چگونه تشخیص دهیم گوشی ایفون اصل است

 
helpkade
چگونه تشخیص دهیم گوشی ایفون اصل است
چگونه تشخیص دهیم گوشی ایفون اصل است

آیفون‌های اپل از نظر کیفیت محصولات کم‌نظیری هستند و متعاقبا قیمت بسیار بالایی دارند. برخی از شرکت‌ها (به ویژه کمپانی‌های چینی) نسبت به تولید اسمارتفون‌هایی اقدام کرده‌اند که از نظر ظاهری کاملا شبیه به آیفون‌های اورجینال هستند، اما به هیچ وجه کیفیت عملکرد آیفون‌های اصلی اپل را ندارد. به این آیفون‌ها اصطلاحا آیفون کلون (Clone)، یا طرح کپی گفته می‌شود که ما برای ساده‌تر شدن موضوع آن‌ها را آیفون تقلبی یا فیک خطاب می‌کنیم.

متاسفانه افراد سودجو در برخی موارد تلاش می‌کنند تا از سادگی خریداران و عدم آگاهی آن‌ها در این زمینه سوء استفاده کنند و این آیفون‌های تقلبی را به جای آیفون اصل اپل به فروش برسانند. بنابراین هیچ‌گاه برای خرید یک آیفون جدید عجله نکنید و حتما در مورد دستگاه اطلاعات کافی جمع‌آوری کنید. برای خرید آیفون‌های اپل حتما از فروشندگان معتبر خریداری کنید به حرف دلال‌ها و افراد غیرقابل اعتماد اعتنایی نکنید. شما باید پیش از اقدام به منظور خرید آیفون حتما به قدری اطلاعات جمع‌آوری کرده باشید که قادر به تشخیص آیفون اصل از تقلبی باشید.

اما چگونه می‌توانیم یک آیفون اصل را از نمونه تقلبی یا کلون تشخیص دهیم؟ برای اینکه بتوانید این امر را به خوبی انجام دهید باید بسیار دقیق عمل کنید و دید سطحی خود را کنار بگذارید. ما در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه تشخیص آیفون اصل از تقلبی بپردازیم و به نشانه‌هایی اشاره کنیم که می‌توانند در این راستا شما را یاری کنند. بنابراین اگر قصد خرید یک آیفون را دارید، حتما به این موارد دقت کنید و شتاب‌زده عمل ننمایید که ممکن است سرتان کلاه برود و ضرر میلیونی را متحمل شوید.

قدم اول : نشانه‌های ظاهری بسته یا باکس آیفون

پیش از هر چیز به نشانه‌هایی اشاره می‌کنیم که بر روی جعبه آیفون موجود هستند و با توجه به آن‌ها قادر به تشخیص آیفون اصل از تقلبی خواهید بود. تصور کنید که به یک موبایل فروشی مراجعه کرده‌اید و فروشنده یک آیفون را به همراه جعبه پیش رویتان قرار داده است. چگونه می‌توانیم با نگاه به جعبه دستگاه متوجه شویم که آیفون مورد نظر تقلبی است یا اصل؟ تشخیص این امر ممکن است کمی دشوار باشد. شما برای تشخیص یک آیفون تقلبی از اصل با توجه به جعبه آن باید بسته‌بندی اصلی که اپل برای آیفون مورد نظر طراحی کرده است را بشناسید.چگونه تشخیص دهیم گوشی ایفون اصل است

>> بیشتر بخوانید : جعبه گشایی گوشی آیفون ایکس توسط فروشگاه موبایل آبی

برای مثال تصور کنید که قصد خرید آیفون X اپل را داریم. با یک جستجوی ساده در اینترنت و با مراجعه به سایت های معتبر می‌توانید مشخصات ظاهری جعبه نسخه اصلی آیفون X اپل را مشاهده کنید. حتما به جعبه گوشی آیفون توجه کنید اگر جعبه ای گوشی آیفون از چاپ معمولی استفاده کرده یا چاپ آن جا به جا می باشد یا از فونت های پشت جعبه متضاد با چیزی هست که تو تصاویر اصلی دیدید و یا اینکه برچسب ها پشت جعبه روی شماره سریال های اصلی چسبانده شده که یک چیز غیر معمول هست مطمئن باشید که این آیفون اصل نیست و یک جای کار می‌لنگد.

نکته بعدی مربوط به آیفون‌های ریفربیشد می‌شود. آیفون‌های ریفربیشد، آیفون‌هایی هستند که پس از عرضه یا در مراحل نهایی توزیع دچار مشکل فنی شده‌اند و برای اپل باز پس فرستاده می‌شوند. سپس اپل آن‌ها را تعمیر کرده و با قیمتی کمتر از نسخه تعمیر نشده آیفون‌هایش روانه می‌کند. همچنین برخی از آیفون‌های ریفربیشد هم از کنار هم قرار دادن قطعات سخت‌افزاری آیفون‌های قدیمی هم تولید می‌شود. به این آیفون‌ها اصطلاحا ریفربیشد گفته می‌شود. مطمئنا هیچ فردی تمایل ندارد که یک آیفون ریفربیشد را به جای آیفون اصل خریداری کند. بنابراین شما باید بتوانید یک آیفون ریفربیشد را هم از آیفون اصل تشخیص دهید.

برای تشخیص آیفون ریفربیشد از آیفون اصل با توجه به جعبه دستگاه باید به لیبل خاصی توجه داشته باشید که عبارت “Apple Certified” را به همراه دارد. این عبارت بر روی بخش فوقانی آیفون‌های ریفربیشد حک می‌شود. بنابراین اگر بر روی جعبه آیفونی که فروشنده پیش رویتان قرار داده است، عبارت “Apple Certified” را مشاهده کردید، مطمئن باشید که آیفون مد نظر یک آیفون ریفربیشد است و فروشنده قصد دارد که از اعتماد شما سوء استفاده کند. اما اگر مشکلی بر روی باکس یا جعبه آیفون مشاهده نکردید به مرحله بعدی یعنی باز کردن جعبه و بررسی مشخصات ظاهری و فیزیکی آیفون می‌رسیم.

>> مشاهده قیمت به روز گوشی های آیفون اپل

روش دیگر برای تشخیص گوشی آیفون اصلی از آیفون ریفربیشد یا سایر موارد ، بررسی model است، برای این کار وارد settings شده و در قسمت General گزینه About را انتخاب نمایید، حال به قسمت مشخصات model توجه کنید، در این قسمت شروع مدل با هر یک از حروف زیر، شما را از وضعیت آیفونتان مطلع می کند. این مورد در پشت جعبه گوشی هم میتونید پیدا کنید

قدم دوم : نشانه‌های فیزیکی و بدنه آیفون

حال تصور کنید که جعبه آیفون را باز کردید و آن را در دست خود گرفته‌اید. دستگاه هنوز روشن نیست و شما فقط قادر به بررسی بدنه و مشخصات فیزیکی آن هستید. در اینجاست که باید کمال دقت را به خرج دهید تا بتوانید یک آیفون اصل را از آیفون تقلبی تشخیص دهید. اولین موضوعی که باید به آن توجه کنید مربوط به پیچ‌های اتصال بدنه آیفون می‌شود. پیچ‌هایی که اپل در آیفون‌هایش استفاده می‌کند پیچ‎های منحصر به فردی هستند که با پیچ‌گوشتی‌های اختصاصی قابل جداسازی خواهند بود. اما آیفون‌های طرح یا تقلبی به پیچ‌های معمولی مجهز هستند که با هر پیچ‌گوشتی قابل جداسازی خواهند بود. این موضوع یکی از بهترین نشانه‌های موجود برای تشخیص آیفون اصلی از تقلبی محسوب می‌شود.

نکته بعدی مربوط به لوگوی اپل در پشت بدنه دستگاه و همچنین خطوط آنتن و عبارات حک شده بر روی پنل پشتی دستگاه می‌شود. عموما در آیفون‌های تقلبی شاهد ایجاد ترکیب رنگ محسوس‌تری هستید. برای مثال به تصور زیر نگاه کنید. رنگ عبارات تایپ شده در بخش زیرین پنل پشتی آیفون تقلبی (آیفون سمت چپ) کاملا سفید است! خطوط آنتن دستگاه رنگ تیره دارند و لوگوی اپل برخلاف نمونه اصل که در سمت راست دیده می‌شود، سفید رنگ و بسیار براق حکاکی شده است. این عوامل می‌توانند نشان دهنده فیک یا تقلبی بودن دستگاه باشند. البته توجه داشته باشید که رنگ لوگوی را نمی‌توان یک دلیل همیشگی برای تشخیص فیک یا تقلبی بودن آیفون دانست. در این نسخه‌ای که ما مورد مقایسه قرار داده‌ایم، لوگوی اپل رنگی متفاوت و روشن دارد.

یکی دیگر از نشانه‌های آیفون تقلبی با لمس لوگوی اپل در پنل پشتی دستگاه قابل درک می‌شود. لوگوی اپل در نسخه‌های اصلی آیفون به هیچ وجه برآمدی یا فرو رفتگی زننده ندارد، اما در آیفون‌های تقلبی این لوگو کاملا فرو رفته است و با لمس آن این تفاوت را احساس خواهید کرد. بنابراین با لمس لوگوی اپل هم قادر به تشخیص آیفون اصل از تقلبی می‌شوید.

نشانه بعدی که توصیه می‌کنیم به آن توجه کنید مربوط به چینش و کیفیت دکمه‌های فیزیکی دستگاه می‌شود. دکمه‌های فیزیکی آیفون‌های اصل از نظر کیفیت بسیار عالی طراحی شده‌اند و هیچ مجرای نفوذی مابین درزهای آن دیده نمی‌شود. همچنین یک استاندارد مشخص در محل قرارگیری مدل‌های مختلف آیفون‌های اپل رعایت شده است که ممکن است این استاندارد در برخی از نسخه‌های فیک یا کپی آیفون‌های اپل رعایت نشود. همانطور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید، دکمه‌های فیزیکی آیفون تقلبی (آیفون زیرین) دارای درزهای مشخصی هستند و با لمس آن‌ها لقی ناچیزی را احساس خواهید کرد، اما این امر در آیفون اصل قابل مشاهده نیست.

در نهایت باید اشاره کنیم که در این مرحله هیچ روشی به منظور تشخیص آیفون اصل از آیفون ریفربیشد وجود ندارد. برای تشخیص آیفون ریفربیشد یا باید از نشانه‌ای که در بخش قبل (عبارت روی باکس) به آن اشاره داشتیم استفاده کنید یا آیفون را روشن کرده و از روشی که در ادامه شرح می‌دهیم استفاده نمایید.

قدم سوم : نشانه‌هایی که پس از روشن کردن دستگاه مشخص می‌شوند

حال به مرحله روشن کردن دستگاه می‌رسیم. در اولین قدم به محض اینکه یک آیفون فیک یا تقلبی را روشن کنید، صفحه‌ای نمایان می‌شود که عباراتی همچون “Welcome” را به همراه دارد، این موضوع در حالی است که یک آیفون اصلی به محض روشن شدن لوگوی آیفون را نمایش می‌دهد. کیفیت رنگ و صفحه نمایش هم از دیگر نشانه‌هایی است که می‌تواند آیفون تقلبی را از آیفون اصل مجزا کند.

مسئله بعدی که می‌تواند مشخص کند که یک آیفون اصل است یا خیر مربوط به سیستم عامل انحصاری iOS اپل می‌شود. سیستم عامل iOS تنها در دستگاه‌های اصلی برد اپل نصب و پیاده‌سازی می‌شود، اما آیفون‌های تقلبی یا طرح به سیستم عامل اندرویدی مجهز هستند که دقیقا مطابق با معیارهای iOS شخصی‌سازی شده است. بنابراین شما به سادگی با دانلود یک فایل APK و بررسی امکان نصب آن در آیفون خود قادر به تشخیص اصل یا تقلبی بودن آن می‌شوید. نکته بعدی مربوط به کیفیت دوربین دستگاه می‌شود. دوربین آیفون‌های اپل فوق‌العاده با کیفیت عمل می‌کند. مطمئنا اگر دوربین یک آیفون فیک یا تقلبی را به کار ببرید متوجه خلا کیفیت آن می‌شوید. برای نمونه به عکس زیر نگاهی داشته باشید.

اجرای برنامه آیتیونز استور (iTunes Store) و اپ استور (App Store) هم می‌تواند مشخص کند که آیفون مد نظر اصل یا طرح و کپی! از آنجایی که آیتیونز استور و اپ استور تنها در سیستم عامل iOS قابل اجرا هستند، بنابراین یک آیفون فیک یا تقلبی قادر به اجرای آن‌ها نخواهد بود. از اینرو یا آیتیونز استور و اپ استور در آیفون‌های فیک حذف می‌شود و یا با اجرای آن‌ها اپلیکیشن‌های عجیب دیگری نظیر گوگل پلی استور (Google Play Store) فعال خواهند شد. همچنین برخی از آیفون‌های تقلبی ممکن است از اتصال حافظه SD پشتیبانی کنند، اما آیفون‌های اصل هیچ‌وقت از این قابلیت پشتیبانی نکرده‌اند.

قدم چهارم : شماره سریال آیفون مورد نظر را بررسی کنید

بررسی شماره سریال (Serial Number) آیفون را می‌توان بهترین روش تشخیص اصالت آن دانست. اگر قصد دارید که از خرید آیفون ریفربیش شده (Refurbished) ممانعت به عمل آورید، حتما شماره سریال آن را بررسی کنید. اگر آیفون مورد نظر روشن است با مراجعه به مسیر زیر می‌توانید شماره سریال آن را بررسی کنید:

همانطور که مشاهده می‌کنید با مراجعه به مسیر شرح داده شده می‌توانید به اطلاعات جامعی در مورد آیفون مد نظر دست پیدا کنید. کد IMEI دستگاه هم در این بخش موجود است. اما اگر آیفون مد نظر خاموش باشد و بنا به هر دلیلی امکان روشن کردن آن را نداشته باشید، چطور باید نسبت به بررسی شماره سریال آن اقدام کنید؟

>> مشاهده قیمت به روز ساعت های هوشمند اپل 

اگر آیفون مورد نظر خاموش است یا بنا به هر دلیلی نمی‌توانید آن را روشن کرده و با مراجعه به مسیر یاد شده نسبت به بررسی شماره سریال دستگاه اقدام کنید، نگران نباشید. با مراجعه به شیار سیم کارت دستگاه می‌توانید شمار سریال آن را مشاهده کنید. شماره سریال آیفون‌ها عموما در سینی سیم کارت آن‌ها چاپ شده است. همچنین شماره سریال آن در پنل پشتی دستگاه ضمیمه شده است و یا در پشت جعبه گوشی هم شماره سریال درج شده هست. اما پس از دستیابی به شماره سریال آیفون چه کنیم؟ این شماره سریال چگونه می‌تواند آیفون ریفربیش شده (Refurbished) را از آیفون سالم تفکیک کند؟

چک کردن شماره سریال دیوایس است. با مراجعه به سایت زیر و چک کردن شماره سریال دیوایس خود می توانید اطلاعات بیشتری درباره آن کسب نمایید.

Checkcoverage.apple.com

در این سایت با تصویر زیر مواجه خواهید شد که شماره سریال مذکور رو باید اینجا وارد کنید

بعد از وارد کردن شماره سریال گوشی سایت اپل خودش مدل گوشی رو تشخیص خواهد داد و موارد زیر را برای شما نمایش خواهد داد:

Valid Purchase Date: رنگ سبز این گزینه به شما خاطر نشان می کند که اپل حمایت کامل را از دیوایس شما دارد.چگونه تشخیص دهیم گوشی ایفون اصل است

Telephone Technical Support: این گزینه دسترسی شما به خدمات تلفنی که برای هر دیوایس 90 روز است اعلام می کند.

Repairs and Service Coverage: این گزینه مربوط به گارانتی و پشتیبانی اپل است که به مدت 364 روز بوده و زمان پایان این خدمات را به شما اعلام می کند. در  تصویر زیر می بینید که آیفون 8 مذکور هر سه مورد سبز می باشد و تا 27 جولای سال 2020 گارانتی دارد

در نظر داشته باشید که که این گوشی از زمانی که فعال می شود گارانتی و پشتیبانی تلفنی شروع می شود بنابراین با مشاهده تاریخ می توانید تشخیص بدهید که آیا این گوشی روشن یا فعال شده و اینکه چه مدت از گارانتی آن بعد از روشن شدن مانده هست همچنین ممکن است از زمان گارانتی یا پشتیبانی تلفنی تمام شده باشد که در این صورت علامت زرد رنگ رو نشان خواهد داد از این روش بیشتر برای تشخیص گوشی آیفون اصلی با گوشی کارکرد ، غیر اصل و زیفربیشد استفاده میشود بنابراین قبل از فعال کردن آیفون حتما شماره سریال گوشی را اینجا وارد کنید و صحت اصل بودن گوشی خود اظمینان حاصل کنید.

منبع : Engadget , WikiHow , MobileAbi

با سلام و احترام
با تشکر از این همه اطلاعات عالی و مفید واقعا زحمت کشیدید خدا خیرتون بده من خیلی استفاده کردم ممنونم

درود برشما

سلام عذر میخوام بعضی از آیفونا اومده که مدل اصلی آیفونه و خودش نیست.آیفون ۱۱ که ۱۹ ملیون هست رو میده ۱ و ۳۰۰ اونا کیفیتشون چجوریه بنظرتون؟

سلام
این گوشی ها فقط طرح آیفون اصلی رو دارند و معمولا سیستم عامل اندروید روشون نصب و قطعاتشون چینی درجه سه هست اگر اتفاقی برای گوشی بیفته به هیچ وجه قابل تعمیر نیست و به نوعی یک بار مصرف هستند

سلام من یکی از اونا خریدم راضیم فقط بدیش اینه ک اندرویده وگرنه صفحه نمایش و ایناش خوبه فیس آیدی هم داره باتریشم 3500 هست من 11 پرومکسشو گرفتم فقط باید قاب و گلس همونجا بگیری براش ک نیافته از دستت اگه بیافته بشکنه سخت گیر میاد قطعاتش ولی از فروشنده ای ک خریدی میتونی بگی برات بیاره

ازکجا خریدی رفیق؟
آدرسسایتشو میدی

کجا خریدی

اونا های کاپی بهش میگن و کاملا فیکه اصلا نخرید

مرسي از اطلاعات جامع
عالي بود
كلي سپاس

خواهش میکنم

سلام
من گوشی ایفون ۱۱‌ پرومکس ۵۱۲ خریدم اما وقتی تپ کاپریج میزنم میزنه ایکس

برد گوشی تعویض شده روی قاب پرومکس

دمت گرم واقعا زحمت کشیدی

سلام
یه ipad air 2 از عراق واسم آوردن هنوز باز نکردم
از روی کارتن میشه فهمید اصل هست یا نه؟ چطوری؟
ipad air 2 wi-fi cellular

سلام
یه ipad air 2 از عراق واسم آوردن هنوز باز نکردم
از روی کارتن میشه فهمید اصل هست یا نه؟ چطوری؟
ipad air 2 wi-fi cellular
Assembled China

سلام
شماره سریال محصول رو از سایت اپل چک کنید

امروز یکی میخواست همچین بلایی سرم بیاره ولی قبل از خرید خرید مطالب شما رو خوندم و واقعا کمکم کرد ک سرم کلاه نره

سلام خسته نباشین من یه +7 خریدم و از اطلاعت شما رفتم تو جنرال و مدلشو زده بود ««MN522LL/A A1784 »» این N ینی اینکه بردش عوض شده!!؟؟؟ میشه لطفا بهم بگید مهمه واسم

سلام
ام یعنی مشکلی ندارد

سلام

سلام. ی سوال. به صورت کلی خرید ایفون کارکرده se بهتره یا فابریک سامسونگ a20?

سلام
آیفون اس ای دیگه تولید نمیشه ای 20 به نظرم خوبه

سلام.من یه چند وقتیه ک میخوام آیفون 7بخرم ولی خیلی دو دل هستم.بنظره شما آیفون بهتره یا سامسونگa30

سلام
آیفون 7 دیگه تولید نمیشه و مشکل سخت افزاری هم دارد

ایفون های 7 مشکل سخت افزاری داره البته بعضی پارت نامبراش ولی در کل ایفون گوشی ک افت قیمت نداره بر عکس سامسونگ البته میان رده های سامسونگ هم خیلی خوبن

سلام توروخدا کمک کنید
هرچی سریال رو میزنم علامت تعجب زرد میزنه ومینوسه پارتچیس نات اویبل

تاریخ گارانتی تموم شده و گوشی مشکلی نداره

چطوره خوبه ؟؟
ایرادش چیه؟

سلام .ممنون بابت مطالب مفیدتون . من آبان 96 گوشی آیفون Se خریدم و از آبان 97 این گوشی وای فای و بلوتوثش غیر فعال شد چند جا رفتم برای تعمیر گفتن آی سی وایفای بلوتوثش خراب شده ولی گفتن اگه باز بشه ممکنه دیگه روشن نشه سری های اس ایی این مدلین. خلاصه تا الان همونجوری باهاش کار کردم تا اینکه الان هر از چند روز یه بار قاطی میکنه 100 بارخاموش روشن میشه . میخواستم گوشی جدید بخرم که اومدم ببینم گوشیم اصلا اصل بوده یا نه > چون اکثرا مردم میگن گوشیایی که تو ایران ریفرش شده است یا قطعاتش تعویض شده . و اینکه دیدم مدل گوشی من هیچ کدوم از این حرف هاییکه شما بهشون اشاره کردید نداره , ممنون میشم راهنمایی کنید.
مدل گوشی من :A1723

سلام بنظرتون ایکس اس مکس بهتره 250, یا پرو 11 , 64 گیگ ؟

سلام به همه گی
خیلی از راهنمایی‌هاتون و این زحمتی که کشیدید اینارو گذاشتید ممنونم
ببین داداش من الان خودم یک ماهه آیفون ایکس گرفتم ۲۵۶ گیگ
عالی عالی عالی عالی
گوشی فوق العاده محشریه
به نضر من آیفون ایفون نگیر
آدم یا پرو مکس میگیره یا پرو
ایلون یه جورایی مسخرس
ایکس اس مکس هم نگیر البته اگه گوشی بزرگ میخوای بگیر
اما اگه گوشی بزرگ نمیخوای نگیر و به جاش آیفون ایکس بگیر
بقیه ی پولی رو هم که میخوای برای ایکس اس مکس بدی رو برو مثل من یه اپل واچ بگیر
بعضی از دوستان هم میگن که آیفون ایکس اس بگیر
اما ایکس اس و ایکس تو ی دست هیچ تفاوتی با همدیگر ندارن
من خودم با ایکس کار کردم که اینارو میگما
تازه قابلیتایی هم که به ایکس اس اضافه شده البته به قول خود اپل ایناس:
کیفیت آنتن دهی بهتر که اصلا گوشی رو از تقارن آنتن دهی در آورده و دو تا از اسپیکر های سمت چپش رو حذف کرده
تراکم پیکسلی بهتر که زیاد کاربردی توی آیفون نداره و بیشتر برای طراحی تو آی‌پد به درد میخوره
بزرگ‌تر شدن دوربین که کلا یک میلیمتره اونم مطمعا باش فقط قابش?
قوی تر شدن فیس آیدی که خیلی خیلی ناچیز
و یه سری قابلیت های به در نخور دیگه
حالا دیگه خود دانی من نظرم رو گفتم

سلام.
من میخوام ایفن 6 اس دست دو بخرم.دو شکم بین مدل شیامی نو یا اپل 6اس دست دوم تو این رنج قیمت.احتمال داره تا یک سال دیگه باز عوض کنم.نظرتون چیه

سلام آیفون 6دیگه بروز نیست به نظرم ردمی نوت ٨ یا ردمی 9بگیر چون گارنتی هم داره خدای نکرده چیزی بشه تعویض داره شرکتش آیفون کپی هم اومده یکم آدم میترسه بعدش اگه آیفون 6دیگه خوب بود برای چی شخص بفروشتش

سلام.
من میخوام ایفن 6 اس دست دو بخرم.دو شکم بین مدل شیامی نو یا اپل 6اس دست دوم تو این رنج قیمت.احتمال داره تا یک سال دیگه باز عوض کنم.نظرتون چیه

سلام.
سلام 4م تومان پول هست
اپل 6اس است
شیامی
سامسونگ
به نظرت ن کدوم بهتره.
احتمال تعویض هم در اینده است.

گوشی شیانومی گوشی بسیار عالی با امکانات ولی تو ایران خدمات نداره اگر خراب بشه به سختی درست میشه
ایفون به شرط اصل بودن گوشی خوبی و افت قیمت نداره و همچنین ممکنهبه مرور زمان ای او اس های جدید رو پشتبانی نکنه

سلام جناب الان یه مدل گوشی هست ک اول سریالش با nشروع میشه و تو سایت امل چک کردیم همه تیکا سبزه البته تو قطر خریدیم .دست دومم هست بعد ب جای ۳ گزینه ۴ گزیته هست ک هر ۴تاش تیک سبزه داستان چیه ؟!

اطلاعات عالی بود ممنون

سلام من یه گوشی ایفون ایکس اس مکس خریدم زود شارژ خالی میکنه با توجه به اینکه یکی از دوستام ایکس داره خیلی دیر شارژ میکنه
بعد باتریش ۱۰۰
یه سوال مهم اینکه nزده واسه من اولشnزده یعنی بردش عوض شده یعنی چی چیکارش کنم؟؟؟؟؟؟؟لطفا راهنمایی کنین کلی پولش شده

اگر دسته دو خریدین باتری گوشی تعویض شده
اگر هم حرف n اول مدل خورده یعنی جز گوشی های ک توسط کارخونه تعمیر شده

توسط خود شرکت اپل ریفربیش شده است

سلام برد گوشیتون دست کاری شده یا کلا تعویض شده

اصلاعات مفیدی بود ولی ما هنگام خرید گوشی اصل با خودمون نداریم ک اینارو با هم مقایسع کنیم

باسلام
ممنون از سایت خوبتون
ببخشید من یه آیفون 8 استوک خریدم شمارش NQ852J/A هست، این یعنی بورد ش عوض شده؟ و اینکه کاراییش چطور خواهد بود؟

شماره سریال n یعن گوشی توسط کارخانه تعمیر شده

سلام برای من مورد اول رو سبز زده دو مورد بعدی رو زرد این ینی ممکنه رفرش باشه؟

سلام منم مشکلم همینه کسی میدونه برا چیه؟!!

سلام آقا یک سؤال من گوشی آیفون 7 دارم مشکل No Service پیدا کرده بود. بردم برای تعمیر، یک سری قطعات سخت افزاری شو عوض کردن یه مدت خوب کار کرد ولی بازم به همون مشکل دچار شد. ولی شماره مدل گوشی رو که چک کردم همون M رو داشت. خوب بر اساس صحبت های شما این باید یک حرف دیگه ای رو نشون میداد. چون خودم میدونم تغییرات سخت افزاری دادن. پس چرا شماره مدل تغییر نکرده؟!
شماره مدل گوشی من MNAJ2LL/A

گوشی های ایفون 7 مشکل سخت افزاری دارن و موقع خرید باید بعضی پارت نامبر هاش نباید خرید

سلام برای من همه ی این سه مورد سبز بود یعنی گوشی کاملا اصله؟

مرسی امروز یه ایفون ۶خریدم خیلی میترسیدم تقلبی باشه تمام کار های ک گفتی انجام دادم درست بود مرسی

دمتون گرم عالی بود مطالب ???

سلام ببخشيد من ايفون ٧ دارم مدلشم MN8L2LL/A هست. اين يعني motherboard گوشيم دست كاري شده؟؟

ممنون بسیار عالی بود،،
یه سوال ب نظر شما یه گوشی ِآیفون ۷+ بهتره
یا
سامسونگ a80
میشه جواب بدید چون خیلی نظرتون برام مهمه

سلام خسته نباشید ببخشید توی منطقه ازاد یه سری موبایل فروشی ها هستن که گوشی رو به صورت قاچاق با لنج میارن و میگن کارتون نداره و به قیمت خیلی پایین تری میدن و ضمانت 18 ماهه هم میدن و همینطور مهلت مرجوعی به نظرتون خرید ازشون کار درستیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

با سلام و با تشکر از مطلب مفیدتون، بعضی از گوشیها اصطلاحا رفرش شده هستند یعنی گوشی در ایران باز شده و قطعاتی تعمیر یا تعویض شده، اونا رو با این روشهایی که فرمودید نمیشه تست کرد، لطفا راهنمایی بفرمایید.

سلام
خواهش میکنم
بله گوشی های که در ایران یا تعمیر میشن یا گوشی های اوراقی رو به هم میچسبونند تا یک گوشی درست کنند و اغلب به صورت نو میفروشن
در یعصی از مواقع با شماره سریال قابل چک کردن هستند ولی اکثر اوقات این کار سخت هست و یک متخصص باید چک کند

رفرش؟!

رفرش دیگه چیه استاد؟!!!!!

سلام دوست عزیز
سپاس از راهنماییهاتون که خیلی اموزنده بود،
من 6s.دارم شما گفتین برید ستینگ و قسمت جنرال و ابوت و سریال رو چک کنید تا رف نباشه ،انجام دادم عبارت انگلیسی نوشته f71Qlnf7grydکه این عبارتو کجا باید چک کنم؟ ،یا گفتین پشت گوشی سریال نوشته شده که متاسفانه شماره سریالی وجود نداره پشت دستگاه ،میشه لطفا راهنمایی کنید
گوشیم رف با ریپک هست یا خیر؟

سلام
مدل گوشی که معمولا سه مدل آخرش پارت نامبر رو مشخص می کنه حرف اول اون عبارت رو باید چک کنید

سلام دوستان من هم میخواستم از این آیفون ها بخرم 11پرومیگن6میلیون بخرم یانه رجیستری شده 18 ماه هم گارانتی داره از اهواز هست نظر شما مهمه برام

سلام.بسیار مفید بود.ممنونم که اینقدر واضح و خوب همه چیو توضیح دادید.در پناه خدا باشید

سلام
خواهش میکنم

سلام من ایفون ۸ گم کردم سریع رفتم سیمکارتمو سوزوندم الان میشه گوشیمو ردیابی کنم برم پلیس بگم.لطفا راهنماییم کنین

سلام
بله میتونید از طریق شکایت گوشی خودتون رو ردیابی کنید

سلام لطفا راهنمایی کنید من میخوام گوشی ایفون 11 دوسیم بخرم بدون کد میگن 16 تومن ولی با کد 24 تومن
بعضی جاها میگن کد رو میتونی از همه جا بعدا بخری واقعا حقیقت داره که براحتی از هرجا کد رو خریداری کرد یا خیر؟

سلام
در صورت داشتن پاسپورت می تونید گوشی خودتون رو رجیستر کنید

سلام وقت بخير من گوشيمو زدم با اين
پروسه ايي كه فرموديد.
گزينه اول سبز هستش ولي گزينه دوم و سوم زرد رنگ هستش؟
اين دو گزينه زرد رنگ بعني به اين معنا كه رف هستش يا فيك!!
بعد انتهاي صفحه هم پرچم امارات هست”
ممنون از اطلاعاتتون بسيار مفيد بود منتظر جوابتون هستم”

سلام من میخوام یه گوشی ایفون × دست دوم از یه نفر که آشنا هست بخرم اما فیس آیدیش خرابه اما قیمت خوب میده حافظه۲۵۶ میده ۱۲ تومن به نظرتون این کارو انجام بدم؟ اصلا می ارزه؟

سلام، میخواستم گوشیمو با ایفون۱۱ عوض کنم ولی کارتن گوشی و که دیدم یکم شک کردم اخه بعضی از نوشته های توی کارتن چینی بود حالا بنظرتون فیکه؟ منتظر جوابتون هستم

سلام من میخواستم ایفون۷ بخرم در نظرات گفته بودید ایراداتی داره این مدل چه ایراداتی هستند؟
یعنی آیفون ۷ پلاس بگیرم بهتر هستش
ممنون میشم اگر راهنمایی ایم کنید

سلام دوستان
من میخاسم یدونه اصلشو بگیرم ولی دیدم ب قیمتش نمی ارزع یه گوشی اندازع کف دست کلی باس بش پول بدی
اما نمیدونم فیکش چ فرقی دارع؟! باهاش میشه درست کار کرد یا نه؟!
چقد عمر میکنه ؟!
می ارزه یا نه؟
چجوریه
جوابمو بدین لدفن مرصیتوون💋

الان مود شده گوشی های طرح اصلی میاد برای مثال ایفون ۱۲ طرح اصلی ۴میلیون نمیدونم بخرم یا نخرم اگه بخرم سالم از اب درمیاد یا نه نیام بعد یک ماه خراب بشه بیچاره بشم اونوقت کی جواب گو هست لطفا کمک کنید بخرم یا نه

با سپاس فراوان

سلام من چند روز پیش یه ایفون ۱۲ پرومکس خریدم .نوشته های سریال نامبرش قسمت پایین با ناخن کنده میشه.ولی گوشی رو تست کردم همه جوره اوکی هست. ایا سریای جدید همشون اینجورین؟

سلام من یک ایفون ۱۲خریدم خیلی نسب ب ایفون های دیگه سبک رفتم سایت ایفونم چک کردم با سریال همه درست بود حالا میخاستم ببینم امکانش هس بخاطر سبک بودن گوشی فیک باشه

سلام آیا گوشی تازه ی آیفون 5یا6 تولید میشه و احتمالش هست توی ایران باشه؟

عالیه‌گوشی‌خوبیه‌فقط‌میشه‌آیفون‌۱۱‌پرومکس‌قیمتشو‌ببرین‌پایین‌ممنون‌میشم‌اگه‌ببرین‌پایین.‌با‌تشکر

سلام مرسی از مطالب
FN8P2LL/A مدل نامبر
FYNTN2C4HG74 سریال نامبر
اینا یعنی چی لطفا بگید🥺

سلام بسیار عالی واقعا ممنونم از اطلاعات مفیدتون و بسیار کامل

فقط یه سوال ب نظر شما از دیجی کالا بخوام بخرم ب نظرتون اصل میده ؟




© Copyright 2019, All Rights Reserved

آیفون ریفربیش شده (Refurbished)، آیفونی است که به دلیل بروز مشکلات فنی یا عملکردی به اپل بازگردانده شده و این شرکت پس از اعمال تعمیرات مورد نیاز بار دیگر آن را روانه بازار کرده است. به بیان دیگر آیفون‌های ریفربیش شده نسخه‌های مرمت شده آیفون‌های اورجینال تولید شده توسط اپل هستند. در این مقاله نحوه تشخیص آیفون ریفربیش شده از آیفون سالم را به شما عزیزان آموزش می‌دهیم. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

در برخی از شرایط ممکن است آیفون‌های اپل پس از عرضه به بازار با مشکلات خاصی همراه باشند. این مشکل می‌تواند سخت افزاری یا نرم افزاری باشد. در این شرایط اگر فردی یک نمونه از این آیفون‌های دارای مشکل فنی را خریداری کند، بدون تردید پس از درک مشکل فنی دستگاه آن را به نمایندگی‌های مجاز اپل باز گردانده یا اصطلاحا ارجاع می‌دهد. به آیفونی که به دلیل وجود مشکل فنی در آن توسط خریدار به اپل ارجاع داده شده، آیفون ریفربیش شده (Refurbished) یا مرجوعی گفته می‌شود.

بنابراین آیفون ریفربیش شده (Refurbished)، آیفونی است که پس از تولید با مشکل فنی همراه بوده است. در برخی از شرایط مهندسین اپل مجبور می‌شوند که برای رفع مشکل این نوع آیفون‌ها قطعه سخت افزاری خاصی را در آن تعویض یا تعمیر کنند. به عنوان مثال تصور کنید که یک آیفون جدید خریداری کرده‌اید و با اجرای آن متوجه می‌شوید که اسکنر اثر انگشت آن خراب است! در این شرایطی اگر آیفون خریداری شده را به اپل بازگردانید، اپل اسکنر اثر انگشت آن را تعویض یا تعمیر کرده و سپس در قالب یک آیفون ریفربیش شده (Refurbished) یا مرجوعی روانه بازار می‌کند.چگونه تشخیص دهیم گوشی ایفون اصل است

شرکت اپل مدعی می‌شود که آیفون‌های مرجوعی یا ریفربیش شده (Refurbished) این کمپانی از نظر کیفیت عملکرد، تفاوتی با آیفون‌های کاملا سالم این شرکت ندارند. با این حال بدون شک هیچ کاربری تمایل به خرید یک آیفون ریفربیش شده ندارد. بدون تردید تعویض یا تعمیر قطعات آیفون‌ها در دراز مدت می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند. حداقل می‌توان این چنین گفت که دید منفی کاربر مبنی بر عدم کیفیت لازم آیفون ریفربیش شده منجر می‌شود که هر خرابی معمولی در دستگاه به مرجوعی بودن آن نسبت داده شود. بنابراین به طور کلی هیچ فردی تمایل ندارد که یک آیفون ریفربیش شده (Refurbished) خریداری کند. اما چطور می‌توانیم آیفون ریفربیش شده یا مرجوعی را از آیفون سالم و با کیفیت تشخیص دهیم؟

تشخیص آیفون ریفربیش شده از آیفون سالم امکان‌پذیر است. به طور کلی روش‌های مختلفی برای انجام این عمل وجود دارد. ما در این مقاله قصد داریم که به آموزش روش‌های تشخیص آیفون ریفربیش شده از آیفون سالم بپردازیم. بنابراین اگر تمایل ندارید که فروشنده‌ای یک آیفون ریفربیش شده یا مرجوعی را در اختیارتان قرار دهد، حتما پیش از خرید دستگاه به موارد زیر توجه داشته باشید. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات گوشی آیفون در تهران

آیفون‌هایی که اپل پیش از عرضه به بازار از نظر فنی آن‌ها را به طور دقیق مورد بررسی قرار داده و به نوعی آیفون ریفربیش شده (Refurbished) نیستند، یک مهر یا برچسب اختصاصی با عنوان “Apple Certified” را به همراه دارند. این مهر در واقع اصالت و کیفیت آیفون شما را تضمین می‌کند. اگرچه باید بگوییم که در برخی از شرایط دیده شده که آیفون‌های دارای این مهر هم با مشکلات عملکردی و فنی مواجه بوده‌اند، اما در هر صورت توصیه می‌کنیم که در قدم اول نسبت به بررسی وجود این مهر در جعبه دستگاه اقدام کنید.

یکی دیگر از نکاتی که حتما باید به منظور تشخیص آیفون ریفربیش شده (Refurbished) از آیفون سالم به آن توجه داشته باشید مربوط به رنگ جعبه دستگاه می‌شود. عموما اپل آیفون‌های ریفربیش شده را در جعبه تمام سفید روانه بازار می‌کند. همچنین علائم و نشانه‌هایی همچون بازشدگی جعبه، پارگی برچسب‌های آن و… همگی می‌توانند موارد اخطاردهنده‌ای محسوب شوند.

اگر آیفون خود را از شخص ناشناسی خریداری می‌کنید، حتما به سالم بودن دستگاه و حتی جعبه آن توجه داشته باشید. سعی کنید که در صورت امکان کد IMEI آیفون خود را با کد IMEI درج شده بر روی جعبه آن مقایسه کنید تا بدین صورت از ارتباط مابین جعبه و دستگاه مطمئن شوید. ممکن است برخی افراد سودجو نسبت به روش آیفون‌های سرقت شده به شما اقدام کنند که بررسی کد IMEI دستگاه می‌تواند در این شرایط مانع دستیابی آن‌ها به هدف شومشان شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی اپل واچ

بررسی شماره سریال (Serial Number) آیفون را می‌توان بهترین روش تشخیص اصالت آن دانست. اگر قصد دارید که از خرید آیفون ریفربیش شده (Refurbished) ممانعت به عمل آورید، حتما شماره سریال آن را بررسی کنید. اگر آیفون مورد نظر روشن است با مراجعه به مسیر زیر می‌توانید شماره سریال آن را بررسی کنید:

همانطور که مشاهده می‌کنید با مراجعه به مسیر شرح داده شده می‌توانید به اطلاعات جامعی در مورد آیفون مد نظر دست پیدا کنید. کد IMEI دستگاه هم در این بخش موجود است. اما اگر آیفون مد نظر خاموش باشد و بنا به هر دلیلی امکان روشن کردن آن را نداشته باشید، چطور باید نسبت به بررسی شماره سریال آن اقدام کنید؟

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون XR

اگر آیفون مورد نظر خاموش است یا بنا به هر دلیلی نمی‌توانید آن را روشن کرده و با مراجعه به مسیر یاد شده نسبت به بررسی شماره سریال دستگاه اقدام کنید، نگران نباشید. با مراجعه به شیار سیم کارت دستگاه می‌توانید شمار سریال آن را مشاهده کنید. شماره سریال آیفون‌ها عموما در سینی سیم کارت آن‌ها چاپ شده است. همچنین اگر نسخه اورجینالی از آیفون‌های اپل را در دست داشته باشید، شماره سریال آن در پنل پشتی دستگاه ضمیمه شده است. اما پس از دستیابی به شماره سریال آیفون چه کنیم؟ این شماره سریال چگونه می‌تواند آیفون ریفربیش شده (Refurbished) را از آیفون سالم تفکیک کند؟

پس از یافتن شماره سریال آیفون مورد نظر باید موارد و نکات متعددی را بررسی کنید. این موارد و نکات به شرح زیر هستند:

بیشتر بخوانید: تعمیر گوشی سامسونگ

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به شرح روش‌ها یا ترفندهایی پرداختیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید یک آیفون ریفربیش شده (Refurbished) یا مرجوعی و بی‌کیفیت را از یک آیفون با کیفیت و کاملا سالم تشخیص دهید. چنانچه در رابطه با هر یک از موضوعات و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قطعات گوشی آیفون XS

قطعات گوشی سامسونگ نوت 10 پلاس

ال سی دی سامسونگ نوت 10 پلاس

با تشکر، ایمیل شما ثبت شد.

برای با خبر شدن از آخرین مطالب ما ایمیل خود را وارد کنید.

سلام.وقتتون بخیر بنده یه ۶sپلاس خریداری کردم به گفته ی فروشنده کارتون گوشی ریپک هست.نه خود گوشی.یعنی برچسب روی کارتون جدید خورده که مشخصاتش با خود گوشی یکیه و سریال گوشی ریپک نیست.قسمت بالای کارتون که نوشته چندگیگه پاک شده.درکل کارتون تعویض شده با برچسب جدید.سوالم اینه که حرفشون حقیقت داره؟یعنی کارتون ریپک وجود داره؟یا برد تعویض شده.البته گوشی و به شرط خریدم.لطفا راهنماییم کنید.ممنون

اگر عدد اول قسمت model حرف f باشه رفرشه و اگر mباشه اورجیناله
دقت کنید قسمت model نه قسمت serial
دوستمون اشتباها گفتن اگر سریال با f شروع شه رفرشه در صورتی که اینطور نیست
فقط f اول قسمت model یعنی رفرش

واقعا ؟. داشتم سکته میکردم

اگر اولش f باشه ریفربیشه

با سلام
من مقاله تون رو خوندم اما برام سواله که چرا سریال من با موارد ذکر شده کاملا متفاوته
Serial:F2LMRCQZFF9R

سلام یه گوشی میخوام بخرم که اصلا توی شماره سریالش نداره رقم فقط حروف لاتین هست ایا این گوشی مشکل داره؟

نشانی دفتر مرکزی موبایل کمک: تهران، خیابان جمهوری، نرسیده به خیابان حافظ، خیابان لاله، پلاک 9، واحد زیر همکف (1-)

با تشکر، ایمیل شما ثبت شد.

تماس بگیرید

شاید این سوال در ذهن شما هم ایجاد شده باشد که چگونه قادر به تشخیص اصل بودن گوشی موبایل خواهیم بود؟ خوشبختانه روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارند. ما در این مقاله قصد داریم به آموزش روش های تشخیص اصل بودن گوشی موبایل بپردازیم.با موبایل کمک همراه باشید.

هر برنامه ای که معرفی کردیم از اپ استورهای مطرح مثل بازار و گوگل پلی دانلود کنید چون سیستم انتی ویروس هشدار دارند و اگر برنامه ای رفتار مخرب داشت به شما هشدار داده می شود. با این کار عملکرد گوشی شما همیشه بالا خواهد بود.

بیشتر بخوانید: خدمات تعمیرات موبایل

همیشه برای خرید یک گوشی جدید با اطلاعات کافی قدم بردارید و خیلی دقیق باشید. متاسفانه در بازار داخلی کشورمان نمی‌توان به ظاهر محصولات و صحبت های فروشندگان اعتماد کرد. کشور چین عموما برای تمام گوشی های باکیفیت و محبوب مثل آیفون های اپل یا سری محصولات گلکسی سامسونگ نسخه‌ای تقلبی یا اصطلاحا فیک را تولید می‌کند. گوشی های فیک از نظر ظاهر تقریبا هیچ تفاوتی با نسخه اصلی ندارند، اما کیفیت قطعات سخت افزاری آن‌ها، قدرت عملکرد آن ها، کیفیت ساخت و غیره این محصولات به هیچ وجه با گوشی های اصل و اورجینال قابل مقایسه نیست.چگونه تشخیص دهیم گوشی ایفون اصل است

برای تعمیر موبایل اپل، سامسونگ یا هوآوی کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌ کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

اما چگونه می‌توانیم گوشی های اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟ به بیان دیگر چه روش هایی برای تشخیص اصل بودن گوشی وجود دارند؟ ما در ادامه این مقاله قصد داریم به بهترین روش هایی که می‌توانید از آن ها برای تشخیص اصل بودن گوشی استفاده کنید، اشاره داشته باشیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش ها و روش های نام برده شده نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید. با ما همراه باشید.

علاوه بر مسئله گوشی های تقلبی یا فیک، گوشی های قاچاق هم با پیاده سازی طرح رجیستری توسط دولت در کشورمان می‌توانند دردسرساز باشند. باید در نظر داشته باشید که ماهیت گوشی های قاچاق با ماهیت گوشی های تقلبی تفاوت دارد. گوشی های قاچاق صرفا گوشی های تقلبی و بی کیفیت نیستند. برای آشنایی بیشتر با طرح رجیستری موبایل به مطالعه مقاله “هر آنچه باید در مورد طرح رجیستری گوشی موبایل بدانید!” بپردازید. همچنین به منظور تشخیص گوشی های اصل از قاچاق هم می‌توانید از روشی استفاده کنید که پیش از این در مقاله “آموزش تشخیص گوشی اصل از قاچاق ؛ چگونه گوشی قاچاق نخریم؟“ به آن اشاره کردیم.

بیشتر بخوانید: تعمیرات گوشی اپل در تهران

یکی از اولین مسائلی که می‌تواند تضمین کننده اصل بودن گوشی شما باشد، مربوط به خرید از مراکز معتبر می‌شود. همیشه سعی کنید از مراکز معتبر و قابل اعتماد برای خرید گوشی استفاده کنید. این روز ها فروشگاه های اینترنتی زیادی هم وجود دارند که کیفیت محصولاتشان تضمین شده است و بدون تردید گوشی های اصل را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. پس خرید از مراکز معتبر شاید به صورت مستقیم روشی برای تشخیص اصل بودن گوشی محسوب نشود، اما این کار می‌تواند خیالتان را از این بابت راحت کند که گوشی خریداری شده شما اصل خواهد بود.

کد IMEI گوشی های هوشمند شناسه آن ها محسوب می‌شود و می‌تواند به وضوح کیفیت اسمارتفون های را نشان داده و روشی برای تشخیص اصل بودن گوشی باشد. کد IMEI گوشی ها عموما با یک برچسب بر روی جعبه آن ها نصب شده است، اما ما توصیه می‌کنیم برای دستیابی به کد IMEI گوشی به این برچسب اعتماد نکنید و گوشی را روشن کنید و برنامه دایلر (شماره گیر) را اجرا نمایید. سپس کد #06#* را وارد و شماره گیری کنید. مشاهده خواهید کرد که کد IMEI گوشی نمایان می‌شود.

برای تعمیر موبایل اپل، سامسونگ یا هوآوی کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌ کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

سپس به سایت imei.info یا سایت numberingplans.com مراجعه کنید و کد IMEI دستگاه را در فیلدی که مشخص شده وارد نمایید و بر روی گزینه Check کلیک کنید. در این شرایط اطلاعات دقیق در مورد گوشی نمایش داده می‌شود. این اطلاعات شامل برند سازنده، سال تولید، کیفیت گوشی، محل مونتاژ و غیره می‌شود. اگر گوشی شما فیک یا جعلی باشد، اطلاعات این بخش عجیب و قریب خواهند بود و با گوشی که شما قصد خرید آن را دارید مطابقت نخواهد داشت. پس بررسی کد IMEI یکی از بهترین روش های تشخیص اصل بودن گوشی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: نمایندگی موبایل سامسونگ

اگر آیفون می‌خرید یک روش بسیار جالب دیگر هم برای تشخیص اصل بودن گوشی وجود دارد که می‌توانید کاملا به آن اعتماد کنید. در این روش باید شماره سریال آیفون را داشته باشید. بدین منظور آیفون مورد نظر را روشن کنید. وارد بخش Settings شوید و سپس گزینه General را انتخاب کنید. حالا گزینه About را انتخاب نمایید و شماره سریال دستگاه (Serial Number) آن را در گوشه‌ای بنویسید.

حالا به سایت checkcoverage.apple.com مراجعه کنید که توسط خود شرکت اپل پشتیبانی می‌شود. در فیلد اول شماره سریال آیفون را وارد کنید و در فیلد دوم هم عبارتی که نمایش داده شده است را وارد نمایید. در نهایت بر روی گزینه Continue کلیک نمایید. بعد از چند ثانیه با توجه به شماره سریال آیفون، مشخصات آن نمایش داده می‌شود و اگر آیفون مورد نظر فیک یا تقلبی باشد، عبارت invalid serial number را مشاهده خواهید کرد. بنابراین بررسی شماره سریال (Serial Number) آیفون ها یکی از بهترین روش های تشخیص اصل بودن گوشی خواهد بود.

اما در برخی شرایط ممکن است فروشگاه عملا آیفون اصلی را به شما بفروشد اما آن آیفون نسخه ریفربیشد باشد! یعنی آیفونی باشد که بعد از مرحله اول تولید دچار مشکل فنی بوده و برای تعمیر به اپل بازگردانده شده و اپل بعد از اعمال تعمیرات مورد نیاز بار دیگر آن را روانه بازار کرده است. آیفون های ریفربیشد با قیمت کمتری در مقایسه با آیفون های اصلی از سوی اپل روانه بازار می‌شوند، اما در کشور ما ممکن است فروشندگانی از این مسئله سوء استفاده به عمل آورند و آیفون ریفربیشدی را به عنوان آیفون کاملا سالم و اصلی به خریداران قالب کنند. خوشبختانه روش خاصی برای تشخیص آیفون اصل از ریفربیشد هم وجود دارد که به شرح زیر است:

بنابراین این روش هم می‌تواند به نوعی یکی دیگر از روش های موثر تشخیص اصلی بودن گوشی آیفون محسوب شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 11

گوشی های تقلبی یا فیک از نظر ظاهری بسیار شبیه به گوشی های اصلی هستند و تشخیص یک گوشی تقلبی از اصل با توجه به ظاهر کار بسیار دشواری خواهد بود اما این کار قابل انجام است! عموما گوشی های تقلبی، طرح یا کپی در مقایسه با نسخه اصلی خود تفاوت های ریزی را به همراه دارند. برای مثال ممکن است دکمه هوم آن ها نقش اسکنر انگشت را ایفاء نکنند و کمی در جایگاه خود لق باشد یا سوکت شارژ و حتی دکمه های فیزیکی مثل ولوم، پاور و غیره گوشی تقلبی در مقایسه با نسخه اصل عموما شل تر بوده یا در بخش متفاوتی تعبیه شده گردیده است.

یکی دیگر از مسائل ظاهری که می‌توانید از آن برای تشخیص اصل بودن گوشی استفاده کنید، مربوط به کیفیت مواد بکار رفته در بدنه دستگاه می‌شود. عموما در گوشی های تقلبی و کپی، بدنه گوشی از پلاستیک ساخته می‌شوند. همچنین کیفیت عملکرد صفحه نمایش و تاچ گوشی هم یکی دیگر از عواملی است که می‌توانید از آن برای تشخیص اصل بودن گوشی استفاده کنید، چرا که عموما تاچ و ال سی دی گوشی های تقلبی کیفیت پایینی دارد. بنابراین برخی تفاوت های ظاهری هم می‌توانند برای تشخیص اصل بودن گوشی مورد استفاده قرار گیرند.

با بررسی سیستم عامل و منوهای آن در آیفون می‌توانید متوجه کپی بودن یا تقلبی بودن آن شوید. سیستم عاملی که در آیفون های تقلبی یا کپی استفاده می‌شود در واقع همان سیستم عامل اندروید است. بنابراین اگر شما وارد منوی تنظیمات و اطلاعات آیفون شوید، در بخش سیستم عامل عبارت اندروید (Android) را مشاهده خواهید کرد. این مسئله به وضوح نشان می‌دهد که آیفون موردنظر جعلی یا فیک است. همچنین در آیفون تقلبی بسیاری از گزینه های اصلی منوی تنظیمات مثل آیکلود و غیره یا وجود ندارند و یا نمادین بوده و با لمس آن ها به بخش های عجیبی مثل اضافه کردن اکانت جیمیل و غیره هدایت می‌شوید.

اپلیکیشن های خاصی هم وجود دارند که با استفاده از آن ها می‌توانید اصل بودن یا تقلبی بودن گوشی خود را بررسی کنید. یکی از این برنامه ها AnTuTu Officer نام دارد. مراحل استفاده و کار با این برنامه ساده است. کافیست آن را روی گوشی که قصد دارید کیفیتش بررسی شود نصب کنید و سپس دستگاه را به اینترنت متصل کنید. سپس گزینه Start را انتخاب نمایید و کمی منتظر بمانید تا دوربین گوشی فعال شود.

برای تعمیر موبایل اپل، سامسونگ یا هوآوی کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌ کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

حالا در کامپیوتر خود به سایت our.antutu.ne بروید. مشاهده خواهید کرد که یک بارکد در کامپیوترتان نمایش داده می‌شود. دوربین گوشی که قرار است خریداری شود را در جلوی بارکد بگیرید تا آن را بخواند. نتیجه بررسی خیلی سریع بر ای‌تان نمایش داده می‌شود. اگر گوشی اصل باشد تصویری با عنوان Good نمایش داده می‌شود و اگر گوشی شما کپی باشد، تصویری مثل عکس زیر را خواهید دید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات سامسونگ Note 20

با استفاده از اپلیکیشن های خاصی مثل AnTuTu Benchmark یا CPU Z می‌توانید مشخصات سخت افزاری دقیق گوشی هوشمندی که برنامه های مذکور در آن نصب است را مشاهده کنید. سپس به راحتی با مقایسه این مشخصات با مشخصات نسخه اصلی گوشی در سایت جی اس ام آرنا یا هر ساید دیگر می‌توانید از اصل بودن گوشی اطمینان حاصل کنید. بنابراین در این روش لازم است تا ابتدا یکی از اپلیکیشن های مذکور در گوشی جدیدی که می‌خواهید بخرید نصب شود. سپس اپلیکیشن را اجر و مشخصات سخت افزاری گوشی را ببینید.

سپس به سایت جی اس ام آرنا مراجعه کنید و مدل گوشی مورد نظر را در آن جستجو نمایید تا صفحه حاوی مشخصات فنی آن نمایش داده شود. سپس تمام مشخصات گوشی را با مشخصات مندرج در سایت مقایسه کنید. دقت کنید که برخی گوشی ها از نظر ظرفیت رم و حافظه داخلی یا حتی نوع تراشه شامل نسخه های مختلفی می‌شوند که شما اطلاعات دقیق مربوط به آن را می‌توانید با استفاده از این روش و اپلیکیشن هایی همچون AnTuTu Benchmark یا CPU Z بیابید.

چگونه تشخیص دهیم گوشی ایفون اصل است

برای تعمیر موبایل اپل، سامسونگ یا هوآوی کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌ کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

لازم به اشاره است که اپلیکیشن AnTuTu Benchmark شامل قابلیت تست گوشی هم می‌شود که با انجام آن به طور دقیق مدل دستگاه و مشخصات آن نمایش داده خواهد شد. بنابراین انتخاب گزینه Test در برنامه AnTuTu Benchmark هم می‌تواند یکی دیگر از روش های تشخیص اصل بودن گوشی به شمار آید.

بیشتر بخوانید: تعمیر یا تعویض باتری آیفون XS

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی روش های تشخیص اصلی بودن گوشی موبایل پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش ها و روش های نام برده شده نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید.

 

بیشتر بخوانید:

قیمت دوربین جلو آیفون 6

قطعات گوشی سامسونگ A11

قیمت ال سی دی جی 7 2018

با تشکر، ایمیل شما ثبت شد.

برای با خبر شدن از آخرین مطالب ما ایمیل خود را وارد کنید.

دمتون گرم

سلام خسته نباشین مطالبتون عالی بود. مرسی

ایول دمتون گرم زنده باشین

ایول دمتون گرم

ممنون از اینکه اطلاعات خوبی اختیارمون قرار میدین❤️
اما یک چیزی…
گفتین برای تشخیص آیفون های ریفرش با کد دستوری ##۷۸۶# شماره گیری کنین
بنده انجام دادم ولی چیزی که شما گفتین نیومد!

نشانی دفتر مرکزی موبایل کمک: تهران، خیابان جمهوری، نرسیده به خیابان حافظ، خیابان لاله، پلاک 9، واحد زیر همکف (1-)

با تشکر، ایمیل شما ثبت شد.

تماس بگیرید

خانه ‏»‏ مشاوره خرید ‏»‏ مشاوره خرید گوشی موبایل ‏»‏ روش های تشخیص آیفون اصل از آیفون طرح یا دست دوم

امروزه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خریداران گوشی مخصوصا گوشی‌های آیفون، اصل یا طرح بودن گوشی آیفون است. گوشی آیفون اصل با گوشی آیفون تقلبی چه تفاوت‌هایی دارد؟ چه روش‌هایی برای تشخیص آیفون اصل از آیفون طرح یا دست دوم وجود دارد؟ در این نوشتار، فروشگاه اینترنتی تبلت فون  قصد دارد راهنمایی برای خریداران آیفون ارایه دهد که از این طریق بتوانند از اصل بودن گوشی خود مطمئن شوند.

اولین مساله، تشخیص گوشی آیفون اصلی از گوشی آیفون طرح است. برخی از کمپانی‌های چینی اقدام به تولید گوشی‌های طرح اصلی یا به اصطلاح، “های کپی” از گوشی‌های گران قیمت بازار می‌کنند. گوشی‌های آیفون نیز از این سنت چینی‌ها در امان نبوده و گوشی‌های طرح آیفون تولید شده و در بازار ایران نیز در برخی فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند.

گوشی طرح آیفون از گوشی اصلی آیفون به راحتی قابل تشخیص است. اول اینکه گوشی‌های طرح آیفون دارای سیستم عامل اندروید هستند که ظاهری شبیه به سیستم عامل iOS دارند و با روشن کردن گوشی با کمی دقت متوجه این مساله می‌شوید. این گوشی‌ها دارای بسته‌بندی صرفا شبیه به آیفون‌های اصلی هستند و بازاری متفاوت دارند. زیرا که اختلاف قیمت بسیار محسوسی داشته و در محدوده‌ی قیمت چند صد هزار تومان هستند و کمتر پیش می‌آید که توسط فروشندگان به عنوان گوشی آیفون اصلی معرفی شوند. ولی برای تشخیص این نوع گوشی‌ها، کافیست گوشی را روشن کنید و کیفیت ساخت دستگاه مانند کیفیت صفحه نمایش یا دوربین را بررسی کنید. دوربین گوشی‌های طرح آیفون بسیار کم کیفیت است و مقداری رنگ‌های اضافی (عموما زرد) در دوربین به چشم می‌خورد. منوی دستگاه هم به علت متفاوت بودن سیستم عامل، کاملا متفاوت بوده و صرفا شباهتی جزیی به منوی آیفون دارد.

چگونه تشخیص دهیم گوشی ایفون اصل است

مساله‌ی مهم‌تر زمانی است که ممکن است شما گوشی آیفون اصلی کار کرده بخرید. پلمپ بودن دستگاه به هیچ عنوان تضمینی برای تشخیص نو بودن یا اصل بودن حین خرید گوشی آیفون نیست. برای تشخیص اصل بودن آیفون، یک راه مطمئن وجود دارد و آنهم این مساله است که گوشی را از فروشگاه معتبر با مهلت تست تهیه کنید. گوشی آیفون به دلیل نداشتن نمایندگی رسمی در ایران، مدل تقریبا با گارانتی اصلی (نمایندگی رسمی اپل) ندارد و از این راه نیز تشخیص این مساله منتفی است.

تنها روال قانونی تشخیص دادن اینکه گوشی آیفون شما اصلی و نو است، وب‌سایت کمپانی اپل است. در این سایت می‌توانید با وارد کردن سریال نامبر گوشی از اصل بودن گوشی خود مطمئن شوید.

هنگامی که سریال گوشی یا هر محصول اپل را در این سایت وارد می‌کنید، باید با پیغام “This iPhone has not been activated” یا “Please Activate Your iPhone” مواجه شوید.

در صورتی که دستگاه قبلا استفاده شده باشد، در اینجا تاریخ اولین استفاده مشخص می‌شود. چرا که مهلت گارانتی آیفون یک سال است و تاریخی که گارانتی آن به اتمام می‌رسد در اینجا درج می‌شود.

برای یافتن سریال گوشی نیز می‌توانید به این مسیر Settings > General > About در گوشی خود مراجعه کنید. این سریال باید با سریال درج شده در پشت گوشی و پشت جعبه یکی باشد.

بنابراین مساله تا حد زیادی حل می‌شود. در صورتی که قبلا سیم کارت داخل دستگاه وارد شده باشد، به هر دلیلی دستگاه قبلا مورد استفاده قرارگرفته است و دستگاه مورد نظر نو نیست. ممکن است این مساله ناشی از رفرش بودن دستگاه باشد و یا اینکه قبل از واردات به دلایل مختلف ممکن است گوشی قبلا روشن شده باشد و سیم کارت در آن قرار داده شده باشد. تحت هر شرایط، خرید گوشی اپل آیفون تحت این شرایط به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. در صورت خرید از یک فروشگاه معتبر با مهلت تست، می‌توانید با خیال آسوده دستگاه را تست کنید و در صورت بروز هرگونه مشکل، مساله را با فروشنده در میان بگذارید. خود فروشندگان به این روش کاملا واقفند و این روش به عنوان تنها روش رسمی برای تشخیص آیفون اصلی و نو به کار می‌رود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

سلام‌ میخواستم بدونم گوشی سامسونگ A30 خوبه یا ایفون8 لطفا سریع جواب بدید ممنون

سلام،ممنون از راهنماییهای خوبتون،میخواستم بدونم نوت ۱۰ بهتره یا آیفون ۱۱

سلام ممنون از راهنمایی تون
خواهش میکنم جواب بدین
آیا آیفون 7 توبازار نو هست
توبعضی سایت هست. که نو هست اما اعتماد ندارم. لطفاً راهنمایی کنید

سلام. فکر نکنم اما باز ناممکن نیست از فروشگاهی که موجود دارد چک کنید.

سلام میشه بگید که از کجا میتونیم بفهمیم که ایفونی که خریدیم ورژن امریکایی یا ورژن چینی؟

سلام. LLa اگه درج شده باش سفارش امریکاس.

سلام میخواستم بدونم آیفون ۸+ بهتره یا آیفون x ‌؟

سلام. آیفون ایکس.

سلام می خواستم ببینم ای ایفون ۷اکبند تو بازار موجود هست یانه

سلام هنوزم ۶اس پلاس تو بازار هست؟ راهنمایی کنید ممنون میشم

سلام. فکر نکنم دوست عزیز.

سلام میخواستم بدونم ایفون ۶ اس بهتره یا ایفون ۷ ترو خدا زود جواب بدبن

سلام. ایفون 7

سلام
من گوشی 6S رو تیر ماه 95 خرید کردم. الان که توی سایت اپل سریال رو استعلام می گیرم این پیغام رو میده:
We’re sorry, but this is a serial number for a product that has been replaced. Please check your information and re-enter your serial number. If your information is correct, you may need to contact us.
می تونید راهنمائیم کنید این پیغام یعنی چی؟

سلام خسته نباشید من گوشی ایفون 8 پلاس خریدم وقتی توی سایتی که لینکشو گذاشتین چک میکنم فقط مینویسه این ایفون 8 پلاس است
و زیرش یک جمله زرد رنگ میاد خواهش میکنم راهنمایی کنید ایا این گوشی رفرش است ؟

سلام خسته نباشید میخام اس5 دست دوم بخرم. الان واسه گوشی های اپل مشکل خاصی به علت تحریما پیش نیومده ؟چگونه تشخیص دهیم گوشی ایفون اصل است

سلام پیداکردم مرسی

سلام اگه میشه بگید چطور از شما ایفون بخرم . اخه اون بالا گفتید که میشه از شما خرید.

واقعا دمت گرم

ببخشید الان گوشی 6s صفرش پیدا میشه؟ وقیمت الانش چنده?

سلام. متاسفانه دیگه تولید نمیشه این مدل.

سلام ممنون از سایتتون.من میخوام ایفون سیکس بخرم اما نمیدونم از کجا که کلاه سرم نره و فیک نباشه یا دست دوم باشه و… لطفا اگه کسی رو میشناسید ک کارش تو همین مایه هاس بهم اطلاع دهید و یا اگر خودتان فروشنده هستین ادرستونو برام ایمیل کنین لطفا.ممنونم.

سلام. با روش که گفته شده چک کنید. در حال حاضر مدلی که میخوایید تولید نمیشه فک نکنم اکبند جایی موجود باش.

اگه امکان داری میشه بگید‌ قیمت آیفون ۶اس ۱۶ گیگ یک ملیون و سیصد گری ظاهرش سالم و تمیزه اصلیم هست میارزه

سلام آیفون که پیامک بدی واسه ریجستر جوابش اوکی بیاد یعنی گوشی اصلیه

سلام. بله.

سلام ببخشید ممکنه قیمت ایفون 7 افت پیدا کنه؟

سلام. به طور قطعی مشخص نمیشه دوست عزیز. در آینده احتمالش هست.

با سلام و خسته نباشید من میخام آیفون اس ای بخرم آیا تو بازار موجود هس؟

سلام.خسته نباشید
میخواستم بدونم آیفون x کی ب بازار میاد و تقریبا کی افت قیمت میکنه

سلام. در حال حاضر موجوده اما قیمتی که تو بازار عرضه میشه با قیمت واقعی خیلی فرق دارد صبر کنید افت قیمت خواهد داشت.

با سلام
من سریال آیپدمو که وارد می کنم مشخصاتو میاره اما واسه تاریخ گارانتی میزنه
Validate your perchase code
این یعنی چی؟

سلام
من به تازگی آیفون ۶اس خریده ام متاسفانه قبل از خوندن مطالب شما اکتیوش کردم حالا راهی هست تا بدونم اولین بار که این گوشی اکتیو شده چه زمانی بوده یانه؟؟؟

سلام. سایت اپل سریال رو بزنید بهتون میگه اولین بار کی اکتیو شده.

ایفون8کی میاد
قیمتش چجوریاس

سلام. شهریور ماه معرفی میشه فعلا قیمت مشخص نیست.

من سریال گوشی رو وارد کردم یک تاریخی بهم داد به همراه مدل گوشی گوشی من اصل است یا نه لطفا بگید

سلام. اگه مدل حک شده روی گوشی با مدلی که توی ستینگ زده یکی نباشه، ایرادش چیه؟ آیا قاب گوشی عوض شده؟

سلام من چن روزع آیفون 7 پلاس گرفتم قسمت دکمه هومش خیلی داغ میشه مشکل چیه؟

سلام من تو سایت زدم چنین ارورى دادWe’re sorry, but this serial number is not valid. Please check your information and try again.یعنى چى؟ممنون

سلام
برا من هم Repairs and Service Coverage: Expiredمیاد چطور بفهمم دقیقا چند وقته فعال شده؟

سلام. حداقل برای یک سال قبل هستش.

تاریخی که نشون میده در صورتی که اکتیو شده باش برای چی هست؟

سلام. زمان انداختن سیم کارت برای اولین بار روی گوشی رو نشون میده.

ممنون از سایت خوبتون.

سلام من دیروز یه ایفون 7 خریدم تست کردم کدشو اوکی بود ولی قسمت Estimated Expiration Date:January14.2018بود ،بعد موقع روشن شدن هم سلام با 17 زبان نداره ممکنه فیک یا استفاده شده باشه ؟؟؟

ممنون از تبلت فون بابت توضیحات کاملش که باعث شد موقع خرید همه چی رو چک کنم. موفق باشید.

سلام خسته نباشید
اگ گوشیو بدون گارانتی خریده باشبم هم بازم میشه از این روش تشخیص داد ک نو هست یا ن؟

سلام. بله.

آیفون 5s نو هستش تو بازار یا ن؟

سلام. خیر.

سلام وقت بخیر من چند وقتی هست که ٧پلاس گرفتم همه چیز رو تست گرفتم درست ولی گوشی رو پشت رو میزارم رو زمین یه صدایی داخلش میده انگار داخلش یه چیز شله ممنون میشم راهنمایی کنین

سلام دوست عزیز گوشی مشکلی نداره اون مال دوربینشه لرزه گیره

سلام
الان ک من سرچ میکنم سریال نامبرو توی سایت اپل نتیجه این اومد
Please validate your product’s purchase date.
بعدم ی قسمتی هست ک من میتونم تاریخو وارد کنم و دکمه ادامه

سلام خسته نباشید، من “گوشی 7 پلاس رو تقریبا ده روز هست که خریدم امروز بعد از مدتی استفاده به سایت رفتم و سریال گوشی رو زدم که از من اپل آیدی و پسورد و تاریخ خرید رو خواست که زدم، نوشت که تا سال بعد پشتیبانی از خدمات میکنه، سوالی که داشتم اینه بعد ی سال گارانتی تموم میشه ؟ یه وقت خط تلفن قطع نشه!!!

سلام. خیر دوست عزیز.

سلام گوشی من آیفون ٧ وقتی کد رو وارد میکنم همه اطلاعات گوشیم میاد بالا و اوکیه ولی پشت گوشیم علامت FC و … رو نداره آیا گوشی من اصله یا تقلبیه؟

سلام. بله دوست عزیز مشکلی ندارد.

سلام، ایا گوشی ایفون 6s با تعویض باطری مشکل خاصی به هم نمیزنه ؟!
ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام. خیر دوست عزیز. اگر باتری اورجینال خودش باشد.

سلام ممنون از سایت خوبتون،میخواستم بدونم قیمت ایفون seچقدرهست؟و تا ۲ماه اینده قیمتش افت خواهد کرد یابیشتر میشه؟؟ممنون

سلام. در حال حاضر موجود نیست متاسفانه.

سلام
من از خارج گوشی اپل هفت خریدم آخرش تموم شد 600 هزار تومن
ولی فروشنده گفت که اصله
به نظرتون اصله?

سلام. خیر دوست عزیز.

سلام،خیته نباشید،ممنون از مطلب خوبتون
فقط من یه سوال داشتم،من آیفون 5s دارم،شماره سریالو که زدم،همه چیزش اوکی بود فقط اون مسیج اکتیو نبودن رو نداد،البته من چند ماه بعد از فعال کردن تست کردمش تو سایت اپل،ممکنه بخاطر اینکه فعال کردمش و اپل ایدی و همه چیزش رو اوکی کردم،اون پیغام برام نیومده باشه؟!

سلام. دوست عزیز اکتیو نبودن برای وقتی می باشد که داخل دستگاه سیم کارت انداخته نشده باش.

سلام من میخواستم آیفون ۷ پلاس بخرم میخواستم ببینم آیا قیمتش تا سه ماه آینده افت میکنه یا همین الان بخرمش

سلام. مشخص نمیشه دوست عزیز.

afarin, sitetun kheili khub bud kheiliam b darde man khord mamnunam…….

سلام من چند تا سوال داشتم…
-کد imei یعنی چی و چگونه با استفاده از اون میتونم اصل بودن گوشی رو تشخیص بدم؟؟
-واینکه از کجا میتونم ایفون 6s plus تهیه کنم که هم معتبر باش و هم اصل و مشکلی نداشته باشه و مهلت تست و گارانتی معتبر داشته باشد؟(درتهران)
با تشکر

سلام. یک کد ۱۵ رقمی منحصر به فرد است که جهت شناسایی موبایل در شبکه GSM به کار میرود. سریال Imei از داخل گوشی و روی جعبه قابل پیگیری می باشد. در حال حاضر ایفون های موجود در فروشگاه با گارانتی می باشد و می توانید با خیال راحت خرید کنید. جهت کنید مدل درخواستی شما موجود باشد.

سلام.
آیا می توانیم گوشی اپل از خود شما خریداری کنیم؟
«لطفا در ایمیل پاسخ دهید شاید در سایت مشاهده نکنم

سلام. بله قسمت گوشی های اپل تماما با گارانتی موجود می باشند.

تاریخ گارانتی تا ١٧ جنیوری ٢٠١٨ زده

سلام من زدم کد رو ولی همه چ پاز شد و تاریخ هم داشت گوشی من ایفون ٧ هست ایا تقلبی هست یا دست دوم ??

سلام. خیر در این شرایط مشکلی ندارد پس.

سلام وقت بخیر
من ایفون 5s 32 کارکرده خریدم با نو مو نمیزنه…شماره سریال چک کردم مشکلی نداشت و جایی زدم که تمام اطلاعاتش رو نشونم داد…ولی من هنوز شک دارم شما بگین چکارکنم؟؟؟من چندبار کلاه سرم رفته…یکبار سر ایفون 6s و یکبار سر سامسونگ نوت 5…راهنمایی کنین ممنون…

سلام. دوست عزیز اگر موارد گفته شده رو چک کردید پس به احتمال زیاد مشکلی نخواهید داشت.

سلام.گوشی آیفن۶ نو در بازار موجود هست الان؟ممنون میشم زود جواب بدین

سلام وقتی حتما زده که در چه تاریخی اکتیو شده و فعال شده حتما گوشی روشن شده؟ یا از روی کارتون هم میشه زد برای فعال شدن در مخابرات ایران؟

سلام. فعال نشون دادن در سایت اپل به منزله سیم کارت انداخته شدن می باشد.

سلام من خودم‌ایفن بازم زیاد خرید فروش میکنم سایتتون عالیه دقیقا همین موارد رو منم امتحان میکنم قبل از خرید دقیقا همینجوره ک‌ شما میگید احسنت‌ به شما فقط به یه چیز دیگه هم توجه کنید موقع خریدن اینکه برچسب های پشت کارتن ک دو تا هستن باید برچسب شیشه ای رنگ باشن ن کاغذی…کاغذی ها کپی هستن این مورد رو چک کنید ۵۰ درصد حله…یا علی…

آفرین به نکته ی خوبی اشاره کردین واقعااااااا
من یه گوشی آیفون 8پلاس خربده بودم که دقیقا لیبل ها کاغذی بودن و پس دادم
نکته ای که خیلی کم اشاره میکنن در حالی که اگه اون لیبل هااا شیشه ای باشه اصل هست و مشکل دار نیست

باسلام من یه گوشی دست دوم 6S خریدم سریال نامبر و کدimei پشت کارتن با گوشی مطابقت داره ولی در وبسایت اپل که میزنم اینو میزنه We’re sorry, but we are unable to complete your request at this time. Please try again later.
لطفا راهنمایی بفرمایید

سلام. دوست عزیز اون لحظه ای که امتحان کردید سایت مشکل داشته دوباره امتحان کنید.

با سلام من امروز میخواستم آیفون 7 بخرم قبل از باز کردن پلمپ سریال نامبر چک کردم دیدم حدود 40 روز که اکتیو شده دیدم اینجوری نخریدم فروشگاه هم معتبر بود به نظر شما قبلا استفاده شده ؟

Salam.man ye goshi apple7 kharidam serial no va IMEI va ICCID roye Jaabe va dakhel goshi ba ham fargh dare.aya goshi asle ya moshkeli dare?

سلام. خیر دوست عزیز مشکلی ندارد.

سلام جناب من همه این کارا راکردم فقط به جایRepairs and service coverage:ActivعبارتRepairs and service coverage:Expiredظاهرشد مشکل چیه ممنون

سلام. گوشی شما بیش از یک سال هست که داره استفاده میشه دوست عزیز.

سلام خسته نباشید
من نمیدونم تو سایت اپل کجاش وارد کنم سریال گوشی رو؟؟
تروخدا راهنماییم کنید

سلام. لینک قرار داده شده است دوست عزیز. مرحله به مرحله بخونید تمام مراحل توضیح داده شده است.

سلام. خیلی برام مهمه خواهش میکنم جواب بدین. من گوشی ایفون سیکس اس خریدم و قبل خرید سریالو چک کردم. اکتیو نشده بود. اما الان میبینم تو قسمت app store قسمت updates قسمت purchased یه سری نرم افزار مثل واتساپ و رادیوجوان ساجست داده شده د وجود داره. درحالیکه من مطمینم این نرم افزارا رو حتی سرچ هم نکردم . یعنی قبلا دانلود شده و بعد پاک شده؟؟ تروخدا زود جواب بدین . خیلی مهمه برام

سلام. خیر دوست عزیز ربطی ندارند. اگر چک کردید دیگه مشکلی ندارد.

سلام
ننوشتین قبلا گوشی اپل با اپل ای دی داشتین یا نه ؟
اگر نداشتین احتمالا یا اپل ایدیتون قبلاداستفاده شده
یعنی اپل ای دی تون اگر براتون ساختن یا کارت خریدین
استفاده شده بوده
یا گوشیتون قبلا استفاده شده که کم پیش میاد اگر اکبند بوده

سلام
من سریال گوشیمو در سایت وارد می کنم و پیغام زیرو بهم می ده، گوشی من اصله یا فیک؟؟در ضمن imei داخل گوشیم با پشت کارتنش یکیه ولی سریالش فرق می کنه با پشت کارتن، ممنون می شم راهنماییم کنید
We’re sorry, but we are unable to complete your request at this time. Please try again later.

سلام. دوست عزیز دوباره امتحان کنید.

Repairs and Service Coverage: Expired
Our records indicate that your product is not covered under Apple’s Limited warranty or an AppleCare product for hardware repairs and service based on the estimated expiration date. سلام..برای من این پیغام اومد..یعنی اصل نیست؟

سلام. محصولات اپل دارای یک سال گارانتی هستند البته برای کشور هایی که دارای نمایندگی می باشند. این پیغام نشان دهنده این که گوشی شما بیشتر از یک سال است که استفاده شده است.

سلام..خسته نباشید
میگم قیمت 6اس رفته بالا..من منتظر بودم ارزون شه ک بخرم..ارزون نشد ک هیچ گرونتر شد..فک میکنید بیاد پائین یا نه گرونتر میشه؟؟؟

سلام. بله احتمالش هست که قیمت افت کند.

Salam age bezane please activate your iphone yani asle ya na man ino motevajeh nashodam

سلام. یعنی گوشی اپل شما هنوز داخلش سیم کارت انداخته نشده است.

سلام یه ایفون سیکس اس پلاس خریدم جایdesigne in California زده callfornia اما گوشی اکتیو نبود و بعد روشن شدن اکتیو شد و تو سایت اپلم زد میخواستم بدونم مشکل چیه؟؟ممنون

سلام. اگر تمام مراحل رو انجام دادید پس مشکلی ندارد دوست عزیز.

سلام من سریال رو که میزنم ارورمیده یعنی چی؟

سلام. دوباره امتحان کنید اگر باز ارور داد متن رو قسمت کامنت کپی کنید.

سلام من ایفون شش اس خریدم سریال نمبر پشت جبه همرای سریال نمبر داخل گوشی درست بو ایا ایفون من اصلی است با همین تصت

سلام. تمامی مراحل رو چک کنید اگر مشکلی نبود بله.

خیلی عالی بود ، مرسی ، ممنونم

سلام من زدم درست بود- من آیفون s6 خریدم تمام مشخصاتش داخل گوشی و کارتون یکی بود- ممنون از سایت خوبتون 🙂

سلام خدمت شما و سایت پُربارتون . گوشی اپل خریدم شماره سریال پشت کارتن رو میزنم تو سایت اپل . همش ارور میزنه و با خط قدمز مینویسه . ظاهراً اصلاً چنین سماره ای وجود نداره

سلام من میخواستم ببینم که ایفون ۶ اس هنوز نو هست ترو خدا زود جواب بدین.

سلام. نه دوست عزیز.

استفاده از مطالب سايت تبلت فون با ذکر منبع بلامانع است.

کليه حقوق اين سايت متعلق به فروشگاه اینترنتی تبلت فون مي باشد.

چگونه آیفون اصل را تشخیص دهیم؟

آیا شما از گوشی آیفون استفاده میکنید؟ آیا برای شما این سوال پیش نیامده است که چگونه میتوانم اصل بودن گوشی خود را تشخیص دهم؟

تولیدات غیرمجاز گوشی‌های هوشمندی که بسیار شبیه به نسخه اصلی هستند، موجب این امر شده که شناسایی نسخه های اصل در نگاه اول غیرممکن باشد. در این مقاله روش‌هایی را به شما خواهیم آموخت تا بتوانید تشخیص دهید گوشی آیفون شما اصل است یا فقط یک کپی از جنس اصل!

شناسایی آیفون تقلبی

اگر شما گوشی آیفون نو خریده اید و در بسته‌بندی آیفون به دستتان رسیده است، باید روی جعبه شماره مدل، شماره سریال و IMEI  مشخص باشد. این اعداد باید با مشخصاتی که در مسیر زیر در گوشی خود خواهید دید هم‌خوانی داشته باشند، در غیر این‌صورت احتمالا آیفون شما تقلبی است!چگونه تشخیص دهیم گوشی ایفون اصل است

SettingsàGeneralàAbout

با وارد کردن شماره سریال در لینک بالا که مربوط به وضعیت ضمانت اپل است، باید مدل، مدت زمان ضمانت، وضعیت پشتیبانی و دیگر اطلاعات گوشی شما نمایش داده شود. درصورتی که با پیغام ” متاسفانه شماره سریال وارد شده نامعتبر است” مواجه شوید گوشی آیفون شما نسخه معتبری نیست. می‌توانید شماره سریال را از مسیر زیر در گوشی خود بیابید:

SettingsàGeneralàAbout

گوشی های آیفون‌ شماره IMEI  منحصربه‌فردی دارند. جستجوی این شماره در یک پایگاه‌ داده جزئیات مفیدی از دستگاه در اختیار شما خواهد گذاشت. اگر شماره IMEI اطلاعات مدل دیگری را نشان دهد؛ یعنی دستگاه شما تقلبی است!

برای دریافت شماره IMEI می‌توانید *# ۶۰ #را شماره‌گیری کنید.

هیچ‌کدام از مدل‌های آیفون دارای درگاه کارت حافظه نیستند. اگر گوشی آیفون شما دارای درگاه حافظه برای هرنوع کارت حافظه‌ای باشد، احتمالا دستگاه شما یک تلفن همراه با سیستم عامل اندروید است که به‌نحوی بازسازی شده که یک آیفون به‌نظر بیاید!

پشت تمام آیفون‌ها علامت اپل نمایان است. علامت اپل در صورتی معتبر است که دارای برجستگی و برآمدگی نباشد. اگر ‎احساسی که از لمس علامت اپل در پشت گوشی دارید با لمس دیگر جاهای پشت گوشی متفاوت است، احتمالا گوشی شما اصل نیست!

هر دو گوشی را کنار هم بگذارید و از یکی بودن اندازه آن دو اطمینان حاصل کنید. این کار را برای تمام لبه‌ها تکرار کنید. اگر آیفون شما با آیفون تاییدشده تفاوت دارد پس اصل نیست. همچنین شما می‌توانید گوشی خود را با شکل اصلیِ آن در وبسایت اپل مقایسه کنید. برای مشاهده فهرست کامل مدل‌های مختلف آیفون به سایت https://support.apple.com/en-us/HT201296 مراجعه کنید.

تمام آیفون‌ها به‌طور پیش‌فرض تعدادی برنامه نصب‌شده دارند، ازجمله:

App Store, Settings, Compass, Safari

اگر برنامه‌ی پلی‌استور (Play Store) روی تلفن همراهتان نصب باشد یعنی شما یک دستگاه اندروید آیفون‌نما دارید!

– از قسمت تنظیمات، منوی استاندارد آیفون را بررسی کنید. برای مثال آی‌تیونز، اَپ‌استور و…

– مرورگر وب سافاری (Safari) در تمام آیفون‌ها موجود است. اگر این مرورگر را ندارید؛ یعنی گوشی شما آیفون نیست!

نظر

نام *

ایمیل *

سایت اینترنتی

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

ایجاد شناسه اپل در آیفون برای دانلود نرم‌افزارها، خرید از آی‌تیونز و اتصال به آی‌کلود با آیفون، به شناسه اپل یا اپل آی‌ دی نیاز خواهید داشت که در این مطلب با ساختن این شناسه آشنا خواهید شد. قدم به قدم، ساخت اپل آی‌دی:…

در خبرنامه ایمیلی ما عضو شوید :MailChimp documentation.

تمامی حقوق برای این قالب محفوظ می باشد.

چگونه تشخیص دهیم گوشی ایفون اصل است

آیفون‌های اپل از نظر کیفیت محصولات کم‌نظیری هستند و متعاقبا قیمت بسیار بالایی دارند. برخی از شرکت‌ها (به ویژه کمپانی‌های چینی) نسبت به تولید اسمارتفون‌هایی اقدام کرده‌اند که از نظر ظاهری کاملا شبیه به آیفون‌های اورجینال هستند، اما به هیچ وجه کیفیت عملکرد آیفون‌های اصلی اپل را ندارد. به این آیفون‌ها اصطلاحا آیفون کلون (Clone)، یا طرح کپی گفته می‌شود که ما برای ساده‌تر شدن موضوع آن‌ها را آیفون تقلبی یا فیک خطاب می‌کنیم.


متاسفانه افراد سودجو در برخی موارد تلاش می‌کنند تا از سادگی خریداران و عدم آگاهی آن‌ها در این زمینه سوء استفاده کنند و این آیفون‌های تقلبی را به جای آیفون اصل اپل به فروش برسانند. بنابراین هیچ‌گاه برای خرید یک آیفون جدید عجله نکنید و حتما در مورد دستگاه اطلاعات کافی جمع‌آوری کنید. برای خرید آیفون‌های اپل حتما از فروشندگان معتبر خریداری کنید به حرف دلال‌ها و افراد غیرقابل اعتماد اعتنایی نکنید. شما باید پیش از اقدام به منظور خرید آیفون حتما به قدری اطلاعات جمع‌آوری کرده باشید که قادر به تشخیص آیفون اصل از تقلبی باشید.

اما چگونه می‌توانیم یک آیفون اصل را از نمونه تقلبی یا کلون تشخیص دهیم؟ برای اینکه بتوانید این امر را به خوبی انجام دهید باید بسیار دقیق عمل کنید و دید سطحی خود را کنار بگذارید. ما در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه تشخیص آیفون اصل از تقلبی بپردازیم و به نشانه‌هایی اشاره کنیم که می‌توانند در این راستا شما را یاری کنند. بنابراین اگر قصد خرید یک آیفون را دارید، حتما به این موارد دقت کنید و شتاب‌زده عمل ننمایید که ممکن است سرتان کلاه برود و ضرر میلیونی را متحمل شوید. با سایت شبکه همراه باشید.


پیش از هر چیز به نشانه‌هایی اشاره می‌کنیم که بر روی جعبه آیفون موجود هستند و با توجه به آن‌ها قادر به تشخیص آیفون اصل از تقلبی خواهید بود. تصور کنید که به یک موبایل فروشی مراجعه کرده‌اید و فروشنده یک آیفون را به همراه جعبه پیش رویتان قرار داده است. چگونه می‌توانیم با نگاه به جعبه دستگاه متوجه شویم که آیفون مورد نظر تقلبی است یا اصل؟ تشخیص این امر ممکن است کمی دشوار باشد. شما برای تشخیص یک آیفون تقلبی از اصل با توجه به جعبه آن باید بسته‌بندی اصلی که اپل برای آیفون مورد نظر طراحی کرده است را بشناسید.


برای مثال تصور کنید که قصد خرید آیفون 6 اپل را داریم. با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید مشخصات ظاهری جعبه نسخه اصلی آیفون 6 اپل را مشاهده کنید. مثلا اپل تصمیم گرفته که در طراحی جعبه آیفون 6 عکس آیفون را بر روی بخش فوقانی جعبه دستگاه چاپ کند. بنابراین اگر فروشنده‌ای یک آیفون 6 را به همراه جعبه‌ای پیش رویتان قرار داد که عکسی بر روی آن حک نشده یا طرح باکس آن با طرح رسمی اپل تفاوت دارد، مطمئن باشید که این آیفون اصل نیست و یک جای کار می‌لنگد.

نکته بعدی مربوط به آیفون‌های ریفربیشد می‌شود. آیفون‌های ریفربیشد، آیفون‌هایی هستند که پس از عرضه یا در مراحل نهایی توزیع دچار مشکل فنی شده‌اند و برای اپل باز پس فرستاده می‌شوند. سپس اپل آن‌ها را تعمیر کرده و با قیمتی کمتر از نسخه تعمیر نشده آیفون‌هایش روانه می‌کند. همچنین برخی از آیفون‌های ریفربیشد هم از کنار هم قرار دادن قطعات سخت‌افزاری آیفون‌های قدیمی هم تولید می‌شود. به این آیفون‌ها اصطلاحا ریفربیشد گفته می‌شود. مطمئنا هیچ فردی تمایل ندارد که یک آیفون ریفربیشد را به جای آیفون اصل خریداری کند. بنابراین شما باید بتوانید یک آیفون ریفربیشد را هم از آیفون اصل تشخیص دهید.


برای تشخیص آیفون ریفربیشد از آیفون اصل با توجه به جعبه دستگاه باید به لیبل خاصی توجه داشته باشید که عبارت “Apple Certified” را به همراه دارد. این عبارت بر روی بخش فوقانی آیفون‌های ریفربیشد حک می‌شود. بنابراین اگر بر روی جعبه آیفونی که فروشنده پیش رویتان قرار داده است، عبارت “Apple Certified” را مشاهده کردید، مطمئن باشید که آیفون مد نظر یک آیفون ریفربیشد است و فروشنده قصد دارد که از اعتماد شما سوء استفاده کند. اما اگر مشکلی بر روی باکس یا جعبه آیفون مشاهده نکردید به مرحله بعدی یعنی باز کردن جعبه و بررسی مشخصات ظاهری و فیزیکی آیفون می‌رسیم.

حال تصور کنید که جعبه آیفون را باز کردید و آن را در دست خود گرفته‌اید. دستگاه هنوز روشن نیست و شما فقط قادر به بررسی بدنه و مشخصات فیزیکی آن هستید. در اینجاست که باید کمال دقت را به خرج دهید تا بتوانید یک آیفون اصل را از آیفون تقلبی تشخیص دهید. اولین موضوعی که باید به آن توجه کنید مربوط به پیچ‌های اتصال بدنه آیفون می‌شود. پیچ‌هایی که اپل در آیفون‌هایش استفاده می‌کند پیچ‎های منحصر به فردی هستند که با پیچ‌گوشتی‌های اختصاصی قابل جداسازی خواهند بود. اما آیفون‌های طرح یا تقلبی به پیچ‌های معمولی مجهز هستند که با هر پیچ‌گوشتی قابل جداسازی خواهند بود. این موضوع یکی از بهترین نشانه‌های موجود برای تشخیص آیفون اصلی از تقلبی محسوب می‌شود.


نکته بعدی مربوط به لوگوی اپل در پشت بدنه دستگاه و همچنین خطوط آنتن و عبارات حک شده بر روی پنل پشتی دستگاه می‌شود. عموما در آیفون‌های تقلبی شاهد ایجاد ترکیب رنگ محسوس‌تری هستید. برای مثال به تصور زیر نگاه کنید. رنگ عبارات تایپ شده در بخش زیرین پنل پشتی آیفون تقلبی (آیفون سمت چپ) کاملا سفید است! خطوط آنتن دستگاه رنگ تیره دارند و لوگوی اپل برخلاف نمونه اصل که در سمت راست دیده می‌شود، سفید رنگ و بسیار براق حکاکی شده است. این عوامل می‌توانند نشان دهنده فیک یا تقلبی بودن دستگاه باشند. البته توجه داشته باشید که رنگ لوگوی را نمی‌توان یک دلیل همیشگی برای تشخیص فیک یا تقلبی بودن آیفون دانست. در این نسخه‌ای که ما مورد مقایسه قرار داده‌ایم، لوگوی اپل رنگی متفاوت و روشن دارد.


یکی دیگر از نشانه‌های آیفون تقلبی با لمس لوگوی اپل در پنل پشتی دستگاه قابل درک می‌شود. لوگوی اپل در نسخه‌های اصلی آیفون به هیچ وجه برآمدی یا فرو رفتگی زننده ندارد، اما در آیفون‌های تقلبی این لوگو کاملا فرو رفته است و با لمس آن این تفاوت را احساس خواهید کرد. بنابراین با لمس لوگوی اپل هم قادر به تشخیص آیفون اصل از تقلبی می‌شوید.


نشانه بعدی که توصیه می‌کنیم به آن توجه کنید مربوط به چینش و کیفیت دکمه‌های فیزیکی دستگاه می‌شود. دکمه‌های فیزیکی آیفون‌های اصل از نظر کیفیت بسیار عالی طراحی شده‌اند و هیچ مجرای نفوذی مابین درزهای آن دیده نمی‌شود. همچنین یک استاندارد مشخص در محل قرارگیری مدل‌های مختلف آیفون‌های اپل رعایت شده است که ممکن است این استاندارد در برخی از نسخه‌های فیک یا کپی آیفون‌های اپل رعایت نشود. همانطور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید، دکمه‌های فیزیکی آیفون تقلبی (آیفون زیرین) دارای درزهای مشخصی هستند و با لمس آن‌ها لقی ناچیزی را احساس خواهید کرد، اما این امر در آیفون اصل قابل مشاهده نیست.

در نهایت باید اشاره کنیم که در این مرحله هیچ روشی به منظور تشخیص آیفون اصل از آیفون ریفربیشد وجود ندارد. برای تشخیص آیفون ریفربیشد یا باید از نشانه‌ای که در بخش قبل (عبارت روی باکس) به آن اشاره داشتیم استفاده کنید یا آیفون را روشن کرده و از روشی که در ادامه شرح می‌دهیم استفاده نمایید.


حال به مرحله روشن کردن دستگاه می‌رسیم. در اولین قدم به محض اینکه یک آیفون فیک یا تقلبی را روشن کنید، صفحه‌ای نمایان می‌شود که عباراتی همچون “Welcome” را به همراه دارد، این موضوع در حالی است که یک آیفون اصلی به محض روشن شدن لوگوی آیفون را نمایش می‌دهد. کیفیت رنگ و صفحه نمایش هم از دیگر نشانه‌هایی است که می‌تواند آیفون تقلبی را از آیفون اصل مجزا کند.

مسئله بعدی که می‌تواند مشخص کند که یک آیفون اصل است یا خیر مربوط به سیستم عامل انحصاری iOS اپل می‌شود. سیستم عامل iOS تنها در دستگاه‌های اصلی برد اپل نصب و پیاده‌سازی می‌شود، اما آیفون‌های تقلبی یا طرح به سیستم عامل اندرویدی مجهز هستند که دقیقا مطابق با معیارهای iOS شخصی‌سازی شده است. بنابراین شما به سادگی با دانلود یک فایل APK و بررسی امکان نصب آن در آیفون خود قادر به تشخیص اصل یا تقلبی بودن آن می‌شوید. نکته بعدی مربوط به کیفیت دوربین دستگاه می‌شود. دوربین آیفون‌های اپل فوق‌العاده با کیفیت عمل می‌کند. مطمئنا اگر دوربین یک آیفون فیک یا تقلبی را به کار ببرید متوجه خلا کیفیت آن می‌شوید. برای نمونه به عکس زیر نگاهی داشته باشید.

اجرای برنامه آیتیونز استور (iTunes Store) و اپ استور (App Store) هم می‌تواند مشخص کند که آیفون مد نظر اصل یا طرح و کپی! از آنجایی که آیتیونز استور و اپ استور تنها در سیستم عامل iOS قابل اجرا هستند، بنابراین یک آیفون فیک یا تقلبی قادر به اجرای آن‌ها نخواهد بود. از اینرو یا آیتیونز استور و اپ استور در آیفون‌های فیک حذف می‌شود و یا با اجرای آن‌ها اپلیکیشن‌های عجیب دیگری نظیر گوگل پلی استور (Google Play Store) فعال خواهند شد. همچنین برخی از آیفون‌های تقلبی ممکن است از اتصال حافظه SD پشتیبانی کنند، اما آیفون‌های اصل هیچ‌وقت از این قابلیت پشتیبانی نکرده‌اند.


اما روش‌های فوق برای تشخیص آیفون‌ تقلبی و طرح از آیفون اصل قابل استفاده هستند. متاسفانه یک آیفون ریفربیشد از جنبه‌های نام برده شده هیچ تفاوتی با یک آیفون اصل ندارد. بهترین روش موجود برای تشخیص آیفون اصل از ریفربیشد مربوط به بررسی شماره سریال (Serial Number) دستگاه می‌شود. اگر شماره سریال آیفون شما با عدد 5 شروع شود، شک نداشته باشید که آیفون ریفربیشد است. عدد سوم موجود در شماره سریال آیفون هم آخرین عدد سال تولید دستگاه را نمایش می‌دهد. برای مثال اگر آیفون شما در سال 2008، 2010 یا 2015 تولید شده باشد، رقم سوم شماره سریال آن به ترتیب 8، 0 یا 5 خواهد بود.

بنابراین با توجه به نشانه‌های فوق قادر به تشخیص آیفون اصل از تقلبی و همچنین آیفون‌های ریفربیشد خواهید بود. همواره برای خرید یک آیفون صبور باشید و تمام جوانب و مشخصات دستگاه را بررسی کنید تا خدای نکرده آیفونی تقلبی یا ریفربیشد را به جای آیفون اصل خریداری نکنید. امیدوار هستیم که از این مقاله استفاده کرده باشید.چگونه تشخیص دهیم گوشی ایفون اصل است

برای مشاهده ترفند‌های iOS اینجا کلیک کنید

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟

ماهنامه شبکه را می‌توانید از دکه‌های روزنامه فروشی تهران و شهرستان‌ها تهیه کنید. همچنین می‌توانید برای مطالعه شماره‌ها مختلف آن به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور مراجعه نمایید.

اشتراک ماهنامه شبکه

اشتراک ماهنامه شبکه یکی دیگر از راه‌های دسترسی به مطالب مجله است؛ به ویژه اشتراک آنلاین که با قیمتی مناسب محتوای کامل مجله، شامل مطالب و آگهی‌ها را در ختیار شما قرار می‌دهد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     ثبت اشتراک نسخه آنلاین

بررسی و مقایسه تجهیزات شبکه

توسعه و پشتیبانی توسط ایران دروپال   |   میزبانی توسط پارس پک

چطور در کمتر از 1 دقیقه آیفون تقلبی را از اصلی تشخیص بدهیم؟

گوشی‌های آیفون طرفداران خاص خودشان را در سراسر دنیا و البته در ایران دارند که این طرفداران دو‌آتشه حاضرند هزینه زیادی برای خرید این گوشی‌ها بپردازند. اما اگر شما قصد خرید گوشی آیفون را دارید باید توجه کنید که در ازای هزینه‌ای که می‌کنید آیفون اصل را تحویل بگیرد. اما چطور آیفون تقلبی را از اصلی تشخیص دهیم؟ با فیسیت همراه باشید تا یک راه‌حل ساده به شما بیاموزیم.

 

چندین روش برای تشخیص آیفون اصل از تقلبی وجود دارد اما ساده‌ترین راه، استفاده از شماره سریال محصول است. برای این کار باید مراحل زیر را طی کنید:چگونه تشخیص دهیم گوشی ایفون اصل است

برای پیدا کردن شماره سریال آیفون، کافی است مراحل زیر را طی کنید:

چطور شماره سریال آیفون را بدست بیاوریم

 

در این مرحله باید چک کنید که آیا شماره سریال معتبر است یا نه. برای این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

اعتبارسنجی شماره سریال گوشی آیفون در وب سایت اپل

 

آیا این آموزش کاربردی بود؟ آیا روش دیگری برای تشخیص آیفون تقلبی از اصل می‌شناسید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر کاربران فیسیت به اشتراک بگذارید.

 

آموزش‌های اپل:

آموزش انتقال عکس از آیفون به کامپیوتر ویندوزی با استفاده از برنامه itunes

مراحل ساخت اپل آیدی 2018 از طریق وب سایت اپل

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت

فارغ التحصیل کارشناسی فناوری اطلاعات هستم. از اردیبهشت‌ماه 96 شروع به نوشتن اخبار و آموزش در حوزه تکنولوژی در فیسیت کردم. بیش‌تر از هر چیزی به شبکه‌های کامپیوتری، مجازی سازی، سیسکو و… علاقه‌مند هستم و بیشتر از اون علاقه‌مند به به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات با بقیه…

در صورت داشتن هر گونه پیشنهاد و انتقاد نسبت به اخبار و مقالات، می‌تونید به این آدرس ایمیل بفرستید: khadijezarepour@gmail.com

آرش – “نحوه استفاده از برنامه rufus برای bootable کردن فلش مموری” سلام عالی بود

اسلیپ بابا – “هارمونی OS هواوی ظاهرا نسخه اصلاح‌شده اندروید است” از چینی های متقلب بی … انتظار بیشتری داشتید؟

mr-b71 – “آیا اپراتورهای ایرانی 3G را خاموش می‌کنند؟” آقای مهدی ق چه بلایی سر عقل و منطقت اومده که فکر میکنی چون مشکلات اقتصادی دیر رخ داده الان جلو مونده هستیم؟خودت داری میگی فقر مردم ایران باعث شده گوشیهای نسل قدیم استفاده کنن.آیا بیشتر مشکلات اقتصادی و فقر مردم به دلیل اون افراد بی فکر و منطقی که برای من و تو تصمیم میگیرن نبوده؟فکر کنم توهم جلو مونده بودن داری

مهدی ق. – “آیا اپراتورهای ایرانی 3G را خاموش می‌کنند؟” چند تا کشور هم 2G رو خاموش کردند ولی تو ایران امکان خاموش کردند 2G نیست چون خیلی از ما ایرانی ها هنوز فقیر هستیم و بعضی هامون گوشی داریم که فقط 2G رو پشتیبانی میکند اما اونایی که اینترنت میخواهند 4G براشون کافیست این وسط 3G اضافی هست من میگم همین الان 3G رو حذف کنند و روی 5G کار کنند

علی – “هارمونی OS هواوی ظاهرا نسخه اصلاح‌شده اندروید است” باید دید که بقیه هم این موضوع رو تایید می کنند یا نه.امید وارم که این طور نباشد!

رسانه‌ی فیسیت به انتشار مهم‌ترین اخبار حوزه‌ی فناوری اطلاعات ایران و جهان می‌پردازد. علاوه بر پوشش اخبار، آموزش‌های کاربردی و تئوریک، ویدیوهای جعبه گشایی و بررسی تجهیزات و گجت‌های هوشمند، را نیز در فیسیت می‌توانید مشاهده کنید.ما رسالت خودمان را تولید محتوای جذاب و مورد نیاز برای فعالان حوزه‌ی فناوری اطلاعات می‌دانیم.

با اشتراک در خبرنامه‌ی فیسیت خبرهای مهم فناوری و کسب و کار را با استفاده از ایمیل دریافت کنید.

©استفاده از مطالب سایت و بازنشر آن‌ها به هر عنوانی تنها با ذکر نام فیسیت مجاز است.

اگر قصد خرید آیفون را دارید اما نگران آن هستید که در این آشفته بازار، گوشی خریداری شده اصل نباشد مطالعه این مقاله احتمالاً کمک شایانی به شما خواهد کرد. هیچ یک از ما دوست ندارد با صرف این همه هزینه، در نهایت متوجه شود که کالای خریداری شده، اصل نبوده و نمونه کپی است. بنابراین بهتر است اگر قصد خرید یک آیفون را دارید، و یا آنکه آیفونی را خریده اید و هنوز فرصت بازگشت آن را دارید، با نشانه های آیفون اصل آشنا شوید. در این مقاله تلاش کرده ایم تا ضمن توضیح این مسئله که چگونه می توانیم آیفون اصل از تقلبی را تشخیص دهیم، نشانه های یک آیفون اصل را با شما به اشتراک بگذاریم. اگر حوصله خواندن این مقاله را ندارید توصیه ما به شما فقط خرید از فروشگاه های مجاز و معتبر است!

توصیه می شود پیش از خرید تمامی اطلاعات لازم درباره ویژگی های آیفون اصل و تقلبی را کسب نمایید تا در دام تبلیغات فروشندگانی که می خواهند از عدم اطلاع شما سوءاستفاده کنند نیفتید. در ارتباط با آیفون های تقلبی بد نیست بدانید که این دستگاه ها غالباً در کشور چین تهیه و تولید می شوند. اگر چه آیفون های تقلبی از نظر ظاهری بسیار شبیه به آیفون های اصل هستند اما نشانه هایی دارند که می توان به کمک آنها، تقلبی بودنشان را تشخیص داد. به این آیفون‌ها اصطلاحا آیفون کلون  (Clone)، یا طرح کپی گفته می‌شود که در قیاس با آیفون های اصل، بسیار ضعیف عمل می کنند و به هیچ عنوان کیفیت و کارایی آیفون اصل را ندارند.

پس از گذراندن مراحل فوق و بازگشایی جعبه، توجه به نکات ریز فیزیکی می تواند کمک شایانی در تشخیص آیفون اصل از تقلبی کند. برای مثال اپل در آیفون ها از پیچ های مخصوصی استفاده کرده که تنها منحصر به این شرکت است. توجه به این پیچ ها می تواند در تشخیص آیفون اصل از تقلبی به شما کمک کند. موارد دیگری که می تواند به شما کمک کند توجه به لوگوی اپل در پشت بدنه دستگاه و همچنین خطوط آنتن و عبارات حک شده بر روی پنل پشتی دستگاه است. شما می توانید نمونه اصل دستگاه را در اینترنت جستجو کنید و شکل ظاهری نشانه های ذکر شده در گوشی آیفون اصل را به خاطر بسپارید.

بدیهی است که کمپانی به این بزرگی جعبه و پکیج مناسبی را برای عرضه محصولات خویش برگزیند. بنابراین آشنا بودن مشتری با جعبه اصل و بسته بندی اورجینال شرکت اپل می تواند کمک شایانی کند. اما نشانه های اصل بودن این جعبه چیست؟ شما می توانید ویژگی های جعبه هر یک از آیفون های اپل را با یک جستجوی ساده اینترنتی به دست آورید. برای مثال اپل در طراحی جعبه آیفون ۶، عکس آیفون را بر روی بخش فوقانی جعبه دستگاه چاپ کرده است. بنابراین اگر فروشنده‌ای یک آیفون ۶ را به همراه جعبه‌ای پیش رویتان قرار داد که عکسی بر روی آن حک نشده یا طرح باکس آن با طرح رسمی اپل تفاوت دارد، مطمئن باشید که این آیفون اصل نیست.چگونه تشخیص دهیم گوشی ایفون اصل است

دکمه‌های فیزیکی آیفون‌های اصل از نظر کیفیت بسیار عالی طراحی شده‌اند و هیچ مجرای نفوذی مابین درزهای آن دیده نمی‌شود. در حالی که دکمه‌های فیزیکی آیفون تقلبی (آیفون زیرین) دارای درزهای مشخصی هستند و با لمس آن‌ها لقی ناچیزی را احساس خواهید کرد،

آیفون‌های ریفربیشد، آیفون‌هایی هستند که پس از عرضه یا در مراحل نهایی توزیع دچار مشکل فنی شده‌اند و برای اپل باز پس فرستاده می‌شوند. اپل این دستگاه ها را تعمیر کرده و با قیمتی کمتر از نسخه تعمیر نشده آیفون‌هایش روانه می‌کند. برخی از آیفون‌های ریفربیشد نیز اسمبل قطعات سخت‌افزاری آیفون‌های قدیمی هستند. به این آیفون‌ها اصطلاحا ریفربیشد گفته می‌شود. مطمئنا هیچ فردی تمایل ندارد که یک آیفون ریفربیشد را به جای آیفون اصل خریداری کند. بنابراین بهتر است پیش از خرید به ریفربیشد بودن یا نبودن آیفون دقت کنید. اما نشانه: دارا بودن جعبه ای با لیبل Apple Certified. این عبارت غالبا بر روی بخش فوقانی جعبه آیفون‌های ریفربیشد حک می‌شود.

دکمه‌های فیزیکی آیفون‌های اصل از نظر کیفیت بسیار عالی طراحی شده‌اند و هیچ مجرای نفوذی مابین درزهای آن دیده نمی‌شود. در حالی که دکمه‌های فیزیکی آیفون تقلبی (آیفون زیرین) دارای درزهای مشخصی هستند و با لمس آن‌ها لقی ناچیزی را احساس خواهید کرد،

مرکز تعمیرات آیفون اپل با کادری منسجم و متخصص در تلاش است تا تمامی نیازهای مشتریان خویش را در زمینه آموزش کاربران، عرضه لوازم جانبی، آموزش‌‏های فنی- تخصصی، تعمیرات و نگهداری آیفون اپل تأمین ‌نماید و کمبود نبود نمایندگی های مجاز اپل در ایران را رفع کند. کارشناسان مرکز تعمیرات آیفون اپل در تمامی زمینه های سخت افزاری، نرم افزاری، تعمیر، بازیابی، بازسازی و ترمیم این محصول تخصص داشته و -در هر زمینه ای- تا زمان رفع نیاز و حل قطعی مشکلات در کنار مشتری خواهند بود. در صورت نیاز به راهنمایی های بیشتر در ارتباط با ویژگی های آیفون اصل و تقلبی می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نمایندگی اپل تمام تلاش و امکانات خویش را به کار بسته تا ارائه دهنده بالاترین سطح کیفی خدمات در دو حوزه تعمیر و فروش به کاربران و علاقمندان این برند باشد. از آن جا که کمپانی اپل در ایران هنوز نمایندگی رسمی ندارد کاربران این برند در زمان خرید تولیدات آن ممکن است این دل نگرانی را داشته باشند که در صورت بروز مشکل در دستگاهشان، امکان بازیابی و ترمیم آن وجود نداشته باشد اما کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات اپل تمام تلاش و توان خویش را به کار بسته اند تا خط بطلانی بر این باور کشیده و تمامی نیازها و درخواستهای کاربران اپل را با بالاترین کیفیت ارائه نمایند.

کارشناسان ما در نمایندگی اپل با معرفی و عرضه هر محصول جدید از سوی کمپانی اپل به بررسی و واکاوی آن پرداخته و به استخراج ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری آن می پردازند. این کار منجر به تدوین جدیدترین متدهای تعمیر و بازیابی مرتبط با هر دستگاه گشته و سبب می گردد تا دستگاه های معیوب به بهترین شکل و با بالاترین کیفیت تعمیر و ترمیم شوند. واحدهای تعمیرات اپل در بخش زیر معرفی می گردند.

مطالب مرتبط

شعبه امیرآباد ( اکسپرس ) : اتوبان جلال ال احمد – روبروی دانشگاه تربیت مدرس – نرسیده به چمران شمال – خیابان پروانه – کوچه چهارم – پلاک 9

شعبه مرکزی : ستارخان – بین شادمهر و بهبودی – کوچه نجاری – پلاک ۱۸ – طبقه همکف

شعبه سعادت آباد: بلوار اصلی سعادت آباد _ بین خیابان 31 و 33 _ پلاک 2 _ طبقه دوم

شعبه فرجام (دارای پارکینگ) : خیابان فرجام غربی – بین اتوبان باقری و سراج – پلاک 201 -ساختمان مرکز سخت افزار ایران

شعبه میرداماد ( پارکینگ در پلاک 45 ) : بلوار میرداماد – میدان مادر – خیابان شاه نظری – کوچه دوم – پلاک ۳۵ – واحد ۲

شعبه تجریش(کلیک برای پارکینگ):میدان تجریش–ابتدای خیابان ولیعصر–جنب بانک سپه–پلاک۳۰۹۴(ساختمان ولیعصر)–طبقه۴–واحد۲۰

شعبه پیروزی: خیابان پیروزی – سه راه سلیمانیه – خیابان شاه آبادی – رو به روی مسجد یاسین – پلاک۳۵۵

شعبه ولیعصر: میدان ولیعصر – نبش کوچه شقایق – ورودی اداری A مجتمع ایرانیان – طبقه اول – واحد ۱۹

شعبه کرج: کرج – شاهین ویلا – خیابان نهم غربی – نبش کوچه قنات – ساختمان زاگرس – طبقه چهارم

چگونه تشخیص دهیم گوشی ایفون اصل است
چگونه تشخیص دهیم گوشی ایفون اصل است
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *