چگونه حلقه ازدواج انتخاب کنیم

 
helpkade
چگونه حلقه ازدواج انتخاب کنیم
چگونه حلقه ازدواج انتخاب کنیم

خرید حلقه ازدواج یکی از خرید های مهم مراسم عروسی است که باید در خرید آن دقت کنید زیرا قرار است یک عمر در دست شما باشد و از نگاه کردن به آن لذت ببرید پس پیش از خرید آن این نوع سوالات را از خودتان بپرسید تا بتوانید دقیقا همان چیزی را که میخواهید را پیدا کنید و سپس شروع به خرید کنید. آیا شما فکر می کنید که حلقه شما و حلقه همسر شما باید مطابقت داشته باشند؟ آیا میخواهید حلقه ازدواج تان ساده باشد یا نگین دار؟ آیا حلقه ازدواج طلا سفید دوست دارید یا طلا زرد؟

رایج ترین سوال من این است:«آیا یک زوج باید حلقه های ست را انتخاب کنند؟ » من چندین سال به این سوال پاسخ دادم، اما نظر شخصی من “نه” است، حلقه ها لازم نیست ست باشند. احساس من این است که اگر یک زن و شوهر از دو نفر تشکیل میشود، کاملا صحیح است که این شخصیت را با هر یک از حلقه هایی که برای سلیقه شخصی آنها مناسب است، حفظ کند.

1. اگر دل خود را بر روی یک حلقه سفارشی قرار دهید، احتمالا زمان بیشتری نیاز خواهید داشت و در ذهن داشته باشید افزودنی هایی مانند حکاکی، می توانند تا یک ماه طول بکشد.

2. با همسرتان به توافق برسید که حلقه ازدواج تان طلا سفید باشد یا زرد؟ چون خوب نیست حلقه شما طلا سفید باشد و حلقه همسرتان طلای زرد.

چگونه حلقه ازدواج انتخاب کنیم

3. با فرض این که شما حدود 3 درصد کل بودجه عروسی خود را در حلقه ها صرف می کنید، خرید کنید.

4. اگر شما فوق العاده فعال هستید، به سمت پلاتین بروید، که بسیار با دوام است.

5. در حالی که شما نباید از مرسوم بودن ترس داشته باشید، مطمئن شوید که سبک انتخابی شما چیزی است که شما می خواهید برای 40 سال آینده در دست داشته باشید. فقط بیش از حد تأکید نکنید زیرا شما با حلقه تان ازدواج نکردید و همیشه می توانید آن را تغییر دهید (الماس را اضافه کنید یا از طلای سفید به پلاتین بروید).

امیدوارم با رعایت این نکات بتوانید حلقه ازدواج ایده آل و مناسبی بخرید و سال های سال از دیدن آن در دست تان لذت ببرید.

 

انتخاب حلقه ازدواج:حلقه نامزدی و ازدواج یک یادگار همیشگی و نماد پیوند بین عروس و داماد است. که برای همیشه و تا پایان پیوند بین عروس و داماد می ماند. انواع متفاوتی از حلقه نامزدی و ازدواج وجود دارد که انتخاب آن بستگی به سلیقه شخصی عروس و داماد دارد.

در ایران مرسوم است پس از اینکه مراحل آشنایی دختر و پسر به اتمام رسید و هر دو با یکدیگر به تفاهم رسیدند ،از طرف خانواده داماد انگشتری به عنوان نشان یا نامزدی به دختر اعطا می گردد که بعضی از خانواده ها این انگشتر را با سلیقه خود برای عروس خانم می خرند و بعضی ها هم اجازه انتخاب آن را به عروس خانم می دهند.حال با دلگرم برای آشنایی با نکات و راهنمایی ها برای انتخاب حلقه ازدواج همراه شوید:

چگونه حلقه ازدواج انتخاب کنیم

راهنمای انتخاب حلقه ازدواج:اگر حق انتخاب آن را داشتید بهتر است ابتدا تصمیم بگیرید که چه نوع حلقه ازدواجی را می پسندید.اگر جز آن دسته از افرادی هستید که حلقه ست و ساده را برای عروسیتان می پسندید ، پیشنهاد می کنیم انگشتر نامزدیتان را کمی پرنگین تر انتخاب کنید.

راهنمای انتخاب حلقه ازدواج:اما اگر جز افرادی هستید که حلقه های پرنگین را برای عروسیتان می پسندید بهتر است که انگشتر نامزدی خود را کاملا ساده و طوری انتخاب کنید که بتوانید در آینده از آن به جای حلقه ازدواج خود استفاده کنید چون حلقه های پرنگین را نمی توان همیشه بدست داشت و پس از مدتی نگین های آن کدر و رنگ آن عوض می شود و جلوه ی اولیه آن از بین می رود.

راهنمای انتخاب حلقه ازدواج:برای خرید حلقه های ست می توانید از ست هایی که حلقه عروس از طلا و حلقه داماد از پلاتین باشد هم استفاده نمائید.

راهنمای انتخاب حلقه ازدواج:حلقه‌ها سال‌های سال همراه شما هستند و در انگشتی قرار می‌گیرند که براساس افسانه‌ها ارتباط مستقیمی با قلب و عواطف انسان دارد، پس باز هم تاکید می‌کنیم که در انتخاب دقت کرده و زمانی را برای دیدن نمونه‌های مختلف حلقه صرف کنید.

راهنمای انتخاب حلقه ازدواج: هر نوع حلقه‌ای که انتخاب می‌کنید هنگام سفارش می‌توانید بخواهید که نام و تاریخ ازدواج‌تان را درون آن بتراشند. این یادگاری می‌تواند همیشه این روز را به شما یادآوری کند.

راهنمای انتخاب حلقه ازدواج:در مورد قیمت طلا به هیچ عنوان نمی‌توان قیمت پایه یا حتی حدودی نظر داد چون درکل در این زمینه با بازار پر نوسانی روبه‌رو هستیم.

راهنمای انتخاب حلقه ازدواج:حواس‌تان باشد که طلای سفید را به‌عنوان پلاتین خریداری نکنید. چون که قیمت پلاتین‌، ۲ برابر طلای سفید است و گاهی همین طلای سفید، آب طلاست و جنس آن طلا نیست.

راهنمای انتخاب حلقه ازدواج:برای داماد معمولا حلقه‌های پلاتین انتخاب می‌شود. در مورد نگین‌های روی حلقه یا در اصطلاح همان جواهری که روی حلقه کار می‌شود هم دقت داشته باشید تعداد مهم نیست بلکه کیفیت آن و در واقع ابعاد و اندازه مهم‌تر است

گردآوری:مجله اینترنتی دلگرم

12سوال که قبل از خرید حلقه ازدواج باید از خود بپرسید

     اگر قصد خرید حلقه ازدواجی منحصر به فرد را دارید، بهتر است این مقاله را بخوانید، چراکه خریدی موفقیت آمیز و همه جانبه حاصل تصمیم گیری درست و به موقع است، که ممکن است کمی سخت به نظر آید.

     از این رو در این مقاله 12 سوال مهم که قبل از خرید حلقه ازدواجی مناسب به کار می آید را مطرح کرده ایم. تا شما با به خاطر سپردن آن ها بتوانید قبل از خرید حلقه ازدواجتان، بهترین تصمیم گیری و انتخاب را برای این امر به یاد ماندنی و پر از عشق داشته باشید.   

1. حلقه ازدواجی که انتخاب کردید متناسب با دستتان است؟

چگونه حلقه ازدواج انتخاب کنیم

     حلقه ای که برای خرید آن اقدام می کنید نه باید آن قدر بزرگ باشد که بر دست شما غلبه کند و نه آنقدر کوچک باشد که به چشم نیاید. حلقه ای انتخاب کنید که اندازه آن متناسب با دست شما باشد و اصطلاحا به روی دست شما بنشیند، کافیست فقط چندین حلقه را تست کنید تا اندازه ای که متناسب با دستتان است را پیدا کنید.

     از تست کردن حلقه های متفاوت و گوناگون نترسید! شاید حلقه ای که فکر می کنید مناسب شما نیست، دقیقا همانی باشد  که می خواهید. 

بیشتر بخوانید: ایده هایی جذاب برای عکاسی با حلقه ازدواج

2.آیا سایز حلقه مناسب است؟

     اگر می خواهید حلقه عشق شما در سال های طولانی به یادگار باقی بماند؛ قبل از خرید حلقه مطمئن شوید: حلقه ای که انتخاب کردید اندازه انگشت شما باشد. نه آن قدر کیپ، که مانع جریان راحت خون شود و یا رد حلقه بر انگشت شما بماند و نه آنقدر لق و گشاد که در حین انجام کارهای روزانه خود از انگشت بیرون آید. در غیر این صورت آن حلقه یا گم و یا به سادگی خراب می شود.       

     پیشنهاد می کنیم قبل از خرید حلقه سایز انگشت خود را بررسی کنید. شما می توانید به طلارینگ ( چگونه سایز انگشت خود را اندازه بگیریم ) برای تعیین سایز انگشت خود، مراجعه کنید.  

3.آیا سایز حلقه مورد پسند شما را می توان به راحتی تغییر داد؟

     حلقه ازدواج جزو تنها جواهراتیست که هرکسی دلش می خواهد آن را در طول زندگی خود داشته باشد، آیا تضمینی هست که سایز انگشت شما در طول زندگی مشترک تغییر نکند؟ البته که تضمینی وجود ندارد؛ دوران بارداری مثال انکار ناپذیری از این موضوع است. ( راستی اگر حلقه یا انگشتری در انگشت ما گیر کرد، چه باید کنیم؟! )

     در این صورت بهتر است هنگام خرید حلقه از فروشنده بپرسید که می شود سایز حلقه را تغییر داد یا نه؟ معمولا سایز حلقه های پر نگین را نمی شود تغییر داد چرا که ممکن است با تغییر سایز، نگین ها و یا سنگ های روی حلقه از جا دربیایند و یا لق شوند.  

بیشتر بخوانید: تاریخچه حلقه ازدواج چیست؟

4.آیا حلقه ازدواج باریک بهتر است یا پهن؟    

     پهنای حلقه کاملا باید متناسب با بند انگشت شما باشد، اگر خیلی پهن باشد، خم کردن انگشتتان برای شما سخت می شود. و اگر هم بسیار باریک باشد ممکن است با فشار کمی از فرم خود خارج شود و یا به سادگی بشکند. پس بهتر است حلقه ای که انتخاب می کنید پهنای مناسب و متناسبی با انگشت شما داشته باشد.

5.آیا هنگام دست کردن حلقه احساس سنگینی می کنید؟

     اگر روی حلقه انتخابی شما، سنگ های بسیار درشتی کار شده است که راحتی را از شما سلب کرده و یا به دلیل سنگینی سنگ، حلقه در انگشت شما تعادل ندارد؛ باید بگوییم این حلقه، انتخاب مناسبی نیست. باید میزان سنگی که روی حلقه کار می کنند با پهنای حلقه متناسب باشد؛ در غیر این صورت آن حلقه، نه حلقه راحتی از آب در می آید و نه حلقه زیبا وچشم گیری.

6.آیا حلقه دارای لبه ها و گوشه های تیز است؟

     این مشخصه را اغلب در هنگام خرید حلقه نادیده می گیرند و دردسرها درست از جایی شروع می شوند که حلقه، مورد استفاده قرار می گیرد و لبه های تیز مانعی برای کارکردن می شود.

     قطعا شما نمی توانید با یک نگاه متوجه لبه های تیز حلقه شوید. پس حتما؛ قبل از خرید، آن حلقه را دست کرده و کمی آن را در انگشت خود نگه دارید تا از راحتی آن اطمینان حاصل کنید.  

بیشتر بخوانید: 5 پیشنهاد عالی برای خرید حلقه ازدواج

7.آیا حلقه به اندازه کافی ضخیم است؟

   در هنگام خرید حواستان به ضخامت حلقه باشد چرا که در مرور زمان از ضخامت حلقه کم می شود اگر حلقه ای که می خرید ضخامت کمی داشته باشد در طول زمان ممکن است با ضربه ای جزیی بشکند.    

8.مزایا و معایب حلقه ای که در صدد خرید آن هستید، چیست؟

     اگر حلقه ای مورد پسند شما واقع شد، خوب آن را بازنگری کنید و مزایا و معایب آن را بسنجید. مثلا اگر نگین و یا سنگ آن افتاد و گم شد. آیا تعمیر آن راحت است؟ آیا عین آن نگین گم شده در بازار یافت می شود؟ آیا همان فروشنده که حلقه را از او خریدیم می تواند بعدها آن را تعمیر کند یا مکان معتبری را برای تعمیر حلقه به ما معرفی می کند؟

     و همچنین بررسی کنید آیا نگین ها با چسب به حلقه متصل شدند یا به طور ماهرانه  و درستی آن ها را سوار پایه حلقه کرده اند؟ همه این نکات به اندازه ای مهم و قابل توجه هستند که برخی از گالری ها و طلا فروشان با دادن گارانتی معتبر، هم جواهرات خود را تضمین و هم خیال مشتری را از این بابت راحت می کنند.

9.آیا شما حلقه سنگ دار می پسندید؟

     اگر شما حلقه ای به همراه سنگ( سولیتر ) را انتخاب کردید به چند نکته زیر توجه کنید:

10.آیا تمیز کردن حلقه آسان است؟

     در هنگام کارهای روزانه مانند پخت و پز، شست و شو، و … حلقه و جواهرات، زرق و برق روز اول خود را از دست می دهند. شکل و فرم حلقه ای که می خریم بهتر است طوری باشد که به راحتی تمیز شود؛ حلقه هایی با طرح های شلوغ را به راحتی نمی شود تمیز کرد و خوب برق انداخت. در این مقاله از طلارینگ راهکارهایی آسان و موثر را برای مراقبت از حلقه ازدواج را توضیح داده ایم.

11.آیا حلقه دارای روکش است؟

     و همچنین باید بدانیم که برخی حلقه ها از طلا ساخته نشده اند و صرفا فقط روکشی از طلا دارند یا مثلا در برخی از طلاهای سفید از روکش رودیم برای سفید کردن طلا استفاده می کنند.

     که بعد از مدتی این روکش ها از بین می روند و برای آن که مثل روز اولش شود باید دوباره حلقه خود را آبکاری طلا و یا رودیم کنیم.

12.آیا فروشنده حق مرجوع کردن حلقه را به ما می دهد؟

     قطعا مدت کوتاهی که در مغازه برای خرید حلقه هستیم؛ برای آن که بفهمیم یک حلقه مناسب ما است یا نه؛ کافی نیست. در نتیجه از فروشنده بخواهید که یک روز به شما فرصت دهد تا اگر با آن حلقه راحت نبودید، برگردید و حلقه خود را با حلقه ای مناسب تر عوض کنید.

و همچنین در طلارینگ بخوانید:

چگونه حلقه ازدواج انتخاب کنیم

 

 

 

 

خرید اینترنتی تلویزیون،یخچال و… از بانه


این ست نوزادی رو برای یلدا باتخفیف بخر

 

حلقه نامزدی حلقه ای است که تا آخر عمر در انگشت شما خواهد بود و نمادی از ازدواج شما محسوب خواهد شد پس بهتر است قبل از خرید، آن را از هر نظر بررسی کنید تا استفاده از آن برای شما ساده و راحت باشد. اگر به دنبال یک حلقه شیک و خاص هستید، این مطلب را بخوانید تا بتوانید حلقه ای مناسب طبق سلیقه و بودجه موجود انتخاب کنید اما قبل از آن بهتر است تفاوت بین حلقه و انگشتر را توضیح دهیم:

 

چگونه حلقه ازدواج انتخاب کنیم

خرید حلقه نامزدی یکی از مهمترین خریدهای قبل از عروسی برای زوج های جوان است

 

فرق حلقه با انگشتر

آنچه مسلم است این است که حلقه با انگشتر فرق دارد. انگشترهای بزرگ و پرنگین حلقه به شمار نمی‌آیند. معمولا حلقه ظریف و گاهی بدون نگین و ساده است اما گاهی نیز روی آن یک ردیف نگین قرار دارد. حلقه نامزدی همچنین می تواند تنها یک نگین درشت داشته باشد که در این صورت سنگین‌تر به نظر می رسد.

 

اگر نسبت به طرح و نقشه حلقه نامزدی‌ خود حساس هستید و مدل های موجود در بازار را نمی پسندید، می‌توانید یک جواهرسازی معتبر پیدا کرده و حلقه مورد نظرتان را سفارش دهید.

 

جنس انواع حلقه نامزدی:

اولین قدم برای انتخاب حلقه نامزدی، انتخاب جنس آن است. فلزهای قیمتی زیادی وجود دارد که شما بسته به سلیقه، بودجه و سبکی که می‌پسندید، می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. آنچه مسلم است این است که استفاده از طلای سفید یا زرد برای حلقه نامزدی مرسوم‌تر است اما اگر می خواهید در هزینه ها صرفه جویی کنید می توانید فلزات دیگری را انتخاب کنید.

 

 

حلقه نامزدی از جنس طلای زرد

طلای زرد برای عروس و دامادهای سنتی بهترین گزینه است. استفاده از طلای 22 عیار به عنوان حلقه‌ای که هر روز بخواهید ان را ست کنید مناسب به نظر نمی‌رسد بنابراین بهتر است سراغ طلای 18 عیار، 14 و یا 9 عیار بروید. این حلقه‌ها با فلزهای مقاوم‌تری ترکیب شده و برای اینکه هر روز از آنها استفاده کنید مناسب‌تر هستند. 

 

حلقه نامزدی از جنس طلای سفید

طلای سفید بهترین گزینه برای افرادی است که تمایل زیادی به تجمل‌گرایی و زرق‌وبرق نداشته و در عین حال دوست دارند یک تکه طلای شیک و زیبا داشته باشند. یکی از مزایای طلای سفید این است که هر وقت روی آن خط یا خشی افتاد، می‌توانید به راحتی آن را تعمیر کنید تا مثل روز اول شود.

 

حلقه نامزدی از جنس پلاتین یا پلاتینیوم

حلقه های پلاتینیومی اخیرا طرفداران زیادی پیدا کرده اند و اغلب دختران جوان این حلقه ها را به طلای سفید یا زرد، ترجیح می‌دهند. پلاتینیوم که نوعی فلز سفید رنگ است، مقاومت بالایی دارد و می توان هر روز با خیال راحت این حلقه‌ها را در دست داشت بدون اینکه لازم باشد نگران باشید که نکند خط و خشی روی آن بیفتد. البته فلز پلاتین یا پلاتینیوم از طلا نایاب‌ تر بوده و قیمت بیشتری نیز دارد اما هرچه باشد، ماندنی‌ است.

 

حلقه های پلاتینیومی اخیرا طرفداران زیادی پیدا کرده اند

 

انتخاب مدل انواع حلقه نامزدی

انواع حلقه نامزدی طرح دار

معمولا حلقه نامزدی و عروسی همراه با هم در انگشت عروس جای می‌گیرند بنابراین باید از لحاظ طرح، رنگ و جنس با یکدیگر هماهنگ باشند. اگر طرفدار زرق‌وبرق نیستید، بهتر است حلقه نامزدی‌ شما یک حلقه‌ای معمولی و بدون نگین باشد تا بعدا حلقه عروسی خود را نیز از نوع ساده انتخاب کنید.

 

انواع حلقه نامزدی نگین دار 

اگر از طرفداران الماس یا دیگر سنگ‌های قیمتی بزرگ و پر زرق‌و برق هستید و شرایط مالی‌تان هم اجازه می‌دهد که حلقه‌ای الماس نشان تهیه کنید، بهتر است سراغ برش‌های دایره‌ای یا پرنسسی (مربعی) بروید که جزو پرطرفدارترین برش‌های الماس برای حلقه نامزدی محسوب می‌شوند.

 

بعد از معرفی جنس انواع حلقه نامزدی به نکات مهم در انتخاب و خرید حلقه نامزدی و ازدواج اشاره خواهیم کرد:

 

به نگین های حلقه دقت کنید

هنگامی که می‌خواهید یک حلقه بخرید باید به نگین‌های آن خوب دقت کنید. بهترین حالت این است که هر نگین در یک قاب از جنس طلا، محکم شده باشد چون در غیر این صورت احتمال افتادن و گم‌شدن نگین‌ها بیشتر است. نگین‌هایی که با چسب به انگشتر چسبیده‌اند ممکن است با یک ضربه و یا حتی زمین خوردن، از حلقه جدا شوند و دوباره جایگزین‌کردن این نگین‌ها گران تمام خواهد شد.

 

حلقه جفت یا ست بخرید

چگونه حلقه ازدواج انتخاب کنیم

یک پیشنهاد خوب برای زوج های عاشق این است که سعی کنید حلقه نامزدی خود را جفت یا ست بخرید. درست است که در این صورت پیداکردن حلقه‌ای که هم برای یک مرد مناسب باشد و هم در عین حال ظرافت لازم برای دست یک خانم را داشته باشد سخت است اما به لطف طراحی‌های جدید و خلاقانه طراحان این رشته، این روزها حلقه‌های زیبای جفت زیادی در بازار وجود دارند که می‌توانید یک جفت از آن‌ها را انتخاب و خریداری کنید.

 

سعی کنید حلقه نامزدی خود را جفت یا ست بخرید

 

و اما در نهایت…

از انواع مدل حلقه نامزدی موجود در اینترنت ایده بگیرید

پیش از اینکه همراه همسرتان برای خرید حلقه به بازار بروید، بد نیست سری به اینترنت بزنید ومدل‌های مختلف انواع حلقه نامزدی را خوب ببینید و مدل‌های مورد علاقه خود را جدا کنید. از طرف دیگر می‌توانید یکی دو بار بدون حضور همسرتان و به همراه یک دوست یا آشنای باتجربه سری به طلا فروشی‌ها بزنید تا آخرین مدل‌های موجود در بازار را ببینید و دست‌تان بیاید که اصلا چه مدل حلقه‌ای می‌خواهید و بعد با کمک همسرتان یکی را انتخاب کنید زیرا مردها معمولا حوصله چند بار گشتن و بالا و پایین کردن بازار را ندارند.

 

امیدواریم از این نکته های ریز اما مهم در موقع انتخاب و خرید حلقه نامزدی خود استفاده کنید و یک خرید خوب و بدون پشیمانی داشته باشید.

 

مدل حلقه های نامزدی

 

حلقه های نامزدی

 

مدل حلقه های ازدواج

 

جدیدترین مدل حلقه های نامزدی

 

گردآوری: بخش مد بیتوته

 

منبع : setare.com

کلکسیون طلا و جواهرات


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


پیشنهاد خرید آنلاین ویژه روز مادر


بروانی فندقی کامل

سفارش جدیدترین تم های تولد وبادکنک آرایی

جدیترین یخچال ها رو باکمترین قیمت بازاربخر


خرید هدیه خاص برای روز زن


خرید لباس ژورنالی نوزاد با تخفیف یلدا

بادکنک آرایی واجرای مدرن ترین تم های تولد


بلیطت رو به قیمت لحظه آخر بخر!


سوالات پیش از ازدواج به تفکیک جلسه

طرح فروش اقساط(بدون پیش پرداخت)لوازم خانگی


جهیزیه ات رو قسطی وبدون پیش پرداخت بخر


اصلاح طرح لبخند و زیبایی دندان

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد کرونا24 کاملا محفوظ می باشد

هیجان انتخاب حلقه ازدواج اینجاست که، این حلقه ای است که شما می خواهید برای باقی عمرتان به دست کنید پس بهتر است که بهترین باشد.  چه زوجی سنت گرا باشید  و چه زوجی مدرن و متجدد باشید د هر دو صورت شما به حلقه ازدواج نیاز دارید؛ به نکات مهمی که ما اشاره می کنیم دقت کنید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.

حداقل دو تا سه ماه قبل از تاریخ عروسی -یا عقد- به خودت زمان بدهید برای خرید حلقه ازدواج. شما به این زمان نیاز دارید تا خوب جستجو کنید، قیمت ها را بررسی  کنید و مدل هایی که قبلا چشمتان را گرفته است دوباره بررسی کنید. حتی اگر دلتان میخواهد که حلقه ای را سفارش دهید تا برایتان بسازند به زمان بیشتری نیاز دارید موارد موضاعف مانند حکاکی روی حلقه را نیز در ذهن داشته باشید که احتمالا زمان بیشتری می برد. اگر شما نگرانی این را دارید که تمام چیز های عروسی به موقع برای این روز بزرگ -عروسی-  آماده باشند حتما چک لیستی را از قبل تهیه کنید.

انتخاب فلز مورد نظر برای حلقه ازدواج شروع خوبی است. انواع مختلفی از فلزات وجود داردند که میتوانند برای انتخاب نوع حلقه ازدواج مناسب باشند.

چگونه حلقه ازدواج انتخاب کنیم

طلای زرد انتخاب سنتی خوبی است. در نظر بگیرید که در خرید حلقه ازدواج از  طلای 18 عیار، 14 عیار یا 9 عیار (مختص منطقه روسیه و انگلستان) از آنجایی که این طلا ها با فلزات محکم دیگری ترکیب میشوند از استحکام بالایی برخوردار هستند و برای تمام شرایط  زندگی روز مره شما مناسب هستند.

تفاوت اصلی میان طلای زرد و طلای سفید در این است که طلای سفید آلیاژی از طلا و فلزات دیگری چون پالادیوم، منگنز یا نیکل است. به مانند طلا زرد، طلای سفید نیز با عیار سنجیده میشود. حلقه های طلایی سفید معمولا شامل نیکل می شوند که موجب پایداری و دوام آن می گردد. اگر شما ظاهر پلاتین  را دوست دارید اما می خواهید هزینه کمتری را بابتش بپردازید طلای سفید گزینه ای فوق العاده است. هنگامی که طلای سفید و زرد را با هم مقایسه میکنیم؛  طلای سفید مقاوم تر و پایدار تر است اما اگر شما به نیکل حساسیت دارید بهتر است از طلای سفید استفاده نکنید چرا که موجب ایجاد حساسیت پوستی میشود.

رزگلد آلیاژی از طلا است که با فلز  مس و گاهی حتی نقره و روی ترکیب می شود. رز گلد که حتی با  عناوین طلای قرمز و یا طلای صورتی هم نامیده میشود. رزگلد در آغاز قرن 19 در روسیه رواج یافت  به گونه ای که حتی با نام طلای روسی نیز از آن یاد می شود.به مانند طلای سفید و طلای زرد ، رزگلد نیز برای حلقه ازدواج بسیار محبوب است و محبوبیت آن رو به افزایش است. به گونه ای که در میان زوج هایی که قصد دارند حلقه نامزدی و یا ازدواجشان  ظاهری رمانتیک و خاص داشته باشد بسیار پر طرفدار است. رزگلد میتواند با طلا های زرد و یا سفید ترکیب شود و ترکیب چشم نواز رنگا رنگ را پدید آورد. به علاوه در نظر بگیرید که در مقایسه با دو گونه قبلی طلا (سفید و زرد) رزگلد به موجب آلیاژ مس  از بالاترین استحکام برخوردار است. اما از طرفی دیگر مس می تواند در برخی افراد حساسیت پوستی ایجاد کند. برای این افراد طلای زرد بهترین گزینه می باشد.

این فلز گرانبها روز به روز در میان زوج های امروزی در حال فراگیر شدن است. فلزی سفید و درخشنده و بسیار مقاوم مناسب استفاده روزمره ، نایاب تر از طلا و گرانتر از آن است اما حلقه ازدواج پلاتینیوم چیزی است که برای همیشه در یاد می ماند. اگر فکر میکنید انتخاب حلقه از جنس پلاتینیوم  تمام بودجه شما را تحت تاثیر قرار میدهد بهتر است به جای پلاتینیوم از پالادیوم انتخاب کنید. این فلز بسیار شبیه به پلاتینیوم است اما مقرون به صرفه تر از آن است.

چیزی عجیب تر و متفاوت تر میخواهید؟ تیتانیوم، زیرکونیم، زیرکونیم سیاه و تنگستن کاربید از دیگر فلزاتی هستند که این روز ها زوج ها برای حلقه ازدواجشان انتخاب می کنند.

پس از آن که تصمیم گرفتید از جه فلزی برای حلقه ازدواجتان انتخاب رویای شماست،باید به این مسئله توجه کنید که ممکن است شما بخواهید حلقه ای طرح  دار برگزینید -حلقه ای با حاشیه زیگزاگ-  یا با لبه های ساده و گرد. کدام یک انتخاب و سلیقه شماست؟

پس از انتخاب نوع فلز حلقه ازدواج و فرم ساده یا طرح دار آن نوبت به این می رسد که سنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. الماس و یا سنگ های زینتی دیگر؟ حلقه هایی با نگین الماس این روز ها بیشتر مد شده حلقه هایی که بیشتر مناسب حلقه نامزدی هستند.

شما می توانید حتی از سنگ های قیمتی استفاده نکنید و یک حلقه ساده و بدون سنگ انتخاب کنید. این عروسی شماست پس باید بر اساس خواسته ها و سلایق شما باشد.  

هراس نداشته باشید از این که شما پلاتینیوم دوست دارید و همسرتان طلای زرد. هیچ قانونی وجود ندارد که شما حتما باید از یک جنس فلز یا یک طرح حلقه هایتان را انتخاب کنید؛ می توانید تر کیبی از هر دو فلز یا فرم را برگزینید یا حتی هر کدام طرح و جنسی متفاوت را انتخاب کنید. حلقه شما به موجب وجود شماست که هویت حلقه ازدواج می گیرد پس تعیین کننده شما هستید.

به این بی توجه نباشید که چقدر سایز مهم است! بیشتر مرد حلقه شان را تحت هیچ شرایطی از دستشان خارج نمی کنند. آن ها در طی تابستان و زمستان، در حین ورزش و حتی در ایام بارداری حلقه را در دست دارند. برای این که سایز مناسبی را برای حلقه خود انتخاب کنید و یا سفارش دهید میبایست بهترین زمان را انتخاب کنید و این زمان هنگامی است که شما دور از استرس هستید و دمای بدنتان در حالت عادی است. از نهایی کردن موارد اولیه در اول صبح بپرهیزید چرا که  آبی که در شب گذشته مصرف کرده اید هنوز در بدن شماست و انگشتانتان متورم تر از حالت طبیعی است. بعد از ورزش و یا هنگامی که زیادی احساس سرما یا گرما میکنید از انتخاب و یا نهایی کردن انتخاب خود بپرهیزید.

به یاد داشته باشید که شما قرار است این حلقه را برای کل روز در دستتان داشته باشید. بنابراین باید گزینه ای را برگزینید که به راحتی بتواند به بخشی از زندگی شما بدل شود. اگر شما اهل ورزش کردن هستید و یا ساز مینوازید حلقه هایی با لبه های گرد و صیقلی انتخابی مناسب و عقلانی است. اگر با دستانتون زیاد کار میکنید (کار فنی و یا شست و شو و…) از حلقه هایی که سنگ زینتی دارند استفاده نکنید. هنگام انتخاب حلقه در طلافروشی برای چند دقیقه حلقه را در دست داشته باشید کمی یاد داشت کنید و یا با تلفن همراهتان پیامی را تایپ کنید تا از راحتی حلقه تان مطمعن شوید.

کلید انتخاب یک حلقه مناسب این است که چیزی باشد که عروس و داماد هردو دوستش داشته باشند و احساس راحتی کنند و طرح و جنس حلقه شان بیانگر استایل و شخصیت فردیشان باشد.

تعداد کل امتیازات این مطلب 2

این مطلب را به اشتراک بگذارید

فروشگاه کرونا عرضه کننده انواع اکسسوری عروس، دسته گل، تاج گل و…                                                                                                      ارتباط با ما از طریق شماره تماس   02136019264 و 09388268221

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعق به سایت کرونا24 می باشد.هرگونه کپی برداری غیر اخلاقی بوده و پیگرد قانونی دارد

طراحی سایت و سئو توسط گروه تخصصی آرمانیک | مشاوره تبلیغات توسط مدیروب

: Cannot modify header information – headers already sent by (output started at /home/coronac2/public_html/templates/Maghbooli/Article.php:6) in /home/coronac2/public_html/templates/Maghbooli/index.php on line 412

یکی از کهن ترین رسوم مشترک زوج ها در بین جوامع استفاده از حلقه ازدواج می باشد که علاوه بر مشخص کردن تعهد و وضعیت تاهل، نشانه و نمادیست مبنی بر همراه هم بودن و به یاد هم بودن در هر زمان و هر مکان. تقریبا در همه فرهنگ های مدرن، زوج های جوان، پیش از ازدواج، یا پس از مراسم نامزدی و یا بعد از ازدواج از حلقه ازدواج به عنوان نماد مشترک عشق استفاده می کنند. 

 

یکی از عمده ترین سوالاتی که در خرید حلقه ازدواج پیش می آید این است که حلقه ساده بخریم یا حلقه کار شده با جواهر و به اصطلاح انگشتر ازدواج. پاسخ به این سوال تا حدی به سلیقه شخصی شما و همچنین رسوم منطقه ای باز می گردد اما در این باره نکاتی وجود دارد که دانستن آن ها خالی از لطف نیست. اول این که فارغ از قیمت مناسب تر، حلقه ازدواج ساده رایج ترین نوع حلقه در کل دنیا بوده و دارای طرفداران بی شماری می باشد. به طوری که حلقه ازدواج ساده، همواره انتخاب ثروتمند ترین و سرشناس ترین افراد جهان از هنرمندان گرفته تا ورزشکاران تا سیاست مداران می باشد. همچنین این نوع حلقه، بر خلاف مدل های دارای نگین که در سال های پیشین مدتی در کشور ما نیز مرسوم شده بود، هرگز تابع مد نبوده و مدل آن هرگز کهنه و منسوخ نمی گردد.

چگونه حلقه ازدواج انتخاب کنیم

 

نکته بعدی مربوط به قیمت حلقه ها است. حلقه ساده با توجه به این که به طور صد درصد از طلا ساخته می شود و دارای سنگ تزیینی و … نمی باشد، لذا اگر روزی قصد فروش آن را داشته باشید، قادر به فروش آن به نرخ روز طلا هستید، برخلاف مدل های نگینی که در هنگام خرید، کل آن به قیمت طلا و جواهر محاسبه شده و اگه روزی قصد فروش آن را داشته باشید، طلافروشان سنگ ها و نگین ها را جدا کرده و از وزن کل کم می کنند. البته انگشتر های ازدواج جواهر کاری شده نیز بسته به نوع و ترتیب جواهر به کار رفته می توانند بسیار زیبا و چشم نواز باشند که البته این زیبایی، رابطه مستقیمی با قیمت این نوع جواهر دارد. 

وزن یک حلقه ازدواج طلای استاندارد به طور میانگین حدود 5 تا 6 گرم است که بسته به سایز انگشت ممکن است کمی بالاتر و یا پایین تر بشود. قیمت چنین حلقه ای متناسب با قیمت روز طلا بوده و به صورت زیر محاسبه می شود.

نحوه محاسبه قیمت حلقه در بازار = 

هزینه طلای خام + اجرت ساخت + سود فروشنده + مالیات

اما خبر خوب این است که خوشبختانه با توجه به پیشرفت تکنولوژی امکان ساخت حلقه با وزن های پایین تر نیز فراهم شده است. این حلقه ها از نوع تو خالی هستند که از لحاظ ظاهر و نما و استقامت مشابه حلقه های تو پر می باشند ولی با وزن و قیمتی حدود یک سوم آنها !!!

 

علاوه بر حلقه به صورت کاملا ساده، یکی از پر طرفدار ترین حالت ها حک اسم یا تاریخ خاص و یا اثر انگشت در پشت یا روی حلقه ها می باشد که یک حلقه ازدواج ساده را تبدیل به یک یادگاری ابدی که منحصر به شخص شماست می کند. 

به علاوه، برای نشان نامزدی و همچنین برای کسانی که می خواهند نشانی جز حلقه ازدواج ساده و یا طرح های نگین دار قدیمی داشته باشند، حلقه و انگشتر های آویز دار، رینگ اسم، انگشتر دو اسم و انگشتر های فانتزی لیزر، از دیگر گزینه های مناسب می باشد.

 

برگرفته از سایت نمناک

خرید حلقه نامزدی یکی از بهترین تجربه های عروس و داماده. اگر نمیدونید از کجا و چجوری شروع کنین؛ نگران نباشین! ما کمکتون می کنیم. بهتره اول با نامزدتون مشورت کنین که چجور حلقه نامزدی براش مناسبه. مثلا حلقه های سنتی تک نگین دوس داره یا حلقه های مدرن و فانتزی. اگر به طلا و جواهراتی که تاحالا استفاده کرده دقت کنین؛ خودتون هم متوجه میشین که از چه رنگ طلا و چه مدلی خوشش میاد. حلقه نامزدی برای خانمها خیلی مهمه. پس باید ی حلقه نامزدی انتخاب کنین که همسرتون عاشقشق بشه. اگر هنوزم نمیدونید چطور حلقه نامزدی مناسب انتخاب کنید؛ بهتره اول با انواع حلقه های نامزدی آشنا بشید:

https://iranantiq.com/terminology/jewelry/guide/ring-size

اگر بین دوتا سایز حلقه شک دارین، حتما حلقه بزرگتر رو انتخاب کنین. چون به راحتی می تونین به هر جواهرسازی مطمئنی مراجعه کنین تا براتون کمی کوچیکش کنه.

خرید حلقه نامزدی همراه با خانواده ها در ایران مرسومه. پس یادتون نره حتما نظر اونهارو هم موقع انتخاب حلقه بپرسین تا ناراحتی پیش نیاد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چگونه حلقه ازدواج انتخاب کنیم

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

اگر فرآیند دشوار خریدن حلقه را شروع کرده باشید احتمالاَ فهمیده اید که پیدا کردن حلقه ازدواج با قیمت مناسب کار آسانی نیست.شما با انتخاب حلقه ازدواج نماد علاقه و با هم بودنتان برای همیشه را تعیین میکنید پس باید در انتخابتان دقت و سلیقه ی زیادی به کار ببرید. آینه شمعدون چالش هایی که تازه عروس داماد ها در انتخاب حلقه ازدواج با قیمت مناسب و در عین حال زیبا با آنها روبرو میشوند را برای شما نوشته است.

 

اول از همه چند سوال ساده از خود بپرسید؛آیا سلیقه ی شما حلقه های ساده را میپسندد یا حلقه های کار شده با نگین های زیاد؟آیا دوست دارید حلقه ی نامزدی و ازدواجتان هم جنس و هم رنگ باشند؟آیا میخواهید حلقه ی شما و همسرتان با هم ست باشند؟به این سوال ها پاسخ دهید و بعد به سراغ طلا و جواهر فروشی ها بروید.

 

بعد از اینکه تکلیف سوال های بالا روشن شد،نوبت قسمت هیجان انگیز خرید میرسد:امتحان کردن حلقه های مختلف! امتحان کردن حلقه مثل انتخاب کردن لباس عروس نیست که سختی زیادی داشته باشد،حلقه های مختلف را در دست خود امتحان کنید ولی حواستان باشد تعداد حلقه های امتحان شده آنقدر زیاد نباشد که گیچ شوید.حدود دو تا سه ماه قبل از عروسی زمان مناسبی برای شروع جست و جوی شما است،البته اگر تصمیم دارید حلقه های طراحی شده مخصوص به خودتان تهیه کنید این زمان بیشتر است،همچنین در بعضی از فروشگاه ها حک کردن حروف داخل حلقه از دو هفته تا یک ماه زمان میبرد.

چگونه حلقه ازدواج انتخاب کنیم

 

هیچ الزامی وجود ندارد که حلقه ی ازدواج شما از جنس و یا حتی از مدل حلقه ازدواج همسرتان باشد،خودتان را محدود به این موارد نکنید.شما میتوانید یک حلقه ی پر نگین داشته باشید در صورتیکه حلقه همسرتان یک حلقه ساده و اسپرت است.میتوانید یک حلقه ازدواج با قیمت مناسب پیدا کنید که هیچ مناسبتی با حلقه نامزدیتان ندارد و یا برعکس،میتوانید حلقه نامزدی و ازدواجتان را در تناسب با هم انتخاب کنید و هر دو را همیشه با هم در دست داشته باشید.حتی میتوانید اگر حلقه نامزدی نازک و ساده ای دارید برای حلقه  ازدواج یک حلقه پرنگین انتخاب کنید و از حلقه نامزدی به عنوان پشت حلقه استفاده کنید.

شما قرار است حلقه تان را  هر روزه برای مدتی طولانی در دست داشته باشید،قطعاَ اگر شغل سختی داشته باشید و یا حتی اگر خانه دار باشید اما کارهای سخت زیادی با دست هایتان انجام بدهید حلقه های پرنگین برای انتخاب مناسبی برای شما نیست.

 

درست است که انتخاب یک حلقه ازدواج با قیمت مناسب و مطابق مد مطلوب همه است، اما خودتان هم میدانید که مد تغییر پذیر است،شما حلقه تان را حداقل تا سالیان سال خواهید داشت پس باید یک مدل حلقه انتخاب کنید که در طول زمان از آن خسته نشوید،البته همیشه میتوانید در یک سالگرد خاص و یا مناسبت دیگر آن را عوض کنید.

اکثر افراد به ندرت حلقه شان را درمیاورند.شما احتمالا حلقه تان را در خواب،در حال کار،حاملگی ،در جشن های مختلف همراهتان خواهید داشت پس مطمئن شوید که سایزبندی نهایی حلقه را در زمانی انجام دهید که اول صبح نباشد و دمای بدنتان در حالت معمول باشد.

در نهایت اگر در مدل و قیمت و سایز به نتیجه ای رسیدید و حلقه تان را انتخاب کردید حتما از طلافروشی مطئن آن را تهیه کنید .در حلقه های طلا معمولا طلای هجده عیار رایج است،و جنس و عیار در داخل حلقه مشخص میشود.

 

خرید حلقه ازدواج با قیمت مناسب یکی از دشوارترین بخش های خرید عروسی است. اما خاطره ی گشتن در فروشگاه ها با همسرتان و انتخاب از بین مدل های مختلف می تواند تا سالها در ذهن شما بماند. اگر حلقه ازدواج خود را تهیه کردید و خاطره ای از آن روز یا پیشنهادی برای زوج های دیگر دارید، حتما در قسمت نظرات بنویسید.

 

 

 

 

هرچیزی که باید در مورد “طلا و جواهرات” بدانید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

دیدگاه

ارسال دیدگاه

آینه شمعدون تمام کارهایی که باید برای مراسم عروسی انجام بدین رو بهتون یاد میده و کمک میکنه تا بدون استرس عروسیتون رو مدیریت کنین.

ایمیل و یا شماره تلفن خودرا وارد کنید تا اولین نفری باشید که از آینه شمعدون باخبر می شوید.


Jump to
navigation

فروشگاه اینترنتی روبان ( شرکت زرتجارت روبان ) به عنوان یک مرجع تخصصی زیبایی ماموریت نهایی برند خود را بر تشویق بانوان برای مراقبت از زیبایی منحصر بفردشان گذاشته است.
معرفی و فروش آنلاین لوازم آرایشی و بهداشتی اصل در دسته بندی هایی از جمله انواع لوازم آرایش ( رژلب ؛ رژگونه ؛ کرم پودر ؛ رنگ مو و ریمل ؛ کانسیلر و انواع پاک کننده ها ) ؛ محصولات مراقبتی و زیبایی پوست ( شامپو ؛ کرم ضد آفتاب ؛ کرم آبرسان و
مرطوب کننده ؛ کرم ضد چروک ؛ کرم دور چشم ؛ کرم روشن کننده ؛ ضد لک ) ؛ محصولات مراقبتی و زیبایی مو و بدن ( شامپو سر و بدن ؛ ژل بهداشتی ؛ بادی میلک ؛ بادی باتر ؛ کرم دست و صورت ؛ برنزه کننده ؛ اسپری و ژل ضد تعریق ؛ ژل و فوم اصلاح صورت و بدن
؛
تیغ اصلاح و افترشیو ؛ کرم و ژل موبر ) ؛ انواع شامپو ؛ اسپری و ژل مو ؛ کیت رنگ مو و انواع اکسیدان ؛ حجم دهنده مو و انواع عطر و ادکلن ؛ لوازم شخصی برقی ( ماشین اصلاح و ریش تراش ؛ اپیلاتور و سشوار ) ؛ زیورآلات و اکسسوری مردانه و زنانه (
انواع
بدلیجات ؛ انگشتر ؛ گردنبند و گوشواره ) ؛ محصولات مادر و کودک ( ضد ترک ؛ پودر بچه ؛ دستمال مرطوب کودک ؛ روغن بدن کودک ) در فروشگاه اینترنتی روبان انجام می گردد.
هدف فروشگاه اینترنتی روبان از همان ابتدا در معرفی و فروش آنلاین محصولات آرایشی و بهداشتی اصل بوده است.
خرید اینترنتی لوازم آرایش به صورت آنلاین از فروشگاه اینترنتی روبان به راحت ترین شکل قابل انجام می باشد.

چگونه حلقه ازدواج انتخاب کنیم
چگونه حلقه ازدواج انتخاب کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *