چگونه جذب هیات علمی

 
helpkade
چگونه جذب هیات علمی
چگونه جذب هیات علمی

هدف از شرایط جذب هیأت علمی مقرر در آیین نامه هرنوع جذب عضو هیأت علمی به شکل قراردادی، پیمانکاری، پروژه سربازی، مأموریت، انتقالی و امتیاز تحصیلی می باشد.

بعد از آگهی فراخوان عمومی جذب اعضای هیأت علمی و امتیاز تحصیلی که مطابق فرم ها و روال مربوطه اطلاع رسانی شده پیش می رود، دبیرخانه اقدام به اخذ انجام فراخوان و پیگیری تقاضای دواطلبان می نماید.

دبیرخانه همه تقاضاهای رسیده را به هیأت اجرایی جذب می فرستد و با تشخیص هیأت اجرایی جذب برای اشخاصی که شرایط را دارند، پرونده تشکیل می دهد و به افرادی که شرایط اولیه نداشتند، اطلاع رسانی می کند. دبیرخانه پس از ایجاد پرونده برای داوطلبان احراز شرایط، در آن واحد پرونده آن ها را بسته به نظر هیأت اجرایی جذب هیأت علمی ، به کارگروه های ارزیابی قدرت علمی و شایستگی عمومی و در رابطه با واحدهای معارف اسلامی به نظارت امور اساتید سازمان نمایندگی مقام معظم رهبری می فرستد.

کارگروه ارزیابی قدرت علمی و شایستگی های عمومی با تشکیل جلسه و دعوت از اشخاص مشخص شده به منظور تجزیه و تحلیل پرونده داوطلبان اقدام کرده و نتیجه ارزیابی شایستگی را بسته به امتیازات کسب شده از فرم مربوطه، به دبیرخانه می فرستد و آنجا پس از بررسی پرونده ها تصمیم خود را اعلام می کنند. دبیرخانه چکیده پرونده داوطلبان تایید شده را براساس فرم مربوطه به طور فیزیکی و نیز توسط سایت جامع جذب، به دبیرخانه هیئت مرکزی جذب می فرستد.

همچنین هیأت مرکزی جذب، تصمیم آخر تا سقف ۴۵ روز به دانشگاه و موسسه موردنظر اطلاع می دهد و موسسه مسئول است تا سقف ۱۱ روز نتیجه را به اطلاع داوطلب برساند. صدور ابلاغ استخدام اعضای هیأت علمی به صورت پیمانکاری بعد از تأیید هیئت مرکزی جذب و فرستادن مدارک لازم از سمت موسسه به واسطه معاونت آموزشی سازمان انجام می شود.

چگونه جذب هیات علمی

داوطلبان عضویت هیأت علمی باید شرایط عمومی طبق مصوبه ۶۰۸ مورخ ۱۹ تیرماه سال ۸۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی زیر را داشته باشند:

بند ۱-

خبرگان اگر مدرک دانشگاهی نداشته باشند با داشتن شرایط در قالب قوانین و مقررات مربوطه از شمول از این تبصره مستثنی می باشند. بندهای “م” و “ل”

بند ۱-

اگر موسسه به خدمات داوطلبان با مدرک تحصیلی دکتری حرفه ای و سن بالای ۴۰ سال

نیاز داشته باشد، که بسته به تشخیص هیأت ممیزه مربوطه دارای تمایزهای علمی منحصربه فرد می باشند، این داوطلبان با تصویب هیأت امنا از این بند مستثنی هستند.

داوطلبان به منظور  جذب اعضای هیأت علمی موسسه باید علاوه بر بهرمند بودن از شرایط

کلی متناسب با مرتبه مورد نیاز، دارای شرایط اختصاصی زیر به بسته به نظر مراجع مربوطه باشند:

بند ۱:

بخاطر ارزش قائل شدن برای هرم علمی، از تاریخ اجرای این دستورالعمل، استخدام عضو هیأت علمی در جایگاه مربی آموزشیار و مربی تحقیقاتی ممنوع است.

بند ۱:

موسسه می تواند به منظور حفظ هرم علمی و در صورت تقاضا برای جذب اعضای هیأت علمی در جایگاه مدرس، با ارائه اطلاعیه توجیهی برای دریافت مجوز از هیأت امنای موسسه مربوط، اقدام کند.

استخدام در موسسه بعد از دارا بودن شرایط عمومی و تخصصی، به صورت تمام وقت و در قالب یکی از فرم های زیر با رعایت شرایط و قوانین این دستورالعمل انجام می شود:

اکثر مواقع ابتدا اعضا به صورت پیمانی جذب می شوند.

بند ۱- اگر داوطلب جذب اعضای هیأت علمی در موسسه، پیش از استخدام در موسه، در هیأت علمی یکی از موسسه های آموزشی و دانشگاهی و تحقیقاتی و تکنولوژی خارج از ایران سابقه جایگاه علمی بالاتر از استادیاری سابقه داشته باشد، انتصاب جایگاه دانشیاری و یا استادی درصورتی که وزارت موسسه را از نظر اعتبار تایید کرده باشد، با رعایت قوانین این دستورالعمل و دستورالعمل ارتقای جایگاه مانعی ندارد.

بسته به اینکه ثبت نام در فراخوان جذب اعضای هیات علمی نیاز به هزینه دارد، بنابراین ابتدا از رشته انتخابی اطمینان حاصل کنید و بع واریز را انجام دهید چرا که پس از واریز وجه برگشت داده نخواهد شد.

اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، بازنشسته‌های دیگر نهادها نمی توانند در فراخوان جذب دانشگاه شرکت کنند.

ثبت نام در فراخوان جذب اعضای هیات علمی بیانگر دعوت از شما برای مصاحبه علمی نیست. موسسه ها بعد از اخذ رزومه ها آن ها را مورد تجزیه و تحلیل و ارزیابی قرار می دهند و اگر که رزومه اخذ شده از سمت دانشگاه تایید شده باشد، داوطلب برای مصاحبه دعوت می شود و در غیراینصورت برای مصاحبه دعوت نمی شوند. شایان ذکر است رزومه های اخذ شده توسط خود دانشگاه ارزیابی می شوند، از این رو برای هر نوع  پیگیری، داوطلبان صرفا باید به دانشگاه یا موسسه ای که در اولویت خود انتخاب نموده اند، مراجعه داشته باشند.

درمجموع رشته تخصصی و شرایط داوطلب با اعلام نیاز مندرج در سایت جذب دانشگاه باید متناسب باشد.

به منظور اولویت بندی کردن رشته ها باید داوطلب به مدرک و نوع جنسیت و ضوابط مقرر در اعلام تقاضا دقت کند و اولویت برگزیده با رشته و گرایش داوطلب باید هماهنگ باشد. داوطلبان پیش از تکمیل اطلاعات خود از بخش اعلام خواسته دانشگاه ها، شرایطی را که در انتخاب آن ها رشته و گرایش خود را در نظر گرفته اند مشاهده و بنویسند تا پس از پرداخت وجه آن ها را در قسمت اولویت ها انتخاب نمایند.

ثبت نام در فراخوان جذب اعضای هیأت علمی به صورت آنلاین و بوسیله سامانه مرکز جذب اعضای هیأت علمی است. همه داوطلبان باید که در تاریخ مقرر و از سامانه www.mjazb.ir  بعد از خواندن دقیق مقررات ) اگر شرایط لازم را داشتند) و تهیه کردن مدارک و مشخصات لازم برای ثبت نام در فراخوان جذب اعضای هیأت اقدام نمایند. مسئولیت صحت اطلاعات وارد شده به عهده متقاضی بوده و در هر مرحله‌ای که هرگونه مغایرت مشاهده گردد، درخواست وی منتفی می‌شود.

این سامانه در حال حاضر با پشتکار متخصصان به بهره برداری رسیده و چند زیرسیستم دارد:

ثبت نام در سامانه www.mjazb.ir ؛

برای تشکیل حساب کاربری داوطلبان باید از بخش  “سایت جامع جذب اعضای هیأت علمی”  گزینه ثبت نام داوطلبان جذب را انتخاب نمایند.

اگر به راهنمایی بیشتر احتیاج دارید، داوطلبان می توانند از قسمت سوالات متداول در سامانه استفاده نمایند که در ادامه نیز سوالات متداول را قرار می دهیم. اگر پاسخ خود را نیافتید می توانید سوال خود را ارسال کنید تا به شما پاسخ دهند.

سالیانه دو بار که در ماه های شهریور و بهمن برگزار می شود و ویژه افرادی است که دکتری یا فوق لیسانس دارند و دانشجو نیستند.

بله  صرفا در طرح سربازی به کارت پایان خدمت نیاز نیست.

 بله.

فایل های بارگذاری شده باید پسوند pdf  داشته باشند و بیشتر از ۲ مگابایت حجم نداشته باشند و همچنین تصاویر از نوع .jpg باشد و  حجم آن ها از ۵۰۰ کیلو بایت بیشتر نباشد.

پنج نفر معرف علمی و عمومی نیاز است.

 فیلترهای جستجو شهر یا استان قرار داده شوند.

چگونه جذب هیات علمی

 به مدرک تحصیلی و نوع جنسیت و ضوابط موجود در اعلام خواسته. درضمن دقت کنید رشته و گرایش شما باید با اعلام نیاز مرکز تناسب داشته باشد.

در بخش انتخاب اولویت ها، اولویت های برگزیده شما در جدول قابل نمایش است و با استفاده از گزینه حذف، امکان حذف اولویت وجود دارد. جابجایی اولویت ها با فلش های زرد رنگ انجام می شود.

اگر تمدید شود صرفا در سامانه جذب به آدرس mjazb.ir  اطلاع رسانی می شود.

اگر که کلیه مراحل در حالت رزومه تیک سبز داشته باشد ثبت نام شما به اتمام رسیده است. برای مشاهده وضعیت خود از صفحه نخست، گزینه مشاهده وضعیت را بزنید و فراخوان مدنظر را انتخاب و شرایط خود را ببینید.

اول باید در سایت نور رضوی حساب کاربری خود تشکیل داد (بدون هزینه) و بعد با ورود به حساب کاربری خود در بخش اعلام تقاضا دانشگاه با تکمیل کردن فیلد های تعیین شده اقدام به جستجوی رشته و دانشگاه مدنظر نمایید.

بعد از پر کردن فیلدها و آپلود مدارک خود در سایت:

(لازم است که داوطلبان پیش از تکمیل اطلاعات خود از بخش اعلام نیاز دانشگاه ها اولویت های مورد نظر را که در انتخاب آنها رشته و گرایش خود را در نظر گرفته اند ببینند و بنویسند تا پس از پرداخت وجه آن ها را در بخش انتخاب اولویت وارد نمایند)

با سلام و تشکر از سایت خوبتون شرط معدل لیسانس با توجه به اینکه دوره های ارشد و دکتری تخصصی خیلی بهتر باشن، قابل اغماض هست؟

معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد اگه ۱۵ باشه مشکلی نداره ؟یا باید کارشناسی ارشد ۱۶ به بالا باشه؟

با سلام می توان گفت شرایط برای جذب هیات علمی به خصوص شرط معدل و سن بی معنی بوده و افراد بسیار لایق را ممکن است بدون بررسی کلیت پرونده از دوره رقابت برای این کرسی حذف کند. برای مثال بسیاری از برندگان جایزه نوبل فیزیک دوره تحصیلی موفقی در دانشگاه نداشته اند آیا می توان صرفا توانمندی آن ها با توجه معدل لیسانس نادیده گرفت. در بحث هیات علمی چنین خطوط قرمزی باید جایش را به بررسی کلیت پرونده توسط افراد متخصص در آن حوزه علمی بدهد.

دوستان ثبت نام نکنید اساتید ۴ میلیون حقوق میگیرند یعنی اندازه یه کارمند ساده هم حقوق دریافت نمیکنند نخبه های علمی هم به خاطر همین مهاجرت میکنند

کی گفته؟ استاد میشناسم ماهی ۱۵ میلیون میگیره.اونی که شما میگی احیانا استادیار هستش نه استاد تمام

معدل با ضریب دانشگاه حساب میشه؟؟

با سلام. من ثبت نام خود را قبلا به صورت ناقص انجام داده ام الان برای ورود به سایت رمز ورود را که وارد می کنم پیغام “رمز ورود اشتباه است” را می دهد و وقتی گزینه “رمز ورود خود را فراموش کرده ام” را کلیک می کنم پیغام می دهد که “رمز جدید به ایمیل شما ارسال شد” درصورتی که این آدرس ایمیل که رمز جدید به آن ارسال شده مربوط به من نیست یا اینکه سالها بدون استفاده و غیرفعال شده است. با درنظر گرفتن این مشکل چطور می توانم وارد این سایت شوم؟ با سپاس فراوان

با سلام

لطفا یک ایمیل به پشتیبانی سایت ارسال بفرمایید راهنماییتون میکنن.

iranpaper.ir@gmail.com

با سلام من یک معلول هستم که می توانم در سن ۴۹ سالگی دکترا بگیرم می خواستم بدانم آیا در آن سن به صورت حق التدریس در دانشگاهای سطح پایین شهرستانها به من کار می دهند یا نه ؟

با سلام و وقت بخیر. آیا داشنجویان دکترا رشته های وزارت علوم که بحث پژوهشی و پایان نامه شان مرتبط با رشته های وزارت بهداشت هست آیا می توانند در رشته وزارت بهداشت از جمله بهداشت حرفه ای درخواست جذب هییت علمی بدهند؟

حقوق یه استاد دانشگاه آزاد در مقطع ارشد چقدر هست؟ واقعا ۴ تا ۵ تومنه؟

با سلام اگر کسی در مصاحبه هیئت علمی رد شود مجددا می تواند در همان رشته در فراخوان هایی بعدی شرکت کند؟

برای ثبت نام در سامانه جذب متاسفانه در پروفایل من فراخوان ۹۹ نشان داده نمی شود و نمی توانم ثبت نام کنم. آیا دیگران نیز همین مشکل را دارند؟

با سلام شنیدم که برای هیئت علمی باید رشته ارشد و دکترا همخوانی داشته باشه. این ب چه معنیه؟!! یعنی دقیقا یکی باشه یا مرتبط باشه؟ مثلا من با ارشد فیزیولوژی دام و طیور و دکترای فناوری تولیدمثل در دامپزشکی مشکلی ندارم؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.


خرید PDF کتاب خارجیDownloads-icon


دانلود کتاب pdfDownloads-icon

گروه ایران مشاوره

نظری بدهید


فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور هر ساله در سه نوبت توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می گردد. نوبت اول این فراخوان در اردیبهشت ماه برای داوطلبان هیات علمی بورسیه و نوبت دوم و سوم آن به ترتیب در شهریور ماه و بهمن ماه برای سایر متقاضیان انجام می شود. داوطلبان واجد شرایط مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در فراخوان جذب هیات علمی (که از طریق سایت مرکز در اختیار آن ها قرار می گیرد)، می توانند در موعد مقرر نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

چگونه جذب هیات علمی

تنها داوطلبان دارای تمامی شرایط عمومی و اختصاصی هستند، مجاز به ثبت نام در سامانه مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم می باشند.

ثبت نام و شرکت در فراخوان وزارت علوم مبنی بر جذب هیات علمی دانشگاه ها، دارای یک سری شرایط عمومی و اختصاصی می باشد. لازم است داوطلبان پیش از هر اقدامی در راستای ثبت نام در سامانه مربوطه، از شرایط و ضوابط آن مطلع شوند. شرایط عمومی و اختصاصی استخدام اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور به ترتیب زیر می باشد.

استخدام در هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پس از احراز شرایط عمومی و اختصاصی به صورت پیمانی، استخدام رسمی آزمایشی و استخدام رسمی قطعی انجام می پذیرد. شایان ذکر است در صورتی که داوطلبی پیش از استخدام در موسسه، در هیات علمی یکی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری خارج از کشور با مرتبه علمی بالاتر از استادیاری سابقه فعالیت داشته باشد، انتصاب وی در ابتدای ورود به خدمت در مرتبه دانشیاری و یا استادی خواهد بود. البته این مسئله مشروط به آن است که موسسه مربوطه مورد تایید وزارت علوم باشد.

 

حداقل مدرک تحصیلی مورد نیاز، مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای (گروه پزشکی) یا سطح سه حوزوی می باشد.

جذب در هر مقطعی که صورت می گیرد، فقط داوطلبان فارغ التحصیل آن مقطع قادر به شرکت در دوره مربوطه هستند.

هر کدام از داوطلبان دارای مدارک دکتری و کارشناسی ارشد، ملزم به داشتن شرایط سنی متفاوتی هستند که در این مقاله به ارائه آن پرداخته ایم.


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب هاشرایط ثبت نام آزمون

1 روز پیش

1 روز پیش

1 روز پیش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره با توجه به نیاز های موجود به مشاوره تحصیلی باکیفیت و کارآمد در سراسر کشور شروع به کار کرد و همیشه کیفیت در مشاوره را مدنظر قرار داده است.این مرکز به عنوان اولین و مجرب ترین مرکز مشاوره تحصیلی با پشتوانه تخصص مشاوران حرفه ای پاسخگوی سوالات تحصیلی شما دوستان عزیز در 7 روز هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب می باشد.شماره تماس ایران مشاوره 9099071647 از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور می باشد

۲۵ شهریور ۱۳۹۶
جذب هیئت علمی وزارت علوم

۴۰ دیدگاه
52,016 بازدید

داشتن مدرک تحصیلی متناسب با یکی از مراتب علمی، آشنایی با یک زبان خارجی و شرط سنی ازجمله شرایط جهت شرکت در جذب هیات علمی است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

شرایط اختصاصی جذب هیات علمی بر اساس اعلام مرکز جذب وزارت علوم به قرار زیر است:

۱- مدرک تحصیلی متناسب با یکی از مراتب علمی مورد تقاضا به شرح ذیل:

چگونه جذب هیات علمی

الف) دارا بودن مدرک تحصیلی دکتری تخصصی و یا سطح چهار حوزوی با رساله تحقیقی برای کلیه رشته‌های دانشگاهی (بغیر از گروه پزشکی) و یا دارا بودن درجه تخصصی در گروه پزشکی برای متقاضیان ورود به خدمت در مرتبه استادیار

ب) دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و یا سطح سه حوزوی در رشته تخصصی مربوط برای کلیه رشته های دانشگاهی (بغیر از گروه پزشکی) و دارا بودن درجه دکتری حرفه ای (در گروه پزشکی) برای متقاضیان ورود به خدمت در مرتبه مربی

۲- آشنایی کافی با یک زبان خارجی برای متقاضیان ورود به خدمت در مرتبه مربی و تسلط کافی به یک زبان خارجی برای متقاضیان ورود به خدمت در مرتبه استادیار.

۳- در زمان ثبت نام در فراخوان اگر مدرک مورد نیاز دکتری قید شده باشد، شخص باید دارای مدرک دکتری بوده و از ثبت نام دانشجویان دکتری جلوگیری می گردد، مگر این که مدرکی رسمی از دانشگاه محل تحصیل مبنی بر دفاع از پایان نامه و فارغ التحصیل بودن ارائه نماید.

در مواردی که در فراخوان قید شده باشد، مدرک مورد نیاز کارشناسی ارشد، شخص باید دارای مدرک کارشناسی ارشد بوده و از ثبت نام دانشجویان کارشناسی ارشد خودداری و ممانعت می‌شود.

همچنین تعهد و اشتغال بورسیه مطابق ضوابط و مقررات خود می باشد و متعهدین بورسیه حق شرکت در فراخوان های غیر بورسیه را ندارند.

۴- رشته تخصصی و شرایط متقاضی با اعلام نیاز درج شده در سامانه جذب دانشگاه همخوانی داشته باشد.

۵- متقاضی دارای حداقل مدرک مورد نیاز در رشته مربوطه (درج شده در جدول اعلام نیاز‌ها) باشد.

برای کسب اطلاعات و جزئیات بیشتر درخصوص شرایط، ضوابط و نحوه جذب هیات علمی می‌توانید دفترچه راهنمای شرکت در فراخوان جذب وزارت علوم را بررسی نمایید.

متقاضیان جذب می توانند از لینک ذیل دفترچه راهنما را دریافت نمایند:

دریافت دفترچه راهنمای شرکت در فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم

شرایط شرکت در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مطابق شرایط عمومی استخدام اعضای هیأت علمی است.

همچنین دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرده است که لازم است رشته تحصیلی متقاضی در دو مقطع آخر تحصیل همخوانی داشته باشد.

ضمن این که اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی (اعم از قراردادی، پیمانی یکساله، پیمانی، رسمی آزمایشی، رسمی قطعی و …) مجاز به شرکت در فراخوان جذب دانشگاه نمی‌باشند.

شرایط سنی جذب هیات‌ علمی برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد ۳۰ سال و برای دارندگان مدرک دکتری تخصصی ۴۰ سال تعیین شده است.

برای متقاضیان زیرگروه پزشکی شرط سنی برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد و دانشجویان دوره دکتری تخصصی حداکثر ۳۵ سال و برای دارندگان مدرک دکتری تخصصی حداکثر ۴۵ سال می‌باشد.

حداقل معدل برای مقاطع کارشناسی ۱۴، کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای ۱۶ و دکتری تخصصی ۱۷ (با اعمال ضریب تطبیق معدل) می‌باشد.

بر اساس مصوبه مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، آن دسته از متقاضیان جذب هیات علمی که به دلیل کسر معدل در مقطع کارشناسی (کمتر از ۱۴)، در جلسه هیات مرکزی مورد تأیید قرار نمی‌گیرند، در صورتی که درخواست تجدید نظر کنند، تعداد مقالات نمایه شده آنها، جبران کننده کسرمعدل در جلسه تجدیدنظر نخواهد بود و سایر توانمندی های آموزشی و پژوهشی باید بررسی شود.

رئیس هیئت عالی جذب سه مسیر شکایت که بورسیه‌های بلاتکلیف دانشگاه‌ها باید از آن آگاه باشند …

ضریب تطبیق معدل چیست؟

سلام، شرط سنی دکتری تخصصی دامپزشکی هم ۴۰ ساله یا ۴۵ سال؟

سلام.ببخشید مردود شدن در یک درسی در مقطع کارشناسی در جذب هیات علمی مشکل ایجاد میکنه؟؟

معدل دوره لیسانس خیلی ظلم بزرگیه. چون خیلیا رشته هاشون متفاوت بوده یا دانشگاهها بد نمره میدن. این ملاک خوبی نیست. برای ادمی که با هزار سختی دکترا گرفته. بیاید معدل لیسانسشو بزنید تو سرش.

سلام آیا معدل کاردانی هم حائز اهمیت است؟
و اینکه آیا رشته و گرایش در همه مقاطع کاردانی کارشناسی کارشناسی ارشد و دکتری باید باهم یکی باشه؟

سلام دوستان چون من هم لیسانس وهم ارشد و دکتری دانشگاه آزاد گرفتم می تونم جذب هیئت علمی دانشگاه دولتی بشم.معدل لیسانس۱۳.۷۹ هست ارشدم ۱۶.۰۹ هست دکتری ۱۷ هست در ضمن ۱۰ مقاله علمی پژوهشی هم چاپ کردم لطفا جواب سوال بدین با تشکر از همه شماها

سلام دوست عزیز شما فقط برای دانشگاه آزاد میتونید اقدام کنید. چون دانشگاه آزاد و دانشگاه دولتی فقط فارغ التحصیلان خودشون را جذب میکنند.

دوستان در فرایند ثبت نام برای جذب هیئت علمی، آیا دانشگاهها اعلام نیاز میکنن و من بر اساس اعلام نیاز دانشگاه ها انتخاب میکنم که کدوم دانشگاه رو میخوام یا اینکه یه ثبت نام اولیه انجام میدیم و بعد منتظر اعلام نیاز دانشگاه ها میشیم؟؟؟
لطفا کسانی که قبلا ثبت نام کردن راهنمایی بکنن. ممنونم.

سلام دوستان فرزند ایثار گر سهمیه ای واسه معدل یا جذب هیات علمی ندارن ، من خیلی علاقه داشتم دکتری داره تموم میشه ولی اینقد شرایط خونمون سخت ک معدل هر سه مقطع ، ۱۴ و ۱۶ و ۱۷ هست ، امکان پذیرش نیست ، کارشناسی دولتی و ارشد و دکتری ازاد بودم ممنونم از راهنمایتون

سلام.من ارشد دانشگاه روزانه ام شرایط معدلم دارم.و موقع گرفتن مدرک دکترا سنم به ۴۲ میرسه آیا برای سن ایراد میگیرن.مدرک آیلتسم دارم.

نه حد اکثر ۴۵ سن مد نظر بوده

سلام من معدل کارشناسیم ۱۳/۷۹ و معدل کارشناسی ارشدم ۱۸/۹۶ هست و دکترا میخوام ادامه تحصیل بدم،میخواستم بدونم که جذب هیات علمی میتونم بشم در آینده؟که دکترا رو ادامه بدم

برای کارشناسیم، دانشگاه پیام‌نور، دوره: (رسمی_بدون آزمون) داشتم.
با معدل ۱۸
الان این مشکل حساب میشه؟

من تو دانشگاه دولتی درس خوندم دوره اول مکانیک بودیم سخت گیری کردن تو دانشگاه نمره کم میدادن معدل کارشناسی ۱۳/۴۵ شده یعنی با ادامه تحصیل نمی توانم تو هیات شرکت کنم 😟

سلام دوستان.من مدرک کارشناسی ارشد و دکتری خود را از دانشگاه دولتی تراز یک گرفتم ولی مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه آزاد گرفتم. معدلام هم بالای ۱۷ ست. آیا میتونم توی دانشگاه های دولتی جذب هیئت علمی بشم. ممنون میشم دوستان پاسخ بدند.

سلام آره میتونی برا جذب هیئت علمی دانشگاه دولتی بشی چون اصل کار ارشد و دکتری هست بد چون معدل هم خوب هست مقاله داری

چگونه جذب هیات علمی

با سلام
من در تاریخ مهر۹۷ از پایان نامه کارشناسی ارشد خود دفاع کردم. اما طبق قانون، تحصیلات تکمیلی بمدت ۶ماه فرصت ارائه ی مقاله را به دانشجو میدهد. من نیز از این فرصت استفاده کردم و درحال تهیه مقاله ژورنالی ام هستم.
با توجه به اینکه درحال حاضر مدرک موقت ارشد را در دست ندارم آیا با صورتجلسه دفاع و ریز نمرات ارشد ( که نشان میدهد تمام واحدها را گذرانده ام) بهمراه معدل، میتوانم در ۲۲بهمن امسال برای جذب هئیت علمی ثبت نام کنم؟؟؟
خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید چیکار میتونم بکنم

بله می تونید.

سلام دوستان.من مدرک کارشناسی ارشد ادبیات فارسی دانشگاه دولتی رو دارم.به بخاطر شرایط زندگیم نمیتونم شهر دور برم.میخوام دکترامو از دانشگاه آزاد بگیرم.به نظرتون با مدرک دانشگاه آزاد می توان عضو هیات علمی شد؟

معمولا کسانی که از دانشگاه آزاد مدرک می گیرند عضو هیات علمی دانشگاه آزاد می شوند یعنی دانشگاه آزاد دانشجویان خوب خودش را به استخدام دانشگاه در می آره.

اتفاقا این اقای مجید کاملا اشتباه میگه دانشگاه آزاد هم نمیاد فارغ التحصیل های دانشگاه دولتی ول کنه بره از آزاد بگیره شانس هیئت علمی هرچی دانشگاه تحصیل معتبرتر باشه بیشتر میشه نه برعکس.

سلام، اگه کسی جواب سوالم رو میدونه بده لطفا. میخواستم بدونم من کارشناسی دانشگاه پیام نور بودم با معدل ۱۴.۳۰ و ارشد دانشگاه دولتی روزانه با معدل ۱۸ و دکتری دانشگاه دولتی روزانه با معدل ۱۷، سال دیگه از پایان نامه دفاع میکنم.
آیا میتونم توی دانشگاه های دولتی جذب هیئت علمی بشم.
بیشتر بخاطر دوره کارشناسی که اون موقع مجبور شدم پیام نور بخونم، سوال کردم

واقعا از شما که تحصیل کرده هستید بعیده ؟شما با این دیدگاه محدود عضو هیئت علمی نشید خیلی بهتره یه سرچی بکنید جایگاه پیام نور دستتون می اد ؟ بزرگترین دانشگاه دولتی هست شعبات بین المللی هم داره و در ضمن با سیستم اموزشی که داره بار علمی خصوصا در رشته های علوم انسانی بیشتره شما ارشد قبول شدنتون رو مدیون پیام نورید خیلی ها رو می شناسم با مدرک دانشگاه ازاد بهترین پست ها رو دارن حتی هیئت علمی و برعکس روزانه هایی که ….. فقط خود فرد مهمه دانشگاه فقط راه رو نشون می ده و کا خاصی برای ادم نمی کنه

چرا تعصب دارید و بیخودی شلوغش میکنید, بله برای هیئت علمی شدن چون فضا رقابتی هست ممکنه کسی که لیسانس اش دانشگاه دولتی معتبر بوده رو به دانشگاه پیام نور ترجیح بدن و این یه چیز خیلی واضحی هست حالا شما هرچی میخای از پیام نور تعریف کن !!

اوردن معدل بالا توی پیام نور هنره نه توی دانشگاه روزانه که ….شما بیشتر به خاطر معدلت ناراحتی نه دانشگاهی که خوندی و دانشجوها با هر استادی یا دانشگاهی نمره نداد چپ می شوند

خب ایشون سوال کردن که از سوتفاهم در بیان. چرا محاکمه‌ش میکنین 😐😐
بله میتونین.

چرا مدت خدمت سربازی آقایان که به همان میزان در همه موارد از محدودیت های تعیین شده عقب می افتند محاسبه نمی گردد؟ به عنوان مثال یک فردی که خدمت کرده با احتساب سنوات تحصیل سه سال فرصت داره تا جایی رو برای عضویت هیات علمی پیدا کنه همین مدت برای فردی که خدمت نکرده ۵ ساله. چرا باید اینطور باشه؟ واقعا چرا؟؟؟؟؟

باسلام.لطفا درمورد جذب هیئت علمی ارشد پرستاری جهت مربی بیشتر توضیح بدین.ایا فراخوان جدید هم داشنتیم؟ممنون

سلام من معدل کارشناسی ارشدم ۱۴.۲۱ هست به نظرتون دکترا ادامه بدم یا منو به عنوان هیئت علمی پذیرش نمی کنن؟

با این معدل زیاد امیدوار نباشید حتی برای مصاحبه هم ریز نمرات رو بررسی میکنن

معدل فقط یک آیتم برای دکتری است. مهمترین آیتم این است که شما خود را علاقمند به ادامه تحصیل نشان دهید.

سلام جهت همکاری در بخش های غیر جذب هیئت علمی، راههای ارتباطی با آن مرکز را لطفا اعلام فرمایید

میشه ۱ توضیح بدهید در مورد شرکت در فراخان هاواینکه چطور ثبت نام کنیم؟

سلام من ارشد ریاضی محض گرایش آنالیزم چجوری میتونم واسه کار اقدام کنم

سلام دوستان میگم اگه درسی تودوره کارشناسی بیفتی میشود باز جز هئیت علمی بشی

آره.

ببخشید دوستان من رشته زبان و ادبیات فارسی هستم رزومه خوبی دارم فقط معدل ارشدم ۱۵ و خورده ای هست اما ریز نمره هام خوب هستن جز ۳ تا درس که باعث شد من معدلم کم بشه با داشتن رزومه و سابقه تدریس عمومی نمیشه جز هیئت علمی بشم؟

سلام ارشد مدیریت بازرگانی هستم.چگونه میتوانم هیأت علمی ثبت نام کنم

سلام من ارشد تربیت بدنی هستم میتونم هیت علمی ثبت نام کنم

سلام من لیسانس حقوق پیام نور دارم معدل کل ۱۸.۵۰ سن ۲۶ هدفم عضو هیات علمی شدن هست با این معدل گفتن میتونم ارشد بورسیه پیام نور بشم خواستم بدونم آیا ارشد را پیام نور بگیرم یا برای دانشگاه دولتی بخونم اگر دانشگاه دولتی آیت الله بروجردی قبول بشم ارزش داره برم یا حتما باید دانشگاه هایی مثله دانشگاه تهران یا دانشگاه شهید بهشتی قبول شم برای هیات علمی و اینکه چند تا مقاله باید داشته باشم و مسلط به چه زبانی بشم خودم علاقه دارم که پیام نور بخونم چونکه من ی لیسانس دیگه دارم حسابداری ولی با وجود اینکه لیسانس حسابداری را ملی خوندم روزانه ولی بار علمی ک پیام نور پیدا کردم توی دولتی اینطور نبودم خیلی دوستدارم ارشد و دکترا هم پیام نور باشه بخاطر بار علمی این دانشگاه ولی میترسم هم عضو هیات علمی قبول نشم لطفا دقیق و بدون هیچ تعصب راهنماییم کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت


دریافت دفترچه راهنمای شرکت در فراخوان جذب هیات علمی وزارت علومDownloads-icon

@media (max-width:1008px) {
.noresp {
display: none !important
}
}
.form-control {
width: auto !important;
border-radius: 0px
}
.inner-contentbox {
margin-bottom: 15px !important
}
.alink img {
max-width: 100% !important;
width: auto !important;
height: auto !important
}
.alink h2 {
color: rgb(58, 109, 151);
font-size: 15px;
margin-bottom: 20px
}
.alink h3 {
font-size: 14px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-bottom: 20px
}
.alink p {
line-height: 27px
}
.alink a {
font-size: 15px
}
.shoar {
background: rgb(249, 249, 249) none repeat scroll 0% 0%;
text-align: center;
padding: 30px 10px;
font-weight: bold;
font-size: 23px;
margin-bottom: 20px;
line-height: 32px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-top: 20px
}
.end {
border: 1px solid rgb(220, 222, 181);
background-color: rgb(254, 255, 232);
padding: 10px;
margin: 10px 0px;
line-height: 1.5;
}
.slo {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
margin-left: 20px;
}
.slo2 {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
position: relative;
top: 33px;
margin-right: 20px;
}
.mytable tr td {
border: 1px solid #ccc;
}
.mytable tr:nth-child(even) {
background: #ED7D31;
color: white
}
.mytable tr:nth-child(even) td {
color: white !important
}
.mytable tr:nth-child(odd) {
background: #FFF
}
.mytable tr:first {
background:#EBFC87
}
.mytable li:nth-child(5n+3) {
font-weight: bold
}
address, blockquote, dd, dl, p, pre, q {
margin-bottom: 1px;
}
.mb-5 {
margin-bottom: 3px !important
}
h4 {
font-size: 14px !important;
font-weight: bold;
color: rgb(58, 109, 151);
}

بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی و حوزوی ، علاقه مند به تدریس در دانشگاه و عضویت در هیات علمی دانشگاه هستند . معمولا بنا به اعلام نیاز دانشگاه ها ، از سوی مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم فراخوان جذب منتشر می شود که علاقه مندان به این حیطه می توانند در صورت داشتن شرایط و ضوابط اعلام شده ، برای عضویت هیات علمی وزارت علوم ثبت نام کنند . 

چگونه جذب هیات علمی

برای مشاوره فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم 99

برای مشاوره فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم 99

 معمولا بنا به اعلام نیاز دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی جذب اعضای هیات علمی سالیانه یک الی دو بار انجام می شود و برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و حوزوی علاقه مند به فعالیت در حیطه دانشگاهی به عنوان استاد و اعضا هیئت علمی این فرصت را فراهم می کند تا برای جذب هیات علمی ثبت نام کنند .

بنا به تقاضای واحد ها جذب هیئت علمی در مراتب مربی آموزشیار – پژوهشیار ، مربی آموزشی – پژوهشی ، استادیار آموزشی – پژوهشی ، دانشیار آموزشی – پژوهشی و استاد آموزشی – پژوهشی می تواند انجام شود . در این صورت متقاضیان واجد شرایط عمومی و اختصاصی می توانند برای مرتبه های مورد پذیرش در فراخوان های اعلام شده ثبت نام کنند . در ادامه این مقاله شرایط ، زمان و نحوه ثبت نام هیئت علمی ۹۹ را بصورت کامل توضیح داده ایم .

 معمولا دانشگاه ها و موسسات با افزایش ظرفیت ها و هم چنین بازنشستگی اعضای هیات علمی قبلی ، برای تکمیل کادر خود از طریق مرکز جذب اعضای هیات علمی فراخوان جذب را اعلام می کنند . البته معمولا جذب اعضای هیات علمی در زمانی مشخص در سال انجام می شود . زمان ثبت نام فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم از سوی مرکز جذب اعضا اعلام می شود .

 

   زمان ثبت نام هیات علمی 99 :

 

 طبق اطلاعیه ” مرکز جذب اعضای هیئت علمی ” متقاضیان ثبت نام فراخوان هیات علمی وزارت علوم در سال ۹۹ می توانند از تاریخ 11 آبان ماه لغایت 18 ( تمدید شده تا 25 آذر ) آذر ماه وارد سامانه جذب شده و با تکمیل فرم های ثبت نام و بارگذاری مدارک ، در این فراخوان نام نویسی کنند . همچنین مهلت مجدد ثبت نام جذب هیات علمی وزارت علوم مهر 99 – 1400 از ساعت 1 بامداد 30 آذر آغاز می شود و تا ساعت 23 همین روز ادامه خواهد داشت .

 

 

مهلت مجدد ثبت نام جذب هیات علمی وزارت علوم مهر 99 – 1400 از ساعت 1 بامداد 30 آذر آغاز می شود .

 

بیشتربخوانید: فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد

 

 مراحل ثبت نام هیات علمی 99 :

 

    ورور به سایت مرکز جذب اعضای هیئت علمی به آدرس mjazb.ir

    انتخاب گزینه ” ثبت نام متقاضیان جذب ” از منوی سمت چپ و تکمیل فرم عضویت

    بازگشت به صفحه اصلی و انتخاب گزینه ” ورود متقاضیان جذب / سرپرستان و روسای مراکز علمی کاربردی “

    وارد کردن نام کاربری ( کد ملی ) و رمز عبور تعیین شده در هنگام عضویت برای ورود به صفحه اصلی

    انتخاب گزینه ” ثبت نام ” برای مشاهده فراخوان های قابل ثبت نام

    انتخاب عنوان ” فراخوان ” مورد نظر

    تکمیل رزومه ( اطلاعات شخصی / مستندات / معرفان )

    پرداخت وجه ثبت نام 

    تعیین اولویت ها

سامانه ثبت نام فراخوان هیات علمی وزارت علوم

 

 متقاضیان جذب هیئت علمی وزرات علوم ۹۹ می توانند علاوه بر فراخوان جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم در فراخوان جذب مدرسان معارف اسلامی دانشگاه فرهنگیان نیز ثبت نام کنند .

در ادامه بخوانید: فراخوان جذب مدرسان معارف اسلامی دانشگاه فرهنگیان

 متقاضیان ثبت نام  فراخوان جذب هیات علمی 99 می بایست شرایط عمومی و شرایط اختصاصی مرتبه خدمت مورد نظر که از سوی مرکز جذب اعضای هیئت علمی اعلام شده را مطالعه کنند . درصورتی که شخصی تمامی شرایط پذیرش را داشته باشد می تواند در فراخوان و مرتبه مورد نظر ثبت نام کند . در ادامه مهم ترین شرایط عمومی و اختصاصی را بیان می کنیم .

  

 شرایط عمومی ثبت نام هیات علمی وزارت علوم 99 :

چگونه جذب هیات علمی

 

 تابعيت جمهوری اسلامی ايران و عدم تغيير و یا کسب تابعیت مضاعف در طول دوران خدمت

 التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اعتقاد به ولایت فقیه

 اعتقاد و التزام به دین اسلام یا سایر ادیان ذکر شده در قانون اساسی

 عدم سوء سابقه کیفری و اخلاقی و عضویت در گروه های سیاسی معارض با نظام

 عدم محکومیت به محرومیت از خدمات دائمی دولتی 

 دارا بودن کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم قانونی برای آقایان 

 برخورداری از سلامت روانی و جسمی متناسب با خدمت

 دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی ارشد ، دکتری حرفه ای ( گروه پزشکی ) و یا مدرک سطح 3 حوزه

 حداکثر سن برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد ، دکتری حرفه ای ( گروه پزشکی ) و یا مدرک سطح 3 حوزه (( 30 )) سال

 حداکثر سن برای دارندگان مدرک دکتری تخصصی و مدرک سطح 4 حوزه (( 40 )) سال

 عدم اشتغال به تحصیل در مقطع دکتری یا ارشد ( لزوم فارغ التحصیلی )

 

 خبرگان بدون مدرک دانشگاهی در صورت دارا بودن سایر شرایط ذکر شده از بند ” حداقل مدرک ” و بند ” حداکثر سن ” معاف هستند .

 در صورتی که دانشگاهی نیاز به خدمت داوطلبان 40 سال به بالا داشته باشد با اخذ مجوز می تواند هنگام پذیرش بند حداکثر سن را نادیده بگیرد .

 

 ” خبرگان ” مذکور در این قوانین عبارتند از :

 دانشمندان ، متخصصان و محققان رشته های هنر و معماری ، زبان و ادبیات فارسی ، علوم انسانی و معارف اسلامی که در میان اهل فن بعنوان صاحب نظر شهرت دارند و یا صاحب آثار تحقیقاتی و تالیفی هستند .

 فضلای حوزه علمیه که سطوح عالیه حوزه را گذرانده باشند .

 

 

 شرایط اختصاصی ثبت نام هیات علمی وزارت علوم 99 :

           

   تناسب مدرک تحصیلی با مراتب مورد نظر :

 

 

  سطح زبان خارجه : 

 

 

+++ خبرگان بدون مدرک دانشگاهی در صورت دارا بودن سایر شرایط ذکر شده از بند ” تناسب مدرک تحصیلی با مراتب مورد نظر ” معاف هستند .

 

 سهمیه های ثبت نام هیئت علمی 99 :

 

  کليه دانشگاه هاو موسسات آموزشی و پژوهشی و مراکز علمی که از وزارتخانه های علوم ، تحقيقات و فناوری و بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اخذ مجوز نموده اند و دانشگاه آزاد اسلامی مکلف هستند که حداقل بيست درصد اعضای هيات علمی مورد پذیرش خود را به ايثارگران اختصاص دهند .

 

 ایثارگران این ماده عبارتند از : فرزندان و همسران شهدا ، جانبازان پانزده درصد و بالاتر ، آزادگان و همسران و فرزندان آنان ، همسران و فرزندان جانبازان بيست وپنج درصد و بالاتر ، رزمندگان با حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه که دارای مدرک علمی دکتری ( مورد تأييد وزارت علوم و یا بهداشت ) می باشد ، تخصیص دهند .

 

 به داوطلبان متقاضی جذب هیات علمی توصیه می کنیم علاوه بر این پذیرش در سایر آزمون های استخدامی نیز شرکت کنند .

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

 پس از تکميل مراحل ثبت نام و تعيين اولويت، متقاضی می تواند از مرحله به مرحله از وضعيت پيشرفت پرونده خود بر اساس اولويت مورد  به صورت اینترنتی و از طریق سایت مرکز جذب اعضای هیات علمی نظر مطلع شود .

 

 برای اين کار کافی است مجددا وارد سایت مرکز جذب اعضای هیات علمی به آدرس mjazb.ir شده و از منوی سمت چپ گزینه ” ورود متقاضیان جذب / سرپرستان و روسای مراکز علمی کاربردی ” را انتخاب کنند و با کد ملی و رمز تعیین شده در فرم عضویت وارد صفحه شخصی خود شوند . داوطلبان در صفحه ( اصلی ) شخصی با انتخاب گزینه ” مشاهده وضعیت ” می توانند رویه بررسی مدارک خود را در اولویت مورد نظر مشاهده کنند .

 

 در صورتي که پيامی از طرف دانشگاه ارسال شده باشد ، متقاضی می تواند آن را مشاهده کند و در صورت نیاز به اصلاح و یا تکمیل موارد وارد شده در سایت مانند مدارک ، رزومه ، اطلاعات شخصی اقدام لازم را انجام دهد . 

 

 با توجه به اینکه متقاضیان جذب اعضای هیئت علمی حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و معادل آن را دارند توصیه می کنیم در صورت داشتن شرایط ثبت نام تدریس دانشگاه علمی کاربردی ، علاوه بر فراخوان جذب اعضای هیئت علمی برای شرکت در فراخوان جذب مدرسین دانشگاه علمی کاربردی نیز ثبت نام کنند .

 

اگر پس از مطالعه راهنمای ثبت نام هیات علمی 99 سوالی در زمینه جذب اعضای هیات علمی دارید ، می توانید جواب آن را از طریق مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا جویا شوید . همچنین خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پل ارتباطی مشاوران تحصیلی هیوا با شماست .

 

✔️ ثبت نام جذب اعضای هیات علمی معمولا سالیانه دو بار در شهریور و بهمن هر سال انجام می شود که جزئیات آن در متن مقاله توضیح داده شده است .

✔️ ثبت نام جذب اعضای هیات علمی بصورت اینترنتی از طریق سایت mjazb.ir می باشد که مراحل آن بطور دقیق در متن مقاله ذکر شده است .

✔️ خیر ، همانطور که در مقاله ذکر شده داوطلب می بایست برای ثبت نام جذب اعضای هیات علمی فارغ التحصیل باشد .

برای مشاوره فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم 99

برای مشاوره فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم 99

سلام ببخشید رشته فناوری اطلاعات سلامت هستم می خواستم بپرسم که ایا افرادی که در این رشته هستند می توانند استاد دانشگاه شوند ؟ در چه مقطعی می توانند استاد شوند و چه کار هایی باید انجام دهند؟

سلام . باید فراخوان های جدب هیات علمی وزارت علوم و وزارت بهداشت رو پیگیری کنین .

از کجا بدونیم رشته ما رو می خوان ؟ بعد از پرداخت وجه ثبت نام؟ اگر نبود چی

سلام . بعد از تکمیل مراحل اولیه فرم ثبت نام هیئت علمی  ، قبل از پرداخت وجه رشته هایی که پذیرش صورت می گیره مشخص شده .

با سلام . در صورت خرید بسته مشاوره چه مدت زمان طول می‌کشه تا مشاور شما تماس بگیرند

سلام . بعد از خرید بسته مشاوره باید با شماره تلفنی که اعلام میشه تماس بگیرین .

سلام آیا معلم رسمی آموزش پرورش می تواند هیئت علمی بشود؟ محدودیتی وجود ندارد؟ برای هیئت علمی کدام دانشگاه‌ها می تواند اقدام کند؟

سلام . در صورتی که شرایط عمومی و اختصاصی جذب هیات علمی دانشگاه ها رو دارین ، می تونین در فراخوان شرکت کنین ، ثبت نام شروع شده ، می تونین وارد سایت ثبت نام بشین و از دانشگاه هایی که پذیرش دارن مطلع شین .

سلام بنده پیام دادم ولی پاک شد بنده لیسانس برق شاهرود دارم معدل لیسانس هم ۱۴ هست وارشد فردوسی می خونم ولی سه بار مشروط شدم ایا امکانش هست در هیئت علمی جذب شوم ایا مقاله جبران مشروطی می کند

سلام . برای شرکت در جذب هیات علمی وزارت علوم باید فارغ التحصیل بشین ، می تونین بعد از فارغ التحصیلی در فراخوان استخدام شرکت کنین ولی ممکنه پذیرفته نشین داوطلبینی که بهترین شرایط علمی رو دارن پذیرفته میشن .

سلام خسته نباشید ببخشید بنده لیسانس برق صنعتی شاهرود دارم اما سه بار مشروط شدم ولی معدل لیسانسم ۱۴هست و ارشد در دانشگاه فردوسی هستم ایا امکانش هست جذب هیئت علمی شوم ایا مقاله نوشتن جبران مشروطی میکند؟

سلام . می تونین بعد از فارغ التحصیلی در فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم شرکت کنین ولی احتمال پذیرش شما زیاد نیست .

سلام و خسته نباشین ببخشین از کجا می تونیم لیست رشته هایی که جذب دارن رو ببینیم؟

سلام . در فرم ثبت نام و انتخاب اولویت ها لیست رشته و دانشگاه هایی که جذب دارن ، مشخص میشه .

آیا دانشجوی فوق لیسانس می تونه ثبت نام کنه؟

سلام . خیر باید فارغ التحصیل شده باشین و مدرک تون رو گرفته باشین .

شرط معدل هم‌وجود داره ؟

سلام  . برای ثبت نام هیات علمی وزارت علوم شرط معدل در نظر گرفته نشده .

سلام آیا کسانی که استخدام رسمی در وزارت آموزش پرورش هستن درصورت داشتن مدرک دکتری تخصصی میتونن واسه هیئت علمی شدن اقدام کنن یا باید کلا اول انصراف بدن از آموزش پرورش؟

سلام . می تونین در فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم شرکت کنین .


مقالات منتخب سردبیر

ثبت نام آزمون استخدامی سازمان ثبت اسناد و املاک

ثبت نام آزمون استخدامی بانک رفاه کارگران

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون استخدامی دیوان محاسبات کشور

اعلام نتایج آزمون استخدامی بانک رفاه

ثبت نام آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی

منتخب های خواندنی

انتخاب شغلتان تحت تاثیر چه عواملی است

برای آمادگی مصاحبه استخدامی بهترین خود باشید

سوالات رایج مصاحبه های استخدامی

افزایش رضایت شغلی خود

چگونه پس انداز کنیم

با بورس ارزش سرمایه خود را حفظ کنید

دسترسی سریع

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071789 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری گروه آموزشی هیوا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره هیوا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد و …. هیچگونه وابستگی ندارد. جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787700-021 تماس حاصل فرمایید.

دانلودها | وبلاگ | اخبار و اطلاعیه ها | هیوامگ | تماس با ما

تمامی حقوق این سایت متعلق به هیوا می باشد ©

این بخش از سایت برای طرح سوالات و مسائل دانشگاهی از قبیل رشته ها، هیات علمی و امثال آن طراحی شده است چنانچه سوالات شما مربوط به اخذ مشاوره در خصوص مسایل حقوقی و قضایی است به بخش  «پرسشهای حقوقی و قضایی» و سایر سوالات را  در بخش «سایر پرسشها و پاسخها» مطرح کنید. عدم طرح سوال در قسمت مربوط ممکن است به حذف سوال شما منجر شود  [دلایل حذف سوال].  پاسخهای مطرح در این سایت صرفا نقطه نظر شخصی اینجانب است  که به اختصار برای استفاده عموم ارائه می شود و جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و خیرخواهانه دارد و کلیه تبعات به کار گیری این مشاورها و پاسخها به عهده کسی است که آنها را به کار می گیرد و اینجانب هیچ مسئولتی در قبال آنها تقبل نمی کنم.

لطفا سوالات خود را در انتهای صفحه در بخش «نظر دهید» مطرح کنید.

کسانی که تمایل ندارند سوالات آنها منتشر شود، نباید در سایت سوال مطرح کنند.


نازنین
بهمن ۳, ۱۳۹۱
پاسخ

با سلام ،

چگونه جذب هیات علمی

قبل از هر چیز لازمه که از جنابعالی که وقت گرانبهیتان را در اختیار کاربران اینترنتی به خصوص ما جوانان که واقعا گاهی عدم آگاهی باعث پیشرفت نکردنمان میشود، تشکر کنم.
—————————————————-
آقای دکتر، بنده فارغ التحصیل مدیریت بازرگانی دانشگاه الزهرا با معدل کل ۱۹.۳۸ میباشم و دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران با معدل کل ۲ ترم گذشته ۱۹.۰۵ میباشم.سعی بنده شرکت در رقابت های دانشجوی نمونه میباشد و انشا ا.. که در مقطع دکتری نیز در همین دانشگاه تهران با معدل خوب فارغ التحصیل شوم. اما سوال بنده این است که با توجه شرایط سختی که برای عضو هیئت علمی دانشگاه تهران وجود دارد بعد از فارغ التحصیل شدن در مقطع دکتری آیا امکان جذب بنده در هیئت علمی این دانشگاه وجود دارد. به طور کلی خیلی ممنون میشم که از راهنمایی شما برای تحقق این مهم بهرمند شم. از ته دل از شما سپاس گذارم.


دکتر شیروی
بهمن ۴, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام، اگر صرف فارغ التحصیلی باشد، احتمالش ضعیف است ولی اگر مقالات متعددی داشته باشید، شانس شما افزایش می یابد.


وحید
بهمن ۳, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام
بنده فارغ التحصیل رشته مدیریت خدمات بهداستی درمانی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز هستم. می خواستم ببینم می تونم سرباز هیئت علمی دانشگاه آزاد برم. اگه می تونم چی کار باید بکنم.
ممنون از لطفتون


دکتر شیروی
بهمن ۴, ۱۳۹۱
پاسخ

اگر دکتری دارید می توانید اقدام کنید از طریق یک واحد دانشگاه آزاد که مد نظرتان است.


خسرو
بهمن ۱, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام آقای دکتر
من عضو هیئت علمی موسسه غیرانتفاعی با مرتبه ی مربی (پیمانی) هستم. متاسفانه میزان موظفی برای من در قرارداد ۱۶ واحد درج شده است اما اطلاع حاصل کرده ام که این موظفی از سال ۸۸ به ۱۲ واحد تغییر یافته است. ایا مستنداتی برای این موضوع وجود دارد که بتوانم به موسسه ارائه بدهم.
در ضمن اینجانب از سال ۸۷ مشغول به کار شده ام ولی همچنان پایه ۲ را برای اینجانب لحاظ کرده اند. آیا ساز و کاری برای پیگیری عدم ارائه ی پایه وجود دارد. لازم به ذکر است که چندین بار برای این موضوع اقدام نموده ام ولی مسئولین موسسه از این امر شانه خالی میکنند
با تشکر


دکتر شیروی
بهمن ۴, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام، دانشگاه آزاد و احتمالا غیر انتفاعی ها به جای ۴۰ ساعت حضور موظف، اساتید خود را موظف می کنند که ۱۶ ساعت تدریس کنند.


حسن
دی ۳۰, ۱۳۹۱
پاسخ

با سلام خدمت دکتر؛
بنده فارغ التحصیل دوره دکتری پژوهش محور خارج از کشور میباشم و در شرف جذب هیات علمی پژوهشی یکی از دانشگاههای دولتی هستم. در این رابطه چند سوال داشتم:
۱- آیا فرقی بین حقوق و مزایای هیات علمی پژوهشی و هیات علمی آموزشی وجود دارد؟
۲- تدریس موظفی برای هیات علمی پژوهشی چند ساعت در هفته است؟
۳- آیا میتوان بعد از مدتی با داشتن امتیازاتی از هیات علمی پژوهشی به هیات علمی آموزشی تبدیل وضعیت داد؟ آی منع قانونی وجود ندارد؟
ممنونم از پاسختان


دکتر شیروی
بهمن ۱, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام، فرقی بین حقوق و مزایای وجود ندارد. ۲- تدریس موظفی خیلی کم است در پژوهشی و اجباری نیست. ۳- این امکان وجود دارد چنانچه خیلی ها از این راه جذب هیات علمی آموزشی شده اند.


مهناز رضایی
دی ۲۹, ۱۳۹۱
پاسخ

آقای دکتر سلام
من دانشجوی کارشناسی ارشد معماریم میخوام تا مقطع دکترا بخونم می خوام راجع به اینکه تحصیل در مقطع دکترا در خارج از کشور بهتر است یا در ایران ؟ در مقطع دکترا کدوم دانشگاه ها برترند چه دولتی چه آزاد؟
از مطالب و پاسخ هایی که دادین هم استفاده کردم


دکتر شیروی
بهمن ۱, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام، اگر در یک دانشگاه در یک کشور توسعه یافته دکتری بخوانید بنظرم بهتر است. ولی مشکلات دیگری دارد که مهمترین آن هزینه است.


مهناز رضایی
دی ۲۹, ۱۳۹۱
پاسخ

بسیار سپاسگزارم به خاطر مطالب ارزنده شما


REZVAN
دی ۲۸, ۱۳۹۱
پاسخ

با سلام میشه بگید اگه کارشناسی از دانشگاه دولتی باشه و ارشد ودکترا از دانشگاه پیام نور داشته باشیم آیا می توانیم در دانشگاههای دولتی عضو هیئت علمی شویم؟با توجه به اینکه از طریق سازمان سنجش و آزمون سراسری به دانشگاه پیام نور رفتیم.با تشکر


دکتر شیروی
بهمن ۱, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام، بعید می دانم.


اکبری
دی ۲۸, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام
آقای دکتر بنده مدرک لیسانس خود را در رشته مدیریت دولتی پیام نور گرفته ام و ۳۳ سال سن دارم و تصمیم قاطع برای ادامه تحصیل دارم و میخواستم بدانم آیا ۱- اگر بخواهم تحصیلاتم را در یکی از گرایشهای اجرایی یا بازرگانی ادامه بدهم امکان هیئت علمی شدن یا مدرس بودن را پیدا میکنم؟و ۲-آیا با توجه به سنم این امکان برای من با توجه به قوانین میسر هست؟با توجه به سنم اگر این دوره ها را طی ۶ سال طی کنم این امکان را خواهم داشت؟ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید


دکتر شیروی
بهمن ۱, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام، امکان این که بتوانید هیات علمی یک مرکز معتبر بشوید خیلی کم است ولی می توانید جایی حق التدریسی مشغول شوید. اگر این مدارک برای شما باعث شغل بهتری می شود اقدام و الا از آن صرف نظر کنید. تب اخذ مدرک همه کشور را گرفته است.

سعیدقره داغلو
دی ۲۷, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام من کارشناسی الهیات دارم ارشد روانشناسی تربیتی ایا در استخدام وهیت علمی شدن در دانشگاههای ازاد وغیره برایم محدودیتی دارد یانه


دکتر شیروی
بهمن ۱, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام، چه رشته ای تمایل دارید هیات علمی شوید؟ الهیات که ارشد ندارید و روانشناسی تربیتی که لیسانس ندارید. پس کسی شما را به راحتی قبول نمی کند. مگر برای تدریس برخی از دروس مشترک اگر چنین چیزی وجود داشته باشد.


احسان
دی ۲۷, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام
خیلی ممنون از راهنماییهای ارزنده حضرتعالی
آیا شما ایین نامه ای که مربوط به طرح سربازی باشه و در اون این سوالات را پاسخ داده باشه: ۱- ایا هیات علمی طرح سربازی می تواند پایه سالانه کسب کند و ۲- مدت دوره تعهد طرح سربازی چقدر است،
سراغ دارید؟ با سپاس

چگونه جذب هیات علمی


دکتر شیروی
بهمن ۱, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام، در مقررات گوناگون پراکنده است. ۱- فعلا نه ولی بعد از پایان سربازی می تواند. ۲- مدت دوره سربازی هیات علمی ۴ سال است.


مریم
دی ۲۶, ۱۳۹۱
پاسخ

با سلام اقای دکتر واقعا خسته نباشید خداخیرتون بده سوال من اینه شمادریکی از پاسخها فرموده بودید که هیات علمی شدن درمرتبه مربی منع داره وبیشتر برا مناطق محروم صورت میگیره درصورتی که من الان برایه دانشگاهخ دولتی که خیلی هم بزرگ و رشته های متعددی هم داره دعوت به مصاحبه شدم که در سایت جذب جلو نوع تقاضا پیمانی و کارشناسی ارشد ثبت شده بود و دیگه میخواستم کلا درمورد شرایط و مزایای هیات علمی پیمانی سوال کنم واینکه به علت مسافت دور اگه نتونم دیگه ادامه بدم باید انصراف بدم وآیا تابستان هو باید واحدبگیرم باتشکر


دکتر شیروی
بهمن ۱, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام، خودتان کلاه خودتان را قاضی کنید. وقتی دانشگاه بزرگی سالها است که فارغ التحصیل دکتری دارد، چطور هیات علمی ارشد می پذیرید؟!


ابوالفضل
دی ۲۶, ۱۳۹۱
پاسخ

با سلام و احترام خدمت جناب دکتر
می خواستم بدانم فرق بین مقاله کوتاه (sort communication) و مقاله اورجینال (original research article) در ارتقا و یا همچنین نمره دهی در مصاحبه دکتری چگونه است؟


دکتر شیروی
بهمن ۱, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام، مقاله اگر باشد ملاک معمولا در امتیاز دهی مجله و رتبه مجله و ایندکس مجله است مگر حالت یک گزارش کوتاه داشته باشد که در این صورت ممکنه هیچ امتیازی تعلق نگیرد و یا امتیاز خیلی پایینی در حد نیم تا یک امتیاز.


عرفان عادل
دی ۲۵, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام،
آیا شاغلین یک دانشگاه که هیئت علمی نیستند می توانند در آن دانشگاه در مقطع دکتری ادمه تحصیل دهند؟


دکتر شیروی
بهمن ۱, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام، تحصیل در دوره دکتری تمام وقت است و شاغلین نمی توانند در دوره دکتری تحصیل کنند مگر مرخصی بگیرند یا مامور به تحصیل شوند و یا مخفیانه این کار را انجام دهد. به هر حال منع قانونی وجود دارد.


kh.s1987
دی ۲۵, ۱۳۹۱
پاسخ

با سلام خدمت استاد عزیز
چند تا سوال از خدمتتون داشتم
۱.کسی که لیسانس و فوق لیسانس و حتی دکتری پیام نور داشته باشه در استاد شدن یا هیئت علمی مشکلی که پیش نخواهد آورد یا ؟؟
۲.مدارک دانشگاههای مجازی که این همه تبلیغشون رو میکنن چطوریه؟
و اینکه جنابعالی آینده رو با توجه به اینهمه دانشگاهها که حتی تو روستاهای ب رگ دارن تاسیس میکنن و اینهمه فارغ التحصیل وارد جامعه میکنن بنظر شما آیا درس خواندن با این وضعیت خوب است یا نه و آیا امیدذی به استخدام یا استاد شدن یا هر چیز دیگری هست؟
با تشکر از حمات جنابعالی که واقعا دستتون درد نکنه
ممنون مرسی


دکتر شیروی
بهمن ۱, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام، ۱- در دانشگاه غیر پیام نور به احتمال خیلی زیاد با مشکل روبرو خواهد شد. ۲- در حد مجازی است و توقع بیشتر نباید داشته باشید. ۳- بنظرم کار پیدا کردن حالا از مدرک گرفتن مقدم است مگر شما کاری دارید و می خواهید که ارتقاء پیدا کنید که در این صورت این مدارک مجازی و پیام نور به دردتان می خورد.


سولماز
دی ۲۴, ۱۳۹۱
پاسخ

درود و عرض ادب!

آقای دکتر می خواستم در مورد بیمه مدرسین حق التدریس دانشگاهها از شما بپرسم و اینکه آیا یک مدرس حق التدریس این حق را ندارد که دست کم بیمه شود؟


دکتر شیروی
بهمن ۱, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام، حق التدریس از یک واحد شروع و ممکن است به چندین واحد تدریس منتهی شود ولی به هر حال فرد استخدام موسسه محل تدریس نیست که بیمه شود.


علی
دی ۲۴, ۱۳۹۱
پاسخ

با سلام
جناب دکتر آیا میزان حقوق پرداختی موسسات غیر انتفاعی تحت نظارت وزارت علوم است یا بصورت توافقی؟ بعضی از موسسات به هیئت علمی های مربی خود با ۱۶ واحد تدریس مبلغی حدود ۶۰۰هزار میدهند که احساس میکنم بسیار کم و خلاف مقررات است


دکتر شیروی
دی ۲۴, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام تحت یک نظامی هست. این که برخی تخلف می کنند به معنای این نیست که نظامی وجود ندارد.


علی
دی ۲۵, ۱۳۹۱
پاسخ

ممنون از پاسختون جناب دکتر
شما از آیین نام پرداخت حق الزحمه اعضای هیئت علمی خبر ندارین؟ یا حداقل اینکه از کجا میشه گیرش آورد و فهمید؟ من خیلی گشتم ولی متاسفانه پیدا نکردم

ممنون میشم راهنمایی کنید


دکتر شیروی
بهمن ۱, ۱۳۹۱
پاسخ

طبق قانون حق الزحمه اعضای هیات علمی بر اساس مصوبه هیات امنا است که هر سال معمولا به صورت واحد انجام می شود.


زینب
دی ۲۰, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام خدمت آقای دکتر شیروی
من فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در رشته مهندسی کامپیوتر-نرم افزارهستم و اکنون برای کارشناسی ارشد قصد ادامه تحصیل دارم، ارزش و اعتبار مدرک پریس های بین المللی را نمی دانم در چه سطحی هست، نمی خواهم دیگه در دانشگاه آزاد درس بخونم، با توجه به شهریه ی سنگین آن آیا ارزش و اعتبار مدرک از این دانشگاه وجود دارد؟ دانشگاه پردیس خوارزمی تهران


دکتر شیروی
دی ۲۴, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام این هم مثل دانشگاه آزاد است. فرقی ندارد.


محمد
دی ۱۹, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام خدمت شما استاد گرامی
استاد من حدود چند ساعت قبل سوالی مطرح کردم ولی الان وارد که شدم میبینم سوالم حذف شده.آقای دکتر من واقعا به راهنماییتون احتیاج داشتم


دکتر شیروی
دی ۲۴, ۱۳۹۱
پاسخ

دلیل این که سوالی حذف می شود یا تکراری بودن آن است یا این که محتوی سوال مناسب انتشار در سایت نیست. اگر اشتباهی پیام شما حذف شده، مجددا ارسال کنید.


ستاره
دی ۱۹, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام استاد خسته نباشید
میخواستم خواهش کنم درمورد بورس دکترا شدن برای یه دانشگاه(هیئت علمی شدن)توضیح بیشتری بدید؟از سال چند امکان بورسه شدن هست؟
با تشکر


دکتر شیروی
دی ۲۴, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام، اطلاعات در مورد بورسیه شدن را باید از طریق آگهی های عمومی که در سایت دانشگاه ها و یا وزارت علوم منشتر می شود پیگیری کنید.


محمد
دی ۱۹, ۱۳۹۱
پاسخ

با سللام خدمت شما استاد محترم.
من در حال حاضر دانشجوی ارشد دانشگاه آزاد واحد مرکز بین المللی آموزش الکترونیکی قشم در رشته مدیریت فناوری آِ تی هستم.البته تمام کلاسها و امکانات در تهران برگزار میشود.بنده میخواستم بدانم بعد از اخذ مدرک دکترا برای جذب شدن در هیئت علمی یا سازمانهای دولتی به مشکلی برخورد نمیکنم؟
شنیده ام با مدرک دانشگاه مجازی امکان جذب در هیئت علمی وجود ندارد.این نظر تا چه حد صحت دارد؟
بنظر شما دوباره برای ارشد امسال امتحان بدهم یا لازم نیست؟


دکتر شیروی
دی ۲۴, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام، به هر حال مدرک مجازی یعنی تحصیل مکاتبه ای یا نیمه حضوری که در شرایط برابر نمی تواند برای تدریس در یک دانشگاهی که تدریس تمام وقت است مناسب نیست.


محمد
دی ۱۹, ۱۳۹۱
پاسخ

با عرض سلام.ایا معدل لیسانس و ارشد برای هیات علمی شدن باید بالای حدمشخصی باشد یا نه؟


دکتر شیروی
دی ۲۴, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام، حد مشخصی برای آن تعریف نشده است.


نسرین
دی ۱۹, ۱۳۹۱
پاسخ

ببخشید من کارمند پیمانی هستم اینکه ارشد کامپیوتر آزاد بخونی یا ارشد مدیریت اجرایی کدومش واسه دکتری در رشته ارشد راحت و بهتر هست؟


دکتر شیروی
دی ۲۴, ۱۳۹۱
پاسخ

طبیعی است رشته کامپیوتر سخت تر است به خصوص که شما کارمند هم هستی


صبا عبدی
دی ۱۹, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام خسته نباشید شاید سوال من خیلی مربوط به مقوله مورد بحث نباشد اما خواهشمندم در صورت توان پاسخ بنده را بفرمایید .میخواستم ببینم آیا امکان تغییر گرایش در مقطع ارشد در رشته روانشناسی از گرایش عمومی به بالینی در دانشگاه آزاد وجود دارد ؟ با سپاس فراوان .


دکتر شیروی
دی ۲۴, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام، معمولا در ارشد تغییر رشته وجود ندارد ولی به هر حال از دانشگاه خودتان سوال کنید.


زهرا
دی ۱۹, ۱۳۹۱
پاسخ

با عرض سلام و خسته نباشی به شما استاد گرانقدر
من یه سوال داشتم. بنده دانشجوی دکتری در امیرکبیر هستم و در فراخوان جذب هیات علمی شرکت کردم. با توجه به این که رشته تحصیلی من بین رشته ای محسوب می شود، یک رشته ای در دانشگاه زنجان انتخاب کردم که بسیار به رشته تحصیلی من نزدیک است. بعد دعوت به مصاحبه علمی شدم. بعد از صحبت با مدیر گروه آموزشی تقریبا متوجه شدم که نظرشان در مورد من بسیار مثبت است. با توجه به این که رشته ذکر شده در فراخوان، رشته تحصیلی بنده نیست. آیا این مغایرت در مراحل بعدی مشکل ایجاد میکند؟


دکتر شیروی
دی ۲۴, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام وابسته به این است که گروه چطور با شما برخورد کند. اگر گروه به تخصص شما نیاز داشته باشد، این عدم تطابق ممکن است مشکلی ایجاد نکند

غلامرضا صفائی
دی ۱۹, ۱۳۹۱
پاسخ

با سلام خدمت استاد ارجمند و دوستان، بنده دانشجوی دکترای شبانه می باشم، در صورت بورس شدن در یک دانشگاه، فقط مبلغ ماهیانه ای به من تعلق می گیرد یا دانشگاه متعهد است که هزینه تحصیل من را نیز بپردارد.آیا می شود بنده هزینه تحصیلم را خودم بپردازم و دانشگاهی که مرا بورس نموده فقط ماهیانه به من حقوق دهد. سپاسگزارم


دکتر شیروی
دی ۲۴, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام، هزینه تحصیل شما نیز پرداخت می شود

نیازمند کمک فوری
دی ۱۸, ۱۳۹۱
پاسخ

با سلام خدمت استاد عزیز
از سایت جنابعالی واقعا خوشم اومده واقعا دستتون درد نکنه که وقتتون رو میزارین و به تک تک سوالات جواب میدین ایشاللاه عوضشو خدا بهتون بده آمین
من چند سال پیش تو یه رشته ای تو هنرستان بدون هیچ تحقیق و تفحصی رفتم درس خوندم و عمرمو هدر دادم بعد یه مدرک کاردانی هنرستانی گرفتم که درسته فنی بودش اما هیچ جا بدردم نخورد حالا میخام دوباره از صفر شروع کنم و امروزم که دفترچه بدون کنکور پیام نور اومده میخام تو پیام نر شهرم ثبت نام کنم اما تو چند تا رشته واقعا گیرکردم تورو خدا کمکم کنین و بهم بگین تو کدوم رشته ثبت نام کنم برام فقط ادامه دادن تا سطح دکتری مهمه و اینکه بتونم موفق باشم از بین رشته های مدیریت بازرگانی مدیریت دولتی مدیریت صنعتی و اقتصاد کدوم رو میتونم موفق باشم و اینکه ریاضیاتم متوسطه و حفظیاتم فوق العاده هستش خواهشمندم راهنمایی کنین با تشکر از زحمات حضرتعالی


دکتر شیروی
دی ۱۸, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام، برای شروع از صفر به هیچ عنوان پیام نور را توصیه نمی کنم. مدیریت بازرگانی بنظرم رشته خوبی است.


یک آشنا
دی ۱۷, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام، من دانشجوی ترم آخر ارشد فلسفه اسلامی هستم آیا امکان جذب شدنم در دانشگاهها بصورت هیئت علمی یا حق التدریسی وجود دارد؟


دکتر شیروی
دی ۱۷, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام، در دوره دانشجویی که احتمال ندارد ولی بعد از آن ابتدا باید برای حق التدریسی جایی در دانشگاه پیام نور یا غیر انتفاعی شهرستان اقدام کنید. توکل علی الله.


saeed
دی ۱۷, ۱۳۹۱
پاسخ

با سلام خدمت جناب دکتر شیروی
من دانشجوی ارشد بازرگانی – بازاریابی یکی از واحد های آزاد و لیسانس مدیریت دولتی از آزاد می باشم

با توجه به اینکه چند نوع دکتری داریم (پژوهش محور و موارد دیگر) که بعضی کلاس تشکیل می شود ..)

سوال بنده این است که:
۱- چند نوع دوره دکتری داریم ؟
۲- dba دکتری محسوب می شود ؟
۳-با کدام مدرک می توانم هیات علمی دانشگاه بشوم ؟

می خواهم برای دکتری به خارح بروم و اگر بتوانم بورس بگیرم . اما بسیاری از کشورها یا dba را با دکتری یکجا نشان می دهند و نمی دانم کدام شیوه را ارائه می دهند در دانشگاه یا اصولا دوره دکتری را پایان نامه ای می دانند که در طول چند سال زیر نظر استاد راهنما و … می گذرانم که آنرا بورس هم ممکن است بکنند ….

لطفا راهنمایی بفرماییند . . چون به خاطر علاقه ای که به ایران دارم دوست دارم پس از پایان دکتری در کشور خودم مشغول به تحصیل بشوم

بسیار متشکرم


دکتر شیروی
دی ۱۷, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام، ۱- فعلا دو نوع یکی آموزشی و پژوهشی که هم کلاس دارد و هم باید یک رساله دفاع شود و دیگری پژوهش محور است که کلاس ندارد و صرفا کار تحقیقاتی و نوشتن رساله است. ۲- اگر PhD نگیرید احتمال این که دکتری ارزیابی شوید بعید است به خصوص اگر بدون فوق دانشجویان بتوانند در چنین دوره ای ثبت نام کنند. به هر حال قبل از اقدام از وزارت علوم بخش دانشجویان خارج از کشور سوال کنید. ۳- با آنچه که وزارت علوم آن را دکتری تخصصی ارزیابی کند.

ایلقار قوتولوش
دی ۱۶, ۱۳۹۱
پاسخ

باسلام خدمت استاد عزیز
چند تا سوال از محضرتان داشتم
۱.با توجه به دانشگاههای ایران و رشته های موجود و اینهمه دانشجو و بدون کنکور کردن دانشگاهها از نظر حضرتعالی کدام رشته یا رشته ها طرفدار کمی دارن و از آن طرف دانشگاهها به آن رشته نیاز مبرم دارند یعنی با کدام رشته ها براحتی میتوان بدون رقابت یا شرایط خاصی جذب استادی دانشگاه شد.
۲.بهترین رشته برای تحصیل از هر نظری کدام رشته میباشد.
با تشکر از زحمات جنابعالی


دکتر شیروی
دی ۱۷, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام، ۱- رشته هایی که طرفدار کمی داشته باشند ولی دانشگاه ها به آنها نیاز داشته باشند، سوال سختی است. اگر آینده شغلی رشته ای خوب باشد، طبیعتا طرفدار نیز خواهد داشت. البته برخی از رشته ها هست که مستلزم تحقیقات و زحمات طاقت فرسایی است ولی حتی این رشته ها نیز طرفدار خودش را دارد. ۲- نمی شود به طور کلی گفت که بهترین رشته جهت تحصیل چیست. این به علاقه فرد برمی گردد و توانایی در قبولی آزمون آن که خیلی از این مسایل در اختیار ما نیست. توی رشته های علوم انسانی رشته حقوق یک رشته خوبی است ولی نمی توان گفت که سایر رشته ها بد هستند.


فریبرز
دی ۱۵, ۱۳۹۱
پاسخ

با عرض سلام و خسته نباشید. بنده دانشجوی ترم آخر ارشد آموزش ابتدایی هستم در دانشگاه علامه طباطبایی و دارای ۱۰ سال سابقه کار رسمی در آموزش و پرورش و ۲۹ سال سن. آیا امکان دارد در دانشگاه فرهنگیان به دلیل اینکه دکتری رشته بنده وجود ندارد عضو هیات علمی شوم؟متشکرم.


دکتر شیروی
دی ۱۸, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام، وابسته به سیاست آن دانشگاه و عدم متقاضی دکتری است.


مهدی
دی ۱۴, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام اقای دکتر. این مسئله که دانشجوی دکترا را نمی توان دکتر خطاب کرد در کدام ایین نامه یا قانون امده است؟در سایت ها موجود است؟


دکتر شیروی
دی ۱۵, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام متن قانون مجازات استفاده غیر مجاز از عناوین علمی: ماده واحده: استفاده از عناوین علمی دکتر، مهندس و مانند اینها که شرایط اخذ آن مطابق قوانین و مقررات مربوط تعیین می‌گردد توسط هر فرد برای خود مستلزم داشتن مدرک معتبر از مراکز علمی و دانشگاهی داخلی و یا خارجی مورد تأیید رسمی وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری یا بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌باشد. مرتکبین استفاده غیرمجاز از عناوین علمی مذکور به مجازات ماده (۵۵۶) فصل هشتم کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی محکوم خواهند شد.

تبصره ـ استفاده غیرمجاز از عناوین فوق شامل استفاده در مکاتبات اداری یا در تبلیغ عمومی از طریق وسایل ارتباط جمعی مانند رادیو، تلویزیون، روزنامه، مجله، تارنما (سایت) یا نطق در مجامع و یا انتشار اوراق چاپی یا خطی خواهد بود.

سید علی بهترین
دی ۱۲, ۱۳۹۱
پاسخ

دکتر شیروی عزیز سلام
با تشکر از پاسخ شما
یک سوال دیگری از خدمتتان داشتم که شاید بتوانید راهنمائیم کنید.
من در خارج از ایران یک دوره کوتاه مدت تخصصی گذرانده ام و با توجه به موضوع رساله دکترایم وارد یک فیلد جدیدی شدم که حالت بین رشته ای دارد.
به این فکر افتادم که این رشته را در داخل ایران برای اولین بار راه اندازی کنم ولی مسیر راه اندازی یک رشته جدید برای اولین بار را نمی دانم.
شما می توانید بنده را راهنمایی کنید؟
سپاسگزارم


دکتر شیروی
دی ۱۳, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام، برای راه اندازی رشته باید با یک دانشگاه هماهنگی شود. از طریق یک دانشگده و گروه باید این اقدام صورت گیرد و مجوز لازم از وزارت علوم اخذ گردد.


معصومه
دی ۱۲, ۱۳۹۱
پاسخ

با سلام خدمت شما استاد گرامی. رشته کارشناسی من مغایرت دارد با رشته ارشد. رشته ارشد من مدیریت بازرگانی بیمه دانشگاه تهران است. اما هیچ ارگان یا اسزمانی این مغایرت در دو مقطع را قبول نمی کنند آیا امکان این وجود دارد با شرکت در دوره خاص بتوان مدرک معادل کارشناسی مدیریت گرفت.


دکتر شیروی
دی ۱۳, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام، مدرک معادل نیز کمکی نخواهد کرد.


آیهان رحمتی
دی ۱۱, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام استاد
آیا جذب در دانشگاه غیر انتفاعی مانع میشه بعد از اتمام دکتری دوباره در فراخوان جذب دانشگاه سراسری شرکت کنم ومراحل جذب رو دوباره انجام بدم .آیا قانونی برای منع جذب وجود دارد؟بورس اونجا هم نیستم.میخوام سال بعد دوباره تو فراخوان شرکت کنم استاد


دکتر شیروی
دی ۱۲, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام، تا حدی که شما تعهدی نکرده باشید، منعی ندارد.


علی
دی ۱۱, ۱۳۹۱
پاسخ

با سلام .من دانشچوی ترم ۷ ارشد هستم .مشمول هم هستم.که با گرفتن مجوز اخرین ترم من برای دفاع می باشد.ایا برای ترم ۸ هم می توان مجوز گرفت؟ با تشکر


دکتر شیروی
دی ۱۲, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام، مجوز ترم هشتم به دانشگاه وابسته است ولی اخیرا شنیده ام که نظام وظیفه محدودیتی از حیث مدت تحصیل قایل شده است که فکر نمی کنم مورد شما را شامل شود.

سید علی بهترین
دی ۱۱, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام آقای دکتر
من از مهر امسال با مدرک دکترای تخصصی در دانشگاهی دولتی به عنوان عضو هیئت علمی طرح سربازی مشغول به کار می باشم. بر روی احکام ما هم فقط نوشته هیئت علمی طرح سربازی و اصلا مرتبه علمی قید نشده.
خواستم از خدمتتان بپرسم که آیا مرتبه علمی ما استادیار است؟ یا ؟
با تشکر


دکتر شیروی
دی ۱۲, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام، شما به عنوان استادیار پیمانی تلقی می شوید. حتی ما داشته ایم مواردی که سابقه فرد برای ارتقا به دانشیاری محسوب شده است.


نیما
دی ۱۱, ۱۳۹۱
پاسخ

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت اقای دکتر
من کارشناسی مهندسی شیمی رو از دانشگاه ازاد بوشهر با معدل ۱۴/۴۷ و ارشد مهندسی شیمی رو از دانشگاه ازاد ماهشهر با معدل ۱۷/۲۵ تموم کردم در ضمن کارمند رسمی وزارت نفت هستم چندتا سوال داشتم
۱-برای قبولی در مقطع دکتری در دانشگاه دولتی سوابق دانشگاه ازاد مشکلی بوجود نمیاره؟
۲-به نظر شما خود وزارت نفت برای مقطع دکتری بنده رو بورسیه میکند؟
۳- امکانش هست بعد از اتمام مقطع دکتری هم در وزارت نفت کار کرد و هم هییت علمی دانشگاه ازاد یا دولتی شد؟؟


دکتر شیروی
دی ۱۲, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام، ۱- نه الزاما ۲- قبلا می کرد ولی فعلا را نمی دانم بهتر است از مدیریت منابع انسانی دستگاه خودتان سوال کنید. ۳- به صورت حق التدریسی بله ولی هیات علمی دولتی نمی شود و امکان هیات علمی پاره وقت آزاد امکان دارد.


علی
دی ۱۰, ۱۳۹۱
پاسخ

ایا به دانشجوی دکتری دکتر می گویند.؟از چه زمانی؟


دکتر شیروی
دی ۱۰, ۱۳۹۱
پاسخ

دانشجوی دکتری که دکتر نیست و تا زمان فارغ التحصیلی نمی شود انها را دکتر خطاب کرد و با قانون جدید نیز این ها جرم تلقی شده است. متاسفانه دانشجویان دکتری همدیکر را دکتر صدا می کنند که علاوه بر غلط بودن، باعث خواهد شد که دانشجویان از همان اول خود را دکتر تصور کرده و از کسب علم و دانش خود را محروم کنند.


حسین
دی ۹, ۱۳۹۱
پاسخ

باسلام
آقای دکتر شیروی ضمن تشکر از پاسخ های قبلی شما.
یه مشکل دارم لطفا کمکم کنید:
تو مصاحبه بورسیه دانشجوی دکتری به من که دانشجوی پژوهش محور هستم گفتن مگه پژوهش محور مگه میتونه دانشگاه هیات علمی بشه گفتم بله میتونه
اونا گفتن میتونه تو پژوهشکده دانشگاه جذب بشه نه هیات علمی خود دانشگاه!!
من در پاسخ بهشون گفتم محدودیت تدریس برای پژوهش محور وجود ندارد اونها ه گفتن ایین نامه ای چیزی اگه هست بیار.
با توجه به این که شما تو این کار خبره هستین لطفا کمکم کنید ایین نامه ای بخش نامه ای چیزی اگه هست بفرمایید.
با تشکر


دکتر شیروی
دی ۱۱, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام، منع قانونی وجود ندارد ولی به هر حال پذیرش هیات علمی منوط به پذیرش موسسه مورد نظر است و آنها ممکنه به هر دلیل منطقی یا غیر منطقی تقاضای یک نفر را رد کنند. به اضافه این که کسی که می گوید منع دارد باید اثبات کند نه کسی که می گوید منع ندارد.


مریم
دی ۹, ۱۳۹۱
پاسخ

با سلام و با تشکر از پاسخ شما. میشه لطف کنید و بگید تفاوت عضو هیات علمی با دستیار اموزشی و قراردادی چیه؟ ایشون ادعا کردند که در مصاحبه جذب هیات علمی دانشگاه غیرانتفاعی پذیرفته و از بهمن ماه مشغول به کار میشوند. جطور میتوانم از صحت ادعاشان اطلاع پیدا کنم. ممنون میشم کمکم کنید


دکتر شیروی
دی ۱۱, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام، دستیار آموزشی و قراردادی ظاهرا هیات علمی محسوب نمی شود. هیات علمی از مربی شروع می شود و سپس به استادیاری، دانشیاری و استادی ختم می شود. امروزه خیلی ها ادعا می کنند که هیات علمی هستند ولی واقعا نیستند. باید از موسسه مربوط استعلام شود و یا حکم طرف دیده شود.


الهه
دی ۹, ۱۳۹۱
پاسخ

با سلام و آروزی توفیق
سایت بسیار جالبی دارید . متشکرم که اطلاعات ارزنده خود را در اختیار قرار می دهید. من بیشتر سوالات را خواندم اما بسیار زیاد هستند. امیدوارم به سوالات این جانب نیز پاسخ دهید
۱- آیا هیئت علمی آموزشکده سما هم مربی محسوب میشود؟ برای استفاده از امتیازهای دمتری آزاد و… می خواستم بدانم
۲- مبلغ حقوق هیئتهای علمی سما ( مربی) شهرهای اطراف تهران چگونه است؟
۳- برای آگاهی از اینکه دانشگاه پیام نور ( واحدهای اطراف) با چه شرایطی هیئت علمی جذب میکنند و در چه زمانی فراخوان میدهند از چه سایتی میتوانم استفاده کنم؟
۴- من ارشد حسابداری هستم ، دفعا کردم اما هنوز پذیرش مقاله نیامده و نمره پایان نامه بسته نشده است، آیا به عنوان کارشناس ارشد شناخته نمیشوم؟ امکان آن نیست که مدرکی از دانشگاه ارائه کنم و بتوانم در فراخوان جذب شرکت کنم؟
و سوال آخر اینکه ۵- برای اطلاع ار نحوه جذب هیئت علمی در موسسات غیر انتفاعی شهر تهران چگونه باید اقدام و از چه سایتی استفاده کنم؟
از لطف شما بسیار سپاسگذار و منتظر راهنماییهای ارزنده شما هستم
موفق و سرافراز باشید


دکتر شیروی
دی ۱۱, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام، ۱- باید حکم استخدامی فرد را مشاهده کرد ولی فکر کنم نه. ۲- اطلاع ندارم. ۳- سایت دانشگاه پیام نور و واحدهای آن. ۴- تاریخ دفاع تاریخ فارغ التحصیلی است. ۵- مشابه سوال ۳.


مریم
دی ۸, ۱۳۹۱
پاسخ

با سلام. ایا میشه کسی با ارشد مجازی امیرکبیر عضو هیات علمی شود؟ یکی با این شرایط در غیرانتفاعی شهر کوچک جذب شده. چطور امکان دارد؟


دکتر شیروی
دی ۹, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام، منع قانونی که ندارد ولی شما بررسی کنید که آیا فرد مورد اشاره واقعا عضو هیات علمی شده یا تحت عنوان دستیار آموزشی و قراردادی و امثال آن بکار مشغول شده است.


morad
دی ۸, ۱۳۹۱
پاسخ

سلا. میشه بگید حقوق کسی ک با مدرک ارشد برق تازه حذب شده چقدره؟


دکتر شیروی
دی ۹, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام، جذب کجا و چه قراردادی؟ اگر هیاع علمی شده باشد، حقوق مربی را می گیرد که چندین بار در مورد حقوق وی در این سایت صحبت شده است.


سیما
دی ۸, ۱۳۹۱
پاسخ

با سلام و خسته نباشید خدمت استاد محترم.
من دانشجوی دکتری محیط زیست دانشگاه علوم و تحقیقات تهران هستم و ۲ ماه پیش آزمون جامعدادم با نمره ۱۷ قبول شدم. مدارک کارشناسی و ارشدم هم دانشگاه آزاد هستند. ۳ سئوال دارم: ۱- امکان بورسیه یا جذب هیات علمی دانشگاه دولتی در شهرستان (در رشته خودم) را دارم؟ ۲-شرایط بورسیه یا هیات علمی دانشگاه آزاد رو چطور می توانم کسب کنم؟ ۳-اگر دانشگاه علوم و تحقیقات شهر خودم رشته من را نداشته باشند می توانند مرا بورس کنند و بعدا تقاضای رشته را بدهند؟
پیشاپیش از صبرو حوصله و پاسخهایتان سپاسگذارم


دکتر شیروی
دی ۹, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام، ۱- امکانش هست پیگری کنید ولی اگثر دانشگاه های دولتی می گویند فارغ التحصیل شده باشید. ۲- برای این کار باید به یک واحد دانشگاه آزاد مراجعه کنید. ۳- احتمال آن ضعیف است ولی شنیده ام که اگر در برنامه اشان باشد انجام می دهند ولی خیلی اهمیت نمی دهند.


امیر
دی ۷, ۱۳۹۱
پاسخ

با عرض سلام وخسته نباشید
بنده با مدرک فوق لیسانس برق در موسسه غیرانتفاعی در حال تدریس می باشم.در جذب تکمیلی شهریور ۹۱ همین موسسه پذیرش شده ام.آیا باید از ترم بهمن با بنده قرار داد ببندند یا مهر ۹۲؟احساس میکنم به علت منافع خودشان از مهر۹۱ قرار داد ببندند آیا موظف هستند از بهمن با من قرار داد ببند؟ماهی ۱ میلیون با ۱۶ واحد درس ۳-۴ روز در هفته خوبه؟
آیا این قرار داد توافقی هست یا قانون دارد برای پیمانی؟
مثلا ۳ روز ۱۶ واحد + بیمه=۱ میلیون تومان. آیا تمام موسسات غیرانتفاعی همینگونه است؟
قرار داد پیمانی هیات علمی چندساله بسته میشه؟
آیا ایام تابستان هم حقوق میدند یا تعطیلات کسر میشه؟
اگر دکترا قبول شم قرار دادم چی میشه؟


دکتر شیروی
دی ۸, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام، باید ببینید که آیا هیات علمی می شوید یا نه. اگر هیات علمی شوید باید قبلش از میزان حقوق و مزایای آن مطلع گردید. اگر هیات علمی نمی شوید، بی خیالش شوید. اگر هیات علمی شوید موظفی شما ۱۲ ساعت در هفته و کلا ۴۰ ساعت حضور خواهد بود. اگر ۱۶ ساعت از شما تدریس می خواهند ممکنه حضور ۴۰ ساعتی را نخواهند. قرارداد پیمانی هیات علمی یکساله است که قابل تمدید است. پس از حداقل دو سال و داشتن حداقل امتیازات لازم ممکن است شما رسمی بشوید. هیات علمی پیمانی یک ماه در تابستان تعطیلات با حقوق دارد. قبول شدن شما در دکتری مشکلی ایجاد نمی کند و ممکنه شما مامور به تحصیل شوید یا در وقتهای غیر موظف دکتری را خودتان بخوانید.


علی
دی ۶, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام جناب دکتر.
واقعا خدا قوت که به این همه نظر دوستان پاسخ داده اید.
سولی داشتم که پیشتر نیز پرسیدم ولی نمی دانم چرا نظرم حذف شد!
حقیقت اینست که من دانشجوی ارشد مهندسی کامپیوتر دانشگاه شیراز هستم و مدرک کارشناسی ام به صورت ناپیوسته است و همینطور مدرک دیپلمم هم فنی و حرفه ای(هنرستان) است.می خواستم مطلع شوم که آیا ناپیوسته بودن مدرک کارشناسی و دیپلم فنی ام برای پذیرش دکتری دانشگاههای دولتی مشکلی ایجاد می کند یا نه؟ ممنون از وقتی که می گذارید.


دکتر شیروی
دی ۸, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام، قبلا پاسخ دادم که مشکل خاصی ایجاد نمی کند.


لادن
دی ۶, ۱۳۹۱
پاسخ

آیا اگر دانشگاهی در شرایط مندرج در سایت وزارت علوم برای بورس دانشجوی دکترا چیزی را ذکر نکرده باشد ولی پس از آن بدلیل نگذراندن امتحان جامع فرد را مردود اعلام کند و حتی دعوت به مصاحبه نکند می توان از آن شکایت کرد؟
چون بسیاری از دانشگاهها شرط منوط به گذراندن امتحان جامع دقیقا ذکر کرده بودند. از این بابت مطمئن هستم که تعدادی افراد پیش از این از همان سال اول بورس این دانشگاه شده اند.
ضمنا من سهمیه استعداد درخشانم را هم به این دانشگاه اختصاص دادم اما حتی دعوت به مصاحبه هم نشده ام


دکتر شیروی
دی ۸, ۱۳۹۱
پاسخ

شکایت به کجا و روی چه اصلی. دنبال شکایت بروی نتیجه ای نمی گیری چون آنها می توانند برای عدم دعوت شما ده تا دلیل و عذر را ذکر کنند.


نیما
دی ۴, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام . ممنون که به سوالها کامل جواب میدهید. میخواستم بدونم مدرک واحد های پردیس دانشگاه آزاد اعتبار دارد. یعنی برای تدریس در دانشگاه های آزاد شهرستان مورد قبول هستند یانه؟ و اینکه آیا داشتن چند مقاله ISI در استخدامی موثر است یا صرفا به درد قبولی در دکتری میخورد . من دانشجوی واحد پردیس دانشگاه آزاد هستم و دو مقاله ISI دارم. به نظر شما امیدی هست؟ یا باید به فکر دکتری باشم؟ ۲۴ ساله هستم و کارمند نیستم


دکتر شیروی
دی ۶, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام، پردیسها هم تقریبا همان اعتباری را دارند که آن دانشگاه ها دارند. فوق لیسانس عضو هیات علمی شدن خیلی مناسب نیست فکر دانشجویان بیچاره را هم بکنید و بروید دنبال اخذ دکتری.


نازنین
دی ۳, ۱۳۹۱
پاسخ

با سلام و و قت بخیر خدمت استاد بزرگوار
آقای دکتر بنده دانشجوی ترم ۳ الکترونیک هستم و به یکی از دانشگاههای آزاد اطراف درخواست تدریس دادم گفتند چون فعلا مدرک ارشد رو ندارم نمی تونم تیوری تدریس کنم ولی به احتمال زیاد واحد آزمایشگاهی برای ترم جاری جور شه . سوالم از خدمتتون اینه که :
۱. این رو اگه قبول کنم خوبه منظور اگه من مدرکمو هم گرفتم این تدریس می تونه نقش مثبتی برای ادامه کارم داشته باشه ؟
۲.این حق التدریس محسوب میشه ؟۱ کلاس میدن یا ممکنه بیش از ۱ کلاس هم بدن ؟
۳.حقوقش (واحد ازمایشگاههی)چه جوریه ؟
خیلی می بخشین اقای دکتر زیاد شد سوالام چون اول کارم زیاد اطلاعات در این موارد ندارم و از جنابعالی هم بی نهایت سپاسگزارم که پاسخ می فرمایید .
بازم پیشاپیش متشکرم از پاسختون.


دکتر شیروی
دی ۶, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام، بهتره فوق را بگیری و بعد خودت را آلوده کار کنی. اگر نیاز مادی داری مشکلی ندارد.


تاجاني
دی ۳, ۱۳۹۱
پاسخ

با سلام
یه سوال داشتم

آیا دانشجویان مقطع دکترا دانشگاه آزاد که در دانشگاه آزاد بورس می شوند، از همان ابتدا بورس شدن مانند اعضا هیئت علمی حقوق دریافت می نمایند ؟

دوم اینکه چرا شهریه دانشجویان بورسیه مقطع دکترا در دانشگاه آزاد از غیر بورسیه ها بیشتره ؟


دکتر شیروی
دی ۶, ۱۳۹۱
پاسخ

سلام، ۱- خیر قدری کمتر می گیرند. ۲ نمی دانم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “a814e8072a9671c3d64a6db8bd88b7ae” );document.getElementById(“e0a410282b”).setAttribute( “id”, “comment” );

نام *

ایمیل *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

شرایط عمومی و اختصاصی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان اعلام شد.

به گزارش خبرنگار پانا، شرایط ویژه و اختصاصی جذب هیات علمی دانشگاه فرهنگیان برای امسال بارعایت ضوابط و در برخی از رشته های دانشگاهی اعلام شد.
 
براساس این اعلام نیاز متقاضیان نیازمند داشتن برخی شرایط عمومی و اختصاصی برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان به عنوان اعضا هیئت علمی هستند که این شرایط به این شرح است:
 
شرایط عمومی:

تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران. تدین به یکی از ادیان رسمی مصرح در قانون اساسی تعهد و اعتقاد به انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران. وفاداری به نظام جمهوری اسلامی. تخلّق به اخلاق علمی و رفتار مناسب با شئونات اسلامی و دانشگاهی. عدم سوء پیشینه و منع قانونی برای استخدام در موسسات دولتی. برخورداری از سلامت جسمی و روحی لازم و نداشتن نقص عضو. التزام به قوانین و مقررات صنفی،اخلاق حرفه ای. برخورداری از حسن شهرت اخلاقی،عقیدتی و سیاسی،عدم اعتیاد به مواد مخدر نداشتن سوابق محکومیت کیفری و انتظامی ،عدم اشتهار به فسق و فجور و اعمال منافی عفت عمومی و رفتار خلاف حیثیت شغلی. عدم سابقه فعالیت موثر علیه نظام جمهوری اسلامی و نداشتن سابقه وابستگی یا گرایش به سازمانها و تشکلهای محارب و معاند با نظام جمهوری اسلامی. دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای داوطلبان ذکور.

چگونه جذب هیات علمی

 
شرایط اختصاصی :

1- دارا بودن مدرک دکتری تخصصی از دانشگاههای معتبر داخل یا خارج کشور مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمان فراخوان. 2- عدم استخدام، تعهد خدمت یا بورس در سایر دانشگاهها و موسسات دولتی و غیردولتی به استثنای همکاران شاغل در آموزش و پرورش که در زمان شرکت در فراخوان حداکثر 15 سال سابقه خدمت داشته باشند. 3- داشتن حداکثر 45 سال سن برای متقاضیان استخدام پیمانی هیأت علمی با مرتبه  استادیاری. 4- محل خدمت متقاضیان بر حسب نیاز دانشگاه تعیین شده است، در عین حال از آنجا که دانشگاه یک سازمان یکپارچه( پیکره واحد) می باشد اختیار دارد که محل خدمت متقاضیان را در هر استان دیگر تعیین نماید.

تبصره: پرونده متقاضیان مطابق نیازهای اعلام شده گروههای آموزشی بررسی خواهد شد، دانشگاه در قبول یا رد درخواست ها مختار بوده و ارسال مدارک هیچ حقی را برای  متقاضی ایجاد نمی کند.

توجه: به پرونده متقاضیانی که درخواست آنان مطابق با نیازهای اعلامی دانشگاه در فراخوان نباشد ترتیب اثر داده نخواهد شد. در هر مرحله از بررسی اگرخلاف موارد  اظهار شده توسط متقاضی مشخص شود پرونده از روند بررسی خارج خواهد شد.

 

شرایط ویژه :
 1- داشتن سطحی متناسب از آگاهی و معارف دینی. 2-داشتن سوابق دفاع از آرمانهای اصیل انقلاب اسلامی و سوابق ارزشمند عملی در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران. 3-توانایی درجهت ارتقای دینی و پرورش نسل دانشجو معلمانی مؤمن، متعهد، امیدوار با هویت اسلامی. 4-التزام عملی به گسترش وتقویت ایمان، اعتقاد اسلامی، تهذیب و تزکیه نفس و افزایش باور عمومی نسبت به عقاید اسلامی و اعتلای روح معنویت و مکارم و فضائل اخلاقی. 5-التزام به گسترش و تقویت برنامه های اسلامی شدن مراکز آموزش عالی واعتقاد به بومی سازی علم در ساحتهای متنوع آن. 6-معتقدبه مبانی دینی و ارزشهای اسلامی وانقلابی ،دارای فضائل اخلاقی و ارزش های والای انسانی، کار آمد و توانمند در طراز جمهوری اسلامی ایران. 7-شناخت عمیق از فرهنگ دینی و میهنی و اعتقاد کامل به کارآمدی فرهنگ اسلامی. 8- علاقمند به خدمت رسانی فرهنگی و احساس تعلق به فرهنگ اسلامی-ملی. 9- احساس مسئولیت نسبت به مسائل انسانی و اجتماعی، ارزشها و نگرشها و امیدوار به رشد و تعالی آن. 10- اهتمام در تربیت اخلاقی،دینی و ایجاد فضای دین پرورانه در دانشگاه بعنوان کانون پیشرو جامعه.

شرایط جذب رشته تربیت اسلامی: 

مدارک تحصیلی مورد پذیرش برای حوزه تربیت اسلامی شامل موارد ذیل است:

الف) دارندگان مدرک دکتری تخصصی تعلیم و تربیت اسلامی

ب) دارندگان مدرک دکتری تخصصی فلسفه تعلیم و تربیت با گرایش تربیت اسلامی

ج) دارندگان مدرک دکتری تخصصی فقه تربیتی

د) دارندگان مدرک سطح سه حوزوی ( سطح چهار در اولویت می باشد) که دارای تحصیلات دانشگاهی در رشته های برنامه ریزی درسی یا فلسفه تعلیم و تربیت دارای کارشناسی ارشد معتبرمی باشند

**نکته: اعلام نیاز دانشگاه در رشته فقط تربیت اسلامی محل خدمت پردیس های استان قم طرح سربازی ( دکتری تخصصی ) می باشد که در سامانه نور رضوی طرح سربازی ( کارشناسی ارشد ) قید شده است.

**نکته: اعلام نیاز دانشگاه در رشته فقط تربیت اسلامی محل خدمت پردیس های استان همدان جنسیت مرد و زن می باشد که در سامانه نور رضوی جنسیت مرد قید شده است.

 

*شرایط جذب گروه معارف اسلامی:

شرط اول: دارا بودن دکتری تخصصی در یکی از رشته های الهیات در کلیه گرایش ها، رشته تاریخ در گرایش های تاریخ اسلام و تاریخ انقلاب اسلامی، رشته مدرسی معارف اسلامی در کلیه گرایش ها و یا ترجیحا سطح چهار حوزوی در یکی از گرایش های تخصصی آن.

تبصره: در جذب خواهران برای استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد دارندگان کارشناسی ارشد معتبر که سطح سه حوزوی نیز دارند قابل قبول بوده و در صورتی که سطح چهار یا دکتری تخصصی همخوان در رشته های مذکور موجود باشند در اولویت هستند.

شرط دوم: دارا بودن مجوز تدریس در دروس معارف اسلامی از معاونت آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها.

 

شرایط جذب رشته مدیریت آموزشی

در خصوص اعلام نیاز رشته مدیریت آموزشی، رشته مدیریت آموزش عالی نیز پذیرفته می شود.

 

 


تبلیغاتDownloads-icon


Downloads-icon

شما وارد حساب کاربری خود نشده اید جهت استفاده از تمام امکانات سایت وارد حساب کاربری خود شوید. در صورتی که هنوز عضو کاربران سایت نشده اید ثبت نام کنید.

شما وارد حساب کاربری خود نشده اید جهت استفاده از تمام امکانات سایت وارد حساب کاربری خود شوید. در صورتی که هنوز عضو کاربران سایت نشده اید ثبت نام کنید.

جهت اشتراک در شبکه های اجتماعی روی کلیدهای زیر کلیک کنید

همچنین میتوانید لینک کوتاه زیر را جهت دسترسی به صفحه فوق برای اشتراک گذاری کپی کنید

تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

چگونه جذب هیات علمی

این وب سایت در سامانه ساماندهی به آدرس www.samandehi.ir ثبت گردیده است.

چگونه جذب هیات علمی
چگونه جذب هیات علمی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *