چطور به شوهرم بگم ازش ناراحتم

 
helpkade
چطور به شوهرم بگم ازش ناراحتم
چطور به شوهرم بگم ازش ناراحتم

جستجو در سایت



چطور به شوهرم بگم ازش ناراحتم

بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


1041


بازدید امروز:


39688


بازدید دیروز:


232221487

چطور به شوهرم بگم ازش ناراحتم


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

مشاوره تلفنی خانواده، ازدواج، روانشناسی و عشق

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

چگونه ناراحتی خود را به همسرمان نشان دهیم!!!!

چطور به شوهرم بگم ازش ناراحتم

وقتی همسرتان کاری انجام میدهد که باعث ناراحتی شما میشود، ممکن است اولین حرکت شما ابراز عصبانیت باشد. اما باید از این کار اجتناب کنید. زیرا در یک رابطه سالم با وجود تمام ناملایمات، نحوه بیان دلخوری با صبر و حوصله است. اینطور به موضوع نگاه کنید که اگر شما کاری انجام داده اید که همسرتان را عصبانی کرده باشد، دوست ندارید سر شما فریاد بزند و با شما بدرفتاری کند، بنابراین با او همان گونه رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار شود. علاوه بر این وقتی شما عصبانیت خود را کنترل میکنید و با عطوفت و صداقت به دنبال راه حل مشکلات هستید، گامی بزرگ برای ثبات زندگی مشترکتان برداشته اید.

 یکی از مهم ترین مسائل در زمان دلخوری از همسر این است که شما باید دلیل اصلی ناراحتی خود را با همسرتان در میان بگذارید. اما این سوال پیش میاید که چگونه به همسرم نشان دهم از او ناراحتم؟ در ادامه پاسخ این سوال را مورد بررسی قرار میدهیم.

بیشتر بخوانید: با همسر لجباز چه کنیم؟

قبل از بحث با همسرتان درباره هر موضوعی، عقاید خود را جمع و جور کنید. در زمان دلخوری از شوهر یا همسر باید با خودتان خلوت کنید و چند نفس عمیق بکشید. حالا به چند سوال ساده جواب بدید. من از چه چیزی ناراحت هستم؟ همسرم چه کار اشتباهی انجام داده؟ اشتباه همسرم چه احساسی در من به وجود آورده است؟ دوست دارم برای جبران اشتباهش چه کار کند؟ هنگامی که به آرامش رسیدید و افکار خود را جمع کردید، آماده گفتگو با او هستید.

وقتی همسرتان کاری کرده که باعث ناراحتی شما شده است، قبل از ابراز این ناراحتی با خودتان فکر کنید که آیا راهی برای نادیده گرفتن موضوع هست یا خیر؟ اگر موضوع کوچکی است بهتر است عصبانیت و ناراحتی خود را بروز ندهید. اما چنانچه میزان عصبانیت شما به حدی است که قابل تحمل نیست راهی برای حل این مشکل پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: راه های بغل کردن همسر

اگر از همسر خود دلخور هستید و کنار آمدن با این موضوع برایتان سخت است، به کمی تنهایی نیاز دارید. اگر برای مدت کوتاهی از همسرتان فاصله بگیرید این فرصت را خواهید داشت که عصبانیتتان را کنترل کنید. این کار برای بهبود رابطه شما مفید است.

نکته مهم درباره نحوه بیان دلخوری این است که سعی نکنید در این گفتگو پیروز میدان باشید. بلکه سعی کنید با حرفهایتان احساس واقعی خود را نشان دهید. همچنین باید وقت بگذارید و به احساس او گوش دهید و دلیل اعمال و حرکات او را بفهمید. به او بگویید دوست دارید چه کاری برایتان انجام دهد، اما انتظار کنترل اعمال او را نداشته باشید. در نهایت یافتن راه حل متقابل برای مسئله مهم است.

گفتگوی خود را بر روی احساسات خود در مورد یک رویداد خاص متمرکز کنید. البته اگر شما مدت طولانی است که از کارهای همسرتان ناراحت هستید، ممکن است کار سختی باشد. به یاد داشته باشید بیان مشکلات و ناراحتی های گذشته همسرتان را سردرگم میکند که شما دقیقا از چه چیزی ناراحت هستید. بنابراین به او بگویید که الان دقیقا چه عواملی باعث میشود به شما احساس بدی دست دهد. با این کار به او فرصت جبران میدهید. اگر نمیتوانید این موضوعات را در یک مکالمه رو در رو بیان کنید، نوشتن نامه ای به همسر برای دلخوری، کار را راحت تر میکند.

بیشتر بخوانید: نحوه رفتار با شوهر خسیس چگونه است؟

در زمان دلخوری از همسر، وقتی دائم بگویید تو فلان اشتباه را کردی، تو قلب مرا شکستی و… احساس حمله و سرزنش به او دست میدهد و ممکن است ناراحتی ها دو چندان شود. لذا سعی کنید روی احساسات خودتان تمرکز کنید. مثلا بگویید “احساس می کنم نادیده گرفته شده ام” یا “احساس دلشکستگی میکنم” بدین ترتیب مکالمه شما به سمتی هدایت میشود که مشکلات راحت تر برطرف شوند.

یکی از طلایی ترین اصول درباره نحوه ابراز ناراحتی به شوهر یا شریک زندگی سکوت کردن است. گاهی قدرت سکوت بیشتر از کلمات است. وقتی سکوت میکنید و به سوالات او پاسخ نمیدهید، ناراحتی شما قابل لمس است. شاید بعضی ها بگویند مکالمه و گفتگو راه حل بهتری برای رفع دلخوری از همسر است. اما بهتر است تا زمانیکه ناراحت و عصبانی هستید، شروع به صحبت نکنید. زیرا این عصبانیت میتواند یک دعوای جدید درست کند.

وقتی شما همسرتان را مورد خطاب قرار ندهید، نشان میدهید که مشکل و ناراحتی وجود دارد. پس سعی کنید در زمان صحبت نام او را صدا نزنید تا متوجه ناراحتی شما شود.

گاهی اوقات همسرتان از اشتباهی که انجام داده ناراحت و پشیمان است. اما نمیداند برای رفع ناراحتی همسر چکار کند. اینجاست که شما باید به او بگویید که به چه چیزی نیاز دارید. آیا میخواهید به حرفهایتان گوش دهد؟ یا معذرت خواهی کند؟ خواسته خود را با او در میان بگذارید. با این کار طرف مقابل میتواند به احساسات شما پاسخ دهد و حال شما را بهتر کند.

اکنون که عصبانیت خود را ابراز کردید، به شریک زندگی خود فرصت دهید آنچه را که لازم است بگوید. به طور کلی اگر ما بتوانیم عصبانیت را به عنوان فرصتی برای کنجکاوی درمورد یکدیگر در نظر بگیریم، به نتایج مطلوبی دست پیدا میابیم. به یاد داشته باشید خشم، اگر به روشی سالم بیان شود، میتواند روابط شما را قویتر کند.

بیشتر بخوانید: روانشناسی خانواده موفق چیست؟

اگر این کارها را به شکل محتاطانه انجام دهید مطمئنا همسرتان متوجه ناراحتی شما میشود. شما میتوانید این موضوع را در رفتار او مشاهده کنید. برخی از مواردی که نشان میدهد همسرتان متوجه ناراحتی شما شده است به شرح زیر است:

خوش اخلاق میشود

وقتی همسرتان مهربان میشود یعنی او به نوعی فهمیده شما را ناراحت کرده و می خواهد به شما برسد تا دیگر نسبت به او عصبانی نباشید.

سعی میکند شوخ طبع باشد

معمولا وقتی همسرتان متوجه میشود شما از دستش عصبانی هستید، تلاش میکند شما را بخنداند. او میخواهد با این کار تنش را کاهش دهد. البته ممکن است شوخ طبعی او اصلاً خنده دار نباشد. با این حال، این تلاش او برای ایجاد احساس بهتر و رفع دلخوری از همسر است.

معذرتخواهی میکند

وقتی همسر شما ابراز تاسف کرد بلافاصله معذرت خواهی او را نپذیرید. عذرخواهی نشانه خوبی است اما بخشش سریع، به او این تصور را می دهد که با گفتن متاسفم همیشه میتواند همه چیز را حل کند.

شما را به گفتگو دعوت میکند

اگر شریک زندگیتان واقعا ناراحتی شما را درک کند، به دنبال جبران اشتباهاتش است. ممکن است برای این کار شما را به گفتگو و بحث دعوت کند. یک گفتگوی صمیمانه در زمان مناسب میتواند جلوی بزرگتر شدن مشکلات را بگیرد.

همسرم خیلی قهر می کنه نمی دونم چطور باهاش رفتار کنم؟

قهر یکی از بدترین واکنش ها در زمان اختلاف است. با او صحبت کنید. بگویید که از قهر متنفر هستید و اگر مشکلی دارد به شما روراست بگوید.

شوهرم به شدت بددهن هست. میشه جلوی این اخلاق بدشو بگیرم؟

بددهنی یکی از بدترین عادت هاست و کنار گذاشتن این عادت هم کار سختیه. شما سعی کنید فعلا طوری رفتار کنید که عصبانی نشه. باهاش صحبت کنید که از این کار چقدر رنج می کشید. شاید این عادت بدشو کنار بگذاره.

همسرم خیلی حساس و زودرنجه.. نمی تونم باهاش راحت صحبت کنم همش فکر می کنم از چیزی ناراحته..

در این شرایط باهاش صحبت کنید که از چه رفتاری ناراحت می شه. سعی کنید اون کار را نکنید. اگه دیدید حساسیتش بیش از حده، می تونید با هم یه مشاوره خانواده برید و مشکلتون رو بگید.

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

براي مشاوره در زمينه 10 راه برای ابراز دلخوری و ناراحتی از همسر

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
از سراسر کشورچطور به شوهرم بگم ازش ناراحتم

با 09353000102 تماس بگيريد

همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1:00 شب 

حتي ايام تعطيل

مطالب مرتبط با این نوشته:

با همسر دروغگو چگونه رفتار کنیم؟

راهکارهای کاهش استرس در خانواده چیست؟

چرا صداقت در زندگی زناشویی مهم است؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

avijeee@ 

info@avije.org  

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه های مختلف مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی بهره مند شوید.ان شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی کودک، تربیت کودک، اختلالات کودک، روانشناسی کودک و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره کودک آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره ازدواج دانشجویی، مشاوره ازدواج فامیلی، مشاوره ازدواج اسلامی ایرانی، مشاوره ازدواج موفق، مشاوره در زمینه خواستگاری، مشاوره ، معیار های ازدواج و … با مرکز مشاوره ازدواج آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره نوجوان، مشاوره جوانان، مشاوره ازدواج، مشاوره زناشویی و زندگی مشترک، مشاوره زنان و خانواده، مشاوره خیانت، مشاوره طلاق، مشاوره مرگ عزیزان و … با مشاوران خانواده مرکز مشاوره در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی روانشناسی، مشاوره اختلالات شخصیت، مشاوره اختلالات یادگیری، مشاوره افسردگی، مشاوره اعتیاد، مشاوره ترس و فوبیا، مشاوره اختلالات خواب و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه عشق، عشق به همسر، عشق حقیقی و واقعی، عشق مجازی و دروغی، ابراز عشق، عشق به خانواده، عشق به و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه مهارت های زندگی، اعتماد به نفس و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران – میرداماد

021-62999066 (سراسری) – مشاوره تلفنی

تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

مشاهده

برای طرح سوالات خود ما را در اینستاگرام دنبال کنید

شروع گفتگو

مشاوره برای هموطنان خارج از کشور

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

شوهرم خیلی تحویلم نمیگیره. شاید منظوری نداره . ولی اخه چرا با من فقط اینجوری؟ الان از مهمونی اومدیم با گوشی مشغول شد و بعد اصلا هیچ حرفی باهام نزد. فقط منتظهمن برم باهاش حرف بزنم و نازشو بکشم. من نرم اون نمیاد. مثل اینکه جای زن و مرد عوض شده

نرو طرفش…بزار عادت کنه اون بیاد

همیشه اینطوریه یا این بار؟؟؟

چطور به شوهرم بگم ازش ناراحتم

لوسش کردی

حال خوبیه عشقم(همسرم) کنارمه 😍😍😍

با خیال راحت سیسمونی کودک خودتون رو  از کیکابو ,برند برتر اروپایی بخرید

(کیکابو ,برند برتر اروپایی بخرید)

چند وقته ازدواج كرديد

ااز اول زندگيتون همينجوريه

تازه سه ماهه عقدیم. بعضی اوقات اینجوریه

آره چند روز مثل خودش باشی درست میشه،قهر نکن ولی مثل خودش باش

اصلا نرو طرفش.صبر کن تا هر وقت که اون بیاد.خودش میاد… تو هم برو سرگوشیت اصلا انگار نیست.

الان تنها خونه هستين؟! دقيقا چكار دوست داري بكنه؟!

از اول همین بود؟

هنوز اول راهي همين الان بايد درستش كني 

بيشتر بشناسش سعي كن بيشتر ناز كني تا ناز بخري 

خوب عزیزم مردا دقیقا همین جورین.تا وقتی که تو بری طرفش اوضاع همینطوری.تو هم باید سرتو تو گوشی و این جور چیزا گرم کنی تا اون بیاد طرفش.

اگه من بودم باهاش صحبت میکردم‌و دلیلش رو میپرسیدم!

شاید اصلا متوجه اشتباه بودن رفتارش نیست

الان شوهر منم داره نود میبینه.  مردا همینن منم اومدم اینجا بیخیال خوش بگذرون بخودت 

بهشو ن بگی ،میگن :مگه چه جوری ام ،به همه چی گیر میدی

شوهر منم خیلی ناز داره.منم همیشه میگم جای زن و مرد عوض شده انگار.

اخلاق بد شوهرم اینه که گاهی اوقات که از دستش ناراحتم و نمیرم سراغش اونم دور تر میشه و چند ساعت طول میکشه و خودم میرم سر صحبت باز میکنم تا آشتی کنیم و عذرخواهی کنه شوهرم.

خلاصه که پسرها لوس بار اومدن

آره تنهاییم. از کجا فهمیدین؟!!! امشب استثنا تنها هستیم. گرفته خوابیده. ککش هم نمیگزه

شوهر منم داره میبینه ،ولی همیشه اینجوری نیست

شوهر منم داره نود میبینه و چرت میزنه.

کلا نود شروع میشه فقط فردوسی پور.

همش همینه یا از چیزی ناراحته؟

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

من با شوهرم یک مشکل بزرگ دارم وقتی ازش ناراحتم اصلا سعی نمیکنه از دلم دربیاره این رفتارش خیلی آزارم میده یه جورایی دارم ازش سرد میشم حتی وقتی بهش میگم بازم بی تفاوتی میکنه که خیلی منو رنج میده لگفا راهنماییم کنید. باتشکر..

ظاهراً شما دو نفر از مهارت های زندگی اطلاع چندانی ندارید و نمی دانید که چگونه باید اعتراض خود را به دیگری نشان دهيد يا نمی توانید درست با هم حرف بزنید پس آموزش مهارت های زندگی برای شما اجباری است که می توانید از طرق مشاهده سی دی های خانواده موفق دکتر فرهنگ و یا مطالعه کتاب هایی در این زمینه این اطلاعات خود را افزایش دهید. زندگی زوجین در ابتدا، فراز و نشیب های زیادی دارد و زوجین باید آنقدر صبر و تحمل داشته باشند تا به مرور زمان با خصوصیات رفتاری همدیگر آشنا شوند و این خیلی طبیعی است که به خاطر کم تجربگی با هم بگومگوهایی هم داشته باشند اما نکته اساسی این است که هرگز در ارتباط با هم کلمات و صحبت های دلسرد کننده نداشته باشند و در این مسیر اصلاً ناامید و به قول شما دلسرد نشوند. نا امیدی و دلسردی آفت های یک زندگی زناشویی می باشد پس مواظب زندگی خود باشید. تنها راه این است که خواسته هایتان از یکدیگر را صریح و روشن مطرح كنيد و هر دو سعی کنیدکه خواسته های دیگری را به نحو احسنت برآورده نماييد البته در بحث ها و دعواهای خانوادگی منصفانه بین خود قضاوت کنید، توان بخشیدن را در خود افزایش دهید و بر سر هرچیزی ناراحت نشوید. در ضمن اگر صحبت کردید و اثر نداشت باز هم با مهربانی خواسته خود را بگویید و آن قدر بخواهید تا به خواسته خود برسید.
مهارت هایی که برای بهتر شدن روابط شما و همسرتان لازم است را در چند نکته بیان می کنیم:
1. مهارت گوش دادن همدلانه در زندگی مشترک: هم زن و هم مرد توقعاتی از یکدیگر دارند، هر کدام از آنها نیازها و خواسته هایی دارند که باید برآورده کنند. ما باید یاد بگیریم که به حرف های طرف مقابل مان گوش کنیم. خودمان را جای طرف مقابل قرار دهیم و با تمام وجود سخنانش را بشنویم و تا آنجايی که برایمان امکان دارد در جهت انجام وظایف و رفع نیاز همسرمان تلاش کنیم. پس قدم اول اینکه به صحبت ها، نیازها و توقعات همسرتان خوب گوش کنید و تا آنجايی که امکان دارد در جهت رفع نیاز او تلاش نمايید.
2. توجه همدلانه: زن و شوهر باید بدون قید و شرط به یکدیگر علاقه داشته باشند و بتوانند رفتار فرد را از شخصیتش جدا کنند. متأسفانه برخی زنان رفتارهای ناشیانه و نامطلوبی در مقابل همسر خود دارند. مثلاً اگر روزی همسرشان دیر به سر وعده رسید بدون مقدمه و با زبانی سرشار از نیش و کنایه به شوهرشان می گویند: (تو آدم وظیفه نشناسی هستی، تو به من اهمیت نمی دهی، تو برای من ارزش قائل نیستی و…) با این نگرش شخصیت همسر و شوهر خود را خرد می کنند. اگر زنی شخصیت همسرش را خرد کند دیگر نمی تواند روی اصلاح رفتار شوهرش امیدوار باشد. پس باید بین رفتار و شخصیت فرد تمایز قائل شویم. برای این منظور اگر انتقادی از همسرتان دارید با زبانی نرم و لیّن صحبت کنید، از او و سایر صفاتش تعریف کنید و با لحنی آرام و متین مثلاً به او بگويید (من احساس می کنم این رفتار نابجا بود.)
3. گفتگوهای شما باید صمیمانه باشد. گله، شکایت و خواسته های خود را قشنگ بیان کنیم. صمیمانه صحبت کنیم و صحبت های ما بر مبنای احترام متقابل باشد. نباید در حرف زدن ها شخصیت طرف مقابل را خرد کنیم. چنانچه در زندگی انتقادی از همسر خود داشته باشیم می توانیم سه راهکار در پیش بگیرید: راهکار اول اینکه اصلاً این انتقاد را با همسرمان در میان نگذاریم. با این روش به مرور زمان نسبت به طرف مقابل خود احساس دلخوری کرده و کم کم و با انباشته شدن موارد دیگر ناگهان در یک موقعیت نامناسب مثل یک آتشفشان فروان می کنیم و اطرافیان خود را آتش می کشیم. پس راه اول مناسب نیست.
راهکار دوم اینکه با لحنی تند و تهدید آمیز به طرف مقابل خود حرف بزنیم و با این کار شخصیت او را خرد می کنیم. وقتی شخصیت او خرد شد او به لاک دفاعی می رود و دیگر هیچ گونه نمی توانیم رفتارش را تغییر دهیم و بنای لج و لجبازی آغاز می شود که این هم مناسب نیست.
اما راهکار سوم، اینکه رفتار ما روانشناسانه، قاطعانه و با رعایت احترام متقابل باشد. با این روش هم انتقاد خود را با شیوه ای مناسب بیان کردیم و هم شخصیت و احترام شوهرمان را حفظ نمودیم. دوست عزیز، شکل گیری یک ارتباط صحیح میان شما و همسرتان زمان می برد. صبور باشید، کتاب هايی که در انتهای پاسخ معرفی می کنیم را مطالعه کنید و در صحبت کردن ها و گفتگوهايی که با همسرتان دارید با زبان احساستان حرف بزنید نه بر مبنای شخصیت طرف مقابل. اگر شخصیت همسر شما زیر سؤال رفت او به لاک دفاعی فرو می رود. اما اگر از مسئله ای ناراحت بودید و ناراحتی خود را به این شیوه بیان کردید و گفتید (من احساس می کنم که تو تغییر کردی، من احساس می کنم تحقیر شدم…) با این طرز بیان فرد مقابل منفعل می شود و روی صحبت های شما حساس شده و کاملاً به حرف هایتان گوش خواهد دارد. پس لحن حرف زدن خود را تغییر دهید و در زمان و وقت معین و مناسب صحبت کنید. نکته مهم اینکه مردها به دنبال اقتدار هستند و زن ها دوست دارند محبوب دیگری باشند. اگر دوست دارید محبوبیت شما بیشتر شود به همسرتان بیشتر اقتدار ببخشید و حتماً از مشاوره حضوری بهره ببرید. انتظار نداشته باشید که بتوانید رفتار شوهرتان را تغییر دهید. اگر شما در رفتار خود تغییر ایجاد کنید مطمئن باشید رفتار همسرتان تغییر خواهد کرد. روابط خود را با خدای بزرگ محکم تر کنید او از غافل نشوید. دل ها و فکرها به دست اوست. اگر رابطه تان با خدا عمیق تر شود او دل های دیگران را به سمت شما متمایل می کند. با ارتباط با خدا فکرتان نورانی شده و در بروز مشکلات بهترین روش را به کمک او انتخاب خواهید کرد. پیامبر اکرم (صلوات ا… علیه و آله) فرمودند: «کسی که بین خودش و خدا را اصلاح کند خدا بین او و بندگان را اصلاح خواهد کرد.» اگر دلتان را به دریای الهی متصل کنید دیگر هیچ وقت خودتان را تنها نمی دانید و به سرچشمه ای وصل می شوید که پایانی ندارد.
در زندگی خود خلاقیت و نوآوری داشته باشید. سعی کنید روش خانه داری و همسرداری شما متنوع باشد. امروزه تکنولوژی، اطلاعات و پیشرفت صنعت سلیقه ها و انتظارات را متنوع کرد. از دکوراسیون منزل گرفته تا نوع آشپزی، رابطه ی جنسی، پوشش، آرایش، پر کردن اوقات فراغت همه را متنوع کنید و هر دفعه با روشی خاص و جدید زندگی خود را اداره کنید. اگر تنوع طلبی شوهرتان در منزل ارضا شود او به شما و خانه اش پایبندی بیشتری نشان می دهد.
کتاب مردان مریخی و زنان ونوسی، عشق هرگز کافی نیست، آئین همسرداری، زن مثبت را بخوانید. صبوری و گذشت به قصد اصلاح نه به قصد رنج کشیدن و قربانی شدن را فراموش نکنید. به روابط جنسی خود اهمیت دهید و نیاز همسرتان را درک کنید. اگر او را با آغوش باز نپذیرید غرورش را می شکنید.
پیشاپیش سال نو را به شما تبریک میگوییم.
این سوال توسط فرهنگسرای پرسش پاسخ داده شده است .


|zip code ایران و تهرانDownloads-icon


 

تالار همدردی نسبت به محتویات تبلیغات مسئولیتی ندارد.

چطور به شوهرم بگم ازش ناراحتم

مرکز مشاوره,  مشاوره,  روانشناس ,  مرکز روانشناسی ,  کودک لوس ,  ویدیو


روانشناسی خانواده, 
ازدواج , 
روانشناس, 
طلاق, 
خانواده ,  فوبیا, 
ای طب

تشکرشده 1,278 در 497 پست

تشکرشده 428 در 112 پست

تشکرشده 3,442 در 1,036 پست

تشکرشده 659 در 208 پست

تشکرشده 4,874 در 1,141 پست

تشکرشده 1,278 در 497 پست

تشکرشده 1,825 در 279 پست

تشکرشده 487 در 116 پست

تشکرشده 14 در 5 پست

انتخاب سریع یک انجمن
 

کودک,  مشاوره ,  کیلیپ,  ازدواج , روانشناسی ,  فول تست ,  سایت روانشناسی, تربیت کودک

کلیپ جدید ,  روانشناس آنلاین ,  مشاوره,  مرکز مشاوره,  مشاوره خانواده ,  مشاورانه



 

تالار همدردی نسبت به محتویات تبلیغات مسئولیتی ندارد.

چطور به شوهرم بگم ازش ناراحتم

مرکز مشاوره,  مشاوره,  روانشناس ,  مرکز روانشناسی ,  کودک لوس ,  ویدیو


روانشناسی خانواده, 
ازدواج , 
روانشناس, 
طلاق, 
خانواده ,  فوبیا, 
ای طب

تشکرشده 2,459 در 516 پست

تشکرشده 6,295 در 1,291 پست

تشکرشده 2,459 در 516 پست

تشکرشده 1,673 در 522 پست

تشکرشده 238 در 85 پست

تشکرشده 2,459 در 516 پست

تشکرشده 14,098 در 2,558 پست

تشکرشده 238 در 85 پست

تشکرشده 14,098 در 2,558 پست

تشکرشده 238 در 85 پست

انتخاب سریع یک انجمن
 

کودک,  مشاوره ,  کیلیپ,  ازدواج , روانشناسی ,  فول تست ,  سایت روانشناسی, تربیت کودک

کلیپ جدید ,  روانشناس آنلاین ,  مشاوره,  مرکز مشاوره,  مشاوره خانواده ,  مشاورانه



 

تالار همدردی نسبت به محتویات تبلیغات مسئولیتی ندارد.

چطور به شوهرم بگم ازش ناراحتم

مرکز مشاوره,  مشاوره,  روانشناس ,  مرکز روانشناسی ,  کودک لوس ,  ویدیو


روانشناسی خانواده, 
ازدواج , 
روانشناس, 
طلاق, 
خانواده ,  فوبیا, 
ای طب

تشکرشده 446 در 203 پست

تشکرشده 2,854 در 753 پست

تشکرشده 446 در 203 پست

تشکرشده 116 در 61 پست

تشکرشده 2,854 در 753 پست

تشکرشده 406 در 145 پست

تشکرشده 446 در 203 پست

تشکرشده 6 در 4 پست

تشکرشده 446 در 203 پست

تشکرشده 116 در 61 پست

انتخاب سریع یک انجمن
 


نمایش برچسب‌ها

کودک,  مشاوره ,  کیلیپ,  ازدواج , روانشناسی ,  فول تست ,  سایت روانشناسی, تربیت کودک

کلیپ جدید ,  روانشناس آنلاین ,  مشاوره,  مرکز مشاوره,  مشاوره خانواده ,  مشاورانه



“>

در مطلب زیر نویسنده به این چالش در روابط بین همسران پرداخته است که بهترین روش برای گفتن خطاها و اشتباهات همسر چیست ؟ و چطور بدون دلخوری و ناراحتی ایرادهای همسر گفته شود و او هم راحت تر قبول کند.

چگونه اشتباهات همسرم را بدون قهر و دعوا به او بگویم ؟

سوال های متعددی را از طرف مخاطبانم در اینستاگرام دریافت کردم که:

بهترین روش برای گفتن خطاهای همسرم چیست؟

چطور به شوهرم بگم ازش ناراحتم

اشتباه و خطاهای همسرم را به روی او بیاورم یا نه؟

اگر به او نگویم که اشتباه کرده است، چطور او را متوجه اشتباه ش کنم؟

همسرم فکر می کنه که حق با اوست .

چطور از همسرم درخواست کنم ؟

چطور با همسرم در مورد اشتباهاتش حرف بزنم ؟

چطور از همسرم خرج ماهیانه بگیرم ؟

همسرم قبول نمیکنه اشتباه کرده…

همسرم عذرخواهی نمیکنه !

و ……

این سوال ها باعث شد که تصمیم بگیرم این مقاله (چگونه اشتباهات همسرم را بدون قهر و دعوا به او بگویم ؟) را نگارش کنم.

بدیهی هست که پاسخ کامل به تمام این سوالات برای خودش کتابی قطور میشود، اما سعی میکنم تا حد زیادی موضوع را برای شما عزیزان شرح دهم.

در این مقاله با تکنیکی فوق العاده آشنا میشوید که شما را کمک میکند تا بتوانید منظور خود را بدون سوء برداشت با طرف مقابلتان مطرح کنید.

اما قبل از هر چیز باید یک موضوع مهم را مطرح کنم… باید قبول کنیم که :

mehcom.com

همه ما انسان ها، حق داریم اشتباه کنیم.

زماین که ما از آدمها حق اشتباه کردن را بگیریم، دیگر نمیتوانیم با آنها ارتباط برقرار کنیم. چه کسی میتواند ادعا کند که تا به حال هیچوقت اشتباه نکرده است ؟! کسی میتواند بگوید که هیچوقت اشتباه نمیکند ؟

همه چیز از انتظار ما شروع میشود! چون آدم ها را کامل میدانیم، اجازه خطا کردن به آنها نمیدهیم.

همه ما انسان هستیم و حق داریم که اشتباه کنیم.

حالا موضوع مهمی مطرح میشود، همه ما خطا داریم بنابراین چطور میتوانیم با وجود این اشتباه ها زندگی کنیم؟

بهترین راه برای بیان خطاها چیست؟

اشتباه همسرم را به روی او بیاورم یا نه؟

mehcom.com

اگر به او نگویم که اشتباه کرده است، چطور او را متوجه اشتباه ش کنم؟

ما باید اشتباهات دیگران را به آنها بیان کنیم و یادآوری کنیم که اگر این کار را انجام ندهند میتوانند همسر و آدم بهتری باشند.

این یادآوری و بیان خطای دیگران مانند اسلحه خطرناک است. اسلحه میتواند جان یک انسان را نجات دهد یا جان انسانی را بگیرد. انتخاب با ما است که چطور ، چگونه و با چه فکری از اسلحه استفاده میکنیم.

حالا چرا باید بیان کنیم؟ نمیشه همینطور تو خودمون نگه داریم؟ نمیشه خودمون حلش کنیم؟

توصیه من این است که حتما تمام مسائل زندگی را با همسرتان مطرح کنید، اما قبل از اینکه برداشت خاصی از این جمله داشته باشید باید بگویم که تا وقتی کار با اسلحه را یاد نگرفتید حق استفاده از آن را ندارید، تا وقتی گواهینامه رانندگی نگیرید نمیتوانید راننده ی ماشینی باشید…

mehcom.com

بنابراین :

تا وقتی گواهینامه بیان صحیح را نگرفتید.

نمیتوانید تمام مسائل تان را به همسرتان بیان کنید.

ما باید مسائل مان را با همسران در میان بگزاریم… دیده اید بعضی وقت ها به آدم ها حرف خیلی ساده ای میزنی، اما آنها به شدت بازخورد نشان میدهند.

مثلا میگویی: این چه لباسی هست که پوشیدی؟… بعد از گفتن این جمله ساده، برخوردی فوق العاده سخت میبینید! به تو هم باید جواب پس بدم؟ اصلا به تو چه؟ و … به نظر شما دلیل این برخورد عجیب چیست؟

یک لیوان را تصور کنید که 10 جرعه آب در آن جای میگیرد، جرعه اول را به آن اضافه میکنیم، چه اتفاقی میافتد؟؟ هیچ! ما فقط یک لیوان داریم که در آن یک جرعه آب است، همین!

حالا جرعه دوم را اضافه میکنیم، چه اتفاقی میافتد؟؟؟ هیچ! همینطور تا اضافه کردن جرعه دهم پیش میرویم، چه میبینیم؟ یک لیوان که کاملا پر است…چطور به شوهرم بگم ازش ناراحتم

حالا جرعه یازدهم اضافه میشود

اینجاست که دیگر ظرفیت لیوان تمام میشود، هر چه هست را پس میدهد حتی کوچکترین ذره ی آب اضافه را…

یا در مثال که مناقشه نیست، شما میتوانید آدمی را تصور کنید که بیش از حد مجاز غذا خورده است، چه اتفاقی برای او میافتد؟

باید مسائل را همان وقت که کوچک و قابل حل شدن هستند مطرح کنید. یک نهال را میشود راحت با دست جدا کرد از زمین…

اما سوال اینجاست:

از ریشه در آوردن یک درخت چندین ساله چقدر طول میکشد؟

باید مسائل را تا وقتی که هنوز بذری در حال رشد هستند حل کنیم، هر چه قدر دیرتر اقدام کنیم، حل کردن آنها سخت تر میشود!

mehcom.com

حتما مقاله (چگونه ازدواج بدون شکست داشته باشیم ؟) را در اینجا بخوانید!

 

ما در مواجهه با مسائل دو راه داریم:

1- راه اول مواجهه با مسائل

موضوع را در خودمان بریزیم و سعی کنیم که خودمان برای آن راه حل پیدا کنیم.

2- راه دوم مواجهه با مسائل

آن را مطرح کنیم و برای آن راه حل پیدا کنیم.

 

راه اول که عملا منتفی است چرا که هیچکس نمیتواند ادعا کند که میتواند پاسخ همه ی مسائل را میداند و دانای کل است.

 

راه باقی مانده برای ما راه دوم است که البته بهترین راه است… اما یک خطر بزرگ در این راه وجود دارد و آن هم “چگونگی مطرح کردن” آن است.

اگر ما مسئله را اشتباه و از راه نادرست مطرح کنیم، نتیجه ایی عکس میگیریم. میخواستیم ابروی مشکل را درست کنیم اما با بیان بد، چشم مشکل را هم کور میکنیم…

پاسخ به این سوال همان تکنیک فوق العاده NVC است لینک ورود به مقاله NVC ان وی سی تکنیک قدرتمند بیان مشکلات به همسر . اما قبل از ورود به آن مقاله صبر کن !

mehcom.com
یک لحظه صبر کنید!

از کجا مطمئن هستید که او اشتباه کرده است ؟ بسیار برای من پیش آمده که مطمئن بوده ام در مورد یک قضیه ای ولی بعدا مشخص شده که این اطمینان من اشتباه بوده است.

آیا تا به حال برای شما پیش نیامده که از موضوعی مطمئن باشید اما بعدا برعکس آن ثابت شود؟ بنابراین نمیتوانیم بگوییم که صد در صد و بدون شک کسی در مسئله مقصر است.

باید اینطور بگوییم:

به نظر من و از دیدگاه من اینکار شما اشتباه بوده است.

البته نباید به این صراحت صحبت کرد، باید از بهترین روش برای بیان مطلب استفاده کرد که خدمتتان معرفی کردم(NVC)

مقاله ای (توصیه ای برای کنترل خشم در روابط زناشویی) را خوانده اید ؟

 

چه کسی اشتباه کرده است ؟

 

برای اینکه ببینیم ما اشتباه کرده ایم یا او… باید معیار هایی داشته باشیم تا با آنها موضوعات را مقایسه کنیم.

معیار هایی مانند:

قوانینی که خودمان بین خودمان وضع کرده ایم.

 

مثلا من و همسرم قرار گذاشته ایم که حدااقل و در هر شرایطی ماهی یکبار به خانواده همسرم سر بزنیم. این قانونی است که من و همسرم درباره دیدار خانواده وضع کرده ایم.

حالا اگر همسرم به طور مثال بگوید که ما چرا به خانواده او سر نزده ایم، به او قانون را یادآوری میکنم و کاملا سوء تفاهم را برطرف میکنم.

mehcom.com

عرف جامعه ی عربستان ایجاب میکند که خانم ها حجاب را رعایت کنند و طبق قوانین آن کشور عمل کنند.

حالا اگر مردی عربستانی از همسرش بخواهد در جامعه بی حجاب باشد، در خواستی را از همسرش کرده است که خلاف عرف است و قطعا در این مورد حق با آن خانم است.

 

مثالم را از سنتی کاملا خارجی و غریبه آوردم تا سوء برداشتی نشود، شما با توجه به فرهنگ و عرف خودتان و خانواده تان میتوانید مثال خودتان را پیدا کنید.

بیشتر افراد جامعه دین دار هستند و بیشتر دین ها هم برای خودشان قوانینی دارند. مثلا اسلام حکم میکند که اجازه بیرون رفتن خانم از منزل برای شوهر است.

اگر خانمی با همسر خود به اختلاف بخورد، شوهر میتواند به شرع استناد کند و سوء تفاهم را برطرف کند. (البته این حکم با شرایطی است که باید حتما در مورد آن مطالعه کنید تا بتوانید از آن استفاده کنید….)

این مورد هم کاملا مشخص است. زوج های هستند که مراجعه میکنند و بر سر مواردی اختلاف دارند. وقتی از آن موارد صحبت میکنیم و آنها را آگاه میکنیم، موضوع کاملا حل میشود و اختلاف برطرف میشود.

 

فرد مورد اعتماد میتواند هر کسی باشد. ویژگی این فرد این است که هر دو طرف با او و نظر او موافق هستند. و البته او از نظر آگاهی و سواد کافی، شرایط نظر دادن به این زوج را دارد.

دوست دارید در مورد (چگونه از همسر خود انتقاد کنیم تا تاثیرگذار باشد) مقاله ایی بخوانید ؟

بله، دنیای ما متفاوت شده است و گاهی نرم افزار ها هم میتوانند ما را از سوء تفاهم خارج کنند.

دوست من تعریف میکرد که از همسرم جمله ایی را شنیدم که خیلی برای من سوال برانگیز بود. میگفت همسرم گفت: تو چرا اینقدر از گوشی استفاده میکنی؟ چرا همش سرت تو گوشیه؟؟؟ این دوست من انسان بسیار باهوشی است.

آن وقت سکوت کرده بود و این سکوت در حالی بود که این دوست من دقیقا برعکس فکر میکرد، او هم به این موضوع فکر میکرد که چرا همسر من همیشه سرش تو گوشی است؟؟؟

خب در این موضوع چه کار باید کرد؟ چطور میتوان فهمید که حق با چه کسی است؟ شما بودید چه کار میکردید؟ (انتهای همین مقاله بنوسید اگر تجربه یا راه حلی دارید).

 

دوست من که خیلی انسان باهوشی است، سکوت کرد و به فکر راه چاره شد. تا عاقبت با جستجو در گوگل نرم افزاری را پیدا کرد که نشان میداد هر گوشی در شبانه روز چقدر کار کرده است و حتی نشان میداد که چند بار قفل گوشی باز شده است.

 

نام این نرم افزار کیفیت زمانی یا Q T (از اینجا میتوانید نرم افزار را دانلود نمایید)است. او این نرم افزار را در گوشی خودش و همسرش نصب کرد. حالا بعد از 24 ساعت از نصب نرم افزار وقت روشن شدن حقیقت بود!

 

صحنه را تصور کنید، خانم مغرور نگاه میکند و مطمئن است که تا چند دقیقه دیگر همسرش مجبور به عذرخواهی میشود… حتی جملات بعد از پیروزی را نیز آماده کرده است!

 

دیدی گفتم!… من خودم نرم افزارم!… حتما باید ضایع میشدی؟!… ای بابا…

 

لحظه ی موعود رسید… اما آنطور که خانم پیش بینی کرده بود، پیش نرفت!

 

زمان استفاده از گوشی برای خانم تقریبا دو برابر از زمان استفاده ی آقا بود! این داستان تجربه ی بزرگی میتواند برای ما باشید تا بتوانیم درست فکر کنیم و تصمیم بگیریم و برای اینکه درست ببینیم باید هر کاری که از دستمان برمیاید انجام دهیم تا دچار سوء تفاهم نشویم.

 

در این مقاله در مورد “چگونه اشتباهات همسرم را بدون قهر و دعوا به او بگویم ؟” صحبت کردیم. ممنون از توجه شما، حتما نظراتان را بنویسید تا بتوانیم در آینده مقالات بهتری برای شما آماده کنیم.

 

اما اینکه چطور همسرمان را متوجه اشتباه خودش کنیم ؟ و چطور میتوانیم موضوع را با او مطرح کنیم که بهترین نتیجه را بگیریم؟ جواب این سوال را در مقاله زیر ببینید:

NVC ان وی سی تکنیک قدرتمند بیان مشکلات به همسر

منبع :رئوف

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

09351034457

مشاوره تلفنی : 9099072932

تمامی اظهار نظرهای کاربران صرفا نظرات شخصی آنان بوده و تمامی مسئولیت متوجه اظهار کننده نظر می باشد.

انجمن های نوعروس وب سایتی است برای تبادل نظر عروس خانم های جوان درباره بهترین آرایشگاه ها ، لباس عروس ، آتلیه ها ، تشریفات ، تالارهای عروسی و هر آنچه برای برگزاری یک مراسم عروسی رویایی مورد نیاز میباشد.

کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد – قدرت گرفته از سرورهای نوعروس

برنامه نویسی و طراحی با توسط آرتاباز

ارسالی توسط niloofar_m31 در دسته بندی مشاوره خانواده | 2 پاسخ

پیشاپیش از وقتی که میگذارید ممنونم.
مدتی که شدیدا احساس نیاز می کنم به این که پیش مشاور برم اما به هیچ عنوان امکانش نیست به دلایلی.
بنده هفت ماه است که عقد کردم.
همسرم رو خیلی دوست دارم و خدارو شکر ایشون هم عاشق منه. از وقتی که عقد کردیم، دیگه همه کسم شده. و خیلی برام مهمه که از دستم ناراحت نشه به هیچ عنوان. اصلا دست خودم نیست. نمی تونم حتی یه لحظه ناراحتی ش رو تحمل کنم. وقتی حتی به نظرم اون مقصره و کاری کرده که دوست ندارم اگر رفتاری کنم که ناراحتیم بروز پیدا کنه و همسرم هم ناراحت بشه حالت جنون امیزی بهم دست میده. فکر می کنم دنیا دیگه تموم شده.
همسرم خیلی منو دوست داره. وقتایی که مریضم خیلی به فکرمه. اما تو بعضی مسایلخیلی حساسه. من خانم محجبه ای هستم. چادر سر می کنم. ارایش نمی کنم. اما با این وجود همسرم اگه ببینه روسری ای بهم میاد خیلی یا با چیزی زیباتر شدم به هیچ عنوان دوست نداره من اون رو تو مهمونی ها یا هرجا استفاده کنم. دوست نداره کسی حتی خانم ها و محارم موهای من رو ببینه. دوست نداره تو عروسی ها لباس باز بپوشم به هیچ عنوان دوست نداره ارایش کنم حتی تو بخش زنانه تالار. من همه ی این ها رو پذیرفتم و هرچی که تا به حال مطرح شده و ازم خواسته بی حرفی قبول کردم. همسرم خیلی مرد خوبیه. و من عاشقشم. اما منی که خیلی وقتا و تقریبا حجاب برام مهم بوده و همیشه رعایت می کردم الان دیگه احساس محدودیت می کنم. احساس می کنم بعد از یه مدت تبدیل به زنی میشم که شوهرم دوست نداره من کنارش راه برم. اصلا تا به حالا همچین چیزی رخ نداده. اما من همچین واهمه ای دارم. من برای هرجایی که برم با وجود این که هنوز در دوران عقد هستم از همسرم اجازه می گیریم که اگر اینطور نباشه به شدت ناراحت میشه. اما بعضی وقتا احساس می کنم به تنمهایی احتیاج دارم. حتی وقتی همسرم فهمید یه بار یک ایستگاه اتوبوس رو پیاده رفتم چون حوصله نداشتم خیلی ناراحت شد که چرا اجازه نگرفتم.
من می دونم همسرم خیلی من رو دوست داره. مطمئنم. ولی وقتایی که از دستم ناراحت میشه مث وقتی که یه بار که اومد خونه مون و من حمام بودم و طول کشید در رو باز کنم چون میخواستم لباسی که دوست داره رو بپوشم بعد، به شدت نااراحت شد. به شدت. و دیگه به من نگاه نمی کرد. هرچقدر عذرخواهی میکردم نمی پذیرفت. حتی وقتی بقلش میکردم توجهی نمی کرد. و همه ان ها در شرایطی بود که از قبل برنامه داشتیم خیلی خوش بگذرونیم با هم. و من اصلا درک نمی کردم. چرا این شدت از ناراحتی و چرا وقتی من این همه عذر خواهی می کنم نتیجه ای نداره….
همسرم خیلی وقتا از دست من ناراحت میشه
وقتایی که اصلا کار بدی حتی از روی قصد انجام ندادم.. مثلا چرا تو ماشین که کنارشم حواسم نبوده و فلان خیابون رد شده.. چرا حواسم نبوده قبل از رسیدن به مقصد جایی که همیشه صبحانه می خوریم زودتر چایی بریزم که خنک بشه.. یهخ بار که حوصه نداشتم و پکر بودم سر سفره صبحانه یهو بلند شد و چنان اخمی کرد و ناراحتی های بسیار زیاد بعد از کلی تایم متوجه شدم چون من سر سفره نخندیدم و ایشون هم کوچکترین تلاشی برای سرحال کردن من نکرده بود..چون یک بار گفت بیا خونه مون و من غذای اون شب رو دوست نداشتم و نرفتم دیگه بهم نمیگه بیا و من خودم باید تنظیم کنم و یه روزایی برم..من معمولا خیلی بسیرون نمیرم و هر از گاهی که دلم بگیره میرم و مسجد دانشگاهمون اما با وجو این که میدونه اجازه رفتن رو بهم نداده چند وقته. قبلا ها که میخواستم پیش مشاور برم متوجه شدم دوست نداره و اجازه نخواهد داد منم مطرح نکردم.

خیلی وقت ها تو. حرفاش شوخی میکنه با من و مسخره م می کنه ولی اگه کوچکترین حرف من این حالت رو داشته باشه به شدت ناراحت میشه.
وقتایی که ناراحت میشه حرف نمیزنه بهم نگاه نمی کنه اگر وسیله ای دستش باشه با ظرب می کوبدش. منتظر میشه و از هر حرف من منظور بدی برداشت می کنه.
وقتایی که از دستم ناراحت نیست خیلی وقتا انقدر عشق نثارم میکنه که شرمنده میشم.
من دوست ندارم دروغ بگم ولی الان که دلیل پکر بودنم رو میپرسه و میخواد بدونه مشکل از اونه همش میگم نه.
چون عاشقشم و نمیخوام حتی یه لحظه ناراحت بشه. از عقدمون تا حالا هر روز همدیگر رو دیدیم. و نمیخوام به هیچ دلیلی اونقدری ناراحت بشه که نیاد دیدنم.
تا حالا هر مسئله ای پیش اومده من عذر خواهی کردم ازش. خیلی زیاد ولی اون خیلی دیر می بخشه . در صورتی که هر اتفاقی از طرف همسرم باعث ناراحتی من بشه خیلی زود یادم میره و توجیه براش میارم که از دستش ناراحت نشم. حتی بهش اخم هم نمی کنم.
خیلی این روزها حاام بده. هر روز گریه می کنم. دست خودم نیست. تو اتوبوس که هستم. یا دارم هرکاری می کنم یهو گریه م میگیره.
در عین حال عاشق شوهرم هستم.
واقعا نیاز دارم که هرچه سریعتر راهنماییم بکنین

دوست عزیز شما عنوان میکنید عاشقش هستید و دوستش دارید
پس باید رفتار و اخلاقشو بشناسید و از حدودش تجاوز نکنید … چون تصمیم شما به تنهایی برای تغییر کافی نیست و تا ایشون هم تمایلی برای تغییر نداشته باشند تلاش شما بیهوده است

با زیباترین و بهترین عبارت ها همسرتان را مخاطب قرار دهید.این کار روح او را از شادمانی لبریز می کند.
متأسفانه ما عادت داریم به هر که نزدیک تر شویم، بیشتر حرمتش را بشکنیم.
پس با همسرمان با همان احترامی حرف بزنیم که با فرد بیگانه یا آشنایی صحبت می کنیم؛ گله گذاری خوب
فقط با به کار بستن مهارت های کلامی قابل اجراست: ۱- با زیباترین و بهترین عبارت ها همسرتان را مخاطب
قرار دهید.این کار روح او را از شادمانی لبریز می کند.
متأسفانه ما عادت داریم به هر که نزدیک تر شویم، بیشتر حرمتش را بشکنیم.
پس با همسرمان با همان احترامی حرف بزنیم که با فرد بیگانه یا آشنایی صحبت می کنیم؛ زیرا احترام، احترام
می آورد و فرد هر چه به ما نزدیک تر باشد، به این احترام بیشتر نیاز دارد تا رکود و
سردی بر رابطه مان سایه نیفکند.
۲- هنگام صحبت مراقب باشید غرور همسر را جریحه دار نکنید.
این گونه زخم ها خیلی عمیق اند و عامل بسیاری از اختلاف ها و درگیری های بعدی می شوند.
حتی اگر جلسه مذاکره به ظاهر ختم به خیر شود.
۳- در گفتار و کردارتان صادق باشید؛صداقت واقعیتی است ملموس که همگان به راحتی متوجه آن می شوند.
فریب، دورویی و ریاکاری نتیجه سوء دارد و از عوامل مهم شکست مذاکرات است.
۴- هنگام گفتگو جانب منطق و انصاف را نگه دارید.
برای این کار هم لازم است خود را جای طرف مقابل بگذاریم.
در این صورت شرایط و حال او را درک می کنیم و از میزان رنجش ما کاسته می شود؛ زیرا
درمی یابیم او در آن لحظه کاری غیر از این نمی توانسته بکند.
۵- سهم خود را در مشکل پیش آمده ببینید و صادقانه به آن اعتراف کنید.
آدم عاقل کسی است که اشتباه خود را متوجه شود و شهامت بیان آن را داشته باشد.
به این ترتیب طرف مقابل نیز وادار به فکر کردن می شود تا سهم خود را در آن مشکل ببیند؛
یا حتی بیندیشد که آنچه رخ داده سوءتفاهم بوده است.
به ویژه اگر یک بار بگویید A«مرا ببخشA» یا A«عذر می خواهم، اشتباه از من بودA»، کافی است که طرف
اگر سوار خر شیطان هم باشد، پایین بیاید و دریچه قلبش را به روی شما باز کند.
۶- لحنمان هنگام گفتگو باید مهربانانه باشد.وقتی لحن خصومت آمیز داریم یا می خواهیم طرف را محاکمه کنیم و یا
سرجایش بنشانیم، به یقین مذاکره را به شکست خواهیم کشاند.
باید به طرف ثابت کنیم که قصد ما مچ گیری نیست یا به اصطلاح نمی خواهیم او را خیط کنیم.
چنین لحنی ما را به هدف اصلی مان می رساند؛ چنان که گفته می شود A«محبت غیرممکن را ممکن می
سازدA».
۷- در حین مذاکره از زخم زبان، گوشه و کنایه، تحقیر، تمسخر و تخطئه بپرهیزید.
تهدید نکنید و خط و نشان نکشید.
این رفتارهای منفی گفتگو را مسموم می کند.
۸- از مقایسه همسر با دیگران بپرهیزید.
بر کارهای خوب او انگشت بگذارید و تأکید کنید که این اختلاف ها ناشی از اختلاف سلیقه است و به
راحتی حل می شود.
او را همان طور که هست بپذیرید تا اعتماد به نفس پیدا کند و راغب شود که در خودش دگرگونی
به وجود آورد.
۹- از لجاجت و یکدندگی بپرهیزید.
اگر نتوانستید به نتیجه مطلوب برسید، ادامه مذاکره را به جلسه بعد موکول کنید و هرگز نخواهید در همان لحظه
از طرف مقابل اعتراف بگیرید که مقصر است.
این رفتار هم خطاست و هم نشانه عاری بودن ما از ظرفیت؛ همواره به یاد داشته باشیم برای رسیدن به
هر هدف راه های متعدد وجود دارد و لازم نیست حتماً چیزی به همان زبان و با همان کلمه هایی
که ما می خواهیم بیان شود.
یکدندگی و لجاجت شرط عقل نیست.
۱۰- هنگام مذاکره به بیش از یک یا دو مسئله نپردازید و در آن واحد، صد مشکل از دیروز تا
فردا را مطرح نکنید.وقتی موضوع یا مشکلی را حل کردید و بر سر آن به توافق رسیدید، به مسئله بعدی
بپردازید.
۱۱- اگر مذاکره تان ختم به خیر شد، جشن کوچکی بگیرید و از این که یک بار دیگر در کنار
هم هستید و تفاهم دارید لذت ببرید.
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲چطور به شوهرم بگم ازش ناراحتم

مشکل بنده این هست که همه چیز رو قبول کردم و نمی تونم کوچکترین اعتراضی بکنم یعنی بلد نیستم و از اینکه رابطه مون خراب بشه میترسم و این باعث شده خیلی تغییر کنم و نمیتونم با این تغییرات زیاد کنار بیام

با عضویت در خبرنامه ایمیلی مطالب سایت را در ایمیل خود دریافت کنید. مطمئن باشید به هیچ وجه از ایمیل شما استفاده تبلیغاتی نمی شود.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به سامانه پرسش و پاسخ مشاور می باشد.

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

دعواهای زن و شوهری به قول قدیمی ترها نمک هر زندگی است

 

دعواهای زن و شوهری به قول قدیمی ترها نمک هر زندگی است. تنها نکته ای که می ماند این است که برخی کارها را بعد از دعواهای زن و شوهری نباید انجام دهید. این کارها عبارتند از :

بعد از دعواهای زن و شوهری این اشتباهات را انجام ندهیداینکه زن و شوهر با یکدیگر بحث و دعوا کنند بسیار عادی است. آنها دو انسان مجزا با طرز فکرهای متفاوت هستند. کاملا طبیعی است که در مواردی با هم اختلاف نظر داشته باشند و حتی به واسطه این اختلاف نظر با یکدیگر بحثشان نیز بشود. اما برخی از اشتباهات مخرب پس از این دعواها روی می دهند. زن و شوهرها پس از بحث با هم کارهای اشتباهی را انجام می دهند که به تثبیت و طولانی تر شدن ناراحتی بسیار کمک می کند. ما در این مطلب 10 مورد از این اشتباهات را یادآور شده ایم که توصیه اکید داریم آنها را ترک کنید و دیگر تکرار نکنید.چطور به شوهرم بگم ازش ناراحتم

بعد از دعواهای زن و شوهری با هم سرد رفتار نکنیدپس از بحث و دعوا اصولا دو طرف حوصله حرف زدن با هم را ندارند. اما اگر پس از گذشت زمان، هنگامی که هر دو آرام تر بودید و همسرتان نزد شما آمد و به هر بهانه ای می خواست با شما حرف بزند، از پاسخ دادن به او امتناع نکنید. بدترین کار ممکن در این شرایط این است که سکوت اختیار کنید و به اصطلاح قیافه بگیرید. کارشناسان روابط زناشویی می گویند: با پاسخ ندادن به طرف مقابل، این حس را به او می دهید که در حال تنبیه کردن او هستید و این باعث می شود تا او نتواند حرف هایش را راحت تر با شما در میان بگذارد. تکرار این مسایل، فاصله بزرگی میان زن و شوهر ایجاد می کند که شاید خسارت های جبران ناپذیری نیز در پی داشته باشد. به جای این کار بچه گانه به همسر خود بگویید: «من هنوز ناراحت هستم و نتواسته ام همانند تو به این زودی همه چیز را فراموش کنم. به من چند ساعتی فرصت بده تا بتوانم آرام شوم. سپس در مورد آن با هم حرف خواهیم زد.» بعد از دعواهای زن و شوهری جمله های او را به خاطر نسپاریدحتما شنیده اید که می گویند: «در دعوا حلوا خیرات نمی کنند!» دقیقا هم همین طور است. جملات یا واژه هایی که هنگام دعوا از دهان همسر خود می شنوید را نادیده بگیرید. به آنها اهمیت ندهید و بگذارید همان جا وسط دعوا خاک شوند. بار سنگین آنها را به دوش نکشید. بدون شک هنگام دعوا دو طرف قربان صدقه هم نمی روند و واژه های ناامیدکننده به کار می برند. اما هوشمندانه ترین کار این است هر زمان حرف های ناراحت کننده او به ذهنتان رسید، یک نفس عمیق بکشید و سعی کنید فکر خود را با مسایل مثبت پر کنید. دوره این جملات چیزی جز درد و ناراحتی در پی ندارد. هنگامی که او ناراحت است به او نگویید: «ببخشید»وقتی در اوج بحث و دعوا هستید گفتن خشک و خالی «ببخشید» دردی را دوا نمی کند. باید سعی کنید پس از اینکه اوضاع بهتر شد، نزد او بروید و عذرخواهی کنید و سوتفاهم پیش آمده را برایش توضیح دهید. یا بگویید چه شد که آن کار را انجام داده اید یا آن حرف را گفته اید. عذرخواهی کردن بدون پشیمانی واقعی و بدون توضیح چندان قابل قبول نیست. باید سعی کنید اشتباه خود را تکرار نکنید و این اطمینان را نیز به طرف مقابل بدهید. برای دعوای خود دنبال بهانه نباشیدهزاران مساله ناراحت کننده در زندگی وجود دارند که می توانید به واسطه آنها دعوا راه بیندازید. به طور مثال، یک روز کاری سخت، سردرد، بی خوابی، کم خوابی و … . اما محققان دانشگاه برکلی کالیفرنیا ثابت کرده اند زوج هایی که کم می خوابند و استراحت کامل ندارند، بیشتر در معرض مشاجره های دایمی قرار دارند. اینکه تقصیرها را گردن طرف مقابل بیندازیم کار درستی نیست. اگر شما ناراحت، عصبانی یا دلخور هستید یا خبرهای ناراحت کننده شنیده اید، باید این مساله را با همسرتان در میان بگذارید. این مساله به آرام ماندن جو، کمک شایانی می کند. کم خوابی موجب حساسیت بیشتر اعصاب می شود.

زن و شوهر با یکدیگر بحث و دعوا کنند بسیار عادی است

 

بعد از دعواهای زن وشوهری بحث را دوباره باز نکنیداگر چند دقیقه پس از بحث دوباره بخواهید در مورد آن با هم حرف بزنید ایرادی ندارد. اما اگر چند روز پس از آن دوباره این مساله باز شود و بخواهید صحبت کنید، چندان جالب نیست. اگر در دعوایی خود را مقصر می دانید، نزد همسرتان بروید و از او عذرخواهی کنید. اگر حرفی زده اید که او را ناراحت کرده است، آن را تصحیح کنید. مساله را خیلی ادامه ندهیدوقتی در مورد مساله ای با همسر خود دعوا یا بحث می کنید، سعی نکنید پس از تمام شدن دعوا، به طور غیرمستقیم و بی نیش و کنایه موضوع دعوا را با یاد او بیاورید. به طور مثال، اگر سر هزینه های سفر با هم بحث کرده اید، لازم نیست وقتی عکس های مسافرت دوستان خود را می بینید در مورد هزینه هایی که کرده اند و مکان هایی که رفته اند به همسر خود طعنه بزنید. بهتر است به جای این کارهای بچه گانه، در فرصتی که هر دو آرام هستید در مورد این مشکل با هم حرف بزنید. اگر دوست ندارید، پس از دعوا نزدیکی نداشته باشیدپس از دعوا هر دو از یکدیگر عذرخواهی کرده اید و شرایط کمی آرام شده است. در این مواقع مردها دوست دارند نزدیکی داشته باشند و این کار را برای نزدیکی بیشتر به همسرشان انجام می دهند. اما زنان شاید این کار را دوست نداشته باشند. اگر شما هم این طور هستید، با مهربانی و آرامش به مرد خود بگویید: می دانم برای بهتر شدن رابطه این درخواست را داری اما اکنون من در فاز چنین کاری نیستم. او را در آغوش بگیرید و محبت صادقانه خود را به او نشان دهید. هرگز بدون توضیح از این کار امتناع نکنید. او باید احساسات قلبی و واقعی شما را بداند تا موجب ناراحتی بیشتر نشود. بر دلیل آغاز دعوا تمرکز نکنیدبهتر است انرژی خود را برای یافتن راهکار صرف کنید. نه برای فکر کردن به اینکه چه چیزی باعث دعوا شد. تفاوت میان یک دعوای خوب و دعوای بد این است که بتوانید برای مشکل خود راهکار مناسب بیابید. به طور مثال، اگر همسرتان فراموش می کند در جاهایی که باید پول نقد با خودش بیاورد، به جای داد و بیداد، با هم یک عابر بانک پیدا کنید و پول بردارید. به همین سادگی می توانید مشکل را حل کنید و لازم نیست یک دعوای طولانی راه بیندازید. بعد از دعواهای زن و شوهری نگویید: «منظورم این نبود»این جمله همچون استفاده از پاک کن برای پاک کردن ماژیک یا خودکار است. حرفی که بیان کرده اید را گفته اید. همسر شما هم در پاسخ خواهد گفت: «ولی تو همین را گفتی!» کلید کردن روی حرف ها و اینکه من این را گفته ام یا نگفته ام، یا منظورم از این حرف این بوده یا نبوده است، مرور گذشته ها است، مرور اتفاق هایی که افتاده و آبی که ریخته شده است. باید سعی کنید مشکل را برطرف کنید. از بحث و دعوا ناراحت و ناامید نشویدباید بدانید دعوا کردن زن و مرد با هم نشانه این است که می خواهند رابطه خود را درست کنند. آنها هنوز به بهبود امید دارند و در نتیجه بحث می کنند تا به یک راهکار مناسب دست پیدا کنند. نباید این بحث ها موجب ناامیدی شما از همسر یا رابطه تان بشود.منبع : زندگی ایده آل 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

تور ارزان کیش با رزرواسیون بهترین هتل ها


راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش


پاکسازی و رفع آلودگی هوای خانه


چنددقیقه ای بدون دردسر ماست سالم بساز!

چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی

مشاهده تمامی مدلهای فرش وامکان خریدآنلاین


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!


درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان

پرفروش ترین پکیج‌های جنسی رو از اینجابخر


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!


ارسال فوری و محرمانه انواع کاندوم


به مقصد دلخواهت با کمترین هزینه سفر کن

اجاره ویلاهای لوکس شمال لب دریا باقیمت خوب

کتابهایی که باعث رشد فکری فرزندتان میشود

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چطور به شوهرم بگم ازش ناراحتم
چطور به شوهرم بگم ازش ناراحتم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *