چگونه حسابدار موفق باشیم

 
helpkade
چگونه حسابدار موفق باشیم
چگونه حسابدار موفق باشیم

مرا بخاطر بسپار

چگونه حسابدار موفق شویم

چگونه حسابدار موفق باشیم

You must be logged in to post a comment.

شماره کارت : 6362141110177004شماره حساب : 0302522889002شبا : IR76-062-000000-0302522889002

بانک آینده به نام محمد بهروزی


آموزش رایگان نصب هلوDownloads-icon

مرا بخاطر بسپار

۷ راز مهم حسابداران موفق

چگونه حسابدار موفق باشیم

(حسابرس معتمد دارایی) نائل شود همچنین با شرکت در امتحان دیگری از طرف وزارت دادگستری برای حسابداران به صورت

سالانه برگزار می شود و در صورت داشتن شرایط لازم و قبولی در امتحان و مصاحبه های آن،

دادگستری دست می یابد.

دارند پیشنهاد می شود از وقت های آزاد خود جهت کسب آموزش حسابداری عملی و کاربردی در شرکت های خصوصی

استفاده نموده و برای اشتغال در حسابداری برای اوغات بعد از کار،

پاره وقت دارند، استفاده نمایند.

 

You must be logged in to post a comment.

شماره کارت : 6362141110177004شماره حساب : 0302522889002شبا : IR76-062-000000-0302522889002

بانک آینده به نام محمد بهروزی


آموزش رایگان نصب هلوDownloads-icon

فهرست عناوین

[jwp-video n=”1″]

مهم نیست که یک شرکت تا چه اندازه بزرگ باشد ولی به یک حسابدار موفق نیاز دارد. از این رو حسابداری یکی از رشته هایی که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و فرد با داشتن تلاش و استعداد می تواند آینده روشنی را برای خود رقم بزند. ما ممکن است برایتان سوال پیش آید که چگونه یک حسابدار موفق شویم؟ و یا ویژگی های اصلی یک حسابدار خوب چیست؟ هر فردی برای موفق شدن در هر کاری می داند که برای انجام امور خود بایستی نکاتی را رعایت کند. در این مقاله می خواهیم به این موضوع بپردازیم که یک حسابدار چگونه می توان به یک حسابدار خوب تبدیل شویم؟

همان طور که می دانید استخدام یک حسابدار خوب همواره دشوار بوده است و برای این که یک شرکت حسابداری بتواند یک حسابدار استخدام کند باید ویژگی های یک حسابدار خوب را بداند. از جمله ویژگی های اصلی آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

یک حسابدار خوب باید همیشه نظم داشته باشد که این ویژگی تقریبا در ملاقات اولیه استخدام قابل مشاهده است.چگونه حسابدار موفق باشیم

از آنجا که حسابدار نباید اسناد مالی را به صورت غیر واضح و با اشتباه های فراوان تحویل دهد، از این رو دقت حسابدار بسیار حائز اهمیت است.

یکی دیگر از ویژگی ها که باید در هنگام استخدام به آن توجه کرد، به روز بودن اطلاعات فرد می باشد و از آخرین قوانین حسابداری اطلاع کافی داشته باشد که از طریق مطالعه و به روز کردن دانش خود در هر زمینه ای می تواند به این موقعیت دست یابد. در واقع حسابدار موفق به کسی گفته می شود که همواره در مورد فعالیت خود، مطالب روز را مطالعه نماید.

چگونه یک حسابدار موفق شویم؟

یک حسابدار موفق باید تمام افکار خود را بدون هیچ ترسی و با صراحت بیان کند زیرا اگر حسابدار، نظرات خود را با صراحت بیان نکند و اطلاعات واقعی را برای مدیر عامل شرکت ارائه ندهد، ممکن است مدیر عامل دچار اشتباه شود که برای شرکت مرگبار می باشد.

یکی از ویژگی های اصلی محافظه کار بودن وی است که معمولا یک ویژگی منفی تلقی نمی شود. اگر یک حسابدار محافظه کار باشد صورت های مالی را با کمترین ریسک و بالاترین ضریب اطمینان ارائه می دهد.

یک حسابدار باید بتواند علاوه بر قابلیت کار تیمی، قدرت کار کردن به صورت انفرادی را داشته باشد و بتواند بدون ارتباط با فرد دیگری، اسناد را ثبت کند.

یک حسابدار خوب باید از نظر نظم و دقت سخت گیر باشد.

یکی از مواردی که برای تبدیل شدن به یک حسابدار خوب لازم است، داشتن یک الگو می باشد که در مسیر رسیدن به یک حسابدار موفق می تواند کمک شایانی به فرد کند. افراد موفق همیشه برای انجام کارهای خود یک الگو دارند که از نظر آنها این الگو مورد قبول بوده است و باعث پیشرفت شده است. یک حسابدار موفق با داشتن یک الگو، دیگر مسیرهای اشتباه شده را طی و تکرار نمی کند که این کار باعث موفقیت وی می شود.

علاوه بر ویژگی های فوق، یک حسابدار موفق باید ویژگی هایی از قبیل روابط عمومی بالا، توانایی کار با نرم افزارهای حسابداری و همچنین قدرت محاسباتی بالا را داشته باشد.

در این قسمت قصد داریم به چند نکته در مورد تبدیل شدن به یک حسابدار موفق اشاره کنیم که به شرح زیر می باشد:

برای این که فرد بتواند یک حسابدار موفق باشد، بهتر است در مقطع دبیرستان مشغول به تحصیل در رشته حسابداری شود.

بهترین کار پس از پایان دوره هنرستان و گرفتن دیپلم حسابداری، گذراندن دوره کارآموزی در یک شرکت حسابداری معتبر می باشد و تنها هدف وی باید کسب تجربه های بیشتر باشد نه کسب درآمد و همچنین سعی کند برای کار کردن با نرم افزارهای حسابداری مسلط شود.

همواره داشتن یک مدرک از دانشگاه، یکی از راه های موفقیت بیشتر در هر رشته ای می باشد که رشته حسابداری از این قاعده مستنثی نیست. از این رو یک حسابدار خوب بایستی حداقل مدرک لیسانس خود را از یکی از دانشگاه های معتبر ایران دریافت کند. بهتر است فرد دانشگاه خود را در شهری انتخاب کند که از نظر شرایط کار کردن در رشته حسابداری مناسب باشد و بتواند در حین تحصیل، دوره کارآموزی را ادامه دهد و بیشتر تجربه کسب کند.

چگونه می‌توانم یک حسابدار موفق باشیم؟

یک راهنمای خوب برای تبدیل شدن به یک حسابدار موفق این است که فرد در دانشگاه هدفی را برای خود انتخاب کند که مسیر روشن تری در آینده باشد. لازم است بدانید که حسابداری مالی، حسابرسی و حسابداری مدیریت از جمله گرایش هایی می باشند که آینده شغلی خوبی دارند.

فرد با تعیین گرایش خود در مقطع کارشناسی دوره های تخصصی گرایش خود را به صورت جدی ادامه دهد.

فرد با داشتن یک شغل مناسب، بهترین زمان است که بتواند تحصیلات خود را در دوره کارشناسی ارشد ادامه دهد زیرا مدرسان دوره های کارشناسی ارشد اشخاص بزرگی هستند که می توانند راهنمای خوبی برای تبدیل شدن به یک حسابدار خوب شوند.

پس از پایان تحصیل در دوره کارشناسی ارشد، شرکت کردن در آزمون های عضویت در جامعه حسابداری متناسب با گرایش خود می باشد که هر کدام از این آزمون ها شرایط عضویت خاص خود را دارند.

پس از گذراندن دوره کارشناسی ارشد و دوره های تخصصی رشته حسابداری و عضو شدن در انجمن های رسمی حسابداری، وقت آن فرا رسیده است که فرد بهترین شغل را برای خود انتخاب کند.

پس از پیدا کردن شغل مناسب، فرد به عنوان یک حسابدار موفق باید همچنان به مطالعه تخصصی خود ادامه دهد و در دوره های تخصصی حسابداری شرکت نماید تا همیشه دانش و اطلاعات خود بروز نگه دارد. همینطور اگر فرد علاقه مند به فعالیت در زمینه حسابداری به صورت مستقل است، پس از مدتی فعالیت در این رشته و تبدیل شدن به یک حسابدار خوب می تواند برای خود یک شرکت حسابداری تاسیس کند.

امید است که مطالعه این مقاله در خصوص دانستن ویژگی های اصلی یک حسابدار موفق مفید باشد.

هزینه های قابل قبول مالیاتی را نمیدانید؟ ما دراین فیلم قصد داریم شما را با هزینه های مورد قبول مالیاتی که توسط سازمان امور مالیاتی تدوین شده است آشنا کنیم

ادامه مطلب

آیا شما هم نگرانید که اظهارنامه آماده شده درست است یا نه؟ ما روش طلایی اطمینان از صحیح بودن اظهارنامه مالیاتی را به شما می گوییم.

ادامه مطلب

از شرط مهم دریافت معافیت مالیاتی و نحوه برخوردارب از آن چه اطلاعاتی دارید؟ ما در این ویدئو اطلاعاتی را در این زمینه به شما عزیزان ارائه دهیم.

ادامه مطلب

آیا می دانید چه اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول حسابرسی صورت های مالی هستند؟ از نکات مهم مربوط به ماده ۲۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم چه میدانید؟

ادامه مطلب

جرائم عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی را نمیدانید؟! ما در این فیلم توضیحات کاملی را در مورد جرایم عدم ارسال اظهار نامه مالیاتی به شما ارائه می کنیم.

ادامه مطلب

ما در این فیلم معافیت ماده ۱۱۰ قانون مالیات های مستقیم را به شما آموزش میدهیم و در مورد آن اطلاعات کاملی را ارائه می نماییم.

ادامه مطلب

ما در این ویدئو به شما می گوییم که تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم چیست و چه کسانی می توانند از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کنند و در چه صورت نمیتوان از آن استفاده کرد…

ادامه مطلب

چگونه حسابدار موفق باشیم

ما در این فیلم به شما توضیح می دهیم که تفاوت اظهارنامه جایگزین و اظهار نامه اصلاحی چیست و چه زمان باید از اظهارنامه جایگزین و اظهارنامه اصلاحی استفاده کرد؟

ادامه مطلب

در این مقاله شما با انواع دفاتر قانونی آشنا خواهید شد و همچنین نحوه تحریر دفاتر قانونی را توضیح خواهیم داد

ادامه مطلب

در این مقاله ما به ۷ نکته کلیدی که مودیان و کارفرمایان محترم هنگام ارسال اظهارنامه مالیاتی باید بدانند اشاره می کنیم

ادامه مطلب

در این مقاله به بیان ۴ مورد از مهمترین نکاتی که تمام مودیان و کارفرمایان قبل از ارسال اظهارنامه باید به آن توجه داشته باشند را بررسی می کنیم.

ادامه مطلب

ادامه مطلب

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

خدمات رسانی ۷ روز هفته.

بررسی دقیق میزان سود و زیان

انعقاد قرارداد عدم افشای محرمانگی

انجام سریع کار بصورت تیمی

لینک‌های مفید مالیات

سامانه مالیاتی کشور

سامانه مالیات بر درآمد حقوق

ارسال صورت معاملات فصلی

ثبت نام و اصلاح کد اقتصادی جدید

لینک‌های مفید ارزش افزوده 

سامانه مالیات بر ارزش افزوده

بررسی اعتبار گواهی نامه مالیات بر ارزش افزوده

فهرست مودیان ثبت نام شده فاقد اعتبار

سایت اطلاع رسانی سازمان امور مالیاتی

لینک‌های مفید بیمه و حقوقی

ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی

پرتال بدهی کارفرمایان سازمان بیمه تامین اجتماعی

سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی

آگهی های قانونی روزنامه رسمی

در خبرنامه ماکان عضو شوید و زودتر از همه از جشنواره ها و تخفیف‌های ویژه ما باخبر شوید. قطعا ما هم مثل شما از اسپم بیزاریم!

راه های ارتباطی با ماکان:

آدرس: تهران، خ دامپزشکی، ک محمودی، پلاک ۳، واحد ۳ تلفن ۱: ۶۵۸۲۱۱۰۶-۰۲۱ تلفن ۲: ۶۶۳۵۷۹۹۲-۰۲۱

امروزه در بازارکار، فضای رقابتی شدیدی حاکم است و دغدغه های موفقیت شغلی یکی از مهمترین موضوعاتی است که ذهن بشر را مشغول کرده است. چرا که حیات اجتماعی او وابسته به تداوم حرفه‌اش در محیط کار است. شاید شما هم به عنوان حسابدار و یا یک کارآموز حسابداری بارها به این موضوع فکر کرده باشید که چطور می توان درحرفه خودتان به موفقیت بیش‌تری برسید. برای شروع کار و موفقیت حرفه حسابداری در بازار کار، نیاز به مهارتهای تخصصی، دانش و تجربه است. حسابداری، در هر کسب و کاری بسیار حساس و مهم است. اشتباهات هرچند کوچک حسابداران میتواند منجر به ضررهای مالی زیادی برای سازمان شود. همچنین درایت و مهارت یک حسابدار می‌تواند سهم بسیاری در افزایش سود مجموعه داشته باشد و در درازمدت باعث افزایش ثروت صاحبان سهام شود. بنابراین لازم است مهارت ها یک حسابدار موفق را بدانید و آن ها را در خود پرورش دهید.

تیم نرم افزار حسابداری محک با گذشت بیش از 10 سال از ورود به حرفه حسابداری و هم زیستی با حسابداران موفق به نکات بسیاری که میتواند از شما یک حسابدار حرفه ای بسازد دست یافته است. در زیر به مهمترین این نکات اشاره می کنیم.

ویژگی های تخصصی و عمومی یک حسابدار موفق به شرح موارد زیر است:

داشتن تحصیلات دانشگاهی در رشته های حسابداری و بعضا امروزه تحصیلات بنیادین از دوره دبیرستان در حسابداری از اولویت های اصلی شغل حسابداری است. شرکت در دوره های بلند مدت حسابداری همچون دوره های, ACCA CIMA  می تواند به شما به عنوان مکمل در ارتقای توانایی هایتان در این زمینه کمک کند.چگونه حسابدار موفق باشیم

 

حسابداران وظایف متعددی را بر عهده دارند .تسلط کامل بر هر کدام از حیطه وظاایف و رعایت کردن فاکتورهای حرفه ای های شغلی در حسابداری می تواند از شما یک حسابدار موفق بسازد.

وظایف متعدد حسابداران شامل 4 حوزه زیر است:

 وظایف عادی: در برگیرنده مهارت های دفترداری ابتدایی و حسابداری هزینه است. ثبت درآمدها و هزینه های شرکت و کنترل حساب سود و زیان، حسابداری حقوق و دستمزد و روش محاسبه حقوق پرسنل از این موارد هستند.

وظایف تکنیکی: شامل بودجه بندی و حسابداری مدیریت است. مثل فرآیند شناسایی،‌ اندازه‌گیری، گردآوری، سنجش، تحلیل، تفسیر و ارائه آن گروه از اطلاعات مالی و سایر اطلاعات کمی و عملکردی، درک روابط محلی و معلولی، تشخیص فعالیت‌هایی که ارزش‌افزوده ایجاد نمی‌کنند یا کارآیی ندارند و..

وظایف ماهرانه: وظایف حسابرسی ، تصمیم گیری و گزارشگری را شامل می شود که مستلزم داشتن فهم عمیق و قدرت بالای تجزیه و تحلیل ترازنامه ها و گزارش های سود و زیان و گردش وجوه نقد است. جمع آوری و تحلیل آمار و ارقام به منظور کنترل هرچه بیشتر عملیات حسابداران و اطمینان از صحت گزارش های ارائه شده توسط تیم حسابداری و ارزیابی سیستم های گزارش مالی شرکت به منظور اطمینان از صحت عملکرد آنها از این دسته وظایف هستند.

وظایف پژوهشی : شامل مهارت های تحلیلی و طراحی سیستم و مشاوره ی حرفه ای مستقل را در بر می گیرد. تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی برای تعیین استراتژی های و دستیابی به اهداف مالی مشتری از اصلی ترین وظیفه های پژوهشی است.

به دلیل ماهیت حرفه حسابداری و حساس بودن آن، تاکید اصلی ما این است که اگر در هر یک از 4 وظایف بالا را بر عهده دارید.ابتدا سعی کنید تجارب و تخصص همراه با دانش به روز کسب کنید.

باید بتوانید ضمن آشنایی کلی با شاخه های مختلف حسابداری، گرایش خود را انتخاب و در آن متخصص شوید و تجارب لازم را کسب کنید. حسابداری انواع مختلفی دارد مانند حسابداری مالی، حسابداری صنعتی، حسابداری دولتی، حسابداری قیمت تمام شده ، حسابداری مدیریت و حسابداری هزینه:

بهتر است حسابدار علاوه بر آشنایی کلی با انواع مختلف، تمرکز خود را روی یک یا دو شاخه حسابداری بگذارد. این تمرکز باعث میشود تجریه بالایی در همان شاخه پیدا کند و به عنوان یک متخصص در آن زمینه شناخته شود.

داشتن گواهی نامه های حرفه ای مرتبط با اصول و استانداردهای حسابداری، مواردی هستند که رعایت آنها می تواند شما را در ارائه اسناد حسابداری، رسیدگی به اسناد و دفاتر، ارائه اظهارنامه ها، تهیه گزارشات و سایر موارد حسابداری و حسابرسی امور کمک کند.

 5.تسلط به نرم افزارها:

تسلط به نرم افزاره تخصصی ای حسابداری و تسلط کامل بر نرم افزارهای آفیس یه ویژه اکسل از اصلی ترین و ابتدایی ترین مهارت های تخصصی حسابداران است.

از جمله قوانین مالیاتی، قانون کار و تا مین اجتماعی و قوانین تجاری برای یک حسابدار ضروری است.شما باید بتوانید با دست یابی به روال های قانونی را طی کنند و بر اساس مفاد مشخص شده در این قانون عمل نمایید تا از هرگونه کلاه برداری و مواردی که منجر به ضرر و زیان شرکت و سازمان می شود جلوگیری نمایید.

علاوه بر ویژگی های تخصصی فوق، برای اینکه یک حسابدار موفق باشید باید پایبند به خصوصیات یک فرد حرفه ای و متعهد باشید تا بتواند تخصص خود را به خوبی نشان داده و به عنوان یک فرد حرفه ای جلوه کنید.

دسته ای از این مهارت ها:

یک حسابدار موفق باید توانایی مدیریت پول و بودجه شخصی و سازمان را داشته باشد. او سازمان و حتی با پول خودش ولخرجی نمی کند و در وهله اول مدیر مالی خوبی برای زندگی شخصی خود است.‎

داشتن این مهارت ها برای ارائه و تفسیر گزارش های حسابداری و برقراری ارتباط موثر با مدیران و سهامداران شرکتتان و سازمانهای بیرونی مانند اداره مالیات و بیمه و … موثر و ضروری است.

توانایی مدیریت زمان و برنامه ریزی کلیدی ترین فاکتور موفقیت شما در امر حسابدای است چرا که حسابداری یکی از پر مشغله ترین حرفه هاست. حسابدار موفق از زمان به نحو کاری و مؤثر استفاده می کند. افرادی که نمی توانند زمان را به درستی مدیریت کنند حسابدار موفقی نخواهند شد.

دقت و نظم در همه کارها لازم است، در مورد حسابداری این امر مهم تر است. چرا که حسابدار تمام روز با اعداد و ارقام ریز و درشت سروکار دارد. شما باید دقیق و سر موقع همه اتفاقات مالی را ثبت کنید و با تمرکز کنترل و بازنگری دقیقی رو کار روزانه خود داشته باشید.

حسابدار موفق راه حلهای خلاقانه ای را برای مسائل پیدا می کند و گزینه های مختلف را در پیش روی خود قرار می دهد و بررسی می کند.

حسابدار دو چیز برای فروش دارد یکی زمان و دیگری درستکاری می باشد. حسابدار موفق استانداردهای شخصی بالایی برای صداقت و درستکاری دارد ، همواره با استانداردهای بالای سازمانی خود را مطابقت می دهد و با آن زندگی می کند.شما باید بتوانید به عنوان یک حسابدار موفق زندگی شخصی خود را با استانداردهای زندگی حرفه ای هماهنگ کنید.

شما باید اعتماد به نفس داشته باشید چون میدانید با دقت و تمرکز بالا همه امور را درست انجام داده اید و گزارش های تحویلی شما صحیح است.

شما باید برای ارائه خدمات حرفه ای به دیگران تلاش کنید و به حل مشکلاتشان بیاندیشد.‎

شما باید به عنوان یک حسابدار موفق توجه زیادی به مرتب بودن ظاهر خود کنید، لباسهای مرتبی بپوشید و ظاهری بشاش و تمیز داشته باشید.

حسابدار همه اطلاعات مالی سازمان را میداند. شما مورد اعتماد سازمان هستید زیرا همه اطلاعات آن و مشتریان را می‌دانید. از جزئی ترین مسایل مالی صاحبان سهام و مدیران آگاه هستید. در پاسخ به این اعتماد لازم است بسیار رازدار باشید و از افشای مسایل مالی سازمان خود، خودداری کنید.

.

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا

تا حالا رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهد.

باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.

ازنظرمن خیلی عالی بود

چگونه حسابدار موفق باشیم

اموزش حسابداری محک بهترین اموزش رامیدهد وعالی هستش ممنون

سلام عالی بود

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

برای دیدگاه بعدی، نام، ایمیل، و وب سایت من را در این مرورگر ذخیره کنید .

ارسال نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

محک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ما را دنبال کنید در:

تماس با محک : 64056-021

صفحه اصلی » آموزش حسابداری » چگونه حسابداری موفق باشیم

رشته حسابداری یکی از رشته های پر تقاضا در دانشگاه های داخلی کشور می باشد و تمام دانشگاه های ایران اعم از سراسری، آزاد اسلامی، پیام نور، غیر انتفاعی و همچنین علمی کاربردی به دلیل تقاضای زیاد متقاضیان و همچنین بازار کار بسیار مطلوب نسبت به سایر رشته های زیرمجموعه علوم انسانی، در این رشته جذب دانشجو بیشتری دارند. همچنین با توجه به این پتانسیل، امکان تحصیل در رشته حسابداری در تمامی مقاطع از کاردانی تا دکتری برای دانشجویان و متقاضیان وجود دارد. اما فارغ التحصیلان تمامی مقاطع تحصیلی رشته حسابداری پس از فارغ التحصیلی و ورود به بازار کار، در مورد حسابداری شرکت یا هر مکان تجاری که حسابداری آن را بر عهده گرفته اند با مشکلاتی از قبیل آشنا نبودن با مسائل کاربردی با آن مواجه می شوند.

همانگونه که می دانید شرایط و محیط کار عملی در هر رشته ای با محیط آکادمیک آن متفاوت است و دلیل تفاوت آن هم در اطلاعات کم دانشجویان و فارغ التحصیلان در بحث عملی آن رشته می باشد، رشته حسابداری و شغل حسابداری هم از این قاعده مستثنی نیست.

یک حسابدار موفق ابتدا باید با حسابداری بسیاری از شاخه های پرکاربرد حسابداری اعم از شرکت های خدماتی ، بازرگانی ، تولیدی صنعتی و همچنین پیمانکاری و فروشگاهی آشنا باشد. همچنین یک حسابدار به مهارت هایی نیازمند است تا بتواند در بازار کار مزیت رقابتی پیدا کند. از جمله این مهارت ها شامل موارد زیر است:

اما دانشجویان و فارغ التحصیلان این رشته هرگز نباید در صورت اطلاعات کم در این زمینه ناامید باشند یا فکر کنند که مسائل بسیار سختی هست و نمی توانند این موارد را فرابگیرند. به دلیل وفور اطلاعات حسابداری و شرکت ها و آموزشگاههای حسابداری کار بسیار ساده شده است می توان با راه کارهای زیر اطلاعات به مراتب بهتر به دست آوریم.چگونه حسابدار موفق باشیم

در پایان می توان گفت که اگر اطلاعات حرفه حسابداری را به چهار بخش تقیسم کنیم میبینیم که بخش اول که مسایل آکادمیک هست را ما در دانشگاه، بخش دوم را که همت خودمان و آشنایی نسبی با ابزار های مالی است، همچنین بخش سوم و تکمیل دانسته های خود به صورت کامل در شرکت های معتبر حسابداری می باشد را هم اکنون به صورت کامل فراگرفته ایم و اما بخش چهارم که تجربه در این حرفه می باشد که به مرور حسابدار طی سالیان کاری به دست می آورد و با توجه به تکمیل چرخه حسابدای این حرفه برایش لذت بخش می باشد.

حسابداری حرفه زیبایی است و نیازمند افراد باهوش می باشد.

این همه زحمت بعدش با درآمد خیلی کم چه فایده همه میگن به درآمد بالا میرسی ولی ما که ندیدیم کسی برسه

سلام جناب بگری. خوشبین باشید و به تلاش در راه صحیح ادامه دهید انشاالله حتما به هدفتان خواهید رسید.

سلام در چالش های یک حسابدار بی تجربه موضوع تسلط به موارد تامین اجتماعی را فراموش نموده اید ببخشید

با سلام درود
حتما این پیش نهاد شمارو به مسول مربوط اعلام میکنم ممنون از نظر و همکاری شما همکار عزیز
موفق و پیروز باشید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

تهران، نیاوران (خیابان باهنر) خیابان مقدسی (مژده)، نبش بن‌بست آزادی، پلاک ۲، واحد ۱۳

شماره تماس: ۰۲۱۲۸۱۱۱۲۲۸

لینک‌های مهم

سبد خرید شما خالی است.

سبد خرید شما خالی است.

شما هم می خواهید حسابدار موفق شوید؟

    شاید خیلی‌ها دوست دارند در رشته موردعلاقه خود موفق شوند، علاقه‌مندان به حسابداری هم که در ابتدا مرحله آموزش، با این نیت که یک حسابدار موفق شوند، وارد این رشته پرطرفدار می‌شوند؛ اما چه اتفاقی می‌افتد که انگیزه این افراد کم می‌شود؟

در این مقاله به عوامل موفقیت برای حسابدار موفق شدن اشاره می‌شود: چگونه حسابدار موفق باشیم

عوامل موفقیت

    قبل از اینکه عوامل موفقیت بررسی شود تعریف موفقیت را مرور نماییم.

    موفقیت یعنی رسیدن به اهداف از قبل پیش‌بینی‌شده در مدت‌زمان مشخص است.

     با این تعریف مهم‌ترین عوامل موفقیت شامل موارد زیر است:

     شاید خیلی‌ها فکر می‌کنند که دارای هدف هستند، اما درواقع در اشتباه هستند. هدف دارای مشخصات زیر است:

هدف‌گذاری شما در زندگى بسیار مهم است.

شما باید براى مدت‌زمان کوتاهى که در اختیارتان قرار داده‌شده یک هدف جامع انتخاب کنید.

      هدفى که تمام ابعاد زندگى شمارا در بربگیرد. هدفى که به خاطرش صبح‌ها با عشق از خواب بیدار شوید. هدفى که به خاطرش سختی‌های زندگى را به جان بخرید و برایش بجنگید.

     داشتن چنین هدفى زندگى شما دچار پوچى و روزمرگى می‌شود. هدفى را انتخاب کنید که نفس‌هایتان را بر اساس رسیدن به آن تنظیم کنید.

      خیلی‌ها با تقلید از دیگران هدف خود را انتخاب می‌کنند، این بزرگ‌ترین اشتباهی است که اکثر افراد در آن گرفتار می‌شوند. هر فردی با توجه به شناخت تیپ شخصیتی خودش و با توجه به نیازهای فردی‌اش باید اهداف خود را مشخص نماید.

     برای مثال یک حسابدار موفق باید دارای شخصیتی جزئی‌نگر، فکری، دقیق و قضاوت گرا باشد، نیم‌کره چپ مغزش فعال باشد. در غیر این صورت حسابداری برای آن فرد می‌تواند زجرآور باشد.

    بنابراین شناخت تیپ شخصیتی هر فرد در انتخاب رشته و هدفش مانند یک اهرم کمک می‌کند.

     برای آشنایی با تیپ شخصیتی خواندن کتاب ۱۶ دهکده توصیه می‌شود.

      داشتن هدف برای موفقیت کافی نیست، بلکه داشتن یک برنامه صحیح در راستای اهداف طراحی‌شده مسیر موفقیت را هموار می‌نماید.

         برای داشتن برنامه صحیح باید کارهای روزانه خود را با دقت بررسی نمایید.

      داشتن یک برنامه مکتوب هر فردی را جهت رسیدن به اهدافش کمک می‌کند.

     افراد زیادی با نوشتن برنامه موافق نیستند. تحقیقات معتبر نشان می‌دهد ۹۷ درصد افراد اهداف و برنامه‌های خود را نمی‌نویسند.

       پژوهشگران اعلام کردند که هر فرد در روز حدود ۵۰ هزار فکر مختلف از سر می‌گذرانند درصورتی‌که تعداد اهداف حدود ۵ الی ۱۰ هدف است؛ بنابراین اهداف در صورت عدم یادداشت بین افکار خیلی کم‌رنگ می‌شوند. درنتیجه نوشتن و جلوی دید بودن اهداف و برنامه بسیار مهم و حیاتی است.

      برای موفقیت در هر رشته‌ای باید در آن رشته موردنظر تخصص داشت. حسابداری هم از این قاعده استثناء نیست.

     برای متخصص شدن در حسابداری ابتدا باید با قوانین و استانداردهای حسابداری مسلط گردید. علاقه‌مندان به حسابداری باید در مباحث اصول حسابداری ۱ تسلط کافی داشته باشند.

       مباحث اصول حسابداری ۱ شامل مفاهیم اساسی حسابداری، حسابداری شرکت‌های خدماتی و حسابداری شرکت‌های بازرگانی است. در مقاله اصول ۱ پایه و ریشه حسابداری تشریح شده است.

       نشریه ۱۶۰ سازمان حسابرسی، استانداردهای حسابداری ایران است. آشنایی با استانداردهای حسابداری در حرفه حسابداری مسلط خواهید شد. همچنین با قوانین تجارت و قانون مالیات‌های کشور آشنایی کامل داشته باشید.

      امروزه رایانه و کاربرد آن در سرعت بخشیدن به کارها و دقت انجام آن بسیار نقش حیاتی دارد. هر حسابدار موفقی باید در مجموعه نرم‌افزارهای آفیس مهارت داشته باشد. همچنین باید با نحوه عملکرد نرم‌افزارهای حسابداری آشنایی کامل داشته باشد.

      حسابداری رشته اجتماعی است و افرادی که این رشته را انتخاب می‌نمایند به‌جز موارد اشاره‌شده در بالا، نیاز است با مهارت‌های زیر نیز آشنا شوند:

حسابدار در ابتدای کار با مدیر مالی در ارتباط است و پس پیشرفت در این رشته با مدیران، کارمندان، ارباب‌رجوع‌های مختلف و… در ارتباط هستند. به همین منظور باید ارتباط مؤثر با قشر افراد مختلف داشته باشد.

      مهارت شناخت شخصیت افراد برای افزایش این مهارت کمک شایانی است. کتاب ۱۶ دهکده یکی از بهترین منابع برای یادگیری شخصیت شناسی محسوب می‌شود.

 

برای این‌که یک حسابدار موفق شوید نیاز است هفته‌ای یک کتاب مطالعه شود. خیلی‌ها می‌گویند مشغله کاری اجازه نمی‌دهد که کتاب مطالعه نمایم. درصورتی‌که خواندن کتاب‌های مربوط و مفید از ضروریات موفقیت است.

برای یادگیری مطالعه صحیح کتاب نسخه جادویی مطالعه خلاق توصیه می‌شود.

یک حسابدار موفق باید به‌سلامتی جسم و روح خود اهمیت زیادی قائل شود. ورزش کردن کمک زیادی به‌سلامت جسم و روح دارد.

روزی نیم ساعت پیاده‌روی هنگام غروب آفتاب و یا قبل از خوردن شام توصیه می‌شود.چگونه حسابدار موفق باشیم

امروزه تأثیر تغذیه مناسب برای همه مشخص است. برای موفقیت سلامتی و داشتن انرژی کافی رابطه مستقیم با تغذیه دارد.

     حسابدار موفق باید به تغذیه خود اهمیت زیادی قائل شود. به‌صورت علمی ثابت‌شده که هر فرد با شناخت مزاج خود می‌تواند تغذیه خود را انتخاب نماید.

     برای آشنایی با مزاج خود خواندن کتاب خودآموز مزاج شناسی توصیه می‌شود.

یک‌سوم زندگی هر فردی خواب است. خواب مناسب برای حفظ سلامتی روح جسم نقش اساسی دارد.

عواملی مانند ساعت خوابیدن، نحوه خوابیدن، زمان خواب در کیفیت خواب بسیار تأثیرگذار است. خواب مناسب در افزایش دقت و موفقیت نقش مستقیم دارد.

     کتاب دوستی با یک‌سوم زندگی‌ام به‌تمامی موارد اشاره شده در خصوص خواب، پاسخ داده است. خواندن این کتاب ارزشمند برای همه توصیه می‌شود.

     توصیه می‌شود با رعایت موارد مطرح‌شده در این مقاله خود را به سمت موفقیت سوق دهید. حسابدار موفق شدن لیاقت و تلاش می‌خواهد که شما خواننده گرامی این لیاقت و پشتکار رادارید.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

دانلود رایگان فصل دهم کتاب

۱۶ دهکده

نادر نوروزی با سابقه‌ی 15 سال فعالیت‌های حسابداری و کنترل پروژه و 9 سال آموزش دروس تخصصی در رشته حسابداری در دانشگاه را دارد. همچنین مستری دوره‌های تقویت حافظه، تندخوانی است. پس از گذراندن دوره تخصصی شخصیت شناسی به روش MBTI، NLP و مشاوره تحصیلی، روش‌های استفاده از آن را در رشته تخصصی هر فرد آموزش می‌دهد. آموزش‌های ما شامل: کتاب‌های تألیفی آموزش حسابداری به‌صورت عمومی، مخصوص دانشجویان و برای مدیران غیرمالی آموزش روش تدریس برای مدرسان حسابداری آموزش تقویت حافظه و تندخوانی محصولات آموزشی به‌صورت فیلم و صوت کارگاه‌های آموزشی مشاوره حضوری

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نادر نوروزی می باشد. هرگونه کپی و نشر محتوا بدون ذکر منبع، پیگرد قانونی دارد.

نام کاربری یا آدرس ایمیل *

گذرواژه *

مرا به خاطر بسپار ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

آدرس ایمیل *

گذرواژه *

عضویت

بورس، سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار

در بازار کار دنیای امروز، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که ذهن ما را به خود مشغول کرده، این است که چگونه در این فضای رقابتی شدید بتوانیم در شغل خود موفقیت کسب کنیم.

حسابداری یکی از مشاغلی است که شاید شما به‌عنوان یک کارآموز حسابداری یا فردی که مدت ها در این شغل مشغول به کار است، چندین بار به این موضوع فکر کرده‌اید که برای تبدیل‌شدن به یک حسابدار موفق به چه اطلاعات و دانشی نیاز دارید.

حرفه حسابداری نیز مانند بسیاری از مشاغل دیگر نیاز به مهارت‌های خاص و دانش و اطلاعات ضروری دارد که می‌تواند شما را به‌سرعت به موفقیت برساند.

حسابداری یکی از مشاغل حساس است که ممکن است کوچک‌ترین اشتباه، ضررهای مالی جبران‌ناپذیری را ایجاد کند. در مقابل اگر حسابدار با درایت و با مهارتی باشید می‌توانید سود مجموعه را افزایش داده و در دراز مدت سهم بسیاری در افزایش سود داشته باشید.چگونه حسابدار موفق باشیم

بنابراین لازم است که با ویژگی‌ها، مهارت‌ها و دانش یا اطلاعات موردنیاز یک حسابدار موفق آشنا شوید و آن‌ها را در خود تقویت کنید‌.

هرچند صحبت در مورد ویژگی های یک حسابدار موفق بسیار سخت و کاملا وابسته به موقعیت قرارگیری آن است؛ با این حال بهتر است به برخی از ویژگی های عمومی و ویژگی هایی که بهتر است یک حسابدار موفق داشته باشد اشاره کنیم.

مطلب مرتبط: 180 اصطلاح که حسابداران حرفه‌ای با آن آشنا هستند

یک حسابدار موفق بر اساس علاقه‌ای که به این شغل دارد در رشته حسابداری تحصیل می‌کند و به‌وسیله تحصیلات دانشگاهی سعی می‌کند اطلاعات و دانش خود را در این حرفه‌ حساس بالا ببرد.

البته اگر تحصیلات دانشگاهی نداشته باشید، باز هم جای نگرانی نیست. دوره‌های بلندمدت حسابداری مثل دوره‌های CIMA و ACCA می‌تواند شما را در این امر یاری کند و توانایی‌هایتان را در این زمینه ارتقا دهد.

شما که شغل حسابداری را به‌عنوان یک حرفه انتخاب کرده‌اید، بهتر است با وظایف متعددی که یک حسابدار موفق بر عهده دارد آشنا شوید.

رعایت فاکتورهای حرفه‌ای حسابداری و مسلط شدن در هرکدام از حیطه مسئولیت‌های حسابداری می‌تواند شما را به یک حسابدار موفق تبدیل کند.

حوزه‌هایی که حسابداران متعدد در آن انجام‌وظیفه می‌کنند ۴ حوزه دارد که در زیر هرکدام را به‌اختصار توضیح می‌دهیم

وظایف و مسئولیت‌های عادی مهارت‌های حسابداری هزینه و دفترداری ابتدایی را شامل می‌شود.

برخی از این مهارت‌ها عبارت‌اند از:

حسابداری و بودجه‌بندی مدیریت جزئی از این وظایف هستند که نمونه‌هایی از این وظایف شامل درک روابط محلی و معلولی، گردآوری، سنجش، تحلیل، اندازه‌گیری، فرآیند شناسایی، تفسیر و ارائه آن گروه از اطلاعات مالی و عملکردی و تشخیص اعمالی که کارآیی ندارند و… است.

وظایف ماهرانه شامل تصمیم‌گیری، حسابرسی و گزارشگری می‌شود که داشتن توانایی درک عمیق در مورد گزارش‌های سود و زیان و گردش وجوه نقد و همچنین تحلیل عمیق ترازنامه‌ها می‌تواند شما را در این زمینه یاری کند.

این دسته از وظایف شامل موارد زیر است:

این وظایف مهارت و دانش‌های طراحی سیستم و تحلیل آن‌ها و همچنین مشاوره حرفه‌ای را شامل می‌شود.

از اصلی‌ترین وظایف پژوهشی می‌توان به تجزیه‌وتحلیل اطلاعات مالی به‌منظور مشخص نمودن استراتژی‌ها و اهداف مالی اشاره نمود.

ذکر این نکته مهم است که اگر در هر یک از وظایف بالا مشغول هستید چون حرفه حسابداری مهم و حساس است، بهتر است در تلاش باشید تا تخصص و تجربه‌های جدید کسب کنید و اطلاعات خود را به‌روز نمایید.

برای موفق شدن در حرفه حسابداری بهتر است گرایشی که به آن علاقه دارید را انتخاب کنید و در آن حرفه‌ای شوید. در واقع بهتر است در گرایش مد نظر خود تجربه‌های موردنیاز را کسب کنید.

علاوه بر این، تلاش کنید با شاخه‌های مختلف حسابداری مانند حسابداری صنعتی، حسابداری مالی، حسابداری دولتی، حسابداری مدیریت، حسابداری هزینه و حسابداری قیمت تمام‌شده آشنا شوید.

بهتر است شما ابتدا با انواع مختلف حسابداری آشنا شوید سپس بر روی یک یا شاخه از حسابداری متمرکز شوید. انجام این عمل باعث می‌شود که شما در همان زمینه متخصص شوید و تجربیات خود را بالا ببرید.

داشتن گواهینامه‌هایی مطابق با استانداردهای حسابداری می‌تواند شما را برای تهیه گزارشات و امور حسابرسی و حسابداری، ارائه اسناد و رسیدگی به دفاتر و اسناد آماده و یاری کند.

یکی از اصلی‌ترین مهارت‌های حسابداران حرفه‌ای تسلط بر نرم‌افزارهای آفیس مخصوصاً اکسل و همچنین مسلط بودن در نرم‌افزارهای حسابداری است.

مطلب مرتبط: ترفندهای اکسل در حسابداری

این را بدانید که هرچه با نرم افزارهای حسابداری مشهور بیشتر آشنا شوید، زودتر به یک حسابدار موفق تبدیل خواهید شد.

برای این‌که یک حسابدار موفق و حرفه‌ای شوید، ضروری است که به قوانین تجاری و مالیاتی، قانون کار و تأمین اجتماعی آشنا و مسلط باشید.

در مواقعی لازم است که طی روال‌های قانونی و بر اساس مفاد مشخص‌شده در قانون عمل نمایید. با انجام این اقدامات می‌توانید جلوی هرگونه کلاه‌برداری و یا ضرر رو زیان شرکت یا سازمان را بگیرید.

برای این‌که به‌عنوان یک حسابدار موفق جلوه کنید و فرد حرفه‌ای تلقی شوید باید علاوه بر ویژگی‌های تخصصی پایند به خصوصیات افراد حرفه‌ای باشید. برخی از این مهارت‌ها را در ادامه توضیح می‌دهیم.

مدیریت پول یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که باید یک حسابدار حرفه‌ای از آن بهره‌مند باشد.

حسابدار موفق کسب است که در مدیریت بودجه شخصی و سازمان، فرد توانمندی باشد. حسابدار حرفه‌ای در درجه اول در زندگی شخصی خود مدیر مالی خوبی است؛ بنابراین در زندگی خود و حتی در سازمان یا شرکتی که در آنچه مشغول کار است ولخرجی نمی‌کند.

برای برقراری ارتباط با سهامداران و مدیران شرکت و سازمان‌هایی نظیر مالیات و بیمه و … و همچنین انجام تفسیر گزارش‌های حسابداری و ارائه آن‌ها، داشتن مهارت‌های سخنوری و نوشتاری از اهمیت بالایی برخوردار است. یک حسابدار موفق سعی می کند این مهارت ها را روز به روز در خود گسترش داده و از موقعیت های مختلف برای رشد استفاده می کند.

از آن ‌رو که حسابداری یک حرفه پرمشغله است؛ بنابراین یکی از فاکتورهای اصلی برای موفقیت در این حوزه داشتن برنامه‌ریزی مناسب و مدیریت زمان است.

اگر شما نتوانید زمان را به‌درستی مدیریت کنید فرد موفقی نخواهید بود؛ زیرا حسابدار حرفه‌ای از زمان به نحو احسنت و حداکثر استفاده را می‌برد.

دقت و نظم در هر کاری لازم است؛ اما این مورد برای حسابدار موفق از اهمیت خاصی برخوردار است.

حسابداری شغلی است که همه‌روزه با ارقام ریز و درشت کار می‌کنید؛ بنابراین باید قادر باشید تا با دقت و تمرکز بالایی اتفاقات مالی را درج و کار روزانه خود را به‌صورت دقیق کنترل کنید. ‌

حسابدار موفق هنگامی‌ که با مسئله‌ای مواجه می‌شود برای حل آن‌ها راه‌حل‌های خلاقانه‌ای می‌یابد و با بررسی هرکدام از آن‌ها بهترین راه‌حل را انتخاب می‌کند.

حسابدار موفق سعی می‌کند زندگی شخصی خود را با استانداردهای سازمانی مطابقت دهد و بر اساس آن‌ها زندگی خود را هماهنگ می‌کند.‌چگونه حسابدار موفق باشیم

 بنابراین شما باید استانداردهای شخصی بالایی نظیر درستکاری داشته باشید. به جرات می‌توان گفت که درستکاری یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین ملزومات حسابدار موفق است.

اگر شما با دقت و تمرکز بالا امور حسابداری را انجام داده باشید، به‌طور قطع و یقین از اعتمادبه‌نفس بالایی برخوردار هستید. در چنین شرایطی شما به کار خود مطمئن بوده و می دانید گزارش‌های تحویلی شما درست هستند.

باید برای حل مشکلات دیگران و ارائه خدمات حرفه‌ای به آن‌ها بکوشید. این روحیه‌ای است که به شما برای رسیدن به اهداف عالی کمک خواهد کرد.

اگر می‌خواهید به حسابدار موفقی تبدیل شوید بهتر است بدانید که باید به‌ظاهر خود توجه کنید، همیشه مرتب و خوشتیپ در شرکت حاضر شوید و ظاهر بشاش و شادابی داشته باشید.

اگر حسابدار یک سازمان یا شرکت هستید قطعاً به‌تمامی اطلاعات مالی آن‌ها دسترسی دارید.

بنابراین مورد اعتماد سازمان یا شرکت هستید زیرا به‌تمامی اطلاعات مشتریان و آن‌ها آگاه هستید.

اینجا است که رازداری اهمیت فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند. شما به‌عنوان حسابدار موفق در یک سازمان، باید از افشای اطلاعات مالی پرهیز کنید.

قصد شروع سرمایه‌گذاری در بورس را دارید؟ اولین قدم این است که افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

سلام مطالب خیلی عالی بود لطفا میشه یک کارافرین موفق حسابدار را معرفی کنید و چند نمونه ایده کسب و کار برای حسابداری بگین ممنون میشم ازطریق ایمیل پاسخ بدین

سلام خدمت شما و متشکر از مطالب خوبتون.
سوالی که داشتم اینه که آیا برای ورود به شغل حسابداری
محدودیت سنی مطرحه؟(33 ساله هستم)
و هم اینکه رشته تحصیلیم مدیریت دولتی بوده
و تجربه این شغل هم بصورت خیلی محدود دارم و 9 واحد حسابداری در رشته خودم گذراندم
آن هم بصورت تئوری نه عملی.
واقعا علاقه دارم به حسابداری
ممنون میشم از طریق ایمیل پاسخ بدین

خیلی خوب و مفید.

مچکرم مطالب عالی و مفید بود خداقوت❤

خوشحالیم که استفاده کردید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ما در بورسینس به شما کمک می‌کنیم:

• منابع درآمد دیگری برای خودتان بسازید
• کسب‌وکارتان را رشد دهید
• ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
• از سرمایه‌تان برای کسب سود استفاده کنید
• سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بدانید

ایمیل‌تان را وارد کنید تا جدیدترین مطالب به ایمیل‌تان ارسال شود:

بعد از ثبت ایمیل لینک تایید برایتان ارسال می‌شود، لطفا روی آن کلیک کنید

سلب مسئولیت: در بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری (اوراق بهادار، بازار آتی، طلا و ارز و…) ارزش دارایی‌ها ممکن است به سرعت تغییر کند و ریسک از دست رفتن سرمایه وجود دارد. محتوای موجود در سایت بورسینس صرفا جهت اطلاع‌رسانی است و نظرات شخصی نویسنده را منعکس می‌کند. بورسینس هیچ منفعت یا مسئولیتی در قبال سود و زیان کاربران ندارد و مسئولیت استفاده از تمامی مطالب و محتوای سایت بر عهده کاربران است.

Copyright © Bourseiness 2013-2019

کپی‌برداری از مطالب این سایت به هرشکل، غیرمجاز و غیرقانونی است.

در عصر حاضر که تکنولوژی با شتاب و سرعت بالا در حال تحقق است و هر روزه با بوجود آمدن ابزار و تجهیزات پیشرفته، نیاز شرکت ها و مؤسسات به حضور نیروی انسانی کم تر می شود،در همه مشاغل نیاز به علوم و فناوری جدید دیده می شود و امروزه متخصصین با بکارگیری این ابزار در کاهش هزینه های شرکت ها که مهم ترین آن هزینه حقوق پرسنل است رشد چشمگیری داشته اند.چون در کتاب حاضر بحث حسابداری و موفقیت در آن عنوان می شود.

بنابراین یکی از متخصصین یاد شده حسابداری یک شرکت می باشدکه با ارائه گزارشات به موقع خود به مدیریت در راستای کاهش هزینه ها کمک مؤثری خواهد بود.حتی یک حسابداران نیز از نظر موقعیت شغلی در امان نبوده و با ورود تکنولوژی و نرم افزارهای مالی می توان یک واحد حسابداری را به یک شخص حسابدار تبدیل نمود. به گونه ای که حتی در نرم افزارهای جدید که برای مشاغل کوچک طراحی شده اند، نیاز به حسابدار نیز نبوده و هر کسی که اپراتوری کامپیوتر را بداند می تواند به راحتی عمل حسابداری با نرم افزار را انجام دهد.

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با ویژگی یک حسابدار موفق آشنا شوید.چگونه حسابدار موفق باشیم

حسابداری، در هر کسب و کاری بسیار حساس و مهم است. اشتباهات هرچند کوچک حسابداران میتواند منجر به ضررهای مالی زیادی برای سازمان شود. همچنین درایت و مهارت یک حسابدار میتواند سهم بسیاری در افزایش سود مجموعه داشته باشد و در درازمدت باعث افزایش ثروت صاحبان سهام شود.

هر حسابداری میخواهد در کارش موفق باشد، پیشرفت کند و سمت مدیر مالی مجموعه را به دست آورد و درآمد بیشتری کسب کند.برای رسیدن به این نقطه لازم است مهارتهایی را درخود پرورش داده و تقویت کند.با آنکه حسابداران، متناسب بانوع شرکت یا موسسه ای که در آن مشغول به کار میشوند، وظایف متفاوتی خواهند داشت ولی به طور کلی میتوان گفت داشتن تعدادی از مهارتها به طور عمومی برای یک حسابدار موفق ضروری است.

داشتن تحصیلات دانشگاهی مرتبط

داشتن تحصیلات دانشگاهی در یکی از رشته های حسابداری، مدیریت یا اقتصاد باعث میشود حسابدار اطلاعات علمی کافی در زمینه کار خود داشته باشد.

حسابداری انواع مختلفی دارد مانند حسابداری مالی، حسابداری صنعتی، حسابداری دولتی .بهتر است حسابدار علاوه بر آشنایی کلی با انواع مختلف، تمرکز خود را روی یک یا دو شاخه حسابداری بگذارد. این تمرکز باعث میشود تجریه بالایی در همان شاخه پیدا کند و به عنوان یک متخصص در آن زمینه شناخته شود.

آشنایی کافی به فناوری اطلاعات، کار با نرم افزارهای حسابداری و تسلط به آفیس مایکروسافت

امروزه در همه شرکتها و سازمانها، نرم افزارهای حسابداری به عنوان ابزار مدیریتی و مالی مورد استفاده قرار میگیرد. پس لازم است حسابدار با نحوه کار این نرم افزارها آشنایی داشته باشد. توانایی استفاده از برنامه های آفیس مایکروسافت در تهیه گزارشهای تحلیلی و آماری یک امتیاز مثبت برای حسابدار قلمداد میشود.

از وظایف یک حسابدار تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی شرکت و تهیه گزارشهای مدیریتی است. گزارشهایی که به مدیر و صاحبان سهام نشان دهد آیا کسب و کارشان سودده هست یا نه. لازم است حسابدار قدرت تحلیل و نتیجه گیری صحیح بر اساس اطلاعات مالی شرکت را داشته باشد.

یکی دیگر از وطایف حسابداران، محاسبه حقوق و دستمزد پرسنل سازمان است. البته میتوان گفت حسابداری حقوق و دستمزد خود یک شاخه تخصصی از حسابداری است. اما بهتر است همه حسابداران با این مقوله آشنایی کافی داشته باشند. اطلاع از قوانین و بخشنامه های مرتبط با نحوه محاسبه حقوق پایه، اضافه کاری، سایر مزایا و کسور میتواند مهارت حسابداری حقوق و دستمزد را به یک حسابدار اضافه کند.

تسلط به قوانین مالیاتی

مبحث مالیات بسیار مهم و حساس است. اشتباه و سهل انگاری در این بحث، قابل جبران نیست و هزینه های زیادی را به سازمان تحمیل میکند. برای همه حسابداران لازم است دانش کامل و تسلط لازم به قوانین مالیاتی مانند مالیات عملکرد، ارزش افزوده، حقوق و تکلیفی و معافیتهای مالیاتی کشور داشته باشند. توانایی تهیه گزارشهای مربوط به سازمانهای دولتی را کسب کنند و به طور دقیق و منظم در زمانهای تعیین شده گزارشها را ارائه دهند.

حسابداری که میخواهد پله های ترقی را طی کند و به عنوان مدیر مالی مجموعه فعالیت کند باید بتواند برای مدیریت سازمان مثل یک مشاور عمل کند. او باید بتواند جلوی ضرر و زیان را بگیرد و راههایی برای افزایش سود وشرکت پیشنهاد کند. لازمه این امر این است که حسابدار در همه جزییات دقت کافی داشته باشد. اطلاعات را جمع آوری و سازماندهی کند و صادقانه و دلسوزانه مشکلات موجود را مطرح کند و راه حل پیشنهاد دهد.

حسابدار باید توانایی خوبی در برقراری ارتباط موثر با مدیران و سهامداران شرکت و سازمانهای بیرونی مانند اداره مالیات و بیمه و … داشته باشد. بتواند ارتباط کاری خوبی با سایر همکاران خود داشته باشد توانایی اداره جلسات را داشته باشد و برای حضور در جلسات سازمانهای بیرونی مانند دارایی آمادگی کافی داشته باشد.

دقت بسیار بالا در کار

دقت و نظم در همه کار لازم است. در مورد حسابداری این امر مهم تر است. چرا که حسابدار تمام روز با اعداد و ارقام ریز و درشت سروکار دارد. او باید دقیق و سر موقع همه اتفاقات مالی را ثبت کند و کنترل و بازنگری دقیقی رو کار روزانه خود داشته باشد.

————————————————————————

حسابدار همه اطلاعات مالی سازمان را میداند. او مورد اعتماد است و از جزئی ترین مسایل مالی صاحبان سهام و مدیران آگاه است. در پاسخ به این اعتماد لازم است بسیار رازدار باشد و از افشای مسایل مالی سازمان خود خودداری کند

.۱تمرکز

حسابدار موفق سعی می کند ضمن آگاهی حداقلی از حوزه های مختلف حسابداری از قبیل حسابدازی مالیاتی، حسابداری مالی، حسابداری بهای تمام شده، حسابداری مدیریت، حسابداری بخش دولتی، حسابرسی داخلی و … در یک محور اصلی به طور خاص تمرکز کند و در آن حوزه یک متخصص تمام عیار می شود.

.۲ تخصص و دانش

حسابدار موفق اصول و استانداردهای حسابداری را خوب می شناسد. وی سعی می کند تا حد امکان گواهی نامه های حرفه ای مرتبط با رشته را اخذ کند و مطالعات مستمر داشته باشد. آموزش مستمر چیزی است که حسابدار موفق از آن غافل نمی شود.

یک حسابدار موفق، از اصول و تکنیک های مدیریت و اداره کسب و کار آگاه است. بنابراین برای موفق شدن در حسابداری، باید مطالعاتی در حوزه علم مدیریت هم داشت.‎

یک حسابدار موفق خوب حرف می زند و خوب می نویسد. وی قواعد نوشتن را کاملا رعایت می کند و دقیق و صحیح و محترمانه می نویسد.

.۳ ویژگی های شخصی و ظاهری

• ظاهر:

حسابدار موفق لباسهای مرتبی می پوشد و همواره به آراستگی ظاهر در عین سادگی توجه می کند. وی حتی به تمیز بودن کفشها و کوتاه بودن ناخن ها و مرتب بودن موهای سرش هم توجه می کند. حسابدار موفق ظاهری بشاش و تمیز دارد.

• درستکاری :

حسابدار دو چیز برای فروش دارد یکی زمان و دیگری درستکاری می باشد. حسابدار موفق استانداردهای شخصی بالایی برای صداقت و درستکاری دارد و همواره با استانداردهای بالای سازمانی خود را مطابقت می دهد و با آن زندگی می کند. حسابدار موفق زندگی شخصی خود را با استانداردهای زندگی حرفه ای هماهنگ می کند.‎

• اعتماد به نفس:

حسابدار موفق اعتماد به نفس دارد، اما نه بیش از حد.‎چگونه حسابدار موفق باشیم

• خدمت محوری:

حسابدار موفق همواره برای ارائه خدمات حرفه ای به دیگران تلاش می کند و به حل مشکلات آنان می اندیشد.‎

• دفتر کار یا محل کار:

حسابدار موفق، دفتر کار تمیز، سازمان دهی شده، جذاب و راحتی دارد.‎

• بهداشت شخصی:

حسابدار موفق همیشه خوشبو و خوشرو است. او به آرامی و شمرده شمرده صحبت می کند، با صدای بلند سخن نمی گوید. سالم و پر انرژی به نظر می رسد. در محیط کار نه خواب آلود است و نه خسته.‎

• طرز نگرش به محیط:

حسابدار موفق مثبت اندیش ( البته با تردیدهای حرفه ای ) است و همیشه کار کردن را دوست دارد. وی از حل مسائل مشعوف می شود.‎‎

• خوش مشربی:

حسابدار موفق با گروه های مختلف تعامل دارد، حتی با افرادی که دیگران احساس خوبی از تعامل با آنها ندارند. وی از انزوا و دوری از محیط پرهیز می کند.

• خلاقیت:

حسابدار موفق راه حلهای خلاقانه ای را برای مسائل پیدا می کند و گزینه های مختلف را در پیش روی خود قرار می دهد و بررسی می کند.

۴ . مدیریت منظم منابع

• مدیریت پول:

حسابدار موفق با پول سازمان و حتی با پول خودش ولخرجی نمی کند. او در وهله اول مدیر مالی خوبی برای زندگی شخصی خود است.‎

• مدیریت زمان:

حسابدار موفق از زمان به به نحو کارآ و مؤثر استفاده می کند. افرادی که نمی توانند زمان را به درستی مدیریت کنند حسابدار موفقی نخواهند شد.

۵٫ رعایت آداب معاشرت

آداب اخلاقی حسابدار موفق:‎

قادر به مدیریت جلسات و خاتمه دادن به آنها در زمان مناسب است.‎به جزئیات توجه می کند و بر اساس واقعیت ها و حقایق و شواهد سخن می گوید.‎هیچ وقت گفتن« متشکرم »را فراموش نمی کند و بابت خدماتی که از دیگران دریافت می کند سپاس گذاری می کند.‎وقتی وارد جمعی می شود، خود را به افراد جدید معرفی می کند.‎همیشه از تواضع کافی برخوردار است و هیچ گاه حس خود برتربینی را به دیگران منتقل نمی کند.‎وقت شناس است و هیچ گاه دیگران را منتظر نمی گذارد.‎می داند که چه زمانی باید به احترام دیگران از جا برخیزد.به روز بودن اطلاعات، آمار و دانسته های حرفه ای، همگام با تغییر و تحولات دانش حسابداری و حسابرسی؛رعایت سلسله مراتب اداری و برخورداری از صبر و حوصله درهنگام بروز مشکلات در رسیدگی ها؛پایبندی به اصول و ضوابط اخلاق حرفه ای و تلاش درجهت تقویت اعتقادات دینی؛ایجاد انگیزه، روحیه و حس مشارکت و تعاون در میان همکاران؛پرهیز از غیبت، تهمت و اظهارنظرهای غیرکارشناسی و تلاش درجهت آسیب شناسی صحیح مشکلات؛مطالعه و آگاهی مستمر نسبت به استانداردهای موردعمل؛تلاش درجهت تقویت قوای جسمانی و روحی با بهره گیری از ورزش، تغذیه مناسب، تفریحات سالم و… ؛داشتن اطلاعات کافی از مجموعه قوانین و مقررات عمومی و خاص دستگاه تحت حسابرسی؛رعایت ادب، نزاکت و انضباط در تعاملات انســانی، آمدو رفت ها، جلسات و… ؛پرهیز از هرگونه زدوبند و مصالحه که به کسر شأن یک حسابرس و دانش حسابرسی منجر می شود؛داشتن حساسیت و دلسوزی نسبت به اهمیت و جایگاه بیت المال؛تلاش درجهت رفع مشکلات حرفه ای و استفاده از فناوریهای نوین مرتبط با شغل؛برخورداری از بصیرت، بینش، درک مطلوب و قدرت تجزیه وتحلیل مسائل؛پرهیز از غرض ورزی و عدم دخالت حب و بغضها در رسیدگی ها و حسابرسی ها؛تقدم منافع جمعی، گروهی و سازمانی بر منافع فردی و شخصی؛ارائه مشاوره های لازم و کافی به مجموعه تحت حسابرسی درجهت پیشگیری از بروز تخلفات و درنهایت کاستن از هزینه نهایی تمام شده حسابرسی دستگاهها؛برخورداری از روابط عمومی قوی به منظور جلب نظر مساعد و موافق دیگران به منظور پیشبرد بهتر انتظارات و کارها؛پرهیز از شتابزدگی و نداشتن عجله در قضاوتها و تصمیم گیریها؛یاری جستن از اموری نظیر: توکل، توسل، تدبر، مشورت و شورا؛داشتن آگاهی های لازم و کافی نسبت به زبان انگلیسی و رایانه به عنوان دو عنصر اساسی و کاربردی در زندگی و مناسبات انسانی و علمی؛زمینه سازی و فراهم آوردن بستر مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادها و بروز توانمندیهای همکاران؛پرهیز از تک روی، انتقام گیری، لجاجت، بی تفاوتی و پرخاشگری؛بهره گیری از آیات، احادیث، کلام، توصیه ها و آموزه های بزرگان و شرع مقدس درجهت توفیق هرچه بیشتر در انجام وظایف و مسئولیتهای محوله؛توجه به ایمنی و آراستگی محیط کار؛اجازه ندادن به افراد و گروههای سودجو و منفعت طلب برای چشم پوشی و یا سرپوش گذاردن بر تخلفات آنها؛همواره خدا را حاضر، ناظر و آگاه بر اعمال و رفتار خود دیدن؛مطالعه و بررسی کتابها، مجلات و منابع داخلی وخارجی مرتبط با حرفه حسابداری و حسابرسی در راستای تقویت سطح دانش و آگاهی های فردی؛داشتن ابتکار، خلاقیت، نوآوری، پویایی و شادابی درحین انجام وظایف؛توجه به اعضای خانواده خود و تلاش درجهت رفع نیازهای مادی و معنوی آنان؛برخورد شجاعانه با رواج روحیه تملق، چاپلوسی، ریاکاری و زیرپای دیگران را خالی کردن؛داشتن حس وفاداری و تعلق نسبت به سازمان؛ارائه راهکارها و پیشنهادات سازنده به فرادستان درجهت صرفه جویی در انرژی و هزینه ها؛پرهیز از تعصب گرایی، قوم گرایی و رابطه بازی در رسیدگی ها و حسابرسی ها؛استفاده بهینه از امکانات، لوازم و تجهیزات دراختیار درجهت اجرای دقیق وظایف؛بهره گیری از مدیریت زمان در استفاده مطلوب از زمان دراختیار و جلوگیری از تبدیل فرصتها به تهدیدها

————————————————————————

۱۰ سوالی که موقع استخدام حسابداران معمولا پرسیده میشود:

امروزه با پیشرفت تکنولوژی استفاده از نرم افزارهای گوناگون حسابداری بسیار رواج پیدا کرده است. اما بیش از این ها نیاز به یک حسابدار آموزش دیده و حرفه ای باعث نظم و ترتیب دادن به امور مالی میشود. حسابداری بسیار حساس است و یک اشتباه کوچک حسابدار میتواند هزینه های زیادی را بر دوش آن مجموعه بگذارد. اما گروه خبری بانکی دات آی آر ۱۰ سوال مهم و با اهمیتی را که باید از حسابداران پرسیده شود جمع آوری کرده است شاید این سوالها در زمان استخدام یک حسابدار نیز پرسیده شودپس اگر در رشته حسابداری تحصیل می کنید حتما این گزارش را تا انتها بخوانید.

۱-بهترین راه برای ارتباط خوب با یک حسابدار چه چیزی میتواند باشد؟

و ما چه طور باید به آن دست پیدا کنیم؟به نظر این سوال خیلی ساده، شفاف و قابل پاسخ گویی است و هر حسابداری میتواند به آن پاسخ دهد.جدای از خصوصیات اخلاقی حسابدار باید از نظم ذهنی برخوردار باشد. بنابراین او باید بتواند که یک ارتباط کاری خوب را تعریف کند.

۲-چطور به مجموعه ی کاری تان کمک میکنید تا مالیات را بپردازد؟

یک حسابدار خوب باید از امور مالیاتی و حساب های مربوط به آن(دریافت، پرداخت، معافیت و…) آگاهی کافی داشته باشد. بنابراین در هنگام استخدام یک حسابدار از امور مالیاتی سوال می شود. اعتبار مالیات و کسورات همچنین قوانین مالیاتی همه و همه باید جزء دانسته های یک حسابدار باشد.

۳-در چه مواردی حسابدار و رییس باید با یکدیگر همکاری داشته باشند؟

در چه مواردی باید با یکدیگر مشورت کنند؟یک حسابدار ماهر و پر تجربه باید آگاهی لازم در بسیاری از امور مالی را بدهد باید در مورد مسائل مالی با حسابدار مشورت شود و از او خواسته شود تا مشکلات را حل کند او باید نقاط قوت و ضعف کار را بداند و در این راه با کارفرما،مدیر یا رییس خود مشورت کند.

۴-چگونه به مدیر یا رییس تان کمک میکنید تا پیشرفت کند؟

یک حسابدار خوب باید تمام و کمال بتواند به یک کسب و کار کوچک کمک کند تا در کمترین زمان روند افزایش سرمایه ای داشته باشد او باید به خوبی چالش های مالی را درک کند و برای آنها چاره اندیشی کند تا پیشرفت آن مجموعه احساس شود.

۵-چه طور به ما کمک میکنید تا نقدینه گی را مدیریت کنیم؟

یکی از وظایف مهم حسابدار طرح ریزی درست برای وجوه نقد یک شرکت است.البته این کار ساده نیست و نیاز به مهارت و تجربه دارد از حسابدار می پرسند که چه راهکارهایی برای تنظیم وجوه نقد در شرکت وجود دارد.

۶-نقطه ی توازن دخل و خرج چیست؟

حسابدار باید قدرت تجزیه و تحلیل بالایی داشته باشد او باید بتواند تشخیص دهد که کسب و کار سود دهی دارد یا خیر.این نقطه ی توازن دخل و خرج در تعیین میزان سود هی و پیشرفت مالی یک تجارت بسیار موثر است.

۷-آیا میتوانید ارزش کلی تجارت ما را ارزیابی کنید؟

حسابدار وظیفه دارد ارزش بازار کاری مجموعه ای که در آن کار می کند را تخمین بزند.او باید طرح های مالی خود را تجزیه و تحلیل کند و آن را طوری به کار بیندازد که تجارت یک مجموع علاوه بر سود دهی پویا باشد.

۸-آیا می توانید قبل از اینکه من در مذاکرات و بررسی قرارداد ها شرکت کنم به من در این زمینه کمک کنید؟

این سوالی است که تقریبا همه ی حسابدارها با آن روبه رو شدند.یک حسابدار خوب باید یک مشاور و وکیل خوب هم باشد این بدین معناست که حسابدار باید مدیر را در زمینه های مالی یک پروژه هدایت کند او باید از تجربیات خود برای مدیر بگوید.

۹-به نظر شما تعهدات که به شرکت ما وارد است چه چیزهایی است؟

تجارت در بخش های مختلف و در صنایع مختلف نیازمند حسابدارهای مخصوصی است که با توجه به اهمیت کار مهارت بیشتری داشته باشند آگاهی حسابدار از قواعد و قوانین به بیشتر موفق بودن یک تجارت کمک میکند.

۱۰-اشتباهات رایجی که یک مجموعه ی کاری باید از آن اجتناب کند چیست؟

حسابدار باید ۱۰۰ درصد مواقع صادقانه نظر خود را بیان کند.حسابدار باید بیش از هر کارمند دیگری در یک مجموعه صداقت داشته باشد بنابراین در صورت بروز اشتباه باید نظر خود را صادقانه و دلسوزانه با مافوقش در میان بگذارد حسابدار باید بتواند اشتباهات مالی را نسبت به تجربیاتش تشخیص داده و با کارمندش در میان بگذارد.

خواهشمنديم اگر سوال يا نکته‌اي براي مطلب

در ذهن شما باقي مانده است، آن‌را در قسمت نظرات با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

————————————————————————

برای دریافت نسخه الکترونیکی “نقشه راه حسابداری” تلفن همراه خود را وارد کنید:

کاربر گرامی؛ اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد برای دانلود اینجا کلیک نمایید.

دانشجویان دیگر نگران کارآموزی یا نبود مهارت بعد از فارغ‌التحصیلی نخواهند بود و قدرت تحلیل و انطباق تئوری با دنیای واقعی حسابداری را بیشتر خواهند کرد.

بعد از دریافت مدرک دانشگاهی می‌توانید با حسابدار موفق مهارت کافی برای استارت حرفه‌ی حسابداری در دنیای بیرون را بزنید.

گر جزو افرادی هستید که تجربه و مهارت کای برای قبول مسئولیت کامل واحد حسابداری را ندارید؛ حسابدار موفق مشکل شما را حل خواهد کرد.چگونه حسابدار موفق باشیم

اگر به دلیل کوچک بودن شرکت و نبود منابع مالی کافی، قدرت استخدام حسابدار ندارید با حسابدار موفق می‌توانید حسابدار شرکت خود باشید.

برای کسب در آمد دائمی از حرفه حسابداری باید مهارت‌هایی رو کسب کنید که این مهارتها در قالب دوره حضوری و غیرحضوری حسابدار موفق به صورت تضمین شده آموزش داده میشود.

در دوره آموزشی حسابدار موفق یاد میگیرد بدون هیچ گونه استرسی استارت حسابداری را قوی بزنید و با مشاوره تخصصی در کوتاه مدت به درآمد میلیونی برسید.

سرفصل‌های دوره

با عضویت در خبرنامه می توانید از جدیدترین مقالات، اخبار و محصولات سایت در ایمیل خود با خبر شوید…

به جمع کاربر ما بپیوندید

ما عاشق حسابداری هستیم و از سال ۱۳۹۵ برای انتقال مهارت و اصول ده گانه به جامعه حسابداران بالاخص فارغ التحصیلان وحسابداران تازه کار فعالیت خود را به‌طور جدی آغاز نمودیم و به عنوان اولین مرکز کارآموزی تکنیکال حسابداری در کشور با تیم حرفه ای حسابدار موفق نسبت به انتقال مهارت و معرفی کارآموزان موفق به بازار کار در تلاشیم.

تمامی حقوق برای وبسایت آموزش حسابداری (حسابدار موفق) محفوظ است و هرگونه کپی برداری پیگیرد قانونی دارد. پشتیبانی سایت

چگونه حسابدار موفق باشیم
چگونه حسابدار موفق باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *