چگونه خوش فکر باشیم

 
helpkade
چگونه خوش فکر باشیم
چگونه خوش فکر باشیم

ورود


نام کاربری: perm_identity


رمز عبور: lock_open


وبلاگ

چگونه خوش فکر باشیم

در بررسی عجیب‌ترین مشاغل دنیا و البته پولسازترین آن‌ها، افرادی هستند که بابت اینکه خوش فکر و روشن فکر هستند درآمد بالای ۱۰۰ هزار دلار دارند و البته کمتر مشهور هستند.

شرکت‌های معروف خودروسازی همانند: مرسدس بنز یا تویوتا و امثال آ‌نها که شدیدا بر سر بازار رقابت می‌کنند تیمی متشکل از ۵ الی ۱۵ نفر دارند که وظیفه‌شان نشستن در اتاقی آرام و فکر کردن است.

این افراد به خاطر خوش‌فکری که دارند می‌توانند یک شرکت را از مرز ورشکستگی نجات و شرکت‌های خوب دنیا را به سمت عالی شدن سوق دهند.

حتی گاها شرکت‌های بسیار بزرگ افرادی را به صورت پروژه محور استخدام می‌کنند تا بهترین ایده را بیابد و به قول معروف دنیا را تحت تاثیر خودش قرار دهد. چنین افرادی پول‌های به این زیادی را می‌گیرند تا فقط فکر کنند؟ کمی عجیب به نظر می‌رسد. اما کاملا واقعیست. در زیر مثال واقعی از این خوش‌فکری گران قیمت را مشاهده می‌کنید!!!

در سال ۲۰۱۴ اتفاق عجیبی در شرکت بنز افتاد که شاید دنبال کنندگان این شرکت خودرو سازی را در سراسر جهان متحیر کرد. داستان از این قرار بود که شرکت بنز یکی از برترین و گران‌ترین سوپراسپورت‌های خودش یعنی مرسدس بنز sls را توقف تولید کرد.

از نظر طراحی و قدرت موتور این سوپراسپورت چیزی کم نداشت و واقعا رقابت را برای دیگر خودروسازان سخت کرده بود اما سوال مهم اینجاست که چرا چنین خودروی عالی را توقف تولید کردند؟

همه چیز زیر سر آقای دیتر زچه dieter zetsche بود. او رئیس هیئت مدیره بنز و دایملر ای جی Daimler AG است که توانست رکود اقتصادی و بحران مالی شرکت بنز را در سال ۲۰۱۴ کنار زده و در سال ۲۰۱۵ رکورد فروش شرکت بنز را جابه‌جا کند.

این رکورد تاریخی ارزش شرکت را تا مبلغ ۴ میلیارد یورو افزایش داد و یکی از عوامل مخفی آن متوقف کردن تولید ققنوس خود، یعنی مرسدس بنز اس ال اس Mercedes-Benz SLS AMG بود.

آقای دیتر زچه چیزی در حدود ۱۰۰ هزار دلار به یک مشاور حرفه‌ای پرداخت و او بعد از چند ماه پیشنهادش متوقف کردن ققنوس بود که همه تعجب‌ها را برانگیخت اما در نهایت به صورت غیر مستقیم باعث افزایش فروش در قسمت ماشین‌های سنگین ( به خصوص اتوبوس ) شد.

همین خوش‌فکری به ظاهر ساده یکی از غول‌های خودروسازی دنیا را از خطر نابودی نجات داد. احتمالا تا این قسمت مقاله به اهمیت خوش فکری پی برده‌اید اما در ادامه قصد داریم به صورت حرفه‌ای و کامل بحث خوش فکری را بررسی کنیم اما قبل از همه بهتر است بدانیم خوش فکری دقیقا یعنی چه.

 

 

تا به حال به پروسه فکر کردن خود توجه کرده‌اید؟ البته کار بسیار سختی است که همزمان فکر کنیم و همزمان بدانیم که چگونه در حال فکر کردن هستیم.
اما نگران نباشید، دانشمندان سال‌های زیادی روی این موضوع کار کرده‌اند و به نتایج جالبی دست یافته‌اند. فرآیند فکر کردن اینگونه است که مغز سوالی را به وجود می‌آورد و سپس به دنبال پاسخ آن می‌رود.

این سوالات در دسته‌بندی‌های کوچک و بزرگ قرار می‌گیرند و هر بار که به دنبال پاسخ سوالی باشیم بی‌نهایت سوال دیگر در آن زمینه به وجود می‌آید که مغز کنجکاوانه به دنبال آن می‌رود و نهایتا پاسخی برای اکثر سوال‌های اصلی خود می‌یابد.

البته این پاسخ‌ها قطعا کامل نیستند و هر پاسخی که امروز به نظر ما جالب و کامل است ممکن است در ۵ سال آینده خودمان آن را نقض کنیم و حتی به استدلالمان بخندیم.

بنابراین می‌توان گفت افرادی در فکر کردن موفق هستند: که هیچ پاسخی را کامل نمی‌دانند و در یافتن پاسخ‌های کامل‌تر انعطاف پذیر عمل می‌کنند.

کسی هنوز کشف نکرده اما احتمال می‌رود پایه‌ای‌ترین سوالی که در ذهن همه انسان‌ها وجود دارد و باعث ادامه زندگی شده، این باشد:

چرا من زنده هستم؟

در پاسخ به این سوال میلیاردها سوال دیگر به وجود آمده که سوال اصلی، دیگر از یادمان رفته است. اگر بتوانیم بر فرآیند فکر کردن خود تسلط کافی داشته باشیم، علت سوال‌های ذهن را هم پیدا خواهیم کرد و همین موضوع باعث می‌شود افکار بی‌دلیل را کنار گذاشته و بیشتر به دنبال افکار مفید برویم.

 

بنابراین شاید کامل‌ترین تعریفی که می‌توان از خوش فکری کرد این باشد:

توانایی پیدا کردن دلیل هر سوال در ذهن همان خوش فکری است.

انسان خوش فکر در هر کاری و حتی زندگی شخصی بسیار موفق است. در هر زمینه کاری افرادی هستند که موفقیت‌های زیادی دست یافته‌اند. این افراد نمونه همان خوش فکرهایی هستند که تا به حال سعی داشتیم آن را تعریف کنیم. تا اینجا که به اهمیت خوش فکری پی بردیم و توانستیم آن را تعریف کنیم سوال اینجاست که خود ما چگونه خوش فکر باشیم!!

 

تبدیل شدن به یک انسان خوش فکر به هیچ کار خاصی نیاز ندارد، زیرا همه انسان‌ها به صورت ذاتی خوش فکر هستند. فقط ممکن است فراموش کنند کجا هستند و چرا در این موقعیت قرار گرفته‌اند!!!

یکی از قدرت‌های وجودی همه انسان‌ها توانایی انتخاب است و ما هر لحظه در حال انتخابیم. اما گاهی به خاطر ترس‌هایمان این انتخاب‌ها را به حال خود رها می‌کنیم تا مبادا آن اتفاق بدی که فکرش را می‌کردیم نیوفتد. اما خبر نداریم که این قدرت ماست و با اصل زندگی گره خورده، پس فرار کردن از آن غیرممکن است و ما محکومیم به انتخاب.

 

 

نور خورشید برای انسان و همه موجودات حیاتی است اما درون این نور اشعه‌هایی وجود دارد که می‌تواند هر چیزی را نابود کند چه برسد پوست ظریف انسان. بنابراین ما برای بهره‌مندی از فواید آفتاب و همچنین جل.وگری از آسیب‌های این نور از کرم ضدآفتاب استفاده می‌کنیم.
در فرآیند فکری هم باید از چیزی همانند کرم ضد آفتاب استفاده کرد که در زیر به آن پرداختیم:

 

 

برای حداکثر استفاده از انرژی آفتاب باید بهترین نقاط را پیدا و از آن استفاده کرد. در فرآیند فکری هم همینگونه است. اگر نتیجه خوبی برای ما حاص نمی‌شود باید تصمیمات خود را بررسی کنیم و ببینیم در معرض تابش مستقیم چه چیزی قرار گرفته‌ایم.

این روزها همه ترجیح می‌دهند به جای خواندن کتاب یک فیلم ببینند یا به موسیقی مورد علاقه‌شان گوش کنند. اما این کار دقیقا همانند استفاده از نور خورشید بدون کرم ضدآفتاب است که به مرور آثاری جبران ناپذیر بر ذهن خواهد گذاشت.

اگر ایده‌ای به ذهنتان رسید که ته دلتان را خالی کرد فورا آن را در جایی بنویسید و روی آن کار کنید زیرا اگر زودتر دست به کار نشوید چند ماه بعد باید خبر موفقیت فرد دیگری را که با ایده شما موفق شده بشنوید و فقط حسرتش را بخورید که چرا دست به کار نشدم.

انسان‌های خوش فکر به ایده‌های ذهنشان احترام می‌گذارند و از آن‌ها همانند ارزشمندترین دارایی‌هایشان محافظت می‌کنند. اگر چنین کاری را انجام دهید امکان ندارد تبدیل به فردی خوش فکر نشوید پس از همین حالا دست به کار شوید.

چگونه خوش فکر باشیم

 

در استفاده کردن از تجربه دیگران معمولا صحبت‌های یک شکست خورده را می‌شنویم و همیشه توصیه آن‌ها بر حسرت‌هایشان است که اگر فلان کار را کرده بودم خیلی خوب می‌شد. ( البته هنوز معلوم هم نیست که درست می‌گویند یا خیر )

اما افراد موفق می‌دانند که تجربیات یک فرد موفق بسیار ارزشمندتر از فرد ناموفق است زیرا آن‌ها از شدن‌ها و از آینده روشن سخن می‌گویند و بهتر می‌توان به تجربه موفقیت‌شان اعتماد کرد.

استفاده کردن از تجربیات افراد خوش فکر و موفق ذهن ما را به چالش می‌کشد و هر لحظه قدم بعدی را می‌توانیم با اطمینان بیشتری برداریم. این افراد مدام در حال یادگیری هستند و با هر تجربه‌ای که به دست می‌آورند هزارات تجربه را در اختیارمان می‌گذارند که خودش یک غنیمت به حساب می‌آید.

 

 

برندهای نامعتبر تولید کرم ممکن است با قیمت پایینی در بازار عرضه شوند اما عوارضی که بعد از استفاده به آن دچار می‌شویم بسیار بیشتر از هزینه یک کِرم گران‌قیمت است.

قطعا استفاده از یک کرِم بد پشیمانی به بار می‌آورد و دقیقا این موضوع درباره افکار هم صادق است.

برای چه نوع افکاری زمان بیشتری را اختصاص می‌دهید؟

پاسخ به این سوال می‌تواند تعیین کند که انسان خوشفکری هستید یا خیر. افراد معمولا دو نوع سوال از خودشان می‌پرسند که فرق بین آن‌ها را نشان می‌دهد.

این دو نوع سوال چرا و چگونه هستند. افرادی که می‌پرسند چرا اینگونه شد معمولا زود تسلیم می‌شوند و ناامیدی سراسر وجودشان را فرا می‌گیرد. اما افرادی که می‌پرسند چگونه می‌توان این موضوع را حل کرد به جز اینکه دلیل اتفاق را می‌یابد راه حل آن را هم پیدا می‌کند.

بنابراین دقت کنید که شما جزو کدام دسته هستید و اگر زود تسلیم می‌شوید به آسانی می‌توانید آن را تغییر دهید و امیدوار باشید که مسائل به وجود آمده را به خوبی می‌کنید.

 

 

اگر بهترین کرِم ضد آفتاب دنیا را هم استفاده کنید اما بیش از حد در معرض مستقیم تابش آفتاب قرار بگیرید، می‌سوزید. این موضوع در رابطه با ایده‌ها و افکار هم وجود دارد.

ایده‌ای که به ذهنمان می‌رسد را به صورت نادرست، آن‌قدر تحلیل می‌کنیم تاریشه آن را بسوزانیم. این فرآیند دقیقا در مغز ما به همین صورت انجام می‌شود و ما بهترین ایده‌هایمان را نگه داشته‌ایم تا روز نابودی‌شان فرا برسد.

افراد خوش‌فکر ذهن خلاق خود را به کار می‌گیرند تا ایده‌هایشان را در جهت صحیح حرکت دهند و به جای پیدا کردن عیب ( بهانه ) به فکر عملی کردن آن هستند.

زمانی که ایده‌ای به ذهن شما می‌رسد مطمئن باشید به ذهن چند نفر دیگر هم رسیده است. پس دست به کار شوید و ایده را ازان خود کنید. موفقیت و خوش فکری آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید سخت نیست.

 

 

انجام دوباره و چندباره یک کار شما را در آن زمینه استاد می‌کند. برای آنکه برای همیشه یک انسان خوش‌فکر باشید لازم است خوش فکری را تمرین و آن را برای خودتان تبدیل به یک عادت کنید.

اگر یک بار ایده‌ای را عملی کردید فکر نکنید کار تمام شده و دیگر نیاز نیست از فکرتان استفاده کنید. اتفاقا تازه همه چیز شروع شده و باید در حالت خوش فکری آرامش و آسایش داشته باشید نه در حالت بی‌فکری.

مدتی است که تصمیم به تحقیق و تغییر خودم در زندگی گرفته‌ام و به اشتراک گذاشتن تجربیات و دانسته‌هایم با بقیه جدی‌ترین رسالتم است.

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذهنولوژی بستری برای آموزش‌های تخصصی در حیطه بهبود و توسعه فردی است که بیش از ۲ سال فعالیت آن می‌گذرد. شما با ذهنولوژی می‌توانید لحظه به لحظه در زندگی شخصی‌تان رشد کنید.

خوش فکر بودن به ثروت و مدارک تحصیلی ربط چندانی ندارد افراد خوش فکر در همه زمینه ها ودر همه مکان ها ایده پردازی های عالی دارند و این ایده های خود را عملی می کنند . اگر شما جز این دسته از افراد هستید یا می خواهید به فردی خوش فکر تبدیل شوید این مقاله را مطالعه فرمایید.

زیاد مهم نیست که ما ثروتمند به دنیا آمده ایم یا فقیر، همچنین اهمیتی ندارد که مدرک تحصیلی ما چیست. کمتر ما را صرفا براساس مدرک تحصیلی ارزیابی می کنند و جالب است بدانید که اگر فکرمان خوب کار کند و به ما لقب خوش فکر بدهند، حتی وجود نقصی در جسممان هم به چشم نخواهدآمد. اگر به اندازه کافی برای دستیابی به این لقب و جایگاه برنامه ریزی، تلاش و هدف گذاری کنیم، یقین داشته باشیم که پس از مدتی تمام زمینه های دستیابی به اهداف والا و حتی دست نیافتنی فراهم خواهدآمد.

 1. کمال همنشین در ما اثر می کند.

اگر پنج نفری که بیشترین زمان خود را با آنها می گذرانید، به جز خانواده و اقوام، شما از آنها خوش فکرتر، ثروتمندتر، موفق تر و داناتر هستید، اجازه دهید صادقانه بگویم که برای شما متاسفم! چون شما از آنها چیزی یاد نمی گیرید ولی اگر آنها از شما جلوتر هستند، به شما تبریک می گویم. پس اولین گام برای تمرین خوش فکری این است که با انسان های خوش فکر مراوده و نشست و برخاست داشته باشیم. تمام کسانی که ما با آنها مراوده داریم، بدون تردید روی ما اثر می گذارند، حتی اگر تعامل مستقیمی هم نداشته باشیم. اگر با انسان هایی بنشینیم که مدام در حال رشد و یادگیری هستند و همواره با افکار بلندپروازانه در حال ریسک، سعی و خطا هستند، بدون شک ما هم آن گونه خواهیم شد. مراقب باشیم که به طور ناخودآگاه از اطرافیانمان تاثیر منفی نگیریم؛ منظور از تاثیر منفی حتی می تواند تاثیرنگرفتن باشد، زمانی که ما پیشرفت نمی کنیم، یعنی درجا می زنیم و وقتی درجا می زنیم، یعنی دیگران پیشرفت می کنند و وقتی دیگران پیشرفت کنند، یعنی ما در حال پسرفت و عقب ماندن هستیم.

2. افکار خوب، عمر کوتاهی دارند.

چگونه خوش فکر باشیم

یکی از تمرین ها برای خوش فکری این است که به محض اینکه فکر ناب و خلاقانه ای به ذهنمان خطور می کند، سریعا اقدام کنیم و بدانیم که شاید لحظه ای بعد، انگیزه، انرژی و حوصله عملی کردن آن را نداشته باشیم. آگاه باشید زمانی که افکار ناب به سراغ ما می آیند، ما پتانسیل و انرژی لازم را برای عملی کردن آنها داریم. اگر وجود ما و کائنات، آمادگی لازم را نداشته باشند، حتی فکر چیزی هم به سر ما نمی زند. بدانیم که چون زمینه آماده است، آن فکر به ذهن ما خطور کرده است، پس به سرعت دست به اقدام بزنید.

 

 3. در محیط مناسب قرار بگیریم.

حتی اگر شرایط کنونی زندگی، کسب و کار و روزگار بر وفق مراد ما نیست، می توانیم با خواندن مطالب انگیزشی، کتاب های مفید، گوش دادن به صوت های موثر و مکالمه با افراد خوش فکر، موقتا حال فکر خود را خوب کنیم. بدون شک ناله و زاری وضعیت ما را بهتر نخواهدکرد؛ اگرچه بسیاری از افراد می گویند که بی جهت خوش بودن هم آب و نان نمی شود، ولی تحقیقات نشان داده است که در زمان گرفتاری ها، بی جهت خوش بودن احتمال دستیابی به شرایط بهتر را بیشتر می کند تا غم و گله و شکایت. وقتی محیط، شرایط و آدم های مناسب در اطراف ما قرار بگیرند، ما هم ناخودآگاه در شرایطی قرار می گیریم که می توانیم افکار مثبت و اثرگذار را جذب کنیم. پس حواسمان باشد که در این شرایط تیر و کمان خود را همراه داشته باشیم و با سلاح قلم و کاغذ، شکارچی افکار ناب باشیم و از یادداشت برداری غفلت نکنیم.

 

 

4. اولویت اصلی را خوش فکری قرار دهیم.

در هر شرایط و موقعیتی به دنبال ایده دادن، ایده پردازی و یافتن یک نکته مثبت باشیم و این تمرین را آنقدر انجام دهیم تا بتوانیم به خوب فکر کردن، خوش فکری، مثبت فکرکردن و مثبت دیدن عادت کنیم؛ به طوری که خودمان را موظف کنیم، حتی از یک واقعا ناخوشایند یک نکته مثبت پیدا کنیم و این را بارها تمرین کنیم. برای این کار وقتی به اخبار گوش می دهیم و حادثه ای را گزارش می کنند، سعی کنیم نکته مثبتی را پیدا کنیم و پیش بینی کنیم که عواقب این حادثه چه نکات مثبتی را به بار خواهدآورد. وقتی خبر ناگواری را از کسی برای ما می آورند، تلاش کنیم تا ببینیم چه خیری در آن بوده است. شاید پیشینیان ما به همین دلیل در هر اتفاقی می گفتند حتما خیری در آن بوده است. شاید آنها می خواستند که ما را به مهارت خوب فکر کردن و خوش فکری مسلط کنند.

5. تمرین، تکرار، تسلط، کوتاه نیایید؛ اگر طعم شیرین خوش فکر بودن را چشیده اید، پس ادامه دهید و اصرار کنید.

 مداومت و اصرار است که ما را به نتیجه می رساند. با این تمرین ها و با این تغییرات که ایجاد می کنیم، به زودی شاهد نتایج مثبت و چشمگیری در روند زندگی و کسب و کار خود خواهیم بود. انسان ها تصمیمات کوچ زیادی را در زندگی خود می گیرند و این تصمیمات دریک لحظه اتفاق می افتند. تفاوت انسان های موفق و ناموفق در تصمیماتی است که گرفته اند و می گیرند و باید بدانیم آن تصمیم، فقط در آن لحظه گرفته نشده است، بلکه حاصل طرز تفکر آن فرد و این است که چگونه فکرکردن را چطور آموخته و چطور خود را به خوش فکر بودن عادت داده و بدون شک، سال ها تمرین و تکرار منجر به یک تصمیم در یک لحظه شده که مسیر زندگی و کسب و کار آن فرد را تغییر داده است. ما به کسی که تصمیمات کلیدی می گیرد، می گوییم چقدر خوش فکر است، ولی یادمان باشد که آن خوش فکری در لحظه رخ نمی دهد، بلکه نتیجه سال ها آموزش، تعلیم، تمرین، تکرار و تسلط است.

همیشه هدف را در ذهن داشته باشید

 همه چیز با هدفی که می خواهید به آن برسید شروع می شود. اگر ندانید هدفتان چیست، هیچ راهی برای رسیدن به آن وجود ندارد. تصور کنید وارد یک تاکسی می شود، اولین کاری که می کنید چیست؟ شاید اول به راننده سلام کنید اما بعد چه؟ به راننده می گویید که کجا می خواهید بروید تا او بتواند شما را به آنجا برساند. به همین ترتیب باید بدانید جایی که در زندگی می خواهید به آن برسید کجاست.

به همین دلیل خیلی مهم است که هدف های مشخص از چیزهایی که می خواهید برای خودتان ایجاد کنید. چه می خواهید؟ اهداف و رویاهای شخصیتان چیست؟ من خودم کنار تختم کاغذی چسبانده ام که روی آن اهداف ورویاهایم را نوشته ام. این اهداف به من یادآوری می کنند که دقیقاً چه می خواهم و هر روز من را به سمت آنها حرکت می دهد.

افراد خوش فکر افرادی هستند که ذهن خلاقی دارند و همیشه ایده ای در سر دارند.این افراد برای تمامی کارها راه حلی دارند و همیشه در حال ایده پردازی می باشند.اگر بدنبال خوش فکر بودن هستید این مقاله را مطالعه بفرمایید :

چگونه فردی خوش فکر باشیم یا خوش فکر بمانیم؟

خوش فکر بودن به ثروت یا مدرک تحصیلی ربطی ندارد بلکه فرد خوش فکر در همه زمینه ها و محیط ها می تواند رشد و پرورش یابد و تنها برای رسیدن به این جایگاه نیاز به کمی تمرین و برنامه ریزی تلاش و هدف گذاری می باشد.

تمرین های مناسب برای خوش فکر بودن :

چگونه خوش فکر باشیم

1-کمال همنشین در ما اثر می گذارد

اگر در اطراف تنها فردی هستید که داری ذهنی خلاق و پویا می باشید باید به شما بگویم که متاسفم برایتان، زیرا شما از آنها چیزی یاد نمی گیرید ولی اگر اطرافیانتان از شما جلوتر هستند باید به شما تبریک گفت زیرا شما همواره می توانید از آنها چیزهایی بیاموزید و افکار بلند پروازانه در حال ریسک را تجربه کنید، و از همین رو این امر موجب می شود که شما ذهنی پر از ایده و خلاق داشته باشید .

2- افکار مثبت و اثر گذار را جذب کنیم

اگر زندگیان بر وفق مرادتان نیست، می توانید با خواندن مطالب آموزشی یا گوش دادن به صوت های مثبت و مکالمه با افراد خوش فکر موقتا حالتان را خوب کند. اگر چه می گویند زیادی خوش بودن هم کاری را پیش نمیبرد، ولی گله و زاری هم دردی را درمان نمی کند.وقتی در محیط و شرایط و با آدم های مناسب قرار گرفتیم ناخداگاه می توانیم افکار مثبت را جذب کنیم.

3- همیشه هدفتان را در ذهن داشته باشید

اگر ندانید هدفتان چیست هیچ راهی برای رسیدن به آن نمی باشد. تصور کنید سوار تاکسی می شوید و اولین کاری که می کنید چیست؟ به راننده چه می گویید؟ به کجا می خواهید بروید؟ به همین ترتیب باید بدانید که در زندگیتان کجا هستید و به کجا می خواهید برسید.

به همین دلیل خیلی مهم هست که  هدف هایی مشخص از چیزهایی که می خواهید در زندگیتان را مشخص کنید، و همین امر باعث می شود که هر روز به دنبال راهکارهایی برای رسید به هدف هایتان باشید.

سرکه سیب سم زدای قوی برای کلیه‌ها می‌باشد.

7 راه کار برای داشتن پوست صورتی شاداب و جذاب :

0915 520 17 68 (همه روزه   8 تا 23) 051 387 93 275 ~ 8 (روزهای کاری   8 تا 15) [ فروش آنلاین » هر روز » شبانه‌روزی ]

تمرین خوش فکری … زیاد مهم نیست که ما ثروتمند به دنیا آمده ایم یا فقیر و همچنین اهمیتی ندارد که مدرک تحصیلی ما چیست . کمتر ما را صرفا بر اساس مدرک تحصیلی ارزیابی می کنند و جالب است بدانید که حتی وجود نقصی در جسممان هم به چشم نخواهد آمد اگر فکرمان خوب کار کند و به ما لقب خوش فکر بدهند . اگر به اندازه کافی برای دست یابی به این لقب جایگاه برنامه ریزی ، تلاش و هدفگذاری کنیم یقین داشته باشیم که پس از مدتی تمامی زمینه های دست یابی به اهداف والا و حتی دست نیافتنی فراهم خواهد آمد.

پس اولین گام برای تمرین خوش فکری این است که با انسان های خوش فکر مراوده و نشست و برخاست داشته باشیم . تمام کسانی که ما با آن ها مراوده داریم بدون تردید بر روی ما اثر می گذارند حتی اگر تعامل مستقیمی هم نداشته باشیم. اگر با انسان هایی بنشینیم که مدام در حال رشد و یادگیری هستند و همواره با افکار بلندپروازانه در حال ریسک ، سعی و خطا هستند ، بدون شک ما هم آنگونه خواهیم شد . مراقب باشیم که بطور ناخودآگاه از اطرافیانمان تاثیر منفی نگیریم ، منظور از تاثیر منفی حتی می تواند تاثیر نگرفتن باشد ، زمانی که ما پیشرفت نمی کنیم یعنی درجا می زنیم و وقتی درجا می زنیم یعنی دیگران پیشرفت می کنند و وقتی دیگران پیشرفت کنند یعنی ما در حال پسرفت و عقب ماندن هستیم .

وقتی محیط ، شرایط و آدم های مناسب در اطراف ما قرار بگیرند ما هم، ناخودآگاه در شرایطی قرار می گیریم که می توانیم افکار مثبت و اثرگذار را جذب کنیم پس حواسمان باشد که در این شرایط تیر و کمان خود را همراه داشته باشیم و با سلاح بر قلم و کاغذ شکارچی افکار ناب بوده و از یادداشت برداری غفلت نکنیم .

مداومت و اصرار است  که ما را به نتیجه می رساند با این تمرین ها و با این تغییرات که ایجاد می کنیم به زودی شاهد نتایج مثبت و چشم گیری در روند زندگی و کسب و کار خود خواهیم بود . انسان ها تصمیمات کوچک زیادی در زندگی خود می گیرند و این تصمیمات در یک لحظه اتفاق می افتد . تفاوت انسان های موفق و نا موفق در تصمیماتی است که گرفته اند و می گیرند و باید بدانیم که آن تصمیم فقط در آن لحظه گرفته نشده است بلکه پییشینه طرز تفکر آن فرد و اینکه چگونه فکر کردن را چطور آموخته است و اینکه چطور خود را به خوش فکر بودن عادت داده است و بدون شک سالها تمرین و تکرار منجر به یک تصمیم در یک لحظه شده است که مسیر زندگی و کسب و کار آن فرد را تغییر داده است .

کسی که تصمیمات کلیدی می گیرد ما به او می گوییم چقدر خوش فکر است ولی یادمان باشد که آن خوش فکری در لحظه رخ نمی دهد بلکه نتیجه سال ها آموزش ، تعلیم ، تمرین ، تکرار و تسلط می باشد .

چگونه خوش فکر باشیم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

وبسایت شخصی دکتر علی شاه حسینی

در آموزش چگونه خوش فکر و خوش بین باشیم به مباحث زیر می پردازیم:

خیلی مواقع بوده که درباره خوش بین بودن با افراد صحبت کردم و یکی از دغدغه های من خوش بین بودن هست چرا که خوش بین بودن باعث میشه دیدگاه جالبی به زندگی پیدا کنیم و پنجره ی زندگیمونو از زاویه ی دیگری ببینیم. توضیحات استاد رضایی درباره آموزش چگونه خوش فکر و خوش بین باشیم رو میتونید از طریق پلیر زیر بشنوید و لذت ببرید فقط این فایل صوتی رو چندین بار گوش بدین:

محتوای محدود شده. / فقط اعضا میتوانند این پست را ببینند

برای دانلود فایل صوتی و نسخه الکترونیکی این آموزش نیازمند Login یا Register شما در سایت آکادمی مجازی باور مثبت می باشد

div.userpro-awsm-pic {
margin-left: -48px;
top: -48px;
}

div.userpro-awsm-pic img {
width: 86px;
height: 86px;
}

div.userpro,
div.emd-main,
div.emd-filters,
div.userpro-search-results,
div.userpro-label label,
div.userpro input,
div.userpro textarea,
div.userpro select,
div.userpro-field textarea.userpro_editor,
div.userpro-msg-overlay-content,
div.userpro-msg-overlay-content input,
div.userpro-msg-overlay-content textarea,
div.userpro-notifier
{
font-family: iransanswebfanum-light;
}

div.userpro-853 {
max-width: 480px;
margin-left: auto;margin-right: auto;
margin-bottom: 30px;
}

div.userpro-853.userpro-nostyle {
max-width: 250px;
}

div.userpro-853.userpro-users {
max-width: 100% !important;
}

div.userpro-853 div.userpro-user {
margin-top: 15px;
margin-left: 30px;
margin-right: 30px;
}

div.userpro-853 div.userpro-user a.userpro-user-img {
width: 120px;
height: 120px;
}
div.userpro-853 div.userpro-user a.userpro-user-img span {
top: -120px;
line-height: 120px;
}

div.userpro-853 div.userpro-user div.userpro-user-link {
width: 120px;
}

div.userpro-853 div.userpro-user a.userpro-user-img,
div.userpro-853 div.userpro-user a.userpro-user-img span {
border-radius: 999px !important;
}

div.userpro-853 div.userpro-list-item-i {
width: 50px;
height: 50px;
}

div.userpro-853 div.userpro-online-item-i {
width: 30px;
height: 30px;
}

div.userpro-853 div.userpro-online-item {
border-bottom: 0px !important;
padding: 10px 0 0 0;
}

div.userpro-853 div.userpro-online-item img.userpro-profile-badge,
div.userpro-853 div.userpro-online-item img.userpro-profile-badge-right {
max-width: 14px !important;
max-height: 14px !important;
}

div.userpro-853 div.userpro-profile-img {
width: 80px;
}

div.emd-user {
width: 22%;
margin-left: 2% !important;
}
div.emd-user-img img{
width: 200px!important;
}

div.userpro-profile-img img,
div.userpro-pic-profilepicture img,
div.userpro-list-item-i,
div.userpro-list-item-i img,
div.userpro-online-item-i,
div.userpro-online-item-i img,
div.userpro-post.userpro-post-compact div.userpro-post-img img,
a.userpro-online-i-thumb img,
div.userpro-awsm-pic img,
div.userpro-awsm-pic,
div.userpro-sc-img img
{
border-radius: 0px !important;
}

برای دانلود فایل صوتی و نسخه الکترونیکی این آموزش نیازمند Login یا Register شما در سایت آکادمی مجازی باور مثبت می باشد

و باورهای مثبت رو جایگزین این باورهای محدود کننده نکنیم دستاوردی به صورت ملموس در زندگیمون نخواهیم داشت پس بیایم یک بار برای همیشه تصمیم بگیریم، که خوش بین باشیم و خوش بین بودن رو به صورت ویروسی در بین جامعه تزریق کنیم.

با همین تصمیم گیری درست و مصمم بودن در تصمیم گیری میتونیم خوش بین بودن رو از خودمون شروع کنیم و اگه شما دوست عزیز در تصمیم گیری، و مصمم بودن در تصمیمت ایراد داری میتونی آموزش چگونه در تصمیمات خود مصمم باشیم و آموزش افزایش قدرت تصمیم گیری رو از بخش آموزش رایگان سایت آکادمی مجازی باور مثبت دریافت کنید.

چگونه خوش فکر باشیم

وقتی به ریشه صحبت‌ها می‌رسیم این افراد یا اکثریت انسان‌ها میگن که بایستی به زندگی منطقی نگاه کرد من خودم با این موضوع اصلاً مسئله‌ای ندارم که بایستی به زندگی منطقی نگاه کرد اما ایراد این موضوع از اینجا شروع میشه که اکثراً منطقی بودن زندگی رو داخل منفی بودن زندگی میدونن،

و زمانی که این باور محدود کننده رو با باور مثبت جایگزین کنیم ما رو به خوش بین بودن و دنیارو زیبا دیدن میکنیم وقتی میتونیم لذت ببریم، چرا از خودمون این لذت رو سلب کنیم؟ واقعا بیایم تفکر کنیم که چرا؟ که در آموزش زندگی با فکر مثبت عالی میشود این مباحث رو باز کردیم.

چرا وقتی به زندگی بدبین باشیم ما داریم درست به زندگی نگاه می‌کنیم؟ کی این مباحث رو تعریف کرده و کی میتونه یک نسبت صد در صد به این مباحث بده؟ بیاین یه بار برای همیشه ریشه این مسائل رو بکنیم و بندازیم دور و بجاش خوش بین بودن رو در عرصه زندگیمون پیاده سازی کنیم.

در آموزش زندگی زیباتر ساختنیست به اینکه چطور میتونیم زندگیمونو اونطوری که میخوایم بسازیم پرداختیم که شما دوست عزیز میتونید، ازین آموزش های رایگان که مکمل و زنجیره ی عالی برای بالا بردن درک شما هستن به طور کاملا رایگان بهره مند شوید.

وقتی به همین صحبت‌ها و سؤال‌های بالا نگاه می‌کنیم و در مورد همین موضوعات فکر می‌کنیم می‌بینیم که با روش منطقی هم میشه خوش‌ بین بود، و جنبه‌های مثبت زندگی رو دید چون در هر جنبه زندگی دو دیدگاه وجود داره و این ما هستیم که معلوم می‌کنیم کدوم جنبه رو ببینیم؟

خوش‌ بین بودن و مثبت بودن کاره غیرمنطقی نیست و اتفاقاً به ما کمک میکنه که بهتر مسیر زندگی رو پیش ببریم و به سمت خواسته‌های که داریم حرکت کنیم:چون یک انسانی که خوش بین هستش و مثبت‌های زندگی رو میبینه

و خوش‌ بین بودن رو به همراه خودش داره روحیه متفاوتی داره نسبت به افرادی که، این موارد رو ندارن و اصلاً هم تلاشی برای خوش‌بین بودن انجام نمیدن پس مثبت بودن زندگی باعث میشه که ما بتونیم خیلی بهتر و عالی‌تر مسیرمون رو ادامه بدیم.

شاید نشه به خوش‌ بین بودن یک تعریف خاص رو داد اما اگه بخوایم خیلی ساده اون رو برای خودمون تعریف کنیم تا بتونیم مفهوم و درک بهتری از این موضوع پیدا کنیم:((اینکه ما بدونیم اتفاق‌ها و روزهای خوبی رو در پیش خواهیم داشت و شرایط و موقعیت‌های که اونارو دوست نداریم گذرا هستن و تموم میشن)) یا ما این دیدگاه رو داشته باشیم که نتایج مثبت داخل زندگی ما بیشتر از نتایج و اتفاقات منفی خواهد شد و ما همیشه منتظر نتیجه و اتفاق مثبت داخل زندگیمون باشیم.

خوش‌ بین بودن رو ما نمیتونیم ساده لوحی بدونیم خوش‌ بین بودن یک رابطه مستقیم با امید داره و وقتی ما درک کنیم که با داشتن یک دیدگاه مثبت زندگی، ما به یک سمت مثبت میره اونوقت بهتر از هر زمانی به خوش‌ بین  بودن نگاه می‌کنیم که برای درک بهتر توصیه می‌کنم آموزش چگونگی ایجاد باور مثبت نسبت به خود رو گوش کنید.

خوش‌ بین بودن یا بدبین بودن در زندگی یک موضوعیه که ما در زندگی اون رو یاد می‌گیریم درواقع در زمان کودکی ما تحت تأثیر محیط زندگیمون و افرادی که اون محیط رو شکل میدن عادت‌ها و رفتارهای ما شکل میگیرین

همونطور که یاد گرفتیم بدبین باشیم با یادگیری درست ما میتونیم خوش‌ بین باشیم به شرطی که برای آموزش و یادگیری این موضوع وقت بزاریم، و هر کسی میتونه این مهارت خوش‌بینی رو خیلی عالی یاد بگیره،

و در زندگیش استفاده کنه. که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از آموزش‌های رایگان، و محصولاتی که برای شما آماده کردیم استفاده کنید تا به یک درک بهتر برسید و یک ذهن مثبت رو به خودتون هدیه بدید.

نگاهی که ما در زندگی داریم نسبت به اطرافمون و زندگی که داریم از افکارمون نشات میگیره و این موضوع از نحوه بیان و توضیح دادن این نگاه، برای خودمونه ه بسته به اون توضیح ما میایم به این موضوع فکر می‌کنیم.

پس درواقع در شرایط زندگی ما میایم اون شرایط رو برای خودمون تعریف می‌کنیم حالا اگه تعریف ما یک تعریف منفی باشه ما بدبین هستیم نسبت به شرایط، و اگه یک تعریف مثبت باشه ما خوش‌ بین هستیم.

و برای اینکه بتونیم خوش‌ بینی رو در زندگی کم‌کم پیاده‌سازی کنیم در اولین قدم و مهم‌ترین قدم بایستی بیایم یاد بگیریم، چطور زندگی و شرایط رو توضیح بدیم و به صورتی این کار رو انجام بدیم که یک فکر مثبت رو در ما شکل بده و ما خوش‌ بین بشیم؟

برای مثال شاید الآن یک شرایطی رو داشته باشید که بایستی با اون شرایط کنار بیاید اما با این تعریف کنار بیاید که شما از این شرایط بیرون میاید، و شرایط الآن زندگیتون یک شرایط کاملاً گذراست و شما به راحتی از این موضوع رد میشید و موفقیت رو به دست خواهد آورد.

اگه مسئله‌ای داریم ما به این دید به مسئله‌های زندگیمون نگاه کنیم که اونارو حل می‌کنیم و حل کردن اونا باعث میشه که ما رشد کنیم، درواقع خوشبینین رو با تعریف‌های درست از شرایط و موقعیت‌های مختلف زندگی میتونیم برای خودمون جا بندازیم و کم‌کم تبدیل به یک فرد خوش‌ بین شویم.

خیلی وقت‌ها ما با ثابت موندن در یک طرز فکر خودمون رو از به وجود اومدن افکار جدید و خوش بین شدن دور می‌کنیم و نشونه ای که میتونم به ثابت بودن بدم اینه که ما تعصب بی موردی رو بر روی یک موضوع داشته باشیم.

منظور از داشتن تعصب بی مورد اینه که خلاف اون طرز فکر در دنیایی بیرون ما وجود داشته باشه و اگر خلاف یک طرز فکر و باور در دنیای بیرون ما وجود داشته باشه پس اون طرز فکر صد در صد درست نیست.

با توجه به همین توضیحات ما میتونیم به این نتیجه برسیم که میشه با بهبود دادن باورها و طرز فکرهای که داریم خودمون رو به نقطه بهتری از زندگیمون برسونیم برای درک بهتر این موضوع به شما پیشنهاد می‌کنم که آموزش انعطاف‌پذیری رو دنبال کنید.

اگر ما خوش بین بودن رو تمرین کنیم و یاد بگیریم در زندگیمون بیایم نقاط مثبت رو ببینیم اونوقت خودمون رو در یک مسیر و فرکانس درست قرار میدیم چون دنیایی که ما داریم داخل اون صحبت می‌کنیم یک دنیای کاملاً قانون مند هستش،

و داخل این دنیای هر بینش و نگرشی رو داشته باشیم زندگیمون در اون مدار و فرکانس قرار میگیره و از اونجایی که خوش بین بودن یک انرژی مثبت رو ب همراه خودش داره ما هم داخل یک مسیر و روند مثبت قرار می‌گیری،

پس در نتیجه اتفاق‌های مثبتی رو در زندگی تجربه می‌کنیم به شما پیشنهاد می‌کنم آموزش سریالی نگرش رو دنبال کنید تا بتونید بهتر با نگرش آشنا شید و با تغییر دادن نگرشتون خودتون رو تبدیل به یک فرد خوش بین کنید.

زندگی یک مسیر رو به جلو رو همیشه داره تجربه میکنه و اصلاً به طرز فکر من و تو نگاه نمیکنه که به چه دیدی به زندگی نگاه می‌کنیم اون فقط مسیر خودش رو طی میکنه، و برای اینکه بتونی همراه باشی و نتایج خوبی رو بگیری بایستی با خوش‌بینی با زندگی همراه باشی، یک فرد بدبین هیچ‌وقت نمیتونه نتایجی رو بگیره که یک فرد خوش‌بین در زندگی میگیره، و این یک قسمت از حقیقت زندگی ماست و در هر صورت این اتفاق در زندگی ما خواهد افتاد شما کدوم مسیر رو انتخاب می‌کنید؟
به خدا میسپارمتون
دوستتون داریم
در پناه حق
یاحق.

محصولات پیشنهادی

جدیدترین آموزش های رایگان 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

آکادمی باور مثبت با 6 سال سابقه آموزش به انسان های مشتاق تغییر کمک می کند که به شناخت و درک عمیقی از خودشناسی برسند. کار اصلی ما آموزش خودشناسی و خداشناسی است.

برای اطلاع از جدیدترین دوره‌ها کارگاه‌ها و محصولات آموزشی و فروش‌های ویژه، همین الان ایمیل‌تان را وارد کنید تا به شما خبر بدهیم!


ایمیل شما:


به من اطلاع بده!

اینستاگرام ما

محصولات

چگونه خوش فکر باشیم

آموزش رایگان

ورود/عضویت

به گزارش «شیعه نیوز»، خوش بینی و طرز فکر مثبت با هم در ارتباط هستند. اگر فکر کنید یک موقعیت نتیجه مثبتی خواهد داشت، به احتمال خیلی زیاد این اتفاق خواهد افتاد. مهم است بدانید نتایج مثبت صرفا از تفکر مثبت تاثیر نمی گیرند، بلکه از ذهنیت، اطمینان به نفس، و اعتماد به نفس شخص هم تاثیر می گیرند.

ذهنیت، اعتمادبه نفس و اطمینان به خود به شما اجازه می دهند زندگی را بهتر اداره و مدیریت کنید. به دلیل اعتماد به نفستان، قادر خواهید بود موقعیت ها را بهتر قضاوت کرده و به درستی تصمیم بگیرید. اعتماد به نفس بالا باعث می شود احساس کنید روزهای بد کم تری دارید و نسبت به خودتان احساس بد کم تری داشته باشید و یا این که آرزو کنید ای کاش جای کس دیگری بودید.۱- از خودتان مراقبت کنید.

ممکن است خودخواهانه به نظر بیاید، اما شما باید قبل از هر کس دیگر از خودتان مراقبت کنید، وگر نه نمی توانید برای دیگران خوب باشید. اگر بدون توجه به خودتان دائما به دیگران خدمت کنید در نهایت تمام خواهید شد. از شور و شوق، انرژی و خوش بینی خالی خواهید شد. اگر برای مراقبت از خود وقت بگذارید می توانید خود را دوباره شارژ کنید و می توانید دوباره در خود اشتیاق، انرژی و خوش بینی ایجاد نمایید.۲-چیزهایی که انرژی شما را تحلیل می برند، رها کنید.

اگر در زندگی شما چیزی وجود دارد که زندگی را به شما سخت کرده است، از شر آن خلاص شوید. شما در زندگی به چیزها یا آدم هایی که همه چیز را از شما می گیرند نیاز ندارید. این ممکن است برای شما چالش برانگیز باشد، مخصوصا اگر او فرد مهمی در زندگی تان باشد، اما این کار را انجام دهید. مطمئن باشید حالتان بهتر خواهد شد.

۳ – ذهنتان را با افکار مثبت تغذیه کنید.

چگونه خوش فکر باشیم

آیا اخبار شما را ناراحت می کند؟ پس روزنامه را زمین بگذارید و تلویزیون را خاموش کنید. یک کتاب خوب بخوانید. آیا این جمله را شنیده اید:” اگر به آن آشغال بدهی، آشغال تحویلت می دهد”. پس اگر دائما چیزهای منفی به خورد خودت بدهی، آن چیزهای منفی در افکار و زندگی شما ظاهر خواهند شد.۴ – یادتان باشد همیشه یک گزینه برای انتخاب دارید.

آیا شغلتان را دوست ندارید؟ خب سراغ شغل دیگری بروید. آیا پول و فرصتی برای تعطیلات دارید که نمی خواهید از دست بدهید؟ پس از آن استفاده کنید و به چیز های مثبت آن فکر کنید.۵ – علایق خود را ارضا کنید.

چه چیزی واقعا به شما هیجان می دهد. آیا دوست دارید نقاشی کنید؟ آیا دوست دارید بنویسید؟ یا شاید دوست دارید بخوانید؟ پس انجامش دهید! برای چیزهایی که شما را خوشحال می کنند وقت بگذارید و از انجام آن ها احساس گناه نکنید.۶ – چیزهای منفی را از خود بیرون و دور کنید.

آیا روز بدی را می گذرانید؟ پس به سطل زباله لگد بزنید. از اعماق ریه هایتان فریاد بزنید. هر کاری که می توانید انجام دهید تا آن چیز منفی را از خود بیرون کنید. نگذارید در شما بماند و فاسد شود. چون فقط بدتر می شود. وقتی احساس می کنید افکار منفی به سراغ شما می آیند، قدم بزنید، ورزش کنید یا هر کاری باعث می شود حالتان بهتر شود.۷ – اهدافتان را دنبال کنید.

آیا رویایی دارید که دوست دارید به واقعیت تبدیل شود؟ پس آن را دنبال کنید! هر کاری که لازم است انجام دهید تا رویایتان محقق شود. در آن صورت خیلی خوشحال تر و راضی تر خواهید بود.

۸ – برای روز های بد برنامه ریزی کنید.

بدانید و قبول کنید که آسمان هر روز آفتابی نیست. روزهای بد هم وجود دارند. برای همه ی آدم ها. یک برنامه ی پشتیبانی برای روزهای بد داشته باشید. لیستی از آهنگ های آرامش دهنده در موبایل خود برای روزهای بد داشته باشید. روزهایی که ناراحت هستید می توانید این آهنگ ها را با هدفون گوش دهید و قدم بزنید.۹ – از چیزهای کوچک و ساده لذت ببرید.

اغلب آنقدر در زندگی گرفتار می شویم که یادمان می رود چیزهای کوچک شادی آور را در نظر بگیریم. برای بازی کردن با بچه هایتان وقت بگذارید. به ابرها نگاه کنید. به پیاده روی بروید و به گل ها و درختان نگاه کنید. این ها چیزهای کوچکی هستند که زندگی را بزرگ می کنند.۱۰ – لحظاتی برای خندیدن وقت بگذارید.

وقتی می خندید بدن شما اندورفین ترشح می کند که باعث می شود حس خوبی به شما دست دهد و حال روحی مثبتی در شما ایجاد شود. وقتی حال روحی بهتری داشته باشید، مثبت تر خواهید بود و در نتیجه نگرش خوشبینانه تری به زندگی خواهید داشت.

۱۱ – تحرک داشته باشید.

ورزش هم مانند خنده باعث ترشح اندورفین می شود. پیاده روی و دوچرخه سواری کنید و کاری انجام دهید که باعث تحرکتان شود.

۱۲ – سبک زندگیتان را بهبود دهید.

مهم ترین چیزی که به شما کمک می کند زندگی مثبت تر و خوشبینانه تری داشته باشید، بهبود سبک زندگیتان است. بهتر بخوابید، رژیم غذایی متعادل تری داشته باشید و بیشتر ورزش کنید. ورزش های مقاربه و یوگا به بهبود تمرکز شما کمک خواهند کرد.۱۳ – سرمشق و الگو داشته باشید.

کسی را که تحسین می کنید و دوست دارید مثل او باشید به عنوان الگو انتخاب کنید. عکسی از خودتان و الگویتان را جایی بگذارید که همیشه ببینید. اطراف آن عکس نقل قول های مثبتی بگذارید که به پیشرفت شما کمک کند.۱۴- به توانایی هایتان ایمان داشته باشید.

بدانید هر کاری را که همه ی ذهنتان را به آن معطوف کنید می توانید انجام دهید. افراد ممکن است بعد از شکست تمرکز بر هدف را از دست بدهند، اما باید از اشتباهات درس گرفت و آن ها را دفعه ی بعد تکرار نکرد. از استعداد ها و توانایی هایتان نهایت استفاده را ببرید، بعد از انجام این کار می توانید فقط انتظار چیزهای خوب را داشته باشید.۱۵- منظم باشید.

تفکر مثبت به تنهایی شما را به هدف نمی رساند. شما باید با عمل و تلاش زیاد آن را حمایت کنید. برای به کار بستن افکار مثبت باید منظم، وقت شناس و دارای ویژگی خود کنترلی باشید. شما باید یک جدول زمانی تنظیم کنید و دقیقا آن را دنبال کنید.

۱۶- از گفتن حرف های منفی درباره ی خود اجتناب کنید.

خود صحبتی چیزهایی است که در ذهنتان به خودتان می گویید. اگر خود صحبتی شما منفی باشد، عزت نفس شما آسیب می بیند. اگر خود صحبتی شما مثبت باشد، عزت نفس تان رشد خواهد کرد. هر وقت شروع کردید به افکار انتقادی درباره ی خودتان، آن ها را در نطفه خفه کنید.۱۷ – از شوخی استفاده کنید.

گاهی اوقات صرفا دیدن جنبه ی طنز موقعیت ها کمک می کند تا نگرش خود را روشن و استرس خود را کاهش دهید. شما باید حتی در موقعیت های چالش انگیز آماده ی شوخی و خندیدن باشید.۱۸ – خوش بینی را در خود پرورش دهید.

یادگیری مثبت فکر کردن و خوش بین بودن، مانند پرورش ماهیچه است. هر چه آن را بیشتر به کار ببرید، بیشتر قوی می شود. وقتی اتفاقات رخ می دهند، چند لحظه آن ها را تحلیل کنید. اگر لازم است به خودتان مهلت دهید و برای اتفاقاتی که خارج از کنترل شما هستند خود را سرزنش نکنید.۱۹ – همه چیز را در جای خودشان قرار دهید.

چون اول صبح اتفاق بدی افتاده (مثلا افتادن لیوان چای از دستتان)، معنی اش این نیست که آن روز، روز بدی خواهد بود. شما در آن لحظه سهل انگاری کرده اید و لیوان افتاده است و آن یک اتفاق بوده است. بدانید که اتفاقات ناامید کننده رخ می دهند، و زندگی همین است.

۲۰ – طرز برخورد خود را انتخاب کنید.

گاهی اوقات گفتنش از انجامش راحت تر است. این امر خیلی مهم است زیرا طرز برخورد گویای همه چیز است. طرز برخورد شما روز و حتی زندگی شما را شکل می دهد. اگر انتخاب کنید که با طرز برخورد مثبت و شاد زندگی کنید، زندگی بسیار مثبت تری خواهید داشت.

۲۱ – اجتماعی باشید و از گوشه گیری اجتناب کنید.

کناره گیری از دیگران قطعا منفی بودن، بدبینی و در نهایت افسردگی به بار می آورد. از این حالت بیرون بیایید. معاشرت کنید و بگذارید دیگران بفهمند که با آن ها اشتراکاتی دارید. یک زندگی اجتماعی سالم به شما فرصت های زیادی می دهد که در شادی ها شریک شوید.۲۲ – به دیگران کمک کنید.

کمک کردن به دیگران بدون انتظار پاداش یا تشکر قطعا در داشتن یک زندگی خوش بینانه مهم است. در اتوبوس صندلی خود را به یک فرد مسن یا معلول بدهید. غذای خود را با یک فرد مستمند تقسیم کنید. انجام این کارها باعث خود خوشنودی می شود که منجر به زندگی خوشبینانه تر خواهد شد.۲۳ – واقع بین باشید.

این واقعیت که زندگی بالا و پایین دارد را انکار نکنید. اتفاقات بد برای همه پیش می آیند. روبرو شدن با این واقعیت و برخورد رو در رو با آن خیلی بهتر از نادیده گرفتن آن است. وقتی این واقعیت را بپذیرید بهتر و با یک برخورد خوش بینانه تر می توانید با مشکلات روبرو شوید، به جای این که قربانی رویداد های اطرافتان باشید.۲۴ – به توانایی هایتان اعتماد داشته باشید.

چه در تنهایی و چه در مقابل دیگران هرگز خود را دست کم نگیرید. شما توانایی ها و قدرت های پنهانی دارید که وقتی به آن ها نیاز باشد ظاهر خواهند شد. باور کنید که می توانید در خود و دیگران تغییرات مثبت ایجاد کنید و در نتیجه دنیا را به مکان بهتری تبدیل کنید.

۲۵ – راست با یستید و قدم های بزرگ بردارید.

یک فرد مثبت احساس غرور می کند، تند راه می رود و قدم های بزرگ برمی دارد اما یک فرد بدبین این گونه نیست. وقتی احساس غرور می کنید، اعتماد تراوش می کنید. چرا این امر مهم است؟ شما باید سرتان را بالا بگیرید و راست بایستید. وقتی راست می ایستید، بهتر می توانید نفس بکشید. وقتی بهتر نفس می کشید، احساس بهتری دارید. وقتی احساس بهتری داشته باشید، روشن تر و خوش بینانه تر فکر می کنید.۲۶ – با تن صدای شادتری صحبت کنید.

یادتان می آید آخرین باری که ناراحت بودید و تلفنتان زنگ خورد و سعی کردید با صدای شاد جواب تلفن را بدهید؟ یادتان می آید چقدر حالتان بهتر شد؟ تحقیقات نشان داده اند آن احساسی را که سعی می کنی نشان دهی واقعا حس خواهی کرد. اگر شاد (خوش بینانه) رفتار کنی آن را حس خواهی کرد.۲۷ – الگو باشید.

همان طور که نیاز دارید در زندگی یک الگوی مثبت داشته باشید، نیاز دارید که الگوی مثبتی برای دیگران باشید. ضرب المثلی می گوید ” از هر دست بدهی، با همان دست می گیری “. وقتی برای دیگران الگو باشید، به خودتان کمک می کنید که خوش بین تر باشید. سعی کنید مثل یک فرد خوش بین رفتار کنید و الگوی دیگران باشید.

۲۸ – هدف گذاری کنید ( و سعی کنید به آن برسید).

چند هدف کوتاه مدت و بلند مدت برای خودتان تعیین کنید. هر روز لیستی از کارهایی که باید انجام دهید بنویسید و هر کدام را که انجام می دهید تیک بزنید. این امر حس پیشرفت به شما می دهد. بنویسید که در یک سال می خواهید به کجا برسید، و همچنین اقداماتی که برای رسیدن به آن هدف می خواهید را انجام دهید. هر کدام را که انجام می دهید و تیک می زنید، احساس رضایت بیشتری می کنید و خوش بین تر خواهید شد.۲۹ – خود را خلاق نشان دهید.

راه هایی برای نشان دادن خلاقیت خود پیدا کنید. خلاقیت را می توانید در لباس پوشیدن، چیدمان وسایل خانه، نوشتن، نقاشی کردن یا حتی در روش برنامه ریزی روزانه ی خود نشان دهید. هر کاری انجام می دهید در آن خلاقیت داشته باشید. در این صورت احساس بهتری نسبت به خودتان و توانایی هایتان خواهید داشت و در نتیجه خوش بین تر خواهید بود.۳۰ – مقابل آینه صحبت کنید.

چگونه خوش فکر باشیم

همان طور که در ذهن می توانید به خودتان دلگرمی بدهید، زبانا هم می توانید این کار را انجام دهید. به آینه نگاه کنید و چیزهای مثبت به خودتان بگویید. چه طور به نظر می آیید، چه حالی دارید و چه می خواهید. به خودتان بگویید که در آن روز می خواهید چه کار کنید. بلند صحبت کردن با خود عجیب به نظر می رسد، اما هر قدر چیزها را با صدای بلندتری به خود بگویید، بیشتر احتمال دارد به آن ها اعتقاد پیدا کنید و ملکه ذهنتان شود.۳۱ – آرام باشید.

کارایی مغز شما تحت استرس پایین می آید. تنش جریان قدرت فکر را دفع می کند. وقتی مشکلات زیاد می شود و استرس شروع می شود، سعی کنید چند نفس عمیق بکشید. خود را آرام کنید و افکار مثبت را به جریان بیندازید.

۳۲ – گذشته با آینده برابر نیست.

شاید شما قبلا مشکلاتی داشته اید، که البته همه ی ما داریم. اگر چیزی بد شروع می شود معنی اش این نیست که قرار است بد به پایان برسد. اجازه ندهید یک شروع بد به یک پیشگویی صادقه برای یک پایان بد تبدیل شود. شما هر وضعیتی را با نوع واکنش تان به آن می توانید تغییر دهید.۳۳ – شما علت هستید، نه نتیجه.

در این نگرش گیر نیفتید که همه ی اتفاقات بد فقط برای شما پیش می آیند. به چیزهایی فکر کنید که می توانید باعث شوید اتفاق بیفتند. شما یک نیروی قوی هستید و می توانید هر کاری را انجام دهید. زندگی پر از ریسک است. همه ی ریسک ها به پایان خوش نمی انجامند و به همین دلیل آن ها را ریسک می نامند. خوب و بد را با هم ببینید، غم و شادی را با هم ببینید و صرفا به بدی ها و غم ها فکر نکنید.

۳۴ – شاکر باشید.

صرفا شکرگزاری به این دلیل که امروز هم زنده اید، می تواند به شما کمک کند تا فرد خوش بینی باشید. شکرگزاری برای هر چیزی در زندگی حتی چیزهای بد، می تواند به شما کمک کند تا هر وضعیتی را تغییر دهید. اشتباهات درس هستند و گذشته در ذهن شماست.۳۵ – به خودتان تبریک بگویید.

روند فکری خود را بررسی کنید. اگر می بینید روند فکری مثبتی داشته اید، به خودتان تبریک بگویید. تقویت مثبت خیلی به تغییر رفتار کمک می کند.۳۶ – کمک بگیرید.

یکی از اعضای خانواده که فرد مثبتی است یا یک دوست مطمئن پیدا کنید. وقتی افکار منفی به سراغ شما می آیند، آن فرد مثبت را صدا کنید تا از او دلگرمی و بازخورد مثبت بگیرید.

۳۷ – روی این قضیه کار کنید.

تفکر مثبت و منفی دکمه ی خاموش و روشن ندارند. خوش بینی فورا اتفاق نمی افتد. مثل هر هدف دیگری، خوش بینی را هم باید دنبال کرد و روی آن کار کرد. خوش بینی مثل ماهیچه است، هر قدر بیشتر آن را ورزش دهید، قوی تر خواهد شد.

منبع : هنر فردی

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

پرورش افکار – رسیدن به موفقیت قطعی از طریق آموزش و یادگیری قانون جذب توسط دوره کارشناس جذب شوید استاد شریفی

چگونه خوش فکر باشیم

چگونه خوش بین باشیم؟

وقتی که بحث خوش بینی و بدبینی پیش می آید، افکار عمومی و علم مدتهاست که به نفع خوش بین ها رای داده اند. هر چه باشد، خوش بینها به جنبۀ روشن چیزها نگاه می کنند و معتقدند که خوبی در نهایت بر همۀ بدیهای جهان چیره خواهد شد.

در سال ۲۰۰۹، مطالعه بر روی بیش از ۱۰۰۰۰۰ زن بالای ۵۰ سال آمریکایی نشان داد که خوشبین بودن به زندگی باعث عمری طولانی تر است.

در سال ۲۰۱۳، تحقیقی انجام شد که نتایج آن عکس این موضوع را نشان می داد: بدبین بودن باعث عمری طولانی تر است، چونکه محتاطتر هستند و ریسکهای احمقانه ای که خوش بینهای سر به هوا و دنبال سرخوش دنبالش هستند را انجام نمی دهند.

این نتایج سردرگم کننده است؟ حق دارید. در نتیجه، در همان سال موسسه ملی سلامت آمریکا به نوعی در بحث اینکه چه کسی بیشتر عمر می کند، حکم داد و میانه روی پیشه کرد و گفت که “بقا و سلامتی ما نیازمند توازن میان خوش بینی و بدبینی است”.

ضمن عرض خسته نباشید به این موسسه، چیزی که مسلم است این است که اگر خوش بین باشیم بیشتر از زندگی لذت می‌بریم. در زیر با ویژگیهای مثبت خوش‌ بین ها و آشنا می شویم.

استقامتشان بیشتر است

خوش بینها زودتر از بدبینها از عوارض تجربیات دردناک خود خلاص می شوند. آنها به پایداری ادامه می دهند، به این خاطر که انتظار دارند اوضاع در نهایت درست شود.

به ندرت احتمال دارد جا بزنند

رویکرد امیدوارانۀ خوش بینها به آنها در مواجهه با دشواری کمک می کند و می دانند که در نهایت اوضاع رو به راه خواهد شد. آنها همچنین تطبیق پذیر هستند و وقتی که بفهمند مسیری که در پیش گرفته اند به درد نمی خورد، سراغ راه دیگری می روند.

بیشتر احتمال دارد که ورزش کنند

برای اینکه بدانیم چگونه فردی خوشبین شویم باید بیشتر به انجام کارهایی که به سلامت کمک می کند، میل نشان دهیم. البته این موضوع را با قطعیت نمی توان عنوان کرد، چرا که معلوم نیست خوش بینها به خاطر ورزش کردن است که خوش بین شدن، یا به خاطر خوش بین بودن است که ورزش می کنند.

زودتر می بخشند

شواهدی وجود دارد که خوش بینها بخشنده تر هستند. آنها به جای اینکه ماجرا را شخصی کنند، به دیگر عوامل احتمالی رفتاری که به آنها آسیب زده فکر می کنند و با طرفشان با همدردی بیشتری برخورد می کنند.

کمتر وسواس دارند

خوش بینها کمتر بر الگوی فکری غیرمولد متمرکز می شوند و کمتر خود را درگیر جنبۀ منفی امور می کنند. یک تحقیق در این زمینه نشان داده که خوش بینها “انتظارات مثبتی” دارند که می تواند به سلامت احساسی آنها کمک کند.

کمتر استرس دارند

تحقیقات نشان داده که خوش بینها کمتر هرمون کورتیسول که عامل استرس است را ترشح می کنند که بخشی از آن را مدیون خوش بینی شان هستند.

راحتتر میخوابند

نگرانی نداشتن باعث می شود که خوش بین ها شبها بیدار نمانند و از سندرمی به نام “مغز میمونی” رنج ببرند و تا صبح در تخت غلت نمی زنند. به همین خاطر عجیب نیست که نمرۀ خوش بینی افراد دچار بی خوابی از کسانی که هر شب به طور معمول ۷ تا ۸ ساعت می خوابند، کمتر است.

زندگی سرشار از عشق همراه با خوش‌بینی به این معناست که همواره نگاه ما به نیمه‌ی پر لیوان باشد. خوش‌بینی پنجره‌ای است که می‌توان از آن مثبت به دنیا نگاه کرد. با این‌کار، فرد به این درک می‌رسد که زندگی فوق‌العاده‌ی او ارزش زیستن را دارد. برخی اوقات ما در تله‌ی بدبینی گیر افتاده و فکر می‌کنیم که همه‌چیز بر علیه ماست، ما احساس آشوب و عدم کنترل می‌کنیم، ولی بدانید که همواره راهی برای رهایی از آن وجود دارد.

۱۱ چیزی که باید در مورد قانون جذب و چگونگی استفاده از آن…

۹ روش از قانون جذب که می تواند زندگی شما را بهبود ببخشد.

۹ تکنیک تجلی قانون جاذب که باید بلد باشید

۷ راه برای اینکه زندگی موفق و بدون محدودیتی داشته باشید

۱۰ دلیلی که چرا ترک عادات بد خیلی سخت و مشکل است


راهنمای اساسی برای روتین های صبحگاهی

متعادل بودن در خوش‌بینی اهمیت زیادی دارد، شما باید از عقل سلیم خود هم استفاده کنید نه اینکه تنها بنشینید و با خود بگویید که هیچ اتفاق بدی در انتظار من نیست و چشم‌ها را بر روی واقعیت ببندید. با این کار، به سمت تصمیم‌های غیرعملی و ضعیف رهنمون شده و به اطرافیان اجازه‌ی تمسخر و یا سوء استفاده از خود را می‌دهید.

یک فرد خوش‌بین متعادل به واقعیت نگاه می‌کند، شواری‌ها و موانع را می‌شناسد ولی از آن‌ها نمی‌ترسد. یک فرد خوش‌بین متعادل خوب و بد را می‌بیند و در عین حال منتظر موفقیت است و برای رسیدن به نتیجه ی خوب تلاش می‌کند.

خوش‌بین بودن به معنای این نیست که دست روی دست بگذاریم و برای نتیجه تلاش نکنیم. بلکه به این معناست که منتظر بهترین‌ها باشید، اعتقاد داشته باشید که بهترین‌ها اتفاق می‌افتند ولی در عین حال خودتان تصمیم بگیرید، آن‌ها را دنبال کنید، تلاش کنید و آن‌ها را به واقعیت پیوند بزنید.

چرا باید خوش‌بین بود؟ به این دلیل که خوش‌بینی سبب افزایش انگیزه و انرژی شما می‌شود و به شما اجازه می‌دهد تا با بلند‌پروازی، اعتماد به نفس و شادمانی به دنبال خواسته‌های خود باشید. به شما کمک می‌کند تا بر روی افق آینده متمرکز شده و هر روز را با شادمانی زندگی کنید.

آیا می‌خواهید در هر کاری که انجام می‌دهید موفق شوید؟ پس مثبت فکر کنید و خوش‌بین باشید.

چگونه خوش فکر باشیم

تفکر مثبت تنها راه پیش روی شما برای موفقیت است.

باید یاد بگیرید تا مثبت فکر کنید و منتظر نتایج مثبت باشید.

انتخاب ما

تنها به این دلیل که ما درر این شرایط منفی گیر افتاده‌ایم به این معنا نیست که باید اجازه‌ی کنترل هیجانات و احساسات خود را به این شرایط بد بدهیم: ما می‌توانیم نحوه‌ی احساس خود را تغییر دهیم. پژوهش در علوم مختلف نشان داده است که خوش‌بینی نه تنها تاثیر زیادی بر روی تفکر ما دارد، بلکه تمام زندگی ما را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و در فرایندهای فکری ما تاثیر مثبت بالایی دارد.

آیا احساس می‌کنید که گرفتار چالش شده‌اید؟

در اینجا شما را برای رهایی از چالش و کسب انگیزه‌ی بیشتر راهنمایی خواهیم کرد.

انتخاب‌های مثبت

ما می توانیم خود را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا همیشه مثبت فکر کنیم: این به انتخاب خود ما بستگی دارد که خوش‌بینی را به یک عادت تبدیل کنیم. من شخصا دوست دارم تا از تکنیک «فلیپ-سوئیچ» استفاده کنم که امکان در دست گرفتن کنترل افکار و احساسات را به شما می‌دهد. این تکنیک یک تکنیک بسیار ساده است: شما می‌توانید به کمک آن در طول روز تمامی احساسات و افکار خود را بررسی کرده و به احساسات منفی خود پی ببرید. این کار را انجام دهید: 

بیشتر افراد به این نتیجه می‌رسند که حتی این چند ثانیه‌ی کوتاه نیز تاثیر زیادی بر روی آسایش هیجانی آن‌ها دارد. بعد از اینکه چندین بار این تکنیک را تمرین کردید، خواهید توانست تا در عرض تنها چند ثانیه تفکر خود را مثبت کنید.

چگونه می‌توان از منبع الهام بیشتری برای خوش‌بینی برخوردار شد؟

هرچقدر از واکنش‌های منفی خود آگاهی بیشتری پیدا کنید، بیشتر به سمت تفکر مثبت سوق پیدا می‌کنید و خود را در میان منبعی از الهامات قرار داده و زندگی شما خوش‌بینانه‌تر خواهد شد. زمانی که شما در این چارچوب ذهنی مثبت قرار می‌گیرید، راحت تر می توانید برای داشتن زندگی بهتر تصمیم بگیرید، یعنی داشتن زندگی شادتر، سرگرم‌کننده تر، هیجان‌انگیزتر و پر از  ماجراجویی.

چگونه می‌توانیم خوش‌بین باشیم؟

در اینجا چند راهنمایی در رابطه با اینکه چگونه خوش‌بین باشیم و مثبت‌تر فکر کنیم مشاهده می‌کنید که امیدوارم برای شما مفید و راه‌گشا باشد.

مطلب قبلی

ویدئو انگیزشی بهانه ممنوع

مطلب بعدی

ویدیو انگیزشی ارزش تو

چالش 21 روزه: برنامه قانون‌ جذب برای تجلی شادی

چرا تفکر مثبت میتواند سلامت جسمی را بهبود بخشد

شکست را به موفقیت تبدیل کنید: استفاده از قانون جذب برای غلبه بر موانع

موفقیت به معنای اتخاذ یک انتخاب بزرگ نیست، بلکه به معنای اتخاذ میلیون ها تصمیم کوچک…

چگونه شروع به استفاده از قانون جذب کنیم؟ 8 موردی که همین…

10 راهی که قانون جذب می تواند به شما کمک کند تا زندگی تان را…


چگونه در مراقبه تجلی مهارت پیدا کنیم؟

برای چت کردن با ما روی آیکون مشاور فروش کلیک کنید

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

چگونه خوش فکر باشیم
چگونه خوش فکر باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *