چگونه دختری کم حرف باشیم

 
helpkade
چگونه دختری کم حرف باشیم
چگونه دختری کم حرف باشیم



صبر کنید…

وبینار جلسه صفرم دوره منحصر به فرد پول | سانس دوم

وبینار رایگان علم و شبه علم؛ دانش دروغین و نشانه‌هایش

وبینار رایگان تفکر نقادانه (سنجش‌گرانه اندیشیدن)

چگونه دختری کم حرف باشیم

وبینار آرامش در دل هیاهو سانس شانزدهم: پیشواز

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

پر حرفی و تکنیک های درمان و کنترل

پر حرفی و زیاد صحبت کردن و  از مشکلات بزرگ است که ممکن است ما نیز با آن دست و پنجه نرم کنیم. هیچ کسی فرد پر حرف را دوست ندارد و از گفت و گو با او خوشحال نخواهد شد. در این نوشته به تکنیک های درمان و کنترل پر حرفی خواهیم پرداخت…

 

 

اگر می‌خواهید با دوستان خود ارتباط خوبی برقرار کنید، روابط عمومی خوبی داشته باشید، منظور خود را به خوبی به مخاطبانتان منتقل کنید و همچنین کاری کنید که بقیه از همنشینی و صحبت با شما لذت ببرند باید «فن بیان» خوبی داشته باشید. اما باید توجه داشت که:

 

فن بیان به معنی پرحرفی نیست…

 

اگر شما جزو دسته افرادی هستید که بیش از حد صحبت می کنید و خودتان یا اطرافیانتان حس می‌کنید که پر حرف هستید و یا نمی توانید پر حرفی را کنترل کنید، مطمئن هستم که این مقاله برای شما می‌تواند مفید باشد.

 

1-تعیین کنید که به چه میزان بیش از اندازه صحبت می کنید و پر حرف هستید

2-کمتر صحبت کنید و بیشتر گوش دهید

 

همه می خواهند که حرف هایشان شنیده شود. هیچ اشکالی ندارد که عقاید و احساسات خود را با افراد دیگر در میان بگذاریم. البته بیان عقاید، زمانی که بیش از اندازه باشد، برای طرف مقابل آزاردهنده خواهد بود  و باعث خجالت زدگی شما می شود.

یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که برای برقراری  ارتباط نیاز می باشد، مهارت خوب گوش دادن است. اگر شما نگران هستید که هنر سخنوری شما تنها با گوش دادن به طور کامل کنار گذاشته شود، در این جا پیشنهادات و راهکارهایی وجود دارد که در این شرایط چه کاری انجام دهید.

 

 

ترجمه تصویر: تو فکر می‌کنی من خیلی صحبت می‌کنم و پر حرفی می کنم؟ منظورم اینه که مردم میگن که من پر حرف هستم اما من فکر نمی‌کنم که پر حرف باشم شاید من کمی زیاد صحبت کنم اما بسیاری از مردم از من هم بیشتر صحبت می‌کنند….

در  اینجا راه حل هایی را بیان خواهیم کرد.

 

 روش یک: مکالمات روزمره خود را مورد بازبینی و ارزیابی قرار دهید.

هنگامی که شما دوستان تان را ملاقات می کنید، در طول مدت نگران این هستید که دوباره پرحرفی نکنید و اجازه صحبت کردن را از دیگران نگیرید و مداوم به خود می گویید که آیا دوباره بیش از حد صحبت کرده اید یا خیر!!!

اما برای رهایی از این نگرانی  بیایید به صورت کاملا صادقانه تمام اتفاقات و رفتارها و صحبت های خودتان و اطرافیان تان را در ذهن تان مرور کنید، این به شما کمک می کند که به طور واضح ببینید خواسته یا ناخواسته در مقابل دیگران چه قدر صحبت کرده اید و به راحتی در مورد خود و رفتارتان قضاوت کنید.

شاید خیلی خوب باشد که شما گفت و گو های خود را ضبط کنید و به آن گوش کنید و در این حین چند سوال مشابه سوالات زیر را از خودتان بپرسید و صادقانه پاسخ دهید:

1-چه کسی بیشتر در جمع صحبت می کرد؟

2-آیا بیشتر در مورد من صحبت کردیم یا دیگر دوستانم؟

3-آیا اغلب من حرف دوستم را قطع می کردم؟

در دوره رایگان و جدید «فن بیان و سخنرانی» شرکت کنید:👇

 

 روش دو: ارزیابی مکالمات خود را محدود به دایره اجتماعی خودتان نکنید.

چگونه دختری کم حرف باشیم

درباره راهی برای صحبت کردن با هر کسی فکر کنید. نه فقط رییس، مادر، همسر، همکار، گارسون رستوران و … که  همیشه با آنها در ارتباط هستید. بلکه این دایره را وسیع تر کنید و نحوه ارتباط تان با همه افراد را مورد ارزیابی قرار دهید.

 

 روش سه: پیدا کنید بیشتر دوست دارید به چه روشی بحث را آغاز کنید.

آیا شما گفت و گوی خودتان را به طور بی مقدمه و با بیان کردن داستانی خنده دار از زندگی خودتان شروع می کنید، بدون این که از کسی نظری بخواهید؟

یا شما دوست دارید که سوالی از کسی بپرسید و اجازه دهید آن ها داستان شان درباره آن موضوع یا نظرشان را بیان کنند؟

مکالمه تعاملی بین دو نفر است و هر زمانی که افراد بیش از حد روی خودشان تاکید کنند در نتیجه مرکز توجه جمع قرار می گیرند.

 

 روش چهار: به زبان بدن دیگران توجه کنید.

زبان بدن در بسیاری از موارد می‌تواند بسیار گویا باشد!

آیا اطرافیان در زمانی که شما شروع به صحبت می کنید چشم هایشان را برمی گردانند و یا بی صبرانه پاهایشان را تکان می دهند؟

آیا در زمانی که شما در حال صحبت کردن راجع به موضوعی هستید و آن را با دقت و جزئیات تعریف می کنید، دیگران به شما با توجه و هیجان نگاه می کنند یا پریشان به نظر می رسند؟

آیا دیگران از کلماتی مانند “بله” و “خب” در حین صحبت استفاده می کنند و به سادگی سر خود را به معنای این که تمایلی به دانستن توضیحات بیشتر ندارند تکان می دهند؟

یا حتی بدتر از این ها!!!

آیا در زمانی که شما در حال صحبت کردن هستید، به طور کامل به شما بی توجهی می کنند و سرشان را برگردانده و با شخص دیگری شروع به صحبت می کنند؟

مورد آخر به طور واضح نشان می دهد که شما بیش از حد صحبت می کنید!!!

این نتایج به خوبی نشان می دهد که وقتی شما بیش از حد صحبت می کنید اطرافیان تان خسته و کسل می شوند.اگر شما نشانه هایی از این  موارد را در مکالمات تان می بینید پس در واقعیت بپذیرید که بیش از حد صحبت می کنید!

 

 

 روش پنجم: به خاطر بسپارید چند بار به طور تصادفی بیشتر از بیان کردن منظورتان صحبت کرده اید.

آیا شما اغلب در حال به اشتراک گذاشتن اطلاعاتی به دیگران هستید که منظور شما را نمی رساند؟

یا شاید به اشتباه به خودتان اجازه می دهید اظهار نظرهای نادرستی درباره دیگران بکنید.

توجه داشته باشید که اینگونه مکالمات روز به روز رخ می دهد.

پیشنهاد من به شما این است که یک دفترچه کوچک همراه داشته باشید و هر بار حس کردید که به اینگونه صحبت می کنید، یک علامتی در دفترچه تان بزنید و بررسی کنید که در روز چند بار این اتفاق رخ می دهد.

 

در نقطه مقابل پرحرفی، کم حرفی وجود دارد! برای همین منظور، ما تستی طراحی کرده‌ایم که میزان کم حرفی یا پرحرفی شما را نشان داده و دلایل آن را هم موشکافی کرده‌ایم. روی لینک زیر کلیک کنید:

 

 

1-راه حلی برای مشکل تان پیدا کنید

اگر به این نتیجه رسیده اید که شما بیش از اندازه صحبت می کنید و پر حرفی در شما نهادینه شده و در نتیجه می خواهید این مشکل را برطرف کرده و کمتراز قبل حرف بزنید پس نگویید:

” من می دونم که مشکل دارم، اما من نمی تونم مشکلم را حل کنم”

اگر شما می توانید یاد بگیرید که چطور کارهایی نظیر: نواختن موسیقی، کار با رایانه، آشپزی، باغبانی و…  را انجام دهید، پس مطمئن باشید که شما از پس این کار برمی آیید.

 

2- به صورت آگاهانه تلاش کنید که بیشتر گوش دهید و کمتر پر حرفی کنید

گوش دادن یعنی اینکه برای دیگران و حرف آنان احترام قائل هستیم. مطمئناً همه ما زمانی که صحبت می‌کنیم دوست داریم که دیگران به حرف ما گوش کنند. مردم شنونده های خوب را دوست دارند زیرا هرکسی در درون خود دوست دارد که درمورد خودش صحبت کند.

به یاد داشته باشید اگر شما به آنها اجازه صحبت دهید ( سوال بپرسید- صحبت شان را قطع نکنید- زبان بدن تان را با خودتان هماهنگ کنید- اجازه دهید ارتباط چشمی شکل بگیرد) و بحث را دنبال کنید،

بدون این که نیاز باشد شما زیاد صحبت کنید آنها فکر می کنند شما یک سخنور عالی هستید.

اغلب افراد فکر می کنند بهترین سخنوران کسانی هستند که زیاد صحبت می کنند. اما این موضوع اصلاً اینطور نیست و هرچه پر حرفی بییشتر باشد،‌ جایگاه افراد ضعیف تر می‌شود.

 

اما بهتر است بدانیم فردی که فن بیان خوبی دارد، مطمئنا باید شنونده خوبی باشد نه این که پر حرفی کند…

 

به طور مثال: اگر مهمان شما که به صرف ناهار به منزل شما آمده است بی توجه به دیگران، بیش تر از نیمی از غذایی که برای باقی مهمان ها است را بخورد.

آیا برداشت شما از آن مهمان چیست؟

نه تنها او را مهمان خوبی نمی دانید، بلکه از او به عنوان کسی که آداب در جمع بودن را بلد نیست و خودخواه است یاد می کنید.

پس نتیجه می گیریم زیاده روی در هر کاری نتیجه معکوس دارد.

 

این نکته ای مهم در نشست های گروهی به شمار می آید.

گاهی اوقات مکث کردن زمانی را به شخص دیگری برای صحبت کردن می دهد، آنها هم از چنین لحظاتی به بیان آنچه که گفته شده می پردازند و به نوعی بر روی موارد مهم تاکید می کنند.

بعضی از افراد دوست دارند که در مورد سوال به خوبی فکر کنند و پاسخ خود را با دقت و کامل بدهند.

خودتان را ملزم نکنید که بین هر سکوتی صحبت کنید!!

اگر خودتان را درگیر این شکاف های زمانی کنید به شما فرصت بیشتری داده می شود که صحبت کنید اما دیگران حس می کنند که شما حرفشان را قطع کرده اید.

پس 5 ثانیه به خودتان زمان بدهید و به اطراف تان نگاه کنید و اگر به نظر نمی رسید که کسی قصد صحبت کردن دارد، با طرح یک پرسش به جای نظر دادن از آنها بخواهید که صحبت کنند.

 

می توانید مانند یک سخنران دانشگاهی صحبت را شروع کنید و در ابتدا پاسخ را به طور مستقیم و با بیان توضیحات مختصری به دیگران ارائه دهید.

منتظر بمانید و ببینید در صورتی که آنها خواستار اطلاعات بیشتری بودند، جزئیات بیشتری را بیان کنید. اگر این کار را انجام دهید، آنها سوالات بیشتری را از شما خواهند پرسید.

به عبارت دیگر آماده سازی مناسب باعث جلب توجه مخاطب و افزایش انگیزه او می شود.

اگر این کار را انجام ندهید ممکن است آنها به کمک نشانه های غیرکلامی به شما نشان دهند که اطلاعاتی که در اختیارشان قرار داید کافی است و علاقه مند به دریافت اطلاعات بیشتری از شما نیستند.

 

اگر کسی از شما سوالی می پرسد، به طور مثال: تعطیلات شما چگونه بود؟ بعد از اینکه درباره تجربیات و سفرتان توضیحاتی به صورت خلاصه بیان کردید، برای ادامه صحبت و همراه کردن طرف مقابل با خود از او سوالاتی بپرسید نظیر:

در مورد شما چطور؟ شما قصد سفر ندارید؟ تعطیلات شما به چگونه بود؟ حال خانواده شما چطور است؟

 

 

اگر کسی که شما در حال صحبت کردن با او هستید شناختی از دوست تان به نام رضا که در همسایگی شما است نداشته باشد، باید در جملات بعدی حتما اشاره ای به این شخص داشته باشید.

در غیر این صورت شنونده خودتان را از دست می دهید و آنها نسبت به موضوع بی توجه می شوند.

 

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، بیشتر افراد عادت به سریع حرف زدن پیدا کرده اند.

بعضی ها هم وقتی خیلی تحت تاثیر قرار می گیرند، ممکن است سریع و یک نفس صحبت کنند و فراموش می کنند که مکالمه، صحبتی دوطرفه است. این عملی خودخواهانه است.

به عنوان راهکاری برای شمرده صحبت کردن، درابتدا باید که آرامش خود را حفظ کنید و نفسی عمیق کشیده و بعد خبر یا اطلاع جالبی را که می خواهید، به دوست تان منتقل کنید.

قبل از حرف زدن، درست فکر کنید!!

موضوع خاصی که دارید تعریف می کنید، زمانی برای شنوندگان جذاب خواهد بود که قبل از آن درست فکر کنید و شمرده شمرده بیان کنید.

به طور کلی سعی کنید سرعت خود را با مخاطب تان هماهنگ کنید، نه آن قدر تند صحبت کنید که مخاطب متوجه نشود و نه به قدری آرام که مخاطب را خسته کنید. در نتیجه با او همگام شوید، تا صحبت شما تاثیرگذار شود.

🔺 حتما بخوانید: چگونه روان و شمرده حرف بزنیم؟ + 14 راه مؤثر و کاربردی

 

متاسفانه اکثر مردم جهان بنا به عادتی غلط در حین صحبت، حرف دیگران را قطع می کنند و این امری عادی برای چنین افرادی تلقی می شود.

بسیاری از افراد از این رفتار خودخواهانه نسبت به در دست گرفتن گفت و گو و بی اهمیتی به دیگران اعلام نارضایتی دارند.

لحظه ای در این باره فکر کنید. وقتی که به میان حرف کسی می دوید یا جمله او را تمام می کنید، نه تنها باید افکار خود، بلکه افکار کسی را هم که حرفش را قطع می کنید پیگیری کنید. در این صورت نه شما شنونده خوبی خواهید بود و نه فرد حس خوبی دارد و باعث می شود که آن فرد سرعت حرف زدنش را بیشتر و صحبت را زودتر تمام کند.

 

باید یاد بگیرید که چگونه در صحبت کردن نوبت دیگران را رعایت کنید و بین حرف آنها نپرید. در عمل فکر می کنید با انجام این کار به طرف مقابل تان نشان می دهید که به صحبتش توجه می کنید و هیجان دارید اما این به معنای بی احترامی به شخص مقابل است.

پس درمکالمه های بعدی احساسات تان نسبت به موضوع را به شخص مقابل نشان دهید اما اجازه ندهید این کار اختلالی در صحبت ایجاد کند. بنابراین شنونده‌های خوب سریع نسبت به حرف‌های طرف ‌مقابلشان واکنش نشان نمی‌دهند، بلکه آنها فعالانه گوش داده و بعد سوالات محترمانه‌ای می‌پرسند که نهایتا به کشف راهکارها یا برنامه‌های عملی کمک می‌کند.

شنونده خوب بودن مهارتی است که باعث می شود قدرت تکلم شما افزایش پیدا کند و همچنین صبر شما زیاد شود!

🔺 حتما بخوانید: چرا بعضی ها به حرف هایمان گوش نمی دهند؟!

 

 

در ابتدا از خود بپرسید که چرا فردی پرحرف هستید؟

آیا کمتر شنیده می شوید و مورد توجه دیگران قرار می گیرید؟

آیا در کودکی به شما توجه کمتری شده است؟

آیا حس خوبی نسبت به خودتان ندارید؟

آیا شما احساس تنهایی می کنید و این دلیلی است که خلا های درونی تان را پر کنید؟

آیا همیشه از زمان عقب هستید و در صحبت کردن عجله می کنید؟

دلایل را پیدا کنید و متوجه شوید در چه شرایطی بیش از حد صحبت می کنید و زمانی که این حالت اتفاق افتاد، دوباره در ذهن تان مرور کنید و تغییر وضعیت دهید، یک لحظه نفس عمیق بکشید و کمی آرام تر صحبت کنید.

 

می توانید موضوع را به صورت یک داستان بیان کنید تا برای طرف مقابل جالب به نظر برسد و مطمئنا اثربخشی و ماندگاری بیشتری در ذهن طرف مقابل دارد.

مختصر و مفید بودن صحبت تان یکی از نکات کلیدی در مکالمه است و سعی کنید از بیان جزئیات بیش از حد بپرهیزید، زیرا هرچه مکالمه تان خلاصه تر باشد، می توانید بیشتر شنونده تان را بخندانید، یا روی آن تاثیر بگذارید.

راهنمایی: 👇

 

اصلا به این فکر نکنید که صحبت کردن را به طور کامل متوقف کنید. صحبت کردن یکی از مهم ترین روش ارتباطات بین انسان هاست. سخنور خوب شدن گامی برای به دست آوردن “پروانه‌هایی کوچک با اثرات بزرگ” است باید مراقب کارهای کوچک خوب باشیم، زیرا تغییرات کوچک می توانند نتایج اعجاب آور و بسیار بزرگی در پی داشته باشند. نگران نباشید و به خاطر داشته باشید که این موضوع برای کمتر صحبت کردن و بهتر گوش دادن است.

 

این مقاله ترجمه‌ای آزاد از نوشته How to Tell if You Talk Too Much است!

ممکن است شما هم با افراد بدقلق روبرو شوید. با راهکارهای بسیار کاربردی و فوق‌العاده زیر، یکبار برای همیشه روش تعاممل با افراد بدقلق را یاد بگیرید:

 

بر اساس رای 483 نفر از بازدیدکنندگان

93 امتیاز از 100

دنبال کننده

دنبال شونده

ماجرا

حدیث رحمانی

حدیث رحمانی هستم. مدیر اجرایی مجموعه بیشتر از یک نفر و تحصیل کرده مهندسی مدیریت اجرایی

حدیث رحمانی هستم. مدیر اجرایی مجموعه بیشتر از یک نفر و تحصیل کرده مهندسی مدیریت اجرایی

با زدن دکمه اینتر نظر شما ثبت می شود

با زدن دکمه اینتر نظر شما ثبت می شود

آموزش بازاریابی و ویزیتوری حرفه ای

فن بیان و ارتباطات مدیران: مدیر به عنوان یک مربی

بسته جامع صفر تا صد کسب در آمد از اینستاگرام

دوره رایگان صحبت در جمع، سخنوری و فن بیان

آداب معاشرت عمومی

استفاده از سایت مشروط بر قبول توافقنامه کاربری و حفظ حریم شخصی می باشد. تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجموعه بیشتر از یک نفر است.

پرداخت کارت به کارت

پرداخت از خارج ایران

گارانتی بازگشت وجه

تسهیل در خرید

راهنمای سایت

درخواست همکاری

دوره رایگان فن بیان

دعوت از اساتید سخنرانی

نیلوفر مرداب

خرید کتاب

تماس با ما-درباره ما

خجالتی بودن به خودی خود صفت بد و زشتی نیست اما ممکن است باعث کم حرف شدن شما شود و به خاطر خجالتی بودن دوست نداشته باشید در جمع ها حضور پیدا کنید. برای کنار گذاشتن این صفت باید قدم به قدم جلو بروید تا اعتماد به نفستان را تقویت کنید و بتوانید خیلی راحت با افراد مختلف گفتگو کنید. خجالتی بودن نباید مانع از زندگی اجتماعی شما و پیدا کردن دوست های جدید شود. یادتان باشد برای اجتماعی بودن باید از منطقه امن خودتان بیرون بیایید و با افکار منفی تان مقابله کنید تا بتوانید مهارت های اجتماعی تان را هر چه بیشتر افزایش بدهید. این مقاله به شما کمک می کند به شکل موثری بتوانید خجالتی بودن را کنار بگذارید و خوش صحبت شوید.

چهار راهکار ساده که شما را از یک فرد خجالتی به یک فرد خوش صحبت تبدیل می کند

راهکار اول برای افراد کم حرف 

چگونه دختری کم حرف باشیم

صحبت کردن با غریبه ها و افراد ناشناس کمی سخت به نظر می رسد اما اگر از قبل خودتان را آماده کرده باشید به سادگی می توانید این کار را انجام دهید. اگر کم حرف هستید بد نیست قبل از اینکه جایی بروید با خودتان چند جمله برای شروع گفتگوها تمرین کنید تا بتوانید به محض دیدن افراد جدید حرفی برای گفتن و صحبت کردن با آنها داشته باشید.

مشکل کم حرف بودن 

یک تمرین خوب برای افراد کم حرف تمرین با آینه است . جلوی آینه بایستید و با صدای بلند حرفهایی که قرار است بزنید را تکرار کنید. این کار باعث می شود وقتی در جمع شروع به صحبت کردید گفتگوهایتان طبیعی تر جلوه کنند. ممکن است صحبت هایتان طبق برنامه ریزی پیش نرود اما هیچ مشکلی نیست و این مساله طبیعی است.

کم حرف بودن 

اگر خجالتی و کم حرف هستید احتمالا موقع صحبت کردن با دیگران مدام به اینکه الان چطور به نظر می رسید فکر می کنید. لزومی ندارد نگران برداشت دیگران از رفتارهایتان باشید. به جای فکر کردن درباره خودتان و احساساتتان به حرفهای دیگران و رفتارهایشان یا مسائلی که در اطرافتان اتفاق می افتد توجه کنید.

دلیل کم حرف بودن 

سعی کنید در جمع های کوچک گروهی شرکت کنید و با افراد مختلف صحبت کنید. تماشاگر نباشید و شما هم با دیگران ارتباط برقرار کنید. اگر احساس می کنید افراد در گروه یکدیگر را می شناسند و فقط شما در جمع غریبه هستید سعی کنید از اظهار نظرهای کوچکی مثل موارد زیر استفاده کنید:

چکار کنیم کم حرف نباشیم 

سعی کنید سوالاتی بپرسید که نیاز به توضیح دادن داشته باشند تا گفتگو خیلی زود به پایان نرسد. اکثر مردم دوست دارند درباره خودشان حرف بزنند بنابراین می توانید از آنها درباره مسائلی که خیلی شخصی و خصوصی نیستند سوال کنید.

چکار کنیم تا با کم حرفی مقابل کنیم ؟

وقتی وارد جمعی می شوید که دوست دارید با آنها حرف بزنید سعی کنید در عرض ۱۰ دقیقه بفهمید موضوع صحبتشان دقیقا چیست و شما هم در گفتگو شرکت کنید. اگر خیلی زود خودتان را وارد بحث ها کنید کمتر احساس خجالت می کنید و زودتر می توانید یخ روابط را آب کنید.

چگونه کم حرف نباشیم ؟

راهکار دوم برای افراد کم حرف 

سعی کنید مهارت های اجتماعی تان را از راه تعاملات کوتاه با دیگران افزایش بدهید. این قطعا مشکل کم حرف بودن شما را حل میکند . قدم های کوچک برای باعث افزایش اعتماد به نفس و توانایی های اجتماعی تان می شوند. از آنجایی که این روابط کوتاه و مختصرند اگر هم زیاد خوشایند و موفقیت آمیز نباشد ناراحت کننده نیستند.

چطور کم حرف نباشیم ؟

شاید نداشتن اطلاعات کافی در ضمینه بحث های روزمره دلیل کم حرف بودن شماست . در جریان اخبار روز قرار بگیرید و اطلاعاتتان را در زمینه های ورزشی، هنری، سرگرمی و مواردی از این قبیل افزایش بدهید. این کار باعث می شود بتوانید در گفتگوهای مختلف حرفی برای گفتن داشته باشید و اظهار نظر کنید. لازم نیست که در همه چیز کاملا مهارت داشته باشید. فقط دانستن برخی چیزها و داشتن اطلاعات کافی برای صحبت کردن درباره آن موضوع کافیست.

چکار کنیم تا به یک فرد خوش صحبت تبدیل شویم ؟

وقتی کسی صحبت می کند سعی کنید از میان حرف هایش مواردی را که با آنها می توانید گفتگو را ادامه بدهید پیدا کنید. اگر خوب به حرف های طرف مقابلتان گوش کنید معمولا سر نخ هایی برای ادامه گفتگو پیدا می کنید.

من کم حرف هستم 

همیشه موقع صحبت با دیگران به چشمهایشان نگاه کنید، تن صدایتان را طوری تنظیم کنید که به راحتی قابل شنیدن باشد، شمرده شمرده حرف بزنید و دوستانه و گرم صحبت کنید. این کارهای کوچک باعث می شوند هم خودتان راحت تر بتوانید منظورتان را به شخص مقابل برسانید و هم در نظر دیگر فردی اجتماعی جلوه کنید.

همسر من کم حرف است 

حتی اگر خیلی کم حرف و خجالتی هستید باید بدانید که خوش صحبت بودن مهارتیست که می توانید آن را با تمرین کردن کسب کنید. هر چه بیشتر سعی و تمرین کنید موفق تر خواهید بود. به این ترتیب هر وقت در جمع حضور پیدا کردید کمتر دچار تنش و اضطراب می شوید و راحت تر با دیگران ارتباط برقرار می کنید.

رهایی از کم حرفی 

راهکار سوم برای افراد کم حرف 

چگونه دختری کم حرف باشیم

سعی کنید مواقعی را به خاطر بیاورید که خجالتی بودنتان اجازه نمی دهد به راحتی با دیگران حرف بزنید و روی این موارد کار کنید. مثلا ممکن است در محل کارتان کم حرف باشید یا هنگام ملاقات با افراد جدید احساس خجالت کنید و یا از گفتگوهای جمعی فراری باشید.

کم حرفی زنان

درمان کم حرف و خجالتی بودن 

الگوهای ذهنی زیادی وجود دارند که ممکن است باعث خجالتی و کم حرفی یا ایجاد احساس ناراحتی در شما شوند. با اینکه این افکار درست نیستند اما می توانند روی شما اثر زیادی بگذارند و باعث ایجاد احساس ناامنی و کم اعتماد بنفسی در شما شوند. بعضی از این افکار عبارتند از:

کم حرفی مردان

اگر خجالتی و کم حرف باشید احتمالا زمان زیادی را در تنهایی می گذرانید. از این زمان استفاده کنید و مهارت هایتان را پرورش بدهید. شما افکار و نظرات زیادی در سر دارید که به خاطر خجالتی بودن آنها را با کسی به اشتراک نمی گذارید. پس وقتی تنها هستید تمرین کنید و با صدای بلند آنها را به زبان بیاورید تا مغزتان متوجه شود که باید افکارتان را به گفتار تبدیل کند.

کم حرفی در دوران نامزدی

ممکن است خجالتی بودنتان به خاطر ترس از طرد شدن باشد یا از این بترسید که دیگران شما را احمق خطاب کنند. نمی توانید یک شبه بر همه ترس هایتان غلبه کنید و این کار به گذشت زمان و تمرین کردن نیاز دارد. برای این کار از هدف های کوچک شروع کنید و قدم به قدم جلو بروید. با کم تنش ترین و کم استرس ترین موقعیت ها شروع کنید و رفته رفته روی شرایطی که برایتان خیلی ترسناک است کار کنید. مثلا اگر از صحبت کردن در جمعی که افراد آن غریبه هستند می ترسید کارهای زیر را انجام بدهید:

کم حرفی نشانه چیست

افراد خجالتی و کم حرف دوست دارند کارهای تکراری و بدون تغییر انجام بدهند و با افرادی که می شناسند نشست و برخاست داشته باشند. اما باید خودتان را در شرایط جدید قرار بدهید و از منطقه امنتان بیرون بیایید. یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار شرکت در فعالیت های داوطلبانه یا عضو شدن در کلاس های دلخواه است.

کم حرفی در جمع

قرار نیست یک شبه خوش صحبت شوید و خجالتی بودنتان کاملا برطرف شود! با خودتان مهربان باشید و صبر به خرج بدهید تا کم کم این اتفاق بیفتد. تنها نکته مهم این است که سعی کنید هر روز پیشرفت داشته باشید. اگر امروز به یک نفر لبخند زدید فردا آن را به دو نفر برسانید. اگر صبر کنید و کم کم جلو بروید حتما نتیجه خواهید گرفت.

کم حرفی و خجالتی بودن 

راهکار چهارم برای افراد کم حرف 

سعی کنید در جمع ها و گروه هایی که علایق مشترکی با شما دارند شرکت کنید. به اشتراگ گذاری مطالب و موضوعات مشترک خودبخود باعث تقویت روابط اجتماعی می شود. لزومی ندارد نگران این باشید که باید درباره چه چیزی بحث کنید. فقط علایق مشترکتان را با دیگران در میان بگذارید.

کم حرفی و کم روی در جمع 

سعی کنید برای رسیدن به موقع به قرارهایتان وقتتان را تنظیم کنید. زودتر رسیدن به مهمانی ها و جمع ها باعث کاهش استرس و نگرانی تان می شود و شما را با فضای اطرافتان آشنا می کند. اگر قرار است به مهمانی بروید سعی کنید کمی زودتر برسید و اگر میزبان را می شناسید از او بپرسید که احتیاج به کمک دارد یا نه. در این صورت اگر مشغول انجام کاری شوید احساس راحتی بیشتری می کنید و نگرانی هایتان کمتر می شود.

چگونه میتوانیم کم حرف نباشیم 

ممکن است در جریان تمرین کردن برای برطرف کردن خجالتی و کم حرف بودنتان خسته شوید. این مساله کاملا طبیعی است. اگر احساس کردید که در مهمانی از شلوغی زیاد و تلاش فراونتان برای برقراری ارتباط با دیگران خسته شده اید می توانید گفتگوهایتان را کوتاه تر کنید و به خودتان استراحت بدهید.

با کم حرفی و خجالتی بودنم چکار کنم؟

منبع wikihow / ترجمه اختصاصی سایت دلبرانه 

از کم حرفی و خجالتی بودنم خسته شدم

بیشتر بخوانید : 

خجالتی بودن | چکار کنم تا کمرو خجالتی نباشم ؟

چگونه خجالتی نباشیم ؟ ( ۱۱ راهکار جالب برای مقابله با کمرویی)

کودک خجالتی | کودکم خجالتی است، چطور به او کمک کنم؟

بچه خجالتی | چطور به کودک خجالتی ام کمک کنم دوست پیدا کند؟

راهکارهای رهایی از خجالتی و ساکت بودن افراد

اجتماعی بودن | چگونه روابط اجتماعی بهتری داشته باشیم ؟

محبوب شدن | چگونه محبوب باشیم ؟ ( راه ساده برای محبوبیت در جمع )

دیدگاه

تصویر امنیتی *

بهینه سازی : دلبرانه

اللــهم صــل علــی محــمد و آل محــمد و عجل فرجهــم کلیه حقوق برای این سایت محفوظ است و کپی برداری فقط باذکر منبع با لینک مربوطه بلامانع است Copyright delbaraneh.com © 2019- Allrights Reserved.

درمان پرحرفی

۱۳۹۰/۰۸/۲۲


۲۵۶۶۸ بازدید

نقل مطالب در مطبوعات و نشریات با ذکر منبع بلامانع است.
اداره تبلیغ نوین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها

شبکه های اجتماعی به عنوان عامل اصلی کاهش زمان گفت و گو میان اعضای خانواده معرفی شود

 

یکی از مهم ترین علت هایی که باعث می شود اعضای خانواده یا زن و شوهری با هم گفت و گو نکنند، انتخاب اشتباه و بدون شناخت همدیگر است. این افراد بررسی ای انجام نداده اند تا متوجه شوند اساس فضای مشترکی برای گفت و گو و علایق مشترکی دارند؟ آیا حرفی دارند به هم بزنند که برای هر دو طرف جالب باشد؟وقتی افراد بدون این بررسی ها با هم ازدواج می کنند، بعد از مدتی ممکن است متوجه شوند دو دنیای کاملا متفاوت دارند. هر حرفی که یکی از آنها می زند، برای دیگری جذابیت ندارد یا حتی می تواند آزاردهنده و بی ربط باشد. بنابراین طبیعتا پس از مدتی همان شعله گفت و گوهای اندک اولیه بین زوج هم خاموش می شود. به همین دلیل است که توصیه می کنیم قبل از جاری شدن عقد ازدواج، دختر و پسر مجال چندماهه برای گفت و گو و بحث داشته باشند تا متوجه شوند اصلا حرفی برای گفتن با هم دارند یا نه؟وقتی با کسی ازدواج می کنی که حرفی با او نداری، به نظر من از مصادیق زجر مادام العمر است چون طرفین حس می کنند طرف مقابل هیچ علاقه ای به شنیدن حرف هایشان ندارد. گاهی گفت و گو در یک خانواده کم است به این دلیل که اعضای آن شخصیت درونگرایی دارند و چندان اهل گفت و گو نیستند. این افراد در زندگی اجتماعی و ارتباط با اطرافیان هم برونگرا و پرحرف نیستند و اتفاقا طرف مقابلشان را به همین دلیل که مثل خودشان است، انتخاب کرده اند تا مجبور به حرف زدن با او نباشند. حرف زدن این افراد محدود به بیان نکته های ضروری است تا امور زندگی بگذرد. اتفاقا این زوج ها معمولا از زندگی و انتخابشان هم راضی هستند. اگر واقعا هیچ کدام از اعضای خانواده یا همسران تمایلی به صحبت زیاد با هم ندارند، ولی از کنار هم بودن خوشحال هستند، هیچ اشکالی ندارد.یکی پرحرف، یکی کم حرفوقتی یکی از طرفین میل زیادی به حرف زدن داشته باشد و دیگری خیلی اهل گفت و گو نباشد، داستان ناخوشایندی آغاز می شود. چون چنین فضایی برای همسری که راحت حس هایش را بیان می کند، آزاردهنده می شود و مرتب از اینکه طرف مقابلش اشتیاق چندانی برای شنیدن حرف هایش ندارد و حتی گاهی او را پرحرف و پرچانه خطاب می کند، احساس سرخوردگی و ناکامی می کند. از طرفی، وقتی یکی از همسران پرحرف و دیگری کم حرف باشد، همسر پرحرف تر، ممکن است مرتب طرف مقابل را به دلیل کم حرفی طبیعی اش بازخواست، مواخذه و سرزنش کند که این موضوع باعث می شود بعد از مدتی اعتماد به نفس او به شدت کاهش یابد و بیشتر در لاک انزوا و گوشه گیری فرو برود. این مشکل هم می تواند با آشنایی اصولی پیش از ازدواج، پیش نیاید.همه کاسه کوزه ها را سر شبکه های اجتماعی نشکنیم!این روزها تلاش زیادی می شود که شبکه های اجتماعی به عنوان عامل اصلی کاهش زمان گفت و گو میان اعضای خانواده معرفی شود. اما این مساله فقط به کشور ما محدود نیست و در تمام دنیا کسانی هستند که نگرانی خود را در مورد نقش شبکه های اجتماعی و تاثیر آن بر گرمی روابط خانوادگی در قالب نوشته های جدی، طنز و کاریکاتور یا عکس بیان کرده اند. اما من معتقد نیستم که صرفا این شبکه ها باعث کاهش میزان گفت و گوی اعضای خانواده شده اند؛ اتفاقا در موارد زیادی شاید شبکه های اجتماعی باعث شده اند که افراد خانواده موضوعات بیشتری برای گفت و گو با هم پیدا کنند.به خصوص افرادی که قبل از ظهور این شبکه ها واقعا حرفی برای گفتن به همدیگر نداشتند، یا عضویت در این شبکه ها موضوعات جدید، افکار جدید، بحث های جالب، نکته های طنز و جوک هایی را پیدا می کنند که بتوانند با هم به اشتراک بگذارند. اگرچه با توجه به جدید بودن این شبکه های اجتماعی، هنوز هم مطالعه های وسیعی در دنیا و ایران درباره تاثیر آنها در کاهش گفت و گو میان اعضای خانواده انجام نشده و به مطالعه های گسترده جامعه شناسان خبره نیاز است تا با توجه به نتایج آن قطعا در این باره اظهارنظر کنیم.پدیده جدید، حرف جدیدبه هر حال یک خانواده سالم، خانواده ای است که هر پدیده جدیدی را برای افزایش ارتباط و صمیمیت بین اعضا به خدمت بگیرد. در چنین خانواده ای، هر اتفاقی که می افتد، نمی تواند یک تهدید ترسناک باشد و در خانواده های با روابط مغشوش و آشفته است که هر پدیده ای در حد حرف یک همسایه هم می تواند در آنها بحران های بزرگ ایجاد کند چه برسد به شبکه های اجتماعی.گاهی علت کمتر گفت و گو کردن در یک خانواده، این است که پدر و مادر نتوانسته اند احساس همبستگی را بین اعضا به وجود آورند و افراد احساس گسست دارند و فکر نمی کنند که منافع، علایق و عشق مشترکی بین آنهاست. تربیت خیلی از پدر و مادرها آنقدر آسیب زاست که واقعا بچه ها به اینکه در این کانون حرفی بزنند، علاقه ای ندارند و مدام در حال فرار از آن هستند.وقتی فرزندان این پدر و مادرها به 20 سالگی می رسند، تازه یادشان می افتد به ما مراجعه کنند و بپرسند چرا دختر یا پسرمان با ما کم صحبت می کند؟ وقتی هم شرح حال می گیریم، متوجه می شویم از 4-3 سالگی با بچه شان صحبتی نمی کردند و اگر هم حرف می زدند، غیر از توهین یا از بین بردن اعتماد به نفس یا تخریبشان نبوده، بنابراین واکنش طبیعی فرزندشان، دوری از آنهاست و متاسفانه وقتی هم به دنبال چاره می گردند و می خواهند فضای گفت و گو را در خانواده برقرار کنند که دیگر سال ها از زمان طلایی ایجاد این فضا در خانواده گذشته و فرزندان دوران کودکی شان را طی کرده اند و الان آدم های بالغی شده اند که دیگر حاضر نیستند با پدر و مادرشان به عنوان همخانه های بالغ، گفت و گویی داشته باشند.همکلامی با فرزنداناگر پدر و مادری می خواهند فرزندشان با آنها صحبت کند، باید از سال های اول زندگی در خانواده، فضای گفت و گوی سالم جریان داشته باشد تا بچه ها با فضای سخن گفتن، مباحثه و درددل، در خانواده شرطی شوند و وقتی بزرگ شدند، همین احساس خوب را داشته باشند.موانع گفت و گوموانعی هم بر سر راه گفت و گوی موثر و لذت بخش بین افراد خانواده وجود دارد که در جامعه فعلی ایران، نقش سمی شان را صدها بار پررنگ تر از شبکه های اجتماعی می بینم. باید حواسمان باشد که گاهی گفت و گوی تشویقی در خلیل از خانواده ها و میان زوج ها برقرار نیست. بسیاری از زن و شوهرها، کاری که طرف مقابل در زندگی مشترک انجام می دهد، یک وظیفه می دانند.مثلا اینکه پدر خانواده کار می کند و زحمت می کشد یا کار مادر که هم بیرون از خانه، شغلی دارد و هم مسئولیت های سنگینی در خانه بر عهده دارد، وظیفه ای می دانند که باید انجام شود. بنابراین نیازی به تحسین و تشکر و قدردانی نمی ماند، انگار فقط باید حواسمان باشد اگر این وظایف انجام نشود، بلافاصله فرد مقابل را به باد انتقاد بگیریم. معلوم است که چنین فضایی، میل به گفت و گو را بین همسران و دیگر اعضای خانواده خواهد کشت.

چگونه دختری کم حرف باشیم

بعضی فقط حرف می زنند که ایراد بگیرند و انتقاد کنند

 

بعضی فقط حرف می زنند که ایراد بگیرند و انتقاد کنندوقتی گفت و گو فقط وسیله ای باشد برای ابراز ایرادها و انتقادها در مواقع لزوم و هیچ جنبه شیرین و دلنشین، تشویق، تحسین و تشکری وجود نداشته باشد، کسی میل به انجام آن نخواهدداشت.گاهی افراد خانواده، خشم های خودآگاه و ناخودآگاه زیادی از هم دارند و این مهارت را ندارند که آن را در قالب گفت و گوی موثری بروز دهند. در این صورت خودآگاه و ناخودآگاه، خشم های درونی شان به سمت گفت و گویی پر از نیش و کنایه و طعنه می رود و هر جمله ای که می گویند، خنجری است که به قلب بقیه افراد فرو می آید. این رفتار نشان می دهد ابراز خشم آزادانه در این خانواده ممنوع است یا به هر دلیلی انجام نمی شود یا اعضا مهارت ابراز خشم هدفمند را ندارند تا بتوانند هم خشمشان را بروز دهند، هم درخواست بالغانه شان را ابراز کنند و به ناچار به نابالغانه ترین روش گفت و گو متوسل می شوند که بیان حرف های پر از نیش و کنایه است؛ پدیده ای که در روان شناسی به آن «همانندسازی فرافکنانه» می گویند.گفت و گوی دفاعییکی دیگر از آفت های ارتباط بین افراد خانواده، گفت و گوی دفاعی است، به جای شنیدن حرف ها از منظر دیگران. یکی از کارهایی که یک زن و شوهر خوشبخت و سالم باید انجام دهند، این است که وقتی مثلا طرف مقابل به آنها می گوید به نظر من خانه ما خیلی تمیز نیست، به جای اینکه به شدت به فاز دفاعی بروند و بخواهند به او ثابت کنند که اشتباه می کند و خانه تمیز است، تمام وظایف خود را در خانه درست انجام می دهد و… لحظه ای تامل کند و بیندیشد که چه اتفاقی افتاده که همسر من تمام تلاش هایم برای مرتب نگه داشتن خانه را نمی بیند؟ نکند روحیه اش خوب نیست یا شکایت و نارضایتی دیگری وجود دارد؟ گوش دادن همدلانه به همدیگر، به جای دفاعی گوش دادن، فضای گفت و گو را در خانواده آسان می کند.این کم حرفی نشانه چیست؟گاهی کم شدن زمان صحبت بین اعضای خانواده، نشانه بارز یک نارضایتی مزمن در زندگی مشترک یا زندگی خانوادگی است. وقتی فردی از موضوع یا موضوعاتی در زندگی ناراضی است، بارها درخواست و تلاش می کند تا مشکلات را حل کند اما طرف مقابل هیچ عکس العملی برای بهبود اوضاع نشان نمی دهد، کم کم احساس ناراحتی می کند سعی می کند صحبت، بحث و مجادله نکند و چون احتمالا دیگر برایش قابل تصور نیست که تغییری صورت بگیرد.به همین دلیل معمولا می بینیم بین زوج هایی که تا مدتی مدام با هم بحث و جدل می کردند به مروز زمان فضایی آرام حکمفرما می شود که البته به دلیل حل شدن مسائلشان نیست و علت این است که یکی از طرفین آنقدر خسته شده که دیگر حوصله گفت و گو و مباحثه و امیدی به حل مسائل ندارد. خیلی وقت ها کم شدن گفت و گو میان زن و شوهر، نشانه ای از پایان عشقشان است و اینکه دلبستگی ای به زندگی شان ندارند و دلیلی برای بحث و قبولاندن نظرشان به دیگری و ابراز عقایدشان نمی بینند چون روابط عاطفی شان کم شده. برخی اوقات یکی از طرفین به عمد میزان گفت و گو را کاهش می دهد و از این حربه برای کنترل طرف مقابل استفاده می کند.کم نیستند زوج هایی که به ما مراجعه می کنند و یکی از طرفین هر زمان که می خواهد عقایدش را به دیگری تحمیل کند و با مقاومت او روبرو می شود. قهری چندروزه را آغاز می کند تا اینکه همسر بعد از چند روز خسته شود و به زانو در بیاید و حاضر شود خواسته او را هرچقدر هم غیرمنطقی باشد، بپذیرد تا طرف مقابل دوباره با او حرف بزند.درواقع کاهش عمدی گفت و گو به عنوان وسیله ای برای تنبیه یا وادار کردن همسر به پذیرفتن خواسته های غیرمنطقی، پدیده شایعی است و آدم هایی عمدا از این روش پرخاشگری منفعل استفاده و نظرهایشان را تحمیل می کنند.واقعا هیچ حرفی با هم ندارید؟خیلی وقت ها به ما می گویند ما حرفی با هم نداریم! راجع به چه چیز با هم صحبت کنیم؟من در ادامه چند نکته را ضروری می دانم که حتی اگر زمان حرف زدن اعضا 10دقیقه هم باشد، باید در نظر گرفته شود.چرا گزارش روزانه مهم است؟افراد خانواده باید این مهارت را یاد بگیرند که گزارشی از عملکرد روزانه شان بدهند؛ پدر و مادر و فرزندان باید اتفاق هایی را که در طول روز بیرون از خانه برایشان افتاده، تعریف کنند. این کار خیلی مهم است و فواید متعددی دارد. مثلا وقتی پدر یا مادر از کار خودش و سختی هایی که در طول روز متحمل می شوند والدینشان بیرون از خانه با دنیای سختی مواجه هستند و مهمانی نرفته اند، گردش و خوشگذرانی نمی کند، بلکه کار می کنند تا مایحتاج زندگی را تامین کنند. به این ترتیب یاد می گیرند وقتی بزرگ شدند، آنها هم باید تلاش کنند و دنیای مهربانی هم در انتظارشان نیست.از طرفی، وقتی بچه ها خود را ملزم بدانند که هر شب به اعضای خانواده گزارشی دهند، می فهمند مسئولیت هایی مثلا در حوزه تحصیلی دارند و باید به بقیه اعضای خانواده بگویند که چگونه این مسئولیت ها را انجام می دهند.این فضای گفت و گو باعث می شود پدر و مادر در جریان آخرین وضعیت فرزندانشان از نظر تحصیلی، فرهنگی و هنری هم قرار بگیرند.من معمولا از پدر و مادرها می خواهم در این گفت و گوها از بچه هایشان بخواهند یک خاطره خوب و یک خاطره بد آن روز را تعریف کنند. خیلی وقت ها در جریان همین گزارش هاست که از اتفاق های بدی که برایشان افتاده می گویند در حالی که شاید در حالت عادی نخوانند یا بترسند یا خجالت بکشند یا لزومی نبینند که در این مورد صحبت کنند. در حالی که نمی دانند رفتاری که مثلا معلم یا ناظم با آنها دارد، به نوعی خشونت است و وقتی آن را تعریف می کنند، تازه پدر و مادر متوجه می شوند بچه شان مورد خشونت قرار گرفته و تنبیهی غیرمنطقی شده و دنبال چاره می گردند.چنین فضای گفت و گویی باعث می شود اعضای خانواده از شرایط هم آگاه شوند و شروع کنند به کمک به یکدیگر در روزهای بعد.در همین فضای گفت و گو است که پدر و مادر از زحمت هایی که هریک از طرفین آن روز کشیده باید تشکر کنند و از فرزندشان بابت نمره خوبی که گرفته، زحمتی که کشیده، درس جدید موسیقی یا زبان که یاد گرفته هم تشکر و هم تقدیر و تحسینش کنند.در این فضا بچه ها هم یاد می گیرند از پدر و مادرشان به خاطر زحمت هایشان تشکر کنند و پدر و مادر به آنها یاد می دهند که باید قدردان باشند و قدردانی را به شکل کلامی ابراز کنند تا نسلی غیرمسئول و متوقع بار نیاوریم که هرکاری که والدین برایشان انجام می دهند، وظیفه شان و باز هم کم بدانند. نسخه ای که می توانم برای خانواده های ایرانی بپیچم، درنظر گرفتن چنین فضای گفت وگویی در ساعت های پایانی شب است.کی با هم حرف بزنیم؟• در دنیای مدرن، بیشترین زمان و فضایی که زوج ها برای گفت و گو دارند، ساعت های پایانی شب است که از سر کار بر می گردند و روزهای آخر هفته. به خصوص تاکید ما روی ساعت های پایانی شب است که اعضای خانواده برای شام یا بعد از آن دور هم جمع می شوند و می توانند با هم صحبت کنند.• من فکر می کنم اگر قرار باشد از این پدیده های اجتماعی چند سال اخیر، یکی را از دلایل کم شدن فضای گفت و گو بین اعضای خانواده بدانیم، بتوانیم به سریال های ماهواره ای اشاره کنیم که خانواده ها حجم زیادی از زمانشان را در خانه، صرف تماشای آنها می کنند بدون اینکه هیچ گفت و گوی موثری بین آنها وجود داشته باشد. البته تحقیقات جامع راجع به این موضوع هم انجام نشده اما بدیهی است حین دیدن این سریال ها، اعضای خانواده با هم صحبتی نمی کنند، همه محو تماشای زندگی خانواده های دیگری می شوند و بعد هم می خوابند.• یادمان باشد خانواده سالم، خانواده ای است که اعضای آن یا هنگام شام یا بعد از آن، زمانی هرچند کوتاه را برای گفت و گو اختصاص دهند.

منبع:هفته نامه سلامت

 


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!


قابلیت افزودن لباس حین شست و شو


پیشنهاد خرید آنلاین ویژه روز مادر


درمان افسردگی یک بار برای همیشه


تشخیص و درمان ناباروری در زنان

ناباروری شما هم می تواند قابل درمان باشد!


با هواپیما هم میشه ارزون سفر کرد!


ژل آمیزشی و روان کننده با 25%تخفیف

بادکنک آرایی واجرای مدرن ترین تم های تولد


تو جلسه خواستگاری چی بپرسیم!؟


ست های لباس زیر جذاب و لاکچری


درمان اختلالات روحی بدون دارو و عارضه

چطور با هزینه‌ی کم، زیاد و راحت سفر کنیم؟


راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

قیمت امروز بلیط اتوبوس به هرکجای ایران


راه رهایی از اعتیاد|بازگشت به زندگی

 

 

چگونه دختری کم حرف باشیم

وای سرم رفت. چه‌قدر حرف ‌می‌زنی…! هیس. تو را به خدا یك دقیقه ساكت باش.شاید هم برعكس: چه‌قدر ساكت و كم‌حرف هستی. خب یك چیزی بگو…!شاید هم متعادل باشی. نه كم‌حرف، نه پرحرف.

 

كدام را بیشتر ترجیح می‌دهی؟ برای ترجیح دادن البته اول باید خودت را بهتر بشناسی. و اگر دوست‌ داری خودت را بشناسی ، به این سؤال‌ها پاسخ بده.

 

با خود حرف‌زدن…

الف- هرگز با خودم حرف نمی‌زنم.

ب- بیشتر وقت‌ها با خودم حرف می‌زنم.

ج- به این‌كار عادت ندارم اما گاهی برایم پیش می‌آید.

 

یك دوست صمیمی برایت در مورد تعطیلاتی كه گذرانده صحبت می‌كند…

الف. جمله‌ها را به‌جایش تمام می‌كنی.

ب- از مكث‌هایش استفاده‌می‌كنی تا ماجرای تعطیلات خودت را تعریف‌كنی.

ج- در سكوت به حرف‌هایش گوش می‌‌سپاری.

 

از بین این شغل‌ها یكی را انتخاب‌كن:

الف- كمدین

ب- یك مرد یا زن سیاست‌مدار

ج- بازیگر پانتومیم

 

هنگام صرف غذا با خانواده…

الف- مثل همیشه غذا می‌خوری تا زمان بگذرد.

ب- در تمام مدت صرف غذا، ماجراهای عجیب و شگفت‌انگیزی را برای بقیه تعریف‌می‌كنی.

ج- در همه بحث‌ها شركت می‌كنی.

 

در گروه دوستانت تو بیشتر وقت‌ها…

الف- نظاره‌گر هستی.

چگونه دختری کم حرف باشیم

ب- در زمانی كوتاه كلی جوك و ماجرای بامزه تعریف می‌كنی.

ج- در حال صحبت‌كردنی و دیگران به حرف‌هایت گوش‌می‌كنند.

 

می‌خواهی یك شعر بخوانی. كدام یك از این‌ كارها را انجام می‌دهی…

الف- با حالتی شاعرانه سعی می‌كنی كلمات را بكشی.

ب- خیلی سریع می‌خوانی. انگار در حال روزنامه‌خواندن هستی.

ج- ادای شاعرهای كاركشته را درمی‌آوری و شعر را می‌خوانی. اصلاً انگار كه خودت آن را سروده باشی.

 

معلم از تو می‌خواهد برای درس ‌جواب دادن پای تخته بیایی…

الف- حتی سؤال‌هایی را هم كه بلد نیستی بی‌پاسخ نمی‌گذاری.

ب- سریع به همه سؤال‌ها جواب‌می‌دهی، اما جواب‌های تقریباً بی‌ربط.

ج- كمی استرس داری، به همین دلیل من و من می‌كنی و جواب خیلی از سؤال‌ها یادت می‌رود.

 

 

در كلاس درس همیشه در جاهایی می‌نشینی كه…

الف- دنج باشد و به راحتی دیده‌نشوی.

ب- وسط‌های كلاس باشد تا بتوانی

ج- به راحتی و آرامی با بغل‌دستی‌هایت پچ‌پچ كنی.میز اول می‌نشینی تا بتوانی مدام با معلم تبادل‌نظر كنی.

 

 

لكنت زبان

الف- متأسفانه گاهی دچار این حالت می‌شوی.

ب- هیچ‌وقت دچار این حالت نمی‌شوی.

ج- بله، خیلی‌زیاد پیش می‌آید.

 

بعدها دوست‌داری كدام یك از اینها باشی:

الف- طراح یا نقاش

ب-كمدین

ج- خواننده

 

اگر بیشتر پاسخ‌ها «ج» باشد: تقریباً پرحرف

همیشه به راحتی كلمه‌ای را كه لازم داری تا از یك شنونده تبدیل به گوینده شوی، پیدامی‌كنی.در مواقعی كه خطایی در حرف‌هایت پیدا شود قابلیت این را داری تا با حرف‌های جدید شنونده را به گوش دادن علاقه‌مند كنی. آفرین! این خیلی خوب‌است، اما باید قبول‌كنی كه همیشه نباید فكر كرد حرف‌هایت برای دیگران ‌هم جالب ‌است.

 

گاهی‌ وقت‌ها یك شنونده پیدا می‌كنی كه دلت می‌خواهد ساعت‌ها با او حرف بزنی. اما باید مراقب باشی كه در یك جمع دوستانه نباید مدت طولانی فقط با یك نفر حرف‌زد و به بقیه بی‌اعتنا بود. این كار بی‌ادبی‌است. شركت‌كردن در بحث فقط صحبت‌كردن نیست. گاهی فقط باید گوش‌كرد.

 

اگر بیشتر پاسخ‌ها «ب» باشد: وروره جادو !

« فیلم دیشب را دیدی؟ وقتی داشتند پلیس را می‌بردند زندان…»

«این گوشی‌های جدید را دیده ای؟ آنها كه درشان از بالا باز می‌شود…»

و داستان ادامه دارد… وقتی از تعریف‌ كردن فیلم فارغ می‌شوی، می‌روی سراغ آخرین مدل گوشی‌های تلفن همراه !

تو هیچ‌وقت ساكت نمی‌شوی: حرف می‌زنی و حرف می‌زنی بدون این‌كه لحظه‌ای مكث كنی. درست مثل یك وروره جادو !

خیلی ساده بگویم، به راحتی می‌توانی اسمت را در كتاب ركوردهای جهان ثبت‌كنی: به عنوان پرحرف‌ترین آدم روی زمین.

پدر و مادر، دوست‌ها و بعضی از معلم‌ها گاهی به تو می‌گویند: هیس، می شود یك لحظه ساكت‌شوی؟

اما چرا این قدر از سكوت می‌ترسی؟ سكوت همیشه به ما اجازه فكركردن می‌دهد و فقط در آرامش است كه آدم می‌تواند خوب فكركند.

 

 

اگر بیشتر پاسخ‌ها «الف» باشد: كم‌حرف با خنده‌های نخودی

خواندن شعر یا رفتن پای تخته برای تو یك شكنجه واقعی است.

 

درست از همان لحظه‌ای كه قرار است با صدای بلند خطاب به بقیه صحبت‌كنی یا حتی زمانی كه می‌خواهی با یكی از دوست‌هایت درباره عقایدت صحبت‌كنی، زبانت می‌گیرد، گونه‌هایت سرخ‌می‌شود و جمله‌هایت ناتمام می‌ماند. لكنت زبان می‌گیری و كلمه‌ای را رهامی‌كنی تا كلمه بعدی را بگویی، آن قدر كه بیان كردن حرف‌‌هایت گاهی برایت غیرممكن می‌شود. با این حال همیشه حرف‌های جالبی برای گفتن داری. نباید برای گفتن حرف‌هایت تا این حد بترسی. اما اگر واقعاً سخت است، در یك كلاس تئاتر ثبت‌نام كن. بازی در نقش‌های كمدی كمك زیادی به تو خواهدكرد.

منبع : hamshahrionline.ir

راه های شناخت خود و دیگران


برای خرید بلیط اول اینجا سر بزن


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن

به کمک مشاورعشق را به رابطه‌تان بازگردانید


آکادمی تخصصی زبان| مبتدی تا پیشرفته


اقساط 36 ماه بدون پیش پرداخت لوازم خانگی


طراحی و بازسازی فضای داخلی

بلیط ارزان تهران به مشهد|پشتیبانی 24ساعته


جهیزیه ات رو قسطی وبدون پیش پرداخت بخر


یادگیری زبان با بهترین متدهای روز دنیا


بلیطت رو به قیمت لحظه آخر بخر!


بهترین پیشنهادهای خرید برای کتاب کودک


مشاوره تربیت کودک و شیوه های فرزندپروری


هرگز ناامید نشوید!درمان زوج نابارور

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

خانم ها و آقایان برخی ویژگی های متفاوت از هم دارند . یکی از این ویژگی ها ، صحبت کردن و ارتباط برقرار کردن با دیگران است . خانم ها در صحبت کردن و ارتباط کلامی، بهتر از آقایان عمل می کنند و به خاطر نقش هایشان در خانه و محیط اطرافشان این ویژگی در آن ها تقویت می شود .

زیاد حرف زدن و صحبت درباره احساسات گرچه برای خانم ها یک رفتار طبیعی محسوب می شود اما یک رفتار مردانه نمی باشد . کم حرفی آقایان دلایل متفاوتی دارد که در این بخش از نمناک به آن پرداخته ایم تا بتوانید با توجه به این دلایل ، بهترین رفتار را با آقایان کم حرف داشته باشید .

کم حرفی مردها با یکدیگر متفاوت است . برخی از آقایان به طور کلی درونگرا و کم حرف هستند و در موقعیت های مختلف زندگی به حرف زدن و صحبت کردن علاقه ندارند. آنها در جمع دوستانه و کاری و حتی با همسرشان نیز زیاد حرف نمی زنند و از صحبت کردن اضافی خوششان نمی آید.

اگر تازه با همسر خود آشنا شده اید و فکر می کنید کم حرف است توجه کنید که با دیگران چقدر حرف می زند . اگر او کلا کم حرف است و فقط با شما کم حرف نمی زند و در حضور شما بیشتر از همیشه حرف می زند خیالتان راحت شد علت کم حرفی همسرتان بی توجهی و بی علاقگی به شما نیست بلکه حس خوبی به زیاد حرف زدن ندارد پس او را زیاد وادار به حرف زدن نکنید.

دسته دیگر آقایانی هستند که با همسرشان زیاد حرف نمی زنند اما در جمع های مردانه به خوبی حرف می زنند . به این رفتار همسرتان توجه کنید که آیا از همان ابتدای آشنایی همسرتان با شما کم حرف می زده و یا آن روزها بسیار خوش صحبت بوده اما حالا کم حرف شده است و در تلویزیون غرق می شود . این کم حرفی او دلایلی دارد که در ادامه به آن پرداخته ایم .

چگونه دختری کم حرف باشیم

وجود بحث های همیشگی

کدورت و بحث های همیشگی بین زوجین باعث می شود که آنها به مرور زمان کم حرف شوند و فقط برای رفع نیاز چند کلمه حرف بزنند . مثلا اگر مردی بعد از زندگی با همسر خود ، پی به اشتباه انتخابش ببرد کم حرف می شود و تمایلی به حرف زدن ندارد.

ابتلا به بیماری های جسمی – روحی:

یکی از علت های کم حرفی آقایان ابتلا به بیماری های جسمی و یا روحی مانند پرکاری یا کم کاری تیروئید، وجود یک بیماری مزمن وگاه صعب العلاج، کم خونی شدید وضعف وخستگی پیاپی ، اضطراب و افسردگی و… است . این افراد می توانند به پزشک یا روانپزشک مراجعه کنند تا تحت درمان قرار گیرند.

نگرانی های دائم شغلی:

یکی از علت های کم حرفی و در خود فرو رفتن و انزوا در آقایان نگرانی دائم شغلی مانند بیکاری، نارضایتی شغلی، نداشتن امنیت شغلی و اضطراب تعدیل و اخراج شدن، بی مهارتی و ورشکستگی مالی، مشکل با شریک و… است که موجب می شود همیشه به آن فکر کنند و انرژی زیادی از او می گیردو او را بی حوصله ، بدخلق و کم حرف می کند.

برای با هم بودن وقت بگذارید

زوج هایی با یکدیگر کمتر صحبت می کنند که دائما به فکر کار و یا بچه های خود هستند . این زوج ها باید برای با هم بودن وقت بگذارند و زمانی را برای کارهایی مانند تفریحات، پیاده روی ومسافرت اختصاص دهند تا از این مشغولیت ها دور شده و بتوانند با هم بیشتر ارتباط برقرار نمایند.

مهارت گوش دادن را نیز بیاموزید

هنگام حرف زدن همسرتان به صحبت های او گوش کنید و وسط حرف هایش صحبت نکنید و یا با او مخالفت نکنید تا او به صحبت کردن با شما ترغیب شود.

بحث سازنده داشته باشید

علت کم حرفی برخی از مردان این است که دوست ندارند جو خانه را متشنج کنند و بنابراین از بحث فراری اند زیرا همسرشان با کوچکترین بحث واکنش نشان می دهد . پس اگر می خواهید با همسرتان حرف بزنید و بحثی سازنده و نه مشاجره داشته باشید باید اشتباهات گذشته او را یادآوری نکنید ، از به کار بردن الفاظ منفی و جملاتی که با «تو هرگز…» یا «تو همیشه…» شروع می شوند، دوری کنید. در صورت بروز مشکل و صحبت درباره آن ، همه تقصیر ها را به گردن شوهرتان نیندازید و راه حلی برای مشکلتان به دست آورید.

ممکن است کم حرفی همسرتان به علت دوست داشتن شما باشد

اکثر مردها دوست ندارند مشغله های فکری شان را با همسر خود درمیان بگذارند و او را دچار نگرانی و اضطراب کنند. اگر همسر شما نیز به تازگی به علت مشکلات شغلی و یا مالی کم حرف شده ، علت این کم حرفی او را بی توجهی نگذارید بلکه این کار همسرتان و بیان نکردن مشکلات کاری در خانه نوعی توجه و دوست داشتن شما است .

شرایط مناسب برای صحبت کردن ایجاد کنید

اگر همسر کم حرفی دارید و دوست دارید که او حرف بزند ، از غر زدن خودداری کنیدو از او پرسش های مکرر نمایید و با آرامش و محبت حرف بزنید تا به حرف آید .

بپذیرید که مردان کم حرف ترند

مردان با زنان متفاوتند و کمتر از آنان به ارتباط برقرار نمودن تمایل دارند پس نباید از همسرتان توقع داشته باشید مانند شما حرف بزند و همه جزئیات را بیان نماید . صحبت درباره جزئیات برای او سخت است همانطور که حرف زدن درباره سیاست و فوتبال برای شما خسته کننده و سخت است.

شاید همسرتان درونگرا باشد

چنانچه در نمناک گفته ایم در این شرایط بهتر است به شخصیت همسرتان پی ببرید شاید علت کم حرفی او درون گرا بودنش باشد . اگر شما فردی برون گرا هستید انتظار نداشته باشید همسرتان نیز مانند شما باشد و انتظارتان باید با روحیه، شخصیت و توانایی های او متناسب باشد.

بی انصافی را کنار بگذارید و از همسر درون گرای خود انتظار صحبت بیش از اندازه در حد شوهر دوستتان و… نداشته باشید زیرا همانطور که شما نمی توانید کم حرف باشید، او نمی تواند پرحرف باشد.

سوالات تک جوابی از او نپرسید

اگر می خواهید همسرتان بیشتر صحبت کند سوالاتی از او نپرسید که او بتواند با یک کلمه جواب شما را بدهد بنابراین بهتر است سوالات جزیی تر از او بپرسید تا او مجبور گردد با دقت و بیشتر با شما حرف بزند.

موقعیت شناس باشید

در زمانی که همسرتان آرام است با او صحبت کنید و فقط به زمان هایی که خودتان راغب به صحبت کردن هستید توجه نکنید مثلا با همسرتان بعد از بازگشت از کار و در زمان خستگی زیاد حرف نزنید.

عصبانی نشوید و سکوت نکنید

اگر هنگام صحبت با همسرتان او پاسخ شما را نمی دهد و حرف نمی زند بهتر است شما عصبانی نشوید و سکوت نکنید بلکه علت به فکر فرو رفتن او را دریابید و از او دراین باره سوال کنید ، اگر او باز هم پاسخ نداد، بگویید می خواهید درباره آینده صحبت کنید و منتظر شنیدن نظراتش هستید.

به زبان بدن خود توجه کنید

اگر می خواهید همسرتان با شما بیشتر صحبت نماید ، هنگام حرف زدن او ، تماس چشمی برقرار کرده و به او توجه کنید و هرگز هنگام صحبت کردن شوهرتان، کاری انجام ندهید و کتاب ورق بزنید تا همسرتان فکر کند به او بی توجه هستید و کم حرف بزند . در گفت و گو باید حالت چهره تان خنثی باشد، بدنتان آرام و لحن صدایتان معمولی باشد.

ارتباط و حرف زدن در مورد مسائل مختلف در خانواده نقش مهمی در پیوند عاطفی اعضای خانواده دارد. کسالت بار بودن زندگی با همسر کم حرف شکایت رایجی است که بیشتر از سوی زنان شنیده می شود. این بدان دلیل است که معمولا زنان در مهارت های ارتباطی قوی تر هستند.

برخی از مردان درون گرا هستند و در موقعیت های مختلف ترجیح می دهند زیاد حرف نزنند. اگر از سکوت همسرتان ناراضی هستید شاید بهتر است نگاهی به دیگر روابط او بکنید. اگر او در جمع دوستان، همکاران و خانواده نیز ساکت است، می توانید مطمئن باشید که این نشان از بی علاقگی او به شما نیست و صرفا یک صفت فردی است.

اما اگر همسرتان در سایر جمع ها شاد و پرحرف است و فقط در کنار شما ساکت است، علل زیر می تواند در آن دخیل باشد:

عدم تعامل و حرف نزدن با همسر شکایت رایجی است که می توانید با راهکارهای زیر مشکل را با صبوری و کمی زمان حل کنید:

دلخوری و کینه های قبلی مهم ترین عامل برای سردی و دوری زوج از یکدیگر است. اگر موضوعی است که هنوز بین شما حل نشده است و به محل اختلاف تبدیل شده است آن را به کمک مشاور حل کنید. زوج درمانی می تواند به خوبی به شما کمک کند که از پس مشکلات برآیید و راه حلی برای اختلافات خود بیابید.

چگونه دختری کم حرف باشیم

 

| مطالعه مطلب جامع “مشاوره خانواده یا زوج درمانی و هر آنچه باید از آن بدانید” به شما پیشنهاد می شود |

 

شاید کم حرفی همسر شما به خاطر این باشد که دائم حرف هایش را قطع می کنید، با او مخالفت می کنید یا پرحرفی می کنید. کمی هم به او زمان ابراز نظر بدهید و به حرف هایش دقیقا گوش دهید.

 

| مطالعه مطلب “مهارت گوش دادن فعال” به شما پیشنهاد می شود |

 

به حرف های همسرتان در مورد دلیل کم حرفی اش گوش دهید. اگر در صحبت هایش عنوان می کند که شما با کوچک ترین بحثی واکنش نشان می دهید یا حرف زدن با شما به دعوا ختم می شود، شاید بهتر است مروری روی رفتارهای خود داشته باشید.

بحث و مشاجره، یادآوری گذشته، انداختن تقصیر به گردن همسر، و استفاده از الفاظ منفی باعث می شود که همسرتان به تدریج از حرف زدن با شما طفره رود و برای حفظ آرامش زندگی به سکوت روآورد.

بسیاری از افراد به خصوص مردان در زمان بحران ساکت می شوند. آنها دوست ندارند با مطرح کردن نگرانی هایشان همسرشان را نیز نگران کنند. این نشانه ای از علاقه او به شماست. سکوت و کم حرفی همسر به خاطر نگرانی های شغلی و مالی نشانه بی توجهی او نیست. به او بگویید که در نگرانی ها و ناملایمات دوست دارید در کنارش باشید و به او کمک فکری یا عملی کنید، اما اگر باز هم مشکلش را با شما در میان نگذاشت ناراحت نشوید.

شاید همسرتان در زمان های خاصی بیشتر کم حرف می شود. زمان خستگی، پس از بازگشت از کار، در زمان ناراحتی و افسردگی زمان خوبی برای حرف زدن نیست. با حرف زدن در موقع مناسب می توانید بازخورد بهتری از سوی همسرتان بگیرید.

اگر می خواهید موضوع مهمی را به اطلاع همسرتان برسانید و از او نظرخواهی کنید، زمانی را انتخاب کنید که او خسته نیست و تمام محرک های حواس پرتی را از بین برده اید.

اگر با همسرتان هیچ زمینه و علاقه مشترکی نداشته باشید، چه حرفی می خواهید با هم بزنید؟ در این صورت احتمالا هر دو فکر می کنید او متوجه حرف ها، تخصص و امور مورد علاقه من نمی شود. پس حرف زدن دلیلی ندارد. شاید حتی علایق همسرتان را مسخره می کنید.

داشتن علایق و فعالیت های مشترک می تواند همسر کم حرف را به یک همسر پر شور تبدیل کنید.

شما باید همسرتان را به مهارت های کلامی بهتر مجهز کنید. اگر از او سوالات بله-خیر بپرسید، این مهارت هیچ وقت در او بهتر نخواهد شد.

به جای اینکه بپرسید «امروز کارت چطور بود؟»، بپرسید «راستی آن مشکل/پروژه بالاخره چه شد؟» در این صورت احتمالا به جای اینکه فقط بگوید «خوب بود»، پاسخ کامل تری دریافت خواهید کرد.

حرف های خانوادگی شما نباید به محلی برای تخلیه عقده ها، کینه ها و اختلافات تبدیل شود. برخی از بانوان علاقه دارند که از خانواده همسر و رفتارهای آنان شکایت کنند و همسرشان نه تنها در آرامش گوش کند که آنها را در این صحبت همراهی کند!

غیبت کردن، غر زدن، حرف زدن از ناراحتی ها و خستگی ها اصلا موضوعات خوبی برای معاشرت نیستند.

در مورد اتفاقات جالب و خنده دار، بحث های روز و موضوعاتی که مورد علاقه هر دوی شما باشد حرف بزنید.

امکان ندارد که یک خانواده هیچ حرفی برای گفتن نداشته باشند. حرف زدن در مورد اتفاقات طول روز و زمان دوری از یکدیگر باید به عادتی در خانواده تبدیل شود. بدین ترتیب، همسر کم حرف شما یاد می گیرد که حرفی برای گفتن پیدا کند. پدر و مادر باید از کارهایی که در طول روز انجام داده اند بگویند. بچه ها باید از اتفاقاتی که در مدرسه افتاده است، تعریف کنند. تمام اعضای خانواده باید در جریان امور یکدیگر قرار گیرند تا ارتباط بهتری با هم داشته باشند.

برای مقابله با کم حرفی همسر و ارتباط بهتر، باید فضای بهتری در خانه و خانواده ایجاد کنید. اگر تمام روز در خانه باشید و کارهای تکراری انجام دهید، به تدریج بدخلق و افسرده می شوید. عضو یک باشگاه شوید یا در کلاسی ثبت نام کنید تا حرف های جدیدی برای گفتن داشته باشید.

در روزهای تعطیل خانوادگی به تفریح بروید تا زمان بیشتری را در کنار یکدیگر خوش باشید.

افراد درون گرا ویژگی های رفتاری متفاوتی دارند. شما در زمان آشنایی با همسرتان باید به این ویژگی توجه می کردید. همان طور که افراد برون گرا نمی توانند انرژی خود را کنترل کنند، افراد درون گرا نیز نمی توانند زیاد حرف بزنند.

به علاوه، کم حرفی در مردان تقریبا یک ویژگی فرد است. بسیاری از مردان کم حرف تر از زنان هستند. این را باید بپذیرید که همسرتان با شما متفاوت است.

شاید اگر راهکارهای فوق موثر نبوده اند، بهتر است با شرایط کنار بیایید و این ویژگی همسرتان را بپذیرید. روش های ارتباطی دیگر را امتحان کنید. برخی از افراد با نوشتن، پیام دادن، ارتباط جسمی و دیگر روش های ارتباطی بهتر می توانند ابراز وجود کنند.

ارتباط شما با همسرتان چقدر است؟ در طول روز چقدر با یکدیگر حرف می زنید و از چه مسائلی بیشتر صحبت می کنید؟

 

 

همسر من از حرف زدن خوشش نمیاد. حتی تو مهمونی ها هم ساکته. وقتی باهاش آشنا شدم، فکر کردم سکوتش نشونه ادب و شخصیت و وقارش هست و گفتم چه خوب، از مرد جلفی که همیشه تو مهمونی ها دلقک بازی دربیاره خوشم نمیاد. ولی الان فهمیدم کلا سکوته. نه رفت و آمد دوست داره، نه حتی ارتباط با من و بچه ها رو. وقتی میاد خونه، باید همه ساکت باشیم. دائم باید به بچه ها بگم برید تو اتاق و سروصدا نکنید باباتون خسته است. دیگه کم کم خودم هم احساس می کنم حرف زدن کار بیهوده ایه

نام، ایمیل و وبسایت من را برای کامنت بعدی ای که می گذارم ذخیره کن.

«سیمیاروم» ارائه‌دهنده مشاوره روان‌شناسی آنلاین در زمینه‌های مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، زوج درمانی، مشاوره زناشویی، مشاوره فردی و مشاوره کودک و نوجوان است. در هرکجای دنیا که زندگی می‌کنید می‌توانید از حرفه‌ای‌ترین روان‌شناس‌های فارسی‌زبان ما کمک بگیرید. حالِ خوب را با ما تجربه کنید.

چگونه دختری کم حرف باشیم

کليه حقوق اين وب سایت متعلق به سیمیاروم می باشد.

چگونه دختری کم حرف باشیم
چگونه دختری کم حرف باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *