چگونه قدرت ذهن خود را زیاد کنیم

 
helpkade
چگونه قدرت ذهن خود را زیاد کنیم
چگونه قدرت ذهن خود را زیاد کنیم

امیدواری به رحمت خدا

عن ابى ذرالغفارى (رضى اللّه عنه) قال: قال النبى (صلى اللّه عليه و آله‏ و سلّم): قال اللّه تبارك و تعالى:

يابن آدم ما دعوتنى و رجوتنى اغفرلك على ما كان فيك و ان اتيتنى بقرار الارض خطيئة اتيتك بقرارها مغفرة ما لم تشرك بى و ان اخطات حتى بلغ خطاياك عنان السماء ثم استغفرتنى غفرت لك.

اى فرزند آدم هر زمان كه مرا بخوانى و به من اميد داشته باشى تمام آنچه كه بر گردن توست مى‏بخشم و اگر به وسعت زمين همراه با گناه به پيش من آئى، من به وسعت زمين همراه با مغفرت به نزد تو مى‏آيم، مادامى كه شرك نورزى. و اگر مرتكب گناه شوى بنحوى كه گناهت به مرز آسمان برسد سپس استغفار كنى، ترا خواهم بخشيد.

چگونه قدرت ذهن خود را زیاد کنیم

کلیه حقوق مادی
و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی
خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی:
FARTECH/فرتک – فکور رایانه توسعه کویر –


گنجینه صوتیDownloads-icon


Downloads-icon

شاید خیلی از ما تا کنون فکر می کردیم قدرت یادگیری بالایی نداریم و یا در برخی مسائل خیلی باهوش نیستیم؛ اما همین ابتدا باید بگویم که قدرت یادگیری مغز، قابل افزایش است و می توان با استفاده از برخی تکنیک ها و راهکارها، آن را بالا برد و مانند افراد تیزهوش عمل کرد. ما در این مقاله دقیقاً می خواهیم به همین موضوع بپردازیم و راهکارهایی برای افزایش قدرت یادگیری مغز به شما بیان کنیم و تکنیک های افزایش هوش را هم در مقاله ای جداگانه به نام راه های افزایش هوش به شما گفته ایم؛ شما در این مقاله با موارد زیر به خوبی آشنا خواهید شد:

دوران مدرسه را یادتان هست، وقتی که معلم درس را تمام می‌کرد همه جواب سؤالات را می‌دانستیم، اما وقتی فردای همان روز همان سؤالات را از ما امتحان می‌گرفت، خیلی‌ها نمی‌توانستند جواب آن سؤالات را بدهند. اغلب افراد فکر می‌کنند که این مشکل به خاطر نداشتن حافظه خوب، اما اصلاً اینطور نیست، اگر شما مقاله راه‌های تقویت حافظه را بخوانید متوجه می‌شوید که اصلاً این مشکل از حافظه نیست. کلیپ زیر بهتر می تواند به شما در این رابطه کمک کند و بگوید که دقیقاً دلیل رخ دادن این اتفاق کجاست؟

در حال بارگذاری… .jw-rightclick{display:none!important}.jw-title-primary,.jw-title-secondary{text-align:right!important}.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up .jw-related-item-description,.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up .jw-related-item-title strong,.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up .jw-related-item-title span{text-align:right}.jw-breakpoint-3 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-4 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-6 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-7 .jw-related-item-next-up{float:right}.jw-related-item-group{float:right!important}.jw-related-item{float:right!important}.jw-related-item-title span{text-align:right}

شاید با خودتان بگویید: چرا باید به فکر افزایش قدرت یادگیری مغز باشیم؟ و یا اگر با همان روش همیشگی پیش برویم چه می‌شود؟چگونه قدرت ذهن خود را زیاد کنیم

جواب: مشکل خاصی پیش نمی‌آید! فقط همان نتایجی را می‌گیرید که قبلاً گرفته اید.

پس اگر به فکر پیشرفت و موفقیت روز افزون خودتان هستید، باید سعی کنید که از شنیده ها و خواندنی ها، بیشترین بهره را ببرید تا بعداً بتوانید بیشترین استفاده ممکن را از آنها بکنید.

موارد زیر، برخی از مهم ترین فواید بالا بردن عمبکر مغز می باشد و اصلاً به همین دلایل است که باید قدرت یادگیری مغز را افزایش دهیم.

وقتی شما قدرت یادگیریتان بالا می‌رود، به طور چشم گیری در زمان و انرژیتان صرفه جویی می‌شود. چون دیگر لازم نیست به خودتان فشار بیاورید تا مطلبی را به خودتان بفهمانید. بنابراین زمان کمتری هم از شما تلف می‌شود.

وقتی شما قدرت و سرعت یادگیریتان بالاست، علاقه بیشتری به مطالعه و یادگیری پیدا می‌کنید، چرا که دیگر سریع از یادگیری و مطالعه خسته نمی‌شوید، بلکه لذت هم می‌برید!

وقتی شما مطلبی را با قدرت بیشتری فرا می‌گیرید، قطعاً آن موضوع زمان بیشتری را در ذهن شما خواهد ماند.

خب، حالا می‌رسیم به قسمت اصلی مقاله. یعنی بررسی راهکارهایی که قدرت یادگیریمان را بالا می‌برد. اما کار مهمی که باید قبل از راهکارها انجام دهیم، بررسی کردن خود مغز است! مغز شما از د‌و نیمکره تشکیل شده است که هر یک از آنها ویژگی های مخصوص به خود را دارد و در حوزه خاصی فعالیت می‌کند. نیمکره راست با ویژگی ها و فعالیت های مخصوص به خود و نیمکره چپ نیز همین طور. برای اینکه بتوانید آنها را فعال کنید باید با کارها و ویژگی های هر یک از آن ها به خوبی آشنا باشید.

نیمکره راست مغز شما مسئول احساساتی مانند تخیل، کنجکاوی، خلاقیت، بی نظمی، ادراک و توجه به کل است. با توجه به این ویژگی ها شما می‌توانید با انجام فعالیت های مخصوصی به تقویت این نیمکره کمک کنید. به عنوان مثال می‌توانید داستان بخوانید و خود را به جای شخصیت های آن قرار دهید. رویاپردازی کنید و یا حتی در طبیعت، گردشگری کنید و قدرت تخیل خود را به کار بیندازید و به این ترتیب، می‌توانید نیمکره راست مغز خود را تا حد زیادی فعال کنید.

اگر می‌خواستم راه‌های تقویت این نیم کره را بگویم باید کلی مطالب کسل کنند می‌نوشتم که مطمئن هستم بعد از دو یا سه دقیقه از خواندن آن خسته می‌شدید. برای این که از اتفاق افتادن این کار جلوگیری شود، پیشنهاد می‌کنم که مقاله تکنیک‌های افزایش خلاقیت را بخوانید. چون که این بخش از مغز ما مرتبط با هوش هنری است، لازم است که اول از هر چیزی خلاقیتتان را افزایش دهید.

نیمکره چپ مغز شما دقیقاً بر خلاف نیمکره راست عمل می‌کند. یعنی مسئول بخش منطق و استراتژی، عقلانیت، هدفمند بودن و توجه به جزئیات است. برای اینکه بتوانید این نیمکره را فعال کنید و از توانایی های آن استفاده کنید، می‌توانید برای خود برنامه ریزی انجام دهید و سعی کنید پیرو آن باشید و میزان پیشرفت خود را بررسی کنید. می‌توانید بازی های پیچیده را انجام دهید و حتی با اعداد بیشتر کار کنید. همه این فعالیت‌ها به فعال شدن نیمکره چپ مغز شما کمک خواهند کرد.

بهترین تکنیک هایی که می توانند قدرت یادگیری شما را افزایش دهند، عبارتند از:

وقتی تازه غذا خوردید، خون بیشتر در نواحی معده در جریان است تا مغز. در این زمان بیشتر فعالیت های بدن متمرکز بر معده و روده ما است. پس طبیعی است که مغز مثل اوقات عادی کار نمی‌کند. بنابراین قدرت یادگیری پایین می‌آید.

وقتی شما خوابتان می‌آید و یا بسیار خسته هستید، مغز تمرکز کافی را ندارد. در صورتی که مطالعه و یادگیری فرایندی است که نیاز مبرم به تمرکز و حواس جمع دارد. پیشنهاد میکنم مقاله تکنیک های رفع خستگی را هم برای این جور مواقع مطالعه کنید تا بتوانید به خوبی بی حالی خود را از بین ببرید.

وقتی شما در حال حرکت (سوار اتوبوس یا تاکسی و…) هستید، چشم شما مدام در حال جابه جا شدن است. بنابراین اگر در آن لحظه شروع به مطالعه کردن بکنید، چشم خسته می‌شود و بیشتر انرژی مغز برای رفع خستگی چشم شما مصرف می‌شود تا این که متمرکز به آن مطلبی بشود که شما در حال مطالعه آن هستید.

اگر می‌خواهید در این مکان و زمان ها از وقتتان استفاده کنید، می‌توانید به جای مطالعه، از فایل های صوتی آموزشی استفاده کنید.

اگر شما به منابعی که قرار است در کلاس درس داده شود دسترسی دارید، حتماً قبل از کلاس رفتن نگاهی مختصر به آن مطالب بیندازید. این کار به طور معجزه آسایی قدرت یادگیریتان را بالا می‌برد، حتماً یکبار امتحان بکنید.

و اگر می‌خواهید شروع به مطالعه کتابی بکنید، می‌توانید قبل از شروع خواندن خط به خط مطالب کتاب، ابتدا نگاهی کلی به کتاب (مثل خواندن سر فصل ها، خلاصه مطالب آخر هر فصل و امثال این ها) داشته باشید، این کار در فهم هر چه بهتر مطالب کتاب به شدت تاثیرگذار است.

مغز هم مثل سایر اعضای بدن نیاز به استراحت دارد، پس سعی کنید بعد از حدود 45 دقیقه مطالعه، استراحتی بین 10 تا 15 دقیقه داشته باشید.

دقت داشته باشید که معنای استراحت این نیست که گوشی موبایلتان را دربیاورید و شبکه های اجتماعی خودتان را چک کنید یا اینکه تلویزیون را روشن کنید، چرا که امثال این موارد خودشان ذهن و مغز را درگیر می‌کنند.

استراحت یعنی این که ذهن را آزاد کنید. پس می‌توانید دراز بکشید و چشمان خود را ببندید و به چیزی فکر نکنید.

اولین کسی که در کلاس مطلب را بهتر از همه متوجه می‌شود خود مدرس آن مطلب است.

البته منظور من از تدریس این نیست که حتماً باید کلاسی وجود داشته باشد و شما به عنوان مدرس وارد آن جا شوید و شروع به تدریس بکنید، بلکه می‌توان یک دورهمی خانوادگی، قدم زدن در کنار دوست و یا هرجای دیگر را تبدیل به کلاس بکنید.

بهترین کار این است که آن مطلبی را که تازه مطالعه یا در کلاسی یاد گرفته اید، به زبان خودتان به دوستان یا خانواده خود بازگو کنید.

این عمل به طور خارق العاده ای مطلب را در ذهن شما تثبیت می‌کند.

این جمله را همیشه به ذهنتان بسپارید: داشتن یک برنامه منظم برای مرور مطالبی که مطالعه کردید و یا در کلاس یاد گرفته اید، می‌تواند برای شما معجزه کند. چراکه باعث می‌شود آن مطالب در حافظه بلند مدت شما ثبت و یادآوری آنها برای شما آسان تر شود.

برای بهبود توانایی های بدنی خود، به سمت ورزش کردن می‌روید. مغز هم برای این که بتواند توانایی های خود را بهبود ببخشد و سرعت عمل خود را بالاتر ببرد نیاز دارد که تقویت شود. این تقویت شدن می‌تواند از راه های متفاوتی محقق شود. چند نمونه از بهترین راه ها برای شما در ادامه ذکر خواهد شد.

یکی از بهترین روش هایی که می‌توانید برای بهبود سرعت عمل مغز خود از آن استفاده کنید، این است که سعی کنید مطالب را بدون این که یادداشت کنید به یاد بیاورید. البته در ابتدا شاید کمی سخت به نظر برسد و توصیه می‌کنیم برای مرور مطالب مهم، هرگز از این روش استفاده نکنید. اما می‌توانید این روش را در ابتدا به صورت تمرین انجام دهید تا زمانی که به صورت کامل از آن استفاده کنید. به عنوان مثال اگر فیلمی را دیده اید و دوست دارید نقاط قوت آن را برای دیگران مطرح کنید، سعی کنید این کار را بدون یادداشت برداری انجام دهید. این روش موجب می‌شود که مغز شما برای ثبت مطالب را به چالش کشیده شود و بهتر عمل کند.

یادگیری چیز های جدید یکی از بهترین روش ها برای بهبود عملکرد مغز می‌باشد. اگر شما همان چیزهای ثابت و همیشگی را تکرار کنید، قطعاً هیچ اتفاق تازه ای در ذهن شما رخ نمی‌دهد که بتواند موجب تقویت عملکرد مغز شما شود. بنابراین سعی کنید به دنبال یادگیری چیزهای جدید بروید. چیزهای جدید می‌تواند نوعی موسیقی باشد، یک زبان جدید و حتی یک ورزش جدید باشد. فقط فراموش نکنید که این یادگیری را به صورت مداوم جز برنامه خود قرار دهید.

عادت های جدید یک روش بسیار کاربردی برای افزایش سرعت مغز می‌باشد. به عنوان مثال اگر عادت دارید که هر روز در یک ساعت مشخص به پیاده‌روی بروید و قبل یا بعد از آن تعدادی کارهای ثابت انجام دهید، سعی کنید این عادت را تغییر بدهید. مثلاً ساعت پیاده روی را به زمان دیگری موکول کنید و یا اینکه کارهای قبل از پیاده روی را بعد از بازگشت از آن انجام دهید. به هر نحوی که شده سعی کنید تغییر ایجاد کنید. ساخت عادت های جدید نیازمند ساخت مسیر عصبی جدید است. به همین علت موجب می‌شود که سرعت عمل مغز شما بالا برود.

برای این که بتوانید سرعت عملکرد مغز خودتان را بالا ببرید، لازم است که تمرینات زمان دار انجام بدهید. مثلاً تفاوت بین تصاویر را در مدت 2 دقیقه پیدا کنید. پس برای این که کار شما راحت‌تر شود، کتابی را به شما معرفی می‌کنم که مملوء از این چنین تمرینات است. این کتاب چیزی نیست جز کتاب باشگاه مغز. نویسنده این کتاب، حامد اختیاری مطالب را به صورت خیلی مناسب طبقه بندی کرده است و با انجام مداوم آن‌ها می‌توانید به بالا بردن سرعت عمل مغز شما به طرز شگفت انگیزی کمک ‌کند. امیدوارم که حتماً این کتاب را تهیه کنید و در عرض یک ماه سرعت علمکرد مغزتان را به طرز شگفت انگیزی بالا ببرید.

شاید انجام دادن این تمرین‌ها مشکل باشد، اما برای تقویت مغز لازم است که طی یک دوره زمانی مخصوص تحت آموزش قرار بگیرید.

در بالا ذکر کردیم که مغز شما هم برای تقویت شدن نیاز به ورزش دارد. حال زمان آن رسیده که تعدادی از این بازی ها و ورزش ها برای تقویت مغز با هم مرور کنیم.

می‌توانید یک تصویر را مقابل خود قرار دهید و سعی کنید اشکال تکراری را در آن تشخیص دهید و دفعات تکرار هر کدام را یادداشت کنید. این کار به شما کمک می‌کند که مهارت بصری شما تقویت شود. نتیجه بسیار جالب است، بدون شک در دفعات اول دچار اشتباه خواهید شد و نخواهید توانست که به خوبی تعداد اشکال تکراری را تشخیص دهید. اما بعد از چندین مرتبه بهبود عملکرد خود را مشاهده خواهید کرد.چگونه قدرت ذهن خود را زیاد کنیم

معکوس شماره یکی از روش های جذاب برای تقویت پویایی ذهن می‌باشد. به این شکل شروع می کنید و از عدد ۲۰۰ به شکل معکوس می‌شمارید و تا یک ادامه می‌دهید. در ابتدا حتماً دچار تداخل در اعداد خواهید شد و اشتباهاتی را خواهید داشت. اما بعد از مدتی این اشتباهات رفع می‌شود و این نشانه خوبی است. یعنی این که مغز شما تقویت شده و اکنون می‌تواند بهتر عمل کند. حتماً این بازی را انجام دهید چرا که نیاز به وسیله خاصی ندارد و هر ساعتی یا در هر حالتی می‌توانید آن ر انجام دهید.

شما تنها حق استفاده از هفت کلمه را دارید! سخت به نظر می‌رسد درست است. اما در عین حال می‌تواند بسیار جذاب باشد و مغز شما را درگیر چالش بسیار جالبی کند. شما حق دارید با ۷ کلمه یک داستان بسازید و آن را بیان کنید. بازی هفت کلمه ای یکی از رایج ترین بازی ها و وزش هایی است که برای تقویت مغز از آن استفاده می‌کنند. شما هم آن را امتحان کنید، قطعاً نتایج حاصل از آن را دوست خواهید داشت.

در جهان پیشرفته امروز اپلیکیشن های موبایلی می‌تواند پاسخگوی هرگونه نیاز شما باشد. در زمینه تقویت مغز نیز اپلیکیشن ها حضور فعالی دارند که می‌توانید آنها را روی تلفن همراه خود نصب کنید و با استفاده از آنها مغز خود را تقویت نمایید. اپلیکیشن هایی مانند Brain dots یا Follow free که با روش‌های جذاب برای شما ایجاد چالش می‌کنند و شما را وادار می‌سازند که ذهن خود را درگیر کنید.

بالا رفتن قدرت ذهن مانند هر موضوع دیگری نیاز به یادگیری تکنیک ها و مهارت های خاصی دارد که موجب می‌شود توانایی های ذهنی شما افزایش پیدا کند و بتوانید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

برخی اوقات لازم است که ذهن خود را درگیر چالش‌ها کنید و وارد مسائل پیچیده‌ای شوید که حل کردن آنها نیاز به تمرکز و فکر کردن بسیار دارد. این کار ذهن شما را به چالش می‌کشد و آن را وادار می‌کند مرتب در پی یافتن راه حل ها و روش هایی برای حل موضوع باشد. به همین علت است که ایجاد این چالش به تقویت قدرت ذهن شما کمک خواهد کرد. بنابراین لازم است که هر از گاهی خود را در شرایطی قرار دهید که برای شما ایجاد چالش و درگیری ذهنی کند.

انجام دادن کارهای هنری یکی از آن قبیل فعالیت هایی است که علاوه بر اینکه تأثیرات بسیار خوبی بر روی روحیه شما خواهد داشت، می‌تواند به افزایش قدرت ذهن شما نیز کمک کند و کارهای هنری معمولاً با استفاده از خلاقیت افراد انجام می‌گیرند و به همین دلیل است که شرکت در فعالیت های هنری می‌تواند موجب به کارگیری هر چه بیشتر قدرت خلاقیت شما شود و در نتیجه موجب درگیر شدن ذهن شما برای خلق یک اثر جذاب باشد. شرکت در فعالیت های هنری را حتماً جز فعالیت‌های خود قرار دهید. علاوه بر این تکنیک ها شما میتوانید تنها با خوردن برخی از میوه ها و گیاهان که در مقاله خوراکی های تقویت ذهن آورده شده، ذهنتان را قدرتمند کنید.

همه ما حواس پنج گانه داریم. لامسه، بینایی، بویایی، شنوایی و چشایی. یکی از روش های جالب و جذابی که می‌توانید از آن برای تقویت ذهن خود استفاده کنید، نادیده گرفتن یکی از این حواس پنج گانه است! به عنوان مثال می‌توانید چشمان خود را ببندید و سعی کنید جای وسایل خود را فقط با استفاده از قدرت لامسه خود پیدا کنید. البته مراقب باشید که حین انجام این کار خود را به خطر نیندازید! از کار انداختن یکی از حواس و استفاده از سایر آن ها موجب می‌شود که ذهن شما درگیر شود و در واقع نوعی چالش محسوب می‌شود. به همین علت به تقویت ذهن شما کمک خواهد کرد.

در هنگام مطالعه کردن معمولاً عوامل بسیاری هستند که موجب می‌شوند تمرکز شما از بین رفته و نتوانید مطلب را آن گونه که باید فرا بگیرید. به همین علت قصد داریم چند شیوه که با کمک گرفتن از آن‌ها می‌توانید یادگیری خود را در هنگام مطالعه بهبود ببخشید را در اختیار شما قرار دهیم. البته این راهکارها به تنهایی خود کافی نیستد و بهتر است از 22 راهکاری که در مقاله راه های افزایش تمرکز هم نوشته شده است استفاده کنید. راهکارهایی که تأثیر زیادی در بالا رفتن تمرکز شما دارند. 

فلش کارت ها معمولاً دارای نکته‌های کلیدی هستند و مطلب را به صورت بسیار ساده و خلاصه و در حد چند کلمه برای شما توضیح می‌دهند. از بهترین روش هایی که می‌توانید برای افزایش یادگیری هنگام مطالعه از آن استفاده کنید، ساخت فلش کارت است. هر چیزی که باید در ذهن شما باشد تا بقیه مطالب را از طریق آن به خاطر بیاورید، روی فلش کارت یادداشت کنید و در حد چند کلمه کوتاه درباره آن توضیح دهید. مطمئن باشید این روش بسیار کارساز و کمک کننده است.

رسم شکل و یا همان نقاشی کردن یکی از روش هایی است که در اغلب افراد به بهبود قدرت یادگیری کمک می‌کند. مطالبی را که برای شما پیچیده هستند را با رسم شکل برای خود توضیح دهید. استفاده از اشکال به دلیل این که حافظه تصویری شما را درگیر می‌کنند، می‌تواند تأثیر زیادی در در افزایش یادگیری شما داشته باشد و تا حد قابل توجهی به شما کمک کند.

گوش دادن به موسیقی یکی از روش هایی است که می‌تواند به بهبود یادگیری شما کمک بسیاری کند. موسیقی های مورد علاقه و خوب را در لیست پخش خود قرار دهید و از آنها استفاده کنید. موسیقی تأثیر بسیار خوبی بر روی مغز می‌گذارد و به بهبود قدرت یادگیری شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

مطالعه کردن یکی از آن مسائلی است که افراد مرتبط با آن درگیر هستند و مدام در پی این هستند که چگونه می‌توانند با کمترین میزان مطالعه، بیشترین حد یادگیری را داشته باشند. تنها راه حل این مشکل این است که بتوانید مطالعه کردن را به روش اصولی و دقیق یاد بگیرید.

یکی از بهترین روش هایی که می‌توانید از آن استفاده کنید، روش رابینسون نام دارد که شامل پنج مرحله می‌باشد. این روش در اصطلاح به روش sq3r معروف است. در ادامه این روش را به طور مقصل توضیح خواهم داد و به شما خواهم گفت که چطور درسی را بخوایند تا بهره وری بیشتری داشته باشید.

S:survery _ اولین مرحله پیش خوانی می‌باشد. پیش خوانی یعنی این که متن را یک دور کامل به صورت گذرا مطالعه کنید و سعی کنید نکات مهم را در همان اولین نگاه پیدا کنید و سپس سوالاتی را که در انتهای متن مطرح شده است یک بار مرور نمایید.این شیوه به شما کمک می‌کند تا یک ذهنیت کلی نسبت به مبحث داشته باشید.

Q:question _ در این مرحله شما باید از مطالبی که سریع و گذرا خواندید، سؤال سازی کنید! در ضمن، خودتان سوالاتی را ایجاد کنید و سعی کنید که در عین مطالعه به این سوالات پاسخ دهید. به این شیوه سوال سازی گفته می شود.

R:Read _ در این مرحله شما متن را به صورت کامل مطالعه می‌کنید. سوالاتی را که در مرحله قبلی برای شما ایجاد شده پاسخ می‌دهید و زیر نکات مهم خط می‌کشید. سپس اگر جایی مطلبی را متوجه نشدید مجدداً این مطالب را بازخوانی می‌کنید. دقت کنید که در مرحله خواندن نباید هیچ گونه ابهام و یا نکته نامفهومی برای شما باقی مانند.

R:recite _ زمانی که می‌خواهید مطلبی را مرور کنید، بهتر از قبل از مرور کردن یک بار آن را برای خودتان تدریس کنید. چون که مطالبی را که می‌توانید تدریس کنید تا ابد به یاد دارید. به قولی 90 درصد آن چه را که آموخته‌ای به یاد می‌آورید.

R:review _ یکی از مشکلات اصلی که باعث می‌شود مطالبی که خوانده‌اید از ذهن شما پاک شود، این است که آنها را مرور نمی‌کنید. این مرور کردن باید در فواصل زمانی مشخص انجام گیرد. به عنوان مثال اولین زمانی که باید مطلب را مرور کنید ۲۴ ساعت بعد از مطالعه می‌باشد. سپس سه روز بعد باید مجدداً این مرور انجام گیرد و و در مرحله آخر یک هفته بعد باید مطالب برای شما تکرار شود.

حافظه در همه افراد به یک شکل است و یکسان عمل می‌کند و هیچ تفاوتی در آن وجود ندارد. به عنوان مثال حافظه یک شیمیدان با حافظه یک معلم و یا هر فرد دیگری همگی در یک سطح هستند. علت اینکه بعضی افراد را باهوش تر و با استعدادتر می‌دانیم این است که آنها به خوبی نحوه استفاده از قدرت حافظه خود را بلد هستند و می‌توانند آن را به بهترین شکل ممکن به کار ببندند. برای اینکه مطالب را به حافظه بلند مدت خود وارد کنید و بتوانید آنها را برای همیشه در ذهن خود نگه دارید، می‌توانید از سه مرحله زیر استفاده کنید.

مرحله اول: سعی کنید مطالب را با استفاده از نمادها و اشکال برای خود شفاف سازی کنید. یعنی باید کاری انجام دهید که درک مطلب با استفاده از نمودار ها، تصاویر، پاورپوینت و یا هر چیز دیگری برای شما ساده و واضح باشد. زمانی می‌توانید ادعا کنید در این کار موفق بوده اید که با استفاده از این اشکال و نمادهایی که انتخاب کرده‌اید، بتوانید به ساده ترین شکل ممکن این مطلب را برای دیگران بیان کنید و آنها نیز به خوبی متوجه شوند.

مرحله دوم : زمان آن رسیده است که این مطالب را طبقه‌بندی کنید و تشخیص دهید که هر کدام از آنها را در کدام بخش زندگی خود می‌توانید مورد استفاده قرار دهید. به عنوان مثال نکته هایی را که در بخش برنامه ریزی یاد گرفته اید به کار ببندید و میزان عملکرد خود و اثربخشی آنها را ببینید.

مرحله سوم: و برای آخرین قسمت، لازم است که مطالب مشابه را با هم ترکیب کنید. مثلاً مطالبی را که درباره انگیزه و جملات انگیزشی مطالعه کرده‌ای را می‌توانید با هم ترکیب کنید. این کار باعث می‌شود که فضای بیشتری را برای به خاطر سپردن کارهای دیگر داشته باشید.

وقتی که قدرت یادگیری شما بالا می‌رود، خیلی ریز و نکته سنج می‌شود. همه چیز را خیلی سریع یاد می‌گیرید و می‌توانید برای مدت طولانی آن را به یاد بیاورید.

شک نکنید خود با تکنیک های همین مقاله این اتفاق برای شما رخ می دهد و مغزتان قدرت بسیار بالایی پیدا خواهد کرد. موفق باشید.

How to increase your memory

مطالبی که مناسب شماست

همه ی ما باید برای تاثیر هر چه بیشتر مطالعه در زندگی خودمون این تکنیک ها رو یاد بگیریم و استفاده کنیم اگه مطالعه کنیم و فراموش کنیم که فایده نخواهد داشت

وقت بخیر

بله دقیقا…ممنون از نظرتون

سلام . کسی که تکنیکها را بداند و خوب عمل کنه قطعا بهره بیشتری از مغز هم میبرد.

وقت بخیر

بله ممنون از شما

خوشحالیم که در حال برداشتن گام برتر زندگیتون هستید…موفق باشید

با درود فراوان خدمت شما مطالب واقعا عالی و جذاب بود واقعا از خواندنش به وجد اومدم و در واقع می توانم بگویم بی نظیر بود به نظر من باید خدا را شکر بگوییم چون ما را لایق دانسته و راههای بسیار عالی جلوی ما گذاشته تا بتوانیم در مسیر رشد خودمان قدم برداریم . سپاسگزارم

وقت بخیر

ممنون از نظر فوق العادتون

خوشحالیم که در حال برداشتن گام برتر زندگیتون هستید…موفق باشید

از مطلب جالب و کاربردی شما صمیمانه سپاسگزارم. پیروز و سعادتمند باشید.

وقتتون بخیر

ممنون از نظر لطف شما…موفق باشید

از مطالبی که به اشتراک گذاشتید ممنونم واقعن مفید وکار امد هستند ودر ضمن کامل فوق الاده ممنون

ممنون از نظر لطف شما

خوشحالیم که مطالب ما مورد توجهتون قرار گرفته

از مطالبی که به اشتراک گذاشتید ممنونم واقعن مفید وکار امد هستند ودر ضمن کامل 🙂

سلام

ممنون از شما

خوشحالیم از این که تونستیم رضایت شما رو جلب کنیم

اگر سوالی مسئله ای چیزی بود خوشحال میشیم در خدمتتون باشیم

از اون دسته مطلب های از نون شب واجب تر بود ممنونم?

ممنون از همراهی شما کاربر گرامی

سلام از هفت راهکار افزایش قدرت مغز خیلی استفاده کردم

عالیی بود مث همیشه

مطالب خوبی بود سعی می کنم رعایت کنم

سلام . مرسی از نویسنده برای انتخاب این موضوع ضروری و مطلب های ویژه … راهکار های عالی معرفی کردید ممنونیم از این زحمات

سلام و عرض خسته نباشید خدمت آقای حقگوی مقاله خیلی عالیه چون نویسنده عالیه

سلام چقدر به خوندنش احتياج داشتم فوق العاده بود با تشكر

مورد ۴ خیلی خوب بود مرسی ازتون اقای حقگو ک در عین سادگی به خوبی همه چیزرو توضیح داده بودین?

خیلیی مچکر از مقاله ی پربار و عالیتون??خیلی راهکارهای کاربردی و در عین حال ساده و قابل فهمی رو به کار بردید

سلام نکات به شدت آموزنده ای داشت و قطعا اگه کسی این هارو رعایت کنه یادگیریش ده برابر میشه ممنون از آقای حقگو و تیم گام برتر

عالییی بود هر مقاله بهتر از مقاله قبل…

با شکم پر سر کلاس حاضر نشیم رو بعضا دچارش میشدم…

ممنونم حتما سعی میکنیم که عمل کنیم تا بهترین بهره رو داشته باشیم

سلام اقای حق گوی مثل مطالب قبلی خوب و قابل فهم و کاربردی است موفق باشید و شاد

سلام خدا قوت عالیی بود نکته های خوب قابل استفاده ای بود البته همراه با یادگرفتن ویادآوری عمل ب اون ها هم مهم است درآخر ممنون از زحماتتون

مثل همیشه کلی نکته خوب و کارآمد داشت ممنونم

مقاله جذاببییی بود عالیی? به موارد فوق العاده ای اشاره شده بود ممنون

سلام و خداقوت بسیار ممنونم از این مقاله زیباتون و ۷ راه کار مهم حین مطالعه به من یاد دادید تشکر میکنم واقا من وقتی کتابی میخواندم معمولا این نکات رو رعایت نمیکردم و از این به بعد سعی میکنم رعایت کنم و تشکر میکنم از تیم گام برتر

سلام خیلی مطالب خوبی بودند مخصوصا مورد۴ که واقعا بهترین راه حله⚘⚘⚘⚘ سپاس فراوان خدمت اقای حقگو

سلام و خدا قوت استاد حق گوی بسیار مرتب و عالی بخصوص موارد 4تا7 دمتون کرم.مثل مطالب قبل فوق العاده و اصولی بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

— بارگیری کد امنیتی –به منظور تصویب CAPTCHA لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید.

بهترین و کامل ترین بسته استعدادیابی و کشف علایق کشور

با ساده ترین راه ها، انگیزه خودتان را همیشه در بالاترین حد ممکن نگه دارید.

تهران، باغ فیض کوچه 1

پـلاک 15، طـبقه چهارم

تلـــفـن: 02156692113

بهترین و سریع ترین راه ارتباطی

با گام برتر: mostafaee_com

اگر تمایل دارید در جریان جدیدترین اخبار و آموزش‌های رایگان «استاد مرتضی جاوید» قــرار بگیرید‌، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

چگونه قدرت ذهن خود را افزایش دهیم؟

این روزها افزایش قدرت ذهن و تفکر جزو پر طرفدارترین مباحث در کل دنیاست به طوری که افراد، زمان زیادی از عمر خود را صرف شناخن ذهن و کنترل آن و در نهایت افزایش قدرت ذهن می کنند؛ قبلا گفتیم که ما نمی توانیم فکر نکنیم و مدام در حال فکر کردن هستیم. حال که میدانیم مدام در حال فکر کردن هستیم پس میدانیم که مدام در حال آفرینش هستیم. یعنی ما همیشه با افکار خود زندگی و حوادث زندگی خود را می آفرینیم. پس همیشه در ذهن ما یک فکر وجود دارد زیرا این ماهیت ذهن است و بدون تفکر امکان پذیر نیست؛ اگر ما درباره ی یک امری فکر کنیم و آن حوادث ما را به فکر کردن وا داشته است و تا اتفاق دیگری بر سر راهمان قرار نگیرد؛ جهت فکر ما تغییر نخواهد کرد و به مسیر خود ادامه خواهد داد؛ پس سؤالی که اینجا پیش خواهد آمد این است که چگونه قدرت ذهن خود را افزایش دهیم؟

به همین دلیل است که بازداشتن ذهن از افکار منفی کار سختی است و تفکر مفی تنها یک عادت بد ذهنی است که از کودکی شکل می گیرد. در این مقاله همانطور که از نام ان مشخص است می خواهیم مقدمه ای داشته باشیم بر اینکه چگونه قدرت ذهن خود را افزایش دهیم؟

چاره کار شما استفاده از اصل جانشینی است؛ اینکه دست از تفکر منفی خود بردارید و به آن بگویید که برود؛ امکان این کار نیست. در عوض باید از قدرت اختیار خود استفاده کنید و تفکر خود را تغییر دهید؛ مثلا بر روی یک اتفاق مثبت متمرکز شوید.چگونه قدرت ذهن خود را زیاد کنیم

مثلا اگر به شما بگویند که به برج ایفل فکر نکن شما تنها چیزی که به فکرتان خطور می کند تصویر برج ایفل است حال اگر به شما بگویند فکر نکن آن را دور بیانداز امکان ندارد اما اگر بگویند اکنون به بستنی توت فرنگی فکر کن سریع تفکر توت فرنگی جایگزین تفکر برج ایفل خواهد شد.

در واقع با این کار یک فکر را با اختیار خود با فکر دیگری جایگزین می کنیم. ما میخواهیم چگونه قدرت ذهن خود را افزایش دهیم؟ را یاد بگیریم و همین امر کار زیادی می خواهد اما نگران نباشید ما با تمرینات مداو م و اصولی که به شما ارائه می دهیم می توانید قدرت ذهن خود را افزایش دهید. 

جایگزین کردن هم یکی دیگر از قوانینی است که به روش کاملا علمی به ما می گوید روش مقابله با هر شرایط منفی جایگزین کردن یک الگوی فکری به ای قبلی است. چنانچه این اصل را یاد بگیرید می توانید بر تمامی افکار منفی خود فائق آمده و پیروز شوید. 

بسیاری از تفکرات این قانون می گوید ما باید معادل هایی در ذهن خود داشته باشیم و تمایل به تجربه آن ها در ذهن ناهوشیار و یا نیمه هوشیار خود داشته باشیم. به عبارت دیگر، تا ما نسبت به خوشبختی آگاهی نداشته باشیم؛ نمی توانیم آن را تجربه کنیم. این قانون به ما می گوید در واقع تمامی تجربیات خارجی ما در حقیقت معادل وضعیت های روانی و یا خودآگاهی ما هستند.

به عبارت دیگر برای این قانون می توانیم بگوییم که ” هر اندیشه ای واقعیتی مشابه خود به بار می آورد.” مثلا کسی که اندیشه ی خوشبختی دارد؛ خوشبخت است. کسی که تفکر سلامتی و تندرستی دارد؛ سلامت و تندرست است. 

شما به راحتی با استفاده از تکینک های ذهنی می توانید بر روی ذهن ناهوشیار خود مسلط شده و آن را در جهتی که می خواهید در اثر تکرار مداوم تغییر دهید و به این ترتیب قدت ذهن خود را افزایش دهید. پس از تثبیت این قوانین ذهن به صورت کاملا ناخودآگاه افکار جدیدی را تجربه می کند و می تواند به خوبی ذنیای بیرون را نیز تغییر دهد و با الگوهای جدید و مثبتی که ساخته است همسو شود.

شاید بتوان گفت که شکر نعمت می تواند نوعی تصدیق ذهنی برای داشته های ما باشد. زیرا ما از طریق تصدیق ذهنی اذعان می کنیم که معادل آن چیز خاص در ناخودآگاه ما بوده است اما ظهور نکرده است؛ و این نوع نگرش نسبت به یک نعمت خاص؛ نشان دهنده درک روشنی از قانون بعدی است.

 

آفریننده ی سرنوشت خود باشید

افکار و نقش آن ها در تغییر سرنوشت

نحوه ی استفاده از قانون جذب

در این قانون یاد می گیریم که هیچ تفاوتی بین علت و معلول وجود ندارد. یعنی اگر ما فرایند زمان را که مشترک بین تمامی پدیده ها است را حذف کنیم می بینیم که علت و معلول یکی هستند. اگر یادتان باشد در مقالات قبل خواندیم که از بذر توت فرنگی توت فرنگی حاصل می آید و ما از نگاه کردن به توت فرنگی می فهمیم که بذر آن توت فرنگی بوده است.

پس از روی معلول به علت پی می بردیم و تنها چیزی که این دو را از هم متفاوت می کند عامل زمان است. یعنی از آنجا که افکار ما اتفاقات و اشیاء را متجلی می کنند و علت آن ها هستند پس اشیاء هم می توانند افکار ما را ایجاد کنند.

این امر یعنی ما از ماهیت معلول پی به ماهیت علت می بریم. پس اگر افکار ما منظم و هماهنگ و خوب باشند حتما اتفاقات و حوادث و اشیاء متجلی از آن نیز هماهنگ و خوب هستند و ما با دیدن اشیاء و اتفاقات خوب و هماهنگ می توانیم پی ببریم که یک فرد که برایش اتفاقات خوب و هماهنگ می افتد فکر و ذهن هماهنگ و خوبی دارد. 

اگر مقالات قبلی ما را در رابطه با قوانین ذهنی خوانده باشید؛ کاملا به روش علمی و نحوه ی عملکرد و ساختار ذهن پی برده اید؛ اما نکته ی بسیار مهمی که در اینجا مطرح می شود این است که تنها آگاهی از یک قانون آن را کاربردی نمی کند. بلکه اول خواست شما برای به کار بستن آن ها شرط است و سپس اینکه چگونه به کار بستن آن ها جهت رسیدن به هر آنچه که می خواهید؛ نیز بسیار مهم است. 

در مقالات بعدی ما به صورت گام به گام و متوالی به شما نحوه ی به کار بستن این قوانین ذهنی را خواهیم گفت. و به شما خواهیم گفت که به صورت عملی و با چند تمرین ساده چگونه قدرت ذهن خود را افزایش دهیم؟

شناخت اولیه این قوانین می تواند درک شما و ضرورت به کارگیری آن ها را برای شما کاملا مشخص کند؛ و به این ترتیب قوانینی که تا پیش از این – بدون اینکه ما بدانیم چرا- دست و پای ما را بسته و ما و افکار ما را به اسارت گرفته بودند؛ تبدیل به کلید آزادی و رهایی ما خواهند شد؛ زیرا اکنون دیگر از نحوه ی کارکرد ذهن خود آگاهی داریم. 

 


نام محصول: پکیج آمپول مکالمه انگلیسی جاوید (تسلط به کل مکالمات روزمره انگلیسی بدون نیاز به گرامر)
نوع …

مرتضی جاوید ملقب به سلطان حافظه‌ی ایران؛ تنها ایرانی رکورددار حافظه جهان در گینس ، بنیانگذار آموزش واژگان خارجی بدون فراموشی با روش LWF و IMT به شماره ثبت ۱۴۲۹، مبتکر سریع ترین روش یادگیری مکالمه بدون فراموشی با متد Substitution Drill و مبتکر تکنیک های نوین پرورش حافظه، هوش و خلاقیت در ایران است که تا کنون بیش از ۳۰ محصول پرفروش در زمینه‌های زبان‌، حافظه و روان‌شناسی داشته است.

همچنین خالق جامع ترین دوره پرورش مغز و مهارتهای ذهنی با عنوان «دوپینگ مغز» است که میتواند مغز هر انسانی را به یک ابرمغز تبدیل کند تا با بهره گیری از بیش از ۲۰۰ تکنیک کاربردی اعم از حافظه ، خلاقیت ، تمرکز ، تجسم ، محاسبات ذهنی ، مهارتهای مطالعه و تندخوانی ، پرورش دو نیمکره و حواس پنجگانه ، از اوجا ظرفیت و توانمندیهای مغز خود استفاده نماید.

حضور در برنامه های مختلف صداوسیما؛ تدریس در دانشگاه‌های صنعتی شریف تهران، امیرکبیر تهران، فردوسی مشهد، شهید چمران اهواز و دانشگاه‌های آزاد از دیگر سوابق ایشان می‌باشد و تا امروز در بیشتر شهرها و استانهای کشور از جمله: تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، کرمان، بندرعباس، تبریز، ارومیه، کرج، قم، همدان، یزد، کاشان، زنجان، رشت، اهواز، کرمان ، کرمانشاه و حتی در کشورهای مختلف ، دوره‌ها، کلاس‌ها، سمینار‌ها و کارگاه‌های ایشان برگزار شده است.

در خبرنامه‌ی ما عضو شوید تا از تازه‌ترین مقالات، آموزش‌های رایگان و تخفیف‌های تکرارنشدنی مطلع شوید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به استاد مرتضی جاوید می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

طراحی و پیاده سازی توسط: مهیار وب

قدرت ذهنی (یا هوش هیجانی) به معنای توانایی درک و همراهی احساس‌، عواطف و نیاز‌های روحی خود و دیگران و همچنین توانایی مدیریت اضطراب‌،استرس‌، تنش و بحران‌های روحی است

زندگی اغلب زمانی که اصلا انتظار آن را ندارید به روش خود قدرت ذهنی شما را آزمایش می کند. هرچه این چالش قوی تر باشد، عکس العمل منطقی در برابر آن سخت تر می شود.

قوی بودن از نظر ذهنی بویژه زمانی که به مشکل بزرگی برخورده اید بسیار سخت است، و تنها افراد دارای روحیه قوی از توانایی شکستن حصار اطراف، گام برداشتن در مسیر صحیح و حتی توانایی رهبری دیگران برخوردار هستند.

یکی از مثال های جالب در این زمینه توماس ادیسون است. در سال 1914 کارخانه او در اثر آتش سوزی به تلی از خاکستر تبدیل شده وخسارتی 23 میلیون دلاری به بار آورد. او در حین تماشای این منظره اسف بار جمله جالبی بر زبان آورد که می تواند سرمشقی برای همه باشد:

خدا را شکر که تمام اشتباهات ما از بین رفت و حالا می توانیم همه چیز را از نو شروع کنیم.چگونه قدرت ذهن خود را زیاد کنیم

ادیسون با نگاهی مثبت به فرصت ها و انجام اقدامات لازم هنگام برخورد با مشکلات، نمی خواست در احساس بدبختی دست و پا بزند، بنابرین می توان او را نمونه ای عالی از فردی با قدرت ذهنی بالا دانست.

افرادی که دارای میزان بالایی از این قوه هستند، احساسات خود را به خوبی تحت کنترل قرار داده و به دیگران نیز در مدیریت عواطف و هیجانات کمک می کنند. در ادامه مقاله 10 راه برای افزایش قدرت ذهنی و هوش عاطفی ارائه شده است.

1. تلاش برای بهبود شرایط

با تمرکز بر مشکل تنها استرس و احساسات منفی را افزایش می دهید اما با تمرکز بر انجام اقدامات عملی برای بهبود شرایط می توان احساسات مثبت و اعتماد به نفس را افزایش داده و به نتایج مطلوب دست پیدا کرد.

این افراد بین خود و اشتباهاتشان فاصله ایجاد کرده اما هرگز آنها را از یاد نمی برند. بدین ترتیب می توانند در صورت لزوم به اشتباهاتشان رجوع کرده و از آنها درس بگیرند.

2. عدم ارتباط با افراد منفی نگرافراد منفی نگر با تلقین تفکرات غیر مثبت همچون یک بیماری به ذهن شما رخنه می کنند. آنها دوست دارند اطرافیان را به صرف غصه به مهمانی عدم موفقیت خود دعوت کنند چون در این صورت احساس بهتری خواهند داشت.

اکثر افراد هنگام شنیدن درددل دیگران با انها احساس همدردی می کنند اما باید بین قرض دادن یک گوش و درگیر شدن در احساسات منفی آنها مرز مشخصی قائل شد. برای مثال اگر یکی از دوستانتان کنار شما نشسته و تمام روز سیگار بکشد، آیا شما هم برای همدردی حاضرید چنین شرایطی را تحمل کنید؟ قطعا از او فاصله می گیرد، این مساله در مورد احساسات منفی نیز به همین ترتیب و شاید بدتر هم باشد.

3. حفظ اعتماد به نفسافراد با قدرت ذهنی بالا هنگام خستگی درست از کار نکشیده و حتی در صورت مواجهه با شکست آن را راهی به سمت موفقیت می دانند. آنها به جای تمرکز بر احساسات گذرا روی هدف نهایی تمرکز می کنند. علاوه بر این اجازه نمی دهند نظرات منفی دیگران بر روی عملکردشان تاثیر بگذارد. زمانی که کسی به آنها می گوید: هرگز نمی توانی آن کار را انجام دهی، تنها به عنوان نظر یک نفر و نه بیشتر به آن می نگرند.

4. بخشیدن دیگرانکنار گذاشتن کینه ها و بخشیدن دیگران حتی کسانی که تقاضای عذرخواهی نکرده اند، باعث افزایش آرامش و تمرکز می شود. کینه، نفرت و خشم لذت زندگی را از بین برده و  باعث می شوند که مسائل قدیمی حال و آینده شما را نیز تحت تاثیر قرار دهند.

علاوه بر این احساسات منفی باعث افزایش سطح استرس می شوند که می تواند عواقبی جدی را به دنبال داشته باشد. در نظر داشته باشید که بخشیدن دیگران اعمال آنها را تائید نمی کند بلکه آرامش را به شما بازمی گرداند.

5. سرزنش نکردن دیگران

خود را بدشانس دانستن و لعن و نفین چرخ روزگار به معنی خود را قربانی دانستن است. این مساله نه تنها آزاردهنده است بلکه اراده لازم برای تغییر شرایط را نیز از بین می برد. اگر خود را مسئول شرایط موجود بدانید، بدون حساب کردن روی قضا و قدر و دیگران، همیشه به تلاش خود متکی خواهید بود.

6. دور کردن استرسمواجه با شرایط پیچیده طبیعتا استرس را نیز با خود به همراه می آورد. میزان کمی از استرس می تواند در تحریک و تهییج برای تلاش بیشتر مفید باشد اما تحقیقات بسیاری نشان داده اند که استراس مداوم فشار خون و بیماری های قبلی ارتباط مستقیم دارد. بنابرین سعی کنید در هر حالتی شرایط را درک کرده و اضطراب را از خود دور کنید.

7. عدم مقایسه خود با دیگراناگر احساس لذت و رضایت شما در نتیجه مقایسه خود با دیگران به دست آمده باشد، پس بر احساسات خود کنترل ندارید چون ممکن است دیگران به سطح بالاتر از شما دست یافته و در نتیجه هنگام مقایسه با آنها احساس کمبود کنید.

در عوض بهتر است خودتان را با خودتان مقایسه کنید، شاید این جمله از نظر شما اشتباه یا خنده دارد بیاید اما اگر موفقیت های امروزتان را ملاک قرار داده و سعی کنید در هفته، ماه یا سال بعد به موفقیت های بیشتری دست پیدا کنید همیشه در حال رشد و ترقی خواهید بود.

8. شریک شدن در شادی دیگران

حسادت معمولا به دلیل ضعف شخصیتی و احساس کمبود رخ می دهد، بنابرین کسانی که از نظر ذهنی قوی هستند، برای اینکه خود به احساس رضایت دست پیدا کنند به تخریب و نقد دیگران نیازی ندارد.

حسادت و خشم دو موردی هستند که انرژی شما را سریعا تخلیه می کنند. به جای هدر دادن انرژی بهتر است در شادی دیگران شریک شده و احساسات مثبت را به سمت خود جلب کنید.

9. تنبلی نکردنیکی از مطالعات «انستیتوی تحقیقات اونتاریو» نشان میدهد افرادی که روزی دوبار به مدت 10 دقیقه ورزش می کنند، از نظر جسمی، فکری و اجتماعی تر احساس بهتری دارند. ورزش با افزایش اعتماد به نفس و سطح اندروفین، قدرت ذهن نیز را نیز بهبود می بخشد.

10. مثبت نگر بودناگر برای مدتی به اخبار نگاه کنید می بنید که جز جنگ، خشونت، مشکلات زیست محیطی و سیل و آوارگی چیز دیگری برای گفتن ندارد. اغلب ما بر روی این مسائل هیچ کنترلی نداشه و قدرت تغییر آنها را نداریم، بنابرین بهتر است انرژی درونی را به جای لعن و نفرین سیاستمداران صرف دو چیز کنید که می توانید شما را به هدفتان برساند: تمرکز و تلاش

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

تمامی حقوق برای وبسایت دیجیاتو محفوظ است.


Downloads-icon

ورود و ثبت نام

وبلاگ

قدرت ذهن :

بدون شک میزان قدرت ذهن شما تاثیر مستقیمی بر تمامی فعالیت های کوچک و بزرگتان خواهید داشت.

زیرا مرکز تمام فعالیت ها و عملکرد ها ذهن شماست.

چگونه قدرت ذهن خود را زیاد کنیم

زمانی که شما قدرت ذهن خود را افزایش می دهید، تغییر را در انجام تمام امور مشاهده خواهید کرد.

انسان همان طور که به قدرت جسمانی خود توجه می کند؛ لازم است که برای افزایش قدرت ذهن خود نیز اقدام کند.

زیرا ذهن است که تمام فعالیت ها را در بر می گیرد.

یکی دیگر از نکاتی که در رابطه با این موضوع لازم است بدانید این است که، انسان با افزایش سن شاهد کاهش تدریجی قدرت ذهن خود خواهد بود.

در نتیجه لازم است از سنین جوانی به سراغ تقویت ذهن خود برود.

تا با افزایش سن بتواند تا حد قابل توجه و مفیدی عملکرد و قدرت ذهن خود را حفظ کند.

ذهن شما تاثیر بسیار زیادی در موفقیت شما در زندگی دارد.

قدرت ذهن ، قدرتی است که:

را در بر می گیرد.

 

به توانایی های خود شک نداشته باشید.

بپذیرید که تمام انسان ها دارای توانایی ها و استعدادهای مختص به خود هستند.

کافی است هر کس توانایی های خود را بیابد و از آن ها استفاده کند.

این که مدام به توانایی های خود شک داشته باشید این حس شک و دو دلی را به ذهن خود القا کرده و جلوی رشد آن را می گیرد.

همچنین باعث می شود که برای حرکت رو به جلو مدام دچار شک و توقف شوید.

تنها چیزی که از ناکامی های گذشته به درد ذهن و مسیر زندگی شما می خورد علل شکست ها و جلوگیری از تکرار دوباره آن هاست.

پس بار اضافه  و بیهوده ی ناکامی های گذشته را روی دوش ذهن خود نیاندازید.

زیرا این کار به شدت از قدرت ذهن شما می کاهد.

رویاهایتان را بسازید!

در سایت بخوانید

 

افراد منفی نگر حتی بدوت عمد و بدون نیت خاصی می توانند دشمنان جدی و بسیار قوی برای قدرت ذهن شما باشند!

پس تا حد ممکن از آن ها فاصله بگیرید.

منفی نگری می تواند مانند یک بیماری مسری به ذهن فرد دیگر سرایت کرده و آن را درگیر خود کند.

البته فراموش نکنید که افراد منفی نگر با کسانی که نظر آن ها مخالف نظر شماست، متفاوت هستند.

شما نباید این دو گروه را با یکدیگر اشتباه بگیرید.

چون برعکس افراد منفی نگر، کسانی که نظری مخالف با نظر شما دارند در بسیاری از موارد باعث می شوند که ذهن شما به چالش کشیده شود.

در نتیجه باعث افزایش قدرت ذهن شما خواهند شد.

ویژگی های افراد موفق چیست؟

مهم ترین ویژگی های افراد موفق

 

به طور منطقی هر فردی برای انجام هرکار و هر تصمیمی باید فکر کند.

اما فراموش نکنید که شما قرار نیست به هر فکری که به سراغ ذهنتان می آید بها دهید.

فکر کردن بیش از اندازه فقط باعث می شود که ذهن شما بیهوده خسته شود.چگونه قدرت ذهن خود را زیاد کنیم

وقتی که شما مدام خودتان را غرق در افکار مختلف می کنید آرامش را از ذهن خود می گیرید.

همیشه به یاد داشته باشید که زیاد فکر کردن اصلا خوب نیست!

تفکرات و اندیشه ها بسیار قدرتمند هستند و می توانند به طور جدی کنترل ذهن  و روند و کیفیت زندگی شما در دست بگیرند.

پس حواستان باشد که به چه چیزهایی و به چه میزان فکر می کنید.

برای چیزهایی که به آن ها فکر می کنید و برای مدت زمان فکر کردنتان فیلترینگ سفت و سختی در نظر بگیرید.

یکی دیگر از عواملی که در افزایش قدرت ذهن نقش دارد، اعتماد به نفس است.

زمانی که شما قصد انجام کار و فعالیت مهمی را داشته باشید اعتماد به نفس یکی از نقش های اصلی را در میزان کیفیت کار شما خواهد داشت.

خصوصا مواقعی که با شکست رو به رو می شوید اعتماد به نفس است که به کمک شما می آید تا مجدد با اراده ای نو برخیزید.

برای افزایش قدرت ذهن گاهی اوقات از دست مخالف برای انجام کارهایتان استفاده کنید.

برای مثال اگر راست دست هستید، گاها از دست چپ برای مسواک زدن و شانه زدن موهایتان استفاده کنید.

این کار به مرور زمان تاثیر بسیار زیادی بر قدرت ذهن شما خواهد داشت.

استفاده از دست مخالف باعث بالا رفتن عملکرد مغز شما خواهد شد.

یکی از ویژگی های مهم برای قدرت ذهنی نترسیدن از تغییر است.

درست است که تغییر کردن کار آسانی نیست و نیازمند تحمل بعضی از سختی هاست.

اما اتفاق افتادن تغییرات مثبت در زندگی افزایش اعتماد به نفس را در پی دارد که در نتیجه سبب افزایش قدرا ذهن خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه یک مقاله برای گذراندن روزهای سخت

در سایت بخوانید

شاید در ابتدا به نظر شما این عامل بی ربط و مسخره به چشم بیاید.

اما لازم است بدانید که در حقیقت این موضوع بی ربط با قدرت ذهن شما نیست!

زمانی که شما کینه ها را دور می ریزید و افراد را می بخشید به آرامش روحی می رسید در نتیجه این مسئله بسیار در میزان تمرکز و قدرت ذهن شما تاثیر گذار خواهد بود.

زمانی که شما درگیر احساسات منفی هستید، میزان استرس و تنش افزایش و میزان آرامش و تمرکز کم می شود در نتیجه شما با کاهش قدرت ذهن خود رو به رو خواهید شد.

پس با تمام توان عزم خود را جزم کنید که از احساسات منفی دور شوید.

نوشتن تاثیر بسیار زیادی بر افزایش قدرت مغز دارد.

وقتی که شما می نویسید، این کار مانند یک تمرین برای ذهن شما عمل می کند.

بنویس، من می نویسم!

در سایت بخوانید

شاید با توجه به سبک امروزی زندگی، حذف استرس اتفاقی محال و نشدنی باشد.

اما می توان برای به حداقل رساندن آن تلاش کرد.

استرس یکی از مخرب ترین عوامل قدرت ذهن است.

همچنین استرس توانایی حفظ اطلاعات را از ذهن شما می گیرد.

به علاوه باعث تحلیل رفتن توانایی های مغز می شود.

از تاثیرات اضطراب بر تمرکز بیشتر بدانید:

تاثیرات اضطراب بر تمرکز

 

شما با انجام یک سری از بازی ها می توانید قدرت ذهن خود را افزایش دهید.

به خصوص بازی هایی که ذهن شما را به چالش می کشند.

شما می توانید به سراغ بازی های فکری و یا جدول سودوکو بروید.

معرفی بازی های تقویت ذهن و تمرکز

در سایت بخوانید

ذهن شما به طور طبیعی نیاز دارد که مدام درحال یادگیری چیزهای جدید باشد.

وقتی که شما ذهن خود را درگیر یادگیری می کنید، به خصوص یادگیری موارد پیچیده ، بیشترین تاثیر را بر روی ذهن خود می گذارید.

 

انجام ریلکسیشن باعث می شود که رشته های عصبی مغز انسان رشد مجدد را تجربه کنند.

به علاوه ریلکسیشن و انجام تمرینات آن سبب افزایش تمرکز و بهبود قدرت ذهن خواهد شد.

 

شلکس را تجربه کنید

مطالعه این مقاله در سایت

 

 

شماره تماس های مجموعه ما:

شماره تلفن ثابت : ۰۲۱۶۶۰۸۶۵۱۲ -۰۲۱۶۶۰۸۶۵۱۳

شماره تلگرام :۰۹۱۰۰۳۹۹۶۴۴

 

 

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

با ثبت نام در خبرنامه شما می توانید از آخرین اخبار سایت و همچنین جدیدترین جزوات و کتاب های منتشر شده مطلع شوید.

ثبت نام شما انجام شد با سپاس

ورود


نام کاربری:


رمز عبور:


صفحه اصلی » مطالب ایده پردازان » محتوای متنی » موفقیت شخصی » افزایش قدرت ذهن با ۶ راهکار تأیید شده علمی

تقریباً همه منابع علمی، ورزش‌های ذهنی را بهترین راهکار افزایش قدرت ذهن معرفی می‌کنند و ترامپ گفته که ورزش نکنید چون بدن مثل باتری تمام می‌شود! نمی‌دانم منابع علمی تأیید شده را بپذیرم یا حرف رئیس جمهور یکی از بزرگترین اقتصادهای دنیا!

اما خوشبختانه دانشمندان قبل از معروف شدن ترامپ، راهکارهای متفاوتی برای قویتر کردن ذهن انسان امتحان کرده‌اند. حالا در بین آن‌ها خوردن و خوابیدن هم هست! که همین باعث جذاب‌تر شدن این مطلب و به بهانه مهمی برای نوشتن عنوان شد.

پس شما هم اگر به فکر داشتن ذهن قوی‌تری هستید و در اینترنت به دنبال راهکارهای افزایش قدرت ذهن گشته‌اید، هفت دقیقه از اینستاگرام جدا شوید و این مطلب را بخوانید.

دانشمندان و پزشکان معتقدند که مغز بخشی از بدن است و رفتار آن کاملاً متأثر از رفتار بدن است. اگر از بدن خود کار نکشیم، به مرور زمان زیر لایه‌های چربی قرار می‌گیرد و توانایی آن کاهش می‌یابد. شاید به همین دلیل است که ورزشکاران نمی‌توانند برای بلند مدت از ورزش حرفه‌ای فاصله بگیرند و اگر این اتفاق بیفتد باید به کلی ورزش را فراموش کنند.چگونه قدرت ذهن خود را زیاد کنیم

فعالیت‌های مغز به شدت تحت تأثیر انتقال دهنده‌های عصبی و همچنین سلامت جسمی قرار دارد. مصرف یک غذای مفید و متناسب به رشد بیشتر مغز و افزایش قدرت ذهن کمک می‌کند. اما در طرف مقابل برخی غذاها به شدت روی سلامتی ذهن و مغز تأثیر منفی می‌گذارند.

اما بالا بردن توانایی ذهن امتیازات جالبی برای شما به دنبال دارد:

اصطلاح با کلاس مدیتیشن (Meditation) در فرهنگ لغت فارسی و در فرهنگ عامیانه ما به شکل‌های مختلفی ترجمه می‌شود. اما مدیتیشن یعنی راهکارهایی برای آرام کردن بدن و تلاش برای متمرکز شدن روی یک موضوع خاص. حالا ممکن است از لفظ مدیتیشن استفاده کنید یا لفظ مراقبه یا هر لفظ دیگری. در هر حالت باید کاری انجام شوید که بدن آرام شود و مغز شما صرفاً به پردازش اطلاعات بپردازد.

حالا دانشمندان نقش مدیتیشن در افزایش قدرت ذهن را به میزان فعالیت موج بتا در مغز ربط می‌دهند. طبق بررسی‌های صورت گرفته روی سلول‌های مغزی، در حین مدیتیشن، فعالیت موج بتا پایین می‌آید و سلولهای مغزی در یک جهت و به صورت همگام فعالیت می‌کنند. در نتیجه آرام شدن بدن به شما کمک می‌کند که راحت‌تر تمرکز کنید، اطلاعات را سریع‌تر پردازش کنید و خیلی راحت‌تر تصمیم بگیرید.

نمی‌دانم چه کسی گفته که بازی‌های ویدیویی برای تقویت قدرت ذهن مفید هستند، اما در هر صورت خدا پدرش را بیامرزد! حالا می‌دانستید که بازی‌های ویدیویی می‌تواند به کودکان مبتلا به نارسایی ذهنی کمک کند تا بهتر بخوانند! نه اصلاً می‌دانستید که قربانیان سکته مغزی با وجود بازی سریعتر بهبود می‌یابند! حتماً میگین که نیازی به رفتن به متخصص نیست و باید صرفاً بازی کنیم!

دانشمندان می گویند:” وقتی که افراد حرکت خود را برنامه‌ریزی می‌کنند و به سمت یک هدف خاص پیش می‌روند، تأثیر مثبتی روی انعطاف پذیری مغز خود خواهند داشت”.

وقتی برای اولین بار Call of Duty بازی کردم، از سطح پایین مهارت خودم متنفر شدم. اما بعد از تکرار متوجه شدم که راحت نمی‌توانم دسته بازی را استفاده کنم و حرکات دفاعی و تهاجمی را به صورت متناسب‌تر با سلاح و بدون سلاح انجام دهم. من در حال افزایش قدرت ذهن خود هستم.

دانشمندان هم مثل من بیکار! روی این موضوع کار کرده‌اند. آن‌ها متوجه شده‌اند که گیمر های ویدیویی نه تنها سرعت حرکت بازوی خود را در طول هر جلسه ۲ برابر کرده‌اند، بلکه حرکت آنها هدفمند هم بوده و صرفاً یک تمرین تکراری نبوده است.

نگران نباشید! BDNF چیز پیچیده‌ای نیست. مخفف فاکتور نوروتروفیک مشتق از مغز است. در واقع پروتئینی است که هنگام ورزش ترشح می‌شود و می‌تواند روی افزایش قدرت ذهن نقش داشته باشد. حالا چه جوری؟

این ماده روی نورون‌های خاصی از سیستم عصبی مرکزی و سیستم عصبی محیطی عمل می‌کند و با توجه به قانون بقای نورون‌های موجود، باعث ایجاد تمایز بین نورون‌ها و سیناپس‌های نورونی می‌شود. حالا اگر پیچیدش نکنیم، این نورونها برای یادگیری، حافظه بلند مدت و تفکر بسیار حیاتی هستند

بهترین راه برای افزایش تولید BDNF ورزش منظم است. پس اگر تنبل هستید یک خبر ناگوار است! تا جایی که می‌توانید بدن خود را متحرک نگه دارید و همزمان عملکرد مغزتان را هم تقویت کنید. حتی فقط ۲۰ دقیقه پیاده روی در روز هم می‌تواند روی افزایش قدرت ذهنتان تأثیر داشته باشد.

حتماً این را هم نمی‌دانستید که نوازندگان دارای مغزهای بزرگ‌تر و تنظیم شده تری هستند! دانشمندان کشف کردند که یادگیری نواختن یک ساز می‌تواند اندازه بخشهای مختلف مغز مانند مخچه و قشر حرکتی را افزایش دهد. خبرگزاری تلگراف در این مورد گفت که بخش‌هایی از مغز که میزان شنوایی، حافظه و حرکت را کنترل می‌کنند، ط موسیقی فعال‌تر می‌شوند و اساساً معماری مغز تغییر می‌کند.

صرف نظر از سن! موسیقی به معنای واقعی کلمه باعث بزرگتر شدن این بخش از مغز می‌شود. دلیل این است که شما دائماً اطلاعات شنوایی را ذخیره می‌کنید و این باعث می‌شود که حافظه کلامی شما رشد کند. نتیجه این می‌شود که شما تفاوت‌های ظریف صدا در تعاملات اجتماعی را درک می‌کنید و به راحتی می‌توانید احساسات ناامیدی، هیجان و غیره را بفهمید. مطمئنم هیچ وقت فکر نمی‌کردید که موسیقی راهکاری برای افزایش قدرت ذهن باشد، اما حتماً گوش دهید.

این موضوع پیچیده‌ای نیست که اخیراً دانشمندان کشف کرده باشند. همه ما می‌دانیم که غذاهایی مانند ماهی، اسفناج و دانه‌های روغنی میزان خطر ابتلا به آلزایمر و سایر بیماری‌های مرتبط با مغز را کم می‌کند. وجه اشتراک همه این غذاها، وجود امگا و اسیدهای چرب در ساختار آنهاست که برای سلامتی مغز بسیار مهم است.

حداقل امیدوارم این را بدانید که هشت درصد از وزن مغز را اسیدهای چرب امگا ۳ تشکیل داده‌اند و طبق محاسبات تقریباً در حدود ۱۰۰ میلیارد نورون در آنها هستند.

از طرف دیگر کمبود امگا ۳ با بسیاری از شرایط مرتبط با مغز از جمله اضطراب، افسردگی و از دست دادن حافظه همراه است. پس اگر به فکر افزایش قدرت ذهن خود هستید میان وعده‌های شیرین را کنار بگذارید و برخی از غذاهای غنی از امگا را جایگزین آن کنید.

قهوه هم تلخ است و هم خوشمزه! محققان معتقدند که محرک‌هایی مانند قهوه باعث فعال‌تر شدن انتقال دهنده‌های عصبی در مغز می‌شوند. بررسی‌های علمی هم نشان داده که نوشیدن دو فنجان قهوه در روز می‌تواند به شما در حفظ خاطرات و جلوگیری از بیماری آلزایمر کمک کند.

حالا مطالعات دیگر ثابت کرده که قهوه مزایای سلامتی دیگری مانند محافظت در برابر بیماری پارکینسون، دیابت نوع ۲، بیماری کبدی و سرطان کبد دارد. همچنین قهوه در بهبود عملکرد شناختی و کاهش خطر افسردگی مفید است.

بنابراین دفعه بعد برای اوقات فراغت خود یک فنجان چای با ۲۷ عدد قند نخورید! فقط کافی است که یک فنجان قهوه بنوشید، کمی با ویولون بازی کنید، در اطراف خانه ورزش کنید، برای اوقات فراغت خود دانه آفتابگردان بخورید تا ضریب هوشی شما حداقل ۱۵ امتیاز بهبود یابد.

افزایش قدرت ذهن یعنی بالا بردن توانایی تصمیم گیری با کمک گرفتن از سلول‌های خاکستری مغز و قرار دادن رویدادهای گذشته در کنار یکدیگر برای رسیدن به یک نتیجه بهینه. همه افراد به شکل‌های مختلفی از قدرت ذهنی برخوردارند، اما برخی با انجام تمرینات خاص توانستند که ذهن قوی‌تر و چابک‌تری داشته باشند.

این افراد ممکن است ورزش‌های خاص انجام داده باشند، ممکن است خوراکیهای سالم مصرف کرده باشند، ممکن است به اندازه کافی خواب داشته باشند یا ممکن است در طول روز از موسیقی‌های متفاوتی استفاده کرده باشند. در بالا به شش راهکار ساده برای افزایش قدرت ذهن اشاره کردیم. شما هم سعی کنید که آنها را امتحان کنید و نتیجه را در بخش نظرات به ما بگویید تا سایر کاربران هم از آنها استفاده کنند.

ببین اگه میتونسم هر چی بخورم ک دیگ دنبال سرچ تو نت نبودم

یک دهه از فعالیت هلدینگ ایده پردازان می‎گذرد. در این مسیر پر فراز و نشیب، همواره بر این باور بودیم که دست از تلاش برای پیشرفت و ماندگاری در این عرصه نکشیم و با بهره‌مندی از کادری جوان، پرانرژی و کارآزموده در راستای پیش‌برد اهدافمان که همان خدمات دهی به مردم کشور با دیدگاهی جهانی‎ست، قدم برداریم.

تمامی مطالب و ویدئوهای ایده پردازان در جهت پیشرفت کسب و کارهای آنلاین ایرانی تولید شده و انتشار آنها با ذکر منبع بلامانع است

مطالعه شریف بیش از 10 سال است جدیدترین آموزش ها در کلاس جهانی را به شکل کاملا بومی، کاربردی با متد فانتوم در اختیار علاقه مندان قرار میدهد.

راهنمای خرید از مطالعه شریف

پرفروش ترین محصولات

چگونه قدرت ذهن خود را زیاد کنیم

تهران، درب شمالی دانشگاه صنعتی شریف،خ قاسمی، تقاطع بلوار اکبری، پلاک 30 طبقه 3

021-66064000

021-40663100

info [at] motalesharif [dot] com

ما را دنبال کنید …

وبلاگ

قدرت ذهن چیزی است که مقدار آن برای هیچ ‌کس به ‌صورت واضح مشخص نیست اما همگی ما ته دلمان می‌دانیم که یک چیز بسیار با ارزش در کله خود داریم؛ اما متاسفانه این را هم می‌دانیم که آنگونه که باید از این قشر با ارزش داخل سرمان استفاده نمی‌کنیم و نمی‌دانیم که چرا نمی‌توانیم بیشتر از آن کار بکشیم.

شاید دلیل این موضوع به نا آگاهی و عدم دانش کافی در مورد ذهن مربوط شود. در این مطلب قصد داریم ضمن ارائه یک تعریف جامع درباره قدرت ذهن و پاسخ به سوالات فوق، به بیان راهکاهایی می‌پردازیم که باعث می‌شود بتوانید چند برابر از قدرت بالقوه ذهنی خود استفاده کنید و نتایج شگفت‌انگیزی در زندگی‌تان کسب کنید. لطفاً با ما همراه باشید.

«لیرد همیلتون» ورزشکار برجسته جهانی می‌گوید: «مطمئن شوید که بزرگ‌ترین دشمن‌ زندگیتان بین دو گوش ‌های خودتان نباشد.» براساس این گفته چنین به‌نظر می‌رسد که ذهن می‌تواند در قالب بزرگ‌ترین دشمن ما ظاهر شود، اما همین ذهن می‌تواند بزرگترین عامل موفقیت ما در زندگی نیز باشد.

شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که: «ذهن کی دشمن و کی راهنمای ما خواهد بود؟» لازم است بدانیم که شیوه بکارگیری کلمات و تفکرات می‌تواند قدرت ذهن را در جهاتی به حرکت درآورد که نابودی یا آبادی زندگیمان را رقم بزند. ذهن به خودی خود اختیاری ندارد، بلکه این ما هستیم که آن را در جهتی که می‌خواهیم حرکت می دهیم.چگونه قدرت ذهن خود را زیاد کنیم

برای مثال: «تصور کنید که شخصی نسبت به تمام انسان‌های اطرافش بدبین است، مدام از کلمات منفی استفاده کرده و از بد بودن شرایط شکایت می‌کند. بنظرتان این شخص با رفتار و کردار خود چه دستوراتی به ذهنش صادر می‌کند؟»

احتمالاً همه ما جواب سوال مثال فوق را به‌خوبی بلد هستیم و می دانیم چنین شخصی مدام در زندگی دچار بدبیاری و بدبختی می‌شود. اگر در برابر آن، شخص دیگری را در نظر بگیریم که مدام به چیزهای خوب فکر می‌کند، امیدوار است، انسان‌ها را دوست داشته و به آن‌ها اعتماد می‌کند، پس این شخص نتایج متفاوتی نیز در زندگی می‌گیرد و عامل خوشبختی خویش خواهد بود.

اما بر این اساس همه چیز به گفتار، کردار و تفکر خودمان برمی‌گردد، پس قدرت ذهن چه می‌شود؟ در جواب به این سوال باید گفت: «همه ما از قدرت شگفت‌انگیز ذهن برخوردار هستیم، اما رفتار ما این قدرت را در جهات متفاوتی به حرکت درمی‌آورد که باعث می‌شود نتایج متفاوتی در زندگی بگیریم!»

معمولاً هدف مشترک اکثر انسان‌هایی که روی این کره خاکی زندگی می‌کنند، رسیدن به موفقیت ، خوشبختی و آرامش است. حالا این اهداف برای هرکس تعریف متفاوتی دارد. ممکن است خوشبختی و موفقیت از نظر من داشتن یک زندگی مرفه در کنار یک خانواده سالم باشد، اما خوشبختی و موفقیت از نظر شما اشتغال به کار موردعلاقه‌تان و رسیدن به درجات بالا در آن باشد.

همین موارد می‌تواند برای افراد دیگر تعاریف دیگری داشته باشد. در هر صورت رسیدن به این اهداف در گرو توانایی‌های ذاتی ما قرار دارد. اگر نتوانیم آن‌گونه که شایسته است از قدرت ذهن خود بهره ببریم، از کوچک‌ترین آمال و چشم ‌اندازهای زندگی ‌مان دور خواهیم بود.

هیچ‌چیز غم‌انگیزتر از آن نیست که انسان به سن پیری برسد اما هنوز نتوانسته‌ باشد به آرزوهای خود برسد. با افزایش قدرت ذهن‌مان می‌توانیم فعالیت‌های متفاوتی انجام دهیم که در حالت عادی از پس انجام آن‌ها برنمی‌آییم. بنابراین در پی انجام فعالیت‌های گسترده‌تر، نتایج متفاوت و بزرگی هم در زندگی خواهیم گرفت.

اگر بخواهیم اهمیت قدرت ذهن را با یک مثال ملموس ارائه دهیم، می‌توانیم به شخصی اشاره کنیم که یک ماشین فراری در پارکینگ منزل خود دارد اما تنها برای رفتن به سوپرمارکت سر کوچه‌شان از آن استفاده می‌کند! می‌توانم به شما اطمینان بدهم که فعالیت‌های ما در زندگی در برابر قدرت عظیمی که در ذهن خود داریم، تنها در حد استفاده چنین شخصی از ماشین فراری‌اش است

برای اینکه بهتر بتوانیم به قدرت عمیق ذهن انسان ایمان بیاوریم، بهتر است در ابتدا به مطالعه خصوصیات و ویژگی‌های برتر آن بپردازیم. خواندن قدرت‌های ذهن می‌تواند در افزایش باور ما نقش بسزایی داشته باشد و وقتی باور ما به این قدرت تحکیم شود، بهتر می‌توانیم در جهت بهبود عملکرد آن تلاش کنیم. 5 مورد از قدرت‌های خارق‌العاده ذهن انسان به قرار زیر است:

موضوع الهام برای همه آشناست؛ چراکه همه ما در زندگی خود در موقعیت‌های خاص تحت ‌تاثیر زمزمه‌های درونی عمل کرده و نتایج مطلوب گرفته‌ایم. ذهن انسان علاوه بر ذخیره اطلاعات، می‌تواند فکر جدیدی به ما بدهد، نتایج، راه‌حل‌ها و گزینه‌های بیشتری را در قالب الهام به ما بدهد تا بتوانیم در مسیر درست زندگی حرکت کنیم. این قدرت تنها مختص ذات انسان است و لاغیر.

احتمالاً موضوع تله‌ پاتی را نیز در زندگی‌تان تجربه کرده‌اید. زمانی‌هایی که با کسی تماس گرفته‌اید و او بلافاصله گفته: «من هم همین حالا می‌خواستم به تو زنگ بزنم!» یا زمانی‌که به یکی از دوستانتان سر زده‌اید و او به شما گفته: «من هم همین امروز می‌خواستم بیام پیشت»

این نمونه‌ها و نمونه‌های دیگری که نشان از ارتباط ذهن ما با ذهن سایر افراد دارد، در قالب علمی به نام تله‌پاتی یا «ارتباط ذهن‌ها» شناخته می‌شود که خود بحث بسیار پیچیده‌ای است که قدرت فراتصور ذهن را آشکار می‌کند.

دانشمندان غربی آزمایش‌های زیادی انجام داده‌اند تا به قدرت ذهن انسان بیشتر پی ببرند؛ در یکی از این آزمایش‌ها نوزادی را برای چند ساعت از مادر خود جدا کردند؛  نوزاد کیلومترها دورتر از مادر خود شروع به گریه کرد، این در حالی بود که همزمان با گریه نوزاد، سینه مادر شروع به ترشح شیر کرد.

این نمونه علاوه بر موضوع ارتباط مغز مادر و فرزند می‌تواند نشانگر شعور و درک بالای ذهن انسان باشد که در چنین مواقعی چنین اتفاقات تکاملی را رقم می‌زند. ارتباط از راه دور قلب عاشق و معشوق حقیقی هم می‌تواند در رده شعور و تکامل ذهنی قرار بگیرد.

وقتی در آخرین لحظات از سوار شدن به اتوبوس خودداری می‌کنید و بعد متوجه می‌شوید که آن اتوبوس در راه دچار سانحه شده است، چه حسی به شما دست می‌دهد؟ آیا این موضوع را اتفاق تلقی می‌کنید یا آن را به قدرت ذهن‌تان ربط می‌دهید؟

وقتی کارتان در جایی گیر می‌افتد و درست در همان زمان با شخصی در مهمانی آشنا  می‌شوید که می‌تواند مشکل‌تان را حل کند، باز هم آن را به قدرت ذهن‌تان ربط می‌دهید؟

سلول‌های بدن ما تنها سه روز عمر می‌کنند اما هر سلول قبل از اینکه زوال پیدا کند، باعث تولید سلول جدیدتری می‌شود که تمام اطلاعات سلول قبلی خود را به ارث می‌برد.

وقتی دندان‌های شیری کودکان می‌افتد و دندان‌های تازه درمی‌آيد، اطلاعات مربوط به رشد در حافظه سلولی آن کودک ذخیره شده و در زمان مناسب آن فعال می‌شود. این نظم درونی در تک ‌تک میلیاردها سلول سازنده بدن ما وجود دارد. این نظم عمیق توسط ذهن اداره و سازماندهی می‌شود.

این نمونه‌ها تنها بخشی از قدرت‌های عظیم و خارق‌العاده ذهن انسان را برای ما آشکار می‌کند. چه ‌بسا ویژگی‌های دیگری که ذهن ما دارد و هنوز از وجود آن‌ها بی‌خبریم. دانشمندان سال‌هاست بر روی ذهن انسان کار می‌کنند اما هنوز هم بخش‌های بزرگی از مغز برای آن‌ها کاملاً ناشناخته است. گفته می‌شود: «ذهن انسان از یک سو به درون انسان و از سوی دیگر به شعور کائنات متصل است!»

حالا که تا حدی ایمان ما نسبت به ذهن‌مان تقویت شده است، بهتر است به مزایایی اشاره کنیم که در پی تقویت قدرت ذهن می‌توانیم در کارهای روزانه خود کسب کنیم:

یکی از اولین نتایج تقویت قدرت ذهن، بالا رفتن توانایی حافظه شما در به خاطر سپاری موضوعات مختلف خواهد بود. بسیار پیش آمده که حافظه ضعیف باعث شده برای یادآوری موضوعات ساده دچار مشکل شویم. با تمرین‌های تقویت حافظه می‌توانید این مشکل را حل کرده و حافظه کوتاه ‌مدت و بلند مدت خود را ارتقا دهید.

وقتی ذهن خود را تقویت می‌کنید، قدرت یادگیری شما افزایش پیدا می‌کند. اگر قبلاً چند هفته طول می‌کشید تا یک مهارت ساده را یاد بگیرید، با تقویت قدرت ذهن خواهید توانست در عرض چند روز یا چند ساعت یک مهارت ساده را کاملاً بیاموزید.

وقتی توانایی ‌های ذهنی خود را ارتقا دهید، سریع‌تر مطالب مختلف را درک کرده و در نتیجه باهوش‌تر خواهید شد. هوش و آی‌کیو در اثر تقویت توانایی‌های ذهنی در هر سن و سالی قابل ارتقا خواهد بود.

وقتی باهوش‌تر شوید، مهارت‌‌های بیشتری یاد بگیرید و حافظه قوی‌تری داشته باشید، یقیناً اعتماد به نفس شما هم بالاتر خواهد رفت که یکی دیگر از مزیت‌های تقویت قدرت استفاده از ذهن خواهد بود.

وقتی حس کنید بهتر از پس کارهایتان برمی‌آیید، دوست دارید تا برای انجام بهتر و سریع‌تر کارها برنامه ‌ریزی کنید. برنامه‌ریزی روزانه شما بعدها می‌تواند به هدف‌گذاری‌های دوره‌ای تبدیل شده و در نهایت به رسیدن به هدف و کسب موفقیت منجر شود.

این نمونه‌ها تنها بخشی از مزایای تقویت قدرت ذهن است. هزاران مورد دیگر وجود دارد که عنوان کردن آن‌ها خارج از وقت این مقاله قرار دارد. در ادامه به معرفی راهکارهایی می‌پردازیم که به کمک آن‌ها می‌توانید برای تقویت قدرت ذهن خود اقدام کنید و از مزایای ارزشمند آن بهره‌مند شوید.

ذهن انسان علاوه بر بخش‌بندی به نیمکره راست و چپ، به‌صورت کلی‌تر به دو بخش «ضمیر خودآگاه» و «ضمیر ناخودآگاه» تقسیم می‌شود. ضمیر خودآگاه مسئول کارهای آگاهانه ما مانند فکر کردن، حرف زدن و … است.

ضمیر ناخودآگاه مسئول کنترل بخش‌های مختلف بدن، مرتب کردن حافظه و ارتباط با دنیای غیرمادی است. قسمت اعظم ذهن ما را ضمیر ناخودآگاه تشکیل می‌دهد. این ضمیر قدرت تشخیص خوب و بد را ندارد و از ضمیر خودآگاه فرمان می‌گیرد.

باورهای در ضمیر ناخودآگاه یا نیمه‌اگاه ما جای دارند و این باورها در اثر تکرار زیاد توسط ضمیر خودآگاه می‌توانند تغییر کنند؛ در غیر اینصورت ضمیر ناخودآگاه اکثریت توجه و اعمال ما را به عنوان واقعیت زندگی‌مان پذیرفته و به یک باور تبدیل می‌کند. باورها هم تمام زندگی ما را می‌سازند.
موضوع ضمیر ناخودآگاه موضوع جداگانه‌ای است که توسط محققان مورد بررسی‌های زیادی قرار گرفته و هنوز هم جای سوال زیادی دارد.

اگر نتوانیم ضمیر ناخوداگاه خود را توجیه کنیم که برای انجام کارهای ضروری خود مصمم هستیم، این خود ذهن و ضمیر ناخودآگاه ما خواهد بود که جلوی انجام کارها را می‌گیرد. برای مثال: «تصور کنید که شخصی تصمیم می‌گیرد هر روز 20 صفحه از یک کتاب را مطالعه کند اما هربار از انجام این کار شانه خالی کرده و مطالعه خود را به بعد موکول می‌کند.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، ضمیر ناخودآگاه ما قدرت تشخیص خوب و بد را ندارد و هرچه که حاصل رفتار ما باشد را به عنوان واقعیت می‌پذیرد. در چنین شرایطی ضمیر ناخودآگاه این شخص نتیجه می‌گیرد که مطالعه کردن کار مهمی نیست و لازم نیست وقتی برای انجام آن در نظر گرفته شود. در نتیجه انجام مطالعه را بیش از پیش به تاخیر می‌اندازد.

مثلاً آن شخص تصمیم راسخ می‌گیرد که فردا ساعت سه بعدازظهر مطالعه را آغاز کند اما چون ناخودآگاه وی در اثر تاخیرهای پی‌درپی به این نتیجه رسیده که مطالعه امر مهمی نیست و باید از آن اجتناب کرد، رأس ساعت سه که آن شخص کتاب را باز می‌کند، باعث ایجاد یک دل‌درد شدید در آن شخص می‌شود!»چگونه قدرت ذهن خود را زیاد کنیم

در این مثال دل‌درد می‌تواند به صورت اتفاقات دیگری مانند آمدن مهمان سرزده، افتادن و شکستن یکی از اشیاء منزل یا هر اتفاق دیگری رخ دهد تا وی از مطالعه باز هم صرف‌نظر کند. در چنین شرایطی باید دوباره اعتماد ضمیر ناخودآگاه خود را جلب کنیم.

برای این کار در مثال فوق، شخص باید ضمن دل‌درد یا هر اتفاق دیگر، مطالعه خود را انجام دهد. وقتی این کار را بکند، ناخودآگاهش قانع می‌شود که مطالعه برای او اهمیت دارد.

اگر شخص هربار با وجود اتفاقاتی که رخ می‌هد (معمولاً اتفاقاتی که در این مرحله می‌افتد کوچک هستند و نتایج غم‌انگیزی به همراه ندارند) کارش را انجام دهد، در نتیجه حتی اگر اتفاقات بزرگی در راه باشد، ضمیر ناخودآگاه وی راهی برای مطالعه وی باز خواهد کرد و راهنمای وی خواهد شد.

دلیل اصلی بسیاری از ناکارآمدی ما برای انجام کارها، در ضمیرناخودآگاه ما قرار دارد. اگر بتوانیم به او ثابت کنیم که می‌خواهیم کاری را حتماً انجام دهیم، او آن را به عنوان واقعیت پذیرفته و کمک‌مان می‌کند. در غیر این‌صورت همواره در انجام کارهای مختلف ناکام خواهیم ماند.

حتماً تا به اینجای مطلب متوجه شده‌اید که تنها باید مصمم بودن خود را به ضمیر ناخودآگاهمان ثابت کنیم تا راه را برای ما هموار کند. برای تقویت قدرت ذهن هم روش‌های متفاوتی وجود دارد که اگر برای انجام آن‌ها مصمم نباشید، نمی‌توانیم انجامشان دهیم.

پس به راهکارهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم توجه کنید؛ ببینید انجام کدایم‌یک برای شما بهتر است و آن را به‌صورت مکرر انجام دهید تا از مزایای کوچک و بزرگ تقویت قدرت ذهن بهره‌مند شوید.

هرکدام از تکنیک‌هایی که معرفی می‌کنیم به تمرین و تکرار نیاز دارند تا تاثیر داشته باشند. این تکنیک‌ها به قرار زیر هستند:

مطالعه منظم (نه غیر منظم) بشکل تندخوانی باعث می‌شود تا قدرت ذهن شما به طرز چشمگیری افرایش پیدا کند، به طوری که به ‌راحتی می‌توانید مسائل مختلف را تجزیه و تحلیل کرده و به انجام فعالیت‌های متفاوت فکر کنید. البته یادتان باشد که تنها نظم در مطالعه این نتایج را رقم می‌زند نه مطالعات گاه و بیگاه.

اگر بتوانید هر شب اتفاقاتی که آن روز برای‌تان افتاده را در قالب یک یا دو بند کوتاه در یک دفترچه یادداشت کنید، این کار می‌تواند به تقویت قدرت ذهن شما منجر شده و نتایج خوبی را برای‌تان رقم می‌زند. اگر بعد از یادداشت، برنامه فردای خود را نیز تنظیم کنید، دیگر نورعلی‌نور شده و کلاً متحول خواهید شد

لیستی تهیه کنید و در آن کارهایی که می‌تواند باعث بهبود زندگی ‌تان شود اما چون انجامشان دشوار است از انجام دادنشان طفره می‌روید تهیه کنید. سعی کنید روزانه یکی از آن کارها را انجام دهید. وقتی خود را به چالش می‌کشید، باید منتظر رشد خود باشید. انجام کارهای جدید و دشوار به طرز شگفت‌انگیزی شما را در تمام جنبه‌های زندگی ارتقا می‌دهد.

سعی کنید کارهای تکراری که هر روز یا هر هفته انجام می‌دهید را به شیوه‌ای متفاوت انجام دهید. خلاقیت می‌تواند قدرت یادگیری و تحول ذهن شما را چند برابر کند. ساده‌ترین راه برای این تمرین، کمک گرفتن از دست چپ برای انجام کارهایی است که همیشه با دست راست می‌کنید.

مدیتیشن شما فقط باید برای آرام‌سازی ذهن‌تان باشد. لازم نیست به مراحل بالاتر تمرینات مدیتیشن فکر کنید. تنها روزانه چند دقیقه در جای آرامی بنشینید، نفس عمیق بکشید و ذهنتان را آرام کنید کافیست تا ببینید بعد از مدتی چقدر بهتر عمل می‌کنید.

علاوه بر این موارد، گوش‌دادن به موسیقی‌های بدون کلام، حل کردن پازل، معما، جدول، بازی‌های رایانه‌ای و خوردن محصولات ارگانیک نیز دیگر راه‌های تقویت قدرت ذهن و افزایش سطح دوپامین در مغز هستند.

افزایش قدرت ذهن می‌تواند در کنار مصمم عمل کردن مهم‌ترین نقش را در کسب موفقیت ایفا کنند. وقتی توانایی‌های ذهن خود را ارتقا دهید، مانند کسی عمل کرده‌اید که بازوهای خود را در اثر ورزش پرورش داده و هم‌اینک می‌تواند چند برابر گذشته قدرت داشته باشد.  بنابراین اگر مایل هستید به سمت موفقیت حرکت کنید، تقویت قدرت ذهن در موفقیت از اولویت بالایی برخوردار است.

در این مقاله ضمن پاسخ به سوال قدرت ذهن چیست به بررسی دیگر ویژگی‌های ذهن انسان و چگونگی ساختار آن پرداختیم. امیدواریم موضوع قدرت ذهن انسان برای شما کاملاً جا افتاده باشد که اگر اینطور باشد از همین امروز تمارین مربوط به تقویت قدرت ذهن را شروع خواهید کرد.

اگر هنوز مجاب نشده‌اید بهتر است یک بار دیگر این مقاله را از اول بخوانید. آرزوی ما موفقیت و شادکامی شماست. پیروز و مؤید باشید.

برخی از سوالات رایج

مزیت­های تقویت قدرت ذهن در زندگی روزمره کدامند؟

تکنیک کاربردی برای افزایش قدرت ذهن و یادگیری چیست؟

افزایش قدرت ذهن چه نقشی در موفقیت ما دارد؟

افزایش قدرت ذهن می‌تواند در کنار مصمم عمل کردن مهم‌ترین نقش را در کسب موفقیت ایفا کنند. بنابراین اگر مایل هستید به سمت موفقیت حرکت کنید، تقویت قدرت ذهن در موفقیت از اولویت بالایی برخوردار است

دکتر پدرام شهدوست علاوه بر تحصیلات عالیه فنی مهندسی در دانشگاه علم و صنعت ایران و ارائه مقالات علمی فراوان در این زمینه، با تحقیق و تفحص و تحصیلات آکادمیک در زمینه خود شناسی و با برگزار کردن بیش از 2000 ساعت دوره های تخصصی در ایران و خارج از ایران. ایشان معتقد است که انسانها می‌توانند به تمام اهداف و آرزوهایی که حتی از فکر کردن به آن هم ترس بر وجودشان حاکم می‌شود دست پیدا کنند و تنها نیاز به داشتن آموزه‌های مناسب دارند که در این سلسله سمینارها و کارگاه‌ها ارائه می‌شود.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

دکتر وِیز برای اولین بار با همت دکتر پدرام تاسیس گردید و هدف آن ایجاد سطحی جدید در کسب و کار و سبک زندگی است.

ورود


نام کاربری:


رمز عبور:


صفحه اصلی مقالات 7 شیوه ساده برای تقویت و افزایش قدرت ذهنی

نوشته رِمِز ساسون

قبل از پرداختن به شیوه‌ های افزایش قدرت ذهن باید بدانیم که قدرت ذهنی چیست؟ قدرت ذهنی یعنی:

 قدرت ذهنی در قالب نظم و انضباط و نیروی درونی و توانایی بر نگهداری و پایبندی به نظرات خود ظاهر می‌شود حتی اگر سایر افراد با شما هم‌ عقیده نباشند.

از استاد احمد محمدی خواهید آموخت که چگونه قدرت ذهنی بالایی داشته باشید.چگونه قدرت ذهن خود را زیاد کنیم

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

اگر احساس می‌کنید که از نظر ذهنی قوی نیستید، می‌توانید یاد بگیرید که چگونه قدرت ذهنی پیدا کنید و آن را افزایش دهید. این مقاله می‌تواند به شما کمک کند که قدم‌های اولیه در یافتن قدرت ذهنی را بردارید. ساختن قدرت ذهنی و استقامت ذهنی در دسترس شماست. با گام‌های کوچک و اقدامات ساده به تدریج می‌توان قدرت ذهنی را به دست آورد و آن را تقویت کرد. فقط صبور باشید و مراحل لازم را دنبال کنید.

شک و تردید و دو دلی همانند ترمزی هستند که به شما اجازه حرکت رو به جلو را نمی‌دهند. شما باید از شک و تردید و دو دلی خود دست بردارید همانطور که اگر پا روی ترمز بردارید رو به جلو حرکت می‌کنید. به خود ایمان داشته باشید حتی اگر در گذشته ناکام شده‌اید. اگر شک و تردید به سراغتان آید به آن گوش ندهید و آن را با افکار مثبت جایگزین کنید. یک راه عالی برای جایگزینی شک و تردید و افکار منفی با افکار مثبت «تکرار جملات تأییدی مثبت» است. هر موقع که شک، دودلی و افکار منفی در ذهن دارید این کار را انجام دهید.

زمانی‌که شما نیاز به تصمیم‌ گیری و انتخاب بررسی موضوعی را دارید، از عقل سلیم خود استفاده کنید و به شهود و بصیرت گوش بسپارید. در عین حال از زیاد فکر کردن بپرهیزید و وقت زیادی را صرف فکر کردن به آنچه که تصمیم گرفته‌اید و انتخاب می‌ کنید، نکنید. بسیاری از تصمیماتی که در طول روز می‌گیرید درمورد موضوعات ساده‌اند و بسیار مهم نیستند و بنابراین نباید زمان زیادی را برای آنها بگذارید. البته اگر قرار است که تصمیم یا انتخاب مهمی داشته باشید که تأثیر شگرفی در زندگی‌تان دارد باید بیشتر از تصمیمات کوچک روزانه برای آن وقت بگذارید.

گاهی برای رسیدن به موفقیت باید سختی کشید. اگر سختی نکشید و همیشه مسیر بدون زحمت و تلاش را انتخاب کنید ممکن است که به آن دست نیابید. زمانی‌که مطالعه می‌کنید، وزن کم می‌کنید، مهارت جدیدی را شروع می‌کنید، در شغل خود پیشرفت می‌کنید یا پول زیادی به دست ‌‌می‌آورید لازم است که اندکی زحمت و سختی بکشید، تلاش کنید وکارهایی انجام دهید که زیاد دوست ندارید. اگر خواهان دستیابی به موفقیت هستید باید بهای آن را بپردازید. بهای آن خروج از منطقه امن و آسوده، انجام کارهایی است که معمولاً از آنها ممانعت می‌کنید و این کار مستلزم تلاش، زمان، نظم و انضباط و جسارت است. هرچه بیشتر این سختی‌ها را متحمل شوید و از آن اجتناب نکنید، شما قوی‌تر و دارای اعتماد به نفس بیشتری خواهید شد.

معجزه دوره اعتماد به نفس و اعتماد به نفس کودکان قویترین و کاربردی ترین محصولات برای تقویت و افزایش اعتماد

تمرکز کنید بر آنچه که می‌خواهید به دست آورید. ممکن است هدفتان کوچک یا بزرگ باشد. زمانی‌که بر هدف خود تمرکز دارید، قدرت ذهنی خود را می‌سازید. فردی که مدام اهداف و آرمان‌های خود را تغییر می‌دهد، قدرت و استقامت ذهنی‌اش کم می‌شود و رسیدن به هرچیزی دشوار می‌شود.

اهداف ساده، واقع‌بینانه و کوتاه مدت خود را که دست یافتن به آنها دشوار نیست، مشخص سازید. دستیابی به آنها اعتماد به نفس و باور به خود و حتی قدرت ذهنی را افزایش خواهد داد. با اثبات به اینکه به اهداف کوچک می‌توانید برسید به آسانی به اهداف بزرگتر هم دست خواهید یافت.

هرکسی با موقعیت‌هایی مواجه می‌شود که مستلزم عزم راسخ و نظم و انضباط است. شما تصمیم می‌گیرید که برای نداشتن این مهارت‌ها تسلیم شوید و شاید تلاش می‌کنید که آنها را بیابید. هرچه اراده و نظم و انضباط بیشتری داشته باشید، از نظر ذهنی قوی‌تر خواهید بود. اگر از منطقه امن خود خارج شوید و از زحمت و تلاش دست نکشید، قوی‌تر خواهید شد و به چیزهای بیشتری دست می‌یابید. لااقل یکمرتبه در روز کاری را انجام دهید که نیاز به اراده و خود انضباطی دارد. فرصت‌های بسیاری را برای تمرین این مهارت‌ها پیدا می‌کنید.

دو ویژگی قدرت ذهنی اعتماد به نفس و نترسیدن است تا زندگی‌تان را تغییر دهید. معمولاً مردم از تغییر می‌ترسند. اما برای پیشرفت در هر بُعد از زندگی به تغییر نیاز است. درمورد آنچه که می‌خواهید تغییر دهید، تصمیم بگیرید، به منفعت‌ها فکر کنید و تصور کنید که اگر تغییرات لازم را لحاظ کنید زندگی‌ تان چگونه خواهد بود. این عمل به شما انگیزه و اعتماد به نفس می‌ دهد. هر تغییر مثبتی که انجام دهید، اعتماد به نفس، عزت نفس و قدرت درونی شما را افزایش می‌دهد و در نتیجه قدرت ذهنی‌تان تقویت می‌شود. زمانی‌که تغییرات را می‌پذیرید و هراسی از آن ندارید، قدرت ذهنی شما بهتر می‌ شود.همانطور که دیدید شما می‌توانید قدرت ذهنی خود را افزایش دهید و این کار بسیار سختی نیست. همانطور که قدرت ذهنی را تقویت می‌کنید تحمل، تمرکز و قدرت درونی خود را  افزایش می‌دهید.

” راهکار برای افزایش اعتماد به نفس این است که کاری را انجام دهید که از آن می‌ترسید و تجارب موفقیت‌آمیز خود را ثبت کنید.”         «ویلیام جِنینز بِریَن»

” اطمینان از جسم، ذهن و روانمان است که ما را به دنبال ماجراجویی‌های جدید می‌برد.”

« اُپِرا وینفری»

”  انرژی، استحکام ذهنی و تقویت روحی می‌طلبد تا به طرز موفقیت‌آمیزی از عهده شرایط زندگی بر‌بیایید و به اهداف خود برسید.”

«زیگ زیگلار»

باید ذهن خود را هم مانند جسم خود بشناسید. باید همان طور که برای سلامتی و قدرت  دهی به جسم خود ورزش و تمرین می نمایید، برای داشتن ذهنی سالم و قوی هم تمرین نمایید. در مقاله فوق تکنیک هایی آورده شده است که به شما کمک می نماید تا قدرت ذهنی خود را بهبود ببخشید. این تکنیک های بسیار ساده تنها نیازمند کمی همت و تمرین هستند. زمانی که قدرت ذهنی بالایی داشته باشید، قادر به انجام هر کاری خواهید بود. 

 از آنجا که آکادمی بازار تلاش بر آموزش تکنیک های مؤثر بر افزایش قدرت و راه های ساده تر و مطمئن تر موفقیت دارد، به زودی سمیناری به نام «موفقیت» برگزار می نماید، که در آن استاد احمد محمدی، مدرس و سخنران انگیزشی در مورد قدرت های خارق العاده ذهن و تمامی ابزارهای موفقیت و همچنین مهارت ها و ویژگی های افراد موفق همچون قدرت ذهنی بالا، مطالب و نکاتی قابل توجهی را به شما ارائه خواهند داد. برای ثبت نام در این سمینار و آشنایی با محتوای آموزشی آن می توانید روی لینک زیر کلیک نمایید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

برای ایجاد این قوانین در وجودمون شما راهکاری دارید؟؟

سلام کاربر عزیز
من به شما شرکت در سمینار موفقیت رو پیشنهاد میکنم که قطعا تاثیر گذاره
برای اطلاع از آخرین سمینار و دوره ها با کارشناسان ما تماس بگیرید:
پاسخگوی شما هستیم: 88993288، 66978520، 66418084-021

Roo hadafemoon tamarkoz konim va be tavanaei ha iman dashte bashim ta be yaghin beresim va rooz b rooz b movafaghiat nazdik shi.

سلام کاربر عزیز
ممنون از اینکه نظرت رو با ما به اشتراک گذاشتی

وقتی تصمیم خودتونو میگیرید دیگه مدام درباره درست یا غلط بودنش فکر نکنید این کار شمارو از مسیر موفقیت دور میکنه

سلام معصومه عزیز
ممنون از ارائه نظر ارزشمندت

ممنون از اشتراک مقاله های ارزشمند
من تو تایم های فراغتم مقاله های زیادی از سایت شمارو مطالعه میکنم

سلام احمد رضای عزیز
بسیار خرسندیم از رضایت شما

منم با این گفته موافقم که باید هدف های کوچیکو اول انتخاب کنیم و موفق شیم تا اعتماد به نفسمون بره بالا و برای دستیابی به هدف های بزرگ اماده شیم

سلام علیرضا عزیز
ممنون از اینکه نظرت رو با ما به اشتراک گذاشتی

دقیقا موافقم با قسمتی که گفتید از تغییر نترسید . اگر عادات بدی داریم باید اونا رو اصلاح کنیم و به شخصیت بهتری تبدیل بشیم

سلام عباس عزیز
نظرتون کاملا محترمه

Age baraye raftan be sooye hadaf az sakhti ha betarsim hich vaght b movafaghiat nemiresim , movafaghiat zamani mani mide k baraye oon sakhti keshide bashim

سلام کاربر عزیز
ممنون از ارائه نظر خوبتون

عاشق مقاله های خوبتونم
🌱🌱💐💐

سلام شراره عزیز
ممنون از حسن توجه شما

در مقاله به سمینار موفقیت اشاره شده چطور میشه شرکت کرد؟؟چگونه قدرت ذهن خود را زیاد کنیم

سلام امید عزیز
برای اطلاع از آخرین سمینار و دوره ها با کارشناسان ما تماس بگیرید:
پاسخگوی شما هستیم: 88993288، 66978520، 66418084-021

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

چگونه قدرت ذهن خود را زیاد کنیم
چگونه قدرت ذهن خود را زیاد کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *