چگونه حسابدار موفق شویم

 
helpkade
چگونه حسابدار موفق شویم
چگونه حسابدار موفق شویم

مرا بخاطر بسپار

چگونه حسابدار موفق شویم

چگونه حسابدار موفق شویم

You must be logged in to post a comment.

شماره کارت : 6362141110177004شماره حساب : 0302522889002شبا : IR76-062-000000-0302522889002

بانک آینده به نام محمد بهروزی


آموزش رایگان نصب هلوDownloads-icon

مرا بخاطر بسپار

۷ راز مهم حسابداران موفق

چگونه حسابدار موفق شویم

(حسابرس معتمد دارایی) نائل شود همچنین با شرکت در امتحان دیگری از طرف وزارت دادگستری برای حسابداران به صورت

سالانه برگزار می شود و در صورت داشتن شرایط لازم و قبولی در امتحان و مصاحبه های آن،

دادگستری دست می یابد.

دارند پیشنهاد می شود از وقت های آزاد خود جهت کسب آموزش حسابداری عملی و کاربردی در شرکت های خصوصی

استفاده نموده و برای اشتغال در حسابداری برای اوغات بعد از کار،

پاره وقت دارند، استفاده نمایند.

 

You must be logged in to post a comment.

شماره کارت : 6362141110177004شماره حساب : 0302522889002شبا : IR76-062-000000-0302522889002

بانک آینده به نام محمد بهروزی


آموزش رایگان نصب هلوDownloads-icon

فهرست عناوین

[jwp-video n=”1″]

مهم نیست که یک شرکت تا چه اندازه بزرگ باشد ولی به یک حسابدار موفق نیاز دارد. از این رو حسابداری یکی از رشته هایی که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و فرد با داشتن تلاش و استعداد می تواند آینده روشنی را برای خود رقم بزند. ما ممکن است برایتان سوال پیش آید که چگونه یک حسابدار موفق شویم؟ و یا ویژگی های اصلی یک حسابدار خوب چیست؟ هر فردی برای موفق شدن در هر کاری می داند که برای انجام امور خود بایستی نکاتی را رعایت کند. در این مقاله می خواهیم به این موضوع بپردازیم که یک حسابدار چگونه می توان به یک حسابدار خوب تبدیل شویم؟

همان طور که می دانید استخدام یک حسابدار خوب همواره دشوار بوده است و برای این که یک شرکت حسابداری بتواند یک حسابدار استخدام کند باید ویژگی های یک حسابدار خوب را بداند. از جمله ویژگی های اصلی آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

یک حسابدار خوب باید همیشه نظم داشته باشد که این ویژگی تقریبا در ملاقات اولیه استخدام قابل مشاهده است.چگونه حسابدار موفق شویم

از آنجا که حسابدار نباید اسناد مالی را به صورت غیر واضح و با اشتباه های فراوان تحویل دهد، از این رو دقت حسابدار بسیار حائز اهمیت است.

یکی دیگر از ویژگی ها که باید در هنگام استخدام به آن توجه کرد، به روز بودن اطلاعات فرد می باشد و از آخرین قوانین حسابداری اطلاع کافی داشته باشد که از طریق مطالعه و به روز کردن دانش خود در هر زمینه ای می تواند به این موقعیت دست یابد. در واقع حسابدار موفق به کسی گفته می شود که همواره در مورد فعالیت خود، مطالب روز را مطالعه نماید.

چگونه یک حسابدار موفق شویم؟

یک حسابدار موفق باید تمام افکار خود را بدون هیچ ترسی و با صراحت بیان کند زیرا اگر حسابدار، نظرات خود را با صراحت بیان نکند و اطلاعات واقعی را برای مدیر عامل شرکت ارائه ندهد، ممکن است مدیر عامل دچار اشتباه شود که برای شرکت مرگبار می باشد.

یکی از ویژگی های اصلی محافظه کار بودن وی است که معمولا یک ویژگی منفی تلقی نمی شود. اگر یک حسابدار محافظه کار باشد صورت های مالی را با کمترین ریسک و بالاترین ضریب اطمینان ارائه می دهد.

یک حسابدار باید بتواند علاوه بر قابلیت کار تیمی، قدرت کار کردن به صورت انفرادی را داشته باشد و بتواند بدون ارتباط با فرد دیگری، اسناد را ثبت کند.

یک حسابدار خوب باید از نظر نظم و دقت سخت گیر باشد.

یکی از مواردی که برای تبدیل شدن به یک حسابدار خوب لازم است، داشتن یک الگو می باشد که در مسیر رسیدن به یک حسابدار موفق می تواند کمک شایانی به فرد کند. افراد موفق همیشه برای انجام کارهای خود یک الگو دارند که از نظر آنها این الگو مورد قبول بوده است و باعث پیشرفت شده است. یک حسابدار موفق با داشتن یک الگو، دیگر مسیرهای اشتباه شده را طی و تکرار نمی کند که این کار باعث موفقیت وی می شود.

علاوه بر ویژگی های فوق، یک حسابدار موفق باید ویژگی هایی از قبیل روابط عمومی بالا، توانایی کار با نرم افزارهای حسابداری و همچنین قدرت محاسباتی بالا را داشته باشد.

در این قسمت قصد داریم به چند نکته در مورد تبدیل شدن به یک حسابدار موفق اشاره کنیم که به شرح زیر می باشد:

برای این که فرد بتواند یک حسابدار موفق باشد، بهتر است در مقطع دبیرستان مشغول به تحصیل در رشته حسابداری شود.

بهترین کار پس از پایان دوره هنرستان و گرفتن دیپلم حسابداری، گذراندن دوره کارآموزی در یک شرکت حسابداری معتبر می باشد و تنها هدف وی باید کسب تجربه های بیشتر باشد نه کسب درآمد و همچنین سعی کند برای کار کردن با نرم افزارهای حسابداری مسلط شود.

همواره داشتن یک مدرک از دانشگاه، یکی از راه های موفقیت بیشتر در هر رشته ای می باشد که رشته حسابداری از این قاعده مستنثی نیست. از این رو یک حسابدار خوب بایستی حداقل مدرک لیسانس خود را از یکی از دانشگاه های معتبر ایران دریافت کند. بهتر است فرد دانشگاه خود را در شهری انتخاب کند که از نظر شرایط کار کردن در رشته حسابداری مناسب باشد و بتواند در حین تحصیل، دوره کارآموزی را ادامه دهد و بیشتر تجربه کسب کند.

چگونه می‌توانم یک حسابدار موفق باشیم؟

یک راهنمای خوب برای تبدیل شدن به یک حسابدار موفق این است که فرد در دانشگاه هدفی را برای خود انتخاب کند که مسیر روشن تری در آینده باشد. لازم است بدانید که حسابداری مالی، حسابرسی و حسابداری مدیریت از جمله گرایش هایی می باشند که آینده شغلی خوبی دارند.

فرد با تعیین گرایش خود در مقطع کارشناسی دوره های تخصصی گرایش خود را به صورت جدی ادامه دهد.

فرد با داشتن یک شغل مناسب، بهترین زمان است که بتواند تحصیلات خود را در دوره کارشناسی ارشد ادامه دهد زیرا مدرسان دوره های کارشناسی ارشد اشخاص بزرگی هستند که می توانند راهنمای خوبی برای تبدیل شدن به یک حسابدار خوب شوند.

پس از پایان تحصیل در دوره کارشناسی ارشد، شرکت کردن در آزمون های عضویت در جامعه حسابداری متناسب با گرایش خود می باشد که هر کدام از این آزمون ها شرایط عضویت خاص خود را دارند.

پس از گذراندن دوره کارشناسی ارشد و دوره های تخصصی رشته حسابداری و عضو شدن در انجمن های رسمی حسابداری، وقت آن فرا رسیده است که فرد بهترین شغل را برای خود انتخاب کند.

پس از پیدا کردن شغل مناسب، فرد به عنوان یک حسابدار موفق باید همچنان به مطالعه تخصصی خود ادامه دهد و در دوره های تخصصی حسابداری شرکت نماید تا همیشه دانش و اطلاعات خود بروز نگه دارد. همینطور اگر فرد علاقه مند به فعالیت در زمینه حسابداری به صورت مستقل است، پس از مدتی فعالیت در این رشته و تبدیل شدن به یک حسابدار خوب می تواند برای خود یک شرکت حسابداری تاسیس کند.

امید است که مطالعه این مقاله در خصوص دانستن ویژگی های اصلی یک حسابدار موفق مفید باشد.

هزینه های قابل قبول مالیاتی را نمیدانید؟ ما دراین فیلم قصد داریم شما را با هزینه های مورد قبول مالیاتی که توسط سازمان امور مالیاتی تدوین شده است آشنا کنیم

ادامه مطلب

آیا شما هم نگرانید که اظهارنامه آماده شده درست است یا نه؟ ما روش طلایی اطمینان از صحیح بودن اظهارنامه مالیاتی را به شما می گوییم.

ادامه مطلب

از شرط مهم دریافت معافیت مالیاتی و نحوه برخوردارب از آن چه اطلاعاتی دارید؟ ما در این ویدئو اطلاعاتی را در این زمینه به شما عزیزان ارائه دهیم.

ادامه مطلب

آیا می دانید چه اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول حسابرسی صورت های مالی هستند؟ از نکات مهم مربوط به ماده ۲۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم چه میدانید؟

ادامه مطلب

جرائم عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی را نمیدانید؟! ما در این فیلم توضیحات کاملی را در مورد جرایم عدم ارسال اظهار نامه مالیاتی به شما ارائه می کنیم.

ادامه مطلب

ما در این فیلم معافیت ماده ۱۱۰ قانون مالیات های مستقیم را به شما آموزش میدهیم و در مورد آن اطلاعات کاملی را ارائه می نماییم.

ادامه مطلب

ما در این ویدئو به شما می گوییم که تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم چیست و چه کسانی می توانند از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کنند و در چه صورت نمیتوان از آن استفاده کرد…

ادامه مطلب

چگونه حسابدار موفق شویم

ما در این فیلم به شما توضیح می دهیم که تفاوت اظهارنامه جایگزین و اظهار نامه اصلاحی چیست و چه زمان باید از اظهارنامه جایگزین و اظهارنامه اصلاحی استفاده کرد؟

ادامه مطلب

در این مقاله شما با انواع دفاتر قانونی آشنا خواهید شد و همچنین نحوه تحریر دفاتر قانونی را توضیح خواهیم داد

ادامه مطلب

در این مقاله ما به ۷ نکته کلیدی که مودیان و کارفرمایان محترم هنگام ارسال اظهارنامه مالیاتی باید بدانند اشاره می کنیم

ادامه مطلب

در این مقاله به بیان ۴ مورد از مهمترین نکاتی که تمام مودیان و کارفرمایان قبل از ارسال اظهارنامه باید به آن توجه داشته باشند را بررسی می کنیم.

ادامه مطلب

ادامه مطلب

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

خدمات رسانی ۷ روز هفته.

بررسی دقیق میزان سود و زیان

انعقاد قرارداد عدم افشای محرمانگی

انجام سریع کار بصورت تیمی

لینک‌های مفید مالیات

سامانه مالیاتی کشور

سامانه مالیات بر درآمد حقوق

ارسال صورت معاملات فصلی

ثبت نام و اصلاح کد اقتصادی جدید

لینک‌های مفید ارزش افزوده 

سامانه مالیات بر ارزش افزوده

بررسی اعتبار گواهی نامه مالیات بر ارزش افزوده

فهرست مودیان ثبت نام شده فاقد اعتبار

سایت اطلاع رسانی سازمان امور مالیاتی

لینک‌های مفید بیمه و حقوقی

ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی

پرتال بدهی کارفرمایان سازمان بیمه تامین اجتماعی

سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی

آگهی های قانونی روزنامه رسمی

در خبرنامه ماکان عضو شوید و زودتر از همه از جشنواره ها و تخفیف‌های ویژه ما باخبر شوید. قطعا ما هم مثل شما از اسپم بیزاریم!

راه های ارتباطی با ماکان:

آدرس: تهران، خ دامپزشکی، ک محمودی، پلاک ۳، واحد ۳ تلفن ۱: ۶۵۸۲۱۱۰۶-۰۲۱ تلفن ۲: ۶۶۳۵۷۹۹۲-۰۲۱

حسابداری جزو رشته‌های پرطرفدار محسوب می‌شود که به نسبت تلاش و استعداد فرد، آینده شغلی روشنی دارد. در بحث آموزش حسابداری و اینکه یک فرد چه مسیری را باید طی کند تا حسابدار شود نقشه راه‌های متفاوتی وجود دارد. این روش‌ها شاید برای شخصی که حالا یک مدیر مالی خیلی روشن و مشخص باشد، اما برای کسی که در ابتدای راه حسابداری است اندکی مبهم است. در این یادداشت به‌صورت گام‌به‌گام به شما خواهیم گفت که چگونه حسابدار شوید.

بهترین شروع برای تبدیل‌شدن به یک حسابدار، انتخاب رشته حسابداری در مقطع دبیرستان است، البته اگر هنوز دبیرستان نرفته و فرصت این کار را داشته باشید. در حال حاضر رشته حسابداری در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای فراوانی در سراسر کشور تدریس می‌شود که آن را می‌توان بهترین انتخاب برای کسی دانست که قصد حسابدار شدن دارد.

با پایان دوره هنرستان و دریافت دیپلم حسابداری، آن‌قدری آموزش حسابداری دیده‌اید که بتوانید امور عمومی حسابداری را انجام دهید. بهترین کار در این مقطع کارآموزی در یک شرکت حسابداری معتبر است. کسب درآمد را اصلاً معیار قرار ندهید و صرفاً هدفتان این باشد که در جایی کارآموزی کنید که تجربیات بیشتر و ارزشمندتری کسب کنید. در عین حال تلاش کنید از همین زمان به کار با نرم افزارهای حسابداری مسلط شوید.

داشتن حداقل مدرک کارشناسی برای حسابداری که قصد پیشرفت شغلی دارد یک امر حیاتی است. برای انتخاب رشته بدیهی است که اولویت شما انتخاب دانشگاه‌های معتبرتر باشد. البته هنگام انتخاب دانشگاه شرایط کار در آن شهر را هم باید مدنظر داشته باشید.

همان‌طور که خواندید، دانشگاه خود را از شهری انتخاب کنید که شرایط کار مناسب‌تری داشته باشد؛ یعنی شرکت‌های حسابداری خوبی در آنجا باشند که بتوانید رد آن‌ها کارآموزی کرده و کسب تجربه کنید. درصورتی‌که به میزان لازم مهارت کسب کرده باشید، می‌توانید به‌صورت نیمه‌وقت هم حسابداری کنید. توجه داشته باشید که اولویت شما باید شغلی باشد که از آن تجربه بهتر و ارزشمندتری کسب کنید و همچنان نباید به فکر درآمد بهتر باشید. نکته مهم‌تر، ایجاد روابط شغلی مناسب در طی زمانی است که درحال کارآموزی هستید. روابطی که قطعاً در آینده به کمک شما خواهند آمد.چگونه حسابدار موفق شویم

در میانه راه تحصیل در مقطع کارشناسی بهترین زمان برای انتخاب گرایش است، زیرا به میزان لازم با گرایش‌های شغلی مختلف حسابداری آشنا شده‌اید. منظور از انتخاب گرایش، انتخاب هدف خود در حسابداری است. حسابداری مالی، حسابرسی، مشاوره مالیاتی و حسابداری مدیریت ازجمله گرایش‌هایی هستند که می‌توانید برای آینده شغلی خود در رشته حسابداری انتخاب کنید. با انتخاب گرایش مسیر روشن‌تری برای ادامه راه تبدیل‌شدن به حسابدار خواهید داشت.

با مشخص شدن گرایش شغلی آینده خود، مطالعه تخصصی درباره گرایش خود را باید به‌صورت جدی دنبال کنید. همچنین مراجعه به دوره‌های تخصصی آموزش حسابداری را باید در برنامه خود قرار دهید. دوره‌هایی همچون دوره‌های تخصصی آموزش مالیات و آموزش حسابرسی. همچنین باید شغلی که هم‌زمان با تحصیل خود انجام می‌دهید را فارغ از درآمد آن بر اساس هدف شغلی خود انتخاب کنید.

بعد از فارغ‌التحصیلی از مقطع کارشناسی به‌سرعت یک شغل مناسب با اهداف شغلی خود انتخاب کنید. توجه کنید که شغلی انتخاب کنید که نه‌تنها متناسب با گرایش هدف شما باشد، بلکه تجربیات ارزشمندتری در اختیار شما قرار دهد. در نظر داشته باشید که اگر اهداف بلندی در حسابداری در سر دارید، هنوز زمان انتخاب شغل بر اساس درآمد نرسیده است و همچنان باید خود را در ابتدای راه بدانید.

حالا که شغل مناسبی اختیار کرده‌اید بهترین زمان برای ادامه تحصیلات در مقطع کارشناسی ارشد است. بدیهی است که گرایش انتخابی شما برای تحصیلات تکمیلی به‌طور حتم باید متناسب با اهداف گرایشی شما باشد. مدرسان دوره‌های ارشد معمولاً اشخاص بزرگی در رشته کاری خود هستند، تلاش کنید تا روابط خود با اساتیدتان را بیشتر از یک دانشجو گسترش دهید و از تجربیات و روابط آن‌ها حسن استفاده را ببرید.

پس از پایان دوره کارشناسی ارشد، متناسب با گرایش خود در آزمون‌های عضویت در جامعه حسابداران حسابرسان شرکت کنید. به‌طور مثال اگر گرایش مالیات را انتخاب کرده‌اید می‌توانید وارد انجمن مشاوران رسمی مالیاتی ایران شوید. همچنین برای گرایش حسابرسی، انجمن حسابرسان رسمی ایران و برای گرایش حسابداری نیز جامعه حسابداران رسمی ایران و انجمن حسابداران خبره ایران وجود دارند. هرکدام از این انجمن‌ها به فراخور خود آزمون‌ها یا شرایطی را برای عضویت افراد در نظر می‌گیرند.

حالا، با توجه به اینکه دارای مدرک کارشناسی ارشد هستید، دوره‌های تخصصی حسابداری را طی کرده‌اید، عضو انجمن‌های رسمی هستید و تجربه خوبی درزمینهٔ کاری خود دارید، وقت آن رسیده است که به دنبال یک موقعیت شغلی درشان خود بگردید. دیگر وقت کارآموزی به پایان رسیده است و نوبت آن شده است که از تجربیات خود استفاده کنید و چیزهای جدید را به‌شخصه و از نزدیک تجربه کنید. در این موقعیت لازم است که بدون عجله کردن، ارزش خود را بدانید و تن به هر موقعیت شغلی‌ای ندهید. لازم است که علاوه بر میزان دستمزد، ارزش کاری موقعیت شغلی خود را نیز مدنظر داشته باشید.

پس از یافتن شغل مناسب، از مطالعه تخصصی دست نکشید و همچنان در دوره‌های تخصصی آموزش حسابداری، حسابرسی و مالیات شرکت کنید تا دانش خود را به‌روز نگه‌دارید. اگر علاقه‌مند به استقلال کاری باشید، پس از چند سال کار و تبدیل‌شدن به یک حسابدار باتجربه، می‌توانید به تأسیس یک شرکت حسابداری هم فکر کنید.

مالیات بر خانه‌های خالی چقدر است؟ جزئیات میزان و نحوه تشخیص

تجدید ارزیابی چیست

حسابرسی چیست و انواع حسابرسی کدام است؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

ثبت نام دوره های تخصصی و عمومی مالیات، حسابداری و حسابرسی، زیر نظر برترین اساتید مالی و مالیاتی ایران

خواندنی ها

مهم‌ترین ویژگی‌های یک نرم افزار حسابداری خوب

اظهارنامه مالیاتی چیست

دوره‌های آموزش حسابداری نیاز همیشگی مدیران مالی

خبرهای مالیاتی

داشتن پرونده مالیاتی، شرط جدید داشتن کارت‌خوان و درگاه پرداخت

از نگاه مجلس اصلاح نظام مالیاتی تنها راهکار جبران کسری بودجه

نزدیک‌تر شدن مالیات به واحدهای مسکونی خالی

بخشنامه های مالیاتی

ماده 169 و 169 مکرر قانون مالیات ‌های مستقیم

بخشنامه تغییر گروه بندی مالیاتی اشخاص حقیقی و مشاغل ابلاغ شد

اصلاح مواد فصل دوم آیین‌نامه اجرایی موضوع تبصره 3 ماده 169

آموزش

مراحل رسیدگی مالیاتی یا چرخه دادرسی مالیاتی چگونه است؟

مالیات سکه ؛ نحوه محاسبه ، پرداخت و اعتراض به مالیات سکه

دانلود نرم افزار مالیات و آموزش نصب و اجرای نرم افزار اظهارنامه مالیاتی

کلیه حقوق مادی و معنوی پرشین تکس متعلق به کانون حسابداران و مشاوران رسمی مالیاتی ایران است.

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

قبل از این که به این مطلب بپردازیم خوب است بدانید در هر حرفه‌ای حتما اسراری وجود دارد که افراد را به دو طبقه کارفرما و کارمند تقسیم نموده است. شاید به ذهن شما خطور کند مزیت کارفرمایان بر کارمندان این است که صاحب سرمایه هستند. اما در مورد حسابداری، این ذهنیت درست نیست! حسابداران موفق به خوبی این اسرار را می‌دانند در ادامه با ما باشید :

یکی از دغدغه‌های همه‌ی افراد کسب درآمد بیشتر است که این دغدغه برای حسابداران پر رنگ‌تر به نظر می‌رسد؛ زیرا نوع کار آن‌ها به گونه‌ای است که زمان خالی زیادی دارند. معمولاً حسابدارانی که در شرکت‌‌ها و یا سازمان‌ها عملیات حسابداری را انجام می‌دهند، به صورت ساعتی یا پروژه‌ای فعالیت می‌کنند و همین مسئله سبب می‌شود تا در طول هفته فرصت برای انجام کارهای بیشتر را داشته باشند.

راز ۱۴۴۰ رازی است که ثروتمندان و انسانهای فوق موفق در اثر استفاده از این راز به ثروت و موفقیت های چشمگیر و دور از انتظار رسیدند. بلکه این راز چیزی نیست جز ۲۴ ساعت ضربدر ۶۰ دقیقه که می شود ۱۴۴۰ دقیقه که خداوند این مدت را برای همه یکسان اعطاء می کند اما افراد ثروتمند و فوق موفق با تمام وجود به اهمیت این راز پی بردند و می گویند وقت سرمایه‌ای است که از دست بدهید هیچ جایگزینی ندارد . لطفا از زمان خود مثل گنج با ارزش محافظت کنید .

حسابدار ماهر و با تجربه کسی است که با دانش، مهارت‌ها و تجربیات، اخلاق و افکار، رفتار و نظم و مدیریت زمان خود باعث دگرگونی و تحول ابتدا در خود و سپس در شرکتها و موسسات می شود و الگوی معتبر، محترم، مفید و موثر در محل کار است. اگر بپذیریم که حسابداری فرآیند، یادگیری، به کارگیری و نتیجه گیری است، حسابدار حرفه ای فردی است که راه و روش ایجاد انضباط مالی، نظم حرفه ای، ارزش آفرینی و نتیجه گیری مطلوب را به خوبی می داند. قرار نیست به شکل جادویی به اهداف عالی برسید. زمان بگذارید، تلاش کنید تا به اوج برسید، تمرکزتان را از دست ندهید .چگونه حسابدار موفق شویم

برخی از حسابداران ترجیح می‌دهند که کارهای شخصی و علاقه‌مندی‌های خود را در ساعات خالی هفته انجام دهند، اما برخی دیگر که عده‌ی آن‌ها کم هم نیست، ترجیح می‌دهند که با قبول کردن پروژه‌های بیشتر درآمد ماهیانه‌ی خود را افزایش دهند. البته تنها بخشی از این افراد موفق به قبول پروژه می‌شوند و برخی دیگر به دلایل مختلف نمی‌توانند پروژه‌های دلخواه خود را پیدا کنند. در این مقاله قصد داریم ببینیم که قبل از انجام پروژه حسابداری باید به چه نکاتی توجه کرد :

سرمایه یک حسابدار زمانی است که در اختیار دارد و هر چقدر بتواند زمان خود را صرف کسب آموزش کاربردی‌ نماید این سرمایه ارزش بیشتری پیدا خواهد کرد و در نهایت، زمان شما تبدیل به یک سرمایه گران‌بها خواهد شد و به سادگی می‌توانید وارد یکی از پر‌درآمد‌ترین شغل‌های دنیا شوید. شاید این سئوال به ذهن شما خطور کند که چرا پر درآمد‌ترین ؟

حسابداری یک شغل حرفه‌ای است ، از این رو هر کسی که در این رشته آموخته‌های تئوری خود را با دانش کاربردی ادغام نماید یک حسابدار حرفه‌ای محسوب می‌شود ، معمولا شرکتها بدنبال حسابدار حرفه‌ای هستند و بابت آن نیز مبلغ قابل توجهی پرداخت می‌کنند ، با توجه به این مهم اگر شما برای آموزش حسابداری بازار کار زمان بیشتری صرف کنید، در انجام کلیه عملیات‌های حسابداری مهارت کسب خواهید کرد و به طبع درآمد بیشتری نیز خواهید داشت چون شما در انجام کاری ماهر هستید که دیگران در انجام آن ناتوانند .

.

.

 

پس قبل از ورود به بازار کار، زمان خود را صرف آزمون و خطا نکنید با شرکت در دوره های آموزش حسابداری در یک مرکز آموزشی مطمئن از تمامی لحظات خود برای کسب درآمد استفاده نمایید. اگر قرار باشد پروژه‌های بیشتری را قبول کنید، باید بتوانید برنامه‌ریزی خود را به دقیق‌ترین حالت ممکن انجام دهید تا به انجام هیچ کدام از پروژه‌‌ها صدمه‌ای وارد نشود و لازمه‌ی این کار دانستن تکنیک‌های مدیریت زمان است. شما باید بتوانید پروژه‌های مختلف را هم‌زمان با هم جلو ببرید و در عین حال همه‌ی آن‌ها کامل و بدون هیچ‌گونه اشتباهی انجام شوند.

اگر نتوانید چند پروژه را با هم مدیریت کنید، احتمال اشتباه کردن در ثبت اعداد و محاسبه‌ی صورت‌های مالی افزایش می‌یابد؛ در نتیجه نه تنها درآمد بیشتری به دست نمی‌آورید، بلکه اعتبار حرفه‌ای خود را نیز از دست خواهید داد. به خاطر داشته باشید که دیگران مسئول زیاد بودن پروژه‌های در دست انجام شما نیستند؛ بنابراین شما در صورت تأخیر در تحویل یک پروژه نباید انجام پروژه‌های دیگر را بهانه‌ای برای این موضوع قرار دهید. علاوه بر تکنیک‌های مدیریت زمان باید تکنیک‌های مدیریت پروژه مانند گانت چارت را نیز فرا گیرید تا بتوانید تمام پروژه‌های کاری خود را در زمان تعیین شده با موفقیت به اتمام برسانید.

در فضای انجام کار حسابداری آموخته‌های آکادمیک و تئوری لازم است ولی کافی نیست، به همین منظور توصیه می‌شود برای کسب اطلاعات عملی و کاربردی حتما در یک دوره حسابداری کاربردی شرکت نموده و از نزدیک با ثبت رویدادهای مالی آشنا شوید، آموزش حسابداری بازار کار یکی از موثرترین روش‌های آموزشی محسوب می شود، اغلب حسابداران موفق همزمان با انجام امور حسابداری در دوره های عملی و کاربردی نیز شرکت می کنند این مسئله در یک دوره کوتاه مدت از آنها یک حسابدار کاملا حرفه ای میسازد.

 تجربه ثابت کرده همیشه افراد موفق به دنبال راه میانبری صحیح و قابل اعتماد برای رسیدن به اهدافشان هستند. اما سئوال اینجاست که چگونه میتوان در حسابداری این میانبر را پیدا کرد؟ جواب این سئوال فقط این جمله کوتاه است : استفاده از تجربه مدیران مالی .

همانطور که می دانید برای اینکه در هر‌ کاری به تجربه برسیم، گاها سالها باید وقت و هزینه صرف کنیم،‌ اما استفاده از‌ تجربه دیگران یکی از راههای زود بازده و‌ کم هزینه برای رسیدن به این گوهر گرانبهاست، در‌ عرصه حسابداری نیز دوستان حسابدار یا دانشجو با استفاده از تجربیات یک مدیر مالی و شرکت در دوره های آموزش حسابداری کاربردی خیلی سریعتر می توانند به کسب تجربه مفید در بازار کار دست‌یابند . آمار نشان داده اکثر افرادی که شغل خود را از دست می دهند .

به این مسئله کم توجهی کردند و در اکثر اوقات بدون تجربه کافی مشغول به کاری شدند که این خود باعث ایجاد مشکلات بسیاری در هنگام انجام امور حسابداری شده و بعضا خسارتهای جبران ناپذیری را درپی دارد. تجربه بالاتر از علم است این جمله برای همه آشناست و تقریبا اکثر مردم آن را قبول دارند،اما ما اعتقادمان براین است که تجربه باید مکمل علم شود تا تبدیل به حرفه گردد، این کار خیلی سهل و آسان است.

اغلب دوستان و همکاران حسابدار از مشاوره غافل هستند شاید عوامل زیادی داشته باشد اما یکی از مهمترین آنها این است که احساس می کنند، آموخته‌های آنها برای انجام امور‌مالی و حسابداری کافی است و دیگر نیازی به مشاوره ندارند. در هر زمینه کاری مشاوره لازم و ضروریست مخصوصا در زمینه حسابداری، گاهی در هنگام انجام امورحسابداری مسائلی پیش می آید که تا آن لحظه با آن روبرو نشده ایم و برای حل آن نیاز به مشاوره داریم. استفاده از مشاوره در انجام امور حسابداری یک نکته بسیار مهم و اساسی می باشد:

راهنمایی ها و برنامه های ارائه شده از سوی مشاور گاهی مسیر طی شده گذشته را که به اشتباه و انحراف منجر شده بود را کاملا تغییر می‌دهد و شخص استفاده کننده از مشاوره را با مسیر صحیح و بدون انحراف آشنا می‌سازد. دوستان باهوش و آگاه هیچگاه از مشاوره غافل نیستند چراکه خوب میدانند که راهکارهای ترسیم شده از سوی مشاوره در نهایت به یک عملیات حسابداری مثبت و منطقی ختم می شود که از لحاظ فنی این بازدهی و راندمان مثبت به حساب مجری عملیات حسابداری که همان حسابدار است ثبت خواهد شد…

آموزش حسابداری هر چقدر هم کامل و کاربردی باشد بازهم پایان کار نیست. حسابداران لازم است ضمن کسب مهارت‌های حسابداری اطلاعات خود را نیز به‌روز رسانی نمایند، چون در دوره‌های آموزشی هیچوقت قوانین را آموزش نمی‌دهند. با مراجعه به سایت‌های معتبر، عصویت در کانال‌های اخبار حسابداری و مطالعه مقالات کاربردی به سادگی می‌توانید از آخرین به‌روز‌رسانی‌های مالیاتی و بیمه‌ای آگاه شوید .

اما با توجه به اهمیت این مطلب که محتوای مطالب آموزشی می‌تواند تاثیر مثبت و حتی منفی در زندگی شغلی و میزان درآمد شما در تمامی کسب و کارها بویژه حرفه حسابداری داشته باشد، لازم است قبل از مطالعه اخبار و یا مقالات آموزشی یا حتی آموز‌شهای رایگان که در سایت‌ها به وفور دیده می‌شود، با سوابق علمی و کاری صاحبان سایت، اساتید دوره، روش ارائه مطالب، کیفیت محتوا و سرفصل‌های آموزشی و از همه مهمتر رزومه شرکت تولید کننده، اطلاعات مختصری کسب کنید تا شما را به بیراهه نبرند.

.

بسیاری تصور می‌کنند که حسابداران در حرفه خود فقط به ثبت رویدادهای مالی می‌پردازند،اما این چنین نیست و حسابداران بیشتر اوقات در جلسات مدیریتی شرکت می‌کنند و با هیات مدیره تعامل دارند. این ارتباط بسیار موثر و با ارزش است چون هیات مدیره براساس گزارشات ارائه شده از سوی حسابداران به چگونگی عملکرد سال جاری و برنامه ریزی برای سنوات آتی می‌پردازند و از این ارتباطات می‌توان در تعاملات تجاری شخصی و ایجاد دایره ارتباطات برای انجام کارهای بزرگتر و کسب درآمد بیشتر استفاده نمود.

اولین کاری که باید در راستای قبول کردن پروژه‌های بیشتر حسابداری انجام دهید، آن است که در جریان آخرین اخبار و آگهی‌های استخدامی قرار بگیرید. مطالعه‌ی آگهی‌های استخدامی روزانه در روزنامه‌های مختلف، عضویت در کانال‌های استخدامی تلگرام و همچنین عضویت در شبکه‌های اجتماعی مرتبط با حسابداری می‌تواند یک گام مؤثر در راستای پیدا کردن پروژه‌های دلخواهتان محسوب شود.

عضویت در شبکه‌ی اجتماعی لینکدین که یکی از شبکه‌های مرتبط با فضای کسب و کار است نیز می‌تواند نقش بسزایی در این زمینه ایفا کند. همچنین می‌توانید در سایت‌های مرتبط با آموزش حسابداری عضو شوید تا اخبار روزانه به صورت خبرنامه به ایمیل‌تان ارسال گردد. باید به این نکته توجه داشته باشید که هر چقدر ارتباطات کاریتان را افزایش دهید، احتمال معرفی شما به عنوان حسابدار به سایر کسب و کارها نیز افزایش می‌یابد. البته لازمه‌ی این معرفی آن است که کارتان را درست سر وقت و به بهترین وجه انجام دهید.

شاید در گذشته حسابداری تنها در پر کردن فرم‌های مربوطه و تکمیل دفاتر معین خلاصه می‌شد، اما امروزه نرم‌افزارهای حسابداری زیادی طراحی شده و در انجام عملیات حسابداری شرکت‌‌ها و سازمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مسئله محدود به شرکت‌‌ها و سازمان‌ها نسیت و حتی کسب و کارهای کوچک نیز ترجیح می‌دهند اطلاعات حسابداری خود را در نرم‌افزارهای مخصوص ثبت و ذخیره کنند. بنابراین اگر به دنبال پروژه‌های کاری بیشتر هستید، بهتر است تا می‌توانید مهارت‌های نرم افزاری خود را افزایش داده و تسلط بیشتری به چند نرم‌افزار متداول پیدا کنید.

نرم افزار اکسل نرم افزار پایه حسابداری به شمار می‌رود و معمولاً همه‌ی حسابداران سعی می‌کنند این نرم‌افزار را یاد بگیرند. اکسل به دلیل محیط ساده و قابلیت‌های فراوانی که دارد، مورد توجه بیشتر کسب و کارها است که می‌توانید آن را با صرف زمان نسبتاً کم فراگیرید. به ویژهآنکه محیط نرم افزار اکسل شبیه نرم افزار ورد است و شما در آغاز کار با محیط نرم افزار اکسل بیگانه نخواهید بود. علاوه بر اکسل نرم افزارهای دیگری وجود دارد که از مشهورترین آن‌ها می‌توان نرم افزار حسابداری هلو را نام برد. این نرم‌افزار نیز در بسیاری از کسب و کارها، شرکت‌ها و سازمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل آنکه محیط نسبتاً ساده‌ای دارد، به راحتی می‌توانید آن را در مدت کوتاهی یاد بگیرید.

 

یادگیری حسابداری در حال حاضر به امری حیاتی تبدیل شده است. اگر ماهیت حساب‌ها و یا معادله حسابداری را ندانید حتما در بازار کنونی دچار چالشهای جبران ناپذیری خواهید شد. ولی از همه مهمتر برای کارفرمایان، تسلط به گزارشات مالی مانند ترازنامه، صورت گردش جریان وجوه نقد یا صورت سود و زیان است. جالب است بدانید به محض روشن کردن کلید برق، هزینه‌های جاری شما آغاز می‌گردد.

هزینه‌هایی مانند عدم خرید محصول یا خدمات توسط مشتریان به دلیل قیمت نامناسب، عدم آگاهی از بهای تمام شده و هزینه‌های سربار بر محصول یا خدمات نیز جزو هزینه‌های نامشهودی است که حسابداران موظفند طی آنالیز حسابها گزارش این خسارات و راه‌های جلوگیری از آنها را به کارفرمای خود اطلاع دهند. البته موضوع از این هم پیچیده‌تر است و همه این موارد به دلیل عدم آگاهی مدیران و حسابداران و از همه بدتر استفاده از نیروهای حسابداری ارزان و کم تجربه در بخش‌های کلیدی حسابداری است.

باید توجه داشته باشید که تنها راه کسب درآمد بیش‌تر، لزوماً قبول کردن تعداد بالای پروژه‌های حسابداری نیست؛ بلکه راه‌های دیگری مانند نوشتن کتاب و جزوه‌های آموزشی و همچنین تدریس خصوصی و یا تدریس در آموزشگاه نیز وجود دارد که می‌توانید با اختصاص دادن ساعات خالی هفتگی خود به آن‌ها درآمدهای قابل توجهی را کسب کنید. البته لازمه‌ی تحقق این مسئله آن است که از سطح بالای مهارت‌های حسابدار موفق برخوردار بوده و دانش کافی در این زمینه را داشته باشید تا بتوانید میزان درآمد ماهیانه خود را بالاتر ببرید .

 

این مقاله بخشی از صد‌ها نکته کاربردی در زمینه آموزشهای این سایت می‌باشد. جهت تسلط کامل به مباحث مربوط به بازار کار و کسب درآمد سریع از این حرفه، با جمع آوری اطلاعات از مدیران ارشد مالی و اساتید برتر دانشگاه، بسته آموزش صفر تا صد حسابداری در بازار کار را تهیه نموده ایم. این مجموعه بی‌نظیر شامل تمامی تکنیک‌های حسابداری کاربردی در قالب ۵۰ ساعت آموزش حسابداری با کیفیت، جزوات pdf، تستهای ارزیابی اینترنتی و آموزش نرم افزار‌‌های مالی می‌باشد. با استفاده از این مجموعه به سادگی می‌توانید ضمن استفاده از تخفیف باورنکردنی آن، حسابداری را بصورت کاملا کاربردی از آموزش حسابداری مقدماتی تا تجزیه و تحلیل صورتهای مالی بیاموزید.

 

.

از عضویت شما در خبرنامه سپاس گزاریم.

هم اکنون بازار کار حسابداری به شدت نیازمند حسابداران ماهر ، با تجربه و مسئول است . چنانچه حسابدار بص

امروزه در بازارکار مالی ، فضای رقابتی شدیدی حکم فرماست و روش‌های موفقیت شغلی و ویژگی های حسابدار موف

اگر شما در زمینه حسابداری کاملاً مسلط و ماهر باشید و درباره رشته‌های دیگر اطلاع چندانی نداشته باشید،چگونه حسابدار موفق شویم

عضویت در خبرنامه :

از عضویت شما در خبرنامه سپاس گزاریم.

شنبه تا چهارشنبه از ۸ الی ۱۷

آموزش حسابداری به روش انتقال تجربه

 حسابداران حرفه‎ای ویژگی‎هایی دارند که آنان را از بقیه حسابداران جدا و در جایگاه بالاتری نسبت به همکاران خود قرار می‏‎دهد. این ویژگی‎ها مهم و ابزار پیشرفت در رشته حسابداری می‎باشند اما نه آنچنان سری هستند که نتوان از آن اطلاع پیدا کرد و نه آن چنان پیچیده هستند که نتوان از آن استفاده کرد. ما در این مقاله ۲۰ مورد از این ویژگی‎ها را به شما نشان می‎دهیم. امیدواریم با به کار بردن آن‎ها در حرفه خود به یک حسابدار حرفه‎ای رشد کنید و از جایگاه و مزایای بهتری برخوردار باشید. در ادامه مقاله با ما همراه باشید:

یکی از مهمترین مواردی که حسابداران حرفه‎ای انجام می‎دهند مطالعه و کسب اطلاعات درباره رشته حسابداری و موارد مرتبط به آن اعم از مسایل مالی ، مالیاتی ، بیمه و … می باشد.  شما هم هر قدر اطلاعات مالی بیشتری داشته باشید می توانید خود را به عنوان حسابداری حرفه‎ای، آگاه و توانمند معرفی نمایید و به همان نسبت از درآمد بیشتر و جایگاه بهتری برخوردار شوید. منابع مطالعاتی شما می توانند کتاب، روزنامه، مجله، فیلم های آموزشی ، اینترنت و … باشند.همچنین می توانید در کلاس های آموزش حسابداری هم شرکت کنید. با توجه به تغییرات زیادی که در زمینه اطلاعات اتفاق می افتد این مورد روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند.

یک حسابدار حرفه‎ای همواره آشنایی کافی به قوانین جاری کشور به ویژه قوانین مالیات، تامین اجتماعی ،قانون کار ، قانون تجارت دارد به همین دلیل پیشنهاد می گردد شما هم همواره نسبت به مطالعه و کسب اطلاعات در این زمینه اقدام کنید.

یکی از نرم افزارهایی که قطعا حسابداران حرفه‎ای به آن تسلط کافی دارند نرم افزار فوق العاده قدرتمند و کاربردی اکسل محصول شرکت مایکروسافت می باشد که در بسیاری مواقع محاسبات و گزارشات بسیار خوبی می توان از آن استخراج نمود و به عنوان اطلاعات جانبی همراه با سایر گزارشات ارائه نمود و یا حتی می توان جهت انجام اموری مثل محاسبه حقوق ، استهلاک و … از آن بهره گرفت.نرم افزارهای دیگری هم مانند ورد وجود دارد که گاهی به آن نیاز خواهید داشت. اگر تاکنون جهت یادگیری این نرم افزارها برنامه‎ای نداشته‎اید هر چه زودتر برای یادگیری آن اقدام کنید.

هر اندازه که نسبت به نرم افزارهای بیشتری شناخت و تسلط داشته باشید امکان اشتغال و پیشرفت شما نیز بیشتر می‎گردد پیشنهاد می‎شود دوره‎هایی را جهت یادگیری نرم افزارهای معتبر در حوزه حسابداری شرکت و نسبت به یادگیری اقدام نمایید.چگونه حسابدار موفق شویم

حسابداران حرفه‎ای رویدادها و اتفاقات را دریافت، تجزیه تحلیل و ثبت نموده و اقدام به گزارش گیری می کنند و با در نظر گرفتن این موضع که صاحبان سرمایه افراد دیگری می باشند حتما در خصوص مواردی مانند پرداخت ها، صدور چک، تسویه حساب با مشتریان، میزان حقوق همکاران و … تاییدیه های لازم را از مدیران شرکت و افراد صاحب امضا و اختیار دریافت نموده و این تاییدیه ها و مدارک دریافتی را جهت مراجعات احتمالی ، بایگانی و نگهداری می‎کنند.

از نظر حسابداران حرفه‎ای، ارزش گزارشات به روز و کامل بسیار بیشتر از گزارشات ناقص و قدیمی می باشد. این حسابداران گزارشات را با ثبت به موقع اسناد حسابداری به روز می‎کنند و به دلیل اینکه فاصله زمانی کمی بین زمان وقوع رویداد و ثبت حسابداری آن وجود دارد به دلیل حضور ذهن اشتباهات را کاهش می‎دهند.

یکی از ویژگی‎های حسابداران حرفه‎ای، تعیین اولویت جهت انجام کار حسابداری و ثبت اسناد، مبلغ اسناد می باشد. از نظر آنان ثبت و بایگانی یک رسید بانکی یکصدمیلیون ریالی بسیار با الویت تر از ثبت یک هزینه تنخواه یک میلیون ریالی می باشد. به همین ترتیب ثبت هزینه حقوق ماهانه بسیار مهمتر از ثبت هزینه چند هزار تومانی است.

با توجه به اینکه در برخی از موارد مدیران و تصمیم گیرندگان شرکت از اطلاعات مالی استفاده می نمایند یک حسابدار حرفه‎ای تا حد ممکن گزارشات صحیح، شفاف و روشنی به آنها ارائه نموده و در صورت داشتن موارد ابهام، آنها را دقیقا به مدیران و سایر افراد ذینفع اعلام نموده و موارد ابهام را توضیح می‎دهد. در نظر داشته باشید که معمولا کارآیی سیستم حسابداری با ارائه گزارشات صحیح سنجیده می شود.

یک حسابدار حرفه‎ای قبل از انجام هر فعالیتی در نرم افزار های حسابداری از قبیل حذف سند، ابطال سند، ویرایش سند، انتقال نرم افزار حسابداری به کامپیوتر جدید، بعد از اتمام ثبت های روزانه، بستن حساب ها در پایان دوره و به طور کلی هر نوع تغییری که خارج از روال عادی ثبت های روزانه می باشد حتما و بدون استثنا از اطلاعات نرم‎افزار حسابداری پشتیبان تهیه می‎کند تا در صورت بروز مشکل،  به اطلاعات قبلی دسترسی داشته باشد. هم چنین فایل پشتیبان اطلاعات خود را در چند جای مختلف نگهداری می‎کند تا در صورت بروز مشکل برای یکی از آنها، به سایر فایل ها دسترسی داشته وجود داشته باشد.

نکته: به یاد داشته باشید ممکن است نرم افزارها بنابه دلایلی از قبیل ایرادهای برنامه نویسی، ویروسی شدن، قطع برق و … دچار مشکل شده و اطلاعات درستی ارائه ندهند. به همین دلیل باید به صورت پیوسته اطلاعات و گزارشات آن ها کنترل شود. برخی مواقع حضور ذهن حسابداران و سایر افراد آگاه از موضوعات می تواند در جهت رفع مشکل مفید باشد اما کافی نیست.

نرم افزارهای حسابداری معمولا دارای مدت زمان معینی برای پشتیبانی رایگان می باشند و پس از اتمام دوره پشتیبانی رایگان،  دریافت خدمات پشتیبانی با پرداخت وجه برای دوره بعدی امکانپذیر است. پیشنهاد می شود پس از اتمام قرارداد پشتیبانی رایگان حتما نسبت به تمدید قرارداد نرم افزار اقدام نمایید تا در صورت بروز مشکل بتوانید از خدمات شرکت تولید کننده نرم افزار برخوردار شوید.

یکی از مهمترین بخش های شرکت ها، بخش حسابداری می باشد که با تصمیمات و اقدامات خود می تواند باعث ایجاد سود و یا زیان برای شرکت شود و یا حتی آینده شرکت را به خطر اندازد. یک حسابدار حرفه ای همیشه باید اهمیت حرفه خود و تاثیر آن را بر شرکت ها در نظر بگیرد.

در زمان کار و انجام محاسبات یا ثبت اسناد حسابداران حرفه‎ای مدارک و یادداشت هایی در اختیار دارند که یا خودشان تهیه کرده اند و یا از طرف مدیران یا سایر افراد به آتها تحویل داده شده است و در برخی موارد به عنوان مبنای محاسبات یا ثبت های حسابداری قرار گرفته است .اینگونه اسناد و مدارک دارای اهمیت بسیار زیادی می باشند که حتما باید نسبت به بایگانی و نگهداری این اسناد اقدام گردد حتی در صورتی که فکر می کنید برخی مدارک یا یادداشت ها بی ارزش می باشند تا مدتی نسبت به نگهداری آنها اقدام نمایید.گاهی اوقات همین مدارک بی ارزش مشکلات و مسائل زیادی را حل می نمایند.

بسیاری از اطلاعات و اسناد و مدارکی که در اختیار بخش حسابداری قرار داده می شود اطلاعات مهمی از قبیل موجودی حساب بانکی ، میزان مطالبات یا بدهی های شرکت و یا سود و زیان شرکت ، میزان حقوق دریافتی همکاران و …می باشد که افشای آن ممکن است باعت ایجاد ضرر به افراد ذینفع یا شرکت گردد. به همین دلیل یکی از مهمترین ویژگی حسابداران حرفه‎ای رازداری و عدم افشای اینگونه اطلاعات می باشد.

یک حسابدار خوب و حرفه ای از نظر اخلاقی هم حرفه ای عمل می‎نماید.یکی از خصوصیات خوب یک حسابدار حرفه‎ای امانتداری می باشد . اسناد و مدارک ،اوراق بهادار  مواردی از این قبیل که جزء سرمایه شرکت ها می باشد در اختیار حسابدار قرار داده می شود و حسابداران باید به دقت از این گونه مدارک و اسناد مراقبت و نگهداری کنند.

مهمترین و بهترین خصوصیات یک حسابدار حرفه‎ای، سلامت اخلاقی و حرفه ای می باشد . یک حسابدار حرفه ای باید همه جوانب اخلاقی و حرفه ای را در زمینه کار خود مد نظر داشته باشد . مهمترین دارایی یک حسابدار حرفه‎ای حسن اعتبار اوست.

شاید هیچ چیز به اندازه بی نظمی باعث کاهش ارزش و اعتبار حسابدار نگردد. یک حسابدار حرفه ای و خوب همیشه از هر نظر منظم می باشد ورود بدون تاخیر به محل کار،خروج در زمان مقرر، نظم در محل کار و …از جمله مواردی است که باید در نظر گرفته شود.

یک حسابدار آگاه و حرفه ای باید توانایی لازم و کافی جهت نگارش انواع نامه های اداری را داشته باشد به عنوان مثال متن نامه ارسالی جهت سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی یا نامه به مدیر عامل تفاوتهای زیادی دارند که باید در نظر گرفته شود.

بایگانی اسناد و مدارک را عنوان یک حسابدار حرفه‎ای به نحوی انجام دهید که به ساده ترین شکل و در سریعترین زمان به مدارک دسترسی داشته باشید و همین طور احتمال گم شدن یا مخدوش شدن مدارک و اسناد را به حداقل برسانید.

اکثر حسابداران در زمان انجام کار اهمیتی به نوع نشستن بر روی صندلی و همچنین کار به روش استاندارد با کامپیوتر نمی دهند و به همین دلایل پس از مدتی دچار مشکلاتی از قبیل کمر درد، درد در ناحیه گردن و … می شوند. با توجه به اینکه ممکن است یک حسابدار چند ساعت مداوم بر روی صندلی نشسته باشد و مشغول کار باشد به عنوان یک حسابدار حرفه‎ای باید اهمیت بیشتری به نحوه نشستن خود داده و روش صحیح نشستن را برای جلوگیری از آسیب و مشکلات جسمی به عادت روزانه خود تبدیل کنید.

حسابداری از جمله مشاغل پر استرسی است که می تواند تمام زمان شما را در اختیار گرفته و شما را از تفریحات و استراحت دور کند. با توجه به حساسیت این رشته و به عنوان یک حسابدار حرفه‎ای حتما باید به میزان کافی استراحت کنید و در کنار کار ،تفریحات و استراحت کافی داشته باشید.همچنین انجام ورزش های مداوم و تغذیه مناسب می تواند باعث شادابی و کارآیی بیشتر حسابداران شود.

 

سلام من لیسانس اقتصاد بازرگانی هستم دوره حسابداری آزاد گذرونم در چند تا شرکت استخدام شدم ولی دوست دارم حرفه همه اصول حسابداری بلد باشم چه کار کنم

سلام وقت بخیر. بابت اینکه موفق شدید در چند جا استخدام و در زمینه حسابداری مشغول به کار شوید به شما تبریک می گویم. اولین پیشنهاد مطالعه کافی درباره قوانین مالیات، ارزش افزوده، استانداردهای حسابداری، قانون کار، قانون بیمه و به طور کلی مواردی است که در رشته حسابداری به آن نیاز است. مورد دیگر یادگیری موارد در محل کار است. اگر مدیر یا شخص با تجربه تری وجود دارد می‎توانید از تجربیات ایشان استفاده کنید. روش دیگر هم شرکت در دوره های آموزشی معتبر می‎باشد. موفق باشید.

سلام و درود نمیشه فایل ها رو دانلود کرد ؟ مثلا همین که ندشتید دانلود ..

سلام. فعلا امکان دانلود فایل مقالات وجود ندارد. اما برخی از فایل ها مانند قانون مالیات های مستقیم، بیمه و … را می توانید از اینجا دانلود کنید.

من دانشگاه علوم تحقیقات حسابداری قبول شدم
میشه بگید برای موفقیت بیشتر توی این رشته چه کارهای تکمیلی خارج از دانشگاه میتونم انجام بدم

سلام و تبریک بابت قبولی در دانشگاه. اولین مورد این است که اگر مانند بسیاری از دانشجویان فکر می کنید مطالب دانشگاه استفاده ای ندارد و فقط بعد از فارغ التحصیلی می توان مطالب کاربردی یاد گرفت طرز فکر خود را عوض کنید. مطالبی که در دانشگاه آموزش داده می شود اساس اولیه کار شما خواهد بود و با تسلط کافی به آموزش ها می توانید سریع تر پیشرفت کنید البته در نظر داشته باشید با توجه به شغلی که خواهید داشت از برخی آموزش های دانشگاه ممکن است حتی یک بار در سال و مدت اشتغال خود استفاده نکنید. اما نکته مهم دیگر استفاده از زمان در دوره تحصیل است چون با توجه به زمان آزاد زیادی که دارید می توانید به صورت تجربی هم حسابداری را یاد بگیرید. به همین منظور می تونید در بخش مالی شرکت ها حتی به صورت رایگان هم مشغول به کار شوید. برخی از شرکت ها که کارهای مالیاتی و مالی انجام می دهند به دنبال کارآموزانی مانند شما هستند. تعیین هدف دقیق و شفاف و برنامه ریزی برای رسیدن به هدف را هم فراموش نکنید. موفق باشید.

سلام ببخشید من ورودی امسال به رشته حسابداریم . باتجربه ها چه کار هایی رو پیشنهاد میکنن که همزمان بادرس انجام بدم تا یه حسابدار خوب بشم؟؟

ممنون میشم اساتید راهنمایی کنن وبا تجربه هاشون به من کمک کنن

سلام خدمت شما. آفرین بر شما که از ابتدا به دنبال رشد و پیشرفت خود هستید. پیشنهاد می کنم حتما مقاله ۷ نکته مهم برای اشتغال سریعتر دانشجویان رشته حسابداری را مطالعه کنید.

سلام من تو ی موسسه یک ساله ک کاره حسابداری انجام میدم. دلم میخاد خیلی سریع اطلاعات بیشتری رو یاد بگیرم. شما کسیو نمیشناسید ک کاراموز بخواد?

سلام خدمت شما. از اینکه علاقمند به یادگیری بیشتر و پیشرفت هستید به شما تبریک می گویم. متاسفانه اطلاعی در این مورد ندارم اما برای یادگیری بیشتر توصیه می کنم حتما چند ساعت در هفته کتابهای حسابداری، مالیات، بیمه و … را مطالعه کنید و کاربرد آنها را در موسسه ای که مشغول به کار هستید بررسی کنید.

باسلام ممنون از سایت خوبتون

با سلام و خسته نباشید. من فوق لیسانس حسابداری هستم و هفت ساله سابقه کار دارم با اینکه تو کارم موفق بودم اما الان حس میکنم نمیتونم ادامه بدم و اعتماد بنفسش رو ندارم مطالعه خوبی دارم و کارهای مالیاتی هم انجام دادم موفق هم بودم ولی اینکه با خانمها در محل کار مثل اقایان حرفه ای برخورد نمیشه دلسردم کرده . موفق باشید

سلام خدمت شما. دلیل شما برای عدم ادامه و نداشتن اعتماد به نفس چیست؟

عالی بود مرسی

سلام وقتتون بخیر من دانشجوی ترم ۴کارشناسی مدیریت مالیم و توی این مدت دارم کارآموزی حسابداری میرم ولی خب اگه بخوام برم سرکار نیاز خیلی سریعتر چیزایی رو یاد بگیرم ممکنه بگید لازم چه چیزایی رو بخونم و یادبگیرم
و همینطور با مدیریت مالی بغیر از حسابرسی چه کار دیگه ای میتونم انجام بدم و گرایش مناسب برای ارشد چی هست که کارایی بالایی داشته باشه ممنونم از راهنماییتون

سلام خدمت شما. در مورد سوال اول لطفا مقاله ۷ نکته مهم برای اشتغال سریعتر دانشجویان رشته حسابداری را مطالعه کنید. در مورد سوال دوم هم معمولا حسابداری از نظر بازار کار گزینه بهتری است.چگونه حسابدار موفق شویم

سلام خسته نباشید
من دانشجو کاردانی حسابداری هستم ترم دو میخونم خیلی عجله دارم زودتر وار بازار کار بشم برای همین تو کلاس های نرم افزاری حسابداری شرکت کردم ولی نمیدونم چرا خیلی نسبت بهش بی دقت شدم هرچی میره جلو تر حس میکنم علاقه اییی ندارم نمیدونم چیکار کنم از این ور رشته میخوام ادامه بدم !موفق بشم

درود بر شما
۱- بی علاقگی شما می تواند به علت شرکت در کلاس آموزش نرم افزار باشد چون احتمالا شما را با فضای واقعی کار حسابداری آشنا کرده و این فضا با چیزی که فکر می کرده اید تفاوت داشته است. اگر این موضوع صحت دارد پیشنهاد می کنم تحقیق بیشتری درباره رشته و کار حسابداری انجام دهید و پس از آن درباره ادامه تحصیل در این رشته تصمیم بگیرید.
۲- شغل حسابداری بازار کار و جایگاه اجتماعی خوبی دارد اما در کنار این مزایا کار پراسترس و پرفشاری است که باید این موارد را هم حتما در نظر بگیرید.
۳- پیشنهاد می کنم مقاله ۷ نکته مهم برای اشتغال سریعتر دانشجویان رشته حسابداری را با دقت مطالعه کتید.
و در نهایت امیدوارم تصمیمی که می گیرید به سودتان باشد. موفق باشید.

با سلام
من لیسانس حسابداری هستم،وبه تازگی در یک شرکت حسابرسی شروع به یادگیری حسابداری وحسابرسی کردم،خیلی علاقه دارم ک یک حسابرس شوم،لطفا راهنماییم کنید چه مراحلی را باید بگذرانم تاحسابرس شوم(چند سال)

درود بر شما. گام اول استخدام شدن در موسسه حسابرسی است و بعد از آن تلاش و پیگیری برای پیشرفت در حسابرسی. از نظر زمان هم بستگی زیادی به تلاش شما دارد. هر چه بیشتر تلاش و مطالعه داشته باشید سریعتر پیشرفت می کنید.

سلام،وقت بخیر
من دارای مدرک لیسانس حسابداری هستم با ۳۰ سال سن ، در حال حاضر مشغول به کارم به مدت ۸ سال اما غیرمرتبط با رشته م ویک کارمند اداری ساده ام در یک شرکت بزرگ با مهارت کار کردن با اکسل و ورد
اما چون این کار پیشرفت نداره و غیر تخصصی هست دل زده شدم و دلم میخواد تو زمینه ی رشته ی خودم مشغول به کار بشم و اعتماد به نفس کاری داشته باشم .نمی دونم اصلا این کار شدنیه یانه و یا اینکه آیا می تونم جایگاه شغلی مناسبی پیدا کنم با توجه به سنم و فاصله زمانی ای که از گرفتن مدرکم تا الان گذشته ؟

درود بر شما
مطمئن باشید که با برنامه ریزی و تلاش می توانید به جایگاه شایسته ای که در نظر دارید برسید. سن و گذشت زمان از دریافت مدرک اگر خود شما نخواهید به هیچ عنوان محدودیت نیست.

سلام وقت بخیرمن کارشناسی حسابداری دارم ولی فعلا موفق نشدم کارحسابداری پیداکنم کمک حسابداری شرکت خدماتی روانجام میدم به نظرشماارشدحسابرسی بخونم تاثیری روی پیشرفتم داره اخه بامدرک کارشناسی کارپیدانکردم ارشدبگیرم کارخوب پیدامیکنم

درود بر شما
دوست گرامی داشتن مدرک خوب است اما نباید انتظار داشته باشید که به دلیل داشتن مدرک بالاتر کار بهتری هم به شما داده می شود. بسیاری از افراد هستند که با تحصیلات کمتر، موقعیت شغلی بهتری نسبت به افراد با تحصیلات بیشتر دارند. برای رسیدن به شغل بهتر باید تلاش کنید و تجربه کسب کنید. اصول اخلاقی و حرفه ای را در کار رعابت کنید. در چالش های کاری درگیر شوید. مواردی که را نمی دانید بپرسید. دانش و تجربه خود را در زمینه حسابداری افزایش دهید. در دوره های آموزشی مناسب شرکت کنید.قوانین مالیاتی، بیمه، قانون کار، استانداردها و موارد مرتبط با حسابداری را بارها و بارها مطالعه کنید و خودتان را به کتابها و تحصیلات دانشگاهی محدود نکنید. انتظار این را نداشته باشید که در آغاز کار و با دانش و تجربه کم شغل بسیار خوبی به شما پیشنهاد شود. ضمنا به عنوان یک موضوع مهم کلمه “نتوانستم” را از ذهن خود پاک کنید و به جای آن این عبارت را جایگزین کنید که “من به اندازه کافی تلاش نکرده ام تا به جایگاه و شغل مناسب تری برسم” . مسلما با انجام این کارها به جایگاه مناسبی خواهید رسید. موفق باشید.

سلام من خیلی به کارحسابداری علاقه دارم اماشهرمااموزشگاه برای یادگیری مهارت هانداره ایادوره های غیرحضوری هم هست که بتونم اموزش ببینم وعملی یادبگیرم ممنون ازراهنماییتون

درود بر شما
بله. شما می توانید از محصولات آموزشی سایت های مختلف استفاده کنید و هم می توانید در وبینارهای حسابداری و دوره های غیر حضوری شرکت کنید.

با سلام من دانشجوی لیسانس حسابداری هستم
اول کلاس کاربر icdlرفتم دوماه کلیه کارهای مربوط ب کامپیوتر رو یاد گرفتم
سه ماه هم کلاس حسابداری دارم میرم ک چیزایی ک مربوط ب بازار کار هست و کلیه نرم افزارهای حسابداری رو یاد بگیرم.
خواستم ببینم چقد تاثیر داره برا قبولی کارشناسی ارشد؟؟؟

سلام خدمت شما
دوست گرامی من چندین سال از فضای درس و دانشگاه دور هستم و اطلاعاتی در این زمینه ندارم. اما مسلما آموزش‎های حسابداری بدون تاثیر نیست. امیدوارم در رسیدن به هدفی که دارید موفق باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم اگر تمایل دارید از نظرات ارسالی دیگران در مورد این مطلب آگاه شوید اینجا کلیک کنید.

مشاوره مالی و مالیاتی

خدمات حسابداری

فروش محصولات آموزشی حسابداری

برگزاری دوره های آموزشی حسابداری

فروش نرم افزار حسابداری سپیدار سیستم

در صورت نیاز به اطلاعات دوره‎ها و خدمات می‎توانید از راه‎های زیر با ما تماس بگیرید (پرسش‎های کاری خود را از طریق سایت یا در پایان مقالات مطرح کنید):

تلفن: 40442059 و 09120275797

روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا 17

ایمیل: tamas@hesabamooz.com

اینستاگرام: instagram.com/hesabamooz

تلگرام: telegram.me/hesabamoozch

سایت حساب آموز در زمینه آموزش کاربردی حسابداری فعالیت می کند. کلیه حقوق سایت متعلق به آقای سعید قنبری دمساز می باشد.

حسابداری یکی از مشاغل پردرآمد و رایج امروزی است که برخلاف قرون گذشته در بین هر دو دسته مردان و زنان معمول گشته است. بنابراین در دنیای امروزی اغلب افراد در سنین مختلف و در هر دو جنس مرد و زن به دنبال یادگیری کلیدی‌ترین ویژگی حسابدار موفق هستند تا بتوانند در بازار کار موفق‌تر از قبل عمل کنند. ویژگی حسابدار موفق نه آنچنان ساده و نه آنقدر پیچیده هستند که افراد نتوانند آن‌ها را فرا بگیرند. هر ویژگی قابلیت‌های ویژه‌ای به حسابدار می‌بخشد و سبب می‌گردد وی در شغل خود بهترین باشد. برای آشنایی با جزئی‌ترین و خاص‌ترین ویژگی حسابدار موفق این پست را تا آخر دنبال کنید.

درست است که اغلب قوانین حسابداری در حوزه مالیات، تجارت، قانون کار و غیره به دانشجویان در دوره تحصیلی آموزش داده می شود ولی اغلب آنان این قوانین را سهل گرفته و فراموش می‌کنند. به روز بودن و کسب اطلاعات آپدیت در این زمینه بسیار حیاتی است.

 

 

کار با کامپیوتر برای هر انسان شاغل امروزی واجب است. از سوی دیگر در کشورهای پیشرفته اکثر دانش آموزان در همان دوره دبیرستان یادگیری کامل مجموعه نرم افزارهای آفیس را تجربه می‌کنند. بنابراین این ویژگی حسابدار موفق را فراموش نکنید، امروز عصر ارتباطات و کار با ابزارهای هوشمند است.چگونه حسابدار موفق شویم

گزارش‌گیری از اقدامات اصلی حسابداران حرفه‌ای است. اغلب صاحبان سرمایه کلیه امور حسابداری مانند تسویه حساب با مشتریان، وصول چک‌های پرداختی، واریز حقوق پرسنل و … را بر عهده حسابداران قرار داده و ماهانه یا شش ماه یکبار به پرونده‌های بایگانی رسیدگی می‌کنند. یک حسابدار منظم به آسانی می‌تواند هر گونه ابهام موجود در حساب‌ها را از گزارش‌های بایگانی‌شده بیرون کشیده و حل کند.

درست است که بایستی تمامی اسنادهای مالی ثبت و ضبط شوند اما برخی از کارها نسبت به دیگری در اولویت هستند و بر سرمایه مالی موسسه تاثیر مستقیمی می‌گذارند. برای مثال ثبت هزینه مربوط به حقوق پرسنل در یک شرکت چند هزار نفری بسیار با اهمیت‌تر از ثبت هزینه جزئی خرید ملزومات چند هزار تومانی است. البته ثبت به موقع هر دو هزینه‌ها می‌تواند به مسئله ذهن خطاکار و فراموش‌‍گر حسابدار کمک ویژه‌ای کند.

 

 

بسیاری از مدیران به طورکلی در پایان سال مالی و یا در شرایط خاص به گزارش‌های شفاف، واضح و دقیق حسابداران نیاز دارند تا بتوانند تصمیمات مالی درستی اتخاذ کنند. در حقیقت کارایی سیستم حسابداری در عرضه گزارش‌های صحیح و کاربردی مشخص می‌شوند.

 

 

حسابداری نیز همانند سایر مشاغل دارای یک سری مولفه‌های شخصیتی است که در صورت جفت بودن با خصوصیات باطنی فرد می‌تواند مناسب‌ترین شغل برای وی باشد. افرادی که همواره به دنبال تحرک در محیط کار هستند، از یکجا ماندن حوصله‌شان سر می‌رود و انجام کارهای روتین برای آنان عذاب‌آور است، نمی‌توانند شخصیت حسابداری داشته باشند. شغل حسابداری در کنار اینکه از یک سری اصول کلی و روتین پیروی می‌کند اما هیجان‌های خاص خود را داشته و در بازار ایران از درآمد خوبی برخوردار است. بنابراین می‌تواند شغل جالبی تلقی شود.

یکی از تکراری‌ترین و خسته کننده‌ترین کارهای حسابداری است که اغلب ممکن است توسط حسابداران سهل انگار به فراموشی سپرده شود. پشتیبان‌گیری در پایان ثبت‌های روزانه و سیو کردن فایل در فولدرهای گوناگون یکی از کلیدی‌ترین و آسان‌ترین کارهای ممکن است که از ویژگی حسابدار موفق می‌باشد.

برای این کار بهتر است از نرم افزارهای هشدار پشتیبان‌گیری جهت یادآوری این کار استفاده کنید. زیرا ماشین‌های مکانیکی در عین باهوش و بی نقص بودن ساخته دست انسان هستند و ممکن است مسائلی مانند ویروسی شدن، قطع برق و یا سوء استفاد سایر افراد حاضر در محل کار، سیستم را با مشکل‌های خاصی روبرو کنند.

 

 

سود و زیان هر شرکتی با اعمال حسابداری مشخص می‌شود و اگر حسابدار حرفه‌ای نتواند گزارش‌های سود و زیان را در زمان لازم در اختیار مدیران قرار دهد، آن شرکت با شکست مالی روبرو خواهد شد.

یک حسابدار موفق کلیه یادداشت‌های حیطه کاری‌اش حتی تکه‌های کاغذ دارای اطلاعات مهم را بایستی ثبت و ضبط کند. به دلیل خطای انسانی بهتر است تمامی این یادداشت‌ها با تاریخ، ساعت و شرح مختصری بایگانی شوند تا در صورت مراجعه مجدد نیازی به فکر طولانی در مورد مسائل نباشد.

تمامی اطلاعات در اختیار حسابداران از جمله اطلاعات کلیدی  منحصر بفردی هستند که تنها مدیران و اعضای هیئت مدیره از آنان اطلاع دارند. این اطلاعات موجودی بانکی، میزان حقوق دریافتی کارکنان، میزان بدهی‌ها و کسری‌های شرکت، میزان سود حاصله سالانه و اطلاعات مهم دیگری هستند که تنها حسابداران از آنان آگاهی دارند.

اخلاق حرفه‌ای برای حسابدار بسیار مهم است. بسیاری از اسناد با ارزش مالی مانند اوراق بهادار و یا دارایی‌های پولی و اسناد فیزیکی در اختیار حسابدار قرار می‌گیرد تا ضمن محافظت از آنان، در اختیار فرد امین کمپانی باشد. بالاترین ارزش یک حسابدار در حسن اعتبار وی نهفته است.

در کنار ورود و خروج به موقع به محل کار بایستی حسابدار حرفه‌ای از نظم کافی در محل کار برخوردار باشد. محل کار یک حسابدار پر از اوراقی است که ارزش بالایی دارند و سود و زیان شرکت بر روی آن‌ها ثبت شده است. البته وجود ابزارهای مختلف کامپیوتری و فیزیکی کار ثبت و نگهداری اطلاعات را برای حسابداران آسان کرده‌اند. با این حال، نظم برای حسابدار حرفه‌ای یک شاخص ارزشی بالایی است.

از پرکاربردترین فعالیت‌های مشاغل اداری از جمله حسابداری، وظیفه نامه نگاری است. اصول نامه نگاری به سازمان‌های مختلف درگیر مانند تامین اجتماعی یا وزارت کار با نامه‌نگاری به مدیرعامل یا مدیر اجرایی بسیار متفاوت است. حسابدار موفق بایستی بتواند اصول نامه اداری را به طور کامل رعایت کند تا بتواند با ادارات گوناگون مبادله اطلاعاتی داشته باشد.

بسیاری از حسابداران اغلب با اطلاع از مضرات نشستن غلط پشت میز کامپیوتر با این حال توجهی به آن نمی‌کنند و در نتیجه طی چند سال بدن آن‌ها فرسوده می‌شود. بسیاری از آنان دچار گردن درد یا کمر درد شده و به فکر کنار گذاشتن این کار می‌افتند. رعایت اصول نشستن صحیح و سلامتی در زمان کاری برای هر کسی اهمیت بالایی دارد و سبب می‌شود که فرد از کار خود لذت ببرد.

 

امروزه بسیاری از حسابداران حرفه‌ای در سازمان‌های گوناگون به دنبال یادگیری تمامی سیستم‌های حسابداری و نرم‌افزاری موجود هستند تا بتوانند اینگونه رزومه خود را قوی سازند. بسیاری از نرم‌افزارهای حسابداری رایج در سیستم‌های بانکی، ادارات دولتی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای دارای پروسه‌های پیچیده و کاربردی حسابداری هستند که ثبت اطلاعات را آسان ساخته و گزارش‌های سودمندی در اختیار مدیران مجموعه قرار می‌دهند. یادگیری نرم‌افزارهای گوناگون تنها بر عهده حسابداران حرفه‌ای بوده و البته باعث حفظ موقعیت شغلی و ارتقای آن می‌گردد.

 

 

بسیاری از افرادی که به دنبال درآمدهای بالای شغلی هستند، به فکر یادگیری حسابداری می‌افتند. البته در بازار کار امروزی در داخل ایران، این شغل از عرضه و تقاضای بالایی برخوردار است. به مادامی که شاهد توسعه یافتگی و ایجاد سازمان‌های بزرگ و کوچک در سراسر ایران هستیم، نیاز به این شغل بیش از پیش احساس می‌گردد.

از جمله مزیت‌های این شغل پرطرفدار این است که حتی در دوران کارآموزی می‌توان با قبول مسئولیت‌هایی انتظار حقوق و مزایا را داشته باشید. در کنار آموختن این رشته مهم می‌توانید درآمدی نیز کسب کنید. اما پس از فارغ التحصیلی و استخدام در یک شرکت، میزان حقوق حسابدار به میزان تجربه، سال‌های کاری وی، میزان تحصیلات، نوع سازمان یا شرکت وابسته است و می‌تواند در طی سال‌های آتی و با کسب تجربیات بالاتر افزایش پیدا کند.

 

 

بسیاری از شرکت‌ها در سال‌های اول به حسابداران درآمد پایین‌تری می‌دهند و سپس با مشخص شدن کارایی و حسن اعتبار این افراد، درآمدهای آنان دو یا سه برابر می‌شود. یکی از مسائل قابل توجه و البته تاسف‌بار در زمینه درآمد حسابدار به نوع جنسیت افراد مربوط می‌شود. حسابداران مرد نسبت به حسابداران زن از حقوق و مزایای بالاتری برخوردار هستند و با گذشت سالیان دراز این شکاف جنسیتی در میزان دریافتی حسابداران مرد و زن افزایش یافته است.

اندیکاتور ایچیموکو

چگونه با جاوا و جاوا اسکریپت طراحی سایت کنیم


چگونه حسابدار موفق شویم



ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم مرا با ایمیل از دیدگاه های آتی این نوشته مطلع کن. همچنین می توانید بدون ارسال دیدگاه مشترک شوید.


نام کاربری یا نشانی ایمیل


رمز عبور

مرا به خاطر بسپار


نام‌کاربری


ایمیل

تأیید ثبت نام برای شما ایمیل خواهد شد.


سبد خرید شما خالی است.

سبد خرید شما خالی است.

شما هم می خواهید حسابدار موفق شوید؟

    شاید خیلی‌ها دوست دارند در رشته موردعلاقه خود موفق شوند، علاقه‌مندان به حسابداری هم که در ابتدا مرحله آموزش، با این نیت که یک حسابدار موفق شوند، وارد این رشته پرطرفدار می‌شوند؛ اما چه اتفاقی می‌افتد که انگیزه این افراد کم می‌شود؟

در این مقاله به عوامل موفقیت برای حسابدار موفق شدن اشاره می‌شود: چگونه حسابدار موفق شویم

عوامل موفقیت

    قبل از اینکه عوامل موفقیت بررسی شود تعریف موفقیت را مرور نماییم.

    موفقیت یعنی رسیدن به اهداف از قبل پیش‌بینی‌شده در مدت‌زمان مشخص است.

     با این تعریف مهم‌ترین عوامل موفقیت شامل موارد زیر است:

     شاید خیلی‌ها فکر می‌کنند که دارای هدف هستند، اما درواقع در اشتباه هستند. هدف دارای مشخصات زیر است:

هدف‌گذاری شما در زندگى بسیار مهم است.

شما باید براى مدت‌زمان کوتاهى که در اختیارتان قرار داده‌شده یک هدف جامع انتخاب کنید.

      هدفى که تمام ابعاد زندگى شمارا در بربگیرد. هدفى که به خاطرش صبح‌ها با عشق از خواب بیدار شوید. هدفى که به خاطرش سختی‌های زندگى را به جان بخرید و برایش بجنگید.

     داشتن چنین هدفى زندگى شما دچار پوچى و روزمرگى می‌شود. هدفى را انتخاب کنید که نفس‌هایتان را بر اساس رسیدن به آن تنظیم کنید.

      خیلی‌ها با تقلید از دیگران هدف خود را انتخاب می‌کنند، این بزرگ‌ترین اشتباهی است که اکثر افراد در آن گرفتار می‌شوند. هر فردی با توجه به شناخت تیپ شخصیتی خودش و با توجه به نیازهای فردی‌اش باید اهداف خود را مشخص نماید.

     برای مثال یک حسابدار موفق باید دارای شخصیتی جزئی‌نگر، فکری، دقیق و قضاوت گرا باشد، نیم‌کره چپ مغزش فعال باشد. در غیر این صورت حسابداری برای آن فرد می‌تواند زجرآور باشد.

    بنابراین شناخت تیپ شخصیتی هر فرد در انتخاب رشته و هدفش مانند یک اهرم کمک می‌کند.

     برای آشنایی با تیپ شخصیتی خواندن کتاب ۱۶ دهکده توصیه می‌شود.

      داشتن هدف برای موفقیت کافی نیست، بلکه داشتن یک برنامه صحیح در راستای اهداف طراحی‌شده مسیر موفقیت را هموار می‌نماید.

         برای داشتن برنامه صحیح باید کارهای روزانه خود را با دقت بررسی نمایید.

      داشتن یک برنامه مکتوب هر فردی را جهت رسیدن به اهدافش کمک می‌کند.

     افراد زیادی با نوشتن برنامه موافق نیستند. تحقیقات معتبر نشان می‌دهد ۹۷ درصد افراد اهداف و برنامه‌های خود را نمی‌نویسند.

       پژوهشگران اعلام کردند که هر فرد در روز حدود ۵۰ هزار فکر مختلف از سر می‌گذرانند درصورتی‌که تعداد اهداف حدود ۵ الی ۱۰ هدف است؛ بنابراین اهداف در صورت عدم یادداشت بین افکار خیلی کم‌رنگ می‌شوند. درنتیجه نوشتن و جلوی دید بودن اهداف و برنامه بسیار مهم و حیاتی است.

      برای موفقیت در هر رشته‌ای باید در آن رشته موردنظر تخصص داشت. حسابداری هم از این قاعده استثناء نیست.

     برای متخصص شدن در حسابداری ابتدا باید با قوانین و استانداردهای حسابداری مسلط گردید. علاقه‌مندان به حسابداری باید در مباحث اصول حسابداری ۱ تسلط کافی داشته باشند.

       مباحث اصول حسابداری ۱ شامل مفاهیم اساسی حسابداری، حسابداری شرکت‌های خدماتی و حسابداری شرکت‌های بازرگانی است. در مقاله اصول ۱ پایه و ریشه حسابداری تشریح شده است.

       نشریه ۱۶۰ سازمان حسابرسی، استانداردهای حسابداری ایران است. آشنایی با استانداردهای حسابداری در حرفه حسابداری مسلط خواهید شد. همچنین با قوانین تجارت و قانون مالیات‌های کشور آشنایی کامل داشته باشید.

      امروزه رایانه و کاربرد آن در سرعت بخشیدن به کارها و دقت انجام آن بسیار نقش حیاتی دارد. هر حسابدار موفقی باید در مجموعه نرم‌افزارهای آفیس مهارت داشته باشد. همچنین باید با نحوه عملکرد نرم‌افزارهای حسابداری آشنایی کامل داشته باشد.

      حسابداری رشته اجتماعی است و افرادی که این رشته را انتخاب می‌نمایند به‌جز موارد اشاره‌شده در بالا، نیاز است با مهارت‌های زیر نیز آشنا شوند:

حسابدار در ابتدای کار با مدیر مالی در ارتباط است و پس پیشرفت در این رشته با مدیران، کارمندان، ارباب‌رجوع‌های مختلف و… در ارتباط هستند. به همین منظور باید ارتباط مؤثر با قشر افراد مختلف داشته باشد.

      مهارت شناخت شخصیت افراد برای افزایش این مهارت کمک شایانی است. کتاب ۱۶ دهکده یکی از بهترین منابع برای یادگیری شخصیت شناسی محسوب می‌شود.

 

برای این‌که یک حسابدار موفق شوید نیاز است هفته‌ای یک کتاب مطالعه شود. خیلی‌ها می‌گویند مشغله کاری اجازه نمی‌دهد که کتاب مطالعه نمایم. درصورتی‌که خواندن کتاب‌های مربوط و مفید از ضروریات موفقیت است.

برای یادگیری مطالعه صحیح کتاب نسخه جادویی مطالعه خلاق توصیه می‌شود.

یک حسابدار موفق باید به‌سلامتی جسم و روح خود اهمیت زیادی قائل شود. ورزش کردن کمک زیادی به‌سلامت جسم و روح دارد.

روزی نیم ساعت پیاده‌روی هنگام غروب آفتاب و یا قبل از خوردن شام توصیه می‌شود.چگونه حسابدار موفق شویم

امروزه تأثیر تغذیه مناسب برای همه مشخص است. برای موفقیت سلامتی و داشتن انرژی کافی رابطه مستقیم با تغذیه دارد.

     حسابدار موفق باید به تغذیه خود اهمیت زیادی قائل شود. به‌صورت علمی ثابت‌شده که هر فرد با شناخت مزاج خود می‌تواند تغذیه خود را انتخاب نماید.

     برای آشنایی با مزاج خود خواندن کتاب خودآموز مزاج شناسی توصیه می‌شود.

یک‌سوم زندگی هر فردی خواب است. خواب مناسب برای حفظ سلامتی روح جسم نقش اساسی دارد.

عواملی مانند ساعت خوابیدن، نحوه خوابیدن، زمان خواب در کیفیت خواب بسیار تأثیرگذار است. خواب مناسب در افزایش دقت و موفقیت نقش مستقیم دارد.

     کتاب دوستی با یک‌سوم زندگی‌ام به‌تمامی موارد اشاره شده در خصوص خواب، پاسخ داده است. خواندن این کتاب ارزشمند برای همه توصیه می‌شود.

     توصیه می‌شود با رعایت موارد مطرح‌شده در این مقاله خود را به سمت موفقیت سوق دهید. حسابدار موفق شدن لیاقت و تلاش می‌خواهد که شما خواننده گرامی این لیاقت و پشتکار رادارید.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

دانلود رایگان فصل دهم کتاب

۱۶ دهکده

نادر نوروزی با سابقه‌ی 15 سال فعالیت‌های حسابداری و کنترل پروژه و 9 سال آموزش دروس تخصصی در رشته حسابداری در دانشگاه را دارد. همچنین مستری دوره‌های تقویت حافظه، تندخوانی است. پس از گذراندن دوره تخصصی شخصیت شناسی به روش MBTI، NLP و مشاوره تحصیلی، روش‌های استفاده از آن را در رشته تخصصی هر فرد آموزش می‌دهد. آموزش‌های ما شامل: کتاب‌های تألیفی آموزش حسابداری به‌صورت عمومی، مخصوص دانشجویان و برای مدیران غیرمالی آموزش روش تدریس برای مدرسان حسابداری آموزش تقویت حافظه و تندخوانی محصولات آموزشی به‌صورت فیلم و صوت کارگاه‌های آموزشی مشاوره حضوری

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نادر نوروزی می باشد. هرگونه کپی و نشر محتوا بدون ذکر منبع، پیگرد قانونی دارد.

نام کاربری یا آدرس ایمیل *

گذرواژه *

مرا به خاطر بسپار ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

آدرس ایمیل *

گذرواژه *

عضویت

امروزه در بازارکار، فضای رقابتی شدیدی حاکم است و دغدغه های موفقیت شغلی یکی از مهمترین موضوعاتی است که ذهن بشر را مشغول کرده است. چرا که حیات اجتماعی او وابسته به تداوم حرفه‌اش در محیط کار است. شاید شما هم به عنوان حسابدار و یا یک کارآموز حسابداری بارها به این موضوع فکر کرده باشید که چطور می توان درحرفه خودتان به موفقیت بیش‌تری برسید. برای شروع کار و موفقیت حرفه حسابداری در بازار کار، نیاز به مهارتهای تخصصی، دانش و تجربه است. حسابداری، در هر کسب و کاری بسیار حساس و مهم است. اشتباهات هرچند کوچک حسابداران میتواند منجر به ضررهای مالی زیادی برای سازمان شود. همچنین درایت و مهارت یک حسابدار می‌تواند سهم بسیاری در افزایش سود مجموعه داشته باشد و در درازمدت باعث افزایش ثروت صاحبان سهام شود. بنابراین لازم است مهارت ها یک حسابدار موفق را بدانید و آن ها را در خود پرورش دهید.

تیم نرم افزار حسابداری محک با گذشت بیش از 10 سال از ورود به حرفه حسابداری و هم زیستی با حسابداران موفق به نکات بسیاری که میتواند از شما یک حسابدار حرفه ای بسازد دست یافته است. در زیر به مهمترین این نکات اشاره می کنیم.

ویژگی های تخصصی و عمومی یک حسابدار موفق به شرح موارد زیر است:

داشتن تحصیلات دانشگاهی در رشته های حسابداری و بعضا امروزه تحصیلات بنیادین از دوره دبیرستان در حسابداری از اولویت های اصلی شغل حسابداری است. شرکت در دوره های بلند مدت حسابداری همچون دوره های, ACCA CIMA  می تواند به شما به عنوان مکمل در ارتقای توانایی هایتان در این زمینه کمک کند.چگونه حسابدار موفق شویم

 

حسابداران وظایف متعددی را بر عهده دارند .تسلط کامل بر هر کدام از حیطه وظاایف و رعایت کردن فاکتورهای حرفه ای های شغلی در حسابداری می تواند از شما یک حسابدار موفق بسازد.

وظایف متعدد حسابداران شامل 4 حوزه زیر است:

 وظایف عادی: در برگیرنده مهارت های دفترداری ابتدایی و حسابداری هزینه است. ثبت درآمدها و هزینه های شرکت و کنترل حساب سود و زیان، حسابداری حقوق و دستمزد و روش محاسبه حقوق پرسنل از این موارد هستند.

وظایف تکنیکی: شامل بودجه بندی و حسابداری مدیریت است. مثل فرآیند شناسایی،‌ اندازه‌گیری، گردآوری، سنجش، تحلیل، تفسیر و ارائه آن گروه از اطلاعات مالی و سایر اطلاعات کمی و عملکردی، درک روابط محلی و معلولی، تشخیص فعالیت‌هایی که ارزش‌افزوده ایجاد نمی‌کنند یا کارآیی ندارند و..

وظایف ماهرانه: وظایف حسابرسی ، تصمیم گیری و گزارشگری را شامل می شود که مستلزم داشتن فهم عمیق و قدرت بالای تجزیه و تحلیل ترازنامه ها و گزارش های سود و زیان و گردش وجوه نقد است. جمع آوری و تحلیل آمار و ارقام به منظور کنترل هرچه بیشتر عملیات حسابداران و اطمینان از صحت گزارش های ارائه شده توسط تیم حسابداری و ارزیابی سیستم های گزارش مالی شرکت به منظور اطمینان از صحت عملکرد آنها از این دسته وظایف هستند.

وظایف پژوهشی : شامل مهارت های تحلیلی و طراحی سیستم و مشاوره ی حرفه ای مستقل را در بر می گیرد. تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی برای تعیین استراتژی های و دستیابی به اهداف مالی مشتری از اصلی ترین وظیفه های پژوهشی است.

به دلیل ماهیت حرفه حسابداری و حساس بودن آن، تاکید اصلی ما این است که اگر در هر یک از 4 وظایف بالا را بر عهده دارید.ابتدا سعی کنید تجارب و تخصص همراه با دانش به روز کسب کنید.

باید بتوانید ضمن آشنایی کلی با شاخه های مختلف حسابداری، گرایش خود را انتخاب و در آن متخصص شوید و تجارب لازم را کسب کنید. حسابداری انواع مختلفی دارد مانند حسابداری مالی، حسابداری صنعتی، حسابداری دولتی، حسابداری قیمت تمام شده ، حسابداری مدیریت و حسابداری هزینه:

بهتر است حسابدار علاوه بر آشنایی کلی با انواع مختلف، تمرکز خود را روی یک یا دو شاخه حسابداری بگذارد. این تمرکز باعث میشود تجریه بالایی در همان شاخه پیدا کند و به عنوان یک متخصص در آن زمینه شناخته شود.

داشتن گواهی نامه های حرفه ای مرتبط با اصول و استانداردهای حسابداری، مواردی هستند که رعایت آنها می تواند شما را در ارائه اسناد حسابداری، رسیدگی به اسناد و دفاتر، ارائه اظهارنامه ها، تهیه گزارشات و سایر موارد حسابداری و حسابرسی امور کمک کند.

 5.تسلط به نرم افزارها:

تسلط به نرم افزاره تخصصی ای حسابداری و تسلط کامل بر نرم افزارهای آفیس یه ویژه اکسل از اصلی ترین و ابتدایی ترین مهارت های تخصصی حسابداران است.

از جمله قوانین مالیاتی، قانون کار و تا مین اجتماعی و قوانین تجاری برای یک حسابدار ضروری است.شما باید بتوانید با دست یابی به روال های قانونی را طی کنند و بر اساس مفاد مشخص شده در این قانون عمل نمایید تا از هرگونه کلاه برداری و مواردی که منجر به ضرر و زیان شرکت و سازمان می شود جلوگیری نمایید.

علاوه بر ویژگی های تخصصی فوق، برای اینکه یک حسابدار موفق باشید باید پایبند به خصوصیات یک فرد حرفه ای و متعهد باشید تا بتواند تخصص خود را به خوبی نشان داده و به عنوان یک فرد حرفه ای جلوه کنید.

دسته ای از این مهارت ها:

یک حسابدار موفق باید توانایی مدیریت پول و بودجه شخصی و سازمان را داشته باشد. او سازمان و حتی با پول خودش ولخرجی نمی کند و در وهله اول مدیر مالی خوبی برای زندگی شخصی خود است.‎

داشتن این مهارت ها برای ارائه و تفسیر گزارش های حسابداری و برقراری ارتباط موثر با مدیران و سهامداران شرکتتان و سازمانهای بیرونی مانند اداره مالیات و بیمه و … موثر و ضروری است.

توانایی مدیریت زمان و برنامه ریزی کلیدی ترین فاکتور موفقیت شما در امر حسابدای است چرا که حسابداری یکی از پر مشغله ترین حرفه هاست. حسابدار موفق از زمان به نحو کاری و مؤثر استفاده می کند. افرادی که نمی توانند زمان را به درستی مدیریت کنند حسابدار موفقی نخواهند شد.

دقت و نظم در همه کارها لازم است، در مورد حسابداری این امر مهم تر است. چرا که حسابدار تمام روز با اعداد و ارقام ریز و درشت سروکار دارد. شما باید دقیق و سر موقع همه اتفاقات مالی را ثبت کنید و با تمرکز کنترل و بازنگری دقیقی رو کار روزانه خود داشته باشید.

حسابدار موفق راه حلهای خلاقانه ای را برای مسائل پیدا می کند و گزینه های مختلف را در پیش روی خود قرار می دهد و بررسی می کند.

حسابدار دو چیز برای فروش دارد یکی زمان و دیگری درستکاری می باشد. حسابدار موفق استانداردهای شخصی بالایی برای صداقت و درستکاری دارد ، همواره با استانداردهای بالای سازمانی خود را مطابقت می دهد و با آن زندگی می کند.شما باید بتوانید به عنوان یک حسابدار موفق زندگی شخصی خود را با استانداردهای زندگی حرفه ای هماهنگ کنید.

شما باید اعتماد به نفس داشته باشید چون میدانید با دقت و تمرکز بالا همه امور را درست انجام داده اید و گزارش های تحویلی شما صحیح است.

شما باید برای ارائه خدمات حرفه ای به دیگران تلاش کنید و به حل مشکلاتشان بیاندیشد.‎

شما باید به عنوان یک حسابدار موفق توجه زیادی به مرتب بودن ظاهر خود کنید، لباسهای مرتبی بپوشید و ظاهری بشاش و تمیز داشته باشید.

حسابدار همه اطلاعات مالی سازمان را میداند. شما مورد اعتماد سازمان هستید زیرا همه اطلاعات آن و مشتریان را می‌دانید. از جزئی ترین مسایل مالی صاحبان سهام و مدیران آگاه هستید. در پاسخ به این اعتماد لازم است بسیار رازدار باشید و از افشای مسایل مالی سازمان خود، خودداری کنید.

.

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا

تا حالا رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهد.

باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.

ازنظرمن خیلی عالی بود

چگونه حسابدار موفق شویم

اموزش حسابداری محک بهترین اموزش رامیدهد وعالی هستش ممنون

سلام عالی بود

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

برای دیدگاه بعدی، نام، ایمیل، و وب سایت من را در این مرورگر ذخیره کنید .

ارسال نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

محک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ما را دنبال کنید در:

تماس با محک : 64056-021

چگونه حسابدار موفق شویم
چگونه حسابدار موفق شویم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *