چگونه تلاش مستمر داشته باشیم

 
helpkade
چگونه تلاش مستمر داشته باشیم
چگونه تلاش مستمر داشته باشیم

پشتکار ، یکی از مهم ترین عوامل رسیدن به موفقیت می‌باشد. اصلاً می‌توان گفت مهم ترین عامل موفقیت است! اگر شما هم انسانی هستید که همه کارها را نصفه انجام می‌دهید و تنبلی به در وجود شما به شدت رخنه کرده، پیشنهاد می‌کنم حتماً مقاله چگونه پشتکار داشته باشیم را که 10 راهکار فوق العاده برای افزایش پشتکار به شما معرفی می‌کند را مطالعه کنید تا به موفقیت از همیشه نزدیک و نزدیک تر شوید…

می‌خواهید بدانید که چه افرادی به موفقیت می‌رسد؟ و یا این پشتکار و اراده آن ها تا چه اندازه در مرحله های مختلف از زندگی شان تاثیر گذار است؟ اگر این نمونه سوال ها در ذهنتان شکل گرفته است پیشنهاد می‌کنم حتماً کلیپ زیر را مشاهده کنید. این کلیپ به شما می‌گوید که چقدر پشتکار و سرسختی می‌تواند زندگی تان را متحول کند.

 

در حال بارگذاری… .jw-rightclick{display:none!important}.jw-title-primary,.jw-title-secondary{text-align:right!important}.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up .jw-related-item-description,.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up .jw-related-item-title strong,.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up .jw-related-item-title span{text-align:right}.jw-breakpoint-3 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-4 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-6 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-7 .jw-related-item-next-up{float:right}.jw-related-item-group{float:right!important}.jw-related-item{float:right!important}.jw-related-item-title span{text-align:right}چگونه تلاش مستمر داشته باشیم

پشتکار در معنای لغوی به معنای سعی و کوشش استقامت و پایداری می باشد. در واقع پشتکار را می‌توان در حالت عامیانه نیز به میزان پایداری شما در مسیری که پیش رو دارید و شاید میزان پافشاری شما در رسیدن به اهدافتان تعریف کرد. قرار دادن هدف مناسب یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی هست که باید داشته باشید، پس برای همین مقاله هدف گذاری در زندگی را بخوانید تا بتوانید، با استفاده از آن اهداف مناسبی را برای خودتان تعیین کنید. 

این که در هنگام سختی ها و بروز مشکلات تا چه اندازه بر روی هدفی که تعیین کرده اید ثابت قدم می مانید و تلاش می کنید تا به آن دست پیدا کنید، نشان دهنده میزان پشتکار و موفقیت شما می‌باشد.

آنچه که اهمیت دارد این است که بدانید ممکن است با هر نوع محرکی در ابتدا انگیزه لازم را بدست آورید و برای شروع کاری اقدام کنید. اما پس از مدتی که از فعالیت شما می گذرد، بدون شک موانع و مشکلات مختلفی برای شما ایجاد خواهد شد که هر کدام به نوعی سرعت حرکت شما را کند می کند. درست در همین مرحله است که اهمیت پشتکار و اراده مشخص خواهد شد. این که شما در این مرحله تا چه اندازه بر پافشاری خود ادامه دهید و استقامت خود را بالا ببرید تا بتوانید به هدف مورد نظرتان دست پیدا کنید همان پشتکار شما می باشد.

در مبحث پشتکار، استعداد و نبوغ و تحصیلات هیچ یک اهمیت ندارند. تنها چیزی که مهم است این است که شما پافشاری لازم را داشته باشید و فراموش نکنید درباره هر هدفی اگر پایداری کنید، بدون شک به موفقیت دست پیدا خواهید کرد. 

شاید بتوان این طور گفت که پشتکار شما کلید رسیدن به موفقیت شما محسوب می شود. هر هدفی دارای سختی های خاص خود می باشد. ممکن است در مسیر رسیدن به هدفتان بارها خسته و ناامید شوید و حتی بارها شکست های سختی را متحمل شوید. اما آنچه اهمیت دارد این است که درست در همین لحظه که سختی ها و ناملایمات مسیر تمام تلاش خود را می‌کنند که شما را از رسیدن به هدف منصرف کنند، شما پایداری کنید و با استقامت خود ثابت کنید که برای رسیدن به هدف مصمم هستید.

برای رسیدن به اهدافتان برنامه ریزی کنید. یکی از بهترین نکاتی که می‌تواند در مسیر رسیدن به موفقیت پشتکار شما را افزایش دهد و به شما کمک کند، این است که برنامه ریزی درستی داشته باشید. بدانید که در کجای مسیر ممکن است کدام مشکلات و سختی ها برای شما ایجاد شود. اهدافتان را تحلیل کنید تا موانع و مشکلات را به درستی بشناسید و بتوانید برای عبور از آنها تصمیمات درستی را اتخاذ کنید از سوی دیگر سعی کنید انگیزه دهنده هایی را انتخاب نمایید که همیشه برای شما محرک قوی باشند. در غیر این صورت بعد از مدتی دیگر نمی توانند انرژی لازم را برای ادامه مسیر در وجود شما ایجاد کنند.

برای این که بتوانیم مسیر موفقیت را به درستی طی کنیم، لازم است که پشتکار و سرسختی داشته باشیم. سرسختی که  مسیر موفقیت را شیرین خواهد کرد.

پشتکار یکی ویژگی‌هایی هست که همه افراد موفق آن را در وجود خود دارند. در حقیقت آن‌ها بعد از این که از نقشه راه موفقیت خودشان را ترسیم می‌کنند، به جای اینکه از خودشان بپرسند چگونه این مسیر را طی کنند، می‌پرسند که چگونه پرشتکار قوی داشته باشند؟ یعنی طی کردن این مسیر تنها با پشتکار و سرسختی ممکن است. مگر نه هر کسی به راحتی می‌توانست یک کریستیانو رونالدو یا بیل گیتس باشد. 

پشتکار رونالدو آنقدر زیاد بود است که حالا او را به یکی از بهترین بازیکن‌های فوتبال جهان تبدیل کرده. آنقدری که در سن هجده سالگی او باشگاه‌های لیگ دسته اول حاضر بودند که میلیون‌ها پوند برای او پرداخت کنند. یا پشتکار توماس ادیسون آنقدر زیاد بود که بعد از هزاران بار آزمایش دست از کار برنداشت و بعد از هر شکستی سخت‌تر کار می‌کرد. موفقیت درصد تلاش شما را می‌بیند و بعد به همان اندازه به شما از خودش به شما می‌دهد.

فکر کنم متوجه شده باشید که افراد موفق بیشتر پشتکار داشته‌اند تا استعداد. تلاش در هر کاری جواب خواهد داد و نتایج مورد نظراتان را به شما خواهد داد. البته این تلاش‌ها در راستای برنامه ریزی درست بوده است که سرانجام آن‌ها موفقیت شد است. اگر هنوز برای خودتان برنامه ریزی درستی انجام نداده‌اید یا می‌خواهید از درستی برنامه خودتان آگاهی پیدا کنید، حتماً مقاله چگونه برنامه ریزی کنیم؟ ما را بخوانید. به نکات فوق العاده‌ای در آن اشاره شده است.

در ادامه به جملات زیبای پشتکار و سرسختی از زبان بزرگان دنیا خواهیم پرداخت.

برای افزایش پشتکار و بالا بردن آن راه های بسیار زیادی وجود دارد. توصیه های بسیار زیادی از افراد مختلف به ما می شود که با استفاده از آنها بتوانیم پشتکار خود را افزایش دهیم و یا شاید آن را حفظ کنیم. اما در بین همه این ها تعدادی نکته کلیدی وجود دارد که بدون شک رعایت آنها بیش از هر چیز دیگری می تواند به شما در این مسیر کمک کند.

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند، این است که هدف دقیقی ندارند. همانطور که در مقاله اهمیت هدفگذاری گفتیم تا زمانی که شما به صورت درست و دقیق ندانید که چه می‌خواهید و قرار است به چه هدفی دست پیدا کنید، نمی توانید درباره پشتکار حرفی بزنید. 

زمانی که مرتب از این شاخه به آن شاخه بپرید، هر بار تصمیم جدیدی را اتخاذ کنید و برای انجام کارهای جدید اقدام کنید، بعد از مدتی دچار خستگی خواهید شد و پشتکار خود را از دست می‌دهید. علت این است که موفق نشده اید در هیچ حوزه‌ای پیشرفتی به دست آورید. به همین دلیل دچار احساس ناامیدی می شوید. بنابراین اگر قرار است پشتکار داشته باشید، باید اهداف خود را در مشخص کنید به آنها پایبند باشید.

برای آنها زمان بندی قرار دهید و به سمت آنها حرکت کنید. در این صورت است که می توانید پشتکار خود را حفظ کنید. اهداف شما اگر درست و دقیق انتخاب شوند و همان چیزی باشند که دوست دارید به آن ها دست پیدا کنید، بدون شک می توانند محرک بسیار خوبی برای حفظ انگیزه و همی نطور پشتکار شما باشند. بنابراین در انتخاب اهدافتان دقت به خرج دهید و هدف شما باید همان چیزی باشد که واقعاً آرزوی رسیدن به آن را دارید.

وقتی قرار است در مسیری حرکت کنید، باید آن را به خوبی بشناسید. از موانع و سختی هایی که ممکن است در راه شما قرار گیرد آگاهی داشته باشید. در غیر این صورت زمانی که با مشکلی غیرمنتظره مواجه شوید، ممکن است به طور کامل انگیزه خود را از دست بدهید و به این ترتیب پشتکار شما تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد. بنابراین برای حرکت در یک مسیر مشخص باید شناخت کاملی از آن مسیر داشته باشید. موانع و سختی ها همیشه وجود دارند و این شما هستید که باید آنها را دقیق شناسایی کنید تا بتوانید در مواجهه با آنها تصمیمات درستی را اتخاذ کنید.

بعد از شناخت سختی ها و مشکلات، نوبت به انتخاب راه حل مناسب می‌رسد. این که شما بدانید در مواجهه با هر مشکلی باید چه ترفندی به کار ببرید و کدام راه‌حل را استفاده کنید تا از دست مشکل رهایی یابید و آن را پشت سر بگذارید، یکی از مهم ترین مراحل برای حفظ پشتکار است. برای همین، مقاله‌ای به نام مهارت تصمیم گیری را برای شما نوشته‌ایم که با آن، راه حل‌های مناسب هر موضوعی را پیدا کنید.

انتخاب راه حل درست این امکان را فراهم می‌کند که از پس مشکلات به خوبی بر آیید و بتوانید آنها را پشت سر بگذارید. به این ترتیب انگیزه ای در وجود شما ایجاد می شود. این انگیزه موجب می‌شود پشتکار شما برای ادامه مسیر چندین برابر شود. زیرا توانسته‌اید از موانع به خوبی عبور کنید.

فردی را تصور کنید که تاکنون نتوانسته در زندگی خود هرگز به موفقیتی دست پیدا کند و کاری را به سرانجام برساند. حال این فرد یک هدف بزرگ را انتخاب کرده و تصمیم دارد که به آن برسد. بدون شک در به سرانجام رساندن آن شکست خواهد خورد و نیمه کاره رهایش خواهد کرد.

برای اینکه پشتکار و اراده خود را تقویت کنید، باید از انجام کارهای کوچک شروع کنید. برای خود اهداف کوچکی را در نظر بگیرید و تلاش کنید که به آنها دست پیدا کنید. تنها در این صورت است که می‌توانید پشتکار و اراده خود را تقویت کنید. به قولی تغییرات کوچک هستند که می‌توانند شگفتی را ایجاد کند.

فراموش نکنید پشتکار دقیقاً مانند یک عضله است. اگر همان ابتدا برای تقویت آن تمرینات بسیار شدید انجام دهید، ممکن است دچار آسیب دیدگی شوید و نتوانید مسیر خود را به پایان برسانید. اما زمانی که ابتدا از فعالیت های کوچک و تمرینات ساده تر شروع می کنید، بعد از مدتی عضلات شما ورزیده می شوند و آماده انجام فعالیت های بزرگ تر می باشند.

وقتی شما به کاری علاقه نداشته باشید، چه بخواهید و چه نخواهید بعد از مدتی خسته و دلزده خواهید شد و دیگر تمایلی برای ادامه آن فعالیت نخواهید داشت. بنابراین زمانی که قرار است هدفی را انتخاب کنید، به میزان علاقه خود نسبت به آن توجه داشته باشید.

اگر این هدف متناسب با علاقه شما باشد و در شما احساس شروع شوق ایجاد کند، احتمال اینکه آن را به پایان برسانید و در راه رسیدن به آن پشتکار و استقامت داشته باشید بسیار بیشتر است. این افراد معمولاً شاید در ابتدا قوی فعالیت کنند، اما بعد از مدتی آنچه که آنها را در مسیر حرکت نگه می دارد، میزان علاقه آنها نسبت به هدف خود و ارزشی است که برای آن قائل هستند. بنابراین حتماً سعی کنید اهداف تان با علایقتان متناسب باشد.

برای این که شما عزیزان بتوانید علایق خودتان را به درستی پیدا کنید، توصیه می‌کنم که یکی از محصولات ما به نام کشف استعداد و علایق واقعی دیدن کنید. این محصول خیلی خوب به شما یاد می‌دهد که چگونه علایق و استعدادهای خودتان را کشف کنید. به دلیل اهمیت بالا این مسئله توصیه می‌کنم که این کار را بکنید؛ زیرا افراد بسیاری زیادی بوده‌اند که با کشف نکردن این علایق کل آینده شغلی خودشان را تباه کرده‌اند. نه تنها آینده شغلی، بلکه کل زندگی خود را، از موفقیت گرفته تا زندگی شاد داشتن. 

هر کسی در یک حوزه خاص توانمند است. قرار نیست همه افراد مانند یکدیگر باشند. شما می توانید یک پزشک موفق باشید و یا یک نقاش بسیار ماهر. بنابراین باید توانمندی های خود را به درستی بشناسید، بدانید که در کدام حوزه بیشتر مهارت دارید و اهداف تان را متناسب با این مهارت ها انتخاب کنید.

از سوی دیگر توجه داشته باشید که نقاط ضعف خود را نیز مدنظر قرار دهید. برای این که بتوانید پشتکار خود را حفظ کنید، باید نقاط قوت و ضعف خود را به خوبی شناسایی کرده و مطابق با آنها مسیر حرکت خود را تعیین کنید. اگر نقطه ضعفی دارید سعی کنید آن را برطرف کنید. زیرا ممکن است زمانی که به قسمت‌های سخت مسیر حرکت خود برسید، این نقطه ضعف ها و پشتکار شما را تحت الشعاع قرار دهد و و از ادامه دادن مسیر باز بمانید. بنابراین قبل از وارد شدن به مسیر حرکت و رسیدن به اهدافتان، نقطه ضعف ها را برطرف کنید و نقاط قوت خود را بهبود بخشید.

برخی مواقع ممکن است شما هم دچار این احساس شده باشید که فکر کنید دیگر توانایی برای ادامه مسیر ندارید. نمی توانید به هدفتان دست پیدا کنید. به طور کامل دچار ناامیدی شده باشید و فکر کنید شاید بهتر است که دیگر تلاشی نکنید. در این لحظات سعی کنید حتماً با کسانی که در این حوزه تخصص دارند و یا افرادی که قبل از شما این مسیر را طی کرده اند و با سختی های آن آشنا هستند مشورت کنید. اجازه دهید آنها به شما انگیزه دهند و به شما کمک کنند تا روحیه خود را حفظ کنید و همچنان مصرانه و پرتلاش به سمت اهداف خود قدم بردارید. گاهی اوقات ممکن است کمک گرفتن از یک فرد دیگر موجب شود پشتکار شما حفظ شود و یا افزایش پیدا کند تا بتوانید به آنچه که مد نظر دارید دست پیدا کنید.

چگونه تلاش مستمر داشته باشیم

درباره توانایی هایتان و درباره چیزی که دوست دارید به آن دست پیدا کنید باید باورهای خود را تقویت کنید.  باور مثبت یکی از بهترین محرک ها برای حرکت در مسیر می باشد و می‌تواند تا حد بسیار زیادی بر روی افکار شما تاثیر بگذارد و موفقیت شما را تضمین کند. این که باور داشته باشید می توانید و سرانجام به هدفتان خواهید رسید، موجب می‌شود پشتکار خود را حفظ کنید و در مقابل موانع و سختی ها، از خود استقامت و پایداری نشان دهید. شک نکنید باورهای مثبت و افکار مثبت می‌توانند تاثیر قابل توجهی بر روی مسیر حرکت شما بگذارند و تا حد بسیار زیادی به شما کمک کند. بنابراین به هیچ عنوان از آنها غافل نشوید، قدرت باور را جدی بگیرید!

مراحل رسیدن به هدف تان را تقسیم بندی کنید و آن را به کارهای کوچک تری تقسیم کنید. این تقسیم بندی می‌تواند به شما کمک کند تا با پشتکار و اراده بیشتری در این مسیر گام بردارید. زمانی که یک کار بزرگ به کارهای کوچک تر و مراحل مختلف تقسیم می‌شود، بعد از گذر کردن از هر مرحله انگیزه شما برای ادامه دادن مسیر چندین برابر خواهد شد. بنابراین حتماً اهداف تان را در چند مرحله مختلف برنامه ریزی کنید تا بتوانید با پشتکار بیشتری در هر مرحله را پشت سر بگذارید و به مرحله بعدی راه پیدا کنید. اگر در این کار مشکل دارید یا می‌خواهید این مهارت را بهبود ببخشید، حتماً روی کلمه مهارت هدف گذاری کلیک کنید.

یکی از اشتباهات بسیاری از افراد این است که از خود توقعات غیر منطقی و غیر عاقلانه دارند. به همین دلیل هم به پیروزی های کوچک خود توجهی نمی کنند و نهایتاً دچار احساس ضعف و سرخوردگی می شود. اما نکته مهم این است: فرقی نمی‌کند پیروزی که به دست آورده اید کوچک باشد یا بزرگ. مهم این است که شما موفق شده اید کاری را انجام دهید و آن را به سرانجام برسانید.

بنابراین حتی اگر از نظر خودتان آن پیروزی بسیار کوچک بوده است، نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید و و آن را ملاک خود قرار دهید. باور داشته باشید که اگر یک بار به پیروزی کوچکی دست پیدا کرده اید، پس از آن هم می توانید به موفقیت های دیگری برسید. این موضوع تا حد بسیار زیادی موجب می‌شود از خود پشتکار و تلاش بیشتری نشان دهید…

امیدوارم با پشتکارتر و پرقدرت تر از همیشه ببینمتان…

What is the Will

سلام و سپاس از مقاله کاربردیتون. من آدمی بودم ک همیشه ب استعدادم نازیدم و الان میبینم آدمایی ک یک دهم منم استعداد نداشتن از من پیشی گرفتن ,فقط ب دلیل اراده و پشتکار قویشون.

سلام بنظر مقاله کاربردی خوبی اومد و قدم به قدم با مراحل پیشنهادی همگام میشمو براتون آرزوی خیر که چنین مطالب خوبی در اختیار دیگران قرار می دید

وقت بخیر

ممنون از نظرتون. خوشحالیم که تونستیم کمکتون کنیم دوست عزیز

باعرض سلام و خسته نباشید ممنونم بابت مطالب بسیار عالیی که منتشر کرده اید

وقت بخیر

خوشحالیم که مطالب مورد استقبالتون قرار گرفته

موفق باشید

سلام وقت بخیر از بابت آپلوداین مقاله بسیار تشکر میکنم زیرا پشتکار و تلاش مستمر کلید موفقیت هست و این مقاله جز مقاله هایی هست که من در آینده هم مرور خواهم کرد. نکته ای فرمودین در خصوص اینکه کارهای کوچک خود را دست کم نگیریم من شخصا موفقیت های کوچکی که دارم برایم خیلی اهمیت چندانی ندارند و مدام دنبال درآمد بیشتر و کارهای بزرگتر در نخصص خودم هستم. از راهنمایی های بیشتری که در این مورد میفرمایین کمال تشکر را دارم. در پایان از زحمات شما خیلی خیلی ممنونم.

وقتتون بخیر

ممنون از نظر لطف شما…بله دقیقاً همین طوره؛ همون طور که در مقالات دیگه هم گفته شد، تنها راز موفقیت تلاش و پشتکار موفقیته.

خوش حالیم که در حال برداشتن گام برتر زندگیتون هستید. موفق باشید

مقاله جالبی بود. نکته آموزنده خوبی داشت ولی نه برای من دانش آموز. به نظرم بخشی از این مقاله را باید صرف جواب به سوال چگونه اراده قوی برای درس خوندن داشته باشیم می‌کردید. اینطوری خیلی بهتر می‌شد.

بله شما درست می‌گویید، اما ما در مقاله‌های دیگری مثل شب امتحان و جملات انگیزشی برای دانش آموزان به چنین مواردی اشاره کرده‌ایم.

خیلی خوب بود واقعا. من رو یاد تمام کارهای نیمه تمامم انداخت اما دیگه نمیخام فرصت هام رو از دست بدم.

خیلی عالیه پرانرژی شروع کنید ممنون از شما موفق باشید

سلام چه بسا کسانی که با این که استعداد خوبی دارن ولی پشتکار ندارن موفق نمیشن

سلام درسته، پشتکار عامل مهمی در مسیر موفقیت است ممنون از شما

لایک

عالی بود هرچند قبلا خونده بودم اما مرور شد ?????????

بله. گفتیم که یادآوری مهم تر از یادگیریه

اموزنده و عالی . هرچند اینارو مطالعه کرده بودم.قبلا . اما مرور شد ???????

ممنونم عالی بود

اقای پاکدامن خیلی مقاله ی خوبی نوشته بودید ممنون

سلام مقالتون خیلی خوب بود ممنون

سلام دوستان آقا مهدى تبريك ميگم مقالتون جذاب بود استادانه پيش رفتيد مقوله ى پشتكار شايد نقطه ضعف خيلى ها از جمله خودم هست كه اميدوارم براى هممون تقويت بشه ممنون از زحمتتون

سلام مهدی جان مقالت هم مثل خودت عالی بود رفیق من به شخصه از این مقاله درس های خوبی گرفتم برات بهترین هارو آرزو میکنم و امید وارم همینطور پله های ترقی رو طی کنی این رو هم بدون که داداشت تو هررر کاری همممممیشه پشتت هست #MP

سلام تبريك ميگم آقا مهدى مقالتون بجا وپرفايده بود واقعاً پشتكار استارت موفقيته كه ميتونه نقطه ضعف خيليها از جمله خودم باشه اميدوارم بتونيم همگى تقويتش كنيم

تبریک میگم بابت مقاله ی قشنگتون,دقیقا مقوله ی مهم موفقیت پشتکاره و حتی فردی که خیلی هوش بالایی ندارد با پشتکار به موفقیت های زیادی دست پیدا میکنه اما فرد باهوش بدون پشتکار موفق نمیشه

سلام خیلی خوب بود. از مولفه های رسیدن به موفقیت همین پشتکاره که به مراتب بیشتر از هوش و استعداد انسان به اون نیاز داره. خسته نباشید.

به نام خدا سلام آقای مهدی پاکدامن مقالتون بینظیر بود .?? اگر کسی پشتکار نداشته باشد هیچ وقت به موفقیت دست نمی یابد

سلام خدا قوت مقاله خوب و کاربردی بود. من که خییلی استفاده کردم ممنون

سلام واقا مقاله ی بسیار زیبا و خوبی داشتی اقا مهدی لطفا باز هم از این مقاله های زیبا بزار و ما مطالعه کنیم والبته انجام دهیم

سلام اقای پاک دامن تبریک بخاطر مقاله خوبتون به بحث جالبی اشاره کردید هدف چون همیشه اول باید هدف را انتخاب کرد بعد با پشتکار و اراده به هدف برسیم . با ارزوی شادی و کامیابی برای بچه های خوب رشد فردی

سلاااام به به

چقدر عاااللییی آفرین مهدی جان… انشاالله موفقیت های بزرگترت رو ببینیم یکی از بهترین جمله هایی که به دلم نشست این بود: “شما تو سال های اول به اندازه زجرتون ، اجر نمیبرید ولی از سال های پنجم به بعد شما اصلا اندازه زجرتون ،اجر نخواهید برد”

عالیه عالیه…

مقاله عالی و درعین حال ساده و قابل فهم خسته نباشید و ممنون به تیم گام برتر

تبریک میگم بهتون مقاله خیلی خوب و جالبی بود. بازم تبریک میگم

عالی بود تبریک میگم بهتون خیلی مقاله خوب و جالبی

واقعا بدون استمرار و پشتکار تو کارها موفقیت دست نیافتنی تر خواهد شد #MP

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

— بارگیری کد امنیتی –به منظور تصویب CAPTCHA لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید.

بهترین و کامل ترین بسته استعدادیابی و کشف علایق کشور

با ساده ترین راه ها، انگیزه خودتان را همیشه در بالاترین حد ممکن نگه دارید.

تهران، باغ فیض کوچه 1

پـلاک 15، طـبقه چهارم

تلـــفـن: 02156692113

بهترین و سریع ترین راه ارتباطی

با گام برتر: mostafaee_com

انسان مجموعه ای از خواستن و توانستن است و خواسته های متعالی فراوانی دارد، اما اگر نتواند در مسیر تحقق آن خواسته ها حرکت کند، نمی توان او را صاحب اراده دانست و باید برای تقویت اراده خود تلاش کند.همه ما چیزهایی داریم که می خواهیم. می تواند در طبیعت حرفه ای، عاطفی، فیزیکی یا معنوی باشد.

برای رسیدن به آن، تلاش هایی لازم است. اگر هدف بلند پروازانه ای دارید، پس نیازمند تلاش زیادی است. برای رسیدن به اهداف بلند، باید ترکیبی از اراده و عزم راسخ داشته باشیم.

این انگیزه برای دفاع از خودمان است، حتی اگر مخالف یا موانعی در مسیر ما وجود داشته باشد. اگر می خواهید به یک تغییر بزرگ در زندگی خود برسید، هر دوی این ویژگی های تلاش و اراده ضروری هستند با این حال، آن ها به انرژی ثابتی نیاز دارند.

اگر می خواهید آن ها را نگه دارید، خطر دستیابی به اهداف تان را به خطر نخواهید انداخت ؛ برای افزایش شانس موفقیتتان، در این بخش از نکات و رازهای موفقیت در نمناک روش هایی برای افزایش عزم و اراده شما وجود دارد.

چگونه تلاش مستمر داشته باشیم

یک تصمیم قوی و خاص باید طوری انجام شود که در هر چیزی مصمم تر شوید.این تصمیم جهت گیری شما را مشخص می کند. این به شما نشان می دهد که چگونه حتی زمانی که با چالش هایی در مسیر خود مواجه می شوید، به جلو حرکت کنید.

این تصمیم بسیار محکم است و به شما در زمان های سختی انگیزه می دهد و شما را در دوران راحتیتان متمرکز نگه می دارد. به این ترتیب، آنچه که می خواهید را پیدا کنید و رویش تصمیم بگیرید و به تصمیم خود پایبند باشید، مهم نیست که چه اتفاقی می افتد.

اراده توسط احساسات تغذیه می شود. این یک انگیزه برای ادامه دادن است. برای اینکه آن را شعله ور نگه دارید، باید یک دلیل قوی در پشت آن داشته باشید.این دلیل شما برای انجام کاری است که آن را انتخاب کرده اید.بفهمید که چرا قوی است و این کار به شما کمک می کند بدانید بعد از آن چه کاری باید کنید.

یکی از بزرگ ترین قاتلان تصمیم، ترس است. زمانی که شما مصمم هستید، در سطح بالایی عمل می کنید با این حال، ترس از تداخل با این فرآیند جلوگیری می کند.به این ترتیب شما باید شجاع باشید و با ترس خود مواجه شوید تا بیشتر مصمم شوید.

یکی از راه های داشتن اراده، مدیریت استرس است.همان طور که در بالا اشاره شد، اراده قدرتی عاطفی است بنابراین، وقتی استرس داریم، احساسات منفی آزاد می شوند و عزم ما کاهش می یابد در نتیجه، ما قادر به انجام موثر در زمان نیستیم.

بنابراین برای افزایش این منبع قدرت، باید استرس خود را طوری مدیریت کنیم که آن را کاهش دهیم. این کار با استفاده از تمرینات تنفسی یا مدیتیشن نیز انجام می شود.

با توجه به مطالعه ای که در ژورنال شخصیت و روان شناسی اجتماعی منتشر شد، استفاده از این عبارات می تواند به شما کمک کند تا قدرت اراده بیشتری داشته باشید. چنین عبارت هایی به شما کمک می کنند کنترل خود را گسترش دهید و به همین دلیل موفق باشید ؛ این خود کنترلی می تواند در وفاداری به روتین ها، طرح ها و اهداف تان به کار رود و این راهی برای موفقیت است.

پزشکان ما را تشویق می کنند که هر شب 8 ساعت باید خوابید. خیلی از ماها خیلی کم تر از این می خوابیم. این می تواند ناشی از کار، استرس، روابط و یا تفریحات باشد. انجام این کار انرژی ما را تهی می کند.

در نتیجه، عزم کاهش می یابد. بنابراین، دقت کنید که هر شب به اندازه کافی بخوابید.این کار به شما کمک خواهد کرد تا خود را به اندازه کافی تغذیه کنید و به اندازه کافی خود را احیا کنید تا با قدرت اراده قوی مواجه شوید.

تمرین به تاخیر انداختن خشنودی باعث می شود که شما تصمیم بگیرید تا زمانی که به چیزی را به دست نیاوردید، پاداش خود را به تعویق بیندازید. پس شما می توانید با یک کار به خودتان پاداش بدهید.این به طور معمول به انضباط شما کمک می کند و عزمتان را قوی تر می کند.

ما همان چیزی هستیم که می خوریم. این امر در هر دو سطح فیزیکی و ذهنی صادق است. توصیه می شود که رژیم غذایی متعادل داشته باشید ؛ شما می توانید با مصرف برخی میوه ها، سبزیجات، نشاسته و پروتئین به صورت روزانه به این هدف دست یابید.

در حقیقت، خوردن غذای خوب، در بدن اندورفین آزاد می کند.این هورمون باعث حس خوب ما می شود. آن ها به ما احساسات مثبتی می دهند که می تواند کمک کند اراده خود را توسعه دهیم به این ترتیب، تغذیه خوب را حفظ کنید تا به موفقیت برسید.

جالب است بدانید که به تعویق انداختن چیزهای بی ربط واقعا می تواند به شما کمک کند این کار می تواند به شما کمک کند تا بر چیزهای منفی مثل عادت های بد و اعتیاد غلبه کنید.با گفتن این جمله “حالا نه، بعدا، ” می توانید به تدریج تصمیم و اراده خود را قوی تر کنید.این کار برای دستیابی به موفقیت در زندگی بسیار مهم است.

ورزش کردن برای بدن ما خوب است. با این حال، آیا می دانستید که برای ذهن ما هم عالی است؟دیده شده است که ورزش کردن به طور منظم می تواند ظرفیت ما را برای اراده و مصصم بودن افزایش دهد. این می تواند به ما کمک کند استرس را رها کنیم و به اهداف تناسب انداممان برسیم.این مساله ما را تشویق می کند که با اراده خوب، به زندگی بیشتر دست پیدا کنیم.

نیروی اراده خیلی شبیه به یک ماهیچه است ؛ باید به طور منظم ورزش کنید تا قوی تر شوید با این حال, همیشه امکان استفاده از آن وجود دارد. حفظ نیروی اراده از طریق خویشتن داری و کنترل روی خود به مدت طولانی, عالی است.با این حال باید هر از گاهی به خود استراحت دهید. بنابراین برنامه استراحت به دنبال برتری شما خواهد بود.

یک کار جالب ذهن ما این است که می توانیم واقعاً چیزی را تصور کنیم و احساس کنیم که درست است.اگر تصور کنیم که ما در یک فعالیت ویژه مصمم هستیم, احتمال بیشتری وجود دارد که همان روش را در دنیای واقعی انجام دهیم بنابراین, هر روز کمی وقت بگذارید تا خودتان را در یک سطح بالا تصور کنید. این باعث می شود که شما قوی تر شوید و در زندگی واقعی یک سان عمل کنید.

هر زمان که استرس داریم، تمایل به بازگشت به عاداتی داریم که قبلا داشتیم. اینها می توانند بد یا خوب باشند. عادات خوب زمانی که با چالش ها روبرو هستید می توانند شما را قوی نگه دارند. آن ها می توانند عزم شما را زنده نگه دارند. با اشتیاق آن ها را پرورش دهید.

نیروی اراده ما اغلب با افکار منفی مختل می شود ؛ هرگاه به روشی عالی عمل کنیم، یک فکر منفی از ناکجا ظاهر می شود و این نیرو را نابود می کند.برای از بین بردنش، هر بار که فکر منفی ظاهر می شود به یک چیز مثبت فکر کنید. این به شما کمک می کند افکار خود و در نهایت اعمال خود را کنترل کنید.

یکی از دلایلی که ورزش کاران حرفه ای در فشار قرار نمی گیرند، این است که آن ها آن قدر تمرین کرده اند که ورزش طبیعت دومشان شده است.آن ها اعتماد کامل و عزم راسخ برای پیروزی دارند بنابراین, حرفه خود را تا جای ممکن تمرین کنید. این کار قدرت اراده و عزم راسخ برای موفق بودن را به شما خواهد داد.

دو عنصر عملکردی که می توانند شما را به بالاترین سطح موفقیت ببرند، عزم و ارده راسخ است آنها ذاتا با خود انگیزه دارند از این رو, نکات بالا را دنبال کنید تا این عناصر را زنده نگه دارید. آن ها می توانند شما را در هر زمینه ای که می خواهید موفق کنند.

رشد شخصی یعنی زندگی بهتر

استمرار در برنامه ریزی براش فرقی نمیکنه تو زندگیتون دارین چیکار میکنید یا چه هدفایی دارید میدونه که بهش نیاز دارید .پس در این مقاله از سایت www.abbasiali.com  به این موضوع جذاب پرداختیم .  حتما برای شما هم در زندگی زمان هایی وجود داشته که همه چیز اونجوری که انتظار داشتید یا برنامه ریزی کردید پیش نرفته یه زمان هایی وجود داشته که فکر کردید همه چیز دنیا بر علیه شما و خواسته و هدفتون دست به دست هم دادند تا شکست بخورید.

تو همچین شرایطی هست که فکر میکنید باید بیخیال برنامه ریزی بشید و عقب نشینی کنید ، اعتماد به نفس و اطمینانتون هم که طبعا تحت تاثیر قرار میگیره و این یعنی ممکنه نسبت به خودتون حس بدی پیدا کنید . اینجاست که اکثر آدما میرن سراغ راحت ترین کار ممکن یعنی ” دست کشیدن از برنامه ریزی و هدفشون ” و یه جایگزین ساده تر و راحت تر برای خودشون پیدا میکند یا حتی پرت کردن حواس خودشون به چیزهای بیهوده و بهانه تراشی ؛ این دقیقا کاری است که اکثریت مردم انجام میدهند و دقیقا این همون نقطه ای است که مسیر انسانهای موفق و ناموفق از هم جدا میشه. اینجا همون نقطه ایه که یکی ادامه میده و رشد میکنه و ادم متفاوتی میشه یکی دست میکشه و به مسیر قبلی خودش ادامه میده ، لازمه بگم ما تا اقداماتمون رو تغییر ندیم نباید منتظر تغییر شرایط باشیم.

فرق کسی که زبان رو در حد چند ترم ناقص کلاس زبان بلده با اونی که تافل داره اینجا مشخص میشه ، فرق بین کسی که یه ساز رو مینوازه با کسی که بعد از چند جلسه کلاس بیخیالش شده اینجا معلوم میشه ، فرق بین کارآفرینی که چندین بار در مسیر هدفش شکست خورده تا بهش رسیده و موفق شده  با کسی که با همون شکست اول گفته نه من مال این کار نیستم و رفته کنار اینجا مشخص میشه بدون شک استمرار و پشتکار در برنامه ریزی و اهداف نقش خیلی خیلی مهمی در موفقیت ما ایفا میکنه .

چگونه تلاش مستمر داشته باشیم

 

این قانون میگه که اگر یک کاری رو به مدت ده هزار ساعت انجام بدبد شما در اون زمینه یک متخصص به تمام معنا میشید ، مثلا یه سازی رو ده هزار ساعت تمرین کنیم یا مثلا یه زبان خارجی رو به مدت ده هزار ساعت تمرین کنیم تا یادبگیریم در نواختن اون موسیقی و دانش اون زبان یه متخصص میشیم. حالا این ده هزار ساعت معادل اینکه 20 ساعت در هفته به مدت 10 سال اون کار رو انجام بدید . این قانون که منتقدان و طرفداران زیادی داره رو نه پیشنهاد میکنم و نه تکذیب میکنم ، قراره از این قانون یه نکته عالی که به درد برنامه ریزی ما میخوره رو استخراج کنیم !

حالا اون نکته طلایی اینکه ما تو این قانون فارغ از همه چیز میتونیم اهمیت استمرار در برنامه ریزی  و رسیدن به هدف رو ببینیم . میشه به راحتی نیروی مرکب شدن رو دید و ازش استفاده کرد .

از دل این قانون میتونیم نیروی مرکب رو هم ببینیم که چه معجزه هایی رو به وجود میاره . مثلا شما قصد دارید که مطالعه خودتون رو افزایش بدید اما مدام با کمبود وقت بهانه تراشی میکنید و یا وقتتون رو درست استفاده نمیکنید ، اگه شما روزانه فقط 15 دقیقه مطالعه کنید و با سرعت مطالعه متوسط در این زمان 7 صفحه کتاب بخونید با احتساب  25 روز در ماه میشه 175 صفحه در ماه در یکسال میشه 2100 صفحه و به عبارتی به طور مینگین 10 کتاب رو در یک سال خونده اید اونم فقط با 15 دقیقه در روز . حالا اگر به این زمان در برنامه ریزی خودتون 2 دقیقه اضافه کنید این عدد به 12 کتاب در سال میرسه اونم با 17 دقیقه مطالعه روزانه . پس اینه قدرت مرکب!

قبل از اینکه بخوایم بریم تو دل استمرار در برنامه ریزی و درباره نقشش در موفقیت صحبت کنیم میخوام کمی راجب به جنبه روان شناسی این موضوع دقت و جستجو کنیم.

وقتی که در کاری دچار چالش میشیم ، وقتی همه چیز اونجوری که ما میخوایم پیش نمیره تو ذهن ما چی میگذره. یکی از وظایف اصلی مغز ما اینکه مارو در برابر خطر حفظ کنه  اینجا یه چند لحظه برگردیم به گذشته های خیلی دور ، زمان هایی که زندگی ما انسانها شبیه الان نبود مثل وقتی که تو غارها زندگی میکردیم و خطرهای احتمالی که تهدیدمون میکرده حمله خرس و گرگ بوده اون موقع ذهن ما شیش دونگ حواسش رو میذاشته تا سیگنال های مختلف  رو از محیط اطراف مون دریافت بکنه تا اگه خطری  تهدیدش میکنه بتونه جون مارو نجات بده . حالا یه نگاهی بندازیم به زندگی امروزه انسانها ما دیگه توی غار زندگی نمیکنیم در حالت عادی هم خطر حمله گرگ و خرس به صورت روزانه مارو تهدید نمیکنه ولی ذهن ما همچنان تمرکزش روی حفظ کردن ما از تهدیدهای احتمالی و در نظر گرفتن بدترینی اتفاقیه که میتونه بیفته تا بتونه به موقع واکنش نشون بده و جون مارو حفظ کنه .حالا یه چندتا مثال میزنم برای اینکه بهتر این موضوع براتون جا بیفته . تصور کنید که میخواید یه کار جدید شروع کنید و توش سرمایه گذاری هم داشته باشید همه جوانب امر رو هم سنجیدید ، ریسک های اون کار رو سنجیدید و همه جانبه شرایط رو در نظر گرفتید. اینجاست که ذهن شما شروع میکنه به در نظر گرفتن بدترین اتفاقات ممکن و سناریو بافی بهتون میگه که اگه پول و زمانت رو بزاری تو اینکار و شکست بخوری بدبخت میشی! همه چیزت رو از دست میدی ، پولت ، اعتبارت و از همه بدتر آبروت میره و بقیه چی میگن؟! ذهن شما در واقع داره وظیفه شکه حفظ کردن شما از خطر هست رو انجام میده ولی لزوما درست عمل نمیکنه اینجا همون جاییه که شما باید از ذهنتون تشکر کنید که میخواد از شما محافظت کنه و بعد به کار درست دست بزنید .خیلی وقتا تو کارامون تا به یه چالش برخورد میکنیم ذهنمون میگه از اولشم گفتمک تو این کاره نیستی، گفتم اینکار اشتباهه ، نمیشه تو نمیتونی و اینجوری سعس میکنه شما رو از خطر شکست حفظ کنه بازم اینجا شمایید که باید ازش تشکر کنید و به راه درست ادامه بدید. یادتون باشه هروقت دست به هرکاری که میزنید یه سری دلیل برای تسلیم شدن وجود داره . از یه طرف دیگه هم یه دنیا دلیل برای ادامه دادن وجود داره.اگر این دسته دوم دلایل که دلایل ادامه دهنده بودند پررنگتر از دسته اول باشند شما به راهتون ادامه میدید ولی اگه کم رنگ باشند دلایل بازدارنده فعالیت بیشتری میکنند و بیشتر خودشونو نشون میدن. یادتون باشه این دلایل تسلیم شدن همیشه در پس زمینه ذهن همه ادما وجود داره ولی تفاوت ادمها در اینکه توجه و تمرکزشون رو ، روی کدوم دسته از این دلایل میبرن و بیشتر به اونا دقت میکنن . در واقع میتونم بگم اگر در مسیر هدف و برنامه ریزیمون دچار موفقیت یا تسلیم شدن بشیم در اصل تسلیم ذهن خودمون شدیم نه اون موانع ، تسلیم ذهنی شدیم که تمرکز و توجهش رو معطوف به دلایل شکست کرده بود.

وقتشه از اون روی سکه هم حرفی بزنیم در دنیای امروزه این جمله ” هیچوقت تسلیم نشو “همه جا و توسط همه داره به ما تزریق میشه ، میخوام بهتون بگم یه جاهایی هم این قانون ، قانون درستی نیستو حالا این قانون کجا جواب نمیده ؟ اون جایی که یه هدف غیر واقع بینانه داریم ! یکی از ویژگی های اهداف هوشمندانه اینه که هدف ما باید واقع بینانه باشه چون وقتی که هدف ما یه هدف فضایی و عجیب باشه هرچقدر هم که تلاش کنیم و هرچقدر از چالش ها جون سالم به در ببریم امکان رسیدن به هدف کاهش پیدا میکنه نه افزایش خلاصه انگار داریم الکی وقت و انرژی رو هدر میدیم . مثل این میمونه که شما کلی تلاش میکنید و از نردبون هدفتون مبرید بالا و وقتی رسیدید اون بالا میبینید که ای وای اینجا اون جایی نیست که من میخواستم ! و میبینید که بله نردبون شما به دیوار اشتباهی تکیه داده شده بود!

یه موضوع مهم که جزء خطاهای تحلیلی هست و خیلی از ماها دچارش شدیم خطای ” هزینه های نابرگشتنی” هست که بر اساس این خطا چون ما بر روی یک مسئله ای هزینه پرداخت کردیم (این هزینه میتونه وقت باشه یا پول یا هر چیز دیگه ای ) فکر میکنیم که باید تا تهش بریم و هیچوقت کوتاه نیایم حتی اگه به صلاحمون نباشه ، در واقع چون تا الان برای رسیدن به اون هدف هزینه پرداخت کردیم تصمیم غلط میگیریم و به اون اشتباه ادامه میدیم. مثلا وقتی که تو یه رابطه احساسی اشتباه هستیم و اون رابطه ناسالم هست و یا کار میکنه کوتاه نمیایم و خودمونو جدا نمیکنیم چون معتقدیم وقتی 3 سال از عمرمون رفته باید انقدر ادامه بدیم تا به نتیجه دلخواهمون بالاخره برسیم! یا مثلا دو سال پشت کنکور بودید کلی پول و زمان صرف کردید تا در رشته مورد علاقه تون قبول شدید و به دانشگاه رفتید اما بعد از 4 ترم میفهمید که نه این اون چیزی نبوده که میخواستید اما از اون رشته انصراف نمیدید چون معتقدید 4 ترم رو خوندم بزار تمومش کنم حیفه ! این مثالها همه جز خطای هزینه نابرگشتنی هست . اینجاست که استمرار و تسلیم نشدن جواب نمیده چون مسیر به کل از اول جوابگو نبوده و اشتباه بوده .

نکته اول اینکه خواسته قلبیتون رو کاملا مشخص کنید . قبل از اینکه بخواهید در هر کاری استمرار داشته باشید و توش موفق بشید باید بدونید چی میخواید ؟ خیلی ساده یه کاغذ و خودکار بردارید و بنویسید واقعا خواسته قلبی شما چیه ؟

مسئله بعدی اینکه انگیزه خودتون رو برای رسیدن به اون هدف مشخص کنید . انگیزه ما در واقع نیروی محرکه برای رسیدن به هدف و انجام برنامه ریزی هامون هست و مهمتر از اون چیزیه که باعث میشه استمرار داشته باشیم . اگه بدونید چرا قراره یه کاری رو انجام بدید انرژی بیشتری برای انجام اون کار خواهید داشت مثلا اگر برای سلامتیتون میخواید رژیم غذایی متفاوت و سالم تری رو جایگزین کنید و علاوه بر اون ورزش هم کنید باید این انگیزه زندگی سالم تر رو پس زمینه ذهنتون داشته باشید تا بتونید وقتی کسی بهتون پیتزا تعارف میکنه دست رد به سینه ش بزنید . اما اگر انگیزه کافی و پررنگی برای هدفتون نداشته باشید بعداز چند روز دوباره به رژیم قبلی برمیگردید.

نکته دیگه اینکه قدم بعدی که شمارو به هدف میرسونه مشخص کنید . دو نکته قبلی یعنی انگیزه و مشخص کردن خواست قلبی برای این بود که بدونید چی میخواید و چرا اونو میخواید اما این نکته برای اینکه بدونید چیجوری به هدفتون برسید و چیجوری برنامه ریزی درستی داشته باشید و با جزئیات بهتری برنامه ریزی رو بنویسید.

نکته بعدی اینکه به گفتگوهای ذهنیتون دقت کنید و اونا رو در جهت پیش بردن برنامه و اهدافتون پیش بگیرید . گفتگوهای ذهنی میتونه تاثیر بسیار زیادی تو موفق کردن شما و عمل به برنامه هاتون داشته باشه و از همه مهمتر شمارو در مسیر استمرار برنامه ریزی قرار بده . همینطور که گفتن و تکرار جملات تاکیدی مثبت میتونه تاثیر زیادی داشته باشه و کمک به بالا رفتن انگیزه و انرژی کنه ، گفتگوهای ذهنی منفی میتونه نقش بازدارنده داشته باشه و شما رو به عقب نشینی تشویق کنه .

یه مسئله دیگه اینکه اگر بتونید یه گروه حمایتی یا یه همراه موفقیت داشته باشید که از هدف شما مطلع باشه و بتونید برنامتون رو باهاش درمیون بزارید تاثیر زیادی تو بالا نگه داشتن انرژی و انگیزه شما داره و میتونه تو مواقعی که انرژی شما کمتر شده یا بی انگیزه شدید به شما روحیه مثبت القا کنه.این افراد میتونن از اعضای خانواده یا دوستان شما باشند.

یه کار دیگه که میتونید انجام بدید اینکه در مسیر برنامه ریزی  و  رسیدن به اهدافتون میتونید از عادت های خوب و سازنده کمک بگیرید ، عادت هایی مثل داشتن نظم ، تغذیه سالم ، مدیریت زمان و … میتونه در برنامه ریزی صحیح و درست به شما کمک کنه و حکم یه اهرم کمک کننده رو داشته باشه.

احتمالا خیلی هاتون خانوم جی کی رولینگ رو میشناسید . ایشون نویسنده مجموعه کتاب های هری پاتر هستند که وقتی اولین جلد کتاب رو نوشتند 12 انتشارات بزرگ کتاب ایشون رو قبول نکردند و در اخر یک انتشارات کوچک کتاب ایشون رو پذیرفت. اگه خانم رولینگ در کار خودش استمرار نداشت ممکن بود ،بعد از شنیدن دو سه بار نه از انتشارات بزرگ باز هم ادامه دهد ؟ قطعا خیر و امکان داشت اون کتاب تا سالها تو انباری خونه ایشون بمونه و هیچوقت شناخته نشه . اما با استمرار نه یک جلد بلکه چندین جلد نوشته شد ، فیلمهای بسیاری ساخته شد و ثروت انچنانی نصیب این نویسنده مستمر در هدف و برنامه ریزی شد. بی نهایت مثالهای این چنینی وجود دارد فقط کافیست کمی نگاه کنیم.

امیدوارم که تا اینجا تونسته باشید از نکات خوب استفاده کنید و نقطه ضعف های خودتون رو پیدا کنید و در جهت بهتر شدن تلاش کنید . پیروز و مستمر باشید.

منبع این مقاله پادکست هلی تاک ، اپیزود 11 است.

وبینار چطور کتابخوان بشم؟ 

درخواست شما با موفقیت ثبت شد 

من اینجا هستم تا آموزش مورد نیاز تو رو بهت بدم

کلیک کن و بنویس برام چی میخوای

جمله امروز

شکست در برنامه ریزی شکست در برنامه ریزی موضوع این مقاله از سایت www.abbassiali.com  است […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


09010955159
چگونه تلاش مستمر داشته باشیم

ali1020abbasi@gmail.com

کلیه حقوق مادی و معنوی محتوای سایت متعلق به سایت علی عباسی است.

شروع ماه جدید، اخبار پیرامون، پیشنهاد شغلی و یا توصیه دوستان، اغلب باعث شکل گیری اهداف و برنامه هایی در ذهن ما می شود. اما مشخص است که صرفا اصل هدف گذاری و برنامه ریزی برای رسیدن به دستاوردهای مطلوب کفایت نمی کند. تحقق اهداف علاوه بر ابزار و مهارت های مورد نیاز، به تعهد رفتاری و مهم تر از آن قاطعیت نیاز دارد. اراده و عزمی که در کنار هدف گذاری صحیح به پیشرفت و رشد مستمر کمک کند.  مقاله منتشر شده توسط ربکا نایت (Rebecca Knight) در مجله مروری کسب و کار هاروارد (HBR) دیدگاه مناسبی در خصوص اراده و ثابت قدم بودن در مسیر شغلی ارائه کرده است.

بسیاری از افراد در طول سال در ذهن خود اراده ها و برنامه هایی را در نظر می گیرند. اما این موضوع صرفا منجر به هدف گذاری نمی شود. به عنوان مثال، شبکه سازی بیشتر، دوره مدیتیشن (درون پویی یا مراقبه)، تقویت مهارت نوشتاری یا برنامه های مشابهی که واقعا آنها را به سرانجام برسانند. اما بهترین نوع اراده هایی که می توانیم داشته باشیم کدام ها هستند؟ چگونه انگیزه خودمان را حفظ کنیم؟ و نیت درونی خودمان را به واقعیت تبدیل کنیم؟

بیشتر بدانید: چگونه ساختن یک شبکه ارتباطی قابل اعتماد به پیشرفت شغلی شما کمک می کند؟

بسیاری از افراد، اهداف فردی و حرفه ای را در طول سال برنامه ریزی می کنند اما تعداد معدودی از آنها موفق می شوند. به خاطر اینکه طبق نظر توماس چامورو-پرموزیک (Tomas Chamorro-Premuzic) استاد روانشناسی کسب و کار دانشگاه UCL لندن و مولف کتاب “اعتماد به نفس” اغلب “هدف گذاری هایی می کنیم که با ماهیت ما تضاد پیدا می کنند”.  به زعم وی، همه ما تمایلات[1] ویژگیهای شخصیتی و عادت هایی داریم که در طول سالیان گذشته آنها را شکل داده ایم.  بسیاری از اهداف و اراده های سال جدید ما این الگوها (ویژگیهای شخصیتی) را می شکنند، در نتیجه انجام دادنشان سخت شده و به زحمت زیادی نیاز پیدا می کند. پس شما باید نسبت به هدف گذاری و در مسیر ماندن خودتان، آزادی عمل و رویکرد استراتژیک داشته باشید. آقای جوزف وینتروب (Joseph Weintraub)، موسس و رییس دپارتمان رهبری و کار تیمی بابسون (Babson) می گوید: تمرکز اهمیت خیلی زیادی دارد. به زعم وی در طول چارچوب زمانی شما به هدف گذاری اهداف درست و مناسب نیاز دارید. در اینجا به چند نکته ای که چطور در اراده های (شغلی، فردی و یا حرفه ای) ثابت قدم بمانیم، اشاره می شود:

بیشتر بدانید: هدفگذاری اثربخش

چگونه تلاش مستمر داشته باشیم

به اعتقاد وینتروب، به “عدد کوچک” فکر کنید- هم در میزان اهداف و هم در چارچوب زمانی که قصد به سرانجام رساندن و اتمام موفقیت آمیز آنها را دارید. او توصیه می کند که بیش از سه هدف، برنامه ریزی نکنید- بیشتر از این تعداد در مدت زمان گذاری یک ساله و یا کمتر، “طاقت فرسا” خواهد بود. وی در ادامه توضیح می دهد: برای بسیاری از شرکت ها و یا افراد، فکر کردن به پنج سال آینده دشوار به نظر می رسد. به زعم چامورو پرموزیک، بلند پرواز باشید اما نه بیش از حد. موضوع هایی انتخاب کنید که شما را دچار چالش و هیجان کند، اما غیر ممکن نباشد. همچنین مطمئن شوید که “اهدافی را برنامه ریزی کرده اید که برایتان مهم بوده و با (زمینه) شما مرتبط” است. وی اضافه می کند: اگر واقعا قصد رسیدن به آن را دارید، پس برای ایجاد تغییر باید بسیار تلاش کنید.

بیشتر بدانید: برنامه ریزی برای سال جدید

در حالی که حداقل یکی از اهداف شما باید برای توسعه دادن نقطه ضعف شما انتخاب شود، وینتروب نسبت به متوقف شدن توسعه فردی هشدار می دهد. به اعتقاد وینتروب، بیشتر اوقات ما به چیزهایی که برای بهتر شدن نیاز داریم، توجه می کنیم. اما در عوض، موضوع هایی را در نظر بگیرید که در آن مهارت دارید و هدف گذاری های خود را با توجه به نقاط قوت تان انجام دهید. برای مثال، شما نویسنده مسلطی بوده و یا در میان جمع خوب صحبت می کنید، پس باید اهدافی ایجاد کنید که به تقویت مهارت های ارائه همکارتان و یا استفاده از توانایی تان در ایجاد پیشبرد تبلیغاتی کمک کند. هدف نهایی باید در جهت پیشبرد سازمان فعلی و نیز مسیر شغلی تان باشد.

وقتی اهداف تان را مشخص کرده اید، آنها را بنویسید و با دیگران مثل مدیر، کارکنان هم رده، زیردستان مستقیم و دوستان و خانواده به اشتراک بگذارید. وقتی که اهدافتان را عمومی کنید، نسبت به انجام آنها متعهد می شوید. پذیرا گرا بودن تان باعث می شود تا دیگران شما را قابل اتکا بدانند. وینتروب توضیح می دهد که “رو راستی به ویژه زمانی اهمیت پیدا می کند که هدف شما تاثیر سریع بر افرادی که با آنها همکاری می کنید، داشته باشد. برای مثال، اگر هدف تان کاهش رویه مدیریت خرد (micro-managing) باشد، به تیم خود توضیح دهید که قصد تفویض اختیار بیشتری خواهید داشت. به افراد (زیر دست) بگویید: این همان هدفی است که روی آن کار می کنم و تلاش می کنم که آن را انجام دهم. (پس) نسبت به نیت تان صراحت و رفتار آشکار داشته باشید.”

برای تحقق هر هدفی- شخصی یا حرفه ای، به استراتژی قدم به قدم احتیاج دارید. وینتروب می گوید، وقتی که عادت خوردن و تمرین ورزشی خودتان را به صورت سیستماتیک تغییر ندهید، انتظار موفقیت در کاهش وزن را نخواهید داشت. پس، باید روی روش ها و تاکتیک ها فکر کنید. از خودتان این سوال را بپرسید که برای رسیدن به موفقیت این هدف به کدام اقدامات نیاز دارید؟ برای مثال اگر هدف شما در ایجاد ارتباط مبتنی بر اعتماد با کارکنان زیر دست مشخص و واضح نیست، باید به رفتارهای خاصی که به شما در این راه کمک می کند، فکر کنید. برای مثال دعوت کردن از تک تک آنها برای صرف ناهار و بالا بردن ارتباط شخصی بیشتر با هر یک از آنها. به اعتقاد چامورو-پرموزیک در صورت عدم کسب نتیجه، باید برنامه دوم (Plan B) داشته باشید.

به اعتقاد چامورو پرموزیک، شبکه حمایتی و تشویق کننده برای اینکه به هدفتان برسید، ضروری به نظر می رسد. این شبکه حمایتی می تواند شامل همکاران، منتورها، افرادی که برایتان مهم هستند و یا مربی حرفه ای یا افراد هم رتبه خارج از سازمان شما باشد. افرادی که می توانند لیست مشوق و تاثیر گذار شما باشند. شما را ترغیب کرده و انگیزه بدهند و زمانی که روحیه پایینی داشتید، به افزایش آن کمک کنند. وینستروب این نکته را هم اضافه می کند که “تیم حمایتی همچنین به تقویت اهداف مهمی اتخاذ شده و مسیر شغلی تان کمک می کند. هر چه دیگران را در این روند بیشتر درگیر کنید، احتمال دستیابی شما به اهداف هدف گذاری شده بیشتر می شود.”

بیشتر بدانید: 6 استراتژی برای حفظ انگیزه حتی اگر به نتایج ملموس دست نیابید!

وقتی خودتان را برای شروع هدف جدیدی آماده می کنید، حس انگیزه به شما دست می دهد. اما به محض اینکه هفته ها و ماهها از این شروع می گذرد، این حس هیجان کمرنگ می شود و برای پیدا کردن زمان و انگیزه دچار چالش می شوید. برای حل این مساله، روی نشانه های و اهداف کوتاه مدت کار کنید تا شما را به هدف اصلی نزدیک کنند. پرموزیک می گوید: موفقیتی که در طول میسر به دست می آورید، به شما کمک می کند تا “رو به پیشرفت بودن” را حس کنید.  شما تمایل دارید که رشد مثبت و بهبودهای کوچک را ببینید. نکته مهم این نیست که بهتر از دیگران باشید، بلکه باید بهتر از نسخه قدیمی خودتان باشید. به زعم وینتروب، برای اینکه در مسیر بمانید به سیگنال های منظمی نیاز دارید که شما را برای حرکت رو به جلو ترغیب کند. این نشانگرها می تواند یادآوری گوشی موبایل یا علامت گذاری بر روی تقویمی باشد که شما زمانی را برای فکر کردن روی اهداف معنادار خود و مسیر شغلی تان صرف کنید. وینتروب می گوید برای کاربردی ساختن این روش، به کارهای ساده ای نیاز دارید تا رو به جلو حرکت کنید.

هیچ چیزی مانند نزدیک شدن به زمان موعد (deadline)  باعث افزایش هورمون کورتیزول (این هورمون در پاسخ به استرس بدن ترشح می کند) نمی شود. طبق نظر وینتروب، در برخی اوقات استرس به نفع شماست چون باعث می شود که روی هدف تان تمرکز کنید. مانند زمانی که می دانید پزشکی در چک آپ بعدی وزن شما را اندازه می گیرد یا اینکه در جلسه بعدی مدیرتان از شما در مورد وضعیت پروژه خواهد پرسید. اما با وجود اینکه که استرس منجر به عملکرد می شود، اما خیلی مهم است وقتی که شرایط پیش بینی نشده رخ دهد، رویکرد خودتان را از دست ندهید.

بیشتر بدانید: استرس چیست؟

چامورو پرزومیک می گوید که بیش از حد به خودتان سخت نگیرید. شما سطح درگیری بیش از حد و ناسالم برای رسیدن به هدف را دوست ندارید. اگر  همکارتان در پروژه ای به شما نیاز دارد یا در زندگی شخصی تان بیش از حد پیچیده شود و رسیدن به هدف تان در طول زمان مورد نیاز بسیار دشوار شود، برای خودتان استراحتی در نظر بگیرید. و اینکه قانون طلایی وینتروب را در هدف گذاری فراموش نکنید: “برای عالی تلاش کنید، اما گاهی به قدر کافی خوب بودن، کافی است.”

منبع: hbr

[1] Predisposition

با محیط کاری بهترین شرکت‌ها آشنا شوید
( سوپر اپلیکیشن روبیکا )

۲۲ سؤالی که می‌توانید در جلسه مصاحبه از مصاحبه‌کننده بپرسید 


۵.۰

تا چه زمانی در شغل اول‌مان به کار ادامه دهیم؟


۴.۸

دفتر مدیریت پروژه (PMO) چیست و چرا مدیر پروژه به آن نیاز دارد؟


۴.۸

چگونه مدیر خانواده‌دوست را بشناسیم؟


۴.۷

بخش کارفرما

آگهی استخدام خود را ثبت کنید و منتظر بهترین‌ها باشید


۴.۴

مقدمه:  اعتبار، اعتماد، ارتباط و شبکه سازی خمیرمایه برند شخصی ماست. اگر مقاله های مربوط به توسعه شغلی را در کاربوم دنبال کرده باشید، احتمالا نام خانم …


۴.۳

اگر شما از رسانه های اجتماعی برای پیدا کردن مکان هایی برای گذران تعطیلات یا بدست آوردن دستور العمل های شیرینی پزی استفاده می کنید، …


۴.۴

بسیاری از افراد با استعداد معمولا با تغییر مسیر شغلی خود یا این که حرفه جدید آنها به چه مهارت هایی نیاز دارد، مشکل دارند. …


۴.۷

 
شرکت NIKE که تلفظ آمریکایی آن نایکی می‌باشد، یک شرکت آمریکایی چند ملیتی می‌باشد که در زمینه طراحی، تولید، توسعه وعرضه محصولات ورزشی به بازار …

بخش کارجو

بخش کارفرما

لینک‌های مفید

چگونه تلاش مستمر داشته باشیم

درباره کاربوم

کاربوم محصولی دانش‌بنیان از شرکت توسعه سرمایه انسانی آریا سابین و دارای مجوز کاریابی الکترونیک از
وزارت کار و رفاه اجتماعی است.

© ۱۳۹۹ – تمام حقوق برای شرکت توسعه سرمایه انسانی آریا سابین محفوظ است.

سارا حمیدی آموزش تمرکز و تفکر

باانگیزه بودن و باانگیزه کار کردن یعنی اینکه بتوانیم شور و اشتیاق خود را تا انتهای مسیرمان حفظ کنیم. اینکه بتوانیم باانگیزه کارکنیم، درس بخوانیم و باانگیزه زندگی کنیم یک مهارت است. مهارتی که باید آن را یاد بگیریم.

یادگیری این مهارت آسان است تا حدی که ما می‌توانیم آن را یاد بگیریم و پس‌ازآن به‌محض نیاز به انگیزه، به‌صورت کاملاً خودکار انگیزه کافی را پیدا کنیم.

همه و همه به این دلیل است که ما برای حرکت نیاز به انگیزه داریم  همه ما نیاز داریم که برای انجام هر کاری باانگیزه باشیم. چه کارهای خانه، چه کارهای محل کار، کسب و کار خودمان و چه تحصیلات!

چند لحظه به گذشته خود فکر کنید. به کارهایی که با موفقیت آن‌ها را به انجام رسانده‌اید فکر کنید. به زمان هایی که حس خوبی در کار و یا زندگی تان داشتید. آیا در هنگام انجام کار بی‌انگیزه بودید؟چگونه تلاش مستمر داشته باشیم

مسلماً این‌طور نیست. اکثر موفقیت‌های ما آن‌هایی هستند که در انجام آن‌ها از انگیزه کافی برخوردار بودیم. اگر کمی بیش‌تر فکر کنید متوجه می‌شوید که در انجام آن‌ها خیلی کم پیش می‌آمد که بی‌انگیزه شوید.

بنابراین همان‌طور که احتمالاً خودتان هم می‌دانید انگیزه نقش مهمی در موفقیت ما دارد. و شما دوست عزیزی که در حال مطالعه این صفحه هستید می‌دانید که باانگیزه کار کردن باعث می‌شود که نتیجه بهتری بگیرید، اهمال‌کاری نکنید، تمرکز بالاتری داشته باشید، زودتر و سریع‌تر به نتیجه برسید و خروجی بهتری در کار داشته باشید.

دوست دارم که همه ما بتوانیم به خودمان انگیزه دهیم، به دیگران انگیزه دهیم و در کارها و اهدافمان انگیزه‌ای قوی در خود ایجاد کنیم.

اجازه دهید باهم مثالی را بررسی کنیم. تصور کنید مسابقه‌ای برگزارشده که در آن‌یک اتاق دربسته را به شما نشان می‌دهند و به شما گفته می‌شود که اگر در این اتاق یک کتاب مشخص را پیدا کنی برنده خواهی شد. هر شرکت‌کننده به‌صورت تصادفی به یک اتاق وارد می‌شود.

حال اگر اتاقی که به آن وارد می‌شوید یک اتاق شلوغ و نامرتب و پر از خرت‌وپرت باشد که هیچ‌چیزی جای مشخصی ندارد، همه‌چیز وسط راه است و به‌سختی فضای ایستادن پیدا می‌کنید، شانس برنده شدن شما در مسابقه چه قدر است؟ خب من که فکر نمی‌کنم اصلاً حوصله‌مان شود در آن اتاق دنبال چیزی بگردیم شاید به‌راحتی از مسابقه نیز انصراف دهیم.

چرا؟ چون پیدا کردن کتاب مشخص در آن شلوغی عملاً غیرممکن است. شما اصلاً نمی‌دانید کجا را بگردید و با وقتی‌ که دارید باز کردن و جست‌وجو کردن در تمام وسایل و خرت‌وپرت‌ها ممکن نیست.

بنابراین به‌احتمال‌زیاد دلسرد می‌شوید و انگیزه خود را از دست می‌دهید اما اگر وارد اتاقی می‌شدید که همه‌چیز مرتب بود و با یک نگاه گذرا می‌توانستید به تمام محتویات قفسه آگاه شوید احتمالاً خیلی سریع کتاب را پیدا می‌کردید.

ذهن ما نیز همان‌طور است. اگر می‌خواهید باانگیزه کار کنید باید ذهنتان آرام باشد. وقتی ذهنتان آرام باشد و نگران نباشید، دغدغه‌های بیهوده نداشته باشید و فقط و فقط بر کارتان متمرکز شوید بسیار بسیار باانگیزه کار خواهید کرد، باانگیزه درس خواهید خواند و باانگیزه زندگی خواهید کرد درواقع دیگر نیازی به ایجاد انگیزه در خود ندارید زیرا انگیزه به‌صورت طبیعی در وجود شما جریان دارد.

احتمالاً الآن می‌پرسید که ذهن آرام یعنی چه و چگونه باید ذهنتان را آرام کنید.

ذهن ما پر از افکار ناخواسته و نگرانی هایی است که درصد بالایی از آنها واقعیت ندارند. تصور کنید می خواهید کتابی بنویسید اما ذهن شلوغ و نامنظمی دارید. این نامنظمی به این دلیل است که هر وقت به نوشتن کتاب تان فکر می کنید دچار ترس میشوید. ترس از اینکه نکنه کتابم خوب از آب در نیاد، نکنه کتابم مخاطب نداشته باشه، نکنه کلی وقت بزارم و بعد ناشر سرم رو کلاه بزاره و …

تا وقتی که به این ترس ها اجازه دهیم در ذهن ما وجود داشته باشند نمی توانیم با انگیزه به کارمان ادامه دهیم و در نتیجه به جای داشتن شور و اشتیاق در کار، کلی ترس و نگرانی با خود حمل می کنیم. بنابراین:

برای اینکار:

اگر این جمله را می‌خوانید امیدوارم که سرسری از روی آن رد نشوید. واقعاً افکارتان را بنویسید. شاید برای شروع ندانید چه بنویسید هیچ ایرادی ندارد فقط خودکار را بردارید و شروع کنید کمی که ادامه دهید پیدا می‌کنید که چه چیزی در ذهن شماست.

آیا آنچه نوشته‌اید منطقی است؟ آیا همه مانند شما فکر می‌کنند؟ آیا می‌توانید آن‌ها را تغییر دهید به‌طوری‌که حس خوبی به شما دهد و منطقی‌تر به نظر برسند؟ نکته‌ای که اینجا خیلی مهم است این است که شما بتوانید افکار و یا به عبارتی نوشته‌های خود را منطقی‌تر کنید و با دیدگاه دیگری به آن نگاه کنید. بنویسید که اگر یک فرد موفق می‌خواست به این سؤالات پاسخ دهد احتمالاً چه جوابی می‌داد.

به طور مثال:

ترس: نکنه ناشر سر من را کلاه بگذارد

دیدگاه منطقی: من تمام تلاش خود را خواهم کرد، خدا به من کمک می کند و هر آنچه برای من بهتر باشد پیش خواهد آمد.

ترس: نکنه کتابم خوب از آب در نیاید

دیدگاه منطقی: من تمام تلاش خود را خواهم کرد و بهترین خود را انجام میدهم. حتی اگر پس از اتمام کتاب از آن خوشم نیاید می توانم در آن تغییرات ایجاد کنم تا کتابی شود که می خواهم.

ترس: من کلی زمان بگذارم و درس بخوانم اما در انتها در دانشگاه مورد نظر قبول نشوم

دیدگاه منطقی: اگر من با برنامه ریزی پیش روم و درس هایم را بخوانم حتماً قبول میشوم. من خودم ایمان دارم و می دانم که میتوانم تلاشم را بکنم.

اگر تا اینجا با من همراه شده باشید مطمئن هستم که احساس بهتری دارید، عوامل بی‌انگیزگی خود را پیداکرده‌اید و در کارتان انگیزه بیشتری دارید اما کار ما همین‌جا تمام نمی‌شود…

باید قسمتی از کارتان (آنچه احساس می‌کنید مهم‌تر است) را شروع به انجام دادن آن کنید.

چگونه؟

بدون فکر به اینکه کار را جوری انجام دهم و یا چکاری باید کنم خودتان را درگیر قسمتی از کار کنید. تصور کنید می‌خواهید کتاب بنویسید و می‌خواهید در نوشتن کتاب تان انگیزه خودتان را قوی کنید. چگونه باید انگیزه خود را قوی کنید؟

پس‌ازآنجام مراحل بالا شروع به اقدام کنید. مهم نیست از چه صفحه‌ای شروع کنید، مهم نیست که چند صفحه بنویسید، مهم نیست که با چه کیفیتی بنویسید. فقط شروع کنید به نوشتن. چند خط بنویسید و یا چند صفحه بنویسید.

به‌محض اینکه شروع به نوشتن کردید متوجه می‌شوید که تمرکزتان افزایش پیدا کرده است و درگیر کار شده‌اید. فقط یادتان باشد که در محیطی که تمرکز بالایی دارید اقدامات اولیه را انجام دهید. موبایل خود را سایلنت کنید، درب اتاق را ببندید و عوامل حواس‌پرتی را از خود دور کنید. همچنین تکنیک پومودارو تکنیک بسیار عالی است که به شما کمک می‌کند زمان انجام کارتان را مدیریت کنید.

مطمئن باشید که نوشتن افکار و احساساتون میتونه بهتون کمک کنه تا ذهن تون آرام‌تر و خلوت تر بشه. پس حتماً برای ما بنویسید که چگونه می‌توانید باانگیزه‌تر کار کنید.

در این مقاله در مورد نقش انگیزه در به اتمام رساندن کارها و علایقمان صحبت کردیم. اگر می خواهید با انگیزه باشید باید مهارت مدیریت انگیزه را بیاموزید تا هر زمان که به انگیزه بیشتری احتیاج داشتید به آسانی بتوانید نیروی انگیزه خود را بیدار کنید.

برای تقویت این مهارت راهکارهای بالا کلیدی ترین راهکارهای روشن کردن نیروی انگیزه است اما همان طور که میدانید برای تبدیل یک رفتار به عادت باید آن را تمرین کنید. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا شروع به تمرین کنید. اولین تمرین نوشتن افکارتان و منطقی کردن آنهاست. در قسمت نظرات سایت بهترین فضا برای نوشتن و تمرین کردن است زیرا در آینده می توانید نوشته های خود را بخوانید و پیشرفت خود را اندازه گیری کنید.

هم من و هم اعضای سایت آموزش تمرکز و تفکر از خواندن تجربیات شما لذت خواهیم برد.

ذهن تون آرام و لحظه تون پر از شور و اشتیاق

مدت هاست که افراد مختلفی را می بینم که علت دنبال نکردن رویاها و خواسته هایشان را در نداشتن انگیزه می دانند.

داشتن انگیزه، حفظ آن و تبدیل آن به عادت به صورتی که دیگر هیچ وقت به دنبال انگیزه خود نگردید موضوعی است که در این دوره در مورد آن صحبت خواهیم کرد. باید بدانید که انگیزه نقش خیلی مهمی در رسیدن ما به خواسته هایمان دارد.چگونه تلاش مستمر داشته باشیم

در دوره راز مدیریت انگیزه، از راز مهمی سخن خواهیم گفت. شما می توانید برای هر کاری که می خواهید اقدام کنید و رویاهای خود را عملی کنید با این روش که:

شما کمتر از آنچه فکر می کنید به انگیزه نیاز دارید. انگیزه را به یک عادت در زندگی خود تبدیل کنید و برای خواسته های خود اقدام کنید

من سارا حمیدی هستم و در این وبسایت به منظور آگاهی از توانایی های مغزی و افزایش عملکردمان در زندگی، محیط کار و خانه به ارائه مقالات، دوره ها و محصولات آموزشی می‌پردازم.

مطلب قبلی

چرا برنامه هایم را عملی نمی کنم؟ (عدم عمل به برنامه ریزی)

مطلب بعدی

مهارت کنترل ذهن در کار و زندگی و تحصیل

چیکار کنید وقتی اطرافیان تون در مسیر اهداف تون شما را حمایت نمی کنند؟

شروع ثبت نام دوره رایگان چگونه هر چیزی را که می خواهید بدست آورید

رسیدن به آرامش و پیگیری اهداف در شرایط بحران

آنچه مانع اقدام کردن برای خواسته هایتان میشود: بهتون میگم چی کار کنید

افکار مزاحم: افراد دیگه بهتر از من از پس این کار بر میان افکار منطقی:من با تمرکز بر سوال ذهنم درباره خواسته ام به بهترین حالت انجامش میدم (عدم تمرکز بر بقیه افراد)

سلام و خسته نباشید خدمت شما استاد عزیز ، از تلاش مستمر و خستگی ناپذیر شما در نشر مطالب مفید و بالابردن سطح آگاهی به افراد بسیار سپاسگزارم و از خداوندبرایتان روز به روز موفقیت و سلامتی را خواستارم استاد من مشکلی که دارم عدم تمرکز هست در انجام کارها و مطالعه فوق العاده بی دقتی میکنم و تمرکزم پایینه، خیلی دوست دارم خودم رو اصلاح کنم ولی واقعا احساس میکنم خیلی برام سخته البته این مقاله رو هم که خوندم متوجه شدم تا حد زیادی فکرم بهم ریخته هست و انگیزه کافی ندارم و راهکاری رو که فرمودید ( نوشتن افکار) فکر میکنم خیلی مفید باشه اما نمیدونم با عدم تمرکزم چیکار کنم البته مقاله ای هم که راجع به زندگی در زمان حال نوشته بودید رو خوندم ولی تا حالا نتونستم بهش عمل کنم ، افکارم پراکنده هست چه پیشنهادی برای من دارید استاد باز هم تشکر از زحماتتون

دوست عزیزم سلام بهتون تبریک می گویم که به مطالعه و رشد و شخصی خود اهمیت میدهید. تمرکز یک مهارت است و شما با انجام تمرین های تقویت تمرکز میتوانید تمرکز خود را تقویت کنید. پیشنهاد میکنم مقاله زیر را مطالعه کنید و تمرینات آن را انجام دهیدچگونه تمرکز حواس داشته باشیم

همچنین پیشنهاد ویژه ۱- دوره افزایش تمرکز و کنترل ذهن و سپس مدیریت افکار مزاحم است. در این دو دوره یاد می گیرید که در ابتدا سیستمی برای تمرکز خود طراحی کنید و سپس می توانید افکارتان را نظم دهید. منتظر شنیدن خبرهای موفقیت شما هستم. شاد باشید

سلام نوشته بودید که شما چگونه انگیزه خود را بالا می برید؟ بنده جملات انگیزشی می خوانم مثلاًاین⬇⬇ امروز کار هایی رو انجام می دهم که دیگران (حاضر) نیستند انجام دهند تا فردا کارهایی را انجام دهم که دیگران (قادر) نیستند انجام دهند.

سارا جون خیلی مقاله خوبی بود. خیلی دوست دارم

_۷۰ روز مونده ب کنکور …..اما من خودمو زدم ب بیخیالی و زمانمو هدر میدم با گوشی و…تنبلی میکنم زیاد میخوابم…ب برنامم ب طور کامل عمل نمیکنم وواس خودم بهانه و توجیه میکنم………

افکار منطقی: من میتونم از این ۷۰ روز باقیمونده نهایت استفاده رو بکنم و بهترین خودم باشم و من میدونم ک میتونم اگه ب خدا توکل کنم و ب برنامم عمل کنم من میتونممممم…..مطمئنم ک میتونمممم….من قول میدم فردام عالی باشه….زمان خوابمو کم میکنم….میتوتم برم کتابخونه و وقتای تلف شدمو ب حداقل برسونم….با امید ب خداااا…کار ک نشد ندارههه…..من قول میدم ک انجامش بدم….من میتونممممم…???

مرسی از مقالتون……?

مرسی از اینکه برای خودت وقت می گذاری و به خواسته هایت اهمیت میدهی. به نظر من کامنتت خیلی تاثیر گذار بود و با خواندن آن دوست دارم از صمیم قلب به تو تبریک بگویم. میدانم که میتوانی به خواسته هایت برسی. نوع نوشته ات و آگاهی ای که از خواندن مقاله کسب کردی فوق العاده است. آن را ادامه بده حتماً نتایج آن را در زندگی ات خواهی دید. شاد باشی

سلام و خسته نباشین و با تشکر از مطالب عالی و آموزندتون من یک مشکلی دارم متاسفانه انگیزهمن از بین رفته کاملا مطمئن هستم باهوش هستم اما نمیتونم خودم رو کشف کنم و این باعث شده خیلی کند حرکت کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام دوست عزیز

راهکارهای گفته شده را انجام دهید تا انگیزه خود را تقویت کنید. همچنین مقاله زیر به شما کمک خواهدکردچرا انگیزه ندارم

شاد باشید

من تمام کارهام رو فقط از سر وظیفه انجام میدم. خیلی احساس شانسی بودن دارم به این دلیل:(

هر شب تو تایم خواب گوشی دستمه…. ساعت شیش ساعت الارمو خاموش میکنم میخابم تا هشت تا درسامو شروع کنم نه و نیم شده …. واس هر درسی تایم استاندارد و کافی میزارم ولی خیلی بیشتر از تایم تخمینی طول میکشه تا تمومش کنم… تهش یکی دوتا از درسهایی که تو همون روز میخوندم رو نمیرسم بخونم… بابت این باز لاب لای درس خوندنم نگران میشم که من تا جمع بندی نرسم کتابامو تموم کنم…. وقتمو انرژیمو تلف میکنم….تو نوشتن خلاصه ها بیش از حد وسواسی به خرج میدم…. بیشتر تاییمم سر این قضیه نابود میشه ….

راهکار وافکار منطقی:دیگ نمیزارم! …..نمیزارم فردا هم رو دور تکرار باشه…. من قوی ام من میتونم…. من با ارادم… من هدف دارم…. من تو تایم خابم میخابم…. صبا زود بیدار میشم…. وقتی ی درسیو میخونم با تمرکز میخونم همون موقع یادداشت هامو… اشتباهتمو وارد دفتراشتباهاتم میکنم….. دیگ انرژیمو هدر نمیدم… زمانمو مدیریت میکنم….ب برنامه روزانم عمل میکنم…. به اخر کار فک نمیکنم…. هر روز متمرکز تر درس.میخونم…..من میتونمممم…. من کنترل میکنم…..من کارامو درست انجام میدم…مرور هامو تلنبار نمیکنم…. سرسری مرور نمیکنم…..من همه چیزمو تو تایم کافی و حوصله خوب انجام میدم…. من قوی ام…

مرسی از مقالتون…پیشنهادتون واسه نوشتن تو کامنت ها عالی بود چون ممکنه بعد یادمون بره بنویسیم

سلام محیا عزیز

خیلی خوشحالم که همراه ما هستی. واسه اینکه برای خواسته هایت تلاش می کنی بهت تبریک می گویم و مطمئن هستم تو لیاقت رسیدن به خواسته هایت را داری. از انجا که گفته بودی زمان درس خوندن بیشتر از زمان تخمینی میشود پیشنهاد می کنم زمان هر درس را بیشتر کنی تا درگیر نگرانی نشوی.

شاد باشی

من هم مثل شما کارامو از روی وظیفه انجام میدم و ممکنه لذت نبریم و جا بزنیم ولی باید این رشته یا قطع شه یا ادامه داده بشه اگر قراره قطع شه ببین کاری که از روی وظیفه هست درسته یا غلط بعد قطعش کن اگرم قراره ادامه بدی زندگی رو برای خودت سخت نکن با لذت نبردن و انگیزه نداشتن

من فوق العاده دارم به خودم سخت میگیرم احساس میکنم خب البته شرایطم هم الان واقعا سخت شده . الان احساس میکنم تو قفس گیر افتادم و نمیتونم تکون بخورم از جام. نمیتونم برناممو مشخص کنم کاملا نا امید شدم از ادامه دادن ….

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام و ایمیل من را برای نظر گذاری در آینده در سایت ذخیره کن

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سارا حمیدی می باشد.

جهت ارتباط با دفتر از شنبه تا پنچ شنبه از ساعت 17 – 9 با شماره: 35 40 410 0919 تماس حاصل بفرمایید.

آیا شما در زندگی تان اراده دارید ؟ کدام یک از کارهای خود را با اراده انجام داده اید ؟ وجود اراده در فرد چه تاثیری خواهد داشت ؟ آیا می توان گفت یکی از فاکتورهای رسیدن به موفقیت ، اراده افراد می باشد ؟ از روش های تقویت اراده چه می دانید ؟

در واقع با داشتن یک اراده قوی نه تنها می توان با سختی ها زندگی مبارزه کرده بلکه به اهدافمان نیز برسیم . در نتیجه وجود اراده در زندگی و همچنین تقویت آن در زندگی اهمیت داشته و تاثیر مثبت خواهد گذاشت .

بی شک تا به حال برای شما نیز اتفاق افتاده است که در مسیر رسیدن به اهدافتان خسته شده و دیگر توانایی ادامه مسیر را ندارید ؛ حال چاره چیست ؟ ابزاری که می تواند به فرد در ادامه مسیر کمک کند ، تنها اراده او می باشد .

لازم است بدانید که جمله معروف خواستن ، توانستن است ؛ نشان دهنده قدرت و اهمیت اراده افراد می باشد . یعنی اگر کسی علاقه مند به کاری بوده با وجود تمام موانع و مشکلات سر راهش می تواند موفق شده و به پیروزی دست پیدا کند .

در واقع می توان گفت اراده یکی از صفات افراد بوده ؛ به نوعی می توان گفت اراده یک رقابت بین دو بخش کسب لذت های آنی و لذت های بلند مدت در افراد می باشد . افرادی که اراده داشته نه تنها به حال فکر نکرده بلکه با انگیزه و اعتماد به نفس بیشتری مسیر رسیدن به موفقیت را طی خواهند کرد .چگونه تلاش مستمر داشته باشیم

برخی از عوامل ممکن است اراده فرد را در مرحله ای ضعیف کرده و سبب شود فرد از حرکت بایستد . از جمله موارد تضعیف کننده اراده افراد می توان به استرس ، اضطراب ، ترس از شکست ، خستگی ، لذت های آنی و زودگذر و غیره اشاره کرد .

بی شک کسب لذت های آنی در زندگی بد نیست ؛ اما برای رسیدن به موفقیت های بزرگ باید مسیرهای طولانی مدت را طی کنید . به طور کلی می توان گفت اهداف و آرزوهای بزرگ در لحظه قابل بدست آوردن نبوده و نیاز به زمان دارند .

به طور مثال اگر می خواهید در رشته مورد علاقه و یا یک شغل و حرفه ای که همیشه دوست داشته اید ، برسید باید بی وقفه و در طولانی مدت تلاش کنید . در نتیجه باید اراده خود را قوی کرده و بتوانید به اندازه ای که نیاز است تلاش کنید .

همان طور که گفتیم در جهت رسیدن به موفقیت های تحصیلی ، شغلی و هر آن چیزی که برای شما بزرگ است ؛ نیاز به یک اراده قوی دارد . در ادامه برخی از روش های تقویت اراه را بیان خواهیم کرد :

 

کاهش اراده انجام کارها

بی شک انجام هر کاری در زندگی نیاز به اراده داشته ؛ به همین دلیل توصیه می شود تا میزان اراده خود را برای انجام کارهایتان کم کنید . در این صورت دیگر نیاز به تقویت اراده و صرف انرژی زیاد برای کارهای دیگر نخواهید بود .

 

کسب اراده بیشتر

به نوعی می توان گفت اراده فرد نیاز به شارژ و تقویت کردن داشته ؛ در نتیجه نیاز است تا برای تقویت اراده مراقب ذهن خود بوده و ورزش های مختلفی برای تقویت مغز و با تمرکز ذهن انجام دهید . در صورت تقویت ذهن و مغز خود می توانید اراده بیشتری نیز کسب کرده و همچنین آن را تقویت کنید .

همان طور که گفتیم برای انجام کارهای بزرگ در زندگی نیاز به یک اراده قوی است ؛ به همین علت در ادامه برخی از راهکارهای تقویت و یا افزایش اراده را بیان خواهیم کرد :

 

یکی از ورزش های موثر در تقویت و بهبود ذهن ، مدیتیشن می باشد . مدیتیشن بخش هایی از مغزتان را که مسئول تقویت اراده بوده را می تواند بهبود ببخشد . ورزش ذهن نه تنها استرس و اضطراب را از شما دور کرده بلکه سبب می شود تصمیمات بهتری نیز در زندگی بگیرید .

 

مشخص کردن هدف در زندگی بسیار اهمیت داشته و دگرگونی های ذهن افراد را کاهش خواهد داد . در صورت انتخاب هدف می توانید برای رسیدن به آن برنامه ریزی کرده و برای رسیدن به آن تلاش کنید .

طبق تحقیقات انجام شده تفکرات ذهنی افراد سبب تاثیر منفی بر روند کارهایمان و همچنین مسیر رسیدن به اهدافمان خواهد شد . به همین دلیل با گوش دادن به موزیک های آرامش بخش و یا شادی بخش می توانید تا حدودی افکار منفی را از خود دور کنید .

 

بی شک نتیجه کار موفقیت و پیروزی می باشد ؛ البته اگر با اراده مسیر رسیدن به آن را طی کنید . به همین منظور در هنگام خستگی و یا استرس چشمان خود را بسته و تنها به عاقبت کار و خوشحالی آن فکر کنید .

 

به طور حتم پیش از شما افرادی بوده اند که جایگاه شما را داشته و هدف آن ها نیز مشترک بوده است . در نتیجه می توانید عکس چند نفر از کسانی که در هدف با شما مشترک بوده و اکنون به آرزوهایشان رسیده اند را در دیوار اتاقتان زده و هنگام خستگی و یا نا امیدی به آن ها نگاه کنید .

 

یکی از نکته های کلیدی در تقویت اراه افراد ، مهارت خودشناسی می باشد . هنگام مشکلات ، سختی ها ، بی حوصلگی ها ، ناامیدی ها و دیگر شرایط بحرانی زندگی کشف کنید چه چیزی حالتان را بهتر کرده است ؟ یا حتی هدفتان را پررنگ تر می کند ؟ شناسایی آن ها سبب خواهد شد با اراده قوی تری در جهت رسیدن به آرزوهایتان قدم بردارید .

 

کلام آخر

داشتن اراده در زندگی و همچنین تقویت آن سبب خواهد شد فرد با سرعت بیشتری مسیر رسیدن به اهداف خود را طی کند . در نتیجه می توان گفت اراده از جمله موارد ضروری و مورد نیاز در زندگی افراد می باشد .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



نام *




تمامی حقوق برای وبسایت هیوامگ محفوظ است.© 2019

پشتکار، توانایی ادامه کار با وجود موانع است. افرادی که پشتکار و استقامت دارند، با وجود سختی کار یا مدت زمان رسیدن به هدف، در انجام کار ثابت قدم هستند. پشتکار، اصولی است که به شما کمک می کند حتی وقتی از نتیجه انجام کاری ناامید هستید ادامه دهید. زندگی پر از چالش و کشمکش است. پشتکار، محرکی است تا از سختی ها عبور کنید و به خواسته خود برسید.

با استقامت و پشتکار در جهت رسیدن به هدف، به کار خود ادامه می دهید، حتی اگر تأخیر در رسیدن و یا مشکلی در دستیابی به آن وجود داشته باشد. در این صورت شما برای خود هدف تعیین می کنید و برای آن سخت تلاش می کنید. گاهی اوقات ما سخت کار می کنیم ولی به اهداف خود نمی رسیم، شاید علت این موضوع نداشتن پشتکار می باشد. استقامت شامل سازماندهی خود برای پشتیبانی از فعالیت ها می باشد، اما وقتی همه راه ها به شکست منجر می‌شود، این قدرت به فرد کمک می کند تا با اعتماد به نفس بیشتری برای موفقیت های آینده و تحقق هدف، تلاش کند.

این یک واقعیت است که موفقیت یک شبه به دست نمی آید. چیزی به نام موفقیت سریع در جهان وجود ندارد. راه موفقیت در بعضی مواقع سفری آهسته، دشوار و زمانبر است و مسئولیت پیشرفت را تنها به عهده شما قرار می‌دهد. پشتکار، کلید موفقیت در زندگی است. اگر به اندازه کافی پشتکار داشته باشید، به پتانسیل واقعی خود خواهید رسید.

 

چگونه تلاش مستمر داشته باشیم

زندگی پر از فراز و نشیب است. یادگیری عبور از این موانع یکی از نکات مهم رسیدن به موفقیت است. بدون موانع، مشکلات، کشمکش ها و چالش ها، زندگی چندان منطقی نخواهد بود. موفق ترین افراد می دانند استقامت و پشتکار در زندگی شخصی و شغلی چه تاثیراتی دارد. پشتکار فواید زیادی در زندگی دارد، به شما انگیزه می دهد، تا با جنگیدن، به اهدافی که می خواهید دست یابید.

شخصیت شیوه تفکر، عمل یا رفتار شما است. یک شخصیت قوی به دیگران نشان می دهد که شما برای رسیدن به اهدافی که تعیین می کنید متعهد هستید، بدون اینکه مهم باشد این اهداف کوچک یا بزرگ هستند. قدرت پشتکار نشان دهنده تمایل به ادامه حرکت به رغم موانعی است که بر سر راه شما قرار دارند، به این طریق پشتکار شخصیت شما را می سازد. هرچه بیشتر از پشتکار استفاده کنید شخصیت شما سریع تر ساخته می شود.

بدیهی است که ما فقط برای رهایی از دردسر در زندگی مقاومت نمی کنیم. طبق تعریف استقامت، که تلاش مستمر برای انجام یا دستیابی به کاری با وجود دشواری ها، شکست ها یا مخالفت ها است بنابراین باید یک چالش یا هدفی وجود داشته باشد که شایسته دستیابی به آن باشد. پس هدف، دلیل این سوال است که چرا پشتکار در زندگی مهم است؟ می خواهید به چه هدفی برسید؟ با چه مانعی روبرو هستید؟ چه ترسی مانع شما می شود؟ پس مهم است که هدف خود را بفهمید زیرا وقتی هدف را فهمیدید، برای تحقق آن به یک استراتژی نیاز دارید.

یکی از مزایای بزرگ استقامت، عبور از موانع برای رسیدن به اهداف است. وقتی در زندگی با موانعی روبرو شدید، به این فکر کنید انتخاب های شما چیست؟ می توانید برای غلبه بر چالش های خود، کار را پیش ببرید و آن را انجام دهید یا می توانید تسلیم شوید، ایمان و انگیزه خود را از دست داده و بیخیال همه چیز شوید.

یکی از مزایای استقامت این است که به شما (و دیگران) ثابت می کند که قادر به انجام چه کارهایی هستید. اگر به خود فشار نیاورید و با کوچکترین مشکل دست از کار بکشید، هرگز به اهداف خود نخواهید رسید و اعتماد به نفس خود را از دست می دهید. زندگی در حالت ترس می تواند ویرانگر باشد.

با یک هدف کوچک شروع کنید. برای رسیدن به آن، یک استراتژی ایجاد کنید و آن مراحل را انجام دهید. هرچه از پشتکار و استقامت بیشتر استفاده کنید، قویتر می شوید و با قدرت بیشتری به ادامه مسیر میپردازید. بنابراین ثابت کنید که توانایی انجام هدفهایی که تعیین کرده اید را دارید.

هرچه از پشتکار و استقامت بیشتر استفاده کنید، قویتر می شوید

همه ی ما نیاز به تکنیک ها یا رویکردهایی داریم تا در شرایط دشوار یا چالش های پیش بینی نشده از آنها استفاده کنیم. در اینجا چند توصیه که افراد می‌توانند مهارت های پایدار خود را بهبود ببخشند، برای شما آورده ایم:

ما قبل از هر چیز باید شور و اشتیاق خود را دنبال کنیم. این مستلزم کشف این است که علاقه های اصلی ما چیست. این فرایند شامل کنجکاوی، امتحان چیزهای جدید، آزمایش و تلاش فعالانه برای توسعه و پیروی از منافع ما است.

ریسک پذیری مناسب، می تواند به بهبود مقاومت شما کمک کند. هنگامی که ریسک می کنید، انتظار دریافت پاداش را نیز دارید و اجتناب از آنها، اراده شما برای پافشاری در برابر موانع را تضعیف می کند. با یادگیری خطر پذیری، احتمال مواجهه با شرایط دشوارتر را افزایش می دهید. وقتی در چنین شرایط دشواری به سر می برید، اگر بتوانید سازگار شوید و بفهمید چه مراحلی برای حرکت در مسیر درست لازم است، می توانید به عنوان یک پیشرو در این کار رشد کنید.

قانون ۴۰٪ را اعمال کنید. قانون این است که اگر ۴۰٪ از کار را انجام دهید، احتمال ترک آن به شدت کاهش می یابد. یکی از روش های پرورش این مهارت، ورزش کردن است. با انجام وزنه برداری و دو، سرعت و یا حتی برخی از تمرینات استقامتی ذهن خود را مقاوم کنید.

زندگی شامل درجاتی از ریسک پذیری است و برای تحقق رویاهای خود مجبورید آنها را بپذیرید. بیش از حد نگران نظرات دیگران نباشید زیرا اینها ممکن است سبب تضعیف انگیزه شما برای استقامت شوند. در کنار افرادی باشید که از اهداف شما حمایت می کنند و از دستاوردهای شما خوشحال هستند.

یکی از بهترین فرمول های موفقیت، جویا شدن از مشاوره افرادی است که در زمینه ای که می خواهید در آن شرکت کنید موفق هستند. این یکی از بهترین راه ها برای کوتاه کردن شکاف بین پشتکار و موفقیت است. اشتباهات آنها به شما کمک می کند تا خودتان از تکرار آنها جلوگیری کنید و روشهایی که آنها برای موفقیت به کار می برند ابزار مهمی هستند که می توانید برای رسیدن به موفقیت مورد نظر خود استفاده کنید.

بهترین منبع مشاوره شما، باید از طرف شخصی انجام شود که در آن کار متخصص است. طرح کارمان با داشتن افراد متخصص در زمینه های مختلف و با در اختیار قرار دادن تجربیات آنها، به شما در رسیدن به موفقیت کمک می کند. شما با طرح کارمان با انجام پروژه های عملی می توانید در زمینه فعالیتی مورد علاقه خود متخصص شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد طرح کارمان وارد صفحه زیر شوید.

صفحه معرفی طرح کارمانhttp://karmansystem.ir/

پشتکار، ناشی از شکست و بازگشت به عقب است. بدون شکست، شما نمی توانید مقاوم باشید. بنابراین شما باید ذهنیت خود را از شکست، به عنوان یک درس تغییر دهید. شما می توانید از شکست بیاموزید که تغییر نگرش نسبت به آن می تواند پیامدهای شگفت انگیزی برای زندگی شما داشته باشد.

اگر می خواهید یاد بگیرید چگونه مقاومت کنید، باید یک شبکه پشتیبانی ایجاد کنید. ایجاد یک شبکه پشتیبانی شامل خانواده، دوستان، همکاران و همسالان به شما این امکان را می دهد که در روزهای سخت، مکانی راحت برای دریافت بازخورد و تشویق داشته باشید. هر زمان مشکلی پیش آمد، می توانید به شبکه پشتیبانی خود مراجعه کرده و از آنچه که اتفاق می افتد صحبت کنید. هنگامی که اطراف شما را افرادی احاطه می کنند که از دستاوردهای شما خوشحال هستند، اراده خود را برای استقامت بالا می برید. دانستن اینکه در هر کاری افرادی پشت سر شما هستند، شما را قویتر می‌کند.

موفقیت می تواند سفری طولانی و سخت باشد. شما باید معیارهایی ایجاد کنید تا در این راه به خودتان پاداش دهید. این پاداش ها می تواند از ناهار گرفته تا لباس نو یا تعطیلات آخر هفته باشد. این معیارها مدام پیشرفت های شما را یادآوری می کنند. علاوه بر این، این پاداش به ایجاد انگیزه مداوم برای استقامت در شرایط سخت کمک می کند.

وقتی اشتباه می کنیم یا شکست می خوریم، بسیاری از افراد وسوسه می شوند که کلاً تسلیم شوند. در عوض، اگر می خواهید استقامت کنید، اهداف خود را همیشه در ذهن نگه دارید. با نوشتن اهداف کوتاه و بلند مدت خود در جایی که دسترسی به آن آسان است شروع کنید، سپس در هر زمان که مشکلی وجود داشت، به آن لیست نگاهی بیندازید تا به شما الهام ببخشد و حرکت رو به جلو را ادامه دهید.

برای افزایش انگیزه و رسیدن به هدف، ما نیاز داریم به خود یادآوری کنیم که چرا این کار را انجام می‌دهیم، بنابراین باید “چرا” انجام کار را بخاطر داشته باشیم. چرا من این کار را می کنم؟ دلیل اصلی من در این مسیر چیست؟ تأمل در آن یادآوری می کند که این سفر ارزش وقت صرف کردن را دارد.پشتکار بیمه نامه و وجه مشترک موفقیت است. استقامت چنان قدرتمند است که شکست در حضور آن نمی تواند وجود داشته باشد.

 

همه می دانند که پشتکار مهم است. شما احتمالاً جمله “اگر در ابتدا موفق نشدید ، دوباره سعی کنید” را شنیده‌اید. پشتکار این کارآفرینان مشهور می تواند به شما انگیزه دهد تا از موانعی که بر سر راه شما قرار دارد عبور کنید.

ون گوگ : شب پرستاره ون گوگ، در میان شناخته شده ترین نقاشی ها قرار دارد. او در طول زندگی هنری، فقط یک نقاشی را به یک دوست صمیمی فروخت. این کار او را از نقاشی بیش از ۸۰۰ قطعه دیگر در حالی که گرسنه و اغلب بی بضاعت بود باز نمی داشت. امروزه نقاشی “بدون تقدیر” ون گوگ به صدها میلیون دلار فروخته می شود.

 

استیو جابز: پشتکار فقط به مراحل اولیه شغلی فرد محدود نمی شود. استیو جابز در جوانی موفقیت بزرگی کسب کرد. وقتی او ۲۰ ساله بود، جابز اپل را در گاراژ والدین خود راه اندازی کرد و در عرض یک دهه این شرکت به یک امپراتوری ۲ میلیارد دلاری تبدیل شد.

با این حال، در ۳۰ سالگی، هیئت مدیره اپل تصمیم گرفت که تجارت را به مسیر دیگری سوق دهد و جابز از شرکتی که ایجاد کرد اخراج شد. در واقع، او بعدها گفت اخراج از اپل بهترین اتفاقی بود که برای او افتاده است، زیرا به او این امکان را می دهد که خلاقانه تر فکر کند و لذت های راه اندازی یک شرکت را دوباره تجربه کند.

توماس ادیسون: مثال واقعی دیگر استقامت ، توماس ادیسون است. او مخترع لامپ الکتریکی، انقلابی در زندگی مدرن ایجاد کرد. ادیسون بی وقفه تلاش کرد تا دید خود را درباره لامپ تحقق بخشد. او صدها یا شاید هم هزاران بار قبل از رسیدن به لحظه موفقیت خود شکست خورد و همیشه در هنگام آزمایش می گفت: من شکست نخورده ام من فقط ۱۰ هزار روش برای ساختن لامپ پیدا کردم که کار نمی کند. بنابراین آنچه حائز اهمیت است این است که او نتایج منفی را به همان اندازه نتایج مثبت ارزشمند می دانست.

این ۳ مثال ثابت می کند که مهم نیست منحنی زندگی چه چیزی را به وجود می آورد، موفقیت برای کسانی است که شجاع هستند و مقاومت می کنند.

بنجامین فرانکلین: “اوقات فراغت، زمانی برای انجام کاری مفید است. این فراغتی که انسان پر تلاش بدست می‌آورد هرگز نصیب افراد تنبل نخواهد شد.”

توماس ادیسون: “بزرگ‌ترین ضعف ما در تسلیم شدن است. مطمئن‌ترین راه برای موفق شدن این است که همیشه فقط یک بار دیگر هم تلاش کنی.”

آلبرت انیشتین: “اهمیت به انسان و سرنوشت او باید همواره هدف اصلی تمام تلاش‌های علمی باشد. هرگز این موضوع را لا‌به‌لای نمودارها و معادلاتت از یاد نبر.”چگونه تلاش مستمر داشته باشیم

زیگ زیگلار : “لازم نیست حتماً عالی باشی تا شروع کنی، ولی حتماً باید شروع کنی تا بتوانی عالی باشی. ”

جف بزوس : “برند برای یک کمپانی مثل شهرت برای یک شخص است. شما شهرت را با تلاش برای انجام درست کارهای سخت بدست می‌آورید.”

والت دیزنی : “از بین تمام کارهایی که انجام داده‌ام، مهم‌ترینش ایجاد هماهنگی بین کسانی که با من کار می‌کنند و جهت دادن تلاش‌هایشان به سمت هدفی مشخص است.”

هراکلیتوس : “شخصیت خوب نه یک هفته‌ای یا یک ماهه، بلکه کم کم و روز به روز شکل می‌گیرد. تلاش بردبارانه و صبورانه برای پرورش شخصیت خوب لازم است.”

کالین پاول : “تا زمانی که خودت برای حل مشکل تلاش نکردی، از دیگران درخواست کمک نکن.”

دیل کارنگی: “انسان موفق از اشتباهاتش سود می‌برد و مجدداَ به روشی متفاوت تلاش می‌کند.”

 

پشتکار به ثبات یا پایداری فرد در انجام کاری علی رغم موانعی که دستیابی به موفقیت را دشوارتر می کند، اشاره دارد. وقتی که همه چیز می گوید دیگر زمان ترک این کار است، این انگیزه درونی است که شما را در بازی نگه می دارد. هنگامی که چشم انداز و موفقیت خود را دنبال می کنید، پشتکار مجموعه ای از پل ها برای عبور از مسیرهای پرپیچ و خم است. امیدوارم که اهمیت پشتکار در زندگی را فهمیده باشید و با راهکارهایی که بیان کردیم بتوانید پشتکار، صبر و استقامت خود را در مسیر رسیدن به هدف بیشتر کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

تقویت اراده در انجام برنامه ها و کارها

۱۳۸۴/۰۸/۳۰


۳۷۲۶۲ بازدید

نخست بهتر است شخص با اراده و فرد بی
ثبات و فاقد
اراده را توصیف کنیم. شخص با اراده کسی است که وقتی در مورد کاری، به خوبی تأمل
کرد، تصمیم به انجام آن می گیرد و با فعالیت و ثبات قدم، آن را به اجرا در
می آورد. بنابراین پافشاری بر تصمیمی غلط یا داشتن میلی قهرمانانه، ثبات قدم
نخواهد بود. در مقابل فرد سست اراده، با کمترین مشکلی از انجام دادن کار، دلسرد
شده و کوشش جهت تحقّق آن را متوقف می کند. کسی که اراده قوی دارد، آنچه را که
با تأمل خواسته است، باکوشش و ثبات قدم به دست می آورد. شخص با اراده کسی است
که دارای هدفی معقول بوده و تا موقعی که به آن نرسیده است، از تعقیب آن باز
نمی ایستد. مشکلات و موانع روانی یا مادی، به اراده و عزم او لطمه نمی
زند و از
پیشرفتش جلوگیری نمی کند. راهکارهای زیر برای تقویت اراده سفارش می شود:یک. تعیین هدف یا اهداف؛ ابتدا هدف و یا اهداف
دقیق و مشخص خود را از زندگی یا کاری که می خواهد انجام دهد، برای خود ترسیم
کنند. طبیعی است این هدف، باید شفاف، معقول، قابل دست
یابی، بدون افراط و تفریط،
مطابق توان و استعداد خود واقع بینانه باشد؛ نه آرمانی و بلند پروازانه و خارج
از توانایی های وی! در غیر این صورت وقتی با مشکلات و سختی
های طاقت فرسا و
خارج از توان خود، رو به رو شوید و با شکست های احتمالی به هدف مورد نظر دست
نیابید؛ ناامید و دلسرد شده و از ادامه کار منصرف می گردید. همچنین از انجام
کارهای دیگر منصرف شده و خود را ناتوان و بی اراده می
بینید!!دو. شناخت توانایی ها و استعدادها؛ همه ما در
وجود خود، از استعدادهایی برخورداریم؛ کافی است این نیروها را بشناسیم و برای
رسیدن به هدف، آنها را به کار گیریم.سه. برنامه ریزی؛
باید برای تمام کارها و فعالیت های شبانه روزی، برنامه
ای مدون و منظّم داشته
باشید. بدین منظور از جدولی استفاده کنید که در ستون افقی آن، ساعات شبانه روز
و در ستون عمودی، ایام هفته را یادداشت و تمام کارهای روزانه را در آن درج کنید
(از خواب و استراحت تا عبادت، ورزش، مطالعه و …). هر فعالیتی را در زمان خاص
خود در جدول بنویسید و هیچ زمانی را بدون کار خالی نگذارید. هر روز صبح با
نگاهی به آن برنامه، به اجرای دقیق آن بپردازید و شب ها قبل از خواب، آن را
محاسبه و ارزیابی کنید. شایسته است همچون یک محاسبه گر جدی و قاطع، فعالیت های
روزانه و میزان موفقیت خود در انجام دادن آنها بررسی کنید. در صورت موفقیت، خود
را تشویق و در صورت تخلّف و سهل انگاری در اجرا، تنبیه کنید.چهار. تلقین؛ تلقین به خود در تقویت اراده، اثر
قابل ملاحظه ای دارد؛ بنابراین هر روز جملاتی را به خود تلقین کنید؛ مانند: «من
اراده لازم برای انجام کارهایم را دارم»، «هیچ چیز نمی
تواند اراده ام را
متزلزل کند»، «آنچه را که به نظرم انجام دادنی است، انجام می
دهم و هیچ قدرتی
نمی تواند مرا از آن باز دارد»، «اراده من هر روز محکم تر می
شود»، «بر من لازم
است که موفق شوم؛ زیرا موفقیت از آن نیرومندان است» و … .پنج. تدریجی بودن تقویت اراده؛ برای به دست آوردن
اراده ای قوی و محکم، توجه به تدریجی بودن آن و نیاز به تمرین و ممارست، امری
بایسته است. گمان نکنید می توانید به طور دفعی و بدون هیچ تلاشی، به آن دست
یابید. بنابراین به راه کارهای عملی زیر توجه کرده، به آنها پای بند باشید: راه های تقویت اراده 1. تلقین به خود، همواره در کارهای سخت و دشوار به خود تلقین کنید و این
عبارات را بگویید که: «من به خوبی می توانم این عمل را انجام دهم». 2. هر روز صبح حداقل بیست دقیقه، به طور مرتب و در ساعتی معین ورزش کنید. 3. صبح گاهان، هر زمان که بیدار شدید، بی درنگ برخیزید و از رختخواب بیرون
روید. حتی اگر خواب آلودگی مزاحمتان است، از اتاق بیرون روید و قدری نرمش کنید
تا خواب آلودگی از بین برود. 4. در صورت امکان، چند دقیقه قبل از اذان صبح از خواب بیدار شده، نماز شب
بخوانید و اگر در آن وقت بیدار نشدید، قضای آن را به جا آورید. 5. مقید باشید هر روز تعداد آیات معینی از قرآن را تلاوت کنید (حداقل 30 تا 50
آیه) و در صورت تمایل در هفته های بعد، به میزان آن بیفزایید. 6. ترک گناه و مخالفت با هواهای نفسانی، نقش بسیار مؤثری در تقویت اراده و
نهادینه کردن آن در درون انسان دارد. 7. هرگز در کارها، ناامید نشوید و با حالت تهاجمی، برای پی گیری و به انجام
رساندن کارهای ناقص و ناموفق، تلاش کنید. 8. کارهایی را که به عهده می گیرید، ناتمام رها نکنید. آنها را به نحو احسن و
تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه دهید. 9. از پراکنده کاری و آشفتگی در کارها – که موجب به هم ریختگی انجام فکری
می شود – بپرهیزید و به فعالیت های خود تمرکز و انسجام ببخشید. 10. همواره بر خداوند توکل کرده و در همه امور از او استمداد جویید.

پرسش ها و پاسخ ها دفتر هفتم –
محمدرضا احمدی – Ahmadi@porseman.org

پیامدهای خودارضایی و راه های مبارزه با آن چیست؟

نقل مطالب در مطبوعات و نشریات با ذکر منبع بلامانع است.
اداره تبلیغ نوین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها

چگونه تلاش مستمر داشته باشیم
چگونه تلاش مستمر داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *