چگونه تشخیص نظام آموزشی ترمی واحدی از سالی وا

 
helpkade
چگونه تشخیص نظام آموزشی ترمی واحدی از سالی وا
چگونه تشخیص نظام آموزشی ترمی واحدی از سالی وا

برای تشخیص نظام آموزشی ترمی واحدی از سالی واحدی برای متوسطه:
تا سال ۸۰-۷۹ روزانه –> ترمی واحدی میباشد
از سال ۸۱-۸۰ به بعد –> سالی واحدی میباشدبرای بزرگسال:
تا سال ۸۴-۸۳ نظام هم ترمی واحدی بوده هم سالی واحدی ….در صورتیکه نیمسال اول
نیمسال دوم و تابستان داشته باشد –> ترمی واحدی
در صورتیکه نیمسال اول بزرگسال ، نیمسال دوم و نیمسال سوم داشته باشد –> سالی واحدی

برای تشخیص نظام آموزشی ترمی واحدی از سالی واحدی برای پیش دانشگاهی:
تا سال ۹۰-۸۹ روزانه –> ترمی واحدی میباشد
از سال ۹۱-۹۰ روزانه به بعد => سالی واحدی میباشد

بزرگسال پیش دانشگاهی:
تا سال ۹۱-۹۰ به انضمام شهریور–> ترمی واحدی
از ۹۲-۹۱ به بعد –> سالی واحدی

موارد زیر هم به شما در این مورد کمک میکند:

در تاییدیه های دیپلم اگر کد دانش آموزی ۸رقمی باشد فرد ، ترمی واحدی است
در تاییدیه های دیپلم اگر کد دانش آموزی ۹رقمی باشد فرد ، سالی واحدی است
در تاییدیه های پیش دانشگاهی اگر سال فارغ التحصیلی ۹۰ به بالا باشد فرد ، سالی
واحدی است(کد دانش آموزی ۸رقمی یا ۹رقمی باشد، فرقی ندارد(
در تاییدیه های پیش دانشگاهی اگر سال فارغ التحصیلی ۹۰ به پایین باشد فرد ، ترمی
واحدی است(کد دانش آموزی ۸رقمی یا ۹رقمی باشد، فرقی ندارد(چگونه تشخیص نظام آموزشی ترمی واحدی از سالی وا


info@digi-khadamat.ir
تلفن: 09361916931

همراهان عزیز ما در این مقاله می خواهیم در مورد موضوع تفاوت نظام ترمی واحدی یا سالی واحدی یا نظام قدیم مطالبی را در اختیارتان قرار دهیم. تا اواخر دهه 70 نظام آموزشی کشور ترمی واحدی بود که به نظام قدیم معروف بود و اوایل دهه 80 نظام آموزشی به سالی واحدی تغییر کرد. در کنکور 81 سازمان سنجش آموزش کشور برای هر دو گروه داوطلبان نظام قدیم و جدید سوالات جداگانه ای طرح کرد و این روند تا سه سال یعنی تا کنکور 83 هم ادامه پیدا کرد.شما عزیزی که به دنبال کسب اطلاعات در این مورد هستند می توانند با مطالعه مقاله ما پاسخ سوالات خود را دریافت کنند دوستان عزیز توجه داشته باشید که این اطلاعات مربوط به سال های قبل می باشد. در صورت دریافت اطلاعات جدید در همین مقاله به روز رسانی میشود.

 

 

,,,,,,,,,

 “سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور ” برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611 تماس از 8صبح تا 12شبچگونه تشخیص نظام آموزشی ترمی واحدی از سالی وا

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,,

 

 

 

تا سال 79_80 در دوره های روزانه، نظام تحصیلی متوسطه ترمی واحدی بود. بدین شکل که اگر دانش آموزی درسی را رد می شد ، می توانست آنرا در ترم بعدی تحصیلی بردارد تا پاس کند و اگر باز هم نمی توانست قبول شود و رد می شد، موظف لود در ترم بعد قبول شود. اما این اتفاق مانع از رفتن دانش آموز به مقطع بالاتر نمی شد. واضح است که با این رویه مشکلاتی به وجود می آمد. مثلا دانش آموزهای زیادی ممکن بود درسی را در چند ترم پاس نکنند و همچنان به مقاطع بالاتر بروند و با پایه ای ضعیف به تحصیل بپردازند.با وجود چنین مشکلی مسئولان به فکر افتادند تا این روش را تغییر دهند. چنین شد که در سال 80_81، نظام ترمی واحدی به نظام سالی واحدی تغییر یافت.در نظام جدید دانش آموزان می بایست درسهایشان را در طول یک سال (معادل دو ترم) حتما پاس می کردند.که قابل ذکر است این قانون مشکلات قانون قبل از خود را نداشت.شما عزیزی که به دنبال کسب اطلاعات در این مورد هستند می توانند با مطالعه مقاله ما پاسخ سوالات خود را دریافت کنند دوستان عزیز توجه داشته باشید که این اطلاعات مربوط به سال های قبل می باشد. در صورت دریافت اطلاعات جدید در همین مقاله به روز رسانی میشود.

 

 

براساس گفته های معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش می توانیم بگوییم که پیش‌دانشگاهی را سالی‌واحدی کردیم تا مدیریت یکپارچه‌ای در محیط مدرسه بر اداره مدرسه اعمال شود.معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش باحضور در کافه‌خبر در مورد چرایی سالی‌واحدی شدن دوره پیش‌ دانشگاهی و همچنین حتما یک چرایی وجود داشته است که ما نظام پیش‌دانشگاهی را با تصویب شورای عالی آموزش و پرورش از ترمی واحدی به سالی واحدی تبدیل کردیم. چند علت وجود داشت؛ اولا ما می‌خواستیم مدیریت یکپارچه‌ای در محیط مدرسه بر اداره مدرسه اعمال شود. ما پیش‌دانشگاهی را هم در درون دبیرستان در کنار سالهای دبیرستان داشتیم و دلیلش هم این بود که ما برای استفاده بهینه از نیرو و فضا و اماکنمان نیازمند این بودیم که دوره دبیرستان را یکپارچه ببینیم٬ پس سال گذشته دوره پیش دانشگاهی را هم در درون دبیرستانها برگزار کردیم.توجه داشته باشید که امسال دیدیم که در مدرسه‌ای٬ یک مدیر می‌بیند که سه سال اولش با یک نظم و برنامه‌ای پیش می‌رود٬ امتحاناتش سالی واحدی و امتحانات پایانی در خرداد است٬ نمره پایانی اول دست معلم است؛برای کسب اطلاعات بیشتر میتواند با شماره 9099071611 تماس حاصل نمایید  بعد در کنار اینها یک سالی در کنار اینها قرار گرفته به نام پیش‌دانشگاهی که نظامش ترمی است و وسط سال تعطیلات میان ترم دارد٬ خب مدیر به کدام اینها برسد و در واقع صدای واحد و هماهنگی را ما در این مدارس نداشتیم. اما حالا مدیریت یکپارچه‌ای در مدارس داریم.دوستان عزیز توجه داشته باشید که این اطلاعات مربوط به سال های قبل می باشد. در صورت دریافت اطلاعات جدید در همین مقاله به روز رسانی میشود.

 

تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۱

( تماس بدون پیش شماره / حتی ایام تعطیل )

هدف پژوهش حاضر بررسي تطبيقي نظام آموزشي ترمي واحدي و سالي واحدي آموزش متوسطه مي باشد. تحقيق حاضر از نظر هدف کاربردي و از نوع توصيفي- پيمايشي مي باشد. جامعه آماري پژوهش کليه کارکنان آموزشي متوسط نظري سازمان آموزش و پرورش استان گلستان و مديريت هاي آموزشي و پژوهشي شهرستان هاي آزادشهر و گنبد است که تعداد آنها 1415 نفر بوده اند. نمونه تحقيق مطابق با فرمول کوکران 312 نفر تعيين گرديد، که با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي ساده انتخاب شد. براي تجزيه و تحليل داده هاي جمع آوري شده از آمار توصيفي و آمار استنباطي شامل آزمون کولموگروف – اسميرنوف (آزمون همقوارگي متغيرهاي رتبه اي) استفاده شده است. يافته هاي پژوهش بيانگر تاييد کليه فرضيه هاي پژوهش در سطح %99 مي باشد.

نشانی: تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، نرسیده به پل بزرگراه شهید همت، خیابان شهید قموشی، خیابان بهار، نبش کوچه چهارم، پلاک 1

کدپستی: 1461965381

چگونه تشخیص نظام آموزشی ترمی واحدی از سالی وا

تلفن و دورنگار: 4 الی 44265001

کارگاه های آموزشی

اخبار

JCR

خبرگزاری سیناپرس

پیوندهای مرتبط


Downloads-icon

 

نظام ترمی واحدی چیست؟ | در آموزش و پرورش ایران دو نوع قانون وجود داشت ؛ نظام ترمی واحدی و بعد از آن نظام سالی واحدی. در ادامه به توضیح این دو نظام با سال های تصویب قوانینشان پرداخته ایم.

تا سال 79_80 در دوره های روزانه، نظام تحصیلی متوسطه ترمی واحدی بود. بدین شکل که اگر دانش آموزی درسی را رد می شد ، می توانست آنرا در ترم بعدی تحصیلی بردارد تا پاس کند و اگر باز هم نمی توانست قبول شود و رد می شد، موظف لود در ترم بعد قبول شود. اما این اتفاق مانع از رفتن دانش آموز به مقطع بالاتر نمی شد. واضح است که با این رویه مشکلاتی به وجود می آمد. مثلا دانش آموزهای زیادی ممکن بود درسی را در چند ترم پاس نکنند و همچنان به مقاطع بالاتر بروند و با پایه ای ضعیف به تحصیل بپردازند.با وجود چنین مشکلی مسئولان به فکر افتادند تا این روش را تغییر دهند. چنین شد که در سال 80_81، نظام ترمی واحدی به نظام سالی واحدی تغییر یافت.در نظام جدید دانش آموزان می بایست درسهایشان را در طول یک سال (معادل دو ترم) حتما پاس می کردند.که قابل ذکر است این قانون مشکلات قانون قبل از خود را نداشت.

نظر خود را بیان نمایید

نظری ثبت نشده است

جهت مشاوره رایگان درباره تبلیغات، با ما تماس بگیرید:
چگونه تشخیص نظام آموزشی ترمی واحدی از سالی وا

۰۲۱ – ۲۳۰ ۴۴ ۳۳۳

+۹۸ ۲۱ ۲۳۰ ۴۴ ۳۳۳

تلگرام آفتاب

اینستاگرام آفتاب

+۹۸ ۲۱ ۲۳۰ ۴۴ ۱۰۳

ایران، تهران، میدان نوبنیاد ، کوهستان سوم
،
پلاک ۳

پشتیبانی آفتاب

نظام آموزشی در ایران مانند هر کشور دیگری دچار تغییرات فراوانی شده است اما آیا این تغییرات سبب بهتر شدن آن شده است؟

زهرا تالانی: آموزش و پرورش به سبک جدید که در آن مدرسه، معلم و کلاس درسی باشد از حدود 150 سال پیش در کشور شکل گرفت،قبل از آن دانش آموزان در مکتب خانه یا مسجد تنها خواندن و نوشتن یاد می گرفتند اما در شیوه جدید آموزش، قرار شد که مهارتهایی هم به دانش آموزان آموخته شود. از آن زمان تاکنون آموزش و پرورش ما تغییرات فراوانی با هدف بهتر شدن پیدا کرد اما هربار منتقدانی هم داشت. به طوریکه الان کارشناسان آموزشی معتقدند نظام آموزشی ما هیچ مهارتی را به دانش آموزان یاد نمی دهد و بیشتر بر حفظیات استوار است.

به اعتقاد اکثر آنها، الان مشکل نظام آموزشی ما 6 ساله بودن یا نبودن دوران ابتدایی نیست بلکه مشکل در عدم آموزش مهارت به دانش آموزان است چون سیستم آموزشی کشور سبب شده دانش آموزان و دانشجویان فقط به فکر گرفتن مدرک یا نمره قبولی باشند، به همین دلیل یک شب مانده به امتحان یا در شب امتحان شروع به حفظ کردن محتویات کتاب درسی خود کرده و اگر همان سوال ها را یک هفته بعد از دانش آموز بکنید، او قادر به پاسخگویی به تمام سوال ها نیست.

کفاش معاون پرورشی وفرهنگی وزیر آموزش وپرورش درباره مشکلات نظام آموزشی کشور می گوید: مشکل از دوران ابتدایی شروع می شود که کودکان ما به جای تشویق شدن به خلاقیت، پرسش گری دچار چارچوبهای تعریف شده آموزشی می شوند و قوه خلاقه در آنها نابود می شود.

او در گفت وگو با خبرآنلاین می گوید: در آموزش مدرن، شناسایی استعدادها حرف اول را می زند و از همان دوران ابتدایی ، معلمان استعدادهای کودکان و هدایت آنها را به عهده دارند، اما در نظام آموزشی کشور ما، معلمان هیچ مسئولیتی در شناسایی استعدادها ندارند .چگونه تشخیص نظام آموزشی ترمی واحدی از سالی وا

تغییرات نظام آموزشی

تا سال 1346 نظام آموزشی به دو دوره تقسیم می شد 6 سال ابتدایی و 6 سال متوسطه و سالها همین نظام آموزشی در کشور دایر بود.

علاءالدین کیا مدیرهماهنگی امور پژوهشی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش درباره تغییرات نظام آموزشی به خبرآنلاین می گوید: تغییر اساسی و بنیادین مقاطع تحصیلی به سبک آموزش فعلی در سال 1346 آغاز شد و نظام آموزشی 6 ـ 6 یعنی دو دوره ابتدایی و متوسطه به 5 ـ 3 ـ 4 یعنی پنج سال ابتدایی، سه سال راهنمایی و چهار سال متوسطه تبدیل شد.

این نوع نظام آموزشی پس از انقلاب تا سال 1370 در مدارس کشور اجرا شد.اما در سال 1370، شورای عالی آموزش و پرورش تصمیم گرفت تا دوره پیش دانشگاهی را از دوره متوسطه جدا کند. در این نظام آموزشی جدید که به «نظام جدید» معروف شد، دانش آموزان پنج سال ابتدایی، سه سال راهنمایی، سه سال تا دیپلم و یک سال دوره پیش دانشگاهی را می‌گذراندند تا بتوانند به دانشگاه راه یابند.

کیا می گوید: دانش آموزان در طرح نظام جدید باید برای ورود به پیش دانشگاهی امتحان ورودی می‌دادند و در صورت گرفتن نمره قبولی، می‌توانستند در این دوره شرکت و بعد در کنکور سراسری ثبت نام کنند.

اما پس از گذشت چند سال و کاهش جمعیت داوطلبان دانشگاهی، امتحان ورود به پیش دانشگاهی برداشته شد و دانش آموزان پس از دیپلم و در صورت علاقه می‌توانستند در این دوره هم شرکت کنند.

در این تغییر نظام آموزشی، در دو مقطع تحصیلی ابتدایی و راهنمایی تغییر ایجاد نشد و تنها دوره متوسطه تبدیل به ترمی واحدی و بعد سالی واحدی یا تفکیک دوره پیش دانشگاهی از مدارس متوسطه شد. در سال 1389 بار دیگر مراکز پیش دانشگاهی که در سال 1383 از مدارس متوسطه جدا شده بودند، به دوره متوسطه متصل شدند.

دلایل تغییر نظام آموزش

دلایل متعددی در آن دوران باعث شد که نظام آموزشی تغییر کند و دوره پیش دانشگاهی ایجاد شود؛ اما در آن زمان اعلام شد که در دهه ۷۰ تعداد دانش آموزان متوسطه از حدود 1.9 میلیون نفر به ۵ میلیون نفر و تعداد دانش آموختگان متوسطه از سالانه حدود ۲۸۰ هزار نفر به ۷۰۰ هزار دانش آموخته دیپلمه افزایش یافت. بنابراین بیش از ۸۰ درصد دانش آموختگان دیپلمه از ورود به دانشگاه باز می ماندند و به ناچار به بازار روی می آوردند بدون این که مهارت لازم را کسب کرده باشند.

تغییر به سبک قدیم

این نظام آموزشی هم در کشور دچار تغییراتی شد و در سال 1388 وزیر آموزش و پرورش دولت دهم، حاجی بابایی نظام آموزشی را به دو دوره 6 ـ 6 یعنی 6 سال دوره ابتدایی و 6 سال دوره متوسطه تقسیم کرد و حتی معاونت‌های جدید خود را بنا بر این طرح انتخاب کرد، به گونه‌ای که هم اکنون وزارت آموزش و پرورش دو معاونت ابتدایی و متوسطه دارد.اما این طرح هم پس از گذشت مدت کوتاهی تغییر کرد و اعلام شد که نظام آموزشی به سه دوره 6-3-3 تبدیل می‌شود. یعنی شش سال ابتدایی، سه سال راهنمایی و سه سال متوسطه.

وقتی تصمیم دوباره به تغییر نظام آموزشی گرفته شد، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعتراض خود را اعلام کرد. آن زمان علی عباسپور تهرانی فرد، رئیس پیشین کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ترس اصلی ما این است که در جریان اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، به سرنوشت ناگوار یارانه ها دچار شویم. ما با اجرای این طرح در مهرماه سال 1391 مخالفیم. در جریان اجرای هدفمند سازی یارانه ها هم دولت به حرف نمایندگان گوش نکرد و نرخ بالای ارز، وجود نقدینگی بالا و آشفتگی اقتصادی فعلی نیز محصول همین بی توجهی به توصیه های کارشناسان و نمایندگان ملت است. به همین خاطر، دولت باید در اجرای این سند آموزشی به سخنان و مشورت های نمایندگان مردم گوش دهد.

عباسپور در ادامه به بی توجهی دولت به محتوای سند تحول آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: 6 سال پیش تصویب کردیم که معاونت پرورشی در مدارس احیا شود اما نه در دولت نهم و نه در دولت دهم ، این امر محقق نشده است. تبدیل مقاطع آموزشی به چهار دوره سه ساله، کاملا خلاف سند بنیادین آموزش و پرورش است، ما نگران هستیم با وجود این که شرایط آموزش زیربنایی،محتوایی و عمقی برای تعلیم فرزندانمان مهیا نشده است، این طرح نتواند نتایج ثمر بخشی داشته باشد.

در جدول زیر تغییرات سیستم نظام آموزشی در نیم قرن گذشته را می‌بینید؛

تعطیلی پنج شنبه ها

مهمترین موضوعی که در تغییر نظام آموزشی  زمان حاجی بابایی مورد مخالفت قرار گرفت، تعطیلی پنج شنبه در مدارس ابتدایی و بعد از آن هم در دوره راهنمایی و دبیرستان بود. نمایندگان کمیسیون مخالف این موضوع بودند اما حاجی بابایی اعلام کرد که در تمام دنیا مدارس 5 روز تعطیل هستند و یک روز به برنامه های فوق برنامه اختصاص دارد. قرار بود پنج شنبه ها، مدارس تعطیل نباشد و دانش آموزان به اردوهای تفریحی و آموزشی و یادگیری مهارت بپردازند، اما عملا چنین نشد و در مدارس بسته شد، که مادران شاغل هم از این موضوع ناراضی بودند.

 

با وجودی که الان کتب درسی به شیوه جدید تدوین، معلم ها و دانش آموزان هم تقریبا عادت کرده اند اما به نظر می رسد در دولت یازدهم ،شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال بررسی تغییر دوباره نظام آموزشی است و شورای عالی آموزش و پرورش از اجرای نظام آموزشی 3 ـ 3 ـ 3 ـ 3 خبر می دهد.

فانی وزیر آموزش و پرورش هم مخالف این موضوع نیست. از سوی دیگر او در نظر دارد تا روز پنج شنبه را دوباره در مدارس احیا کند البته به شیوه خودش! فانی با بیان اینکه در روز بدون کتاب دانش‌آموزان به فعالیت‌های هنری یادگیری مهارت های زندگی می‌پردازند می گوید: کارگروهی از معاونت پرورشی آموزش و پرورش ،کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ،معاونت تربیت بدنی و معاونت ابتدایی ومتوسطه ،در حال بررسی این طرح است.

اما همزمان مخالفان این تغییر را خلاف سند تحول آموزشی در کشور دانستند و حاجی بابایی اعلام کرد شتابزدگی عبارت است از بیانی که منجر به شکست و پشیمانی شود و قابلیت اجرا نداشته و افکار عمومی هم پذیرای آن نباشد. نمونه شتابزدگی در گفتار مدیران فعلی را در خبر «لغو تعطیلی پنج‌شنبه‌ها» شاهد بودیم؛ در غیر قانونی اعلام کردن «مدارس نمونه» شاهد بودیم و در تأیید و تکذیب‌های خبرهای مکرر آماری شاهد بودیم.

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با تسنیم درباره این طرح چنین توضیح می دهد:‌ طبق طرح یک روز بدون کیف و کتاب قرار است دانش‌آموزان یک روز هفته را بدون کیف و کتاب در مدرسه حاضر شوند که این روز ممکن است 5شنبه یا سایر روزهای هفته باشد. بر اساس این طرح قرار است صرفا یک روز برای تمام دانش‌آموزان برای فعالیت‌های فوق برنامه اعلام نشود تا امکان مدیریت نیز آسانتر باشد و این طرح سال آینده به صورت آزمایشی در تعدادی از مدارس ابتدایی و متوسطه اول (راهنمایی) اجرا می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اگر مدرسه ظرفیت داشته باشد تمام دانش آموزان در روزهای 5 شنبه بدون کیف و کتاب به مدرسه می‌آیند و به برنامه‌های شاد و متنوع روی می‌آورند، گفت: در مدارس بزرگ که تعداد زیادی دانش‌آموز دارند و امکان آن وجود ندارد که تمام دانش‌آموزان در روز 5شنبه به مدرسه بیایند یک روز بدون کیف و کتاب در طول هفته توزیع می‌شود به عنوان مثال دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی یک روز در هفته یعنی شنبه‌ها بدون کیف و کتاب به مدرسه می‌آیند و لزوما تمام دانش‌آموزان روزهای پنج شنبه به فعالیت‌های پرورشی نمی‌پردازند.

تغییرات بی ثمر

غیر از اینها رییس پیشین کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است: چه تفاوتی می کند دانش آموزان 12 سال درس بخوانند یا 10 سال؟ مهم این است که نتیجه این آموزش و آموختن کتابهای سخت درسی چه می شود چون دانش آموزان ما بدون هیچ مهارتی وارد بازار کار می شوند و انتظار بهترین کار با بهترین حقوق را دارند.

عباسپور تهرانی در این باره به خبرآنلاین گفت: به نظر من تا وقتی دانش آموزان ما نتوانند مهارت و تخصصی در مدرسه بیاموزند این تغییرات بی ثمر است و تنها نتیجه آن تقویت حفظ کردن دانش آموزان است. البته این کار ریشه ای است و باید معلمان در درجه اول آموزشهایی در این زمینه ببینند تا بتوانند آن را به دانش آموزان منتقل کنند.

آسیب شناسی تغییر نظام آموزشی

کارشناسان آموزشی و اساتید دانشگاهی همواره به نوع نظام آموزشی در کشور اشکالاتی را وارد می کنند. در جدول زیر نظر برخی از این کارشناسان آورده شده است:

47232

شهر جهانی یزد، شهری تاریخی و کویری ‌بین دشت لوت و دشت کویر است که مارکوپولو جهانگرد معروف آن را بزرگ، زیبا و پر رونق توصیف می‌کند. شهر تاریخی یزد در قدیم؛ به ایساتیس به معنی فرخنده و مقدس معروف بوده است.

ساخت و ساز و مسکن متأثر از قیمت مصالح ساختمانی از جمله تیرآهن و میلگرد است. اما به طور کلی قیمت‌ها در ایران با نوسانات دلار جابجا می‌شود.


ورود


 
 

Copyright © 2021 سامانه پشتیبانی دفاتر پیشخوان دولت – All rights reserved.

لطفا شکیبا باشید… این کار چند ثانیه ای طول می کشد!

شنبه, 19 بهمن 1398 ساعت 15:50:52

داوطلبانی که متقاضی شرکت در کنکور۹۹ هستند، بدون در نظر گرفتن نظام آموزشی خود می‌توانند نظام آموزشی که می‌خواهند بر اساس آن آزمون دهند را در مرحله ثبت‌نام انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ثبت‌نام برای پنجاهمین کنکور در ایران از چهارشنبه 16 بهمن آغاز شد و تا پنج‌شنبه 24 بهمن‌ماه ادامه دارد. داوطلبان در مهلت تعیین‌شده باید با مراجعه به سایت سنجش نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

گزینش دانشجو در رشته‌های با آزمون کنکور، بر اساس نمره کنکور و سوابق تحصیل (معدل دیپلم)، صورت می‌گیرد. همچنین اخذ دیپلم نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶، دارا بودن مدرک پیش‌دانشگاهی یا اخذ مدرک پیش دانشگاهی، دارا بودن دیپلم نظام قدیم یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که تا 31 شهریور اخذ شده باشد، از جمله مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام در این آزمون به‌شمار می‌رود.چگونه تشخیص نظام آموزشی ترمی واحدی از سالی وا

هر داوطلب بدون در نظر گرفتن نظام آموزشی خود می‌تواند نظام آموزشی که می‌خواهد بر اساس آن در کنکور شرکت کند را در مرحله ثبت‌نام انتخاب کند. به‌گونه‌ای دیگر می‌توان گفت داوطلبان آزمون سراسری می‌توانند نظام آموزشی خود و سوالات آن را به دلخواه تعیین کنند، یعنی اگر داوطلبی فارغ التحصیل نظام قدیم آموزشی است می‌تواند سوالات نظام جدید آموزشی را انتخاب کند.

داوطلبان برای ثبت‌نام در آزمون سراسری باید یکی از گزینه‌های نظام آموزشی جدید 3-3-6، نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی و نظام آموزشی قدیم دوره چهارساله دبیرستان را انتخاب کنند. ایسکانیوز در گزارش به شرح جزئیات ثبت‌نام هر نظام آموزشی پرداخته است:

ثبت‌نام نظام آموزشی نظام جدید چگونه است؟

داوطلبان نظام آموزشی جدید یا همان 3-3-6 پس از تعیین شاخه تحصیلی در صورتی که گزینه نظام آموزشی جدید 3-3-6 را انتخاب کنند، باید کد سوابق تحصیلی مخصوص دانش‌آموزان نظام جدید را وارد و پس از مشاهده اطلاعات فردی خود نسبت به تایید یا تایید نشدن آن اقدام کنند.

در صورت تایید اطلاعات فردی، بند‌های مربوط به سوابق تحصیلی در تقاضانامه ثبت‌نامی داوطلب درج خواهد شد و متقاضی باید نسبت به تکمیل سایر بند‌ها اقدام کند. در صورت تایید نشدن اطلاعات، داوطلب باید نسبت به ادامه روند ثبت‌نام اقدام و پس از اتمام آن، برای رفع مغایرت حداکثر تا 24 بهمن به منطقه آموزش و پرورش خود مراجعه کند.

دانش‌آموزان نظام آموزشی 3-3-6 سال تحصیلی جاری که در خردادماه سال 99 فارغ‌التحصیل می‌شوند، برای اطلاع از نحوه مشاهده سوابق تحصیلی خود باید به اطلاعیه پرینت کارت شرکت در آزمون که در دوم اردیبهشت ماه سال آینده منتشر می‌شود، مراجعه کنند.

داوطلبانی که وضعیت خود را از نظام آموزشی 3-3-6 و شاخه تحصیلی خود را گزینه دارای دیپلم فنی‌و‌حرفه‌ای و کاردانش انتخاب کنند، وارد مرحله تکمیل تقاضانامه ثبت‌نام خواهند شد.

نحوه ثبت‌نام نظام آموزشی سالی واحدی

داوطلبانی که گزینه نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی را برای ثبت‌نام خود انتخاب کنند، باید توجه داشته باشند سوابق تحصیلی برای دارندگان دیپلم‌های شاخه نظری نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی که دیپلم خود را از سال 84 تا 98 دریافت کرده‌اند، بر اساس ضوابط اعمال می‌شود.

این داوطلبان برای ثبت‌نام در کنکور سال جاری باید در مرحله دوم وضعیت تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی را با انتخاب یکی از گزینه‌های زیر مشخص کنند:

داوطلبان دیپلم‌های شاخه نظری نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی (نظام آموزشی قبلی) در مرحله سوم برای اعمال سوابق تحصیلی باید کد سوابق تحصیلی دیپلم و یا پیش دانشگاهی خود را وارد کنند. پس از این مرحله اطلاعات شناسنامه‌ای و نمرات داوطلب نمایش داده می‌شود و داوطلب در صورت مشاهد مغایرت در تایید اطلاعات، باید گزینه «مغایرت دارد» را انتخاب و در پایان برای پیگیری موضوع مغایرت سوابق تحصیلی حداکثر تا 24 بهمن به منطقه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک تحصیلی خود مراجعه کنند.

دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی سال تحصیلی جاری که در خردادماه 99 فارغ‌التحصیل می‌شوند، برای اطلاع از نحوه مشاهده سوابق تحصیلی خود، باید به اطلاعیه پرینت کارت شرکت در آزمون که در دوم اردیبهشت ماه منتشر می‌شود، مراجعه کنند.

جزئیات ثبت‌نام نظام آموزشی قدیم

داوطلبانی که «نظام آموزشی قدیم دوره چهارساله دبیرستان» را انتخاب کنند، وارد مرحله تکمیل تقاضانامه ثبت‌نام می‌شوند.

داوطلبانی که یکی از گزینه‌های نظام آموزشی جدید 3-3-6، نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی یا نظام آموزشی قدیم دوره چهارساله دبیرستان را انتخاب کرده‌اند، پس از تکمیل تقاضانامه ثبت‌نام لازم است نسبت به پرینت تقاضانامه تکمیل شده که حاوی اطلاعات داوطلب و همچنین شماره پرونده 7 رقمی و کد پیگیری ثبت‌نام 16 رقمی است، اقدام کنند.

گفتنی است آزمون سراسری 99 دوازدهم و سیزدهم تیرماه برگزار خواهد شد. کارنامه اولیه این آزمون دهه دوم مرداد ماه از طریق سازمان سنجش منتشر می‌شود. نتیجه نهایی کنکور نیز در دهه دوم شهریور ماه منتشر خواهد شد.

منابع

با حکم دکتر طهرانچی: رئیس شورای پژوهش و تحصیلات تکمیلی معاونت علوم انسانی منصوب شد

بابک نگاهداری: سهم دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری کشور به ۲۵ درصد ارتقا می‌یابد

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خبر داد؛ ثبت‌نام بیش از 205 هزار نفر در پنجاهمین کنکور کشور

چگونه در سلسله جلسات هفتگی تفسیر قرآن کریم – ( شفا ) شرکت کنیم؟ – ویژه استادان دانشگاه آزاد اسلامی مازندران

شیوه ورود به سامانه مدیریت فرایندهای آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ( آموزشیار ) – ویژه دانشجویان

چگونه دانشگاه محل تحصیل خود را انتخاب کنیم؟ – انتخاب دانشگاه محل تحصیل در 8 گام

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ است.

چگونه تشخیص نظام آموزشی ترمی واحدی از سالی وا
چگونه تشخیص نظام آموزشی ترمی واحدی از سالی وا
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *