چگونه تشخیص بدیم مرغ مینا نر است یا ماده

 
helpkade
چگونه تشخیص بدیم مرغ مینا نر است یا ماده
چگونه تشخیص بدیم مرغ مینا نر است یا ماده

تشخیص جنسیت مرغ مینا : از روی مشخصات ظاهری نمی توان به نر یا ماده بودن مرغ مینا پی برد، قدرت سخن گویی در هر دو جنس نر و ماده مساوی است و هیچ نیازی به شناخت جنس پرنده نمی باشد، مگر اینکه کسی علاقمند باشد که جنس پرنده خود را بداند و چنانچه کسی اصرار داشته باشد که جنس پرنده خود را بداند می تواند از آزمایش تعیین جنس بوسیله ی DNA، تعیین جنس از طریق جراحی و روش های دیگر برای تعیین جنس پرنده خود استفاده نماید.

در غیر این صورت باید آنقدر صبر کند تا پس از تخم گذاری پرنده بتواند جنس ماده را تشخیص دهد. برخی از پرورش دهندگان معتقدند دهان پرنده نر سیاه رنگ تر از پرنده ماده می بادش که این موضوع سندیت علمی ندارد. قابل ذکر است که از روی تجربه می تواند رد برخی اوقات جنس پرنده را تشخیص داد، اما احتمال خطا نیز وجود دارد، لذا برای اطمینان کامل از جنسیت پرنده باید از روش های علمی و آزمایشگاهی استفاده کرد.

تعیین جنسیت دقیق مینا فقط از آزمایش خون آنها مشخص می شود ولی راه های دیگری برای تشخیص جنسیت مرغ مینا وجود دارد که بصورت حدث یا تقریبی میباشند.چگونه تشخیص بدیم مرغ مینا نر است یا ماده

جنس نر بهتر است یا ماده: هر دوی آن ها مقلدین خوبی هستند و پرنده ماده هم به خوبی پرنده نر قدرت حرف زدن و فراگیری کلمات و جملات را دارد.

برای تشخیص سن مرغ مینا روش هایی وجود دارد ولی لازم به ذکر است که این روش ها سن دقیق مینا را مشخص نمی کنند فقط حدود سنی را نشان خواهند داد.

بیشتر بخوانید :

بهترین نحوه نگهداری و بزرگ کردن جوجه مرغ مینا

کاربر گرامی چنانچه این مطلب برای شما مفید بوده لایک کنید ، یا راهکاری دیگری دارید با دیگر کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید.

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

جهان باورصاد

 

بروز ترین منبع مقالات فارسی جوجه کشی …

نوشته شده در : ۱۳۹۸٫۰۳٫۰۴

اگر دوست دارید از نر یا ماده بودن پرنده خود مطمئن شوید تنها راه های پیشنهادی ما به شما این است که با انجام رساندن آزمایش تعیین جنسیت ( DNA) ، روش های علمی و آزمایشگاهی ، روش های جراحی دامپزشک متخصص یا هر روشی که نتیجه قطعی را به شما می دهد، استفاده کنید تا از نر و ماده بودن قناری خود اطمینان حاصل کنید در غیر این صورت باید منتظر باشید  تا آنها آماده جفتگیری شوند و پس از تخم گذاری، ماده بودن پرنده را تشخیص داد گر چه برخی از پرورش دهندگان بر این باورند که، رنگ دهان پرنده ماده کم رنگ تر از پرنده نر است ولی نمی توان قطعیت این ادعا را اثبات کرد مگر اینکه کسی که مدعی است، آنقدر در اینکار خبره شده است که کمتر دچار اشتباه می شود.

چکیده مقاله

قطعا اگر به ظاهر پرنده های مینا نگاه کنید نمی توانید نر یا ماده بودن آنها را تشخیص دهید چون زمانی که آنها بالغ می شوند، قدرت تکلم هر دوی آنها به یک اندازه است، مقلدین خوبی هستند و پرنده ماده خیلی خوب و به اندازه پرنده نر قادر به حرف زدن و یادگیری کلمات و جملات است.چگونه تشخیص بدیم مرغ مینا نر است یا ماده

در این قسمت از مقاله شما را با روش دیگری به غیر از آزمایش های علمی آشنا می کنیم که البته تمام آنها صرف تجربه ای است که پرورش دهندگان به دست آورده اند و هیچ سند علمی، مبنی بر صحت ادعای آنها وجود ندارد.

۱) اگر از نظر جثه آنها را با یکدیگر مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که نر ها بزرگتر از ماده ها به نظر می رسند و رنگ بالهای ماده به رنگ قهوه ای روشن می زند در حالی که رنگ بالهای پرنده نر تیره تر است و اندازه سر آن بزرگتر از ماده است.

۲) یکی از روش تقریبی برای تشخیص نر و ماده بودن مرغ مینا این است که، نوک پرنده را باز کرده و به رنگ سقف دهان آنها توجه کنید.  سقف دهان، مینای نر به تیرگی می زند در حالی که سقف دهان ماده  ها زرد رنگ است.

« تشخیص جنسیت مرغ مینا »

در این قسمت، به دو روش خاص برای تشخیص سن مرغ های مینا اشاره می کنیم که با استفاده از آن می توانید سن تقریبی (حدود سنی) پرنده ها جوان و سالخورده را تخمین بزنید.

۱) پرنده ها هم مثل هر موجود دیگری وقتی که پیر می شوند، چین و چروک اطراف چشمشان بیشتر می شود این در حالی است که اطراف چشم مینای جوان  صاف و بدون چروک است.

۲) اگر به دور چشم مرغ مینای جوان نگاه کنید، متوجه خواهید شد که پرهای اطراف چشم آنها سفید تر است و هر چقدر که از سن آنها می گذرد این رنگ متمایل به کرم می شود و در نهایت زمانی که آنها سالخوره و پیر می شوند، به رنگ زرد در می آید.

بهره گیری از تکنولوژی هوش مصنوعی

مناسب برای استفاده در منزل

قابلیت جوجه کشی از تمامی پرندگان

پیشنهاد ویژه

قیمت : ۱٫۹۰۰٫۰۰۰ تومان

ورود به بخش

مقالات مفید جوجه کشی …

اطلاعات تماس

جهت ارتباط با کارشناسان فروش دستگاه های جوجه کشی میتوانید به بخش تماس با ما مراجعه کنید. کارشناسان فروش صمیمانه پاسخگوی سوالات ، نظرات ، انتقادات و پیشنهادات شما هستند

برای مشاهده اطلاعات تماس اینجا را کلیک کنید

مجوزهای فروش

درباره ما

گروه صنعتی اسکندری برترین تولیدکننده انواع دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی در خاورمیانه می باشد. کیفیت ساخت و تکنولوژی به کار رفته در تولید دستگاه های جوجه کشی این کارخانه به اندازه ایست که تابحال بسیاری از کشورهای توسعه یافته مستقر در خاورمیانه نیز قادر به تولید دستگاه جوجه کشی به این کیفیت نگشته اند … کلیک کنید

استفاده از مطالب این وبسایت برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است. طراحی توسط گروه صنعتی اسکندری می باشد

تمامی حقوق محفوظ است ۱۳۹۰-۱۳۹۹

طراحی شده با

مرغ مینا به دلیل هوش و ذکاوت بالا و صد البته استعداد سخنگویی یکی از مهمترین پرندگان سخنگو می باشد. افراد مختلفی برای به زبان آوردن و سخنگو کردن مرغ مینا، این پرنده مقلد را در منزل خویش نگه می دارند. پرورش یک پرنده زینتی باهوش با توانایی تقلید گفتار انسانی در خانه مطمئنا حسابی اهل منزل را سرگرم و شاداب خواهد نمود. اما متأسفانه ماجرای سخنگو شدن مرغ مینا همیشه پایان خوبی ندارد و افراد به دلیل خرید پرنده های مسن در این زمینه موفق نمیشوند. اگر با اصول سخنگو شدن مرغ مینا آشنایی داشته باشید حتما می دانید که برای سخنگویی باید مرغ مینای نابالغ و جوجه تهیه نمود و او را آموزش داد. پس سن یک فاکتور مهم برای انتخاب پرنده میباشد. زیرا پرنده های مسن بیشتر سرکش بوده و تمایلی به آموزش دیدن ندارند. پرندگان سخنگو همچون myna باید از سن جوجگی تربیت شوند. آموزش دیدن و یا اهلی و سخنگو شدن مینا رابطه مستقیمی با سن بلوغ او دارد. اگر پرنده به سن بلوغ رسیده باشد، رام کردن و آموزش سخنگویی به او سخت ترین کار ممکن خواهد بود. مخصوصا اگر سن مرغ مینا بیشتر از 4 سال باشد شاید دیگر امیدی به آموزش دیدن او وجود نداشته باشد.

به همین دلیل ما در این مقاله از وبلاگ چیکن هچ سعی نموده ایم نکاتی را به شما آموزش دهیم تا شما سن تقریبی پرنده خود را حدس بزنید. دقت داشته باشید که از روی ظاهر هیچ وقت دقیقا نمی توان سن پرنده رو تخمین زد.

تاکنون گونه های مختلفی از این پرنده شناسایی شده و مورد تجارت قرار گرفته اند. هر یک از نژادها نیز ویژگی منحصر به فرد خود را دارند. برای مطالعه بیشتر مقاله نژادهای مختلف مرغ مینا را مطالعه بفرمایید.

در بین نژادهای مختلف mina تفاوت ظاهری وجود دارد. مهمترین نژادهای مرغ مینای سخنگو، نژاد گوشواره ای می باشند. نژاد گوشواره ای در حقیقت دارای یک پوست زرد رنگ بدون پر در اطراف چشم و سر و گردن می باشد. وجه تمایز نژادهای مختلف مرغ مینای گوشواره ای نیز، آرایش متفاوت گوشواره آنها می باشد. البته نژادهای مختلف mynah به لحاظ جثه نیز با هم کمی فرق دارند.چگونه تشخیص بدیم مرغ مینا نر است یا ماده

به طور معمول جثه جوجه مرغ مینای گوشواره ای کوچک بوده به طوریکه او در کف دست جای میگیرد. البته در برخی موارد تغذیه ضعیف و شرایط بد آب و هوایی نیز باعث میشوند پرنده رشد کمتری داشته باشد. بنابراین جثه مرغ مینا نمی تواند یک فاکتور مهم در تعیین سن آن باشد. ممکن است مرغ مینای بالغ به قدری تغذیه ضعیفی داشته باشد که جثه او شما را به اشتباه بیاندازد و با خود فکر کنید که او هنوز جوجه است. این را هم در نظر بگیرید که یک نژاد خاصی از این پرنده به نام مرغ مینای کوچک هندی نیز وجود دارد که جثه بالغ آن هم اندازه جثه یک جوجه 4 یا 5 ماهه مرغ مینای معمولی می باشد. بنابراین لازم است که در مورد نژادهای مرغ مینا نیز کمی اطلاعات کسب کنید.

میانگین عمر این پرنده در طبیعت 12 سال می باشد. برخی از نژادهای myna در طبیعت می تواند تا سن 20 سالگی نیز عمر کنند. پرندگانی که از زیستگاه طبیعی خود دور بوده و در اسارات محکوم به زندگی هستند خیلی کمتر عمر میکنند. یک مرغ مینای رام شده تحت شرایط مطلوب پرورشی تا  8 الی 10 سال می تواند دوام بیاورد. تقریبا یکی دو سال بعد از به بلوغ رسیدن مرغ مقلد اصلا نمی توان سن این پرنده را تخمین زد.

برخی افراد ادعا میکنند که از روی پوست پا می توان سن حدودی مرغ مینا را تخمین زد ولی این نظریه اساس علمی ندارد. پوست پای این پرنده تحت شرایط محیط زندگی اش می تواند دستخوش تغییرات زیادی شود. بنابراین برای تخمین سن مرغ مینا نباید به ضخیم و خشن شدن ساق و پوست پای پرنده استناد کرد.

مهمترین مسئله ای که در تعیین سن یک مرغ مینا اهمیت دارد سن بلوغ می باشد. مرغ مینایی که هنوز به سن بلوغ نرسیده است می تواند تحت آموزش، رام شده و یا سخنگو شود. این پرنده ها به صورت غریزی قبل از سن بلوغ مخصوصا در سنین کمتر از 3 ماه توانایی یادگیری بالایی دارند. در طبیعت معمولا پرنده ها قبل از سن بلوغ، زبان گله را می آموزند تا بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

بنابراین باید تشخیص دهیم که آیا مرغ مینای مذکور به سن بلوغ رسیده است و یا نه؟

اما مشکلی که وجود دارد این است سن بلوغ مرغ مینا به نژاد آن بستگی دارد. این موضوع نیز کمی پیچیده می باشد. سن بلوغ مرغ مینا با توجه به نژاد آن بین یک سال، 2 سال و حداکثر 3 سال می باشد. نژاد معمولی و گوشواره ای این پرنده معمولا در سن 2 سالگی به بلوغ جنسی میرسد. خوشبختانه بلوغ جنسی در پرندگان با تغییرات ظاهری همراه میباشد. بنابراین با شناسایی علائم بلوغ به راحتی می توان تشخیص داد که آیا مرغ مینا هنوز جوجه است و یا اینکه سن بلوغ را رد کرده است!

مهمترین ویژگی های مرغ مینای نابالغ

جوجه mina که کمتر از 2 ماه سن دارند به سادگی قابل تشخیص هستند. چرا که در این سن پرهای پرنده هنوز به خوبی رشد نکرده است. همچنین جوجه مرغ مینا از انسان هراس ندارد و اگر به نوک او دست بزنید دهانش را برای غذا گرفتن از شما باز میکند. پرنده های بالغ به این سرعت با انسان ها اعتماد نمیکنند. مخصوصا اگر پرنده وحشی و بالغ باشد، اهلی نمودن او بسیار سخت ئ تقریبا ناممکن خواهد بود.

پوست اطراف چشم مرغ مینای نابالغ سفید است. زمانیکه پرنده به سن بلوغ نزدیکتر میشود، رنگ صورت و پوست اطراف چشم نیز به رنگ زرد متمایل میشود. در نهایت زمانیکه پرنده به سن بلوغ رسید، پوست ناحیه چشم و صورت پرنده به رنگ زرد روشن در می آید؛ این مهمترین نکته ای است که افراد کم تجربه در حین خرید جوجه مرغ مینا باید به آن دقت کنند.

پوست دور و بر چشم مرغ مینا اگر به رنگ کرم باشد پرنده بیشتر از یک سال سن دارد.

معمولا تا سنین کمتر از یک سال، رنگ پوست دور چشم مرغ مینا سفید است و پس از آن به تیرگی رفته و به تدریج به رنگ زرد روشن در می آید. مرغ مینایی که دو الی سه سال سن داشته باشد حتما پوست چشم او زرد رنگ میباشد.

بنابراین اگر قصد خرید مرغ مینا دارید و پوست چشم او نیز زرد رنگ می باشد و همچنین فروشنده ادعا میکند که او هنوز جوجه است، از خرید این پرنده خودداری کنید. چرا که پرنده دیگر بالغ شده است و عملا تمام آموزش هایی که برای سخنگویی و رام شدن او انجام خواهید داد، بی فایده و وقت تلف کردن خواهد بود.

مطمئن ترین راه برای تشخیص سن مرغ مینا

برای اطمینان از سن مرغ مینا بهترین و مطمئن ترین راه حل تست ژنتیک (تست dna) میباشد. برای این کار نمونه ای از پر و یا خون پرنده مورد آزمایش قرار گرفته و به طور دقیق سن پرنده مشخص میشود. البته تست ژنتیک برای تشخیص جنسیت نیز کاربرد دارد. با توجه به اینکه جنس نر و ماده مرغ مینا مخصوصا در سنین جوجگی از یک دیگر قابل تفریق نیستند، تست dna بصورت قطعی میتواند جنسیت پرنده را مشخص کند.

ممکن است شما به یک کلینیک دامپزشکی مجهز در شهر و منطقه خود دسترسی نداشته باشید. برای تشخیص جنسیت مرغ مینا حتما به یک پرورش دهنده با تجربه و صادق مراجعه نمایید. بعد از سن بلوغ تغییرات بسیار جزئی بین جنس نر و ماده این پرنده اتفاق می افتد. مثلا مرغ مینای نر کمی جثه بزرگتری دارد ولی تغذیه نیز میتواند باعث رشد بیشتر او شود و نباید به این موضوع استناد کرد.

همچنین مرغ مینای نر جسورتر از جنس ماده است و در زمینه تقلید صدا نیز واضح تر حرف میزند. شناسایی جنس نر و ماده مرغ مینا از طریق استخوان لگن نیز نیاز تا حدودی امکان پذیر است. استخوان لگن مرغ مینای ماده به دلیل تخمگذار بودن این جنس کمی بازتر از جنس نر می باشد.

مینای من ۵ ۶ سالشه دور چشمش سفیده اشتباه نوشتید😐😐

سلام
موارد اشاره شده نسبی هست و راهی برای تشخیص دقیق وجود نداره

سلام من ی مرغ مینا دارم ولی نمیدونم نره یا ماده است ی راه کار ساده ک بفهمم جنسیتشو

سلام
اینکار فقط با ازمایش خون قابل تشخیص هست

سلام خسته نباشید
ممنون از پیج خوبتون
ببخشید یه سوالی داشتم
دو هفته ای هست مینا خریدم نر هستش و شش ماهشه خیلی صداش میزنم میگم مینا صب ظهر شب به مدت ۲۰ دقیقه
فقط جیغ میزنه مثل صدای گنجشک غذا هم بهش دونه پرسی میدم و سیب رنده شده خیلی دوس داره یکی دوبار هم کاهو و خیارسبز رنده شده بهش دادم اما نخورد دوست نداشت و گلابی
و یبار هم بهش سینه مرغ رنده شده خام دادم زیاد نخورد
و از وقتیم ک خریدیم یه بار تنها حموم کرده اب میزارم براش اما سمشت نمیره حموم نمیکنه وقتی صداش میکنم ۲۰ دقیقه فقط میگم مینا ۵ ثانیه مکث میکنم و باز ..اونم یا گوش میکنه یا جیغ میزنه یه صدا دیگ ای هم در میاره وقتی جیغ میزنه بعدش میگه هاع؟ بنظرتون با اینکارای که میکنم کی سخنگو میشه
خیلی دوسش دارم

سلام
برای سخنگو کردن باید زیاد تلاش کنید
رخ به رخ پرنده وایستید و بگید مینا ! روزی چند بار
با اسم یا حرف دیگه ای اشاره نکنید بهش فقط مینا
مرغ مینا توان زیادی در سخنگفتن داره فقط به اموزشش بستگی داره
محیط هم هرچقدر ارومتر بهتر

وقتی کوچکترین عکس العملی از خودش نشون داد بهش یه تشویقی بدید ! مثلا یه ذره سینه مرغ ، در موقع دیگه ای این غذا رو بهش ندید

سلام برای اینکه مینا بهمون عادل کنه چکار باید بکنیم

سلام
باید زمان بیشتری رو باهاش بگذرونید ، به زور نگیریدینش ، وقتی نوک زد یا کار بدی انجام داد پرخاش نکنید
کم کم عادت میکنه
البته گذشت زمان هم حتما نیازه ، انتظار نداشته باشید که هفته ی اول تا هفته ی 6 خرید بهتون عادت کنه

سلام من امروز تازه مینا خریدم دور چشمش تقریبا سفیده ولی ازم میترسه و فرار میکنه چیکارش کنم که نترسه؟

سلام
تازه خریدی عزیز ! صبور باش تا 1 ماه کم کم بهت عادت میکنه !

سلام من ی مرغ مینا دارم نمیدونم چند سالهشه

سلام
مواردی که داخل پست هست تنها مواردی هستن که میشه تقریبی گفت
برای دقیقترش راهی نیست متاسفانه

سلام مینای من دور چشمش تقریبا زرد و چروک یعنی پیره؟اگه پیر باشه دستی شدنش سخته ولی من تو یه هفته دستیش کردم میاد رو دستم میوه میخوره یه چیزه دیگه هم که میخواستم بپرسم اگه دور چشمش چروک باشه بس یعنی سخنگو نمیشه؟

سلام
این موارد همه نسبی هستن ، سن پرنده حتی با ازمایش خون هم به سختی میشه تشخیص داد
خوب اگه راحت دستی شده با همون فرمون صحبت کردن رو هم بهش یاد بدید
صحبت میکنه ان شالله

سلام
از چند سالگی باید برای مینا جفت بگیرم😁

سلام
اگه علاقه مند هستید که جفت براش بگیرید از 2 سالگی به بالا
دقت کنید که قفس برای جفت گیری باید بزرگ باشه چیزی در حدود قفس کاسکو !
همینطور لانه ای که داخل قفس قرار میگیره ترجیحا کنده ی درخت باشهچگونه تشخیص بدیم مرغ مینا نر است یا ماده

سلام من ۵ ماهه مینا خریدم دور چشمش کرم رنگه از من خیلی میترسه عین وحشی ها رفتار میکنه خیلی بهش توجه میکنم باهاش حرف میزنم ولی فقط سروصدا میکنه بعد از این همه مدت بهم عادت نکرده به نظرتون میشه رامش کرد یا برم عوضش کنم؟

سلام
داخل قفس موندن خودش یکی از عواملی هست که میتونه باعث وحشی شدن پرنده بشه
همینطور صدای زیاد داخل خانه
تغذیش چیه ؟
سنش چقدره ؟

از تخفیف‌ها و جدیدترین‌های فروشگاه باخبر شوید:

چکین هچ را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید :

در این فروشگاه هرنوع دستگاه جوجه کشی که نیاز دارید ( از جمله دستگاه جوجه کشی خانگی ، دستگاه جوجه کشی صنعتی ، دستگاه جوجه کشی خارجی ) را خواهید یافت.توجه داشته باشید که قبل از خرید هر دستگاهی صفحه نقد و بررسی شرکت تولیدکننده آن دستگاه را مطالعه کرده و سپس اقدام به خرید کنید. همانطور که اشاره کردیم ما در فروشگاه چیکن هچ حقایق را برای مشتریان آشکار میکنیم و این حقایق در صفحاتی همانند نقد و بررسی دستگاه جوجه کشی ایزی باتور ، نقد و بررسی دستگاه جوجه کشی دماوند ، نقد و بررسی دستگاه جوجه کشی کاکس ، نقد و بررسی دستگاه جوجه کشی اسکندری و . . . . نهفته است . ادامه . . .

تمامی حقوق مادی و معنوی برای فروشگاه چکین هچ محفوظ می باشد

لطفا صبر کنید. در حال دریافت اطلاعات…

مقالات مرتبط با سگ ، گربه ، پرندگان ، جوندگان و آبزیان

شاید شما هم از آن دسته افراد باشید که عاشق پرندگان هستید و به دنبال کامل کردن اطلاعات خود می روید و دوست دارید هرآنچه نیاز است را در مورد پرنده ی دوست داشتنی خود بیابید. ما در این مقاله ی کوتاه در باره موضوعات کاربردی زیر بحث می کنیم:

با مجله کت داگ آنلاین همراه باشید:

تشخیص نر یا ماده بودن مرغ مینا از روی ظاهر بسیار کار دشواری می باشد و با خطا همراه است . بهترین روش تشخیص جنسیت در مرغ مینا استفاده از آزمایش PCR می باشد.البته نا گفته نماند مجموعه کت داگ آنلاین در این زمینه به شما کمک خواهد کرد بدین صورت که شما اگر تمایل دارید جنسیت مرغ مینای خود را دقیق بدانید می توانید در هر شهری که باشید یک پر از مرغ مینای خودرا برای ما ارسال نمایید تا تشخیص جنسیت آن برای شما معلوم شود.چگونه تشخیص بدیم مرغ مینا نر است یا ماده

هر چند بعضی از افراد با تجربه میتوانند در بسیاری از موارد نر یا ماده بودن را تشخیص بدهند. معمولا جثه وسر مرغ مینای نر از ماده بزرگتر است و رنگ بال در جنس نر پر رنگتر از جنس ماده است. یک روش که بعضی ها به تصور اشتباه فکر میکنند به راحتی میتوانند با آن تعیین جنسیت کنند این است که سقف دهان پرنده ها را با هم مقایسه میکنند و اگر سقف دهان سیاه باشد میگویند پرنده نر می باشد.

برای تشخیص سن میتوان از چند حالت که برای شما عزیزان بیان میکنیم بهره بگیرید. دور چشم مرغ مینای جوان سفید ، مرغ میانسال کرمی و مرغ مینا مسن یا پیر به رنگ زرد می باشد. در ضمن دور چشم با افزایش سن چین و چروک بیشتری  پیدا میکند.

هر دو جنس از مرغ مینا ، تقلید کننده های خوبی هستند و هر دو توانایی و قدرت حرف زدن و یادگیری را دارند و هیچ برتری بین  پرنده نر یا ماده وجود ندارد.

مرغ مینا در طبیعت حدود هشت تا ده سال عمر میکند. ولی در قفس و اسارت کمتر عمر کرده و این هم به عوامل و شرایط نگهداری پرنده متغییر می باشد .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:


نتایج بیشتر …

سن مرغ مینا و جنسیت و مراقبت از آن 

سن پرنده مینا:

امروز در سایت دستگاه جوجه کشی ، فصد داریم در مورد سن مرغ مینا ، جنسیت ، مراقبت از آن برایتان مطالبی را عنوان کنیم ، همراه ما باشید …

دوران زندگی این پرنده در ظبیعت بین هشت تا ده سال و در اسارت البته بسته به شرایط نگهداری متفاوت است و عموما کمتر از سن طبیعی می باشد. جهت حصول اطمینان از جوان بودن پرنده بهترین راه خرید جوجه مینا هایی است که پرنده فروشان آن را توسط دست تغذیه می نمایند. چرا که مستقیما شاهد جوجه بودن و جوان بودن آن خواهید بود .و تقریبا می توان مطمئن بود که به دلیل جوان بودن و کم سن بودن پرنده قدرت یادگیری آن فوق العاده زیاد خواهد بود. چنانکه پرنده سخن گویی در نمایشگاه پرنده فروشان موجود بود جهت تشخیص سن آن اگر خود آگاهی های لازم را ندارید در صورتی که فروشنده فردی امین و مورد اعتماد باشد می توان از او کمک گرفت. در غیر این صورت با توجه به وضعیت پا های پرنده می توان محدوده ی سنی پرنده را تخمین زد. زیرا پرنده مسن معمولا دارای پاهای ضخیم و خشن خصوصا در ناحیه ی ساق پا می باشد.در حالی که پرنده جوان ساق پای لطیف و نسبتا نازک دارد.چگونه تشخیص بدیم مرغ مینا نر است یا ماده

عکس مرغ مینا – سن مرغ مینا و جنسیت و مراقبت از آن

جنسیت در پرنده مینا
اصولا تشخیص نر و مادگی مرغ مینا معمولی از طریق رنگ زبان و کام آن میسر می باشد. چنانکه رنگ زبان و کام یک دست سیاه باشد ماده است. و چنانچه سرخ یا نارنجی رنگ باشد ماده است. لازم به ذکر است که پرندگان مقلد نر و ماده به صورت یکسان قادر به تقلید صدا می باشند و جنسیت ربطی به تقلید صدا ندارد.

پر ریزی
پر ریزی افتادن و تجدید پر های بدن است و به منظور جایگزینی پر های از بین رفته ایجاد می شود . همچنین در برخی از گونه های پرندگان این مهم سبب تشکیل رنگ روشن پر های بدن برای معاشقه و جفت گیری می شود. عموما پرندگان پس از خروج از تخم و در طول زندگی مراحلی از پر ریزی را می گذرانند تا سر انجام پرنده ی بالغ صاحب پوش پر های یدنس کامل شود.

پس از این مرحله تمام پر های پرندگان حداقل سالانه یک بار و معمولا پس از فصل تولید مثل تعویض می شوند. پر ریزی امری منظم و تدریجی است به نحوی که همه بخش های بدن یکباره برهنه نمی مانند. پر های بزرگ بال ها و دم به صورت جفت های قرینه می افتد تا کار پرواز دچار اشکال نگردد. گاهی پر ریزی ممکن است جزئی و منحصر به بعضی نواحی پردار باشد و یا اینکه کامل باشد . در هر حال پر ریزی عبارت است از افتادن یک پر قدیم و روئیدن پر جدید.

معمولا پر های مرغ مینا در اواخر عمر بدون آنکه مجددا جایگزین شوند می ریزند. بنابر این بایستی ترجیحا مرغ مینا را علی الخصوص پنانکه مسن باشد در فصول سرد در دمای معتدلی نگهداری نمود . در غیر این صورت به عوارضی مثل لرزش و مشکلات تنفسی مبتلا می شود.

عکس مرغ مینا – سن مرغ مینا و جنسیت و مراقبت از آن

مراقبت از ناخن و نوک پرنده مینا
متاسفانه پرندگانی که در قفس نگهداری می شوند به دلیل عدم تحرک کافی و عدم سایش ناخن ها دچار عارضه ی بلند شدن بیش از حد معمول این اندام ها می شوند .یکی از مهم ترین عواملی که باعث مجروح شدن پای پرنده و یا دیگر قسمت های بدن پرنده می شود بلند بودن ناخن هاست. جهت کوتاه کردن ناخن های پرنده آن را با دست مقید نموده سپس محل و موقعیت رگ های خونی ناخن را مشخص می نماییم .

معمولا این عروق در قسمت بالایی ناخن قرار دارند و اگر ناخن پرنده بی رنگ باشد به صورت خطوط نازک صورتی رنگ به راحتی دیده می شوند. برای کوتاه کردن ناخن پرنده می توان از یک سیم چین تیز استفاده کرد. چنانچه ناخن پرنده درست کوتاه شود و به عروق خونی آسیب نرسد احتمال خونریزی وجود ندارد.این روش کاملا بدون درد است . استفاده از قیچی برای کوتاه کردن ناخن پرنده اصلا مناسب نیست چرا که قیچی در واقع به جای چیدن ناخن پرنده آن را پاره می کند.

بعضی افراد با قرار دادن تکه های کاغذ سمباده لوله ای شکل بر روی میله ی داخل قفس سعی در نگهداری ناخن پرنده در حد طبیعی دارند اما این روش اصلا مفید نیست و خود موجب تشدید جراحات پای پرنده یا ایجاد نقاط فشار و تراکم روی پای پرنده می شود. در هر حال چنانچه تجربه و آگاهی کافی در خصوص کوتاه کردن ناخن های پرنده ندارید حتما از افراد خبره و یا دامپزشک کمک بگیرید.

در خصوص منقار پرندگانی که در قفس نگهداری می شوند به دلیل این که فرصت کمتری برای استفاده از منقار خود در مقایسه با پرندگان آزاد دارند این عضو بیشتر و زود تر بلند می شود. جهت کوتاه نمودن منقار نیز می توان از یک سیم چین تیز استفاده نمود. البته مشخص کردن رگ های خونی منقار دشوار تر از عروق خونی ناخن های پرنده است. متاسفانه تجربه نشان داده که با کوتغاه کردن نوک پرنده رشد آن سریع تر می شود . بنابر این در واقع در یک دوره بی پایان مجبور خواهید بود نوک پرنده خود را مرتبا کوتاه کنید .

بهتر است پیش از کوتاه کردن منقار پرنده آن را با وضعیت یک منقار طبیعی مقایسه نمود . به هیچ وجه نبایستی کوتاه کردن منقار را مسئله ای کم اهمیت تلقی کرد. چرا که اگر بیش از حد لازم کوتاه شود نوک پرنده حساس می شود و ممکن است از خوردن غذا امتناع ورزد.

عکس مرغ مینا – سن مرغ مینا و جنسیت و مراقبت از آن

علاوه بر آن چنانچه منقار پرنده از فاصله بسیار نزدیکی نسبت به رگ های خونی کوتاه گردد آسیب دیده و امکان بروز خونریزی نیز وجود خواهد داشت. بنابر این در این مورد نیز بایستی از افراد خبره و یا دامپزشک امداد گرفت.

یکی از مهم ترین عوارضی که در خصوص پرندگان نگهداری شده در قفس وجود دارد عارضه پر کنی است که خوشبختانه در خصوص مینا این مساله وجود ندارد. با این حال گاهی فقر جیره غذایی یعنی جیره ناقص و یا عدم وجود امکانات آب تنی برای پرنده و یا کسلی و بی حوصلگی و یا حتی عدم ارضای تمایلات جنسی موجب پر ریزی های غیر طبیعی و نا منظم و عدم رشد طبیعی پر های جدید می شود.

عکس مرغ مینا – سن مرغ مینا و جنسیت و مراقبت از آن

بیماری ها
همیشه پیشگیری بهتر از درمان است . رعایت موازین و نکات بهداشتی علی الخصوص برای مرغ مینا که پرنده ای نسبتا غیر مرتب و با مدفوع زیاد و آبکی است حرف اول را در خصوص سلامتی آن می زند. با جراحت می توان گفت چنانچه قفس مینا همیشه تمیز باشد آب آشامیدنی و مورد استفاده آب تنی آن تمیز و تازه باشد غذای مورد استفاده آن تازه و غیر فاسد باشد و با پرندگان آزاد موجود در اطراف خود تماس نداشته باشد و در هوای معتدل و نسبتا گرم نگهداری شود تقریبا هیچ گاه دچار بیماری نخواهد شد.

ضمنا جهت خرید پرنده اگر شخصا تجربه کافی ندارید از افراد خبره کمک بگیرید و یا از فروشنده ی قابل اعتمادی خرید نمایید. برخی از نشانه های پرنده ی مبتلا به بیماری عفونی بدین قرار است: کاهش فعالیت و اشتها تغییر شکل مدفوع و احتمالا خارج شدن ترشحات از چشم و بینی پرنده . یک پرنده ی بیمار افسرده به نظر می رسد و ممکن است مدت ها با چشم بسته روی میله قفس استراحت کند.

عکس مرغ مینا – سن مرغ مینا و جنسیت و مراقبت از آن

چنانچه پرنده شما بیمار به نظر می رسد مهم ترین و حیاتی ترین مسئله این است که بلافاصله پس از مشاهده نشانه های بیماری درمان آن آغاز شود . چرا که پرنده بیمار خیلی زود زمین گیر می شود. بنابد این شروع سریع و آنی درمان به محض بروز نشانه های بیماری شرط اول در موفقیت درمان است.

بهتر است پرنده بیمار را بلافاصله به مکانی گرم که میانگین دمای آن حدود ۲۷ درجه سانتی گراد باشد منتقل نمایید تا افت درجه حرارت بدن پرنده به حد اقل ممکن برسد. ضمنا بایستی مطمئن شد چنانچه پرنده قادر نباشد خود را به روی میله داخل قفس برساند آب و غذا در دسترس آن قرار داشته باشد.

موما پرندگان بیمار از خوردن غذا امتناع می کنند. اما همه ی آنها آب می نوشند . بنابراین بهتر است دارو ها از راه آب آشامیدنی تجویز شوند. هر چند دارویی که به این ترتیب وارد بدن پرنده می شود چندان مشخص و قابل اطمینان نیست . تجویز آنتی بیوتیک ها به خصوص در بیماری های عفونی باکتریایی بسیار موثر است. با مشورت دامپزشک و افراد خبره می توان تشخیص داد که تجویز آنتی بیوتیک از راه های تزریقی و یا قرص خوراکی بهتر است و یا از راه آب آشامیدن؟

در خصوص جراهات معمولا روی زخم های سطحی را خیلی زود لخته ای از خون فرا می گیرد. اما چنانکه به عنوان مثال نوک ناخن پرنده بشکند خونریزی شدید تر خواهد بود . در این مورد و موارد مشابه می توان از محلول سرد آلوم پتاسیم استفاده نمود و پارچه ای پشمی و یا کتانی را به این محلول آغشته کرده و آن را روی محل خون ریزی قرار داد . خوشبختانه جراهات وارده به پرنده ی مصدوم معمولا شکل عفونی به خود نمی گیرد.

چرا که درجه حرارت نسبتا بالای بدن پرندگان از این امر جلوگیری می کند. در عین حال زخم ناشی از گاز گرفتگی گربه ها را حتی اگر سطحی باشد هیچ وقت نباید دست کم گرفت. چرا که معمولا میکروب های بالقوه کشنده به همراه دندان های گربه به بافت های بدن پرنده راه می یابند. تحت این شرایط معمولا درمان با آنتی بیوتیک ها تحت نظر دامپزشک و افراد خبره توصیه می شود .

در عموم پرندگان هر پا ۴ پنجه دارد که در راستای گنجشک سانان مثل مرغ مینا پا از نوع چنگالی است. پای پرنده ها معمولا بسیار حساس بوده و ممکن است داخل و یا خارج از قفس به جایی گیر کرده و دچار شکستگی شود و یا این که به شدت دچار پیچیدگی شود.

سن مرغ مینا و جنسیت و مراقبت از آن

 

 

تو قسمت جنسیت پرنده سقف دهان سیاه باشه نر میشه شما جفتش هم سیاه هم زردو ماده زدین اصلاحش کنید

بله حتماً اصلاح میکنیم

یک سری اطلا عات در مورد جفت گیری مینا برام ارسال کنید

با عرض سلام و خسته نباشید.
از این لینک میتوانید اطلاعاتی در مورد جفت گیری مرغ مینا مطالعه فرمایید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر نیز میتوانید به انجمن جوجه کشی و طیور مراجعه فرمایید و درخواست اطلاعات بیشتری نمایید تا همکاران اطلاعات کاملتری در این مورد در اختیار شما قرار دهند. برای ورود به انجمن طیور و جوجه کشی لطفاً به این لینک مراجعه فرمایید.

سلام
می خواستم بدونم چیکار کنم تا مینام رو دستم وایسته

سلام
من از شما دستگاه ۱۲تایی حرفه خریداری کردم راضیم ازش ممنون .چند تا سوال داشتم خدمتتون.
۱_شما تخم پرنده فروشی دارین .
۲_ یا یک سایت مطمن برای خرید معرفی کنید(اکثر سایتها کلاهبردارن )

چرا میگن باید چند وقتی بگذره تا بشه جنسیت جوجه مینا رو تشخیص داد؟
راه تشخیص جنسیت جوجه مینای تقریبا سه هفته ای چیه؟

جوجه مینا فقط از طریق آزمایش خون اینها همه اش دروغه
به من گفتن ماده است الان بردم آزمایش خون دادبعد یکسال فهمیدم نر هستچگونه تشخیص بدیم مرغ مینا نر است یا ماده

سلام ببخشید این حرف که میگم اگه مینا توی خونه آزار بچرخه دله میشه دیگه حرف نمی زنه درست.اخه مینای من چند کلمه حرف میزنه ولی بیرون میاد حرف نمیزنه

با سلام
من دیروز دوتا جوجه مینا خریدم یکیشون خداروشکر درسلامت کامل ولی یکی دیگه با پاش سرشو میخارونه یا موقه غذا دادن سرپا وایمیسه ولی مشکل اینجاس ک در حالت معمولی اصلا رو پنجه نمی ایسته و فقط رو زانوشه و اصلا نمیتونه رو دستمم وایسه میشه بگید پاش مشکل داره یا هنوز چون جوجس اینجوریه؟

سلام
سیمین عزیز مشخصا باید به صورت کامل پرنده مورد بررسی قرار بگیره و به صورت شفاهی امکان تشخیص وجود نداره
به یک دامپزشک حیوانات خانگی مراجعه کنید تا کامل راهنماییتون کنه
موفق باشید

شربت کلسیم بگیر هر ۱۲ ساعت یه قطره
دل مرغ بهش نده
دون پارس بهش نده چون آهن داره
غذای مخصوص ش بگیر انشالله خوب شه

اگه می شه عکس از سقف دهان مرغ مینا نر و ماده بزارین

سلام ببخشید من مینا خریدم ماده هست داره غذا میخوره نگاش میکنی دیگه نمیخوره ازم میترسه فرار میکنه لطفا بگید چیکار کنم و تو قفس هم دستتو میبری نوک میزنه

اصولاً پرنده های زینتی را باید از دوران کودکی نگهداری کنی ولی نگران نباش

فقط با کمی فاصله با پرنده حرف بزن و مهربونی کن تا بهت عادت کنی … باید چند ساعت از روزات رو با اون بگذرانی

سلام من یک مرغ مینا دارم که وقتی میزارمش تو قفس شب ها خیلی داخلش راه میره و خیلی سر و صدا میکنه میشه بگین چیکار کنم؟

سلام مکانی که مرغ مینا رو نگهداری میکنید شب ها سعی کنید تاریک باشه و عوامل استرس زا رو حذف کنید

میخاد تشریف بیاره بیرون ولی ازمن بشنو بهیچ وجه اینکارو نکنید من بعد شش ماه تونستم مرغ مینا را به قفس عادت بدم تموم زندگیم شده بود چلغوز فقط یک دستمال دستم بود الان اینقدر عادت کرده تا درش بیارم گازم میگیره

این فکر خوبی نیست ! چرا ، چون تجربه نشون داده که مرغ مینایی که به قفس عادت کنه ۹۸ درصد وحشی میشه !

راستی میشه سن مرغ مینا را با عکس بزارین

بررسی میشه اگر عکسی باشه گذاشته میشه

سلام من یک مرغ مینا دارم سه ماهونیم نوکش بلند وپاهاشم زخیمه علتش چیه ممنون میشم توضیح بدین

سلام
باید شرایط نگهداری رو مورد توجه قرار بدید
اینکه نوکش بلنده شاید ژنتیکی باشه ولی پای زخم ، ممکنه به خاطر تغذیه ی نادرست و نامناسب بوده باشه

سلام خدمت دوستان میخوام درموردمینا بگم که فقط وقتی مینایی خوب وسخنگووتروتمییزداشته باشین فقط نظافت هردو وسه روزیکباروهرسه روز آبتنی اینجوری پرنده پرهای صاف و درخشان وحتی دستی بازم من بی احترامی نشه به اساتیدو لی ۱۵ساله که تواین کارم همه مدل پرنده داشتم الانم سه سال خریدوفروش مینا میکنم بازم هرکی ازدوستان سوالی داشت مندرخدمتم

سلام من مینا خریدم دوماهشه باما میاد حیاط ولی میگن فرار می‌کنه می‌خوام ببینم امکان فرار هست یانه وابسته است به ما واینکه بخوام خونه جفت بزنم چیکارکنم

سلام
بله بزرگ که شد امکان فرار کردنش ۱۰۰ درصد هست !
برای جفت گیری نیاز به یک قفس بزرگ ، خیلی بزرگ دارید که داخلش یه کنده درخت قرار بگیره ، اونوقت میتونه جفت گیری کنه
سنشم از ۲ سال بالاتر باید باشه

سلام از کی شروع به حرف میکنه من هرروز مرغ مینا آبتنی میکنه هرشب کف قفس تمیز میشه از صبح میخونه تا ۲شب ولی هنوز حرف نمیزنه فقط نمیدونم چرا تا از قفس میاد بیرون میپره رو دست با پاهاش دستمون میگیره حرکات عجیب و غریب انجام میده حس میکنم همون موقع دستم خیس میشه

سلام
در مورد حرف زدن ، باید خودتون باهاش تمرین کنید روزی چندین بار و فقط هم روی یک کلمه ی خاص تمرین کنید ، تا اونو یاد نگرفته سراغ کلمه ی دیگه ای نرید . اونو که یاد گرفت برید سراغ یه کلمه ی دیگه
صبور بودن شما و ادامه ی تلاش مهمترین عامل موفقیته

سلام خسته نباشید ببخشید من یه مینا خریدم که فروشنده گفته ۶ماهه هست و خیلی وحشیه اصلا توی دست نمیاد و وقتی می‌خوام بگیرمش نوک میزنه و اصلا هم از دستم غذا نمیگیره آبتنی هم نمیکنه لطفا کمکم کنید و بهم بگید چیکار کنم؟ آیا ممکنه بیشتر از ۶ماهش باشه؟

سلام
در این مرحله اینکه سنش چقدره مهم نیست ، پرنده چون جاش عوض شده مدتی در استرس خواهد بود و شما هم سعی کنید با زوری گرفتنش به افزایش استرسش کمک نکنید
کمی صبور باشید و با ارامش بهش رسیدگی کنید و تغذیه ی مناسبی براش قرار بدید ، قفس رو جابجا نکنید ، اجازه بدید بعد از یه مدت از قفس بیاد بیرون
و صبور باشید

سلام مینای من اصلا آبتنی نمیکنه و اصلا طرف آب نمیره نمیدونم چرا خیلی هم وحشیه اصلا نزدیک قفس هم که میشم موضع میگیره و نمیاد طرفم

سلام
این مورد بستگی به رفتار پیشین شما داره
و یا اگه تازه خریده باشینش به رفتار صاحب قبلی
تغذیش رو مناسب کنید ، محیط رو آروم قرار بدید ، اجازه بدید از قفسش بیاد بیرون ، به هیچ وجه به زور نگیرینش و به زور داخل آب نکنیدش ، صبور باشید رفتارش درس میشه

سلام وقت بخیر من چند ماهه مینا خریدم وقتی از قفس میارمش بیرون پسرامو نوک میزنه نمیزاره بیان طرف من، من فکر میکنم حسودی میکنه حتی وقتی گوشی دستم میگیرم ب دستام نوک میزنه دستم زخم میکنه اخر مجبور میشم گوشیو بزارم کنار ایا واقعا پرنده این مسائلو متوجه میشه؟ و ی سوال دیگه این ک مینای من داخل کامش ی تیکه خیلی کوچیک سیاهه و بقیه کامش و زبونش نانجیه این مینا نر هست یا ماده؟

سلام
مرغ مینا جزو پرنده های باهوش هست و کارهای عجیب و غریب زیادی انجام میده ، اگه شما بهش غذا میدید و بیشتر از همه بهش محبت میکنید ممکنه فکر کنه که داره از شما محافظت میکنه تا اینکه حسودی کنه.
در مورد جنسیت هم به صورت تقریبی داخل پست صحبت شده، اما امکان تشخیص دقیق وجود نداره و تنها راه تشخیص دقیق ازمایش خون هست
موفق باشید

i.fb-icon-element.fontawesome-icon.fb-icon-element-1{ color: #ffffff; background-color: #dadcdc; border-color: rgba(51,51,51,0);}i.fb-icon-element.fontawesome-icon.fb-icon-element-1:hover { color: #ffffff; background-color: #dadcdc; border-color: rgba(51,51,51,0);}بازگشت به بالا

ارومیه – بزرگراه خاتم الانبیا – بعد از ورودی خیابان المهدی – ابتدای باند پایین – دفتر فروش وب سایت تخصصی دستگاه جوجه کشی دات نت

دفتر فروش :

۰۴۴۳۲۳۴۶۶۱۲

۰۴۴۳۲۳۴۱۷۹۶

۰۴۴۳۲۳۷۹۱۸۸

کارشناس فروش :

مهندس حنیفه    ۰۹۱۲۵۵۴۷۲۲۹

مهندس محمودی ۰۹۱۴۳۴۰۳۴۶۳

مهندس عرفان اسکندری : ۰۹۱۴۳۸۸۳۳۸۰

مهندس علیزاده    ۰۹۱۴۴۴۷۳۹۲۴

کارشناس فروش دستگاه جوجه کشی ۵۰۰۰ به بالا :

مهندس قصابی : ۰۹۱۲۶۳۴۲۲۶۲

رطوبت ساز و مهپاش

رطوبت سنج

دماسنج

بذر قارچ

راهنمای خرید دستگاه جوجه کشی

آموزش جوجه کشی

دستگاه جوجه کشی اسکندری

سایت چیکن هچ

قوانین و مقررات

پرورش مرغ محلی

پرورش کبک

پرورش کبوتر

پرورش اردک

پرورش قرقاول

پرورش بوقلمون

از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۰۸.۰۰ تا ۱۹:۰۰

۰۹۱۲۵۵۴۷۲۲۹

پیگیری سفارشات

پاسخ به سوالات

وب سایت تخصصی دستگاه جوجه کشی دات نت ، یکی از قدیمی ترین سایت های عرضه کننده ی انواع دستگاه جوجه کشی خانگی ، دستگاه جوجه کشی نیمه صنعتی ، دستگاه جوجه کشی صنعتی ، دستگاه جوجه کشی بلدرچین ، دستگاه جوجه کشی بوقلمون ، دستگاه جوجه کشی خارجی و … می باشد . همچنین در این سایت انواع لوازم دستگاه جوجه کشی شامل موتور دستگاه جوجه کشی ، کنترلر دستگاه جوجه کشی ، شانه جوجه کشی ، ترنر جوجه کشی و … همراه با لوازم مرغداری همچون آبخوری و دانخوری ، هیتر مرغداری ، بخاری گلخانه ، مهپاش ، قفس بلدرچین ، قفس کبک و … نیز در این سایت عرضه می شود .

مقالات مختلفی درمورد پرورش بلدرچین ، پرورش کبک ، پرورش بوقلمون ، پرورش قرقاول ، پرورش غاز و … در این سایت موجود می باشد که می تواند راهگشای شروع یک فعالیت اقتصادی موثر برای مشتاقان به پرورش طیور باشد .


مشاهده سبد‌ خرید
تسـویه حسـاب

وبلاگ گروه صنعتی اسکندری – دستگاه جوجه کشی | گروه صنعتی اسکندری | چیکن دیوایس

مرغ مینا یکی از پرنده های باهوش و قابل پرورش در خانه است که گزینه خوبی برای آموزش سخن گفتن می باشد این پرنده به خوبی می تواند صدای انسان و حیوان و هر چیزی دیگری را تقلید کند و حتی بهتر از اغلب طوطی سانان نیز کلمات را ادا خواهد کرد. 

یکی از مراحل مهم قبل از خرید مرغ مینا تشخیص سن و جنسیت مرغ مینا می باشد چرا که مرغ مینا های نر و نابالغ آمادگی بیشتری برای آموزش دارند و از طرف دیگر برخی از فروشندگان از بی تجربگی خریدار سوء استفاده کرده و پرنده های مسن را به عنوان پرنده جوان به آن می فروشند. بنابراین لازم است قبل از خرید حتما در مورد روش ها و نشانه های تشخیص سن و جنسیت مرغ مینا اطلاعات لازم را به دست آورید. 

در این نوشته از چیکن دیوایس می خواهیم شما را با علائم و نشانه های تشخیص مرغ مینای نر و ماده آشنا خواهیم کرد و نکاتی را جهت تخمین سن مرغ مینا ارائه خواهیم داد، پس پیشنهاد می کنیم ادامه این مقاله را مطالعه فرمایید. 

دانسته های غذای مرغ مینا که هر علاقه مند بایست بداند
چگونه تشخیص بدیم مرغ مینا نر است یا ماده

تغذیه و نگهداری جوجه مینا از تولد تا یک سالگی

از نظر ظاهری نمی توان به نر یا ماده بودن مرغ مینا پی برد و قدرت گفتار و یادگیری جنس ماده و نر باهم برابر است اما مرغ مینای نر جسورتر از ماده است و سریع با شما صمیمی خواهد شد، پس اگر فردی علاقه ای نداشته باشد ، نیازی به دانستن جنسیت پرنده نیست. اما اگر دانستن جنسیت مرغ مینا برای فردی بسیار مهم باشد ، می تواند جنسیت پرنده را از طریق آزمایش DNA ، جراحی و روش های دیگر تشخیص دهد.

در صورتی که تمایلی به انجام هزینه های تعیین جنسیت از طریق DNA ندارید، باید به اندازه کافی صبر کنید تا پرنده ماده تخمگذاری کند، در این صورت به صورت یقین به ماده بودن آن پی خواهید برد. اما از آنجایی که مرغ مینای بالغ می تواند تخم گذاری کند و از طرف دیگر مرغ مینای بالغ برای آموزش مناسب نیست، بنابراین این روش برای کسانی که می خواهند پرنده را دستی کنند و سخن گفتن را به آن یاد دهد، مناسب نخواهد بود.

برخی از پرورش دهندگان بر این باور هستند که دهان پرنده نر سیاه تر از دهان پرنده ماده است که از نظر علمی ثابت نشده است. شایان ذکر است که با تکیه بر تجربه می توان جنسیت مرغ مینا را شناسایی کرد اما امکان بروز اشتباه و خطا نیز خواهد بود ، بنابراین برای اطمینان کامل از اینکه پرنده نر است یا ماده، باید از روشهای علمی و آزمایشگاهی استفاده نمود. 

اما نگران نباشید، اگر می خواهید به صورت تقریبی به جنسیت مرغ مینای خود پی ببرید و تمایلی به استفاده از آزمایش خون ندارید می توانید از تکنیک های فوری زیر استفاده کنید :

دهان مرغ مینا را باز کنید و به سقف دهان او توجه کنید، اگر سقف دهان پرنده سیاه بود پس پرنده شما نر است اما در صورت زرد بودن سقف دهان مرغ مینا می توان گفت که پرنده ماده است. 

در هر دو پرنده هم سن باشند و در شرایط پرورشی و تغذیه ای یکسانی بزرگ شده باشند. با توجه به جثه آنها می توان به نر یا ماده بودن آنها پی برد. پرنده نر بزرگتر و گنده تر از پرنده ماده دیده می شود و رنگ های پرهای مرغ مینای نر پر رنگ تر و قهوه ای تر از پرنده ماده است. هم چنین سر مرغ مینای نر بزرگ تر است.

در این مورد نیز بهترین روش استفاده از تست dna است که با آزمایش خون یا پر پرنده انجام می شود و هزینه کمی نیز دارد. اما با استفاده از روش های فوری زیر به صورت تقریبی می توانید سن مرغ مینا را تشخیص دهید :

چهل و سه گفتار مهم در مورد میناها | علاقمندان به مرغ مینا بخوانند


کتاب نگهداری و پرورش مرغ مینا

از طریق دقت در رنگ اطراف چشم مرغ مینا می توان به سن تقریبی آن پی برد، در حالت کلی اگر اطراف چشم مرغ مینا سفید باشد، مرغ لمینا جوان و نابالغ است، در صورت کرمی بودن رنگ اطراف چشم می توان گفت که مینا بین ۲ الی ۴ سال سن دارد و در صورت زرد بودن رنگ اطراف چشم می توان ادعا کرد که مرغ مینا بالای ۴ سال سن دارد. 

اگر پوست دور چشم مرغ مینا کاملا صاف و بدون چروک بود می توان گفت که مرغ مینا جوان و آماده آموزش است، اما در صورت مشاهده چین و چروک در پوست اطراف چشم می توان به مسن بودن مرغ مینا پی برد. 

مرغ مینا دارای سه نژاد به نام های مرغ مینای معمولی ، مرغ مینای گوشواره ای و مرغ مینای بالی می باشد که از بین این سه نژاد ، مرغ مینای گوشواره ای هوش بالاتری در یادگیری دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله نژاد های مختلف مرغ مینا مراجعه کنید. 

سخن آخر

در این نوشته به روش های کلی و مرسوم جهت تشخیص سن و جنسیت مرغ مینا پرداخته شد، در صورتی که تجربه و پیشنهادی در این باره دارید می توانید از طریق نظرات پایین صفحه با ما در میان بگذارید. 

پست قبلی

تشخیص سن و جنسیت عروس هلندی به صورت عملی

پست بعدی

آموزش شستشو و ضد عفونی دستگاه جوجه کشی قبل و بعد از جوجه کشی

مشهورترین زیرگونه های میناها

گونه های مختلف مرغ مینا

اطلاعات کامل در مورد مرغ مینا این پرنده شگفت انگیز

مرغ مینا – معرفی مرغ مینا و نکات مرتبط

سلام من یه مرغ نینادارم مه ازجوجگی پیش خودم بوده الانم دوسال ونیم هست که دارمش ولی رنگ دورچشمش کاملا سفیده واصلا تواین مدت رنکش تغییرنکرده وای دوستم یه مینای ۵ماهه داره که دورچشمش کاملا زردپرنگه

سلام
این مشکلی نداره و برمیگرده به نژاد پرنده
هر دو هم زیبا هستن
مطلبی که در مورد سن نوشتیم هم تقریبی هست ، هیچ راه دقیقی برای تشخیص سن پرنده وجود نداره

من نمیدونم مینا که خریدم جوان هست یانه اصلا صحبت هم نمیکنه میشه کمکم کنید

سلام
توضیحات لازم در مورد سن داخل پست نوشته شده
دقیق نمیشه تشخیص داد فقط سن بالا یا پایین رو میشه گفت
صحبت رو هم باید خودتون یاد بدید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

دستگاه جوجه کشی خانگی کوچک ۴۸ تایی

چگونه تشخیص بدیم مرغ مینا نر است یا ماده

دستگاه جوجه کشی ۹۶ عددی ایزی باتور ۲

دستگاه جوجه کشی اتوماتیک ایزی باتور ۳

دستگاه جوجه کشی ۸۰ تایی ایزی باتور چهار EB4

دستگاه جوجه کشی ارزان – دستگاه جوجه کشی ۱۲ تایی ( آماتور )

دستگاه جوجه کشی حرفه ای ۱۲ تایی

نوشته اخیر وبلاگ

معرفی انواع برد های جوجه کشی اسکندری و ویژگی ها و قابلیت های آنها

آیا پرورش کبک توجیه اقتصادی دارد؟ | هزینه پرورش کبک


سود پرورش غاز |  کسب درامد با پرورش غاز


سرمایه لازم برای پرورش قرقاول

آیا جوجه کشی در فضای باز امکان پذیر است؟

نکات مهم هنگام خاموش کردن دستگاه جوجه کشی و رعایت ایمنی

مزایا و معایب پرورش بلدرچین در قفس و بستر

پر ریزی و پرکنی کاسکو | دلایل، نحوه درمان و پیشگیری

اطلاعات کامل در مورد مرغ مینا این پرنده شگفت انگیز


مرغ مینا – معرفی مرغ مینا و نکات مرتبط

پلدرچین

مرغ

کبک

طوطی

مرغ مینا

عروس هلندی

بوقلمون

قناری

طوطی برزیلی

کاسکو

شترمرغ

غاز

کبوتر

ارومیه – بزرگ راه محمد رسول الله – بعد از ورودی خیابان المهدی ابتدای باند پایین جنب ترشکاری اسکندری

044.32346612 | 044.32379188 | 044.32387133

09143403463 | 09144485590 | 09143883380 | 09126756145

کارشناس فروش برای خرید دستگاه جوجه کشی با ظرفیت بیشتر از 5000 تایی : 09126342262

ایمیل : mahmodi@mehsaz.com

انتخاب سریع یک انجمن 

مشاهده قوانین انجمن

کپی برداری از مطالب اختصاصی انجمن پارسی پت با ذکر منبع و لینک مستقیم بلا مانع است.

انتخاب سریع یک انجمن 

مشاهده قوانین انجمن

کپی برداری از مطالب اختصاصی انجمن پارسی پت با ذکر منبع و لینک مستقیم بلا مانع است.

انتخاب سریع یک انجمن 

مشاهده قوانین انجمن

کپی برداری از مطالب اختصاصی انجمن پارسی پت با ذکر منبع و لینک مستقیم بلا مانع است.

انتخاب سریع یک انجمن 

مشاهده قوانین انجمن

کپی برداری از مطالب اختصاصی انجمن پارسی پت با ذکر منبع و لینک مستقیم بلا مانع است.

انتخاب سریع یک انجمن 

مشاهده قوانین انجمن

کپی برداری از مطالب اختصاصی انجمن پارسی پت با ذکر منبع و لینک مستقیم بلا مانع است.

مرغ مینا

اصول پرورش مرغ مینا در منزل

● توزیع جغرافیایی: هندوستان و به طرف جنوب شرقی آسیا تا اندونزی.
● اندازه : ۳۰ سانتی متر
● جیره ی غذایی: پلت(گرانول یا دانه کوچک) یا غذای نرم، همراه با میوه و غذاهای زنده مثل کرم(مرغ مینا قادر به خوردن دانه نیست و باید غذای نرم در اختیار آن قرار گیرد)
●پرندگان نابالغ : ساکت تر آرامتر می باشند و فاقد ریش هستند(ریش، چین خوردگی پوستی است که در زیر منقار پرندگان دیده می شود) ریش فقط در پرندگان بالغ دیده می شود.
● تعیین جنسیت : جنس نر و ماده کاملا شبیه یکدیگر هستند؛ فقط جنس نر معمولا ریش بزرگتری دارد که محسوس است.
● وی‍‍‍‍‍‍ژگی و جذابیتهای پرنده : طبیعت بسیار فعال و شادابی دارد و توانایی آن در تقلید صداهای مختلف فوق العاده است. با وجودی که گونه های مختلفی تحت عنوان مرغ مینا نامیده می شوند،تنها مینای گریترهیل و تحت گونه های آن، مثل نژاد جاوان بزرگ، جزو پرندگان ارزشمند محسوب می شوند. توانایی تقلید صدای مینای گریترهیل و تحت گونه های آن خیلی بیشتروبهترازسایر گونه های مرغ مینا است
نگهداری مرغ مینا وقت زیادی می طلبد، چرا که قفس این پرنده را باید به طور مرتب و کامل تمیز کرد. روزنامه ای که در کف قفس این پرنده قرار داده می شود، باید هر روز و یا حتی دو بار در روز تعویض شود.
میله ی داخل قفس این پرنده نیز باید به طور مرتب شسته و تمیز گردد امکانات و وسایل لازم برای آبتنی روزانه ی مرغ مینا نیز باید در قفس پرنده فراهم باشد. برای این منظور، می توان از یک کاسه ی سفالی که در کف قفس پرنده قرار داده می شود، استفاده کرد. همچنین، می توان هنگام آبتنی پرنده قسمت جلوی قفس را با یک ورقه ی پلاستیکی تمیز پوشاند تا از خیس شدن موکت و فرش و دیگر اثاثیه ی منزل جلوگیری به عمل آید.
مرغ مینا طبیعتا پرنده ی جسور و فعالی است و بر خلاف بسیاری از طوطیها، اصلا خجالتی نیست. مرغ مینای جوان را گاهی دهان باز نیز می نامند، چرا که این پرنده خیلی زود به خوردن غذا از دست صاحب خویش عادت می کند و در این حالت، در حالی که دهان خود را باز کرده است، انتظار غذا را می کشد. پرهای مرغ مینا در اواخر عمر می ریزند، بدون آنکه مجددا جایگزین شوند. به عبارت دیگر، دچار ریزش پر می گردد.
مرغهای مینا، بخصوص مرغهای مینای پیر را بویژه در ماههای فصل زمستان، بایستی در دمای معتدلی نگهداری نمود تا دچار لرزش و اشکالات تنفسی نگردند.
مرغ مینا به طور طبیعی حساسیت کمتری در مقایسه با طوطیها دارند و به همین علت، با تغییر محیط زندگی، کمتر دچار ناراحتی و افسردگی می شوند. در واقع، احتمالا این پرندگان هیچ واکنش نا مناسبی پس از تغییر محیط زندگی از خود نشان نمی دهند. تنها اشکال اساسی در رابطه با خرید مرغ مینای سخنگو آن است که سن پرنده در هنگام خرید قابل تخمین نیست. علاوه بر آن، پرندگان بالغ نه تنها گرانتر از پرندگان جوانتر هستند، بلکه هیچ تضمینی وجود ندارد که پرنده ی بالغ خریداری شده اهلی باشد. از آنجایی که مرغ مینا معمولا نسبت به اکثر طوطیها عمر کوتاهتری دارد و به عنوان مثال فقط تعداد اندکی از آنها بیش از ۱۵ سال
زندگی می کنند، بهتر است که یک مرغ مینای جوان خریداری کنید.
جیره های غذایی مخصوص مرغهای مینا پرورش دهندگان مرغهای زینتی، مرغ مینا را در گروه پرندگان منقار نرم دسته بندی می کنند؛ اما این اصطلاح به جای آنکه نشاندهنده ی وضعیت منقار پرنده باشد، بیشتر نشانگر عادتها و رفتارهای غذایی این پرنده است.
مرغ مینا، نه میتواند دانه بخورد و نه نیازی به استخوان ماهی مرکب و سنگریزه دارد. این پرنده، فقط غذای مخصوص پرندگان نرم را که در حال حاضر در بسته بندیهای مختلف و متعدد در بازار یافت می شود، مصرف می کند.
بعضی از غذاها را می توان بلافاصله پس از باز کردن بسته ی حاوی مواد غذایی مصرف کرد؛ در خالی که تعداد دیگری از این غذاها را باید پیش از مصرف با آب مخلوط نمود. به خاطر داشته باشید که اگر مرغ مینای شما مدتی است با یکی از انواع غذاهای مخصوص پرندگان منقار نرم تغذیه می شود و به آن عادت کرده است، هیچ گاه به طور ناگهانی غذایش را تغییر ندهید، چرا که این کار سبب بروز ناراحتی و اختلالات شدید در دستگاه گوارش پرنده خواهد شد.
تغییر جیره ی غذایی مرغ مینا باید به تدریج صورت گیرد تا دستگاه گوارش پرنده فرصت کافی برای هماهنگی و عادت کردن به جیره غذایی جدید داشته باشد؛ بدین ترتیب از بروز اثرات نامطلوب تغییر جیره غذایی نیز کاسته می شود.

منبع: irvet.ir

 

چگونه تشخیص بدیم مرغ مینا نر است یا ماده

سلام میخواستم بدانم بلدرچین درچند روزگی تخم میگذارد.غذایش چیست؟باتشکر

به نظرم غذاش تخم جاروی در۹۵ روزگی تخم میگذارد.

با سلام و احترام
بلدرچین در ۳۵ روزگی بالغ میشود و بلدرچین ماده در ۴۲ روزگی تخمگذاری را شروع کرده و در ۷۰ روزگی به اوج تولید میرسد.
تخمگذاری در ساعات بعداز ظهر صورت گرفته و یک بلدرچین با برنامه ی نوری ۱۷ ساعت روشنایی و ۷ ساعت خاموشی حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ عدد تخم در سال تولید میکند.
غذای معمولی طیور یا غذای بلدرچین از فروشگاه های دان تهیه کنید.
موفق باشید

سلام می خواستم بدونم تو همه فصل ها جوجه ی مرغ مینا هست
چنده با سپاس فراوان

سلام
خیر، معمولآ فقط بهار، قیمت بستگی به میزان عرضه در بازار دارد، فکر میکنم امسال حدود ۵۰ تومن بود.

جوجه ی مرغ مینا فقط از۱۵اردیبهشت تا اواخر تیرماه هست من خودم پرنده فروشم وجوجشو ۳۰-۴۰هزار تومن میفروشم

جوجه ی مرغ مینا فقط از۱۵اردیبهشت تا اواخر تیرماه هست من خودم پرنده فروشم وجوجشو ۳۰-۴۰هزار تومن میفروشم اگه بجنوردی هستی بیا از خودم بخر

با سلام خدمت کوروش خان
اگه جوجه مینا داشته باشی بنده ۱۰-۱۵ تا جوجه میخوام. بهم میل بزن
مرتضی از گناباد


کوروش :

جوجه ی مرغ مینا فقط از۱۵اردیبهشت تا اواخر تیرماه هست من خودم پرنده فروشم وجوجشو ۳۰-۴۰هزار تومن میفروشم اگه بجنوردی هستی بیا از خودم بخر
من میخوام یکی بخرم میشه بگیدبایدکجابیام

درود ….

کورش جان…
من این پرنده رو میخوام …

اگر امکانش هست راهی واسه خرید اون بهم بگید…

یا تماس با خودتمن ساکن تهران ری هستم.

با سپاس

اقا متین شما میتونی بری خلیج توی اتوبان ازادگان هر پرنده ای ک بخوای اونجا هست من خودم چند وقت پیش یه مرغ مینا خریدم

بهترین ماه برای خرید تیر و خرداده
قیمتم از ۴۰۰۰۰ تا ۷۵۰۰۰ تومنه
بستگی به جایی که میخری هم داره:>

سلام
در مورد مینا سوالی داشتم:: یه مینا دارم خونه که بعضی روزها یه سری رفتارایی می کنه که نگرانش می شم.. مثلاً امروز از صبح تا همین الان نه حرفی می زنه.. نه آبی خورده.. نه غذایی.. همه ش هم چرت می زد.. مجبور شدم با آب ولرم آب تنیش بدم.. مشکلش چیه؟ برای چی اینطوری میشه؟؟.. در صورتیکه در چند روز گذشته خیلی شاد و سرحال و پرحرف بود..
در ضمن بعضی کلمه ها رو خیلی دیر یاد می گیره.. مثل سلام.. در حالی که این کلمه از همون اولی که خریدمش باهاش تمرین می کردم!!
ممنون می شم راهنماییم کنید.

با سلام میخواستم جوجه مینا بخرم و هدفم از بچه مینا خریدن اینه که بتونم به حرفش بیارم آیا هر کسی قادر به این کار هست یا نه ؟ و در ضمن راه و روش این کار را توزیع بدید ؟ نیازی به وسایل از قبیل آینه هست یا نه ؟

سلام اگر مینا می خواهی بخری فقط جوجه گوشتی باشه بعد بهت عادت می کنه و صداش کن تا بزرک بشه با هاش زیاد بازی کن و زمانی که بزرک شد بهترین روش این هست که دونفر روبروی هم باستید ومینا در کنارتان و کلمات را تکرار کنید در مورد اینه چیز جالبی نیست حیوان می ترسد

سلام به همه

تو این چند وقت دیدم که خیلی ها دنبال این هستن که بدونن چطوری میتونن به مرغ میناشون حرف زدن یاد بدن . به همین دلیل تصمیم بر این گرفتم که تجربیات خودم رو در اختیارتون بزارم.

توجه داشته باشین که این تجربیات کاملا آزمایش شده هست و اگه به همین ترتیب عمل کنید مطمئن باشید که زود نتیجه میگیرین

قبل از هر چیز باید اینو بدونین که مرغ مینا ها معمولا تا قبل از دو سالگی مغزشون آماده ذخیره کردن هر صدایی که در اطرافشون میشنون هست. پس مینا تا دو سالگی بیشترین کلمات رو میتونه یاد بگیره
اما این به این معنا نیست که مینا ها بعد از دو سالگی کلمه ای یاد نمیگیرن. ببینین درست مثل بچه انسان میمونن که اگه در سن کوچک شروع کنید بهشون آموزش شناخت رنگها و شناخت اجسام و کلمات کنید وقتی که در آینده به مدرسه میرن ذهن بازتری نسبت به هم نوع هایی که آموزشی ندیدن دارن. مرغ مینا هم به همین شکل هست که وقتی تا دوسالگی باهاش کار بشه در سن بالا هم آماده فراگیری خیلی از کلمات رو داره.

اما بازم من به شخصه مینا هایی دیدم که در سن پایین هم کلمه ای نیاموختن ولی در سن ۵ سالگی کلمه یاد گرفته . این به هوش پرنده بستگی داره و اینو بدونین که تقریبا از هر ۱۰۰ تا مینا یدونش اینجوری میشه

خب میریم سر آموزش :

آموزش باید در سنین پایین حداقل ۴ نوبت در شبانه روز باشه. صبح ساعت ۸ – ظهر ساعت ۱۲ – عصر ساعت ۵ – و شب ساعت ۹

آموزش کلمات رو از کلمه های آسون و راحت شروع میکنیم. که بهترین کلمه ( سلام ) هست

مرحله اول — در ساعتهایی که گفتم روبروی قفس مینشینین به صورتی که صورت شما روبروی مینا باشه
بعد شروع میکنین به گفتن کلمه سلام. . . اولین سلام رو که گفتین ۱۰ ثانیه صبر میکنین و مجددا تکرار میکنین دوباره ۱۰ ثانیه بعد و الی آخر. . . این کارو به مدت ۵ دقیقه انجام میدین.

مرحله دوم — مینا در اینجا دیگه خسته شده و شما باید به اون استراحت بدین . برای استراحت دو تا دونه انگور قرمز رو بهش بدین تا بخوره و ۵ دقیقه هیچی بهش نگین

مرحله سوم —- بعد از ۵ دقیقه مجدداً همون مرحله اول رو براش تکرار میکنین به مدت ۵ دقیقه
دقت داشته باشین که حین تکرار کلمات کاملا به چهره مینا دقت کنید . هر زمان که دیدین داره سعی میکنه مثل شما تکرار کنه سریع یک جایزه مثل همون دانه انگور بهش بدین و ادامه بدین

بعد از مرحله سوم نوبت اول آموزش تمام شده و باید مجددا این تمرین رو در ساعتهای بعدی که گفتم تکرار کنید .

مهمترین و اساسی ترین نوبت آموزش در شبانه روز ساعت ۹ شب هست . . زمانی که مینا از صبح سه نوبت آموزش دیده و درشب با شروع تمرین کلیه کلماتی رو که از صبح شنیده رو در ذهنش ذخیره میکنه و درسکوت شب اونارو مرور میکنه

در این نوبت شما باید در فضایی که بدون هر گونه صدایی باشه با مینا تمرین کنید . سعی کنید در تاریکی شب باشه . یعنی در اون فضا تاریک باشه که مینا چشماشو ببنده . نگران نباشین با بستن چشماش نمیخوابه و داره به صدای شما گوش میکنه . فقط کاملا آرومه

به یاد داشته باشین که هیچ وقت توقع نداشته باشین که درحین آموزش یه دفعه مینای شما شروع کنه کلمه رو تکرار کنهچگونه تشخیص بدیم مرغ مینا نر است یا ماده

این تمرین ها باید تا روزی که مینا اولین کلمه رو گفت ادامه پیدا کنه . بعد از گفتن اولین کلمه شما به صورت رندم این کلمه رو در کنارش تکرار کنید به مدتی که مطمئن شدید دیگه کلمه سلام رو راحت تکرار میکنه و بعد از اون برین سراغ کلمه دوم

شروع صحبت کردن مینا هر زمانی میتونه باشه . شاید زمانی که شما اصلا پیشش نباشین باشه . . اما مهم اینه که بعد از شروع دیگه مدام این کلمه رو تکرار میکنه

صدای مینا های جوجه در ابتدا لرزان است و هنگامیکه او سعی کند کلماتی را که با او تمرین کردید تکرار کند ، ممکن است آن صدا ها متفاوت با آنچه که شما از او خواستین باشه. حتی ممکن است آنها چیزهایی بگویند که اصلا ربطی به کلمه ای که شما به او یاد دادین نباشه. اما نگران نباشین تمرین را ادامه دهید و بدانین که صدای مینا به مرور واضح خواهد شد.

یه نکته دیگه که یادم اومد اینه که دیدم خیلی از دوستان وقتی میرن پیش میناشون شروع میکنن براش سوت میزنن و یا مهمون که براشون میاد وقتی میخواد پرنده نگاشون کنه براش سوت میزنن

بزرگترن اشتباه کسانی که پرندشون سخنگو نمیشه همین سوت زدن هست . اگه مینا افتاد رو دور سوت زدن دیگه سخت کلمات رو یاد میگیره

سلام
تشکر

ممنون.

تو این چند وقت دیدم که خیلی ها دنبال این هستن که بدونن چطوری میتونن به مرغ میناشون حرف زدن یاد بدن . به همین دلیل تصمیم بر این گرفتم که تجربیات خودم رو در اختیارتون بزارم.

توجه داشته باشین که این تجربیات کاملا آزمایش شده هست و اگه به همین ترتیب عمل کنید مطمئن باشید که زود نتیجه میگیرین

قبل از هر چیز باید اینو بدونین که مرغ مینا ها معمولا تا قبل از دو سالگی مغزشون آماده ذخیره کردن هر صدایی که در اطرافشون میشنون هست. پس مینا تا دو سالگی بیشترین کلمات رو میتونه یاد بگیره
اما این به این معنا نیست که مینا ها بعد از دو سالگی کلمه ای یاد نمیگیرن. ببینین درست مثل بچه انسان میمونن که اگه در سن کوچک شروع کنید بهشون آموزش شناخت رنگها و شناخت اجسام و کلمات کنید وقتی که در آینده به مدرسه میرن ذهن بازتری نسبت به هم نوع هایی که آموزشی ندیدن دارن. مرغ مینا هم به همین شکل هست که وقتی تا دوسالگی باهاش کار بشه در سن بالا هم آماده فراگیری خیلی از کلمات رو داره.

اما بازم من به شخصه مینا هایی دیدم که در سن پایین هم کلمه ای نیاموختن ولی در سن ۵ سالگی کلمه یاد گرفته . این به هوش پرنده بستگی داره و اینو بدونین که تقریبا از هر ۱۰۰ تا مینا یدونش اینجوری میشه

خب میریم سر آموزش :

آموزش باید در سنین پایین حداقل ۴ نوبت در شبانه روز باشه. صبح ساعت ۸ – ظهر ساعت ۱۲ – عصر ساعت ۵ – و شب ساعت ۹

آموزش کلمات رو از کلمه های آسون و راحت شروع میکنیم. که بهترین کلمه ( سلام ) هست

مرحله اول — در ساعتهایی که گفتم روبروی قفس مینشینین به صورتی که صورت شما روبروی مینا باشه
بعد شروع میکنین به گفتن کلمه سلام. . . اولین سلام رو که گفتین ۱۰ ثانیه صبر میکنین و مجددا تکرار میکنین دوباره ۱۰ ثانیه بعد و الی آخر. . . این کارو به مدت ۵ دقیقه انجام میدین.

مرحله دوم — مینا در اینجا دیگه خسته شده و شما باید به اون استراحت بدین . برای استراحت دو تا دونه انگور قرمز رو بهش بدین تا بخوره و ۵ دقیقه هیچی بهش نگین

مرحله سوم —- بعد از ۵ دقیقه مجدداً همون مرحله اول رو براش تکرار میکنین به مدت ۵ دقیقه
دقت داشته باشین که حین تکرار کلمات کاملا به چهره مینا دقت کنید . هر زمان که دیدین داره سعی میکنه مثل شما تکرار کنه سریع یک جایزه مثل همون دانه انگور بهش بدین و ادامه بدین

بعد از مرحله سوم نوبت اول آموزش تمام شده و باید مجددا این تمرین رو در ساعتهای بعدی که گفتم تکرار کنید .

مهمترین و اساسی ترین نوبت آموزش در شبانه روز ساعت ۹ شب هست . . زمانی که مینا از صبح سه نوبت آموزش دیده و درشب با شروع تمرین کلیه کلماتی رو که از صبح شنیده رو در ذهنش ذخیره میکنه و درسکوت شب اونارو مرور میکنه

در این نوبت شما باید در فضایی که بدون هر گونه صدایی باشه با مینا تمرین کنید . سعی کنید در تاریکی شب باشه . یعنی در اون فضا تاریک باشه که مینا چشماشو ببنده . نگران نباشین با بستن چشماش نمیخوابه و داره به صدای شما گوش میکنه . فقط کاملا آرومه

به یاد داشته باشین که هیچ وقت توقع نداشته باشین که درحین آموزش یه دفعه مینای شما شروع کنه کلمه رو تکرار کنه

این تمرین ها باید تا روزی که مینا اولین کلمه رو گفت ادامه پیدا کنه . بعد از گفتن اولین کلمه شما به صورت رندم این کلمه رو در کنارش تکرار کنید به مدتی که مطمئن شدید دیگه کلمه سلام رو راحت تکرار میکنه و بعد از اون برین سراغ کلمه دوم

شروع صحبت کردن مینا هر زمانی میتونه باشه . شاید زمانی که شما اصلا پیشش نباشین باشه . . اما مهم اینه که بعد از شروع دیگه مدام این کلمه رو تکرار میکنه

صدای مینا های جوجه در ابتدا لرزان است و هنگامیکه او سعی کند کلماتی را که با او تمرین کردید تکرار کند ، ممکن است آن صدا ها متفاوت با آنچه که شما از او خواستین باشه. حتی ممکن است آنها چیزهایی بگویند که اصلا ربطی به کلمه ای که شما به او یاد دادین نباشه. اما نگران نباشین تمرین را ادامه دهید و بدانین که صدای مینا به مرور واضح خواهد شد.

یه نکته دیگه که یادم اومد اینه که دیدم خیلی از دوستان وقتی میرن پیش میناشون شروع میکنن براش سوت میزنن و یا مهمون که براشون میاد وقتی میخواد پرنده نگاشون کنه براش سوت میزنن

بزرگترن اشتباه کسانی که پرندشون سخنگو نمیشه همین سوت زدن هست . اگه مینا افتاد رو دور سوت زدن دیگه سخت کلمات رو یاد میگیره

سلام
ممنون از همکاریتون آقا محمد امین عزیز

سلام دوستان :
کسی میتونه بگه که مینا از چه سنی دیگه خودش غذا میخوره؟؟ ممنون میشم! در ضمن از محمد امین یه سوال داشتم ، اگه میشه بفرمایین ایا میشه مینا رو مثل پرنده های دیگه نوازش کرد یا لمس کرد؟؟

اره میشه

اقا مجید مینا از کی خودش میتونه غذا بخوره؟

سلام مرغ مینای من خودشو میزنه الان هفت ماهه کسی میتونی منو راهنمایی کنه این هفت ماه پاهاشو بستم وگرنه زخم میکنه
پرهم در نیاورده پرهاش بد شده و دیگه نمیتونه پروازکنه . ۴ ساله هست

سلام
من چهار روز پیش یعنی ۱۱ آذر یه مرغ مینا خریدم فروشنده گفت که ۲ماهشه خواستم بدونم میشه در این موقع سال ۲ماهه باشه اگه هم واقعا دوماهه باشه واسه پرورش دیر نیست؟در ضمن دور چشمش زرد نشده در واقع سفید مایل به زرد روشن است. وبعد از این چهار روز هنوز بهم عادت نکرده واز دستم اصلا غذا نمی خوره و میترسه واصلا آبتنی نمی کنه ولی خیلی سرحاله خواستم بدونم چیکارش کنم که بهم عادت کنه و آبتنی کنه واز دستم غذا بخوره ؟ممنونم اگه جوابمو به طور واضح وکامل بدید
خیلی ممنون
منتظرم

سلام بهترین راه اینه که بهت اعتماد کنه یعنی اگه از دستت غذا نمیخوره نباید به زور این کارو بکنی کم کم شروع کن از پشت میله ها بهش غذا دادن حتما یه روزی بهت اعتماد میکنه و اون روز نزدیکه

من یه مینا داشتم مرد ۲۰روزش بودگریه کردم براش
یه هفته

مال منم مرد
گفتم عمرش به دنیا نبوده شبشم یکی دیگه گرفتم

سلام خواستم بابت مرگ مینا باهات همدردی کنم
منم یک ساله مینا دارم خیلی بهش وابسته شدم
اما بدلیل سر و صدا و چلغوز زیادش میگن بده به باغ پرندگان
هنوز نداده یه هفته ست دارم گریه میکنم
دارم روانی میشم

یک هفته پیش یعنی ۱۰ بهمن مرغ مینا خریدم فروشنده بهم گفت ۳ ماهشه میخوام بدونم فروشنده راست گفته؟یعنی تا این موقع جوجه مینا هست؟اما دور چشماش سفیده خیلی فعاله کاملا بهم عادت کرده از دستم غذا میگیره میاد رو دست و شونم.وقتیم صدامو میشنوه خیلی پر جمب و جوش میشه.

احتمال داره ۵ الی ۶ ماه باشه ولی اگر رام است و صدات را می شنوه تحریک می شه حیوان خوبی است


مسعود :

یک هفته پیش یعنی ۱۰ بهمن مرغ مینا خریدم فروشنده بهم گفت ۳ ماهشه میخوام بدونم فروشنده راست گفته؟یعنی تا این موقع جوجه مینا هست؟اما دور چشماش سفیده خیلی فعاله کاملا بهم عادت کرده از دستم غذا میگیره میاد رو دست و شونم.وقتیم صدامو میشنوه خیلی پر جمب و جوش میشه.


مصطفی :

مسعود :
یک هفته پیش یعنی ۱۰ بهمن مرغ مینا خریدم فروشنده بهم گفت ۳ ماهشه میخوام بدونم فروشنده راست گفته؟یعنی تا این موقع جوجه مینا هست؟اما دور چشماش سفیده خیلی فعاله کاملا بهم عادت کرده از دستم غذا میگیره میاد رو دست و شونم.وقتیم صدامو میشنوه خیلی پر جمب و جوش میشه.

احتمال داره ۵ الی ۶ ماه باشه ولی اگر رام است و صدات را می شنوه تحریک می شه حیوان خوبی است

باسلام باتشکر ازسایت تون . جوجه ی مرغ مینا ی ۳هفته ی یا یک ماه میخوام بخرم از کجا واز چه شخصی میتونم تهیه کنم.باتشکر

با سلام، خواهش میکنم دوست عزیز
اساسآ فروش مینا و سایر پرندگان وحشی (مورد حمایت سازمان محیط زیست)، حتی گنجشک از نظر قانونی خلاف است و جریمه هایی برای اون در نظر گرفته شده، اما همه ساله در فصل بهار در پرنده فروشیها عرضه جوجه و مینای بالغ که از طبیعت صید شده صورت میگیرد، از پرنده فروشیها سطح شهر میتونید تهیه کنید.
موفق باشید

با سلام و تشکر از شما . میخواستم از شما سوال کنم که من چطور میتوانم از مرغ مینا در خانه جوجه کشی کنم

سلام، خواهش میکنم
تجربش رو نداشتم اما کار ساده ای نیست، تعیین جنسیت مینا به سادگی ممکن نیست، تکثیر مستلزم سرمایه و تعداد پرنده ی زیاد هست، مکان نگهداری برای تکثیر یاید بزرگ (طول حداقل ۳٫۵ تا ۴٫۵ متر، عرض ۱٫۲ تا ۱٫۵ متر و ارتفاع بیشتر از ۲٫۵ متر)، مکان باید در یک جای خلوت و به دور از رفت و آمد باشد و …
پیشنهاد میکنم در صورت تمایل به کتب آموزشی مربوط مراجعه کنید.

سلام و با تشکر از سایت خوبتون. میخواستم بدونم مرغ مینای وحشی هم میتونه به حرف بیاد و حرف بزنه؟؟؟
اگه میشه جواب رو واسم ایمیل کنید ممنون میشم …

اره ولی خیلی سخته به نظرمن جوجه تهیه کنید یا پرنده بالغ بگیرید مغرون بصرفه تر از جوجهجون جوجه امسال از هشتاد تا صدوبیست هست ولی بالغی که پنج کلام داشته باشه تو صدوپنچاه تومان است

قیمت جوجه مینا امسال حدود ۳۰یا۴۰ تومنه چرا دروغ میگی؟

سلام … میشه بگی کجا میشه خرید

سوال امنیتی : لازم * *

 + 
5
 = 
9

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}


نام کاربری :


رمز عبور :

ذخیره ؟


نویسنده: دکتر مهدی جعفری   (دامپزشک)   

شاید شما هم از آن دسته افراد باشید که عاشق پرندگان هستید و به دنبال کامل کردن اطلاعات خود می روید و دوست دارید هر آنچه نیاز است را در مورد پرنده ی دوست داشتنی خود بیابید. ما در این مقاله ی کوتاه درباره موضوعات کاربردی زیر بحث می کنیم:

تشخیص نر یا ماده بودن مرغ مینا از روی ظاهر بسیار کار دشواری می باشد و با خطا همراه است. بهترین روش تشخیص جنسیت در مرغ مینا استفاده از آزمایش PCR می باشد.

هر چند بعضی از افراد با تجربه میتوانند در بسیاری از موارد نر یا ماده بودن را تشخیص بدهند. معمولا جثه و سر مرغ مینای نر از ماده بزرگتر است و رنگ بال در جنس نر پر رنگتر از جنس ماده است. یک روش که بعضی ها به تصور اشتباه فکر میکنند به راحتی میتوانند با آن تعیین جنسیت کنند این است که سقف دهان پرنده ها را با هم مقایسه میکنند و اگر سقف دهان سیاه باشد میگویند پرنده نر می باشد.

برای تشخیص سن میتوان از چند حالت که برای شما عزیزان بیان میکنیم بهره بگیرید. دور چشم مرغ مینای جوان سفید، مرغ میانسال کرمی و مرغ مینا مسن یا پیر به رنگ زرد می باشد. در ضمن دور چشم با افزایش سن چین و چروک بیشتری  پیدا میکند.چگونه تشخیص بدیم مرغ مینا نر است یا ماده

هر دو جنس از مرغ مینا، تقلید کننده های خوبی هستند و هر دو توانایی و قدرت حرف زدن و یادگیری را دارند و هیچ برتری بین پرنده نر یا ماده وجود ندارد.

مرغ مینا در طبیعت حدود هشت تا ده سال عمر میکند ولی در قفس و اسارت کمتر عمر کرده و این هم به عوامل و شرایط نگهداری پرنده متغییر می باشد.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مجله دام پخش مقالاتی را در زمینه دام ، طیور ، آبزیان ، زنبور عسل ، اسب و حیوانات خانگی ارائه می دهد.همچنین می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی دام پخش ، محصولات مرتبط را خریداری نمایید.گروه دام پخش آماده شنیدن نقطه نظرات ، انتقادات و پیشنهادات شما دوست عزیز می باشد.با ما در ارتباط باشید.

مرغ مینا 

پرنده‌ای کوچک است که قابلیت بسیار خوبی برای تقلید صدا دارد و این توانایی شگفت انگیز باعث شده‌است که آدمی از سالیان بسیار دور به پرورش و نگهداری از این پرنده علاقمند شود. تاریخ اهلی شدن آن چندان مشخص نیست اما به نظر می‌رسد که لا اقل سه هزار سال قبل این پرنده برای اولین بار در هندوستان اهلی شده باشد.

جوجه هاي مينا وقتي خيلي کوچک هستند و هيچ بال و پري در نياورده اند بدنشان به باد حساس است و نبايد در مجاورت باد قرار گيرند، بهترين موقع براي خريد جوجه مرغ مينا ماه هاي خرداد و تير است. پرنده هاي بزرگتر تا آخر عمر وحشي مي مانند و بهتر است آنها را در طبيعت رها کنيد.

تعيين سن: هرچه بيشتر از سن مرغ مينا بگذرد دور چشم هايش بيشتر رو به رنگ زرد مي رود. و با چين و چروکهاي ريزي همراه مي شود.چگونه تشخیص بدیم مرغ مینا نر است یا ماده

تعيين جنسيت: کافيست به دهان باز اين پرنده نگاه کنيد اگر داخل دهانش سياه رنگ بود يعني نراست.

جنس نر بهتر است يا ماده؟ هر دوي انها مقلدين خوبي هستند و پرنده ماده هم به خوبي پرنده نر قدرت حرف زدن و فراگيري کلمات و جملات را دارد. اماعده اي اعتقاد دارند مرغ ميناي نر سخنگوي بهتري است. اما در عوض مرغ ميناي نر پس از 2 سال که به بلوغ رسيد مست مي شود و در صورت امکان از خانه به دنبال جفت فرار خواهد کرد.

جيره غذايي: پرنده اي همه چيز خوار است انواع ميوه ها و دانه ها و حشرات و جانوران کوچک مانند ملخ و پروانه. نوعي غذاي اماده هم با قيمتي مناسب براي اين پرنده در دسترس است با نام دانه پارس (پلت).

خانواده ساران «Sturnidae» خانواده‌ای است که سه جنس مرغ مینا را در بر می‌گیرد و این جنس‌ها عبارتند از: جنس مینای گوشواره‌ای یا گراکولا Gracula (دوازده گونه)، جنس مینای معمولی یااکری دوتریس Acridotheres (هشت گونه) و بالاخره جنس مینای بالی یا لیکوپسار Leucopsar (یک گونه).

فصل تابستان ، فصل تولک رفتن اکثر پرندگان هست …

در
این فصل پرهای پرنده میریزه و پر های نو جای خودش رو به پرهای کهنه میده و
مهمترین بخش این دوران این هست که دستگاه تناسلی پرنده در تابستان از بین
میره و در پاییز و بعد از طی کردن دوران تولک دوباره دستگاه تناسلی احیا
میشه …

در تابستان مرغ مینا کم تحرک میشه و کمتر حرف میزنه و کمتر غذا میخوره و بیشتر استراحت میکنه .. دوستان این قضیه رو دلیل بر بیماری پرنده نگذارند و نگرانی خاصی نداشته باشند ..

بهترین موقع برای خرید جوجه مرغ مینا ماه های خرداد و تیر است . برای خرید جوجه مرغ مینا می توانید با من تماس بگیرید تحویل در منزل شما در سراسر تهران. پرنده های بزرگتر تا اخر عمر وحشی می مانند و بهتر است انها را در طبیعت رها کنید. تعیین سن: هرچه بیشتر از سن مرغ مینا بگذرد دور چشم هایش بیشتر رو به رنگ زرد می رود. و با چین و چروکهای ریزی همراه می شود. 

چگونه تشخیص بدیم مرغ مینا نر است یا ماده
چگونه تشخیص بدیم مرغ مینا نر است یا ماده
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *