چگونه جوانی موفق باشیم

 
helpkade
چگونه جوانی موفق باشیم
چگونه جوانی موفق باشیم

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

پرورش افکار – رسیدن به موفقیت قطعی از طریق آموزش و یادگیری قانون جذب توسط دوره کارشناس جذب شوید استاد شریفی

چگونه جوانی موفق باشیم

شما هم می توانید یک زن جوان موفق باشید. هر زن جوان می‌خواهد در زندگی شخصی و حرفه ای خود موفق باشد. اما مسیر موفقیت می‌تواند دشوار باشد و پیمایش آن مستلزم این است که از چندین جهت در زندگیتان فعال باشید. با کمی فداکاری (وفاداری) و با رعایت نکات کلیدی، راه موفقیت شخصی و حرفه ای را هموار خواهید کرد.

۱- اهداف را تعیین کنید.

قبل از اینکه بتوانید خود را در مسیر موفقیت در زندگی شخصیتان قرار دهید، ایده خوبی است که اهداف خود را تعیین کنید. با مشخص کردن اهدافتان در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، به راحتی می‌توانید در مورد آنچه که می‌خواهید انجام دهید به خودتان یادآوری کنید.

* اهداف خود را بر روی کاغذ بنویسید. نشانه‌های دیداری به شما یادآوری خواهند کرد و اهدافتان را محکم‌تر می‌کند. به عنوان مثال، می‌توانید موارد زیر را بنویسید: “هدف کوتاه مدت من پیدا کردن یک شریک خوب و اخذ مدرک کارشناسی است.هدف میان مدت من این است که درگیر پیدا کردن یک شغل هیجان انگیز شوم. هدف بلند مدت من این است که در حالی که یک برنامه ریز مالی موفق هستم ازدواج کنم و خانواده تشکیل بدم”.

* وقتی به اهداف خود رسیدید آن‌ها را به روز رسانی کنید. یک یا دو بار در سال، اهداف خود را مجدداً ارزیابی کنید تا اطمینان حاصل کنید که آن‌ها هنوز هم واقعی و قابل دستیابی هستند. 

* تعیین اهداف غیر واقعی نه تنها باعث اضطراب شما خواهد شد بلکه می‌تواند موفقیت شما و توانایی تحقق اهداف دیگر را نیز مختل کند. در مورد اهداف شخصی یا هرگونه اضطراب مربوط به آن‌ها با پزشک صحبت کنید. 

* لیست کارهایی که باید انجام دهید و اهدافی که هرگز تمام نخواهند شد را بدانید. وقتی که به اهدافتان دست یافتید و کارهای لیست خود را انجام دادید می‌توانید موارد جدیدی را نیز اضافه کنید. 

۲- اعتماد به نفس و باور داشته باشید که موفق خواهید شد.

دو ویژگی یک فرد موفق این است که او نه تنها به خود اعتماد دارد بلکه به توانایی خود برای موفقیت نیز باور دارد. با پرورش و ایجاد اعتماد به نفس در خود و دیگران، خود را در مسیر موفقیت قرار می‌دهید.

* اعتماد به نفس را از منابع بسیاری می‌توان به دست آورد. از جمله اینکه می‌دانید تحصیلات و آموزش، دانش خوب و روابط خوب دارید و یا حتی زیبا به نظر میرسید. اگر در مواردی اعتماد به نفس ندارید، برای تقویت آن قدم‌های پیشگیرانه بردارید.

* به عنوان مثال، اگر به این دلیل که دوستانتان در حرفه ای موفق‌تر هستند، اعتماد به نفس ندارید بنابراین برای کسب موفقیت از طریق آموزش و یا حتی پیشرفت تلاش کنید. اگر ظاهر شما باعث می‌شود اعتماد به نفس نداشته باشید پس به خودتان برسید، مثلا رنگ موی خود را تغییر دهید. این کار خیلی معجزه می‌کند.

* مهم است بدانید که حتی اگر اعتماد به نفس دارید و موفق می‌باشید، شکست بخشی از معادله است. 

* ناامیدی و ناکامی مؤلفه‌های موفقیت هستند. حتی نویسندگانی مانند جی کِی رولینگ قبل از اینکه به موفقیت برسند، شکست را تجربه کرده‌اند.

۳- از خود یا هرکس دیگری انتظار عالی بودن و کمال نداشته باشید.

همانطور که تلاش می‌کنید تا اهداف خود را برآورده کنید، اعتماد به نفس داشته باشید و به موفقیتتان باور داشته باشید. مهم است که از خود یا اطرافیان انتظار کمال نداشته باشید. در حقیقت، تلاش برای عالی بودن اغلب توانایی شما را برای عملکرد خوب مختل می‌کند. 

* کمال گرایی به این معنا نیست که شما سعی نمی‌کنید بهترین خود باشید، بلکه به این معنی است که شما در حال رسیدن به هدفی غیرقابل دسترس هستید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید اندام ” عالی” داشته باشید، هرگونه عیب یابی جزئی ممکن است مانع لذت بردن از خودتان شود. بهتر است خودتان را به همان شکلی که هستید دوست داشته باشید و از آنجا ادامه دهید. 

* انتظار عالی بودن از دیگران می‌تواند به طور جدی و منفی بر روابط شما تاثیر بگذارد، حتی باعث از  بین رفتن روابطتان خواهد شد.

۴- روابط فردی معنی دار داشته باشید.

اطراف خود را با دوستان و همکاران واقعی که در اوقات خوب و بد شما را پشتیبانی می‌کنند احاطه کنید، این مورد برای موفقیت شما ضروری است. حفظ این روابط به مرور زمان برای اطمینان از موفقیت خود و تقویت اعتماد به نفس شما مهم است. 

* گذشته از داشتن روابط معنی دار با دوستان، همکاران و خانواده ها، داشتن یک شریک حامی نیز مهم است. شریک حامی می‌تواند در شما اعتماد به نفس القا کند و اهداف شما را برای دستیابی به موفقیت فردی و حرفه‌ای پشتیبانی کند.

* بخشی از تقویت روابط معنی‌دار این است که شما حمایت و عشق دریافت می‌کنید. 

* ابراز سپاس و قدردانی از ویژگی‌های اصلی داشتن روابط معنی‌دار است. مهم این است که به هر کسی که در طول راه به شما کمک کند نشان دهید چقدر از او قدردان و سپاس گزار هستید.

۵- از نظر جسمی و روحی از خود مراقبت کنید.

اگر مراقب سلامتی جسمی و روحی خود نباشید، نمی‌توانید موفق باشید. ورزش راهی عالی برای رفع استرس و افزایش اندورفین‌ها و انرژی است. 

* پیاده روی کوتاه دو بار در روز بدن و ذهن شما را تازه می‌کند. 

* در دنیایی که  شما به راحتی با تلفن‌های همراه، ایمیل و رسانه‌های اجتماعی با دیگران ارتباط برقرار می‎کنید، باید زمانی را هم به خودتان اختصاص دهید تا سلامتی خود را با به حداقل رساندن مقدار ورودی مورد نیاز برای پردازش روزانه حفظ کنید. به عنوان مثال، شما می‌توانید تمام لوازم الکترونیکی را در ساعت ۱۰ شب خاموش کنید تا یک یا دو ساعت برای خودتان و یا خانواده‌ی خود وقت بگذارید. گزینه دیگر ورزش، مانند پیاده روی یا دویدن است که مدتی با خودتان تنها باشید. 

۶- امور(وضعیت) مالی خود را بررسی کنید.

برای یک زن جوان موفق بودن اگر به وضعیت مالی خود رسیدگی نکنید، دستیابی به موفقیت فردی دشوار خواهد بود. با کنترل پروفایل مالی خود، نه تنها می‌توانید اعتماد به نفس خود را تقویت کنید بلکه فرصت‌هایی که ممکن است به وجود بیایند، مانند: آموزش را در اختیار خودتان قرار می‌دهید.

* حائز اهمیت است که درآمد و مخارج خود را حساب کنید. دانستن اینکه پولتان از کجا میاید و چگونه آن را خرج می‌کنید تا بتوانید منابع مالی خود را به طور مؤثرتر کنترل کنید. بخشی از این معادله استفاده عاقلانه از موجودی خود است. از خرید کالاهایی که توان پرداخت آن را ندارید خودداری کنید. به عنوان مثال، هنگامی که فقط ۲۰۰۰ دلار در ماه درآمد دارید، نباید آپارتمانی اجاره کنید که هزینه آن ۱۵۰۰ دلار در ماه باشد. 

* مطمئن شوید که به طور مرتب پس انداز می‌کنید. اگر اتفاقی فاجعه آمیز بیفتد، به یک ذخیره نیاز دارید تا بتوانید اوقات سخت را سپری کنید. اما ممکن است شما نیز بخواهید آن را برای چیزهای خاص، مانند یک تعطیلات بزرگ، ذخیره کنید که برای دوباره شارژ شدن (سرحال شدن) شما مهم است و اگر با دیگران همراه باشید، می‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. 

۱- برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کنید.

همانطور که برای زندگی شخصی خود برنامه‌ریزی کرده و هدف تعیین می‌کنید، باید برای زندگی حرفه‌ای خود نیز هدف‌گذاری کنید. با مشخص کردن اهدافتان در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، شما یک روش آسان  جهت یادآوری در مورد آنچه می‌خواهید انجام دهید خواهید داشت. این موضوع همچنین به شما کمک می‌کند تا طرح و برنامه‌ای را برای رسیدن به آن اهداف ایجاد کنید. 

۵ ذهنیتی که شما باید توسعه دهید تا موفق شوید

چگونه در زندگی موفق شوید: ۱۳ نکته تغییردهنده زندگی

چگونه جوانی موفق باشیم

۵۰ جمله ی تاکیدی برای موفقیت و اعتماد به نفس

موفقیت طولانی مدت به یادگیری این ۶ درس در اوایل شغل شما…


۳ قدم برای موفقیت از دیدگاه اُپرا وینفری

تواضع: تکه پازل گمشده لازم برای موفقیت شما

*برای یک زن جوان موفق بودن باید اهداف خود را بر روی کاغذ بنویسید. این ایده خوبی است که یک یادآور بصری از اهدافتان داشته باشید. به عنوان مثال می‌توانید بنویسید: “هدف کوتاه مدت من انجام کارآموزی به عنوان ویراستار است، هدف میان مدت من اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته زبان انگلیسی می‌باشد و هدف بلند مدت من این است که به عنوان سردبیر کار کنم”.

* به محض دستیابی به اهدافتان، آن‌ها را به روز رسانی کنید. یک یا دو بار در سال، اهداف خود را مجدداً ارزیابی کنید تا اطمینان حاصل کنید که آن‌ها هنوزهم واقع بینانه و قابل دستیابی هستند و اهداف جدید را در صورت لزوم تعیین کنید. مشورت در مورد این موارد با یک همکار یا حتی رئیس‌تان اغلب مفید می‌باشد. 

* اهداف غیر واقعی را برای خود تعیین نکنید. این کار نه تنها باعث اضطراب شما خواهد شد بلکه می‌تواند توانایی شما را در تحقق اهداف دیگرتان مختل کند. به عنوان مثال، اگر شما هم اکنون در اداره پست کار می‌کنید، بسیار بعید است که شما ظرف مدت یک سال مدیرعامل شوید. اما می‌توانید برای مثال از کار در بخش پُست به بخش پذیرش و سپس به بخش‌های بالاتر بروید (یعنی به مرور زمان ترفیع شغلی داشته باشید). 

* صحبت با یک همکار ارشد یا سرپرست قابل اعتماد می‌تواند در کاهش نگرانی یا اضطرابی که شما ممکن است در شغل خود داشته باشید کمک کند.

۲- تا آنجا که می‌توانید آموزش کسب کنید.

داشتن آموزش، همچنین آموزش مرتبط با شغل برای موفقیت به صورت حرفه ای امری ضروری است. اما شما می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که تحصیلات و آموزش‌های خود را در تمام مدت کارتان ادامه می‌دهید تا در محل کار خود ارزشمند باقی بمانید.

* روش‌های زیادی جهت دریافت آموزش برای شغلتان وجود دارد. این ایده خوبی است که در مورد الزامات حرفه‌ای که انتخاب کرده‌اید تحقیق کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید استاد دانشگاه شوید، نیاز به کسب برخی از آموزش‌ها و اخذ مدرک دکترا دارید. 

* وقتی خودتان را به صورت حرفه ای بازاریابی می‌کنید، آموزش و نوع تحصیلات ناشی از تجربه عملی نیز بسیار با ارزش است. به عنوان مثال، کار به عنوان دستیار سرمقاله در یک مجله می‌تواند به شما کمک کند تا شغلی را به عنوان ویراستار بدست آورید. 

* دانستن اینکه شما تحصیلات و آموزش خوبی دارید نیز مفید است، زیرا باعث می‌شود اعتماد به نفس‌تان تقویت شود و شما را برای کارفرمایان یا کارفرمایان بالقوه جذاب‌تر کند. 

۳- به عنوان یک زن جوان موفق اعتماد به نفس داشته باشید و اعتقاد داشته باشید که به صورت حرفه‌ای موفق خواهید شد.

دو ویژگی یک زن جوان موفق این است که آن‌ها نه تنها به خود اعتماد دارند بلکه به توانایی خود برای موفقیت نیز باور دارند. با پرورش و ایجاد اعتماد به نفس نه تنها در مسیر موفقیت خودتان بلکه کارفرمایان قرار خواهید گرفت. اینکه بدانید آموزش و دانش خوبی دارید، می‌تواند به تقویت اعتماد به نفس شما کمک کند. اگر در موارد خاصی اعتماد به نفس ندارید، برای تقویت آن قدم‌های پیشگیرانه بردارید. 

* به عنوان مثال، اگر به این دلیل که همکارانتان غالباً از شما پیشی می‌گیرند (ترفیع و پیشرفت)  احساس اعتماد به نفس نمی‌کنید پس در جهت کسب موفقیت حرفه‌ای‌تر از طریق آموزش و یا حتی ارتقاء تلاش کنید. صحبت با رئیس یا همکار خود در مورد چگونگی بهبود عملکرد خود نیز ایده خوبی است. 

* مهم است بدانید که حتی اگر اعتماد به نفس دارید (به خودتان اعتماد دارید) و موفق هستید، شکست بخشی از معادله است. بیل گیتس و استیو جابز هر دو قبل از موفقیت، شکست را تجربه کرده‌اند.

۴- نسبت به آنچه انجام می‌دهید مشتاق باشید.

شما واقعاً نمی‌توانید موفق باشید، مگر اینکه به حرفه خود اشتیاق داشته باشید. اگر شغل خود را دوست ندارید، احتمال پیشرفت و موفقیت برای شما کم خواهد بود. 

* اگر شغلتان را دوست نداشته باشید آن را به چشم یک کار پر مشقت می‌بینید. این امر باعث می‌شود بیشتر در وظایف خود دچار تردید شوید و از ابتکار عمل در رسیدن به موفقیت استفاده نکنید.

۵- از ریسک کردن نترسید.

وقتی شغل خود را برای قرار دادن خودتان در مسیر موفقیت تغییر می‌دهید، نیازمند ریسک است. با این حال، این به معنای تصمیم گیری‌های بی پروا نیست، بلکه شما باید ریسک محاسبه شده انجام دهید. 

* ایده این است که  یک ریسک محاسبه شده کنید، نه چیزی که در نهایت می‌تواند اهداف شما را مختل کند. به عنوان مثال شاید شما محل کار فعلی خود را دوست دارید اما به مانعی برخورد می‌کنید. هنگامی که فرصتی برای ارتقاء در یک شرکت دیگر به وجود آمد، مزایا و معایب کار را بسنجید و ببینید که تغییر شغل چقدر برای شما ریسک خواهد داشت. 

۶- یک فرد برقرار کننده ارتباط موثر باشید.

از آنجا که مکان کار به طور فزاینده‌ای به سمت کار تیمی بیشتر، تماس بیشتر مشتریان، تنوع بیشتر و انتظارات بالاتر از کارکنان تغییر می‌کند توانایی برقراری ارتباط مؤثر و مثبت با همکاران کاملاً برای موفقیت حرفه‌ای شما ضروری است. برقراری ارتباط موثر شامل شنونده خوب بودن تا مودب بودن و داشتن توانایی برای ابراز قدردانی می‌باشد. 

* برای هر کسی که به طور حرفه‌ای با شما ارتباط دارد شنونده خوبی باشید. توانایی گوش دادن به نیازها یا مشکلات شخص نه تنها به تقویت رابطه شما با او کمک می‌کند بلکه ممکن است به شما در جهت رسیدن به اهدافتان نیز کمک کند.

* همیشه با مردم مودب باشید، حتی اگر آن‌ها اینگونه نیستند. این حقیقت که ” زبان خوش مار را هم از لانه بیرون می‌کشد” چیزی است که می‌توانید در زندگی حرفه ای خود اعمال کنید. اگر تاثیر بدی بر روی همکاران یا شرکا (دستیاران) بگذارید می‌تواند عواقب ماندگاری را برای شما به همراه داشته باشد. 

* حتی زمانی که می‌خواهید به کسی خبر بدهید باید مودب باشید. به عنوان مثال: اگر مجبورید کسی را اخراج کنید به او چیز مثبتی بگویید و به دنبال آن خبر بد را بگویید.

* از همکاران خود تشکر کنید. این موضوع که تشخیص دهید که شخصی شما را حمایت کرده است، برای حفظ روابط خوب کاری مهم است. نه تنها باعث می‌شود فرد احساس قدردانی کند بلکه نشان داده‌اید که به مشارکت آن‌ها احترام می‌گذارید، همچنین یک ارزش فردی در بین همکاران خود کسب خواهید کرد.

۷- روابط کاری خوب را تقویت کنید.

بدون داشتن روابط مثبت کاری با همکاران در تمام مشاغل خود، نمی‌توانید موفق باشید. بنابراین حفظ و گسترش سیستم پشتیبانی حرفه‌ای خود در طول زمان مهم است.

* بخشی از تقویت روابط خوب کاری، شبکه سازی است. داشتن شبکه گسترده‌ای از همکاران و حتی دوستان حرفه‌ای که می‌توانید به آن‌ها تکیه کنید، نه تنها در شغل فعلی خود بلکه در بین همکاران سابق یا کسانی که ممکن است در این مسیر با آن‌ها کار کنید، کمک خواهد کرد.

* داشتن یک مربی که در حرفه شما تجربه دارد ایده خوبی است. او می‌تواند راهنمایی‌های ارزنده ای را در هر موردی اعم از ریسک کردن، معامله با همکاران یا بهبود مهارت‌های شما ارائه دهد.

* از خودتان و همکارانتان انتظار عالی بودن نداشته باشید. این موضوع می‌تواند به طور جدی و منفی بر روی روابط کاری شما تاثیر بگذارد.

* بدانید اینکه اشتباه کنید قابل قبول است، به ویژه اگر به معنای حفظ رابطه حرفه‌ای باشد. این نشان می‌دهد که شما فرد والایی هستید. 

۸- استراحت کنید و به تعطیلات بروید.

دوری از شغل  برای هر کاری از ده دقیقه در روز تا تعطیلات کامل، برای موفقیت شما نیز مهم است. این دوری شما را شاداب کرده و از فرسودگی دور نگه میدارد و دوباره شما را در مسیر موفقیت قرار خواهد داد. در طول روز استراحت کنید. این کار به مغز و بدن شما فرصتی برای استراحت و شادابی می‌دهد.

* برای شادابی خود تعطیلات سالانه‌ای را در نظر بگیرید. ده دقیقه پیاده روی یا دویدن به شما کمک می‌کند تا فشار کاری را که در طول روز متحمل شده‌اید را کم کنید. تعطیلات سالانه‌ای که به طور کامل از شغل خود دور باشید، بدن و ذهن شما را تازه می‌کند.

مطلب قبلی

پادکست شماره 6-راه فراری نیست

مطلب بعدی

ویدیو انگیزشی هرگز افسوس نخور

تنها چیزی که افراد را به سمت موفقیت سوق می دهد

چگونه بر احساس ترس از رد شدن یا طرد شدن غلبه کنید

10 کاری که باید وقتی به سختی موفق هستید آن‌ها را انجام دهید.

چرا موفقیت اغلب سبب جدایی در دوستی‌ها می‌شود؟

8 جنبه از نتایجِ تقویت برد­باری که شما را اساساً برای موفقیت…


7 راهکار موثر برای آغاز زندگی جدید


چگونه هدف‌ گذاری کنیم؟

برای چت کردن با ما روی آیکون مشاور فروش کلیک کنید

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

پرورش افکار – رسیدن به موفقیت قطعی از طریق آموزش و یادگیری قانون جذب توسط دوره کارشناس جذب شوید استاد شریفی

چگونه جوانی موفق باشیم

در گذشته میلیونر بودن محدود به مردان و یا زنان میانسال بود. امروزه به نظر میرسد نسل جوان اخباری از داستان موفقیت های معجزه آسای خود دارند و این را میتوان به عصر انفجار اطلاعات و تحولات تکنولوژیکی امروز نسبت داد.

اینترنت در جیب های ماست و مردم هزاره جدید این واقعیت را پذیرفته اند که تمام زندگی خود را صرف یادگیری چیزهای جدید و مدرن خواهند کرد و برای انجام این کار خرسند می باشند.

این حقیقت که آنها بیشتر می آموزند و خودشان شانس موفقیت خود را رقم میزنند. این ریشه برتری آنها در مقایسه با نسل های قبل است؛ ولی آنها چگونه این کار را انجام میدهند؟

عوامل و رویکردهای فراوانی وجود دارند. ما اینجا هستیم تا در مورد برخی از این رویکردها و رفتارهای زندگی خوب که می توانند در رسیدن به این هدف زندگی مالی کمک مان کنند، بحث کنیم.

۱- ارتباطات کمک میکند

از این توصیه برداشت اشتباه نکنید. حرف من این نیست که ما فقط با افراد پولدار معاشرت داشته باشیم، بلکه ما باید ارتباطاتی تشکیل دهیم از افرادی که مثل خودمان دنبال همین هدف هستند.
احتمال تحقق اهداف توسط جمعی از افرادی که هدف مشترک دارند بسیار بیشتر از انجام آن توسط یک فرد تنهاست.

راههای زیادی برای انجام این کار وجود دارند. یکی از بارزترین آنها استفاده از شبکه های اجتماعی است، ولی ما باید این کار را در دنیای واقعی هم انجام دهیم. نباید هیچ پل ارتباطی را قطع کنیم و با همکلاسی هایمان در تماس باشیم. همکاران قدیمی و کنونی، شرکای تجاری و … سعی کنیم ارتباطی تخصصی و تقویت شده را با آنان برقرار کنیم. حتی اگر یک ارتباط در آن زمان خاص به نظر بی ربط برسد، چه کسی میداند که در طول مسیر چه اتفاقی می افتد؟

۲- با غریزه مصرف گرای خود بجنگیم

والدین ما در نوعی مصرف گرایی رشد کردند و به تدریج آن را پذیرفتند. نسل ما کمی متفاوت است. ما در جامعه ای که غرق در مصرف گرایی بود متولد شدیم و بخش بزرگی از نسل ما نیاموختند که چگونه با آن دست و پنجه نرم کنند.
آنها با تبلیغات رنگارنگ به هر سو کشیده میشوند و اگر با آخرین مدها هماهنگ نباشند، افسرده میشوند.
پولدارها چیزهایی خواهند خرید که آنها را پولدارتر میکند اما افراد فقیر چیزهایی را میخرند که افراد پولدار را پولدارتر میکنند. همین برای درگیری با غریزه مصرف گرایی مان کافی است.

۳- برای سرمایه گذاری پس انداز کنیم

خیلی وقت است که از دوران انباشتن پول، دلار روی دلار و نگهداری آنها در حساب پس انداز به منظور افزایش آن، گذشته است. حالا این کار، وقت بسیار زیادی طلب میکند و ممکن است مانع رشد کاری ما گردد. ممکن است یافتن شغل برای جوانان ترسناک باشد اما کارهای بسیاری وجود دارند که ما می توانیم در منزل انجام دهیم که بتواند دستاویزی برای شروع کارمان باشد.
پس انداز برای سرمایه گذاری تنها چیزی است که معنی میدهد. ما باید با سرمایه گذاری در امور جدید، پول خود را برای پولسازی بیشتر به کار اندازیم.

۴- حرفه خود را با تعقل انتخاب کنیم

بیایید روراست باشیم. این کار به حرف، راحت است. وقتی دنبال شغلی خوب هستیم اغلب مخلوطی از آرزوهای درونی را در نظر می گیریم و تحقیق می کنیم و از توصیه های افراد استفاده می کنیم تا تصمیم خود را بگیریم.
این امر باعث پیچیده تر شدن امور میشود، ولی نسل امروز آگاه است که میتوان پول و اشتیاق را با هم داشت؛ اگر به درستی تحقیق کنیم و از تکیه بر شایعات بپرهیزیم.

تا امروز ما میتوانیم از بسیاری از منابع رایگان برای داشتن تصویری روشن تر از وضعیت اقتصادی کنونی و چشم اندازهای شغلی کمک بگیریم و بنابراین وقتی که در جستجوی شغلی خوب هستیم، آسوده تر خواهیم بود.
اطمینان پیدا کنیم که تصمیمات خود را براساس چیزهایی اتخاذ می کنیم که می دانیم واقعیت دارند و اگر برنامه ای منسجم نداریم، اجازه ندهیم احساسات مان بر ما غلبه کنند.
داشتن ابتکار بیشتر در سازگاری با چیزهای جدید به پولدار شدن ما کمک خواهد کرد.

۵- از افرادی که قبلاً این کار را انجام داده اند، تحقیق کنیم

نقشی که ذهن ناخودآگاه شما در زندگی روزمره تان ایفا می‌کند.


محافظین قانون جذب و حیوانات روحانی

قانون جذب چیست؟ چشمهایتان را بر روی جهانی با احتمالات…


قانون جذب و شناختن فرصت‌های ارسالی

۱۱ چیزی که باید در مورد قانون جذب و چگونگی استفاده از آن…

۹ روش از قانون جذب که می تواند زندگی شما را بهبود ببخشد.

خیلی ها هستند که در جوانی می خواستند میلیاردر شوند و حتی تعداد بیشتری وجود دارند که اکنون میلیونر هستند. شاید داستان خالق واتس آپ را خیلی ها بدانند؛ چون از شبکه اجتماعی او خیلی استقبال شد.

در مورد این آدم ها تحقیق کنیم و ببینیم آنها از چه روند فکری استفاده کردند تا به جایی که اکنون قرار دارند برسند. چه چیزی الهام بخش آنان برای رسیدن به اهدافی بود که داشتند و چگونه به این موفقیت بزرگ دست یافته اند.
خلاقیت و الهام بهترین متحدانی هستند که می توانیم در محیط کسب و کار داشته باشیم و وقتی با سختی مواجه میشویم، در حفظ انگیزه به ما کمک میکنند.

۶- اهداف باعث ماندن ما در مسیر پیشروی میشوند

 

به راحتی ممکن است در طول راه حواسمان پرت شود و چشم از اهداف مان برداریم. به علاوه، هر روز فکر کردن به اینکه «چگونه آرزو کنم که میلیونر باشم» چیزی نیست که بتوان نام آن را هدف داشتن گذاشت.

این بیشتر افکار آرزومندانه است. ما باید تعیین کنیم که در زندگی خود چه می خواهیم. آن وقت و تنها آن وقت است که برای رسیدن به آن اهداف برنامه ریزی می کنیم. هنوز هم تکیه بر این هدف اصلی در زندگی به منظور ایجاد انگیزه کافی نیست. وقتی که برنامه ریزی می کنیم، انگیزه را از درون اهداف کوتاه مدت خود بیرون بکشیم تا ما را در مسیر نگه دارند؛ اما همیشه مقصد نهایی مان را در ذهن داشته باشیم.

۷- وب طلاست

اطمینان دارم که بسیاری از جوانان امروز به خوبی آگاهند که وب چه عظمتی دارد و هنوز زمینه های رشد آن به پایان نرسیده است. جایگاه خاص ما هر کجا که باشد، اهداف کسب و کاری ما هر چه که باشند، وب می تواند در برخی راهها به ما کمک کند. به جز موارد نادری که در آن وب فایده خاصی ندارد، نمی توان وب را نادیده گرفت. البته به شرطی که بتوانیم راه خود را در آن بیابیم و این را میدانیم که خیلی از جوانان می توانند.

برای ایجاد ارتباط، بازاریابی، موقعیت های تجاری، سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، تحقیقات رقابتی و هر چیزی که فکرش را بکنیم، میتوان راهی یافت تا به صورت آنلاین انجام شوند.

۸- به سمتش برویم!

چگونه جوانی موفق باشیم

فکر کردن به آینده مان یک چیز است، انجام کاری برای رسیدن به اهدافی که برای خود تعیین میکنیم، همه بازی را شامل میشود. اگر به زمان بندی میلیونرهای جوان بنگریم، خواهیم دید که بسیاری از آنان ۱۰ تا ۱۲ ساعت در روز کار می کنند و از انجام آن شادمانند. ما نیاز به جوانی خود داریم تا خود را ثابت کنیم و به نتایجی که برای پیشرفت نیاز داریم، برسیم.(قانون جذب)

۹- جوانی خود را تیغ برنده خود کنیم

به طور حتم افراد جوان مورد انتقاد و تأیید نشدن از سوی تاجران قدیمی تر قرار می گیرند؛ اما نباید اجازه دهیم که این امر ما را مایوس کند.

آنها بیشتر از ما تجربه دارند، اما ما نظم دنیای جدید را بسیار بهتر از آنان درک میکنیم و علاوه بر آن میتوانیم ۱۵ ساعت در روز کار کنیم. ۵ تا ۶ ساعت بخوابیم و سپس بازگردیم و باز هم ۱۵ ساعت کار کنیم.

بسیاری کارها هستند که جوانان بهتر از افراد مسن تر میتوانند انجام دهند؛ یکی از آنها داشتن ابتکار بیشتر در سازگاری با چیزهای جدید است. به جوانی خود تکیه کنیم تا از تجربیات آنان بیاموزیم و نظرات تجاری جدید به دست آوریم و درک بهتری از شغل خود داشته باشیم و اجازه ندهیم که از انتقادهای آنان ترسی به دل راه دهیم یا هر چیزی دیگری نظیر آن.

۱۰- ترس دشمن است

بعضی چیزها هستند که شانس ما برای پولدار شدن را ویران میکنند و در این بین میتوان به ترس اشاره کرد. رایج ترین آنها این است که «من خیلی جوانم» و این مورد بدترین آنهاست.
تنها به این دلیل که جوان هستیم به این معنی نیست که نمیتوانیم کسب و کاری عالی داشته باشیم و خیلی ها هستند که با کسب و کار موفق شان این را به اثبات رسانده اند.
اگر خود را جدی نگیریم، هیچکس دیگری این کار را نخواهد کرد. از ترس خود به عنوان علامت هوشیاری استفاده کنیم اما خجالت نکشیم که از موقعیت هایی که ناشی از ترس نامعقول هستند خود را دور کنیم.
جوانی پر از پتانسیل است و بهترین سازمان دهنده تغییرات محسوب میشود. ما نباید هرگز به خود اجازه دهیم که باور کنیم پتانسیل رسیدن به چیزی را ندارید.
موفق باشید و انگیزه تان روز به روز افزون باد!

مطلب قبلی

زندگینامه لوئیز هی – نویسنده

مطلب بعدی

با رازهای زنان شاد و موفق آشنا شوید

۹ تکنیک تجلی قانون جاذب که باید بلد باشید

7 راه برای اینکه زندگی موفق و بدون محدودیتی داشته باشید

5 نوع مختلف از موفقیت

۴ تکنیک تجسم و دیدگاه که می‌ توانند شما را به سمت موفقیت سوق دهند


نظرات بسته شده است.


3 رازی که باعث موفقیت من شد

۳ فرد موفقی که لازم است در کنار خودتان داشته باشید

10 دلیلی که چرا ترک عادات بد خیلی سخت و مشکل است

برای چت کردن با ما روی آیکون مشاور فروش کلیک کنید

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

We and third parties such as our customers, partners, and service providers use cookies and similar technologies (“cookies”) to provide and secure our Services, to understand and improve their performance, and to serve relevant ads (including job ads) on and off LinkedIn. For more information, see our Cookie Policy.

Select Accept cookies to consent to this use or Manage preferences to make your cookie choices. You can change your cookie choices and withdraw your consent in your settings at any time.

نوجوانی سنی است بین ۱۳ تا ۱۹ سالگی که برای رشد و توسعه شخصیت فرد بسیار تاثیر گذار است. در این دوره فرصت‌های زیادی برای تمرین، آزمون و خطا و شناخت خود، محیط و روابط بین فردی وجود دارد که اگر بتوانیم از آنها استفاده درستی داشته باشیم تاثیر زیادی در آینده شغلی و زندگی شخصی مان خواهد داشت و اگر با غفلت از آن بگذریم در جوانی متوجه ضعف‌هایی در وجودمان خواهیم شد که فرصت برای بهبود آنها بسیار ناچیز است. در ادامه توصیه‌هایی برای نوجوانان ارائه می‌شود که بتوانند از این فرصت به بهترین نحو بهره برداری کنند.

یکی از مهم ترین خصوصیاتی که در آینده شغلی شما وجود دارد آن است که بتوانید در کارها و فعالیت‌هایی که به شما سپرده می‌شود فعال و پویا عمل کنید. این یک مهارت است که بهترین فرصت برای یادگیری آن در مدرسه و حضور در فعالیت‌های تیمی آن فرآهم می‌شود. حضور در تیم‌های ورزشی، مسابقات علمی که به صورت تیمی برگزار می‌شود، فعالیت‌های جنبی مثل سرود و نمایش و.. از بهترین فرصت‌هایی است که در مدرسه می‌توانیم از آن برای بهبود این مهارت‌ها استفاده کنیم.

یکی از بهترین موارد برای یادگیری مهارت‌های زندگی و شغلی انجام کارهای داوطلبانه است. این فعالیت‌ها به خاطر ماهیتی که دارند فشار روحی کمتری به فرد القا می‌کنند و فرد با انجام آنها علاوه بر حس مسئولیت پذیری، اعتماد به نفس بالاتری پیدا می‌کند. این گونه از مشاغل در گروه سنی جوان و میان سالی هم رونق زیادی دارد و حتی در سنین بالاتر هم به توسعه فردی افراد کمک می‌کند. در مدرسه، مسجد، مجتمع مسکونی و داخل خانه در این سن می‌توانید فعالیت‌های داوطلبانه را عهده دار شوید. این فعالیت‌ها علاوه بر تاثیری که در شخصیت شما ایجاد می‌کند در آینده شما را در فرآیند استخدام و یا پیدا کردن شغل مورد نظرتان هم یاری خواهد کرد.

چگونه جوانی موفق باشیم

کلاس‌ها، دوره‌ها و اردوهای آموزشی بهترین گزینه برای استفاده بهینه از فرصت تعطیلات تابستانی است. این بازه زمانی به دلیل فراغت نوجوانان از درس و آزاد بودن زمان فرصتی نو و تازه برای یادگیری به روش‌های خلاقانه است. ۹ ماه از سال فرصت برای یادگیری درس‌های مدرسه است که در کشور ما تاثیر چندانی در شغل و یا زندگی ما ندارند و ۳ ماه از سال فرصتی است برای شناخت علایق، کسب مهارت‌های زندگی و یادگیری ابزارهایی که در دوره جوانی با اتکا به آنها بتوانیم خود را از دیگران متمایز کنیم.

یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها برای رسیدن به موفقیت انتخاب اهداف و تلاش برای رسیدن به آنها است. اگر مقصدی برای خودتان ترسیم نکرده باشید، اهمیتی ندارد که از کدام راه عبور می‌کنید و دست تقدیر و حوادث است که جایگاه شما را مشخص می‌کند. پس حتما روی این مهارت توجه کنید که چطور می‌توانم برای خود هدفی تعیین کنم و به آن پایبند بمانم و در نهایت آن را به دست آورم.

در کشور ما گاهی جوان‌ها هم استقلال مالی خود را به دست نمی‌آورند. این موضوع را باید از نوجوانی تمرین کرد. تمرین مدیریت کردن پول، پس انداز کردن، درست خرید کردن و تمام مسائلی که منجر به استفاده درست از پول می‌شود را باید تمرین کنید. حتی اگر خیلی محدود اما از والدین خود بخواهید که مقدار مشخصی از پول را ماهانه در اختیار شما قرار دهند و تا شما بتوانید ثمره پس انداز و یا ولخرجی خود را ببینید.

یکی از بزرگترین سرمایه‌ای که در آینده خواهید داشت این است که شما چه کسی را می‌شناسید و با چه کسانی ارتباط دارید. در راه اندازی کسب و کارتان، زمانی که گره در کارتان افتاده و مشکلی برخوردید یا نیاز به شادی و فراغت دارید شما قطعا سراغ حلقه دوستان خود خواهید رفت. ایجاد حلقه دوستی کاری زمانبر است که نیاز به تلاش و توانایی در حفظ و عمیق‌تر کردن رابطه دارد. برای پیدا کردن یک دوست صمیمی نیاز است که ۱۰ ها دوست معمولی پیدا کنید و برای پیدا کردن این تعداد دوست معمولی لازم است که صدها نفر را بشناسید و هزاران نفر را دیده باشید.

دوستانتان بزرگترین دارایی شما خواهند بود. برای آنها وقت بگذارید و در انتخابشان دقت کنید.

به توسعه و رشد دوستانتان کمک کنید، چون اگر در فرآیند رشد و توسعه خود بتوانید یک مسیر رقابتی با دوستان‌تان ایجاد کنید، موجب رشد روزافزون شما خواهد شد.

#توسعه_فردی #نوجوانی #موفقیت #کوچینگ #تابستان

July 4, 2019

April 15, 2019

November 17, 2018

مطالب پر بازدید

جوانی یکی از مهم ترین دوران ها در زندگی همه ی افراد است. مهم ترین مسئله در دوران جوانی این است که بتوانیم از انرژی خوب به نحو صحیح استفاده نماییم تا در دوران میانسالی آسوده تر زندگی کنیم و در روزگار پیری حسرت جوانی را نخوریم.


چگونه جوانی موفق باشیم

اگر در آستانه یا اواسط دوران جوانی قرار دارید، به طور کلی از بهترین وضعیت سلامتی در طول عمر یک انسان برخوردار هستید و این به شما اجازه می‌دهد تا به انجام فعالیت‌های مختلف بپردازید.

در گام اول هدف زندگی خود را مشخص کنید و با افرادی دوست و نزدیک شوید که مثبت اندیش، آینده نگر، علاقه‌مند به موفقیت و ترقی و خیر خواه هستند.

افراد زمانی که در دوران جوانی به سر می‌برند، احساس می‌کنند که جوانی دورانی بی نهایت است، اما هر سال فرد پیر و پیر‌تر می‌شود و بهترین زمان برای یادگیری، سرمایه گذاری، ریسک کردن و صرف انرژی بر روی پروژه‌ها همین دوران زودگذر جوانی است پس قدر هر ثانیه از آن را باید دانست.

افراد جوان دارای نوعی احساس غرور و اعتماد به نفس بالا هستند که باعث می‌شود از پذیرفتن شکست و اشتباهات خود رویگردان باشند. بررسی زندگی افراد کارآفرین موفق در سطح جهان نشان داده است که آن‌ها حتی در دوران جوانی شکست‌ها و اشتباهاتی را متحمل شده اند، اما از آن‌ها درس گرفته و در جهت پیروزی خود استفاده کرده اند.

 

این افراد هرگز مایوس و ناامید نشده اند و با پشتکار انکارناپذیری به دنبال موفقیت در زندگی کاری خود بوده اند.

 

در دوران جوانی به دلیل فعالیت عالی مغز میزان یادگیری بالا است و این باعث می‌شود تا فرد مطالب بیشتری را بیاموزد، کارشناسان به افراد جوانی که می‌خواهند در زندگی موفق باشند توصیه می‌کنند از آموختن هیچگاه فراری نباشند و در هر زمانی مشغول یادگیری نکات جدید باشند، زیرا همزمان با افزایش سن از میزان گیرایی ذهن کاسته شده و فرد برای آموختن مطالب جدید مجبور به صرف وقت بیشتری است.

 

کمتر خرج کنید، بیشتر پس انداز و سرمایه گذاری کنید؛ این یک شعار نیست بلکه یک راهکار بسیار مفید برای موفقیت جوانان است.

درسنین جوانی فرد به دنبال خرید انواع وسایلی است که بیش از نیمی از آن‌ها را نیاز ندارد. بیشتر این خرید‌ها برای چشم و هم چشمی با دیگران و یا جلب توجه است.

کارشناسان اعتقاد دارند جوانانی در زندگی موفق می‌شوند که در طول زندگی خود به میزان مناسبی سرمایه گذاری و پس انداز انجام دهند و از خرید وسایل غیر ضروری خودداری کنند.

این افراد ولخرج نیستند و درست و به اندازه خرید می‌کنند و از کالا‌ها و اموال خود به درستی استفاده و مراقبت می‌کنند.

پیدا کردن اینکه فرد در چه زمینه‌ای استعداد دارد، در بازه سنی ۱۷ الی ۲۲ سال می‌تواند بر موفقیت او در کل زندگی اثر مثبت بگذارد، افرادی که از این شاخه به آن شاخه می‌پرند و تا مدت‌ها زمینه استعدادی خود را نمی‌شناسند و یا به دلایل مختلف به آن گرایش ندارند بازه زمانی طلایی را از دست می‌دهند، هرچه فرد زودتر بتواند استعدادهای خود را شناسایی کند بهتر می‌تواند در زندگی هدف گذاری صحیح داشته باشد.

در عین حال کار کردن و سخت کوشی در دوران جوانی نباید به اندازه‌ای باشد که فرد از داشتن زندگی عادی محروم شود، کاربیش از حد می‌تواند باعث افسردگی، خستگی، پیری زودرس، عدم رسیدگی و مراقبت از سلامت روحی و جسمی، از دست دادن برخی فرصت‌ها از جمله ازدواج، فرزند آوری و رسیدگی به والدین و دوستان می‌شود.

در کنار کار و فعالیت فرد باید زمانی را برای تفریح، استراحت، رفع خستگی و تجدید قوا در نظر بگیرد تا در کار‌ها به موفقیت بیشتری دست پیدا کند و سلامت روحی و جسمی فرد حفظ شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

مطالب مرتبط

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

سامانه هوشمند مشاوره تلفنی

همه می خواهند در زندگی خود آدم موفقی شوند.حتی به عنوان یک نوجوان، می توانید در زندگی خود به موفقیت برسید. واقعاً کار سختی نیست مراحل زیر را انجام دهید و سالهای نوجوانی پر از موفقیت به همراه داشته باشید.

۱) تقویت عملکرد در مدرسه

مهم نیست که اکنون چقدر  دوران مدرسه برایتان خسته کننده باشد، آموزش به شما کمک می کند تا عضو مولدی در جامعه باشید. برای پیشرفت و گرفتن نمرات بهتر در مدرسه تلاش کنید. به معلمان گوش دهید، تکالیف خود را انجام دهید، مطالعه کنید و نمرات خوبی کسب کنید. انجام این کار به شما کمک می کند تا وارد یک کالج یا دانشگاه بهتری شوید و این امر به شما امکان می دهد تا در آینده شغل بسیار خوبی کسب کنید. مدرسه شما را در مسیر درست قرار می دهد!

۲)شرکت در انجمن های خیریه

چگونه جوانی موفق باشیم

کمک های داوطلبانه نه تنها می تواند وضعیت جامعه شما را بهبود بخشد، بلکه می تواند شما را خوشحال تر کند. مطالعات نشان می دهد که افرادی که داوطلبانه در انجام کمک رسانی های اجتماعی عضو می شوند، نسبت به افرادی که اینطور نیست، کمتر دچار افسردگی و سایر مسائل عاطفی می شوند. فرصت های داوطلبانه را که مورد علاقه شما است پیدا کنید ، به عنوان مثال ، اگر عاشق حیوانات هستید، داوطلبانه برای یک پناهگاه حیوانات غذا ببرید. اگر دوست دارید به مردم کمک کنید، در یک آشپزخانه داوطلبانه غذا آماده کنید و برای آنان ببرید. اگر دوست دارید به محیط زیست کمک کنید، درختکاری را آغاز کنید.  وقتی به دیگران کمک می کنید، این باعث می شود احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید.

۳)تعیین هدف در زندگی

در مورد مشاغلی که دوست دارید در آن شرکت کنید فکر کنید، اما بر اساس علایق و نقاط قوت خود انتخاب خوبی را انجام دهید. این می تواند شغل آینده شما باشد! شما همچنین می توانید در جهت اهداف غیر شغلی مانند کسب نمرات خوب در مدرسه، پیوستن به یک تیم ورزشی و غیره کار کنید و خود را به چالش بکشید.

۴)دردسر درست نکنید

میان نوجوانان مصرف سیگار، مواد مخدر و مشروبات الکلی نشانه بزرگ شدن است. خوشی های لحظه ای نه تنها بر زندگی تان تأثیرات بسیار منفی دارد بلکه می تواند موجب آشوب و جنجال در خانواده و اطرافیان خود می شوید. هر چقدر می توانید از این دردسر ها  دوری کنید تا بتوانید آینده درخشانی برای خود بسازید.

۵)بهبود روابط با والدین و معلمان

به یاد داشته باشید، آنها دلسوز شما هستند و می خواهند به شما کمک کنند تا بهترین عملکرد خودتان را نشان دهید. به آنها احترام بگذارید و به نظرات آنها احترام بگذارید، حتی اگر بعضی اوقات رفتارشان مورد پسندتان نیست. به خاطر داشته باشید که  آن ها به شما اهمیت می دهند و می خواهند شما در زندگی موفق شوید. بخش بسیار بزرگی از زندگی هر فرد زمانی شکل می گیرد که بتواند به اجتماع، قوانین و … احترام بگذارد و واکنش های غیر عادی از خود نشان ندهد.

۶)پیدا کردن دوستان خوب

یک دوست خوب می تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد و با همدلی های به موقع غم و اندوه را از شما دور کند. گروهی از دوستان پشتیبان و دوست داشتنی برای خود پیدا کنید تا به شما در زندگی کمک کنند و باعث خوشحالی تان شوند.

۷)ورزش کردن

فعالیتتان را بیشتر کنید! به یک تیم ورزشی در مدرسه یا خارج از مدرسه بپیوندید. به یک گروه یوگا بپیوندید، در مراکز تفریحی شنا کردن را یاد بگیرید. این به شما کمک می کند احساس بهتری از نظر ذهنی و جسمی داشته باشید. مطالعات نشان می دهد افرادی که در سن کودکی و نوجوانی ورزش می کنند در بزرگسالی تن سالم تری دارند.

۸)انجام کار های مورد علاقه

یک سرگرمی برای خود پیدا کنید. نوشتن، خیاطی، آواز خواندن، رقصیدن، ورزش کردن، ساختن سفال و غیره باعث پیشرفت شخصی تان می شود. در یادگیری حرفه های جدید مسر باشید و بدانید این کار شمارا از نوجوانان دیگر جلو تر می اندازد.

۹)لذت بردن از زندگی

شما فقط برای مدت کوتاهی نوجوان هستید هیچ وقت نگذارید پشیمانی ای برایتان باقی بماند و بگویید: “ای کاش وقتی جوان تر بودم این کار را می کردم.” جسور باشید، زندگی کوتاه است، بنابراین از آن لذت کافی را ببرید.

۹ روش برای تبدیل شدن به یک نوجوان موفق

سامانه هوشمند مشاوره تلفنی

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

با این تفاسیر اهمیت دوران جوانی برای همه ما روشن است، اما چگونه می‌توانیم قدر این دوران طلایی را بدانیم و از آن بهترین استفاده را بکنیم؟ چگونه می‌توانیم یک جوان موفق باشیم و احساس نکنیم که جوانی‌مان هدر رفته است؟ بهتر است برای رسیدن به جواب این سوال‌ها خصوصیات یک جوان موفق را بدانیم و خود را ارزیابی کنیم و ببینیم چقدر با یک جوان موفق فاصله داریم.

بیشتر ما فکر می‌کنیم موفقیت یعنی یک کار بزرگ و خاص انجام دادن و یک انسان موفق بودن یعنی قهرمان بودن در صورتی که موفقیت یعنی بهترین استفاده از امکانات و موقعیت‌ها در زندگی و تلاش برای رسیدن به اهداف با ارزش زندگی در کوتاه‌ترین زمان ممکن.

هدف‌دار بودن

با توجه به تعریف موفقیت، مهم‌ترین نکته آن هدف داشتن در زندگی است. جوان موفق کسی است که در زندگی‌اش هدف‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت دارد و طبق این اهداف به برنامه‌ریزی می‌پردازد. او در همه زمینه‌ها در زندگی برای خود هدف تعیین می‌کند و هیچ جنبه از زندگی را فدای جنبه دیگر آن نمی‌کند.

چگونه جوانی موفق باشیم

یک جوان موفق اهدافش را می‌نویسد و در جهت رسیدن به آن اهداف کوشش می‌کند. او چند وقت یکبار اهدافش را بررسی و ارزیابی کرده و فاصله خود را تا رسیدن به آنها می‌سنجد. او همیشه می‌داند که چه می‌خواهد و راجع به آن فکر و تحقیق کرده و اهدافش را متناسب با امکانات و شرایط خودش در نظر می‌گیرد. او نه بلندپرواز است و نه کوته‌فکر نه در رویا زندگی می‌کند و نه زیادی همه چیز را دست کم می‌گیرد. او اهدافی واقع‌بینانه را برای زندگی خود در نظر می‌گیرد و در راه رسیدن به آنها با برنامه‌ریزی‌های دقیق پیش می‌رود.

امیدوار بودن

یک جوان موفق به آینده امیدوار است، او می‌داند که صرف‌نظر از مشکلاتی که هر کدام از ما داریم می‌توانیم انسان موفقی باشیم. او به زندگی خوش‌بین است و عینک بدبینی را هیچ‌گاه به چشمانش نمی‌زند.

ممکن است در زندگی مشکلات فراوانی سر راه هر کس قرار گیرد که او را از اهدافش دور کند یا امکاناتی برای رسیدن به اهدافش نداشته باشد، اما یک جوان موفق می‌داند، اگر بخواهد می‌تواند کمی آرام‌تر و شاید با راهی طولانی‌تر به هدفش برسد و برای رسیدن به آن خودش امکانات فراهم کند یا شاید اهدافش را کمی تغییر دهد و چند هدف کوتاه‌مدت برای خود تعریف کند تا پله‌پله به اهداف بزرگترش دست پیدا کند.

او هیچ‌گاه با اولین مانع سر راهش جا نمی‌زند و به خاطر مشکلات زندگی زانوی غم بغل نمی‌کند و ناامید نمی‌شود. یک جوان موفق اعتماد به نفس دارد و به توانایی‌های خود واقف است و می‌داند که قدرت انجام خیلی کارها را دارد. او خود و توانایی‌هایش را به خوبی می‌شناسد و می‌داند که پا در کدام مسیر قرار دهد تا موفق شود. او با اعتماد به نفسی واقع‌بینانه و امیدی که هر روز در دلش نورافشانی می‌کند پیش می‌رود، هیچ مشکل و هیچ اتفاقی نمی‌تواند او را در مسیرش متوقف کند. شاید فکر کنید که اینها یک مشت نوشته دور از واقعیت هستند، اما به دور و بر خود نگاه کنید و ببینید که جوان‌هایی با شرایط سخت‌تر از شما ولی موفق‌تر و امیدوارتر از شما بسیار زیادند که شما مدعی هستید توانایی‌های بیشتری از آنها دارید، اما دائما مشکلات بیرونی را مانع خود می‌دانید در حالی که مشکل از درون شماست.

با خانواده بودن

یک جوان موفق خانواده‌اش را فراموش نمی‌کند و می‌داند که خانواده‌اش بهترین دوستان او هستند. او همیشه سعی در بهبود روابط خود با خانواده‌اش دارد و اگر اختلاف نظری بین او و خانواده به وجود ‌آید به خوبی می‌تواند آن را حل کرده و به یک توافق برسد. او رابطه دوستانه باپدر و مادرش را به هر نحوی حفظ می‌کند.

یک جوان موفق به جای این‌که همیشه از خانواده خود انتظار ایجاد امکانات و موقعیت برای پیشرفت و موفقیت خودش را داشته باشد، سعی در ایجاد موقعیت برای خود و حتی خانواده‌اش می‌کند و روی پای خود می‌ایستد و از خانواده‌اش انتظارهای بیجا ندارد. یک جوان موفق دوستانش را با معیارهای خانوادگی‌اش می‌سنجد و دوستانی انتخاب می‌کند که در شأن خانواده‌اش باشند.

موثر و پرکار

اکثر جوان‌ها فکر می‌کنند که دوران جوانی تا ابد می‌ماند و همیشه جوانند و وقتی به آنها گفته می‌شود که قدر جوانی خود را بدانید با خود می‌گویند کو تا پیری، ما تا پیری فاصله زیادی داریم، اما تا چشم به هم می‌زنند می‌بینند که جوانیشان بار سفر بسته و در حال رفتن است. یک جوان موفق قدر جوانی‌اش را می‌داند و از لحظات آن بهترین استفاده را می‌کند. جوانی بهترین موقع برای یادگیری است، درست است که هیچ‌گاه برای یادگرفتن دیر نیست، اما اگر می‌خواهید در کمترین زمان بیشترین بهره را در زمینه یادگیری مطالب و مهارت‌ها داشته باشید در جوانی به سراغ آن بروید.

یک جوان موفق آینده‌نگر است و به ساختن آینده خود فکر می‌کند و برای آن برنامه‌ریزی دارد و تلاش می‌کند. یک جوان موفق هیچ گاه بیکار نیست، او یا در حال یادگیری مهارت‌هاست یا دارد از مهارت‌هایش استفاده می‌کند. اینها به معنی نداشتن تفریح و اوقات فراغت نیست او برای تفریح خود نیز برنامه‌ریزی دارد و اوقات فراغت خود را به بهترین شکل می‌گذراند. یک جوان موفق در عین کار و کوشش و تلاش برای آینده و رسیدن به اهدافش همیشه شاد و سرحال است و لبخند از لبانش جدا نمی‌شود او با دوستانش تفریح می‌کند و با خانواده‌اش اوقات خوشی دارد، اما هیچ گاه از اهدافش دور نمی‌شود و آنها را فراموش نمی‌کند.

یادتان باشد در هر شرایط جغرافیایی، فرهنگی، اقتصادی،‌ خانوادگی و… که هستید قابلیت موفق بودن را دارید، اگر بخواهید و باور داشته باشید، می‌توانید به موفقیت‌هایی بزرگ‌تر از آنچه در ذهنتان است برسید، فقط خود را دست کم نگیرید و از همین حالا به پا خیزید و به سوی اهدافتان پیش بروید که بهار جوانی همیشگی نیست و تا چشم باز کنید. دارید به جوان‌های دور و بر خود می‌گویید: «قدر جوانی‌تان را بدانید.»

حدیث‌السادات میرزایی

در ۲۲بهمن ۱۳۵۷، پس از پیروزی حرکتی که آن روزها انقلاب ایران نام داشت، صدها نفر از نیروهای نظامی و پلیس به طرف برج آزادی حرکت کردند و مردم نیز در مسیر به آنها پیوستند و این اولین راهپیمایی بیست و دوم بهمن بود.

در شرایطی که با اجرای محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم تا حدودی از موج سهمگین کرونا کاسته شده اما نگران تعطیلات پیش‌رو هستیم؛ تعطیلاتی که ممکن است برای برخی از افراد به منزله فرصتی برای مسافرت باشد.

روزنامه جام جم در رابطه با وضعیت ورزش ایران بعد از انقلاب یادداشتی را در اختیار روزنامه جام جم قرار داده است.

مرور ۶۳ سال روزنامه‌نگاری در گفت‌و‌گو با پدر حادثه‌نویسی ایران

گفت‌وگو با بهرنگ علوی، بازیگر فیلم «گیج‌گاه» که آرزویش همبازی شدن با جمشید هاشم‌پور است

گفت‌وگو با اسدا… بادامچیان درباره روزهای انقلاب

رئیس سازمان ملی استاندارد در گفت‌وگو با جام‌جم:

با ورود اولین محموله از واکسن به ایران سوالات بسیاری در رابطه با چگونگی و زمان واکسیناسیون شکل گرفته است

اگر از بیت‌کوین، ارزش آن، قوانین خرید و فروش و جزئیات دیگر آن خبر ندارید، این گزارش را بخوانید

انتشار اخبار تایید نشده درباره حذف غربالگری اجباری با واکنش‌های مختلفی روبه‌رو شد

خوش آمدید.

بازگردانی رمز عبور

یک کلمه عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

روند

Publisher – مجله داروخانه انلاین مثبت سبز

چگونه جوانی موفق باشیم


فواید و عوارض قرص ریجن دایت کدام است ؟

بررسی نحوه مصرف قرص اسلیم مکس برای لاغری

با عوارض قرص هیرویت و راه های پیشگیری از آن آشنا شوید


غذاهای حاوی زینک را بشناسید

خواص آجیل چیست؟ آیا آجیل مضراتی هم دارد ؟

خواص هندوانه و راه های تشخیص هندوانه رسیده


نحوه مصرف سرلاک چگونه است ؟

آیا قطره آهن موجب پوسیدگی دندان نوزاد می شود ؟


عوارض سرلاک برای کودکان چیست ؟


آیا عشق موجب افزایش سلامتی شما می شود ؟


قرص ملاتونین اعتیاد آور است ؟


آشنایی با موارد مصرف و عوارض ترانکوپین


چه دارویی موجب کاهش میل جنسی می شود ؟

بهترین ژل بهداشتی مخصوص بانوان یائسه چیست ؟

بررسی نحوه استفاده از انواع ژل روان کننده

تفاوت لیورگل ۷۰ و ۱۴۰ چیست و چگونه باید آنها را انتخاب کرد ؟


چه کسانی باید قرص آهن بخورند ؟

آیا قطره آهن موجب پوسیدگی دندان نوزاد می شود ؟


راهنمای خرید تشک طبی رویا


نکات مهم مراقبتی از نوزاد پنج‌ماهه

همه چیز درباره مدیریت چک ‌های صیادی با اپلیکیشن آپ


فواید و عوارض قرص ریجن دایت کدام است ؟


آیا شربت ایمیونس به چاقی کمک می کند ؟

آیا شربت تقویت سیستم ایمنی دایان ایمیون عوارض دارد ؟


بایدها و نبایدهای خوردنی در شب یلدا


درمان خر و پف با چند راهکار ساده

آیا استفاده از دستمال کاغذی توالت برای خانم ها خطری دارد ؟

لازمه جوانی موفق بودن، اهداف معین داشتن و امیدوار بودن است. انسان برای اینکه در جوانی شاهد رشد و نمو خودش باشه بایستی که افکار و آرمان های خود را در سنین نوجوانی و حتی در کودکی جهت بده. در سنین نوجوانی قدرت تخیل بسیار بالاست و گاهی می تونه فرد رو به عرش و یا به فرش برسونه، منوط به اینکه مرز بین واقعیت و رویا مشخص بشه. در دنیای امرزو با رشد تکنولوژِی و ارتباطات مجازی موفقیت و رشد کردن بسیار آسان شده، فقط کافیه به نکاتی که در ادامه خواهم گفت کمی بیشتر توجه و علاقه نشون دهیم.

اگر در سنین نوجوانی هستید در مدرسه و کلاس بهترین دانش آموز باشید زیرا این موجب می شه تا شما جایگاه خوبی در معتبرترین دانشگاه ها کسب کنید و اگر در دانشگاه هم جزو اولین ها باشید برای شما یک سکوی پرتاب بوده و می تونید بالاترین پست های اجتماعی را از آن خودتون کنید.

قبلا هم گفتم لازمه فردی بزرگ و موفق شدن اینه که هدف داشته باشید، زیرا اهداف، انسان در مسیر پیشرفت نگه می داره، و مدام ذهن و اعمال شما به سمت هدفتون سوق داده می شه. به هر تفکر در سنین خردسالی و نوجوانی بال و پر بدید و مدام تمرکز خود را برای رسیدن به اهدافتون به کار گیرید. در هر برهه ای از مسیر زندگی که هستید یک یا چند هدف اصلی و فرعی داشته باشید، این کار سبب می شه تا زندگیتون به بطالت نگذره و مدام اولویت هایی برای تلاش کردن داشته باشید.

نیکی کردن و خوب بودن موجب می شه تا از روحیه بالا و شادتری برخوردار باشید. افرادی که دغدغه دیگران برای اونها هم دغدغه ست از زندگی موفق تری برخوردارند، زیرا هر گره ای که از مشکل یک انسان باز می کنید و یا هر کمکی که حتی به یک حیوان می کنید، گشایشی برای خودتون بوجود می یاره.

از قدیم هم گفتن دوست نشانه شخصیته، دوستان نزدیک و صمیمی می تونن بیشترین تاثیرگذاری را در هر فردی داشته باشند، چرا که ما بیشترین تعداد ساعات عمرمونو با اونها سپری می کنیم، بنابراین طبیعیه که از خلق و خو و منش اونها الگوبرداری کنیم. پس با افراد موفق دمساز باشید تا موفقیت اونها در زندگی شما هم تاثرگذار باشه.

سعی کنید فردی اجتماعی باشید و از دوستان خود در دوران نوجوانی و جوانی با خبر باشید چرا که هر کدوم اونها شاید روزی برای شما یک موقعیت مناسب دو طرفه ایجاد کنند. پس در دنیای امروز با وجود این همه راه های ارتباطی جدید و بی دردسر، از انزوا به دور باشید.

برای رسیدن به هر آرزو و پیشرفتی ابتدا باید امکانات مالی اون آرزو محقق بشه، پس از اصراف دست بردارید و همیشه مبلغی پول بعنوان سرمایه و پس انداز کنار بگذارید.

چگونه جوانی موفق باشیم

مطلب قبلی

تفاوت ژل و بوتاکس چیست؟

مطلب بعدی

خوراکی هایی که شما رو پیر میکنن، کدامند؟

آیا عشق موجب افزایش سلامتی شما می شود ؟

فواید و عوارض قرص ریجن دایت کدام است ؟

بررسی نحوه مصرف قرص اسلیم مکس برای لاغری

با عوارض قرص هیرویت و راه های پیشگیری از آن آشنا شوید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای بار بعدی نظر من، نام، ایمیل، و وب سایت من را در این مرورگر ذخیره کنید.

آخرین مقاله ها


آیا عشق موجب افزایش سلامتی شما می شود ؟


فواید و عوارض قرص ریجن دایت کدام است ؟


راهنمای خرید تشک طبی رویا

بررسی نحوه مصرف قرص اسلیم مکس برای لاغری

با عوارض قرص هیرویت و راه های پیشگیری از آن آشنا شوید


آیا شربت ایمیونس به چاقی کمک می کند ؟


نکات مهم مراقبتی از نوزاد پنج‌ماهه

آیا شربت تقویت سیستم ایمنی دایان ایمیون عوارض دارد ؟

ریزش مو با انتهای سفید چه علت هایی دارد ؟

همه چیز درباره مدیریت چک ‌های صیادی با اپلیکیشن آپ

برای رشد مو و سلامت پوست از یونی زینک استفاده کنیم یا هیرویت ؟


بررسی انواع دستگاه تصفیه آب خانگی


همه چیزهایی که باید راجع به سمعک بدانید


غذاهای حاوی زینک را بشناسید


زینک چیست و انواع قرص زینک کدام است ؟

چگونه می‌توانیم یک نوجوان موفق باشیم و احساس نکنیم که نوجوانی ما به هدر رفته است؟ بهتر است برای رسیدن به جواب این سوال‌ خصوصیات یک نوجوان موفق را بدانیم و خود را ارزیابی کنیم و ببینیم چقدر با یک نوجوان موفق فاصله داریم.بیشتر ما فکر می‌کنیم موفقیت یعنی یک کار بزرگ و خاص انجام دادن و یک انسان موفق بودن یعنی قهرمان بودن در صورتی که موفقیت یعنی بهترین استفاده از امکانات و موقعیت‌ها در زندگی و تلاش برای رسیدن به اهداف با ارزش زندگی در کوتاه‌ترین زمان ممکن.

فهرست مطلالب

با توجه به تعریف موفقیت، مهم‌ترین نکته آن هدف داشتن در زندگی است. جوان موفق کسی است که در زندگی‌اش هدف‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت دارد و طبق این اهداف به برنامه‌ریزی می‌پردازد. او در همه زمینه‌ها در زندگی برای خود هدف تعیین می‌کند و هیچ جنبه از زندگی را فدای جنبه دیگر آن نمی‌کند.

یک نوجوان موفق اهدافش را می‌نویسد و در جهت رسیدن به آن اهداف کوشش می‌کند. او چند وقت یکبار اهدافش را بررسی و ارزیابی کرده و فاصله خود را تا رسیدن به آنها می‌سنجد. او همیشه می‌داند که چه می‌خواهد و راجع به آن فکر و تحقیق کرده و اهدافش را متناسب با امکانات و شرایط خودش در نظر می‌گیرد. او نه بلند پرواز است و نه کوته‌ فکر نه در رویا زندگی می‌کند و نه زیادی همه چیز را دست کم می‌گیرد. او اهدافی واقع‌بینانه را برای زندگی خود در نظر می‌گیرد و در راه رسیدن به آنها با برنامه‌ریزی‌های دقیق پیش می‌رود.

یک نوجوان موفق به آینده امیدوار است، او می‌داند که صرف‌نظر از مشکلاتی که هر کدام از ما داریم می‌توانیم انسان موفقی باشیم. او به زندگی خوش‌بین است و عینک بدبینی را هیچ‌گاه به چشمانش نمی‌زند.

چگونه جوانی موفق باشیم

ممکن است در زندگی مشکلات فراوانی سر راه هر کس قرار گیرد که او را از اهدافش دور کند ،یا امکاناتی برای رسیدن به اهدافش نداشته باشد، اما یک نوجوان با جوان موفق می‌داند، اگر بخواهد می‌تواند کمی آرام‌تر و شاید با راهی طولانی‌تر به هدفش برسد و برای رسیدن به آن خودش امکانات فراهم کند یا شاید اهدافش را کمی تغییر دهد و چند هدف کوتاه‌مدت برای خود تعریف کند تا پله‌پله به اهداف بزرگترش دست پیدا کند.

او هیچ‌گاه با اولین مانع سر راهش جا نمی‌زند و به خاطر مشکلات زندگی زانوی غم بغل نمی‌کند و ناامید نمی‌شود. یک نوجوان موفق اعتماد به نفس دارد و به توانایی‌های خود واقف است و می‌داند که قدرت انجام خیلی کارها را دارد. او خود و توانایی‌هایش را به خوبی می‌شناسد و می‌داند که پا در کدام مسیر قرار دهد تا موفق شود. او با اعتماد به نفسی واقع‌بینانه و امیدی که هر روز در دلش نورافشانی می‌کند پیش می‌رود، هیچ مشکل و هیچ اتفاقی نمی‌تواند او را در مسیرش متوقف کند.

شاید فکر کنید که اینها یک مشت نوشته دور از واقعیت هستند، اما به دور و بر خود نگاه کنید و ببینید که نوجوان‌هایی با شرایط سخت‌تر از شما ولی موفق‌تر و امیدوارتر از شما بسیار زیادند که شما مدعی هستید توانایی‌های بیشتری از آنها دارید، اما دائما مشکلات بیرونی را مانع خود می‌دانید در حالی که مشکل از درون شماست.

یک نوجوان موفق خانواده‌اش را فراموش نمی‌کند و می‌داند که خانواده‌اش بهترین دوستان او هستند. او همیشه سعی در بهبود روابط خود با خانواده‌اش دارد و اگر اختلاف نظری بین او و خانواده به وجود ‌آید به خوبی می‌تواند آن را حل کرده و به یک توافق برسد. او رابطه دوستانه باپدر و مادرش را به هر نحوی حفظ می‌کند.

یک نوجوان موفق به جای این‌که همیشه از خانواده خود انتظار ایجاد امکانات و موقعیت برای پیشرفت و موفقیت خودش را داشته باشد، سعی در ایجاد موقعیت برای خود و حتی خانواده‌اش می‌کند و روی پای خود می‌ایستد و از خانواده‌اش انتظارهای بیجا ندارد. یک نوجوان موفق دوستانش را با معیارهای خانوادگی‌اش می‌سنجد و دوستانی انتخاب می‌کند که در شأن خانواده‌اش باشند.

بیشتر بخوانید:

مقاله نوجوانان و بلوغمقاله خودارضایی در نوجوانانمقاله تنبیه و تشویق کودکان

اکثر نوجوانان و جوانان فکر می‌کنند که دوران نوجوانی و جوانی تا ابد می‌ماند و همیشه جوانند و وقتی به آنها گفته می‌شود که قدر جوانی خود را بدانید با خود می‌گویند کو تا پیری، ما تا پیری فاصله زیادی داریم، اما تا چشم به هم می‌زنند می‌بینند که جوانیشان بار سفر بسته و در حال رفتن است. یک نوجوان موفق قدر نوجوانی‌اش را می‌داند و از لحظات آن بهترین استفاده را می‌کند. نوجوانی بهترین موقع برای یادگیری است، درست است که هیچ‌گاه برای یادگرفتن دیر نیست، اما اگر می‌خواهید در کمترین زمان بیشترین بهره را در زمینه یادگیری مطالب و مهارت‌ها داشته باشید در نوجوانی به سراغ آن بروید.

یک نوجوان موفق آینده‌نگر است و به ساختن آینده خود فکر می‌کند و برای آن برنامه‌ریزی دارد و تلاش می‌کند. یک نوجوان موفق هیچ گاه بیکار نیست، او یا در حال یادگیری مهارت‌هاست یا دارد از مهارت‌هایش استفاده می‌کند. اینها به معنی نداشتن تفریح و اوقات فراغت نیست او برای تفریح خود نیز برنامه‌ریزی دارد و اوقات فراغت خود را به بهترین شکل می‌گذراند. یک جوان موفق در عین کار و کوشش و تلاش برای آینده و رسیدن به اهدافش همیشه شاد و سرحال است و لبخند از لبانش جدا نمی‌شود او با دوستانش تفریح می‌کند و با خانواده‌اش اوقات خوشی دارد، اما هیچ گاه از اهدافش دور نمی‌شود و آنها را فراموش نمی‌کند.

یادتان باشد در هر شرایط جغرافیایی، فرهنگی، اقتصادی،‌ خانوادگی و… که هستید قابلیت موفق بودن را دارید، اگر بخواهید و باور داشته باشید، می‌توانید به موفقیت‌هایی بزرگ‌تر از آنچه در ذهنتان است برسید، فقط خود را دست کم نگیرید و از همین حالا به پا خیزید و به سوی اهدافتان پیش بروید که بهار نوجوانی و جوانی همیشگی نیست و تا چشم باز کنید. دارید به جوان‌های دور و بر خود می‌گویید: «قدر جوانی‌تان را بدانید.»

در حال حاضر، خدمات آموزش و پرورش به شما کمک خواهد کرد که یک عضو خلاق و فعال در جامعه باشید. برای ممتاز بودن در مدرسه سعی کنید کارهایتان را به نحو احسنت انجام دهید، به معلمان خوب گوش کنید، تکالیف خود را انجام دهید، مطالعه کنید و نمرات خوب دریافت کنید. انجام این کار به شما کمک خواهد کرد تا به یک دانشگاه بهتر راه یابید؛ هم‌چنین به شما امکان می‌دهد تا در آینده کارهای بزرگی انجام دهید. مدرسه می‌تواند شما را در مسیر درست قرار دهد!

داوطلب شدن می‌تواند نه تنها وضعیت جامعه یک نوجوان را بهبود بخشد، بلکه می‌تواند رضایت وی را به همراه داشته باشد. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که داوطلب می‌شوند، به احتمال زیاد دچار افسردگی نمی‌شوند و در سایر مسائل احساسی خود کمتر دچار افسردگی می‌شوند. برای مثال، فرصت‌های داوطلبانه‌ای را که شما به آن علاقه‌مند هستید، پیدا کنید.

اگر دوست دارید در مورد حیوانات داوطلب شوید، ایدۀ مناسب، پناه دادن به حیوانات است؛ اگر دوست دارید به مردم کمک کنید، در یک آشپزخانه داوطلب شوید؛ اگر دوست دارید به محیط زیست کمک کنید،در امر کاشتن درختان داوطلب شوید. هنگامی که شما به دیگران کمک می‌کنید، حس بهتری نسبت به خودتان خواهید داشت؛ علاوه بر آن، شما باعث تفاوت‌های زیادی در جهان شده‌اید. وجود کمک‌های داوطلبانه در رزومه‌ کاری‌تان، هم به شما و هم به آینده شما کمک می‌کند.

شغل‌هایی که به منافع و نقاط قوت شما اهمیت می‌دهد و مایلید در آن حضور داشته باشید، موارد خوبی برای انتخاب هستند، چراکه کار شما برای ساختن بقیه زندگی شما است! شما می‌توانید به اهداف مرتبط با حرفۀ الان خود، مانند گرفتن نمرات خوب در مدرسه، پیوستن به یک تیم، و غیره کار را شروع کنید. خودتان را به چالش بکشید تا از آنچه که می‌توانید انجام دهید شگفت زده شوید.

کارهای مشکل‌زا باعث از بین رفتن برنامه‌های آینده نوجوان می‌شود؛ تحت تاثیر فشار همسالان قرار گرفتن، کشیدن سیگار، مصرف الکل و مواد مخدر، از جمله موارد مشکل‌آفرین می‌تواند باشد. قوانین را رعایت کنید و از دور زدن قوانین اجتناب کنید. باید از هر چیزی که شما را تحت فشار قرار می‌دهد، دور شوید.

به یاد داشته باشید پدر و مادرتان در کنارتان هستند که به شما کمک کنند تا بهترین باشید. احترام و ارزش و بها دادن به آن‌ها حتی اگر گاهی شما را آزار هم داده باشند، می‌تواند به آن‌ها کمک کند که بهتر به شما کمک و یا راهنمایی کنند. به یاد داشته باشید که آن‌ها کارهایی را که انجام می‌دهند، فقط به خاطر اهمیتی است که شما در نزد آن‌ها دارید و آن‌ها می‌خواهند شما در زندگی موفق شوید. شما معلمان یا خانواده خود را انتخاب نمی‌کنید، بنابراین باید با آن‌ها کنار بیایید. در حال حاضر سعی کنید چگونگی برخورد با افرادی که حتی شما انتخاب نکرده‌اید را بیاموزید، زیرا هنگامی که شما بزرگسال می‌شوید، رئیس شما یا همکارانتان را خودتان انتخاب نمی‌کنید، بنابراین یاد بگیرید چگونه به آن‌ها احترام بگذارید.

دوستانی وجود دارند که از شما حمایت می‌کنند و روحیه شما را افزایش می‌دهند. افرادی که شما را خوشحال می‌کنند و کسانی که شما را خوشحال نمی‌کنند، را شناسایی کنید. گروهی متشکل از دوستانی که حمایت‌کننده و دوست‌داشتنی هستند ایجاد کنید؛ آن‌هایی که توان کمک به شما در زندگی دارند و رؤیاهایتان را زنده نگه دارند. چند تن از دوستان بسیار خوب برای خود جدا کنید که وقتی دوره دبیرستان هم تمام شد با شما باقی بمانند.

به یک تیم ورزشی در مدرسه یا خارج از مدرسه بپیوندید. برای پیوستن به یک تیم ورزشی به اطراف محله خود بروید و در مراکز تفریحی سعی کنید یک تیم مناسب را انتخاب کنید. کمتر تلویزیون تماشا کنید و سعی کنید به هر چیزی که شما را به ورزش ‌ترغیب می‌کند، بپردازید. این کار به شما کمک می‌کند احساس بهتری از لحاظ ذهنی و جسمی داشته باشید. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که در سال‌های کودکی و نوجوانی فعال هستند، زمانی که به سن بزرگسالی می‌رسند، فعال‌تر می‌شوند.

سرگرمی‌ای مثل خواندن، نوشتن، دوختن، آواز خواندن، بازی کردن یا ورزش، ساخت سفال و غیره، اوقات خوبی را برای شما رقم می‌زند و هم‌چنین به شما کمک می‌کند تا شخصیت خود را تقویت کنید. آزمایش و کشف چیزهای جدید، شما را شگفت‌زده خواهد کرد و شما را نسبت به آنچه واقعا دوست دارید آشنا خواهد کرد.

از چیزهایی که به آن‌ها اعتقاد دارید شروع کنید؛ خواه یک مسئله اجتماعی یا زیست‌محیطی و یا حتی یک مسئله دینی باشد. ایده‌هایتان را از این طریق جامه عمل بپوشانید. به عبارتی، عقاید خود را شکل دهید و از آن‌ها حمایت کنید و برای آنچه که فکر می‌کنید ارزش قائل شوید و آن‌ها در ذهنتان حفظ و نگه‌داری کنید.

شما فقط یک‌بار و برای مدت کوتاهی جوان هستید و قبل از اینکه به زمان بزرگسالی و پیری برسید، به خودتان بگویید: «من در جوانی به همه آرزوهایم خواهم رسید.»زندگی کنید! زندگی کوتاه است؛ پس تا می‌توانید از آن درست استفاده ببرید.

اگر می‌خواهید به موفقیت در نوجوانی برسید و اگر می‌خواهید زندگی کنید شور و شوق است که شما را به آن می‌رساند. ۱۰ درصد زندگی چیزی است که شما تجربه می‌کنید و ۹۰ درصد آن چگونگی واکنش شما در مقابل آن است. و نکته پایانی آنکه؛ اگر کاری را که دوست داریم داشته باشیم، آنگاه کار نمیکنیم، زندگی میکنیم، لذت میبریم، عشق میکنیم. امیدوارم همواره عالم، عامل عاشق باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

همه چیز از باورهای شما شروع می شود دلیل شکست ها و موفقیت های شما باورهایتان هست تمام تصاویر ذهنی شما از جهان پیرامونتان ریشه در باورهای شما دارند این را به یاد داشته باشید که موفقیت از جایی شروع می شود که شما باور کنید که می شود و می توانید.

اگر به توانایی خود باور داشته باشید به ” اعتماد به نفس ” و اگربه ارزشمند بودن خودتان باورداشته باشیدبه “عزت نفس” نائل خواهید شد. بنابراین همه چیز به باورهای شما بستگی دارد، همین الان باورهایتان را بررسی کنید. قطعاٌ جواب خیلی از سوال هایتان را پیدا خواهید کرد.

چگونه جوانی موفق باشیم
چگونه جوانی موفق باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *