چگونه دانشجویی موفق باشیم

 
helpkade
چگونه دانشجویی موفق باشیم
چگونه دانشجویی موفق باشیم

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

021-8506
خرید آنلاین کتاب

چگونه یک دانشجوی موفق شویم؟    از نخبگی تا مشروطی

دانشجوی موفق : وقتی ایام امتحانات نزدیک است و یکی از دغدغه های مهم دانشجویان تنظیم زمان و مطالعه دروس به تعویق  افتاده است. به خصوص که بیشتر دانشجویان عادت دارند که درسها را بر روی هم انباشته کرده و آن را برای شب امتحان به طور تجمیعی بخوانند.

مدیریت زمان یک مهارت ضروری برای دانشجویان است. مدیریت زمان به دانشجویان کمک خواهد کرد تا با فشار و استرس کمتری  مطالعه کنند. راهبردهای خودیاری که در ادامه به شما ارایه می دهیم، در این زمینه بسیار به شما کمک خواهد کرد:

چگونه دانشجویی موفق باشیم

سازمان دهی

سازمان دهی زمان و ملزم کردن خود به فرآیند مطالعه یک فرآیند چالش انگیز برای اکثر دانشجویان است. زیرا وقتی ما مدرسه را به پایان می رسانیم و وارد محیط دانشگاه می شویم، قید و بندهای موجود در محیط آموزشی، کاهش چشم گیری می یابد ولی از طرف دیگر با اینکه وقت آزاد بیشتری در اختیار دارید، اما حجم درسها افزایش چند برابری یافته و نیاز است که دانشجویان استقلال عمل بیشتری در فرایند مطالعه اتخاذ کنند. چون دیگر کنترلها، درس پرسیدنها، امتحانات مکرر، حساسیتهای خانواده و .. وجود ندارد و اگر دانشجویی بخواهد بعد از ورود به دانشگاه به صورت خودکار فعالیت نکرده و توجهی به این تغییرات نداشته باشد مسلما با شکست تحصیلی مواجه می گرد.

سازمان دهی برای شما ضروری است .اگر می خواهید با مشکلات تحصیلی مواجه نشوید، سازمان دهی و برنامه ریزی را باید از همان اولین روزهای نیمسال تحصیلی آغاز کنید.

مدیریت زمان

اگر شما بخواهید نسبت به مدیریت زمان و تقسیم بندی دروس در زمانهای مشخص بی اهمیت و بی توجه باشید و بعد از ورود به دانشگاه برنامه ریزی درستی نداشته باشد ممکن است که:

– بعد از مدتی احساس بیهودگی در رشته تحصیلی تان به شما دست داده و احساس کنید که تمام راه را اشتباه آمده اید.

– ساعات زیادی از روز را صرف فعالیتهای نامناسب و بی نتیجه خواهید کرد

– زمان کمی را صرف استراحت،آرامش و روابط شخصی تان می کنید چون برنامه زندگی از دستتان خارج می گردد.

– از دست دادن آخرین فرصت تحویل پروژه های کلاسی و دانشجویی و زمانهای تمدید شده و یا انجام بی کیفیت و بی دقت فعالیتهای دانشجویی در انتظار شما خواهد بود.

– در مورد زمان دقیق و به موقع تکالیف و مسئولیت های دانشجویی همیشه در تردید هستید.

– همیشه برای به اتمام رساندن پروژه ها، فرا رسیدن زمان امتحانات و آمادگی برای آنها، ارایه کنفرانس،ارایه پژوهشهای دانشجویی و .. تحت فشارو استرس شدید خواهید بود.

دانشگاه

این نکات برای برنامه ریزی تحصیلی به شما توصیه می شود:

– این عادت را در خود پرورش دهید که انجام تکالیف و مسئولیت های دانشگاه را در اولویت قرار دهید و بین تکالیف مختلف نیز اولویت بندی ایجاد کنید. برای این کار یک برنامه ریزی را بر روی یک کاغذ ثبت کنید. کاغذ را به دو ستون تقسیم کنید.

ستون اول: کارهایی که باید انجام دهم .ستون دوم: کارهایی که دوست دارم انجام دهم

سپس کارهای مورد نظر را زیر هر یک از ستونها بنویسید و با انجام هر یک از این کارها، یک تیک در کنار آنها بزنید.

– اهداف کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت مشخص کنید. برای مثال برای هر روز، هر هفته و هم نیمسال تحصیلی برنامه ریزی داشته باشید.

– یک برنامه ریزی یا تقویم سالیانه درسی داشته باشید. برای سهل الوصول بودن این تقویم درسی سعی کنید روزها و کارهای بسیار مهم تحصیلی تان، آخرین فرصتهای تحویل پروژه، تاریخ امتحانات میان ترم و پایان ترم و … را در این تقویم با رنگی متفاوت ثبت کنید.

واقع گرا باشید و هیچگاه اهداف دور از دسترس و توان خود از قبیل شش ساعت مطالعه بی وقفه و بدون استراحت، شب تا صبح بیدار ماندن، خاموشی مطلق تلویزیون، قطع رابطه با دوستان و … نداشته باشید و برنامه ای منطقی و مطابق با توانایی تان تنظیم کنید.

– یک جدول زمانی هفتگی برای خود تنظیم کنید. به طور قطع هفته های یک سال یا یک نیمسال تحصیلی مانند یکدیگر نخواهد بود و هر هفته ویژگی های خاص خود را داراست بنابراین در این جدول زمانی هفتگی، کلاسها، سفرهای اتفاقی و تفریحی، اردوها، کارهای نیمه وقت، درگیری های شغلی، ملاقات با دوستان و اقوام و .. را مشخص کنید. سپس زمانهای خالی تان را هم مشخص کنید تا بتوانید از این فرصتها برای مطالعه دروس استفاده نمایید.

– از رویدادهای غیر منتظره که برنامه مطالعاتی شما را بر هم می زند هراس نداشته باشید. این برنامه ریزی تنها یک راهنماست تا شما دچاراغتشاش فکری نشوید اما بهتر است که انعطاف هم داشته باشید و نسبت به این برنامه ریزی تان دیدگاه مطلق نداشته باشید.

– سبک یادگیری خود را پیدا کنید یعنی بررسی کنید . سپس بر اساس دریافت این مساله، برنامه درسی مناسب و روش مطالعه مطلوب را برای خود مشخص کنید. مثلا از خودتان بپرسید من صبحها بهتر متوجه درسها می شوم و یا بعد از ظهرها؟ مطالعه فردی برایم مفیدتر است یا جمعی؟ چه مکانی را برای مطالعه مطلوب تر می دانم؟ و ..

– فراموش نکنید در ایام امتحان برنامه ریزی تان متفاوت از ایام دیگر سال تحصیلی خواهد بود. مدیریت زمان(از ابتدای سال تحصیلی)برای امتحانات پایان ترم از جمله برنامه ریزی های بلند مدتی است که از ابتدای ترم باید مورد توجه قرار گیرد.

– واقع گرا باشید و هیچگاه اهداف دور از دسترس و توان خود از قبیل شش ساعت مطالعه بی وقفه و بدون استراحت، شب تا صبح بیدار ماندن، کم غذا خوردن، خاموشی مطلق تلویزیون، قطع رابطه با دوستان و … نداشته باشید و برنامه ای منطقی و مطابق با توانایی تان تنظیم کنید. از طرف دیگر به خاطر تعهد خود به برنامه ریزی تان و همچنین موفقیتهای تحصیلی تان، پاداش دهید و حتی برای خودتان هدیه بخرید.

[ 1399/04/12 7:52:7 ]

با سلام.
چگونه می‌توانم در کلاس آنلاین ارشد اقتصاد 1400 ثبت نام نمایم؟ هیچ گزینه‌ای در سایت موجود نیست.

سلام وقت بخیر 

جهت مشاهده کلاس آنلاین ارشد اقتصاد 1400 بر روی لینک گذاشته شده کلیک کنید و جهت مشاوره و ثبت نام با 0218506 تماس حاصل نمایید.

[ 1399/03/10 14:41:56 ]

سلام من درمنتطقه مرزی زندگی میکنم سیل سال گذشته همه کتاب ها وجزوه هام برد از موسسه ماهان درخواست کمک دارم تا یک بسته از سوالات مربوط به رشته تحصیلی را برام بفرستید نوار مرزی شهرستان گمیشان ۰۹۰۱۱۸۹۶۰۴۷

سلام وقت بخیر دوست عزیز 

حتما جهت کمک و همراهی شما ، بسته های آموزشی را رایگان در اختیارتون قرار میدیم ، همکارانم در واتساپ با شما در ارتباط خواهند بود .

[ 1399/02/28 22:24:53 ]

چگونه دانشجویی موفق باشیم

سلام ..شبتون بخیر .. خسته نباشین
آیا آموزش رایگان کتاب های تخصصی زبان رشته ی هنر های تصویری و طراحی ارشد هم تو سایت ماهان هست؟

سلام وقت بخیر 

از طریق سایت ماهان و فروشگاه انلاین قابل سفارش می باشد

[ 1399/01/20 17:42:54 ]

سلام
من می خواهم کلاس افلاین زبان در مقطع دکتری مدیریت رابخرم
لطفا راهنمایی کنید

سلام وقت بخیر ، با شماره 0218506 تماس حاصل نمایید 

[ 1399/01/06 20:7:16 ]

چرا پک دکتری آموزش عالی را ندارید؟

سلام وقت بخیر ، دروس عمومی شما موجود است که شامل زبان و استعداد می باشد و از طریق فروشگاه آنلاین قابل سفارش می باشد

[ 1398/02/12 23:8:57 ]

باسلام. من بسته کتب آمادگی دکتری رو از نمایشگاه امسال خریداری کردم. چرا کتاب متون فقه در این پک وجود نداره؟
باتشکر

با سلام و احترام

برای پیگیری کتاب های خود در مقطع ارشد و دکتری با شماره 0218506 و واحد کتاب تماس حاصل نمایید.

[ 1398/02/11 2:53:7 ]

سلام
آیا کتاب مجموعه سوالات کنکور ارشد با پاسخ تشریحی گروه بیوتکنولوژی در کشاورزی رو دارین؟

با سلام و احترام 

موسسه ماهان در رشته کشاورزی در مقطع ارشد و دکتری هیچ خدماتی ارائه نمی دهد.

[ 1398/02/02 14:13:38 ]

با سلام و احترام
از داوطلبین رتبه های برتر(تک رقمی) کنکور دکتری توسط موسسه ماهان تقدیر بعمل می آید؟
در صورتی که از خدمات موسسه ماهان استفاده نشده باشد.

سلام و احترام 

ضمن ارزوی موفقیت برای شما با 0218506 تماس حاصل نمایید تا تیم پشتیبانی شمارا راهنمایی فرمایند.

[ 1397/12/07 3:55:12 ]

مدت زمان رسیدن محصول در شهرستان ها تقریبا چند روز طول میکشه؟

با سلام واحترام 

معمولا سه روز کاری 

[ 1397/11/12 21:0:43 ]

با سلام
آیا پاسخنامه تشریحی آزمون دکتری ریاضی محض ۹۷ رو دارید؟؟

با سلام و احترام 

برای دریافت پاسخ نامه به ادرس سایت ماهان مراجعه کرده و مقطع و رشته خود را انتخاب بفرمایید. 


 

طراحی سایت
، طراحان پویا

منبع: سایت ویکی هاو
مترجم: سید مصطفی سید آقامیری

بیشتر بخوانیدمهم‌ترین عوامل موفقیت تحصیلی (بخش اول)مهم‌ترین عوامل موفقیت تحصیلی (بخش دوم) چگونه موقع درس خواندن تمرکز داشته باشیم؟

در کتاب رازهای موفقیت در کالج لین اف.جیکوبز و جرمی اس.هایمن راهنمایی‌هایی برای چگونگی موفقیت در تحصیلات عالی را با ما به اشتراک می‌گذارند. ما از لیست ” 14 عادت برتر دانشجویان ” 8 عادت را انتخاب کردیم که با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. در ادامه با یوکن همراه باشید.

جیکوبز استاد تاریخ هنر در دانشگاه آرکانزاس است و در وندربیلت، کل استیت، رد لندز  و ان وای یو تدریس کرده است.
هایمن بنیانگذار و معمار ارشد پروژه‌های استادان است. او در یو ای، یو سی ال ای، ام آی تی و پرینستون تدریس کرده است.

داشتن برنامه یک مهارت بسیار اساسی به نظر می‌رسد، اما شگفت انگیز است که چگونه بسیاری از دانش آموزان نظمی که برای موفقیت باید داشته باشند را نادیده می‌گیرند. صرف نظر از علت، دانش آموزان برتر، همیشه برنامه دارند.
آن‌ها همچنین دارای یک کتاب تاریخ بزرگ هستند و هر مهلت مقرر، ملاقات، زمان کلاس و آزمون در آن ثبت می‌کند.
جیکوبز و هایمن معتقدند که داشتن چشم انداز از کل ترم به دانشجویان کمک می‌کند تا متعادل شوند و از چیزهایی که انتظار ندارند اجتناب کنند. آن‌ها همچنین گزارش می‌دهند که دانش آموزان برتر، وظایف را بر اساس برنامه خود تقسیم می‌کنند؛ درس خواندن برای امتحان در طی هفته‌ها، به جای در یک جلسه تلاش برای به اتمام رساندن آن.

فشار رقابتی فوق العاده قدرتمند است. اگر با افرادی که از تمایل شما برای موفقیت در دانشگاه حمایت نمی‌کنند می‌گردید، در حال پسرفت هستید. لازم نیست الزاماً این دوستان را کنار بگذارید، اما باید در طول سال تحصیلی حضورتان را پیش آن‌ها محدود کنید.
با دوستانی که اهداف شبیه شما را دارند بگردید و ببینید که چگونه انگیزه و روحیه‌تان افزایش پیدا می‌کند.

شگفت انگیز است که وقتی بزرگ فکر می‌کنیم قادر به انجام چه کارهایی می‌شویم. اکثر مردم نمی‌دانند که ذهنشان چقدر قدرتمند است و اکثر کارهایی که قادر به انجام آن هستیم را به دست نمی‌آوریم.
مایکل آنجلو می‌گوید: “خطر بزرگ  برای بسیاری از ما در تنظیم هدف بالا و سقوط نیست، بلکه در تنظیم هدف ما کم و رسیدن به آن است.”
خود را به چالش بکشید و شگفت زده خواهید شد.
جیکوبز و هایمن دانشجویان را تشویق می‌کنند تا زمانی که در حال مطالعه هستند به صورت فعال تفکر کنند تا بتوانند در کلاس کاملا شرکت داشته باشند.

چگونه دانشجویی موفق باشیم

آن‌ها می‌گویند یکی از چیزهایی که همیشه استادان به دنبال آن هستند، رسیدن به سطوح عمیق‌تر از معنا و نکات منحصر به فرد در هنگام نوشتن مقالات است.

هنگامی که با بازخورد مواجه می‌شوید، ناراحت شدن بسیار آسان است. بازخورد را مانند یک هدیه قبول کنید و در مقابل ناراحت شدن مقاومت کنید.
هنگامی که به بازخورد به عنوان اطلاعات نگاه می‌کنید، می‌توانید از ایده‌هایی که به نظر کاربردی می‌آیند استفاده کنید. هنگامی که بازخورد از استاد است، نگاهی دقیق به آن داشته باشید. شما به آن شخص برای آموزش پول پرداخت می‌کنید. اعتماد داشته باشید که این اطلاعات ارزش دارند، حتی اگر چند روز طول بکشد تا آن را قبول کنید.
جیکوبز و هایمن می‌گویند بهترین دانشجویان نظرات را در مورد مقالات و امتحاناتشان مطالعه می‌کنند و هر گونه اشتباهی را که انجام داده‌اند بررسی می‌کنند و از آن‌ها یاد می‌گیرند. آن‌ها این نظرات را در هنگام نوشتن تکلیف بعدی مرور می‌کنند. این گونه است که ما یاد می‌گیریم.

این کار به نظر ساده می‌آید اما همیشه این گونه نیست. چیزهای زیادی وجود دارد که می‌تواند مانع بالا بردن دستمان و یا پرسیدن سوال بعد از اتمام کلاس شود. این مانع ترس از خجالت و احمق به نظر رسیدن است.
شما در دانشگاه هستید تا یاد بگیرید. اگر همه چیز را در مورد موضوعی که در حال تحصیل آن هستید می‌دانستید، دیگر آنجا نبودید. بهترین دانشجویان، دانشجویانی هستند که سؤال می‌پرسند.
در حقیقت، تونی واگنر در کتاب خود «شکاف دستاورد جهانی» معتقد است پرسیدن سؤالات درست بسیار مهم‌تر از دانستن جواب سؤال درست است. این امر عمیق‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. در مورد آن فکر کنید و سؤال پرسیدن را شروع کنید.

دانش آموزان بالغ معمولا نیازهای خود را برای افراد دیگر کنار می‌گذارند. بچه‌ها چیزی برای پروژه مدرسه نیاز دارند. شریک زندگی شما احساس می‌کند نادیده گرفته می‌شود. رئیس شما انتظار دارد که برای یک نشست خاص تا دیر وقت حضور داشته باشید.
شما باید بیاموزید که نه بگویید و آموزش خود را در اولویت قرار بدهید. شاید بچه‌های شما اولویت اول باشند، اما هر تقاضای کوچکی نباید بلافاصله پاسخ داده شود. مدرسه کار شماست، جیکوبز و هایمن به دانش آموزان یادآوری می‌کنند که دانشگاه کار آن‌هاست و اگر می‌خواهند موفق شوند باید آن را در اولویت قرار دهند.

هنگامی که شما در حال تعادل کار، زندگی و کلاس‌ها هستید توجه به وضعیت بدنی می‌تواند اولین چیزی باشد که نادیده گرفته می‌شود. اگر درست غذا بخورید و ورزش کنید، تمام بخش‌های زندگی خود را بهتر متعادل خواهید کرد. 
جیکوبز و هایمن می‌گویند “دانش آموزان موفق، نیازهای جسمی و احساسی خود را با توجه به نیازهای دانشگاهی مدیریت می‌کنند.”

چرا به دانشگاه می‌روید؟ برای رسیدن به آن مدرکی که برای سال‌ها رویای آن را داشته‌اید؟ برای ارتقاء در کار؟ برای یادگیری چیزهایی که همیشه برایتان جذاب بودند؟ چون پدرتان همیشه می‌خواستند شما ….. شوید؟
جیکوبز و هایمن می‌گویند: “بهترین دانش آموزان می‌دانند که چرا  در دانشگاه هستند و می‌دانند  برای رسیدن به اهداف خود باید چه کار کنند.”

منبع: Thoughtco

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

سلام همه ی دانشجو های کشورم
بله این بند ها همش تاثیر مستقیم بر موفقیت در تحصیل در دانشگاه داره
البته بند8 مقدم تر از بقیه هست و باید اول هدفتون تحصیل برای…..باشه مثلا من هدفم هم تحصیل هم،هم درامد و هم علاقه ی شدید من به رشته ی خودم یعنی مهندسی کنترل برق بوده.درکل 8مورد بالا واقعا الزامیه
خیلی ممنون




عالی




بسیار بسیار عالیییی و آموزنده است.
خیلی به این مطالب توی این مرحله از زندگیم نیاز داشتم.
با تشکر از زحماتتون و این سایت بسیار خوبتون







مجله موفقیت یوکن، مجله ای است ویدیویی که تلاش می کند هر آنچه انسان های موفق درباره موفقیت از دیروز تا به امروز تجربه کسب کرده اند را به آسان ترین شکل ممکن در اختیار شما بگذارد. هدف ما در یوکن گردآوری بروزترین روش های موفقیت فردی، سازمانی و تجاری است تا مرجع کاملی باشیم برای مخاطبین و افرادی که سعی دارند موفق شوند.

خبرنامه دانشجویان ایران: آغاز سال تحصیلی است و دانشجویان آماده می شوند تا در کلاس های درس حاضر شوند. در این میان هستند دانشجویانی که از خود می پرسند چگونه می شود ممتاز و موفق بود و برای مقاطع بالاتر از همین امروز آماده شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ معصومه توکلی دانشجویی است که در دانشگاه تهران مشغول به تحصیل بوده و دارای رتبه 1 کارشناسی ارشد و رتبه 3 دکتری فلسفه تعلیم و تربیت می باشد و در یادداشتی به این موضوع و تجربیات خود پرداخته است:

احتمالاً عنوان این یادداشت برای یک تازه وارد خیلی جذّاب است. کیست که نخواهد موفق باشد؟ و همه– حتی تازه واردها- از این طرف و آن طرف به گوششان رسیده که اگر این دوره را با این دو برچسب به پایان برسانند، خیلی فرصت‌ها و رخصت ها در انتظارشان است که ظاهراً می ارزند به سختی هایی که باید برای رسیدن بهشان بکشی. در این چند خط چند توصیه‌ی کلّی و پیشنهاد مادرانه! گنجانده شده که احتمالاً به کار هر رشته ای می آید و- باز هم احتمالاً- از خواندنشان پشیمان نمی شوید. از عمل کردن و آویزهی گوش کردنشان هم به همچنین! آخر نویسنده از یک راه طی شده با شما صحبت می کند! و از خدا که پنهان نیست، از شما چه پنهان که خیلی دلش میخواست وقتی تازه قدم در این راه گذاشته بود یک آدم خیّر پیدا می شد و این حرف ها را به او می زد! اینها را گفتم تا بازارگرمی کرده باشم برای حرف ها تا بعد نگویید که: اینها را که خودمان می دانستیم…


صفر. ممتاز یا موفق؟ مسأله این است!
قبل از هر چیز بگویم که متأسّفانه خیلی وقتها به علل متنوّعی – که شرحشان در این مقال نمی گنجد- «ممتاز» و «موفق» یکی نیستند. یعنی شما می توانید یک دانشجوی موفق باشید بدین معنا که در امر «جُستن دانش» توفیق یارتان باشد امّا ممتاز نباشید. معدّلتان بالای 17 یا 18 نباشد. البتّه که برایتان بهتر است – و غیرممکن هم نیست- که هر دو باشید، امّا اگر یک وقت دوران دانشجویی تمام شد و با درجه‌ی ممتاز از در دانشکده بیرون نرفتید لااقل سعی کنید جوری این دوران را بگذرانید که بتوانید سرتان را با افتخار بالا بگیرید و بگویید: دوران خوبی بود. بسیار تلاش کردم و بسیار چیزها آموختم که در جای دیگری نمیشد آموخت. ما در اینجا توصیه هامان را تفکیک نکرده ایم. برخی به کار ممتاز شدن میآیند و برخی لازمه‌ی موفقیتاند. شما خواننده‌ی عاقل هر دوش را بخوانید و بشنوید. باشد که در هر دو مسیر ره رستگاری بپویید! (خیلی هم کتابی و سلیس!)

چگونه دانشجویی موفق باشیم

یک. پیرامون امر مهمی به نام «باغ»
باغ امر بسیار مهمی است. باغ جایی است که بودن در آن اهمّیت حیاتی دارد. در وافع نخستین تلاش های خالصانه‌ی شما باید معطوف به ورود به باغ رشته تان باشد. برای این منظور رفتن به کلاس و خروج از آن به سمت بوفه و – حتّی!- نوشتن جزوه و خرید کتاب تألیفی استاد و خواندن این هر دو و شرکت در امتحانش کفایت نمی کند. برای تو باغ بودن باید آدم های مهم رشته تان را در ایران و جهان بشناسید (اعم از اساتید، متفکّران و برای برخی رشته ها سیاستگذاران)، در جریان مهمترین و جدیدترین مسائل رشته تان باشید، منابع اصلی و فرعی را بشناسید و بدانید که هر کدام را از چه طریق باید تهیّه کنید یا چه طور بخوانید، ژورنال ها و مجلّات تخصّصی مربوط به حوزه تان را دیده باشید و … خلاصه «در جریان» باشید. این عبارت داخل گیومه خیلی معناها دارد. در جریان باشید! جاری باشید نه راکد. در آدم ها و سؤال ها وحرف های روزهای قبل نمانید. جلو بروید که جلو رفتنِ رشته ای که با علاقه انتخابش کرده اید در گرو جلو رفتن و جاری بودن شماست.


دو. این موها را من در آسیاب سفید نکرده ام…
نه من که هیچ سال بالایی و فارغ التحصیلی تجربه هاش را به بهای اندک به دست نیاورده است. از استفاده از تجربه‌ی بزرگترها غافل نباشید. سال بالایی ها منبع غنی توصیه های به درد بخور و کار راه انداز هستند و بعضاً حتّی دیده شده که با نوشیدن پندهای گهربار آنها از فرود در «هچل» نجات یافته یا این که با «میانبُر»ی ارزشمند آشنا می شوید. در موضوعات مختلف از جمله شناخت اساتید، این که هر واحد را کدام استاد بهتر از همه ارائه م یدهد، بهترین وقت برای گذراندن یک واحد درسی، بهترین واحدها برای گذراندن به عنوان واحد اختیاری، نحوه‌ی مطالعه برای امتحان ها و … خیلی چیزهای دیگر. می توانید ازشان در مورد قوانین آموزشی و اداری – که خیلی هایشان را هیچ وقت هیچ کس برایتان توضیح نمی دهد و هیچ جا هم نوشته نشده اند و اصولاً سینه به سینه انتقال پیدا می کنند!- و همینطور قواعد رفتار در محیط دانشگاه پُرسوجو کنید. و حتماً حتماً حتماً قبل از خریدن خیلی کتابها (که داشتنشان ضروری نیست یا اولویت ندارد) برای امانت گرفتن سراغشان بروید و لطفاً لطفاً لطفاً آدم باشید و کتاب هایی که امانت گرفته اید را پس بدهید!


سه. چرا دقیقه‌ی نود؟ یا «از آغار به پایان بیاندیشید»
روزهای اوّل ترم به سرعت برق و باد می گذرند و شما را در ایستگاه فُرجه ها پیاده می کنند با انبوهی مطلب که باید بخوانید و امتحان بدهید، کوهی از تحقیق و پژوهش که باید به سرانجام برسانید و خروارها کار عملی که باید به موقع تحویل دهید. برای این که در آن روزهای سخت انگشت حسرت به دندان نگزید از آغاز به پایان بیاندیشید. منابع هر درس را در طول ترم بخوانید و فُرجه های ارزشمند را نگه دارید برای مرور. برای کارهای عملی خُرد خُرد وقت بگذارید تا شروعشان به ایّام سخت فُرجه نیافتد. تحقیق ها و کارهای پژوهشی را مرحله بندی و مراحل را از روی تقویم در هفته های ترم توزیع کنید و مراقب باشید تا از جدولتان عقب نیافتید. تهیّه‌ی مواد یا منابع را به تعویق نیاندازید. خیلی وقتها یک پژوهش به خاطر نبود یک مادّه یا منبع اصلی لنگ می ماند و باید بگویم که فُرجه ها هیچ وقت زمان خوبی برای از آب و گِل درآوردن جانوران لنگ نبوده اند! خلاصه اش این که به فکر جان خودتان باشید که حیف است با اضطراب های سخت تحمیلی اجتناب پذیر فرسوده شود. عوضش آن را با احساس رضایت ناشی از پیروزی بر زمان -در معیت یک لیوان چای از بوفه- جلا بدهید که من ضمانت می کنم بهترتر است.


چهار. دانشجویی، مسئولیت، موهبت
قصدم نه تکرار مکرّرات است که: وقت طلاست و قدر بدانید و فلان و بهمان. حرف من چیز دیگری است. گاه گاهی زیر لب لفظ شریف «دانشجو» را– که دور نیست روزی که دیگر شما را با آن خطاب نکنند- مزمزه کنید. با خود مرور کنید که چرا اینجایید؟ چرا جای دیگری نیستید و به کار دیگری اشتغال ندارید؟ چرا شخص دیگری به جای شما روی این صندلی ننشسته است؟ چرخیدن کدام چرخ ها در گرو درست عمل کردن شماست؟ همان قصّه ی میخ و نعل و اسب و سوار و جنگ که «راحل خدا بیامرز» می گفت در خاطر بیاورید و بعد قدم بعدی را بردارید. رهزنان وقت و عمر و توان شما در دانشگاه بسیارند. و این شمایید که باید چهارچشمی سرمایه تان را بپایید و چهارچنگولی بچسبیدش. که این دوران می تواند طلایی ترین، شادترین و پربارترین ایّام عمرتان باشد یا برعکس. پوچ ترین، بی حاصلترین و تلخ ترین روزها که حتّی- خدای ناکرده- بعدها نخواهید یک لحظه به یادش بیافتید. انتخاب، مثل همیشه با شماست. و متأسّفانه… جنس فروخته شده پس گرفته نمی شود!

دانشگاه یک تجربه  بسیار شیرین برای هر فرد می باشد و به نظر می رسد زمان کمی برای رسیدن به موفقیت در آن وجود دارد. برای اینکه از وقت خود در دانشگاه بیشترین استفاده را بکنید ، باید در کلاس به خوبی پیش بروید ، از فرصت های فوق برنامه استفاده کنید و بعد از فارغ التحصیلی خود را برای زندگی آماده کنید. رفتن به دانشگاه می تواند یک زمان جالب و هیجان انگیز باشد ، به خصوص اگر متعهد به موفقیت باشید.

رفتن به کلاس. هر کلاس از دست رفته بیانگر محتوای از دست رفته و بحث از دست رفته است. برخی از اساتید برای حضور در کلاس نمره در نظر میگیرند. با وجود این ، حتی اگر نیازی به حضور نباشد ، اگر در کلاس حضور پیدا کنید ، بر استاد و خود تأثیر خوبی می گذارید.

یادداشت کنید حافظه شما هرگز به همان اندازه که فکر می کنید خوب نیست. یادداشت برداری خوب باعث می شود که شما به فعالیت های کلاس (سخنرانی و بحث) بپردازید و در هنگام مطالعه برای امتحانات نمره خوبی به دست آورید.

در کلاس شرکت کنین. از استاد خود سؤال کنید ، در صورت سؤال ، به آنها پاسخ دهید و در بخش های گفتگو مشارکت کنید. مشارکت فعال در کلاس ، شما را درگیر مطالب می کند و به شما کمک می کند تا آنچه را که استاد برای دانستن شما نیاز دارد را بهتر درک کنید.

برای مطالعه وقت بگذارید. موفقیت در کالج به شما بستگی دارد که در خارج از کلاس درس بخوانید ، بنابراین وقت خود را در مرور یادداشت ها و خواندن کتاب درسی اختصاص دهید. هنگام مطالعه ، فضای آرام پیدا کنید و حواس پرتی های خارج را قطع کنید. یک قانون خوب این است که برای هر ساعتی که در کلاس می گذرانید دو ساعت مطالعه کنید.

چگونه دانشجویی موفق باشیم

گروه های مطالعه – کار کردن با دانش آموزان دیگر در کلاس – می توانند مفید باشند ، اما به راحتی از مسیر خارج می شوند. حتماً یک گروه مطالعه پیدا کنید که مطالب را مرور کند ، و بیشتر وقت خود را صرف مطالعه کردن بجای گفتگو کنید.

با مربی خود ارتباط برقرار کنید. اساتید شما می خواهند به خوبی در کلاس عمل کنید ، بنابراین در مورد مطالب سؤال کنید. هر استاد دارای ساعات کاری اداری است ، بنابراین برای معرفی خود متوقف شوید ، در مورد کلاس سؤال کنید یا درمورد نمرات خود صحبت کنید. این امر به آنها امکان می دهد تا درباره شما ، نقاط قوت و ضعف شما اطلاعات بیشتری کسب کنند و بازخورد بهتری را برای بهبود کار خود ارائه دهند.

TA خود را فراموش نکنید. در بسیاری از موارد به شما کمک می کنند.

بیشتر نگرش دانشجویان نسبت به کلاس موفقیت آنها را نشان می دهد. باور کنید که می توانید مطالب را بیاموزید و موفق باشید و شانس موفقیت خود را افزایش می دهید. به این فکر نکنید که مشکلات چقدر دشوار هستند ، اما چگونه می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.

اگر به طور طبیعی خجالتی هستید یا نگران اشتراک نظرات خود در کلاس هستید ، به خود یادآوری کنید که استاد شما می خواهد شما یاد بگیرید. به طور کلی ، کلاسهای درس “فضای امن” برای افراد است که بتوانند نظرات خود را به اشتراک بگذارند ، سؤال کنند و بحث کنند. اگر سؤالی را پرسیدید نگران صدایی احمقانه نباشید – احتمالاً بسیاری از همکلاسی های شما این سؤال را دارند ، اما همگی از پرسیدن آن میترسند.

کلاس های مناسب را انتخاب کنید. دوره هایی را انتخاب کنید که مورد علاقه شما هستند و از یادگیری هیجان زده می شوید. این امر شما را به سمت کارهای جالب و ارزشمند سوق می دهد.

به دنبال پیشرفت باشید. شما می خواهید به موقع فارغ التحصیل شوید ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که تمام الزامات اصلی خود را برآورده کرده اید.

کارآموزی و سایر کارهای حرفه ای را پیدا کنید. در صورت امکان ، چیزی را پیدا کنید که به شما امکان می دهد آنچه را که می آموزید در یک محیط کار استفاده کنید. بعد از آن می توانید تجربه حرفه ای ارزشمندی کسب کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

{{#message}}{{{message}}}{{/message}}{{^message}}تسلیم شما شکست خورد سرور با {{status_text}} (کد {{status_code}} ) پاسخ داد. برای بهبود این پیام، لطفا با توسعه دهنده این پردازنده فرم تماس بگیرید. بیشتر بدانید{{/message}}

{{#message}}{{{message}}}{{/message}}{{^message}}به نظر می رسد که ارسال شما موفق بوده است. حتی اگر سرور پاسخ خوب داده باشد، ممکن است ارسال شده پردازش نشود. برای بهبود این پیام، لطفا با توسعه دهنده این پردازنده فرم تماس بگیرید. بیشتر بدانید{{/message}}

ارسال …

عکس,بازیگران,مد و زیبایی,تعبیر خواب,سلامت

نوشته شده توسط

مدیر  

· در۱۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۰.

دانشگاه می تواند یک تجربه غافلگیر کننده باشد ،شما باید در دانشگاه کارهای متعددی را تجربه کنید و زما برای تجربه آن ها بسیار کم است . برای اینکه از وقت خود در دانشگاه بیشترین استفاده را داشته باشید ، باید در کلاس بهترین باشید ، از فرصت ها خارج از برنامه برای پیشرفت استفاده کنید و خود را برای زندگی بعد از فارغ التحصیلی آماده کنید. رفتن به دانشگاه می تواند یک زمان جالب و هیجان انگیز باشد ، به خصوص اگر به دنبال موفقیت باشید.

مراحل تبدیل شدن به یک دانشجوی موفق

A. در کلاس بهترین باشید.

چگونه دانشجویی موفق باشیم

1. به کلاس بروید

به کلاسهای “شماره جادویی” که می توانید از پس آن برآیید و آن ها را با نمرات خوب پاس کنید، تکیه نکنید. هر غیبت  بیانگر مباحث و مطالب مفید از دست رفته زیادی است. برخی از اساتید برای مشارکت در جلسات نمره های را بر روی نمره نهایی شما لحاظ می کنند. با وجود این حتی اگر استاد اجباری به حضور شما در کلاس ندارد و شما مجاز به غیبت در سر کلاس ها هستید بهتر است، این کار را نکنید. حضور شما تاثیر مثبتی روی استاد دارد.

فقط اگر واقعاً بیمار هستید و از حضور در کلاس چیزی عاید شما نخواهد شد ، کلاس را از دست دهید.

اگر انگیزه ندارید به شهریه دانشگاه فکر کنید. در ایران دانشجویان روزانه – سراسری شهریه نمیدهند، اما سایر دانشجوها مجبور به پرداخت شهریه هستند. در مجموعه هر ترم پانزده هفته است و تعداد ماکسیموم کلاس برای یک درس در کل ترم چهار بار می باشد. خودتان محاسبه کنید واقعا انصاف است، غیبت کنید و این همه پول را هدر بدهید.

2. یادداشت کنید

حافظه شما هرگز به همان اندازه که فکر می کنید خوب نیست. احتمالاً چیزهای زیادی از فضای دانشگاه در ذهن شما وجود دارد. یادداشت برداری خوب باعث می شود که شما در فعالیت های کلاس (سخنرانی و بحث)مشارکت کنید و در هنگام مطالعه برای امتحانات منابع خوبی در اختیار داشته باشید.

برای کلاس هایی که حول مباحث روشن و مرتب از نظر منطقی نظیر تاریخ یا زیست شناسی برگزار می شوند، روش کرنل (نوعی یادداشت برداری منظم و چهار قسمتی) می تواند به شما در اولویت بندی مهم ترین اطلاعات کمک کند.

3. در فعالیت های کلاس شرکت کنید.

از اساتید خود سوال کنید. در صورتی که اساتید از شما سوال پرسیدند، به آنها پاسخ دهید. در گفتگو ها مشارکت کنید. مشارکت فعال در کلاس ، شما را درگیر مطالب می کند و به شما کمک می کند تا آنچه را که استاد قصد  دارد به شما آموزش دهد، بیاموزید.

· نشستن در جلو ، یا ردیف های جز ردیف عقب باعث می شود تا حواس شما جمع شود و در مرکز دید استاد قرار بگیرید.

4. برای مطالعه وقت بگذارید.

موفقیت در دانشگاه به آمادگی شما در خارج از کلاس بستگی دارد. شما با زمان گذاشتن روی مرور هر یادداشت و خواندن کتاب درسی می توانید این آمادگی را بدست بیاورید. هنگام مطالعه ، فضای آرام و بدون تنش را پیدا کنید و عواملی که می تواند حواستان را پرت کند، ذف کنید. بهترین قانون برای مطالعه این است که برای هر ساعتی که در کلاس میگذرانید دو ساعت مطالعه کنید.

گروه های مطالعه  تشکیل دهید. تشکیل چنین گروه های می توانند مفید باشند ، اما به راحتی امکان خروج از  مسیر مطالعه وجود دارد. حتماً یک گروه مطالعه پیدا کنید یا تشکیل دهید، که بیشتر وقت خود را صرف مطالعه کردن و تکرار مطالب کنید . سعی کنید زمان خود را صرف بحث و گفتگو نکنید.

برای امتحان یاد نگیر! دانشجو موفق بودن در دانشگاه بیش از گذراندن آزمون ها است. اگر واقعا دوست دارید، موفق باشید. بهتر است، مطالبی را که آموزش داده می شود؛ برای زندگی واقعی حفظ کنید. وقتی شما صرفا مطلبی را برای  امتحان حفظ می کنید ، برای گرفتن یک نمره خوب آماده خواهید بود، اما احتمال اینکه بیشتر آن را در یک یا دو روز فراموش کنید؛ بسیار بالا خواهد بود. هنگامی که برای یادگیری این موارد چندین میلیون در هر ترم صرف می کنید، به یاد آوردن این مطالب بعداً یک سرمایه گذاری هوشمندانه است.

برای اطمینان از یادآوری مطالب ایجاد فاصله بین جلسات مطالعه طی چند روز بهترین روش است. مثلاً به جای گذراندن یک ماراتن 9 ساعته برای امتحان ، چند روز زودتر شروع کنید و هر روز 1-2 ساعت به مدت 3 یا 4 روز پشت سر هم مطالعه کنید. اگر می توانید از قبل برای یک هفته خود برنامه ریزی کنید و مطالعه خود را در طی یک دوره یک هفته ای انجام دهید. این بسیار بهتر است.

5. از عقب انداختن کارها جلوگیری کنید.

هیچ استادی هرگز در مورد شاگردانی که تکالیفشان را در ابتدا تمام می کنند، شاکی نمی شود. کنار گذاشتن زمان برای انجام یک کار باعث می شود سطح استرس شما کاهش یافته  و بقیه آن به طور کامل و به موقع انجام شود.

در بعضی مواقع ، ممکن است لازم باشد که تمام شب را بیدار بمانید تا یک تکلیف را تمام کنید. عقب انداختن کار ها فقط باعث می شود این کار بیشتر انجام شود و انجام کار زود هنگام می تواند به شما در خواب منظم کمک کند.

برای خود به طور منظم اهداف عملکردی قرار دهید ، مانند نوشتن روزانه 200 کلمه در مقاله یا مطالعه شش مشکل ریاضی. به نظر می رسد، این اهداف کوچک به راحتی انجام می شود. بنابراین انجام آن ها را کمتر به تاخیر خواهید انداخت. با این حال ، موفقیت به سرعت بدست می آید.

سعی کنید، از فکر به جریمه شدن اجتناب کنید. انگیزه بیرونی مانند “من باید این کار را انجام دهم تا والدینم عصبانی نشوند” به اندازه انگیزه ذاتی مانند “من می خواهم در آن امتحان خوب عمل کنم تا نمرات خوب برای ورود به دانشکده پزشکی کسب کنم.” قوی نیست. تعیین اهداف مثبت برای خود و یادآوری اینکه تمرین به شما در دستیابی به آنها کمک می کند ، می تواند در ترک عادت بد به عقب انداختن کارها به شما کمک کند.

6. با اساتید ارتباط برقرار کنید.

اساتید شما می خواهند شما به خوبی در کلاس تکالیفتان را انجام دهید ، بنابراین در مورد مطالب سوال کنید. هر استاد دارای ساعات کاری اداری است ، بنابراین برای معرفی خود متوقف شوید ، در مورد کلاس سوال کنید یا در مورد نمرات خود صحبت کنید. این امر به آنها امکان می دهد تا درباره شما ، نقاط قوت و ضعف شما اطلاعات بیشتری کسب کنند و بازخورد بهتری را برای بهبود کار خود ارائه دهند.

کسب نمرات بالا را فراموش نکنید. بسیاری از اساتید کاملا نسبت به نمره های دانشجویان آگاه هستند. احتمالا در یک کلاس بزرگ نمرات بیشترین درجه بندی را انجام می دهند نه استاد .

اگر بتوانید پایه و اساس ارتباطات را زود تنظیم کنید، بهتر است. اگر شما سریع نباشد و اولین باری که شما از استاد سوال می پرسید ، شب قبل از امتحانات میان ترم یعنی نیمه دوم ترم باشد، احتمال اینکه شما را جدی نگیرد بسیار بالا است.

7. اعتماد به نفس داشته باشید.

نگرش دانشجویان نسبت به کلاس موفقیت آنها را نشان می دهد. باور کنید که می توانید مطالب را بیاموزید و موفق باشید، تا شانس موفقیت خود را افزایش دهید. به این فکر نکنید که مشکلات چقدر دشوار هستند ، اما چگونه می توانید بر این مشکلات غلبه کنید.

· اگر به طور طبیعی خجالتی هستید یا نگران اشتراک نظرات خود در کلاس هستید، به خود یادآوری کنید که استاد شما می خواهد شما یاد بگیرید. به طور کلی، کلاسهای درس “فضای امن” برای افراد است، تا بتوانند نظرات خود را به اشتراک بگذارند، سوال کنند و بحث کنند. اگر سوالی را پرسیدید، نگران صداهای احمقانه و خندیدن دیگران نباشید. بسیاری از همکلاسی های شما این سوال را دارند اما خیلی از پرسیدن آن می ترسند. شما می توانید پیروان خود را داشته باشید.

B. از جمع های دوستانه لذت ببرید.

1. در مسابقات دانشگاه شرکت کنید.

دانشکده ها به انواع بی همتای از وقایع فرهنگی ، فکری و ورزشی که در دسترس دانشجویان است ، دسترسی دارند. از این موارد استفاده کنید و در برنامه های فرهنگی مدرسه شرکت کنید. چون ممکن است برای انجام دوباره برخی از آنها هرگز فرصتی نداشته باشید.

2. در یک تیم یا باشگاه شرکت کنید.

در کلاس شما همیشه نمی توانید احساسات خود را دنبال کنید. گروه ها و فعالیت هایی را که از آنها لذت می برید، پیدا کنید و یا به برنامه های عملی در کارهای دانشگاهی بپیوندید. انجام این فعالیت ها یک راه عالی برای دیدار با افراد جدید و دوست یابی است.

3. وقت خود را سازماندهی کنید.

بر خلاف دبیرستان ، هیچ کس شما و فعالیتهای شما را در دانشگاه پیگیری نمی کند ، بنابراین خودتان مجبور خواهید بود که این کار را انجام دهید. هر رویداد و تکالیف را بر اساس زمان بندی ، و اهمیت آن در دستیابی به اهداف نهایی خود ، اولویت بندی کنید. برنامه شما فقط نباید مربوط به کارهای دانشگاهی باشد ، بنابراین برای فعالیت ها و علایق شخصی خود وقت بگذارید.

مطلبی که ممکن است بفهمید، انسجام بیش از حد برنامه شما بین کلاس ، کار ، رویدادهای اجتماعی و سایر فعالیت ها بیش از توان شما است. سازماندهی برنامه شما گاهی می تواند به معنای دانستن زمان قطع و رها کردن یک کار باشد.

چگونه دانشجویی موفق باشیم

4. دوست شدن

مطالعات نشان می دهد که دانشجویان در  سال اول دانشگاه استرس فوق العاده زیادی را دارند. این مسئله می تواند، روی نمرات و روحیه شما تاثیر بگذارد. یکی از بهترین راهها برای اطمینان از موفقیت در دانشگاه ، دوست شدن با افراد متنوع و متعهد شدن به پیوند با آنها است.

ایجاد شبکه اجتماعی قوی در دانشگاه بهترین  کار در زندگی شما است که روی عملکرد شما در مقاطع بدی زندگی موثر خواهد بود.

این بدان معنا نیست که شما باید هر شب را در پارتی، کلاس و یا حل تمرین سپری کنید. شما باید به دنبال ایجاد تعادل سالم بین این سه باشید. حتی می توانید دوستان خود را در مباحث کلاس و سایر فعالیت های دانشگاه درگیر کرده، مانند یک تیم ورزشی یا مناظره رقابت کنید.

5. تصمیم بگیرید چه زمانی می خواهید به انجمن های دانشگاهی بپیوندید.

در بسیاری از دانشکده ها و دانشگاه ها ، انجمن ها سیستم های هستند، که دانشجویان هم عقیده با اعتقاد به برادری می توانند به آن بپیوندند و بخش عمده ای از تجربه دانشجویان است. بخشی از عضویت در انجمن ها می تواند مزایای بسیاری از قبیل جامعه پذیری و شبکه های حمایتی داشته باشد ، در حالی که می تواند زمانی قابل توجه را نیز به خود اختصاص دهد. پیوستن به انجمن ها در سال اول دانشگاه می تواند استرس زا باشد. سال اول زمان تولد شما در دانشگاه و تطبیق با تجربیات جدید است. برخی از کارشناسان توصیه می کنند، که تا سال دوم دانشگاه منتظر بمانید و سپس برای پیوستن به یک انجمن”هجوم” ببرید.به این ترتیب ، شما از قبل یک پایه علمی محکم خواهید داشت.

C. برای فارغ تحصیلی آماده شوید.

1. کلاس های مناسب را انتخاب کنید. 

به جای اینکه کلاس های ساده و آسان را تعقیب کنید، دوره هایی را انتخاب کنید که مورد علاقه شما هستند و از یادگیری هیجان زده می شوید. این امر شما را به سمت کارهای جالب و ارزشمند سوق می دهد.

برای تصمیم گیری روی انتخاب رشته و گرایش اصلیتان عجله نکنید. مگر اینکه کاملا مطمئن باشید که می خواهید، یک رشته خاص را دنبال کنید، عجله کردن هیچ فایده ای ندارد. کلاس های مختلفی را در زمینه های مختلف امتحان کنید تا یاد بگیرید، که برای دستیابی به هرکاری به انتخاب چه رشته اصلی نیاز دارید.

2. پیشرفت خود را پیگیری کنید.

شما می خواهید به موقع فارغ التحصیل شوید ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که تمام الزامات مدرسه و گرایش اصلی خود را برآورده کرده اید. شما نیاز به انتخاب تمام واحد های درسی مرتبط و نمرات بالا دارید. مراقب موارد غیر آکادمیک مانند شرایط آمادگی جسمانی باشید.

بیشتر دانشکده ها و دانشگاه ها در سایت خود یک ماشین حساب برای “تخمین رتبه” دارند،که می توانید به صورت آنلاین آن را پیدا کنید ، اما اگر چنین چیزی را پیدا نکردید، با مشاور خود صحبت کنید.

3. به دنبال گرفتن نمره بیست به آسانی نباشید.

دانشگاه باید دشوار باشد. شما باید برای مقابله با شکست آماده شوید و یا حداقل به اندازه ای که در دبیرستان موفق بودید موفق نشوید. زندگی شما بعد از دانشگاه ، در مورد نمرات دریافتی مثل مدرسه نخواهد بود ، روش هایی که شما آموخته اید بیشتر با شکست روبرو خواهد شد.

4. از دفتر مشاوره مدرسه خود استفاده کنید.

 هر مدرسه یک دفتر مشاوره دارد. دریابید که فارغ التحصیلان مدرسه و گرایش اصلی شما به سمت چه کارهای می روند. این مکانها همچنین می توانند در ایجاد رزومه کاری ، پر کردن برنامه های شغلی و سایر نکات مفید برای آنچه در آینده ارائه می شود ، کمک کنند.

5. کارآموزی و سایر کارهای حرفه ای را پیدا کنید.

در صورت امکان، کاری پیدا کنید. کاری که به شما امکان می دهد آنچه را که می آموزید، در یک محیط کاری واقعی استفاده کنید. پس از این تجربه می توانید حرفه ای ارزشمندی کسب کنید.

مطلب پیشنهادی :

راهکارهایی برای رسیدن به موفقیت در دبیرستان

اس ام اس و عکس نوشته

بهترین متن برای تبریک تولد مادر

۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۳۵

اس ام اس و عکس نوشته

بهترین متن عاشقانه برای تولد همسر (3)

۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۵۴

اس ام اس و عکس نوشته

متن زیبا برای تولد خودم در فروردین ماه

۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۱

اس ام اس و عکس نوشته

متن زیبا در مورد آینده روشن + عکس نوشته

۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۱

اس ام اس و عکس نوشته

بهترین متن عاشقانه برای سالگرد ازدواج به دوست

۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۹

اس ام اس و عکس نوشته

متن بهترین آرزوها برای دوست

۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۲

دانلود عکس

آلبوم عکس پروفایل دخترونه لاکچری برای برنامه شاد

۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۳

اس ام اس و عکس نوشته

متن طولانی تبریک تولد همسر فروردین ماهی

۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۷

اس ام اس و عکس نوشته

متن زیبا برای روز دختر از طرف پدر

۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۶

اس ام اس و عکس نوشته

متن فوق العاده زیبا برای مادر

۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۱

اس ام اس و عکس نوشته

متن اسفند ماهی که باشی

۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۲

اس ام اس و عکس نوشته

متن برای تولد پسرم فروردین ماهی

۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۲

اس ام اس و عکس نوشته

متن فروردین ماهی که باشی

۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۳

متفرقه

اسم های شیک و خاص برای گروه دخترانه در واتساپ (2)

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۷

اس ام اس و عکس نوشته

دلنوشته تولدم مبارک فروردین ماهی

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۰

اس ام اس و عکس نوشته

دلنوشته تولدم مبارک اسفند ماهی

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۶

اس ام اس و عکس نوشته

متن روز دختر مبارک از طرف دوست

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۱

اس ام اس و عکس نوشته

متن زيبا در مورد همسفر خوب

۰۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۵۳

اس ام اس و عکس نوشته

نمونه متن مجری گری ولادت امام رضا

۰۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۸

اس ام اس و عکس نوشته

متن هفتمین روز درگذشت خاله

۰۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۷

اس ام اس و عکس نوشته

متن دلبرانه برای دخترم + عکس نوشته

۰۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۱

اس ام اس و عکس نوشته

آلبوم عکس نوشته مادر دختری برای پروفایل

۰۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۱

اس ام اس و عکس نوشته

متن دلبرانه برای رفیق

۰۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۲

اس ام اس و عکس نوشته

متن دلبرانه برای روز دختر

۰۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۰

اس ام اس و عکس نوشته

عکس نوشته های زیبای خدایا شکرت برای پروفایل و استوری (2)

۰۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۴

اس ام اس و عکس نوشته

عکس خانه خدا آلبوم تصاویر + متن

۰۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۷

اس ام اس و عکس نوشته

متن و عکس نوشته های زیبا درباره رهبر

۰۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۷

دانلود عکس

عکس نوشته های زیبا بین الحرمین

۰۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۳

دانلود عکس

عکس پرچم ایران برای پروفایل

۰۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۴

دانلود عکس

زیباترین و خوشگل ترین عکسها برای پروفایل

۰۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۱

اس ام اس و عکس نوشته

آلبوم عکس نوشته مادر دختری برای پروفایل

۰۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۱

اس ام اس و عکس نوشته

متن و عکس نوشته های زیبا درباره رهبر

۰۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۷

دانلود عکس

زیباترین و خوشگل ترین عکسها برای پروفایل

۰۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۱

اس ام اس و عکس نوشته

عکس خانه خدا آلبوم تصاویر + متن

۰۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۷

دانلود عکس

عکس پرچم ایران برای پروفایل

۰۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۴

دانلود عکس

عکس نوشته های زیبا بین الحرمین

۰۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۳

اس ام اس و عکس نوشته

متن زيبا در مورد همسفر خوب

۰۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۵۳

اس ام اس و عکس نوشته

عکس نوشته های زیبای خدایا شکرت برای پروفایل و استوری (2)

۰۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۴

اس ام اس و عکس نوشته

متن دلبرانه برای رفیق

۰۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۲

اس ام اس و عکس نوشته

متن فوق العاده زیبا برای مادر

۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۱

اس ام اس و عکس نوشته

متن دلبرانه برای دخترم + عکس نوشته

۰۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۱

متفرقه

اسم های شیک و خاص برای گروه دخترانه در واتساپ (2)

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۷

اس ام اس و عکس نوشته

متن اسفند ماهی که باشی

۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۲

دانلود عکس

آلبوم عکس پروفایل دخترونه لاکچری برای برنامه شاد

۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۳

اس ام اس و عکس نوشته

متن دلبرانه برای روز دختر

۰۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۰

اس ام اس و عکس نوشته

دلنوشته تولدم مبارک اسفند ماهی

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۶

اس ام اس و عکس نوشته

متن روز دختر مبارک از طرف دوست

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۱

اس ام اس و عکس نوشته

دلنوشته تولدم مبارک فروردین ماهی

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۰

اس ام اس و عکس نوشته

متن برای تولد پسرم فروردین ماهی

۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۲

اس ام اس و عکس نوشته

نمونه متن مجری گری ولادت امام رضا

۰۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۸

اس ام اس و عکس نوشته

متن طولانی تبریک تولد همسر فروردین ماهی

۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۷

اس ام اس و عکس نوشته

متن هفتمین روز درگذشت خاله

۰۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۷

اس ام اس و عکس نوشته

متن فروردین ماهی که باشی

۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۳

اس ام اس و عکس نوشته

متن زیبا برای روز دختر از طرف پدر

۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۶

اس ام اس و عکس نوشته

متن بهترین آرزوها برای دوست

۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۲

اس ام اس و عکس نوشته

متن زیبا در مورد آینده روشن + عکس نوشته

۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۱

اس ام اس و عکس نوشته

بهترین متن عاشقانه برای سالگرد ازدواج به دوست

۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۹

اس ام اس و عکس نوشته

متن زیبا برای تولد خودم در فروردین ماه

۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۱

اس ام اس و عکس نوشته

بهترین متن عاشقانه برای تولد همسر (3)

۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۵۴

اس ام اس و عکس نوشته

بهترین متن برای تبریک تولد مادر

۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۳۵

بیشتر

اس ام اس و عکس نوشته

بهترین متن برای تبریک تولد مادر

۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۳۵

اس ام اس و عکس نوشته

بهترین متن عاشقانه برای تولد همسر (3)

۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۵۴

اس ام اس و عکس نوشته

متن زیبا برای تولد خودم در فروردین ماه

۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۱

اس ام اس و عکس نوشته

متن زیبا در مورد آینده روشن + عکس نوشته

۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۱

اس ام اس و عکس نوشته

بهترین متن عاشقانه برای سالگرد ازدواج به دوست

۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۹

اس ام اس و عکس نوشته

متن بهترین آرزوها برای دوست

۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۲

اس ام اس و عکس نوشته

متن طولانی تبریک تولد همسر فروردین ماهی

۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۷

اس ام اس و عکس نوشته

متن زیبا برای روز دختر از طرف پدر

۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۶

اس ام اس و عکس نوشته

متن فوق العاده زیبا برای مادر

۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۱

اس ام اس و عکس نوشته

متن اسفند ماهی که باشی

۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۲

اس ام اس و عکس نوشته

متن برای تولد پسرم فروردین ماهی

۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۲

اس ام اس و عکس نوشته

متن فروردین ماهی که باشی

۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۳

اس ام اس و عکس نوشته

دلنوشته تولدم مبارک فروردین ماهی

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۰

اس ام اس و عکس نوشته

دلنوشته تولدم مبارک اسفند ماهی

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۶

اس ام اس و عکس نوشته

متن روز دختر مبارک از طرف دوست

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۱

اس ام اس و عکس نوشته

متن زيبا در مورد همسفر خوب

۰۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۵۳

اس ام اس و عکس نوشته

نمونه متن مجری گری ولادت امام رضا

۰۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۸

اس ام اس و عکس نوشته

متن هفتمین روز درگذشت خاله

۰۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۷


طراحی قالب از PressCustomizr.

چگونه دانشجویی موفق باشیم
چگونه دانشجویی موفق باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *