چگونه خاطرات شکست عشقی را فراموش کنیم

 
helpkade
چگونه خاطرات شکست عشقی را فراموش کنیم
چگونه خاطرات شکست عشقی را فراموش کنیم

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

شاید شما هم طعم شکست عشقی را چشیده باشید. وقتی که شیفته‌ی کسی هستید و به هر دلیلی رابطه‌تان باید به پایان برسد. در هر صورت باید واقعیت را بپذیرید و با آن کنار بیایید. با یوکن همراه باشید تا به شما کمک کنیم با وجود شکست عشقی دوام بیاورید.

وقتی به این نتیجه می‌رسید آینده‌ی درخشانی در انتظارتان نیست، باید به رابطه‌ی عاطفی‌تان پایان دهید. زیرا حفظ خاطرات و احساسات، نداشتن اعتماد به نفس کافی، غم و غصه باعث می‌شود حال خوبی نداشته باشید و نتوانید رابطه‌ای را با فرد دیگری که تفاهم و سازگاری بیشتری با شما دارد، آغاز کنید. اما قبل از اینکه خودتان را به خاطر فراموش نکردن رابطه‌ی عاشقانه‌ای که چند ماه یا حتی چند سال پیش به پایان رسیده، ملامت کنید، باید بدانید شما تنها کسی نیستید که نمی‌داند چطور باید شکست عشقی را فراموش کند.

خیلی‌ها وارد رابطه‌ای می‌شوند که شانس زیادی برای دوام و ماندگاری آنها وجود ندارد. اکنون قصد داریم تکنیک‌ها و توصیه‌هایی را ارائه دهیم که با استفاده از آنها می‌توانید به سرعت عشق‌تان را فراموش کنید و با شکست عشقی خود کنار بیایید.

نیاز نیست همانند انسان‌های قوی وانمود کنید و بگویید اجازه نمی‌دهید احساسات کنترل زندگی‌تان را به دست بگیرد. چراکه هرچه بیشتر احساسات خود را انکار کنید، کمتر از آنها رها می‌شوید. راه بهتر و عاقلانه‌تر این است که درمورد احساساتِ در حال تغییرتان صداقت داشته باشید و احساسات درونی‌تان را بروز دهید. یک راه فوق‌العاده برای پذیرش شکست عشقی این است که دل شکستگی خود را بپذیرید و گریه کنید تا قلب‌تان تسکین یابد و بهتر بتوانید شکست عشقی خود را فراموش کنید.

چگونه خاطرات شکست عشقی را فراموش کنیم

شاید چند ماهی با عشق‌تان خداحافظی کرده‌اید و با این شکست کنار آمده‌اید. اکنون هیچ احساس ناراحتی ندارید و درمورد عشق گذشته‌تان احساس غم و اندوه نمی‌کنید. اما به یک‌باره به صفحه‌ی اجتماعی او می‌روید و تمام خاطرات در ذهن‌تان تداعی می‌شود. همین نگاه گذرا به حساب کاربری او آتش عشق را در وجودتان شعله‌ور می‌کند.

با دیدن صفحه‌ی اجتماعی او احساس غم و ناراحتی می‌کنید و با خود می‌گویید چقدر خوب توانسته با این مساله کنار بیاید یا عشق دیگری پیدا کرده است. ممکن است فرضیه شما درست باشد، اما باز هم به چیزهایی که در شبکه‌های اجتماعی می‌بینید اعتماد نکنید. خصوصا این مساله نباید هیچ اهمیتی برای شما داشته باشد. شما وقتی می‌توانید شکست عشقی‌تان را بپذیرید و برای همیشه با این رابطه خداحافظی کنید که تمام راه‌های ارتباطی‌تان را قطع کنید.

شبکه‌های اجتماعی پذیرفتن شکست عشقی را بسیار سخت کرده‌اند. تی اونی کولمن (روان‌درمانگر و متخصص روابط) می‌گوید: 

حذف کردن عشق قبلی‌تان از لیست دوستان، حداقل تا زمانی است که او را فراموش کرده یا به این درک رسیده‌اید که صفحه‌ی اجتماعی او را دنبال نکنید. حتی باید مراقب صفحات اجتماعی دوستان مشترک‌تان هم باشید. زیرا ممکن است در این صفحات تصاویری از عشق قبلی‌تان را ببینید، با نظرات او مواجه شوید یا حتی از رابطه‌ی عاشقانه‌ی جدیدش مطلع شوید.

گاهی به این دلیل نمی‌توانید عشق قبلی‌تان را فراموش کنید که او هنوز هم بهترین دوست شماست یا هنوز به فکرش هستید. نیازی نیست همچنان با او دوست بمانید و برایش وقت بگذارید. مثلا وقتی برنامه‌ی موردعلاقه‌اش پخش می‌شود، برایش پیامک نزنید. بهترین و بی‌خطرترین راه برای پذیرفتن شکست عشقی و فراموش کردن فرد موردنظر این است که مرزهای مشخصی برای ارتباط با او داشته باشید. ایجاد فاصله‌ی آگاهانه بین شما، کنار آمدن با شکست عشقی و فراموش کردن عشق قبلی‌تان را آسان‌تر می‌کند.

برای اینکه بهتر عشق گذشته‌تان را فراموش کنید، تمام چیزهایی که او را یادتان می‌اندازد، دور بریزید. تمام هدیه‌ها و عکس‌هایی که در اتاق‌تان هست را دور بریزید. از او نخواهید وسایل‌تان را به شما برگرداند و اصلا لباس‌ها و وسایلش را در خانه نگه ندارید. گریه کنید تا احساسات‌تان بیرون ریخته شود و بدون وجود هر چیزی که شما را به یاد او می‌اندازد، از نو شروع کنید. تمام یادگاری‌های کوچک، نامه‌ها، کارت‌پستال‌ها و لباس‌هایی که برای اوست، باید دور از چشم‌تان باشد و تا جای ممکن دور ریخته شود. کولمن معتقد است:

تمام این وسایل یادگاری‌هایی است که احساسات و خاطراتی را در ذهن‌تان تداعی می‌کند و در نهایت منجر به عقده‌های روحی می‌شود.

یکی از کارهایی که باید برای فراموش کردن شکست عشقی‌تان انجام دهید، پذیرفتن این تصمیم است. تفاوتی ندارد که جدایی تصمیم شما بوده یا او، در هر صورت نباید تصمیمی را که گرفته شده، تجزیه و تحلیل کنید. هیچ نیازی نیست که رابطه‌تان را از اول ارزیابی کنید و فکرتان را مشغول کارهایی کنید که باید انجام می‌دادید. پس اصلا به دنبال علت جدایی نباشید و سعی کنید به جای افسوس خوردن، تصمیم جدایی را بپذیرید و با آن کنار بیایید.

این که تمام روز روی تخت دراز بکشید، تنها باعث می‌شود به یاد عشق گذشته‌تان بیفتید و از خود بیزار شوید. اگر کیسه بوکس در خانه دارید، حتما از آن استفاده کنید. نباید بگذارید جدایی، توجیهی برای تنبلی و سستی‌تان باشد. با انجام فعالیت‌های فیزیکی، افکار منفی و ناامیدکننده را از خود دور کنید. برای مثال: در باشگاه ثبت نام کنید، در یک تیم ورزشی عضو شوید یا در پارک نزدیک خانه‌تان والیبال یا فوتبال بازی کنید. پیاده‌روی هم به بهبود وضعیت جسمی و روحی‌تان کمک می‌کند. اگر فکرتان خسته است، بیرون بروید و هوای تازه را استشمام کنید.

حالا که تنها هستید و وقت بیشتری دارید، از زمان و آزادی خود استفاده کنید. از وقتی با شریک عاطفی‌تان بوده‌اید، چه چیزهایی را از دست داده‌اید؟ اکنون با دوستان‌تان قرار بگذارید و با هم خوش باشید. در کلاس‌های مختلف ثبت نام کنید، زمان بیشتری را به خانواده‌تان اختصاص دهید و از انجام کارهایی که قبلا فرصتی برای آنها نداشتید، لذت ببرید. از راهکارهای فوق‌العاده برای فراموش کردن شکست عشقی این است که در حوزه‌های مختلف زندگی به دنبال شادی و خوشبختی باشید. به آینده‌تان نگاه تازه‌ای کنید. به زندگی‌تان سروسامان دهید. خودتان را در بین علاقه‌مندی‌هایتان رها کنید. به رویاها و کارهایی که همیشه آرزوی انجام‌شان را داشتید فکر کنید و به دنبال آنها بروید.

شاید مرور کردن اشتباهات و خطاهای عشق قبلی‌تان، خیلی خوشایند نباشد، اما اگر می‌خواهید زودتر با شکست عشقی‌تان کنار بیایید، حتما این تکنیک را هم پیاده کنید. وقتی خاطرات را به یاد می‌آورید، همه‌چیز برایتان گنگ می‌شود. زمانی که احساساتی می‌شوید و به عشق گذشته‌تان به صورت رویایی نگاه می‌کنید، خیلی از خاطرات مهم را نادیده می‌گیرید. اما اگر لیستی از حقایق را روی کاغذ بیاورید، تمام حرف‌هایی که زده یا رفتارهایی که با شما داشته است، در نهایت به این نتیجه می‌رسید که چرا باید در مورد کسی که رفتارهای بدی با من داشته این طور احساساتی فکر کنم؟

مجسم کردن رابطه‌ی شکست خورده، راهکاری برای فراموش کردن آن است. تمرین تجسم یا آویزان کردن تصاویر باعث ایجاد انگیزه برای تغییر می‌شود. حتی می‌توانید تابوتی را در ذهن‌تان تجسم کنید که درون قبری گذاشته می‌شود و به خودتان بگویید که عشق قبلی‌تان را درون آن تابوت قرار داده‌اید. راهکار دیگر این است که تصویر یک اسکلت را کنار میزکار یا تخت خواب‌تان قرار دهید. این نوع تجسم کردن رابطه‌‌ی مرده به شما کمک می‌کند برای تغییر آماده شوید و انگیزه‌ی بیشتری برای ادامه‌ی زندگی داشته باشید.

با وقت‌گذرانی با دوستان و وارد شدن به جمع‌های دوستانه بهتر می‌توانید شکست عشقی‌تان را فراموش کنید. پس با دوستان‌تان تماس بگیرید و برنامه‌ی تفریحی ترتیب دهید. حتی اگر دلتان نمی‌خواهد بیرون بروید باز هم با آنها در تماس باشید. با این کار فرصتی به دست می‌آورید که با دوستان صمیمی‌تان وقت بگذرانید، شاد باشید و به این احساس برسید که همه چیز عادی و طبیعی شده است. وقتی خاطرات گذشته در ذهن‌تان تداعی می‌شود و حال خیلی بدی دارید، دوستان صمیمی‌تان می‌توانند به شما کمک کنند و حامی‌تان باشند. می‌توانید درباره‌ی رابطه قبلی و جدایی‌تان با آنها صحبت کنید و از راهنمایی‌هایشان بهره ببرید. براون می‌گوید:

از دوستان‌تان بخواهید شما را تشویق کنند تا بتوانید زخم‌هایتان را التیام دهید و برای شروع دوباره زندگی آماده شوید.

وقتی فکرهای منفی به سراغ‌تان می‌آید و حال خیلی بدی دارید، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که برای بهبود سلامت جسم و روح خود تلاش کنید. برنامه غذایی جدیدی را شروع کنید تا به احساس بهتری درمورد وضعیت سلامتی‌تان دست یابید. در کلاس‌های جدیدی در دانشگاه شرکت کنید تا با افراد بیشتری آشنا شوید و دیدتان گسترده‌تر شود. به مسافرت بروید. کارهایی انجام دهید که باعث می‌شود احساس بهتری نسبت به خود پیدا کنید. فعال بودن، به شما کمک می‌کند به عزت‌نفس و اعتماد به نفس بیشتری دست یابید. وقتی چشم‌انداز جدیدی از زندگی داشته باشید، بهتر می‌توانید گذشته را فراموش کنید و ادامه‌ی حرکت برایتان آسان‌تر خواهد شد.

ضرب‌المثل معروفی می‌گوید: «وقتی دری بسته می‌شود، در دیگری باز می‌شود.» شاید این نوع جملات خیلی التیام‌بخش نباشد، اما می‌تواند مفید باشد. وقتی از ارتباط با فردی دست کشیده‌اید، شاید دیگری که حتی ممکن است برایتان مناسب‌تر از قبلی باشد، در اطراف‌تان باشد. حتما با خود فکر می‌کنید عشق قبلی‌تان فوق‌العاده بود، اما به این فکر کنید شاید کسی وارد زندگی‌تان شود که از او هم بهتر باشد. پس به جای اینکه افسوس گذشته را بخورید، زمانی را صرف رویاپردازی در مورد آنچه پیش رویتان قرار دارد، کنید.

درست است، فراموش کردن عشق قبلی، خیلی آسان نیست. فراموش کردن گذشته بدین معناست که قلب‌تان را به روی فرد جدیدی باز کنید. پس در هر فرصتی، منتظر پیدا کردن عشق جدیدی باشید. حرکت به سوی جلو و پیش‌بینی آینده باعث می‌شود دست از افسوس خوردن بکشید و گذشته را فراموش کنید. رابطه عاشقانه جدید می‌تواند در هر زمانی و هر جایی به سراغ‌تان بیاید. پس برای مواجهه با آن آماده باشید و گذشته را رها کنید تا فرصت‌های بهتر را دریابید.

این نکته بسیار مهم و در عین حال ساده است. دکتر گری براون، متخصص حوزه روابط عاطفی می‌گوید:

بهترین راه برای فراموش کردن عشق قبلی این است که تمام راه‌های ارتباطی، از جمله ملاقات‌های شخصی را قطع کنید.

پس به فکر بحث و مشاجره با عشق قبلی‌تان نباشید. اگر هنوز هم او را در کافی‌شاپ، دانشگاه یا باشگاه ورزشی می‌بینید، شاید بهتر باشد برنامه‌تان را تغییر دهید تا دور از چشم‌تان باشد.

وقتی عشق قبلی‌تان را برای همیشه فراموش کنید و از غصه خوردن برای ترک کردن او دست بکشید، زندگی برایتان لذت‌بخش‌تر خواهد شد. دکتر گری براون می‌گوید:

هرچقدر جزئیات بیشتری را در ذهن‌تان مرور کنید، احتمال اینکه به رویاهایتان جان ببخشید بیشتر خواهد بود.

اگر برایتان ممکن است، تابلوی آرزوهایتان را به دیوار اتاق‌تان بزنید و روی آن تصاویر و نوشته‌هایی قرار دهید که رویاها و آرزوهایتان را توصیف می‌کند.

برای تماس نگرفتن‌تان قانون وضع کنید و تا وقتی که همه‌‌چیز را فراموش کردید و پذیرفتید رابطه‌تان تمام شده است، به این قانون پایبند باشید. کولمن می‌گوید:

تا وقتی پیش خود فکر می‌کنید که شاید عشق قبلی‌تان (همسر سابق‌تان) هنوز نسبت به شما احساسی دارد، نگران این است که چه کاری می‌کنید یا حتی می‌خواهد بداند زندگی‌تان چه وضعیتی دارد، هرگز نمی‌توانید شرایط را تغییر دهید و از فکر کردن به او دست بکشید.

آمیکا گربر، متخصص روابط عاطفی، در گفت‌و‌گو با وب‌سایت TruthFinder گفت:

وقتی جدایی سختی پیش‌رو دارید، فکر می‌کنید به هر جایی که وارد می‌شوید، یادآوری رابطه‌ای است که از دست داده‌اید.

او در ادامه می‌گوید:

بهترین راه‌حل برای ترک یک عادت بد (پذیرش شرایط جدید) این است که شرایط متفاوتی را تجربه کنید. برای مثال، به سفری که همیشه آرزویش را داشتید بروید. با دوستان صمیمی‌تان همراه شوید یا به تنهایی سفر کنید. هیچ‌چیز بهتر و آزادتر از سفر تنهایی نیست. زیرا این ذهنیت را در شما بوجود می‌آورد که مجرد بودن چه حس خوبی دارد.

گربر می‌گوید اگر با همسر سابق‌تان در یک خانه زندگی می‌کردید، هر چیزی در خانه می‌تواند شما را به یاد او بیندازد و خاطرات‌تان را زنده کند.چگونه خاطرات شکست عشقی را فراموش کنیم

اگر زمان قرارداد خانه فرا رسیده است، به فکر نقل مکان به شهر یا محله‌ی دیگری باشید تا بتوانید زندگی جدیدی را شروع کنید. یا حداقل به فکر تغییر دکوراسیون و لوازم منزل باشید تا زندگی‌تان رنگ و بوی تازه‌ای به خود بگیرد.

صحبت کردن با فردی متخصص می‌تواند کمک زیادی به شما بکند. براون می‌گوید، اگر مدت زیادی از جدایی‌تان سپری می‌شود اما هنوز هم به او فکر می‌کنید به‌طوری‌که حضور موثری در جامعه، خانواده، محل کار و دانشگاه ندارید، شاید بهتر باشد به سراغ فردی متخصص بروید و با او صحبت کنید. کمک گرفتن از مشاوره بسیار مفید است. تنها چیزی که مهم است این است که از وابستگی و فکر کردن به شریک عاطفی قبلی‌تان دست بکشید.

شاید با شکست عشقی، فکر کنید دنیا به آخر رسیده و دیگر نمی‌توانید عشق سابق‌‌تان را فراموش کنید، اما در اشتباه هستید. گربر پیشنهاد می‌کند لیستی از تمام کارهایی که دوست دارید انجام دهید و باعث آرامش‌تان می‌شود تهیه کنید و تمام آنها را انجام دهید. او می‌گوید:

خیلی از افراد چند بار ازدواج می‌کنند، روابط عاطفی زیادی را تجربه می‌کنند و بارها عاشق می‌شوند. پس تمام کردن یک رابطه‌ی عاطفی به معنای آن نیست که دنیا به پایان رسیده است.

 

منبع: thisisinsider

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟




مجله موفقیت یوکن، مجله ای است ویدیویی که تلاش می کند هر آنچه انسان های موفق درباره موفقیت از دیروز تا به امروز تجربه کسب کرده اند را به آسان ترین شکل ممکن در اختیار شما بگذارد. هدف ما در یوکن گردآوری بروزترین روش های موفقیت فردی، سازمانی و تجاری است تا مرجع کاملی باشیم برای مخاطبین و افرادی که سعی دارند موفق شوند.

فراموش کردن عشق از دست رفته چطور باید باشد؟ این سؤالی است که اکثر افرادی که رابطه‌شان به پایان رسیده از مشاوران می‌پرسند. اما جواب درست چیست؟ آیا راه‌حل‌های علمی و منطقی برای این قضیه وجود دارد؟ ما در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم تا با وجود شکست و بحران‌هایی که در رابطه عاشقانه تجربه کرده‌اید، بتوانید دوباره زندگی را از سر بگیرید و به عملکرد سابق خود بازگردید. پس برای دریافت سؤال‌های خود تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. 

شكست عشقی نوعی هیجان شدید است كه در صورتی كه درمان نشود می‌تواند به اختلالات روحی مزمنی بیانجامد. درمان شكست عشقی به معنای فراموش كردن آن نیست بلكه به معنای پذیرش موقعیت و بررسی موضوع به صورتی واقع بینانه و در فضای غیر احساسی است. در برخورد با شكست عشقی فرد انرژی روانی بسیاری كه برای ابراز عشق به زوج مورد نظر خود ذخیره كرده است را در خود نگه می‌دارد و به‌صورت اندوه و افسردگی شدید نشان می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر به مقاله شکست عشقی مراجعه کنید. 

برای اینکه بتوانید از این فضا خارج شوید لازم است که به خود زمان بدهید و در مسیر پذیرش مشکل پیش آمده پیش بروید. توجه کنید که هرچقدر تلاش کنید از چیزهایی که یادآور معشوق است دوری کنید پذیرفتن این مسئله برای شما دشوارتر خواهد شد. در نتیجه تلاش کنید با این موضوع مواجه شوید و احساساتتان را سرکوب نکنید. 

البته این امر همیشه آسان نیست. برای مثال ممکن است احساس وابستگی شدید به شریک قبلی باعث شود که شما دائماً دستخوش هیجانات گوناگونی نظیر خشم، غم و اضطراب شوید. در این موقعیت رسیدن به پذیرش و حل منطقی اوضاع بسیار دشوار خواهد شد. به همین دلیل در این شرایط به شخصی نیاز دارید که با نگاهی عاری از قضاوت بتواند به شما کمک کند هیجاناتتان را مدیریت کنید و خودتان را برای فردای پیش رو آماده کنید. روانشناسان با برگزاری جلسات روان درمانی در این زمینه می‌توانند به شما کمک بسیاری نمایند. چگونه خاطرات شکست عشقی را فراموش کنیم

برای آگاهی بیشتر از جلسات روان درمانی کلیک کنید.

 

اکثر افراد پس از گذشت مدت زمانی در حدود 6 ماه پس از جدایی از شریک عاطفی خود کم کم به روال عادی زندگی برمی‌گردند. اما برخی دیگر هم چنان اندوه شدیدی را در خورد احساس می‌کنند و بیشتر زمان روزشان صرف مرور خاطرات خوشایند گذشته می‌شود. در این شرایط است که افراد از خود می‌پرسند چرا نمی‌توانم این مسئله را فراموش کنم و به زندگی برگردم. 

جواب این سؤال این است که میزان آسیب‌پذیری و ظرفیت روانی افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است. به همین خاطر کسانی که آسیب‌پذیری بیشتری دارند در مواجهه به شکست عشقی ممکن است دچار مشکلات روحی دیگری شوند که آن‌ها را دائماً در معرض نشخوار فکری در مورد آینده قرار دهد. به همین خاطر اگر پس از تجربه شکست در رابطه عاطفی هیجانات بسیار شدیدی را تجربه می‌کنید و یا برای مدتی طولانی درگیر این موضوع هستید، بسیار ضروری است که برای درمان اقدام کنید تا هرچه زودتر سلامت روان خود را بازیابید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه توصیه می‌کنیم مقاله ما با عنوان  درمان شکست عشقی بدون رنج کشیدن  را مطالعه نمایید.

 

درمان شكست عشقی و کلاً هر ضایعه عاطفی مانند مرگ عزیزان، اصولاً دارای ماهیت بلند مدت است. در این روش اساس كار بر عبور طبیعی انرژی هنگفت عاطفی ذخیره شده در فرد به‌صورت پایدار است.  رسیدن به توازن در احساسات و هیجانات به سرعت انجام نمی‌شود. به همین دلیل امكان درمان كوتاه مدت اصولاً دور از انتظار است. پس چگونه شکست عشقی را فراموش کنیم و از یاد ببریم؟ یکی از راه‌های پیش روی شما این است که جلسات درمانی خود را با روانشناس زودتر آغاز کنید و به طور منظمی به آن‌ها بپردازید. 

هدف مشاور، راهنمایی فرد به سمت رسیدن به یک ادراک مناسب از زندگی است؛ به گونه‌ای كه بتواند شكست را به عنوان بخشی از حیات خود قبول كند و از آن برای افزایش ظرفیت روانی خود و انجام یک انتخاب بهتر كمک بگیرد. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

 

در اینجا چند اصل برای درمان و فراموش کردن تدریجی شکست عشقی را به شرح زیر معرفی می‌کنیم:- از سركوب عواطف و احساسات خود در مواجه با شكست عشقی خودداری كنید.- شكست عشقی را به عنوان یك تجربه سخت قلمداد كرده و از آن برای انتخاب بهتر در آینده استفاده كنید.- بیاموزید كه رنج‌ها شما را برای زندگی بهتر آماده و قوی می‌کند.- فردی را كه شما را ترك گفته ببخشید و برای او هم به عنوان یك انسان شادی طلب كنید.- برای آنكه شما را ترك گفته نیز حق انتخاب قائل شوید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان شکست عشقی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید. 

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

برای بسیاری از ما اتفاق افتاده که در عشق و عاشقی به بن بست خورده ایم و مجبور شده ایم بنا به دلایلی از کسی که عاشقش بودیم دل بکنیم ، این کار بسیار مشکل است اما این پایان راه نیست و نباید همه زندگی را تمام شده دانست، بلکه باید برای فصلی تازه از زندگی آماده شد و و دوباره به زندگی عادی برگشت. مسلما این کار راحت نیست ولی می توان با راهکارهایی که در نمناک ارائه می کنیم با یک نگاه واقع بینانه و بدون آسیب روانی زیاد زندگی جدیدی را آغاز کرد .

چگونه خاطرات شکست عشقی را فراموش کنیم

1.به جای فکر کردن به خاطرات زیبایی که با معشوق گذرانده اید کمی عاقلانه به رفتارهایش بیاندیشید . به رفتارهایی که خاطر شما را آزرده و به چهره واقعی مردی نگاه کنید که این همه سال شما را فریب داده است .2.واقع بین باشید و بپذیرید رابطه ای که بر اساس عشق واقعی ، صمیمیت، صداقت و تعهد نیست دیر یا زود فرو می ریزد بنابراین وسوسه نشوید و در برابر وسوسه بازگشتن مقاومت نمایید.

3.خود را جای زن و فرزند او قرار دهید آیا خوشتان می آید دیگری به فکر همسرتان باشد و شما تنها مالک قلب و وجود همسر خود نباشید .

4.مدام به فردی که عاشقش بودید فکر نکنید و برای فراموشی حقیقی او بیشتر به فکر خودتان باشید .

5.خودتان را باور داشته باشید . فکر نکنید فقط او مناسب شما بود و شما دیگر عاشق نمی شوید بلکه به این فکر کنید که مردان شایسته زیادی در سر راه ازدواج شما قرار خواهند گرفت.

6.خوشبین باشید و به این فکر کنید که الان مجرد هستید و باید با آدم های زیادی آشنا شوید . خوشبین بودن موجب می شود شما زودتر عشق از دست رفته تان را فراموش کنید.

7.به این نیاندیشید که چون جذاب و دوست داشتنی نبوده عشق قبلیتان رهایتان کرده است به این فکر کنید که این امر فرصت دوباره ای به شما می دهد تا فرد مورد نظر خود را بیابید فردی که همانقدر که شما دوستش دارید او نیز شما را دوست خواهد داشت.

8.مردی که به احساسات شما توجه نمی کند و نسبت به شما و رنج هایتان بی تفاوت و منفعل است، به هیچ عنوان شایسته عشق ورزی نیست. اگر عشق و احترام در یک رابطه باید متقابل باشند نتیجه ای جز سرخوردگی ندارد.

9.زمان هایتان را به تنهایی بگذرانید و همیشه برای پر کردن اوقاتتان به دیگران متوسل نشوید . از تنها بودن و مستقل شدنتان شاد باشید و بیاموزید بدون وابستگی به دیگران شاد باشید زیرا فرد زندگی آینده تان به شادی نیاز دارد.

10.هر چیزی که او به شما داده و مربوط به او است را جمع کنید و در جایی خارج از دید قرار دهید . این کار سبب می شود روحیه تان بهتر شود .

 

ورود و ثبت نام

وبلاگ

در این فایل صوتی به یکی از تکنیک های جالب ان ال پی NLP می پردازیم که به افراد کمک می کند تا شکست عشقی و خاطرات طلاق و از دست دادن همسر و یا مرگ فرزند خود را کمرنگ تر و قابل تحمل تر کنند. افراد زیادی را میبینیم که پس از جدایی افسرده می شوند به انواع روش های مختلف مانند اعتیاد و پرکاری می پردازند تا به این شکل بتوانند فقدان اطرافیان را جبران کنند.

آنها تصاویر فرد از دست رفته را روزها و سالها در ذهن خود مرور می کنند و آن حس را در خود زنده نگه می دارند که باعث می شود تحمل آن فقدان سختتر باشد. در ان ال پی این افراد را به کسانی تشبیه می کنند که پست دیواری بتنی قرار گرفته اند و توانایی حرکت به آن سوی دیوار را ندارند تا از این طریق احساسات خود را آزاد کنند اما تکنیک های NLP کمک می کند تا فرد در ذهن خود از این بن بست رهایی یابد و زندگی جدیدی را آغاز کند.

فردی را فرض کنید که در سالهای گذشته از همسر خود طلاق گرفته و رابطه آنها به پایان رسیده است. در این حالت او به مرور خاطرات می پردازد و تصاویر آنها را مرور می کند. این امر نه تنها به او تسکین نمیدهد، بلکه حس جدایی را برای همیشه زنده نگه می دارد.چگونه خاطرات شکست عشقی را فراموش کنیم

از اینرو تصاویر خاطرات و حوادث ناگوار تمام ذهن افراد را اشغال می کنند و فرد نمی تواند به فعالیت های روزانه بپردازد. حتی افرادی که فرزند و یا یکی از افراد خانواده را از دست داده اند نیز چنین شرایطی را تجربه می کنند و نمیتوانند از این بن بست رهایی یابند.

در ان ال پی تکنیک تغییر تصاویر ذهنی یکی از بهترین راهکارهای کمرنگ کردن خاطرات ناگوار است. در این روش فرد بجای فرار از خاطرات ناگوار و پرداختن به عادات ناپسند مانند اعتیاد، با آنها مواجه می شود و از طریق تغییر تصاویر و حتی صداهای خاطره به تغییر حس خود کمک می کند.

وقتی از افراد می پرسم که در مقابل خاطرات ناگوار چه واکنشی نشان می دهی؟ آنها پاسخ می دهند وقتی به یاد فرد مورد نظر می افتم خود را به چیزی سرگرم می کنم تا آنر از یاد ببرم. در این حال فرد با فرار به جلو خود را با شرایط مواجه نمی کند و بدین شکل تا آخر عمر آنرا در ذهن خود حمل می کند.

در فایل صوتی زیر به برخی از راهکارهای متد NLP در خصوص فراموش کردن رابطه های شکست خورده و یا افرادی که در گذشته به ما آسیب زده اند خواهیم پرداخت.

 

 

همچنین این مطلب را بخوانید:

بازگرداندن عشق از دست رفته

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

خانه ان ال پی ایران توسعه فردی و سازمانی با روش NLP ، تحلیل رفتار متقابل و قانون جذب . مخاطبان اصلی ما افرادی هستند که می خواهند روند زندگی و برنامه ریزی ذهن را تغییر دهند و به رسالت فردی خود در طول سفر زندگی دست یابند. تکنیک های ان ال پی طبق استاندارد جهانی با تدریس سجاد زمانی مربی تحول فردی میباشد.

ورود


نام کاربری:


رمز عبور:



دانلود اپلیکیشنDownloads-icon

عشق چیزی نیست که یکی دو روزه به وجود آید و اگر هم روزی به هر دلیلی به پایان برسد یک دو روزه فراموش نخواهد شد و آسیب های روحی فراوانی بر فرد متحمل می گردد کسی که بعد از شکست روحی دچار افول روحی گردد باید سعی کند با راهکارهایی نقش آن را در زندگیش کمرنگ کند و به زندگی جدید برگردد ما در این مطلب از پرشین وی به شما خواهیم گفت که چگونه فراموش کردن یک رابطه را امکان پذیر کنید

برای شمایی که در حال خواندن این مقاله هستید یا قبلا اتفاق افتاده یا ممکن است در آینده بیفتد که
در یک ارتباط عاشقانه به بن بست بر خورد کنید.
و همیشه قدم بعدی یک توقف، آغاز جدید است.
این افراد برای یک شروع جدید، احتیاج به فراموشی اتفاق‌های قدیم و قبلی دارند.
شکل گیری یک رابطه جدید عاطفی در حالی که هنوز از اثرات رابطه قبلی رنج می‌برید، اشتباه محض است.

جالب است که بدانید در یک تحقیقات جدید علمی ثابت شده است که وقتی دچار شکست یا سرخوردگی عاطفی می
شوید، قسمتی از مغز فعال می‌شود که در مقابل هیچ گونه محرک دیگر واکنش نشان نمی‌دهد.
و این می‌تواند به این ربط داشته باشد که گاهی درد ناشی از نپذیرفته شدن ممکن است بهبود نیابد! پس
با این درد «نا درمان» چه می‌شود کرد؟ می‌شود آن را تبدیل کرد به یک فیلم ماندنی و هر از
گاهی به عقب فلش بکش کرد.

می‌شود آنالیزش کرد و اشتباهات را پیدا کرد.
می‌شود آن را تبدیل به یک داستان تلخ رمانتیک کرد و برای کسانی که دچار موقعیت مشترک می‌شوند بازگویش کرد.
اما آنچه که نباید با آن کرد: این که همیشه سر دلتان بماند و از گوشه کنار مغزتان پاک نشود.
این که مدام مرورش کنید و تقصیر‌ها ر ا با متانت کامل برعهده بگیرید.
و این که اثر معجزه‌آسای «زمان» را فراموش کنید.
درد سرخوردگی تنها دردی است که با گذشت زمان بدتر نمی‌شود! روزهای اول؛ مقابله با عادت به اولین روز «خود
ساختگی» خوش آمدید.

می‌دانیم که درد زیادی روی دل شما سنگینی می‌کند روز اول: می‌دانیم که انگار به شما شوک بزرگی وارد شده
است و حسی کودکی را دارید که خانه رویایی با دست ساخته‌اش یک‌هو نابود و فنا شده است.
طبیعی است که حس «خود گم گشتگی» پیدا کرده باشید و به عبارتی دیگر اعتماد به نفس خود را از
دست داده‌اید.چگونه خاطرات شکست عشقی را فراموش کنیم

نگران نباشید، این حس همیشگی نیست.
با کمی صبر و کمی هم تفکر دوباره خودتان خواهید شد.
فقط کافی است که به آن کمی زمان بدهید.
روز دوم: در این مواقع است که ارزش داشتن یک دوست خوب مشخص می‌شود.
حداقل داشتن دو نفر دوست همدل که پذیرای شنیدن حرف‌های شما باشند لازم و ضروری است.
هر گاه دستان شما به طرف تلفن رفت که به همسر سابق زنگ بزنید، ‌با دست دیگر محکم جلوی آن
را بگیرید.

در عوض به دوستان خود زنگ زده و ترتیب یک قرار دوستانه را بدهید.
هیچ چیز مفیدتر از دو گوش شنوا برای شما در این شرایط بهتر نیست.
روز سوم: روز سوم روز سرنوشت سازی است.
از این جهت که شما قرار است تمام اثرات این دوست یا همسر سابق را از زندگی خود پاک کنید.
پاک کردن شامل پاک کردن شماره تلفنش، پاک کردن آدرس منزلش، پاک کردن شماره تماس تمام دوستان دور و نزدیکش،
و در آخر پاک کردن هر گونه نشانه‌ای

از او در منزل و حتی اگر مجبور به عوض کردن دکوراسیون
منزل شوید، این کار را بکنید.
تماس شما و هر گونه موردی که باعث یادآوری او به شما شود باید از صفحه زندگی‌تان پاک شود.
در نتیجه این است دست آورد روز سوم «روح زدایی» شما: تلفن ممنوع! ناگهانی سر کار یا دم در منزلش
رفتن ممنوع! به دوستانش تلفن زدن به منظور خبر گرفتن از او ممنوع! اگر به هر دلیلی مجبور شدید که
با او تماس بگیرید، تماس باید کوتاه، مختصر، و سر راست باشد.

می‌دانید خوبی ماجرا در چیست؟ این کار نه تنها به شما در «پاکسازی» کمک می‌کند،‌باعث می‌شود کمی او به خاطر
عدم توجه شما «دیوانه» شود! روز چهارم: امروز روز دفترچه خاطرات است.
صفحه اول، دفتر امروز قراراست پر شود.
در نهایت آرامش، لیست تمام عواملی که از نظر شما باعث بهم خوردن رابطه شما شده را تهیه کنید.
در نهایت آرامش و صد البته صداقت این لیست را تکمیل کنید.
این لیست فقط و فقط برای شما قرار است نوشته شود.
و به هیچ کس دیگر هم نشان نخواهد داده شد.

پس از کوچکترین تا بزرگ‌ترین عامل جدایی را بر روی کاغذ بیاورید.
دوباره یاد آوری می‌کنیم این لیست برای شما و از طرف شما نوشته می‌شود.
پس از آن که کامل شد، یک بار دیگر آن را مرور کنید.
یادتان باشد، همه این‌ها در نهایت آرامش قرار است انجام شود.
روز پنجم: امروز روز وقت صرف کردن با خانواده است.
سعی کنید که از تک تک دقایق «با خانواده» بودن استفاده کنید.
آنها بهترین تکیه گاهی هستند که هر زنی دارد.

روز ششم: یک تقویت روحیه برای خود بسازید.
مثلا یک «پلی لیست» از ترانه‌هایی تهیه کنید که با شنیدن آن‌ها حس خوبی به شما دست دهد.
سعی کنید روزی چند بار به آن گوش کنید.
روز هفتم: امروز اولین باری است که باید تلقین «تمام شدن رابطه» به خود را شروع کنید.
اگر نمی‌توانید ما به شما این را تلقین می‌کنیم: «رابطه شما تمام شده است».
چه برای عذر خواهی برگشته چه بر نگشته، لیاقت داشتن شما را به عنوان همسر و همدم در کنار خود
نداشته است.

یک هفته گذشت و نمردید! بله واقعا راحت نیست، اما باید تمرین کرد و تن به سختی داد…
پیروزی نزدیک است روز هشتم: امروز روز آخر پاک کردن تمام اثرات او از زندگی شماست.
اگر احیانا عکسی، نامه ای، هدیه ای، یا هر چیزی دیگری از قلم افتاده بوده است، اکنون قرار است به
طور کلی حذف شوند.
اگر جرات پاک کردن تمام عکس هایش را ندارید، آن‌ها را در یک فولدر جداگانه با نام «هرگز آن را
نبین» قرار دهید.

باور کنیدء هر گونه کاری که منجر به یاد آوری دوباره او برای شما شود، به منزله یک سم مهلک
برای شما خواهد بود.
پس از الان جواب این سوالات را می‌دانید: آیا دوست دارید که از او خبر داشته باشید؟ «خیر»! آیا دوست
دارید که او از شما خبر داشته باشد؟ «صد البته خیر!» روز نهم: پس از پاک کردن کامل او از
زندگی خود، حالا نوبت این است که بدانید چگونه با او رفتار کنید.

اگر مجبور شدید، یادتان باشد که شما دوست ندارید که با او در تماس باشید و تماس شما فقط در
صورت اجبار خواهد بود، مکالمه هایتان کوتاه، مختصر، و سر راست خواهد بود.
یادتان باشد که این که وقتی او را دیدید پشت دوستانتان پنهان شوید و یا آن که وانمود کنید که
او را ندیده اید ، این طرز تصور را به او می‌دهد که هنوز به او فکر می‌کنید.

پس از الان خود را آماده کنید که اگر با او برخورد کردید، شوکه نشوید.
اگر شده حتی می‌توانید جلوی آینه هم تمرین کنید! روز دهم: امروز روز شماست.
هر چه که فکر می‌کنید و یا می‌گویید باید از شما باشد.

اگر دارید راجع به دلایل شکست عاطفی فکر می‌کنید، راجع به این که او چه کرد، فکر نکنید.
روز یازدهم: لیستی از اهداف جدید خود را به صورت مکتوب بنویسید.

به خاطر داشته باشید که این مدت بهترین فرصت برای این است که خودتان را در یابید.
روز دوازدهم: اما الان نوبت تغییر دکوراسیون است.
اول نوبت منزل است.لازم نیست حتما تمام مبلمان را عوض کنید.
این تغییر می‌تواند به کوچکی عوض کردن یک تابلو یا تغییر عکس قاب‌های بالای تلویزیون باشد.

روز سیزدهم: امروز همان روز مرگ یک بار، شیون یک بار است.
امروز اجازه دارید که سراغ آن فولدر عکس‌ها یا اس ام اس‌هایی بروید که پنهان کرده بودید.
اجازه دارید که ترانه مشترکتان را گوش دهید و زار زار گریه کنید.
می‌توانید در تمام روز فقط «شکلات تراپی» داشته باشید و تا آن جا که می‌توانید پشت سر او حرف بزنید.
از دوستانتان بخواهید به حرف‌های شما فقط گوش بدهند.
با صدای بلند این را تکرار کنید «من زمان احتیاج دارم که در غم از دست دادن علاقه ام ناراحتی
کنم.
من می‌توانم برای آخرین بار گریه کنم».
و بعد از آن دیگر پلی برای بازگشت به گذشته وجود نخواهد داشت.
اعتماد به نفس باز می گردد تبریک می گوییم، باید به خودتان پاداش بدهید…

روز چهاردهم: باورتان می‌شود که ۱۴ روز گذشته است؟ ۱۴ روز از زمانی که شما «تصمیم کبری» خودتان را گرفتید
گذشته است و حتی اگر هم به ما نگویید ما مطمئن هستیم که نسبت به ۱۴ روز گذشته تغییرات روحی
زیادی در شما رخ داده است.
کافی است که از دوستان خود بپرسید.به پاس این وفاداری به تصمیم تان، باید به خودتان پاداش بدهید.
بهترین زمان برای خرید لباس مورد علاقه، کفش مهمانی، و یا حتی یک بسته شکلات همین الان است.

روز پانزدهم: خب یادتان است که به شما گفتیم خودتان را برای رویارویی با او آماده کنید؟ یادتان باشد که
برای شما مهم نیست و نباید باشد که حال او چه طور است.
یک مکالمه کوتاه، مختصر و سرراست.
به طور مثال: «وقتی او را دیدید، به چشمانش نگاه می‌کنید، سلام می‌کنید،‌ مودبانه یک لبخند می‌زنید، بعد سرتان را
پایین می‌اندازید و سعی می‌کنید هر چه زود تر آن جا را ترک کنید» حالا بلند شوید و جلوی آینه
بروید، و همین‌ها را تمرین کنید.

روز شانزدهم: خب، دیگر در خانه ماندن بس است.
برای یک پیاده روی حاضر شوید فراموش کردن یک رابطه.
سعی کنید به جایی بروید که تا حالا نرفتید.
مثلا یک پارک یا خیابان جدید را برای پیاده روی انتخاب کنید.
از بودن در هوای آزاد لذت ببرید فراموش کردن یک رابطه.

شما همان آدمی هستید که قبل از ملاقات با همسر قبلی تان بودید.
همانی که اعتماد به نفسش به هیچ مردی اجازه نمی‌داد که به او ضربه‌ای وارد کند.
زیبایی و پاکی در درون شما نهادینه شده است فراموش کردن یک رابطه.
اگر شریک سابق شما آن را ندیده گرفته است، به خاطر کمبود شما نبوده است.
به «خود»تان یاد بدهید که از تک تک لحظاتی که در پیش رو دارید نهایت استفاده را بکنید.

روز هفدهم: خب، اما امروز باید کمی صحبت جدی با هم داشته باشیم.
شما برای از بین بردن ناراحتی پس از جدایی چه نوع تراپی را انتخاب کرده اید: سایکو تراپی مثل رفتن
به یک روانشناس یا مدیتیشن، فراموش کردن یک رابطه شیرینی تراپی مانند پناه بردن به شکلات و شیرینی و نقل و نبات، خواب تراپی،
سیگار تراپی، و…

! حالا از شما می‌خواهیم که بنشینید و به‌طور جدی به این فکر کنید که چگونه می‌خواهید روح خود را
درمان کنید.
آیا این روش‌های درمانی که تا حالا انجام داده‌اید،فراموش کردن یک رابطه برای شما کارساز بوده است؟ یادتان باشد که تغییرات درونی بدون
پاکسازی بیرونی زیاد کار ساز نخواهد بود.

روز هجدهم: به سراغ دفترچه خاطرات خود بروید.
و نگاهی به لیست دلایلی که باعث جدایی شما شده است بیندازید.
اکنون با گذشت ۱۸ روز ، نظری منصفانه‌تر به ماجرا خواهید داشت.
اگر لازم هست تغییراتی در لیست خود بدهیدفراموش کردن یک رابطه .

روز نوزدهم: امروز؛ روز کشف استعداد است.
به موسیقی علاقه دارید؟ همیشه می‌خواستید یک زبان دیگر یاد بگیرید؟
عاشق شیرینی پزی هستید؟ لحظه‌ای درنگ نکنید فراموش کردن یک رابطه .
پشتکار داشته باشید و مطمئن باشید که بهترین نتیجه را خواهید دید.

روز بیستم: زمان، زمان چیدن یک برنامه جدید برای زندگی است.
لیستی که از اهداف زندگی تهیه کرده بودید را اکنون احتیاج دارید فراموش کردن یک رابطه .
با دقت آن را مرور کرده و از همین دقیقه برا ی رسیدن به اهداف جدید برنامه‌ریزی کنید.
یادتان باشد که این کاری است که برای آن باید حسابی فکر و زمان صرف کنید و چه زمانی بهتر
از الان که فکر شما آماده پذیرش هر گونه تغییری است.

روز بیست و یکم: سه هفته گذشت، هوراااااا! چه حسی دارید؟ آن را در دفترچه خاطرات‌تان بنویسید.
شما کاری را شروع و به نیمه رساندید که از عهده هر کسی بر نمی‌آید.

این یعنی یک شمای نو! ما هم در تبریک گفتن به شما شریک می‌شویم! «مبارکه!»

روز بیست و دوم: یک
صحبت در گوشی: ممکن است هنوز هم گهگاهی به او فکر‌کنید.
به جای افسوس خوردن این که چرا رابطه شما بهم خورده است و تمام تقصیر‌ها را سر خود بگذارید، یک
کار دیگر بکنید و آن این است که با آن که ممکن است تمام تقصیر‌ها از او نباشد، اما برای
این قسمت «روح زدایی»، سعی کنید که او را مقصر بدانید تا بتوانید زودتر فراموشش کنید.
تا زمانی که شما خود را برای وقایع اتفاق افتاده سرزنش می‌کنید، ‌نمی توانید به طور کامل او را از
ذهن خود بیرون بیندازید فراموش کردن یک رابطه.
از ما بشنوید: کمی بی منطقی در این جا واجب است! هر کاری می‌توانید بکنید که عصبانیت شما از او
به حد زیادی برسید.
آن جاست که شما به راحتی حتی حاضر نخواهید بود که اسمش را بیاورید چه برسد به اینکه به او
فکر کنید.

روز بیست و سوم: درد فراق دیگر نباید برای شما مسئله باشد.
یادتان باشد که برای خوشحالی شما وجود شخص دومی نیاز نیست.
شما مسئولیت کامل برای ناراحتی، خوشحالی و خوشبختی خود دارید.
سعی کنید این طرز تفکر را در خود پرورش دهید چرا که در تمام مراحل زندگی برای شما مفید خواهد
بود.

خیلی زود به آخرش رسیدیم شما از شر یادآوری خلاص شده‌اید…
روز بیست و چهارم: عطر خود را عوض کنید فراموش کردن یک رابطه.
به ویژه اگر عطر قبلی شما یک هدیه از طرف همسر سابق بوده باشد! عطر جدید، بوی جدید، زندگی جدید!

۱ – بفهمید که هنوز ممکن است این فرد را دوست داشته باشید

اگر تصور می‌کنید نمی‌توانید فراموشش کنید، احتمالاً دلیلی دارد.
شما اوقات فوق‌العاده‌ای را با هم گذرانده‌اید و بخش مهمی از قلبتان
را به او داده‌اید. حالا که تصمیم گرفته‌اید فراموشش کنید،
دیگر به آن فرد طوری که دوست دارید باشد نگاه نکنید و سعی کنید خودِ واقعی‌اش را ببینید.

 

_ اگر به شما دروغ می‌گوید یا فریبتان می‌دهد و یا احساسش نسبت
به شما عوض شده است باید بفهمید که این رابطه اصلاً رابطه سالمی
برای شما به حساب نمی‌آید. ممکن است برایتان سوءتفاهم شود یا
عصبانی شوید. فراموش کردن این فرد ممکن است خیلی سخت باشد
اما به این معنی نیست که نمی توانید فراموشش کرده و زندگی‌تان را پیش ببرید.

 

_ همچنین درک کنید که فراموش کردن به این معنی نیست که دیگر
نمی‌توانید آن فرد را دوست داشته باشید. فقط به این معنی است که
عشق شما به او تغییر کرده است. هنوز می‌توانید او را ببینید، بهترین
آرزوها را برایش داشته باشید و دعا کنید که خوشبخت شود. فراموش کردن
به این معنی نیست که باید به طور کل نادیده‌اش بگیرید؛ یعنی باید بیشتر به فکر خودتان باشید.

 

_ به خودتان باور داشته باشید. شما چیزهای زیادی دارید. عشق یعنی
فهمیدن بیشتر درمورد خودتان از طریق دیگران. با تجربه عشق‌های بیشتر،
اطلاعات بیشتری درمورد خودتان به دست می‌آورید. اگر خودتان،
خودتان را باور نداشته باشید، عشق بعدی‌تان چطور می‌تواند باورتان کند؟چگونه خاطرات شکست عشقی را فراموش کنیم

 

 

www.aryapdf.com / مردمان

Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

“داغ ترین عشق،سردترین پایان را دارد” – سقراط

قطعا افراد زیادی در سرتاسر جهان و کشورمان وجود دارند که رابطه عشقیشان به پایان رسیده و حال خوبی ندارند و بسیار ناراحت بوده و دوست دارند بدانند آیا راه حل سریعی پس از شکست عشقی برایشان وجود دارد یا خیر. اطمینان میدهیم که اگر جستجوهای شما به این سایت و این مطلب رسیده است، بسیار خوش شانس بوده اید زیرا این مطالب راه حل نهایی و فوق العاده ای برای شماست و جستجوهایتان را پایان خواهد داد. اگر آنقدر خوش شانس بوده اید که به این صفحه برسید و آنرا بیابید، شانس خود را با دیگران نیز به اشتراک گذاشته و آنها را نیز به این صفحه راهنمایی کنید تا بتوانند با شکست عشقی خود به سرعت کنار بیایند و فرد قبلی را فراموش کنند.

اگر میخواهید به سرعت کسی را فراموش کنید، لطفا هر راه حل دیگری را که تا به امروز در خاطر دارید، مانند اینکه خود را مشغول نگه دارید یا قوی باشید و مسافرت و تفریح کنید و غیره را فراموش کرده و روی این لیست ده گانه متمرکز شوید که بهترین و سریعترین راه برای فراموش کردن رابطه عشقی گذشته شماست که آنرا به همه کسانی که در حال حاضر این مشکل را دارند، هدیه میکنیم.

پس از پایان رابطه، ممکن است سعی کنید با مشغول نگهداشتن خود، یا بیشتر خوابیدن یا حتی مصرف داروها یا مواد مخدر یا مسائل دیگر، خود را مشغول کنید و از رویارویی با اصل ماجرا، فرار کنید.اما باید بدانید که با این کار، فقط مشکل را حاد و حادتر میکنید.چگونه خاطرات شکست عشقی را فراموش کنیم

کافیست امید را بکشید، ذهن و ضمیرناخودآگاهتان را قانع کنید که همه چیز تمام شده است و باورهایی مانند اینکه : او دیگر برای من تکرار نمیشود و او با همه فرق داشت را کنار بگذارید. خواهید دید که سریعتر از آنچه فکرش را میکردید، فرد مربوطه را فراموش کرده اید.

به هرحال باید بدانید که افراد در زندگی شما، همیشگی نیستند و نباید به آنها وابسته شوید.

اگر بیوفا باشند ، خواهند رفت یا خیانت خواهند کرد.

و اگر بهترین و باوفاترین باشند، تا جایی که زنده اند با شما خواهند ماند، اما بالاخره خوبها نیز با مرگ خواهند رفت.

پس بهتر این است که وابسته کسی نشوید و بدانید که اول و آخر، این وابستگی زیاد از حد(حتی به پدر و مادر)باعث درد و رنج شما میشود. اینکه همین حالا با پایان رابطه فعلیتان، یاد گرفتید که چطور با چنین رخدادی مقابله کنید، یک فرصت یادگیری فوق العاده برای شماست که زندگی در اختیارتان گذاشته است و دردهای بسیاری را بعدها از شما دور خواهد کرد.

اگر فرد مذکور را هنوز دوست دارید، باید قبول کنید که او این تصمیم را گرفته است پس به تصمیم کسی که دوستش دارید احترام بگذارید و حتی او را برای چیزی که دوست دارد یاری کنید. شما برای بازه ای لحظات خوشی را با هم داشته اید و اکنون وقت آن رسیده که هنوز هم مثل قبل، به دوست داشته های قلبی فرد مقابل احترام بگذارید و او را در تصمیمش کمک کنید.

نکته مهمتر اینکه نقاط ضعف خود را اصلاح کنید و پیشرفت کنید. از بحثها و مسائلی که در رابطه قبلیتان پیش آمد، درس بگیرید تا بدانید چگونه یک رابطه زیبا و سالم به وجود می آید تا در زندگی آینده خود آنرا بکار گیرید. اگر پایان رابطه شما علت خاصی داشته است، به دنبال رفع آن و فوق العاده کردن خود و شرایط زندگیتان باشید .

فراموش کردن عشق گذشته که مطمئن بودید تا ابد دوام می‌آورد و از یاد بردن فردی که او را عشق زندگی‌تان می‌دانستید، واقعاً دردناک است. در عین حال در شرایطی که رابطه به بن‌بست رسیده است و از خود می‌پرسید چطور بهش فکر نکنم؟ فراموشی عشق عاقلانه‌ترین کاری است که کمک می‌کند تا وقار و قدرت خود را حفظ کنید. عشق ورزیدن به دیگری به خودی خود یک درس ارزشمند است. اما اگر رابطه عاشقانه طبق انتظار پیش نرود، فراموش کردن و پذیرفتن شرایط غیرقابل تغییر، مهارتی حیاتی است. در روند این فراموشی تلخ می‌آموزید که درباره حد و مرزها و الگوهای مخرب رابطه بیشتر فکر کنید، قاطعانه‌تر عمل کنید یا برای قطع رابطه با افراد مسموم یا اشخاصی که به نحوی به شما آسیب می‌زنند، اقدام کنید. آموختن این نکته که نمی‌توانید دیگران را مجبور به انجام دادن کاری کنید یا دیگری را وادار به عشق ورزیدن به خود کنید، آزادی را برایتان به ارمغان می‌آورد.

فهرست مطالب

فراموش کردن رابطه قبلی مانند سوگواری برای از دست دادن یکی از عزیزان است. قبل از آن که بتوانید معشوق قبلی خود را فراموش کنید، باید مراحل انکار، عصبانیت، دلیل‌تراشی، نشخوار فکری درباره رابطه شکست خورده و معشوق از دست داده و مراحل دیگر را طی کنید تا در نهایت بتوانید واقعیت را بپذیرید. در ادامه ده راهکار برای پشت سر گذاشتن این دوران و فراموش کردن عشق و رابطه قبلی به شما پیشنهاد داده می‌شود:

پذیرش اتمام رابطه سخت‌ترین و مهم‌ترین مرحله برای فراموش کردن رابطه قبلی است. اگر این واقعیت را باور نداشته باشید و نپذیرید که همه چیز تمام شده است، نمی‌توانید بر غم و اندوه خود غلبه کنید. برای کنار آمدن با درد خود و درک احساساتتان به زمان نیاز دارید. پذیرش اتمام رابطه مانند بستن دری است که رو به سوی شکست و اندوه باز می‌شود، بنابراین پذیرش برای پشت سر گذاشتن رابطه قبلی حیاتی است. مدیتیشن با حضور ذهن نیز مفید است. انجام دادن کارهای هنری در این مدت، روی آوردن به عادت‌های مورد علاقه و وقت‌گذرانی با دوستان نیز می‌تواند مایه تسلای خاطرتان باشد.

ناراحت بودن برای رابطه‌ای که به بن‌بست رسیده است، هیچ اشکالی ندارد. برای رابطه از دست رفته خود سوگواری کنید و بگذارید که غم و درد و ناراحتی‌تان تخلیه شود. نگذارید احساسات بدتان بعد از این شکست عاطفی تلنبار شود و ابراز احساسا‌ت‌تان فرار نکنید. فراموش کردن نیاز به زمان دارد و قرص و دارویی وجود ندارد که بخورید و بلافاصله حالتان خوب شود، بنابراین شکیبا باشید به خودتان فرصت دهید.چگونه خاطرات شکست عشقی را فراموش کنیم

کنفوسیوس می‌گوید: “قبل از آن که در راه انتقام قرار بگیری، دو قبر آماده کن.” اگر قلب‌تان شکسته است، مطمئن باشید که انتقام گرفتن کمکی به شما نخواهد کرد. شاید آن‌قدر رنج کشیده‌اید و سردرگم شده‌اید که می‌خواهید دیگری نیز مانند شما رنج بکشد و این سختی‌ها را تجربه کند، در این بین برخی نیز شما را به انتقام گرفتن تشویق می‌کنند. اما باید بدانید که بازی انتقام برنده ندارد. از روی ناراحتی به دیگری آزار رساندن بچگانه، خطرناک و کاری بیهوده است. اگر خود را سرگرم انتقام گرفتن بکنید، فرصتی برای تسلی دادن خود و التیام یافتن زخم‌ها نخواهید داشت. از دنبال کردن معشوق سابق‌تان در فضای مجازی و زندگی واقعی دست بردارید. مطمئناً آخرین چیزی که می‌خواهید ببینید، این است که او شما را فراموش کرده و مشغول خوش‌گذرانی است یا رابطه جدیدی را شروع کرده است. به علاوه خواندن پست‌های او ممکن است امید واهی به شما بدهد.

اصرار داشتن برای برقراری یک دوستی افلاطونی بلافاصله پس از به اتمام رساندن یک رابطه عاشقانه اصراری نابجا و زودهنگام است. روابط را نمی‌توان با فشردن یک دکمه کنترل کرد. انجام دادن این کار از طرف شما یا دوست سابق‌تان علامت وجود یک مشکل عاطفی است که برای درمان آن باید از متخصص کمک بگیرید. این نکته را آویزه گوش‌تان کنید که شما نمی‌توانید دیگری را اصلاح کنید، تغییر دهید یا به جای او زجر بکشید. تبدیل شتابزده‌ی یک رابطه‌ی عاشقانه به دوستانه هیچ کمکی به فراموش کردن عشق ناکام نمی‌کند. اگر طرف مقابل شما را مجبور به دوستی و تماس دائم می‌کند، این اصرار می‎تواند علامت دل نکندن او از رابطه شکست‌خورده یا ضعف او در کنترل رفتار یا حفظ حد و مرزش باشد. همچنین گاهی طرف مقابل برای فرار از احساس گناه به دلیل قطع رابطه، برای داشتن رابطه دوستانه اصرار می‌کند. باور کنید که هیچ اجباری برای دوست ماندن یا در تماس بودن با عشق قبلی خود ندارید. اگر هر دو طرف با قطع رابطه موافق بوده‌اید، می‌توانید پس از مدتی برای حفظ دوستی خود تلاش کنید، اما ابتدا باید به خودتان زمان بدهید تا از سلامتی و سودمندی این دوستی مطمئن شوید. به خاطر داشته باشید که برخی را باید از دور دوست داشت و گاهی دوری و دوستی بهتر است.

این نکته برای برخی کاملاً واضح است، اما بسیاری از عشاق جدا شده به رابطه بدون عشق ادامه می‌دهند. یک نفر با شما به هم زده است، اما شما موافقت می‌کنید که نزدیکی با او را ادامه دهید؛ این کار غیرعاقلانه و غیرمنصفانه است. این رابطه‌ی نادرست باعث می‌شود که در یک رابطه به بن‌بست رسیده گیر کنید و این امید واهی را به خود القاء کنید که او هنوز هم شما را می‌خواهد و عشق‌تان دوباره شعله‌ور خواهد شد. اما ممکن است طرف مقابل فقط به فکر این باشد که تا زمان پیدا کردن فرد مناسب خود را با شما سرگرم کند. چنین ظلمی منجر به شکستن دل فردی می‌شود که عشق خود را ماورای مسائل جنسی می‌داند. ادامه دادن رابطه با فردی که عشق شما را پس زده است، اجازه نمی‌دهد تا خود را از قیدوبندهای این عشق شکست خورده رها کنید. مطمئن باشید که دوباره عشق را تجربه خواهید کرد، این بار فردی که خود را در قبال شما متعهد می‌داند و می‌خواهد تا پایان عمر با شما به خوبی و خوشی زندگی کند، عاشق‌تان خواهد شد. بنابراین تسلیم خواسته‌های ناعادلانه نشوید.

دوباره به دوستان و اعضاء خانواده خود نزدیک شوید و کارهایی را که دوست دارید، انجام دهید. کاری را شروع کنید که همواره از انجام دادن آن می‌ترسیده‌اید. انرژی خود را به مسیر جدیدی هدایت کنید. احتمالاً آن‌قدر خودتان را وقف رابطه قبلی‌تان کرده‌اید، که خودتان و علاقه‌مندی‌هایتان را نادیده گرفته‌اید. بهتر است بدانید که در این دوران آسیب‌پذیراید، بنابراین خودتان را برای گریه کردن‌های گاه و بی‌گاه آماده کنید. این ضعف‌ها هیچ اشکالی ندارد. فهرستی از رویاها و اهداف خود در سال آینده تهیه کنید و برای رسیدن به آنها برنامه‌ریزی کنید. در کارهای داوطلبانه شرکت کنید، یک سفر جاده‌ای داشته باشید، کوهنوردی کنید، به دامان طبیعت پناه ببرید، شعر بنویسید، کتاب بخوانید، در سکوت بنشینید، در کلاس‌های مختلف شرکت کنید، روی کارتان تمرکز کنید، ادامه تحصیل بدهید و … هزار و یک کار دیگری را که دوست دارید، شروع کنید. آنی بشوید که همواره آرزویش را داشته‌اید. خصوصیاتی را که به داشتن آنها می‌بالید، روی کاغذ بنویسید و هرگاه احساس شکست و سرافکندگی کردید، به آن نگاه کنید. در طول مسیر پذیرش و عاشق خود شدن دوستان جدیدی پیدا خواهید کرد که خود واقعی‌تان را تحسین خواهند کرد.

پس از آن که مرحله اندوه و پذیرش را پشت سر گذاشتید، می‌توانید شرایط را با فکر باز بررسی کنید. ممکن است هنگام بازنگری رابطه قبلی خودتان متوجه خطوط قرمز یا اشتباهاتی بشوید که به شکست رابطه‌تان انجامیده است. از این اشتباهات درس بگیرید و تمام روابط خود، عاشقانه و غیره را بهبود بدهید. شاید شما یا طرف مقابل به اختلال شخصیت منفعل ـ متهاجم، ناسازگار ـ اجتنابی، هم‌وابستگی یا خوشایند همه رفتار کردن مبتلا باشید. یک پایان گاهی اوقات مقدمه یک شروع شگفت انگیز است.

برخی می‌خواهند رابطه قبلی خود را به سرعت جایگزین کنند تا احساس شکست، تنهایی یا درد آزارشان ندهد. عده‌ای همواره فرد دیگری را در صف انتظار نگه می‌دارند تا هیچ وقت تنها نمانند. اجازه ندهید که کسی شما را در لیست انتظار خود نگه دارد و خودتان نیز دیگری را سر ندوانید. استفاده کردن از دیگران برای فراموش کردن عشق قبلی خود ناعادلانه است. متاسفانه دل شکستن یک بازی نیست که بلافاصله قلب‌تان ترمیم شود و بتوانید با قلب سالم وارد یک رابطه جدید شوید. اگر این‌طور بود، هیچ وقت هیچ کس مقاله‌ای درباره روش‌های فراموش کردن عشق قبلی و شروع یک رابطه جدید نمی‌خواند. هر گاه وقت‌اش برسد، متوجه می‌شوید. به مرور زمان و با فاصله گرفتن از رابطه قبلی می‌توانید از سلامتی و مثبت بودن رابطه جدید مطمئن شوید.

اگر هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید، عکس‌ها و نامه‌های عشق سابق‌تان را ببینید، نمی‌توانید او را فراموش کنید. زنده شدن این خاطرات باعث خیال‌پردازی‌های عاشقانه می‌شود و شروع به رویاپردازی درباره رابطه‌ای می‌کند که آن‌قدرها هم خوب نبوده است. بهتر است عکس‌ها، نامه‌ها و هدایا را در یک جعبه بگذارید و در آن را قفل کنید. اگر باز هم برای باز کردن جعبه وسوسه می‌شوید، یا آن فرد فکرتان را مسموم کرده است، می‌توانید تمام گنجینه‌تان را بسوزانید تا خاکستر شدن خاطرات نمادی از رها شدن شما از انرژی منفی باشد. همچنین می‌توانید از این اشیاء استفاده دیگری بکنید و آنها را به اثرهای هنری‌ای تبدیل کنید. اهدا کردن یا بازیافت این اشیاء نیز راه دیگری است.

برخی افراد مدت کوتاهی پا به زندگی‌مان می‌گذارند تا درسی به ما بدهند یا شیوه فکر کردن و زندگی کردن‌مان را متحول کنند. تازمانی که از گذشته عبرت نگیریم، اشتباهات یکسانی را مدام تکرار خواهیم کرد. درست است که فردی را در گذشته از دل و جان دوست داشته‌اید، اما احتمالاً او تنها فردی نیست که می‌تواند در قلب‌تان جا بگیرد. قرار نیست که پس از شکست خوردن یک رابطه تا ابد تنها بمانید، لازم نیست که عشق و توجه را از دیگری گدایی کنید. از فرصت‌هایی که در زندگی مقابل‌تان قرار می‌گیرد، استفاده کنید تا این پایان شروع تجربه‌ای بهتر باشد.

نه سال قبل قلب‌ام به میلیون‌ها تکه‌ای خرد شده بود که هر یک یادآور هزاران حسرت و اندوه بود. نخستین رابطه جدی‌ام را در دانشکده شروع کردم، در زمانی که تمام تزلزل‌ها و شک و تردیدها به حد اعلای خود رسید و به بحرانی جدی دامن زد. دوست پسر سابق‌ام مجبور بود که چند نقش، از مشاور تا مشوق و پرستار بچه را به عهده بگیرد. تمام رابطه ما صرف دلداری دادن و تقویت روحیه من می‌شد. پس از به اتمام رسیدن رابطه‌مان متوجه شدم که به مدت سه سال از دیگری انتظار داشتم که مرا دوست داشته باشد، آن هم در حالی که خودم را دوست نداشتم. شرمساری و احساس گناه باعث شد که تقریباً ده سال تنها بمانم. البته در این مدت با اشخاص جدیدی ملاقات کردم، اما رابطه‌مان هیچ‌گاه جدی نشد؛ به دیگران نزدیک می‌شدم، اما بعد راهی برای خراب کردن رابطه‌مان پیدا می‌کردم. تا مدت‌ها پس از قطع رابطه با آن مرد، احساسات‌ این رابطه به اتمام رسیده مانع به آرامش رسیدن و شاد زندگی کردنم می‌شد. از آسیب‌پذیر بودن و آسیب دیدن می‌ترسیدم. هرچند بیشتر بیم آن را داشتم که دوباره دیگری را آزار بدهم و مجبور باشم که با این عذاب وجدان زندگی کنم. در واقع من هنوز خود را از رابطه قبلی رها نکرده بودم و مسائلی حل نشده از آن اتفاق در وجود من بود که امکان داشتن یک زندگی شاد و پیدا کردن شخصی که بتوانم عاشقانه روزهایم را کنارش بگذرانم از من گرفته بود. اینجا بود که بالاخره تصمیم گرفتم به مشاور مراجعه کنم و برای اولین بار با یکی از مشاورین در این زمینه تماس بر قرار کردم. او پس از شنیدن داستان من، با ارائه راهکارهای مرحله به مرحله و تجویز تمرینات مؤثر به من کمک کرد تا به تدریج از رابطه ده سال پیش، خود را خلاص کنم، زندگی را از نو بسازم و کم کم خود را برای برقراری ارتباط با افراد جدید آماده سازم.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

53 بازدید

100 بازدید

128 بازدید

367 بازدید

385 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام خسته نباشین ،من دختری۲۸ساله هستم که علاقه شدید پیدا کردم به همسایمون ایشون متاسفانه متاهل و دخترشون همسن من هست لحظه ای از فکرش درنمیام وقتی یکروز نبینمش کلافه میشم و بغضم میگیره انگار یه چیزی گم کردم حتی از طریق پیامک ابراز احساسات کردم با ایشون، اون هم گاهی رفتاری نشون میده که احساس میکنم منو دوست داره گاهی هم از رفتارش تنفر نسبت به خودم برداشت میکنم در کل با احساساتم بازی کرده میدونم کارم اشتباهه و کمک میخوام لطفا راهنماییم کنید.

سلام دوست گرامی احساسات‌تان را درک می‌کنیم، اما باید از خودتان بپرسید دلیل این علاقمندی چیست؟ چه چیزی در ایشان وجود دارد که شما را راضی کرده تا به او به عنوان یک عشق نگاه کنید و فکر کنید؟ او با احساسات شما بازی نکرده است، بلکه شما واقعیت موجود را انکار می‌کنید که او خانواده‌ای دارد و سالها پیش ازدواج کرده است. احساسات شما در حد علاقه قلبی هم باقی نمانده و حتی به او پیامک ابرازعلاقه ارسال کردید، این مساله به این معنی است که انکار در شما بسیار قوی است و واقعیت موجود را نادیده می‌گیرید. دوست عزیز نیاز است تا حتما با مشاور صحبت کنید تا بتوانید به صورت ریشه‌ای علت این علاقمندی را کشف کنید تا کشف کنید که به علت چه کمبودی این علاقه تا این حد شدید است.

سلام وقتتون بخیر. مرسی بابت راهنمایی هاتون.من یه خاستگاری دارم 30 سالشه 7 سال با ی خانومی دوست بودن عاشق ایشون بودن الانم میگن من حسرتشو میخورم که واسه ازدواج باهاش اقدام نکردم ازدواج کرد!همه ویژگی هاشون خوبه ولی میترسم گذشتش تو اینده تاثیر داشته باشه.چیکار کنم؟!!!

دوست عزیز سلام

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در مورد شروع رابطه جدید وجود داره، همین مساله‌ای هست که شما هم به خوبی بهش اشاره کردید؛ همه آدم‌ها گذشته‌ای دارن، بنابراین کند و کاو کردن در اون درست نیست مگر اینکه گذشته تاثیرش را روی رابطه فعلی بزاره. مثل مورد شما. به همین دلیل بهتون می‌گم ترستون کاملا درسته! در مورد این موضوع باهاشون صحبت کنید. اگر واقعا بهشون علاقه دارید، پیشنهاد بدید که برای درمان حتما به روان‌شناس مراجعه کنند و تا کاملا این موضوع حل نشده، رابطه‌ای با هم شروع نکنید. حتما حتما یادتون باشه، قبل از بسته شدن پرونده گذشته، شروع رابطه حتی به صورت معمولی اشتباهه! چون، ممکنه شما به ایشون علاقه‌مند‌تر بشید ولی ایشون هیچ تغییری نکنند.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6چگونه خاطرات شکست عشقی را فراموش کنیم

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

می‌خوام برگرده به رابطه/زندگیمی‌خوام فراموشش کنم

باید تمومش کنم، اما قدرتشو ندارم

می‌خوام جذبش کنم و ازدواج کنیم


https://lovesradio.com/wp-content/uploads/Why-Take-Time-and-Invest1.mp3Downloads-icon


https://lovesradio.com/wp-content/uploads/How-does-this-course-help.mp3Downloads-icon

هیچ‌چیز به اندازۀ سر شلوغی شما را از فکر کردن به او خلاص نمی‌کند. هرچقدر هم که آدم توانایی باشید و قدرت فکر کردن هم‌زمان به چند موضوع را داشته باشید، وقتی به معنای واقعی کلمه ذهنتان درگیر کاری بشود، نمی‌توانید او را در اولویت‌های فکری‌تان بگذارید. پس بهتر است یک پروژۀ درسی یا کاری جدی و پرکار را قبول کنید و مشغول انجام دادنش بشوید. این کار دو فایده دارد. یکی اینکه وقتتان را صرف کار مهمی می‌کنید، دوم اینکه او را در ذهنتان کمرنگ می‌کنید.


ویژه


لینک کوتاه خبر :

بروکر فارکس

پنجره دوجداره طهران وین

چگونه خاطرات شکست عشقی را فراموش کنیم

اقامت ترکیه

لپ تاپ استوک

فلومتر

آپلود عکس رایگان

دانلود فیلم و سریال ایرانی

آرام بند

رزرو بلیط هواپیما

خرید فالوور ارزان

دانلود آهنگ جدید

دندانپزشکی اطفال با بیهوشی

دوره mba دانشگاه تهران

با همراه مکانیک مطمئن بخرید، آسان بفروشید

آموزش بورس

تعمیر و سرویس ژنراتور

موسسه ونوس

دانلود فیلم

برج خنک کننده

نهال بادام

نهال بادام

مشاوره تلفنی آرموو

دستگاه جوجه کشی

دانلود سریال ملکه گدایان

طراحی سایت

خرید فالوور اینستاگرام

اجاره خودرو

دانلود سریال ملکه گدایان

تور استانبول بیسان گشت

باتری گوشی

تاسیسات

موسسه حقوقی تهران وکیل

دانلود فیلم

لپ تاپ استوک

خرید cp کالاف دیوتی موبایل

طلاق توافقی

خرید نهال

چگونه خاطرات شکست عشقی را فراموش کنیم

ارسال بار

الی گشت

قیمت دلار

فردانیوز در شبکه‌های اجتماعی

تمامی حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری فردا نیوز میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است

برای فراموشی شکست عشقی به فعالیت های مورد علاقه خود روی بیاورید به سفر بروید،کلاس های ورزشی و هنری ثبت نام کنید.

اغلب افراد در زندگی تجربه تلخ یک رابطه بی سرانجام را چشیده اند اما بسیار مهم است که در آن شرایط چه رفتاری بروز می دهند.اگر شما هم به تازگی یک ارتباط بی سرانجام را تجربه کرده اید با ما در این مطلب در niksalehi همراه شوید.در ابتدا باید بدانید فراموشی شکست عشقی در درجه اول به شما بستگی دارد و این شما هستید که باید با تمرکز روی مسائل متفرقه و به خصوص علاقمندی های خود افکار خود را مدیریت نموده تا به مرور زمان ارتباط از دست رفته در ذهن شما کمرنگ و اهمیت آن از بین رود.در ادامه راهکارهای موثری برای فراموشی شکست عشقی را بخوانید.

رابطه‌ نامزدی که به قصد ازدواج شروع شده ممکن است به ازدواج ختم نشود، در این میان زمان فرد باید
رابطه‌اش را فراموش کند این کار ساده‌ای نیست، راهکار ما به شما کمک می‌کند که از این مقطع سخت بگذرید
میشه جدایی و پایان یک رابطه می‌تواند آسیب‌های فراوانی داشته‌باشد به‌خصوص اگر فرد غافلگیر شود و نداند در چنین موقعیتی
باید چگونه برخورد کرد، شاید برای خیلی ازخانم‌ها و آقایان جوان بعد از دوران آشنایی پیش از ازدواج و نامزدی
جدایی و پایان رابطه بسیار مشکل باشد.

آنقدر که هرروز آن را به تعویق بیندازند و تا حد ممکن به‌دنبال راهی
برای فرار از چنین موقعیتی باشند ولی قرار نیست بعد از هر خواستگاری ازدواج باشد.گاهی ۲ فرد برای هم مناسب
نیستند و باید هرچه زودتر رابطه را تمام کنند، این‌که چگونه باید به رابطه‌ای پایان داد و بعد از این
پایان و جدایی چگونه همه چیز را فراموش کرد و دوباره به زندگی عادی برگشت سوال خیلی از جوان‌هاست.
مسلما کار
راحتی نیست ولی می‌توان با یک نگاه واقع‌بینانه و بدون آسیب روانی زیاد زندگی جدیدی را آغاز کرد.همه چیز را
نمی‌توان فراموش کرد نباید انتظار داشت که بتوان همه چیز را فراموش کرد.

بسیار پیش می‌آید که نمی‌توانیم خیلی از چیزها
را فراموش کنیم به‌خصوص اگر خاطرات خوبی با آن فرد داشته باشید.به هر صورت بخشی از آن خاطرات همیشه همراه
ما خواهد بود.برای رها شدن از گذشته باید یاد بگیرید که ذهن را مدیریت کنید و هرلحظه نسبت به‌خودتان آگاه
باشید و نگذارید ذهن هرگاه که خواست به گذشته سفر کند.اگر دقت کرده‌باشید بیشتر اوقات ذهن یا در گذشته سیر
می‌کند یا در آینده و کمتر پیش می‌آید که ذهن به همان زمان حال فکر کند.چگونه خاطرات شکست عشقی را فراموش کنیم

اما چگونه می‌توان ذهن را
به زمان حال آورد؟ باید اول یاد بگیرید ذهن‌تان را ببینید و حواس‌تان باشد الان ذهن‌تان در کجاست؟

ذهن مثل
کودکی بازیگوش مرتب بین گذشته و آینده گردش می‌کند، با آموختن روش‌های بدست گرفتن افسار ذهن می‌توانید مانع سفر آن
به گذشته‌های نامطلوب شوید.

دستور ایست دهید

برای فراموشی شکست عشقی دستور ایست بدهید این روش را روش ایست ذهنی می‌نامم، یعنی لازم است خیلی محکم و مقتدر
به ذهن‌تان ایست بدهید تا نتواند به هرکجا خواست برود.شاید برای همه ما پیش آمده باشد که هنگام تماشای تلویزیون
یا در تاکسی یا…
یک دفعه ذهن به سمت موضوعی در گذشته منحرف می‌شود و برای دقایقی یا ساعاتی یا حتی چند روز کنترل
ذهن از دست می‌رود.در حقیقت اگر آگاه نباشید و نبینید که ذهن‌تان در حال سفر به گذشته است نمی‌توانید جلوی
آن را بگیرید اما اگر حواس‌تان باشد به محض این‌که ذهن بخواهد به گذشته سفر کند به آن یک ایست
محکم می‌دهید و از پیشروی آن جلوگیری می‌کنید.می‌توانید به‌خود بگویید: «ساکت، دیگر نمی‌خواهم بیشتر فکر کنم! یاهیس» یا در ذهن‌مان
روی این فکرها ضربدر بزنیم و جلوی آن‌ها را بگیریم.

چطور ذهن‌تان را خالی کنید گاهی هم پیش می‌آید که ذهن
ما آنقدر ازوقایع گذشته‌ و اتفاقات پیش آمده پر است که انگار ظرف ذهن پرشده و در حال لبریز شدن
است و مرتب وقایع در ذهن مرور می‌شود و نمی‌توان به موضوع دیگری فکر کرد.ذهن تا حد معینی گنجایش دارد
و باید به نوعی از افکار نامطلوب و دوست نداشتنی خالی شود.

برای فراموشی شکست عشقی بدانید بهترین کار در این زمان نوشتن است، کافی است
هرچه در ذهن دارید بدون هیچ‌گونه انتخابی روی کاغذ بیاورید و هیچ‌چیزی را جا نیندازید، باید کاملا بدون سانسور و
صادقانه بنویسید تا ذهن کاملا تخلیه شود.بعد وقتی ذهن کاملا خالی شد، آن کاغذها را دور بیندازید یا حتی بسوزانید.

از اول به جدایی هم فکر کنید

وقتی در مراحل آشنایی پیش از ازدواج یا دوران نامزدی هستید باید از ابتدا هر
۲ باهم این توافق را داشته‌باشید که ممکن است این رابطه به دلایل مختلف از جمله تفاوت خانواده‌ها یا تفاهم
نداشتن یا…
به سرانجام نرسد.

در حقیقت بهتر است زوجین قبل از ازدواج با هم این موضوع را روشن کنند که قرار است
مدتی را مثلا ۶ ماه برای بدست آوردن شناخت باهم باشند تا تصمیم بگیرند که برای هم مناسب هستند یا
نه! به همین دلیل از ابتدا به هم وابسته نشوید.علاوه بر این، برای پیشگیری از وابستگی از همان ابتدا هر
روز و هر ساعت با هم صحبت نکنید تا مبادا به فضای احساسی وارد شوید.

هرچقدر بیشتر به شناخت رسیدید کم‌کم
رابطه را بیشتر کرده و احساسات را وارد رابطه کنید.

اول شناخت، بعد احساسات

حواس‌تان باشد که برای پیشگیری از آسیب‌
روحی در این مدت آشنایی مثلا ۶ ماه باید شناخت‌تان جلوتر از احساس‌تان حرکت کند، اگر احساسات زودتر از شناخت
پیش برود ممکن است زود به هم وابسته شوید و دیگر دل‌کندن به این آسانی‌ها نباشد ونتوان نه گفت.

در دوران
نامزدی و آشنایی پیش از ازدواج همیشه این خطر وجود دارد که بین طرفین وابستگی به‌وجود بیاید.من همیشه به مراجعانم
توصیه می‌کنم، دریچه‌های احساس‌تان را زود به روی هم باز نکنید و بعد از چند ماه کم‌کم از نظر احساس
نزدیک شوید.

صادق باشید

اگر به هر دلیلی در دوران آشنایی قبل از ازدواج و نامزدی به این نتیجه رسیدید که
به طرف مقابل نه بگویید، در این مواقع توصیه می‌کنیم حتما با طرف مقابل صادق باشید.بهتر است شما با یک
خاطره خوب از هم جدا شوید، باید به این بلوغ برسید که حتما لازم نیست جدایی‌با دعوا و دلخوری و
حرف‌های آزاردهنده و…
باشد، می‌توان خیلی آرام و با آرامش از هم جدا شد به‌خصوص اگر همان اول به این توافق رسیده باشید
و از ابتدا آگاه باشید که ممکن است از هم جدا شوید.

در واقع هر کدام از شما حق دارید بدانید
چرا این رابطه نباید ادامه پیدا کند و همچنین شما بتوانید با خود کنار بیایید.توافق‌های بعد از جدایی قبل از
جدایی بهتر است با خاطره‌ای خوش با هم توافق‌هایی کنید، مثلا این‌که دیگر با هم تماس نگیرید یا اگر وسایلی
ردوبدل یا هدیه شده به هم برگردانید تا هم دوباره خاطرات را یادآوری نکند و هم دیگر بهانه‌ای برای تماس
مجدد نداشته‌باشید.

یعنی از همان ابتدا همه چیزها را آرام آرام از خود جدا کنید.

با اقتدار «نه» بگویید

اگر در دوران
آشنایی یا نامزدی وابستگی به‌وجود آمده باشد، جدایی مشکل می‌شود و حتی گاهی اتفاقات ناگواری مثل افسردگی و حتی خودکشی
هم پیش می‌آید.هنگام جدایی نباید تنها به فکر خود باشیم بلکه باید حواس‌مان به حال و هوای طرف مقابل هم
باشد چون وقتی وارد رابطه‌ای می‌شویم دیگر تنها خودمان نیستیم بلکه مسئول طرف مقابل هم هستیم و نباید کاری کنیم
که به او آسیبی برسد.

اگر قطع یک دفعه‌ای رابطه ممکن است به او آسیب برساند، در این جور مواقع پیشنهاد
می‌شود به‌تدریج رابطه کم شود.مثلا اگر ۳ روز در هفته با هم صحبت می‌کردید حال آن را به یک روز
در هفته تبدیل کنید تا آرام آرام طرف مقابل برای جدایی آماده شود.

حواس‌تان باشد در این مواقع از موضع قدرت
وارد نشوید مبادا حرف‌های نابجا بزنید و احساس طرف مقابل را زیر سوال ببرید، مهم این است که شما هنگام
جدایی رفتاری انسانی داشته باشید.

زمان به همراه اقتدار

زمان و اقتدار به همراه هم کمک می‌کنند تا بتوانید وابستگی طرف مقابل را کم کنید.اگر
او ببیندمرتب و مداوم و با اقتدار شما به او «نه» می‌گویید و او هر راهی را امتحان می‌کند ولی
باز هم نه می‌شنود، کم کم کنار می‌آید که از شما دل‌ ببرد.

برای فراموشی شکست عشقی سه ماه زمان نیاز دارید وقتی ماشینی با سرعت
زیاد در حال حرکت است، هنگام ایستادن یک خط ترمزی روی زمین به‌وجود می‌آید، رابطه نیز چنین است.بعد از پایان
رابطه مدت زمانی طول می‌کشد که شرایط دوباره عادی شود.

این زمان در درجه اول بستگی به میزان پذیرش شما دارد
و بعد باتوجه به راه‌هایی که برای مدیریت ذهن‌تان انتخاب کرده‌اید می‌تواند این زمان طولانی‌تر یا کوتاه‌تر باشد.معمولا ۲ تا
۳ ماه زمان می‌برد که فرد بتواند خود را با شرایط جدید وفق دهد، اصولا می‌گویند، تغییرات روانی بعد از
۳ ماه خودش را نشان می‌دهد، البته این زمان در آدم‌های مختلف می‌تواند کمتر یا بیشتر باشد.

فردا سخت‌تر از امروز است

اگر در دوران آشنایی به شناختی از طرف مقابل رسیده‌اید و می‌دانید باید رابطه را قطع کنید ولی به‌دلیل
وابستگی این کار برای‌تان راحت نیست با خود بیندیشید که اگر امروز این کار نکنید ممکن است یک ماه دیگر
یا یک سال یا حتی ۵ سال دیگر با وضعیت بدتری جدا شوید، پس هرچه زودتر این اتفاق بیفتد بهتر
است.

باید این بلوغ را در خود به‌وجود بیاورید که خیلی اوقات اتفاقات زندگی مطابق خواسته شما پیش نخواهد رفت و
زمان‌هایی نمی‌توانید به خواسته‌های‌تان برسید.اگر چنین تحملی را در خود به‌وجود بیاورید و از همان اول به‌خود بقبولانید که ممکن
است در پایان آشنایی از هم جدا شوید دیگر از جدایی ضربه سنگینی نخواهید خورد.

بنابراین برای جدایی باید اول در
ذهن‌تان تصور کنید که اگر امروز جدا نشوید سال دیگر جدایی برای‌تان دشوارتر نخواهد بود؟

بعد باید سعی کنید جلوی
خودتان را بگیرد و مشغول کارها و فعالیت‌هایی شوید که کامل ذهن شما را به‌خود مشغول می‌کند.انرژی‌تان را تخلیه کنید
اگر در دوران جدایی فقط در خانه یا تنها باشید و هیچ کاری هم برای انجام دادن نداشته باشید مسلما
اذیت خواهید شد.

دور خود را شلوغ کنید

تمام ذهن شما آدمی است که او را ترک کرده‌اید و مدام در وسوسه زنگ زدن و ارتباط
با او هستید، برای فراموشی شکست عشقی پس باید خودتان را مشغول کرده و دورتان را شلوغ کنید، خود را در روابط اجتماعی و
در بین دوستان‌تان قرار دهید، به کارها و فعالیت‌های موردعلاقه‌تان مشغول شوید

تا انرژی شما را به سمت دیگر ببرد
چون عشق و دوست داشتن نوعی انرژی است که به سمت شخص مورد علاقه شما معطوف است پس شما باید
این انرژی را به سمت دیگری چون ورزش کردن، علاقه‌های شخصی، سفر و…
منحرف کنید، گرچه ممکن است صددر صد فراموش نکنید اما مسلما احساس بهتری پیدا خواهید کرد.

برای فراموشی شکست عشقی از یک رابطه وارد رابطه
نامزدی جدید نشوید گاهی پیش می‌آید بعد از جدایی از نامزدی قبلی بلافاصله موقعیت ازدواج دیگری پیش می‌آید

آیا در چنین
مواقعی ازدواج می‌تواند به فراموشی شکست عشقی قبلی کمک کند؟چگونه خاطرات شکست عشقی را فراموش کنیم

مثلا فرض کنید در رابطه قبلی نامزدتان احترام چندانی برای شما
قائل نبود، حالا در رابطه جدید شما به محض دیدن کوچک‌ترین احترامی‌ جذب می‌شوید و به فاکتورهای دیگر توجه‌ای نمی‌کنید
و تنها نداشته‌های رابطه قبلی را در رابطه جدید جست‌وجو می‌کنید.

حواس‌تان باشد
شما نباید از رابطه قبلی فرار کنید و
تنها منتظر باشید بدون فکر به فرد دیگری وابسته شوید.

به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم بعد از قطع رابطه‌ نامزدی تا
چند ماهی نامزدی جدیدی را آغاز نکنید، بهتر است کمی صبر کنید تا خودتان را پیدا کنید و بعد در
یک رابطه جدید قرار بگیرید چون در اینجا احتمال اشتباهاتی به‌وجود می‌آید که می‌تواند برای‌تان سنگین تمام شود.

با کسی حرف بزنید

برای فراموشی شکست عشقی بدانید که گاهی بعد از جدایی آنقدر فرد تحت فشار قرار می‌گیرد که بد نیست با یک مشاور صحبت کند چون
شاید مشاور بتواند به او کمک کند تا از فضای وابستگی بیرون بیاید چون گاهی مشاور به تحلیل‌هایی از دوران
کودکی و شخصیت فرد می‌رسد که می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد، از طرف دیگر فضای حمایتی جلسات مشاوره می‌تواند کمک بیشتری
هم بکند اما اگر هم فرد چندان تمایل ندارد از یک مشاور کمک بگیرد می‌تواند احساساتش را با یک دوست
صمیمی یا یکی از اعضای خانواده یا…
در میان بگذارد همین بیان احساسات و گفت‌وگو می‌تواند
بسیار کمک‌کننده باشد و همچنین خود حرف زدن می‌تواند بسیاری از
استرس‌ها و فشارها را از بین ببرد.البته برای فراموشی شکست عشقی خودتان درذهن‌تان باید به این پذیرش رسیده‌باشید که قطع این رابطه به نفع‌تان
بوده‌است، در این حالت دیگران نیز با حمایت‌شان به شما کمک بیشتری می‌کنند.

به‌دنبال تغییر باشید

بعد از جدایی و برای فراموشی شکست عشقی هرگونه تغییر
محیطی می‌تواند به شما کمک کند، مثلا سفر یا خرید وسیله‌ای ‌تازه یا…
مثلا اگر از مدت‌ها پیش می‌خواستید میز تازه‌ای برای خود بخرید، ‌حالا همان خرید می‌تواند کمک‌کننده باشد.به سراغ کارهایی بروید
که مدت‌هاست انجام نداده‌اید و انجام آن‌ها می‌تواند حس‌های جدیدی را در شما ایجاد کند،
مثلا می‌توانید به سراغ کلاس‌های
موسیقی یا‌سازی‌ که مدت‌هاست آن را دوست دارید بروید یا آموختن یک زبان تازه یا…
بروید تا حسابی مشغول شوید.

در واقع به‌دنبال فعالیت جدیدی باشید که تا به حال به آن نپرداخته‌اید و می‌تواند بسیاری
از انرژی‌های‌تان را تخلیه کند و دیگر فرصت نکنید به چیزی فکر کنید.

نگران حرف مردم نباشید

متاسفانه آدم‌ها متوجه نیستند
که وقتی به حرف دیگران اهمیت زیادی می‌دهند در واقع خود را تبدیل به عروسکی می‌کنند که نخ‌هایش در دست
دیگران است، چون باید خود را شبیه حرف دیگران کنند.ما یک‌بار بیشتر به دنیا نمی‌آییم
و فرصت کمی هم در
اختیار داریم، در این فرصت کوتاه قرار نیست طبق گفته دیگران زندگی کنیم چون در این صورت مسلما زندگی خود
را باخته‌ایم.

آدم‌هایی که از کمبود خودباوری و اعتماد به نفس رنج می‌برند و تایید درونی ندارند
معمولا در بیرون و
در حرف‌های دیگران به‌دنبال تایید هستند و منتظرند تا ببینند دیگران چه چیزی می‌گویند تا عمل کنند.اگر بتوانید خودتان تایید
را به‌خود بدهید دیگر نیازی به حرف دیگران ندارید.فرض کنید در دوران نامزدی به دلیل حرف مردم از طرف‌تان جدا
نشدید ولی بعد از ۱۰ سال دچار مشکلات زیادی شدید
اما در این موقعیت شما تنهای تنها هستید و هیچ
کدام از آن‌هایی که قبلا شما به دلیل حرف‌های‌شان جدا نشدید حالا حمایت‌تان نمی‌کنند و شما در اوج مسائل و
مشکلات‌تان تنها مانده‌اید.باید بدانید مردم حرف‌های زیاد می‌زنند و شما باید فقط به حرف‌های خودتان گوش کنید، شما باید جایی
در زندگی‌تان تصمیم بگیرید که فقط خودتان باشید؛ بدون نقاب، بدون فیلم بازی کردن و….

به فکر خودتان باشید:

اگر شما تا آخر عمر زانوی غم بغل بگیرید و از عالم و آدم کناره‌گیری کنید، اتفاقی در دنیا می‌افتد؟ آیا به شخصی که روزی دوستش داشتید (یا دوستتان داشته) و دیگر نیست، ضرری می‌رسد؟

پس بهتر است بلند شوید و کمی به فکر خودتان باشید. آراستگی ظاهری کمترین کاری است که می‌توانید برای خودتان بکنید. این جمله که «برای کی دیگه تیپ بزنم؟» عجیب‌ترین سوالی است که معمولا برای افراد پیش می‌آید.
برای خودتان تیپ بزنید و از دیدن خودتان لذت ببرید!

سلامت بخورید:

اگر هیچ‌وقت در زندگی‌تان به فکر سلامتی خوراک نبوده‌اید، وقت آن است که به‌طور جدی آن را وارد برنامۀ زندگی‌تان کنید. یک رژیم سلامتی، نه رژیم چاقی یا لاغری، بگیرید.

در طول روز حواستان را به خوراکتان جمع کنید. از تمام پنج گروه غذایی شامل لبنیات، غلات، پروتین، سبزیجات و میوه‌ها و البته کمی (!) چربی و شیرینی استفاده کنید. تغذیۀ سالم فقط به بهبود وضعیت جسمی‌تان
کمک نمی‌کند، بلکه تاثیر فراوانی هم در وضعیت روحی‌تان دارد.

منبع:مجله ایده آل – فردانیوز





©باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت niksalehi.com مجاز میباشد . طراحی سایت با آنلاینر

چگونه خاطرات شکست عشقی را فراموش کنیم
چگونه خاطرات شکست عشقی را فراموش کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *