدف کسب و کارتان بگذارید می توانید تبلیغات موفقی را داشته باشید.

پس برای شروع ابتدا به شناسایی مخاطبان اصلی خود بپردازید. از خود سوال بپرسید:

یک مشکلی که من با صاحبان کسب و کار داشتم این بوده که آنها اکثرا بازه های بزرگی از مخاطبان را انتخاب می کردند.

صاحبین مشاغل فکر می کنند با بزرگتر کردن بازه ی مخاطبان می توانند مشتریان زیادی را جذب کنند اما این کاملا غلط است!

یک بازه ی بزرگ، تبلیغات بزرگ و پر هزینه ای را برای شما در بر خواهد داشت. پس قبل از شروع تبلیغات باید مشتریان هدف و اصلی خود را بشناسید. شده به نظرسنجی، پرسشنامه، تحقیقات بازاری و تحلیل رقبا می توانید به اطلاعات خوبی دست پیدا کنید.

بعد از شناسایی مشتریان می توانید بر اساس احساسات آنها، بر اساس حس نیاز آنها، بر اساس تفکر آنها و … تبلیغاتی ارائه دهید و مطمئن باشید اینکار بهترین نتیجه را برای شما در بر خواهد داشت. نکته ی اصلی تا به اینجا همین است: کورکورانه تبلیغ نکنیم!چگونه تبليغات موفق بسازيم

چطور محصول خود را معرفی کنیم؟ در عمل جواب این سوال خیلی ساده به نظر می رسد، اما در اصل اینطور نیست!! خیلی از کسب و کارها را دیده ام که هنگام مراجعه مشتری در خصوص جنس محصول یا شکل آن یا کشور سازنده ی آن با مشتری صحبت می کنند. این خیلی خوب است اما نیاز مشتری را اینگونه تعریفات بر طرف نمی کند!

شما برای فروش محصول باید بیشتر حس نیاز مخاطبان را هدف قرار دهید نه جنس و شکل و کیفیت آن را! اگر روی حس نیاز مخاطبین خود زوم کنید مطمئن باشید فروشتان افزایش پیدا می کند.

افزایش فروش با تبلیغات هدفمند امکان پذیر است

یادم هست دوستم لباس فروشی داشت. در یک خیابانی که صدها لباس فروشی دیگر قرار داشت. او تازه وارد این خیابان شده بود اما چیزی نگذشت که فروشش از همه بیشتر شد. دلیل این موضوع را از او سوال کردیم؟

وی چند اصل را در فروش محصولات خود رعایت می کرد:

این توضیحات در برخی از موارد خیلی مسخره به نظر می رسد. اما شما اگر بخواهید یک لباس بخرید و با چنین فروشگاهی را بشناسید مطمئنا همیشه مشتری آن خواهید بود و به دیگر دوستانتان هم پیشنهادش خواهید داد.

چیزی که از بیانات بالا بدست می آید این است که ارائه خدماتی هر چند کوچک اما متمایز از بقیه ی کسب و کارها، می تواند به رونق و فروش بیشتر محصولات منجر شود. تمرکز روی فروش به مشتری میتواند افزایش فروش را برای شما به همراه داشته باشد. نمایان کردن پویایی کسب و کار (ریختن لباسها روی میز و دوباره مرتب کردن و چیدن در قفسه) منجر به فروش بیشتر می شود. انتقال حس خوب خرید به مشتری می تواند وی را مشتری دائمی شما کند و حتی منجر به وایرال شدن کسب و کار شما شود. اگر همه این کارها انجام شود اصطلاحا می گویند شما کاسب هستید و یا کاسبی بلدید.

همچین چیزی وجود ندارد! بله، تعجب نکنید. همانطور که در بالا هم گفتیم نمی شود یک نسخه را برای همه پیچید. راهکار یکی است و آن برنامه ریزی برای تبلیغات است اما نمی توان یک نسخه ی تبلیغاتی برای همه ی کسب و کارها تهیه کرد. پس وقتی همچنین چیزی صادق است نمی توان یک روش را نسبت به دیگر روشها برتر دانست.

در علم مارکتینگ یا بازاریابی ۱۹ کانال تبلیغاتی وجود دارد که هر کسب و کار با توجه به نوع فعالیت و مخاطبان هدفش باید چند روش را انتخاب کند. حال سوال اینجاست با توجه به این تفاوت ها ما چطور میتوانیم بهترین روش تبلیغاتی برای جذب مشتری را پیدا کنیم؟

جواب ساده است. از طریق یک مشاوره ی تبلیغاتی درست و ایجاد یک مارکتینگ پلن با توجه به بودجه، اهداف و زمان می توان بهترین روش تبلیغاتی را برای یک کسب و کار انتخاب کرد. اما نمی توان گفت که این روش برای همه بهترین است! پس اگر پیش مشاوری رفتید و به شما گفت که برای شما این روش بهترین است چون من روی دیگر کسب و کارها امتحانش کردم، تا پولتان رو دور نریخته اید سریعا از آنجا فرار کنید!!

نکته این قسمت این است که شما بهترین روش تبلیغاتی برای جذب مشتری را فقط با برنامه ریزی و تهیه مارکتینگ پلن بدست می آورید. تهیه مارکتینگ پلن خود نیاز به تحقیق فراوان در بازار و رویکرد مخاطبان هدف دارد.

شما باید اول ببینید دنبال چطور مشتریانی هستید. در این امر شناخت روی پرسونای مخاطب می تواند شما را به هدف برساند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پرسونای مخاطب کلیک کنید. منظور از پرسونای مخاطب شناخت کامل مشتری هدف است تا با توجه به آن شناخت راهکارهای تبلیغاتی و جذب مشتری شناسایی و طراحی و اجرا شود.

مثلا کسب و کاری مثل فروش آنلاین لوازم آرایشی گران قیمت مخاطبانی با جنسیت زن، از ۱۸ تا ۳۰ سال سن، دارای درآمد ماهیانه بالای ۱۰ میلیون تومان و بیشتر ساکن شمال و غرب تهران هستند.

کسب و کاریم هست که بیشتر به دنبال کارمندان دولت است تا محصولات خود را که گاها با قیمت مناسب ارائه می شود را به آنها بفروشد. مثلا چند وقت پیش برندی از کت و شلوار پیش ما برای تبلیغ آمد که قصد داشت کت و شلوار را با یک پیراهن، کفش، کمربند، کراوات و یک شلوار اضافه فقط ۶۰۰ هزار تومان بفروشد! وی هدفش این نیست که افراد پولدار جامعه را جذب کند. این کسب و کار به دنبال جذب افرادی است که می خواهند با یک قیمت مناسب لباس عید خود را تهیه کنند.

روشهای جذب مشتری در اینترنت را فرا بگیریم

پس پیدا کردن مشتری به نوع کسب و کار، کلاس کسب و کار، محصول یا خدمات کسب و کار و همچنین موقعیت مکانی کسب و کار مرتبط است. شما با توجه به این مورد می توانید مشتریان هدف خود را شناسایی کرده و روشهای تبلیغاتی مناسبی را جهت جذب این مخاطبان طراحی و اجرا نمایید.

در بالا یک مثال برای فروش بیشتر محصول در مغازه زدیم. دوستم و روش فروش او را معرفی کردم. خیلی ساده به نظر می رسد اما خیلی از مغازه ها و فروشگاه ها همین مسائل ساده را رعایت نمی کنند و این مسائل باعث می شود در فروش شکست بخورند.

کارلوس کیروش مربی سابق تیم ملی ایران در اظهار نظری گفت که در فوتبال جزیره (لیگ انگلستان) پنج الی شش تیم با قدرت مالی و امکانات یکسان وجود دارند اما فقط یکی از آنها آخر فصل قهرمان می شود و آن تیمی است که بیشتر روی جزییات کار کرده باشد. توجه به کوچکترین جزییات از نظر برتری کسب و کار نسبت به سایر همکاران، می تواند برگ برنده ی شما باشد.

پس اگر شما مغازه و یا فروشگاه دارید حتما عقب تر بیاستید و کمی از نگاه مخاطبان خدمات و محصولات خود را مورد ارزیابی قرار دهید.

حضور در شبکه های اجتماعی که مخاطبین زیادی در آن وجود دارند می تواند به افزایش فروش و مشتری کمک کند. اما اینکه چگونه در این مکان ها حضور داشته باشیم روی چگونگی موفقیت و میزان موفقیت ما تاثیر گذار است. همانطور که در بالا هم بدان اشاره کردیم برخی از کسب و کارها فقط در رسانه های تبلیغاتی حضور دارند و کاری که منجر به افزایش فروش و مشتری بشود را انجام نمی دهند.

تلگرام و اینستاگرام در حال حاضر دو تا از پر مخاطب ترین شبکه های اجتماعی در ایران هستند که اکثریت کسب و کارها سعی دارند در این فضا تبلیغات داشته باشند تا بیشتر دیده شوند و بیشتر بفروشند.

افزایش فروش در شبکه های اجتماعی، اینستاگرام و تلگرام

اما با نگاه به تجربیات افرادی که با ما تماس میگیرند در می یابیم که فقط حضور نمی تواند در امر فروش و افزایش مشتری به شما کمک کند. پس چطور باید در اینستاگرام و تلگرام حضور داشته باشیم؟

جواب سوال ساده اما پیچیده است! باید متفاوت باشید. مثلا اگر عکاس هستید عکس هایی که میگیرید را برعکس کرده (سر و ته) و آپلود کنید. همین تفاوت کوچک باعث خواهد شد معروف شوید.

ما تو اینستاگرام افرادی داریم که با سوژه کردن یک شی معروف می شوند. مثلا در تمام عکسهایشان یک چنگال دارند. در بیو پروفایلشان هم نوشته اند در عکسهای زیر چنگال را پیدا کنید! مخاطبی که می آید همش در عکسهای وی به دنبال چنگال می گردد و برایش دنبال کردن چنین فردی با این خلاقیت کوچک جالب است.

توی تلگرام اما کمی فرق می کند. در تلگرام اکثر کسب و کارها کانال دارند. کانال های تلگرامی فقط با تبلیغات دیده می شوند و قابلیت جستجوی تلگرام چندان کمکی به دیده شدن آنها نمی کند. پس توی تلگرام باید صفحات هدف را پیدا کرده و هدفمند با برنامه ریزی تبلیغ کنید.

در مطالب بالا به اصولی اشاره کردیم که باید قبل از تبلیغات و در هنگام طراحی و اجرای آن بدان عمل کنیم وگرنه نمی توانیم تبلیغات پر بازده ای را داشته باشیم. در تمام متون بالا اشاره کردیم که امر تبلیغات باید با برنامه ریزی انجام شود و برنامه ی تبلیغاتی مناسب باید توسط مشاورین باتجربه حوزه ی تبلیغات تدوین و تهیه گردد.

با مارکتینگ پلن و بازاریابی تبلیغاتی به موفقیت برسید

ما در شایگان به شما پیشنهاد می دهیم قبل از انجام هر کاری در زمینه ی تبلیغات اقدام به تهیه مارکتینگ پلن کنید. تهیه ی مارکتینگ پلن امروزه یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت تبلیغاتی است و شما با داشتن این پلن می توانید آینده ی کسب و کار خود را تضمین کنید.

پس اگر الان به دنبال ایجاد مارکتینگ پلن خود هستید باید اعلام داریم که شرکت شایگان با داشتن تیم قوی در زمینه ی دیجیتال مارکتینگ می تواند بهترین برنامه ی ممکن را برای شما تدوین و طراحی و اجرا نماید.

برای اطلاع از شرایط ساخت و ایجاد مارکتینگ پلن می توانید با ما در تماس باشید.

با تشکر فراوان بابت مطلب بسیار خوبتون

سلام وقتتون بخیر
من مهدی عباس زاده هستم فروش کولر و خدمات کولر در تبریز هستم
والا نمیدونم چه جوری تبلیغ کنم خیلی راجب این موضوع تحقیق کنم و بفروشم
واقعا کم اوردم منو راهنمایی کنید

سلام‌ خسته نباشین
من گروه تلگرامی دارم در خصوص فروش سبزیجات و صیفی جات خرد شده خانگی
چه کمکی می تونید به من بکنید و یه انیمیشن میخوام در این زمینه

سلام من لوازم ارایشی بهداشتی مراقبتی ایرانی می فروشم ونیازدارم راهنمایی بشم برای فروش بیشتر ممنون میشم راهنمایی کنیید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

دیدگاه

آدرس: کرج، جهانشهر، خیابان کسری جنوبی، کوچه نژادفلاح، ساختمان مروارید، طبقه چهارم، واحد هشت

فروش: ۰۲۶۳۴۴۹۲۳۴۲

پشتیبانی: ۰۲۶۳۴۴۶۹۸۰۱

دانلود رایگان

این محصول دارای لایسنس ویژه مکتب نوین می باشد

كتاب چگونه تبليغات موفق بسازيم ؟ يكي از كتابهاي چاپ شده تحت عنوان «سري بازاريابي در عمل» است كه اخيراً ترجمه و چاپ شده است. اين كتاب شامل دوازده فصل است كه هر فصل به بررسي فعاليت‌هاي مورد نياز جهت طراحي و توليد تبليغات پرداخته و به صورت گام به گام، مديران و كارشناسان شركت‌ها را با شيوه‌هاي صحيح انجام تبليغات آشنا مي‌سازد.
در پايان هر فصل در قالب يك چك ليست، ابزاري مفيد و كاربردي براي سنجش و ارزيابي وضعيت فعلي تبليغاتي شركت‌ها آورده شده است. مطالب كتاب چگونه تبليغات موفق بسازيم ؟ كاملاً به روز بوده و كليه مراحل و فرايندهاي برنامه‌ريزي و اجراي تبليغات را تشريح كرده است. برخي از موضوعاتي كه در كتاب مورد بررسي قرار گرفته‌اند عبارتند از:
هدفگذاري و تدوين استراتژي تبليغاتي
خريد فضاي تبليغاتي از رسانه‌ها
طراحي و تدوين پيام‌هاي اثربخش
تبليغات آنلاين
بودجه‌بندي و ارزيابي نتايج تبليغات
آگهي‌هاي استخدامي
انتخاب شركت تبليغاتي
سایت مکتب نوین مطالعه اين كتاب به همه كساني كه به نوعي سفارش‌دهنده تبليغات هستند و يا كساني كه درصددند با برنامه‌ريزي‌هاي صحيح، تبليغات موفقي را به اجرا بگذارند توصيه مي‌شود.

فهرست مطالب

فصل اول: تبليغات چه كاري انجام مي‌دهد و چگونه؟

چگونه تبليغات موفق بسازيم

فصل دوم: هدفگذاري و تدوين استراتژي

فصل سوم: چگونه مخاطبان تبليغ خود را انتخاب كنيم؟

فصل چهارم: انتخاب رسانه

فصل پنجم: چگونه از رسانه‌ها فضا خريداري كنيم؟

فصل ششم: تهيه و تدوين پيام تبليغات

فصل هفتم: توليد نهايي تبليغ

فصل هشتم: تبليغات آنلاين

فصل نهم: بودجه و برنامه

فصل دهم: ارزيابي نتايج تبليغات

فصل يازدهم: آگهي‌هاي استخدامي

فصل دوازدهم: انتخاب شركت تبليغاتي

نام کتاب : چگونه تبليغات موفق بسازيم ؟

زبان فارسي
نويسنده اي. دي. فاربي
مترجم شادي گلچين فر – امير بختائي
تعداد صفحه 292

حجم : 8.45MB

رمز فایل: www.maktabnovin.ir

 

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما *

نام *

ایمیل *

09137576063

 فروش پسته کرمون شاپ

 


دانلود کتاب های PDFDownloads-icon


Downloads-icon

کتاب “چگونه تبلیغات موفق بسازیم؟” با محتوایی کاربردی به رشته تحریر درآمده و سعی بر آن دارد تا زوایای نهفته این مقوله مهم عصر حاضر را نمایان سازد.

این کتاب که اخیراً توسط سازمان مدیریت صنعتی منتشر شده است، شامل دوازده فصل است. هر فصل به بررسی فعالیتهای مورد نیاز طراحی و تولید تبلیغات پرداخته و به صورت گام به گام، مدیران و کارشناسان شرکتها را با شیوه‌های درست انجام تبلیغ آشنا می‌سازد. در پایان هر فصل در قالب یک چک لیست، ابزاری مفید و کاربردی برای سنجش و ارزیابی وضعیت فعلی تبلیغاتی شرکتها، فراهم شده است.

نویسنده کتاب -آقای فاربی- مدیر شرکت مشهور تبلیغاتی Smee در انگلیس است. وی قبلاً مدیر عامل شرکتهای KingScott Ltd و McCann-Erickson International نیز بوده است. فاربی کتابهای بسیاری را در خصوص تبلیغات به رشته تحریر درآورده است که کتاب حاضر از جمله معروفترین و مفیدترین کتابهای ایشان شمرده می‌شود. این کتاب که توسط دو تن از کارشناسان سازمان مدیریت صنعتی ترجمه شده است، به عنوان یکی از مجموعه کتابهای چاپ شده تحت عنوان “سری بازاریابی در عمل” نیز به شمار می رود.

به گفته نویسنده کتاب، مخاطبان اصلی این کتاب را افرادی تشکیل می‌دهند که فعالیتهای تبلیغاتی را در دستور کار خود داشته یا حداقل، نیازمند بینشی جامع در خصوص نحوه برنامه‌ریزی و اجرای تبلیغات باشند.

کلیات
در فصل اول کتاب و تحت عنوان “تبلیغات چه کاری انجام می‌دهد و چگونه؟” آمده است که در دنیای امروز، تبلیغات به یک تجارت و صنعت بزرگ تبدیل شده است. تبلیغات هم یک صنعت است و هم ابزاری است که مورد استفاده بسیاری از افراد قرار گرفته است. هر ساله مبالغ زیادی صرف امور تبلیغاتی می‌شود، بنابراین لازم است انجام تبلیغات به شکلی کارا و موثر صورت پذیرد. از آنجاکه تبلیغات اهداف فراوانی را محقق می‌سازد، حیطه کاربردهای آن بسیار گسترده است. تبلیغات نه تنها ضرورتی برای سازمانهای تجاری و صنایع بزرگ است، بلکه برای همه ما نیز یک ابزار مفید و حتی ضروری است.
کاربردهای تبلیغات بسیار زیاد است و البته موارد این لیست به طور مداوم در حال افزایش است. با این وجود تمامی کاربردهای تبلیغات، دارای ویژگی مشترک زیر هستند:چگونه تبليغات موفق بسازيم

لزوم انتقال یک پیام که گاهی این پیام تجاری است، گاهی در خصوص معرفی خدمات عمومی است، گاهی در راستای اهداف تجاری شرکتها و گاهی نیز در جهت اهداف شخصی است.

در ادامه به بیان تاثیراتی که تبلیغات برجای می‌گذارد اشاره شده است. ایجاد آگاهی، ایجاد نگرش مثبت، جایگاه سازی محصول در بازار، اقناع، ایجاد تقاضا، ایجاد پرسش، حمایت از توزیع کنندگان، مقابله با رقبا و ایجاد تمایز از جمله تاثیرات مورد اشاره در این بخش به شمار می روند.

هدفگذاری باید دقیق باشد، انتخاب رسانه باید دقیق باشد. تفکر خلاق باید دقیق صورت گیرد و همه اینها باید از شرح دقیقی از اهداف تعیین شده نشأت بگیرند. اولین وظیفه تبلیغ‌کننده، تعیین اهداف تبلیغاتی صحیح و مناسب است که همه موارد یادشده از این اهداف نشأت خواهند گرفت. فصل دوم با عنوان هدفگذاری و تدوین استراتژی به مباحثی چون مقایسه بازاریابی و ارتباطات، برنامه زمانی، انواع اهداف در تبلیغات و معرفی جعبه ابزار استراتژی می‌پردازد.

فصل سوم به چگونگی انتخاب مخاطبان اختصاص دارد. انتخاب درست مخاطبان هدف، موفقیت تبلیغ را به دنبال خواهد داشت. و انتخاب نادرست، موجب اتلاف پول، فرصت و زمان خواهد شد.

انتخاب مخاطبان تبلیغات، پیچیده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. مشتریان در طول زمان تغییر می‌کنند به این معنی که از مصرف‌کنندگان یک گروه خارج شده و به مصرف‌کنندگان گروه دیگر می‌پیوندند. به واسطه وجود چنین ویژگیهایی است که تبلیغات هم به عنوان هنر و هم به عنوان علم شناخته می‌شود. در ادامه، مباحثی چون ویژگیهای جمعیت شناختی، جغرافیاشناختی و روانشناختی مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

رسانه‌های تبلیغاتی فراوانی وجود دارند. انتخاب رسانه مناسب برای یک کار تبلیغاتی، گاهی اوقات امری ساده است و در برخی موارد با دشواری همراه است.

مهمترین عاملی که برنامه‌ریزی و انتخاب رسانه را دشوار ساخته این است که انتخاب رسانه مستلزم صرف هزینه است. پس از انتخاب رسانه است که هزینه نمایش یا انتشار تبلیغ مشخص می‌شود. انتخاب صحیح رسانه می‌تواند تبلیغ‌دهنده را به اهداف خویش نزدیک کند. در نتیجه برنامه‌ریزی موثر و انتخاب صحیح رسانه امر بسیار مهمی است. با این مقدمه، فصل چهارم به تشریح انواع رسانه‌ها و ویژگیهای هریک و مواردی که باید در انتخاب رسانه مورد توجه قرار گیرد، می‌پردازد.

پس از برنامه‌ریزی برای انتخاب فضای رسانه‌ای، می‌بایست نسبت به خریداری آن فضا اقدام شود. برنامه‌ریزی فعالیتی داخلی محسوب می‌شود، ولی خرید فضا مستلزم رفتن به بازار، انجام مذاکره و در نهایت معامله با صاحبان رسانه است. برنامه‌ریزی رسانه با تئوری‌ها، و خرید فضا در رسانه با واقعیات سروکار دارد. نحوه خرید فضا از رسانه در فصل پنجم تشریح شده است.

تهیه و تدوین پیام تبلیغاتی عنوان فصل ششم است. مهمترین بخش یک فعالیت تبلیغاتی، محتوای پیام آن است. پیام تبلیغاتی می‌بایست توجه مخاطبان را به خود جلب کند و برای این منظور باید از بینش و خلاقیت استفاده کرد.

پس از آنکه فضای رسانه‌ای و پیام انتخاب شدند، باید پیام را به شکلی درآورد که در فضای انتخاب شده جای گیرد. هر رسانه‌ای برای انتشار تبلیغات، فضای مشخصی ارائه می‌کند. در نتیجه تبلیغ‌دهنده می‌بایست پیام خود را در قالب و شکل قابل انتشار در رسانه انتخابی خود درآورد. فصل هفتم کتاب به تشریح این مهم اختصاص یافته است.

فصل هشتم کتاب به تبلیغات آنلاین (برخط) اختصاص یافته است. این فصل ضمن تشریح طیف ارتباطات الکترونیکی، به بیان نحوه کار وب می‌پردازد. فرصتها و محدودیتهای تبلیغات آنلاین (برخط)، طبقه‌بندی تبلیغات آنلاین (برخط) و تبلیغات در محیط وب از دیگر سرفصل های مهمی هستند که در این فصل توصیف شده‌اند.

اجرای یک برنامه تبلیغاتی، مستلزم صرف هزینه است. لذا تبلیغات به عنوان یکی از سرفصل‌های هزینه‌های مالی سازمانها محسوب شده و از جهت هزینه‌ای هیچ تفاوتی با سایر هزینه‌های سازمان ندارد.

تعیین بودجه تبلیغات، تقسیم بودجه و کنترل بودجه از جمله مباحثی است که در فصل نهم کتاب آمده است.
برای کسب نتایج اثربخش، تبلیغات به تنهایی کافی نیست، بلکه ارزیابی نتایج تبلیغات نیز امری ضروری است. در این ارزیابی سؤالاتی نظیر این موارد مطرح می‌شوند: آیا تبلیغ انجام شده قادر به تحقق اهداف در نظر گرفته شده می‌باشد؟ تبلیغ انجام شده به چه میزانی توانسته اهداف مورد نظر را محقق سازد و کدام یک از اهداف محقق نشده است؟ در فصل دهم به سوالاتی که در مورد ارزیابی نتایج تبلیغات مطرح است، پاسخ داده شده است.

انتشار آگهی استخدام، از اولین فعالیتهای تبلیغاتی هر شرکتی است. آن دسته از سازمانهای کوچک که بابت تبلیغات هیچ هزینه‌ای صرف نمی‌کنند نیز روزی به آگهی استخدامی نیاز پیدا خواهند کرد. بر این اساس در این کتاب فصل مجزایی به آگهیهای استخدامی، اختصاص داده شده است. در این فصل ضمن معرفی انواع رسانه‌های استخدامی، فرایند برنامه‌ریزی رسانه و عناصر پیام برای این نوع از آگهیها بیان شده است. همچنین در این بخش از کتاب به سوالات مهمی از جمله اینکه چه کسی آگهی استخدامی را تهیه می‌کند؟ چه زمانی باید آگهی استخدامی مننتشر کرد؟ و چه زمانی نیازی به انتشار آگهی استخدامی نیست؟ و اینکه انتخاب رسانه برای آگهی استخدامی چگونه انجام می‌شود؟ پاسخ داده شده است.

تهیه یک آگهی یا تبلیغ، مستلزم انجام امور مختلفی است که تبلیغ‌دهنده به تنهایی قادر به انجام همه آنها نبوده و باید برخی از این امور توسط افراد یا سازمانهای بیرونی انجام شوند. لذا انتخاب شرکت تبلیغاتی مناسب همواره به عنوان مسأله‌ای مهم برای شرکتها و سازمانها مطرح بوده است، فصل پایانی کتاب به انتخاب شرکت تبلیغاتی اختصاص یافته است. در این فصل ضمن معرفی انواع شرکتهای تبلیغاتی، نحوه انتخاب شرکت مناسب و چگونگی عقد قرارداد با این شرکتها مورد بررسی قرار گرفته است. روشهای پرداخت به شرکتهای طرف قرارداد نیز از دیگر سرفصل‌های مهم این فصل است.

جمع بندی

نویسنده کتاب که خود از فعالان عرصه تبلیغات است، تجارب و آموخته‌های عملی خود را به خوبی در این کتاب مستند ساخته است. وی با درک صحیح از نیازهای مخاطبان، سعی کرده است با معرفی تکنیک‌ها و ابزارهای مناسب، سوالات پیش روی خوانندگان را به خوبی پاسخگو باشد.

در پایان می‌توان گفت کتاب “چگونه تبلیغات موفق بسازیم؟” مجموعه‌ای ارزشمند از رهنمودهای کاربردی را در اختیار مدیران و برنامه‌ریزان تبلیغاتی قرار داده است. لذا مطالعه کتاب به همه کسانی که درصدد هستند با برنامه‌ریزی درست، تبلیغات موفقی به اجرا گذارند و همچنین به تمام محققان و علاقه‌مندان حوزه تبلیغات و بازاریابی توصیه می‌شود.
مؤلف: ای. دی. فاربی
مترجم: شادی گلچین‌فر و امیر بختائی
ناشر: سازمان مدیریت صنعتی

برچسبآینده کسب و کار بازاریابی تبلیغات تجارت کسب و کار معرفی كتاب: چگونه تبليغات موفق بسازيم؟ موفیقت

مهر ۲۱, ۱۳۹۹

آذر ۲۵, ۱۳۹۸

آبان ۱۴, ۱۳۹۸

ایده ای زیبا برای طراحی بسته بندی کارت های تبلیغاتی در سایز های کوچک و …

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “127220a6c0e83943476974d8d6023c3e” );document.getElementById(“3f0ea9fbcc”).setAttribute( “id”, “comment” );

نام *

ایمیل *

وبسایت


ارتباط با ما >> از طریق تماس تلفنی، واتس اپ و یا تلگرام با ما در ارتباط باشید


سفارش آنلاین >> در فیکانو www.fikano.ir


ارتباط تلگرامی با ما >> https://t.me/rasoulmahdijabar

چگونه تبليغات موفق بسازيم

کلیه آثار نمونه کار در سایت که با نشان fikano و همچنین با خطوط امنیتی (واتر مارک) علامتگذاری شده اند، آثار هنری رسول مهدی جبار می باشند و هر گونه کپی برداری و شبیه سازی این آثار بدون اطلاع صاحب اثر (رسول مهدی جبار) و ذکر نام و نشانی اینترنتی (www.fikano.ir یا www.fikano.com ) به لحاظ اخلاقی ممنوع می باشد.


گارانتی >> تمامی خدمات طراحی گرافیک و چاپ فیکانو شامل گارانتی می باشند


کارت ویزیت رایگان >> (اگر ارزش فاکتور شما برای طراحی یا چاپ بیشتر از 600،000 تومان است 1000 عدد کارت ویزیت هدیه بگیرید!)


فیکانو >> انجام حرفه ای ترین خدمات طراحی گرافیک


فیکانو >> طعم دلچسب یک تصویرسازی رنگارنگ


فیکانو >> آثار نقاشی دیجیتال


فیکانو >> کلیک کنید و نظرات خود را برای ما از طریق تلگرام یا ایمیل ارسال کنید و ما را در ارائه بهتر خدمات یاری نمایید.


فیکانو >> وارد سایت قدرتمند و حرفه ای فیکانو آنلاین (سایت دیگری از ما) شوید. از نمونه کارها و مطالب سایت لذت ببرید!


فیکانو >> کلیلک کنید تا بصورت مستقیم وارد اینستاگرام ما شوید!


ارتباط با ما >> از طریق تماس تلفنی، واتس اپ و یا تلگرام با ما در ارتباط باشید


فیکانو >> کلیک کنید تا وارد صفحه پیشنهاد ویژه شوید


فیکانو >> کلیک کنید تا وارد صفحه پیشنهاد ویژه شوید


فیکانو >> کلیک کنید تا وارد صفحه پیشنهاد ویژه شوید


فیکانو >> کلیک کنید تا وارد صفحه پیشنهاد ویژه شوید


فیکانو >> کلیک کنید تا وارد صفحه پیشنهاد ویژه شوید


فیکانو >> کلیک کنید تا وارد صفحه پیشنهاد ویژه شوید


فیکانو >> کلیک کنید تا وارد صفحه پیشنهاد ویژه شوید


فیکانو >> کلیک کنید تا وارد صفحه پیشنهاد ویژه شوید


فیکانو >> کلیک کنید تا وارد صفحه پیشنهاد ویژه شوید

وب سایت، وبلاگ، آموزش مجازی، فرم ساز، اپ موبایل و …

فروشگاه اینترنتی، مارکت پلیس، باشگاه مشتریان و …

سوشال داخلی، چت، VOIP، ,وبینار، پیامک، واتس اپ و …

CRM، بازاریابی با ایمیل، کمسیون فروش، تبریک تولد و…

فروش، فروش اقساطی، فروش اعتباری، گارانتی و…

چگونه تبليغات موفق بسازيم

خرید، مناقصه و …

پایانه فروش، مدیریت بارکدها، پایانه رستوران و …

اسکرام، نظرسنجی و …

مدیریت پروژه، گزارش کارکرد، سامانه پشتیبانی و …

حسابداری، چک های دریافتی و پرداختی، بودجه و …

انبار، ناوگان حمل و نقل، وسایل نقلیه و …

تولید، نگهداری، تعمیرات، برنامه ریزی تولید، BOM و…

استخدام، مرخصی، اضافه کاری، حقوق و دستمزد و…

مدیریت مستندات و…

سالن زیبایی، تعمیرگاه، آموزشگاه، نمایشگاه خودرو و…

ورود با موبایل، مترجم آنلاین، SAAS و…

قالب گرافیکی وب سایت، قالب گرافیکی پنل مدیریتی

مستندات استاندرد مدیریت موفق کسب و کار

متن، عکس، ویدئو، 360 درجه، ترجمه و …

متنی، تصویری، ویدئویی، فرم، ایمپورت و …

آرم، لوگو، قالب سایت، تبلیغات، هویت بصری و…

خصوصی، عمومی، حضوری، الکترونیکی و…

دامنه، میزبانی، سرور مجازی، سرور اختصاصی و…

پشتیبانی، بروزرسانی، استقرار، سفارشی سازی و…

سئو، سوشال، تبلیغات، PPC و…

همه راهکارهای پیامکی

تولید نرم افزار، اپ موبایل و سایت سفارشی

مقدمه

تبليغات يكي از ابزارهاي مهم ارتباطي در كسب و كار است. موفقيت و عدم موفقيت بسياري از سازمانها و شركتها در كيفيت فعاليتهاي تبليغاتي آنها نهفته است. بديهي است استمرار و توسعه فروش كالا و خدمت، زماني ميسر است كه مشتري نكات و اجزاي مطرح شده در طرح تبليغاتي را لمس كرده و بر آن باور پيدا كند.

بدين ترتيب مي‌توان نتيجه گرفت كه تبليغ راهي به سوي مشتري باز مي‌كند و پيامي را به مخاطب خود مي‌رساند و بقيه راه به عوامل ديگر مرتبط مي‌شود. حال اين حركت اگر آميخته با روانشناسي مشتري، هنر و سليقه، محتواي مناسب و شرايط موثر ديگر همراه شود، قطعاً اثرگذار نيز خواهد بود.

كتاب “چگونه تبليغات موفق بسازيم؟” با محتوايي كاربردي به رشته تحرير درآمده و سعي بر آن دارد تا زواياي نهفته اين مقوله مهم عصر حاضر را نمايان سازد.

اين كتاب كه اخيراً توسط سازمان مديريت صنعتي منتشر شده است، شامل دوازده فصل است. هر فصل به بررسي فعاليتهاي مورد نياز طراحي و توليد تبليغات پرداخته و به صورت گام به گام، مديران و كارشناسان شركتها را با شيوه‌هاي درست انجام تبليغ آشنا مي‌سازد. در پايان هر فصل در قالب يك چك ليست، ابزاري مفيد و كاربردي براي سنجش و ارزيابي وضعيت فعلي تبليغاتي شركتها، فراهم شده است.

نويسنده كتاب -آقاي فاربي- مدير شركت مشهور تبليغاتي Smee در انگليس است. وي قبلاً مدير عامل شركتهاي KingScott Ltd و McCann-Erickson International نيز بوده است. فاربي كتابهاي بسياري را در خصوص تبليغات به رشته تحرير درآورده است كه كتاب حاضر از جمله معروفترين و مفيدترين كتابهاي ايشان شمرده مي‌شود. اين کتاب كه توسط دو تن از كارشناسان سازمان مديريت صنعتي ترجمه شده است، به عنوان يكي از مجموعه كتابهاي چاپ شده تحت عنوان “سري بازاريابي در عمل” نيز به شمار مي رود.

به گفته نويسنده كتاب، مخاطبان اصلي اين كتاب را افرادي تشکيل مي‌دهند كه فعاليتهاي تبليغاتي را در دستور کار خود داشته يا حداقل، نيازمند بينشي جامع در خصوص نحوه برنامه‌ريزي و اجراي تبليغات باشند.

چگونه تبليغات موفق بسازيم

كليات

در فصل اول كتاب و تحت عنوان “تبليغات چه کاري انجام مي‌دهد و چگونه؟” آمده است كه در دنياي امروز، تبليغات به يك تجارت و صنعت بزرگ تبديل شده است. تبليغات هم يك صنعت است و هم ابزاري است كه مورد استفاده بسياري از افراد قرار گرفته است. هر ساله مبالغ زيادي صرف امور تبليغاتي مي‌شود، بنابراين لازم است انجام تبليغات به شکلي كارا و موثر صورت پذيرد. از آنجاکه تبليغات اهداف فراواني را محقق مي‌سازد، حيطه كاربردهاي آن بسيار گسترده است. تبليغات نه تنها ضرورتي براي سازمانهاي تجاري و صنايع بزرگ است، بلكه براي همه ما نيز يک ابزار مفيد و حتي ضروري است.كاربردهاي تبليغات بسيار زياد است و البته موارد اين ليست به طور مداوم در حال افزايش است. با اين وجود تمامي كاربردهاي تبليغات، داراي ويژگي مشترك زير هستند:

لزوم انتقال يك پيام كه گاهي اين پيام تجاري است، گاهي در خصوص معرفي خدمات عمومي است، گاهي در راستاي اهداف تجاري شركتها و گاهي نيز در جهت اهداف شخصي است.

در ادامه به بيان تاثيراتي كه تبليغات برجاي مي‌گذارد اشاره شده است. ايجاد آگاهي، ايجاد نگرش مثبت، جايگاه سازي محصول در بازار، اقناع، ايجاد تقاضا، ايجاد پرسش، حمايت از توزيع كنندگان، مقابله با رقبا و ايجاد تمايز از جمله تاثيرات مورد اشاره در اين بخش به شمار مي روند.

هدفگذاري بايد دقيق باشد، انتخاب رسانه بايد دقيق باشد. تفكر خلاق بايد دقيق صورت گيرد و همه اينها بايد از شرح دقيقي از اهداف تعيين شده نشأت بگيرند. اولين وظيفه تبليغ‌كننده، تعيين اهداف تبليغاتي صحيح و مناسب است كه همه موارد يادشده از اين اهداف نشأت خواهند گرفت. فصل دوم با عنوان هدفگذاري و تدوين استراتژي به مباحثي چون مقايسه بازاريابي و ارتباطات، برنامه زماني، انواع اهداف در تبليغات و معرفي جعبه ابزار استراتژي مي‌پردازد.

فصل سوم به چگونگي انتخاب مخاطبان اختصاص دارد. انتخاب درست مخاطبان هدف، موفقيت تبليغ را به دنبال خواهد داشت. و انتخاب نادرست، موجب اتلاف پول، فرصت و زمان خواهد شد.

انتخاب مخاطبان تبليغات، پيچيده‌تر از آن چيزي است که به نظر مي‌رسد. مشتريان در طول زمان تغيير مي‌كنند به اين معني كه از مصرف‌كنندگان يك گروه خارج شده و به مصرف‌کنندگان گروه ديگر مي‌پيوندند. به واسطه وجود چنين ويژگيهايي است كه تبليغات هم به عنوان هنر و هم به عنوان علم شناخته مي‌شود. در ادامه، مباحثي چون ويژگيهاي جمعيت شناختي، جغرافياشناختي و روانشناختي مورد بررسي قرار گرفته‌اند.

رسانه‌هاي تبليغاتي فراواني وجود دارند. انتخاب رسانه مناسب براي يك كار تبليغاتي، گاهي اوقات امري ساده است و در برخي موارد با دشواري همراه است.

مهمترين عاملي كه برنامه‌ريزي و انتخاب رسانه را دشوار ساخته اين است كه انتخاب رسانه مستلزم صرف هزينه است. پس از انتخاب رسانه است كه هزينه نمايش يا انتشار تبليغ مشخص مي‌شود. انتخاب صحيح رسانه مي‌تواند تبليغ‌دهنده را به اهداف خويش نزديك كند. در نتيجه برنامه‌ريزي موثر و انتخاب صحيح رسانه امر بسيار مهمي است. با اين مقدمه، فصل چهارم به تشريح انواع رسانه‌ها و ويژگيهاي هريك و مواردي كه بايد در انتخاب رسانه مورد توجه قرار گيرد، مي‌پردازد.

پس از برنامه‌ريزي براي انتخاب فضاي رسانه‌اي، مي‌بايست نسبت به خريداري آن فضا اقدام شود. برنامه‌ريزي فعاليتي داخلي محسوب مي‌شود، ولي خريد فضا مستلزم رفتن به بازار، انجام مذاكره و در نهايت معامله با صاحبان رسانه است. برنامه‌ريزي رسانه با تئوري‌ها، و خريد فضا در رسانه با واقعيات سروكار دارد. نحوه خريد فضا از رسانه در فصل پنجم تشريح شده است.

تهيه و تدوين پيام تبليغاتي عنوان فصل ششم است. مهمترين بخش يك فعاليت تبليغاتي، محتواي پيام آن است. پيام تبليغاتي مي‌بايست توجه مخاطبان را به خود جلب كند و براي اين منظور بايد از بينش و خلاقيت استفاده كرد.

پس از آنكه فضاي رسانه‌اي و پيام انتخاب شدند، بايد پيام را به شكلي درآورد كه در فضاي انتخاب شده جاي گيرد. هر رسانه‌اي براي انتشار تبليغات، فضاي مشخصي ارائه مي‌كند. در نتيجه تبليغ‌دهنده مي‌بايست پيام خود را در قالب و شكل قابل انتشار در رسانه انتخابي خود درآورد. فصل هفتم كتاب به تشريح اين مهم اختصاص يافته است.

فصل هشتم كتاب به تبليغات آنلاين (برخط) اختصاص يافته است. اين فصل ضمن تشريح طيف ارتباطات الكترونيكي، به بيان نحوه كار وب مي‌پردازد. فرصتها و محدوديتهاي تبليغات آنلاين (برخط)، طبقه‌بندي تبليغات آنلاين (برخط) و تبليغات در محيط وب از ديگر سرفصل هاي مهمي هستند كه در اين فصل توصيف شده‌اند.

اجراي يك برنامه تبليغاتي، مستلزم صرف هزينه است. لذا تبليغات به عنوان يكي از سرفصل‌هاي هزينه‌هاي مالي سازمانها محسوب شده و از جهت هزينه‌اي هيچ تفاوتي با ساير هزينه‌هاي سازمان ندارد.

تعيين بودجه تبليغات، تقسيم بودجه و كنترل بودجه از جمله مباحثي است كه در فصل نهم كتاب آمده است.براي كسب نتايج اثربخش، تبليغات به تنهايي كافي نيست، بلكه ارزيابي نتايج تبليغات نيز امري ضروري است. در اين ارزيابي سؤالاتي نظير اين موارد مطرح مي‌شوند: آيا تبليغ انجام شده قادر به تحقق اهداف در نظر گرفته شده مي‌باشد؟ تبليغ انجام شده به چه ميزاني توانسته اهداف مورد نظر را محقق سازد و كدام يك از اهداف محقق نشده است؟ در فصل دهم به سوالاتي كه در مورد ارزيابي نتايج تبليغات مطرح است، پاسخ داده شده است.

انتشار آگهي استخدام، از اولين فعاليتهاي تبليغاتي هر شركتي است. آن دسته از سازمانهاي كوچك كه بابت تبليغات هيچ هزينه‌اي صرف نمي‌كنند نيز روزي به آگهي استخدامي نياز پيدا خواهند كرد. بر اين اساس در اين كتاب فصل مجزايي به آگهيهاي استخدامي، اختصاص داده شده است. در اين فصل ضمن معرفي انواع رسانه‌هاي استخدامي، فرايند برنامه‌ريزي رسانه و عناصر پيام براي اين نوع از آگهيها بيان شده است. همچنين در اين بخش از كتاب به سوالات مهمي از جمله اينكه چه كسي آگهي استخدامي را تهيه مي‌كند؟ چه زماني بايد آگهي استخدامي مننتشر كرد؟ و چه زماني نيازي به انتشار آگهي استخدامي نيست؟ و اينكه انتخاب رسانه براي آگهي استخدامي چگونه انجام مي‌شود؟ پاسخ داده شده است.

تهيه يک آگهي يا تبليغ، مستلزم انجام امور مختلفي است كه تبليغ‌دهنده به تنهايي قادر به انجام همه آنها نبوده و بايد برخي از اين امور توسط افراد يا سازمانهاي بيروني انجام شوند. لذا انتخاب شركت تبليغاتي مناسب همواره به عنوان مسأله‌اي مهم براي شركتها و سازمانها مطرح بوده است، فصل پاياني كتاب به انتخاب شركت تبليغاتي اختصاص يافته است. در اين فصل ضمن معرفي انواع شركتهاي تبليغاتي، نحوه انتخاب شركت مناسب و چگونگي عقد قرارداد با اين شركتها مورد بررسي قرار گرفته است. روشهاي پرداخت به شركتهاي طرف قرارداد نيز از ديگر سرفصل‌هاي مهم اين فصل است.

جمع بندي

نويسنده كتاب كه خود از فعالان عرصه تبليغات است، تجارب و آموخته‌هاي عملي خود را به خوبي در اين كتاب مستند ساخته است. وي با درك صحيح از نيازهاي مخاطبان، سعي كرده است با معرفي تكنيك‌ها و ابزارهاي مناسب، سوالات پيش روي خوانندگان را به خوبي پاسخگو باشد.

در پايان مي‌توان گفت كتاب “چگونه تبليغات موفق بسازيم؟” مجموعه‌اي ارزشمند از رهنمودهاي كاربردي را در اختيار مديران و برنامه‌ريزان تبليغاتي قرار داده است. لذا مطالعه كتاب به همه كساني كه درصدد هستند با برنامه‌ريزي درست، تبليغات موفقي به اجرا گذارند و همچنين به تمام محققان و علاقه‌مندان حوزه تبليغات و بازاريابي توصيه مي‌شود.


دسترسی سریع


خدمات پس از فروش

آخرین مطالب وبلاگ

ادامه…

به پورتال اطلاع رسانی  سازمان مدیریت صنعتی استان قم  خوش آمدید.
 

متن تستی صفحه نخست متن تستی صفحه نخست متن تستی صفحه نخست متن تستی صفحه نخست متن تستی صفحه نخست متن تستی صفحه نخست متن تستی صفحه نخست متن تستی صفحه نخست متن تستی صفحه نخست متن تستی صفحه نخست متن تستی صفحه نخست متن تستی صفحه نخست متن تستی صفحه نخست متن تستی صفحه نخست متن تستی صفحه نخست متن تستی صفحه نخست متن تستی صفحه نخست متن تستی صفحه نخست متن تستی صفحه نخست متن تستی صفحه نخست متن تستی صفحه نخست متن تستی صفحه نخست متن تستی صفحه نخست متن تستی صفحه نخست متن تستی صفحه نخست متن تستی صفحه نخست متن تستی صفحه نخست متن تستی صفحه نخست متن تستی صفحه نخست متن تستی صفحه نخست متن تستی صفحه نخست متن تستی صفحه نخست متن تستی صفحه نخست متن تستی صفحه نخست متن تستی صفحه نخست متن تستی صفحه نخست متن تستی صفحه نخست متن تستی صفحه نخست متن تستی صفحه نخست متن تستی صفحه نخست متن تستی صفحه نخست متن تستی صفحه نخست متن تستی صفحه نخست متن تستی صفحه نخست متن تستی صفحه نخست متن تستی صفحه نخست

چگونه تبليغات موفق بسازيم
چگونه تبليغات موفق بسازيم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *